Četvrtak, 03.05.2012.

21:43

Hoće li se ugasiti menjačnice?

Promet u menjačnicama je za 40 odsto manji nego pre godinu dana, ljudi sve ređe u njih ulaze, a prodaju i kupuju "na sitno", najčešće od 10 do 20 evra.

Izvor: Dnevnik

Hoæe li se ugasiti menjaènice? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

Marko

pre 13 godina

Osoba koja je davala ovu izjavu u opste nije iskrena u ovom tekstu. Nema posla nema nicega...Zasto onda radis i dalje? Lepo ugasi menjacnicu i ulozi taj novac u nesto drugo bolje. Nego eto gospodin ima u centru grada pa ide lose...Ovo su price za malenu decu...

BokiPirot

pre 13 godina

Jedan od razloga zašto je u menjačnicama opao promet je i taj što gotovo da ne postoji prodavnica u kojoj će vas odbiti ako ponudite devizu.Tako je bar u Pirotu.

Ivan

pre 13 godina

Nije ovo bitka za i protiv menjacnica. Menjacnice ce opstati, kao i svuda u svetu, nego ce se samo neke od njih zatvoriti jer imaju manje posla. Realno smo ih mnogo imali, i neki od onih koji su hteli da se bace u preduzetnicke vode su se zeznuli, pa ce srecu morati da potraze drugde. Lepa stvar je sto zbog pogresne odluke nece izgubiti skoro nista, jer su im pocetna ulaganja bila smesna.

Uzevsi sve u obzir, cini mi se da se celoj temi daje previse pompe. Pre bi moglo da se kaze "e sve ide nadole, pa eto smanjice se i broj menjacnica i tu ce neki ostati bez posla". Ali to je i onako sudbina svih nas na ovom kontinentu u godinama pred nama. Sto pre svi to shvatimo, to bolje.

ex demokrata 1

pre 13 godina

Čovek je u pravu,država im dere kožu s leđa ! Osim toga,primećuju se i ulični dileri koji ne plaćaju ni porez niti to rade legalno,a tolerišu se, koliko vidim !

Na 60 stepeni

pre 13 godina

za (aa, 4. maj 2012 14:17)

Da, pranje novca se u svetu inače radi u dinarima.
I svakako se koristi deterdžent, ali bez omekšivača.

Aleksandar

pre 13 godina

za (memorija, 4. maj 2012 11:18)

Ekonomija kao nauka nije ništa manje zrela ili nezrela u odnosu na druge - sve se može u ekonomiji predvideti i proračunati, jer postoje modeli i instrumenti kojima se to radi.

Istini za volju, nijedna nauka nije 100% razvijena, već uvek ide napred, a ekonomija ima veću oblast istraživanja, jer pored monetarne i fiskalne politike, ona prati i sociološka, pa i politička pitanja, jer sve to utiče.

Sve ovo što čitamo, može se naći u svim ozbiljnim studijama (čiji autori se retko pojavljuju u medijima, ali su poznati u stručnoj javnosti).

Postoje čak i bizarne zakonitosti koje je ekonomija utvrdila: npr. da ljudi vole da čuvaju novije novčanice, a one pohabane puštaju brže u opticaj - to je još 1880 otkrio jedan škotski ekonomista. Zvuči čudno, ali se na ovaj način ponekad ubrzava potrošnja (neke centralne banke tek posle praznika menjaju novčanice u opticaju).

(Ja (opet), 4. maj 2012 11:32)

pre 13 godina

Po propisima NBS, banke su u obavezi da na tablama istaknu najsiri razmak izmedju kupovnog i prodajnog kursa (min/max u okviru koga trguju u toku dana), ali kada dodjes na salter - ti dobijas daleko povoljniji kurs koji je itekako konkurentan menjacnici, pa jos ako je veci iznos u pitanju - imas prava da trazis i jos povoljniji kurs....Raspitaj se malo u svojoj banci...

Aleksandar

pre 13 godina

Naravno da ce se menjacnice zatvoriti kada su dozvolili da se otvore jedna pored druge i do 10 komada u nizu, umesto da bude jedna koja ce raditi dobro. I dalje se vracamo na zakon i drzavu. Umesto drzava da zastiti, ona upropastava. Nazalost, tako je i sa pekarama, malim prodavnicama prodavnicama itd. Covek vidi komsiju da je otvorio "mali biznis", odmah i on to radi pored njega. Pa naravno da nece uspeti.

memorija

pre 13 godina

@vls
U razvijenom svetu se novac ne menja. Ako zelite u Americi dolare ubacite VISU, Master, nesto drugo i sa vaseg racuna vam bankomat izbaci preracunati iznos. Banke cak i ne rade sa gotovim novcem, samo obavljaju potrebne transakcije i zamole vas da odete na njihov bankomat i uzmete novac.
Razlika u kursu banaka i menjacnica su troskovi i obezbedjenja. Banke imaju ogromne troskove na plate, sertifikate, rezerve, sto menjaci ne moraju da imaju. Naravno da su i njima njihovi troskovi ogromni kad nemaju prometa, ali mnogo mi ih je zao.
Inace, sve ovo je jos je jedan dokaz koliko je ekonomija nezrela nauka, nespremna na procenu razlicitih uticaja, a time su i takvi kadrovi na celu sa nasim savremeno obrazovanim guvernerom, pa jos profesorom na fakultetu (boze ko je sve danas profesor!) umisljene neznalice. Banke su vam najsuroviji primer neznanja i neopravdane samozastite. Zamislite da vam lekar prepise lek, a da nema pojma sta treba da se desi, pa ako prezivis.

uskok

pre 13 godina

Prvo da kazem da kamera ne kosta 400 evra i da mislim da je zarada veca nego sto je navedeno, ali male menjacnice daju vece iznoste za šrodaju deviza i manje napalacuju za kupovinu od banaka. Razlika kolika god da je ipak pomaze. Ukidanje malih menjacnica bi samo i jedino koeistilo bankama koje bi vishe zaradjivale, a garantujem da bi pronasle i nachin da josh vishe zaradjuju jer ne bi imale konkurenciju u konverziji.

Lošmi

pre 13 godina

(Marko, 4. maj 2012 09:28)

Češka ima privredu i kruna samim tim ima nekakvu vrednost. Pošto dinar nema vrednost krediti u dinarima su preskupi i zbog toga ljudi uzimaju kredite u stranoj valuti.

Što se tiče menjačnica tu je država kriva, trebali su da donesu zakon koliko menjačnica može da bude npr. u krugu od toliko i toliko metara i ko ima prednost u otvaranju istih (npr. stariji ljudi koji su dobili otkaz i niko neće da ih zaposli ili mladi koji posao će dočekati ko zna kad).

Kod mene je komšija otvorio menjačnicu od otpremnine i lepo mu je išlo. Onda su to videla dva druga lika koji inače već imaju neki posao pa i oni otvoriše menjačnice. I sad oni kukaju kako im ide loše. Pa jel treba biti genijalac pa zaključiti da tamo gde jedna menjančnica radi ok nema mesta za tri?

zivojin

pre 13 godina

(memorija, 4. maj 2012 11:18)
Eh, samo da nije zelenaskih provizija mozda bi bili i u pravu. Ovako niste. I ne zaboravite, proviziju ce vam uzeti iako imate karticu kod iste banke u Srbiji.

Ja (opet)

pre 13 godina

@Pogledajmo malo na to iz drugog ugla.
Koliko god nam rad menjacnica izgledao "mutan", "lagan", "hleb bez motike" i epitetno slican, postoji jedna stvar koja to sve nabrojano poprilicno anulira.
Da li ste uporedili kurseve u menjacnicama sa kursevima u bankama?
Ako se menjacnice obeleze pomenutim epitetima, sta onda ostaje za banke?
Cisto, reda radi, kurs u banci je bar za 5-6 dinara nepovoljniji od kursa u menjacnicama. Razlika izmedju kupovnog i prodajnog kursa u menjacnicama je 2-2,5 dinara a u bankama 7-9 dinara, u nekima i vise. Budu li ugasili menjacnice, nase eure za letovanje i putovanja placacemo daleko vise, koliki god euro bio u tom trenutku.

