Amos
pre 14 godina
Hoce i nasi poslanici jednoglasno uneti amandman - da je dozvoljeno tuci gay decu? Evo glasovi su u skupstini vec obezbedjeni.
Subota, 01.10.2011.
11:00
Prednacrt Građanskog zakonika Srbije predviđa zabranu fizičkog kažnjavanja dece, odnosno ne dozvoljava roditeljima da batinaju svoju decu.
IMAGE SOURCE
pre 14 godina
Hoce i nasi poslanici jednoglasno uneti amandman - da je dozvoljeno tuci gay decu? Evo glasovi su u skupstini vec obezbedjeni.
pre 14 godina
Počnite da bijete vašu decu kada vidite da počinju da liče na vas. d.radović
pre 14 godina
Ja sam dobijala batina kao dete uglavnom od oca (kais i samari), uglavnom nezasluzeno. Zato sto pitas nesto sto je tebi vazno, a njemu se bas tog trenutka nesto drugo radi (utakmica ili visoka politika u novinama), pa ne bi da ga smaras. Dobio nas je mlad, na brak je gledao kao na svoj komfor i postavljao se kao trece dete. Dreka i vika od odrasle osobe kad ne dobije ono sto hoce istog momenta.
Na batine sam reagovala jos vecom tvrdoglavoscu i otporom...Sa krvavim nosom sam nastavljala da odgovaram ("Srbija" se saginjati nece), taman da me je ubio od njih ne bi odustala...Kao posledicu imam naviku da se otvoreno suprotstavljam takvim osobama, do te mere da sam par puta sebe dovela u situciju opasnu po zivot..Deca nisu ista, svi se mi radjamo sa razlicitim karakterima i to sto si ga rodio ne znaci da je isti kao ti.
Postala sam relativno uspesna osoba, zahvaljujuci zelji da ne budem kao on u to vreme....Odavno vise nije takav, postuje mene i moj rad, ali ja zaboravila nisam.
Imam nultu toleranciju prema samozivima, sebicnima i u osnovi nesigurnima koji nedosatak svog strpljenja nadoknadjuju istresanjem na deci (nestrpljivost je i moja mana, ali ja sam je svesna) i slabijima i inferiornijim od sebe, a kad namirisu neki "autoritet" ponasaju se kao da ne napisem...Najveci autoriteti u mom zivotu su bili oni koji su odvojili koji minut svog vremena da me stvarno cuju (ne ono sa pola uva)...Prekrijte stekere, pa nije to SF oprema, sto moraju da provociraju bebu od 3 godine.
Da je batina bolja, ex-yu Balkan bi bio srecno mesto za zivot, a nije na zalost...
pre 14 godina
Боље да га измлате родитељи него полиција када одрасте зато што је одрастао у насилника који мисли да му је све дозвољено и да све сме...
pre 14 godina
Kad god odemo na trcanje u jedan park u kome ima dosta roditlja sa decom primetili smo da Nemci skoro nikad ne vicu na svoju decu, a o batinama i da ne pricam, to zaista ne postoji. Na decu vicu uglavnom dosljaci, mi s Balkana, Turci itd. Pa ako oni to uspeju bez batina, valjda cemo i mi.
pre 14 godina
Preziveli smo kao vrsta do sada sa batinanjem, sad odjednom to utice lose na psihu. Nije nego.
pre 14 godina
Citajuci komentare sticem utisak da vecina ljudi misli da je pre ovog prednacrta zakonika bilo dozvoljeno NASILJE nad decom!NIJE!Dozvoljena je odredjena doza fizickog kaznjavanja koja ne podrazumeva da detetu mozete polomiti kosti,samarati ga na ulici,izivljavati se nad njim!Postoji razlika izmedju NASILJA i vaspitnih mera!Kada sam bila klinka dobila sam par puta ozbiljne batine i po koju vaspitnu i danas se cesto u sali zahvalim majci na tome.Da li su te batine napravile huligana od mene i ostavile negativne posledice?!Ne!Zavrsila sam fakultet(pravni),radim i gnusam se NASILJA i svako oblika netolerancije i nepostovanja razlicitosti.Ne mesajte babe i zabe
pre 14 godina
Nisam pristalica batinanja dece, ali mi jedna stvar nikako ne ulazi u glavu. kako ćete objasniti detetu od 3-4-5 godina da ne trči za loptom i da gleda levo pa desno kada prelazi ulicu Ja sam iz Budisave, to je prigradsko naselje NS-a (seoce udaljeno od NS-a 17-ak kilometara). Ovde se deca igraju na ulici. Saobraćaj nije prometan ali ga ima. Deca vitlaju za loptom, igraju šuge, žmurke, i raznorazne druge igre. Mislite da deca gledaju unaokolo kada se zaigraju?? Da li ja moram da strepim da mi dete padne pod prikolicu ili traktor, da ga tanjirača ili neki drugi poljoprivredni deo za traktor "potkači" kada se zaigra pa da mu kažem "eto što nisi gledao, sada ne bi bio u kolicima"?? Mislim da svako dete mora da dobije po guzi kada zasluži. I ne samo u ovom slučaju već i kada počne da histeriše u svojoj nerazumnosti tipa "hoću sladoled (kme-kme-kme-histerija), hoću napolje (kme-kme-kme-histerija), neću da jedem (kme-kme-kme-histerija)...". Ili ako neće da jede da ga pošaljem gladnog na spavanje pa da posle odgovaram nekom socijalnom radniku za nebrigu o detetu?!?1
pre 14 godina
Sebe smatram "ekspertom" za ovu temu!Naime,brat i ja smo dobili tolike batine od pokojnog tate da bi se 'ladno mogao snimiti film.U nastavcima!Tukao je cim je stigao:kaisem,rukama,sibama,varjacama,CAJNOM KOBASICOM(sretna SFRJ vremena)!Secam se da nas je jednom tako namlatio(mene po zadnjici,brata po ruci kojom se branio)da nam je mama stavljala obloge od luka da bi koliko-toliko pokusala ublaziti otok i bol!I ona je dobila "porciju",jer je pokusala da nas brani(hvala joj)!Ja sam se bojao tate do zadnjeg dana(tj.dok nije umro)!Sebi sam se zakleo da svoju decu necu ni pipnuti!Nek' rade sta hoce!Medjutim,zivot(sa decom i pored njih) me je demantovao!Pre nego sto posegnem za varjacom,opominjem tri,cetiri puta.I onda tek tucem(po zadnjici).Ali ne divljacki!I pomaze!Smatram da se deca moraju ponekad i batinama primiriti!Svog pokojnog tatu volim i dalje bez obzira na svu bol koju mi je naneo!Mislim da su batine ponekad dobre!
pre 14 godina
"Pa se posle pitate sto niko ne postuje starije, sto mladi rade sta oce, niti imaju postovanje prema ikome pa cak ni prema roditeljima, sto se smeju tudjoj nesreci, sto ne zele da pomognu ikome, sto psuju i tuku nastavnike po skolama i van nje itd."
za to je krivo odsustvo vaspitanja a ne odsustvo batina...
pre 14 godina
Свако ко своје дете васпитава насиљем, подиже га у особу која једино насиљем може бити спречена или одвраћена од онога што је забрањено. Дакле, док год не добије батине, ништа јој није забрањено. Мислите о томе, и зашто нам је омладина таква, па и читава нација.
Ако помислите на хулиганизам, насиље по улицама и криминал којима обилује наше друштво последњих двадесетак година, размислите због чега велики број тих младих људи реагује искључиво на најбруталнију силу – ништа их друго не спречава да буду насилни и раде шта год желе.
Као грађани не поштујемо закон, док не платимо превише скупу казну, нико није парламентаран у друштву док му не залепе шамарчину, у скупштини реч има онај који је најгласнији, а политичари не силазе са власти, док их народ не угази на улици. То постаје слика Србије. Јер док не добијемо батине, вероватно не радимо ништа лоше, тако смо научили.
Нисам претерано присталица laissez-faire меких метода васпитања, али ако већ не можете да "објасните" детету, ускратите му задовољство, у мирном, зрелом и родитељском маниру, и то је брутално па опет далеко цивилизованије, да би научило да одређене радње или дела могу довести до губитка слободе и онога што воли, насиљем као одговором се понашате онако како доживљавате према себи дететово понашање, а оно не може да поима насиље ако га није у родитељском дому доживело, јер се рађа и ствара у мајчиној утроби без насиља (а и за то се искрено надам..). Нећеш да даш руку када идемо тротоаром? ОК, идемо кући. Када се исплаче, пробаћемо поново. Ако опет не да, опет кући. Речено је више пута не отимај деци играчке, ако то још једном урадиш – пакујемо се. Јел узело дете играчку, пакуј мирно и без поговора и кући. А ви пуштате децу да одрастају без примера и граница, па ОНДА када погреше, без разумевања зашто, ви "по дупету". Не слажем се, и подржавам преднацрт.
pre 14 godina
Ja imam tri deteta. Jedno drugom do usiju :). Ljudi, probao sam sve metode ali zastrasivanje batinama i poneka pljeskavica po zadnjici daju najbolje rezultate! Protiv maltretiranja sam. Ali po neka vaspitno-popravna nije na odmet!
pre 14 godina
daklem sta mozemo zakljuciti iz ovih komentara...
komentari kazu "decu treba tuci... ja cu svoje dete tuci jer su i mene moji roditelji tukli i nista mi ne fali"
e pa fali ti, da te nisu tukli mzoda ne bi imao tu dozu agresije u sebi... nasilje radja nasilje...
mene moji roditelji nisu tukli, ni ja ne bijem svoju decu... niti su razmazena niti agresivna niti psuju niti guraju prste u stekere...
pre 14 godina
Svim protivnicima ovog zakona porucujem da ce vam biti drago kad prosecan srednjoskolac u Srbiji ne bude hteo da gine na Kosovu vec da uci i bude vredan.
pre 14 godina
E sad ce neki briselski cata da meni odredjuje kako cu da vaspitavam svoju rodjenu decu!
pre 14 godina
pa normalno. stop agresiji. šamaranje tuča ne može. a može da se vikne i stegne i to ako situacija zahteva. a nikad ne zahteva 8 šamara i kaiš.
pre 14 godina
"Dete od 2-3 godine ne razume sta zanaci opasnost, ne razume sta znaci zabrana. Tu ne pomazu nikakva ubedjivanja. sta treba raditi kada dete gura prstice u steker sa strujom"?
(tabasco pete, 1. oktobar 2011 11:51)
Jok, nego ćemo histeričnu i bezobraznu decu, da smirujemo sa bombonama i čokoladama tipa:
(Jorginho, 1. oktobar 2011 11:41)
Naravno da deca ne znaju šta je opasnost, pogotovo manja, deca su samo DECA! Batinanje dece NIJE vaspitavanje, već zlostavljanje i izraz lične frustracije! Batinanjem se dete ne uči prepoznavanju opasnosti, već se postiže STRAHOpoštovanje prema onome ko drži batinu, NE prema npr. štekeru (Odgovoran roditelj će šteker blokirati tako da ne predstavlja opasnost!)! Najgore je to što batinom "vaspitavano" dete kopira model i, kada odraste, primenjuje nasilje kao normalno u "rešavanju" problema! Batine nisu normalne, izuzimam lagano upozorenja po zadnjici, ono svakako ne predstavlja batinanje!
