Četvrtak, 17.07.2014.

20:48

Koliko Hrvati kupuju naše proizvode

Srpskih proizvoda na policama hrvatskih supermarketa još uvek je izuzetno malo, a retko koja trgovačka marka uživa popularnost kod hrvatskih kupaca.

Izvor: Novosti

Koliko Hrvati kupuju naše proizvode IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

Stevica

pre 11 godina

@Mavro

U pravu si da vecina srpskih proizvoda i nije nesto posebno, ali nemoj misliti da hrvatski proizvodi imaju neku narocitu prodju, cak i u Srbiji. Mogu misliti tek kolika im je prodja u nekim razvijenijim i bogatijim drzavama. Hrvatski proizvodi u Srbiji su bili ekskluziva za vreme SFRJ, pa i u prvim godinama nakon pada Milosevica. Dok nije bilo ozbiljnog uvoza sa zapada, hrvatska roba je jos i imala prodju. Danas, danas hrvatski proizvodi nisu konkurentni ni po kvalitetu a ni sa cenom. Ko ce danas da kupi Zdenku u Srbiji kada je 30% skuplja od austrijskog Happy Cow-a? Pa sve i da ne raspravljamo o ukusima. Kupovao sam Gavrilovic i Eva pastete dok se nisu pojavile belgijske Delhaize koje brisu patos sa njima a jos su i jeftinije. Nutelu biram pre Linolade, kao verovatno i ceo svet. Faks i Ornel su u klasi domaceg Duela, mada ne koristim ni jedne ni druge, nisu ni Ariel i Persil toliko nedostupni cak ni na srpsku sirotinju. ;-) Jedino sto jos moze da prodje je ABC sir. Pre 3-4 godine bio je papren dok je danas ubedljivo najjeftiniji krem sir koji moze da se kupi u Srbiji. Jeftiniji cak i od domaceg Sirka. Tako jos i ima neke sanse jer je zaista odlican sa povoljnom cenom. Ali praviti od hrvatskih proizvoda neku ekskluzivu...pa nismo ni mi u Srbiji bas toliko van sveta. Ta prica jedino moze da prodje kod kojeg jugonostalgicara.

Mavro

pre 11 godina

Dragi prijatelji u Srbiji, vi prvo trebate imati kvalitetan proizvod a tek onda govoriti koliko je zastupljen u hrvatskim, makedonskim,slovenskim itd. ducanima. Smijesno je traziti reciprocitet radi reciprociteta, pa postoji trziste, princip ponude i pootraznje. Svaki kvalotetan proizvod ce kupci prepoznati samo ga treba imati. Srbijanska prehrambena industija nije zadnjig 20 godina puno ulagala u kvalitetu i sada se kao cudi sto njihovih proizvoda nema. Srbija ima tehnolosku zastarjelu proizvodnju sto je iskoristila Hrvatska I u tom segment kao I jos nekima uzela primat I to ce se tesko moci ispraviti. Inace, Hrvatska je od uvijek imala kvalitetnu prehrambenu industriju tipa Podravke, Belja, Gavrilovica, Krasa, Zvijezda da ne nabrajam...

MunzeLjux

pre 11 godina

Ljudi, usli smo u brzi kapitalisticki voz i nemojte se zamarati glupostima odakle je proizvod, vec dali je GMO i dali je rok trajanja u redu. Kompanije danas preprodaju akcije pojedinih firmi kao tapkarosi karte pred bioskopom, pa je ono sto je do juce bilo madjarsko od danas svedsko, a sutra ce mozda biti nemacko. Moja sestra je radila u Somboledu koji je kupio Hrvatski "Dukat" i bila prezadovoljna i platom i odnosom poslodavaca, a onda je firmu kupio francuski "Danon" i morala je menjati posao jer su se uslovi uzasno pogorsali.

luka

pre 11 godina

......članak je iznimno tendenciozan i namijenjen u nekakve dnevno političke svrhe.....samo ne znam što se ovih dana u politici bitno dešava da se tenzije malo podignu..........
.......inače, za vašu informaciju, trgovine i police u hr su prepravljene proizvodima iz srbije, naročito konzum........svega i svačega a uglavnom se kriju pod nazivima nekakvih trgovačkih robnih marki....pogledajte zemlju poriekla pa čete vidjeti........
........inače, svakome normalnom bitan je omjer cijene i kvalitete a ne porijeklo robe........pozdrav.....

boris

pre 11 godina

ja zivim u njemackoj i ovdje je isto tako da se vise prodaje domace nego strano a ovdje ima stvarno svasta meso je iz regiona sira od svukuda vino ima isto svakako ali najvise domace moze se nabrajati jos puno stvari

Mirko Zemun

pre 11 godina

Prošli tjedan sam kupio eurokrem nakon više od 25 godina.Dok sam bio klinac valjda sam ga pojeo 50kila,pa se odlučio malo vratiti u prošlost i probati.Moram reći da sam se totalno razočarao.Prije je bio puno finiji i ukusniji.Tako da ostajem dalje na LinoLadi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (mario zagreb, 18. jul 2014 09:55)
--------------------------------------

Samo cipiripi dolazi u obzir...ni ja vise ne jedem eurokrem :)

Mada mi se ne svidja sto je nestle postao vlasnik.

etizop

pre 11 godina

@seljadin ....niste napisali koliko su nasi proizvodi optereceni raznim taksama i slicno u Hrvatskoj ?
Poznajem neke ljude koji imaju svoj proizvod koji prave u Srbiji, i izvoze u mnogo zemalja EU, (kako zapad tako i istok EU) u Hrvatskoj nista ne prodaju, pitam se zasto ? - ako si zaboravio hrvatska je u EU a carina i carinska politika su jedinstvene na nivou svih 28 članica... jedina razlika je u visini PDV-a u Hrvatskoj je on ravno 25% u Mađarskoj 27% što zanči da je veće opterećenj kod mađara nego kod nas hrvata .... osim toga ne postoji zapad ili istok EU postoji samo EU......

Novosadjanin

pre 11 godina

Opet se podigla ista prasina...

Nisu nasi problemi vezani za hrvatske proizvode. Kupujemo ih zato sto imaju odredjen kvalitet i ime. Iz istog razloga kupujemo i ostale EU proizvode.

Problem je sto ne cenimo domace, uglavnom iz razloga sto nam domaci proizvodi ni ne daju razloga da ih cenima.
Medjutim, nije uvek tako, ali smo mi skloni da ne cenimo ni nase kvalitetne proizvode, umesto da radimo obrnuto.

Nemojte ovo vezivati za Hrvatsku i njihovu industriju jer je vezano iskljucivo za nas, nas mentalitet i postovanje svoga.

Lala

pre 11 godina

Proizvodim mlevenu zacinsku papriku extra kvaliteta,zasad privatnim kanalima,na zalost,stotine kila prodam u Slavoniji domacim proizvodjacima kulena.Cena moje robe je 30% manja od trzisne u HR,a kvalitet za klasu jaci,realno.Eto prostog recepta,manja cena/dobar kvalitet i nema zime,manite se politike i gluposti...

Rastafa

pre 11 godina

Ja kao kupac imam svoj interes i "srpski" ili "hrvatski" proizvodi za mene ne postoje. Postoje kvalitetni, manje kvalitetni i smece od proizvoda ili skupi i jeftini proizvodi. Sve je to stvar marketinga. To sto Hrvati radije pune Todoricu i slicnim dzepove nego sto misle na svoj interes to je njihov problem. Kupci tj. osiromaseni gradjani ne mogu izvlaciti ekonomiju iz g..., a efekti kampanja "kupujmo domace" su zanemarljivi i sluze samo za to da nas domaci proizvodjaci deru. Nije li u Hrvatskoj taj isti Todoric kroz svoj agrokor prodavao grcke lubenice reklamirajuci ih kao domace.

E-one

pre 11 godina

Bas sam pre neki dan uzeo Rubin u Konzumu,inace u Splitu sam na odmoru i cini mi se da je bio 69kuna,sto mu dodje skoro 10e a ne 8 kako ste vi naveli...

davor

pre 11 godina

da umjesto tih bezkrajnih clanaka o "napacenoj srpskoj robi" sto ne napisete jednostavne cinjenice. A to je da je hrvatsko-srpska robna razmjena u oba pravca lani bila odprilike ista, sto znaci da je po glavni stanovnika prosjecni Hrvat kupio gotovo 70% srpske robe vise, no sto je prosjecni stanovnik Srbije kupio hrvatske robe (to je zato sto Hrvatska ima daleko manje stanovnistvo no Srbija, al unatoc tome Hrvatska kupuje odprilike isto srpske robe, ko Srbija hrvatske)

hm

pre 11 godina

Ovo istraživanje je glupost iz razloga što ste otišli u Konzum.
Konzum prodaje najviše svojih proizvoda (K+ proizvodi). Ima nešto stranih robnih marki, kao i Hrvatskih koje još nisu stigli preuzeti ali 80% proizvoda koji se prodaju u Konzumu su u toj korporaciji i napravljeni.

Naravno da će najprije prodavati i gurati svoje proizvode...

Možda je istraživanje trebalo obuhvatiti i ostale trgovce, a ne baš onoga tko drži gotovu svu proizvodnju u HR.

nesa

pre 11 godina

Da tacno je da ima malo srpskih proizvoda u radnjama u Hr, za mlecne proizvode smo sami krivi. Za ostalo nacionalna politika Hr . Mlecni proizvod samo imlekov beli sir i kupuje se odlicno i to i mali kajmak a to meni kao potrosacu govori da ta roba ima ispod 0.05 mkg alfatoksina u sebi . Za to smo krivi mi a ne Hr. Konditorski proizvodi su skuplji nego kod nas al samo kada ih uporedimo po akcijskoj ceni u Sr. Alkoholna pica nisam gledao, ajvar iz Sr nisam nasao kao ni meso i proizvode od mesa. Jednostavno Hrvati imaju svoju nacionalnu politiku da zastite svoje proizvodjace al ne tako sto ce povecati granicu alfa toksina, mi nismo dorasli takvoj politici. Nesposobni politicki sluzbenici su nestrucni da to urade. Setite se one price oko akciza na cigarete i bice vam jasno o cemu govorim. Ako je nesto dobro ono ce uvek naci put do potrosaca gde god bio. Nacionaliza, sovinizam nemaju veze sa nacionalnim interesima, osim slicnosti u nazivu.

Jure iz Hrvatske, EU

pre 11 godina

Od kako sam vidio ove clanke o napacenoj "srpskoj robi" u HR od tada osobno pazim da ne kupim ni ni jedan takav proizvod. Srecom ne zadovoljavaju nas ukus pa nema neke velike opasnosti.

Darko

pre 11 godina

IZ Hrvatske; U moru tih stranih proizvoda i stranog smeća uvjek radije uzmem kvalitetan srpski proizvod, mislim da po pitanju čokolada i slatikiša ste nemjerljivo najbolji

seljadin

pre 11 godina

niste napisali koliko su nasi proizvodi optereceni raznim taksama i slicno u Hrvatskoj ?
Poznajem neke ljude koji imaju svoj proizvod koji prave u Srbiji, i izvoze u mnogo zemalja EU, (kako zapad tako i istok EU) u Hrvatskoj nista ne prodaju, pitam se zasto ?

