Utorak, 24.09.2013.

07:37

Komunisti hteli Hrvatsku do Zemuna

Novosti pišu da su, kada su crtane jugoslovenske republičke granice koje su postale državne, te "linije" nastale na štetu Srbije.

Izvor: Večernje novosti

Komunisti hteli Hrvatsku do Zemuna IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

Werner von Siemens

pre 12 godina

Moje misljenje o avnojevskim granicama je da one nisu u redu i da je Srbija ostecena.

Ali u ovom clanku je jos mnogo sumnjivih stvari ili cistih lazi prikaceno uz tu istinu.

Pojavljivanje recenice "Hrvatska takođe smatra da ni pitanje razgraničenja sa severnom srpskom pokrajinom, odnosno Srbijom, nije završeno..." u clanku ciji naslov sadrzi sintagmu "Hrvatska do Zemuna" (a to se spominje i u tekstu) je, najblaze receno, vrlo tendenciozno.

Precutkuje se notorna istina da su ti isti komunisti SR Hrvatsku ustavom definisali kao republiku Hrvata i Srba ('izbacivanje Srba iz ustava' u HR je bitan uzrok balvan revolucije i rata '90-ih), dok je SR Srbija bila republika samo Srba.

Cak je i Vucic nasao za shodno da demantuje da je Kacin uopste pomislio na otcepljenje Vojvodine, i tu Vucicu dajem za pravo. A ovde se opet Kacinova izjava stavlja u kontekst promene granica.

Ne znam zasto srpski nacionalisti u zadnje vreme stalno ponavljaju da je verovatnoca da se Vojvodina (gde se vecina stanovnistva izjasnjava kao Srbi pravoslavci) otcepi veca ili barem jednaka verovatnoci da se Presevska dolina i Sandzak otcepe. Najgore i najtuznije je da oni sada vec u to i veruju. Zasto toliko mrzite nas autonomase?!?

Ratko Dmitrovic je ratni huskac i zalosno je da niko ne uspeva ili ne zeli da ga zaustavi.

Dusan Stefanovic

pre 12 godina

Cestitam na ovakvom clanku. Istorija je vec pokazala ko se borio za Srbiju, njene stanovnike, ocuvanje tradicije, ugleda, veza sa saveznicima... a ko je na drugoj strani vrsio politicke eksperimente, zatirao nacionalni indentitet,omalovazavao istoriju, a onda I doveo do rusenja, otimanja, svadje sa saveznicima, unistenja nacionalnog bica, i doveo do ponizenja. Rezultati potpuno jasno ukazuju da je komunizam vodio unistenju Srbije. Ipak, Srbija se polako vraca korenima I svom nacionalnom bicu, I posnosno nastavlja tamo gde je stala 1918., i 1945. Novi capter istorije ce tek biti ispisan!

bato

pre 12 godina

Mozda se sjecate, da taman kad je Srbija malo stala na noge 70-ih godina, kad su krenule sve one velike kompanije po Srbiji krenula je Titova sabotaza- "tehnokrate, ne moze to tako" itd. Onda raspad Jugoslavije i ovo ste do sada ispratili.

Hiljadu puta pomenuto - vi ste samo sebi i iskljucivo sebi trebali pomagati i gledati kako da Srbiju razvijate. Umjesto toga vi ste oslobadjali i ratovali sve do Istre i ta vas je ideja ili ideologija skupo kostala.

Nadam se da ce nove generacije biti pametnije. Ucite ih da budu pragmaticniji od vas.

pozdrav s juga

barter

pre 12 godina

Ovo je još jedan dokaz da su komunisiti i ustaše imali iste ciljeve.
Pročitajte saopštenja jednih i drugih iz tridesetih godina tu nema neke razlike.
I šta znači Vojvodina nikada nije bila u Srbiji do 1918. Vojvodina je naslonjena na Beograd i Srbi su pojedinčno bili najbrojniji narod, a i Srbija je bila zemlja pobedink u I svetskom ratu.
Ako ćemo pravo, kada su to Slavonija, Dalmacija i Istra bile u Hrvatskoj?
Najbolje da su Vojvodina i Bosna date 1945 Hrvatskoj kao nagrada za NDH.

A i ako se ovaj Ranković koga mnogi i danas u Srbiji veličaju kao branioca Srba u SRFJ ponašao ovako mogu misliti kavi su bili ostali srpski komunisti.

Joao

pre 12 godina

Ovo bi trebalo deca da uče iz istorije. Mora se reći, iako su oni još u strukturama vlasti, do koje su mere komunisti ojadili Srbiju i srpski narod u korist kobajagi bratskih naroda. Velika Srbija je najobičnija izmišljotina iz neprijateljske kuhinje. Nikada nije postojala, niti je postojao plan za njeno uspostavljanje. Za to vreme, realni i izvršni planovi o Velikoj Albaniji i Hrvatskoj su ostvareni bez bilo čijeg protivljenja. Važno je ovo znati i zbog onih koji još prizivaju Tita i titoizam. Kao bilo nam je lepo... A gde smo sad? Sve su nam to doneli Tito i klika srpskih komunista izdajnika.

Bojan

pre 12 godina

Imam rodjake u Hrvatskoj, braca i sestre preko strica. Oni su pokatoliceni i pohrvaceni i ne osjecaju se vise Srbima. Njihov otac je odrastao u komunizmu i naucen je da sve srpsko precutkuje i ignorise. Ne vjeruje u Boga i ne krsti se. Svjestan je da tamo nesot "srpsko" postoji ali to vec 50 godina potiskuje iz sebe. Zbog toga su zivi, jer su se "integrisali" tj postali su kao oni.
Bio sam tamo vise puta po njihovim seoskim grobmljima.. na jednom kod Osijeka koje je "zajednicko" ima jedan mali ugao koji sluzi za sahranjivanje Srba. Kada se uporede imena i prezimena na pravoslavnom i katolickom dijelu, nema tu neke razlike u 80% slucajeva, jedino sto su ovi mozda u tom cosetu duze odolijevali nasilnoj fasistickoj integraciji.
Zbog toga je korisno pogledati ranije karte, popise, izjasnjavnaja. U periodu od 200-300 godina po danasnjoj Hrvatskoj i jednom dijelu danasnjeg BiH jednostavno su uz pomoc Vatikana i beckog dvora preveli Srbe u Hrvate.
Kada je pravljena Banovina Hrvatska ljudi iz Dalmacije tj Dubrovnika, Srbi katolici, dolazili su kod kralja da mole da ih ne stavi u tu banovinu ali on iz svojih nekih motiva nije zelio ni da cuje.
Zbog toga je korisno proucavati ove istorijske lekcije i nauciti nesto za buducnost. Ovdje ne govorim o odmazdama i pokoravanjim, vec samo moramo da naucimo lekciju kako nam se ne bi ponovila i da znamo ko su nam prijatelji a ko nam zeli zlo.

Vladimir Pula

pre 12 godina

Pa ja sam mislio da su samo Srbi bili u partizanima? Otkud sad samo neki Hrvati i Slovenci tamo, a nema srpskih predstavnika? Siguran sam da je u nekom drugom kvazi povijesnom članku tako nešto pisalo...
Članak je naprosto grozan, tendenciozan, nepotreban, potpaljivacki pun nepotvrdjenih tvrdnji, a sa jedinim ciljem da se jos jednom moram reci sad već, napaceni srpski narod osjeti kao žrtvom nepravde, čija je nesreća plod zavjera zlih Hrvata , komunista, a i u ovom slučaju zapada, pa čak i Rusa u jednom trenutku, a bez naravno ikakve vlastite odgovornosti za sudbinu koja ga je snasla. I kakav je ovo naslov? Veze nema s icim.

Dottore

pre 12 godina

Srbija je razbila Jugoslaviju zbog ovakvih teorija...a zivim u Vojvodini, ona se prikljucila Srbiji, i jedino jer se tokom 20 veka izmenilo stanovnistvo, tj uradjeno fino etnicko ciscenje Nemaca, pomalo Madjara i Hrvata, danas ne bi to proslo na referendumu...Inace, nema blage logike da jedina federalna jedinica danas bude sa Srbijom, tj cak pod njom...Ko ima imalo pameti zna to..

Marko-PG

pre 12 godina

Jao, opet stara prica: svi uzeli sve, samo Srbima teska nepravda. Pa sta je to uskraceno Srbiji? Knin? Cetinje? Skoplje? Banja Luka? Bilo sta od ovoga bi bilo neodrzivo. Isto i sa cuvenim izlazom Srbije na more. Zasto Srbija nema more? Pa zato sto more nije tu, nego na drugom mjestu. I mozete dugo izmisljati da je Solun, Drac, Budva ili Split srpsko more, to ce sve biti neodrzivo. Srbija je kontinentalna zemlja i to je glavni razlog zasto ne izlazi na more.
Istina je da Vojvodina i dio Kosova nisu ni bili u Srbiji nikad prije 1945. Pec i Djakovica su uzeti od CG i predati Srbiji. Ostatak Kosova je bio dijelom Srbije samo dvije godine. Makedonija takodje, jer je Srbija ukrala od Bugarske. Ako pitate mene, CG ima vise osnova da se zali na avnojevske granice od Srbije. Da ne pominjem Madjarsku ili Bugarsku. Ali je i ta kuknjava odvratna.
Ovakvu pateticnu kuknjavu najcesce slusam iz tri zemlje: FYROM, Albanija, Srbija. Odvratno, sta reci.

M.V.

pre 12 godina

Samo cu reci Londonski Ugovor 1915. a ostalo je sve ludilo Srba, od Karadjordjevica, koji su nam rasturali srpsku državu, koja je jedina od Juznoslovenskih bila priznata u to vrijeme i imala ugled do komunista koji su zajedno sa ustasama unistili srpsku drzavu.

Omladinac

pre 12 godina

Čitav članak se zasniva na trkeljanju tamo nekih "insajdera" koji su bajdvej otišli, "pobjegli" iz Jugoslavije 1944., i oni ko fol znaju sve o dogovorima Tito-Pavelić-Hebrang-Karađorđevići. Kad se sve oduzme i sabere ispada da su Avnojevske granice ipak najpoštenije i za Srbe i nas Hrvate,a ovo neriješeno pitanje oko tih adica na Dunavu je smiješno, to ima da riješi neka komisija tamo uz fiš paprikaš i 10 litara vina :)) Za BiH nek se brinu SAD i V.Britanija, oni su je i rasturili, jedina žalost i jad nakon svega je da je izginulo preko 100.000 ljudi a da se ni hrvatska ni srpska granica nisu pomakle za milimetar od onih koje su imale u exYu.

prošo voz

pre 12 godina

koji je smisao prebrojavati gene i kvadratne kilometre od prije 100 godina?
jedino se narod potpiruje i daje materijala idiotima da rade sr....

netko reče - povijest je preozbiljna stvar da bi se prepustila amaterima

Sevastokrator

pre 12 godina

Ništa novo nije ovde izrečeno. KPJ je od svg osnivanja gajila izrazito neprijateljski odnos prema Srbiji. U periodu pre Prvog svetskog rata je čak aktivno sarađivala sa ustaškim pokretom. E sad, kako je došlo do toga da Srbi prihvate kao svoj pokret koji je direktno radio protiv njih, meni nikako nije jasno. Još manje su mi jasni ovi koji se, i dan danas, kunu u lik i delo druga Joze. Čudan smo mi narod.

Lune

pre 12 godina

Osporavam da su Cvetkovic i Macek, Stojadinovic i Pavelic,Dobrica Cosic i Franjo Tudjman "bili komunisti" i zdusno radili na "hrvatskoj do Zemuna", praveci usput "finalni oblik" 1990-1995,pa i danas.."projekt"..knezevina Knin, knezevina Banja Luke, a Sumadija (videcemo sta ce se desiti u Srbiji)kraljevina.. desilo se odvajanje Crne Gore iz SRJ..kao republika..Intervju dao Simo Dubajic,"disident"..narodni heroj.."otisao sam "tamo dole da im pomognem"..

Antraxxx

pre 12 godina

Za našu regiju bi bilo najbolje da nitko više neikada ne poteže pitanje granica, jer to samo može dovesti do novih ratova... I Srbi i Hrvati imaju dovoljno argumenata za potvrdu tzv. povijesnih nepravdi... Hrvatska je imobilizirana bosanskim klinom koji ju je i doslovno pretvorio u banana državu, Srbija je dobila okove Autonmnih pokrajina ( iskreno Vojvodina nikada nije niti bila vaša, a Kosovo ste izgubili u poslijednih 60 godina natalitetnom politikom...) ... Zato bolje zbog mira i života naše djece, ne potežimo više te teme . Ionako u EU granica formalno više neće niti biti...

