Utorak, 10.09.2013.

14:07

Prve tri stvari koje Tasovac želi da reši

Izvor: Beta

Prve tri stvari koje Tasovac želi da reši IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

nema deda mraza

pre 12 godina

@Bobi,
jeste merilo ponasanja
a ako ga malo zagledamo-ta njegova frizura je namestana pred ogledalom.

znaci da je i ona kulisa kao sto je i ceo tasovac kulisa udbe koja treba da nas ubedi u nesto.

nema deda mraza

pre 12 godina

a mogao bi iz svih skc-eva da istera one koji nisu studenti.

ima tamo i ljudi koji su napunili 50g.neka predju u penzionerske klubove da se grebu za budzet.

Saldzo

pre 12 godina

1. Farme, Velika Braca i ostalo djubre od ponoci do 6 ujutru. Porez 50% na zaradu od reklama i SMS glasova
2. Turbo folk, Grandovi, Ibarska Magistrala, "moderne spisateljice", Lee Kis, Karleuse, starlete, trendseterke i ostalo iz te kategorije samo na lokalnim TV i radio stanicama. Ko ima nacionalnu frekvenciju ne sme da emituje takav sadrzaj niti da dovodi u program te individue van perioda 00-06
3. RTS da baci akcenat na naucni, deciji i skolski program, a ne na srecne ljude i babe koje se cesljaju. Mi to placamo, hocemo da nam deca gledaju nesto pametno za nas novac
4. Pozorista da se profesionalizuju. Manji deo da se donira iz budzeta, za odrzavanje, ako hoce da rade i zarade plate moraju da privuku publiku. Time dobijamo kvalitetniji i raznovrsniji pozorisni program, izbegavamo da se igraju neke budibogsnama alternativne predstave "neshvacenih umetnika", Sekspirove reprize po X puta u sezoni i izbegavamo da zaposleni sisaju budzet i ne rade nista. Novac koji se ustedi na ovome dati KUD-ovima. Dati i amaterskim pozorisnim festivalima za pocetak dok ne stanu na noge i kvalitetom privuku publiku, pa mogu sami da se izdrzavaju
5. Donirati dokumentarne i obrazovne filmove koji su neprofitni, kao i filmove koji promovisu Srbiju. Prestati sa bacanjem para na filmove koji su komercijalne prirode
6. Zabraniti TV stanicama da prekidaju filmove i serije reklamama. Reklame izmedju i glasnoca u nivou ostalog programa, ne glasnije. Ko prekrsi lupiti mu kaznu da se sve pusi

Ko?

pre 12 godina

O kojim profesionalcima se radi? Da li je javnost informisana da se u Nacionalnom teatru zaposlilo par ljudi,prijatelja vd direktora. Bez audicije i bez ikakvog konkursa? Srbijo,probudi se!

Ko,ko?

pre 12 godina

Najveci deo novca iz budzeta idlazi na plate zaposlenih,ali ti zaposleni ne udju u svoje teatre ni jednom u 6 meseci,a repertoar drze mladi koji rade za mizerne honorare i zeljni su rada.

kulturan

pre 12 godina

čitam ove komentare i stvarno ima svega...ali čisto sumnjam da će se nešto radikalno desiti iako nam je to neophodno. očajni smo i mi honorarci u kulturi i oni koji stvarno vole i rade svoj posao u tim institucijama. ali pored njih ima mnogo onih što se ponašaju po principu radio ne radio svira ti radio, a kad im neko nešto prigovori nakostreše se i prete advokatima i tužbama...i posle nema para za platu honorarca koji odradjuje njihov posao...muka mi je od toga! da vidimo glasanje neka da + svako ko zna za ovako nešto.

dule

pre 12 godina

Za vreme 2.Svetskog rata u Engleskoj u vladi razmatrali kom ministarstvu da smanje budzet jer im je trebalo za vojsku i neko predlozi ministarstvo kulture,u fazonu "sta ce nam sad to",a Cercil im odgovori,"kulturu nikako,pa za sta se onda borimo i ratujemo"... Znate tu pricu verovatno...?

htc

pre 12 godina

(Nikola i Maja, 10. septembar 2013 15:23)
potpisujem, narocito pretposlednju recenicu, sve si rekao. U razne institucije kulture, NAROCITO u lokalnim saoupravama, postavljeni su iskljucivo stranacki kadrovi kojima se partije oduzuju kroz primanje plate kroz budzet. Bilo je dosta informacija u zadnje vreme ko je sve i kako zaposlen u lokalnim ustanovama kulture ( familija, svalerke, vozaci bagera, deca podobnih kadrova itd) ali te clanke niko nije citao. Profesionalizacija tj zaposljavanje ljudi iz struke je neophodna u svim sektorima, ali se nikada nije i niti ce se sprovoditi. Za to je potrebna ekstremna volja vlasti, a svaka od njih se vise trudi da ne izgubi birace nego da unapredi drzavu. Tasovac, sa svojim ekscentricnim izgledom, visprenoscu i malo dlaka na jeziku, dobar je izbor za ovu poziciju, gledajuci na to da on time moze da pokrene neke stvari iz letargije samo svojom pojavom jer je obicnom narodu upadljiv i zanimljiv( molim vas, razumite da ne pricam o tome koliko je sposoban za takvo radno mesto, videcemo, mada, posteno, sve je u rukama drugih!). U zadnje vreme, olicenje srpske kulture i ono sto stalno gledamo su gomile pljeskavica, raznjeva i ostalih pratecih sadrzaja SKORO svake manifestacije. Nazalost, precesto se cuje "Al sam dobar kupus ili jagnjetinu jeo tu i tu" nego sta se stvarno desavalo na toj manifestaciji ( zbog cega je organizovana). Nadam se da ce biti dosledan i posten, pa ako nema napretka, da kaze ZASTO!!!

dusanmal

pre 12 godina

@Adam - Lepo je to reci, ali sada zamenite drzavu Srbiju sa ekvivalentnim pojedincem u nekom svetu gde su nacije pojedinci. Taj pojedinac je siromah koji jedva ima da jede. Vas savet je da to malo sto ima ulaze u svoju kulturu a ako nema - da pozajmljuje... Ludilo.
Prvi zadatak drzave Srbije mora biti da ekonomski i pravni sistem stanu na noge. Ekonomski nas u razvoju bije i Ruanda. A pravni sistem se raspada od kriminala i korupcije da nam i Juzno Americki mafiozi zavide. A kada imamo od cega i kada to ne kradu lopovi na vlasti - e onda slobodno da razmatramo sta i kako drzava da ulaze u kulturu.
Sta gospodin Tasovac smatra najvaznijim "profesionalizacija kadrova u kulturi, poboljšanje rada i jačanje institucija kao i transparentnost u donošenju zakona" je besmislica. Prioritet mora biti ono sto se mora uraditi da ne bi propalo: odrzavanje kulturnih poseda i objekata. Ne "ulaganje", ne sirenje/jacanje, ne "profesionalizacija" ne mesetarenje zakonima. Za to nema sredstava. Kada bude - divno. Sada definitivno nema. Naci koliko para ima i sve usrediti na odrzavanje. A birokrate u sistemu umesto "profesionalizacije" i "jacanja" - otpustiti. Sto se zakona tice - ako ista, pojednostaviti.
A sta sa kulturom? - U ovoj siromasnoj zemlji ima bogatih pojedinaca. Gospodin Tasovac bi imao prioritet posle odrzavanja da ide i moli te bogate za DOBROVOLJNU pomoc. Da shvati da je on SLUGA naroda a ne dahija. Te da su pare bogatih njihove a ne drzavne.

Veliki brat

pre 12 godina

"...profesionalizacija kadrova u kulturi, poboljšanje rada i jačanje institucija..."

Ja se obradovao kad je Tasovac predložen i izabran za ministra kulture, mislio sad će Narodni muzej, izvorna muzika, filmovi, serije, muzej fotografije (koji bi nam bio potreban, ako ništa, da se stare fotografije digitalizuju i učine svima dostupnim na internetu) itd., a kad ono...

Samo još da je rekao i "povećanje izvoza" pa da zvuči kao i svi ostali političari.


Ja, u stvari, mislim da svima njima izgleda ista ekipa ljudi piše saopštenja pa zato zvuče gotovo identično.


Ali, bez obzira na ovo, nadam se da će Tasovac naći načina da neke stvari poboljša, mada je to teško, jer ogroman procenat budžeta za kulturu odlazi na plate zaposlenih.

