Petak, 15.02.2013.

22:02

Da li ste probali konjsko meso?

Izvor: foxnews.com

Da li ste probali konjsko meso? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

99 Komentari

Sortiraj po:

ZORAN

pre 12 godina

Negdje 50.ih godina u bivšoj Jugoslaviji je bilo kupiti konjskog mesa. Jelo se, samo je malo kiselije od goveđeg.Mnogo je zdravije, a mislim da se i danas mješa u razne salame i kobasice.Da ga ima kupiti u slobodnoj prodaji rado bih ga koristio. Samo da napomenem da u nekim djelovima Kine je na visokoj cjeni PSEĆE meso. Kažu da je mnogo ukusno itd. Ja ga zbog kulturoloških razloga ne bih konzumirao, ali nemam ništa protiv da ga jede onaj kome odgovara. U stvari pristalica sam toga da treba jesti sve što godi osobi koja konzumira hranu, pod uslovom da nije previše štetna za zdravlje i život konzumenta. Usput molim poznavaoce tržišta, ako znaju gdje ima kupiti KOJSKOG MESA da mi jave. HVALA

11

pre 12 godina

Jela sam konjsko meso i odlično je. Inače, ono se preporučuje kad je slaba krvna slika, pogotovo kad neko ima manjak trombocita i hemoglobina.

Ivana

pre 12 godina

Meni je konjetina sasvim ok. Ali je retko gde ima. Dobra je za anemicne ljude, ima dosta gvozdja. Ja licno obozavam konje, ali isto tako znam da se oni ne ubijaju samo da bi se dobilo meso od njih, to je previse surovo. Kako jedemo ribu, piletinu, svinjetinu? Pa sve su to bile zive zivotinje pre nego sto su stigle na nas tanjir, ali to je lanac ishrane. Da ljudi mogu da zive na salatama, bili bi biljojedi.

Lavica

pre 12 godina

Ja svog lava (cara) i svoje laviće često počastim konjetinom. Na Đermu postoji prodavnica koja isključivo prodaje konjsko meso i sve moguće prerađevine. Uostalom, ako možemo da ručkamo jaretinu, piletinu, jagnjetinu, srnetinu i slično, u čemu je problem. Posebno što se konjsko meso koristi baš selektivno i ima fantastičnu moć ako su vam deca malokrvna. Nije da ne poštujem vegetarijance, ali odgajite vi svoju bebu bez mleka i naučite je da ne jede mesance, jaja i kasnije, kad pođe u obanište, pa u školu da jede samo zelenu salatu...

nela

pre 12 godina

Da, u Sloveniji, gde je konjsko meso često u mnogim restoranima. Biftek mi je ukusniji od bilo kog mesa. Od pršute mi se zgadilo, možda jer su u meni proradile predrasude, s obzirom da su ostali u društvu bili oduševljeni...

duxer

pre 12 godina

Redovno u ishrani koristimo mlado konjsko meso u obliku snicle, mlevenog ili kuvanog. Probali smo i domacu kobasicu. Sve je izvrsno, ukusnije od junetine, cak je i mekse. Smatramo da je to jedno od najzdravijih vrsta mesa koje se moze naci na nasim trpezama. Preporucujemo!

ministarstvo

pre 12 godina

Meni je konjsko meso prefino, u Zagrebu na jednoj lokaciji često pojedem horstburger ili ćevape od konjetine, a ima i kobasica.

oooo!!!!

pre 12 godina

"Bolje da su konji i u kasapnicama nego što su u skupštinama i na direktorskim pozicijama."
(antifilozof, 16. februar 2013 11:38)


Molim, ne vredjaj koje, to su plemenite zivotinje, i nesto najlepse sto je Covek ukrotio. Njihovi preci su verno sluzili Coveka u najtezim situacijama. A ovi..... pre bi se moglo reci lesinari.

Tekelija

pre 12 godina

Није проблем кад коњско месо једеш као коњско месо. Проблем је кад ти купиш неко друго(тј мислиш да јеси), а добијеш коњско.

Пробао сам коњетину. Мени је уреду. Ништа специјално, али није ми се ни згадило.

milla

pre 12 godina

kod nas u N. Sadu otvorio se restoran koji pravi pljeskavice sa konjskom mesom. Uvek je prazan. Da je konjsko meso neuporedivo zdravije je cinjenica, ali mislim da ljudi jos uvek nisu spremni da ga uvrste u ishranu, pogotovo zbog naseg vojvodjankog stava prema konjima. Ne, konjsko meso nije za nas, bar ne jos uvek.

vladislav

pre 12 godina

Jedem meso u umerenim kolicinama mada monogo vise voce i povrce i ne pravim razliku izmedju zivotinja. Istina je hranim se po nekim normama tj. sta je dozvoljeno staviti na trpezu, ali ne vidim razliku izmedju konja i goveda.
Ljudi su licemeri, samo da uvek ostanu nevini i da ne razmisljaju u bilo kojoj prici. Pitam se u supermarketima zasto su glave zivotinja, udovi, dzigerice drasticno jeftiniji? Mozda zato jer ih niko ne kupuje i gomila se a raste potraznja za kareom, belim mesom... Vecini se gadi ili ne zele da budu svesni da jedu zivo bice. Mislim ako smo vec ubili zivotinju red bi bio i da je pojedemo celu. Kao manji sam bio prinudjen da zakoljem kokosku da bi imao te nedelje za rucak i nisam bio presrecan zbog toga ali sam nekako postao svestan kako to funcionise. Mesa jedem minimalno
otprilike jednom nedeljno i ne dopustam da me mesne industrije uvuku u svoju politiku sa njihovim sunkama, pecenicama kobasicam cilindricnih i drugih oblika. Dal je konj ili krava meni sve jedno, zivo bice je zivo bice.

ja

pre 12 godina

Živim u Banatu,gde se konjsko meso normalno konzumira,kao i sve ostale vrste.Zdravo je ,sa manje holesterola,dobro za anemiju, i čemu tolika fama,vrlo važno,goveđe ili konjsko, zdravo je i jedno i drugo.

Slava Bogu

pre 12 godina

Načina na koji mi gledamo i tretiramo životinje je identičan sa načinom na koji Bog tretira nas.
Dokle god budemo klali i mi ćemo se izmedju sebe klati.
Dokle god budemo gajili životinje kao što je Hitler neke od nas gajio (u konc. kampovim) dotle ćemo biti izgubljeni i nesrećni i živeti u ljudskim kavezima i koncentacionim kampovima (gradovima i soliterima). Mi vakcinišemo životinje, a nas I našu decu vakcinišu po rodjenju. Čipujemo životinje, a i mi smo čipovani (za sada samo lične karte, uskoro i tela).
Srpski narod nije prešao Turčina kada je počeo masovno da gaji i jede svinje, prešao je samoga sebe i postao proklet i besan.
Jednog dana će se na ubistvo životinje gledati kao na ubistvo čoveka. Nadam se tom danu za ovog života!

urke

pre 12 godina

pre par godina sam u jednom periodu jeo konjsko meso. Bila je mesara koja je samo to prodavala. cuo sam negde da je dobro za srce, pa sam jeo i zdrebece. e sad, tesio sam se tako, da niko nece zdravog i dobrog konja da ubija zbog mesa, vec verovatno se ubijaju za hranu oni koji su slomili nogu ili koji su vec jako stari. Cak mi je nekako i bolje , jer su konji imali ispunjen zivot, dok jadna svinja provede ceo zivot u oboru i onda je ubiju.

sale novosadjanin

pre 12 godina

konjetina je fantasticna.
snicle su malo suve ali je kobasica zasitna i pikantna.
krvnu sliku za 2 nedelje ne mozes prepoznati.

Bojan

pre 12 godina

Pre 20 godina bila odlična mesara sa konjskim mesom u mom kraju, sa vrhunskim salamama. Takođe mnogi lekari ga preporučuju anemičnim osobama zbog visokog nivoa gvožđa i malo masti.
Dobro ste mi dali ideju za ručak.

tučaroš

pre 12 godina

Možda se varam, ali mislim da je u Majke Jevrosime bila mesara za konjsko i magareće meso. Dali se zvala "Sedlo" ili...?
I čisto za informaciju: konjsko meso je sastavni dio nekih najkvalitetnijih kobasica koje se prave u Italiji, Austriji, Nemačkoj. Nekad se koristilo meso od isluženih, starih konja, kao i onih koji polome nogu, jer kost kod konja ne zarasta. Nisam čuo da se kolju ždrebad, na način kako to rade sa prasićima i sl. Konj je izuzetno izbirljiva životinja, biljojed, ali nije preživar. Nekad se govorilo: gde se konj napije vode, slobodno sme i čovek. Valjda je otud uverenja da je konjsko meso najzdravije.

Serbinho

pre 12 godina

Ovde u Italiji se ne jede toliko meso a zive dugo, doguraju 95-100 bez problema.
Kod nas ljudi dosta jedu meso i kratko zive.
Neko rece da vegetarijanci jedu zelenis i gladni su posle dva sata, pritom ne znajuci da pljeskavice od soje su ukusnije nego one od mesa i pritom sigurno neces biti gladan tokom naredna dva sata.
Konje ljudi ne zele da jedu i da se ubijaju, plemenite su zivotinje i to je razlog.
Ovde u Italiji brezaola od konja je jeftinija nego od krave, ali iz razloga sto ljudi nece to da jedu.
Takodje ovce, koze i bafalo, ovde naprave stotine vrsta skupih sireva od mleka te tri zivotinje a kod nas se uglavnom ubijaju.
Treba raditi na modernizaciji drustva na svakom polju, zaostali smo, sto uvidimo kada odemo na Zapad.

Aleksandar

pre 12 godina

P.S. Jeo sam i konjsko, i kerece, i zmijsko, i zablje meso - sve je to za ljude, ako vam ukus odgovara. Ja licno nisam neki ljubitelj govedine, a konjsko meso najvise slici njoj, tako da nisam preterano odusevljen. Zdravo ili ne, dok ja ne probam lava - svinja je za mene car zivotinja.

Aleksandar

pre 12 godina

Uopste ne sumnjam da bi ljudi koji su u stanju da odseku piletu glavu, iseku vrat svinji ili zakolju konja ili psa sutra isto uradili i komsiji samo kada ne bi bilo zabranjeno i kada bi imali podrsku u nekoj grupici.
(veg, 15. februar 2013 22:26)

Uopste ne sumnjam da bi ljudi koji su u stanju da odseku glavicu kupusa, povade krtole krompira ili otkinu plodove jabuke sutra isto uradili i piletu, svinji, konju ili psu, samo kad ne bi drzali nos u oblacima misleci da su bolji od drugih. Imamo poprilicnu istoriju koja govori sta su takvi umisljenici sa kompleksom vise vrednosti radili kad su se dokopavali vlasti.

Ja, za razliku od Vas, pravim jasnu razliku izmedju biljaka, zivotinja i mislecih zivotinja (a.k.a. ljudi) i ne treba mi zakon da znam svoje mesto u lestvici ishrane (sto bi Sekspir rekao - hranimo zivotinje da bismo nahranili sebe; hranimo sebe da bismo nahranili crve...) Priroda je tako udesila da moramo da jedemo zive stvari da bi i sami preziveli. Sa tehnicke strane gledista, nema prevelike razlike izmedju asparagusa i pileta, niti izmedju kelerabe i psa - uostalom, lavovi i ajkule nemaju ama bas nikakav problem da i nas svare, jesu zbog toga 'nemoralni'?

Varvarstvo je unistavanje zivota, biljnog ili zivotinjskog, radi licne zabave - recimo secenje cveca zbog ukrasa ili drzanje zivotinja u zatocenistvu. Nije nemoralno pojesti kerecu sniclu, to je skroz prirodno - nemoralno je tog kera kastrirati, zatvoriti u 50kvm, setati na povocu i uciti ga da se 'rukuje'.

CheZoran

pre 12 godina

Nema lepše i smirenije životinje od krave. Konji su davno emu bili vašni u Srbiji ali su volovi spasili Srbiju u turskom i prvom ratu. Svinje su izuzetno inteligentne, radoznale i drušeljubive životinje, dok su konji u poredjenju sa njima glupavi ko točak. O ulizičkim psima da ne prčamo. Konjske davne zasluge, kada su se družili sa plemićima i igrali važnu vojnu ulogu i statusnu ulogu, obezbedili su im na zapadu do danas privilegovan položaj. Bilo bi lepo kada bi se za sva ta bića u jelovniku obezbedila dostojna zamena, samo da li tek onda njihov opstanak na zemlji ne bi bio ugrožen jer je čovek zauzeo sve prostore i za "bezkorisne" nema mesta.

Aleksandar

pre 12 godina

Najbolji su mi ovi sa "ja sam vegetarijanac". I u svakoj prici o mesu, uvek mora da se neko javi sa tom recenicom. Kao da lece svoje komplekse, autoubedjivanje, zato sto ne jedu meso. Znajte i biljka place, samo je ne cujete.
Nego, konjsko meso je zdravo, zbog krvotoka, a i uopste ovako. A to sto smo vicni ova zivotinja nam je prijatelj a ova nije, to je samo stvar izbora koji smo nacinili prema cupavosti i inteligenciji jedne zivotinje.
Samo sto se ljudi ne secaju, da smo mi jeli sve moguce zivotinje, ali zahvaljivali smo se na toj hrani. Cak smo se zahvaljivali i za biljnu hranu. A sad zbog "hiperkonzumacije", ne zahvaljujemo se icemu, ali skratili smo izbor prehrane. Kao i to sto smo odabrali odredjene vrste radi njihove produktivnosti. A to sto neke nacije jedu stvari, koje mi ne mozemo da zamislimo, to je zbog naseg "snobificiranog" postavljanja vrednosti. Sutra kada bi se desilo nesto, pa ne da bi ste jeli kucice i macice, nego bi ste jeli i ono sto ne bi ste mogli da zamislite da cete jesti. Od crva, raznih buba, pa do rakuna, majmuna i drugih zivotinja.
Stomak ne bira kad je gladan, ali "snobizam" da. A uz to jos i baca hranu.