Svugde objaviti

pre 12 godina

Konacno da istina o komunisitckim potetima broza i nejgovih izadje na videlo. Hitno te i ostale istorijske cinjenice poslati Evropskoj uniji, americkom kongreau, britanskom paralmentu, Rusima, Francuzima, svima. Treba platiti lobije da ta informacija ode u sve svetske medije. Isto tako, svi domaci mediji treba da o tome pisu svima i svugde. to je jako vazno. Dosta straha od tiat i nejgove kuhinje.

Pobesneli max

pre 12 godina

Srbi su urusili sebe i svoju sopstvenu drzavu. I drugi su imali kominizam pa su izasli jaci i odlucniji u tome sta hoce i sta nece. Mi ne znamo ni sta hocemo ni sta necemo. A za to nam nije kriv samo komunizam, nego sve sto smo postigli u svojoj istoriji. Bolje reci sto nismo postigli a cini nam se da jesmo. Ceo nas mit, narodne pesme, predkosovski i posle kosovski ciklus, pogresni idoli, hvalisanje, megalomanija, davanje prevelikog znacaja, neskromnost, iluzija da smo neko i nesto...sve to skupa je urusilo srpsko nacionalno bice. KOmunizam, MIlosevic, zuti, crveni, radikali sa i bez bedza...sve je to posledica loseg materijala, onog od koga smo sastavljeni...Priznali ili ne, tako nam je.
Za ovaj narod je najbolje da bude okupiran na jedno 50 godina od nekog organizovanog naroda, drzave, imperije... i da se prisili da prihvati sve od njih, da bi imao sansu da postane pametniji i bolji. Ovako, mrka kapa.
P.S. I da ne bude zabune, ne mislim uopste na Ruse, Oni su jos jedna zabluda, i to kobna zabluda...

Владимир

pre 12 godina

То је оно најгоре, скрајнутост српског народа, као и недефинисаност наших граница, односно данашње (авнојвске) неприродне, чекају нова времена да се зарати. Нема мира на Балкану док се највећи (бројем) и најдржавотворнији (духом) народ не врати на своје.
Ово је све лажни мир београдских дефетиста.

Emil

pre 12 godina

Ето вам доказа да покраину Вијводину Србија подхитно треба да укине и да Србију децентрализује на округе.Иначе имаћемо опет проблема
(Јанаћко, 24. septembar 2013 09:44)

Veruj mi, svaka politika koja bi išla u ovakvom pravcu neminovno bi dovela do otcepljenja Vojvodine.

Serbinum

pre 12 godina

(vladaL, 24. septembar 2013 11:06)
Izvini bratac,ali griješiš.Banovina Hrvatska je po sporazumu Cvetković-Maček trebala dobiti Savsku i Primorsku Banovinu i dijelove Vrbaske Banovine(oko Dervente ),Drinske(Busovača i Travnik)i Zetske(Dubrovnik).Hrvatska je po tom sporazumu po površini bila veća nego danas,ali bez Baranje ,granica je bila Neretva.Dakle dobili bi Zap.Hercegovinu.Dravska banovina je današnja Slovenija,a ostale Banovina(većina Drinske, Vrbaske,Zetske i cijela Dunavska,Moravska i Vardarska) bi bile Srbija.Naravno sa Beogradom(sa Zemunom i Pančevom),koji je bio zasebna jedinica.To nije bila nikakva izdaja od strane monarhije,ako to želiš reći.Monarhija je tada dala Hrvatima dijelove gdje su oni i Bošnjaci bili većina.Ovdje je riječ o lošima namjerama komunista prema Srbima.

dulex

pre 12 godina

trenutno postoji spor između Hrvatske i Srbije oko granice, ali je minoran. Naime na snazi je privremeni sporazum po kojem je granica sredina dunava, Srbija želi da tako ostane, Hrvatska ne bi nego bi granice kao prije ulaska u SFRJ. Ovakve priče, iz članka su glupost... granice su 99,99% određene, ostalo je da taj zadnji detalj srede, samo što su političari takvi kakvi jesu pa to baš brzo ide.

iii

pre 12 godina

Ovaj tekst je cisto nacionalisticko potpirivanje mrznje, a ima vrlo malo istorijskih osnova. Do prvog svetskog rata Vojvodina nije ni bila deo Srbije, ukljucena je tek 1918. Onda je 1939., dakle jos u Kraljevini Jugoslaviji, stvorena Hrvatska banovina i ona je u sastavu imala i deo Vojvodine. Tih 9 Banovina koje su stvorene nisu imale granice vezane sa ovim danasnjim, a mnogi su se tada bunili da su one kreirane namerno tako da se zadrzi veliki broj Srba u svakoj, kao uporiste Kralja i vlasti.

JB

pre 12 godina

kako kazu domaci neprijatelji kojih je puna Srbija "istina ce izaci na vidjelo sama" i cute o svemu sto se dogadjalo. A drugi su kreirali svoju istinu, od nicega napravili drzave, jezik, kulturu, a mi uredno sve sto smo imali unijeli u bivsu jugu i dali svima. Njihova "istina" je otisla u svijet i svi su je culi, a prava istina negdje ceka da se objavi na zadnjoj strani nekog lista nakon toliko godina i naravno niko nece ni da je vidi kad smo u svemu prespori i kasnimo za svima. I nije mi jasno kako svi narodi znaju ko su i sta su i svi su jedinstveni, jedino se taj komunizam ukorijenio tako u srbiji, ali i to je vjerovatno planski bilo sve, znalo se da ce da se primi kod srba najbolje, da ce srbi sami sebe da uniste na taj nacin. Svima dajte sva moguca prava, autonomne pokrajine mogu da budu samo u Srbiji i sl. i sl. I dan danas se izjasnjavaju kao jugosloveni, ateista ima 7 miliona vjerovatno.

vladaL

pre 12 godina

Zelim da sagledam nekako stavri objektivno ili makar priblizno objektivno. Slazem se da je Srbija ostecena posle Drugog svetskog rata, kada su njene granice u pitanju, mada ne treba zaboraviti ni da je je u jednoj Kraljevini Jugoslaviji koju su Srbi stvorili postojala Banovina Hrvatska (1939-1941) Koja je zahvatala ne samo teritoriju danasnje Hrvatske veci gotovo cele Bosne i deo sadasnje Srbije. To je ono sto smo mi stvorili tada. Drugo zasedanjem u AVNOJ smo mogli proci jos gore, jer zaista tada niko nije zastupao srpske interese a Srbi koji su tada bili tamo su radili vise na stetu Srba. Dobili smo sta smo dobili od 1945. Ali jedna stavr treba da se zna. Srbija je mozda bila najslabija drzava po svom administrativnom uredjenju, ali je zato imala sve kod sebe. U Beogradu se nalazila centralna banka, vojska, generalstab, obavestajna sluzba, predsednistvo. Beograd je bio prestonica, osnivac Nesvrstanih, za druge gradove niko nije ni znao. Drugim recima mi smo imali sve. Nas problem je bio sto mi nismo nista od toga iskoristili kad se raspadala Jugoslavija da popravimo bolji polozaj koji smo imali. Raspad Jugoslavije je i poceo zbog tih pokrajina, da bi smo usli u besciljne jugoslovenske ratove oko drugih stvari, a ostavili isti problem i dan danas. Naprosto nismo znali sta hocemo niti to i znamo danas.

Bojan

pre 12 godina

Ma ne, htjeli smo Hrvatsku do Čačka i Kragujevca, ali eto - nije nam uspjelo... Istodobno, vi iz Srbije nikada niste htjeli Srbiju do linije Virovitica - Karlovac - Karlobag i nikada niste htjeli "republiku srpsku krajinu" usred Hrvatske. Ma gdje bi vi...

Jao, Srbi, što uporno izazivate i uporno povlačite vraga za rep !!! Jao, što izazivate !!! Jao, što će vam se to razbiti o glavu, tako mi svega !!!
(Adam, 24. septembar 2013 09:11)

Pa vidi, ja ne znam sto je cudno da su Srbi zeleli te granice?(nije li vama bilo malo previse ovo sto ste dobili, pa ste jos hteli i zemun?!)

Drugo, mi bismo te granice i imali da lakomi kralj Aleksandar nije zeleo malo vecu teritoriju, pa se setio kako smo svi mi juzni sloveni, jel..
Da ovaj nije bio pohlepan koliko i pritup, svi bismo danas ziveli kao normalni narodi zapada i bez ratova..doduse, vase granice bi bile mnooooogo manje ili biste bili Italija sto mi vise lici.

E, sad..sta je tu je, necemo se vise cerati, jer mislim da u danasnjoj eri povezanosti nije bitno ko te mlati po glavi za porez(dal se taj zove Stipe ili Radovan), vec sta ti od tog poreza imas koje god da si nacionalnosti.

novosadjanin

pre 12 godina

"Novosti pisu". A nasi se odmah primili na pricu, pa kuckaju komentare na osnovu nekog levog teksta, kao da je tako i bilo. Alo Srbi, ajde prvo ustanovite stvarno stanje, pa onda kuckajte. Jel se to desilo? Nije. Nije za zivota Tita. Ni posle njega. Pa o cemu vi onda pricate?

Dzoni

pre 12 godina

Koliko gluposti na jednom mestu..HRvatska Banovina u Kraljevini Jugoslaviji se od 1939 prostirala sve do 10 kilometara zapadno od Novog Sada ..Karadjordjevici su mnogo manje marili za Srbiju nego Tito tako da u Kraljevini Jugoslaviji banovina Srbija nije ni postoja..nigde se nije ni pominjalo ime Srbija
Evo malo i slika http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/Ma%C4%8Dek_Jutarnji_list_1939.jpg i kako izgledala mapa pre Tita 1939 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/hr/thumb/9/9d/BanovinaHR.jpg/559px-BanovinaHR.jpg

matori

pre 12 godina

Još od vremena kada su Miloševićevi instrumenti za širenje nacionalnog ludila bili 100% angažovani na ispiranju mozga narodnih masa, nisam imao priliku da pročitam tekst koji ima toliko šovinističkog naboja, gomilu izmišljenih laži i manipulacija, kao ova škrabotina koja može da služi samo na sramotu njenog autora...

Očigledna je namera pisca i onih koji objavljuju tekst, da se ponovo "promeša" po patriotskim emocijama, a ujedno da se dignu tenzije na temelju "ugroženosti Srba", "nerešenim pitanjima granica Srbije", "komunističkoj zaveri protiv srpskog naroda" i sličnim nebulozama, koje bi trebalo da dokažu da je istorija poslednjih 70-80 ili više godina, konstantno "radila" na stvaranju štete po Srbiju i Srpski narod...

Ova propaganda i šovinističko podpirivanje strasti, u širokom luku beže od pravih istorijskih činjenica, koje su već decenijama opšteprihvaćene, dokumentovane i nepobitne (bar za normalan deo sveta i lokalni narod, koji još ima svoj mozak), a iz kojih je sasvim jasno da hegemonija, ideje o Velikoj Srbiji (i njenim granicama preko Drine, i dalje), neprestano podsticanje mržnje i netrpeljivosti prema najbližim susedima, potiču isključivo od umobolnih pripadnika srpskog establišmenta, koji su do besvesti zadojeni nacionalističkim, u najgorem smislu tog pojma...

Upravo zbog svega toga, Srbija ne zaslužuje da bude deo civilizovane Evrope (članica EU), nego da se svede na okvir "cenjene" kraljevine pre 1914.godine, po zasluzi!

Brm, brm

pre 12 godina

@ Adam Samo polako "susjed". Cudni su istorijski i zivotni tokovi. Ono sto je danas nemoguce, sutra bude itekako izvodljivo. Dva puta ste dobili po nosu u ratu, dva puta nas u miru prevarili. Ishod svega, Oluja. Vatikan, Nemacka, Amerika i Nato... da nije njih bilo zavrsile bi vase "bojne" kao pod Staljingradom. Ceracemo se jos.

