Nedelja, 03.08.2014.

09:37

Rusija: Ko se boji interneta još?

Rusija: Ko se boji interneta još? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

neprijatelj

pre 11 godina

poštovani Nemanja, represija je postala opšta – univerzalna. Planeta je pretvorena u zatvor pod represijom zapadnih materijalnih i ‘kulturnih vrednosti’, medija.. preostali ljudi pokušavaju da formiraju državu-e čija je osnovna funkcija oslobađanja iz tog zatvora. Naravno, osnovni problem oduvek je bila zloupotreba ideje slobode, kao i stalna, nezasita težnja ‘onih drugih’ da porobe. Postojanje ma kog, pa i jednog ostrvca nezavisnosti i slobode (makar imaginarne) potencijalno ugrožava temelje sistema. Blogovi su prepoznati kao neka vrsta državica-ostrvaca - zametaka tumačenja i ideja potencijalno opasnih po SYS. Stoga su pokrenute proverene sistemske metode spinovanja i ‘satanizacije’, naravno, sve u pravcu ‘vašeg dobra, zaštite’ i uživanja u happy happy happy matrix ‘slobodi’

poštovani Zju, sistem ni 50.000 života ne prepoznaje kao nešto važno - kamo li jedan jedini. Zaboravljate ili ne želite znati da svi imamo jednu funkciju u sistemu. Broj. Ko je protiv sistema, dobija rezervnu funkciju. Inkubator organa - ne verujete? I bez bloga, SYS poznaje svakog od nas bolje nego majka rođena, ali je na mogućnost ‘pobune’osetljiviji nego na ma šta drugo. Ovo je samo još jedan pritisak da se smanji rasteća buka, učvrsti strahovlast, potvrdi neminovnost. Stvar je prosta - 'hrabro' ćuti, klimaj glavom i povremeno aplaudiraj .. i nemaj brige. Ne postani inkubator. Sve je u redu, ponavljaj happy, happy, happy

Gnostik

pre 11 godina

(Zju, 4. avgust 2014 00:01)

Ne, neverovatni ste vi koji dolazite na Tehnopolis iz politickih razloga, a ne zato sto ga pratite i razumete se u tvar. Ovde prica o diktatoru koji zabranjuje slobodu govora, a ti nam pricas o NSA. Sta, mi ne znamo sta je NSA? Znamo druze, ne brini, ali ovde je tema nesto drugo. Tako da sledeci put se drzi teme, umesto sto derailujes i pokusavas demagogijom da skrenes pricu sa date teme. Kada bude tema NSA, ti slobodno dodji, pricacemo o NSA. Meni je muka vas koji pravdate jednog diktatora drugim, kao NSA nesto radi sto nema veze sa ovim, pa je ovo opravdano. Gde ti tu vidis logiku? Apologeti ruske diktature se pozivaju na diktaturu SAD. Da nije tuzno bilo bi smesno. i nemojte ih stvaljati na suprotnu stranu tasa, jer su na istoj. Sa druge strane su gradjani. Nisi to znao? ZJU EEEJ.

pisem iz Sibira

pre 11 godina

Svi vi zaboravljate Kinu. Tamo vlada uspesna cenzura i narod se cini se nema nista protiv da proguta,cast par izuzetaka disidenata.ziveo sam u Kini.u Rusiji je slicno. Ljudi ce dati Putinu odresene ruke i zrtvovati neke gradjanske slobode u zamenu za sigurnost i ekonomski napredak. Za vreme Jeljcina i Gorbacova bilo je slobode ali je bilo i anarhije,reketa i mafije. Nikom ovde u Rusiji ne fali Jelcin.
Veliki narodi su tako sazdani. Da bi ostali veliki treba im cvrsta ruka.
Amerika nije velika nacija. Amerika je experiment-neuspesan.

Zju

pre 11 godina

Kakve vi gluposti ovde pricate? Svima vam smeta sto se trazi da se uticajni blogeri samo registruju, da bi lakse bilo spreceno podizanje panike i nametanje stavova, a to sto NSA spijunira pola sveta, ima pristup svim privatnim podacima i bazama, na to zmurite je li, to ide ispod tepiha?! Neverovatni ste ljudi majke mi. Pa procitajte ceo text, upravo zbog zastite administracije i gradjana se trazi da se svi serveri prebace u Rusiju. Da je nama ovakva ozbiljna zemlja i lider gde bi nam kraj bio..

Nemanja C

pre 11 godina

Farazon: Otkud ti znaš šta Rusi hoće? Sproveo si neku anketu možda? Na osnovu dostupnih informacija možemo samo da zaključimo šta Partija hoće, i da Rusi, za sada, to (a sudeći po poslednjim predsedničkim i parlamentarnim izborima) SVE MANJE tolerišu.

Radojko: greška koju ti i tebi slični pravite je stav da su sloboda i red međusobno isključivi. Istina je da nema te represije koja će sprečiti pad neke vlasti, može samo da ga odloži.

Uzmi, primera radi, Iran. Represija nije pomogla Mosadeku. Raspustio je parlament, preuzeo je svu moć. Džaba. Godine 1953. je zbačen pučem koji su organizovali Ameri bez ikakvih društvenih mreža i interneta. Vlast u Iranu je preuzeo Šah koji je vladao mnogo represivnije od Mosadeka. Njegovu vojsku i tajnu službu su obučavali, opremali i finansirali opet Ameri. U krvi je gušio proteste koji su izbili četvrt veka posle puča kojim je došao na vlast. Džaba. Jedino što je bolje prošao od Mosadeka je što je zgrabio pare i zbrisao na vreme.

Shvati da je represija utočište slabih vladara i ugroženih sistema. Niko to ne radi zato što voli ili smatra da je to najbolje već zato što nema drugog izbora. To je začarani krug iz koga nema izlaska, jer što više to radiš sve oštrije mere moraš da preduzmeš jer su ljudi sve nezadovoljniji. Vremenom ili popustiš uzde (i ekspresno dođe do raspada sistema - SFRJ SSSR) ili dođeš do tačke da ti je cela država pretvorena u zatvor (Uganda, Kambodža) što opet dovodi do raspada sistema. Izuzetaka je izuzetno malo

Zlatan_Ibrahimovic

pre 11 godina

Patriota - sta lupas, mi takodje imamo tu kolektivnu svest, sto se vidi i iz slobode medija danas, to nam je ostalo jos od dinastije Obrenovic, pa preko Tita...

podocnjak

pre 11 godina

Za nekoliko meseci sitni radnik iz neke državne službe, Eduard Snjegov, beži u Ameriku i dobiva azil i razkriva šta sve Rusi rade na netu.

Oh whait...

Putina vole anonimno

pre 11 godina

Jednom diktatura - uvek diktatura. Bas je dirljivo kako rusofili pravdaju zakone koji se donose u ovom preduzecu od drzave

in your face

pre 11 godina

Kome se svidja diktatura i cenzura, pasos u ruke i pravac RF. Najsimpaticniji su mi ovi sto podrzavaju ovakve gluposti a sami se ne potpisuju imenom i prezimenom sto je licemerno.

Aleksandar

pre 11 godina

Koliko znam da Ameri nemaju taj zakon ali kad kucaju pretragu da traze materijal od koga moze bomba da se napravi NSA vas poseti vrlo brzo

Cosmo

pre 11 godina

Zakon uopšte nije loš kako ga teoretičari zavera reklamiraju , samo ti zabranjuje da anonimno izazivaš kolektivne histerije i klevećeš druge ljude, po meni to je sasvim ispravno i na mestu.

seljadin

pre 11 godina

@Marija, ko o čemu vi komunisti o KGB i proterivanju naroda u Sibir, zar je to sve što možeš reći ? Neki ljudi još uvek žive u doba Staljina, da vas obavestim, Staljin je mrtav, Rusija je najveca kapitalisticka zemlja, svidelo se to vama ili ne.

Dusan

pre 11 godina

Prvo uvek postoji nacin da se registrujes pod laznim imenom tako da ne vidim zasto drame.
Drugo ovo je Putinov bledi pokusaj da kontrolise ono sto dolazi na samo u njegovoj zemlji vec u svim Sloveniskim, a to je budjenje naseg naroda, drevnih obicaja i vere. Ljudi su shvatili da ih nametnutim verama koje ne pripadaju nasem narodu u sprezi sa vlascu kontrolisu i sprecavaju da se organizuju ili zive slobodno.

Sada u Rusiji imate izuzetno mnogo nacionalistickih organizacija, vecina sa tematikom vracanja pravih vrednosti Rodne vere i Slovenstva i otkrivanja prave istine o poreklu Slovena. Ceo sistem medijske lazi koji je pravljen vekovima i koji je vrsio svoj posao u kontroli najveceg naroda u Evropi sada se urusava. Rat u Ukrajini je samo otvorio novo poglavlje u oslobodjenju naroda od laznih, spoljnih uticaja i obmane koja im se servira od strane crkava koje nisu njihove i vlada koje ne rade u njihovom interesu.

Vreme je za prosvetljenje i vracanje korenima, pravim vrednostima, pravoj rodnoj veri i nasim pretcima. I tu ni jedan Putin ma koliko bio odlucan nece moci nista da uradi.

seljadin

pre 11 godina

evo cenzurisanog plakata, amerika je uklonila sve postere sa aerodroma, jer je ovaj plakat jednostavno objasnio o cemu se radi
"ko predstavlja vecu nuklearnu opasnost"
http://julius-hensel.com/wp-content/uploads/2012/08/USA-Iran-atomare-bedrohung.jpg
Naime cim je propaganda neke zemlje slabija, ona se prihvata cenzure, znaci da je Ruska propaganda prejaka, ili da Rusi finansiraju novine u USA, (kao sto USA finansira medije u Rusiji, Srbiji) bilo bi daleko vise cenzure za koju bismo culi poput ove

seljadin

pre 11 godina

ko je putovao pre par godina je po americkim aerodromima mogao videti panoe-reklame za Russia Today, uklonjene su sve, a teme su im bile takve da su trebale naterati ljude da se zapitaju sta se dogadja u svetu.
To je cenzura.
Americka propaganda je toliko jaka, da se zemlje sa slabijom propagandom moraju braniti uklanjajuci ih, a tome su ih naucili sami Amerikanci, kad propaganda protiv njih postane prejaka, oni je cenzurisu jer je njihova sopstvena propaganda mnogo slaba.
To je isto u svim zemljama, sem u Srbiji.

dejan

pre 11 godina

i ja sam za slobodu izrazavanja, ali i za to da svako stoji iza recenog. nije normalno da novine objave na naslovnoj strani da se izvinjavaju holandjanima za smrt njihovih putnika a da istraga o krivici nije ni pocela. svi vi koji to smatrate slobodom govora i opravdavate napisano ste ili rusofobi ili nazovi demokrate. ja sam probao u nemackom bildu da napisem komentar uz odgovarajucu fotografiju koja potkrepljuje napisano i komentar mi nije objavljen jer se ne slaze sa politikom nemackih zvanicnika. komentar sam potpisao punim imenom i prezimenom. ne moze se pljuvati i lagati u ime slobobode govora.

