Sreda, 19.03.2014.

09:10

Posle Krima otcepljuje se Venecija?

U Veneciji se od nedelje održava nezvanični, petodnevni online referendum o otcepljenju od Rima.

Izvor: Tanjug

Posle Krima otcepljuje se Venecija? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

Kuler

pre 11 godina

Slazem se da je, na prvi pogled, ovo "onlajn otcepljenje" Veneta vise trubadursko-venecijanska manifestacija i da je niko, zasad bar, nece uzeti za ozbiljno a kamoli priznati. Ali, ispod povrsine kad se zagrebe, samo pominjanje referenduma u Venetu, uz ozbiljan referendum u Skotskoj (koji verovatno nece uspeti zbog pritiska Londona) i dogadjaji na Krimu govore kao da je lavina secesionistickih pokreta posle Kosova krenula i zato ovaj Venecijanski referendum i nije toliko beznacajan.

Jelena

pre 11 godina

StoMeCenzurisete - pre nego sto nesto napises, proguglaj, bar to nije tesko. I pored krize, Italija je druga industrijska sila Evrope, pa ti sad vidi gde je trulo i sta se raspada...bolje bi ti bilo da se sam cenzurises.

Deda Ludi Milojko

pre 11 godina

Moze Svako selo da se odcepi, Ali Pitanje je dali ce Uopste Bilo ko da Prizna te Nove Drzave. 99,9 % Niko na ovom Svetu to Nece da Uradi.

StoMeCenzurisete

pre 11 godina

Bogati sever????! Samo na papiru. Italija ukljucujuci sever, pa i Venecija, su velikim ekonomskim problemima. Venecija i okruzenja se raspadaju, prljavstina i nemar svuda a firme propadaju....

Granota

pre 11 godina

EU je jasno i glasno rekla: koja se god regija osamostali, automatski ostaje van EU. Znači, gori položaj u pogledu robno-trgovinske razmene i od Srbije. Bar na 5-10 godina dok ponovo ne udju. I ništa od upotrebe eura. Pa, ko voli nek izvoli.

beogradski pasaluk

pre 11 godina

Nama,kad malo bolje razmislim taj trend odcepljenja pojedinih regija pojedinih zemalja ide "na ruku"!Mislim da I mi treba da krenemo tim putem i privedemo kraju ovo mrcvarenje sa Srbijom I postanemo neka vrsta unije regija! Nema tu nista lose,time gubimo samo jedinstvenu UDBU,koja nam jos uvek ovde kroji kapu sa nizerazrednim krojacima!A sve ostalo dobijamo...

Jelena

pre 11 godina

Uz ovakva sredstva informisanja, nije ni cudo sto Srbi nista ne znaju o svetu koji ih okruzuje. Gutaju svaku glupost koja im se servira.Vest da se Venecija otcepljuje nije smesna, nego glupa.

srpski geopolitikant

pre 11 godina

Jaka stvar i ako se ocepe. To samo naprzeni srpski mozgovi milosevicevom i kostunicinom propagandom, vide u tome nesto veliko. Pa i da se ocepe, oni ostaju tu gde jesu, samo ce na nekom papiru pisati da su se ocepili, i da su nezavisna drzava, sve poslovne i svake druge veze i dalje ostaju. Pa nece sutra Venecija zaratiti sa Italijom nakon ocepljenja. Cela tema se samo pumpa u srpskim medijima kao nesto veliko (nevesto pokusavajaci da natuknu da to ima nekakve veze sa Kosovom). Verujem da dobar deo naroda u Italiji i nema pojma da se taj referndum odigrava, niti bilo ko pokusava da spreci taj referendum.
Ali zanimljivo je kako ljudi u Srbiji pozdravljaju referendume za ocepljenje svugde u svetu, ali zato kada je trebalo albancima na Kosovu da se da referendum, onda nije moglo. Zato sto se rezultat tog referenduma, znao i pre raspisivanja s obzirom na etnicku strukturu Kosovo. Da je taj referendum raspisan, Kosovo bi se ocepilo bez ispaljenog metka. I to su odlicno znali oni, koji se sada zalazu za refendume sirom sveta.

Simon

pre 11 godina

@Vladimir Pula
Stanovnici Veneta jesu Italijani isto kao sto su Slovenci ili Makedonci bili Jugosloveni. Mnogi se, medjutim, osecaju drugacijima od stanovnika Italije. I jezik im se razlikuje od knjizevnog italijanskog. Razlozi za referndum nisu samo ekonomske prirode.

poznavalac

pre 11 godina

Nije da nisam zlurad kada se pomene bilo kakvo otcepljenje! Ali postoji u svemu tome stvarna opasnost od neogranicenih sukoba u Evropi. Samo bujanje nacionalsovinizama u svim drzavama i regijama Evrope verovatnocu izbijanja rata neumitno povecava. Ako takve snage zauzmu kljucne polozaje u porazbijanim drzavama (Ukrajina...) ta verovatnoca ce postati stvarnost i eto polja za razigravanje.

