Petak, 28.06.2013.

12:12

EP greškom postavio ustaški grb

Administratori zvanične Fejsbuk stranice Evropskog parlamenta su dobrodošlicu Hrvatskoj poželeli sa ustaškim grbom.

Izvor: index.hr

EP greškom postavio ustaški grb IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

andreas

pre 12 godina

Jure - kada je riječ o povijesnim grbovima poput svastike koja je stara tisućama godina i u Indiji je sveti simbol, ali pošto ga je hitler koristio danas je omražen i zabranjen kao vi kažete. To je slično i crvenoj zvijezdi koja je bila simbol partizana u II ratu, ali mi današnji sinovi tih istih koji su je tada nosili na kapama nju smo doživjeli kao največeg neprijatelja jer se je pod tim simbolom klalo ubijalo palilo i sve živo rušilo a naročito hrvatske poviesne spomenike crkve i katedrale. kao što je za moga oca kukasti križ bio simbol patnje i stradanja tako i večina hrvata danas doživljava crvenu zvijezdu i četničku kokardu. Ovo što sam rekao nije niti nacionalizam niti šovinizam već puka istina i komparacija s spomenutim znakovljem iz II svjetskog rata. Ja taj rat nisam doživio i on me ne interesira. Doživio sam ovaj Hrvatski obrambeni rat i on me interesira. To je moje svekoliko pravo i moja istina. Hrvatska je bila napadnuta nakon referenduma hrvatskih građana i nakon ustavnog proglašenja nezavisnosti i samostalnosti hrvatske države u suglasnosti s Jugoslavenskim ustavom iz 1974 godine. Sve je lege artis. Slovenija je to isto učinila pa je JNA napravila jednu malu vježbu s Slovenskim teritorijalcima i tada se stručila na Hrvatsku. ostalo znate. Bilo tko da tvrdi da je u hrvatskoj bio građanski rat je za mene neprijatelj hrvatske države i hrvatskog naroda i usto je i lažljivac.

andreas

pre 12 godina

Oprostite, ali to nije ustaški grb već više-vjekovni jedan od mnogih poviesnih hrvatskih grbova kojega je koristio i poglavnik dr.Ante Pavelić. Tek toliko da znate.

DEDA CVETKO

pre 12 godina

@ Hrvatska, 28. jun 2013 15:04

"Da li ovakvi i slicni kometari znace da po misljenju prosjecnog gradjana Srbije nema (neke velike) razlike izmedju ustaskog pokreta (...) i suvremene Reublike Hrvatske?

--

Da.

Marina Vukovar

pre 12 godina

Kad ćete se vi više uzdignuti iz te daleke prošlosti?!?!?
(EU za 48h, 28. jun 2013 14:08)

Haha, koliko ja znam, zagrebački maturanti slave završetak škole pjevajući o Jasenovcu i slaveći genocid nad Srbima, i na taj način nas ''podsjećaju'' šta su nam njihovi preci radili. Vi imate problema sa prošlošću, mi ne. A što se tiče ovog grba, pa što da ga i ne stave, ja ne vidim nikakav problem u tome... o.O Niste proživjeli katarzu kao gubitnici, nikad kažnjeni za genocid i pokušaj istrebljenja Srba, sve vam je oprošteno, i još smo gurnuti u nekakvo ''bratstvo i jedinstvo'' koljača i žrtve.

Alan

pre 12 godina

Tako će i HR na početku Januara slučajno stisnuti protiv i eto ne početka pregovora. Dajte molim vas, pa to je doista pogreška , jer kad ukucate HR grb iznacuju i takav grb. Gospodo komšije, ne radujte se komšiluku na crknutoj kravi. Komšije zaista i stvarno podupiru vaš početak pregovora i ulaza u EU. Ovo je mala spačka na koju vrlo infantilno nasjedate

johnny

pre 12 godina

Prema nekim vestima ovaj grb je podmuklo, podlo i namerno postavljen sa jedinim iskljucivim ciljem, a to je da izazove revolt kod svakog postenog, moralnog i casnog Srbina.

Deponija

pre 12 godina

Nije lako s nama balkancima, ko će više sve da pohvata u Evropi da li počinje belim ili crvenim, dal se pokazuju tri ili dva prsta, dal je neka pesma uvredljiva za ove druge ili ne. Jeste ovo loše sa ustaškim grbom ali samo kažem mnogo smo naporni mi Balkanci. Pa se još pitamo što nas uslovljavaju. Vide ljudi da ništa nismo razrešili iz svoje istorije. Nisu cvećke ni oni ali znaju kako da žive sa svojim problemima. Ja bih voleo da nas drugi prihvate i pomognu ali znate kad bih pomogao ovim zemljama da sam Nemac? Nikad! Mi još biramo Dačića, Nikolića, Mrkonjića... da nas vode, a pričamo kako smo naučili lekcije, haha. Mi ne znamo ni šta je bila lekcija! Hrvati još negiraju odgovornost za stradanja Srba u Drugom svetskom ratu i Oluju, mi za zadnja dva rata, Albanci za martovsko ludilo i zločine... Blago njima s nama.

