Subota, 11.05.2013.

12:12

"Naši" Kinezi digli cene, sad beže

Cene kineske odeće za dve, tri godine skočile su i za 100 odsto, što je oteralo kupce, piše Blic.

Izvor: Blic

"Naši" Kinezi digli cene, sad beže IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

96 Komentari

Sortiraj po:

MunzeLjux

pre 12 godina

Svratim kod Kineza da kupim "Fila"papuce, a cena 200 i 250 din. Model potpuno isti, razliku ne uocavam. Pitam zasto se razlikuju u ceni, a mlada Romkinja mi kaze da uz ove skuplje dobijam kinesku mast za zuljeve koje ce mi ove papuce sigurno napraviti.

Marco Polo

pre 12 godina

Nije mi jasno čemu ovoliki izlivi šovinizma prema Kinezima. Da li vas je neko silom primoravao da kupujete kod njih? Nije. I u čemu je problem? I da dodam ovo: kamo sreće da se naša deca uče njihovim radnim navikama umesto što bleje po raznim rupama.

Marko Polo

pre 12 godina

Nije mi jasno čemu ovoliki izlivi šovinizma prema Kinezima. Da li vas je neko primoravao da kupujete kod njih? Nije. I u čemu je problem? I još ovo: kamo sreće da se naša deca uče njihovim radnim navikama umesto što bleje po raznim rupama.

Zoran

pre 12 godina

Sta ja to cujem, Kinezi u SRBIJI ne izdaju racune, imaju duple knjige, duple kase,.... Ovde SAD tako nije sa njima, rade psoteno, uvek fisklani racuni.

A da to nisu videli od vas tamo u Srbiji?

He he, srpske postenjacine. Nemaju vise pare ni za kod Kineza i onda udaramao na pravdu i postenje.

Dzoni

pre 12 godina

Dok su radile nase fabrike oblacio sam se nasom robom ..sad ne rade i sta me briga dal je kineska ili "zapadna" proizvedena u bangladesu gde rade za 30$ mesecno u ocajnim uslovima..kao npr ona zgrada sto se srusila pre nedelju dana i izginulo vise od 500 ljudi a to je Beneton i jos gomila drugih zapadnih fabrika a prosecna plati im bila 38$.Kinezi imaju u Kini 10 puta vece plate nego sto te fensi marke placaju radnike u Bangladesu,Indoneziji i gde sve nemaju te fabrike tako da u 90% slucajeva stvari kupim u kineskim robnim kucama i mogu reci da nemam neke primedbe..traje par godina uglavnom ,mnogo vise nego NIKE od 10 000 koje mora da kupujem svakih 6 meseci jer se raspadnu.
Inace ono sto se pravilo kod nas je 100 puta kvalitetnije od svega sto se sad prodaje,dal kinesko dal od tih fensi marki..imam dukseve,farmerke,kosulje koje sam kupio 90tih kad sam bio srednja skola i dan danas su skoro kao novi i ako prani 100 puta..sve sto sam tad kupio i danas mi traje i danas nosim mada bi i blam kad mi neko gleda slike iz srednje i kaze i vidi da nosim isti duks kao pre 15 godina.

Inspektor

pre 12 godina

Svaka "kineska" radnja ima bar dve fiskalne kase,pravu koju ne koriste i lažnu koja izdaje fiskalne račune gde je PDV=0%.
A inspekcija uzme svoj deo i oni nas ...

Deda

pre 12 godina

Niko nas ne tera da kupujemo kod kineza.Istina je da prodaju djubre.Ajde molim vas sta ocekujete od majice koja kosta recimo 300 dinara!!!Njihova roba jednostavno nije ista ovde i recimo u Usa ili Nemackoj.Kontrola kvaliteta kod ne postoji.Nisu krivi sto je stala nasa tekstilna industrija,sto ne placaju pdv,sto prodaju djubre.U Usa ne postoji proizvod a da ne pise Made in China.Pa na Iphone pise da je proizveden u Kini!!!Krivci smo mi sami,nerad i nemar predhodnih godina nas je doveo tu gde jesmo.

Brus Li

pre 12 godina

Zivim u Čačku gde ima barem 10 (ako ne i više) kineskih radnji. Ni u jednoj od tih radnji vam neće dati fiskalni račun za kupljenu robu. Iskreno sumnjam da sa tim nije upoznata tržišna inspekcija ali im iz određenih razloga toleriše tako ponašanje. Iz razloga što izbegavaju plaćanje carina i pdv-a zato im je i roba jeftinija.

Bojan

pre 12 godina

Kinezi ne plaćaju radnike, Kinezi ne izdaju fiskalne račune, kinezi ne plaćaju uvozne dažbine i ako plaćaju gledaju da to izbegnu. Tako da im želim da odu što pre i da se više nikada ne vrate. Kada odu oporaviće se naša privreda.
Čak je i bolja opcija da u Srbiji garderobu prodaju strani lanci jer oni plaćaju PDV državi i plaćaju doprinose i zarade radnicima. A Kinezi nisu ništa plaćali.

Srećan vam put

Tshoo

pre 12 godina

Problem kineske robe na srpskom trzistu je sto je to roba loseg kvaliteta i usamoj Kini vrlo jeftina.Problem je sto se ta roba dovozi do Rijeke a onda kontejnerom u Srbuju uz fals carinsku dokumentaciju. Problem je sto nema fiskalnih racuna.I pored toga kinez odlicno zaradjuje.

Ima i u Americi China town.Prodavnica i restorana.Ali sve po zakonu i nema takvog bofla.Bio sam 12 godina predstavnik jedne firme u Pekingu.Postoje citave industrije koje rade samo za trzista Rusije, bivsih istocnih evropskih zemaja i "sirotinjskih" zemalja.Ali postoji industrija koja pravi brendiranu robu.Na primer.Oko 120 km od Pekinga postoji fabrika koja izrdajuje Burrberys za engleze.Postoji englez super vizor. Tamo moze da se kupi mantil sa "greskom" koju samo supervizor zna u cemu je za 30 dolara i naravno uz vezu. Cena OK mantila je 70 dolara za principala tj narucioca.Takav mantil u Londonu ili bilo kom svetskom gradu kosta od 500 dolara pa navise.Tako je i sa ostalom brendiranom robom

zoran

pre 12 godina

Nama srbima nista ne valja prvo smo proterali devedesetih rumunske trgovce svercere pa zatim bugarske, pa sad nad nam i kineska roba smeta a nema ker zasta da nas ujede gde bre zivite otreznite se ljudi

zare

pre 12 godina

U Kineskom"poslovanju" u Srbiji apsolutno su neverovatne dve stvari. Prvo, neverovatna tolerancija koju država ispoljava prema njihovom neizdavanju fiskalnih računa. Drugo je ista takva toleracija prema neprijavljivanju radnuka. S' obzirom na već vrlo veliki broj njihovih trgovina, šteta koju trpi budžet je već pozamašna na godišnjem nivou...

daj da resimo problem

pre 12 godina

matematika.jedna radnja min 2 zaposlena prva smena I druga smena.plus kasirka hmmm to je ukupno neznam valjda 3 I to sve puta 10 000.to je ukupno auu nisam bio taj dan u skoli.al nema veze to ti netreba tamo gde ja radim u inspekciji rada

Vlade

pre 12 godina

E kad pocnu svi kukati na kineske radnje a onda odes u neki "nas"butik i vidis iste stvari za 5o% skuplje. A koju smo mi to tekstilnu industriju imali ustvari mozda i jesmo al su zati plate zaposlenih bile kao u Kini. Ziveli kineske radnje.

Darko

pre 12 godina

@ nikada nisam bila u kineskom butiku.... A u njujorkeru na primer? To sto vecina kompanija uvaljuje ovde ili je iz Kine ili iz Turske ili iz Bangladesa (zloupotrebljavaju decu u tekstilnoj industriji pa su povoljni) ili nesto malo iz Egipta i Indije. Dakle, sve roba sumnjivog kvaliteta. Ipak priznajem da je Kinesko djubre najgore. By the way Egipatske majice iz gore pomenutog butika su mi jedva sastavile proslu letnju sezonu (oko 10 komada) istina, bar nisu od plastike...

Pik

pre 12 godina

Nekoliko zapažanja i pitanja:
- Srbin je kupio cipele za 1000 dinara, koje su se raspale posle 6 meseci. A šta je Srbin očekivao, da će za te pare da traju 10 godina?
- Srbin se buni jer Kinezi plaćaju radnike 15000 mesečno. Zašto Srbin pristaje da radi za tu platu, i zašto ne ode kod drugog Srbina da radi za platu od 50000?
- Kinezi ne izdaju fiskalne račune. Zašto Srbin dozvoljava da inspekcija ne radi svoj posao?
Hvala na pažnji i doviđenja.

Amerigo

pre 12 godina

Тендециозан текст а коментари одишу аутизмом. Кинеза има свуда у свету и одличан су барометар стандарда. Ако нуде добру робу и у земљи је добро , ако нуде крш и лом и у земљи је стандард такав. Они робу имају за свачији џеп. Ове паћенике што се снабдевају по мангама и зарама да не помињем , њима једноставно не вреди објашњавати да плаћају абнормалне цифре за обичан junk од робе Можда pay pal ту нешто промени.

milos

pre 12 godina

@ (nikada nisam bila u kineskom butiku...., 11. maj 2013 21:50)
A u Zari bas znas gde je skladistena, kako je transportovana i kojom bojom je farbana. Isto nemas pojma, samo u firmu imas poverenja, koju realno nije nicim opravdala (ne mislim samo na Zaru nego na sve te konfekcije). Takve kompanije (Zara, Sprigfield, Mango...) za nase trziste nisu mnogo kvalitetnije od kineza, a umeju da budu zaista bezobrazno skupe zahvaljujuci nasim bahatim distributerima. Zato lepo na put, i u inostranstvu u shopping. Em su cene razumnije, a snizenja su stvarno snizenja, em je kvalitet mnogo bolji. Farke u Springfieldu recimo 10-20 evra umesto 50-60 koliko ovde opale cenu, a ne isperu se i ne rastegle posle mesec dana.

gj

pre 12 godina

Hahah pa jedino sto placaju je lokal i struju a radnicima daju 100€ plate i to jos nisu prijavljeni.robu ne kucaju na kasi vec prodaju ko da su na pijaci.sto se mene tice jedva cekam da se svi iselite iz srbije.ni srbin poslodavac se ponasa tako bahato kao kinezi u srbiji!

Pers

pre 12 godina

Jel znate šta ovo znači? Ovo znači da će Kinezi pokupiti svoju robu i naći bolje tržište, a doći će neki drugi Kinezi koji će doneti jeftiniju robu približniju našem džepu. E to će tek biti bofl.

nikada nisam bila u kineskom butiku....

pre 12 godina

ne mogu da shvatimm takvo plitkoumno razmisljanje - odlaze kinezi jer se slabo prodaje jer su postali skupi... a pre dve godine su bili jeftini...

aman ljudi, ima li ista skuplje od toga da nosite stvar za koju ne znate prvo od cega je napravljena, kojom je bojom farbana, gde je drzana, kako je transportovana... kakve otrove smo popili noseci to i nismo svesni...

ne bih rekla da smo ksenofobicni, samo nemamo para pa smo malko ljubomorni na one sto su do juce imali mnogo manje od nas (ma kako bilo tesko zamislivo) a sada idu dalje, gde im je bolje... neka idu, sta ih ovde zadrzava, svako gleda da mu je bolje...

zoran

pre 12 godina

Ја сам прешао и хенду шопу купујем све тамо као половно ал ја гледам и увек изаберем супер и квалитетну одечу за јако мале паре!!

lee

pre 12 godina

Od početka svetske krize (2008)i sa smanjenuem novca od privatizacije u Srbiji je drastično opao standard.Takodje i skok evra je realno smanjio platu,jer mi skoro sve uvozimo.A kasnije povećanje nezaposlenih.Sve je to uticalo da se niža srednja klasa,koja je stvorena posle petog oktobra,značajno smanjila.Upravo su oni bili najveći kupci u kineskim prodavnicama.Naravno oni koji su bogati nikada nisu bili njihovi kupci.

