Petak, 29.07.2011.

14:37

"Mora se ukinuti anonimnost na internetu"

Izvor: Jutarnji.hr

"Mora se ukinuti anonimnost na internetu" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

101 Komentari

Sortiraj po:

Markoresko

pre 11 godina

NE korisiti Fejsbuk ni za šta. Ne lepiti svoje slike niti davati lične podatke.

Ako imate žarku želju da se izrazite a da vam to ne može niko onemogućiti,
napravite svoj sajt i na njemu svoj blog a dokumente delite preko Bit Torenta.

Drndavo Zakeralo

pre 14 godina

Vidim da se ovde frljaju sa MAC, IP i ostalim adresama, kao i da krive FB...
O5 vam govorim...Google-ajte malo.
Ne radi se više o adresi vašeg računara, već o samom računaru...
Počinje era "pametnih reklama" koje koriste java skript kukije koji se ne vezuju samo za bruzer, već su "zaraženi" na način da se vezuju za određene sistemske dll-ove ili menjaju sistemske skripte i vezuju se za sam sistem...
Ove kukije kad obrišete je velika verovatnoća da će sistem "pasti".
Oni su vaša identifikacija na mreži i šalju podatke o vašim navikama reklamnim kompanijama i još ko zna kome...
Džaba ste podesili private bruzing, džaba otkačili u modzili ono da obaveštava sajtove o vašem kretanju...
Jedini lek je neki Live sistem koji kad ga ugasite i izbacite iz DVD-ROM-a gubi sve podatke...

gaga

pre 14 godina

Mame i tate, valjda su vas vase mame i tate naucile da se cuvate, pa se kao mame i tate postarajte da i vi svoju decu naucite stogod o tome. Ako ne znate kako to uciniti u ova vremena, iskljucite malo tv, skinite se malo sa serija, kladionica... pa proucite racunar, internet, drustvene mreze i PRICAJTE OTVORENO sa svojom decom. Toliko.

vlajko

pre 14 godina

@Goran
Probaj, mnogo je lakse nego sto mislis.
Uostalom mozes da koristis onda kada hoces da budes anoniman, mada
ako probas videces da mozes da koristis i kad god hoces.

Goran

pre 14 godina

@vlajko
Teorijski je to tacno, covek moze da ide ulicom sa dzakom na glavi da ga niko ne bio prepoznao, samo pitanje koliko je to prakticno :) Ako se kacis na neciji wireless router duze vremena pre ili kasnije moze neko da locira odakle dolazi tvoj signal. Znaci moras stalno da si u pokretu i trazis i hekujes nove (i to samo ako je router nezasticen ili lose zasticen) sto je mucenje. U prevodu totalnu anonimnost je prakticno vrlo tesko dostici.

Anonimus :D

pre 14 godina

Anonimnost na internetu ne postoji, a sa dolaskom Fejsbuka i sličnih mreža ljudi su sami uradili sve da se to i desi i da izgube tu svoju anonimnost. Zgodne devojke koje objave za svih svojih 5000 prijatelja da letuju u nekoj vukojebini od 10 kuća, kriminalci koji su bili u bekstvu i padali tokom objavljivanja youtube linkova i četovanja sa švalerkom, ljudi koji su lajali pijani protiv šefa na statusu a pritom imaju tog istog šefa među prijateljima... Anonimnost, šta to beše...

Da ne bude da su samo društvene mreže krive, evo čak i običan korisnik gmail-a ima sličan problem, pošta mu je već pročitana i namenski se targetiraju reklame u odnosu na ono kakva im je pošta.

A to da će neko biti procesuiran zbog svog mišljenja javno iznetog na nekom već sajtu, to je već moguće... represivni režimi to već koriste, a pitanje je kada će to već postati praksa i u "demokratiji". Živi bili pa videli.

fikus011

pre 14 godina

SAVET...prepaid 3g i open wifi ap...pa sam i mika i pera i laza a oni nek pogadjaju ko sam...toliko. A FB...pa ja da hocu da budem na izvolte..ja bi lepo u zvezde granda ..od te estrade bar ima vajde ..chuj fb..ajte molim vas.. XD XD XD

akilone

pre 14 godina

Do pre nekoliko godina bila je fama oko ostavljanja svog email-a, svi su bili bojazljivi i oko toga, a sad je sasvim uobicajno da se na uvid celom pucanstvu, sto bi hrvati rekli, ostavljaju informacije o blizoj i daljoj familiji, religijskim uverenjima, ljubavnom statusu, trenutnoj lokaciji,... I tako smo sami napravili najvecu bazu bodataka iz koje par jednostavnih upita moze dati rezultate koje nekim svetskim kompanijama vrede bilione. Sva privatnost je vec odavno prodata tu, i to veoma naivno i besplatno, ne znam sta je sada problem da u tom maniru nastavimo i ostatkom interneta, a onda fb nece biti ni kriv ni duzan...

vlajko

pre 14 godina

Moze da se sazna IP adresa, MAC adresa RACUNARA ali ne i ime i prezime osobe. Moze samo da se sumnja ili nagadja sa vise ili manje verovatnoce.
Naprimer izmenim MAC adresu na mom laptopu ili mob. telefonu, pristupim internetu preko necijeg wireless uredjaja sa ulice ili kafica (a da vlasnik toga nije ni svestan)...
I sta sad koga ce da hvataju, vlasnika wireless uredjaja koji pojma nema o cemu se radi.

anon

pre 14 godina

okej vodeci se tim njenim recima mogu da zakljucim da je njena mail adresa
RendiZakerberg@facebook.com (naravno engleskim jezikom napisano njeno ime i prezime) i sada ce svi moci da je napusavaju za unistavanje anonimnosti.

mandraxx

pre 14 godina

dragi moji slobodoumni prijatelji, samo instalirajte https://www.torproject.org/projects/vidalia.html.en i ne berite brigu ;)

Dzoni

pre 14 godina

Kapiram da ce u nekoj blizoj/daljoj buducnosti, postojati virtuelna licna karta koju ce morati svako da ima ko zeli pristup internetu.

wlado

pre 14 godina

ja polako gasim fb, tj prelazim na drugu mrezu, mislim do nove god. necu imati account....ne zbog ove vesti, nego uopste fb je vasar neukusa i prostitucije

dukki

pre 14 godina

@nazad u skolu!
Kablovski operateri dodeljuju IP preko MAC adrese modema. Kada pozoves tehnicku podrsku pitaju te prvo za MAC adresu modema. Kada modem odneses kod komsije i ako je on korisnik istog kablovskog distributera, bez obira da li ima potpisan internet ugovor, imaces internet. Kako? Jer provajder prepozna MAC adresu modema i dodeljuje IP. Ono o cemu ti pricas je MAC mrezne kartice koja komunicira samo sa modemom koji opet ima svoju MAC adresu. ADSL te indetifikuje preko broja telefonske linije sa koje pristupas. Dial up metoda te indetifikuje samo preko login-a. IP ne mozes ni u jednom slucaju da promenis, vec foliras proxi serverom (sta je tu sporno), takodje taj proxy loguje tvoj IP u slucaju da ga zloupotrebis.
Sustina moje price je da indetitet ne mozes sakriti od provajdera, a samim tim ni od nadzleznih, sajtove nisam ni pominjao jer oni tvoj IP imaju samo radi eventualnog ogranicavanja pristupa ka njima, a pojma nemaju ko si.

Nazad u skolu!

pre 14 godina

@dukki, @alfa

Nekoliko stvari:

1. MAC adresa je vidljiva samo na semgentu izmedju tvog PC-a i prvog rutera na mrezi (npr. ADSL rutera). Izvan toga se ne vidi. Takodje, MAC adresa moze lako da se promeni na vecini uredjaja i PC-eva, ali to uopste nije relevantno, jer je poslednji uredjaj koji MAC adresu direktno vidi tvoj ruter, kao i ostali uredjaji u tvojoj kuci (drugi PC, mrezni stampac itd.). Van tvoje kuce MAC adresa se ne vidi. Sajt na Internetu kome pristupas ne vidi tvoju MAC adresu, vec samo IP adresu.

2. IP adresu koju ti dodeljuje provajder ne mozes da laziras, niti da promenis. Tacka. Ono sto mozes da uradis je da odaberes neki otvoreni proxy server na Internetu, podesis svoj web browser da ga koristi i na taj nacin pregledas sajtove. Za sajt koji posecujes si tada "anoniman", jer ce vlasnik sajta videti samo IP adresu proxy servera. Ali to ne znaci da si bas totalno nevidljiv. Sve zavisi od toga koliko je vlasnik proxy servera spreman da oda tvoje podatke ako mu na vrata zakuca vlasnik sajta ili neka belosvetska "sluzba".

ORVEL

pre 14 godina

A DA VASPITAM. Što se bre ljudi učlanjujete u falsebuk. Šta ce vam to. Zar je moguce da toliko miliona ljudi nema nimalo svesti da shvati šta je to. Pa eto vam sad, neka vam SESTRA osnivača tog s...r određuje šta ćete da radite i kako.
Ocekujem da ova sestra GENIJALAC sutra bude predsednik svedske vlade. SAMI STE TO LJUDI NAPRAVILI. SVE STO RADITE NIJE zabava, eto šale falseebuk VAM SADA KROJI ŽIVOT: Ima li na ovoj planeti imalo pameti igde? Pa nije to jedina stvar na internetu.

Goxy

pre 14 godina

Koliko sam ja skapirao, tamo se govorilo o cyberbullying-u. I u tom smislu, prica o anonimnosti ima znacaja, jer se klinci u SAD masovno samoubijaju ili postaju psihijatrijski slucajevi bas zbog toga, jer oni koji ih dovode do toga se kriju iza anonimnosti.
Ali, realno, ukidanje anonimnosti je nemoguce. Mada, iz komentara ovde zakljucujem da ljudi nemaju pojma sta znaci anonimnost.

Anonimni Pera

pre 14 godina

Samo FB-kova direktorka marketinga ima prava da predlaže zakone i pravila na internetu, jer je jedina pozvana. Naravno, sledi joj Nobelova nagrada za inovativne ideje.
Inače, internet je vlasništvo Cukerberga.

dukki

pre 14 godina

@alfa
to sto ti slazes "rapidshare" sa laznom IP ili MAC adresom ne znaci da si slagao provajder koji ti dodeljuje IP na osnovu tvoje MAC adrese i daje pristup inernetu. MAC je fizicka adresa modema i tvoj modem je po njoj JEDINSTVEN U SVETU, ne mozes je nikada promeniti, ali mozes isfolirati pojedine sajtove/servere.

ivke

pre 14 godina

To odavno vise nije samo obicna drustvena mreza, oni hoce da kontrolisu ceo svet! Ima potpuno da se odsecem iz bilo kakvog "virtualnog" povezivanja i da prestanem da koristim kompjuter. I to trebaju da urade svi, pa da vidim na cemu ce da zaradjuju pare i da nas kontrolisu kao robove.

dukki

pre 14 godina

Sa jedne strane to moze biti dobro, ali sa druge jako lose. Iskomentarisem nesto sto se mom sefu ne svidi i dobijem otkaz? Ne slozim se sa nekim o necemu i dobijem pretnje "na kucnu adresu". Ukrade mi neko taj internet pasos i napravi zloupotrebu. I danas se zlouptrebe mogu otkriti preko IP i MAC adrese ako nadlezni kontaktiraju ISP.

@Milosav Jovandić, nisi nam postavio svoju sliku, kucnu adresu i broj fixnog.

ChitChat

pre 14 godina

Ona kaze: Lepse ponasali. Citaj: Onda ne bi smeo da kazes sta stvarno mislis.
Ponovo demokratija na videlu. Ovako ukinuti anonimnost je oduzimanje slobode, tj. nista neces smeti da kazes protiv bogatih i mocnih. Jedno bice mora da ima izbor, njegovo je da odluci da li ce se predstaviti pod kreatvnim imenom ili pod pravim. Treba ostaviti njegovoj svesti sa kojom ide u krevet ono sto je izgovorio.

Radovan

pre 14 godina

Po "izrazu lica", vidi se da joj je neko rekao šta da kaže.
To isto važi i za Bili Gejtsa.

Čim neko spušta starosnu granicu punoletstva (samostalnost) daleko ispod 23 godine, znajte da ima opasne namere - manipulaciju sa decom.

my 2 cent

pre 14 godina

Boze pa niko vas ne tera da koristite facebook.
Ako imate problem sa njihovom polisom anonimnosti nemojte ga koristiti.
Simple as that.
Uostalom cemu facebook uopste i sluzi?
Samo za ovce, reklo bi se.

ivanhoe

pre 14 godina

Ja sam Panta Pantic i zeleo bih da budem anoniman...
Br. LK 123456, zivim u ulici Boska Buhe 144, u Beogradu, a u podrumu imam 100000 evra, inace, u ulici ne radi rasveta...
Molim Vas da ovom prilikom ostanem anoniman...

