Sreda, 17.04.2013.

12:36

Da li 5 miliona ljudi greši?

Da li 5 miliona ljudi greši? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

41 Komentari

Sortiraj po:

Zoki

pre 12 godina

@Veliki brat, 17. april 2013 23:41
Pa dobro čoveče da li si ikada čuo da je nekom automobilu otišlo sve tj: turbina, pa zatim dizne, plivajući zamajac itd. Koji krš tj koji užaš si ti to vozio. Dizne odlaze nikada tj, ako je točeno dugi period veoma lose gorivo. Plivajući zamajac se menja posle 200000km kome je to puno neka ide peške. Turbina i sve ostalo je stvar stila vožnje proizvođača i raznih drugih faktora. Ali ni na jednom vozilu nisam video da je sve to stradalo.

sima

pre 12 godina

@DC

Slazem sa tobom uglavnom us svemu sto si rekao, osim sto ti mogu reci da je elektronika prilicno dobro uskladjena i mnogo bolja u 2012 modelu nego u predhodnim. Ako vozim uglavnom po ravnom onda potrosnja ide oko 5.2L/100Km. Samo mi reci koliko ti taj tvoj 280KS auto trosi u gradu? Moj drugi auto ima 272KS/3.7L i na otvorenom trosi 8L (ako ne vozim 120-150Km/h), ali zato u gradu preko 12L/100Km. Mazda6 je jedan od boljih sto se tice voznje i pefrormance tice (middle class). Inace Camry mi je zamena za mali Civic tako da se Camry pokazao iznad ocekivanja sa vecom komocijom, potrosnjom snagom etc.

Cena benzina ovde u Kanadi je jos uvek relativno niska (da ne spominjem USA).

Milojko

pre 12 godina

@Japan
Bravo nasao si 2, 3 NIS-ve pumpe na kojima je jeftiniji, sto je bitno koliko lanjski sneg. Naravno da manipulises i prenosis sve pogresne informacije.
Sto se tice cena goriva van Srbije dizel je jeftiniji (od kvalitetnog benzina) u 90% zemalja Evrope sto se vrlo lako da proveriti:
http://www.amss.org.rs/?option=com_content&view=article&id=151&Itemid=95
Ove sto im je USA ceo svet (i sto im je bitno koliko je gorivo u Saudijskoj Arabiji) ne bih komentarisao.

Prius sem najnovijeg uvek proizvodi vise od 110g/km sto se takodje da vrlo lako proveriti http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius.
Ovo sto si ti naveo nema veze sa zivotom, tj. odnosi se na najnoviji Prius (2012-2013 model, koji ne mozes porediti sa dizelom iz 2008-09) i na Priuse koji se prodaju u UK gde su dodatno morali da snize emisiju zbog poreza inace im uopste niko ne bi kupovao automobile. Standardni Prius takodje mnogo vise trosi (50mpg kombinovano sto mu dodje 4.7l/100) sto se lepo moze videti na Toyotinom sajtu (http://www.toyota.com/prius/#!/Welcome) gde se prodaju modeli sa SAD pa ne smeju (mnogo) da lazu za potrosnju.

Bane NS

pre 12 godina

Ja verujem da je ta kupovina hibrida u razvijenim zemljama više posledica raznoraznih olakšica i subvencija na te automobile u tim zemljama nego samo pomodarstvo. Recimo znam kada sam bio u Cirihu da sam u jednom hotelu plaćao parking za svoj auto po danu više nego sobu a ostaviti auto negde u gradu ceo dan izađe još skuplje...recimo ako živiš u takvom gradu voziti auto sa kojim možeš da se besplatno parkiraš je velika olakšica. Takođe ako si pošteđen raznih taksi prilikom registracije i sl. pa još imaš znatne olakšice prilikom kupovine....zašto da ne. U takvim zemljama je i standard drugačiji ali i sama usluga održavanja, kod njih su ovlašćeni servisi zaista ozbiljni za razliku od naših dilera koji su sve sami prevaranti. Tako da je kod nas već sasvim druga priča...prvo ga skupo platiš, pa imaš dodatnih komplikacija oko delova i održavanja jer ta kola kod nas niko ne radi jer nisu previše zastupljena i samim tim nema ni delova za njih, onda ideš u ovlašćeni koji su jako dobro upoznati sa takvom situacijom pa te onako pošteno opale po džepu jer nemaš gde a ni oni nemaju sve na lageru nego naručuju i čekaju 3 nedelje, nekih drugih olakšica i subvencija nemaš tako da voziti ovde takav auto e to je pomodarstvo. Ja zato vozim benzinca 1.6 iz Golf klase, umeren potrošač, pristupačna registracija, nije zahtevan za održavanje a što se dizela tiče nikad više u životu jer sam na svojoj koži osetio ono o čemu @veliki brat priča, a hibrid....možda jednog dana.

DC

pre 12 godina

@ Milojko: Slazem se sa puno stvari koje si rekao al' si sa cenom goriva bas zabrljao. Neke od zemalja gde je benzin jeftiniji: Bugarska, Kipar, Madjarska, Rumunija, Rusija, Svajcarska, SAD, Velika Britanija, verovatno ima jos.
@ Sima: Imas auto sa benzinskim motorom, dva elektro motora, 200kg ekstra baterija, CVT menjacom, i vrlo komplikovanom elektronikom koja treba sve to da uskladi. Vozim auto slicnih dimanzija kao tvoja Camry - ima benzinac od 280ks, i na otvorenom putu ovde po Svajcarskoj trosi 7.2l (ne moze da se ukce al ima uspona) a sa jednim tankom mogu da predjem preko 750km. Ja bih rekao da je to u Kamriju ipak malo mnogo tehnologije zarad vrlo malo dobitka. O uzitku u voznji da ne pricamo. Bilo koji Evropski moderan dizelas sa slicnih 200ks kao Camry ce dati bolje performanse, bolju ili slicnu potrosnju, vece zadovoljstvo i pri tome ce kostati manje. Da se razumemo ja sam za tehniku, ali za tehniku koja ostvaruje neki napredak a ne za tehniku radi tehnike.
@ Veliki Brat: Potpuno si u pravu u vezi savremenih dizela (mnogi ljudi kod nas jos uvek poistovecuju dizel sa Golfom 2 ili MB 190 ne shvatajuci da su ta vremena odavno prosla) - upravo zbog toga vozim benzinca na cudjenje vecine nasih zemljaka. Ali nisu ni hibridi resenje jer su brate mnogo komplikovani. Resenje treba traziti u tome kako da se porodican auto koji ima 1600kg napravi tako da bude 200-300kg laksi sa svime sto se danas trazi a ne jos da vuce dodatnih 200-300kg baterija.

promoter

pre 12 godina

...iskreno...po meni je u pitanju cisto pomodarstvo...u Americi pogotovo je jako "fancy" voziti Prius-a i time pokazati kako vam je toboz stalo do planete zemlje i kako ste ekoloski "svesni"...sam Prius u osnovi...kad se sabere kombinovana voznja...grad-otvoren put ne donosi nikakve ustede...cak trosi i vise od konvencionalnih automobila...Honda Insight je po meni josh gora solucija jer poseduje iskljucivo kombinovani sistem rada benzinskog i elektro motora...dok kod Priusa bar nesto malo moze da se vozi iskljucivo na stuju...za sada jedini koncept koji mi deluje iole zanimljivo je Opel Ampera-Chevrolet Volt...jer je primarni motor elektricni...a mali benzinac iskljucivo ima ulogu generatora...tako da je potrosnja benzina svedena na oko 1,5 l na 100 km...a sto se tice dizajna i sveukupne upotrebljivosti svih ovih automobila...to ne bih komentarisao...imao sam kontakta samo sa Priusom druge generacije...i blago receno...nisam odusevljen...!!!

Ja

pre 12 godina

"док се сиротиња тера на ванредни преглед уређаја за ауто-гас."

Sirotinja bi najradije da joj priučeni majstor Pera ugradi uređaj za gas bez atesta, koji se nikad ne proverava, pa da posle letimo u nebo?

Sava

pre 12 godina

Boze sta covek ovde sve moze da procita. Prosto nemam zivaca da se raspravljam, reci cu samo jedno: dizel nije jeftiniji od benzina malte ne nigde u svetu, a nema ni razloga, jer je benzin prva frakcija nafte, tj daleko se jednostavnije proizvodi nego dizel gorivo. Problem je sto drzava naplacuje daleko vecu akcizu na benzin nego na dizel , tako da razlika na kraju nije mnogo velika. Da su akcize iste, niko nebi kupio dizel auto, jer se nikad ne bi isplatilo. Zato u americi i zemljama koje proizvode naftu svi voze samo benzince.

m

pre 12 godina

Evo, na osnovu svog, a ne tuđeg iskustva - nikad hibrid! Imao sam priliku da probam tri različita priusa iz različitih generacija i meni se to uopšte ne sviđa. Pogotovo osećaj vožnje sa CVT menjačem, kao da voziš neki moped. Ušteda goriva postoji, ali je osećaj u vožnji potpuno neubedljiv. Pošto je meni to bitno, definitivno me takvi automobili neće zanimati.

Tri karte za Hollywood

pre 12 godina

@Sima, 17. april 2013 19:35 I u Americi je dizel skupli od benzina, tek toliko da znaju oni koji su neinformisani I misleda znaju sve. :(

Возач

pre 12 godina

Чим ми моја афричка плата дозволи, са радошћу ћу допринети смањењу емисије угљен-диоксида у свету куповином оваквог возила.А дотле, апсурдно је да се из буџета дају субвенције онима који имају за ове скупе играчке, док се сиротиња тера на ванредни преглед уређаја за ауто-гас.

Veliki brat

pre 12 godina

Zaboravljate jednu stvar kod dizela.

Kad vam izadje iz garancije, ima "nekoliko" stavki koje mogu papreno da vas kostaju (dizne: 500+ evra po komadu; pumpa za gorivo visokog pritiska: 500-1500e, kako za koji model; turbina: ispod 500e nema nijedna, sto skuplji auto, skuplja turbina; plivajuci zamajac: i on je preko 500e, tek za neke jeftinije modele se pojavile varijante koje kostaju malo ispod 500e).

Kad uzmete u obzir te troskove, nisam siguran da se dizel isplati, osim u varijanti gde u garantnom roku predjete 100.000km i odmah ga prodate i kupite drugi, a sto se uglavnom isplati firmama i pojedincima koji imaju dovoljne plate da menjaju auta svakih 4-5 godina.

Japan

pre 12 godina

@Milojko
Napisao si veliki komentar a u njemu sve same neistine...
Drago mi je da smo po necemu isti kao Svajcarska. Na tvoju zalost, evro premium (149 din.) je jeftiniji od evrodizela (151 din).Kao sto rekoh, proveri na totemu sa cenama, na bilo kojoj pumpi NIS-a u gradu.
Običan bezolovni za koji si naivno pomislio da poredim sa evrodizelom više NE POSTOJI.
Emisija CO2 za Prius iznosi 89 i može se proveriti sa 2 klika mišem na istom ovom sajtu. Napisati da 320D ima manji CO2 od Priusa je u najmanju ruku smešna i pre svega netačna.
Što neko reče pre mene, ipak su hibridi za civilizovane zemlje.