Histeričnu i bezobraznu decu su roditelji, babe, dede itd. naučili da budu takva, popuštajući im i navikavajući ih da dobiju sve što im padne na pamet!
Da li ste vi čuli za reč KAZNA!? Npr. uskraćivanje šetnje, slatkiša, priče pred spavanje, gledanja crtanog filma i sl., ili dobro staro stajanje u ćošku!?
Deci treba posvetiti mnogo ljubavi, vremena, pažnje, strpljenja i sl., mnogo puta treba progutati i sopstvenu nervozu, koju skoro svako oseća zbog niza svakodnevnih briga. Ko to ne može, ne treba ni da stvara decu, pogotovo neka ne krivi društvo za loše ponašanje SVOJE dece! Temelj vaspitanja je u porodici, uvek bio i biće!
I na kraju, ja od roditelja nikada nisam dobila batine. Decu, dva sina, NIKADA nisam tukla, bez obzira na različite teške situacije koje sam sa njima prošla (kao i svi drugi roditelji, možda i malo više). Danas su to odrasli momci, stabilni, vredni, skromni, uspešni, kojima je nasilje strana, nepoznata reč (jedino bi ga upotrebili u potrebi samoodbrane), svoje probleme rešavaju isto kao što sam to ja radila, glavom a ne šakom. Poštuju me, daleko više nego što to vidim da rade mnogi u okolini, koji su odrasli u boljim uslovima (porodičnim i finansijskim) nego moja deca. Zaboravih...ja sam samohrana majka.
pre 14 godina
ajte molim vas pa koja po dupetu sigurno nece lose uticati na malog gospodina koji gura prst u struju, pec pec mora da s enauci sta je , treba zabraniti maltretiranje dece, al koja cuska je ok, mene moji nisu nikada tukli pa evo me sada podrzavam gej paradu pa vi vidite jel to valja :)
pre 14 godina
Irinej bi se slozio sa vecinom komentara "batina (lopata za Pahomija) je iz raja izasla". iako nauka (mada je on bas i ne priznaje mnogo) dokazuje da nasilje u detinjstvu proizvodi ljute i ogorcene ljude koji isto tako lako dizu ruku na drugoga ukljucujuci svoju decu.
Deca ne slusaju bez batina? Slusaju slusaju kada imate vremena za njih i da i vi slusate njih. nenasilje ne iskljucuje disciplinske mere i odgajanje. Ali za to treba kafana, televizor, i ostale tipicno srpske aktivnosti zameniti kvalitetnim vremenom sa svojom decom. Ali ko ce onda da "srbuje"/ A i lakse je uterati strah nego razgovarati.
pre 14 godina
Ne treba ici u ekstremu,kada dete pravi gluposti mora da ima na pameti da ce za to snositi posledice. Ali! prisustvovao sam dogadjaju kada je otac na sred ulice tako izubijao dete od 5-6 godina da mi je lose bilo. Nismo mogli da ga odvratimo a batine su bile takve da bi i odrastao covek tesko pretrpeo a kamoli mala devojcica. Zbog njega i njemu slicnim verujem da je zakon ipak potreban i opravdan. Da se jednostavno jasno zna sta ceka ovakvog nasilnika. Cuske po dupetu nisu u ovoj kategoriji,ne mesajmo te stvari.
pre 14 godina
Ako sam ja mog psa naucio da bude dobar i kulturan bez batina,kako su onda neophodne batine za vaspitanje deteta.Stvarno mi nije jasno.
pre 14 godina
tucite ih sada, da ne bi ih posle društvo šibalo po raznim ustanovama za bolesti zavisnosti do ustanova sa posebnim obezbeđenjem.
pre 14 godina
Fizicko zlostavljanje dece treba da bude kaznjivo, medjutim konrolisano i planski po guzi ponekad detetu nikako ne moze da skodi, naprotiv, naravno ako su sva druga sredstva pre toga potrosena. Diplomirani sam pedagog i odgovorno tvrdim da je fizicka kazna takodje pedagoska metoda, doduse krajnja. Ko ne veruje neka proveri. Imam sina i cerku i nema zakona koji ce me spreciti da ih sopnem po guzi kada preteraju sa losim ponasanjem.
pre 14 godina
A sta je sa onima koji dobiju vece batine ako prijave pa se tako zaplase
pre 14 godina
Briga o deci je, briga o porodici, roditeljima i onima koji rade sa decom.
Udvaranja deci i svetu će nas još više udaljiti od dece. Očigledno smo u problemu te sve češće glasamo za kazne i zabrane u vaspitanju, umesto da podržimo vrline i vrednosti, koje Bogu hvala, još uvek imamo. Verujem u našu, narodnu pedagogiju.
pre 14 godina
Svaka cast! Po kolicini nasilja na svakom mestu vidimo u kakve su divne ljude izrasli ovi sto su dobijali batine od malena, pa se time jos i hvale! Model ponasanja, koji su dobili u maticnim porodicama ima za rezultat ovo sto danas vidimo na stadionima, ulicama i u mnogim kucama! Verovali ili ne, i pre donosenja ovog zakona u Srbiji, pogotovo u Beogradu su ziveli i zive ljudi, koji ne misle da je "batina iz raja izasla", i koji nisu vaspitavani na taj nacin, pa sada ne biju koga stignu, i gde god ga stignu, jer im je to neko u detinjstvu objasnio da je normalno i prihvatljivo! Nasilje proizvodi nasilje, i kao majka troje dece, koja su vaspitavana i podizana na kulturan i civilizovan nacin, i postali pravi ljudi, podrzavam ovaj zakon u potpunosti zbog svih onih malisana koji trpe nasilje od strane svojih roditelja i svih "pametnjakovica" za koje je, i danas u 21. veku batina "iz raja izasla"!
pre 14 godina
Roditelji koji biju svoju decu u cilju vaspitanja, ustvari to cine, jer NE ZNAJU kako da vaspitaju decu. Dobar procenat to cini iz sopstvene frustacije. To se i vidi kada procitate komentare na ovoj strani. Kazete, detetu se ne moze objasniti? Mozda ne moze recima, ali dete uci iz postupaka svojih roditelja! Naravno, najlakse je udariti, pa nek' to isto dete koje nista ne razume, shvati da ga je roditelj udario jer je pogresio?! Detetu je njegova radnja normalna i prirodna, ono ne zna da cini nesto lose. Zato mu treba pokazati. Slazem se da je to tesko, nekad se cini i nemoguce, ali zato ste roditelji na kraju krajeva.
Vi treba da pomognete svojoj deci da nauce o svetu u kome zive.
Otac me je tukao kad sam bio dete, i to je samo ucinilo da se suprostavim njegovim stavovima i na kraju udaljim od njega.
Moju decu nikad nisam udario, bilo je vike i grdnje, ali NIKAD udario nisam! Sada su odrasli, zavrsili fakultete i ponosan sam na njih (i sebe jer sam uspeo)! Dok mi se moj otac pre neki dan pozalio kako mu je jako tesko jer me je tukao!
Pamet u glavu! Strpljenje u rukama! Za lep zivot deteta!
Svi vi koji se sada pitate, kako da mu objasnim ovu stvar ili onu situaciju, razmislite jos malo pre nego sto kazete "ma, sa' cu da ga ubijem od batina".. Nadjite savete, procitajte par knjiga, ima mnogo pametnijih ljudi koji su sve te stvari odavno napisali.
pre 14 godina
Tiho cu ovo da napisem da ne bih probudio decu, nezgodna su ako se prerano probude ! Ja moju decu nikada nisam tukao, a nisu ni ona mene. Jos.
pre 14 godina
Batina je iz raja izasla, jer joj tamo i nije bilo mesto. Mog oca su vaspitali pomocu nasilja i on je mene tukao i stalno pretio opasacem. Danas imam 34 godine i tesku depresiju od prezivljenog stresa. Ko ne zeli da vaspitava decu normalnim sredstvima, pre svega sopstvenim dobrim primerom, ne treba ni da ima decu.
pre 14 godina
Pa se posle pitate sto niko ne postuje starije, sto mladi rade sta oce, niti imaju postovanje prema ikome pa cak ni prema roditeljima, sto se smeju tudjoj nesreci, sto ne zele da pomognu ikome, sto psuju i tuku nastavnike po skolama i van nje itd. Deca ne treba da se plase nikoga, vec treba da misle da su mali bogovi kojima niko ne moze nista....
pre 14 godina
more kad zasluzi dobice po guzici, nema tog zakona koji ce ga spase kad zabrlja!
pre 14 godina
vidim da većina i dalje želi batinjanje kao NORMALNO sredtsvo za vaspitavanje dece...e pa možete biti mirni, ako vi ne budete smeli, zna se ko će da ih bije kad porastu malo, evo pitajte Ivicu, i sve to legalno, bar jednom godišnje!
pre 14 godina
Uzaludno je boriti se protiv posledica primene pogrešnih metoda tim istim metodama. Roditelji vaspitavaju svoju decu nasiljem, kažnjavajući ih sa još više nasilja kada se posluže nasiljem da reše svoje probleme. Takvo odgajanje ne samo da nikada neće iskoreniti pogrešne postupke deteta, već će ga naučiti da ono samo poseže za nasilnim rešenjima.
Ne samo u Srbiji, nego i ljudi svugde, pre ili kasnije moramo da se zapitamo da li smo toliko ograničeni kao vrsta da ne umemo da utičemo na sopstveno potomstvo bez pribegavanja nanošenju fizičkog bola.
pre 14 godina
Ukinuce posle i dranje kao vid mentalno-verbalnog kazhnjavanja-maltretiranja dece... i deca ce nam se pretvoriti u severnoatlantske sociopate...
pre 14 godina
Kao dete sam dobijao batine. Ne često, ne puno, ali sam dobijao. I moram reći da u nekim slučajevima taj vid vaspitanja najbolje služi svrsi. I još nešto... ne mogu staviti znak jednakosti između povremenog udarca po turu sa fizičkim nasiljem. To nije to.
pre 14 godina
Kad se samarom udari odrasla osoba moze sbog toga u zatvor da se ode. A kada samarom udarim svoje malo dete koje mi bezuslovno veruje da ga cuvam i pazim i bezuslovno me voli - onda to ljudima dodje kao "a oni ce meni da pricaju / odakle dete zna sta je to, tu samo batine pomazu".
