Nedelja, 05.01.2014.

10:26

U Beogradu niču prvi ritejl parkovi

Polovinom godine biće otvoren maloprodajni park na Novosadskom putu u Zemunu, dok će 2015. sličan objekat nići na Zvezdari, pišu "Novosti".

Izvor: B92

U Beogradu nièu prvi ritejl parkovi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Vld

pre 11 godina

Ja pomislio da se pravi neki "ritejl" park za neku proizvodnju, makar i IT, ak one može ništa ozbiljnije. Kad, ono, opet tržni centar. A sa čim će ljudi da kupuju u tom centru, ako nema proizvodnje, odnosno stvaranja nove vrednosti, odnosno stvaranje novca?

Babin_zub

pre 11 godina

"Vrednost radova je 22,5 miliona evra, a Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) je za ovaj projekat odborila kredit od 13,5 miliona evra."

Bog te mazo, pa mi uzimamo kredite za trzne centre... I posle se cudimo zasto smo tu gde jesmo. Ustinite me da se probudim.

Milan

pre 11 godina

E ja ću prvi da stanem ispred tog ritejl parka(mada ne kapiram razliku između njega i Ušća npr...kakvi zasebni ulazi??)i da prodajem na štriku za veš salame iz Mađarske,makedonski rezani duvan i novopazarski džins..dok me ne uhapse, ali ja znam da će me moj dobri narod zapamtiti moju žrtvu za njega!

UK

pre 11 godina

A sad vi meni recite zasto u beogradskom mark i spenseru tri benkice na snizenju kostaju 2700 dinara a u Londonu te iste 15?? Dakle u zemlji koja ima daleko veci standard od nase sve je ili iste cene ili jeftinije, e sta ce meni onda silni trzni centri kad nas krade ko stigne i de stigne. Sto ne kazete isto tako da je srbija pod finansijskim restrikcijama, sto ne kazete zasto nesto kosta vis nego u urdjenim zemljama? Ma dabogda svi otisli na zapad pa da nema vise ni ko da glasa!

Zoran

pre 11 godina

(draganbg, 5. januar 2014 21:02), narod ima para jer mu gastarbajteri daju. Niej nesto, ali ima, plus stye pomodarci, trpecete za hleb da se obucete sa markama. U sustini Zapad obrce svoje pare. Evo ja sam kupio za 25.000 evra kola u Srbiji da se vozim kad dodjem iz Amerike na 2, 3 meseca. Nova. Osim toga to se sve otvara da se pozicioniraju, plus, ono najvaznije, da vas naviknu na njihove vrednosti(makar izgubili od vas za 10 godina, okrpice se od drugih), a to je: RADI I TROSI. Ja ovde radim, ali i pored ogromnih para koje mi ostaju pored Obame necemo da trosimo ni dolar na nesto ozbilnije. A vama neka je bog na pomoci.

Ivan Il

pre 11 godina

Jedan ste propustili a sami ste o tome pisali ;) Mislim da je vec skoro zavrsen...
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=06&dd=10&nav_id=721686

draganbg

pre 11 godina

Samo trzni centri nicu, narod nema para da kupuje, a trzni centri puni.. Umesto da se izlazi po gradu, kafici prazni, sad se ide i na kafu u trzni centar, ali proci ce i taj trend. Nego kad ce neka fabrika da se otvori, nesto da proizvodimo!?

Milica Matić

pre 11 godina

Razumem ja da je to moderno, praktično ... bla, bla, ali se pitam koliko običnih radnji svakodnevno propada zbog tih raznoraznih molova, ritejl parkova i sličnih novotarija? I ne samo to, šta će biti sa svim tim prostorom (radnjama) u kojima smo nekada kupovali? To je silan poslovni prostor i ja koliko vidim, to sada propada. Propada novac, investicije, neko je to platio. Priča se o radnim mestima u ovakvim novim centrima, a sta je sa gubljenjem radnih mesta tamo gde vise niko ne ide da kupuje? Nema para da opstanu i jedni i drugi.

********

pre 11 godina

Mislite Trzni centar ,parkovi služe za šetnju ljuljaklama za decu sa setalistem ...Ovo je samo jos jedna glupost u nizu gde ljudi troše pare .....

Goran

pre 11 godina

Momci prolazim vrlo često novosadskim putem. nalazi se kod Metroa iza OMV pumpe. Poceo je da se gradi mnogo pre zadnjih izbora tako da je u redu da prestanete da lupate gluposti i da spominjete radikale. Nije sve politika niti mržnja u Srbina...

Kociz

pre 11 godina

@lee
Investitor ima pravo da objekat nazove kako hoce. Lovu ulaze izraelska firma, a ti ocekujes cirilicno ime - Opanak i proja, ljubav moja!

konfuzije

pre 11 godina

Dragane obnova i razvoj ,cemu ovi fondovi sluze (na papiru) se nikako ne postize otvaranjem marketa gde se prodaju uvozne stvari (jer domacih ni nema) vec upravo kreditiranjem onih oblasti u kojima se stvara nova vrednost koja je olicena u domace proizvedenim robama i uslugama koje se prodaju na domacim i stranim trzistima.

tercijarni sektor (trgovina) u uslovima nejednakog otvorenog trzista ne moze da bude pokretac razvoja i ne znam cemu sluzi investiranje u njega.

osim da oni koji kredite daju osiguraju i glavnicu i kamatu i svoju dalju zaradu i sopstveni a ne nas razvoj

Srbin

pre 11 godina

Trziste je slobodno i nek otvara ko sta hoce,i sta proceni da treba.Ko je pametan i uvidi gde je najveca razlika izmedju ponude i potraznje najbolje ce proci.Svaki privredni subjekat je plus za ekonomiju a velike firme znaju gde sta otvaraju jer studiozno proucavaju trziste,zato obicni laici ne treba da trpaju nos de mu nije mesto.

goxi

pre 11 godina

Ja zivim na 20m od aviv parka u Pancevu mogu reci da je dobra stvar sve na jednom mestu za decu i odrasle lepa setnja da se ubije par sati.Mana mu je sto u svim radnjama nema velokih brojeva odece i sto par dana stajanja u rafovima padaju cene do 40%.znam da je zatvorio pola lokala po centru.

Ljuba

pre 11 godina

Kao i uvek se bas iznenadim kako nas svet komentarise desavanja kod kuce.
Cudni smo da ne verujes!
Nije nista strasno da se grade trzni centri sirom Srbije (i opranim parama ako hocete! Sve prljavo kad tad bude oprano, svidjalo se to nekom ili ne!)
bice posla za nezaposlene i za one koji su preduzimljivi i startuju sa necim svojim... jedan komentar mi se dopao... covek lepo kaze mocicemo sa porodicom da idemo u pazar sve na jednom mestu, deca u igralistu i potom rucak pa kuci! Sad ce neko reci nemamo mi para za to... nije tacno! Probajte i videce te :o)
Tacno je da su nekada postojale robne kuce sa prodajnom fillozofijom "od igle do lokomotive", al takav format je prevazidjen jos pre 30tak godine... trzni centri su naslednici.
Samo napred bez straha, sto se manje budemo plasili novitete bicemo uspesniji i brze i bezbolnije cemo stizati ka cilju!

MM

pre 11 godina

@Neksiko
Ne preziru se molovi i ne postavlja se pitanje ko ce da kupuje u istim, bar ne kao osnovno. Sustinsko pitanje i prezir vecine komentatora je upucen prema situaciji koju nam je kreirala vlast i inovlast a koja se sastoji u tome da se izvlaci i poslednji dinar od naroda potrosnjom robe koja se uvozi umesto da se novac ulaze u proizvodnju. Doduse, uvek postoji mali broj ljudi kojih se ne tice opsta situacija, koji imaju i kojima novi mol, po mogucstvu u komsiluku, dobro dodje.....

Igor

pre 11 godina

Sta dramite, ko god gradi gradi o svom trosku ako mu investicija propadne super radujte se onda pretpostavljam, inace ako vam se tamo ne kupuje i nemate pare ko vas tera da trosite?

Vladica

pre 11 godina

a da napisete da aviv pored rente uzima i prpcenat od pazara?
da ne pricam da je sramota da kredit za obnovu i razvoj ide u ритејл centar, umesto u neku proizvodnju

nekoizmase

pre 11 godina

je l ima nesto da valja ovom nasem narodu ili su to samo ovi sto komentarisu? Kakva god da je vest odma krenu nekakvi negativni stavovi.

Ovakvi parkovi su cesta pojava na zapadu a razlog su nize cene jer zakup lokala i kvadrat zemljista u urbanom delu grada je znatno skuplji. Ako vam se ne svidja nemojte da kupujete, tj. kupujte po duplo vecim cenama po Knez Mihailovoj i Cumicevom, ko vam brani.
Evo vam i primer, identicne ecco cipele u Delta City-u 90eur, u Nemackoj 70eur. Nemci sve cesce kupuju cak i obucu online. Porucis 3 razlicita para, zadrzis jedan, ostalo vratis postom nazad i cene transporta ukljucena u cenu. Amazon planira isporuku bespilotnim letelicama a ovi nasi se protive trznim centrima.

Iskreno me zanima koliko ce ovo uticati na snizavanje cena jer do sada sam se oblacio iskljucivo u periodicnim turama po trznim centrima u Nemackoj i cene su bile neporedbene sa cenama u Srbiji.

