Nedelja, 03.11.2013.

16:38

Trebaju li nam novi tržni centri?

U proteklom periodu bila je najavljena izgradnja nekoliko tržnih centara u Beogradu, ali se trenutno gradi samo objekat u Zemunu, piše portal "E-kapija".

Izvor: eKapija

Trebaju li nam novi tržni centri? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

93 Komentari

Sortiraj po:

Beograd

pre 12 godina

Kome trzni centri ne trebaju, ne mora u njih da ulazi. Meni recimo ne trebaju fabrike, u njih ne ulazim niti me je rad u njima ikada zanimao. Na vreme sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje, da ne bih najbolje godine zivota bacio radeci sa fukarom u nekoj fabrici.
(Zakljucak, 4. novembar 2013 00:27)
Nedeljom u pola 1 ujutru citas vesti i ostavljas isfrustrirane komentare po internetu, ocigledno si se ostvario u zivotu.

Bojan I.

pre 12 godina

Podržavam. Još kad bi kod stambene gradnje zabranili zidanje lokala u prizemlju. Ako je za stanovanje, nek bude za to. Ako je za biznis, nek bude za to. Ionako, stambene zgrade u staklu, na stubovima nisu baš bezbedan prizor za neki jači zemljotres

Adam Jensen

pre 12 godina

*Da prosti moderacija za prepucavanje, ali molim za repliku:*

@Zakljucak:

Namerno si izvukao iz konteksta šta sam rekao, odnosno izbacio si suštinu koja kaže:

"da je pokretačka snaga svih najvećih zemalja upravo industrijska proizvodnja ("fukara" koja proizvodi i izvozi automobile, naftu, visoku tehnologiju, mašine, hranu....) a ne uslužna delatnost i preprodavci (kao kod nas)? Shvataš li ti da je glavni razlog zašto ova država propada BAŠ zato što fabrike ne rade, a država sve živo uvozi i "proizvodi" nekakve "menaĐere" na raznoraznim sumnjivim visokoškolskim ustanovama?"

Akcenat je na INDUSTRIJSKOJ PROIZVODNJI, a ne na ljudima koji neposredno izvršavaju posao. Radnici mogu biti ovakvi ili onakvi, ali je poenta da fabrike (industrija) MORAJU postojati. Fabrika je samo krajnje postrojenje određenih kompanija koje pored njih imaju i istraživanja i razvoj i sve ostalo, a krajnja proizvodnja se i vrši od strane tih o kojima pričaš koji možda i nisu mogli ništa drugo.

Sve u svemu, nisi u pravu i svaki ekonomista bi ti ovo isto rekao.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Dragan, 4. novembar 2013 00:20)

Vama bi bilje bilo da ne držite predavanja na temu proizvodnje i razvoja industrije.
Neke od tih fabrika su imali velike izvozne poslove i bile su veoma uspešne.
One su zatvorene, zahvaljujući:
- raspadu SFRJ i sankcijama - što im je zatvorilo vrata za poslovanje i unazadilo ih je za 10 godina (nije bilo investicija)
- burazerskom privatizacijom - gde su bizMismeni znali samo da uzmu fabriku i da sazidaju kokošarnike od siporeksa sa renderovanim kulama i "fensi" nazivima East 69, Ghettoville i sl...

Osnova snage svake ekonomije je proizvodnja - to je ekonomija i praksa dokazala.
Hajde mi navedite neku o uspešnih evropskih zemalja koja je zatvorila svoje fabrike?

A vaša izjava je Dinkićeva škola.

Zakljucak II

pre 12 godina

@Zakljucak:

A jao, Bože....Momče, ako ti stvarno misliš to što pričaš, onda definitivno i nisi baš ozbiljno shvatio školovanje...

E, pazi ti šta si izgovorio: "fukara u fabrikama"!?!
...
Da li si ti uopšte svestan da je pokretačka snaga svih najvećih zemalja
...
Očito si klinac bez trunke životnog iskustva pa ćemo ti oprostiti.
(Adam Jensen, 4. novembar 2013 13:22)

Adame, da li si ikada upoznao nekoga ko pohadja masinsku, kozarsku, tekstilnu ili neku slicnu skolu? To su uglavnom oni koji nisu bili u stanju da upisu nista bolje. Neko zbog intelektualne limitiranosti, neko zbog nedostatka osecaja za obaveze i odgovornost, neko zbog izostanka bilo kakvih radnih navika i zelje da jednog dana zive od sopstvenog rada. U proseku te osnovnu skolu su zavrsili i upisali srednju skolu u 16-oj godini zivota i to u poslednjem upisnom roku, nakon popravnih ispita. Zamisli sebe kako imas neke velike pare i kako zelis da ih investiras u nesto oslanjajuci se na sposobnost i radni ucinak takvih ljudi.

Prosetaj pored podruma pica u Rakovici i videces tu "pokretacku snagu" razvoja kako ceo dan piju najjeftinija piva sedeci na gajbama, uriniraju uz fasadu najblize zgrade i uvek im je neko drugi kriv za procerdan i promasen zivot.

Dragan

pre 12 godina

A koliko tržnih centara na fenomenalnimlokacijama propada bezveze po Beogradu???
(vlada, 4. novembar 2013 00:37)

Propadaju oni koji nemaju kvalitetnu ponudu, dobro osmisljen prodajni prostor i pratece sadrzaje. Da bi se privukli kupci nije dovoljno biti samo jeftin. U nasem narodu odavno se odomacila izreka: "Nisam dovoljno bogat da bih kupovao jeftine stvari" U to sam se uverio davno kada su moji roditelji kupovali jeftini Yugo iz Kragujevca, domace cipele, domace majice, domacu belu tehniku iz Nisa, Cetinja i Cacka, i slicno djubre. Treba ponuditi nesto moderno, kvalitetno, dugotrajno, ... Postoje oni koji to nisu shvatili i takvi centri propadaju. Takav je recimo TC na Miljakovcu, Staklenac, onaj u Sremskoj. Svaki od njih izgleda kao Drezden ili Hirosima 1945. neposredno nakon bombardovanja. Usce, Delta Siti, Stadion i Merkator nece propasti nikada.

Adam Jensen

pre 12 godina

@Zakljucak:

A jao, Bože....Momče, ako ti stvarno misliš to što pričaš, onda definitivno i nisi baš ozbiljno shvatio školovanje...


E, pazi ti šta si izgovorio: "fukara u fabrikama"!?!

Da li si ti uopšte svestan da je pokretačka snaga svih najvećih zemalja upravo industrijska proizvodnja ("fukara" koja proizvodi i izvozi automobile, naftu, visoku tehnologiju, mašine, hranu....) a ne uslužna delatnost i preprodavci (kao kod nas)? Shvataš li ti da je glavni razlog zašto ova država propada BAŠ zato što fabrike ne rade, a država sve živo uvozi i "proizvodi" nekakve "menaĐere" na raznoraznim sumnjivim visokoškolskim ustanovama?

Očito si klinac bez trunke životnog iskustva pa ćemo ti oprostiti.

Gradjanin

pre 12 godina

jj,

Proizvodnja u provinciju a u Beograd radnje ,Hoteli i trzni centri i poslovni prostor.Veliki gradovi i glavni gradovi su pruzaoci usluga. U Parizu u okolini od 150 kilometara nema ni jedne veleike fabrike.U Londonu, Berlinu, NY takodje. Neko u provinciji treba nesto da proizvede da bi se punili ti trzni centri

steht auf wenn ihr Schwaben seid !!!

pre 12 godina

koliko kompleksasa ide u te Trzne centre ,kad bolje razmislim ,koliko kompleksasa zivi u Bg ,kad bolje razmislim ,celu zemlju drma nekakav kompleks!!! .Koji normalan covek moze da ide da seta u Trzni centar ? Iskreno to su za mene samo luzeri i luzerke

Steeler

pre 12 godina

Ne mogu a da ne primetim elementarno neznanje iz oblasti ekonomije za mnoge komentatore. Ekonomija ne poznaje podelu investicija na one u industriju (fabrike), trgovinu, turizam, poljoprivredu, itd. Postoji iskljucivo podela na uspesne investicije (one koje su isplative investitoru) i na one koje to nisu.

(Vladimirrrrrrrrrrrr, 4. novembar 2013 07:51)

Ja ne učim ekonomiju, a shvatam da se stvari ne dele na uspešne i neuspešne. Možda na Megatrendu, ali u svetu ne. Kada bi bilo tako jednostavno...

Verovatno si dete ako stvari deliš CRNO-BELO.
Ako nisi... užas.

Od kada je uspešna investicija šoping centar u zemlji gde je trećina ljudi nezaposleno? Trećina penzioneri. Gde su normalne plate oko 25-30 000 dinara?
Još kada bi znao da kroz investicije peru stranci pare.
Ma to je teorija zavere...
U Novom sadu postoji tržni centar Merkator (radi odlično)... Bazar (radi dobro)... Nork (propao)... Lupus (propao)... Pariski Magazin (jedva radi)... Apolo (jedva radi)... Pa da... treba još!
Spens (veličine kao npr Ušće) je na samrti.

Da kupujemo i da jedemo tortu! Život je lep! Mama plaća račune!

T.

pre 12 godina

@horomoro Nemacka je deo EU i nema pravo na protekciju svojih proizvoda, to je protiv propisa EU. Kada je Nemacka davala subvencije za automobile, one su vazile sa sve automobile iz EU, tako da su se u Nemackoj subvenconisale i Dacije i Renoi.

Uroš Kalabić

pre 12 godina

yeeess.... jedva čekam da se otvore svi ovi tržni centri... biće nam tako super, onda ćemo samo da kupujemo i kupujemo i neće nam više biti kriza i padaće pare sa nebaa . .jeeeaaa.... luj šiton, dolče glabana suupppeerrrr!!!

privrednik sa iskustvom

pre 12 godina

vidim po komentatorima da mnogi VRANJANCI kukaju sto im neko sa strane ne otvori TRZNE CENTRE.Dragi VRANJANCI,kada su svojevremeno CENTROTEXTIL i RK Beograd hteli to da urade,vase TATE,direktori i vlasnici vasin zivota kao sto su SIMPO,KOSTANA i YMCO,Pamucni kombinat su to ZABRANILI.prema tome otvarajte u vasem VRANJI sami sta hocete.

OMG

pre 12 godina

Kome trzni centri ne trebaju, ne mora u njih da ulazi. Meni recimo ne trebaju fabrike, u njih ne ulazim niti me je rad u njima ikada zanimao. Na vreme sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje, da ne bih najbolje godine zivota bacio radeci sa fukarom u nekoj fabrici.
(Zakljucak, 4. novembar 2013 00:27)

Dzaba ti skolovanje sa takvim rezonima. Verovatno studiras sega-mega univerzitete...Imam utisak da pojma sa zivotom i radom nemas. Naravno, oprastam ti ako imas 15 godina.

horomoro

pre 12 godina

@Vladimir

"Najbolji primer su fabrike sirom Srbije koje su proizvodile tesko djubre."

Ovo sam izvukao iz konteksta, ali svejedno to što govoriš vrijedi za idealni kapitalizam. Međutim, zemlje poput Japana, Njemačke imaju snažnu protekciju vlastitih proizvoda. Oni to mogu jer je domaća potražnja velika, velike zemlje i veliki prihodi. U trenutku kada se osjeti i najmanje posustajanje Njemačke auto privrede Merkel subvencionira svaki Njemački automobili sa par tisuća eura. U trenutku kada Njemački solarni paneli gube bitku s kineskim, ekspresno se uvode carine na kineske panele (i to od 30% nisam siguran jeli čak i više). Zbog toga ispašta cijela europa.

Znači, ako postoji pametna uprava firme, takva firma poslije protekcije vlade postaje etablirana i lakše sudjeluje na međunarodnom tržištu. Što na području bivše jugoslavije nije bilo česti slučaj, firme su propadale nakon kraja protekcije upravo zbog političkih i loše postavljenih uprava.

Trznocentarski masakr motornom testerom

pre 12 godina

Naravno da treba brljivom narodu jos i jos, dokle god nam je novac bog i zelimo da budemo u anesteziji. Komentari sve govore koliko smo odlepili. Radio sam u jednom TC-u i jeza me spopadne od ovih roditelja koji s decom sate i sate provode u tim dzinovskim fabrikama magle, i to vide kao neki lep izlaz, druzenje, sate odmora, jezivo.

eeeee

pre 12 godina

Mnogi kazu treba im trzni centar da imaju gde da izadju sa porodicom?! Trzni centar sluzi za kupovinu, a za izlaske sa porodicom sluzi neko izletiste, park, priroda... Idem u trzni centar da budem vidjen, vidjena, e sacuvaj me boze, zato su ogromne guzve a slabo sta ko i kupuje, osim sto se bleji pod svetlima reflektora i zagusljivog prostora.

matori Milan

pre 12 godina

"Kome trzni centri ne trebaju, ne mora u njih da ulazi. Meni recimo ne trebaju fabrike, u njih ne ulazim niti me je rad u njima ikada zanimao. Na vreme sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje, da ne bih najbolje godine zivota bacio radeci sa fukarom u nekoj fabrici.
(Zakljucak, 4. novembar 2013 00:27)"

Jedan od najodvratnijih komentara od kad pratim portal B92 (nekih 8 godina). Dok je ovakvih rezona nema nam spasa. "Fukara" u fabrikama, kazes? Sramota. Fukara su oni koji fabrike vode, sahranjuju i kupuju za dinar. Posten radni svet koji proizvodi ne moze biti fukara, po definiciji. I ja sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje ali ne shvatam svoju inzenjersku diplomu kao sredstvo izdizanja iznad "fukare u fabrikama".

Pazljivi posmatrac

pre 12 godina

@Nenad
"Kad smo vec kod ustede, snadbevanje u kontejnerima na ulicama je jos povoljnije nego na Buvljacima a kvalitet je tu negde."