Vreme je da kao nacija naucimo kako da se odnosimo prema svojoj deci. Tuci decu i uciti ih psovke od malih nogu i terati ih da klece na kukuruzu su metode is 19-og veka. Ko hoce u 21. mora da se menja.
pre 14 godina
Slazem se da smo majstori u preterivanju! Konvencija o pravima deteta pocinje da pokazuje i svoje kontra-efekte, mozda bas zbog odlaska u krajnost. Na svakom koraku mozete videti decu koja se valjaju po podu, vriste dok ne dobiju ono sto su naumili, a o lepom ponasanju, izrazavanju i osnovnoj kulturi ne moze se ni govoriti. Deca odrastaju uz pricu kako imaju raznorazna prava, a ne znaju da zajedno sa pravima dolaze i obaveze... Posledice su ogromne!
pre 14 godina
Sve sto je doslo sa zapada obilo nam se o glavu,pa moras nekad cusnuti dete po guzi...kako drugacije objasniti neke stvari koje dete ne moze razumeti...nije tu rec o "batinjanju" ali cuska mora postojati...ne znam nisam pametan ali ako se posle zbog njihovog zakona otrgne kontroli sta onda ko je kriv,istrci bezobrazno na ulicu, automobil ga promasi za dlaku i tada treba pricati detetu od 3-4 godine "nemoj tako sine to je opasno" a srce mi u petama koliko sam premro od straha... ma cuska pa da zna sta sme a sta ne
pre 14 godina
Pa kako da obuzdaš histerično ili nedokazno dete?
Kako da malolatnika vaspitaš kada uđe u pubertet i tera inat na sve što kažeš, odnosno pokazuje buntovništvo na roditeljski autoritet?
Jel je i kazna protivna tom zakonu? Ako nateram dete da sedi za kaznu u sobi duže vreme jer će mi se pojavi neko na vratima da me vodi u zatvor i oduzme dete? A komšiluk jedva čeka da izigrava tužibabu, tako je bilo još od kad su slave zabranjivali.
Svi mi malo stariji smo odrasli uz batine u manjoj ili većoj meri. To su radili i učiteljice i nastavnici i profesori, pa smo ih ipak voleli i odrasli u normalne porodične i uspešne ljude.
Sve to meni deluje kao mlakost zapada...
I ja smatram to da narušava moja roditeljska/građanska prava jer zadire u moju privatnost i kontroliše moje postupke. Budući roditelji će živeti u strahu da li će neko da ih prijavi da su lupili šamar detetu.
A i ako se očekuje da se ne poštuje, jer to još jedan način da se puni budžet ili se samo dodvoravamo zapadu?
pre 14 godina
Batina je iz Raja izasla!!!
pre 14 godina
Zašto imam utisak da dete koje s vremena na vreme dobije udarac po zadnjici, više poštuje dotičnog udarača nego onog koji sve pokuša da završi rečima...
pre 14 godina
Jok, nego ćemo histeričnu i bezobraznu decu, da smirujemo sa bombonama i čokoladama tipa:
"Tata, malo samo se ispiškio na tepih"
"Ništa sine evo ti bona za nagradu i završi škrabotinu na zidu u dnevnoj sobi koju si juče počeo da crtaš sa jogurtom, a onda možeš u igru dole i ne zaboravi da je danas komšija Marko na redu da mu razbiješ prozor sa loptom!"
Opušteno!
Ti koji spremaju ovakve epohalne zakone neka malo sprovedu referendum, pa će videti koliko stvarno ljudi podržava takve kretenizme. Isto će se desiti i kada jednog dana dođe do referenduma o ulasku u EU - Neko će se silno iznenaditi i neće biti samo jedan Neobavešteni u Srbiji!
Preporuka: bar jednu direktivu iz bolesne EU zaobiđite - samo ponekad poslušajte zdrav razum i Srbija bi mogla postati Svetski lider. Eeeee...
pre 14 godina
prica se o ponizavanju, debelo promasena srz, nasilje stvara nasilje je poenta. Bas je pre neki dan bila emisija na Svedskoj drzavnoj TV o tuci dece u Italiji i kako to utice na odrzanu visoku stopu kriminaliteta. Takodje je i istaknuto da zakon o zabrani tuce deteta nije moguc sprovesti u italijanskom mentalitetu. Cak i medju decom vlada misljenje da trebaju biti kaznjeni u cilju vaspitanja. Sa moje strane ne shvatljuvo da italijanski jezik, jezik romanticara i ljubavnog izjasnjavanja ima nedostataka. Ili je mozda greska u glavama koje nemaju fond reci pa probleme resavaju umesto verbalno, fizicki? znaci, brate, ono znaci, munze .. tesko ce ovo proci kod nas :( ne zreli smo, ratovi nam nisu daleka proslost :(Da napomenem da ako jednom udarite dete u Skandinaviji, moze biti dovoljno da ga socijalne vlasti daju na usvajanje nekom "normalnom"!
pre 14 godina
Najveca greska! Dok su tukli nase stare i klecali na kukuruzu-dolazila im je pamet u glavu,ucili su i od njih su postali ljudi. Ova danasanja derista su razmazena do daske,vaspitavaju se da budu trutovi i lencuge...vise nema nikakvih autoriteta,samim tim sve manje znanja,a vise kriminalaca,narkomana,polu-pismenih...ali svetu izgleda takvi vise odgovaraju,pa vidim da se zadnjih godina sve vise ide u tom pravcu,iako svi kao pricaju o nekom obrazovanju... Za Srbina samo batina i po dzepu.
pre 14 godina
Morace roditelji sad vise da se deru :)
pre 14 godina
a moze da se rusi dostojanstvo ljudi koje hoce da prosetaju po bgd i da ih vaspitavamo batinama
ova zemlja je otisla u k****
pre 14 godina
Apsolutno protiv. Batina je iz raja izašla. I ja sam zahvalan svojim roditeljima što su me redovno mlatili(kad zaslužim), sada sam bolja osoba nego ona bez batina!
pre 14 godina
jojjj zivote!!!
mi smo majstori u preterivanju. Potpisali smo konvenciju, a onda pod izgovorm da bi nesto trebali dodatno da pojasnimo , naravno potpuno obesmislili sve i u zakon ubacili ono sto ne pise u konvenciji. i naravno sada cemo se kriti iza konvencije. Ovim ljudima koji ovo rade, pod hitno treba zabraniti da se bave svojim poslom dozivotno.
Dete od 2-3 godine ne razume sta zanaci opasnost, ne razume sta znaci zabrana. Tu ne pomazu nikakva ubedjivanja. sta treba raditi kada dete gura prstice u steker sa strujom? pricati mu ili ga lupiti po guzi? a uvek biram ovo ddrugo. moja deca su sada vec zrelija, razumeju, nema potrebe za batinama, sve se resava razgovorom, ali su ih i te kako dobijali ranije. I sada neko kaze da je to krsenje zakona?
dete se ne omalovazava kada dobije batine po guzi, vec vaspitava. na taj nacin uci sta se sme a sta ne sme. ili neko ocekuje da pola dece pogine jer ispada kroz prozor, ili da se ispece na ringlu od sporeta, ili da porazbija sve po kuci, jer je to zabavno, a jos je zabavnije jer roditeljima zbog toga rastu rogovi...
zbog ovakih stvari i imamo poprilicno degenerisane mladje narastaje, koji ne postuju autoritete, koji divljaju po skloama, koji se na kraju i drogiraju i nisu dobri clanovi drustva. Naravno, ima mnogo onih koji su zlatni, koji su buducnost ove zemlje i planete, ali na ovaj nacin i njih cemo gurnuti u prosek...
sramota je kome sve ova drzava daje pare, sramota je ko nam sve pise zakone.
pre 14 godina
Koga zanimaju zakoni koje donose "paralelne institucije" u Srbiji !
Usvajanje ovakvog zakona od legitimne vlasti tj. "HULIGANA" tesko je i zamisliti s'obzirom da je njima za "ucvrscivanje na vlasti" potrebno nasilje i nad decom i njima je jasno da se "nasilje uci od malih nogu" i vuce korenje iz "domaceg vaspitanja"!
pre 14 godina
Zakon ponistava da je batina iz RAJA izasla,efekti ce biti u smislu izumiranja PORODICNOG VASPITANJA.
pre 14 godina
Kako da ne,Vi cete nam vaspitavati decu...Tako ste i pozaposljavali komunalnu policiju,a smece i dalje na sve strane,ves na terasama,atomobili na trotoarima,nemojte nas vise...
pre 14 godina
jojjj zivote!!!
mi smo majstori u preterivanju. Potpisali smo konvenciju, a onda pod izgovorm da bi nesto trebali dodatno da pojasnimo , naravno potpuno obesmislili sve i u zakon ubacili ono sto ne pise u konvenciji. i naravno sada cemo se kriti iza konvencije. Ovim ljudima koji ovo rade, pod hitno treba zabraniti da se bave svojim poslom dozivotno.
Dete od 2-3 godine ne razume sta zanaci opasnost, ne razume sta znaci zabrana. Tu ne pomazu nikakva ubedjivanja. sta treba raditi kada dete gura prstice u steker sa strujom? pricati mu ili ga lupiti po guzi? a uvek biram ovo ddrugo. moja deca su sada vec zrelija, razumeju, nema potrebe za batinama, sve se resava razgovorom, ali su ih i te kako dobijali ranije. I sada neko kaze da je to krsenje zakona?
dete se ne omalovazava kada dobije batine po guzi, vec vaspitava. na taj nacin uci sta se sme a sta ne sme. ili neko ocekuje da pola dece pogine jer ispada kroz prozor, ili da se ispece na ringlu od sporeta, ili da porazbija sve po kuci, jer je to zabavno, a jos je zabavnije jer roditeljima zbog toga rastu rogovi...
zbog ovakih stvari i imamo poprilicno degenerisane mladje narastaje, koji ne postuju autoritete, koji divljaju po skloama, koji se na kraju i drogiraju i nisu dobri clanovi drustva. Naravno, ima mnogo onih koji su zlatni, koji su buducnost ove zemlje i planete, ali na ovaj nacin i njih cemo gurnuti u prosek...
sramota je kome sve ova drzava daje pare, sramota je ko nam sve pise zakone.
pre 14 godina
Jok, nego ćemo histeričnu i bezobraznu decu, da smirujemo sa bombonama i čokoladama tipa:
"Tata, malo samo se ispiškio na tepih"
"Ništa sine evo ti bona za nagradu i završi škrabotinu na zidu u dnevnoj sobi koju si juče počeo da crtaš sa jogurtom, a onda možeš u igru dole i ne zaboravi da je danas komšija Marko na redu da mu razbiješ prozor sa loptom!"
Opušteno!
Ti koji spremaju ovakve epohalne zakone neka malo sprovedu referendum, pa će videti koliko stvarno ljudi podržava takve kretenizme. Isto će se desiti i kada jednog dana dođe do referenduma o ulasku u EU - Neko će se silno iznenaditi i neće biti samo jedan Neobavešteni u Srbiji!
