Sreda, 16.07.2014.

10:08

Hoćete u Nemačku, pazite i na ovo

Naši građani na radu u inostranstvu, posle određenog vremenskog perioda, koji je različit od zemlje do zemlje, moraju da zamene svoju vozačku dozvolu.

Izvor: Tanjug

Hoæete u Nemaèku, pazite i na ovo IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

bokius

pre 11 godina

Bas mi je drago da ovde ima iseljenika i buducih iseljenika koji su izuzetno ponosni na svoje nove domovine (i buduce nove domovine), pa koriste cak i temu vozackih dozvola da to naglase. Znam da ce ovo da vam dodje kao veliko iznenadjenje, ali eto da vam kazem da ovde u Srbiji ima jos ljudi koji vole ovu zemlju, i svakog dana vredno pokusavaju da od nje naprave malo bolje mesto za zivot. Molio bih vas zato da nam ne gadite nasu domovinu (a vasu bivsu ili uskoro bivsu domovinu), ostavite nas da radimo nase, a vi radite vase i srecno nam svima bilo. Nemojte nas obeshrabrivati, pustite nas da radimo da postanemo bolji, i kao pojedinci i kao nacija, pa da tako bolji izaberemo i bolju vlast i ubrzamo celu tu pricu. Pa eto, ako bar malo uspemo da popravimo ovu zemlju, bice i vama lepse kada na kratko resite da napustite vase perfektne zivote i dodjete na zasluzeni odmor, ako uopste dodjete jer se ova zemlja izgleda o vas jako mnogo ogresila i preko toga je tesko preci. E da, i mnogo vam hvala na devizama koje donosite ili saljete, znamo mi da je to novac koji se zaradi a ne dobije na poklon, ni to ne morate da nam stalno ponavljate. Ajd pa ziveli!

Vladimir zelDidorf

pre 11 godina

U Nemacku sam se preselio pre oko dve godine. Ubrzo sam saznao za taj problem oko priznavanja nasih dozvola. Pisao sam I postavljao pitanja na tu temu na sigurno 5-6 razlicitih adresa (ministarstvima unutrasnjih I spoljasnjih poslova, za dijasporu, konzulatima, amss, ambasadi, itd, itd.). Retki su oni koji su se udostojili da mi uopste odgovore. I sto je najgore niko nije ni znao o cemu uopste govorim!? Cak su mi slali I isecke iz Zenevske konvencije od pre 50-ak godina. I objasnjavali kako je I Jugoslavija (naslednica Srbija) potpisnica iste, tako da problem po njima ne postoji I da nase dozvole normalno vaze u Nemackoj!?!? To je bilo u zvanicnom zakljucku jednog od mail-ova iz jednog ministarstva! Mogu I da prosledim mail ako neko zeli.. Uglavnom posle vise meseci pokusaja da saznam da li se uopste nesto radi na tom problemu kojim Nemacka drzava uzima u proseku oko 600 do 1000 evra od svakog srpskog imigranta (kojih ima na stotine hiljada) koji zeli da ima vozacku dozvolu, odustao sam. Otisao sam u auto skolu, gledao kako da prodjem sto jeftinije I zestoko se potrudio da polozim jer je samo polaganje testova oko 100e, a voznje skoro 200e. Na srecu uspeo sam iz prve.. I bez obzira sto sam vec usao u proces polaganja I dalje sam zeleo da skrenem paznju da Srbija nema bilateralan ugovor kao recimo Hrvatska! Ali nista nije vredelo.. Jednostavno Srbiju ne zanimaju njeni gradjani ni u Srbiji, a kamoli u inostranstvu.. Pozdrav I srecno svima na polaganju!

moondoggie

pre 11 godina

Austrija:
evo da se javim sa svojim znanjem.
-Srb dozvola vazi 6 meseci od prelaska granice, u turistickom smislu-resetuje se svakim izlaskom iz eu.
-6 meseci od prijave boravka ( Meldezettel) - reset izlaskom iz eu nepostoji.
-auto sa SRB tablama smete voziti samo mesec dana na teritoriji EU, nakon toga ga morate ocariniti I uvesti ili napustiti EU.
-prepis dozvole zahteva polaganje poligona I voznje. moguce sa srpsko govornim instruktorom.

nazalost tacne cene ne znam. agencija u kojoj radim mi garantuje mogucnost voznje sa srskom dozivotno.

Mirko

pre 11 godina

@bayern: ne seri, imam srpski pasos a rodjen sam u nemackoj. nikad u zivotu nisam imao problema... a putujem po celom svetu. ne shvatam tu pljuvacinu, ali to vam je u krvi ocigledno i toga se nikad neces moci odrekniti. dzaba vam pasos

milan

pre 11 godina

Cim postanete rezident u nekoj evropskoj zemlji, morate ili polagati ponovo ili menjati dozvolu, sve zavisi od zakona u toj zemlji. Rezident je neko ko 6 meseci u godini plus jedan dan provodi u toj zemlji. Ne mozete izaci I uci ponovo, to nema veze. jedino da izadjete I vratite se za 6 meseci. EU dozvole se ne menjaju I vaze isto u svakoj zemlji EU.

ex sns

pre 11 godina

Ahmm,znaci mogu 6 meseci da se vozikam po Nemackoj ali posle toga moram da polazem za novu njihovu? Nesto ne stima tu ali ok. Pitanje priznavanja nasih dozvola je bilaterala,zavisi od agilnosti nase drzave pre svega,ali poaro je Dachi ministar onda se to pitanje sa nase szrane sigurno nece jos dugo razmatrati.Ovi sto pisu ovde gluposti da Katar ili sl.priznaju druge a ne i nase dozvole su gluposti koje samo zlonameran moze da pise jer zemlje tog regiona ne priznaju ni americke dozvole a kamoli neke odavde.

Milosav

pre 11 godina

(Marko iz Stuttgart, 16. jul 2014 10:45)

Komentar ti nema veze sa temom, ali ipak da ti kazem da ako ti je u Nemackoj lose, a posto si kazes rodjen trebalo bi da citas, pises i govoris nemacki jezik (osim ako te roditelji nisu drzali zakljucanog u podrumu pored TV-a sa samo Pink satelitskim kanalima) nesto ne stima. Ono ima alternativna opcija, dodji u Srbiju pa ces da se rasturis od prosperiteta. Samo procitaj komentare na ovom sajtu, i sve bi trebalo da ti bude jasno, mada i ne mora.

zivim u nemackoj

pre 11 godina

...dok u drugima važi koliko i dozvola Srbije.
Cista laz. U Nemackoj vazi 6 meseci.
Lepo bi bilo da prvo proverite sta pisete, a ne onako na rekla kazala.
Zamislite da poverujete u ovu vest i da vas nemacka policija uhvati za volanom nakon vise od sest meseci. Tako bi vas odrali po novcaniku da bi vam preselo.

nikola

pre 11 godina

@Bayern, otkud ti dvojno drzavljanstvo? Zar je dozvoljeno da imas i srpski i nemacki pasos? Zar nije uslov za nemacko da se odreknes srpskog drzavljastva?

kg

pre 11 godina

Evo da kazem na svom primeru. Zivim u DE zadnjih godinu i plus dana. Nasa dozvola vazi 6 meseci od prijave boravka u DE. Znaci tekst ne vazi za turiste i oni imaju pravo da voze. Ovo je samo za 'rezidente' tj oni koji zele tu da zive. Ovo da izlazis iz zemlje i ulazis ne vazi, jer kao sto sam rekao po zakonu se gleda prijava boravka a ne izlazak i ulazak u pasosu. E sad znam da mnogi to rade ali to je zato sto obicni policajci ne znaju vise da li smo u EU i malo nas mesaju sa Hrvatima pa misle da isto vazi jer oni mogu da voze sa njihovom dozvolom bez zamene a i da je zamene za nemacku bez polaganja. Mene su npr zaustavili posle 6 meseci i pustili me bez problema. Problem je ako naidjes na nekog policajca koji je dobro upucen ili ako se desi nesreca. Tada te ganja sud i osiguranje. Moze da se desi da osiguranje odbije da plati jer vozis nezakonito...
E sad da se vratim na polaganje. Tipovanje mora da se polaze ali ima testova na hrvatskom mada imaju gresaka, kao i svi prevodi. Tipovanje je teze od naseg starog sistema, ne znam kao je kod nas po novom. Voznja ne mora biti puna tj ne mora da se vozi veliki broj casova. Ne mora kao njihovi pocetnici: 3 sata na auto putu, 6 nocna pod svetlima... Dovoljno je da sam ti (a i instruktor) procenis da si OK za komisiju. Tada izlazis na polaganje. Vozi se oko 45minuta: auto put, naglo kocenje, voznja uz ivicu puta iz jedne ulicu u drugu, 2-3 vrste parkiranja,... Komisija se sastoji od jednog coveka i uglavnom ne zakeraju mnogo ali su rigorozni na greske. Npr pri parkiranju daju da krenes malo napred da se ispravis i slicno, ne mora bas iz prve... Dozvolu dobijas odmah od ispitivaca ako si krenuo da ti izdaju novu dozvolu (tada vaze pravila da vozis sve casove,skuplje je...) ali ako zelis priznavanje onda ti ne daje on vec moras da odes da vratis srpsku i da ti daju nemacku koja je vec spremna. Po njihovom zakonu ne smes ds imas dve dozvole... Nasu mozes uvek da uzmes u Srbiji i vratis DE ali sto bi kad njihovu priznaje ceo svet. E sad cena. Pa ne moze da izadje ispod 500-600 evra. Mene je kostalo oko 1,1k jer sam vozio neki cas vise da vidim sta oni traze a i da upoznam grad. To su zadnje cene jer je to malo poskupelo skorije. Njihove pocetnike kosta preko 2k za B kategoriju a preko 6k za C.

MaxMusstermann

pre 11 godina

@Tviter u Berlinu sam juce bas polozio voznju, posle 3 godine boravka ovde. 2 casa (od po sat i po) i ispite sam morao da polazem (vid, prva pomoc, teorija i praxa). ja sam bio u auto skoli Brossi u Motzstrasse. mogu ti je preporuciti. sve je proslo super, ispitivac me nije oborio a mogao je (isao sam 37kmh gde je znakom 30 ograniceno, ali zato sto vec imam dozvolu nisu toliko strogi. sve zajedno ispalo me je oko 400€. pozdrav svima!

Sunny

pre 11 godina

Pre nedelju dana sam polozio vozacki za zamenu vozacke u Svajcarskoj. Ispit i nova vozacka 220CHF. Lekarski pregled kod ocnog 20CHF.
PS: Novu vozacku sam dobio u roku od nekoliko sati, ne ceka se nedelju dana kao kod nas. A i nema produzavanja svakih deset godina kao kod nas.

Jelena

pre 11 godina

"Kriminal. Uskoro ce objaviti da moramo imati dozvolu svake zemlje u koju bi usli kao turisti. Jel to uslo u novi Zakon o radu? Jel i to trazi EU?
(mikin, 16. jul 2014 11:04)" Ti nisi bas najbolje razumeo. Logicno je da, ako zivis u nekoj zemlji, imas i dokumenta te zemlje. Pogotovo vozacku dozvolu.
"SR Jugoslavija (pa kasnije i Srbija) su nasledili bilateralne ugovore od SFRJ." - ovo nije tacno. To je trajalo neko vreme; u medjuvremenu je nestala i SRJ, a i svi ugovori su izgubili vaznost, pa je Srbija morala da pregovara ispocetka. Ja sam u Italiji promenila dozvolu jos dok je vazio bilatelarni ugovor, ali do pre nekoliko godina svi su morali ponovo da polazu.
"Koliko gastarbajtera prati b92"
(Igor, 16. jul 2014 14:43) - Igore, na zalost (za Srbiju), 99% ljudi koji zive u inostranstvu nisu gastarbajteri, jer se nikada nece vratiti u Srbiju.