Dragan

pre 11 godina

Sad mi je jasno kakvi se projekti kreditiraju. Oni kojima se prave rafovi gde ce da se prodaje njihova roba ...
(Konfuzije, 5. januar 2014 12:31)

Samo njihova?! Nisi u pravu! Svako, ukljucujuci i tebe ima pravo da konkurise za iznajmljivanje lokala u ovakvim centrima i ako je spreman da plati cenu koju vlasnik centra trazi da u njemu prodaje svoju robu ili usluge. U svakom trznom centru u zemlji postoje i nasi i strani lokali. Od nasih tu su recimo Lili parfimerija, Home market, Delta Sport, Djak, Comtrade, WinWin, supermarketi u kojima je najmanje oko 50% nasih proizvoda, ... Dakle, iznajmi lokal i ako hoces u njemu prodaj samo robu proizvedenu u Srbiji (opanke, BiP pivo, televizore EI Nis, odela Kluz, IMR traktore, gusle, drombulje i obogati se).

MM

pre 11 godina

@Neksiko
Ne preziru se molovi i ne postavlja se pitanje ko ce da kupuje u istim, bar ne kao osnovno. Sustinsko pitanje i prezir vecine komentatora je upucen prema situaciji koju nam je kreirala vlast i inovlast a koja se sastoji u tome da se izvlaci i poslednji dinar od naroda potrosnjom robe koja se uvozi umesto da se novac ulaze u proizvodnju. Doduse, uvek postoji mali broj ljudi kojih se ne tice opsta situacija, koji imaju i kojima novi mol, po mogucstvu u komsiluku, dobro dodje.....

garavi

pre 11 godina

90 tih radikali tj sad kao SNS otvarali su trafike na svakom cosku, da su tad mogli i na DRVO bi postavili trafiku. sad su se i oni kurtalizovali pa otvaraju trzne centre. ako vidis prazan plac a ti napravi trzni centar. stvarno nemam snage za te ljude. ljudi su zaslepljeni ali mi nije jasno cime? cime su to zasluzili SNS? aj nek neko objasni! da mozda nisu vece patriote od mene a? sta su bre uradili? nista. napredak 0.

Ivan

pre 11 godina

Uzas. Jedini razlog uspeha ovih odvratnih trznih centara je kriminalno tretiranje posiljaka kupljenih online u inostranstvu. Da zivim u normalnoj zemlji nikada u prodavnici ne bih kupio nista osim hrane.

Stole

pre 11 godina

хахахха "ритејл парк" ... па јес, тржни центри и шопинг молови су превазиђени, време је за нешто потпуно ново ...

Jovana

pre 11 godina

@zmau koncept nije da ti odes u retail par na kafancenje ili kafenisanje, vec sve na jednom mestu za porodicu. Znaci odes kupis sta ti treba za sebe i kucu, a usput rucas popijes kafu, deca ti se poigraju u igraonici, a malo se i zabavis.

GT40

pre 11 godina

Neko reče da će nas 2060. godine biti isto onoliko koliko nas je bio 1927.godine. I hoće. U članku, koji obiluje dobrim vestima i planovima iz ekonomije i preduzetništva, kakav je ovaj, pokušajte da nabrojite strane reči, kojih je skoro više nego onih na srpskom jeziku. Narod gubi svoj obraz i ime prvo kroz potiskivanje kulture i jezika, mada tako ne izgleda na prvi pogled. Možemo li bez šoping mola, ritejla,diskonta? Možda ne možemo, ali nadjimo našu reč za to. Nemojmo koristiti u svakodnevnom govoru jedva 200 reči, pojačanih sa onim super vau, jes, giv mi fajv i sl. Odgovornost za održanje nacionalnog identiteta je ogromna baš u ovom trenutku kada se pregovorima približavamo globalnoj svetskoj sceni. Neke se reči ne mogu uvek prevesti, ne treba ići ni u pravcu hrvatskog smehotresnog insistitanja na novo-hrvaštini, ali ni u ovu krajnost u koju mi klizimo ubrzano.

alo

pre 11 godina

super sve je to lepo ali..
zasto su ugasene robne kuce? tam oje covek mogao da kupi sve od eksera i srafova do regala i televizora. po ugledu na svet pocel iste da otvartae shoping molove ali oni nisu zatvorili robne kuce. kod nas u tim shoping centrima se prodaje samo tehnika i garderoba. a o lokacijama da ne govorim.
zivim u delu rakovice koji ima jednu i kako kazu slovima samo JEDNU prodavnicu a preko 35.000 stanovnika. naravno ne racunam na one prcvarnice sto su privatnici otvorili od 10 kvadrata radnja gde pokusavaj uda prodaju sve i svasta pa im mleko i suhomesnato stoji u nekakvim korpama van frizidera. jos kad stave korpu napolju ispred vrata leti i stave akcija a unutra salame i kobasice. a pred svake izbore dolaze delegacije skoro svih stranka i obecavaju kule i gradove i naravno od svega toga nista jer niejdna politicar tj. strnaka nije odrzala obecanje. evo skoro smo skupljali novac za crkvu pa cak ni srkva nije uradila obecano. prilog je bio za crkvu da se gradi a ne ogromnu kucu za popa a na mesto gde ce navodno biti crkva sam ostoji tabla, tako da vise nikome ne verujem izgubio sam poverenje u ljude uopste ali molim se svom Bogu da obrati paznju na ove sto obecavaju i sam osto rade je da trpaju pare u svoje dzeopove

stranac

pre 11 godina

Ovo sto se gradi nije nista nego obican trzni centar. Retail park znaci vise trznih centara koji su jedan do drugog u sklopu istog zemljista. Toliko koliko poznajem stvari.

shone

pre 11 godina

pa ne gradi drzava "trzne" centre(taj izraz ne znaci vise nista) pa da pricate da baca pare...ako neko ima viska para neka gradi sta hoce. I ovaj nacin izgradnje je skroz super, dodjite u PA da vidite. Vrlo cesto se trazi parking vise, a jos se gradi svega... To je sada novi centar grada, jer se nalazi bas u centru grada. A koliko ce na kraju Zemuna to da zaživi, sumnjam, isto kao i onaj outlet u Indjiji...

Кривокапић

pre 11 godina

Коме је европска банка за развој одобрила овај кредит? Држави Србији или инвеститорима? Не видим зашто би држава правила малопродајне објекте. Где то има?
Друго, држава треба да узима кредите да поправи водовод и канализацију у Србији. Џабе тржни центри кад људи пију воду из цистерни и бивају заражени болестима 18. века.

Dule

pre 11 godina

Potrošnja tj. tržni centri bude privredu i otvaraju radna mesta. Roba se nabavlja iz okruženja gde je jeftinija, a ne iz Londona. Privrednici će vrlo brzo da otkriju koja se to roba i kvalitet potražuje. Neki komentatori ovde bubaju gluposti!!

sasa jokic

pre 11 godina

Neksiko@Prvo se malo obavesti pa onda pametuj. Ono sto je evidentno u citavom regionu, to je da trzni centri trpe enormne gubitke, kako zbog slabe kupovne moci, tako i zbog prevelike konkurencije.
Ako na to dodamo nerealne rente, i previsoke marze, jer su vlasnici shopping mallova i zastupnici brendova u vecini slucajeva tajkuni koji su do para dosli pljackajuci tokom ratova.
To sto u Uscu i Delti nema slobodnog parking mesta ne znaci puno, vecina dodje da se proseta, popije sok, eventualno ode do bioskopa.
Dok se kupovna moc gradjana ne vrati na nivo 2006/7. otvaranje novih trznih centara ce samo ugroziti postojece, a novim nece doneti profit.

Serbinho

pre 11 godina

Raduju se knjigovodstvene firme i krojacice, koji uglavnom na kraju i popunjavaju lokale propalih trznih centara.
Isti kasnije vrede vise da se sruse i sagradi nesto novo, nego da prazni lokali krase takve trzne centre.

lehman

pre 11 godina

Osim reklame za navedene brokere, ništa suštinsko nisam pročitao u tekstu. Za ritejl park u Zemunu se zna već duže vreme i promenjena je agencija za prodaju. Za Zvezdaru se ne zna šta je, gde je, od koga je i kada će biti građena, a kamoli otvorena.

Dexterijus

pre 11 godina

Trzni centri su potreba, tj trziste "odredjuje" dali treba ili ne...
Sto se tice Aviv Park Pancevo, izraelci imaju ponudu Rusa od oko 50 mil evra za otkup. Medjutim ne znam da li ce doci do prodaje.I Aviv se shiri u Pancevu. Iako se cuje da padaju pazari. treba doci i videti Aviv pred praznike u Pancevu, nemoze igla da padne, parking trazite po 10min...
Generalno, Aviv je pun pogodak, ali oni "mali" butici po gradu su pozatvarani, svi presli u Aviv da pazare....
Voleo bih da vidim sto pre i jedan ovakav T.C. sa domacim markama, a ne samo strane...
Dzins Novi Pazar, donji ves Arilje, Mona, Modus, Sportex, Brankodex, 1.Maj...
Nije da nemamo modne marke, vec je vise do organizacije.....

qwak

pre 11 godina

iz teksta nisam shvatio (mozda sam nedovoljno paznje posvetio istom) koja je razlika izmedju trznog centra usce, ili delta i ovog maloprodajnog parka.
jedino sam primetio da naglaseno da ce svaka radnja imati zaseban ulaz, ali ne kapiram sta je to posebno.

NokiJa

pre 11 godina

Postali smo KOLONIJA. Gasi privredu,otvaraj potrosnju(trzne centre).
Zabrani izvoz ,omoguci uvoz.
Sisaju resurse,salju upravnike kolonije,rade nam sta pozele.
Liberija sredinom 19.veka je imala vise slobode i ponosa nego mi danas!

