Petak, 30.05.2014.

14:15

Tesla gubi dobar kreditni rejting, rizična investicija

Izvor: B92

Tesla gubi dobar kreditni rejting, rizièna investicija IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

The Unforgiven

pre 9 godina

@Zoki,
Bez uvrede, ali uopste nisi u pravu.
Kao prvo, ako ijedna nacija je naucila da ceka na nove aute - to su Ameri. Jer vec dugo godina u Americi vazi tradicija da auti budu predstavljeni godinu dana pre nego sto se pojave u prodaji. Evo primera 2015 Ford Mustanga - predstavljen je jos u Decembru 2013 godine, u prodaji ce biti u Novembru 2014 godine. I ljudi cekaju bez problema.
Druga stvar, u jako naseljenim mestima kada dodje leto i velike vrucine, nije retkost da elektrane budu opterecene i da nestane struje zbog toga zato sto svaka kuca ima ukljucenu klimu. Sad zamisli da uz to jos svaka garaza ima prikljucen elektricni auto da se puni.
I trece, u Americi nista nije "odmah iza coska" vec je sve udaljeno. Ja licno vozim i do 20 km u svakom pravcu do prodavnice hrane svakog vikenda. A ostalom, gorivo u Americi je jos uvek jeftino, tako da nema ni najmanjeg razloga da se vozi elektricni auto i da se misli hoces li ostati negde na putu. Ono, "veceras sam planirao da idem u bioskop, ali posto sam presao 15 km vise nego sto sam planirao u toku dana, nemogu da idem jer mi je prazna baterija." Ko bi se svakodnevno zezao sa tim i mislio hoce li morati da iznajmi auto? Elektricni auti su super ideja, ali tek kad naprave baterije sa kojima ces moci preci 250-300 km pre punjenja.

japaja

pre 9 godina

U Berlinu ima vise stanica za punjenje el. automobila nego benzinskih pumpi, tako da mislim da vec predstavljaju poprilicnu pretnju naftasima...

neko

pre 9 godina

rejtinzi za korporacije se izdaju na njihov zahtev i one placaju za iste. ako ne zele ne moraju se objaviti. tako da logika zavere moze samo da bude da je rejting jos niži. ja verujem da je tacan.

Goxy

pre 9 godina

Gaspromnjeft gradi juzni tok ne za druge nego za sebe!!!!

Na liniji juznog toka bice gasne elektrane koje ce proizvoditi struju. Imace filtere tako da zagadjenja nece biti.
Struja. El auto.

Struja ce se proizvoditi ali putem naftnih ili gasnih generiotora

Zoki

pre 9 godina

Teslin najveći problem je što ljudi u SAD nisu naučili da čekaju na automobil, nego da ga kupe, sednu i voze. Sve ostalo ide Tesli u prilog. Federalni kredi, kredit u mnogim saveznim državama, propisi u Kaliforniji o broju električnih automobila i hibrida koje moraju proizvođači da ponude... Šta mislite, zašto Fiat prodaje električni 500 i moli kupce da ga ne kupuju :) Najveći broj Amerikanaca vozi tako da Tesla zadovoljava njihove potrebe. Odlaze na posao, razvoze decu, i sl. Uveče parkiraju kola u garažu, mogu da se pune celu noć. U retkim situacijama, kada na duži put idu automobilom, mogu da uzmu rent a car koji inače nije skup. Mnogi ljudi za porodična putovanja svakako uzmu mini van, zato što im je udobnije da imaju više prostora za decu.

hiavata

pre 9 godina

A ako malo pratite nove tehnologije znali bi i da je u vodoniku velika buducnost
(Konfuči, 31. maj 2014 11:11)
A vodonik raste na drvetu.

drvobradi

pre 9 godina

Da imam novac uložio bih ga u Tesla Motors, cenim da je vredno rizika.
@Mega Car
Na Tesla Motors sajtu imaš mapu USA, gde se poredi emisija CO2 Tesle i benzinskog motora u zavisnosti od načina dobijanja struje u toj državi. Zanimljivo za pogledati. Inace planiraju manji i jeftiniji model za 2017tu čini mi se, dužine oko 4,5m sa okvirnom cenom od 35000$.

OIE

pre 9 godina

Samo da pitam da li je to ona ista agencija koja je obarala rejtinge pojedinih drzava i koja je oborila rejting SAD, pa ih je Obama ljubazo zamolio da malo bolje pogledaju?
Kada se oni dohvate rejtinga zemlje, iza njih dolazi MMF sa vecom kamatom za zaduzenja i listom zahteva.
TESLA je nekome stao na zulj, pa sad pokusavaju da ga isprave.
Nedavno je povezao istocnu i zapadnu obalu sa stanicama za brzo punjenje. Zar mislite da sada nije postao opasna konkurencija ostalim zagadjivacima?
Kada bi mogao, kupio bi ovaj auto bez razmisljanja. Pa i ovi novi-satri auti sto ih mi ovde kupujemo su stari barem 3 do 5 godina (ko ima para, a ko nema i 10 godina), pa je svasta na njima potrebno uraditi, tako i ovde baterija. Sve je to OK, a bice i bolje, ako se ne umesa S&P.
Ko li je njih ovlastio da procenjuju?!?!