Obavešten

pre 14 godina

znači,do sad smo koristili medijsku žensku emancipaciju i feminizaciju društva, radi lakše kontrole nacija i država,sad nastupamo otvoreno.svako će imati svoj broj i šifru,da bi mogao da nastupa na netu.lepo.

mirko

pre 14 godina

pa na svakoj internet stranici postoji mogucnost blokada i brisanja napisanog teksta, tako da ne vidim nacin za bulling. jedino ako neko voli da izigrava zrtvu.

joca

pre 14 godina

'Mocnici' fejsbuka su poceli preozbiljno da shvataju sebe i svoju ulogu. Na srecu, internet nije samo fejsbuk i fejsbuk nije internet.

george wordy

pre 14 godina

“ George Orwell 1984” : “Ms. Julie Van Hans , Executive officer of International Lotto UK Nacionalnih lutrija P O box 1010 Liverpool, l70 1nl Velika Britanija: “Due to mix up of some numbers and names, we ask that you keep your winning information confidential until your claims have been fully processed and your money remitted to you.Your fund is now deposited in an offshore bank with a hardcover insurance." Korisnicima interneta dobro su poznate poruke tipa : spam, junk mailovi, virusi, trojanci, takodje znaju za prevare preko neta i stotinu puta su dobijali takve mailove :” kao Vaši brojevi su izvuceni na lotou British Lottery International koji je odrzan u junu na tom i tom mestu u Engleskoj, na kojem je ucestvovalo mnogo mailova iz celog sveta. Zapravo brojevi koji se izvlace su brojevi maila. Dobili ste Drugu, nagradu u iznosu od 250.000 funti. Cestitaju Vam i mole da ispunite formu sa svojim osnovnim podacima da bi mogli da Vas verifikuju jer im se mnogi javljaju kao lazni dobitnici” Naravoučenije: Radi se o globalnoj prevari koja kod jednog odredjenog postaotka korisnika interneta upali. A to shvate tek kada uplate izvesnu traženu sumu , I odaju svoj identitet sa svim pojedinostima, IME:KUĆA ADRESA:GRAD / DRŽAVA:DRŽAVLJANSTVO:DATUM ROĐENJA:SPOL:BRAČNO STANJE:ZANIMANJE:MOBILNI BROJ TELEFONA: KUĆA TELEFONSKI BROJ: brojevima bankovnih računa, pa čak I slikama .Cilj je je doći do olako zaradjenih para I do pravih identiteta ličnosti, na kojima se dodatno zardjuje, za različite mahinacije I malverzacije u svetu biznisa I sive ekonomije preko USA BANK FOR AFRICA I drugih adresa. Slično je I sa ucveljenim udovicama na egzotičnim destinacijama, koje nude novac za transakcije velike sume novca.Internet je virtuelni globalni svet, koji može da opstane jedino sa očuvanjem identitea, nikome u realnom svetu na ulicama, trgovima u avionima i na stadionima ne piše ime I prezime na glavi. Samo u odredjenim socijalnim kretanjima, kontaktima , službenim ili privatnim doalzi do razmene identitea. To pravilo treba zadržati I na Internetu. Takodje Internet nisu ni novine u kojima ste abonent, niti zadimljena kafana pa će nečija misao da vam se dopadne kao pevaljka koja igra na stolu i otkriva svoje raskošne obline.Na internet pored svojih perceptivnih, emotivnih funkcija i šablona , morate da upotrebite i nešto više, sa dosta tolerancije i spremnosti na preispitivanje svojih stavova. Na internetu padaju maske sopstvenih zabluda navodnih dušebrižnika, patriota i junaka kao u drami Bertloda Brehta „Majka hrabrosti”. Internet predstavlja globalni Hyde Park, I potrebno je očuvati mu globalnu autonomiju, uz poštovanje anonimnosti.

brankobg

pre 14 godina

FaceBookInternational(FBI) ,iako Zuckerburg ne "skriva" prijateljstvo i vezu sa direktorom FBI Robert Mueller-om ,koji je verovatno i donator "par" radnih DataCentara , a zasto i ne bi , MALO SU OTISLI PREDALEKO ?
Uz sve podatke kojima "direktno" ima pristup FBI , jer zaboga kad kucate komentare na odredjenu temu npr. ne "svidja vam se" uloga SAD ili UK a u vezi rata u Libiji , sebi "kacite" svojstva koja su protivna SAD i njihovog "vodje" , i vise nema potrebe da vas na aerodromu fizicki zaustave i ispitaju , jer su to vec virtuelno uradili .Jos ako se tome doda FaceDetection kao i tagovanje, obavezno uneti broj telefona , kao i Google i Facebook "skeniranje" preko GPS , u smislu "ja sam bas u ovom kaficu" , ispada kao da su "ove" tehnologije upravo skrojene po meri FBI-a.Naravno tu korist imaju i firme koje plate za reklame i dodatne informacije, jer ako ste "fan" Nike,Puma ili BlackBerry , nemojte se cuditi ako vam pocnu da stizu poruke od datih kompanija sa povoljnim cenama , na vasu adresu .Dakle kako SAD i njihova vlada , tako i strane firme koje se oglasavju imaju koristi od FB , nama jedino ostaje da nadjemo drugi nacin dopisivanja , gde smemo izneti date kritike , koje su zagarantovane slobodom govora , bez "ruznih reci". P.S Licno imam nalog na FB koji nije anoniman,i nadam se da anonimnost "treba" da ostane svojstvo Interneta uopste , kao pravo na slobodu misljenja.

Too little, too late

pre 14 godina

Kasno Borko na Kosovo stize! Sta ona misli, da ce se razni internet tupamarosi tek tako pretvoriti u uzornew gradjane? Bila misliti PRE nego sto su ona i bata joj zgrnuli tolike pare.

Anono Nimni

pre 14 godina

Prokleta anonimnost, kako da marketinški ciljamo sve te anonimuse, Kako da kompaniji koja želi da preko fejsa reklamira (i fejsu ostavi kamaru para) svoj giga-super-mega džilo prodati svoje korisnike ako su isti anonimni?

Dragan

pre 14 godina

Svaki sajt koji posecujete moze da zna vas IP broj. Zatim, ako neko zao i mocan (npr. drzava) zeli da zna ko je to napisao, moze da se obrati vasem provajderu. Cik da mu ne kazu. I onda ce da vam se stvore na vratima. Po zakonu to moze samo ako ste pocinili kriminalno delo. U ostalim slucajevima nece vam se pojaviti na vratima da bi se odrzao privid anonimnosti, kako bi ljudi i dalje pisali sta misle. Nekad su vladari slali uhode medju narod, a danas ne moraju jer imaju internet. Imamo anonimnost jedino jedni u odnosu na druge, ne u odnosu na vlast, sto znaci da se gubljenjem te anonimnosti ne bi izgubila sloboda govora, jer je ona i ovako ogranicena. Pokusajte da preko neta organizujete teroristicku akciju i bice vam jasno.

nikola89

pre 14 godina

Navescu jedan primer kako je prosao decko koji je na domacoj drustvenoj mrezi(koja ti nudi da postanes zvezda)imao pravo ime prezime i mesto boravka.Doslo je do rasprave izmedju njega i par starijih momaka oko neke devojke i oni su poceli da mu prete. Za par dana su ga pronasli gde zivi raspitali se o njemu i demolirali mu kola,posle toga se krio danima u strahu da ce dobiti batine.Znaci ukidanje anonimnosti u Srbiji bi dovelo do porasta kriminala i ko zna cega jos sve... To je nasa realnost.

ЗА АНОНИМНОСТ И СЛОБОДУ ИЗРАЖАВАЊА

pre 14 godina

НЕЋЕ МОЋИ, драга моја!

Сад бисте хтели да тако решите све оне (у најмању руку) некоректне ствари, које сте урадили. Тако се нећете извући од одговорности.

Зарадили сте новац на људским слабостима и на продавању података. Само је питање времена, када ће "прљав веш" почети да испливава на површину. Као и са сваком великом компанијом.

lcd

pre 14 godina

deco budite odgovorni i iskreni...lako je pljuvati pod izmisljenim imenima,nesnosite odgovornost. lazno predstavljanje je bas znak koliko si ustvari bedan i mizeran

Dobrivoje Boskovic

pre 14 godina

Ako se na internetu ikada ukine anonimnost to bi bio kraj interneta.
(vladimir, 29. jul 2011 22:17)

Internet je nastao kao vojna darpanet mreza, a u formi weba nastao je u CERN-u za naucne potrebe. Mozda ne bi bilo lose da se tim korenima i vrati. Kad bi se smanjila doza anonimnosti, svakako bi se smanjila i kolicina degenerika koji velicaju ratka mladica, ovog morona brejvika i njima slicne. Naravno, fejsbuk je zaista poslednji koji bi trebalo da se tu angazuje, jer je to servis koji predstavlja okosnicu internet-fashizma...

Neca Anonimni

pre 14 godina

Za koga bi bilo dobro da se ukine anonimnost na netu? Za onlajn marketinske agencije i oglasivace? Za onlajn prodavce oglasnog prostora? Za socijalne mreze? Za vlade, obavestajne sluzbe, policiju? Za diktatore, rezime, i one koji kontrolisu ili bi da kontrolisu medije i javno mnjenje?
Iako je tacno da anonimnost na netu ima svoje lose strane i da se moze zloubotrebiti, prednosti su visestruko vece od losih strana, posebno za svakodnevne, normalne korisnike. Ali naravno nijedna vlada na svetu to ne zeli....
Sreca pa postoje ljudi koji su spremni da se virtuelno bore za prava svih nas ostalih!
WE ARE ANONYMOUS! WE ARE LEGION! WE DO NOT FORGIVE! WE DO NOT FORGET! EXPECT US!

vlada

pre 14 godina

Mozda ce Anonimusi nauciti Facebook lekciju iz privatnosti i prava na anonimnost. Barem se tako nadam, hehe!
Inace, Google, a ponajvise Facebook se ponasaju kao da su oni stvorili internet, bas bi voleli kada bi imali potpunu kontrolu. Zaslepljeni su gramzivoscu.

Anoniman

pre 14 godina

Zato ga i nemam kao što nemam nova biom. dokumenta. Kad nestane gotovina iz opticaja odo malo da živim na nekoj planini dok se svi "iskoljete" za jedno 42 meseca. Kao što reče Dostojevski "Eh, gospodo, kakva će nam to biti svoja volja kad doteramo do tablica i aritmetike, kad bude gospodarilo: dva puta dva su četiri? Jer dva puta dva biće četiri i bez moje volje! Zar je to slobodna volja? ... Dva puta dva četiri, gospodo, nije više život, već početak smrti."

Bojan NS

pre 14 godina

Jos jedan korak u nizu ka zavodjenju satanisticke fasisticke globalne diktature pod rukovodstvom Rotsilda i njihove genetske linije podvojenih licnosti bez empatije, pod rukovodstvom niskofrekventnih. Ko razume shvatice. Ko ne konta nista, nek zameni Pink/RTS/B92 sa YouTube David Icke i Alex Jones kanalima. Koga boli uvo, nek nastavi da gleda Grand Show. Ni Seka Aleksic nije losa.

proxy server

pre 14 godina

Prvo treba da smisle nacin da onemoguce koriscenje proxy servera ,a to znaci da treba da smisle bukvalno novi sistem IP adresa ,zatim treba da ukinu sve wireless uredjaje (jer ce neko uvek moci da se zakaci na tudji ruter) onda treba da proizvedu racunare koji ce se startovati otiskom prsta ,a zatim treba da naprave popis stanovnistva na svetskom nivou .... lupeta ova ko otvoren window ,ovu izjavu treba svrstati u top gluposti ovog veka ,aj zdravo

Aleksandar

pre 14 godina

Tog momenta kada budu ukinuli anonimnost, mene nece videti vise ni na jednoj socijalnoj mrezi niti servisu. Ne zato sto inace krijem svoj identitet, jer ga i ne krijem, vec zato sto kao da nije dovoljno sto mi drzava i ceo svet kontrolisu zivot, nego ce sad i facebook da se pravi pametan i da kontrolise ko sam i sta sam...

petar petrovic

pre 14 godina

Kakva likusa, ne mogu da verujem sta prica. Ali sta ocekivati drugo od fejsbuka za koji se zna da svako malo prosledjuje podatke obavestajnim sluzbama, a Asanz kaze da one imaju i sopstveni fb interfejs.

Dragan

pre 14 godina

"Mislim da sestra vlasnika fejzbuka nije dovoljno kompetentna da daje takve izjave samostalno, jacinu njene teze bi trebali da potvrde zukerbergerova majka, deda i svekrva kao vrhunski IT strrucnjaci."

Pre nego sto doticni daju te izjave trebalo bi javnosti saopstiti njihove adrese, brojeve telefona, imena i prezimena njihovih poznanika i rodjaka, brojeve bankarskih racuna kao i stanja na istima, seksualnu orjentaciju, omiljene fetise, brojeve licnih karti, kao i istoriju porodicnih bolesti...
Ovi koji zagovaraju ukidanje anonimnosti na internetu bi trebali da daju primer ostalima...

Ukoliko se vec zalaze za ukidanje anonimnosti fb bi trebao da objavi imena i prezimena svih administratora i moderatora, kao i njihove adrese, brojeve telefona, imena i prezimena njihovih poznanika i rodjaka, brojeve bankarskih racuna kao i stanja na istima, seksualnu orjentaciju, omiljene fetise, brojeve licnih karti, kao i istoriju porodicnih bolesti... i da na taj nacin da primer ostalima...

Naravno, trebalo bi uspostaviti mehanizme tako da celokupna javnost moze konstantno da proverava da doticni slucajno ne uvaljuju lazne podatke...

yeah right

pre 14 godina

Može, za početak neka sestrica i njen bata ostave na svojim profilima svoje lične brojeve telefona i email adrese, pa kada im se pridruže Obama, šefovi CIA, pentagona, senatori i kongresmeni, eto i mene.