Svaka ti je kao Njegoseva, to sam i ja pokusao da objasnim u prethodnom komentaru tj mozda bi i uspeo da se nisam preterano iznervira zbog svih gluposti koje sam ovde procitao, samo imam jednu ispravku: Narodna banka je propisala da kur moze da ide u razmaku od 6 din sto "privatne banke" maksimalno koriste, npr ako je danas srednju kurs 111 po menjacnicama ce te naci kupovni za 110 i prodajni za 112, dok je po bankama to 108 i 114

Ritter

pre 13 godina

Narod nije naviko da menja kintu u banci nego na ulici jos od 90tih (menjacnice su samo zamena za ulicne dilere, ´vize. ´vize...) i naviko da nosi "butku" evra cash. Pitajte bilo koga u drugim zemljama koliko cesto menja stotine bilo koje valute u cashu na nekom salteru? Bilo bi mi drago da promet menjacnica ne opada iz razloga njihovog veceg broja, vec iz razloga efikasnijeg bankarskog sistema u Srbiji. "Experti" su nam tako expertski sredili da i 12 godina posle Slobe, a 20 godina od hiperinflacije narod i dalje cuva gomile cash-a u slamarici jer fantomskim bankama niko normalan ne veruje. Ja licno uvek nosim cash-a za onoliko dana kolko mi treba kad dolazim iz inostranstva da me lokalne banke ne bi drale sa provizijama. Menjacnicama sam dakle odlicna musterija. Pravo pitanje medjutim je kad ce zaista poceti da zivi elektronsko placanje i transfer novca u/iz zemlje Srbije, npr. PayPal i ostali sistemi a ne kolko ce diler-menjac danas da zaradi. Mislite o tome u nedelju.

gradjanin Srbije-normalan covek

pre 13 godina

U Normalnim zemljama koristi se domicilni novac.samo u zemlkjama koje mrze Zapad kao stu su Rusija i Srbija,isti ti koji navodno mrze zapad vole njihov novac.pogledajte sliku iz moskve ili beograda i videce te na stotine obmenih punktov ili menjacnica.Ajde malo razmislite svojom glavom,pa te menjacnice kupuju strani novac od banaka ili koriste PRLJAV NOVAC od raznih kriminalnih aktivnosti.Kada bi mogla da se izvrsi leteca provera svih menjacnica odjednom,naslo bi se tu mnogo PRLJAVOG NOVCA.

cartman

pre 13 godina

Samo da pitam, jel deprecijacija = devalvacija? Ili to znaci nesto drugo? Ako je isto znacenje, zasto izmisljati novu rec za devalvaciju?(ZGub, 03. maj 2012 22:28)
- I jedno i drugo znači slabljenje domaće valute, ali u različitim režimima deviznog kursa: depresijacija u režimu fleksibilnog, a devalvacija u režimu fiksnog deviznog kursa. U našem slučaju pričamo o depresijaciji, opozit je apresijacija.

GuC

pre 13 godina

ne razumem čemu toliko sarkazma u komentarima, menjačnice na svakom "ćošku" su sasvim normalna stvar i treba da ih bude, da li će zalaziti turisti ili "MI" nije bitno...ako im loše ide, zatvoriće se sami, kao i svaka druga "piljara"...problem nije u njima već u tajnovitom odredjivanju kursa, na "medjubankarskom tržištu", koji je van svake kontrole i uticaja privrede. Osim onih velikih igrača, naravno. G Kovačević je u pravu da nešto mora da se menja, jer te tkz korekcije dinara uvek idu samo u jednom pravcu, na dole. Oj smešna državo!

Mita

pre 13 godina

I šta sada...došao nama da se žali,kako mu ne ide posao,a kada je bilo "devize devize" i kada su se zarađivale velike pare zahvaljujući Slobi i ratovima,onda je bilo super:(I još se žali,kako mora da isplati plate,pa šta očekuje da ga pomažemo:))))

Marko

pre 13 godina

Ta prica sa menjacnicama u Srbiji vec postaje jako cudna. Pre godinu-dve sam poveo druga iz UK u Beograd (zivi isto kao i ja u Pragu).
I sta mislite, koji mu je bio prvi utisak? Meso, cevapi, pljeskavice, itd... i naravno menjacnice. Covek nije mogao da se nacudi koliko menjacnica imamo.

Cela ta filozofija sa prebacivanjem para iz dinara u DM, odnosno sada u EUR i obrnuto je nekako u osnovi losa. Gledam kako banke daju kredite ljudima u evrima, ili jos gore u francima a ti isti ljudi primaju plate u dinarima. Prosto se pitam kako drzava to dozvoljava.

Ovde u Ceskoj cak i kredit za stan se izdaje iskljucivo u Ceskim krunama, nikakvi evri, ili franci. Kirija se placa u krunama, itd...

Za neke dugorocne stednje i ima smisla cuvati eure, ali za menjati platu u eure i nazad po potrebi je ipak malo previse.

Dejan

pre 13 godina

U razvijenom svetu novac se menja u bankama. Zatvarajte te udžerice! Ionako su vlasnici menjačnica bivši ulični dileri.
(vls, 4. maj 2012 08:42)

Ti ocigledno dalje od Srbije nisi isao. Menjacnice sam video po svim vecim gradovima gde sam bio, i vidim da svi tamo menjaju novac.

Ni menjacnice ni banke

pre 13 godina

Ajd lepo sad da se ukine dinar, da se predje na evro da narodu zelenasi ne mogu da uzimaju (dva puta) procenat od ove crkavice.

Damir

pre 13 godina

kad se pozatvaraju menjačnice banke će to odmah iskoristiti da kurs kod sebe naprave još nepovoljnijim.opet na štetu građana.Mada mislim da je tu neko već naveo pravi problem a to je broj novootvorenih.

Ja

pre 13 godina

@A ovi menjaci/menjacnice bi po sistemu: lezi lebu da te jedem?
Bes troskova do profita?
@Mesetarenje i prodavanje magle su menjacnice.
Nadam se da ce se zatvoriti

Vidi se da ste verovatno samo prosli pored menjacnice i isfrustrirani sami sobom ne znate sta bi drugo napisali, po principu da komsiji crkne krava.
Pa gde bi ste menjali novac da nema menjacnica? U banckama koje imaju kurs Sa 6 din razlikom????? Ili vi ne menjate posto posto ste patriote i koristite samo dinar kao valutu, kakav smo narod, fuj

deki

pre 13 godina

Meni samo nije jasno odakle ljudima toliko eura da menjaju, vidim kod mene u gradu se menja sve u 16,stari, mladi, po 20,50 pa i 100 evra svaki dan, a ovamo se kuka male plate,svi na minimalcu, ili ne rade (ovi jos i najvise menjaju). Meni je plata 41000 pa ne mogu ni 10 evra da kupim mesecno od silnih racuna i hrane!?

miran

pre 13 godina

Pogledajmo malo na to iz drugog ugla.
Koliko god nam rad menjacnica izgledao "mutan", "lagan", "hleb bez motike" i epitetno slican, postoji jedna stvar koja to sve nabrojano poprilicno anulira.
Da li ste uporedili kurseve u menjacnicama sa kursevima u bankama?
Ako se menjacnice obeleze pomenutim epitetima, sta onda ostaje za banke?
Cisto, reda radi, kurs u banci je bar za 5-6 dinara nepovoljniji od kursa u menjacnicama. Razlika izmedju kupovnog i prodajnog kursa u menjacnicama je 2-2,5 dinara a u bankama 7-9 dinara, u nekima i vise. Budu li ugasili menjacnice, nase eure za letovanje i putovanja placacemo daleko vise, koliki god euro bio u tom trenutku.

