Četvrtak, 24.11.2011.

21:17

Kako će se zvati Makedonija?

Međunarodni sud pravde, najviši pravosudni organ UN, doneće 5. decembra presudu u sporu Makedonije i Grčke oko imena bivše jugoslovenske republike.

Izvor: Tanjug

Kako æe se zvati Makedonija? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

80 Komentari

Sortiraj po:

Dragan

pre 14 godina

Nek puknu dusmani,Makedonija ostaje Makedonija,dzaba vam je zelja da Makedonsko ime nestane,pravda kasni,al uvek dodje,kad ranije,kad kasnije,,,

Svi nas je*u!

pre 14 godina

U SFRJ ste mogli da se zovete kako hoćete, a sada vas razvlači ko stigne...
U SFRJ je bila SR BIH sa glavnim gradom Sarajevom a sad , bolje da ne počinjem da nabrajam..A tek što je Srbija dobro prošla, bolje nego posle maričke bitke :(

MAKEDONAC MKD

pre 14 godina

Makedonija ce zadrzati svoje ime, jer nema rezervnog.
Makedoci ce ostati makedonci, jer ne mogu biti neki drugi, kad su vekovima sami sebe nazivali tim imenom.
Makedonski jezik je drugaciji od bugarskog i srpskog,za sto ima naucnih tekstova i na internetu (izguglajte). Evo cujemo najnoviji apsurd da makedonci u severnoj Grckoj govore neko narecje grckog jezika. Ovo je do sada najveca glupost koju su grci odvalili, no, hvala bogu, ide nam u prilog.
Sto se tice presude u Hagu, kakva god da je, Makedonija nece promeniti ime.

Podsetio bih bracu srbe da smo mi u Makedoniji jedini u svetu, solidarizujuci se sa Vama, zapalili ambasadu SAD u Skopju u vreme bombardovanja NATO-a. To cak ni vi niste napravili sa ambasadom SAD u Beogradu, a trebali ste, i morali ste. A ni Vasa BRACA Grci to nisu napravili, nego su dozvolili da avioni preko njihove teritorije ulecu u Srbiju i bombarduju je. Cak sta vise, veliki broj makedonskih gradjana su grupno i pojedinacno dosli u Beograd demonstrirajuci solidarnost sa vama. Medju njima sam bio i ja, i dezurao celu noc na Brankovom mostu, a na njemu nisam video ni jednog grka. A tada ste nas nazivali, bez zadrske makedoncima !
Sto se tice Kosova, nasa Vlada je morala da ga przna, kad joj je to naredio Veliki Brat. No, ne razumem zasto nama oko toga zamerate, a u Beogradu se odrzao pre kratkog vremena samit NATO-a. Niko nije protestovao protiv toga, a upravo ti generali i admirali su komandovali bombardovanjem. O zrtvama i razaranjima ne bih da govorim.
Sto se tice Grcke Makedonije (Egejska Makedonija koju su Grci dobili u Balkanskim ratovima, deleci je sa Srbijom i Bugarskom), dovoljno je da procitate Demonstenove "Filipike", pa ce vam se sve kasti !
Sto se tice pravoslavlja, problem ce se vuci jos nekoliko vekova, jer iskustvo u vezi sa resavanjem problema ovog tipa u pravoslavnom svetu traje i traje, i kraj nije na vidiku . . .
U svakom slucaju ostajemo susedi, a susedi treba da relaksiraju svoje odnose.

Dule NS

pre 14 godina

"...Insinuacija da malena makedonska država inzistirajući na svom imenu prikriva svoj tajni plan o okupaciji sjeverne Grčke je neozbiljna."
(kelsos, 25. novembar 2011 00:20)


-Upravo su takve stvari koje su delovale "neozbiljmo" napravile pakao na Balkanu 90-ih!
-Grčka je samo mnogo pametnija od Srbije i svih ostalih i na vreme vodi računa o svom integritetu i kulturnom nasleđu! Na Balkanu je postalo sasvim normalno krasti tuđu kultutu i istoriju! Pa tako neki Albanci mogu da daju sebi za pravo da jedne Dečane nazovu albanskim manastirom, e Nemanjiće Albancima! Isto kao što Makedonci podižu spomenik Aleksandru Makedonskom u Skoplju!
-Sa druge strane genetski gledano nema skoro nikakve bitne razlike među Balkanskim narodima, razlike su samo kulturološke i religiozne... Makedonci su čak, gledano po haplo grupama, 99% slični sa Srbima - a to je daleko od antičkih Makedonaca!
-Primer Dalmacije sam uzeo jer mi je prvi pao na pamet - da bih objasnio suštinu, ali vi suštinu (kao i uvek) uporno izbegavate da vidite!

rade

pre 14 godina

Makedonac razemem tvoje ogorčenje ali tako stvari stoje. Pritom grešiš u nekim stvarima. Autokefalnost crkve ne može da vam da Srbija odnosno SPC, autokefalnopst se dobija u Grčkoj, Rusiji ili Izraelu (da ne navodim sada nazive patrijaršija) a ne u Srbiji. Druga stvar, kažeš Albanci vam rade isto što i na AP KiM. Pa šta mi sada da radimo?!? Vaša vlada je priznala "nezavisno Kosovo" sada ista mečka igra pred vašim vratima. kada vam je vlada Srbije govorila da postoji velika mogućnost da se i vama to desi verovali ste NATO-u i USA, idite sada kod njih pa sa njima rešavajte problem. Srbija vam ne može pomoći, možda i može ali sada ne želi. Možda će da poželi ukoliko vaša vlada povuče priznanje. Takva je politika i diplomatija. Grci nisu priznali AP KiM kao nezavisnu državu i logično je da Srbija podržava Grčku u njenim diplomatskim potezima. Takoreći narodskim terminom "tamte za kukuriku". Što se mene lično tiče voleo bih da vam ostane ime Makedonija, ali kako stvari stoje ipak će se obistiniti predpostavke jednog od komentatora da ćete se zvati "onako kako drugi hoće".

veterinarBG

pre 14 godina

Ja sam Makedonac i nepriznajem nezavisnost Kosova (i nijedan pravoslavni to ne priznaje).
Grci nemaju monopol na ime Makedonija, ali koriste Nato i EU da nas ucene (isto kao vas za Kosovo)
Pozdrav
(Makedonac, 24. novembar 2011 23:09)

Na zalost,Vlada koju ste izabrali,misli drugacije,a to se racuna...Mi vas zovemo,i zvacemo Makedoncima,ali ste vi izabrali Kosovo za veceg prijatelja,a mi Grcku...

mirko

pre 14 godina

@makedonac... nisi u pravu za crkvu i razlog zivljenja... crkvu bi ste dobili verovatno sad da ste bili jedinstveni i da ste lepo, ne-politicki zavedeni, sigurno bi ste dosad dobili autokefalnost prvo od SPC-a pa i od Vaseljenske Patrijarsije! sto se tice razloga zivljenja, svi imamo razlog postojanja pa i vi!

Tomi, Split

pre 14 godina

Sramotno od srpskog naroda, ponašaju se uvriđeno kao kakve bebe, i umisto da podrže manji i slabiji, ali svakako bliži i bratski narod makedonski, oni se ulizuju Grcima!

Makedonci imaju svako pravo zvati svoju zemlju pravim i jedinim imenom - Makedonijom!

Ovaj što spomenuše Bosnu i Dalmaciju, Bosna ima pravo zvati se tako, i tu ne vidim teritorijalne pretenzije. Ipak, Bosna ima svoje ime pa je usporedba promašena. I Mkd ima svoje ime.

MAKEDONIJA!

Makedonac

pre 14 godina

Grci nam podmecu nogu gde god mogu. Bugari nas smatraju bugarima, Srbi nam ne daju crkvu, Albanci rade isto sto su radili na Kosovu, Mi Makedonci najbolje da se nismo ni rodili... ma svi...

pank

pre 14 godina

@pamplonac

Da, deo Makedonije se zvao Južna Srbija pre Jugoslavije. Ali razlog tome je jednostavan. Srbija je u balkanskim ratovima zauzela Vardarsku Makedoniju pa sigurno da ju je nazvala Južnom Srbijom kako bi prikrila činjenicu da u tom području većinu čine Makedonci.

Egejac

pre 14 godina

Pa neka se zove Vardarska Republika. Zvuči kao Vajmarska. Nije loše.
Nekad, pre SFRJ, se ta teritorija zvala Stara Srbija... bilo bi glupo da se tako danas zove :)

HRvoje

pre 14 godina

Sramota što Grci rade Makedoncima već godinama a ti isti Grci imaju sa starim Gricma/Helenima veze kao svaki treći Mustafa ili Mahmud.

Mirko

pre 14 godina

Sa poštovanjem svih činjenica i naroda koji su u tom sporu - (Grke volim, a Makedonce i više), iskreno, mislim da Grci nisu u pravu. Jer, oni koliko mi se čini, nemaju teritorijalne probleme sa Makedoncima, kao što ih mi imamo sa Kosovom i Metohijom. Oni se dakle spore samo oko imena - a oni već imaju svoje ime - Grčka. Dakle šta? Znamo mi i za Pirinsku i Egejsku i Vardarsku Makedoniju, ko klinci smo učili, znamo i za Latinsku i Severnu Ameriku i šta sad? Jel' trebaju Bugari da se žale na Makedonce što im otimaju ime? Ili Severni Amerikanci što se i Latinska Amerika zove Amerika?
Jel' bi mi sad trebalo da blokiramo neke recimo Rumune koji bi svoju pokrajinu da zovu Vojvodina? Pa šta me briga - zovite je kako hoćete, ako hoćete zovite je i Srbija, Rusija, Amerika - zovite je Kosovo i Metohija, u čemu je problem?
Dakle, spor je samo prosto rečeno - sujeta i egoizam.
Izvinite braćo Grci, ali meni se to tako čini.
Godinama smo morali da tražimo vize od Vas svaki put kad bi išli u Grčku, a sve to samo zbog par Makedonaca, koji su rođeni u Vašoj Makedoniji pa su pobegli ovamo, kao neki disidenti ili šta već, pa im Vi niste dozvoljavali da se vrate, a u tom košu je bila i sva ostala Jugoslovenska bratija. Šta Vi uopšte tražite? Upropaštavate napredak i integracije u Evropu narodu koji Vam ništa nije skrivio, osim što se osećaju kao Makedonci stotinak i više godina unazad. Pa evo, sad kad bankrotirate i kad budete saterani u zadnjicu Evrope, onda će ti Makedonci da uđu u tu neku Evropu, pa će onda oni Vas da blokiraju, pa da Vas vidim onda!

Ok, svi preteruju u tom nekom nacionalizmu i spominjanju herojske prošlosti - to radimo i mi Srbi i kad treba i kad ne treba, Hrvati i za šta imaju osnova i za šta nemaju, rade i Makedonci i svi ostali...
Ali ajmo malo da se razumemo a ne stalno da se kidamo međusobno. Još ste kao i neki pravoslavci? Sramota. Da tako osporavate braću po veri? Neće to na dobro da Vam izađe.
Hoće li nekako da bude tim imenom ugrožena Vaša Grčka? Ajde, voleo bih da mi neko to objasni, unapred bih se zahvalio.

FREDI PURGER

pre 14 godina

Grcima treba eskalacija na polju vanjske politike da bi odvratili pozornost sa unutarnjih problema. Jeftin i proziran trik.


Uvijek na strani južno-slavenske braće u Makedoniji. Velika podrška iz Zagreba!

iii

pre 14 godina

Tokom diktature u Grckoj 60-tih i 70-tih godina proslog veka je izvrsena nasilna helenizacija severa Grcke, slovenskom i bugarskom zivlju je bilo zabranjeno da se koriste svojim jezikom, pod pretnjom zatvorom, i njihova kultura je bila nasilno zatrta. Ipak u tome se nije sasvim uspelo, njihovi potomci se toga ipak jos uvek vrlo dobro secaju i Grcka se sad plasi da ce se javiti zelja za autonomijom u tim krajevima, koje Grci smatraju svojima. U tom delu Balkana su se granice jako cesto menjale tako da je cela prica o antickoj Grckoj besmislena, Grcka je tu teritoriju mnogo puta gubila od tada i na kraju uzela tek u balkanskim ratovima...

Satyagrahi 888

pre 14 godina

(Zoran Skopje, 24. novembar 2011 23:48)
Па током санкција једино Грчка и Румунија нису протјерале српског амбасадора, а ни Грци Косово признали нису. Ви јесте!!! И зато ми је Грчка дража од вас. Говорим у своје име. И прије него што почнете да тврдите то није урађено због Кипра и дијела Грчке насељеног Албанцима, онда ви макар из тог истог разлога нисте требали да учините то исто. Отац Партениос је годинама помагао ратну сирочад у РС и то је нешто што се не заборавља, баш као топао, срдачан и пријатељски пријем Грка на сваком љетовању. А са Славомакедонцима имам само непријатна искуства.
Не крадите историју и да сте живи и здрави Зоране!

Nemac

pre 14 godina

Tuzno je videti ove juznoslovenske prostore u procesu novih podela, rasparcavanja i usitnjenja. Necu reci nista o imenu ove ili one drzave, ni o jeziku, ni o veri, ni o samobitnosti... Treba li tzv Makedoncima (i ne samo njima) odvajanje od ljudi bliskog jezika itd, da bi bili svoji? Izucavao sam iz nekih razloga razlicita takva sarlatanstva o samobitnosti, pa i genetiku naroda. Tek da bude jasno za pocetak, za genetiku, na molekularnom nivou: pored gena, od oca i od majke nasledjujemo i ostatak, odnosno, sadrzaj celija... Kakvi ste, mnogi od vas, naucni naivci... U Srbiji sada postoje barem vec dve vrste Srba (prva i druga Srbija, na primer)... A tek kod Srba sto ima bolesnih nacina razmisljanja (ali i tacnih tajni, koje eto nisu na ceni). Tu ni ostali ne zaostaju... Interesuje me da li ce ikad doci u ove prostore neki lik poput Bizmarka i uciniti nesto slicno kao on....

tako je kako je braco

pre 14 godina

Jedino ime Juzna Srbija ce nas spreciti da ne priznamo tu Zapadnu Makedoniju kad taj deo nicim izazvan demokratski proglasi nezavisnost od ostatka te zemlje. Tako da, braco Makedonci, pamet u glavu.
Bice verovatno Severna Makedonija, to je moj konacan odgovor.

marko

pre 14 godina

E braco Srbi vi bas ne volite nas ,ne znam po cemu su vam blizi grci.Makedonija nece promeniti ime zato sto tu zive ljudi koji sebe nazivaju Makedoncima. Iskreno ne znam sta vi dobijate od toga sto navijate za grke pogledsjte oko sebe,Vojvodina samo sto nije otisla a tu su i sandzak i juzna Srbija.Pa nekoliko godina bicete manjji i od Makedonije.Po svemu sudeci sve republike su imale pravo da se odvoje posto vi niste ni voleli nikoga sem samih sebe.Makedonija ce ostati Makedonija a vama zelim puno srece da ostanete jos dugo Srbija a ne beogradski pasaluk.