Anti

pre 14 godina

Kao prvo vas treba ukinuti zbog flagrantog krsenja privatnosti,a ova izjava je KRAJNJE bezobrazna i vredja inteligenciju svake iole inteligente osobe!!!!Da imam para videli bi se na sudu!!!!!A da ne govorimo o davanju informacija americkim "inteligentim agencijama".Pa ovi bi bukvalno da poseduju svet!!!

glasač

pre 14 godina

To bi bilo nešto apsolutno najgore što se ikada desilo jer je internet uveo revoluciju u slobodan tok informacija. Setite se samo wikileaks-a. Naravno slobodna misao je najveći neprijatelj svih opresivnih vlada ovoga sveta, kao i vodećih banaka, kompanija i ostalih "mass mind control" institucija.

anon

pre 14 godina

Naravno da ona tako kaze, kad se biznis plan njene kompanije zasniva na privatnim informacijama koje njihovi korisnici dele(kako medju sobom, tako i sa njima).
Smatram da ona jeste u pravu kad kaze da bi to dovelo do smanjenja cyberbullyinga, i da bi ljudi ostavljali normalnije komentare po internetu. S druge strane, to je najgore resenje za ovaj problem. Kao sto nam tehnologija daje privatnost na internetu, tako bi je i surovo narusila kad bismo poceli da uvodimo ove mere. Kad bi vasi komentari ne bi bili anonimni, ja bih verovantno mogao vrlo lako iskopati sve informacije o vama koje me interesuju. Gde zivite, cime se bavite, gde radite, ko su clanovi vase porodice, itd. Jednostavno, internet je masa informacija, a programi mi omogucavaju da ih filtriram. Ako je nesto negde nekad receno, a vezano je za vas, a postoji identifikator koji jasno povezuje bas vas sa tom onlajn personom, verovatno bih mogao da ga nadjem, a mogao bi i svako drugi.
Ja sam licno skoro uvek prilicno uljudan u raspravama na internetu, i mislim da se nikada ne ponasam drugacije nego sto bi se ponasao da pricam u nekim licno, ali opet biram da se potpisujem sa anon(i nekako mi je drago sto ima jos ljudi koji se upravo tako potpisuju :) ), to radim ne da bih se sakrio, nego zato sto tako zelim, i mislim da imam neotudjivo pravo na to.

шешељева *ара

pre 14 godina

Ни ја немам проблем да се представим. Ја сам Ратко Младић, тренутно сам у хагу.

Alfabeta

pre 14 godina

Mislim da sestra vlasnika fejzbuka nije dovoljno kompetentna da daje takve izjave samostalno, jacinu njene teze bi trebali da potvrde zukerbergerova majka, deda i svekrva kao vrhunski IT strrucnjaci.

Goran

pre 14 godina

E pa ko zeli da nista ne zna a da se mota po netu anonimno, konacno ce morati da nauci da barata sa par alatkica uz pomocu kojih ova namunjena iz facebooka moze samo da sanja ko smo i odakle smo. Obozavam kada flagrantna stupidarija koju legalizuju jednostavno natera ljude da pomere sami sebe par koraka u napred.

sik

pre 14 godina

Da budemo realni na internet treba da se uvede neki red. Ne nisam ovo dobro rekao nego mi kao korisnici treba da pocnemo da imamo pravu svst sta je to internet, kako se na njemu ponasati...

Ovo sto je ova gospodja rekla je pomalo pateticno i nema bas previse veze s mozgom! Prvo rekla je da bi trebala da se ukine anonimnost na internetu a kako bi se zastitio indetitet korisnika to nju izgleda bas puno ne interesuje! U rl postoji veliki broj odeljenja i ministarstava koji se bave, sigurnoscu u stvarnom zivotu, pa i tu se desava kradja indentiteta, dok na internetu ne postoje ni priblizno organizacije koje se u dovoljnoj meri brinu o samim korisnicima ili bolje da kazem ljudima, jer ovako dolazimo do spajanja ova dva "sveta".
Takodje, jako je zalosno da ovo prica osoba, jedan od celnih ljudi firme gde ima ogroman broj laznih naloga, naloga koje se predstavljaju kao firme... Prvo facebook nek ukine te sve fol naloge, nek omoguci gasenje istih pa onda bi mozda i mogli nesto da zbore...

A i da ne zaboravim, da vec sad svako ko pristupa kompjuteru i nije bas toliko anoniman, jer svaki uredjaj ima jedinstvenu MAC adresu i za sad cini mi se da je ovo skoro pa dovoljno, pogotovu sto velike kompanije sa ogromnim brojem naloga na kojima ima puno licnih podataka ne vode dovoljno racuna o njima. Treba prvo da se uvede red malo u ta preduzeca, da se kazne i ona zbog nedovoljne zastite privatnosti pa tek tad moze da se raspravlja o nekim nacinima prestanka anonimnosti na internetu!

anonimnost je srž popularnosti Interneta

pre 14 godina

Nepredviđena posledica gubitka anonimnosti će biti veliko zatvaranje u vrlo zatvorene, vrlo male on-line zajednice u kojima postoji međusobna diskrecija što se tiče tuđih tajni i tuđih mišljenja i stavova. Takođe, ljudi će se plašiti da koriste Internet za istraživanje i saznavanje, jer njihova interesovanja i psihološki profili će biti strogo kontrolisani (kao i trenutno, uostalom), ali takođe i direktno povezani sa njihovim fizičkim personama.

Ako tako nešto naprave, Internet će veoma brzo opusteti, ili postati "naseljen" samo nesvesnim i ispraznim idiotima. Pretpostavljam da tako nešto odgovara ... pa, recimo ... ljudima koje želim da i dalje izbegavam.

Pretpostavljam da bi greška bila vrlo brzo uočena, kad Internet provajderi počnu da propadaju, ali bi verovatno tada države uskočile i nametnule "BigBrotherNet" svakom svom podaniku.

Zaječar

pre 14 godina

A možemo li saznati identitet nasilnika iz Zaječara sa snimka: http://www.youtube.com/watch?v=QKm_TlCE0KA ? Mislim, ima ga već na yt, samo da ugleda svetlost dana...

milos

pre 14 godina

Prosto... ko zeli anonimnost neka se ne pojavljuje na interenetu u bilo kom obliku.
Sta mi fali da imam pravo ime i prezime na intternetu sa slikom?
Ne bavim se nikakvim malverzacijama i pravarama itd. Takvima moze ovo da smeta! ;)

Зоран

pre 14 godina

Не видим проблем. Знају о вама и када сте као анонимни. Мени у суштини никад није био проблем да се представим и да пишем шта мислим.

Iandeb

pre 14 godina

Besmislica. Dovelo bi do najvece autocenzure. Koliko toga bi izgubili. U razgovoru sa prijateljima pominjete stvari koje ne zelite da zna siri krug ljudi ili neka belosvetska kompanija. Zasto to pravo privatnosti da se oduzme na internetu? Zasto mi, pojedinci, da uvek budemo pod stegom drustva? Takva kontrola bi bila presedan u celoj istoriji covecanstva.

Uostalom, ako je cilj zastititi decu, bilo bi dovoljno napraviti takvu autentikaciju koja ce samo registrovati da li je neko punoletan i nije, a ne osobu sa imenom, prezimenom, polom, itd.

brainwash

pre 14 godina

Pocinju sa pokusajima da realizuju dogovor sa Bilderberg skupa svetskih mocnika o kontroli Interneta (St. Moritz, June 2011). E pa nece moci gospodo vladari iz senke !!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Bilderberg_Group

kad vas molim pustite komentar.

pre 14 godina

Oprostite, gospodine, gospodine,

-oho! Dobar dan. Kako ste?

Oprostite, da li želite da budete anonimni?

-Apsolutno, apsolutno.

Zovem se Savić Rajko i mesar sam.

-I želite da budete anonimni?

-htio bih da budem apsolutno anoniman, jer naime moj posao je takav da ja zarađujem veliki broj maraka, imam oko osamsto hiljada maraka koje držim u podrumu ovdje, baš ovdje, u ovoj ulici...

-I to je taj razlog, je li?

-...broj 24, i zbog toga bih htio te marke da sačuvam za sebe. Sklonio sam ih dole u podrum kod Demidžića. Demidžić je onaj moj komšija, da ne bi bilo kod mene sumnjivo, zato što su marke u mene, tako da se, evo maskiram se; Ovo, recimo, nisu moji brkovi.

-Ha, sve, je li? Jaooo...

-Sve u cilju anonimnosti, tako da bi...

-Samo da budete anonimni?

-Da, zamolio bih vas da ostanem anoniman.

Savić Rajko, Vase Miškina 24...

-A broj telefona?

-...dole u podrumu... Broj telefona? To već ne bih mogao da Vam kažem...

-Hvala veliko.

Bojan

pre 14 godina

Mislim da bi se sloboda na internetu trebala uvesti u ustave, nesto kao sto imaju peti amandman u sad, tako da nikada ne bude dovedena u pitanje.

Pirat

pre 14 godina

Jeste, pa svi da znaju gde sam bio i sta sam radio.

cyberbullyingu - zlostavljanje na internetu. Roditelji bi vise trebalo da povedu racuna o tome sta im deca rade na netu, a ostali bi trebalo da umeju da se zastite.

iju

pre 14 godina

Bas bi me zanimalo kakav bi to imao uticaj na komentatore na raznim news sajtovima. mnogo bi se vise pazilo sta bi ljudi pisali, neki klinci koji hvale Ratka Mladica and co. za par godina ne bi mogli da nadju posao zbog nekih pisanija. Takvi ljudi se plase izlaska iz anonimnosti, zato nose fantomke :D

kad vas molim pustite komentar.

pre 14 godina

Oprostite, gospodine, gospodine,

-oho! Dobar dan. Kako ste?

Oprostite, da li želite da budete anonimni?

-Apsolutno, apsolutno.

Zovem se Savić Rajko i mesar sam.

-I želite da budete anonimni?

-htio bih da budem apsolutno anoniman, jer naime moj posao je takav da ja zarađujem veliki broj maraka, imam oko osamsto hiljada maraka koje držim u podrumu ovdje, baš ovdje, u ovoj ulici...

-I to je taj razlog, je li?

-...broj 24, i zbog toga bih htio te marke da sačuvam za sebe. Sklonio sam ih dole u podrum kod Demidžića. Demidžić je onaj moj komšija, da ne bi bilo kod mene sumnjivo, zato što su marke u mene, tako da se, evo maskiram se; Ovo, recimo, nisu moji brkovi.

-Ha, sve, je li? Jaooo...

-Sve u cilju anonimnosti, tako da bi...

-Samo da budete anonimni?

-Da, zamolio bih vas da ostanem anoniman.

Savić Rajko, Vase Miškina 24...

-A broj telefona?

-...dole u podrumu... Broj telefona? To već ne bih mogao da Vam kažem...

-Hvala veliko.

brainwash

pre 14 godina

Pocinju sa pokusajima da realizuju dogovor sa Bilderberg skupa svetskih mocnika o kontroli Interneta (St. Moritz, June 2011). E pa nece moci gospodo vladari iz senke !!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Bilderberg_Group

Alfabeta

pre 14 godina

Mislim da sestra vlasnika fejzbuka nije dovoljno kompetentna da daje takve izjave samostalno, jacinu njene teze bi trebali da potvrde zukerbergerova majka, deda i svekrva kao vrhunski IT strrucnjaci.

Bojan

pre 14 godina

Mislim da bi se sloboda na internetu trebala uvesti u ustave, nesto kao sto imaju peti amandman u sad, tako da nikada ne bude dovedena u pitanje.

Pirat

pre 14 godina

Jeste, pa svi da znaju gde sam bio i sta sam radio.

cyberbullyingu - zlostavljanje na internetu. Roditelji bi vise trebalo da povedu racuna o tome sta im deca rade na netu, a ostali bi trebalo da umeju da se zastite.

шешељева *ара

pre 14 godina

Ни ја немам проблем да се представим. Ја сам Ратко Младић, тренутно сам у хагу.

Iandeb

pre 14 godina

Besmislica. Dovelo bi do najvece autocenzure. Koliko toga bi izgubili. U razgovoru sa prijateljima pominjete stvari koje ne zelite da zna siri krug ljudi ili neka belosvetska kompanija. Zasto to pravo privatnosti da se oduzme na internetu? Zasto mi, pojedinci, da uvek budemo pod stegom drustva? Takva kontrola bi bila presedan u celoj istoriji covecanstva.

Uostalom, ako je cilj zastititi decu, bilo bi dovoljno napraviti takvu autentikaciju koja ce samo registrovati da li je neko punoletan i nije, a ne osobu sa imenom, prezimenom, polom, itd.

anon

pre 14 godina

Naravno da ona tako kaze, kad se biznis plan njene kompanije zasniva na privatnim informacijama koje njihovi korisnici dele(kako medju sobom, tako i sa njima).
Smatram da ona jeste u pravu kad kaze da bi to dovelo do smanjenja cyberbullyinga, i da bi ljudi ostavljali normalnije komentare po internetu. S druge strane, to je najgore resenje za ovaj problem. Kao sto nam tehnologija daje privatnost na internetu, tako bi je i surovo narusila kad bismo poceli da uvodimo ove mere. Kad bi vasi komentari ne bi bili anonimni, ja bih verovantno mogao vrlo lako iskopati sve informacije o vama koje me interesuju. Gde zivite, cime se bavite, gde radite, ko su clanovi vase porodice, itd. Jednostavno, internet je masa informacija, a programi mi omogucavaju da ih filtriram. Ako je nesto negde nekad receno, a vezano je za vas, a postoji identifikator koji jasno povezuje bas vas sa tom onlajn personom, verovatno bih mogao da ga nadjem, a mogao bi i svako drugi.
Ja sam licno skoro uvek prilicno uljudan u raspravama na internetu, i mislim da se nikada ne ponasam drugacije nego sto bi se ponasao da pricam u nekim licno, ali opet biram da se potpisujem sa anon(i nekako mi je drago sto ima jos ljudi koji se upravo tako potpisuju :) ), to radim ne da bih se sakrio, nego zato sto tako zelim, i mislim da imam neotudjivo pravo na to.

anonimnost je srž popularnosti Interneta

pre 14 godina

Nepredviđena posledica gubitka anonimnosti će biti veliko zatvaranje u vrlo zatvorene, vrlo male on-line zajednice u kojima postoji međusobna diskrecija što se tiče tuđih tajni i tuđih mišljenja i stavova. Takođe, ljudi će se plašiti da koriste Internet za istraživanje i saznavanje, jer njihova interesovanja i psihološki profili će biti strogo kontrolisani (kao i trenutno, uostalom), ali takođe i direktno povezani sa njihovim fizičkim personama.

