Petak, 16.03.2012.

23:18

"Ne odlučuju političari o istoriji"

Lider SPO Vuk Drašković za B92 kaže, povodom izjave Ive Josipovića da je rehabilitacija Draže Mihajlovića loš potez, da konačnu reč treba da da sud.

Izvor: B92

"Ne odluèuju politièari o istoriji" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

90 Komentari

Sortiraj po:

Горан

pre 13 godina

Не могу а да не прокоментаришем ову унутрашње-спољашњу политичку играчку хрватске врхушке већ дуги низ деценија...Има ту свега али у целости је то био један компактан герилски анти нацистички и анти комунистички Покрет Отпора...Сад комунистима смета овај други префикс ла то је проблем њихове савести..Злочина је неспорно било али сваки покушај изједначења монархсита који нису били само Срби и нацистиичке пете колоне попут усташа или љотићеваца је тотално 'пасе''и чини дао нај ко то покушава испада необавештен,благо речено у друштву...Чак и У Хрватској је тешко наћи неког ко је заиста доживео да му четници убију оца брата опљачкају кућу из простог разлога јер су они били активни на малом простору Лике и делимично Далмације где су углавном служили као одбрана од помахниталих усташких хорди у српским срединама немавши снаге за неке веће нападе на хрватске област и то и Хрвати знају...Четници из рата 90.-тих су травестија и первазија створена од стране лутака на концу ДБ-а и оних који би да ''сачувају'' све што је Старо,па су сходно тоем измислили Неке шешеље,николиће,вучиниће...Црвене четнике да цренији не могу бити који су поред слике Драже држали слике госн слобе и госн стаљина или Че геваре,Садама...Значи пијана распуштена банда,које би се сам Чича образован у духу француске војне школе са господином Де Голом и у духу тих манира и културе ЗГРОЗИО, у циљу пројекта уништења здравог и проевропског српског,не срБског национализма који је у том тренутку а и данас означавао само СПО...Брат мо г деде је био херој Априлског рата 41.-ве са скором од три оборене немачке штуке изнад Беграда у тешкој и нерваноправној борби са нацистичком аждајом...Касније са групом пилота иде у Египат где се кратко бори у РАФ...42.-ге се на заповест Чиче враћа у отаџбину скаче падобраном и укључује у активност покрета...Убрзо постаје једанн од челника Обавештајне службе и има под командом око 1500 војника...Један је од оних које је Дража на суђењу именовао као изразите противнмике сарадње са немцима и неког ко никад то није учинио...45.-те по подацима које имамо успева да пребегне у Енглеску...О његовом национализму и шовинизму говори то да је имао жену Хрватицу и сина рођеног у Загребу...Пре пар година мој отац као једини наследник овде добија и орден за његове заслуге у априлском рату...Дакле,неко ко би требао да буде проглашен за хероја је по овдашњим бољшевицима и наци бољшевицима издајник...Бедно али се котрља...Не још задуго...Овде не споменух Ордење које генерал Дража је добио за операцију ''Халијард'' од Америке и за општи допринос покрету отпора Европе од господина де Гола,али мисли мда ће и о ва лична прича бацити мало светлости на таму неких историјских магли и заблуда,можда и више од тога...Поздрав свим добронамерним који знају да се Правда чека али и дочека...

beara

pre 13 godina

U Brckom 2000 god.su vandali srusili spomenik Drazi i odmah posle par dana su ga ponovo podigli americki vojnici iz SFOR-a o svom trosku.
Eto iz novije istorije primjera. Zato je Vuk u pravu kad kaze da treba da obnovimo stara saveznistva, kao sto je u pravu i za Drazu.

MarijaS

pre 13 godina

Koliko ja vidim, i 2012. bi suđenje generalu Mihailoviću bilo daleko od fer i nezavisnog. Ima li zaista nekog u Srbiji ko iskreno misli da su posleratna komunistička suđenja u Srbiji bila profesionalna?! Pa ko od nas ne zna da je postojao samo jedan porotnik, sudija i dželat: Josip Broz Tito.

Righteous Clan

pre 13 godina

Ovo postoji samo kod Srba.Dok se drugi narodi čije su države bile na strani nacista,upinju da dokažu da su imali antifašiste i pronalaze manje grupe ili možda čak i izmišljaju samo se Srbi svojski trude da Dražu prvog srpskog gerilca-antifašistu proglase za fašistu.Zato sva podrška Vuku i SPO,jer održavaju tradiciju antifašizma i brane Srpsku istoriju.

esb

pre 13 godina

Srbija je jedina zemlja na svetu u kojoj se ljudi DOGOVARAJU OKO TOGA STA JE ISTINA A STA NE.

Mozete vi da se dogovorite i da zivimo na Marsu. Draza Mihajlovic jeste spasio americke pilote i bio je odlikovan, sve to stoji, ali bas nista ne moze da ga opere od aktivne kolaboracije sa okupatorima, kao ni od zlocina koje je pocinio. "etnicki cistu veliku Srbiju..." "ocistiti od nacionalnih manjina..." Je li on ovo naredio ili nije? Ili cete da se dogovarate i oko toga?

Argument da u svakom ratu ima zlocina je posebno sraman. Hajde onda da aboliramo i sve naciste, jer u svakom ratu ima zlocina.

Zlo u Srbiji je postalo zaista nepodnosljivo. Slepi ste i pred najociglednijim zlocinima ako su pocinjeni od vasih saplemenika. Odbijam da budem deo te masovne hipnoze, makar ostao jedini medju vama sizofrenicarima. Radije cu biti kao onaj covek sa fotografije koji na nacistickom skupu sedi i jedini ne dize ruku u 'sieg heil'. Sta da kazem, casno je danas biti srpski izdajnik, ako ste vi Srbija.

Simonović

pre 13 godina

Nema nikakve logike da general jugoslovenske vojske između dva svetska rata, dakle školovani oficir neokaljane karijere 1941. naprasno postane ideolog i naredbodavac genocida (?!).

ExYu86

pre 13 godina

"Dok deca komunizma brane Srbiju od njenih tradicionalnih vrednosti, Srbiji ne moze da krene. "

E Cetnici i njihove "tradicionalne" vrednosti ce da nas spasu i krenuce nam onako kako je krenulo od 86te pa nadalje kada je cetnicka ideologija i komunisticko-cetnicki metodi usvojeni kao vrednost. da li Srbija ima nesto trece i bolje? Ako nema nece nam ni krenuti...

radulo

pre 13 godina

Ratko Mladic je izdanak onih protiv kojih se Draza borio, svako stavljanje u istu ravan je ubijanje istine po ko zna koji put
(milos, 17. mart 2012 11:13)

Vidis moze i ovako: Ratko Mladic je izdanak onih koji su se borili za Drazu, svako nestavljanje u istu ravan je ubijanje Srbije i istine po ko zna koji put.

Dragan Bozic

pre 13 godina

Pokret Draze Mihailovica su komunisti toliko krivotvorili da i danas imamo pojedince pa cak i intelektualce koji lazima i laznom istorijom pokusavaju da ponovo ubiju Drazu.Otkrivanjem ''tajnih dosiea'' saznace se i ko su ti koji su decenijama bili sluge velikog inkvizitora druga Joze Broza.SPO je jedina stranka koja se zalaze za to, dok dugi ''republikanski'' orjentisani i dalje zive u duhu Avnoja i potonjeg gazimestanskog slobodizma..

Vujadin

pre 13 godina

Ko je god proučavao istoriju ravnogorskog pokreta jasno mu je da je Draza bio antifasista a njegov pokret antiokupatorski.
Borio se protiv nemaca i ustasa 1941 u drugoj polovini 1943 kao i 1944 godine. Te akcije bile su vezane sa procenama vrhovne komande JVUO u mogucnost invazije zapadnih saveznika na Balkan.
Istorijska je činjenica da su u logoru na Banjici i Starom sajmistu bili utamniceni i pripadnici Ravnogorskog pokreta, zajedno sa partizanima i ostalim rodoljubima.

zabac

pre 13 godina

agim - Kosovo je u drugom sv.ratu bilo deo Albanije. Cetnickih zlocina je bilo, ali to nema veze sa Mihailovicem i Ravnogorskom vojskom. S druge strane, ballisti (Balli) su bili aktivni sve do Nisa (Nishi) i Leskovca (Lleskovci) - o toj "aktivnosti" i te kako treba citati.

Antifasista

pre 13 godina

sto se uznemirise oni koji bi da naprave razliku izmedju Mladica i draze,
Foca-Cajnice-Priboj 1943=Srebrenica i Podrinje 1992/1995. Isio raport = "Posao" zavrsen uspesno. Nema vise Turaka. O proklamovanim ciljevima Karadjica da ne govorimo. To sto je on bio NEKAD komunista i vojnik JNA nista ne znaci, mnogi su stavljali i skidali kape kako im se ukazivala prilika dok su u dusi bili sto su bili. Puno dokaza za to.

agim

pre 13 godina

Negde sam pročitao da je Draža strljao svoje oficire zato što su napravili masakr muslimana u Foči, i da je streljao Kostu Pećanca zato što je sarađivao sa Nemcima. Naravno ovo niko ne pominje.
(Strika, 16. mart 2012 23:48)
Ti si samo procitao(a pitam se ko je to pisao) a ja sam od svog dede usima cuo o najstravicnijim zlocinima cetnika koji su poklali na hiljade Albanske dece.O poklanim odraslim Albancima i da ne pricam.U selu gde je moj deda ziveo poklano je sve sto nije moglo pobeci na vreme.SVE su poklali od 0-99 godina.
Sram neka bude svakog ko podrzava rehabilitaciju ove zveri koji je sve to naredjivao.

NS

pre 13 godina

Gospodine Srdjo Popovicu!
"Grijesite kada u istu ravan stavljate Mihailovica i Mladica.Advokaz ste i imate pravo uvida u sve do sada otvorene istoriske arhive sirom svijeta..."

Pa Popovic tako i govori zato sto je imao i ima uvid u svetske arhive (na kojima je radio dugo godina u USA) a ne vodi se srpskom novokomponovanom kafanskom mitoloskom verzijom istorije koji verovatno ne zasnivaju svoje vidjenje ni na jednom istoriskj cinjenici osim nekih ordena koje su se delili bez ikakve veze u ono vreme (ne mozes ni zamisliti ko ih je sve dobijao, nedavno su dobili su ga i oni sto su bombardovali Beograd).

Filip

pre 13 godina

Svi komunisti sa "ovih prostora", srpski i hrvatski, slozni su u jednom - po svaku cenu ne dozvoliti da istina o njima ikada izadje na videlo! Komunisticki zlocin je ogroman a mnogi tom zlocinu duguju svoj zivotni uspeh. Zbog toga se ne otvaraju dosijei i arhivi, zbog toga histericno tvrde da je njihova verzija istine i istorije jedina prava. Zbog komunista i njihovog nasledja i naslednika, citav ovaj region je poslednjih decenija zavijen u crno i najnerazvijeniji je u Evropi.

Nikolaj

pre 13 godina

Dok deca komunizma brane Srbiju od njenih tradicionalnih vrednosti, Srbiji ne moze da krene. Na svu srecu Srbija ima staraoca a to je EU. Staralac, usvojitelj ili hranitelj kako god EU ce izvesti Srbiju na put tek onda kad se Srbija vrati samoj sebi. To znaci da tek kada Srbija u parlamentu izglasa deklaraciju o osudi komunistickog zlocina i terora, tek kada se imovina u naturalnom obliku vrati njenim izvornim vlasnicima tj. njihovim porodicama, tek ce tada u Srbiji da se stvore preduslovi za Srbiju u kojoj vredi ziveti. Do tada bice ovakkvih opstrukcije kao sto je opstrukcija Srdje Popovica. Puna podrska Vuku, za Srbiju na zapadu !

mujcinovic salih

pre 13 godina

Pa ako je Draza antifasista onda je Hasim Taci srbofil!Pozivate se na americka odlikovanja a tu istu Ameriku mrzite!Morate da se odlucite,za sta ste!

Djuro Prodanovic

pre 13 godina

Vuk brani interes srpskog naroda...Josipovic misli sto je obasut lazima u politici moze i argumente pomeriti,tesko ce proci tu.

Djuro Prodanovic

pre 13 godina

Josipovic se navikao na iskrivljenu istoriju,nimalo cudo nije sto se protivi ali pitana je realnost.On kao veliki politicar bi morao znati da je ta realnost nepromenjiva jer velike sile brane istinu i tu realnost.

skdjfk

pre 13 godina

Koliko to kolona komunista ima u ovoj maloj zemlji? Staljinovi, pa Titovi, Milosevicevi, pa radikalski, pa demokratski, pa liberalni, pa socijaldemokratski, pa jos i komsijski. Mala bara puna krokodila.

NekiBG

pre 13 godina

E moj Srđo ...
(Kriger)

da je pameti u Srbiji Popovic bio ponos ovog naroda a ne Draza. I o jednom i drugom govore PISANI DOKUMENTI U KOJIMA JE JASNO NJIHOVO OPREDELJENJE. Kratko: Drza za srpski zlocin a Srdja protiv srpskog zlocina. A to da Mladic i drustvo nemaju veze sa Drazom, pa nisam primetio da su se pravi Drazevci i cetnici nesto bunili protiv cetnicke ideologije i koreografije na terenu gde su PROGLASVALI CILJEVE I RADILI ISTE STVARI kao Drzaini cetnici i to sa njegovim imenom u ustima. Ovoga puta "ujedinjeni sa "partizanima"

Zagor

pre 13 godina

Jel' to onaj Draskovic koji ce sa Cedom na izbore? Sta kaze Ceda na ovo? Cetnici i liberali u preokretu za Srbiju? Ne, nego oportunista pored oportuniste. Sve je to jedna velika smejurija u cirkusu zvani Srbija.

Todorov Darjan

pre 13 godina

Djeneral Draza Mihailovic jeste srpski heroj, covek koji je bio okrenut ka zapadu i koga su i ubili oni (ideoloski roditelji Ratka Mladica) koji su nas gurnuli u komunizam. Da je JVUO pobedila, Srbija bi bila jedan od osnivaca EU I NATO pakta, ne bi bilo ratova devedesetih jer bi jos 1945. ideologija ustastva, komunizma i ljoticevizma bila slomljena i marginalizovana.