Preporuka: bar jednu direktivu iz bolesne EU zaobiđite - samo ponekad poslušajte zdrav razum i Srbija bi mogla postati Svetski lider. Eeeee...
pre 14 godina
Kako da ne,Vi cete nam vaspitavati decu...Tako ste i pozaposljavali komunalnu policiju,a smece i dalje na sve strane,ves na terasama,atomobili na trotoarima,nemojte nas vise...
pre 14 godina
Morace roditelji sad vise da se deru :)
pre 14 godina
Najveca greska! Dok su tukli nase stare i klecali na kukuruzu-dolazila im je pamet u glavu,ucili su i od njih su postali ljudi. Ova danasanja derista su razmazena do daske,vaspitavaju se da budu trutovi i lencuge...vise nema nikakvih autoriteta,samim tim sve manje znanja,a vise kriminalaca,narkomana,polu-pismenih...ali svetu izgleda takvi vise odgovaraju,pa vidim da se zadnjih godina sve vise ide u tom pravcu,iako svi kao pricaju o nekom obrazovanju... Za Srbina samo batina i po dzepu.
pre 14 godina
Apsolutno protiv. Batina je iz raja izašla. I ja sam zahvalan svojim roditeljima što su me redovno mlatili(kad zaslužim), sada sam bolja osoba nego ona bez batina!
pre 14 godina
Zašto imam utisak da dete koje s vremena na vreme dobije udarac po zadnjici, više poštuje dotičnog udarača nego onog koji sve pokuša da završi rečima...
pre 14 godina
Sve sto je doslo sa zapada obilo nam se o glavu,pa moras nekad cusnuti dete po guzi...kako drugacije objasniti neke stvari koje dete ne moze razumeti...nije tu rec o "batinjanju" ali cuska mora postojati...ne znam nisam pametan ali ako se posle zbog njihovog zakona otrgne kontroli sta onda ko je kriv,istrci bezobrazno na ulicu, automobil ga promasi za dlaku i tada treba pricati detetu od 3-4 godine "nemoj tako sine to je opasno" a srce mi u petama koliko sam premro od straha... ma cuska pa da zna sta sme a sta ne
pre 14 godina
Batina je iz Raja izasla!!!
pre 14 godina
a moze da se rusi dostojanstvo ljudi koje hoce da prosetaju po bgd i da ih vaspitavamo batinama
ova zemlja je otisla u k****
pre 14 godina
Roditelji koji biju svoju decu u cilju vaspitanja, ustvari to cine, jer NE ZNAJU kako da vaspitaju decu. Dobar procenat to cini iz sopstvene frustacije. To se i vidi kada procitate komentare na ovoj strani. Kazete, detetu se ne moze objasniti? Mozda ne moze recima, ali dete uci iz postupaka svojih roditelja! Naravno, najlakse je udariti, pa nek' to isto dete koje nista ne razume, shvati da ga je roditelj udario jer je pogresio?! Detetu je njegova radnja normalna i prirodna, ono ne zna da cini nesto lose. Zato mu treba pokazati. Slazem se da je to tesko, nekad se cini i nemoguce, ali zato ste roditelji na kraju krajeva.
Vi treba da pomognete svojoj deci da nauce o svetu u kome zive.
Otac me je tukao kad sam bio dete, i to je samo ucinilo da se suprostavim njegovim stavovima i na kraju udaljim od njega.
Moju decu nikad nisam udario, bilo je vike i grdnje, ali NIKAD udario nisam! Sada su odrasli, zavrsili fakultete i ponosan sam na njih (i sebe jer sam uspeo)! Dok mi se moj otac pre neki dan pozalio kako mu je jako tesko jer me je tukao!
Pamet u glavu! Strpljenje u rukama! Za lep zivot deteta!
Svi vi koji se sada pitate, kako da mu objasnim ovu stvar ili onu situaciju, razmislite jos malo pre nego sto kazete "ma, sa' cu da ga ubijem od batina".. Nadjite savete, procitajte par knjiga, ima mnogo pametnijih ljudi koji su sve te stvari odavno napisali.
pre 14 godina
Svaka cast! Po kolicini nasilja na svakom mestu vidimo u kakve su divne ljude izrasli ovi sto su dobijali batine od malena, pa se time jos i hvale! Model ponasanja, koji su dobili u maticnim porodicama ima za rezultat ovo sto danas vidimo na stadionima, ulicama i u mnogim kucama! Verovali ili ne, i pre donosenja ovog zakona u Srbiji, pogotovo u Beogradu su ziveli i zive ljudi, koji ne misle da je "batina iz raja izasla", i koji nisu vaspitavani na taj nacin, pa sada ne biju koga stignu, i gde god ga stignu, jer im je to neko u detinjstvu objasnio da je normalno i prihvatljivo! Nasilje proizvodi nasilje, i kao majka troje dece, koja su vaspitavana i podizana na kulturan i civilizovan nacin, i postali pravi ljudi, podrzavam ovaj zakon u potpunosti zbog svih onih malisana koji trpe nasilje od strane svojih roditelja i svih "pametnjakovica" za koje je, i danas u 21. veku batina "iz raja izasla"!
pre 14 godina
Batina je iz raja izasla, jer joj tamo i nije bilo mesto. Mog oca su vaspitali pomocu nasilja i on je mene tukao i stalno pretio opasacem. Danas imam 34 godine i tesku depresiju od prezivljenog stresa. Ko ne zeli da vaspitava decu normalnim sredstvima, pre svega sopstvenim dobrim primerom, ne treba ni da ima decu.
pre 14 godina
Tiho cu ovo da napisem da ne bih probudio decu, nezgodna su ako se prerano probude ! Ja moju decu nikada nisam tukao, a nisu ni ona mene. Jos.
pre 14 godina
Ja imam tri deteta. Jedno drugom do usiju :). Ljudi, probao sam sve metode ali zastrasivanje batinama i poneka pljeskavica po zadnjici daju najbolje rezultate! Protiv maltretiranja sam. Ali po neka vaspitno-popravna nije na odmet!
pre 14 godina
"Pa se posle pitate sto niko ne postuje starije, sto mladi rade sta oce, niti imaju postovanje prema ikome pa cak ni prema roditeljima, sto se smeju tudjoj nesreci, sto ne zele da pomognu ikome, sto psuju i tuku nastavnike po skolama i van nje itd."
za to je krivo odsustvo vaspitanja a ne odsustvo batina...
pre 14 godina
"Dete od 2-3 godine ne razume sta zanaci opasnost, ne razume sta znaci zabrana. Tu ne pomazu nikakva ubedjivanja. sta treba raditi kada dete gura prstice u steker sa strujom"?
(tabasco pete, 1. oktobar 2011 11:51)
Jok, nego ćemo histeričnu i bezobraznu decu, da smirujemo sa bombonama i čokoladama tipa:
(Jorginho, 1. oktobar 2011 11:41)
Naravno da deca ne znaju šta je opasnost, pogotovo manja, deca su samo DECA! Batinanje dece NIJE vaspitavanje, već zlostavljanje i izraz lične frustracije! Batinanjem se dete ne uči prepoznavanju opasnosti, već se postiže STRAHOpoštovanje prema onome ko drži batinu, NE prema npr. štekeru (Odgovoran roditelj će šteker blokirati tako da ne predstavlja opasnost!)! Najgore je to što batinom "vaspitavano" dete kopira model i, kada odraste, primenjuje nasilje kao normalno u "rešavanju" problema! Batine nisu normalne, izuzimam lagano upozorenja po zadnjici, ono svakako ne predstavlja batinanje!
Histeričnu i bezobraznu decu su roditelji, babe, dede itd. naučili da budu takva, popuštajući im i navikavajući ih da dobiju sve što im padne na pamet!
Da li ste vi čuli za reč KAZNA!? Npr. uskraćivanje šetnje, slatkiša, priče pred spavanje, gledanja crtanog filma i sl., ili dobro staro stajanje u ćošku!?
Deci treba posvetiti mnogo ljubavi, vremena, pažnje, strpljenja i sl., mnogo puta treba progutati i sopstvenu nervozu, koju skoro svako oseća zbog niza svakodnevnih briga. Ko to ne može, ne treba ni da stvara decu, pogotovo neka ne krivi društvo za loše ponašanje SVOJE dece! Temelj vaspitanja je u porodici, uvek bio i biće!
I na kraju, ja od roditelja nikada nisam dobila batine. Decu, dva sina, NIKADA nisam tukla, bez obzira na različite teške situacije koje sam sa njima prošla (kao i svi drugi roditelji, možda i malo više). Danas su to odrasli momci, stabilni, vredni, skromni, uspešni, kojima je nasilje strana, nepoznata reč (jedino bi ga upotrebili u potrebi samoodbrane), svoje probleme rešavaju isto kao što sam to ja radila, glavom a ne šakom. Poštuju me, daleko više nego što to vidim da rade mnogi u okolini, koji su odrasli u boljim uslovima (porodičnim i finansijskim) nego moja deca. Zaboravih...ja sam samohrana majka.
pre 14 godina
more kad zasluzi dobice po guzici, nema tog zakona koji ce ga spase kad zabrlja!
pre 14 godina
Ako sam ja mog psa naucio da bude dobar i kulturan bez batina,kako su onda neophodne batine za vaspitanje deteta.Stvarno mi nije jasno.
pre 14 godina
Ne treba ici u ekstremu,kada dete pravi gluposti mora da ima na pameti da ce za to snositi posledice. Ali! prisustvovao sam dogadjaju kada je otac na sred ulice tako izubijao dete od 5-6 godina da mi je lose bilo. Nismo mogli da ga odvratimo a batine su bile takve da bi i odrastao covek tesko pretrpeo a kamoli mala devojcica. Zbog njega i njemu slicnim verujem da je zakon ipak potreban i opravdan. Da se jednostavno jasno zna sta ceka ovakvog nasilnika. Cuske po dupetu nisu u ovoj kategoriji,ne mesajmo te stvari.
pre 14 godina
Koga zanimaju zakoni koje donose "paralelne institucije" u Srbiji !
Usvajanje ovakvog zakona od legitimne vlasti tj. "HULIGANA" tesko je i zamisliti s'obzirom da je njima za "ucvrscivanje na vlasti" potrebno nasilje i nad decom i njima je jasno da se "nasilje uci od malih nogu" i vuce korenje iz "domaceg vaspitanja"!
pre 14 godina
daklem sta mozemo zakljuciti iz ovih komentara...
komentari kazu "decu treba tuci... ja cu svoje dete tuci jer su i mene moji roditelji tukli i nista mi ne fali"
e pa fali ti, da te nisu tukli mzoda ne bi imao tu dozu agresije u sebi... nasilje radja nasilje...
mene moji roditelji nisu tukli, ni ja ne bijem svoju decu... niti su razmazena niti agresivna niti psuju niti guraju prste u stekere...
pre 14 godina
Kao dete sam dobijao batine. Ne često, ne puno, ali sam dobijao. I moram reći da u nekim slučajevima taj vid vaspitanja najbolje služi svrsi. I još nešto... ne mogu staviti znak jednakosti između povremenog udarca po turu sa fizičkim nasiljem. To nije to.
pre 14 godina
tucite ih sada, da ne bi ih posle društvo šibalo po raznim ustanovama za bolesti zavisnosti do ustanova sa posebnim obezbeđenjem.
pre 14 godina
pa normalno. stop agresiji. šamaranje tuča ne može. a može da se vikne i stegne i to ako situacija zahteva. a nikad ne zahteva 8 šamara i kaiš.
pre 14 godina
Irinej bi se slozio sa vecinom komentara "batina (lopata za Pahomija) je iz raja izasla". iako nauka (mada je on bas i ne priznaje mnogo) dokazuje da nasilje u detinjstvu proizvodi ljute i ogorcene ljude koji isto tako lako dizu ruku na drugoga ukljucujuci svoju decu.