Stojadin

pre 9 godina

Da imam pare nikad ne bi kupio ovaj auto. Nema šanse da posle tri godine baterija ne izgubi na kapacitetu.
Hibridni sistem na kolima jesu dobro rešenje. Tu baterija i da oslabi nije toliko bitno. Najviše se benzina troši u gradskoj vožnji kreni stani, tu baš dolazi taj sistem do izražaja. Mrcinu pokreće baterija do 30 - 40 km/h, pri čemu se ne troši gorivo. Tako da potrošnja stvarno može biti oko 4 litara na 100 km. Da li hibridni automobili imaju prihvatljivu cenu za prosečnog kupca je stvar neke druge diskusije, pri čemu bi se gledao veći broj parametara.

Konfuči

pre 9 godina

Za sve ove sto pricaju da proizvodnja struje zagadjuje je delimicno istina ali ljudi moji postoji VETAR SUNCE VODA
to su sve obnovljivi izvori energije koji ne zagadjuju okolinu a da ste ista citali o TESLI znali bi da je covek imao viziju da poveze ceo svet bezicnom strujom znaci i ti automobili bi se stalno punili iz vazduha i nikad im ne bi nestalo goriva.
A ako malo pratite nove tehnologije znali bi i da je u vodoniku velika buducnost

A.M.

pre 9 godina

Firma je još uvek mlada. Koliko proizvoda imaju? Čini mi se da je bilo i par slučajeva samozapaljivanja ali i loše podrške kupaca ili kako god da zovu servis. Rejting će im porasti pre kad i poverenje u njihov kvalitet poraste i izbace još nekoliko modela od kojih će svaki biti bolji od prethodnog.

only fools and horses

pre 9 godina

Ma dajte ljudi, ovo ne može biti budućnost automobila. Tesla motor nije doneo ama baš nikakvu novinu, ništa revolucionalno, koristi obične baterije (mislim da su litijum jonske, kao u laptopovima i telefonima).
Postoje istraživanja novih revolucionalnih tehnologija koje su decenijama gurane u stranu i prikrivane od strane tog naftnog lobija, ali ovo sigurno nije to.
Sa specijalnim ultrabrzim punjačima, treba 30 minuta da bi se napunio, znači svaki put čekate na stanici. Da ne pričam o zapaljivosti istih, a i šteti koje nanose prirodi, raspitajte se, ta tehnologija nikako nije ekološka.

Mega Car

pre 9 godina

Ljudi, nema Tesla zero CO2 emission. Tu struju za baterije treba negde proizvesti, a jos uvek dobar deo mreze cine termoelektrane (na ugalj ili gas). Vetar voda i sunce su dobra alternativa ali su nepredvidivi. Reka pre ili kasnije napuni akumulaciono jezero muljem i peskom, te elektrana postane neupotrebljiva (jeftinije je napraviti novu nego cistiti staru). Nuklearke vise niko ne voli, posle 2 topljenja jezgra u poslednjih 30 godina (Cernobilj, Fukusima). Jedine stabilne elektrane su termoelektrane. Koliko lozis toliko struje imas, ne zavisis od kise, sunca i vetra, mozes da je stavis gde hoces, ne treba reka (mada je dobra zbog jeftinog transporta uglja brodovima), a ugalj i gas su jos uvek relativno jeftini energenti. a CO2, vise izbaci jedan prosecan vulkan u jednom danu, nego covek sto zadimi cele godine. Nemamo mi skoro nikakav uticaj na CO2. Tj, imamo, ali tako sto secemo hiljade kvadratnih km sume, a ne to sto nam se elektrane puse.

zoran

pre 9 godina

S&P su lazovi i prevaranti. U leto 2008 su drzali ocenu za Citibank na najvecem nivou. Ulagacima na berzi su dostavljali procene koje su imale 5 zvezdica, a sto znaci da je ulaganje u akcije te kompanije "strongly recommended". A onda su u zimu te godine akciije Citibank pale na 5 % vrednosti i njihovi akcionari su izgubili prakticno sve. Citibank bi sigurno bankrotirala te godine da je nije spasila Americka vlada. Eto sta radi S&P, navlaci ulagace na jednu ili drugu stranu i to tako da oprlje prste.