Ako tako nešto naprave, Internet će veoma brzo opusteti, ili postati "naseljen" samo nesvesnim i ispraznim idiotima. Pretpostavljam da tako nešto odgovara ... pa, recimo ... ljudima koje želim da i dalje izbegavam.

Pretpostavljam da bi greška bila vrlo brzo uočena, kad Internet provajderi počnu da propadaju, ali bi verovatno tada države uskočile i nametnule "BigBrotherNet" svakom svom podaniku.

Goran

pre 14 godina

E pa ko zeli da nista ne zna a da se mota po netu anonimno, konacno ce morati da nauci da barata sa par alatkica uz pomocu kojih ova namunjena iz facebooka moze samo da sanja ko smo i odakle smo. Obozavam kada flagrantna stupidarija koju legalizuju jednostavno natera ljude da pomere sami sebe par koraka u napred.

yeah right

pre 14 godina

Može, za početak neka sestrica i njen bata ostave na svojim profilima svoje lične brojeve telefona i email adrese, pa kada im se pridruže Obama, šefovi CIA, pentagona, senatori i kongresmeni, eto i mene.

iju

pre 14 godina

Bas bi me zanimalo kakav bi to imao uticaj na komentatore na raznim news sajtovima. mnogo bi se vise pazilo sta bi ljudi pisali, neki klinci koji hvale Ratka Mladica and co. za par godina ne bi mogli da nadju posao zbog nekih pisanija. Takvi ljudi se plase izlaska iz anonimnosti, zato nose fantomke :D

nikola89

pre 14 godina

Navescu jedan primer kako je prosao decko koji je na domacoj drustvenoj mrezi(koja ti nudi da postanes zvezda)imao pravo ime prezime i mesto boravka.Doslo je do rasprave izmedju njega i par starijih momaka oko neke devojke i oni su poceli da mu prete. Za par dana su ga pronasli gde zivi raspitali se o njemu i demolirali mu kola,posle toga se krio danima u strahu da ce dobiti batine.Znaci ukidanje anonimnosti u Srbiji bi dovelo do porasta kriminala i ko zna cega jos sve... To je nasa realnost.

brankobg

pre 14 godina

FaceBookInternational(FBI) ,iako Zuckerburg ne "skriva" prijateljstvo i vezu sa direktorom FBI Robert Mueller-om ,koji je verovatno i donator "par" radnih DataCentara , a zasto i ne bi , MALO SU OTISLI PREDALEKO ?
Uz sve podatke kojima "direktno" ima pristup FBI , jer zaboga kad kucate komentare na odredjenu temu npr. ne "svidja vam se" uloga SAD ili UK a u vezi rata u Libiji , sebi "kacite" svojstva koja su protivna SAD i njihovog "vodje" , i vise nema potrebe da vas na aerodromu fizicki zaustave i ispitaju , jer su to vec virtuelno uradili .Jos ako se tome doda FaceDetection kao i tagovanje, obavezno uneti broj telefona , kao i Google i Facebook "skeniranje" preko GPS , u smislu "ja sam bas u ovom kaficu" , ispada kao da su "ove" tehnologije upravo skrojene po meri FBI-a.Naravno tu korist imaju i firme koje plate za reklame i dodatne informacije, jer ako ste "fan" Nike,Puma ili BlackBerry , nemojte se cuditi ako vam pocnu da stizu poruke od datih kompanija sa povoljnim cenama , na vasu adresu .Dakle kako SAD i njihova vlada , tako i strane firme koje se oglasavju imaju koristi od FB , nama jedino ostaje da nadjemo drugi nacin dopisivanja , gde smemo izneti date kritike , koje su zagarantovane slobodom govora , bez "ruznih reci". P.S Licno imam nalog na FB koji nije anoniman,i nadam se da anonimnost "treba" da ostane svojstvo Interneta uopste , kao pravo na slobodu misljenja.

proxy server

pre 14 godina

Prvo treba da smisle nacin da onemoguce koriscenje proxy servera ,a to znaci da treba da smisle bukvalno novi sistem IP adresa ,zatim treba da ukinu sve wireless uredjaje (jer ce neko uvek moci da se zakaci na tudji ruter) onda treba da proizvedu racunare koji ce se startovati otiskom prsta ,a zatim treba da naprave popis stanovnistva na svetskom nivou .... lupeta ova ko otvoren window ,ovu izjavu treba svrstati u top gluposti ovog veka ,aj zdravo

george wordy

pre 14 godina

“ George Orwell 1984” : “Ms. Julie Van Hans , Executive officer of International Lotto UK Nacionalnih lutrija P O box 1010 Liverpool, l70 1nl Velika Britanija: “Due to mix up of some numbers and names, we ask that you keep your winning information confidential until your claims have been fully processed and your money remitted to you.Your fund is now deposited in an offshore bank with a hardcover insurance." Korisnicima interneta dobro su poznate poruke tipa : spam, junk mailovi, virusi, trojanci, takodje znaju za prevare preko neta i stotinu puta su dobijali takve mailove :” kao Vaši brojevi su izvuceni na lotou British Lottery International koji je odrzan u junu na tom i tom mestu u Engleskoj, na kojem je ucestvovalo mnogo mailova iz celog sveta. Zapravo brojevi koji se izvlace su brojevi maila. Dobili ste Drugu, nagradu u iznosu od 250.000 funti. Cestitaju Vam i mole da ispunite formu sa svojim osnovnim podacima da bi mogli da Vas verifikuju jer im se mnogi javljaju kao lazni dobitnici” Naravoučenije: Radi se o globalnoj prevari koja kod jednog odredjenog postaotka korisnika interneta upali. A to shvate tek kada uplate izvesnu traženu sumu , I odaju svoj identitet sa svim pojedinostima, IME:KUĆA ADRESA:GRAD / DRŽAVA:DRŽAVLJANSTVO:DATUM ROĐENJA:SPOL:BRAČNO STANJE:ZANIMANJE:MOBILNI BROJ TELEFONA: KUĆA TELEFONSKI BROJ: brojevima bankovnih računa, pa čak I slikama .Cilj je je doći do olako zaradjenih para I do pravih identiteta ličnosti, na kojima se dodatno zardjuje, za različite mahinacije I malverzacije u svetu biznisa I sive ekonomije preko USA BANK FOR AFRICA I drugih adresa. Slično je I sa ucveljenim udovicama na egzotičnim destinacijama, koje nude novac za transakcije velike sume novca.Internet je virtuelni globalni svet, koji može da opstane jedino sa očuvanjem identitea, nikome u realnom svetu na ulicama, trgovima u avionima i na stadionima ne piše ime I prezime na glavi. Samo u odredjenim socijalnim kretanjima, kontaktima , službenim ili privatnim doalzi do razmene identitea. To pravilo treba zadržati I na Internetu. Takodje Internet nisu ni novine u kojima ste abonent, niti zadimljena kafana pa će nečija misao da vam se dopadne kao pevaljka koja igra na stolu i otkriva svoje raskošne obline.Na internet pored svojih perceptivnih, emotivnih funkcija i šablona , morate da upotrebite i nešto više, sa dosta tolerancije i spremnosti na preispitivanje svojih stavova. Na internetu padaju maske sopstvenih zabluda navodnih dušebrižnika, patriota i junaka kao u drami Bertloda Brehta „Majka hrabrosti”. Internet predstavlja globalni Hyde Park, I potrebno je očuvati mu globalnu autonomiju, uz poštovanje anonimnosti.

ЗА АНОНИМНОСТ И СЛОБОДУ ИЗРАЖАВАЊА

pre 14 godina

НЕЋЕ МОЋИ, драга моја!

Сад бисте хтели да тако решите све оне (у најмању руку) некоректне ствари, које сте урадили. Тако се нећете извући од одговорности.

Зарадили сте новац на људским слабостима и на продавању података. Само је питање времена, када ће "прљав веш" почети да испливава на површину. Као и са сваком великом компанијом.

Aleksandar

pre 14 godina

Tog momenta kada budu ukinuli anonimnost, mene nece videti vise ni na jednoj socijalnoj mrezi niti servisu. Ne zato sto inace krijem svoj identitet, jer ga i ne krijem, vec zato sto kao da nije dovoljno sto mi drzava i ceo svet kontrolisu zivot, nego ce sad i facebook da se pravi pametan i da kontrolise ko sam i sta sam...

Зоран

pre 14 godina

Не видим проблем. Знају о вама и када сте као анонимни. Мени у суштини никад није био проблем да се представим и да пишем шта мислим.

vlada

pre 14 godina

Mozda ce Anonimusi nauciti Facebook lekciju iz privatnosti i prava na anonimnost. Barem se tako nadam, hehe!
Inace, Google, a ponajvise Facebook se ponasaju kao da su oni stvorili internet, bas bi voleli kada bi imali potpunu kontrolu. Zaslepljeni su gramzivoscu.

Neca Anonimni

pre 14 godina

Za koga bi bilo dobro da se ukine anonimnost na netu? Za onlajn marketinske agencije i oglasivace? Za onlajn prodavce oglasnog prostora? Za socijalne mreze? Za vlade, obavestajne sluzbe, policiju? Za diktatore, rezime, i one koji kontrolisu ili bi da kontrolisu medije i javno mnjenje?
Iako je tacno da anonimnost na netu ima svoje lose strane i da se moze zloubotrebiti, prednosti su visestruko vece od losih strana, posebno za svakodnevne, normalne korisnike. Ali naravno nijedna vlada na svetu to ne zeli....
Sreca pa postoje ljudi koji su spremni da se virtuelno bore za prava svih nas ostalih!
WE ARE ANONYMOUS! WE ARE LEGION! WE DO NOT FORGIVE! WE DO NOT FORGET! EXPECT US!

my 2 cent

pre 14 godina

Boze pa niko vas ne tera da koristite facebook.
Ako imate problem sa njihovom polisom anonimnosti nemojte ga koristiti.
Simple as that.
Uostalom cemu facebook uopste i sluzi?
Samo za ovce, reklo bi se.

Zaječar

pre 14 godina

A možemo li saznati identitet nasilnika iz Zaječara sa snimka: http://www.youtube.com/watch?v=QKm_TlCE0KA ? Mislim, ima ga već na yt, samo da ugleda svetlost dana...

Dragan

pre 14 godina

"Mislim da sestra vlasnika fejzbuka nije dovoljno kompetentna da daje takve izjave samostalno, jacinu njene teze bi trebali da potvrde zukerbergerova majka, deda i svekrva kao vrhunski IT strrucnjaci."

Pre nego sto doticni daju te izjave trebalo bi javnosti saopstiti njihove adrese, brojeve telefona, imena i prezimena njihovih poznanika i rodjaka, brojeve bankarskih racuna kao i stanja na istima, seksualnu orjentaciju, omiljene fetise, brojeve licnih karti, kao i istoriju porodicnih bolesti...
Ovi koji zagovaraju ukidanje anonimnosti na internetu bi trebali da daju primer ostalima...

Ukoliko se vec zalaze za ukidanje anonimnosti fb bi trebao da objavi imena i prezimena svih administratora i moderatora, kao i njihove adrese, brojeve telefona, imena i prezimena njihovih poznanika i rodjaka, brojeve bankarskih racuna kao i stanja na istima, seksualnu orjentaciju, omiljene fetise, brojeve licnih karti, kao i istoriju porodicnih bolesti... i da na taj nacin da primer ostalima...

Naravno, trebalo bi uspostaviti mehanizme tako da celokupna javnost moze konstantno da proverava da doticni slucajno ne uvaljuju lazne podatke...

Dragan

pre 14 godina

Svaki sajt koji posecujete moze da zna vas IP broj. Zatim, ako neko zao i mocan (npr. drzava) zeli da zna ko je to napisao, moze da se obrati vasem provajderu. Cik da mu ne kazu. I onda ce da vam se stvore na vratima. Po zakonu to moze samo ako ste pocinili kriminalno delo. U ostalim slucajevima nece vam se pojaviti na vratima da bi se odrzao privid anonimnosti, kako bi ljudi i dalje pisali sta misle. Nekad su vladari slali uhode medju narod, a danas ne moraju jer imaju internet. Imamo anonimnost jedino jedni u odnosu na druge, ne u odnosu na vlast, sto znaci da se gubljenjem te anonimnosti ne bi izgubila sloboda govora, jer je ona i ovako ogranicena. Pokusajte da preko neta organizujete teroristicku akciju i bice vam jasno.

Anti

pre 14 godina

Kao prvo vas treba ukinuti zbog flagrantog krsenja privatnosti,a ova izjava je KRAJNJE bezobrazna i vredja inteligenciju svake iole inteligente osobe!!!!Da imam para videli bi se na sudu!!!!!A da ne govorimo o davanju informacija americkim "inteligentim agencijama".Pa ovi bi bukvalno da poseduju svet!!!

glasač

pre 14 godina

To bi bilo nešto apsolutno najgore što se ikada desilo jer je internet uveo revoluciju u slobodan tok informacija. Setite se samo wikileaks-a. Naravno slobodna misao je najveći neprijatelj svih opresivnih vlada ovoga sveta, kao i vodećih banaka, kompanija i ostalih "mass mind control" institucija.