Deca ne slusaju bez batina? Slusaju slusaju kada imate vremena za njih i da i vi slusate njih. nenasilje ne iskljucuje disciplinske mere i odgajanje. Ali za to treba kafana, televizor, i ostale tipicno srpske aktivnosti zameniti kvalitetnim vremenom sa svojom decom. Ali ko ce onda da "srbuje"/ A i lakse je uterati strah nego razgovarati.
pre 14 godina
Nisam pristalica batinanja dece, ali mi jedna stvar nikako ne ulazi u glavu. kako ćete objasniti detetu od 3-4-5 godina da ne trči za loptom i da gleda levo pa desno kada prelazi ulicu Ja sam iz Budisave, to je prigradsko naselje NS-a (seoce udaljeno od NS-a 17-ak kilometara). Ovde se deca igraju na ulici. Saobraćaj nije prometan ali ga ima. Deca vitlaju za loptom, igraju šuge, žmurke, i raznorazne druge igre. Mislite da deca gledaju unaokolo kada se zaigraju?? Da li ja moram da strepim da mi dete padne pod prikolicu ili traktor, da ga tanjirača ili neki drugi poljoprivredni deo za traktor "potkači" kada se zaigra pa da mu kažem "eto što nisi gledao, sada ne bi bio u kolicima"?? Mislim da svako dete mora da dobije po guzi kada zasluži. I ne samo u ovom slučaju već i kada počne da histeriše u svojoj nerazumnosti tipa "hoću sladoled (kme-kme-kme-histerija), hoću napolje (kme-kme-kme-histerija), neću da jedem (kme-kme-kme-histerija)...". Ili ako neće da jede da ga pošaljem gladnog na spavanje pa da posle odgovaram nekom socijalnom radniku za nebrigu o detetu?!?1
pre 14 godina
Sebe smatram "ekspertom" za ovu temu!Naime,brat i ja smo dobili tolike batine od pokojnog tate da bi se 'ladno mogao snimiti film.U nastavcima!Tukao je cim je stigao:kaisem,rukama,sibama,varjacama,CAJNOM KOBASICOM(sretna SFRJ vremena)!Secam se da nas je jednom tako namlatio(mene po zadnjici,brata po ruci kojom se branio)da nam je mama stavljala obloge od luka da bi koliko-toliko pokusala ublaziti otok i bol!I ona je dobila "porciju",jer je pokusala da nas brani(hvala joj)!Ja sam se bojao tate do zadnjeg dana(tj.dok nije umro)!Sebi sam se zakleo da svoju decu necu ni pipnuti!Nek' rade sta hoce!Medjutim,zivot(sa decom i pored njih) me je demantovao!Pre nego sto posegnem za varjacom,opominjem tri,cetiri puta.I onda tek tucem(po zadnjici).Ali ne divljacki!I pomaze!Smatram da se deca moraju ponekad i batinama primiriti!Svog pokojnog tatu volim i dalje bez obzira na svu bol koju mi je naneo!Mislim da su batine ponekad dobre!
pre 14 godina
Kad se samarom udari odrasla osoba moze sbog toga u zatvor da se ode. A kada samarom udarim svoje malo dete koje mi bezuslovno veruje da ga cuvam i pazim i bezuslovno me voli - onda to ljudima dodje kao "a oni ce meni da pricaju / odakle dete zna sta je to, tu samo batine pomazu".
Vreme je da kao nacija naucimo kako da se odnosimo prema svojoj deci. Tuci decu i uciti ih psovke od malih nogu i terati ih da klece na kukuruzu su metode is 19-og veka. Ko hoce u 21. mora da se menja.
pre 14 godina
E sad ce neki briselski cata da meni odredjuje kako cu da vaspitavam svoju rodjenu decu!
pre 14 godina
Ukinuce posle i dranje kao vid mentalno-verbalnog kazhnjavanja-maltretiranja dece... i deca ce nam se pretvoriti u severnoatlantske sociopate...
pre 14 godina
ajte molim vas pa koja po dupetu sigurno nece lose uticati na malog gospodina koji gura prst u struju, pec pec mora da s enauci sta je , treba zabraniti maltretiranje dece, al koja cuska je ok, mene moji nisu nikada tukli pa evo me sada podrzavam gej paradu pa vi vidite jel to valja :)
pre 14 godina
Pa se posle pitate sto niko ne postuje starije, sto mladi rade sta oce, niti imaju postovanje prema ikome pa cak ni prema roditeljima, sto se smeju tudjoj nesreci, sto ne zele da pomognu ikome, sto psuju i tuku nastavnike po skolama i van nje itd. Deca ne treba da se plase nikoga, vec treba da misle da su mali bogovi kojima niko ne moze nista....
pre 14 godina
Svim protivnicima ovog zakona porucujem da ce vam biti drago kad prosecan srednjoskolac u Srbiji ne bude hteo da gine na Kosovu vec da uci i bude vredan.
pre 14 godina
Свако ко своје дете васпитава насиљем, подиже га у особу која једино насиљем може бити спречена или одвраћена од онога што је забрањено. Дакле, док год не добије батине, ништа јој није забрањено. Мислите о томе, и зашто нам је омладина таква, па и читава нација.
Ако помислите на хулиганизам, насиље по улицама и криминал којима обилује наше друштво последњих двадесетак година, размислите због чега велики број тих младих људи реагује искључиво на најбруталнију силу – ништа их друго не спречава да буду насилни и раде шта год желе.
Као грађани не поштујемо закон, док не платимо превише скупу казну, нико није парламентаран у друштву док му не залепе шамарчину, у скупштини реч има онај који је најгласнији, а политичари не силазе са власти, док их народ не угази на улици. То постаје слика Србије. Јер док не добијемо батине, вероватно не радимо ништа лоше, тако смо научили.
Нисам претерано присталица laissez-faire меких метода васпитања, али ако већ не можете да "објасните" детету, ускратите му задовољство, у мирном, зрелом и родитељском маниру, и то је брутално па опет далеко цивилизованије, да би научило да одређене радње или дела могу довести до губитка слободе и онога што воли, насиљем као одговором се понашате онако како доживљавате према себи дететово понашање, а оно не може да поима насиље ако га није у родитељском дому доживело, јер се рађа и ствара у мајчиној утроби без насиља (а и за то се искрено надам..). Нећеш да даш руку када идемо тротоаром? ОК, идемо кући. Када се исплаче, пробаћемо поново. Ако опет не да, опет кући. Речено је више пута не отимај деци играчке, ако то још једном урадиш – пакујемо се. Јел узело дете играчку, пакуј мирно и без поговора и кући. А ви пуштате децу да одрастају без примера и граница, па ОНДА када погреше, без разумевања зашто, ви "по дупету". Не слажем се, и подржавам преднацрт.
pre 14 godina
Citajuci komentare sticem utisak da vecina ljudi misli da je pre ovog prednacrta zakonika bilo dozvoljeno NASILJE nad decom!NIJE!Dozvoljena je odredjena doza fizickog kaznjavanja koja ne podrazumeva da detetu mozete polomiti kosti,samarati ga na ulici,izivljavati se nad njim!Postoji razlika izmedju NASILJA i vaspitnih mera!Kada sam bila klinka dobila sam par puta ozbiljne batine i po koju vaspitnu i danas se cesto u sali zahvalim majci na tome.Da li su te batine napravile huligana od mene i ostavile negativne posledice?!Ne!Zavrsila sam fakultet(pravni),radim i gnusam se NASILJA i svako oblika netolerancije i nepostovanja razlicitosti.Ne mesajte babe i zabe
pre 14 godina
Slazem se da smo majstori u preterivanju! Konvencija o pravima deteta pocinje da pokazuje i svoje kontra-efekte, mozda bas zbog odlaska u krajnost. Na svakom koraku mozete videti decu koja se valjaju po podu, vriste dok ne dobiju ono sto su naumili, a o lepom ponasanju, izrazavanju i osnovnoj kulturi ne moze se ni govoriti. Deca odrastaju uz pricu kako imaju raznorazna prava, a ne znaju da zajedno sa pravima dolaze i obaveze... Posledice su ogromne!
pre 14 godina
Briga o deci je, briga o porodici, roditeljima i onima koji rade sa decom.
Udvaranja deci i svetu će nas još više udaljiti od dece. Očigledno smo u problemu te sve češće glasamo za kazne i zabrane u vaspitanju, umesto da podržimo vrline i vrednosti, koje Bogu hvala, još uvek imamo. Verujem u našu, narodnu pedagogiju.
pre 14 godina
Preziveli smo kao vrsta do sada sa batinanjem, sad odjednom to utice lose na psihu. Nije nego.
pre 14 godina
Uzaludno je boriti se protiv posledica primene pogrešnih metoda tim istim metodama. Roditelji vaspitavaju svoju decu nasiljem, kažnjavajući ih sa još više nasilja kada se posluže nasiljem da reše svoje probleme. Takvo odgajanje ne samo da nikada neće iskoreniti pogrešne postupke deteta, već će ga naučiti da ono samo poseže za nasilnim rešenjima.
Ne samo u Srbiji, nego i ljudi svugde, pre ili kasnije moramo da se zapitamo da li smo toliko ograničeni kao vrsta da ne umemo da utičemo na sopstveno potomstvo bez pribegavanja nanošenju fizičkog bola.
pre 14 godina
Ja sam dobijala batina kao dete uglavnom od oca (kais i samari), uglavnom nezasluzeno. Zato sto pitas nesto sto je tebi vazno, a njemu se bas tog trenutka nesto drugo radi (utakmica ili visoka politika u novinama), pa ne bi da ga smaras. Dobio nas je mlad, na brak je gledao kao na svoj komfor i postavljao se kao trece dete. Dreka i vika od odrasle osobe kad ne dobije ono sto hoce istog momenta.
Na batine sam reagovala jos vecom tvrdoglavoscu i otporom...Sa krvavim nosom sam nastavljala da odgovaram ("Srbija" se saginjati nece), taman da me je ubio od njih ne bi odustala...Kao posledicu imam naviku da se otvoreno suprotstavljam takvim osobama, do te mere da sam par puta sebe dovela u situciju opasnu po zivot..Deca nisu ista, svi se mi radjamo sa razlicitim karakterima i to sto si ga rodio ne znaci da je isti kao ti.
Postala sam relativno uspesna osoba, zahvaljujuci zelji da ne budem kao on u to vreme....Odavno vise nije takav, postuje mene i moj rad, ali ja zaboravila nisam.
Imam nultu toleranciju prema samozivima, sebicnima i u osnovi nesigurnima koji nedosatak svog strpljenja nadoknadjuju istresanjem na deci (nestrpljivost je i moja mana, ali ja sam je svesna) i slabijima i inferiornijim od sebe, a kad namirisu neki "autoritet" ponasaju se kao da ne napisem...Najveci autoriteti u mom zivotu su bili oni koji su odvojili koji minut svog vremena da me stvarno cuju (ne ono sa pola uva)...Prekrijte stekere, pa nije to SF oprema, sto moraju da provociraju bebu od 3 godine.
Da je batina bolja, ex-yu Balkan bi bio srecno mesto za zivot, a nije na zalost...
pre 14 godina
Pa kako da obuzdaš histerično ili nedokazno dete?
Kako da malolatnika vaspitaš kada uđe u pubertet i tera inat na sve što kažeš, odnosno pokazuje buntovništvo na roditeljski autoritet?