Petar

pre 11 godina

Plan je ustvari srušiti sve postojeće države Evrope da bi se stvorila jedna nova super država "Evropa". Krenuće i Bavarska, Južni Tirol, Katalonija, Škotska... u Evropi je planiran nastanak 70 novih država po ugledu na SAD (Vlada, 19. mart 2014 10:09)

Haha teorija zavere teorije zavere itd... Posle cepanja ovih država onda ce one da se pocepaju još jednom pa mozda još jednom kako bi se napravila superdrzava Svet! Koji si lik...

OvajHm

pre 11 godina

@MunzeLjux: Da li Vi stvarno mislite da nas je gledanje TV-a osposobilo da dajemo pravno mišljenje u ovakvim (ili bilo kojim drugim) slučajevima?! Osim toga, ne važe svi principi američkog pravosuđa u pravnim sistemima drugih zamalja, a još manje u međunarodnom pravu, a tretiranje presedana je odličan primer za to. Istina je da se američko pravosuđe u velikoj meri bazira na presedanima, no to je svojstvo anglo-saksonskog pravosuđa. Na suprot tome, u pravosuđu zasnovanom na rimskom pravu (kao što je, na primer, naše), smatra se da je svaki slučaj jedinstven i tako se i razmatra, a presedani nemaju nikakvu težinu. Međunarodno pravo je treći pojam. Ono se zasniva na međudržavnim sporazumima, a u onome što sporazumima nije pokriveno, na nekoj ustaljenoj "dobroj praksi". Tako svaka država za sebe procenjuje kakve će odnose imati s kim, pa, npr, priznavanje ili nepriznavanje neke države samo po sebi ne nosi nikakve međunarodne pravne posledice, no može uticati na odnose sa pojedinačnim državama (npr, mislim da je EU baš briga da li neko priznaje Tajvan ili ne, ali je u odnosima sa Kinom to već osetljivo pitanje).

njih su zbrisali sa lica zemlje

pre 11 godina

Srbi su opet bili prvi. Referendum u Srpskoj Kraini je po svim 'novim' merilima bio u skladu sa međunarodnim pravom, a zatim legalno uspostavljene institucije legitimne.. ali avaj

molder

pre 11 godina

U potpunosti podrzavam samostalnu Veneciju !!! Neka se obnovi ova srednjovekovna drzava i nek im vrate Istru,Dalmaciju i sta im sve pripada !

Sistem

pre 11 godina

@asteroid
Ne verujem da moze jedan covek 1000x da glasa sa istog racunara, ako si na to mislio. Sve zavisi kako su to napravili, mada ne verujem i da su to ozbiljno napravili. :-)

asteroid

pre 11 godina

online referendum? na kome jedan covek moze da glasa po hiljadu puta.budalastina. samo ne znam cemu se srbi na komentarima raduju, tome da ce tako moci da se otcepe i presevska dolina i sandzak?

alo

pre 11 godina

eto niko ne misli na tim nego svi gledaju sebe. kod nas je to uvek bilo i bice pa cak i sportisti koji se hvale da su patriote ci mse psroslave odjebu srbiju i nece da igraju za nacionalni tim. tak oej uvek bilo i bice mi smo jednotavno takav narod. evo skoro m iazkuca lik na vrata trazio vodu za pranej hodnika u zgradi zali se niko nije hteo vodu da mu da? pa sta vise reci?

MunzeLjux

pre 11 godina

Odrasli smo na americkim filmovima,a radnja svakog drugog se delimicno odvijala u sudnici.Pored zanimljivih zapleta,Amerika nam je prikazivala kako funkcionise pavosudni sistem u najdemokratskijoj zemlji na svetu.Ne retko su glumci,koji su imali uloge advokata pominjali neke stare primere iz sudske prakse,a koji se se sustinski i pravno poklapali sa njihovim slucajem.Sudija bi usvajo te dokaze i jasno nam pokazao da pravni presedani ne mogu biti ignorisani u buducim postupcima,osim ako nije doslo do promene ustava,na cije su se amandmane takodje redovno pozivali.Priznanje nezavisnosti Kosova je od samog pocetka bio primer krsenja medjunarodnog prava,pa ne cudi da danas mnogi potezu bas taj argument kao primer koji ce opravdati njihove separatisticke teznje.Evropa je naivno postupila u tom slucaju,sto bi rekli mladi u zargonu"ameri su ih navukli",a sada ima ogromnu stetu od te odluke koja dodatno destabilizuje,vec uzdrmanu zajednicu.