Neksiko

pre 11 godina

Vidim po komentarima da moji sugradjani gaje dubok prezir prema gradnji trznih centara, pa se jos pitaju ko ce tu da kupuje... Gospodo, koliko trznih centara treba da se izgradi odredjuje TRZISTE, a ne vase visokoumne analize. Ili mozda mislite da su investitori buda*e?! Beograd ima najmanje kvadrata trznih centara po glavi stanovnika u regionu! Npr. duplo manji Zagreb ima 5-6 molova. Takodje, trzni centri na NBG su najcesce puni kupaca i tesko je naci parking u garazi. Ali ne mozes ti to Srbinu da objasnis, on voli da pametuje pa to ti je...

Konfuzije

pre 11 godina

Vrednost radova je 22,5 miliona evra, a Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) je za ovaj projekat odborila kredit od 13,5 miliona evra.

Sad mi je jasno kakvi se projekti kreditiraju. Oni kojima se prave rafovi gde ce da se prodaje njihova roba.

a sta sa podizanjem privrede,poljoprivrede,industrije,zanatstva,usluznih delatnosti,IT-a itd itd ..... a vi izdavajate sredstva da obnavljate i razvijate trziste za vase proizvode. OVO JE JADNO!

Nenad

pre 11 godina

Ako se vama ne svidja sto ljudi grade i prave trzne centre, to je vas problem, ja cu tamo da kupujem, a ako se vama ne svidja, zaobidjite ga i dovidjenja. Mislite da je nekoga briga sto se vama nista ne svidja?

zarko

pre 11 godina

Univer da bude na oba mesta? Oni su skupi,cak i maxi ima jace akcije. Pogledajte cene mesa kod njih? Bio par puta nista nisam zanimljivo video,odeljene mesa bez mesara...

Wolf Karagic

pre 11 godina

retail - verb - продавати на мало
retail - adverb - малопродајом
retail - adjective - малопродајни
retail - noun - малопродаја

********

pre 11 godina

Sns Nazadnjaci upropastise SRPSKOG RADNIKA I NAROD A SAD CE DA OTVARAJU TRZNE CENTRE kako bi taj isti narod blenuo u izlog sa praznim novcanikom !!!! Od radikala nista drugo očekivao i nisam !!!!!Nikakvu investiciju ono dovesti nece samo će nam gore biti !!!!

Sale

pre 11 godina

Živim u Beogradu ceo život i sad sam tek saznao da se Beograd deli na levi i desni... Istok? Zapad? Sever? Jug? Koji je bre ovo polusvet koji gradi te tržne centre?!

Luna

pre 11 godina

Ko ce tamo da kupuje, nasa kupovna moce ie na "nivou" sto bi rekoa Zika ahahhaha. Dobro ga niste zidali na pola puta Bgd- Zg, dajte molim vas ;kibi ako bi i nesto kupili treba da promene milon prevoza da dodju do njga pa izgube volji i da kupe nesto, namaju svi sutomobile.Trece sta cemo da radimo sa onim trznim centrima sto zvrje prazna?

Hahahahahaha

pre 11 godina

Već smo se toga nagledali I isprobali...samo se to nekad zvalo Staklenac,Čumić,Banjica,City.....samo nakima je otežan bio pristup Džipovima pa tu možda treba tražiti problem u propadanju istih.
-

Bojan

pre 11 godina

E ako će svaki lokal da ima svoj ulaz, moraću pod obavezno da odem da vidim to čudo. Što bi rekla, Stanislava Pak: ,, Fejs tu fejs, jer je to last rizort ''

beogradska bulumenta

pre 11 godina

EBRD daje kreditnu podrsku za Retail parkove?!? Jel to neki Venture Capital project - cisto preduzetnistvo!!
Samo mi nije jasno sto bacate milione eura u zgradurine, ali vasa stvar - ukoliko drzava ne daje nekakve (bilokakve) garancije i podrsku za Potemkinova sela!

Jim Jefferies

pre 11 godina

Piramida, zanatski centri u naseljima, sve smo mi to imali i radilo je. A, radilo je zato što je bilo primereno potrebama ljudi koji u okolini žive, a ne potrebama profita. Kome nije jasno o čemu govorim, neka pogleda TC Ušće: nije problem u tome da li je lep ili ružan, problem je što nije smeo da se otvori tamo gde jeste. Zbog njega se centar grada suši ko podvezan hemoroid, zgrade u strogom centru zvrje prazne, a Knez mihajlova se pretvorila u korzo za one koji posećuju Kalemegdan. A onda se setite države koja je u jednom prolazu napravila Novi Beograd, tamo gde su bile močvare i uporedite to sa ovim mediokritetlucima koje radimo danas. Ali, neka, imaćemo još džidža- bidžarnica sa mirisom insekticidirane kineske robe... Izvooooolite?!

perica

pre 11 godina

Ritejl park, soping mol, trzni centar... da li sam promasio neki naziv. Kapitalizam samo prsti, svi ti trzni centri ubijaju male radnje od kojih ljudi zive i zaposljavaju radnike. Svaki trzni centar je zamisljen i skrojen da samo onaj ko ima gomilu para moze da iznajmi/kupi lokal, tako da, mali privrednici mogu samo da je je***u. A gospoda iz vlade samo laprdaju kako treba pokretati mali biznis, odobravaju kredite... Tezge i kutije su nasa realnost, sverc i siva ekonomija. Cim se na ulicama prodaje hrana iz madjarske znamo da smo u velikim g*******.

zmau

pre 11 godina

Generalno glup koncept. Sve to - kafane, dućani ovi i oni, igrališta... - treba da postoji (i već postoji) u gradu, tamo gde ljudi žive i gde im je blizu i usput. Ne kapiram zašto bi neko uopšte živeo u gradu, ako će zbog kupovine i u kafančenja da seda u auto da ide u neku njivu pored novosadskog druma.

JUGONOSTALGIČAR

pre 11 godina

EEEEEEEEE,prošla su ona lepa vremena Robnih kuća Beograd,Elektrotehne,Jugoeksporta,Ateksa, Jasmina,Plitvica...a kome je to bilo malo Trst,Venecija,Beč...

dragan

pre 11 godina

Mislim da nije u redu da samo Zvezdara i Zemun imaju ritejlove, Zašto je uprava ostalih opština nekativna, zašto plaćamo porez, i ne učini nešto da se i na njihovim opštinama otvore retejl parkovi. Konkurencija je uvek dobrodošla. A i kineske radnje da vide šta mi možemo.

zmau

pre 11 godina

Generalno glup koncept. Sve to - kafane, dućani ovi i oni, igrališta... - treba da postoji (i već postoji) u gradu, tamo gde ljudi žive i gde im je blizu i usput. Ne kapiram zašto bi neko uopšte živeo u gradu, ako će zbog kupovine i u kafančenja da seda u auto da ide u neku njivu pored novosadskog druma.

Sale

pre 11 godina

Živim u Beogradu ceo život i sad sam tek saznao da se Beograd deli na levi i desni... Istok? Zapad? Sever? Jug? Koji je bre ovo polusvet koji gradi te tržne centre?!

perica

pre 11 godina

Ritejl park, soping mol, trzni centar... da li sam promasio neki naziv. Kapitalizam samo prsti, svi ti trzni centri ubijaju male radnje od kojih ljudi zive i zaposljavaju radnike. Svaki trzni centar je zamisljen i skrojen da samo onaj ko ima gomilu para moze da iznajmi/kupi lokal, tako da, mali privrednici mogu samo da je je***u. A gospoda iz vlade samo laprdaju kako treba pokretati mali biznis, odobravaju kredite... Tezge i kutije su nasa realnost, sverc i siva ekonomija. Cim se na ulicama prodaje hrana iz madjarske znamo da smo u velikim g*******.

Bojan

pre 11 godina

E ako će svaki lokal da ima svoj ulaz, moraću pod obavezno da odem da vidim to čudo. Što bi rekla, Stanislava Pak: ,, Fejs tu fejs, jer je to last rizort ''

Wolf Karagic

pre 11 godina

retail - verb - продавати на мало
retail - adverb - малопродајом
retail - adjective - малопродајни
retail - noun - малопродаја

Hahahahahaha

pre 11 godina

Već smo se toga nagledali I isprobali...samo se to nekad zvalo Staklenac,Čumić,Banjica,City.....samo nakima je otežan bio pristup Džipovima pa tu možda treba tražiti problem u propadanju istih.
-

NokiJa

pre 11 godina

Postali smo KOLONIJA. Gasi privredu,otvaraj potrosnju(trzne centre).
Zabrani izvoz ,omoguci uvoz.
Sisaju resurse,salju upravnike kolonije,rade nam sta pozele.
Liberija sredinom 19.veka je imala vise slobode i ponosa nego mi danas!

Neksiko

pre 11 godina

Vidim po komentarima da moji sugradjani gaje dubok prezir prema gradnji trznih centara, pa se jos pitaju ko ce tu da kupuje... Gospodo, koliko trznih centara treba da se izgradi odredjuje TRZISTE, a ne vase visokoumne analize. Ili mozda mislite da su investitori buda*e?! Beograd ima najmanje kvadrata trznih centara po glavi stanovnika u regionu! Npr. duplo manji Zagreb ima 5-6 molova. Takodje, trzni centri na NBG su najcesce puni kupaca i tesko je naci parking u garazi. Ali ne mozes ti to Srbinu da objasnis, on voli da pametuje pa to ti je...