Hrvatska

pre 12 godina

@I nije neka velika greska
(goxy, 28. jun 2013 12:33)

Da li ovakvi i slicni kometari znace da po misljenju prosjecnog gradjana Srbije nema (neke velike) razlike izmedju ustaskog pokreta odnosno svih losih strana ustaskog pokreta 41. - 45. i suvremene Reublike Hrvatske?

Goran Matić -Split

pre 12 godina

Aj pogledajte krov crkve sv. Marka u Zagrebu. Crkva je renovirana od 1876 do 1882. Kojim poljem počinje hrvatski grb unutar grba trojedne kraljevine Hrvatske, Dalmacije i Slavonije?! PRVO POLJE JE BIJELE BOJE.

mirko

pre 12 godina

za pocetak taj grb nije ustaski i potjece iz 14st te je na crkvi sv. marka, tako da bih zamolio pametnjakovice da nerazmisljaju previse da ih nnezaboli glava... a meni osobno je taj grb ljepsi od sadasnjeg pozz

marko

pre 12 godina

Sto bi reko Bata 'mozda ste dobili pogresan broj, al ste dobili pravog coveka'. Tako i ovde, 'mozda su pogresili grb, al su pogodili pravu drzavu'. Da se ne lazemo.

zumb

pre 12 godina

@Ilija Cvorovic - Tako je. U stvari je Hrvatska greskom promenila grb 1990. Ali srecom, tu je Thompson, pa razgali 100 tisuca fanova, ikonografije ne fali, sve mladi progresivni Evropljani.

Zoki

pre 12 godina

Nedavno je bila sahrana člana srpske kraljevske loze i odar je bio pokriven zastavom na kojoj je bio grb kraljevine Jugoslavije - u kojem je šahovnica. Malo je već dosadna ova histerija oko šahovnice.

EU za 48h

pre 12 godina

Administratori te stranice su mladi studenti koji su mahom rođeni nakon rata, a kamoli da znaju koji je bio ustaški grb.
Kad ćete se vi više uzdignuti iz te daleke prošlosti?!?!?

zbilja

pre 12 godina

molim vas nemojte siriti dezinformacije... ustaski grb (koji je bio na zastavi NDH) iznad sahovnice je imao pleter sa slovom U u sredini... dakle takav grb je ustaski
obicna sahovnica sa prvim bijelim poljem (bez U) je samo sahovnica sa prvim bijelim poljem i postojala je daleko prije ikakvih ustasa.. pa zar vi mislite da su tek ustase izmislile sahovnicu i proglasili je hrvatskim nacionalnim simbolom??
sahovnica se pojavljuje jos u srednjem vijeku pod Kraljem Tomislavom i Petrom Kresimirem IV. i imala je prvo bijelo polje

VELI

pre 12 godina

Prestanite da pisete neistine. Taj grb bez krune za pocetnim bijelim poljem je postojao mnogo prije ustasa i nije ustaski grb.
(mfg, 28. jun 2013 12:24)
Takav grb s prvim početnim bijelim poljem se nalazi i u Autriji u Innsbrucku na svodu jedne kuće i predstavlja grb kraljevine Hrvatske iz 1495. godine, to što ga je uzela NDH kao svoj grb to samo baca ljagu na njega, ali ne umanjuje njegovu staro Hrvatsku povijesnu vrijednost.

EU radnik- birokrata

pre 12 godina

Taj što je stavio taj grb, verovatno je iz preteranog interesovanja za Hrvatsku samo uzeo prvu sliku s Vikipedije ili Gugla... i mene bi mrzelo da proveravam grb Moldavije...

zoran

pre 12 godina

Razlika je taman koliko i kada je zvanična Hrvatska moneta u pitanju. Kuna bila u NDH Kuna i danas. Šahovnica bila u NDH šahovnica i danas.

Jedino se statistika popisa stanovnika drastično promenila.

E sada što ćete vi ovde da palamudite o "Bespuću povjesne zbiljnosti", o musavom, iškrabanom konceptu sa nazivom "Memorandum", koji su sastavile, a nikad zvanično objavile starkelje u SANU i koje su tada, u svoj svojoj moći svi do jednog šorali niz nogavicu a sada su skoro svi upokojeni,, o budalesanjima nazvanim "Projekat Velika Srbija", o Šešeljevim kretenizmima tipa Karlobag-Karlovac etc, i slično, može vam se sve dok iza vas stoje oni koji stoje. Ali, mečka se seli, dragi susjedi! Ne igra uvek pred istim vratima...