Vlada

pre 11 godina

Plan je ustvari srušiti sve postojeće države Evrope da bi se stvorila jedna nova super država "Evropa". Krenuće i Bavarska, Južni Tirol, Katalonija, Škotska... u Evropi je planiran nastanak 70 novih država po ugledu na SAD

zoran1965

pre 11 godina

Posle Krima otcepljuje se Venecija?
posle forsiranja vakih stvari se posle cudite sto su srbende paranoicne i ponasaju se , kako se ponasaju...
prvo i osnovno krim se dobrovoljno otcepio i pripojio matici: ko delovi cehoslovacke svojevremeno, i anslus austrije etc...

Sku

pre 11 godina

To majstori,idemo Venecija,Krim,Škotska,Kvebek,Katalonija i svi ostali,samo cepajte!!
(mrmot, 19. mart 2014 09:34) A sta mi srbi imamo od toga. glupane!?

Vladimir Pula

pre 11 godina

Glupost. Veneto naseljavaju Talijani, a ne neki drugi narod/etnička skupina. Venecija je je jedno, cijeli veneto nesto drugo. Pa daj referendum u skoro svakoj bogatijoj regiji u prakticki svakoj državi u Europi i dobar dio stanovnistva ce bit za autonomiju/odcjepljenje. Pa i Istra u Hr iako to veze s mozgom nema.
Pa dajte referendum u Vojvodini pa ćete vidjet da ce dobar postotak biti za napuštanje Srbije. Ljudi su sebični i nemaju solidarnosti sa siromašnijima od sebe, plus centralne vlasti kradu i ljudi to nece da trpe.

eh

pre 11 godina

Glupost. Veneto naseljavaju Talijani, a ne neki drugi narod/etnička skupina. Venecija je je jedno, cijeli veneto nesto drugo. Pa daj referendum u skoro svakoj bogatijoj regiji u prakticki svakoj državi u Europi i dobar dio stanovnistva ce bit za autonomiju/odcjepljenje. Pa i Istra u Hr iako to veze s mozgom nema.
Pa dajte referendum u Vojvodini pa ćete vidjet da ce dobar postotak biti za napuštanje Srbije. Ljudi su sebični i nemaju solidarnosti sa siromašnijima od sebe, plus centralne vlasti kradu i ljudi to nece da trpe.
(Vladimir Pula, 19. mart 2014 10:15)


Greškom sam ti dala plus. Mislim da grešiš, u Vojvodini neće većina ne želi otcepljenje. Sem toga, centralna Srbija nije siromašna, ima nešto što Vojvodina nema. A sem toga, živim u Vojvodini, jako je malo onih koji ne žele da žive u Srbiji, što su pokazali i rezultati poslednjih izbora.

Igraj mečko, igraj!

pre 11 godina

Od danas, u vašoj zemlji plesni spektakl!!! Ne propustite šansu koja se dešava jednom u životu!!! Jedna, jedina i neponovljiva!!!

bilo je vreme

pre 11 godina

Ovo i ne lici na raspad Ukrajine vec vise na raspad Slovenije od Jugoslavije.Inace je Venecija mnogo lep grad izuzetno skup ali lep :/

kancona

pre 11 godina

Nadam se da ce Venecija i Srbija imati dobru, pre svega trgovacku saradnju, da nece priznati Kosovo i da ce raditi na obnovi Dubrovacke Republike!

Pera pisar iz administrativnog odeljenja

pre 11 godina

Online referendum?!? Dajte link, bio sam par puta u Veneciji sigurno sam na biračkom spisku.
A ovi u Rimu će da puknu od muke kada se pošteno prebroje glasovi sa online referenduma, pa se Venecija otcepi. Ozbiljan referendum, nema šta.

kancona

pre 11 godina

Nadam se da ce Venecija i Srbija imati dobru, pre svega trgovacku saradnju, da nece priznati Kosovo i da ce raditi na obnovi Dubrovacke Republike!

molder

pre 11 godina

U potpunosti podrzavam samostalnu Veneciju !!! Neka se obnovi ova srednjovekovna drzava i nek im vrate Istru,Dalmaciju i sta im sve pripada !

bilo je vreme

pre 11 godina

Ovo i ne lici na raspad Ukrajine vec vise na raspad Slovenije od Jugoslavije.Inace je Venecija mnogo lep grad izuzetno skup ali lep :/

Vladimir Pula

pre 11 godina

Glupost. Veneto naseljavaju Talijani, a ne neki drugi narod/etnička skupina. Venecija je je jedno, cijeli veneto nesto drugo. Pa daj referendum u skoro svakoj bogatijoj regiji u prakticki svakoj državi u Europi i dobar dio stanovnistva ce bit za autonomiju/odcjepljenje. Pa i Istra u Hr iako to veze s mozgom nema.
Pa dajte referendum u Vojvodini pa ćete vidjet da ce dobar postotak biti za napuštanje Srbije. Ljudi su sebični i nemaju solidarnosti sa siromašnijima od sebe, plus centralne vlasti kradu i ljudi to nece da trpe.