Марија

pre 11 godina

ај урадите то и за Катар, овде има гомила наших људи који морају да полажу, а Хрвати, Словенци, Босанци.... само препишу возачке!

vozac

pre 11 godina

Za Nemacku je bilo pre par godina ovako,kada sam ja morao moju dozvolu raditi,...:
u prvih 6 meseci po legalnom dolasku(studije,spajanje porodice,posao,..)imalo se pravo da se zameni dozvola,nasa se preda, plate takse i uzme nemacka..posle tog perioda 6 meseci do 2 godine boravka ,dozvola se takodje "menjala" ali su se samo polagali ispiti teorija i voznja,posle tog perioda preko 2 godine boravka,kao da dozvolu niste ni imali sve ispocetka,..moj slucaj):-))kazu mi ,gde ste bili do sada znaci niste ni vozili ,sve ste zaboravili,e sada morate nazalost ispocetka,..sve sa casovima teorije,(sta je znak stop itd :-)..pa zatim obavezni casovi voznje njih 14 obaveznih - autoput,landstrasse,nocna voznja,..itd,.. plus na kraju klasicni-obicni dopunski casovi gde instruktor "takodje treba da zaradi platu"...;-)kada se sabere vreme pohadjanja casova,dok izvozate casove voznje , ispit teorija,dve nedelje pauze do sledeceg ako ste pali ili voznje ako ste prosli,..u tom periodu naravno instruktor forsira "jos koji cas"..saberi oduzmi par meseci i 1,5-2ooo e, :-(

noskic

pre 11 godina

u Norveskoj mozete da vozite 3 meseca...a onda morate da polazete sve ponovo. voznja po ledu mi jedina bila zanimljiva, a ovo ostalo cisto gubljenje vremena i novca..oko 17.000 NOK nepotrebno bacenih. :(

Milan

pre 11 godina

Živim 10 godina u inostranstvu. Prvi put sam položio za vozačku 1996 u Srbiji. Polagao sam onda za vozačku u Emiratima 2007, pa zatim 2013 godine i u Nemačkoj. Gledao sam na to kao "obnavljanje" gradiva :) možda mi nekad i spase glavu.
Moj srdačan savet kolegama "gastarbajterima" :
Ne očekujte nikakvu pomoć Srbije ili bilo kakav sporazum, nego lepo knjigu u šake i na polaganje. Jednostavno, država nam je prespora i očigledno nesposobna da izdvoji Srbiju sa liste "trećih zemalja".

Gale

pre 11 godina

@mikin. Ne pričaj svašta. Samo te uče kako se radi, šta može, šta ne može, šta je ok, a šta nije po zakonu, uređuju sistem i neće da te prime ako nemaš uređen sistem. I u pravu su. Zašto? Pa baš zato što kod nas sve može i sve ne može, zavisi samo za koga i o kome se radi. Jesi li sad skapirao? Teško :)

Jututu

pre 11 godina

Dajte više sredite to za UAE, sve što je Jovan ispod napisao je tačno. Ovde bez automobila nema života, prevoz je totalno druga priča u odnosu na druge sredine. A vađenje dozvole je stravično maltretiranje za naše ljude.

Tek si stigao, tek si počeo da se privikavaš na pravila nove sredine, novi posao, novi ljudi, život i u svom tom haosu moraš da kreneš na časove vožnje, kao klinac od 16 g., da polažeš testove koje već napamet znaš, itd. Što bi sve bilo u redu da u isto vreme ne gledaš od vrata do gleznjeva istetovirane balavce iz zapadne Evrope koji u roku od pola sata dobiju lokalnu dozvolu. E, to je ona poslovična kapa koja preliva čašu. A sigurni smo da je 90% razloga za takvu situaciju čista nesposobnost i/ili nezainteresovanost državnog aparata.

Boki

pre 11 godina

U Svedskoj moze da se vozi do godinu dana sa nasom dozvolom (Isto je i sa dozvolama iz Iraka, Afganistana, Somalije, Albanije, i svim zemljama koje nisu u EU). Posle toga ne mozes vise da vozis, a ukoliko zelis da dobijes svedsku dozvolu moras da polazes sve ispocetka. Prvo moras da uzmes neki paket casova koji odredjena auto skola ima u ponudi (osnovni paket kosta 7990 kruna) kada instruktor kaze da si spreman, polazes kurs o riziku u saobracaju (Riskettan), onda se polaze led (Halkbana), pa teorija ili testovi, pa tek onda voznja (traje od 50-60 minuta). I to kosta oko 12000 kruna ako polozis sve iz prve. Ovo je iz licnog iskustva.

Dr.Doca

pre 11 godina

@Nemanja

Moze. Ja sam imao ´srpsku vozacku dozvolu i auto sa nemackim tablicama. Ako zivis u Nemackoj, imas pravo da registrujes auto, bez obzira koju dozvolu imas. I onda vozis svoj auto.

Samo, imas 6 meseci pravo da vozis u Nemackoj, dok ne zamenis dozvolu.

Zox

pre 11 godina

Onaj ko je pisao clanak nije se najbolje informisao.

SR Jugoslavija (pa kasnije i Srbija) su nasledili bilateralne ugovore od SFRJ. Druga je stvar sto je bilo zloupotreba pa su neke zemlje pocele da "zaobilaze" iste te ugovore i nalaze nacina da "maltretiraju neduzne".

U Francuskoj se menja dozvola (bez ikakvih peripetija, popuni se formilar, par fotki, dokaz boravka, plati se fiskalna markica itd.) pod uslovom da se zahteva zamena do isteka godine boravka, a ako se trazi zamena posle godine boravka - polaganje.

Kuriozitet je sto mi je zena skoro menjala crnogorsku plasticnu (sad opet ima francusku, rozu, papirnu) i to bez problema s tim sto su upisali mesto izdavanja stare dozvole "Podgorica, Srbija". Na zahtev da se to promeni (Srbi smo, ali da ne bi neki nedobudni crnogorski milicajac pravio probleme leti) je receno da ne potoji kôd za CG vec moze samo ovako. Verovatno to ima veze sa auto-osiguranjem, ali malo nije prijatno za nacionaliste...

Mislim, i to je mali dokaz koliko je njima nevazno "detaljisanje", tj. ono zbog cega se kod nas ratuje, a bilateralni ugovori postoje, drugo je sto nas ne postuju pa nam rade sta hoce...

PS: internacionalna dozvola je komad papira koji ne vredi ni po ceni tog papira... Provereno na vise granicnih prelaza u Evropi uz osmeh i shalu policije..

Ks

pre 11 godina

Ja sam ove godine u Danskoj mjenjao vozacku dozvolu (bosansku,nema veze cija je) i morao sam polagati. Platio sam drzavi 300 i koju krunu i to je to sto se njih tice. Polaganje testa se ne placa al sam platio prevodioca. Kada sam polagao voznju platio sam auto i prevodioca skupa 1400 kruna,vozio sam mali auto a posto sam polozio priznali su mi sve kategorije. To je to i nema puno mudrovanja. Tako je svima izvan EU i Amerikancima izmedju ostalih...

trxyu

pre 11 godina

Austrija: hrvatske dozvole se prepisuju kompletno (isto je bilo i pre ulaska u EU), iz bosanske dozvole se moze prepisati B kategorija, a vlasnici srpskih dozvola moraju da polazu poseban prakticni test za svaku kategoriju koju polazu. Uz polaganje se mora upisati auto-skola, za neke kategorije se mora platiti cas ili dva (~90e/cas), mora se platiti polaganje, mora se platiti izlazak policajca na polaganje...

http://www.come2linz.com/I+live/The+Transition+Period/Transferring+a+Driver%27s+License/22

mikin

pre 11 godina

Mala digresija ...
Sto smo sve blizi EU, to su nam veca ogranicenja i vise novca nam uzimaju!
Otvorili pregovore sa EU ... prete nam uvodjenjem viza, uveli nam homologaciju za automobile uvezene is EU, ne mozemo voziti sa nacionalnom dozvolom vec placaj i polazi za onu EU dozvolu, ukidaju nam prava iz radnog odnosa za koja su se u EU izborili u poslednjih 100 godina .... blizi smo kontejneru onako kolektivno nego toj EU.

drekavac

pre 11 godina

priznavala je i Svajcarska svojevremeno po inerciji SRJ dozvole, dok nisu uhvatili par mangupa koji su kod nas bez polaganja i obuke za vreme odmora kupili dozvole. Od onda srpska dozvola mora da se verifikuje probnom voznjom. Za hrvatske to npr. ne vazi. Kao i obicno, sami smo krivi. Pozitivno u celoj stvari je da ti posle te verifikacije ostave nasu dozvolu (nalepe na nju nalepnicu 'not valid in Switzerland', koja srecom moze da se skine ;o)). Svima ostalima uzmu staru dozvolu, te posalju maticnoj drzavi.

Rakkestad

pre 11 godina

Ovo je jedna od stvari kojima treba država da se bavi, a i AMSS.
I ne zaboravite i druge Skandinavske zemlje, pogotovu Norvešku u kojoj je novo polaganje papreno skupo.
(Miki, 16. jul 2014 11:14)

Sa norveskom taj sporazum nece biti postignut za jos barem 20 godina, jer kad kvalitet obuke u Srbiji bude na nivou Norveskog mozda ce se i medjusobno priznavati, a verujem da je tako i u Svedskoj i Finskoj. Obuka u Norveskoj traje dosta duze i moraju se proci rigorozni testovi koji obuhvataju obaveznu voznju po ledu i snegu, i norvezani ne zele da rizikuju da im tamo neki balkanac ugrozava stanovnistvo svojom (ne)kulturom voznje, cast izuzecima.

Stevan

pre 11 godina

Kada pogledate sta pise u "medjunarodnoj" vozackoj dozvoli videcete da je ona zapravo uputstvo kako se cita "prava" vozacka dozvola, a ne dozvola za sebe iako i u njoj stoji slika vozaca. Zato mi je potpuno nejasno zasto nasa nova dozvola, koja je potpuno u sladu sa EU propisima ne vazi u EU bez medjunarodne vozacke.
(T, 16. jul 2014 11:13)

Nisam toliki strucnjak ali ipak da odgovorim. Kao sto pise u tekstu u jednoj recenici Srbija mora da sklopi bilateralne sporazume sa svakom drzavom posebno da bi nasa domaca vozacka dozvola vazila Vam zemlje.
Sto bi reko direktor moje firme: posao mora da se zavrsi do kraja. Lako je politicarima da se samo slikaju, daju poluinformacije i nikad ne zavrse posao do kraja.

dj

pre 11 godina

@(Srdjan Frankfurt, 16. jul 2014 11:28)
Ista procedura i u Bavarskoj.
Iskreno Srbi ili ne znaju da voze, ili se bahate dok voze, uopšte ne obraćaju pažnju na druge učesnike u saobraćaju. U Srbiji ne postoji termin defanzivna vožnja, gde računaš na tuđe greške i ne forsiraš pravo prvenstva uvek. Sve bih poslao u Nemačku na polaganje testova i vožnje.

prva ruka

pre 11 godina

U Holandiji ako si kenis-migrant (sa tom vizom), posaljes srpsku dozvolu i samostalno popunjen papir u kome tvrdis da si zdrav i dobijes holandsku dozvolu (srpska salju ambasadi). i 45eur

Joda

pre 11 godina

U Austriji sam promenio dozvolu bez problema. To je bilo još u doba SFRJ. Pa valjda su naši mogli da produže te ugovore? Ili neznaju to da rade ili izmišljaju sebi posao.

iz Ciriha

pre 11 godina

U Švajcarskoj se Srpska dozvola delimično priznaje. Za zamenu je potrebno polagati samo deo praktičnog ispita tj. vožnju bez poligona i parkiranja. Ako to prođe iz prve (a uglavnom prodje) dobije se CH dozvola. Ukoliko ne prođe, polaže se sve iz početka kao da nikada niste imali vozačku i prilično je skupo.

Nikola

pre 11 godina

@(Realno, 16. jul 2014 10:35): Ne mozes da imas dve vozacke dozvole po nasem zakonu o saobracaju. Ako ti saobracajna policija vidi drugu, moze (tj. po zakonu mora) da ti uzme jednu (stranu).

Lesa

pre 11 godina

Trenutno se u Australiji bez problema mogu zameniti Hrvatska i Bosanska vozacka dozvola... Kao da Hrvati i Bosanci polazu ne znam kakve vozacke ispite, na ne znam kakvim svemirskim vozilima...