Spasic

pre 12 godina

Kineska roba se moze naci u svim gradovima Evrope. I moze biti razlicitog kvaliteta. Sad, sto smo mi platezno nemocni i bedni i sto samo kupujemo najjeftinije nisu krivi Kinezi. Kao sto nisu krivi ni za propast nase cuvene tekstilne industrije. Kao sto nisu krivi ni za brojne fasisticke komentare na ovu vestu. Za sve to su samo Srbi krivi.

djo

pre 12 godina

Kineske radnje su pljuvanje u lice poštenog rada u Srbiji.
Samo pogledajte avion iz Moskve kada stigne: prepun Kineza, svaki od njih po 5-6 megalomanskih kofera "ličnog" prtljaga, svi prođu carinu bez prijave. 80% robe koju prodaju nije "ušla" u radnju. Nijedan radnik nije prijavljen. Račun se dobije na izrazito insistiranje, o garancijama, povratu robe i zaštiti potrošača da ne pričamo. Zato i jeste kvalitet takav. Ali je fascinantno da se sve to odvija pred nosom inspekcija, službi, carine i policije koji sutako revnosni kada mi napravimo prekršaj. Garantujem kao poslodavac i trgovac: zbog jednog radnika kod kineza bar 3 radnika nemaju posao.

Zvezda

pre 12 godina

Na udaljenosti 15 km od Beograda, između Vinče i Leštana, Kinezi su otvorili robnu kuću "Moda" - postoje kamere u objektu, izadaju se fiskalni računi, na samom ulasku u prodavnicu su ogromne saksije sa cvećem, postoji mesto na kom može da se ostavi jakna i torbe, ne smrdi, lep, čist, kulturan ambijent, vrlo simpatične Kineskinje kuckaju na računaru, pakuju robu...Ne može svako da plati tupperware činiju 2000 dinara i znači mu itekako ako može da kupi kod Kineza neku za 200...Naravno da ima robe lošeg kvaliteta, nije to sporno, ali ruku na srce kad klinče crta kredom u boji po betonu što da se daje ne znam koliko puta više novca za specijalne krede u knjižari, ma kome baš to neophodno treba swarovski pepeljara na balkonu...?!

bw

pre 12 godina

Da se sada ne lazemo, ako se secate kada su se prvi put pojavile kineske radnje to su bili neki bedni cumezcici gde se prodavala krs roba za jeftine pare i to neka demode roba.E tako su Kinezi poceli, gde su pritom u tim istim radnjama i stanovali.Iskreno, mnogo se toga promenilo.Poceli su i oni sto se garderobe pa i stvari za domacinistvo tice da prate modu.Stoji i dalje da to nije kvalitet, ali sada su se barem modernizovali.Otvaraju velike trzne centre.U Nisu ima jedan gde kad udjete nemate osecaj da je to kineska radnja imaju obezbedjenje, kabine, placanje karticom itd...E sad sto je kupovna moc opala pa ok.i oni se prilagodjavaju krizi.Ne brinem se ja za njih , uporan je to narod.

Mare

pre 12 godina

Pa da, sad kad su im pohapsili kolege carinike koji su carinili njihovu robu kao plocice, sa minimalnom stopom carine, sad im je sve poskupelo... Jos kad bi i racune davali ne bi ostao ni jedan...

no koment

pre 12 godina

Kako to da inspekcija nereaguje na to'tolike kineske radnje otvorene a samo 300 radnika prijavljeno i to na minimalac.I onda se kaze nisu korumpirani inspektori i drzava'. NEVEROVSTNO koja sramota i blam za vlast.

ana

pre 12 godina

Nisu kinezi postali skupi nego je naš standard katastrofa, sve je devalviralo. Sećam se da sam 2003. bez ustezanja kupila farmerice od 150 eura, a imala sam tada platu 350 eura, jednostavno 150 eura farke, a za život do kraja meseca bih potrošila još 150 eura i uštedela bih još 50. Sada 2013 imam platu 500 eura i jedva preživljavam, nemam nijedan kredit, ne kupujem garderobu godinama, nemam pare za koncerte i pozorište, bukvalno sve ode na komunalije, struju i hranu koju kupujem na akcijama, bukvalno sastavljam kraj sa krajem.

nensi

pre 12 godina

postali su drski i neljubazni. Kada sam od jedne kineskinje zatrazila racun za kupljenu robu, pocela je da vice i gura me iz njenog boksa u robnoj kuci EKER u Novom Sadu. Prijavila sam trzisnoj inskepkciji da nikome ne daju racun a oni se pravdaju kako kinezi prepoznaju inspektore i odmah jave i u prizemlje i na sprat da su dosli pa svi odnekud izvuku kase. To nije istina jer mi moja poznanica kineskinja kaze da tamo inspektori uopste ne ulaze. Ne samo u Novom Sadu nego u celoj Srbiji.Znaci da sve prodavnice posluju na crno, ali im ni to nije dovoljno pa jos dizu cene. A ko ovde ima koristi nije tesko proceniti.

koliko para toliko muzike

pre 12 godina

Neki od nas bi isli goli i bosi da nije bilo Kineza.Svako nam je dobar kada podrzava nasu stvar u ratu,ali kada pravi konkurenciju u miru krecu kletve i mrznja prema istima.Bili su i Rusi 90ih,i bili su dobri dok nisu pravili konkurenciju na pijacama.E pa sada cemo da placamo duplo vise kod ovih nasih derikoza,koji zele preko noci da se obogate.Ako ne budemo imali za to ici cemo goli bosi ili cemo morati da krademo.Inace da nema kineskih delova u ovim nasim kompjuterima,telefonima,tabletima, samo bogata elita bi mogla sebi da priusti danasnje novotarije.Kinezi i Rusi ce uskoro biti toliko mocni,da ce nam pokupovati fabrike,pa cemo morati za njih da radimo.Zivi bili pa videli.Oni bar rade,i nemaju vremena da traze krivca za los zivot u proslosti.Drzava je kriva sto im je omogucila neke privilegije,a ne oni.Koliko para toliko muzike.

fmp

pre 12 godina

oni sve manje kinesku robu i prodaju,ljudi ti kinezi nisu nimalo naivni prodaju sve vise nasu robu i tursku jer je kvalitetnija.a nasu su industriju unistili jednim delom zbog kineza,a pritom su i nevaspitani i drze nase ljude na crno da im rade za 17000 do 20000 din. max.setite se kakve su bile pazarske farmerice,prema tome kinezi srecan put i bez povratka...

Milosh

pre 12 godina

Vrlo je opasno sto niko ne kontrolise kineske radnje u kojima se pored gaca prodaju i uticnice, prekidaci, osiguraci i sl, ja sam imao vrlo neprijatno iskustvo sa uticnicama koje su se istopile posle pola sata koriscenja. Stavio ih je investitor kome sam platio stan 950€/m2, (nije BG vec 100km jugozapad).

kisa

pre 12 godina

Koja sramota. Citajuci komentare i svodeci racun plusa i minusa na njih ja se danas stidim svoje fasisticke nacije. Toliko ksenofobije i povika "da idu da im je daleko lepa kuca" ne mogu da zamislim. Pa sta ce te Srbi kada ostanete sami u svojoj zazidanoj bari u koju niko bas ne svraca? Iz te perspektive ne vidite koliko tapkamo u mestu a svet nas obilazi. Razlog povecanju cena robe iz Kine je porast standarda i kupovne moci u Kini pa samim tim i porast nabavnih cena. Jednostavno obilaze nas jako brzo . A to vrednost nasih para pada. O tome se radi.
A blok kome smetaju Kinezi je sigurno do juce kupovao kod njih pa se sad malo pokondirio , naravno bez ikakve osnove za to.
Ja bih voleo da u Srbiji ima bar tri puta vise Kineza nego sto ih ima. Mnogo su slatki!!!

gaga

pre 12 godina

Kinezi pocinju prodaju robe ,koja se sije u Italiji,pa donose vamo. Bila u Rimu i videla ,da sve iste bluze ,majice ,kupuju tamo i prodaju ovde .Sad na etiketama pise proizvedeno u Italiji. Pogledajte i uverite se i jeste malo kvalitetnija garderoba.

Poldi

pre 12 godina

U Kini, hocu da kupim kvalitetan dzemper, kineska marka, cena 12000 Din. pa na vise.
Kvalitetnu serpu, opet kineska marka, cena 7000 Din. pa na vise.
A Srbin bi hteo da kupi kvalitet kod Kineza za bezvrednu hiljadarku. Ne moze. Naravno da ne moze. To sto ste svorc i totalno propali nisu vam krivi ni Kinezi ni neko treci vec vi sami.

бидермајер

pre 12 godina

Само тако ,нек подигну још цене и поново ће прорадити и Нови Пазар а и остало занатство које су баш кинези уништили. Испочетка јефтином па све скупљом робом.Битку бијете са сивим тржиштем са продавцима дувана робе из мађарске а о кинезима тек ту и тамо неки чланак?!
Као прво роба им није ни за једнократну употребу компоненте за електричну инсталацију водовод алат браве и остало полуисправно и не подлеже стандарду а и ако се угради буди бог са нама.Бофл роба од ципела до капа а цене исте као у продавницама.

Сретан вам пут "моји кинези"...

nervni slalom

pre 12 godina

u ovoj priči je odavno vreme za "insajder". Nema prijavljenih radnika, nema racuna, nema poreza... i niko ih ne dira. Pršti mito na sve strane, samo ne znam kome.

Kvalitet

pre 12 godina

Bilo koju kinesku robu da kupite raspadne se za najduže 2 godine:gaće, majice,šorcevi.Tako je i sa svom tehničkom robom (patike, cipele,usisivači, podvodne pumpe, biciklovi, baterijske lampe i slične džidža badže).

Neko negde reče:nisam toliko bogat da kupujem jeftinu robu.Jer oni koji proizvode ovu robu rade za šaku pirinča na dan, kvalitet robe je 0, kontrola 0, servis (nema rezervnih delova, reklamacije se ne priznaju, nema garancije).

Kupac

pre 12 godina

Garderobu kupujem restriktivno, najviše Arilje (100% pamuk), Indija, Kina i Turska. Pare za "brendove" ne dam, isti tekstil, a 3x skuplje. Danas sam kupila torbu iz Srbije, suknju iz Indije i kineski kupaći. Ukupno 2.600 din.

Milko

pre 12 godina

Šta pravite filozofiju id Kineza i kineske robe.
Kinezi su cene podigli neznatno.
Problem je u našim primanjima koja su znatno umanjena a velikom broju ljudi ukinuta.
Kinezi beže jer nema ko da kupuje. Nema novaca.
Iz Srbije beže svi koji mogu.dr

Dragan

pre 12 godina

10000 radnji a manje od 300 radnika prijavljeno??? Za sve gradjane Srbije vaze pravila da moraju da budu prijavljeni,samo za kineze vaze neka druga pravila. Ja ne znam kako drzava ne reaguje na ovo.

zeljko

pre 12 godina

lepo sam rekao kada su nas dobili 2004. na olimpijadi u kosarci da treba pozatvarati sve kineske radnje. 10 000 radnji , 300 prijavljenih radnika. to znaci da jedan radnik opsluzuje oko 33 prodavnice. zaista impozantno, verovatno koriste teleporte.

kocka

pre 12 godina

Za isti novac moze da se pazari Turska roba cak i Bugarska roba koja je daleko kvalitetnija od kineske ko je bio u Pancevu na buvljaku zna to...

vaske

pre 12 godina

Napise se nesto o Kinezima, i cetniko-nacional-patriJotskim facosima odmah krene Pavlovljev kompleks mrznje prema "zutim crvenima". A sto liju krokodilske suze za nase textilce koje su "unistili" Kinezi, da ne pricam. Ovde se govori o robi i njenoj ceni, a Srbenda odmah iskoristio priliku i okrenuo na nacosko-cetnicku propagandu "kamo srece da nisu ni dolazili" i "ne treba da se vracaju", a do juce su drzali transparente ispred americke ambasade "Kino pomozi". Ja sam samo srecan sto Srbija nije mocna kao Kina, a jos manje kao Amerika, inace bi i Treci Rajh prema nama izgledao kao humanitarna organizacija.

Japanac

pre 12 godina

Neznam što se ljudi bune na kvalitet njihove robe. Ako stvarno ima 10000 radnji, onda ima mnogo više od 10000 ljudi kojima Kineski kvalitet u poređenju sa cenom sasvim odgovara.

Зоран

pre 12 godina

"S obzirom na to da po istim cenama mogu da kupe i robu boljeg kvaliteta, kupci lagano napuštaju nekada najpopularniji vid šopinga."

Да ниеј отворен неки други тржни центар или продавница са квалитетнијом робом које нису постојале пре 2, 3 године?

И тај тржни центар или продавнице нуди квалитетнију робу која је направљена где?

Вероватно у Кини.

Па зар то ови наши Кинези не могу да донесу из Кине?

Него није лепо фолирати народ како је скочио стандард па се купује квалитетније. То се тренутно не дешава НИГНДЕ у свету, само у Србији.

Није лепо.