Elektro-masinac

pre 12 godina

@Pametnom dosta
LaFerrari ima elektromotor da kompenzuje turbo-lag i da ispegla radnu krivu (veci obrtni moment gde treba) i koji radi 2-3% ukupnog vremena (prakticno samo na izlasku iz krivina kada je potreban maksimalni obrtni moment i snaga), na taj nacin se moze koristiti benzinac manje zapremine ali sa jacim turbom, sto u zbiru sa sve (relativno malim) baterijama daje auto manje tezine nego neki sa velikim V12 atmosfercem.
Prius ima vise slicnosti sa elektro-dizelkama pomenutim dole nego sa LaFerrari-jem i uopste pominjati LaFerrari ili McLaren P1 ili Porsche 918 u kontekstu hibrida kakav je Prius je potpuno besmisleno.

Zoki

pre 12 godina

Ma niste mi više jasni sa tim hibridima?! Da li on troše fosilna goriva, troše e sada da li troše oni 4 litre benzina a ja 5 litara dizela margina je zanemarljiva. Zanemarljiva je iz jednog prostog razloga a to je da ti automobili imaju baterija od litijuma i nikla pri čemu proces dobijanja tih elemenata su izuzetno štetni. I 5 miliona vozila u odnosu na 500 ili više miliona razmislite ko je tu lud a ko blesav. Ta tehnologija poznata je decenijama trebalo bi da bude barem pola pola a nije, hoćete čisto, uredno bez baterija i drnadanja sa dugim punjenjem kupite auto na vodonik. I čekaj ja trošim dizel, plaćam velike takse za izgradnju puteva, ekologiju, bolnice, budžet, penzije itd. Možete vi voziti hibride ali po njivama ako će mo pravedno...

dzigi

pre 12 godina

Ako je svetska godišnja produkcija automobila oko 50 miliona, puta 13 godina, to je oko 650 miliona. Od toga Tojotinih 5 miliona hibrida. Manje od 1%.

Dejan

pre 12 godina

Hibridna vozila prilikom kupovine sa sobom u većini zemalja civilizovanog sveta pa čak i onog drugog ... donose određene subvencije, pogodnosti i akcije koje se kod nas naravno ne mogu dobiti ... 1000 evra koje država daje kupcima hibrida su krajnje smešne ...
Ja bih Prius uzeo zbog sebe pre svega jer mi je dopadljiv auto sa pristojnim prostornim karakteristikama i po meni jako dobrim dizajnom ... A naravno tu su onda i mala potrošnja ako ste odgovorni kao i ekološka svest.
Povoljnosti pri registraciji (jer je apsurd kvalifikovati ih kao ostala vozila), povoljnosti pri osiguravanju takvih automobila jer se za početak bezmalo ni ne kradu, pa pogodnosti parkiranja i kretanja u centrima gradova, pogodnosti pri kupovini veće od 1000 evra .... Zar nije bolje kupovati hibride, kako zbog zagađenja i potrošnje tako i zbog ograničenih sposobnosti za agresivnu i nasilničku vožnju ... Jer vozači koji ih kupuju prosto nisu takvi vozaći ...
Ali ... Ovo je Srbija ... Pa čemu onda da se nadamo ...

Kenan

pre 12 godina

U Evropi,sva hibridna vozila imaju poreke plakšice,što nije slučaj u Srbiji.Jer ,da nije poreskih olakšica,ne bi se prodavali ni u Evropi.

Sima

pre 12 godina

@Milojko
Dizel je u celom svetu jeftiniji od benzina sa izuzetkom jedne jedine zemlje - Svajcarske.

Nisam siguran da si u pravu kada kazes da je dizel svugde u svetu jevtiniji osim svajcarske. U Kanadi je za sigurno skuplji nego obican benzin. Verovatno i u USA, ne mogu da tvrdim jer nisam obratio paznju kada sam poslednji put bio USA. Ako nesto tvrdis moras da budes u sto posto siguran. Tipicno za srpski environment svi sve znaju bez proveravanja.

Ja sa kupio Toyotu Camry Hybrid pre 4 meseca. Od kuce do posla na totalnoj duzini od 11km imam dva uspona ukupno od 3km. Izmedju dva punjenja predjem preko 900Km. Prosecna potrosnja je oko 6.4l/100Km. Ne vozim penzionerski ali i ne i agresivno. Inace auto ima neverovatan obrtni moment (dva elektro motora) imas osecaj kao je V6 motor. Ukupan broj konjskih snaga je 200K.S.. Snaga samog motora od 2.5L je 156K.S.

Nisam kupio auto zbog environmenta. Kupio sam ga jer sam hteo i zato sto me zanima tehnologija. Izracunao sam da ce se "isplatiti" za 4 godine (da sam kupio cisti benzinac). Baterija ima garanciju 8 godina ili 160,000km. Obicno traje preko 350,000km. (proverio sa taksistima).

Auto je prilicno velik, prtljaznik nesto manji nego normalan auto iste velicine (ali zato imam Mazdu 6 V6 sa ogromnim prtljaznikom kad mi zatreba). Auto je neverovatnom smooth and tih i kada motor radi.

Za 4-5 godina cu kupiti Teslu.

Djilkosh

pre 12 godina

Primecujem u poslednje vreme da je Prius ovde u Cirihu otprilike najcesce taxi vozilo i kao takav zamenio Avensisa. Mislite o tome

Marko

pre 12 godina

@Japan
Prius u gradu moze da trosi 4l ako se vozi penzionerski i ako je u pitanju ravnicarski grad sa malo saobracaja.
Na youtube-u ima jedan test Prius vs BMW M3. Kada se Prius vozi ''sportski'', a BMW od 420 ks ga samo prati, onda potrosnja Priusa bude veca od potrosnje M3.
Tu je i nabavna cena stavka, vek baterija itd. Auto nikakvih performansi i uzitka koji trosi malo samo ako se vozi penzionerski nije bas dobar izbor. U vecini slucajeva je bolje kupiti mali dizel, cak i u SAD gde ima dosta pumpi sa dizel gorivom.

vlada

pre 12 godina

Ono sto mene zanima koliko zagadjenje proizvodi bilo koji auto na struju, ukoliko zemlja u kojoj se koristi, struju dominantno dobija iz termoelektrana, nije da pametujem nego me prosto zanima, da neko sve to stavi na papir, da li se isplati.Trebalo bi se potruditi da energija koju proizvodimo bude cista, tek tada ce ovakvi automobili biti zaista ekoloski.

meskalin

pre 12 godina

Iskreno mene ne zanima da li cu da vozim hybrid ili benzinac ili dizel.

Ali ono sta me zanima je da za cenu hibrida kako je vec netko rekao napravit skoro 150 000km djabe, isto tako za dizel skoro 70k km.

Uvijek imas opciju da stavis gas u benzinac I da ti gorivo manje dodje.

Druga stvar je da u USA jedan prius dodje isto ko u europi ali razlika je 30% posto je euro jaci od dolara. (cena je cak I manja u dolarima nego u europi u eurima).

Isto tako yaris u europi dodje isto kao I jedan fini mustang u usa sta je idiotizam posto nisu ista "planeta" auta.

Da li bi kupio yaris umjesto mustanga da mogu da biram, NEBI.

pakleni_

pre 12 godina

interesantno kako nikada niti u jednim auto novinama/portalu nisam naišao na vijest o tome kako hibridi zapravo uopće nisu ekološki prihvatljivi, a kao što i @imbecil dole kaže, nemaju nikakve veze niti sa nekakvom uštedom prilikom eksploatacije.
bio je svojedobno test na top gearu (može ga se pogledat na you tubeu) gdje su testirali hibride i rezultati su katastrofalni!!! jeste li znali da hibrid troši manje samo i jedino u slučaju kada ga se vozi konstantnom brzinom koju je unaprijed odredio proizvođač? znači, u rl, gotovo nikada.
e da... a ako va je stalo do ekologije, dovoljno je da umjesto novoga kupite polovni auto. resursi koje ćete na taj način uštediti majčici zemlji su neusporedivi sa resursima koje ćete uštediti vožnjom hibrida ili čak full elektro auta.

Milojko

pre 12 godina

@Japan
Dizel je u celom svetu jeftiniji od benzina sa izuzetkom jedne jedine zemlje - Svajcarske.
Naravno da je jeftiniji i u Srbiji, a to sto si se ti nasao pametan da poredis Euro5 dizel sa MB95 govori samo o pokusaju naivne manipulacije.
S obzirom kakvog je kvaliteta MB95 njegov ekvivalent je D2 (ili loz ulje).
Evro BMB95 (koji je inace losiji od bezolovnog benzina iz bilo koje normalne Evropske zemlje) je u Srbiji u proseku 154din po litru, dok je Euro dizel 151din (a inace i obican bezolovni je 151.5din, i on je skuplji od Euro dizela, pa ti je i ta infomacija pogresna).
Sto se potrosnje tice 320D ED trosi 6l u gradu, 4.5l na autoputu pri konstantnih 120km/h, a manje od 3.5l na otvorenom putu pri konstantnih 80km/h.
Prius trosi manje u gradu, ali neuporedivo vise na otvorenom putu i auto-putu, a vise i u kombinovanoj potrosnji, tako da poredjenje ima smisla samo za nekog ko vozi barem 70% km u gradu.
Ono sto je meni fascinanto je ta uporna prica o ekologiji i zelenoj svesti, a isti taj Prius vise zagadjuje od 320D ED (111g/km CO2 naspram 109g/km). Tu se najvise vidi licimerstvo industrije koja samo uvaljuje preskupe baterije (jako prljava tehnologija), tj. mnogo im je veca zarada tu (jer se baterije moraju menjati) nego na fenomenalnim dizel motorima koji su prakticno neunistivi.

Unknown

pre 12 godina

Hibridi su popularniji u Americi od dizela, zbog cega je prodaja Toyotinih hibrida toliko velika, a razloga ima nekoliko.
Pre svega, dizel je u Americi daleko skuplji od benzina, obicno za pun dolar za galon (3.78 litara).
Drugo, ponuda dizela je jako mala i dizeli su uglavnom dostupni samo na skupljim autima. Primera rade, Jetta TDI je najjeftiniji dizel i kosta $23,000, a za ispod $20,000 se moze dobiti nekoliko hibrida (Toyota Prius C, Honda Insight ...).
Mozda najveci razlog je sama reputacija, jer poslednji put kada su dizeli bili prodavani u Americi tokom 1980ih godina, bili su bucni, tromi, imali su jak neprijatan miris i ostavljali su oblak dima iza sebe. Iako se to promenilo u medjuvremenu, kada se stekne negativna reputacija ona se tesko menja.