Ovi nasi su sposobni samo da podignu kataloske cene za carinjenje vozila i eventualno uvedu jos neki obavezan atest, homologaciju ili drugi namet, a ostalo ih ne interesuje...

T

pre 11 godina

Kada pogledate sta pise u "medjunarodnoj" vozackoj dozvoli videcete da je ona zapravo uputstvo kako se cita "prava" vozacka dozvola, a ne dozvola za sebe iako i u njoj stoji slika vozaca. Zato mi je potpuno nejasno zasto nasa nova dozvola, koja je potpuno u sladu sa EU propisima ne vazi u EU bez medjunarodne vozacke.

R2D2

pre 11 godina

Kakva medjunarodna dozvola? To niko u svetu ne priznaje. To je fora na koju AMSS uzima lepe pare naivcinama.
Sta je AMSS? Udruzenje gradjana, kao i savez lovaca. Iza njega ne stoji drzava, te za njegove "dozvole" ne garantuje.
Evo ja cu da osnujem novo udruzenje gradjana i da izdajem Svemirske vozacke dozvole sa Paja patak pecatom. Mislite da ce ozbiljne drzave da ih priznaju? Boli ih uvo.

mikin

pre 11 godina

Kriminal. Uskoro ce objaviti da moramo imati dozvolu svake zemlje u koju bi usli kao turisti. Jel to uslo u novi Zakon o radu? Jel i to trazi EU?

Nemanja

pre 11 godina

Da li neko moze pouzdano da mi kaze da li je moguce voziti kola sa nemackim tablicama registoravana na mene iako imam srpsku vozacku i medjunarodnu?

Najvise me interesuje da li cu imati problema na granici kada budem prelazio. Stalno sam zaposlen i imam Madjarski pasos takodje...

Hvala!

Miki

pre 11 godina

Ovo je jedna od stvari kojima treba država da se bavi, a i AMSS.
I ne zaboravite i druge Skandinavske zemlje, pogotovu Norvešku u kojoj je novo polaganje papreno skupo.

Giovanni

pre 11 godina

Zena i ja smo u Austriji menjali dozvole nakon 6 meseci i sve nas je ispalo oko 1100 evra (550€ po osobi). Samo prakticni deo ispita se polaze, ali mora da se upise auto skola i odvezu bar po dva casa. Realno kosta, ali je isto tako i vrlo korisno jer ima par pravila na koja ti skrenu paznju i koja mogu da budu vrlo opasna ako ne znas (pravila voznje kada je tramvajska stanica na sred ulice npr.). Platili smo eto i to i ZBOGOM SRBIJO!!!

izbeceni

pre 11 godina

O ovome sam zbog situacije u Austriji jos pre dve godine pisao svim mogucim ministarstvima, konzulatima, kancelarijama za dijasporu, evropske integracije... Svi su oni imali univerzalan odgovor: "Nije nasa nadleznost".

Jedini svetli izuzetak je bio konzulat u Salzburg-u, koji se maksimalno potrudio da se raspita o pomenutoj temi.

Nazalost, drzava je ocigledno prejaka u svojoj nezainteresovanosti, te ni to raspitivanje nije urodilo nikakvim plodom.

:(

amos

pre 11 godina

Znaci, samo zahvaljujuci nebrizi i nesposobnosti nase domace vlasti - hiljade nasih ljudi moraju baciti stotine hiljada svojih evra i dati ih Nemackoj. To je valjda poslednji 'Al Zaeb' nase vlasti onima koji od nje pobegnu.

Srdjan Frankfurt

pre 11 godina

Posle 6 meseci sam polagao testove na hrvatskom jeziku, uzeo 4-5 casova voznje, i izaslo me sve 500€. A dozvolu ti odma izda inspektor posle prakticnog. Jedino sto ne razumem ( a poenta je samo u uzimanju novca), a to se slazu i nemci, sto uopste dozvole da se vozi 6 meseci. Jer ispada da posle 6 meseci ne znam vise da vozim :D! Ali, sto bi mi rekli " Cuti i p...", ili se vrati odakle si dosao... Moze im se!!!

Bayern

pre 11 godina

Zivim u Nemackoj od 1988.Dozvolu bez problema promenio.Kada se raspadala SFRJ sve republike,sada drzave,su mogle taj sporazum bez problema da sklope koji je imala SFRJ.Hrvati,Slovenci su to uradili,Srbi ne!? Zato sto smo mi nasoj drzavi sasvim egal,vazno je samo neke pare da nam uzmu, setimo se sramnih 20DM za izlaz iz drzave koje smo morali da placamo kada smo se ovamo vracali,ali nas tretira kao poslednje...
Zato sam i uzeo sa mojom decom nemacki pasos,imamo i srpski ali ga ne koristimo,samo nemacki.Putujemo po svetu bez problema,pa nas i u Madjarskoj pozdravljaju kao "mecka tojagu",dakle sa respektom,a ne kao sa srpskim pasosem,uvek sa problemima,proverama. No kada pogledamo i
"nasa" nas drzava za nista ne ceni,pa zasto bi drugi?!

Jovan

pre 11 godina

Dao sam skoro 1000 eur za vozacku u Emiratima. I pri tom isao na 20 casova voznje i testove i prakticni ispit i to sve sa onim indusima i pakistancima. Majko mila. Psovao sam srbiju i sve po spisku ovima na vlasti i onima pre njih. Ali dobro neka im. Samo kad sam otisao iz onog čemera i jada zvana Srbija. Posle 23 godine voznje i pola miliona kilometara u zadnjici ja ponovo vrtim djevrek i pogled preko levog ramen ajmo žmigavac, jel gledas u retrovizor itd.... Vredja inteligenciju... A ostali (EU, amerika, australija) samo dodju daju oko 50 eur i za sat vremena dobiju emiratsku dozvolu. E Srbijo medju sljivama...

Marko iz Stuttgart

pre 11 godina

Ja sam rodjen i živim u nemackoj ovde isto nije bas sve super ako ne radite u porsche BMW djaba nemacka ....! Ja se selim odavden

BG

pre 11 godina

Evo, ja vec 25+ godina vozim sa nasom vozackom u Deutschland-u.
Jedini uslov je da predjem granicu na svakih pola godine, sto zbog poseta i cinim.

Kursula

pre 11 godina

O yeah, u Nemackoj prvih 6 meseci mozete da vozite sa medjunarodnom, a nakon toga morate da polazete i testove i voznju kako biste dobili nemacku dozvolu. Sva sreca, ima izdanje testova na srpskom.

Petar

pre 11 godina

Sta je sa novinarskim poslom? Objavljujete poluistinite informacije. Dakle, tacno je da Srbija nema unilateralne sporazume, ali SFRJ uglavnom ima i Srbija ih je nasledila. Konkretno, u Francuskoj kada zamenite dozvolu u prvoj godini boravka to radite bez polaganja ispita i sa minimalnim troskovima. Oduzmu vam srpsku dozvolu, a izdaju francusku. Ovo sam uradio ja, ali i dosta mojih prijatelja u Parizu. To znaci, nazad na utvrdjivanje cinjenica i objavite azurirani, tacniji tekst.

Pozdrav iz Pariza

posmatrac

pre 11 godina

Clanak tendenciozan.Sve to je trebalo i u SFRJ.Sto to vlasti Srbije nisu pokrenule to je pitanje za njih.Primer,T.Nikolicu je vaznije da na samitu u Dubrovniku,hvali Rusiju,nego bilo sta drugo.

uroš

pre 11 godina

Slovenija. Imaš pravo korišćenja srpske vozačke dozvole prvih godinu dana posle toga mora da se menja za slovenačku. Da bi dobio polaže se praktični deo, vožnja. Tipovanje se priznaje. Sam ispit ne košta puno i izdavanje dozvole. Časovi vožnje su skupi ali ko zna da vozi nije loše uzeti jedno 5 časova čisto da ukapiraš fore na kojima komisija obara, jer komisija je u Sloveniji vrlo striktna.

Buki Rimtuti

pre 11 godina

U Belgiji menjaju srpske dozvole za dozvole Unije bez dodatnog polaganja. Procedura traje 6 nedelja i placa se 20-ak evra. Takodje, belgijska dozvola traje dozivotno - odlicna hartija od vrednosti :)

Buki Rimtuti

pre 11 godina

U Belgiji menjaju srpske dozvole za dozvole Unije bez dodatnog polaganja. Procedura traje 6 nedelja i placa se 20-ak evra. Takodje, belgijska dozvola traje dozivotno - odlicna hartija od vrednosti :)

Petar

pre 11 godina

Sta je sa novinarskim poslom? Objavljujete poluistinite informacije. Dakle, tacno je da Srbija nema unilateralne sporazume, ali SFRJ uglavnom ima i Srbija ih je nasledila. Konkretno, u Francuskoj kada zamenite dozvolu u prvoj godini boravka to radite bez polaganja ispita i sa minimalnim troskovima. Oduzmu vam srpsku dozvolu, a izdaju francusku. Ovo sam uradio ja, ali i dosta mojih prijatelja u Parizu. To znaci, nazad na utvrdjivanje cinjenica i objavite azurirani, tacniji tekst.

Pozdrav iz Pariza

Bayern

pre 11 godina

Zivim u Nemackoj od 1988.Dozvolu bez problema promenio.Kada se raspadala SFRJ sve republike,sada drzave,su mogle taj sporazum bez problema da sklope koji je imala SFRJ.Hrvati,Slovenci su to uradili,Srbi ne!? Zato sto smo mi nasoj drzavi sasvim egal,vazno je samo neke pare da nam uzmu, setimo se sramnih 20DM za izlaz iz drzave koje smo morali da placamo kada smo se ovamo vracali,ali nas tretira kao poslednje...
Zato sam i uzeo sa mojom decom nemacki pasos,imamo i srpski ali ga ne koristimo,samo nemacki.Putujemo po svetu bez problema,pa nas i u Madjarskoj pozdravljaju kao "mecka tojagu",dakle sa respektom,a ne kao sa srpskim pasosem,uvek sa problemima,proverama. No kada pogledamo i
"nasa" nas drzava za nista ne ceni,pa zasto bi drugi?!

Jovan

pre 11 godina

Dao sam skoro 1000 eur za vozacku u Emiratima. I pri tom isao na 20 casova voznje i testove i prakticni ispit i to sve sa onim indusima i pakistancima. Majko mila. Psovao sam srbiju i sve po spisku ovima na vlasti i onima pre njih. Ali dobro neka im. Samo kad sam otisao iz onog čemera i jada zvana Srbija. Posle 23 godine voznje i pola miliona kilometara u zadnjici ja ponovo vrtim djevrek i pogled preko levog ramen ajmo žmigavac, jel gledas u retrovizor itd.... Vredja inteligenciju... A ostali (EU, amerika, australija) samo dodju daju oko 50 eur i za sat vremena dobiju emiratsku dozvolu. E Srbijo medju sljivama...

Lesa

pre 11 godina

Trenutno se u Australiji bez problema mogu zameniti Hrvatska i Bosanska vozacka dozvola... Kao da Hrvati i Bosanci polazu ne znam kakve vozacke ispite, na ne znam kakvim svemirskim vozilima...

Ovi nasi su sposobni samo da podignu kataloske cene za carinjenje vozila i eventualno uvedu jos neki obavezan atest, homologaciju ili drugi namet, a ostalo ih ne interesuje...

R2D2

pre 11 godina

Kakva medjunarodna dozvola? To niko u svetu ne priznaje. To je fora na koju AMSS uzima lepe pare naivcinama.
Sta je AMSS? Udruzenje gradjana, kao i savez lovaca. Iza njega ne stoji drzava, te za njegove "dozvole" ne garantuje.
Evo ja cu da osnujem novo udruzenje gradjana i da izdajem Svemirske vozacke dozvole sa Paja patak pecatom. Mislite da ce ozbiljne drzave da ih priznaju? Boli ih uvo.