Max

pre 9 godina

@Mihailo

Pre nekih 10 godina sam bio na zatvorenom prikazivanju prototipa automobila na vodonik, koji je radio odlicno lik koji je napravio je koristio sasiju neke Mazde. Par sati bez ikakve zackoljice ili kvara, posle toga nisam cuo nista vise o tom projektu. Ali sam posle par godina video(tada siromasnog) lika koji je to razvijao kako se vozi u Mercedesu od 100ak hiljada eura. Jedino sto mi pada na pamet jeste da je neko od naftasa prepoznao potencijal i pretnju ovog projekta i otkupio je patente i prototip i sad to stoji negde zakljucano i sakriveno od ociju sveta.

Veljko Sutic

pre 9 godina

Elon Musk. Uvek ostavim komentar o ovom fascinantnom coveku. Cim je potpisao ugovor o prodaji u Kini krecu napadi. Za sada su sanse 50-50 da ce moci da zadrzi firmu. Nadam se da ce odigrati mudro ali se plasim, iskreno se plasim. Jedna od retkih stvari u koje se iracionalno projektujem u svim uspesima i brigama. Tesla motors su presli crvenu liniju prosle godine i sada nema nazad. Mozemo da ucimo o strategiji razvoja ali i unistenja konkurencije. Ostali su veliki igraci u igri. Neka im je sa srecom.

wperish

pre 9 godina

To je najbolji auto u toj klasi zasigurno. A evo zasto? Galon benzina je ovde u Americi od $3.60 do $4 da podsetim 1 galon iznosi 3..75 litara. Preracunato u Srbiji to je sada $6 za 1 galon. Jedno punjenje Tesle kosta $2 Pogledajte jos i njegov crash test i perfomanse. Njegova najveca mana je po meni cena.

ivanhoo

pre 9 godina

Nema sumnje da je Tesla najbolji, samim tim trenutno najkvalitetniji elektricni automobil na svetu. Kao takav smesi mu se svetla buducnost I nije slucajno sto su im stotine jedinica unapred prodata. Gledao sam na nacionalnoj geogr. emisiju Megafabrike u kojoj su predstavljali Teslu. Znaci fabrika izgleda kao iz buducnosti, dok o izradi I kvalitetu Tesle je izlisno trositi reci. Sve u svemu el.automobili su buducnost u svakom smislu, a sobzirom na to da je Tesla prvi, najmasovniji, najkvalitetniji u toj bransi nema sumnje da ga ceka svetla buducnost. To sto neka rejting kuca pokusava da mu umanji kredibilitet to je vec neka druga prica. A povrh svega mi je jos drazi zato sto mu je ime Tesla!

zadjabe

pre 9 godina

Ilon Musk je napravio odlican auto i ponudio kupcima da do kraja zivota, znaci nikada vise ne plate ni centa za gorivo. Nikolina vizija je bila da podari covecanstvu besplatnu energiju. Kako je Nikola zavrsio znamo. kako ce Ilon zavrsiti videcemo. E da pe pogodi mali dobitak na Lotto-u sto pre pa da kupim Teslu S, dok se jos moze. Bas pre neki dan vest: Toyota je odlucila da razvija gorivu celiju? zakljucite sami. Isto misle i GM, Mercedes i BMW.

Mihailo

pre 9 godina

Ne mogu da verujem šta radi naftaški lobi, umesto da se autoindustrija razvija u pravcu veće proizvodnje e-automobila ovi pacijenti pokušavaju na svaki način da ih miniraju, uz konstantno mazanje očiju smanjivanjem CO2. Šta vredi što se malo smanjuje emitovanje CO2 kada je automobila u svetu sve više?
Potpuno ludilo prouzrokovano naftaškom nezajažljivošću. Stoka.

ivanhoo

pre 9 godina

Nema sumnje da je Tesla najbolji, samim tim trenutno najkvalitetniji elektricni automobil na svetu. Kao takav smesi mu se svetla buducnost I nije slucajno sto su im stotine jedinica unapred prodata. Gledao sam na nacionalnoj geogr. emisiju Megafabrike u kojoj su predstavljali Teslu. Znaci fabrika izgleda kao iz buducnosti, dok o izradi I kvalitetu Tesle je izlisno trositi reci. Sve u svemu el.automobili su buducnost u svakom smislu, a sobzirom na to da je Tesla prvi, najmasovniji, najkvalitetniji u toj bransi nema sumnje da ga ceka svetla buducnost. To sto neka rejting kuca pokusava da mu umanji kredibilitet to je vec neka druga prica. A povrh svega mi je jos drazi zato sto mu je ime Tesla!

Mihailo

pre 9 godina

Ne mogu da verujem šta radi naftaški lobi, umesto da se autoindustrija razvija u pravcu veće proizvodnje e-automobila ovi pacijenti pokušavaju na svaki način da ih miniraju, uz konstantno mazanje očiju smanjivanjem CO2. Šta vredi što se malo smanjuje emitovanje CO2 kada je automobila u svetu sve više?
Potpuno ludilo prouzrokovano naftaškom nezajažljivošću. Stoka.

wperish

pre 9 godina

To je najbolji auto u toj klasi zasigurno. A evo zasto? Galon benzina je ovde u Americi od $3.60 do $4 da podsetim 1 galon iznosi 3..75 litara. Preracunato u Srbiji to je sada $6 za 1 galon. Jedno punjenje Tesle kosta $2 Pogledajte jos i njegov crash test i perfomanse. Njegova najveca mana je po meni cena.