Puna podrska braci Grcima.

pre 14 godina

Za ove sto kazu, sto se Grci nisu bunili dok se Makedonija za vreme Jugoslavije zvala istom.

Makedonija (taj deo), a to nije CELA MAKEDONIJA - je bila pod sastavom jedne samostalne drzave, koja se nije zvala Makedonija, vec JUGOSLAVIJA.

Prosto ko pasulj.

nikola_Bg

pre 14 godina

Makedonija se rasparcala izmedju Srbije, Grcke i Bugarske...? Nije mi jasno sto mi Srbi nikad nista ne zadrzimo kad smo ovu danasnju Makedoniju mi oslobodili(nekad Vardarsku)... inace ja sam za Grcku, bar nisu priznali Kosovo kao npr. ovi "Makedonci"... Gde je rodjen Alexandar Makedonski...?!:)

nishlija

pre 14 godina

Opusteno braco makedonci,oni koji lupaju minuse ovde su isti oni koji lupaju minuse na Kosovo je Srbija.
za mene to su neljudi,posto im je normlano da je Kosovo nezavisno pored 200 000 proteranih Srba.oni su neljudi

Ja tebe hlebom, a ti mene... ?

pre 14 godina

@Zoran (drzavljaninu Severne Makedonije),

Vi nas nebi bombardovali da ste tada bili clanica NATO? Daj nemoj, molim te.
Za razliku od vas, Grci NISU priznali Kosovo, a vi jeste. (sto je elem puno laksa i manja stvar, kako bi ste tek nisanili na nas da ste tih 78 groznih dana u toj druzbi bili).
Tvoji pokusaji namecivanja i krokodilske suze, ne pale.

Hteli ste da se rastanemo, napustili ste nas DOBROVOLJNO (brate pravoslavni), e sada nakon svega sta ste nam ucinili, lomite glavu oko imena, ne ocekujte NIKAKVU podrsku od nas.

Ne soli nam pamet.

pre 14 godina

Zoran Skopje

Matematika:
MINUS (puta) MINUS = PLUS
PLUS (puta) PLUS = PLUS
PLUS (puta) MINUS = MINUS
MINUS (puta) PLUS = MINUS

Sada samo zameni (PLUS sa prijateljom to jest MINUS sa neprijateljom), odgovor ces naci sam.

Razbiras?

neko@

pre 14 godina

(Zoran Skopje, 24. novembar 2011 23:48)

Poštovani Zorane!
Ne zameri nikome od nas koji mislimo da je zaista apsurdno što svojatate istoriju druge države i drugog naroda. Evo, pre neki dan sam na vašem TV-u, gledao emisiju u kojoj pričate o istoriji stare Makedonije, kao da je vaša i zapitao sam se da li narod u Skoplju, Kumanovu, Prilepu...uistinu misli tako ili vas država "obučava" u stvaranju nove makedonske nacije.
Vaši preci su se, i proveri to po knjigama slobodno, nazivali Južnim Srbima; sadašnji deo Makedonije se nazivao Južna Srbija. Samo je zahvaljujući Titovim komunistima stvorena Republika Makedonija, a sve zarad da bi se Srbija rasparčala u što više delova. Ondje rađeno i na stvaranju tzv. nove makedonske nacije, crnogorske, muslimanske odnosno bošnjačke itd. Ali to je neka druga priča.
Iskreno, Makedonce, Skopljance, Južnomakedonce ili bilo kako da vas nazovu, smatram da najbližim nama Srbima, i kao zaseban narod vas najviše cenim i poštujem, da ne kažem i volim. Mi bliže od vas nemamo, dosta smo slični da ne kažem isti, ali shvati da su vaši državnici priznali Kosovo kao nezavisno. I to je nešto što Srbija, odnosno Srbi ne mogu da vam oproste. Jer ne zaboravi; da nije bilo Srba i Srbije ne bi ni vi postojali kao nova nacija, i kao nova država i tome sl. Seti se balkanskih, Prvog, pa i II Sv. rata i videćeš ko je najviše zaslužan oslobađanju tih prostora gde danas živite i postojite.

Dusko

pre 14 godina

Vidim da se poneki koji se javljaju iz Makedonije, toliko ljute sto se ovde ostavljaju komentari koji daju podrsku Grcima, u sporu oko imena,da se cak kaju sto su davali podrsku (moralnu-u kafani na pivu) Srbima tokom 99-te,i uopste oko Kosova. Zbog toga imam poruku za njih! -Ako je vasa podrska toliko jaka da se promeni samo zbog toga sto ste procitali "par" komentara (Srbija ima preko 7 000 000 stvn) na B92 ili RTS-u,onda nam takva podrska i ne treba! Drugo,oni u Makedoniji koji nisu za nezavisno Kosovo,bili i ostali(to kazem sa razlogom),oni i ne treba da se osecaju prozvano za bilo sta. Trece,lako je pricati da je vecina u Makedoniji(ime koje zelite-tako i receno) protiv nezavisnosti Kosova,ali je fakat da nista niste uradili da to sprecite,a nije ni kasno da to ispravite,ali naravno necete!!! Cetvrto,poneko se ovde revansira vama zbog spora oko imena,a vi se nama "revansirate"(ni zbog cega) priznanjem odvaljivanja nase ISTORIJSKE teritorije. Kazem istorijske namerno jer je i vas spor oko imena ISTORIJSKE PRIRODE,dok u isto vreme nama negirate istorijsko pravo na Kosovo!!! I peto,posto neko rece kako su nas Makedonci pomagali 99-te,a Grci dopustili bombardovanje. E pa, nije bas tako sjajno kako kaze doticni. Grke nije niko pitao nista u NATO-u,kao sto se i dan danas "sica" ne pita nista u NATO-u,ali MAkedonci nas jesu "pomagali" za vrene sankcija vrlo dobro,tako sto su nam udarali cene do neba i maksimalno iskoriscavali nas daleko nezavidan polozaj! Ako si mlad pitaj nekod starijeg kako se moglo tad lepo zaraditi! I jos jedna stvar,tacnije pitanje. Kako ste se osecali kad ste u filmu 300 culi neovlascenu upotrebu muzike iz pesme "zajdi zajdi" i to bas u filmu sa radnjom oko antickih Grka,Spartanaca??? koliko znam odmah ste se pobunili. E zato mi ovde itekako razumemo Grke. I to ne zbog revansizma,vec zbog istih emocija koje delimo,jer i nasu istoriju svojataju,kako na Kosovu,Hrvatskoj,Bosni,tako i u Jeziku,naucnicima,teritoriji itd. itd. Nemam ja nista protiv toga da se vasa drzava zove Makedonija,ali imam protiv kradje tudje istorije! Jer kad ne bi imao nista protiv toga,kako bi moga da trazim da i nasu istoriju neko ne "krade"!
Isto tako i da se desi scenario (nedaj Boze) u daljoj buducnosti, da Albanci u MKD traze da se odvoje pa se jos dignu na oruzje,potpomognute iz Albanije i Kosova,a MKD vojno reaguje i u naletu vojske protera (privremeno) Albanske civile u Albaniju zbog pomaganja teroristima. Pa se javi "Milosrdni andjeo" recimo iz Turske,pa vam stavi pod "privremenu" upravu zapadni deo zemlje,koji se potom otcepi. A zatim sve zemlje sveta priznaju tu tvorevinu,medju kojima i Srbija,i vi bi morali do progutate kolac zvan "nova realnost" i da se mnogo ne bunite zbog toga,jer ste i vi to uradili drugom. Slicno sa Kurdima u Turskoj,i mnogo gde po svetu. Srbija je najveca zrtva na Balkanu u poslednjih 150 godina,i dan danas to traje. Ali i to ce jednog dana prestati,a mecka ce igrati u tudjem dvoristu!

Ivan Čačak

pre 14 godina

Šta da vam kažem zvaće se kako se i uvek zvala Makedonija...Sad druga je stvar što će Albanci vremenom uzeti pola te države...Ako pokleknu Srbi na Kosovu uzeće malo po malo dio Makedonije i dio Crne Gore...Srbi na Kosovu ne brane samo sebe,ko to ne vidi ,ne vidi dalje od nosa...

Klime Mandul

pre 14 godina

Mene najvise nervira ono Slavomakedonci.Alo bre "braco", jel ste toliko ojadjeni sami sobom da ne vidite pri ociju?
Mi govorimo staroslavjanskim jezikom.Imamo crkve koje su DVA VEKA starije od najstarije Srpske Crkve.Liturgije su se odrzavale jos u 8-9 veku u Ohridu na tom jeziku.Nesto nemate bas u istoriskim knjigama da su Srbi ziveli u Ohridu u 9-tom veku(nisu nikad, tamo zivi autohtono stanovnistvo vekovima i nikad se nije selilo).Nije tad biilo ni Srba, ni Bugara, jer nisu postojali narodi i nacije, vec plemena.Ako je jezik presudan da bi etnogeneza jednog naroda bila bacena u zapecak, onda Meksikanci nisu potomci Acteka vec- Spanci!Onda Cileanci i Pereuanci nisu potomci Maja i Inki vec- Spanci!Sigurno se slazete da i Brazil koji ima 200 miliona potice od malenog Portugala jer pricaju, naravno na -portugalskom.
Cela zbrka je u vasim glavama kad, ako je Bugarska veca od Makedonije, da mora po difoltu jezik bitio njihov.Kad je moj cukuncukuncukundeda u Ohridu pricao na staroslavjanskom jeziku, Bugari su bili u Mongoliji i u Tatarstanu.Na prvoj bugarskoj zastavi je konjski rep(simbol Mongolije).STA MI IMAMO STIM, a? Kako se zovu stanovnici zemlje koja se zove Katalonija- Eskimi? Smeta im da se zovemo Makedonci , nije samo ime drzave u pitanju, vec i ime naroda i jezika.
Jedan je napisao da su nam komunisti napisali istoriju.Kad je VMRO osnovana u Solunu 1893 godine,onaj kome zalivate cvece u "Kuci cveca" je imao JEDNU godinu.Pametnome dosta, iako, na zalost, ima puno malo takvih!

kelsos

pre 14 godina

@ Dule

Uspoređujući Makedoniju s Dalmacijom miješate jabuke i kruške. Provincija Dalmacija koja je obuhvaćala BiH trajala je samo jedan period u povijesti pa ideja o Dalmaciji u svijesti bosansko-hercegovačkih građana već odavno ne živi.

Makedonsko ime, čije je ishodište u antici traje do današnjih dana, znači od antike, preko Bizanta (Vizantije) i Otomanske imperije do Jugoslavije (Vardarska Makedonija), Grčka (Egejska Makedonija) i Bugarska (Pirinska Makedonija) i u svim tim epohama i državama makedonsko ime je živjelo - bilo u obliku geografskog pojma, bilo u obliku političko-teritorijalne zajednice u okviru većih država.

Insinuacija da malena makedonska država inzistirajući na svom imenu prikriva svoj tajni plan o okupaciji sjeverne Grčke je neozbiljna.

gorillaBG

pre 14 godina

bilo bi lepo kada bi se srpski politicari, ideolozi, demagozi, stranke, akademici i ostali ugledali na svoje kolege iz bankrotirane, nama bratske Grcke! tada KiM nikada ne bi bilo ni van sastava RS, a ni u situaciji u kojoj je sad! bravo za narod koji se bori za puku egzistenciju, a u isto vreme cuva svoju istoriju, korene, tradiciju i postojanje! takav narod ne moze i nece nestati,u, takav narod druge nacije-koliko god mocne bile, gledaju sa postovanjem i dive mu se! a mi, Srbi, kao Srbi, dok god ne bude jedinstva i dok god nacionalni interes bude manje bitan od pojedinacnog i stranackog, dok god se posao bude nalazio preko partijske knjizice, a drzava bude krsila zakone koje je sama donela, do tada nas drugi nece postovati, a mi sami cemo propadati!!!! surovo, ali istinito!!!

guri

pre 14 godina

ehhh znaju grci da za 10 god. ova makedonija bice albansko, i zbog toga pokusavaju spreciti priznavanje ove teritorije kao makedonija, jer sa nama nikako nece moci izaci na kraj, i znaju vrlo dobro da ce kad-tad i oni morati polagati racune sa nama oko Camerije...pozdrav

dusan

pre 14 godina

srbija je tamo gde je srpski narod,ako ne pravno,onda u srcima.....a to se pokazalo u istoriji da je najbitnije......tako da je makedonija zemlja gde zive makedonci......niti jedan srbin ne sme da svojata makedoniju kao juznu srbiju isl....mi smo bliski narodi po mnogo cemu.....mnogo blizi nego recimo srbi-srbi iz krajine.....stoga,ugledajte se srbi makar malo na makedonce pre svega u doslednosti i istrajnosti ....a najbitnije u brojnosti porodice,naime prosecna porodica u makedoniji u zadnjih 10 tak godina broji 5-6 clanova.....

B30

pre 14 godina

(Jah, 24. novembar 2011 21:50)

Mogao bi i ti malo da proucis istoriju. Anticki Makedonci nisu bili Heleni. Taj narod je samo prihvatio Helensku kulturu, a kao takve su ih cesto smatrali manje vrednim od ostalih Grka. Cak i kada je Aleksandar poveo vojsku na Persiju, Spartanci ga nisu sledili, a ostale grcke drzave su bile vec pokorene tako da su mu pruzile pomoc. Kansiji pohodi na istok nisu bili podrzani od ostalih Grka.
Danasnji Makedonci, svidjalo se to nama i grcima ili ne su genetski najblizi potomci antickih Makedonaca. To su potvrdila genetska istrazivanja i to je cinjenica. Sve ostalo je politika...

Evropljanin

pre 14 godina

ne znam kako ce da se zovu,ali treba sto pre Srbija da prizna nezavisnost Zapadnog dela Albanske makedonije,to je u interesu gradjana Srbije
a oni neka se zovu i bugari.
sto pre treba da zavrse sa tim njihovim imenom,posto njihovim neradom stopiraju pola balkan da napreduju ka civilizaciji tj Evropi.

zato "makedonci" ajde resavajte probleme

Mozzart

pre 14 godina

Dok smo bili neko i nesto(SFRJ) niko nije postavljao pitanje kako se zove Makedonija. Sada... Vardarska Makedonija, jedino pravo resenje! Egejska je u Grckoj!

Zoran Skopje

pre 14 godina

Eeeee, dragi moji Srbi,

kada procitam sve ove komentare ovde, onda lupam sebe po glavu - vicuci: Ko te je, budalo, terao da lupas pluseve i minuse kad je "srpsko" Kosovo u pitanju!?

Medjutim, i pored svega smatram da, kada su moralne, eticke i civilizacijske granice predjene, od bilo koga, trebamo stati na strani slabijeg i dignuti svoj glas!

To je vredelo i '99te, kad smo se MI u Makedoniji digli protiv bombardovanje Srbije, a kada su Grci (clanica NATO-a), zbog svojih nacionalnih/monetarnih/fiskalnih razloga, odobrili isto (da podsetim te, koji imaju kratko pamcenje, da je NATO bombardovanje Srbije izvrseno us konsenzus svih drzava clanica, pa tako i Grcke)!!!