Filip

pre 12 godina

Za nase trenutno, vise nego jadno i bedno, stanje, najzasluznije je komunisticko zlo koje nas je zadesilo. A nesreca kod nas predugo traje jer smo i dalje pod vlascu onih koji su naslednici, postovaoci i bastenici te zlocinacke komunisticke ideologije.

filip

pre 12 godina

Prošlost ne možemo promeniti i treba se okrenuti budućnosti.
Okrenimo se sebi i ne gledajmo stalno što drugi govore.
Političari neka se međusobno pljuju ali ljudi da budu jedinstveni.
Niko drugi neće zastupati naše interese niti treba, svako od nas neka uzme deo odgovornosti i svima će biti bolje

xitam

pre 12 godina

@Milan
Nismo krivi samo sebi, krivi su pojedinci koje mi nikad nismo kaznjavali.
I danas nam se obija o glavu sto ne kaznjavamo odgovorne pojedince.

Adam

pre 12 godina

Ma ne, htjeli smo Hrvatsku do Čačka i Kragujevca, ali eto - nije nam uspjelo... Istodobno, vi iz Srbije nikada niste htjeli Srbiju do linije Virovitica - Karlovac - Karlobag i nikada niste htjeli "republiku srpsku krajinu" usred Hrvatske. Ma gdje bi vi...

Jao, Srbi, što uporno izazivate i uporno povlačite vraga za rep !!! Jao, što izazivate !!! Jao, što će vam se to razbiti o glavu, tako mi svega !!!

Marko

pre 12 godina

Sve mi to znamo,a jasno je da pobednici pisu istoriju i da je zastrasenim i siromasnim narodom lako manipulisati.Ni jedna vlast(evo istoriskih cinjenica),nije mislila na narod.Niti ce ikad i misliti! Fotelja je udobna,sto bi je se neko tako lako odrekao!!!

Serbinum

pre 12 godina

Ma bravo za B92.Sinoć extra insajder a danas i ovo.Moraju se narodu otvoriti oči i izbiti zablude o crvenom kralju iz Kumrovca.Komunisti i ustaše su potpisale pakt o razbijanju Jugoslavije,to svakom Srbinu mora biti jasno.Sve granice su pravljene na štetu Srba.Deviza slaba Srbija jaka Jugoslavija se nastavljala i kasnije osnivanjem MPC i CPC.Ja nisam četnički unuk,jedan deda(očev otac)je učestvovao u proboju sa Kozare,a drugi je bio organizator ustanka i SKOJevac,koji je 50-tih krstio djecu i umalo fasovao ljetovanje na Golom otoku.Ali svi se trebamo zapitati,otkud Baranja u Hrvatskoj,otkud Hrvatima toliko obale,a Hrvatska NIKAD nije bila u ovim granicama?Zašto Skopska Crna Gora nije u sastavu Srbije,zašto Vrbaska i Drinska banovina nisu,zašto protjeranim Srbima nije dato da se vrate na Kosovo?Zašto su puštani Albanci iz Albanije ,da se naseljavaju na Kosovo,zašto su svi koji su progovorili o Jasenovcu,Jadovnu,Staroj Gradišci,Jastrebarskom,jamama po Lici,Velebitu,Hercegovini bili ili ubijeni ili su se iselili u inostranstvo?Crveni kralj je odlično plivao sa srpskim osjećajima,najbolje je pogledati film Gluvi barut.Rusija je bila komunistička i Kominterna je više voljela Tita(tada samo pijuna)nego kralja,koji je primio monarhiste iz Rusije u Srbiju.Ali prosti srpski seljak to nije znao.Rus je i danas nama Rus,veliki brat,zaštitnik.

Greh za grehom

pre 12 godina

Lepo kazem kucu cveca treba rasturiti skroz i svaki pomen na taj odvratni rezim koji nam je doneo samo nedace. Dao je punu podrsku ustasama i dao im granice.

HR

pre 12 godina

Članak koji nije zaslužio da izađe u ozbiljnim novinama. Poziva se na jednog Jocu Eremića kao relevantnog svjedoka povijesti. Mogao je autor malo istražiti na koji način je Joca Eremić uspio pobjeći iz Jugoslavije.

A primjetio sam još jednu kontradikciju, a to je da se u ovom članku Partizanski pokret opisuje kao hrvatski i slovenski, nikako srpski. To je u suprotnosti s prevladavajućim stavomu u Srbiji o dva antifašistička pokreta.

Јанаћко

pre 12 godina

Ето вам доказа да покраину Вијводину Србија подхитно треба да укине и да Србију децентрализује на округе.Иначе имаћемо опет проблема

Delija UE

pre 12 godina

Logicno je da KPJ nije zeleo jaku i veliku Srbiju, zato sto je u njoj bila najjaca podrska kralju i kraljevini. Nije logicno to sto su Srbi bili i jesu autodestruktivni. Budes na strani pobednika u oba rata, a u miru ispadnes budala. Pustis Hrvate posle svega u drugom svetskom ratu, da dobiju granice koje su zeleli. Dobro je barem to sto im nismo dali Zemun. Kolike smo budale mogli smo i to dopustiti. Najjaca je fora ono sa pokrajinama koje su "nase bogatstvo", a evo videsmo sa Kosovom kakvo je to bogatstvo. Bila bi Vojvodina isto kao i Kosovo, da nije bila bogata i da Srbi nisu vecina u odnosu na Madjare. Srbija ce jos dugo imati problema sa granicama, dokle god ne bude umela da se pozicionira u svetu u odnosu na trenutni raspored snaga. Kakve su trenutne pozicije lakse ce separatisti pokrenuti i dobiti podrsku za otcepljenje Vojvodine, Sandzaka i Presevske doline, nego sto ce Srbi dobiti podrsku za isto na severu Kosova i Republici Srpskoj. Sto je najgore uvek ce se naci neki Srbi koji ce podrzavati to da okolni narodi dobiju sve, a nece podrzavati njihov sopstveni narod i drzavu u njihovim interesima.

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 12 godina

Sve su to opšte poznate stvari. Izmedju NDH i Titovih komunista nije bilo netrpeljvosti, dovoljno je samo pogledati dokunenta 2. zasedanja AVNOJ-a, 29.11.1943. u Jajcu i videti da se nigde ne pominje NDH i ustaštvo kao problem Jugoslavije, ali su to zato Kralj Petar, Draža, četnici velokosrpska hegemonija.
Ono što je uradio Tito i KPJ, koja je defacto bila teroristička organizacija, je bio državni udar i privid da je Jugoslavija nastala od nekakvih 6 država, nikad od nikoga priznatih, a jedna od njih (SR Hrvatska) je "postojala" istovremeno sa NDH koju je priznalo 28 država, medju njima i danas najjača država u EU.
Sve su to istorijske činjenice, koje dokazuju da raspad Jugoslavije po administrativnim, komunističkim, granicama bio povod za rat.
Restitucija (što je prava stvar po padu komunizma) medju narodima bivše Jugoslavije je jedino pravedno rešenje.

Milan

pre 12 godina

I ko nam je kriv? Naravno sami sebi. Ovo su posledice, sada moramo dalje i da se trudimo da ne pravimo iste greske, nema nazad. Sto rece Zoran Djindjic:"Vi možete da uzmete akvarijum i da napravite od njega riblju čorbu, ali ne možete od riblje čorbe da napravite akvarijum... Skuvali ste ribe - gotovo je!"
Sto se tice Vojvodine, zavisi od nas. Ako budemo ubijali ljude tamo, uskracivali im prava... ponovice se scenario, ako budemo nastavili dobrim putem kojim se trenutno krecemo nema problema.

Iza Brda

pre 12 godina

Jedine dve odluke koje se poštuju, i okojima nema govora, od cele pokojne SFRJ, i od AVNOJ-a su da Srbija nije više monarhija, i granice AVNOJ-evske koje su crtali komunisti. Sve ostalo je palo u vodu. A, "izvodjače" radova Leku Rankovića i Djilasa, dan-danas slavimo. Ovom drugom hoćemo i ulicu da damo u Beogradu.
Ali, u Tita, SFRJ, blagostanje, crvene pasoše, letovanja, zimovanja, "Fiće" i "Kečeve" ne smemo da diramo.
Ako nas gledaju sa nebesa, preci nas se stide!

Dragan Miladinovic

pre 12 godina

Sa stanovišta Srbije ništa gore nije moglo da nam se desi nego komunizam. Tako je poništen sav ugled i dobar položaj u svetu koji smo imali posle Prvog svetskog rata. Mada, za to je kriva i naša dinastija koja je prihvatila formiranje Jugoslavije.

Tekelija

pre 12 godina

Ма немогуће!
Тито и Југославија су нешто најбоље што нам се десило.
Е да, и аутошовинизам. Ни то не смијемо заборавити.
Рекло би се свето тројство, мајку му божију...

Tekelija

pre 12 godina

Ма немогуће!
Тито и Југославија су нешто најбоље што нам се десило.
Е да, и аутошовинизам. Ни то не смијемо заборавити.
Рекло би се свето тројство, мајку му божију...

Dragan Miladinovic

pre 12 godina

Sa stanovišta Srbije ništa gore nije moglo da nam se desi nego komunizam. Tako je poništen sav ugled i dobar položaj u svetu koji smo imali posle Prvog svetskog rata. Mada, za to je kriva i naša dinastija koja je prihvatila formiranje Jugoslavije.

Delija UE

pre 12 godina

Logicno je da KPJ nije zeleo jaku i veliku Srbiju, zato sto je u njoj bila najjaca podrska kralju i kraljevini. Nije logicno to sto su Srbi bili i jesu autodestruktivni. Budes na strani pobednika u oba rata, a u miru ispadnes budala. Pustis Hrvate posle svega u drugom svetskom ratu, da dobiju granice koje su zeleli. Dobro je barem to sto im nismo dali Zemun. Kolike smo budale mogli smo i to dopustiti. Najjaca je fora ono sa pokrajinama koje su "nase bogatstvo", a evo videsmo sa Kosovom kakvo je to bogatstvo. Bila bi Vojvodina isto kao i Kosovo, da nije bila bogata i da Srbi nisu vecina u odnosu na Madjare. Srbija ce jos dugo imati problema sa granicama, dokle god ne bude umela da se pozicionira u svetu u odnosu na trenutni raspored snaga. Kakve su trenutne pozicije lakse ce separatisti pokrenuti i dobiti podrsku za otcepljenje Vojvodine, Sandzaka i Presevske doline, nego sto ce Srbi dobiti podrsku za isto na severu Kosova i Republici Srpskoj. Sto je najgore uvek ce se naci neki Srbi koji ce podrzavati to da okolni narodi dobiju sve, a nece podrzavati njihov sopstveni narod i drzavu u njihovim interesima.

Iza Brda

pre 12 godina

Jedine dve odluke koje se poštuju, i okojima nema govora, od cele pokojne SFRJ, i od AVNOJ-a su da Srbija nije više monarhija, i granice AVNOJ-evske koje su crtali komunisti. Sve ostalo je palo u vodu. A, "izvodjače" radova Leku Rankovića i Djilasa, dan-danas slavimo. Ovom drugom hoćemo i ulicu da damo u Beogradu.
Ali, u Tita, SFRJ, blagostanje, crvene pasoše, letovanja, zimovanja, "Fiće" i "Kečeve" ne smemo da diramo.
Ako nas gledaju sa nebesa, preci nas se stide!

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 12 godina

Sve su to opšte poznate stvari. Izmedju NDH i Titovih komunista nije bilo netrpeljvosti, dovoljno je samo pogledati dokunenta 2. zasedanja AVNOJ-a, 29.11.1943. u Jajcu i videti da se nigde ne pominje NDH i ustaštvo kao problem Jugoslavije, ali su to zato Kralj Petar, Draža, četnici velokosrpska hegemonija.
Ono što je uradio Tito i KPJ, koja je defacto bila teroristička organizacija, je bio državni udar i privid da je Jugoslavija nastala od nekakvih 6 država, nikad od nikoga priznatih, a jedna od njih (SR Hrvatska) je "postojala" istovremeno sa NDH koju je priznalo 28 država, medju njima i danas najjača država u EU.
Sve su to istorijske činjenice, koje dokazuju da raspad Jugoslavije po administrativnim, komunističkim, granicama bio povod za rat.
Restitucija (što je prava stvar po padu komunizma) medju narodima bivše Jugoslavije je jedino pravedno rešenje.

Brm, brm

pre 12 godina

@ Adam Samo polako "susjed". Cudni su istorijski i zivotni tokovi. Ono sto je danas nemoguce, sutra bude itekako izvodljivo. Dva puta ste dobili po nosu u ratu, dva puta nas u miru prevarili. Ishod svega, Oluja. Vatikan, Nemacka, Amerika i Nato... da nije njih bilo zavrsile bi vase "bojne" kao pod Staljingradom. Ceracemo se jos.