Tesko da je to moguce, velika je konkurencija na kontejnerima. Cim nesto primetis, sacekas par minuta, vec je to neko odnweo. Na buvljaku nije tako, imas vise vremena, nema svako da da 100 kinti za neku robu.

Kiki

pre 12 godina

Ok,procitali smo da se grade klasicni trzni centri,ali sta je sa specijalizovanim radnjama kao na primer "Practiker","Hornbach","Decathlon"?Beograd toliko zaostaje u ovom segmentu,da je to neverovatno.

dragan

pre 12 godina

@Vranjanac: Mislim da vam ne treba tržni centar, pogotovo ne za izlazak. To je potpuna ludost. Juče svratili u jedan od njih da stvarno kupimo nešto (nadali se na brzinu), a tamo haos. Umesto po lepom vremenu da šetaju napolju ili voze bicikle ili trče ili se loptaju - svi u tržni centar. I staro i mlado, i ljudi sa decom u kolicima i "tinejdžerke skockane za štraftu" i "ekipa iz kraja" - šetaju se po smrdljivom tržnom centru, pod veštačkim svetlom. Ždere se u Meku, pare oči fensi krpicama i skupim telefonima... Postali smo gora karikatura od onih stereotipa o Amerikancima. Prosto ne mogu da verujem da tom stilu života neko zavidi. Što se mene tiče, nek spakuju sve tržne centre (ili "šoping molove", kako se to ispravno kaže) iz Beograda i nek ih sele u Vranje:)

Ja...

pre 12 godina

Stvar je u tome da Beograd ima dosta lokacija za šoping...
Ali Srbija je mnogo veća, ima i drugih gradova, u kojima bi moglo da se grade šoping centri. Tako da bi se isplatilo i zakupcima da otvore više lokacija za prodaju a ne jedan te isti brend se pojavljuje 5 puta samo u BG i time gubi jačinu na pojedinim lokacijama...
U drugim državama su to davno shvatili, tako da je to apsolutno normalno, imati šoping centar u svakom malo većem gradu a ne samo u glavnom gradu...

bolje na svezem vazduhu

pre 12 godina

Bolje sa decom da provedete vreme na nekom izletistu, u prirodi, setnji, a ne u trznom centru!
(Sportista., 3. novembar 2013 17:57)

U pravu si potpuno, imam dva deteta i uvek gledam da su napolju, ne bih ih ni u ludilu odvela u zatvoreni trzni centar da pošmrču infekcije, bolje pola sata po najgorem minusu napolju, nego par sati u igraonici trznog centra. A ako i idemo u TC, idemo u Aviv jer je otvoren, a i na njega se nastavljaju parkovi, tako da može lep krug šetnje da se napravi. (Ja sam mozda jednom bila u Uscu i Delta sitiju, i posle 1 sat u zatvorenom prostoru sam vec postala nervozna...)

Vladimirrrrrrrrrrrr

pre 12 godina

Meni ovi centri trebaju. Na takvim mestima sam povoljno kupio televizore, zamrzivac, monitor, redovno kupujem farmerke, patike, cipele, kosulje, majice, itd. Nikada nisam imao ni jednu reklamaciju, niti sam bio na bilo koji nacin nezadovoljan. Pre ili posle kupovine popijem pice, pojedem komad neke torte a i toaleti i garaze su im odlicni. Ukratko, nikada se nisam vratio kuci neobavljenog posla. Dosadilo mi je da satima bezuspesno trazim nesto po kisi, kosavi ili snegu uludo rasipajuci vreme, strpljenje i zdravlje.

Ne mogu a da ne primetim elementarno neznanje iz oblasti ekonomije za mnoge komentatore. Ekonomija ne poznaje podelu investicija na one u industriju (fabrike), trgovinu, turizam, poljoprivredu, itd. Postoji iskljucivo podela na uspesne investicije (one koje su isplative investitoru) i na one koje to nisu. Onaj kome ovaj kriterijum nije bitan, po pravilu propada. Najbolji primer su fabrike sirom Srbije koje su proizvodile tesko djubre. Mogle su da zivotare dok su dobijale pomoc budzeta ili iz stamparije u Topcideru kao i dok su se na partijskim kongresima obavezivala preduzeca, trgovinske kuce, gradska i drzavna uprava da od njih kupuju proizvode. Onog trenutka kada je ta partija otisla do djavola i kada je svakome dato puno pravo da slobodno izabere dobavljaca na osnovu njegove pouzdanosti i pouzdanosti njegove robe, dizajna, kvaliteta, dugotrajnosti, fabrike su otisle tamo gde se sada nalaze njihova partija, dozivotni predsednik drzave i vrhovni komandant.

zasto ne

pre 12 godina

Sto vise,to bolje.I sto se tice konkurencije,time ce cene biti konkurentnije. Em sto se tice kulture zivljenja,da se izbaci vremenom taj palanacki duh,i duh tih groznih buvljaka iz 90ih,gde smo bili primorani da idemo za vreme "svercizmadjarske " ere...

Banana

pre 12 godina

Ja cu samo da navedem trzni centar na vozdovcu ispod fudbalskog terena, novoizgradjenog. Kad god udjem u njega, on je prazan da nemoze biti prazniji. Pa vi sad vidite da li nam treba nesto drugo a da nije trzni centar. Niko od investitora se nije setio da kupi neku fabriku i da povrati njeno ime. Ko je sagradio deltu? Ne znam i ne interesuje me previse. A ko je napravio xxxzzzccc firmu? E to znaju radnici i citav grad gde se nalazi ta fabrika!

komentatorka

pre 12 godina

Samo se pitam sta ce im ovoliki bioskopi u eri interneta
(Troll, 3. novembar 2013 17:33)
----------------------------
'strani investitori ' peru lovu po srbiji sve u 16, odatle i ideje za bioskope, trzne centre i ostale nasusne potrebe

Steeler

pre 12 godina

Verovali ili ne trzne centre tipa Usce i Delta ima svako mesto u Norveskoj koje ima preko 8000 stanovnika,dobro ste procitali osam hiljada.
(napred nasi, 3. novembar 2013 23:01)

http://www.ncscnordic.org/regional_ncsc/norway/

Po ovome ih ima oko 260 na 5 miliona stanovnika. Molio bih da se ne iznose bombastične izjave bez podataka.

Po tom zvaničnom sajtu udruženja Šoping centara, ima jedan centar na oko 20 000 stanovnika u Norveškoj. A Norvežani imaju daleko više para od Srba.

Ne shvatam to pametovanje i filozofiranje... "neka grade ako im se može"... Treba da se forsira proizvodnja, zašto se pravite pametni?
Sledeći korak je da pametujete da se nezaposleni žale, a ima radnih mesta u prodavnicama u šoping centru? Je l' tako?
Ima posla ali "razmaženi" ljudi neće da rade u šoping centru.

Srbiji treba proizvodnja... svuda... ne samo Beograd... razvoj i koče ljudi koji su na vlasti. Odgovara im, da im ne odgovara ne bi to radili. Njihov posao je da stvaraju pogodne uslove za investitore.
Ovako se samo izvlači novac iz Srbije. Kasnije ćete da plačete kada stignu računi na naplatu.

Dragan

pre 12 godina

Nama trebaju fabrike, proizvodni pogoni, da nesto pravimo i izvozimo, a ne da uvozimo i kupujemo u tim trznim centrima. ...
(Eh, 3. novembar 2013 17:10)

Pitaj portire koji spavaju u nekoliko stotina fabrika sirom Srbije kao sto su IMT, IMR, DMB, Zmaj, Zorka, Beko, Rekord, Kluz, Lola, Prva Petoletka, 14. oktobar, Jumko, FAP, EI, Kostana, Sinvoz, Jugoremedija, ... da li, koliko i sta proizvode i kome to izvoze. A ti bi da pored tih 1000 beskorisnih fabrika (na koja je bacen ogroman gradjevinski materijal, projektnu dokumentaciju i novac za opremu) pravis jos jednu, 1001. Nemam nista protiv, ali da to radis od svojih para ili da nadjes neku budalu koja ce da to uradi umesto tebe. Dosta je ova zemlja bacala pare na gore navedene i mnoge druge gluposti i svinjarije.

Zakljucak

pre 12 godina

Kome trzni centri ne trebaju, ne mora u njih da ulazi. Meni recimo ne trebaju fabrike, u njih ne ulazim niti me je rad u njima ikada zanimao. Na vreme sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje, da ne bih najbolje godine zivota bacio radeci sa fukarom u nekoj fabrici.

Nenad

pre 12 godina

Trebaju nam , ali nam vise trebaju buvljaci. Danas sam kupio cipele za 100 i za 200 dinara i farmerke za 150 dinara. Nisam blesav da kupujem u radnjama farmerke za 1000 ...
(Srbija kloaka Evrope, 3. novembar 2013 20:23)

Kad smo vec kod ustede, snadbevanje u kontejnerima na ulicama je jos povoljnije nego na Buvljacima a kvalitet je tu negde.

napred nasi

pre 12 godina

Verovali ili ne trzne centre tipa Usce i Delta ima svako mesto u Norveskoj koje ima preko 8000 stanovnika,dobro ste procitali osam hiljada.

Provincijalac

pre 12 godina

Sve sam pročitao, pogledao video za Rajićevu i oduševio se natpisom "KalemeNgdan" u njemu. Znači, pismenost, znači, Turci, znači Kale, znači PISMENOST! Hahahaha!

misa

pre 12 godina

Dosta kukanja na Beograd .Ovde ne ulaze pare niti Beograd niti bilo ko vec neka osoba koja je kupila zemljiste od grada i dobila dozvolu za izgradnju.Sta ce on da gradi to zavisi od urbanistickog plana i sta je predvidjeno tu da se gradi.Privatnik ulaze tamo gde moze da obrne pare.Dosta kukanja trebaju nam fabrike .Dosta kukanja Srbija radi Beograd se gradi.Pitajte te investitore ili kako ih vec pojedinci zovu lopovima ili peracima para zasto nemaju interesa da dodju i investiraju u Vasu sredinu.A to sto ce oni da prave soping molove to je njihova stvar.Vase je da li ce te ih posecivati i trositi pare kod njih.Poznavajuci sebe ja cu samo da obidjem jedan novi objekat .

žarko

pre 12 godina

Ne verujem vise u bilo kakve najave,plaza mulja samo tako,delta sigurno odustaje...A sutra ce naslov ''Lidl gradi drugi hipermarket u Beogradu''. Vise se ne grade ni hipermarketi a kamoli trzni centri,tako je sada,tako ce biti i ubuduce. Polako ali sigurno tonemo u 93-u!

Filmofil

pre 12 godina

Ja zivim jako blizu autokomande i jedino za sta ce mi Delta Planet koristiti je bioskop. Kad vec nece da srede Vozdovacki onda daj bar nesto.

Ritter

pre 12 godina

definitivno jos po celoj Srbiji ne samo BG. za proslu novu godinu nije bilo sanse da se parkiras na km od tc usce zbog broja kola sa ne-bg tablicama. zalosno da pola srbije dolazi u usce koje je tc kakav ima svaki grad od preko 50 hiljada u npr. nemackoj.

Duplo golo

pre 12 godina

U trznim centrima se prodaje roba duplo losijeg kvaliteta po duplo vecim cenama nego u inostranstvu i za tu privilegiju gradjani Srbije placaju duplo vece kamate na svojim kreditnim karticama. Nije ni neophodno da imaju vojne baze da bi nas okupirali dovoljno je da postave dovoljan broj trznih centara da bi nas dovoljno zaduzili. Kada nas dovoljno zaduze prodacemo sve sto je iole vredno budzasto da otplatimo dug a kad nam ni to ne ostane, sve sto ce nam ostati su nase ruke, tj nas jeftin "robovski rad" da bismo tako skupo otplacivali stvari koje nam nisu ni bile neophodne. Vrhunac svega je da je ljudima toliko ispran mozak da ovakve stavove koji im ne prijaju automatski odbacuju kao ekstremizam. Sah-Mat

Bogdan

pre 12 godina

Pa da zabranimo izgradnju šoping molova a ko se usudi da ipak traži dozvolu, mora da prvo otvori fabriku i da zaposli minimum 20 ljudi.

Vld

pre 12 godina

Buvljak je propao, koliko ljudi nemaju para da kupuju ništa. Kakav crni tržni centar. Taj ko ima novac da kupuje skupe stvari u tržnom centru, ako ne nađe u Srbiji ono što mu treba, naručiće preko Interneta ili otići za vikend u inostranstvo. Uložite taj novac u nešto što će moći da stvori novu vrednost, a ne u nekretnine.

Srbija kloaka Evrope

pre 12 godina

Trebaju nam , ali nam vise trebaju buvljaci. Danas sam kupio cipele za 100 i za 200 dinara i farmerke za 150 dinara. Nisam blesav da kupujem u radnjama farmerke za 1000 i cipele za 2-3000 dinara jer to ne odgovara nasem standardu prosecne plate od 400 Evra. Odeca na buvljacima, hleb u pola cene sat pre zatvaranje pekara, voce i povrce na pijacama posle 15h ali zato porez na imovinu na vreme da bi onih 700.000 mogli da se setkaju po Delta Sitiju.

tomas

pre 12 godina

Tako je! Evo u Somboru su unistili fabriku brava i katanaca Bane Sekulic, stotine ljudi je ostalo bez posla ali zato grade prelepi trzni centar koji ce da zaposli 6 kasirki da narod moze na miru da razgleda posto nema para da kupi...

