Nedelja, 29.09.2013.

16:26

Velika Britanija: Lekari neće da operišu pušače

Autor: Daily Mail

Velika Britanija: Lekari neæe da operišu pušaèe IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

Snežana Rakić

pre 12 godina

Preporučujem dramu "Lekar u nedoumici" Bernarda Šoa - lečiti dobrog mediokriteta ili poročnog genija?.. Jedan komentar: "(...)pušenje je bolest." Lekar mora da leči svakoga, a pre svega pušače: dok čekate na lekarsku intervenciju ili redovnu kontrolu, podvrgnite se tečaju odvikavanja od pušenja... Zašto se i ovde ne primeni porodična terapija, kao sa alkoholičarima? Ukućani su najugroženiji od bilo kakvog poroka.

samokazem

pre 12 godina

Teska diskriminacija i krsenje Hipokratove zakletve! A to od zemlje, koja toboze, propagira ljudska prava i slobodu izbora! Lekar mora da se bori za covecji zivot, na koji god nacin da ga je pacijet ugrozio, svesno ili nesvesno, kao sto bi se borio da nije njegova krivica! Onda to poteze da ne treba da pokusamo da spasemo samoubice, jer, jbg, hteo je da ubije, ne treba da lecimo ljude koji imaju HIV, jer, jbg, sto nisu pazili, gojazne sto nisu manje jeli! Strasno! Humanost ravna nuli!

milan

pre 12 godina

Moglo bi da se zabrani usni lekar ovima sto drze slusalice u usima, ocni ovima sto blese u tv, komp, igrice, onda svima nama sto udisemo zagadjen vazduh, jedemo ko zna sta.

Vanja

pre 12 godina

@ Zeka Peka i drugari "manite hipokrata sada, kad god vam se nesto ne svidja vi pominjete hipokrata i da je ovo najhumaniji posao...ma posao ko posao,isto ko knjigovodstvo, hipokrat je davno umro, a kad se polagao ja sam bio u vojsci...dakle za mene ne vazi.."

Zbog takvih kvazi lekara i umiru ljudi od najobicnijih bolesti. Strasno je kada smo svesni da ovakvi ljudi postoje i jos rade kao lekari za koje Hipokratova zakletva ne vazi! Jadni oni koji od vas zavise. Treba da se stidite, ali da se stidite, ne biste bili takvi kakvi jeste. Vase je da lecite a ne da filozofirate.

stribor

pre 12 godina

prije nego sto komentirate ovaj, na zalost, prilicno senzaciolisticki napisanu vijest, procitajte PAZLJIVO komentar koji je napisala gospodja, inace lijecnik u engleskoj!
kao bivsi pusac znam da je pusenje ovisnost ali znam da je moguce otrgnuti se od nje. prestao sam pusiti prije 20 godina - dvije kutije dnevno!,i sad mi nije jasno zasto sam uopce pusio? mislim da je najbitnije ne dozvoliti da djeca pocnu pusiti i prodavanje ili davanje cigarete mladoljetnicima trebalo bi tretirati kao kazneno djelo! naravno, kao i dobar odgoj i preventiva pusenja pocinje u obitelji...
isto je i sa alkoholom a donekle i s pretjeranom debljinom. drustvo se treba puno vise baviti preventivom jer je u konacnici puno jeftinija nego lijecenje pusaca,alkoholicara ili pretilih ...

Miskocije

pre 12 godina

Ovde se ne radi o odbijanju pruzanja pomoci pusacima. Ko ima privatno osiguranje ili pak placa za medicinsku uslugu direktno iz svog dzepa, sigurno ce je dobiti. Drzava je samo rekla da nece da finansira besmislena lecenja.
Neke operacije imaju drasticno veliku mogucnost neuspeha ukoliko je pacijent pusac. To proizilazi od efekta nikotina na krvne sudove.
Stoga je besmisleno i raditi neke poduhvate ukojiko pacijent nece da prestane da pusi.
Moj otac je imao bajpass.... receno mu je vise puta da ako nastavi sa pusenjem, problem ce se ponoviti.... Otac nije hteo da prestane... godinu dana kasnije, zapusenje krvnih sudova je uslovilo gangrenu noge usled cega je umro.

A sad lupajte minuse pametnjakovici

Duvanska mafija

pre 12 godina

Sta drzava da zabrani, pa ljudi moji od jedne cigarete drzavi ide 2/3 a proizvodjacu 1/3, pa vi vidite. Stoga pusaci su debelo platili svoje lecenje

sportwoman

pre 12 godina

kad se svesno truju svaki dan, a ponekad I druge, sto se sad brinu tako o zdravlju..budale...prvo se pobrinite sami za sebe pa ce onda drugi da vam pomognu.

aa

pre 12 godina

U Australij a vetrovatno i u Engleskoj vazi: Odnos izmedju pacijnta i doktor je uzajamni kontrakt sto znaci da pacijent moze da bira koga hoce Doctora, a i da Doctor moze da bira pacijeenta. To prakticno znaci da u koliko pacijent nije zadoovoljan kako ga Doctor leci moze da ga promeni i da ode kod drugog Doctora, ali isto tako ako doctor nije zadovoljan kako ga pacijent "slusa" ( na primer ne oslabi, ne prestane da pusi, ne uzima redovno lekove....)Doktor ima pravo da mu napise pismo u kome ga savetuje da nadje drugog Doctora jer ne zeli da bude odgovoran za pacijentovo naruseno zdravlje i moze da ga vise nevidja. Cinjenica da je svako odgovoran za svoje postupke. Potpunpo je drugacije ako Doktor radi u Hitnoj Sluzbi i ima hitne slucajeve. Ovde je potpuno normalno da Ortoped kaze pacijentu da mora da oslabi 10 Kg ako hoce da ima kuk/koleno operaciju ili da kardiohirurg kaze pacijenty da nece da ga operise ako ne prestane da pusi jer je dokazano da pusenje izaziva slabiju cirkulaciju, suzava krvne sudove, urokuje sporije zarastanje rane... Problem izmenju nas i njih ( citaj Balkanskih naroda, Rusa, Grka i Anglo Saksonaca je sto ovi drugi veruju svojim Doktorima i slusaju ono sto im kazu. Oni se i ne trude da se bave zdravjem/medicinom vec to ostavljaju svojim Doktorima a oni ( Englezi, Irci, Nemci, Holandjani) se bave onim sto znaju i sto rade ( poslom kojim se bave).

PB

pre 12 godina

Tako i treba. IVF kosta basnoslovno, a stetne navike i gojaznost smanjuju izglede na usped. Dakle, zasto to raditi kad se zna da su bacene pare. Isto vazi i za mnoge druge oblike lecenja.

ЈоГ

pre 12 godina

Ја лично знам НЕКОЛИЦИНУ људи у Србији који су ИМАЛИ ИНФАРКТ, хитна операција их спасила, а онда они опет почели да пуше. Па ЈТ, размаженој примитивној стоки ни Бог не може помоћи. И шта сад, сви ми треба поново да их спашавамо кад се опет нешто деси?!

Што се тиче лекарске обавезе да помогне, па у маси земаља са социјализованом медицином је потражња за здравственим услугама већа од капацитета, тако да се то решава чекањем и рационисањем. У том случају је сасвим ОК рећи, "ок, ви који нећете сами себи да помогнете, идете на крај реда па ћемо вам помоћи кад стигнемо и помогнемо СВИМА другима који се у међувремену јаве". По мени сасвим правично.

А ви што сте се напалили да критикујете ову праксу, угасите мало цигару, дигните (вероватно дебелу) стражњицу са столице испред рачунара, и мало ШЕТЊА на чистом ваздуху за почетак. А онда лагано трчање. 3-4 пута недељно. И лагана храна са пуно воћа и поврћа, а дуван ни под разно. Па вам лекар вероватно неће ни требати.

ПС Ја се управо вратио са трчања, 6400 метара лаганим касом, 40 минута. адреналин прорадио, лепота. И ко нормалан би онда намерно УДИСАО ДИМ?!

Marijana

pre 12 godina

Ja sam ortodoksni protivnik pušenja, jer pored toga što mi neviđeno smrdi, sve forme cigareta i duvana, nego sam i alergična. Neko spominje ovde samoživost nepušača, a ja nisam videla sebičnije i egocentričnije osobe nego što su pušači. Niko nikad nije obraćao pažnju što se ja gušim u duvanu (bukvalno), na nekoliko poslova sam morala da dam otkaz jer nisu imali milosti prema meni ostali pušači, a ja nisam mogla da radim jer sam non-stop kašljala i iskakala mi alergija po telu. Ne mogu da izlazim noću ili u kafiće, samo leti, jer ne postoje delovi za nepušače. Da ne pričam o tome da bacaju pikavce gde god stignu i prazne kutije od cigareta. Uvek sam govorila da više cenim narkomana, koji našteti samo sebi nego pušače koji štete i drugima. Ako se truješ, truj se sam, nemoj da truješ mene i ostale koji to ne žele. Nikotinska zavisnost je druga po jačini, odmah posle heroina. Alkohol je tek četvrti po redu. Što se odbijanja operacija tiče, potpuno to podržavam!!

Djordje

pre 12 godina

Niko da iskomentarise da se ovo naravno desava u drzavi blagostanja i drzavno obezbedjene zdravstvene nege. Gde je Majkl Mur?

U Americi svako placa svoje lecenje. Ko donese zelembace bice lecen bez obzira da li pusi, pije, ili doruckuje listice zelene salate. Ko ne donese moze da kuka kako bi mu bilo bolje u britanskom zdravstvenom sistemu ili da pokusa da lobira politicare da donesu genijalni propis da nagradjuju doktore po broju odviklih od pusenja pa da se onda ovi u skladu sa svakom ekonomskom logikom bace u korupciju i ljudima uskracuju ono sto su de fakto kroz svoje poreze platili unapred. Ah da, takodje, u Americi bi doktor koji odbija da leci pacijente zbog ovog ili onog... jednostavno bankrotirao.

Ivan

pre 12 godina

S obzirom na to koliko su akcize na duvan visoke u svim EU državama ovi lekari-javni službenii mogli bi malo da razmisle šta rade jer bez pušača bi mnogo manje ušlo u zajedničku kasu odakle su i oni plaćeni.

Blic

pre 12 godina

Ova gnusna diskriminacija je tipicna pojava anglo-americkog drustva. Veliki stepen slobode, prosto je uzivanje gledati kako je u Engleskoj svaka radnja, svaki cosak mali svet za sebe. Ali sa druge strane - bezgranicna zatupljenost i ponasanje po nekim poluinstiktivnim kvazi filozofijama. A sve to nazalost vazi samo za nizu i srednju klasu, u koju spadaju i ovi nesrecni lekari.

Džingis

pre 12 godina

Koje licemerje, a krimose hoće da operišu. Pa i oni sami sebi štete poslom koji su izabrali. Zašto bi onda pušači bili izuzetak.

Žaki

pre 12 godina

Idiotizam. Već je neko ovde rekao da pušači državi,kroz poreze, enormno pune budžet; a osim toga lekari polažu onu zakletvu kojom se zaklinju da će lečiti i Hitlera ...i neprijatelje ...i da ne nabrajam. Licemerje od kojeg se gadim!

