Četvrtak, 22.09.2011.

08:30

Ukinuta doplatna karta

Autor: Tanjug

Ukinuta doplatna karta IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

Vlada

pre 14 godina

Opet moram da postujem: jednosmerne ulice, bez obzira na manjak parking mesta u gradu ne mogu se krečiti i pretvarati u zone samo zbog sitnog ćara. Pre neki dan sam 40 minuta kružio po Vračaru tražeći mesto za parking, jer su mi istekla 3 sata u zelenoj zoni. Jedva sam prolazio kroz ulice bezecovane za nova parking mesta (od oktobra), jer su sada uzeli pola trotoara i deo kolovoza. Vozim mali auto i nekako mogu da prođem. Ulice su sada pune automobila. Pešaci ne idu trotoarom, jer ima manje mesta - idu ulicom. Kamion ne znam da li bi mogao da prođe. I sve zbog toga što će neko uzimati 31 RSD za sat vremena? Na šta to liči?!? Na samovolju i bezvlašće, na nesposobnost da se posao uradi kako treba i bahatost!

gradjanin Beograda

pre 14 godina

Evo odmah primer kakav je haos zavladao čid je ukinuta kazna ili kako se to već zove.parking na trotoaru na Bulevaru kralja Aleksandra-LIPOV LAD je postao privatni parking eksklizivnih limuzina(Jaguar.Mercesedes S,Porše,Range rower,itd.) likova sa CRNOGORSKIM NAGLASKOM.Pri tome pola od njih ima BG table a pola Strane

Dylann

pre 14 godina

ha ha mislish da si otkrio toplu vodu? hehehhe vidi da ti objasnim nesto... kada bih hteo podatke da dobijem od policije sluzbeno bih to trazio od KOMUNALNE POLICIJE, navodeci pritom razne razloge... ;) to upravo govori starla latinska izreka "Accipere quam facere praestat iniuriam." prevedeno to bi znachilo - Nepravdu osjetit je bolje nego nepravdu stvoriti. ;) haj uzivajte trazeci opet neka opravdanja za neuplacenih od 40-50 dinara... ;)

Ha Ha

pre 14 godina

Ma ne mogu nista, kak jos nisu shvatili da krse zakon o zastiti podataka o licniosti. Parking servisu niko ne sme da da podatke o vlasniku vozila ako nije napravljen prekrsaj ili krivicno delo. Nepostovanje ugovora=parnica protiv NN lica pa na sud. Prvi ko bude tuzio policiju i parking servis dobice dobru naknadu. Eto posao za Advokate

S

pre 14 godina

Tipičan primer kako se zakon zaobilazi u našoj zemlji. I ovako je decenijama u nazad i onda nije ni čudo što smo tu gde jesmo.
Suština problema je da se ne može naplaćivati defakto kazna za novčanu obavezu, niti se može naplaćivati nesrazmerno veliki iznos za uslugu koja nije/neće biti iskorišćena. Onda se ta defakto kazna preimenuje u "dnevnu kartu" i sada je problem kao rešen, defakto kazna više nije kazna, a nesrazmerno veliki iznos više nije nesrazmerno veliki i korisnik dobija odgovarajuću vrednost za uplaćeni novac. I sve to na javnim površinama koje su uzurpirane od samih građana.

Kostolac

pre 14 godina

Svakome je jasno da je ovakva „dnevna karta“ nezakonita:
Ne postoji kao karta koju možete kupiti
Ne uzima u obzir „zone“ i ograničeno zadržavanje
Ne uzima u obzir već plaćeno vreme i preostalo vreme toga dana.
Svakome je jasno zašto se toliko insistira na naplati parkinga i kažnjavanju građana:
Sredstva prikupljena u svim parking servisima u Srbiji su predmet raznih zloupotreba
Upropaštavaju se trotoari i pešački prostor, ugrožava se saobraćajna bezbednost pravljenjem parking mesta samo da bi se što više prikupilo novčanih sredstava (koja su očito van kontrole).
Svakome je jasno da postoje jednostavna rešenja, ali ona nisu u interesu onih koji raspolažu prikupljenim novcem.
Samo angažovani novinar i nezavisni mediji mogu pomoći da se promeni nešto.

dO

pre 14 godina

Ova odluka je takodje neustavna, odbornici su se zaigrali. Time se uvodi "blok tarifa" za parkiranje koja je sama po sebi protivzakonita. Prvo sto se parkiranje ne naplacuje nocu pa ne moze da traje 24h, a drugo sto ne moze da kosta vise ono sto se kupuje "na veliko". Advokati, napred, razvalite ove muljatore!

leskovacki spajdermen

pre 14 godina

Pa nista. Ce si mi vrnete sve onej pare za DOPLATNE karte sto sam vam platija. A mozda i necete? Kakav smo bi Diznilend

Dorcolac

pre 14 godina

Za novobeogradjanina,

ako vi prihvatite da ne dolazite kolima u centar grada ja nemam nikakav problem da prihvatim da kod vas dolazim ne autobusom nego da uopste ne dolazim.

VladaBg

pre 14 godina

Ne razumem komentare da većini ne odgovara da se uvodi ovakva vrsta "kazne". U Zapadnim delovima Evrope to je sasvim normalna stvar da se ograniči parkiranje u centru grada na određeno vreme kako bi svi imali mogućnost parkiranja, makar na određeno vreme. Ako hoćete parkiranje od 5-6 sati dnevno, imate garaže.
Dovodilo se u pitanje da li PS može da kažnjava pa se zato ta "kazna" od ranije sada zove "dnevna karta", čisto da se oni ograniče od mogućih pravnih posledica...

Redovno koristim parking zone, pa čak i tempiram tih 15 minuta kako bi završio nešto hitno... da nije zona pitanje da li bi uopšte i mogao da nađem mesto za parkiranje u toku radnog dana a garaže su preskupe da budem iskren.

Dylann

pre 14 godina

Zaista je smesno sta sve nesavesni vozaci nece komentarisati i traziti neku pravdu zato sto nisu platili ili produzili vreme za parking.... platite posteno ili protegnite noge i doprinestite manjoj zagadjenosti planete.. pa vama bar u vecim gradovima je dostupan i JAVNI PREVOZ - em stedite na gorivu em ne placate dnevne karte...Zar ste zaista mogli pomisliti da ce se drzava odreci novca dibojenog putem parking servia? ehhehe vrlo naivno... elem, kalkulishete samo kako vama odgovara sabirajuci koliko bi ta dnevna karta trebala kostati sabirajuci sate... Ja vas pitam u toj kalkulaciji gde je uracunato vreme vreme koje kontroloru treba da vam dostavi dnevnu kartu + troskovi administratora za ponovnu obradu vasheg vozila + ponovna stampa dnevne karte + izdangubljeno vreme firnminog pravnika za vash sluchaj + troskovi slanja na kucnua dresu itd.... ;) sve to po vazecem cenovniku parking servisa.... ;)

dragan

pre 14 godina

Osim cene "dnevne" karte... Cena je uvreda za gradjanina-biraca.
Oduvek me fascinirao pojam "neispravno ili havarisano vozilo". U praksi se to do sada odnosilo na neregistrovane automobile, tj one kojima je istekla registracija, pa sam sa strahom gledao kako na parkingu vozac kamiona sa viljuskom za otpad redom prilazi svim vozilima i uporedjuje registraciju - ignorisao je nekoliko ocigledno "neispravnih ili havarisanih vozila" a potpuno ispravnim proveravao tablice, ukljucujuci i mom. Da je daktilografkinja pogresila, ode moj na otpad.
Ispada da ko ne plati registraciju, ne sme da parkira na ulici, a sa druge strane, PLACENA registracija ne garantuje da cete imati gde da parkirate, kao sto Beogradjani i znaju.
"Neispravno ili havarisano vozilo" parking servis ne odnosi, jer znaju da niko nece platiti.

ivan

pre 14 godina

Sada mi nista jije vise jasno a sta se desava ako platim dnevu katru u zoni 3 npr bulevar kralja aleksandra i ostanem po poterbi npr 3 sata a onda promenim lokaciju npr bulevar despota stefana sta onda plactati opet kartu.

alfabeta

pre 14 godina

Oduvek sam se pitao ko je dodelio bas parking servisu to pravo da kroji ulice kako on misli da treba, nesto sto nije cak ni njihovo niti su oni zidali odjednom svojataju, i povrh svega imaju pravo da bahato rade sta hoce.
Koliko puta sam samo bio u prilici da odnesu dobar auto jer misle ovaj ima para platice, pa kad vlasnik kola slika gde je parkirao i pripreti im tuzbom onda pobegnu kao vatrom ozareni jer znaju da su prevaranti.
Dakle bilo bi lepo da neko od novinara raskrinka pozadinu te nazovi institucije zvane parking servis.
Da li ce neko sutra obojiti pesacke staze i shodno boji naplacivati putarine jer mu se kao i ovima moze ?

kakve smo mi ovce

pre 14 godina

sad treba da se obratimo agenciji za zastitu potrosaca jer je ocigledna prevara. Na proizvodu ili usluzi ne sme da bude nista sto potrosaca dovodi u zabludu, a dnevna karta od 1870 dinara me dovodi do zabune jer kada pomnozim sate i cenu sata nikako ne dobijam 1870 din ...

Vlada

pre 14 godina

Ovo neće zavisiti od rezultata izbora. Iskoristili su, po meni, nevešto sudsku odluku da preinače naziv iste kazne. Sistem za naplatu parking mesta putem SMS-a ima smisla, ali postoji mesto i za popravke. Kupovina kartica na kioscima je praktično nemoguća, jer je vlast uklonila kioske, a ovi koji postoje često nemaju doplatne karte.
Mene zanima po komo snovu parking servis može da odlučuje koje ulice zonira? Na primer, zbog potrebe posla, često sam u Rankeovoj ulici. Do skoro je bilo zabranjeno parkiranje na desnoj strani ulice. Sada, kada je pripremljena za zorniranje biće moguće parkiranje i na desnoj strani. Nije to licemerno, to je profitabilno.

Mislim da bi neka rešenja bila
- da veliki deo cene parkiranja ne ide direktno parking servisu, već u gradski budžet, tako da veći deo novca ide za asfaltiranje ulica, a da se njima vraća njihova farba, jer to je SVE što su oni uložili. Sistem za naplatu su odavno otplatili, a grad, kao njihov poslodavac neka plaća operatere na terenu.
- parkirano vozilo ne zagađuje mnogo vazduh, pa i cena parkiranja treba da bude niža,
- zadržati zonski način parkiranja, ali ne u cilju ograničenja vremena parkiranja, već da ne bude vremesnkog ograničenja, ali da u crvenoj sat vremena bude značajno skuplji nego u žutoj itd.
- kažnjavati češće one koji formiraju svoje parking mesto "sa 4 migavca" u Strahinjića Bana, ili Bulevaru, ili palačinkarnice "Pinokio" u Zemunu.

komsija

pre 14 godina

Zaista interesantno, nije naziv doplatna karta vec dnevna karta, ali je cena kostanja ostala ista 1.870,00 [din]. Meni kada su je stavili posle 15 minuta u zutoj zoni je bilo potpuno sve jedno da li je dnevna ili doplatna ili xyz.
Meni ovo deluje jako neozbiljno, mislim da se izbori blize pa se iskreno nadam da ce ovakva desavanja biti proslost.

MunzeLjux

pre 14 godina

Nije sija nego vrat.Ovaj bedni kompromis jos jednom pokazuje da je glavni cilj bio da se ispostuje odluka ustavnog suda,ali i da se sacuva mehanizam za kaznjavanje vozaca,koji prekorace vreme u zonama.Sat parkiranja u trecoj zoni je 31 din.a naplacuje se od 7 do 21h,tako da celodnevna karta moze da bude najvise 403din.Kako su oni dosli do cifre od 1870 din.,ubite me ako znam.Mnogo puta,narocito popodne nisam mogao da nastavim parkiranje vozila iako je praznih mesta bilo na pretek.Ko zivi u centru moze slobodno da se parkira u svojoj zoni,cesto kilometrima udaljen od kuce dok neko sa periferije ne moze ni u goste da ode.Problem imaju i majstori koji dovuku alat i opremu,onda vozilo odvezu van zone pa se na posao vracaju busom.Ne znam dali je zadrzavanje na nekom mestu oblik kretanja,jer je zabrana kretanja i te kako protivustavna kategorija.

Zuki

pre 14 godina

(Mario Bros, 22. septembar 2011 13:49)

To je odlicna ideja. S tim sto bi cena sata trebala da raste za svaki naredni sat posle prvog odnosno drugog ili treceg sata, u zavisnosti od zone. Tako bi vozaci bili motivisani da sto krace ostaju u zoniranim delovima grada.
Postojeci sistem naplate sms-om je "svestan" i lokacije sa koje se salje sms, tako da ne bi bilo moguce da se parking odjavljuje i ponovo prijavljuje u istom reonu na svakih sat ili dva i tako prevari sistem.
Postojeci sistem sa ogranicenjem parkiranja je krajnje nepraktican jer ako recimo ne zavrsim sve sto sam trebao u predvidjenom vremenu moram da prekinem ako mogu sta god da radim i izadjem da preparkiram auto u drugi reon. Naravno ponovo trazeci slobodno mesto.
Parking servis treba da bude servis gradjana a ne izvor finansiranja politickih partija. Dakle treba gradjanima da omoguci uslove da sto udobnije koriste javne parkinge po realnoj ceni. A realno je da cena raste ako se ograniceni resursi koriste duze. "Dnevna karta" je eufemizam za legalizovanu pljacku gradjana koji i cak kad zele ne mogu da se potpuno pridrzavaju propisanih uslova.

Remark

pre 14 godina

Da li neko moze da objasni zasto je Ustavnu sud nalozio izmenu odluke o javnim parkiralistima ? Sta je obrazlozenje ovakvog naloga ?