Jasha

pre 12 godina

Zdrava pamet i dobra namera. To je ono sto je u ovom narodu presusilo tako je potrebno.. Cini mi se da novi ministar ima ono sto nedostaje. Moja iskrena podrska. Kultura na ulici, u saobracaju, u kuci, na televiziji, na njivi... Lepse je sa kulturom.

stefan

pre 12 godina

@novac Ti hoces da kazes da je bacanje para ulaganje u operu, balet, film, uopste u umetnost?! Pa kad bi samo deo para koje odlaze na pink bio ulozen u kulturu, a pink se ukinuo malo bismo se doveli u red. Ali na zalost, takvi kao ti su ovde u vecini... To je izgleda uvek i bila ideja vlasti, zatupeti narod koliko moze i praviti rsum!

Kamicak

pre 12 godina

Pa baš lepo što se svi bave frizurom, imaće čovek vremena da se bavi pravim stvarima. Mozda takozvana elitna kultura uz njega postane normalan vid zabave. Koliko ja znam BF koncerti nikad nisu prazni, a narodno pozorište mnogo žannrovski prijemčivije široj publici i prečesto poklanja karte... Neko tu vrlo ozbiljno i po zadatku razara sve što izvidjači sagrade.... Možda ga novi ministar nadje???

Kulturo, eve i men' da prodiskuSujem o tem

pre 12 godina

Zatvori Pink i rešićeš 90% problema vezanih za kulturu.
(Vranjanac, 10. septembar 2013 16:17)

Mislis? A da Pink, ipak, nije krajnji PROIZVOD takvog nacina razmisljanja?

Mr.Moon

pre 12 godina

Narodni muzej u Beogradu RADI! To sto je zgrada u "fazi rekonstrukcije" je druga prica. Ali muka mi je od vas koji satro idete u muzeje a ne znate da je on otvoren!

mir u svetu i transparentnost u zakonu

pre 12 godina

Nije mi jasna prva stavka. Jel to znaci da ce da zaposle profesionalce ili da povecaju nivo profesionalnosti postojecim profesionalcima?

Adam

pre 12 godina

dragi Srbi, ako nemate kulturu - nemate ni drzavu... ako nemate drzavu nemate ni sta braniti i cuvati. ( drzavu ne cine teritorije vec narod koji tu zivi ) dakle ulaganje u kulturu i obrazovanje je buducnost svake nacije a pogotovo ovakve pokleknute u svakom smislu.

блабла

pre 12 godina

Сваком ко ради треба да се честита. И да се са њим рукује. Такви су обичаји. И нема никаквих проблема.

Nikola

pre 12 godina

Prekosutra, u novom Vremenu, tekst o ilustracijama sa članovima vlade pod čudnom frizurom. 'Šta je umetnik hteo da kaže?'
'Lično sam nosio takvu frizuzu. U osmom razredu. U prvom srednje sam našao nove vidove izražavanja protesta, ali razumem svakog ko ima potrebu da izgleda kako hoće i da za to, ako treba, plaća cenu kao što sam i ja plaćao kad sam bio mali. Meni su zvali roditelje u školu i siledžije su me preko gledale a neko zbog frizure postane paradigma hipokrizije rekonstruisane vlade. Razumem svakog ko na glavi nosi frizuru koja izgleda kao da je pod lobanjom u toku eksplozija petarde; bog mi je svedok da sa sam pun razumevanja što moj sin ima kosu kao Anthony Kiedis iz najčupavije faze; razumem dredove, farbanje, šatiranje, implante, ako hoćete i mrtve životinje. Razumem ako na glavi hoćete da nosite Rušku Jakić koja svira ukulele i žonglira mačkama. Razumem sve do trenutka dok ta kosa nešto stvarno znači. Sve dok predstavlja nekakav sistem vrednosti glave ispod sebe. Nažalost, frizure već dugo, kao i tetovaže, ne znače baš ništa. Kasirke se tetoviraju, fudbaleri nose mohikance i slušaju Cecu. Direktor filharmonije sedi u žiriju treš talenta na RTS u kojem pobedi guslarski duet. Tu počinje bag koji imam a bojim se da mu tu nije kraj.'

Bobi

pre 12 godina

Prvo srediti frizuru "220 volti" pa onda sve ostalo. Mene su u osnovnoj skoli ucili da dodjem ocesljan na cas.(Aca, 10. septembar 2013 15:39)

Da, to mu je definitivno najveća profesionalna mana.
A da se ti malko vratiš u tu osnovnu školu? Makar dok ne naučiš da očešljana frizura nije reper pristojnog ponašanja.

Mikael Hansen

pre 12 godina

Otvoriti u svim muzejima i ustanovama kulture prodavnicu suvenira, tako je i u Milanskoj skali, rimskom Koloseumu, madridskom Pradu ... Turisti žele da ponesu neku uspomenu i često ne žale para. Jeste komercijalizacija elitne umetnosti, ali to je uslov opstanka, sviđalo vam se to ili ne ...

Zoran M.

pre 12 godina

Muka mi je više od onih ulickanih političara, kojima ni vetar ne pomera frizuru, kravate im stoje kao nacrtane. Ti si ako ništa, sa tom frizurom, okrepljenje za oči!

nemoguca misija

pre 12 godina

Meni je zao Tasovca,jer je osudjen na neuspeh.Ne zbog svoje nesposobnosti nego zbog kompletnog okruzenja i ambijenta u kome treba da ostvari rezultate.

novac

pre 12 godina

Razdvajanje kulture i zabave? Je l' on to misli da baca pare na tzv. elitnu kulturu? Opera, balet, moderna likovna umetnost, pa i film, na kraju krajeva... Sve to neka plaća onaj kome je potrebno. Kako bi rekli oni iz anti-kapitalističkog pokreta, u Srbiji broj onih kojima je elitna kultura potrebna ne prelazi 1%. Ostalima je zabava i više nego dovoljna. Ne treba im kultura. I da, neka se počešlja. Ta njegova retro ekscentričnost ne služi ničemu.

Bisa

pre 12 godina

Ako se usudi das skine 'turbo folklor' sa televizije koji dominiraju Srpskoj kulturi vec decenijama, onda je vec mnogo uradio. medjutim bili su se malo smirili a sa Vucicem su opet dosli u prvi red.
Zasto ministar kulture mora biti iz umetnickog sektora, treba da bude prvo menadjer, kao i da se prilagodjava vremenu, sto je navaznije bar u vezi javnog servisa

Bilja

pre 12 godina

Muzeji ne rade, samo zasta su isle do sada pare za kulturu, verovatno za plate neradnicima. Sta ce nama ministar kulture, zemlje kje ej mogu sebi da dozvole da imaju samo ministra za kulturu su veoma bogate, a to sigurno nije slucaj sa Srbijom. Ja neverujem da se moze bilo ista uraditi, saberimo samo plate, ministar kulture, zamenik, zamenik zamenika, savetnici, a da ne sabiram kojekave direktore sekretare.. u ustanovama kao sto je muzezi i ostale
Ista stvar uvek, ne pogleda se preko 'plota' i uzme koncept kako drugi rade bolje, ali zasto bi , Srbi su najpametniji a i vidi se to iz ekonomskog i politickog razvitka

Circulus Vitiosus

pre 12 godina

Puna podrsja ministru (ako nasa mala podrska moze bilo sta da znaci), mislim da ce principijalnim stavom ipak uspeti da pomeri stvari na bolje, jer je to jedino mocno oruzje protiv ljudi koji se vode sopstvenim interesom i jeftinim profitom...

Rezignirana

pre 12 godina

Znaci zaposlenima ce uplacivati studijske boravke/usavrsavanja u inostranstvu, a nezaposlene i honorarne saradnike u kulturi ko j... Umesto da se vidi ko sedi gde zaposlen i godinama nije nista uradio i dovede se neko ko ce da radi.

scarfface

pre 12 godina

Samo departizacija!!!! Poceti od ovih poslednjih sa knjizicama SNS, sto se samaraju po ministarstvima pa sve do DS sto misle da im je to ministarstvo dedovina. Oni koji ostanu imace dovoljno prostora da urade nesto kvalitetno.

nick_cave

pre 12 godina

Sta se lozite,otvori narodni muzej otvori ovo,ono,jedino sto ce da otvori je svoj dzep da sipne u njega kintu,ko i svi politicari.leba bez motike prijatelji :*

Pih

pre 12 godina

U nadi da ću pročitati vest da se uvodi neka vrsta kulturne policije (koja će da pomete gomilu đubreta sa rozih televizija), pohitah da otvorim ovaj naslov, ali avaj… razočarenje u vidu "transparentnosti u radu".

izadji iz pecine - napolju je XXI vek

pre 12 godina

Sramota da nam ministar izgleda kao iz filma Zikina dinastija
(vladan, 10. septembar 2013 14:58)

# Link komentara


Sramota je da si ti toliko ogranicen.