...

pre 11 godina

Odkad smo u EU ima hrpa proizvoda iz EU. Tako da je u HR izbor puno veći nego pred godinu dvije (po mojoj procjeni cca 30%). Srpskih proizvoda ima ali su skuplji od njemačkih, austrijskih, slovenskih, a nisu ništa kvalitetniji...

mario zagreb

pre 11 godina

Prošli tjedan sam kupio eurokrem nakon više od 25 godina.Dok sam bio klinac valjda sam ga pojeo 50kila,pa se odlučio malo vratiti u prošlost i probati.Moram reći da sam se totalno razočarao.Prije je bio puno finiji i ukusniji.Tako da ostajem dalje na LinoLadi.

e tugo

pre 11 godina

"Ali Gorenje,Radenska,Kraš,Jana,VIVAX(skalpa se u Hrv.), niti koje mleko i jogurt od mlekara koje imaju hrvatsko vlasništvo - NIKAD u moju kuću! Princip i tačka, a to govorim i svom detetu. Za mene je to jedna vrsta patriotizma."
(Dejan, 18. jul 2014 08:40)

Zaboravio si nestle, nutella, coca cola, pepsi, a nene nisi zaboravio jer ti nisi patriota ti si sovinist. Nemas ti problema sa stranim proizvodima imas sa Hrvatskim.

Nebojša Ristić

pre 11 godina

Što reče jedan naš ekonomista: ¨Ako kupujemo naše domaće proizvode ima šanse da opstanu i da budu bolji, ako ne kupujemo propašće sigurno¨

Dejan

pre 11 godina

Nikada ne kupujem hrvatske proizvode, u pitanju je princip. Čak i kada RETKO odem u Idea ili Mercator, veoma obraćam pažnju šta kupujem! Smatram to ličnim patriotizmom! 90% kupujem u DIS-u i opet za neke proizvode pogledam ko je proizvođač.
Ali Gorenje,Radenska,Kraš,Jana,VIVAX(skalpa se u Hrv.), niti koje mleko i jogurt od mlekara koje imaju hrvatsko vlasništvo - NIKAD u moju kuću! Princip i tačka, a to govorim i svom detetu. Za mene je to jedna vrsta patriotizma.

dan za danom

pre 11 godina

u hrv ne mozete popiti ni jednu nasu vodu, bilo gaziranu ili ne. . . nema iH! a mivele koja samo smrt ne leci :-), ima je u izobilju, a evo i jana je pocela da gusi nase vode. . u hrv mozete kupiti plazmu, eurokrem, smoki, jafu i jos par starkovih proizvoda.
a to da srbija i njeni proizvodi nemaju kvalitet, neka toga!

djole

pre 11 godina

Cesto idem u hrvatsku mogu reci da ima "nasih" proizvoda.Naravno atlantic food group i agrocor.Dijamant ulje,smoki na svakoj trafici,i naravno svaki sladoled ledo je napravljen kod nas...

uredni neplatiša

pre 11 godina

a ko nama brani da prilikom kupovine kupujemo samo domace?

ja nisam uzimao Thomy majonez "20 godina" dok ga Nestle nije poceo da proizvodi u Srbiji...

darkwood

pre 11 godina

Pošto često boravim u Hr evo nekih srpskih proizvoda koji se tamo lepo prodaju: Plazma keks, kajmak u drvenim kacicama, Jaffa, Medeno srce, Negro bombone...Zanimljivo mi je da npr. Pan pivo u limenkama koji je njihov brend proizvodi se u Celarevu.
Još jedna zanimljivost: Prošle godine sam kupio neko mleko za telo u Konzumu(Konzumov brend) i posle prve upotrebe su se svi osuli u kući najstrasnije. Okrenem da vidim ko je proizveo a proizvodjač iz Beograda :-)

Alex

pre 11 godina

Ja uvijek obracam paznju odakle proizvodi dolaze i nikada, ama bas nikada ne kupujem hrvatske proizvode., nego samo nase ( Srbija/RS)i to po mogucnosti lokalno proizvedene.....to ne nazivam nacionalizmom nego jednostavnom racunicom, jeftinije, krace transportovane, provjerenog kvaliteta.

charlie

pre 11 godina

Naše!A šta je to naše? Da nisu možda proizvodi tajkuna koji guraju robovlasnički zakon o radu ili tretiraju radnike kao stoku?Ma u inat ću sve TUDJE da kupujem,pa neka sve propadne.Svi pošteni Hrvati su MOJI.

JohnyJ

pre 11 godina

Evo i kratak raport iz Cikaga, sa "neutralnog" terena:

U jednoj jako dobroj samousluzi mogu da kupim Eurokrem (razna pakovanja), Plazma keks, i Leskovacki ajvar (koji je uzgred super). Od Pionirovih cokolada, Jafa keksa, i drugih slicnih proizvoda ni traga. Sa druge strane velika ponuda Podravkinih i Krasovih proizvoda. Cokaolade, keksi, dzemovi, dodaci jelima, supe... Bolje ljudi rade marketing i ozbiljnije su se upustili u izvoz, tako da nema svrhe na njih kukati nego od njih treba uciti. Nasa dva trzista su i tako toliko mala, kada ce neka nasa firma (ili preduzetnik) da lansira nesto sto ce se prodavati sire?

EuroBalkanac

pre 11 godina

Članak je napisan kao realno prikazivanje stanja i onda na kraju autor opet okrene priču da izgleda kao jeka nepravda, blokiranje ribe itd. Situacija je zapravo realna. Srpska roba nije baš kvalitetna i kao i hrvatska, svodi se na neke izuzetke koje znamo od prije. I u Hr se od srpske robe kupuje samo ono što "živi na staroj slavi" tj. poznato od prije (jaffa, eurokrem isl.)? Najviše se srpske robe prodaje preko tzv. robnih marki tipa "K+" i drugih zbog povoljne cijene. Ja ne da volim nego OBOŽAVAM plazmu ali malo pakovanje košta cca 1,6 pa do 2€ što je stvarno puno. Spada u red najskupljih keksa pa ga zbog cijene mogu kupiti samo ponekad onako "za merak". I ovde se kupuje jeftinija roba a ne hrvatska pa se tako više kupuje milka u Kauflandu jer je jeftinija i bolja od kraša. Da ja nađem dobar i jeftin proizvod u Srbiji koji bi se dobro prodavao u Hr nema me ko spriječiti da ga uvozim i prodajem i da dobro zaradim ali nažalost, slabo se sve prodaje.

Keti S.

pre 11 godina

@Petar
Somboled i Dukat su u vlasnistvu francuskog Lactalis-a.Takodje treba vec jednom shvatiti da strano vlasnistvo nad odredjenim brandovima,ne znaci da je taj brand postao americki,hrvatski,slovenacki...Naprotiv brandovi zadrzavaju "nacionalni" predznak.Marbo(Chipsy,Clipsy,Pardon)je u vlasnistvu Pepsico-a,Smoki je u portfoliu Atlantic grupe,ali to su i dalje i uvek ce biti srpski brandovi.Kao sto je recimo Fructal ostao slovenacki brand,a vlasnik je firma iz Srbije.Baci Perugina ili Quality street su u vlasnistvu Nestle-a,ali su naravno italijanski odnosno britanski konditorski brand.U savremenom svetu kapital ne poznaje granice,odnosno one se potpuno brisu,a jedino sto zadrzava konkretan "nacionalni"predznak su upravo poznati brandovi.Shodno tome,potpuna je besmislica ne kupovati npr.Smoki zato sto je navodno postao hrvatski,jer je u portfoliu hrvatske firme,a konacno pitanje je i koliko je ta firma zaista hrvatska.Sto se tice pojedinih komentara iz susedstva,oni iskreno vise govore o onima koji takve komentare"izvaljuju"nego sto je tu rec o predmetu njihovog komentara.Trziste treba da bude slobodno,a sta ce ko kupiti je njegov licni izbor.Ja iskljucivo kupujem domace proizvode,izuzev kada je u pitanju kozmetika,mada u poslednje vreme cesto kupim kreme,kupke,mleka za telo nase Dahlia-e i prilicno sam zadovoljna.Proizvode sa prostora bivse YU-e,krajnje iskreno uopste ne kupujem,a vrlo verovatno ce tako i da ostane.

panzer general

pre 11 godina

U slobodnom tržištu ne postoji pojam reciprocitet, a ni u onim neslobodnim tako nešto ne postoji. Generalno, jača ekonomija ima trgovinski suficit nad slabijom. Jel nekom pada na pamet tražiti reciprocitet sa Njemačkom ili Rusijom npr.? Još jedna stvar, Todorić nije samo kupovao dućane po Srbiji, nego je kupovao i propale proizvodne firme i tako spašavao radna mjesta i firme po Srbiji.

Vladimir

pre 11 godina

Zivim u Beogradu, ali sam dosta cesto u Hrvatskoj. Tekst bi bio ok da je pisan pre par godina, ali sada situacija uopste nije takva. Osim vec spomenutih, na policama u Hr, pa cak i u manjim, mogu se naci i plazma, smoki, eurovafeli, cipsevi i ostali marbo proizvodi, grisine, macmelo, medeno srce, a u merkatoru sam cak video i moju kravicu. Zapravo, situacija sa nasim proizvodima tamo je ista ko sa njihovim kod nas pre 5, 6 godina: sve ih je vise i vise.

iz hrvatske

pre 11 godina

Kupujem u Billi i naletim na euroblok čokoladice. Ajd reko uzet ću jer je bilo jeftino a i sjećam se da sam to jeo prije rata ko dijete. Dođem doma ,probam, pa to je živi šećer, bacio sam. Isto vrijedi za jaffa keks od crvenke , škripi šećer pod zubima, a skuplji je od kraševog jaffa. Morate malo osuvremenit proizvod , dati nižu cijenu pa će se kupovat u RH. Ne vidim u čemu je problem.

Sa_BiH

pre 11 godina

Članak je samo djelomično tačan. Tržište je više integrisano nego sto se misli. Da vam nabrojim par "hrvatskih" proizvoda ovdje u BiH: kafa Franck - Grude, BiH. Podravka kokošja pašteta - proizvodi Neoplanta. Pan, pivo na kojem stoji " vrhunsko hrvatsko pivo" - Carlsberg Srbija. Piletina Cekin, jedna od najskupljih, made in Serbia. Dio Ledo sladoleda - Frikom. Gavrilovic skoro kompletan made in BiH. Kod piva je još luđa situacija, Heineken, made in HR, Becks, made in HR, Staropramen, made in HR...
Dakle, globalizacija je u potpunosti zavladala, stari koncept "naše i vase" više ne vrijedi.

semigrupa

pre 11 godina

Хрватска за разлику од Србије озбиљна држава, нажалост код нас је све наопако.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Лима, 17. jul 2014 22:51)

Mislim da su obe drzave jednako neozbiljne. Hrvatski gradjani su odgovorniji od gradjana Srbije. Znaju da ce kupovina nedomacih proizvoda voditi porastu nezaposlenosti. Takvu svest prosecan srpski kupac nema.

ckomi

pre 11 godina

Skoro pa sve od proizvoda iz Srbije koji se mogu kupiti u HR su u vlasnistvu hrvatskih firmi. Dijamant ulje, majonez itd je u vlasnistvu HR firme Zvijezda, koja takodje pravi ulje, majonez itd. Ledo je kupio nas Frikom(pekabela)pa sad imate Ledo kapri sladoled koji do tad nije postojao tamo. Kupili su i Soko Stark, smoki, bananice itd, samo ne znam koja firma.
Jos mnogo firmi iz srbije su u vlasnistvu hrvatskih firmi, tako da to vise nisu srpski proizvodi. Hrvati su kupili skoro kompletnu agrarnu privredu srbije, to im je bio cilj koji su ispunili zajedno sa proterivanjem, tako da se zapitate sledeci put sta kupujete. Mnoge cementare, ciglane su oni kupili. Nadjite mi nesto u nasem vlasnistvu u HR?... Iz HR uvozimo preko 200 proizvoda a izvozimo oko 20 tak. i tih dvadesetak je u njihovom vlasnistvu...Jedina nasa firma je swiss lion-takovo(eurokrem itd) nas lik iz svajcarske je drzi, za ostale ne znam. Sve je ekipa prodala od 2000 god. Srbijo...