Srdjan Frankfurt

pre 11 godina

Posle 6 meseci sam polagao testove na hrvatskom jeziku, uzeo 4-5 casova voznje, i izaslo me sve 500€. A dozvolu ti odma izda inspektor posle prakticnog. Jedino sto ne razumem ( a poenta je samo u uzimanju novca), a to se slazu i nemci, sto uopste dozvole da se vozi 6 meseci. Jer ispada da posle 6 meseci ne znam vise da vozim :D! Ali, sto bi mi rekli " Cuti i p...", ili se vrati odakle si dosao... Moze im se!!!

Giovanni

pre 11 godina

Zena i ja smo u Austriji menjali dozvole nakon 6 meseci i sve nas je ispalo oko 1100 evra (550€ po osobi). Samo prakticni deo ispita se polaze, ali mora da se upise auto skola i odvezu bar po dva casa. Realno kosta, ali je isto tako i vrlo korisno jer ima par pravila na koja ti skrenu paznju i koja mogu da budu vrlo opasna ako ne znas (pravila voznje kada je tramvajska stanica na sred ulice npr.). Platili smo eto i to i ZBOGOM SRBIJO!!!

Kursula

pre 11 godina

O yeah, u Nemackoj prvih 6 meseci mozete da vozite sa medjunarodnom, a nakon toga morate da polazete i testove i voznju kako biste dobili nemacku dozvolu. Sva sreca, ima izdanje testova na srpskom.

amos

pre 11 godina

Znaci, samo zahvaljujuci nebrizi i nesposobnosti nase domace vlasti - hiljade nasih ljudi moraju baciti stotine hiljada svojih evra i dati ih Nemackoj. To je valjda poslednji 'Al Zaeb' nase vlasti onima koji od nje pobegnu.

dj

pre 11 godina

@(Srdjan Frankfurt, 16. jul 2014 11:28)
Ista procedura i u Bavarskoj.
Iskreno Srbi ili ne znaju da voze, ili se bahate dok voze, uopšte ne obraćaju pažnju na druge učesnike u saobraćaju. U Srbiji ne postoji termin defanzivna vožnja, gde računaš na tuđe greške i ne forsiraš pravo prvenstva uvek. Sve bih poslao u Nemačku na polaganje testova i vožnje.

izbeceni

pre 11 godina

O ovome sam zbog situacije u Austriji jos pre dve godine pisao svim mogucim ministarstvima, konzulatima, kancelarijama za dijasporu, evropske integracije... Svi su oni imali univerzalan odgovor: "Nije nasa nadleznost".

Jedini svetli izuzetak je bio konzulat u Salzburg-u, koji se maksimalno potrudio da se raspita o pomenutoj temi.

Nazalost, drzava je ocigledno prejaka u svojoj nezainteresovanosti, te ni to raspitivanje nije urodilo nikakvim plodom.

:(

Joda

pre 11 godina

U Austriji sam promenio dozvolu bez problema. To je bilo još u doba SFRJ. Pa valjda su naši mogli da produže te ugovore? Ili neznaju to da rade ili izmišljaju sebi posao.

Rakkestad

pre 11 godina

Ovo je jedna od stvari kojima treba država da se bavi, a i AMSS.
I ne zaboravite i druge Skandinavske zemlje, pogotovu Norvešku u kojoj je novo polaganje papreno skupo.
(Miki, 16. jul 2014 11:14)

Sa norveskom taj sporazum nece biti postignut za jos barem 20 godina, jer kad kvalitet obuke u Srbiji bude na nivou Norveskog mozda ce se i medjusobno priznavati, a verujem da je tako i u Svedskoj i Finskoj. Obuka u Norveskoj traje dosta duze i moraju se proci rigorozni testovi koji obuhvataju obaveznu voznju po ledu i snegu, i norvezani ne zele da rizikuju da im tamo neki balkanac ugrozava stanovnistvo svojom (ne)kulturom voznje, cast izuzecima.

T

pre 11 godina

Kada pogledate sta pise u "medjunarodnoj" vozackoj dozvoli videcete da je ona zapravo uputstvo kako se cita "prava" vozacka dozvola, a ne dozvola za sebe iako i u njoj stoji slika vozaca. Zato mi je potpuno nejasno zasto nasa nova dozvola, koja je potpuno u sladu sa EU propisima ne vazi u EU bez medjunarodne vozacke.

Milan

pre 11 godina

Živim 10 godina u inostranstvu. Prvi put sam položio za vozačku 1996 u Srbiji. Polagao sam onda za vozačku u Emiratima 2007, pa zatim 2013 godine i u Nemačkoj. Gledao sam na to kao "obnavljanje" gradiva :) možda mi nekad i spase glavu.
Moj srdačan savet kolegama "gastarbajterima" :
Ne očekujte nikakvu pomoć Srbije ili bilo kakav sporazum, nego lepo knjigu u šake i na polaganje. Jednostavno, država nam je prespora i očigledno nesposobna da izdvoji Srbiju sa liste "trećih zemalja".

posmatrac

pre 11 godina

Clanak tendenciozan.Sve to je trebalo i u SFRJ.Sto to vlasti Srbije nisu pokrenule to je pitanje za njih.Primer,T.Nikolicu je vaznije da na samitu u Dubrovniku,hvali Rusiju,nego bilo sta drugo.

Zox

pre 11 godina

Onaj ko je pisao clanak nije se najbolje informisao.

SR Jugoslavija (pa kasnije i Srbija) su nasledili bilateralne ugovore od SFRJ. Druga je stvar sto je bilo zloupotreba pa su neke zemlje pocele da "zaobilaze" iste te ugovore i nalaze nacina da "maltretiraju neduzne".

U Francuskoj se menja dozvola (bez ikakvih peripetija, popuni se formilar, par fotki, dokaz boravka, plati se fiskalna markica itd.) pod uslovom da se zahteva zamena do isteka godine boravka, a ako se trazi zamena posle godine boravka - polaganje.

Kuriozitet je sto mi je zena skoro menjala crnogorsku plasticnu (sad opet ima francusku, rozu, papirnu) i to bez problema s tim sto su upisali mesto izdavanja stare dozvole "Podgorica, Srbija". Na zahtev da se to promeni (Srbi smo, ali da ne bi neki nedobudni crnogorski milicajac pravio probleme leti) je receno da ne potoji kôd za CG vec moze samo ovako. Verovatno to ima veze sa auto-osiguranjem, ali malo nije prijatno za nacionaliste...

Mislim, i to je mali dokaz koliko je njima nevazno "detaljisanje", tj. ono zbog cega se kod nas ratuje, a bilateralni ugovori postoje, drugo je sto nas ne postuju pa nam rade sta hoce...

PS: internacionalna dozvola je komad papira koji ne vredi ni po ceni tog papira... Provereno na vise granicnih prelaza u Evropi uz osmeh i shalu policije..

iz Ciriha

pre 11 godina

U Švajcarskoj se Srpska dozvola delimično priznaje. Za zamenu je potrebno polagati samo deo praktičnog ispita tj. vožnju bez poligona i parkiranja. Ako to prođe iz prve (a uglavnom prodje) dobije se CH dozvola. Ukoliko ne prođe, polaže se sve iz početka kao da nikada niste imali vozačku i prilično je skupo.

Boki

pre 11 godina

U Svedskoj moze da se vozi do godinu dana sa nasom dozvolom (Isto je i sa dozvolama iz Iraka, Afganistana, Somalije, Albanije, i svim zemljama koje nisu u EU). Posle toga ne mozes vise da vozis, a ukoliko zelis da dobijes svedsku dozvolu moras da polazes sve ispocetka. Prvo moras da uzmes neki paket casova koji odredjena auto skola ima u ponudi (osnovni paket kosta 7990 kruna) kada instruktor kaze da si spreman, polazes kurs o riziku u saobracaju (Riskettan), onda se polaze led (Halkbana), pa teorija ili testovi, pa tek onda voznja (traje od 50-60 minuta). I to kosta oko 12000 kruna ako polozis sve iz prve. Ovo je iz licnog iskustva.

drekavac

pre 11 godina

priznavala je i Svajcarska svojevremeno po inerciji SRJ dozvole, dok nisu uhvatili par mangupa koji su kod nas bez polaganja i obuke za vreme odmora kupili dozvole. Od onda srpska dozvola mora da se verifikuje probnom voznjom. Za hrvatske to npr. ne vazi. Kao i obicno, sami smo krivi. Pozitivno u celoj stvari je da ti posle te verifikacije ostave nasu dozvolu (nalepe na nju nalepnicu 'not valid in Switzerland', koja srecom moze da se skine ;o)). Svima ostalima uzmu staru dozvolu, te posalju maticnoj drzavi.

Miki

pre 11 godina

Ovo je jedna od stvari kojima treba država da se bavi, a i AMSS.
I ne zaboravite i druge Skandinavske zemlje, pogotovu Norvešku u kojoj je novo polaganje papreno skupo.

prva ruka

pre 11 godina

U Holandiji ako si kenis-migrant (sa tom vizom), posaljes srpsku dozvolu i samostalno popunjen papir u kome tvrdis da si zdrav i dobijes holandsku dozvolu (srpska salju ambasadi). i 45eur

uroš

pre 11 godina

Slovenija. Imaš pravo korišćenja srpske vozačke dozvole prvih godinu dana posle toga mora da se menja za slovenačku. Da bi dobio polaže se praktični deo, vožnja. Tipovanje se priznaje. Sam ispit ne košta puno i izdavanje dozvole. Časovi vožnje su skupi ali ko zna da vozi nije loše uzeti jedno 5 časova čisto da ukapiraš fore na kojima komisija obara, jer komisija je u Sloveniji vrlo striktna.

Stevan

pre 11 godina

Kada pogledate sta pise u "medjunarodnoj" vozackoj dozvoli videcete da je ona zapravo uputstvo kako se cita "prava" vozacka dozvola, a ne dozvola za sebe iako i u njoj stoji slika vozaca. Zato mi je potpuno nejasno zasto nasa nova dozvola, koja je potpuno u sladu sa EU propisima ne vazi u EU bez medjunarodne vozacke.
(T, 16. jul 2014 11:13)

Nisam toliki strucnjak ali ipak da odgovorim. Kao sto pise u tekstu u jednoj recenici Srbija mora da sklopi bilateralne sporazume sa svakom drzavom posebno da bi nasa domaca vozacka dozvola vazila Vam zemlje.
Sto bi reko direktor moje firme: posao mora da se zavrsi do kraja. Lako je politicarima da se samo slikaju, daju poluinformacije i nikad ne zavrse posao do kraja.

Jututu

pre 11 godina

Dajte više sredite to za UAE, sve što je Jovan ispod napisao je tačno. Ovde bez automobila nema života, prevoz je totalno druga priča u odnosu na druge sredine. A vađenje dozvole je stravično maltretiranje za naše ljude.

Tek si stigao, tek si počeo da se privikavaš na pravila nove sredine, novi posao, novi ljudi, život i u svom tom haosu moraš da kreneš na časove vožnje, kao klinac od 16 g., da polažeš testove koje već napamet znaš, itd. Što bi sve bilo u redu da u isto vreme ne gledaš od vrata do gleznjeva istetovirane balavce iz zapadne Evrope koji u roku od pola sata dobiju lokalnu dozvolu. E, to je ona poslovična kapa koja preliva čašu. A sigurni smo da je 90% razloga za takvu situaciju čista nesposobnost i/ili nezainteresovanost državnog aparata.

Dr.Doca

pre 11 godina

@Nemanja

Moze. Ja sam imao ´srpsku vozacku dozvolu i auto sa nemackim tablicama. Ako zivis u Nemackoj, imas pravo da registrujes auto, bez obzira koju dozvolu imas. I onda vozis svoj auto.