Saul Goodman

pre 11 godina

Nas narod jednostavno ne ume da napravi razliku izmedju ljubavi prema Rusima i spoljnoj politici Rusije. Kroz decenije Rusija nas je gledala samo kao piona u igri velikih sila. 90-ih su nam i uveli sankcije, za vreme bombardovanja prstom nisu mrdnuli, posle bombardovanja dosli su na Kosovo i naravno prvi pobegli. Ruse kao narod jako volim, a ruska politika prema Srbiji uvek je bila stetocinska. Drazi mi je neprijatelj za koga znam da me ne voli, nego ovi lazni prijatelji koji nas "vole" samo zbog njihovog interesa.

Farazon

pre 11 godina

@država @dr.no

nisam primetio da je miku bloger al ajde, neki ce uvek biti majstori za izbegavanje poente uz pomoc izrugivanja. neko rece da evropa, a i mi srbi koji smo u njoj, ima tradiciju dugu 2000 godina u demokratiji a azijati su za razliku od nas "pokorni" i trebaju cvrstu ruku, boze ljudi sta sve covek moze da lupi. bilo bi bolje kad bi se malo zapitali da li je evro-americki nacin shvatanja zivota jedino ispravno razmisljanje i da li je u redu da to sto vec bas tih 2000 i kusur godina konstanto pokusavamo da ga nametnemo svom ostalom svetu kroz razna kolonijalna osvajanja, vojno ili ekonomski. ne vidim nista lose u tome da ukoliko si popularan (3000 i vise poseta dnevno) budes i poznat, a narocito ukoliko si destruktivan, pa zar nije to i cilj pisanja blogova? svi se kao pozivaju na slobodu misljenja i govora, zastitu privatnosti, demokratiju a odredjeni broj ljudi smatra da moze da radi i prica sta hoce i da se onda poziva na te vrednosti i cmizdri kako je ugrozen. ovo je samo jedan nacin da se rusi odbrane od tog evro-americkog dvehiljadugodisnjeg demokratskog razmisljanja (neoliberalizma) koji im jednostavno ne odgovara, nece ljudi zapadne vrednosti i to ti je. zar je namo toliko tesko to da shvatimo pa moramo kao poneki da ih nazivamo pijanim rusima ili da lupamo gluposti o tome kako su narodi istocne evrope propatili pod ruskom cizmom. propatili su pod komunizmom, i propatili su nista vise ili manje nego sto su propatili i sami rusi

darko.tadic

pre 11 godina

U odnosnu na ruski narod, njihovu kulturu, nase PRAVOSLAVNE i slovnenske veze, onda sam ja najveći rusofil u Srbiji. Nemas ruskog pisca koga nisam čitao, nema filma koji nisam gledao, bio sam u Rusiji nekoliko puta. Rusi su divan, plemenit i vredan narod, prosečno veoma obrazovani i inteligentni. Ali, ako bi gledalo ponašanje Putina i njegovog režima, samo mogu da žalim ruski narod. Oni žive u diktaturi, jer iz godine u godinu, režim sve više gušpi slobode i napredak građanskog društva. Putin od izbora do izbora pobeđuje sve tešnjom većinom, te svestan toga pokušava na sve načine da zastraši i osujeti one koji mu se mogu suprotstvati. Napad na blogere nije slučajan, jer od kada su u Rusiji javna (posebno opiziciona) okupljanja ograničena (čitaj zabranjena), ovaj način komunikacije bio je jedina od načina borbe sa režimo. Iako domaći rusofili to ne žele da prihvate, Putin ima veoma jaku opoziciju, i dobar deo naroda jedva čeka stvarne i konrenite promene u društvu.

neko iz mase

pre 11 godina

samo neka oni i dalje prave torrente i podrivaju americku industriju zabave i njihove zakone o autorskim pravima pa neka rade sta hoce.

problem

pre 11 godina

Problem je u tome sto uglavno nisu nezavisni!
Onog trenutka kada vam se kroz nezvisno i nevladino pocne sprovoditi agenda neke strane zemlje, tog trenutka kod vas postaje plodno tle za cenzuru i diktaturu. Kada bi na pocetku stvari nazvali pravim imenom, odvojili zito od kukolja, ne bi bilo problema!

...

pre 11 godina

Nije mu ovo potrebno, realno. Može lepo da upumpa pare u već postojeće medije, prekrije zemlju njihovim frekvencijama i ko će onda još obraćati pažnju na kritične blogere? Amerima to vrlo lepo prolazi.

k

pre 11 godina

Na zapadu takav zakon nije potreban - posto oni kontrolisu internet, veoma im je lako da saznaju ko se krije iz svakog komentara, a kamoli bloga. Ruskoj drzavi je potreban takav zakon da bi sprecila propagandno delovanje stranih obavestajnih sluzbi pod maskom "ruskih nezavisnih opozicionih blogera". Nemojte samo da izigravate veverice tvrdeci da toga nema.

Marija

pre 11 godina

KGB ima iskonski strah od ruskog naroda koga drzi u stogodisnjoj okupaciji, jer znaju da ce im ruski narod vrlo uskoro kao ukrajinski narod izaci na ulice na zvanican sastanak sa KGB-om.

Donose zakone o ogranicavanju interneta i komunikacije a zna se i zasto.
Juce im na mitingu podrske KGB-u doslo 50 ljudi u celoj Moskvi a taj miting je odrzan iaoko je ne snazi zabrana mitinga, ali kad KGB organizuje miting onda zakoni ne vaze, samo opozicija ne sme da organizuje mitinge.

KGB ce da bi opstao na vlasti u Rusiji primeniti sve metode do nivoa Severne Koreje , ali to ih nece spasiti od sastanka sa ruskim narodom koji ce biti za par meseci .
Isuvise je taj narod dugo u boljevickoj stogodisnjoj okupaciji da bi zabrana interneta od strane KGB bande ucinila svoje.

A zabrana interneta od strane KGB-a ce znaciti momentalni kraj KGB bande na ulicama Rusije u roku od 48 sati.
Dosta su cinili zla nad ruskim narodom i okolnim zemljma , doslo je vreme da KGB plati fakture u samoj Rusiji.
Imace dve putanje, jedna je ka Sibirskim gulazima gde su slali neduzni ruski narod decenijama , a druga putanja ce im biti Hag.

Radojko

pre 11 godina

Pustimo teoriju, hajde da vidimo iskustva. Ako društvene mreže imaju potencijal da i u Rusiji naprave slične efekte kao u stvaranju "arapskog proleća", onda Rusi i treba da rade to što rade, i to se zove samoodbrana. Setite se Arapskog proleća, milioni oduševljenih mladih arapa širom severne Afrike je najpre blogovalo i tvitovalo, pa izašlo na trg, računajući "sloboda blagostanje dole stara vlast... etc." Rezultat toga se danas jasno vidi, pored siromaštva ima puno mrtvih, nema nade, a bombe i dalje padaju. Jedina promena je ta što naftne slavine ponovo odvija i zavija zapad. Pročitao sam indicije da je "upravljanje" društvenim mrežama na bazi detaljnih ranije urađenih studija psihološkog profila populacije uradio zapad. Doduše, nisam video jasan dokaz. Ali... stvarno ima dosta indicija.

Bogdan

pre 11 godina

Da se prisetimo samo da li je bilo organizovanja "obojenih revolucija" i raznih "proleća" uz pomoć društvenih mreža i ekspozitura NVO. Da li ste zaboravili na Snoudena i Asanža i na ono šta su govorili i dokumentovali u vezi interneta i mobilnih telefona? Da bi imali pravu predstavu o čemu se radi, pitajte za koliko se povećala prodaja klasičnih pisaćih mašina u Nemačkoj na primer. Šta je razlog sve većeg povratka starih i zaboravljenih mašina za kucanje važnih dokumenata u firmama i ustanovama od veće važnosti? Internet i razne društvene mreže imaju svojih dobrih i loših strana i onog momenta kada loše strane počnu da ugrožavaju vitalne interese naroda država mora da se pozabavi ovim pitanjem. Koja bi normalna država mogla mirno da gleda kako joj se organizuje državni udar kao što je bilo na primer u Libiji, Egiptu, Siriji ili Ukrajini?

Zvjezdan

pre 11 godina

Sad se javljaju "rusofili" (ne volim tu riječ, prije bi odgovaralo "putinofili") koji će pokušati objasniti kako oni više vole Rusiju od od ove dvojice blogera.