Dusan

pre 12 godina

Da li moze ministar Tasovac ili bilo ko drugi u ovoj zemlji da mi pronadje samo jednu uspesnu naciju na svetu koja nema nacionalni muzej? Takodje ocekujem da se zabrane ili barem pekleno oporezuju rijaliti programi koji siluju kulturnu svest ovog naroda.

uko

pre 12 godina

Svaki novi ministar nova kadrovska resenja - smena rukovodstva u institucijama.
Moja firma godinu I po radi sa jednom drzavnom institucijom. Za to vreme ovo je vec 3 "profesionalizacija". Svaki put mi ponovo uspostavljamo kontakt, pravimo sastanke I tapkamo u mestu.
Mozda bi posle toliko neuspesnih "profecionalizacija" trebalo ostaviti postojece ljude I navesti ih na neki drugi nacin da rade kako treba I da poslove privode kraju. Ovo je vec vidjen I neuspesan metod.

Necu_u_Tor

pre 12 godina

"razlika izmedju kulture i zabave i izmedju institucije i pojedinačnih projekta"

Bravo! U centar! Apsolutno tacno. Samo se brinem da li ce imati snage sa nasim uvek spremnim sapletacima i pljuvacima.

MUSEUM NOW!

pre 12 godina

Neka reši samo jednu stvar i njegova karijera kao ministra kulture smatraće se uspešnom, a to je otvaranje Narodnog Muzeja!

Nikola i Maja

pre 12 godina

Brine me što ni Krstić, ni Radulović, ni Tasovac, izgleda ne smeju da koriste reč "departizacija", već "profesionalizacija". Ovo ostalo je ohrabrujuće, ali je uopšteno. Raspitajte se, ministre, koliko je već kadrova od 2000. godine prošlo odlične obuke za strateško upravljanje u kulturi i gde su sad. Listom su smenjivani, po celoj Srbiji. I da, dobar upravljač može da bude samo neko iz kulture, kao vi, sa talentima , školom, obukama, projektima... Sada je situacija u ustanovama kulture u Srbiji takva da su ti ljudi, ako ih uopšte ima, u ogromnoj manjini, gotovo statistička greška. Tražite informacije o strukama svih zaposlenih, pa ćete videti. Istraživanja ZAPROKUL-a su na tragu problema, ali je stanje još gore, jer su uglavnom intervjuisali političke direktore i zaposlene koje im oni preporuče. Bez otpuštanja ljudi koji nikakve veze sa kulturom nemaju, teško da možete nešto učiniti. Bez propisivanja struka koje mogu da rade i upravljaju u kulturi, takođe. Tako je u svim delatnostima, zašto je samo kultura kontejner ostavljen na milost i nemilost lokalnim, gradskim, opštinskim kabadahijama? Meni je ključno pitanje - da li su ustanove kulture socijalne, političke, ili kulturne institucije. Od tog odgovora zavise i rešenja. Ako vi ta pitanja ne postavite, a krenuli ste od dobrih polaznih teza, neće uspeti niko.

Paja

pre 12 godina

Oporezovati sa 50% od prihoda Farmu, VB i slicne idiotluke i sredstva rasporediti za kvalitetne projekte koji ce znaciti i Srbiji i njenim gradjanima kao i buducim pokolenjima.

iskreno

pre 12 godina

1. Narodni muzej. Tu nema sta, objekat treba da se prilagodi nameni i to je to. U depou ima jako puno umetnina. 2. Muzej istorije Srbije, odjekat je vec prilagodjen nameni ostaje jos samo da se krene sa policijom u raciju po stanovima u reonu kruga dvojke gde se nalaze brojni predmeti Srpske dinastije koju su opljackali partizani 1945 god. Svi ti umetnicki predmeti pa i dragocenosti su trenutno u vlasnistvu partizanske dece i partizanskih unuka.

obi van

pre 12 godina

@zoki:"ukinuti nacionalne penzije" Zanima me ko bi se onda zelio baviti tim poslom ako u starosti ne bude imao ni za stan i hranu. Uzmi Timoti Bajforda naprimjer, koji nas je stvarno zaduzio - jedva je dobio nedavno penziju. Ti i ovi sto daju pluseve bi ga znaci bolesnog od raka bacili na ulicu? Stediti zna svaka domacica, teze je smisliti kako zaraditi.
Treba napraviti program kako se moze izvuci vise profita iz muzeja, uspjesnije komercijalizovati teatar, klasicne konzerte itd. Imate bogatu dijasporu zednu kulture a ni jedan IPTV ili sateliski program koji bi bio posvecen kulturi j nasem filmu. Napravite Srpski Arte kanal pa ce te se zacuditi koliko dijasporaca ima koji ne vole Pink.

Tafkal

pre 12 godina

Ljudi, batalite da ga napadate za narodni muzej, nije on kriv sto nije on kriv sto nije otvoren, covek 3 dana ministar, to krivite ove pre njega, a za njega cemo videti.

Ivana

pre 12 godina

Pod 1. Ukinuti izdvajanja novca gradjana Srbije iz ministarstva kulture za privatne firme poput EXITa i jos nekih.

Uraditi kontrolu tih firmi i ako su nesto zaradili treba da vrate u budzet a ne da trpaju u svoje dzepove i izvlace iz zemlje preko nekih desetih projekata i offshore kompanija.

Takodje iskontrolisati izdvajanja za celokupnu kulturu, projekte i NVO jer tu ima mnogo malverzacija.

Time ce se u startu doci do nekog novca.

rogonja

pre 12 godina

I sta sad....cekati jos cetiri meseca ua novi budzet i sa novih 0,1% mislim da mozemo takodje cekati novih stotinu ministara. Nije u njemu problem nego u sistemu vrednosti u Srbiji. Sve nam je prece od normalnih stvari a to vodi anarhiji u svim segmentima. Para ima ali se
prvo partijski poslusnici moraju ispostovati pa tek normalne stvari. sa 0,1% Nema Sanse!

Paja

pre 12 godina

Oporezovati sa 50% od prihoda Farmu, VB i slicne idiotluke i sredstva rasporediti za kvalitetne projekte koji ce znaciti i Srbiji i njenim gradjanima kao i buducim pokolenjima.

Necu_u_Tor

pre 12 godina

"razlika izmedju kulture i zabave i izmedju institucije i pojedinačnih projekta"

Bravo! U centar! Apsolutno tacno. Samo se brinem da li ce imati snage sa nasim uvek spremnim sapletacima i pljuvacima.

Dusan

pre 12 godina

Da li moze ministar Tasovac ili bilo ko drugi u ovoj zemlji da mi pronadje samo jednu uspesnu naciju na svetu koja nema nacionalni muzej? Takodje ocekujem da se zabrane ili barem pekleno oporezuju rijaliti programi koji siluju kulturnu svest ovog naroda.

izadji iz pecine - napolju je XXI vek

pre 12 godina

Sramota da nam ministar izgleda kao iz filma Zikina dinastija
(vladan, 10. septembar 2013 14:58)

# Link komentara


Sramota je da si ti toliko ogranicen.

iskreno

pre 12 godina

1. Narodni muzej. Tu nema sta, objekat treba da se prilagodi nameni i to je to. U depou ima jako puno umetnina. 2. Muzej istorije Srbije, odjekat je vec prilagodjen nameni ostaje jos samo da se krene sa policijom u raciju po stanovima u reonu kruga dvojke gde se nalaze brojni predmeti Srpske dinastije koju su opljackali partizani 1945 god. Svi ti umetnicki predmeti pa i dragocenosti su trenutno u vlasnistvu partizanske dece i partizanskih unuka.