Samo, imas 6 meseci pravo da vozis u Nemackoj, dok ne zamenis dozvolu.

trxyu

pre 11 godina

Austrija: hrvatske dozvole se prepisuju kompletno (isto je bilo i pre ulaska u EU), iz bosanske dozvole se moze prepisati B kategorija, a vlasnici srpskih dozvola moraju da polazu poseban prakticni test za svaku kategoriju koju polazu. Uz polaganje se mora upisati auto-skola, za neke kategorije se mora platiti cas ili dva (~90e/cas), mora se platiti polaganje, mora se platiti izlazak policajca na polaganje...

http://www.come2linz.com/I+live/The+Transition+Period/Transferring+a+Driver%27s+License/22

Ks

pre 11 godina

Ja sam ove godine u Danskoj mjenjao vozacku dozvolu (bosansku,nema veze cija je) i morao sam polagati. Platio sam drzavi 300 i koju krunu i to je to sto se njih tice. Polaganje testa se ne placa al sam platio prevodioca. Kada sam polagao voznju platio sam auto i prevodioca skupa 1400 kruna,vozio sam mali auto a posto sam polozio priznali su mi sve kategorije. To je to i nema puno mudrovanja. Tako je svima izvan EU i Amerikancima izmedju ostalih...

BG

pre 11 godina

Evo, ja vec 25+ godina vozim sa nasom vozackom u Deutschland-u.
Jedini uslov je da predjem granicu na svakih pola godine, sto zbog poseta i cinim.

Jelena

pre 11 godina

"Kriminal. Uskoro ce objaviti da moramo imati dozvolu svake zemlje u koju bi usli kao turisti. Jel to uslo u novi Zakon o radu? Jel i to trazi EU?
(mikin, 16. jul 2014 11:04)" Ti nisi bas najbolje razumeo. Logicno je da, ako zivis u nekoj zemlji, imas i dokumenta te zemlje. Pogotovo vozacku dozvolu.
"SR Jugoslavija (pa kasnije i Srbija) su nasledili bilateralne ugovore od SFRJ." - ovo nije tacno. To je trajalo neko vreme; u medjuvremenu je nestala i SRJ, a i svi ugovori su izgubili vaznost, pa je Srbija morala da pregovara ispocetka. Ja sam u Italiji promenila dozvolu jos dok je vazio bilatelarni ugovor, ali do pre nekoliko godina svi su morali ponovo da polazu.
"Koliko gastarbajtera prati b92"
(Igor, 16. jul 2014 14:43) - Igore, na zalost (za Srbiju), 99% ljudi koji zive u inostranstvu nisu gastarbajteri, jer se nikada nece vratiti u Srbiju.

mikin

pre 11 godina

Mala digresija ...
Sto smo sve blizi EU, to su nam veca ogranicenja i vise novca nam uzimaju!
Otvorili pregovore sa EU ... prete nam uvodjenjem viza, uveli nam homologaciju za automobile uvezene is EU, ne mozemo voziti sa nacionalnom dozvolom vec placaj i polazi za onu EU dozvolu, ukidaju nam prava iz radnog odnosa za koja su se u EU izborili u poslednjih 100 godina .... blizi smo kontejneru onako kolektivno nego toj EU.

MaxMusstermann

pre 11 godina

@Tviter u Berlinu sam juce bas polozio voznju, posle 3 godine boravka ovde. 2 casa (od po sat i po) i ispite sam morao da polazem (vid, prva pomoc, teorija i praxa). ja sam bio u auto skoli Brossi u Motzstrasse. mogu ti je preporuciti. sve je proslo super, ispitivac me nije oborio a mogao je (isao sam 37kmh gde je znakom 30 ograniceno, ali zato sto vec imam dozvolu nisu toliko strogi. sve zajedno ispalo me je oko 400€. pozdrav svima!

Sunny

pre 11 godina

Pre nedelju dana sam polozio vozacki za zamenu vozacke u Svajcarskoj. Ispit i nova vozacka 220CHF. Lekarski pregled kod ocnog 20CHF.
PS: Novu vozacku sam dobio u roku od nekoliko sati, ne ceka se nedelju dana kao kod nas. A i nema produzavanja svakih deset godina kao kod nas.

Nikola

pre 11 godina

@(Realno, 16. jul 2014 10:35): Ne mozes da imas dve vozacke dozvole po nasem zakonu o saobracaju. Ako ti saobracajna policija vidi drugu, moze (tj. po zakonu mora) da ti uzme jednu (stranu).

kg

pre 11 godina

Evo da kazem na svom primeru. Zivim u DE zadnjih godinu i plus dana. Nasa dozvola vazi 6 meseci od prijave boravka u DE. Znaci tekst ne vazi za turiste i oni imaju pravo da voze. Ovo je samo za 'rezidente' tj oni koji zele tu da zive. Ovo da izlazis iz zemlje i ulazis ne vazi, jer kao sto sam rekao po zakonu se gleda prijava boravka a ne izlazak i ulazak u pasosu. E sad znam da mnogi to rade ali to je zato sto obicni policajci ne znaju vise da li smo u EU i malo nas mesaju sa Hrvatima pa misle da isto vazi jer oni mogu da voze sa njihovom dozvolom bez zamene a i da je zamene za nemacku bez polaganja. Mene su npr zaustavili posle 6 meseci i pustili me bez problema. Problem je ako naidjes na nekog policajca koji je dobro upucen ili ako se desi nesreca. Tada te ganja sud i osiguranje. Moze da se desi da osiguranje odbije da plati jer vozis nezakonito...
E sad da se vratim na polaganje. Tipovanje mora da se polaze ali ima testova na hrvatskom mada imaju gresaka, kao i svi prevodi. Tipovanje je teze od naseg starog sistema, ne znam kao je kod nas po novom. Voznja ne mora biti puna tj ne mora da se vozi veliki broj casova. Ne mora kao njihovi pocetnici: 3 sata na auto putu, 6 nocna pod svetlima... Dovoljno je da sam ti (a i instruktor) procenis da si OK za komisiju. Tada izlazis na polaganje. Vozi se oko 45minuta: auto put, naglo kocenje, voznja uz ivicu puta iz jedne ulicu u drugu, 2-3 vrste parkiranja,... Komisija se sastoji od jednog coveka i uglavnom ne zakeraju mnogo ali su rigorozni na greske. Npr pri parkiranju daju da krenes malo napred da se ispravis i slicno, ne mora bas iz prve... Dozvolu dobijas odmah od ispitivaca ako si krenuo da ti izdaju novu dozvolu (tada vaze pravila da vozis sve casove,skuplje je...) ali ako zelis priznavanje onda ti ne daje on vec moras da odes da vratis srpsku i da ti daju nemacku koja je vec spremna. Po njihovom zakonu ne smes ds imas dve dozvole... Nasu mozes uvek da uzmes u Srbiji i vratis DE ali sto bi kad njihovu priznaje ceo svet. E sad cena. Pa ne moze da izadje ispod 500-600 evra. Mene je kostalo oko 1,1k jer sam vozio neki cas vise da vidim sta oni traze a i da upoznam grad. To su zadnje cene jer je to malo poskupelo skorije. Njihove pocetnike kosta preko 2k za B kategoriju a preko 6k za C.

Milosav

pre 11 godina

(Marko iz Stuttgart, 16. jul 2014 10:45)

Komentar ti nema veze sa temom, ali ipak da ti kazem da ako ti je u Nemackoj lose, a posto si kazes rodjen trebalo bi da citas, pises i govoris nemacki jezik (osim ako te roditelji nisu drzali zakljucanog u podrumu pored TV-a sa samo Pink satelitskim kanalima) nesto ne stima. Ono ima alternativna opcija, dodji u Srbiju pa ces da se rasturis od prosperiteta. Samo procitaj komentare na ovom sajtu, i sve bi trebalo da ti bude jasno, mada i ne mora.

Marko iz Stuttgart

pre 11 godina

Ja sam rodjen i živim u nemackoj ovde isto nije bas sve super ako ne radite u porsche BMW djaba nemacka ....! Ja se selim odavden

mikin

pre 11 godina

Kriminal. Uskoro ce objaviti da moramo imati dozvolu svake zemlje u koju bi usli kao turisti. Jel to uslo u novi Zakon o radu? Jel i to trazi EU?

Gale

pre 11 godina

@mikin. Ne pričaj svašta. Samo te uče kako se radi, šta može, šta ne može, šta je ok, a šta nije po zakonu, uređuju sistem i neće da te prime ako nemaš uređen sistem. I u pravu su. Zašto? Pa baš zato što kod nas sve može i sve ne može, zavisi samo za koga i o kome se radi. Jesi li sad skapirao? Teško :)

noskic

pre 11 godina

u Norveskoj mozete da vozite 3 meseca...a onda morate da polazete sve ponovo. voznja po ledu mi jedina bila zanimljiva, a ovo ostalo cisto gubljenje vremena i novca..oko 17.000 NOK nepotrebno bacenih. :(

vozac

pre 11 godina

Za Nemacku je bilo pre par godina ovako,kada sam ja morao moju dozvolu raditi,...:
u prvih 6 meseci po legalnom dolasku(studije,spajanje porodice,posao,..)imalo se pravo da se zameni dozvola,nasa se preda, plate takse i uzme nemacka..posle tog perioda 6 meseci do 2 godine boravka ,dozvola se takodje "menjala" ali su se samo polagali ispiti teorija i voznja,posle tog perioda preko 2 godine boravka,kao da dozvolu niste ni imali sve ispocetka,..moj slucaj):-))kazu mi ,gde ste bili do sada znaci niste ni vozili ,sve ste zaboravili,e sada morate nazalost ispocetka,..sve sa casovima teorije,(sta je znak stop itd :-)..pa zatim obavezni casovi voznje njih 14 obaveznih - autoput,landstrasse,nocna voznja,..itd,.. plus na kraju klasicni-obicni dopunski casovi gde instruktor "takodje treba da zaradi platu"...;-)kada se sabere vreme pohadjanja casova,dok izvozate casove voznje , ispit teorija,dve nedelje pauze do sledeceg ako ste pali ili voznje ako ste prosli,..u tom periodu naravno instruktor forsira "jos koji cas"..saberi oduzmi par meseci i 1,5-2ooo e, :-(

Марија

pre 11 godina

ај урадите то и за Катар, овде има гомила наших људи који морају да полажу, а Хрвати, Словенци, Босанци.... само препишу возачке!

zivim u nemackoj

pre 11 godina

...dok u drugima važi koliko i dozvola Srbije.
Cista laz. U Nemackoj vazi 6 meseci.
Lepo bi bilo da prvo proverite sta pisete, a ne onako na rekla kazala.
Zamislite da poverujete u ovu vest i da vas nemacka policija uhvati za volanom nakon vise od sest meseci. Tako bi vas odrali po novcaniku da bi vam preselo.

nikola

pre 11 godina

@Bayern, otkud ti dvojno drzavljanstvo? Zar je dozvoljeno da imas i srpski i nemacki pasos? Zar nije uslov za nemacko da se odreknes srpskog drzavljastva?

Vladimir zelDidorf

pre 11 godina

U Nemacku sam se preselio pre oko dve godine. Ubrzo sam saznao za taj problem oko priznavanja nasih dozvola. Pisao sam I postavljao pitanja na tu temu na sigurno 5-6 razlicitih adresa (ministarstvima unutrasnjih I spoljasnjih poslova, za dijasporu, konzulatima, amss, ambasadi, itd, itd.). Retki su oni koji su se udostojili da mi uopste odgovore. I sto je najgore niko nije ni znao o cemu uopste govorim!? Cak su mi slali I isecke iz Zenevske konvencije od pre 50-ak godina. I objasnjavali kako je I Jugoslavija (naslednica Srbija) potpisnica iste, tako da problem po njima ne postoji I da nase dozvole normalno vaze u Nemackoj!?!? To je bilo u zvanicnom zakljucku jednog od mail-ova iz jednog ministarstva! Mogu I da prosledim mail ako neko zeli.. Uglavnom posle vise meseci pokusaja da saznam da li se uopste nesto radi na tom problemu kojim Nemacka drzava uzima u proseku oko 600 do 1000 evra od svakog srpskog imigranta (kojih ima na stotine hiljada) koji zeli da ima vozacku dozvolu, odustao sam. Otisao sam u auto skolu, gledao kako da prodjem sto jeftinije I zestoko se potrudio da polozim jer je samo polaganje testova oko 100e, a voznje skoro 200e. Na srecu uspeo sam iz prve.. I bez obzira sto sam vec usao u proces polaganja I dalje sam zeleo da skrenem paznju da Srbija nema bilateralan ugovor kao recimo Hrvatska! Ali nista nije vredelo.. Jednostavno Srbiju ne zanimaju njeni gradjani ni u Srbiji, a kamoli u inostranstvu.. Pozdrav I srecno svima na polaganju!