SAŠA B.

pre 14 godina

Pravna svest podrazumeva poznavanje pravnih propisa (ignorantia legis nocet) i sposobnost razumevanja tumačenja koja daju nadležni organi (Parlament, Vlada, itd.) i stručna lica (advokati, sudije, itd.). U odnosu na komentare mog komentara dodajem sledeće: 1. cena parkiranja nije socijalna kategorija; 2. Dnevna karta, i pod ovim i pod starim nazivom (doplatna karta), čak i sa terminologijom koja asocira na kazneno pravo i sankcije, objektivno nije kazna već mera racionalne organizacije korišćenja parking prostora - pažljivo pročitati moje prethodno određenje pravne prirode dn. karte (za pospanka); 3. Ustavni sud Srbije nije ukinuo institut doplatne karte, već je prekinuo postupak (čl. 55 Zakona o ustavnom sudu) i naložio donosiocu Odluke o javnim parkiralištima da ovu izmeni (dezinformacijama jednog od podnosilaca inicijative za ocenu ustavnosti i zakonitosti Odluke, u javnosti se stekao utisak da je ona poništena).

Viktor

pre 14 godina

Sve je ovo super ali je opet protivno zakonu.
Nisam 100% siguran ali mislim da je nezakonito naplaćivati uslugu koju nisi izvršio. A to je naplata za 24 časa jer se inače naplaćuje 14 sati dnevno. U ovom slučaju ti Parking servis naplati nešto što ti je dao besplatno znači kao korisnika usluga doveo te je u zabludu. Ok ne zove se doplatna već dnevna. Pošteno ali je onda i naplaćujte tako. Isteklo je plaćeno vreme naplati mi ostatak dana jer realno nemaš blage veze kad ću ja da pomerim svoje vozilo. Ali mi omogući da odem na naplatno mesto i da platim razliku od trenutka pisanja karte do trenutka kad sam došao do naplatnog mesta da platim. Naravno za svaki započeti sat. Jer opcija dnevna karta kod parking servisa ne postoji, niko ne može da dodje i da plati ceo dan parkiranja, samim tim uvoditi za jedne a ne za sve. Ovo je i dalje protivno zakonu.

neko

pre 14 godina

Iskreno, ja sam za bilo kakav potez koji ce smanjiti guzvu i koriscenje sopstvenog automobila. Potpuno podrzavam. Realno, vecina ljudi je zaboravila da hoda vise od 300 metara, sve je vise ljudi sa povisenim pritiskom, problemima sa srcem, gojaznih idt. tako da pozdravljam bilo kakvu meru koja ce da nas kosta i dace Bog, smanji broj vozila u saobracaju.

@Dorcolac

pre 14 godina

Apsolutno si u pravu.
Samo sto sad ja da dodam jedan mali amadman na tvoje. Isto vazi i za mostove. Tako da kad sledeci put hoces na NBG na usce, kej, delta city i ostalo ti lepo busom ili taksijem. Preteraste sa pravljenjem guzve. NBG je dosta vas doslajaka iz kruga dvojke.

kraft

pre 14 godina

Ko procita tekst pazljivo moze da zakljuci sledece:
- Karta na sat vremena je ostala ista, kosta isto i vazi samo u zoni u za koju je placena. Ovo im je jako korisno jer normalanom coveku koji dodje kolima u grad zbog nekih obaveza, posla i sl, jako lako moze da se desi da zaboravi na parking ili izgubi pojam o vremenu. Prosecan gradjanin u ovoj zemlji ima mnogo bitnijih egzistencionih problema o kojima misli nego sto je parking. Drugim recima ovo ostavlja dosta prostora da se zaboravi da se posalje jos jedna poruka ili ne daj Boze da zakasnite 5 minuta, a oni lesinari od parking patrolaca su vec na licu mesta i pisu kaznu.
- Cena karte za ceo dan ne da nema veze za logikom, nego je tolko providno evoluirana doplatna kazna da bi to i dete od 12 godina shvatilo. Normalno da niko nije lud da placa kartu za ceo dan, pa ce da se osloni na poruke, sto znaci da ce morati na svakih sat da misli o tome kada ce da posalje novu poruku.
- Ako ste zaposlen covek koji radi 8 sati, ravno ludilu je da na svakih sat svakog dana salje sms, pa ce te se verovatno da odluciti za dnevnu kartu koja iznosi 1870 dinara. Ako kazeno da mesec ima 22 radna dana to je onda 22 * 1870 = 41140. Bas interesanto da je otprilike ovoliki iznos prosecne plate u ovoj jadnoj zemlji. Ako na sve to dodamo i cenu goriva, oni kao da ne zele da se mi uopste vozimo.

Mladen

pre 14 godina

Pa mi smo u koraku sa svetom tj. Amerikom i jednom od najskupljih gradova u svetu posto je u New Yorku cena dnevne karte u javnim garazam oko 25-40 dolara (1500-2500 dinara) ako dodjes u 8h i ostajes ceo dan ona je najjeftinija oko 25h, e al Beograd nije New York i mi Srbi imamo plate oko 350e a u oni oko 5000 doalara. Rado bih ucestvovao na demonstracijama proti parking servisa!!

gde ja zivim.....

pre 14 godina

nije shija nego vrat.

kazna = doplatna karta = dnevna karta = kazna.

ovde je neko izuzetno bezobrazan ili retardiran. ili i jedno i drugo.

arhimede, shta ti mislish?

Darko

pre 14 godina

I šta je sada zaključak - jel ovo novo pravilo dranja ustavno? I šta sa starim - znači li to automatski da je po starom doplatna karta bila neustavna? Ima li neko savet - da li onda platiti zaostale karte od ranije ili ne?

Dzoni

pre 14 godina

@SAŠA B. Mislim da grešiš. Ova dnevna karta može da bude način odvraćanja samo za običnog smrtnika, koji nema para da plati taj iznos. Nekom budži, koji vozi Audi A8, Bembaru ili neki besan džip sa zatamnjenim staklima, ovih 18 evra neće biti nikakav problem, a rešio je parking za ceo dan. Na taj način, bogati ćeš još više biti bahati, jer sad neće morati nakon sat vremena da gleda da pomeri vozilo i drugom ustupi jednako pravo da se parkira, već će opušteno ostati ceo dan. Običan čovek plati 50 dinara za sat vremena prve zone i onda trči kao blesav da stigne na vreme da pomeri auto da ne bi plaćao kaznu. Sve u svemu, još jedan korak u raslojavanju građana i pravljenju razlike između običnih (često siromašnih) i prebogatih.

@prakticno resenje: Jeste, ali kad kontrolor naiđe na vozilo bez tablica, u roku od 3 minuta tu će biti i pauk. A kad ti odvezu vozilo bez tablica, tek onda nastaju muke, jer kada pozoveš parking servis da se raspitaš u kojoj garažu su ti odneli vozilo, oni te pitaju za tablice. Na taj način neće moći ni da provere gde ti je vozilo, a ti gledaj šta ćeš.

AD

pre 14 godina

Ne mogu da napalte ni dnevnu kartu jer im to niko nije trazio. To je kao da ja odem kod njih u parkin servis da mi plate za ciscenje parkinga (koji cu ja ocistit) iako oni to nisu trazili. Mogu samo da naplate samo ono vreme koje je krisceno za parkiranje.

bb

pre 14 godina

Pa i u autobusu GSP-a kada vas uhvate bez karte placate tzv. doplatnu kartu koja kosta 3000 din, sto je 60 puta skuplje od karte za jednu voznju (50 din), a sa njom cak ne mozete da udjete u naredni autobus i da se vozite do kraja dana, dok na prakingu sa dnevnom kartom bar mozete da ostanete na tom parking mestu do kraja dana. Cist lopovluk u svakom slucaju.

harač

pre 14 godina

Jel može neko stručno lice da objasni da li je i ova odluka u skladu s ustavom, jer ne vidim šta su ovde promenili sem naziva kazne koju su neovlašćeno naplaćivali?

Laki

pre 14 godina

Ok, promenili su ime nametu da bi mogli da tuze one koji isti ne plate. Moje pitanje je sta je sa nama koji vec imamo gomilu neplacenih "doplatnih" tj. onih neustavnih kazni. Znaci li ovo da nisam u obavezi ni da ih platim? Sta je sa onim kaznama koje sam vec platio? Da li ce mi vratiti novac i kamatu na neustavno naplacena sretstva (sacuvao sam priznanice)?

Dragutin

pre 14 godina

Jednu stvar niste primetili a to je da su ovim ukinuli zone za parkiranje. Jer nema veze u kojoj si zoni parkirao dnevna karta je 1870 dinara. Pa valjda lopovi jedni dnevna karta ima razlicite cene za ralicite zone kao i karta za 1 sat.

pospanko

pre 14 godina

@SASA B.

Možete li mi objasniti šta je to pravna svest, onako kako je vi shvatate? Je l' pravna svest znači da građanin treba slepo da se povinuje svakom propisu koji dolazi od moćnog i nepogrešivog zakonodavca, bez ispitivanja svrhe, namene i ispravnosti? Većina ljudi koji su napisali komentare i apsolutna većina ljudi koje poznajem smatraju da su prevareni i opljačkani i potpuno su u pravu. Njihovo rezonovanje je razložno i argumentovano i upravo pokazuje da pravna svest postoji, ma koliko od nas pokušavali da naprave poslušne ovčice. Na kraju krajeva, na stranu ovih ljudi stao je Ustavni sud kada je doneo odluku da je doplatna karta nezakonita. Nije li očigledno da su i oni koji su doneli odluku svesni da je ona suštinski nezakonita, ma koliko to paradoksalno zvučalo, jer uporno pokušavaju da sakriju njenu pravnu prirodu? Od početka oni KAZNU nazivaju doplatnom kartom, jer nemaju pravo da kažnjavaju (svesni su toga od početka), već je korisnik, navodno, prećutno odlučio da nastavi korišćenje parkinga do kraja dana. Ne bi bilo sporno da je ispoštovana matematika koju većina komentatora pominje (prema našem Zakonu o obligacionim odnosima, ovo bi bila izjava volje putem tzv. konkludentne radnje - niste pomerili kola nakon isteka prvobitnog ,,ugovorenog'' vremena, znači ,,hoćete'' da produžite to vreme). Matematika, kao što smo utvrdili, nije ispoštovana (korisnik bi za 1900 dinara trebalo da kupi dvodnevno parkiranje u najskupljoj zoni) i jasno je da je u pitanju - kazna - na šta Parking servis nema pravo. Šta PS uradi posle odluke Ustavnog suda? Oni su rekli, ajde da promenimo naziv doplatnoj karti, izgleda nisu dobro shvatili našu logiku, sad je to dnevna karta... Isto s... drugo p... što je takođe lepo primetio jedan komentator ovde. Ovo je naravno jako bezobrazno i ovo će opet pasti pred Ustavnim sudom, samo ko zna kad će se opet odlučivati o tome, a do tada ima da namlate još lepih para (gde te pare idu, izvesno tačnu teoriju ima jos jedan komentator ovde).

ivan

pre 14 godina

Evo dokle smo došli kada vlast traži rupe u zakonu da nam otme pare. Jeste javno preduzeće, ali ga uvek vode oni koji su na vlasti. Šibicari.

Žrtva

pre 14 godina

Ovo je dokaz i priznanje da je dosadašnja praksa naplaćivanja bila protivzakonita. Sada lepo treba uposliti vešte advokate i retroaktivno naplatiti sva dosadašnja pljačkanja od strane ove lihvarske institucije. Ja ću prvi to da učinim.

z.paukovic

pre 14 godina

Postoji jednostavno resenje: ukinite ustavni sud kad nicemu ne sluzi. Promenis ime iz doplatna u dnevna i onda je sve ok, a kad kazu da je tzv dnevna neustavna, promenis ime u dvadesestcetvorosatna haha eto predloga kako da zaj...te glupi ustavni sud, ma sta oni znaju, niko ih ne zarezuje 2%. Bravo za lasice iz parking servisa, samo bahato!

perica

pre 14 godina

Mene krug dvojke ne zanima, ja tvrdim da se na Novom Beogradu mnogo vise ljudi iz kruga dvojke parkira nego obrnuto.Njima je krivo sto kad odu kuci ne mogu da se parkiraju,a ja se parkiram na Novom BG tek kad oni odu kuci.
Shvatite da je Novi Beograd vise ugrozen nego kasaba kruga dvojke,koja je pretrpana zgradicama bez parkinga.
Napravite mi tunel kroz centar i mozete da napravite rezervat ako hocete.
Novi Beograd , Munze su moj grad a krug dvojke vise nije ono sto je bio.
Pa vi ste gerijatrija bez podmlatka.

SAŠA B.

pre 14 godina

Svi komentari ukazuju na nizak stepen pravne svesti i urbane kulture autora. Tako je inače u Srbiji: kolektivna svest nam je anarhična, individualna svest egoistična a pravna svest zakržljala. Dnevna karta je institut kojim se uspostavlja komunalna pravda i racionalno korišćenje parking prostora u uslovima ograničenih prostornih resursa. Njena cena je privilegija za one kojima to nije veliki izdatak, a mera odvraćanja (a ne kazna) za one koji su sebični i ne shvataju da i drugi imaju pravo da parkiraju u uslovima kada više stotina hiljada vozila konkuriše na petnaestak hiljada parking mesta na javnim parkiralištima. Ta cena se ne meri po formuli koliko je jedan sat parkiranja pa puta 24 h, već po formuli da što veći broj ljudi može da se izmeni na parkiralištu. Tako je svuda u svetu, i bukvalno ne postoji zemlja u kojoj je ovaj sistem osporen ili se osporava, jer ljudi znaju da život u urbanim sredinama podrazumeva neke privilegije ali i neke žrtve. Ali kako to objasniti "Beograđanima" koji nose primitivne navike svojih zavičaja (anarhiju i egoizam).

beraci

pre 14 godina

@(derači, 22. septembar 2011 10:57)

Prijatelju, dnevna karta nije skupa, jer nema ovde nikakve dnevne karte - ovo je dosadasnja "doplatna karta" u sustini KAZNA, samo se drugacije zove.