Nikola i Maja

pre 12 godina

Brine me što ni Krstić, ni Radulović, ni Tasovac, izgleda ne smeju da koriste reč "departizacija", već "profesionalizacija". Ovo ostalo je ohrabrujuće, ali je uopšteno. Raspitajte se, ministre, koliko je već kadrova od 2000. godine prošlo odlične obuke za strateško upravljanje u kulturi i gde su sad. Listom su smenjivani, po celoj Srbiji. I da, dobar upravljač može da bude samo neko iz kulture, kao vi, sa talentima , školom, obukama, projektima... Sada je situacija u ustanovama kulture u Srbiji takva da su ti ljudi, ako ih uopšte ima, u ogromnoj manjini, gotovo statistička greška. Tražite informacije o strukama svih zaposlenih, pa ćete videti. Istraživanja ZAPROKUL-a su na tragu problema, ali je stanje još gore, jer su uglavnom intervjuisali političke direktore i zaposlene koje im oni preporuče. Bez otpuštanja ljudi koji nikakve veze sa kulturom nemaju, teško da možete nešto učiniti. Bez propisivanja struka koje mogu da rade i upravljaju u kulturi, takođe. Tako je u svim delatnostima, zašto je samo kultura kontejner ostavljen na milost i nemilost lokalnim, gradskim, opštinskim kabadahijama? Meni je ključno pitanje - da li su ustanove kulture socijalne, političke, ili kulturne institucije. Od tog odgovora zavise i rešenja. Ako vi ta pitanja ne postavite, a krenuli ste od dobrih polaznih teza, neće uspeti niko.

nemoguca misija

pre 12 godina

Meni je zao Tasovca,jer je osudjen na neuspeh.Ne zbog svoje nesposobnosti nego zbog kompletnog okruzenja i ambijenta u kome treba da ostvari rezultate.

scarfface

pre 12 godina

Samo departizacija!!!! Poceti od ovih poslednjih sa knjizicama SNS, sto se samaraju po ministarstvima pa sve do DS sto misle da im je to ministarstvo dedovina. Oni koji ostanu imace dovoljno prostora da urade nesto kvalitetno.

rogonja

pre 12 godina

I sta sad....cekati jos cetiri meseca ua novi budzet i sa novih 0,1% mislim da mozemo takodje cekati novih stotinu ministara. Nije u njemu problem nego u sistemu vrednosti u Srbiji. Sve nam je prece od normalnih stvari a to vodi anarhiji u svim segmentima. Para ima ali se
prvo partijski poslusnici moraju ispostovati pa tek normalne stvari. sa 0,1% Nema Sanse!

Tafkal

pre 12 godina

Ljudi, batalite da ga napadate za narodni muzej, nije on kriv sto nije on kriv sto nije otvoren, covek 3 dana ministar, to krivite ove pre njega, a za njega cemo videti.

obi van

pre 12 godina

@zoki:"ukinuti nacionalne penzije" Zanima me ko bi se onda zelio baviti tim poslom ako u starosti ne bude imao ni za stan i hranu. Uzmi Timoti Bajforda naprimjer, koji nas je stvarno zaduzio - jedva je dobio nedavno penziju. Ti i ovi sto daju pluseve bi ga znaci bolesnog od raka bacili na ulicu? Stediti zna svaka domacica, teze je smisliti kako zaraditi.
Treba napraviti program kako se moze izvuci vise profita iz muzeja, uspjesnije komercijalizovati teatar, klasicne konzerte itd. Imate bogatu dijasporu zednu kulture a ni jedan IPTV ili sateliski program koji bi bio posvecen kulturi j nasem filmu. Napravite Srpski Arte kanal pa ce te se zacuditi koliko dijasporaca ima koji ne vole Pink.

Zoran M.

pre 12 godina

Muka mi je više od onih ulickanih političara, kojima ni vetar ne pomera frizuru, kravate im stoje kao nacrtane. Ti si ako ništa, sa tom frizurom, okrepljenje za oči!

Pih

pre 12 godina

U nadi da ću pročitati vest da se uvodi neka vrsta kulturne policije (koja će da pomete gomilu đubreta sa rozih televizija), pohitah da otvorim ovaj naslov, ali avaj… razočarenje u vidu "transparentnosti u radu".

MUSEUM NOW!

pre 12 godina

Neka reši samo jednu stvar i njegova karijera kao ministra kulture smatraće se uspešnom, a to je otvaranje Narodnog Muzeja!

Bobi

pre 12 godina

Prvo srediti frizuru "220 volti" pa onda sve ostalo. Mene su u osnovnoj skoli ucili da dodjem ocesljan na cas.(Aca, 10. septembar 2013 15:39)

Da, to mu je definitivno najveća profesionalna mana.
A da se ti malko vratiš u tu osnovnu školu? Makar dok ne naučiš da očešljana frizura nije reper pristojnog ponašanja.

Ivana

pre 12 godina

Pod 1. Ukinuti izdvajanja novca gradjana Srbije iz ministarstva kulture za privatne firme poput EXITa i jos nekih.

Uraditi kontrolu tih firmi i ako su nesto zaradili treba da vrate u budzet a ne da trpaju u svoje dzepove i izvlace iz zemlje preko nekih desetih projekata i offshore kompanija.

Takodje iskontrolisati izdvajanja za celokupnu kulturu, projekte i NVO jer tu ima mnogo malverzacija.

Time ce se u startu doci do nekog novca.

Bisa

pre 12 godina

Ako se usudi das skine 'turbo folklor' sa televizije koji dominiraju Srpskoj kulturi vec decenijama, onda je vec mnogo uradio. medjutim bili su se malo smirili a sa Vucicem su opet dosli u prvi red.
Zasto ministar kulture mora biti iz umetnickog sektora, treba da bude prvo menadjer, kao i da se prilagodjava vremenu, sto je navaznije bar u vezi javnog servisa

Adam

pre 12 godina

dragi Srbi, ako nemate kulturu - nemate ni drzavu... ako nemate drzavu nemate ni sta braniti i cuvati. ( drzavu ne cine teritorije vec narod koji tu zivi ) dakle ulaganje u kulturu i obrazovanje je buducnost svake nacije a pogotovo ovakve pokleknute u svakom smislu.

Nikola

pre 12 godina

Prekosutra, u novom Vremenu, tekst o ilustracijama sa članovima vlade pod čudnom frizurom. 'Šta je umetnik hteo da kaže?'
'Lično sam nosio takvu frizuzu. U osmom razredu. U prvom srednje sam našao nove vidove izražavanja protesta, ali razumem svakog ko ima potrebu da izgleda kako hoće i da za to, ako treba, plaća cenu kao što sam i ja plaćao kad sam bio mali. Meni su zvali roditelje u školu i siledžije su me preko gledale a neko zbog frizure postane paradigma hipokrizije rekonstruisane vlade. Razumem svakog ko na glavi nosi frizuru koja izgleda kao da je pod lobanjom u toku eksplozija petarde; bog mi je svedok da sa sam pun razumevanja što moj sin ima kosu kao Anthony Kiedis iz najčupavije faze; razumem dredove, farbanje, šatiranje, implante, ako hoćete i mrtve životinje. Razumem ako na glavi hoćete da nosite Rušku Jakić koja svira ukulele i žonglira mačkama. Razumem sve do trenutka dok ta kosa nešto stvarno znači. Sve dok predstavlja nekakav sistem vrednosti glave ispod sebe. Nažalost, frizure već dugo, kao i tetovaže, ne znače baš ništa. Kasirke se tetoviraju, fudbaleri nose mohikance i slušaju Cecu. Direktor filharmonije sedi u žiriju treš talenta na RTS u kojem pobedi guslarski duet. Tu počinje bag koji imam a bojim se da mu tu nije kraj.'

nick_cave

pre 12 godina

Sta se lozite,otvori narodni muzej otvori ovo,ono,jedino sto ce da otvori je svoj dzep da sipne u njega kintu,ko i svi politicari.leba bez motike prijatelji :*

Mikael Hansen

pre 12 godina

Otvoriti u svim muzejima i ustanovama kulture prodavnicu suvenira, tako je i u Milanskoj skali, rimskom Koloseumu, madridskom Pradu ... Turisti žele da ponesu neku uspomenu i često ne žale para. Jeste komercijalizacija elitne umetnosti, ali to je uslov opstanka, sviđalo vam se to ili ne ...

Rezignirana

pre 12 godina

Znaci zaposlenima ce uplacivati studijske boravke/usavrsavanja u inostranstvu, a nezaposlene i honorarne saradnike u kulturi ko j... Umesto da se vidi ko sedi gde zaposlen i godinama nije nista uradio i dovede se neko ko ce da radi.

uko

pre 12 godina

Svaki novi ministar nova kadrovska resenja - smena rukovodstva u institucijama.
Moja firma godinu I po radi sa jednom drzavnom institucijom. Za to vreme ovo je vec 3 "profesionalizacija". Svaki put mi ponovo uspostavljamo kontakt, pravimo sastanke I tapkamo u mestu.
Mozda bi posle toliko neuspesnih "profecionalizacija" trebalo ostaviti postojece ljude I navesti ih na neki drugi nacin da rade kako treba I da poslove privode kraju. Ovo je vec vidjen I neuspesan metod.

stefan

pre 12 godina

@novac Ti hoces da kazes da je bacanje para ulaganje u operu, balet, film, uopste u umetnost?! Pa kad bi samo deo para koje odlaze na pink bio ulozen u kulturu, a pink se ukinuo malo bismo se doveli u red. Ali na zalost, takvi kao ti su ovde u vecini... To je izgleda uvek i bila ideja vlasti, zatupeti narod koliko moze i praviti rsum!