Nemanja

pre 11 godina

Da li neko moze pouzdano da mi kaze da li je moguce voziti kola sa nemackim tablicama registoravana na mene iako imam srpsku vozacku i medjunarodnu?

Najvise me interesuje da li cu imati problema na granici kada budem prelazio. Stalno sam zaposlen i imam Madjarski pasos takodje...

Hvala!

milan

pre 11 godina

Cim postanete rezident u nekoj evropskoj zemlji, morate ili polagati ponovo ili menjati dozvolu, sve zavisi od zakona u toj zemlji. Rezident je neko ko 6 meseci u godini plus jedan dan provodi u toj zemlji. Ne mozete izaci I uci ponovo, to nema veze. jedino da izadjete I vratite se za 6 meseci. EU dozvole se ne menjaju I vaze isto u svakoj zemlji EU.

ex sns

pre 11 godina

Ahmm,znaci mogu 6 meseci da se vozikam po Nemackoj ali posle toga moram da polazem za novu njihovu? Nesto ne stima tu ali ok. Pitanje priznavanja nasih dozvola je bilaterala,zavisi od agilnosti nase drzave pre svega,ali poaro je Dachi ministar onda se to pitanje sa nase szrane sigurno nece jos dugo razmatrati.Ovi sto pisu ovde gluposti da Katar ili sl.priznaju druge a ne i nase dozvole su gluposti koje samo zlonameran moze da pise jer zemlje tog regiona ne priznaju ni americke dozvole a kamoli neke odavde.

bokius

pre 11 godina

Bas mi je drago da ovde ima iseljenika i buducih iseljenika koji su izuzetno ponosni na svoje nove domovine (i buduce nove domovine), pa koriste cak i temu vozackih dozvola da to naglase. Znam da ce ovo da vam dodje kao veliko iznenadjenje, ali eto da vam kazem da ovde u Srbiji ima jos ljudi koji vole ovu zemlju, i svakog dana vredno pokusavaju da od nje naprave malo bolje mesto za zivot. Molio bih vas zato da nam ne gadite nasu domovinu (a vasu bivsu ili uskoro bivsu domovinu), ostavite nas da radimo nase, a vi radite vase i srecno nam svima bilo. Nemojte nas obeshrabrivati, pustite nas da radimo da postanemo bolji, i kao pojedinci i kao nacija, pa da tako bolji izaberemo i bolju vlast i ubrzamo celu tu pricu. Pa eto, ako bar malo uspemo da popravimo ovu zemlju, bice i vama lepse kada na kratko resite da napustite vase perfektne zivote i dodjete na zasluzeni odmor, ako uopste dodjete jer se ova zemlja izgleda o vas jako mnogo ogresila i preko toga je tesko preci. E da, i mnogo vam hvala na devizama koje donosite ili saljete, znamo mi da je to novac koji se zaradi a ne dobije na poklon, ni to ne morate da nam stalno ponavljate. Ajd pa ziveli!

moondoggie

pre 11 godina

Austrija:
evo da se javim sa svojim znanjem.
-Srb dozvola vazi 6 meseci od prelaska granice, u turistickom smislu-resetuje se svakim izlaskom iz eu.
-6 meseci od prijave boravka ( Meldezettel) - reset izlaskom iz eu nepostoji.
-auto sa SRB tablama smete voziti samo mesec dana na teritoriji EU, nakon toga ga morate ocariniti I uvesti ili napustiti EU.
-prepis dozvole zahteva polaganje poligona I voznje. moguce sa srpsko govornim instruktorom.

nazalost tacne cene ne znam. agencija u kojoj radim mi garantuje mogucnost voznje sa srskom dozivotno.

Mirko

pre 11 godina

@bayern: ne seri, imam srpski pasos a rodjen sam u nemackoj. nikad u zivotu nisam imao problema... a putujem po celom svetu. ne shvatam tu pljuvacinu, ali to vam je u krvi ocigledno i toga se nikad neces moci odrekniti. dzaba vam pasos

Marko iz Stuttgart

pre 11 godina

Ja sam rodjen i živim u nemackoj ovde isto nije bas sve super ako ne radite u porsche BMW djaba nemacka ....! Ja se selim odavden

BG

pre 11 godina

Evo, ja vec 25+ godina vozim sa nasom vozackom u Deutschland-u.
Jedini uslov je da predjem granicu na svakih pola godine, sto zbog poseta i cinim.

mikin

pre 11 godina

Kriminal. Uskoro ce objaviti da moramo imati dozvolu svake zemlje u koju bi usli kao turisti. Jel to uslo u novi Zakon o radu? Jel i to trazi EU?

mikin

pre 11 godina

Mala digresija ...
Sto smo sve blizi EU, to su nam veca ogranicenja i vise novca nam uzimaju!
Otvorili pregovore sa EU ... prete nam uvodjenjem viza, uveli nam homologaciju za automobile uvezene is EU, ne mozemo voziti sa nacionalnom dozvolom vec placaj i polazi za onu EU dozvolu, ukidaju nam prava iz radnog odnosa za koja su se u EU izborili u poslednjih 100 godina .... blizi smo kontejneru onako kolektivno nego toj EU.

Jovan

pre 11 godina

Dao sam skoro 1000 eur za vozacku u Emiratima. I pri tom isao na 20 casova voznje i testove i prakticni ispit i to sve sa onim indusima i pakistancima. Majko mila. Psovao sam srbiju i sve po spisku ovima na vlasti i onima pre njih. Ali dobro neka im. Samo kad sam otisao iz onog čemera i jada zvana Srbija. Posle 23 godine voznje i pola miliona kilometara u zadnjici ja ponovo vrtim djevrek i pogled preko levog ramen ajmo žmigavac, jel gledas u retrovizor itd.... Vredja inteligenciju... A ostali (EU, amerika, australija) samo dodju daju oko 50 eur i za sat vremena dobiju emiratsku dozvolu. E Srbijo medju sljivama...

Bayern

pre 11 godina

Zivim u Nemackoj od 1988.Dozvolu bez problema promenio.Kada se raspadala SFRJ sve republike,sada drzave,su mogle taj sporazum bez problema da sklope koji je imala SFRJ.Hrvati,Slovenci su to uradili,Srbi ne!? Zato sto smo mi nasoj drzavi sasvim egal,vazno je samo neke pare da nam uzmu, setimo se sramnih 20DM za izlaz iz drzave koje smo morali da placamo kada smo se ovamo vracali,ali nas tretira kao poslednje...
Zato sam i uzeo sa mojom decom nemacki pasos,imamo i srpski ali ga ne koristimo,samo nemacki.Putujemo po svetu bez problema,pa nas i u Madjarskoj pozdravljaju kao "mecka tojagu",dakle sa respektom,a ne kao sa srpskim pasosem,uvek sa problemima,proverama. No kada pogledamo i
"nasa" nas drzava za nista ne ceni,pa zasto bi drugi?!

Rakkestad

pre 11 godina

Ovo je jedna od stvari kojima treba država da se bavi, a i AMSS.
I ne zaboravite i druge Skandinavske zemlje, pogotovu Norvešku u kojoj je novo polaganje papreno skupo.
(Miki, 16. jul 2014 11:14)

Sa norveskom taj sporazum nece biti postignut za jos barem 20 godina, jer kad kvalitet obuke u Srbiji bude na nivou Norveskog mozda ce se i medjusobno priznavati, a verujem da je tako i u Svedskoj i Finskoj. Obuka u Norveskoj traje dosta duze i moraju se proci rigorozni testovi koji obuhvataju obaveznu voznju po ledu i snegu, i norvezani ne zele da rizikuju da im tamo neki balkanac ugrozava stanovnistvo svojom (ne)kulturom voznje, cast izuzecima.

Petar

pre 11 godina

Sta je sa novinarskim poslom? Objavljujete poluistinite informacije. Dakle, tacno je da Srbija nema unilateralne sporazume, ali SFRJ uglavnom ima i Srbija ih je nasledila. Konkretno, u Francuskoj kada zamenite dozvolu u prvoj godini boravka to radite bez polaganja ispita i sa minimalnim troskovima. Oduzmu vam srpsku dozvolu, a izdaju francusku. Ovo sam uradio ja, ali i dosta mojih prijatelja u Parizu. To znaci, nazad na utvrdjivanje cinjenica i objavite azurirani, tacniji tekst.

Pozdrav iz Pariza

R2D2

pre 11 godina

Kakva medjunarodna dozvola? To niko u svetu ne priznaje. To je fora na koju AMSS uzima lepe pare naivcinama.
Sta je AMSS? Udruzenje gradjana, kao i savez lovaca. Iza njega ne stoji drzava, te za njegove "dozvole" ne garantuje.
Evo ja cu da osnujem novo udruzenje gradjana i da izdajem Svemirske vozacke dozvole sa Paja patak pecatom. Mislite da ce ozbiljne drzave da ih priznaju? Boli ih uvo.

nikola

pre 11 godina

@Bayern, otkud ti dvojno drzavljanstvo? Zar je dozvoljeno da imas i srpski i nemacki pasos? Zar nije uslov za nemacko da se odreknes srpskog drzavljastva?

posmatrac

pre 11 godina

Clanak tendenciozan.Sve to je trebalo i u SFRJ.Sto to vlasti Srbije nisu pokrenule to je pitanje za njih.Primer,T.Nikolicu je vaznije da na samitu u Dubrovniku,hvali Rusiju,nego bilo sta drugo.

dj

pre 11 godina

@(Srdjan Frankfurt, 16. jul 2014 11:28)
Ista procedura i u Bavarskoj.
Iskreno Srbi ili ne znaju da voze, ili se bahate dok voze, uopšte ne obraćaju pažnju na druge učesnike u saobraćaju. U Srbiji ne postoji termin defanzivna vožnja, gde računaš na tuđe greške i ne forsiraš pravo prvenstva uvek. Sve bih poslao u Nemačku na polaganje testova i vožnje.

Nikola

pre 11 godina

@(Realno, 16. jul 2014 10:35): Ne mozes da imas dve vozacke dozvole po nasem zakonu o saobracaju. Ako ti saobracajna policija vidi drugu, moze (tj. po zakonu mora) da ti uzme jednu (stranu).

Nemanja

pre 11 godina

Da li neko moze pouzdano da mi kaze da li je moguce voziti kola sa nemackim tablicama registoravana na mene iako imam srpsku vozacku i medjunarodnu?

Najvise me interesuje da li cu imati problema na granici kada budem prelazio. Stalno sam zaposlen i imam Madjarski pasos takodje...

Hvala!

Giovanni

pre 11 godina

Zena i ja smo u Austriji menjali dozvole nakon 6 meseci i sve nas je ispalo oko 1100 evra (550€ po osobi). Samo prakticni deo ispita se polaze, ali mora da se upise auto skola i odvezu bar po dva casa. Realno kosta, ali je isto tako i vrlo korisno jer ima par pravila na koja ti skrenu paznju i koja mogu da budu vrlo opasna ako ne znas (pravila voznje kada je tramvajska stanica na sred ulice npr.). Platili smo eto i to i ZBOGOM SRBIJO!!!

T

pre 11 godina

Kada pogledate sta pise u "medjunarodnoj" vozackoj dozvoli videcete da je ona zapravo uputstvo kako se cita "prava" vozacka dozvola, a ne dozvola za sebe iako i u njoj stoji slika vozaca. Zato mi je potpuno nejasno zasto nasa nova dozvola, koja je potpuno u sladu sa EU propisima ne vazi u EU bez medjunarodne vozacke.

Jututu

pre 11 godina

Dajte više sredite to za UAE, sve što je Jovan ispod napisao je tačno. Ovde bez automobila nema života, prevoz je totalno druga priča u odnosu na druge sredine. A vađenje dozvole je stravično maltretiranje za naše ljude.