DJokic

pre 11 godina

@ananas
To Dijamant ulje je hrvatski proizvod posto je fabriku u Srbiji kupio Agrokor.
Inace hrvatski je i Soko Stark (smoki,bananice) koji je u vlasnistvu Atlantic grupe kao i Frikom (sladoledi,smrznuta hrana) u vlasnistvu Agrokora.Zato ovih proizvoda i ima u Konzumu u hrvatskoj posto su to njihovi proizvodi.

Petar

pre 11 godina

Todoric - agrokor drzi i Merkator i Konzum, somboled, dukat, dijamant ulje, dobro jutro margarin, king sladolede itd Atlantic grupa isto Hrvatska drzi cedevitu, multivitu, grand kafu, bonito kafu, cocktu, agreta pasteta, smoki tj soko stark itd

Nenad, Skopje

pre 11 godina

Ranije sam pisao, ali bih da ponovim. Dosta hrvatskih proizvoda se proizvode izvan Hrvatske ali se na hrvatskom i regionalnom trzistu prodaju u pakovanju hrvatskih firmi. Spomenuo bih da se podravkine perece proizvode u Swiss Lionovim pogonima u Makedoniji kao refus i onda se samo pakuju u Kviki kesicama. Isto je i sa Podravkinoim ajvarom koji se proizvodi u Makedoniji, a pakuje u podravkine tegle. Krasovi jaffa keksi ne bi me cudilo da se takodje proizvode u Swiss Lionovom pogonu u gradu Resen u Makedoniji jer ta fabrika u velikome proizvodi te kekse sa Vero, bugarske samousluge i druge lance samousluga koje u svoju ambalazu pakuju tudje proizvode. Ko moze da poveruje da lanac samousluga, pa bio to i Konzum, ima svoje pogone za proizvodju konditorskih i prehrabrenih proizvoda. Makedonija zbog jeftine radne snage je idealan izbor za uvoz refuznih proizvoda, sto se i desava godinama unazat.Krasove batons stapici napolitanke se proizvode u Bosni, a mozda i njihovi jaffa keksi.

Pragmatik

pre 11 godina

Smanjio sam kupovinu svega uvoznog, nema veze sa Hrvatskom, nego je mnogo širi koncept. Odlučio sam da prištedim, da sačuvam nekakav kapital i ako uđemo u EU, da se poigram njime. Ne žalim se, u plusu sam poslednjih godinu dana. Nemam nameru da menjam taktiku koja donosi dobit.

ex sns

pre 11 godina

Pa ko je kriv sto su ovde otbvrili trziste za Hr proizvode??! Ja licno ne kupujem nista iz Hr niti posecujem njihov market da mu ne pominjem naziv,ali mi smeta sto je ovde liberalno za njih, a nasih proizvoda tamo nema jer im ne daju.

vosa

pre 11 godina

... za informaciju ... kad ste spomenuli konzum... kad odem u hrvatsku u toj trgovini kupujem stvari ... crvenkine proizvode poput jaffa keksa i mamčmelowa nemam računa da donosim iz srbije pošto je cena ISTA ... drugo u SVIM menjačnicama primaju dinare dakle ako kupujete euro i potom prodajete gubite ... a lurs dinar kuna je realan.... nadam se da ćete ovo objaviti pošto je istina.

jovan

pre 11 godina

Pa šta vi imate to toliko kvalitetno, a da mi nemamo. Ja od hrvatskih proizvoda jedino kupujem lino krem. I to ga samo ja jedem, moji u kući više vole takovo. To k-plus je smeće kao i kod nas ono "dobro". Sad je teško govoriti o našem i vašem kad je vlasnik dijamanta Todorić ili frikoma naprimer. Stranci su vlasnici svega što je vredno i kod nas i kod njih

Bole

pre 11 godina

A šta od hrvatskih proizvoda pa ima u Srbiji? Podravka supe koje skoro da se ne kupuju.Kraš? Pre kupim najlepše želje ili Milku.Cedevita...zavaravate se. Često obratim pažnju šta ljudi kupuju i retko, jako retko vidim da neko u korpi ima proizvod iz Hrvatske. Toliko retko da spada u statističku grešku.

prvo kvalitet pa retiprocitet

pre 11 godina

srpsko tržište, koje je slamčica spasa za posrnulu hrvatsku ekonomiju

HAHAHAHAHAHAHAHA

a što se tiče članka, normalno da kupujemo uglavnom puno kvalitetniju hrvatsku ili EU robu. i vi znate da je kvalitetnija i zato ju kupujete. ovo kmečanje bi se recimo moglo usporediti sa kmečanjem nekog drugoligaškog igrača što ga real madrid ne želi kupit.

Alex

pre 11 godina

Zivim u sred Beograda i ne pamtim da sam u poslednjih 5 godina kupio i jedan hrvatski proizvod. Zaista mi ne pada na pamet ni jedan njihov proizvod koji bi se izdvojio po kvalitetu i ceni pa da moram da ga kupim. Krasova cokolada kosta isto koliko i nasa, a ne vidim da je nesto mnogo bolja od Pionirove. Omeksivac Ornel je prosek isto kao i nas Bohor iz Albusa.... drugo mi zaista ne pada na pamet. Tj ne znam da navedem nista vise od njihovih proizvoda.

Potrošač

pre 11 godina

Neki hrvatski proizvodi nemaju naš ekvivalent. Na primer,
Špageti Milaneze i Čokolino(Podravka). Dok ne budemo imali ekvivalentan srpski proizvod,do tad ću kupovati ove hrvatske proizvode. Ostalo kupujem isključivo domaće.

sk24

pre 11 godina

naravno da ima plazme i dosta srpskih proizvoda u intersparu npr.
i zašto ste išli u konzum,K-plus je smece od proizvoda,trebali ste u kaufland,plodine,interspar,getro..cak i u lidlu ima nešto srpskog

Лима

pre 11 godina

Хрватска за разлику од Србије озбиљна држава, нажалост код нас је све наопако.

Aleksandar

pre 11 godina

Srpskih proizvoda ima i vise nego dovoljno, i odlicnog su kvaliteta, jer se itekako konzumiraju na drugim trzistima. Samo naivan covek moze da pomisli da je ovde rec o nekoj 'trzisnoj posledici'. Najjaci je ovaj dole sto poredi Hrvatske i EU proizvode. Simpa. Blizu ste, znamo se. :)

ivan

pre 11 godina

Da se nelazemo polako ali sigurno Srbija vise ne proizvodi nista pametno. Imamo milion agencija i budalastina,mozda bi pametnije bilo da drzava zaposli jedno stotinjak dizajnera koje bi industrija mogla da koristi za sitan novac.Pakovanje prodaje robu, a srpska roba je u ocajnom pakovanju.

e tugo

pre 11 godina

Kad budes imao proizvod kupovat ce se. Koje plakanje :)
Ovdje se pokusava navesti da nema proizvoda jer ih netko blokira ne zato jer ti proizvodi ne postoje. Trziste je jednako za sve a to dali ima srpskih ili ne i u kojem obimu je samo do proizodjaca.

besni

pre 11 godina

nije konzum jedini koji ima proizvode iz srbije.mi smo kupili dječju sobu iz jagodine u salonu namještaja,sudoper od metalca u pevcu,suđe u plodinama.pa i ajvar od vitaminke je bio do nedavno u kauflandu.mislim,ako su kvaliteta i cijena ok,prodavat će se..vrlo jednostavno.pozdraf iz Zgb.

besni

pre 11 godina

nije konzum jedini koji ima proizvode iz srbije.mi smo kupili dječju sobu iz jagodine u salonu namještaja,sudoper od metalca u pevcu,suđe u plodinama.pa i ajvar od vitaminke je bio do nedavno u kauflandu.mislim,ako su kvaliteta i cijena ok,prodavat će se..vrlo jednostavno.pozdraf iz Zgb.

ivan

pre 11 godina

Da se nelazemo polako ali sigurno Srbija vise ne proizvodi nista pametno. Imamo milion agencija i budalastina,mozda bi pametnije bilo da drzava zaposli jedno stotinjak dizajnera koje bi industrija mogla da koristi za sitan novac.Pakovanje prodaje robu, a srpska roba je u ocajnom pakovanju.

Alex

pre 11 godina

Zivim u sred Beograda i ne pamtim da sam u poslednjih 5 godina kupio i jedan hrvatski proizvod. Zaista mi ne pada na pamet ni jedan njihov proizvod koji bi se izdvojio po kvalitetu i ceni pa da moram da ga kupim. Krasova cokolada kosta isto koliko i nasa, a ne vidim da je nesto mnogo bolja od Pionirove. Omeksivac Ornel je prosek isto kao i nas Bohor iz Albusa.... drugo mi zaista ne pada na pamet. Tj ne znam da navedem nista vise od njihovih proizvoda.

sk24

pre 11 godina

naravno da ima plazme i dosta srpskih proizvoda u intersparu npr.
i zašto ste išli u konzum,K-plus je smece od proizvoda,trebali ste u kaufland,plodine,interspar,getro..cak i u lidlu ima nešto srpskog

vosa

pre 11 godina

... za informaciju ... kad ste spomenuli konzum... kad odem u hrvatsku u toj trgovini kupujem stvari ... crvenkine proizvode poput jaffa keksa i mamčmelowa nemam računa da donosim iz srbije pošto je cena ISTA ... drugo u SVIM menjačnicama primaju dinare dakle ako kupujete euro i potom prodajete gubite ... a lurs dinar kuna je realan.... nadam se da ćete ovo objaviti pošto je istina.

Лима

pre 11 godina

Хрватска за разлику од Србије озбиљна држава, нажалост код нас је све наопако.

Aleksandar

pre 11 godina

Srpskih proizvoda ima i vise nego dovoljno, i odlicnog su kvaliteta, jer se itekako konzumiraju na drugim trzistima. Samo naivan covek moze da pomisli da je ovde rec o nekoj 'trzisnoj posledici'. Najjaci je ovaj dole sto poredi Hrvatske i EU proizvode. Simpa. Blizu ste, znamo se. :)

Dejan

pre 11 godina

Nikada ne kupujem hrvatske proizvode, u pitanju je princip. Čak i kada RETKO odem u Idea ili Mercator, veoma obraćam pažnju šta kupujem! Smatram to ličnim patriotizmom! 90% kupujem u DIS-u i opet za neke proizvode pogledam ko je proizvođač.
Ali Gorenje,Radenska,Kraš,Jana,VIVAX(skalpa se u Hrv.), niti koje mleko i jogurt od mlekara koje imaju hrvatsko vlasništvo - NIKAD u moju kuću! Princip i tačka, a to govorim i svom detetu. Za mene je to jedna vrsta patriotizma.