Serbinum

pre 12 godina

Ma bravo za B92.Sinoć extra insajder a danas i ovo.Moraju se narodu otvoriti oči i izbiti zablude o crvenom kralju iz Kumrovca.Komunisti i ustaše su potpisale pakt o razbijanju Jugoslavije,to svakom Srbinu mora biti jasno.Sve granice su pravljene na štetu Srba.Deviza slaba Srbija jaka Jugoslavija se nastavljala i kasnije osnivanjem MPC i CPC.Ja nisam četnički unuk,jedan deda(očev otac)je učestvovao u proboju sa Kozare,a drugi je bio organizator ustanka i SKOJevac,koji je 50-tih krstio djecu i umalo fasovao ljetovanje na Golom otoku.Ali svi se trebamo zapitati,otkud Baranja u Hrvatskoj,otkud Hrvatima toliko obale,a Hrvatska NIKAD nije bila u ovim granicama?Zašto Skopska Crna Gora nije u sastavu Srbije,zašto Vrbaska i Drinska banovina nisu,zašto protjeranim Srbima nije dato da se vrate na Kosovo?Zašto su puštani Albanci iz Albanije ,da se naseljavaju na Kosovo,zašto su svi koji su progovorili o Jasenovcu,Jadovnu,Staroj Gradišci,Jastrebarskom,jamama po Lici,Velebitu,Hercegovini bili ili ubijeni ili su se iselili u inostranstvo?Crveni kralj je odlično plivao sa srpskim osjećajima,najbolje je pogledati film Gluvi barut.Rusija je bila komunistička i Kominterna je više voljela Tita(tada samo pijuna)nego kralja,koji je primio monarhiste iz Rusije u Srbiju.Ali prosti srpski seljak to nije znao.Rus je i danas nama Rus,veliki brat,zaštitnik.

Adam

pre 12 godina

Ma ne, htjeli smo Hrvatsku do Čačka i Kragujevca, ali eto - nije nam uspjelo... Istodobno, vi iz Srbije nikada niste htjeli Srbiju do linije Virovitica - Karlovac - Karlobag i nikada niste htjeli "republiku srpsku krajinu" usred Hrvatske. Ma gdje bi vi...

Jao, Srbi, što uporno izazivate i uporno povlačite vraga za rep !!! Jao, što izazivate !!! Jao, što će vam se to razbiti o glavu, tako mi svega !!!

Јанаћко

pre 12 godina

Ето вам доказа да покраину Вијводину Србија подхитно треба да укине и да Србију децентрализује на округе.Иначе имаћемо опет проблема

Greh za grehom

pre 12 godina

Lepo kazem kucu cveca treba rasturiti skroz i svaki pomen na taj odvratni rezim koji nam je doneo samo nedace. Dao je punu podrsku ustasama i dao im granice.

Milan

pre 12 godina

I ko nam je kriv? Naravno sami sebi. Ovo su posledice, sada moramo dalje i da se trudimo da ne pravimo iste greske, nema nazad. Sto rece Zoran Djindjic:"Vi možete da uzmete akvarijum i da napravite od njega riblju čorbu, ali ne možete od riblje čorbe da napravite akvarijum... Skuvali ste ribe - gotovo je!"
Sto se tice Vojvodine, zavisi od nas. Ako budemo ubijali ljude tamo, uskracivali im prava... ponovice se scenario, ako budemo nastavili dobrim putem kojim se trenutno krecemo nema problema.

HR

pre 12 godina

Članak koji nije zaslužio da izađe u ozbiljnim novinama. Poziva se na jednog Jocu Eremića kao relevantnog svjedoka povijesti. Mogao je autor malo istražiti na koji način je Joca Eremić uspio pobjeći iz Jugoslavije.

A primjetio sam još jednu kontradikciju, a to je da se u ovom članku Partizanski pokret opisuje kao hrvatski i slovenski, nikako srpski. To je u suprotnosti s prevladavajućim stavomu u Srbiji o dva antifašistička pokreta.

Bojan

pre 12 godina

Ma ne, htjeli smo Hrvatsku do Čačka i Kragujevca, ali eto - nije nam uspjelo... Istodobno, vi iz Srbije nikada niste htjeli Srbiju do linije Virovitica - Karlovac - Karlobag i nikada niste htjeli "republiku srpsku krajinu" usred Hrvatske. Ma gdje bi vi...

Jao, Srbi, što uporno izazivate i uporno povlačite vraga za rep !!! Jao, što izazivate !!! Jao, što će vam se to razbiti o glavu, tako mi svega !!!
(Adam, 24. septembar 2013 09:11)

Pa vidi, ja ne znam sto je cudno da su Srbi zeleli te granice?(nije li vama bilo malo previse ovo sto ste dobili, pa ste jos hteli i zemun?!)

Drugo, mi bismo te granice i imali da lakomi kralj Aleksandar nije zeleo malo vecu teritoriju, pa se setio kako smo svi mi juzni sloveni, jel..
Da ovaj nije bio pohlepan koliko i pritup, svi bismo danas ziveli kao normalni narodi zapada i bez ratova..doduse, vase granice bi bile mnooooogo manje ili biste bili Italija sto mi vise lici.

E, sad..sta je tu je, necemo se vise cerati, jer mislim da u danasnjoj eri povezanosti nije bitno ko te mlati po glavi za porez(dal se taj zove Stipe ili Radovan), vec sta ti od tog poreza imas koje god da si nacionalnosti.

xitam

pre 12 godina

@Milan
Nismo krivi samo sebi, krivi su pojedinci koje mi nikad nismo kaznjavali.
I danas nam se obija o glavu sto ne kaznjavamo odgovorne pojedince.

Filip

pre 12 godina

Za nase trenutno, vise nego jadno i bedno, stanje, najzasluznije je komunisticko zlo koje nas je zadesilo. A nesreca kod nas predugo traje jer smo i dalje pod vlascu onih koji su naslednici, postovaoci i bastenici te zlocinacke komunisticke ideologije.

matori

pre 12 godina

Još od vremena kada su Miloševićevi instrumenti za širenje nacionalnog ludila bili 100% angažovani na ispiranju mozga narodnih masa, nisam imao priliku da pročitam tekst koji ima toliko šovinističkog naboja, gomilu izmišljenih laži i manipulacija, kao ova škrabotina koja može da služi samo na sramotu njenog autora...

Očigledna je namera pisca i onih koji objavljuju tekst, da se ponovo "promeša" po patriotskim emocijama, a ujedno da se dignu tenzije na temelju "ugroženosti Srba", "nerešenim pitanjima granica Srbije", "komunističkoj zaveri protiv srpskog naroda" i sličnim nebulozama, koje bi trebalo da dokažu da je istorija poslednjih 70-80 ili više godina, konstantno "radila" na stvaranju štete po Srbiju i Srpski narod...

Ova propaganda i šovinističko podpirivanje strasti, u širokom luku beže od pravih istorijskih činjenica, koje su već decenijama opšteprihvaćene, dokumentovane i nepobitne (bar za normalan deo sveta i lokalni narod, koji još ima svoj mozak), a iz kojih je sasvim jasno da hegemonija, ideje o Velikoj Srbiji (i njenim granicama preko Drine, i dalje), neprestano podsticanje mržnje i netrpeljivosti prema najbližim susedima, potiču isključivo od umobolnih pripadnika srpskog establišmenta, koji su do besvesti zadojeni nacionalističkim, u najgorem smislu tog pojma...

Upravo zbog svega toga, Srbija ne zaslužuje da bude deo civilizovane Evrope (članica EU), nego da se svede na okvir "cenjene" kraljevine pre 1914.godine, po zasluzi!

Marko

pre 12 godina

Sve mi to znamo,a jasno je da pobednici pisu istoriju i da je zastrasenim i siromasnim narodom lako manipulisati.Ni jedna vlast(evo istoriskih cinjenica),nije mislila na narod.Niti ce ikad i misliti! Fotelja je udobna,sto bi je se neko tako lako odrekao!!!

vladaL

pre 12 godina

Zelim da sagledam nekako stavri objektivno ili makar priblizno objektivno. Slazem se da je Srbija ostecena posle Drugog svetskog rata, kada su njene granice u pitanju, mada ne treba zaboraviti ni da je je u jednoj Kraljevini Jugoslaviji koju su Srbi stvorili postojala Banovina Hrvatska (1939-1941) Koja je zahvatala ne samo teritoriju danasnje Hrvatske veci gotovo cele Bosne i deo sadasnje Srbije. To je ono sto smo mi stvorili tada. Drugo zasedanjem u AVNOJ smo mogli proci jos gore, jer zaista tada niko nije zastupao srpske interese a Srbi koji su tada bili tamo su radili vise na stetu Srba. Dobili smo sta smo dobili od 1945. Ali jedna stavr treba da se zna. Srbija je mozda bila najslabija drzava po svom administrativnom uredjenju, ali je zato imala sve kod sebe. U Beogradu se nalazila centralna banka, vojska, generalstab, obavestajna sluzba, predsednistvo. Beograd je bio prestonica, osnivac Nesvrstanih, za druge gradove niko nije ni znao. Drugim recima mi smo imali sve. Nas problem je bio sto mi nismo nista od toga iskoristili kad se raspadala Jugoslavija da popravimo bolji polozaj koji smo imali. Raspad Jugoslavije je i poceo zbog tih pokrajina, da bi smo usli u besciljne jugoslovenske ratove oko drugih stvari, a ostavili isti problem i dan danas. Naprosto nismo znali sta hocemo niti to i znamo danas.

Dzoni

pre 12 godina

Koliko gluposti na jednom mestu..HRvatska Banovina u Kraljevini Jugoslaviji se od 1939 prostirala sve do 10 kilometara zapadno od Novog Sada ..Karadjordjevici su mnogo manje marili za Srbiju nego Tito tako da u Kraljevini Jugoslaviji banovina Srbija nije ni postoja..nigde se nije ni pominjalo ime Srbija
Evo malo i slika http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/Ma%C4%8Dek_Jutarnji_list_1939.jpg i kako izgledala mapa pre Tita 1939 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/hr/thumb/9/9d/BanovinaHR.jpg/559px-BanovinaHR.jpg

novosadjanin

pre 12 godina

"Novosti pisu". A nasi se odmah primili na pricu, pa kuckaju komentare na osnovu nekog levog teksta, kao da je tako i bilo. Alo Srbi, ajde prvo ustanovite stvarno stanje, pa onda kuckajte. Jel se to desilo? Nije. Nije za zivota Tita. Ni posle njega. Pa o cemu vi onda pricate?

filip

pre 12 godina

Prošlost ne možemo promeniti i treba se okrenuti budućnosti.
Okrenimo se sebi i ne gledajmo stalno što drugi govore.
Političari neka se međusobno pljuju ali ljudi da budu jedinstveni.
Niko drugi neće zastupati naše interese niti treba, svako od nas neka uzme deo odgovornosti i svima će biti bolje

JB

pre 12 godina

kako kazu domaci neprijatelji kojih je puna Srbija "istina ce izaci na vidjelo sama" i cute o svemu sto se dogadjalo. A drugi su kreirali svoju istinu, od nicega napravili drzave, jezik, kulturu, a mi uredno sve sto smo imali unijeli u bivsu jugu i dali svima. Njihova "istina" je otisla u svijet i svi su je culi, a prava istina negdje ceka da se objavi na zadnjoj strani nekog lista nakon toliko godina i naravno niko nece ni da je vidi kad smo u svemu prespori i kasnimo za svima. I nije mi jasno kako svi narodi znaju ko su i sta su i svi su jedinstveni, jedino se taj komunizam ukorijenio tako u srbiji, ali i to je vjerovatno planski bilo sve, znalo se da ce da se primi kod srba najbolje, da ce srbi sami sebe da uniste na taj nacin. Svima dajte sva moguca prava, autonomne pokrajine mogu da budu samo u Srbiji i sl. i sl. I dan danas se izjasnjavaju kao jugosloveni, ateista ima 7 miliona vjerovatno.

