Subota, 31.12.2011.

12:39

Bitka za budućnost interneta

Izvor: Jutarnji.hr

Bitka za buduænost interneta IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

26 Komentari

Sortiraj po:

Miksa

pre 12 godina

Svako je u pravu na svoj nacin, ali ako uposte dodje do bilo cega spomenutog verujem da ce internet i racunarska industrija veoma brzo propasti sto bi znacilo da cemo se vratiti u "kameno doba" jer cisto sumnjam da ce iko placati da bi pogledao film, poslusao pesmu itd., pa samim tim i ti njihovi "orginali" ce biti potpuno bezvredni jer ljudi ni ovako nemaju novca za osnovne zivotne potrebe a kamoli da daju nekom debelom ameru par dolara za jednu njegovu glupost da ne kazem "autorsko delo..." nije mi samo jasno sto su uposte i zapoceli sve ovo?? Problem sa piraterijom postoji godinama i postojace dok je sveta i veka...Zar stvarno misle da su ljudi toliko naivni i da cemo se sada svi "uplasiti" zatvaranjem par sajtova? Ako stvarno SOPA stupi na snagu ja prvi otkazujem net, prodajem komp i neka se teraju i oni i njihova AUTORSKA PRAVA!!!

Joao

pre 12 godina

Internet kriminalci prodaju lažne lekove i piratske filmove... kakav licemer. Jedino zele da ocuvaju svoje bogatstvo i uticaj u industriji zabave = propagandi

Pedja

pre 12 godina

Onog trenutka kada se pojavio internet ciji je osnovni cilj razmena informacija ne postoji zakon koji bi mogao bilo koga da kazni za razmenu bilo kakvih informacija iz prostog razloga jer sve sto je postavljeno na internetu je javno i po svim zakonima mora biti dostupno svima posto je internet javni servis svih korisnika.
Ne postoji nikakav zakon koji je napisan ili koji bi legalno mogao da se napise u buducnosti koji bi nekima pruzao pravo da drugima zabranjuju da koriste dostupne informacije sa interneta.
Znaci u prevodu za one kojima jos uvek nije jasno.
Sve sto nadjete na internetu u bilo kom obliku imate pravo da podelite sa drugima ma koliko se odredjene kompanije trudile da Vas tuze jer sve to na sudu pada u vodu.
Jedino krivicno delo koje mogu da Vam prikace je ako necije autorsko delo prodajete !
I tu se u potpunosti slazem. Jer ako neko ulozi vreme u stvaranje necega niko nema prava da se predstavlja kao autor tog dela i jos da ga prodaje bez prethodnog pristanka samog autora.
Dakle nemojte mesati babe i zabe.
Po ovoj logici, a to mozete i navesti na sudu, po osnovu cega pada svaka tuzba protiv Vas, svi koji:
- su ikada presnimili muziku nekome treba da idu u zatvor.
- onda i sve velike kompanije koje su pravile VHS playere, DVD rezace, kamere, stubove sa kasetofonima, kompjutere i sl uredjaje treba da idu na sud jer su omogucili pirateriju.
- pretrazivaci a prvenstveno google treba da idu na sud jer nude direktne linkove na filmove, muziku, igre i sl.
- svi sajtovi i serveri koji drze fajlove treba da se zatvore a njihovi vlasnici da odu u zatvor.

Takodje mozete ladno od suda da zatrazite da se ispitaju svi gradjani Srbije a prvenstveno svi kompjuteri politicara, stranaka i njihovih porodica i da se po tom osnovu upadne svakome u kucu zapleni racunar i svi diskovi i da se utvrdi ko sta ima od nedozvoljenog materijala po njima.
Doci cete do porazavajuce statistike da 99.99% gradjana Srbije onda po toj logici treba da ide u zatvor. Slicno je i sa drugim drzavama. Najveci procenat skinutog sadrzaja ima Amerika pa me cudi kako su onda imali samo nekoliko uspesnih presuda.
Odgovor je jednostavan. Ako pocnu da talasaju tamo gde ne treba dici ce se frka i krece gradjanski rat.
Toga treba da budu svesne i ove poltorncine kod nas jer ni mi nismo daleko od gradjanskog rata a ako uskrate slobode razmene informacija u Srbiji po mojoj proceni do toga ce izvesno doci.
Zato pamet u glavu svi oni koji mislite da cete moci da bilo sta zabranite od interneta.
I jos nesto. Poruka za sve ISP-ove kod nas. Preskupi ste i bolje je da ne dizete frku jer ako krenemo na sud sa pitanjima zasto je kod nas neuporedivo skuplji internet u odnosu na ostale svetske drzave i ko koci razvoj i brzinu interneta u Srbiji obrali ste zelen bostan.
Internet je jevno dobro svih stanovnika planete i trebalo bi da bude ako ne besplatan a ono da se placa samo striktno troskovi odrzavanja a ne i da koristi za bogacenje kroz vise ruku !
Nadam se da je sada jasno da se kod nas nikada nece zabraniti razmena informacija na internetu kao sto do toga nikada nece doci ni u svetu.
Uostalom ako do toga na kraju i dodje niko nas ne sprecava da napravimo paralelan internet i onda svi oni koji trenutno rade u sluzbi njihovih sitnih lihvarskih ciljeva mogu samo da nam ..... jer ce izgubiti i ovo sto sada imaju.
A evo i linka kako to Svajcarci resavaju po kratkom postupku: http://torrentfreak.com/swiss-govt-downloading-movies-and-music-will-stay-legal-111202/

Dragan

pre 12 godina

LJudi sta vam je. Neka cenzurisu google. I facebook. Par milijardi dolara manje , nema veze. Neko ce u Kini , Rusiji ili EU napraviti novi pretrazivac , i pokupiti korisnike. Pa ovi nek se cenzurisu.

Aleksandar

pre 12 godina

@Nebojsa
1. Zato sto Asanz nije jedini borac na ovome svetu.
2. Zato sto jednostavno nisu objavili
3. Lazni lekovi se prodaju sa i bez facebooka. Pedofili ce naci zrtvu i ovako i onako, edukacija dece je primarna stvar ka izbegavanju bolesnika. Uputstva za "bombu u domacoj radinosti" se mogu naci i bez interneta.
4. Sve se to moze zaobici.
5. Male kompanije ne ispastaju, jer prodaju svoje proizvode za dolar ili dva preko neke online prodavnice. Tako ti rade "Indie game developers".
6. A koji su to priznati muzicari? Americki muzicari se uglavnom oslanjaju na semplove i sablonsku muziku i tekstove.
7. Kopiranje i kradja nije isto. Ne prodaj fore da je to isto kako kada krades automobil. kopiranje je nesto kao kada bi ti neko ukrao automobil, a ti se ujutro probudis a i dalje vidis da ti je automobil na mestu gde si parkirao. BTW, Windows moze da se prodaje i za 20-30 dolara, u tom slucaju svi bi kupili original i svi bi bili srecni.
8. Led Zeppelin su u prva dva albuma bili plagijatori. Ako nisi cuo za jednu osobinu u muzici, nevezano za njih, zove se "everything is a remix". Danas su ti svi plagijatori, retko ko sta(evropski izvodjaci, uglavnom rok i hevi metal) napravi da nije plagijat.
9. Piraterija upravo postoji zato sto su stvari precenjene. A i samo zbog toga sto se original masovno kopira za jedan minut na diskove (fabrika).
10. Za ovo nemam komentar, dovriso si ga lupetaranjem.