Jure

pre 12 godina

Pa i kukasti krst je nastao pre nacista, pa se sada smatra nacistickim jer je koriscen u te svrhe. Nacisticka obelezja su nacisticka i tacka, nije vazno kada su nastala.
(Ja, 28. jun 2013 12:51)
da, ali kukasti kriz prije nacizma nije simbolizirao njemacku dok je sahovnica sa prvim bijelim poljem bila simbol hrvatske prije osnutka ustaskog pokreta

MoP

pre 12 godina

Hrvatski grb je kroz povijest bio i s prvim bijelim i prvim crvenim poljem, ovisno kako je stajao uz druge grbove. Po heraldičkim pravilama boja ne ide uz boju, ni kovina uz kovinu, što znači da je početno bijelo (a zapravo kovina) bilo kad je grb išao uz neki drugi grb koji ima boju, a takav je slučaj bio na grbu Ugarske i na grbu Trojedinice, međutim na nekim austrijskim grbovima prvo polje je crveno jer je hrvatski grb išao uz grb koji je od kovine. U Fojničkom grbovniku je pak hrvatski grb kao samostalan započinjao crvenim poljem.

Iskusni

pre 12 godina

@zbilja
Potpuno se slažem. Šahovnica je stara slovenska šara koju su u grb utkale Hrvatska i Bohemia. Setite se, Zvezdaši su nekada imali zastave kao šahovnice. Ustaše su samo bolesni sadistički element hrvatskog naroda.

Vladimir Arsic

pre 12 godina

Nije bitno kada je nastao grb, niti da li je ustaski ili ne. Sustina je da je neko zaduzen za internet stranicu jednostavno izguglao sliku hrvatskog grba i u blazenom neznanju izabrao varijantu koja nije danasnji zvanicni grb Hrvatske.

Konstruisati sada neke skrivene namere i konotacije iz ovog slucaja je smesnije i od najbizarnijih teorija zavere. Pridavati toliki smisao i vaznost obicnoj neupucenosti i nepazljivosti nekog lika koji odrzava tu web stranicu je zaista glupost.

Ko zna koji grb ce da stave ako ikada budu primali Srbiju u EU. Mozda zavrsimo sa amblemom ratnog vazduhoplovstva :)

SRB-IN

pre 12 godina

Sumnjam da je ovo baš slučajno bilo, a iako jeste nije velika greška. ustaška republika je nekad bila deo trećeg, a sad postaje deo četvrtog nemačkog rajha, poznatijeg kao EU!!!

Ja

pre 12 godina

@Mfg
Pa i kukasti krst je nastao pre nacista, pa se sada smatra nacistickim jer je koriscen u te svrhe. Nacisticka obelezja su nacisticka i tacka, nije vazno kada su nastala.

коста

pre 12 godina

Говорити да се ту ради о грешци јесте велика наивност. Учињено је то с нескривеном намером онога који гаји симпатије према усташкој хрватској као чин славља победе "његове" хрватске. Надам се да ће ЕК спровести истрагу и утврдити ко је послаљо знак лицу које га је технички поставило јер је то фашистичка провокација и саме ЕУ.

zbilja

pre 12 godina

molim vas nemojte siriti dezinformacije... ustaski grb (koji je bio na zastavi NDH) iznad sahovnice je imao pleter sa slovom U u sredini... dakle takav grb je ustaski
obicna sahovnica sa prvim bijelim poljem (bez U) je samo sahovnica sa prvim bijelim poljem i postojala je daleko prije ikakvih ustasa.. pa zar vi mislite da su tek ustase izmislile sahovnicu i proglasili je hrvatskim nacionalnim simbolom??
sahovnica se pojavljuje jos u srednjem vijeku pod Kraljem Tomislavom i Petrom Kresimirem IV. i imala je prvo bijelo polje

VELI

pre 12 godina

Prestanite da pisete neistine. Taj grb bez krune za pocetnim bijelim poljem je postojao mnogo prije ustasa i nije ustaski grb.
(mfg, 28. jun 2013 12:24)
Takav grb s prvim početnim bijelim poljem se nalazi i u Autriji u Innsbrucku na svodu jedne kuće i predstavlja grb kraljevine Hrvatske iz 1495. godine, to što ga je uzela NDH kao svoj grb to samo baca ljagu na njega, ali ne umanjuje njegovu staro Hrvatsku povijesnu vrijednost.