DC

pre 12 godina

Citam razne auto revije na Engleskom i Nemackom jeziku i jos nisam video jedan test hibridnog vozila da nije zavrsen sa stavkom da je potencijalnom kupcu bolja opcija slican auto sa modernim dizel motorom. U Americi, gde se dizel ne moze kupiti na prosecnoj opremljenoj pumpi situacija je malo drugacija i verovatno su hibridi ekonomicnija opcija od obicnog benzinca sa zilion kubika.

imbecil

pre 12 godina

Voleo bih da mi neko objasni ekonomske pobude zašto, recimo da kupim jaris hibrid ( sa cenom „skoro“ kao avensis ) a ne klasičan jaris ( za kojim bih u „razlici cene“ mogao da predjem barem 150.000 km pre nego cenom potrošenog goriva i održavanja dodjem samo do nabavne cene hibrida, tj, da zanemarim da i taj hibrid treba „hraniti“ i „negovati“ ). Takvo pitanje je moguće postaviti za svaki hibrid, jer svako vozilo mora da se PLATI ( ja ih plaćam iz svog džepa ), a i da se PLATI ODRŽAVANJE ( a „nešto mi govori“ da je „održavanje“ hibrida u konačnom sledu skuplje ). Znači, sve kada bi „hibrid“ bio totalni „perpetuum mobile“ ( a takav ne postoji ) i da mu je cena održavanja „nula“, ne bi mogao da se nadje ekonomski razlog da se kupi.
Još teže je naći praktične razloge da se kupi hibrid, jer su ta vozila uglavnom manjeg prtljažnika i/ili manjeg prostora za putnike ( kao prius pozadi ), nego neki „normalan“ automobil. A „autonomiju“ plug – in hibrida da i ne pominjem, to je smešno ( bar za moje potrebe ).
Znači, za mene „možda jednog dana“, ali za ovoga života „nikako“.

Japan

pre 12 godina

@milojko
Da li si siguran da je benzin skuplji od dizela?
Proveri još jednom, vidi se iz auta na svakom NIS totemu.
Pošto Prius dokazano troši 4 lit. u gradu, ispada po tebi da 320D troši 3,6 lit.
O emisiji CO2 ne treba ni trošiti reči.
Ja sam se opekao sa 120D automatic, ispod 10 lit. u gradu nije bilo šanse da troši...brzo sam ga prodao.

vlada

pre 12 godina

Btw, ta tehnologija se koristi na zeleznickim vozilima skoro pola veka, sve lokomotive sa elektro vucom generisu struju kada koce ili idu nizbrdo.
(Milan, 17. april 2013 13:12)

Uz to su i sve dizel-električne lokomotive zapravo hibridi i to potpuni (hibridni automobili se kod ubrzanja pomažu benzinskim motorom kao pogonskim, a vozovi imaju nezavisni agregat koji snabdeva elektromotor). Jedina nedoumica ovde jesu baterije, koje nanose štetu sredini čak i ako se propisno recikliraju najnovijom dostupnom tehnologijom. Trenutno je HHO pogon najbolji za životnu sredinu, ali treba sačekati još neko vreme da se ta tehnologija razradi i da se pojave prva kola sa fabričkim uređajima.


S tom razlikom da se lokomitive prave na taj način jer moraju tako da se prave! dizel moptori nemaju dovoljno obrtnog momenta da poteraju stroj koji je težak više desetina tona,a elekltromotr ima brdo obrtnog mometa u svim režimima rada i može imati inicijalni obrtni momenat koji je i do 2 ili 3 puta veći od nominalnog.

Inače rado bih posedovao Priusa zato što je lep prostran i udoban auto, veoma lagan z a vožnju i relativno štedljiv. Njega bi koristio za duža putovanja a za zvrndanje po gradu bi koristio potpuni elektromobil jer ovakav koncept je ipak smešan za gradsku vožnju.

Pametnom dosta

pre 12 godina

@(basta, 17. april 2013 13:41)
Hibridni pogon sada koristi i Ferari, u najnovijem modelu La Ferari. A da li postoji Ferari na gas?

MM

pre 12 godina

Btw, ta tehnologija se koristi na zeleznickim vozilima skoro pola veka, sve lokomotive sa elektro vucom generisu struju kada koce ili idu nizbrdo.
(Milan, 17. april 2013 13:12)

Uz to su i sve dizel-električne lokomotive zapravo hibridi i to potpuni (hibridni automobili se kod ubrzanja pomažu benzinskim motorom kao pogonskim, a vozovi imaju nezavisni agregat koji snabdeva elektromotor). Jedina nedoumica ovde jesu baterije, koje nanose štetu sredini čak i ako se propisno recikliraju najnovijom dostupnom tehnologijom. Trenutno je HHO pogon najbolji za životnu sredinu, ali treba sačekati još neko vreme da se ta tehnologija razradi i da se pojave prva kola sa fabričkim uređajima.

Vlada

pre 12 godina

Mislim da grešite, iz razloga što niko ne kritikuje pomenuti automobil ili njegovu upotrebu, već u stratu je preskup za kupovnu moć u Srbiji, pa se samim tim ljudi odlučuju za polovnjake ili jeftina nova vozila...

Milojko

pre 12 godina

Definitivno. Moj 320D Efficient Dynamics je barem 10% stedljiviji od Prius hibrida (da ne ulazim u to da je dizel jeftiniji od benzina sto bi napravilo jos goru racunicu po Priusa) i za 2g/km manje zagadjuje atmosferu.

Bojan

pre 12 godina

Skepticni smo jer je jako skup (skuplji od nekog drugog modela sa modernim dizel agregatom) i zato sto je ruzan do bola! Realno ovaj auto moze da kupi samo osoba koja na auto gleda kao prevozno sredstvo od tacke A do tacke B (sto je ok, da se razumemo. Ne moraju svi da vole kola), a koja pritom ima cudan pogled na dizajn. Jedini "cool" faktor kod ovog automobila je sto stedi zivotnu sredinu (zabluda).

Milan

pre 12 godina

@ Iron Man

"Pomodarstvo"??

Ocigledno nisi inzenjer koji ima neku praksu, zato se i lozis na Iron Man-a tj. na nemoguce senzacionalisticko holivudsko "znanje", umesto da se divis pragmaticnosti i inteligenciji resenja primenjenih u hibrid vozilima. Nije tvoje neznanje problem, vec arogantnost da ne mozes da cutis kada se u nesto ocigledno ne razumes.

Btw, ta tehnologija se koristi na zeleznickim vozilima skoro pola veka, sve lokomotive sa elektro vucom generisu struju kada koce ili idu nizbrdo.

basta

pre 12 godina

dajte I propratne informacije: koliko godina traju baterije, koliko kosta njihova zamena, da li se recikliraju I koliko je stetno njihovo odlaganje, da li je stetnije voziti na gas ili hibridni pogon? ko je lud da pukne tolike pare na ovakav auto, zbog neke toboze ekoloske svesti. dosta bre vise sa tim bulshitima I nabacivanjem prostom coveku neke grize savesti, a posle napravite super auto od 5000 kubika .. pa znaci onaj ko vozi ovakvog trovaca je smeker a ko vozi hibrid je debil?

IronMan

pre 12 godina

"Good for you!" - Randy Marsh, Southpark. Ko je gledao ovu epizodu zna šta hoću da kažem, ko nije - radi se o pomodarstvu... Presmešna je scena gde jedan skorojević vozi hibrid, stiže kući, a kod kuće na parkingu Hummer 2! XD

basta

pre 12 godina

dajte I propratne informacije: koliko godina traju baterije, koliko kosta njihova zamena, da li se recikliraju I koliko je stetno njihovo odlaganje, da li je stetnije voziti na gas ili hibridni pogon? ko je lud da pukne tolike pare na ovakav auto, zbog neke toboze ekoloske svesti. dosta bre vise sa tim bulshitima I nabacivanjem prostom coveku neke grize savesti, a posle napravite super auto od 5000 kubika .. pa znaci onaj ko vozi ovakvog trovaca je smeker a ko vozi hibrid je debil?

Milan

pre 12 godina

@ Iron Man

"Pomodarstvo"??

Ocigledno nisi inzenjer koji ima neku praksu, zato se i lozis na Iron Man-a tj. na nemoguce senzacionalisticko holivudsko "znanje", umesto da se divis pragmaticnosti i inteligenciji resenja primenjenih u hibrid vozilima. Nije tvoje neznanje problem, vec arogantnost da ne mozes da cutis kada se u nesto ocigledno ne razumes.

Btw, ta tehnologija se koristi na zeleznickim vozilima skoro pola veka, sve lokomotive sa elektro vucom generisu struju kada koce ili idu nizbrdo.

Vlada

pre 12 godina

Mislim da grešite, iz razloga što niko ne kritikuje pomenuti automobil ili njegovu upotrebu, već u stratu je preskup za kupovnu moć u Srbiji, pa se samim tim ljudi odlučuju za polovnjake ili jeftina nova vozila...

IronMan

pre 12 godina

"Good for you!" - Randy Marsh, Southpark. Ko je gledao ovu epizodu zna šta hoću da kažem, ko nije - radi se o pomodarstvu... Presmešna je scena gde jedan skorojević vozi hibrid, stiže kući, a kod kuće na parkingu Hummer 2! XD

DC

pre 12 godina

Citam razne auto revije na Engleskom i Nemackom jeziku i jos nisam video jedan test hibridnog vozila da nije zavrsen sa stavkom da je potencijalnom kupcu bolja opcija slican auto sa modernim dizel motorom. U Americi, gde se dizel ne moze kupiti na prosecnoj opremljenoj pumpi situacija je malo drugacija i verovatno su hibridi ekonomicnija opcija od obicnog benzinca sa zilion kubika.

Milojko

pre 12 godina

Definitivno. Moj 320D Efficient Dynamics je barem 10% stedljiviji od Prius hibrida (da ne ulazim u to da je dizel jeftiniji od benzina sto bi napravilo jos goru racunicu po Priusa) i za 2g/km manje zagadjuje atmosferu.

Bojan

pre 12 godina

Skepticni smo jer je jako skup (skuplji od nekog drugog modela sa modernim dizel agregatom) i zato sto je ruzan do bola! Realno ovaj auto moze da kupi samo osoba koja na auto gleda kao prevozno sredstvo od tacke A do tacke B (sto je ok, da se razumemo. Ne moraju svi da vole kola), a koja pritom ima cudan pogled na dizajn. Jedini "cool" faktor kod ovog automobila je sto stedi zivotnu sredinu (zabluda).