Zelim vam lep pozdrav iz Makedonije!
Да сте живи и здрави, и Господ среќа да ви даде!

kelsos

pre 14 godina

@jah

Antički Makedonci nisu bili Grci, niti su antički Makedonci govorili grčkim jezikom. Moderna Grčka je svoju severnu provinciju nazvala Makedonijom tek 80-ih godina prošlog stoleća i do tada je neumoljivo zadirala makedonsko ime na vlastitu teritoriju. Po kojem onda kriterijumu Grci imaju isključivo pravo na baštinu antičke Makedonije?

Prvobitna makedonska država se prostirala i na području današnje Republike Makedonije, a da stvar bude zanimljivija, jedan je švajcarski institut objavio genetske mape balkanskih naroda. I onde je jasno utvrđeno da današnji Makedonci u Republici Makedoniji imaju više gena antičkih Makedonaca nego slovenskih. Jer kad su se Sloveni naseljavali na području antičke Makedonije nisu naišli na ledinu već na starosedilačko stanovništvo koje su integrisali.

pazarac

pre 14 godina

e moji makedonci!!!
sto pozuriste sa tuzbom?
trebali ste da sacekate jos godinu-dve. Sad ce grci da puknu skroz pa ih vise svakako niko nece zarezivati.

mertur

pre 14 godina

@Jah, 24. novembar 2011 21:50
Grcka je Grcka, Makedonija je Makedonija, Epir je Epir a Ilirija je Ilirija.
Na ime Makedonija Grcka ne polaze nikakvo pravo jer makedonci nisu nikakvi grci medjutim opet ovaj teritorij ove novonastale drzave je falsifikovanje historije jer ova Makedonija najvecim delom lezi u Dardaniji.

mujcinovic salih

pre 14 godina

I u staroj Jugoslaviji Makedonija se zvala Makedonija,sto se onda grci nisu bunili!.Zapanjujuce je da je toliki broj ljudi protiv bivsih sunarodnika.Zalosno i bedno je da vise volite grke od makedonaca.

Makedonac

pre 14 godina

Ja sam Makedonac i nepriznajem nezavisnost Kosova (i nijedan pravoslavni to ne priznaje).
Grci nemaju monopol na ime Makedonija, ali koriste Nato i EU da nas ucene (isto kao vas za Kosovo)
Pozdrav

Dule NS

pre 14 godina

(kelsos, 24. novembar 2011 21:24)

-Zamislite da, na primer, BiH sebe nazove Dalmacija (a što ne bi kada je u Rimskom carstvu današnja BIH bila u sastavu provincije Dalmacija)! I samim tim prisvoji sve Dalmatinske istorijske ličnosti i samim tim dobije logično pravo da teži pripajanju i ostalih krajeva Dalmacije koji su trenutno u sastavu Hrvatske...
Kako bi Hrvatska na to reagovala?
-Mene lično Makedonija uopšte ne zanima, ali ovo je veoma logična i jasna stvar!
-Grčka je apsolutno u pravu!

Jednorog

pre 14 godina

Posto je nekadasnja Makedonija podeljena na tri dela posle Balkanskog rata ova sada FYRM bi trebala da se zove Srpska Makedonija jer realno to i jeste, druga dva dela su u Bugarskoj i Grckoj i tamo nema nikakvog govora o otcepljenju.

HoŠiMin

pre 14 godina

Podržavam Makedoniju, ne zbog nekih nostalgičnih osećanja, već zbog osiljenosti Grka po ovom pitanju. To što u Grčkoj postoji oblast koja se zove Makedonija, to ne može braniti drugima da zovu svoju državu kako žele. I možda je ovo najbolji trenutak da se Grčkoj nametne rešenje protiv koga neće smeti puno da se ritaju. A na kraju krajeva, oni time apsolutno ništa ne gube.

NoX

pre 14 godina

Makedonija je regija i niko nema isključivo pravo na to ime, a to upravo Slavomakedonci rade, što prestavlja bahatost i drskost. Sve je to preraslo u tešku mitomaniju i zloupotrebu od strane političke elite u Skoplju, pa sad imamo na sceni čak i arhitektonsku malograđanštinu. Žalosno je što su Slavomakedonci, poznati po najboljem mentalitetu u bivšoj Jugoslaviji, postali predmet sprdnje i robovanja mitomaniji. Naprosto nije istina da se nije moglo i ranije pronaći rešenje sa Grcima, jednostavno politička izolacija Makedonije, nekome je debelo odgovarala, slično kao i kod nas.

svi (ni)su isti

pre 14 godina

Ako Grcka jos malo nastavi da davi, uskoro ce se BJR Makedonija zvati Istocna Albanija a Grcka Jugoistocna Albanija. Zao mi je sto sam sticajem okolnosti na suprotstavljenoj strani Albancima i mnogo toga im zameram, ali im se mora priznati da su vraski uporni i ujedinjeni u ostvarivanju njihovih ciljeva, tako da bi svi vise trebali da razmisljaju o tome a ne o manje vaznim formalnostima.

Aleksandar

pre 14 godina

Prvo i osnovno za sve se prvo pita narod koji zivi u Makedoniji,ma kakvo resenje da bude ako ga uopste bude nekada mora se staviti na referendum i tome ce da odluci narod u Makedoniji.Jednom smo pogresili kada smo prhvatili da menjamo drzavnu zastavu i tu gresku vise necemo ponoviti jer kad jednom pristanes na nepristojan predlog onda tim predlozima nema kraja

Lesa

pre 14 godina

Današnji Makedonci su nastali od antičkih Makedonaca i Slovena.Recimo Toše Proeski veoma liči na antičkog Makedonca.Antički Makedonci nisu bili nikakvi divovi.Naprotiv.Oni su bili niski rastom.Omiljeno mesto boravka preko leta cele kraljevske porodice u antičkih Makedonaca je bila jedna banja podno Stare planine.Tako je Aleksandar Makedonski još kao dečak voleo da dolazi eto u Srbiju.Postoje predpostavke da se baš tu rodio i Aristotel.Vreme je učinilo svoje i deo antičke Makedonije je današnja Republika Makedonija.To bi za sud predstavljalo čijenicu utoliko pre što nije samo današnja Makeonija bila u sastavu Amintasove,Filipove i Aleksandrove Makedonije.Ja mislim da će se sud opredeliti u ovom sporu za savremene činjenice a ne istorijske.Ovde se neće raditi o tome da li su grci u pravu ili ne već o činjenicama koje trenutno jesu.Sud uvek polazi od te predpostavke.Oni koji znaju istoriju znaće da naprave razliku izmedju antičke Makedonije i današnje pa im neće smetati naziv na kojem insistiraju današnji Makedonci.Uostalom da vidimo šta će reći sud.

Alex

pre 14 godina

@Aleksandar
Makedonija nije rasparčana, jer nije bila u pitanju država. U pitanju je geografski pojam koji naravno može da se nalazi u jednoj ili više država.
Naravno, da bi se ovo shvatilo, čovek mora da poznaje malo istoriju i geografiju.

nikola

pre 14 godina

Malo istorije ! Makedonija je bila jedna od grckih drzava jos dok su Sloveni bili iza Karpata . U Skoplju je krunisan Car Dusan . Njegov most je tamo . Mrnjavcevicima je Prilep bio prestonica . Do 1941 godine to podrucje se zvalo Stara Srbija i vecina ljudi je imalo krsnu slavu... Tacno je i da u okolini Stipa ima dosta Bugara . A onda su 1945 komunisti napisali novu istoriju...

Petar

pre 14 godina

Nema veze kako ce se sada zvati, uzimajuci u obzir etnicke grupe koje zive tamo (i natalitet), nazalost, uskoro ce sve to biti deo velike Albanije.

Solomonsko rešenje

pre 14 godina

Ako Grcima već toliko smeta da im se severni komšija zove Makedonija, neka se zove Grčka, a Grčka nek se zove Makedonija.

realan

pre 14 godina

ja mislim da makedonci treba da zive u makedoniji, i da drzava i treba da se zove makedonija. grci neka brinu svoju brigu, da nebi ostali bz nekog ostrva.

beznađe

pre 14 godina

Nikada mi nije bilo jasno kako Grci mogu tvrditi da Makedonci imaju teritorijalne pretenzije?! Isto tako mi nije jasno kako današnji makedonci mogu svojatati Helensko nasleđe i Aleksandra Makedonskog ?! Ključna reč problema je verovatno - Balkan...

Jah

pre 14 godina

Moze da se zove Juzna Bugarska, moze da se zove Republika Skoplje, Moze da se zove Bivsa Mala Republika ostatak Jugoslovenske Republike.... ali nikako se ne moze zvati Makedonija, to je Grcka bila i ostala, i sadasnji Makedonci nemaju nista sa tim imenom, niti sa Aleksandrom Makedonskim. Proucite malo istoriju

vrbc

pre 14 godina

FRJ Makedonija treba da se zove kako sud kaže. To će morati svi da poštuju.
Lično mislim da nesme da se zove Rep. Makedonija i podržavam Grčku po ovom pitanju.

Aleksandar

pre 14 godina

Makedonci ne treba da odustanu od svog ustavnog imena Republika Makedonija.
Makedonija je pocetkom dvadesetog veka rasparcana izmedju Srbije, Bugarske i Grcke. Najgore uslove za zivot imali su upravo Makedonci iz Grcke kojima se ne dozvoljava da se izjasnjavaju kao Makedonci. Sramota za Evropu danas!

kelsos

pre 14 godina

Republika Mekedonija se treba zvati Republika Makedonija. Ne Sjeverna Makedonija, ne Slavenska Makedonija, ne Republika Skopje i ne Južna Srbija.

radetoronto

pre 14 godina

Ja sam rodjen u Makedoniji, ali ipak mislim da Grci imaju svako LEGALNO pravo da blokiraju ulazak Makedonije u NATO ili EU (da li je to moralno, to je vec drugo pitanje).

Isto tako, narod u Makedoniji ima svako pravo da odabere ime za svoju drzavu.

Sa zakonskog aspekta, mislim da ova tuzba ipak pada jer Grci ne rade nista nelegalno (mozda nemoralno, ali ipak legalno).

Jah

pre 14 godina

Moze da se zove Juzna Bugarska, moze da se zove Republika Skoplje, Moze da se zove Bivsa Mala Republika ostatak Jugoslovenske Republike.... ali nikako se ne moze zvati Makedonija, to je Grcka bila i ostala, i sadasnji Makedonci nemaju nista sa tim imenom, niti sa Aleksandrom Makedonskim. Proucite malo istoriju

kelsos

pre 14 godina

Republika Mekedonija se treba zvati Republika Makedonija. Ne Sjeverna Makedonija, ne Slavenska Makedonija, ne Republika Skopje i ne Južna Srbija.

Aleksandar

pre 14 godina

Makedonci ne treba da odustanu od svog ustavnog imena Republika Makedonija.
Makedonija je pocetkom dvadesetog veka rasparcana izmedju Srbije, Bugarske i Grcke. Najgore uslove za zivot imali su upravo Makedonci iz Grcke kojima se ne dozvoljava da se izjasnjavaju kao Makedonci. Sramota za Evropu danas!

vrbc

pre 14 godina

FRJ Makedonija treba da se zove kako sud kaže. To će morati svi da poštuju.
Lično mislim da nesme da se zove Rep. Makedonija i podržavam Grčku po ovom pitanju.

Zoran Skopje

pre 14 godina

Eeeee, dragi moji Srbi,

kada procitam sve ove komentare ovde, onda lupam sebe po glavu - vicuci: Ko te je, budalo, terao da lupas pluseve i minuse kad je "srpsko" Kosovo u pitanju!?

Medjutim, i pored svega smatram da, kada su moralne, eticke i civilizacijske granice predjene, od bilo koga, trebamo stati na strani slabijeg i dignuti svoj glas!

To je vredelo i '99te, kad smo se MI u Makedoniji digli protiv bombardovanje Srbije, a kada su Grci (clanica NATO-a), zbog svojih nacionalnih/monetarnih/fiskalnih razloga, odobrili isto (da podsetim te, koji imaju kratko pamcenje, da je NATO bombardovanje Srbije izvrseno us konsenzus svih drzava clanica, pa tako i Grcke)!!!

Zelim vam lep pozdrav iz Makedonije!
Да сте живи и здрави, и Господ среќа да ви даде!

radetoronto

pre 14 godina

Ja sam rodjen u Makedoniji, ali ipak mislim da Grci imaju svako LEGALNO pravo da blokiraju ulazak Makedonije u NATO ili EU (da li je to moralno, to je vec drugo pitanje).

Isto tako, narod u Makedoniji ima svako pravo da odabere ime za svoju drzavu.

Sa zakonskog aspekta, mislim da ova tuzba ipak pada jer Grci ne rade nista nelegalno (mozda nemoralno, ali ipak legalno).

Makedonac

pre 14 godina

Ja sam Makedonac i nepriznajem nezavisnost Kosova (i nijedan pravoslavni to ne priznaje).
Grci nemaju monopol na ime Makedonija, ali koriste Nato i EU da nas ucene (isto kao vas za Kosovo)
Pozdrav

nikola

pre 14 godina

Malo istorije ! Makedonija je bila jedna od grckih drzava jos dok su Sloveni bili iza Karpata . U Skoplju je krunisan Car Dusan . Njegov most je tamo . Mrnjavcevicima je Prilep bio prestonica . Do 1941 godine to podrucje se zvalo Stara Srbija i vecina ljudi je imalo krsnu slavu... Tacno je i da u okolini Stipa ima dosta Bugara . A onda su 1945 komunisti napisali novu istoriju...

mujcinovic salih

pre 14 godina

I u staroj Jugoslaviji Makedonija se zvala Makedonija,sto se onda grci nisu bunili!.Zapanjujuce je da je toliki broj ljudi protiv bivsih sunarodnika.Zalosno i bedno je da vise volite grke od makedonaca.

beznađe

pre 14 godina

Nikada mi nije bilo jasno kako Grci mogu tvrditi da Makedonci imaju teritorijalne pretenzije?! Isto tako mi nije jasno kako današnji makedonci mogu svojatati Helensko nasleđe i Aleksandra Makedonskog ?! Ključna reč problema je verovatno - Balkan...

Dule NS

pre 14 godina

(kelsos, 24. novembar 2011 21:24)

-Zamislite da, na primer, BiH sebe nazove Dalmacija (a što ne bi kada je u Rimskom carstvu današnja BIH bila u sastavu provincije Dalmacija)! I samim tim prisvoji sve Dalmatinske istorijske ličnosti i samim tim dobije logično pravo da teži pripajanju i ostalih krajeva Dalmacije koji su trenutno u sastavu Hrvatske...
Kako bi Hrvatska na to reagovala?
-Mene lično Makedonija uopšte ne zanima, ali ovo je veoma logična i jasna stvar!
-Grčka je apsolutno u pravu!