eh

pre 11 godina

Glupost. Veneto naseljavaju Talijani, a ne neki drugi narod/etnička skupina. Venecija je je jedno, cijeli veneto nesto drugo. Pa daj referendum u skoro svakoj bogatijoj regiji u prakticki svakoj državi u Europi i dobar dio stanovnistva ce bit za autonomiju/odcjepljenje. Pa i Istra u Hr iako to veze s mozgom nema.
Pa dajte referendum u Vojvodini pa ćete vidjet da ce dobar postotak biti za napuštanje Srbije. Ljudi su sebični i nemaju solidarnosti sa siromašnijima od sebe, plus centralne vlasti kradu i ljudi to nece da trpe.
(Vladimir Pula, 19. mart 2014 10:15)


Greškom sam ti dala plus. Mislim da grešiš, u Vojvodini neće većina ne želi otcepljenje. Sem toga, centralna Srbija nije siromašna, ima nešto što Vojvodina nema. A sem toga, živim u Vojvodini, jako je malo onih koji ne žele da žive u Srbiji, što su pokazali i rezultati poslednjih izbora.

Pera pisar iz administrativnog odeljenja

pre 11 godina

Online referendum?!? Dajte link, bio sam par puta u Veneciji sigurno sam na biračkom spisku.
A ovi u Rimu će da puknu od muke kada se pošteno prebroje glasovi sa online referenduma, pa se Venecija otcepi. Ozbiljan referendum, nema šta.

Igraj mečko, igraj!

pre 11 godina

Od danas, u vašoj zemlji plesni spektakl!!! Ne propustite šansu koja se dešava jednom u životu!!! Jedna, jedina i neponovljiva!!!

Vlada

pre 11 godina

Plan je ustvari srušiti sve postojeće države Evrope da bi se stvorila jedna nova super država "Evropa". Krenuće i Bavarska, Južni Tirol, Katalonija, Škotska... u Evropi je planiran nastanak 70 novih država po ugledu na SAD

njih su zbrisali sa lica zemlje

pre 11 godina

Srbi su opet bili prvi. Referendum u Srpskoj Kraini je po svim 'novim' merilima bio u skladu sa međunarodnim pravom, a zatim legalno uspostavljene institucije legitimne.. ali avaj

Sku

pre 11 godina

To majstori,idemo Venecija,Krim,Škotska,Kvebek,Katalonija i svi ostali,samo cepajte!!
(mrmot, 19. mart 2014 09:34) A sta mi srbi imamo od toga. glupane!?

MunzeLjux

pre 11 godina

Odrasli smo na americkim filmovima,a radnja svakog drugog se delimicno odvijala u sudnici.Pored zanimljivih zapleta,Amerika nam je prikazivala kako funkcionise pavosudni sistem u najdemokratskijoj zemlji na svetu.Ne retko su glumci,koji su imali uloge advokata pominjali neke stare primere iz sudske prakse,a koji se se sustinski i pravno poklapali sa njihovim slucajem.Sudija bi usvajo te dokaze i jasno nam pokazao da pravni presedani ne mogu biti ignorisani u buducim postupcima,osim ako nije doslo do promene ustava,na cije su se amandmane takodje redovno pozivali.Priznanje nezavisnosti Kosova je od samog pocetka bio primer krsenja medjunarodnog prava,pa ne cudi da danas mnogi potezu bas taj argument kao primer koji ce opravdati njihove separatisticke teznje.Evropa je naivno postupila u tom slucaju,sto bi rekli mladi u zargonu"ameri su ih navukli",a sada ima ogromnu stetu od te odluke koja dodatno destabilizuje,vec uzdrmanu zajednicu.

zoran1965

pre 11 godina

Posle Krima otcepljuje se Venecija?
posle forsiranja vakih stvari se posle cudite sto su srbende paranoicne i ponasaju se , kako se ponasaju...
prvo i osnovno krim se dobrovoljno otcepio i pripojio matici: ko delovi cehoslovacke svojevremeno, i anslus austrije etc...

Sistem

pre 11 godina

@asteroid
Ne verujem da moze jedan covek 1000x da glasa sa istog racunara, ako si na to mislio. Sve zavisi kako su to napravili, mada ne verujem i da su to ozbiljno napravili. :-)

asteroid

pre 11 godina

online referendum? na kome jedan covek moze da glasa po hiljadu puta.budalastina. samo ne znam cemu se srbi na komentarima raduju, tome da ce tako moci da se otcepe i presevska dolina i sandzak?

Jelena

pre 11 godina

Uz ovakva sredstva informisanja, nije ni cudo sto Srbi nista ne znaju o svetu koji ih okruzuje. Gutaju svaku glupost koja im se servira.Vest da se Venecija otcepljuje nije smesna, nego glupa.