Milan

pre 13 godina

Nesto tu ne stima. Ubedjuju nas kako lepo zivimo a u svim pravnim subjektima promet je sve manji. Prosto ne znam da li da verujem sebi ili onima koji od mene, izgleda, bolje znaju kako mi je.

njofrenjak

pre 13 godina

Jako sam zabrinut za vlasnike menjačnica, jer ako i dalje budu menjali samo po pedeset evra po radnji, evo još gladnih; dakle, čekaju nas nove blokade puteva i pruga, novi štrajkovi gladju... Jednostavno, VLADA mora nešto da učini u vezi vlasnika menjačnica!

Vladimir Pula

pre 13 godina

Sta će bit ? Srbi vise vjeruju dinaru pa ne mijenjaju ili vise ni nemaju sta mijenjati ? :D osobno uvijek mjenjam tu u rh u bankama jer su bolji otecajevi, u mjenjacnicu idem samo ako žurim i mijenjam tako nešto sitno 10-20€ pa mi je svejedno za tečaj.. Ali kontam da ovdje ionako žive ti ljudi od turista.. A inače jadan ovaj iz BG, ima mjenjacnicu usred grada i ne Mlati vise lovu ko prije ma bas mi ga je zao,jao jos i radnicima mora placu isplatiti, ko je to jos vidio čovjeku 250€ dat da s time pokuša zivjet.. Ni to mu ne treba dat.. Strašno!

Mali Perica

pre 13 godina

Da sam ja ministar finansija u menjačnicama bi mogli da se kupe ili prodaju zlatnici i srebrnjaci bez PDV-a kao i sve valute zemalja BRIKS! Pa sad vi vidite koja politička partija radi u interesu naroda! Odgovor: ni jedna!
Jbt. da li mi to živimo u nekakvoj noćnoj mori??? Molim Vas neka me neko probudi .. poludeću! :-)

Jovan

pre 13 godina

Ja sam radnik u menjacnici i svake godine je sve manje i manje posla. To je cinjenica. Razloga je vise, neko vec pomenu da je sve vise i vise menjacnica sto je tacno (18 ih ima u krugu od 200-300m gde ja radim), drugi razlog je sto ljudi nemaju para tj. sve manje i manje, treci je sto su ljudi zbog straha iz 90-tih (hiperinflacija) cim prime platu trcali u menjacnicu da dinare pretvore u evre, pa tokom meseca ponovo polako menjaju, taj strah se delimicno izgubio plus dosta ljudi vise ne prima platu na ruke vec na racun kod banke, kartice i sl. Istina je da se najvise menja na sitno 10, 20 evra i to za pijacu, kupuje se najvise kad ljudi krenu na odmore (more i sl), pred prvi (za kirije).
Oko 1.500evra su troskovi menjacnice gde se placa kirija 300-400 evra i imaju 2 zaposlena radnika. Posto vecina ne radi nedeljom, a i subotom obicno samo prva smena, potrebno je zaista zaraditi bar 60 evra radnim danom samo za troskove. U centru su troskovi i veci tako da verujem ovom sto pominje 86 evra dnevnih troskova. Kod mene je za sada plata redovna, ali ako drzavi ne krene i ljudi ne pocnu da dobijaju poslove bice svima jos teze. Opstace samo najjaci. Nadam se boljitku, ali realno vidim da cu uskoro ostati bez posla :)
Zivi bili!

dosadno mi

pre 13 godina

Dnevni prosek transakcija je 114, a prosecna transakcija iznosi 50evra znaci to mu dodje 5700 evra dnevno.
A covek tvrdi da na 10.000 evra zaradi 1.500 dinara sto znaci da je u debelom minusu i da nema ni za cips .
E sad znaci da bi zaradio osnovne troskove od 86evra
i da bi ostao na pozitivnoj nuli treba da otkubi oko 60.000 evra dnevno sto znaci da je prosecna transakcija
negde oko 500 do 550 evra , a ne 50evra. Pa posto u srbiji ima 3.150 menjacnica puta 60.000 evra
izadje nam 189.000.000evra dnevno sto bi znacilo da 7.122.666 stanovnika srbije dnevno razmene 26 evra .

Milos

pre 13 godina

Ne ulaze ljudi sve redje nego ima sve vise menjacnica. Bezidejni "preduzetnici" neznaju sta drugo da otvore osim menjacnice ili apoteke, pre godinu dana je u centru bilo 1000 menjacnica a sada ih ima 1200 i naravno da je promet manji.

Crnogorac

pre 13 godina

--A, jedna kamera košta 400 evra. Kada se to pomnoži sa brojem menjačnica dobije se ogroman iznos novca” , ističe on. --

Sefe, neko je tebe lijepo izradio a? Mucenik neinformisan... Sto lijepo ne kazes da si zakonsku obavezu od 2 kamere i uredjaja za snimanje platio SVE ZAJEDNO 400 eur, pa da ti neko povjeruje.
Niko nije napomenuo da im je zakonska obaveza da snimaju SAMO radno vrijeme...

Realno

pre 13 godina

Jasno je da podizanje kursa nije dobro, ali to je kao da pricamo da nije dobro plivati u hladnoj vodi, a sve vreme skacemo u nju. Pa naravno da ces plivati ako si vec u vodi. Isto je sa kursom. Ekspazivna fiskalna politika je dovela do toga da je jedini izlaz rast kursa. NBS se i dalje nada da ce posle izbora sve slavine biti zavrnute. To ce sigurno smanjiti pritisak na kurs. U medjuvremenu NBS brani kurs deviznim rezervama. Videcemo uskoro sta ce biti. Ili ce kurs znatno devalvirati sto ce ocigledno mnoge uvesti u veliki problem ili ce doci do bitnog smanjenja javne potrosnje.

Milos

pre 13 godina

Ne ulaze ljudi sve redje nego ima sve vise menjacnica. Bezidejni "preduzetnici" neznaju sta drugo da otvore osim menjacnice ili apoteke, pre godinu dana je u centru bilo 1000 menjacnica a sada ih ima 1200 i naravno da je promet manji.

Crnogorac

pre 13 godina

--A, jedna kamera košta 400 evra. Kada se to pomnoži sa brojem menjačnica dobije se ogroman iznos novca” , ističe on. --

Sefe, neko je tebe lijepo izradio a? Mucenik neinformisan... Sto lijepo ne kazes da si zakonsku obavezu od 2 kamere i uredjaja za snimanje platio SVE ZAJEDNO 400 eur, pa da ti neko povjeruje.
Niko nije napomenuo da im je zakonska obaveza da snimaju SAMO radno vrijeme...

dosadno mi

pre 13 godina

Dnevni prosek transakcija je 114, a prosecna transakcija iznosi 50evra znaci to mu dodje 5700 evra dnevno.
A covek tvrdi da na 10.000 evra zaradi 1.500 dinara sto znaci da je u debelom minusu i da nema ni za cips .
E sad znaci da bi zaradio osnovne troskove od 86evra
i da bi ostao na pozitivnoj nuli treba da otkubi oko 60.000 evra dnevno sto znaci da je prosecna transakcija
negde oko 500 do 550 evra , a ne 50evra. Pa posto u srbiji ima 3.150 menjacnica puta 60.000 evra
izadje nam 189.000.000evra dnevno sto bi znacilo da 7.122.666 stanovnika srbije dnevno razmene 26 evra .

miran

pre 13 godina

Pogledajmo malo na to iz drugog ugla.
Koliko god nam rad menjacnica izgledao "mutan", "lagan", "hleb bez motike" i epitetno slican, postoji jedna stvar koja to sve nabrojano poprilicno anulira.
Da li ste uporedili kurseve u menjacnicama sa kursevima u bankama?
Ako se menjacnice obeleze pomenutim epitetima, sta onda ostaje za banke?
Cisto, reda radi, kurs u banci je bar za 5-6 dinara nepovoljniji od kursa u menjacnicama. Razlika izmedju kupovnog i prodajnog kursa u menjacnicama je 2-2,5 dinara a u bankama 7-9 dinara, u nekima i vise. Budu li ugasili menjacnice, nase eure za letovanje i putovanja placacemo daleko vise, koliki god euro bio u tom trenutku.