Veljko Sutic

pre 9 godina

Elon Musk. Uvek ostavim komentar o ovom fascinantnom coveku. Cim je potpisao ugovor o prodaji u Kini krecu napadi. Za sada su sanse 50-50 da ce moci da zadrzi firmu. Nadam se da ce odigrati mudro ali se plasim, iskreno se plasim. Jedna od retkih stvari u koje se iracionalno projektujem u svim uspesima i brigama. Tesla motors su presli crvenu liniju prosle godine i sada nema nazad. Mozemo da ucimo o strategiji razvoja ali i unistenja konkurencije. Ostali su veliki igraci u igri. Neka im je sa srecom.

zadjabe

pre 9 godina

Ilon Musk je napravio odlican auto i ponudio kupcima da do kraja zivota, znaci nikada vise ne plate ni centa za gorivo. Nikolina vizija je bila da podari covecanstvu besplatnu energiju. Kako je Nikola zavrsio znamo. kako ce Ilon zavrsiti videcemo. E da pe pogodi mali dobitak na Lotto-u sto pre pa da kupim Teslu S, dok se jos moze. Bas pre neki dan vest: Toyota je odlucila da razvija gorivu celiju? zakljucite sami. Isto misle i GM, Mercedes i BMW.

zoran

pre 9 godina

S&P su lazovi i prevaranti. U leto 2008 su drzali ocenu za Citibank na najvecem nivou. Ulagacima na berzi su dostavljali procene koje su imale 5 zvezdica, a sto znaci da je ulaganje u akcije te kompanije "strongly recommended". A onda su u zimu te godine akciije Citibank pale na 5 % vrednosti i njihovi akcionari su izgubili prakticno sve. Citibank bi sigurno bankrotirala te godine da je nije spasila Americka vlada. Eto sta radi S&P, navlaci ulagace na jednu ili drugu stranu i to tako da oprlje prste.

Max

pre 9 godina

@Mihailo

Pre nekih 10 godina sam bio na zatvorenom prikazivanju prototipa automobila na vodonik, koji je radio odlicno lik koji je napravio je koristio sasiju neke Mazde. Par sati bez ikakve zackoljice ili kvara, posle toga nisam cuo nista vise o tom projektu. Ali sam posle par godina video(tada siromasnog) lika koji je to razvijao kako se vozi u Mercedesu od 100ak hiljada eura. Jedino sto mi pada na pamet jeste da je neko od naftasa prepoznao potencijal i pretnju ovog projekta i otkupio je patente i prototip i sad to stoji negde zakljucano i sakriveno od ociju sveta.

Konfuči

pre 9 godina

Za sve ove sto pricaju da proizvodnja struje zagadjuje je delimicno istina ali ljudi moji postoji VETAR SUNCE VODA
to su sve obnovljivi izvori energije koji ne zagadjuju okolinu a da ste ista citali o TESLI znali bi da je covek imao viziju da poveze ceo svet bezicnom strujom znaci i ti automobili bi se stalno punili iz vazduha i nikad im ne bi nestalo goriva.
A ako malo pratite nove tehnologije znali bi i da je u vodoniku velika buducnost

OIE

pre 9 godina

Samo da pitam da li je to ona ista agencija koja je obarala rejtinge pojedinih drzava i koja je oborila rejting SAD, pa ih je Obama ljubazo zamolio da malo bolje pogledaju?
Kada se oni dohvate rejtinga zemlje, iza njih dolazi MMF sa vecom kamatom za zaduzenja i listom zahteva.
TESLA je nekome stao na zulj, pa sad pokusavaju da ga isprave.
Nedavno je povezao istocnu i zapadnu obalu sa stanicama za brzo punjenje. Zar mislite da sada nije postao opasna konkurencija ostalim zagadjivacima?
Kada bi mogao, kupio bi ovaj auto bez razmisljanja. Pa i ovi novi-satri auti sto ih mi ovde kupujemo su stari barem 3 do 5 godina (ko ima para, a ko nema i 10 godina), pa je svasta na njima potrebno uraditi, tako i ovde baterija. Sve je to OK, a bice i bolje, ako se ne umesa S&P.
Ko li je njih ovlastio da procenjuju?!?!

A.M.

pre 9 godina

Firma je još uvek mlada. Koliko proizvoda imaju? Čini mi se da je bilo i par slučajeva samozapaljivanja ali i loše podrške kupaca ili kako god da zovu servis. Rejting će im porasti pre kad i poverenje u njihov kvalitet poraste i izbace još nekoliko modela od kojih će svaki biti bolji od prethodnog.