Petar

pre 11 godina

Todoric - agrokor drzi i Merkator i Konzum, somboled, dukat, dijamant ulje, dobro jutro margarin, king sladolede itd Atlantic grupa isto Hrvatska drzi cedevitu, multivitu, grand kafu, bonito kafu, cocktu, agreta pasteta, smoki tj soko stark itd

e tugo

pre 11 godina

Kad budes imao proizvod kupovat ce se. Koje plakanje :)
Ovdje se pokusava navesti da nema proizvoda jer ih netko blokira ne zato jer ti proizvodi ne postoje. Trziste je jednako za sve a to dali ima srpskih ili ne i u kojem obimu je samo do proizodjaca.

Potrošač

pre 11 godina

Neki hrvatski proizvodi nemaju naš ekvivalent. Na primer,
Špageti Milaneze i Čokolino(Podravka). Dok ne budemo imali ekvivalentan srpski proizvod,do tad ću kupovati ove hrvatske proizvode. Ostalo kupujem isključivo domaće.

prvo kvalitet pa retiprocitet

pre 11 godina

srpsko tržište, koje je slamčica spasa za posrnulu hrvatsku ekonomiju

HAHAHAHAHAHAHAHA

a što se tiče članka, normalno da kupujemo uglavnom puno kvalitetniju hrvatsku ili EU robu. i vi znate da je kvalitetnija i zato ju kupujete. ovo kmečanje bi se recimo moglo usporediti sa kmečanjem nekog drugoligaškog igrača što ga real madrid ne želi kupit.

e tugo

pre 11 godina

"Ali Gorenje,Radenska,Kraš,Jana,VIVAX(skalpa se u Hrv.), niti koje mleko i jogurt od mlekara koje imaju hrvatsko vlasništvo - NIKAD u moju kuću! Princip i tačka, a to govorim i svom detetu. Za mene je to jedna vrsta patriotizma."
(Dejan, 18. jul 2014 08:40)

Zaboravio si nestle, nutella, coca cola, pepsi, a nene nisi zaboravio jer ti nisi patriota ti si sovinist. Nemas ti problema sa stranim proizvodima imas sa Hrvatskim.

jovan

pre 11 godina

Pa šta vi imate to toliko kvalitetno, a da mi nemamo. Ja od hrvatskih proizvoda jedino kupujem lino krem. I to ga samo ja jedem, moji u kući više vole takovo. To k-plus je smeće kao i kod nas ono "dobro". Sad je teško govoriti o našem i vašem kad je vlasnik dijamanta Todorić ili frikoma naprimer. Stranci su vlasnici svega što je vredno i kod nas i kod njih

ex sns

pre 11 godina

Pa ko je kriv sto su ovde otbvrili trziste za Hr proizvode??! Ja licno ne kupujem nista iz Hr niti posecujem njihov market da mu ne pominjem naziv,ali mi smeta sto je ovde liberalno za njih, a nasih proizvoda tamo nema jer im ne daju.

Nenad, Skopje

pre 11 godina

Ranije sam pisao, ali bih da ponovim. Dosta hrvatskih proizvoda se proizvode izvan Hrvatske ali se na hrvatskom i regionalnom trzistu prodaju u pakovanju hrvatskih firmi. Spomenuo bih da se podravkine perece proizvode u Swiss Lionovim pogonima u Makedoniji kao refus i onda se samo pakuju u Kviki kesicama. Isto je i sa Podravkinoim ajvarom koji se proizvodi u Makedoniji, a pakuje u podravkine tegle. Krasovi jaffa keksi ne bi me cudilo da se takodje proizvode u Swiss Lionovom pogonu u gradu Resen u Makedoniji jer ta fabrika u velikome proizvodi te kekse sa Vero, bugarske samousluge i druge lance samousluga koje u svoju ambalazu pakuju tudje proizvode. Ko moze da poveruje da lanac samousluga, pa bio to i Konzum, ima svoje pogone za proizvodju konditorskih i prehrabrenih proizvoda. Makedonija zbog jeftine radne snage je idealan izbor za uvoz refuznih proizvoda, sto se i desava godinama unazat.Krasove batons stapici napolitanke se proizvode u Bosni, a mozda i njihovi jaffa keksi.

EuroBalkanac

pre 11 godina

Članak je napisan kao realno prikazivanje stanja i onda na kraju autor opet okrene priču da izgleda kao jeka nepravda, blokiranje ribe itd. Situacija je zapravo realna. Srpska roba nije baš kvalitetna i kao i hrvatska, svodi se na neke izuzetke koje znamo od prije. I u Hr se od srpske robe kupuje samo ono što "živi na staroj slavi" tj. poznato od prije (jaffa, eurokrem isl.)? Najviše se srpske robe prodaje preko tzv. robnih marki tipa "K+" i drugih zbog povoljne cijene. Ja ne da volim nego OBOŽAVAM plazmu ali malo pakovanje košta cca 1,6 pa do 2€ što je stvarno puno. Spada u red najskupljih keksa pa ga zbog cijene mogu kupiti samo ponekad onako "za merak". I ovde se kupuje jeftinija roba a ne hrvatska pa se tako više kupuje milka u Kauflandu jer je jeftinija i bolja od kraša. Da ja nađem dobar i jeftin proizvod u Srbiji koji bi se dobro prodavao u Hr nema me ko spriječiti da ga uvozim i prodajem i da dobro zaradim ali nažalost, slabo se sve prodaje.

JohnyJ

pre 11 godina

Evo i kratak raport iz Cikaga, sa "neutralnog" terena:

U jednoj jako dobroj samousluzi mogu da kupim Eurokrem (razna pakovanja), Plazma keks, i Leskovacki ajvar (koji je uzgred super). Od Pionirovih cokolada, Jafa keksa, i drugih slicnih proizvoda ni traga. Sa druge strane velika ponuda Podravkinih i Krasovih proizvoda. Cokaolade, keksi, dzemovi, dodaci jelima, supe... Bolje ljudi rade marketing i ozbiljnije su se upustili u izvoz, tako da nema svrhe na njih kukati nego od njih treba uciti. Nasa dva trzista su i tako toliko mala, kada ce neka nasa firma (ili preduzetnik) da lansira nesto sto ce se prodavati sire?

Alex

pre 11 godina

Ja uvijek obracam paznju odakle proizvodi dolaze i nikada, ama bas nikada ne kupujem hrvatske proizvode., nego samo nase ( Srbija/RS)i to po mogucnosti lokalno proizvedene.....to ne nazivam nacionalizmom nego jednostavnom racunicom, jeftinije, krace transportovane, provjerenog kvaliteta.

darkwood

pre 11 godina

Pošto često boravim u Hr evo nekih srpskih proizvoda koji se tamo lepo prodaju: Plazma keks, kajmak u drvenim kacicama, Jaffa, Medeno srce, Negro bombone...Zanimljivo mi je da npr. Pan pivo u limenkama koji je njihov brend proizvodi se u Celarevu.
Još jedna zanimljivost: Prošle godine sam kupio neko mleko za telo u Konzumu(Konzumov brend) i posle prve upotrebe su se svi osuli u kući najstrasnije. Okrenem da vidim ko je proizveo a proizvodjač iz Beograda :-)

dan za danom

pre 11 godina

u hrv ne mozete popiti ni jednu nasu vodu, bilo gaziranu ili ne. . . nema iH! a mivele koja samo smrt ne leci :-), ima je u izobilju, a evo i jana je pocela da gusi nase vode. . u hrv mozete kupiti plazmu, eurokrem, smoki, jafu i jos par starkovih proizvoda.
a to da srbija i njeni proizvodi nemaju kvalitet, neka toga!

charlie

pre 11 godina

Naše!A šta je to naše? Da nisu možda proizvodi tajkuna koji guraju robovlasnički zakon o radu ili tretiraju radnike kao stoku?Ma u inat ću sve TUDJE da kupujem,pa neka sve propadne.Svi pošteni Hrvati su MOJI.

Sa_BiH

pre 11 godina

Članak je samo djelomično tačan. Tržište je više integrisano nego sto se misli. Da vam nabrojim par "hrvatskih" proizvoda ovdje u BiH: kafa Franck - Grude, BiH. Podravka kokošja pašteta - proizvodi Neoplanta. Pan, pivo na kojem stoji " vrhunsko hrvatsko pivo" - Carlsberg Srbija. Piletina Cekin, jedna od najskupljih, made in Serbia. Dio Ledo sladoleda - Frikom. Gavrilovic skoro kompletan made in BiH. Kod piva je još luđa situacija, Heineken, made in HR, Becks, made in HR, Staropramen, made in HR...
Dakle, globalizacija je u potpunosti zavladala, stari koncept "naše i vase" više ne vrijedi.

iz hrvatske

pre 11 godina

Kupujem u Billi i naletim na euroblok čokoladice. Ajd reko uzet ću jer je bilo jeftino a i sjećam se da sam to jeo prije rata ko dijete. Dođem doma ,probam, pa to je živi šećer, bacio sam. Isto vrijedi za jaffa keks od crvenke , škripi šećer pod zubima, a skuplji je od kraševog jaffa. Morate malo osuvremenit proizvod , dati nižu cijenu pa će se kupovat u RH. Ne vidim u čemu je problem.

mario zagreb

pre 11 godina

Prošli tjedan sam kupio eurokrem nakon više od 25 godina.Dok sam bio klinac valjda sam ga pojeo 50kila,pa se odlučio malo vratiti u prošlost i probati.Moram reći da sam se totalno razočarao.Prije je bio puno finiji i ukusniji.Tako da ostajem dalje na LinoLadi.

Pragmatik

pre 11 godina

Smanjio sam kupovinu svega uvoznog, nema veze sa Hrvatskom, nego je mnogo širi koncept. Odlučio sam da prištedim, da sačuvam nekakav kapital i ako uđemo u EU, da se poigram njime. Ne žalim se, u plusu sam poslednjih godinu dana. Nemam nameru da menjam taktiku koja donosi dobit.

...

pre 11 godina

Odkad smo u EU ima hrpa proizvoda iz EU. Tako da je u HR izbor puno veći nego pred godinu dvije (po mojoj procjeni cca 30%). Srpskih proizvoda ima ali su skuplji od njemačkih, austrijskih, slovenskih, a nisu ništa kvalitetniji...

panzer general

pre 11 godina

U slobodnom tržištu ne postoji pojam reciprocitet, a ni u onim neslobodnim tako nešto ne postoji. Generalno, jača ekonomija ima trgovinski suficit nad slabijom. Jel nekom pada na pamet tražiti reciprocitet sa Njemačkom ili Rusijom npr.? Još jedna stvar, Todorić nije samo kupovao dućane po Srbiji, nego je kupovao i propale proizvodne firme i tako spašavao radna mjesta i firme po Srbiji.

Keti S.

pre 11 godina

@Petar
Somboled i Dukat su u vlasnistvu francuskog Lactalis-a.Takodje treba vec jednom shvatiti da strano vlasnistvo nad odredjenim brandovima,ne znaci da je taj brand postao americki,hrvatski,slovenacki...Naprotiv brandovi zadrzavaju "nacionalni" predznak.Marbo(Chipsy,Clipsy,Pardon)je u vlasnistvu Pepsico-a,Smoki je u portfoliu Atlantic grupe,ali to su i dalje i uvek ce biti srpski brandovi.Kao sto je recimo Fructal ostao slovenacki brand,a vlasnik je firma iz Srbije.Baci Perugina ili Quality street su u vlasnistvu Nestle-a,ali su naravno italijanski odnosno britanski konditorski brand.U savremenom svetu kapital ne poznaje granice,odnosno one se potpuno brisu,a jedino sto zadrzava konkretan "nacionalni"predznak su upravo poznati brandovi.Shodno tome,potpuna je besmislica ne kupovati npr.Smoki zato sto je navodno postao hrvatski,jer je u portfoliu hrvatske firme,a konacno pitanje je i koliko je ta firma zaista hrvatska.Sto se tice pojedinih komentara iz susedstva,oni iskreno vise govore o onima koji takve komentare"izvaljuju"nego sto je tu rec o predmetu njihovog komentara.Trziste treba da bude slobodno,a sta ce ko kupiti je njegov licni izbor.Ja iskljucivo kupujem domace proizvode,izuzev kada je u pitanju kozmetika,mada u poslednje vreme cesto kupim kreme,kupke,mleka za telo nase Dahlia-e i prilicno sam zadovoljna.Proizvode sa prostora bivse YU-e,krajnje iskreno uopste ne kupujem,a vrlo verovatno ce tako i da ostane.