Kriger

pre 13 godina

Kakva god odluka bila, uspomena na Čiču opstaje i čuva se od strane svih ljudi kojima je istina i pravo na istinu VAŽNA.
Tačno, bilo je zločina. U kom ratu nije. Sramota je da 70 godina traje čitanje "crvene istorijske čitanke" što dovoljno govori, pre svega o nama. O samom Draži najbolje, u njegovu korist, svedoči sam "sudski" proces kojim je ekspresno osuđen i likvidiran. Kako je završio njegov branilac!?
A Ratko Mladić? kakve veze ima komunistički "general" sa ovom pričom? Mladić je proizvod brozove "vesele mašine" sa sve ostalom bratijom na svim stranama, ratnim profiterime, krimosima i tajkunima iz devedesetih.
E moj Srđo ...

pranjic

pre 13 godina

koji komentari ovde. bitno da svi pokupili gomilu praznih fraza,laži,neinformisanost od svojih porodica i nekih često kriminalnih revizionista,a koga briga za suštinu delovanja i mladića i draže.

Micic Milan

pre 13 godina

Gospodine Srdjo Popovicu!
Grijesite kada u istu ravan stavljate Mihailovica i Mladica.Advokaz ste i imate pravo uvida u sve do sada otvorene istoriske arhive sirom svijeta.Skoro su englezi izdali saopstenje da Draza nije bio fasista nego Jugoslovenski Rodoljub.Necu sada da nabrajam sva odlikovanja koje je dobijao od Amerikanaca francuza i ostalih saveznika.Na kraju zavirite malo i u njemacku arhgivu i tamo cete naci podatak daje za vermaht najveci protivnik bio upravo Draza Mihailovic.E sada se zapitajte zasto titova vlast na sudjenju drazi nije dozvolila saveznicima da ga brane od montirani optuzbi, gospodine Srdjo Popovicu.

hercegov grad

pre 13 godina

rehabilitacijom ratnog zlocinca Draze Srbija bi sr svrstala u mali broj zemalja kojr su to uradile.Nije ni cudo sto na proslave antifasizma niko vise i ne poziva Srbiju,sa politicarima tipa V.Dradkovic Srbija je presla na suprotnu stranu.

dado

pre 13 godina

Draza Mihajlovic i cetnicki pokret je odgovoran za smrt najmanje 30.000 Hrvata, a ubijani su i Srbi sa "pogresnom" ideologijom. Dio Srbije koji to ne zeli da vidi stvara putem ove sulude ideje, podlogu za neke buduce sukobe na ovim prostorima. Ostaje samo da Hrvatska "proglasi" Pavelica i ustaski rezim za borce za slobodu hrvatskog naroda od srpske hegemonije. To sto su bili pod okriljem nacista nema veze pa bili su "rodoljubi", isto kao Draza i cetnici..

justice & freedom

pre 13 godina

Istina je da je Mihajlovic izdavao naredjenja za etnicko ciscenje. Imate na internetu gomilu sacuvanih i skeniranih dokumenata sto njegovih naredjenja sto izvestaja njegovih podredjenih. To su istorijske cinjenice. Niko se u Sfrj nije borio protiv Nemaca svi su gledali kako da ubiju neistomisljenike i zavladaju zemljom. Nama Nemci nisu ni trebali pored cetnika i partizana, zanemarljiv broj ljudi su ubili Nemci vecina je stradala od cetnika, partizana, ustasa,balija, madjara i ostalih idiota koji su Nemce videli samo na filmu. Zato im svima treba oduzeti zasluge jer da nije bilo Amerike i Rusije da kazu dosta na prostorima sfrj bi i danas trajao drugi svetski rat.

Саша, Пожаревац

pre 13 godina

Нисам изненађен залагањем хрватског председника, изненађен сам изјавама неких Срба који нису упућени у рад команданта ЈВуО. И даље причају онако како су их Брозови историчари учили. Кад би само мало завирили у званична документа Равногорског Покрета увидели би да је у њој било више припадника који нису били Срби, него у паравојној формацији званој "партизани". Хвала Богу да у Србији постоје људи као што је господин Драшковић и његов СПО, па има ко да исправља грешке из прошлости...

HR

pre 13 godina

Zanimljivo je da se rehabilitira čovjeka koji je surađivao sa Njemcima i Talijanima, a na kraju rata njegova se vojska (onaj dio koji nije prešao u partizane) povlačila zajedno sa Hrvatima prema Austriji. Da, dobio je metalju Amerikanaca i Francuza, to je povijesni fakt. Jer 400tinjak pilota nije mala stvar. No to ne mijenja činjenicu da je pokret bio kvislinški u svom djelovanju i težio uspostavljanju ETNIČKI ČISTE Srbije.
Nijedna država u susjedstvu neće pozitivno gledati na ovo i mogla bi to biti nepremostiva prepreka za Srbiju u EU jer EU nije glupa. Tamo uče povijest po stvarnim dokumentima, a ne po rekla-kazala guslarskim pjesmama.

Ženevljanin

pre 13 godina

"U jednoj od svojih naredbi izdatoj 41. godine crnogorskim i limskim komandantima četničkih odreda, Mihailović daje instrukcije kako da deluju:

- Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije — Crne Gore — Bosne i Hercegovine — Srema — Banata i Bačke"

"ETNIČKI ČISTU..."

Sve lepo piše, za one koji se pitaju otkud poređenje dva generala.

Inače, Vuk Drašković je demagog par excelence! "Političari ne treba da se izjašnjavaju o istoriji"??? Isti lik je bio glavni advokat rehabilitacije četničkog pokreta... Naravno, političari imaju ne samo pravo (kao mi, komentatori na b92) nego i dužnost da ocenjuju ključne istorijske događaje i to oni i rade, u svim zemljama, ne samo u Srbiji.
Tako se, naprimer, u Evropi velika većina političara izjašnjava protiv pojava antisemitizma, neonacizma, negiranja holokosta, uplitanja crkve u politiku... a u Srbiji političari su odlučili da se izbrišu imena ulica antifašističkih boraca i da se uvede veronauka...

Zg

pre 13 godina

Ej moje komsije cime se vi zamarate sa onim sta je bilo prije 65 godina pitajte nekog gradana eu sta misli o tim vremenima rec ce vam da je gledo neki dokumentarac o tome na diskaveriju i da ga to previse ne zanima. Postali ste drzava sa najmanjom placom u europi radite za 1e po satu ko kinezi jos malo pa ce i vas i kosovo prestic a vas najveci problem je draza i cetnici.

Abdulkerim Sandzak-beg

pre 13 godina

Malo, malo pa Evropejac, malo, malo pa cetnik. Vise ipak cetnik nego Evropejac. Pitanje je, kojim on intelektuelnim koncima povezao moderno Evropejstvo sa morbidnim cetnistvom. Politicari ne odlucuju o istoriji??? Oni joj sa puno odgovornosti daju smer, sto znaci da ipak odlucuju.

niko i neko

pre 13 godina

da prvo krenemo od slike-tri prsta se drze spojena jer predstavljaju sveto trojstvo oca,sina i svetoga duha. Djenerala si se setio samo zbog izbora a na ravnu goru neces smeti ni helihopterom na 5 min ! preokret!

analitičar

pre 13 godina

Negde sam pročitao da je Draža strljao svoje oficire zato što su napravili masakr muslimana u Foči, i da je streljao Kostu Pećanca zato što je sarađivao sa Nemcima. Naravno ovo niko ne pominje.
(Strika, 16. mart 2012 23:48)
De 'leba ti nađi imena tih "streljanih" oficira, čisto da anuliraš onaj raport Pavla Đurišića iz februara '43 u kojem se hvali voljenom čiči počinjenim masakrom nad ženama i djecom u Foči i drugim srezovima istočne Bosne i Sandžaka!

Igor

pre 13 godina

Srbijo ne daj prodanim dusama da te lozi i pali.
Idemo u evropu, demokratija ...
kakav vuk, kakav cica, kralj, komunisti

Lepo covek rekao, pustite istoricare da se time bave
cekajte emisiju na history kanalu

MUKNAVI

pre 13 godina

Gospodine Petrovicu,citirate u vasoj izjavi "dokumente",strana 12, Drzavne komisije za "sudjenje" Drzi Mihajlovicu,koji su objavljeni 1945, a ciji je predsednik bio..niko drugi..nego Dusan Nedeljkovic..prof.univerziteta koji je prodao ladno,veru za veceru i kada je skapirao da je potrosen..crko je i puko ko kostac pod petom.Imal` jos dokumenata,naravno da ima,gospodine Petrovicu ,koji sasvim drugacije govore o Dragoljubu,Drazi Mihajlovicu ali o njima vi ne govorite?Nadam se da ce sud imati i njih pred sobom i vec jednom pokazati da se i kod nas promenilo sudstvo,i nije vise posusnjara onih koji su na vlasti.To nam je preko potrebno,jer je to jedini nacin da i mi postanemo normalna drzave kuju zele mnogi obicni,kako ih zovu pokondirene tikve koje se obadaju po politici,Gradjani kojima je preko glave onih koji se u Srbiji muvaju i bave politikom radi svoje ,i samo svoje,koristi grabeci i nogama i rukama za sebe a svake cetri godine,kada se raspisuju izbore,masu repinama i umiljavaju se ocerupanima obecavajuci ponovo brda i dolove kao u predhdnim kampanjama..

Akademija 1986

pre 13 godina

Rehabilitacija D.Mihajlovica nije moguca i nije nista drugo nego egzibicija neodgovornih politicara.

D.Mihajlovic je odbvio naredjenje NJEGOVOG KRALJEVSKOG VISOCANSTVA KRALJA PETRA II KARADJORDJEVICA i Vlade da se stavi na stranu antifasističkog fronta i bori protiv okupatora. To je čin dezerterstva i izdaje.Tim činom je presudno uticao na ukidanje Monarhije-zapadni saveznici(antifasistička koalicija)podrzali su Tita čije su se jedinice borile protiv fasista.Da se Kralj vratio u zemlju bilo bi mu sudjeno kao i drugim kvislinzima po Evropi.

D.Mihajlovic je odgovoran za masovno ubijanje civila koje je dokumentovano i moze se videti iz izvestaja njegovih oficira.

Rehabilitacija je moralno i pravno neprihvatljiva .Osim toga je glup i štetan potez neodgovornih političara i ostalih koji u tome učestvuju-sigurno nece proći bez posledica po Drzavu ako se to stvarno i dogodi.Drzava Srbija je visenacionalna zajednica i oni koji sprovedu rehabilitaciju bice odgovorni za posledice.

Miloš

pre 13 godina

Upravo Vuk Drašković, namerno ili slučajno (u šta sumnjam) pravi grešku u vezi sa istorijskim činjenicama. Jer, one kažu sledeće: Draža je 1942. počeo da sarađuje sa nacistima u borbi protiv partizana. Svidelo se to nekom ili ne, to ga je de facto učinilo saradnikom okupatora tadašnje Jugoslavije. Zapadni saveznici su ga se zbog toga 1943. odrekli, svu pomoć preusmerili ka Titu i ostalo je...istorija.

Bo

pre 13 godina

"Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nenacionalnih elemenata."

Pa Srbija nema most Draze Mihajlovica ni Slobodana Milosevica ni Ratka Mladica. Hrvatska ima most Franje Tudjmana.

hej sloveni

pre 13 godina

@Jovanovic, 16. mart 2012 23:54
Moze samo preko zaklanih zena i dece pod rukovodstvom Draze,a prve ruke ljotica.
Da nije postojala nikakva komunikacija je apsurd.
Identican onom da Milosevic nije imao kontakte sa Vukom Draskovicem.
Rehabilitacijom se bojim da mogu se pobuditi zli duhovi.Nezavisno od Josipovica kojeg cenim,ali zbog oluje ne.

Oda Radosti

pre 13 godina

Neverovatno je kako stari crveni kadrovi panicno reaguju na vest da se rehabilituju casni ljudi, pripadnici gradjanskog soja i jugoslovenske elite pre rata. Sta li ce i kako li ce ti cinioci da odreaguju kad dodje vreme ( a dolaz) da se otvaraju tajni dosijei. Vreme je za rehabilitaciju

Simonović

pre 13 godina

General jugoslovenske vojske između dva svetska rata, dakle školovani oficir neokaljane karijere 1941. naprasno postaje ideolog i naredbodavac genocida (?!). Ja u tome ne vidim nikakvu logiku.

Poldi

pre 13 godina

Nebeski narod se toliko rado zanosi falsifikovanom istorijom.
Kosovo je Srbija
Cetnici antifasisti
SPC je uz narod
Rusi braca
Bla bla bla... Ljigavo

Ali zato ko moze emigrira na Zapad

Vinetu

pre 13 godina

Ljudi, da li je normalno da drzava posto poto zeli u EU, a mesecima pominje ovog zlocinca, kojeg danas neki zele da rehabilituju? Pa istorija je samo jedna! Ne moze svaka njuska koja dodje na vlast da pise novu narodnu istoriju, samo zato sto mu je deda, ili neki rodjak bio clan drugog pokreta. Na hiljade dokaza i slika postoji koji nedvosmisleno prikazuju Cetnicke zlocine u II svetskom ratu! Cetnicki pokret se u pocetko zaista borio protiv okupatora, a kasnije? Sta je kasnije bilo? Masakr nad svima koji nisu mislili kao oni! Ko je taj Vuk Draskovic koji hoce da rehabilituje zlocinca. Covek koji je u radu u bivsoj SFRJ imao svoju paravojnu formaciju Srpka garda, a jedini iz te ekipe nije u Hagu! Covek koji je kao i njegov idol izdao sve i promenio kurs za 180 stepeni. Pa dokle cemo mi Srbi da velicamo nekoga, koga ni majko rodjena ne moze da odbrani od istine! Da li zelimo nove sukobe sa Hrvatima, Bosnjacima i ostalim manjinama? Hocemo li docekati i rehabilitaciju Pavelica koji se "borio protiv komunizma" ? Srbija danas ima nove i ozbiljnije probleme nego sto je menjanje istorijskih cinjenica!

Petar

pre 13 godina

"Ne odlucuju politicari o istoriji" rece politicar koji pokusava da je pise.
Je l pitao neko narod o rehabilitaciji ili u stilu sta narod zna. Bilo je kako kazem i tacka. Je l bila javana rasprava o himni koji je doticni gospodin provukao. Pa ovde se odredjuje himna podrskom vladi.