LondonCalling

pre 12 godina

Zivim ovde vec desetak godina, pusac sam (4-5 cigareta dnevno) i nisam naisao na nikakvu diskriminaciju ovakve vrste. Mozda su to neki izdvojeni slucajevi, ko zna iz kojih razloga, ali definitivno to nije praksa. Mozes da imas probleme u slucaju ako nisi zeleo da odes na obaveznu kontrolu koja ti je zakazana posle neke operacije ili ako je npr. hitna dolazila po tebe zbog sumnje da je u pitanju infarkt i sl. a ti nakon toga odbijes da odes na preporucene spec. preglede i analize (osecas se dobro pa te mrzi da ides). U slucaju da ti se isti problemi ponove, oni nece odbiti da te lece ali je velika verovatnoca da ces onda morati da placas sve troskove. Nece ih pokrivati NHS (zdravstveno osiguranje), zato sto nisi ispostovao ono sto su zahtevali od tebe u prethodnoj situaciji. U principu je bolje odraditi sve sto se od tebe zahteva (kada si bolestan), jer kasnije moze skupo da te kosta tvoje "junacenje" (citaj: neodgovornost.

P.S. Apsolutno se slazem da se moraju postovati prava nepusaca(zabrana pusenja u svim zatvorenim prostorijama). Pusenje je grozna zavisnost koja se stice u ranoj mladosti i vecina ljudi nema volje ni snage da je se otarasi. Ali pusaci nisu nista manje inteligentni, niti vrede manje od onih sto ne puse. Nema nikakve razlike izmedju pusaca i nepusaca. I jedni i drugi mogu biti dobri ili losi ljudi, cigarete ne prave razliku.
Ko misli drugacije, definitivno nije mnogo inteligentan..

daevon

pre 12 godina

Bolje je pušačima uvesti skuplje tarife. Medicinske usluge za pušače (utvrđuje se preko krvi kao i kod svih ostalih narkomana) treba da budu dvostruke, za nepašače normalne a za decu besplatne. Isto tako i za zdravstvno osiguranje.

Zeka Peka i drugari

pre 12 godina

lekar sam i pusac....uzasna navika koje se tesko otresam....
pusaci realno treba da placaju mnogo puta vise zdravstveno osiguranje....i iskreno, ne bi ih stavljao na listu za transplantaciju pluca...sad ce se mnogo pobuniti...ali da li bi ste dali coveku koji sam sebe ubija zdrav organ, koji moze spasiti nekom drugome zivot....
druga stvar su oboljenja, kod pusaca su 10 puta prisutnije...a placaju isto osiguranje....hmmm..tu ne stima....
manite hipokrata sada, kad god vam se nesto ne svidja vi pominjete hipokrata i da je ovo najhumaniji posao...ma posao ko posao,isto ko knjigovodstvo, hipokrat je davno umro, a kad se polagao ja sam bio u vojsci...dakle za mene ne vazi...

Dr.Bosiljčić

pre 12 godina

Kratki primer iz IKVB Dedinje. Lekari u toj ustanovi nisu, naravno, došli na ideju da odbijaju da leče pušače, ali da negoduju zbog toga, negoduju. Zamislite pacijenta koji dolazi na vaskularnu operaciju, jedva ga posle stave na noge, a on u onih par dana do odlaska kući izadje ispred Instituta i sedne na jednu od klupica izmedju I-og i II-og ulaza i duvani. Da poludiš. Jedva mu obezbediš skupe graftove, radiš višečasovnu operaciju da malo produžiš život načetim krvnim sudovima, zakrpiš neposredni uzrok njegove patnje, a on i dalje robuje istoj navici. U nekim državama pušači i ostali koji imaju navike štetne po svoje zdravlje i državni budžet i ekonomiju plaćaju veće osiguranje i to drastično. Mi kao da se ponosimo što smo medju 10 država u kojima se najviše puši.

Bojan

pre 12 godina

sledece je osnivanje konc logora za pusace, pa sve njih kolektivno na tusiranje otrovnim gasom. vrli novi svet. (uf, 29. septembar 2013 17:47) Ne mozes ubiti pusaca otrovnim gasom, oni imaju IMUNITET na njega.

strastveni pusac

pre 12 godina

Zabranis prodaju cigareta i produzis u startu zivot celokupnoj naciji. Ali naravno ta ideja je nezamisliva u savremenom svetu.

Ana K.

pre 12 godina

Razumem lekare, pa veci je rizik i teze je probuditi pusaca iz totalne anestezije nego nepusaca. Sa druge strane, pusaci svesno ugrozavaju svoje zdravlje (kamo srece da samo svoje!) i ne razumem sto se odjednom tako zucno bore za to isto zdravlje kad ga narusavaju iz dana u dan, iz godine u godinu? Sto taj novac umesto na cigatete ne uloze u zdrave namirnice i neku fiz. aktivnost?

Prle

pre 12 godina

Koliko je meni poznqto briga o sopstvenom zdravlju spade u korpus ljudskih prava o kojima zapadne zemlje horski pevaju.Šta je ovo
(vojvodjanka, 29. septembar 2013 16:48)

Tvoje pravo je da se brineš ili ne brineš o svom zdravlju. Pre par godina sam slušao kupca na pijaci koji traži neku nebuloznu varijantu surutke od kozjeg sira, jer je čuo da će to da mu otkloni kašalj. Seljak ga gleda i ne može da veruje šta sluša. A, da, zaboravih jedan zanimljiv detalj, kupac sve vreme u ruci drži upaljenu cigaretu, a brkovi žutu, onako prirodno, duvanski. Eto, surutka će da pomogne.

crazy processor

pre 12 godina

Lekari su u pravu! Ovo treba i kod nas uraditi, Zasto ja koji vodim racuna o sebi i DRUGIMA da placam necije lecenje raka pluca kada tog nije briga ni za sebe ni za druge. Takodje bi alkoholicarima zabranio presadjivanje jetre.
(Bojan, 29. septembar 2013 18:49)

Tesko onom o kome ti vodis racuna. Meni tvoje misli ne bi pale na pamet, a kamo li da se izrazim poput tebe. Hoces mozda lekarima da damo dozvolu za oduzimanje zivota pusacima i alkoholicarima? Kome ti placas lecenje? Vidis li kolicni si covek, garantujem da ni sebe ne izdrzavas, a kamo li druge. Ljudi prekinite da osudjujete druge ljude, imaju oni svojih razloga kako zive, ako necete nekom da pomognete nemojte izigravati sudiju.

modesty

pre 12 godina

Ljudi ne lozite se, ovo je potpuno pogresna senzacionalisticka interpretacija. Ja i muz smo lekari u Engleskoj. Ljudima koji puse i ne nameravaju da prestanu, ortopedi ne rade operacije jer je dokazano da pusacima kosti mnogo slabije zarastaju. Takodje, operacije na stopalima, usled periferne vaskulopatije od koje boluje vecina hronicnih pusaca, svakako preko 50 godina starostil Ne morate vi nista da osetite, malo hladne noge i slicno, ali vaskulopatija dovodi opet do loseg zarastanja i ne samo to, nego ako nastave da puse, zavrsice sa amputacijom za neko vreme (ovde govorim o ljudima sa odredjenim bolestima koje zahtevaju procedure na stopalima). Za gojazne i operacije kuka, lekai su veoma saosecajni, naravno da nije lako nekome da smrsa ako ne moze da se krece, ali liste cekanja su dugacke i pacijentima se svaetuje da za to vreme koliko cekaju pokusaju da smrsaju. a preko odredjene tezine, operacije nije moguca. to je medicina, ne diskriminacija.

A ovi pusaci koji bi da imaju pravo da opet puse u restoranima i slicno, samo koriste ove situacije da naprave frku i sebi usicare paznju.,Prestanite da pusite, nece vam faliti nakon 6 meseci pitacege se kako ste uopste mogli da gutate taj odvratni dim. Verujte mi, sama sam kroz to prosla, i to sto sam prestala da pusim je najbolja stvar koju sam u zivotu napravila.

Novikorisnik

pre 12 godina

Nisam pušač, popušio sam par cigareta u životu, ali me to nikad nije privlačilo, ali to što se radi pušačima je ugrožavanje ljudskih prava za koja se tako brižno bore na svakom koraku (i oni bi mogli onda da organizuju svoj Pride), a to se ne radi samo sa pušačima. Zabranjeno im je da puše u zatvorenom, sad im i na otvorenom zabranjuju, dozvoljavaju im ko stoci da puše u malim prostorijicama bez ventilacije, neće da ih zapošljavaju itd. Sa druge strane i oni mogu biti jako bezobrazni kad ih samo zamoliš da se okrenu i duvaju dim na drugu stranu tj, da okrenu cigaretu od vas.

D.K.

pre 12 godina

Da dodam. Ovo bi bilo isto kao kad bi vam lekar rekao da ne jedete masno, a i dalje jedete. Jednostavno bi odbio da vas leci. Da li to znaci da bi bili diskriminisani mi koji volimo prasetinu?

Alis

pre 12 godina

Zbog ovakve diskriminacije sam prestala da pušim. Nikom ništa neće biti od malo dima, mnogo više škodi ta nepopravljiva samoživost nepušača. Onaj koji ima pravo da odbije da leči bolesnog a naziva sebe lekarom ima tu osobinu i njemu nema pomoći.

D.K.

pre 12 godina

Verovatno se radi o privatnim klinikama gde je procenat uspesnih operacija vrlo bitan. Lekar radi uspesnijeg lecenja moze vam zabraniti pusenje jer su tada vece sanse da operacija bude uspesna. Ukoliko vi necete da se prihvatite saveta, zasto bi vas on operisao i rizikovao da dobijete razne komplikacije koje je on duzan kasnije da leci mesecima, godinama..? Posalje vas odmah u drugu kliniku. Ovde se ne radi o operacijama opasnim po zivot, tako da lekar moze da izabere pacijenta.
Ovde nema diskriminacije, jednostavno ako necete ispostovati savete lekara, on vas nece uzeti za pacijenta i to je sve.

Musa Express

pre 12 godina

dok je zakonom dozvoljeno kupovati duvan i pusiti, moraju i da ih lece. Nema druge, sve drugo je zlocin.

A vi drugovi pusaci sto govorite-e bas sad necu prestati ,ili petljate nesto kao vi ste drustveniji, pa vi ste kul, pa to je izraz vaseg buntovnistva....sve to pije vrlo malo vode.

Svima je jasno da ste vi samo navuceni zavisnici, i kao takvi uvijek cete izmisljati milion razloga zasto je u stvari dobro to sto radite, iako je u sustini ogavno.
Jednoga dana oni koji prestanu osjetice kao da su se probudili iz ruznog sna i djelovace im nemoguce da su tolike godine jurili na ulicu ujutro da zapale taj papiric nabijen travuljinom i da ga bukvalno pocnu gutati dok se autobus priblizava.
Niti ste kul, ni buntovnici, niti izgledate misticno...vi jednostavno samo smrdite nekako nakiselo od toga djubreta i sve vas to uzasno kosta i novcano i zdravstveno i pogadja mnogo ljudi oko vas. Eto to je utisak koji ostavljate dok panicno kopate po dzepovima da nadjete sledeci smrdljivi zamotuljak.

Azuh

pre 12 godina

Ne slažem se sa britanskim lekarima i osuđujem ovakvo neetičko ponašanje. Pročitah među komentarima da neko plaća radnika 25.000 i pritom bira nepušače. Trebalo bi da se stidi što daje tako nisku platu. Razumimo da je ova svota smejurija i nije mi jasno kako ljudi dosad nisu izašli na ulice i traze plate. On ima nekoliko prodavnica... Lopov koji se pogati na račun radnika. Nažalost, nije jedini.