Uros

pre 11 godina

dok je na zapadu sloboda medija nenarusiva. alo bre, englezi su osudili na 4 godine zatvora, dvojicu mladica jer su se dogovarali preko facebooka da dodju na protest. nato je smislio da ima prava da ubija novinare kao legitimne mete u ratu.
samo cu vam jos jednom ponoviti fraza "slobodni mediji" je zapravo eufemizam za prozapdne medije.

snouden

pre 11 godina

svaka stvar moze biti upotebljena korisno i zloupotrebljena, to vazi i za propise ali i za blogere i interent. ne verujete, pa videli ste snoudena ili asanza ali rusija sa tim bas i nema neke veze.

daniele

pre 11 godina

Ozbiljna drzava radi tako. Ne prepusta nista slucaju. To je vazno polje na kome je zapad vrlo vest i koje koristi kao glavno oruzje za izazivanje unutrasnjih konflikata, destabilizacije, pa onda gradjanskih ratova itd... Nisam neki obozavalac Rusije ali Amerika mi nikako nije draga. Pa ljudi, zar je postalo normalno zanemarivati svo (ocigledno) zlo koje nam je Amerika nanela- nama i drugim zemljama!? Oteto Kosovo da bi se izgradio Bondstil, i ekploatisala rudna bogatstva....ma, cemu nabrajanje...

Brane212

pre 11 godina

Opet jeftina propaganda.

Prov, blogeri se već dugo švercaju kao nemediji. Kad ioni imaju "mišljenje", ne podležu bilo kakovoj odgovornosti. Kad neki zvanični medij ima "mišljenje", zbog njega može da završi na sudu.

Što se servera tiče, u pravu su. Ameri skupljaju SVE podatke do kojih mogu da dođu. Zbog toga je zaštita servera apodacima građana u interesu nacionalne sigurnosti.

Marco

pre 11 godina

Ovi naši jadni Rusofili čuli za Rusiju i Putina samo preko medija. Ja im preporučujem da malo tamo žive pa da vide što je to fina zemlja puna racionalnih zakona. Živeo sam tamo tri godine, ljudi žive pod strahom, velikom kontrolom, nikada i u nijednoj drugoj zemlji nisam video više prosjaka na ulicama. Rusija vam se svodi na Mosku. Krenete li dalje teška beda! Nemožete verovate pod kakvim uslovima neki ljudi žive, gde ih leče i sl. Drugo, Rusi ne gaje neku veliku simpatiju prema Srbiji. Dosta njih nezna razliku izmedju Srba i Hrvata. Dosta naših ljudi koji su tamo radili žalili su se kako su ih Rusi prevarili, nisu im platili itd. Rusi su dosta slični nama, vole da prevare, nevole da rade puno, sve bolje znaju i misleo da ih ceo Svet mrzi.

333

pre 11 godina

Kada god mafijaški režim oceni da mu od nekog preti i najmanja moguća opasnost, odmah sledi cenzura, a potom, ako zatreba, hapšenje i montirani sudski proces, koji otprilike izgleda, kao oni u doba Staljina. To je sačekalo i Navaljnog, kada mu je naglo skočila popularnost u Moskvi, naročito među mladim svetom. To će sačekati i ove upornije blogere. Teško je zaista Rusima, da shvate suštinu demokratije, ličnih sloboda, ljudskih prava, jer gotovo nikad u istoriji nisu imali priliku da žive u društvu, koje je iste praktikovalo. Carski apsolutizam i okasnele reforme, pa zatim krvava boljševička diktatura (između toga nekoliko meseci Ruske republike, kada se rodila nada, ali je Lenjin tu nadu brzo ugasio) i na kraju Putin. Sve u svemu žalosna sudbina velikog naroda. Nasilna revolucija je jednostavno nemoguća. Niti je moguće osvojiti vlast izborima, jer Putinovi gangsteri kontrolišu sve medije, sudstvo, izbornu komisiju. Tu je i njegova kontrolisana opozicija, za svaki slučaj, u vidu komunista i Žirinovskog. Treba sačekati da pocrka i dalje veoma brojna populacija Homo sovieticus-a. To bi se moglo desiti ubrzo. Biologija radi protiv njih, a i alkohol takođe. To je pogan soj, pasivnih klimoglavaca, odraslih u strahu i poniznosti, idealnih kako za komunistički sistem bilo gde, tako i za ovu putinovsku Rusiju.

patriota

pre 11 godina

Ništa čudno. Azijski mentalitet je mentalitet poslušnosti, nekritičnosti i gušenja individualnosti, počev od Rusije preko Kine do Severne Koreje. Ko je čitao Dostojevskog ili gledao Tarkovskog zna o čemu pričam. Njihovi najveći umetnici su proganjani i osuđivani na robiju. Ruska politika nikad nije marila za običnog Rusa, a kamoli za neki drugi narod. Pitajte starije Bugare kako su "uživali" pod Sovjetskim Savezom. Evropa ima demokratsku tradiciju dugu preko 2.000 godina počev od starih Grka. Naš mentalitet je jednostavno drugačiji od azijskog i zato niti nas Rusi nešto vole kao što neki ovde misle, niti smo mi ikad mogli da budemo mnogo bliski sa njima. Srbija je oduvek po mentalitetu, kulturološki i geopolitički pripadala Zapadnoj sferi što je danas EU. Rusija je ovo oduvek znala i zato nam nikad nije, niti će nas ikad previše pomagati. Kome ovo nije jasno preporučujem knjigu Istorija Srba našeg velikog istoričara Vladimira Ćorovića.

Marko Z.

pre 11 godina

Tako i treba. U čemu je razlika između pisanja bloga i objavljivanja nečijeg teksta u novinama?
Svako bi da pametuje a da ne odgovara za ono što napiše. Prvo se potpiši pa onda uzmi sebi za pravo da nekoga kritikuješ.

Goran

pre 11 godina

To se zove paranoicna zastita drzave i drzavnog poretka...ali, uopste im ne zameram, jer ako sa druge strane imate 10ak mocnijih drzava sveta koje pokusavaju da vas uruse, gledacete da zacepite sve rupe.

A gde je bolje

pre 11 godina

Sta na Zapadu vredi tzv. anoniman, neregistrovan profil ako vam NSA i druge Sluzbe prate i kontrolisu sadrzaje, IP adrese i prevrcu po kompjuteru!?

Aron

pre 11 godina

To je samo deo kampanje ukidanja sloboda i diktature koje sprovodi Putin. Ali to i nečudi jer mislim da ima bezrezervnu podršku u narodu u toj nameri jer prosečan rus je spreman da se odrekne dela svoje slobode ako će to da mu da red u društvu kao što je bilo u vreme SSSR-a. Rusi dan danas sa nostalgijom gledaju na taj period iako sada u ekonomskom smislu bolje žive nego tada. I zato na tu kartu igra Putin.

Istina

pre 11 godina

Iz ovog teksta samo se vide komentari onih kojima se novi zakon ne svidja.Tako da je de facto tekst subjektivan.
Rusija je zemlja koja je suocena sa terorizmom i stranim neprijateljima vise nego bilo koja druga drzava na svetu.U Rusiji opoziciju placaju strane obavestajne sluzbe i normalno je da ovaj zakon bude na snazi.Rusi su narod koji nikada nije zeleo demokratiju jer je ista izvor trvenja medju jednim narodom,dok su ljudima potrebni sloga i jedinstvo kako bi i drzava u kojoj zive bila jaka.

patriota

pre 11 godina

Ništa čudno. Azijski mentalitet je mentalitet poslušnosti, nekritičnosti i gušenja individualnosti, počev od Rusije preko Kine do Severne Koreje. Ko je čitao Dostojevskog ili gledao Tarkovskog zna o čemu pričam. Njihovi najveći umetnici su proganjani i osuđivani na robiju. Ruska politika nikad nije marila za običnog Rusa, a kamoli za neki drugi narod. Pitajte starije Bugare kako su "uživali" pod Sovjetskim Savezom. Evropa ima demokratsku tradiciju dugu preko 2.000 godina počev od starih Grka. Naš mentalitet je jednostavno drugačiji od azijskog i zato niti nas Rusi nešto vole kao što neki ovde misle, niti smo mi ikad mogli da budemo mnogo bliski sa njima. Srbija je oduvek po mentalitetu, kulturološki i geopolitički pripadala Zapadnoj sferi što je danas EU. Rusija je ovo oduvek znala i zato nam nikad nije, niti će nas ikad previše pomagati. Kome ovo nije jasno preporučujem knjigu Istorija Srba našeg velikog istoričara Vladimira Ćorovića.

333

pre 11 godina

Kada god mafijaški režim oceni da mu od nekog preti i najmanja moguća opasnost, odmah sledi cenzura, a potom, ako zatreba, hapšenje i montirani sudski proces, koji otprilike izgleda, kao oni u doba Staljina. To je sačekalo i Navaljnog, kada mu je naglo skočila popularnost u Moskvi, naročito među mladim svetom. To će sačekati i ove upornije blogere. Teško je zaista Rusima, da shvate suštinu demokratije, ličnih sloboda, ljudskih prava, jer gotovo nikad u istoriji nisu imali priliku da žive u društvu, koje je iste praktikovalo. Carski apsolutizam i okasnele reforme, pa zatim krvava boljševička diktatura (između toga nekoliko meseci Ruske republike, kada se rodila nada, ali je Lenjin tu nadu brzo ugasio) i na kraju Putin. Sve u svemu žalosna sudbina velikog naroda. Nasilna revolucija je jednostavno nemoguća. Niti je moguće osvojiti vlast izborima, jer Putinovi gangsteri kontrolišu sve medije, sudstvo, izbornu komisiju. Tu je i njegova kontrolisana opozicija, za svaki slučaj, u vidu komunista i Žirinovskog. Treba sačekati da pocrka i dalje veoma brojna populacija Homo sovieticus-a. To bi se moglo desiti ubrzo. Biologija radi protiv njih, a i alkohol takođe. To je pogan soj, pasivnih klimoglavaca, odraslih u strahu i poniznosti, idealnih kako za komunistički sistem bilo gde, tako i za ovu putinovsku Rusiju.

Marco

pre 11 godina

Ovi naši jadni Rusofili čuli za Rusiju i Putina samo preko medija. Ja im preporučujem da malo tamo žive pa da vide što je to fina zemlja puna racionalnih zakona. Živeo sam tamo tri godine, ljudi žive pod strahom, velikom kontrolom, nikada i u nijednoj drugoj zemlji nisam video više prosjaka na ulicama. Rusija vam se svodi na Mosku. Krenete li dalje teška beda! Nemožete verovate pod kakvim uslovima neki ljudi žive, gde ih leče i sl. Drugo, Rusi ne gaje neku veliku simpatiju prema Srbiji. Dosta njih nezna razliku izmedju Srba i Hrvata. Dosta naših ljudi koji su tamo radili žalili su se kako su ih Rusi prevarili, nisu im platili itd. Rusi su dosta slični nama, vole da prevare, nevole da rade puno, sve bolje znaju i misleo da ih ceo Svet mrzi.