Milan

pre 13 godina

Draža Mihajlović nije izdavao nikakve genocidne naredbe,niti je u svom političkom delovanju imao takve namere.
Draža je bio pristalica parlamentarne monarhije i borio se da Jugoslavija i posle rata ostane monarhija,kao što je i bila pre rata.
Sigurno je da se hrvatskom predsedniku rehabilitacija Draže Mihajlovića ne sviđa,jer da je Jugoslavija ostala parlamentarna monarhija posle drugog svetskog rata,kao što je i bila,ozbiljno je pitanje da li bi Hrvatska danas uopšte postojala kao samostalna država.
Razume se da Hrvati podržavaju komunističku verziju istorije,jer su na tom talasu posle drugog svetskog rata izdejstvovali svoju državu,i ne krivim ih zbog toga ni najmanje,radili su ono što im je u interesu.
Problem Srbije je u njenoj intelektualnoj eliti,koja je pomešala komunizam i demokratiju,koja misli da idući ka EU ide ka SFRJ,i koja,umesto da bude pokretač današnje Srbije,svoj intelektualni maksimum iskazuje u bezočnoj borbi za uhlebljenje na državnim jaslima,za šta je najbolja preporuka prokomunistička ideološka indoktrinisanost.
Srđa Popović i ostali učesnici u emisiji Peščanik koji izjavljuju da razumeju komunistički zločin,da ih ne interesuju porodica i porodične vrednost itd,jednostavno ne shvataju da SFRJ nisu srušili nikakvi nacionalisti i nacionalizam.To je bila samo propaganda.Srušili su je komunisti uz pomoć svojih komunističkih službi.Ratko Mladić nije nikakav nacionalista i nema nikakve veze sa Dražom Mihajlovićem,tj. ima ih onoliko koliko i Slobodan Milošević,jer R.Mladić je komunistički kadar ponikao u komunističkoj JNA,koji se borio za očuvanje poretka u BiH.
Jugoslaviju su srušili,i do krvoprolića doveli,oni koji su 9.marta 1991.
spasili režim S.Miloševića,a to nisu bili ni Vuk Drašković ni bilo kakvi nacionalisti,već komunistička rukovodstva i komunističke službe tadašnje SFRJ i njenih republika.

Antifasista

pre 13 godina

Negde sam pročitao da je Draža strljao svoje oficire zato što su napravili masakr muslimana u Foči, i da je streljao Kostu Pećanca zato što je sarađivao sa Nemcima. Naravno ovo niko ne pominje.
(Strika)

negde si procitao? Pa to nije ni moglo ni biti nigde nego "negde" sa obzirom da postoji dokumenat (u stvari dva) kojim se licno Drzai raportira da je izvrseno NJEGOVO naredjenje da se masakrira civilno stanovnistvo u Foci kao i njegova INSTRUKCIJA Djurisicu o CILJEVIMA BORBE od kojij je jedna etnicko ciscenje srpskih zemalja od nepravoslavnog "elementa". potrudite se naci cete NEGDE, IMA IH AKO GOOGLATE.

Danilo

pre 13 godina

Istini za volju,četnici su bili bolji od ustaša,ali tu njihova dobrota prestaje.Stvarati od četnika neke velike zločince jeste greh koji ide na dušu pobednika u 2.Svetskom ratu!
Stvarati od četnika heroje i antifašiste jeste greh koji ide na dušu ovih generacija,a dosta nam je Mladić i Srebrenica!

Alisa u zemlji cuda-ka

pre 13 godina

Draza je bio antifasista i borac Jugoslovenske vojske u otadzbini, oovezivati "Drazine cetnike" sa onima koji su u poslednjem ratu razbijali sopstvenu drzavu govori o totalnom ne poznavanju ideologije tog pokreta. Draza je olicinje svega evropskog, naprednog!

zavesa

pre 13 godina

Previse je ljudi u Srbiji koji zele zlo toj istoj Srbiji,dok se to ne promeni nema nam napretka,ni u jednom aspektu. Samo nacionalno jedinstvo nas moze spasti,jer mi se cini da su ovo teza vremena nego ona 90ih,tad smo imali mogucnost izbora i nesto smo se pitali,a ovako dok se mi medjusobno delimo neko rusi Srbiju iznutra.

Nikola

pre 13 godina

Sta je s vama ljudi?
Treba istoricarima prepustiti da prosude da li treba rehabilitovati Drazu.
Briga mene i za cetnike i komuniste ali ako je saradjivao sa fasistima ili ako je cinio zlocine, kakva rehabilitacija majke vam?

Pustite vi to: "Ja cuo ovo, ja cuo ono", treba se osloniti na istorijske cinjenice.

Srdja kaze da je cinio zlocine, ako je tako onda ga ne treba rehabilitovati.
Vuk kaze da nije cinio zlocine, ako je tako onda ga treba rehabilitovati.

Ali pitanje je da li ova dvojica imaju pojma da li je ili nije, to treba prepustiti konsenzusu istoricara i gotova stvar

Bane

pre 13 godina

Otisao sam n B92 da procitam vesti.. rekoh mozda ce biti reakcija u vezi rehabilitacije Draze. I znam kako ce odredjeni politicari da reaguju.. i da su njihova misljenja zasnovana na politickom opredeljenju umesto cinjenicama. I vrti mi se misao kako politicari ustvari odlucuju ko je i sta je Draza radio. U tom trenutku mi se otvara B92 sajt i kao da mi je Vuk procitao misli: "Ne odlučuju političari o istoriji". Inace namam nikakvog afiniteta prema Drazi. Za mene je on samo neka istorijska licnost. I istorijske licnost i dogadjaji pripadaju istoriji. Ali ako cemo da se bavimo istorijom dajte da znamo cinjenice a ne sakrivamo istinu jer cemo ugroziti neciji politicki identitet.

Maximus

pre 13 godina

Mislim da poređenje Draže i mladića nije OK. Potpuno se razlikuju ta dva tipa ličnosti. Sumnjam da je Draža naređivao onako nešto. Poznato je da se na sve načine trudio da sačuva civile.

Mme

pre 13 godina

Rehabilitacija Draze Mihailovica bi bio jedan od najboljih poteza pravosudja, to nije ispravljanje nepravde nanete presudom, to je prvenstveno ispravljanje nepravde nanete Drazi kao istorijskoj licnosti. Ta rehabilitacija bi pokazala da smo kao drustvo i drzava sazreli i smogli snage da se suocimo sa prosloscu, a sve u cilju omogucavanja bolje buducnosti za nasu decu!

zmitjkoe

pre 13 godina

Prosto sam frapiran da neki sudija, nekog suda, na nekom rocistu moze da promeni ne samo istoriju ovih prostora nego i da preokrene ishod Drugog svetskog rata. Potpisom i pecatom sudije jedan kvisling i etnicki cistac postaje srpski heroj-mucenik. Ubise ga prokleti crveni banditi, seme im se zatrlo...

Jovanovic

pre 13 godina

Istina polako izlazi na videlo. I Rados Bajic sprema seriju pod imenom Ravna Gora. Rehabilitacijom srpskog cice, rehabilotovace se pravo Srbije da bude okrenuta zapadu!

Dragan

pre 13 godina

Zivo me zanima , kako je Popovic uspeo povezati Generala Mihailovica i Mladica, uz svu mogucu volju pokusao sam to povezati, ali nikako ne ide?
A slazem se sa Vukom, dokle ce vise politicari da pisu nase istorije, valjda je vrema da ih napisu istorijske cinjenice ,a ne politicari !

giga

pre 13 godina

istina se ne moze sakriti.mogu komunjare da se upinju koliko hoce,ali srbija hoce cicu,srbija hoce kralja,srbija trazi istinu.i vaskrsnuce srbija opet,jer srbija je vecna dok su joj deca verna.

Sheena

pre 13 godina

rehabilitacijom Draze napravice se veliki korak u napred! Svaka cast Vuku koji je sve ovo pokrenuo, jer da bi imali bolju buducnost, greske iz proslosti moraju biti ispravljene!

Vladislav Stamenkovic - Vlasotincanin

pre 13 godina

Srbi ne bi bili Srbi kada ne bi radili protiv sebe.Svet je Drazu priznao kao antifasistu a mi Srbi po svaku cenu hocemo da ga izjednacimo sa Pavelicem.Nece moci braco crveni Srbi, Draza je za razliku od vas bio za Srbiju na zapadu.Zato ste ga i ubili.

Plavi

pre 13 godina

Povezivati Mladića i Mihajlovića nije ni malo umesno. Jedan je prošao Solunski front i bio antifašista i antikomunista a drugi je bio vojnik partije koji se školovao na Vojnoj Akademiji.

Никола Јовановић

pre 13 godina

500 спашених пилота савезника од стране ЈВуО у смирај рата је само једна велика Истина о српском чичи. Надам се скорој рехабилитацији Драже Михаиловића

nedeljko

pre 13 godina

Stvarno je neumesno porediti ova dva coveka,Draza je za svoju borbu nagradjen od saveznika u Drugom Svetskom ratu,mnogim ordenima,jedino ga je komunisticka vlast osudila,sto nikad nije hteo da Srbija potpadne pod komunisticku ideologiju.

Strika

pre 13 godina

Negde sam pročitao da je Draža strljao svoje oficire zato što su napravili masakr muslimana u Foči, i da je streljao Kostu Pećanca zato što je sarađivao sa Nemcima. Naravno ovo niko ne pominje.

jagodinac

pre 13 godina

Ravna gora je evrtopski vidikovac prvog reda u Srbiji. Sa nje se najbolje i najdalje vidi Evropa. Draza Mihailovic, JVuO, su se borili upravo za Srbiju na zapadu, zato su i stradali. Rehabilitacija Istine je rehabilitacija Draze Mihailovica

suptil

pre 13 godina

Jedino je Vuk Draskovic odreagovao danas na sulude insinuacije zvanicnog Zagreba po pitanju rehabilitacije prozapadnog komadanta Jugoslovenske vojske u otadzbini. Bravo Vuce

bezimena

pre 13 godina

V. Draškoviću, 'leba ti, ČUJEŠ LI TI SEBE!? Ti, koji su upravo izdejstvovao da skupštinska većina (političari) u vreme VdrK izjednači četnike sa partizanima i koji, u državi u kojoj još nisu otvorena DB dosijea, sada govoriš o "nezavisnom" pravosudju!?

ISTORIJU PREPUSTI ISTORIČARIMA koji su jedini merodavni da je tumače, na osnovu dokumentovanih ČINJENICA!

p.s. taman sam pomislila da se V. Drašković, prišavši Č.Jovanovću, sabrao, kad ono ćorak....ipak je on veliki MINUS za LDP, nisam više sigurna da ću njima dati moj glas

Vladislav Stamenkovic - Vlasotincanin

pre 13 godina

Srbi ne bi bili Srbi kada ne bi radili protiv sebe.Svet je Drazu priznao kao antifasistu a mi Srbi po svaku cenu hocemo da ga izjednacimo sa Pavelicem.Nece moci braco crveni Srbi, Draza je za razliku od vas bio za Srbiju na zapadu.Zato ste ga i ubili.

Strika

pre 13 godina

Negde sam pročitao da je Draža strljao svoje oficire zato što su napravili masakr muslimana u Foči, i da je streljao Kostu Pećanca zato što je sarađivao sa Nemcima. Naravno ovo niko ne pominje.

Никола Јовановић

pre 13 godina

500 спашених пилота савезника од стране ЈВуО у смирај рата је само једна велика Истина о српском чичи. Надам се скорој рехабилитацији Драже Михаиловића

Jovanovic

pre 13 godina

Istina polako izlazi na videlo. I Rados Bajic sprema seriju pod imenom Ravna Gora. Rehabilitacijom srpskog cice, rehabilotovace se pravo Srbije da bude okrenuta zapadu!

Dragan

pre 13 godina

Zivo me zanima , kako je Popovic uspeo povezati Generala Mihailovica i Mladica, uz svu mogucu volju pokusao sam to povezati, ali nikako ne ide?
A slazem se sa Vukom, dokle ce vise politicari da pisu nase istorije, valjda je vrema da ih napisu istorijske cinjenice ,a ne politicari !

suptil

pre 13 godina

Jedino je Vuk Draskovic odreagovao danas na sulude insinuacije zvanicnog Zagreba po pitanju rehabilitacije prozapadnog komadanta Jugoslovenske vojske u otadzbini. Bravo Vuce

nedeljko

pre 13 godina

Stvarno je neumesno porediti ova dva coveka,Draza je za svoju borbu nagradjen od saveznika u Drugom Svetskom ratu,mnogim ordenima,jedino ga je komunisticka vlast osudila,sto nikad nije hteo da Srbija potpadne pod komunisticku ideologiju.

giga

pre 13 godina

istina se ne moze sakriti.mogu komunjare da se upinju koliko hoce,ali srbija hoce cicu,srbija hoce kralja,srbija trazi istinu.i vaskrsnuce srbija opet,jer srbija je vecna dok su joj deca verna.

Plavi

pre 13 godina

Povezivati Mladića i Mihajlovića nije ni malo umesno. Jedan je prošao Solunski front i bio antifašista i antikomunista a drugi je bio vojnik partije koji se školovao na Vojnoj Akademiji.

jagodinac

pre 13 godina

Ravna gora je evrtopski vidikovac prvog reda u Srbiji. Sa nje se najbolje i najdalje vidi Evropa. Draza Mihailovic, JVuO, su se borili upravo za Srbiju na zapadu, zato su i stradali. Rehabilitacija Istine je rehabilitacija Draze Mihailovica

bezimena

pre 13 godina

V. Draškoviću, 'leba ti, ČUJEŠ LI TI SEBE!? Ti, koji su upravo izdejstvovao da skupštinska većina (političari) u vreme VdrK izjednači četnike sa partizanima i koji, u državi u kojoj još nisu otvorena DB dosijea, sada govoriš o "nezavisnom" pravosudju!?

ISTORIJU PREPUSTI ISTORIČARIMA koji su jedini merodavni da je tumače, na osnovu dokumentovanih ČINJENICA!

p.s. taman sam pomislila da se V. Drašković, prišavši Č.Jovanovću, sabrao, kad ono ćorak....ipak je on veliki MINUS za LDP, nisam više sigurna da ću njima dati moj glas

Sheena

pre 13 godina

rehabilitacijom Draze napravice se veliki korak u napred! Svaka cast Vuku koji je sve ovo pokrenuo, jer da bi imali bolju buducnost, greske iz proslosti moraju biti ispravljene!

Todorov Darjan

pre 13 godina

Djeneral Draza Mihailovic jeste srpski heroj, covek koji je bio okrenut ka zapadu i koga su i ubili oni (ideoloski roditelji Ratka Mladica) koji su nas gurnuli u komunizam. Da je JVUO pobedila, Srbija bi bila jedan od osnivaca EU I NATO pakta, ne bi bilo ratova devedesetih jer bi jos 1945. ideologija ustastva, komunizma i ljoticevizma bila slomljena i marginalizovana.