Ne mozes da dodjes i da platis "dnevnu kartu", toga nema. To placas tek kada ti napisu kaznu... ovaj "dnevnu kartu".

Dorcolac

pre 14 godina

U nekim svetskim gradovima pristup ili parkiranje u najstrozijem centru grada je rezervisan SAMO za one koji tu zive. Ostali mogu da prosetaju ili koriste GSP. Tako nesto treba uvesti i u Beogradu. Dorcol, potez između vasine i cara dusana i francuske i tadeusa koscuskog treba biti rezervisan samo za one koji tu zive kako ljudi ne bi imali muku sa parkiranjem.

Dragan O

pre 14 godina

Nije drzava pljackala narod, nego JP Parking Servis odnosno odgovorna lica zaposlena u tom preduzecu. I to nije toliki problem koliko je problem gde je taj novac zavrsio, verovatno na finansiranje politickih stranaka, pojedinaca i ljudi bliski politici, bez obzira da li su na vlasti ili ne. Obzirom da je doplatna karta, kao i sama naplata parkinga izraz Odluke grada ili JP Parking servis, po istoj logici i gradjani mogu da donesu odluku da ne placaju ovaj zakonski harac. Dakle ni jednim zakonom nije regulisana ova materija, nego najobicnijom Odlukom koja nema Zakonsko pokrice. Ovo je pokusaj da se ozakoni do sada naplacivana doplatna karta, a ja sam misljenja da to ne bi trebalo da im se dozvoli, vec da neko odgovara za to. Ja nikada nisam platio doplatnu kartu zato sto nisam produzio parking i slico, ali de facto sam uvek platio. Pozivi su stizali od tamo nekih advokatskih kancelarija, jer nisu bili sposobni ni sami da pokrenu postupak, nego su plasili narod advokatima. E sada cu da tuzim tu advokatsku kancelariju za pokusaj pljacke, Dakle nije problem u drzavi nego u nama gradjanima te drzave koju ni ne zasluzujemo.

Bozzza

pre 14 godina

Ova cela farsa je zbog dva privatnika koji imaju kancelarije u centru grada, i stalno su dobijali kazne! Pa su lepo presavili tabak angazovali dobre advokate i dobili na ustavnom sudu! Po ustavu kazna (1870 RSD) ne moze biti toliko veca od cene jednog sata (56 RSD), to znaci da je parking servis krsio zakon kad je ljudima naplacivao tolike kazne! E sad se i dalje nastavlja sa pljackom ljudi samo pod drugim imenom dnevna karta! Sad nas pljackaju ali po zakonu!

Zorann

pre 14 godina

Sta znaci..."Satna parking karta važiće za svaki započeti sat prema vremenu korišćenja..."?

Da li to sto je napisano ili se novinar pogresno izrazio?

Ako se parkiram u 13.45h, da li moj sat istice u 14.00h, ili u 14.45h?

obicne

pre 14 godina

O tome kako komunalna policija sprovodi delatnost iz svoje nadleznosti ilustrativno govori slika koju sam pre neki dan video na Bulevaru. Setaju komunalci, kao oslobodioci i onda se na kraju okomise na nekog coveka sto prodaje kokice. Prica se zavrsila tako sto su se sva trojica ogrebala o kokice sirotog coveka. E pa ti isti ce da sprovode zakon. Ali, svaka akcija ima svoju reakciju, a svaki izbor vlasti svoj ciklicni reizbor...

Mario Bros

pre 14 godina

Umesto satnih gluposti, lepo da se pošalje sms kada se uparkira i sms kada se isparkira. Pa ko je koliko minuta bio toliko i plati. Ovo ostalo je neracionalna zloupotreba.

Bazinga

pre 14 godina

I sta je ovde novo i ukinuto? Samo preimenovali istu stvar.

1870 je mnogo, i kako u tom slucaju naplate 24h kada je parking od 07-21, to je 14h sto znaci za trecu zonu:

- ako je neko platio 3h
3h -> 3 * 31din 93din + 1870 = 1963din

1870din / 14h = 134din/h je cena sata dnevne karte sto je 4x skuplje u slucaju trece zone

ako oduzmemo tu broj sati koji su vec placeni

1870 - (3*134) = 1468din je REALNA cena doplatne karte za one koji su platili 3h + doplatna



- ako nije platio ni jedan sat
1870din

Ako ste savesni i placate parking, kao sto ja radim i onda slucajno greskoom ne posaljete poruku (bio na sastanku i nisam proverio dal je stigla potvrdna poruka), nemate ni opomenu ali platite za taj dan 1963din, a sta je sa onih 93din. I opet ste najgore prosli, tj bolje prodju oni koji uopste ne placaju jer je njih naplatna kostala manje za sate koje ste vec platili. Dakle ta naplatna karta je i dalje KAZNA iako su promenili ime.

PO koji put u skorijoj istorji Srbije, oni koji su posteni vise plate od onih koji uopste ne placaju? Ovo je samo jedan od primera!

Smatram da postoji razlika izmedju onih koji plate prva dva sata i ko zna iz kog razloga nisu treci platili i onih koji uopste ne placaju.

Ako vec idu od auta do auta, sto onda ne posalju na kucnu adresku koliko je neko bio parkiran pa da se eleminise faktor greske vozaca, ali su oni svestni da vise para uzimaju od onih koji naprave gresku.

Ipak je ovo smisljeno samo za otimanje pare a ne uvodjenje reda.

dingo

pre 14 godina

Kakva budalaština, dnevna karta u tom slučaju ispada koliko i 60h parkiranja?!? Naslov bi mogao da glasi 'Parking servis izmislio dan od 60 sati'!

Jelena

pre 14 godina

Isto s..., drugo pakovanje! Pa pita li se neko kako to sat parkiranja košta npr u prvoj zoni 56 dinara, ceo dan 1870 dinara??? Ako pomnozimo 56 dinara sa 24 (sata), to je 1344 dinara! Po kom osnovu onda uzimaju ostatak do 1870 dinara??? Placaju li oni PDV drzavi? Zasto ne izdaju fiskalne racune u garazama? Kakva lopovska institucija, sačuvaj me Bože parking karte!

derači

pre 14 godina

mnogo je skupa dnevna karta
mnogo bi bolje bilo da je dnevna karta 500-700 dinara
sve preko toga je skupo.
koliko ima parking mesta koji su u zoni ograđenih oko zgrada i koji ne podpadaju u zonu, pa upravo zbog stanara tih zgrada je zona i postavljena

svi traže leba bez da rade

Pedu

pre 14 godina

Nije šija, nego vrat.
Jedino nisam iz vesti skapirao da li to znači da se zone ukidaju.
Pretpostavljam da ne.
Kako bi onda naplatili "dnevnu".

Zeljko

pre 14 godina

Kakve su bre ovo prevare?? Ako platim SATNU kartu, hocu mojih 1h!!! Znaci ako parkiram u 10:45, treba da vam platim satnu kartu za tih 15 minuta??

Milos Opacic

pre 14 godina

Samo promenili ime.....u narodu ce to ostati i dalje kazna.....izmedju ostalog i zbog blizu dve hiljade dinara iznosa "dnevne" karte.....

Nenad

pre 14 godina

I ovo nije po ustavu jer je kazna (tj.dnevna karta) skuplja od cene parkiranja u trajanju od 14 sati (od 07h do 21h). Ova karta moze da kosta samo: cena parkiranja po satu x broj sati.

komunalni posmatrac

pre 14 godina

obicna policija NE SME da naplacuje kazne, a komunalcima su dali odresene ruke da rade stya hoce, bahatost komunalaca pokazala se na vise primera i pre nego sto su zvanicno i poceli sa radom. ne bih sada da navodim primere, ali bilo je neprijatnih situacija samo zato sto sam gledao u njih da vidim kakve su mi uniforme. odmah je krenulo no seljacko "sta je, sta gledas". dryava je ponovo dala moc pogresnim ljudima na pogresan nacin, ali i ne cudi, ako se pogleda ko je sve dobio posao. komunlci su skandal!!!

Nenad

pre 14 godina

Nisam pravnik, ali je svakom jasno da je i ova "dnevna karta" je protivustavna po istom osnovu.
Ako je sat vremena parkinga 30 ili 40 dinara i ako se parking naplacuje od 7 ujutru do 9 uvece (14 sati), tzv. dnevna karta treba da košta 30x14=420 dinara ili 40x14=560 dinara.
Dosta više tih lažnih nameta

dobrica

pre 14 godina

Imam samo jedno pitanje. Kako moze dnevna karta da bude toliko skupa? Valjda ako zelis da parkiras automobil ceo dan i platis to,dobijes neki popust. U nekim gradovima u Srbiji(pa cak i u BG na par mesta) postoji opcija da platis sat parkiranja porukom ili ceo dan(za sat bude oko 30-40 dinara,a za dan oko 200-300). Uostalom,ako i nema popusta zar ne bi trebalo da se preracuna koliko ima sati do kraja dana i naplati se dnevna karta do kraja naplacivanja parkinga(u BG do 21h). To bi bilo fer,ako vec neko nece da plati za sat ili dva,neka plati do kraja dana i to bi bila dnevna karta kao sto ovde pise. Ovo je samo bezobrazluk i preimenovanje kazne u nesto drugo da bi mogli da deru i dalje.

bokez

pre 14 godina

Posto je ovo sad dobilo definitivnu potvrdu da smo do sada placali kazne mimo ustava i zakona, tj. da nas je drzava po ko zna koji put pokrala, ja se pitam kome ja de se obratim da mi se povrate pare od izvrsene kradje moje drzave prema meni?

Jelena

pre 14 godina

Isto s..., drugo pakovanje! Pa pita li se neko kako to sat parkiranja košta npr u prvoj zoni 56 dinara, ceo dan 1870 dinara??? Ako pomnozimo 56 dinara sa 24 (sata), to je 1344 dinara! Po kom osnovu onda uzimaju ostatak do 1870 dinara??? Placaju li oni PDV drzavi? Zasto ne izdaju fiskalne racune u garazama? Kakva lopovska institucija, sačuvaj me Bože parking karte!

dingo

pre 14 godina

Kakva budalaština, dnevna karta u tom slučaju ispada koliko i 60h parkiranja?!? Naslov bi mogao da glasi 'Parking servis izmislio dan od 60 sati'!

bokez

pre 14 godina

Posto je ovo sad dobilo definitivnu potvrdu da smo do sada placali kazne mimo ustava i zakona, tj. da nas je drzava po ko zna koji put pokrala, ja se pitam kome ja de se obratim da mi se povrate pare od izvrsene kradje moje drzave prema meni?

Nenad

pre 14 godina

Nisam pravnik, ali je svakom jasno da je i ova "dnevna karta" je protivustavna po istom osnovu.
Ako je sat vremena parkinga 30 ili 40 dinara i ako se parking naplacuje od 7 ujutru do 9 uvece (14 sati), tzv. dnevna karta treba da košta 30x14=420 dinara ili 40x14=560 dinara.
Dosta više tih lažnih nameta

Bozzza

pre 14 godina

Ova cela farsa je zbog dva privatnika koji imaju kancelarije u centru grada, i stalno su dobijali kazne! Pa su lepo presavili tabak angazovali dobre advokate i dobili na ustavnom sudu! Po ustavu kazna (1870 RSD) ne moze biti toliko veca od cene jednog sata (56 RSD), to znaci da je parking servis krsio zakon kad je ljudima naplacivao tolike kazne! E sad se i dalje nastavlja sa pljackom ljudi samo pod drugim imenom dnevna karta! Sad nas pljackaju ali po zakonu!

komunalni posmatrac

pre 14 godina

obicna policija NE SME da naplacuje kazne, a komunalcima su dali odresene ruke da rade stya hoce, bahatost komunalaca pokazala se na vise primera i pre nego sto su zvanicno i poceli sa radom. ne bih sada da navodim primere, ali bilo je neprijatnih situacija samo zato sto sam gledao u njih da vidim kakve su mi uniforme. odmah je krenulo no seljacko "sta je, sta gledas". dryava je ponovo dala moc pogresnim ljudima na pogresan nacin, ali i ne cudi, ako se pogleda ko je sve dobio posao. komunlci su skandal!!!

obicne

pre 14 godina

O tome kako komunalna policija sprovodi delatnost iz svoje nadleznosti ilustrativno govori slika koju sam pre neki dan video na Bulevaru. Setaju komunalci, kao oslobodioci i onda se na kraju okomise na nekog coveka sto prodaje kokice. Prica se zavrsila tako sto su se sva trojica ogrebala o kokice sirotog coveka. E pa ti isti ce da sprovode zakon. Ali, svaka akcija ima svoju reakciju, a svaki izbor vlasti svoj ciklicni reizbor...

Nenad

pre 14 godina

I ovo nije po ustavu jer je kazna (tj.dnevna karta) skuplja od cene parkiranja u trajanju od 14 sati (od 07h do 21h). Ova karta moze da kosta samo: cena parkiranja po satu x broj sati.

Bazinga

pre 14 godina

I sta je ovde novo i ukinuto? Samo preimenovali istu stvar.

1870 je mnogo, i kako u tom slucaju naplate 24h kada je parking od 07-21, to je 14h sto znaci za trecu zonu:

- ako je neko platio 3h
3h -> 3 * 31din 93din + 1870 = 1963din

1870din / 14h = 134din/h je cena sata dnevne karte sto je 4x skuplje u slucaju trece zone

ako oduzmemo tu broj sati koji su vec placeni

1870 - (3*134) = 1468din je REALNA cena doplatne karte za one koji su platili 3h + doplatna



- ako nije platio ni jedan sat
1870din

Ako ste savesni i placate parking, kao sto ja radim i onda slucajno greskoom ne posaljete poruku (bio na sastanku i nisam proverio dal je stigla potvrdna poruka), nemate ni opomenu ali platite za taj dan 1963din, a sta je sa onih 93din. I opet ste najgore prosli, tj bolje prodju oni koji uopste ne placaju jer je njih naplatna kostala manje za sate koje ste vec platili. Dakle ta naplatna karta je i dalje KAZNA iako su promenili ime.