Nikola

pre 12 godina

Pa naravno da ne mogu da prestanem kada premazuju rizlu sa amonijakom, +680 supstance. A medju njima su i supstance koje lepe dim i druge supstance iz cigare direktno za pluca ,nikotin pun otrova, gas, lepak, kvasac. Necu da nabrajam, oni navuku pa posle moras da placas duvanskoj industriji za svagda.Kakva snaga volje ,to je moglo tamo u 70-80tim ,kada su cigare za razliku od danasnjih bile i cistije.Jeza je i mene da citam sta sve ima u JEDNOJ cigareti. kakvih crnih 7-8-10 , 10-8-10 .

Miloica

pre 12 godina

Ovo je van pameti i protiv lekarske etike - da li to znači da onda ne bi trebalo ni samoubici pomagati, ili alkoholičaru, ili narkomanu, ili bilo kome koji je na neki način samom sebi ugrozio zdravlje, svesno ili nesvesno?

danguba

pre 12 godina

Koje licemjerje. Šta je sljedeće, zavirivaće mi u tanjir i čašu, neće primati pacijente koji praktikuju seks bez zaštite, one koji ne sjede pravilno, koji ne vježbaju barem 1h dnevno..., ili primaće samo one zdrave.
Njihova obaveza je da prime svakog pacijenta koji je poreski obveznik i plaća zdravstvenu zaštitu, a da ne spominjem ljekarsku etiku... Ovo govorim kao bivši pušač.

dzoki

pre 12 godina

Smarate sa pusacima...pustite ljude. Onda ne treba pomagati ni debelim jer jedu sami,alkoholicarima jer piju, ako neko dozivi saobracajku sam je kriv pa sto mu onda pomagati,kaskaderi su sami krivi ako polome nesto itd.... Pa ne moze tako.

Dedal

pre 12 godina

Za one koji podrzavaju ovu ideju - onda da dobiju otkaz svi lekari koji puse, koji piju, koji su gojazni, koji su anoreksicni i koji se kockaju, koji nepotrebno uzimaju lekove... Isto tako da otpustimo sve prosvetne radnike koje nemaju strejt bracnog druga, koji imaju svalera/svalerku, koji puse, koji piju, koji su gojazni, koji nemaju polozeni vozacki ispit pa ne mogu dete hitno da prevezu do bolnice, koji imaju krive noge i debele pete... I tako bih mogao u nedogled. Ovo je kretenska diskriminacija najgore vrste iako nikada u zivotu nisam stavio cigaretu u usta. "Neka onaj koji nije nikada zgresio prvi baci kamen..." Izgleda da ima mnogo bezgresnih, pa bi bacali kamenje levo i desno po svima. Lazni moralisti.

Marija

pre 12 godina

Bivsi sam pusac, sa stazom od 15 godina, bar pakla i po dnevno u zadnjih 7 godina. Sest meseci vec ne pusim, i to, sto bi rekli "na suvo". Bez obzira na to, nervira me licemerstvo sveta u borbi protiv pusenja. Zasto, jednostavno, drzave ne proglase duvan zabranjenom supstancom? Ah, ne, onda ce zarada drzava da se umanji!

fish and chips

pre 12 godina

Veliki sam protivnik pusenja ali ovo nije u skladu sa Hipokratom.
U tom slucaju treba da zabrane lecenje svih ljudi koji jedu engleska nacionalna jela.

butch cassidy

pre 12 godina

@Ovaj hirurg bi morao da dobije otkaz ili da mu glavu odseku i posalju kraljici elizabeti,isto kao tokom bombardovanja londona 40-tih
(Ludaci, 29. septembar 2013 18:48)

Ovo je jedan od najboljih komentara svih vremena. Ah, vredelo je živeti!

alex

pre 12 godina

Otkad se to oni pitaju kome ce da pomognu a kome ne? Sad su na tatpetu pusaci i gojazni, koja grupacija je sledeca? Na kraju ce primati samo zdrave.

xitam

pre 12 godina

A hoce hiv pozitivne?! Ja mislim da pusaci manje rizikuju od narkomana i homoseksyalaca i prostitutki, a ovi doktori su razmazeni. Koko on moze da nece?

perapk

pre 12 godina

Tacno je da mi pusaci placamo mnogo itd itd ali smo stvarno idioti sto robujemo tom prokletom otrovu, i ja ne mogu da se ljutim na te doktore, pa koji god razlog da je u pitanju.

Gole

pre 12 godina

Drzim nekoliko prodavnica i ne primam na posao pušače. Odvratno je gledati kako, malo, malo, radnici ispred ulaza puše i ispijaju kafu. Malo im je 25 000din, koliko ih plaćam, a imaju 25odin za kutiju duvana, dnevno!? Ako vec mogu da biram, onda mi pušači ne trebaju u blizini.

Vlady

pre 12 godina

Sredinom devedesetih u Glazgovu niste mogli operisati srce ako ne mozete dokazati da bar poslednjih 10 godina ne pusite!!!Mislim da ovakvu praksu treba i kod nas uvesti...

Ne pusac i Hipokrata

pre 12 godina

Hmmm ??? Nece? Koleno, kuk, a Hipokratova zakletva? Recimo ubicu ili neku bitangu hoce, a pusaca nece? Ja bih mu prvi bezbolkom tresnuo po kolenu ili kuku i tad mu zabranio pomoc kolega. Dragi gospode do kakvih je krajnjosti ovaj svet spreman ici?
Namerno sam naveo glup i prost nacin milo za drago, da bih docarao koliko glupost moze ici u krajnost. I takvima bih zabranio rad u medecini do zivotno.

Jeremija

pre 12 godina

Meni je u toj celoj prici u vezi pusenja najzalije dece koja ni kriva ni duzna moraju da trpe teror u vidu duvanskog dima a sve zahvaljujuci njihovim briznim roditeljima. Ta deca najcesce postaju pusaci. Nemam nista protiv pusaca ali dok ne smetaju drugim ljudima kojima izuzetno smeta dim,medju koje i sam spadam. Mislim da bi i mediji morali poceti da pusenje nazivaju pravim imenom a to je BOLEST a ne navika...

Burazer

pre 12 godina

Sistem izabranog lekara.. I doktorima posle toga placaju ako coveka "odviknu" od pusenja ili drugih losih navika velike novce, ali ovakav nacin je opsti bezobrazluk, ako pusi nek pusi to je njegov problem, platice to zestoko ali da doktor odbije nekoga da leci s'obzirom na to je uzasno.

Nenad USA

pre 12 godina

I treba! Ako nemozes da prestanes da pusis a to bi znacajno doprinelo uspehu medicinskog poduhvata, znaci da ti sam sebi ne želiš da pomogneš. Zašto bi neko drugi gubio vreme i novac na takvog gubitnika?

Aleksandar

pre 12 godina

Pa naravno da je diskriminacija! To sto neko pusi,ne znaci da nema prava kao i svi ostali. A lekari koliko ja znam po zakletvi MORAJU da prihvate da lece bilo koga bez obzira kakav je covek i od cega boluje.

Bojan

pre 12 godina

Lekari su u pravu! Ovo treba i kod nas uraditi, Zasto ja koji vodim racuna o sebi i DRUGIMA da placam necije lecenje raka pluca kada tog nije briga ni za sebe ni za druge. Takodje bi alkoholicarima zabranio presadjivanje jetre.

Aleksandar

pre 12 godina

Lekar nema sta da odbija. Njegova duznost je da leci. Koliko god se neko trovao. A trujemo se raznim izduvnim gasovima, hranom nakrkanom raznim stetnim materijama, preparatima a higijenu koje sadrze kancerogene materije i tako dalje.

Ako je tako po njima, nikoga ne bi trebalo da lece. Npr. one koji zderu gazirane sokove i industrijske preradjevine (virsle, pastete, kobaje...).

alex

pre 12 godina

Otkad se to oni pitaju kome ce da pomognu a kome ne? Sad su na tatpetu pusaci i gojazni, koja grupacija je sledeca? Na kraju ce primati samo zdrave.

Aleksandar

pre 12 godina

Pa naravno da je diskriminacija! To sto neko pusi,ne znaci da nema prava kao i svi ostali. A lekari koliko ja znam po zakletvi MORAJU da prihvate da lece bilo koga bez obzira kakav je covek i od cega boluje.

Ne pusac i Hipokrata

pre 12 godina

Hmmm ??? Nece? Koleno, kuk, a Hipokratova zakletva? Recimo ubicu ili neku bitangu hoce, a pusaca nece? Ja bih mu prvi bezbolkom tresnuo po kolenu ili kuku i tad mu zabranio pomoc kolega. Dragi gospode do kakvih je krajnjosti ovaj svet spreman ici?
Namerno sam naveo glup i prost nacin milo za drago, da bih docarao koliko glupost moze ici u krajnost. I takvima bih zabranio rad u medecini do zivotno.

Aleksandar

pre 12 godina

Lekar nema sta da odbija. Njegova duznost je da leci. Koliko god se neko trovao. A trujemo se raznim izduvnim gasovima, hranom nakrkanom raznim stetnim materijama, preparatima a higijenu koje sadrze kancerogene materije i tako dalje.

Ako je tako po njima, nikoga ne bi trebalo da lece. Npr. one koji zderu gazirane sokove i industrijske preradjevine (virsle, pastete, kobaje...).

Musa Express

pre 12 godina

dok je zakonom dozvoljeno kupovati duvan i pusiti, moraju i da ih lece. Nema druge, sve drugo je zlocin.

A vi drugovi pusaci sto govorite-e bas sad necu prestati ,ili petljate nesto kao vi ste drustveniji, pa vi ste kul, pa to je izraz vaseg buntovnistva....sve to pije vrlo malo vode.

Svima je jasno da ste vi samo navuceni zavisnici, i kao takvi uvijek cete izmisljati milion razloga zasto je u stvari dobro to sto radite, iako je u sustini ogavno.
Jednoga dana oni koji prestanu osjetice kao da su se probudili iz ruznog sna i djelovace im nemoguce da su tolike godine jurili na ulicu ujutro da zapale taj papiric nabijen travuljinom i da ga bukvalno pocnu gutati dok se autobus priblizava.
Niti ste kul, ni buntovnici, niti izgledate misticno...vi jednostavno samo smrdite nekako nakiselo od toga djubreta i sve vas to uzasno kosta i novcano i zdravstveno i pogadja mnogo ljudi oko vas. Eto to je utisak koji ostavljate dok panicno kopate po dzepovima da nadjete sledeci smrdljivi zamotuljak.

Jeremija

pre 12 godina

Meni je u toj celoj prici u vezi pusenja najzalije dece koja ni kriva ni duzna moraju da trpe teror u vidu duvanskog dima a sve zahvaljujuci njihovim briznim roditeljima. Ta deca najcesce postaju pusaci. Nemam nista protiv pusaca ali dok ne smetaju drugim ljudima kojima izuzetno smeta dim,medju koje i sam spadam. Mislim da bi i mediji morali poceti da pusenje nazivaju pravim imenom a to je BOLEST a ne navika...

Burazer

pre 12 godina

Sistem izabranog lekara.. I doktorima posle toga placaju ako coveka "odviknu" od pusenja ili drugih losih navika velike novce, ali ovakav nacin je opsti bezobrazluk, ako pusi nek pusi to je njegov problem, platice to zestoko ali da doktor odbije nekoga da leci s'obzirom na to je uzasno.