Zoran021

pre 12 godina

Damping cenama su uništili domaću tekstilnu industriju,a za to je i država kriva što im je to dozvolila. Ionako im je roba očaj živi!

ogi

pre 12 godina

U Novom Sadu u kineskoj radnji od nekoliko stotina kvadrata pored zgrade Lutrije,cena gardarobe koja smrdi i dalje na naftalin je sramotno izjednacena sa ostalim kvalitetnijim radnjama,ne znam u cemu je stos,al' znam da daju racun za svaki proizvod,a i svatili su da mi Srbi volimo da trosimo na gardarobu makar za 'leba nemali...

bbb

pre 12 godina

bavio sam se proizvodnjom tekstila imam i masine koje su zardjale,kinezi su mi bili nikakva konkurencija.bio sam treca ruka pri nabavci sirovina jos sam placao 18%nekakve poreze i pored toga sam bio bolji od kineza i placao radnike dosta dobro,problem je odnos dinar evro od 60din do 117-110din.sirovinu placate u evrima a prodajete u dinarima pa dinare pretvarate u evro i samo gubite.

Kineska roba

pre 12 godina

Jednom godisnje sam u Kini, ali slazem se sa komentarima, da je uvedena kineska roba blago receno - katastrofalno losa.
Trebalo bi znati, da kinezi uglavnom uvoze odecu i igracke koje niko vise nemoze da proda u kini u zadnji 3-5 godina, te roba koja vise nije u modi. Znaci najveci kineski "otpad" zavrsava "veoma jeftino" po Srbiji, Madjarskoj, Rumuniji, Hrvatskoj itd...
U istocnoj Evropi uglavnom imigriraju kineski seljaci (!!!) koji nemogu da se snadju u Kini. Najveci deo je iz Zhejiang pokrajine, tacnije iz sela "Qingtian". Ne svi, ali najveci deo kineza koji su u Srbiji su uglavnom "ne-kulturni" i "primitivni"... ti ljudi su iz sela dosli. Tu je svaki komentar suvisan. Znaju oni perfektno srpski, ali treba i o srpskoj kulturi, religiji, mentalitetu itd da se nesto nauci da bi moglo da se smatra da su oni dobro integrisani u srpskom drustvu... ali nazalost nije to tako. Oni su kao jedna "sekta" i nezele da se potpuno integrisu/asimiliraju.
Cinjenica je da ipak u samoj Kini postoji i veoma kvalitetna roba... cak mnogo kvalitetnija nego u Italiji, Francuskoj itd... ali sve ima svoju cenu.

Too Drunk To Fuck

pre 12 godina

"Danas prodajemo skoro upola manje odeće nego pre dve godine, pa od zarade ne možemo da pokrijemo ni osnovne troškove - carinu od 22 odsto, PDV, zakup lokala, struju, radnike..."

Hohohohohohohohoho, Kinezi ne mogu da plate PDV?!?!? Pa kad su ga, inače, uopšte i plaćali?

Mile

pre 12 godina

Dragoljub Rajić, direktor UPS, objašnjava da u Srbiji posluje oko 10.000 kineskih radnji u kojima je, prema poslednjim podacima, prijavljeno manje od 300 radnika.
Kako je ovo moguće? Zar državi ne treba novac od dažbina?
Koliko država gubi?

kk

pre 12 godina

Drzava je pustila Kineze,i naravno odmah nam je unistena Tekstilna industrija,a bili smo poznati u svetu.Da ne nabrajam te firme,zna se koje su imali smo ih dosta.
Turci su pametni ljudi tako da nema ni jednog jedinog Kineza da po Turskoj prodaje svoju robu.Zato sada svi butici i velika vecina pijaca,depoa,trznih centara prodaje Tursku robu.A gde smo tu mi??
Ja koliko vidim iz svih snaga se vec dugo godina unistava ova zemlja,tekstina,poljoprivreda itd.A svi to znaju i cute?A,da dosao je kapitalizam.Ili u prevodu ako treba i da se ubije zbog para.

Doris

pre 12 godina

Čuj okrenuli se bogatijim tržištima... :D
Taj fušeraj bogatiji od nas neće ni kupovati.
pre ću kupiti turku robu, nego njihov bofl.
Plus što su neljubazni.

ma nije moguce

pre 12 godina

kinezi su poceli da kupuju tursku robu, bar oni pametni. placaju radnike 10000 rade u nesredjenim lokalima u koje ne ulazu i stede na svemu, i zbog toga su i vise nego konkurentni. a da li vam se nekada desilo da kupite haljinu u srpskoj radnji za 8000 pa da posle vidite istu kod kineza za 1500? nasi deru a oni prosto ne, i zato im dobro ide.

inace potpuna neistina je da ne prijavljuju radnike, vodim knjige kinezima i znam da posle 2-3 meseca rad uvek prijave radnike jer ne zele da placaju astronomske kazne, a inspekcija im dolazi svaki drugi dan

XLR8R

pre 12 godina

O odnosu cena-kvalitet ne želim ni da trošim reči, ali u tekstu se spominje da im je i PDV prevelika stavka, a ja kod Kineza nikad nisam dobio fiskalni račun...

lev

pre 12 godina

Kvalitet im je ocaj. Dok si pre neku godinu stvarcice mogao da kupis za 100-150 dinara sa sve baterijama, danas te iste kostaju 250-350 dinara, sto je vec u njihovom slucaju para, s obzirom da se u oba slucaja raspadnu posle nekoliko dana koriscenja.

sanja

pre 12 godina

Istu robu je moguće poručiti preko pojedinih kineskih veb sajtova po višestruko nižim cenama uz besplatnu poštarinu. Stiže u roku od mesec dana. Pričam iz ličnog iskustva.

Crni Zmaj

pre 12 godina

Oni losi, roba im losa samo im dobri jeftini Krediti. Ajde, jos ih poterajte iz zemlje da i nju ne zagade. Dolaze vam cistunci sa Bliskog Istoka i EU a uskoro ce iz Amerike. Pa da vidimo i to koliko ce da traje

NY

pre 12 godina

"Napustaju nase trziste i okrecu se bogatijem zapadnom trzistu"

Ali na zapadu nema uvoza bez carine.Nema prodavanja bofla.I kod nas sto je bilo jeftino kod kineza isti su zaradjivali dobro.Iznajme stan od 60 kvadrata i u njemu spava 10 kineza.To na zapadu ne moze.Svaki odrasli clan mora da ima spavacu sobu.Neka idu.Sretan im put

gd

pre 12 godina

Ne kupujem kod Kineza, naročito ne garderobu. Kupila sam neke ausurice i veštačko cveće ove zime i zaključila da su me odrali za nešto što je roba lošeg kvaliteta.

poslednja kineska carica

pre 12 godina

a sta cemo sa onolikim fabrikama kineskim u italiji, npr. ono sto kupite u italiji nije kinesko,ili sta? u americi mozda siju indijanci ili meksikanci? ajde, snobovi, fransize po ovde otvorenim 'velelepnim' trznim centrima nisu unistile nasu tekstilnu industriju i ta roba je vrhunskog kvaliteta? nije, cesto je kvalitet kineski, ali los kineski, pretezno. tako da, mozda ako imate svoj umetnicki, vrhunski rucni rad da ga prodate ne znam kome za skupe pare, tada imate i kredibilitet da ocrnjujete kinesku robu. i tamo ima i odlicno i bofl. treba samo znati, kao i u svemu ostalom.

zanesenjak

pre 12 godina

Odlaze ljudi.Konkurencija. Mnogo kvalitetnija roba od zivih i onih koji su otisli se prodaje na pijacama za manji novac. Beda naterala ljude da otvore plakare i pogledju sta ima i njima. A vala su i uzeli pare. Secam se dobro, pre desetak godina kakva su bila sirotinja. Bilo mi ih je zao gledati u Aerolotu od Beograda do Moskve. A sada su gospoda za nas.

kizo

pre 12 godina

S obzirom da se govori o 10.000 kinsekih radnji , znači u Srbiji
ima barem 10.000 x 3 kineza.
I već imaju uslove da budu priznata nacionalna manjina.

a sad adio!

pre 12 godina

daleko im lepa kuca!!

kamo srece da ih baba jula nikad nije ni dovodila u srbiju!

doneli su fuseraj robu (koja je toliko loseg kvaliteta, neretko i toksicna a da ne pominjem smrad) - time samo ugrozili domace tekstilce, a o bezobrazluku kineza da ne pricam...

Wayward son

pre 12 godina

Bas tako, i ja sam primetio da su postali skupi, tj. nisu vise jeftini.
Nisam ni ranije bio sklon da kupujem u kineskim radnjama, uvek sam izbegavao, ali sa ovim cenama ne bih kupio ni mrtav, normalno da cu kupiti nesto kvalitetnije za isti novac.

a sad adio!

pre 12 godina

daleko im lepa kuca!!

kamo srece da ih baba jula nikad nije ni dovodila u srbiju!

doneli su fuseraj robu (koja je toliko loseg kvaliteta, neretko i toksicna a da ne pominjem smrad) - time samo ugrozili domace tekstilce, a o bezobrazluku kineza da ne pricam...

Wayward son

pre 12 godina

Bas tako, i ja sam primetio da su postali skupi, tj. nisu vise jeftini.
Nisam ni ranije bio sklon da kupujem u kineskim radnjama, uvek sam izbegavao, ali sa ovim cenama ne bih kupio ni mrtav, normalno da cu kupiti nesto kvalitetnije za isti novac.

Kineska roba

pre 12 godina

Jednom godisnje sam u Kini, ali slazem se sa komentarima, da je uvedena kineska roba blago receno - katastrofalno losa.
Trebalo bi znati, da kinezi uglavnom uvoze odecu i igracke koje niko vise nemoze da proda u kini u zadnji 3-5 godina, te roba koja vise nije u modi. Znaci najveci kineski "otpad" zavrsava "veoma jeftino" po Srbiji, Madjarskoj, Rumuniji, Hrvatskoj itd...
U istocnoj Evropi uglavnom imigriraju kineski seljaci (!!!) koji nemogu da se snadju u Kini. Najveci deo je iz Zhejiang pokrajine, tacnije iz sela "Qingtian". Ne svi, ali najveci deo kineza koji su u Srbiji su uglavnom "ne-kulturni" i "primitivni"... ti ljudi su iz sela dosli. Tu je svaki komentar suvisan. Znaju oni perfektno srpski, ali treba i o srpskoj kulturi, religiji, mentalitetu itd da se nesto nauci da bi moglo da se smatra da su oni dobro integrisani u srpskom drustvu... ali nazalost nije to tako. Oni su kao jedna "sekta" i nezele da se potpuno integrisu/asimiliraju.
Cinjenica je da ipak u samoj Kini postoji i veoma kvalitetna roba... cak mnogo kvalitetnija nego u Italiji, Francuskoj itd... ali sve ima svoju cenu.

Too Drunk To Fuck

pre 12 godina

"Danas prodajemo skoro upola manje odeće nego pre dve godine, pa od zarade ne možemo da pokrijemo ni osnovne troškove - carinu od 22 odsto, PDV, zakup lokala, struju, radnike..."

Hohohohohohohohoho, Kinezi ne mogu da plate PDV?!?!? Pa kad su ga, inače, uopšte i plaćali?

Mile

pre 12 godina

Dragoljub Rajić, direktor UPS, objašnjava da u Srbiji posluje oko 10.000 kineskih radnji u kojima je, prema poslednjim podacima, prijavljeno manje od 300 radnika.
Kako je ovo moguće? Zar državi ne treba novac od dažbina?
Koliko država gubi?

bbb

pre 12 godina

bavio sam se proizvodnjom tekstila imam i masine koje su zardjale,kinezi su mi bili nikakva konkurencija.bio sam treca ruka pri nabavci sirovina jos sam placao 18%nekakve poreze i pored toga sam bio bolji od kineza i placao radnike dosta dobro,problem je odnos dinar evro od 60din do 117-110din.sirovinu placate u evrima a prodajete u dinarima pa dinare pretvarate u evro i samo gubite.

vaske

pre 12 godina

Napise se nesto o Kinezima, i cetniko-nacional-patriJotskim facosima odmah krene Pavlovljev kompleks mrznje prema "zutim crvenima". A sto liju krokodilske suze za nase textilce koje su "unistili" Kinezi, da ne pricam. Ovde se govori o robi i njenoj ceni, a Srbenda odmah iskoristio priliku i okrenuo na nacosko-cetnicku propagandu "kamo srece da nisu ni dolazili" i "ne treba da se vracaju", a do juce su drzali transparente ispred americke ambasade "Kino pomozi". Ja sam samo srecan sto Srbija nije mocna kao Kina, a jos manje kao Amerika, inace bi i Treci Rajh prema nama izgledao kao humanitarna organizacija.