Ja

pre 12 godina

@Mfg
Pa i kukasti krst je nastao pre nacista, pa se sada smatra nacistickim jer je koriscen u te svrhe. Nacisticka obelezja su nacisticka i tacka, nije vazno kada su nastala.

Jure

pre 12 godina

Pa i kukasti krst je nastao pre nacista, pa se sada smatra nacistickim jer je koriscen u te svrhe. Nacisticka obelezja su nacisticka i tacka, nije vazno kada su nastala.
(Ja, 28. jun 2013 12:51)
da, ali kukasti kriz prije nacizma nije simbolizirao njemacku dok je sahovnica sa prvim bijelim poljem bila simbol hrvatske prije osnutka ustaskog pokreta

Iskusni

pre 12 godina

@zbilja
Potpuno se slažem. Šahovnica je stara slovenska šara koju su u grb utkale Hrvatska i Bohemia. Setite se, Zvezdaši su nekada imali zastave kao šahovnice. Ustaše su samo bolesni sadistički element hrvatskog naroda.

SRB-IN

pre 12 godina

Sumnjam da je ovo baš slučajno bilo, a iako jeste nije velika greška. ustaška republika je nekad bila deo trećeg, a sad postaje deo četvrtog nemačkog rajha, poznatijeg kao EU!!!

marko

pre 12 godina

Sto bi reko Bata 'mozda ste dobili pogresan broj, al ste dobili pravog coveka'. Tako i ovde, 'mozda su pogresili grb, al su pogodili pravu drzavu'. Da se ne lazemo.

Zoki

pre 12 godina

Nedavno je bila sahrana člana srpske kraljevske loze i odar je bio pokriven zastavom na kojoj je bio grb kraljevine Jugoslavije - u kojem je šahovnica. Malo je već dosadna ova histerija oko šahovnice.

коста

pre 12 godina

Говорити да се ту ради о грешци јесте велика наивност. Учињено је то с нескривеном намером онога који гаји симпатије према усташкој хрватској као чин славља победе "његове" хрватске. Надам се да ће ЕК спровести истрагу и утврдити ко је послаљо знак лицу које га је технички поставило јер је то фашистичка провокација и саме ЕУ.

MoP

pre 12 godina

Hrvatski grb je kroz povijest bio i s prvim bijelim i prvim crvenim poljem, ovisno kako je stajao uz druge grbove. Po heraldičkim pravilama boja ne ide uz boju, ni kovina uz kovinu, što znači da je početno bijelo (a zapravo kovina) bilo kad je grb išao uz neki drugi grb koji ima boju, a takav je slučaj bio na grbu Ugarske i na grbu Trojedinice, međutim na nekim austrijskim grbovima prvo polje je crveno jer je hrvatski grb išao uz grb koji je od kovine. U Fojničkom grbovniku je pak hrvatski grb kao samostalan započinjao crvenim poljem.

Goran Matić -Split

pre 12 godina

Aj pogledajte krov crkve sv. Marka u Zagrebu. Crkva je renovirana od 1876 do 1882. Kojim poljem počinje hrvatski grb unutar grba trojedne kraljevine Hrvatske, Dalmacije i Slavonije?! PRVO POLJE JE BIJELE BOJE.

EU za 48h

pre 12 godina

Administratori te stranice su mladi studenti koji su mahom rođeni nakon rata, a kamoli da znaju koji je bio ustaški grb.
Kad ćete se vi više uzdignuti iz te daleke prošlosti?!?!?

EU radnik- birokrata

pre 12 godina

Taj što je stavio taj grb, verovatno je iz preteranog interesovanja za Hrvatsku samo uzeo prvu sliku s Vikipedije ili Gugla... i mene bi mrzelo da proveravam grb Moldavije...

Vladimir Arsic

pre 12 godina

Nije bitno kada je nastao grb, niti da li je ustaski ili ne. Sustina je da je neko zaduzen za internet stranicu jednostavno izguglao sliku hrvatskog grba i u blazenom neznanju izabrao varijantu koja nije danasnji zvanicni grb Hrvatske.

Konstruisati sada neke skrivene namere i konotacije iz ovog slucaja je smesnije i od najbizarnijih teorija zavere. Pridavati toliki smisao i vaznost obicnoj neupucenosti i nepazljivosti nekog lika koji odrzava tu web stranicu je zaista glupost.

Ko zna koji grb ce da stave ako ikada budu primali Srbiju u EU. Mozda zavrsimo sa amblemom ratnog vazduhoplovstva :)

zoran

pre 12 godina

Razlika je taman koliko i kada je zvanična Hrvatska moneta u pitanju. Kuna bila u NDH Kuna i danas. Šahovnica bila u NDH šahovnica i danas.

Jedino se statistika popisa stanovnika drastično promenila.