Kol

pre 12 godina

Cekaj merilo razvoja jednog grada su trzni centri? Tamo cemo da vodimo decu na kvalietno provedeni vikend? Pa neka nam i sve sto nas snalazi, zasluzili smo.

dzoki

pre 12 godina

Koji svetski modalitet....kupovina,kupovina i samo kupovina. Radimo sve vise (i za manje para) i zaduzujemo se da bi imali da kupujemo. Ne umemo da uzivamo u pravim duhovnim stvarima. Umesto da se cita i nesto stvara mi samo gledamo kako cemo da kupimo nesto.

Dan

pre 12 godina

Ti koji otvaraju tržne centre to rade jer im se debelo isplati. Dakle trgovina je danas u Srbiji unosniji posao nego ikada. Eto jednostavnog odgovora zašto sve stalno poskupljuje. U ponekoj privatnoj prodavnici, naročito van Beograda, mogu se pronaći sasvim kvalitetni proizvodi, naročito prehrambeni, te kućna hemija i slično, ali oni nemaju šanse da se pojave u velikim trgovačkim lancima. Znači sistem je svesno napravljen da bude takav kakav je, nije tek spontana posledica nekih prirodnih zakona.

Pele

pre 12 godina

ma i previse ih ima. Dosta se beograd razvio. Malo neka se razviju i drugi gradovi kao npr subotica.
(ss, 3. novembar 2013 16:57)

Kakve to veze ima sa Suboticom ili bilo kojim drugim gradom. Pa ne gradi država tržne centre već privatni investitiori. Ko vidi profit od takvog ulaganja, taj i ulaže, a pri tome se angažuje domaća radna snaga, a najčešće i građevinske firme.

Naravno da treba

pre 12 godina

U mom kraju na vozdovcu ne postoji ni jedan i naravno ja mislim da treba jos centara. Verovatno ovi s novog Bgd misle da ne treba jer ih imaju nekoliko. Nedavno je napravljeno novo naselje Stepa Stepanovic, uselilo se nekoliko hiljada ljudi a infrastruktura NULA. Ruse se stare stracare, zidaju visespratnice u ulici v. Stepe a nema gde da se pazari. Ko daje tolike dozvole za gradnju a ne misli o posledicama nije mi jasno! Kad treba da idem i u samoposlugu to se uvek pretvori u bar sat vremena jer nikad ne nadjes sve sto ti treba u jednoj mini samoposlugici. Osecam se ko gradjanin drugog reda jer se sve investira u novi beograd.

bojan

pre 12 godina

U Uscu i DC mozes da vidis guzvu uglavnom kad su neke rasprodaje i sl. U tim situacijama ne bi pomoglo jos 10 drugih tc jer bi svi isli u taj. Kada nema promocija, rasprodaja i sl. nikakve guzve nema, cak mi se cini da je ima sve manje.

Evica Ivanovic

pre 12 godina

Zasto bi mi sa Labudovog Brda isli preko mostova u trzne centre koji su uglavnom na Novom Beogradu? Pa ovde zivi desetine i desetine hiljada ljudi bez ijednog veceg centra kao da nismo u Beogradu. Juzni delovi grada vape za nekakvim sadrzajima, iako znam da smo industrijska zona. Ima li nade da se i mi snabdevamo bolje bez velikih voznji GSP, ili kolima, bez vecih troskova za gorivo, parkiranje ?

mare

pre 12 godina

Pa i ovim već postojećim tržnim centrima niko ne kupuje ništa. Svaki šesti nosi neku kesu,većina razgleda..Ako oni misle da će se standard Beograđana popraviti grdno se varaju. Jedino racionalno objašnjenje izgradnje ovih šoping molova je - pranje para.

dejan

pre 12 godina

Za Beograd definitivno treba. Ima mnogo lezelebovica u glavnom gradu koji zive sto od politike, sto od monopola, kriminalaca i korumpiranih cinovnika iz cele Srbije. Novca ima, sve je to pokradeno, opet, iz cele Srbije i valja se negde potrositi. ZA Beograd novi trzni centri, za ostatak Srbije narodni kazani.

krug dvojke

pre 12 godina

"Rajiceva" itekako treba, po mom misljenju, jer mi u centru nemamo nijedan centar. A i lepo izgleda. Tamo ionako zjapi rupa vec decenijama.

Jovica NS

pre 12 godina

Naravno da nam trebaju.Nemojte slučajno da se razvija proizvodnja ili poljoprivreda,samo trgovina,pogotovo strane robe će nas izvući iz...

Sportista.

pre 12 godina

Mislim da Vam ne trebaju vise trzni centri. Nek naprave bar jedan u Vranju da imamo i mi gde da provedemo nedeljno popodne sa nasom decom,dali to bio soping,bioskop,ili nesto trece....Moj glas je u svakom gradu preko 50000 h stanovnika po jedan ovako veliki TC.Pozdrav !
(Vranjanac, 3. novembar 2013 17:00)

Bolje sa decom da provedete vreme na nekom izletistu, u prirodi, setnji, a ne u trznom centru!

Kupac

pre 12 godina

...pa ljudi moji mi nemamo 'leba da jedemo a ne da odlazimo u nove trzne centre,i ovi postojeci sve vise lice na kruzne tokove.Leti ljudi ulaze da se rshlade a zimi da se ugreju...

parking

pre 12 godina

Naravno da nam netrebaju.
Razlog je taj, shto se u njima iskljuchivo prodaje inostrana roba, a to direktno povecava spoljnotrgovinski deficit, prosto recheno, devize odlaze iz zemlje.
Narod se zaludeo i pretvorio u kupoholichare, lececi svoje frustracije kupovinom. Ljudi zive u iluziji zivota, stvorenoj od strane medija i reklama...
A da, nama je potrebna PROIZVODNJA.

Aleksandar

pre 12 godina

@(Vranjanac, 3. novembar 2013 17:00)

Pa ti uzmi i izgradi jedan. Ne pravi država tržne centre već privatni investitori, a oni će svoj novac ulagati tamo gde misle da mogu najbrže da ga obrnu.

A.B.

pre 12 godina

Za (ss, 03. novembar 2013 16:57)

Sve te tržne centre su izgradili privatni investitori, od svojih para i po svom nahođenju. Nikakva država niti ministri imaju veze sa tim. Tako vam je u kapitalizmu.
Ako želite da vam se izgrade tržni centri u Subotici, izvolite na adresu istih, pa ih ubedite.

Vranjanac

pre 12 godina

Mislim da Vam ne trebaju vise trzni centri. Nek naprave bar jedan u Vranju da imamo i mi gde da provedemo nedeljno popodne sa nasom decom,dali to bio soping,bioskop,ili nesto trece....Moj glas je u svakom gradu preko 50000 h stanovnika po jedan ovako veliki TC.Pozdrav !

Eh

pre 12 godina

Nama trebaju fabrike, proizvodni pogoni, da nesto pravimo i izvozimo, a ne da uvozimo i kupujemo u tim trznim centrima. Ako se ovakav trend nastavi svi ce biti zaposleni u nekom trznom centru, hipermarketu ili u drzavnim firmama, administraciji, a kupci ce biti ovi na drzavnim jaslama, dok se sve ne bude srusilo kao kula od karata.

Lako.

pre 12 godina

u h&m radi u jednoj smeni preko 15ak ljudi odakle lova alo odakle lova
(muamua, 3. novembar 2013 16:45)

Pa neko od kriminala, neko od mita, nekom salju novac iz inostranstva, neko radi u drzavnim firmama i ima veliku platu, eto odakle! Ko zivi od 20.000-30.000 hiljada taj samo gleda i pari oci.

Pixy

pre 12 godina

Tržni centri ne smeju dobavljače smatrati krpama, koje treba iscediti do zadnje kapi.
Treba da postoje kupci sa parama u novčaniku, a ne da radimo za 300-400 evra i da se očekuje neka potrošnja.

Steeler

pre 12 godina

Za ovo pitanje ne treba mnogo da se razmišlja. Moramo da stvaramo vrednost da bi naša kupovna moća ojačala... Tako će i da se poveća promet u postojećim tržnim centrima, bez obzira da li je trenutno veliki ili mali.

Kasnije ćemo da razmišljamo o novim prodavnicama sa robom koja je većinom iz Kine.

Radna mesta koja stvaraju novi tržni centri (građevinski radnici, prodavci, možda arhitekta, moleri, spremaice, vodoinstalateri itd) su smešna u poređenju sa radnim mestima u proizvodnji. Tamo ima raznih radnih mesta, ne samo radnika i majstora...
Ima i inženjera i dizajnera i prodavaca i vozača i spremačica i direktora itd...

Tržni centri prodaju uglavnom robu poreklom iz Kine ili neke druge zemlje... Ne bukvalno sve, ali ko je pametan shvata. Naše su flašice sa vodom, čokolade, čips i drugo.

Ostalo je presipanje iz šupljeg u prazno... Mora da se proizvodi i izvozi. Ne treba mnogo da se filozofira... treba da se radi.

Ali onda strane kompanije ne mogu da sisaju novac iz naše ekonomije.

Marko

pre 12 godina

A sta znaci "da li nam trebaju"? Trzni centri su privatne investicije i ne znam zasto bi itko imao ista protiv da ih neki, najcesce strani investitor, gradi, zaposli stotine radnika iz Srbije, plati porez na sav gradjevinski materijal koji je kupio i ugradio u centrar. A onda ako ce mu zjapiti prazan, njegov problem.

Ilke

pre 12 godina

Naravno da trebaju novi trzni centri. Danas sam bio do Delta City-ja gde slave neku godisnjicu i vecina radnji daje popuste. Vrteo sam se po parkingu 45 min dok nisam nasao slobodno mesto. Toliko o tome.

Marko

pre 12 godina

A sta znaci "da li nam trebaju"? Trzni centri su privatne investicije i ne znam zasto bi itko imao ista protiv da ih neki, najcesce strani investitor, gradi, zaposli stotine radnika iz Srbije, plati porez na sav gradjevinski materijal koji je kupio i ugradio u centrar. A onda ako ce mu zjapiti prazan, njegov problem.

Vranjanac

pre 12 godina

Mislim da Vam ne trebaju vise trzni centri. Nek naprave bar jedan u Vranju da imamo i mi gde da provedemo nedeljno popodne sa nasom decom,dali to bio soping,bioskop,ili nesto trece....Moj glas je u svakom gradu preko 50000 h stanovnika po jedan ovako veliki TC.Pozdrav !

Ilke

pre 12 godina

Naravno da trebaju novi trzni centri. Danas sam bio do Delta City-ja gde slave neku godisnjicu i vecina radnji daje popuste. Vrteo sam se po parkingu 45 min dok nisam nasao slobodno mesto. Toliko o tome.

tomas

pre 12 godina

Tako je! Evo u Somboru su unistili fabriku brava i katanaca Bane Sekulic, stotine ljudi je ostalo bez posla ali zato grade prelepi trzni centar koji ce da zaposli 6 kasirki da narod moze na miru da razgleda posto nema para da kupi...

Sportista.

pre 12 godina

Mislim da Vam ne trebaju vise trzni centri. Nek naprave bar jedan u Vranju da imamo i mi gde da provedemo nedeljno popodne sa nasom decom,dali to bio soping,bioskop,ili nesto trece....Moj glas je u svakom gradu preko 50000 h stanovnika po jedan ovako veliki TC.Pozdrav !
(Vranjanac, 3. novembar 2013 17:00)

Bolje sa decom da provedete vreme na nekom izletistu, u prirodi, setnji, a ne u trznom centru!

Steeler

pre 12 godina

Za ovo pitanje ne treba mnogo da se razmišlja. Moramo da stvaramo vrednost da bi naša kupovna moća ojačala... Tako će i da se poveća promet u postojećim tržnim centrima, bez obzira da li je trenutno veliki ili mali.

Kasnije ćemo da razmišljamo o novim prodavnicama sa robom koja je većinom iz Kine.

Radna mesta koja stvaraju novi tržni centri (građevinski radnici, prodavci, možda arhitekta, moleri, spremaice, vodoinstalateri itd) su smešna u poređenju sa radnim mestima u proizvodnji. Tamo ima raznih radnih mesta, ne samo radnika i majstora...
Ima i inženjera i dizajnera i prodavaca i vozača i spremačica i direktora itd...

Tržni centri prodaju uglavnom robu poreklom iz Kine ili neke druge zemlje... Ne bukvalno sve, ali ko je pametan shvata. Naše su flašice sa vodom, čokolade, čips i drugo.

Ostalo je presipanje iz šupljeg u prazno... Mora da se proizvodi i izvozi. Ne treba mnogo da se filozofira... treba da se radi.

Ali onda strane kompanije ne mogu da sisaju novac iz naše ekonomije.

Srbija kloaka Evrope

pre 12 godina

Trebaju nam , ali nam vise trebaju buvljaci. Danas sam kupio cipele za 100 i za 200 dinara i farmerke za 150 dinara. Nisam blesav da kupujem u radnjama farmerke za 1000 i cipele za 2-3000 dinara jer to ne odgovara nasem standardu prosecne plate od 400 Evra. Odeca na buvljacima, hleb u pola cene sat pre zatvaranje pekara, voce i povrce na pijacama posle 15h ali zato porez na imovinu na vreme da bi onih 700.000 mogli da se setkaju po Delta Sitiju.

Pixy

pre 12 godina

Tržni centri ne smeju dobavljače smatrati krpama, koje treba iscediti do zadnje kapi.
Treba da postoje kupci sa parama u novčaniku, a ne da radimo za 300-400 evra i da se očekuje neka potrošnja.

Kol

pre 12 godina

Cekaj merilo razvoja jednog grada su trzni centri? Tamo cemo da vodimo decu na kvalietno provedeni vikend? Pa neka nam i sve sto nas snalazi, zasluzili smo.

Ritter

pre 12 godina

definitivno jos po celoj Srbiji ne samo BG. za proslu novu godinu nije bilo sanse da se parkiras na km od tc usce zbog broja kola sa ne-bg tablicama. zalosno da pola srbije dolazi u usce koje je tc kakav ima svaki grad od preko 50 hiljada u npr. nemackoj.