Saldzo

pre 12 godina

1. Farme, Velika Braca i ostalo djubre od ponoci do 6 ujutru. Porez 50% na zaradu od reklama i SMS glasova
2. Turbo folk, Grandovi, Ibarska Magistrala, "moderne spisateljice", Lee Kis, Karleuse, starlete, trendseterke i ostalo iz te kategorije samo na lokalnim TV i radio stanicama. Ko ima nacionalnu frekvenciju ne sme da emituje takav sadrzaj niti da dovodi u program te individue van perioda 00-06
3. RTS da baci akcenat na naucni, deciji i skolski program, a ne na srecne ljude i babe koje se cesljaju. Mi to placamo, hocemo da nam deca gledaju nesto pametno za nas novac
4. Pozorista da se profesionalizuju. Manji deo da se donira iz budzeta, za odrzavanje, ako hoce da rade i zarade plate moraju da privuku publiku. Time dobijamo kvalitetniji i raznovrsniji pozorisni program, izbegavamo da se igraju neke budibogsnama alternativne predstave "neshvacenih umetnika", Sekspirove reprize po X puta u sezoni i izbegavamo da zaposleni sisaju budzet i ne rade nista. Novac koji se ustedi na ovome dati KUD-ovima. Dati i amaterskim pozorisnim festivalima za pocetak dok ne stanu na noge i kvalitetom privuku publiku, pa mogu sami da se izdrzavaju
5. Donirati dokumentarne i obrazovne filmove koji su neprofitni, kao i filmove koji promovisu Srbiju. Prestati sa bacanjem para na filmove koji su komercijalne prirode
6. Zabraniti TV stanicama da prekidaju filmove i serije reklamama. Reklame izmedju i glasnoca u nivou ostalog programa, ne glasnije. Ko prekrsi lupiti mu kaznu da se sve pusi

Circulus Vitiosus

pre 12 godina

Puna podrsja ministru (ako nasa mala podrska moze bilo sta da znaci), mislim da ce principijalnim stavom ipak uspeti da pomeri stvari na bolje, jer je to jedino mocno oruzje protiv ljudi koji se vode sopstvenim interesom i jeftinim profitom...

novac

pre 12 godina

Razdvajanje kulture i zabave? Je l' on to misli da baca pare na tzv. elitnu kulturu? Opera, balet, moderna likovna umetnost, pa i film, na kraju krajeva... Sve to neka plaća onaj kome je potrebno. Kako bi rekli oni iz anti-kapitalističkog pokreta, u Srbiji broj onih kojima je elitna kultura potrebna ne prelazi 1%. Ostalima je zabava i više nego dovoljna. Ne treba im kultura. I da, neka se počešlja. Ta njegova retro ekscentričnost ne služi ničemu.

Ko,ko?

pre 12 godina

Najveci deo novca iz budzeta idlazi na plate zaposlenih,ali ti zaposleni ne udju u svoje teatre ni jednom u 6 meseci,a repertoar drze mladi koji rade za mizerne honorare i zeljni su rada.

dule

pre 12 godina

Za vreme 2.Svetskog rata u Engleskoj u vladi razmatrali kom ministarstvu da smanje budzet jer im je trebalo za vojsku i neko predlozi ministarstvo kulture,u fazonu "sta ce nam sad to",a Cercil im odgovori,"kulturu nikako,pa za sta se onda borimo i ratujemo"... Znate tu pricu verovatno...?

Bilja

pre 12 godina

Muzeji ne rade, samo zasta su isle do sada pare za kulturu, verovatno za plate neradnicima. Sta ce nama ministar kulture, zemlje kje ej mogu sebi da dozvole da imaju samo ministra za kulturu su veoma bogate, a to sigurno nije slucaj sa Srbijom. Ja neverujem da se moze bilo ista uraditi, saberimo samo plate, ministar kulture, zamenik, zamenik zamenika, savetnici, a da ne sabiram kojekave direktore sekretare.. u ustanovama kao sto je muzezi i ostale
Ista stvar uvek, ne pogleda se preko 'plota' i uzme koncept kako drugi rade bolje, ali zasto bi , Srbi su najpametniji a i vidi se to iz ekonomskog i politickog razvitka

блабла

pre 12 godina

Сваком ко ради треба да се честита. И да се са њим рукује. Такви су обичаји. И нема никаквих проблема.

Mr.Moon

pre 12 godina

Narodni muzej u Beogradu RADI! To sto je zgrada u "fazi rekonstrukcije" je druga prica. Ali muka mi je od vas koji satro idete u muzeje a ne znate da je on otvoren!

Kamicak

pre 12 godina

Pa baš lepo što se svi bave frizurom, imaće čovek vremena da se bavi pravim stvarima. Mozda takozvana elitna kultura uz njega postane normalan vid zabave. Koliko ja znam BF koncerti nikad nisu prazni, a narodno pozorište mnogo žannrovski prijemčivije široj publici i prečesto poklanja karte... Neko tu vrlo ozbiljno i po zadatku razara sve što izvidjači sagrade.... Možda ga novi ministar nadje???

Ko?

pre 12 godina

O kojim profesionalcima se radi? Da li je javnost informisana da se u Nacionalnom teatru zaposlilo par ljudi,prijatelja vd direktora. Bez audicije i bez ikakvog konkursa? Srbijo,probudi se!

kulturan

pre 12 godina

čitam ove komentare i stvarno ima svega...ali čisto sumnjam da će se nešto radikalno desiti iako nam je to neophodno. očajni smo i mi honorarci u kulturi i oni koji stvarno vole i rade svoj posao u tim institucijama. ali pored njih ima mnogo onih što se ponašaju po principu radio ne radio svira ti radio, a kad im neko nešto prigovori nakostreše se i prete advokatima i tužbama...i posle nema para za platu honorarca koji odradjuje njihov posao...muka mi je od toga! da vidimo glasanje neka da + svako ko zna za ovako nešto.

Kulturo, eve i men' da prodiskuSujem o tem

pre 12 godina

Zatvori Pink i rešićeš 90% problema vezanih za kulturu.
(Vranjanac, 10. septembar 2013 16:17)

Mislis? A da Pink, ipak, nije krajnji PROIZVOD takvog nacina razmisljanja?

Jasha

pre 12 godina

Zdrava pamet i dobra namera. To je ono sto je u ovom narodu presusilo tako je potrebno.. Cini mi se da novi ministar ima ono sto nedostaje. Moja iskrena podrska. Kultura na ulici, u saobracaju, u kuci, na televiziji, na njivi... Lepse je sa kulturom.

mir u svetu i transparentnost u zakonu

pre 12 godina

Nije mi jasna prva stavka. Jel to znaci da ce da zaposle profesionalce ili da povecaju nivo profesionalnosti postojecim profesionalcima?

nema deda mraza

pre 12 godina

a mogao bi iz svih skc-eva da istera one koji nisu studenti.

ima tamo i ljudi koji su napunili 50g.neka predju u penzionerske klubove da se grebu za budzet.

htc

pre 12 godina

(Nikola i Maja, 10. septembar 2013 15:23)
potpisujem, narocito pretposlednju recenicu, sve si rekao. U razne institucije kulture, NAROCITO u lokalnim saoupravama, postavljeni su iskljucivo stranacki kadrovi kojima se partije oduzuju kroz primanje plate kroz budzet. Bilo je dosta informacija u zadnje vreme ko je sve i kako zaposlen u lokalnim ustanovama kulture ( familija, svalerke, vozaci bagera, deca podobnih kadrova itd) ali te clanke niko nije citao. Profesionalizacija tj zaposljavanje ljudi iz struke je neophodna u svim sektorima, ali se nikada nije i niti ce se sprovoditi. Za to je potrebna ekstremna volja vlasti, a svaka od njih se vise trudi da ne izgubi birace nego da unapredi drzavu. Tasovac, sa svojim ekscentricnim izgledom, visprenoscu i malo dlaka na jeziku, dobar je izbor za ovu poziciju, gledajuci na to da on time moze da pokrene neke stvari iz letargije samo svojom pojavom jer je obicnom narodu upadljiv i zanimljiv( molim vas, razumite da ne pricam o tome koliko je sposoban za takvo radno mesto, videcemo, mada, posteno, sve je u rukama drugih!). U zadnje vreme, olicenje srpske kulture i ono sto stalno gledamo su gomile pljeskavica, raznjeva i ostalih pratecih sadrzaja SKORO svake manifestacije. Nazalost, precesto se cuje "Al sam dobar kupus ili jagnjetinu jeo tu i tu" nego sta se stvarno desavalo na toj manifestaciji ( zbog cega je organizovana). Nadam se da ce biti dosledan i posten, pa ako nema napretka, da kaze ZASTO!!!