JUGONOSTALGIČAR

pre 11 godina

EEEEEEEEE,prošla su ona lepa vremena Robnih kuća Beograd,Elektrotehne,Jugoeksporta,Ateksa, Jasmina,Plitvica...a kome je to bilo malo Trst,Venecija,Beč...

Jim Jefferies

pre 11 godina

Piramida, zanatski centri u naseljima, sve smo mi to imali i radilo je. A, radilo je zato što je bilo primereno potrebama ljudi koji u okolini žive, a ne potrebama profita. Kome nije jasno o čemu govorim, neka pogleda TC Ušće: nije problem u tome da li je lep ili ružan, problem je što nije smeo da se otvori tamo gde jeste. Zbog njega se centar grada suši ko podvezan hemoroid, zgrade u strogom centru zvrje prazne, a Knez mihajlova se pretvorila u korzo za one koji posećuju Kalemegdan. A onda se setite države koja je u jednom prolazu napravila Novi Beograd, tamo gde su bile močvare i uporedite to sa ovim mediokritetlucima koje radimo danas. Ali, neka, imaćemo još džidža- bidžarnica sa mirisom insekticidirane kineske robe... Izvooooolite?!

Konfuzije

pre 11 godina

Vrednost radova je 22,5 miliona evra, a Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) je za ovaj projekat odborila kredit od 13,5 miliona evra.

Sad mi je jasno kakvi se projekti kreditiraju. Oni kojima se prave rafovi gde ce da se prodaje njihova roba.

a sta sa podizanjem privrede,poljoprivrede,industrije,zanatstva,usluznih delatnosti,IT-a itd itd ..... a vi izdavajate sredstva da obnavljate i razvijate trziste za vase proizvode. OVO JE JADNO!

qwak

pre 11 godina

iz teksta nisam shvatio (mozda sam nedovoljno paznje posvetio istom) koja je razlika izmedju trznog centra usce, ili delta i ovog maloprodajnog parka.
jedino sam primetio da naglaseno da ce svaka radnja imati zaseban ulaz, ali ne kapiram sta je to posebno.

Stole

pre 11 godina

хахахха "ритејл парк" ... па јес, тржни центри и шопинг молови су превазиђени, време је за нешто потпуно ново ...

beogradska bulumenta

pre 11 godina

EBRD daje kreditnu podrsku za Retail parkove?!? Jel to neki Venture Capital project - cisto preduzetnistvo!!
Samo mi nije jasno sto bacate milione eura u zgradurine, ali vasa stvar - ukoliko drzava ne daje nekakve (bilokakve) garancije i podrsku za Potemkinova sela!

draganbg

pre 11 godina

Samo trzni centri nicu, narod nema para da kupuje, a trzni centri puni.. Umesto da se izlazi po gradu, kafici prazni, sad se ide i na kafu u trzni centar, ali proci ce i taj trend. Nego kad ce neka fabrika da se otvori, nesto da proizvodimo!?

Nenad

pre 11 godina

Ako se vama ne svidja sto ljudi grade i prave trzne centre, to je vas problem, ja cu tamo da kupujem, a ako se vama ne svidja, zaobidjite ga i dovidjenja. Mislite da je nekoga briga sto se vama nista ne svidja?

Ivan

pre 11 godina

Uzas. Jedini razlog uspeha ovih odvratnih trznih centara je kriminalno tretiranje posiljaka kupljenih online u inostranstvu. Da zivim u normalnoj zemlji nikada u prodavnici ne bih kupio nista osim hrane.

********

pre 11 godina

Sns Nazadnjaci upropastise SRPSKOG RADNIKA I NAROD A SAD CE DA OTVARAJU TRZNE CENTRE kako bi taj isti narod blenuo u izlog sa praznim novcanikom !!!! Od radikala nista drugo očekivao i nisam !!!!!Nikakvu investiciju ono dovesti nece samo će nam gore biti !!!!

Dragan

pre 11 godina

Sad mi je jasno kakvi se projekti kreditiraju. Oni kojima se prave rafovi gde ce da se prodaje njihova roba ...
(Konfuzije, 5. januar 2014 12:31)

Samo njihova?! Nisi u pravu! Svako, ukljucujuci i tebe ima pravo da konkurise za iznajmljivanje lokala u ovakvim centrima i ako je spreman da plati cenu koju vlasnik centra trazi da u njemu prodaje svoju robu ili usluge. U svakom trznom centru u zemlji postoje i nasi i strani lokali. Od nasih tu su recimo Lili parfimerija, Home market, Delta Sport, Djak, Comtrade, WinWin, supermarketi u kojima je najmanje oko 50% nasih proizvoda, ... Dakle, iznajmi lokal i ako hoces u njemu prodaj samo robu proizvedenu u Srbiji (opanke, BiP pivo, televizore EI Nis, odela Kluz, IMR traktore, gusle, drombulje i obogati se).

GT40

pre 11 godina

Neko reče da će nas 2060. godine biti isto onoliko koliko nas je bio 1927.godine. I hoće. U članku, koji obiluje dobrim vestima i planovima iz ekonomije i preduzetništva, kakav je ovaj, pokušajte da nabrojite strane reči, kojih je skoro više nego onih na srpskom jeziku. Narod gubi svoj obraz i ime prvo kroz potiskivanje kulture i jezika, mada tako ne izgleda na prvi pogled. Možemo li bez šoping mola, ritejla,diskonta? Možda ne možemo, ali nadjimo našu reč za to. Nemojmo koristiti u svakodnevnom govoru jedva 200 reči, pojačanih sa onim super vau, jes, giv mi fajv i sl. Odgovornost za održanje nacionalnog identiteta je ogromna baš u ovom trenutku kada se pregovorima približavamo globalnoj svetskoj sceni. Neke se reči ne mogu uvek prevesti, ne treba ići ni u pravcu hrvatskog smehotresnog insistitanja na novo-hrvaštini, ali ni u ovu krajnost u koju mi klizimo ubrzano.

Luna

pre 11 godina

Ko ce tamo da kupuje, nasa kupovna moce ie na "nivou" sto bi rekoa Zika ahahhaha. Dobro ga niste zidali na pola puta Bgd- Zg, dajte molim vas ;kibi ako bi i nesto kupili treba da promene milon prevoza da dodju do njga pa izgube volji i da kupe nesto, namaju svi sutomobile.Trece sta cemo da radimo sa onim trznim centrima sto zvrje prazna?

Кривокапић

pre 11 godina

Коме је европска банка за развој одобрила овај кредит? Држави Србији или инвеститорима? Не видим зашто би држава правила малопродајне објекте. Где то има?
Друго, држава треба да узима кредите да поправи водовод и канализацију у Србији. Џабе тржни центри кад људи пију воду из цистерни и бивају заражени болестима 18. века.

alo

pre 11 godina

super sve je to lepo ali..
zasto su ugasene robne kuce? tam oje covek mogao da kupi sve od eksera i srafova do regala i televizora. po ugledu na svet pocel iste da otvartae shoping molove ali oni nisu zatvorili robne kuce. kod nas u tim shoping centrima se prodaje samo tehnika i garderoba. a o lokacijama da ne govorim.
zivim u delu rakovice koji ima jednu i kako kazu slovima samo JEDNU prodavnicu a preko 35.000 stanovnika. naravno ne racunam na one prcvarnice sto su privatnici otvorili od 10 kvadrata radnja gde pokusavaj uda prodaju sve i svasta pa im mleko i suhomesnato stoji u nekakvim korpama van frizidera. jos kad stave korpu napolju ispred vrata leti i stave akcija a unutra salame i kobasice. a pred svake izbore dolaze delegacije skoro svih stranka i obecavaju kule i gradove i naravno od svega toga nista jer niejdna politicar tj. strnaka nije odrzala obecanje. evo skoro smo skupljali novac za crkvu pa cak ni srkva nije uradila obecano. prilog je bio za crkvu da se gradi a ne ogromnu kucu za popa a na mesto gde ce navodno biti crkva sam ostoji tabla, tako da vise nikome ne verujem izgubio sam poverenje u ljude uopste ali molim se svom Bogu da obrati paznju na ove sto obecavaju i sam osto rade je da trpaju pare u svoje dzeopove

garavi

pre 11 godina

90 tih radikali tj sad kao SNS otvarali su trafike na svakom cosku, da su tad mogli i na DRVO bi postavili trafiku. sad su se i oni kurtalizovali pa otvaraju trzne centre. ako vidis prazan plac a ti napravi trzni centar. stvarno nemam snage za te ljude. ljudi su zaslepljeni ali mi nije jasno cime? cime su to zasluzili SNS? aj nek neko objasni! da mozda nisu vece patriote od mene a? sta su bre uradili? nista. napredak 0.

stranac

pre 11 godina

Ovo sto se gradi nije nista nego obican trzni centar. Retail park znaci vise trznih centara koji su jedan do drugog u sklopu istog zemljista. Toliko koliko poznajem stvari.

sasa jokic

pre 11 godina

Neksiko@Prvo se malo obavesti pa onda pametuj. Ono sto je evidentno u citavom regionu, to je da trzni centri trpe enormne gubitke, kako zbog slabe kupovne moci, tako i zbog prevelike konkurencije.
Ako na to dodamo nerealne rente, i previsoke marze, jer su vlasnici shopping mallova i zastupnici brendova u vecini slucajeva tajkuni koji su do para dosli pljackajuci tokom ratova.
To sto u Uscu i Delti nema slobodnog parking mesta ne znaci puno, vecina dodje da se proseta, popije sok, eventualno ode do bioskopa.
Dok se kupovna moc gradjana ne vrati na nivo 2006/7. otvaranje novih trznih centara ce samo ugroziti postojece, a novim nece doneti profit.