Poldi

pre 13 godina

Nebeski narod se toliko rado zanosi falsifikovanom istorijom.
Kosovo je Srbija
Cetnici antifasisti
SPC je uz narod
Rusi braca
Bla bla bla... Ljigavo

Ali zato ko moze emigrira na Zapad

Micic Milan

pre 13 godina

Gospodine Srdjo Popovicu!
Grijesite kada u istu ravan stavljate Mihailovica i Mladica.Advokaz ste i imate pravo uvida u sve do sada otvorene istoriske arhive sirom svijeta.Skoro su englezi izdali saopstenje da Draza nije bio fasista nego Jugoslovenski Rodoljub.Necu sada da nabrajam sva odlikovanja koje je dobijao od Amerikanaca francuza i ostalih saveznika.Na kraju zavirite malo i u njemacku arhgivu i tamo cete naci podatak daje za vermaht najveci protivnik bio upravo Draza Mihailovic.E sada se zapitajte zasto titova vlast na sudjenju drazi nije dozvolila saveznicima da ga brane od montirani optuzbi, gospodine Srdjo Popovicu.

Kriger

pre 13 godina

Kakva god odluka bila, uspomena na Čiču opstaje i čuva se od strane svih ljudi kojima je istina i pravo na istinu VAŽNA.
Tačno, bilo je zločina. U kom ratu nije. Sramota je da 70 godina traje čitanje "crvene istorijske čitanke" što dovoljno govori, pre svega o nama. O samom Draži najbolje, u njegovu korist, svedoči sam "sudski" proces kojim je ekspresno osuđen i likvidiran. Kako je završio njegov branilac!?
A Ratko Mladić? kakve veze ima komunistički "general" sa ovom pričom? Mladić je proizvod brozove "vesele mašine" sa sve ostalom bratijom na svim stranama, ratnim profiterime, krimosima i tajkunima iz devedesetih.
E moj Srđo ...

Zg

pre 13 godina

Ej moje komsije cime se vi zamarate sa onim sta je bilo prije 65 godina pitajte nekog gradana eu sta misli o tim vremenima rec ce vam da je gledo neki dokumentarac o tome na diskaveriju i da ga to previse ne zanima. Postali ste drzava sa najmanjom placom u europi radite za 1e po satu ko kinezi jos malo pa ce i vas i kosovo prestic a vas najveci problem je draza i cetnici.

Саша, Пожаревац

pre 13 godina

Нисам изненађен залагањем хрватског председника, изненађен сам изјавама неких Срба који нису упућени у рад команданта ЈВуО. И даље причају онако како су их Брозови историчари учили. Кад би само мало завирили у званична документа Равногорског Покрета увидели би да је у њој било више припадника који нису били Срби, него у паравојној формацији званој "партизани". Хвала Богу да у Србији постоје људи као што је господин Драшковић и његов СПО, па има ко да исправља грешке из прошлости...

Vinetu

pre 13 godina

Ljudi, da li je normalno da drzava posto poto zeli u EU, a mesecima pominje ovog zlocinca, kojeg danas neki zele da rehabilituju? Pa istorija je samo jedna! Ne moze svaka njuska koja dodje na vlast da pise novu narodnu istoriju, samo zato sto mu je deda, ili neki rodjak bio clan drugog pokreta. Na hiljade dokaza i slika postoji koji nedvosmisleno prikazuju Cetnicke zlocine u II svetskom ratu! Cetnicki pokret se u pocetko zaista borio protiv okupatora, a kasnije? Sta je kasnije bilo? Masakr nad svima koji nisu mislili kao oni! Ko je taj Vuk Draskovic koji hoce da rehabilituje zlocinca. Covek koji je u radu u bivsoj SFRJ imao svoju paravojnu formaciju Srpka garda, a jedini iz te ekipe nije u Hagu! Covek koji je kao i njegov idol izdao sve i promenio kurs za 180 stepeni. Pa dokle cemo mi Srbi da velicamo nekoga, koga ni majko rodjena ne moze da odbrani od istine! Da li zelimo nove sukobe sa Hrvatima, Bosnjacima i ostalim manjinama? Hocemo li docekati i rehabilitaciju Pavelica koji se "borio protiv komunizma" ? Srbija danas ima nove i ozbiljnije probleme nego sto je menjanje istorijskih cinjenica!

analitičar

pre 13 godina

Negde sam pročitao da je Draža strljao svoje oficire zato što su napravili masakr muslimana u Foči, i da je streljao Kostu Pećanca zato što je sarađivao sa Nemcima. Naravno ovo niko ne pominje.
(Strika, 16. mart 2012 23:48)
De 'leba ti nađi imena tih "streljanih" oficira, čisto da anuliraš onaj raport Pavla Đurišića iz februara '43 u kojem se hvali voljenom čiči počinjenim masakrom nad ženama i djecom u Foči i drugim srezovima istočne Bosne i Sandžaka!

dado

pre 13 godina

Draza Mihajlovic i cetnicki pokret je odgovoran za smrt najmanje 30.000 Hrvata, a ubijani su i Srbi sa "pogresnom" ideologijom. Dio Srbije koji to ne zeli da vidi stvara putem ove sulude ideje, podlogu za neke buduce sukobe na ovim prostorima. Ostaje samo da Hrvatska "proglasi" Pavelica i ustaski rezim za borce za slobodu hrvatskog naroda od srpske hegemonije. To sto su bili pod okriljem nacista nema veze pa bili su "rodoljubi", isto kao Draza i cetnici..

HR

pre 13 godina

Zanimljivo je da se rehabilitira čovjeka koji je surađivao sa Njemcima i Talijanima, a na kraju rata njegova se vojska (onaj dio koji nije prešao u partizane) povlačila zajedno sa Hrvatima prema Austriji. Da, dobio je metalju Amerikanaca i Francuza, to je povijesni fakt. Jer 400tinjak pilota nije mala stvar. No to ne mijenja činjenicu da je pokret bio kvislinški u svom djelovanju i težio uspostavljanju ETNIČKI ČISTE Srbije.
Nijedna država u susjedstvu neće pozitivno gledati na ovo i mogla bi to biti nepremostiva prepreka za Srbiju u EU jer EU nije glupa. Tamo uče povijest po stvarnim dokumentima, a ne po rekla-kazala guslarskim pjesmama.

Miloš

pre 13 godina

Upravo Vuk Drašković, namerno ili slučajno (u šta sumnjam) pravi grešku u vezi sa istorijskim činjenicama. Jer, one kažu sledeće: Draža je 1942. počeo da sarađuje sa nacistima u borbi protiv partizana. Svidelo se to nekom ili ne, to ga je de facto učinilo saradnikom okupatora tadašnje Jugoslavije. Zapadni saveznici su ga se zbog toga 1943. odrekli, svu pomoć preusmerili ka Titu i ostalo je...istorija.

Milan

pre 13 godina

Draža Mihajlović nije izdavao nikakve genocidne naredbe,niti je u svom političkom delovanju imao takve namere.
Draža je bio pristalica parlamentarne monarhije i borio se da Jugoslavija i posle rata ostane monarhija,kao što je i bila pre rata.
Sigurno je da se hrvatskom predsedniku rehabilitacija Draže Mihajlovića ne sviđa,jer da je Jugoslavija ostala parlamentarna monarhija posle drugog svetskog rata,kao što je i bila,ozbiljno je pitanje da li bi Hrvatska danas uopšte postojala kao samostalna država.
Razume se da Hrvati podržavaju komunističku verziju istorije,jer su na tom talasu posle drugog svetskog rata izdejstvovali svoju državu,i ne krivim ih zbog toga ni najmanje,radili su ono što im je u interesu.
Problem Srbije je u njenoj intelektualnoj eliti,koja je pomešala komunizam i demokratiju,koja misli da idući ka EU ide ka SFRJ,i koja,umesto da bude pokretač današnje Srbije,svoj intelektualni maksimum iskazuje u bezočnoj borbi za uhlebljenje na državnim jaslima,za šta je najbolja preporuka prokomunistička ideološka indoktrinisanost.
Srđa Popović i ostali učesnici u emisiji Peščanik koji izjavljuju da razumeju komunistički zločin,da ih ne interesuju porodica i porodične vrednost itd,jednostavno ne shvataju da SFRJ nisu srušili nikakvi nacionalisti i nacionalizam.To je bila samo propaganda.Srušili su je komunisti uz pomoć svojih komunističkih službi.Ratko Mladić nije nikakav nacionalista i nema nikakve veze sa Dražom Mihajlovićem,tj. ima ih onoliko koliko i Slobodan Milošević,jer R.Mladić je komunistički kadar ponikao u komunističkoj JNA,koji se borio za očuvanje poretka u BiH.
Jugoslaviju su srušili,i do krvoprolića doveli,oni koji su 9.marta 1991.
spasili režim S.Miloševića,a to nisu bili ni Vuk Drašković ni bilo kakvi nacionalisti,već komunistička rukovodstva i komunističke službe tadašnje SFRJ i njenih republika.

Oda Radosti

pre 13 godina

Neverovatno je kako stari crveni kadrovi panicno reaguju na vest da se rehabilituju casni ljudi, pripadnici gradjanskog soja i jugoslovenske elite pre rata. Sta li ce i kako li ce ti cinioci da odreaguju kad dodje vreme ( a dolaz) da se otvaraju tajni dosijei. Vreme je za rehabilitaciju

Antifasista

pre 13 godina

Negde sam pročitao da je Draža strljao svoje oficire zato što su napravili masakr muslimana u Foči, i da je streljao Kostu Pećanca zato što je sarađivao sa Nemcima. Naravno ovo niko ne pominje.
(Strika)

negde si procitao? Pa to nije ni moglo ni biti nigde nego "negde" sa obzirom da postoji dokumenat (u stvari dva) kojim se licno Drzai raportira da je izvrseno NJEGOVO naredjenje da se masakrira civilno stanovnistvo u Foci kao i njegova INSTRUKCIJA Djurisicu o CILJEVIMA BORBE od kojij je jedna etnicko ciscenje srpskih zemalja od nepravoslavnog "elementa". potrudite se naci cete NEGDE, IMA IH AKO GOOGLATE.

Alisa u zemlji cuda-ka

pre 13 godina

Draza je bio antifasista i borac Jugoslovenske vojske u otadzbini, oovezivati "Drazine cetnike" sa onima koji su u poslednjem ratu razbijali sopstvenu drzavu govori o totalnom ne poznavanju ideologije tog pokreta. Draza je olicinje svega evropskog, naprednog!

Ženevljanin

pre 13 godina

"U jednoj od svojih naredbi izdatoj 41. godine crnogorskim i limskim komandantima četničkih odreda, Mihailović daje instrukcije kako da deluju:

- Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije — Crne Gore — Bosne i Hercegovine — Srema — Banata i Bačke"

"ETNIČKI ČISTU..."

Sve lepo piše, za one koji se pitaju otkud poređenje dva generala.

Inače, Vuk Drašković je demagog par excelence! "Političari ne treba da se izjašnjavaju o istoriji"??? Isti lik je bio glavni advokat rehabilitacije četničkog pokreta... Naravno, političari imaju ne samo pravo (kao mi, komentatori na b92) nego i dužnost da ocenjuju ključne istorijske događaje i to oni i rade, u svim zemljama, ne samo u Srbiji.
Tako se, naprimer, u Evropi velika većina političara izjašnjava protiv pojava antisemitizma, neonacizma, negiranja holokosta, uplitanja crkve u politiku... a u Srbiji političari su odlučili da se izbrišu imena ulica antifašističkih boraca i da se uvede veronauka...

Simonović

pre 13 godina

General jugoslovenske vojske između dva svetska rata, dakle školovani oficir neokaljane karijere 1941. naprasno postaje ideolog i naredbodavac genocida (?!). Ja u tome ne vidim nikakvu logiku.

Vujadin

pre 13 godina

Ko je god proučavao istoriju ravnogorskog pokreta jasno mu je da je Draza bio antifasista a njegov pokret antiokupatorski.
Borio se protiv nemaca i ustasa 1941 u drugoj polovini 1943 kao i 1944 godine. Te akcije bile su vezane sa procenama vrhovne komande JVUO u mogucnost invazije zapadnih saveznika na Balkan.
Istorijska je činjenica da su u logoru na Banjici i Starom sajmistu bili utamniceni i pripadnici Ravnogorskog pokreta, zajedno sa partizanima i ostalim rodoljubima.

Akademija 1986

pre 13 godina

Rehabilitacija D.Mihajlovica nije moguca i nije nista drugo nego egzibicija neodgovornih politicara.

D.Mihajlovic je odbvio naredjenje NJEGOVOG KRALJEVSKOG VISOCANSTVA KRALJA PETRA II KARADJORDJEVICA i Vlade da se stavi na stranu antifasističkog fronta i bori protiv okupatora. To je čin dezerterstva i izdaje.Tim činom je presudno uticao na ukidanje Monarhije-zapadni saveznici(antifasistička koalicija)podrzali su Tita čije su se jedinice borile protiv fasista.Da se Kralj vratio u zemlju bilo bi mu sudjeno kao i drugim kvislinzima po Evropi.

D.Mihajlovic je odgovoran za masovno ubijanje civila koje je dokumentovano i moze se videti iz izvestaja njegovih oficira.

Rehabilitacija je moralno i pravno neprihvatljiva .Osim toga je glup i štetan potez neodgovornih političara i ostalih koji u tome učestvuju-sigurno nece proći bez posledica po Drzavu ako se to stvarno i dogodi.Drzava Srbija je visenacionalna zajednica i oni koji sprovedu rehabilitaciju bice odgovorni za posledice.

justice & freedom

pre 13 godina

Istina je da je Mihajlovic izdavao naredjenja za etnicko ciscenje. Imate na internetu gomilu sacuvanih i skeniranih dokumenata sto njegovih naredjenja sto izvestaja njegovih podredjenih. To su istorijske cinjenice. Niko se u Sfrj nije borio protiv Nemaca svi su gledali kako da ubiju neistomisljenike i zavladaju zemljom. Nama Nemci nisu ni trebali pored cetnika i partizana, zanemarljiv broj ljudi su ubili Nemci vecina je stradala od cetnika, partizana, ustasa,balija, madjara i ostalih idiota koji su Nemce videli samo na filmu. Zato im svima treba oduzeti zasluge jer da nije bilo Amerike i Rusije da kazu dosta na prostorima sfrj bi i danas trajao drugi svetski rat.