бидермајер

pre 12 godina

Само тако ,нек подигну још цене и поново ће прорадити и Нови Пазар а и остало занатство које су баш кинези уништили. Испочетка јефтином па све скупљом робом.Битку бијете са сивим тржиштем са продавцима дувана робе из мађарске а о кинезима тек ту и тамо неки чланак?!
Као прво роба им није ни за једнократну употребу компоненте за електричну инсталацију водовод алат браве и остало полуисправно и не подлеже стандарду а и ако се угради буди бог са нама.Бофл роба од ципела до капа а цене исте као у продавницама.

Сретан вам пут "моји кинези"...

nervni slalom

pre 12 godina

u ovoj priči je odavno vreme za "insajder". Nema prijavljenih radnika, nema racuna, nema poreza... i niko ih ne dira. Pršti mito na sve strane, samo ne znam kome.

ana

pre 12 godina

Nisu kinezi postali skupi nego je naš standard katastrofa, sve je devalviralo. Sećam se da sam 2003. bez ustezanja kupila farmerice od 150 eura, a imala sam tada platu 350 eura, jednostavno 150 eura farke, a za život do kraja meseca bih potrošila još 150 eura i uštedela bih još 50. Sada 2013 imam platu 500 eura i jedva preživljavam, nemam nijedan kredit, ne kupujem garderobu godinama, nemam pare za koncerte i pozorište, bukvalno sve ode na komunalije, struju i hranu koju kupujem na akcijama, bukvalno sastavljam kraj sa krajem.

Milko

pre 12 godina

Šta pravite filozofiju id Kineza i kineske robe.
Kinezi su cene podigli neznatno.
Problem je u našim primanjima koja su znatno umanjena a velikom broju ljudi ukinuta.
Kinezi beže jer nema ko da kupuje. Nema novaca.
Iz Srbije beže svi koji mogu.dr

XLR8R

pre 12 godina

O odnosu cena-kvalitet ne želim ni da trošim reči, ali u tekstu se spominje da im je i PDV prevelika stavka, a ja kod Kineza nikad nisam dobio fiskalni račun...

gj

pre 12 godina

Hahah pa jedino sto placaju je lokal i struju a radnicima daju 100€ plate i to jos nisu prijavljeni.robu ne kucaju na kasi vec prodaju ko da su na pijaci.sto se mene tice jedva cekam da se svi iselite iz srbije.ni srbin poslodavac se ponasa tako bahato kao kinezi u srbiji!

zeljko

pre 12 godina

lepo sam rekao kada su nas dobili 2004. na olimpijadi u kosarci da treba pozatvarati sve kineske radnje. 10 000 radnji , 300 prijavljenih radnika. to znaci da jedan radnik opsluzuje oko 33 prodavnice. zaista impozantno, verovatno koriste teleporte.

kizo

pre 12 godina

S obzirom da se govori o 10.000 kinsekih radnji , znači u Srbiji
ima barem 10.000 x 3 kineza.
I već imaju uslove da budu priznata nacionalna manjina.

kk

pre 12 godina

Drzava je pustila Kineze,i naravno odmah nam je unistena Tekstilna industrija,a bili smo poznati u svetu.Da ne nabrajam te firme,zna se koje su imali smo ih dosta.
Turci su pametni ljudi tako da nema ni jednog jedinog Kineza da po Turskoj prodaje svoju robu.Zato sada svi butici i velika vecina pijaca,depoa,trznih centara prodaje Tursku robu.A gde smo tu mi??
Ja koliko vidim iz svih snaga se vec dugo godina unistava ova zemlja,tekstina,poljoprivreda itd.A svi to znaju i cute?A,da dosao je kapitalizam.Ili u prevodu ako treba i da se ubije zbog para.

Poldi

pre 12 godina

U Kini, hocu da kupim kvalitetan dzemper, kineska marka, cena 12000 Din. pa na vise.
Kvalitetnu serpu, opet kineska marka, cena 7000 Din. pa na vise.
A Srbin bi hteo da kupi kvalitet kod Kineza za bezvrednu hiljadarku. Ne moze. Naravno da ne moze. To sto ste svorc i totalno propali nisu vam krivi ni Kinezi ni neko treci vec vi sami.

sanja

pre 12 godina

Istu robu je moguće poručiti preko pojedinih kineskih veb sajtova po višestruko nižim cenama uz besplatnu poštarinu. Stiže u roku od mesec dana. Pričam iz ličnog iskustva.

nensi

pre 12 godina

postali su drski i neljubazni. Kada sam od jedne kineskinje zatrazila racun za kupljenu robu, pocela je da vice i gura me iz njenog boksa u robnoj kuci EKER u Novom Sadu. Prijavila sam trzisnoj inskepkciji da nikome ne daju racun a oni se pravdaju kako kinezi prepoznaju inspektore i odmah jave i u prizemlje i na sprat da su dosli pa svi odnekud izvuku kase. To nije istina jer mi moja poznanica kineskinja kaze da tamo inspektori uopste ne ulaze. Ne samo u Novom Sadu nego u celoj Srbiji.Znaci da sve prodavnice posluju na crno, ali im ni to nije dovoljno pa jos dizu cene. A ko ovde ima koristi nije tesko proceniti.

Zoran021

pre 12 godina

Damping cenama su uništili domaću tekstilnu industriju,a za to je i država kriva što im je to dozvolila. Ionako im je roba očaj živi!

Doris

pre 12 godina

Čuj okrenuli se bogatijim tržištima... :D
Taj fušeraj bogatiji od nas neće ni kupovati.
pre ću kupiti turku robu, nego njihov bofl.
Plus što su neljubazni.

kocka

pre 12 godina

Za isti novac moze da se pazari Turska roba cak i Bugarska roba koja je daleko kvalitetnija od kineske ko je bio u Pancevu na buvljaku zna to...

Dragan

pre 12 godina

10000 radnji a manje od 300 radnika prijavljeno??? Za sve gradjane Srbije vaze pravila da moraju da budu prijavljeni,samo za kineze vaze neka druga pravila. Ja ne znam kako drzava ne reaguje na ovo.

Mare

pre 12 godina

Pa da, sad kad su im pohapsili kolege carinike koji su carinili njihovu robu kao plocice, sa minimalnom stopom carine, sad im je sve poskupelo... Jos kad bi i racune davali ne bi ostao ni jedan...

ma nije moguce

pre 12 godina

kinezi su poceli da kupuju tursku robu, bar oni pametni. placaju radnike 10000 rade u nesredjenim lokalima u koje ne ulazu i stede na svemu, i zbog toga su i vise nego konkurentni. a da li vam se nekada desilo da kupite haljinu u srpskoj radnji za 8000 pa da posle vidite istu kod kineza za 1500? nasi deru a oni prosto ne, i zato im dobro ide.

inace potpuna neistina je da ne prijavljuju radnike, vodim knjige kinezima i znam da posle 2-3 meseca rad uvek prijave radnike jer ne zele da placaju astronomske kazne, a inspekcija im dolazi svaki drugi dan

ogi

pre 12 godina

U Novom Sadu u kineskoj radnji od nekoliko stotina kvadrata pored zgrade Lutrije,cena gardarobe koja smrdi i dalje na naftalin je sramotno izjednacena sa ostalim kvalitetnijim radnjama,ne znam u cemu je stos,al' znam da daju racun za svaki proizvod,a i svatili su da mi Srbi volimo da trosimo na gardarobu makar za 'leba nemali...

no koment

pre 12 godina

Kako to da inspekcija nereaguje na to'tolike kineske radnje otvorene a samo 300 radnika prijavljeno i to na minimalac.I onda se kaze nisu korumpirani inspektori i drzava'. NEVEROVSTNO koja sramota i blam za vlast.

NY

pre 12 godina

"Napustaju nase trziste i okrecu se bogatijem zapadnom trzistu"

Ali na zapadu nema uvoza bez carine.Nema prodavanja bofla.I kod nas sto je bilo jeftino kod kineza isti su zaradjivali dobro.Iznajme stan od 60 kvadrata i u njemu spava 10 kineza.To na zapadu ne moze.Svaki odrasli clan mora da ima spavacu sobu.Neka idu.Sretan im put

Zvezda

pre 12 godina

Na udaljenosti 15 km od Beograda, između Vinče i Leštana, Kinezi su otvorili robnu kuću "Moda" - postoje kamere u objektu, izadaju se fiskalni računi, na samom ulasku u prodavnicu su ogromne saksije sa cvećem, postoji mesto na kom može da se ostavi jakna i torbe, ne smrdi, lep, čist, kulturan ambijent, vrlo simpatične Kineskinje kuckaju na računaru, pakuju robu...Ne može svako da plati tupperware činiju 2000 dinara i znači mu itekako ako može da kupi kod Kineza neku za 200...Naravno da ima robe lošeg kvaliteta, nije to sporno, ali ruku na srce kad klinče crta kredom u boji po betonu što da se daje ne znam koliko puta više novca za specijalne krede u knjižari, ma kome baš to neophodno treba swarovski pepeljara na balkonu...?!

milos

pre 12 godina

@ (nikada nisam bila u kineskom butiku...., 11. maj 2013 21:50)
A u Zari bas znas gde je skladistena, kako je transportovana i kojom bojom je farbana. Isto nemas pojma, samo u firmu imas poverenja, koju realno nije nicim opravdala (ne mislim samo na Zaru nego na sve te konfekcije). Takve kompanije (Zara, Sprigfield, Mango...) za nase trziste nisu mnogo kvalitetnije od kineza, a umeju da budu zaista bezobrazno skupe zahvaljujuci nasim bahatim distributerima. Zato lepo na put, i u inostranstvu u shopping. Em su cene razumnije, a snizenja su stvarno snizenja, em je kvalitet mnogo bolji. Farke u Springfieldu recimo 10-20 evra umesto 50-60 koliko ovde opale cenu, a ne isperu se i ne rastegle posle mesec dana.

Pik

pre 12 godina

Nekoliko zapažanja i pitanja:
- Srbin je kupio cipele za 1000 dinara, koje su se raspale posle 6 meseci. A šta je Srbin očekivao, da će za te pare da traju 10 godina?
- Srbin se buni jer Kinezi plaćaju radnike 15000 mesečno. Zašto Srbin pristaje da radi za tu platu, i zašto ne ode kod drugog Srbina da radi za platu od 50000?
- Kinezi ne izdaju fiskalne račune. Zašto Srbin dozvoljava da inspekcija ne radi svoj posao?
Hvala na pažnji i doviđenja.

Spasic

pre 12 godina

Kineska roba se moze naci u svim gradovima Evrope. I moze biti razlicitog kvaliteta. Sad, sto smo mi platezno nemocni i bedni i sto samo kupujemo najjeftinije nisu krivi Kinezi. Kao sto nisu krivi ni za propast nase cuvene tekstilne industrije. Kao sto nisu krivi ni za brojne fasisticke komentare na ovu vestu. Za sve to su samo Srbi krivi.

Pers

pre 12 godina

Jel znate šta ovo znači? Ovo znači da će Kinezi pokupiti svoju robu i naći bolje tržište, a doći će neki drugi Kinezi koji će doneti jeftiniju robu približniju našem džepu. E to će tek biti bofl.

djo

pre 12 godina

Kineske radnje su pljuvanje u lice poštenog rada u Srbiji.
Samo pogledajte avion iz Moskve kada stigne: prepun Kineza, svaki od njih po 5-6 megalomanskih kofera "ličnog" prtljaga, svi prođu carinu bez prijave. 80% robe koju prodaju nije "ušla" u radnju. Nijedan radnik nije prijavljen. Račun se dobije na izrazito insistiranje, o garancijama, povratu robe i zaštiti potrošača da ne pričamo. Zato i jeste kvalitet takav. Ali je fascinantno da se sve to odvija pred nosom inspekcija, službi, carine i policije koji sutako revnosni kada mi napravimo prekršaj. Garantujem kao poslodavac i trgovac: zbog jednog radnika kod kineza bar 3 radnika nemaju posao.

lev

pre 12 godina

Kvalitet im je ocaj. Dok si pre neku godinu stvarcice mogao da kupis za 100-150 dinara sa sve baterijama, danas te iste kostaju 250-350 dinara, sto je vec u njihovom slucaju para, s obzirom da se u oba slucaja raspadnu posle nekoliko dana koriscenja.

Зоран

pre 12 godina

"S obzirom na to da po istim cenama mogu da kupe i robu boljeg kvaliteta, kupci lagano napuštaju nekada najpopularniji vid šopinga."

Да ниеј отворен неки други тржни центар или продавница са квалитетнијом робом које нису постојале пре 2, 3 године?