E sada što ćete vi ovde da palamudite o "Bespuću povjesne zbiljnosti", o musavom, iškrabanom konceptu sa nazivom "Memorandum", koji su sastavile, a nikad zvanično objavile starkelje u SANU i koje su tada, u svoj svojoj moći svi do jednog šorali niz nogavicu a sada su skoro svi upokojeni,, o budalesanjima nazvanim "Projekat Velika Srbija", o Šešeljevim kretenizmima tipa Karlobag-Karlovac etc, i slično, može vam se sve dok iza vas stoje oni koji stoje. Ali, mečka se seli, dragi susjedi! Ne igra uvek pred istim vratima...

mirko

pre 12 godina

za pocetak taj grb nije ustaski i potjece iz 14st te je na crkvi sv. marka, tako da bih zamolio pametnjakovice da nerazmisljaju previse da ih nnezaboli glava... a meni osobno je taj grb ljepsi od sadasnjeg pozz

Hrvatska

pre 12 godina

@I nije neka velika greska
(goxy, 28. jun 2013 12:33)

Da li ovakvi i slicni kometari znace da po misljenju prosjecnog gradjana Srbije nema (neke velike) razlike izmedju ustaskog pokreta odnosno svih losih strana ustaskog pokreta 41. - 45. i suvremene Reublike Hrvatske?

zumb

pre 12 godina

@Ilija Cvorovic - Tako je. U stvari je Hrvatska greskom promenila grb 1990. Ali srecom, tu je Thompson, pa razgali 100 tisuca fanova, ikonografije ne fali, sve mladi progresivni Evropljani.

Alan

pre 12 godina

Tako će i HR na početku Januara slučajno stisnuti protiv i eto ne početka pregovora. Dajte molim vas, pa to je doista pogreška , jer kad ukucate HR grb iznacuju i takav grb. Gospodo komšije, ne radujte se komšiluku na crknutoj kravi. Komšije zaista i stvarno podupiru vaš početak pregovora i ulaza u EU. Ovo je mala spačka na koju vrlo infantilno nasjedate

johnny

pre 12 godina

Prema nekim vestima ovaj grb je podmuklo, podlo i namerno postavljen sa jedinim iskljucivim ciljem, a to je da izazove revolt kod svakog postenog, moralnog i casnog Srbina.

Marina Vukovar

pre 12 godina

Kad ćete se vi više uzdignuti iz te daleke prošlosti?!?!?
(EU za 48h, 28. jun 2013 14:08)

Haha, koliko ja znam, zagrebački maturanti slave završetak škole pjevajući o Jasenovcu i slaveći genocid nad Srbima, i na taj način nas ''podsjećaju'' šta su nam njihovi preci radili. Vi imate problema sa prošlošću, mi ne. A što se tiče ovog grba, pa što da ga i ne stave, ja ne vidim nikakav problem u tome... o.O Niste proživjeli katarzu kao gubitnici, nikad kažnjeni za genocid i pokušaj istrebljenja Srba, sve vam je oprošteno, i još smo gurnuti u nekakvo ''bratstvo i jedinstvo'' koljača i žrtve.

Deponija

pre 12 godina

Nije lako s nama balkancima, ko će više sve da pohvata u Evropi da li počinje belim ili crvenim, dal se pokazuju tri ili dva prsta, dal je neka pesma uvredljiva za ove druge ili ne. Jeste ovo loše sa ustaškim grbom ali samo kažem mnogo smo naporni mi Balkanci. Pa se još pitamo što nas uslovljavaju. Vide ljudi da ništa nismo razrešili iz svoje istorije. Nisu cvećke ni oni ali znaju kako da žive sa svojim problemima. Ja bih voleo da nas drugi prihvate i pomognu ali znate kad bih pomogao ovim zemljama da sam Nemac? Nikad! Mi još biramo Dačića, Nikolića, Mrkonjića... da nas vode, a pričamo kako smo naučili lekcije, haha. Mi ne znamo ni šta je bila lekcija! Hrvati još negiraju odgovornost za stradanja Srba u Drugom svetskom ratu i Oluju, mi za zadnja dva rata, Albanci za martovsko ludilo i zločine... Blago njima s nama.

DEDA CVETKO

pre 12 godina

@ Hrvatska, 28. jun 2013 15:04

"Da li ovakvi i slicni kometari znace da po misljenju prosjecnog gradjana Srbije nema (neke velike) razlike izmedju ustaskog pokreta (...) i suvremene Reublike Hrvatske?