Bojan

pre 12 godina

Imam rodjake u Hrvatskoj, braca i sestre preko strica. Oni su pokatoliceni i pohrvaceni i ne osjecaju se vise Srbima. Njihov otac je odrastao u komunizmu i naucen je da sve srpsko precutkuje i ignorise. Ne vjeruje u Boga i ne krsti se. Svjestan je da tamo nesot "srpsko" postoji ali to vec 50 godina potiskuje iz sebe. Zbog toga su zivi, jer su se "integrisali" tj postali su kao oni.
Bio sam tamo vise puta po njihovim seoskim grobmljima.. na jednom kod Osijeka koje je "zajednicko" ima jedan mali ugao koji sluzi za sahranjivanje Srba. Kada se uporede imena i prezimena na pravoslavnom i katolickom dijelu, nema tu neke razlike u 80% slucajeva, jedino sto su ovi mozda u tom cosetu duze odolijevali nasilnoj fasistickoj integraciji.
Zbog toga je korisno pogledati ranije karte, popise, izjasnjavnaja. U periodu od 200-300 godina po danasnjoj Hrvatskoj i jednom dijelu danasnjeg BiH jednostavno su uz pomoc Vatikana i beckog dvora preveli Srbe u Hrvate.
Kada je pravljena Banovina Hrvatska ljudi iz Dalmacije tj Dubrovnika, Srbi katolici, dolazili su kod kralja da mole da ih ne stavi u tu banovinu ali on iz svojih nekih motiva nije zelio ni da cuje.
Zbog toga je korisno proucavati ove istorijske lekcije i nauciti nesto za buducnost. Ovdje ne govorim o odmazdama i pokoravanjim, vec samo moramo da naucimo lekciju kako nam se ne bi ponovila i da znamo ko su nam prijatelji a ko nam zeli zlo.

Joao

pre 12 godina

Ovo bi trebalo deca da uče iz istorije. Mora se reći, iako su oni još u strukturama vlasti, do koje su mere komunisti ojadili Srbiju i srpski narod u korist kobajagi bratskih naroda. Velika Srbija je najobičnija izmišljotina iz neprijateljske kuhinje. Nikada nije postojala, niti je postojao plan za njeno uspostavljanje. Za to vreme, realni i izvršni planovi o Velikoj Albaniji i Hrvatskoj su ostvareni bez bilo čijeg protivljenja. Važno je ovo znati i zbog onih koji još prizivaju Tita i titoizam. Kao bilo nam je lepo... A gde smo sad? Sve su nam to doneli Tito i klika srpskih komunista izdajnika.

Serbinum

pre 12 godina

(vladaL, 24. septembar 2013 11:06)
Izvini bratac,ali griješiš.Banovina Hrvatska je po sporazumu Cvetković-Maček trebala dobiti Savsku i Primorsku Banovinu i dijelove Vrbaske Banovine(oko Dervente ),Drinske(Busovača i Travnik)i Zetske(Dubrovnik).Hrvatska je po tom sporazumu po površini bila veća nego danas,ali bez Baranje ,granica je bila Neretva.Dakle dobili bi Zap.Hercegovinu.Dravska banovina je današnja Slovenija,a ostale Banovina(većina Drinske, Vrbaske,Zetske i cijela Dunavska,Moravska i Vardarska) bi bile Srbija.Naravno sa Beogradom(sa Zemunom i Pančevom),koji je bio zasebna jedinica.To nije bila nikakva izdaja od strane monarhije,ako to želiš reći.Monarhija je tada dala Hrvatima dijelove gdje su oni i Bošnjaci bili većina.Ovdje je riječ o lošima namjerama komunista prema Srbima.

iii

pre 12 godina

Ovaj tekst je cisto nacionalisticko potpirivanje mrznje, a ima vrlo malo istorijskih osnova. Do prvog svetskog rata Vojvodina nije ni bila deo Srbije, ukljucena je tek 1918. Onda je 1939., dakle jos u Kraljevini Jugoslaviji, stvorena Hrvatska banovina i ona je u sastavu imala i deo Vojvodine. Tih 9 Banovina koje su stvorene nisu imale granice vezane sa ovim danasnjim, a mnogi su se tada bunili da su one kreirane namerno tako da se zadrzi veliki broj Srba u svakoj, kao uporiste Kralja i vlasti.

Dottore

pre 12 godina

Srbija je razbila Jugoslaviju zbog ovakvih teorija...a zivim u Vojvodini, ona se prikljucila Srbiji, i jedino jer se tokom 20 veka izmenilo stanovnistvo, tj uradjeno fino etnicko ciscenje Nemaca, pomalo Madjara i Hrvata, danas ne bi to proslo na referendumu...Inace, nema blage logike da jedina federalna jedinica danas bude sa Srbijom, tj cak pod njom...Ko ima imalo pameti zna to..

Marko-PG

pre 12 godina

Jao, opet stara prica: svi uzeli sve, samo Srbima teska nepravda. Pa sta je to uskraceno Srbiji? Knin? Cetinje? Skoplje? Banja Luka? Bilo sta od ovoga bi bilo neodrzivo. Isto i sa cuvenim izlazom Srbije na more. Zasto Srbija nema more? Pa zato sto more nije tu, nego na drugom mjestu. I mozete dugo izmisljati da je Solun, Drac, Budva ili Split srpsko more, to ce sve biti neodrzivo. Srbija je kontinentalna zemlja i to je glavni razlog zasto ne izlazi na more.
Istina je da Vojvodina i dio Kosova nisu ni bili u Srbiji nikad prije 1945. Pec i Djakovica su uzeti od CG i predati Srbiji. Ostatak Kosova je bio dijelom Srbije samo dvije godine. Makedonija takodje, jer je Srbija ukrala od Bugarske. Ako pitate mene, CG ima vise osnova da se zali na avnojevske granice od Srbije. Da ne pominjem Madjarsku ili Bugarsku. Ali je i ta kuknjava odvratna.
Ovakvu pateticnu kuknjavu najcesce slusam iz tri zemlje: FYROM, Albanija, Srbija. Odvratno, sta reci.

Vladimir Pula

pre 12 godina

Pa ja sam mislio da su samo Srbi bili u partizanima? Otkud sad samo neki Hrvati i Slovenci tamo, a nema srpskih predstavnika? Siguran sam da je u nekom drugom kvazi povijesnom članku tako nešto pisalo...
Članak je naprosto grozan, tendenciozan, nepotreban, potpaljivacki pun nepotvrdjenih tvrdnji, a sa jedinim ciljem da se jos jednom moram reci sad već, napaceni srpski narod osjeti kao žrtvom nepravde, čija je nesreća plod zavjera zlih Hrvata , komunista, a i u ovom slučaju zapada, pa čak i Rusa u jednom trenutku, a bez naravno ikakve vlastite odgovornosti za sudbinu koja ga je snasla. I kakav je ovo naslov? Veze nema s icim.

Antraxxx

pre 12 godina

Za našu regiju bi bilo najbolje da nitko više neikada ne poteže pitanje granica, jer to samo može dovesti do novih ratova... I Srbi i Hrvati imaju dovoljno argumenata za potvrdu tzv. povijesnih nepravdi... Hrvatska je imobilizirana bosanskim klinom koji ju je i doslovno pretvorio u banana državu, Srbija je dobila okove Autonmnih pokrajina ( iskreno Vojvodina nikada nije niti bila vaša, a Kosovo ste izgubili u poslijednih 60 godina natalitetnom politikom...) ... Zato bolje zbog mira i života naše djece, ne potežimo više te teme . Ionako u EU granica formalno više neće niti biti...

Sevastokrator

pre 12 godina

Ništa novo nije ovde izrečeno. KPJ je od svg osnivanja gajila izrazito neprijateljski odnos prema Srbiji. U periodu pre Prvog svetskog rata je čak aktivno sarađivala sa ustaškim pokretom. E sad, kako je došlo do toga da Srbi prihvate kao svoj pokret koji je direktno radio protiv njih, meni nikako nije jasno. Još manje su mi jasni ovi koji se, i dan danas, kunu u lik i delo druga Joze. Čudan smo mi narod.

dulex

pre 12 godina

trenutno postoji spor između Hrvatske i Srbije oko granice, ali je minoran. Naime na snazi je privremeni sporazum po kojem je granica sredina dunava, Srbija želi da tako ostane, Hrvatska ne bi nego bi granice kao prije ulaska u SFRJ. Ovakve priče, iz članka su glupost... granice su 99,99% određene, ostalo je da taj zadnji detalj srede, samo što su političari takvi kakvi jesu pa to baš brzo ide.

M.V.

pre 12 godina

Samo cu reci Londonski Ugovor 1915. a ostalo je sve ludilo Srba, od Karadjordjevica, koji su nam rasturali srpsku državu, koja je jedina od Juznoslovenskih bila priznata u to vrijeme i imala ugled do komunista koji su zajedno sa ustasama unistili srpsku drzavu.

Владимир

pre 12 godina

То је оно најгоре, скрајнутост српског народа, као и недефинисаност наших граница, односно данашње (авнојвске) неприродне, чекају нова времена да се зарати. Нема мира на Балкану док се највећи (бројем) и најдржавотворнији (духом) народ не врати на своје.
Ово је све лажни мир београдских дефетиста.

Emil

pre 12 godina

Ето вам доказа да покраину Вијводину Србија подхитно треба да укине и да Србију децентрализује на округе.Иначе имаћемо опет проблема
(Јанаћко, 24. septembar 2013 09:44)

Veruj mi, svaka politika koja bi išla u ovakvom pravcu neminovno bi dovela do otcepljenja Vojvodine.

Omladinac

pre 12 godina

Čitav članak se zasniva na trkeljanju tamo nekih "insajdera" koji su bajdvej otišli, "pobjegli" iz Jugoslavije 1944., i oni ko fol znaju sve o dogovorima Tito-Pavelić-Hebrang-Karađorđevići. Kad se sve oduzme i sabere ispada da su Avnojevske granice ipak najpoštenije i za Srbe i nas Hrvate,a ovo neriješeno pitanje oko tih adica na Dunavu je smiješno, to ima da riješi neka komisija tamo uz fiš paprikaš i 10 litara vina :)) Za BiH nek se brinu SAD i V.Britanija, oni su je i rasturili, jedina žalost i jad nakon svega je da je izginulo preko 100.000 ljudi a da se ni hrvatska ni srpska granica nisu pomakle za milimetar od onih koje su imale u exYu.

Svugde objaviti

pre 12 godina

Konacno da istina o komunisitckim potetima broza i nejgovih izadje na videlo. Hitno te i ostale istorijske cinjenice poslati Evropskoj uniji, americkom kongreau, britanskom paralmentu, Rusima, Francuzima, svima. Treba platiti lobije da ta informacija ode u sve svetske medije. Isto tako, svi domaci mediji treba da o tome pisu svima i svugde. to je jako vazno. Dosta straha od tiat i nejgove kuhinje.

prošo voz

pre 12 godina

koji je smisao prebrojavati gene i kvadratne kilometre od prije 100 godina?
jedino se narod potpiruje i daje materijala idiotima da rade sr....

netko reče - povijest je preozbiljna stvar da bi se prepustila amaterima

Pobesneli max

pre 12 godina

Srbi su urusili sebe i svoju sopstvenu drzavu. I drugi su imali kominizam pa su izasli jaci i odlucniji u tome sta hoce i sta nece. Mi ne znamo ni sta hocemo ni sta necemo. A za to nam nije kriv samo komunizam, nego sve sto smo postigli u svojoj istoriji. Bolje reci sto nismo postigli a cini nam se da jesmo. Ceo nas mit, narodne pesme, predkosovski i posle kosovski ciklus, pogresni idoli, hvalisanje, megalomanija, davanje prevelikog znacaja, neskromnost, iluzija da smo neko i nesto...sve to skupa je urusilo srpsko nacionalno bice. KOmunizam, MIlosevic, zuti, crveni, radikali sa i bez bedza...sve je to posledica loseg materijala, onog od koga smo sastavljeni...Priznali ili ne, tako nam je.
Za ovaj narod je najbolje da bude okupiran na jedno 50 godina od nekog organizovanog naroda, drzave, imperije... i da se prisili da prihvati sve od njih, da bi imao sansu da postane pametniji i bolji. Ovako, mrka kapa.
P.S. I da ne bude zabune, ne mislim uopste na Ruse, Oni su jos jedna zabluda, i to kobna zabluda...

barter

pre 12 godina

Ovo je još jedan dokaz da su komunisiti i ustaše imali iste ciljeve.
Pročitajte saopštenja jednih i drugih iz tridesetih godina tu nema neke razlike.
I šta znači Vojvodina nikada nije bila u Srbiji do 1918. Vojvodina je naslonjena na Beograd i Srbi su pojedinčno bili najbrojniji narod, a i Srbija je bila zemlja pobedink u I svetskom ratu.
Ako ćemo pravo, kada su to Slavonija, Dalmacija i Istra bile u Hrvatskoj?
Najbolje da su Vojvodina i Bosna date 1945 Hrvatskoj kao nagrada za NDH.