Nebojša Ristić

pre 11 godina

Što reče jedan naš ekonomista: ¨Ako kupujemo naše domaće proizvode ima šanse da opstanu i da budu bolji, ako ne kupujemo propašće sigurno¨

Vladimir

pre 11 godina

Zivim u Beogradu, ali sam dosta cesto u Hrvatskoj. Tekst bi bio ok da je pisan pre par godina, ali sada situacija uopste nije takva. Osim vec spomenutih, na policama u Hr, pa cak i u manjim, mogu se naci i plazma, smoki, eurovafeli, cipsevi i ostali marbo proizvodi, grisine, macmelo, medeno srce, a u merkatoru sam cak video i moju kravicu. Zapravo, situacija sa nasim proizvodima tamo je ista ko sa njihovim kod nas pre 5, 6 godina: sve ih je vise i vise.

uredni neplatiša

pre 11 godina

a ko nama brani da prilikom kupovine kupujemo samo domace?

ja nisam uzimao Thomy majonez "20 godina" dok ga Nestle nije poceo da proizvodi u Srbiji...

djole

pre 11 godina

Cesto idem u hrvatsku mogu reci da ima "nasih" proizvoda.Naravno atlantic food group i agrocor.Dijamant ulje,smoki na svakoj trafici,i naravno svaki sladoled ledo je napravljen kod nas...

Bole

pre 11 godina

A šta od hrvatskih proizvoda pa ima u Srbiji? Podravka supe koje skoro da se ne kupuju.Kraš? Pre kupim najlepše želje ili Milku.Cedevita...zavaravate se. Često obratim pažnju šta ljudi kupuju i retko, jako retko vidim da neko u korpi ima proizvod iz Hrvatske. Toliko retko da spada u statističku grešku.

semigrupa

pre 11 godina

Хрватска за разлику од Србије озбиљна држава, нажалост код нас је све наопако.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Лима, 17. jul 2014 22:51)

Mislim da su obe drzave jednako neozbiljne. Hrvatski gradjani su odgovorniji od gradjana Srbije. Znaju da ce kupovina nedomacih proizvoda voditi porastu nezaposlenosti. Takvu svest prosecan srpski kupac nema.

Darko

pre 11 godina

IZ Hrvatske; U moru tih stranih proizvoda i stranog smeća uvjek radije uzmem kvalitetan srpski proizvod, mislim da po pitanju čokolada i slatikiša ste nemjerljivo najbolji

ckomi

pre 11 godina

Skoro pa sve od proizvoda iz Srbije koji se mogu kupiti u HR su u vlasnistvu hrvatskih firmi. Dijamant ulje, majonez itd je u vlasnistvu HR firme Zvijezda, koja takodje pravi ulje, majonez itd. Ledo je kupio nas Frikom(pekabela)pa sad imate Ledo kapri sladoled koji do tad nije postojao tamo. Kupili su i Soko Stark, smoki, bananice itd, samo ne znam koja firma.
Jos mnogo firmi iz srbije su u vlasnistvu hrvatskih firmi, tako da to vise nisu srpski proizvodi. Hrvati su kupili skoro kompletnu agrarnu privredu srbije, to im je bio cilj koji su ispunili zajedno sa proterivanjem, tako da se zapitate sledeci put sta kupujete. Mnoge cementare, ciglane su oni kupili. Nadjite mi nesto u nasem vlasnistvu u HR?... Iz HR uvozimo preko 200 proizvoda a izvozimo oko 20 tak. i tih dvadesetak je u njihovom vlasnistvu...Jedina nasa firma je swiss lion-takovo(eurokrem itd) nas lik iz svajcarske je drzi, za ostale ne znam. Sve je ekipa prodala od 2000 god. Srbijo...

Lala

pre 11 godina

Proizvodim mlevenu zacinsku papriku extra kvaliteta,zasad privatnim kanalima,na zalost,stotine kila prodam u Slavoniji domacim proizvodjacima kulena.Cena moje robe je 30% manja od trzisne u HR,a kvalitet za klasu jaci,realno.Eto prostog recepta,manja cena/dobar kvalitet i nema zime,manite se politike i gluposti...

Jure iz Hrvatske, EU

pre 11 godina

Od kako sam vidio ove clanke o napacenoj "srpskoj robi" u HR od tada osobno pazim da ne kupim ni ni jedan takav proizvod. Srecom ne zadovoljavaju nas ukus pa nema neke velike opasnosti.

DJokic

pre 11 godina

@ananas
To Dijamant ulje je hrvatski proizvod posto je fabriku u Srbiji kupio Agrokor.
Inace hrvatski je i Soko Stark (smoki,bananice) koji je u vlasnistvu Atlantic grupe kao i Frikom (sladoledi,smrznuta hrana) u vlasnistvu Agrokora.Zato ovih proizvoda i ima u Konzumu u hrvatskoj posto su to njihovi proizvodi.

davor

pre 11 godina

da umjesto tih bezkrajnih clanaka o "napacenoj srpskoj robi" sto ne napisete jednostavne cinjenice. A to je da je hrvatsko-srpska robna razmjena u oba pravca lani bila odprilike ista, sto znaci da je po glavni stanovnika prosjecni Hrvat kupio gotovo 70% srpske robe vise, no sto je prosjecni stanovnik Srbije kupio hrvatske robe (to je zato sto Hrvatska ima daleko manje stanovnistvo no Srbija, al unatoc tome Hrvatska kupuje odprilike isto srpske robe, ko Srbija hrvatske)

Mavro

pre 11 godina

Dragi prijatelji u Srbiji, vi prvo trebate imati kvalitetan proizvod a tek onda govoriti koliko je zastupljen u hrvatskim, makedonskim,slovenskim itd. ducanima. Smijesno je traziti reciprocitet radi reciprociteta, pa postoji trziste, princip ponude i pootraznje. Svaki kvalotetan proizvod ce kupci prepoznati samo ga treba imati. Srbijanska prehrambena industija nije zadnjig 20 godina puno ulagala u kvalitetu i sada se kao cudi sto njihovih proizvoda nema. Srbija ima tehnolosku zastarjelu proizvodnju sto je iskoristila Hrvatska I u tom segment kao I jos nekima uzela primat I to ce se tesko moci ispraviti. Inace, Hrvatska je od uvijek imala kvalitetnu prehrambenu industriju tipa Podravke, Belja, Gavrilovica, Krasa, Zvijezda da ne nabrajam...

seljadin

pre 11 godina

niste napisali koliko su nasi proizvodi optereceni raznim taksama i slicno u Hrvatskoj ?
Poznajem neke ljude koji imaju svoj proizvod koji prave u Srbiji, i izvoze u mnogo zemalja EU, (kako zapad tako i istok EU) u Hrvatskoj nista ne prodaju, pitam se zasto ?

luka

pre 11 godina

......članak je iznimno tendenciozan i namijenjen u nekakve dnevno političke svrhe.....samo ne znam što se ovih dana u politici bitno dešava da se tenzije malo podignu..........
.......inače, za vašu informaciju, trgovine i police u hr su prepravljene proizvodima iz srbije, naročito konzum........svega i svačega a uglavnom se kriju pod nazivima nekakvih trgovačkih robnih marki....pogledajte zemlju poriekla pa čete vidjeti........
........inače, svakome normalnom bitan je omjer cijene i kvalitete a ne porijeklo robe........pozdrav.....

hm

pre 11 godina

Ovo istraživanje je glupost iz razloga što ste otišli u Konzum.
Konzum prodaje najviše svojih proizvoda (K+ proizvodi). Ima nešto stranih robnih marki, kao i Hrvatskih koje još nisu stigli preuzeti ali 80% proizvoda koji se prodaju u Konzumu su u toj korporaciji i napravljeni.

Naravno da će najprije prodavati i gurati svoje proizvode...

Možda je istraživanje trebalo obuhvatiti i ostale trgovce, a ne baš onoga tko drži gotovu svu proizvodnju u HR.

MunzeLjux

pre 11 godina

Ljudi, usli smo u brzi kapitalisticki voz i nemojte se zamarati glupostima odakle je proizvod, vec dali je GMO i dali je rok trajanja u redu. Kompanije danas preprodaju akcije pojedinih firmi kao tapkarosi karte pred bioskopom, pa je ono sto je do juce bilo madjarsko od danas svedsko, a sutra ce mozda biti nemacko. Moja sestra je radila u Somboledu koji je kupio Hrvatski "Dukat" i bila prezadovoljna i platom i odnosom poslodavaca, a onda je firmu kupio francuski "Danon" i morala je menjati posao jer su se uslovi uzasno pogorsali.

etizop

pre 11 godina

@seljadin ....niste napisali koliko su nasi proizvodi optereceni raznim taksama i slicno u Hrvatskoj ?
Poznajem neke ljude koji imaju svoj proizvod koji prave u Srbiji, i izvoze u mnogo zemalja EU, (kako zapad tako i istok EU) u Hrvatskoj nista ne prodaju, pitam se zasto ? - ako si zaboravio hrvatska je u EU a carina i carinska politika su jedinstvene na nivou svih 28 članica... jedina razlika je u visini PDV-a u Hrvatskoj je on ravno 25% u Mađarskoj 27% što zanči da je veće opterećenj kod mađara nego kod nas hrvata .... osim toga ne postoji zapad ili istok EU postoji samo EU......

Rastafa

pre 11 godina

Ja kao kupac imam svoj interes i "srpski" ili "hrvatski" proizvodi za mene ne postoje. Postoje kvalitetni, manje kvalitetni i smece od proizvoda ili skupi i jeftini proizvodi. Sve je to stvar marketinga. To sto Hrvati radije pune Todoricu i slicnim dzepove nego sto misle na svoj interes to je njihov problem. Kupci tj. osiromaseni gradjani ne mogu izvlaciti ekonomiju iz g..., a efekti kampanja "kupujmo domace" su zanemarljivi i sluze samo za to da nas domaci proizvodjaci deru. Nije li u Hrvatskoj taj isti Todoric kroz svoj agrokor prodavao grcke lubenice reklamirajuci ih kao domace.

nesa

pre 11 godina

Da tacno je da ima malo srpskih proizvoda u radnjama u Hr, za mlecne proizvode smo sami krivi. Za ostalo nacionalna politika Hr . Mlecni proizvod samo imlekov beli sir i kupuje se odlicno i to i mali kajmak a to meni kao potrosacu govori da ta roba ima ispod 0.05 mkg alfatoksina u sebi . Za to smo krivi mi a ne Hr. Konditorski proizvodi su skuplji nego kod nas al samo kada ih uporedimo po akcijskoj ceni u Sr. Alkoholna pica nisam gledao, ajvar iz Sr nisam nasao kao ni meso i proizvode od mesa. Jednostavno Hrvati imaju svoju nacionalnu politiku da zastite svoje proizvodjace al ne tako sto ce povecati granicu alfa toksina, mi nismo dorasli takvoj politici. Nesposobni politicki sluzbenici su nestrucni da to urade. Setite se one price oko akciza na cigarete i bice vam jasno o cemu govorim. Ako je nesto dobro ono ce uvek naci put do potrosaca gde god bio. Nacionaliza, sovinizam nemaju veze sa nacionalnim interesima, osim slicnosti u nazivu.