Realno

pre 13 godina

Jasno je da podizanje kursa nije dobro, ali to je kao da pricamo da nije dobro plivati u hladnoj vodi, a sve vreme skacemo u nju. Pa naravno da ces plivati ako si vec u vodi. Isto je sa kursom. Ekspazivna fiskalna politika je dovela do toga da je jedini izlaz rast kursa. NBS se i dalje nada da ce posle izbora sve slavine biti zavrnute. To ce sigurno smanjiti pritisak na kurs. U medjuvremenu NBS brani kurs deviznim rezervama. Videcemo uskoro sta ce biti. Ili ce kurs znatno devalvirati sto ce ocigledno mnoge uvesti u veliki problem ili ce doci do bitnog smanjenja javne potrosnje.

Jovan

pre 13 godina

Ja sam radnik u menjacnici i svake godine je sve manje i manje posla. To je cinjenica. Razloga je vise, neko vec pomenu da je sve vise i vise menjacnica sto je tacno (18 ih ima u krugu od 200-300m gde ja radim), drugi razlog je sto ljudi nemaju para tj. sve manje i manje, treci je sto su ljudi zbog straha iz 90-tih (hiperinflacija) cim prime platu trcali u menjacnicu da dinare pretvore u evre, pa tokom meseca ponovo polako menjaju, taj strah se delimicno izgubio plus dosta ljudi vise ne prima platu na ruke vec na racun kod banke, kartice i sl. Istina je da se najvise menja na sitno 10, 20 evra i to za pijacu, kupuje se najvise kad ljudi krenu na odmore (more i sl), pred prvi (za kirije).
Oko 1.500evra su troskovi menjacnice gde se placa kirija 300-400 evra i imaju 2 zaposlena radnika. Posto vecina ne radi nedeljom, a i subotom obicno samo prva smena, potrebno je zaista zaraditi bar 60 evra radnim danom samo za troskove. U centru su troskovi i veci tako da verujem ovom sto pominje 86 evra dnevnih troskova. Kod mene je za sada plata redovna, ali ako drzavi ne krene i ljudi ne pocnu da dobijaju poslove bice svima jos teze. Opstace samo najjaci. Nadam se boljitku, ali realno vidim da cu uskoro ostati bez posla :)
Zivi bili!

Ja

pre 13 godina

@A ovi menjaci/menjacnice bi po sistemu: lezi lebu da te jedem?
Bes troskova do profita?
@Mesetarenje i prodavanje magle su menjacnice.
Nadam se da ce se zatvoriti

Vidi se da ste verovatno samo prosli pored menjacnice i isfrustrirani sami sobom ne znate sta bi drugo napisali, po principu da komsiji crkne krava.
Pa gde bi ste menjali novac da nema menjacnica? U banckama koje imaju kurs Sa 6 din razlikom????? Ili vi ne menjate posto posto ste patriote i koristite samo dinar kao valutu, kakav smo narod, fuj

Damir

pre 13 godina

kad se pozatvaraju menjačnice banke će to odmah iskoristiti da kurs kod sebe naprave još nepovoljnijim.opet na štetu građana.Mada mislim da je tu neko već naveo pravi problem a to je broj novootvorenih.

deki

pre 13 godina

Meni samo nije jasno odakle ljudima toliko eura da menjaju, vidim kod mene u gradu se menja sve u 16,stari, mladi, po 20,50 pa i 100 evra svaki dan, a ovamo se kuka male plate,svi na minimalcu, ili ne rade (ovi jos i najvise menjaju). Meni je plata 41000 pa ne mogu ni 10 evra da kupim mesecno od silnih racuna i hrane!?

Marko

pre 13 godina

Ta prica sa menjacnicama u Srbiji vec postaje jako cudna. Pre godinu-dve sam poveo druga iz UK u Beograd (zivi isto kao i ja u Pragu).
I sta mislite, koji mu je bio prvi utisak? Meso, cevapi, pljeskavice, itd... i naravno menjacnice. Covek nije mogao da se nacudi koliko menjacnica imamo.

Cela ta filozofija sa prebacivanjem para iz dinara u DM, odnosno sada u EUR i obrnuto je nekako u osnovi losa. Gledam kako banke daju kredite ljudima u evrima, ili jos gore u francima a ti isti ljudi primaju plate u dinarima. Prosto se pitam kako drzava to dozvoljava.

Ovde u Ceskoj cak i kredit za stan se izdaje iskljucivo u Ceskim krunama, nikakvi evri, ili franci. Kirija se placa u krunama, itd...

Za neke dugorocne stednje i ima smisla cuvati eure, ali za menjati platu u eure i nazad po potrebi je ipak malo previse.

Vladimir Pula

pre 13 godina

Sta će bit ? Srbi vise vjeruju dinaru pa ne mijenjaju ili vise ni nemaju sta mijenjati ? :D osobno uvijek mjenjam tu u rh u bankama jer su bolji otecajevi, u mjenjacnicu idem samo ako žurim i mijenjam tako nešto sitno 10-20€ pa mi je svejedno za tečaj.. Ali kontam da ovdje ionako žive ti ljudi od turista.. A inače jadan ovaj iz BG, ima mjenjacnicu usred grada i ne Mlati vise lovu ko prije ma bas mi ga je zao,jao jos i radnicima mora placu isplatiti, ko je to jos vidio čovjeku 250€ dat da s time pokuša zivjet.. Ni to mu ne treba dat.. Strašno!

Ja (opet)

pre 13 godina

@Pogledajmo malo na to iz drugog ugla.
Koliko god nam rad menjacnica izgledao "mutan", "lagan", "hleb bez motike" i epitetno slican, postoji jedna stvar koja to sve nabrojano poprilicno anulira.
Da li ste uporedili kurseve u menjacnicama sa kursevima u bankama?
Ako se menjacnice obeleze pomenutim epitetima, sta onda ostaje za banke?
Cisto, reda radi, kurs u banci je bar za 5-6 dinara nepovoljniji od kursa u menjacnicama. Razlika izmedju kupovnog i prodajnog kursa u menjacnicama je 2-2,5 dinara a u bankama 7-9 dinara, u nekima i vise. Budu li ugasili menjacnice, nase eure za letovanje i putovanja placacemo daleko vise, koliki god euro bio u tom trenutku.

Svaka ti je kao Njegoseva, to sam i ja pokusao da objasnim u prethodnom komentaru tj mozda bi i uspeo da se nisam preterano iznervira zbog svih gluposti koje sam ovde procitao, samo imam jednu ispravku: Narodna banka je propisala da kur moze da ide u razmaku od 6 din sto "privatne banke" maksimalno koriste, npr ako je danas srednju kurs 111 po menjacnicama ce te naci kupovni za 110 i prodajni za 112, dok je po bankama to 108 i 114

Dejan

pre 13 godina

U razvijenom svetu novac se menja u bankama. Zatvarajte te udžerice! Ionako su vlasnici menjačnica bivši ulični dileri.
(vls, 4. maj 2012 08:42)

Ti ocigledno dalje od Srbije nisi isao. Menjacnice sam video po svim vecim gradovima gde sam bio, i vidim da svi tamo menjaju novac.

Mali Perica

pre 13 godina

Da sam ja ministar finansija u menjačnicama bi mogli da se kupe ili prodaju zlatnici i srebrnjaci bez PDV-a kao i sve valute zemalja BRIKS! Pa sad vi vidite koja politička partija radi u interesu naroda! Odgovor: ni jedna!
Jbt. da li mi to živimo u nekakvoj noćnoj mori??? Molim Vas neka me neko probudi .. poludeću! :-)

Lošmi

pre 13 godina

(Marko, 4. maj 2012 09:28)

Češka ima privredu i kruna samim tim ima nekakvu vrednost. Pošto dinar nema vrednost krediti u dinarima su preskupi i zbog toga ljudi uzimaju kredite u stranoj valuti.