Simon

pre 11 godina

@Vladimir Pula
Stanovnici Veneta jesu Italijani isto kao sto su Slovenci ili Makedonci bili Jugosloveni. Mnogi se, medjutim, osecaju drugacijima od stanovnika Italije. I jezik im se razlikuje od knjizevnog italijanskog. Razlozi za referndum nisu samo ekonomske prirode.

srpski geopolitikant

pre 11 godina

Jaka stvar i ako se ocepe. To samo naprzeni srpski mozgovi milosevicevom i kostunicinom propagandom, vide u tome nesto veliko. Pa i da se ocepe, oni ostaju tu gde jesu, samo ce na nekom papiru pisati da su se ocepili, i da su nezavisna drzava, sve poslovne i svake druge veze i dalje ostaju. Pa nece sutra Venecija zaratiti sa Italijom nakon ocepljenja. Cela tema se samo pumpa u srpskim medijima kao nesto veliko (nevesto pokusavajaci da natuknu da to ima nekakve veze sa Kosovom). Verujem da dobar deo naroda u Italiji i nema pojma da se taj referndum odigrava, niti bilo ko pokusava da spreci taj referendum.
Ali zanimljivo je kako ljudi u Srbiji pozdravljaju referendume za ocepljenje svugde u svetu, ali zato kada je trebalo albancima na Kosovu da se da referendum, onda nije moglo. Zato sto se rezultat tog referenduma, znao i pre raspisivanja s obzirom na etnicku strukturu Kosovo. Da je taj referendum raspisan, Kosovo bi se ocepilo bez ispaljenog metka. I to su odlicno znali oni, koji se sada zalazu za refendume sirom sveta.

poznavalac

pre 11 godina

Nije da nisam zlurad kada se pomene bilo kakvo otcepljenje! Ali postoji u svemu tome stvarna opasnost od neogranicenih sukoba u Evropi. Samo bujanje nacionalsovinizama u svim drzavama i regijama Evrope verovatnocu izbijanja rata neumitno povecava. Ako takve snage zauzmu kljucne polozaje u porazbijanim drzavama (Ukrajina...) ta verovatnoca ce postati stvarnost i eto polja za razigravanje.

Petar

pre 11 godina

Plan je ustvari srušiti sve postojeće države Evrope da bi se stvorila jedna nova super država "Evropa". Krenuće i Bavarska, Južni Tirol, Katalonija, Škotska... u Evropi je planiran nastanak 70 novih država po ugledu na SAD (Vlada, 19. mart 2014 10:09)

Haha teorija zavere teorije zavere itd... Posle cepanja ovih država onda ce one da se pocepaju još jednom pa mozda još jednom kako bi se napravila superdrzava Svet! Koji si lik...

alo

pre 11 godina

eto niko ne misli na tim nego svi gledaju sebe. kod nas je to uvek bilo i bice pa cak i sportisti koji se hvale da su patriote ci mse psroslave odjebu srbiju i nece da igraju za nacionalni tim. tak oej uvek bilo i bice mi smo jednotavno takav narod. evo skoro m iazkuca lik na vrata trazio vodu za pranej hodnika u zgradi zali se niko nije hteo vodu da mu da? pa sta vise reci?

StoMeCenzurisete

pre 11 godina

Bogati sever????! Samo na papiru. Italija ukljucujuci sever, pa i Venecija, su velikim ekonomskim problemima. Venecija i okruzenja se raspadaju, prljavstina i nemar svuda a firme propadaju....

beogradski pasaluk

pre 11 godina

Nama,kad malo bolje razmislim taj trend odcepljenja pojedinih regija pojedinih zemalja ide "na ruku"!Mislim da I mi treba da krenemo tim putem i privedemo kraju ovo mrcvarenje sa Srbijom I postanemo neka vrsta unije regija! Nema tu nista lose,time gubimo samo jedinstvenu UDBU,koja nam jos uvek ovde kroji kapu sa nizerazrednim krojacima!A sve ostalo dobijamo...

Deda Ludi Milojko

pre 11 godina

Moze Svako selo da se odcepi, Ali Pitanje je dali ce Uopste Bilo ko da Prizna te Nove Drzave. 99,9 % Niko na ovom Svetu to Nece da Uradi.

OvajHm

pre 11 godina

@MunzeLjux: Da li Vi stvarno mislite da nas je gledanje TV-a osposobilo da dajemo pravno mišljenje u ovakvim (ili bilo kojim drugim) slučajevima?! Osim toga, ne važe svi principi američkog pravosuđa u pravnim sistemima drugih zamalja, a još manje u međunarodnom pravu, a tretiranje presedana je odličan primer za to. Istina je da se američko pravosuđe u velikoj meri bazira na presedanima, no to je svojstvo anglo-saksonskog pravosuđa. Na suprot tome, u pravosuđu zasnovanom na rimskom pravu (kao što je, na primer, naše), smatra se da je svaki slučaj jedinstven i tako se i razmatra, a presedani nemaju nikakvu težinu. Međunarodno pravo je treći pojam. Ono se zasniva na međudržavnim sporazumima, a u onome što sporazumima nije pokriveno, na nekoj ustaljenoj "dobroj praksi". Tako svaka država za sebe procenjuje kakve će odnose imati s kim, pa, npr, priznavanje ili nepriznavanje neke države samo po sebi ne nosi nikakve međunarodne pravne posledice, no može uticati na odnose sa pojedinačnim državama (npr, mislim da je EU baš briga da li neko priznaje Tajvan ili ne, ali je u odnosima sa Kinom to već osetljivo pitanje).