Veterinar

pre 12 godina

Konjsko meso je opasno ne zato što je konjsko, već zato što se konjima vrlo često daje lek protiv bolova i upale Phenylbutazone, za ljude je taj lek kancerogen.

PPeca@SER

pre 12 godina

Znam, kako su mi pricali, da sam odrastao na konjskom mesu... Moje dete je takodje povremeno jelo konjetinu.
Ne radi se ovde o konjima koji su "kucni ljubimci", ni konjima za trke... Konji se uzgajaju i za ishranu, i tu nema nista cudno. Ljudski rod se i razvio tako sto je naucio da koristi resurse oko sebe, da uzgaja hranu za svoje potrebe. Tesko da bi bilo vegetarijanaca da je ljudski rod ostao na nekadasnjem nivou, da je lovio sta uspe da uhvati, ili da je jeo sta ubere. A na tom nasem nivou se jelo - sve.
Nekada smo mislili da je gej populacija nesto neprirodno, cak i bolesno. Danas nas uce drugacije. Ukoliko bude dovoljno finansijske podrske, mozda nas ubede i da ljudi nisu po prirodi mesozderi.
Dotle, meso je meso... a u nekim predelima cak i psi, macke, pacovi... Zar nikad niste ucili "o ukusima se ne raspravlja"? Samo je stvar u zacinima koji se koriste... Zbog njih je Amerika i otkrivena, greskom navigatora i nauke, zar ne?

sremac iz indjije

pre 12 godina

Pre 25 godina bilo ga je i kod nas u mesarama!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Joe, 15. februar 2013 22:32)

U kom ti svetu živiš. Ja jedem konjetinu već 58 godina. Naravno ne svakodnevno. Lepšeg i čistijeg mesa nema. Jedina joj je mana što ne može dugo da stoji kao šnicla jer dobija malo kiselkast ukus. Izađi malo iz Beograda, ako si iz njega, dođi do Inđije, Sremske Mitrovice....

Ana

pre 12 godina

Tačno je da je mnogo zdravije od ostalih. Ja sam ga probala i ne mogu da podnesem taj miris koji ima, nisam mogla ni zalogaj da progutam.

Igor

pre 12 godina

Kakve veze ima da li je korisno ili stetno jesti konjsko meso? Skandal je u tome sto nas neko LAZE! Laze bezocno, organizovano, sistematski, javno i otima nase pare na taj nacin!

Dr.Robert

pre 12 godina

U Subotici je nekada radila mesara na mlečnoj pijaci koja prodavala suhomesnate proizvode od konjskog mesa.Trenutno ne radi mada ne znam iz kog razloga jer se sećam da je sav konjski kontingent uvek bio rasprodat za kratko vreme.Lekari preporučuju dijabetičarima konjsko meso.Svojevremeno kad sam letovao u Sutomoru počasatio sam konjskom kobasicom poznanike iz Priboja.Prvi zalogaj su uzeli sa nevericom jer do tada nisu konzumirali ovu vrstu proizvoda no kad su se raskravili sve su mi pojeli(na zdravlje im bilo).

zorz

pre 12 godina

Naravno da sam jeo, dobra konjska kobasica je nesto savrseno. Najbolje 'kobaje' koje sam u zivotu jeo bile su konjske, samo sto mnogo ljudi ima predrasude ka tome. Secam se kada smo kao klinci u srednjoj skoli pravili rostilje, od cevapa,obicnih i konjskih,snicli i bataka prvo sto nestane bile su konjke kobasice. Malo ih je teze naci ali ko zna gde ima nije problem.

Vlajko

pre 12 godina

Stvar ličnog izbora ko će šta jesti, a deo kulture nacija u nekom regionu. Moguće je da ni ljudožderstvo nije eksplicitno zabranjeno. Šta je civilizovano a šta nije, ne vidim da ima veze sa dnevnim menijem. Ja bih najradije bio na biljnoj ishrani, ali kulturni milje je takav da mi ne nudi adekvatniji izbor.
Inače, lično zdravlje ne smemo zanemarivati, i kontrole trebaju biti stroge.

Nikola

pre 12 godina

Sto se tice pameti, od domacih zivotinja najpametnija je svinja, dok konji zauzimaju neko od mesta na zacelju.

Konjetina spada u red najzdravijih mesa. Neko rece da je 5 puta jeftinije od govedine. Mozda u Britaniji. U nasim mesarama gde ga ima cena je ista ili skuplja od govedine (oko 500 din/kg).
Konjsko meso se preporucuje u ishrani dece koja nemaju dovoljan stepan fizicke razvijenosti i uhranjenosti, jer izuzetno potpomaze razvoj misica zbog svog sastava koji je naveden i u tekstu.

Slaviša

pre 12 godina

Kao klinci išli smo na planinarenje, i jedan je izvadio neku kobasicu, ljudi, to je nešto prelepo. Smazali smo je za pet minuta, ceo prut, i na kraju kad nam je rekao da je to od konja, kao ti bude muka, inače... Ni, zaista pored prasića i jaganjaca, nema potrebe za ubijanjem i njih ma koliko lepi bili.

Srba Srbina

pre 12 godina

Mogu sada da zamislim u zemljama gde kontrola ne postoji (Srbija..na primer) kakvu konjetinu uvaljuju ljudima.

No, mene to uopshte ne brine, jer sam vegetarijanac i ovo mi je bash smeshno.
(zoran, 15. februar 2013 23:12)

Prijatelju, u Srbiji se konjetina ne jede :) Samo gude i jage :) haa ;)

milos

pre 12 godina

probao ja konjske kobaje par puta i uvek osecam neku kiselinu i reko neces vise.
Medjutim to nije bilo najgadnije, pre par god komsija za slavu kupio prase koje nije bilo ustrojeno i klasika ispekao ga na raznju i sve super ali kad sam probao parce kozure sekunde su me delile da se ne ispovracam

Poldi

pre 12 godina

@mikac,

Ide bre mikac, "krckati 3 sata". Konjsko meso se pece na pola sirovo. Onda ne bude zilavo.

Inace i pece je OK. Ko ne zna neka pita Kineze koliko kosta dobro kuce.

NENAD

pre 12 godina

Neki mudri ljudi to zovu i lanac ishrane,bio to konj,ovca,svinja,kokoska ili neka druga zivotinja,jednostavno,neko mora da strada da bi drugi preziveo,u ovom slucaju,prezivljavaju ljudi !!!!

Asparagus

pre 12 godina

Kakve glupe polemike! Tekst govori o podvali, a ovde se redom pojedini iscudjavaju kako zaboga mogu ubijati i jesti divne konje?! Konji jesu prepametne i divne zivotinje, ali divne su i sve ostale, i podjednako je tužno što ih sve koristimo za ishranu, nakon što ih pokoljemo. Lično, nisam ljubitelj mesa, i pljeskavice jedem retko, svesna da u njima ima najmanje mesa, ali i meni krene voda na usta kad zamirišu dobre kobasice, da se ne lažemo. Evolucija i pozicija u lancu ishrane nas je i dovela dovde i danas bar imamo raznovrstan izbor za koji nam ne trebaju toljage,niti moramo da
gledamo čitav ružan proces obrade mesa. Svako može da konzumira ono što hoće, njegova stvar, a moj izbor je od svega po malo. I bilo bi dobro da svi više rastemo ekološki, u pravcu ocuvanja kvaliteta, a da se drzimo dalje od hormona, pesticida i GMO.

..

pre 12 godina

Kilo zdrebetine je jeftinije nego kilo piletine... a konjetina je jos jeftinija... a po sastavu slicna piletini. Malo je zilavije meso, ali kad se samelje i ispece, jake je ukusno... a to sto je konj prelepa zivotinja... meni je i pile lepo al isto tako i ukusno

Dušan

pre 12 godina

Austrijanac to sto ti jedes u Austriji ovde u Nemackoj gde sam ja ni ulicari nebi jeli veruj mi jel to neki Netto proizvod ili Aldi :-)))

Zoki

pre 12 godina

Alo, vegetarijanci, promašili ste temu. I Hitler je bio vegetarijanac.
A što se tiče konjskog mesa, uopšte nije bitno da li je zdravo i koliko je ukusno. Sastav hrane mora odgovarati deklaraciji, sve ostalo je prevara.

Stjepan

pre 12 godina

Pa ti idi kod tih zapadnjaka austosovinisto kada ti je Balkan toliko oduran. Mi "primitivni i zaostali" nismo zasluzni za sve te silne svetske i sve druge ratove koji se sada vode. Ali vazno da su oni "gospoda"

Neaa

pre 12 godina

Ja zivim u becu i ima tako zvani leberkäse ali kao sto je drugi komentarisao u vecini slucajeva se radi u svinjskim mesu, medjutim probao sam i konjski al nekako mi nije bio ukusan zasto ne znam mozda navika ali meso je meso... Pozdrav Šone

Milica Pešić

pre 12 godina

Neko je lepo napisao, nije poenta u konjskom mesu. Poenta je da se ne zna poreklo. Slažem se u potpunosti sa tim i još bih da dodam da su u tragovina konjskog mesa koje su testirali pronašli tragove leka "bjut" koji se daje trkaćim konjima u svrhe dopinga, a koji je kancerogen za ljudsku upotrebu. I ne samo to, nego što je neko obmanuo javnost prodajući im konjsko meso kao juneće i napravio ogroman profit obmanjujući potrošače u Britaniji jer se zna da je konjsko meso 5x jeftinije od goveđeg.

Soole

pre 12 godina

Najbolji komad mesa u životu koji sam pojeo (a za ovih pedeset godina sam jeo sve i svašta) beše srednje pečen konjski biftek u restoranu "Potkovica" u Golsvortijevoj ulici u Beogradu. Ponekad jedem konjske salame koje spravlja lokalni kasapin, majstor od zanata, koje osim što su zdravije za jelo od onih koje se nude o prodavnicama (o kvalitetu proizvodnje da ne pričam), toliko su ukusne da najčešće imam prolema da se obuzdam kad ih jedem.

Moralistima koji govore o ubijanju konja zbog jela poručujem da je to daleko primerenije od mnogih drugih opcija kojima je konj na kraju svog života izložen. Sprečavanje da se star, ali zdrav konj pretvori u hranu za ljude nije strašna stvar. Mnogo je strašnije licemerje protivnika, koji ne razumeju da se crkotina konja umrlog od starosti (širom sveta) koristi za proizvodnju hrane za pse i mačke.

Najgrđe je bilo kad sam jednog bukača protiv korišćenja konja u ishrani naterao da pročita deklaraciju na ambalaži hrane koju daje svom psu. Posle mi bilo žao čoveka, ali računam, možda se smirio.

horseburger

pre 12 godina

nije fer, ali meso je stvarno vrhunsko i zdravo. Daje neverovatnu snagu, sportisti ga koriste upravo zbog toga. Prvi put sam probao u Sloveniji, sa jakom grižom savesti. I danas bar jednom mesečno pojedem burger ili biftek u horseburgeru u NS, ali i dalje ne mogu da se oslobodim krivice, ponekad se osećam kao neki kanibal, pošto jedem meso razumnog, inteligentnog i plemenitog bića. Od kako je pukla ova afera širom evrope, izbegavam ga (mada verovatno preterujem). Pitam se šta se nama tek podvaljuje, ako su u EU sa svim silnim zakonima i kontrolama uspeli ovako nešto da naprave?!

Equus

pre 12 godina

"Međutim, najverovatnije objašnjenje takve odbojnosti Zapadnjaka prema konjskom mesu je to da ove životinje smatraju “boljim” od krava, prasića ili pilića."

Nije tačno da na Zapadu postoji odbojnost prema konjskom mesu, ili barem ne svuda. U Italiji i Francuskoj postoje konjske mesare već vekovima.
Tačno je da se konjsko meso jede manje od drugih vrsta mesa, ali ne verujem da je to zato što je konj "bolja" životinja od krava, prasića ili pilića.
Pre će biti da je zato što je konj vekovima imao suviše važnu ulogu u ratovanju da bi bio tek tako pojeden. U Srednjem veku konj je bio vrlo skupa životinja i imali su ga samo plemići i kraljevi. Tako da je samo pitanje tradicije i kulture zašto malo ljudi u Evropi i SAD jede konjetinu.
A zašto se ljudi u Evropi/SAD groze na samu pomisao psećeg mesa? To su proteini kao i svaki drugi, zar ne? Iz istih razloga kao za konjetinu. Pas je bio dragocen pomoćnik u lovu i dobar čuvar.
Međutim, u Aziji je druga stvar. Kina i Koreja immaju veoma dugu tradiciju velikih gladi i ljudi su morali da jedu sve što su našli da bi preživeli. Bube, crve, mačke, pacove, a ponekad čak i jedni druge. Zato i danas gaje pse na farmama kao što mi gajimo ovce ili svinje. Ne kaže se slučajno da Kinezi jedu SVE što trči, leti ili pliva. Morali su jer nisu imali izbora.