Što se tiče menjačnica tu je država kriva, trebali su da donesu zakon koliko menjačnica može da bude npr. u krugu od toliko i toliko metara i ko ima prednost u otvaranju istih (npr. stariji ljudi koji su dobili otkaz i niko neće da ih zaposli ili mladi koji posao će dočekati ko zna kad).

Kod mene je komšija otvorio menjačnicu od otpremnine i lepo mu je išlo. Onda su to videla dva druga lika koji inače već imaju neki posao pa i oni otvoriše menjačnice. I sad oni kukaju kako im ide loše. Pa jel treba biti genijalac pa zaključiti da tamo gde jedna menjančnica radi ok nema mesta za tri?

Ni menjacnice ni banke

pre 13 godina

Ajd lepo sad da se ukine dinar, da se predje na evro da narodu zelenasi ne mogu da uzimaju (dva puta) procenat od ove crkavice.

Milan

pre 13 godina

Nesto tu ne stima. Ubedjuju nas kako lepo zivimo a u svim pravnim subjektima promet je sve manji. Prosto ne znam da li da verujem sebi ili onima koji od mene, izgleda, bolje znaju kako mi je.

uskok

pre 13 godina

Prvo da kazem da kamera ne kosta 400 evra i da mislim da je zarada veca nego sto je navedeno, ali male menjacnice daju vece iznoste za šrodaju deviza i manje napalacuju za kupovinu od banaka. Razlika kolika god da je ipak pomaze. Ukidanje malih menjacnica bi samo i jedino koeistilo bankama koje bi vishe zaradjivale, a garantujem da bi pronasle i nachin da josh vishe zaradjuju jer ne bi imale konkurenciju u konverziji.

njofrenjak

pre 13 godina

Jako sam zabrinut za vlasnike menjačnica, jer ako i dalje budu menjali samo po pedeset evra po radnji, evo još gladnih; dakle, čekaju nas nove blokade puteva i pruga, novi štrajkovi gladju... Jednostavno, VLADA mora nešto da učini u vezi vlasnika menjačnica!

GuC

pre 13 godina

ne razumem čemu toliko sarkazma u komentarima, menjačnice na svakom "ćošku" su sasvim normalna stvar i treba da ih bude, da li će zalaziti turisti ili "MI" nije bitno...ako im loše ide, zatvoriće se sami, kao i svaka druga "piljara"...problem nije u njima već u tajnovitom odredjivanju kursa, na "medjubankarskom tržištu", koji je van svake kontrole i uticaja privrede. Osim onih velikih igrača, naravno. G Kovačević je u pravu da nešto mora da se menja, jer te tkz korekcije dinara uvek idu samo u jednom pravcu, na dole. Oj smešna državo!

Mita

pre 13 godina

I šta sada...došao nama da se žali,kako mu ne ide posao,a kada je bilo "devize devize" i kada su se zarađivale velike pare zahvaljujući Slobi i ratovima,onda je bilo super:(I još se žali,kako mora da isplati plate,pa šta očekuje da ga pomažemo:))))

cartman

pre 13 godina

Samo da pitam, jel deprecijacija = devalvacija? Ili to znaci nesto drugo? Ako je isto znacenje, zasto izmisljati novu rec za devalvaciju?(ZGub, 03. maj 2012 22:28)
- I jedno i drugo znači slabljenje domaće valute, ali u različitim režimima deviznog kursa: depresijacija u režimu fleksibilnog, a devalvacija u režimu fiksnog deviznog kursa. U našem slučaju pričamo o depresijaciji, opozit je apresijacija.

Ritter

pre 13 godina

Narod nije naviko da menja kintu u banci nego na ulici jos od 90tih (menjacnice su samo zamena za ulicne dilere, ´vize. ´vize...) i naviko da nosi "butku" evra cash. Pitajte bilo koga u drugim zemljama koliko cesto menja stotine bilo koje valute u cashu na nekom salteru? Bilo bi mi drago da promet menjacnica ne opada iz razloga njihovog veceg broja, vec iz razloga efikasnijeg bankarskog sistema u Srbiji. "Experti" su nam tako expertski sredili da i 12 godina posle Slobe, a 20 godina od hiperinflacije narod i dalje cuva gomile cash-a u slamarici jer fantomskim bankama niko normalan ne veruje. Ja licno uvek nosim cash-a za onoliko dana kolko mi treba kad dolazim iz inostranstva da me lokalne banke ne bi drale sa provizijama. Menjacnicama sam dakle odlicna musterija. Pravo pitanje medjutim je kad ce zaista poceti da zivi elektronsko placanje i transfer novca u/iz zemlje Srbije, npr. PayPal i ostali sistemi a ne kolko ce diler-menjac danas da zaradi. Mislite o tome u nedelju.

memorija

pre 13 godina

@vls
U razvijenom svetu se novac ne menja. Ako zelite u Americi dolare ubacite VISU, Master, nesto drugo i sa vaseg racuna vam bankomat izbaci preracunati iznos. Banke cak i ne rade sa gotovim novcem, samo obavljaju potrebne transakcije i zamole vas da odete na njihov bankomat i uzmete novac.
Razlika u kursu banaka i menjacnica su troskovi i obezbedjenja. Banke imaju ogromne troskove na plate, sertifikate, rezerve, sto menjaci ne moraju da imaju. Naravno da su i njima njihovi troskovi ogromni kad nemaju prometa, ali mnogo mi ih je zao.
Inace, sve ovo je jos je jedan dokaz koliko je ekonomija nezrela nauka, nespremna na procenu razlicitih uticaja, a time su i takvi kadrovi na celu sa nasim savremeno obrazovanim guvernerom, pa jos profesorom na fakultetu (boze ko je sve danas profesor!) umisljene neznalice. Banke su vam najsuroviji primer neznanja i neopravdane samozastite. Zamislite da vam lekar prepise lek, a da nema pojma sta treba da se desi, pa ako prezivis.

Aleksandar

pre 13 godina

Naravno da ce se menjacnice zatvoriti kada su dozvolili da se otvore jedna pored druge i do 10 komada u nizu, umesto da bude jedna koja ce raditi dobro. I dalje se vracamo na zakon i drzavu. Umesto drzava da zastiti, ona upropastava. Nazalost, tako je i sa pekarama, malim prodavnicama prodavnicama itd. Covek vidi komsiju da je otvorio "mali biznis", odmah i on to radi pored njega. Pa naravno da nece uspeti.

zivojin

pre 13 godina

(memorija, 4. maj 2012 11:18)
Eh, samo da nije zelenaskih provizija mozda bi bili i u pravu. Ovako niste. I ne zaboravite, proviziju ce vam uzeti iako imate karticu kod iste banke u Srbiji.

gradjanin Srbije-normalan covek

pre 13 godina

U Normalnim zemljama koristi se domicilni novac.samo u zemlkjama koje mrze Zapad kao stu su Rusija i Srbija,isti ti koji navodno mrze zapad vole njihov novac.pogledajte sliku iz moskve ili beograda i videce te na stotine obmenih punktov ili menjacnica.Ajde malo razmislite svojom glavom,pa te menjacnice kupuju strani novac od banaka ili koriste PRLJAV NOVAC od raznih kriminalnih aktivnosti.Kada bi mogla da se izvrsi leteca provera svih menjacnica odjednom,naslo bi se tu mnogo PRLJAVOG NOVCA.

ex demokrata 1

pre 13 godina

Čovek je u pravu,država im dere kožu s leđa ! Osim toga,primećuju se i ulični dileri koji ne plaćaju ni porez niti to rade legalno,a tolerišu se, koliko vidim !

(Ja (opet), 4. maj 2012 11:32)

pre 13 godina

Po propisima NBS, banke su u obavezi da na tablama istaknu najsiri razmak izmedju kupovnog i prodajnog kursa (min/max u okviru koga trguju u toku dana), ali kada dodjes na salter - ti dobijas daleko povoljniji kurs koji je itekako konkurentan menjacnici, pa jos ako je veci iznos u pitanju - imas prava da trazis i jos povoljniji kurs....Raspitaj se malo u svojoj banci...