Vld

pre 12 godina

Buvljak je propao, koliko ljudi nemaju para da kupuju ništa. Kakav crni tržni centar. Taj ko ima novac da kupuje skupe stvari u tržnom centru, ako ne nađe u Srbiji ono što mu treba, naručiće preko Interneta ili otići za vikend u inostranstvo. Uložite taj novac u nešto što će moći da stvori novu vrednost, a ne u nekretnine.

Provincijalac

pre 12 godina

Sve sam pročitao, pogledao video za Rajićevu i oduševio se natpisom "KalemeNgdan" u njemu. Znači, pismenost, znači, Turci, znači Kale, znači PISMENOST! Hahahaha!

dejan

pre 12 godina

Za Beograd definitivno treba. Ima mnogo lezelebovica u glavnom gradu koji zive sto od politike, sto od monopola, kriminalaca i korumpiranih cinovnika iz cele Srbije. Novca ima, sve je to pokradeno, opet, iz cele Srbije i valja se negde potrositi. ZA Beograd novi trzni centri, za ostatak Srbije narodni kazani.

dzoki

pre 12 godina

Koji svetski modalitet....kupovina,kupovina i samo kupovina. Radimo sve vise (i za manje para) i zaduzujemo se da bi imali da kupujemo. Ne umemo da uzivamo u pravim duhovnim stvarima. Umesto da se cita i nesto stvara mi samo gledamo kako cemo da kupimo nesto.

Duplo golo

pre 12 godina

U trznim centrima se prodaje roba duplo losijeg kvaliteta po duplo vecim cenama nego u inostranstvu i za tu privilegiju gradjani Srbije placaju duplo vece kamate na svojim kreditnim karticama. Nije ni neophodno da imaju vojne baze da bi nas okupirali dovoljno je da postave dovoljan broj trznih centara da bi nas dovoljno zaduzili. Kada nas dovoljno zaduze prodacemo sve sto je iole vredno budzasto da otplatimo dug a kad nam ni to ne ostane, sve sto ce nam ostati su nase ruke, tj nas jeftin "robovski rad" da bismo tako skupo otplacivali stvari koje nam nisu ni bile neophodne. Vrhunac svega je da je ljudima toliko ispran mozak da ovakve stavove koji im ne prijaju automatski odbacuju kao ekstremizam. Sah-Mat

Eh

pre 12 godina

Nama trebaju fabrike, proizvodni pogoni, da nesto pravimo i izvozimo, a ne da uvozimo i kupujemo u tim trznim centrima. Ako se ovakav trend nastavi svi ce biti zaposleni u nekom trznom centru, hipermarketu ili u drzavnim firmama, administraciji, a kupci ce biti ovi na drzavnim jaslama, dok se sve ne bude srusilo kao kula od karata.

Dan

pre 12 godina

Ti koji otvaraju tržne centre to rade jer im se debelo isplati. Dakle trgovina je danas u Srbiji unosniji posao nego ikada. Eto jednostavnog odgovora zašto sve stalno poskupljuje. U ponekoj privatnoj prodavnici, naročito van Beograda, mogu se pronaći sasvim kvalitetni proizvodi, naročito prehrambeni, te kućna hemija i slično, ali oni nemaju šanse da se pojave u velikim trgovačkim lancima. Znači sistem je svesno napravljen da bude takav kakav je, nije tek spontana posledica nekih prirodnih zakona.

Lako.

pre 12 godina

u h&m radi u jednoj smeni preko 15ak ljudi odakle lova alo odakle lova
(muamua, 3. novembar 2013 16:45)

Pa neko od kriminala, neko od mita, nekom salju novac iz inostranstva, neko radi u drzavnim firmama i ima veliku platu, eto odakle! Ko zivi od 20.000-30.000 hiljada taj samo gleda i pari oci.

mare

pre 12 godina

Pa i ovim već postojećim tržnim centrima niko ne kupuje ništa. Svaki šesti nosi neku kesu,većina razgleda..Ako oni misle da će se standard Beograđana popraviti grdno se varaju. Jedino racionalno objašnjenje izgradnje ovih šoping molova je - pranje para.

matori Milan

pre 12 godina

"Kome trzni centri ne trebaju, ne mora u njih da ulazi. Meni recimo ne trebaju fabrike, u njih ne ulazim niti me je rad u njima ikada zanimao. Na vreme sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje, da ne bih najbolje godine zivota bacio radeci sa fukarom u nekoj fabrici.
(Zakljucak, 4. novembar 2013 00:27)"

Jedan od najodvratnijih komentara od kad pratim portal B92 (nekih 8 godina). Dok je ovakvih rezona nema nam spasa. "Fukara" u fabrikama, kazes? Sramota. Fukara su oni koji fabrike vode, sahranjuju i kupuju za dinar. Posten radni svet koji proizvodi ne moze biti fukara, po definiciji. I ja sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje ali ne shvatam svoju inzenjersku diplomu kao sredstvo izdizanja iznad "fukare u fabrikama".

Jovica NS

pre 12 godina

Naravno da nam trebaju.Nemojte slučajno da se razvija proizvodnja ili poljoprivreda,samo trgovina,pogotovo strane robe će nas izvući iz...

dragan

pre 12 godina

@Vranjanac: Mislim da vam ne treba tržni centar, pogotovo ne za izlazak. To je potpuna ludost. Juče svratili u jedan od njih da stvarno kupimo nešto (nadali se na brzinu), a tamo haos. Umesto po lepom vremenu da šetaju napolju ili voze bicikle ili trče ili se loptaju - svi u tržni centar. I staro i mlado, i ljudi sa decom u kolicima i "tinejdžerke skockane za štraftu" i "ekipa iz kraja" - šetaju se po smrdljivom tržnom centru, pod veštačkim svetlom. Ždere se u Meku, pare oči fensi krpicama i skupim telefonima... Postali smo gora karikatura od onih stereotipa o Amerikancima. Prosto ne mogu da verujem da tom stilu života neko zavidi. Što se mene tiče, nek spakuju sve tržne centre (ili "šoping molove", kako se to ispravno kaže) iz Beograda i nek ih sele u Vranje:)

misa

pre 12 godina

Dosta kukanja na Beograd .Ovde ne ulaze pare niti Beograd niti bilo ko vec neka osoba koja je kupila zemljiste od grada i dobila dozvolu za izgradnju.Sta ce on da gradi to zavisi od urbanistickog plana i sta je predvidjeno tu da se gradi.Privatnik ulaze tamo gde moze da obrne pare.Dosta kukanja trebaju nam fabrike .Dosta kukanja Srbija radi Beograd se gradi.Pitajte te investitore ili kako ih vec pojedinci zovu lopovima ili peracima para zasto nemaju interesa da dodju i investiraju u Vasu sredinu.A to sto ce oni da prave soping molove to je njihova stvar.Vase je da li ce te ih posecivati i trositi pare kod njih.Poznavajuci sebe ja cu samo da obidjem jedan novi objekat .

napred nasi

pre 12 godina

Verovali ili ne trzne centre tipa Usce i Delta ima svako mesto u Norveskoj koje ima preko 8000 stanovnika,dobro ste procitali osam hiljada.

bojan

pre 12 godina

U Uscu i DC mozes da vidis guzvu uglavnom kad su neke rasprodaje i sl. U tim situacijama ne bi pomoglo jos 10 drugih tc jer bi svi isli u taj. Kada nema promocija, rasprodaja i sl. nikakve guzve nema, cak mi se cini da je ima sve manje.

Aleksandar

pre 12 godina

@(Vranjanac, 3. novembar 2013 17:00)

Pa ti uzmi i izgradi jedan. Ne pravi država tržne centre već privatni investitori, a oni će svoj novac ulagati tamo gde misle da mogu najbrže da ga obrnu.

parking

pre 12 godina

Naravno da nam netrebaju.
Razlog je taj, shto se u njima iskljuchivo prodaje inostrana roba, a to direktno povecava spoljnotrgovinski deficit, prosto recheno, devize odlaze iz zemlje.
Narod se zaludeo i pretvorio u kupoholichare, lececi svoje frustracije kupovinom. Ljudi zive u iluziji zivota, stvorenoj od strane medija i reklama...
A da, nama je potrebna PROIZVODNJA.

Pele

pre 12 godina

ma i previse ih ima. Dosta se beograd razvio. Malo neka se razviju i drugi gradovi kao npr subotica.
(ss, 3. novembar 2013 16:57)

Kakve to veze ima sa Suboticom ili bilo kojim drugim gradom. Pa ne gradi država tržne centre već privatni investitiori. Ko vidi profit od takvog ulaganja, taj i ulaže, a pri tome se angažuje domaća radna snaga, a najčešće i građevinske firme.

Kupac

pre 12 godina

...pa ljudi moji mi nemamo 'leba da jedemo a ne da odlazimo u nove trzne centre,i ovi postojeci sve vise lice na kruzne tokove.Leti ljudi ulaze da se rshlade a zimi da se ugreju...

OMG

pre 12 godina

Kome trzni centri ne trebaju, ne mora u njih da ulazi. Meni recimo ne trebaju fabrike, u njih ne ulazim niti me je rad u njima ikada zanimao. Na vreme sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje, da ne bih najbolje godine zivota bacio radeci sa fukarom u nekoj fabrici.
(Zakljucak, 4. novembar 2013 00:27)

Dzaba ti skolovanje sa takvim rezonima. Verovatno studiras sega-mega univerzitete...Imam utisak da pojma sa zivotom i radom nemas. Naravno, oprastam ti ako imas 15 godina.

Evica Ivanovic

pre 12 godina

Zasto bi mi sa Labudovog Brda isli preko mostova u trzne centre koji su uglavnom na Novom Beogradu? Pa ovde zivi desetine i desetine hiljada ljudi bez ijednog veceg centra kao da nismo u Beogradu. Juzni delovi grada vape za nekakvim sadrzajima, iako znam da smo industrijska zona. Ima li nade da se i mi snabdevamo bolje bez velikih voznji GSP, ili kolima, bez vecih troskova za gorivo, parkiranje ?

Bogdan

pre 12 godina

Pa da zabranimo izgradnju šoping molova a ko se usudi da ipak traži dozvolu, mora da prvo otvori fabriku i da zaposli minimum 20 ljudi.

A.B.

pre 12 godina

Za (ss, 03. novembar 2013 16:57)

Sve te tržne centre su izgradili privatni investitori, od svojih para i po svom nahođenju. Nikakva država niti ministri imaju veze sa tim. Tako vam je u kapitalizmu.
Ako želite da vam se izgrade tržni centri u Subotici, izvolite na adresu istih, pa ih ubedite.

žarko

pre 12 godina

Ne verujem vise u bilo kakve najave,plaza mulja samo tako,delta sigurno odustaje...A sutra ce naslov ''Lidl gradi drugi hipermarket u Beogradu''. Vise se ne grade ni hipermarketi a kamoli trzni centri,tako je sada,tako ce biti i ubuduce. Polako ali sigurno tonemo u 93-u!

eeeee

pre 12 godina

Mnogi kazu treba im trzni centar da imaju gde da izadju sa porodicom?! Trzni centar sluzi za kupovinu, a za izlaske sa porodicom sluzi neko izletiste, park, priroda... Idem u trzni centar da budem vidjen, vidjena, e sacuvaj me boze, zato su ogromne guzve a slabo sta ko i kupuje, osim sto se bleji pod svetlima reflektora i zagusljivog prostora.

Filmofil

pre 12 godina

Ja zivim jako blizu autokomande i jedino za sta ce mi Delta Planet koristiti je bioskop. Kad vec nece da srede Vozdovacki onda daj bar nesto.

Naravno da treba

pre 12 godina

U mom kraju na vozdovcu ne postoji ni jedan i naravno ja mislim da treba jos centara. Verovatno ovi s novog Bgd misle da ne treba jer ih imaju nekoliko. Nedavno je napravljeno novo naselje Stepa Stepanovic, uselilo se nekoliko hiljada ljudi a infrastruktura NULA. Ruse se stare stracare, zidaju visespratnice u ulici v. Stepe a nema gde da se pazari. Ko daje tolike dozvole za gradnju a ne misli o posledicama nije mi jasno! Kad treba da idem i u samoposlugu to se uvek pretvori u bar sat vremena jer nikad ne nadjes sve sto ti treba u jednoj mini samoposlugici. Osecam se ko gradjanin drugog reda jer se sve investira u novi beograd.

Pazljivi posmatrac

pre 12 godina

@Nenad
"Kad smo vec kod ustede, snadbevanje u kontejnerima na ulicama je jos povoljnije nego na Buvljacima a kvalitet je tu negde."

Tesko da je to moguce, velika je konkurencija na kontejnerima. Cim nesto primetis, sacekas par minuta, vec je to neko odnweo. Na buvljaku nije tako, imas vise vremena, nema svako da da 100 kinti za neku robu.

krug dvojke

pre 12 godina

"Rajiceva" itekako treba, po mom misljenju, jer mi u centru nemamo nijedan centar. A i lepo izgleda. Tamo ionako zjapi rupa vec decenijama.

bolje na svezem vazduhu

pre 12 godina

Bolje sa decom da provedete vreme na nekom izletistu, u prirodi, setnji, a ne u trznom centru!
(Sportista., 3. novembar 2013 17:57)

U pravu si potpuno, imam dva deteta i uvek gledam da su napolju, ne bih ih ni u ludilu odvela u zatvoreni trzni centar da pošmrču infekcije, bolje pola sata po najgorem minusu napolju, nego par sati u igraonici trznog centra. A ako i idemo u TC, idemo u Aviv jer je otvoren, a i na njega se nastavljaju parkovi, tako da može lep krug šetnje da se napravi. (Ja sam mozda jednom bila u Uscu i Delta sitiju, i posle 1 sat u zatvorenom prostoru sam vec postala nervozna...)