Unknown

pre 12 godina

Hibridi su popularniji u Americi od dizela, zbog cega je prodaja Toyotinih hibrida toliko velika, a razloga ima nekoliko.
Pre svega, dizel je u Americi daleko skuplji od benzina, obicno za pun dolar za galon (3.78 litara).
Drugo, ponuda dizela je jako mala i dizeli su uglavnom dostupni samo na skupljim autima. Primera rade, Jetta TDI je najjeftiniji dizel i kosta $23,000, a za ispod $20,000 se moze dobiti nekoliko hibrida (Toyota Prius C, Honda Insight ...).
Mozda najveci razlog je sama reputacija, jer poslednji put kada su dizeli bili prodavani u Americi tokom 1980ih godina, bili su bucni, tromi, imali su jak neprijatan miris i ostavljali su oblak dima iza sebe. Iako se to promenilo u medjuvremenu, kada se stekne negativna reputacija ona se tesko menja.

Sima

pre 12 godina

@Milojko
Dizel je u celom svetu jeftiniji od benzina sa izuzetkom jedne jedine zemlje - Svajcarske.

Nisam siguran da si u pravu kada kazes da je dizel svugde u svetu jevtiniji osim svajcarske. U Kanadi je za sigurno skuplji nego obican benzin. Verovatno i u USA, ne mogu da tvrdim jer nisam obratio paznju kada sam poslednji put bio USA. Ako nesto tvrdis moras da budes u sto posto siguran. Tipicno za srpski environment svi sve znaju bez proveravanja.

Ja sa kupio Toyotu Camry Hybrid pre 4 meseca. Od kuce do posla na totalnoj duzini od 11km imam dva uspona ukupno od 3km. Izmedju dva punjenja predjem preko 900Km. Prosecna potrosnja je oko 6.4l/100Km. Ne vozim penzionerski ali i ne i agresivno. Inace auto ima neverovatan obrtni moment (dva elektro motora) imas osecaj kao je V6 motor. Ukupan broj konjskih snaga je 200K.S.. Snaga samog motora od 2.5L je 156K.S.

Nisam kupio auto zbog environmenta. Kupio sam ga jer sam hteo i zato sto me zanima tehnologija. Izracunao sam da ce se "isplatiti" za 4 godine (da sam kupio cisti benzinac). Baterija ima garanciju 8 godina ili 160,000km. Obicno traje preko 350,000km. (proverio sa taksistima).

Auto je prilicno velik, prtljaznik nesto manji nego normalan auto iste velicine (ali zato imam Mazdu 6 V6 sa ogromnim prtljaznikom kad mi zatreba). Auto je neverovatnom smooth and tih i kada motor radi.

Za 4-5 godina cu kupiti Teslu.

MM

pre 12 godina

Btw, ta tehnologija se koristi na zeleznickim vozilima skoro pola veka, sve lokomotive sa elektro vucom generisu struju kada koce ili idu nizbrdo.
(Milan, 17. april 2013 13:12)

Uz to su i sve dizel-električne lokomotive zapravo hibridi i to potpuni (hibridni automobili se kod ubrzanja pomažu benzinskim motorom kao pogonskim, a vozovi imaju nezavisni agregat koji snabdeva elektromotor). Jedina nedoumica ovde jesu baterije, koje nanose štetu sredini čak i ako se propisno recikliraju najnovijom dostupnom tehnologijom. Trenutno je HHO pogon najbolji za životnu sredinu, ali treba sačekati još neko vreme da se ta tehnologija razradi i da se pojave prva kola sa fabričkim uređajima.

imbecil

pre 12 godina

Voleo bih da mi neko objasni ekonomske pobude zašto, recimo da kupim jaris hibrid ( sa cenom „skoro“ kao avensis ) a ne klasičan jaris ( za kojim bih u „razlici cene“ mogao da predjem barem 150.000 km pre nego cenom potrošenog goriva i održavanja dodjem samo do nabavne cene hibrida, tj, da zanemarim da i taj hibrid treba „hraniti“ i „negovati“ ). Takvo pitanje je moguće postaviti za svaki hibrid, jer svako vozilo mora da se PLATI ( ja ih plaćam iz svog džepa ), a i da se PLATI ODRŽAVANJE ( a „nešto mi govori“ da je „održavanje“ hibrida u konačnom sledu skuplje ). Znači, sve kada bi „hibrid“ bio totalni „perpetuum mobile“ ( a takav ne postoji ) i da mu je cena održavanja „nula“, ne bi mogao da se nadje ekonomski razlog da se kupi.
Još teže je naći praktične razloge da se kupi hibrid, jer su ta vozila uglavnom manjeg prtljažnika i/ili manjeg prostora za putnike ( kao prius pozadi ), nego neki „normalan“ automobil. A „autonomiju“ plug – in hibrida da i ne pominjem, to je smešno ( bar za moje potrebe ).
Znači, za mene „možda jednog dana“, ali za ovoga života „nikako“.

Japan

pre 12 godina

@milojko
Da li si siguran da je benzin skuplji od dizela?
Proveri još jednom, vidi se iz auta na svakom NIS totemu.
Pošto Prius dokazano troši 4 lit. u gradu, ispada po tebi da 320D troši 3,6 lit.
O emisiji CO2 ne treba ni trošiti reči.
Ja sam se opekao sa 120D automatic, ispod 10 lit. u gradu nije bilo šanse da troši...brzo sam ga prodao.

Milojko

pre 12 godina

@Japan
Dizel je u celom svetu jeftiniji od benzina sa izuzetkom jedne jedine zemlje - Svajcarske.
Naravno da je jeftiniji i u Srbiji, a to sto si se ti nasao pametan da poredis Euro5 dizel sa MB95 govori samo o pokusaju naivne manipulacije.
S obzirom kakvog je kvaliteta MB95 njegov ekvivalent je D2 (ili loz ulje).
Evro BMB95 (koji je inace losiji od bezolovnog benzina iz bilo koje normalne Evropske zemlje) je u Srbiji u proseku 154din po litru, dok je Euro dizel 151din (a inace i obican bezolovni je 151.5din, i on je skuplji od Euro dizela, pa ti je i ta infomacija pogresna).
Sto se potrosnje tice 320D ED trosi 6l u gradu, 4.5l na autoputu pri konstantnih 120km/h, a manje od 3.5l na otvorenom putu pri konstantnih 80km/h.
Prius trosi manje u gradu, ali neuporedivo vise na otvorenom putu i auto-putu, a vise i u kombinovanoj potrosnji, tako da poredjenje ima smisla samo za nekog ko vozi barem 70% km u gradu.
Ono sto je meni fascinanto je ta uporna prica o ekologiji i zelenoj svesti, a isti taj Prius vise zagadjuje od 320D ED (111g/km CO2 naspram 109g/km). Tu se najvise vidi licimerstvo industrije koja samo uvaljuje preskupe baterije (jako prljava tehnologija), tj. mnogo im je veca zarada tu (jer se baterije moraju menjati) nego na fenomenalnim dizel motorima koji su prakticno neunistivi.

vlada

pre 12 godina

Ono sto mene zanima koliko zagadjenje proizvodi bilo koji auto na struju, ukoliko zemlja u kojoj se koristi, struju dominantno dobija iz termoelektrana, nije da pametujem nego me prosto zanima, da neko sve to stavi na papir, da li se isplati.Trebalo bi se potruditi da energija koju proizvodimo bude cista, tek tada ce ovakvi automobili biti zaista ekoloski.

Marko

pre 12 godina

@Japan
Prius u gradu moze da trosi 4l ako se vozi penzionerski i ako je u pitanju ravnicarski grad sa malo saobracaja.
Na youtube-u ima jedan test Prius vs BMW M3. Kada se Prius vozi ''sportski'', a BMW od 420 ks ga samo prati, onda potrosnja Priusa bude veca od potrosnje M3.
Tu je i nabavna cena stavka, vek baterija itd. Auto nikakvih performansi i uzitka koji trosi malo samo ako se vozi penzionerski nije bas dobar izbor. U vecini slucajeva je bolje kupiti mali dizel, cak i u SAD gde ima dosta pumpi sa dizel gorivom.

Dejan

pre 12 godina

Hibridna vozila prilikom kupovine sa sobom u većini zemalja civilizovanog sveta pa čak i onog drugog ... donose određene subvencije, pogodnosti i akcije koje se kod nas naravno ne mogu dobiti ... 1000 evra koje država daje kupcima hibrida su krajnje smešne ...
Ja bih Prius uzeo zbog sebe pre svega jer mi je dopadljiv auto sa pristojnim prostornim karakteristikama i po meni jako dobrim dizajnom ... A naravno tu su onda i mala potrošnja ako ste odgovorni kao i ekološka svest.
Povoljnosti pri registraciji (jer je apsurd kvalifikovati ih kao ostala vozila), povoljnosti pri osiguravanju takvih automobila jer se za početak bezmalo ni ne kradu, pa pogodnosti parkiranja i kretanja u centrima gradova, pogodnosti pri kupovini veće od 1000 evra .... Zar nije bolje kupovati hibride, kako zbog zagađenja i potrošnje tako i zbog ograničenih sposobnosti za agresivnu i nasilničku vožnju ... Jer vozači koji ih kupuju prosto nisu takvi vozaći ...
Ali ... Ovo je Srbija ... Pa čemu onda da se nadamo ...

Zoki

pre 12 godina

Ma niste mi više jasni sa tim hibridima?! Da li on troše fosilna goriva, troše e sada da li troše oni 4 litre benzina a ja 5 litara dizela margina je zanemarljiva. Zanemarljiva je iz jednog prostog razloga a to je da ti automobili imaju baterija od litijuma i nikla pri čemu proces dobijanja tih elemenata su izuzetno štetni. I 5 miliona vozila u odnosu na 500 ili više miliona razmislite ko je tu lud a ko blesav. Ta tehnologija poznata je decenijama trebalo bi da bude barem pola pola a nije, hoćete čisto, uredno bez baterija i drnadanja sa dugim punjenjem kupite auto na vodonik. I čekaj ja trošim dizel, plaćam velike takse za izgradnju puteva, ekologiju, bolnice, budžet, penzije itd. Možete vi voziti hibride ali po njivama ako će mo pravedno...

pakleni_

pre 12 godina

interesantno kako nikada niti u jednim auto novinama/portalu nisam naišao na vijest o tome kako hibridi zapravo uopće nisu ekološki prihvatljivi, a kao što i @imbecil dole kaže, nemaju nikakve veze niti sa nekakvom uštedom prilikom eksploatacije.
bio je svojedobno test na top gearu (može ga se pogledat na you tubeu) gdje su testirali hibride i rezultati su katastrofalni!!! jeste li znali da hibrid troši manje samo i jedino u slučaju kada ga se vozi konstantnom brzinom koju je unaprijed odredio proizvođač? znači, u rl, gotovo nikada.
e da... a ako va je stalo do ekologije, dovoljno je da umjesto novoga kupite polovni auto. resursi koje ćete na taj način uštediti majčici zemlji su neusporedivi sa resursima koje ćete uštediti vožnjom hibrida ili čak full elektro auta.

Возач

pre 12 godina

Чим ми моја афричка плата дозволи, са радошћу ћу допринети смањењу емисије угљен-диоксида у свету куповином оваквог возила.А дотле, апсурдно је да се из буџета дају субвенције онима који имају за ове скупе играчке, док се сиротиња тера на ванредни преглед уређаја за ауто-гас.