A i ako se ovaj Ranković koga mnogi i danas u Srbiji veličaju kao branioca Srba u SRFJ ponašao ovako mogu misliti kavi su bili ostali srpski komunisti.

bato

pre 12 godina

Mozda se sjecate, da taman kad je Srbija malo stala na noge 70-ih godina, kad su krenule sve one velike kompanije po Srbiji krenula je Titova sabotaza- "tehnokrate, ne moze to tako" itd. Onda raspad Jugoslavije i ovo ste do sada ispratili.

Hiljadu puta pomenuto - vi ste samo sebi i iskljucivo sebi trebali pomagati i gledati kako da Srbiju razvijate. Umjesto toga vi ste oslobadjali i ratovali sve do Istre i ta vas je ideja ili ideologija skupo kostala.

Nadam se da ce nove generacije biti pametnije. Ucite ih da budu pragmaticniji od vas.

pozdrav s juga

Dusan Stefanovic

pre 12 godina

Cestitam na ovakvom clanku. Istorija je vec pokazala ko se borio za Srbiju, njene stanovnike, ocuvanje tradicije, ugleda, veza sa saveznicima... a ko je na drugoj strani vrsio politicke eksperimente, zatirao nacionalni indentitet,omalovazavao istoriju, a onda I doveo do rusenja, otimanja, svadje sa saveznicima, unistenja nacionalnog bica, i doveo do ponizenja. Rezultati potpuno jasno ukazuju da je komunizam vodio unistenju Srbije. Ipak, Srbija se polako vraca korenima I svom nacionalnom bicu, I posnosno nastavlja tamo gde je stala 1918., i 1945. Novi capter istorije ce tek biti ispisan!

Lune

pre 12 godina

Osporavam da su Cvetkovic i Macek, Stojadinovic i Pavelic,Dobrica Cosic i Franjo Tudjman "bili komunisti" i zdusno radili na "hrvatskoj do Zemuna", praveci usput "finalni oblik" 1990-1995,pa i danas.."projekt"..knezevina Knin, knezevina Banja Luke, a Sumadija (videcemo sta ce se desiti u Srbiji)kraljevina.. desilo se odvajanje Crne Gore iz SRJ..kao republika..Intervju dao Simo Dubajic,"disident"..narodni heroj.."otisao sam "tamo dole da im pomognem"..

Werner von Siemens

pre 12 godina

Moje misljenje o avnojevskim granicama je da one nisu u redu i da je Srbija ostecena.

Ali u ovom clanku je jos mnogo sumnjivih stvari ili cistih lazi prikaceno uz tu istinu.

Pojavljivanje recenice "Hrvatska takođe smatra da ni pitanje razgraničenja sa severnom srpskom pokrajinom, odnosno Srbijom, nije završeno..." u clanku ciji naslov sadrzi sintagmu "Hrvatska do Zemuna" (a to se spominje i u tekstu) je, najblaze receno, vrlo tendenciozno.

Precutkuje se notorna istina da su ti isti komunisti SR Hrvatsku ustavom definisali kao republiku Hrvata i Srba ('izbacivanje Srba iz ustava' u HR je bitan uzrok balvan revolucije i rata '90-ih), dok je SR Srbija bila republika samo Srba.

Cak je i Vucic nasao za shodno da demantuje da je Kacin uopste pomislio na otcepljenje Vojvodine, i tu Vucicu dajem za pravo. A ovde se opet Kacinova izjava stavlja u kontekst promene granica.

Ne znam zasto srpski nacionalisti u zadnje vreme stalno ponavljaju da je verovatnoca da se Vojvodina (gde se vecina stanovnistva izjasnjava kao Srbi pravoslavci) otcepi veca ili barem jednaka verovatnoci da se Presevska dolina i Sandzak otcepe. Najgore i najtuznije je da oni sada vec u to i veruju. Zasto toliko mrzite nas autonomase?!?

Ratko Dmitrovic je ratni huskac i zalosno je da niko ne uspeva ili ne zeli da ga zaustavi.

Adam

pre 12 godina

Ma ne, htjeli smo Hrvatsku do Čačka i Kragujevca, ali eto - nije nam uspjelo... Istodobno, vi iz Srbije nikada niste htjeli Srbiju do linije Virovitica - Karlovac - Karlobag i nikada niste htjeli "republiku srpsku krajinu" usred Hrvatske. Ma gdje bi vi...

Jao, Srbi, što uporno izazivate i uporno povlačite vraga za rep !!! Jao, što izazivate !!! Jao, što će vam se to razbiti o glavu, tako mi svega !!!

Tekelija

pre 12 godina

Ма немогуће!
Тито и Југославија су нешто најбоље што нам се десило.
Е да, и аутошовинизам. Ни то не смијемо заборавити.
Рекло би се свето тројство, мајку му божију...

matori

pre 12 godina

Još od vremena kada su Miloševićevi instrumenti za širenje nacionalnog ludila bili 100% angažovani na ispiranju mozga narodnih masa, nisam imao priliku da pročitam tekst koji ima toliko šovinističkog naboja, gomilu izmišljenih laži i manipulacija, kao ova škrabotina koja može da služi samo na sramotu njenog autora...

Očigledna je namera pisca i onih koji objavljuju tekst, da se ponovo "promeša" po patriotskim emocijama, a ujedno da se dignu tenzije na temelju "ugroženosti Srba", "nerešenim pitanjima granica Srbije", "komunističkoj zaveri protiv srpskog naroda" i sličnim nebulozama, koje bi trebalo da dokažu da je istorija poslednjih 70-80 ili više godina, konstantno "radila" na stvaranju štete po Srbiju i Srpski narod...

Ova propaganda i šovinističko podpirivanje strasti, u širokom luku beže od pravih istorijskih činjenica, koje su već decenijama opšteprihvaćene, dokumentovane i nepobitne (bar za normalan deo sveta i lokalni narod, koji još ima svoj mozak), a iz kojih je sasvim jasno da hegemonija, ideje o Velikoj Srbiji (i njenim granicama preko Drine, i dalje), neprestano podsticanje mržnje i netrpeljivosti prema najbližim susedima, potiču isključivo od umobolnih pripadnika srpskog establišmenta, koji su do besvesti zadojeni nacionalističkim, u najgorem smislu tog pojma...

Upravo zbog svega toga, Srbija ne zaslužuje da bude deo civilizovane Evrope (članica EU), nego da se svede na okvir "cenjene" kraljevine pre 1914.godine, po zasluzi!

HR

pre 12 godina

Članak koji nije zaslužio da izađe u ozbiljnim novinama. Poziva se na jednog Jocu Eremića kao relevantnog svjedoka povijesti. Mogao je autor malo istražiti na koji način je Joca Eremić uspio pobjeći iz Jugoslavije.

A primjetio sam još jednu kontradikciju, a to je da se u ovom članku Partizanski pokret opisuje kao hrvatski i slovenski, nikako srpski. To je u suprotnosti s prevladavajućim stavomu u Srbiji o dva antifašistička pokreta.

Serbinum

pre 12 godina

Ma bravo za B92.Sinoć extra insajder a danas i ovo.Moraju se narodu otvoriti oči i izbiti zablude o crvenom kralju iz Kumrovca.Komunisti i ustaše su potpisale pakt o razbijanju Jugoslavije,to svakom Srbinu mora biti jasno.Sve granice su pravljene na štetu Srba.Deviza slaba Srbija jaka Jugoslavija se nastavljala i kasnije osnivanjem MPC i CPC.Ja nisam četnički unuk,jedan deda(očev otac)je učestvovao u proboju sa Kozare,a drugi je bio organizator ustanka i SKOJevac,koji je 50-tih krstio djecu i umalo fasovao ljetovanje na Golom otoku.Ali svi se trebamo zapitati,otkud Baranja u Hrvatskoj,otkud Hrvatima toliko obale,a Hrvatska NIKAD nije bila u ovim granicama?Zašto Skopska Crna Gora nije u sastavu Srbije,zašto Vrbaska i Drinska banovina nisu,zašto protjeranim Srbima nije dato da se vrate na Kosovo?Zašto su puštani Albanci iz Albanije ,da se naseljavaju na Kosovo,zašto su svi koji su progovorili o Jasenovcu,Jadovnu,Staroj Gradišci,Jastrebarskom,jamama po Lici,Velebitu,Hercegovini bili ili ubijeni ili su se iselili u inostranstvo?Crveni kralj je odlično plivao sa srpskim osjećajima,najbolje je pogledati film Gluvi barut.Rusija je bila komunistička i Kominterna je više voljela Tita(tada samo pijuna)nego kralja,koji je primio monarhiste iz Rusije u Srbiju.Ali prosti srpski seljak to nije znao.Rus je i danas nama Rus,veliki brat,zaštitnik.

Greh za grehom

pre 12 godina

Lepo kazem kucu cveca treba rasturiti skroz i svaki pomen na taj odvratni rezim koji nam je doneo samo nedace. Dao je punu podrsku ustasama i dao im granice.

Brm, brm

pre 12 godina

@ Adam Samo polako "susjed". Cudni su istorijski i zivotni tokovi. Ono sto je danas nemoguce, sutra bude itekako izvodljivo. Dva puta ste dobili po nosu u ratu, dva puta nas u miru prevarili. Ishod svega, Oluja. Vatikan, Nemacka, Amerika i Nato... da nije njih bilo zavrsile bi vase "bojne" kao pod Staljingradom. Ceracemo se jos.

novosadjanin

pre 12 godina

"Novosti pisu". A nasi se odmah primili na pricu, pa kuckaju komentare na osnovu nekog levog teksta, kao da je tako i bilo. Alo Srbi, ajde prvo ustanovite stvarno stanje, pa onda kuckajte. Jel se to desilo? Nije. Nije za zivota Tita. Ni posle njega. Pa o cemu vi onda pricate?

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 12 godina

Sve su to opšte poznate stvari. Izmedju NDH i Titovih komunista nije bilo netrpeljvosti, dovoljno je samo pogledati dokunenta 2. zasedanja AVNOJ-a, 29.11.1943. u Jajcu i videti da se nigde ne pominje NDH i ustaštvo kao problem Jugoslavije, ali su to zato Kralj Petar, Draža, četnici velokosrpska hegemonija.
Ono što je uradio Tito i KPJ, koja je defacto bila teroristička organizacija, je bio državni udar i privid da je Jugoslavija nastala od nekakvih 6 država, nikad od nikoga priznatih, a jedna od njih (SR Hrvatska) je "postojala" istovremeno sa NDH koju je priznalo 28 država, medju njima i danas najjača država u EU.
Sve su to istorijske činjenice, koje dokazuju da raspad Jugoslavije po administrativnim, komunističkim, granicama bio povod za rat.
Restitucija (što je prava stvar po padu komunizma) medju narodima bivše Jugoslavije je jedino pravedno rešenje.

Јанаћко

pre 12 godina

Ето вам доказа да покраину Вијводину Србија подхитно треба да укине и да Србију децентрализује на округе.Иначе имаћемо опет проблема

Delija UE

pre 12 godina

Logicno je da KPJ nije zeleo jaku i veliku Srbiju, zato sto je u njoj bila najjaca podrska kralju i kraljevini. Nije logicno to sto su Srbi bili i jesu autodestruktivni. Budes na strani pobednika u oba rata, a u miru ispadnes budala. Pustis Hrvate posle svega u drugom svetskom ratu, da dobiju granice koje su zeleli. Dobro je barem to sto im nismo dali Zemun. Kolike smo budale mogli smo i to dopustiti. Najjaca je fora ono sa pokrajinama koje su "nase bogatstvo", a evo videsmo sa Kosovom kakvo je to bogatstvo. Bila bi Vojvodina isto kao i Kosovo, da nije bila bogata i da Srbi nisu vecina u odnosu na Madjare. Srbija ce jos dugo imati problema sa granicama, dokle god ne bude umela da se pozicionira u svetu u odnosu na trenutni raspored snaga. Kakve su trenutne pozicije lakse ce separatisti pokrenuti i dobiti podrsku za otcepljenje Vojvodine, Sandzaka i Presevske doline, nego sto ce Srbi dobiti podrsku za isto na severu Kosova i Republici Srpskoj. Sto je najgore uvek ce se naci neki Srbi koji ce podrzavati to da okolni narodi dobiju sve, a nece podrzavati njihov sopstveni narod i drzavu u njihovim interesima.