Kiki

pre 12 godina

Ok,procitali smo da se grade klasicni trzni centri,ali sta je sa specijalizovanim radnjama kao na primer "Practiker","Hornbach","Decathlon"?Beograd toliko zaostaje u ovom segmentu,da je to neverovatno.

Nenad

pre 12 godina

Trebaju nam , ali nam vise trebaju buvljaci. Danas sam kupio cipele za 100 i za 200 dinara i farmerke za 150 dinara. Nisam blesav da kupujem u radnjama farmerke za 1000 ...
(Srbija kloaka Evrope, 3. novembar 2013 20:23)

Kad smo vec kod ustede, snadbevanje u kontejnerima na ulicama je jos povoljnije nego na Buvljacima a kvalitet je tu negde.

Vladimirrrrrrrrrrrr

pre 12 godina

Meni ovi centri trebaju. Na takvim mestima sam povoljno kupio televizore, zamrzivac, monitor, redovno kupujem farmerke, patike, cipele, kosulje, majice, itd. Nikada nisam imao ni jednu reklamaciju, niti sam bio na bilo koji nacin nezadovoljan. Pre ili posle kupovine popijem pice, pojedem komad neke torte a i toaleti i garaze su im odlicni. Ukratko, nikada se nisam vratio kuci neobavljenog posla. Dosadilo mi je da satima bezuspesno trazim nesto po kisi, kosavi ili snegu uludo rasipajuci vreme, strpljenje i zdravlje.

Ne mogu a da ne primetim elementarno neznanje iz oblasti ekonomije za mnoge komentatore. Ekonomija ne poznaje podelu investicija na one u industriju (fabrike), trgovinu, turizam, poljoprivredu, itd. Postoji iskljucivo podela na uspesne investicije (one koje su isplative investitoru) i na one koje to nisu. Onaj kome ovaj kriterijum nije bitan, po pravilu propada. Najbolji primer su fabrike sirom Srbije koje su proizvodile tesko djubre. Mogle su da zivotare dok su dobijale pomoc budzeta ili iz stamparije u Topcideru kao i dok su se na partijskim kongresima obavezivala preduzeca, trgovinske kuce, gradska i drzavna uprava da od njih kupuju proizvode. Onog trenutka kada je ta partija otisla do djavola i kada je svakome dato puno pravo da slobodno izabere dobavljaca na osnovu njegove pouzdanosti i pouzdanosti njegove robe, dizajna, kvaliteta, dugotrajnosti, fabrike su otisle tamo gde se sada nalaze njihova partija, dozivotni predsednik drzave i vrhovni komandant.

Trznocentarski masakr motornom testerom

pre 12 godina

Naravno da treba brljivom narodu jos i jos, dokle god nam je novac bog i zelimo da budemo u anesteziji. Komentari sve govore koliko smo odlepili. Radio sam u jednom TC-u i jeza me spopadne od ovih roditelja koji s decom sate i sate provode u tim dzinovskim fabrikama magle, i to vide kao neki lep izlaz, druzenje, sate odmora, jezivo.

komentatorka

pre 12 godina

Samo se pitam sta ce im ovoliki bioskopi u eri interneta
(Troll, 3. novembar 2013 17:33)
----------------------------
'strani investitori ' peru lovu po srbiji sve u 16, odatle i ideje za bioskope, trzne centre i ostale nasusne potrebe

Dragan

pre 12 godina

Nama trebaju fabrike, proizvodni pogoni, da nesto pravimo i izvozimo, a ne da uvozimo i kupujemo u tim trznim centrima. ...
(Eh, 3. novembar 2013 17:10)

Pitaj portire koji spavaju u nekoliko stotina fabrika sirom Srbije kao sto su IMT, IMR, DMB, Zmaj, Zorka, Beko, Rekord, Kluz, Lola, Prva Petoletka, 14. oktobar, Jumko, FAP, EI, Kostana, Sinvoz, Jugoremedija, ... da li, koliko i sta proizvode i kome to izvoze. A ti bi da pored tih 1000 beskorisnih fabrika (na koja je bacen ogroman gradjevinski materijal, projektnu dokumentaciju i novac za opremu) pravis jos jednu, 1001. Nemam nista protiv, ali da to radis od svojih para ili da nadjes neku budalu koja ce da to uradi umesto tebe. Dosta je ova zemlja bacala pare na gore navedene i mnoge druge gluposti i svinjarije.

Zakljucak

pre 12 godina

Kome trzni centri ne trebaju, ne mora u njih da ulazi. Meni recimo ne trebaju fabrike, u njih ne ulazim niti me je rad u njima ikada zanimao. Na vreme sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje, da ne bih najbolje godine zivota bacio radeci sa fukarom u nekoj fabrici.

Steeler

pre 12 godina

Verovali ili ne trzne centre tipa Usce i Delta ima svako mesto u Norveskoj koje ima preko 8000 stanovnika,dobro ste procitali osam hiljada.
(napred nasi, 3. novembar 2013 23:01)

http://www.ncscnordic.org/regional_ncsc/norway/

Po ovome ih ima oko 260 na 5 miliona stanovnika. Molio bih da se ne iznose bombastične izjave bez podataka.

Po tom zvaničnom sajtu udruženja Šoping centara, ima jedan centar na oko 20 000 stanovnika u Norveškoj. A Norvežani imaju daleko više para od Srba.

Ne shvatam to pametovanje i filozofiranje... "neka grade ako im se može"... Treba da se forsira proizvodnja, zašto se pravite pametni?
Sledeći korak je da pametujete da se nezaposleni žale, a ima radnih mesta u prodavnicama u šoping centru? Je l' tako?
Ima posla ali "razmaženi" ljudi neće da rade u šoping centru.

Srbiji treba proizvodnja... svuda... ne samo Beograd... razvoj i koče ljudi koji su na vlasti. Odgovara im, da im ne odgovara ne bi to radili. Njihov posao je da stvaraju pogodne uslove za investitore.
Ovako se samo izvlači novac iz Srbije. Kasnije ćete da plačete kada stignu računi na naplatu.

Uroš Kalabić

pre 12 godina

yeeess.... jedva čekam da se otvore svi ovi tržni centri... biće nam tako super, onda ćemo samo da kupujemo i kupujemo i neće nam više biti kriza i padaće pare sa nebaa . .jeeeaaa.... luj šiton, dolče glabana suupppeerrrr!!!

steht auf wenn ihr Schwaben seid !!!

pre 12 godina

koliko kompleksasa ide u te Trzne centre ,kad bolje razmislim ,koliko kompleksasa zivi u Bg ,kad bolje razmislim ,celu zemlju drma nekakav kompleks!!! .Koji normalan covek moze da ide da seta u Trzni centar ? Iskreno to su za mene samo luzeri i luzerke

Adam Jensen

pre 12 godina

@Zakljucak:

A jao, Bože....Momče, ako ti stvarno misliš to što pričaš, onda definitivno i nisi baš ozbiljno shvatio školovanje...


E, pazi ti šta si izgovorio: "fukara u fabrikama"!?!

Da li si ti uopšte svestan da je pokretačka snaga svih najvećih zemalja upravo industrijska proizvodnja ("fukara" koja proizvodi i izvozi automobile, naftu, visoku tehnologiju, mašine, hranu....) a ne uslužna delatnost i preprodavci (kao kod nas)? Shvataš li ti da je glavni razlog zašto ova država propada BAŠ zato što fabrike ne rade, a država sve živo uvozi i "proizvodi" nekakve "menaĐere" na raznoraznim sumnjivim visokoškolskim ustanovama?

Očito si klinac bez trunke životnog iskustva pa ćemo ti oprostiti.

Banana

pre 12 godina

Ja cu samo da navedem trzni centar na vozdovcu ispod fudbalskog terena, novoizgradjenog. Kad god udjem u njega, on je prazan da nemoze biti prazniji. Pa vi sad vidite da li nam treba nesto drugo a da nije trzni centar. Niko od investitora se nije setio da kupi neku fabriku i da povrati njeno ime. Ko je sagradio deltu? Ne znam i ne interesuje me previse. A ko je napravio xxxzzzccc firmu? E to znaju radnici i citav grad gde se nalazi ta fabrika!

Ja...

pre 12 godina

Stvar je u tome da Beograd ima dosta lokacija za šoping...
Ali Srbija je mnogo veća, ima i drugih gradova, u kojima bi moglo da se grade šoping centri. Tako da bi se isplatilo i zakupcima da otvore više lokacija za prodaju a ne jedan te isti brend se pojavljuje 5 puta samo u BG i time gubi jačinu na pojedinim lokacijama...
U drugim državama su to davno shvatili, tako da je to apsolutno normalno, imati šoping centar u svakom malo većem gradu a ne samo u glavnom gradu...

privrednik sa iskustvom

pre 12 godina

vidim po komentatorima da mnogi VRANJANCI kukaju sto im neko sa strane ne otvori TRZNE CENTRE.Dragi VRANJANCI,kada su svojevremeno CENTROTEXTIL i RK Beograd hteli to da urade,vase TATE,direktori i vlasnici vasin zivota kao sto su SIMPO,KOSTANA i YMCO,Pamucni kombinat su to ZABRANILI.prema tome otvarajte u vasem VRANJI sami sta hocete.

zasto ne

pre 12 godina

Sto vise,to bolje.I sto se tice konkurencije,time ce cene biti konkurentnije. Em sto se tice kulture zivljenja,da se izbaci vremenom taj palanacki duh,i duh tih groznih buvljaka iz 90ih,gde smo bili primorani da idemo za vreme "svercizmadjarske " ere...

Steeler

pre 12 godina

Ne mogu a da ne primetim elementarno neznanje iz oblasti ekonomije za mnoge komentatore. Ekonomija ne poznaje podelu investicija na one u industriju (fabrike), trgovinu, turizam, poljoprivredu, itd. Postoji iskljucivo podela na uspesne investicije (one koje su isplative investitoru) i na one koje to nisu.

(Vladimirrrrrrrrrrrr, 4. novembar 2013 07:51)

Ja ne učim ekonomiju, a shvatam da se stvari ne dele na uspešne i neuspešne. Možda na Megatrendu, ali u svetu ne. Kada bi bilo tako jednostavno...

Verovatno si dete ako stvari deliš CRNO-BELO.
Ako nisi... užas.

Od kada je uspešna investicija šoping centar u zemlji gde je trećina ljudi nezaposleno? Trećina penzioneri. Gde su normalne plate oko 25-30 000 dinara?
Još kada bi znao da kroz investicije peru stranci pare.
Ma to je teorija zavere...
U Novom sadu postoji tržni centar Merkator (radi odlično)... Bazar (radi dobro)... Nork (propao)... Lupus (propao)... Pariski Magazin (jedva radi)... Apolo (jedva radi)... Pa da... treba još!
Spens (veličine kao npr Ušće) je na samrti.

Da kupujemo i da jedemo tortu! Život je lep! Mama plaća račune!

horomoro

pre 12 godina

@Vladimir

"Najbolji primer su fabrike sirom Srbije koje su proizvodile tesko djubre."

Ovo sam izvukao iz konteksta, ali svejedno to što govoriš vrijedi za idealni kapitalizam. Međutim, zemlje poput Japana, Njemačke imaju snažnu protekciju vlastitih proizvoda. Oni to mogu jer je domaća potražnja velika, velike zemlje i veliki prihodi. U trenutku kada se osjeti i najmanje posustajanje Njemačke auto privrede Merkel subvencionira svaki Njemački automobili sa par tisuća eura. U trenutku kada Njemački solarni paneli gube bitku s kineskim, ekspresno se uvode carine na kineske panele (i to od 30% nisam siguran jeli čak i više). Zbog toga ispašta cijela europa.

Znači, ako postoji pametna uprava firme, takva firma poslije protekcije vlade postaje etablirana i lakše sudjeluje na međunarodnom tržištu. Što na području bivše jugoslavije nije bilo česti slučaj, firme su propadale nakon kraja protekcije upravo zbog političkih i loše postavljenih uprava.

Dragan

pre 12 godina

A koliko tržnih centara na fenomenalnimlokacijama propada bezveze po Beogradu???
(vlada, 4. novembar 2013 00:37)

Propadaju oni koji nemaju kvalitetnu ponudu, dobro osmisljen prodajni prostor i pratece sadrzaje. Da bi se privukli kupci nije dovoljno biti samo jeftin. U nasem narodu odavno se odomacila izreka: "Nisam dovoljno bogat da bih kupovao jeftine stvari" U to sam se uverio davno kada su moji roditelji kupovali jeftini Yugo iz Kragujevca, domace cipele, domace majice, domacu belu tehniku iz Nisa, Cetinja i Cacka, i slicno djubre. Treba ponuditi nesto moderno, kvalitetno, dugotrajno, ... Postoje oni koji to nisu shvatili i takvi centri propadaju. Takav je recimo TC na Miljakovcu, Staklenac, onaj u Sremskoj. Svaki od njih izgleda kao Drezden ili Hirosima 1945. neposredno nakon bombardovanja. Usce, Delta Siti, Stadion i Merkator nece propasti nikada.

Adam Jensen

pre 12 godina

*Da prosti moderacija za prepucavanje, ali molim za repliku:*

@Zakljucak:

Namerno si izvukao iz konteksta šta sam rekao, odnosno izbacio si suštinu koja kaže:

"da je pokretačka snaga svih najvećih zemalja upravo industrijska proizvodnja ("fukara" koja proizvodi i izvozi automobile, naftu, visoku tehnologiju, mašine, hranu....) a ne uslužna delatnost i preprodavci (kao kod nas)? Shvataš li ti da je glavni razlog zašto ova država propada BAŠ zato što fabrike ne rade, a država sve živo uvozi i "proizvodi" nekakve "menaĐere" na raznoraznim sumnjivim visokoškolskim ustanovama?"