Anonimni Pera

pre 14 godina

Samo FB-kova direktorka marketinga ima prava da predlaže zakone i pravila na internetu, jer je jedina pozvana. Naravno, sledi joj Nobelova nagrada za inovativne ideje.
Inače, internet je vlasništvo Cukerberga.

wlado

pre 14 godina

ja polako gasim fb, tj prelazim na drugu mrezu, mislim do nove god. necu imati account....ne zbog ove vesti, nego uopste fb je vasar neukusa i prostitucije

milos

pre 14 godina

Prosto... ko zeli anonimnost neka se ne pojavljuje na interenetu u bilo kom obliku.
Sta mi fali da imam pravo ime i prezime na intternetu sa slikom?
Ne bavim se nikakvim malverzacijama i pravarama itd. Takvima moze ovo da smeta! ;)

Bojan NS

pre 14 godina

Jos jedan korak u nizu ka zavodjenju satanisticke fasisticke globalne diktature pod rukovodstvom Rotsilda i njihove genetske linije podvojenih licnosti bez empatije, pod rukovodstvom niskofrekventnih. Ko razume shvatice. Ko ne konta nista, nek zameni Pink/RTS/B92 sa YouTube David Icke i Alex Jones kanalima. Koga boli uvo, nek nastavi da gleda Grand Show. Ni Seka Aleksic nije losa.

joca

pre 14 godina

'Mocnici' fejsbuka su poceli preozbiljno da shvataju sebe i svoju ulogu. Na srecu, internet nije samo fejsbuk i fejsbuk nije internet.

ivke

pre 14 godina

To odavno vise nije samo obicna drustvena mreza, oni hoce da kontrolisu ceo svet! Ima potpuno da se odsecem iz bilo kakvog "virtualnog" povezivanja i da prestanem da koristim kompjuter. I to trebaju da urade svi, pa da vidim na cemu ce da zaradjuju pare i da nas kontrolisu kao robove.

Anoniman

pre 14 godina

Zato ga i nemam kao što nemam nova biom. dokumenta. Kad nestane gotovina iz opticaja odo malo da živim na nekoj planini dok se svi "iskoljete" za jedno 42 meseca. Kao što reče Dostojevski "Eh, gospodo, kakva će nam to biti svoja volja kad doteramo do tablica i aritmetike, kad bude gospodarilo: dva puta dva su četiri? Jer dva puta dva biće četiri i bez moje volje! Zar je to slobodna volja? ... Dva puta dva četiri, gospodo, nije više život, već početak smrti."

ORVEL

pre 14 godina

A DA VASPITAM. Što se bre ljudi učlanjujete u falsebuk. Šta ce vam to. Zar je moguce da toliko miliona ljudi nema nimalo svesti da shvati šta je to. Pa eto vam sad, neka vam SESTRA osnivača tog s...r određuje šta ćete da radite i kako.
Ocekujem da ova sestra GENIJALAC sutra bude predsednik svedske vlade. SAMI STE TO LJUDI NAPRAVILI. SVE STO RADITE NIJE zabava, eto šale falseebuk VAM SADA KROJI ŽIVOT: Ima li na ovoj planeti imalo pameti igde? Pa nije to jedina stvar na internetu.

sik

pre 14 godina

Da budemo realni na internet treba da se uvede neki red. Ne nisam ovo dobro rekao nego mi kao korisnici treba da pocnemo da imamo pravu svst sta je to internet, kako se na njemu ponasati...

Ovo sto je ova gospodja rekla je pomalo pateticno i nema bas previse veze s mozgom! Prvo rekla je da bi trebala da se ukine anonimnost na internetu a kako bi se zastitio indetitet korisnika to nju izgleda bas puno ne interesuje! U rl postoji veliki broj odeljenja i ministarstava koji se bave, sigurnoscu u stvarnom zivotu, pa i tu se desava kradja indentiteta, dok na internetu ne postoje ni priblizno organizacije koje se u dovoljnoj meri brinu o samim korisnicima ili bolje da kazem ljudima, jer ovako dolazimo do spajanja ova dva "sveta".
Takodje, jako je zalosno da ovo prica osoba, jedan od celnih ljudi firme gde ima ogroman broj laznih naloga, naloga koje se predstavljaju kao firme... Prvo facebook nek ukine te sve fol naloge, nek omoguci gasenje istih pa onda bi mozda i mogli nesto da zbore...

A i da ne zaboravim, da vec sad svako ko pristupa kompjuteru i nije bas toliko anoniman, jer svaki uredjaj ima jedinstvenu MAC adresu i za sad cini mi se da je ovo skoro pa dovoljno, pogotovu sto velike kompanije sa ogromnim brojem naloga na kojima ima puno licnih podataka ne vode dovoljno racuna o njima. Treba prvo da se uvede red malo u ta preduzeca, da se kazne i ona zbog nedovoljne zastite privatnosti pa tek tad moze da se raspravlja o nekim nacinima prestanka anonimnosti na internetu!

Too little, too late

pre 14 godina

Kasno Borko na Kosovo stize! Sta ona misli, da ce se razni internet tupamarosi tek tako pretvoriti u uzornew gradjane? Bila misliti PRE nego sto su ona i bata joj zgrnuli tolike pare.

petar petrovic

pre 14 godina

Kakva likusa, ne mogu da verujem sta prica. Ali sta ocekivati drugo od fejsbuka za koji se zna da svako malo prosledjuje podatke obavestajnim sluzbama, a Asanz kaze da one imaju i sopstveni fb interfejs.

Radovan

pre 14 godina

Po "izrazu lica", vidi se da joj je neko rekao šta da kaže.
To isto važi i za Bili Gejtsa.

Čim neko spušta starosnu granicu punoletstva (samostalnost) daleko ispod 23 godine, znajte da ima opasne namere - manipulaciju sa decom.

Anonimus :D

pre 14 godina

Anonimnost na internetu ne postoji, a sa dolaskom Fejsbuka i sličnih mreža ljudi su sami uradili sve da se to i desi i da izgube tu svoju anonimnost. Zgodne devojke koje objave za svih svojih 5000 prijatelja da letuju u nekoj vukojebini od 10 kuća, kriminalci koji su bili u bekstvu i padali tokom objavljivanja youtube linkova i četovanja sa švalerkom, ljudi koji su lajali pijani protiv šefa na statusu a pritom imaju tog istog šefa među prijateljima... Anonimnost, šta to beše...

Da ne bude da su samo društvene mreže krive, evo čak i običan korisnik gmail-a ima sličan problem, pošta mu je već pročitana i namenski se targetiraju reklame u odnosu na ono kakva im je pošta.

A to da će neko biti procesuiran zbog svog mišljenja javno iznetog na nekom već sajtu, to je već moguće... represivni režimi to već koriste, a pitanje je kada će to već postati praksa i u "demokratiji". Živi bili pa videli.

dukki

pre 14 godina

@alfa
to sto ti slazes "rapidshare" sa laznom IP ili MAC adresom ne znaci da si slagao provajder koji ti dodeljuje IP na osnovu tvoje MAC adrese i daje pristup inernetu. MAC je fizicka adresa modema i tvoj modem je po njoj JEDINSTVEN U SVETU, ne mozes je nikada promeniti, ali mozes isfolirati pojedine sajtove/servere.

ChitChat

pre 14 godina

Ona kaze: Lepse ponasali. Citaj: Onda ne bi smeo da kazes sta stvarno mislis.
Ponovo demokratija na videlu. Ovako ukinuti anonimnost je oduzimanje slobode, tj. nista neces smeti da kazes protiv bogatih i mocnih. Jedno bice mora da ima izbor, njegovo je da odluci da li ce se predstaviti pod kreatvnim imenom ili pod pravim. Treba ostaviti njegovoj svesti sa kojom ide u krevet ono sto je izgovorio.

Anono Nimni

pre 14 godina

Prokleta anonimnost, kako da marketinški ciljamo sve te anonimuse, Kako da kompaniji koja želi da preko fejsa reklamira (i fejsu ostavi kamaru para) svoj giga-super-mega džilo prodati svoje korisnike ako su isti anonimni?

dukki

pre 14 godina

Sa jedne strane to moze biti dobro, ali sa druge jako lose. Iskomentarisem nesto sto se mom sefu ne svidi i dobijem otkaz? Ne slozim se sa nekim o necemu i dobijem pretnje "na kucnu adresu". Ukrade mi neko taj internet pasos i napravi zloupotrebu. I danas se zlouptrebe mogu otkriti preko IP i MAC adrese ako nadlezni kontaktiraju ISP.

@Milosav Jovandić, nisi nam postavio svoju sliku, kucnu adresu i broj fixnog.

mirko

pre 14 godina

pa na svakoj internet stranici postoji mogucnost blokada i brisanja napisanog teksta, tako da ne vidim nacin za bulling. jedino ako neko voli da izigrava zrtvu.

Nazad u skolu!

pre 14 godina

@dukki, @alfa

Nekoliko stvari:

1. MAC adresa je vidljiva samo na semgentu izmedju tvog PC-a i prvog rutera na mrezi (npr. ADSL rutera). Izvan toga se ne vidi. Takodje, MAC adresa moze lako da se promeni na vecini uredjaja i PC-eva, ali to uopste nije relevantno, jer je poslednji uredjaj koji MAC adresu direktno vidi tvoj ruter, kao i ostali uredjaji u tvojoj kuci (drugi PC, mrezni stampac itd.). Van tvoje kuce MAC adresa se ne vidi. Sajt na Internetu kome pristupas ne vidi tvoju MAC adresu, vec samo IP adresu.

2. IP adresu koju ti dodeljuje provajder ne mozes da laziras, niti da promenis. Tacka. Ono sto mozes da uradis je da odaberes neki otvoreni proxy server na Internetu, podesis svoj web browser da ga koristi i na taj nacin pregledas sajtove. Za sajt koji posecujes si tada "anoniman", jer ce vlasnik sajta videti samo IP adresu proxy servera. Ali to ne znaci da si bas totalno nevidljiv. Sve zavisi od toga koliko je vlasnik proxy servera spreman da oda tvoje podatke ako mu na vrata zakuca vlasnik sajta ili neka belosvetska "sluzba".

Dobrivoje Boskovic

pre 14 godina

Ako se na internetu ikada ukine anonimnost to bi bio kraj interneta.
(vladimir, 29. jul 2011 22:17)

Internet je nastao kao vojna darpanet mreza, a u formi weba nastao je u CERN-u za naucne potrebe. Mozda ne bi bilo lose da se tim korenima i vrati. Kad bi se smanjila doza anonimnosti, svakako bi se smanjila i kolicina degenerika koji velicaju ratka mladica, ovog morona brejvika i njima slicne. Naravno, fejsbuk je zaista poslednji koji bi trebalo da se tu angazuje, jer je to servis koji predstavlja okosnicu internet-fashizma...

Obavešten

pre 14 godina

znači,do sad smo koristili medijsku žensku emancipaciju i feminizaciju društva, radi lakše kontrole nacija i država,sad nastupamo otvoreno.svako će imati svoj broj i šifru,da bi mogao da nastupa na netu.lepo.

fikus011

pre 14 godina

SAVET...prepaid 3g i open wifi ap...pa sam i mika i pera i laza a oni nek pogadjaju ko sam...toliko. A FB...pa ja da hocu da budem na izvolte..ja bi lepo u zvezde granda ..od te estrade bar ima vajde ..chuj fb..ajte molim vas.. XD XD XD

Goxy

pre 14 godina

Koliko sam ja skapirao, tamo se govorilo o cyberbullying-u. I u tom smislu, prica o anonimnosti ima znacaja, jer se klinci u SAD masovno samoubijaju ili postaju psihijatrijski slucajevi bas zbog toga, jer oni koji ih dovode do toga se kriju iza anonimnosti.
Ali, realno, ukidanje anonimnosti je nemoguce. Mada, iz komentara ovde zakljucujem da ljudi nemaju pojma sta znaci anonimnost.

anon

pre 14 godina

okej vodeci se tim njenim recima mogu da zakljucim da je njena mail adresa
RendiZakerberg@facebook.com (naravno engleskim jezikom napisano njeno ime i prezime) i sada ce svi moci da je napusavaju za unistavanje anonimnosti.

lcd

pre 14 godina

deco budite odgovorni i iskreni...lako je pljuvati pod izmisljenim imenima,nesnosite odgovornost. lazno predstavljanje je bas znak koliko si ustvari bedan i mizeran

Dzoni

pre 14 godina

Kapiram da ce u nekoj blizoj/daljoj buducnosti, postojati virtuelna licna karta koju ce morati svako da ima ko zeli pristup internetu.

vlajko

pre 14 godina

Moze da se sazna IP adresa, MAC adresa RACUNARA ali ne i ime i prezime osobe. Moze samo da se sumnja ili nagadja sa vise ili manje verovatnoce.
Naprimer izmenim MAC adresu na mom laptopu ili mob. telefonu, pristupim internetu preko necijeg wireless uredjaja sa ulice ili kafica (a da vlasnik toga nije ni svestan)...
I sta sad koga ce da hvataju, vlasnika wireless uredjaja koji pojma nema o cemu se radi.