Stevica

pre 11 godina

@Mavro

U pravu si da vecina srpskih proizvoda i nije nesto posebno, ali nemoj misliti da hrvatski proizvodi imaju neku narocitu prodju, cak i u Srbiji. Mogu misliti tek kolika im je prodja u nekim razvijenijim i bogatijim drzavama. Hrvatski proizvodi u Srbiji su bili ekskluziva za vreme SFRJ, pa i u prvim godinama nakon pada Milosevica. Dok nije bilo ozbiljnog uvoza sa zapada, hrvatska roba je jos i imala prodju. Danas, danas hrvatski proizvodi nisu konkurentni ni po kvalitetu a ni sa cenom. Ko ce danas da kupi Zdenku u Srbiji kada je 30% skuplja od austrijskog Happy Cow-a? Pa sve i da ne raspravljamo o ukusima. Kupovao sam Gavrilovic i Eva pastete dok se nisu pojavile belgijske Delhaize koje brisu patos sa njima a jos su i jeftinije. Nutelu biram pre Linolade, kao verovatno i ceo svet. Faks i Ornel su u klasi domaceg Duela, mada ne koristim ni jedne ni druge, nisu ni Ariel i Persil toliko nedostupni cak ni na srpsku sirotinju. ;-) Jedino sto jos moze da prodje je ABC sir. Pre 3-4 godine bio je papren dok je danas ubedljivo najjeftiniji krem sir koji moze da se kupi u Srbiji. Jeftiniji cak i od domaceg Sirka. Tako jos i ima neke sanse jer je zaista odlican sa povoljnom cenom. Ali praviti od hrvatskih proizvoda neku ekskluzivu...pa nismo ni mi u Srbiji bas toliko van sveta. Ta prica jedino moze da prodje kod kojeg jugonostalgicara.

Novosadjanin

pre 11 godina

Opet se podigla ista prasina...

Nisu nasi problemi vezani za hrvatske proizvode. Kupujemo ih zato sto imaju odredjen kvalitet i ime. Iz istog razloga kupujemo i ostale EU proizvode.

Problem je sto ne cenimo domace, uglavnom iz razloga sto nam domaci proizvodi ni ne daju razloga da ih cenima.
Medjutim, nije uvek tako, ali smo mi skloni da ne cenimo ni nase kvalitetne proizvode, umesto da radimo obrnuto.

Nemojte ovo vezivati za Hrvatsku i njihovu industriju jer je vezano iskljucivo za nas, nas mentalitet i postovanje svoga.

E-one

pre 11 godina

Bas sam pre neki dan uzeo Rubin u Konzumu,inace u Splitu sam na odmoru i cini mi se da je bio 69kuna,sto mu dodje skoro 10e a ne 8 kako ste vi naveli...

Mirko Zemun

pre 11 godina

Prošli tjedan sam kupio eurokrem nakon više od 25 godina.Dok sam bio klinac valjda sam ga pojeo 50kila,pa se odlučio malo vratiti u prošlost i probati.Moram reći da sam se totalno razočarao.Prije je bio puno finiji i ukusniji.Tako da ostajem dalje na LinoLadi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (mario zagreb, 18. jul 2014 09:55)
--------------------------------------

Samo cipiripi dolazi u obzir...ni ja vise ne jedem eurokrem :)

Mada mi se ne svidja sto je nestle postao vlasnik.

boris

pre 11 godina

ja zivim u njemackoj i ovdje je isto tako da se vise prodaje domace nego strano a ovdje ima stvarno svasta meso je iz regiona sira od svukuda vino ima isto svakako ali najvise domace moze se nabrajati jos puno stvari

prvo kvalitet pa retiprocitet

pre 11 godina

srpsko tržište, koje je slamčica spasa za posrnulu hrvatsku ekonomiju

HAHAHAHAHAHAHAHA

a što se tiče članka, normalno da kupujemo uglavnom puno kvalitetniju hrvatsku ili EU robu. i vi znate da je kvalitetnija i zato ju kupujete. ovo kmečanje bi se recimo moglo usporediti sa kmečanjem nekog drugoligaškog igrača što ga real madrid ne želi kupit.

e tugo

pre 11 godina

Kad budes imao proizvod kupovat ce se. Koje plakanje :)
Ovdje se pokusava navesti da nema proizvoda jer ih netko blokira ne zato jer ti proizvodi ne postoje. Trziste je jednako za sve a to dali ima srpskih ili ne i u kojem obimu je samo do proizodjaca.

Dejan

pre 11 godina

Nikada ne kupujem hrvatske proizvode, u pitanju je princip. Čak i kada RETKO odem u Idea ili Mercator, veoma obraćam pažnju šta kupujem! Smatram to ličnim patriotizmom! 90% kupujem u DIS-u i opet za neke proizvode pogledam ko je proizvođač.
Ali Gorenje,Radenska,Kraš,Jana,VIVAX(skalpa se u Hrv.), niti koje mleko i jogurt od mlekara koje imaju hrvatsko vlasništvo - NIKAD u moju kuću! Princip i tačka, a to govorim i svom detetu. Za mene je to jedna vrsta patriotizma.

Jure iz Hrvatske, EU

pre 11 godina

Od kako sam vidio ove clanke o napacenoj "srpskoj robi" u HR od tada osobno pazim da ne kupim ni ni jedan takav proizvod. Srecom ne zadovoljavaju nas ukus pa nema neke velike opasnosti.

Alex

pre 11 godina

Zivim u sred Beograda i ne pamtim da sam u poslednjih 5 godina kupio i jedan hrvatski proizvod. Zaista mi ne pada na pamet ni jedan njihov proizvod koji bi se izdvojio po kvalitetu i ceni pa da moram da ga kupim. Krasova cokolada kosta isto koliko i nasa, a ne vidim da je nesto mnogo bolja od Pionirove. Omeksivac Ornel je prosek isto kao i nas Bohor iz Albusa.... drugo mi zaista ne pada na pamet. Tj ne znam da navedem nista vise od njihovih proizvoda.

Potrošač

pre 11 godina

Neki hrvatski proizvodi nemaju naš ekvivalent. Na primer,
Špageti Milaneze i Čokolino(Podravka). Dok ne budemo imali ekvivalentan srpski proizvod,do tad ću kupovati ove hrvatske proizvode. Ostalo kupujem isključivo domaće.

Bole

pre 11 godina

A šta od hrvatskih proizvoda pa ima u Srbiji? Podravka supe koje skoro da se ne kupuju.Kraš? Pre kupim najlepše želje ili Milku.Cedevita...zavaravate se. Često obratim pažnju šta ljudi kupuju i retko, jako retko vidim da neko u korpi ima proizvod iz Hrvatske. Toliko retko da spada u statističku grešku.

ex sns

pre 11 godina

Pa ko je kriv sto su ovde otbvrili trziste za Hr proizvode??! Ja licno ne kupujem nista iz Hr niti posecujem njihov market da mu ne pominjem naziv,ali mi smeta sto je ovde liberalno za njih, a nasih proizvoda tamo nema jer im ne daju.

Лима

pre 11 godina

Хрватска за разлику од Србије озбиљна држава, нажалост код нас је све наопако.

Aleksandar

pre 11 godina

Srpskih proizvoda ima i vise nego dovoljno, i odlicnog su kvaliteta, jer se itekako konzumiraju na drugim trzistima. Samo naivan covek moze da pomisli da je ovde rec o nekoj 'trzisnoj posledici'. Najjaci je ovaj dole sto poredi Hrvatske i EU proizvode. Simpa. Blizu ste, znamo se. :)

iz hrvatske

pre 11 godina

Kupujem u Billi i naletim na euroblok čokoladice. Ajd reko uzet ću jer je bilo jeftino a i sjećam se da sam to jeo prije rata ko dijete. Dođem doma ,probam, pa to je živi šećer, bacio sam. Isto vrijedi za jaffa keks od crvenke , škripi šećer pod zubima, a skuplji je od kraševog jaffa. Morate malo osuvremenit proizvod , dati nižu cijenu pa će se kupovat u RH. Ne vidim u čemu je problem.

Alex

pre 11 godina

Ja uvijek obracam paznju odakle proizvodi dolaze i nikada, ama bas nikada ne kupujem hrvatske proizvode., nego samo nase ( Srbija/RS)i to po mogucnosti lokalno proizvedene.....to ne nazivam nacionalizmom nego jednostavnom racunicom, jeftinije, krace transportovane, provjerenog kvaliteta.

e tugo

pre 11 godina

"Ali Gorenje,Radenska,Kraš,Jana,VIVAX(skalpa se u Hrv.), niti koje mleko i jogurt od mlekara koje imaju hrvatsko vlasništvo - NIKAD u moju kuću! Princip i tačka, a to govorim i svom detetu. Za mene je to jedna vrsta patriotizma."
(Dejan, 18. jul 2014 08:40)

Zaboravio si nestle, nutella, coca cola, pepsi, a nene nisi zaboravio jer ti nisi patriota ti si sovinist. Nemas ti problema sa stranim proizvodima imas sa Hrvatskim.

ivan

pre 11 godina

Da se nelazemo polako ali sigurno Srbija vise ne proizvodi nista pametno. Imamo milion agencija i budalastina,mozda bi pametnije bilo da drzava zaposli jedno stotinjak dizajnera koje bi industrija mogla da koristi za sitan novac.Pakovanje prodaje robu, a srpska roba je u ocajnom pakovanju.

charlie

pre 11 godina

Naše!A šta je to naše? Da nisu možda proizvodi tajkuna koji guraju robovlasnički zakon o radu ili tretiraju radnike kao stoku?Ma u inat ću sve TUDJE da kupujem,pa neka sve propadne.Svi pošteni Hrvati su MOJI.

mario zagreb

pre 11 godina

Prošli tjedan sam kupio eurokrem nakon više od 25 godina.Dok sam bio klinac valjda sam ga pojeo 50kila,pa se odlučio malo vratiti u prošlost i probati.Moram reći da sam se totalno razočarao.Prije je bio puno finiji i ukusniji.Tako da ostajem dalje na LinoLadi.

Pragmatik

pre 11 godina

Smanjio sam kupovinu svega uvoznog, nema veze sa Hrvatskom, nego je mnogo širi koncept. Odlučio sam da prištedim, da sačuvam nekakav kapital i ako uđemo u EU, da se poigram njime. Ne žalim se, u plusu sam poslednjih godinu dana. Nemam nameru da menjam taktiku koja donosi dobit.

darkwood

pre 11 godina

Pošto često boravim u Hr evo nekih srpskih proizvoda koji se tamo lepo prodaju: Plazma keks, kajmak u drvenim kacicama, Jaffa, Medeno srce, Negro bombone...Zanimljivo mi je da npr. Pan pivo u limenkama koji je njihov brend proizvodi se u Celarevu.
Još jedna zanimljivost: Prošle godine sam kupio neko mleko za telo u Konzumu(Konzumov brend) i posle prve upotrebe su se svi osuli u kući najstrasnije. Okrenem da vidim ko je proizveo a proizvodjač iz Beograda :-)

besni

pre 11 godina

nije konzum jedini koji ima proizvode iz srbije.mi smo kupili dječju sobu iz jagodine u salonu namještaja,sudoper od metalca u pevcu,suđe u plodinama.pa i ajvar od vitaminke je bio do nedavno u kauflandu.mislim,ako su kvaliteta i cijena ok,prodavat će se..vrlo jednostavno.pozdraf iz Zgb.

seljadin

pre 11 godina

niste napisali koliko su nasi proizvodi optereceni raznim taksama i slicno u Hrvatskoj ?
Poznajem neke ljude koji imaju svoj proizvod koji prave u Srbiji, i izvoze u mnogo zemalja EU, (kako zapad tako i istok EU) u Hrvatskoj nista ne prodaju, pitam se zasto ?