Marko-PG

pre 12 godina

Jao, opet stara prica: svi uzeli sve, samo Srbima teska nepravda. Pa sta je to uskraceno Srbiji? Knin? Cetinje? Skoplje? Banja Luka? Bilo sta od ovoga bi bilo neodrzivo. Isto i sa cuvenim izlazom Srbije na more. Zasto Srbija nema more? Pa zato sto more nije tu, nego na drugom mjestu. I mozete dugo izmisljati da je Solun, Drac, Budva ili Split srpsko more, to ce sve biti neodrzivo. Srbija je kontinentalna zemlja i to je glavni razlog zasto ne izlazi na more.
Istina je da Vojvodina i dio Kosova nisu ni bili u Srbiji nikad prije 1945. Pec i Djakovica su uzeti od CG i predati Srbiji. Ostatak Kosova je bio dijelom Srbije samo dvije godine. Makedonija takodje, jer je Srbija ukrala od Bugarske. Ako pitate mene, CG ima vise osnova da se zali na avnojevske granice od Srbije. Da ne pominjem Madjarsku ili Bugarsku. Ali je i ta kuknjava odvratna.
Ovakvu pateticnu kuknjavu najcesce slusam iz tri zemlje: FYROM, Albanija, Srbija. Odvratno, sta reci.

Dragan Miladinovic

pre 12 godina

Sa stanovišta Srbije ništa gore nije moglo da nam se desi nego komunizam. Tako je poništen sav ugled i dobar položaj u svetu koji smo imali posle Prvog svetskog rata. Mada, za to je kriva i naša dinastija koja je prihvatila formiranje Jugoslavije.

Milan

pre 12 godina

I ko nam je kriv? Naravno sami sebi. Ovo su posledice, sada moramo dalje i da se trudimo da ne pravimo iste greske, nema nazad. Sto rece Zoran Djindjic:"Vi možete da uzmete akvarijum i da napravite od njega riblju čorbu, ali ne možete od riblje čorbe da napravite akvarijum... Skuvali ste ribe - gotovo je!"
Sto se tice Vojvodine, zavisi od nas. Ako budemo ubijali ljude tamo, uskracivali im prava... ponovice se scenario, ako budemo nastavili dobrim putem kojim se trenutno krecemo nema problema.

Iza Brda

pre 12 godina

Jedine dve odluke koje se poštuju, i okojima nema govora, od cele pokojne SFRJ, i od AVNOJ-a su da Srbija nije više monarhija, i granice AVNOJ-evske koje su crtali komunisti. Sve ostalo je palo u vodu. A, "izvodjače" radova Leku Rankovića i Djilasa, dan-danas slavimo. Ovom drugom hoćemo i ulicu da damo u Beogradu.
Ali, u Tita, SFRJ, blagostanje, crvene pasoše, letovanja, zimovanja, "Fiće" i "Kečeve" ne smemo da diramo.
Ako nas gledaju sa nebesa, preci nas se stide!

Bojan

pre 12 godina

Ma ne, htjeli smo Hrvatsku do Čačka i Kragujevca, ali eto - nije nam uspjelo... Istodobno, vi iz Srbije nikada niste htjeli Srbiju do linije Virovitica - Karlovac - Karlobag i nikada niste htjeli "republiku srpsku krajinu" usred Hrvatske. Ma gdje bi vi...

Jao, Srbi, što uporno izazivate i uporno povlačite vraga za rep !!! Jao, što izazivate !!! Jao, što će vam se to razbiti o glavu, tako mi svega !!!
(Adam, 24. septembar 2013 09:11)

Pa vidi, ja ne znam sto je cudno da su Srbi zeleli te granice?(nije li vama bilo malo previse ovo sto ste dobili, pa ste jos hteli i zemun?!)

Drugo, mi bismo te granice i imali da lakomi kralj Aleksandar nije zeleo malo vecu teritoriju, pa se setio kako smo svi mi juzni sloveni, jel..
Da ovaj nije bio pohlepan koliko i pritup, svi bismo danas ziveli kao normalni narodi zapada i bez ratova..doduse, vase granice bi bile mnooooogo manje ili biste bili Italija sto mi vise lici.

E, sad..sta je tu je, necemo se vise cerati, jer mislim da u danasnjoj eri povezanosti nije bitno ko te mlati po glavi za porez(dal se taj zove Stipe ili Radovan), vec sta ti od tog poreza imas koje god da si nacionalnosti.

Dottore

pre 12 godina

Srbija je razbila Jugoslaviju zbog ovakvih teorija...a zivim u Vojvodini, ona se prikljucila Srbiji, i jedino jer se tokom 20 veka izmenilo stanovnistvo, tj uradjeno fino etnicko ciscenje Nemaca, pomalo Madjara i Hrvata, danas ne bi to proslo na referendumu...Inace, nema blage logike da jedina federalna jedinica danas bude sa Srbijom, tj cak pod njom...Ko ima imalo pameti zna to..

Dzoni

pre 12 godina

Koliko gluposti na jednom mestu..HRvatska Banovina u Kraljevini Jugoslaviji se od 1939 prostirala sve do 10 kilometara zapadno od Novog Sada ..Karadjordjevici su mnogo manje marili za Srbiju nego Tito tako da u Kraljevini Jugoslaviji banovina Srbija nije ni postoja..nigde se nije ni pominjalo ime Srbija
Evo malo i slika http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/Ma%C4%8Dek_Jutarnji_list_1939.jpg i kako izgledala mapa pre Tita 1939 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/hr/thumb/9/9d/BanovinaHR.jpg/559px-BanovinaHR.jpg

Antraxxx

pre 12 godina

Za našu regiju bi bilo najbolje da nitko više neikada ne poteže pitanje granica, jer to samo može dovesti do novih ratova... I Srbi i Hrvati imaju dovoljno argumenata za potvrdu tzv. povijesnih nepravdi... Hrvatska je imobilizirana bosanskim klinom koji ju je i doslovno pretvorio u banana državu, Srbija je dobila okove Autonmnih pokrajina ( iskreno Vojvodina nikada nije niti bila vaša, a Kosovo ste izgubili u poslijednih 60 godina natalitetnom politikom...) ... Zato bolje zbog mira i života naše djece, ne potežimo više te teme . Ionako u EU granica formalno više neće niti biti...

Filip

pre 12 godina

Za nase trenutno, vise nego jadno i bedno, stanje, najzasluznije je komunisticko zlo koje nas je zadesilo. A nesreca kod nas predugo traje jer smo i dalje pod vlascu onih koji su naslednici, postovaoci i bastenici te zlocinacke komunisticke ideologije.

iii

pre 12 godina

Ovaj tekst je cisto nacionalisticko potpirivanje mrznje, a ima vrlo malo istorijskih osnova. Do prvog svetskog rata Vojvodina nije ni bila deo Srbije, ukljucena je tek 1918. Onda je 1939., dakle jos u Kraljevini Jugoslaviji, stvorena Hrvatska banovina i ona je u sastavu imala i deo Vojvodine. Tih 9 Banovina koje su stvorene nisu imale granice vezane sa ovim danasnjim, a mnogi su se tada bunili da su one kreirane namerno tako da se zadrzi veliki broj Srba u svakoj, kao uporiste Kralja i vlasti.

Bojan

pre 12 godina

Imam rodjake u Hrvatskoj, braca i sestre preko strica. Oni su pokatoliceni i pohrvaceni i ne osjecaju se vise Srbima. Njihov otac je odrastao u komunizmu i naucen je da sve srpsko precutkuje i ignorise. Ne vjeruje u Boga i ne krsti se. Svjestan je da tamo nesot "srpsko" postoji ali to vec 50 godina potiskuje iz sebe. Zbog toga su zivi, jer su se "integrisali" tj postali su kao oni.
Bio sam tamo vise puta po njihovim seoskim grobmljima.. na jednom kod Osijeka koje je "zajednicko" ima jedan mali ugao koji sluzi za sahranjivanje Srba. Kada se uporede imena i prezimena na pravoslavnom i katolickom dijelu, nema tu neke razlike u 80% slucajeva, jedino sto su ovi mozda u tom cosetu duze odolijevali nasilnoj fasistickoj integraciji.
Zbog toga je korisno pogledati ranije karte, popise, izjasnjavnaja. U periodu od 200-300 godina po danasnjoj Hrvatskoj i jednom dijelu danasnjeg BiH jednostavno su uz pomoc Vatikana i beckog dvora preveli Srbe u Hrvate.
Kada je pravljena Banovina Hrvatska ljudi iz Dalmacije tj Dubrovnika, Srbi katolici, dolazili su kod kralja da mole da ih ne stavi u tu banovinu ali on iz svojih nekih motiva nije zelio ni da cuje.
Zbog toga je korisno proucavati ove istorijske lekcije i nauciti nesto za buducnost. Ovdje ne govorim o odmazdama i pokoravanjim, vec samo moramo da naucimo lekciju kako nam se ne bi ponovila i da znamo ko su nam prijatelji a ko nam zeli zlo.

Vladimir Pula

pre 12 godina

Pa ja sam mislio da su samo Srbi bili u partizanima? Otkud sad samo neki Hrvati i Slovenci tamo, a nema srpskih predstavnika? Siguran sam da je u nekom drugom kvazi povijesnom članku tako nešto pisalo...
Članak je naprosto grozan, tendenciozan, nepotreban, potpaljivacki pun nepotvrdjenih tvrdnji, a sa jedinim ciljem da se jos jednom moram reci sad već, napaceni srpski narod osjeti kao žrtvom nepravde, čija je nesreća plod zavjera zlih Hrvata , komunista, a i u ovom slučaju zapada, pa čak i Rusa u jednom trenutku, a bez naravno ikakve vlastite odgovornosti za sudbinu koja ga je snasla. I kakav je ovo naslov? Veze nema s icim.

JB

pre 12 godina

kako kazu domaci neprijatelji kojih je puna Srbija "istina ce izaci na vidjelo sama" i cute o svemu sto se dogadjalo. A drugi su kreirali svoju istinu, od nicega napravili drzave, jezik, kulturu, a mi uredno sve sto smo imali unijeli u bivsu jugu i dali svima. Njihova "istina" je otisla u svijet i svi su je culi, a prava istina negdje ceka da se objavi na zadnjoj strani nekog lista nakon toliko godina i naravno niko nece ni da je vidi kad smo u svemu prespori i kasnimo za svima. I nije mi jasno kako svi narodi znaju ko su i sta su i svi su jedinstveni, jedino se taj komunizam ukorijenio tako u srbiji, ali i to je vjerovatno planski bilo sve, znalo se da ce da se primi kod srba najbolje, da ce srbi sami sebe da uniste na taj nacin. Svima dajte sva moguca prava, autonomne pokrajine mogu da budu samo u Srbiji i sl. i sl. I dan danas se izjasnjavaju kao jugosloveni, ateista ima 7 miliona vjerovatno.

filip

pre 12 godina

Prošlost ne možemo promeniti i treba se okrenuti budućnosti.
Okrenimo se sebi i ne gledajmo stalno što drugi govore.
Političari neka se međusobno pljuju ali ljudi da budu jedinstveni.
Niko drugi neće zastupati naše interese niti treba, svako od nas neka uzme deo odgovornosti i svima će biti bolje

M.V.

pre 12 godina

Samo cu reci Londonski Ugovor 1915. a ostalo je sve ludilo Srba, od Karadjordjevica, koji su nam rasturali srpsku državu, koja je jedina od Juznoslovenskih bila priznata u to vrijeme i imala ugled do komunista koji su zajedno sa ustasama unistili srpsku drzavu.

Omladinac

pre 12 godina

Čitav članak se zasniva na trkeljanju tamo nekih "insajdera" koji su bajdvej otišli, "pobjegli" iz Jugoslavije 1944., i oni ko fol znaju sve o dogovorima Tito-Pavelić-Hebrang-Karađorđevići. Kad se sve oduzme i sabere ispada da su Avnojevske granice ipak najpoštenije i za Srbe i nas Hrvate,a ovo neriješeno pitanje oko tih adica na Dunavu je smiješno, to ima da riješi neka komisija tamo uz fiš paprikaš i 10 litara vina :)) Za BiH nek se brinu SAD i V.Britanija, oni su je i rasturili, jedina žalost i jad nakon svega je da je izginulo preko 100.000 ljudi a da se ni hrvatska ni srpska granica nisu pomakle za milimetar od onih koje su imale u exYu.