11. Ako postave ovaj akt, ti neces moci da postavis rodjenje, rodjendan tvoje dece i sve ostalo sto se tice tvog zivota na YT, ako u pozadini pici neka muzika ili se vidi nesto drugo sto "njima" smeta. Ceo ovaj sistem ne bi ni postojao, niti bio uvodjen, da kompanije nisu preterano halapljive na novac.

z

pre 12 godina

Prosto ne verujem da iko ko ovde prica o pirateriji kao kradji ima i oduvek je imao bas sve legalno od softvera, muzike i filmova u svojoj kuci. Zato dosta sa licemerjem.
Poenta doduse nije sad u pirateriji. Poenta je da ce ovim zakonom maltene bilo koji sajt moci da se proglasi stetnim, a to je suvise velika moc da bi se ikom dala.
Ko misli da su totalitarni rezimi na zapadu sada nemoguci, prilicno je naivan. Istorija nije okoncana i na zalost ni zapadnjak ni istocnjak nisu evoluirali toliko da ne mogu da sticajem okolnosti zapadnu u diktaturu. Ne treba ovakvim zakonima olaksavati padanje u diktaturu. Lakse je boriti se sada protiv njihovog usvajanja nego kasnije za njihovo obaranje.

cinik

pre 12 godina

šta se primate tako lako. internet kontroliše vojska USA i CIA sakupljajući podatke o svima na celom svetu. ukinite gugl i FB i nema podataka. ne brinite neće biti ništa od toga. što se tiče piraterije. pa...ameri i evropa mi duguju milion dolara za emocionalni šok kada su me bombardovali i kada nadoknadim to (kroz bilo kakve radnje,od piratskih, i onih drugih) onda ću reći da smo jednaki i počeću da plaćam sve.

Nebojsa

pre 12 godina

1. Gde su bile te kompanije kada se sprovodila sramna hajka na internetu protiv Julian Assange-a (osnivaca Wiki Leaks-a)? Zasto i danas ne mogu da se daju donacije WikiLeaksu preko PayPall-a, MasterCarda i sl.?
Ako su vec takvi borci protiv cenzure kakvim se predstavljaju zasto cute u vezi toga?

2. Zasto nije objavljen spisak firmi koje podrzavaju ovaj zakon? Sega, Nintendo, Sony, Apple, Microsoft, IBM, Kasperski...

3. Zasto je lose cenzurisati odredjene sajtove? Da li zelite da na FaceBook-u/Google-u budu linkovi ka sajtovima koji prodaju lazne lekove? Sajtovi koji koriste pedofili da bi pridobili podatke o zrtvama i razmenili iskustva? Web sajtovi sa uputstvom kako se pravi bomba u domacoj radinosti + poziv na dzihad? ...

4. Sa tehnicke strane je izuzetno lako napraviti BLACK LIST sajtova koji se smatraju stetnim i onda na osnovu njega linkove ka stetnim sajtovima sistem jednostavno ne objavi.

5. Od piraterije najvise ispastaju "mali" projekti. Projekti iza kojih izdavacke kuce nece da stanu, upumpaju lovu u marketing i promociju i rizikuju sa njima.

6. Ljudi koji odluce da svoju muziku besplatno promovisu to mogu sada da urade a moci ce i ako prodje ovaj zakon. Ekrem zeli da napravi BUM i podeli besplatno muziku na YT i OK. Problem je sto bukvalno SVI priznati muzicari ne zele da daju svoju muziku besplatno, a to im nije omoguceno trenutnim stanjem stvari.

7. Ako neko misli da neki CD preskupo jednostavno ga nemojte kupiti. Toliko je prosto. npr. Ja mislim da je Rolex preskup i nisam ga kupio. Po cemu se ovo razlikuje? Naravno da to sto vlasnik ostaje u posedu muzike kada se ona ukrade kopiranjem nije razlog. Poenta je da su ti projekti napravljeni sa biznis modelom da vrate novac sumiranim prodavanjem po maloj ceni. npr. Uzmimo koliko je potrebno programerskih sati da bi se napravila nova verzija Windowsa... U putanju je vrtoglava cifra. Ona se isplacuje tako sto se proizvo mnogo puta iskopira i svako plati za njegovo koriscenje. Kada bi sutra SVI ukrali Win 8. Da li bi Win 9 ikada bio napravljen? Ili predlazete da svi predju na Open-Source resenja (koja nisu losa sama po sebi, ali mora postojati mogucnost (u smislu zastite od kradje) da "closed"- source projekti uspeju).

8. Protiv piraterije su stali vrhunski muzicari, pa izmedju ostalih i legende klasicnog roka (The Who, Led Zeppelin...) i uvek cu pre podrzati njih (kreativne ljude koji nesto stvaraju i guraju covecanstvo napred) i njihove interese nego interesi Hi-Tech lopova.

9. Ok, mozda predlozen zakon o pirateriji nije idealan. Ali hajde da svi zajedno sednu za sto i da iznadju bolji. Ovaj stav - nama se svidja ovaj sistem (u kojem nosioci autoskih prava svakodnevno gube ogroman novac) i ne zelimo da ga menjamo i ako ga promenite osveticemo se obicnim korisnicima je - hmm... pogresan.

10. Ove hajke koje se organizuju protv firmi koje podrze ovaj zakon su mi toliko jadne... :( npr. GoDaddy je napustilo 37000 domena (ukljucujuci i Wikipedi-u) tokom par dana jer je podrzao ovaj zakon. Pa razne firme svaki dan cine 100 puta gore stvari (iskoristavaju radnu snagu, izbegavaju poreze, potplacuju politicare...) pa se ne organizuje javni linc. Pobogu, kako je mogucnost da se besplatno pogleda film postao OVOLIKI problem? :O :O :O

Ne, ozbiljno... Kako je mogucnost da se ukrade film/album postao ovoliki problem?

EU Citizen

pre 12 godina

Ja ne podržavam pirateriju, jer je u pitanju krađa, ali ovaj zakon je previše radikalan i napravio bi mnogo veću štetu nego što je bilo kakva korist od navodnog suzbijanja piraterije. Pravo je da umetnik i firma koja je uložila sredstva u promovisanje njegovog rada dobiju adekvatnu protivvrednost za svoj rad i uloženi novac, ali mislim da rešenje nije u oštećivanju drugih sektora ekonomije da bi se očuvao jedan zastareo poslovni model, već da je pravo rešenje u uvođenju inovativnih poslovnih modela i legislativi koja bi takve modele pratila, jer ograničavanje slobodnog protoka informacija, maltretiranje korisnika i postavljanje firmama koje su isto toliko bitne ili bitnije za američku i globalnu privredu kao i zabavna industrija u čiju korist se ovo pokušava da progura gotovo neispunjive zahteve koji bi mogli da ozbiljno ugroze njihovo poslovanje ne vodi ničemu. Mislim, međutim, da će ovaj zakon vrlo teško proći, jer je jednostavno nerealističan i pogađa previše ljudi i firmi čija je kombinovana političko-lobistička težina po svoj prilici dovoljna da ga potpuno blokira ili, barem, izbaci većinu najekstremnijih rešenja.

anarhista

pre 12 godina

Ima resenja za sve, umesto klasicnog interneta, koristite program koji se zove Tor (torproject.org) a koji sluzi za anonimno surfovanje, jeste spor ali mozes skidati film ili raditi nesto drugo i nece te uhvatiti. Osim surfovanja, postoji i tor hidden services koji hostuje zabranjene sajtove, a isto to sa manje anonimnosti radi i i2p2.de mreza, kao i freenetproject.org. Tu je i netsukuku (netsukuku.freaknet.org), wifi mreza koja stvara nezavisan internet nezavisno od bilo kakvog servera. O svim ovim softverima postoji detaljno objasnjenje na vikipediji, pa se informisite. Meni je najbolji Tor jer je najlakse i najmanje za instalaciju na kompjuter.

Alpha Centauri

pre 12 godina

As the Americans learned so painfully in Earth's final century, free flow of information is the only safeguard against tyranny. The once-chained people whose leaders at last lose their grip on information flow will soon burst with freedom and vitality, but the free nation gradually constricting its grip on public discourse has begun its rapid slide into despotism. Beware of he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master.
(z, 31. decembar 2011 14:07)

Z svaka cast na komentaru !

Realno

pre 12 godina

"Zbog američkog zakona o sprečavanju onlajn piratstva koji guraju filmska i muzička industrija."

Kada budete napravili dobar film i kada skinete likove kao sto su lejdi gaga, piksi lot, bijonce, dzenifer lopez... sami ljudi ce i manje pirata skidati jer svi ce prirodno pozeleti da nesto kvalitetno imaju u original izdanju.