И тај тржни центар или продавнице нуди квалитетнију робу која је направљена где?

Вероватно у Кини.

Па зар то ови наши Кинези не могу да донесу из Кине?

Него није лепо фолирати народ како је скочио стандард па се купује квалитетније. То се тренутно не дешава НИГНДЕ у свету, само у Србији.

Није лепо.

Milosh

pre 12 godina

Vrlo je opasno sto niko ne kontrolise kineske radnje u kojima se pored gaca prodaju i uticnice, prekidaci, osiguraci i sl, ja sam imao vrlo neprijatno iskustvo sa uticnicama koje su se istopile posle pola sata koriscenja. Stavio ih je investitor kome sam platio stan 950€/m2, (nije BG vec 100km jugozapad).

Kupac

pre 12 godina

Garderobu kupujem restriktivno, najviše Arilje (100% pamuk), Indija, Kina i Turska. Pare za "brendove" ne dam, isti tekstil, a 3x skuplje. Danas sam kupila torbu iz Srbije, suknju iz Indije i kineski kupaći. Ukupno 2.600 din.

zare

pre 12 godina

U Kineskom"poslovanju" u Srbiji apsolutno su neverovatne dve stvari. Prvo, neverovatna tolerancija koju država ispoljava prema njihovom neizdavanju fiskalnih računa. Drugo je ista takva toleracija prema neprijavljivanju radnuka. S' obzirom na već vrlo veliki broj njihovih trgovina, šteta koju trpi budžet je već pozamašna na godišnjem nivou...

bw

pre 12 godina

Da se sada ne lazemo, ako se secate kada su se prvi put pojavile kineske radnje to su bili neki bedni cumezcici gde se prodavala krs roba za jeftine pare i to neka demode roba.E tako su Kinezi poceli, gde su pritom u tim istim radnjama i stanovali.Iskreno, mnogo se toga promenilo.Poceli su i oni sto se garderobe pa i stvari za domacinistvo tice da prate modu.Stoji i dalje da to nije kvalitet, ali sada su se barem modernizovali.Otvaraju velike trzne centre.U Nisu ima jedan gde kad udjete nemate osecaj da je to kineska radnja imaju obezbedjenje, kabine, placanje karticom itd...E sad sto je kupovna moc opala pa ok.i oni se prilagodjavaju krizi.Ne brinem se ja za njih , uporan je to narod.

zanesenjak

pre 12 godina

Odlaze ljudi.Konkurencija. Mnogo kvalitetnija roba od zivih i onih koji su otisli se prodaje na pijacama za manji novac. Beda naterala ljude da otvore plakare i pogledju sta ima i njima. A vala su i uzeli pare. Secam se dobro, pre desetak godina kakva su bila sirotinja. Bilo mi ih je zao gledati u Aerolotu od Beograda do Moskve. A sada su gospoda za nas.

fmp

pre 12 godina

oni sve manje kinesku robu i prodaju,ljudi ti kinezi nisu nimalo naivni prodaju sve vise nasu robu i tursku jer je kvalitetnija.a nasu su industriju unistili jednim delom zbog kineza,a pritom su i nevaspitani i drze nase ljude na crno da im rade za 17000 do 20000 din. max.setite se kakve su bile pazarske farmerice,prema tome kinezi srecan put i bez povratka...

gd

pre 12 godina

Ne kupujem kod Kineza, naročito ne garderobu. Kupila sam neke ausurice i veštačko cveće ove zime i zaključila da su me odrali za nešto što je roba lošeg kvaliteta.

lee

pre 12 godina

Od početka svetske krize (2008)i sa smanjenuem novca od privatizacije u Srbiji je drastično opao standard.Takodje i skok evra je realno smanjio platu,jer mi skoro sve uvozimo.A kasnije povećanje nezaposlenih.Sve je to uticalo da se niža srednja klasa,koja je stvorena posle petog oktobra,značajno smanjila.Upravo su oni bili najveći kupci u kineskim prodavnicama.Naravno oni koji su bogati nikada nisu bili njihovi kupci.

poslednja kineska carica

pre 12 godina

a sta cemo sa onolikim fabrikama kineskim u italiji, npr. ono sto kupite u italiji nije kinesko,ili sta? u americi mozda siju indijanci ili meksikanci? ajde, snobovi, fransize po ovde otvorenim 'velelepnim' trznim centrima nisu unistile nasu tekstilnu industriju i ta roba je vrhunskog kvaliteta? nije, cesto je kvalitet kineski, ali los kineski, pretezno. tako da, mozda ako imate svoj umetnicki, vrhunski rucni rad da ga prodate ne znam kome za skupe pare, tada imate i kredibilitet da ocrnjujete kinesku robu. i tamo ima i odlicno i bofl. treba samo znati, kao i u svemu ostalom.

nikada nisam bila u kineskom butiku....

pre 12 godina

ne mogu da shvatimm takvo plitkoumno razmisljanje - odlaze kinezi jer se slabo prodaje jer su postali skupi... a pre dve godine su bili jeftini...

aman ljudi, ima li ista skuplje od toga da nosite stvar za koju ne znate prvo od cega je napravljena, kojom je bojom farbana, gde je drzana, kako je transportovana... kakve otrove smo popili noseci to i nismo svesni...

ne bih rekla da smo ksenofobicni, samo nemamo para pa smo malko ljubomorni na one sto su do juce imali mnogo manje od nas (ma kako bilo tesko zamislivo) a sada idu dalje, gde im je bolje... neka idu, sta ih ovde zadrzava, svako gleda da mu je bolje...

Japanac

pre 12 godina

Neznam što se ljudi bune na kvalitet njihove robe. Ako stvarno ima 10000 radnji, onda ima mnogo više od 10000 ljudi kojima Kineski kvalitet u poređenju sa cenom sasvim odgovara.

koliko para toliko muzike

pre 12 godina

Neki od nas bi isli goli i bosi da nije bilo Kineza.Svako nam je dobar kada podrzava nasu stvar u ratu,ali kada pravi konkurenciju u miru krecu kletve i mrznja prema istima.Bili su i Rusi 90ih,i bili su dobri dok nisu pravili konkurenciju na pijacama.E pa sada cemo da placamo duplo vise kod ovih nasih derikoza,koji zele preko noci da se obogate.Ako ne budemo imali za to ici cemo goli bosi ili cemo morati da krademo.Inace da nema kineskih delova u ovim nasim kompjuterima,telefonima,tabletima, samo bogata elita bi mogla sebi da priusti danasnje novotarije.Kinezi i Rusi ce uskoro biti toliko mocni,da ce nam pokupovati fabrike,pa cemo morati za njih da radimo.Zivi bili pa videli.Oni bar rade,i nemaju vremena da traze krivca za los zivot u proslosti.Drzava je kriva sto im je omogucila neke privilegije,a ne oni.Koliko para toliko muzike.

Bojan

pre 12 godina

Kinezi ne plaćaju radnike, Kinezi ne izdaju fiskalne račune, kinezi ne plaćaju uvozne dažbine i ako plaćaju gledaju da to izbegnu. Tako da im želim da odu što pre i da se više nikada ne vrate. Kada odu oporaviće se naša privreda.
Čak je i bolja opcija da u Srbiji garderobu prodaju strani lanci jer oni plaćaju PDV državi i plaćaju doprinose i zarade radnicima. A Kinezi nisu ništa plaćali.

Srećan vam put

kisa

pre 12 godina

Koja sramota. Citajuci komentare i svodeci racun plusa i minusa na njih ja se danas stidim svoje fasisticke nacije. Toliko ksenofobije i povika "da idu da im je daleko lepa kuca" ne mogu da zamislim. Pa sta ce te Srbi kada ostanete sami u svojoj zazidanoj bari u koju niko bas ne svraca? Iz te perspektive ne vidite koliko tapkamo u mestu a svet nas obilazi. Razlog povecanju cena robe iz Kine je porast standarda i kupovne moci u Kini pa samim tim i porast nabavnih cena. Jednostavno obilaze nas jako brzo . A to vrednost nasih para pada. O tome se radi.
A blok kome smetaju Kinezi je sigurno do juce kupovao kod njih pa se sad malo pokondirio , naravno bez ikakve osnove za to.
Ja bih voleo da u Srbiji ima bar tri puta vise Kineza nego sto ih ima. Mnogo su slatki!!!

Amerigo

pre 12 godina

Тендециозан текст а коментари одишу аутизмом. Кинеза има свуда у свету и одличан су барометар стандарда. Ако нуде добру робу и у земљи је добро , ако нуде крш и лом и у земљи је стандард такав. Они робу имају за свачији џеп. Ове паћенике што се снабдевају по мангама и зарама да не помињем , њима једноставно не вреди објашњавати да плаћају абнормалне цифре за обичан junk од робе Можда pay pal ту нешто промени.

Kvalitet

pre 12 godina

Bilo koju kinesku robu da kupite raspadne se za najduže 2 godine:gaće, majice,šorcevi.Tako je i sa svom tehničkom robom (patike, cipele,usisivači, podvodne pumpe, biciklovi, baterijske lampe i slične džidža badže).

Neko negde reče:nisam toliko bogat da kupujem jeftinu robu.Jer oni koji proizvode ovu robu rade za šaku pirinča na dan, kvalitet robe je 0, kontrola 0, servis (nema rezervnih delova, reklamacije se ne priznaju, nema garancije).

Inspektor

pre 12 godina

Svaka "kineska" radnja ima bar dve fiskalne kase,pravu koju ne koriste i lažnu koja izdaje fiskalne račune gde je PDV=0%.
A inspekcija uzme svoj deo i oni nas ...

daj da resimo problem

pre 12 godina

matematika.jedna radnja min 2 zaposlena prva smena I druga smena.plus kasirka hmmm to je ukupno neznam valjda 3 I to sve puta 10 000.to je ukupno auu nisam bio taj dan u skoli.al nema veze to ti netreba tamo gde ja radim u inspekciji rada

Tshoo

pre 12 godina

Problem kineske robe na srpskom trzistu je sto je to roba loseg kvaliteta i usamoj Kini vrlo jeftina.Problem je sto se ta roba dovozi do Rijeke a onda kontejnerom u Srbuju uz fals carinsku dokumentaciju. Problem je sto nema fiskalnih racuna.I pored toga kinez odlicno zaradjuje.

Ima i u Americi China town.Prodavnica i restorana.Ali sve po zakonu i nema takvog bofla.Bio sam 12 godina predstavnik jedne firme u Pekingu.Postoje citave industrije koje rade samo za trzista Rusije, bivsih istocnih evropskih zemaja i "sirotinjskih" zemalja.Ali postoji industrija koja pravi brendiranu robu.Na primer.Oko 120 km od Pekinga postoji fabrika koja izrdajuje Burrberys za engleze.Postoji englez super vizor. Tamo moze da se kupi mantil sa "greskom" koju samo supervizor zna u cemu je za 30 dolara i naravno uz vezu. Cena OK mantila je 70 dolara za principala tj narucioca.Takav mantil u Londonu ili bilo kom svetskom gradu kosta od 500 dolara pa navise.Tako je i sa ostalom brendiranom robom

Dzoni

pre 12 godina

Dok su radile nase fabrike oblacio sam se nasom robom ..sad ne rade i sta me briga dal je kineska ili "zapadna" proizvedena u bangladesu gde rade za 30$ mesecno u ocajnim uslovima..kao npr ona zgrada sto se srusila pre nedelju dana i izginulo vise od 500 ljudi a to je Beneton i jos gomila drugih zapadnih fabrika a prosecna plati im bila 38$.Kinezi imaju u Kini 10 puta vece plate nego sto te fensi marke placaju radnike u Bangladesu,Indoneziji i gde sve nemaju te fabrike tako da u 90% slucajeva stvari kupim u kineskim robnim kucama i mogu reci da nemam neke primedbe..traje par godina uglavnom ,mnogo vise nego NIKE od 10 000 koje mora da kupujem svakih 6 meseci jer se raspadnu.
Inace ono sto se pravilo kod nas je 100 puta kvalitetnije od svega sto se sad prodaje,dal kinesko dal od tih fensi marki..imam dukseve,farmerke,kosulje koje sam kupio 90tih kad sam bio srednja skola i dan danas su skoro kao novi i ako prani 100 puta..sve sto sam tad kupio i danas mi traje i danas nosim mada bi i blam kad mi neko gleda slike iz srednje i kaze i vidi da nosim isti duks kao pre 15 godina.

gaga

pre 12 godina

Kinezi pocinju prodaju robe ,koja se sije u Italiji,pa donose vamo. Bila u Rimu i videla ,da sve iste bluze ,majice ,kupuju tamo i prodaju ovde .Sad na etiketama pise proizvedeno u Italiji. Pogledajte i uverite se i jeste malo kvalitetnija garderoba.

zoran

pre 12 godina

Ја сам прешао и хенду шопу купујем све тамо као половно ал ја гледам и увек изаберем супер и квалитетну одечу за јако мале паре!!