Kociz

pre 11 godina

@lee
Investitor ima pravo da objekat nazove kako hoce. Lovu ulaze izraelska firma, a ti ocekujes cirilicno ime - Opanak i proja, ljubav moja!

nekoizmase

pre 11 godina

je l ima nesto da valja ovom nasem narodu ili su to samo ovi sto komentarisu? Kakva god da je vest odma krenu nekakvi negativni stavovi.

Ovakvi parkovi su cesta pojava na zapadu a razlog su nize cene jer zakup lokala i kvadrat zemljista u urbanom delu grada je znatno skuplji. Ako vam se ne svidja nemojte da kupujete, tj. kupujte po duplo vecim cenama po Knez Mihailovoj i Cumicevom, ko vam brani.
Evo vam i primer, identicne ecco cipele u Delta City-u 90eur, u Nemackoj 70eur. Nemci sve cesce kupuju cak i obucu online. Porucis 3 razlicita para, zadrzis jedan, ostalo vratis postom nazad i cene transporta ukljucena u cenu. Amazon planira isporuku bespilotnim letelicama a ovi nasi se protive trznim centrima.

Iskreno me zanima koliko ce ovo uticati na snizavanje cena jer do sada sam se oblacio iskljucivo u periodicnim turama po trznim centrima u Nemackoj i cene su bile neporedbene sa cenama u Srbiji.

Vladica

pre 11 godina

a da napisete da aviv pored rente uzima i prpcenat od pazara?
da ne pricam da je sramota da kredit za obnovu i razvoj ide u ритејл centar, umesto u neku proizvodnju

MM

pre 11 godina

@Neksiko
Ne preziru se molovi i ne postavlja se pitanje ko ce da kupuje u istim, bar ne kao osnovno. Sustinsko pitanje i prezir vecine komentatora je upucen prema situaciji koju nam je kreirala vlast i inovlast a koja se sastoji u tome da se izvlaci i poslednji dinar od naroda potrosnjom robe koja se uvozi umesto da se novac ulaze u proizvodnju. Doduse, uvek postoji mali broj ljudi kojih se ne tice opsta situacija, koji imaju i kojima novi mol, po mogucstvu u komsiluku, dobro dodje.....

zarko

pre 11 godina

Univer da bude na oba mesta? Oni su skupi,cak i maxi ima jace akcije. Pogledajte cene mesa kod njih? Bio par puta nista nisam zanimljivo video,odeljene mesa bez mesara...

Milica Matić

pre 11 godina

Razumem ja da je to moderno, praktično ... bla, bla, ali se pitam koliko običnih radnji svakodnevno propada zbog tih raznoraznih molova, ritejl parkova i sličnih novotarija? I ne samo to, šta će biti sa svim tim prostorom (radnjama) u kojima smo nekada kupovali? To je silan poslovni prostor i ja koliko vidim, to sada propada. Propada novac, investicije, neko je to platio. Priča se o radnim mestima u ovakvim novim centrima, a sta je sa gubljenjem radnih mesta tamo gde vise niko ne ide da kupuje? Nema para da opstanu i jedni i drugi.

********

pre 11 godina

Mislite Trzni centar ,parkovi služe za šetnju ljuljaklama za decu sa setalistem ...Ovo je samo jos jedna glupost u nizu gde ljudi troše pare .....

Serbinho

pre 11 godina

Raduju se knjigovodstvene firme i krojacice, koji uglavnom na kraju i popunjavaju lokale propalih trznih centara.
Isti kasnije vrede vise da se sruse i sagradi nesto novo, nego da prazni lokali krase takve trzne centre.

lehman

pre 11 godina

Osim reklame za navedene brokere, ništa suštinsko nisam pročitao u tekstu. Za ritejl park u Zemunu se zna već duže vreme i promenjena je agencija za prodaju. Za Zvezdaru se ne zna šta je, gde je, od koga je i kada će biti građena, a kamoli otvorena.

Dexterijus

pre 11 godina

Trzni centri su potreba, tj trziste "odredjuje" dali treba ili ne...
Sto se tice Aviv Park Pancevo, izraelci imaju ponudu Rusa od oko 50 mil evra za otkup. Medjutim ne znam da li ce doci do prodaje.I Aviv se shiri u Pancevu. Iako se cuje da padaju pazari. treba doci i videti Aviv pred praznike u Pancevu, nemoze igla da padne, parking trazite po 10min...
Generalno, Aviv je pun pogodak, ali oni "mali" butici po gradu su pozatvarani, svi presli u Aviv da pazare....
Voleo bih da vidim sto pre i jedan ovakav T.C. sa domacim markama, a ne samo strane...
Dzins Novi Pazar, donji ves Arilje, Mona, Modus, Sportex, Brankodex, 1.Maj...
Nije da nemamo modne marke, vec je vise do organizacije.....

MM

pre 11 godina

@Neksiko
Ne preziru se molovi i ne postavlja se pitanje ko ce da kupuje u istim, bar ne kao osnovno. Sustinsko pitanje i prezir vecine komentatora je upucen prema situaciji koju nam je kreirala vlast i inovlast a koja se sastoji u tome da se izvlaci i poslednji dinar od naroda potrosnjom robe koja se uvozi umesto da se novac ulaze u proizvodnju. Doduse, uvek postoji mali broj ljudi kojih se ne tice opsta situacija, koji imaju i kojima novi mol, po mogucstvu u komsiluku, dobro dodje.....

Goran

pre 11 godina

Momci prolazim vrlo često novosadskim putem. nalazi se kod Metroa iza OMV pumpe. Poceo je da se gradi mnogo pre zadnjih izbora tako da je u redu da prestanete da lupate gluposti i da spominjete radikale. Nije sve politika niti mržnja u Srbina...

shone

pre 11 godina

pa ne gradi drzava "trzne" centre(taj izraz ne znaci vise nista) pa da pricate da baca pare...ako neko ima viska para neka gradi sta hoce. I ovaj nacin izgradnje je skroz super, dodjite u PA da vidite. Vrlo cesto se trazi parking vise, a jos se gradi svega... To je sada novi centar grada, jer se nalazi bas u centru grada. A koliko ce na kraju Zemuna to da zaživi, sumnjam, isto kao i onaj outlet u Indjiji...

Jovana

pre 11 godina

@zmau koncept nije da ti odes u retail par na kafancenje ili kafenisanje, vec sve na jednom mestu za porodicu. Znaci odes kupis sta ti treba za sebe i kucu, a usput rucas popijes kafu, deca ti se poigraju u igraonici, a malo se i zabavis.

konfuzije

pre 11 godina

Dragane obnova i razvoj ,cemu ovi fondovi sluze (na papiru) se nikako ne postize otvaranjem marketa gde se prodaju uvozne stvari (jer domacih ni nema) vec upravo kreditiranjem onih oblasti u kojima se stvara nova vrednost koja je olicena u domace proizvedenim robama i uslugama koje se prodaju na domacim i stranim trzistima.

tercijarni sektor (trgovina) u uslovima nejednakog otvorenog trzista ne moze da bude pokretac razvoja i ne znam cemu sluzi investiranje u njega.

osim da oni koji kredite daju osiguraju i glavnicu i kamatu i svoju dalju zaradu i sopstveni a ne nas razvoj

goxi

pre 11 godina

Ja zivim na 20m od aviv parka u Pancevu mogu reci da je dobra stvar sve na jednom mestu za decu i odrasle lepa setnja da se ubije par sati.Mana mu je sto u svim radnjama nema velokih brojeva odece i sto par dana stajanja u rafovima padaju cene do 40%.znam da je zatvorio pola lokala po centru.

Srbin

pre 11 godina

Trziste je slobodno i nek otvara ko sta hoce,i sta proceni da treba.Ko je pametan i uvidi gde je najveca razlika izmedju ponude i potraznje najbolje ce proci.Svaki privredni subjekat je plus za ekonomiju a velike firme znaju gde sta otvaraju jer studiozno proucavaju trziste,zato obicni laici ne treba da trpaju nos de mu nije mesto.

Ljuba

pre 11 godina

Kao i uvek se bas iznenadim kako nas svet komentarise desavanja kod kuce.
Cudni smo da ne verujes!
Nije nista strasno da se grade trzni centri sirom Srbije (i opranim parama ako hocete! Sve prljavo kad tad bude oprano, svidjalo se to nekom ili ne!)
bice posla za nezaposlene i za one koji su preduzimljivi i startuju sa necim svojim... jedan komentar mi se dopao... covek lepo kaze mocicemo sa porodicom da idemo u pazar sve na jednom mestu, deca u igralistu i potom rucak pa kuci! Sad ce neko reci nemamo mi para za to... nije tacno! Probajte i videce te :o)
Tacno je da su nekada postojale robne kuce sa prodajnom fillozofijom "od igle do lokomotive", al takav format je prevazidjen jos pre 30tak godine... trzni centri su naslednici.
Samo napred bez straha, sto se manje budemo plasili novitete bicemo uspesniji i brze i bezbolnije cemo stizati ka cilju!

dragan

pre 11 godina

Mislim da nije u redu da samo Zvezdara i Zemun imaju ritejlove, Zašto je uprava ostalih opština nekativna, zašto plaćamo porez, i ne učini nešto da se i na njihovim opštinama otvore retejl parkovi. Konkurencija je uvek dobrodošla. A i kineske radnje da vide šta mi možemo.