PO koji put u skorijoj istorji Srbije, oni koji su posteni vise plate od onih koji uopste ne placaju? Ovo je samo jedan od primera!

Smatram da postoji razlika izmedju onih koji plate prva dva sata i ko zna iz kog razloga nisu treci platili i onih koji uopste ne placaju.

Ako vec idu od auta do auta, sto onda ne posalju na kucnu adresku koliko je neko bio parkiran pa da se eleminise faktor greske vozaca, ali su oni svestni da vise para uzimaju od onih koji naprave gresku.

Ipak je ovo smisljeno samo za otimanje pare a ne uvodjenje reda.

Milos Opacic

pre 14 godina

Samo promenili ime.....u narodu ce to ostati i dalje kazna.....izmedju ostalog i zbog blizu dve hiljade dinara iznosa "dnevne" karte.....

Mario Bros

pre 14 godina

Umesto satnih gluposti, lepo da se pošalje sms kada se uparkira i sms kada se isparkira. Pa ko je koliko minuta bio toliko i plati. Ovo ostalo je neracionalna zloupotreba.

beraci

pre 14 godina

@(derači, 22. septembar 2011 10:57)

Prijatelju, dnevna karta nije skupa, jer nema ovde nikakve dnevne karte - ovo je dosadasnja "doplatna karta" u sustini KAZNA, samo se drugacije zove.

Ne mozes da dodjes i da platis "dnevnu kartu", toga nema. To placas tek kada ti napisu kaznu... ovaj "dnevnu kartu".

dobrica

pre 14 godina

Imam samo jedno pitanje. Kako moze dnevna karta da bude toliko skupa? Valjda ako zelis da parkiras automobil ceo dan i platis to,dobijes neki popust. U nekim gradovima u Srbiji(pa cak i u BG na par mesta) postoji opcija da platis sat parkiranja porukom ili ceo dan(za sat bude oko 30-40 dinara,a za dan oko 200-300). Uostalom,ako i nema popusta zar ne bi trebalo da se preracuna koliko ima sati do kraja dana i naplati se dnevna karta do kraja naplacivanja parkinga(u BG do 21h). To bi bilo fer,ako vec neko nece da plati za sat ili dva,neka plati do kraja dana i to bi bila dnevna karta kao sto ovde pise. Ovo je samo bezobrazluk i preimenovanje kazne u nesto drugo da bi mogli da deru i dalje.

Dragan O

pre 14 godina

Nije drzava pljackala narod, nego JP Parking Servis odnosno odgovorna lica zaposlena u tom preduzecu. I to nije toliki problem koliko je problem gde je taj novac zavrsio, verovatno na finansiranje politickih stranaka, pojedinaca i ljudi bliski politici, bez obzira da li su na vlasti ili ne. Obzirom da je doplatna karta, kao i sama naplata parkinga izraz Odluke grada ili JP Parking servis, po istoj logici i gradjani mogu da donesu odluku da ne placaju ovaj zakonski harac. Dakle ni jednim zakonom nije regulisana ova materija, nego najobicnijom Odlukom koja nema Zakonsko pokrice. Ovo je pokusaj da se ozakoni do sada naplacivana doplatna karta, a ja sam misljenja da to ne bi trebalo da im se dozvoli, vec da neko odgovara za to. Ja nikada nisam platio doplatnu kartu zato sto nisam produzio parking i slico, ali de facto sam uvek platio. Pozivi su stizali od tamo nekih advokatskih kancelarija, jer nisu bili sposobni ni sami da pokrenu postupak, nego su plasili narod advokatima. E sada cu da tuzim tu advokatsku kancelariju za pokusaj pljacke, Dakle nije problem u drzavi nego u nama gradjanima te drzave koju ni ne zasluzujemo.

SAŠA B.

pre 14 godina

Svi komentari ukazuju na nizak stepen pravne svesti i urbane kulture autora. Tako je inače u Srbiji: kolektivna svest nam je anarhična, individualna svest egoistična a pravna svest zakržljala. Dnevna karta je institut kojim se uspostavlja komunalna pravda i racionalno korišćenje parking prostora u uslovima ograničenih prostornih resursa. Njena cena je privilegija za one kojima to nije veliki izdatak, a mera odvraćanja (a ne kazna) za one koji su sebični i ne shvataju da i drugi imaju pravo da parkiraju u uslovima kada više stotina hiljada vozila konkuriše na petnaestak hiljada parking mesta na javnim parkiralištima. Ta cena se ne meri po formuli koliko je jedan sat parkiranja pa puta 24 h, već po formuli da što veći broj ljudi može da se izmeni na parkiralištu. Tako je svuda u svetu, i bukvalno ne postoji zemlja u kojoj je ovaj sistem osporen ili se osporava, jer ljudi znaju da život u urbanim sredinama podrazumeva neke privilegije ali i neke žrtve. Ali kako to objasniti "Beograđanima" koji nose primitivne navike svojih zavičaja (anarhiju i egoizam).

derači

pre 14 godina

mnogo je skupa dnevna karta
mnogo bi bolje bilo da je dnevna karta 500-700 dinara
sve preko toga je skupo.
koliko ima parking mesta koji su u zoni ograđenih oko zgrada i koji ne podpadaju u zonu, pa upravo zbog stanara tih zgrada je zona i postavljena

svi traže leba bez da rade

Pedu

pre 14 godina

Nije šija, nego vrat.
Jedino nisam iz vesti skapirao da li to znači da se zone ukidaju.
Pretpostavljam da ne.
Kako bi onda naplatili "dnevnu".

perica

pre 14 godina

Mene krug dvojke ne zanima, ja tvrdim da se na Novom Beogradu mnogo vise ljudi iz kruga dvojke parkira nego obrnuto.Njima je krivo sto kad odu kuci ne mogu da se parkiraju,a ja se parkiram na Novom BG tek kad oni odu kuci.
Shvatite da je Novi Beograd vise ugrozen nego kasaba kruga dvojke,koja je pretrpana zgradicama bez parkinga.
Napravite mi tunel kroz centar i mozete da napravite rezervat ako hocete.
Novi Beograd , Munze su moj grad a krug dvojke vise nije ono sto je bio.
Pa vi ste gerijatrija bez podmlatka.

Viktor

pre 14 godina

Sve je ovo super ali je opet protivno zakonu.
Nisam 100% siguran ali mislim da je nezakonito naplaćivati uslugu koju nisi izvršio. A to je naplata za 24 časa jer se inače naplaćuje 14 sati dnevno. U ovom slučaju ti Parking servis naplati nešto što ti je dao besplatno znači kao korisnika usluga doveo te je u zabludu. Ok ne zove se doplatna već dnevna. Pošteno ali je onda i naplaćujte tako. Isteklo je plaćeno vreme naplati mi ostatak dana jer realno nemaš blage veze kad ću ja da pomerim svoje vozilo. Ali mi omogući da odem na naplatno mesto i da platim razliku od trenutka pisanja karte do trenutka kad sam došao do naplatnog mesta da platim. Naravno za svaki započeti sat. Jer opcija dnevna karta kod parking servisa ne postoji, niko ne može da dodje i da plati ceo dan parkiranja, samim tim uvoditi za jedne a ne za sve. Ovo je i dalje protivno zakonu.

Zeljko

pre 14 godina

Kakve su bre ovo prevare?? Ako platim SATNU kartu, hocu mojih 1h!!! Znaci ako parkiram u 10:45, treba da vam platim satnu kartu za tih 15 minuta??

gde ja zivim.....

pre 14 godina

nije shija nego vrat.

kazna = doplatna karta = dnevna karta = kazna.

ovde je neko izuzetno bezobrazan ili retardiran. ili i jedno i drugo.

arhimede, shta ti mislish?

pospanko

pre 14 godina

@SASA B.

Možete li mi objasniti šta je to pravna svest, onako kako je vi shvatate? Je l' pravna svest znači da građanin treba slepo da se povinuje svakom propisu koji dolazi od moćnog i nepogrešivog zakonodavca, bez ispitivanja svrhe, namene i ispravnosti? Većina ljudi koji su napisali komentare i apsolutna većina ljudi koje poznajem smatraju da su prevareni i opljačkani i potpuno su u pravu. Njihovo rezonovanje je razložno i argumentovano i upravo pokazuje da pravna svest postoji, ma koliko od nas pokušavali da naprave poslušne ovčice. Na kraju krajeva, na stranu ovih ljudi stao je Ustavni sud kada je doneo odluku da je doplatna karta nezakonita. Nije li očigledno da su i oni koji su doneli odluku svesni da je ona suštinski nezakonita, ma koliko to paradoksalno zvučalo, jer uporno pokušavaju da sakriju njenu pravnu prirodu? Od početka oni KAZNU nazivaju doplatnom kartom, jer nemaju pravo da kažnjavaju (svesni su toga od početka), već je korisnik, navodno, prećutno odlučio da nastavi korišćenje parkinga do kraja dana. Ne bi bilo sporno da je ispoštovana matematika koju većina komentatora pominje (prema našem Zakonu o obligacionim odnosima, ovo bi bila izjava volje putem tzv. konkludentne radnje - niste pomerili kola nakon isteka prvobitnog ,,ugovorenog'' vremena, znači ,,hoćete'' da produžite to vreme). Matematika, kao što smo utvrdili, nije ispoštovana (korisnik bi za 1900 dinara trebalo da kupi dvodnevno parkiranje u najskupljoj zoni) i jasno je da je u pitanju - kazna - na šta Parking servis nema pravo. Šta PS uradi posle odluke Ustavnog suda? Oni su rekli, ajde da promenimo naziv doplatnoj karti, izgleda nisu dobro shvatili našu logiku, sad je to dnevna karta... Isto s... drugo p... što je takođe lepo primetio jedan komentator ovde. Ovo je naravno jako bezobrazno i ovo će opet pasti pred Ustavnim sudom, samo ko zna kad će se opet odlučivati o tome, a do tada ima da namlate još lepih para (gde te pare idu, izvesno tačnu teoriju ima jos jedan komentator ovde).

z.paukovic

pre 14 godina

Postoji jednostavno resenje: ukinite ustavni sud kad nicemu ne sluzi. Promenis ime iz doplatna u dnevna i onda je sve ok, a kad kazu da je tzv dnevna neustavna, promenis ime u dvadesestcetvorosatna haha eto predloga kako da zaj...te glupi ustavni sud, ma sta oni znaju, niko ih ne zarezuje 2%. Bravo za lasice iz parking servisa, samo bahato!

MunzeLjux

pre 14 godina

Nije sija nego vrat.Ovaj bedni kompromis jos jednom pokazuje da je glavni cilj bio da se ispostuje odluka ustavnog suda,ali i da se sacuva mehanizam za kaznjavanje vozaca,koji prekorace vreme u zonama.Sat parkiranja u trecoj zoni je 31 din.a naplacuje se od 7 do 21h,tako da celodnevna karta moze da bude najvise 403din.Kako su oni dosli do cifre od 1870 din.,ubite me ako znam.Mnogo puta,narocito popodne nisam mogao da nastavim parkiranje vozila iako je praznih mesta bilo na pretek.Ko zivi u centru moze slobodno da se parkira u svojoj zoni,cesto kilometrima udaljen od kuce dok neko sa periferije ne moze ni u goste da ode.Problem imaju i majstori koji dovuku alat i opremu,onda vozilo odvezu van zone pa se na posao vracaju busom.Ne znam dali je zadrzavanje na nekom mestu oblik kretanja,jer je zabrana kretanja i te kako protivustavna kategorija.

Mladen

pre 14 godina

Pa mi smo u koraku sa svetom tj. Amerikom i jednom od najskupljih gradova u svetu posto je u New Yorku cena dnevne karte u javnim garazam oko 25-40 dolara (1500-2500 dinara) ako dodjes u 8h i ostajes ceo dan ona je najjeftinija oko 25h, e al Beograd nije New York i mi Srbi imamo plate oko 350e a u oni oko 5000 doalara. Rado bih ucestvovao na demonstracijama proti parking servisa!!

kakve smo mi ovce

pre 14 godina

sad treba da se obratimo agenciji za zastitu potrosaca jer je ocigledna prevara. Na proizvodu ili usluzi ne sme da bude nista sto potrosaca dovodi u zabludu, a dnevna karta od 1870 dinara me dovodi do zabune jer kada pomnozim sate i cenu sata nikako ne dobijam 1870 din ...

Dragutin

pre 14 godina

Jednu stvar niste primetili a to je da su ovim ukinuli zone za parkiranje. Jer nema veze u kojoj si zoni parkirao dnevna karta je 1870 dinara. Pa valjda lopovi jedni dnevna karta ima razlicite cene za ralicite zone kao i karta za 1 sat.

Zorann

pre 14 godina

Sta znaci..."Satna parking karta važiće za svaki započeti sat prema vremenu korišćenja..."?

Da li to sto je napisano ili se novinar pogresno izrazio?

Ako se parkiram u 13.45h, da li moj sat istice u 14.00h, ili u 14.45h?

Žrtva

pre 14 godina

Ovo je dokaz i priznanje da je dosadašnja praksa naplaćivanja bila protivzakonita. Sada lepo treba uposliti vešte advokate i retroaktivno naplatiti sva dosadašnja pljačkanja od strane ove lihvarske institucije. Ja ću prvi to da učinim.

komsija

pre 14 godina

Zaista interesantno, nije naziv doplatna karta vec dnevna karta, ali je cena kostanja ostala ista 1.870,00 [din]. Meni kada su je stavili posle 15 minuta u zutoj zoni je bilo potpuno sve jedno da li je dnevna ili doplatna ili xyz.
Meni ovo deluje jako neozbiljno, mislim da se izbori blize pa se iskreno nadam da ce ovakva desavanja biti proslost.