Granota

pre 11 godina

EU je jasno i glasno rekla: koja se god regija osamostali, automatski ostaje van EU. Znači, gori položaj u pogledu robno-trgovinske razmene i od Srbije. Bar na 5-10 godina dok ponovo ne udju. I ništa od upotrebe eura. Pa, ko voli nek izvoli.

Kuler

pre 11 godina

Slazem se da je, na prvi pogled, ovo "onlajn otcepljenje" Veneta vise trubadursko-venecijanska manifestacija i da je niko, zasad bar, nece uzeti za ozbiljno a kamoli priznati. Ali, ispod povrsine kad se zagrebe, samo pominjanje referenduma u Venetu, uz ozbiljan referendum u Skotskoj (koji verovatno nece uspeti zbog pritiska Londona) i dogadjaji na Krimu govore kao da je lavina secesionistickih pokreta posle Kosova krenula i zato ovaj Venecijanski referendum i nije toliko beznacajan.

Jelena

pre 11 godina

StoMeCenzurisete - pre nego sto nesto napises, proguglaj, bar to nije tesko. I pored krize, Italija je druga industrijska sila Evrope, pa ti sad vidi gde je trulo i sta se raspada...bolje bi ti bilo da se sam cenzurises.

asteroid

pre 11 godina

online referendum? na kome jedan covek moze da glasa po hiljadu puta.budalastina. samo ne znam cemu se srbi na komentarima raduju, tome da ce tako moci da se otcepe i presevska dolina i sandzak?

Vladimir Pula

pre 11 godina

Glupost. Veneto naseljavaju Talijani, a ne neki drugi narod/etnička skupina. Venecija je je jedno, cijeli veneto nesto drugo. Pa daj referendum u skoro svakoj bogatijoj regiji u prakticki svakoj državi u Europi i dobar dio stanovnistva ce bit za autonomiju/odcjepljenje. Pa i Istra u Hr iako to veze s mozgom nema.
Pa dajte referendum u Vojvodini pa ćete vidjet da ce dobar postotak biti za napuštanje Srbije. Ljudi su sebični i nemaju solidarnosti sa siromašnijima od sebe, plus centralne vlasti kradu i ljudi to nece da trpe.

Sku

pre 11 godina

To majstori,idemo Venecija,Krim,Škotska,Kvebek,Katalonija i svi ostali,samo cepajte!!
(mrmot, 19. mart 2014 09:34) A sta mi srbi imamo od toga. glupane!?

molder

pre 11 godina

U potpunosti podrzavam samostalnu Veneciju !!! Neka se obnovi ova srednjovekovna drzava i nek im vrate Istru,Dalmaciju i sta im sve pripada !

kancona

pre 11 godina

Nadam se da ce Venecija i Srbija imati dobru, pre svega trgovacku saradnju, da nece priznati Kosovo i da ce raditi na obnovi Dubrovacke Republike!

eh

pre 11 godina

Glupost. Veneto naseljavaju Talijani, a ne neki drugi narod/etnička skupina. Venecija je je jedno, cijeli veneto nesto drugo. Pa daj referendum u skoro svakoj bogatijoj regiji u prakticki svakoj državi u Europi i dobar dio stanovnistva ce bit za autonomiju/odcjepljenje. Pa i Istra u Hr iako to veze s mozgom nema.
Pa dajte referendum u Vojvodini pa ćete vidjet da ce dobar postotak biti za napuštanje Srbije. Ljudi su sebični i nemaju solidarnosti sa siromašnijima od sebe, plus centralne vlasti kradu i ljudi to nece da trpe.
(Vladimir Pula, 19. mart 2014 10:15)


Greškom sam ti dala plus. Mislim da grešiš, u Vojvodini neće većina ne želi otcepljenje. Sem toga, centralna Srbija nije siromašna, ima nešto što Vojvodina nema. A sem toga, živim u Vojvodini, jako je malo onih koji ne žele da žive u Srbiji, što su pokazali i rezultati poslednjih izbora.

Pera pisar iz administrativnog odeljenja

pre 11 godina

Online referendum?!? Dajte link, bio sam par puta u Veneciji sigurno sam na biračkom spisku.
A ovi u Rimu će da puknu od muke kada se pošteno prebroje glasovi sa online referenduma, pa se Venecija otcepi. Ozbiljan referendum, nema šta.