UK

pre 11 godina

A sad vi meni recite zasto u beogradskom mark i spenseru tri benkice na snizenju kostaju 2700 dinara a u Londonu te iste 15?? Dakle u zemlji koja ima daleko veci standard od nase sve je ili iste cene ili jeftinije, e sta ce meni onda silni trzni centri kad nas krade ko stigne i de stigne. Sto ne kazete isto tako da je srbija pod finansijskim restrikcijama, sto ne kazete zasto nesto kosta vis nego u urdjenim zemljama? Ma dabogda svi otisli na zapad pa da nema vise ni ko da glasa!

Igor

pre 11 godina

Sta dramite, ko god gradi gradi o svom trosku ako mu investicija propadne super radujte se onda pretpostavljam, inace ako vam se tamo ne kupuje i nemate pare ko vas tera da trosite?

Ivan Il

pre 11 godina

Jedan ste propustili a sami ste o tome pisali ;) Mislim da je vec skoro zavrsen...
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=06&dd=10&nav_id=721686

Zoran

pre 11 godina

(draganbg, 5. januar 2014 21:02), narod ima para jer mu gastarbajteri daju. Niej nesto, ali ima, plus stye pomodarci, trpecete za hleb da se obucete sa markama. U sustini Zapad obrce svoje pare. Evo ja sam kupio za 25.000 evra kola u Srbiji da se vozim kad dodjem iz Amerike na 2, 3 meseca. Nova. Osim toga to se sve otvara da se pozicioniraju, plus, ono najvaznije, da vas naviknu na njihove vrednosti(makar izgubili od vas za 10 godina, okrpice se od drugih), a to je: RADI I TROSI. Ja ovde radim, ali i pored ogromnih para koje mi ostaju pored Obame necemo da trosimo ni dolar na nesto ozbilnije. A vama neka je bog na pomoci.

Dule

pre 11 godina

Potrošnja tj. tržni centri bude privredu i otvaraju radna mesta. Roba se nabavlja iz okruženja gde je jeftinija, a ne iz Londona. Privrednici će vrlo brzo da otkriju koja se to roba i kvalitet potražuje. Neki komentatori ovde bubaju gluposti!!

Milan

pre 11 godina

E ja ću prvi da stanem ispred tog ritejl parka(mada ne kapiram razliku između njega i Ušća npr...kakvi zasebni ulazi??)i da prodajem na štriku za veš salame iz Mađarske,makedonski rezani duvan i novopazarski džins..dok me ne uhapse, ali ja znam da će me moj dobri narod zapamtiti moju žrtvu za njega!

Babin_zub

pre 11 godina

"Vrednost radova je 22,5 miliona evra, a Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) je za ovaj projekat odborila kredit od 13,5 miliona evra."

Bog te mazo, pa mi uzimamo kredite za trzne centre... I posle se cudimo zasto smo tu gde jesmo. Ustinite me da se probudim.

Vld

pre 11 godina

Ja pomislio da se pravi neki "ritejl" park za neku proizvodnju, makar i IT, ak one može ništa ozbiljnije. Kad, ono, opet tržni centar. A sa čim će ljudi da kupuju u tom centru, ako nema proizvodnje, odnosno stvaranja nove vrednosti, odnosno stvaranje novca?

Nenad

pre 11 godina

Ako se vama ne svidja sto ljudi grade i prave trzne centre, to je vas problem, ja cu tamo da kupujem, a ako se vama ne svidja, zaobidjite ga i dovidjenja. Mislite da je nekoga briga sto se vama nista ne svidja?

Neksiko

pre 11 godina

Vidim po komentarima da moji sugradjani gaje dubok prezir prema gradnji trznih centara, pa se jos pitaju ko ce tu da kupuje... Gospodo, koliko trznih centara treba da se izgradi odredjuje TRZISTE, a ne vase visokoumne analize. Ili mozda mislite da su investitori buda*e?! Beograd ima najmanje kvadrata trznih centara po glavi stanovnika u regionu! Npr. duplo manji Zagreb ima 5-6 molova. Takodje, trzni centri na NBG su najcesce puni kupaca i tesko je naci parking u garazi. Ali ne mozes ti to Srbinu da objasnis, on voli da pametuje pa to ti je...

Dragan

pre 11 godina

Sad mi je jasno kakvi se projekti kreditiraju. Oni kojima se prave rafovi gde ce da se prodaje njihova roba ...
(Konfuzije, 5. januar 2014 12:31)

Samo njihova?! Nisi u pravu! Svako, ukljucujuci i tebe ima pravo da konkurise za iznajmljivanje lokala u ovakvim centrima i ako je spreman da plati cenu koju vlasnik centra trazi da u njemu prodaje svoju robu ili usluge. U svakom trznom centru u zemlji postoje i nasi i strani lokali. Od nasih tu su recimo Lili parfimerija, Home market, Delta Sport, Djak, Comtrade, WinWin, supermarketi u kojima je najmanje oko 50% nasih proizvoda, ... Dakle, iznajmi lokal i ako hoces u njemu prodaj samo robu proizvedenu u Srbiji (opanke, BiP pivo, televizore EI Nis, odela Kluz, IMR traktore, gusle, drombulje i obogati se).

********

pre 11 godina

Sns Nazadnjaci upropastise SRPSKOG RADNIKA I NAROD A SAD CE DA OTVARAJU TRZNE CENTRE kako bi taj isti narod blenuo u izlog sa praznim novcanikom !!!! Od radikala nista drugo očekivao i nisam !!!!!Nikakvu investiciju ono dovesti nece samo će nam gore biti !!!!

dragan

pre 11 godina

Mislim da nije u redu da samo Zvezdara i Zemun imaju ritejlove, Zašto je uprava ostalih opština nekativna, zašto plaćamo porez, i ne učini nešto da se i na njihovim opštinama otvore retejl parkovi. Konkurencija je uvek dobrodošla. A i kineske radnje da vide šta mi možemo.

Jovana

pre 11 godina

@zmau koncept nije da ti odes u retail par na kafancenje ili kafenisanje, vec sve na jednom mestu za porodicu. Znaci odes kupis sta ti treba za sebe i kucu, a usput rucas popijes kafu, deca ti se poigraju u igraonici, a malo se i zabavis.

Dule

pre 11 godina

Potrošnja tj. tržni centri bude privredu i otvaraju radna mesta. Roba se nabavlja iz okruženja gde je jeftinija, a ne iz Londona. Privrednici će vrlo brzo da otkriju koja se to roba i kvalitet potražuje. Neki komentatori ovde bubaju gluposti!!

zmau

pre 11 godina

Generalno glup koncept. Sve to - kafane, dućani ovi i oni, igrališta... - treba da postoji (i već postoji) u gradu, tamo gde ljudi žive i gde im je blizu i usput. Ne kapiram zašto bi neko uopšte živeo u gradu, ako će zbog kupovine i u kafančenja da seda u auto da ide u neku njivu pored novosadskog druma.

nekoizmase

pre 11 godina

je l ima nesto da valja ovom nasem narodu ili su to samo ovi sto komentarisu? Kakva god da je vest odma krenu nekakvi negativni stavovi.

Ovakvi parkovi su cesta pojava na zapadu a razlog su nize cene jer zakup lokala i kvadrat zemljista u urbanom delu grada je znatno skuplji. Ako vam se ne svidja nemojte da kupujete, tj. kupujte po duplo vecim cenama po Knez Mihailovoj i Cumicevom, ko vam brani.
Evo vam i primer, identicne ecco cipele u Delta City-u 90eur, u Nemackoj 70eur. Nemci sve cesce kupuju cak i obucu online. Porucis 3 razlicita para, zadrzis jedan, ostalo vratis postom nazad i cene transporta ukljucena u cenu. Amazon planira isporuku bespilotnim letelicama a ovi nasi se protive trznim centrima.

Iskreno me zanima koliko ce ovo uticati na snizavanje cena jer do sada sam se oblacio iskljucivo u periodicnim turama po trznim centrima u Nemackoj i cene su bile neporedbene sa cenama u Srbiji.

Ljuba

pre 11 godina

Kao i uvek se bas iznenadim kako nas svet komentarise desavanja kod kuce.
Cudni smo da ne verujes!
Nije nista strasno da se grade trzni centri sirom Srbije (i opranim parama ako hocete! Sve prljavo kad tad bude oprano, svidjalo se to nekom ili ne!)
bice posla za nezaposlene i za one koji su preduzimljivi i startuju sa necim svojim... jedan komentar mi se dopao... covek lepo kaze mocicemo sa porodicom da idemo u pazar sve na jednom mestu, deca u igralistu i potom rucak pa kuci! Sad ce neko reci nemamo mi para za to... nije tacno! Probajte i videce te :o)
Tacno je da su nekada postojale robne kuce sa prodajnom fillozofijom "od igle do lokomotive", al takav format je prevazidjen jos pre 30tak godine... trzni centri su naslednici.
Samo napred bez straha, sto se manje budemo plasili novitete bicemo uspesniji i brze i bezbolnije cemo stizati ka cilju!