Dzoni

pre 14 godina

@SAŠA B. Mislim da grešiš. Ova dnevna karta može da bude način odvraćanja samo za običnog smrtnika, koji nema para da plati taj iznos. Nekom budži, koji vozi Audi A8, Bembaru ili neki besan džip sa zatamnjenim staklima, ovih 18 evra neće biti nikakav problem, a rešio je parking za ceo dan. Na taj način, bogati ćeš još više biti bahati, jer sad neće morati nakon sat vremena da gleda da pomeri vozilo i drugom ustupi jednako pravo da se parkira, već će opušteno ostati ceo dan. Običan čovek plati 50 dinara za sat vremena prve zone i onda trči kao blesav da stigne na vreme da pomeri auto da ne bi plaćao kaznu. Sve u svemu, još jedan korak u raslojavanju građana i pravljenju razlike između običnih (često siromašnih) i prebogatih.

@prakticno resenje: Jeste, ali kad kontrolor naiđe na vozilo bez tablica, u roku od 3 minuta tu će biti i pauk. A kad ti odvezu vozilo bez tablica, tek onda nastaju muke, jer kada pozoveš parking servis da se raspitaš u kojoj garažu su ti odneli vozilo, oni te pitaju za tablice. Na taj način neće moći ni da provere gde ti je vozilo, a ti gledaj šta ćeš.

Zuki

pre 14 godina

(Mario Bros, 22. septembar 2011 13:49)

To je odlicna ideja. S tim sto bi cena sata trebala da raste za svaki naredni sat posle prvog odnosno drugog ili treceg sata, u zavisnosti od zone. Tako bi vozaci bili motivisani da sto krace ostaju u zoniranim delovima grada.
Postojeci sistem naplate sms-om je "svestan" i lokacije sa koje se salje sms, tako da ne bi bilo moguce da se parking odjavljuje i ponovo prijavljuje u istom reonu na svakih sat ili dva i tako prevari sistem.
Postojeci sistem sa ogranicenjem parkiranja je krajnje nepraktican jer ako recimo ne zavrsim sve sto sam trebao u predvidjenom vremenu moram da prekinem ako mogu sta god da radim i izadjem da preparkiram auto u drugi reon. Naravno ponovo trazeci slobodno mesto.
Parking servis treba da bude servis gradjana a ne izvor finansiranja politickih partija. Dakle treba gradjanima da omoguci uslove da sto udobnije koriste javne parkinge po realnoj ceni. A realno je da cena raste ako se ograniceni resursi koriste duze. "Dnevna karta" je eufemizam za legalizovanu pljacku gradjana koji i cak kad zele ne mogu da se potpuno pridrzavaju propisanih uslova.

Dorcolac

pre 14 godina

U nekim svetskim gradovima pristup ili parkiranje u najstrozijem centru grada je rezervisan SAMO za one koji tu zive. Ostali mogu da prosetaju ili koriste GSP. Tako nesto treba uvesti i u Beogradu. Dorcol, potez između vasine i cara dusana i francuske i tadeusa koscuskog treba biti rezervisan samo za one koji tu zive kako ljudi ne bi imali muku sa parkiranjem.

harač

pre 14 godina

Jel može neko stručno lice da objasni da li je i ova odluka u skladu s ustavom, jer ne vidim šta su ovde promenili sem naziva kazne koju su neovlašćeno naplaćivali?

bb

pre 14 godina

Pa i u autobusu GSP-a kada vas uhvate bez karte placate tzv. doplatnu kartu koja kosta 3000 din, sto je 60 puta skuplje od karte za jednu voznju (50 din), a sa njom cak ne mozete da udjete u naredni autobus i da se vozite do kraja dana, dok na prakingu sa dnevnom kartom bar mozete da ostanete na tom parking mestu do kraja dana. Cist lopovluk u svakom slucaju.

ivan

pre 14 godina

Evo dokle smo došli kada vlast traži rupe u zakonu da nam otme pare. Jeste javno preduzeće, ali ga uvek vode oni koji su na vlasti. Šibicari.

AD

pre 14 godina

Ne mogu da napalte ni dnevnu kartu jer im to niko nije trazio. To je kao da ja odem kod njih u parkin servis da mi plate za ciscenje parkinga (koji cu ja ocistit) iako oni to nisu trazili. Mogu samo da naplate samo ono vreme koje je krisceno za parkiranje.

dO

pre 14 godina

Ova odluka je takodje neustavna, odbornici su se zaigrali. Time se uvodi "blok tarifa" za parkiranje koja je sama po sebi protivzakonita. Prvo sto se parkiranje ne naplacuje nocu pa ne moze da traje 24h, a drugo sto ne moze da kosta vise ono sto se kupuje "na veliko". Advokati, napred, razvalite ove muljatore!

@Dorcolac

pre 14 godina

Apsolutno si u pravu.
Samo sto sad ja da dodam jedan mali amadman na tvoje. Isto vazi i za mostove. Tako da kad sledeci put hoces na NBG na usce, kej, delta city i ostalo ti lepo busom ili taksijem. Preteraste sa pravljenjem guzve. NBG je dosta vas doslajaka iz kruga dvojke.

Remark

pre 14 godina

Da li neko moze da objasni zasto je Ustavnu sud nalozio izmenu odluke o javnim parkiralistima ? Sta je obrazlozenje ovakvog naloga ?

Vlada

pre 14 godina

Ovo neće zavisiti od rezultata izbora. Iskoristili su, po meni, nevešto sudsku odluku da preinače naziv iste kazne. Sistem za naplatu parking mesta putem SMS-a ima smisla, ali postoji mesto i za popravke. Kupovina kartica na kioscima je praktično nemoguća, jer je vlast uklonila kioske, a ovi koji postoje često nemaju doplatne karte.
Mene zanima po komo snovu parking servis može da odlučuje koje ulice zonira? Na primer, zbog potrebe posla, često sam u Rankeovoj ulici. Do skoro je bilo zabranjeno parkiranje na desnoj strani ulice. Sada, kada je pripremljena za zorniranje biće moguće parkiranje i na desnoj strani. Nije to licemerno, to je profitabilno.

Mislim da bi neka rešenja bila
- da veliki deo cene parkiranja ne ide direktno parking servisu, već u gradski budžet, tako da veći deo novca ide za asfaltiranje ulica, a da se njima vraća njihova farba, jer to je SVE što su oni uložili. Sistem za naplatu su odavno otplatili, a grad, kao njihov poslodavac neka plaća operatere na terenu.
- parkirano vozilo ne zagađuje mnogo vazduh, pa i cena parkiranja treba da bude niža,
- zadržati zonski način parkiranja, ali ne u cilju ograničenja vremena parkiranja, već da ne bude vremesnkog ograničenja, ali da u crvenoj sat vremena bude značajno skuplji nego u žutoj itd.
- kažnjavati češće one koji formiraju svoje parking mesto "sa 4 migavca" u Strahinjića Bana, ili Bulevaru, ili palačinkarnice "Pinokio" u Zemunu.

Laki

pre 14 godina

Ok, promenili su ime nametu da bi mogli da tuze one koji isti ne plate. Moje pitanje je sta je sa nama koji vec imamo gomilu neplacenih "doplatnih" tj. onih neustavnih kazni. Znaci li ovo da nisam u obavezi ni da ih platim? Sta je sa onim kaznama koje sam vec platio? Da li ce mi vratiti novac i kamatu na neustavno naplacena sretstva (sacuvao sam priznanice)?

Darko

pre 14 godina

I šta je sada zaključak - jel ovo novo pravilo dranja ustavno? I šta sa starim - znači li to automatski da je po starom doplatna karta bila neustavna? Ima li neko savet - da li onda platiti zaostale karte od ranije ili ne?

Kostolac

pre 14 godina

Svakome je jasno da je ovakva „dnevna karta“ nezakonita:
Ne postoji kao karta koju možete kupiti
Ne uzima u obzir „zone“ i ograničeno zadržavanje
Ne uzima u obzir već plaćeno vreme i preostalo vreme toga dana.
Svakome je jasno zašto se toliko insistira na naplati parkinga i kažnjavanju građana:
Sredstva prikupljena u svim parking servisima u Srbiji su predmet raznih zloupotreba
Upropaštavaju se trotoari i pešački prostor, ugrožava se saobraćajna bezbednost pravljenjem parking mesta samo da bi se što više prikupilo novčanih sredstava (koja su očito van kontrole).
Svakome je jasno da postoje jednostavna rešenja, ali ona nisu u interesu onih koji raspolažu prikupljenim novcem.
Samo angažovani novinar i nezavisni mediji mogu pomoći da se promeni nešto.

kraft

pre 14 godina

Ko procita tekst pazljivo moze da zakljuci sledece:
- Karta na sat vremena je ostala ista, kosta isto i vazi samo u zoni u za koju je placena. Ovo im je jako korisno jer normalanom coveku koji dodje kolima u grad zbog nekih obaveza, posla i sl, jako lako moze da se desi da zaboravi na parking ili izgubi pojam o vremenu. Prosecan gradjanin u ovoj zemlji ima mnogo bitnijih egzistencionih problema o kojima misli nego sto je parking. Drugim recima ovo ostavlja dosta prostora da se zaboravi da se posalje jos jedna poruka ili ne daj Boze da zakasnite 5 minuta, a oni lesinari od parking patrolaca su vec na licu mesta i pisu kaznu.
- Cena karte za ceo dan ne da nema veze za logikom, nego je tolko providno evoluirana doplatna kazna da bi to i dete od 12 godina shvatilo. Normalno da niko nije lud da placa kartu za ceo dan, pa ce da se osloni na poruke, sto znaci da ce morati na svakih sat da misli o tome kada ce da posalje novu poruku.
- Ako ste zaposlen covek koji radi 8 sati, ravno ludilu je da na svakih sat svakog dana salje sms, pa ce te se verovatno da odluciti za dnevnu kartu koja iznosi 1870 dinara. Ako kazeno da mesec ima 22 radna dana to je onda 22 * 1870 = 41140. Bas interesanto da je otprilike ovoliki iznos prosecne plate u ovoj jadnoj zemlji. Ako na sve to dodamo i cenu goriva, oni kao da ne zele da se mi uopste vozimo.

alfabeta

pre 14 godina

Oduvek sam se pitao ko je dodelio bas parking servisu to pravo da kroji ulice kako on misli da treba, nesto sto nije cak ni njihovo niti su oni zidali odjednom svojataju, i povrh svega imaju pravo da bahato rade sta hoce.
Koliko puta sam samo bio u prilici da odnesu dobar auto jer misle ovaj ima para platice, pa kad vlasnik kola slika gde je parkirao i pripreti im tuzbom onda pobegnu kao vatrom ozareni jer znaju da su prevaranti.
Dakle bilo bi lepo da neko od novinara raskrinka pozadinu te nazovi institucije zvane parking servis.
Da li ce neko sutra obojiti pesacke staze i shodno boji naplacivati putarine jer mu se kao i ovima moze ?

leskovacki spajdermen

pre 14 godina

Pa nista. Ce si mi vrnete sve onej pare za DOPLATNE karte sto sam vam platija. A mozda i necete? Kakav smo bi Diznilend

neko

pre 14 godina

Iskreno, ja sam za bilo kakav potez koji ce smanjiti guzvu i koriscenje sopstvenog automobila. Potpuno podrzavam. Realno, vecina ljudi je zaboravila da hoda vise od 300 metara, sve je vise ljudi sa povisenim pritiskom, problemima sa srcem, gojaznih idt. tako da pozdravljam bilo kakvu meru koja ce da nas kosta i dace Bog, smanji broj vozila u saobracaju.

dragan

pre 14 godina

Osim cene "dnevne" karte... Cena je uvreda za gradjanina-biraca.
Oduvek me fascinirao pojam "neispravno ili havarisano vozilo". U praksi se to do sada odnosilo na neregistrovane automobile, tj one kojima je istekla registracija, pa sam sa strahom gledao kako na parkingu vozac kamiona sa viljuskom za otpad redom prilazi svim vozilima i uporedjuje registraciju - ignorisao je nekoliko ocigledno "neispravnih ili havarisanih vozila" a potpuno ispravnim proveravao tablice, ukljucujuci i mom. Da je daktilografkinja pogresila, ode moj na otpad.
Ispada da ko ne plati registraciju, ne sme da parkira na ulici, a sa druge strane, PLACENA registracija ne garantuje da cete imati gde da parkirate, kao sto Beogradjani i znaju.
"Neispravno ili havarisano vozilo" parking servis ne odnosi, jer znaju da niko nece platiti.

gradjanin Beograda

pre 14 godina

Evo odmah primer kakav je haos zavladao čid je ukinuta kazna ili kako se to već zove.parking na trotoaru na Bulevaru kralja Aleksandra-LIPOV LAD je postao privatni parking eksklizivnih limuzina(Jaguar.Mercesedes S,Porše,Range rower,itd.) likova sa CRNOGORSKIM NAGLASKOM.Pri tome pola od njih ima BG table a pola Strane

VladaBg

pre 14 godina

Ne razumem komentare da većini ne odgovara da se uvodi ovakva vrsta "kazne". U Zapadnim delovima Evrope to je sasvim normalna stvar da se ograniči parkiranje u centru grada na određeno vreme kako bi svi imali mogućnost parkiranja, makar na određeno vreme. Ako hoćete parkiranje od 5-6 sati dnevno, imate garaže.
Dovodilo se u pitanje da li PS može da kažnjava pa se zato ta "kazna" od ranije sada zove "dnevna karta", čisto da se oni ograniče od mogućih pravnih posledica...

Redovno koristim parking zone, pa čak i tempiram tih 15 minuta kako bi završio nešto hitno... da nije zona pitanje da li bi uopšte i mogao da nađem mesto za parkiranje u toku radnog dana a garaže su preskupe da budem iskren.

S

pre 14 godina

Tipičan primer kako se zakon zaobilazi u našoj zemlji. I ovako je decenijama u nazad i onda nije ni čudo što smo tu gde jesmo.
Suština problema je da se ne može naplaćivati defakto kazna za novčanu obavezu, niti se može naplaćivati nesrazmerno veliki iznos za uslugu koja nije/neće biti iskorišćena. Onda se ta defakto kazna preimenuje u "dnevnu kartu" i sada je problem kao rešen, defakto kazna više nije kazna, a nesrazmerno veliki iznos više nije nesrazmerno veliki i korisnik dobija odgovarajuću vrednost za uplaćeni novac. I sve to na javnim površinama koje su uzurpirane od samih građana.