Istina

pre 11 godina

Iz ovog teksta samo se vide komentari onih kojima se novi zakon ne svidja.Tako da je de facto tekst subjektivan.
Rusija je zemlja koja je suocena sa terorizmom i stranim neprijateljima vise nego bilo koja druga drzava na svetu.U Rusiji opoziciju placaju strane obavestajne sluzbe i normalno je da ovaj zakon bude na snazi.Rusi su narod koji nikada nije zeleo demokratiju jer je ista izvor trvenja medju jednim narodom,dok su ljudima potrebni sloga i jedinstvo kako bi i drzava u kojoj zive bila jaka.

Aron

pre 11 godina

To je samo deo kampanje ukidanja sloboda i diktature koje sprovodi Putin. Ali to i nečudi jer mislim da ima bezrezervnu podršku u narodu u toj nameri jer prosečan rus je spreman da se odrekne dela svoje slobode ako će to da mu da red u društvu kao što je bilo u vreme SSSR-a. Rusi dan danas sa nostalgijom gledaju na taj period iako sada u ekonomskom smislu bolje žive nego tada. I zato na tu kartu igra Putin.

Marko Z.

pre 11 godina

Tako i treba. U čemu je razlika između pisanja bloga i objavljivanja nečijeg teksta u novinama?
Svako bi da pametuje a da ne odgovara za ono što napiše. Prvo se potpiši pa onda uzmi sebi za pravo da nekoga kritikuješ.

Zvjezdan

pre 11 godina

Sad se javljaju "rusofili" (ne volim tu riječ, prije bi odgovaralo "putinofili") koji će pokušati objasniti kako oni više vole Rusiju od od ove dvojice blogera.

Saul Goodman

pre 11 godina

Nas narod jednostavno ne ume da napravi razliku izmedju ljubavi prema Rusima i spoljnoj politici Rusije. Kroz decenije Rusija nas je gledala samo kao piona u igri velikih sila. 90-ih su nam i uveli sankcije, za vreme bombardovanja prstom nisu mrdnuli, posle bombardovanja dosli su na Kosovo i naravno prvi pobegli. Ruse kao narod jako volim, a ruska politika prema Srbiji uvek je bila stetocinska. Drazi mi je neprijatelj za koga znam da me ne voli, nego ovi lazni prijatelji koji nas "vole" samo zbog njihovog interesa.

Brane212

pre 11 godina

Opet jeftina propaganda.

Prov, blogeri se već dugo švercaju kao nemediji. Kad ioni imaju "mišljenje", ne podležu bilo kakovoj odgovornosti. Kad neki zvanični medij ima "mišljenje", zbog njega može da završi na sudu.

Što se servera tiče, u pravu su. Ameri skupljaju SVE podatke do kojih mogu da dođu. Zbog toga je zaštita servera apodacima građana u interesu nacionalne sigurnosti.

Goran

pre 11 godina

To se zove paranoicna zastita drzave i drzavnog poretka...ali, uopste im ne zameram, jer ako sa druge strane imate 10ak mocnijih drzava sveta koje pokusavaju da vas uruse, gledacete da zacepite sve rupe.

Uros

pre 11 godina

dok je na zapadu sloboda medija nenarusiva. alo bre, englezi su osudili na 4 godine zatvora, dvojicu mladica jer su se dogovarali preko facebooka da dodju na protest. nato je smislio da ima prava da ubija novinare kao legitimne mete u ratu.
samo cu vam jos jednom ponoviti fraza "slobodni mediji" je zapravo eufemizam za prozapdne medije.

neko iz mase

pre 11 godina

samo neka oni i dalje prave torrente i podrivaju americku industriju zabave i njihove zakone o autorskim pravima pa neka rade sta hoce.

darko.tadic

pre 11 godina

U odnosnu na ruski narod, njihovu kulturu, nase PRAVOSLAVNE i slovnenske veze, onda sam ja najveći rusofil u Srbiji. Nemas ruskog pisca koga nisam čitao, nema filma koji nisam gledao, bio sam u Rusiji nekoliko puta. Rusi su divan, plemenit i vredan narod, prosečno veoma obrazovani i inteligentni. Ali, ako bi gledalo ponašanje Putina i njegovog režima, samo mogu da žalim ruski narod. Oni žive u diktaturi, jer iz godine u godinu, režim sve više gušpi slobode i napredak građanskog društva. Putin od izbora do izbora pobeđuje sve tešnjom većinom, te svestan toga pokušava na sve načine da zastraši i osujeti one koji mu se mogu suprotstvati. Napad na blogere nije slučajan, jer od kada su u Rusiji javna (posebno opiziciona) okupljanja ograničena (čitaj zabranjena), ovaj način komunikacije bio je jedina od načina borbe sa režimo. Iako domaći rusofili to ne žele da prihvate, Putin ima veoma jaku opoziciju, i dobar deo naroda jedva čeka stvarne i konrenite promene u društvu.

Marija

pre 11 godina

KGB ima iskonski strah od ruskog naroda koga drzi u stogodisnjoj okupaciji, jer znaju da ce im ruski narod vrlo uskoro kao ukrajinski narod izaci na ulice na zvanican sastanak sa KGB-om.

Donose zakone o ogranicavanju interneta i komunikacije a zna se i zasto.
Juce im na mitingu podrske KGB-u doslo 50 ljudi u celoj Moskvi a taj miting je odrzan iaoko je ne snazi zabrana mitinga, ali kad KGB organizuje miting onda zakoni ne vaze, samo opozicija ne sme da organizuje mitinge.

KGB ce da bi opstao na vlasti u Rusiji primeniti sve metode do nivoa Severne Koreje , ali to ih nece spasiti od sastanka sa ruskim narodom koji ce biti za par meseci .
Isuvise je taj narod dugo u boljevickoj stogodisnjoj okupaciji da bi zabrana interneta od strane KGB bande ucinila svoje.

A zabrana interneta od strane KGB-a ce znaciti momentalni kraj KGB bande na ulicama Rusije u roku od 48 sati.
Dosta su cinili zla nad ruskim narodom i okolnim zemljma , doslo je vreme da KGB plati fakture u samoj Rusiji.
Imace dve putanje, jedna je ka Sibirskim gulazima gde su slali neduzni ruski narod decenijama , a druga putanja ce im biti Hag.

seljadin

pre 11 godina

ko je putovao pre par godina je po americkim aerodromima mogao videti panoe-reklame za Russia Today, uklonjene su sve, a teme su im bile takve da su trebale naterati ljude da se zapitaju sta se dogadja u svetu.
To je cenzura.
Americka propaganda je toliko jaka, da se zemlje sa slabijom propagandom moraju braniti uklanjajuci ih, a tome su ih naucili sami Amerikanci, kad propaganda protiv njih postane prejaka, oni je cenzurisu jer je njihova sopstvena propaganda mnogo slaba.
To je isto u svim zemljama, sem u Srbiji.

A gde je bolje

pre 11 godina

Sta na Zapadu vredi tzv. anoniman, neregistrovan profil ako vam NSA i druge Sluzbe prate i kontrolisu sadrzaje, IP adrese i prevrcu po kompjuteru!?

Radojko

pre 11 godina

Pustimo teoriju, hajde da vidimo iskustva. Ako društvene mreže imaju potencijal da i u Rusiji naprave slične efekte kao u stvaranju "arapskog proleća", onda Rusi i treba da rade to što rade, i to se zove samoodbrana. Setite se Arapskog proleća, milioni oduševljenih mladih arapa širom severne Afrike je najpre blogovalo i tvitovalo, pa izašlo na trg, računajući "sloboda blagostanje dole stara vlast... etc." Rezultat toga se danas jasno vidi, pored siromaštva ima puno mrtvih, nema nade, a bombe i dalje padaju. Jedina promena je ta što naftne slavine ponovo odvija i zavija zapad. Pročitao sam indicije da je "upravljanje" društvenim mrežama na bazi detaljnih ranije urađenih studija psihološkog profila populacije uradio zapad. Doduše, nisam video jasan dokaz. Ali... stvarno ima dosta indicija.

Bogdan

pre 11 godina

Da se prisetimo samo da li je bilo organizovanja "obojenih revolucija" i raznih "proleća" uz pomoć društvenih mreža i ekspozitura NVO. Da li ste zaboravili na Snoudena i Asanža i na ono šta su govorili i dokumentovali u vezi interneta i mobilnih telefona? Da bi imali pravu predstavu o čemu se radi, pitajte za koliko se povećala prodaja klasičnih pisaćih mašina u Nemačkoj na primer. Šta je razlog sve većeg povratka starih i zaboravljenih mašina za kucanje važnih dokumenata u firmama i ustanovama od veće važnosti? Internet i razne društvene mreže imaju svojih dobrih i loših strana i onog momenta kada loše strane počnu da ugrožavaju vitalne interese naroda država mora da se pozabavi ovim pitanjem. Koja bi normalna država mogla mirno da gleda kako joj se organizuje državni udar kao što je bilo na primer u Libiji, Egiptu, Siriji ili Ukrajini?

...

pre 11 godina

Nije mu ovo potrebno, realno. Može lepo da upumpa pare u već postojeće medije, prekrije zemlju njihovim frekvencijama i ko će onda još obraćati pažnju na kritične blogere? Amerima to vrlo lepo prolazi.

k

pre 11 godina

Na zapadu takav zakon nije potreban - posto oni kontrolisu internet, veoma im je lako da saznaju ko se krije iz svakog komentara, a kamoli bloga. Ruskoj drzavi je potreban takav zakon da bi sprecila propagandno delovanje stranih obavestajnih sluzbi pod maskom "ruskih nezavisnih opozicionih blogera". Nemojte samo da izigravate veverice tvrdeci da toga nema.