Pametnom dosta

pre 12 godina

@(basta, 17. april 2013 13:41)
Hibridni pogon sada koristi i Ferari, u najnovijem modelu La Ferari. A da li postoji Ferari na gas?

vlada

pre 12 godina

Btw, ta tehnologija se koristi na zeleznickim vozilima skoro pola veka, sve lokomotive sa elektro vucom generisu struju kada koce ili idu nizbrdo.
(Milan, 17. april 2013 13:12)

Uz to su i sve dizel-električne lokomotive zapravo hibridi i to potpuni (hibridni automobili se kod ubrzanja pomažu benzinskim motorom kao pogonskim, a vozovi imaju nezavisni agregat koji snabdeva elektromotor). Jedina nedoumica ovde jesu baterije, koje nanose štetu sredini čak i ako se propisno recikliraju najnovijom dostupnom tehnologijom. Trenutno je HHO pogon najbolji za životnu sredinu, ali treba sačekati još neko vreme da se ta tehnologija razradi i da se pojave prva kola sa fabričkim uređajima.


S tom razlikom da se lokomitive prave na taj način jer moraju tako da se prave! dizel moptori nemaju dovoljno obrtnog momenta da poteraju stroj koji je težak više desetina tona,a elekltromotr ima brdo obrtnog mometa u svim režimima rada i može imati inicijalni obrtni momenat koji je i do 2 ili 3 puta veći od nominalnog.

Inače rado bih posedovao Priusa zato što je lep prostran i udoban auto, veoma lagan z a vožnju i relativno štedljiv. Njega bi koristio za duža putovanja a za zvrndanje po gradu bi koristio potpuni elektromobil jer ovakav koncept je ipak smešan za gradsku vožnju.

Djilkosh

pre 12 godina

Primecujem u poslednje vreme da je Prius ovde u Cirihu otprilike najcesce taxi vozilo i kao takav zamenio Avensisa. Mislite o tome

Kenan

pre 12 godina

U Evropi,sva hibridna vozila imaju poreke plakšice,što nije slučaj u Srbiji.Jer ,da nije poreskih olakšica,ne bi se prodavali ni u Evropi.

Veliki brat

pre 12 godina

Zaboravljate jednu stvar kod dizela.

Kad vam izadje iz garancije, ima "nekoliko" stavki koje mogu papreno da vas kostaju (dizne: 500+ evra po komadu; pumpa za gorivo visokog pritiska: 500-1500e, kako za koji model; turbina: ispod 500e nema nijedna, sto skuplji auto, skuplja turbina; plivajuci zamajac: i on je preko 500e, tek za neke jeftinije modele se pojavile varijante koje kostaju malo ispod 500e).

Kad uzmete u obzir te troskove, nisam siguran da se dizel isplati, osim u varijanti gde u garantnom roku predjete 100.000km i odmah ga prodate i kupite drugi, a sto se uglavnom isplati firmama i pojedincima koji imaju dovoljne plate da menjaju auta svakih 4-5 godina.

dzigi

pre 12 godina

Ako je svetska godišnja produkcija automobila oko 50 miliona, puta 13 godina, to je oko 650 miliona. Od toga Tojotinih 5 miliona hibrida. Manje od 1%.

Japan

pre 12 godina

@Milojko
Napisao si veliki komentar a u njemu sve same neistine...
Drago mi je da smo po necemu isti kao Svajcarska. Na tvoju zalost, evro premium (149 din.) je jeftiniji od evrodizela (151 din).Kao sto rekoh, proveri na totemu sa cenama, na bilo kojoj pumpi NIS-a u gradu.
Običan bezolovni za koji si naivno pomislio da poredim sa evrodizelom više NE POSTOJI.
Emisija CO2 za Prius iznosi 89 i može se proveriti sa 2 klika mišem na istom ovom sajtu. Napisati da 320D ima manji CO2 od Priusa je u najmanju ruku smešna i pre svega netačna.
Što neko reče pre mene, ipak su hibridi za civilizovane zemlje.

meskalin

pre 12 godina

Iskreno mene ne zanima da li cu da vozim hybrid ili benzinac ili dizel.

Ali ono sta me zanima je da za cenu hibrida kako je vec netko rekao napravit skoro 150 000km djabe, isto tako za dizel skoro 70k km.

Uvijek imas opciju da stavis gas u benzinac I da ti gorivo manje dodje.

Druga stvar je da u USA jedan prius dodje isto ko u europi ali razlika je 30% posto je euro jaci od dolara. (cena je cak I manja u dolarima nego u europi u eurima).

Isto tako yaris u europi dodje isto kao I jedan fini mustang u usa sta je idiotizam posto nisu ista "planeta" auta.

Da li bi kupio yaris umjesto mustanga da mogu da biram, NEBI.

Tri karte za Hollywood

pre 12 godina

@Sima, 17. april 2013 19:35 I u Americi je dizel skupli od benzina, tek toliko da znaju oni koji su neinformisani I misleda znaju sve. :(

m

pre 12 godina

Evo, na osnovu svog, a ne tuđeg iskustva - nikad hibrid! Imao sam priliku da probam tri različita priusa iz različitih generacija i meni se to uopšte ne sviđa. Pogotovo osećaj vožnje sa CVT menjačem, kao da voziš neki moped. Ušteda goriva postoji, ali je osećaj u vožnji potpuno neubedljiv. Pošto je meni to bitno, definitivno me takvi automobili neće zanimati.

Elektro-masinac

pre 12 godina

@Pametnom dosta
LaFerrari ima elektromotor da kompenzuje turbo-lag i da ispegla radnu krivu (veci obrtni moment gde treba) i koji radi 2-3% ukupnog vremena (prakticno samo na izlasku iz krivina kada je potreban maksimalni obrtni moment i snaga), na taj nacin se moze koristiti benzinac manje zapremine ali sa jacim turbom, sto u zbiru sa sve (relativno malim) baterijama daje auto manje tezine nego neki sa velikim V12 atmosfercem.
Prius ima vise slicnosti sa elektro-dizelkama pomenutim dole nego sa LaFerrari-jem i uopste pominjati LaFerrari ili McLaren P1 ili Porsche 918 u kontekstu hibrida kakav je Prius je potpuno besmisleno.

Sava

pre 12 godina

Boze sta covek ovde sve moze da procita. Prosto nemam zivaca da se raspravljam, reci cu samo jedno: dizel nije jeftiniji od benzina malte ne nigde u svetu, a nema ni razloga, jer je benzin prva frakcija nafte, tj daleko se jednostavnije proizvodi nego dizel gorivo. Problem je sto drzava naplacuje daleko vecu akcizu na benzin nego na dizel , tako da razlika na kraju nije mnogo velika. Da su akcize iste, niko nebi kupio dizel auto, jer se nikad ne bi isplatilo. Zato u americi i zemljama koje proizvode naftu svi voze samo benzince.

promoter

pre 12 godina

...iskreno...po meni je u pitanju cisto pomodarstvo...u Americi pogotovo je jako "fancy" voziti Prius-a i time pokazati kako vam je toboz stalo do planete zemlje i kako ste ekoloski "svesni"...sam Prius u osnovi...kad se sabere kombinovana voznja...grad-otvoren put ne donosi nikakve ustede...cak trosi i vise od konvencionalnih automobila...Honda Insight je po meni josh gora solucija jer poseduje iskljucivo kombinovani sistem rada benzinskog i elektro motora...dok kod Priusa bar nesto malo moze da se vozi iskljucivo na stuju...za sada jedini koncept koji mi deluje iole zanimljivo je Opel Ampera-Chevrolet Volt...jer je primarni motor elektricni...a mali benzinac iskljucivo ima ulogu generatora...tako da je potrosnja benzina svedena na oko 1,5 l na 100 km...a sto se tice dizajna i sveukupne upotrebljivosti svih ovih automobila...to ne bih komentarisao...imao sam kontakta samo sa Priusom druge generacije...i blago receno...nisam odusevljen...!!!

DC

pre 12 godina

@ Milojko: Slazem se sa puno stvari koje si rekao al' si sa cenom goriva bas zabrljao. Neke od zemalja gde je benzin jeftiniji: Bugarska, Kipar, Madjarska, Rumunija, Rusija, Svajcarska, SAD, Velika Britanija, verovatno ima jos.
@ Sima: Imas auto sa benzinskim motorom, dva elektro motora, 200kg ekstra baterija, CVT menjacom, i vrlo komplikovanom elektronikom koja treba sve to da uskladi. Vozim auto slicnih dimanzija kao tvoja Camry - ima benzinac od 280ks, i na otvorenom putu ovde po Svajcarskoj trosi 7.2l (ne moze da se ukce al ima uspona) a sa jednim tankom mogu da predjem preko 750km. Ja bih rekao da je to u Kamriju ipak malo mnogo tehnologije zarad vrlo malo dobitka. O uzitku u voznji da ne pricamo. Bilo koji Evropski moderan dizelas sa slicnih 200ks kao Camry ce dati bolje performanse, bolju ili slicnu potrosnju, vece zadovoljstvo i pri tome ce kostati manje. Da se razumemo ja sam za tehniku, ali za tehniku koja ostvaruje neki napredak a ne za tehniku radi tehnike.
@ Veliki Brat: Potpuno si u pravu u vezi savremenih dizela (mnogi ljudi kod nas jos uvek poistovecuju dizel sa Golfom 2 ili MB 190 ne shvatajuci da su ta vremena odavno prosla) - upravo zbog toga vozim benzinca na cudjenje vecine nasih zemljaka. Ali nisu ni hibridi resenje jer su brate mnogo komplikovani. Resenje treba traziti u tome kako da se porodican auto koji ima 1600kg napravi tako da bude 200-300kg laksi sa svime sto se danas trazi a ne jos da vuce dodatnih 200-300kg baterija.

Bane NS

pre 12 godina

Ja verujem da je ta kupovina hibrida u razvijenim zemljama više posledica raznoraznih olakšica i subvencija na te automobile u tim zemljama nego samo pomodarstvo. Recimo znam kada sam bio u Cirihu da sam u jednom hotelu plaćao parking za svoj auto po danu više nego sobu a ostaviti auto negde u gradu ceo dan izađe još skuplje...recimo ako živiš u takvom gradu voziti auto sa kojim možeš da se besplatno parkiraš je velika olakšica. Takođe ako si pošteđen raznih taksi prilikom registracije i sl. pa još imaš znatne olakšice prilikom kupovine....zašto da ne. U takvim zemljama je i standard drugačiji ali i sama usluga održavanja, kod njih su ovlašćeni servisi zaista ozbiljni za razliku od naših dilera koji su sve sami prevaranti. Tako da je kod nas već sasvim druga priča...prvo ga skupo platiš, pa imaš dodatnih komplikacija oko delova i održavanja jer ta kola kod nas niko ne radi jer nisu previše zastupljena i samim tim nema ni delova za njih, onda ideš u ovlašćeni koji su jako dobro upoznati sa takvom situacijom pa te onako pošteno opale po džepu jer nemaš gde a ni oni nemaju sve na lageru nego naručuju i čekaju 3 nedelje, nekih drugih olakšica i subvencija nemaš tako da voziti ovde takav auto e to je pomodarstvo. Ja zato vozim benzinca 1.6 iz Golf klase, umeren potrošač, pristupačna registracija, nije zahtevan za održavanje a što se dizela tiče nikad više u životu jer sam na svojoj koži osetio ono o čemu @veliki brat priča, a hibrid....možda jednog dana.