Mega Car

pre 9 godina

Ljudi, nema Tesla zero CO2 emission. Tu struju za baterije treba negde proizvesti, a jos uvek dobar deo mreze cine termoelektrane (na ugalj ili gas). Vetar voda i sunce su dobra alternativa ali su nepredvidivi. Reka pre ili kasnije napuni akumulaciono jezero muljem i peskom, te elektrana postane neupotrebljiva (jeftinije je napraviti novu nego cistiti staru). Nuklearke vise niko ne voli, posle 2 topljenja jezgra u poslednjih 30 godina (Cernobilj, Fukusima). Jedine stabilne elektrane su termoelektrane. Koliko lozis toliko struje imas, ne zavisis od kise, sunca i vetra, mozes da je stavis gde hoces, ne treba reka (mada je dobra zbog jeftinog transporta uglja brodovima), a ugalj i gas su jos uvek relativno jeftini energenti. a CO2, vise izbaci jedan prosecan vulkan u jednom danu, nego covek sto zadimi cele godine. Nemamo mi skoro nikakav uticaj na CO2. Tj, imamo, ali tako sto secemo hiljade kvadratnih km sume, a ne to sto nam se elektrane puse.

drvobradi

pre 9 godina

Da imam novac uložio bih ga u Tesla Motors, cenim da je vredno rizika.
@Mega Car
Na Tesla Motors sajtu imaš mapu USA, gde se poredi emisija CO2 Tesle i benzinskog motora u zavisnosti od načina dobijanja struje u toj državi. Zanimljivo za pogledati. Inace planiraju manji i jeftiniji model za 2017tu čini mi se, dužine oko 4,5m sa okvirnom cenom od 35000$.

Stojadin

pre 9 godina

Da imam pare nikad ne bi kupio ovaj auto. Nema šanse da posle tri godine baterija ne izgubi na kapacitetu.
Hibridni sistem na kolima jesu dobro rešenje. Tu baterija i da oslabi nije toliko bitno. Najviše se benzina troši u gradskoj vožnji kreni stani, tu baš dolazi taj sistem do izražaja. Mrcinu pokreće baterija do 30 - 40 km/h, pri čemu se ne troši gorivo. Tako da potrošnja stvarno može biti oko 4 litara na 100 km. Da li hibridni automobili imaju prihvatljivu cenu za prosečnog kupca je stvar neke druge diskusije, pri čemu bi se gledao veći broj parametara.

only fools and horses

pre 9 godina

Ma dajte ljudi, ovo ne može biti budućnost automobila. Tesla motor nije doneo ama baš nikakvu novinu, ništa revolucionalno, koristi obične baterije (mislim da su litijum jonske, kao u laptopovima i telefonima).
Postoje istraživanja novih revolucionalnih tehnologija koje su decenijama gurane u stranu i prikrivane od strane tog naftnog lobija, ali ovo sigurno nije to.
Sa specijalnim ultrabrzim punjačima, treba 30 minuta da bi se napunio, znači svaki put čekate na stanici. Da ne pričam o zapaljivosti istih, a i šteti koje nanose prirodi, raspitajte se, ta tehnologija nikako nije ekološka.

hiavata

pre 9 godina

A ako malo pratite nove tehnologije znali bi i da je u vodoniku velika buducnost
(Konfuči, 31. maj 2014 11:11)
A vodonik raste na drvetu.

Zoki

pre 9 godina

Teslin najveći problem je što ljudi u SAD nisu naučili da čekaju na automobil, nego da ga kupe, sednu i voze. Sve ostalo ide Tesli u prilog. Federalni kredi, kredit u mnogim saveznim državama, propisi u Kaliforniji o broju električnih automobila i hibrida koje moraju proizvođači da ponude... Šta mislite, zašto Fiat prodaje električni 500 i moli kupce da ga ne kupuju :) Najveći broj Amerikanaca vozi tako da Tesla zadovoljava njihove potrebe. Odlaze na posao, razvoze decu, i sl. Uveče parkiraju kola u garažu, mogu da se pune celu noć. U retkim situacijama, kada na duži put idu automobilom, mogu da uzmu rent a car koji inače nije skup. Mnogi ljudi za porodična putovanja svakako uzmu mini van, zato što im je udobnije da imaju više prostora za decu.