Farazon

pre 11 godina

@država @dr.no

nisam primetio da je miku bloger al ajde, neki ce uvek biti majstori za izbegavanje poente uz pomoc izrugivanja. neko rece da evropa, a i mi srbi koji smo u njoj, ima tradiciju dugu 2000 godina u demokratiji a azijati su za razliku od nas "pokorni" i trebaju cvrstu ruku, boze ljudi sta sve covek moze da lupi. bilo bi bolje kad bi se malo zapitali da li je evro-americki nacin shvatanja zivota jedino ispravno razmisljanje i da li je u redu da to sto vec bas tih 2000 i kusur godina konstanto pokusavamo da ga nametnemo svom ostalom svetu kroz razna kolonijalna osvajanja, vojno ili ekonomski. ne vidim nista lose u tome da ukoliko si popularan (3000 i vise poseta dnevno) budes i poznat, a narocito ukoliko si destruktivan, pa zar nije to i cilj pisanja blogova? svi se kao pozivaju na slobodu misljenja i govora, zastitu privatnosti, demokratiju a odredjeni broj ljudi smatra da moze da radi i prica sta hoce i da se onda poziva na te vrednosti i cmizdri kako je ugrozen. ovo je samo jedan nacin da se rusi odbrane od tog evro-americkog dvehiljadugodisnjeg demokratskog razmisljanja (neoliberalizma) koji im jednostavno ne odgovara, nece ljudi zapadne vrednosti i to ti je. zar je namo toliko tesko to da shvatimo pa moramo kao poneki da ih nazivamo pijanim rusima ili da lupamo gluposti o tome kako su narodi istocne evrope propatili pod ruskom cizmom. propatili su pod komunizmom, i propatili su nista vise ili manje nego sto su propatili i sami rusi

snouden

pre 11 godina

svaka stvar moze biti upotebljena korisno i zloupotrebljena, to vazi i za propise ali i za blogere i interent. ne verujete, pa videli ste snoudena ili asanza ali rusija sa tim bas i nema neke veze.

dejan

pre 11 godina

i ja sam za slobodu izrazavanja, ali i za to da svako stoji iza recenog. nije normalno da novine objave na naslovnoj strani da se izvinjavaju holandjanima za smrt njihovih putnika a da istraga o krivici nije ni pocela. svi vi koji to smatrate slobodom govora i opravdavate napisano ste ili rusofobi ili nazovi demokrate. ja sam probao u nemackom bildu da napisem komentar uz odgovarajucu fotografiju koja potkrepljuje napisano i komentar mi nije objavljen jer se ne slaze sa politikom nemackih zvanicnika. komentar sam potpisao punim imenom i prezimenom. ne moze se pljuvati i lagati u ime slobobode govora.

seljadin

pre 11 godina

@Marija, ko o čemu vi komunisti o KGB i proterivanju naroda u Sibir, zar je to sve što možeš reći ? Neki ljudi još uvek žive u doba Staljina, da vas obavestim, Staljin je mrtav, Rusija je najveca kapitalisticka zemlja, svidelo se to vama ili ne.

daniele

pre 11 godina

Ozbiljna drzava radi tako. Ne prepusta nista slucaju. To je vazno polje na kome je zapad vrlo vest i koje koristi kao glavno oruzje za izazivanje unutrasnjih konflikata, destabilizacije, pa onda gradjanskih ratova itd... Nisam neki obozavalac Rusije ali Amerika mi nikako nije draga. Pa ljudi, zar je postalo normalno zanemarivati svo (ocigledno) zlo koje nam je Amerika nanela- nama i drugim zemljama!? Oteto Kosovo da bi se izgradio Bondstil, i ekploatisala rudna bogatstva....ma, cemu nabrajanje...

problem

pre 11 godina

Problem je u tome sto uglavno nisu nezavisni!
Onog trenutka kada vam se kroz nezvisno i nevladino pocne sprovoditi agenda neke strane zemlje, tog trenutka kod vas postaje plodno tle za cenzuru i diktaturu. Kada bi na pocetku stvari nazvali pravim imenom, odvojili zito od kukolja, ne bi bilo problema!

Putina vole anonimno

pre 11 godina

Jednom diktatura - uvek diktatura. Bas je dirljivo kako rusofili pravdaju zakone koji se donose u ovom preduzecu od drzave

Cosmo

pre 11 godina

Zakon uopšte nije loš kako ga teoretičari zavera reklamiraju , samo ti zabranjuje da anonimno izazivaš kolektivne histerije i klevećeš druge ljude, po meni to je sasvim ispravno i na mestu.

Aleksandar

pre 11 godina

Koliko znam da Ameri nemaju taj zakon ali kad kucaju pretragu da traze materijal od koga moze bomba da se napravi NSA vas poseti vrlo brzo

in your face

pre 11 godina

Kome se svidja diktatura i cenzura, pasos u ruke i pravac RF. Najsimpaticniji su mi ovi sto podrzavaju ovakve gluposti a sami se ne potpisuju imenom i prezimenom sto je licemerno.

podocnjak

pre 11 godina

Za nekoliko meseci sitni radnik iz neke državne službe, Eduard Snjegov, beži u Ameriku i dobiva azil i razkriva šta sve Rusi rade na netu.

Oh whait...

seljadin

pre 11 godina

evo cenzurisanog plakata, amerika je uklonila sve postere sa aerodroma, jer je ovaj plakat jednostavno objasnio o cemu se radi
"ko predstavlja vecu nuklearnu opasnost"
http://julius-hensel.com/wp-content/uploads/2012/08/USA-Iran-atomare-bedrohung.jpg
Naime cim je propaganda neke zemlje slabija, ona se prihvata cenzure, znaci da je Ruska propaganda prejaka, ili da Rusi finansiraju novine u USA, (kao sto USA finansira medije u Rusiji, Srbiji) bilo bi daleko vise cenzure za koju bismo culi poput ove

Dusan

pre 11 godina

Prvo uvek postoji nacin da se registrujes pod laznim imenom tako da ne vidim zasto drame.
Drugo ovo je Putinov bledi pokusaj da kontrolise ono sto dolazi na samo u njegovoj zemlji vec u svim Sloveniskim, a to je budjenje naseg naroda, drevnih obicaja i vere. Ljudi su shvatili da ih nametnutim verama koje ne pripadaju nasem narodu u sprezi sa vlascu kontrolisu i sprecavaju da se organizuju ili zive slobodno.

Sada u Rusiji imate izuzetno mnogo nacionalistickih organizacija, vecina sa tematikom vracanja pravih vrednosti Rodne vere i Slovenstva i otkrivanja prave istine o poreklu Slovena. Ceo sistem medijske lazi koji je pravljen vekovima i koji je vrsio svoj posao u kontroli najveceg naroda u Evropi sada se urusava. Rat u Ukrajini je samo otvorio novo poglavlje u oslobodjenju naroda od laznih, spoljnih uticaja i obmane koja im se servira od strane crkava koje nisu njihove i vlada koje ne rade u njihovom interesu.

Vreme je za prosvetljenje i vracanje korenima, pravim vrednostima, pravoj rodnoj veri i nasim pretcima. I tu ni jedan Putin ma koliko bio odlucan nece moci nista da uradi.

pisem iz Sibira

pre 11 godina

Svi vi zaboravljate Kinu. Tamo vlada uspesna cenzura i narod se cini se nema nista protiv da proguta,cast par izuzetaka disidenata.ziveo sam u Kini.u Rusiji je slicno. Ljudi ce dati Putinu odresene ruke i zrtvovati neke gradjanske slobode u zamenu za sigurnost i ekonomski napredak. Za vreme Jeljcina i Gorbacova bilo je slobode ali je bilo i anarhije,reketa i mafije. Nikom ovde u Rusiji ne fali Jelcin.
Veliki narodi su tako sazdani. Da bi ostali veliki treba im cvrsta ruka.
Amerika nije velika nacija. Amerika je experiment-neuspesan.

Gnostik

pre 11 godina

(Zju, 4. avgust 2014 00:01)

Ne, neverovatni ste vi koji dolazite na Tehnopolis iz politickih razloga, a ne zato sto ga pratite i razumete se u tvar. Ovde prica o diktatoru koji zabranjuje slobodu govora, a ti nam pricas o NSA. Sta, mi ne znamo sta je NSA? Znamo druze, ne brini, ali ovde je tema nesto drugo. Tako da sledeci put se drzi teme, umesto sto derailujes i pokusavas demagogijom da skrenes pricu sa date teme. Kada bude tema NSA, ti slobodno dodji, pricacemo o NSA. Meni je muka vas koji pravdate jednog diktatora drugim, kao NSA nesto radi sto nema veze sa ovim, pa je ovo opravdano. Gde ti tu vidis logiku? Apologeti ruske diktature se pozivaju na diktaturu SAD. Da nije tuzno bilo bi smesno. i nemojte ih stvaljati na suprotnu stranu tasa, jer su na istoj. Sa druge strane su gradjani. Nisi to znao? ZJU EEEJ.

Nemanja C

pre 11 godina

Farazon: Otkud ti znaš šta Rusi hoće? Sproveo si neku anketu možda? Na osnovu dostupnih informacija možemo samo da zaključimo šta Partija hoće, i da Rusi, za sada, to (a sudeći po poslednjim predsedničkim i parlamentarnim izborima) SVE MANJE tolerišu.

Radojko: greška koju ti i tebi slični pravite je stav da su sloboda i red međusobno isključivi. Istina je da nema te represije koja će sprečiti pad neke vlasti, može samo da ga odloži.

Uzmi, primera radi, Iran. Represija nije pomogla Mosadeku. Raspustio je parlament, preuzeo je svu moć. Džaba. Godine 1953. je zbačen pučem koji su organizovali Ameri bez ikakvih društvenih mreža i interneta. Vlast u Iranu je preuzeo Šah koji je vladao mnogo represivnije od Mosadeka. Njegovu vojsku i tajnu službu su obučavali, opremali i finansirali opet Ameri. U krvi je gušio proteste koji su izbili četvrt veka posle puča kojim je došao na vlast. Džaba. Jedino što je bolje prošao od Mosadeka je što je zgrabio pare i zbrisao na vreme.