Zoki

pre 12 godina

@Veliki brat, 17. april 2013 23:41
Pa dobro čoveče da li si ikada čuo da je nekom automobilu otišlo sve tj: turbina, pa zatim dizne, plivajući zamajac itd. Koji krš tj koji užaš si ti to vozio. Dizne odlaze nikada tj, ako je točeno dugi period veoma lose gorivo. Plivajući zamajac se menja posle 200000km kome je to puno neka ide peške. Turbina i sve ostalo je stvar stila vožnje proizvođača i raznih drugih faktora. Ali ni na jednom vozilu nisam video da je sve to stradalo.

Milojko

pre 12 godina

@Japan
Bravo nasao si 2, 3 NIS-ve pumpe na kojima je jeftiniji, sto je bitno koliko lanjski sneg. Naravno da manipulises i prenosis sve pogresne informacije.
Sto se tice cena goriva van Srbije dizel je jeftiniji (od kvalitetnog benzina) u 90% zemalja Evrope sto se vrlo lako da proveriti:
http://www.amss.org.rs/?option=com_content&view=article&id=151&Itemid=95
Ove sto im je USA ceo svet (i sto im je bitno koliko je gorivo u Saudijskoj Arabiji) ne bih komentarisao.

Prius sem najnovijeg uvek proizvodi vise od 110g/km sto se takodje da vrlo lako proveriti http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius.
Ovo sto si ti naveo nema veze sa zivotom, tj. odnosi se na najnoviji Prius (2012-2013 model, koji ne mozes porediti sa dizelom iz 2008-09) i na Priuse koji se prodaju u UK gde su dodatno morali da snize emisiju zbog poreza inace im uopste niko ne bi kupovao automobile. Standardni Prius takodje mnogo vise trosi (50mpg kombinovano sto mu dodje 4.7l/100) sto se lepo moze videti na Toyotinom sajtu (http://www.toyota.com/prius/#!/Welcome) gde se prodaju modeli sa SAD pa ne smeju (mnogo) da lazu za potrosnju.

Ja

pre 12 godina

"док се сиротиња тера на ванредни преглед уређаја за ауто-гас."

Sirotinja bi najradije da joj priučeni majstor Pera ugradi uređaj za gas bez atesta, koji se nikad ne proverava, pa da posle letimo u nebo?

sima

pre 12 godina

@DC

Slazem sa tobom uglavnom us svemu sto si rekao, osim sto ti mogu reci da je elektronika prilicno dobro uskladjena i mnogo bolja u 2012 modelu nego u predhodnim. Ako vozim uglavnom po ravnom onda potrosnja ide oko 5.2L/100Km. Samo mi reci koliko ti taj tvoj 280KS auto trosi u gradu? Moj drugi auto ima 272KS/3.7L i na otvorenom trosi 8L (ako ne vozim 120-150Km/h), ali zato u gradu preko 12L/100Km. Mazda6 je jedan od boljih sto se tice voznje i pefrormance tice (middle class). Inace Camry mi je zamena za mali Civic tako da se Camry pokazao iznad ocekivanja sa vecom komocijom, potrosnjom snagom etc.

Cena benzina ovde u Kanadi je jos uvek relativno niska (da ne spominjem USA).

IronMan

pre 12 godina

"Good for you!" - Randy Marsh, Southpark. Ko je gledao ovu epizodu zna šta hoću da kažem, ko nije - radi se o pomodarstvu... Presmešna je scena gde jedan skorojević vozi hibrid, stiže kući, a kod kuće na parkingu Hummer 2! XD

Milojko

pre 12 godina

Definitivno. Moj 320D Efficient Dynamics je barem 10% stedljiviji od Prius hibrida (da ne ulazim u to da je dizel jeftiniji od benzina sto bi napravilo jos goru racunicu po Priusa) i za 2g/km manje zagadjuje atmosferu.

Bojan

pre 12 godina

Skepticni smo jer je jako skup (skuplji od nekog drugog modela sa modernim dizel agregatom) i zato sto je ruzan do bola! Realno ovaj auto moze da kupi samo osoba koja na auto gleda kao prevozno sredstvo od tacke A do tacke B (sto je ok, da se razumemo. Ne moraju svi da vole kola), a koja pritom ima cudan pogled na dizajn. Jedini "cool" faktor kod ovog automobila je sto stedi zivotnu sredinu (zabluda).

Marko

pre 12 godina

@Japan
Prius u gradu moze da trosi 4l ako se vozi penzionerski i ako je u pitanju ravnicarski grad sa malo saobracaja.
Na youtube-u ima jedan test Prius vs BMW M3. Kada se Prius vozi ''sportski'', a BMW od 420 ks ga samo prati, onda potrosnja Priusa bude veca od potrosnje M3.
Tu je i nabavna cena stavka, vek baterija itd. Auto nikakvih performansi i uzitka koji trosi malo samo ako se vozi penzionerski nije bas dobar izbor. U vecini slucajeva je bolje kupiti mali dizel, cak i u SAD gde ima dosta pumpi sa dizel gorivom.

Milojko

pre 12 godina

@Japan
Dizel je u celom svetu jeftiniji od benzina sa izuzetkom jedne jedine zemlje - Svajcarske.
Naravno da je jeftiniji i u Srbiji, a to sto si se ti nasao pametan da poredis Euro5 dizel sa MB95 govori samo o pokusaju naivne manipulacije.
S obzirom kakvog je kvaliteta MB95 njegov ekvivalent je D2 (ili loz ulje).
Evro BMB95 (koji je inace losiji od bezolovnog benzina iz bilo koje normalne Evropske zemlje) je u Srbiji u proseku 154din po litru, dok je Euro dizel 151din (a inace i obican bezolovni je 151.5din, i on je skuplji od Euro dizela, pa ti je i ta infomacija pogresna).
Sto se potrosnje tice 320D ED trosi 6l u gradu, 4.5l na autoputu pri konstantnih 120km/h, a manje od 3.5l na otvorenom putu pri konstantnih 80km/h.
Prius trosi manje u gradu, ali neuporedivo vise na otvorenom putu i auto-putu, a vise i u kombinovanoj potrosnji, tako da poredjenje ima smisla samo za nekog ko vozi barem 70% km u gradu.
Ono sto je meni fascinanto je ta uporna prica o ekologiji i zelenoj svesti, a isti taj Prius vise zagadjuje od 320D ED (111g/km CO2 naspram 109g/km). Tu se najvise vidi licimerstvo industrije koja samo uvaljuje preskupe baterije (jako prljava tehnologija), tj. mnogo im je veca zarada tu (jer se baterije moraju menjati) nego na fenomenalnim dizel motorima koji su prakticno neunistivi.

Milan

pre 12 godina

@ Iron Man

"Pomodarstvo"??

Ocigledno nisi inzenjer koji ima neku praksu, zato se i lozis na Iron Man-a tj. na nemoguce senzacionalisticko holivudsko "znanje", umesto da se divis pragmaticnosti i inteligenciji resenja primenjenih u hibrid vozilima. Nije tvoje neznanje problem, vec arogantnost da ne mozes da cutis kada se u nesto ocigledno ne razumes.

Btw, ta tehnologija se koristi na zeleznickim vozilima skoro pola veka, sve lokomotive sa elektro vucom generisu struju kada koce ili idu nizbrdo.

Zoki

pre 12 godina

Ma niste mi više jasni sa tim hibridima?! Da li on troše fosilna goriva, troše e sada da li troše oni 4 litre benzina a ja 5 litara dizela margina je zanemarljiva. Zanemarljiva je iz jednog prostog razloga a to je da ti automobili imaju baterija od litijuma i nikla pri čemu proces dobijanja tih elemenata su izuzetno štetni. I 5 miliona vozila u odnosu na 500 ili više miliona razmislite ko je tu lud a ko blesav. Ta tehnologija poznata je decenijama trebalo bi da bude barem pola pola a nije, hoćete čisto, uredno bez baterija i drnadanja sa dugim punjenjem kupite auto na vodonik. I čekaj ja trošim dizel, plaćam velike takse za izgradnju puteva, ekologiju, bolnice, budžet, penzije itd. Možete vi voziti hibride ali po njivama ako će mo pravedno...

basta

pre 12 godina

dajte I propratne informacije: koliko godina traju baterije, koliko kosta njihova zamena, da li se recikliraju I koliko je stetno njihovo odlaganje, da li je stetnije voziti na gas ili hibridni pogon? ko je lud da pukne tolike pare na ovakav auto, zbog neke toboze ekoloske svesti. dosta bre vise sa tim bulshitima I nabacivanjem prostom coveku neke grize savesti, a posle napravite super auto od 5000 kubika .. pa znaci onaj ko vozi ovakvog trovaca je smeker a ko vozi hibrid je debil?

meskalin

pre 12 godina

Iskreno mene ne zanima da li cu da vozim hybrid ili benzinac ili dizel.

Ali ono sta me zanima je da za cenu hibrida kako je vec netko rekao napravit skoro 150 000km djabe, isto tako za dizel skoro 70k km.

Uvijek imas opciju da stavis gas u benzinac I da ti gorivo manje dodje.

Druga stvar je da u USA jedan prius dodje isto ko u europi ali razlika je 30% posto je euro jaci od dolara. (cena je cak I manja u dolarima nego u europi u eurima).

Isto tako yaris u europi dodje isto kao I jedan fini mustang u usa sta je idiotizam posto nisu ista "planeta" auta.