--

Da.

andreas

pre 12 godina

Jure - kada je riječ o povijesnim grbovima poput svastike koja je stara tisućama godina i u Indiji je sveti simbol, ali pošto ga je hitler koristio danas je omražen i zabranjen kao vi kažete. To je slično i crvenoj zvijezdi koja je bila simbol partizana u II ratu, ali mi današnji sinovi tih istih koji su je tada nosili na kapama nju smo doživjeli kao največeg neprijatelja jer se je pod tim simbolom klalo ubijalo palilo i sve živo rušilo a naročito hrvatske poviesne spomenike crkve i katedrale. kao što je za moga oca kukasti križ bio simbol patnje i stradanja tako i večina hrvata danas doživljava crvenu zvijezdu i četničku kokardu. Ovo što sam rekao nije niti nacionalizam niti šovinizam već puka istina i komparacija s spomenutim znakovljem iz II svjetskog rata. Ja taj rat nisam doživio i on me ne interesira. Doživio sam ovaj Hrvatski obrambeni rat i on me interesira. To je moje svekoliko pravo i moja istina. Hrvatska je bila napadnuta nakon referenduma hrvatskih građana i nakon ustavnog proglašenja nezavisnosti i samostalnosti hrvatske države u suglasnosti s Jugoslavenskim ustavom iz 1974 godine. Sve je lege artis. Slovenija je to isto učinila pa je JNA napravila jednu malu vježbu s Slovenskim teritorijalcima i tada se stručila na Hrvatsku. ostalo znate. Bilo tko da tvrdi da je u hrvatskoj bio građanski rat je za mene neprijatelj hrvatske države i hrvatskog naroda i usto je i lažljivac.

andreas

pre 12 godina

Oprostite, ali to nije ustaški grb već više-vjekovni jedan od mnogih poviesnih hrvatskih grbova kojega je koristio i poglavnik dr.Ante Pavelić. Tek toliko da znate.

Ja

pre 12 godina

@Mfg
Pa i kukasti krst je nastao pre nacista, pa se sada smatra nacistickim jer je koriscen u te svrhe. Nacisticka obelezja su nacisticka i tacka, nije vazno kada su nastala.

EU za 48h

pre 12 godina

Administratori te stranice su mladi studenti koji su mahom rođeni nakon rata, a kamoli da znaju koji je bio ustaški grb.
Kad ćete se vi više uzdignuti iz te daleke prošlosti?!?!?

zbilja

pre 12 godina

molim vas nemojte siriti dezinformacije... ustaski grb (koji je bio na zastavi NDH) iznad sahovnice je imao pleter sa slovom U u sredini... dakle takav grb je ustaski
obicna sahovnica sa prvim bijelim poljem (bez U) je samo sahovnica sa prvim bijelim poljem i postojala je daleko prije ikakvih ustasa.. pa zar vi mislite da su tek ustase izmislile sahovnicu i proglasili je hrvatskim nacionalnim simbolom??
sahovnica se pojavljuje jos u srednjem vijeku pod Kraljem Tomislavom i Petrom Kresimirem IV. i imala je prvo bijelo polje

VELI

pre 12 godina

Prestanite da pisete neistine. Taj grb bez krune za pocetnim bijelim poljem je postojao mnogo prije ustasa i nije ustaski grb.
(mfg, 28. jun 2013 12:24)
Takav grb s prvim početnim bijelim poljem se nalazi i u Autriji u Innsbrucku na svodu jedne kuće i predstavlja grb kraljevine Hrvatske iz 1495. godine, to što ga je uzela NDH kao svoj grb to samo baca ljagu na njega, ali ne umanjuje njegovu staro Hrvatsku povijesnu vrijednost.

SRB-IN

pre 12 godina

Sumnjam da je ovo baš slučajno bilo, a iako jeste nije velika greška. ustaška republika je nekad bila deo trećeg, a sad postaje deo četvrtog nemačkog rajha, poznatijeg kao EU!!!

Jure

pre 12 godina

Pa i kukasti krst je nastao pre nacista, pa se sada smatra nacistickim jer je koriscen u te svrhe. Nacisticka obelezja su nacisticka i tacka, nije vazno kada su nastala.
(Ja, 28. jun 2013 12:51)
da, ali kukasti kriz prije nacizma nije simbolizirao njemacku dok je sahovnica sa prvim bijelim poljem bila simbol hrvatske prije osnutka ustaskog pokreta

коста

pre 12 godina

Говорити да се ту ради о грешци јесте велика наивност. Учињено је то с нескривеном намером онога који гаји симпатије према усташкој хрватској као чин славља победе "његове" хрватске. Надам се да ће ЕК спровести истрагу и утврдити ко је послаљо знак лицу које га је технички поставило јер је то фашистичка провокација и саме ЕУ.

zoran

pre 12 godina

Razlika je taman koliko i kada je zvanična Hrvatska moneta u pitanju. Kuna bila u NDH Kuna i danas. Šahovnica bila u NDH šahovnica i danas.