Gole

pre 12 godina

Drzim nekoliko prodavnica i ne primam na posao pušače. Odvratno je gledati kako, malo, malo, radnici ispred ulaza puše i ispijaju kafu. Malo im je 25 000din, koliko ih plaćam, a imaju 25odin za kutiju duvana, dnevno!? Ako vec mogu da biram, onda mi pušači ne trebaju u blizini.

strastveni pusac

pre 12 godina

Zabranis prodaju cigareta i produzis u startu zivot celokupnoj naciji. Ali naravno ta ideja je nezamisliva u savremenom svetu.

xitam

pre 12 godina

A hoce hiv pozitivne?! Ja mislim da pusaci manje rizikuju od narkomana i homoseksyalaca i prostitutki, a ovi doktori su razmazeni. Koko on moze da nece?

perapk

pre 12 godina

Tacno je da mi pusaci placamo mnogo itd itd ali smo stvarno idioti sto robujemo tom prokletom otrovu, i ja ne mogu da se ljutim na te doktore, pa koji god razlog da je u pitanju.

dzoki

pre 12 godina

Smarate sa pusacima...pustite ljude. Onda ne treba pomagati ni debelim jer jedu sami,alkoholicarima jer piju, ako neko dozivi saobracajku sam je kriv pa sto mu onda pomagati,kaskaderi su sami krivi ako polome nesto itd.... Pa ne moze tako.

Marija

pre 12 godina

Bivsi sam pusac, sa stazom od 15 godina, bar pakla i po dnevno u zadnjih 7 godina. Sest meseci vec ne pusim, i to, sto bi rekli "na suvo". Bez obzira na to, nervira me licemerstvo sveta u borbi protiv pusenja. Zasto, jednostavno, drzave ne proglase duvan zabranjenom supstancom? Ah, ne, onda ce zarada drzava da se umanji!

Dedal

pre 12 godina

Za one koji podrzavaju ovu ideju - onda da dobiju otkaz svi lekari koji puse, koji piju, koji su gojazni, koji su anoreksicni i koji se kockaju, koji nepotrebno uzimaju lekove... Isto tako da otpustimo sve prosvetne radnike koje nemaju strejt bracnog druga, koji imaju svalera/svalerku, koji puse, koji piju, koji su gojazni, koji nemaju polozeni vozacki ispit pa ne mogu dete hitno da prevezu do bolnice, koji imaju krive noge i debele pete... I tako bih mogao u nedogled. Ovo je kretenska diskriminacija najgore vrste iako nikada u zivotu nisam stavio cigaretu u usta. "Neka onaj koji nije nikada zgresio prvi baci kamen..." Izgleda da ima mnogo bezgresnih, pa bi bacali kamenje levo i desno po svima. Lazni moralisti.

Vlady

pre 12 godina

Sredinom devedesetih u Glazgovu niste mogli operisati srce ako ne mozete dokazati da bar poslednjih 10 godina ne pusite!!!Mislim da ovakvu praksu treba i kod nas uvesti...

D.K.

pre 12 godina

Da dodam. Ovo bi bilo isto kao kad bi vam lekar rekao da ne jedete masno, a i dalje jedete. Jednostavno bi odbio da vas leci. Da li to znaci da bi bili diskriminisani mi koji volimo prasetinu?

Bojan

pre 12 godina

Lekari su u pravu! Ovo treba i kod nas uraditi, Zasto ja koji vodim racuna o sebi i DRUGIMA da placam necije lecenje raka pluca kada tog nije briga ni za sebe ni za druge. Takodje bi alkoholicarima zabranio presadjivanje jetre.

Alis

pre 12 godina

Zbog ovakve diskriminacije sam prestala da pušim. Nikom ništa neće biti od malo dima, mnogo više škodi ta nepopravljiva samoživost nepušača. Onaj koji ima pravo da odbije da leči bolesnog a naziva sebe lekarom ima tu osobinu i njemu nema pomoći.

Nenad USA

pre 12 godina

I treba! Ako nemozes da prestanes da pusis a to bi znacajno doprinelo uspehu medicinskog poduhvata, znaci da ti sam sebi ne želiš da pomogneš. Zašto bi neko drugi gubio vreme i novac na takvog gubitnika?

Azuh

pre 12 godina

Ne slažem se sa britanskim lekarima i osuđujem ovakvo neetičko ponašanje. Pročitah među komentarima da neko plaća radnika 25.000 i pritom bira nepušače. Trebalo bi da se stidi što daje tako nisku platu. Razumimo da je ova svota smejurija i nije mi jasno kako ljudi dosad nisu izašli na ulice i traze plate. On ima nekoliko prodavnica... Lopov koji se pogati na račun radnika. Nažalost, nije jedini.

danguba

pre 12 godina

Koje licemjerje. Šta je sljedeće, zavirivaće mi u tanjir i čašu, neće primati pacijente koji praktikuju seks bez zaštite, one koji ne sjede pravilno, koji ne vježbaju barem 1h dnevno..., ili primaće samo one zdrave.
Njihova obaveza je da prime svakog pacijenta koji je poreski obveznik i plaća zdravstvenu zaštitu, a da ne spominjem ljekarsku etiku... Ovo govorim kao bivši pušač.

fish and chips

pre 12 godina

Veliki sam protivnik pusenja ali ovo nije u skladu sa Hipokratom.
U tom slucaju treba da zabrane lecenje svih ljudi koji jedu engleska nacionalna jela.

D.K.

pre 12 godina

Verovatno se radi o privatnim klinikama gde je procenat uspesnih operacija vrlo bitan. Lekar radi uspesnijeg lecenja moze vam zabraniti pusenje jer su tada vece sanse da operacija bude uspesna. Ukoliko vi necete da se prihvatite saveta, zasto bi vas on operisao i rizikovao da dobijete razne komplikacije koje je on duzan kasnije da leci mesecima, godinama..? Posalje vas odmah u drugu kliniku. Ovde se ne radi o operacijama opasnim po zivot, tako da lekar moze da izabere pacijenta.
Ovde nema diskriminacije, jednostavno ako necete ispostovati savete lekara, on vas nece uzeti za pacijenta i to je sve.

butch cassidy

pre 12 godina

@Ovaj hirurg bi morao da dobije otkaz ili da mu glavu odseku i posalju kraljici elizabeti,isto kao tokom bombardovanja londona 40-tih
(Ludaci, 29. septembar 2013 18:48)

Ovo je jedan od najboljih komentara svih vremena. Ah, vredelo je živeti!

Miloica

pre 12 godina

Ovo je van pameti i protiv lekarske etike - da li to znači da onda ne bi trebalo ni samoubici pomagati, ili alkoholičaru, ili narkomanu, ili bilo kome koji je na neki način samom sebi ugrozio zdravlje, svesno ili nesvesno?

LondonCalling

pre 12 godina

Zivim ovde vec desetak godina, pusac sam (4-5 cigareta dnevno) i nisam naisao na nikakvu diskriminaciju ovakve vrste. Mozda su to neki izdvojeni slucajevi, ko zna iz kojih razloga, ali definitivno to nije praksa. Mozes da imas probleme u slucaju ako nisi zeleo da odes na obaveznu kontrolu koja ti je zakazana posle neke operacije ili ako je npr. hitna dolazila po tebe zbog sumnje da je u pitanju infarkt i sl. a ti nakon toga odbijes da odes na preporucene spec. preglede i analize (osecas se dobro pa te mrzi da ides). U slucaju da ti se isti problemi ponove, oni nece odbiti da te lece ali je velika verovatnoca da ces onda morati da placas sve troskove. Nece ih pokrivati NHS (zdravstveno osiguranje), zato sto nisi ispostovao ono sto su zahtevali od tebe u prethodnoj situaciji. U principu je bolje odraditi sve sto se od tebe zahteva (kada si bolestan), jer kasnije moze skupo da te kosta tvoje "junacenje" (citaj: neodgovornost.

P.S. Apsolutno se slazem da se moraju postovati prava nepusaca(zabrana pusenja u svim zatvorenim prostorijama). Pusenje je grozna zavisnost koja se stice u ranoj mladosti i vecina ljudi nema volje ni snage da je se otarasi. Ali pusaci nisu nista manje inteligentni, niti vrede manje od onih sto ne puse. Nema nikakve razlike izmedju pusaca i nepusaca. I jedni i drugi mogu biti dobri ili losi ljudi, cigarete ne prave razliku.
Ko misli drugacije, definitivno nije mnogo inteligentan..

Žaki

pre 12 godina

Idiotizam. Već je neko ovde rekao da pušači državi,kroz poreze, enormno pune budžet; a osim toga lekari polažu onu zakletvu kojom se zaklinju da će lečiti i Hitlera ...i neprijatelje ...i da ne nabrajam. Licemerje od kojeg se gadim!

Džingis

pre 12 godina

Koje licemerje, a krimose hoće da operišu. Pa i oni sami sebi štete poslom koji su izabrali. Zašto bi onda pušači bili izuzetak.

Nikola

pre 12 godina

Pa naravno da ne mogu da prestanem kada premazuju rizlu sa amonijakom, +680 supstance. A medju njima su i supstance koje lepe dim i druge supstance iz cigare direktno za pluca ,nikotin pun otrova, gas, lepak, kvasac. Necu da nabrajam, oni navuku pa posle moras da placas duvanskoj industriji za svagda.Kakva snaga volje ,to je moglo tamo u 70-80tim ,kada su cigare za razliku od danasnjih bile i cistije.Jeza je i mene da citam sta sve ima u JEDNOJ cigareti. kakvih crnih 7-8-10 , 10-8-10 .

Dr.Bosiljčić

pre 12 godina

Kratki primer iz IKVB Dedinje. Lekari u toj ustanovi nisu, naravno, došli na ideju da odbijaju da leče pušače, ali da negoduju zbog toga, negoduju. Zamislite pacijenta koji dolazi na vaskularnu operaciju, jedva ga posle stave na noge, a on u onih par dana do odlaska kući izadje ispred Instituta i sedne na jednu od klupica izmedju I-og i II-og ulaza i duvani. Da poludiš. Jedva mu obezbediš skupe graftove, radiš višečasovnu operaciju da malo produžiš život načetim krvnim sudovima, zakrpiš neposredni uzrok njegove patnje, a on i dalje robuje istoj navici. U nekim državama pušači i ostali koji imaju navike štetne po svoje zdravlje i državni budžet i ekonomiju plaćaju veće osiguranje i to drastično. Mi kao da se ponosimo što smo medju 10 država u kojima se najviše puši.

Zeka Peka i drugari

pre 12 godina

lekar sam i pusac....uzasna navika koje se tesko otresam....
pusaci realno treba da placaju mnogo puta vise zdravstveno osiguranje....i iskreno, ne bi ih stavljao na listu za transplantaciju pluca...sad ce se mnogo pobuniti...ali da li bi ste dali coveku koji sam sebe ubija zdrav organ, koji moze spasiti nekom drugome zivot....
druga stvar su oboljenja, kod pusaca su 10 puta prisutnije...a placaju isto osiguranje....hmmm..tu ne stima....
manite hipokrata sada, kad god vam se nesto ne svidja vi pominjete hipokrata i da je ovo najhumaniji posao...ma posao ko posao,isto ko knjigovodstvo, hipokrat je davno umro, a kad se polagao ja sam bio u vojsci...dakle za mene ne vazi...

modesty

pre 12 godina

Ljudi ne lozite se, ovo je potpuno pogresna senzacionalisticka interpretacija. Ja i muz smo lekari u Engleskoj. Ljudima koji puse i ne nameravaju da prestanu, ortopedi ne rade operacije jer je dokazano da pusacima kosti mnogo slabije zarastaju. Takodje, operacije na stopalima, usled periferne vaskulopatije od koje boluje vecina hronicnih pusaca, svakako preko 50 godina starostil Ne morate vi nista da osetite, malo hladne noge i slicno, ali vaskulopatija dovodi opet do loseg zarastanja i ne samo to, nego ako nastave da puse, zavrsice sa amputacijom za neko vreme (ovde govorim o ljudima sa odredjenim bolestima koje zahtevaju procedure na stopalima). Za gojazne i operacije kuka, lekai su veoma saosecajni, naravno da nije lako nekome da smrsa ako ne moze da se krece, ali liste cekanja su dugacke i pacijentima se svaetuje da za to vreme koliko cekaju pokusaju da smrsaju. a preko odredjene tezine, operacije nije moguca. to je medicina, ne diskriminacija.