Shvati da je represija utočište slabih vladara i ugroženih sistema. Niko to ne radi zato što voli ili smatra da je to najbolje već zato što nema drugog izbora. To je začarani krug iz koga nema izlaska, jer što više to radiš sve oštrije mere moraš da preduzmeš jer su ljudi sve nezadovoljniji. Vremenom ili popustiš uzde (i ekspresno dođe do raspada sistema - SFRJ SSSR) ili dođeš do tačke da ti je cela država pretvorena u zatvor (Uganda, Kambodža) što opet dovodi do raspada sistema. Izuzetaka je izuzetno malo

Zlatan_Ibrahimovic

pre 11 godina

Patriota - sta lupas, mi takodje imamo tu kolektivnu svest, sto se vidi i iz slobode medija danas, to nam je ostalo jos od dinastije Obrenovic, pa preko Tita...

Zju

pre 11 godina

Kakve vi gluposti ovde pricate? Svima vam smeta sto se trazi da se uticajni blogeri samo registruju, da bi lakse bilo spreceno podizanje panike i nametanje stavova, a to sto NSA spijunira pola sveta, ima pristup svim privatnim podacima i bazama, na to zmurite je li, to ide ispod tepiha?! Neverovatni ste ljudi majke mi. Pa procitajte ceo text, upravo zbog zastite administracije i gradjana se trazi da se svi serveri prebace u Rusiju. Da je nama ovakva ozbiljna zemlja i lider gde bi nam kraj bio..

neprijatelj

pre 11 godina

poštovani Nemanja, represija je postala opšta – univerzalna. Planeta je pretvorena u zatvor pod represijom zapadnih materijalnih i ‘kulturnih vrednosti’, medija.. preostali ljudi pokušavaju da formiraju državu-e čija je osnovna funkcija oslobađanja iz tog zatvora. Naravno, osnovni problem oduvek je bila zloupotreba ideje slobode, kao i stalna, nezasita težnja ‘onih drugih’ da porobe. Postojanje ma kog, pa i jednog ostrvca nezavisnosti i slobode (makar imaginarne) potencijalno ugrožava temelje sistema. Blogovi su prepoznati kao neka vrsta državica-ostrvaca - zametaka tumačenja i ideja potencijalno opasnih po SYS. Stoga su pokrenute proverene sistemske metode spinovanja i ‘satanizacije’, naravno, sve u pravcu ‘vašeg dobra, zaštite’ i uživanja u happy happy happy matrix ‘slobodi’

poštovani Zju, sistem ni 50.000 života ne prepoznaje kao nešto važno - kamo li jedan jedini. Zaboravljate ili ne želite znati da svi imamo jednu funkciju u sistemu. Broj. Ko je protiv sistema, dobija rezervnu funkciju. Inkubator organa - ne verujete? I bez bloga, SYS poznaje svakog od nas bolje nego majka rođena, ali je na mogućnost ‘pobune’osetljiviji nego na ma šta drugo. Ovo je samo još jedan pritisak da se smanji rasteća buka, učvrsti strahovlast, potvrdi neminovnost. Stvar je prosta - 'hrabro' ćuti, klimaj glavom i povremeno aplaudiraj .. i nemaj brige. Ne postani inkubator. Sve je u redu, ponavljaj happy, happy, happy

Istina

pre 11 godina

Iz ovog teksta samo se vide komentari onih kojima se novi zakon ne svidja.Tako da je de facto tekst subjektivan.
Rusija je zemlja koja je suocena sa terorizmom i stranim neprijateljima vise nego bilo koja druga drzava na svetu.U Rusiji opoziciju placaju strane obavestajne sluzbe i normalno je da ovaj zakon bude na snazi.Rusi su narod koji nikada nije zeleo demokratiju jer je ista izvor trvenja medju jednim narodom,dok su ljudima potrebni sloga i jedinstvo kako bi i drzava u kojoj zive bila jaka.

Marko Z.

pre 11 godina

Tako i treba. U čemu je razlika između pisanja bloga i objavljivanja nečijeg teksta u novinama?
Svako bi da pametuje a da ne odgovara za ono što napiše. Prvo se potpiši pa onda uzmi sebi za pravo da nekoga kritikuješ.

Brane212

pre 11 godina

Opet jeftina propaganda.

Prov, blogeri se već dugo švercaju kao nemediji. Kad ioni imaju "mišljenje", ne podležu bilo kakovoj odgovornosti. Kad neki zvanični medij ima "mišljenje", zbog njega može da završi na sudu.

Što se servera tiče, u pravu su. Ameri skupljaju SVE podatke do kojih mogu da dođu. Zbog toga je zaštita servera apodacima građana u interesu nacionalne sigurnosti.

Aron

pre 11 godina

To je samo deo kampanje ukidanja sloboda i diktature koje sprovodi Putin. Ali to i nečudi jer mislim da ima bezrezervnu podršku u narodu u toj nameri jer prosečan rus je spreman da se odrekne dela svoje slobode ako će to da mu da red u društvu kao što je bilo u vreme SSSR-a. Rusi dan danas sa nostalgijom gledaju na taj period iako sada u ekonomskom smislu bolje žive nego tada. I zato na tu kartu igra Putin.

patriota

pre 11 godina

Ništa čudno. Azijski mentalitet je mentalitet poslušnosti, nekritičnosti i gušenja individualnosti, počev od Rusije preko Kine do Severne Koreje. Ko je čitao Dostojevskog ili gledao Tarkovskog zna o čemu pričam. Njihovi najveći umetnici su proganjani i osuđivani na robiju. Ruska politika nikad nije marila za običnog Rusa, a kamoli za neki drugi narod. Pitajte starije Bugare kako su "uživali" pod Sovjetskim Savezom. Evropa ima demokratsku tradiciju dugu preko 2.000 godina počev od starih Grka. Naš mentalitet je jednostavno drugačiji od azijskog i zato niti nas Rusi nešto vole kao što neki ovde misle, niti smo mi ikad mogli da budemo mnogo bliski sa njima. Srbija je oduvek po mentalitetu, kulturološki i geopolitički pripadala Zapadnoj sferi što je danas EU. Rusija je ovo oduvek znala i zato nam nikad nije, niti će nas ikad previše pomagati. Kome ovo nije jasno preporučujem knjigu Istorija Srba našeg velikog istoričara Vladimira Ćorovića.

Goran

pre 11 godina

To se zove paranoicna zastita drzave i drzavnog poretka...ali, uopste im ne zameram, jer ako sa druge strane imate 10ak mocnijih drzava sveta koje pokusavaju da vas uruse, gledacete da zacepite sve rupe.

daniele

pre 11 godina

Ozbiljna drzava radi tako. Ne prepusta nista slucaju. To je vazno polje na kome je zapad vrlo vest i koje koristi kao glavno oruzje za izazivanje unutrasnjih konflikata, destabilizacije, pa onda gradjanskih ratova itd... Nisam neki obozavalac Rusije ali Amerika mi nikako nije draga. Pa ljudi, zar je postalo normalno zanemarivati svo (ocigledno) zlo koje nam je Amerika nanela- nama i drugim zemljama!? Oteto Kosovo da bi se izgradio Bondstil, i ekploatisala rudna bogatstva....ma, cemu nabrajanje...

333

pre 11 godina

Kada god mafijaški režim oceni da mu od nekog preti i najmanja moguća opasnost, odmah sledi cenzura, a potom, ako zatreba, hapšenje i montirani sudski proces, koji otprilike izgleda, kao oni u doba Staljina. To je sačekalo i Navaljnog, kada mu je naglo skočila popularnost u Moskvi, naročito među mladim svetom. To će sačekati i ove upornije blogere. Teško je zaista Rusima, da shvate suštinu demokratije, ličnih sloboda, ljudskih prava, jer gotovo nikad u istoriji nisu imali priliku da žive u društvu, koje je iste praktikovalo. Carski apsolutizam i okasnele reforme, pa zatim krvava boljševička diktatura (između toga nekoliko meseci Ruske republike, kada se rodila nada, ali je Lenjin tu nadu brzo ugasio) i na kraju Putin. Sve u svemu žalosna sudbina velikog naroda. Nasilna revolucija je jednostavno nemoguća. Niti je moguće osvojiti vlast izborima, jer Putinovi gangsteri kontrolišu sve medije, sudstvo, izbornu komisiju. Tu je i njegova kontrolisana opozicija, za svaki slučaj, u vidu komunista i Žirinovskog. Treba sačekati da pocrka i dalje veoma brojna populacija Homo sovieticus-a. To bi se moglo desiti ubrzo. Biologija radi protiv njih, a i alkohol takođe. To je pogan soj, pasivnih klimoglavaca, odraslih u strahu i poniznosti, idealnih kako za komunistički sistem bilo gde, tako i za ovu putinovsku Rusiju.

Farazon

pre 11 godina

@država @dr.no

nisam primetio da je miku bloger al ajde, neki ce uvek biti majstori za izbegavanje poente uz pomoc izrugivanja. neko rece da evropa, a i mi srbi koji smo u njoj, ima tradiciju dugu 2000 godina u demokratiji a azijati su za razliku od nas "pokorni" i trebaju cvrstu ruku, boze ljudi sta sve covek moze da lupi. bilo bi bolje kad bi se malo zapitali da li je evro-americki nacin shvatanja zivota jedino ispravno razmisljanje i da li je u redu da to sto vec bas tih 2000 i kusur godina konstanto pokusavamo da ga nametnemo svom ostalom svetu kroz razna kolonijalna osvajanja, vojno ili ekonomski. ne vidim nista lose u tome da ukoliko si popularan (3000 i vise poseta dnevno) budes i poznat, a narocito ukoliko si destruktivan, pa zar nije to i cilj pisanja blogova? svi se kao pozivaju na slobodu misljenja i govora, zastitu privatnosti, demokratiju a odredjeni broj ljudi smatra da moze da radi i prica sta hoce i da se onda poziva na te vrednosti i cmizdri kako je ugrozen. ovo je samo jedan nacin da se rusi odbrane od tog evro-americkog dvehiljadugodisnjeg demokratskog razmisljanja (neoliberalizma) koji im jednostavno ne odgovara, nece ljudi zapadne vrednosti i to ti je. zar je namo toliko tesko to da shvatimo pa moramo kao poneki da ih nazivamo pijanim rusima ili da lupamo gluposti o tome kako su narodi istocne evrope propatili pod ruskom cizmom. propatili su pod komunizmom, i propatili su nista vise ili manje nego sto su propatili i sami rusi

Uros

pre 11 godina

dok je na zapadu sloboda medija nenarusiva. alo bre, englezi su osudili na 4 godine zatvora, dvojicu mladica jer su se dogovarali preko facebooka da dodju na protest. nato je smislio da ima prava da ubija novinare kao legitimne mete u ratu.
samo cu vam jos jednom ponoviti fraza "slobodni mediji" je zapravo eufemizam za prozapdne medije.