Filip

pre 13 godina

Svi komunisti sa "ovih prostora", srpski i hrvatski, slozni su u jednom - po svaku cenu ne dozvoliti da istina o njima ikada izadje na videlo! Komunisticki zlocin je ogroman a mnogi tom zlocinu duguju svoj zivotni uspeh. Zbog toga se ne otvaraju dosijei i arhivi, zbog toga histericno tvrde da je njihova verzija istine i istorije jedina prava. Zbog komunista i njihovog nasledja i naslednika, citav ovaj region je poslednjih decenija zavijen u crno i najnerazvijeniji je u Evropi.

agim

pre 13 godina

Negde sam pročitao da je Draža strljao svoje oficire zato što su napravili masakr muslimana u Foči, i da je streljao Kostu Pećanca zato što je sarađivao sa Nemcima. Naravno ovo niko ne pominje.
(Strika, 16. mart 2012 23:48)
Ti si samo procitao(a pitam se ko je to pisao) a ja sam od svog dede usima cuo o najstravicnijim zlocinima cetnika koji su poklali na hiljade Albanske dece.O poklanim odraslim Albancima i da ne pricam.U selu gde je moj deda ziveo poklano je sve sto nije moglo pobeci na vreme.SVE su poklali od 0-99 godina.
Sram neka bude svakog ko podrzava rehabilitaciju ove zveri koji je sve to naredjivao.

Abdulkerim Sandzak-beg

pre 13 godina

Malo, malo pa Evropejac, malo, malo pa cetnik. Vise ipak cetnik nego Evropejac. Pitanje je, kojim on intelektuelnim koncima povezao moderno Evropejstvo sa morbidnim cetnistvom. Politicari ne odlucuju o istoriji??? Oni joj sa puno odgovornosti daju smer, sto znaci da ipak odlucuju.

hercegov grad

pre 13 godina

rehabilitacijom ratnog zlocinca Draze Srbija bi sr svrstala u mali broj zemalja kojr su to uradile.Nije ni cudo sto na proslave antifasizma niko vise i ne poziva Srbiju,sa politicarima tipa V.Dradkovic Srbija je presla na suprotnu stranu.

Nikolaj

pre 13 godina

Dok deca komunizma brane Srbiju od njenih tradicionalnih vrednosti, Srbiji ne moze da krene. Na svu srecu Srbija ima staraoca a to je EU. Staralac, usvojitelj ili hranitelj kako god EU ce izvesti Srbiju na put tek onda kad se Srbija vrati samoj sebi. To znaci da tek kada Srbija u parlamentu izglasa deklaraciju o osudi komunistickog zlocina i terora, tek kada se imovina u naturalnom obliku vrati njenim izvornim vlasnicima tj. njihovim porodicama, tek ce tada u Srbiji da se stvore preduslovi za Srbiju u kojoj vredi ziveti. Do tada bice ovakkvih opstrukcije kao sto je opstrukcija Srdje Popovica. Puna podrska Vuku, za Srbiju na zapadu !

Righteous Clan

pre 13 godina

Ovo postoji samo kod Srba.Dok se drugi narodi čije su države bile na strani nacista,upinju da dokažu da su imali antifašiste i pronalaze manje grupe ili možda čak i izmišljaju samo se Srbi svojski trude da Dražu prvog srpskog gerilca-antifašistu proglase za fašistu.Zato sva podrška Vuku i SPO,jer održavaju tradiciju antifašizma i brane Srpsku istoriju.

MarijaS

pre 13 godina

Koliko ja vidim, i 2012. bi suđenje generalu Mihailoviću bilo daleko od fer i nezavisnog. Ima li zaista nekog u Srbiji ko iskreno misli da su posleratna komunistička suđenja u Srbiji bila profesionalna?! Pa ko od nas ne zna da je postojao samo jedan porotnik, sudija i dželat: Josip Broz Tito.

Nikola

pre 13 godina

Sta je s vama ljudi?
Treba istoricarima prepustiti da prosude da li treba rehabilitovati Drazu.
Briga mene i za cetnike i komuniste ali ako je saradjivao sa fasistima ili ako je cinio zlocine, kakva rehabilitacija majke vam?

Pustite vi to: "Ja cuo ovo, ja cuo ono", treba se osloniti na istorijske cinjenice.

Srdja kaze da je cinio zlocine, ako je tako onda ga ne treba rehabilitovati.
Vuk kaze da nije cinio zlocine, ako je tako onda ga treba rehabilitovati.

Ali pitanje je da li ova dvojica imaju pojma da li je ili nije, to treba prepustiti konsenzusu istoricara i gotova stvar

Bo

pre 13 godina

"Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nenacionalnih elemenata."

Pa Srbija nema most Draze Mihajlovica ni Slobodana Milosevica ni Ratka Mladica. Hrvatska ima most Franje Tudjmana.

Mme

pre 13 godina

Rehabilitacija Draze Mihailovica bi bio jedan od najboljih poteza pravosudja, to nije ispravljanje nepravde nanete presudom, to je prvenstveno ispravljanje nepravde nanete Drazi kao istorijskoj licnosti. Ta rehabilitacija bi pokazala da smo kao drustvo i drzava sazreli i smogli snage da se suocimo sa prosloscu, a sve u cilju omogucavanja bolje buducnosti za nasu decu!

Dragan Bozic

pre 13 godina

Pokret Draze Mihailovica su komunisti toliko krivotvorili da i danas imamo pojedince pa cak i intelektualce koji lazima i laznom istorijom pokusavaju da ponovo ubiju Drazu.Otkrivanjem ''tajnih dosiea'' saznace se i ko su ti koji su decenijama bili sluge velikog inkvizitora druga Joze Broza.SPO je jedina stranka koja se zalaze za to, dok dugi ''republikanski'' orjentisani i dalje zive u duhu Avnoja i potonjeg gazimestanskog slobodizma..

Djuro Prodanovic

pre 13 godina

Vuk brani interes srpskog naroda...Josipovic misli sto je obasut lazima u politici moze i argumente pomeriti,tesko ce proci tu.

Simonović

pre 13 godina

Nema nikakve logike da general jugoslovenske vojske između dva svetska rata, dakle školovani oficir neokaljane karijere 1941. naprasno postane ideolog i naredbodavac genocida (?!).

Maximus

pre 13 godina

Mislim da poređenje Draže i mladića nije OK. Potpuno se razlikuju ta dva tipa ličnosti. Sumnjam da je Draža naređivao onako nešto. Poznato je da se na sve načine trudio da sačuva civile.

MUKNAVI

pre 13 godina

Gospodine Petrovicu,citirate u vasoj izjavi "dokumente",strana 12, Drzavne komisije za "sudjenje" Drzi Mihajlovicu,koji su objavljeni 1945, a ciji je predsednik bio..niko drugi..nego Dusan Nedeljkovic..prof.univerziteta koji je prodao ladno,veru za veceru i kada je skapirao da je potrosen..crko je i puko ko kostac pod petom.Imal` jos dokumenata,naravno da ima,gospodine Petrovicu ,koji sasvim drugacije govore o Dragoljubu,Drazi Mihajlovicu ali o njima vi ne govorite?Nadam se da ce sud imati i njih pred sobom i vec jednom pokazati da se i kod nas promenilo sudstvo,i nije vise posusnjara onih koji su na vlasti.To nam je preko potrebno,jer je to jedini nacin da i mi postanemo normalna drzave kuju zele mnogi obicni,kako ih zovu pokondirene tikve koje se obadaju po politici,Gradjani kojima je preko glave onih koji se u Srbiji muvaju i bave politikom radi svoje ,i samo svoje,koristi grabeci i nogama i rukama za sebe a svake cetri godine,kada se raspisuju izbore,masu repinama i umiljavaju se ocerupanima obecavajuci ponovo brda i dolove kao u predhdnim kampanjama..

Djuro Prodanovic

pre 13 godina

Josipovic se navikao na iskrivljenu istoriju,nimalo cudo nije sto se protivi ali pitana je realnost.On kao veliki politicar bi morao znati da je ta realnost nepromenjiva jer velike sile brane istinu i tu realnost.

mujcinovic salih

pre 13 godina

Pa ako je Draza antifasista onda je Hasim Taci srbofil!Pozivate se na americka odlikovanja a tu istu Ameriku mrzite!Morate da se odlucite,za sta ste!

skdjfk

pre 13 godina

Koliko to kolona komunista ima u ovoj maloj zemlji? Staljinovi, pa Titovi, Milosevicevi, pa radikalski, pa demokratski, pa liberalni, pa socijaldemokratski, pa jos i komsijski. Mala bara puna krokodila.

zmitjkoe

pre 13 godina

Prosto sam frapiran da neki sudija, nekog suda, na nekom rocistu moze da promeni ne samo istoriju ovih prostora nego i da preokrene ishod Drugog svetskog rata. Potpisom i pecatom sudije jedan kvisling i etnicki cistac postaje srpski heroj-mucenik. Ubise ga prokleti crveni banditi, seme im se zatrlo...

ExYu86

pre 13 godina

"Dok deca komunizma brane Srbiju od njenih tradicionalnih vrednosti, Srbiji ne moze da krene. "

E Cetnici i njihove "tradicionalne" vrednosti ce da nas spasu i krenuce nam onako kako je krenulo od 86te pa nadalje kada je cetnicka ideologija i komunisticko-cetnicki metodi usvojeni kao vrednost. da li Srbija ima nesto trece i bolje? Ako nema nece nam ni krenuti...

Bane

pre 13 godina

Otisao sam n B92 da procitam vesti.. rekoh mozda ce biti reakcija u vezi rehabilitacije Draze. I znam kako ce odredjeni politicari da reaguju.. i da su njihova misljenja zasnovana na politickom opredeljenju umesto cinjenicama. I vrti mi se misao kako politicari ustvari odlucuju ko je i sta je Draza radio. U tom trenutku mi se otvara B92 sajt i kao da mi je Vuk procitao misli: "Ne odlučuju političari o istoriji". Inace namam nikakvog afiniteta prema Drazi. Za mene je on samo neka istorijska licnost. I istorijske licnost i dogadjaji pripadaju istoriji. Ali ako cemo da se bavimo istorijom dajte da znamo cinjenice a ne sakrivamo istinu jer cemo ugroziti neciji politicki identitet.

Danilo

pre 13 godina

Istini za volju,četnici su bili bolji od ustaša,ali tu njihova dobrota prestaje.Stvarati od četnika neke velike zločince jeste greh koji ide na dušu pobednika u 2.Svetskom ratu!
Stvarati od četnika heroje i antifašiste jeste greh koji ide na dušu ovih generacija,a dosta nam je Mladić i Srebrenica!

pranjic

pre 13 godina

koji komentari ovde. bitno da svi pokupili gomilu praznih fraza,laži,neinformisanost od svojih porodica i nekih često kriminalnih revizionista,a koga briga za suštinu delovanja i mladića i draže.

NS

pre 13 godina

Gospodine Srdjo Popovicu!
"Grijesite kada u istu ravan stavljate Mihailovica i Mladica.Advokaz ste i imate pravo uvida u sve do sada otvorene istoriske arhive sirom svijeta..."

Pa Popovic tako i govori zato sto je imao i ima uvid u svetske arhive (na kojima je radio dugo godina u USA) a ne vodi se srpskom novokomponovanom kafanskom mitoloskom verzijom istorije koji verovatno ne zasnivaju svoje vidjenje ni na jednom istoriskj cinjenici osim nekih ordena koje su se delili bez ikakve veze u ono vreme (ne mozes ni zamisliti ko ih je sve dobijao, nedavno su dobili su ga i oni sto su bombardovali Beograd).

esb

pre 13 godina

Srbija je jedina zemlja na svetu u kojoj se ljudi DOGOVARAJU OKO TOGA STA JE ISTINA A STA NE.

Mozete vi da se dogovorite i da zivimo na Marsu. Draza Mihajlovic jeste spasio americke pilote i bio je odlikovan, sve to stoji, ali bas nista ne moze da ga opere od aktivne kolaboracije sa okupatorima, kao ni od zlocina koje je pocinio. "etnicki cistu veliku Srbiju..." "ocistiti od nacionalnih manjina..." Je li on ovo naredio ili nije? Ili cete da se dogovarate i oko toga?

Argument da u svakom ratu ima zlocina je posebno sraman. Hajde onda da aboliramo i sve naciste, jer u svakom ratu ima zlocina.

Zlo u Srbiji je postalo zaista nepodnosljivo. Slepi ste i pred najociglednijim zlocinima ako su pocinjeni od vasih saplemenika. Odbijam da budem deo te masovne hipnoze, makar ostao jedini medju vama sizofrenicarima. Radije cu biti kao onaj covek sa fotografije koji na nacistickom skupu sedi i jedini ne dize ruku u 'sieg heil'. Sta da kazem, casno je danas biti srpski izdajnik, ako ste vi Srbija.

hej sloveni

pre 13 godina

@Jovanovic, 16. mart 2012 23:54
Moze samo preko zaklanih zena i dece pod rukovodstvom Draze,a prve ruke ljotica.
Da nije postojala nikakva komunikacija je apsurd.
Identican onom da Milosevic nije imao kontakte sa Vukom Draskovicem.
Rehabilitacijom se bojim da mogu se pobuditi zli duhovi.Nezavisno od Josipovica kojeg cenim,ali zbog oluje ne.

Igor

pre 13 godina

Srbijo ne daj prodanim dusama da te lozi i pali.
Idemo u evropu, demokratija ...
kakav vuk, kakav cica, kralj, komunisti

Lepo covek rekao, pustite istoricare da se time bave
cekajte emisiju na history kanalu

Antifasista

pre 13 godina

sto se uznemirise oni koji bi da naprave razliku izmedju Mladica i draze,
Foca-Cajnice-Priboj 1943=Srebrenica i Podrinje 1992/1995. Isio raport = "Posao" zavrsen uspesno. Nema vise Turaka. O proklamovanim ciljevima Karadjica da ne govorimo. To sto je on bio NEKAD komunista i vojnik JNA nista ne znaci, mnogi su stavljali i skidali kape kako im se ukazivala prilika dok su u dusi bili sto su bili. Puno dokaza za to.

zabac

pre 13 godina

agim - Kosovo je u drugom sv.ratu bilo deo Albanije. Cetnickih zlocina je bilo, ali to nema veze sa Mihailovicem i Ravnogorskom vojskom. S druge strane, ballisti (Balli) su bili aktivni sve do Nisa (Nishi) i Leskovca (Lleskovci) - o toj "aktivnosti" i te kako treba citati.

Petar

pre 13 godina

"Ne odlucuju politicari o istoriji" rece politicar koji pokusava da je pise.
Je l pitao neko narod o rehabilitaciji ili u stilu sta narod zna. Bilo je kako kazem i tacka. Je l bila javana rasprava o himni koji je doticni gospodin provukao. Pa ovde se odredjuje himna podrskom vladi.

niko i neko

pre 13 godina

da prvo krenemo od slike-tri prsta se drze spojena jer predstavljaju sveto trojstvo oca,sina i svetoga duha. Djenerala si se setio samo zbog izbora a na ravnu goru neces smeti ni helihopterom na 5 min ! preokret!