Deda

pre 12 godina

Niko nas ne tera da kupujemo kod kineza.Istina je da prodaju djubre.Ajde molim vas sta ocekujete od majice koja kosta recimo 300 dinara!!!Njihova roba jednostavno nije ista ovde i recimo u Usa ili Nemackoj.Kontrola kvaliteta kod ne postoji.Nisu krivi sto je stala nasa tekstilna industrija,sto ne placaju pdv,sto prodaju djubre.U Usa ne postoji proizvod a da ne pise Made in China.Pa na Iphone pise da je proizveden u Kini!!!Krivci smo mi sami,nerad i nemar predhodnih godina nas je doveo tu gde jesmo.

Darko

pre 12 godina

@ nikada nisam bila u kineskom butiku.... A u njujorkeru na primer? To sto vecina kompanija uvaljuje ovde ili je iz Kine ili iz Turske ili iz Bangladesa (zloupotrebljavaju decu u tekstilnoj industriji pa su povoljni) ili nesto malo iz Egipta i Indije. Dakle, sve roba sumnjivog kvaliteta. Ipak priznajem da je Kinesko djubre najgore. By the way Egipatske majice iz gore pomenutog butika su mi jedva sastavile proslu letnju sezonu (oko 10 komada) istina, bar nisu od plastike...

Brus Li

pre 12 godina

Zivim u Čačku gde ima barem 10 (ako ne i više) kineskih radnji. Ni u jednoj od tih radnji vam neće dati fiskalni račun za kupljenu robu. Iskreno sumnjam da sa tim nije upoznata tržišna inspekcija ali im iz određenih razloga toleriše tako ponašanje. Iz razloga što izbegavaju plaćanje carina i pdv-a zato im je i roba jeftinija.

Crni Zmaj

pre 12 godina

Oni losi, roba im losa samo im dobri jeftini Krediti. Ajde, jos ih poterajte iz zemlje da i nju ne zagade. Dolaze vam cistunci sa Bliskog Istoka i EU a uskoro ce iz Amerike. Pa da vidimo i to koliko ce da traje

Vlade

pre 12 godina

E kad pocnu svi kukati na kineske radnje a onda odes u neki "nas"butik i vidis iste stvari za 5o% skuplje. A koju smo mi to tekstilnu industriju imali ustvari mozda i jesmo al su zati plate zaposlenih bile kao u Kini. Ziveli kineske radnje.

Zoran

pre 12 godina

Sta ja to cujem, Kinezi u SRBIJI ne izdaju racune, imaju duple knjige, duple kase,.... Ovde SAD tako nije sa njima, rade psoteno, uvek fisklani racuni.

A da to nisu videli od vas tamo u Srbiji?

He he, srpske postenjacine. Nemaju vise pare ni za kod Kineza i onda udaramao na pravdu i postenje.

zoran

pre 12 godina

Nama srbima nista ne valja prvo smo proterali devedesetih rumunske trgovce svercere pa zatim bugarske, pa sad nad nam i kineska roba smeta a nema ker zasta da nas ujede gde bre zivite otreznite se ljudi

Marco Polo

pre 12 godina

Nije mi jasno čemu ovoliki izlivi šovinizma prema Kinezima. Da li vas je neko silom primoravao da kupujete kod njih? Nije. I u čemu je problem? I da dodam ovo: kamo sreće da se naša deca uče njihovim radnim navikama umesto što bleje po raznim rupama.

Marko Polo

pre 12 godina

Nije mi jasno čemu ovoliki izlivi šovinizma prema Kinezima. Da li vas je neko primoravao da kupujete kod njih? Nije. I u čemu je problem? I još ovo: kamo sreće da se naša deca uče njihovim radnim navikama umesto što bleje po raznim rupama.

MunzeLjux

pre 12 godina

Svratim kod Kineza da kupim "Fila"papuce, a cena 200 i 250 din. Model potpuno isti, razliku ne uocavam. Pitam zasto se razlikuju u ceni, a mlada Romkinja mi kaze da uz ove skuplje dobijam kinesku mast za zuljeve koje ce mi ove papuce sigurno napraviti.

Poldi

pre 12 godina

U Kini, hocu da kupim kvalitetan dzemper, kineska marka, cena 12000 Din. pa na vise.
Kvalitetnu serpu, opet kineska marka, cena 7000 Din. pa na vise.
A Srbin bi hteo da kupi kvalitet kod Kineza za bezvrednu hiljadarku. Ne moze. Naravno da ne moze. To sto ste svorc i totalno propali nisu vam krivi ni Kinezi ni neko treci vec vi sami.

kisa

pre 12 godina

Koja sramota. Citajuci komentare i svodeci racun plusa i minusa na njih ja se danas stidim svoje fasisticke nacije. Toliko ksenofobije i povika "da idu da im je daleko lepa kuca" ne mogu da zamislim. Pa sta ce te Srbi kada ostanete sami u svojoj zazidanoj bari u koju niko bas ne svraca? Iz te perspektive ne vidite koliko tapkamo u mestu a svet nas obilazi. Razlog povecanju cena robe iz Kine je porast standarda i kupovne moci u Kini pa samim tim i porast nabavnih cena. Jednostavno obilaze nas jako brzo . A to vrednost nasih para pada. O tome se radi.
A blok kome smetaju Kinezi je sigurno do juce kupovao kod njih pa se sad malo pokondirio , naravno bez ikakve osnove za to.
Ja bih voleo da u Srbiji ima bar tri puta vise Kineza nego sto ih ima. Mnogo su slatki!!!

vaske

pre 12 godina

Napise se nesto o Kinezima, i cetniko-nacional-patriJotskim facosima odmah krene Pavlovljev kompleks mrznje prema "zutim crvenima". A sto liju krokodilske suze za nase textilce koje su "unistili" Kinezi, da ne pricam. Ovde se govori o robi i njenoj ceni, a Srbenda odmah iskoristio priliku i okrenuo na nacosko-cetnicku propagandu "kamo srece da nisu ni dolazili" i "ne treba da se vracaju", a do juce su drzali transparente ispred americke ambasade "Kino pomozi". Ja sam samo srecan sto Srbija nije mocna kao Kina, a jos manje kao Amerika, inace bi i Treci Rajh prema nama izgledao kao humanitarna organizacija.

a sad adio!

pre 12 godina

daleko im lepa kuca!!

kamo srece da ih baba jula nikad nije ni dovodila u srbiju!

doneli su fuseraj robu (koja je toliko loseg kvaliteta, neretko i toksicna a da ne pominjem smrad) - time samo ugrozili domace tekstilce, a o bezobrazluku kineza da ne pricam...

gaga

pre 12 godina

Kinezi pocinju prodaju robe ,koja se sije u Italiji,pa donose vamo. Bila u Rimu i videla ,da sve iste bluze ,majice ,kupuju tamo i prodaju ovde .Sad na etiketama pise proizvedeno u Italiji. Pogledajte i uverite se i jeste malo kvalitetnija garderoba.

Crni Zmaj

pre 12 godina

Oni losi, roba im losa samo im dobri jeftini Krediti. Ajde, jos ih poterajte iz zemlje da i nju ne zagade. Dolaze vam cistunci sa Bliskog Istoka i EU a uskoro ce iz Amerike. Pa da vidimo i to koliko ce da traje

zoran

pre 12 godina

Ја сам прешао и хенду шопу купујем све тамо као половно ал ја гледам и увек изаберем супер и квалитетну одечу за јако мале паре!!

poslednja kineska carica

pre 12 godina

a sta cemo sa onolikim fabrikama kineskim u italiji, npr. ono sto kupite u italiji nije kinesko,ili sta? u americi mozda siju indijanci ili meksikanci? ajde, snobovi, fransize po ovde otvorenim 'velelepnim' trznim centrima nisu unistile nasu tekstilnu industriju i ta roba je vrhunskog kvaliteta? nije, cesto je kvalitet kineski, ali los kineski, pretezno. tako da, mozda ako imate svoj umetnicki, vrhunski rucni rad da ga prodate ne znam kome za skupe pare, tada imate i kredibilitet da ocrnjujete kinesku robu. i tamo ima i odlicno i bofl. treba samo znati, kao i u svemu ostalom.

ana

pre 12 godina

Nisu kinezi postali skupi nego je naš standard katastrofa, sve je devalviralo. Sećam se da sam 2003. bez ustezanja kupila farmerice od 150 eura, a imala sam tada platu 350 eura, jednostavno 150 eura farke, a za život do kraja meseca bih potrošila još 150 eura i uštedela bih još 50. Sada 2013 imam platu 500 eura i jedva preživljavam, nemam nijedan kredit, ne kupujem garderobu godinama, nemam pare za koncerte i pozorište, bukvalno sve ode na komunalije, struju i hranu koju kupujem na akcijama, bukvalno sastavljam kraj sa krajem.

ma nije moguce

pre 12 godina

kinezi su poceli da kupuju tursku robu, bar oni pametni. placaju radnike 10000 rade u nesredjenim lokalima u koje ne ulazu i stede na svemu, i zbog toga su i vise nego konkurentni. a da li vam se nekada desilo da kupite haljinu u srpskoj radnji za 8000 pa da posle vidite istu kod kineza za 1500? nasi deru a oni prosto ne, i zato im dobro ide.

inace potpuna neistina je da ne prijavljuju radnike, vodim knjige kinezima i znam da posle 2-3 meseca rad uvek prijave radnike jer ne zele da placaju astronomske kazne, a inspekcija im dolazi svaki drugi dan

zoran

pre 12 godina

Nama srbima nista ne valja prvo smo proterali devedesetih rumunske trgovce svercere pa zatim bugarske, pa sad nad nam i kineska roba smeta a nema ker zasta da nas ujede gde bre zivite otreznite se ljudi

Kineska roba

pre 12 godina

Jednom godisnje sam u Kini, ali slazem se sa komentarima, da je uvedena kineska roba blago receno - katastrofalno losa.
Trebalo bi znati, da kinezi uglavnom uvoze odecu i igracke koje niko vise nemoze da proda u kini u zadnji 3-5 godina, te roba koja vise nije u modi. Znaci najveci kineski "otpad" zavrsava "veoma jeftino" po Srbiji, Madjarskoj, Rumuniji, Hrvatskoj itd...
U istocnoj Evropi uglavnom imigriraju kineski seljaci (!!!) koji nemogu da se snadju u Kini. Najveci deo je iz Zhejiang pokrajine, tacnije iz sela "Qingtian". Ne svi, ali najveci deo kineza koji su u Srbiji su uglavnom "ne-kulturni" i "primitivni"... ti ljudi su iz sela dosli. Tu je svaki komentar suvisan. Znaju oni perfektno srpski, ali treba i o srpskoj kulturi, religiji, mentalitetu itd da se nesto nauci da bi moglo da se smatra da su oni dobro integrisani u srpskom drustvu... ali nazalost nije to tako. Oni su kao jedna "sekta" i nezele da se potpuno integrisu/asimiliraju.
Cinjenica je da ipak u samoj Kini postoji i veoma kvalitetna roba... cak mnogo kvalitetnija nego u Italiji, Francuskoj itd... ali sve ima svoju cenu.

nikada nisam bila u kineskom butiku....

pre 12 godina

ne mogu da shvatimm takvo plitkoumno razmisljanje - odlaze kinezi jer se slabo prodaje jer su postali skupi... a pre dve godine su bili jeftini...

aman ljudi, ima li ista skuplje od toga da nosite stvar za koju ne znate prvo od cega je napravljena, kojom je bojom farbana, gde je drzana, kako je transportovana... kakve otrove smo popili noseci to i nismo svesni...

ne bih rekla da smo ksenofobicni, samo nemamo para pa smo malko ljubomorni na one sto su do juce imali mnogo manje od nas (ma kako bilo tesko zamislivo) a sada idu dalje, gde im je bolje... neka idu, sta ih ovde zadrzava, svako gleda da mu je bolje...