A ovi pusaci koji bi da imaju pravo da opet puse u restoranima i slicno, samo koriste ove situacije da naprave frku i sebi usicare paznju.,Prestanite da pusite, nece vam faliti nakon 6 meseci pitacege se kako ste uopste mogli da gutate taj odvratni dim. Verujte mi, sama sam kroz to prosla, i to sto sam prestala da pusim je najbolja stvar koju sam u zivotu napravila.

daevon

pre 12 godina

Bolje je pušačima uvesti skuplje tarife. Medicinske usluge za pušače (utvrđuje se preko krvi kao i kod svih ostalih narkomana) treba da budu dvostruke, za nepašače normalne a za decu besplatne. Isto tako i za zdravstvno osiguranje.

Bojan

pre 12 godina

sledece je osnivanje konc logora za pusace, pa sve njih kolektivno na tusiranje otrovnim gasom. vrli novi svet. (uf, 29. septembar 2013 17:47) Ne mozes ubiti pusaca otrovnim gasom, oni imaju IMUNITET na njega.

Prle

pre 12 godina

Koliko je meni poznqto briga o sopstvenom zdravlju spade u korpus ljudskih prava o kojima zapadne zemlje horski pevaju.Šta je ovo
(vojvodjanka, 29. septembar 2013 16:48)

Tvoje pravo je da se brineš ili ne brineš o svom zdravlju. Pre par godina sam slušao kupca na pijaci koji traži neku nebuloznu varijantu surutke od kozjeg sira, jer je čuo da će to da mu otkloni kašalj. Seljak ga gleda i ne može da veruje šta sluša. A, da, zaboravih jedan zanimljiv detalj, kupac sve vreme u ruci drži upaljenu cigaretu, a brkovi žutu, onako prirodno, duvanski. Eto, surutka će da pomogne.

Marijana

pre 12 godina

Ja sam ortodoksni protivnik pušenja, jer pored toga što mi neviđeno smrdi, sve forme cigareta i duvana, nego sam i alergična. Neko spominje ovde samoživost nepušača, a ja nisam videla sebičnije i egocentričnije osobe nego što su pušači. Niko nikad nije obraćao pažnju što se ja gušim u duvanu (bukvalno), na nekoliko poslova sam morala da dam otkaz jer nisu imali milosti prema meni ostali pušači, a ja nisam mogla da radim jer sam non-stop kašljala i iskakala mi alergija po telu. Ne mogu da izlazim noću ili u kafiće, samo leti, jer ne postoje delovi za nepušače. Da ne pričam o tome da bacaju pikavce gde god stignu i prazne kutije od cigareta. Uvek sam govorila da više cenim narkomana, koji našteti samo sebi nego pušače koji štete i drugima. Ako se truješ, truj se sam, nemoj da truješ mene i ostale koji to ne žele. Nikotinska zavisnost je druga po jačini, odmah posle heroina. Alkohol je tek četvrti po redu. Što se odbijanja operacija tiče, potpuno to podržavam!!

ЈоГ

pre 12 godina

Ја лично знам НЕКОЛИЦИНУ људи у Србији који су ИМАЛИ ИНФАРКТ, хитна операција их спасила, а онда они опет почели да пуше. Па ЈТ, размаженој примитивној стоки ни Бог не може помоћи. И шта сад, сви ми треба поново да их спашавамо кад се опет нешто деси?!

Што се тиче лекарске обавезе да помогне, па у маси земаља са социјализованом медицином је потражња за здравственим услугама већа од капацитета, тако да се то решава чекањем и рационисањем. У том случају је сасвим ОК рећи, "ок, ви који нећете сами себи да помогнете, идете на крај реда па ћемо вам помоћи кад стигнемо и помогнемо СВИМА другима који се у међувремену јаве". По мени сасвим правично.

А ви што сте се напалили да критикујете ову праксу, угасите мало цигару, дигните (вероватно дебелу) стражњицу са столице испред рачунара, и мало ШЕТЊА на чистом ваздуху за почетак. А онда лагано трчање. 3-4 пута недељно. И лагана храна са пуно воћа и поврћа, а дуван ни под разно. Па вам лекар вероватно неће ни требати.

ПС Ја се управо вратио са трчања, 6400 метара лаганим касом, 40 минута. адреналин прорадио, лепота. И ко нормалан би онда намерно УДИСАО ДИМ?!

Miskocije

pre 12 godina

Ovde se ne radi o odbijanju pruzanja pomoci pusacima. Ko ima privatno osiguranje ili pak placa za medicinsku uslugu direktno iz svog dzepa, sigurno ce je dobiti. Drzava je samo rekla da nece da finansira besmislena lecenja.
Neke operacije imaju drasticno veliku mogucnost neuspeha ukoliko je pacijent pusac. To proizilazi od efekta nikotina na krvne sudove.
Stoga je besmisleno i raditi neke poduhvate ukojiko pacijent nece da prestane da pusi.
Moj otac je imao bajpass.... receno mu je vise puta da ako nastavi sa pusenjem, problem ce se ponoviti.... Otac nije hteo da prestane... godinu dana kasnije, zapusenje krvnih sudova je uslovilo gangrenu noge usled cega je umro.

A sad lupajte minuse pametnjakovici

Duvanska mafija

pre 12 godina

Sta drzava da zabrani, pa ljudi moji od jedne cigarete drzavi ide 2/3 a proizvodjacu 1/3, pa vi vidite. Stoga pusaci su debelo platili svoje lecenje

crazy processor

pre 12 godina

Lekari su u pravu! Ovo treba i kod nas uraditi, Zasto ja koji vodim racuna o sebi i DRUGIMA da placam necije lecenje raka pluca kada tog nije briga ni za sebe ni za druge. Takodje bi alkoholicarima zabranio presadjivanje jetre.
(Bojan, 29. septembar 2013 18:49)

Tesko onom o kome ti vodis racuna. Meni tvoje misli ne bi pale na pamet, a kamo li da se izrazim poput tebe. Hoces mozda lekarima da damo dozvolu za oduzimanje zivota pusacima i alkoholicarima? Kome ti placas lecenje? Vidis li kolicni si covek, garantujem da ni sebe ne izdrzavas, a kamo li druge. Ljudi prekinite da osudjujete druge ljude, imaju oni svojih razloga kako zive, ako necete nekom da pomognete nemojte izigravati sudiju.

Novikorisnik

pre 12 godina

Nisam pušač, popušio sam par cigareta u životu, ali me to nikad nije privlačilo, ali to što se radi pušačima je ugrožavanje ljudskih prava za koja se tako brižno bore na svakom koraku (i oni bi mogli onda da organizuju svoj Pride), a to se ne radi samo sa pušačima. Zabranjeno im je da puše u zatvorenom, sad im i na otvorenom zabranjuju, dozvoljavaju im ko stoci da puše u malim prostorijicama bez ventilacije, neće da ih zapošljavaju itd. Sa druge strane i oni mogu biti jako bezobrazni kad ih samo zamoliš da se okrenu i duvaju dim na drugu stranu tj, da okrenu cigaretu od vas.

Ana K.

pre 12 godina

Razumem lekare, pa veci je rizik i teze je probuditi pusaca iz totalne anestezije nego nepusaca. Sa druge strane, pusaci svesno ugrozavaju svoje zdravlje (kamo srece da samo svoje!) i ne razumem sto se odjednom tako zucno bore za to isto zdravlje kad ga narusavaju iz dana u dan, iz godine u godinu? Sto taj novac umesto na cigatete ne uloze u zdrave namirnice i neku fiz. aktivnost?

stribor

pre 12 godina

prije nego sto komentirate ovaj, na zalost, prilicno senzaciolisticki napisanu vijest, procitajte PAZLJIVO komentar koji je napisala gospodja, inace lijecnik u engleskoj!
kao bivsi pusac znam da je pusenje ovisnost ali znam da je moguce otrgnuti se od nje. prestao sam pusiti prije 20 godina - dvije kutije dnevno!,i sad mi nije jasno zasto sam uopce pusio? mislim da je najbitnije ne dozvoliti da djeca pocnu pusiti i prodavanje ili davanje cigarete mladoljetnicima trebalo bi tretirati kao kazneno djelo! naravno, kao i dobar odgoj i preventiva pusenja pocinje u obitelji...
isto je i sa alkoholom a donekle i s pretjeranom debljinom. drustvo se treba puno vise baviti preventivom jer je u konacnici puno jeftinija nego lijecenje pusaca,alkoholicara ili pretilih ...

Ivan

pre 12 godina

S obzirom na to koliko su akcize na duvan visoke u svim EU državama ovi lekari-javni službenii mogli bi malo da razmisle šta rade jer bez pušača bi mnogo manje ušlo u zajedničku kasu odakle su i oni plaćeni.

aa

pre 12 godina

U Australij a vetrovatno i u Engleskoj vazi: Odnos izmedju pacijnta i doktor je uzajamni kontrakt sto znaci da pacijent moze da bira koga hoce Doctora, a i da Doctor moze da bira pacijeenta. To prakticno znaci da u koliko pacijent nije zadoovoljan kako ga Doctor leci moze da ga promeni i da ode kod drugog Doctora, ali isto tako ako doctor nije zadovoljan kako ga pacijent "slusa" ( na primer ne oslabi, ne prestane da pusi, ne uzima redovno lekove....)Doktor ima pravo da mu napise pismo u kome ga savetuje da nadje drugog Doctora jer ne zeli da bude odgovoran za pacijentovo naruseno zdravlje i moze da ga vise nevidja. Cinjenica da je svako odgovoran za svoje postupke. Potpunpo je drugacije ako Doktor radi u Hitnoj Sluzbi i ima hitne slucajeve. Ovde je potpuno normalno da Ortoped kaze pacijentu da mora da oslabi 10 Kg ako hoce da ima kuk/koleno operaciju ili da kardiohirurg kaze pacijenty da nece da ga operise ako ne prestane da pusi jer je dokazano da pusenje izaziva slabiju cirkulaciju, suzava krvne sudove, urokuje sporije zarastanje rane... Problem izmenju nas i njih ( citaj Balkanskih naroda, Rusa, Grka i Anglo Saksonaca je sto ovi drugi veruju svojim Doktorima i slusaju ono sto im kazu. Oni se i ne trude da se bave zdravjem/medicinom vec to ostavljaju svojim Doktorima a oni ( Englezi, Irci, Nemci, Holandjani) se bave onim sto znaju i sto rade ( poslom kojim se bave).

sportwoman

pre 12 godina

kad se svesno truju svaki dan, a ponekad I druge, sto se sad brinu tako o zdravlju..budale...prvo se pobrinite sami za sebe pa ce onda drugi da vam pomognu.