A frka sa konjetinom u Britaniji je dignuta samo zato što je u pitanju prevara. Ako na pakovanju piše da je govedina, onda mora biti govedina i ništa drugo. Vrlo jednostavno.

uz meso ne treba salata

pre 12 godina

@(veg, 15. februar 2013 22:26) Covek je zivotinja kao i svaka druga.
Kako beloj tigrastoj ajkuli nije odvratno da pojede coveka?
Kako velikim mackama nije gadno da jedu ljude?Zasto medvedi mogujesti pastrmke koju su krenule da se mreste?!
Jel kapiras koliko si decije pitanje postavio?Covecanstvo i to naj starije civilizacije jedu i pacove i sve moguce vrste insekata.
Niko tebe ne tera da jedes travu,tvoj problem.
Za one koji vole,koji bi probali imaju mesare na pijacama u zemunu i bloku 45.
Grehota su da se kuvaju,ali pasulj sto bude,na jednom tanjiru necete stati.Dobro je i za klince koji su malokrvni,a i jaca imuni sistem

za stoku stoka

pre 12 godina

odnos nacija prema zivotinjama je lakmus papir kvaliteta jedne nacije.zato postujem zapadnjake koji nisu idealni ali za divljake za balkana, su klasa.

zoran

pre 12 godina

Informacija nije kompletna.

Kao prvo, kada na kutiji pise govedina, ovde u Engleskoj, se to mora strogo poshtovati, jer u suprotnom radi se o prevari. Konjsko meso je 5 puta jeftinije od govedjeng.

Drugo - vidim da mnogi ne znaju kako se konjima daju lekovi protiv bolova koji su ekstremno opasni za choveka, ali ekstremno. Tragove tog leka su nashli u ovim shniclama.
Mogu sada da zamislim u zemljama gde kontrola ne postoji (Srbija..na primer) kakvu konjetinu uvaljuju ljudima.

No, mene to uopshte ne brine, jer sam vegetarijanac i ovo mi je bash smeshno.

lucifer

pre 12 godina

@Austrijanac, to sto ste napisali je samo djelimicno tacno, u 90% slucajeva je Leberkäs sa svinjetiom(u svim super marketima, i vecini trafika koje prodaju bezu hranu) i verzija sa konjskim mesom je manje vise raritet, kojeg ce te naci samo na odredjenim mjestima.

Sio mi ga Djura!

pre 12 godina

Mislim da je clanak potpuno promasio temu, a da ga je pisao neko ko je jednostavno hteo da se pravi pametan. Naime, u pitanju uopste nije to da li je ovo ili ono meso bolje od nekog drugog, nego to da je meso bilo pogresno obelezeno iz nekih zasad nejasnih razloga, sto dovodi do zakljucka da nam sutra isto tako mogu servirati i kengure i pse i macke i kamile, i... pod nazivom onoga na sta to meso najvise lici. A to nikako nije bila namera uvodjenja sistema sledljivosti hrane, cija je jedna od osnovnih namera bila da se osigura BEZBEDNOST NAMIRNICA!

duki

pre 12 godina

Idi bre Austrijanac voda mi podje na usta :P Sem kobasica nisam imao susreta sa konjskim mesom i zao mi je iskreno, fazana i zablje batake sam probao a konjsko meso nisam.

Pazarac

pre 12 godina

Molim vegetarijance da mi preporice neku salatu uz konjske kobasice unapred zahvalan. Vi jedite slobodno te zelenise i salate ali to kad pojedes opet si gladan za sat-dva.

Darko

pre 12 godina

Kako neko moze da ubije konja???? Cemu to? Je l nije dosta sto se kolju prasici, pilici, telad??? Aj da jedemo i pse i macke. Gde je granica? Uopste ne sumnjam da bi ljudi koji su u stanju da odseku piletu glavu, iseku vrat svinji ili zakolju konja ili psa sutra isto uradili i komsiji samo kada ne bi bilo zabranjeno i kada bi imali podrsku u nekoj grupici. Ljudi su ti koji odredjuju granice zakonima i moralom. Zakoni i moral sluze upravo za takve koji ne mogu u sebi da nadju granicu izmedju dobra i zla pa se iz straha od kazne ponasaju civilizovano.
Ali nama je danas vaznije ko s kim upraznjava i da li upraznjava sex, kome je ispala sisa, ko je bivsa porno glumica i slicno umesto da se pozabavimo stvarnim problemima u drustvu.
(veg, 15. februar 2013 22:26)

Sta kazes na to da ne jedemo meso uopste,najbolje da pasemo travu,a onda bi se javili iz naftalina borci za zastitu trave koji se zgrazavaju zbog zlocina nad prirodom.

gox

pre 12 godina

Odrastao sam na Djermu, tu je bila na pijaci jedna konjska mesara, ne znam da li je jos aktivna, bas cu da pitam caleta. Elem, cale nas je navukao na konjetinu, kobasice, a bogami i snicle. Keva ih spremi u lovackom sosu, prste da polizes. Skoro sam cuo da je konjetina omiljeno jelo medju balerinama :-) valjda jer ima dosta proteina, a minimalno masti.

simke

pre 12 godina

Koliko ja ovde vidim nije problem u konjskom mesu, vec sto je prikazivano kao govedje i naravno bilo tretirano lekovima koji su stetni za ljude. A konjskom mesu ne hvali ama bas nista , napprotiv.

crewmember

pre 12 godina

Vec nedelju dana u nasim medijima slusam, gledam i citam o ovom skandalu, a kada se kod nas pojavila ona piletna iz Brazil nikm nista.

Austrijanac

pre 12 godina

Kod nas u Austriji se jede konjsko meso. Ima jedan specijalitet koji se zove Leberkäs (konjsko meso) i Käsleberkäs (konjsko meso sa sirom). To se pece u rerni i jede sa Semmel-om (kajzerica). Veoma ukusno!

Pera

pre 12 godina

Nije poenta u konjskom mesu, vec u tome sto svo meso na UK trzistu mora da ima poznato poreklo. Kad su nasli da u mlevenom mesu oznacenom kao govedina ima konjskog mesa za koje se ne zna kako je tu stiglo, povukli su ga jer je to konjsko meso iz nepoznatog izvora, pa postoji mogucnost da je zarazeno, loseg kvaliteta, obradjivano u neadekvatnim uslovima itd.

veg

pre 12 godina

Kako neko moze da ubije konja???? Cemu to? Je l nije dosta sto se kolju prasici, pilici, telad??? Aj da jedemo i pse i macke. Gde je granica? Uopste ne sumnjam da bi ljudi koji su u stanju da odseku piletu glavu, iseku vrat svinji ili zakolju konja ili psa sutra isto uradili i komsiji samo kada ne bi bilo zabranjeno i kada bi imali podrsku u nekoj grupici. Ljudi su ti koji odredjuju granice zakonima i moralom. Zakoni i moral sluze upravo za takve koji ne mogu u sebi da nadju granicu izmedju dobra i zla pa se iz straha od kazne ponasaju civilizovano.
Ali nama je danas vaznije ko s kim upraznjava i da li upraznjava sex, kome je ispala sisa, ko je bivsa porno glumica i slicno umesto da se pozabavimo stvarnim problemima u drustvu.

mikac

pre 12 godina

dosta crnog i belog luka ugrejati na vrelom ulju,dodati konjske snicle, smanjiti "vatru" na dvojku i krckati 3 sata uz povremeno dolivanje vode, a na kraju casa belog vina i...voala...gozba samo takva

Đole

pre 12 godina

Bila je, svojevremeno, u Ustaničkoj ulici u Beogradu, dva lokala iznad okretnice 31, jedna mesara koja se bavila isključivo prodavanjem konjskog mesa (mislim da se zvala Toma). Sećam se da su proizvodi bili ukusni, ali jako skupi što je rezultiralo da nisam često pazario kod njih. Dakle, probao sam konjsko meso, ali isključivo u prerađevinama koje su imale ukus na govedinu. Meni to nije tabu, sastavni je deo kulture koju su nam donela razna azijska plemena tokom istorije...

Krava je moj drugar

pre 12 godina

Probala sam konjsko meso, na Siciliji je to svakodnevni specijalutet u restoranima, a cesto se kupuje i na kioscima brze hrane, k'o sto mi kupujemo pljeskavicu (a kladim se da dobar deo naseg stanovnistva ne zna sastav pljeskavice hehe). Ne verujem da se u danasnje vreme dize tolika frka oko konjskog mesa, jer, pored gore navedenog, ono je i najcistije, konji biraju sta jedu ;) Ima ukus slican teletini njam njam

goran

pre 12 godina

Ja sam pretprosle godine prvi put u zivotu probao konjsko meso sa rostilja.
Otkad sam se preselio ovde u Svajcarsku sve cesce mi je na jelovniku. Moram da priznam da mi se svidja karakteristicni ukus, i da ovde to uopste nije tabu tema. Cak postoje "farme" konja koji se uzgajaju za preradu.

Vranic

pre 12 godina

U poslednje vreme jedem konjsku kobasicu cesto.Malo mi je cudno bilo upravo zbog tog osecaja,ali sam navikao.Dobar je ukus a i mnogo je zdravije od ostalog mesa.

Pera

pre 12 godina

Nije poenta u konjskom mesu, vec u tome sto svo meso na UK trzistu mora da ima poznato poreklo. Kad su nasli da u mlevenom mesu oznacenom kao govedina ima konjskog mesa za koje se ne zna kako je tu stiglo, povukli su ga jer je to konjsko meso iz nepoznatog izvora, pa postoji mogucnost da je zarazeno, loseg kvaliteta, obradjivano u neadekvatnim uslovima itd.

crewmember

pre 12 godina

Vec nedelju dana u nasim medijima slusam, gledam i citam o ovom skandalu, a kada se kod nas pojavila ona piletna iz Brazil nikm nista.

Sio mi ga Djura!

pre 12 godina

Mislim da je clanak potpuno promasio temu, a da ga je pisao neko ko je jednostavno hteo da se pravi pametan. Naime, u pitanju uopste nije to da li je ovo ili ono meso bolje od nekog drugog, nego to da je meso bilo pogresno obelezeno iz nekih zasad nejasnih razloga, sto dovodi do zakljucka da nam sutra isto tako mogu servirati i kengure i pse i macke i kamile, i... pod nazivom onoga na sta to meso najvise lici. A to nikako nije bila namera uvodjenja sistema sledljivosti hrane, cija je jedna od osnovnih namera bila da se osigura BEZBEDNOST NAMIRNICA!

Krava je moj drugar

pre 12 godina

Probala sam konjsko meso, na Siciliji je to svakodnevni specijalutet u restoranima, a cesto se kupuje i na kioscima brze hrane, k'o sto mi kupujemo pljeskavicu (a kladim se da dobar deo naseg stanovnistva ne zna sastav pljeskavice hehe). Ne verujem da se u danasnje vreme dize tolika frka oko konjskog mesa, jer, pored gore navedenog, ono je i najcistije, konji biraju sta jedu ;) Ima ukus slican teletini njam njam

Vranic

pre 12 godina

U poslednje vreme jedem konjsku kobasicu cesto.Malo mi je cudno bilo upravo zbog tog osecaja,ali sam navikao.Dobar je ukus a i mnogo je zdravije od ostalog mesa.

Pazarac

pre 12 godina

Molim vegetarijance da mi preporice neku salatu uz konjske kobasice unapred zahvalan. Vi jedite slobodno te zelenise i salate ali to kad pojedes opet si gladan za sat-dva.

goran

pre 12 godina

Ja sam pretprosle godine prvi put u zivotu probao konjsko meso sa rostilja.
Otkad sam se preselio ovde u Svajcarsku sve cesce mi je na jelovniku. Moram da priznam da mi se svidja karakteristicni ukus, i da ovde to uopste nije tabu tema. Cak postoje "farme" konja koji se uzgajaju za preradu.

Austrijanac

pre 12 godina

Kod nas u Austriji se jede konjsko meso. Ima jedan specijalitet koji se zove Leberkäs (konjsko meso) i Käsleberkäs (konjsko meso sa sirom). To se pece u rerni i jede sa Semmel-om (kajzerica). Veoma ukusno!

veg

pre 12 godina

Kako neko moze da ubije konja???? Cemu to? Je l nije dosta sto se kolju prasici, pilici, telad??? Aj da jedemo i pse i macke. Gde je granica? Uopste ne sumnjam da bi ljudi koji su u stanju da odseku piletu glavu, iseku vrat svinji ili zakolju konja ili psa sutra isto uradili i komsiji samo kada ne bi bilo zabranjeno i kada bi imali podrsku u nekoj grupici. Ljudi su ti koji odredjuju granice zakonima i moralom. Zakoni i moral sluze upravo za takve koji ne mogu u sebi da nadju granicu izmedju dobra i zla pa se iz straha od kazne ponasaju civilizovano.
Ali nama je danas vaznije ko s kim upraznjava i da li upraznjava sex, kome je ispala sisa, ko je bivsa porno glumica i slicno umesto da se pozabavimo stvarnim problemima u drustvu.

Đole

pre 12 godina

Bila je, svojevremeno, u Ustaničkoj ulici u Beogradu, dva lokala iznad okretnice 31, jedna mesara koja se bavila isključivo prodavanjem konjskog mesa (mislim da se zvala Toma). Sećam se da su proizvodi bili ukusni, ali jako skupi što je rezultiralo da nisam često pazario kod njih. Dakle, probao sam konjsko meso, ali isključivo u prerađevinama koje su imale ukus na govedinu. Meni to nije tabu, sastavni je deo kulture koju su nam donela razna azijska plemena tokom istorije...

mikac

pre 12 godina

dosta crnog i belog luka ugrejati na vrelom ulju,dodati konjske snicle, smanjiti "vatru" na dvojku i krckati 3 sata uz povremeno dolivanje vode, a na kraju casa belog vina i...voala...gozba samo takva

zoran

pre 12 godina

Informacija nije kompletna.