NY

pre 12 godina

"Napustaju nase trziste i okrecu se bogatijem zapadnom trzistu"

Ali na zapadu nema uvoza bez carine.Nema prodavanja bofla.I kod nas sto je bilo jeftino kod kineza isti su zaradjivali dobro.Iznajme stan od 60 kvadrata i u njemu spava 10 kineza.To na zapadu ne moze.Svaki odrasli clan mora da ima spavacu sobu.Neka idu.Sretan im put

djo

pre 12 godina

Kineske radnje su pljuvanje u lice poštenog rada u Srbiji.
Samo pogledajte avion iz Moskve kada stigne: prepun Kineza, svaki od njih po 5-6 megalomanskih kofera "ličnog" prtljaga, svi prođu carinu bez prijave. 80% robe koju prodaju nije "ušla" u radnju. Nijedan radnik nije prijavljen. Račun se dobije na izrazito insistiranje, o garancijama, povratu robe i zaštiti potrošača da ne pričamo. Zato i jeste kvalitet takav. Ali je fascinantno da se sve to odvija pred nosom inspekcija, službi, carine i policije koji sutako revnosni kada mi napravimo prekršaj. Garantujem kao poslodavac i trgovac: zbog jednog radnika kod kineza bar 3 radnika nemaju posao.

Vlade

pre 12 godina

E kad pocnu svi kukati na kineske radnje a onda odes u neki "nas"butik i vidis iste stvari za 5o% skuplje. A koju smo mi to tekstilnu industriju imali ustvari mozda i jesmo al su zati plate zaposlenih bile kao u Kini. Ziveli kineske radnje.

Zoran021

pre 12 godina

Damping cenama su uništili domaću tekstilnu industriju,a za to je i država kriva što im je to dozvolila. Ionako im je roba očaj živi!

kk

pre 12 godina

Drzava je pustila Kineze,i naravno odmah nam je unistena Tekstilna industrija,a bili smo poznati u svetu.Da ne nabrajam te firme,zna se koje su imali smo ih dosta.
Turci su pametni ljudi tako da nema ni jednog jedinog Kineza da po Turskoj prodaje svoju robu.Zato sada svi butici i velika vecina pijaca,depoa,trznih centara prodaje Tursku robu.A gde smo tu mi??
Ja koliko vidim iz svih snaga se vec dugo godina unistava ova zemlja,tekstina,poljoprivreda itd.A svi to znaju i cute?A,da dosao je kapitalizam.Ili u prevodu ako treba i da se ubije zbog para.

Kupac

pre 12 godina

Garderobu kupujem restriktivno, najviše Arilje (100% pamuk), Indija, Kina i Turska. Pare za "brendove" ne dam, isti tekstil, a 3x skuplje. Danas sam kupila torbu iz Srbije, suknju iz Indije i kineski kupaći. Ukupno 2.600 din.

Milko

pre 12 godina

Šta pravite filozofiju id Kineza i kineske robe.
Kinezi su cene podigli neznatno.
Problem je u našim primanjima koja su znatno umanjena a velikom broju ljudi ukinuta.
Kinezi beže jer nema ko da kupuje. Nema novaca.
Iz Srbije beže svi koji mogu.dr

Too Drunk To Fuck

pre 12 godina

"Danas prodajemo skoro upola manje odeće nego pre dve godine, pa od zarade ne možemo da pokrijemo ni osnovne troškove - carinu od 22 odsto, PDV, zakup lokala, struju, radnike..."

Hohohohohohohohoho, Kinezi ne mogu da plate PDV?!?!? Pa kad su ga, inače, uopšte i plaćali?

Зоран

pre 12 godina

"S obzirom na to da po istim cenama mogu da kupe i robu boljeg kvaliteta, kupci lagano napuštaju nekada najpopularniji vid šopinga."

Да ниеј отворен неки други тржни центар или продавница са квалитетнијом робом које нису постојале пре 2, 3 године?

И тај тржни центар или продавнице нуди квалитетнију робу која је направљена где?

Вероватно у Кини.

Па зар то ови наши Кинези не могу да донесу из Кине?

Него није лепо фолирати народ како је скочио стандард па се купује квалитетније. То се тренутно не дешава НИГНДЕ у свету, само у Србији.

Није лепо.

zeljko

pre 12 godina

lepo sam rekao kada su nas dobili 2004. na olimpijadi u kosarci da treba pozatvarati sve kineske radnje. 10 000 radnji , 300 prijavljenih radnika. to znaci da jedan radnik opsluzuje oko 33 prodavnice. zaista impozantno, verovatno koriste teleporte.

Wayward son

pre 12 godina

Bas tako, i ja sam primetio da su postali skupi, tj. nisu vise jeftini.
Nisam ni ranije bio sklon da kupujem u kineskim radnjama, uvek sam izbegavao, ali sa ovim cenama ne bih kupio ni mrtav, normalno da cu kupiti nesto kvalitetnije za isti novac.

gj

pre 12 godina

Hahah pa jedino sto placaju je lokal i struju a radnicima daju 100€ plate i to jos nisu prijavljeni.robu ne kucaju na kasi vec prodaju ko da su na pijaci.sto se mene tice jedva cekam da se svi iselite iz srbije.ni srbin poslodavac se ponasa tako bahato kao kinezi u srbiji!

бидермајер

pre 12 godina

Само тако ,нек подигну још цене и поново ће прорадити и Нови Пазар а и остало занатство које су баш кинези уништили. Испочетка јефтином па све скупљом робом.Битку бијете са сивим тржиштем са продавцима дувана робе из мађарске а о кинезима тек ту и тамо неки чланак?!
Као прво роба им није ни за једнократну употребу компоненте за електричну инсталацију водовод алат браве и остало полуисправно и не подлеже стандарду а и ако се угради буди бог са нама.Бофл роба од ципела до капа а цене исте као у продавницама.

Сретан вам пут "моји кинези"...

koliko para toliko muzike

pre 12 godina

Neki od nas bi isli goli i bosi da nije bilo Kineza.Svako nam je dobar kada podrzava nasu stvar u ratu,ali kada pravi konkurenciju u miru krecu kletve i mrznja prema istima.Bili su i Rusi 90ih,i bili su dobri dok nisu pravili konkurenciju na pijacama.E pa sada cemo da placamo duplo vise kod ovih nasih derikoza,koji zele preko noci da se obogate.Ako ne budemo imali za to ici cemo goli bosi ili cemo morati da krademo.Inace da nema kineskih delova u ovim nasim kompjuterima,telefonima,tabletima, samo bogata elita bi mogla sebi da priusti danasnje novotarije.Kinezi i Rusi ce uskoro biti toliko mocni,da ce nam pokupovati fabrike,pa cemo morati za njih da radimo.Zivi bili pa videli.Oni bar rade,i nemaju vremena da traze krivca za los zivot u proslosti.Drzava je kriva sto im je omogucila neke privilegije,a ne oni.Koliko para toliko muzike.

Zvezda

pre 12 godina

Na udaljenosti 15 km od Beograda, između Vinče i Leštana, Kinezi su otvorili robnu kuću "Moda" - postoje kamere u objektu, izadaju se fiskalni računi, na samom ulasku u prodavnicu su ogromne saksije sa cvećem, postoji mesto na kom može da se ostavi jakna i torbe, ne smrdi, lep, čist, kulturan ambijent, vrlo simpatične Kineskinje kuckaju na računaru, pakuju robu...Ne može svako da plati tupperware činiju 2000 dinara i znači mu itekako ako može da kupi kod Kineza neku za 200...Naravno da ima robe lošeg kvaliteta, nije to sporno, ali ruku na srce kad klinče crta kredom u boji po betonu što da se daje ne znam koliko puta više novca za specijalne krede u knjižari, ma kome baš to neophodno treba swarovski pepeljara na balkonu...?!

kocka

pre 12 godina

Za isti novac moze da se pazari Turska roba cak i Bugarska roba koja je daleko kvalitetnija od kineske ko je bio u Pancevu na buvljaku zna to...

fmp

pre 12 godina

oni sve manje kinesku robu i prodaju,ljudi ti kinezi nisu nimalo naivni prodaju sve vise nasu robu i tursku jer je kvalitetnija.a nasu su industriju unistili jednim delom zbog kineza,a pritom su i nevaspitani i drze nase ljude na crno da im rade za 17000 do 20000 din. max.setite se kakve su bile pazarske farmerice,prema tome kinezi srecan put i bez povratka...

milos

pre 12 godina

@ (nikada nisam bila u kineskom butiku...., 11. maj 2013 21:50)
A u Zari bas znas gde je skladistena, kako je transportovana i kojom bojom je farbana. Isto nemas pojma, samo u firmu imas poverenja, koju realno nije nicim opravdala (ne mislim samo na Zaru nego na sve te konfekcije). Takve kompanije (Zara, Sprigfield, Mango...) za nase trziste nisu mnogo kvalitetnije od kineza, a umeju da budu zaista bezobrazno skupe zahvaljujuci nasim bahatim distributerima. Zato lepo na put, i u inostranstvu u shopping. Em su cene razumnije, a snizenja su stvarno snizenja, em je kvalitet mnogo bolji. Farke u Springfieldu recimo 10-20 evra umesto 50-60 koliko ovde opale cenu, a ne isperu se i ne rastegle posle mesec dana.

gd

pre 12 godina

Ne kupujem kod Kineza, naročito ne garderobu. Kupila sam neke ausurice i veštačko cveće ove zime i zaključila da su me odrali za nešto što je roba lošeg kvaliteta.

XLR8R

pre 12 godina

O odnosu cena-kvalitet ne želim ni da trošim reči, ali u tekstu se spominje da im je i PDV prevelika stavka, a ja kod Kineza nikad nisam dobio fiskalni račun...

Kvalitet

pre 12 godina

Bilo koju kinesku robu da kupite raspadne se za najduže 2 godine:gaće, majice,šorcevi.Tako je i sa svom tehničkom robom (patike, cipele,usisivači, podvodne pumpe, biciklovi, baterijske lampe i slične džidža badže).

Neko negde reče:nisam toliko bogat da kupujem jeftinu robu.Jer oni koji proizvode ovu robu rade za šaku pirinča na dan, kvalitet robe je 0, kontrola 0, servis (nema rezervnih delova, reklamacije se ne priznaju, nema garancije).

Spasic

pre 12 godina

Kineska roba se moze naci u svim gradovima Evrope. I moze biti razlicitog kvaliteta. Sad, sto smo mi platezno nemocni i bedni i sto samo kupujemo najjeftinije nisu krivi Kinezi. Kao sto nisu krivi ni za propast nase cuvene tekstilne industrije. Kao sto nisu krivi ni za brojne fasisticke komentare na ovu vestu. Za sve to su samo Srbi krivi.

ogi

pre 12 godina

U Novom Sadu u kineskoj radnji od nekoliko stotina kvadrata pored zgrade Lutrije,cena gardarobe koja smrdi i dalje na naftalin je sramotno izjednacena sa ostalim kvalitetnijim radnjama,ne znam u cemu je stos,al' znam da daju racun za svaki proizvod,a i svatili su da mi Srbi volimo da trosimo na gardarobu makar za 'leba nemali...

Dragan

pre 12 godina

10000 radnji a manje od 300 radnika prijavljeno??? Za sve gradjane Srbije vaze pravila da moraju da budu prijavljeni,samo za kineze vaze neka druga pravila. Ja ne znam kako drzava ne reaguje na ovo.

Japanac

pre 12 godina

Neznam što se ljudi bune na kvalitet njihove robe. Ako stvarno ima 10000 radnji, onda ima mnogo više od 10000 ljudi kojima Kineski kvalitet u poređenju sa cenom sasvim odgovara.

Dzoni

pre 12 godina

Dok su radile nase fabrike oblacio sam se nasom robom ..sad ne rade i sta me briga dal je kineska ili "zapadna" proizvedena u bangladesu gde rade za 30$ mesecno u ocajnim uslovima..kao npr ona zgrada sto se srusila pre nedelju dana i izginulo vise od 500 ljudi a to je Beneton i jos gomila drugih zapadnih fabrika a prosecna plati im bila 38$.Kinezi imaju u Kini 10 puta vece plate nego sto te fensi marke placaju radnike u Bangladesu,Indoneziji i gde sve nemaju te fabrike tako da u 90% slucajeva stvari kupim u kineskim robnim kucama i mogu reci da nemam neke primedbe..traje par godina uglavnom ,mnogo vise nego NIKE od 10 000 koje mora da kupujem svakih 6 meseci jer se raspadnu.
Inace ono sto se pravilo kod nas je 100 puta kvalitetnije od svega sto se sad prodaje,dal kinesko dal od tih fensi marki..imam dukseve,farmerke,kosulje koje sam kupio 90tih kad sam bio srednja skola i dan danas su skoro kao novi i ako prani 100 puta..sve sto sam tad kupio i danas mi traje i danas nosim mada bi i blam kad mi neko gleda slike iz srednje i kaze i vidi da nosim isti duks kao pre 15 godina.