Luna

pre 11 godina

Ko ce tamo da kupuje, nasa kupovna moce ie na "nivou" sto bi rekoa Zika ahahhaha. Dobro ga niste zidali na pola puta Bgd- Zg, dajte molim vas ;kibi ako bi i nesto kupili treba da promene milon prevoza da dodju do njga pa izgube volji i da kupe nesto, namaju svi sutomobile.Trece sta cemo da radimo sa onim trznim centrima sto zvrje prazna?

perica

pre 11 godina

Ritejl park, soping mol, trzni centar... da li sam promasio neki naziv. Kapitalizam samo prsti, svi ti trzni centri ubijaju male radnje od kojih ljudi zive i zaposljavaju radnike. Svaki trzni centar je zamisljen i skrojen da samo onaj ko ima gomilu para moze da iznajmi/kupi lokal, tako da, mali privrednici mogu samo da je je***u. A gospoda iz vlade samo laprdaju kako treba pokretati mali biznis, odobravaju kredite... Tezge i kutije su nasa realnost, sverc i siva ekonomija. Cim se na ulicama prodaje hrana iz madjarske znamo da smo u velikim g*******.

Sale

pre 11 godina

Živim u Beogradu ceo život i sad sam tek saznao da se Beograd deli na levi i desni... Istok? Zapad? Sever? Jug? Koji je bre ovo polusvet koji gradi te tržne centre?!

NokiJa

pre 11 godina

Postali smo KOLONIJA. Gasi privredu,otvaraj potrosnju(trzne centre).
Zabrani izvoz ,omoguci uvoz.
Sisaju resurse,salju upravnike kolonije,rade nam sta pozele.
Liberija sredinom 19.veka je imala vise slobode i ponosa nego mi danas!

Jim Jefferies

pre 11 godina

Piramida, zanatski centri u naseljima, sve smo mi to imali i radilo je. A, radilo je zato što je bilo primereno potrebama ljudi koji u okolini žive, a ne potrebama profita. Kome nije jasno o čemu govorim, neka pogleda TC Ušće: nije problem u tome da li je lep ili ružan, problem je što nije smeo da se otvori tamo gde jeste. Zbog njega se centar grada suši ko podvezan hemoroid, zgrade u strogom centru zvrje prazne, a Knez mihajlova se pretvorila u korzo za one koji posećuju Kalemegdan. A onda se setite države koja je u jednom prolazu napravila Novi Beograd, tamo gde su bile močvare i uporedite to sa ovim mediokritetlucima koje radimo danas. Ali, neka, imaćemo još džidža- bidžarnica sa mirisom insekticidirane kineske robe... Izvooooolite?!

Konfuzije

pre 11 godina

Vrednost radova je 22,5 miliona evra, a Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) je za ovaj projekat odborila kredit od 13,5 miliona evra.

Sad mi je jasno kakvi se projekti kreditiraju. Oni kojima se prave rafovi gde ce da se prodaje njihova roba.

a sta sa podizanjem privrede,poljoprivrede,industrije,zanatstva,usluznih delatnosti,IT-a itd itd ..... a vi izdavajate sredstva da obnavljate i razvijate trziste za vase proizvode. OVO JE JADNO!

Igor

pre 11 godina

Sta dramite, ko god gradi gradi o svom trosku ako mu investicija propadne super radujte se onda pretpostavljam, inace ako vam se tamo ne kupuje i nemate pare ko vas tera da trosite?

Ivan

pre 11 godina

Uzas. Jedini razlog uspeha ovih odvratnih trznih centara je kriminalno tretiranje posiljaka kupljenih online u inostranstvu. Da zivim u normalnoj zemlji nikada u prodavnici ne bih kupio nista osim hrane.

JUGONOSTALGIČAR

pre 11 godina

EEEEEEEEE,prošla su ona lepa vremena Robnih kuća Beograd,Elektrotehne,Jugoeksporta,Ateksa, Jasmina,Plitvica...a kome je to bilo malo Trst,Venecija,Beč...

Hahahahahaha

pre 11 godina

Već smo se toga nagledali I isprobali...samo se to nekad zvalo Staklenac,Čumić,Banjica,City.....samo nakima je otežan bio pristup Džipovima pa tu možda treba tražiti problem u propadanju istih.
-

zarko

pre 11 godina

Univer da bude na oba mesta? Oni su skupi,cak i maxi ima jace akcije. Pogledajte cene mesa kod njih? Bio par puta nista nisam zanimljivo video,odeljene mesa bez mesara...

Srbin

pre 11 godina

Trziste je slobodno i nek otvara ko sta hoce,i sta proceni da treba.Ko je pametan i uvidi gde je najveca razlika izmedju ponude i potraznje najbolje ce proci.Svaki privredni subjekat je plus za ekonomiju a velike firme znaju gde sta otvaraju jer studiozno proucavaju trziste,zato obicni laici ne treba da trpaju nos de mu nije mesto.

Milica Matić

pre 11 godina

Razumem ja da je to moderno, praktično ... bla, bla, ali se pitam koliko običnih radnji svakodnevno propada zbog tih raznoraznih molova, ritejl parkova i sličnih novotarija? I ne samo to, šta će biti sa svim tim prostorom (radnjama) u kojima smo nekada kupovali? To je silan poslovni prostor i ja koliko vidim, to sada propada. Propada novac, investicije, neko je to platio. Priča se o radnim mestima u ovakvim novim centrima, a sta je sa gubljenjem radnih mesta tamo gde vise niko ne ide da kupuje? Nema para da opstanu i jedni i drugi.

Bojan

pre 11 godina

E ako će svaki lokal da ima svoj ulaz, moraću pod obavezno da odem da vidim to čudo. Što bi rekla, Stanislava Pak: ,, Fejs tu fejs, jer je to last rizort ''

beogradska bulumenta

pre 11 godina

EBRD daje kreditnu podrsku za Retail parkove?!? Jel to neki Venture Capital project - cisto preduzetnistvo!!
Samo mi nije jasno sto bacate milione eura u zgradurine, ali vasa stvar - ukoliko drzava ne daje nekakve (bilokakve) garancije i podrsku za Potemkinova sela!

sasa jokic

pre 11 godina

Neksiko@Prvo se malo obavesti pa onda pametuj. Ono sto je evidentno u citavom regionu, to je da trzni centri trpe enormne gubitke, kako zbog slabe kupovne moci, tako i zbog prevelike konkurencije.
Ako na to dodamo nerealne rente, i previsoke marze, jer su vlasnici shopping mallova i zastupnici brendova u vecini slucajeva tajkuni koji su do para dosli pljackajuci tokom ratova.
To sto u Uscu i Delti nema slobodnog parking mesta ne znaci puno, vecina dodje da se proseta, popije sok, eventualno ode do bioskopa.
Dok se kupovna moc gradjana ne vrati na nivo 2006/7. otvaranje novih trznih centara ce samo ugroziti postojece, a novim nece doneti profit.

garavi

pre 11 godina

90 tih radikali tj sad kao SNS otvarali su trafike na svakom cosku, da su tad mogli i na DRVO bi postavili trafiku. sad su se i oni kurtalizovali pa otvaraju trzne centre. ako vidis prazan plac a ti napravi trzni centar. stvarno nemam snage za te ljude. ljudi su zaslepljeni ali mi nije jasno cime? cime su to zasluzili SNS? aj nek neko objasni! da mozda nisu vece patriote od mene a? sta su bre uradili? nista. napredak 0.

Dexterijus

pre 11 godina

Trzni centri su potreba, tj trziste "odredjuje" dali treba ili ne...
Sto se tice Aviv Park Pancevo, izraelci imaju ponudu Rusa od oko 50 mil evra za otkup. Medjutim ne znam da li ce doci do prodaje.I Aviv se shiri u Pancevu. Iako se cuje da padaju pazari. treba doci i videti Aviv pred praznike u Pancevu, nemoze igla da padne, parking trazite po 10min...
Generalno, Aviv je pun pogodak, ali oni "mali" butici po gradu su pozatvarani, svi presli u Aviv da pazare....
Voleo bih da vidim sto pre i jedan ovakav T.C. sa domacim markama, a ne samo strane...
Dzins Novi Pazar, donji ves Arilje, Mona, Modus, Sportex, Brankodex, 1.Maj...
Nije da nemamo modne marke, vec je vise do organizacije.....

shone

pre 11 godina

pa ne gradi drzava "trzne" centre(taj izraz ne znaci vise nista) pa da pricate da baca pare...ako neko ima viska para neka gradi sta hoce. I ovaj nacin izgradnje je skroz super, dodjite u PA da vidite. Vrlo cesto se trazi parking vise, a jos se gradi svega... To je sada novi centar grada, jer se nalazi bas u centru grada. A koliko ce na kraju Zemuna to da zaživi, sumnjam, isto kao i onaj outlet u Indjiji...

GT40

pre 11 godina

Neko reče da će nas 2060. godine biti isto onoliko koliko nas je bio 1927.godine. I hoće. U članku, koji obiluje dobrim vestima i planovima iz ekonomije i preduzetništva, kakav je ovaj, pokušajte da nabrojite strane reči, kojih je skoro više nego onih na srpskom jeziku. Narod gubi svoj obraz i ime prvo kroz potiskivanje kulture i jezika, mada tako ne izgleda na prvi pogled. Možemo li bez šoping mola, ritejla,diskonta? Možda ne možemo, ali nadjimo našu reč za to. Nemojmo koristiti u svakodnevnom govoru jedva 200 reči, pojačanih sa onim super vau, jes, giv mi fajv i sl. Odgovornost za održanje nacionalnog identiteta je ogromna baš u ovom trenutku kada se pregovorima približavamo globalnoj svetskoj sceni. Neke se reči ne mogu uvek prevesti, ne treba ići ni u pravcu hrvatskog smehotresnog insistitanja na novo-hrvaštini, ali ni u ovu krajnost u koju mi klizimo ubrzano.

qwak

pre 11 godina

iz teksta nisam shvatio (mozda sam nedovoljno paznje posvetio istom) koja je razlika izmedju trznog centra usce, ili delta i ovog maloprodajnog parka.
jedino sam primetio da naglaseno da ce svaka radnja imati zaseban ulaz, ali ne kapiram sta je to posebno.