dukki

pre 14 godina

@nazad u skolu!
Kablovski operateri dodeljuju IP preko MAC adrese modema. Kada pozoves tehnicku podrsku pitaju te prvo za MAC adresu modema. Kada modem odneses kod komsije i ako je on korisnik istog kablovskog distributera, bez obira da li ima potpisan internet ugovor, imaces internet. Kako? Jer provajder prepozna MAC adresu modema i dodeljuje IP. Ono o cemu ti pricas je MAC mrezne kartice koja komunicira samo sa modemom koji opet ima svoju MAC adresu. ADSL te indetifikuje preko broja telefonske linije sa koje pristupas. Dial up metoda te indetifikuje samo preko login-a. IP ne mozes ni u jednom slucaju da promenis, vec foliras proxi serverom (sta je tu sporno), takodje taj proxy loguje tvoj IP u slucaju da ga zloupotrebis.
Sustina moje price je da indetitet ne mozes sakriti od provajdera, a samim tim ni od nadzleznih, sajtove nisam ni pominjao jer oni tvoj IP imaju samo radi eventualnog ogranicavanja pristupa ka njima, a pojma nemaju ko si.

akilone

pre 14 godina

Do pre nekoliko godina bila je fama oko ostavljanja svog email-a, svi su bili bojazljivi i oko toga, a sad je sasvim uobicajno da se na uvid celom pucanstvu, sto bi hrvati rekli, ostavljaju informacije o blizoj i daljoj familiji, religijskim uverenjima, ljubavnom statusu, trenutnoj lokaciji,... I tako smo sami napravili najvecu bazu bodataka iz koje par jednostavnih upita moze dati rezultate koje nekim svetskim kompanijama vrede bilione. Sva privatnost je vec odavno prodata tu, i to veoma naivno i besplatno, ne znam sta je sada problem da u tom maniru nastavimo i ostatkom interneta, a onda fb nece biti ni kriv ni duzan...

ivanhoe

pre 14 godina

Ja sam Panta Pantic i zeleo bih da budem anoniman...
Br. LK 123456, zivim u ulici Boska Buhe 144, u Beogradu, a u podrumu imam 100000 evra, inace, u ulici ne radi rasveta...
Molim Vas da ovom prilikom ostanem anoniman...

mandraxx

pre 14 godina

dragi moji slobodoumni prijatelji, samo instalirajte https://www.torproject.org/projects/vidalia.html.en i ne berite brigu ;)

gaga

pre 14 godina

Mame i tate, valjda su vas vase mame i tate naucile da se cuvate, pa se kao mame i tate postarajte da i vi svoju decu naucite stogod o tome. Ako ne znate kako to uciniti u ova vremena, iskljucite malo tv, skinite se malo sa serija, kladionica... pa proucite racunar, internet, drustvene mreze i PRICAJTE OTVORENO sa svojom decom. Toliko.

vlajko

pre 14 godina

@Goran
Probaj, mnogo je lakse nego sto mislis.
Uostalom mozes da koristis onda kada hoces da budes anoniman, mada
ako probas videces da mozes da koristis i kad god hoces.

Drndavo Zakeralo

pre 14 godina

Vidim da se ovde frljaju sa MAC, IP i ostalim adresama, kao i da krive FB...
O5 vam govorim...Google-ajte malo.
Ne radi se više o adresi vašeg računara, već o samom računaru...
Počinje era "pametnih reklama" koje koriste java skript kukije koji se ne vezuju samo za bruzer, već su "zaraženi" na način da se vezuju za određene sistemske dll-ove ili menjaju sistemske skripte i vezuju se za sam sistem...
Ove kukije kad obrišete je velika verovatnoća da će sistem "pasti".
Oni su vaša identifikacija na mreži i šalju podatke o vašim navikama reklamnim kompanijama i još ko zna kome...
Džaba ste podesili private bruzing, džaba otkačili u modzili ono da obaveštava sajtove o vašem kretanju...
Jedini lek je neki Live sistem koji kad ga ugasite i izbacite iz DVD-ROM-a gubi sve podatke...

Goran

pre 14 godina

@vlajko
Teorijski je to tacno, covek moze da ide ulicom sa dzakom na glavi da ga niko ne bio prepoznao, samo pitanje koliko je to prakticno :) Ako se kacis na neciji wireless router duze vremena pre ili kasnije moze neko da locira odakle dolazi tvoj signal. Znaci moras stalno da si u pokretu i trazis i hekujes nove (i to samo ako je router nezasticen ili lose zasticen) sto je mucenje. U prevodu totalnu anonimnost je prakticno vrlo tesko dostici.

Markoresko

pre 11 godina

NE korisiti Fejsbuk ni za šta. Ne lepiti svoje slike niti davati lične podatke.

Ako imate žarku želju da se izrazite a da vam to ne može niko onemogućiti,
napravite svoj sajt i na njemu svoj blog a dokumente delite preko Bit Torenta.

milos

pre 14 godina

Prosto... ko zeli anonimnost neka se ne pojavljuje na interenetu u bilo kom obliku.
Sta mi fali da imam pravo ime i prezime na intternetu sa slikom?
Ne bavim se nikakvim malverzacijama i pravarama itd. Takvima moze ovo da smeta! ;)

iju

pre 14 godina

Bas bi me zanimalo kakav bi to imao uticaj na komentatore na raznim news sajtovima. mnogo bi se vise pazilo sta bi ljudi pisali, neki klinci koji hvale Ratka Mladica and co. za par godina ne bi mogli da nadju posao zbog nekih pisanija. Takvi ljudi se plase izlaska iz anonimnosti, zato nose fantomke :D

Зоран

pre 14 godina

Не видим проблем. Знају о вама и када сте као анонимни. Мени у суштини никад није био проблем да се представим и да пишем шта мислим.

sik

pre 14 godina

Da budemo realni na internet treba da se uvede neki red. Ne nisam ovo dobro rekao nego mi kao korisnici treba da pocnemo da imamo pravu svst sta je to internet, kako se na njemu ponasati...

Ovo sto je ova gospodja rekla je pomalo pateticno i nema bas previse veze s mozgom! Prvo rekla je da bi trebala da se ukine anonimnost na internetu a kako bi se zastitio indetitet korisnika to nju izgleda bas puno ne interesuje! U rl postoji veliki broj odeljenja i ministarstava koji se bave, sigurnoscu u stvarnom zivotu, pa i tu se desava kradja indentiteta, dok na internetu ne postoje ni priblizno organizacije koje se u dovoljnoj meri brinu o samim korisnicima ili bolje da kazem ljudima, jer ovako dolazimo do spajanja ova dva "sveta".
Takodje, jako je zalosno da ovo prica osoba, jedan od celnih ljudi firme gde ima ogroman broj laznih naloga, naloga koje se predstavljaju kao firme... Prvo facebook nek ukine te sve fol naloge, nek omoguci gasenje istih pa onda bi mozda i mogli nesto da zbore...

A i da ne zaboravim, da vec sad svako ko pristupa kompjuteru i nije bas toliko anoniman, jer svaki uredjaj ima jedinstvenu MAC adresu i za sad cini mi se da je ovo skoro pa dovoljno, pogotovu sto velike kompanije sa ogromnim brojem naloga na kojima ima puno licnih podataka ne vode dovoljno racuna o njima. Treba prvo da se uvede red malo u ta preduzeca, da se kazne i ona zbog nedovoljne zastite privatnosti pa tek tad moze da se raspravlja o nekim nacinima prestanka anonimnosti na internetu!

lcd

pre 14 godina

deco budite odgovorni i iskreni...lako je pljuvati pod izmisljenim imenima,nesnosite odgovornost. lazno predstavljanje je bas znak koliko si ustvari bedan i mizeran

Dobrivoje Boskovic

pre 14 godina

Ako se na internetu ikada ukine anonimnost to bi bio kraj interneta.
(vladimir, 29. jul 2011 22:17)

Internet je nastao kao vojna darpanet mreza, a u formi weba nastao je u CERN-u za naucne potrebe. Mozda ne bi bilo lose da se tim korenima i vrati. Kad bi se smanjila doza anonimnosti, svakako bi se smanjila i kolicina degenerika koji velicaju ratka mladica, ovog morona brejvika i njima slicne. Naravno, fejsbuk je zaista poslednji koji bi trebalo da se tu angazuje, jer je to servis koji predstavlja okosnicu internet-fashizma...

kad vas molim pustite komentar.

pre 14 godina

Oprostite, gospodine, gospodine,

-oho! Dobar dan. Kako ste?

Oprostite, da li želite da budete anonimni?

-Apsolutno, apsolutno.

Zovem se Savić Rajko i mesar sam.

-I želite da budete anonimni?

-htio bih da budem apsolutno anoniman, jer naime moj posao je takav da ja zarađujem veliki broj maraka, imam oko osamsto hiljada maraka koje držim u podrumu ovdje, baš ovdje, u ovoj ulici...

-I to je taj razlog, je li?

-...broj 24, i zbog toga bih htio te marke da sačuvam za sebe. Sklonio sam ih dole u podrum kod Demidžića. Demidžić je onaj moj komšija, da ne bi bilo kod mene sumnjivo, zato što su marke u mene, tako da se, evo maskiram se; Ovo, recimo, nisu moji brkovi.

-Ha, sve, je li? Jaooo...

-Sve u cilju anonimnosti, tako da bi...

-Samo da budete anonimni?

-Da, zamolio bih vas da ostanem anoniman.

Savić Rajko, Vase Miškina 24...

-A broj telefona?

-...dole u podrumu... Broj telefona? To već ne bih mogao da Vam kažem...

-Hvala veliko.

brainwash

pre 14 godina

Pocinju sa pokusajima da realizuju dogovor sa Bilderberg skupa svetskih mocnika o kontroli Interneta (St. Moritz, June 2011). E pa nece moci gospodo vladari iz senke !!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Bilderberg_Group

шешељева *ара

pre 14 godina

Ни ја немам проблем да се представим. Ја сам Ратко Младић, тренутно сам у хагу.

Bojan

pre 14 godina

Mislim da bi se sloboda na internetu trebala uvesti u ustave, nesto kao sto imaju peti amandman u sad, tako da nikada ne bude dovedena u pitanje.

Goxy

pre 14 godina

Koliko sam ja skapirao, tamo se govorilo o cyberbullying-u. I u tom smislu, prica o anonimnosti ima znacaja, jer se klinci u SAD masovno samoubijaju ili postaju psihijatrijski slucajevi bas zbog toga, jer oni koji ih dovode do toga se kriju iza anonimnosti.
Ali, realno, ukidanje anonimnosti je nemoguce. Mada, iz komentara ovde zakljucujem da ljudi nemaju pojma sta znaci anonimnost.

Alfabeta

pre 14 godina

Mislim da sestra vlasnika fejzbuka nije dovoljno kompetentna da daje takve izjave samostalno, jacinu njene teze bi trebali da potvrde zukerbergerova majka, deda i svekrva kao vrhunski IT strrucnjaci.

nikola89

pre 14 godina

Navescu jedan primer kako je prosao decko koji je na domacoj drustvenoj mrezi(koja ti nudi da postanes zvezda)imao pravo ime prezime i mesto boravka.Doslo je do rasprave izmedju njega i par starijih momaka oko neke devojke i oni su poceli da mu prete. Za par dana su ga pronasli gde zivi raspitali se o njemu i demolirali mu kola,posle toga se krio danima u strahu da ce dobiti batine.Znaci ukidanje anonimnosti u Srbiji bi dovelo do porasta kriminala i ko zna cega jos sve... To je nasa realnost.

ORVEL

pre 14 godina

A DA VASPITAM. Što se bre ljudi učlanjujete u falsebuk. Šta ce vam to. Zar je moguce da toliko miliona ljudi nema nimalo svesti da shvati šta je to. Pa eto vam sad, neka vam SESTRA osnivača tog s...r određuje šta ćete da radite i kako.
Ocekujem da ova sestra GENIJALAC sutra bude predsednik svedske vlade. SAMI STE TO LJUDI NAPRAVILI. SVE STO RADITE NIJE zabava, eto šale falseebuk VAM SADA KROJI ŽIVOT: Ima li na ovoj planeti imalo pameti igde? Pa nije to jedina stvar na internetu.

fikus011

pre 14 godina

SAVET...prepaid 3g i open wifi ap...pa sam i mika i pera i laza a oni nek pogadjaju ko sam...toliko. A FB...pa ja da hocu da budem na izvolte..ja bi lepo u zvezde granda ..od te estrade bar ima vajde ..chuj fb..ajte molim vas.. XD XD XD

Goran

pre 14 godina

@vlajko
Teorijski je to tacno, covek moze da ide ulicom sa dzakom na glavi da ga niko ne bio prepoznao, samo pitanje koliko je to prakticno :) Ako se kacis na neciji wireless router duze vremena pre ili kasnije moze neko da locira odakle dolazi tvoj signal. Znaci moras stalno da si u pokretu i trazis i hekujes nove (i to samo ako je router nezasticen ili lose zasticen) sto je mucenje. U prevodu totalnu anonimnost je prakticno vrlo tesko dostici.

ivke

pre 14 godina

To odavno vise nije samo obicna drustvena mreza, oni hoce da kontrolisu ceo svet! Ima potpuno da se odsecem iz bilo kakvog "virtualnog" povezivanja i da prestanem da koristim kompjuter. I to trebaju da urade svi, pa da vidim na cemu ce da zaradjuju pare i da nas kontrolisu kao robove.