Vanja

pre 12 godina

@ Zeka Peka i drugari "manite hipokrata sada, kad god vam se nesto ne svidja vi pominjete hipokrata i da je ovo najhumaniji posao...ma posao ko posao,isto ko knjigovodstvo, hipokrat je davno umro, a kad se polagao ja sam bio u vojsci...dakle za mene ne vazi.."

Zbog takvih kvazi lekara i umiru ljudi od najobicnijih bolesti. Strasno je kada smo svesni da ovakvi ljudi postoje i jos rade kao lekari za koje Hipokratova zakletva ne vazi! Jadni oni koji od vas zavise. Treba da se stidite, ali da se stidite, ne biste bili takvi kakvi jeste. Vase je da lecite a ne da filozofirate.

samokazem

pre 12 godina

Teska diskriminacija i krsenje Hipokratove zakletve! A to od zemlje, koja toboze, propagira ljudska prava i slobodu izbora! Lekar mora da se bori za covecji zivot, na koji god nacin da ga je pacijet ugrozio, svesno ili nesvesno, kao sto bi se borio da nije njegova krivica! Onda to poteze da ne treba da pokusamo da spasemo samoubice, jer, jbg, hteo je da ubije, ne treba da lecimo ljude koji imaju HIV, jer, jbg, sto nisu pazili, gojazne sto nisu manje jeli! Strasno! Humanost ravna nuli!

Blic

pre 12 godina

Ova gnusna diskriminacija je tipicna pojava anglo-americkog drustva. Veliki stepen slobode, prosto je uzivanje gledati kako je u Engleskoj svaka radnja, svaki cosak mali svet za sebe. Ali sa druge strane - bezgranicna zatupljenost i ponasanje po nekim poluinstiktivnim kvazi filozofijama. A sve to nazalost vazi samo za nizu i srednju klasu, u koju spadaju i ovi nesrecni lekari.

Djordje

pre 12 godina

Niko da iskomentarise da se ovo naravno desava u drzavi blagostanja i drzavno obezbedjene zdravstvene nege. Gde je Majkl Mur?

U Americi svako placa svoje lecenje. Ko donese zelembace bice lecen bez obzira da li pusi, pije, ili doruckuje listice zelene salate. Ko ne donese moze da kuka kako bi mu bilo bolje u britanskom zdravstvenom sistemu ili da pokusa da lobira politicare da donesu genijalni propis da nagradjuju doktore po broju odviklih od pusenja pa da se onda ovi u skladu sa svakom ekonomskom logikom bace u korupciju i ljudima uskracuju ono sto su de fakto kroz svoje poreze platili unapred. Ah da, takodje, u Americi bi doktor koji odbija da leci pacijente zbog ovog ili onog... jednostavno bankrotirao.

PB

pre 12 godina

Tako i treba. IVF kosta basnoslovno, a stetne navike i gojaznost smanjuju izglede na usped. Dakle, zasto to raditi kad se zna da su bacene pare. Isto vazi i za mnoge druge oblike lecenja.

milan

pre 12 godina

Moglo bi da se zabrani usni lekar ovima sto drze slusalice u usima, ocni ovima sto blese u tv, komp, igrice, onda svima nama sto udisemo zagadjen vazduh, jedemo ko zna sta.

Snežana Rakić

pre 12 godina

Preporučujem dramu "Lekar u nedoumici" Bernarda Šoa - lečiti dobrog mediokriteta ili poročnog genija?.. Jedan komentar: "(...)pušenje je bolest." Lekar mora da leči svakoga, a pre svega pušače: dok čekate na lekarsku intervenciju ili redovnu kontrolu, podvrgnite se tečaju odvikavanja od pušenja... Zašto se i ovde ne primeni porodična terapija, kao sa alkoholičarima? Ukućani su najugroženiji od bilo kakvog poroka.

Gole

pre 12 godina

Drzim nekoliko prodavnica i ne primam na posao pušače. Odvratno je gledati kako, malo, malo, radnici ispred ulaza puše i ispijaju kafu. Malo im je 25 000din, koliko ih plaćam, a imaju 25odin za kutiju duvana, dnevno!? Ako vec mogu da biram, onda mi pušači ne trebaju u blizini.

Bojan

pre 12 godina

Lekari su u pravu! Ovo treba i kod nas uraditi, Zasto ja koji vodim racuna o sebi i DRUGIMA da placam necije lecenje raka pluca kada tog nije briga ni za sebe ni za druge. Takodje bi alkoholicarima zabranio presadjivanje jetre.

Nenad USA

pre 12 godina

I treba! Ako nemozes da prestanes da pusis a to bi znacajno doprinelo uspehu medicinskog poduhvata, znaci da ti sam sebi ne želiš da pomogneš. Zašto bi neko drugi gubio vreme i novac na takvog gubitnika?

Vlady

pre 12 godina

Sredinom devedesetih u Glazgovu niste mogli operisati srce ako ne mozete dokazati da bar poslednjih 10 godina ne pusite!!!Mislim da ovakvu praksu treba i kod nas uvesti...

Jeremija

pre 12 godina

Meni je u toj celoj prici u vezi pusenja najzalije dece koja ni kriva ni duzna moraju da trpe teror u vidu duvanskog dima a sve zahvaljujuci njihovim briznim roditeljima. Ta deca najcesce postaju pusaci. Nemam nista protiv pusaca ali dok ne smetaju drugim ljudima kojima izuzetno smeta dim,medju koje i sam spadam. Mislim da bi i mediji morali poceti da pusenje nazivaju pravim imenom a to je BOLEST a ne navika...

perapk

pre 12 godina

Tacno je da mi pusaci placamo mnogo itd itd ali smo stvarno idioti sto robujemo tom prokletom otrovu, i ja ne mogu da se ljutim na te doktore, pa koji god razlog da je u pitanju.

alex

pre 12 godina

Otkad se to oni pitaju kome ce da pomognu a kome ne? Sad su na tatpetu pusaci i gojazni, koja grupacija je sledeca? Na kraju ce primati samo zdrave.

xitam

pre 12 godina

A hoce hiv pozitivne?! Ja mislim da pusaci manje rizikuju od narkomana i homoseksyalaca i prostitutki, a ovi doktori su razmazeni. Koko on moze da nece?

Ne pusac i Hipokrata

pre 12 godina

Hmmm ??? Nece? Koleno, kuk, a Hipokratova zakletva? Recimo ubicu ili neku bitangu hoce, a pusaca nece? Ja bih mu prvi bezbolkom tresnuo po kolenu ili kuku i tad mu zabranio pomoc kolega. Dragi gospode do kakvih je krajnjosti ovaj svet spreman ici?
Namerno sam naveo glup i prost nacin milo za drago, da bih docarao koliko glupost moze ici u krajnost. I takvima bih zabranio rad u medecini do zivotno.

Alis

pre 12 godina

Zbog ovakve diskriminacije sam prestala da pušim. Nikom ništa neće biti od malo dima, mnogo više škodi ta nepopravljiva samoživost nepušača. Onaj koji ima pravo da odbije da leči bolesnog a naziva sebe lekarom ima tu osobinu i njemu nema pomoći.

Aleksandar

pre 12 godina

Pa naravno da je diskriminacija! To sto neko pusi,ne znaci da nema prava kao i svi ostali. A lekari koliko ja znam po zakletvi MORAJU da prihvate da lece bilo koga bez obzira kakav je covek i od cega boluje.

Zeka Peka i drugari

pre 12 godina

lekar sam i pusac....uzasna navika koje se tesko otresam....
pusaci realno treba da placaju mnogo puta vise zdravstveno osiguranje....i iskreno, ne bi ih stavljao na listu za transplantaciju pluca...sad ce se mnogo pobuniti...ali da li bi ste dali coveku koji sam sebe ubija zdrav organ, koji moze spasiti nekom drugome zivot....
druga stvar su oboljenja, kod pusaca su 10 puta prisutnije...a placaju isto osiguranje....hmmm..tu ne stima....
manite hipokrata sada, kad god vam se nesto ne svidja vi pominjete hipokrata i da je ovo najhumaniji posao...ma posao ko posao,isto ko knjigovodstvo, hipokrat je davno umro, a kad se polagao ja sam bio u vojsci...dakle za mene ne vazi...

Aleksandar

pre 12 godina

Lekar nema sta da odbija. Njegova duznost je da leci. Koliko god se neko trovao. A trujemo se raznim izduvnim gasovima, hranom nakrkanom raznim stetnim materijama, preparatima a higijenu koje sadrze kancerogene materije i tako dalje.

Ako je tako po njima, nikoga ne bi trebalo da lece. Npr. one koji zderu gazirane sokove i industrijske preradjevine (virsle, pastete, kobaje...).

Musa Express

pre 12 godina

dok je zakonom dozvoljeno kupovati duvan i pusiti, moraju i da ih lece. Nema druge, sve drugo je zlocin.

A vi drugovi pusaci sto govorite-e bas sad necu prestati ,ili petljate nesto kao vi ste drustveniji, pa vi ste kul, pa to je izraz vaseg buntovnistva....sve to pije vrlo malo vode.

Svima je jasno da ste vi samo navuceni zavisnici, i kao takvi uvijek cete izmisljati milion razloga zasto je u stvari dobro to sto radite, iako je u sustini ogavno.
Jednoga dana oni koji prestanu osjetice kao da su se probudili iz ruznog sna i djelovace im nemoguce da su tolike godine jurili na ulicu ujutro da zapale taj papiric nabijen travuljinom i da ga bukvalno pocnu gutati dok se autobus priblizava.
Niti ste kul, ni buntovnici, niti izgledate misticno...vi jednostavno samo smrdite nekako nakiselo od toga djubreta i sve vas to uzasno kosta i novcano i zdravstveno i pogadja mnogo ljudi oko vas. Eto to je utisak koji ostavljate dok panicno kopate po dzepovima da nadjete sledeci smrdljivi zamotuljak.

Marijana

pre 12 godina

Ja sam ortodoksni protivnik pušenja, jer pored toga što mi neviđeno smrdi, sve forme cigareta i duvana, nego sam i alergična. Neko spominje ovde samoživost nepušača, a ja nisam videla sebičnije i egocentričnije osobe nego što su pušači. Niko nikad nije obraćao pažnju što se ja gušim u duvanu (bukvalno), na nekoliko poslova sam morala da dam otkaz jer nisu imali milosti prema meni ostali pušači, a ja nisam mogla da radim jer sam non-stop kašljala i iskakala mi alergija po telu. Ne mogu da izlazim noću ili u kafiće, samo leti, jer ne postoje delovi za nepušače. Da ne pričam o tome da bacaju pikavce gde god stignu i prazne kutije od cigareta. Uvek sam govorila da više cenim narkomana, koji našteti samo sebi nego pušače koji štete i drugima. Ako se truješ, truj se sam, nemoj da truješ mene i ostale koji to ne žele. Nikotinska zavisnost je druga po jačini, odmah posle heroina. Alkohol je tek četvrti po redu. Što se odbijanja operacija tiče, potpuno to podržavam!!