Veliki brat

pre 12 godina

"...profesionalizacija kadrova u kulturi, poboljšanje rada i jačanje institucija..."

Ja se obradovao kad je Tasovac predložen i izabran za ministra kulture, mislio sad će Narodni muzej, izvorna muzika, filmovi, serije, muzej fotografije (koji bi nam bio potreban, ako ništa, da se stare fotografije digitalizuju i učine svima dostupnim na internetu) itd., a kad ono...

Samo još da je rekao i "povećanje izvoza" pa da zvuči kao i svi ostali političari.


Ja, u stvari, mislim da svima njima izgleda ista ekipa ljudi piše saopštenja pa zato zvuče gotovo identično.


Ali, bez obzira na ovo, nadam se da će Tasovac naći načina da neke stvari poboljša, mada je to teško, jer ogroman procenat budžeta za kulturu odlazi na plate zaposlenih.

dusanmal

pre 12 godina

@Adam - Lepo je to reci, ali sada zamenite drzavu Srbiju sa ekvivalentnim pojedincem u nekom svetu gde su nacije pojedinci. Taj pojedinac je siromah koji jedva ima da jede. Vas savet je da to malo sto ima ulaze u svoju kulturu a ako nema - da pozajmljuje... Ludilo.
Prvi zadatak drzave Srbije mora biti da ekonomski i pravni sistem stanu na noge. Ekonomski nas u razvoju bije i Ruanda. A pravni sistem se raspada od kriminala i korupcije da nam i Juzno Americki mafiozi zavide. A kada imamo od cega i kada to ne kradu lopovi na vlasti - e onda slobodno da razmatramo sta i kako drzava da ulaze u kulturu.
Sta gospodin Tasovac smatra najvaznijim "profesionalizacija kadrova u kulturi, poboljšanje rada i jačanje institucija kao i transparentnost u donošenju zakona" je besmislica. Prioritet mora biti ono sto se mora uraditi da ne bi propalo: odrzavanje kulturnih poseda i objekata. Ne "ulaganje", ne sirenje/jacanje, ne "profesionalizacija" ne mesetarenje zakonima. Za to nema sredstava. Kada bude - divno. Sada definitivno nema. Naci koliko para ima i sve usrediti na odrzavanje. A birokrate u sistemu umesto "profesionalizacije" i "jacanja" - otpustiti. Sto se zakona tice - ako ista, pojednostaviti.
A sta sa kulturom? - U ovoj siromasnoj zemlji ima bogatih pojedinaca. Gospodin Tasovac bi imao prioritet posle odrzavanja da ide i moli te bogate za DOBROVOLJNU pomoc. Da shvati da je on SLUGA naroda a ne dahija. Te da su pare bogatih njihove a ne drzavne.

nema deda mraza

pre 12 godina

@Bobi,
jeste merilo ponasanja
a ako ga malo zagledamo-ta njegova frizura je namestana pred ogledalom.

znaci da je i ona kulisa kao sto je i ceo tasovac kulisa udbe koja treba da nas ubedi u nesto.

novac

pre 12 godina

Razdvajanje kulture i zabave? Je l' on to misli da baca pare na tzv. elitnu kulturu? Opera, balet, moderna likovna umetnost, pa i film, na kraju krajeva... Sve to neka plaća onaj kome je potrebno. Kako bi rekli oni iz anti-kapitalističkog pokreta, u Srbiji broj onih kojima je elitna kultura potrebna ne prelazi 1%. Ostalima je zabava i više nego dovoljna. Ne treba im kultura. I da, neka se počešlja. Ta njegova retro ekscentričnost ne služi ničemu.

nick_cave

pre 12 godina

Sta se lozite,otvori narodni muzej otvori ovo,ono,jedino sto ce da otvori je svoj dzep da sipne u njega kintu,ko i svi politicari.leba bez motike prijatelji :*

Bilja

pre 12 godina

Muzeji ne rade, samo zasta su isle do sada pare za kulturu, verovatno za plate neradnicima. Sta ce nama ministar kulture, zemlje kje ej mogu sebi da dozvole da imaju samo ministra za kulturu su veoma bogate, a to sigurno nije slucaj sa Srbijom. Ja neverujem da se moze bilo ista uraditi, saberimo samo plate, ministar kulture, zamenik, zamenik zamenika, savetnici, a da ne sabiram kojekave direktore sekretare.. u ustanovama kao sto je muzezi i ostale
Ista stvar uvek, ne pogleda se preko 'plota' i uzme koncept kako drugi rade bolje, ali zasto bi , Srbi su najpametniji a i vidi se to iz ekonomskog i politickog razvitka

iskreno

pre 12 godina

1. Narodni muzej. Tu nema sta, objekat treba da se prilagodi nameni i to je to. U depou ima jako puno umetnina. 2. Muzej istorije Srbije, odjekat je vec prilagodjen nameni ostaje jos samo da se krene sa policijom u raciju po stanovima u reonu kruga dvojke gde se nalaze brojni predmeti Srpske dinastije koju su opljackali partizani 1945 god. Svi ti umetnicki predmeti pa i dragocenosti su trenutno u vlasnistvu partizanske dece i partizanskih unuka.

izadji iz pecine - napolju je XXI vek

pre 12 godina

Sramota da nam ministar izgleda kao iz filma Zikina dinastija
(vladan, 10. septembar 2013 14:58)

# Link komentara


Sramota je da si ti toliko ogranicen.

Pih

pre 12 godina

U nadi da ću pročitati vest da se uvodi neka vrsta kulturne policije (koja će da pomete gomilu đubreta sa rozih televizija), pohitah da otvorim ovaj naslov, ali avaj… razočarenje u vidu "transparentnosti u radu".

Ivana

pre 12 godina

Pod 1. Ukinuti izdvajanja novca gradjana Srbije iz ministarstva kulture za privatne firme poput EXITa i jos nekih.

Uraditi kontrolu tih firmi i ako su nesto zaradili treba da vrate u budzet a ne da trpaju u svoje dzepove i izvlace iz zemlje preko nekih desetih projekata i offshore kompanija.

Takodje iskontrolisati izdvajanja za celokupnu kulturu, projekte i NVO jer tu ima mnogo malverzacija.

Time ce se u startu doci do nekog novca.

Nikola

pre 12 godina

Prekosutra, u novom Vremenu, tekst o ilustracijama sa članovima vlade pod čudnom frizurom. 'Šta je umetnik hteo da kaže?'
'Lično sam nosio takvu frizuzu. U osmom razredu. U prvom srednje sam našao nove vidove izražavanja protesta, ali razumem svakog ko ima potrebu da izgleda kako hoće i da za to, ako treba, plaća cenu kao što sam i ja plaćao kad sam bio mali. Meni su zvali roditelje u školu i siledžije su me preko gledale a neko zbog frizure postane paradigma hipokrizije rekonstruisane vlade. Razumem svakog ko na glavi nosi frizuru koja izgleda kao da je pod lobanjom u toku eksplozija petarde; bog mi je svedok da sa sam pun razumevanja što moj sin ima kosu kao Anthony Kiedis iz najčupavije faze; razumem dredove, farbanje, šatiranje, implante, ako hoćete i mrtve životinje. Razumem ako na glavi hoćete da nosite Rušku Jakić koja svira ukulele i žonglira mačkama. Razumem sve do trenutka dok ta kosa nešto stvarno znači. Sve dok predstavlja nekakav sistem vrednosti glave ispod sebe. Nažalost, frizure već dugo, kao i tetovaže, ne znače baš ništa. Kasirke se tetoviraju, fudbaleri nose mohikance i slušaju Cecu. Direktor filharmonije sedi u žiriju treš talenta na RTS u kojem pobedi guslarski duet. Tu počinje bag koji imam a bojim se da mu tu nije kraj.'

nemoguca misija

pre 12 godina

Meni je zao Tasovca,jer je osudjen na neuspeh.Ne zbog svoje nesposobnosti nego zbog kompletnog okruzenja i ambijenta u kome treba da ostvari rezultate.

Bisa

pre 12 godina

Ako se usudi das skine 'turbo folklor' sa televizije koji dominiraju Srpskoj kulturi vec decenijama, onda je vec mnogo uradio. medjutim bili su se malo smirili a sa Vucicem su opet dosli u prvi red.
Zasto ministar kulture mora biti iz umetnickog sektora, treba da bude prvo menadjer, kao i da se prilagodjava vremenu, sto je navaznije bar u vezi javnog servisa

obi van

pre 12 godina

@zoki:"ukinuti nacionalne penzije" Zanima me ko bi se onda zelio baviti tim poslom ako u starosti ne bude imao ni za stan i hranu. Uzmi Timoti Bajforda naprimjer, koji nas je stvarno zaduzio - jedva je dobio nedavno penziju. Ti i ovi sto daju pluseve bi ga znaci bolesnog od raka bacili na ulicu? Stediti zna svaka domacica, teze je smisliti kako zaraditi.
Treba napraviti program kako se moze izvuci vise profita iz muzeja, uspjesnije komercijalizovati teatar, klasicne konzerte itd. Imate bogatu dijasporu zednu kulture a ni jedan IPTV ili sateliski program koji bi bio posvecen kulturi j nasem filmu. Napravite Srpski Arte kanal pa ce te se zacuditi koliko dijasporaca ima koji ne vole Pink.