Wolf Karagic

pre 11 godina

retail - verb - продавати на мало
retail - adverb - малопродајом
retail - adjective - малопродајни
retail - noun - малопродаја

MM

pre 11 godina

@Neksiko
Ne preziru se molovi i ne postavlja se pitanje ko ce da kupuje u istim, bar ne kao osnovno. Sustinsko pitanje i prezir vecine komentatora je upucen prema situaciji koju nam je kreirala vlast i inovlast a koja se sastoji u tome da se izvlaci i poslednji dinar od naroda potrosnjom robe koja se uvozi umesto da se novac ulaze u proizvodnju. Doduse, uvek postoji mali broj ljudi kojih se ne tice opsta situacija, koji imaju i kojima novi mol, po mogucstvu u komsiluku, dobro dodje.....

Kociz

pre 11 godina

@lee
Investitor ima pravo da objekat nazove kako hoce. Lovu ulaze izraelska firma, a ti ocekujes cirilicno ime - Opanak i proja, ljubav moja!

alo

pre 11 godina

super sve je to lepo ali..
zasto su ugasene robne kuce? tam oje covek mogao da kupi sve od eksera i srafova do regala i televizora. po ugledu na svet pocel iste da otvartae shoping molove ali oni nisu zatvorili robne kuce. kod nas u tim shoping centrima se prodaje samo tehnika i garderoba. a o lokacijama da ne govorim.
zivim u delu rakovice koji ima jednu i kako kazu slovima samo JEDNU prodavnicu a preko 35.000 stanovnika. naravno ne racunam na one prcvarnice sto su privatnici otvorili od 10 kvadrata radnja gde pokusavaj uda prodaju sve i svasta pa im mleko i suhomesnato stoji u nekakvim korpama van frizidera. jos kad stave korpu napolju ispred vrata leti i stave akcija a unutra salame i kobasice. a pred svake izbore dolaze delegacije skoro svih stranka i obecavaju kule i gradove i naravno od svega toga nista jer niejdna politicar tj. strnaka nije odrzala obecanje. evo skoro smo skupljali novac za crkvu pa cak ni srkva nije uradila obecano. prilog je bio za crkvu da se gradi a ne ogromnu kucu za popa a na mesto gde ce navodno biti crkva sam ostoji tabla, tako da vise nikome ne verujem izgubio sam poverenje u ljude uopste ali molim se svom Bogu da obrati paznju na ove sto obecavaju i sam osto rade je da trpaju pare u svoje dzeopove

goxi

pre 11 godina

Ja zivim na 20m od aviv parka u Pancevu mogu reci da je dobra stvar sve na jednom mestu za decu i odrasle lepa setnja da se ubije par sati.Mana mu je sto u svim radnjama nema velokih brojeva odece i sto par dana stajanja u rafovima padaju cene do 40%.znam da je zatvorio pola lokala po centru.

Serbinho

pre 11 godina

Raduju se knjigovodstvene firme i krojacice, koji uglavnom na kraju i popunjavaju lokale propalih trznih centara.
Isti kasnije vrede vise da se sruse i sagradi nesto novo, nego da prazni lokali krase takve trzne centre.

Кривокапић

pre 11 godina

Коме је европска банка за развој одобрила овај кредит? Држави Србији или инвеститорима? Не видим зашто би држава правила малопродајне објекте. Где то има?
Друго, држава треба да узима кредите да поправи водовод и канализацију у Србији. Џабе тржни центри кад људи пију воду из цистерни и бивају заражени болестима 18. века.

stranac

pre 11 godina

Ovo sto se gradi nije nista nego obican trzni centar. Retail park znaci vise trznih centara koji su jedan do drugog u sklopu istog zemljista. Toliko koliko poznajem stvari.

Vladica

pre 11 godina

a da napisete da aviv pored rente uzima i prpcenat od pazara?
da ne pricam da je sramota da kredit za obnovu i razvoj ide u ритејл centar, umesto u neku proizvodnju

MM

pre 11 godina

@Neksiko
Ne preziru se molovi i ne postavlja se pitanje ko ce da kupuje u istim, bar ne kao osnovno. Sustinsko pitanje i prezir vecine komentatora je upucen prema situaciji koju nam je kreirala vlast i inovlast a koja se sastoji u tome da se izvlaci i poslednji dinar od naroda potrosnjom robe koja se uvozi umesto da se novac ulaze u proizvodnju. Doduse, uvek postoji mali broj ljudi kojih se ne tice opsta situacija, koji imaju i kojima novi mol, po mogucstvu u komsiluku, dobro dodje.....

********

pre 11 godina

Mislite Trzni centar ,parkovi služe za šetnju ljuljaklama za decu sa setalistem ...Ovo je samo jos jedna glupost u nizu gde ljudi troše pare .....

draganbg

pre 11 godina

Samo trzni centri nicu, narod nema para da kupuje, a trzni centri puni.. Umesto da se izlazi po gradu, kafici prazni, sad se ide i na kafu u trzni centar, ali proci ce i taj trend. Nego kad ce neka fabrika da se otvori, nesto da proizvodimo!?

Goran

pre 11 godina

Momci prolazim vrlo često novosadskim putem. nalazi se kod Metroa iza OMV pumpe. Poceo je da se gradi mnogo pre zadnjih izbora tako da je u redu da prestanete da lupate gluposti i da spominjete radikale. Nije sve politika niti mržnja u Srbina...

Zoran

pre 11 godina

(draganbg, 5. januar 2014 21:02), narod ima para jer mu gastarbajteri daju. Niej nesto, ali ima, plus stye pomodarci, trpecete za hleb da se obucete sa markama. U sustini Zapad obrce svoje pare. Evo ja sam kupio za 25.000 evra kola u Srbiji da se vozim kad dodjem iz Amerike na 2, 3 meseca. Nova. Osim toga to se sve otvara da se pozicioniraju, plus, ono najvaznije, da vas naviknu na njihove vrednosti(makar izgubili od vas za 10 godina, okrpice se od drugih), a to je: RADI I TROSI. Ja ovde radim, ali i pored ogromnih para koje mi ostaju pored Obame necemo da trosimo ni dolar na nesto ozbilnije. A vama neka je bog na pomoci.

Stole

pre 11 godina

хахахха "ритејл парк" ... па јес, тржни центри и шопинг молови су превазиђени, време је за нешто потпуно ново ...

lehman

pre 11 godina

Osim reklame za navedene brokere, ništa suštinsko nisam pročitao u tekstu. Za ritejl park u Zemunu se zna već duže vreme i promenjena je agencija za prodaju. Za Zvezdaru se ne zna šta je, gde je, od koga je i kada će biti građena, a kamoli otvorena.

Ivan Il

pre 11 godina

Jedan ste propustili a sami ste o tome pisali ;) Mislim da je vec skoro zavrsen...
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=06&dd=10&nav_id=721686

Babin_zub

pre 11 godina

"Vrednost radova je 22,5 miliona evra, a Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) je za ovaj projekat odborila kredit od 13,5 miliona evra."

Bog te mazo, pa mi uzimamo kredite za trzne centre... I posle se cudimo zasto smo tu gde jesmo. Ustinite me da se probudim.

konfuzije

pre 11 godina

Dragane obnova i razvoj ,cemu ovi fondovi sluze (na papiru) se nikako ne postize otvaranjem marketa gde se prodaju uvozne stvari (jer domacih ni nema) vec upravo kreditiranjem onih oblasti u kojima se stvara nova vrednost koja je olicena u domace proizvedenim robama i uslugama koje se prodaju na domacim i stranim trzistima.

tercijarni sektor (trgovina) u uslovima nejednakog otvorenog trzista ne moze da bude pokretac razvoja i ne znam cemu sluzi investiranje u njega.

osim da oni koji kredite daju osiguraju i glavnicu i kamatu i svoju dalju zaradu i sopstveni a ne nas razvoj

UK

pre 11 godina

A sad vi meni recite zasto u beogradskom mark i spenseru tri benkice na snizenju kostaju 2700 dinara a u Londonu te iste 15?? Dakle u zemlji koja ima daleko veci standard od nase sve je ili iste cene ili jeftinije, e sta ce meni onda silni trzni centri kad nas krade ko stigne i de stigne. Sto ne kazete isto tako da je srbija pod finansijskim restrikcijama, sto ne kazete zasto nesto kosta vis nego u urdjenim zemljama? Ma dabogda svi otisli na zapad pa da nema vise ni ko da glasa!

Milan

pre 11 godina

E ja ću prvi da stanem ispred tog ritejl parka(mada ne kapiram razliku između njega i Ušća npr...kakvi zasebni ulazi??)i da prodajem na štriku za veš salame iz Mađarske,makedonski rezani duvan i novopazarski džins..dok me ne uhapse, ali ja znam da će me moj dobri narod zapamtiti moju žrtvu za njega!

Vld

pre 11 godina

Ja pomislio da se pravi neki "ritejl" park za neku proizvodnju, makar i IT, ak one može ništa ozbiljnije. Kad, ono, opet tržni centar. A sa čim će ljudi da kupuju u tom centru, ako nema proizvodnje, odnosno stvaranja nove vrednosti, odnosno stvaranje novca?