D.K.

pre 12 godina

Da dodam. Ovo bi bilo isto kao kad bi vam lekar rekao da ne jedete masno, a i dalje jedete. Jednostavno bi odbio da vas leci. Da li to znaci da bi bili diskriminisani mi koji volimo prasetinu?

daevon

pre 12 godina

Bolje je pušačima uvesti skuplje tarife. Medicinske usluge za pušače (utvrđuje se preko krvi kao i kod svih ostalih narkomana) treba da budu dvostruke, za nepašače normalne a za decu besplatne. Isto tako i za zdravstvno osiguranje.

ЈоГ

pre 12 godina

Ја лично знам НЕКОЛИЦИНУ људи у Србији који су ИМАЛИ ИНФАРКТ, хитна операција их спасила, а онда они опет почели да пуше. Па ЈТ, размаженој примитивној стоки ни Бог не може помоћи. И шта сад, сви ми треба поново да их спашавамо кад се опет нешто деси?!

Што се тиче лекарске обавезе да помогне, па у маси земаља са социјализованом медицином је потражња за здравственим услугама већа од капацитета, тако да се то решава чекањем и рационисањем. У том случају је сасвим ОК рећи, "ок, ви који нећете сами себи да помогнете, идете на крај реда па ћемо вам помоћи кад стигнемо и помогнемо СВИМА другима који се у међувремену јаве". По мени сасвим правично.

А ви што сте се напалили да критикујете ову праксу, угасите мало цигару, дигните (вероватно дебелу) стражњицу са столице испред рачунара, и мало ШЕТЊА на чистом ваздуху за почетак. А онда лагано трчање. 3-4 пута недељно. И лагана храна са пуно воћа и поврћа, а дуван ни под разно. Па вам лекар вероватно неће ни требати.

ПС Ја се управо вратио са трчања, 6400 метара лаганим касом, 40 минута. адреналин прорадио, лепота. И ко нормалан би онда намерно УДИСАО ДИМ?!

Ana K.

pre 12 godina

Razumem lekare, pa veci je rizik i teze je probuditi pusaca iz totalne anestezije nego nepusaca. Sa druge strane, pusaci svesno ugrozavaju svoje zdravlje (kamo srece da samo svoje!) i ne razumem sto se odjednom tako zucno bore za to isto zdravlje kad ga narusavaju iz dana u dan, iz godine u godinu? Sto taj novac umesto na cigatete ne uloze u zdrave namirnice i neku fiz. aktivnost?

sportwoman

pre 12 godina

kad se svesno truju svaki dan, a ponekad I druge, sto se sad brinu tako o zdravlju..budale...prvo se pobrinite sami za sebe pa ce onda drugi da vam pomognu.

D.K.

pre 12 godina

Verovatno se radi o privatnim klinikama gde je procenat uspesnih operacija vrlo bitan. Lekar radi uspesnijeg lecenja moze vam zabraniti pusenje jer su tada vece sanse da operacija bude uspesna. Ukoliko vi necete da se prihvatite saveta, zasto bi vas on operisao i rizikovao da dobijete razne komplikacije koje je on duzan kasnije da leci mesecima, godinama..? Posalje vas odmah u drugu kliniku. Ovde se ne radi o operacijama opasnim po zivot, tako da lekar moze da izabere pacijenta.
Ovde nema diskriminacije, jednostavno ako necete ispostovati savete lekara, on vas nece uzeti za pacijenta i to je sve.

Žaki

pre 12 godina

Idiotizam. Već je neko ovde rekao da pušači državi,kroz poreze, enormno pune budžet; a osim toga lekari polažu onu zakletvu kojom se zaklinju da će lečiti i Hitlera ...i neprijatelje ...i da ne nabrajam. Licemerje od kojeg se gadim!

Džingis

pre 12 godina

Koje licemerje, a krimose hoće da operišu. Pa i oni sami sebi štete poslom koji su izabrali. Zašto bi onda pušači bili izuzetak.

Dedal

pre 12 godina

Za one koji podrzavaju ovu ideju - onda da dobiju otkaz svi lekari koji puse, koji piju, koji su gojazni, koji su anoreksicni i koji se kockaju, koji nepotrebno uzimaju lekove... Isto tako da otpustimo sve prosvetne radnike koje nemaju strejt bracnog druga, koji imaju svalera/svalerku, koji puse, koji piju, koji su gojazni, koji nemaju polozeni vozacki ispit pa ne mogu dete hitno da prevezu do bolnice, koji imaju krive noge i debele pete... I tako bih mogao u nedogled. Ovo je kretenska diskriminacija najgore vrste iako nikada u zivotu nisam stavio cigaretu u usta. "Neka onaj koji nije nikada zgresio prvi baci kamen..." Izgleda da ima mnogo bezgresnih, pa bi bacali kamenje levo i desno po svima. Lazni moralisti.

Burazer

pre 12 godina

Sistem izabranog lekara.. I doktorima posle toga placaju ako coveka "odviknu" od pusenja ili drugih losih navika velike novce, ali ovakav nacin je opsti bezobrazluk, ako pusi nek pusi to je njegov problem, platice to zestoko ali da doktor odbije nekoga da leci s'obzirom na to je uzasno.

fish and chips

pre 12 godina

Veliki sam protivnik pusenja ali ovo nije u skladu sa Hipokratom.
U tom slucaju treba da zabrane lecenje svih ljudi koji jedu engleska nacionalna jela.

Azuh

pre 12 godina

Ne slažem se sa britanskim lekarima i osuđujem ovakvo neetičko ponašanje. Pročitah među komentarima da neko plaća radnika 25.000 i pritom bira nepušače. Trebalo bi da se stidi što daje tako nisku platu. Razumimo da je ova svota smejurija i nije mi jasno kako ljudi dosad nisu izašli na ulice i traze plate. On ima nekoliko prodavnica... Lopov koji se pogati na račun radnika. Nažalost, nije jedini.

Nikola

pre 12 godina

Pa naravno da ne mogu da prestanem kada premazuju rizlu sa amonijakom, +680 supstance. A medju njima su i supstance koje lepe dim i druge supstance iz cigare direktno za pluca ,nikotin pun otrova, gas, lepak, kvasac. Necu da nabrajam, oni navuku pa posle moras da placas duvanskoj industriji za svagda.Kakva snaga volje ,to je moglo tamo u 70-80tim ,kada su cigare za razliku od danasnjih bile i cistije.Jeza je i mene da citam sta sve ima u JEDNOJ cigareti. kakvih crnih 7-8-10 , 10-8-10 .

dzoki

pre 12 godina

Smarate sa pusacima...pustite ljude. Onda ne treba pomagati ni debelim jer jedu sami,alkoholicarima jer piju, ako neko dozivi saobracajku sam je kriv pa sto mu onda pomagati,kaskaderi su sami krivi ako polome nesto itd.... Pa ne moze tako.

Marija

pre 12 godina

Bivsi sam pusac, sa stazom od 15 godina, bar pakla i po dnevno u zadnjih 7 godina. Sest meseci vec ne pusim, i to, sto bi rekli "na suvo". Bez obzira na to, nervira me licemerstvo sveta u borbi protiv pusenja. Zasto, jednostavno, drzave ne proglase duvan zabranjenom supstancom? Ah, ne, onda ce zarada drzava da se umanji!

crazy processor

pre 12 godina

Lekari su u pravu! Ovo treba i kod nas uraditi, Zasto ja koji vodim racuna o sebi i DRUGIMA da placam necije lecenje raka pluca kada tog nije briga ni za sebe ni za druge. Takodje bi alkoholicarima zabranio presadjivanje jetre.
(Bojan, 29. septembar 2013 18:49)

Tesko onom o kome ti vodis racuna. Meni tvoje misli ne bi pale na pamet, a kamo li da se izrazim poput tebe. Hoces mozda lekarima da damo dozvolu za oduzimanje zivota pusacima i alkoholicarima? Kome ti placas lecenje? Vidis li kolicni si covek, garantujem da ni sebe ne izdrzavas, a kamo li druge. Ljudi prekinite da osudjujete druge ljude, imaju oni svojih razloga kako zive, ako necete nekom da pomognete nemojte izigravati sudiju.

Miloica

pre 12 godina

Ovo je van pameti i protiv lekarske etike - da li to znači da onda ne bi trebalo ni samoubici pomagati, ili alkoholičaru, ili narkomanu, ili bilo kome koji je na neki način samom sebi ugrozio zdravlje, svesno ili nesvesno?

danguba

pre 12 godina

Koje licemjerje. Šta je sljedeće, zavirivaće mi u tanjir i čašu, neće primati pacijente koji praktikuju seks bez zaštite, one koji ne sjede pravilno, koji ne vježbaju barem 1h dnevno..., ili primaće samo one zdrave.
Njihova obaveza je da prime svakog pacijenta koji je poreski obveznik i plaća zdravstvenu zaštitu, a da ne spominjem ljekarsku etiku... Ovo govorim kao bivši pušač.

Novikorisnik

pre 12 godina

Nisam pušač, popušio sam par cigareta u životu, ali me to nikad nije privlačilo, ali to što se radi pušačima je ugrožavanje ljudskih prava za koja se tako brižno bore na svakom koraku (i oni bi mogli onda da organizuju svoj Pride), a to se ne radi samo sa pušačima. Zabranjeno im je da puše u zatvorenom, sad im i na otvorenom zabranjuju, dozvoljavaju im ko stoci da puše u malim prostorijicama bez ventilacije, neće da ih zapošljavaju itd. Sa druge strane i oni mogu biti jako bezobrazni kad ih samo zamoliš da se okrenu i duvaju dim na drugu stranu tj, da okrenu cigaretu od vas.

strastveni pusac

pre 12 godina

Zabranis prodaju cigareta i produzis u startu zivot celokupnoj naciji. Ali naravno ta ideja je nezamisliva u savremenom svetu.

Bojan

pre 12 godina

sledece je osnivanje konc logora za pusace, pa sve njih kolektivno na tusiranje otrovnim gasom. vrli novi svet. (uf, 29. septembar 2013 17:47) Ne mozes ubiti pusaca otrovnim gasom, oni imaju IMUNITET na njega.

Dr.Bosiljčić

pre 12 godina

Kratki primer iz IKVB Dedinje. Lekari u toj ustanovi nisu, naravno, došli na ideju da odbijaju da leče pušače, ali da negoduju zbog toga, negoduju. Zamislite pacijenta koji dolazi na vaskularnu operaciju, jedva ga posle stave na noge, a on u onih par dana do odlaska kući izadje ispred Instituta i sedne na jednu od klupica izmedju I-og i II-og ulaza i duvani. Da poludiš. Jedva mu obezbediš skupe graftove, radiš višečasovnu operaciju da malo produžiš život načetim krvnim sudovima, zakrpiš neposredni uzrok njegove patnje, a on i dalje robuje istoj navici. U nekim državama pušači i ostali koji imaju navike štetne po svoje zdravlje i državni budžet i ekonomiju plaćaju veće osiguranje i to drastično. Mi kao da se ponosimo što smo medju 10 država u kojima se najviše puši.

Blic

pre 12 godina

Ova gnusna diskriminacija je tipicna pojava anglo-americkog drustva. Veliki stepen slobode, prosto je uzivanje gledati kako je u Engleskoj svaka radnja, svaki cosak mali svet za sebe. Ali sa druge strane - bezgranicna zatupljenost i ponasanje po nekim poluinstiktivnim kvazi filozofijama. A sve to nazalost vazi samo za nizu i srednju klasu, u koju spadaju i ovi nesrecni lekari.

PB

pre 12 godina

Tako i treba. IVF kosta basnoslovno, a stetne navike i gojaznost smanjuju izglede na usped. Dakle, zasto to raditi kad se zna da su bacene pare. Isto vazi i za mnoge druge oblike lecenja.