Aleksandar

pre 13 godina

za (memorija, 4. maj 2012 11:18)

Ekonomija kao nauka nije ništa manje zrela ili nezrela u odnosu na druge - sve se može u ekonomiji predvideti i proračunati, jer postoje modeli i instrumenti kojima se to radi.

Istini za volju, nijedna nauka nije 100% razvijena, već uvek ide napred, a ekonomija ima veću oblast istraživanja, jer pored monetarne i fiskalne politike, ona prati i sociološka, pa i politička pitanja, jer sve to utiče.

Sve ovo što čitamo, može se naći u svim ozbiljnim studijama (čiji autori se retko pojavljuju u medijima, ali su poznati u stručnoj javnosti).

Postoje čak i bizarne zakonitosti koje je ekonomija utvrdila: npr. da ljudi vole da čuvaju novije novčanice, a one pohabane puštaju brže u opticaj - to je još 1880 otkrio jedan škotski ekonomista. Zvuči čudno, ali se na ovaj način ponekad ubrzava potrošnja (neke centralne banke tek posle praznika menjaju novčanice u opticaju).

BokiPirot

pre 13 godina

Jedan od razloga zašto je u menjačnicama opao promet je i taj što gotovo da ne postoji prodavnica u kojoj će vas odbiti ako ponudite devizu.Tako je bar u Pirotu.

Marko

pre 13 godina

Osoba koja je davala ovu izjavu u opste nije iskrena u ovom tekstu. Nema posla nema nicega...Zasto onda radis i dalje? Lepo ugasi menjacnicu i ulozi taj novac u nesto drugo bolje. Nego eto gospodin ima u centru grada pa ide lose...Ovo su price za malenu decu...

Na 60 stepeni

pre 13 godina

za (aa, 4. maj 2012 14:17)

Da, pranje novca se u svetu inače radi u dinarima.
I svakako se koristi deterdžent, ali bez omekšivača.

Ivan

pre 13 godina

Nije ovo bitka za i protiv menjacnica. Menjacnice ce opstati, kao i svuda u svetu, nego ce se samo neke od njih zatvoriti jer imaju manje posla. Realno smo ih mnogo imali, i neki od onih koji su hteli da se bace u preduzetnicke vode su se zeznuli, pa ce srecu morati da potraze drugde. Lepa stvar je sto zbog pogresne odluke nece izgubiti skoro nista, jer su im pocetna ulaganja bila smesna.

Uzevsi sve u obzir, cini mi se da se celoj temi daje previse pompe. Pre bi moglo da se kaze "e sve ide nadole, pa eto smanjice se i broj menjacnica i tu ce neki ostati bez posla". Ali to je i onako sudbina svih nas na ovom kontinentu u godinama pred nama. Sto pre svi to shvatimo, to bolje.

deki

pre 13 godina

Meni samo nije jasno odakle ljudima toliko eura da menjaju, vidim kod mene u gradu se menja sve u 16,stari, mladi, po 20,50 pa i 100 evra svaki dan, a ovamo se kuka male plate,svi na minimalcu, ili ne rade (ovi jos i najvise menjaju). Meni je plata 41000 pa ne mogu ni 10 evra da kupim mesecno od silnih racuna i hrane!?

Ja

pre 13 godina

@A ovi menjaci/menjacnice bi po sistemu: lezi lebu da te jedem?
Bes troskova do profita?
@Mesetarenje i prodavanje magle su menjacnice.
Nadam se da ce se zatvoriti

Vidi se da ste verovatno samo prosli pored menjacnice i isfrustrirani sami sobom ne znate sta bi drugo napisali, po principu da komsiji crkne krava.
Pa gde bi ste menjali novac da nema menjacnica? U banckama koje imaju kurs Sa 6 din razlikom????? Ili vi ne menjate posto posto ste patriote i koristite samo dinar kao valutu, kakav smo narod, fuj

memorija

pre 13 godina

@vls
U razvijenom svetu se novac ne menja. Ako zelite u Americi dolare ubacite VISU, Master, nesto drugo i sa vaseg racuna vam bankomat izbaci preracunati iznos. Banke cak i ne rade sa gotovim novcem, samo obavljaju potrebne transakcije i zamole vas da odete na njihov bankomat i uzmete novac.
Razlika u kursu banaka i menjacnica su troskovi i obezbedjenja. Banke imaju ogromne troskove na plate, sertifikate, rezerve, sto menjaci ne moraju da imaju. Naravno da su i njima njihovi troskovi ogromni kad nemaju prometa, ali mnogo mi ih je zao.
Inace, sve ovo je jos je jedan dokaz koliko je ekonomija nezrela nauka, nespremna na procenu razlicitih uticaja, a time su i takvi kadrovi na celu sa nasim savremeno obrazovanim guvernerom, pa jos profesorom na fakultetu (boze ko je sve danas profesor!) umisljene neznalice. Banke su vam najsuroviji primer neznanja i neopravdane samozastite. Zamislite da vam lekar prepise lek, a da nema pojma sta treba da se desi, pa ako prezivis.

njofrenjak

pre 13 godina

Jako sam zabrinut za vlasnike menjačnica, jer ako i dalje budu menjali samo po pedeset evra po radnji, evo još gladnih; dakle, čekaju nas nove blokade puteva i pruga, novi štrajkovi gladju... Jednostavno, VLADA mora nešto da učini u vezi vlasnika menjačnica!

Crnogorac

pre 13 godina

--A, jedna kamera košta 400 evra. Kada se to pomnoži sa brojem menjačnica dobije se ogroman iznos novca” , ističe on. --

Sefe, neko je tebe lijepo izradio a? Mucenik neinformisan... Sto lijepo ne kazes da si zakonsku obavezu od 2 kamere i uredjaja za snimanje platio SVE ZAJEDNO 400 eur, pa da ti neko povjeruje.
Niko nije napomenuo da im je zakonska obaveza da snimaju SAMO radno vrijeme...

Vladimir Pula

pre 13 godina

Sta će bit ? Srbi vise vjeruju dinaru pa ne mijenjaju ili vise ni nemaju sta mijenjati ? :D osobno uvijek mjenjam tu u rh u bankama jer su bolji otecajevi, u mjenjacnicu idem samo ako žurim i mijenjam tako nešto sitno 10-20€ pa mi je svejedno za tečaj.. Ali kontam da ovdje ionako žive ti ljudi od turista.. A inače jadan ovaj iz BG, ima mjenjacnicu usred grada i ne Mlati vise lovu ko prije ma bas mi ga je zao,jao jos i radnicima mora placu isplatiti, ko je to jos vidio čovjeku 250€ dat da s time pokuša zivjet.. Ni to mu ne treba dat.. Strašno!

Milos

pre 13 godina

Ne ulaze ljudi sve redje nego ima sve vise menjacnica. Bezidejni "preduzetnici" neznaju sta drugo da otvore osim menjacnice ili apoteke, pre godinu dana je u centru bilo 1000 menjacnica a sada ih ima 1200 i naravno da je promet manji.

dosadno mi

pre 13 godina

Dnevni prosek transakcija je 114, a prosecna transakcija iznosi 50evra znaci to mu dodje 5700 evra dnevno.
A covek tvrdi da na 10.000 evra zaradi 1.500 dinara sto znaci da je u debelom minusu i da nema ni za cips .
E sad znaci da bi zaradio osnovne troskove od 86evra
i da bi ostao na pozitivnoj nuli treba da otkubi oko 60.000 evra dnevno sto znaci da je prosecna transakcija
negde oko 500 do 550 evra , a ne 50evra. Pa posto u srbiji ima 3.150 menjacnica puta 60.000 evra
izadje nam 189.000.000evra dnevno sto bi znacilo da 7.122.666 stanovnika srbije dnevno razmene 26 evra .

gradjanin Srbije-normalan covek

pre 13 godina

U Normalnim zemljama koristi se domicilni novac.samo u zemlkjama koje mrze Zapad kao stu su Rusija i Srbija,isti ti koji navodno mrze zapad vole njihov novac.pogledajte sliku iz moskve ili beograda i videce te na stotine obmenih punktov ili menjacnica.Ajde malo razmislite svojom glavom,pa te menjacnice kupuju strani novac od banaka ili koriste PRLJAV NOVAC od raznih kriminalnih aktivnosti.Kada bi mogla da se izvrsi leteca provera svih menjacnica odjednom,naslo bi se tu mnogo PRLJAVOG NOVCA.