Beda

pre 12 godina

Iako smatram da je cenzura u odredjenoj meri potrebna,ovaj zakon je ,ako se usvoji,doneo bi katastrofu ,jer bi dozvolio americkoj vladi da bukvalno radi sta hoce i da kontrolise net.Jasno mi je da to najvise zagovara filmska i muzicka industrija,ali piraterija je neophodna ,jer je to jedini nacin da te industrije ne postanu jos bezobraznije bogate nego sto su to sad,iako je najveci deo onoga sto prodaju potpuno djubre.Kada ne bi bilo piraterije,kompletan sadrzaj filmova i muzike bi bio djubre,jer bi ljudi i to kupovali....
Nikada mi nije bila jasna teorija koju pojedinci prosipaju o tome kako je piraterija stetna.To nije istina,posto kvalitet uvek ima dobru cenu i ljudi rado placaju da pogledaju dobar film u bioskopu,da kupe disk sa dobrim filmom ili raznorazni reklamni materijal.Zasto bi mene bilo briga za nesretne producente koji uloze 100 miliona u neko djubre od filma,koje mora da bude proglaseno hitom da bi vratio ulozen novac,a sam proizvod je bezvredan zato sto je glup i vredja inteligenciju.Ne zelim da placam da gledam efekte umesto radnje,da gledam spotove koji traju 2 sata,losu reziju i reklamu za americke proizvode.Hocu da gledam filmove koji imaju smisla,a ne djubre i za njih sam uvek spreman da platim!

deda mraz

pre 12 godina

Opet ce narod nasesti na zvaku, mada se ni ne pita uopste. Glavni cilj SOPA je potpuna cenzura (odnosno mrak) interneta a kroz zvaku o brizi o pirateriji, haha. Ali i to ce proci kao i sve ostalo sto jed proslo i tek ce ... Kad su "visi" interesi u pitanju nema tu pregovora, narod se pita samo kad su u pitanju nebitne stvari kako bi narod mislio da je on vazan ili kad treba da se prebaci odgovornost za bitne odluke. Internet je jedini slobodan medij koji je jos ostao i treba ga ubiti. Ova godina samo pocetak ... Imate velike geopolicicke probleme u aziji, ekonomsku krizu u celom svetu, probleme tih razmera kakve svet do sad nije video i preko toga nekome smeta slobodan internet. Razmislite o tome, sta vam to govori.

Nebojsha

pre 12 godina

Ma SOPA i PIPA se spremaju dugo. A pre toga bila COICA, ako se neko seca. Tako da ako im ovo ne prodje, doci ce neka jos gora varijanta za predlog. Zao mi je sto se tek sad pise o tome i u tako malo detalja...

Bill Gates

pre 12 godina

Opet ista stvar. U Srbiji nema pitaterije. Mi u Srbiji plaćamo autorska i srodna prava pri uvozu opreme i medija, plaćamo naknade Sokoju, Udruženju proizvođača fonograma i nekim trećim likovima za ko zna šta, plaća se pri registraciji vozila, znači da su naknade autorima plaćene i da je u Srbiji sve legalno. A gospoda autori neka se obrate gore navedenim organizacijama koje u njihovo ime vrše naplatu. Ko bi ikada u Srbiji čuo za Ekrema da nije bilo youtubea? Muzička industrija će izgubiti ogromno tržište ako se piraterija ukine. To je najbolja reklama koja postoji. Ako moram da platim da slušam muziku pevaću sam, to ne mogu da mi naplate...

markadzoni

pre 12 godina

"Internet kriminalci prodaju lažne lekove i piratske filmove. Oni jednostavno otvore prodavnicu u Kini ili u nekoj udaljenoj ostrvskoj državi jer znaju da ih policija neće gnjaviti bez obzira na to koliko američkih života ili radnih mesta na taj način ugrozili"

Bitono je da Amerikanci ne stradaju ako mene pitate sto vise skidajte jer ako je to jedini nacin da se svetimo Amerikancima za sva nedela koji su ucinili poslednje decenije celom svetu.

Ovaj zakon ocito je pravljen samo za Amerikance a primenjiva ce se na ceo svet. Eto kako mozete bez i jednog metka da pokorite svet.

aca

pre 12 godina

@jon mejson

svaka cast za komentar,uzeste mi ga iz prsta.to je jedan od glavnih razloga zasto nece usvojiti ovaj zakon.tako i treba uostalom.

kalifumestokalifa

pre 12 godina

SOPA omogućava da vladina agencija bez odluke suda ukine internet stranu ako se na njoj nađe link ka strani sa piratizovanim sadržajem.
Recimo da viacom želi da ubije youtube ili facebook.
Sve što im treba je jedan komentar sa odgovarajućim linkom.
Recimo i da će Google i FB biti zaštićeni jer imaju para i uticaja.
Šta će biti sa onima što tek počinju?
Kako skinuti sa interneta blog koji govori protiv vlasti? Lako.
Kako ubiti konkureniju lako.
SOPA je protiv svega što je krasilo internet svih ovih godina. To je cenzura to je kažnjavanje bez suda.
Zato sad Američki političari dobijaju nenormalne pare od boraca za i protiv ovog zakona. I ko im više plati dobiće njihov glas.
Političari su obično jeftine prostitutke ali ako ih neko drugi plaća da urade suprotno od onoga što ti hoćeš počinje aukcija i onda više nisu tako jeftini.

z

pre 12 godina

As the Americans learned so painfully in Earth's final century, free flow of information is the only safeguard against tyranny. The once-chained people whose leaders at last lose their grip on information flow will soon burst with freedom and vitality, but the free nation gradually constricting its grip on public discourse has begun its rapid slide into despotism. Beware of he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master.

јон мејсон

pre 12 godina

Неће чика сем дати, јер се на тај начин лако шири западни систем културе.

kalifumestokalifa

pre 12 godina

SOPA omogućava da vladina agencija bez odluke suda ukine internet stranu ako se na njoj nađe link ka strani sa piratizovanim sadržajem.
Recimo da viacom želi da ubije youtube ili facebook.
Sve što im treba je jedan komentar sa odgovarajućim linkom.
Recimo i da će Google i FB biti zaštićeni jer imaju para i uticaja.
Šta će biti sa onima što tek počinju?
Kako skinuti sa interneta blog koji govori protiv vlasti? Lako.
Kako ubiti konkureniju lako.
SOPA je protiv svega što je krasilo internet svih ovih godina. To je cenzura to je kažnjavanje bez suda.
Zato sad Američki političari dobijaju nenormalne pare od boraca za i protiv ovog zakona. I ko im više plati dobiće njihov glas.
Političari su obično jeftine prostitutke ali ako ih neko drugi plaća da urade suprotno od onoga što ti hoćeš počinje aukcija i onda više nisu tako jeftini.

јон мејсон

pre 12 godina

Неће чика сем дати, јер се на тај начин лако шири западни систем културе.

Bill Gates

pre 12 godina

Opet ista stvar. U Srbiji nema pitaterije. Mi u Srbiji plaćamo autorska i srodna prava pri uvozu opreme i medija, plaćamo naknade Sokoju, Udruženju proizvođača fonograma i nekim trećim likovima za ko zna šta, plaća se pri registraciji vozila, znači da su naknade autorima plaćene i da je u Srbiji sve legalno. A gospoda autori neka se obrate gore navedenim organizacijama koje u njihovo ime vrše naplatu. Ko bi ikada u Srbiji čuo za Ekrema da nije bilo youtubea? Muzička industrija će izgubiti ogromno tržište ako se piraterija ukine. To je najbolja reklama koja postoji. Ako moram da platim da slušam muziku pevaću sam, to ne mogu da mi naplate...