Vanja

pre 12 godina

@ Zeka Peka i drugari "manite hipokrata sada, kad god vam se nesto ne svidja vi pominjete hipokrata i da je ovo najhumaniji posao...ma posao ko posao,isto ko knjigovodstvo, hipokrat je davno umro, a kad se polagao ja sam bio u vojsci...dakle za mene ne vazi.."

Zbog takvih kvazi lekara i umiru ljudi od najobicnijih bolesti. Strasno je kada smo svesni da ovakvi ljudi postoje i jos rade kao lekari za koje Hipokratova zakletva ne vazi! Jadni oni koji od vas zavise. Treba da se stidite, ali da se stidite, ne biste bili takvi kakvi jeste. Vase je da lecite a ne da filozofirate.

butch cassidy

pre 12 godina

@Ovaj hirurg bi morao da dobije otkaz ili da mu glavu odseku i posalju kraljici elizabeti,isto kao tokom bombardovanja londona 40-tih
(Ludaci, 29. septembar 2013 18:48)

Ovo je jedan od najboljih komentara svih vremena. Ah, vredelo je živeti!

Prle

pre 12 godina

Koliko je meni poznqto briga o sopstvenom zdravlju spade u korpus ljudskih prava o kojima zapadne zemlje horski pevaju.Šta je ovo
(vojvodjanka, 29. septembar 2013 16:48)

Tvoje pravo je da se brineš ili ne brineš o svom zdravlju. Pre par godina sam slušao kupca na pijaci koji traži neku nebuloznu varijantu surutke od kozjeg sira, jer je čuo da će to da mu otkloni kašalj. Seljak ga gleda i ne može da veruje šta sluša. A, da, zaboravih jedan zanimljiv detalj, kupac sve vreme u ruci drži upaljenu cigaretu, a brkovi žutu, onako prirodno, duvanski. Eto, surutka će da pomogne.

samokazem

pre 12 godina

Teska diskriminacija i krsenje Hipokratove zakletve! A to od zemlje, koja toboze, propagira ljudska prava i slobodu izbora! Lekar mora da se bori za covecji zivot, na koji god nacin da ga je pacijet ugrozio, svesno ili nesvesno, kao sto bi se borio da nije njegova krivica! Onda to poteze da ne treba da pokusamo da spasemo samoubice, jer, jbg, hteo je da ubije, ne treba da lecimo ljude koji imaju HIV, jer, jbg, sto nisu pazili, gojazne sto nisu manje jeli! Strasno! Humanost ravna nuli!

stribor

pre 12 godina

prije nego sto komentirate ovaj, na zalost, prilicno senzaciolisticki napisanu vijest, procitajte PAZLJIVO komentar koji je napisala gospodja, inace lijecnik u engleskoj!
kao bivsi pusac znam da je pusenje ovisnost ali znam da je moguce otrgnuti se od nje. prestao sam pusiti prije 20 godina - dvije kutije dnevno!,i sad mi nije jasno zasto sam uopce pusio? mislim da je najbitnije ne dozvoliti da djeca pocnu pusiti i prodavanje ili davanje cigarete mladoljetnicima trebalo bi tretirati kao kazneno djelo! naravno, kao i dobar odgoj i preventiva pusenja pocinje u obitelji...
isto je i sa alkoholom a donekle i s pretjeranom debljinom. drustvo se treba puno vise baviti preventivom jer je u konacnici puno jeftinija nego lijecenje pusaca,alkoholicara ili pretilih ...

milan

pre 12 godina

Moglo bi da se zabrani usni lekar ovima sto drze slusalice u usima, ocni ovima sto blese u tv, komp, igrice, onda svima nama sto udisemo zagadjen vazduh, jedemo ko zna sta.

Miskocije

pre 12 godina

Ovde se ne radi o odbijanju pruzanja pomoci pusacima. Ko ima privatno osiguranje ili pak placa za medicinsku uslugu direktno iz svog dzepa, sigurno ce je dobiti. Drzava je samo rekla da nece da finansira besmislena lecenja.
Neke operacije imaju drasticno veliku mogucnost neuspeha ukoliko je pacijent pusac. To proizilazi od efekta nikotina na krvne sudove.
Stoga je besmisleno i raditi neke poduhvate ukojiko pacijent nece da prestane da pusi.
Moj otac je imao bajpass.... receno mu je vise puta da ako nastavi sa pusenjem, problem ce se ponoviti.... Otac nije hteo da prestane... godinu dana kasnije, zapusenje krvnih sudova je uslovilo gangrenu noge usled cega je umro.

A sad lupajte minuse pametnjakovici

Duvanska mafija

pre 12 godina

Sta drzava da zabrani, pa ljudi moji od jedne cigarete drzavi ide 2/3 a proizvodjacu 1/3, pa vi vidite. Stoga pusaci su debelo platili svoje lecenje

modesty

pre 12 godina

Ljudi ne lozite se, ovo je potpuno pogresna senzacionalisticka interpretacija. Ja i muz smo lekari u Engleskoj. Ljudima koji puse i ne nameravaju da prestanu, ortopedi ne rade operacije jer je dokazano da pusacima kosti mnogo slabije zarastaju. Takodje, operacije na stopalima, usled periferne vaskulopatije od koje boluje vecina hronicnih pusaca, svakako preko 50 godina starostil Ne morate vi nista da osetite, malo hladne noge i slicno, ali vaskulopatija dovodi opet do loseg zarastanja i ne samo to, nego ako nastave da puse, zavrsice sa amputacijom za neko vreme (ovde govorim o ljudima sa odredjenim bolestima koje zahtevaju procedure na stopalima). Za gojazne i operacije kuka, lekai su veoma saosecajni, naravno da nije lako nekome da smrsa ako ne moze da se krece, ali liste cekanja su dugacke i pacijentima se svaetuje da za to vreme koliko cekaju pokusaju da smrsaju. a preko odredjene tezine, operacije nije moguca. to je medicina, ne diskriminacija.

A ovi pusaci koji bi da imaju pravo da opet puse u restoranima i slicno, samo koriste ove situacije da naprave frku i sebi usicare paznju.,Prestanite da pusite, nece vam faliti nakon 6 meseci pitacege se kako ste uopste mogli da gutate taj odvratni dim. Verujte mi, sama sam kroz to prosla, i to sto sam prestala da pusim je najbolja stvar koju sam u zivotu napravila.

LondonCalling

pre 12 godina

Zivim ovde vec desetak godina, pusac sam (4-5 cigareta dnevno) i nisam naisao na nikakvu diskriminaciju ovakve vrste. Mozda su to neki izdvojeni slucajevi, ko zna iz kojih razloga, ali definitivno to nije praksa. Mozes da imas probleme u slucaju ako nisi zeleo da odes na obaveznu kontrolu koja ti je zakazana posle neke operacije ili ako je npr. hitna dolazila po tebe zbog sumnje da je u pitanju infarkt i sl. a ti nakon toga odbijes da odes na preporucene spec. preglede i analize (osecas se dobro pa te mrzi da ides). U slucaju da ti se isti problemi ponove, oni nece odbiti da te lece ali je velika verovatnoca da ces onda morati da placas sve troskove. Nece ih pokrivati NHS (zdravstveno osiguranje), zato sto nisi ispostovao ono sto su zahtevali od tebe u prethodnoj situaciji. U principu je bolje odraditi sve sto se od tebe zahteva (kada si bolestan), jer kasnije moze skupo da te kosta tvoje "junacenje" (citaj: neodgovornost.

P.S. Apsolutno se slazem da se moraju postovati prava nepusaca(zabrana pusenja u svim zatvorenim prostorijama). Pusenje je grozna zavisnost koja se stice u ranoj mladosti i vecina ljudi nema volje ni snage da je se otarasi. Ali pusaci nisu nista manje inteligentni, niti vrede manje od onih sto ne puse. Nema nikakve razlike izmedju pusaca i nepusaca. I jedni i drugi mogu biti dobri ili losi ljudi, cigarete ne prave razliku.
Ko misli drugacije, definitivno nije mnogo inteligentan..

Ivan

pre 12 godina

S obzirom na to koliko su akcize na duvan visoke u svim EU državama ovi lekari-javni službenii mogli bi malo da razmisle šta rade jer bez pušača bi mnogo manje ušlo u zajedničku kasu odakle su i oni plaćeni.

aa

pre 12 godina

U Australij a vetrovatno i u Engleskoj vazi: Odnos izmedju pacijnta i doktor je uzajamni kontrakt sto znaci da pacijent moze da bira koga hoce Doctora, a i da Doctor moze da bira pacijeenta. To prakticno znaci da u koliko pacijent nije zadoovoljan kako ga Doctor leci moze da ga promeni i da ode kod drugog Doctora, ali isto tako ako doctor nije zadovoljan kako ga pacijent "slusa" ( na primer ne oslabi, ne prestane da pusi, ne uzima redovno lekove....)Doktor ima pravo da mu napise pismo u kome ga savetuje da nadje drugog Doctora jer ne zeli da bude odgovoran za pacijentovo naruseno zdravlje i moze da ga vise nevidja. Cinjenica da je svako odgovoran za svoje postupke. Potpunpo je drugacije ako Doktor radi u Hitnoj Sluzbi i ima hitne slucajeve. Ovde je potpuno normalno da Ortoped kaze pacijentu da mora da oslabi 10 Kg ako hoce da ima kuk/koleno operaciju ili da kardiohirurg kaze pacijenty da nece da ga operise ako ne prestane da pusi jer je dokazano da pusenje izaziva slabiju cirkulaciju, suzava krvne sudove, urokuje sporije zarastanje rane... Problem izmenju nas i njih ( citaj Balkanskih naroda, Rusa, Grka i Anglo Saksonaca je sto ovi drugi veruju svojim Doktorima i slusaju ono sto im kazu. Oni se i ne trude da se bave zdravjem/medicinom vec to ostavljaju svojim Doktorima a oni ( Englezi, Irci, Nemci, Holandjani) se bave onim sto znaju i sto rade ( poslom kojim se bave).

Djordje

pre 12 godina

Niko da iskomentarise da se ovo naravno desava u drzavi blagostanja i drzavno obezbedjene zdravstvene nege. Gde je Majkl Mur?

U Americi svako placa svoje lecenje. Ko donese zelembace bice lecen bez obzira da li pusi, pije, ili doruckuje listice zelene salate. Ko ne donese moze da kuka kako bi mu bilo bolje u britanskom zdravstvenom sistemu ili da pokusa da lobira politicare da donesu genijalni propis da nagradjuju doktore po broju odviklih od pusenja pa da se onda ovi u skladu sa svakom ekonomskom logikom bace u korupciju i ljudima uskracuju ono sto su de fakto kroz svoje poreze platili unapred. Ah da, takodje, u Americi bi doktor koji odbija da leci pacijente zbog ovog ili onog... jednostavno bankrotirao.

Snežana Rakić

pre 12 godina

Preporučujem dramu "Lekar u nedoumici" Bernarda Šoa - lečiti dobrog mediokriteta ili poročnog genija?.. Jedan komentar: "(...)pušenje je bolest." Lekar mora da leči svakoga, a pre svega pušače: dok čekate na lekarsku intervenciju ili redovnu kontrolu, podvrgnite se tečaju odvikavanja od pušenja... Zašto se i ovde ne primeni porodična terapija, kao sa alkoholičarima? Ukućani su najugroženiji od bilo kakvog poroka.