Akcenat je na INDUSTRIJSKOJ PROIZVODNJI, a ne na ljudima koji neposredno izvršavaju posao. Radnici mogu biti ovakvi ili onakvi, ali je poenta da fabrike (industrija) MORAJU postojati. Fabrika je samo krajnje postrojenje određenih kompanija koje pored njih imaju i istraživanja i razvoj i sve ostalo, a krajnja proizvodnja se i vrši od strane tih o kojima pričaš koji možda i nisu mogli ništa drugo.

Sve u svemu, nisi u pravu i svaki ekonomista bi ti ovo isto rekao.

Beograd

pre 12 godina

Kome trzni centri ne trebaju, ne mora u njih da ulazi. Meni recimo ne trebaju fabrike, u njih ne ulazim niti me je rad u njima ikada zanimao. Na vreme sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje, da ne bih najbolje godine zivota bacio radeci sa fukarom u nekoj fabrici.
(Zakljucak, 4. novembar 2013 00:27)
Nedeljom u pola 1 ujutru citas vesti i ostavljas isfrustrirane komentare po internetu, ocigledno si se ostvario u zivotu.

Gradjanin

pre 12 godina

jj,

Proizvodnja u provinciju a u Beograd radnje ,Hoteli i trzni centri i poslovni prostor.Veliki gradovi i glavni gradovi su pruzaoci usluga. U Parizu u okolini od 150 kilometara nema ni jedne veleike fabrike.U Londonu, Berlinu, NY takodje. Neko u provinciji treba nesto da proizvede da bi se punili ti trzni centri

Zakljucak II

pre 12 godina

@Zakljucak:

A jao, Bože....Momče, ako ti stvarno misliš to što pričaš, onda definitivno i nisi baš ozbiljno shvatio školovanje...

E, pazi ti šta si izgovorio: "fukara u fabrikama"!?!
...
Da li si ti uopšte svestan da je pokretačka snaga svih najvećih zemalja
...
Očito si klinac bez trunke životnog iskustva pa ćemo ti oprostiti.
(Adam Jensen, 4. novembar 2013 13:22)

Adame, da li si ikada upoznao nekoga ko pohadja masinsku, kozarsku, tekstilnu ili neku slicnu skolu? To su uglavnom oni koji nisu bili u stanju da upisu nista bolje. Neko zbog intelektualne limitiranosti, neko zbog nedostatka osecaja za obaveze i odgovornost, neko zbog izostanka bilo kakvih radnih navika i zelje da jednog dana zive od sopstvenog rada. U proseku te osnovnu skolu su zavrsili i upisali srednju skolu u 16-oj godini zivota i to u poslednjem upisnom roku, nakon popravnih ispita. Zamisli sebe kako imas neke velike pare i kako zelis da ih investiras u nesto oslanjajuci se na sposobnost i radni ucinak takvih ljudi.

Prosetaj pored podruma pica u Rakovici i videces tu "pokretacku snagu" razvoja kako ceo dan piju najjeftinija piva sedeci na gajbama, uriniraju uz fasadu najblize zgrade i uvek im je neko drugi kriv za procerdan i promasen zivot.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Dragan, 4. novembar 2013 00:20)

Vama bi bilje bilo da ne držite predavanja na temu proizvodnje i razvoja industrije.
Neke od tih fabrika su imali velike izvozne poslove i bile su veoma uspešne.
One su zatvorene, zahvaljujući:
- raspadu SFRJ i sankcijama - što im je zatvorilo vrata za poslovanje i unazadilo ih je za 10 godina (nije bilo investicija)
- burazerskom privatizacijom - gde su bizMismeni znali samo da uzmu fabriku i da sazidaju kokošarnike od siporeksa sa renderovanim kulama i "fensi" nazivima East 69, Ghettoville i sl...

Osnova snage svake ekonomije je proizvodnja - to je ekonomija i praksa dokazala.
Hajde mi navedite neku o uspešnih evropskih zemalja koja je zatvorila svoje fabrike?

A vaša izjava je Dinkićeva škola.

Bojan I.

pre 12 godina

Podržavam. Još kad bi kod stambene gradnje zabranili zidanje lokala u prizemlju. Ako je za stanovanje, nek bude za to. Ako je za biznis, nek bude za to. Ionako, stambene zgrade u staklu, na stubovima nisu baš bezbedan prizor za neki jači zemljotres

T.

pre 12 godina

@horomoro Nemacka je deo EU i nema pravo na protekciju svojih proizvoda, to je protiv propisa EU. Kada je Nemacka davala subvencije za automobile, one su vazile sa sve automobile iz EU, tako da su se u Nemackoj subvenconisale i Dacije i Renoi.

Vranjanac

pre 12 godina

Mislim da Vam ne trebaju vise trzni centri. Nek naprave bar jedan u Vranju da imamo i mi gde da provedemo nedeljno popodne sa nasom decom,dali to bio soping,bioskop,ili nesto trece....Moj glas je u svakom gradu preko 50000 h stanovnika po jedan ovako veliki TC.Pozdrav !

Ilke

pre 12 godina

Naravno da trebaju novi trzni centri. Danas sam bio do Delta City-ja gde slave neku godisnjicu i vecina radnji daje popuste. Vrteo sam se po parkingu 45 min dok nisam nasao slobodno mesto. Toliko o tome.

Zakljucak

pre 12 godina

Kome trzni centri ne trebaju, ne mora u njih da ulazi. Meni recimo ne trebaju fabrike, u njih ne ulazim niti me je rad u njima ikada zanimao. Na vreme sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje, da ne bih najbolje godine zivota bacio radeci sa fukarom u nekoj fabrici.

Marko

pre 12 godina

A sta znaci "da li nam trebaju"? Trzni centri su privatne investicije i ne znam zasto bi itko imao ista protiv da ih neki, najcesce strani investitor, gradi, zaposli stotine radnika iz Srbije, plati porez na sav gradjevinski materijal koji je kupio i ugradio u centrar. A onda ako ce mu zjapiti prazan, njegov problem.

Naravno da treba

pre 12 godina

U mom kraju na vozdovcu ne postoji ni jedan i naravno ja mislim da treba jos centara. Verovatno ovi s novog Bgd misle da ne treba jer ih imaju nekoliko. Nedavno je napravljeno novo naselje Stepa Stepanovic, uselilo se nekoliko hiljada ljudi a infrastruktura NULA. Ruse se stare stracare, zidaju visespratnice u ulici v. Stepe a nema gde da se pazari. Ko daje tolike dozvole za gradnju a ne misli o posledicama nije mi jasno! Kad treba da idem i u samoposlugu to se uvek pretvori u bar sat vremena jer nikad ne nadjes sve sto ti treba u jednoj mini samoposlugici. Osecam se ko gradjanin drugog reda jer se sve investira u novi beograd.

Srbija kloaka Evrope

pre 12 godina

Trebaju nam , ali nam vise trebaju buvljaci. Danas sam kupio cipele za 100 i za 200 dinara i farmerke za 150 dinara. Nisam blesav da kupujem u radnjama farmerke za 1000 i cipele za 2-3000 dinara jer to ne odgovara nasem standardu prosecne plate od 400 Evra. Odeca na buvljacima, hleb u pola cene sat pre zatvaranje pekara, voce i povrce na pijacama posle 15h ali zato porez na imovinu na vreme da bi onih 700.000 mogli da se setkaju po Delta Sitiju.

Bogdan

pre 12 godina

Pa da zabranimo izgradnju šoping molova a ko se usudi da ipak traži dozvolu, mora da prvo otvori fabriku i da zaposli minimum 20 ljudi.

tomas

pre 12 godina

Tako je! Evo u Somboru su unistili fabriku brava i katanaca Bane Sekulic, stotine ljudi je ostalo bez posla ali zato grade prelepi trzni centar koji ce da zaposli 6 kasirki da narod moze na miru da razgleda posto nema para da kupi...

Steeler

pre 12 godina

Za ovo pitanje ne treba mnogo da se razmišlja. Moramo da stvaramo vrednost da bi naša kupovna moća ojačala... Tako će i da se poveća promet u postojećim tržnim centrima, bez obzira da li je trenutno veliki ili mali.

Kasnije ćemo da razmišljamo o novim prodavnicama sa robom koja je većinom iz Kine.

Radna mesta koja stvaraju novi tržni centri (građevinski radnici, prodavci, možda arhitekta, moleri, spremaice, vodoinstalateri itd) su smešna u poređenju sa radnim mestima u proizvodnji. Tamo ima raznih radnih mesta, ne samo radnika i majstora...
Ima i inženjera i dizajnera i prodavaca i vozača i spremačica i direktora itd...

Tržni centri prodaju uglavnom robu poreklom iz Kine ili neke druge zemlje... Ne bukvalno sve, ali ko je pametan shvata. Naše su flašice sa vodom, čokolade, čips i drugo.

Ostalo je presipanje iz šupljeg u prazno... Mora da se proizvodi i izvozi. Ne treba mnogo da se filozofira... treba da se radi.

Ali onda strane kompanije ne mogu da sisaju novac iz naše ekonomije.

dejan

pre 12 godina

Za Beograd definitivno treba. Ima mnogo lezelebovica u glavnom gradu koji zive sto od politike, sto od monopola, kriminalaca i korumpiranih cinovnika iz cele Srbije. Novca ima, sve je to pokradeno, opet, iz cele Srbije i valja se negde potrositi. ZA Beograd novi trzni centri, za ostatak Srbije narodni kazani.

parking

pre 12 godina

Naravno da nam netrebaju.
Razlog je taj, shto se u njima iskljuchivo prodaje inostrana roba, a to direktno povecava spoljnotrgovinski deficit, prosto recheno, devize odlaze iz zemlje.
Narod se zaludeo i pretvorio u kupoholichare, lececi svoje frustracije kupovinom. Ljudi zive u iluziji zivota, stvorenoj od strane medija i reklama...
A da, nama je potrebna PROIZVODNJA.

Vld

pre 12 godina

Buvljak je propao, koliko ljudi nemaju para da kupuju ništa. Kakav crni tržni centar. Taj ko ima novac da kupuje skupe stvari u tržnom centru, ako ne nađe u Srbiji ono što mu treba, naručiće preko Interneta ili otići za vikend u inostranstvo. Uložite taj novac u nešto što će moći da stvori novu vrednost, a ne u nekretnine.

Vladimirrrrrrrrrrrr

pre 12 godina

Meni ovi centri trebaju. Na takvim mestima sam povoljno kupio televizore, zamrzivac, monitor, redovno kupujem farmerke, patike, cipele, kosulje, majice, itd. Nikada nisam imao ni jednu reklamaciju, niti sam bio na bilo koji nacin nezadovoljan. Pre ili posle kupovine popijem pice, pojedem komad neke torte a i toaleti i garaze su im odlicni. Ukratko, nikada se nisam vratio kuci neobavljenog posla. Dosadilo mi je da satima bezuspesno trazim nesto po kisi, kosavi ili snegu uludo rasipajuci vreme, strpljenje i zdravlje.

Ne mogu a da ne primetim elementarno neznanje iz oblasti ekonomije za mnoge komentatore. Ekonomija ne poznaje podelu investicija na one u industriju (fabrike), trgovinu, turizam, poljoprivredu, itd. Postoji iskljucivo podela na uspesne investicije (one koje su isplative investitoru) i na one koje to nisu. Onaj kome ovaj kriterijum nije bitan, po pravilu propada. Najbolji primer su fabrike sirom Srbije koje su proizvodile tesko djubre. Mogle su da zivotare dok su dobijale pomoc budzeta ili iz stamparije u Topcideru kao i dok su se na partijskim kongresima obavezivala preduzeca, trgovinske kuce, gradska i drzavna uprava da od njih kupuju proizvode. Onog trenutka kada je ta partija otisla do djavola i kada je svakome dato puno pravo da slobodno izabere dobavljaca na osnovu njegove pouzdanosti i pouzdanosti njegove robe, dizajna, kvaliteta, dugotrajnosti, fabrike su otisle tamo gde se sada nalaze njihova partija, dozivotni predsednik drzave i vrhovni komandant.

Sportista.

pre 12 godina

Mislim da Vam ne trebaju vise trzni centri. Nek naprave bar jedan u Vranju da imamo i mi gde da provedemo nedeljno popodne sa nasom decom,dali to bio soping,bioskop,ili nesto trece....Moj glas je u svakom gradu preko 50000 h stanovnika po jedan ovako veliki TC.Pozdrav !
(Vranjanac, 3. novembar 2013 17:00)

Bolje sa decom da provedete vreme na nekom izletistu, u prirodi, setnji, a ne u trznom centru!

Dragan

pre 12 godina

Nama trebaju fabrike, proizvodni pogoni, da nesto pravimo i izvozimo, a ne da uvozimo i kupujemo u tim trznim centrima. ...
(Eh, 3. novembar 2013 17:10)

Pitaj portire koji spavaju u nekoliko stotina fabrika sirom Srbije kao sto su IMT, IMR, DMB, Zmaj, Zorka, Beko, Rekord, Kluz, Lola, Prva Petoletka, 14. oktobar, Jumko, FAP, EI, Kostana, Sinvoz, Jugoremedija, ... da li, koliko i sta proizvode i kome to izvoze. A ti bi da pored tih 1000 beskorisnih fabrika (na koja je bacen ogroman gradjevinski materijal, projektnu dokumentaciju i novac za opremu) pravis jos jednu, 1001. Nemam nista protiv, ali da to radis od svojih para ili da nadjes neku budalu koja ce da to uradi umesto tebe. Dosta je ova zemlja bacala pare na gore navedene i mnoge druge gluposti i svinjarije.