Beda

pre 12 godina

Iako smatram da je cenzura u odredjenoj meri potrebna,ovaj zakon je ,ako se usvoji,doneo bi katastrofu ,jer bi dozvolio americkoj vladi da bukvalno radi sta hoce i da kontrolise net.Jasno mi je da to najvise zagovara filmska i muzicka industrija,ali piraterija je neophodna ,jer je to jedini nacin da te industrije ne postanu jos bezobraznije bogate nego sto su to sad,iako je najveci deo onoga sto prodaju potpuno djubre.Kada ne bi bilo piraterije,kompletan sadrzaj filmova i muzike bi bio djubre,jer bi ljudi i to kupovali....
Nikada mi nije bila jasna teorija koju pojedinci prosipaju o tome kako je piraterija stetna.To nije istina,posto kvalitet uvek ima dobru cenu i ljudi rado placaju da pogledaju dobar film u bioskopu,da kupe disk sa dobrim filmom ili raznorazni reklamni materijal.Zasto bi mene bilo briga za nesretne producente koji uloze 100 miliona u neko djubre od filma,koje mora da bude proglaseno hitom da bi vratio ulozen novac,a sam proizvod je bezvredan zato sto je glup i vredja inteligenciju.Ne zelim da placam da gledam efekte umesto radnje,da gledam spotove koji traju 2 sata,losu reziju i reklamu za americke proizvode.Hocu da gledam filmove koji imaju smisla,a ne djubre i za njih sam uvek spreman da platim!

aca

pre 12 godina

@jon mejson

svaka cast za komentar,uzeste mi ga iz prsta.to je jedan od glavnih razloga zasto nece usvojiti ovaj zakon.tako i treba uostalom.

markadzoni

pre 12 godina

"Internet kriminalci prodaju lažne lekove i piratske filmove. Oni jednostavno otvore prodavnicu u Kini ili u nekoj udaljenoj ostrvskoj državi jer znaju da ih policija neće gnjaviti bez obzira na to koliko američkih života ili radnih mesta na taj način ugrozili"

Bitono je da Amerikanci ne stradaju ako mene pitate sto vise skidajte jer ako je to jedini nacin da se svetimo Amerikancima za sva nedela koji su ucinili poslednje decenije celom svetu.

Ovaj zakon ocito je pravljen samo za Amerikance a primenjiva ce se na ceo svet. Eto kako mozete bez i jednog metka da pokorite svet.

Nebojsha

pre 12 godina

Ma SOPA i PIPA se spremaju dugo. A pre toga bila COICA, ako se neko seca. Tako da ako im ovo ne prodje, doci ce neka jos gora varijanta za predlog. Zao mi je sto se tek sad pise o tome i u tako malo detalja...

deda mraz

pre 12 godina

Opet ce narod nasesti na zvaku, mada se ni ne pita uopste. Glavni cilj SOPA je potpuna cenzura (odnosno mrak) interneta a kroz zvaku o brizi o pirateriji, haha. Ali i to ce proci kao i sve ostalo sto jed proslo i tek ce ... Kad su "visi" interesi u pitanju nema tu pregovora, narod se pita samo kad su u pitanju nebitne stvari kako bi narod mislio da je on vazan ili kad treba da se prebaci odgovornost za bitne odluke. Internet je jedini slobodan medij koji je jos ostao i treba ga ubiti. Ova godina samo pocetak ... Imate velike geopolicicke probleme u aziji, ekonomsku krizu u celom svetu, probleme tih razmera kakve svet do sad nije video i preko toga nekome smeta slobodan internet. Razmislite o tome, sta vam to govori.

z

pre 12 godina

As the Americans learned so painfully in Earth's final century, free flow of information is the only safeguard against tyranny. The once-chained people whose leaders at last lose their grip on information flow will soon burst with freedom and vitality, but the free nation gradually constricting its grip on public discourse has begun its rapid slide into despotism. Beware of he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master.

Aleksandar

pre 12 godina

@Nebojsa
1. Zato sto Asanz nije jedini borac na ovome svetu.
2. Zato sto jednostavno nisu objavili
3. Lazni lekovi se prodaju sa i bez facebooka. Pedofili ce naci zrtvu i ovako i onako, edukacija dece je primarna stvar ka izbegavanju bolesnika. Uputstva za "bombu u domacoj radinosti" se mogu naci i bez interneta.
4. Sve se to moze zaobici.
5. Male kompanije ne ispastaju, jer prodaju svoje proizvode za dolar ili dva preko neke online prodavnice. Tako ti rade "Indie game developers".
6. A koji su to priznati muzicari? Americki muzicari se uglavnom oslanjaju na semplove i sablonsku muziku i tekstove.
7. Kopiranje i kradja nije isto. Ne prodaj fore da je to isto kako kada krades automobil. kopiranje je nesto kao kada bi ti neko ukrao automobil, a ti se ujutro probudis a i dalje vidis da ti je automobil na mestu gde si parkirao. BTW, Windows moze da se prodaje i za 20-30 dolara, u tom slucaju svi bi kupili original i svi bi bili srecni.
8. Led Zeppelin su u prva dva albuma bili plagijatori. Ako nisi cuo za jednu osobinu u muzici, nevezano za njih, zove se "everything is a remix". Danas su ti svi plagijatori, retko ko sta(evropski izvodjaci, uglavnom rok i hevi metal) napravi da nije plagijat.
9. Piraterija upravo postoji zato sto su stvari precenjene. A i samo zbog toga sto se original masovno kopira za jedan minut na diskove (fabrika).
10. Za ovo nemam komentar, dovriso si ga lupetaranjem.

11. Ako postave ovaj akt, ti neces moci da postavis rodjenje, rodjendan tvoje dece i sve ostalo sto se tice tvog zivota na YT, ako u pozadini pici neka muzika ili se vidi nesto drugo sto "njima" smeta. Ceo ovaj sistem ne bi ni postojao, niti bio uvodjen, da kompanije nisu preterano halapljive na novac.

Realno

pre 12 godina

"Zbog američkog zakona o sprečavanju onlajn piratstva koji guraju filmska i muzička industrija."

Kada budete napravili dobar film i kada skinete likove kao sto su lejdi gaga, piksi lot, bijonce, dzenifer lopez... sami ljudi ce i manje pirata skidati jer svi ce prirodno pozeleti da nesto kvalitetno imaju u original izdanju.

cinik

pre 12 godina

šta se primate tako lako. internet kontroliše vojska USA i CIA sakupljajući podatke o svima na celom svetu. ukinite gugl i FB i nema podataka. ne brinite neće biti ništa od toga. što se tiče piraterije. pa...ameri i evropa mi duguju milion dolara za emocionalni šok kada su me bombardovali i kada nadoknadim to (kroz bilo kakve radnje,od piratskih, i onih drugih) onda ću reći da smo jednaki i počeću da plaćam sve.

z

pre 12 godina

Prosto ne verujem da iko ko ovde prica o pirateriji kao kradji ima i oduvek je imao bas sve legalno od softvera, muzike i filmova u svojoj kuci. Zato dosta sa licemerjem.
Poenta doduse nije sad u pirateriji. Poenta je da ce ovim zakonom maltene bilo koji sajt moci da se proglasi stetnim, a to je suvise velika moc da bi se ikom dala.
Ko misli da su totalitarni rezimi na zapadu sada nemoguci, prilicno je naivan. Istorija nije okoncana i na zalost ni zapadnjak ni istocnjak nisu evoluirali toliko da ne mogu da sticajem okolnosti zapadnu u diktaturu. Ne treba ovakvim zakonima olaksavati padanje u diktaturu. Lakse je boriti se sada protiv njihovog usvajanja nego kasnije za njihovo obaranje.

Alpha Centauri

pre 12 godina

As the Americans learned so painfully in Earth's final century, free flow of information is the only safeguard against tyranny. The once-chained people whose leaders at last lose their grip on information flow will soon burst with freedom and vitality, but the free nation gradually constricting its grip on public discourse has begun its rapid slide into despotism. Beware of he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master.
(z, 31. decembar 2011 14:07)

Z svaka cast na komentaru !