Vlada

pre 14 godina

Opet moram da postujem: jednosmerne ulice, bez obzira na manjak parking mesta u gradu ne mogu se krečiti i pretvarati u zone samo zbog sitnog ćara. Pre neki dan sam 40 minuta kružio po Vračaru tražeći mesto za parking, jer su mi istekla 3 sata u zelenoj zoni. Jedva sam prolazio kroz ulice bezecovane za nova parking mesta (od oktobra), jer su sada uzeli pola trotoara i deo kolovoza. Vozim mali auto i nekako mogu da prođem. Ulice su sada pune automobila. Pešaci ne idu trotoarom, jer ima manje mesta - idu ulicom. Kamion ne znam da li bi mogao da prođe. I sve zbog toga što će neko uzimati 31 RSD za sat vremena? Na šta to liči?!? Na samovolju i bezvlašće, na nesposobnost da se posao uradi kako treba i bahatost!

Dorcolac

pre 14 godina

Za novobeogradjanina,

ako vi prihvatite da ne dolazite kolima u centar grada ja nemam nikakav problem da prihvatim da kod vas dolazim ne autobusom nego da uopste ne dolazim.

SAŠA B.

pre 14 godina

Pravna svest podrazumeva poznavanje pravnih propisa (ignorantia legis nocet) i sposobnost razumevanja tumačenja koja daju nadležni organi (Parlament, Vlada, itd.) i stručna lica (advokati, sudije, itd.). U odnosu na komentare mog komentara dodajem sledeće: 1. cena parkiranja nije socijalna kategorija; 2. Dnevna karta, i pod ovim i pod starim nazivom (doplatna karta), čak i sa terminologijom koja asocira na kazneno pravo i sankcije, objektivno nije kazna već mera racionalne organizacije korišćenja parking prostora - pažljivo pročitati moje prethodno određenje pravne prirode dn. karte (za pospanka); 3. Ustavni sud Srbije nije ukinuo institut doplatne karte, već je prekinuo postupak (čl. 55 Zakona o ustavnom sudu) i naložio donosiocu Odluke o javnim parkiralištima da ovu izmeni (dezinformacijama jednog od podnosilaca inicijative za ocenu ustavnosti i zakonitosti Odluke, u javnosti se stekao utisak da je ona poništena).

Ha Ha

pre 14 godina

Ma ne mogu nista, kak jos nisu shvatili da krse zakon o zastiti podataka o licniosti. Parking servisu niko ne sme da da podatke o vlasniku vozila ako nije napravljen prekrsaj ili krivicno delo. Nepostovanje ugovora=parnica protiv NN lica pa na sud. Prvi ko bude tuzio policiju i parking servis dobice dobru naknadu. Eto posao za Advokate

ivan

pre 14 godina

Sada mi nista jije vise jasno a sta se desava ako platim dnevu katru u zoni 3 npr bulevar kralja aleksandra i ostanem po poterbi npr 3 sata a onda promenim lokaciju npr bulevar despota stefana sta onda plactati opet kartu.

Dylann

pre 14 godina

Zaista je smesno sta sve nesavesni vozaci nece komentarisati i traziti neku pravdu zato sto nisu platili ili produzili vreme za parking.... platite posteno ili protegnite noge i doprinestite manjoj zagadjenosti planete.. pa vama bar u vecim gradovima je dostupan i JAVNI PREVOZ - em stedite na gorivu em ne placate dnevne karte...Zar ste zaista mogli pomisliti da ce se drzava odreci novca dibojenog putem parking servia? ehhehe vrlo naivno... elem, kalkulishete samo kako vama odgovara sabirajuci koliko bi ta dnevna karta trebala kostati sabirajuci sate... Ja vas pitam u toj kalkulaciji gde je uracunato vreme vreme koje kontroloru treba da vam dostavi dnevnu kartu + troskovi administratora za ponovnu obradu vasheg vozila + ponovna stampa dnevne karte + izdangubljeno vreme firnminog pravnika za vash sluchaj + troskovi slanja na kucnua dresu itd.... ;) sve to po vazecem cenovniku parking servisa.... ;)

Dylann

pre 14 godina

ha ha mislish da si otkrio toplu vodu? hehehhe vidi da ti objasnim nesto... kada bih hteo podatke da dobijem od policije sluzbeno bih to trazio od KOMUNALNE POLICIJE, navodeci pritom razne razloge... ;) to upravo govori starla latinska izreka "Accipere quam facere praestat iniuriam." prevedeno to bi znachilo - Nepravdu osjetit je bolje nego nepravdu stvoriti. ;) haj uzivajte trazeci opet neka opravdanja za neuplacenih od 40-50 dinara... ;)

SAŠA B.

pre 14 godina

Svi komentari ukazuju na nizak stepen pravne svesti i urbane kulture autora. Tako je inače u Srbiji: kolektivna svest nam je anarhična, individualna svest egoistična a pravna svest zakržljala. Dnevna karta je institut kojim se uspostavlja komunalna pravda i racionalno korišćenje parking prostora u uslovima ograničenih prostornih resursa. Njena cena je privilegija za one kojima to nije veliki izdatak, a mera odvraćanja (a ne kazna) za one koji su sebični i ne shvataju da i drugi imaju pravo da parkiraju u uslovima kada više stotina hiljada vozila konkuriše na petnaestak hiljada parking mesta na javnim parkiralištima. Ta cena se ne meri po formuli koliko je jedan sat parkiranja pa puta 24 h, već po formuli da što veći broj ljudi može da se izmeni na parkiralištu. Tako je svuda u svetu, i bukvalno ne postoji zemlja u kojoj je ovaj sistem osporen ili se osporava, jer ljudi znaju da život u urbanim sredinama podrazumeva neke privilegije ali i neke žrtve. Ali kako to objasniti "Beograđanima" koji nose primitivne navike svojih zavičaja (anarhiju i egoizam).

Dorcolac

pre 14 godina

U nekim svetskim gradovima pristup ili parkiranje u najstrozijem centru grada je rezervisan SAMO za one koji tu zive. Ostali mogu da prosetaju ili koriste GSP. Tako nesto treba uvesti i u Beogradu. Dorcol, potez između vasine i cara dusana i francuske i tadeusa koscuskog treba biti rezervisan samo za one koji tu zive kako ljudi ne bi imali muku sa parkiranjem.

perica

pre 14 godina

Mene krug dvojke ne zanima, ja tvrdim da se na Novom Beogradu mnogo vise ljudi iz kruga dvojke parkira nego obrnuto.Njima je krivo sto kad odu kuci ne mogu da se parkiraju,a ja se parkiram na Novom BG tek kad oni odu kuci.
Shvatite da je Novi Beograd vise ugrozen nego kasaba kruga dvojke,koja je pretrpana zgradicama bez parkinga.
Napravite mi tunel kroz centar i mozete da napravite rezervat ako hocete.
Novi Beograd , Munze su moj grad a krug dvojke vise nije ono sto je bio.
Pa vi ste gerijatrija bez podmlatka.

neko

pre 14 godina

Iskreno, ja sam za bilo kakav potez koji ce smanjiti guzvu i koriscenje sopstvenog automobila. Potpuno podrzavam. Realno, vecina ljudi je zaboravila da hoda vise od 300 metara, sve je vise ljudi sa povisenim pritiskom, problemima sa srcem, gojaznih idt. tako da pozdravljam bilo kakvu meru koja ce da nas kosta i dace Bog, smanji broj vozila u saobracaju.

Zeljko

pre 14 godina

Kakve su bre ovo prevare?? Ako platim SATNU kartu, hocu mojih 1h!!! Znaci ako parkiram u 10:45, treba da vam platim satnu kartu za tih 15 minuta??

Zorann

pre 14 godina

Sta znaci..."Satna parking karta važiće za svaki započeti sat prema vremenu korišćenja..."?

Da li to sto je napisano ili se novinar pogresno izrazio?

Ako se parkiram u 13.45h, da li moj sat istice u 14.00h, ili u 14.45h?

SAŠA B.

pre 14 godina

Pravna svest podrazumeva poznavanje pravnih propisa (ignorantia legis nocet) i sposobnost razumevanja tumačenja koja daju nadležni organi (Parlament, Vlada, itd.) i stručna lica (advokati, sudije, itd.). U odnosu na komentare mog komentara dodajem sledeće: 1. cena parkiranja nije socijalna kategorija; 2. Dnevna karta, i pod ovim i pod starim nazivom (doplatna karta), čak i sa terminologijom koja asocira na kazneno pravo i sankcije, objektivno nije kazna već mera racionalne organizacije korišćenja parking prostora - pažljivo pročitati moje prethodno određenje pravne prirode dn. karte (za pospanka); 3. Ustavni sud Srbije nije ukinuo institut doplatne karte, već je prekinuo postupak (čl. 55 Zakona o ustavnom sudu) i naložio donosiocu Odluke o javnim parkiralištima da ovu izmeni (dezinformacijama jednog od podnosilaca inicijative za ocenu ustavnosti i zakonitosti Odluke, u javnosti se stekao utisak da je ona poništena).

Mario Bros

pre 14 godina

Umesto satnih gluposti, lepo da se pošalje sms kada se uparkira i sms kada se isparkira. Pa ko je koliko minuta bio toliko i plati. Ovo ostalo je neracionalna zloupotreba.

@Dorcolac

pre 14 godina

Apsolutno si u pravu.
Samo sto sad ja da dodam jedan mali amadman na tvoje. Isto vazi i za mostove. Tako da kad sledeci put hoces na NBG na usce, kej, delta city i ostalo ti lepo busom ili taksijem. Preteraste sa pravljenjem guzve. NBG je dosta vas doslajaka iz kruga dvojke.

Dorcolac

pre 14 godina

Za novobeogradjanina,

ako vi prihvatite da ne dolazite kolima u centar grada ja nemam nikakav problem da prihvatim da kod vas dolazim ne autobusom nego da uopste ne dolazim.

Jelena

pre 14 godina

Isto s..., drugo pakovanje! Pa pita li se neko kako to sat parkiranja košta npr u prvoj zoni 56 dinara, ceo dan 1870 dinara??? Ako pomnozimo 56 dinara sa 24 (sata), to je 1344 dinara! Po kom osnovu onda uzimaju ostatak do 1870 dinara??? Placaju li oni PDV drzavi? Zasto ne izdaju fiskalne racune u garazama? Kakva lopovska institucija, sačuvaj me Bože parking karte!

Dylann

pre 14 godina

Zaista je smesno sta sve nesavesni vozaci nece komentarisati i traziti neku pravdu zato sto nisu platili ili produzili vreme za parking.... platite posteno ili protegnite noge i doprinestite manjoj zagadjenosti planete.. pa vama bar u vecim gradovima je dostupan i JAVNI PREVOZ - em stedite na gorivu em ne placate dnevne karte...Zar ste zaista mogli pomisliti da ce se drzava odreci novca dibojenog putem parking servia? ehhehe vrlo naivno... elem, kalkulishete samo kako vama odgovara sabirajuci koliko bi ta dnevna karta trebala kostati sabirajuci sate... Ja vas pitam u toj kalkulaciji gde je uracunato vreme vreme koje kontroloru treba da vam dostavi dnevnu kartu + troskovi administratora za ponovnu obradu vasheg vozila + ponovna stampa dnevne karte + izdangubljeno vreme firnminog pravnika za vash sluchaj + troskovi slanja na kucnua dresu itd.... ;) sve to po vazecem cenovniku parking servisa.... ;)

dingo

pre 14 godina

Kakva budalaština, dnevna karta u tom slučaju ispada koliko i 60h parkiranja?!? Naslov bi mogao da glasi 'Parking servis izmislio dan od 60 sati'!

Nenad

pre 14 godina

Nisam pravnik, ali je svakom jasno da je i ova "dnevna karta" je protivustavna po istom osnovu.
Ako je sat vremena parkinga 30 ili 40 dinara i ako se parking naplacuje od 7 ujutru do 9 uvece (14 sati), tzv. dnevna karta treba da košta 30x14=420 dinara ili 40x14=560 dinara.
Dosta više tih lažnih nameta

Bozzza

pre 14 godina

Ova cela farsa je zbog dva privatnika koji imaju kancelarije u centru grada, i stalno su dobijali kazne! Pa su lepo presavili tabak angazovali dobre advokate i dobili na ustavnom sudu! Po ustavu kazna (1870 RSD) ne moze biti toliko veca od cene jednog sata (56 RSD), to znaci da je parking servis krsio zakon kad je ljudima naplacivao tolike kazne! E sad se i dalje nastavlja sa pljackom ljudi samo pod drugim imenom dnevna karta! Sad nas pljackaju ali po zakonu!

Dzoni

pre 14 godina

@SAŠA B. Mislim da grešiš. Ova dnevna karta može da bude način odvraćanja samo za običnog smrtnika, koji nema para da plati taj iznos. Nekom budži, koji vozi Audi A8, Bembaru ili neki besan džip sa zatamnjenim staklima, ovih 18 evra neće biti nikakav problem, a rešio je parking za ceo dan. Na taj način, bogati ćeš još više biti bahati, jer sad neće morati nakon sat vremena da gleda da pomeri vozilo i drugom ustupi jednako pravo da se parkira, već će opušteno ostati ceo dan. Običan čovek plati 50 dinara za sat vremena prve zone i onda trči kao blesav da stigne na vreme da pomeri auto da ne bi plaćao kaznu. Sve u svemu, još jedan korak u raslojavanju građana i pravljenju razlike između običnih (često siromašnih) i prebogatih.