Mavro

pre 11 godina

Dragi prijatelji u Srbiji, vi prvo trebate imati kvalitetan proizvod a tek onda govoriti koliko je zastupljen u hrvatskim, makedonskim,slovenskim itd. ducanima. Smijesno je traziti reciprocitet radi reciprociteta, pa postoji trziste, princip ponude i pootraznje. Svaki kvalotetan proizvod ce kupci prepoznati samo ga treba imati. Srbijanska prehrambena industija nije zadnjig 20 godina puno ulagala u kvalitetu i sada se kao cudi sto njihovih proizvoda nema. Srbija ima tehnolosku zastarjelu proizvodnju sto je iskoristila Hrvatska I u tom segment kao I jos nekima uzela primat I to ce se tesko moci ispraviti. Inace, Hrvatska je od uvijek imala kvalitetnu prehrambenu industriju tipa Podravke, Belja, Gavrilovica, Krasa, Zvijezda da ne nabrajam...

jovan

pre 11 godina

Pa šta vi imate to toliko kvalitetno, a da mi nemamo. Ja od hrvatskih proizvoda jedino kupujem lino krem. I to ga samo ja jedem, moji u kući više vole takovo. To k-plus je smeće kao i kod nas ono "dobro". Sad je teško govoriti o našem i vašem kad je vlasnik dijamanta Todorić ili frikoma naprimer. Stranci su vlasnici svega što je vredno i kod nas i kod njih

Darko

pre 11 godina

IZ Hrvatske; U moru tih stranih proizvoda i stranog smeća uvjek radije uzmem kvalitetan srpski proizvod, mislim da po pitanju čokolada i slatikiša ste nemjerljivo najbolji

vosa

pre 11 godina

... za informaciju ... kad ste spomenuli konzum... kad odem u hrvatsku u toj trgovini kupujem stvari ... crvenkine proizvode poput jaffa keksa i mamčmelowa nemam računa da donosim iz srbije pošto je cena ISTA ... drugo u SVIM menjačnicama primaju dinare dakle ako kupujete euro i potom prodajete gubite ... a lurs dinar kuna je realan.... nadam se da ćete ovo objaviti pošto je istina.

sk24

pre 11 godina

naravno da ima plazme i dosta srpskih proizvoda u intersparu npr.
i zašto ste išli u konzum,K-plus je smece od proizvoda,trebali ste u kaufland,plodine,interspar,getro..cak i u lidlu ima nešto srpskog

uredni neplatiša

pre 11 godina

a ko nama brani da prilikom kupovine kupujemo samo domace?

ja nisam uzimao Thomy majonez "20 godina" dok ga Nestle nije poceo da proizvodi u Srbiji...

ckomi

pre 11 godina

Skoro pa sve od proizvoda iz Srbije koji se mogu kupiti u HR su u vlasnistvu hrvatskih firmi. Dijamant ulje, majonez itd je u vlasnistvu HR firme Zvijezda, koja takodje pravi ulje, majonez itd. Ledo je kupio nas Frikom(pekabela)pa sad imate Ledo kapri sladoled koji do tad nije postojao tamo. Kupili su i Soko Stark, smoki, bananice itd, samo ne znam koja firma.
Jos mnogo firmi iz srbije su u vlasnistvu hrvatskih firmi, tako da to vise nisu srpski proizvodi. Hrvati su kupili skoro kompletnu agrarnu privredu srbije, to im je bio cilj koji su ispunili zajedno sa proterivanjem, tako da se zapitate sledeci put sta kupujete. Mnoge cementare, ciglane su oni kupili. Nadjite mi nesto u nasem vlasnistvu u HR?... Iz HR uvozimo preko 200 proizvoda a izvozimo oko 20 tak. i tih dvadesetak je u njihovom vlasnistvu...Jedina nasa firma je swiss lion-takovo(eurokrem itd) nas lik iz svajcarske je drzi, za ostale ne znam. Sve je ekipa prodala od 2000 god. Srbijo...

panzer general

pre 11 godina

U slobodnom tržištu ne postoji pojam reciprocitet, a ni u onim neslobodnim tako nešto ne postoji. Generalno, jača ekonomija ima trgovinski suficit nad slabijom. Jel nekom pada na pamet tražiti reciprocitet sa Njemačkom ili Rusijom npr.? Još jedna stvar, Todorić nije samo kupovao dućane po Srbiji, nego je kupovao i propale proizvodne firme i tako spašavao radna mjesta i firme po Srbiji.

EuroBalkanac

pre 11 godina

Članak je napisan kao realno prikazivanje stanja i onda na kraju autor opet okrene priču da izgleda kao jeka nepravda, blokiranje ribe itd. Situacija je zapravo realna. Srpska roba nije baš kvalitetna i kao i hrvatska, svodi se na neke izuzetke koje znamo od prije. I u Hr se od srpske robe kupuje samo ono što "živi na staroj slavi" tj. poznato od prije (jaffa, eurokrem isl.)? Najviše se srpske robe prodaje preko tzv. robnih marki tipa "K+" i drugih zbog povoljne cijene. Ja ne da volim nego OBOŽAVAM plazmu ali malo pakovanje košta cca 1,6 pa do 2€ što je stvarno puno. Spada u red najskupljih keksa pa ga zbog cijene mogu kupiti samo ponekad onako "za merak". I ovde se kupuje jeftinija roba a ne hrvatska pa se tako više kupuje milka u Kauflandu jer je jeftinija i bolja od kraša. Da ja nađem dobar i jeftin proizvod u Srbiji koji bi se dobro prodavao u Hr nema me ko spriječiti da ga uvozim i prodajem i da dobro zaradim ali nažalost, slabo se sve prodaje.

dan za danom

pre 11 godina

u hrv ne mozete popiti ni jednu nasu vodu, bilo gaziranu ili ne. . . nema iH! a mivele koja samo smrt ne leci :-), ima je u izobilju, a evo i jana je pocela da gusi nase vode. . u hrv mozete kupiti plazmu, eurokrem, smoki, jafu i jos par starkovih proizvoda.
a to da srbija i njeni proizvodi nemaju kvalitet, neka toga!

djole

pre 11 godina

Cesto idem u hrvatsku mogu reci da ima "nasih" proizvoda.Naravno atlantic food group i agrocor.Dijamant ulje,smoki na svakoj trafici,i naravno svaki sladoled ledo je napravljen kod nas...

...

pre 11 godina

Odkad smo u EU ima hrpa proizvoda iz EU. Tako da je u HR izbor puno veći nego pred godinu dvije (po mojoj procjeni cca 30%). Srpskih proizvoda ima ali su skuplji od njemačkih, austrijskih, slovenskih, a nisu ništa kvalitetniji...

semigrupa

pre 11 godina

Хрватска за разлику од Србије озбиљна држава, нажалост код нас је све наопако.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Лима, 17. jul 2014 22:51)

Mislim da su obe drzave jednako neozbiljne. Hrvatski gradjani su odgovorniji od gradjana Srbije. Znaju da ce kupovina nedomacih proizvoda voditi porastu nezaposlenosti. Takvu svest prosecan srpski kupac nema.

Nebojša Ristić

pre 11 godina

Što reče jedan naš ekonomista: ¨Ako kupujemo naše domaće proizvode ima šanse da opstanu i da budu bolji, ako ne kupujemo propašće sigurno¨

DJokic

pre 11 godina

@ananas
To Dijamant ulje je hrvatski proizvod posto je fabriku u Srbiji kupio Agrokor.
Inace hrvatski je i Soko Stark (smoki,bananice) koji je u vlasnistvu Atlantic grupe kao i Frikom (sladoledi,smrznuta hrana) u vlasnistvu Agrokora.Zato ovih proizvoda i ima u Konzumu u hrvatskoj posto su to njihovi proizvodi.

Keti S.

pre 11 godina

@Petar
Somboled i Dukat su u vlasnistvu francuskog Lactalis-a.Takodje treba vec jednom shvatiti da strano vlasnistvo nad odredjenim brandovima,ne znaci da je taj brand postao americki,hrvatski,slovenacki...Naprotiv brandovi zadrzavaju "nacionalni" predznak.Marbo(Chipsy,Clipsy,Pardon)je u vlasnistvu Pepsico-a,Smoki je u portfoliu Atlantic grupe,ali to su i dalje i uvek ce biti srpski brandovi.Kao sto je recimo Fructal ostao slovenacki brand,a vlasnik je firma iz Srbije.Baci Perugina ili Quality street su u vlasnistvu Nestle-a,ali su naravno italijanski odnosno britanski konditorski brand.U savremenom svetu kapital ne poznaje granice,odnosno one se potpuno brisu,a jedino sto zadrzava konkretan "nacionalni"predznak su upravo poznati brandovi.Shodno tome,potpuna je besmislica ne kupovati npr.Smoki zato sto je navodno postao hrvatski,jer je u portfoliu hrvatske firme,a konacno pitanje je i koliko je ta firma zaista hrvatska.Sto se tice pojedinih komentara iz susedstva,oni iskreno vise govore o onima koji takve komentare"izvaljuju"nego sto je tu rec o predmetu njihovog komentara.Trziste treba da bude slobodno,a sta ce ko kupiti je njegov licni izbor.Ja iskljucivo kupujem domace proizvode,izuzev kada je u pitanju kozmetika,mada u poslednje vreme cesto kupim kreme,kupke,mleka za telo nase Dahlia-e i prilicno sam zadovoljna.Proizvode sa prostora bivse YU-e,krajnje iskreno uopste ne kupujem,a vrlo verovatno ce tako i da ostane.

Stevica

pre 11 godina

@Mavro

U pravu si da vecina srpskih proizvoda i nije nesto posebno, ali nemoj misliti da hrvatski proizvodi imaju neku narocitu prodju, cak i u Srbiji. Mogu misliti tek kolika im je prodja u nekim razvijenijim i bogatijim drzavama. Hrvatski proizvodi u Srbiji su bili ekskluziva za vreme SFRJ, pa i u prvim godinama nakon pada Milosevica. Dok nije bilo ozbiljnog uvoza sa zapada, hrvatska roba je jos i imala prodju. Danas, danas hrvatski proizvodi nisu konkurentni ni po kvalitetu a ni sa cenom. Ko ce danas da kupi Zdenku u Srbiji kada je 30% skuplja od austrijskog Happy Cow-a? Pa sve i da ne raspravljamo o ukusima. Kupovao sam Gavrilovic i Eva pastete dok se nisu pojavile belgijske Delhaize koje brisu patos sa njima a jos su i jeftinije. Nutelu biram pre Linolade, kao verovatno i ceo svet. Faks i Ornel su u klasi domaceg Duela, mada ne koristim ni jedne ni druge, nisu ni Ariel i Persil toliko nedostupni cak ni na srpsku sirotinju. ;-) Jedino sto jos moze da prodje je ABC sir. Pre 3-4 godine bio je papren dok je danas ubedljivo najjeftiniji krem sir koji moze da se kupi u Srbiji. Jeftiniji cak i od domaceg Sirka. Tako jos i ima neke sanse jer je zaista odlican sa povoljnom cenom. Ali praviti od hrvatskih proizvoda neku ekskluzivu...pa nismo ni mi u Srbiji bas toliko van sveta. Ta prica jedino moze da prodje kod kojeg jugonostalgicara.