The Unforgiven

pre 9 godina

@Zoki,
Bez uvrede, ali uopste nisi u pravu.
Kao prvo, ako ijedna nacija je naucila da ceka na nove aute - to su Ameri. Jer vec dugo godina u Americi vazi tradicija da auti budu predstavljeni godinu dana pre nego sto se pojave u prodaji. Evo primera 2015 Ford Mustanga - predstavljen je jos u Decembru 2013 godine, u prodaji ce biti u Novembru 2014 godine. I ljudi cekaju bez problema.
Druga stvar, u jako naseljenim mestima kada dodje leto i velike vrucine, nije retkost da elektrane budu opterecene i da nestane struje zbog toga zato sto svaka kuca ima ukljucenu klimu. Sad zamisli da uz to jos svaka garaza ima prikljucen elektricni auto da se puni.
I trece, u Americi nista nije "odmah iza coska" vec je sve udaljeno. Ja licno vozim i do 20 km u svakom pravcu do prodavnice hrane svakog vikenda. A ostalom, gorivo u Americi je jos uvek jeftino, tako da nema ni najmanjeg razloga da se vozi elektricni auto i da se misli hoces li ostati negde na putu. Ono, "veceras sam planirao da idem u bioskop, ali posto sam presao 15 km vise nego sto sam planirao u toku dana, nemogu da idem jer mi je prazna baterija." Ko bi se svakodnevno zezao sa tim i mislio hoce li morati da iznajmi auto? Elektricni auti su super ideja, ali tek kad naprave baterije sa kojima ces moci preci 250-300 km pre punjenja.

japaja

pre 9 godina

U Berlinu ima vise stanica za punjenje el. automobila nego benzinskih pumpi, tako da mislim da vec predstavljaju poprilicnu pretnju naftasima...

neko

pre 9 godina

rejtinzi za korporacije se izdaju na njihov zahtev i one placaju za iste. ako ne zele ne moraju se objaviti. tako da logika zavere moze samo da bude da je rejting jos niži. ja verujem da je tacan.

Goxy

pre 9 godina

Gaspromnjeft gradi juzni tok ne za druge nego za sebe!!!!

Na liniji juznog toka bice gasne elektrane koje ce proizvoditi struju. Imace filtere tako da zagadjenja nece biti.
Struja. El auto.

Struja ce se proizvoditi ali putem naftnih ili gasnih generiotora

only fools and horses

pre 9 godina

Ma dajte ljudi, ovo ne može biti budućnost automobila. Tesla motor nije doneo ama baš nikakvu novinu, ništa revolucionalno, koristi obične baterije (mislim da su litijum jonske, kao u laptopovima i telefonima).
Postoje istraživanja novih revolucionalnih tehnologija koje su decenijama gurane u stranu i prikrivane od strane tog naftnog lobija, ali ovo sigurno nije to.
Sa specijalnim ultrabrzim punjačima, treba 30 minuta da bi se napunio, znači svaki put čekate na stanici. Da ne pričam o zapaljivosti istih, a i šteti koje nanose prirodi, raspitajte se, ta tehnologija nikako nije ekološka.

Stojadin

pre 9 godina

Da imam pare nikad ne bi kupio ovaj auto. Nema šanse da posle tri godine baterija ne izgubi na kapacitetu.
Hibridni sistem na kolima jesu dobro rešenje. Tu baterija i da oslabi nije toliko bitno. Najviše se benzina troši u gradskoj vožnji kreni stani, tu baš dolazi taj sistem do izražaja. Mrcinu pokreće baterija do 30 - 40 km/h, pri čemu se ne troši gorivo. Tako da potrošnja stvarno može biti oko 4 litara na 100 km. Da li hibridni automobili imaju prihvatljivu cenu za prosečnog kupca je stvar neke druge diskusije, pri čemu bi se gledao veći broj parametara.

Mega Car

pre 9 godina

Ljudi, nema Tesla zero CO2 emission. Tu struju za baterije treba negde proizvesti, a jos uvek dobar deo mreze cine termoelektrane (na ugalj ili gas). Vetar voda i sunce su dobra alternativa ali su nepredvidivi. Reka pre ili kasnije napuni akumulaciono jezero muljem i peskom, te elektrana postane neupotrebljiva (jeftinije je napraviti novu nego cistiti staru). Nuklearke vise niko ne voli, posle 2 topljenja jezgra u poslednjih 30 godina (Cernobilj, Fukusima). Jedine stabilne elektrane su termoelektrane. Koliko lozis toliko struje imas, ne zavisis od kise, sunca i vetra, mozes da je stavis gde hoces, ne treba reka (mada je dobra zbog jeftinog transporta uglja brodovima), a ugalj i gas su jos uvek relativno jeftini energenti. a CO2, vise izbaci jedan prosecan vulkan u jednom danu, nego covek sto zadimi cele godine. Nemamo mi skoro nikakav uticaj na CO2. Tj, imamo, ali tako sto secemo hiljade kvadratnih km sume, a ne to sto nam se elektrane puse.

Mihailo

pre 9 godina

Ne mogu da verujem šta radi naftaški lobi, umesto da se autoindustrija razvija u pravcu veće proizvodnje e-automobila ovi pacijenti pokušavaju na svaki način da ih miniraju, uz konstantno mazanje očiju smanjivanjem CO2. Šta vredi što se malo smanjuje emitovanje CO2 kada je automobila u svetu sve više?
Potpuno ludilo prouzrokovano naftaškom nezajažljivošću. Stoka.