@prakticno resenje: Jeste, ali kad kontrolor naiđe na vozilo bez tablica, u roku od 3 minuta tu će biti i pauk. A kad ti odvezu vozilo bez tablica, tek onda nastaju muke, jer kada pozoveš parking servis da se raspitaš u kojoj garažu su ti odneli vozilo, oni te pitaju za tablice. Na taj način neće moći ni da provere gde ti je vozilo, a ti gledaj šta ćeš.

bokez

pre 14 godina

Posto je ovo sad dobilo definitivnu potvrdu da smo do sada placali kazne mimo ustava i zakona, tj. da nas je drzava po ko zna koji put pokrala, ja se pitam kome ja de se obratim da mi se povrate pare od izvrsene kradje moje drzave prema meni?

pospanko

pre 14 godina

@SASA B.

Možete li mi objasniti šta je to pravna svest, onako kako je vi shvatate? Je l' pravna svest znači da građanin treba slepo da se povinuje svakom propisu koji dolazi od moćnog i nepogrešivog zakonodavca, bez ispitivanja svrhe, namene i ispravnosti? Većina ljudi koji su napisali komentare i apsolutna većina ljudi koje poznajem smatraju da su prevareni i opljačkani i potpuno su u pravu. Njihovo rezonovanje je razložno i argumentovano i upravo pokazuje da pravna svest postoji, ma koliko od nas pokušavali da naprave poslušne ovčice. Na kraju krajeva, na stranu ovih ljudi stao je Ustavni sud kada je doneo odluku da je doplatna karta nezakonita. Nije li očigledno da su i oni koji su doneli odluku svesni da je ona suštinski nezakonita, ma koliko to paradoksalno zvučalo, jer uporno pokušavaju da sakriju njenu pravnu prirodu? Od početka oni KAZNU nazivaju doplatnom kartom, jer nemaju pravo da kažnjavaju (svesni su toga od početka), već je korisnik, navodno, prećutno odlučio da nastavi korišćenje parkinga do kraja dana. Ne bi bilo sporno da je ispoštovana matematika koju većina komentatora pominje (prema našem Zakonu o obligacionim odnosima, ovo bi bila izjava volje putem tzv. konkludentne radnje - niste pomerili kola nakon isteka prvobitnog ,,ugovorenog'' vremena, znači ,,hoćete'' da produžite to vreme). Matematika, kao što smo utvrdili, nije ispoštovana (korisnik bi za 1900 dinara trebalo da kupi dvodnevno parkiranje u najskupljoj zoni) i jasno je da je u pitanju - kazna - na šta Parking servis nema pravo. Šta PS uradi posle odluke Ustavnog suda? Oni su rekli, ajde da promenimo naziv doplatnoj karti, izgleda nisu dobro shvatili našu logiku, sad je to dnevna karta... Isto s... drugo p... što je takođe lepo primetio jedan komentator ovde. Ovo je naravno jako bezobrazno i ovo će opet pasti pred Ustavnim sudom, samo ko zna kad će se opet odlučivati o tome, a do tada ima da namlate još lepih para (gde te pare idu, izvesno tačnu teoriju ima jos jedan komentator ovde).

Mladen

pre 14 godina

Pa mi smo u koraku sa svetom tj. Amerikom i jednom od najskupljih gradova u svetu posto je u New Yorku cena dnevne karte u javnim garazam oko 25-40 dolara (1500-2500 dinara) ako dodjes u 8h i ostajes ceo dan ona je najjeftinija oko 25h, e al Beograd nije New York i mi Srbi imamo plate oko 350e a u oni oko 5000 doalara. Rado bih ucestvovao na demonstracijama proti parking servisa!!

Viktor

pre 14 godina

Sve je ovo super ali je opet protivno zakonu.
Nisam 100% siguran ali mislim da je nezakonito naplaćivati uslugu koju nisi izvršio. A to je naplata za 24 časa jer se inače naplaćuje 14 sati dnevno. U ovom slučaju ti Parking servis naplati nešto što ti je dao besplatno znači kao korisnika usluga doveo te je u zabludu. Ok ne zove se doplatna već dnevna. Pošteno ali je onda i naplaćujte tako. Isteklo je plaćeno vreme naplati mi ostatak dana jer realno nemaš blage veze kad ću ja da pomerim svoje vozilo. Ali mi omogući da odem na naplatno mesto i da platim razliku od trenutka pisanja karte do trenutka kad sam došao do naplatnog mesta da platim. Naravno za svaki započeti sat. Jer opcija dnevna karta kod parking servisa ne postoji, niko ne može da dodje i da plati ceo dan parkiranja, samim tim uvoditi za jedne a ne za sve. Ovo je i dalje protivno zakonu.

Zuki

pre 14 godina

(Mario Bros, 22. septembar 2011 13:49)

To je odlicna ideja. S tim sto bi cena sata trebala da raste za svaki naredni sat posle prvog odnosno drugog ili treceg sata, u zavisnosti od zone. Tako bi vozaci bili motivisani da sto krace ostaju u zoniranim delovima grada.
Postojeci sistem naplate sms-om je "svestan" i lokacije sa koje se salje sms, tako da ne bi bilo moguce da se parking odjavljuje i ponovo prijavljuje u istom reonu na svakih sat ili dva i tako prevari sistem.
Postojeci sistem sa ogranicenjem parkiranja je krajnje nepraktican jer ako recimo ne zavrsim sve sto sam trebao u predvidjenom vremenu moram da prekinem ako mogu sta god da radim i izadjem da preparkiram auto u drugi reon. Naravno ponovo trazeci slobodno mesto.
Parking servis treba da bude servis gradjana a ne izvor finansiranja politickih partija. Dakle treba gradjanima da omoguci uslove da sto udobnije koriste javne parkinge po realnoj ceni. A realno je da cena raste ako se ograniceni resursi koriste duze. "Dnevna karta" je eufemizam za legalizovanu pljacku gradjana koji i cak kad zele ne mogu da se potpuno pridrzavaju propisanih uslova.

dobrica

pre 14 godina

Imam samo jedno pitanje. Kako moze dnevna karta da bude toliko skupa? Valjda ako zelis da parkiras automobil ceo dan i platis to,dobijes neki popust. U nekim gradovima u Srbiji(pa cak i u BG na par mesta) postoji opcija da platis sat parkiranja porukom ili ceo dan(za sat bude oko 30-40 dinara,a za dan oko 200-300). Uostalom,ako i nema popusta zar ne bi trebalo da se preracuna koliko ima sati do kraja dana i naplati se dnevna karta do kraja naplacivanja parkinga(u BG do 21h). To bi bilo fer,ako vec neko nece da plati za sat ili dva,neka plati do kraja dana i to bi bila dnevna karta kao sto ovde pise. Ovo je samo bezobrazluk i preimenovanje kazne u nesto drugo da bi mogli da deru i dalje.

bb

pre 14 godina

Pa i u autobusu GSP-a kada vas uhvate bez karte placate tzv. doplatnu kartu koja kosta 3000 din, sto je 60 puta skuplje od karte za jednu voznju (50 din), a sa njom cak ne mozete da udjete u naredni autobus i da se vozite do kraja dana, dok na prakingu sa dnevnom kartom bar mozete da ostanete na tom parking mestu do kraja dana. Cist lopovluk u svakom slucaju.

Nenad

pre 14 godina

I ovo nije po ustavu jer je kazna (tj.dnevna karta) skuplja od cene parkiranja u trajanju od 14 sati (od 07h do 21h). Ova karta moze da kosta samo: cena parkiranja po satu x broj sati.

Bazinga

pre 14 godina

I sta je ovde novo i ukinuto? Samo preimenovali istu stvar.

1870 je mnogo, i kako u tom slucaju naplate 24h kada je parking od 07-21, to je 14h sto znaci za trecu zonu:

- ako je neko platio 3h
3h -> 3 * 31din 93din + 1870 = 1963din

1870din / 14h = 134din/h je cena sata dnevne karte sto je 4x skuplje u slucaju trece zone

ako oduzmemo tu broj sati koji su vec placeni

1870 - (3*134) = 1468din je REALNA cena doplatne karte za one koji su platili 3h + doplatna



- ako nije platio ni jedan sat
1870din

Ako ste savesni i placate parking, kao sto ja radim i onda slucajno greskoom ne posaljete poruku (bio na sastanku i nisam proverio dal je stigla potvrdna poruka), nemate ni opomenu ali platite za taj dan 1963din, a sta je sa onih 93din. I opet ste najgore prosli, tj bolje prodju oni koji uopste ne placaju jer je njih naplatna kostala manje za sate koje ste vec platili. Dakle ta naplatna karta je i dalje KAZNA iako su promenili ime.

PO koji put u skorijoj istorji Srbije, oni koji su posteni vise plate od onih koji uopste ne placaju? Ovo je samo jedan od primera!

Smatram da postoji razlika izmedju onih koji plate prva dva sata i ko zna iz kog razloga nisu treci platili i onih koji uopste ne placaju.

Ako vec idu od auta do auta, sto onda ne posalju na kucnu adresku koliko je neko bio parkiran pa da se eleminise faktor greske vozaca, ali su oni svestni da vise para uzimaju od onih koji naprave gresku.

Ipak je ovo smisljeno samo za otimanje pare a ne uvodjenje reda.

kraft

pre 14 godina

Ko procita tekst pazljivo moze da zakljuci sledece:
- Karta na sat vremena je ostala ista, kosta isto i vazi samo u zoni u za koju je placena. Ovo im je jako korisno jer normalanom coveku koji dodje kolima u grad zbog nekih obaveza, posla i sl, jako lako moze da se desi da zaboravi na parking ili izgubi pojam o vremenu. Prosecan gradjanin u ovoj zemlji ima mnogo bitnijih egzistencionih problema o kojima misli nego sto je parking. Drugim recima ovo ostavlja dosta prostora da se zaboravi da se posalje jos jedna poruka ili ne daj Boze da zakasnite 5 minuta, a oni lesinari od parking patrolaca su vec na licu mesta i pisu kaznu.
- Cena karte za ceo dan ne da nema veze za logikom, nego je tolko providno evoluirana doplatna kazna da bi to i dete od 12 godina shvatilo. Normalno da niko nije lud da placa kartu za ceo dan, pa ce da se osloni na poruke, sto znaci da ce morati na svakih sat da misli o tome kada ce da posalje novu poruku.
- Ako ste zaposlen covek koji radi 8 sati, ravno ludilu je da na svakih sat svakog dana salje sms, pa ce te se verovatno da odluciti za dnevnu kartu koja iznosi 1870 dinara. Ako kazeno da mesec ima 22 radna dana to je onda 22 * 1870 = 41140. Bas interesanto da je otprilike ovoliki iznos prosecne plate u ovoj jadnoj zemlji. Ako na sve to dodamo i cenu goriva, oni kao da ne zele da se mi uopste vozimo.

Pedu

pre 14 godina

Nije šija, nego vrat.
Jedino nisam iz vesti skapirao da li to znači da se zone ukidaju.
Pretpostavljam da ne.
Kako bi onda naplatili "dnevnu".

derači

pre 14 godina

mnogo je skupa dnevna karta
mnogo bi bolje bilo da je dnevna karta 500-700 dinara
sve preko toga je skupo.
koliko ima parking mesta koji su u zoni ograđenih oko zgrada i koji ne podpadaju u zonu, pa upravo zbog stanara tih zgrada je zona i postavljena

svi traže leba bez da rade

Laki

pre 14 godina

Ok, promenili su ime nametu da bi mogli da tuze one koji isti ne plate. Moje pitanje je sta je sa nama koji vec imamo gomilu neplacenih "doplatnih" tj. onih neustavnih kazni. Znaci li ovo da nisam u obavezi ni da ih platim? Sta je sa onim kaznama koje sam vec platio? Da li ce mi vratiti novac i kamatu na neustavno naplacena sretstva (sacuvao sam priznanice)?

Vlada

pre 14 godina

Ovo neće zavisiti od rezultata izbora. Iskoristili su, po meni, nevešto sudsku odluku da preinače naziv iste kazne. Sistem za naplatu parking mesta putem SMS-a ima smisla, ali postoji mesto i za popravke. Kupovina kartica na kioscima je praktično nemoguća, jer je vlast uklonila kioske, a ovi koji postoje često nemaju doplatne karte.
Mene zanima po komo snovu parking servis može da odlučuje koje ulice zonira? Na primer, zbog potrebe posla, često sam u Rankeovoj ulici. Do skoro je bilo zabranjeno parkiranje na desnoj strani ulice. Sada, kada je pripremljena za zorniranje biće moguće parkiranje i na desnoj strani. Nije to licemerno, to je profitabilno.

Mislim da bi neka rešenja bila
- da veliki deo cene parkiranja ne ide direktno parking servisu, već u gradski budžet, tako da veći deo novca ide za asfaltiranje ulica, a da se njima vraća njihova farba, jer to je SVE što su oni uložili. Sistem za naplatu su odavno otplatili, a grad, kao njihov poslodavac neka plaća operatere na terenu.
- parkirano vozilo ne zagađuje mnogo vazduh, pa i cena parkiranja treba da bude niža,
- zadržati zonski način parkiranja, ali ne u cilju ograničenja vremena parkiranja, već da ne bude vremesnkog ograničenja, ali da u crvenoj sat vremena bude značajno skuplji nego u žutoj itd.
- kažnjavati češće one koji formiraju svoje parking mesto "sa 4 migavca" u Strahinjića Bana, ili Bulevaru, ili palačinkarnice "Pinokio" u Zemunu.

komunalni posmatrac

pre 14 godina

obicna policija NE SME da naplacuje kazne, a komunalcima su dali odresene ruke da rade stya hoce, bahatost komunalaca pokazala se na vise primera i pre nego sto su zvanicno i poceli sa radom. ne bih sada da navodim primere, ali bilo je neprijatnih situacija samo zato sto sam gledao u njih da vidim kakve su mi uniforme. odmah je krenulo no seljacko "sta je, sta gledas". dryava je ponovo dala moc pogresnim ljudima na pogresan nacin, ali i ne cudi, ako se pogleda ko je sve dobio posao. komunlci su skandal!!!

obicne

pre 14 godina

O tome kako komunalna policija sprovodi delatnost iz svoje nadleznosti ilustrativno govori slika koju sam pre neki dan video na Bulevaru. Setaju komunalci, kao oslobodioci i onda se na kraju okomise na nekog coveka sto prodaje kokice. Prica se zavrsila tako sto su se sva trojica ogrebala o kokice sirotog coveka. E pa ti isti ce da sprovode zakon. Ali, svaka akcija ima svoju reakciju, a svaki izbor vlasti svoj ciklicni reizbor...