Pedja

pre 12 godina

Onog trenutka kada se pojavio internet ciji je osnovni cilj razmena informacija ne postoji zakon koji bi mogao bilo koga da kazni za razmenu bilo kakvih informacija iz prostog razloga jer sve sto je postavljeno na internetu je javno i po svim zakonima mora biti dostupno svima posto je internet javni servis svih korisnika.
Ne postoji nikakav zakon koji je napisan ili koji bi legalno mogao da se napise u buducnosti koji bi nekima pruzao pravo da drugima zabranjuju da koriste dostupne informacije sa interneta.
Znaci u prevodu za one kojima jos uvek nije jasno.
Sve sto nadjete na internetu u bilo kom obliku imate pravo da podelite sa drugima ma koliko se odredjene kompanije trudile da Vas tuze jer sve to na sudu pada u vodu.
Jedino krivicno delo koje mogu da Vam prikace je ako necije autorsko delo prodajete !
I tu se u potpunosti slazem. Jer ako neko ulozi vreme u stvaranje necega niko nema prava da se predstavlja kao autor tog dela i jos da ga prodaje bez prethodnog pristanka samog autora.
Dakle nemojte mesati babe i zabe.
Po ovoj logici, a to mozete i navesti na sudu, po osnovu cega pada svaka tuzba protiv Vas, svi koji:
- su ikada presnimili muziku nekome treba da idu u zatvor.
- onda i sve velike kompanije koje su pravile VHS playere, DVD rezace, kamere, stubove sa kasetofonima, kompjutere i sl uredjaje treba da idu na sud jer su omogucili pirateriju.
- pretrazivaci a prvenstveno google treba da idu na sud jer nude direktne linkove na filmove, muziku, igre i sl.
- svi sajtovi i serveri koji drze fajlove treba da se zatvore a njihovi vlasnici da odu u zatvor.

Takodje mozete ladno od suda da zatrazite da se ispitaju svi gradjani Srbije a prvenstveno svi kompjuteri politicara, stranaka i njihovih porodica i da se po tom osnovu upadne svakome u kucu zapleni racunar i svi diskovi i da se utvrdi ko sta ima od nedozvoljenog materijala po njima.
Doci cete do porazavajuce statistike da 99.99% gradjana Srbije onda po toj logici treba da ide u zatvor. Slicno je i sa drugim drzavama. Najveci procenat skinutog sadrzaja ima Amerika pa me cudi kako su onda imali samo nekoliko uspesnih presuda.
Odgovor je jednostavan. Ako pocnu da talasaju tamo gde ne treba dici ce se frka i krece gradjanski rat.
Toga treba da budu svesne i ove poltorncine kod nas jer ni mi nismo daleko od gradjanskog rata a ako uskrate slobode razmene informacija u Srbiji po mojoj proceni do toga ce izvesno doci.
Zato pamet u glavu svi oni koji mislite da cete moci da bilo sta zabranite od interneta.
I jos nesto. Poruka za sve ISP-ove kod nas. Preskupi ste i bolje je da ne dizete frku jer ako krenemo na sud sa pitanjima zasto je kod nas neuporedivo skuplji internet u odnosu na ostale svetske drzave i ko koci razvoj i brzinu interneta u Srbiji obrali ste zelen bostan.
Internet je jevno dobro svih stanovnika planete i trebalo bi da bude ako ne besplatan a ono da se placa samo striktno troskovi odrzavanja a ne i da koristi za bogacenje kroz vise ruku !
Nadam se da je sada jasno da se kod nas nikada nece zabraniti razmena informacija na internetu kao sto do toga nikada nece doci ni u svetu.
Uostalom ako do toga na kraju i dodje niko nas ne sprecava da napravimo paralelan internet i onda svi oni koji trenutno rade u sluzbi njihovih sitnih lihvarskih ciljeva mogu samo da nam ..... jer ce izgubiti i ovo sto sada imaju.
A evo i linka kako to Svajcarci resavaju po kratkom postupku: http://torrentfreak.com/swiss-govt-downloading-movies-and-music-will-stay-legal-111202/

Joao

pre 12 godina

Internet kriminalci prodaju lažne lekove i piratske filmove... kakav licemer. Jedino zele da ocuvaju svoje bogatstvo i uticaj u industriji zabave = propagandi

Dragan

pre 12 godina

LJudi sta vam je. Neka cenzurisu google. I facebook. Par milijardi dolara manje , nema veze. Neko ce u Kini , Rusiji ili EU napraviti novi pretrazivac , i pokupiti korisnike. Pa ovi nek se cenzurisu.

anarhista

pre 12 godina

Ima resenja za sve, umesto klasicnog interneta, koristite program koji se zove Tor (torproject.org) a koji sluzi za anonimno surfovanje, jeste spor ali mozes skidati film ili raditi nesto drugo i nece te uhvatiti. Osim surfovanja, postoji i tor hidden services koji hostuje zabranjene sajtove, a isto to sa manje anonimnosti radi i i2p2.de mreza, kao i freenetproject.org. Tu je i netsukuku (netsukuku.freaknet.org), wifi mreza koja stvara nezavisan internet nezavisno od bilo kakvog servera. O svim ovim softverima postoji detaljno objasnjenje na vikipediji, pa se informisite. Meni je najbolji Tor jer je najlakse i najmanje za instalaciju na kompjuter.

EU Citizen

pre 12 godina

Ja ne podržavam pirateriju, jer je u pitanju krađa, ali ovaj zakon je previše radikalan i napravio bi mnogo veću štetu nego što je bilo kakva korist od navodnog suzbijanja piraterije. Pravo je da umetnik i firma koja je uložila sredstva u promovisanje njegovog rada dobiju adekvatnu protivvrednost za svoj rad i uloženi novac, ali mislim da rešenje nije u oštećivanju drugih sektora ekonomije da bi se očuvao jedan zastareo poslovni model, već da je pravo rešenje u uvođenju inovativnih poslovnih modela i legislativi koja bi takve modele pratila, jer ograničavanje slobodnog protoka informacija, maltretiranje korisnika i postavljanje firmama koje su isto toliko bitne ili bitnije za američku i globalnu privredu kao i zabavna industrija u čiju korist se ovo pokušava da progura gotovo neispunjive zahteve koji bi mogli da ozbiljno ugroze njihovo poslovanje ne vodi ničemu. Mislim, međutim, da će ovaj zakon vrlo teško proći, jer je jednostavno nerealističan i pogađa previše ljudi i firmi čija je kombinovana političko-lobistička težina po svoj prilici dovoljna da ga potpuno blokira ili, barem, izbaci većinu najekstremnijih rešenja.

Nebojsa

pre 12 godina

1. Gde su bile te kompanije kada se sprovodila sramna hajka na internetu protiv Julian Assange-a (osnivaca Wiki Leaks-a)? Zasto i danas ne mogu da se daju donacije WikiLeaksu preko PayPall-a, MasterCarda i sl.?
Ako su vec takvi borci protiv cenzure kakvim se predstavljaju zasto cute u vezi toga?

2. Zasto nije objavljen spisak firmi koje podrzavaju ovaj zakon? Sega, Nintendo, Sony, Apple, Microsoft, IBM, Kasperski...

3. Zasto je lose cenzurisati odredjene sajtove? Da li zelite da na FaceBook-u/Google-u budu linkovi ka sajtovima koji prodaju lazne lekove? Sajtovi koji koriste pedofili da bi pridobili podatke o zrtvama i razmenili iskustva? Web sajtovi sa uputstvom kako se pravi bomba u domacoj radinosti + poziv na dzihad? ...

4. Sa tehnicke strane je izuzetno lako napraviti BLACK LIST sajtova koji se smatraju stetnim i onda na osnovu njega linkove ka stetnim sajtovima sistem jednostavno ne objavi.

5. Od piraterije najvise ispastaju "mali" projekti. Projekti iza kojih izdavacke kuce nece da stanu, upumpaju lovu u marketing i promociju i rizikuju sa njima.

6. Ljudi koji odluce da svoju muziku besplatno promovisu to mogu sada da urade a moci ce i ako prodje ovaj zakon. Ekrem zeli da napravi BUM i podeli besplatno muziku na YT i OK. Problem je sto bukvalno SVI priznati muzicari ne zele da daju svoju muziku besplatno, a to im nije omoguceno trenutnim stanjem stvari.

7. Ako neko misli da neki CD preskupo jednostavno ga nemojte kupiti. Toliko je prosto. npr. Ja mislim da je Rolex preskup i nisam ga kupio. Po cemu se ovo razlikuje? Naravno da to sto vlasnik ostaje u posedu muzike kada se ona ukrade kopiranjem nije razlog. Poenta je da su ti projekti napravljeni sa biznis modelom da vrate novac sumiranim prodavanjem po maloj ceni. npr. Uzmimo koliko je potrebno programerskih sati da bi se napravila nova verzija Windowsa... U putanju je vrtoglava cifra. Ona se isplacuje tako sto se proizvo mnogo puta iskopira i svako plati za njegovo koriscenje. Kada bi sutra SVI ukrali Win 8. Da li bi Win 9 ikada bio napravljen? Ili predlazete da svi predju na Open-Source resenja (koja nisu losa sama po sebi, ali mora postojati mogucnost (u smislu zastite od kradje) da "closed"- source projekti uspeju).