Aleksandar

pre 13 godina

Naravno da ce se menjacnice zatvoriti kada su dozvolili da se otvore jedna pored druge i do 10 komada u nizu, umesto da bude jedna koja ce raditi dobro. I dalje se vracamo na zakon i drzavu. Umesto drzava da zastiti, ona upropastava. Nazalost, tako je i sa pekarama, malim prodavnicama prodavnicama itd. Covek vidi komsiju da je otvorio "mali biznis", odmah i on to radi pored njega. Pa naravno da nece uspeti.

(Ja (opet), 4. maj 2012 11:32)

pre 13 godina

Po propisima NBS, banke su u obavezi da na tablama istaknu najsiri razmak izmedju kupovnog i prodajnog kursa (min/max u okviru koga trguju u toku dana), ali kada dodjes na salter - ti dobijas daleko povoljniji kurs koji je itekako konkurentan menjacnici, pa jos ako je veci iznos u pitanju - imas prava da trazis i jos povoljniji kurs....Raspitaj se malo u svojoj banci...

miran

pre 13 godina

Pogledajmo malo na to iz drugog ugla.
Koliko god nam rad menjacnica izgledao "mutan", "lagan", "hleb bez motike" i epitetno slican, postoji jedna stvar koja to sve nabrojano poprilicno anulira.
Da li ste uporedili kurseve u menjacnicama sa kursevima u bankama?
Ako se menjacnice obeleze pomenutim epitetima, sta onda ostaje za banke?
Cisto, reda radi, kurs u banci je bar za 5-6 dinara nepovoljniji od kursa u menjacnicama. Razlika izmedju kupovnog i prodajnog kursa u menjacnicama je 2-2,5 dinara a u bankama 7-9 dinara, u nekima i vise. Budu li ugasili menjacnice, nase eure za letovanje i putovanja placacemo daleko vise, koliki god euro bio u tom trenutku.

Realno

pre 13 godina

Jasno je da podizanje kursa nije dobro, ali to je kao da pricamo da nije dobro plivati u hladnoj vodi, a sve vreme skacemo u nju. Pa naravno da ces plivati ako si vec u vodi. Isto je sa kursom. Ekspazivna fiskalna politika je dovela do toga da je jedini izlaz rast kursa. NBS se i dalje nada da ce posle izbora sve slavine biti zavrnute. To ce sigurno smanjiti pritisak na kurs. U medjuvremenu NBS brani kurs deviznim rezervama. Videcemo uskoro sta ce biti. Ili ce kurs znatno devalvirati sto ce ocigledno mnoge uvesti u veliki problem ili ce doci do bitnog smanjenja javne potrosnje.

Ni menjacnice ni banke

pre 13 godina

Ajd lepo sad da se ukine dinar, da se predje na evro da narodu zelenasi ne mogu da uzimaju (dva puta) procenat od ove crkavice.

Mita

pre 13 godina

I šta sada...došao nama da se žali,kako mu ne ide posao,a kada je bilo "devize devize" i kada su se zarađivale velike pare zahvaljujući Slobi i ratovima,onda je bilo super:(I još se žali,kako mora da isplati plate,pa šta očekuje da ga pomažemo:))))

Mali Perica

pre 13 godina

Da sam ja ministar finansija u menjačnicama bi mogli da se kupe ili prodaju zlatnici i srebrnjaci bez PDV-a kao i sve valute zemalja BRIKS! Pa sad vi vidite koja politička partija radi u interesu naroda! Odgovor: ni jedna!
Jbt. da li mi to živimo u nekakvoj noćnoj mori??? Molim Vas neka me neko probudi .. poludeću! :-)

Marko

pre 13 godina

Ta prica sa menjacnicama u Srbiji vec postaje jako cudna. Pre godinu-dve sam poveo druga iz UK u Beograd (zivi isto kao i ja u Pragu).
I sta mislite, koji mu je bio prvi utisak? Meso, cevapi, pljeskavice, itd... i naravno menjacnice. Covek nije mogao da se nacudi koliko menjacnica imamo.

Cela ta filozofija sa prebacivanjem para iz dinara u DM, odnosno sada u EUR i obrnuto je nekako u osnovi losa. Gledam kako banke daju kredite ljudima u evrima, ili jos gore u francima a ti isti ljudi primaju plate u dinarima. Prosto se pitam kako drzava to dozvoljava.

Ovde u Ceskoj cak i kredit za stan se izdaje iskljucivo u Ceskim krunama, nikakvi evri, ili franci. Kirija se placa u krunama, itd...

Za neke dugorocne stednje i ima smisla cuvati eure, ali za menjati platu u eure i nazad po potrebi je ipak malo previse.

Milan

pre 13 godina

Nesto tu ne stima. Ubedjuju nas kako lepo zivimo a u svim pravnim subjektima promet je sve manji. Prosto ne znam da li da verujem sebi ili onima koji od mene, izgleda, bolje znaju kako mi je.

Ritter

pre 13 godina

Narod nije naviko da menja kintu u banci nego na ulici jos od 90tih (menjacnice su samo zamena za ulicne dilere, ´vize. ´vize...) i naviko da nosi "butku" evra cash. Pitajte bilo koga u drugim zemljama koliko cesto menja stotine bilo koje valute u cashu na nekom salteru? Bilo bi mi drago da promet menjacnica ne opada iz razloga njihovog veceg broja, vec iz razloga efikasnijeg bankarskog sistema u Srbiji. "Experti" su nam tako expertski sredili da i 12 godina posle Slobe, a 20 godina od hiperinflacije narod i dalje cuva gomile cash-a u slamarici jer fantomskim bankama niko normalan ne veruje. Ja licno uvek nosim cash-a za onoliko dana kolko mi treba kad dolazim iz inostranstva da me lokalne banke ne bi drale sa provizijama. Menjacnicama sam dakle odlicna musterija. Pravo pitanje medjutim je kad ce zaista poceti da zivi elektronsko placanje i transfer novca u/iz zemlje Srbije, npr. PayPal i ostali sistemi a ne kolko ce diler-menjac danas da zaradi. Mislite o tome u nedelju.

Dejan

pre 13 godina

U razvijenom svetu novac se menja u bankama. Zatvarajte te udžerice! Ionako su vlasnici menjačnica bivši ulični dileri.
(vls, 4. maj 2012 08:42)

Ti ocigledno dalje od Srbije nisi isao. Menjacnice sam video po svim vecim gradovima gde sam bio, i vidim da svi tamo menjaju novac.

GuC

pre 13 godina

ne razumem čemu toliko sarkazma u komentarima, menjačnice na svakom "ćošku" su sasvim normalna stvar i treba da ih bude, da li će zalaziti turisti ili "MI" nije bitno...ako im loše ide, zatvoriće se sami, kao i svaka druga "piljara"...problem nije u njima već u tajnovitom odredjivanju kursa, na "medjubankarskom tržištu", koji je van svake kontrole i uticaja privrede. Osim onih velikih igrača, naravno. G Kovačević je u pravu da nešto mora da se menja, jer te tkz korekcije dinara uvek idu samo u jednom pravcu, na dole. Oj smešna državo!