Kao prvo, kada na kutiji pise govedina, ovde u Engleskoj, se to mora strogo poshtovati, jer u suprotnom radi se o prevari. Konjsko meso je 5 puta jeftinije od govedjeng.

Drugo - vidim da mnogi ne znaju kako se konjima daju lekovi protiv bolova koji su ekstremno opasni za choveka, ali ekstremno. Tragove tog leka su nashli u ovim shniclama.
Mogu sada da zamislim u zemljama gde kontrola ne postoji (Srbija..na primer) kakvu konjetinu uvaljuju ljudima.

No, mene to uopshte ne brine, jer sam vegetarijanac i ovo mi je bash smeshno.

simke

pre 12 godina

Koliko ja ovde vidim nije problem u konjskom mesu, vec sto je prikazivano kao govedje i naravno bilo tretirano lekovima koji su stetni za ljude. A konjskom mesu ne hvali ama bas nista , napprotiv.

duki

pre 12 godina

Idi bre Austrijanac voda mi podje na usta :P Sem kobasica nisam imao susreta sa konjskim mesom i zao mi je iskreno, fazana i zablje batake sam probao a konjsko meso nisam.

za stoku stoka

pre 12 godina

odnos nacija prema zivotinjama je lakmus papir kvaliteta jedne nacije.zato postujem zapadnjake koji nisu idealni ali za divljake za balkana, su klasa.

Aleksandar

pre 12 godina

Uopste ne sumnjam da bi ljudi koji su u stanju da odseku piletu glavu, iseku vrat svinji ili zakolju konja ili psa sutra isto uradili i komsiji samo kada ne bi bilo zabranjeno i kada bi imali podrsku u nekoj grupici.
(veg, 15. februar 2013 22:26)

Uopste ne sumnjam da bi ljudi koji su u stanju da odseku glavicu kupusa, povade krtole krompira ili otkinu plodove jabuke sutra isto uradili i piletu, svinji, konju ili psu, samo kad ne bi drzali nos u oblacima misleci da su bolji od drugih. Imamo poprilicnu istoriju koja govori sta su takvi umisljenici sa kompleksom vise vrednosti radili kad su se dokopavali vlasti.

Ja, za razliku od Vas, pravim jasnu razliku izmedju biljaka, zivotinja i mislecih zivotinja (a.k.a. ljudi) i ne treba mi zakon da znam svoje mesto u lestvici ishrane (sto bi Sekspir rekao - hranimo zivotinje da bismo nahranili sebe; hranimo sebe da bismo nahranili crve...) Priroda je tako udesila da moramo da jedemo zive stvari da bi i sami preziveli. Sa tehnicke strane gledista, nema prevelike razlike izmedju asparagusa i pileta, niti izmedju kelerabe i psa - uostalom, lavovi i ajkule nemaju ama bas nikakav problem da i nas svare, jesu zbog toga 'nemoralni'?

Varvarstvo je unistavanje zivota, biljnog ili zivotinjskog, radi licne zabave - recimo secenje cveca zbog ukrasa ili drzanje zivotinja u zatocenistvu. Nije nemoralno pojesti kerecu sniclu, to je skroz prirodno - nemoralno je tog kera kastrirati, zatvoriti u 50kvm, setati na povocu i uciti ga da se 'rukuje'.

sale novosadjanin

pre 12 godina

konjetina je fantasticna.
snicle su malo suve ali je kobasica zasitna i pikantna.
krvnu sliku za 2 nedelje ne mozes prepoznati.

Aleksandar

pre 12 godina

Najbolji su mi ovi sa "ja sam vegetarijanac". I u svakoj prici o mesu, uvek mora da se neko javi sa tom recenicom. Kao da lece svoje komplekse, autoubedjivanje, zato sto ne jedu meso. Znajte i biljka place, samo je ne cujete.
Nego, konjsko meso je zdravo, zbog krvotoka, a i uopste ovako. A to sto smo vicni ova zivotinja nam je prijatelj a ova nije, to je samo stvar izbora koji smo nacinili prema cupavosti i inteligenciji jedne zivotinje.
Samo sto se ljudi ne secaju, da smo mi jeli sve moguce zivotinje, ali zahvaljivali smo se na toj hrani. Cak smo se zahvaljivali i za biljnu hranu. A sad zbog "hiperkonzumacije", ne zahvaljujemo se icemu, ali skratili smo izbor prehrane. Kao i to sto smo odabrali odredjene vrste radi njihove produktivnosti. A to sto neke nacije jedu stvari, koje mi ne mozemo da zamislimo, to je zbog naseg "snobificiranog" postavljanja vrednosti. Sutra kada bi se desilo nesto, pa ne da bi ste jeli kucice i macice, nego bi ste jeli i ono sto ne bi ste mogli da zamislite da cete jesti. Od crva, raznih buba, pa do rakuna, majmuna i drugih zivotinja.
Stomak ne bira kad je gladan, ali "snobizam" da. A uz to jos i baca hranu.

tučaroš

pre 12 godina

Možda se varam, ali mislim da je u Majke Jevrosime bila mesara za konjsko i magareće meso. Dali se zvala "Sedlo" ili...?
I čisto za informaciju: konjsko meso je sastavni dio nekih najkvalitetnijih kobasica koje se prave u Italiji, Austriji, Nemačkoj. Nekad se koristilo meso od isluženih, starih konja, kao i onih koji polome nogu, jer kost kod konja ne zarasta. Nisam čuo da se kolju ždrebad, na način kako to rade sa prasićima i sl. Konj je izuzetno izbirljiva životinja, biljojed, ali nije preživar. Nekad se govorilo: gde se konj napije vode, slobodno sme i čovek. Valjda je otud uverenja da je konjsko meso najzdravije.

lucifer

pre 12 godina

@Austrijanac, to sto ste napisali je samo djelimicno tacno, u 90% slucajeva je Leberkäs sa svinjetiom(u svim super marketima, i vecini trafika koje prodaju bezu hranu) i verzija sa konjskim mesom je manje vise raritet, kojeg ce te naci samo na odredjenim mjestima.

Aleksandar

pre 12 godina

P.S. Jeo sam i konjsko, i kerece, i zmijsko, i zablje meso - sve je to za ljude, ako vam ukus odgovara. Ja licno nisam neki ljubitelj govedine, a konjsko meso najvise slici njoj, tako da nisam preterano odusevljen. Zdravo ili ne, dok ja ne probam lava - svinja je za mene car zivotinja.

urke

pre 12 godina

pre par godina sam u jednom periodu jeo konjsko meso. Bila je mesara koja je samo to prodavala. cuo sam negde da je dobro za srce, pa sam jeo i zdrebece. e sad, tesio sam se tako, da niko nece zdravog i dobrog konja da ubija zbog mesa, vec verovatno se ubijaju za hranu oni koji su slomili nogu ili koji su vec jako stari. Cak mi je nekako i bolje , jer su konji imali ispunjen zivot, dok jadna svinja provede ceo zivot u oboru i onda je ubiju.

Veterinar

pre 12 godina

Konjsko meso je opasno ne zato što je konjsko, već zato što se konjima vrlo često daje lek protiv bolova i upale Phenylbutazone, za ljude je taj lek kancerogen.

Zoki

pre 12 godina

Alo, vegetarijanci, promašili ste temu. I Hitler je bio vegetarijanac.
A što se tiče konjskog mesa, uopšte nije bitno da li je zdravo i koliko je ukusno. Sastav hrane mora odgovarati deklaraciji, sve ostalo je prevara.

Lavica

pre 12 godina

Ja svog lava (cara) i svoje laviće često počastim konjetinom. Na Đermu postoji prodavnica koja isključivo prodaje konjsko meso i sve moguće prerađevine. Uostalom, ako možemo da ručkamo jaretinu, piletinu, jagnjetinu, srnetinu i slično, u čemu je problem. Posebno što se konjsko meso koristi baš selektivno i ima fantastičnu moć ako su vam deca malokrvna. Nije da ne poštujem vegetarijance, ali odgajite vi svoju bebu bez mleka i naučite je da ne jede mesance, jaja i kasnije, kad pođe u obanište, pa u školu da jede samo zelenu salatu...

11

pre 12 godina

Jela sam konjsko meso i odlično je. Inače, ono se preporučuje kad je slaba krvna slika, pogotovo kad neko ima manjak trombocita i hemoglobina.

Ivana

pre 12 godina

Meni je konjetina sasvim ok. Ali je retko gde ima. Dobra je za anemicne ljude, ima dosta gvozdja. Ja licno obozavam konje, ali isto tako znam da se oni ne ubijaju samo da bi se dobilo meso od njih, to je previse surovo. Kako jedemo ribu, piletinu, svinjetinu? Pa sve su to bile zive zivotinje pre nego sto su stigle na nas tanjir, ali to je lanac ishrane. Da ljudi mogu da zive na salatama, bili bi biljojedi.

Darko

pre 12 godina

Kako neko moze da ubije konja???? Cemu to? Je l nije dosta sto se kolju prasici, pilici, telad??? Aj da jedemo i pse i macke. Gde je granica? Uopste ne sumnjam da bi ljudi koji su u stanju da odseku piletu glavu, iseku vrat svinji ili zakolju konja ili psa sutra isto uradili i komsiji samo kada ne bi bilo zabranjeno i kada bi imali podrsku u nekoj grupici. Ljudi su ti koji odredjuju granice zakonima i moralom. Zakoni i moral sluze upravo za takve koji ne mogu u sebi da nadju granicu izmedju dobra i zla pa se iz straha od kazne ponasaju civilizovano.
Ali nama je danas vaznije ko s kim upraznjava i da li upraznjava sex, kome je ispala sisa, ko je bivsa porno glumica i slicno umesto da se pozabavimo stvarnim problemima u drustvu.
(veg, 15. februar 2013 22:26)

Sta kazes na to da ne jedemo meso uopste,najbolje da pasemo travu,a onda bi se javili iz naftalina borci za zastitu trave koji se zgrazavaju zbog zlocina nad prirodom.

ministarstvo

pre 12 godina

Meni je konjsko meso prefino, u Zagrebu na jednoj lokaciji često pojedem horstburger ili ćevape od konjetine, a ima i kobasica.

Serbinho

pre 12 godina

Ovde u Italiji se ne jede toliko meso a zive dugo, doguraju 95-100 bez problema.
Kod nas ljudi dosta jedu meso i kratko zive.
Neko rece da vegetarijanci jedu zelenis i gladni su posle dva sata, pritom ne znajuci da pljeskavice od soje su ukusnije nego one od mesa i pritom sigurno neces biti gladan tokom naredna dva sata.
Konje ljudi ne zele da jedu i da se ubijaju, plemenite su zivotinje i to je razlog.
Ovde u Italiji brezaola od konja je jeftinija nego od krave, ali iz razloga sto ljudi nece to da jedu.
Takodje ovce, koze i bafalo, ovde naprave stotine vrsta skupih sireva od mleka te tri zivotinje a kod nas se uglavnom ubijaju.
Treba raditi na modernizaciji drustva na svakom polju, zaostali smo, sto uvidimo kada odemo na Zapad.

Equus

pre 12 godina

"Međutim, najverovatnije objašnjenje takve odbojnosti Zapadnjaka prema konjskom mesu je to da ove životinje smatraju “boljim” od krava, prasića ili pilića."

Nije tačno da na Zapadu postoji odbojnost prema konjskom mesu, ili barem ne svuda. U Italiji i Francuskoj postoje konjske mesare već vekovima.
Tačno je da se konjsko meso jede manje od drugih vrsta mesa, ali ne verujem da je to zato što je konj "bolja" životinja od krava, prasića ili pilića.
Pre će biti da je zato što je konj vekovima imao suviše važnu ulogu u ratovanju da bi bio tek tako pojeden. U Srednjem veku konj je bio vrlo skupa životinja i imali su ga samo plemići i kraljevi. Tako da je samo pitanje tradicije i kulture zašto malo ljudi u Evropi i SAD jede konjetinu.
A zašto se ljudi u Evropi/SAD groze na samu pomisao psećeg mesa? To su proteini kao i svaki drugi, zar ne? Iz istih razloga kao za konjetinu. Pas je bio dragocen pomoćnik u lovu i dobar čuvar.
Međutim, u Aziji je druga stvar. Kina i Koreja immaju veoma dugu tradiciju velikih gladi i ljudi su morali da jedu sve što su našli da bi preživeli. Bube, crve, mačke, pacove, a ponekad čak i jedni druge. Zato i danas gaje pse na farmama kao što mi gajimo ovce ili svinje. Ne kaže se slučajno da Kinezi jedu SVE što trči, leti ili pliva. Morali su jer nisu imali izbora.

A frka sa konjetinom u Britaniji je dignuta samo zato što je u pitanju prevara. Ako na pakovanju piše da je govedina, onda mora biti govedina i ništa drugo. Vrlo jednostavno.