8. Protiv piraterije su stali vrhunski muzicari, pa izmedju ostalih i legende klasicnog roka (The Who, Led Zeppelin...) i uvek cu pre podrzati njih (kreativne ljude koji nesto stvaraju i guraju covecanstvo napred) i njihove interese nego interesi Hi-Tech lopova.

9. Ok, mozda predlozen zakon o pirateriji nije idealan. Ali hajde da svi zajedno sednu za sto i da iznadju bolji. Ovaj stav - nama se svidja ovaj sistem (u kojem nosioci autoskih prava svakodnevno gube ogroman novac) i ne zelimo da ga menjamo i ako ga promenite osveticemo se obicnim korisnicima je - hmm... pogresan.

10. Ove hajke koje se organizuju protv firmi koje podrze ovaj zakon su mi toliko jadne... :( npr. GoDaddy je napustilo 37000 domena (ukljucujuci i Wikipedi-u) tokom par dana jer je podrzao ovaj zakon. Pa razne firme svaki dan cine 100 puta gore stvari (iskoristavaju radnu snagu, izbegavaju poreze, potplacuju politicare...) pa se ne organizuje javni linc. Pobogu, kako je mogucnost da se besplatno pogleda film postao OVOLIKI problem? :O :O :O

Ne, ozbiljno... Kako je mogucnost da se ukrade film/album postao ovoliki problem?

Miksa

pre 12 godina

Svako je u pravu na svoj nacin, ali ako uposte dodje do bilo cega spomenutog verujem da ce internet i racunarska industrija veoma brzo propasti sto bi znacilo da cemo se vratiti u "kameno doba" jer cisto sumnjam da ce iko placati da bi pogledao film, poslusao pesmu itd., pa samim tim i ti njihovi "orginali" ce biti potpuno bezvredni jer ljudi ni ovako nemaju novca za osnovne zivotne potrebe a kamoli da daju nekom debelom ameru par dolara za jednu njegovu glupost da ne kazem "autorsko delo..." nije mi samo jasno sto su uposte i zapoceli sve ovo?? Problem sa piraterijom postoji godinama i postojace dok je sveta i veka...Zar stvarno misle da su ljudi toliko naivni i da cemo se sada svi "uplasiti" zatvaranjem par sajtova? Ako stvarno SOPA stupi na snagu ja prvi otkazujem net, prodajem komp i neka se teraju i oni i njihova AUTORSKA PRAVA!!!

Nebojsa

pre 12 godina

1. Gde su bile te kompanije kada se sprovodila sramna hajka na internetu protiv Julian Assange-a (osnivaca Wiki Leaks-a)? Zasto i danas ne mogu da se daju donacije WikiLeaksu preko PayPall-a, MasterCarda i sl.?
Ako su vec takvi borci protiv cenzure kakvim se predstavljaju zasto cute u vezi toga?

2. Zasto nije objavljen spisak firmi koje podrzavaju ovaj zakon? Sega, Nintendo, Sony, Apple, Microsoft, IBM, Kasperski...

3. Zasto je lose cenzurisati odredjene sajtove? Da li zelite da na FaceBook-u/Google-u budu linkovi ka sajtovima koji prodaju lazne lekove? Sajtovi koji koriste pedofili da bi pridobili podatke o zrtvama i razmenili iskustva? Web sajtovi sa uputstvom kako se pravi bomba u domacoj radinosti + poziv na dzihad? ...

4. Sa tehnicke strane je izuzetno lako napraviti BLACK LIST sajtova koji se smatraju stetnim i onda na osnovu njega linkove ka stetnim sajtovima sistem jednostavno ne objavi.

5. Od piraterije najvise ispastaju "mali" projekti. Projekti iza kojih izdavacke kuce nece da stanu, upumpaju lovu u marketing i promociju i rizikuju sa njima.

6. Ljudi koji odluce da svoju muziku besplatno promovisu to mogu sada da urade a moci ce i ako prodje ovaj zakon. Ekrem zeli da napravi BUM i podeli besplatno muziku na YT i OK. Problem je sto bukvalno SVI priznati muzicari ne zele da daju svoju muziku besplatno, a to im nije omoguceno trenutnim stanjem stvari.

7. Ako neko misli da neki CD preskupo jednostavno ga nemojte kupiti. Toliko je prosto. npr. Ja mislim da je Rolex preskup i nisam ga kupio. Po cemu se ovo razlikuje? Naravno da to sto vlasnik ostaje u posedu muzike kada se ona ukrade kopiranjem nije razlog. Poenta je da su ti projekti napravljeni sa biznis modelom da vrate novac sumiranim prodavanjem po maloj ceni. npr. Uzmimo koliko je potrebno programerskih sati da bi se napravila nova verzija Windowsa... U putanju je vrtoglava cifra. Ona se isplacuje tako sto se proizvo mnogo puta iskopira i svako plati za njegovo koriscenje. Kada bi sutra SVI ukrali Win 8. Da li bi Win 9 ikada bio napravljen? Ili predlazete da svi predju na Open-Source resenja (koja nisu losa sama po sebi, ali mora postojati mogucnost (u smislu zastite od kradje) da "closed"- source projekti uspeju).

8. Protiv piraterije su stali vrhunski muzicari, pa izmedju ostalih i legende klasicnog roka (The Who, Led Zeppelin...) i uvek cu pre podrzati njih (kreativne ljude koji nesto stvaraju i guraju covecanstvo napred) i njihove interese nego interesi Hi-Tech lopova.

9. Ok, mozda predlozen zakon o pirateriji nije idealan. Ali hajde da svi zajedno sednu za sto i da iznadju bolji. Ovaj stav - nama se svidja ovaj sistem (u kojem nosioci autoskih prava svakodnevno gube ogroman novac) i ne zelimo da ga menjamo i ako ga promenite osveticemo se obicnim korisnicima je - hmm... pogresan.

10. Ove hajke koje se organizuju protv firmi koje podrze ovaj zakon su mi toliko jadne... :( npr. GoDaddy je napustilo 37000 domena (ukljucujuci i Wikipedi-u) tokom par dana jer je podrzao ovaj zakon. Pa razne firme svaki dan cine 100 puta gore stvari (iskoristavaju radnu snagu, izbegavaju poreze, potplacuju politicare...) pa se ne organizuje javni linc. Pobogu, kako je mogucnost da se besplatno pogleda film postao OVOLIKI problem? :O :O :O

Ne, ozbiljno... Kako je mogucnost da se ukrade film/album postao ovoliki problem?

cinik

pre 12 godina

šta se primate tako lako. internet kontroliše vojska USA i CIA sakupljajući podatke o svima na celom svetu. ukinite gugl i FB i nema podataka. ne brinite neće biti ništa od toga. što se tiče piraterije. pa...ameri i evropa mi duguju milion dolara za emocionalni šok kada su me bombardovali i kada nadoknadim to (kroz bilo kakve radnje,od piratskih, i onih drugih) onda ću reći da smo jednaki i počeću da plaćam sve.

Dragan

pre 12 godina

LJudi sta vam je. Neka cenzurisu google. I facebook. Par milijardi dolara manje , nema veze. Neko ce u Kini , Rusiji ili EU napraviti novi pretrazivac , i pokupiti korisnike. Pa ovi nek se cenzurisu.

јон мејсон

pre 12 godina

Неће чика сем дати, јер се на тај начин лако шири западни систем културе.

markadzoni

pre 12 godina

"Internet kriminalci prodaju lažne lekove i piratske filmove. Oni jednostavno otvore prodavnicu u Kini ili u nekoj udaljenoj ostrvskoj državi jer znaju da ih policija neće gnjaviti bez obzira na to koliko američkih života ili radnih mesta na taj način ugrozili"

Bitono je da Amerikanci ne stradaju ako mene pitate sto vise skidajte jer ako je to jedini nacin da se svetimo Amerikancima za sva nedela koji su ucinili poslednje decenije celom svetu.