Da li bi kupio yaris umjesto mustanga da mogu da biram, NEBI.

m

pre 12 godina

Evo, na osnovu svog, a ne tuđeg iskustva - nikad hibrid! Imao sam priliku da probam tri različita priusa iz različitih generacija i meni se to uopšte ne sviđa. Pogotovo osećaj vožnje sa CVT menjačem, kao da voziš neki moped. Ušteda goriva postoji, ali je osećaj u vožnji potpuno neubedljiv. Pošto je meni to bitno, definitivno me takvi automobili neće zanimati.

imbecil

pre 12 godina

Voleo bih da mi neko objasni ekonomske pobude zašto, recimo da kupim jaris hibrid ( sa cenom „skoro“ kao avensis ) a ne klasičan jaris ( za kojim bih u „razlici cene“ mogao da predjem barem 150.000 km pre nego cenom potrošenog goriva i održavanja dodjem samo do nabavne cene hibrida, tj, da zanemarim da i taj hibrid treba „hraniti“ i „negovati“ ). Takvo pitanje je moguće postaviti za svaki hibrid, jer svako vozilo mora da se PLATI ( ja ih plaćam iz svog džepa ), a i da se PLATI ODRŽAVANJE ( a „nešto mi govori“ da je „održavanje“ hibrida u konačnom sledu skuplje ). Znači, sve kada bi „hibrid“ bio totalni „perpetuum mobile“ ( a takav ne postoji ) i da mu je cena održavanja „nula“, ne bi mogao da se nadje ekonomski razlog da se kupi.
Još teže je naći praktične razloge da se kupi hibrid, jer su ta vozila uglavnom manjeg prtljažnika i/ili manjeg prostora za putnike ( kao prius pozadi ), nego neki „normalan“ automobil. A „autonomiju“ plug – in hibrida da i ne pominjem, to je smešno ( bar za moje potrebe ).
Znači, za mene „možda jednog dana“, ali za ovoga života „nikako“.

dzigi

pre 12 godina

Ako je svetska godišnja produkcija automobila oko 50 miliona, puta 13 godina, to je oko 650 miliona. Od toga Tojotinih 5 miliona hibrida. Manje od 1%.

Dejan

pre 12 godina

Hibridna vozila prilikom kupovine sa sobom u većini zemalja civilizovanog sveta pa čak i onog drugog ... donose određene subvencije, pogodnosti i akcije koje se kod nas naravno ne mogu dobiti ... 1000 evra koje država daje kupcima hibrida su krajnje smešne ...
Ja bih Prius uzeo zbog sebe pre svega jer mi je dopadljiv auto sa pristojnim prostornim karakteristikama i po meni jako dobrim dizajnom ... A naravno tu su onda i mala potrošnja ako ste odgovorni kao i ekološka svest.
Povoljnosti pri registraciji (jer je apsurd kvalifikovati ih kao ostala vozila), povoljnosti pri osiguravanju takvih automobila jer se za početak bezmalo ni ne kradu, pa pogodnosti parkiranja i kretanja u centrima gradova, pogodnosti pri kupovini veće od 1000 evra .... Zar nije bolje kupovati hibride, kako zbog zagađenja i potrošnje tako i zbog ograničenih sposobnosti za agresivnu i nasilničku vožnju ... Jer vozači koji ih kupuju prosto nisu takvi vozaći ...
Ali ... Ovo je Srbija ... Pa čemu onda da se nadamo ...

Pametnom dosta

pre 12 godina

@(basta, 17. april 2013 13:41)
Hibridni pogon sada koristi i Ferari, u najnovijem modelu La Ferari. A da li postoji Ferari na gas?

vlada

pre 12 godina

Btw, ta tehnologija se koristi na zeleznickim vozilima skoro pola veka, sve lokomotive sa elektro vucom generisu struju kada koce ili idu nizbrdo.
(Milan, 17. april 2013 13:12)

Uz to su i sve dizel-električne lokomotive zapravo hibridi i to potpuni (hibridni automobili se kod ubrzanja pomažu benzinskim motorom kao pogonskim, a vozovi imaju nezavisni agregat koji snabdeva elektromotor). Jedina nedoumica ovde jesu baterije, koje nanose štetu sredini čak i ako se propisno recikliraju najnovijom dostupnom tehnologijom. Trenutno je HHO pogon najbolji za životnu sredinu, ali treba sačekati još neko vreme da se ta tehnologija razradi i da se pojave prva kola sa fabričkim uređajima.


S tom razlikom da se lokomitive prave na taj način jer moraju tako da se prave! dizel moptori nemaju dovoljno obrtnog momenta da poteraju stroj koji je težak više desetina tona,a elekltromotr ima brdo obrtnog mometa u svim režimima rada i može imati inicijalni obrtni momenat koji je i do 2 ili 3 puta veći od nominalnog.

Inače rado bih posedovao Priusa zato što je lep prostran i udoban auto, veoma lagan z a vožnju i relativno štedljiv. Njega bi koristio za duža putovanja a za zvrndanje po gradu bi koristio potpuni elektromobil jer ovakav koncept je ipak smešan za gradsku vožnju.

pakleni_

pre 12 godina

interesantno kako nikada niti u jednim auto novinama/portalu nisam naišao na vijest o tome kako hibridi zapravo uopće nisu ekološki prihvatljivi, a kao što i @imbecil dole kaže, nemaju nikakve veze niti sa nekakvom uštedom prilikom eksploatacije.
bio je svojedobno test na top gearu (može ga se pogledat na you tubeu) gdje su testirali hibride i rezultati su katastrofalni!!! jeste li znali da hibrid troši manje samo i jedino u slučaju kada ga se vozi konstantnom brzinom koju je unaprijed odredio proizvođač? znači, u rl, gotovo nikada.
e da... a ako va je stalo do ekologije, dovoljno je da umjesto novoga kupite polovni auto. resursi koje ćete na taj način uštediti majčici zemlji su neusporedivi sa resursima koje ćete uštediti vožnjom hibrida ili čak full elektro auta.

vlada

pre 12 godina

Ono sto mene zanima koliko zagadjenje proizvodi bilo koji auto na struju, ukoliko zemlja u kojoj se koristi, struju dominantno dobija iz termoelektrana, nije da pametujem nego me prosto zanima, da neko sve to stavi na papir, da li se isplati.Trebalo bi se potruditi da energija koju proizvodimo bude cista, tek tada ce ovakvi automobili biti zaista ekoloski.

Sima

pre 12 godina

@Milojko
Dizel je u celom svetu jeftiniji od benzina sa izuzetkom jedne jedine zemlje - Svajcarske.

Nisam siguran da si u pravu kada kazes da je dizel svugde u svetu jevtiniji osim svajcarske. U Kanadi je za sigurno skuplji nego obican benzin. Verovatno i u USA, ne mogu da tvrdim jer nisam obratio paznju kada sam poslednji put bio USA. Ako nesto tvrdis moras da budes u sto posto siguran. Tipicno za srpski environment svi sve znaju bez proveravanja.

Ja sa kupio Toyotu Camry Hybrid pre 4 meseca. Od kuce do posla na totalnoj duzini od 11km imam dva uspona ukupno od 3km. Izmedju dva punjenja predjem preko 900Km. Prosecna potrosnja je oko 6.4l/100Km. Ne vozim penzionerski ali i ne i agresivno. Inace auto ima neverovatan obrtni moment (dva elektro motora) imas osecaj kao je V6 motor. Ukupan broj konjskih snaga je 200K.S.. Snaga samog motora od 2.5L je 156K.S.

Nisam kupio auto zbog environmenta. Kupio sam ga jer sam hteo i zato sto me zanima tehnologija. Izracunao sam da ce se "isplatiti" za 4 godine (da sam kupio cisti benzinac). Baterija ima garanciju 8 godina ili 160,000km. Obicno traje preko 350,000km. (proverio sa taksistima).

Auto je prilicno velik, prtljaznik nesto manji nego normalan auto iste velicine (ali zato imam Mazdu 6 V6 sa ogromnim prtljaznikom kad mi zatreba). Auto je neverovatnom smooth and tih i kada motor radi.

Za 4-5 godina cu kupiti Teslu.

Japan

pre 12 godina

@Milojko
Napisao si veliki komentar a u njemu sve same neistine...
Drago mi je da smo po necemu isti kao Svajcarska. Na tvoju zalost, evro premium (149 din.) je jeftiniji od evrodizela (151 din).Kao sto rekoh, proveri na totemu sa cenama, na bilo kojoj pumpi NIS-a u gradu.
Običan bezolovni za koji si naivno pomislio da poredim sa evrodizelom više NE POSTOJI.
Emisija CO2 za Prius iznosi 89 i može se proveriti sa 2 klika mišem na istom ovom sajtu. Napisati da 320D ima manji CO2 od Priusa je u najmanju ruku smešna i pre svega netačna.
Što neko reče pre mene, ipak su hibridi za civilizovane zemlje.

Veliki brat

pre 12 godina

Zaboravljate jednu stvar kod dizela.

Kad vam izadje iz garancije, ima "nekoliko" stavki koje mogu papreno da vas kostaju (dizne: 500+ evra po komadu; pumpa za gorivo visokog pritiska: 500-1500e, kako za koji model; turbina: ispod 500e nema nijedna, sto skuplji auto, skuplja turbina; plivajuci zamajac: i on je preko 500e, tek za neke jeftinije modele se pojavile varijante koje kostaju malo ispod 500e).

Kad uzmete u obzir te troskove, nisam siguran da se dizel isplati, osim u varijanti gde u garantnom roku predjete 100.000km i odmah ga prodate i kupite drugi, a sto se uglavnom isplati firmama i pojedincima koji imaju dovoljne plate da menjaju auta svakih 4-5 godina.

MM

pre 12 godina

Btw, ta tehnologija se koristi na zeleznickim vozilima skoro pola veka, sve lokomotive sa elektro vucom generisu struju kada koce ili idu nizbrdo.
(Milan, 17. april 2013 13:12)

Uz to su i sve dizel-električne lokomotive zapravo hibridi i to potpuni (hibridni automobili se kod ubrzanja pomažu benzinskim motorom kao pogonskim, a vozovi imaju nezavisni agregat koji snabdeva elektromotor). Jedina nedoumica ovde jesu baterije, koje nanose štetu sredini čak i ako se propisno recikliraju najnovijom dostupnom tehnologijom. Trenutno je HHO pogon najbolji za životnu sredinu, ali treba sačekati još neko vreme da se ta tehnologija razradi i da se pojave prva kola sa fabričkim uređajima.

Japan

pre 12 godina

@milojko
Da li si siguran da je benzin skuplji od dizela?
Proveri još jednom, vidi se iz auta na svakom NIS totemu.
Pošto Prius dokazano troši 4 lit. u gradu, ispada po tebi da 320D troši 3,6 lit.
O emisiji CO2 ne treba ni trošiti reči.
Ja sam se opekao sa 120D automatic, ispod 10 lit. u gradu nije bilo šanse da troši...brzo sam ga prodao.

Djilkosh

pre 12 godina

Primecujem u poslednje vreme da je Prius ovde u Cirihu otprilike najcesce taxi vozilo i kao takav zamenio Avensisa. Mislite o tome

Ja

pre 12 godina

"док се сиротиња тера на ванредни преглед уређаја за ауто-гас."

Sirotinja bi najradije da joj priučeni majstor Pera ugradi uređaj za gas bez atesta, koji se nikad ne proverava, pa da posle letimo u nebo?

Zoki

pre 12 godina

@Veliki brat, 17. april 2013 23:41
Pa dobro čoveče da li si ikada čuo da je nekom automobilu otišlo sve tj: turbina, pa zatim dizne, plivajući zamajac itd. Koji krš tj koji užaš si ti to vozio. Dizne odlaze nikada tj, ako je točeno dugi period veoma lose gorivo. Plivajući zamajac se menja posle 200000km kome je to puno neka ide peške. Turbina i sve ostalo je stvar stila vožnje proizvođača i raznih drugih faktora. Ali ni na jednom vozilu nisam video da je sve to stradalo.