Dragan O

pre 14 godina

Nije drzava pljackala narod, nego JP Parking Servis odnosno odgovorna lica zaposlena u tom preduzecu. I to nije toliki problem koliko je problem gde je taj novac zavrsio, verovatno na finansiranje politickih stranaka, pojedinaca i ljudi bliski politici, bez obzira da li su na vlasti ili ne. Obzirom da je doplatna karta, kao i sama naplata parkinga izraz Odluke grada ili JP Parking servis, po istoj logici i gradjani mogu da donesu odluku da ne placaju ovaj zakonski harac. Dakle ni jednim zakonom nije regulisana ova materija, nego najobicnijom Odlukom koja nema Zakonsko pokrice. Ovo je pokusaj da se ozakoni do sada naplacivana doplatna karta, a ja sam misljenja da to ne bi trebalo da im se dozvoli, vec da neko odgovara za to. Ja nikada nisam platio doplatnu kartu zato sto nisam produzio parking i slico, ali de facto sam uvek platio. Pozivi su stizali od tamo nekih advokatskih kancelarija, jer nisu bili sposobni ni sami da pokrenu postupak, nego su plasili narod advokatima. E sada cu da tuzim tu advokatsku kancelariju za pokusaj pljacke, Dakle nije problem u drzavi nego u nama gradjanima te drzave koju ni ne zasluzujemo.

komsija

pre 14 godina

Zaista interesantno, nije naziv doplatna karta vec dnevna karta, ali je cena kostanja ostala ista 1.870,00 [din]. Meni kada su je stavili posle 15 minuta u zutoj zoni je bilo potpuno sve jedno da li je dnevna ili doplatna ili xyz.
Meni ovo deluje jako neozbiljno, mislim da se izbori blize pa se iskreno nadam da ce ovakva desavanja biti proslost.

VladaBg

pre 14 godina

Ne razumem komentare da većini ne odgovara da se uvodi ovakva vrsta "kazne". U Zapadnim delovima Evrope to je sasvim normalna stvar da se ograniči parkiranje u centru grada na određeno vreme kako bi svi imali mogućnost parkiranja, makar na određeno vreme. Ako hoćete parkiranje od 5-6 sati dnevno, imate garaže.
Dovodilo se u pitanje da li PS može da kažnjava pa se zato ta "kazna" od ranije sada zove "dnevna karta", čisto da se oni ograniče od mogućih pravnih posledica...

Redovno koristim parking zone, pa čak i tempiram tih 15 minuta kako bi završio nešto hitno... da nije zona pitanje da li bi uopšte i mogao da nađem mesto za parkiranje u toku radnog dana a garaže su preskupe da budem iskren.

Kostolac

pre 14 godina

Svakome je jasno da je ovakva „dnevna karta“ nezakonita:
Ne postoji kao karta koju možete kupiti
Ne uzima u obzir „zone“ i ograničeno zadržavanje
Ne uzima u obzir već plaćeno vreme i preostalo vreme toga dana.
Svakome je jasno zašto se toliko insistira na naplati parkinga i kažnjavanju građana:
Sredstva prikupljena u svim parking servisima u Srbiji su predmet raznih zloupotreba
Upropaštavaju se trotoari i pešački prostor, ugrožava se saobraćajna bezbednost pravljenjem parking mesta samo da bi se što više prikupilo novčanih sredstava (koja su očito van kontrole).
Svakome je jasno da postoje jednostavna rešenja, ali ona nisu u interesu onih koji raspolažu prikupljenim novcem.
Samo angažovani novinar i nezavisni mediji mogu pomoći da se promeni nešto.

Milos Opacic

pre 14 godina

Samo promenili ime.....u narodu ce to ostati i dalje kazna.....izmedju ostalog i zbog blizu dve hiljade dinara iznosa "dnevne" karte.....

MunzeLjux

pre 14 godina

Nije sija nego vrat.Ovaj bedni kompromis jos jednom pokazuje da je glavni cilj bio da se ispostuje odluka ustavnog suda,ali i da se sacuva mehanizam za kaznjavanje vozaca,koji prekorace vreme u zonama.Sat parkiranja u trecoj zoni je 31 din.a naplacuje se od 7 do 21h,tako da celodnevna karta moze da bude najvise 403din.Kako su oni dosli do cifre od 1870 din.,ubite me ako znam.Mnogo puta,narocito popodne nisam mogao da nastavim parkiranje vozila iako je praznih mesta bilo na pretek.Ko zivi u centru moze slobodno da se parkira u svojoj zoni,cesto kilometrima udaljen od kuce dok neko sa periferije ne moze ni u goste da ode.Problem imaju i majstori koji dovuku alat i opremu,onda vozilo odvezu van zone pa se na posao vracaju busom.Ne znam dali je zadrzavanje na nekom mestu oblik kretanja,jer je zabrana kretanja i te kako protivustavna kategorija.

kakve smo mi ovce

pre 14 godina

sad treba da se obratimo agenciji za zastitu potrosaca jer je ocigledna prevara. Na proizvodu ili usluzi ne sme da bude nista sto potrosaca dovodi u zabludu, a dnevna karta od 1870 dinara me dovodi do zabune jer kada pomnozim sate i cenu sata nikako ne dobijam 1870 din ...

alfabeta

pre 14 godina

Oduvek sam se pitao ko je dodelio bas parking servisu to pravo da kroji ulice kako on misli da treba, nesto sto nije cak ni njihovo niti su oni zidali odjednom svojataju, i povrh svega imaju pravo da bahato rade sta hoce.
Koliko puta sam samo bio u prilici da odnesu dobar auto jer misle ovaj ima para platice, pa kad vlasnik kola slika gde je parkirao i pripreti im tuzbom onda pobegnu kao vatrom ozareni jer znaju da su prevaranti.
Dakle bilo bi lepo da neko od novinara raskrinka pozadinu te nazovi institucije zvane parking servis.
Da li ce neko sutra obojiti pesacke staze i shodno boji naplacivati putarine jer mu se kao i ovima moze ?

Ha Ha

pre 14 godina

Ma ne mogu nista, kak jos nisu shvatili da krse zakon o zastiti podataka o licniosti. Parking servisu niko ne sme da da podatke o vlasniku vozila ako nije napravljen prekrsaj ili krivicno delo. Nepostovanje ugovora=parnica protiv NN lica pa na sud. Prvi ko bude tuzio policiju i parking servis dobice dobru naknadu. Eto posao za Advokate

Dylann

pre 14 godina

ha ha mislish da si otkrio toplu vodu? hehehhe vidi da ti objasnim nesto... kada bih hteo podatke da dobijem od policije sluzbeno bih to trazio od KOMUNALNE POLICIJE, navodeci pritom razne razloge... ;) to upravo govori starla latinska izreka "Accipere quam facere praestat iniuriam." prevedeno to bi znachilo - Nepravdu osjetit je bolje nego nepravdu stvoriti. ;) haj uzivajte trazeci opet neka opravdanja za neuplacenih od 40-50 dinara... ;)

gradjanin Beograda

pre 14 godina

Evo odmah primer kakav je haos zavladao čid je ukinuta kazna ili kako se to već zove.parking na trotoaru na Bulevaru kralja Aleksandra-LIPOV LAD je postao privatni parking eksklizivnih limuzina(Jaguar.Mercesedes S,Porše,Range rower,itd.) likova sa CRNOGORSKIM NAGLASKOM.Pri tome pola od njih ima BG table a pola Strane

beraci

pre 14 godina

@(derači, 22. septembar 2011 10:57)

Prijatelju, dnevna karta nije skupa, jer nema ovde nikakve dnevne karte - ovo je dosadasnja "doplatna karta" u sustini KAZNA, samo se drugacije zove.

Ne mozes da dodjes i da platis "dnevnu kartu", toga nema. To placas tek kada ti napisu kaznu... ovaj "dnevnu kartu".

Dragutin

pre 14 godina

Jednu stvar niste primetili a to je da su ovim ukinuli zone za parkiranje. Jer nema veze u kojoj si zoni parkirao dnevna karta je 1870 dinara. Pa valjda lopovi jedni dnevna karta ima razlicite cene za ralicite zone kao i karta za 1 sat.

Žrtva

pre 14 godina

Ovo je dokaz i priznanje da je dosadašnja praksa naplaćivanja bila protivzakonita. Sada lepo treba uposliti vešte advokate i retroaktivno naplatiti sva dosadašnja pljačkanja od strane ove lihvarske institucije. Ja ću prvi to da učinim.

ivan

pre 14 godina

Sada mi nista jije vise jasno a sta se desava ako platim dnevu katru u zoni 3 npr bulevar kralja aleksandra i ostanem po poterbi npr 3 sata a onda promenim lokaciju npr bulevar despota stefana sta onda plactati opet kartu.

dragan

pre 14 godina

Osim cene "dnevne" karte... Cena je uvreda za gradjanina-biraca.
Oduvek me fascinirao pojam "neispravno ili havarisano vozilo". U praksi se to do sada odnosilo na neregistrovane automobile, tj one kojima je istekla registracija, pa sam sa strahom gledao kako na parkingu vozac kamiona sa viljuskom za otpad redom prilazi svim vozilima i uporedjuje registraciju - ignorisao je nekoliko ocigledno "neispravnih ili havarisanih vozila" a potpuno ispravnim proveravao tablice, ukljucujuci i mom. Da je daktilografkinja pogresila, ode moj na otpad.
Ispada da ko ne plati registraciju, ne sme da parkira na ulici, a sa druge strane, PLACENA registracija ne garantuje da cete imati gde da parkirate, kao sto Beogradjani i znaju.
"Neispravno ili havarisano vozilo" parking servis ne odnosi, jer znaju da niko nece platiti.

leskovacki spajdermen

pre 14 godina

Pa nista. Ce si mi vrnete sve onej pare za DOPLATNE karte sto sam vam platija. A mozda i necete? Kakav smo bi Diznilend

dO

pre 14 godina

Ova odluka je takodje neustavna, odbornici su se zaigrali. Time se uvodi "blok tarifa" za parkiranje koja je sama po sebi protivzakonita. Prvo sto se parkiranje ne naplacuje nocu pa ne moze da traje 24h, a drugo sto ne moze da kosta vise ono sto se kupuje "na veliko". Advokati, napred, razvalite ove muljatore!

S

pre 14 godina

Tipičan primer kako se zakon zaobilazi u našoj zemlji. I ovako je decenijama u nazad i onda nije ni čudo što smo tu gde jesmo.
Suština problema je da se ne može naplaćivati defakto kazna za novčanu obavezu, niti se može naplaćivati nesrazmerno veliki iznos za uslugu koja nije/neće biti iskorišćena. Onda se ta defakto kazna preimenuje u "dnevnu kartu" i sada je problem kao rešen, defakto kazna više nije kazna, a nesrazmerno veliki iznos više nije nesrazmerno veliki i korisnik dobija odgovarajuću vrednost za uplaćeni novac. I sve to na javnim površinama koje su uzurpirane od samih građana.

z.paukovic

pre 14 godina

Postoji jednostavno resenje: ukinite ustavni sud kad nicemu ne sluzi. Promenis ime iz doplatna u dnevna i onda je sve ok, a kad kazu da je tzv dnevna neustavna, promenis ime u dvadesestcetvorosatna haha eto predloga kako da zaj...te glupi ustavni sud, ma sta oni znaju, niko ih ne zarezuje 2%. Bravo za lasice iz parking servisa, samo bahato!

ivan

pre 14 godina

Evo dokle smo došli kada vlast traži rupe u zakonu da nam otme pare. Jeste javno preduzeće, ali ga uvek vode oni koji su na vlasti. Šibicari.

harač

pre 14 godina

Jel može neko stručno lice da objasni da li je i ova odluka u skladu s ustavom, jer ne vidim šta su ovde promenili sem naziva kazne koju su neovlašćeno naplaćivali?

AD

pre 14 godina

Ne mogu da napalte ni dnevnu kartu jer im to niko nije trazio. To je kao da ja odem kod njih u parkin servis da mi plate za ciscenje parkinga (koji cu ja ocistit) iako oni to nisu trazili. Mogu samo da naplate samo ono vreme koje je krisceno za parkiranje.

Darko

pre 14 godina

I šta je sada zaključak - jel ovo novo pravilo dranja ustavno? I šta sa starim - znači li to automatski da je po starom doplatna karta bila neustavna? Ima li neko savet - da li onda platiti zaostale karte od ranije ili ne?

gde ja zivim.....

pre 14 godina

nije shija nego vrat.

kazna = doplatna karta = dnevna karta = kazna.

ovde je neko izuzetno bezobrazan ili retardiran. ili i jedno i drugo.

arhimede, shta ti mislish?

Remark

pre 14 godina

Da li neko moze da objasni zasto je Ustavnu sud nalozio izmenu odluke o javnim parkiralistima ? Sta je obrazlozenje ovakvog naloga ?

Vlada

pre 14 godina

Opet moram da postujem: jednosmerne ulice, bez obzira na manjak parking mesta u gradu ne mogu se krečiti i pretvarati u zone samo zbog sitnog ćara. Pre neki dan sam 40 minuta kružio po Vračaru tražeći mesto za parking, jer su mi istekla 3 sata u zelenoj zoni. Jedva sam prolazio kroz ulice bezecovane za nova parking mesta (od oktobra), jer su sada uzeli pola trotoara i deo kolovoza. Vozim mali auto i nekako mogu da prođem. Ulice su sada pune automobila. Pešaci ne idu trotoarom, jer ima manje mesta - idu ulicom. Kamion ne znam da li bi mogao da prođe. I sve zbog toga što će neko uzimati 31 RSD za sat vremena? Na šta to liči?!? Na samovolju i bezvlašće, na nesposobnost da se posao uradi kako treba i bahatost!