Jovan

pre 13 godina

Ja sam radnik u menjacnici i svake godine je sve manje i manje posla. To je cinjenica. Razloga je vise, neko vec pomenu da je sve vise i vise menjacnica sto je tacno (18 ih ima u krugu od 200-300m gde ja radim), drugi razlog je sto ljudi nemaju para tj. sve manje i manje, treci je sto su ljudi zbog straha iz 90-tih (hiperinflacija) cim prime platu trcali u menjacnicu da dinare pretvore u evre, pa tokom meseca ponovo polako menjaju, taj strah se delimicno izgubio plus dosta ljudi vise ne prima platu na ruke vec na racun kod banke, kartice i sl. Istina je da se najvise menja na sitno 10, 20 evra i to za pijacu, kupuje se najvise kad ljudi krenu na odmore (more i sl), pred prvi (za kirije).
Oko 1.500evra su troskovi menjacnice gde se placa kirija 300-400 evra i imaju 2 zaposlena radnika. Posto vecina ne radi nedeljom, a i subotom obicno samo prva smena, potrebno je zaista zaraditi bar 60 evra radnim danom samo za troskove. U centru su troskovi i veci tako da verujem ovom sto pominje 86 evra dnevnih troskova. Kod mene je za sada plata redovna, ali ako drzavi ne krene i ljudi ne pocnu da dobijaju poslove bice svima jos teze. Opstace samo najjaci. Nadam se boljitku, ali realno vidim da cu uskoro ostati bez posla :)
Zivi bili!

Lošmi

pre 13 godina

(Marko, 4. maj 2012 09:28)

Češka ima privredu i kruna samim tim ima nekakvu vrednost. Pošto dinar nema vrednost krediti u dinarima su preskupi i zbog toga ljudi uzimaju kredite u stranoj valuti.

Što se tiče menjačnica tu je država kriva, trebali su da donesu zakon koliko menjačnica može da bude npr. u krugu od toliko i toliko metara i ko ima prednost u otvaranju istih (npr. stariji ljudi koji su dobili otkaz i niko neće da ih zaposli ili mladi koji posao će dočekati ko zna kad).

Kod mene je komšija otvorio menjačnicu od otpremnine i lepo mu je išlo. Onda su to videla dva druga lika koji inače već imaju neki posao pa i oni otvoriše menjačnice. I sad oni kukaju kako im ide loše. Pa jel treba biti genijalac pa zaključiti da tamo gde jedna menjančnica radi ok nema mesta za tri?

Marko

pre 13 godina

Osoba koja je davala ovu izjavu u opste nije iskrena u ovom tekstu. Nema posla nema nicega...Zasto onda radis i dalje? Lepo ugasi menjacnicu i ulozi taj novac u nesto drugo bolje. Nego eto gospodin ima u centru grada pa ide lose...Ovo su price za malenu decu...

Damir

pre 13 godina

kad se pozatvaraju menjačnice banke će to odmah iskoristiti da kurs kod sebe naprave još nepovoljnijim.opet na štetu građana.Mada mislim da je tu neko već naveo pravi problem a to je broj novootvorenih.

uskok

pre 13 godina

Prvo da kazem da kamera ne kosta 400 evra i da mislim da je zarada veca nego sto je navedeno, ali male menjacnice daju vece iznoste za šrodaju deviza i manje napalacuju za kupovinu od banaka. Razlika kolika god da je ipak pomaze. Ukidanje malih menjacnica bi samo i jedino koeistilo bankama koje bi vishe zaradjivale, a garantujem da bi pronasle i nachin da josh vishe zaradjuju jer ne bi imale konkurenciju u konverziji.

Ja (opet)

pre 13 godina

@Pogledajmo malo na to iz drugog ugla.
Koliko god nam rad menjacnica izgledao "mutan", "lagan", "hleb bez motike" i epitetno slican, postoji jedna stvar koja to sve nabrojano poprilicno anulira.
Da li ste uporedili kurseve u menjacnicama sa kursevima u bankama?
Ako se menjacnice obeleze pomenutim epitetima, sta onda ostaje za banke?
Cisto, reda radi, kurs u banci je bar za 5-6 dinara nepovoljniji od kursa u menjacnicama. Razlika izmedju kupovnog i prodajnog kursa u menjacnicama je 2-2,5 dinara a u bankama 7-9 dinara, u nekima i vise. Budu li ugasili menjacnice, nase eure za letovanje i putovanja placacemo daleko vise, koliki god euro bio u tom trenutku.

Svaka ti je kao Njegoseva, to sam i ja pokusao da objasnim u prethodnom komentaru tj mozda bi i uspeo da se nisam preterano iznervira zbog svih gluposti koje sam ovde procitao, samo imam jednu ispravku: Narodna banka je propisala da kur moze da ide u razmaku od 6 din sto "privatne banke" maksimalno koriste, npr ako je danas srednju kurs 111 po menjacnicama ce te naci kupovni za 110 i prodajni za 112, dok je po bankama to 108 i 114

zivojin

pre 13 godina

(memorija, 4. maj 2012 11:18)
Eh, samo da nije zelenaskih provizija mozda bi bili i u pravu. Ovako niste. I ne zaboravite, proviziju ce vam uzeti iako imate karticu kod iste banke u Srbiji.

Na 60 stepeni

pre 13 godina

za (aa, 4. maj 2012 14:17)

Da, pranje novca se u svetu inače radi u dinarima.
I svakako se koristi deterdžent, ali bez omekšivača.

ex demokrata 1

pre 13 godina

Čovek je u pravu,država im dere kožu s leđa ! Osim toga,primećuju se i ulični dileri koji ne plaćaju ni porez niti to rade legalno,a tolerišu se, koliko vidim !

BokiPirot

pre 13 godina

Jedan od razloga zašto je u menjačnicama opao promet je i taj što gotovo da ne postoji prodavnica u kojoj će vas odbiti ako ponudite devizu.Tako je bar u Pirotu.

Aleksandar

pre 13 godina

za (memorija, 4. maj 2012 11:18)

Ekonomija kao nauka nije ništa manje zrela ili nezrela u odnosu na druge - sve se može u ekonomiji predvideti i proračunati, jer postoje modeli i instrumenti kojima se to radi.

Istini za volju, nijedna nauka nije 100% razvijena, već uvek ide napred, a ekonomija ima veću oblast istraživanja, jer pored monetarne i fiskalne politike, ona prati i sociološka, pa i politička pitanja, jer sve to utiče.

Sve ovo što čitamo, može se naći u svim ozbiljnim studijama (čiji autori se retko pojavljuju u medijima, ali su poznati u stručnoj javnosti).

Postoje čak i bizarne zakonitosti koje je ekonomija utvrdila: npr. da ljudi vole da čuvaju novije novčanice, a one pohabane puštaju brže u opticaj - to je još 1880 otkrio jedan škotski ekonomista. Zvuči čudno, ali se na ovaj način ponekad ubrzava potrošnja (neke centralne banke tek posle praznika menjaju novčanice u opticaju).

cartman

pre 13 godina

Samo da pitam, jel deprecijacija = devalvacija? Ili to znaci nesto drugo? Ako je isto znacenje, zasto izmisljati novu rec za devalvaciju?(ZGub, 03. maj 2012 22:28)
- I jedno i drugo znači slabljenje domaće valute, ali u različitim režimima deviznog kursa: depresijacija u režimu fleksibilnog, a devalvacija u režimu fiksnog deviznog kursa. U našem slučaju pričamo o depresijaciji, opozit je apresijacija.

Ivan

pre 13 godina

Nije ovo bitka za i protiv menjacnica. Menjacnice ce opstati, kao i svuda u svetu, nego ce se samo neke od njih zatvoriti jer imaju manje posla. Realno smo ih mnogo imali, i neki od onih koji su hteli da se bace u preduzetnicke vode su se zeznuli, pa ce srecu morati da potraze drugde. Lepa stvar je sto zbog pogresne odluke nece izgubiti skoro nista, jer su im pocetna ulaganja bila smesna.

Uzevsi sve u obzir, cini mi se da se celoj temi daje previse pompe. Pre bi moglo da se kaze "e sve ide nadole, pa eto smanjice se i broj menjacnica i tu ce neki ostati bez posla". Ali to je i onako sudbina svih nas na ovom kontinentu u godinama pred nama. Sto pre svi to shvatimo, to bolje.