Zagor

pre 13 godina

Jel' to onaj Draskovic koji ce sa Cedom na izbore? Sta kaze Ceda na ovo? Cetnici i liberali u preokretu za Srbiju? Ne, nego oportunista pored oportuniste. Sve je to jedna velika smejurija u cirkusu zvani Srbija.

NekiBG

pre 13 godina

E moj Srđo ...
(Kriger)

da je pameti u Srbiji Popovic bio ponos ovog naroda a ne Draza. I o jednom i drugom govore PISANI DOKUMENTI U KOJIMA JE JASNO NJIHOVO OPREDELJENJE. Kratko: Drza za srpski zlocin a Srdja protiv srpskog zlocina. A to da Mladic i drustvo nemaju veze sa Drazom, pa nisam primetio da su se pravi Drazevci i cetnici nesto bunili protiv cetnicke ideologije i koreografije na terenu gde su PROGLASVALI CILJEVE I RADILI ISTE STVARI kao Drzaini cetnici i to sa njegovim imenom u ustima. Ovoga puta "ujedinjeni sa "partizanima"

zavesa

pre 13 godina

Previse je ljudi u Srbiji koji zele zlo toj istoj Srbiji,dok se to ne promeni nema nam napretka,ni u jednom aspektu. Samo nacionalno jedinstvo nas moze spasti,jer mi se cini da su ovo teza vremena nego ona 90ih,tad smo imali mogucnost izbora i nesto smo se pitali,a ovako dok se mi medjusobno delimo neko rusi Srbiju iznutra.

radulo

pre 13 godina

Ratko Mladic je izdanak onih protiv kojih se Draza borio, svako stavljanje u istu ravan je ubijanje istine po ko zna koji put
(milos, 17. mart 2012 11:13)

Vidis moze i ovako: Ratko Mladic je izdanak onih koji su se borili za Drazu, svako nestavljanje u istu ravan je ubijanje Srbije i istine po ko zna koji put.

beara

pre 13 godina

U Brckom 2000 god.su vandali srusili spomenik Drazi i odmah posle par dana su ga ponovo podigli americki vojnici iz SFOR-a o svom trosku.
Eto iz novije istorije primjera. Zato je Vuk u pravu kad kaze da treba da obnovimo stara saveznistva, kao sto je u pravu i za Drazu.

Горан

pre 13 godina

Не могу а да не прокоментаришем ову унутрашње-спољашњу политичку играчку хрватске врхушке већ дуги низ деценија...Има ту свега али у целости је то био један компактан герилски анти нацистички и анти комунистички Покрет Отпора...Сад комунистима смета овај други префикс ла то је проблем њихове савести..Злочина је неспорно било али сваки покушај изједначења монархсита који нису били само Срби и нацистиичке пете колоне попут усташа или љотићеваца је тотално 'пасе''и чини дао нај ко то покушава испада необавештен,благо речено у друштву...Чак и У Хрватској је тешко наћи неког ко је заиста доживео да му четници убију оца брата опљачкају кућу из простог разлога јер су они били активни на малом простору Лике и делимично Далмације где су углавном служили као одбрана од помахниталих усташких хорди у српским срединама немавши снаге за неке веће нападе на хрватске област и то и Хрвати знају...Четници из рата 90.-тих су травестија и первазија створена од стране лутака на концу ДБ-а и оних који би да ''сачувају'' све што је Старо,па су сходно тоем измислили Неке шешеље,николиће,вучиниће...Црвене четнике да цренији не могу бити који су поред слике Драже држали слике госн слобе и госн стаљина или Че геваре,Садама...Значи пијана распуштена банда,које би се сам Чича образован у духу француске војне школе са господином Де Голом и у духу тих манира и културе ЗГРОЗИО, у циљу пројекта уништења здравог и проевропског српског,не срБског национализма који је у том тренутку а и данас означавао само СПО...Брат мо г деде је био херој Априлског рата 41.-ве са скором од три оборене немачке штуке изнад Беграда у тешкој и нерваноправној борби са нацистичком аждајом...Касније са групом пилота иде у Египат где се кратко бори у РАФ...42.-ге се на заповест Чиче враћа у отаџбину скаче падобраном и укључује у активност покрета...Убрзо постаје једанн од челника Обавештајне службе и има под командом око 1500 војника...Један је од оних које је Дража на суђењу именовао као изразите противнмике сарадње са немцима и неког ко никад то није учинио...45.-те по подацима које имамо успева да пребегне у Енглеску...О његовом национализму и шовинизму говори то да је имао жену Хрватицу и сина рођеног у Загребу...Пре пар година мој отац као једини наследник овде добија и орден за његове заслуге у априлском рату...Дакле,неко ко би требао да буде проглашен за хероја је по овдашњим бољшевицима и наци бољшевицима издајник...Бедно али се котрља...Не још задуго...Овде не споменух Ордење које генерал Дража је добио за операцију ''Халијард'' од Америке и за општи допринос покрету отпора Европе од господина де Гола,али мисли мда ће и о ва лична прича бацити мало светлости на таму неких историјских магли и заблуда,можда и више од тога...Поздрав свим добронамерним који знају да се Правда чека али и дочека...

bezimena

pre 13 godina

V. Draškoviću, 'leba ti, ČUJEŠ LI TI SEBE!? Ti, koji su upravo izdejstvovao da skupštinska većina (političari) u vreme VdrK izjednači četnike sa partizanima i koji, u državi u kojoj još nisu otvorena DB dosijea, sada govoriš o "nezavisnom" pravosudju!?

ISTORIJU PREPUSTI ISTORIČARIMA koji su jedini merodavni da je tumače, na osnovu dokumentovanih ČINJENICA!

p.s. taman sam pomislila da se V. Drašković, prišavši Č.Jovanovću, sabrao, kad ono ćorak....ipak je on veliki MINUS za LDP, nisam više sigurna da ću njima dati moj glas

Vladislav Stamenkovic - Vlasotincanin

pre 13 godina

Srbi ne bi bili Srbi kada ne bi radili protiv sebe.Svet je Drazu priznao kao antifasistu a mi Srbi po svaku cenu hocemo da ga izjednacimo sa Pavelicem.Nece moci braco crveni Srbi, Draza je za razliku od vas bio za Srbiju na zapadu.Zato ste ga i ubili.

giga

pre 13 godina

istina se ne moze sakriti.mogu komunjare da se upinju koliko hoce,ali srbija hoce cicu,srbija hoce kralja,srbija trazi istinu.i vaskrsnuce srbija opet,jer srbija je vecna dok su joj deca verna.

Jovanovic

pre 13 godina

Istina polako izlazi na videlo. I Rados Bajic sprema seriju pod imenom Ravna Gora. Rehabilitacijom srpskog cice, rehabilotovace se pravo Srbije da bude okrenuta zapadu!

Никола Јовановић

pre 13 godina

500 спашених пилота савезника од стране ЈВуО у смирај рата је само једна велика Истина о српском чичи. Надам се скорој рехабилитацији Драже Михаиловића

suptil

pre 13 godina

Jedino je Vuk Draskovic odreagovao danas na sulude insinuacije zvanicnog Zagreba po pitanju rehabilitacije prozapadnog komadanta Jugoslovenske vojske u otadzbini. Bravo Vuce

Strika

pre 13 godina

Negde sam pročitao da je Draža strljao svoje oficire zato što su napravili masakr muslimana u Foči, i da je streljao Kostu Pećanca zato što je sarađivao sa Nemcima. Naravno ovo niko ne pominje.

jagodinac

pre 13 godina

Ravna gora je evrtopski vidikovac prvog reda u Srbiji. Sa nje se najbolje i najdalje vidi Evropa. Draza Mihailovic, JVuO, su se borili upravo za Srbiju na zapadu, zato su i stradali. Rehabilitacija Istine je rehabilitacija Draze Mihailovica

Plavi

pre 13 godina

Povezivati Mladića i Mihajlovića nije ni malo umesno. Jedan je prošao Solunski front i bio antifašista i antikomunista a drugi je bio vojnik partije koji se školovao na Vojnoj Akademiji.

Sheena

pre 13 godina

rehabilitacijom Draze napravice se veliki korak u napred! Svaka cast Vuku koji je sve ovo pokrenuo, jer da bi imali bolju buducnost, greske iz proslosti moraju biti ispravljene!

nedeljko

pre 13 godina

Stvarno je neumesno porediti ova dva coveka,Draza je za svoju borbu nagradjen od saveznika u Drugom Svetskom ratu,mnogim ordenima,jedino ga je komunisticka vlast osudila,sto nikad nije hteo da Srbija potpadne pod komunisticku ideologiju.

Dragan

pre 13 godina

Zivo me zanima , kako je Popovic uspeo povezati Generala Mihailovica i Mladica, uz svu mogucu volju pokusao sam to povezati, ali nikako ne ide?
A slazem se sa Vukom, dokle ce vise politicari da pisu nase istorije, valjda je vrema da ih napisu istorijske cinjenice ,a ne politicari !

HR

pre 13 godina

Zanimljivo je da se rehabilitira čovjeka koji je surađivao sa Njemcima i Talijanima, a na kraju rata njegova se vojska (onaj dio koji nije prešao u partizane) povlačila zajedno sa Hrvatima prema Austriji. Da, dobio je metalju Amerikanaca i Francuza, to je povijesni fakt. Jer 400tinjak pilota nije mala stvar. No to ne mijenja činjenicu da je pokret bio kvislinški u svom djelovanju i težio uspostavljanju ETNIČKI ČISTE Srbije.
Nijedna država u susjedstvu neće pozitivno gledati na ovo i mogla bi to biti nepremostiva prepreka za Srbiju u EU jer EU nije glupa. Tamo uče povijest po stvarnim dokumentima, a ne po rekla-kazala guslarskim pjesmama.

dado

pre 13 godina

Draza Mihajlovic i cetnicki pokret je odgovoran za smrt najmanje 30.000 Hrvata, a ubijani su i Srbi sa "pogresnom" ideologijom. Dio Srbije koji to ne zeli da vidi stvara putem ove sulude ideje, podlogu za neke buduce sukobe na ovim prostorima. Ostaje samo da Hrvatska "proglasi" Pavelica i ustaski rezim za borce za slobodu hrvatskog naroda od srpske hegemonije. To sto su bili pod okriljem nacista nema veze pa bili su "rodoljubi", isto kao Draza i cetnici..

Vinetu

pre 13 godina

Ljudi, da li je normalno da drzava posto poto zeli u EU, a mesecima pominje ovog zlocinca, kojeg danas neki zele da rehabilituju? Pa istorija je samo jedna! Ne moze svaka njuska koja dodje na vlast da pise novu narodnu istoriju, samo zato sto mu je deda, ili neki rodjak bio clan drugog pokreta. Na hiljade dokaza i slika postoji koji nedvosmisleno prikazuju Cetnicke zlocine u II svetskom ratu! Cetnicki pokret se u pocetko zaista borio protiv okupatora, a kasnije? Sta je kasnije bilo? Masakr nad svima koji nisu mislili kao oni! Ko je taj Vuk Draskovic koji hoce da rehabilituje zlocinca. Covek koji je u radu u bivsoj SFRJ imao svoju paravojnu formaciju Srpka garda, a jedini iz te ekipe nije u Hagu! Covek koji je kao i njegov idol izdao sve i promenio kurs za 180 stepeni. Pa dokle cemo mi Srbi da velicamo nekoga, koga ni majko rodjena ne moze da odbrani od istine! Da li zelimo nove sukobe sa Hrvatima, Bosnjacima i ostalim manjinama? Hocemo li docekati i rehabilitaciju Pavelica koji se "borio protiv komunizma" ? Srbija danas ima nove i ozbiljnije probleme nego sto je menjanje istorijskih cinjenica!

hercegov grad

pre 13 godina

rehabilitacijom ratnog zlocinca Draze Srbija bi sr svrstala u mali broj zemalja kojr su to uradile.Nije ni cudo sto na proslave antifasizma niko vise i ne poziva Srbiju,sa politicarima tipa V.Dradkovic Srbija je presla na suprotnu stranu.

Alisa u zemlji cuda-ka

pre 13 godina

Draza je bio antifasista i borac Jugoslovenske vojske u otadzbini, oovezivati "Drazine cetnike" sa onima koji su u poslednjem ratu razbijali sopstvenu drzavu govori o totalnom ne poznavanju ideologije tog pokreta. Draza je olicinje svega evropskog, naprednog!

agim

pre 13 godina

Negde sam pročitao da je Draža strljao svoje oficire zato što su napravili masakr muslimana u Foči, i da je streljao Kostu Pećanca zato što je sarađivao sa Nemcima. Naravno ovo niko ne pominje.
(Strika, 16. mart 2012 23:48)
Ti si samo procitao(a pitam se ko je to pisao) a ja sam od svog dede usima cuo o najstravicnijim zlocinima cetnika koji su poklali na hiljade Albanske dece.O poklanim odraslim Albancima i da ne pricam.U selu gde je moj deda ziveo poklano je sve sto nije moglo pobeci na vreme.SVE su poklali od 0-99 godina.
Sram neka bude svakog ko podrzava rehabilitaciju ove zveri koji je sve to naredjivao.

Oda Radosti

pre 13 godina

Neverovatno je kako stari crveni kadrovi panicno reaguju na vest da se rehabilituju casni ljudi, pripadnici gradjanskog soja i jugoslovenske elite pre rata. Sta li ce i kako li ce ti cinioci da odreaguju kad dodje vreme ( a dolaz) da se otvaraju tajni dosijei. Vreme je za rehabilitaciju

analitičar

pre 13 godina

Negde sam pročitao da je Draža strljao svoje oficire zato što su napravili masakr muslimana u Foči, i da je streljao Kostu Pećanca zato što je sarađivao sa Nemcima. Naravno ovo niko ne pominje.
(Strika, 16. mart 2012 23:48)
De 'leba ti nađi imena tih "streljanih" oficira, čisto da anuliraš onaj raport Pavla Đurišića iz februara '43 u kojem se hvali voljenom čiči počinjenim masakrom nad ženama i djecom u Foči i drugim srezovima istočne Bosne i Sandžaka!

Ženevljanin

pre 13 godina

"U jednoj od svojih naredbi izdatoj 41. godine crnogorskim i limskim komandantima četničkih odreda, Mihailović daje instrukcije kako da deluju:

- Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije — Crne Gore — Bosne i Hercegovine — Srema — Banata i Bačke"

"ETNIČKI ČISTU..."

Sve lepo piše, za one koji se pitaju otkud poređenje dva generala.