Tek si stigao, tek si počeo da se privikavaš na pravila nove sredine, novi posao, novi ljudi, život i u svom tom haosu moraš da kreneš na časove vožnje, kao klinac od 16 g., da polažeš testove koje već napamet znaš, itd. Što bi sve bilo u redu da u isto vreme ne gledaš od vrata do gleznjeva istetovirane balavce iz zapadne Evrope koji u roku od pola sata dobiju lokalnu dozvolu. E, to je ona poslovična kapa koja preliva čašu. A sigurni smo da je 90% razloga za takvu situaciju čista nesposobnost i/ili nezainteresovanost državnog aparata.

amos

pre 11 godina

Znaci, samo zahvaljujuci nebrizi i nesposobnosti nase domace vlasti - hiljade nasih ljudi moraju baciti stotine hiljada svojih evra i dati ih Nemackoj. To je valjda poslednji 'Al Zaeb' nase vlasti onima koji od nje pobegnu.

Марија

pre 11 godina

ај урадите то и за Катар, овде има гомила наших људи који морају да полажу, а Хрвати, Словенци, Босанци.... само препишу возачке!

Kursula

pre 11 godina

O yeah, u Nemackoj prvih 6 meseci mozete da vozite sa medjunarodnom, a nakon toga morate da polazete i testove i voznju kako biste dobili nemacku dozvolu. Sva sreca, ima izdanje testova na srpskom.

Zox

pre 11 godina

Onaj ko je pisao clanak nije se najbolje informisao.

SR Jugoslavija (pa kasnije i Srbija) su nasledili bilateralne ugovore od SFRJ. Druga je stvar sto je bilo zloupotreba pa su neke zemlje pocele da "zaobilaze" iste te ugovore i nalaze nacina da "maltretiraju neduzne".

U Francuskoj se menja dozvola (bez ikakvih peripetija, popuni se formilar, par fotki, dokaz boravka, plati se fiskalna markica itd.) pod uslovom da se zahteva zamena do isteka godine boravka, a ako se trazi zamena posle godine boravka - polaganje.

Kuriozitet je sto mi je zena skoro menjala crnogorsku plasticnu (sad opet ima francusku, rozu, papirnu) i to bez problema s tim sto su upisali mesto izdavanja stare dozvole "Podgorica, Srbija". Na zahtev da se to promeni (Srbi smo, ali da ne bi neki nedobudni crnogorski milicajac pravio probleme leti) je receno da ne potoji kôd za CG vec moze samo ovako. Verovatno to ima veze sa auto-osiguranjem, ali malo nije prijatno za nacionaliste...

Mislim, i to je mali dokaz koliko je njima nevazno "detaljisanje", tj. ono zbog cega se kod nas ratuje, a bilateralni ugovori postoje, drugo je sto nas ne postuju pa nam rade sta hoce...

PS: internacionalna dozvola je komad papira koji ne vredi ni po ceni tog papira... Provereno na vise granicnih prelaza u Evropi uz osmeh i shalu policije..

Ks

pre 11 godina

Ja sam ove godine u Danskoj mjenjao vozacku dozvolu (bosansku,nema veze cija je) i morao sam polagati. Platio sam drzavi 300 i koju krunu i to je to sto se njih tice. Polaganje testa se ne placa al sam platio prevodioca. Kada sam polagao voznju platio sam auto i prevodioca skupa 1400 kruna,vozio sam mali auto a posto sam polozio priznali su mi sve kategorije. To je to i nema puno mudrovanja. Tako je svima izvan EU i Amerikancima izmedju ostalih...

vozac

pre 11 godina

Za Nemacku je bilo pre par godina ovako,kada sam ja morao moju dozvolu raditi,...:
u prvih 6 meseci po legalnom dolasku(studije,spajanje porodice,posao,..)imalo se pravo da se zameni dozvola,nasa se preda, plate takse i uzme nemacka..posle tog perioda 6 meseci do 2 godine boravka ,dozvola se takodje "menjala" ali su se samo polagali ispiti teorija i voznja,posle tog perioda preko 2 godine boravka,kao da dozvolu niste ni imali sve ispocetka,..moj slucaj):-))kazu mi ,gde ste bili do sada znaci niste ni vozili ,sve ste zaboravili,e sada morate nazalost ispocetka,..sve sa casovima teorije,(sta je znak stop itd :-)..pa zatim obavezni casovi voznje njih 14 obaveznih - autoput,landstrasse,nocna voznja,..itd,.. plus na kraju klasicni-obicni dopunski casovi gde instruktor "takodje treba da zaradi platu"...;-)kada se sabere vreme pohadjanja casova,dok izvozate casove voznje , ispit teorija,dve nedelje pauze do sledeceg ako ste pali ili voznje ako ste prosli,..u tom periodu naravno instruktor forsira "jos koji cas"..saberi oduzmi par meseci i 1,5-2ooo e, :-(

Mirko

pre 11 godina

@bayern: ne seri, imam srpski pasos a rodjen sam u nemackoj. nikad u zivotu nisam imao problema... a putujem po celom svetu. ne shvatam tu pljuvacinu, ali to vam je u krvi ocigledno i toga se nikad neces moci odrekniti. dzaba vam pasos

Lesa

pre 11 godina

Trenutno se u Australiji bez problema mogu zameniti Hrvatska i Bosanska vozacka dozvola... Kao da Hrvati i Bosanci polazu ne znam kakve vozacke ispite, na ne znam kakvim svemirskim vozilima...

Ovi nasi su sposobni samo da podignu kataloske cene za carinjenje vozila i eventualno uvedu jos neki obavezan atest, homologaciju ili drugi namet, a ostalo ih ne interesuje...

Srdjan Frankfurt

pre 11 godina

Posle 6 meseci sam polagao testove na hrvatskom jeziku, uzeo 4-5 casova voznje, i izaslo me sve 500€. A dozvolu ti odma izda inspektor posle prakticnog. Jedino sto ne razumem ( a poenta je samo u uzimanju novca), a to se slazu i nemci, sto uopste dozvole da se vozi 6 meseci. Jer ispada da posle 6 meseci ne znam vise da vozim :D! Ali, sto bi mi rekli " Cuti i p...", ili se vrati odakle si dosao... Moze im se!!!

Jelena

pre 11 godina

"Kriminal. Uskoro ce objaviti da moramo imati dozvolu svake zemlje u koju bi usli kao turisti. Jel to uslo u novi Zakon o radu? Jel i to trazi EU?
(mikin, 16. jul 2014 11:04)" Ti nisi bas najbolje razumeo. Logicno je da, ako zivis u nekoj zemlji, imas i dokumenta te zemlje. Pogotovo vozacku dozvolu.
"SR Jugoslavija (pa kasnije i Srbija) su nasledili bilateralne ugovore od SFRJ." - ovo nije tacno. To je trajalo neko vreme; u medjuvremenu je nestala i SRJ, a i svi ugovori su izgubili vaznost, pa je Srbija morala da pregovara ispocetka. Ja sam u Italiji promenila dozvolu jos dok je vazio bilatelarni ugovor, ali do pre nekoliko godina svi su morali ponovo da polazu.
"Koliko gastarbajtera prati b92"
(Igor, 16. jul 2014 14:43) - Igore, na zalost (za Srbiju), 99% ljudi koji zive u inostranstvu nisu gastarbajteri, jer se nikada nece vratiti u Srbiju.

MaxMusstermann

pre 11 godina

@Tviter u Berlinu sam juce bas polozio voznju, posle 3 godine boravka ovde. 2 casa (od po sat i po) i ispite sam morao da polazem (vid, prva pomoc, teorija i praxa). ja sam bio u auto skoli Brossi u Motzstrasse. mogu ti je preporuciti. sve je proslo super, ispitivac me nije oborio a mogao je (isao sam 37kmh gde je znakom 30 ograniceno, ali zato sto vec imam dozvolu nisu toliko strogi. sve zajedno ispalo me je oko 400€. pozdrav svima!

Sunny

pre 11 godina

Pre nedelju dana sam polozio vozacki za zamenu vozacke u Svajcarskoj. Ispit i nova vozacka 220CHF. Lekarski pregled kod ocnog 20CHF.
PS: Novu vozacku sam dobio u roku od nekoliko sati, ne ceka se nedelju dana kao kod nas. A i nema produzavanja svakih deset godina kao kod nas.

Buki Rimtuti

pre 11 godina

U Belgiji menjaju srpske dozvole za dozvole Unije bez dodatnog polaganja. Procedura traje 6 nedelja i placa se 20-ak evra. Takodje, belgijska dozvola traje dozivotno - odlicna hartija od vrednosti :)

trxyu

pre 11 godina

Austrija: hrvatske dozvole se prepisuju kompletno (isto je bilo i pre ulaska u EU), iz bosanske dozvole se moze prepisati B kategorija, a vlasnici srpskih dozvola moraju da polazu poseban prakticni test za svaku kategoriju koju polazu. Uz polaganje se mora upisati auto-skola, za neke kategorije se mora platiti cas ili dva (~90e/cas), mora se platiti polaganje, mora se platiti izlazak policajca na polaganje...

http://www.come2linz.com/I+live/The+Transition+Period/Transferring+a+Driver%27s+License/22

Stevan

pre 11 godina

Kada pogledate sta pise u "medjunarodnoj" vozackoj dozvoli videcete da je ona zapravo uputstvo kako se cita "prava" vozacka dozvola, a ne dozvola za sebe iako i u njoj stoji slika vozaca. Zato mi je potpuno nejasno zasto nasa nova dozvola, koja je potpuno u sladu sa EU propisima ne vazi u EU bez medjunarodne vozacke.
(T, 16. jul 2014 11:13)

Nisam toliki strucnjak ali ipak da odgovorim. Kao sto pise u tekstu u jednoj recenici Srbija mora da sklopi bilateralne sporazume sa svakom drzavom posebno da bi nasa domaca vozacka dozvola vazila Vam zemlje.
Sto bi reko direktor moje firme: posao mora da se zavrsi do kraja. Lako je politicarima da se samo slikaju, daju poluinformacije i nikad ne zavrse posao do kraja.

Milan

pre 11 godina

Živim 10 godina u inostranstvu. Prvi put sam položio za vozačku 1996 u Srbiji. Polagao sam onda za vozačku u Emiratima 2007, pa zatim 2013 godine i u Nemačkoj. Gledao sam na to kao "obnavljanje" gradiva :) možda mi nekad i spase glavu.
Moj srdačan savet kolegama "gastarbajterima" :
Ne očekujte nikakvu pomoć Srbije ili bilo kakav sporazum, nego lepo knjigu u šake i na polaganje. Jednostavno, država nam je prespora i očigledno nesposobna da izdvoji Srbiju sa liste "trećih zemalja".

kg

pre 11 godina

Evo da kazem na svom primeru. Zivim u DE zadnjih godinu i plus dana. Nasa dozvola vazi 6 meseci od prijave boravka u DE. Znaci tekst ne vazi za turiste i oni imaju pravo da voze. Ovo je samo za 'rezidente' tj oni koji zele tu da zive. Ovo da izlazis iz zemlje i ulazis ne vazi, jer kao sto sam rekao po zakonu se gleda prijava boravka a ne izlazak i ulazak u pasosu. E sad znam da mnogi to rade ali to je zato sto obicni policajci ne znaju vise da li smo u EU i malo nas mesaju sa Hrvatima pa misle da isto vazi jer oni mogu da voze sa njihovom dozvolom bez zamene a i da je zamene za nemacku bez polaganja. Mene su npr zaustavili posle 6 meseci i pustili me bez problema. Problem je ako naidjes na nekog policajca koji je dobro upucen ili ako se desi nesreca. Tada te ganja sud i osiguranje. Moze da se desi da osiguranje odbije da plati jer vozis nezakonito...
E sad da se vratim na polaganje. Tipovanje mora da se polaze ali ima testova na hrvatskom mada imaju gresaka, kao i svi prevodi. Tipovanje je teze od naseg starog sistema, ne znam kao je kod nas po novom. Voznja ne mora biti puna tj ne mora da se vozi veliki broj casova. Ne mora kao njihovi pocetnici: 3 sata na auto putu, 6 nocna pod svetlima... Dovoljno je da sam ti (a i instruktor) procenis da si OK za komisiju. Tada izlazis na polaganje. Vozi se oko 45minuta: auto put, naglo kocenje, voznja uz ivicu puta iz jedne ulicu u drugu, 2-3 vrste parkiranja,... Komisija se sastoji od jednog coveka i uglavnom ne zakeraju mnogo ali su rigorozni na greske. Npr pri parkiranju daju da krenes malo napred da se ispravis i slicno, ne mora bas iz prve... Dozvolu dobijas odmah od ispitivaca ako si krenuo da ti izdaju novu dozvolu (tada vaze pravila da vozis sve casove,skuplje je...) ali ako zelis priznavanje onda ti ne daje on vec moras da odes da vratis srpsku i da ti daju nemacku koja je vec spremna. Po njihovom zakonu ne smes ds imas dve dozvole... Nasu mozes uvek da uzmes u Srbiji i vratis DE ali sto bi kad njihovu priznaje ceo svet. E sad cena. Pa ne moze da izadje ispod 500-600 evra. Mene je kostalo oko 1,1k jer sam vozio neki cas vise da vidim sta oni traze a i da upoznam grad. To su zadnje cene jer je to malo poskupelo skorije. Njihove pocetnike kosta preko 2k za B kategoriju a preko 6k za C.