A.M.

pre 9 godina

Firma je još uvek mlada. Koliko proizvoda imaju? Čini mi se da je bilo i par slučajeva samozapaljivanja ali i loše podrške kupaca ili kako god da zovu servis. Rejting će im porasti pre kad i poverenje u njihov kvalitet poraste i izbace još nekoliko modela od kojih će svaki biti bolji od prethodnog.

ivanhoo

pre 9 godina

Nema sumnje da je Tesla najbolji, samim tim trenutno najkvalitetniji elektricni automobil na svetu. Kao takav smesi mu se svetla buducnost I nije slucajno sto su im stotine jedinica unapred prodata. Gledao sam na nacionalnoj geogr. emisiju Megafabrike u kojoj su predstavljali Teslu. Znaci fabrika izgleda kao iz buducnosti, dok o izradi I kvalitetu Tesle je izlisno trositi reci. Sve u svemu el.automobili su buducnost u svakom smislu, a sobzirom na to da je Tesla prvi, najmasovniji, najkvalitetniji u toj bransi nema sumnje da ga ceka svetla buducnost. To sto neka rejting kuca pokusava da mu umanji kredibilitet to je vec neka druga prica. A povrh svega mi je jos drazi zato sto mu je ime Tesla!

Max

pre 9 godina

@Mihailo

Pre nekih 10 godina sam bio na zatvorenom prikazivanju prototipa automobila na vodonik, koji je radio odlicno lik koji je napravio je koristio sasiju neke Mazde. Par sati bez ikakve zackoljice ili kvara, posle toga nisam cuo nista vise o tom projektu. Ali sam posle par godina video(tada siromasnog) lika koji je to razvijao kako se vozi u Mercedesu od 100ak hiljada eura. Jedino sto mi pada na pamet jeste da je neko od naftasa prepoznao potencijal i pretnju ovog projekta i otkupio je patente i prototip i sad to stoji negde zakljucano i sakriveno od ociju sveta.

wperish

pre 9 godina

To je najbolji auto u toj klasi zasigurno. A evo zasto? Galon benzina je ovde u Americi od $3.60 do $4 da podsetim 1 galon iznosi 3..75 litara. Preracunato u Srbiji to je sada $6 za 1 galon. Jedno punjenje Tesle kosta $2 Pogledajte jos i njegov crash test i perfomanse. Njegova najveca mana je po meni cena.

Konfuči

pre 9 godina

Za sve ove sto pricaju da proizvodnja struje zagadjuje je delimicno istina ali ljudi moji postoji VETAR SUNCE VODA
to su sve obnovljivi izvori energije koji ne zagadjuju okolinu a da ste ista citali o TESLI znali bi da je covek imao viziju da poveze ceo svet bezicnom strujom znaci i ti automobili bi se stalno punili iz vazduha i nikad im ne bi nestalo goriva.
A ako malo pratite nove tehnologije znali bi i da je u vodoniku velika buducnost

zadjabe

pre 9 godina

Ilon Musk je napravio odlican auto i ponudio kupcima da do kraja zivota, znaci nikada vise ne plate ni centa za gorivo. Nikolina vizija je bila da podari covecanstvu besplatnu energiju. Kako je Nikola zavrsio znamo. kako ce Ilon zavrsiti videcemo. E da pe pogodi mali dobitak na Lotto-u sto pre pa da kupim Teslu S, dok se jos moze. Bas pre neki dan vest: Toyota je odlucila da razvija gorivu celiju? zakljucite sami. Isto misle i GM, Mercedes i BMW.

Zoki

pre 9 godina

Teslin najveći problem je što ljudi u SAD nisu naučili da čekaju na automobil, nego da ga kupe, sednu i voze. Sve ostalo ide Tesli u prilog. Federalni kredi, kredit u mnogim saveznim državama, propisi u Kaliforniji o broju električnih automobila i hibrida koje moraju proizvođači da ponude... Šta mislite, zašto Fiat prodaje električni 500 i moli kupce da ga ne kupuju :) Najveći broj Amerikanaca vozi tako da Tesla zadovoljava njihove potrebe. Odlaze na posao, razvoze decu, i sl. Uveče parkiraju kola u garažu, mogu da se pune celu noć. U retkim situacijama, kada na duži put idu automobilom, mogu da uzmu rent a car koji inače nije skup. Mnogi ljudi za porodična putovanja svakako uzmu mini van, zato što im je udobnije da imaju više prostora za decu.