Inače, Vuk Drašković je demagog par excelence! "Političari ne treba da se izjašnjavaju o istoriji"??? Isti lik je bio glavni advokat rehabilitacije četničkog pokreta... Naravno, političari imaju ne samo pravo (kao mi, komentatori na b92) nego i dužnost da ocenjuju ključne istorijske događaje i to oni i rade, u svim zemljama, ne samo u Srbiji.
Tako se, naprimer, u Evropi velika većina političara izjašnjava protiv pojava antisemitizma, neonacizma, negiranja holokosta, uplitanja crkve u politiku... a u Srbiji političari su odlučili da se izbrišu imena ulica antifašističkih boraca i da se uvede veronauka...

pranjic

pre 13 godina

koji komentari ovde. bitno da svi pokupili gomilu praznih fraza,laži,neinformisanost od svojih porodica i nekih često kriminalnih revizionista,a koga briga za suštinu delovanja i mladića i draže.

Mme

pre 13 godina

Rehabilitacija Draze Mihailovica bi bio jedan od najboljih poteza pravosudja, to nije ispravljanje nepravde nanete presudom, to je prvenstveno ispravljanje nepravde nanete Drazi kao istorijskoj licnosti. Ta rehabilitacija bi pokazala da smo kao drustvo i drzava sazreli i smogli snage da se suocimo sa prosloscu, a sve u cilju omogucavanja bolje buducnosti za nasu decu!

Abdulkerim Sandzak-beg

pre 13 godina

Malo, malo pa Evropejac, malo, malo pa cetnik. Vise ipak cetnik nego Evropejac. Pitanje je, kojim on intelektuelnim koncima povezao moderno Evropejstvo sa morbidnim cetnistvom. Politicari ne odlucuju o istoriji??? Oni joj sa puno odgovornosti daju smer, sto znaci da ipak odlucuju.

Todorov Darjan

pre 13 godina

Djeneral Draza Mihailovic jeste srpski heroj, covek koji je bio okrenut ka zapadu i koga su i ubili oni (ideoloski roditelji Ratka Mladica) koji su nas gurnuli u komunizam. Da je JVUO pobedila, Srbija bi bila jedan od osnivaca EU I NATO pakta, ne bi bilo ratova devedesetih jer bi jos 1945. ideologija ustastva, komunizma i ljoticevizma bila slomljena i marginalizovana.

Kriger

pre 13 godina

Kakva god odluka bila, uspomena na Čiču opstaje i čuva se od strane svih ljudi kojima je istina i pravo na istinu VAŽNA.
Tačno, bilo je zločina. U kom ratu nije. Sramota je da 70 godina traje čitanje "crvene istorijske čitanke" što dovoljno govori, pre svega o nama. O samom Draži najbolje, u njegovu korist, svedoči sam "sudski" proces kojim je ekspresno osuđen i likvidiran. Kako je završio njegov branilac!?
A Ratko Mladić? kakve veze ima komunistički "general" sa ovom pričom? Mladić je proizvod brozove "vesele mašine" sa sve ostalom bratijom na svim stranama, ratnim profiterime, krimosima i tajkunima iz devedesetih.
E moj Srđo ...

Zg

pre 13 godina

Ej moje komsije cime se vi zamarate sa onim sta je bilo prije 65 godina pitajte nekog gradana eu sta misli o tim vremenima rec ce vam da je gledo neki dokumentarac o tome na diskaveriju i da ga to previse ne zanima. Postali ste drzava sa najmanjom placom u europi radite za 1e po satu ko kinezi jos malo pa ce i vas i kosovo prestic a vas najveci problem je draza i cetnici.

Саша, Пожаревац

pre 13 godina

Нисам изненађен залагањем хрватског председника, изненађен сам изјавама неких Срба који нису упућени у рад команданта ЈВуО. И даље причају онако како су их Брозови историчари учили. Кад би само мало завирили у званична документа Равногорског Покрета увидели би да је у њој било више припадника који нису били Срби, него у паравојној формацији званој "партизани". Хвала Богу да у Србији постоје људи као што је господин Драшковић и његов СПО, па има ко да исправља грешке из прошлости...

mujcinovic salih

pre 13 godina

Pa ako je Draza antifasista onda je Hasim Taci srbofil!Pozivate se na americka odlikovanja a tu istu Ameriku mrzite!Morate da se odlucite,za sta ste!

Antifasista

pre 13 godina

sto se uznemirise oni koji bi da naprave razliku izmedju Mladica i draze,
Foca-Cajnice-Priboj 1943=Srebrenica i Podrinje 1992/1995. Isio raport = "Posao" zavrsen uspesno. Nema vise Turaka. O proklamovanim ciljevima Karadjica da ne govorimo. To sto je on bio NEKAD komunista i vojnik JNA nista ne znaci, mnogi su stavljali i skidali kape kako im se ukazivala prilika dok su u dusi bili sto su bili. Puno dokaza za to.

esb

pre 13 godina

Srbija je jedina zemlja na svetu u kojoj se ljudi DOGOVARAJU OKO TOGA STA JE ISTINA A STA NE.

Mozete vi da se dogovorite i da zivimo na Marsu. Draza Mihajlovic jeste spasio americke pilote i bio je odlikovan, sve to stoji, ali bas nista ne moze da ga opere od aktivne kolaboracije sa okupatorima, kao ni od zlocina koje je pocinio. "etnicki cistu veliku Srbiju..." "ocistiti od nacionalnih manjina..." Je li on ovo naredio ili nije? Ili cete da se dogovarate i oko toga?

Argument da u svakom ratu ima zlocina je posebno sraman. Hajde onda da aboliramo i sve naciste, jer u svakom ratu ima zlocina.

Zlo u Srbiji je postalo zaista nepodnosljivo. Slepi ste i pred najociglednijim zlocinima ako su pocinjeni od vasih saplemenika. Odbijam da budem deo te masovne hipnoze, makar ostao jedini medju vama sizofrenicarima. Radije cu biti kao onaj covek sa fotografije koji na nacistickom skupu sedi i jedini ne dize ruku u 'sieg heil'. Sta da kazem, casno je danas biti srpski izdajnik, ako ste vi Srbija.

zmitjkoe

pre 13 godina

Prosto sam frapiran da neki sudija, nekog suda, na nekom rocistu moze da promeni ne samo istoriju ovih prostora nego i da preokrene ishod Drugog svetskog rata. Potpisom i pecatom sudije jedan kvisling i etnicki cistac postaje srpski heroj-mucenik. Ubise ga prokleti crveni banditi, seme im se zatrlo...

Bo

pre 13 godina

"Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nenacionalnih elemenata."

Pa Srbija nema most Draze Mihajlovica ni Slobodana Milosevica ni Ratka Mladica. Hrvatska ima most Franje Tudjmana.

Poldi

pre 13 godina

Nebeski narod se toliko rado zanosi falsifikovanom istorijom.
Kosovo je Srbija
Cetnici antifasisti
SPC je uz narod
Rusi braca
Bla bla bla... Ljigavo

Ali zato ko moze emigrira na Zapad

hej sloveni

pre 13 godina

@Jovanovic, 16. mart 2012 23:54
Moze samo preko zaklanih zena i dece pod rukovodstvom Draze,a prve ruke ljotica.
Da nije postojala nikakva komunikacija je apsurd.
Identican onom da Milosevic nije imao kontakte sa Vukom Draskovicem.
Rehabilitacijom se bojim da mogu se pobuditi zli duhovi.Nezavisno od Josipovica kojeg cenim,ali zbog oluje ne.

niko i neko

pre 13 godina

da prvo krenemo od slike-tri prsta se drze spojena jer predstavljaju sveto trojstvo oca,sina i svetoga duha. Djenerala si se setio samo zbog izbora a na ravnu goru neces smeti ni helihopterom na 5 min ! preokret!

Micic Milan

pre 13 godina

Gospodine Srdjo Popovicu!
Grijesite kada u istu ravan stavljate Mihailovica i Mladica.Advokaz ste i imate pravo uvida u sve do sada otvorene istoriske arhive sirom svijeta.Skoro su englezi izdali saopstenje da Draza nije bio fasista nego Jugoslovenski Rodoljub.Necu sada da nabrajam sva odlikovanja koje je dobijao od Amerikanaca francuza i ostalih saveznika.Na kraju zavirite malo i u njemacku arhgivu i tamo cete naci podatak daje za vermaht najveci protivnik bio upravo Draza Mihailovic.E sada se zapitajte zasto titova vlast na sudjenju drazi nije dozvolila saveznicima da ga brane od montirani optuzbi, gospodine Srdjo Popovicu.

NekiBG

pre 13 godina

E moj Srđo ...
(Kriger)

da je pameti u Srbiji Popovic bio ponos ovog naroda a ne Draza. I o jednom i drugom govore PISANI DOKUMENTI U KOJIMA JE JASNO NJIHOVO OPREDELJENJE. Kratko: Drza za srpski zlocin a Srdja protiv srpskog zlocina. A to da Mladic i drustvo nemaju veze sa Drazom, pa nisam primetio da su se pravi Drazevci i cetnici nesto bunili protiv cetnicke ideologije i koreografije na terenu gde su PROGLASVALI CILJEVE I RADILI ISTE STVARI kao Drzaini cetnici i to sa njegovim imenom u ustima. Ovoga puta "ujedinjeni sa "partizanima"

Antifasista

pre 13 godina

Negde sam pročitao da je Draža strljao svoje oficire zato što su napravili masakr muslimana u Foči, i da je streljao Kostu Pećanca zato što je sarađivao sa Nemcima. Naravno ovo niko ne pominje.
(Strika)

negde si procitao? Pa to nije ni moglo ni biti nigde nego "negde" sa obzirom da postoji dokumenat (u stvari dva) kojim se licno Drzai raportira da je izvrseno NJEGOVO naredjenje da se masakrira civilno stanovnistvo u Foci kao i njegova INSTRUKCIJA Djurisicu o CILJEVIMA BORBE od kojij je jedna etnicko ciscenje srpskih zemalja od nepravoslavnog "elementa". potrudite se naci cete NEGDE, IMA IH AKO GOOGLATE.

Akademija 1986

pre 13 godina

Rehabilitacija D.Mihajlovica nije moguca i nije nista drugo nego egzibicija neodgovornih politicara.

D.Mihajlovic je odbvio naredjenje NJEGOVOG KRALJEVSKOG VISOCANSTVA KRALJA PETRA II KARADJORDJEVICA i Vlade da se stavi na stranu antifasističkog fronta i bori protiv okupatora. To je čin dezerterstva i izdaje.Tim činom je presudno uticao na ukidanje Monarhije-zapadni saveznici(antifasistička koalicija)podrzali su Tita čije su se jedinice borile protiv fasista.Da se Kralj vratio u zemlju bilo bi mu sudjeno kao i drugim kvislinzima po Evropi.

D.Mihajlovic je odgovoran za masovno ubijanje civila koje je dokumentovano i moze se videti iz izvestaja njegovih oficira.

Rehabilitacija je moralno i pravno neprihvatljiva .Osim toga je glup i štetan potez neodgovornih političara i ostalih koji u tome učestvuju-sigurno nece proći bez posledica po Drzavu ako se to stvarno i dogodi.Drzava Srbija je visenacionalna zajednica i oni koji sprovedu rehabilitaciju bice odgovorni za posledice.

justice & freedom

pre 13 godina

Istina je da je Mihajlovic izdavao naredjenja za etnicko ciscenje. Imate na internetu gomilu sacuvanih i skeniranih dokumenata sto njegovih naredjenja sto izvestaja njegovih podredjenih. To su istorijske cinjenice. Niko se u Sfrj nije borio protiv Nemaca svi su gledali kako da ubiju neistomisljenike i zavladaju zemljom. Nama Nemci nisu ni trebali pored cetnika i partizana, zanemarljiv broj ljudi su ubili Nemci vecina je stradala od cetnika, partizana, ustasa,balija, madjara i ostalih idiota koji su Nemce videli samo na filmu. Zato im svima treba oduzeti zasluge jer da nije bilo Amerike i Rusije da kazu dosta na prostorima sfrj bi i danas trajao drugi svetski rat.

Zagor

pre 13 godina

Jel' to onaj Draskovic koji ce sa Cedom na izbore? Sta kaze Ceda na ovo? Cetnici i liberali u preokretu za Srbiju? Ne, nego oportunista pored oportuniste. Sve je to jedna velika smejurija u cirkusu zvani Srbija.

Milan

pre 13 godina

Draža Mihajlović nije izdavao nikakve genocidne naredbe,niti je u svom političkom delovanju imao takve namere.
Draža je bio pristalica parlamentarne monarhije i borio se da Jugoslavija i posle rata ostane monarhija,kao što je i bila pre rata.
Sigurno je da se hrvatskom predsedniku rehabilitacija Draže Mihajlovića ne sviđa,jer da je Jugoslavija ostala parlamentarna monarhija posle drugog svetskog rata,kao što je i bila,ozbiljno je pitanje da li bi Hrvatska danas uopšte postojala kao samostalna država.
Razume se da Hrvati podržavaju komunističku verziju istorije,jer su na tom talasu posle drugog svetskog rata izdejstvovali svoju državu,i ne krivim ih zbog toga ni najmanje,radili su ono što im je u interesu.
Problem Srbije je u njenoj intelektualnoj eliti,koja je pomešala komunizam i demokratiju,koja misli da idući ka EU ide ka SFRJ,i koja,umesto da bude pokretač današnje Srbije,svoj intelektualni maksimum iskazuje u bezočnoj borbi za uhlebljenje na državnim jaslima,za šta je najbolja preporuka prokomunistička ideološka indoktrinisanost.
Srđa Popović i ostali učesnici u emisiji Peščanik koji izjavljuju da razumeju komunistički zločin,da ih ne interesuju porodica i porodične vrednost itd,jednostavno ne shvataju da SFRJ nisu srušili nikakvi nacionalisti i nacionalizam.To je bila samo propaganda.Srušili su je komunisti uz pomoć svojih komunističkih službi.Ratko Mladić nije nikakav nacionalista i nema nikakve veze sa Dražom Mihajlovićem,tj. ima ih onoliko koliko i Slobodan Milošević,jer R.Mladić je komunistički kadar ponikao u komunističkoj JNA,koji se borio za očuvanje poretka u BiH.
Jugoslaviju su srušili,i do krvoprolića doveli,oni koji su 9.marta 1991.
spasili režim S.Miloševića,a to nisu bili ni Vuk Drašković ni bilo kakvi nacionalisti,već komunistička rukovodstva i komunističke službe tadašnje SFRJ i njenih republika.