PPeca@SER

pre 12 godina

Znam, kako su mi pricali, da sam odrastao na konjskom mesu... Moje dete je takodje povremeno jelo konjetinu.
Ne radi se ovde o konjima koji su "kucni ljubimci", ni konjima za trke... Konji se uzgajaju i za ishranu, i tu nema nista cudno. Ljudski rod se i razvio tako sto je naucio da koristi resurse oko sebe, da uzgaja hranu za svoje potrebe. Tesko da bi bilo vegetarijanaca da je ljudski rod ostao na nekadasnjem nivou, da je lovio sta uspe da uhvati, ili da je jeo sta ubere. A na tom nasem nivou se jelo - sve.
Nekada smo mislili da je gej populacija nesto neprirodno, cak i bolesno. Danas nas uce drugacije. Ukoliko bude dovoljno finansijske podrske, mozda nas ubede i da ljudi nisu po prirodi mesozderi.
Dotle, meso je meso... a u nekim predelima cak i psi, macke, pacovi... Zar nikad niste ucili "o ukusima se ne raspravlja"? Samo je stvar u zacinima koji se koriste... Zbog njih je Amerika i otkrivena, greskom navigatora i nauke, zar ne?

duxer

pre 12 godina

Redovno u ishrani koristimo mlado konjsko meso u obliku snicle, mlevenog ili kuvanog. Probali smo i domacu kobasicu. Sve je izvrsno, ukusnije od junetine, cak je i mekse. Smatramo da je to jedno od najzdravijih vrsta mesa koje se moze naci na nasim trpezama. Preporucujemo!

Igor

pre 12 godina

Kakve veze ima da li je korisno ili stetno jesti konjsko meso? Skandal je u tome sto nas neko LAZE! Laze bezocno, organizovano, sistematski, javno i otima nase pare na taj nacin!

oooo!!!!

pre 12 godina

"Bolje da su konji i u kasapnicama nego što su u skupštinama i na direktorskim pozicijama."
(antifilozof, 16. februar 2013 11:38)


Molim, ne vredjaj koje, to su plemenite zivotinje, i nesto najlepse sto je Covek ukrotio. Njihovi preci su verno sluzili Coveka u najtezim situacijama. A ovi..... pre bi se moglo reci lesinari.

Tekelija

pre 12 godina

Није проблем кад коњско месо једеш као коњско месо. Проблем је кад ти купиш неко друго(тј мислиш да јеси), а добијеш коњско.

Пробао сам коњетину. Мени је уреду. Ништа специјално, али није ми се ни згадило.

uz meso ne treba salata

pre 12 godina

@(veg, 15. februar 2013 22:26) Covek je zivotinja kao i svaka druga.
Kako beloj tigrastoj ajkuli nije odvratno da pojede coveka?
Kako velikim mackama nije gadno da jedu ljude?Zasto medvedi mogujesti pastrmke koju su krenule da se mreste?!
Jel kapiras koliko si decije pitanje postavio?Covecanstvo i to naj starije civilizacije jedu i pacove i sve moguce vrste insekata.
Niko tebe ne tera da jedes travu,tvoj problem.
Za one koji vole,koji bi probali imaju mesare na pijacama u zemunu i bloku 45.
Grehota su da se kuvaju,ali pasulj sto bude,na jednom tanjiru necete stati.Dobro je i za klince koji su malokrvni,a i jaca imuni sistem

Soole

pre 12 godina

Najbolji komad mesa u životu koji sam pojeo (a za ovih pedeset godina sam jeo sve i svašta) beše srednje pečen konjski biftek u restoranu "Potkovica" u Golsvortijevoj ulici u Beogradu. Ponekad jedem konjske salame koje spravlja lokalni kasapin, majstor od zanata, koje osim što su zdravije za jelo od onih koje se nude o prodavnicama (o kvalitetu proizvodnje da ne pričam), toliko su ukusne da najčešće imam prolema da se obuzdam kad ih jedem.

Moralistima koji govore o ubijanju konja zbog jela poručujem da je to daleko primerenije od mnogih drugih opcija kojima je konj na kraju svog života izložen. Sprečavanje da se star, ali zdrav konj pretvori u hranu za ljude nije strašna stvar. Mnogo je strašnije licemerje protivnika, koji ne razumeju da se crkotina konja umrlog od starosti (širom sveta) koristi za proizvodnju hrane za pse i mačke.

Najgrđe je bilo kad sam jednog bukača protiv korišćenja konja u ishrani naterao da pročita deklaraciju na ambalaži hrane koju daje svom psu. Posle mi bilo žao čoveka, ali računam, možda se smirio.

gox

pre 12 godina

Odrastao sam na Djermu, tu je bila na pijaci jedna konjska mesara, ne znam da li je jos aktivna, bas cu da pitam caleta. Elem, cale nas je navukao na konjetinu, kobasice, a bogami i snicle. Keva ih spremi u lovackom sosu, prste da polizes. Skoro sam cuo da je konjetina omiljeno jelo medju balerinama :-) valjda jer ima dosta proteina, a minimalno masti.

Slava Bogu

pre 12 godina

Načina na koji mi gledamo i tretiramo životinje je identičan sa načinom na koji Bog tretira nas.
Dokle god budemo klali i mi ćemo se izmedju sebe klati.
Dokle god budemo gajili životinje kao što je Hitler neke od nas gajio (u konc. kampovim) dotle ćemo biti izgubljeni i nesrećni i živeti u ljudskim kavezima i koncentacionim kampovima (gradovima i soliterima). Mi vakcinišemo životinje, a nas I našu decu vakcinišu po rodjenju. Čipujemo životinje, a i mi smo čipovani (za sada samo lične karte, uskoro i tela).
Srpski narod nije prešao Turčina kada je počeo masovno da gaji i jede svinje, prešao je samoga sebe i postao proklet i besan.
Jednog dana će se na ubistvo životinje gledati kao na ubistvo čoveka. Nadam se tom danu za ovog života!

vladislav

pre 12 godina

Jedem meso u umerenim kolicinama mada monogo vise voce i povrce i ne pravim razliku izmedju zivotinja. Istina je hranim se po nekim normama tj. sta je dozvoljeno staviti na trpezu, ali ne vidim razliku izmedju konja i goveda.
Ljudi su licemeri, samo da uvek ostanu nevini i da ne razmisljaju u bilo kojoj prici. Pitam se u supermarketima zasto su glave zivotinja, udovi, dzigerice drasticno jeftiniji? Mozda zato jer ih niko ne kupuje i gomila se a raste potraznja za kareom, belim mesom... Vecini se gadi ili ne zele da budu svesni da jedu zivo bice. Mislim ako smo vec ubili zivotinju red bi bio i da je pojedemo celu. Kao manji sam bio prinudjen da zakoljem kokosku da bi imao te nedelje za rucak i nisam bio presrecan zbog toga ali sam nekako postao svestan kako to funcionise. Mesa jedem minimalno
otprilike jednom nedeljno i ne dopustam da me mesne industrije uvuku u svoju politiku sa njihovim sunkama, pecenicama kobasicam cilindricnih i drugih oblika. Dal je konj ili krava meni sve jedno, zivo bice je zivo bice.

NENAD

pre 12 godina

Neki mudri ljudi to zovu i lanac ishrane,bio to konj,ovca,svinja,kokoska ili neka druga zivotinja,jednostavno,neko mora da strada da bi drugi preziveo,u ovom slucaju,prezivljavaju ljudi !!!!

Nikola

pre 12 godina

Sto se tice pameti, od domacih zivotinja najpametnija je svinja, dok konji zauzimaju neko od mesta na zacelju.

Konjetina spada u red najzdravijih mesa. Neko rece da je 5 puta jeftinije od govedine. Mozda u Britaniji. U nasim mesarama gde ga ima cena je ista ili skuplja od govedine (oko 500 din/kg).
Konjsko meso se preporucuje u ishrani dece koja nemaju dovoljan stepan fizicke razvijenosti i uhranjenosti, jer izuzetno potpomaze razvoj misica zbog svog sastava koji je naveden i u tekstu.

zorz

pre 12 godina

Naravno da sam jeo, dobra konjska kobasica je nesto savrseno. Najbolje 'kobaje' koje sam u zivotu jeo bile su konjske, samo sto mnogo ljudi ima predrasude ka tome. Secam se kada smo kao klinci u srednjoj skoli pravili rostilje, od cevapa,obicnih i konjskih,snicli i bataka prvo sto nestane bile su konjke kobasice. Malo ih je teze naci ali ko zna gde ima nije problem.

sremac iz indjije

pre 12 godina

Pre 25 godina bilo ga je i kod nas u mesarama!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Joe, 15. februar 2013 22:32)

U kom ti svetu živiš. Ja jedem konjetinu već 58 godina. Naravno ne svakodnevno. Lepšeg i čistijeg mesa nema. Jedina joj je mana što ne može dugo da stoji kao šnicla jer dobija malo kiselkast ukus. Izađi malo iz Beograda, ako si iz njega, dođi do Inđije, Sremske Mitrovice....

Asparagus

pre 12 godina

Kakve glupe polemike! Tekst govori o podvali, a ovde se redom pojedini iscudjavaju kako zaboga mogu ubijati i jesti divne konje?! Konji jesu prepametne i divne zivotinje, ali divne su i sve ostale, i podjednako je tužno što ih sve koristimo za ishranu, nakon što ih pokoljemo. Lično, nisam ljubitelj mesa, i pljeskavice jedem retko, svesna da u njima ima najmanje mesa, ali i meni krene voda na usta kad zamirišu dobre kobasice, da se ne lažemo. Evolucija i pozicija u lancu ishrane nas je i dovela dovde i danas bar imamo raznovrstan izbor za koji nam ne trebaju toljage,niti moramo da
gledamo čitav ružan proces obrade mesa. Svako može da konzumira ono što hoće, njegova stvar, a moj izbor je od svega po malo. I bilo bi dobro da svi više rastemo ekološki, u pravcu ocuvanja kvaliteta, a da se drzimo dalje od hormona, pesticida i GMO.

ja

pre 12 godina

Živim u Banatu,gde se konjsko meso normalno konzumira,kao i sve ostale vrste.Zdravo je ,sa manje holesterola,dobro za anemiju, i čemu tolika fama,vrlo važno,goveđe ili konjsko, zdravo je i jedno i drugo.

Stjepan

pre 12 godina

Pa ti idi kod tih zapadnjaka austosovinisto kada ti je Balkan toliko oduran. Mi "primitivni i zaostali" nismo zasluzni za sve te silne svetske i sve druge ratove koji se sada vode. Ali vazno da su oni "gospoda"

CheZoran

pre 12 godina

Nema lepše i smirenije životinje od krave. Konji su davno emu bili vašni u Srbiji ali su volovi spasili Srbiju u turskom i prvom ratu. Svinje su izuzetno inteligentne, radoznale i drušeljubive životinje, dok su konji u poredjenju sa njima glupavi ko točak. O ulizičkim psima da ne prčamo. Konjske davne zasluge, kada su se družili sa plemićima i igrali važnu vojnu ulogu i statusnu ulogu, obezbedili su im na zapadu do danas privilegovan položaj. Bilo bi lepo kada bi se za sva ta bića u jelovniku obezbedila dostojna zamena, samo da li tek onda njihov opstanak na zemlji ne bi bio ugrožen jer je čovek zauzeo sve prostore i za "bezkorisne" nema mesta.

milla

pre 12 godina

kod nas u N. Sadu otvorio se restoran koji pravi pljeskavice sa konjskom mesom. Uvek je prazan. Da je konjsko meso neuporedivo zdravije je cinjenica, ali mislim da ljudi jos uvek nisu spremni da ga uvrste u ishranu, pogotovo zbog naseg vojvodjankog stava prema konjima. Ne, konjsko meso nije za nas, bar ne jos uvek.

horseburger

pre 12 godina

nije fer, ali meso je stvarno vrhunsko i zdravo. Daje neverovatnu snagu, sportisti ga koriste upravo zbog toga. Prvi put sam probao u Sloveniji, sa jakom grižom savesti. I danas bar jednom mesečno pojedem burger ili biftek u horseburgeru u NS, ali i dalje ne mogu da se oslobodim krivice, ponekad se osećam kao neki kanibal, pošto jedem meso razumnog, inteligentnog i plemenitog bića. Od kako je pukla ova afera širom evrope, izbegavam ga (mada verovatno preterujem). Pitam se šta se nama tek podvaljuje, ako su u EU sa svim silnim zakonima i kontrolama uspeli ovako nešto da naprave?!

Bojan

pre 12 godina

Pre 20 godina bila odlična mesara sa konjskim mesom u mom kraju, sa vrhunskim salamama. Takođe mnogi lekari ga preporučuju anemičnim osobama zbog visokog nivoa gvožđa i malo masti.
Dobro ste mi dali ideju za ručak.

..

pre 12 godina

Kilo zdrebetine je jeftinije nego kilo piletine... a konjetina je jos jeftinija... a po sastavu slicna piletini. Malo je zilavije meso, ali kad se samelje i ispece, jake je ukusno... a to sto je konj prelepa zivotinja... meni je i pile lepo al isto tako i ukusno

Dr.Robert

pre 12 godina

U Subotici je nekada radila mesara na mlečnoj pijaci koja prodavala suhomesnate proizvode od konjskog mesa.Trenutno ne radi mada ne znam iz kog razloga jer se sećam da je sav konjski kontingent uvek bio rasprodat za kratko vreme.Lekari preporučuju dijabetičarima konjsko meso.Svojevremeno kad sam letovao u Sutomoru počasatio sam konjskom kobasicom poznanike iz Priboja.Prvi zalogaj su uzeli sa nevericom jer do tada nisu konzumirali ovu vrstu proizvoda no kad su se raskravili sve su mi pojeli(na zdravlje im bilo).

nela

pre 12 godina

Da, u Sloveniji, gde je konjsko meso često u mnogim restoranima. Biftek mi je ukusniji od bilo kog mesa. Od pršute mi se zgadilo, možda jer su u meni proradile predrasude, s obzirom da su ostali u društvu bili oduševljeni...