Vlada

pre 11 godina

Plan je ustvari srušiti sve postojeće države Evrope da bi se stvorila jedna nova super država "Evropa". Krenuće i Bavarska, Južni Tirol, Katalonija, Škotska... u Evropi je planiran nastanak 70 novih država po ugledu na SAD

njih su zbrisali sa lica zemlje

pre 11 godina

Srbi su opet bili prvi. Referendum u Srpskoj Kraini je po svim 'novim' merilima bio u skladu sa međunarodnim pravom, a zatim legalno uspostavljene institucije legitimne.. ali avaj

srpski geopolitikant

pre 11 godina

Jaka stvar i ako se ocepe. To samo naprzeni srpski mozgovi milosevicevom i kostunicinom propagandom, vide u tome nesto veliko. Pa i da se ocepe, oni ostaju tu gde jesu, samo ce na nekom papiru pisati da su se ocepili, i da su nezavisna drzava, sve poslovne i svake druge veze i dalje ostaju. Pa nece sutra Venecija zaratiti sa Italijom nakon ocepljenja. Cela tema se samo pumpa u srpskim medijima kao nesto veliko (nevesto pokusavajaci da natuknu da to ima nekakve veze sa Kosovom). Verujem da dobar deo naroda u Italiji i nema pojma da se taj referndum odigrava, niti bilo ko pokusava da spreci taj referendum.
Ali zanimljivo je kako ljudi u Srbiji pozdravljaju referendume za ocepljenje svugde u svetu, ali zato kada je trebalo albancima na Kosovu da se da referendum, onda nije moglo. Zato sto se rezultat tog referenduma, znao i pre raspisivanja s obzirom na etnicku strukturu Kosovo. Da je taj referendum raspisan, Kosovo bi se ocepilo bez ispaljenog metka. I to su odlicno znali oni, koji se sada zalazu za refendume sirom sveta.

zoran1965

pre 11 godina

Posle Krima otcepljuje se Venecija?
posle forsiranja vakih stvari se posle cudite sto su srbende paranoicne i ponasaju se , kako se ponasaju...
prvo i osnovno krim se dobrovoljno otcepio i pripojio matici: ko delovi cehoslovacke svojevremeno, i anslus austrije etc...

Granota

pre 11 godina

EU je jasno i glasno rekla: koja se god regija osamostali, automatski ostaje van EU. Znači, gori položaj u pogledu robno-trgovinske razmene i od Srbije. Bar na 5-10 godina dok ponovo ne udju. I ništa od upotrebe eura. Pa, ko voli nek izvoli.

alo

pre 11 godina

eto niko ne misli na tim nego svi gledaju sebe. kod nas je to uvek bilo i bice pa cak i sportisti koji se hvale da su patriote ci mse psroslave odjebu srbiju i nece da igraju za nacionalni tim. tak oej uvek bilo i bice mi smo jednotavno takav narod. evo skoro m iazkuca lik na vrata trazio vodu za pranej hodnika u zgradi zali se niko nije hteo vodu da mu da? pa sta vise reci?

Jelena

pre 11 godina

Uz ovakva sredstva informisanja, nije ni cudo sto Srbi nista ne znaju o svetu koji ih okruzuje. Gutaju svaku glupost koja im se servira.Vest da se Venecija otcepljuje nije smesna, nego glupa.

MunzeLjux

pre 11 godina

Odrasli smo na americkim filmovima,a radnja svakog drugog se delimicno odvijala u sudnici.Pored zanimljivih zapleta,Amerika nam je prikazivala kako funkcionise pavosudni sistem u najdemokratskijoj zemlji na svetu.Ne retko su glumci,koji su imali uloge advokata pominjali neke stare primere iz sudske prakse,a koji se se sustinski i pravno poklapali sa njihovim slucajem.Sudija bi usvajo te dokaze i jasno nam pokazao da pravni presedani ne mogu biti ignorisani u buducim postupcima,osim ako nije doslo do promene ustava,na cije su se amandmane takodje redovno pozivali.Priznanje nezavisnosti Kosova je od samog pocetka bio primer krsenja medjunarodnog prava,pa ne cudi da danas mnogi potezu bas taj argument kao primer koji ce opravdati njihove separatisticke teznje.Evropa je naivno postupila u tom slucaju,sto bi rekli mladi u zargonu"ameri su ih navukli",a sada ima ogromnu stetu od te odluke koja dodatno destabilizuje,vec uzdrmanu zajednicu.

Simon

pre 11 godina

@Vladimir Pula
Stanovnici Veneta jesu Italijani isto kao sto su Slovenci ili Makedonci bili Jugosloveni. Mnogi se, medjutim, osecaju drugacijima od stanovnika Italije. I jezik im se razlikuje od knjizevnog italijanskog. Razlozi za referndum nisu samo ekonomske prirode.

bilo je vreme

pre 11 godina

Ovo i ne lici na raspad Ukrajine vec vise na raspad Slovenije od Jugoslavije.Inace je Venecija mnogo lep grad izuzetno skup ali lep :/

Igraj mečko, igraj!

pre 11 godina

Od danas, u vašoj zemlji plesni spektakl!!! Ne propustite šansu koja se dešava jednom u životu!!! Jedna, jedina i neponovljiva!!!