Ovaj zakon ocito je pravljen samo za Amerikance a primenjiva ce se na ceo svet. Eto kako mozete bez i jednog metka da pokorite svet.

Bill Gates

pre 12 godina

Opet ista stvar. U Srbiji nema pitaterije. Mi u Srbiji plaćamo autorska i srodna prava pri uvozu opreme i medija, plaćamo naknade Sokoju, Udruženju proizvođača fonograma i nekim trećim likovima za ko zna šta, plaća se pri registraciji vozila, znači da su naknade autorima plaćene i da je u Srbiji sve legalno. A gospoda autori neka se obrate gore navedenim organizacijama koje u njihovo ime vrše naplatu. Ko bi ikada u Srbiji čuo za Ekrema da nije bilo youtubea? Muzička industrija će izgubiti ogromno tržište ako se piraterija ukine. To je najbolja reklama koja postoji. Ako moram da platim da slušam muziku pevaću sam, to ne mogu da mi naplate...

anarhista

pre 12 godina

Ima resenja za sve, umesto klasicnog interneta, koristite program koji se zove Tor (torproject.org) a koji sluzi za anonimno surfovanje, jeste spor ali mozes skidati film ili raditi nesto drugo i nece te uhvatiti. Osim surfovanja, postoji i tor hidden services koji hostuje zabranjene sajtove, a isto to sa manje anonimnosti radi i i2p2.de mreza, kao i freenetproject.org. Tu je i netsukuku (netsukuku.freaknet.org), wifi mreza koja stvara nezavisan internet nezavisno od bilo kakvog servera. O svim ovim softverima postoji detaljno objasnjenje na vikipediji, pa se informisite. Meni je najbolji Tor jer je najlakse i najmanje za instalaciju na kompjuter.

EU Citizen

pre 12 godina

Ja ne podržavam pirateriju, jer je u pitanju krađa, ali ovaj zakon je previše radikalan i napravio bi mnogo veću štetu nego što je bilo kakva korist od navodnog suzbijanja piraterije. Pravo je da umetnik i firma koja je uložila sredstva u promovisanje njegovog rada dobiju adekvatnu protivvrednost za svoj rad i uloženi novac, ali mislim da rešenje nije u oštećivanju drugih sektora ekonomije da bi se očuvao jedan zastareo poslovni model, već da je pravo rešenje u uvođenju inovativnih poslovnih modela i legislativi koja bi takve modele pratila, jer ograničavanje slobodnog protoka informacija, maltretiranje korisnika i postavljanje firmama koje su isto toliko bitne ili bitnije za američku i globalnu privredu kao i zabavna industrija u čiju korist se ovo pokušava da progura gotovo neispunjive zahteve koji bi mogli da ozbiljno ugroze njihovo poslovanje ne vodi ničemu. Mislim, međutim, da će ovaj zakon vrlo teško proći, jer je jednostavno nerealističan i pogađa previše ljudi i firmi čija je kombinovana političko-lobistička težina po svoj prilici dovoljna da ga potpuno blokira ili, barem, izbaci većinu najekstremnijih rešenja.

z

pre 12 godina

As the Americans learned so painfully in Earth's final century, free flow of information is the only safeguard against tyranny. The once-chained people whose leaders at last lose their grip on information flow will soon burst with freedom and vitality, but the free nation gradually constricting its grip on public discourse has begun its rapid slide into despotism. Beware of he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master.

aca

pre 12 godina

@jon mejson

svaka cast za komentar,uzeste mi ga iz prsta.to je jedan od glavnih razloga zasto nece usvojiti ovaj zakon.tako i treba uostalom.

kalifumestokalifa

pre 12 godina

SOPA omogućava da vladina agencija bez odluke suda ukine internet stranu ako se na njoj nađe link ka strani sa piratizovanim sadržajem.
Recimo da viacom želi da ubije youtube ili facebook.
Sve što im treba je jedan komentar sa odgovarajućim linkom.
Recimo i da će Google i FB biti zaštićeni jer imaju para i uticaja.
Šta će biti sa onima što tek počinju?
Kako skinuti sa interneta blog koji govori protiv vlasti? Lako.
Kako ubiti konkureniju lako.
SOPA je protiv svega što je krasilo internet svih ovih godina. To je cenzura to je kažnjavanje bez suda.
Zato sad Američki političari dobijaju nenormalne pare od boraca za i protiv ovog zakona. I ko im više plati dobiće njihov glas.
Političari su obično jeftine prostitutke ali ako ih neko drugi plaća da urade suprotno od onoga što ti hoćeš počinje aukcija i onda više nisu tako jeftini.

deda mraz

pre 12 godina

Opet ce narod nasesti na zvaku, mada se ni ne pita uopste. Glavni cilj SOPA je potpuna cenzura (odnosno mrak) interneta a kroz zvaku o brizi o pirateriji, haha. Ali i to ce proci kao i sve ostalo sto jed proslo i tek ce ... Kad su "visi" interesi u pitanju nema tu pregovora, narod se pita samo kad su u pitanju nebitne stvari kako bi narod mislio da je on vazan ili kad treba da se prebaci odgovornost za bitne odluke. Internet je jedini slobodan medij koji je jos ostao i treba ga ubiti. Ova godina samo pocetak ... Imate velike geopolicicke probleme u aziji, ekonomsku krizu u celom svetu, probleme tih razmera kakve svet do sad nije video i preko toga nekome smeta slobodan internet. Razmislite o tome, sta vam to govori.

Beda

pre 12 godina

Iako smatram da je cenzura u odredjenoj meri potrebna,ovaj zakon je ,ako se usvoji,doneo bi katastrofu ,jer bi dozvolio americkoj vladi da bukvalno radi sta hoce i da kontrolise net.Jasno mi je da to najvise zagovara filmska i muzicka industrija,ali piraterija je neophodna ,jer je to jedini nacin da te industrije ne postanu jos bezobraznije bogate nego sto su to sad,iako je najveci deo onoga sto prodaju potpuno djubre.Kada ne bi bilo piraterije,kompletan sadrzaj filmova i muzike bi bio djubre,jer bi ljudi i to kupovali....
Nikada mi nije bila jasna teorija koju pojedinci prosipaju o tome kako je piraterija stetna.To nije istina,posto kvalitet uvek ima dobru cenu i ljudi rado placaju da pogledaju dobar film u bioskopu,da kupe disk sa dobrim filmom ili raznorazni reklamni materijal.Zasto bi mene bilo briga za nesretne producente koji uloze 100 miliona u neko djubre od filma,koje mora da bude proglaseno hitom da bi vratio ulozen novac,a sam proizvod je bezvredan zato sto je glup i vredja inteligenciju.Ne zelim da placam da gledam efekte umesto radnje,da gledam spotove koji traju 2 sata,losu reziju i reklamu za americke proizvode.Hocu da gledam filmove koji imaju smisla,a ne djubre i za njih sam uvek spreman da platim!

Realno

pre 12 godina

"Zbog američkog zakona o sprečavanju onlajn piratstva koji guraju filmska i muzička industrija."

Kada budete napravili dobar film i kada skinete likove kao sto su lejdi gaga, piksi lot, bijonce, dzenifer lopez... sami ljudi ce i manje pirata skidati jer svi ce prirodno pozeleti da nesto kvalitetno imaju u original izdanju.

Alpha Centauri

pre 12 godina

As the Americans learned so painfully in Earth's final century, free flow of information is the only safeguard against tyranny. The once-chained people whose leaders at last lose their grip on information flow will soon burst with freedom and vitality, but the free nation gradually constricting its grip on public discourse has begun its rapid slide into despotism. Beware of he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master.
(z, 31. decembar 2011 14:07)

Z svaka cast na komentaru !

Nebojsha

pre 12 godina

Ma SOPA i PIPA se spremaju dugo. A pre toga bila COICA, ako se neko seca. Tako da ako im ovo ne prodje, doci ce neka jos gora varijanta za predlog. Zao mi je sto se tek sad pise o tome i u tako malo detalja...