Milica Pešić

pre 12 godina

Neko je lepo napisao, nije poenta u konjskom mesu. Poenta je da se ne zna poreklo. Slažem se u potpunosti sa tim i još bih da dodam da su u tragovina konjskog mesa koje su testirali pronašli tragove leka "bjut" koji se daje trkaćim konjima u svrhe dopinga, a koji je kancerogen za ljudsku upotrebu. I ne samo to, nego što je neko obmanuo javnost prodajući im konjsko meso kao juneće i napravio ogroman profit obmanjujući potrošače u Britaniji jer se zna da je konjsko meso 5x jeftinije od goveđeg.

milos

pre 12 godina

probao ja konjske kobaje par puta i uvek osecam neku kiselinu i reko neces vise.
Medjutim to nije bilo najgadnije, pre par god komsija za slavu kupio prase koje nije bilo ustrojeno i klasika ispekao ga na raznju i sve super ali kad sam probao parce kozure sekunde su me delile da se ne ispovracam

ZORAN

pre 12 godina

Negdje 50.ih godina u bivšoj Jugoslaviji je bilo kupiti konjskog mesa. Jelo se, samo je malo kiselije od goveđeg.Mnogo je zdravije, a mislim da se i danas mješa u razne salame i kobasice.Da ga ima kupiti u slobodnoj prodaji rado bih ga koristio. Samo da napomenem da u nekim djelovima Kine je na visokoj cjeni PSEĆE meso. Kažu da je mnogo ukusno itd. Ja ga zbog kulturoloških razloga ne bih konzumirao, ali nemam ništa protiv da ga jede onaj kome odgovara. U stvari pristalica sam toga da treba jesti sve što godi osobi koja konzumira hranu, pod uslovom da nije previše štetna za zdravlje i život konzumenta. Usput molim poznavaoce tržišta, ako znaju gdje ima kupiti KOJSKOG MESA da mi jave. HVALA

Poldi

pre 12 godina

@mikac,

Ide bre mikac, "krckati 3 sata". Konjsko meso se pece na pola sirovo. Onda ne bude zilavo.

Inace i pece je OK. Ko ne zna neka pita Kineze koliko kosta dobro kuce.

Ana

pre 12 godina

Tačno je da je mnogo zdravije od ostalih. Ja sam ga probala i ne mogu da podnesem taj miris koji ima, nisam mogla ni zalogaj da progutam.

Neaa

pre 12 godina

Ja zivim u becu i ima tako zvani leberkäse ali kao sto je drugi komentarisao u vecini slucajeva se radi u svinjskim mesu, medjutim probao sam i konjski al nekako mi nije bio ukusan zasto ne znam mozda navika ali meso je meso... Pozdrav Šone

Dušan

pre 12 godina

Austrijanac to sto ti jedes u Austriji ovde u Nemackoj gde sam ja ni ulicari nebi jeli veruj mi jel to neki Netto proizvod ili Aldi :-)))

Srba Srbina

pre 12 godina

Mogu sada da zamislim u zemljama gde kontrola ne postoji (Srbija..na primer) kakvu konjetinu uvaljuju ljudima.

No, mene to uopshte ne brine, jer sam vegetarijanac i ovo mi je bash smeshno.
(zoran, 15. februar 2013 23:12)

Prijatelju, u Srbiji se konjetina ne jede :) Samo gude i jage :) haa ;)

Slaviša

pre 12 godina

Kao klinci išli smo na planinarenje, i jedan je izvadio neku kobasicu, ljudi, to je nešto prelepo. Smazali smo je za pet minuta, ceo prut, i na kraju kad nam je rekao da je to od konja, kao ti bude muka, inače... Ni, zaista pored prasića i jaganjaca, nema potrebe za ubijanjem i njih ma koliko lepi bili.

Vlajko

pre 12 godina

Stvar ličnog izbora ko će šta jesti, a deo kulture nacija u nekom regionu. Moguće je da ni ljudožderstvo nije eksplicitno zabranjeno. Šta je civilizovano a šta nije, ne vidim da ima veze sa dnevnim menijem. Ja bih najradije bio na biljnoj ishrani, ali kulturni milje je takav da mi ne nudi adekvatniji izbor.
Inače, lično zdravlje ne smemo zanemarivati, i kontrole trebaju biti stroge.

veg

pre 12 godina

Kako neko moze da ubije konja???? Cemu to? Je l nije dosta sto se kolju prasici, pilici, telad??? Aj da jedemo i pse i macke. Gde je granica? Uopste ne sumnjam da bi ljudi koji su u stanju da odseku piletu glavu, iseku vrat svinji ili zakolju konja ili psa sutra isto uradili i komsiji samo kada ne bi bilo zabranjeno i kada bi imali podrsku u nekoj grupici. Ljudi su ti koji odredjuju granice zakonima i moralom. Zakoni i moral sluze upravo za takve koji ne mogu u sebi da nadju granicu izmedju dobra i zla pa se iz straha od kazne ponasaju civilizovano.
Ali nama je danas vaznije ko s kim upraznjava i da li upraznjava sex, kome je ispala sisa, ko je bivsa porno glumica i slicno umesto da se pozabavimo stvarnim problemima u drustvu.

za stoku stoka

pre 12 godina

odnos nacija prema zivotinjama je lakmus papir kvaliteta jedne nacije.zato postujem zapadnjake koji nisu idealni ali za divljake za balkana, su klasa.

Pazarac

pre 12 godina

Molim vegetarijance da mi preporice neku salatu uz konjske kobasice unapred zahvalan. Vi jedite slobodno te zelenise i salate ali to kad pojedes opet si gladan za sat-dva.

Austrijanac

pre 12 godina

Kod nas u Austriji se jede konjsko meso. Ima jedan specijalitet koji se zove Leberkäs (konjsko meso) i Käsleberkäs (konjsko meso sa sirom). To se pece u rerni i jede sa Semmel-om (kajzerica). Veoma ukusno!

Krava je moj drugar

pre 12 godina

Probala sam konjsko meso, na Siciliji je to svakodnevni specijalutet u restoranima, a cesto se kupuje i na kioscima brze hrane, k'o sto mi kupujemo pljeskavicu (a kladim se da dobar deo naseg stanovnistva ne zna sastav pljeskavice hehe). Ne verujem da se u danasnje vreme dize tolika frka oko konjskog mesa, jer, pored gore navedenog, ono je i najcistije, konji biraju sta jedu ;) Ima ukus slican teletini njam njam

Slava Bogu

pre 12 godina

Načina na koji mi gledamo i tretiramo životinje je identičan sa načinom na koji Bog tretira nas.
Dokle god budemo klali i mi ćemo se izmedju sebe klati.
Dokle god budemo gajili životinje kao što je Hitler neke od nas gajio (u konc. kampovim) dotle ćemo biti izgubljeni i nesrećni i živeti u ljudskim kavezima i koncentacionim kampovima (gradovima i soliterima). Mi vakcinišemo životinje, a nas I našu decu vakcinišu po rodjenju. Čipujemo životinje, a i mi smo čipovani (za sada samo lične karte, uskoro i tela).
Srpski narod nije prešao Turčina kada je počeo masovno da gaji i jede svinje, prešao je samoga sebe i postao proklet i besan.
Jednog dana će se na ubistvo životinje gledati kao na ubistvo čoveka. Nadam se tom danu za ovog života!

zoran

pre 12 godina

Informacija nije kompletna.

Kao prvo, kada na kutiji pise govedina, ovde u Engleskoj, se to mora strogo poshtovati, jer u suprotnom radi se o prevari. Konjsko meso je 5 puta jeftinije od govedjeng.

Drugo - vidim da mnogi ne znaju kako se konjima daju lekovi protiv bolova koji su ekstremno opasni za choveka, ali ekstremno. Tragove tog leka su nashli u ovim shniclama.
Mogu sada da zamislim u zemljama gde kontrola ne postoji (Srbija..na primer) kakvu konjetinu uvaljuju ljudima.

No, mene to uopshte ne brine, jer sam vegetarijanac i ovo mi je bash smeshno.

mikac

pre 12 godina

dosta crnog i belog luka ugrejati na vrelom ulju,dodati konjske snicle, smanjiti "vatru" na dvojku i krckati 3 sata uz povremeno dolivanje vode, a na kraju casa belog vina i...voala...gozba samo takva

goran

pre 12 godina

Ja sam pretprosle godine prvi put u zivotu probao konjsko meso sa rostilja.
Otkad sam se preselio ovde u Svajcarsku sve cesce mi je na jelovniku. Moram da priznam da mi se svidja karakteristicni ukus, i da ovde to uopste nije tabu tema. Cak postoje "farme" konja koji se uzgajaju za preradu.

Serbinho

pre 12 godina

Ovde u Italiji se ne jede toliko meso a zive dugo, doguraju 95-100 bez problema.
Kod nas ljudi dosta jedu meso i kratko zive.
Neko rece da vegetarijanci jedu zelenis i gladni su posle dva sata, pritom ne znajuci da pljeskavice od soje su ukusnije nego one od mesa i pritom sigurno neces biti gladan tokom naredna dva sata.
Konje ljudi ne zele da jedu i da se ubijaju, plemenite su zivotinje i to je razlog.
Ovde u Italiji brezaola od konja je jeftinija nego od krave, ali iz razloga sto ljudi nece to da jedu.
Takodje ovce, koze i bafalo, ovde naprave stotine vrsta skupih sireva od mleka te tri zivotinje a kod nas se uglavnom ubijaju.
Treba raditi na modernizaciji drustva na svakom polju, zaostali smo, sto uvidimo kada odemo na Zapad.

Vranic

pre 12 godina

U poslednje vreme jedem konjsku kobasicu cesto.Malo mi je cudno bilo upravo zbog tog osecaja,ali sam navikao.Dobar je ukus a i mnogo je zdravije od ostalog mesa.

Đole

pre 12 godina

Bila je, svojevremeno, u Ustaničkoj ulici u Beogradu, dva lokala iznad okretnice 31, jedna mesara koja se bavila isključivo prodavanjem konjskog mesa (mislim da se zvala Toma). Sećam se da su proizvodi bili ukusni, ali jako skupi što je rezultiralo da nisam često pazario kod njih. Dakle, probao sam konjsko meso, ali isključivo u prerađevinama koje su imale ukus na govedinu. Meni to nije tabu, sastavni je deo kulture koju su nam donela razna azijska plemena tokom istorije...

Darko

pre 12 godina

Kako neko moze da ubije konja???? Cemu to? Je l nije dosta sto se kolju prasici, pilici, telad??? Aj da jedemo i pse i macke. Gde je granica? Uopste ne sumnjam da bi ljudi koji su u stanju da odseku piletu glavu, iseku vrat svinji ili zakolju konja ili psa sutra isto uradili i komsiji samo kada ne bi bilo zabranjeno i kada bi imali podrsku u nekoj grupici. Ljudi su ti koji odredjuju granice zakonima i moralom. Zakoni i moral sluze upravo za takve koji ne mogu u sebi da nadju granicu izmedju dobra i zla pa se iz straha od kazne ponasaju civilizovano.
Ali nama je danas vaznije ko s kim upraznjava i da li upraznjava sex, kome je ispala sisa, ko je bivsa porno glumica i slicno umesto da se pozabavimo stvarnim problemima u drustvu.
(veg, 15. februar 2013 22:26)

Sta kazes na to da ne jedemo meso uopste,najbolje da pasemo travu,a onda bi se javili iz naftalina borci za zastitu trave koji se zgrazavaju zbog zlocina nad prirodom.

duki

pre 12 godina

Idi bre Austrijanac voda mi podje na usta :P Sem kobasica nisam imao susreta sa konjskim mesom i zao mi je iskreno, fazana i zablje batake sam probao a konjsko meso nisam.

simke

pre 12 godina

Koliko ja ovde vidim nije problem u konjskom mesu, vec sto je prikazivano kao govedje i naravno bilo tretirano lekovima koji su stetni za ljude. A konjskom mesu ne hvali ama bas nista , napprotiv.

Aleksandar

pre 12 godina

Uopste ne sumnjam da bi ljudi koji su u stanju da odseku piletu glavu, iseku vrat svinji ili zakolju konja ili psa sutra isto uradili i komsiji samo kada ne bi bilo zabranjeno i kada bi imali podrsku u nekoj grupici.
(veg, 15. februar 2013 22:26)

Uopste ne sumnjam da bi ljudi koji su u stanju da odseku glavicu kupusa, povade krtole krompira ili otkinu plodove jabuke sutra isto uradili i piletu, svinji, konju ili psu, samo kad ne bi drzali nos u oblacima misleci da su bolji od drugih. Imamo poprilicnu istoriju koja govori sta su takvi umisljenici sa kompleksom vise vrednosti radili kad su se dokopavali vlasti.

Ja, za razliku od Vas, pravim jasnu razliku izmedju biljaka, zivotinja i mislecih zivotinja (a.k.a. ljudi) i ne treba mi zakon da znam svoje mesto u lestvici ishrane (sto bi Sekspir rekao - hranimo zivotinje da bismo nahranili sebe; hranimo sebe da bismo nahranili crve...) Priroda je tako udesila da moramo da jedemo zive stvari da bi i sami preziveli. Sa tehnicke strane gledista, nema prevelike razlike izmedju asparagusa i pileta, niti izmedju kelerabe i psa - uostalom, lavovi i ajkule nemaju ama bas nikakav problem da i nas svare, jesu zbog toga 'nemoralni'?