Joao

pre 12 godina

Ovo bi trebalo deca da uče iz istorije. Mora se reći, iako su oni još u strukturama vlasti, do koje su mere komunisti ojadili Srbiju i srpski narod u korist kobajagi bratskih naroda. Velika Srbija je najobičnija izmišljotina iz neprijateljske kuhinje. Nikada nije postojala, niti je postojao plan za njeno uspostavljanje. Za to vreme, realni i izvršni planovi o Velikoj Albaniji i Hrvatskoj su ostvareni bez bilo čijeg protivljenja. Važno je ovo znati i zbog onih koji još prizivaju Tita i titoizam. Kao bilo nam je lepo... A gde smo sad? Sve su nam to doneli Tito i klika srpskih komunista izdajnika.

vladaL

pre 12 godina

Zelim da sagledam nekako stavri objektivno ili makar priblizno objektivno. Slazem se da je Srbija ostecena posle Drugog svetskog rata, kada su njene granice u pitanju, mada ne treba zaboraviti ni da je je u jednoj Kraljevini Jugoslaviji koju su Srbi stvorili postojala Banovina Hrvatska (1939-1941) Koja je zahvatala ne samo teritoriju danasnje Hrvatske veci gotovo cele Bosne i deo sadasnje Srbije. To je ono sto smo mi stvorili tada. Drugo zasedanjem u AVNOJ smo mogli proci jos gore, jer zaista tada niko nije zastupao srpske interese a Srbi koji su tada bili tamo su radili vise na stetu Srba. Dobili smo sta smo dobili od 1945. Ali jedna stavr treba da se zna. Srbija je mozda bila najslabija drzava po svom administrativnom uredjenju, ali je zato imala sve kod sebe. U Beogradu se nalazila centralna banka, vojska, generalstab, obavestajna sluzba, predsednistvo. Beograd je bio prestonica, osnivac Nesvrstanih, za druge gradove niko nije ni znao. Drugim recima mi smo imali sve. Nas problem je bio sto mi nismo nista od toga iskoristili kad se raspadala Jugoslavija da popravimo bolji polozaj koji smo imali. Raspad Jugoslavije je i poceo zbog tih pokrajina, da bi smo usli u besciljne jugoslovenske ratove oko drugih stvari, a ostavili isti problem i dan danas. Naprosto nismo znali sta hocemo niti to i znamo danas.

Emil

pre 12 godina

Ето вам доказа да покраину Вијводину Србија подхитно треба да укине и да Србију децентрализује на округе.Иначе имаћемо опет проблема
(Јанаћко, 24. septembar 2013 09:44)

Veruj mi, svaka politika koja bi išla u ovakvom pravcu neminovno bi dovela do otcepljenja Vojvodine.

Sevastokrator

pre 12 godina

Ništa novo nije ovde izrečeno. KPJ je od svg osnivanja gajila izrazito neprijateljski odnos prema Srbiji. U periodu pre Prvog svetskog rata je čak aktivno sarađivala sa ustaškim pokretom. E sad, kako je došlo do toga da Srbi prihvate kao svoj pokret koji je direktno radio protiv njih, meni nikako nije jasno. Još manje su mi jasni ovi koji se, i dan danas, kunu u lik i delo druga Joze. Čudan smo mi narod.

dulex

pre 12 godina

trenutno postoji spor između Hrvatske i Srbije oko granice, ali je minoran. Naime na snazi je privremeni sporazum po kojem je granica sredina dunava, Srbija želi da tako ostane, Hrvatska ne bi nego bi granice kao prije ulaska u SFRJ. Ovakve priče, iz članka su glupost... granice su 99,99% određene, ostalo je da taj zadnji detalj srede, samo što su političari takvi kakvi jesu pa to baš brzo ide.

Serbinum

pre 12 godina

(vladaL, 24. septembar 2013 11:06)
Izvini bratac,ali griješiš.Banovina Hrvatska je po sporazumu Cvetković-Maček trebala dobiti Savsku i Primorsku Banovinu i dijelove Vrbaske Banovine(oko Dervente ),Drinske(Busovača i Travnik)i Zetske(Dubrovnik).Hrvatska je po tom sporazumu po površini bila veća nego danas,ali bez Baranje ,granica je bila Neretva.Dakle dobili bi Zap.Hercegovinu.Dravska banovina je današnja Slovenija,a ostale Banovina(većina Drinske, Vrbaske,Zetske i cijela Dunavska,Moravska i Vardarska) bi bile Srbija.Naravno sa Beogradom(sa Zemunom i Pančevom),koji je bio zasebna jedinica.To nije bila nikakva izdaja od strane monarhije,ako to želiš reći.Monarhija je tada dala Hrvatima dijelove gdje su oni i Bošnjaci bili većina.Ovdje je riječ o lošima namjerama komunista prema Srbima.

Svugde objaviti

pre 12 godina

Konacno da istina o komunisitckim potetima broza i nejgovih izadje na videlo. Hitno te i ostale istorijske cinjenice poslati Evropskoj uniji, americkom kongreau, britanskom paralmentu, Rusima, Francuzima, svima. Treba platiti lobije da ta informacija ode u sve svetske medije. Isto tako, svi domaci mediji treba da o tome pisu svima i svugde. to je jako vazno. Dosta straha od tiat i nejgove kuhinje.

barter

pre 12 godina

Ovo je još jedan dokaz da su komunisiti i ustaše imali iste ciljeve.
Pročitajte saopštenja jednih i drugih iz tridesetih godina tu nema neke razlike.
I šta znači Vojvodina nikada nije bila u Srbiji do 1918. Vojvodina je naslonjena na Beograd i Srbi su pojedinčno bili najbrojniji narod, a i Srbija je bila zemlja pobedink u I svetskom ratu.
Ako ćemo pravo, kada su to Slavonija, Dalmacija i Istra bile u Hrvatskoj?
Najbolje da su Vojvodina i Bosna date 1945 Hrvatskoj kao nagrada za NDH.

A i ako se ovaj Ranković koga mnogi i danas u Srbiji veličaju kao branioca Srba u SRFJ ponašao ovako mogu misliti kavi su bili ostali srpski komunisti.

xitam

pre 12 godina

@Milan
Nismo krivi samo sebi, krivi su pojedinci koje mi nikad nismo kaznjavali.
I danas nam se obija o glavu sto ne kaznjavamo odgovorne pojedince.

Lune

pre 12 godina

Osporavam da su Cvetkovic i Macek, Stojadinovic i Pavelic,Dobrica Cosic i Franjo Tudjman "bili komunisti" i zdusno radili na "hrvatskoj do Zemuna", praveci usput "finalni oblik" 1990-1995,pa i danas.."projekt"..knezevina Knin, knezevina Banja Luke, a Sumadija (videcemo sta ce se desiti u Srbiji)kraljevina.. desilo se odvajanje Crne Gore iz SRJ..kao republika..Intervju dao Simo Dubajic,"disident"..narodni heroj.."otisao sam "tamo dole da im pomognem"..

Владимир

pre 12 godina

То је оно најгоре, скрајнутост српског народа, као и недефинисаност наших граница, односно данашње (авнојвске) неприродне, чекају нова времена да се зарати. Нема мира на Балкану док се највећи (бројем) и најдржавотворнији (духом) народ не врати на своје.
Ово је све лажни мир београдских дефетиста.

Marko

pre 12 godina

Sve mi to znamo,a jasno je da pobednici pisu istoriju i da je zastrasenim i siromasnim narodom lako manipulisati.Ni jedna vlast(evo istoriskih cinjenica),nije mislila na narod.Niti ce ikad i misliti! Fotelja je udobna,sto bi je se neko tako lako odrekao!!!

prošo voz

pre 12 godina

koji je smisao prebrojavati gene i kvadratne kilometre od prije 100 godina?
jedino se narod potpiruje i daje materijala idiotima da rade sr....

netko reče - povijest je preozbiljna stvar da bi se prepustila amaterima

Pobesneli max

pre 12 godina

Srbi su urusili sebe i svoju sopstvenu drzavu. I drugi su imali kominizam pa su izasli jaci i odlucniji u tome sta hoce i sta nece. Mi ne znamo ni sta hocemo ni sta necemo. A za to nam nije kriv samo komunizam, nego sve sto smo postigli u svojoj istoriji. Bolje reci sto nismo postigli a cini nam se da jesmo. Ceo nas mit, narodne pesme, predkosovski i posle kosovski ciklus, pogresni idoli, hvalisanje, megalomanija, davanje prevelikog znacaja, neskromnost, iluzija da smo neko i nesto...sve to skupa je urusilo srpsko nacionalno bice. KOmunizam, MIlosevic, zuti, crveni, radikali sa i bez bedza...sve je to posledica loseg materijala, onog od koga smo sastavljeni...Priznali ili ne, tako nam je.
Za ovaj narod je najbolje da bude okupiran na jedno 50 godina od nekog organizovanog naroda, drzave, imperije... i da se prisili da prihvati sve od njih, da bi imao sansu da postane pametniji i bolji. Ovako, mrka kapa.
P.S. I da ne bude zabune, ne mislim uopste na Ruse, Oni su jos jedna zabluda, i to kobna zabluda...

Dusan Stefanovic

pre 12 godina

Cestitam na ovakvom clanku. Istorija je vec pokazala ko se borio za Srbiju, njene stanovnike, ocuvanje tradicije, ugleda, veza sa saveznicima... a ko je na drugoj strani vrsio politicke eksperimente, zatirao nacionalni indentitet,omalovazavao istoriju, a onda I doveo do rusenja, otimanja, svadje sa saveznicima, unistenja nacionalnog bica, i doveo do ponizenja. Rezultati potpuno jasno ukazuju da je komunizam vodio unistenju Srbije. Ipak, Srbija se polako vraca korenima I svom nacionalnom bicu, I posnosno nastavlja tamo gde je stala 1918., i 1945. Novi capter istorije ce tek biti ispisan!

bato

pre 12 godina

Mozda se sjecate, da taman kad je Srbija malo stala na noge 70-ih godina, kad su krenule sve one velike kompanije po Srbiji krenula je Titova sabotaza- "tehnokrate, ne moze to tako" itd. Onda raspad Jugoslavije i ovo ste do sada ispratili.

Hiljadu puta pomenuto - vi ste samo sebi i iskljucivo sebi trebali pomagati i gledati kako da Srbiju razvijate. Umjesto toga vi ste oslobadjali i ratovali sve do Istre i ta vas je ideja ili ideologija skupo kostala.

Nadam se da ce nove generacije biti pametnije. Ucite ih da budu pragmaticniji od vas.

pozdrav s juga

Werner von Siemens

pre 12 godina

Moje misljenje o avnojevskim granicama je da one nisu u redu i da je Srbija ostecena.

Ali u ovom clanku je jos mnogo sumnjivih stvari ili cistih lazi prikaceno uz tu istinu.

Pojavljivanje recenice "Hrvatska takođe smatra da ni pitanje razgraničenja sa severnom srpskom pokrajinom, odnosno Srbijom, nije završeno..." u clanku ciji naslov sadrzi sintagmu "Hrvatska do Zemuna" (a to se spominje i u tekstu) je, najblaze receno, vrlo tendenciozno.

Precutkuje se notorna istina da su ti isti komunisti SR Hrvatsku ustavom definisali kao republiku Hrvata i Srba ('izbacivanje Srba iz ustava' u HR je bitan uzrok balvan revolucije i rata '90-ih), dok je SR Srbija bila republika samo Srba.

Cak je i Vucic nasao za shodno da demantuje da je Kacin uopste pomislio na otcepljenje Vojvodine, i tu Vucicu dajem za pravo. A ovde se opet Kacinova izjava stavlja u kontekst promene granica.

Ne znam zasto srpski nacionalisti u zadnje vreme stalno ponavljaju da je verovatnoca da se Vojvodina (gde se vecina stanovnistva izjasnjava kao Srbi pravoslavci) otcepi veca ili barem jednaka verovatnoci da se Presevska dolina i Sandzak otcepe. Najgore i najtuznije je da oni sada vec u to i veruju. Zasto toliko mrzite nas autonomase?!?

Ratko Dmitrovic je ratni huskac i zalosno je da niko ne uspeva ili ne zeli da ga zaustavi.