Radojko

pre 11 godina

Pustimo teoriju, hajde da vidimo iskustva. Ako društvene mreže imaju potencijal da i u Rusiji naprave slične efekte kao u stvaranju "arapskog proleća", onda Rusi i treba da rade to što rade, i to se zove samoodbrana. Setite se Arapskog proleća, milioni oduševljenih mladih arapa širom severne Afrike je najpre blogovalo i tvitovalo, pa izašlo na trg, računajući "sloboda blagostanje dole stara vlast... etc." Rezultat toga se danas jasno vidi, pored siromaštva ima puno mrtvih, nema nade, a bombe i dalje padaju. Jedina promena je ta što naftne slavine ponovo odvija i zavija zapad. Pročitao sam indicije da je "upravljanje" društvenim mrežama na bazi detaljnih ranije urađenih studija psihološkog profila populacije uradio zapad. Doduše, nisam video jasan dokaz. Ali... stvarno ima dosta indicija.

seljadin

pre 11 godina

@Marija, ko o čemu vi komunisti o KGB i proterivanju naroda u Sibir, zar je to sve što možeš reći ? Neki ljudi još uvek žive u doba Staljina, da vas obavestim, Staljin je mrtav, Rusija je najveca kapitalisticka zemlja, svidelo se to vama ili ne.

Cosmo

pre 11 godina

Zakon uopšte nije loš kako ga teoretičari zavera reklamiraju , samo ti zabranjuje da anonimno izazivaš kolektivne histerije i klevećeš druge ljude, po meni to je sasvim ispravno i na mestu.

Marco

pre 11 godina

Ovi naši jadni Rusofili čuli za Rusiju i Putina samo preko medija. Ja im preporučujem da malo tamo žive pa da vide što je to fina zemlja puna racionalnih zakona. Živeo sam tamo tri godine, ljudi žive pod strahom, velikom kontrolom, nikada i u nijednoj drugoj zemlji nisam video više prosjaka na ulicama. Rusija vam se svodi na Mosku. Krenete li dalje teška beda! Nemožete verovate pod kakvim uslovima neki ljudi žive, gde ih leče i sl. Drugo, Rusi ne gaje neku veliku simpatiju prema Srbiji. Dosta njih nezna razliku izmedju Srba i Hrvata. Dosta naših ljudi koji su tamo radili žalili su se kako su ih Rusi prevarili, nisu im platili itd. Rusi su dosta slični nama, vole da prevare, nevole da rade puno, sve bolje znaju i misleo da ih ceo Svet mrzi.

Dusan

pre 11 godina

Prvo uvek postoji nacin da se registrujes pod laznim imenom tako da ne vidim zasto drame.
Drugo ovo je Putinov bledi pokusaj da kontrolise ono sto dolazi na samo u njegovoj zemlji vec u svim Sloveniskim, a to je budjenje naseg naroda, drevnih obicaja i vere. Ljudi su shvatili da ih nametnutim verama koje ne pripadaju nasem narodu u sprezi sa vlascu kontrolisu i sprecavaju da se organizuju ili zive slobodno.

Sada u Rusiji imate izuzetno mnogo nacionalistickih organizacija, vecina sa tematikom vracanja pravih vrednosti Rodne vere i Slovenstva i otkrivanja prave istine o poreklu Slovena. Ceo sistem medijske lazi koji je pravljen vekovima i koji je vrsio svoj posao u kontroli najveceg naroda u Evropi sada se urusava. Rat u Ukrajini je samo otvorio novo poglavlje u oslobodjenju naroda od laznih, spoljnih uticaja i obmane koja im se servira od strane crkava koje nisu njihove i vlada koje ne rade u njihovom interesu.

Vreme je za prosvetljenje i vracanje korenima, pravim vrednostima, pravoj rodnoj veri i nasim pretcima. I tu ni jedan Putin ma koliko bio odlucan nece moci nista da uradi.

neko iz mase

pre 11 godina

samo neka oni i dalje prave torrente i podrivaju americku industriju zabave i njihove zakone o autorskim pravima pa neka rade sta hoce.

Zvjezdan

pre 11 godina

Sad se javljaju "rusofili" (ne volim tu riječ, prije bi odgovaralo "putinofili") koji će pokušati objasniti kako oni više vole Rusiju od od ove dvojice blogera.

seljadin

pre 11 godina

ko je putovao pre par godina je po americkim aerodromima mogao videti panoe-reklame za Russia Today, uklonjene su sve, a teme su im bile takve da su trebale naterati ljude da se zapitaju sta se dogadja u svetu.
To je cenzura.
Americka propaganda je toliko jaka, da se zemlje sa slabijom propagandom moraju braniti uklanjajuci ih, a tome su ih naucili sami Amerikanci, kad propaganda protiv njih postane prejaka, oni je cenzurisu jer je njihova sopstvena propaganda mnogo slaba.
To je isto u svim zemljama, sem u Srbiji.

A gde je bolje

pre 11 godina

Sta na Zapadu vredi tzv. anoniman, neregistrovan profil ako vam NSA i druge Sluzbe prate i kontrolisu sadrzaje, IP adrese i prevrcu po kompjuteru!?

k

pre 11 godina

Na zapadu takav zakon nije potreban - posto oni kontrolisu internet, veoma im je lako da saznaju ko se krije iz svakog komentara, a kamoli bloga. Ruskoj drzavi je potreban takav zakon da bi sprecila propagandno delovanje stranih obavestajnih sluzbi pod maskom "ruskih nezavisnih opozicionih blogera". Nemojte samo da izigravate veverice tvrdeci da toga nema.

Marija

pre 11 godina

KGB ima iskonski strah od ruskog naroda koga drzi u stogodisnjoj okupaciji, jer znaju da ce im ruski narod vrlo uskoro kao ukrajinski narod izaci na ulice na zvanican sastanak sa KGB-om.

Donose zakone o ogranicavanju interneta i komunikacije a zna se i zasto.
Juce im na mitingu podrske KGB-u doslo 50 ljudi u celoj Moskvi a taj miting je odrzan iaoko je ne snazi zabrana mitinga, ali kad KGB organizuje miting onda zakoni ne vaze, samo opozicija ne sme da organizuje mitinge.

KGB ce da bi opstao na vlasti u Rusiji primeniti sve metode do nivoa Severne Koreje , ali to ih nece spasiti od sastanka sa ruskim narodom koji ce biti za par meseci .
Isuvise je taj narod dugo u boljevickoj stogodisnjoj okupaciji da bi zabrana interneta od strane KGB bande ucinila svoje.

A zabrana interneta od strane KGB-a ce znaciti momentalni kraj KGB bande na ulicama Rusije u roku od 48 sati.
Dosta su cinili zla nad ruskim narodom i okolnim zemljma , doslo je vreme da KGB plati fakture u samoj Rusiji.
Imace dve putanje, jedna je ka Sibirskim gulazima gde su slali neduzni ruski narod decenijama , a druga putanja ce im biti Hag.

Saul Goodman

pre 11 godina

Nas narod jednostavno ne ume da napravi razliku izmedju ljubavi prema Rusima i spoljnoj politici Rusije. Kroz decenije Rusija nas je gledala samo kao piona u igri velikih sila. 90-ih su nam i uveli sankcije, za vreme bombardovanja prstom nisu mrdnuli, posle bombardovanja dosli su na Kosovo i naravno prvi pobegli. Ruse kao narod jako volim, a ruska politika prema Srbiji uvek je bila stetocinska. Drazi mi je neprijatelj za koga znam da me ne voli, nego ovi lazni prijatelji koji nas "vole" samo zbog njihovog interesa.

darko.tadic

pre 11 godina

U odnosnu na ruski narod, njihovu kulturu, nase PRAVOSLAVNE i slovnenske veze, onda sam ja najveći rusofil u Srbiji. Nemas ruskog pisca koga nisam čitao, nema filma koji nisam gledao, bio sam u Rusiji nekoliko puta. Rusi su divan, plemenit i vredan narod, prosečno veoma obrazovani i inteligentni. Ali, ako bi gledalo ponašanje Putina i njegovog režima, samo mogu da žalim ruski narod. Oni žive u diktaturi, jer iz godine u godinu, režim sve više gušpi slobode i napredak građanskog društva. Putin od izbora do izbora pobeđuje sve tešnjom većinom, te svestan toga pokušava na sve načine da zastraši i osujeti one koji mu se mogu suprotstvati. Napad na blogere nije slučajan, jer od kada su u Rusiji javna (posebno opiziciona) okupljanja ograničena (čitaj zabranjena), ovaj način komunikacije bio je jedina od načina borbe sa režimo. Iako domaći rusofili to ne žele da prihvate, Putin ima veoma jaku opoziciju, i dobar deo naroda jedva čeka stvarne i konrenite promene u društvu.