Varvarstvo je unistavanje zivota, biljnog ili zivotinjskog, radi licne zabave - recimo secenje cveca zbog ukrasa ili drzanje zivotinja u zatocenistvu. Nije nemoralno pojesti kerecu sniclu, to je skroz prirodno - nemoralno je tog kera kastrirati, zatvoriti u 50kvm, setati na povocu i uciti ga da se 'rukuje'.

Veterinar

pre 12 godina

Konjsko meso je opasno ne zato što je konjsko, već zato što se konjima vrlo često daje lek protiv bolova i upale Phenylbutazone, za ljude je taj lek kancerogen.

sale novosadjanin

pre 12 godina

konjetina je fantasticna.
snicle su malo suve ali je kobasica zasitna i pikantna.
krvnu sliku za 2 nedelje ne mozes prepoznati.

Dušan

pre 12 godina

Austrijanac to sto ti jedes u Austriji ovde u Nemackoj gde sam ja ni ulicari nebi jeli veruj mi jel to neki Netto proizvod ili Aldi :-)))

sremac iz indjije

pre 12 godina

Pre 25 godina bilo ga je i kod nas u mesarama!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Joe, 15. februar 2013 22:32)

U kom ti svetu živiš. Ja jedem konjetinu već 58 godina. Naravno ne svakodnevno. Lepšeg i čistijeg mesa nema. Jedina joj je mana što ne može dugo da stoji kao šnicla jer dobija malo kiselkast ukus. Izađi malo iz Beograda, ako si iz njega, dođi do Inđije, Sremske Mitrovice....

Ana

pre 12 godina

Tačno je da je mnogo zdravije od ostalih. Ja sam ga probala i ne mogu da podnesem taj miris koji ima, nisam mogla ni zalogaj da progutam.

Aleksandar

pre 12 godina

P.S. Jeo sam i konjsko, i kerece, i zmijsko, i zablje meso - sve je to za ljude, ako vam ukus odgovara. Ja licno nisam neki ljubitelj govedine, a konjsko meso najvise slici njoj, tako da nisam preterano odusevljen. Zdravo ili ne, dok ja ne probam lava - svinja je za mene car zivotinja.

Aleksandar

pre 12 godina

Najbolji su mi ovi sa "ja sam vegetarijanac". I u svakoj prici o mesu, uvek mora da se neko javi sa tom recenicom. Kao da lece svoje komplekse, autoubedjivanje, zato sto ne jedu meso. Znajte i biljka place, samo je ne cujete.
Nego, konjsko meso je zdravo, zbog krvotoka, a i uopste ovako. A to sto smo vicni ova zivotinja nam je prijatelj a ova nije, to je samo stvar izbora koji smo nacinili prema cupavosti i inteligenciji jedne zivotinje.
Samo sto se ljudi ne secaju, da smo mi jeli sve moguce zivotinje, ali zahvaljivali smo se na toj hrani. Cak smo se zahvaljivali i za biljnu hranu. A sad zbog "hiperkonzumacije", ne zahvaljujemo se icemu, ali skratili smo izbor prehrane. Kao i to sto smo odabrali odredjene vrste radi njihove produktivnosti. A to sto neke nacije jedu stvari, koje mi ne mozemo da zamislimo, to je zbog naseg "snobificiranog" postavljanja vrednosti. Sutra kada bi se desilo nesto, pa ne da bi ste jeli kucice i macice, nego bi ste jeli i ono sto ne bi ste mogli da zamislite da cete jesti. Od crva, raznih buba, pa do rakuna, majmuna i drugih zivotinja.
Stomak ne bira kad je gladan, ali "snobizam" da. A uz to jos i baca hranu.

uz meso ne treba salata

pre 12 godina

@(veg, 15. februar 2013 22:26) Covek je zivotinja kao i svaka druga.
Kako beloj tigrastoj ajkuli nije odvratno da pojede coveka?
Kako velikim mackama nije gadno da jedu ljude?Zasto medvedi mogujesti pastrmke koju su krenule da se mreste?!
Jel kapiras koliko si decije pitanje postavio?Covecanstvo i to naj starije civilizacije jedu i pacove i sve moguce vrste insekata.
Niko tebe ne tera da jedes travu,tvoj problem.
Za one koji vole,koji bi probali imaju mesare na pijacama u zemunu i bloku 45.
Grehota su da se kuvaju,ali pasulj sto bude,na jednom tanjiru necete stati.Dobro je i za klince koji su malokrvni,a i jaca imuni sistem

duxer

pre 12 godina

Redovno u ishrani koristimo mlado konjsko meso u obliku snicle, mlevenog ili kuvanog. Probali smo i domacu kobasicu. Sve je izvrsno, ukusnije od junetine, cak je i mekse. Smatramo da je to jedno od najzdravijih vrsta mesa koje se moze naci na nasim trpezama. Preporucujemo!

Ivana

pre 12 godina

Meni je konjetina sasvim ok. Ali je retko gde ima. Dobra je za anemicne ljude, ima dosta gvozdja. Ja licno obozavam konje, ali isto tako znam da se oni ne ubijaju samo da bi se dobilo meso od njih, to je previse surovo. Kako jedemo ribu, piletinu, svinjetinu? Pa sve su to bile zive zivotinje pre nego sto su stigle na nas tanjir, ali to je lanac ishrane. Da ljudi mogu da zive na salatama, bili bi biljojedi.

11

pre 12 godina

Jela sam konjsko meso i odlično je. Inače, ono se preporučuje kad je slaba krvna slika, pogotovo kad neko ima manjak trombocita i hemoglobina.

Sio mi ga Djura!

pre 12 godina

Mislim da je clanak potpuno promasio temu, a da ga je pisao neko ko je jednostavno hteo da se pravi pametan. Naime, u pitanju uopste nije to da li je ovo ili ono meso bolje od nekog drugog, nego to da je meso bilo pogresno obelezeno iz nekih zasad nejasnih razloga, sto dovodi do zakljucka da nam sutra isto tako mogu servirati i kengure i pse i macke i kamile, i... pod nazivom onoga na sta to meso najvise lici. A to nikako nije bila namera uvodjenja sistema sledljivosti hrane, cija je jedna od osnovnih namera bila da se osigura BEZBEDNOST NAMIRNICA!

..

pre 12 godina

Kilo zdrebetine je jeftinije nego kilo piletine... a konjetina je jos jeftinija... a po sastavu slicna piletini. Malo je zilavije meso, ali kad se samelje i ispece, jake je ukusno... a to sto je konj prelepa zivotinja... meni je i pile lepo al isto tako i ukusno

Srba Srbina

pre 12 godina

Mogu sada da zamislim u zemljama gde kontrola ne postoji (Srbija..na primer) kakvu konjetinu uvaljuju ljudima.

No, mene to uopshte ne brine, jer sam vegetarijanac i ovo mi je bash smeshno.
(zoran, 15. februar 2013 23:12)

Prijatelju, u Srbiji se konjetina ne jede :) Samo gude i jage :) haa ;)

milos

pre 12 godina

probao ja konjske kobaje par puta i uvek osecam neku kiselinu i reko neces vise.
Medjutim to nije bilo najgadnije, pre par god komsija za slavu kupio prase koje nije bilo ustrojeno i klasika ispekao ga na raznju i sve super ali kad sam probao parce kozure sekunde su me delile da se ne ispovracam

crewmember

pre 12 godina

Vec nedelju dana u nasim medijima slusam, gledam i citam o ovom skandalu, a kada se kod nas pojavila ona piletna iz Brazil nikm nista.

gox

pre 12 godina

Odrastao sam na Djermu, tu je bila na pijaci jedna konjska mesara, ne znam da li je jos aktivna, bas cu da pitam caleta. Elem, cale nas je navukao na konjetinu, kobasice, a bogami i snicle. Keva ih spremi u lovackom sosu, prste da polizes. Skoro sam cuo da je konjetina omiljeno jelo medju balerinama :-) valjda jer ima dosta proteina, a minimalno masti.

CheZoran

pre 12 godina

Nema lepše i smirenije životinje od krave. Konji su davno emu bili vašni u Srbiji ali su volovi spasili Srbiju u turskom i prvom ratu. Svinje su izuzetno inteligentne, radoznale i drušeljubive životinje, dok su konji u poredjenju sa njima glupavi ko točak. O ulizičkim psima da ne prčamo. Konjske davne zasluge, kada su se družili sa plemićima i igrali važnu vojnu ulogu i statusnu ulogu, obezbedili su im na zapadu do danas privilegovan položaj. Bilo bi lepo kada bi se za sva ta bića u jelovniku obezbedila dostojna zamena, samo da li tek onda njihov opstanak na zemlji ne bi bio ugrožen jer je čovek zauzeo sve prostore i za "bezkorisne" nema mesta.

urke

pre 12 godina

pre par godina sam u jednom periodu jeo konjsko meso. Bila je mesara koja je samo to prodavala. cuo sam negde da je dobro za srce, pa sam jeo i zdrebece. e sad, tesio sam se tako, da niko nece zdravog i dobrog konja da ubija zbog mesa, vec verovatno se ubijaju za hranu oni koji su slomili nogu ili koji su vec jako stari. Cak mi je nekako i bolje , jer su konji imali ispunjen zivot, dok jadna svinja provede ceo zivot u oboru i onda je ubiju.

NENAD

pre 12 godina

Neki mudri ljudi to zovu i lanac ishrane,bio to konj,ovca,svinja,kokoska ili neka druga zivotinja,jednostavno,neko mora da strada da bi drugi preziveo,u ovom slucaju,prezivljavaju ljudi !!!!

ministarstvo

pre 12 godina

Meni je konjsko meso prefino, u Zagrebu na jednoj lokaciji često pojedem horstburger ili ćevape od konjetine, a ima i kobasica.

Lavica

pre 12 godina

Ja svog lava (cara) i svoje laviće često počastim konjetinom. Na Đermu postoji prodavnica koja isključivo prodaje konjsko meso i sve moguće prerađevine. Uostalom, ako možemo da ručkamo jaretinu, piletinu, jagnjetinu, srnetinu i slično, u čemu je problem. Posebno što se konjsko meso koristi baš selektivno i ima fantastičnu moć ako su vam deca malokrvna. Nije da ne poštujem vegetarijance, ali odgajite vi svoju bebu bez mleka i naučite je da ne jede mesance, jaja i kasnije, kad pođe u obanište, pa u školu da jede samo zelenu salatu...

horseburger

pre 12 godina

nije fer, ali meso je stvarno vrhunsko i zdravo. Daje neverovatnu snagu, sportisti ga koriste upravo zbog toga. Prvi put sam probao u Sloveniji, sa jakom grižom savesti. I danas bar jednom mesečno pojedem burger ili biftek u horseburgeru u NS, ali i dalje ne mogu da se oslobodim krivice, ponekad se osećam kao neki kanibal, pošto jedem meso razumnog, inteligentnog i plemenitog bića. Od kako je pukla ova afera širom evrope, izbegavam ga (mada verovatno preterujem). Pitam se šta se nama tek podvaljuje, ako su u EU sa svim silnim zakonima i kontrolama uspeli ovako nešto da naprave?!

Neaa

pre 12 godina

Ja zivim u becu i ima tako zvani leberkäse ali kao sto je drugi komentarisao u vecini slucajeva se radi u svinjskim mesu, medjutim probao sam i konjski al nekako mi nije bio ukusan zasto ne znam mozda navika ali meso je meso... Pozdrav Šone

Soole

pre 12 godina

Najbolji komad mesa u životu koji sam pojeo (a za ovih pedeset godina sam jeo sve i svašta) beše srednje pečen konjski biftek u restoranu "Potkovica" u Golsvortijevoj ulici u Beogradu. Ponekad jedem konjske salame koje spravlja lokalni kasapin, majstor od zanata, koje osim što su zdravije za jelo od onih koje se nude o prodavnicama (o kvalitetu proizvodnje da ne pričam), toliko su ukusne da najčešće imam prolema da se obuzdam kad ih jedem.

Moralistima koji govore o ubijanju konja zbog jela poručujem da je to daleko primerenije od mnogih drugih opcija kojima je konj na kraju svog života izložen. Sprečavanje da se star, ali zdrav konj pretvori u hranu za ljude nije strašna stvar. Mnogo je strašnije licemerje protivnika, koji ne razumeju da se crkotina konja umrlog od starosti (širom sveta) koristi za proizvodnju hrane za pse i mačke.

Najgrđe je bilo kad sam jednog bukača protiv korišćenja konja u ishrani naterao da pročita deklaraciju na ambalaži hrane koju daje svom psu. Posle mi bilo žao čoveka, ali računam, možda se smirio.

Zoki

pre 12 godina

Alo, vegetarijanci, promašili ste temu. I Hitler je bio vegetarijanac.
A što se tiče konjskog mesa, uopšte nije bitno da li je zdravo i koliko je ukusno. Sastav hrane mora odgovarati deklaraciji, sve ostalo je prevara.

Poldi

pre 12 godina

@mikac,

Ide bre mikac, "krckati 3 sata". Konjsko meso se pece na pola sirovo. Onda ne bude zilavo.