Milosav

pre 11 godina

(Marko iz Stuttgart, 16. jul 2014 10:45)

Komentar ti nema veze sa temom, ali ipak da ti kazem da ako ti je u Nemackoj lose, a posto si kazes rodjen trebalo bi da citas, pises i govoris nemacki jezik (osim ako te roditelji nisu drzali zakljucanog u podrumu pored TV-a sa samo Pink satelitskim kanalima) nesto ne stima. Ono ima alternativna opcija, dodji u Srbiju pa ces da se rasturis od prosperiteta. Samo procitaj komentare na ovom sajtu, i sve bi trebalo da ti bude jasno, mada i ne mora.

bokius

pre 11 godina

Bas mi je drago da ovde ima iseljenika i buducih iseljenika koji su izuzetno ponosni na svoje nove domovine (i buduce nove domovine), pa koriste cak i temu vozackih dozvola da to naglase. Znam da ce ovo da vam dodje kao veliko iznenadjenje, ali eto da vam kazem da ovde u Srbiji ima jos ljudi koji vole ovu zemlju, i svakog dana vredno pokusavaju da od nje naprave malo bolje mesto za zivot. Molio bih vas zato da nam ne gadite nasu domovinu (a vasu bivsu ili uskoro bivsu domovinu), ostavite nas da radimo nase, a vi radite vase i srecno nam svima bilo. Nemojte nas obeshrabrivati, pustite nas da radimo da postanemo bolji, i kao pojedinci i kao nacija, pa da tako bolji izaberemo i bolju vlast i ubrzamo celu tu pricu. Pa eto, ako bar malo uspemo da popravimo ovu zemlju, bice i vama lepse kada na kratko resite da napustite vase perfektne zivote i dodjete na zasluzeni odmor, ako uopste dodjete jer se ova zemlja izgleda o vas jako mnogo ogresila i preko toga je tesko preci. E da, i mnogo vam hvala na devizama koje donosite ili saljete, znamo mi da je to novac koji se zaradi a ne dobije na poklon, ni to ne morate da nam stalno ponavljate. Ajd pa ziveli!

prva ruka

pre 11 godina

U Holandiji ako si kenis-migrant (sa tom vizom), posaljes srpsku dozvolu i samostalno popunjen papir u kome tvrdis da si zdrav i dobijes holandsku dozvolu (srpska salju ambasadi). i 45eur

drekavac

pre 11 godina

priznavala je i Svajcarska svojevremeno po inerciji SRJ dozvole, dok nisu uhvatili par mangupa koji su kod nas bez polaganja i obuke za vreme odmora kupili dozvole. Od onda srpska dozvola mora da se verifikuje probnom voznjom. Za hrvatske to npr. ne vazi. Kao i obicno, sami smo krivi. Pozitivno u celoj stvari je da ti posle te verifikacije ostave nasu dozvolu (nalepe na nju nalepnicu 'not valid in Switzerland', koja srecom moze da se skine ;o)). Svima ostalima uzmu staru dozvolu, te posalju maticnoj drzavi.

noskic

pre 11 godina

u Norveskoj mozete da vozite 3 meseca...a onda morate da polazete sve ponovo. voznja po ledu mi jedina bila zanimljiva, a ovo ostalo cisto gubljenje vremena i novca..oko 17.000 NOK nepotrebno bacenih. :(

ex sns

pre 11 godina

Ahmm,znaci mogu 6 meseci da se vozikam po Nemackoj ali posle toga moram da polazem za novu njihovu? Nesto ne stima tu ali ok. Pitanje priznavanja nasih dozvola je bilaterala,zavisi od agilnosti nase drzave pre svega,ali poaro je Dachi ministar onda se to pitanje sa nase szrane sigurno nece jos dugo razmatrati.Ovi sto pisu ovde gluposti da Katar ili sl.priznaju druge a ne i nase dozvole su gluposti koje samo zlonameran moze da pise jer zemlje tog regiona ne priznaju ni americke dozvole a kamoli neke odavde.

uroš

pre 11 godina

Slovenija. Imaš pravo korišćenja srpske vozačke dozvole prvih godinu dana posle toga mora da se menja za slovenačku. Da bi dobio polaže se praktični deo, vožnja. Tipovanje se priznaje. Sam ispit ne košta puno i izdavanje dozvole. Časovi vožnje su skupi ali ko zna da vozi nije loše uzeti jedno 5 časova čisto da ukapiraš fore na kojima komisija obara, jer komisija je u Sloveniji vrlo striktna.

Miki

pre 11 godina

Ovo je jedna od stvari kojima treba država da se bavi, a i AMSS.
I ne zaboravite i druge Skandinavske zemlje, pogotovu Norvešku u kojoj je novo polaganje papreno skupo.

Joda

pre 11 godina

U Austriji sam promenio dozvolu bez problema. To je bilo još u doba SFRJ. Pa valjda su naši mogli da produže te ugovore? Ili neznaju to da rade ili izmišljaju sebi posao.

iz Ciriha

pre 11 godina

U Švajcarskoj se Srpska dozvola delimično priznaje. Za zamenu je potrebno polagati samo deo praktičnog ispita tj. vožnju bez poligona i parkiranja. Ako to prođe iz prve (a uglavnom prodje) dobije se CH dozvola. Ukoliko ne prođe, polaže se sve iz početka kao da nikada niste imali vozačku i prilično je skupo.

Dr.Doca

pre 11 godina

@Nemanja

Moze. Ja sam imao ´srpsku vozacku dozvolu i auto sa nemackim tablicama. Ako zivis u Nemackoj, imas pravo da registrujes auto, bez obzira koju dozvolu imas. I onda vozis svoj auto.

Samo, imas 6 meseci pravo da vozis u Nemackoj, dok ne zamenis dozvolu.

Boki

pre 11 godina

U Svedskoj moze da se vozi do godinu dana sa nasom dozvolom (Isto je i sa dozvolama iz Iraka, Afganistana, Somalije, Albanije, i svim zemljama koje nisu u EU). Posle toga ne mozes vise da vozis, a ukoliko zelis da dobijes svedsku dozvolu moras da polazes sve ispocetka. Prvo moras da uzmes neki paket casova koji odredjena auto skola ima u ponudi (osnovni paket kosta 7990 kruna) kada instruktor kaze da si spreman, polazes kurs o riziku u saobracaju (Riskettan), onda se polaze led (Halkbana), pa teorija ili testovi, pa tek onda voznja (traje od 50-60 minuta). I to kosta oko 12000 kruna ako polozis sve iz prve. Ovo je iz licnog iskustva.

zivim u nemackoj

pre 11 godina

...dok u drugima važi koliko i dozvola Srbije.
Cista laz. U Nemackoj vazi 6 meseci.
Lepo bi bilo da prvo proverite sta pisete, a ne onako na rekla kazala.
Zamislite da poverujete u ovu vest i da vas nemacka policija uhvati za volanom nakon vise od sest meseci. Tako bi vas odrali po novcaniku da bi vam preselo.

moondoggie

pre 11 godina

Austrija:
evo da se javim sa svojim znanjem.
-Srb dozvola vazi 6 meseci od prelaska granice, u turistickom smislu-resetuje se svakim izlaskom iz eu.
-6 meseci od prijave boravka ( Meldezettel) - reset izlaskom iz eu nepostoji.
-auto sa SRB tablama smete voziti samo mesec dana na teritoriji EU, nakon toga ga morate ocariniti I uvesti ili napustiti EU.
-prepis dozvole zahteva polaganje poligona I voznje. moguce sa srpsko govornim instruktorom.

nazalost tacne cene ne znam. agencija u kojoj radim mi garantuje mogucnost voznje sa srskom dozivotno.

izbeceni

pre 11 godina

O ovome sam zbog situacije u Austriji jos pre dve godine pisao svim mogucim ministarstvima, konzulatima, kancelarijama za dijasporu, evropske integracije... Svi su oni imali univerzalan odgovor: "Nije nasa nadleznost".

Jedini svetli izuzetak je bio konzulat u Salzburg-u, koji se maksimalno potrudio da se raspita o pomenutoj temi.

Nazalost, drzava je ocigledno prejaka u svojoj nezainteresovanosti, te ni to raspitivanje nije urodilo nikakvim plodom.

:(

Gale

pre 11 godina

@mikin. Ne pričaj svašta. Samo te uče kako se radi, šta može, šta ne može, šta je ok, a šta nije po zakonu, uređuju sistem i neće da te prime ako nemaš uređen sistem. I u pravu su. Zašto? Pa baš zato što kod nas sve može i sve ne može, zavisi samo za koga i o kome se radi. Jesi li sad skapirao? Teško :)

milan

pre 11 godina

Cim postanete rezident u nekoj evropskoj zemlji, morate ili polagati ponovo ili menjati dozvolu, sve zavisi od zakona u toj zemlji. Rezident je neko ko 6 meseci u godini plus jedan dan provodi u toj zemlji. Ne mozete izaci I uci ponovo, to nema veze. jedino da izadjete I vratite se za 6 meseci. EU dozvole se ne menjaju I vaze isto u svakoj zemlji EU.

Vladimir zelDidorf

pre 11 godina

U Nemacku sam se preselio pre oko dve godine. Ubrzo sam saznao za taj problem oko priznavanja nasih dozvola. Pisao sam I postavljao pitanja na tu temu na sigurno 5-6 razlicitih adresa (ministarstvima unutrasnjih I spoljasnjih poslova, za dijasporu, konzulatima, amss, ambasadi, itd, itd.). Retki su oni koji su se udostojili da mi uopste odgovore. I sto je najgore niko nije ni znao o cemu uopste govorim!? Cak su mi slali I isecke iz Zenevske konvencije od pre 50-ak godina. I objasnjavali kako je I Jugoslavija (naslednica Srbija) potpisnica iste, tako da problem po njima ne postoji I da nase dozvole normalno vaze u Nemackoj!?!? To je bilo u zvanicnom zakljucku jednog od mail-ova iz jednog ministarstva! Mogu I da prosledim mail ako neko zeli.. Uglavnom posle vise meseci pokusaja da saznam da li se uopste nesto radi na tom problemu kojim Nemacka drzava uzima u proseku oko 600 do 1000 evra od svakog srpskog imigranta (kojih ima na stotine hiljada) koji zeli da ima vozacku dozvolu, odustao sam. Otisao sam u auto skolu, gledao kako da prodjem sto jeftinije I zestoko se potrudio da polozim jer je samo polaganje testova oko 100e, a voznje skoro 200e. Na srecu uspeo sam iz prve.. I bez obzira sto sam vec usao u proces polaganja I dalje sam zeleo da skrenem paznju da Srbija nema bilateralan ugovor kao recimo Hrvatska! Ali nista nije vredelo.. Jednostavno Srbiju ne zanimaju njeni gradjani ni u Srbiji, a kamoli u inostranstvu.. Pozdrav I srecno svima na polaganju!