Veljko Sutic

pre 9 godina

Elon Musk. Uvek ostavim komentar o ovom fascinantnom coveku. Cim je potpisao ugovor o prodaji u Kini krecu napadi. Za sada su sanse 50-50 da ce moci da zadrzi firmu. Nadam se da ce odigrati mudro ali se plasim, iskreno se plasim. Jedna od retkih stvari u koje se iracionalno projektujem u svim uspesima i brigama. Tesla motors su presli crvenu liniju prosle godine i sada nema nazad. Mozemo da ucimo o strategiji razvoja ali i unistenja konkurencije. Ostali su veliki igraci u igri. Neka im je sa srecom.

zoran

pre 9 godina

S&P su lazovi i prevaranti. U leto 2008 su drzali ocenu za Citibank na najvecem nivou. Ulagacima na berzi su dostavljali procene koje su imale 5 zvezdica, a sto znaci da je ulaganje u akcije te kompanije "strongly recommended". A onda su u zimu te godine akciije Citibank pale na 5 % vrednosti i njihovi akcionari su izgubili prakticno sve. Citibank bi sigurno bankrotirala te godine da je nije spasila Americka vlada. Eto sta radi S&P, navlaci ulagace na jednu ili drugu stranu i to tako da oprlje prste.

OIE

pre 9 godina

Samo da pitam da li je to ona ista agencija koja je obarala rejtinge pojedinih drzava i koja je oborila rejting SAD, pa ih je Obama ljubazo zamolio da malo bolje pogledaju?
Kada se oni dohvate rejtinga zemlje, iza njih dolazi MMF sa vecom kamatom za zaduzenja i listom zahteva.
TESLA je nekome stao na zulj, pa sad pokusavaju da ga isprave.
Nedavno je povezao istocnu i zapadnu obalu sa stanicama za brzo punjenje. Zar mislite da sada nije postao opasna konkurencija ostalim zagadjivacima?
Kada bi mogao, kupio bi ovaj auto bez razmisljanja. Pa i ovi novi-satri auti sto ih mi ovde kupujemo su stari barem 3 do 5 godina (ko ima para, a ko nema i 10 godina), pa je svasta na njima potrebno uraditi, tako i ovde baterija. Sve je to OK, a bice i bolje, ako se ne umesa S&P.
Ko li je njih ovlastio da procenjuju?!?!

The Unforgiven

pre 9 godina

@Zoki,
Bez uvrede, ali uopste nisi u pravu.
Kao prvo, ako ijedna nacija je naucila da ceka na nove aute - to su Ameri. Jer vec dugo godina u Americi vazi tradicija da auti budu predstavljeni godinu dana pre nego sto se pojave u prodaji. Evo primera 2015 Ford Mustanga - predstavljen je jos u Decembru 2013 godine, u prodaji ce biti u Novembru 2014 godine. I ljudi cekaju bez problema.
Druga stvar, u jako naseljenim mestima kada dodje leto i velike vrucine, nije retkost da elektrane budu opterecene i da nestane struje zbog toga zato sto svaka kuca ima ukljucenu klimu. Sad zamisli da uz to jos svaka garaza ima prikljucen elektricni auto da se puni.
I trece, u Americi nista nije "odmah iza coska" vec je sve udaljeno. Ja licno vozim i do 20 km u svakom pravcu do prodavnice hrane svakog vikenda. A ostalom, gorivo u Americi je jos uvek jeftino, tako da nema ni najmanjeg razloga da se vozi elektricni auto i da se misli hoces li ostati negde na putu. Ono, "veceras sam planirao da idem u bioskop, ali posto sam presao 15 km vise nego sto sam planirao u toku dana, nemogu da idem jer mi je prazna baterija." Ko bi se svakodnevno zezao sa tim i mislio hoce li morati da iznajmi auto? Elektricni auti su super ideja, ali tek kad naprave baterije sa kojima ces moci preci 250-300 km pre punjenja.

drvobradi

pre 9 godina

Da imam novac uložio bih ga u Tesla Motors, cenim da je vredno rizika.
@Mega Car
Na Tesla Motors sajtu imaš mapu USA, gde se poredi emisija CO2 Tesle i benzinskog motora u zavisnosti od načina dobijanja struje u toj državi. Zanimljivo za pogledati. Inace planiraju manji i jeftiniji model za 2017tu čini mi se, dužine oko 4,5m sa okvirnom cenom od 35000$.

hiavata

pre 9 godina

A ako malo pratite nove tehnologije znali bi i da je u vodoniku velika buducnost
(Konfuči, 31. maj 2014 11:11)
A vodonik raste na drvetu.

Goxy

pre 9 godina

Gaspromnjeft gradi juzni tok ne za druge nego za sebe!!!!

Na liniji juznog toka bice gasne elektrane koje ce proizvoditi struju. Imace filtere tako da zagadjenja nece biti.
Struja. El auto.

Struja ce se proizvoditi ali putem naftnih ili gasnih generiotora

neko

pre 9 godina

rejtinzi za korporacije se izdaju na njihov zahtev i one placaju za iste. ako ne zele ne moraju se objaviti. tako da logika zavere moze samo da bude da je rejting jos niži. ja verujem da je tacan.

japaja

pre 9 godina

U Berlinu ima vise stanica za punjenje el. automobila nego benzinskih pumpi, tako da mislim da vec predstavljaju poprilicnu pretnju naftasima...