Inace i pece je OK. Ko ne zna neka pita Kineze koliko kosta dobro kuce.

zorz

pre 12 godina

Naravno da sam jeo, dobra konjska kobasica je nesto savrseno. Najbolje 'kobaje' koje sam u zivotu jeo bile su konjske, samo sto mnogo ljudi ima predrasude ka tome. Secam se kada smo kao klinci u srednjoj skoli pravili rostilje, od cevapa,obicnih i konjskih,snicli i bataka prvo sto nestane bile su konjke kobasice. Malo ih je teze naci ali ko zna gde ima nije problem.

tučaroš

pre 12 godina

Možda se varam, ali mislim da je u Majke Jevrosime bila mesara za konjsko i magareće meso. Dali se zvala "Sedlo" ili...?
I čisto za informaciju: konjsko meso je sastavni dio nekih najkvalitetnijih kobasica koje se prave u Italiji, Austriji, Nemačkoj. Nekad se koristilo meso od isluženih, starih konja, kao i onih koji polome nogu, jer kost kod konja ne zarasta. Nisam čuo da se kolju ždrebad, na način kako to rade sa prasićima i sl. Konj je izuzetno izbirljiva životinja, biljojed, ali nije preživar. Nekad se govorilo: gde se konj napije vode, slobodno sme i čovek. Valjda je otud uverenja da je konjsko meso najzdravije.

ja

pre 12 godina

Živim u Banatu,gde se konjsko meso normalno konzumira,kao i sve ostale vrste.Zdravo je ,sa manje holesterola,dobro za anemiju, i čemu tolika fama,vrlo važno,goveđe ili konjsko, zdravo je i jedno i drugo.

ZORAN

pre 12 godina

Negdje 50.ih godina u bivšoj Jugoslaviji je bilo kupiti konjskog mesa. Jelo se, samo je malo kiselije od goveđeg.Mnogo je zdravije, a mislim da se i danas mješa u razne salame i kobasice.Da ga ima kupiti u slobodnoj prodaji rado bih ga koristio. Samo da napomenem da u nekim djelovima Kine je na visokoj cjeni PSEĆE meso. Kažu da je mnogo ukusno itd. Ja ga zbog kulturoloških razloga ne bih konzumirao, ali nemam ništa protiv da ga jede onaj kome odgovara. U stvari pristalica sam toga da treba jesti sve što godi osobi koja konzumira hranu, pod uslovom da nije previše štetna za zdravlje i život konzumenta. Usput molim poznavaoce tržišta, ako znaju gdje ima kupiti KOJSKOG MESA da mi jave. HVALA

lucifer

pre 12 godina

@Austrijanac, to sto ste napisali je samo djelimicno tacno, u 90% slucajeva je Leberkäs sa svinjetiom(u svim super marketima, i vecini trafika koje prodaju bezu hranu) i verzija sa konjskim mesom je manje vise raritet, kojeg ce te naci samo na odredjenim mjestima.

Stjepan

pre 12 godina

Pa ti idi kod tih zapadnjaka austosovinisto kada ti je Balkan toliko oduran. Mi "primitivni i zaostali" nismo zasluzni za sve te silne svetske i sve druge ratove koji se sada vode. Ali vazno da su oni "gospoda"

Slaviša

pre 12 godina

Kao klinci išli smo na planinarenje, i jedan je izvadio neku kobasicu, ljudi, to je nešto prelepo. Smazali smo je za pet minuta, ceo prut, i na kraju kad nam je rekao da je to od konja, kao ti bude muka, inače... Ni, zaista pored prasića i jaganjaca, nema potrebe za ubijanjem i njih ma koliko lepi bili.

PPeca@SER

pre 12 godina

Znam, kako su mi pricali, da sam odrastao na konjskom mesu... Moje dete je takodje povremeno jelo konjetinu.
Ne radi se ovde o konjima koji su "kucni ljubimci", ni konjima za trke... Konji se uzgajaju i za ishranu, i tu nema nista cudno. Ljudski rod se i razvio tako sto je naucio da koristi resurse oko sebe, da uzgaja hranu za svoje potrebe. Tesko da bi bilo vegetarijanaca da je ljudski rod ostao na nekadasnjem nivou, da je lovio sta uspe da uhvati, ili da je jeo sta ubere. A na tom nasem nivou se jelo - sve.
Nekada smo mislili da je gej populacija nesto neprirodno, cak i bolesno. Danas nas uce drugacije. Ukoliko bude dovoljno finansijske podrske, mozda nas ubede i da ljudi nisu po prirodi mesozderi.
Dotle, meso je meso... a u nekim predelima cak i psi, macke, pacovi... Zar nikad niste ucili "o ukusima se ne raspravlja"? Samo je stvar u zacinima koji se koriste... Zbog njih je Amerika i otkrivena, greskom navigatora i nauke, zar ne?

Bojan

pre 12 godina

Pre 20 godina bila odlična mesara sa konjskim mesom u mom kraju, sa vrhunskim salamama. Takođe mnogi lekari ga preporučuju anemičnim osobama zbog visokog nivoa gvožđa i malo masti.
Dobro ste mi dali ideju za ručak.

Pera

pre 12 godina

Nije poenta u konjskom mesu, vec u tome sto svo meso na UK trzistu mora da ima poznato poreklo. Kad su nasli da u mlevenom mesu oznacenom kao govedina ima konjskog mesa za koje se ne zna kako je tu stiglo, povukli su ga jer je to konjsko meso iz nepoznatog izvora, pa postoji mogucnost da je zarazeno, loseg kvaliteta, obradjivano u neadekvatnim uslovima itd.

Asparagus

pre 12 godina

Kakve glupe polemike! Tekst govori o podvali, a ovde se redom pojedini iscudjavaju kako zaboga mogu ubijati i jesti divne konje?! Konji jesu prepametne i divne zivotinje, ali divne su i sve ostale, i podjednako je tužno što ih sve koristimo za ishranu, nakon što ih pokoljemo. Lično, nisam ljubitelj mesa, i pljeskavice jedem retko, svesna da u njima ima najmanje mesa, ali i meni krene voda na usta kad zamirišu dobre kobasice, da se ne lažemo. Evolucija i pozicija u lancu ishrane nas je i dovela dovde i danas bar imamo raznovrstan izbor za koji nam ne trebaju toljage,niti moramo da
gledamo čitav ružan proces obrade mesa. Svako može da konzumira ono što hoće, njegova stvar, a moj izbor je od svega po malo. I bilo bi dobro da svi više rastemo ekološki, u pravcu ocuvanja kvaliteta, a da se drzimo dalje od hormona, pesticida i GMO.

Igor

pre 12 godina

Kakve veze ima da li je korisno ili stetno jesti konjsko meso? Skandal je u tome sto nas neko LAZE! Laze bezocno, organizovano, sistematski, javno i otima nase pare na taj nacin!

milla

pre 12 godina

kod nas u N. Sadu otvorio se restoran koji pravi pljeskavice sa konjskom mesom. Uvek je prazan. Da je konjsko meso neuporedivo zdravije je cinjenica, ali mislim da ljudi jos uvek nisu spremni da ga uvrste u ishranu, pogotovo zbog naseg vojvodjankog stava prema konjima. Ne, konjsko meso nije za nas, bar ne jos uvek.

oooo!!!!

pre 12 godina

"Bolje da su konji i u kasapnicama nego što su u skupštinama i na direktorskim pozicijama."
(antifilozof, 16. februar 2013 11:38)


Molim, ne vredjaj koje, to su plemenite zivotinje, i nesto najlepse sto je Covek ukrotio. Njihovi preci su verno sluzili Coveka u najtezim situacijama. A ovi..... pre bi se moglo reci lesinari.

Tekelija

pre 12 godina

Није проблем кад коњско месо једеш као коњско месо. Проблем је кад ти купиш неко друго(тј мислиш да јеси), а добијеш коњско.

Пробао сам коњетину. Мени је уреду. Ништа специјално, али није ми се ни згадило.

nela

pre 12 godina

Da, u Sloveniji, gde je konjsko meso često u mnogim restoranima. Biftek mi je ukusniji od bilo kog mesa. Od pršute mi se zgadilo, možda jer su u meni proradile predrasude, s obzirom da su ostali u društvu bili oduševljeni...

Dr.Robert

pre 12 godina

U Subotici je nekada radila mesara na mlečnoj pijaci koja prodavala suhomesnate proizvode od konjskog mesa.Trenutno ne radi mada ne znam iz kog razloga jer se sećam da je sav konjski kontingent uvek bio rasprodat za kratko vreme.Lekari preporučuju dijabetičarima konjsko meso.Svojevremeno kad sam letovao u Sutomoru počasatio sam konjskom kobasicom poznanike iz Priboja.Prvi zalogaj su uzeli sa nevericom jer do tada nisu konzumirali ovu vrstu proizvoda no kad su se raskravili sve su mi pojeli(na zdravlje im bilo).

vladislav

pre 12 godina

Jedem meso u umerenim kolicinama mada monogo vise voce i povrce i ne pravim razliku izmedju zivotinja. Istina je hranim se po nekim normama tj. sta je dozvoljeno staviti na trpezu, ali ne vidim razliku izmedju konja i goveda.
Ljudi su licemeri, samo da uvek ostanu nevini i da ne razmisljaju u bilo kojoj prici. Pitam se u supermarketima zasto su glave zivotinja, udovi, dzigerice drasticno jeftiniji? Mozda zato jer ih niko ne kupuje i gomila se a raste potraznja za kareom, belim mesom... Vecini se gadi ili ne zele da budu svesni da jedu zivo bice. Mislim ako smo vec ubili zivotinju red bi bio i da je pojedemo celu. Kao manji sam bio prinudjen da zakoljem kokosku da bi imao te nedelje za rucak i nisam bio presrecan zbog toga ali sam nekako postao svestan kako to funcionise. Mesa jedem minimalno
otprilike jednom nedeljno i ne dopustam da me mesne industrije uvuku u svoju politiku sa njihovim sunkama, pecenicama kobasicam cilindricnih i drugih oblika. Dal je konj ili krava meni sve jedno, zivo bice je zivo bice.

Nikola

pre 12 godina

Sto se tice pameti, od domacih zivotinja najpametnija je svinja, dok konji zauzimaju neko od mesta na zacelju.

Konjetina spada u red najzdravijih mesa. Neko rece da je 5 puta jeftinije od govedine. Mozda u Britaniji. U nasim mesarama gde ga ima cena je ista ili skuplja od govedine (oko 500 din/kg).
Konjsko meso se preporucuje u ishrani dece koja nemaju dovoljan stepan fizicke razvijenosti i uhranjenosti, jer izuzetno potpomaze razvoj misica zbog svog sastava koji je naveden i u tekstu.

Equus

pre 12 godina

"Međutim, najverovatnije objašnjenje takve odbojnosti Zapadnjaka prema konjskom mesu je to da ove životinje smatraju “boljim” od krava, prasića ili pilića."

Nije tačno da na Zapadu postoji odbojnost prema konjskom mesu, ili barem ne svuda. U Italiji i Francuskoj postoje konjske mesare već vekovima.
Tačno je da se konjsko meso jede manje od drugih vrsta mesa, ali ne verujem da je to zato što je konj "bolja" životinja od krava, prasića ili pilića.
Pre će biti da je zato što je konj vekovima imao suviše važnu ulogu u ratovanju da bi bio tek tako pojeden. U Srednjem veku konj je bio vrlo skupa životinja i imali su ga samo plemići i kraljevi. Tako da je samo pitanje tradicije i kulture zašto malo ljudi u Evropi i SAD jede konjetinu.
A zašto se ljudi u Evropi/SAD groze na samu pomisao psećeg mesa? To su proteini kao i svaki drugi, zar ne? Iz istih razloga kao za konjetinu. Pas je bio dragocen pomoćnik u lovu i dobar čuvar.
Međutim, u Aziji je druga stvar. Kina i Koreja immaju veoma dugu tradiciju velikih gladi i ljudi su morali da jedu sve što su našli da bi preživeli. Bube, crve, mačke, pacove, a ponekad čak i jedni druge. Zato i danas gaje pse na farmama kao što mi gajimo ovce ili svinje. Ne kaže se slučajno da Kinezi jedu SVE što trči, leti ili pliva. Morali su jer nisu imali izbora.

A frka sa konjetinom u Britaniji je dignuta samo zato što je u pitanju prevara. Ako na pakovanju piše da je govedina, onda mora biti govedina i ništa drugo. Vrlo jednostavno.

Milica Pešić

pre 12 godina

Neko je lepo napisao, nije poenta u konjskom mesu. Poenta je da se ne zna poreklo. Slažem se u potpunosti sa tim i još bih da dodam da su u tragovina konjskog mesa koje su testirali pronašli tragove leka "bjut" koji se daje trkaćim konjima u svrhe dopinga, a koji je kancerogen za ljudsku upotrebu. I ne samo to, nego što je neko obmanuo javnost prodajući im konjsko meso kao juneće i napravio ogroman profit obmanjujući potrošače u Britaniji jer se zna da je konjsko meso 5x jeftinije od goveđeg.

Vlajko

pre 12 godina

Stvar ličnog izbora ko će šta jesti, a deo kulture nacija u nekom regionu. Moguće je da ni ljudožderstvo nije eksplicitno zabranjeno. Šta je civilizovano a šta nije, ne vidim da ima veze sa dnevnim menijem. Ja bih najradije bio na biljnoj ishrani, ali kulturni milje je takav da mi ne nudi adekvatniji izbor.
Inače, lično zdravlje ne smemo zanemarivati, i kontrole trebaju biti stroge.