Filip

pre 13 godina

Svi komunisti sa "ovih prostora", srpski i hrvatski, slozni su u jednom - po svaku cenu ne dozvoliti da istina o njima ikada izadje na videlo! Komunisticki zlocin je ogroman a mnogi tom zlocinu duguju svoj zivotni uspeh. Zbog toga se ne otvaraju dosijei i arhivi, zbog toga histericno tvrde da je njihova verzija istine i istorije jedina prava. Zbog komunista i njihovog nasledja i naslednika, citav ovaj region je poslednjih decenija zavijen u crno i najnerazvijeniji je u Evropi.

Maximus

pre 13 godina

Mislim da poređenje Draže i mladića nije OK. Potpuno se razlikuju ta dva tipa ličnosti. Sumnjam da je Draža naređivao onako nešto. Poznato je da se na sve načine trudio da sačuva civile.

Simonović

pre 13 godina

General jugoslovenske vojske između dva svetska rata, dakle školovani oficir neokaljane karijere 1941. naprasno postaje ideolog i naredbodavac genocida (?!). Ja u tome ne vidim nikakvu logiku.

Danilo

pre 13 godina

Istini za volju,četnici su bili bolji od ustaša,ali tu njihova dobrota prestaje.Stvarati od četnika neke velike zločince jeste greh koji ide na dušu pobednika u 2.Svetskom ratu!
Stvarati od četnika heroje i antifašiste jeste greh koji ide na dušu ovih generacija,a dosta nam je Mladić i Srebrenica!

radulo

pre 13 godina

Ratko Mladic je izdanak onih protiv kojih se Draza borio, svako stavljanje u istu ravan je ubijanje istine po ko zna koji put
(milos, 17. mart 2012 11:13)

Vidis moze i ovako: Ratko Mladic je izdanak onih koji su se borili za Drazu, svako nestavljanje u istu ravan je ubijanje Srbije i istine po ko zna koji put.

Miloš

pre 13 godina

Upravo Vuk Drašković, namerno ili slučajno (u šta sumnjam) pravi grešku u vezi sa istorijskim činjenicama. Jer, one kažu sledeće: Draža je 1942. počeo da sarađuje sa nacistima u borbi protiv partizana. Svidelo se to nekom ili ne, to ga je de facto učinilo saradnikom okupatora tadašnje Jugoslavije. Zapadni saveznici su ga se zbog toga 1943. odrekli, svu pomoć preusmerili ka Titu i ostalo je...istorija.

Igor

pre 13 godina

Srbijo ne daj prodanim dusama da te lozi i pali.
Idemo u evropu, demokratija ...
kakav vuk, kakav cica, kralj, komunisti

Lepo covek rekao, pustite istoricare da se time bave
cekajte emisiju na history kanalu

MUKNAVI

pre 13 godina

Gospodine Petrovicu,citirate u vasoj izjavi "dokumente",strana 12, Drzavne komisije za "sudjenje" Drzi Mihajlovicu,koji su objavljeni 1945, a ciji je predsednik bio..niko drugi..nego Dusan Nedeljkovic..prof.univerziteta koji je prodao ladno,veru za veceru i kada je skapirao da je potrosen..crko je i puko ko kostac pod petom.Imal` jos dokumenata,naravno da ima,gospodine Petrovicu ,koji sasvim drugacije govore o Dragoljubu,Drazi Mihajlovicu ali o njima vi ne govorite?Nadam se da ce sud imati i njih pred sobom i vec jednom pokazati da se i kod nas promenilo sudstvo,i nije vise posusnjara onih koji su na vlasti.To nam je preko potrebno,jer je to jedini nacin da i mi postanemo normalna drzave kuju zele mnogi obicni,kako ih zovu pokondirene tikve koje se obadaju po politici,Gradjani kojima je preko glave onih koji se u Srbiji muvaju i bave politikom radi svoje ,i samo svoje,koristi grabeci i nogama i rukama za sebe a svake cetri godine,kada se raspisuju izbore,masu repinama i umiljavaju se ocerupanima obecavajuci ponovo brda i dolove kao u predhdnim kampanjama..

NS

pre 13 godina

Gospodine Srdjo Popovicu!
"Grijesite kada u istu ravan stavljate Mihailovica i Mladica.Advokaz ste i imate pravo uvida u sve do sada otvorene istoriske arhive sirom svijeta..."

Pa Popovic tako i govori zato sto je imao i ima uvid u svetske arhive (na kojima je radio dugo godina u USA) a ne vodi se srpskom novokomponovanom kafanskom mitoloskom verzijom istorije koji verovatno ne zasnivaju svoje vidjenje ni na jednom istoriskj cinjenici osim nekih ordena koje su se delili bez ikakve veze u ono vreme (ne mozes ni zamisliti ko ih je sve dobijao, nedavno su dobili su ga i oni sto su bombardovali Beograd).

Petar

pre 13 godina

"Ne odlucuju politicari o istoriji" rece politicar koji pokusava da je pise.
Je l pitao neko narod o rehabilitaciji ili u stilu sta narod zna. Bilo je kako kazem i tacka. Je l bila javana rasprava o himni koji je doticni gospodin provukao. Pa ovde se odredjuje himna podrskom vladi.

Nikolaj

pre 13 godina

Dok deca komunizma brane Srbiju od njenih tradicionalnih vrednosti, Srbiji ne moze da krene. Na svu srecu Srbija ima staraoca a to je EU. Staralac, usvojitelj ili hranitelj kako god EU ce izvesti Srbiju na put tek onda kad se Srbija vrati samoj sebi. To znaci da tek kada Srbija u parlamentu izglasa deklaraciju o osudi komunistickog zlocina i terora, tek kada se imovina u naturalnom obliku vrati njenim izvornim vlasnicima tj. njihovim porodicama, tek ce tada u Srbiji da se stvore preduslovi za Srbiju u kojoj vredi ziveti. Do tada bice ovakkvih opstrukcije kao sto je opstrukcija Srdje Popovica. Puna podrska Vuku, za Srbiju na zapadu !

ExYu86

pre 13 godina

"Dok deca komunizma brane Srbiju od njenih tradicionalnih vrednosti, Srbiji ne moze da krene. "

E Cetnici i njihove "tradicionalne" vrednosti ce da nas spasu i krenuce nam onako kako je krenulo od 86te pa nadalje kada je cetnicka ideologija i komunisticko-cetnicki metodi usvojeni kao vrednost. da li Srbija ima nesto trece i bolje? Ako nema nece nam ni krenuti...

Djuro Prodanovic

pre 13 godina

Josipovic se navikao na iskrivljenu istoriju,nimalo cudo nije sto se protivi ali pitana je realnost.On kao veliki politicar bi morao znati da je ta realnost nepromenjiva jer velike sile brane istinu i tu realnost.

skdjfk

pre 13 godina

Koliko to kolona komunista ima u ovoj maloj zemlji? Staljinovi, pa Titovi, Milosevicevi, pa radikalski, pa demokratski, pa liberalni, pa socijaldemokratski, pa jos i komsijski. Mala bara puna krokodila.

Vujadin

pre 13 godina

Ko je god proučavao istoriju ravnogorskog pokreta jasno mu je da je Draza bio antifasista a njegov pokret antiokupatorski.
Borio se protiv nemaca i ustasa 1941 u drugoj polovini 1943 kao i 1944 godine. Te akcije bile su vezane sa procenama vrhovne komande JVUO u mogucnost invazije zapadnih saveznika na Balkan.
Istorijska je činjenica da su u logoru na Banjici i Starom sajmistu bili utamniceni i pripadnici Ravnogorskog pokreta, zajedno sa partizanima i ostalim rodoljubima.

Djuro Prodanovic

pre 13 godina

Vuk brani interes srpskog naroda...Josipovic misli sto je obasut lazima u politici moze i argumente pomeriti,tesko ce proci tu.

MarijaS

pre 13 godina

Koliko ja vidim, i 2012. bi suđenje generalu Mihailoviću bilo daleko od fer i nezavisnog. Ima li zaista nekog u Srbiji ko iskreno misli da su posleratna komunistička suđenja u Srbiji bila profesionalna?! Pa ko od nas ne zna da je postojao samo jedan porotnik, sudija i dželat: Josip Broz Tito.

zavesa

pre 13 godina

Previse je ljudi u Srbiji koji zele zlo toj istoj Srbiji,dok se to ne promeni nema nam napretka,ni u jednom aspektu. Samo nacionalno jedinstvo nas moze spasti,jer mi se cini da su ovo teza vremena nego ona 90ih,tad smo imali mogucnost izbora i nesto smo se pitali,a ovako dok se mi medjusobno delimo neko rusi Srbiju iznutra.

Simonović

pre 13 godina

Nema nikakve logike da general jugoslovenske vojske između dva svetska rata, dakle školovani oficir neokaljane karijere 1941. naprasno postane ideolog i naredbodavac genocida (?!).

Righteous Clan

pre 13 godina

Ovo postoji samo kod Srba.Dok se drugi narodi čije su države bile na strani nacista,upinju da dokažu da su imali antifašiste i pronalaze manje grupe ili možda čak i izmišljaju samo se Srbi svojski trude da Dražu prvog srpskog gerilca-antifašistu proglase za fašistu.Zato sva podrška Vuku i SPO,jer održavaju tradiciju antifašizma i brane Srpsku istoriju.

Bane

pre 13 godina

Otisao sam n B92 da procitam vesti.. rekoh mozda ce biti reakcija u vezi rehabilitacije Draze. I znam kako ce odredjeni politicari da reaguju.. i da su njihova misljenja zasnovana na politickom opredeljenju umesto cinjenicama. I vrti mi se misao kako politicari ustvari odlucuju ko je i sta je Draza radio. U tom trenutku mi se otvara B92 sajt i kao da mi je Vuk procitao misli: "Ne odlučuju političari o istoriji". Inace namam nikakvog afiniteta prema Drazi. Za mene je on samo neka istorijska licnost. I istorijske licnost i dogadjaji pripadaju istoriji. Ali ako cemo da se bavimo istorijom dajte da znamo cinjenice a ne sakrivamo istinu jer cemo ugroziti neciji politicki identitet.

zabac

pre 13 godina

agim - Kosovo je u drugom sv.ratu bilo deo Albanije. Cetnickih zlocina je bilo, ali to nema veze sa Mihailovicem i Ravnogorskom vojskom. S druge strane, ballisti (Balli) su bili aktivni sve do Nisa (Nishi) i Leskovca (Lleskovci) - o toj "aktivnosti" i te kako treba citati.

Dragan Bozic

pre 13 godina

Pokret Draze Mihailovica su komunisti toliko krivotvorili da i danas imamo pojedince pa cak i intelektualce koji lazima i laznom istorijom pokusavaju da ponovo ubiju Drazu.Otkrivanjem ''tajnih dosiea'' saznace se i ko su ti koji su decenijama bili sluge velikog inkvizitora druga Joze Broza.SPO je jedina stranka koja se zalaze za to, dok dugi ''republikanski'' orjentisani i dalje zive u duhu Avnoja i potonjeg gazimestanskog slobodizma..

Nikola

pre 13 godina

Sta je s vama ljudi?
Treba istoricarima prepustiti da prosude da li treba rehabilitovati Drazu.
Briga mene i za cetnike i komuniste ali ako je saradjivao sa fasistima ili ako je cinio zlocine, kakva rehabilitacija majke vam?

Pustite vi to: "Ja cuo ovo, ja cuo ono", treba se osloniti na istorijske cinjenice.

Srdja kaze da je cinio zlocine, ako je tako onda ga ne treba rehabilitovati.
Vuk kaze da nije cinio zlocine, ako je tako onda ga treba rehabilitovati.

Ali pitanje je da li ova dvojica imaju pojma da li je ili nije, to treba prepustiti konsenzusu istoricara i gotova stvar

beara

pre 13 godina

U Brckom 2000 god.su vandali srusili spomenik Drazi i odmah posle par dana su ga ponovo podigli americki vojnici iz SFOR-a o svom trosku.
Eto iz novije istorije primjera. Zato je Vuk u pravu kad kaze da treba da obnovimo stara saveznistva, kao sto je u pravu i za Drazu.

Горан

pre 13 godina

Не могу а да не прокоментаришем ову унутрашње-спољашњу политичку играчку хрватске врхушке већ дуги низ деценија...Има ту свега али у целости је то био један компактан герилски анти нацистички и анти комунистички Покрет Отпора...Сад комунистима смета овај други префикс ла то је проблем њихове савести..Злочина је неспорно било али сваки покушај изједначења монархсита који нису били само Срби и нацистиичке пете колоне попут усташа или љотићеваца је тотално 'пасе''и чини дао нај ко то покушава испада необавештен,благо речено у друштву...Чак и У Хрватској је тешко наћи неког ко је заиста доживео да му четници убију оца брата опљачкају кућу из простог разлога јер су они били активни на малом простору Лике и делимично Далмације где су углавном служили као одбрана од помахниталих усташких хорди у српским срединама немавши снаге за неке веће нападе на хрватске област и то и Хрвати знају...Четници из рата 90.-тих су травестија и первазија створена од стране лутака на концу ДБ-а и оних који би да ''сачувају'' све што је Старо,па су сходно тоем измислили Неке шешеље,николиће,вучиниће...Црвене четнике да цренији не могу бити који су поред слике Драже држали слике госн слобе и госн стаљина или Че геваре,Садама...Значи пијана распуштена банда,које би се сам Чича образован у духу француске војне школе са господином Де Голом и у духу тих манира и културе ЗГРОЗИО, у циљу пројекта уништења здравог и проевропског српског,не срБског национализма који је у том тренутку а и данас означавао само СПО...Брат мо г деде је био херој Априлског рата 41.-ве са скором од три оборене немачке штуке изнад Беграда у тешкој и нерваноправној борби са нацистичком аждајом...Касније са групом пилота иде у Египат где се кратко бори у РАФ...42.-ге се на заповест Чиче враћа у отаџбину скаче падобраном и укључује у активност покрета...Убрзо постаје једанн од челника Обавештајне службе и има под командом око 1500 војника...Један је од оних које је Дража на суђењу именовао као изразите противнмике сарадње са немцима и неког ко никад то није учинио...45.-те по подацима које имамо успева да пребегне у Енглеску...О његовом национализму и шовинизму говори то да је имао жену Хрватицу и сина рођеног у Загребу...Пре пар година мој отац као једини наследник овде добија и орден за његове заслуге у априлском рату...Дакле,неко ко би требао да буде проглашен за хероја је по овдашњим бољшевицима и наци бољшевицима издајник...Бедно али се котрља...Не још задуго...Овде не споменух Ордење које генерал Дража је добио за операцију ''Халијард'' од Америке и за општи допринос покрету отпора Европе од господина де Гола,али мисли мда ће и о ва лична прича бацити мало светлости на таму неких историјских магли и заблуда,можда и више од тога...Поздрав свим добронамерним који знају да се Правда чека али и дочека...