Petar

pre 11 godina

Plan je ustvari srušiti sve postojeće države Evrope da bi se stvorila jedna nova super država "Evropa". Krenuće i Bavarska, Južni Tirol, Katalonija, Škotska... u Evropi je planiran nastanak 70 novih država po ugledu na SAD (Vlada, 19. mart 2014 10:09)

Haha teorija zavere teorije zavere itd... Posle cepanja ovih država onda ce one da se pocepaju još jednom pa mozda još jednom kako bi se napravila superdrzava Svet! Koji si lik...

poznavalac

pre 11 godina

Nije da nisam zlurad kada se pomene bilo kakvo otcepljenje! Ali postoji u svemu tome stvarna opasnost od neogranicenih sukoba u Evropi. Samo bujanje nacionalsovinizama u svim drzavama i regijama Evrope verovatnocu izbijanja rata neumitno povecava. Ako takve snage zauzmu kljucne polozaje u porazbijanim drzavama (Ukrajina...) ta verovatnoca ce postati stvarnost i eto polja za razigravanje.

Deda Ludi Milojko

pre 11 godina

Moze Svako selo da se odcepi, Ali Pitanje je dali ce Uopste Bilo ko da Prizna te Nove Drzave. 99,9 % Niko na ovom Svetu to Nece da Uradi.

StoMeCenzurisete

pre 11 godina

Bogati sever????! Samo na papiru. Italija ukljucujuci sever, pa i Venecija, su velikim ekonomskim problemima. Venecija i okruzenja se raspadaju, prljavstina i nemar svuda a firme propadaju....

beogradski pasaluk

pre 11 godina

Nama,kad malo bolje razmislim taj trend odcepljenja pojedinih regija pojedinih zemalja ide "na ruku"!Mislim da I mi treba da krenemo tim putem i privedemo kraju ovo mrcvarenje sa Srbijom I postanemo neka vrsta unije regija! Nema tu nista lose,time gubimo samo jedinstvenu UDBU,koja nam jos uvek ovde kroji kapu sa nizerazrednim krojacima!A sve ostalo dobijamo...

Sistem

pre 11 godina

@asteroid
Ne verujem da moze jedan covek 1000x da glasa sa istog racunara, ako si na to mislio. Sve zavisi kako su to napravili, mada ne verujem i da su to ozbiljno napravili. :-)

OvajHm

pre 11 godina

@MunzeLjux: Da li Vi stvarno mislite da nas je gledanje TV-a osposobilo da dajemo pravno mišljenje u ovakvim (ili bilo kojim drugim) slučajevima?! Osim toga, ne važe svi principi američkog pravosuđa u pravnim sistemima drugih zamalja, a još manje u međunarodnom pravu, a tretiranje presedana je odličan primer za to. Istina je da se američko pravosuđe u velikoj meri bazira na presedanima, no to je svojstvo anglo-saksonskog pravosuđa. Na suprot tome, u pravosuđu zasnovanom na rimskom pravu (kao što je, na primer, naše), smatra se da je svaki slučaj jedinstven i tako se i razmatra, a presedani nemaju nikakvu težinu. Međunarodno pravo je treći pojam. Ono se zasniva na međudržavnim sporazumima, a u onome što sporazumima nije pokriveno, na nekoj ustaljenoj "dobroj praksi". Tako svaka država za sebe procenjuje kakve će odnose imati s kim, pa, npr, priznavanje ili nepriznavanje neke države samo po sebi ne nosi nikakve međunarodne pravne posledice, no može uticati na odnose sa pojedinačnim državama (npr, mislim da je EU baš briga da li neko priznaje Tajvan ili ne, ali je u odnosima sa Kinom to već osetljivo pitanje).

Kuler

pre 11 godina

Slazem se da je, na prvi pogled, ovo "onlajn otcepljenje" Veneta vise trubadursko-venecijanska manifestacija i da je niko, zasad bar, nece uzeti za ozbiljno a kamoli priznati. Ali, ispod povrsine kad se zagrebe, samo pominjanje referenduma u Venetu, uz ozbiljan referendum u Skotskoj (koji verovatno nece uspeti zbog pritiska Londona) i dogadjaji na Krimu govore kao da je lavina secesionistickih pokreta posle Kosova krenula i zato ovaj Venecijanski referendum i nije toliko beznacajan.

Jelena

pre 11 godina

StoMeCenzurisete - pre nego sto nesto napises, proguglaj, bar to nije tesko. I pored krize, Italija je druga industrijska sila Evrope, pa ti sad vidi gde je trulo i sta se raspada...bolje bi ti bilo da se sam cenzurises.