Nazad u skolu!

pre 14 godina

@dukki, @alfa

Nekoliko stvari:

1. MAC adresa je vidljiva samo na semgentu izmedju tvog PC-a i prvog rutera na mrezi (npr. ADSL rutera). Izvan toga se ne vidi. Takodje, MAC adresa moze lako da se promeni na vecini uredjaja i PC-eva, ali to uopste nije relevantno, jer je poslednji uredjaj koji MAC adresu direktno vidi tvoj ruter, kao i ostali uredjaji u tvojoj kuci (drugi PC, mrezni stampac itd.). Van tvoje kuce MAC adresa se ne vidi. Sajt na Internetu kome pristupas ne vidi tvoju MAC adresu, vec samo IP adresu.

2. IP adresu koju ti dodeljuje provajder ne mozes da laziras, niti da promenis. Tacka. Ono sto mozes da uradis je da odaberes neki otvoreni proxy server na Internetu, podesis svoj web browser da ga koristi i na taj nacin pregledas sajtove. Za sajt koji posecujes si tada "anoniman", jer ce vlasnik sajta videti samo IP adresu proxy servera. Ali to ne znaci da si bas totalno nevidljiv. Sve zavisi od toga koliko je vlasnik proxy servera spreman da oda tvoje podatke ako mu na vrata zakuca vlasnik sajta ili neka belosvetska "sluzba".

Iandeb

pre 14 godina

Besmislica. Dovelo bi do najvece autocenzure. Koliko toga bi izgubili. U razgovoru sa prijateljima pominjete stvari koje ne zelite da zna siri krug ljudi ili neka belosvetska kompanija. Zasto to pravo privatnosti da se oduzme na internetu? Zasto mi, pojedinci, da uvek budemo pod stegom drustva? Takva kontrola bi bila presedan u celoj istoriji covecanstva.

Uostalom, ako je cilj zastititi decu, bilo bi dovoljno napraviti takvu autentikaciju koja ce samo registrovati da li je neko punoletan i nije, a ne osobu sa imenom, prezimenom, polom, itd.

Zaječar

pre 14 godina

A možemo li saznati identitet nasilnika iz Zaječara sa snimka: http://www.youtube.com/watch?v=QKm_TlCE0KA ? Mislim, ima ga već na yt, samo da ugleda svetlost dana...

ЗА АНОНИМНОСТ И СЛОБОДУ ИЗРАЖАВАЊА

pre 14 godina

НЕЋЕ МОЋИ, драга моја!

Сад бисте хтели да тако решите све оне (у најмању руку) некоректне ствари, које сте урадили. Тако се нећете извући од одговорности.

Зарадили сте новац на људским слабостима и на продавању података. Само је питање времена, када ће "прљав веш" почети да испливава на површину. Као и са сваком великом компанијом.

Dragan

pre 14 godina

Svaki sajt koji posecujete moze da zna vas IP broj. Zatim, ako neko zao i mocan (npr. drzava) zeli da zna ko je to napisao, moze da se obrati vasem provajderu. Cik da mu ne kazu. I onda ce da vam se stvore na vratima. Po zakonu to moze samo ako ste pocinili kriminalno delo. U ostalim slucajevima nece vam se pojaviti na vratima da bi se odrzao privid anonimnosti, kako bi ljudi i dalje pisali sta misle. Nekad su vladari slali uhode medju narod, a danas ne moraju jer imaju internet. Imamo anonimnost jedino jedni u odnosu na druge, ne u odnosu na vlast, sto znaci da se gubljenjem te anonimnosti ne bi izgubila sloboda govora, jer je ona i ovako ogranicena. Pokusajte da preko neta organizujete teroristicku akciju i bice vam jasno.

akilone

pre 14 godina

Do pre nekoliko godina bila je fama oko ostavljanja svog email-a, svi su bili bojazljivi i oko toga, a sad je sasvim uobicajno da se na uvid celom pucanstvu, sto bi hrvati rekli, ostavljaju informacije o blizoj i daljoj familiji, religijskim uverenjima, ljubavnom statusu, trenutnoj lokaciji,... I tako smo sami napravili najvecu bazu bodataka iz koje par jednostavnih upita moze dati rezultate koje nekim svetskim kompanijama vrede bilione. Sva privatnost je vec odavno prodata tu, i to veoma naivno i besplatno, ne znam sta je sada problem da u tom maniru nastavimo i ostatkom interneta, a onda fb nece biti ni kriv ni duzan...

anonimnost je srž popularnosti Interneta

pre 14 godina

Nepredviđena posledica gubitka anonimnosti će biti veliko zatvaranje u vrlo zatvorene, vrlo male on-line zajednice u kojima postoji međusobna diskrecija što se tiče tuđih tajni i tuđih mišljenja i stavova. Takođe, ljudi će se plašiti da koriste Internet za istraživanje i saznavanje, jer njihova interesovanja i psihološki profili će biti strogo kontrolisani (kao i trenutno, uostalom), ali takođe i direktno povezani sa njihovim fizičkim personama.

Ako tako nešto naprave, Internet će veoma brzo opusteti, ili postati "naseljen" samo nesvesnim i ispraznim idiotima. Pretpostavljam da tako nešto odgovara ... pa, recimo ... ljudima koje želim da i dalje izbegavam.

Pretpostavljam da bi greška bila vrlo brzo uočena, kad Internet provajderi počnu da propadaju, ali bi verovatno tada države uskočile i nametnule "BigBrotherNet" svakom svom podaniku.

anon

pre 14 godina

Naravno da ona tako kaze, kad se biznis plan njene kompanije zasniva na privatnim informacijama koje njihovi korisnici dele(kako medju sobom, tako i sa njima).
Smatram da ona jeste u pravu kad kaze da bi to dovelo do smanjenja cyberbullyinga, i da bi ljudi ostavljali normalnije komentare po internetu. S druge strane, to je najgore resenje za ovaj problem. Kao sto nam tehnologija daje privatnost na internetu, tako bi je i surovo narusila kad bismo poceli da uvodimo ove mere. Kad bi vasi komentari ne bi bili anonimni, ja bih verovantno mogao vrlo lako iskopati sve informacije o vama koje me interesuju. Gde zivite, cime se bavite, gde radite, ko su clanovi vase porodice, itd. Jednostavno, internet je masa informacija, a programi mi omogucavaju da ih filtriram. Ako je nesto negde nekad receno, a vezano je za vas, a postoji identifikator koji jasno povezuje bas vas sa tom onlajn personom, verovatno bih mogao da ga nadjem, a mogao bi i svako drugi.
Ja sam licno skoro uvek prilicno uljudan u raspravama na internetu, i mislim da se nikada ne ponasam drugacije nego sto bi se ponasao da pricam u nekim licno, ali opet biram da se potpisujem sa anon(i nekako mi je drago sto ima jos ljudi koji se upravo tako potpisuju :) ), to radim ne da bih se sakrio, nego zato sto tako zelim, i mislim da imam neotudjivo pravo na to.

my 2 cent

pre 14 godina

Boze pa niko vas ne tera da koristite facebook.
Ako imate problem sa njihovom polisom anonimnosti nemojte ga koristiti.
Simple as that.
Uostalom cemu facebook uopste i sluzi?
Samo za ovce, reklo bi se.

mandraxx

pre 14 godina

dragi moji slobodoumni prijatelji, samo instalirajte https://www.torproject.org/projects/vidalia.html.en i ne berite brigu ;)

Drndavo Zakeralo

pre 14 godina

Vidim da se ovde frljaju sa MAC, IP i ostalim adresama, kao i da krive FB...
O5 vam govorim...Google-ajte malo.
Ne radi se više o adresi vašeg računara, već o samom računaru...
Počinje era "pametnih reklama" koje koriste java skript kukije koji se ne vezuju samo za bruzer, već su "zaraženi" na način da se vezuju za određene sistemske dll-ove ili menjaju sistemske skripte i vezuju se za sam sistem...
Ove kukije kad obrišete je velika verovatnoća da će sistem "pasti".
Oni su vaša identifikacija na mreži i šalju podatke o vašim navikama reklamnim kompanijama i još ko zna kome...
Džaba ste podesili private bruzing, džaba otkačili u modzili ono da obaveštava sajtove o vašem kretanju...
Jedini lek je neki Live sistem koji kad ga ugasite i izbacite iz DVD-ROM-a gubi sve podatke...

Pirat

pre 14 godina

Jeste, pa svi da znaju gde sam bio i sta sam radio.

cyberbullyingu - zlostavljanje na internetu. Roditelji bi vise trebalo da povedu racuna o tome sta im deca rade na netu, a ostali bi trebalo da umeju da se zastite.

Goran

pre 14 godina

E pa ko zeli da nista ne zna a da se mota po netu anonimno, konacno ce morati da nauci da barata sa par alatkica uz pomocu kojih ova namunjena iz facebooka moze samo da sanja ko smo i odakle smo. Obozavam kada flagrantna stupidarija koju legalizuju jednostavno natera ljude da pomere sami sebe par koraka u napred.

Bojan NS

pre 14 godina

Jos jedan korak u nizu ka zavodjenju satanisticke fasisticke globalne diktature pod rukovodstvom Rotsilda i njihove genetske linije podvojenih licnosti bez empatije, pod rukovodstvom niskofrekventnih. Ko razume shvatice. Ko ne konta nista, nek zameni Pink/RTS/B92 sa YouTube David Icke i Alex Jones kanalima. Koga boli uvo, nek nastavi da gleda Grand Show. Ni Seka Aleksic nije losa.

Anoniman

pre 14 godina

Zato ga i nemam kao što nemam nova biom. dokumenta. Kad nestane gotovina iz opticaja odo malo da živim na nekoj planini dok se svi "iskoljete" za jedno 42 meseca. Kao što reče Dostojevski "Eh, gospodo, kakva će nam to biti svoja volja kad doteramo do tablica i aritmetike, kad bude gospodarilo: dva puta dva su četiri? Jer dva puta dva biće četiri i bez moje volje! Zar je to slobodna volja? ... Dva puta dva četiri, gospodo, nije više život, već početak smrti."

brankobg

pre 14 godina

FaceBookInternational(FBI) ,iako Zuckerburg ne "skriva" prijateljstvo i vezu sa direktorom FBI Robert Mueller-om ,koji je verovatno i donator "par" radnih DataCentara , a zasto i ne bi , MALO SU OTISLI PREDALEKO ?
Uz sve podatke kojima "direktno" ima pristup FBI , jer zaboga kad kucate komentare na odredjenu temu npr. ne "svidja vam se" uloga SAD ili UK a u vezi rata u Libiji , sebi "kacite" svojstva koja su protivna SAD i njihovog "vodje" , i vise nema potrebe da vas na aerodromu fizicki zaustave i ispitaju , jer su to vec virtuelno uradili .Jos ako se tome doda FaceDetection kao i tagovanje, obavezno uneti broj telefona , kao i Google i Facebook "skeniranje" preko GPS , u smislu "ja sam bas u ovom kaficu" , ispada kao da su "ove" tehnologije upravo skrojene po meri FBI-a.Naravno tu korist imaju i firme koje plate za reklame i dodatne informacije, jer ako ste "fan" Nike,Puma ili BlackBerry , nemojte se cuditi ako vam pocnu da stizu poruke od datih kompanija sa povoljnim cenama , na vasu adresu .Dakle kako SAD i njihova vlada , tako i strane firme koje se oglasavju imaju koristi od FB , nama jedino ostaje da nadjemo drugi nacin dopisivanja , gde smemo izneti date kritike , koje su zagarantovane slobodom govora , bez "ruznih reci". P.S Licno imam nalog na FB koji nije anoniman,i nadam se da anonimnost "treba" da ostane svojstvo Interneta uopste , kao pravo na slobodu misljenja.

Radovan

pre 14 godina

Po "izrazu lica", vidi se da joj je neko rekao šta da kaže.
To isto važi i za Bili Gejtsa.

Čim neko spušta starosnu granicu punoletstva (samostalnost) daleko ispod 23 godine, znajte da ima opasne namere - manipulaciju sa decom.

dukki

pre 14 godina

@alfa
to sto ti slazes "rapidshare" sa laznom IP ili MAC adresom ne znaci da si slagao provajder koji ti dodeljuje IP na osnovu tvoje MAC adrese i daje pristup inernetu. MAC je fizicka adresa modema i tvoj modem je po njoj JEDINSTVEN U SVETU, ne mozes je nikada promeniti, ali mozes isfolirati pojedine sajtove/servere.