Jel je i kazna protivna tom zakonu? Ako nateram dete da sedi za kaznu u sobi duže vreme jer će mi se pojavi neko na vratima da me vodi u zatvor i oduzme dete? A komšiluk jedva čeka da izigrava tužibabu, tako je bilo još od kad su slave zabranjivali.
Svi mi malo stariji smo odrasli uz batine u manjoj ili većoj meri. To su radili i učiteljice i nastavnici i profesori, pa smo ih ipak voleli i odrasli u normalne porodične i uspešne ljude.
Sve to meni deluje kao mlakost zapada...
I ja smatram to da narušava moja roditeljska/građanska prava jer zadire u moju privatnost i kontroliše moje postupke. Budući roditelji će živeti u strahu da li će neko da ih prijavi da su lupili šamar detetu.
A i ako se očekuje da se ne poštuje, jer to još jedan način da se puni budžet ili se samo dodvoravamo zapadu?
pre 14 godina
vidim da većina i dalje želi batinjanje kao NORMALNO sredtsvo za vaspitavanje dece...e pa možete biti mirni, ako vi ne budete smeli, zna se ko će da ih bije kad porastu malo, evo pitajte Ivicu, i sve to legalno, bar jednom godišnje!
pre 14 godina
Боље да га измлате родитељи него полиција када одрасте зато што је одрастао у насилника који мисли да му је све дозвољено и да све сме...
pre 14 godina
Fizicko zlostavljanje dece treba da bude kaznjivo, medjutim konrolisano i planski po guzi ponekad detetu nikako ne moze da skodi, naprotiv, naravno ako su sva druga sredstva pre toga potrosena. Diplomirani sam pedagog i odgovorno tvrdim da je fizicka kazna takodje pedagoska metoda, doduse krajnja. Ko ne veruje neka proveri. Imam sina i cerku i nema zakona koji ce me spreciti da ih sopnem po guzi kada preteraju sa losim ponasanjem.
pre 14 godina
Kad god odemo na trcanje u jedan park u kome ima dosta roditlja sa decom primetili smo da Nemci skoro nikad ne vicu na svoju decu, a o batinama i da ne pricam, to zaista ne postoji. Na decu vicu uglavnom dosljaci, mi s Balkana, Turci itd. Pa ako oni to uspeju bez batina, valjda cemo i mi.
pre 14 godina
Počnite da bijete vašu decu kada vidite da počinju da liče na vas. d.radović
pre 14 godina
prica se o ponizavanju, debelo promasena srz, nasilje stvara nasilje je poenta. Bas je pre neki dan bila emisija na Svedskoj drzavnoj TV o tuci dece u Italiji i kako to utice na odrzanu visoku stopu kriminaliteta. Takodje je i istaknuto da zakon o zabrani tuce deteta nije moguc sprovesti u italijanskom mentalitetu. Cak i medju decom vlada misljenje da trebaju biti kaznjeni u cilju vaspitanja. Sa moje strane ne shvatljuvo da italijanski jezik, jezik romanticara i ljubavnog izjasnjavanja ima nedostataka. Ili je mozda greska u glavama koje nemaju fond reci pa probleme resavaju umesto verbalno, fizicki? znaci, brate, ono znaci, munze .. tesko ce ovo proci kod nas :( ne zreli smo, ratovi nam nisu daleka proslost :(Da napomenem da ako jednom udarite dete u Skandinaviji, moze biti dovoljno da ga socijalne vlasti daju na usvajanje nekom "normalnom"!
pre 14 godina
Zakon ponistava da je batina iz RAJA izasla,efekti ce biti u smislu izumiranja PORODICNOG VASPITANJA.
pre 14 godina
A sta je sa onima koji dobiju vece batine ako prijave pa se tako zaplase
pre 14 godina
Hoce i nasi poslanici jednoglasno uneti amandman - da je dozvoljeno tuci gay decu? Evo glasovi su u skupstini vec obezbedjeni.
pre 14 godina
a moze da se rusi dostojanstvo ljudi koje hoce da prosetaju po bgd i da ih vaspitavamo batinama
ova zemlja je otisla u k****
pre 14 godina
Apsolutno protiv. Batina je iz raja izašla. I ja sam zahvalan svojim roditeljima što su me redovno mlatili(kad zaslužim), sada sam bolja osoba nego ona bez batina!
pre 14 godina
Batina je iz Raja izasla!!!
pre 14 godina
E sad ce neki briselski cata da meni odredjuje kako cu da vaspitavam svoju rodjenu decu!
pre 14 godina
Najveca greska! Dok su tukli nase stare i klecali na kukuruzu-dolazila im je pamet u glavu,ucili su i od njih su postali ljudi. Ova danasanja derista su razmazena do daske,vaspitavaju se da budu trutovi i lencuge...vise nema nikakvih autoriteta,samim tim sve manje znanja,a vise kriminalaca,narkomana,polu-pismenih...ali svetu izgleda takvi vise odgovaraju,pa vidim da se zadnjih godina sve vise ide u tom pravcu,iako svi kao pricaju o nekom obrazovanju... Za Srbina samo batina i po dzepu.
pre 14 godina
jojjj zivote!!!
mi smo majstori u preterivanju. Potpisali smo konvenciju, a onda pod izgovorm da bi nesto trebali dodatno da pojasnimo , naravno potpuno obesmislili sve i u zakon ubacili ono sto ne pise u konvenciji. i naravno sada cemo se kriti iza konvencije. Ovim ljudima koji ovo rade, pod hitno treba zabraniti da se bave svojim poslom dozivotno.
Dete od 2-3 godine ne razume sta zanaci opasnost, ne razume sta znaci zabrana. Tu ne pomazu nikakva ubedjivanja. sta treba raditi kada dete gura prstice u steker sa strujom? pricati mu ili ga lupiti po guzi? a uvek biram ovo ddrugo. moja deca su sada vec zrelija, razumeju, nema potrebe za batinama, sve se resava razgovorom, ali su ih i te kako dobijali ranije. I sada neko kaze da je to krsenje zakona?
dete se ne omalovazava kada dobije batine po guzi, vec vaspitava. na taj nacin uci sta se sme a sta ne sme. ili neko ocekuje da pola dece pogine jer ispada kroz prozor, ili da se ispece na ringlu od sporeta, ili da porazbija sve po kuci, jer je to zabavno, a jos je zabavnije jer roditeljima zbog toga rastu rogovi...
zbog ovakih stvari i imamo poprilicno degenerisane mladje narastaje, koji ne postuju autoritete, koji divljaju po skloama, koji se na kraju i drogiraju i nisu dobri clanovi drustva. Naravno, ima mnogo onih koji su zlatni, koji su buducnost ove zemlje i planete, ali na ovaj nacin i njih cemo gurnuti u prosek...
sramota je kome sve ova drzava daje pare, sramota je ko nam sve pise zakone.
pre 14 godina
Zašto imam utisak da dete koje s vremena na vreme dobije udarac po zadnjici, više poštuje dotičnog udarača nego onog koji sve pokuša da završi rečima...
pre 14 godina
Sve sto je doslo sa zapada obilo nam se o glavu,pa moras nekad cusnuti dete po guzi...kako drugacije objasniti neke stvari koje dete ne moze razumeti...nije tu rec o "batinjanju" ali cuska mora postojati...ne znam nisam pametan ali ako se posle zbog njihovog zakona otrgne kontroli sta onda ko je kriv,istrci bezobrazno na ulicu, automobil ga promasi za dlaku i tada treba pricati detetu od 3-4 godine "nemoj tako sine to je opasno" a srce mi u petama koliko sam premro od straha... ma cuska pa da zna sta sme a sta ne
pre 14 godina
Jok, nego ćemo histeričnu i bezobraznu decu, da smirujemo sa bombonama i čokoladama tipa:
"Tata, malo samo se ispiškio na tepih"
"Ništa sine evo ti bona za nagradu i završi škrabotinu na zidu u dnevnoj sobi koju si juče počeo da crtaš sa jogurtom, a onda možeš u igru dole i ne zaboravi da je danas komšija Marko na redu da mu razbiješ prozor sa loptom!"
Opušteno!
Ti koji spremaju ovakve epohalne zakone neka malo sprovedu referendum, pa će videti koliko stvarno ljudi podržava takve kretenizme. Isto će se desiti i kada jednog dana dođe do referenduma o ulasku u EU - Neko će se silno iznenaditi i neće biti samo jedan Neobavešteni u Srbiji!
Preporuka: bar jednu direktivu iz bolesne EU zaobiđite - samo ponekad poslušajte zdrav razum i Srbija bi mogla postati Svetski lider. Eeeee...
pre 14 godina
Koga zanimaju zakoni koje donose "paralelne institucije" u Srbiji !
Usvajanje ovakvog zakona od legitimne vlasti tj. "HULIGANA" tesko je i zamisliti s'obzirom da je njima za "ucvrscivanje na vlasti" potrebno nasilje i nad decom i njima je jasno da se "nasilje uci od malih nogu" i vuce korenje iz "domaceg vaspitanja"!
pre 14 godina
Kako da ne,Vi cete nam vaspitavati decu...Tako ste i pozaposljavali komunalnu policiju,a smece i dalje na sve strane,ves na terasama,atomobili na trotoarima,nemojte nas vise...
pre 14 godina
Свако ко своје дете васпитава насиљем, подиже га у особу која једино насиљем може бити спречена или одвраћена од онога што је забрањено. Дакле, док год не добије батине, ништа јој није забрањено. Мислите о томе, и зашто нам је омладина таква, па и читава нација.
Ако помислите на хулиганизам, насиље по улицама и криминал којима обилује наше друштво последњих двадесетак година, размислите због чега велики број тих младих људи реагује искључиво на најбруталнију силу – ништа их друго не спречава да буду насилни и раде шта год желе.
Као грађани не поштујемо закон, док не платимо превише скупу казну, нико није парламентаран у друштву док му не залепе шамарчину, у скупштини реч има онај који је најгласнији, а политичари не силазе са власти, док их народ не угази на улици. То постаје слика Србије. Јер док не добијемо батине, вероватно не радимо ништа лоше, тако смо научили.
Нисам претерано присталица laissez-faire меких метода васпитања, али ако већ не можете да "објасните" детету, ускратите му задовољство, у мирном, зрелом и родитељском маниру, и то је брутално па опет далеко цивилизованије, да би научило да одређене радње или дела могу довести до губитка слободе и онога што воли, насиљем као одговором се понашате онако како доживљавате према себи дететово понашање, а оно не може да поима насиље ако га није у родитељском дому доживело, јер се рађа и ствара у мајчиној утроби без насиља (а и за то се искрено надам..). Нећеш да даш руку када идемо тротоаром? ОК, идемо кући. Када се исплаче, пробаћемо поново. Ако опет не да, опет кући. Речено је више пута не отимај деци играчке, ако то још једном урадиш – пакујемо се. Јел узело дете играчку, пакуј мирно и без поговора и кући. А ви пуштате децу да одрастају без примера и граница, па ОНДА када погреше, без разумевања зашто, ви "по дупету". Не слажем се, и подржавам преднацрт.
pre 14 godina
Svim protivnicima ovog zakona porucujem da ce vam biti drago kad prosecan srednjoskolac u Srbiji ne bude hteo da gine na Kosovu vec da uci i bude vredan.
pre 14 godina
Briga o deci je, briga o porodici, roditeljima i onima koji rade sa decom.