Vlada

pre 12 godina

Mislim da grešite, iz razloga što niko ne kritikuje pomenuti automobil ili njegovu upotrebu, već u stratu je preskup za kupovnu moć u Srbiji, pa se samim tim ljudi odlučuju za polovnjake ili jeftina nova vozila...

Возач

pre 12 godina

Чим ми моја афричка плата дозволи, са радошћу ћу допринети смањењу емисије угљен-диоксида у свету куповином оваквог возила.А дотле, апсурдно је да се из буџета дају субвенције онима који имају за ове скупе играчке, док се сиротиња тера на ванредни преглед уређаја за ауто-гас.

Sava

pre 12 godina

Boze sta covek ovde sve moze da procita. Prosto nemam zivaca da se raspravljam, reci cu samo jedno: dizel nije jeftiniji od benzina malte ne nigde u svetu, a nema ni razloga, jer je benzin prva frakcija nafte, tj daleko se jednostavnije proizvodi nego dizel gorivo. Problem je sto drzava naplacuje daleko vecu akcizu na benzin nego na dizel , tako da razlika na kraju nije mnogo velika. Da su akcize iste, niko nebi kupio dizel auto, jer se nikad ne bi isplatilo. Zato u americi i zemljama koje proizvode naftu svi voze samo benzince.

promoter

pre 12 godina

...iskreno...po meni je u pitanju cisto pomodarstvo...u Americi pogotovo je jako "fancy" voziti Prius-a i time pokazati kako vam je toboz stalo do planete zemlje i kako ste ekoloski "svesni"...sam Prius u osnovi...kad se sabere kombinovana voznja...grad-otvoren put ne donosi nikakve ustede...cak trosi i vise od konvencionalnih automobila...Honda Insight je po meni josh gora solucija jer poseduje iskljucivo kombinovani sistem rada benzinskog i elektro motora...dok kod Priusa bar nesto malo moze da se vozi iskljucivo na stuju...za sada jedini koncept koji mi deluje iole zanimljivo je Opel Ampera-Chevrolet Volt...jer je primarni motor elektricni...a mali benzinac iskljucivo ima ulogu generatora...tako da je potrosnja benzina svedena na oko 1,5 l na 100 km...a sto se tice dizajna i sveukupne upotrebljivosti svih ovih automobila...to ne bih komentarisao...imao sam kontakta samo sa Priusom druge generacije...i blago receno...nisam odusevljen...!!!

Bane NS

pre 12 godina

Ja verujem da je ta kupovina hibrida u razvijenim zemljama više posledica raznoraznih olakšica i subvencija na te automobile u tim zemljama nego samo pomodarstvo. Recimo znam kada sam bio u Cirihu da sam u jednom hotelu plaćao parking za svoj auto po danu više nego sobu a ostaviti auto negde u gradu ceo dan izađe još skuplje...recimo ako živiš u takvom gradu voziti auto sa kojim možeš da se besplatno parkiraš je velika olakšica. Takođe ako si pošteđen raznih taksi prilikom registracije i sl. pa još imaš znatne olakšice prilikom kupovine....zašto da ne. U takvim zemljama je i standard drugačiji ali i sama usluga održavanja, kod njih su ovlašćeni servisi zaista ozbiljni za razliku od naših dilera koji su sve sami prevaranti. Tako da je kod nas već sasvim druga priča...prvo ga skupo platiš, pa imaš dodatnih komplikacija oko delova i održavanja jer ta kola kod nas niko ne radi jer nisu previše zastupljena i samim tim nema ni delova za njih, onda ideš u ovlašćeni koji su jako dobro upoznati sa takvom situacijom pa te onako pošteno opale po džepu jer nemaš gde a ni oni nemaju sve na lageru nego naručuju i čekaju 3 nedelje, nekih drugih olakšica i subvencija nemaš tako da voziti ovde takav auto e to je pomodarstvo. Ja zato vozim benzinca 1.6 iz Golf klase, umeren potrošač, pristupačna registracija, nije zahtevan za održavanje a što se dizela tiče nikad više u životu jer sam na svojoj koži osetio ono o čemu @veliki brat priča, a hibrid....možda jednog dana.

DC

pre 12 godina

Citam razne auto revije na Engleskom i Nemackom jeziku i jos nisam video jedan test hibridnog vozila da nije zavrsen sa stavkom da je potencijalnom kupcu bolja opcija slican auto sa modernim dizel motorom. U Americi, gde se dizel ne moze kupiti na prosecnoj opremljenoj pumpi situacija je malo drugacija i verovatno su hibridi ekonomicnija opcija od obicnog benzinca sa zilion kubika.

Tri karte za Hollywood

pre 12 godina

@Sima, 17. april 2013 19:35 I u Americi je dizel skupli od benzina, tek toliko da znaju oni koji su neinformisani I misleda znaju sve. :(

sima

pre 12 godina

@DC

Slazem sa tobom uglavnom us svemu sto si rekao, osim sto ti mogu reci da je elektronika prilicno dobro uskladjena i mnogo bolja u 2012 modelu nego u predhodnim. Ako vozim uglavnom po ravnom onda potrosnja ide oko 5.2L/100Km. Samo mi reci koliko ti taj tvoj 280KS auto trosi u gradu? Moj drugi auto ima 272KS/3.7L i na otvorenom trosi 8L (ako ne vozim 120-150Km/h), ali zato u gradu preko 12L/100Km. Mazda6 je jedan od boljih sto se tice voznje i pefrormance tice (middle class). Inace Camry mi je zamena za mali Civic tako da se Camry pokazao iznad ocekivanja sa vecom komocijom, potrosnjom snagom etc.

Cena benzina ovde u Kanadi je jos uvek relativno niska (da ne spominjem USA).

Unknown

pre 12 godina

Hibridi su popularniji u Americi od dizela, zbog cega je prodaja Toyotinih hibrida toliko velika, a razloga ima nekoliko.
Pre svega, dizel je u Americi daleko skuplji od benzina, obicno za pun dolar za galon (3.78 litara).
Drugo, ponuda dizela je jako mala i dizeli su uglavnom dostupni samo na skupljim autima. Primera rade, Jetta TDI je najjeftiniji dizel i kosta $23,000, a za ispod $20,000 se moze dobiti nekoliko hibrida (Toyota Prius C, Honda Insight ...).
Mozda najveci razlog je sama reputacija, jer poslednji put kada su dizeli bili prodavani u Americi tokom 1980ih godina, bili su bucni, tromi, imali su jak neprijatan miris i ostavljali su oblak dima iza sebe. Iako se to promenilo u medjuvremenu, kada se stekne negativna reputacija ona se tesko menja.

Kenan

pre 12 godina

U Evropi,sva hibridna vozila imaju poreke plakšice,što nije slučaj u Srbiji.Jer ,da nije poreskih olakšica,ne bi se prodavali ni u Evropi.

Elektro-masinac

pre 12 godina

@Pametnom dosta
LaFerrari ima elektromotor da kompenzuje turbo-lag i da ispegla radnu krivu (veci obrtni moment gde treba) i koji radi 2-3% ukupnog vremena (prakticno samo na izlasku iz krivina kada je potreban maksimalni obrtni moment i snaga), na taj nacin se moze koristiti benzinac manje zapremine ali sa jacim turbom, sto u zbiru sa sve (relativno malim) baterijama daje auto manje tezine nego neki sa velikim V12 atmosfercem.
Prius ima vise slicnosti sa elektro-dizelkama pomenutim dole nego sa LaFerrari-jem i uopste pominjati LaFerrari ili McLaren P1 ili Porsche 918 u kontekstu hibrida kakav je Prius je potpuno besmisleno.

DC

pre 12 godina

@ Milojko: Slazem se sa puno stvari koje si rekao al' si sa cenom goriva bas zabrljao. Neke od zemalja gde je benzin jeftiniji: Bugarska, Kipar, Madjarska, Rumunija, Rusija, Svajcarska, SAD, Velika Britanija, verovatno ima jos.
@ Sima: Imas auto sa benzinskim motorom, dva elektro motora, 200kg ekstra baterija, CVT menjacom, i vrlo komplikovanom elektronikom koja treba sve to da uskladi. Vozim auto slicnih dimanzija kao tvoja Camry - ima benzinac od 280ks, i na otvorenom putu ovde po Svajcarskoj trosi 7.2l (ne moze da se ukce al ima uspona) a sa jednim tankom mogu da predjem preko 750km. Ja bih rekao da je to u Kamriju ipak malo mnogo tehnologije zarad vrlo malo dobitka. O uzitku u voznji da ne pricamo. Bilo koji Evropski moderan dizelas sa slicnih 200ks kao Camry ce dati bolje performanse, bolju ili slicnu potrosnju, vece zadovoljstvo i pri tome ce kostati manje. Da se razumemo ja sam za tehniku, ali za tehniku koja ostvaruje neki napredak a ne za tehniku radi tehnike.
@ Veliki Brat: Potpuno si u pravu u vezi savremenih dizela (mnogi ljudi kod nas jos uvek poistovecuju dizel sa Golfom 2 ili MB 190 ne shvatajuci da su ta vremena odavno prosla) - upravo zbog toga vozim benzinca na cudjenje vecine nasih zemljaka. Ali nisu ni hibridi resenje jer su brate mnogo komplikovani. Resenje treba traziti u tome kako da se porodican auto koji ima 1600kg napravi tako da bude 200-300kg laksi sa svime sto se danas trazi a ne jos da vuce dodatnih 200-300kg baterija.

Milojko

pre 12 godina

@Japan
Bravo nasao si 2, 3 NIS-ve pumpe na kojima je jeftiniji, sto je bitno koliko lanjski sneg. Naravno da manipulises i prenosis sve pogresne informacije.
Sto se tice cena goriva van Srbije dizel je jeftiniji (od kvalitetnog benzina) u 90% zemalja Evrope sto se vrlo lako da proveriti:
http://www.amss.org.rs/?option=com_content&view=article&id=151&Itemid=95
Ove sto im je USA ceo svet (i sto im je bitno koliko je gorivo u Saudijskoj Arabiji) ne bih komentarisao.

Prius sem najnovijeg uvek proizvodi vise od 110g/km sto se takodje da vrlo lako proveriti http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius.
Ovo sto si ti naveo nema veze sa zivotom, tj. odnosi se na najnoviji Prius (2012-2013 model, koji ne mozes porediti sa dizelom iz 2008-09) i na Priuse koji se prodaju u UK gde su dodatno morali da snize emisiju zbog poreza inace im uopste niko ne bi kupovao automobile. Standardni Prius takodje mnogo vise trosi (50mpg kombinovano sto mu dodje 4.7l/100) sto se lepo moze videti na Toyotinom sajtu (http://www.toyota.com/prius/#!/Welcome) gde se prodaju modeli sa SAD pa ne smeju (mnogo) da lazu za potrosnju.