Evica Ivanovic

pre 12 godina

Zasto bi mi sa Labudovog Brda isli preko mostova u trzne centre koji su uglavnom na Novom Beogradu? Pa ovde zivi desetine i desetine hiljada ljudi bez ijednog veceg centra kao da nismo u Beogradu. Juzni delovi grada vape za nekakvim sadrzajima, iako znam da smo industrijska zona. Ima li nade da se i mi snabdevamo bolje bez velikih voznji GSP, ili kolima, bez vecih troskova za gorivo, parkiranje ?

mare

pre 12 godina

Pa i ovim već postojećim tržnim centrima niko ne kupuje ništa. Svaki šesti nosi neku kesu,većina razgleda..Ako oni misle da će se standard Beograđana popraviti grdno se varaju. Jedino racionalno objašnjenje izgradnje ovih šoping molova je - pranje para.

napred nasi

pre 12 godina

Verovali ili ne trzne centre tipa Usce i Delta ima svako mesto u Norveskoj koje ima preko 8000 stanovnika,dobro ste procitali osam hiljada.

krug dvojke

pre 12 godina

"Rajiceva" itekako treba, po mom misljenju, jer mi u centru nemamo nijedan centar. A i lepo izgleda. Tamo ionako zjapi rupa vec decenijama.

steht auf wenn ihr Schwaben seid !!!

pre 12 godina

koliko kompleksasa ide u te Trzne centre ,kad bolje razmislim ,koliko kompleksasa zivi u Bg ,kad bolje razmislim ,celu zemlju drma nekakav kompleks!!! .Koji normalan covek moze da ide da seta u Trzni centar ? Iskreno to su za mene samo luzeri i luzerke

Duplo golo

pre 12 godina

U trznim centrima se prodaje roba duplo losijeg kvaliteta po duplo vecim cenama nego u inostranstvu i za tu privilegiju gradjani Srbije placaju duplo vece kamate na svojim kreditnim karticama. Nije ni neophodno da imaju vojne baze da bi nas okupirali dovoljno je da postave dovoljan broj trznih centara da bi nas dovoljno zaduzili. Kada nas dovoljno zaduze prodacemo sve sto je iole vredno budzasto da otplatimo dug a kad nam ni to ne ostane, sve sto ce nam ostati su nase ruke, tj nas jeftin "robovski rad" da bismo tako skupo otplacivali stvari koje nam nisu ni bile neophodne. Vrhunac svega je da je ljudima toliko ispran mozak da ovakve stavove koji im ne prijaju automatski odbacuju kao ekstremizam. Sah-Mat

Nenad

pre 12 godina

Trebaju nam , ali nam vise trebaju buvljaci. Danas sam kupio cipele za 100 i za 200 dinara i farmerke za 150 dinara. Nisam blesav da kupujem u radnjama farmerke za 1000 ...
(Srbija kloaka Evrope, 3. novembar 2013 20:23)

Kad smo vec kod ustede, snadbevanje u kontejnerima na ulicama je jos povoljnije nego na Buvljacima a kvalitet je tu negde.

Jovica NS

pre 12 godina

Naravno da nam trebaju.Nemojte slučajno da se razvija proizvodnja ili poljoprivreda,samo trgovina,pogotovo strane robe će nas izvući iz...

dzoki

pre 12 godina

Koji svetski modalitet....kupovina,kupovina i samo kupovina. Radimo sve vise (i za manje para) i zaduzujemo se da bi imali da kupujemo. Ne umemo da uzivamo u pravim duhovnim stvarima. Umesto da se cita i nesto stvara mi samo gledamo kako cemo da kupimo nesto.

žarko

pre 12 godina

Ne verujem vise u bilo kakve najave,plaza mulja samo tako,delta sigurno odustaje...A sutra ce naslov ''Lidl gradi drugi hipermarket u Beogradu''. Vise se ne grade ni hipermarketi a kamoli trzni centri,tako je sada,tako ce biti i ubuduce. Polako ali sigurno tonemo u 93-u!

bolje na svezem vazduhu

pre 12 godina

Bolje sa decom da provedete vreme na nekom izletistu, u prirodi, setnji, a ne u trznom centru!
(Sportista., 3. novembar 2013 17:57)

U pravu si potpuno, imam dva deteta i uvek gledam da su napolju, ne bih ih ni u ludilu odvela u zatvoreni trzni centar da pošmrču infekcije, bolje pola sata po najgorem minusu napolju, nego par sati u igraonici trznog centra. A ako i idemo u TC, idemo u Aviv jer je otvoren, a i na njega se nastavljaju parkovi, tako da može lep krug šetnje da se napravi. (Ja sam mozda jednom bila u Uscu i Delta sitiju, i posle 1 sat u zatvorenom prostoru sam vec postala nervozna...)

Zakljucak II

pre 12 godina

@Zakljucak:

A jao, Bože....Momče, ako ti stvarno misliš to što pričaš, onda definitivno i nisi baš ozbiljno shvatio školovanje...

E, pazi ti šta si izgovorio: "fukara u fabrikama"!?!
...
Da li si ti uopšte svestan da je pokretačka snaga svih najvećih zemalja
...
Očito si klinac bez trunke životnog iskustva pa ćemo ti oprostiti.
(Adam Jensen, 4. novembar 2013 13:22)

Adame, da li si ikada upoznao nekoga ko pohadja masinsku, kozarsku, tekstilnu ili neku slicnu skolu? To su uglavnom oni koji nisu bili u stanju da upisu nista bolje. Neko zbog intelektualne limitiranosti, neko zbog nedostatka osecaja za obaveze i odgovornost, neko zbog izostanka bilo kakvih radnih navika i zelje da jednog dana zive od sopstvenog rada. U proseku te osnovnu skolu su zavrsili i upisali srednju skolu u 16-oj godini zivota i to u poslednjem upisnom roku, nakon popravnih ispita. Zamisli sebe kako imas neke velike pare i kako zelis da ih investiras u nesto oslanjajuci se na sposobnost i radni ucinak takvih ljudi.

Prosetaj pored podruma pica u Rakovici i videces tu "pokretacku snagu" razvoja kako ceo dan piju najjeftinija piva sedeci na gajbama, uriniraju uz fasadu najblize zgrade i uvek im je neko drugi kriv za procerdan i promasen zivot.

Pixy

pre 12 godina

Tržni centri ne smeju dobavljače smatrati krpama, koje treba iscediti do zadnje kapi.
Treba da postoje kupci sa parama u novčaniku, a ne da radimo za 300-400 evra i da se očekuje neka potrošnja.

Lako.

pre 12 godina

u h&m radi u jednoj smeni preko 15ak ljudi odakle lova alo odakle lova
(muamua, 3. novembar 2013 16:45)

Pa neko od kriminala, neko od mita, nekom salju novac iz inostranstva, neko radi u drzavnim firmama i ima veliku platu, eto odakle! Ko zivi od 20.000-30.000 hiljada taj samo gleda i pari oci.

Kol

pre 12 godina

Cekaj merilo razvoja jednog grada su trzni centri? Tamo cemo da vodimo decu na kvalietno provedeni vikend? Pa neka nam i sve sto nas snalazi, zasluzili smo.

misa

pre 12 godina

Dosta kukanja na Beograd .Ovde ne ulaze pare niti Beograd niti bilo ko vec neka osoba koja je kupila zemljiste od grada i dobila dozvolu za izgradnju.Sta ce on da gradi to zavisi od urbanistickog plana i sta je predvidjeno tu da se gradi.Privatnik ulaze tamo gde moze da obrne pare.Dosta kukanja trebaju nam fabrike .Dosta kukanja Srbija radi Beograd se gradi.Pitajte te investitore ili kako ih vec pojedinci zovu lopovima ili peracima para zasto nemaju interesa da dodju i investiraju u Vasu sredinu.A to sto ce oni da prave soping molove to je njihova stvar.Vase je da li ce te ih posecivati i trositi pare kod njih.Poznavajuci sebe ja cu samo da obidjem jedan novi objekat .

Steeler

pre 12 godina

Verovali ili ne trzne centre tipa Usce i Delta ima svako mesto u Norveskoj koje ima preko 8000 stanovnika,dobro ste procitali osam hiljada.
(napred nasi, 3. novembar 2013 23:01)

http://www.ncscnordic.org/regional_ncsc/norway/

Po ovome ih ima oko 260 na 5 miliona stanovnika. Molio bih da se ne iznose bombastične izjave bez podataka.

Po tom zvaničnom sajtu udruženja Šoping centara, ima jedan centar na oko 20 000 stanovnika u Norveškoj. A Norvežani imaju daleko više para od Srba.

Ne shvatam to pametovanje i filozofiranje... "neka grade ako im se može"... Treba da se forsira proizvodnja, zašto se pravite pametni?
Sledeći korak je da pametujete da se nezaposleni žale, a ima radnih mesta u prodavnicama u šoping centru? Je l' tako?
Ima posla ali "razmaženi" ljudi neće da rade u šoping centru.

Srbiji treba proizvodnja... svuda... ne samo Beograd... razvoj i koče ljudi koji su na vlasti. Odgovara im, da im ne odgovara ne bi to radili. Njihov posao je da stvaraju pogodne uslove za investitore.
Ovako se samo izvlači novac iz Srbije. Kasnije ćete da plačete kada stignu računi na naplatu.

Eh

pre 12 godina

Nama trebaju fabrike, proizvodni pogoni, da nesto pravimo i izvozimo, a ne da uvozimo i kupujemo u tim trznim centrima. Ako se ovakav trend nastavi svi ce biti zaposleni u nekom trznom centru, hipermarketu ili u drzavnim firmama, administraciji, a kupci ce biti ovi na drzavnim jaslama, dok se sve ne bude srusilo kao kula od karata.

Kupac

pre 12 godina

...pa ljudi moji mi nemamo 'leba da jedemo a ne da odlazimo u nove trzne centre,i ovi postojeci sve vise lice na kruzne tokove.Leti ljudi ulaze da se rshlade a zimi da se ugreju...

Ritter

pre 12 godina

definitivno jos po celoj Srbiji ne samo BG. za proslu novu godinu nije bilo sanse da se parkiras na km od tc usce zbog broja kola sa ne-bg tablicama. zalosno da pola srbije dolazi u usce koje je tc kakav ima svaki grad od preko 50 hiljada u npr. nemackoj.

zasto ne

pre 12 godina

Sto vise,to bolje.I sto se tice konkurencije,time ce cene biti konkurentnije. Em sto se tice kulture zivljenja,da se izbaci vremenom taj palanacki duh,i duh tih groznih buvljaka iz 90ih,gde smo bili primorani da idemo za vreme "svercizmadjarske " ere...

Dragan

pre 12 godina

A koliko tržnih centara na fenomenalnimlokacijama propada bezveze po Beogradu???
(vlada, 4. novembar 2013 00:37)

Propadaju oni koji nemaju kvalitetnu ponudu, dobro osmisljen prodajni prostor i pratece sadrzaje. Da bi se privukli kupci nije dovoljno biti samo jeftin. U nasem narodu odavno se odomacila izreka: "Nisam dovoljno bogat da bih kupovao jeftine stvari" U to sam se uverio davno kada su moji roditelji kupovali jeftini Yugo iz Kragujevca, domace cipele, domace majice, domacu belu tehniku iz Nisa, Cetinja i Cacka, i slicno djubre. Treba ponuditi nesto moderno, kvalitetno, dugotrajno, ... Postoje oni koji to nisu shvatili i takvi centri propadaju. Takav je recimo TC na Miljakovcu, Staklenac, onaj u Sremskoj. Svaki od njih izgleda kao Drezden ili Hirosima 1945. neposredno nakon bombardovanja. Usce, Delta Siti, Stadion i Merkator nece propasti nikada.

Dan

pre 12 godina

Ti koji otvaraju tržne centre to rade jer im se debelo isplati. Dakle trgovina je danas u Srbiji unosniji posao nego ikada. Eto jednostavnog odgovora zašto sve stalno poskupljuje. U ponekoj privatnoj prodavnici, naročito van Beograda, mogu se pronaći sasvim kvalitetni proizvodi, naročito prehrambeni, te kućna hemija i slično, ali oni nemaju šanse da se pojave u velikim trgovačkim lancima. Znači sistem je svesno napravljen da bude takav kakav je, nije tek spontana posledica nekih prirodnih zakona.

komentatorka

pre 12 godina

Samo se pitam sta ce im ovoliki bioskopi u eri interneta
(Troll, 3. novembar 2013 17:33)
----------------------------
'strani investitori ' peru lovu po srbiji sve u 16, odatle i ideje za bioskope, trzne centre i ostale nasusne potrebe

eeeee

pre 12 godina

Mnogi kazu treba im trzni centar da imaju gde da izadju sa porodicom?! Trzni centar sluzi za kupovinu, a za izlaske sa porodicom sluzi neko izletiste, park, priroda... Idem u trzni centar da budem vidjen, vidjena, e sacuvaj me boze, zato su ogromne guzve a slabo sta ko i kupuje, osim sto se bleji pod svetlima reflektora i zagusljivog prostora.

matori Milan

pre 12 godina

"Kome trzni centri ne trebaju, ne mora u njih da ulazi. Meni recimo ne trebaju fabrike, u njih ne ulazim niti me je rad u njima ikada zanimao. Na vreme sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje, da ne bih najbolje godine zivota bacio radeci sa fukarom u nekoj fabrici.
(Zakljucak, 4. novembar 2013 00:27)"

Jedan od najodvratnijih komentara od kad pratim portal B92 (nekih 8 godina). Dok je ovakvih rezona nema nam spasa. "Fukara" u fabrikama, kazes? Sramota. Fukara su oni koji fabrike vode, sahranjuju i kupuju za dinar. Posten radni svet koji proizvodi ne moze biti fukara, po definiciji. I ja sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje ali ne shvatam svoju inzenjersku diplomu kao sredstvo izdizanja iznad "fukare u fabrikama".