Dzoni

pre 14 godina

Kapiram da ce u nekoj blizoj/daljoj buducnosti, postojati virtuelna licna karta koju ce morati svako da ima ko zeli pristup internetu.

george wordy

pre 14 godina

“ George Orwell 1984” : “Ms. Julie Van Hans , Executive officer of International Lotto UK Nacionalnih lutrija P O box 1010 Liverpool, l70 1nl Velika Britanija: “Due to mix up of some numbers and names, we ask that you keep your winning information confidential until your claims have been fully processed and your money remitted to you.Your fund is now deposited in an offshore bank with a hardcover insurance." Korisnicima interneta dobro su poznate poruke tipa : spam, junk mailovi, virusi, trojanci, takodje znaju za prevare preko neta i stotinu puta su dobijali takve mailove :” kao Vaši brojevi su izvuceni na lotou British Lottery International koji je odrzan u junu na tom i tom mestu u Engleskoj, na kojem je ucestvovalo mnogo mailova iz celog sveta. Zapravo brojevi koji se izvlace su brojevi maila. Dobili ste Drugu, nagradu u iznosu od 250.000 funti. Cestitaju Vam i mole da ispunite formu sa svojim osnovnim podacima da bi mogli da Vas verifikuju jer im se mnogi javljaju kao lazni dobitnici” Naravoučenije: Radi se o globalnoj prevari koja kod jednog odredjenog postaotka korisnika interneta upali. A to shvate tek kada uplate izvesnu traženu sumu , I odaju svoj identitet sa svim pojedinostima, IME:KUĆA ADRESA:GRAD / DRŽAVA:DRŽAVLJANSTVO:DATUM ROĐENJA:SPOL:BRAČNO STANJE:ZANIMANJE:MOBILNI BROJ TELEFONA: KUĆA TELEFONSKI BROJ: brojevima bankovnih računa, pa čak I slikama .Cilj je je doći do olako zaradjenih para I do pravih identiteta ličnosti, na kojima se dodatno zardjuje, za različite mahinacije I malverzacije u svetu biznisa I sive ekonomije preko USA BANK FOR AFRICA I drugih adresa. Slično je I sa ucveljenim udovicama na egzotičnim destinacijama, koje nude novac za transakcije velike sume novca.Internet je virtuelni globalni svet, koji može da opstane jedino sa očuvanjem identitea, nikome u realnom svetu na ulicama, trgovima u avionima i na stadionima ne piše ime I prezime na glavi. Samo u odredjenim socijalnim kretanjima, kontaktima , službenim ili privatnim doalzi do razmene identitea. To pravilo treba zadržati I na Internetu. Takodje Internet nisu ni novine u kojima ste abonent, niti zadimljena kafana pa će nečija misao da vam se dopadne kao pevaljka koja igra na stolu i otkriva svoje raskošne obline.Na internet pored svojih perceptivnih, emotivnih funkcija i šablona , morate da upotrebite i nešto više, sa dosta tolerancije i spremnosti na preispitivanje svojih stavova. Na internetu padaju maske sopstvenih zabluda navodnih dušebrižnika, patriota i junaka kao u drami Bertloda Brehta „Majka hrabrosti”. Internet predstavlja globalni Hyde Park, I potrebno je očuvati mu globalnu autonomiju, uz poštovanje anonimnosti.

ChitChat

pre 14 godina

Ona kaze: Lepse ponasali. Citaj: Onda ne bi smeo da kazes sta stvarno mislis.
Ponovo demokratija na videlu. Ovako ukinuti anonimnost je oduzimanje slobode, tj. nista neces smeti da kazes protiv bogatih i mocnih. Jedno bice mora da ima izbor, njegovo je da odluci da li ce se predstaviti pod kreatvnim imenom ili pod pravim. Treba ostaviti njegovoj svesti sa kojom ide u krevet ono sto je izgovorio.

Anonimni Pera

pre 14 godina

Samo FB-kova direktorka marketinga ima prava da predlaže zakone i pravila na internetu, jer je jedina pozvana. Naravno, sledi joj Nobelova nagrada za inovativne ideje.
Inače, internet je vlasništvo Cukerberga.

anon

pre 14 godina

okej vodeci se tim njenim recima mogu da zakljucim da je njena mail adresa
RendiZakerberg@facebook.com (naravno engleskim jezikom napisano njeno ime i prezime) i sada ce svi moci da je napusavaju za unistavanje anonimnosti.

yeah right

pre 14 godina

Može, za početak neka sestrica i njen bata ostave na svojim profilima svoje lične brojeve telefona i email adrese, pa kada im se pridruže Obama, šefovi CIA, pentagona, senatori i kongresmeni, eto i mene.

Anti

pre 14 godina

Kao prvo vas treba ukinuti zbog flagrantog krsenja privatnosti,a ova izjava je KRAJNJE bezobrazna i vredja inteligenciju svake iole inteligente osobe!!!!Da imam para videli bi se na sudu!!!!!A da ne govorimo o davanju informacija americkim "inteligentim agencijama".Pa ovi bi bukvalno da poseduju svet!!!

proxy server

pre 14 godina

Prvo treba da smisle nacin da onemoguce koriscenje proxy servera ,a to znaci da treba da smisle bukvalno novi sistem IP adresa ,zatim treba da ukinu sve wireless uredjaje (jer ce neko uvek moci da se zakaci na tudji ruter) onda treba da proizvedu racunare koji ce se startovati otiskom prsta ,a zatim treba da naprave popis stanovnistva na svetskom nivou .... lupeta ova ko otvoren window ,ovu izjavu treba svrstati u top gluposti ovog veka ,aj zdravo

joca

pre 14 godina

'Mocnici' fejsbuka su poceli preozbiljno da shvataju sebe i svoju ulogu. Na srecu, internet nije samo fejsbuk i fejsbuk nije internet.

wlado

pre 14 godina

ja polako gasim fb, tj prelazim na drugu mrezu, mislim do nove god. necu imati account....ne zbog ove vesti, nego uopste fb je vasar neukusa i prostitucije

Anonimus :D

pre 14 godina

Anonimnost na internetu ne postoji, a sa dolaskom Fejsbuka i sličnih mreža ljudi su sami uradili sve da se to i desi i da izgube tu svoju anonimnost. Zgodne devojke koje objave za svih svojih 5000 prijatelja da letuju u nekoj vukojebini od 10 kuća, kriminalci koji su bili u bekstvu i padali tokom objavljivanja youtube linkova i četovanja sa švalerkom, ljudi koji su lajali pijani protiv šefa na statusu a pritom imaju tog istog šefa među prijateljima... Anonimnost, šta to beše...

Da ne bude da su samo društvene mreže krive, evo čak i običan korisnik gmail-a ima sličan problem, pošta mu je već pročitana i namenski se targetiraju reklame u odnosu na ono kakva im je pošta.

A to da će neko biti procesuiran zbog svog mišljenja javno iznetog na nekom već sajtu, to je već moguće... represivni režimi to već koriste, a pitanje je kada će to već postati praksa i u "demokratiji". Živi bili pa videli.

glasač

pre 14 godina

To bi bilo nešto apsolutno najgore što se ikada desilo jer je internet uveo revoluciju u slobodan tok informacija. Setite se samo wikileaks-a. Naravno slobodna misao je najveći neprijatelj svih opresivnih vlada ovoga sveta, kao i vodećih banaka, kompanija i ostalih "mass mind control" institucija.

Dragan

pre 14 godina

"Mislim da sestra vlasnika fejzbuka nije dovoljno kompetentna da daje takve izjave samostalno, jacinu njene teze bi trebali da potvrde zukerbergerova majka, deda i svekrva kao vrhunski IT strrucnjaci."

Pre nego sto doticni daju te izjave trebalo bi javnosti saopstiti njihove adrese, brojeve telefona, imena i prezimena njihovih poznanika i rodjaka, brojeve bankarskih racuna kao i stanja na istima, seksualnu orjentaciju, omiljene fetise, brojeve licnih karti, kao i istoriju porodicnih bolesti...
Ovi koji zagovaraju ukidanje anonimnosti na internetu bi trebali da daju primer ostalima...

Ukoliko se vec zalaze za ukidanje anonimnosti fb bi trebao da objavi imena i prezimena svih administratora i moderatora, kao i njihove adrese, brojeve telefona, imena i prezimena njihovih poznanika i rodjaka, brojeve bankarskih racuna kao i stanja na istima, seksualnu orjentaciju, omiljene fetise, brojeve licnih karti, kao i istoriju porodicnih bolesti... i da na taj nacin da primer ostalima...

Naravno, trebalo bi uspostaviti mehanizme tako da celokupna javnost moze konstantno da proverava da doticni slucajno ne uvaljuju lazne podatke...

Aleksandar

pre 14 godina

Tog momenta kada budu ukinuli anonimnost, mene nece videti vise ni na jednoj socijalnoj mrezi niti servisu. Ne zato sto inace krijem svoj identitet, jer ga i ne krijem, vec zato sto kao da nije dovoljno sto mi drzava i ceo svet kontrolisu zivot, nego ce sad i facebook da se pravi pametan i da kontrolise ko sam i sta sam...

petar petrovic

pre 14 godina

Kakva likusa, ne mogu da verujem sta prica. Ali sta ocekivati drugo od fejsbuka za koji se zna da svako malo prosledjuje podatke obavestajnim sluzbama, a Asanz kaze da one imaju i sopstveni fb interfejs.

vlada

pre 14 godina

Mozda ce Anonimusi nauciti Facebook lekciju iz privatnosti i prava na anonimnost. Barem se tako nadam, hehe!
Inace, Google, a ponajvise Facebook se ponasaju kao da su oni stvorili internet, bas bi voleli kada bi imali potpunu kontrolu. Zaslepljeni su gramzivoscu.

Neca Anonimni

pre 14 godina

Za koga bi bilo dobro da se ukine anonimnost na netu? Za onlajn marketinske agencije i oglasivace? Za onlajn prodavce oglasnog prostora? Za socijalne mreze? Za vlade, obavestajne sluzbe, policiju? Za diktatore, rezime, i one koji kontrolisu ili bi da kontrolisu medije i javno mnjenje?
Iako je tacno da anonimnost na netu ima svoje lose strane i da se moze zloubotrebiti, prednosti su visestruko vece od losih strana, posebno za svakodnevne, normalne korisnike. Ali naravno nijedna vlada na svetu to ne zeli....
Sreca pa postoje ljudi koji su spremni da se virtuelno bore za prava svih nas ostalih!
WE ARE ANONYMOUS! WE ARE LEGION! WE DO NOT FORGIVE! WE DO NOT FORGET! EXPECT US!

Anono Nimni

pre 14 godina

Prokleta anonimnost, kako da marketinški ciljamo sve te anonimuse, Kako da kompaniji koja želi da preko fejsa reklamira (i fejsu ostavi kamaru para) svoj giga-super-mega džilo prodati svoje korisnike ako su isti anonimni?

Too little, too late

pre 14 godina

Kasno Borko na Kosovo stize! Sta ona misli, da ce se razni internet tupamarosi tek tako pretvoriti u uzornew gradjane? Bila misliti PRE nego sto su ona i bata joj zgrnuli tolike pare.

ivanhoe

pre 14 godina

Ja sam Panta Pantic i zeleo bih da budem anoniman...
Br. LK 123456, zivim u ulici Boska Buhe 144, u Beogradu, a u podrumu imam 100000 evra, inace, u ulici ne radi rasveta...
Molim Vas da ovom prilikom ostanem anoniman...

Obavešten

pre 14 godina

znači,do sad smo koristili medijsku žensku emancipaciju i feminizaciju društva, radi lakše kontrole nacija i država,sad nastupamo otvoreno.svako će imati svoj broj i šifru,da bi mogao da nastupa na netu.lepo.

mirko

pre 14 godina

pa na svakoj internet stranici postoji mogucnost blokada i brisanja napisanog teksta, tako da ne vidim nacin za bulling. jedino ako neko voli da izigrava zrtvu.

dukki

pre 14 godina

Sa jedne strane to moze biti dobro, ali sa druge jako lose. Iskomentarisem nesto sto se mom sefu ne svidi i dobijem otkaz? Ne slozim se sa nekim o necemu i dobijem pretnje "na kucnu adresu". Ukrade mi neko taj internet pasos i napravi zloupotrebu. I danas se zlouptrebe mogu otkriti preko IP i MAC adrese ako nadlezni kontaktiraju ISP.

@Milosav Jovandić, nisi nam postavio svoju sliku, kucnu adresu i broj fixnog.

dukki

pre 14 godina

@nazad u skolu!
Kablovski operateri dodeljuju IP preko MAC adrese modema. Kada pozoves tehnicku podrsku pitaju te prvo za MAC adresu modema. Kada modem odneses kod komsije i ako je on korisnik istog kablovskog distributera, bez obira da li ima potpisan internet ugovor, imaces internet. Kako? Jer provajder prepozna MAC adresu modema i dodeljuje IP. Ono o cemu ti pricas je MAC mrezne kartice koja komunicira samo sa modemom koji opet ima svoju MAC adresu. ADSL te indetifikuje preko broja telefonske linije sa koje pristupas. Dial up metoda te indetifikuje samo preko login-a. IP ne mozes ni u jednom slucaju da promenis, vec foliras proxi serverom (sta je tu sporno), takodje taj proxy loguje tvoj IP u slucaju da ga zloupotrebis.
Sustina moje price je da indetitet ne mozes sakriti od provajdera, a samim tim ni od nadzleznih, sajtove nisam ni pominjao jer oni tvoj IP imaju samo radi eventualnog ogranicavanja pristupa ka njima, a pojma nemaju ko si.

vlajko

pre 14 godina

Moze da se sazna IP adresa, MAC adresa RACUNARA ali ne i ime i prezime osobe. Moze samo da se sumnja ili nagadja sa vise ili manje verovatnoce.
Naprimer izmenim MAC adresu na mom laptopu ili mob. telefonu, pristupim internetu preko necijeg wireless uredjaja sa ulice ili kafica (a da vlasnik toga nije ni svestan)...
I sta sad koga ce da hvataju, vlasnika wireless uredjaja koji pojma nema o cemu se radi.

vlajko

pre 14 godina

@Goran
Probaj, mnogo je lakse nego sto mislis.
Uostalom mozes da koristis onda kada hoces da budes anoniman, mada
ako probas videces da mozes da koristis i kad god hoces.

gaga

pre 14 godina

Mame i tate, valjda su vas vase mame i tate naucile da se cuvate, pa se kao mame i tate postarajte da i vi svoju decu naucite stogod o tome. Ako ne znate kako to uciniti u ova vremena, iskljucite malo tv, skinite se malo sa serija, kladionica... pa proucite racunar, internet, drustvene mreze i PRICAJTE OTVORENO sa svojom decom. Toliko.

Markoresko

pre 11 godina

NE korisiti Fejsbuk ni za šta. Ne lepiti svoje slike niti davati lične podatke.

Ako imate žarku želju da se izrazite a da vam to ne može niko onemogućiti,
napravite svoj sajt i na njemu svoj blog a dokumente delite preko Bit Torenta.