Petar

pre 14 godina

Nema veze kako ce se sada zvati, uzimajuci u obzir etnicke grupe koje zive tamo (i natalitet), nazalost, uskoro ce sve to biti deo velike Albanije.

dusan

pre 14 godina

srbija je tamo gde je srpski narod,ako ne pravno,onda u srcima.....a to se pokazalo u istoriji da je najbitnije......tako da je makedonija zemlja gde zive makedonci......niti jedan srbin ne sme da svojata makedoniju kao juznu srbiju isl....mi smo bliski narodi po mnogo cemu.....mnogo blizi nego recimo srbi-srbi iz krajine.....stoga,ugledajte se srbi makar malo na makedonce pre svega u doslednosti i istrajnosti ....a najbitnije u brojnosti porodice,naime prosecna porodica u makedoniji u zadnjih 10 tak godina broji 5-6 clanova.....

realan

pre 14 godina

ja mislim da makedonci treba da zive u makedoniji, i da drzava i treba da se zove makedonija. grci neka brinu svoju brigu, da nebi ostali bz nekog ostrva.

Mozzart

pre 14 godina

Dok smo bili neko i nesto(SFRJ) niko nije postavljao pitanje kako se zove Makedonija. Sada... Vardarska Makedonija, jedino pravo resenje! Egejska je u Grckoj!

pazarac

pre 14 godina

e moji makedonci!!!
sto pozuriste sa tuzbom?
trebali ste da sacekate jos godinu-dve. Sad ce grci da puknu skroz pa ih vise svakako niko nece zarezivati.

NoX

pre 14 godina

Makedonija je regija i niko nema isključivo pravo na to ime, a to upravo Slavomakedonci rade, što prestavlja bahatost i drskost. Sve je to preraslo u tešku mitomaniju i zloupotrebu od strane političke elite u Skoplju, pa sad imamo na sceni čak i arhitektonsku malograđanštinu. Žalosno je što su Slavomakedonci, poznati po najboljem mentalitetu u bivšoj Jugoslaviji, postali predmet sprdnje i robovanja mitomaniji. Naprosto nije istina da se nije moglo i ranije pronaći rešenje sa Grcima, jednostavno politička izolacija Makedonije, nekome je debelo odgovarala, slično kao i kod nas.

Solomonsko rešenje

pre 14 godina

Ako Grcima već toliko smeta da im se severni komšija zove Makedonija, neka se zove Grčka, a Grčka nek se zove Makedonija.

svi (ni)su isti

pre 14 godina

Ako Grcka jos malo nastavi da davi, uskoro ce se BJR Makedonija zvati Istocna Albanija a Grcka Jugoistocna Albanija. Zao mi je sto sam sticajem okolnosti na suprotstavljenoj strani Albancima i mnogo toga im zameram, ali im se mora priznati da su vraski uporni i ujedinjeni u ostvarivanju njihovih ciljeva, tako da bi svi vise trebali da razmisljaju o tome a ne o manje vaznim formalnostima.

Jednorog

pre 14 godina

Posto je nekadasnja Makedonija podeljena na tri dela posle Balkanskog rata ova sada FYRM bi trebala da se zove Srpska Makedonija jer realno to i jeste, druga dva dela su u Bugarskoj i Grckoj i tamo nema nikakvog govora o otcepljenju.

kelsos

pre 14 godina

@jah

Antički Makedonci nisu bili Grci, niti su antički Makedonci govorili grčkim jezikom. Moderna Grčka je svoju severnu provinciju nazvala Makedonijom tek 80-ih godina prošlog stoleća i do tada je neumoljivo zadirala makedonsko ime na vlastitu teritoriju. Po kojem onda kriterijumu Grci imaju isključivo pravo na baštinu antičke Makedonije?

Prvobitna makedonska država se prostirala i na području današnje Republike Makedonije, a da stvar bude zanimljivija, jedan je švajcarski institut objavio genetske mape balkanskih naroda. I onde je jasno utvrđeno da današnji Makedonci u Republici Makedoniji imaju više gena antičkih Makedonaca nego slovenskih. Jer kad su se Sloveni naseljavali na području antičke Makedonije nisu naišli na ledinu već na starosedilačko stanovništvo koje su integrisali.

B30

pre 14 godina

(Jah, 24. novembar 2011 21:50)

Mogao bi i ti malo da proucis istoriju. Anticki Makedonci nisu bili Heleni. Taj narod je samo prihvatio Helensku kulturu, a kao takve su ih cesto smatrali manje vrednim od ostalih Grka. Cak i kada je Aleksandar poveo vojsku na Persiju, Spartanci ga nisu sledili, a ostale grcke drzave su bile vec pokorene tako da su mu pruzile pomoc. Kansiji pohodi na istok nisu bili podrzani od ostalih Grka.
Danasnji Makedonci, svidjalo se to nama i grcima ili ne su genetski najblizi potomci antickih Makedonaca. To su potvrdila genetska istrazivanja i to je cinjenica. Sve ostalo je politika...

HoŠiMin

pre 14 godina

Podržavam Makedoniju, ne zbog nekih nostalgičnih osećanja, već zbog osiljenosti Grka po ovom pitanju. To što u Grčkoj postoji oblast koja se zove Makedonija, to ne može braniti drugima da zovu svoju državu kako žele. I možda je ovo najbolji trenutak da se Grčkoj nametne rešenje protiv koga neće smeti puno da se ritaju. A na kraju krajeva, oni time apsolutno ništa ne gube.

veterinarBG

pre 14 godina

Ja sam Makedonac i nepriznajem nezavisnost Kosova (i nijedan pravoslavni to ne priznaje).
Grci nemaju monopol na ime Makedonija, ali koriste Nato i EU da nas ucene (isto kao vas za Kosovo)
Pozdrav
(Makedonac, 24. novembar 2011 23:09)

Na zalost,Vlada koju ste izabrali,misli drugacije,a to se racuna...Mi vas zovemo,i zvacemo Makedoncima,ali ste vi izabrali Kosovo za veceg prijatelja,a mi Grcku...

Evropljanin

pre 14 godina

ne znam kako ce da se zovu,ali treba sto pre Srbija da prizna nezavisnost Zapadnog dela Albanske makedonije,to je u interesu gradjana Srbije
a oni neka se zovu i bugari.
sto pre treba da zavrse sa tim njihovim imenom,posto njihovim neradom stopiraju pola balkan da napreduju ka civilizaciji tj Evropi.

zato "makedonci" ajde resavajte probleme

FREDI PURGER

pre 14 godina

Grcima treba eskalacija na polju vanjske politike da bi odvratili pozornost sa unutarnjih problema. Jeftin i proziran trik.


Uvijek na strani južno-slavenske braće u Makedoniji. Velika podrška iz Zagreba!

HRvoje

pre 14 godina

Sramota što Grci rade Makedoncima već godinama a ti isti Grci imaju sa starim Gricma/Helenima veze kao svaki treći Mustafa ili Mahmud.

Aleksandar

pre 14 godina

Prvo i osnovno za sve se prvo pita narod koji zivi u Makedoniji,ma kakvo resenje da bude ako ga uopste bude nekada mora se staviti na referendum i tome ce da odluci narod u Makedoniji.Jednom smo pogresili kada smo prhvatili da menjamo drzavnu zastavu i tu gresku vise necemo ponoviti jer kad jednom pristanes na nepristojan predlog onda tim predlozima nema kraja

Alex

pre 14 godina

@Aleksandar
Makedonija nije rasparčana, jer nije bila u pitanju država. U pitanju je geografski pojam koji naravno može da se nalazi u jednoj ili više država.
Naravno, da bi se ovo shvatilo, čovek mora da poznaje malo istoriju i geografiju.

mertur

pre 14 godina

@Jah, 24. novembar 2011 21:50
Grcka je Grcka, Makedonija je Makedonija, Epir je Epir a Ilirija je Ilirija.
Na ime Makedonija Grcka ne polaze nikakvo pravo jer makedonci nisu nikakvi grci medjutim opet ovaj teritorij ove novonastale drzave je falsifikovanje historije jer ova Makedonija najvecim delom lezi u Dardaniji.

Mirko

pre 14 godina

Sa poštovanjem svih činjenica i naroda koji su u tom sporu - (Grke volim, a Makedonce i više), iskreno, mislim da Grci nisu u pravu. Jer, oni koliko mi se čini, nemaju teritorijalne probleme sa Makedoncima, kao što ih mi imamo sa Kosovom i Metohijom. Oni se dakle spore samo oko imena - a oni već imaju svoje ime - Grčka. Dakle šta? Znamo mi i za Pirinsku i Egejsku i Vardarsku Makedoniju, ko klinci smo učili, znamo i za Latinsku i Severnu Ameriku i šta sad? Jel' trebaju Bugari da se žale na Makedonce što im otimaju ime? Ili Severni Amerikanci što se i Latinska Amerika zove Amerika?
Jel' bi mi sad trebalo da blokiramo neke recimo Rumune koji bi svoju pokrajinu da zovu Vojvodina? Pa šta me briga - zovite je kako hoćete, ako hoćete zovite je i Srbija, Rusija, Amerika - zovite je Kosovo i Metohija, u čemu je problem?
Dakle, spor je samo prosto rečeno - sujeta i egoizam.
Izvinite braćo Grci, ali meni se to tako čini.
Godinama smo morali da tražimo vize od Vas svaki put kad bi išli u Grčku, a sve to samo zbog par Makedonaca, koji su rođeni u Vašoj Makedoniji pa su pobegli ovamo, kao neki disidenti ili šta već, pa im Vi niste dozvoljavali da se vrate, a u tom košu je bila i sva ostala Jugoslovenska bratija. Šta Vi uopšte tražite? Upropaštavate napredak i integracije u Evropu narodu koji Vam ništa nije skrivio, osim što se osećaju kao Makedonci stotinak i više godina unazad. Pa evo, sad kad bankrotirate i kad budete saterani u zadnjicu Evrope, onda će ti Makedonci da uđu u tu neku Evropu, pa će onda oni Vas da blokiraju, pa da Vas vidim onda!

Ok, svi preteruju u tom nekom nacionalizmu i spominjanju herojske prošlosti - to radimo i mi Srbi i kad treba i kad ne treba, Hrvati i za šta imaju osnova i za šta nemaju, rade i Makedonci i svi ostali...
Ali ajmo malo da se razumemo a ne stalno da se kidamo međusobno. Još ste kao i neki pravoslavci? Sramota. Da tako osporavate braću po veri? Neće to na dobro da Vam izađe.
Hoće li nekako da bude tim imenom ugrožena Vaša Grčka? Ajde, voleo bih da mi neko to objasni, unapred bih se zahvalio.

Satyagrahi 888

pre 14 godina

(Zoran Skopje, 24. novembar 2011 23:48)
Па током санкција једино Грчка и Румунија нису протјерале српског амбасадора, а ни Грци Косово признали нису. Ви јесте!!! И зато ми је Грчка дража од вас. Говорим у своје име. И прије него што почнете да тврдите то није урађено због Кипра и дијела Грчке насељеног Албанцима, онда ви макар из тог истог разлога нисте требали да учините то исто. Отац Партениос је годинама помагао ратну сирочад у РС и то је нешто што се не заборавља, баш као топао, срдачан и пријатељски пријем Грка на сваком љетовању. А са Славомакедонцима имам само непријатна искуства.
Не крадите историју и да сте живи и здрави Зоране!

Lesa

pre 14 godina

Današnji Makedonci su nastali od antičkih Makedonaca i Slovena.Recimo Toše Proeski veoma liči na antičkog Makedonca.Antički Makedonci nisu bili nikakvi divovi.Naprotiv.Oni su bili niski rastom.Omiljeno mesto boravka preko leta cele kraljevske porodice u antičkih Makedonaca je bila jedna banja podno Stare planine.Tako je Aleksandar Makedonski još kao dečak voleo da dolazi eto u Srbiju.Postoje predpostavke da se baš tu rodio i Aristotel.Vreme je učinilo svoje i deo antičke Makedonije je današnja Republika Makedonija.To bi za sud predstavljalo čijenicu utoliko pre što nije samo današnja Makeonija bila u sastavu Amintasove,Filipove i Aleksandrove Makedonije.Ja mislim da će se sud opredeliti u ovom sporu za savremene činjenice a ne istorijske.Ovde se neće raditi o tome da li su grci u pravu ili ne već o činjenicama koje trenutno jesu.Sud uvek polazi od te predpostavke.Oni koji znaju istoriju znaće da naprave razliku izmedju antičke Makedonije i današnje pa im neće smetati naziv na kojem insistiraju današnji Makedonci.Uostalom da vidimo šta će reći sud.

Tomi, Split

pre 14 godina

Sramotno od srpskog naroda, ponašaju se uvriđeno kao kakve bebe, i umisto da podrže manji i slabiji, ali svakako bliži i bratski narod makedonski, oni se ulizuju Grcima!

Makedonci imaju svako pravo zvati svoju zemlju pravim i jedinim imenom - Makedonijom!

Ovaj što spomenuše Bosnu i Dalmaciju, Bosna ima pravo zvati se tako, i tu ne vidim teritorijalne pretenzije. Ipak, Bosna ima svoje ime pa je usporedba promašena. I Mkd ima svoje ime.

MAKEDONIJA!

marko

pre 14 godina

E braco Srbi vi bas ne volite nas ,ne znam po cemu su vam blizi grci.Makedonija nece promeniti ime zato sto tu zive ljudi koji sebe nazivaju Makedoncima. Iskreno ne znam sta vi dobijate od toga sto navijate za grke pogledsjte oko sebe,Vojvodina samo sto nije otisla a tu su i sandzak i juzna Srbija.Pa nekoliko godina bicete manjji i od Makedonije.Po svemu sudeci sve republike su imale pravo da se odvoje posto vi niste ni voleli nikoga sem samih sebe.Makedonija ce ostati Makedonija a vama zelim puno srece da ostanete jos dugo Srbija a ne beogradski pasaluk.

iii

pre 14 godina

Tokom diktature u Grckoj 60-tih i 70-tih godina proslog veka je izvrsena nasilna helenizacija severa Grcke, slovenskom i bugarskom zivlju je bilo zabranjeno da se koriste svojim jezikom, pod pretnjom zatvorom, i njihova kultura je bila nasilno zatrta. Ipak u tome se nije sasvim uspelo, njihovi potomci se toga ipak jos uvek vrlo dobro secaju i Grcka se sad plasi da ce se javiti zelja za autonomijom u tim krajevima, koje Grci smatraju svojima. U tom delu Balkana su se granice jako cesto menjale tako da je cela prica o antickoj Grckoj besmislena, Grcka je tu teritoriju mnogo puta gubila od tada i na kraju uzela tek u balkanskim ratovima...

Makedonac

pre 14 godina

Grci nam podmecu nogu gde god mogu. Bugari nas smatraju bugarima, Srbi nam ne daju crkvu, Albanci rade isto sto su radili na Kosovu, Mi Makedonci najbolje da se nismo ni rodili... ma svi...

neko@

pre 14 godina

(Zoran Skopje, 24. novembar 2011 23:48)

Poštovani Zorane!
Ne zameri nikome od nas koji mislimo da je zaista apsurdno što svojatate istoriju druge države i drugog naroda. Evo, pre neki dan sam na vašem TV-u, gledao emisiju u kojoj pričate o istoriji stare Makedonije, kao da je vaša i zapitao sam se da li narod u Skoplju, Kumanovu, Prilepu...uistinu misli tako ili vas država "obučava" u stvaranju nove makedonske nacije.
Vaši preci su se, i proveri to po knjigama slobodno, nazivali Južnim Srbima; sadašnji deo Makedonije se nazivao Južna Srbija. Samo je zahvaljujući Titovim komunistima stvorena Republika Makedonija, a sve zarad da bi se Srbija rasparčala u što više delova. Ondje rađeno i na stvaranju tzv. nove makedonske nacije, crnogorske, muslimanske odnosno bošnjačke itd. Ali to je neka druga priča.
Iskreno, Makedonce, Skopljance, Južnomakedonce ili bilo kako da vas nazovu, smatram da najbližim nama Srbima, i kao zaseban narod vas najviše cenim i poštujem, da ne kažem i volim. Mi bliže od vas nemamo, dosta smo slični da ne kažem isti, ali shvati da su vaši državnici priznali Kosovo kao nezavisno. I to je nešto što Srbija, odnosno Srbi ne mogu da vam oproste. Jer ne zaboravi; da nije bilo Srba i Srbije ne bi ni vi postojali kao nova nacija, i kao nova država i tome sl. Seti se balkanskih, Prvog, pa i II Sv. rata i videćeš ko je najviše zaslužan oslobađanju tih prostora gde danas živite i postojite.

MAKEDONAC MKD

pre 14 godina

Makedonija ce zadrzati svoje ime, jer nema rezervnog.
Makedoci ce ostati makedonci, jer ne mogu biti neki drugi, kad su vekovima sami sebe nazivali tim imenom.
Makedonski jezik je drugaciji od bugarskog i srpskog,za sto ima naucnih tekstova i na internetu (izguglajte). Evo cujemo najnoviji apsurd da makedonci u severnoj Grckoj govore neko narecje grckog jezika. Ovo je do sada najveca glupost koju su grci odvalili, no, hvala bogu, ide nam u prilog.
Sto se tice presude u Hagu, kakva god da je, Makedonija nece promeniti ime.

Podsetio bih bracu srbe da smo mi u Makedoniji jedini u svetu, solidarizujuci se sa Vama, zapalili ambasadu SAD u Skopju u vreme bombardovanja NATO-a. To cak ni vi niste napravili sa ambasadom SAD u Beogradu, a trebali ste, i morali ste. A ni Vasa BRACA Grci to nisu napravili, nego su dozvolili da avioni preko njihove teritorije ulecu u Srbiju i bombarduju je. Cak sta vise, veliki broj makedonskih gradjana su grupno i pojedinacno dosli u Beograd demonstrirajuci solidarnost sa vama. Medju njima sam bio i ja, i dezurao celu noc na Brankovom mostu, a na njemu nisam video ni jednog grka. A tada ste nas nazivali, bez zadrske makedoncima !
Sto se tice Kosova, nasa Vlada je morala da ga przna, kad joj je to naredio Veliki Brat. No, ne razumem zasto nama oko toga zamerate, a u Beogradu se odrzao pre kratkog vremena samit NATO-a. Niko nije protestovao protiv toga, a upravo ti generali i admirali su komandovali bombardovanjem. O zrtvama i razaranjima ne bih da govorim.
Sto se tice Grcke Makedonije (Egejska Makedonija koju su Grci dobili u Balkanskim ratovima, deleci je sa Srbijom i Bugarskom), dovoljno je da procitate Demonstenove "Filipike", pa ce vam se sve kasti !
Sto se tice pravoslavlja, problem ce se vuci jos nekoliko vekova, jer iskustvo u vezi sa resavanjem problema ovog tipa u pravoslavnom svetu traje i traje, i kraj nije na vidiku . . .
U svakom slucaju ostajemo susedi, a susedi treba da relaksiraju svoje odnose.

Ja tebe hlebom, a ti mene... ?

pre 14 godina

@Zoran (drzavljaninu Severne Makedonije),

Vi nas nebi bombardovali da ste tada bili clanica NATO? Daj nemoj, molim te.
Za razliku od vas, Grci NISU priznali Kosovo, a vi jeste. (sto je elem puno laksa i manja stvar, kako bi ste tek nisanili na nas da ste tih 78 groznih dana u toj druzbi bili).
Tvoji pokusaji namecivanja i krokodilske suze, ne pale.

Hteli ste da se rastanemo, napustili ste nas DOBROVOLJNO (brate pravoslavni), e sada nakon svega sta ste nam ucinili, lomite glavu oko imena, ne ocekujte NIKAKVU podrsku od nas.

Klime Mandul

pre 14 godina

Mene najvise nervira ono Slavomakedonci.Alo bre "braco", jel ste toliko ojadjeni sami sobom da ne vidite pri ociju?
Mi govorimo staroslavjanskim jezikom.Imamo crkve koje su DVA VEKA starije od najstarije Srpske Crkve.Liturgije su se odrzavale jos u 8-9 veku u Ohridu na tom jeziku.Nesto nemate bas u istoriskim knjigama da su Srbi ziveli u Ohridu u 9-tom veku(nisu nikad, tamo zivi autohtono stanovnistvo vekovima i nikad se nije selilo).Nije tad biilo ni Srba, ni Bugara, jer nisu postojali narodi i nacije, vec plemena.Ako je jezik presudan da bi etnogeneza jednog naroda bila bacena u zapecak, onda Meksikanci nisu potomci Acteka vec- Spanci!Onda Cileanci i Pereuanci nisu potomci Maja i Inki vec- Spanci!Sigurno se slazete da i Brazil koji ima 200 miliona potice od malenog Portugala jer pricaju, naravno na -portugalskom.
Cela zbrka je u vasim glavama kad, ako je Bugarska veca od Makedonije, da mora po difoltu jezik bitio njihov.Kad je moj cukuncukuncukundeda u Ohridu pricao na staroslavjanskom jeziku, Bugari su bili u Mongoliji i u Tatarstanu.Na prvoj bugarskoj zastavi je konjski rep(simbol Mongolije).STA MI IMAMO STIM, a? Kako se zovu stanovnici zemlje koja se zove Katalonija- Eskimi? Smeta im da se zovemo Makedonci , nije samo ime drzave u pitanju, vec i ime naroda i jezika.
Jedan je napisao da su nam komunisti napisali istoriju.Kad je VMRO osnovana u Solunu 1893 godine,onaj kome zalivate cvece u "Kuci cveca" je imao JEDNU godinu.Pametnome dosta, iako, na zalost, ima puno malo takvih!

pank

pre 14 godina

@pamplonac

Da, deo Makedonije se zvao Južna Srbija pre Jugoslavije. Ali razlog tome je jednostavan. Srbija je u balkanskim ratovima zauzela Vardarsku Makedoniju pa sigurno da ju je nazvala Južnom Srbijom kako bi prikrila činjenicu da u tom području većinu čine Makedonci.

kelsos

pre 14 godina

@ Dule

Uspoređujući Makedoniju s Dalmacijom miješate jabuke i kruške. Provincija Dalmacija koja je obuhvaćala BiH trajala je samo jedan period u povijesti pa ideja o Dalmaciji u svijesti bosansko-hercegovačkih građana već odavno ne živi.

Makedonsko ime, čije je ishodište u antici traje do današnjih dana, znači od antike, preko Bizanta (Vizantije) i Otomanske imperije do Jugoslavije (Vardarska Makedonija), Grčka (Egejska Makedonija) i Bugarska (Pirinska Makedonija) i u svim tim epohama i državama makedonsko ime je živjelo - bilo u obliku geografskog pojma, bilo u obliku političko-teritorijalne zajednice u okviru većih država.

Insinuacija da malena makedonska država inzistirajući na svom imenu prikriva svoj tajni plan o okupaciji sjeverne Grčke je neozbiljna.

Puna podrska braci Grcima.

pre 14 godina

Za ove sto kazu, sto se Grci nisu bunili dok se Makedonija za vreme Jugoslavije zvala istom.

Makedonija (taj deo), a to nije CELA MAKEDONIJA - je bila pod sastavom jedne samostalne drzave, koja se nije zvala Makedonija, vec JUGOSLAVIJA.

Prosto ko pasulj.

nishlija

pre 14 godina

Opusteno braco makedonci,oni koji lupaju minuse ovde su isti oni koji lupaju minuse na Kosovo je Srbija.
za mene to su neljudi,posto im je normlano da je Kosovo nezavisno pored 200 000 proteranih Srba.oni su neljudi

nikola_Bg

pre 14 godina

Makedonija se rasparcala izmedju Srbije, Grcke i Bugarske...? Nije mi jasno sto mi Srbi nikad nista ne zadrzimo kad smo ovu danasnju Makedoniju mi oslobodili(nekad Vardarsku)... inace ja sam za Grcku, bar nisu priznali Kosovo kao npr. ovi "Makedonci"... Gde je rodjen Alexandar Makedonski...?!:)

Ivan Čačak

pre 14 godina

Šta da vam kažem zvaće se kako se i uvek zvala Makedonija...Sad druga je stvar što će Albanci vremenom uzeti pola te države...Ako pokleknu Srbi na Kosovu uzeće malo po malo dio Makedonije i dio Crne Gore...Srbi na Kosovu ne brane samo sebe,ko to ne vidi ,ne vidi dalje od nosa...

Dusko

pre 14 godina

Vidim da se poneki koji se javljaju iz Makedonije, toliko ljute sto se ovde ostavljaju komentari koji daju podrsku Grcima, u sporu oko imena,da se cak kaju sto su davali podrsku (moralnu-u kafani na pivu) Srbima tokom 99-te,i uopste oko Kosova. Zbog toga imam poruku za njih! -Ako je vasa podrska toliko jaka da se promeni samo zbog toga sto ste procitali "par" komentara (Srbija ima preko 7 000 000 stvn) na B92 ili RTS-u,onda nam takva podrska i ne treba! Drugo,oni u Makedoniji koji nisu za nezavisno Kosovo,bili i ostali(to kazem sa razlogom),oni i ne treba da se osecaju prozvano za bilo sta. Trece,lako je pricati da je vecina u Makedoniji(ime koje zelite-tako i receno) protiv nezavisnosti Kosova,ali je fakat da nista niste uradili da to sprecite,a nije ni kasno da to ispravite,ali naravno necete!!! Cetvrto,poneko se ovde revansira vama zbog spora oko imena,a vi se nama "revansirate"(ni zbog cega) priznanjem odvaljivanja nase ISTORIJSKE teritorije. Kazem istorijske namerno jer je i vas spor oko imena ISTORIJSKE PRIRODE,dok u isto vreme nama negirate istorijsko pravo na Kosovo!!! I peto,posto neko rece kako su nas Makedonci pomagali 99-te,a Grci dopustili bombardovanje. E pa, nije bas tako sjajno kako kaze doticni. Grke nije niko pitao nista u NATO-u,kao sto se i dan danas "sica" ne pita nista u NATO-u,ali MAkedonci nas jesu "pomagali" za vrene sankcija vrlo dobro,tako sto su nam udarali cene do neba i maksimalno iskoriscavali nas daleko nezavidan polozaj! Ako si mlad pitaj nekod starijeg kako se moglo tad lepo zaraditi! I jos jedna stvar,tacnije pitanje. Kako ste se osecali kad ste u filmu 300 culi neovlascenu upotrebu muzike iz pesme "zajdi zajdi" i to bas u filmu sa radnjom oko antickih Grka,Spartanaca??? koliko znam odmah ste se pobunili. E zato mi ovde itekako razumemo Grke. I to ne zbog revansizma,vec zbog istih emocija koje delimo,jer i nasu istoriju svojataju,kako na Kosovu,Hrvatskoj,Bosni,tako i u Jeziku,naucnicima,teritoriji itd. itd. Nemam ja nista protiv toga da se vasa drzava zove Makedonija,ali imam protiv kradje tudje istorije! Jer kad ne bi imao nista protiv toga,kako bi moga da trazim da i nasu istoriju neko ne "krade"!
Isto tako i da se desi scenario (nedaj Boze) u daljoj buducnosti, da Albanci u MKD traze da se odvoje pa se jos dignu na oruzje,potpomognute iz Albanije i Kosova,a MKD vojno reaguje i u naletu vojske protera (privremeno) Albanske civile u Albaniju zbog pomaganja teroristima. Pa se javi "Milosrdni andjeo" recimo iz Turske,pa vam stavi pod "privremenu" upravu zapadni deo zemlje,koji se potom otcepi. A zatim sve zemlje sveta priznaju tu tvorevinu,medju kojima i Srbija,i vi bi morali do progutate kolac zvan "nova realnost" i da se mnogo ne bunite zbog toga,jer ste i vi to uradili drugom. Slicno sa Kurdima u Turskoj,i mnogo gde po svetu. Srbija je najveca zrtva na Balkanu u poslednjih 150 godina,i dan danas to traje. Ali i to ce jednog dana prestati,a mecka ce igrati u tudjem dvoristu!

Dule NS

pre 14 godina

"...Insinuacija da malena makedonska država inzistirajući na svom imenu prikriva svoj tajni plan o okupaciji sjeverne Grčke je neozbiljna."
(kelsos, 25. novembar 2011 00:20)


-Upravo su takve stvari koje su delovale "neozbiljmo" napravile pakao na Balkanu 90-ih!
-Grčka je samo mnogo pametnija od Srbije i svih ostalih i na vreme vodi računa o svom integritetu i kulturnom nasleđu! Na Balkanu je postalo sasvim normalno krasti tuđu kultutu i istoriju! Pa tako neki Albanci mogu da daju sebi za pravo da jedne Dečane nazovu albanskim manastirom, e Nemanjiće Albancima! Isto kao što Makedonci podižu spomenik Aleksandru Makedonskom u Skoplju!
-Sa druge strane genetski gledano nema skoro nikakve bitne razlike među Balkanskim narodima, razlike su samo kulturološke i religiozne... Makedonci su čak, gledano po haplo grupama, 99% slični sa Srbima - a to je daleko od antičkih Makedonaca!
-Primer Dalmacije sam uzeo jer mi je prvi pao na pamet - da bih objasnio suštinu, ali vi suštinu (kao i uvek) uporno izbegavate da vidite!

Egejac

pre 14 godina

Pa neka se zove Vardarska Republika. Zvuči kao Vajmarska. Nije loše.
Nekad, pre SFRJ, se ta teritorija zvala Stara Srbija... bilo bi glupo da se tako danas zove :)

mirko

pre 14 godina

@makedonac... nisi u pravu za crkvu i razlog zivljenja... crkvu bi ste dobili verovatno sad da ste bili jedinstveni i da ste lepo, ne-politicki zavedeni, sigurno bi ste dosad dobili autokefalnost prvo od SPC-a pa i od Vaseljenske Patrijarsije! sto se tice razloga zivljenja, svi imamo razlog postojanja pa i vi!

tako je kako je braco

pre 14 godina

Jedino ime Juzna Srbija ce nas spreciti da ne priznamo tu Zapadnu Makedoniju kad taj deo nicim izazvan demokratski proglasi nezavisnost od ostatka te zemlje. Tako da, braco Makedonci, pamet u glavu.
Bice verovatno Severna Makedonija, to je moj konacan odgovor.

Ne soli nam pamet.

pre 14 godina

Zoran Skopje

Matematika:
MINUS (puta) MINUS = PLUS
PLUS (puta) PLUS = PLUS
PLUS (puta) MINUS = MINUS
MINUS (puta) PLUS = MINUS

Sada samo zameni (PLUS sa prijateljom to jest MINUS sa neprijateljom), odgovor ces naci sam.

Razbiras?

guri

pre 14 godina

ehhh znaju grci da za 10 god. ova makedonija bice albansko, i zbog toga pokusavaju spreciti priznavanje ove teritorije kao makedonija, jer sa nama nikako nece moci izaci na kraj, i znaju vrlo dobro da ce kad-tad i oni morati polagati racune sa nama oko Camerije...pozdrav

rade

pre 14 godina

Makedonac razemem tvoje ogorčenje ali tako stvari stoje. Pritom grešiš u nekim stvarima. Autokefalnost crkve ne može da vam da Srbija odnosno SPC, autokefalnopst se dobija u Grčkoj, Rusiji ili Izraelu (da ne navodim sada nazive patrijaršija) a ne u Srbiji. Druga stvar, kažeš Albanci vam rade isto što i na AP KiM. Pa šta mi sada da radimo?!? Vaša vlada je priznala "nezavisno Kosovo" sada ista mečka igra pred vašim vratima. kada vam je vlada Srbije govorila da postoji velika mogućnost da se i vama to desi verovali ste NATO-u i USA, idite sada kod njih pa sa njima rešavajte problem. Srbija vam ne može pomoći, možda i može ali sada ne želi. Možda će da poželi ukoliko vaša vlada povuče priznanje. Takva je politika i diplomatija. Grci nisu priznali AP KiM kao nezavisnu državu i logično je da Srbija podržava Grčku u njenim diplomatskim potezima. Takoreći narodskim terminom "tamte za kukuriku". Što se mene lično tiče voleo bih da vam ostane ime Makedonija, ali kako stvari stoje ipak će se obistiniti predpostavke jednog od komentatora da ćete se zvati "onako kako drugi hoće".

gorillaBG

pre 14 godina

bilo bi lepo kada bi se srpski politicari, ideolozi, demagozi, stranke, akademici i ostali ugledali na svoje kolege iz bankrotirane, nama bratske Grcke! tada KiM nikada ne bi bilo ni van sastava RS, a ni u situaciji u kojoj je sad! bravo za narod koji se bori za puku egzistenciju, a u isto vreme cuva svoju istoriju, korene, tradiciju i postojanje! takav narod ne moze i nece nestati,u, takav narod druge nacije-koliko god mocne bile, gledaju sa postovanjem i dive mu se! a mi, Srbi, kao Srbi, dok god ne bude jedinstva i dok god nacionalni interes bude manje bitan od pojedinacnog i stranackog, dok god se posao bude nalazio preko partijske knjizice, a drzava bude krsila zakone koje je sama donela, do tada nas drugi nece postovati, a mi sami cemo propadati!!!! surovo, ali istinito!!!

Dragan

pre 14 godina

Nek puknu dusmani,Makedonija ostaje Makedonija,dzaba vam je zelja da Makedonsko ime nestane,pravda kasni,al uvek dodje,kad ranije,kad kasnije,,,

Nemac

pre 14 godina

Tuzno je videti ove juznoslovenske prostore u procesu novih podela, rasparcavanja i usitnjenja. Necu reci nista o imenu ove ili one drzave, ni o jeziku, ni o veri, ni o samobitnosti... Treba li tzv Makedoncima (i ne samo njima) odvajanje od ljudi bliskog jezika itd, da bi bili svoji? Izucavao sam iz nekih razloga razlicita takva sarlatanstva o samobitnosti, pa i genetiku naroda. Tek da bude jasno za pocetak, za genetiku, na molekularnom nivou: pored gena, od oca i od majke nasledjujemo i ostatak, odnosno, sadrzaj celija... Kakvi ste, mnogi od vas, naucni naivci... U Srbiji sada postoje barem vec dve vrste Srba (prva i druga Srbija, na primer)... A tek kod Srba sto ima bolesnih nacina razmisljanja (ali i tacnih tajni, koje eto nisu na ceni). Tu ni ostali ne zaostaju... Interesuje me da li ce ikad doci u ove prostore neki lik poput Bizmarka i uciniti nesto slicno kao on....

Svi nas je*u!

pre 14 godina

U SFRJ ste mogli da se zovete kako hoćete, a sada vas razvlači ko stigne...
U SFRJ je bila SR BIH sa glavnim gradom Sarajevom a sad , bolje da ne počinjem da nabrajam..A tek što je Srbija dobro prošla, bolje nego posle maričke bitke :(

kelsos

pre 14 godina

Republika Mekedonija se treba zvati Republika Makedonija. Ne Sjeverna Makedonija, ne Slavenska Makedonija, ne Republika Skopje i ne Južna Srbija.

Zoran Skopje

pre 14 godina

Eeeee, dragi moji Srbi,

kada procitam sve ove komentare ovde, onda lupam sebe po glavu - vicuci: Ko te je, budalo, terao da lupas pluseve i minuse kad je "srpsko" Kosovo u pitanju!?

Medjutim, i pored svega smatram da, kada su moralne, eticke i civilizacijske granice predjene, od bilo koga, trebamo stati na strani slabijeg i dignuti svoj glas!

To je vredelo i '99te, kad smo se MI u Makedoniji digli protiv bombardovanje Srbije, a kada su Grci (clanica NATO-a), zbog svojih nacionalnih/monetarnih/fiskalnih razloga, odobrili isto (da podsetim te, koji imaju kratko pamcenje, da je NATO bombardovanje Srbije izvrseno us konsenzus svih drzava clanica, pa tako i Grcke)!!!

Zelim vam lep pozdrav iz Makedonije!
Да сте живи и здрави, и Господ среќа да ви даде!

vrbc

pre 14 godina

FRJ Makedonija treba da se zove kako sud kaže. To će morati svi da poštuju.
Lično mislim da nesme da se zove Rep. Makedonija i podržavam Grčku po ovom pitanju.

Aleksandar

pre 14 godina

Makedonci ne treba da odustanu od svog ustavnog imena Republika Makedonija.
Makedonija je pocetkom dvadesetog veka rasparcana izmedju Srbije, Bugarske i Grcke. Najgore uslove za zivot imali su upravo Makedonci iz Grcke kojima se ne dozvoljava da se izjasnjavaju kao Makedonci. Sramota za Evropu danas!

Jah

pre 14 godina

Moze da se zove Juzna Bugarska, moze da se zove Republika Skoplje, Moze da se zove Bivsa Mala Republika ostatak Jugoslovenske Republike.... ali nikako se ne moze zvati Makedonija, to je Grcka bila i ostala, i sadasnji Makedonci nemaju nista sa tim imenom, niti sa Aleksandrom Makedonskim. Proucite malo istoriju

Evropljanin

pre 14 godina

ne znam kako ce da se zovu,ali treba sto pre Srbija da prizna nezavisnost Zapadnog dela Albanske makedonije,to je u interesu gradjana Srbije
a oni neka se zovu i bugari.
sto pre treba da zavrse sa tim njihovim imenom,posto njihovim neradom stopiraju pola balkan da napreduju ka civilizaciji tj Evropi.

zato "makedonci" ajde resavajte probleme

radetoronto

pre 14 godina

Ja sam rodjen u Makedoniji, ali ipak mislim da Grci imaju svako LEGALNO pravo da blokiraju ulazak Makedonije u NATO ili EU (da li je to moralno, to je vec drugo pitanje).

Isto tako, narod u Makedoniji ima svako pravo da odabere ime za svoju drzavu.

Sa zakonskog aspekta, mislim da ova tuzba ipak pada jer Grci ne rade nista nelegalno (mozda nemoralno, ali ipak legalno).

B30

pre 14 godina

(Jah, 24. novembar 2011 21:50)

Mogao bi i ti malo da proucis istoriju. Anticki Makedonci nisu bili Heleni. Taj narod je samo prihvatio Helensku kulturu, a kao takve su ih cesto smatrali manje vrednim od ostalih Grka. Cak i kada je Aleksandar poveo vojsku na Persiju, Spartanci ga nisu sledili, a ostale grcke drzave su bile vec pokorene tako da su mu pruzile pomoc. Kansiji pohodi na istok nisu bili podrzani od ostalih Grka.
Danasnji Makedonci, svidjalo se to nama i grcima ili ne su genetski najblizi potomci antickih Makedonaca. To su potvrdila genetska istrazivanja i to je cinjenica. Sve ostalo je politika...

mujcinovic salih

pre 14 godina

I u staroj Jugoslaviji Makedonija se zvala Makedonija,sto se onda grci nisu bunili!.Zapanjujuce je da je toliki broj ljudi protiv bivsih sunarodnika.Zalosno i bedno je da vise volite grke od makedonaca.

Dule NS

pre 14 godina

(kelsos, 24. novembar 2011 21:24)

-Zamislite da, na primer, BiH sebe nazove Dalmacija (a što ne bi kada je u Rimskom carstvu današnja BIH bila u sastavu provincije Dalmacija)! I samim tim prisvoji sve Dalmatinske istorijske ličnosti i samim tim dobije logično pravo da teži pripajanju i ostalih krajeva Dalmacije koji su trenutno u sastavu Hrvatske...
Kako bi Hrvatska na to reagovala?
-Mene lično Makedonija uopšte ne zanima, ali ovo je veoma logična i jasna stvar!
-Grčka je apsolutno u pravu!

realan

pre 14 godina

ja mislim da makedonci treba da zive u makedoniji, i da drzava i treba da se zove makedonija. grci neka brinu svoju brigu, da nebi ostali bz nekog ostrva.

Makedonac

pre 14 godina

Ja sam Makedonac i nepriznajem nezavisnost Kosova (i nijedan pravoslavni to ne priznaje).
Grci nemaju monopol na ime Makedonija, ali koriste Nato i EU da nas ucene (isto kao vas za Kosovo)
Pozdrav

HoŠiMin

pre 14 godina

Podržavam Makedoniju, ne zbog nekih nostalgičnih osećanja, već zbog osiljenosti Grka po ovom pitanju. To što u Grčkoj postoji oblast koja se zove Makedonija, to ne može braniti drugima da zovu svoju državu kako žele. I možda je ovo najbolji trenutak da se Grčkoj nametne rešenje protiv koga neće smeti puno da se ritaju. A na kraju krajeva, oni time apsolutno ništa ne gube.

nikola

pre 14 godina

Malo istorije ! Makedonija je bila jedna od grckih drzava jos dok su Sloveni bili iza Karpata . U Skoplju je krunisan Car Dusan . Njegov most je tamo . Mrnjavcevicima je Prilep bio prestonica . Do 1941 godine to podrucje se zvalo Stara Srbija i vecina ljudi je imalo krsnu slavu... Tacno je i da u okolini Stipa ima dosta Bugara . A onda su 1945 komunisti napisali novu istoriju...

Jednorog

pre 14 godina

Posto je nekadasnja Makedonija podeljena na tri dela posle Balkanskog rata ova sada FYRM bi trebala da se zove Srpska Makedonija jer realno to i jeste, druga dva dela su u Bugarskoj i Grckoj i tamo nema nikakvog govora o otcepljenju.

Lesa

pre 14 godina

Današnji Makedonci su nastali od antičkih Makedonaca i Slovena.Recimo Toše Proeski veoma liči na antičkog Makedonca.Antički Makedonci nisu bili nikakvi divovi.Naprotiv.Oni su bili niski rastom.Omiljeno mesto boravka preko leta cele kraljevske porodice u antičkih Makedonaca je bila jedna banja podno Stare planine.Tako je Aleksandar Makedonski još kao dečak voleo da dolazi eto u Srbiju.Postoje predpostavke da se baš tu rodio i Aristotel.Vreme je učinilo svoje i deo antičke Makedonije je današnja Republika Makedonija.To bi za sud predstavljalo čijenicu utoliko pre što nije samo današnja Makeonija bila u sastavu Amintasove,Filipove i Aleksandrove Makedonije.Ja mislim da će se sud opredeliti u ovom sporu za savremene činjenice a ne istorijske.Ovde se neće raditi o tome da li su grci u pravu ili ne već o činjenicama koje trenutno jesu.Sud uvek polazi od te predpostavke.Oni koji znaju istoriju znaće da naprave razliku izmedju antičke Makedonije i današnje pa im neće smetati naziv na kojem insistiraju današnji Makedonci.Uostalom da vidimo šta će reći sud.

mertur

pre 14 godina

@Jah, 24. novembar 2011 21:50
Grcka je Grcka, Makedonija je Makedonija, Epir je Epir a Ilirija je Ilirija.
Na ime Makedonija Grcka ne polaze nikakvo pravo jer makedonci nisu nikakvi grci medjutim opet ovaj teritorij ove novonastale drzave je falsifikovanje historije jer ova Makedonija najvecim delom lezi u Dardaniji.

kelsos

pre 14 godina

@jah

Antički Makedonci nisu bili Grci, niti su antički Makedonci govorili grčkim jezikom. Moderna Grčka je svoju severnu provinciju nazvala Makedonijom tek 80-ih godina prošlog stoleća i do tada je neumoljivo zadirala makedonsko ime na vlastitu teritoriju. Po kojem onda kriterijumu Grci imaju isključivo pravo na baštinu antičke Makedonije?

Prvobitna makedonska država se prostirala i na području današnje Republike Makedonije, a da stvar bude zanimljivija, jedan je švajcarski institut objavio genetske mape balkanskih naroda. I onde je jasno utvrđeno da današnji Makedonci u Republici Makedoniji imaju više gena antičkih Makedonaca nego slovenskih. Jer kad su se Sloveni naseljavali na području antičke Makedonije nisu naišli na ledinu već na starosedilačko stanovništvo koje su integrisali.

NoX

pre 14 godina

Makedonija je regija i niko nema isključivo pravo na to ime, a to upravo Slavomakedonci rade, što prestavlja bahatost i drskost. Sve je to preraslo u tešku mitomaniju i zloupotrebu od strane političke elite u Skoplju, pa sad imamo na sceni čak i arhitektonsku malograđanštinu. Žalosno je što su Slavomakedonci, poznati po najboljem mentalitetu u bivšoj Jugoslaviji, postali predmet sprdnje i robovanja mitomaniji. Naprosto nije istina da se nije moglo i ranije pronaći rešenje sa Grcima, jednostavno politička izolacija Makedonije, nekome je debelo odgovarala, slično kao i kod nas.

neko@

pre 14 godina

(Zoran Skopje, 24. novembar 2011 23:48)

Poštovani Zorane!
Ne zameri nikome od nas koji mislimo da je zaista apsurdno što svojatate istoriju druge države i drugog naroda. Evo, pre neki dan sam na vašem TV-u, gledao emisiju u kojoj pričate o istoriji stare Makedonije, kao da je vaša i zapitao sam se da li narod u Skoplju, Kumanovu, Prilepu...uistinu misli tako ili vas država "obučava" u stvaranju nove makedonske nacije.
Vaši preci su se, i proveri to po knjigama slobodno, nazivali Južnim Srbima; sadašnji deo Makedonije se nazivao Južna Srbija. Samo je zahvaljujući Titovim komunistima stvorena Republika Makedonija, a sve zarad da bi se Srbija rasparčala u što više delova. Ondje rađeno i na stvaranju tzv. nove makedonske nacije, crnogorske, muslimanske odnosno bošnjačke itd. Ali to je neka druga priča.
Iskreno, Makedonce, Skopljance, Južnomakedonce ili bilo kako da vas nazovu, smatram da najbližim nama Srbima, i kao zaseban narod vas najviše cenim i poštujem, da ne kažem i volim. Mi bliže od vas nemamo, dosta smo slični da ne kažem isti, ali shvati da su vaši državnici priznali Kosovo kao nezavisno. I to je nešto što Srbija, odnosno Srbi ne mogu da vam oproste. Jer ne zaboravi; da nije bilo Srba i Srbije ne bi ni vi postojali kao nova nacija, i kao nova država i tome sl. Seti se balkanskih, Prvog, pa i II Sv. rata i videćeš ko je najviše zaslužan oslobađanju tih prostora gde danas živite i postojite.

Alex

pre 14 godina

@Aleksandar
Makedonija nije rasparčana, jer nije bila u pitanju država. U pitanju je geografski pojam koji naravno može da se nalazi u jednoj ili više država.
Naravno, da bi se ovo shvatilo, čovek mora da poznaje malo istoriju i geografiju.

dusan

pre 14 godina

srbija je tamo gde je srpski narod,ako ne pravno,onda u srcima.....a to se pokazalo u istoriji da je najbitnije......tako da je makedonija zemlja gde zive makedonci......niti jedan srbin ne sme da svojata makedoniju kao juznu srbiju isl....mi smo bliski narodi po mnogo cemu.....mnogo blizi nego recimo srbi-srbi iz krajine.....stoga,ugledajte se srbi makar malo na makedonce pre svega u doslednosti i istrajnosti ....a najbitnije u brojnosti porodice,naime prosecna porodica u makedoniji u zadnjih 10 tak godina broji 5-6 clanova.....

marko

pre 14 godina

E braco Srbi vi bas ne volite nas ,ne znam po cemu su vam blizi grci.Makedonija nece promeniti ime zato sto tu zive ljudi koji sebe nazivaju Makedoncima. Iskreno ne znam sta vi dobijate od toga sto navijate za grke pogledsjte oko sebe,Vojvodina samo sto nije otisla a tu su i sandzak i juzna Srbija.Pa nekoliko godina bicete manjji i od Makedonije.Po svemu sudeci sve republike su imale pravo da se odvoje posto vi niste ni voleli nikoga sem samih sebe.Makedonija ce ostati Makedonija a vama zelim puno srece da ostanete jos dugo Srbija a ne beogradski pasaluk.

Tomi, Split

pre 14 godina

Sramotno od srpskog naroda, ponašaju se uvriđeno kao kakve bebe, i umisto da podrže manji i slabiji, ali svakako bliži i bratski narod makedonski, oni se ulizuju Grcima!

Makedonci imaju svako pravo zvati svoju zemlju pravim i jedinim imenom - Makedonijom!

Ovaj što spomenuše Bosnu i Dalmaciju, Bosna ima pravo zvati se tako, i tu ne vidim teritorijalne pretenzije. Ipak, Bosna ima svoje ime pa je usporedba promašena. I Mkd ima svoje ime.

MAKEDONIJA!

Egejac

pre 14 godina

Pa neka se zove Vardarska Republika. Zvuči kao Vajmarska. Nije loše.
Nekad, pre SFRJ, se ta teritorija zvala Stara Srbija... bilo bi glupo da se tako danas zove :)

HRvoje

pre 14 godina

Sramota što Grci rade Makedoncima već godinama a ti isti Grci imaju sa starim Gricma/Helenima veze kao svaki treći Mustafa ili Mahmud.

Dusko

pre 14 godina

Vidim da se poneki koji se javljaju iz Makedonije, toliko ljute sto se ovde ostavljaju komentari koji daju podrsku Grcima, u sporu oko imena,da se cak kaju sto su davali podrsku (moralnu-u kafani na pivu) Srbima tokom 99-te,i uopste oko Kosova. Zbog toga imam poruku za njih! -Ako je vasa podrska toliko jaka da se promeni samo zbog toga sto ste procitali "par" komentara (Srbija ima preko 7 000 000 stvn) na B92 ili RTS-u,onda nam takva podrska i ne treba! Drugo,oni u Makedoniji koji nisu za nezavisno Kosovo,bili i ostali(to kazem sa razlogom),oni i ne treba da se osecaju prozvano za bilo sta. Trece,lako je pricati da je vecina u Makedoniji(ime koje zelite-tako i receno) protiv nezavisnosti Kosova,ali je fakat da nista niste uradili da to sprecite,a nije ni kasno da to ispravite,ali naravno necete!!! Cetvrto,poneko se ovde revansira vama zbog spora oko imena,a vi se nama "revansirate"(ni zbog cega) priznanjem odvaljivanja nase ISTORIJSKE teritorije. Kazem istorijske namerno jer je i vas spor oko imena ISTORIJSKE PRIRODE,dok u isto vreme nama negirate istorijsko pravo na Kosovo!!! I peto,posto neko rece kako su nas Makedonci pomagali 99-te,a Grci dopustili bombardovanje. E pa, nije bas tako sjajno kako kaze doticni. Grke nije niko pitao nista u NATO-u,kao sto se i dan danas "sica" ne pita nista u NATO-u,ali MAkedonci nas jesu "pomagali" za vrene sankcija vrlo dobro,tako sto su nam udarali cene do neba i maksimalno iskoriscavali nas daleko nezavidan polozaj! Ako si mlad pitaj nekod starijeg kako se moglo tad lepo zaraditi! I jos jedna stvar,tacnije pitanje. Kako ste se osecali kad ste u filmu 300 culi neovlascenu upotrebu muzike iz pesme "zajdi zajdi" i to bas u filmu sa radnjom oko antickih Grka,Spartanaca??? koliko znam odmah ste se pobunili. E zato mi ovde itekako razumemo Grke. I to ne zbog revansizma,vec zbog istih emocija koje delimo,jer i nasu istoriju svojataju,kako na Kosovu,Hrvatskoj,Bosni,tako i u Jeziku,naucnicima,teritoriji itd. itd. Nemam ja nista protiv toga da se vasa drzava zove Makedonija,ali imam protiv kradje tudje istorije! Jer kad ne bi imao nista protiv toga,kako bi moga da trazim da i nasu istoriju neko ne "krade"!
Isto tako i da se desi scenario (nedaj Boze) u daljoj buducnosti, da Albanci u MKD traze da se odvoje pa se jos dignu na oruzje,potpomognute iz Albanije i Kosova,a MKD vojno reaguje i u naletu vojske protera (privremeno) Albanske civile u Albaniju zbog pomaganja teroristima. Pa se javi "Milosrdni andjeo" recimo iz Turske,pa vam stavi pod "privremenu" upravu zapadni deo zemlje,koji se potom otcepi. A zatim sve zemlje sveta priznaju tu tvorevinu,medju kojima i Srbija,i vi bi morali do progutate kolac zvan "nova realnost" i da se mnogo ne bunite zbog toga,jer ste i vi to uradili drugom. Slicno sa Kurdima u Turskoj,i mnogo gde po svetu. Srbija je najveca zrtva na Balkanu u poslednjih 150 godina,i dan danas to traje. Ali i to ce jednog dana prestati,a mecka ce igrati u tudjem dvoristu!

Petar

pre 14 godina

Nema veze kako ce se sada zvati, uzimajuci u obzir etnicke grupe koje zive tamo (i natalitet), nazalost, uskoro ce sve to biti deo velike Albanije.

Satyagrahi 888

pre 14 godina

(Zoran Skopje, 24. novembar 2011 23:48)
Па током санкција једино Грчка и Румунија нису протјерале српског амбасадора, а ни Грци Косово признали нису. Ви јесте!!! И зато ми је Грчка дража од вас. Говорим у своје име. И прије него што почнете да тврдите то није урађено због Кипра и дијела Грчке насељеног Албанцима, онда ви макар из тог истог разлога нисте требали да учините то исто. Отац Партениос је годинама помагао ратну сирочад у РС и то је нешто што се не заборавља, баш као топао, срдачан и пријатељски пријем Грка на сваком љетовању. А са Славомакедонцима имам само непријатна искуства.
Не крадите историју и да сте живи и здрави Зоране!

FREDI PURGER

pre 14 godina

Grcima treba eskalacija na polju vanjske politike da bi odvratili pozornost sa unutarnjih problema. Jeftin i proziran trik.


Uvijek na strani južno-slavenske braće u Makedoniji. Velika podrška iz Zagreba!

Klime Mandul

pre 14 godina

Mene najvise nervira ono Slavomakedonci.Alo bre "braco", jel ste toliko ojadjeni sami sobom da ne vidite pri ociju?
Mi govorimo staroslavjanskim jezikom.Imamo crkve koje su DVA VEKA starije od najstarije Srpske Crkve.Liturgije su se odrzavale jos u 8-9 veku u Ohridu na tom jeziku.Nesto nemate bas u istoriskim knjigama da su Srbi ziveli u Ohridu u 9-tom veku(nisu nikad, tamo zivi autohtono stanovnistvo vekovima i nikad se nije selilo).Nije tad biilo ni Srba, ni Bugara, jer nisu postojali narodi i nacije, vec plemena.Ako je jezik presudan da bi etnogeneza jednog naroda bila bacena u zapecak, onda Meksikanci nisu potomci Acteka vec- Spanci!Onda Cileanci i Pereuanci nisu potomci Maja i Inki vec- Spanci!Sigurno se slazete da i Brazil koji ima 200 miliona potice od malenog Portugala jer pricaju, naravno na -portugalskom.
Cela zbrka je u vasim glavama kad, ako je Bugarska veca od Makedonije, da mora po difoltu jezik bitio njihov.Kad je moj cukuncukuncukundeda u Ohridu pricao na staroslavjanskom jeziku, Bugari su bili u Mongoliji i u Tatarstanu.Na prvoj bugarskoj zastavi je konjski rep(simbol Mongolije).STA MI IMAMO STIM, a? Kako se zovu stanovnici zemlje koja se zove Katalonija- Eskimi? Smeta im da se zovemo Makedonci , nije samo ime drzave u pitanju, vec i ime naroda i jezika.
Jedan je napisao da su nam komunisti napisali istoriju.Kad je VMRO osnovana u Solunu 1893 godine,onaj kome zalivate cvece u "Kuci cveca" je imao JEDNU godinu.Pametnome dosta, iako, na zalost, ima puno malo takvih!

Mozzart

pre 14 godina

Dok smo bili neko i nesto(SFRJ) niko nije postavljao pitanje kako se zove Makedonija. Sada... Vardarska Makedonija, jedino pravo resenje! Egejska je u Grckoj!

svi (ni)su isti

pre 14 godina

Ako Grcka jos malo nastavi da davi, uskoro ce se BJR Makedonija zvati Istocna Albanija a Grcka Jugoistocna Albanija. Zao mi je sto sam sticajem okolnosti na suprotstavljenoj strani Albancima i mnogo toga im zameram, ali im se mora priznati da su vraski uporni i ujedinjeni u ostvarivanju njihovih ciljeva, tako da bi svi vise trebali da razmisljaju o tome a ne o manje vaznim formalnostima.

nikola_Bg

pre 14 godina

Makedonija se rasparcala izmedju Srbije, Grcke i Bugarske...? Nije mi jasno sto mi Srbi nikad nista ne zadrzimo kad smo ovu danasnju Makedoniju mi oslobodili(nekad Vardarsku)... inace ja sam za Grcku, bar nisu priznali Kosovo kao npr. ovi "Makedonci"... Gde je rodjen Alexandar Makedonski...?!:)

tako je kako je braco

pre 14 godina

Jedino ime Juzna Srbija ce nas spreciti da ne priznamo tu Zapadnu Makedoniju kad taj deo nicim izazvan demokratski proglasi nezavisnost od ostatka te zemlje. Tako da, braco Makedonci, pamet u glavu.
Bice verovatno Severna Makedonija, to je moj konacan odgovor.

Mirko

pre 14 godina

Sa poštovanjem svih činjenica i naroda koji su u tom sporu - (Grke volim, a Makedonce i više), iskreno, mislim da Grci nisu u pravu. Jer, oni koliko mi se čini, nemaju teritorijalne probleme sa Makedoncima, kao što ih mi imamo sa Kosovom i Metohijom. Oni se dakle spore samo oko imena - a oni već imaju svoje ime - Grčka. Dakle šta? Znamo mi i za Pirinsku i Egejsku i Vardarsku Makedoniju, ko klinci smo učili, znamo i za Latinsku i Severnu Ameriku i šta sad? Jel' trebaju Bugari da se žale na Makedonce što im otimaju ime? Ili Severni Amerikanci što se i Latinska Amerika zove Amerika?
Jel' bi mi sad trebalo da blokiramo neke recimo Rumune koji bi svoju pokrajinu da zovu Vojvodina? Pa šta me briga - zovite je kako hoćete, ako hoćete zovite je i Srbija, Rusija, Amerika - zovite je Kosovo i Metohija, u čemu je problem?
Dakle, spor je samo prosto rečeno - sujeta i egoizam.
Izvinite braćo Grci, ali meni se to tako čini.
Godinama smo morali da tražimo vize od Vas svaki put kad bi išli u Grčku, a sve to samo zbog par Makedonaca, koji su rođeni u Vašoj Makedoniji pa su pobegli ovamo, kao neki disidenti ili šta već, pa im Vi niste dozvoljavali da se vrate, a u tom košu je bila i sva ostala Jugoslovenska bratija. Šta Vi uopšte tražite? Upropaštavate napredak i integracije u Evropu narodu koji Vam ništa nije skrivio, osim što se osećaju kao Makedonci stotinak i više godina unazad. Pa evo, sad kad bankrotirate i kad budete saterani u zadnjicu Evrope, onda će ti Makedonci da uđu u tu neku Evropu, pa će onda oni Vas da blokiraju, pa da Vas vidim onda!

Ok, svi preteruju u tom nekom nacionalizmu i spominjanju herojske prošlosti - to radimo i mi Srbi i kad treba i kad ne treba, Hrvati i za šta imaju osnova i za šta nemaju, rade i Makedonci i svi ostali...
Ali ajmo malo da se razumemo a ne stalno da se kidamo međusobno. Još ste kao i neki pravoslavci? Sramota. Da tako osporavate braću po veri? Neće to na dobro da Vam izađe.
Hoće li nekako da bude tim imenom ugrožena Vaša Grčka? Ajde, voleo bih da mi neko to objasni, unapred bih se zahvalio.

Puna podrska braci Grcima.

pre 14 godina

Za ove sto kazu, sto se Grci nisu bunili dok se Makedonija za vreme Jugoslavije zvala istom.

Makedonija (taj deo), a to nije CELA MAKEDONIJA - je bila pod sastavom jedne samostalne drzave, koja se nije zvala Makedonija, vec JUGOSLAVIJA.

Prosto ko pasulj.

beznađe

pre 14 godina

Nikada mi nije bilo jasno kako Grci mogu tvrditi da Makedonci imaju teritorijalne pretenzije?! Isto tako mi nije jasno kako današnji makedonci mogu svojatati Helensko nasleđe i Aleksandra Makedonskog ?! Ključna reč problema je verovatno - Balkan...

Ja tebe hlebom, a ti mene... ?

pre 14 godina

@Zoran (drzavljaninu Severne Makedonije),

Vi nas nebi bombardovali da ste tada bili clanica NATO? Daj nemoj, molim te.
Za razliku od vas, Grci NISU priznali Kosovo, a vi jeste. (sto je elem puno laksa i manja stvar, kako bi ste tek nisanili na nas da ste tih 78 groznih dana u toj druzbi bili).
Tvoji pokusaji namecivanja i krokodilske suze, ne pale.

Hteli ste da se rastanemo, napustili ste nas DOBROVOLJNO (brate pravoslavni), e sada nakon svega sta ste nam ucinili, lomite glavu oko imena, ne ocekujte NIKAKVU podrsku od nas.

nishlija

pre 14 godina

Opusteno braco makedonci,oni koji lupaju minuse ovde su isti oni koji lupaju minuse na Kosovo je Srbija.
za mene to su neljudi,posto im je normlano da je Kosovo nezavisno pored 200 000 proteranih Srba.oni su neljudi

guri

pre 14 godina

ehhh znaju grci da za 10 god. ova makedonija bice albansko, i zbog toga pokusavaju spreciti priznavanje ove teritorije kao makedonija, jer sa nama nikako nece moci izaci na kraj, i znaju vrlo dobro da ce kad-tad i oni morati polagati racune sa nama oko Camerije...pozdrav

Makedonac

pre 14 godina

Grci nam podmecu nogu gde god mogu. Bugari nas smatraju bugarima, Srbi nam ne daju crkvu, Albanci rade isto sto su radili na Kosovu, Mi Makedonci najbolje da se nismo ni rodili... ma svi...

pank

pre 14 godina

@pamplonac

Da, deo Makedonije se zvao Južna Srbija pre Jugoslavije. Ali razlog tome je jednostavan. Srbija je u balkanskim ratovima zauzela Vardarsku Makedoniju pa sigurno da ju je nazvala Južnom Srbijom kako bi prikrila činjenicu da u tom području većinu čine Makedonci.

Solomonsko rešenje

pre 14 godina

Ako Grcima već toliko smeta da im se severni komšija zove Makedonija, neka se zove Grčka, a Grčka nek se zove Makedonija.

pazarac

pre 14 godina

e moji makedonci!!!
sto pozuriste sa tuzbom?
trebali ste da sacekate jos godinu-dve. Sad ce grci da puknu skroz pa ih vise svakako niko nece zarezivati.

Aleksandar

pre 14 godina

Prvo i osnovno za sve se prvo pita narod koji zivi u Makedoniji,ma kakvo resenje da bude ako ga uopste bude nekada mora se staviti na referendum i tome ce da odluci narod u Makedoniji.Jednom smo pogresili kada smo prhvatili da menjamo drzavnu zastavu i tu gresku vise necemo ponoviti jer kad jednom pristanes na nepristojan predlog onda tim predlozima nema kraja

veterinarBG

pre 14 godina

Ja sam Makedonac i nepriznajem nezavisnost Kosova (i nijedan pravoslavni to ne priznaje).
Grci nemaju monopol na ime Makedonija, ali koriste Nato i EU da nas ucene (isto kao vas za Kosovo)
Pozdrav
(Makedonac, 24. novembar 2011 23:09)

Na zalost,Vlada koju ste izabrali,misli drugacije,a to se racuna...Mi vas zovemo,i zvacemo Makedoncima,ali ste vi izabrali Kosovo za veceg prijatelja,a mi Grcku...

Ne soli nam pamet.

pre 14 godina

Zoran Skopje

Matematika:
MINUS (puta) MINUS = PLUS
PLUS (puta) PLUS = PLUS
PLUS (puta) MINUS = MINUS
MINUS (puta) PLUS = MINUS

Sada samo zameni (PLUS sa prijateljom to jest MINUS sa neprijateljom), odgovor ces naci sam.

Razbiras?

Ivan Čačak

pre 14 godina

Šta da vam kažem zvaće se kako se i uvek zvala Makedonija...Sad druga je stvar što će Albanci vremenom uzeti pola te države...Ako pokleknu Srbi na Kosovu uzeće malo po malo dio Makedonije i dio Crne Gore...Srbi na Kosovu ne brane samo sebe,ko to ne vidi ,ne vidi dalje od nosa...

Dule NS

pre 14 godina

"...Insinuacija da malena makedonska država inzistirajući na svom imenu prikriva svoj tajni plan o okupaciji sjeverne Grčke je neozbiljna."
(kelsos, 25. novembar 2011 00:20)


-Upravo su takve stvari koje su delovale "neozbiljmo" napravile pakao na Balkanu 90-ih!
-Grčka je samo mnogo pametnija od Srbije i svih ostalih i na vreme vodi računa o svom integritetu i kulturnom nasleđu! Na Balkanu je postalo sasvim normalno krasti tuđu kultutu i istoriju! Pa tako neki Albanci mogu da daju sebi za pravo da jedne Dečane nazovu albanskim manastirom, e Nemanjiće Albancima! Isto kao što Makedonci podižu spomenik Aleksandru Makedonskom u Skoplju!
-Sa druge strane genetski gledano nema skoro nikakve bitne razlike među Balkanskim narodima, razlike su samo kulturološke i religiozne... Makedonci su čak, gledano po haplo grupama, 99% slični sa Srbima - a to je daleko od antičkih Makedonaca!
-Primer Dalmacije sam uzeo jer mi je prvi pao na pamet - da bih objasnio suštinu, ali vi suštinu (kao i uvek) uporno izbegavate da vidite!

gorillaBG

pre 14 godina

bilo bi lepo kada bi se srpski politicari, ideolozi, demagozi, stranke, akademici i ostali ugledali na svoje kolege iz bankrotirane, nama bratske Grcke! tada KiM nikada ne bi bilo ni van sastava RS, a ni u situaciji u kojoj je sad! bravo za narod koji se bori za puku egzistenciju, a u isto vreme cuva svoju istoriju, korene, tradiciju i postojanje! takav narod ne moze i nece nestati,u, takav narod druge nacije-koliko god mocne bile, gledaju sa postovanjem i dive mu se! a mi, Srbi, kao Srbi, dok god ne bude jedinstva i dok god nacionalni interes bude manje bitan od pojedinacnog i stranackog, dok god se posao bude nalazio preko partijske knjizice, a drzava bude krsila zakone koje je sama donela, do tada nas drugi nece postovati, a mi sami cemo propadati!!!! surovo, ali istinito!!!

kelsos

pre 14 godina

@ Dule

Uspoređujući Makedoniju s Dalmacijom miješate jabuke i kruške. Provincija Dalmacija koja je obuhvaćala BiH trajala je samo jedan period u povijesti pa ideja o Dalmaciji u svijesti bosansko-hercegovačkih građana već odavno ne živi.

Makedonsko ime, čije je ishodište u antici traje do današnjih dana, znači od antike, preko Bizanta (Vizantije) i Otomanske imperije do Jugoslavije (Vardarska Makedonija), Grčka (Egejska Makedonija) i Bugarska (Pirinska Makedonija) i u svim tim epohama i državama makedonsko ime je živjelo - bilo u obliku geografskog pojma, bilo u obliku političko-teritorijalne zajednice u okviru većih država.

Insinuacija da malena makedonska država inzistirajući na svom imenu prikriva svoj tajni plan o okupaciji sjeverne Grčke je neozbiljna.

mirko

pre 14 godina

@makedonac... nisi u pravu za crkvu i razlog zivljenja... crkvu bi ste dobili verovatno sad da ste bili jedinstveni i da ste lepo, ne-politicki zavedeni, sigurno bi ste dosad dobili autokefalnost prvo od SPC-a pa i od Vaseljenske Patrijarsije! sto se tice razloga zivljenja, svi imamo razlog postojanja pa i vi!

rade

pre 14 godina

Makedonac razemem tvoje ogorčenje ali tako stvari stoje. Pritom grešiš u nekim stvarima. Autokefalnost crkve ne može da vam da Srbija odnosno SPC, autokefalnopst se dobija u Grčkoj, Rusiji ili Izraelu (da ne navodim sada nazive patrijaršija) a ne u Srbiji. Druga stvar, kažeš Albanci vam rade isto što i na AP KiM. Pa šta mi sada da radimo?!? Vaša vlada je priznala "nezavisno Kosovo" sada ista mečka igra pred vašim vratima. kada vam je vlada Srbije govorila da postoji velika mogućnost da se i vama to desi verovali ste NATO-u i USA, idite sada kod njih pa sa njima rešavajte problem. Srbija vam ne može pomoći, možda i može ali sada ne želi. Možda će da poželi ukoliko vaša vlada povuče priznanje. Takva je politika i diplomatija. Grci nisu priznali AP KiM kao nezavisnu državu i logično je da Srbija podržava Grčku u njenim diplomatskim potezima. Takoreći narodskim terminom "tamte za kukuriku". Što se mene lično tiče voleo bih da vam ostane ime Makedonija, ali kako stvari stoje ipak će se obistiniti predpostavke jednog od komentatora da ćete se zvati "onako kako drugi hoće".

MAKEDONAC MKD

pre 14 godina

Makedonija ce zadrzati svoje ime, jer nema rezervnog.
Makedoci ce ostati makedonci, jer ne mogu biti neki drugi, kad su vekovima sami sebe nazivali tim imenom.
Makedonski jezik je drugaciji od bugarskog i srpskog,za sto ima naucnih tekstova i na internetu (izguglajte). Evo cujemo najnoviji apsurd da makedonci u severnoj Grckoj govore neko narecje grckog jezika. Ovo je do sada najveca glupost koju su grci odvalili, no, hvala bogu, ide nam u prilog.
Sto se tice presude u Hagu, kakva god da je, Makedonija nece promeniti ime.

Podsetio bih bracu srbe da smo mi u Makedoniji jedini u svetu, solidarizujuci se sa Vama, zapalili ambasadu SAD u Skopju u vreme bombardovanja NATO-a. To cak ni vi niste napravili sa ambasadom SAD u Beogradu, a trebali ste, i morali ste. A ni Vasa BRACA Grci to nisu napravili, nego su dozvolili da avioni preko njihove teritorije ulecu u Srbiju i bombarduju je. Cak sta vise, veliki broj makedonskih gradjana su grupno i pojedinacno dosli u Beograd demonstrirajuci solidarnost sa vama. Medju njima sam bio i ja, i dezurao celu noc na Brankovom mostu, a na njemu nisam video ni jednog grka. A tada ste nas nazivali, bez zadrske makedoncima !
Sto se tice Kosova, nasa Vlada je morala da ga przna, kad joj je to naredio Veliki Brat. No, ne razumem zasto nama oko toga zamerate, a u Beogradu se odrzao pre kratkog vremena samit NATO-a. Niko nije protestovao protiv toga, a upravo ti generali i admirali su komandovali bombardovanjem. O zrtvama i razaranjima ne bih da govorim.
Sto se tice Grcke Makedonije (Egejska Makedonija koju su Grci dobili u Balkanskim ratovima, deleci je sa Srbijom i Bugarskom), dovoljno je da procitate Demonstenove "Filipike", pa ce vam se sve kasti !
Sto se tice pravoslavlja, problem ce se vuci jos nekoliko vekova, jer iskustvo u vezi sa resavanjem problema ovog tipa u pravoslavnom svetu traje i traje, i kraj nije na vidiku . . .
U svakom slucaju ostajemo susedi, a susedi treba da relaksiraju svoje odnose.

Nemac

pre 14 godina

Tuzno je videti ove juznoslovenske prostore u procesu novih podela, rasparcavanja i usitnjenja. Necu reci nista o imenu ove ili one drzave, ni o jeziku, ni o veri, ni o samobitnosti... Treba li tzv Makedoncima (i ne samo njima) odvajanje od ljudi bliskog jezika itd, da bi bili svoji? Izucavao sam iz nekih razloga razlicita takva sarlatanstva o samobitnosti, pa i genetiku naroda. Tek da bude jasno za pocetak, za genetiku, na molekularnom nivou: pored gena, od oca i od majke nasledjujemo i ostatak, odnosno, sadrzaj celija... Kakvi ste, mnogi od vas, naucni naivci... U Srbiji sada postoje barem vec dve vrste Srba (prva i druga Srbija, na primer)... A tek kod Srba sto ima bolesnih nacina razmisljanja (ali i tacnih tajni, koje eto nisu na ceni). Tu ni ostali ne zaostaju... Interesuje me da li ce ikad doci u ove prostore neki lik poput Bizmarka i uciniti nesto slicno kao on....

iii

pre 14 godina

Tokom diktature u Grckoj 60-tih i 70-tih godina proslog veka je izvrsena nasilna helenizacija severa Grcke, slovenskom i bugarskom zivlju je bilo zabranjeno da se koriste svojim jezikom, pod pretnjom zatvorom, i njihova kultura je bila nasilno zatrta. Ipak u tome se nije sasvim uspelo, njihovi potomci se toga ipak jos uvek vrlo dobro secaju i Grcka se sad plasi da ce se javiti zelja za autonomijom u tim krajevima, koje Grci smatraju svojima. U tom delu Balkana su se granice jako cesto menjale tako da je cela prica o antickoj Grckoj besmislena, Grcka je tu teritoriju mnogo puta gubila od tada i na kraju uzela tek u balkanskim ratovima...

Svi nas je*u!

pre 14 godina

U SFRJ ste mogli da se zovete kako hoćete, a sada vas razvlači ko stigne...
U SFRJ je bila SR BIH sa glavnim gradom Sarajevom a sad , bolje da ne počinjem da nabrajam..A tek što je Srbija dobro prošla, bolje nego posle maričke bitke :(

Dragan

pre 14 godina

Nek puknu dusmani,Makedonija ostaje Makedonija,dzaba vam je zelja da Makedonsko ime nestane,pravda kasni,al uvek dodje,kad ranije,kad kasnije,,,