Steeler

pre 12 godina

Ne mogu a da ne primetim elementarno neznanje iz oblasti ekonomije za mnoge komentatore. Ekonomija ne poznaje podelu investicija na one u industriju (fabrike), trgovinu, turizam, poljoprivredu, itd. Postoji iskljucivo podela na uspesne investicije (one koje su isplative investitoru) i na one koje to nisu.

(Vladimirrrrrrrrrrrr, 4. novembar 2013 07:51)

Ja ne učim ekonomiju, a shvatam da se stvari ne dele na uspešne i neuspešne. Možda na Megatrendu, ali u svetu ne. Kada bi bilo tako jednostavno...

Verovatno si dete ako stvari deliš CRNO-BELO.
Ako nisi... užas.

Od kada je uspešna investicija šoping centar u zemlji gde je trećina ljudi nezaposleno? Trećina penzioneri. Gde su normalne plate oko 25-30 000 dinara?
Još kada bi znao da kroz investicije peru stranci pare.
Ma to je teorija zavere...
U Novom sadu postoji tržni centar Merkator (radi odlično)... Bazar (radi dobro)... Nork (propao)... Lupus (propao)... Pariski Magazin (jedva radi)... Apolo (jedva radi)... Pa da... treba još!
Spens (veličine kao npr Ušće) je na samrti.

Da kupujemo i da jedemo tortu! Život je lep! Mama plaća račune!

Provincijalac

pre 12 godina

Sve sam pročitao, pogledao video za Rajićevu i oduševio se natpisom "KalemeNgdan" u njemu. Znači, pismenost, znači, Turci, znači Kale, znači PISMENOST! Hahahaha!

dragan

pre 12 godina

@Vranjanac: Mislim da vam ne treba tržni centar, pogotovo ne za izlazak. To je potpuna ludost. Juče svratili u jedan od njih da stvarno kupimo nešto (nadali se na brzinu), a tamo haos. Umesto po lepom vremenu da šetaju napolju ili voze bicikle ili trče ili se loptaju - svi u tržni centar. I staro i mlado, i ljudi sa decom u kolicima i "tinejdžerke skockane za štraftu" i "ekipa iz kraja" - šetaju se po smrdljivom tržnom centru, pod veštačkim svetlom. Ždere se u Meku, pare oči fensi krpicama i skupim telefonima... Postali smo gora karikatura od onih stereotipa o Amerikancima. Prosto ne mogu da verujem da tom stilu života neko zavidi. Što se mene tiče, nek spakuju sve tržne centre (ili "šoping molove", kako se to ispravno kaže) iz Beograda i nek ih sele u Vranje:)

Kiki

pre 12 godina

Ok,procitali smo da se grade klasicni trzni centri,ali sta je sa specijalizovanim radnjama kao na primer "Practiker","Hornbach","Decathlon"?Beograd toliko zaostaje u ovom segmentu,da je to neverovatno.

Uroš Kalabić

pre 12 godina

yeeess.... jedva čekam da se otvore svi ovi tržni centri... biće nam tako super, onda ćemo samo da kupujemo i kupujemo i neće nam više biti kriza i padaće pare sa nebaa . .jeeeaaa.... luj šiton, dolče glabana suupppeerrrr!!!

Gradjanin

pre 12 godina

jj,

Proizvodnja u provinciju a u Beograd radnje ,Hoteli i trzni centri i poslovni prostor.Veliki gradovi i glavni gradovi su pruzaoci usluga. U Parizu u okolini od 150 kilometara nema ni jedne veleike fabrike.U Londonu, Berlinu, NY takodje. Neko u provinciji treba nesto da proizvede da bi se punili ti trzni centri

Adam Jensen

pre 12 godina

@Zakljucak:

A jao, Bože....Momče, ako ti stvarno misliš to što pričaš, onda definitivno i nisi baš ozbiljno shvatio školovanje...


E, pazi ti šta si izgovorio: "fukara u fabrikama"!?!

Da li si ti uopšte svestan da je pokretačka snaga svih najvećih zemalja upravo industrijska proizvodnja ("fukara" koja proizvodi i izvozi automobile, naftu, visoku tehnologiju, mašine, hranu....) a ne uslužna delatnost i preprodavci (kao kod nas)? Shvataš li ti da je glavni razlog zašto ova država propada BAŠ zato što fabrike ne rade, a država sve živo uvozi i "proizvodi" nekakve "menaĐere" na raznoraznim sumnjivim visokoškolskim ustanovama?

Očito si klinac bez trunke životnog iskustva pa ćemo ti oprostiti.

Pele

pre 12 godina

ma i previse ih ima. Dosta se beograd razvio. Malo neka se razviju i drugi gradovi kao npr subotica.
(ss, 3. novembar 2013 16:57)

Kakve to veze ima sa Suboticom ili bilo kojim drugim gradom. Pa ne gradi država tržne centre već privatni investitiori. Ko vidi profit od takvog ulaganja, taj i ulaže, a pri tome se angažuje domaća radna snaga, a najčešće i građevinske firme.

bojan

pre 12 godina

U Uscu i DC mozes da vidis guzvu uglavnom kad su neke rasprodaje i sl. U tim situacijama ne bi pomoglo jos 10 drugih tc jer bi svi isli u taj. Kada nema promocija, rasprodaja i sl. nikakve guzve nema, cak mi se cini da je ima sve manje.

Banana

pre 12 godina

Ja cu samo da navedem trzni centar na vozdovcu ispod fudbalskog terena, novoizgradjenog. Kad god udjem u njega, on je prazan da nemoze biti prazniji. Pa vi sad vidite da li nam treba nesto drugo a da nije trzni centar. Niko od investitora se nije setio da kupi neku fabriku i da povrati njeno ime. Ko je sagradio deltu? Ne znam i ne interesuje me previse. A ko je napravio xxxzzzccc firmu? E to znaju radnici i citav grad gde se nalazi ta fabrika!

Ja...

pre 12 godina

Stvar je u tome da Beograd ima dosta lokacija za šoping...
Ali Srbija je mnogo veća, ima i drugih gradova, u kojima bi moglo da se grade šoping centri. Tako da bi se isplatilo i zakupcima da otvore više lokacija za prodaju a ne jedan te isti brend se pojavljuje 5 puta samo u BG i time gubi jačinu na pojedinim lokacijama...
U drugim državama su to davno shvatili, tako da je to apsolutno normalno, imati šoping centar u svakom malo većem gradu a ne samo u glavnom gradu...

Trznocentarski masakr motornom testerom

pre 12 godina

Naravno da treba brljivom narodu jos i jos, dokle god nam je novac bog i zelimo da budemo u anesteziji. Komentari sve govore koliko smo odlepili. Radio sam u jednom TC-u i jeza me spopadne od ovih roditelja koji s decom sate i sate provode u tim dzinovskim fabrikama magle, i to vide kao neki lep izlaz, druzenje, sate odmora, jezivo.

OMG

pre 12 godina

Kome trzni centri ne trebaju, ne mora u njih da ulazi. Meni recimo ne trebaju fabrike, u njih ne ulazim niti me je rad u njima ikada zanimao. Na vreme sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje, da ne bih najbolje godine zivota bacio radeci sa fukarom u nekoj fabrici.
(Zakljucak, 4. novembar 2013 00:27)

Dzaba ti skolovanje sa takvim rezonima. Verovatno studiras sega-mega univerzitete...Imam utisak da pojma sa zivotom i radom nemas. Naravno, oprastam ti ako imas 15 godina.

Aleksandar

pre 12 godina

@(Vranjanac, 3. novembar 2013 17:00)

Pa ti uzmi i izgradi jedan. Ne pravi država tržne centre već privatni investitori, a oni će svoj novac ulagati tamo gde misle da mogu najbrže da ga obrnu.

Filmofil

pre 12 godina

Ja zivim jako blizu autokomande i jedino za sta ce mi Delta Planet koristiti je bioskop. Kad vec nece da srede Vozdovacki onda daj bar nesto.

Pazljivi posmatrac

pre 12 godina

@Nenad
"Kad smo vec kod ustede, snadbevanje u kontejnerima na ulicama je jos povoljnije nego na Buvljacima a kvalitet je tu negde."

Tesko da je to moguce, velika je konkurencija na kontejnerima. Cim nesto primetis, sacekas par minuta, vec je to neko odnweo. Na buvljaku nije tako, imas vise vremena, nema svako da da 100 kinti za neku robu.

privrednik sa iskustvom

pre 12 godina

vidim po komentatorima da mnogi VRANJANCI kukaju sto im neko sa strane ne otvori TRZNE CENTRE.Dragi VRANJANCI,kada su svojevremeno CENTROTEXTIL i RK Beograd hteli to da urade,vase TATE,direktori i vlasnici vasin zivota kao sto su SIMPO,KOSTANA i YMCO,Pamucni kombinat su to ZABRANILI.prema tome otvarajte u vasem VRANJI sami sta hocete.

horomoro

pre 12 godina

@Vladimir

"Najbolji primer su fabrike sirom Srbije koje su proizvodile tesko djubre."

Ovo sam izvukao iz konteksta, ali svejedno to što govoriš vrijedi za idealni kapitalizam. Međutim, zemlje poput Japana, Njemačke imaju snažnu protekciju vlastitih proizvoda. Oni to mogu jer je domaća potražnja velika, velike zemlje i veliki prihodi. U trenutku kada se osjeti i najmanje posustajanje Njemačke auto privrede Merkel subvencionira svaki Njemački automobili sa par tisuća eura. U trenutku kada Njemački solarni paneli gube bitku s kineskim, ekspresno se uvode carine na kineske panele (i to od 30% nisam siguran jeli čak i više). Zbog toga ispašta cijela europa.

Znači, ako postoji pametna uprava firme, takva firma poslije protekcije vlade postaje etablirana i lakše sudjeluje na međunarodnom tržištu. Što na području bivše jugoslavije nije bilo česti slučaj, firme su propadale nakon kraja protekcije upravo zbog političkih i loše postavljenih uprava.

T.

pre 12 godina

@horomoro Nemacka je deo EU i nema pravo na protekciju svojih proizvoda, to je protiv propisa EU. Kada je Nemacka davala subvencije za automobile, one su vazile sa sve automobile iz EU, tako da su se u Nemackoj subvenconisale i Dacije i Renoi.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Dragan, 4. novembar 2013 00:20)

Vama bi bilje bilo da ne držite predavanja na temu proizvodnje i razvoja industrije.
Neke od tih fabrika su imali velike izvozne poslove i bile su veoma uspešne.
One su zatvorene, zahvaljujući:
- raspadu SFRJ i sankcijama - što im je zatvorilo vrata za poslovanje i unazadilo ih je za 10 godina (nije bilo investicija)
- burazerskom privatizacijom - gde su bizMismeni znali samo da uzmu fabriku i da sazidaju kokošarnike od siporeksa sa renderovanim kulama i "fensi" nazivima East 69, Ghettoville i sl...

Osnova snage svake ekonomije je proizvodnja - to je ekonomija i praksa dokazala.
Hajde mi navedite neku o uspešnih evropskih zemalja koja je zatvorila svoje fabrike?

A vaša izjava je Dinkićeva škola.

A.B.

pre 12 godina

Za (ss, 03. novembar 2013 16:57)

Sve te tržne centre su izgradili privatni investitori, od svojih para i po svom nahođenju. Nikakva država niti ministri imaju veze sa tim. Tako vam je u kapitalizmu.
Ako želite da vam se izgrade tržni centri u Subotici, izvolite na adresu istih, pa ih ubedite.

Adam Jensen

pre 12 godina

*Da prosti moderacija za prepucavanje, ali molim za repliku:*

@Zakljucak:

Namerno si izvukao iz konteksta šta sam rekao, odnosno izbacio si suštinu koja kaže:

"da je pokretačka snaga svih najvećih zemalja upravo industrijska proizvodnja ("fukara" koja proizvodi i izvozi automobile, naftu, visoku tehnologiju, mašine, hranu....) a ne uslužna delatnost i preprodavci (kao kod nas)? Shvataš li ti da je glavni razlog zašto ova država propada BAŠ zato što fabrike ne rade, a država sve živo uvozi i "proizvodi" nekakve "menaĐere" na raznoraznim sumnjivim visokoškolskim ustanovama?"

Akcenat je na INDUSTRIJSKOJ PROIZVODNJI, a ne na ljudima koji neposredno izvršavaju posao. Radnici mogu biti ovakvi ili onakvi, ali je poenta da fabrike (industrija) MORAJU postojati. Fabrika je samo krajnje postrojenje određenih kompanija koje pored njih imaju i istraživanja i razvoj i sve ostalo, a krajnja proizvodnja se i vrši od strane tih o kojima pričaš koji možda i nisu mogli ništa drugo.

Sve u svemu, nisi u pravu i svaki ekonomista bi ti ovo isto rekao.

Bojan I.

pre 12 godina

Podržavam. Još kad bi kod stambene gradnje zabranili zidanje lokala u prizemlju. Ako je za stanovanje, nek bude za to. Ako je za biznis, nek bude za to. Ionako, stambene zgrade u staklu, na stubovima nisu baš bezbedan prizor za neki jači zemljotres

Beograd

pre 12 godina

Kome trzni centri ne trebaju, ne mora u njih da ulazi. Meni recimo ne trebaju fabrike, u njih ne ulazim niti me je rad u njima ikada zanimao. Na vreme sam vaspitavan da ozbiljno shvatim skolovanje, da ne bih najbolje godine zivota bacio radeci sa fukarom u nekoj fabrici.
(Zakljucak, 4. novembar 2013 00:27)
Nedeljom u pola 1 ujutru citas vesti i ostavljas isfrustrirane komentare po internetu, ocigledno si se ostvario u zivotu.