Bobi

pre 12 godina

Prvo srediti frizuru "220 volti" pa onda sve ostalo. Mene su u osnovnoj skoli ucili da dodjem ocesljan na cas.(Aca, 10. septembar 2013 15:39)

Da, to mu je definitivno najveća profesionalna mana.
A da se ti malko vratiš u tu osnovnu školu? Makar dok ne naučiš da očešljana frizura nije reper pristojnog ponašanja.

Mr.Moon

pre 12 godina

Narodni muzej u Beogradu RADI! To sto je zgrada u "fazi rekonstrukcije" je druga prica. Ali muka mi je od vas koji satro idete u muzeje a ne znate da je on otvoren!

rogonja

pre 12 godina

I sta sad....cekati jos cetiri meseca ua novi budzet i sa novih 0,1% mislim da mozemo takodje cekati novih stotinu ministara. Nije u njemu problem nego u sistemu vrednosti u Srbiji. Sve nam je prece od normalnih stvari a to vodi anarhiji u svim segmentima. Para ima ali se
prvo partijski poslusnici moraju ispostovati pa tek normalne stvari. sa 0,1% Nema Sanse!

Zoran M.

pre 12 godina

Muka mi je više od onih ulickanih političara, kojima ni vetar ne pomera frizuru, kravate im stoje kao nacrtane. Ti si ako ništa, sa tom frizurom, okrepljenje za oči!

uko

pre 12 godina

Svaki novi ministar nova kadrovska resenja - smena rukovodstva u institucijama.
Moja firma godinu I po radi sa jednom drzavnom institucijom. Za to vreme ovo je vec 3 "profesionalizacija". Svaki put mi ponovo uspostavljamo kontakt, pravimo sastanke I tapkamo u mestu.
Mozda bi posle toliko neuspesnih "profecionalizacija" trebalo ostaviti postojece ljude I navesti ih na neki drugi nacin da rade kako treba I da poslove privode kraju. Ovo je vec vidjen I neuspesan metod.

Kulturo, eve i men' da prodiskuSujem o tem

pre 12 godina

Zatvori Pink i rešićeš 90% problema vezanih za kulturu.
(Vranjanac, 10. septembar 2013 16:17)

Mislis? A da Pink, ipak, nije krajnji PROIZVOD takvog nacina razmisljanja?

Necu_u_Tor

pre 12 godina

"razlika izmedju kulture i zabave i izmedju institucije i pojedinačnih projekta"

Bravo! U centar! Apsolutno tacno. Samo se brinem da li ce imati snage sa nasim uvek spremnim sapletacima i pljuvacima.

Paja

pre 12 godina

Oporezovati sa 50% od prihoda Farmu, VB i slicne idiotluke i sredstva rasporediti za kvalitetne projekte koji ce znaciti i Srbiji i njenim gradjanima kao i buducim pokolenjima.

Nikola i Maja

pre 12 godina

Brine me što ni Krstić, ni Radulović, ni Tasovac, izgleda ne smeju da koriste reč "departizacija", već "profesionalizacija". Ovo ostalo je ohrabrujuće, ali je uopšteno. Raspitajte se, ministre, koliko je već kadrova od 2000. godine prošlo odlične obuke za strateško upravljanje u kulturi i gde su sad. Listom su smenjivani, po celoj Srbiji. I da, dobar upravljač može da bude samo neko iz kulture, kao vi, sa talentima , školom, obukama, projektima... Sada je situacija u ustanovama kulture u Srbiji takva da su ti ljudi, ako ih uopšte ima, u ogromnoj manjini, gotovo statistička greška. Tražite informacije o strukama svih zaposlenih, pa ćete videti. Istraživanja ZAPROKUL-a su na tragu problema, ali je stanje još gore, jer su uglavnom intervjuisali političke direktore i zaposlene koje im oni preporuče. Bez otpuštanja ljudi koji nikakve veze sa kulturom nemaju, teško da možete nešto učiniti. Bez propisivanja struka koje mogu da rade i upravljaju u kulturi, takođe. Tako je u svim delatnostima, zašto je samo kultura kontejner ostavljen na milost i nemilost lokalnim, gradskim, opštinskim kabadahijama? Meni je ključno pitanje - da li su ustanove kulture socijalne, političke, ili kulturne institucije. Od tog odgovora zavise i rešenja. Ako vi ta pitanja ne postavite, a krenuli ste od dobrih polaznih teza, neće uspeti niko.

MUSEUM NOW!

pre 12 godina

Neka reši samo jednu stvar i njegova karijera kao ministra kulture smatraće se uspešnom, a to je otvaranje Narodnog Muzeja!

Dusan

pre 12 godina

Da li moze ministar Tasovac ili bilo ko drugi u ovoj zemlji da mi pronadje samo jednu uspesnu naciju na svetu koja nema nacionalni muzej? Takodje ocekujem da se zabrane ili barem pekleno oporezuju rijaliti programi koji siluju kulturnu svest ovog naroda.

Rezignirana

pre 12 godina

Znaci zaposlenima ce uplacivati studijske boravke/usavrsavanja u inostranstvu, a nezaposlene i honorarne saradnike u kulturi ko j... Umesto da se vidi ko sedi gde zaposlen i godinama nije nista uradio i dovede se neko ko ce da radi.

nema deda mraza

pre 12 godina

@Bobi,
jeste merilo ponasanja
a ako ga malo zagledamo-ta njegova frizura je namestana pred ogledalom.

znaci da je i ona kulisa kao sto je i ceo tasovac kulisa udbe koja treba da nas ubedi u nesto.

Tafkal

pre 12 godina

Ljudi, batalite da ga napadate za narodni muzej, nije on kriv sto nije on kriv sto nije otvoren, covek 3 dana ministar, to krivite ove pre njega, a za njega cemo videti.

блабла

pre 12 godina

Сваком ко ради треба да се честита. И да се са њим рукује. Такви су обичаји. И нема никаквих проблема.

Circulus Vitiosus

pre 12 godina

Puna podrsja ministru (ako nasa mala podrska moze bilo sta da znaci), mislim da ce principijalnim stavom ipak uspeti da pomeri stvari na bolje, jer je to jedino mocno oruzje protiv ljudi koji se vode sopstvenim interesom i jeftinim profitom...

Adam

pre 12 godina

dragi Srbi, ako nemate kulturu - nemate ni drzavu... ako nemate drzavu nemate ni sta braniti i cuvati. ( drzavu ne cine teritorije vec narod koji tu zivi ) dakle ulaganje u kulturu i obrazovanje je buducnost svake nacije a pogotovo ovakve pokleknute u svakom smislu.

dusanmal

pre 12 godina

@Adam - Lepo je to reci, ali sada zamenite drzavu Srbiju sa ekvivalentnim pojedincem u nekom svetu gde su nacije pojedinci. Taj pojedinac je siromah koji jedva ima da jede. Vas savet je da to malo sto ima ulaze u svoju kulturu a ako nema - da pozajmljuje... Ludilo.
Prvi zadatak drzave Srbije mora biti da ekonomski i pravni sistem stanu na noge. Ekonomski nas u razvoju bije i Ruanda. A pravni sistem se raspada od kriminala i korupcije da nam i Juzno Americki mafiozi zavide. A kada imamo od cega i kada to ne kradu lopovi na vlasti - e onda slobodno da razmatramo sta i kako drzava da ulaze u kulturu.
Sta gospodin Tasovac smatra najvaznijim "profesionalizacija kadrova u kulturi, poboljšanje rada i jačanje institucija kao i transparentnost u donošenju zakona" je besmislica. Prioritet mora biti ono sto se mora uraditi da ne bi propalo: odrzavanje kulturnih poseda i objekata. Ne "ulaganje", ne sirenje/jacanje, ne "profesionalizacija" ne mesetarenje zakonima. Za to nema sredstava. Kada bude - divno. Sada definitivno nema. Naci koliko para ima i sve usrediti na odrzavanje. A birokrate u sistemu umesto "profesionalizacije" i "jacanja" - otpustiti. Sto se zakona tice - ako ista, pojednostaviti.
A sta sa kulturom? - U ovoj siromasnoj zemlji ima bogatih pojedinaca. Gospodin Tasovac bi imao prioritet posle odrzavanja da ide i moli te bogate za DOBROVOLJNU pomoc. Da shvati da je on SLUGA naroda a ne dahija. Te da su pare bogatih njihove a ne drzavne.