Jedino se statistika popisa stanovnika drastično promenila.

E sada što ćete vi ovde da palamudite o "Bespuću povjesne zbiljnosti", o musavom, iškrabanom konceptu sa nazivom "Memorandum", koji su sastavile, a nikad zvanično objavile starkelje u SANU i koje su tada, u svoj svojoj moći svi do jednog šorali niz nogavicu a sada su skoro svi upokojeni,, o budalesanjima nazvanim "Projekat Velika Srbija", o Šešeljevim kretenizmima tipa Karlobag-Karlovac etc, i slično, može vam se sve dok iza vas stoje oni koji stoje. Ali, mečka se seli, dragi susjedi! Ne igra uvek pred istim vratima...

Deponija

pre 12 godina

Nije lako s nama balkancima, ko će više sve da pohvata u Evropi da li počinje belim ili crvenim, dal se pokazuju tri ili dva prsta, dal je neka pesma uvredljiva za ove druge ili ne. Jeste ovo loše sa ustaškim grbom ali samo kažem mnogo smo naporni mi Balkanci. Pa se još pitamo što nas uslovljavaju. Vide ljudi da ništa nismo razrešili iz svoje istorije. Nisu cvećke ni oni ali znaju kako da žive sa svojim problemima. Ja bih voleo da nas drugi prihvate i pomognu ali znate kad bih pomogao ovim zemljama da sam Nemac? Nikad! Mi još biramo Dačića, Nikolića, Mrkonjića... da nas vode, a pričamo kako smo naučili lekcije, haha. Mi ne znamo ni šta je bila lekcija! Hrvati još negiraju odgovornost za stradanja Srba u Drugom svetskom ratu i Oluju, mi za zadnja dva rata, Albanci za martovsko ludilo i zločine... Blago njima s nama.

Alan

pre 12 godina

Tako će i HR na početku Januara slučajno stisnuti protiv i eto ne početka pregovora. Dajte molim vas, pa to je doista pogreška , jer kad ukucate HR grb iznacuju i takav grb. Gospodo komšije, ne radujte se komšiluku na crknutoj kravi. Komšije zaista i stvarno podupiru vaš početak pregovora i ulaza u EU. Ovo je mala spačka na koju vrlo infantilno nasjedate

EU radnik- birokrata

pre 12 godina

Taj što je stavio taj grb, verovatno je iz preteranog interesovanja za Hrvatsku samo uzeo prvu sliku s Vikipedije ili Gugla... i mene bi mrzelo da proveravam grb Moldavije...

Iskusni

pre 12 godina

@zbilja
Potpuno se slažem. Šahovnica je stara slovenska šara koju su u grb utkale Hrvatska i Bohemia. Setite se, Zvezdaši su nekada imali zastave kao šahovnice. Ustaše su samo bolesni sadistički element hrvatskog naroda.

mirko

pre 12 godina

za pocetak taj grb nije ustaski i potjece iz 14st te je na crkvi sv. marka, tako da bih zamolio pametnjakovice da nerazmisljaju previse da ih nnezaboli glava... a meni osobno je taj grb ljepsi od sadasnjeg pozz

marko

pre 12 godina

Sto bi reko Bata 'mozda ste dobili pogresan broj, al ste dobili pravog coveka'. Tako i ovde, 'mozda su pogresili grb, al su pogodili pravu drzavu'. Da se ne lazemo.

MoP

pre 12 godina

Hrvatski grb je kroz povijest bio i s prvim bijelim i prvim crvenim poljem, ovisno kako je stajao uz druge grbove. Po heraldičkim pravilama boja ne ide uz boju, ni kovina uz kovinu, što znači da je početno bijelo (a zapravo kovina) bilo kad je grb išao uz neki drugi grb koji ima boju, a takav je slučaj bio na grbu Ugarske i na grbu Trojedinice, međutim na nekim austrijskim grbovima prvo polje je crveno jer je hrvatski grb išao uz grb koji je od kovine. U Fojničkom grbovniku je pak hrvatski grb kao samostalan započinjao crvenim poljem.

Zoki

pre 12 godina

Nedavno je bila sahrana člana srpske kraljevske loze i odar je bio pokriven zastavom na kojoj je bio grb kraljevine Jugoslavije - u kojem je šahovnica. Malo je već dosadna ova histerija oko šahovnice.

johnny

pre 12 godina

Prema nekim vestima ovaj grb je podmuklo, podlo i namerno postavljen sa jedinim iskljucivim ciljem, a to je da izazove revolt kod svakog postenog, moralnog i casnog Srbina.