Bojan

pre 12 godina

Kinezi ne plaćaju radnike, Kinezi ne izdaju fiskalne račune, kinezi ne plaćaju uvozne dažbine i ako plaćaju gledaju da to izbegnu. Tako da im želim da odu što pre i da se više nikada ne vrate. Kada odu oporaviće se naša privreda.
Čak je i bolja opcija da u Srbiji garderobu prodaju strani lanci jer oni plaćaju PDV državi i plaćaju doprinose i zarade radnicima. A Kinezi nisu ništa plaćali.

Srećan vam put

lev

pre 12 godina

Kvalitet im je ocaj. Dok si pre neku godinu stvarcice mogao da kupis za 100-150 dinara sa sve baterijama, danas te iste kostaju 250-350 dinara, sto je vec u njihovom slucaju para, s obzirom da se u oba slucaja raspadnu posle nekoliko dana koriscenja.

nervni slalom

pre 12 godina

u ovoj priči je odavno vreme za "insajder". Nema prijavljenih radnika, nema racuna, nema poreza... i niko ih ne dira. Pršti mito na sve strane, samo ne znam kome.

bbb

pre 12 godina

bavio sam se proizvodnjom tekstila imam i masine koje su zardjale,kinezi su mi bili nikakva konkurencija.bio sam treca ruka pri nabavci sirovina jos sam placao 18%nekakve poreze i pored toga sam bio bolji od kineza i placao radnike dosta dobro,problem je odnos dinar evro od 60din do 117-110din.sirovinu placate u evrima a prodajete u dinarima pa dinare pretvarate u evro i samo gubite.

Mile

pre 12 godina

Dragoljub Rajić, direktor UPS, objašnjava da u Srbiji posluje oko 10.000 kineskih radnji u kojima je, prema poslednjim podacima, prijavljeno manje od 300 radnika.
Kako je ovo moguće? Zar državi ne treba novac od dažbina?
Koliko država gubi?

bw

pre 12 godina

Da se sada ne lazemo, ako se secate kada su se prvi put pojavile kineske radnje to su bili neki bedni cumezcici gde se prodavala krs roba za jeftine pare i to neka demode roba.E tako su Kinezi poceli, gde su pritom u tim istim radnjama i stanovali.Iskreno, mnogo se toga promenilo.Poceli su i oni sto se garderobe pa i stvari za domacinistvo tice da prate modu.Stoji i dalje da to nije kvalitet, ali sada su se barem modernizovali.Otvaraju velike trzne centre.U Nisu ima jedan gde kad udjete nemate osecaj da je to kineska radnja imaju obezbedjenje, kabine, placanje karticom itd...E sad sto je kupovna moc opala pa ok.i oni se prilagodjavaju krizi.Ne brinem se ja za njih , uporan je to narod.

Pers

pre 12 godina

Jel znate šta ovo znači? Ovo znači da će Kinezi pokupiti svoju robu i naći bolje tržište, a doći će neki drugi Kinezi koji će doneti jeftiniju robu približniju našem džepu. E to će tek biti bofl.

sanja

pre 12 godina

Istu robu je moguće poručiti preko pojedinih kineskih veb sajtova po višestruko nižim cenama uz besplatnu poštarinu. Stiže u roku od mesec dana. Pričam iz ličnog iskustva.

Pik

pre 12 godina

Nekoliko zapažanja i pitanja:
- Srbin je kupio cipele za 1000 dinara, koje su se raspale posle 6 meseci. A šta je Srbin očekivao, da će za te pare da traju 10 godina?
- Srbin se buni jer Kinezi plaćaju radnike 15000 mesečno. Zašto Srbin pristaje da radi za tu platu, i zašto ne ode kod drugog Srbina da radi za platu od 50000?
- Kinezi ne izdaju fiskalne račune. Zašto Srbin dozvoljava da inspekcija ne radi svoj posao?
Hvala na pažnji i doviđenja.

Doris

pre 12 godina

Čuj okrenuli se bogatijim tržištima... :D
Taj fušeraj bogatiji od nas neće ni kupovati.
pre ću kupiti turku robu, nego njihov bofl.
Plus što su neljubazni.

Milosh

pre 12 godina

Vrlo je opasno sto niko ne kontrolise kineske radnje u kojima se pored gaca prodaju i uticnice, prekidaci, osiguraci i sl, ja sam imao vrlo neprijatno iskustvo sa uticnicama koje su se istopile posle pola sata koriscenja. Stavio ih je investitor kome sam platio stan 950€/m2, (nije BG vec 100km jugozapad).

nensi

pre 12 godina

postali su drski i neljubazni. Kada sam od jedne kineskinje zatrazila racun za kupljenu robu, pocela je da vice i gura me iz njenog boksa u robnoj kuci EKER u Novom Sadu. Prijavila sam trzisnoj inskepkciji da nikome ne daju racun a oni se pravdaju kako kinezi prepoznaju inspektore i odmah jave i u prizemlje i na sprat da su dosli pa svi odnekud izvuku kase. To nije istina jer mi moja poznanica kineskinja kaze da tamo inspektori uopste ne ulaze. Ne samo u Novom Sadu nego u celoj Srbiji.Znaci da sve prodavnice posluju na crno, ali im ni to nije dovoljno pa jos dizu cene. A ko ovde ima koristi nije tesko proceniti.

Mare

pre 12 godina

Pa da, sad kad su im pohapsili kolege carinike koji su carinili njihovu robu kao plocice, sa minimalnom stopom carine, sad im je sve poskupelo... Jos kad bi i racune davali ne bi ostao ni jedan...

lee

pre 12 godina

Od početka svetske krize (2008)i sa smanjenuem novca od privatizacije u Srbiji je drastično opao standard.Takodje i skok evra je realno smanjio platu,jer mi skoro sve uvozimo.A kasnije povećanje nezaposlenih.Sve je to uticalo da se niža srednja klasa,koja je stvorena posle petog oktobra,značajno smanjila.Upravo su oni bili najveći kupci u kineskim prodavnicama.Naravno oni koji su bogati nikada nisu bili njihovi kupci.

no koment

pre 12 godina

Kako to da inspekcija nereaguje na to'tolike kineske radnje otvorene a samo 300 radnika prijavljeno i to na minimalac.I onda se kaze nisu korumpirani inspektori i drzava'. NEVEROVSTNO koja sramota i blam za vlast.

Amerigo

pre 12 godina

Тендециозан текст а коментари одишу аутизмом. Кинеза има свуда у свету и одличан су барометар стандарда. Ако нуде добру робу и у земљи је добро , ако нуде крш и лом и у земљи је стандард такав. Они робу имају за свачији џеп. Ове паћенике што се снабдевају по мангама и зарама да не помињем , њима једноставно не вреди објашњавати да плаћају абнормалне цифре за обичан junk од робе Можда pay pal ту нешто промени.

Brus Li

pre 12 godina

Zivim u Čačku gde ima barem 10 (ako ne i više) kineskih radnji. Ni u jednoj od tih radnji vam neće dati fiskalni račun za kupljenu robu. Iskreno sumnjam da sa tim nije upoznata tržišna inspekcija ali im iz određenih razloga toleriše tako ponašanje. Iz razloga što izbegavaju plaćanje carina i pdv-a zato im je i roba jeftinija.

zanesenjak

pre 12 godina

Odlaze ljudi.Konkurencija. Mnogo kvalitetnija roba od zivih i onih koji su otisli se prodaje na pijacama za manji novac. Beda naterala ljude da otvore plakare i pogledju sta ima i njima. A vala su i uzeli pare. Secam se dobro, pre desetak godina kakva su bila sirotinja. Bilo mi ih je zao gledati u Aerolotu od Beograda do Moskve. A sada su gospoda za nas.

Darko

pre 12 godina

@ nikada nisam bila u kineskom butiku.... A u njujorkeru na primer? To sto vecina kompanija uvaljuje ovde ili je iz Kine ili iz Turske ili iz Bangladesa (zloupotrebljavaju decu u tekstilnoj industriji pa su povoljni) ili nesto malo iz Egipta i Indije. Dakle, sve roba sumnjivog kvaliteta. Ipak priznajem da je Kinesko djubre najgore. By the way Egipatske majice iz gore pomenutog butika su mi jedva sastavile proslu letnju sezonu (oko 10 komada) istina, bar nisu od plastike...

daj da resimo problem

pre 12 godina

matematika.jedna radnja min 2 zaposlena prva smena I druga smena.plus kasirka hmmm to je ukupno neznam valjda 3 I to sve puta 10 000.to je ukupno auu nisam bio taj dan u skoli.al nema veze to ti netreba tamo gde ja radim u inspekciji rada

Deda

pre 12 godina

Niko nas ne tera da kupujemo kod kineza.Istina je da prodaju djubre.Ajde molim vas sta ocekujete od majice koja kosta recimo 300 dinara!!!Njihova roba jednostavno nije ista ovde i recimo u Usa ili Nemackoj.Kontrola kvaliteta kod ne postoji.Nisu krivi sto je stala nasa tekstilna industrija,sto ne placaju pdv,sto prodaju djubre.U Usa ne postoji proizvod a da ne pise Made in China.Pa na Iphone pise da je proizveden u Kini!!!Krivci smo mi sami,nerad i nemar predhodnih godina nas je doveo tu gde jesmo.

Marco Polo

pre 12 godina

Nije mi jasno čemu ovoliki izlivi šovinizma prema Kinezima. Da li vas je neko silom primoravao da kupujete kod njih? Nije. I u čemu je problem? I da dodam ovo: kamo sreće da se naša deca uče njihovim radnim navikama umesto što bleje po raznim rupama.

kizo

pre 12 godina

S obzirom da se govori o 10.000 kinsekih radnji , znači u Srbiji
ima barem 10.000 x 3 kineza.
I već imaju uslove da budu priznata nacionalna manjina.

zare

pre 12 godina

U Kineskom"poslovanju" u Srbiji apsolutno su neverovatne dve stvari. Prvo, neverovatna tolerancija koju država ispoljava prema njihovom neizdavanju fiskalnih računa. Drugo je ista takva toleracija prema neprijavljivanju radnuka. S' obzirom na već vrlo veliki broj njihovih trgovina, šteta koju trpi budžet je već pozamašna na godišnjem nivou...

Zoran

pre 12 godina

Sta ja to cujem, Kinezi u SRBIJI ne izdaju racune, imaju duple knjige, duple kase,.... Ovde SAD tako nije sa njima, rade psoteno, uvek fisklani racuni.

A da to nisu videli od vas tamo u Srbiji?

He he, srpske postenjacine. Nemaju vise pare ni za kod Kineza i onda udaramao na pravdu i postenje.

Tshoo

pre 12 godina

Problem kineske robe na srpskom trzistu je sto je to roba loseg kvaliteta i usamoj Kini vrlo jeftina.Problem je sto se ta roba dovozi do Rijeke a onda kontejnerom u Srbuju uz fals carinsku dokumentaciju. Problem je sto nema fiskalnih racuna.I pored toga kinez odlicno zaradjuje.

Ima i u Americi China town.Prodavnica i restorana.Ali sve po zakonu i nema takvog bofla.Bio sam 12 godina predstavnik jedne firme u Pekingu.Postoje citave industrije koje rade samo za trzista Rusije, bivsih istocnih evropskih zemaja i "sirotinjskih" zemalja.Ali postoji industrija koja pravi brendiranu robu.Na primer.Oko 120 km od Pekinga postoji fabrika koja izrdajuje Burrberys za engleze.Postoji englez super vizor. Tamo moze da se kupi mantil sa "greskom" koju samo supervizor zna u cemu je za 30 dolara i naravno uz vezu. Cena OK mantila je 70 dolara za principala tj narucioca.Takav mantil u Londonu ili bilo kom svetskom gradu kosta od 500 dolara pa navise.Tako je i sa ostalom brendiranom robom

Marko Polo

pre 12 godina

Nije mi jasno čemu ovoliki izlivi šovinizma prema Kinezima. Da li vas je neko primoravao da kupujete kod njih? Nije. I u čemu je problem? I još ovo: kamo sreće da se naša deca uče njihovim radnim navikama umesto što bleje po raznim rupama.

MunzeLjux

pre 12 godina

Svratim kod Kineza da kupim "Fila"papuce, a cena 200 i 250 din. Model potpuno isti, razliku ne uocavam. Pitam zasto se razlikuju u ceni, a mlada Romkinja mi kaze da uz ove skuplje dobijam kinesku mast za zuljeve koje ce mi ove papuce sigurno napraviti.

Inspektor

pre 12 godina

Svaka "kineska" radnja ima bar dve fiskalne kase,pravu koju ne koriste i lažnu koja izdaje fiskalne račune gde je PDV=0%.
A inspekcija uzme svoj deo i oni nas ...