Bogdan

pre 11 godina

Da se prisetimo samo da li je bilo organizovanja "obojenih revolucija" i raznih "proleća" uz pomoć društvenih mreža i ekspozitura NVO. Da li ste zaboravili na Snoudena i Asanža i na ono šta su govorili i dokumentovali u vezi interneta i mobilnih telefona? Da bi imali pravu predstavu o čemu se radi, pitajte za koliko se povećala prodaja klasičnih pisaćih mašina u Nemačkoj na primer. Šta je razlog sve većeg povratka starih i zaboravljenih mašina za kucanje važnih dokumenata u firmama i ustanovama od veće važnosti? Internet i razne društvene mreže imaju svojih dobrih i loših strana i onog momenta kada loše strane počnu da ugrožavaju vitalne interese naroda država mora da se pozabavi ovim pitanjem. Koja bi normalna država mogla mirno da gleda kako joj se organizuje državni udar kao što je bilo na primer u Libiji, Egiptu, Siriji ili Ukrajini?

problem

pre 11 godina

Problem je u tome sto uglavno nisu nezavisni!
Onog trenutka kada vam se kroz nezvisno i nevladino pocne sprovoditi agenda neke strane zemlje, tog trenutka kod vas postaje plodno tle za cenzuru i diktaturu. Kada bi na pocetku stvari nazvali pravim imenom, odvojili zito od kukolja, ne bi bilo problema!

...

pre 11 godina

Nije mu ovo potrebno, realno. Može lepo da upumpa pare u već postojeće medije, prekrije zemlju njihovim frekvencijama i ko će onda još obraćati pažnju na kritične blogere? Amerima to vrlo lepo prolazi.

dejan

pre 11 godina

i ja sam za slobodu izrazavanja, ali i za to da svako stoji iza recenog. nije normalno da novine objave na naslovnoj strani da se izvinjavaju holandjanima za smrt njihovih putnika a da istraga o krivici nije ni pocela. svi vi koji to smatrate slobodom govora i opravdavate napisano ste ili rusofobi ili nazovi demokrate. ja sam probao u nemackom bildu da napisem komentar uz odgovarajucu fotografiju koja potkrepljuje napisano i komentar mi nije objavljen jer se ne slaze sa politikom nemackih zvanicnika. komentar sam potpisao punim imenom i prezimenom. ne moze se pljuvati i lagati u ime slobobode govora.

in your face

pre 11 godina

Kome se svidja diktatura i cenzura, pasos u ruke i pravac RF. Najsimpaticniji su mi ovi sto podrzavaju ovakve gluposti a sami se ne potpisuju imenom i prezimenom sto je licemerno.

seljadin

pre 11 godina

evo cenzurisanog plakata, amerika je uklonila sve postere sa aerodroma, jer je ovaj plakat jednostavno objasnio o cemu se radi
"ko predstavlja vecu nuklearnu opasnost"
http://julius-hensel.com/wp-content/uploads/2012/08/USA-Iran-atomare-bedrohung.jpg
Naime cim je propaganda neke zemlje slabija, ona se prihvata cenzure, znaci da je Ruska propaganda prejaka, ili da Rusi finansiraju novine u USA, (kao sto USA finansira medije u Rusiji, Srbiji) bilo bi daleko vise cenzure za koju bismo culi poput ove

Putina vole anonimno

pre 11 godina

Jednom diktatura - uvek diktatura. Bas je dirljivo kako rusofili pravdaju zakone koji se donose u ovom preduzecu od drzave

podocnjak

pre 11 godina

Za nekoliko meseci sitni radnik iz neke državne službe, Eduard Snjegov, beži u Ameriku i dobiva azil i razkriva šta sve Rusi rade na netu.

Oh whait...

Nemanja C

pre 11 godina

Farazon: Otkud ti znaš šta Rusi hoće? Sproveo si neku anketu možda? Na osnovu dostupnih informacija možemo samo da zaključimo šta Partija hoće, i da Rusi, za sada, to (a sudeći po poslednjim predsedničkim i parlamentarnim izborima) SVE MANJE tolerišu.

Radojko: greška koju ti i tebi slični pravite je stav da su sloboda i red međusobno isključivi. Istina je da nema te represije koja će sprečiti pad neke vlasti, može samo da ga odloži.

Uzmi, primera radi, Iran. Represija nije pomogla Mosadeku. Raspustio je parlament, preuzeo je svu moć. Džaba. Godine 1953. je zbačen pučem koji su organizovali Ameri bez ikakvih društvenih mreža i interneta. Vlast u Iranu je preuzeo Šah koji je vladao mnogo represivnije od Mosadeka. Njegovu vojsku i tajnu službu su obučavali, opremali i finansirali opet Ameri. U krvi je gušio proteste koji su izbili četvrt veka posle puča kojim je došao na vlast. Džaba. Jedino što je bolje prošao od Mosadeka je što je zgrabio pare i zbrisao na vreme.

Shvati da je represija utočište slabih vladara i ugroženih sistema. Niko to ne radi zato što voli ili smatra da je to najbolje već zato što nema drugog izbora. To je začarani krug iz koga nema izlaska, jer što više to radiš sve oštrije mere moraš da preduzmeš jer su ljudi sve nezadovoljniji. Vremenom ili popustiš uzde (i ekspresno dođe do raspada sistema - SFRJ SSSR) ili dođeš do tačke da ti je cela država pretvorena u zatvor (Uganda, Kambodža) što opet dovodi do raspada sistema. Izuzetaka je izuzetno malo

pisem iz Sibira

pre 11 godina

Svi vi zaboravljate Kinu. Tamo vlada uspesna cenzura i narod se cini se nema nista protiv da proguta,cast par izuzetaka disidenata.ziveo sam u Kini.u Rusiji je slicno. Ljudi ce dati Putinu odresene ruke i zrtvovati neke gradjanske slobode u zamenu za sigurnost i ekonomski napredak. Za vreme Jeljcina i Gorbacova bilo je slobode ali je bilo i anarhije,reketa i mafije. Nikom ovde u Rusiji ne fali Jelcin.
Veliki narodi su tako sazdani. Da bi ostali veliki treba im cvrsta ruka.
Amerika nije velika nacija. Amerika je experiment-neuspesan.

Zju

pre 11 godina

Kakve vi gluposti ovde pricate? Svima vam smeta sto se trazi da se uticajni blogeri samo registruju, da bi lakse bilo spreceno podizanje panike i nametanje stavova, a to sto NSA spijunira pola sveta, ima pristup svim privatnim podacima i bazama, na to zmurite je li, to ide ispod tepiha?! Neverovatni ste ljudi majke mi. Pa procitajte ceo text, upravo zbog zastite administracije i gradjana se trazi da se svi serveri prebace u Rusiju. Da je nama ovakva ozbiljna zemlja i lider gde bi nam kraj bio..

snouden

pre 11 godina

svaka stvar moze biti upotebljena korisno i zloupotrebljena, to vazi i za propise ali i za blogere i interent. ne verujete, pa videli ste snoudena ili asanza ali rusija sa tim bas i nema neke veze.

Aleksandar

pre 11 godina

Koliko znam da Ameri nemaju taj zakon ali kad kucaju pretragu da traze materijal od koga moze bomba da se napravi NSA vas poseti vrlo brzo

Gnostik

pre 11 godina

(Zju, 4. avgust 2014 00:01)

Ne, neverovatni ste vi koji dolazite na Tehnopolis iz politickih razloga, a ne zato sto ga pratite i razumete se u tvar. Ovde prica o diktatoru koji zabranjuje slobodu govora, a ti nam pricas o NSA. Sta, mi ne znamo sta je NSA? Znamo druze, ne brini, ali ovde je tema nesto drugo. Tako da sledeci put se drzi teme, umesto sto derailujes i pokusavas demagogijom da skrenes pricu sa date teme. Kada bude tema NSA, ti slobodno dodji, pricacemo o NSA. Meni je muka vas koji pravdate jednog diktatora drugim, kao NSA nesto radi sto nema veze sa ovim, pa je ovo opravdano. Gde ti tu vidis logiku? Apologeti ruske diktature se pozivaju na diktaturu SAD. Da nije tuzno bilo bi smesno. i nemojte ih stvaljati na suprotnu stranu tasa, jer su na istoj. Sa druge strane su gradjani. Nisi to znao? ZJU EEEJ.

Zlatan_Ibrahimovic

pre 11 godina

Patriota - sta lupas, mi takodje imamo tu kolektivnu svest, sto se vidi i iz slobode medija danas, to nam je ostalo jos od dinastije Obrenovic, pa preko Tita...

neprijatelj

pre 11 godina

poštovani Nemanja, represija je postala opšta – univerzalna. Planeta je pretvorena u zatvor pod represijom zapadnih materijalnih i ‘kulturnih vrednosti’, medija.. preostali ljudi pokušavaju da formiraju državu-e čija je osnovna funkcija oslobađanja iz tog zatvora. Naravno, osnovni problem oduvek je bila zloupotreba ideje slobode, kao i stalna, nezasita težnja ‘onih drugih’ da porobe. Postojanje ma kog, pa i jednog ostrvca nezavisnosti i slobode (makar imaginarne) potencijalno ugrožava temelje sistema. Blogovi su prepoznati kao neka vrsta državica-ostrvaca - zametaka tumačenja i ideja potencijalno opasnih po SYS. Stoga su pokrenute proverene sistemske metode spinovanja i ‘satanizacije’, naravno, sve u pravcu ‘vašeg dobra, zaštite’ i uživanja u happy happy happy matrix ‘slobodi’

poštovani Zju, sistem ni 50.000 života ne prepoznaje kao nešto važno - kamo li jedan jedini. Zaboravljate ili ne želite znati da svi imamo jednu funkciju u sistemu. Broj. Ko je protiv sistema, dobija rezervnu funkciju. Inkubator organa - ne verujete? I bez bloga, SYS poznaje svakog od nas bolje nego majka rođena, ali je na mogućnost ‘pobune’osetljiviji nego na ma šta drugo. Ovo je samo još jedan pritisak da se smanji rasteća buka, učvrsti strahovlast, potvrdi neminovnost. Stvar je prosta - 'hrabro' ćuti, klimaj glavom i povremeno aplaudiraj .. i nemaj brige. Ne postani inkubator. Sve je u redu, ponavljaj happy, happy, happy