Goran Matić -Split

pre 12 godina

Aj pogledajte krov crkve sv. Marka u Zagrebu. Crkva je renovirana od 1876 do 1882. Kojim poljem počinje hrvatski grb unutar grba trojedne kraljevine Hrvatske, Dalmacije i Slavonije?! PRVO POLJE JE BIJELE BOJE.

DEDA CVETKO

pre 12 godina

@ Hrvatska, 28. jun 2013 15:04

"Da li ovakvi i slicni kometari znace da po misljenju prosjecnog gradjana Srbije nema (neke velike) razlike izmedju ustaskog pokreta (...) i suvremene Reublike Hrvatske?

--

Da.

Marina Vukovar

pre 12 godina

Kad ćete se vi više uzdignuti iz te daleke prošlosti?!?!?
(EU za 48h, 28. jun 2013 14:08)

Haha, koliko ja znam, zagrebački maturanti slave završetak škole pjevajući o Jasenovcu i slaveći genocid nad Srbima, i na taj način nas ''podsjećaju'' šta su nam njihovi preci radili. Vi imate problema sa prošlošću, mi ne. A što se tiče ovog grba, pa što da ga i ne stave, ja ne vidim nikakav problem u tome... o.O Niste proživjeli katarzu kao gubitnici, nikad kažnjeni za genocid i pokušaj istrebljenja Srba, sve vam je oprošteno, i još smo gurnuti u nekakvo ''bratstvo i jedinstvo'' koljača i žrtve.

Vladimir Arsic

pre 12 godina

Nije bitno kada je nastao grb, niti da li je ustaski ili ne. Sustina je da je neko zaduzen za internet stranicu jednostavno izguglao sliku hrvatskog grba i u blazenom neznanju izabrao varijantu koja nije danasnji zvanicni grb Hrvatske.

Konstruisati sada neke skrivene namere i konotacije iz ovog slucaja je smesnije i od najbizarnijih teorija zavere. Pridavati toliki smisao i vaznost obicnoj neupucenosti i nepazljivosti nekog lika koji odrzava tu web stranicu je zaista glupost.

Ko zna koji grb ce da stave ako ikada budu primali Srbiju u EU. Mozda zavrsimo sa amblemom ratnog vazduhoplovstva :)

zumb

pre 12 godina

@Ilija Cvorovic - Tako je. U stvari je Hrvatska greskom promenila grb 1990. Ali srecom, tu je Thompson, pa razgali 100 tisuca fanova, ikonografije ne fali, sve mladi progresivni Evropljani.

Hrvatska

pre 12 godina

@I nije neka velika greska
(goxy, 28. jun 2013 12:33)

Da li ovakvi i slicni kometari znace da po misljenju prosjecnog gradjana Srbije nema (neke velike) razlike izmedju ustaskog pokreta odnosno svih losih strana ustaskog pokreta 41. - 45. i suvremene Reublike Hrvatske?

andreas

pre 12 godina

Oprostite, ali to nije ustaški grb već više-vjekovni jedan od mnogih poviesnih hrvatskih grbova kojega je koristio i poglavnik dr.Ante Pavelić. Tek toliko da znate.

andreas

pre 12 godina

Jure - kada je riječ o povijesnim grbovima poput svastike koja je stara tisućama godina i u Indiji je sveti simbol, ali pošto ga je hitler koristio danas je omražen i zabranjen kao vi kažete. To je slično i crvenoj zvijezdi koja je bila simbol partizana u II ratu, ali mi današnji sinovi tih istih koji su je tada nosili na kapama nju smo doživjeli kao največeg neprijatelja jer se je pod tim simbolom klalo ubijalo palilo i sve živo rušilo a naročito hrvatske poviesne spomenike crkve i katedrale. kao što je za moga oca kukasti križ bio simbol patnje i stradanja tako i večina hrvata danas doživljava crvenu zvijezdu i četničku kokardu. Ovo što sam rekao nije niti nacionalizam niti šovinizam već puka istina i komparacija s spomenutim znakovljem iz II svjetskog rata. Ja taj rat nisam doživio i on me ne interesira. Doživio sam ovaj Hrvatski obrambeni rat i on me interesira. To je moje svekoliko pravo i moja istina. Hrvatska je bila napadnuta nakon referenduma hrvatskih građana i nakon ustavnog proglašenja nezavisnosti i samostalnosti hrvatske države u suglasnosti s Jugoslavenskim ustavom iz 1974 godine. Sve je lege artis. Slovenija je to isto učinila pa je JNA napravila jednu malu vježbu s Slovenskim teritorijalcima i tada se stručila na Hrvatsku. ostalo znate. Bilo tko da tvrdi da je u hrvatskoj bio građanski rat je za mene neprijatelj hrvatske države i hrvatskog naroda i usto je i lažljivac.