JohnyJ

pre 11 godina

Evo i kratak raport iz Cikaga, sa "neutralnog" terena:

U jednoj jako dobroj samousluzi mogu da kupim Eurokrem (razna pakovanja), Plazma keks, i Leskovacki ajvar (koji je uzgred super). Od Pionirovih cokolada, Jafa keksa, i drugih slicnih proizvoda ni traga. Sa druge strane velika ponuda Podravkinih i Krasovih proizvoda. Cokaolade, keksi, dzemovi, dodaci jelima, supe... Bolje ljudi rade marketing i ozbiljnije su se upustili u izvoz, tako da nema svrhe na njih kukati nego od njih treba uciti. Nasa dva trzista su i tako toliko mala, kada ce neka nasa firma (ili preduzetnik) da lansira nesto sto ce se prodavati sire?

Petar

pre 11 godina

Todoric - agrokor drzi i Merkator i Konzum, somboled, dukat, dijamant ulje, dobro jutro margarin, king sladolede itd Atlantic grupa isto Hrvatska drzi cedevitu, multivitu, grand kafu, bonito kafu, cocktu, agreta pasteta, smoki tj soko stark itd

Vladimir

pre 11 godina

Zivim u Beogradu, ali sam dosta cesto u Hrvatskoj. Tekst bi bio ok da je pisan pre par godina, ali sada situacija uopste nije takva. Osim vec spomenutih, na policama u Hr, pa cak i u manjim, mogu se naci i plazma, smoki, eurovafeli, cipsevi i ostali marbo proizvodi, grisine, macmelo, medeno srce, a u merkatoru sam cak video i moju kravicu. Zapravo, situacija sa nasim proizvodima tamo je ista ko sa njihovim kod nas pre 5, 6 godina: sve ih je vise i vise.

Nenad, Skopje

pre 11 godina

Ranije sam pisao, ali bih da ponovim. Dosta hrvatskih proizvoda se proizvode izvan Hrvatske ali se na hrvatskom i regionalnom trzistu prodaju u pakovanju hrvatskih firmi. Spomenuo bih da se podravkine perece proizvode u Swiss Lionovim pogonima u Makedoniji kao refus i onda se samo pakuju u Kviki kesicama. Isto je i sa Podravkinoim ajvarom koji se proizvodi u Makedoniji, a pakuje u podravkine tegle. Krasovi jaffa keksi ne bi me cudilo da se takodje proizvode u Swiss Lionovom pogonu u gradu Resen u Makedoniji jer ta fabrika u velikome proizvodi te kekse sa Vero, bugarske samousluge i druge lance samousluga koje u svoju ambalazu pakuju tudje proizvode. Ko moze da poveruje da lanac samousluga, pa bio to i Konzum, ima svoje pogone za proizvodju konditorskih i prehrabrenih proizvoda. Makedonija zbog jeftine radne snage je idealan izbor za uvoz refuznih proizvoda, sto se i desava godinama unazat.Krasove batons stapici napolitanke se proizvode u Bosni, a mozda i njihovi jaffa keksi.

nesa

pre 11 godina

Da tacno je da ima malo srpskih proizvoda u radnjama u Hr, za mlecne proizvode smo sami krivi. Za ostalo nacionalna politika Hr . Mlecni proizvod samo imlekov beli sir i kupuje se odlicno i to i mali kajmak a to meni kao potrosacu govori da ta roba ima ispod 0.05 mkg alfatoksina u sebi . Za to smo krivi mi a ne Hr. Konditorski proizvodi su skuplji nego kod nas al samo kada ih uporedimo po akcijskoj ceni u Sr. Alkoholna pica nisam gledao, ajvar iz Sr nisam nasao kao ni meso i proizvode od mesa. Jednostavno Hrvati imaju svoju nacionalnu politiku da zastite svoje proizvodjace al ne tako sto ce povecati granicu alfa toksina, mi nismo dorasli takvoj politici. Nesposobni politicki sluzbenici su nestrucni da to urade. Setite se one price oko akciza na cigarete i bice vam jasno o cemu govorim. Ako je nesto dobro ono ce uvek naci put do potrosaca gde god bio. Nacionaliza, sovinizam nemaju veze sa nacionalnim interesima, osim slicnosti u nazivu.

davor

pre 11 godina

da umjesto tih bezkrajnih clanaka o "napacenoj srpskoj robi" sto ne napisete jednostavne cinjenice. A to je da je hrvatsko-srpska robna razmjena u oba pravca lani bila odprilike ista, sto znaci da je po glavni stanovnika prosjecni Hrvat kupio gotovo 70% srpske robe vise, no sto je prosjecni stanovnik Srbije kupio hrvatske robe (to je zato sto Hrvatska ima daleko manje stanovnistvo no Srbija, al unatoc tome Hrvatska kupuje odprilike isto srpske robe, ko Srbija hrvatske)

Rastafa

pre 11 godina

Ja kao kupac imam svoj interes i "srpski" ili "hrvatski" proizvodi za mene ne postoje. Postoje kvalitetni, manje kvalitetni i smece od proizvoda ili skupi i jeftini proizvodi. Sve je to stvar marketinga. To sto Hrvati radije pune Todoricu i slicnim dzepove nego sto misle na svoj interes to je njihov problem. Kupci tj. osiromaseni gradjani ne mogu izvlaciti ekonomiju iz g..., a efekti kampanja "kupujmo domace" su zanemarljivi i sluze samo za to da nas domaci proizvodjaci deru. Nije li u Hrvatskoj taj isti Todoric kroz svoj agrokor prodavao grcke lubenice reklamirajuci ih kao domace.

Novosadjanin

pre 11 godina

Opet se podigla ista prasina...

Nisu nasi problemi vezani za hrvatske proizvode. Kupujemo ih zato sto imaju odredjen kvalitet i ime. Iz istog razloga kupujemo i ostale EU proizvode.

Problem je sto ne cenimo domace, uglavnom iz razloga sto nam domaci proizvodi ni ne daju razloga da ih cenima.
Medjutim, nije uvek tako, ali smo mi skloni da ne cenimo ni nase kvalitetne proizvode, umesto da radimo obrnuto.

Nemojte ovo vezivati za Hrvatsku i njihovu industriju jer je vezano iskljucivo za nas, nas mentalitet i postovanje svoga.

MunzeLjux

pre 11 godina

Ljudi, usli smo u brzi kapitalisticki voz i nemojte se zamarati glupostima odakle je proizvod, vec dali je GMO i dali je rok trajanja u redu. Kompanije danas preprodaju akcije pojedinih firmi kao tapkarosi karte pred bioskopom, pa je ono sto je do juce bilo madjarsko od danas svedsko, a sutra ce mozda biti nemacko. Moja sestra je radila u Somboledu koji je kupio Hrvatski "Dukat" i bila prezadovoljna i platom i odnosom poslodavaca, a onda je firmu kupio francuski "Danon" i morala je menjati posao jer su se uslovi uzasno pogorsali.

E-one

pre 11 godina

Bas sam pre neki dan uzeo Rubin u Konzumu,inace u Splitu sam na odmoru i cini mi se da je bio 69kuna,sto mu dodje skoro 10e a ne 8 kako ste vi naveli...

Sa_BiH

pre 11 godina

Članak je samo djelomično tačan. Tržište je više integrisano nego sto se misli. Da vam nabrojim par "hrvatskih" proizvoda ovdje u BiH: kafa Franck - Grude, BiH. Podravka kokošja pašteta - proizvodi Neoplanta. Pan, pivo na kojem stoji " vrhunsko hrvatsko pivo" - Carlsberg Srbija. Piletina Cekin, jedna od najskupljih, made in Serbia. Dio Ledo sladoleda - Frikom. Gavrilovic skoro kompletan made in BiH. Kod piva je još luđa situacija, Heineken, made in HR, Becks, made in HR, Staropramen, made in HR...
Dakle, globalizacija je u potpunosti zavladala, stari koncept "naše i vase" više ne vrijedi.

Mirko Zemun

pre 11 godina

Prošli tjedan sam kupio eurokrem nakon više od 25 godina.Dok sam bio klinac valjda sam ga pojeo 50kila,pa se odlučio malo vratiti u prošlost i probati.Moram reći da sam se totalno razočarao.Prije je bio puno finiji i ukusniji.Tako da ostajem dalje na LinoLadi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (mario zagreb, 18. jul 2014 09:55)
--------------------------------------

Samo cipiripi dolazi u obzir...ni ja vise ne jedem eurokrem :)

Mada mi se ne svidja sto je nestle postao vlasnik.

luka

pre 11 godina

......članak je iznimno tendenciozan i namijenjen u nekakve dnevno političke svrhe.....samo ne znam što se ovih dana u politici bitno dešava da se tenzije malo podignu..........
.......inače, za vašu informaciju, trgovine i police u hr su prepravljene proizvodima iz srbije, naročito konzum........svega i svačega a uglavnom se kriju pod nazivima nekakvih trgovačkih robnih marki....pogledajte zemlju poriekla pa čete vidjeti........
........inače, svakome normalnom bitan je omjer cijene i kvalitete a ne porijeklo robe........pozdrav.....

Lala

pre 11 godina

Proizvodim mlevenu zacinsku papriku extra kvaliteta,zasad privatnim kanalima,na zalost,stotine kila prodam u Slavoniji domacim proizvodjacima kulena.Cena moje robe je 30% manja od trzisne u HR,a kvalitet za klasu jaci,realno.Eto prostog recepta,manja cena/dobar kvalitet i nema zime,manite se politike i gluposti...

etizop

pre 11 godina

@seljadin ....niste napisali koliko su nasi proizvodi optereceni raznim taksama i slicno u Hrvatskoj ?
Poznajem neke ljude koji imaju svoj proizvod koji prave u Srbiji, i izvoze u mnogo zemalja EU, (kako zapad tako i istok EU) u Hrvatskoj nista ne prodaju, pitam se zasto ? - ako si zaboravio hrvatska je u EU a carina i carinska politika su jedinstvene na nivou svih 28 članica... jedina razlika je u visini PDV-a u Hrvatskoj je on ravno 25% u Mađarskoj 27% što zanči da je veće opterećenj kod mađara nego kod nas hrvata .... osim toga ne postoji zapad ili istok EU postoji samo EU......

hm

pre 11 godina

Ovo istraživanje je glupost iz razloga što ste otišli u Konzum.
Konzum prodaje najviše svojih proizvoda (K+ proizvodi). Ima nešto stranih robnih marki, kao i Hrvatskih koje još nisu stigli preuzeti ali 80% proizvoda koji se prodaju u Konzumu su u toj korporaciji i napravljeni.

Naravno da će najprije prodavati i gurati svoje proizvode...

Možda je istraživanje trebalo obuhvatiti i ostale trgovce, a ne baš onoga tko drži gotovu svu proizvodnju u HR.

boris

pre 11 godina

ja zivim u njemackoj i ovdje je isto tako da se vise prodaje domace nego strano a ovdje ima stvarno svasta meso je iz regiona sira od svukuda vino ima isto svakako ali najvise domace moze se nabrajati jos puno stvari