Udvaranja deci i svetu će nas još više udaljiti od dece. Očigledno smo u problemu te sve češće glasamo za kazne i zabrane u vaspitanju, umesto da podržimo vrline i vrednosti, koje Bogu hvala, još uvek imamo. Verujem u našu, narodnu pedagogiju.
pre 14 godina
Svaka cast! Po kolicini nasilja na svakom mestu vidimo u kakve su divne ljude izrasli ovi sto su dobijali batine od malena, pa se time jos i hvale! Model ponasanja, koji su dobili u maticnim porodicama ima za rezultat ovo sto danas vidimo na stadionima, ulicama i u mnogim kucama! Verovali ili ne, i pre donosenja ovog zakona u Srbiji, pogotovo u Beogradu su ziveli i zive ljudi, koji ne misle da je "batina iz raja izasla", i koji nisu vaspitavani na taj nacin, pa sada ne biju koga stignu, i gde god ga stignu, jer im je to neko u detinjstvu objasnio da je normalno i prihvatljivo! Nasilje proizvodi nasilje, i kao majka troje dece, koja su vaspitavana i podizana na kulturan i civilizovan nacin, i postali pravi ljudi, podrzavam ovaj zakon u potpunosti zbog svih onih malisana koji trpe nasilje od strane svojih roditelja i svih "pametnjakovica" za koje je, i danas u 21. veku batina "iz raja izasla"!
pre 14 godina
Sebe smatram "ekspertom" za ovu temu!Naime,brat i ja smo dobili tolike batine od pokojnog tate da bi se 'ladno mogao snimiti film.U nastavcima!Tukao je cim je stigao:kaisem,rukama,sibama,varjacama,CAJNOM KOBASICOM(sretna SFRJ vremena)!Secam se da nas je jednom tako namlatio(mene po zadnjici,brata po ruci kojom se branio)da nam je mama stavljala obloge od luka da bi koliko-toliko pokusala ublaziti otok i bol!I ona je dobila "porciju",jer je pokusala da nas brani(hvala joj)!Ja sam se bojao tate do zadnjeg dana(tj.dok nije umro)!Sebi sam se zakleo da svoju decu necu ni pipnuti!Nek' rade sta hoce!Medjutim,zivot(sa decom i pored njih) me je demantovao!Pre nego sto posegnem za varjacom,opominjem tri,cetiri puta.I onda tek tucem(po zadnjici).Ali ne divljacki!I pomaze!Smatram da se deca moraju ponekad i batinama primiriti!Svog pokojnog tatu volim i dalje bez obzira na svu bol koju mi je naneo!Mislim da su batine ponekad dobre!
pre 14 godina
Pa se posle pitate sto niko ne postuje starije, sto mladi rade sta oce, niti imaju postovanje prema ikome pa cak ni prema roditeljima, sto se smeju tudjoj nesreci, sto ne zele da pomognu ikome, sto psuju i tuku nastavnike po skolama i van nje itd. Deca ne treba da se plase nikoga, vec treba da misle da su mali bogovi kojima niko ne moze nista....
pre 14 godina
more kad zasluzi dobice po guzici, nema tog zakona koji ce ga spase kad zabrlja!
pre 14 godina
Batina je iz raja izasla, jer joj tamo i nije bilo mesto. Mog oca su vaspitali pomocu nasilja i on je mene tukao i stalno pretio opasacem. Danas imam 34 godine i tesku depresiju od prezivljenog stresa. Ko ne zeli da vaspitava decu normalnim sredstvima, pre svega sopstvenim dobrim primerom, ne treba ni da ima decu.
pre 14 godina
tucite ih sada, da ne bi ih posle društvo šibalo po raznim ustanovama za bolesti zavisnosti do ustanova sa posebnim obezbeđenjem.
pre 14 godina
"Dete od 2-3 godine ne razume sta zanaci opasnost, ne razume sta znaci zabrana. Tu ne pomazu nikakva ubedjivanja. sta treba raditi kada dete gura prstice u steker sa strujom"?
(tabasco pete, 1. oktobar 2011 11:51)
Jok, nego ćemo histeričnu i bezobraznu decu, da smirujemo sa bombonama i čokoladama tipa:
(Jorginho, 1. oktobar 2011 11:41)
Naravno da deca ne znaju šta je opasnost, pogotovo manja, deca su samo DECA! Batinanje dece NIJE vaspitavanje, već zlostavljanje i izraz lične frustracije! Batinanjem se dete ne uči prepoznavanju opasnosti, već se postiže STRAHOpoštovanje prema onome ko drži batinu, NE prema npr. štekeru (Odgovoran roditelj će šteker blokirati tako da ne predstavlja opasnost!)! Najgore je to što batinom "vaspitavano" dete kopira model i, kada odraste, primenjuje nasilje kao normalno u "rešavanju" problema! Batine nisu normalne, izuzimam lagano upozorenja po zadnjici, ono svakako ne predstavlja batinanje!
Histeričnu i bezobraznu decu su roditelji, babe, dede itd. naučili da budu takva, popuštajući im i navikavajući ih da dobiju sve što im padne na pamet!
Da li ste vi čuli za reč KAZNA!? Npr. uskraćivanje šetnje, slatkiša, priče pred spavanje, gledanja crtanog filma i sl., ili dobro staro stajanje u ćošku!?
Deci treba posvetiti mnogo ljubavi, vremena, pažnje, strpljenja i sl., mnogo puta treba progutati i sopstvenu nervozu, koju skoro svako oseća zbog niza svakodnevnih briga. Ko to ne može, ne treba ni da stvara decu, pogotovo neka ne krivi društvo za loše ponašanje SVOJE dece! Temelj vaspitanja je u porodici, uvek bio i biće!
I na kraju, ja od roditelja nikada nisam dobila batine. Decu, dva sina, NIKADA nisam tukla, bez obzira na različite teške situacije koje sam sa njima prošla (kao i svi drugi roditelji, možda i malo više). Danas su to odrasli momci, stabilni, vredni, skromni, uspešni, kojima je nasilje strana, nepoznata reč (jedino bi ga upotrebili u potrebi samoodbrane), svoje probleme rešavaju isto kao što sam to ja radila, glavom a ne šakom. Poštuju me, daleko više nego što to vidim da rade mnogi u okolini, koji su odrasli u boljim uslovima (porodičnim i finansijskim) nego moja deca. Zaboravih...ja sam samohrana majka.
pre 14 godina
Kad se samarom udari odrasla osoba moze sbog toga u zatvor da se ode. A kada samarom udarim svoje malo dete koje mi bezuslovno veruje da ga cuvam i pazim i bezuslovno me voli - onda to ljudima dodje kao "a oni ce meni da pricaju / odakle dete zna sta je to, tu samo batine pomazu".
Vreme je da kao nacija naucimo kako da se odnosimo prema svojoj deci. Tuci decu i uciti ih psovke od malih nogu i terati ih da klece na kukuruzu su metode is 19-og veka. Ko hoce u 21. mora da se menja.
pre 14 godina
Roditelji koji biju svoju decu u cilju vaspitanja, ustvari to cine, jer NE ZNAJU kako da vaspitaju decu. Dobar procenat to cini iz sopstvene frustacije. To se i vidi kada procitate komentare na ovoj strani. Kazete, detetu se ne moze objasniti? Mozda ne moze recima, ali dete uci iz postupaka svojih roditelja! Naravno, najlakse je udariti, pa nek' to isto dete koje nista ne razume, shvati da ga je roditelj udario jer je pogresio?! Detetu je njegova radnja normalna i prirodna, ono ne zna da cini nesto lose. Zato mu treba pokazati. Slazem se da je to tesko, nekad se cini i nemoguce, ali zato ste roditelji na kraju krajeva.
Vi treba da pomognete svojoj deci da nauce o svetu u kome zive.
Otac me je tukao kad sam bio dete, i to je samo ucinilo da se suprostavim njegovim stavovima i na kraju udaljim od njega.
Moju decu nikad nisam udario, bilo je vike i grdnje, ali NIKAD udario nisam! Sada su odrasli, zavrsili fakultete i ponosan sam na njih (i sebe jer sam uspeo)! Dok mi se moj otac pre neki dan pozalio kako mu je jako tesko jer me je tukao!
Pamet u glavu! Strpljenje u rukama! Za lep zivot deteta!
Svi vi koji se sada pitate, kako da mu objasnim ovu stvar ili onu situaciju, razmislite jos malo pre nego sto kazete "ma, sa' cu da ga ubijem od batina".. Nadjite savete, procitajte par knjiga, ima mnogo pametnijih ljudi koji su sve te stvari odavno napisali.
pre 14 godina
Ako sam ja mog psa naucio da bude dobar i kulturan bez batina,kako su onda neophodne batine za vaspitanje deteta.Stvarno mi nije jasno.
pre 14 godina
daklem sta mozemo zakljuciti iz ovih komentara...
komentari kazu "decu treba tuci... ja cu svoje dete tuci jer su i mene moji roditelji tukli i nista mi ne fali"
e pa fali ti, da te nisu tukli mzoda ne bi imao tu dozu agresije u sebi... nasilje radja nasilje...
mene moji roditelji nisu tukli, ni ja ne bijem svoju decu... niti su razmazena niti agresivna niti psuju niti guraju prste u stekere...
pre 14 godina
Uzaludno je boriti se protiv posledica primene pogrešnih metoda tim istim metodama. Roditelji vaspitavaju svoju decu nasiljem, kažnjavajući ih sa još više nasilja kada se posluže nasiljem da reše svoje probleme. Takvo odgajanje ne samo da nikada neće iskoreniti pogrešne postupke deteta, već će ga naučiti da ono samo poseže za nasilnim rešenjima.
Ne samo u Srbiji, nego i ljudi svugde, pre ili kasnije moramo da se zapitamo da li smo toliko ograničeni kao vrsta da ne umemo da utičemo na sopstveno potomstvo bez pribegavanja nanošenju fizičkog bola.
pre 14 godina
Ukinuce posle i dranje kao vid mentalno-verbalnog kazhnjavanja-maltretiranja dece... i deca ce nam se pretvoriti u severnoatlantske sociopate...
pre 14 godina
Ja imam tri deteta. Jedno drugom do usiju :). Ljudi, probao sam sve metode ali zastrasivanje batinama i poneka pljeskavica po zadnjici daju najbolje rezultate! Protiv maltretiranja sam. Ali po neka vaspitno-popravna nije na odmet!
pre 14 godina
Irinej bi se slozio sa vecinom komentara "batina (lopata za Pahomija) je iz raja izasla". iako nauka (mada je on bas i ne priznaje mnogo) dokazuje da nasilje u detinjstvu proizvodi ljute i ogorcene ljude koji isto tako lako dizu ruku na drugoga ukljucujuci svoju decu.