mir u svetu i transparentnost u zakonu

pre 12 godina

Nije mi jasna prva stavka. Jel to znaci da ce da zaposle profesionalce ili da povecaju nivo profesionalnosti postojecim profesionalcima?

scarfface

pre 12 godina

Samo departizacija!!!! Poceti od ovih poslednjih sa knjizicama SNS, sto se samaraju po ministarstvima pa sve do DS sto misle da im je to ministarstvo dedovina. Oni koji ostanu imace dovoljno prostora da urade nesto kvalitetno.

kulturan

pre 12 godina

čitam ove komentare i stvarno ima svega...ali čisto sumnjam da će se nešto radikalno desiti iako nam je to neophodno. očajni smo i mi honorarci u kulturi i oni koji stvarno vole i rade svoj posao u tim institucijama. ali pored njih ima mnogo onih što se ponašaju po principu radio ne radio svira ti radio, a kad im neko nešto prigovori nakostreše se i prete advokatima i tužbama...i posle nema para za platu honorarca koji odradjuje njihov posao...muka mi je od toga! da vidimo glasanje neka da + svako ko zna za ovako nešto.

Mikael Hansen

pre 12 godina

Otvoriti u svim muzejima i ustanovama kulture prodavnicu suvenira, tako je i u Milanskoj skali, rimskom Koloseumu, madridskom Pradu ... Turisti žele da ponesu neku uspomenu i često ne žale para. Jeste komercijalizacija elitne umetnosti, ali to je uslov opstanka, sviđalo vam se to ili ne ...

stefan

pre 12 godina

@novac Ti hoces da kazes da je bacanje para ulaganje u operu, balet, film, uopste u umetnost?! Pa kad bi samo deo para koje odlaze na pink bio ulozen u kulturu, a pink se ukinuo malo bismo se doveli u red. Ali na zalost, takvi kao ti su ovde u vecini... To je izgleda uvek i bila ideja vlasti, zatupeti narod koliko moze i praviti rsum!

Jasha

pre 12 godina

Zdrava pamet i dobra namera. To je ono sto je u ovom narodu presusilo tako je potrebno.. Cini mi se da novi ministar ima ono sto nedostaje. Moja iskrena podrska. Kultura na ulici, u saobracaju, u kuci, na televiziji, na njivi... Lepse je sa kulturom.

Veliki brat

pre 12 godina

"...profesionalizacija kadrova u kulturi, poboljšanje rada i jačanje institucija..."

Ja se obradovao kad je Tasovac predložen i izabran za ministra kulture, mislio sad će Narodni muzej, izvorna muzika, filmovi, serije, muzej fotografije (koji bi nam bio potreban, ako ništa, da se stare fotografije digitalizuju i učine svima dostupnim na internetu) itd., a kad ono...

Samo još da je rekao i "povećanje izvoza" pa da zvuči kao i svi ostali političari.


Ja, u stvari, mislim da svima njima izgleda ista ekipa ljudi piše saopštenja pa zato zvuče gotovo identično.


Ali, bez obzira na ovo, nadam se da će Tasovac naći načina da neke stvari poboljša, mada je to teško, jer ogroman procenat budžeta za kulturu odlazi na plate zaposlenih.

htc

pre 12 godina

(Nikola i Maja, 10. septembar 2013 15:23)
potpisujem, narocito pretposlednju recenicu, sve si rekao. U razne institucije kulture, NAROCITO u lokalnim saoupravama, postavljeni su iskljucivo stranacki kadrovi kojima se partije oduzuju kroz primanje plate kroz budzet. Bilo je dosta informacija u zadnje vreme ko je sve i kako zaposlen u lokalnim ustanovama kulture ( familija, svalerke, vozaci bagera, deca podobnih kadrova itd) ali te clanke niko nije citao. Profesionalizacija tj zaposljavanje ljudi iz struke je neophodna u svim sektorima, ali se nikada nije i niti ce se sprovoditi. Za to je potrebna ekstremna volja vlasti, a svaka od njih se vise trudi da ne izgubi birace nego da unapredi drzavu. Tasovac, sa svojim ekscentricnim izgledom, visprenoscu i malo dlaka na jeziku, dobar je izbor za ovu poziciju, gledajuci na to da on time moze da pokrene neke stvari iz letargije samo svojom pojavom jer je obicnom narodu upadljiv i zanimljiv( molim vas, razumite da ne pricam o tome koliko je sposoban za takvo radno mesto, videcemo, mada, posteno, sve je u rukama drugih!). U zadnje vreme, olicenje srpske kulture i ono sto stalno gledamo su gomile pljeskavica, raznjeva i ostalih pratecih sadrzaja SKORO svake manifestacije. Nazalost, precesto se cuje "Al sam dobar kupus ili jagnjetinu jeo tu i tu" nego sta se stvarno desavalo na toj manifestaciji ( zbog cega je organizovana). Nadam se da ce biti dosledan i posten, pa ako nema napretka, da kaze ZASTO!!!

dule

pre 12 godina

Za vreme 2.Svetskog rata u Engleskoj u vladi razmatrali kom ministarstvu da smanje budzet jer im je trebalo za vojsku i neko predlozi ministarstvo kulture,u fazonu "sta ce nam sad to",a Cercil im odgovori,"kulturu nikako,pa za sta se onda borimo i ratujemo"... Znate tu pricu verovatno...?

Ko,ko?

pre 12 godina

Najveci deo novca iz budzeta idlazi na plate zaposlenih,ali ti zaposleni ne udju u svoje teatre ni jednom u 6 meseci,a repertoar drze mladi koji rade za mizerne honorare i zeljni su rada.

Saldzo

pre 12 godina

1. Farme, Velika Braca i ostalo djubre od ponoci do 6 ujutru. Porez 50% na zaradu od reklama i SMS glasova
2. Turbo folk, Grandovi, Ibarska Magistrala, "moderne spisateljice", Lee Kis, Karleuse, starlete, trendseterke i ostalo iz te kategorije samo na lokalnim TV i radio stanicama. Ko ima nacionalnu frekvenciju ne sme da emituje takav sadrzaj niti da dovodi u program te individue van perioda 00-06
3. RTS da baci akcenat na naucni, deciji i skolski program, a ne na srecne ljude i babe koje se cesljaju. Mi to placamo, hocemo da nam deca gledaju nesto pametno za nas novac
4. Pozorista da se profesionalizuju. Manji deo da se donira iz budzeta, za odrzavanje, ako hoce da rade i zarade plate moraju da privuku publiku. Time dobijamo kvalitetniji i raznovrsniji pozorisni program, izbegavamo da se igraju neke budibogsnama alternativne predstave "neshvacenih umetnika", Sekspirove reprize po X puta u sezoni i izbegavamo da zaposleni sisaju budzet i ne rade nista. Novac koji se ustedi na ovome dati KUD-ovima. Dati i amaterskim pozorisnim festivalima za pocetak dok ne stanu na noge i kvalitetom privuku publiku, pa mogu sami da se izdrzavaju
5. Donirati dokumentarne i obrazovne filmove koji su neprofitni, kao i filmove koji promovisu Srbiju. Prestati sa bacanjem para na filmove koji su komercijalne prirode
6. Zabraniti TV stanicama da prekidaju filmove i serije reklamama. Reklame izmedju i glasnoca u nivou ostalog programa, ne glasnije. Ko prekrsi lupiti mu kaznu da se sve pusi

nema deda mraza

pre 12 godina

a mogao bi iz svih skc-eva da istera one koji nisu studenti.

ima tamo i ljudi koji su napunili 50g.neka predju u penzionerske klubove da se grebu za budzet.

Kamicak

pre 12 godina

Pa baš lepo što se svi bave frizurom, imaće čovek vremena da se bavi pravim stvarima. Mozda takozvana elitna kultura uz njega postane normalan vid zabave. Koliko ja znam BF koncerti nikad nisu prazni, a narodno pozorište mnogo žannrovski prijemčivije široj publici i prečesto poklanja karte... Neko tu vrlo ozbiljno i po zadatku razara sve što izvidjači sagrade.... Možda ga novi ministar nadje???

Ko?

pre 12 godina

O kojim profesionalcima se radi? Da li je javnost informisana da se u Nacionalnom teatru zaposlilo par ljudi,prijatelja vd direktora. Bez audicije i bez ikakvog konkursa? Srbijo,probudi se!