Joao

pre 12 godina

Internet kriminalci prodaju lažne lekove i piratske filmove... kakav licemer. Jedino zele da ocuvaju svoje bogatstvo i uticaj u industriji zabave = propagandi

z

pre 12 godina

Prosto ne verujem da iko ko ovde prica o pirateriji kao kradji ima i oduvek je imao bas sve legalno od softvera, muzike i filmova u svojoj kuci. Zato dosta sa licemerjem.
Poenta doduse nije sad u pirateriji. Poenta je da ce ovim zakonom maltene bilo koji sajt moci da se proglasi stetnim, a to je suvise velika moc da bi se ikom dala.
Ko misli da su totalitarni rezimi na zapadu sada nemoguci, prilicno je naivan. Istorija nije okoncana i na zalost ni zapadnjak ni istocnjak nisu evoluirali toliko da ne mogu da sticajem okolnosti zapadnu u diktaturu. Ne treba ovakvim zakonima olaksavati padanje u diktaturu. Lakse je boriti se sada protiv njihovog usvajanja nego kasnije za njihovo obaranje.

Aleksandar

pre 12 godina

@Nebojsa
1. Zato sto Asanz nije jedini borac na ovome svetu.
2. Zato sto jednostavno nisu objavili
3. Lazni lekovi se prodaju sa i bez facebooka. Pedofili ce naci zrtvu i ovako i onako, edukacija dece je primarna stvar ka izbegavanju bolesnika. Uputstva za "bombu u domacoj radinosti" se mogu naci i bez interneta.
4. Sve se to moze zaobici.
5. Male kompanije ne ispastaju, jer prodaju svoje proizvode za dolar ili dva preko neke online prodavnice. Tako ti rade "Indie game developers".
6. A koji su to priznati muzicari? Americki muzicari se uglavnom oslanjaju na semplove i sablonsku muziku i tekstove.
7. Kopiranje i kradja nije isto. Ne prodaj fore da je to isto kako kada krades automobil. kopiranje je nesto kao kada bi ti neko ukrao automobil, a ti se ujutro probudis a i dalje vidis da ti je automobil na mestu gde si parkirao. BTW, Windows moze da se prodaje i za 20-30 dolara, u tom slucaju svi bi kupili original i svi bi bili srecni.
8. Led Zeppelin su u prva dva albuma bili plagijatori. Ako nisi cuo za jednu osobinu u muzici, nevezano za njih, zove se "everything is a remix". Danas su ti svi plagijatori, retko ko sta(evropski izvodjaci, uglavnom rok i hevi metal) napravi da nije plagijat.
9. Piraterija upravo postoji zato sto su stvari precenjene. A i samo zbog toga sto se original masovno kopira za jedan minut na diskove (fabrika).
10. Za ovo nemam komentar, dovriso si ga lupetaranjem.

11. Ako postave ovaj akt, ti neces moci da postavis rodjenje, rodjendan tvoje dece i sve ostalo sto se tice tvog zivota na YT, ako u pozadini pici neka muzika ili se vidi nesto drugo sto "njima" smeta. Ceo ovaj sistem ne bi ni postojao, niti bio uvodjen, da kompanije nisu preterano halapljive na novac.

Pedja

pre 12 godina

Onog trenutka kada se pojavio internet ciji je osnovni cilj razmena informacija ne postoji zakon koji bi mogao bilo koga da kazni za razmenu bilo kakvih informacija iz prostog razloga jer sve sto je postavljeno na internetu je javno i po svim zakonima mora biti dostupno svima posto je internet javni servis svih korisnika.
Ne postoji nikakav zakon koji je napisan ili koji bi legalno mogao da se napise u buducnosti koji bi nekima pruzao pravo da drugima zabranjuju da koriste dostupne informacije sa interneta.
Znaci u prevodu za one kojima jos uvek nije jasno.
Sve sto nadjete na internetu u bilo kom obliku imate pravo da podelite sa drugima ma koliko se odredjene kompanije trudile da Vas tuze jer sve to na sudu pada u vodu.
Jedino krivicno delo koje mogu da Vam prikace je ako necije autorsko delo prodajete !
I tu se u potpunosti slazem. Jer ako neko ulozi vreme u stvaranje necega niko nema prava da se predstavlja kao autor tog dela i jos da ga prodaje bez prethodnog pristanka samog autora.
Dakle nemojte mesati babe i zabe.
Po ovoj logici, a to mozete i navesti na sudu, po osnovu cega pada svaka tuzba protiv Vas, svi koji:
- su ikada presnimili muziku nekome treba da idu u zatvor.
- onda i sve velike kompanije koje su pravile VHS playere, DVD rezace, kamere, stubove sa kasetofonima, kompjutere i sl uredjaje treba da idu na sud jer su omogucili pirateriju.
- pretrazivaci a prvenstveno google treba da idu na sud jer nude direktne linkove na filmove, muziku, igre i sl.
- svi sajtovi i serveri koji drze fajlove treba da se zatvore a njihovi vlasnici da odu u zatvor.

Takodje mozete ladno od suda da zatrazite da se ispitaju svi gradjani Srbije a prvenstveno svi kompjuteri politicara, stranaka i njihovih porodica i da se po tom osnovu upadne svakome u kucu zapleni racunar i svi diskovi i da se utvrdi ko sta ima od nedozvoljenog materijala po njima.
Doci cete do porazavajuce statistike da 99.99% gradjana Srbije onda po toj logici treba da ide u zatvor. Slicno je i sa drugim drzavama. Najveci procenat skinutog sadrzaja ima Amerika pa me cudi kako su onda imali samo nekoliko uspesnih presuda.
Odgovor je jednostavan. Ako pocnu da talasaju tamo gde ne treba dici ce se frka i krece gradjanski rat.
Toga treba da budu svesne i ove poltorncine kod nas jer ni mi nismo daleko od gradjanskog rata a ako uskrate slobode razmene informacija u Srbiji po mojoj proceni do toga ce izvesno doci.
Zato pamet u glavu svi oni koji mislite da cete moci da bilo sta zabranite od interneta.
I jos nesto. Poruka za sve ISP-ove kod nas. Preskupi ste i bolje je da ne dizete frku jer ako krenemo na sud sa pitanjima zasto je kod nas neuporedivo skuplji internet u odnosu na ostale svetske drzave i ko koci razvoj i brzinu interneta u Srbiji obrali ste zelen bostan.
Internet je jevno dobro svih stanovnika planete i trebalo bi da bude ako ne besplatan a ono da se placa samo striktno troskovi odrzavanja a ne i da koristi za bogacenje kroz vise ruku !
Nadam se da je sada jasno da se kod nas nikada nece zabraniti razmena informacija na internetu kao sto do toga nikada nece doci ni u svetu.
Uostalom ako do toga na kraju i dodje niko nas ne sprecava da napravimo paralelan internet i onda svi oni koji trenutno rade u sluzbi njihovih sitnih lihvarskih ciljeva mogu samo da nam ..... jer ce izgubiti i ovo sto sada imaju.
A evo i linka kako to Svajcarci resavaju po kratkom postupku: http://torrentfreak.com/swiss-govt-downloading-movies-and-music-will-stay-legal-111202/

Miksa

pre 12 godina

Svako je u pravu na svoj nacin, ali ako uposte dodje do bilo cega spomenutog verujem da ce internet i racunarska industrija veoma brzo propasti sto bi znacilo da cemo se vratiti u "kameno doba" jer cisto sumnjam da ce iko placati da bi pogledao film, poslusao pesmu itd., pa samim tim i ti njihovi "orginali" ce biti potpuno bezvredni jer ljudi ni ovako nemaju novca za osnovne zivotne potrebe a kamoli da daju nekom debelom ameru par dolara za jednu njegovu glupost da ne kazem "autorsko delo..." nije mi samo jasno sto su uposte i zapoceli sve ovo?? Problem sa piraterijom postoji godinama i postojace dok je sveta i veka...Zar stvarno misle da su ljudi toliko naivni i da cemo se sada svi "uplasiti" zatvaranjem par sajtova? Ako stvarno SOPA stupi na snagu ja prvi otkazujem net, prodajem komp i neka se teraju i oni i njihova AUTORSKA PRAVA!!!