Deca ne slusaju bez batina? Slusaju slusaju kada imate vremena za njih i da i vi slusate njih. nenasilje ne iskljucuje disciplinske mere i odgajanje. Ali za to treba kafana, televizor, i ostale tipicno srpske aktivnosti zameniti kvalitetnim vremenom sa svojom decom. Ali ko ce onda da "srbuje"/ A i lakse je uterati strah nego razgovarati.
pre 14 godina
Nisam pristalica batinanja dece, ali mi jedna stvar nikako ne ulazi u glavu. kako ćete objasniti detetu od 3-4-5 godina da ne trči za loptom i da gleda levo pa desno kada prelazi ulicu Ja sam iz Budisave, to je prigradsko naselje NS-a (seoce udaljeno od NS-a 17-ak kilometara). Ovde se deca igraju na ulici. Saobraćaj nije prometan ali ga ima. Deca vitlaju za loptom, igraju šuge, žmurke, i raznorazne druge igre. Mislite da deca gledaju unaokolo kada se zaigraju?? Da li ja moram da strepim da mi dete padne pod prikolicu ili traktor, da ga tanjirača ili neki drugi poljoprivredni deo za traktor "potkači" kada se zaigra pa da mu kažem "eto što nisi gledao, sada ne bi bio u kolicima"?? Mislim da svako dete mora da dobije po guzi kada zasluži. I ne samo u ovom slučaju već i kada počne da histeriše u svojoj nerazumnosti tipa "hoću sladoled (kme-kme-kme-histerija), hoću napolje (kme-kme-kme-histerija), neću da jedem (kme-kme-kme-histerija)...". Ili ako neće da jede da ga pošaljem gladnog na spavanje pa da posle odgovaram nekom socijalnom radniku za nebrigu o detetu?!?1
pre 14 godina
Kad god odemo na trcanje u jedan park u kome ima dosta roditlja sa decom primetili smo da Nemci skoro nikad ne vicu na svoju decu, a o batinama i da ne pricam, to zaista ne postoji. Na decu vicu uglavnom dosljaci, mi s Balkana, Turci itd. Pa ako oni to uspeju bez batina, valjda cemo i mi.
pre 14 godina
Pa kako da obuzdaš histerično ili nedokazno dete?
Kako da malolatnika vaspitaš kada uđe u pubertet i tera inat na sve što kažeš, odnosno pokazuje buntovništvo na roditeljski autoritet?
Jel je i kazna protivna tom zakonu? Ako nateram dete da sedi za kaznu u sobi duže vreme jer će mi se pojavi neko na vratima da me vodi u zatvor i oduzme dete? A komšiluk jedva čeka da izigrava tužibabu, tako je bilo još od kad su slave zabranjivali.
Svi mi malo stariji smo odrasli uz batine u manjoj ili većoj meri. To su radili i učiteljice i nastavnici i profesori, pa smo ih ipak voleli i odrasli u normalne porodične i uspešne ljude.
Sve to meni deluje kao mlakost zapada...
I ja smatram to da narušava moja roditeljska/građanska prava jer zadire u moju privatnost i kontroliše moje postupke. Budući roditelji će živeti u strahu da li će neko da ih prijavi da su lupili šamar detetu.
A i ako se očekuje da se ne poštuje, jer to još jedan način da se puni budžet ili se samo dodvoravamo zapadu?
pre 14 godina
Kao dete sam dobijao batine. Ne često, ne puno, ali sam dobijao. I moram reći da u nekim slučajevima taj vid vaspitanja najbolje služi svrsi. I još nešto... ne mogu staviti znak jednakosti između povremenog udarca po turu sa fizičkim nasiljem. To nije to.
pre 14 godina
Zakon ponistava da je batina iz RAJA izasla,efekti ce biti u smislu izumiranja PORODICNOG VASPITANJA.
pre 14 godina
Slazem se da smo majstori u preterivanju! Konvencija o pravima deteta pocinje da pokazuje i svoje kontra-efekte, mozda bas zbog odlaska u krajnost. Na svakom koraku mozete videti decu koja se valjaju po podu, vriste dok ne dobiju ono sto su naumili, a o lepom ponasanju, izrazavanju i osnovnoj kulturi ne moze se ni govoriti. Deca odrastaju uz pricu kako imaju raznorazna prava, a ne znaju da zajedno sa pravima dolaze i obaveze... Posledice su ogromne!
pre 14 godina
prica se o ponizavanju, debelo promasena srz, nasilje stvara nasilje je poenta. Bas je pre neki dan bila emisija na Svedskoj drzavnoj TV o tuci dece u Italiji i kako to utice na odrzanu visoku stopu kriminaliteta. Takodje je i istaknuto da zakon o zabrani tuce deteta nije moguc sprovesti u italijanskom mentalitetu. Cak i medju decom vlada misljenje da trebaju biti kaznjeni u cilju vaspitanja. Sa moje strane ne shvatljuvo da italijanski jezik, jezik romanticara i ljubavnog izjasnjavanja ima nedostataka. Ili je mozda greska u glavama koje nemaju fond reci pa probleme resavaju umesto verbalno, fizicki? znaci, brate, ono znaci, munze .. tesko ce ovo proci kod nas :( ne zreli smo, ratovi nam nisu daleka proslost :(Da napomenem da ako jednom udarite dete u Skandinaviji, moze biti dovoljno da ga socijalne vlasti daju na usvajanje nekom "normalnom"!
pre 14 godina
vidim da većina i dalje želi batinjanje kao NORMALNO sredtsvo za vaspitavanje dece...e pa možete biti mirni, ako vi ne budete smeli, zna se ko će da ih bije kad porastu malo, evo pitajte Ivicu, i sve to legalno, bar jednom godišnje!
pre 14 godina
Tiho cu ovo da napisem da ne bih probudio decu, nezgodna su ako se prerano probude ! Ja moju decu nikada nisam tukao, a nisu ni ona mene. Jos.
pre 14 godina
Ja sam dobijala batina kao dete uglavnom od oca (kais i samari), uglavnom nezasluzeno. Zato sto pitas nesto sto je tebi vazno, a njemu se bas tog trenutka nesto drugo radi (utakmica ili visoka politika u novinama), pa ne bi da ga smaras. Dobio nas je mlad, na brak je gledao kao na svoj komfor i postavljao se kao trece dete. Dreka i vika od odrasle osobe kad ne dobije ono sto hoce istog momenta.
Na batine sam reagovala jos vecom tvrdoglavoscu i otporom...Sa krvavim nosom sam nastavljala da odgovaram ("Srbija" se saginjati nece), taman da me je ubio od njih ne bi odustala...Kao posledicu imam naviku da se otvoreno suprotstavljam takvim osobama, do te mere da sam par puta sebe dovela u situciju opasnu po zivot..Deca nisu ista, svi se mi radjamo sa razlicitim karakterima i to sto si ga rodio ne znaci da je isti kao ti.
Postala sam relativno uspesna osoba, zahvaljujuci zelji da ne budem kao on u to vreme....Odavno vise nije takav, postuje mene i moj rad, ali ja zaboravila nisam.
Imam nultu toleranciju prema samozivima, sebicnima i u osnovi nesigurnima koji nedosatak svog strpljenja nadoknadjuju istresanjem na deci (nestrpljivost je i moja mana, ali ja sam je svesna) i slabijima i inferiornijim od sebe, a kad namirisu neki "autoritet" ponasaju se kao da ne napisem...Najveci autoriteti u mom zivotu su bili oni koji su odvojili koji minut svog vremena da me stvarno cuju (ne ono sa pola uva)...Prekrijte stekere, pa nije to SF oprema, sto moraju da provociraju bebu od 3 godine.
Da je batina bolja, ex-yu Balkan bi bio srecno mesto za zivot, a nije na zalost...
pre 14 godina
A sta je sa onima koji dobiju vece batine ako prijave pa se tako zaplase
pre 14 godina
"Pa se posle pitate sto niko ne postuje starije, sto mladi rade sta oce, niti imaju postovanje prema ikome pa cak ni prema roditeljima, sto se smeju tudjoj nesreci, sto ne zele da pomognu ikome, sto psuju i tuku nastavnike po skolama i van nje itd."
za to je krivo odsustvo vaspitanja a ne odsustvo batina...
pre 14 godina
Preziveli smo kao vrsta do sada sa batinanjem, sad odjednom to utice lose na psihu. Nije nego.
pre 14 godina
Боље да га измлате родитељи него полиција када одрасте зато што је одрастао у насилника који мисли да му је све дозвољено и да све сме...
pre 14 godina
Fizicko zlostavljanje dece treba da bude kaznjivo, medjutim konrolisano i planski po guzi ponekad detetu nikako ne moze da skodi, naprotiv, naravno ako su sva druga sredstva pre toga potrosena. Diplomirani sam pedagog i odgovorno tvrdim da je fizicka kazna takodje pedagoska metoda, doduse krajnja. Ko ne veruje neka proveri. Imam sina i cerku i nema zakona koji ce me spreciti da ih sopnem po guzi kada preteraju sa losim ponasanjem.
pre 14 godina
ajte molim vas pa koja po dupetu sigurno nece lose uticati na malog gospodina koji gura prst u struju, pec pec mora da s enauci sta je , treba zabraniti maltretiranje dece, al koja cuska je ok, mene moji nisu nikada tukli pa evo me sada podrzavam gej paradu pa vi vidite jel to valja :)
pre 14 godina
pa normalno. stop agresiji. šamaranje tuča ne može. a može da se vikne i stegne i to ako situacija zahteva. a nikad ne zahteva 8 šamara i kaiš.
pre 14 godina
Morace roditelji sad vise da se deru :)
pre 14 godina
Citajuci komentare sticem utisak da vecina ljudi misli da je pre ovog prednacrta zakonika bilo dozvoljeno NASILJE nad decom!NIJE!Dozvoljena je odredjena doza fizickog kaznjavanja koja ne podrazumeva da detetu mozete polomiti kosti,samarati ga na ulici,izivljavati se nad njim!Postoji razlika izmedju NASILJA i vaspitnih mera!Kada sam bila klinka dobila sam par puta ozbiljne batine i po koju vaspitnu i danas se cesto u sali zahvalim majci na tome.Da li su te batine napravile huligana od mene i ostavile negativne posledice?!Ne!Zavrsila sam fakultet(pravni),radim i gnusam se NASILJA i svako oblika netolerancije i nepostovanja razlicitosti.Ne mesajte babe i zabe
pre 14 godina
Počnite da bijete vašu decu kada vidite da počinju da liče na vas. d.radović
pre 14 godina
Hoce i nasi poslanici jednoglasno uneti amandman - da je dozvoljeno tuci gay decu? Evo glasovi su u skupstini vec obezbedjeni.
pre 14 godina
Ne treba ici u ekstremu,kada dete pravi gluposti mora da ima na pameti da ce za to snositi posledice. Ali! prisustvovao sam dogadjaju kada je otac na sred ulice tako izubijao dete od 5-6 godina da mi je lose bilo. Nismo mogli da ga odvratimo a batine su bile takve da bi i odrastao covek tesko pretrpeo a kamoli mala devojcica. Zbog njega i njemu slicnim verujem da je zakon ipak potreban i opravdan. Da se jednostavno jasno zna sta ceka ovakvog nasilnika. Cuske po dupetu nisu u ovoj kategoriji,ne mesajmo te stvari.
51 Komentari
Sortiraj po: