Utorak, 05.07.2011.

11:49

Holandija plaća odštetu Bošnjacima

Holandski apelacioni sud zaključio da je država Holandija odgovorna za smrt tri Bošnjaka posle pada Srebrenice u julu 1995. godine. Holandske vlasti iznenađene.

Izvor: B92

Holandija plaæa odštetu Bošnjacima IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

Mrgud

pre 14 godina

Zar je RSK bila zasticena i demilitarizovana zona? Znam da Srebrenica jeste i da je bila demilitarizovana osim nesto lakog naoruzanja koje se koristilo u "izletima" izolovanih grupa koje su pocinile i izolovane zlocine. Tako bar utvrdio Hag a mi osim bombastih izjava politicara iz RS nikada nismo nikakvom presudom utvrdili drugacije. Ako je istina da je u Srebrenici bilo neko veliko naoruzanje i organizovani bojovnici kao u RSK, siguran sam da ce to Karadjiceva i Mladiceva odbrana dokazati.

Sremac

pre 14 godina

@ (Neka vas sreca prati na vasem putu, kud god on vodio, 6. jul 2011 06:58) Procitavsi sve dosadasnje komentare, odlucio sam da skoknem do marketa i kupim bocu najboljeg vina, i da ponovo nazdravim cinjenici da mi Hrvati vise ne zivimo u istoj drzavi s vama.
**************
Mozda smo fizicki razdvojeni ali ti jos u glavi zivis sa nama posto posecujes nase sajtove....Volis ti nas, nemoj to da krijes. Ziveli!!!!

unus

pre 14 godina

Živim već dosta dugo van prostora bivše Yy.Vidim da se je malo toga promjenilo na bolje.Posebno kada je u pitanju relativizacija zločina pripadnika iz vlastite nacije ili naprosto zločinačke politike koja je imala večinsku podršku.Kriviti druge ,u primjeru Srebrenice Holanđane,za užasne zločine,potvrda je te relativizacije i nespremnosti za suočavanjem sa nedavnom ružnom prošlosti.Vidim da je prilićan broj i onih koji zagovaraju odštetne zahtjeve od Holandije a da pri tome ne razmišljaju da bi njihova zemlja morala plačati višestruko više.

Sinisa

pre 14 godina

cudo !!!
kad procitam vecinu komentara , ispadne da su holandani namamili ,,junaka" mladica !?
neki kao da jedva cekaju da se ,,dokaze" da nije 7000 ili 8000 hiljada poubijano nego ,,samo" 700 !
drugi i ne spominju ko je koga u srebrenici ubijao , nego sve zlo je doslo sa zapada !?
kolone sa autobusima koji su cekali pred srebrenicom , oni su pali sa neba.niko nije nista organizovao nego sve je se to desilo slucajno.....
jel su svi zaboravili zasto je rat bio ???
NECEMO SA ,,TURCIMA" I ZATO PROTERUJ ,UBIJAJ I CISTI TERITORIJU !!!!
jednostavno, prosto i strasno ---- ali istina !!!

djordjevic

pre 14 godina

@ledeni,

bili su u podredjenom broju i bez adekvatnog naoruzanja i zato nisu stali u zastitu?! Pa majku mu, valjda je vojnik vojnik bez obzira na brojno stanje i naoruzanje?

P.S. Srbija je uvek u svojoj istoriji ima brojcanu i oruzanu prednost. Na primer nad otomanskim carstvom, austrougarima, nemcima, natom (tu nije holandjane mrzelo da rokaju, a?)...

Mita

pre 14 godina

Holandjani ce isplatiti odstetu. A onda tu cifru pomnoziti sa 2600, pa fakturu ispostaviti Srbiji - po Vuku Jeremicu. Cifra ce biti tolika da ce bankrot Grcke biti smejurija sta sve ocekuje Srbiju. Srbija ce tek da se suocava sa posledicama skrivanje Mladica i Karadjica. Cijena u mostovima, kilometrima autoputa, radnim mestima itd. ce biti nemerljiva.
Ova presuda ce imati ogromne poledica za Srbiju. Zbog ove presude Holandjani nece dati ausvajs Srbiji za EU, a ne smem ni da pomislim sta ceka Srbiju posle toga.

Boriwoje

pre 14 godina

Ovo je klasicna politicka presuda. Cilj je da se obmane i uzdrma, pre svega, holandska javnost i odgovornost svede na svega tri osobe!
Oni su ili odgovorni za sve, ili nisu odgovorni uopste!
Ocigledno se radi o veoma smisljenoj politickoj kampanji, na zalost, u koju se ukljucuju nesrecne porodice i ljudi koji su zrtve.
Njihova misija je bila da obezbede mir u podrucju gde su bili odgovorni. Pali su na tom zadataku zbog obe strane. Svaki dalji komentar je poznat.

Neka vas sreca prati na vasem putu, kud god on vodio

pre 14 godina

Procitavsi sve dosadasnje komentare, odlucio sam da skoknem do marketa i kupim bocu najboljeg vina, i da ponovo nazdravim cinjenici da mi Hrvati vise ne zivimo u istoj drzavi s vama.

Marko

pre 14 godina

Svaka cast ti Bosnjaci su 10 puta organizovaniji od nas. Ko je nama branio da sami trazimo pravdu za razne strane trupe koje su prepustile zasticene zone RSK zlocinackom velikohrvatskom poduhvatu Franje Tudjmana?

realno

pre 14 godina

Holandjani ne mogu biti tuzeni od strane srpskih porodica, jer nad njima nije pocinjen genocid niti je bilo predaje srpskih vojnika BiH armiji, vec suprotno,(verovali su gen. R. Mladicu, da moze da iskontrolise svoje "vojnike"). Holandjani nisu glavni krivci ali snose deo krivice za to sto se desilo... Pozdravljam ovu odluku suda. Pozdrav.

Zlatko

pre 14 godina

Hasan Nuhanovic: "Holandjani mene nisu izrucili Mladicu, zato sto sam zvanicno bio uposlenik UN-a... Zvanicno, Holandija, jos uvek nije priznala da je izrucivala ljude, iako su jos pre 10 godina njihovi holandski instituti priznali da se to dogodilo... Holandjane smatram Mladicevim saucesnicima..."
Eto sad je i holandski sud to priznao.

Kunta Kinte

pre 14 godina

Bas steta sto njihovi oficiri nece biti isporuceni u Hag. Kao sto znamo sud u Hagu je samo nadlezan za Aficka i Balkanska plemena.

acca

pre 14 godina

samo mi recite zasto se uopste ne pise o Naseru Oricu,ispade da je on veliki covek koji ni mrava nije zgazio??? sta je sa zrtvama oko Srebrenice,za njih nema ko da odgovara ili ih ne mozemo zvati zrtvama??? valjda svaki zlocin treba osuditi a toga ovde nema!!! pa isti gore navedeni je prolazio pored tih HOLANDJANA i pravio masakre po srpskim selima oko Srebrenice!!!

Mendela

pre 14 godina

Meni nije cudno da su Holandjani umesani u ovaj zlocin, i ne bi bilo cudno da se vremenom takodje otkrije umesanost drugih. I oni, a i njihovi prijatelji Belgijanci, imaju zanimljivu istoriju ponasanja u svojim kolonijama. Dovoljno je pomenuti strasan genocid u Kongu s pocetka XX veka, preko 10 miliona ubijenih (podatak iz Britanike).
Ne vidim da smo mi jugoslovenski narodi u ratu 90-tih, ali i kasnije, tretirani drugacije nego kao obicna africka kolonija.

A koliko cemo mi da platimo za par hiljada?

pre 14 godina

Neka plate i onim Srbima koji su ubijeni od strane muslimana koji su iz zasticene zone Srebrenice upadali u Srpska sela i ubijali zene i decu.

vladimir m vujadinovic

pre 14 godina

"To se zove odgovornost. Nizozemska vlada ce prihvatiti ovu presudu i na temelju nje ce ciniti daljnje korake, a vi braco Srbi, neka vam dragi Bog pomogne jer ce vam ta pomoc jako trebati kad vas Nizozemci zbog ovoga nagaze... a nagazit ce vas kao nikad do sad.
Svetozar Pribicevic"
Sto se tice odgovornosti zapadnih vlada bolje da to ni ne spominjes jer do sada niko nije odgovarao za mnoge nesrece koje su nam doneli tokom proslog veka(ukljucujuci i rat u Bosni).Posebna je prica kako mi uvek izberemo neke polu likove da nas predstavljaju pa se onda iznenadimo kad nas njihova glupost pocne kostati.Vise od godinu dana omogucavali su Oricevim bandama da iskacu iz zasticene zone UN i ubijaju srpske civile po okolnim selima(Kravice ....)i to niko od vas muslimana nije osudio(bar javno)niti razmislio o uzrocima koji su doveli do napada na Srebrenicu.Ljudi koji su izvrsili zlocin (sto se vidi iz presude Skorpionima) uopste nisu pripadali jedinicama vojske Republike Srpske i to je potrebno detaljno istraziti kako bi se istina konacno saznala.Bez potpune istine i kaznjavanja pravih krivaca samo ce ostati nezaceljene rane a one kad tad prokrvare. Oni koji likuju i misle "evo jos malo packi za Srbe " neka im sluzi na cast,kaznjavati jedan narod zbog pojedinaca je apsurd i to cak ni Nemacka nije dozivela nakon dva svetska rata ali izgleda da ovde na balkanu neki ljudi zive i rade za to da komsiji crkne krava pa cak i kad zive od njenog mleka. Zato je odgovosnost na nama kojima to nije smisao zivljenja da volimo i postujemo nasu bracu drugih vera i ne dozvolimo da "istina" sluzi za potkusuravanje nego da se do nje dodje.

ultrazli

pre 14 godina

zar se jos uvek palite na zapadnjacku demokratiju i pravosudje?I dalje mislite da su oni nama balkancima prijatelji? Mislite li da je njima stalo?

Vojvodjanin

pre 14 godina

Ma kakav genocid... ratovalo se zarad tudjih interesa, a oni se sad tamo negde(Alija Sloba Tudjman),smeju, smiju, ili sta vec... pa ko ce meni i drugima da plati ostetu za ranjavanje iz opkoljene kasarne u Vinkovcima(Padali ljudi ko glineni golubovi)... e pa zar vreme ne leci. Deca ce Vam se uskoro svemu ovome smejati ili ce kao i vi biti puni nekog svog besa...

Rimsa

pre 14 godina

Ljudi moji citam sve ove komentare, inace redovno na B92. i razmisljam... kako, i dokle. zasto ljudi svoju djecu vaspitavaju da mrze, zasto ih vaspitavaju svemu losem, svemu sto ljudskoj vrsti - mormalnoj - ne moze da bude normalno i ne smije. Sjedim na stadionu buducnosti u PG prije neko vece, buducnost igrala kvalifikacionu utakmicu sa ekipom iz albanije fljamurtari. i bukvalno djeca ispod mene, navijaju, dobacuju albancima, koji ih da se razumijemo ni ne razumiju, jer nisu kosovari, oni bar po malo znaju jezik. I dijete, pa nema vise od 12 godina, kao obraca se navijacima iz albanije i skandira noz, zica srebrenica i ono kao s ponosom? e sada mi vi strucnjaci sa portala objasnite kako ovo, ko ga je naucio ovome. koja je ovo vrsta vaspitanja? meni ovo uopste nije jasno. Ovo sto pisem je cinjenica i desilo se prije par dana. Dokle vise? o cemu mi ovdje pricamo kada roditelji uce djecu ovim stvarima...

Nema normalnog covjeka ako ga ovako zadojite!!

FA

pre 14 godina

Samo za tri!? Krivi su za sve ljude ubijene u (i oko) Srebrenice. To je bio njihov reon. Ali, "junacka" holandska vojska se jos jednom pokazala u najboljem svetlu! U drugom svetskom ratu su ih Nemci okupirali sa 500 padobranaca za tri sata. Kompleks ce uvek postojati, narocito prema Srbiji i srpskoj vojnickoj (pra)istoriji. O tome svedoci i njihov "veto" na nas ulazak u EU.

pancevac

pre 14 godina

Citam komentare i ne mogu da verujem, ali i dalje ima dosta upornih i na tome svaka cast.
Kako mislite da se mladi narastaji obrazuju kada su svi mediji pricali samo o tome kako Mladic hoda, da je jeo jagode (dobro nisu rekli ko je otrcao po jagode, na kojoj je pijaci kupio ako je pijaca u pitanju, kako se oseca prodavac koji je saznao iz medija da su njegove jagode zavrsile u Mladicevom stomaku, kojim je kolima zapalio na pijac taj tip sto je po naredbi otisao po jagode, itd..), izvestavali su i da je trazio tv, itd... ima dosta gluposti.

A da ne govorim o emisiji one novinarke sto ide nedeljom u kojoj ni jednom nije spomenuto sta je to mladic radio i zasta je optuzen.

Tako da ljudi ima dosta vremena da prodje dok se mi upristojimo i dok stanemo zdravo na nase noge. Onaj docek Novaka je bio najbolji pokazatelj kako nasi mediji funkcionisu i ko im naredjuje sta da rade, a i ti koji naredjuju mi smo ih birali i nismo sposobni da dejstvujemo da postavimo bolje i za to smo sami krivi, sami sebi smo sve ovo iskrojili.

Treba da otpocnemo zdrav nacin razvoje zemlje, nema nam druge, inace ce noz svima u regionu da nam visi nad glavom.

Bojan

pre 14 godina

Da li se neko sjeca UNPA zona i RSK? Ono sto su Holandjani radili u Srebrenici, ostali UN vojnici su radili u zasticenim zonama Krajine. Kada je dosla HV, samo su se povukli i pustili ih da ubijaju. Rezultat je vise stotina ubijenih ljudi i stotine hiljada protjeranih. Ko ce da stiti njihova prava, ko ce u njihovo ime da podnese tuzbe?

baca

pre 14 godina

Bilo bi lepo da sada od ove presude krene pravo utvrdjivanje do sada sakrivenih igara oko Srebrenice. Toliko mnogo ima jednostavnih i logicnih pitanja zasto Srebrenica nije sprecena mesecima ranije, a na koje Zapadne zemlje i Hag izbegavaju da odgovore, da je to prosto sumnjivo svakome ko logicno razmislja. ZASTO SE CEO DOGADJAJ DANIMA ODVIJAO U MEDIJSKOM MRAKU KADA SU ZAPADNI MEDIJI ZA MNOGO MANJE STVARI DIZALE GALAMU U ROKU OD PAR SATI? Zar se nijedan holandski oficir nije setio da dojavi nekom novinaru u kakvoj se kriticnoj situaciji nalaze? To je prosto neverovatno.
Zasto zona Srebrenice nije razoruzana? Zasto nije bilo vise vojnika UN kada se znalo da je to veoma rizicna zona? Zasto Holandjanima nije pruzena pomoc avijacije kada su srpske jedinice krenule ka gradu? Zasto se Holandjani nisu pripremili na odbranu grada kada se par meseci pricalo o tome kako ce Srbi konacno da ga zauzmu da bi ga razoruzali? Kako su Kanadjani znali da zapucaju po Hrvatima kada su ovi krenuli na zonu u Krajini? Nisu Holandjani toliko losiji vojnici nego ih je neko doveo u tu situaciju, a vec godinama je vrlo cudno da Holandjani ne zele da iznesu detalje u javnost i da se tako utvrdi ko je od zapadnih faktora doprineo takvoj situaciji. Verujem da su srpske jedinice odgovorne za ubijanje u Srebrenici, ali hocu da se razjasne svi detalji kako je do toga doslo. Zasto da ne?

Joca

pre 14 godina

Pa ako se ne varam UN i medjunarodna zajednica imaju dosta putera na glavi u vezi dogadjaja u Bosni tj Srebrenici problem je sto su u Srebrenici bili nespremni i plasljivi Holadjani koji nisu smeli nikome da se zamere ni bosnjacima,ni srbima niti UN i medjunoardnoj zajednici jer je njihov bataljon takodje dozvolio da se pre upada vojske republike Srpke u taj grad iz tog grada tj iz zasticene zone UN gadjaju tj granatiraju srpski ciljevi u okolini. Da su to sprecili ili prijavili bosnjake za to u UN, ne bi mozda ni bilo posle upada u Srebrenicu vojske republike srpske i kasnijih dogadja tj masovnog zlocina. A treba pitati i UN sto odmah nisu reagovali nego su pustili da se ubijanja desavaju nekoliko dana u Srebrenici (tako svedoce svedoci da su se ubisva desavala nekoliko i njenoj okolini i kome je sve to od zapadnih sila odgovaralo.

ledeni

pre 14 godina

Sud je presudio da su Holandjani krivi za smrt ova 3 civila, i odmah se pojavljuju komentatori koji tvrde da su krivi mnogo vise, mada realno nisu...
Srbi su napali grad sa, otprilike, 1200 vojnika, uz koriscenje oklopnih vozila...Holandjana je u bazi i par punktova oko grada bilo oko 200, sa tim da nisu sve bili vojnici, bilo je i nenaoruzanog osoblja...pa procijenite koliko su mogli da stite muslimane...
Fora je u tome da su muslimani uvidjeli da ovako mogu izvuci neke novce, a popsto od Srbije nisu dobili nista, sada ce nastaviti redom da tuze koga mogu...

Arnautovic Petar

pre 14 godina

Večaras u vestima u 23 ste više puta spomenuli reč genocid. Dali Vi znate šta znači reč genocid . Zašto dozvoljavamo sebi da unapred prekrajamo istoriju , kad genocid nije ni dokazan , već je dokazan ratni zločin zbog koga su određeni ljudi u Hagu. Ne treba trčati nikad pred rudu

Stara Beograđanka

pre 14 godina

Priznajem da sam samo pogledala ovu vašu divnu fotografiju. Pretpotstavljam da je to muslimansko groblje i da su tu sahranjena ta dva muslimana za koje su optuženi Holandjani...
Šta reći - nadam se da su i Srbi imali neku Anu Frank - mislim - da su sačuvali dnevnik neke devojčice, mučenice, koju su komšije Srbi, kao što su to demokrate Holandjani uradili - poslali u logor... a dnevnik mrtve devojčice prodaju već 60 godina... Ma ne, nadam se da Srbi u Bosni nisu bili tako bedni i surovi da ih šalju u dušegupke samo zato što su male, nevine muslimanske devojčice...
(P.S. Ovo govorim jer imam i jevrejske krvi, da se razumemo.)

David

pre 14 godina

Za razliku od ovih sto ostavljaju debilne komentare Holadjani osecaju barem neku krivicu.Izgleda da se najmanje krivima osecaju oni koji su izvrsili genocid

Dzoni Bravo

pre 14 godina

Ovde neko nije normalan. Pa Holandjani nisu nikog ubili. Ubijali su se Srbi, Muslimani i Hrvati. Ovi komentari koji optuzuju Holandjane pokazuju koliko smo svi mi na ovim prostorima neizlecivi

Ratni Zlocin

pre 14 godina

pa ako me secanje dobro sluzi, zbog srebrenice je pala i holandska vlada. u zapadnoj demokratiji, ako ti neko zatrazi zastitu duzan si po civilnom i vojnom zakonu da mu pruzis zastitu, inace odgovaras. koliko je vazna ova odluka pokazuje to sto su svi najveci svetski mediji objavili ovu vest.

nikolica

pre 14 godina

vrh ledenog brega. nije rat u bih samo zadnjih deset dana pada srebrenice. znaju holanđani a i ostali učesnici šta su radili, šta omogućili, šta prikrili... PROGOVORITE O SVEMU.
a hoćete kao i što istina izlazi na videlo u hrvatskoj.

hersascha

pre 14 godina

E zbog ovoga je Holandija bila uporna u ne dozvoljavanju Srbiji da udje u EU i zato je uslovljavala da se uhapse Ratko Mladis i Radovan Karadzic kako bi skinuli odgovornost sa sebe ali su ipak zaboravili da Bog postoji i da on kad te tad stavi stvari na svoje mesto i hvala Bogu na tome!
Ali zlocin je pocinjen i ne sme se okretati glava povodom toga vec bi trebalo da se narastaji vaspitavaju da ne cine zlo jedni drugima!

Gojko

pre 14 godina

"Holandjani nisu ubili te ljude vezavsi im ruke iza ledja, metkom u potiljak. Oni su ih predali generalu Mladicu, milsleci da casni general drzi casnu rec."

Nekoliko oksimorona, npr "CASNI Mladic, onda Holandjani nisu ubili te ljude, SAMO su ih predali ubicama..."
Holandjani koji su komandovali tom jedinicom nisu bili nista bolji od Mladica, iako ima nekakvih razlika izmedju njih. Eto npr Mladic i njegovi su monstrumi i ubice, a Holandjani koji su komandovali tom jedinicom su samozivi sebicnjaci i kukavice bez trunke licne savesti i empatije.
Ta prica da Holandjani kao nisu znali sta se desava ne pali, jer su se ubistva dogadjala pred njihovim ocima, sto je dokazana cinjenica...

Svetozar Pribicevic

pre 14 godina

To se zove odgovornost. Nizozemska vlada ce prihvatiti ovu presudu i na temelju nje ce ciniti daljnje korake, a vi braco Srbi, neka vam dragi Bog pomogne jer ce vam ta pomoc jako trebati kad vas Nizozemci zbog ovoga nagaze... a nagazit ce vas kao nikad do sad.

Relativnost Krivice

pre 14 godina

Ispade da je masakra ne bi bilo da nije Holandije.
Krivica Holandije nije cak ni onolika koliko i cuvara koji nije stao izmedju zveri i zrtava, zato sto se nije radilo o zverima nego o ljudima na obe strane.
Prema tome 90% krivice je na ubicama a 10% na Holandjanima

DzigiBau

pre 14 godina

@(Pantagruel
Jedno pitanje!Koliko treba ljudskih zivota unishtiti da bi zlochin bio zlochin?Za mene lichno dovoljan je jedan, i dok nema sa njihove strane zelje i htenja za katarzom i pokajanjem ne vidim razloga da ga bude ni sa moje strane,moja deca su meni milija a Bog ce presuditi svima po zasluzi,tu zemaljski sudovi ne pomazu!!!Ko razume shvatice!

lud zbunjen nenormalan

pre 14 godina

Ovo je nevidjeno spinovanje fakata. Nisu nama Nizozemci krivi ništa. Znamo mi dobro ko je kriv za smrt djece i muškaraca u Srebrenici. Znamo mi SVI dobro ko je kriv za rat u Bosni.

Poz normali

Kralj tvrtko

pre 14 godina

@Ziveo Kralj Dragutin,

A sta mi to treba da ne "oprostimo" Holandjanima. Sto nas nisu sprecili da pocinimo genocid?. Naradvo prvo lice jednine koristim u metaforickom smislu. Ako su odgovorni onda su odgovorni zrvama genocida a ne pociniocima.

vladimir

pre 14 godina

Sta cini jedan jedini dan nacionalnog ponosa. Odakle sad ova neverovatna zamena teza u komentarima? Koliko mi je poznato, Holandjani nisu ubili te ljude vezavsi im ruke iza ledja, metkom u potiljak. Oni su ih predali generalu Mladicu, profesionalnom vojniku koji je upoznat sa Zenevskom konvencijom, milsleci da casni general drzi casnu rec. Medjutim, uspostavilo se da se radi o obicnom balkanskom krvoloku, jednom od mnogih koji i dan danas setaju slobodni ulicama srpskih, hrvatskih i bosanskih gradova.

Mrki

pre 14 godina

Slazem se sa nekim komntatorima. Presaviti tabak i tuziti za masovno ubijanje civila iz zasticene zone. Samo treba imati u vidu da na sudu rade samo dokazane cinjenice a ne "svi znaju" "opstepoznato". Ako postoje cinjenice i dokazi za ovu tvrdnju, zbog istine koja obilazi svet uglavnom kroz sudske presude kojima se veruje, treba to uraditi. Od teorija zavere nema koristi.

milentije

pre 14 godina

Holandjani sad misle da su resili problem.Oni su , naime , naucili ...kad nesto ne stima - platis i poravnao si racune.
Ovde su se presli , kao sto mnogi komentari ovde pravilno procenjuju , pokusajem "poravnavanja" ( a cujte ovo...krivi su za troje...)
zapravo otvaraju pandorinu kutiju.
I zaista , sad svi Srbi iz tog regiona ,koji imaju mrtve ili ranjene treba da ih tuze. Ovo je sada utemeljena osnova za tuzbu.

bezimena

pre 14 godina

Holandija je u to vreme na tim prostorima dozivela potpuni fijasko u svakom pogledu i pokazala se kao potpuno neupotrebljiva i zbunjena.
To Srbiji ni danas dan ne moze da oprosti
(ja, 5. jul 2011 14:49)

Sasvim pogrešna postavka stvari!

Holandija NIJE komandovala holandskim bataljonom, koji je u BIH bio u okviru MEDJUNARODNIH SNAGA! Holandjani ne mogu da oproste LAŽ R. MLADIĆU LIČNO! Masakr u Srebrenici nema nikakve veze sa Srbijom!

Vlada

pre 14 godina

Holandjani krivi za smrt trojice, al zato mi Srbi nismo odgovorni za ubistvo nijednog. Eto zasto mi Srbi ne mozemo da imamo pravu drzavu - zato sto nam je koncept sopstvene odgovornosti stran. Pogledajte samo komentare i pluseve i minuse. Od rodjenja zivim u Srbiji ali putujem puno a zadnjih par godina se uvek prijatno iznenadim kada u svojoj zemlji naizdjem na ljudski gest i normalne ljude koji misle i glavom i emocijama a ne samo dupetom, stomakom i najnizim instiktima, blagoutrobijem, kako se to na nasem lepom jeziku kaze. Nazalost, ovi kojima je jedina motivacija blagoutrobije su vrlo glasni zadnjih decenija. Holandjani, kakvi god da su, dobor znaju sta je licna odgovornost, ma sta ko od nas ovde u Srbiji mislio.

Grga

pre 14 godina

Halelujah! Do sada nismo znali da su Nizozemci usko suradjivali sa vojnim falangama pobunjenih Srba u Bosni i Hercegovini. Pitam se samo kako se sada osjecaju oni visoki duznosnici Ministarstva odbrane Kraljevine Nizozemske koji su 2006. godine nekim vojnicima DUTCHBAT-a (jer ih je bilo koji su i odbili doticne "medalje") dodijeli priznanje za njihovu "ulogu u Srebrenici". Pametnom dovoljno da se osjeca uzasnut!

Ziveo Kralj Dragutin!

pre 14 godina

@vladimir
Naravno da ne možemo na Holandjane svaljivati Mladićevu krivicu, ali, zašto i s kojim pravom bismo im opraštali njihovu vlastitu?

bezimena

pre 14 godina

Sada Holandija može da presavije tabak i traži odštetu za žrtve od R.MLADIĆA (tj.Republike Srpske) koji je holandskom bataljonu dao "REČ" ...nisu mogli da pojme da je R.Mladić balkanska sirovina bez časti.

Pravnik

pre 14 godina

Pitam se kako porodice 3.000 pobijenih Srpskih civila ili RS ne osnuju fond i tuze, ne traze istinu nego ona ostaje spekulativna, brojke sa kojima se uglavnom bacaju relativizatori i osporavatelji Srebrenice ? Prema zvanicnim podacima UN ukupan broj Srpskih civila je 4200 u cijeloj Bosni u toku cijelog rata. Je li istina da za nas nema pravde ili mi ne radimo dovoljno ili je nesto drugo u pitanju. U tome nije produktivno govoriti, mi znamo, utvrdjeno je - koji nezavisni sud je to utvrdio? I Holandjani i Hag su utvrdili sporadicne zlocine ali nikada masovne pokolje. Da li je moguce da u selima u okolini Srebrnice bilo 3,000 nenanoruzanih civila? slazem se da je oo prilika da se istina istera na cistinu? Prosto, pare (fondacija), dobar advokat, tuzba, cinjenice, svedoci, dokumenti, pocinioci, manjkavosti Haske presude Oricu, ponasanje Holandjana koji su mirno gledali.....Holandija se nece oglusiti o istinu.

Pantagruel

pre 14 godina

Mene čisto tehnički zanima šta će biti ukoliko se ovom presudom uspostavi presedan i na osnovu nje hiljade porodica onih koji su od strane holandskih vojnika predati Srbima, pa potom streljani, krenu da podnose odštetne zahteve prema Holandiji. Da li će tada holandska vlada biti prinuđena da štiti sopstveni ugled i ugled svoje vojske, pa i svoj budžet? Da li će tada zbog sebe same, a ne zbog nas koji živimo na Balkanu ona otvoriti pitanje nepristrasnog utvrđivanja činjenica o svemu što se desilo, uključujući i tačan broj žrtava (bez navlačenja jednih da ga prikažu što većim, kalo bi ojačali sopstvenu političku poziciju i ulogu žrtve ili nastojanja onih drugih da ga što više umanje)? Da li će se konačno otvoriti i pitanje zločina koji su prethodili onom završnom i mogli su mu biti uzrok, a vršeni su iz zone pod zaštitom Ujedinjenih nacija u kojoj bi počinioci svaki put našli utočište?Ja nama samima (balkanskim narodima) malo verujem kada su igre brojkama u pitanju, jer dokazano volimo da ih friziramo i prilagođavamo svojim potrebama. Da je drugačije, ne bi bio sporan ni broj streljanih u Kragujevcu 1941, ni pobijenih u Jasenovcu, ni broj poginulih u Prvom svetskom ratu, a svi se kreću u razmerama od - do i razlike su dramatične. Uvek se iza baratanja brojem mrtvih krije politički interes jedne od strana u konfliktu ili treće, intervenišuće strane koja nastoji da nametne uspostavljanje mira i poretka kakav najviše odgovara njenim interesima.

sasar

pre 14 godina

Naravno da su krivi jer se radi o profesionalnim vojnicima koji su bili plaćeni za to. A ako je gospoda došla u BiH sa namerom da se manekeniše, pravi karijeru, zaradi platu i čim negde zapuca da zbriše - e, za to treba da odgovaraju i oni a i UN generali koji su ih tamo poslali. Pa ne možeš da ideš u ratno područje kao profi vojnik a da bežiš i kukaš čim zagusti. Naravno da su krivi!

srba

pre 14 godina

Evo prilike da sad i Srbi tuze za svoje zrtve jer ih nisu zastitili, a ne samo njih, nego i Srbi iz Hrvatske ostale koji nisu zastitili zasticene zone, Maslenica, Zapadna Slavonija i tako redom. Idemo redom. Izuzetno prihvatam i stojim iza tvrdnje da svaka zrtva mora da bude namirena i odgovoran za nju da strada. Dakle idemo.

Vladimir Nbgd4eveR

pre 14 godina

U Bosni je poginulo oko 100.000 (sto hiljada) ljudi. Zašto?! Većina žrtava uopšte nije kriva, niti svesna zbog čega su ubijeni - oni su žrtve monstruozne neodgovornosti političara i vojnih zapovednika. Sve krivce bi trebalo pohapsitii i osuditi na robiju do kraja sveta! ... ajd' da nekako ukapiram odrasle... oni su glasali, podržavali i bodrili idiote, ali... što je desetine hiljada dece ubijeno? Zašto bre?!

normalna osoba

pre 14 godina

prvi komentar!: ja sam inace iz bih, iz bihaca islamske vijeroispovijesti i u vezi sam sa jelenom iz bl, pravoslavne vijeroispovijesti. operisani smo od ekstremnih govana i jako nam je lijepo. zalim za drzavom koju smo neka imali, jer smo bili neko i nesto. sad nas nema nigdje! pisem svijesno "mi" jer smo isti narod, ljudi moji. ja kao i moja dijevojka smatramo sve te drzave nasim i osijecamo se super gdje god bili. krivo i zao mi je da citam redovno komentare na ovoj i drugim stranicama, koje postavljaju ekstremna govna, koja su nas i dovela do ovog sveg. Nadam se da ima jos uvijek ljudi moga misljenja i da cemo jednog dana u neku ruku biti opet najblizi jedni drugima! pozzz normali ...

malo se (ne) razumem

pre 14 godina

Bravo, sada sve odgovorne Holandjane odmah pohapsiti i deportovati u Hag, nego gde bese ono Hag, ah, da Holandija, odmah ih deportovati za Holandiju u Hag... da prave drustvo sudijama, Seselju i Mladicu...

Vladimir

pre 14 godina

Zar su nam Holandjani krivi što je osioni general Mladić pobio nekoliko hiljada zarobljenika?!
Holandjani i UN imaju itekako putera na glavi, ali dragi sunarodnici, ne možemo na njih svaliti krivicu za ono što su počinili Mladić i RSK.

ja

pre 14 godina

Holandija je u to vreme na tim prostorima dozivela potpuni fijasko u svakom pogledu i pokazala se kao potpuno neupotrebljiva i zbunjena.
To Srbiji ni danas dan ne moze da oprosti

Matica

pre 14 godina

Da bi mit o tome zasto su Srebrnicani stradali (Kravica Skelani) konacno pretvorio u stvarnost i cinjenicu, bilo bi dobro da porodice podnesu tuzbe protiv Holandije pa da vidimo gde je istina. Nikada niko nije negirao pojedinacne ratne zlocine tamo ali teorija o "masovnim pokoljima" koji su navodno uzrokovali Srebrenicu nikada nije utvrdjena od nezavisnih sudova. Mozda je ovo prilika. Hag je utvrdio da Oric nije rukovodio masovnim pokoljima niti da je bilo masovnih pokolja - opet mozda je ovo druga prilika da se te "opste poznate" cinjenice utvrde.

DragoN

pre 14 godina

Pravda se počela kupovati i u Holandiji. Bitno je da niko ne ode u zatvor.
Kriv je UN za kompletan masakr koji se desio u Potočarima - u tkz. "zaštićenoj zoni".

Dragon

pre 14 godina

Krivi su i za smrt Srba u Skelanima, Kravicama i drugim okolnim selima jer su štitili muslimane koji su se posle pokolja sklanjali u Srebrenicu!!

nikad sluga okupatora

pre 14 godina

A ko ce da tuzi Holandiju zbog masakra u srebrenickim selima Kravica, Oparci, Ratkovica, Gniona ..... Nema ko - tamo Nsser Oric nije postedeo nikoga tako da Holandija i nema kome da plati odstetu te sa te strane ne moraju da brinu

Dragon

pre 14 godina

Krivi su i za smrt Srba u Skelanima, Kravicama i drugim okolnim selima jer su štitili muslimane koji su se posle pokolja sklanjali u Srebrenicu!!

nikad sluga okupatora

pre 14 godina

A ko ce da tuzi Holandiju zbog masakra u srebrenickim selima Kravica, Oparci, Ratkovica, Gniona ..... Nema ko - tamo Nsser Oric nije postedeo nikoga tako da Holandija i nema kome da plati odstetu te sa te strane ne moraju da brinu

normalna osoba

pre 14 godina

prvi komentar!: ja sam inace iz bih, iz bihaca islamske vijeroispovijesti i u vezi sam sa jelenom iz bl, pravoslavne vijeroispovijesti. operisani smo od ekstremnih govana i jako nam je lijepo. zalim za drzavom koju smo neka imali, jer smo bili neko i nesto. sad nas nema nigdje! pisem svijesno "mi" jer smo isti narod, ljudi moji. ja kao i moja dijevojka smatramo sve te drzave nasim i osijecamo se super gdje god bili. krivo i zao mi je da citam redovno komentare na ovoj i drugim stranicama, koje postavljaju ekstremna govna, koja su nas i dovela do ovog sveg. Nadam se da ima jos uvijek ljudi moga misljenja i da cemo jednog dana u neku ruku biti opet najblizi jedni drugima! pozzz normali ...

Vladimir Nbgd4eveR

pre 14 godina

U Bosni je poginulo oko 100.000 (sto hiljada) ljudi. Zašto?! Većina žrtava uopšte nije kriva, niti svesna zbog čega su ubijeni - oni su žrtve monstruozne neodgovornosti političara i vojnih zapovednika. Sve krivce bi trebalo pohapsitii i osuditi na robiju do kraja sveta! ... ajd' da nekako ukapiram odrasle... oni su glasali, podržavali i bodrili idiote, ali... što je desetine hiljada dece ubijeno? Zašto bre?!

ja

pre 14 godina

Holandija je u to vreme na tim prostorima dozivela potpuni fijasko u svakom pogledu i pokazala se kao potpuno neupotrebljiva i zbunjena.
To Srbiji ni danas dan ne moze da oprosti

Vladimir

pre 14 godina

Zar su nam Holandjani krivi što je osioni general Mladić pobio nekoliko hiljada zarobljenika?!
Holandjani i UN imaju itekako putera na glavi, ali dragi sunarodnici, ne možemo na njih svaliti krivicu za ono što su počinili Mladić i RSK.

sasar

pre 14 godina

Naravno da su krivi jer se radi o profesionalnim vojnicima koji su bili plaćeni za to. A ako je gospoda došla u BiH sa namerom da se manekeniše, pravi karijeru, zaradi platu i čim negde zapuca da zbriše - e, za to treba da odgovaraju i oni a i UN generali koji su ih tamo poslali. Pa ne možeš da ideš u ratno područje kao profi vojnik a da bežiš i kukaš čim zagusti. Naravno da su krivi!

DragoN

pre 14 godina

Pravda se počela kupovati i u Holandiji. Bitno je da niko ne ode u zatvor.
Kriv je UN za kompletan masakr koji se desio u Potočarima - u tkz. "zaštićenoj zoni".

David

pre 14 godina

Za razliku od ovih sto ostavljaju debilne komentare Holadjani osecaju barem neku krivicu.Izgleda da se najmanje krivima osecaju oni koji su izvrsili genocid

vladimir

pre 14 godina

Sta cini jedan jedini dan nacionalnog ponosa. Odakle sad ova neverovatna zamena teza u komentarima? Koliko mi je poznato, Holandjani nisu ubili te ljude vezavsi im ruke iza ledja, metkom u potiljak. Oni su ih predali generalu Mladicu, profesionalnom vojniku koji je upoznat sa Zenevskom konvencijom, milsleci da casni general drzi casnu rec. Medjutim, uspostavilo se da se radi o obicnom balkanskom krvoloku, jednom od mnogih koji i dan danas setaju slobodni ulicama srpskih, hrvatskih i bosanskih gradova.

Matica

pre 14 godina

Da bi mit o tome zasto su Srebrnicani stradali (Kravica Skelani) konacno pretvorio u stvarnost i cinjenicu, bilo bi dobro da porodice podnesu tuzbe protiv Holandije pa da vidimo gde je istina. Nikada niko nije negirao pojedinacne ratne zlocine tamo ali teorija o "masovnim pokoljima" koji su navodno uzrokovali Srebrenicu nikada nije utvrdjena od nezavisnih sudova. Mozda je ovo prilika. Hag je utvrdio da Oric nije rukovodio masovnim pokoljima niti da je bilo masovnih pokolja - opet mozda je ovo druga prilika da se te "opste poznate" cinjenice utvrde.

Vlada

pre 14 godina

Holandjani krivi za smrt trojice, al zato mi Srbi nismo odgovorni za ubistvo nijednog. Eto zasto mi Srbi ne mozemo da imamo pravu drzavu - zato sto nam je koncept sopstvene odgovornosti stran. Pogledajte samo komentare i pluseve i minuse. Od rodjenja zivim u Srbiji ali putujem puno a zadnjih par godina se uvek prijatno iznenadim kada u svojoj zemlji naizdjem na ljudski gest i normalne ljude koji misle i glavom i emocijama a ne samo dupetom, stomakom i najnizim instiktima, blagoutrobijem, kako se to na nasem lepom jeziku kaze. Nazalost, ovi kojima je jedina motivacija blagoutrobije su vrlo glasni zadnjih decenija. Holandjani, kakvi god da su, dobor znaju sta je licna odgovornost, ma sta ko od nas ovde u Srbiji mislio.

bezimena

pre 14 godina

Sada Holandija može da presavije tabak i traži odštetu za žrtve od R.MLADIĆA (tj.Republike Srpske) koji je holandskom bataljonu dao "REČ" ...nisu mogli da pojme da je R.Mladić balkanska sirovina bez časti.

Ziveo Kralj Dragutin!

pre 14 godina

@vladimir
Naravno da ne možemo na Holandjane svaljivati Mladićevu krivicu, ali, zašto i s kojim pravom bismo im opraštali njihovu vlastitu?

Svetozar Pribicevic

pre 14 godina

To se zove odgovornost. Nizozemska vlada ce prihvatiti ovu presudu i na temelju nje ce ciniti daljnje korake, a vi braco Srbi, neka vam dragi Bog pomogne jer ce vam ta pomoc jako trebati kad vas Nizozemci zbog ovoga nagaze... a nagazit ce vas kao nikad do sad.

lud zbunjen nenormalan

pre 14 godina

Ovo je nevidjeno spinovanje fakata. Nisu nama Nizozemci krivi ništa. Znamo mi dobro ko je kriv za smrt djece i muškaraca u Srebrenici. Znamo mi SVI dobro ko je kriv za rat u Bosni.

Poz normali

Gojko

pre 14 godina

"Holandjani nisu ubili te ljude vezavsi im ruke iza ledja, metkom u potiljak. Oni su ih predali generalu Mladicu, milsleci da casni general drzi casnu rec."

Nekoliko oksimorona, npr "CASNI Mladic, onda Holandjani nisu ubili te ljude, SAMO su ih predali ubicama..."
Holandjani koji su komandovali tom jedinicom nisu bili nista bolji od Mladica, iako ima nekakvih razlika izmedju njih. Eto npr Mladic i njegovi su monstrumi i ubice, a Holandjani koji su komandovali tom jedinicom su samozivi sebicnjaci i kukavice bez trunke licne savesti i empatije.
Ta prica da Holandjani kao nisu znali sta se desava ne pali, jer su se ubistva dogadjala pred njihovim ocima, sto je dokazana cinjenica...

malo se (ne) razumem

pre 14 godina

Bravo, sada sve odgovorne Holandjane odmah pohapsiti i deportovati u Hag, nego gde bese ono Hag, ah, da Holandija, odmah ih deportovati za Holandiju u Hag... da prave drustvo sudijama, Seselju i Mladicu...

Pravnik

pre 14 godina

Pitam se kako porodice 3.000 pobijenih Srpskih civila ili RS ne osnuju fond i tuze, ne traze istinu nego ona ostaje spekulativna, brojke sa kojima se uglavnom bacaju relativizatori i osporavatelji Srebrenice ? Prema zvanicnim podacima UN ukupan broj Srpskih civila je 4200 u cijeloj Bosni u toku cijelog rata. Je li istina da za nas nema pravde ili mi ne radimo dovoljno ili je nesto drugo u pitanju. U tome nije produktivno govoriti, mi znamo, utvrdjeno je - koji nezavisni sud je to utvrdio? I Holandjani i Hag su utvrdili sporadicne zlocine ali nikada masovne pokolje. Da li je moguce da u selima u okolini Srebrnice bilo 3,000 nenanoruzanih civila? slazem se da je oo prilika da se istina istera na cistinu? Prosto, pare (fondacija), dobar advokat, tuzba, cinjenice, svedoci, dokumenti, pocinioci, manjkavosti Haske presude Oricu, ponasanje Holandjana koji su mirno gledali.....Holandija se nece oglusiti o istinu.

srba

pre 14 godina

Evo prilike da sad i Srbi tuze za svoje zrtve jer ih nisu zastitili, a ne samo njih, nego i Srbi iz Hrvatske ostale koji nisu zastitili zasticene zone, Maslenica, Zapadna Slavonija i tako redom. Idemo redom. Izuzetno prihvatam i stojim iza tvrdnje da svaka zrtva mora da bude namirena i odgovoran za nju da strada. Dakle idemo.

Ratni Zlocin

pre 14 godina

pa ako me secanje dobro sluzi, zbog srebrenice je pala i holandska vlada. u zapadnoj demokratiji, ako ti neko zatrazi zastitu duzan si po civilnom i vojnom zakonu da mu pruzis zastitu, inace odgovaras. koliko je vazna ova odluka pokazuje to sto su svi najveci svetski mediji objavili ovu vest.

nikolica

pre 14 godina

vrh ledenog brega. nije rat u bih samo zadnjih deset dana pada srebrenice. znaju holanđani a i ostali učesnici šta su radili, šta omogućili, šta prikrili... PROGOVORITE O SVEMU.
a hoćete kao i što istina izlazi na videlo u hrvatskoj.

milentije

pre 14 godina

Holandjani sad misle da su resili problem.Oni su , naime , naucili ...kad nesto ne stima - platis i poravnao si racune.
Ovde su se presli , kao sto mnogi komentari ovde pravilno procenjuju , pokusajem "poravnavanja" ( a cujte ovo...krivi su za troje...)
zapravo otvaraju pandorinu kutiju.
I zaista , sad svi Srbi iz tog regiona ,koji imaju mrtve ili ranjene treba da ih tuze. Ovo je sada utemeljena osnova za tuzbu.

Dzoni Bravo

pre 14 godina

Ovde neko nije normalan. Pa Holandjani nisu nikog ubili. Ubijali su se Srbi, Muslimani i Hrvati. Ovi komentari koji optuzuju Holandjane pokazuju koliko smo svi mi na ovim prostorima neizlecivi

DzigiBau

pre 14 godina

@(Pantagruel
Jedno pitanje!Koliko treba ljudskih zivota unishtiti da bi zlochin bio zlochin?Za mene lichno dovoljan je jedan, i dok nema sa njihove strane zelje i htenja za katarzom i pokajanjem ne vidim razloga da ga bude ni sa moje strane,moja deca su meni milija a Bog ce presuditi svima po zasluzi,tu zemaljski sudovi ne pomazu!!!Ko razume shvatice!

Bojan

pre 14 godina

Da li se neko sjeca UNPA zona i RSK? Ono sto su Holandjani radili u Srebrenici, ostali UN vojnici su radili u zasticenim zonama Krajine. Kada je dosla HV, samo su se povukli i pustili ih da ubijaju. Rezultat je vise stotina ubijenih ljudi i stotine hiljada protjeranih. Ko ce da stiti njihova prava, ko ce u njihovo ime da podnese tuzbe?

Arnautovic Petar

pre 14 godina

Večaras u vestima u 23 ste više puta spomenuli reč genocid. Dali Vi znate šta znači reč genocid . Zašto dozvoljavamo sebi da unapred prekrajamo istoriju , kad genocid nije ni dokazan , već je dokazan ratni zločin zbog koga su određeni ljudi u Hagu. Ne treba trčati nikad pred rudu

Pantagruel

pre 14 godina

Mene čisto tehnički zanima šta će biti ukoliko se ovom presudom uspostavi presedan i na osnovu nje hiljade porodica onih koji su od strane holandskih vojnika predati Srbima, pa potom streljani, krenu da podnose odštetne zahteve prema Holandiji. Da li će tada holandska vlada biti prinuđena da štiti sopstveni ugled i ugled svoje vojske, pa i svoj budžet? Da li će tada zbog sebe same, a ne zbog nas koji živimo na Balkanu ona otvoriti pitanje nepristrasnog utvrđivanja činjenica o svemu što se desilo, uključujući i tačan broj žrtava (bez navlačenja jednih da ga prikažu što većim, kalo bi ojačali sopstvenu političku poziciju i ulogu žrtve ili nastojanja onih drugih da ga što više umanje)? Da li će se konačno otvoriti i pitanje zločina koji su prethodili onom završnom i mogli su mu biti uzrok, a vršeni su iz zone pod zaštitom Ujedinjenih nacija u kojoj bi počinioci svaki put našli utočište?Ja nama samima (balkanskim narodima) malo verujem kada su igre brojkama u pitanju, jer dokazano volimo da ih friziramo i prilagođavamo svojim potrebama. Da je drugačije, ne bi bio sporan ni broj streljanih u Kragujevcu 1941, ni pobijenih u Jasenovcu, ni broj poginulih u Prvom svetskom ratu, a svi se kreću u razmerama od - do i razlike su dramatične. Uvek se iza baratanja brojem mrtvih krije politički interes jedne od strana u konfliktu ili treće, intervenišuće strane koja nastoji da nametne uspostavljanje mira i poretka kakav najviše odgovara njenim interesima.

hersascha

pre 14 godina

E zbog ovoga je Holandija bila uporna u ne dozvoljavanju Srbiji da udje u EU i zato je uslovljavala da se uhapse Ratko Mladis i Radovan Karadzic kako bi skinuli odgovornost sa sebe ali su ipak zaboravili da Bog postoji i da on kad te tad stavi stvari na svoje mesto i hvala Bogu na tome!
Ali zlocin je pocinjen i ne sme se okretati glava povodom toga vec bi trebalo da se narastaji vaspitavaju da ne cine zlo jedni drugima!

Relativnost Krivice

pre 14 godina

Ispade da je masakra ne bi bilo da nije Holandije.
Krivica Holandije nije cak ni onolika koliko i cuvara koji nije stao izmedju zveri i zrtava, zato sto se nije radilo o zverima nego o ljudima na obe strane.
Prema tome 90% krivice je na ubicama a 10% na Holandjanima

Kralj tvrtko

pre 14 godina

@Ziveo Kralj Dragutin,

A sta mi to treba da ne "oprostimo" Holandjanima. Sto nas nisu sprecili da pocinimo genocid?. Naradvo prvo lice jednine koristim u metaforickom smislu. Ako su odgovorni onda su odgovorni zrvama genocida a ne pociniocima.

bezimena

pre 14 godina

Holandija je u to vreme na tim prostorima dozivela potpuni fijasko u svakom pogledu i pokazala se kao potpuno neupotrebljiva i zbunjena.
To Srbiji ni danas dan ne moze da oprosti
(ja, 5. jul 2011 14:49)

Sasvim pogrešna postavka stvari!

Holandija NIJE komandovala holandskim bataljonom, koji je u BIH bio u okviru MEDJUNARODNIH SNAGA! Holandjani ne mogu da oproste LAŽ R. MLADIĆU LIČNO! Masakr u Srebrenici nema nikakve veze sa Srbijom!

Grga

pre 14 godina

Halelujah! Do sada nismo znali da su Nizozemci usko suradjivali sa vojnim falangama pobunjenih Srba u Bosni i Hercegovini. Pitam se samo kako se sada osjecaju oni visoki duznosnici Ministarstva odbrane Kraljevine Nizozemske koji su 2006. godine nekim vojnicima DUTCHBAT-a (jer ih je bilo koji su i odbili doticne "medalje") dodijeli priznanje za njihovu "ulogu u Srebrenici". Pametnom dovoljno da se osjeca uzasnut!

baca

pre 14 godina

Bilo bi lepo da sada od ove presude krene pravo utvrdjivanje do sada sakrivenih igara oko Srebrenice. Toliko mnogo ima jednostavnih i logicnih pitanja zasto Srebrenica nije sprecena mesecima ranije, a na koje Zapadne zemlje i Hag izbegavaju da odgovore, da je to prosto sumnjivo svakome ko logicno razmislja. ZASTO SE CEO DOGADJAJ DANIMA ODVIJAO U MEDIJSKOM MRAKU KADA SU ZAPADNI MEDIJI ZA MNOGO MANJE STVARI DIZALE GALAMU U ROKU OD PAR SATI? Zar se nijedan holandski oficir nije setio da dojavi nekom novinaru u kakvoj se kriticnoj situaciji nalaze? To je prosto neverovatno.
Zasto zona Srebrenice nije razoruzana? Zasto nije bilo vise vojnika UN kada se znalo da je to veoma rizicna zona? Zasto Holandjanima nije pruzena pomoc avijacije kada su srpske jedinice krenule ka gradu? Zasto se Holandjani nisu pripremili na odbranu grada kada se par meseci pricalo o tome kako ce Srbi konacno da ga zauzmu da bi ga razoruzali? Kako su Kanadjani znali da zapucaju po Hrvatima kada su ovi krenuli na zonu u Krajini? Nisu Holandjani toliko losiji vojnici nego ih je neko doveo u tu situaciju, a vec godinama je vrlo cudno da Holandjani ne zele da iznesu detalje u javnost i da se tako utvrdi ko je od zapadnih faktora doprineo takvoj situaciji. Verujem da su srpske jedinice odgovorne za ubijanje u Srebrenici, ali hocu da se razjasne svi detalji kako je do toga doslo. Zasto da ne?

Joca

pre 14 godina

Pa ako se ne varam UN i medjunarodna zajednica imaju dosta putera na glavi u vezi dogadjaja u Bosni tj Srebrenici problem je sto su u Srebrenici bili nespremni i plasljivi Holadjani koji nisu smeli nikome da se zamere ni bosnjacima,ni srbima niti UN i medjunoardnoj zajednici jer je njihov bataljon takodje dozvolio da se pre upada vojske republike Srpke u taj grad iz tog grada tj iz zasticene zone UN gadjaju tj granatiraju srpski ciljevi u okolini. Da su to sprecili ili prijavili bosnjake za to u UN, ne bi mozda ni bilo posle upada u Srebrenicu vojske republike srpske i kasnijih dogadja tj masovnog zlocina. A treba pitati i UN sto odmah nisu reagovali nego su pustili da se ubijanja desavaju nekoliko dana u Srebrenici (tako svedoce svedoci da su se ubisva desavala nekoliko i njenoj okolini i kome je sve to od zapadnih sila odgovaralo.

pancevac

pre 14 godina

Citam komentare i ne mogu da verujem, ali i dalje ima dosta upornih i na tome svaka cast.
Kako mislite da se mladi narastaji obrazuju kada su svi mediji pricali samo o tome kako Mladic hoda, da je jeo jagode (dobro nisu rekli ko je otrcao po jagode, na kojoj je pijaci kupio ako je pijaca u pitanju, kako se oseca prodavac koji je saznao iz medija da su njegove jagode zavrsile u Mladicevom stomaku, kojim je kolima zapalio na pijac taj tip sto je po naredbi otisao po jagode, itd..), izvestavali su i da je trazio tv, itd... ima dosta gluposti.

A da ne govorim o emisiji one novinarke sto ide nedeljom u kojoj ni jednom nije spomenuto sta je to mladic radio i zasta je optuzen.

Tako da ljudi ima dosta vremena da prodje dok se mi upristojimo i dok stanemo zdravo na nase noge. Onaj docek Novaka je bio najbolji pokazatelj kako nasi mediji funkcionisu i ko im naredjuje sta da rade, a i ti koji naredjuju mi smo ih birali i nismo sposobni da dejstvujemo da postavimo bolje i za to smo sami krivi, sami sebi smo sve ovo iskrojili.

Treba da otpocnemo zdrav nacin razvoje zemlje, nema nam druge, inace ce noz svima u regionu da nam visi nad glavom.

Mrki

pre 14 godina

Slazem se sa nekim komntatorima. Presaviti tabak i tuziti za masovno ubijanje civila iz zasticene zone. Samo treba imati u vidu da na sudu rade samo dokazane cinjenice a ne "svi znaju" "opstepoznato". Ako postoje cinjenice i dokazi za ovu tvrdnju, zbog istine koja obilazi svet uglavnom kroz sudske presude kojima se veruje, treba to uraditi. Od teorija zavere nema koristi.

ledeni

pre 14 godina

Sud je presudio da su Holandjani krivi za smrt ova 3 civila, i odmah se pojavljuju komentatori koji tvrde da su krivi mnogo vise, mada realno nisu...
Srbi su napali grad sa, otprilike, 1200 vojnika, uz koriscenje oklopnih vozila...Holandjana je u bazi i par punktova oko grada bilo oko 200, sa tim da nisu sve bili vojnici, bilo je i nenaoruzanog osoblja...pa procijenite koliko su mogli da stite muslimane...
Fora je u tome da su muslimani uvidjeli da ovako mogu izvuci neke novce, a popsto od Srbije nisu dobili nista, sada ce nastaviti redom da tuze koga mogu...

Stara Beograđanka

pre 14 godina

Priznajem da sam samo pogledala ovu vašu divnu fotografiju. Pretpotstavljam da je to muslimansko groblje i da su tu sahranjena ta dva muslimana za koje su optuženi Holandjani...
Šta reći - nadam se da su i Srbi imali neku Anu Frank - mislim - da su sačuvali dnevnik neke devojčice, mučenice, koju su komšije Srbi, kao što su to demokrate Holandjani uradili - poslali u logor... a dnevnik mrtve devojčice prodaju već 60 godina... Ma ne, nadam se da Srbi u Bosni nisu bili tako bedni i surovi da ih šalju u dušegupke samo zato što su male, nevine muslimanske devojčice...
(P.S. Ovo govorim jer imam i jevrejske krvi, da se razumemo.)

djordjevic

pre 14 godina

@ledeni,

bili su u podredjenom broju i bez adekvatnog naoruzanja i zato nisu stali u zastitu?! Pa majku mu, valjda je vojnik vojnik bez obzira na brojno stanje i naoruzanje?

P.S. Srbija je uvek u svojoj istoriji ima brojcanu i oruzanu prednost. Na primer nad otomanskim carstvom, austrougarima, nemcima, natom (tu nije holandjane mrzelo da rokaju, a?)...

A koliko cemo mi da platimo za par hiljada?

pre 14 godina

Neka plate i onim Srbima koji su ubijeni od strane muslimana koji su iz zasticene zone Srebrenice upadali u Srpska sela i ubijali zene i decu.

Kunta Kinte

pre 14 godina

Bas steta sto njihovi oficiri nece biti isporuceni u Hag. Kao sto znamo sud u Hagu je samo nadlezan za Aficka i Balkanska plemena.

Mendela

pre 14 godina

Meni nije cudno da su Holandjani umesani u ovaj zlocin, i ne bi bilo cudno da se vremenom takodje otkrije umesanost drugih. I oni, a i njihovi prijatelji Belgijanci, imaju zanimljivu istoriju ponasanja u svojim kolonijama. Dovoljno je pomenuti strasan genocid u Kongu s pocetka XX veka, preko 10 miliona ubijenih (podatak iz Britanike).
Ne vidim da smo mi jugoslovenski narodi u ratu 90-tih, ali i kasnije, tretirani drugacije nego kao obicna africka kolonija.

Zlatko

pre 14 godina

Hasan Nuhanovic: "Holandjani mene nisu izrucili Mladicu, zato sto sam zvanicno bio uposlenik UN-a... Zvanicno, Holandija, jos uvek nije priznala da je izrucivala ljude, iako su jos pre 10 godina njihovi holandski instituti priznali da se to dogodilo... Holandjane smatram Mladicevim saucesnicima..."
Eto sad je i holandski sud to priznao.

Sinisa

pre 14 godina

cudo !!!
kad procitam vecinu komentara , ispadne da su holandani namamili ,,junaka" mladica !?
neki kao da jedva cekaju da se ,,dokaze" da nije 7000 ili 8000 hiljada poubijano nego ,,samo" 700 !
drugi i ne spominju ko je koga u srebrenici ubijao , nego sve zlo je doslo sa zapada !?
kolone sa autobusima koji su cekali pred srebrenicom , oni su pali sa neba.niko nije nista organizovao nego sve je se to desilo slucajno.....
jel su svi zaboravili zasto je rat bio ???
NECEMO SA ,,TURCIMA" I ZATO PROTERUJ ,UBIJAJ I CISTI TERITORIJU !!!!
jednostavno, prosto i strasno ---- ali istina !!!

vladimir m vujadinovic

pre 14 godina

"To se zove odgovornost. Nizozemska vlada ce prihvatiti ovu presudu i na temelju nje ce ciniti daljnje korake, a vi braco Srbi, neka vam dragi Bog pomogne jer ce vam ta pomoc jako trebati kad vas Nizozemci zbog ovoga nagaze... a nagazit ce vas kao nikad do sad.
Svetozar Pribicevic"
Sto se tice odgovornosti zapadnih vlada bolje da to ni ne spominjes jer do sada niko nije odgovarao za mnoge nesrece koje su nam doneli tokom proslog veka(ukljucujuci i rat u Bosni).Posebna je prica kako mi uvek izberemo neke polu likove da nas predstavljaju pa se onda iznenadimo kad nas njihova glupost pocne kostati.Vise od godinu dana omogucavali su Oricevim bandama da iskacu iz zasticene zone UN i ubijaju srpske civile po okolnim selima(Kravice ....)i to niko od vas muslimana nije osudio(bar javno)niti razmislio o uzrocima koji su doveli do napada na Srebrenicu.Ljudi koji su izvrsili zlocin (sto se vidi iz presude Skorpionima) uopste nisu pripadali jedinicama vojske Republike Srpske i to je potrebno detaljno istraziti kako bi se istina konacno saznala.Bez potpune istine i kaznjavanja pravih krivaca samo ce ostati nezaceljene rane a one kad tad prokrvare. Oni koji likuju i misle "evo jos malo packi za Srbe " neka im sluzi na cast,kaznjavati jedan narod zbog pojedinaca je apsurd i to cak ni Nemacka nije dozivela nakon dva svetska rata ali izgleda da ovde na balkanu neki ljudi zive i rade za to da komsiji crkne krava pa cak i kad zive od njenog mleka. Zato je odgovosnost na nama kojima to nije smisao zivljenja da volimo i postujemo nasu bracu drugih vera i ne dozvolimo da "istina" sluzi za potkusuravanje nego da se do nje dodje.

Marko

pre 14 godina

Svaka cast ti Bosnjaci su 10 puta organizovaniji od nas. Ko je nama branio da sami trazimo pravdu za razne strane trupe koje su prepustile zasticene zone RSK zlocinackom velikohrvatskom poduhvatu Franje Tudjmana?

Neka vas sreca prati na vasem putu, kud god on vodio

pre 14 godina

Procitavsi sve dosadasnje komentare, odlucio sam da skoknem do marketa i kupim bocu najboljeg vina, i da ponovo nazdravim cinjenici da mi Hrvati vise ne zivimo u istoj drzavi s vama.

Rimsa

pre 14 godina

Ljudi moji citam sve ove komentare, inace redovno na B92. i razmisljam... kako, i dokle. zasto ljudi svoju djecu vaspitavaju da mrze, zasto ih vaspitavaju svemu losem, svemu sto ljudskoj vrsti - mormalnoj - ne moze da bude normalno i ne smije. Sjedim na stadionu buducnosti u PG prije neko vece, buducnost igrala kvalifikacionu utakmicu sa ekipom iz albanije fljamurtari. i bukvalno djeca ispod mene, navijaju, dobacuju albancima, koji ih da se razumijemo ni ne razumiju, jer nisu kosovari, oni bar po malo znaju jezik. I dijete, pa nema vise od 12 godina, kao obraca se navijacima iz albanije i skandira noz, zica srebrenica i ono kao s ponosom? e sada mi vi strucnjaci sa portala objasnite kako ovo, ko ga je naucio ovome. koja je ovo vrsta vaspitanja? meni ovo uopste nije jasno. Ovo sto pisem je cinjenica i desilo se prije par dana. Dokle vise? o cemu mi ovdje pricamo kada roditelji uce djecu ovim stvarima...

Nema normalnog covjeka ako ga ovako zadojite!!

acca

pre 14 godina

samo mi recite zasto se uopste ne pise o Naseru Oricu,ispade da je on veliki covek koji ni mrava nije zgazio??? sta je sa zrtvama oko Srebrenice,za njih nema ko da odgovara ili ih ne mozemo zvati zrtvama??? valjda svaki zlocin treba osuditi a toga ovde nema!!! pa isti gore navedeni je prolazio pored tih HOLANDJANA i pravio masakre po srpskim selima oko Srebrenice!!!

Sremac

pre 14 godina

@ (Neka vas sreca prati na vasem putu, kud god on vodio, 6. jul 2011 06:58) Procitavsi sve dosadasnje komentare, odlucio sam da skoknem do marketa i kupim bocu najboljeg vina, i da ponovo nazdravim cinjenici da mi Hrvati vise ne zivimo u istoj drzavi s vama.
**************
Mozda smo fizicki razdvojeni ali ti jos u glavi zivis sa nama posto posecujes nase sajtove....Volis ti nas, nemoj to da krijes. Ziveli!!!!

FA

pre 14 godina

Samo za tri!? Krivi su za sve ljude ubijene u (i oko) Srebrenice. To je bio njihov reon. Ali, "junacka" holandska vojska se jos jednom pokazala u najboljem svetlu! U drugom svetskom ratu su ih Nemci okupirali sa 500 padobranaca za tri sata. Kompleks ce uvek postojati, narocito prema Srbiji i srpskoj vojnickoj (pra)istoriji. O tome svedoci i njihov "veto" na nas ulazak u EU.

Vojvodjanin

pre 14 godina

Ma kakav genocid... ratovalo se zarad tudjih interesa, a oni se sad tamo negde(Alija Sloba Tudjman),smeju, smiju, ili sta vec... pa ko ce meni i drugima da plati ostetu za ranjavanje iz opkoljene kasarne u Vinkovcima(Padali ljudi ko glineni golubovi)... e pa zar vreme ne leci. Deca ce Vam se uskoro svemu ovome smejati ili ce kao i vi biti puni nekog svog besa...

Boriwoje

pre 14 godina

Ovo je klasicna politicka presuda. Cilj je da se obmane i uzdrma, pre svega, holandska javnost i odgovornost svede na svega tri osobe!
Oni su ili odgovorni za sve, ili nisu odgovorni uopste!
Ocigledno se radi o veoma smisljenoj politickoj kampanji, na zalost, u koju se ukljucuju nesrecne porodice i ljudi koji su zrtve.
Njihova misija je bila da obezbede mir u podrucju gde su bili odgovorni. Pali su na tom zadataku zbog obe strane. Svaki dalji komentar je poznat.

realno

pre 14 godina

Holandjani ne mogu biti tuzeni od strane srpskih porodica, jer nad njima nije pocinjen genocid niti je bilo predaje srpskih vojnika BiH armiji, vec suprotno,(verovali su gen. R. Mladicu, da moze da iskontrolise svoje "vojnike"). Holandjani nisu glavni krivci ali snose deo krivice za to sto se desilo... Pozdravljam ovu odluku suda. Pozdrav.

Mita

pre 14 godina

Holandjani ce isplatiti odstetu. A onda tu cifru pomnoziti sa 2600, pa fakturu ispostaviti Srbiji - po Vuku Jeremicu. Cifra ce biti tolika da ce bankrot Grcke biti smejurija sta sve ocekuje Srbiju. Srbija ce tek da se suocava sa posledicama skrivanje Mladica i Karadjica. Cijena u mostovima, kilometrima autoputa, radnim mestima itd. ce biti nemerljiva.
Ova presuda ce imati ogromne poledica za Srbiju. Zbog ove presude Holandjani nece dati ausvajs Srbiji za EU, a ne smem ni da pomislim sta ceka Srbiju posle toga.

unus

pre 14 godina

Živim već dosta dugo van prostora bivše Yy.Vidim da se je malo toga promjenilo na bolje.Posebno kada je u pitanju relativizacija zločina pripadnika iz vlastite nacije ili naprosto zločinačke politike koja je imala večinsku podršku.Kriviti druge ,u primjeru Srebrenice Holanđane,za užasne zločine,potvrda je te relativizacije i nespremnosti za suočavanjem sa nedavnom ružnom prošlosti.Vidim da je prilićan broj i onih koji zagovaraju odštetne zahtjeve od Holandije a da pri tome ne razmišljaju da bi njihova zemlja morala plačati višestruko više.

ultrazli

pre 14 godina

zar se jos uvek palite na zapadnjacku demokratiju i pravosudje?I dalje mislite da su oni nama balkancima prijatelji? Mislite li da je njima stalo?

Mrgud

pre 14 godina

Zar je RSK bila zasticena i demilitarizovana zona? Znam da Srebrenica jeste i da je bila demilitarizovana osim nesto lakog naoruzanja koje se koristilo u "izletima" izolovanih grupa koje su pocinile i izolovane zlocine. Tako bar utvrdio Hag a mi osim bombastih izjava politicara iz RS nikada nismo nikakvom presudom utvrdili drugacije. Ako je istina da je u Srebrenici bilo neko veliko naoruzanje i organizovani bojovnici kao u RSK, siguran sam da ce to Karadjiceva i Mladiceva odbrana dokazati.

Vladimir

pre 14 godina

Zar su nam Holandjani krivi što je osioni general Mladić pobio nekoliko hiljada zarobljenika?!
Holandjani i UN imaju itekako putera na glavi, ali dragi sunarodnici, ne možemo na njih svaliti krivicu za ono što su počinili Mladić i RSK.

bezimena

pre 14 godina

Holandija je u to vreme na tim prostorima dozivela potpuni fijasko u svakom pogledu i pokazala se kao potpuno neupotrebljiva i zbunjena.
To Srbiji ni danas dan ne moze da oprosti
(ja, 5. jul 2011 14:49)

Sasvim pogrešna postavka stvari!

Holandija NIJE komandovala holandskim bataljonom, koji je u BIH bio u okviru MEDJUNARODNIH SNAGA! Holandjani ne mogu da oproste LAŽ R. MLADIĆU LIČNO! Masakr u Srebrenici nema nikakve veze sa Srbijom!

Dragon

pre 14 godina

Krivi su i za smrt Srba u Skelanima, Kravicama i drugim okolnim selima jer su štitili muslimane koji su se posle pokolja sklanjali u Srebrenicu!!

bezimena

pre 14 godina

Sada Holandija može da presavije tabak i traži odštetu za žrtve od R.MLADIĆA (tj.Republike Srpske) koji je holandskom bataljonu dao "REČ" ...nisu mogli da pojme da je R.Mladić balkanska sirovina bez časti.

lud zbunjen nenormalan

pre 14 godina

Ovo je nevidjeno spinovanje fakata. Nisu nama Nizozemci krivi ništa. Znamo mi dobro ko je kriv za smrt djece i muškaraca u Srebrenici. Znamo mi SVI dobro ko je kriv za rat u Bosni.

Poz normali

Dzoni Bravo

pre 14 godina

Ovde neko nije normalan. Pa Holandjani nisu nikog ubili. Ubijali su se Srbi, Muslimani i Hrvati. Ovi komentari koji optuzuju Holandjane pokazuju koliko smo svi mi na ovim prostorima neizlecivi

nikad sluga okupatora

pre 14 godina

A ko ce da tuzi Holandiju zbog masakra u srebrenickim selima Kravica, Oparci, Ratkovica, Gniona ..... Nema ko - tamo Nsser Oric nije postedeo nikoga tako da Holandija i nema kome da plati odstetu te sa te strane ne moraju da brinu

David

pre 14 godina

Za razliku od ovih sto ostavljaju debilne komentare Holadjani osecaju barem neku krivicu.Izgleda da se najmanje krivima osecaju oni koji su izvrsili genocid

Svetozar Pribicevic

pre 14 godina

To se zove odgovornost. Nizozemska vlada ce prihvatiti ovu presudu i na temelju nje ce ciniti daljnje korake, a vi braco Srbi, neka vam dragi Bog pomogne jer ce vam ta pomoc jako trebati kad vas Nizozemci zbog ovoga nagaze... a nagazit ce vas kao nikad do sad.

Pravnik

pre 14 godina

Pitam se kako porodice 3.000 pobijenih Srpskih civila ili RS ne osnuju fond i tuze, ne traze istinu nego ona ostaje spekulativna, brojke sa kojima se uglavnom bacaju relativizatori i osporavatelji Srebrenice ? Prema zvanicnim podacima UN ukupan broj Srpskih civila je 4200 u cijeloj Bosni u toku cijelog rata. Je li istina da za nas nema pravde ili mi ne radimo dovoljno ili je nesto drugo u pitanju. U tome nije produktivno govoriti, mi znamo, utvrdjeno je - koji nezavisni sud je to utvrdio? I Holandjani i Hag su utvrdili sporadicne zlocine ali nikada masovne pokolje. Da li je moguce da u selima u okolini Srebrnice bilo 3,000 nenanoruzanih civila? slazem se da je oo prilika da se istina istera na cistinu? Prosto, pare (fondacija), dobar advokat, tuzba, cinjenice, svedoci, dokumenti, pocinioci, manjkavosti Haske presude Oricu, ponasanje Holandjana koji su mirno gledali.....Holandija se nece oglusiti o istinu.

vladimir

pre 14 godina

Sta cini jedan jedini dan nacionalnog ponosa. Odakle sad ova neverovatna zamena teza u komentarima? Koliko mi je poznato, Holandjani nisu ubili te ljude vezavsi im ruke iza ledja, metkom u potiljak. Oni su ih predali generalu Mladicu, profesionalnom vojniku koji je upoznat sa Zenevskom konvencijom, milsleci da casni general drzi casnu rec. Medjutim, uspostavilo se da se radi o obicnom balkanskom krvoloku, jednom od mnogih koji i dan danas setaju slobodni ulicama srpskih, hrvatskih i bosanskih gradova.

normalna osoba

pre 14 godina

prvi komentar!: ja sam inace iz bih, iz bihaca islamske vijeroispovijesti i u vezi sam sa jelenom iz bl, pravoslavne vijeroispovijesti. operisani smo od ekstremnih govana i jako nam je lijepo. zalim za drzavom koju smo neka imali, jer smo bili neko i nesto. sad nas nema nigdje! pisem svijesno "mi" jer smo isti narod, ljudi moji. ja kao i moja dijevojka smatramo sve te drzave nasim i osijecamo se super gdje god bili. krivo i zao mi je da citam redovno komentare na ovoj i drugim stranicama, koje postavljaju ekstremna govna, koja su nas i dovela do ovog sveg. Nadam se da ima jos uvijek ljudi moga misljenja i da cemo jednog dana u neku ruku biti opet najblizi jedni drugima! pozzz normali ...

srba

pre 14 godina

Evo prilike da sad i Srbi tuze za svoje zrtve jer ih nisu zastitili, a ne samo njih, nego i Srbi iz Hrvatske ostale koji nisu zastitili zasticene zone, Maslenica, Zapadna Slavonija i tako redom. Idemo redom. Izuzetno prihvatam i stojim iza tvrdnje da svaka zrtva mora da bude namirena i odgovoran za nju da strada. Dakle idemo.

Matica

pre 14 godina

Da bi mit o tome zasto su Srebrnicani stradali (Kravica Skelani) konacno pretvorio u stvarnost i cinjenicu, bilo bi dobro da porodice podnesu tuzbe protiv Holandije pa da vidimo gde je istina. Nikada niko nije negirao pojedinacne ratne zlocine tamo ali teorija o "masovnim pokoljima" koji su navodno uzrokovali Srebrenicu nikada nije utvrdjena od nezavisnih sudova. Mozda je ovo prilika. Hag je utvrdio da Oric nije rukovodio masovnim pokoljima niti da je bilo masovnih pokolja - opet mozda je ovo druga prilika da se te "opste poznate" cinjenice utvrde.

Vlada

pre 14 godina

Holandjani krivi za smrt trojice, al zato mi Srbi nismo odgovorni za ubistvo nijednog. Eto zasto mi Srbi ne mozemo da imamo pravu drzavu - zato sto nam je koncept sopstvene odgovornosti stran. Pogledajte samo komentare i pluseve i minuse. Od rodjenja zivim u Srbiji ali putujem puno a zadnjih par godina se uvek prijatno iznenadim kada u svojoj zemlji naizdjem na ljudski gest i normalne ljude koji misle i glavom i emocijama a ne samo dupetom, stomakom i najnizim instiktima, blagoutrobijem, kako se to na nasem lepom jeziku kaze. Nazalost, ovi kojima je jedina motivacija blagoutrobije su vrlo glasni zadnjih decenija. Holandjani, kakvi god da su, dobor znaju sta je licna odgovornost, ma sta ko od nas ovde u Srbiji mislio.

Grga

pre 14 godina

Halelujah! Do sada nismo znali da su Nizozemci usko suradjivali sa vojnim falangama pobunjenih Srba u Bosni i Hercegovini. Pitam se samo kako se sada osjecaju oni visoki duznosnici Ministarstva odbrane Kraljevine Nizozemske koji su 2006. godine nekim vojnicima DUTCHBAT-a (jer ih je bilo koji su i odbili doticne "medalje") dodijeli priznanje za njihovu "ulogu u Srebrenici". Pametnom dovoljno da se osjeca uzasnut!

ledeni

pre 14 godina

Sud je presudio da su Holandjani krivi za smrt ova 3 civila, i odmah se pojavljuju komentatori koji tvrde da su krivi mnogo vise, mada realno nisu...
Srbi su napali grad sa, otprilike, 1200 vojnika, uz koriscenje oklopnih vozila...Holandjana je u bazi i par punktova oko grada bilo oko 200, sa tim da nisu sve bili vojnici, bilo je i nenaoruzanog osoblja...pa procijenite koliko su mogli da stite muslimane...
Fora je u tome da su muslimani uvidjeli da ovako mogu izvuci neke novce, a popsto od Srbije nisu dobili nista, sada ce nastaviti redom da tuze koga mogu...

milentije

pre 14 godina

Holandjani sad misle da su resili problem.Oni su , naime , naucili ...kad nesto ne stima - platis i poravnao si racune.
Ovde su se presli , kao sto mnogi komentari ovde pravilno procenjuju , pokusajem "poravnavanja" ( a cujte ovo...krivi su za troje...)
zapravo otvaraju pandorinu kutiju.
I zaista , sad svi Srbi iz tog regiona ,koji imaju mrtve ili ranjene treba da ih tuze. Ovo je sada utemeljena osnova za tuzbu.

Arnautovic Petar

pre 14 godina

Večaras u vestima u 23 ste više puta spomenuli reč genocid. Dali Vi znate šta znači reč genocid . Zašto dozvoljavamo sebi da unapred prekrajamo istoriju , kad genocid nije ni dokazan , već je dokazan ratni zločin zbog koga su određeni ljudi u Hagu. Ne treba trčati nikad pred rudu

Kralj tvrtko

pre 14 godina

@Ziveo Kralj Dragutin,

A sta mi to treba da ne "oprostimo" Holandjanima. Sto nas nisu sprecili da pocinimo genocid?. Naradvo prvo lice jednine koristim u metaforickom smislu. Ako su odgovorni onda su odgovorni zrvama genocida a ne pociniocima.

Relativnost Krivice

pre 14 godina

Ispade da je masakra ne bi bilo da nije Holandije.
Krivica Holandije nije cak ni onolika koliko i cuvara koji nije stao izmedju zveri i zrtava, zato sto se nije radilo o zverima nego o ljudima na obe strane.
Prema tome 90% krivice je na ubicama a 10% na Holandjanima

Gojko

pre 14 godina

"Holandjani nisu ubili te ljude vezavsi im ruke iza ledja, metkom u potiljak. Oni su ih predali generalu Mladicu, milsleci da casni general drzi casnu rec."

Nekoliko oksimorona, npr "CASNI Mladic, onda Holandjani nisu ubili te ljude, SAMO su ih predali ubicama..."
Holandjani koji su komandovali tom jedinicom nisu bili nista bolji od Mladica, iako ima nekakvih razlika izmedju njih. Eto npr Mladic i njegovi su monstrumi i ubice, a Holandjani koji su komandovali tom jedinicom su samozivi sebicnjaci i kukavice bez trunke licne savesti i empatije.
Ta prica da Holandjani kao nisu znali sta se desava ne pali, jer su se ubistva dogadjala pred njihovim ocima, sto je dokazana cinjenica...

Stara Beograđanka

pre 14 godina

Priznajem da sam samo pogledala ovu vašu divnu fotografiju. Pretpotstavljam da je to muslimansko groblje i da su tu sahranjena ta dva muslimana za koje su optuženi Holandjani...
Šta reći - nadam se da su i Srbi imali neku Anu Frank - mislim - da su sačuvali dnevnik neke devojčice, mučenice, koju su komšije Srbi, kao što su to demokrate Holandjani uradili - poslali u logor... a dnevnik mrtve devojčice prodaju već 60 godina... Ma ne, nadam se da Srbi u Bosni nisu bili tako bedni i surovi da ih šalju u dušegupke samo zato što su male, nevine muslimanske devojčice...
(P.S. Ovo govorim jer imam i jevrejske krvi, da se razumemo.)

hersascha

pre 14 godina

E zbog ovoga je Holandija bila uporna u ne dozvoljavanju Srbiji da udje u EU i zato je uslovljavala da se uhapse Ratko Mladis i Radovan Karadzic kako bi skinuli odgovornost sa sebe ali su ipak zaboravili da Bog postoji i da on kad te tad stavi stvari na svoje mesto i hvala Bogu na tome!
Ali zlocin je pocinjen i ne sme se okretati glava povodom toga vec bi trebalo da se narastaji vaspitavaju da ne cine zlo jedni drugima!

pancevac

pre 14 godina

Citam komentare i ne mogu da verujem, ali i dalje ima dosta upornih i na tome svaka cast.
Kako mislite da se mladi narastaji obrazuju kada su svi mediji pricali samo o tome kako Mladic hoda, da je jeo jagode (dobro nisu rekli ko je otrcao po jagode, na kojoj je pijaci kupio ako je pijaca u pitanju, kako se oseca prodavac koji je saznao iz medija da su njegove jagode zavrsile u Mladicevom stomaku, kojim je kolima zapalio na pijac taj tip sto je po naredbi otisao po jagode, itd..), izvestavali su i da je trazio tv, itd... ima dosta gluposti.

A da ne govorim o emisiji one novinarke sto ide nedeljom u kojoj ni jednom nije spomenuto sta je to mladic radio i zasta je optuzen.

Tako da ljudi ima dosta vremena da prodje dok se mi upristojimo i dok stanemo zdravo na nase noge. Onaj docek Novaka je bio najbolji pokazatelj kako nasi mediji funkcionisu i ko im naredjuje sta da rade, a i ti koji naredjuju mi smo ih birali i nismo sposobni da dejstvujemo da postavimo bolje i za to smo sami krivi, sami sebi smo sve ovo iskrojili.

Treba da otpocnemo zdrav nacin razvoje zemlje, nema nam druge, inace ce noz svima u regionu da nam visi nad glavom.

DragoN

pre 14 godina

Pravda se počela kupovati i u Holandiji. Bitno je da niko ne ode u zatvor.
Kriv je UN za kompletan masakr koji se desio u Potočarima - u tkz. "zaštićenoj zoni".

ja

pre 14 godina

Holandija je u to vreme na tim prostorima dozivela potpuni fijasko u svakom pogledu i pokazala se kao potpuno neupotrebljiva i zbunjena.
To Srbiji ni danas dan ne moze da oprosti

Pantagruel

pre 14 godina

Mene čisto tehnički zanima šta će biti ukoliko se ovom presudom uspostavi presedan i na osnovu nje hiljade porodica onih koji su od strane holandskih vojnika predati Srbima, pa potom streljani, krenu da podnose odštetne zahteve prema Holandiji. Da li će tada holandska vlada biti prinuđena da štiti sopstveni ugled i ugled svoje vojske, pa i svoj budžet? Da li će tada zbog sebe same, a ne zbog nas koji živimo na Balkanu ona otvoriti pitanje nepristrasnog utvrđivanja činjenica o svemu što se desilo, uključujući i tačan broj žrtava (bez navlačenja jednih da ga prikažu što većim, kalo bi ojačali sopstvenu političku poziciju i ulogu žrtve ili nastojanja onih drugih da ga što više umanje)? Da li će se konačno otvoriti i pitanje zločina koji su prethodili onom završnom i mogli su mu biti uzrok, a vršeni su iz zone pod zaštitom Ujedinjenih nacija u kojoj bi počinioci svaki put našli utočište?Ja nama samima (balkanskim narodima) malo verujem kada su igre brojkama u pitanju, jer dokazano volimo da ih friziramo i prilagođavamo svojim potrebama. Da je drugačije, ne bi bio sporan ni broj streljanih u Kragujevcu 1941, ni pobijenih u Jasenovcu, ni broj poginulih u Prvom svetskom ratu, a svi se kreću u razmerama od - do i razlike su dramatične. Uvek se iza baratanja brojem mrtvih krije politički interes jedne od strana u konfliktu ili treće, intervenišuće strane koja nastoji da nametne uspostavljanje mira i poretka kakav najviše odgovara njenim interesima.

DzigiBau

pre 14 godina

@(Pantagruel
Jedno pitanje!Koliko treba ljudskih zivota unishtiti da bi zlochin bio zlochin?Za mene lichno dovoljan je jedan, i dok nema sa njihove strane zelje i htenja za katarzom i pokajanjem ne vidim razloga da ga bude ni sa moje strane,moja deca su meni milija a Bog ce presuditi svima po zasluzi,tu zemaljski sudovi ne pomazu!!!Ko razume shvatice!

malo se (ne) razumem

pre 14 godina

Bravo, sada sve odgovorne Holandjane odmah pohapsiti i deportovati u Hag, nego gde bese ono Hag, ah, da Holandija, odmah ih deportovati za Holandiju u Hag... da prave drustvo sudijama, Seselju i Mladicu...

Joca

pre 14 godina

Pa ako se ne varam UN i medjunarodna zajednica imaju dosta putera na glavi u vezi dogadjaja u Bosni tj Srebrenici problem je sto su u Srebrenici bili nespremni i plasljivi Holadjani koji nisu smeli nikome da se zamere ni bosnjacima,ni srbima niti UN i medjunoardnoj zajednici jer je njihov bataljon takodje dozvolio da se pre upada vojske republike Srpke u taj grad iz tog grada tj iz zasticene zone UN gadjaju tj granatiraju srpski ciljevi u okolini. Da su to sprecili ili prijavili bosnjake za to u UN, ne bi mozda ni bilo posle upada u Srebrenicu vojske republike srpske i kasnijih dogadja tj masovnog zlocina. A treba pitati i UN sto odmah nisu reagovali nego su pustili da se ubijanja desavaju nekoliko dana u Srebrenici (tako svedoce svedoci da su se ubisva desavala nekoliko i njenoj okolini i kome je sve to od zapadnih sila odgovaralo.

sasar

pre 14 godina

Naravno da su krivi jer se radi o profesionalnim vojnicima koji su bili plaćeni za to. A ako je gospoda došla u BiH sa namerom da se manekeniše, pravi karijeru, zaradi platu i čim negde zapuca da zbriše - e, za to treba da odgovaraju i oni a i UN generali koji su ih tamo poslali. Pa ne možeš da ideš u ratno područje kao profi vojnik a da bežiš i kukaš čim zagusti. Naravno da su krivi!

Ratni Zlocin

pre 14 godina

pa ako me secanje dobro sluzi, zbog srebrenice je pala i holandska vlada. u zapadnoj demokratiji, ako ti neko zatrazi zastitu duzan si po civilnom i vojnom zakonu da mu pruzis zastitu, inace odgovaras. koliko je vazna ova odluka pokazuje to sto su svi najveci svetski mediji objavili ovu vest.

Bojan

pre 14 godina

Da li se neko sjeca UNPA zona i RSK? Ono sto su Holandjani radili u Srebrenici, ostali UN vojnici su radili u zasticenim zonama Krajine. Kada je dosla HV, samo su se povukli i pustili ih da ubijaju. Rezultat je vise stotina ubijenih ljudi i stotine hiljada protjeranih. Ko ce da stiti njihova prava, ko ce u njihovo ime da podnese tuzbe?

Mita

pre 14 godina

Holandjani ce isplatiti odstetu. A onda tu cifru pomnoziti sa 2600, pa fakturu ispostaviti Srbiji - po Vuku Jeremicu. Cifra ce biti tolika da ce bankrot Grcke biti smejurija sta sve ocekuje Srbiju. Srbija ce tek da se suocava sa posledicama skrivanje Mladica i Karadjica. Cijena u mostovima, kilometrima autoputa, radnim mestima itd. ce biti nemerljiva.
Ova presuda ce imati ogromne poledica za Srbiju. Zbog ove presude Holandjani nece dati ausvajs Srbiji za EU, a ne smem ni da pomislim sta ceka Srbiju posle toga.

nikolica

pre 14 godina

vrh ledenog brega. nije rat u bih samo zadnjih deset dana pada srebrenice. znaju holanđani a i ostali učesnici šta su radili, šta omogućili, šta prikrili... PROGOVORITE O SVEMU.
a hoćete kao i što istina izlazi na videlo u hrvatskoj.

Vladimir Nbgd4eveR

pre 14 godina

U Bosni je poginulo oko 100.000 (sto hiljada) ljudi. Zašto?! Većina žrtava uopšte nije kriva, niti svesna zbog čega su ubijeni - oni su žrtve monstruozne neodgovornosti političara i vojnih zapovednika. Sve krivce bi trebalo pohapsitii i osuditi na robiju do kraja sveta! ... ajd' da nekako ukapiram odrasle... oni su glasali, podržavali i bodrili idiote, ali... što je desetine hiljada dece ubijeno? Zašto bre?!

Ziveo Kralj Dragutin!

pre 14 godina

@vladimir
Naravno da ne možemo na Holandjane svaljivati Mladićevu krivicu, ali, zašto i s kojim pravom bismo im opraštali njihovu vlastitu?

Mrki

pre 14 godina

Slazem se sa nekim komntatorima. Presaviti tabak i tuziti za masovno ubijanje civila iz zasticene zone. Samo treba imati u vidu da na sudu rade samo dokazane cinjenice a ne "svi znaju" "opstepoznato". Ako postoje cinjenice i dokazi za ovu tvrdnju, zbog istine koja obilazi svet uglavnom kroz sudske presude kojima se veruje, treba to uraditi. Od teorija zavere nema koristi.

A koliko cemo mi da platimo za par hiljada?

pre 14 godina

Neka plate i onim Srbima koji su ubijeni od strane muslimana koji su iz zasticene zone Srebrenice upadali u Srpska sela i ubijali zene i decu.

Sinisa

pre 14 godina

cudo !!!
kad procitam vecinu komentara , ispadne da su holandani namamili ,,junaka" mladica !?
neki kao da jedva cekaju da se ,,dokaze" da nije 7000 ili 8000 hiljada poubijano nego ,,samo" 700 !
drugi i ne spominju ko je koga u srebrenici ubijao , nego sve zlo je doslo sa zapada !?
kolone sa autobusima koji su cekali pred srebrenicom , oni su pali sa neba.niko nije nista organizovao nego sve je se to desilo slucajno.....
jel su svi zaboravili zasto je rat bio ???
NECEMO SA ,,TURCIMA" I ZATO PROTERUJ ,UBIJAJ I CISTI TERITORIJU !!!!
jednostavno, prosto i strasno ---- ali istina !!!

unus

pre 14 godina

Živim već dosta dugo van prostora bivše Yy.Vidim da se je malo toga promjenilo na bolje.Posebno kada je u pitanju relativizacija zločina pripadnika iz vlastite nacije ili naprosto zločinačke politike koja je imala večinsku podršku.Kriviti druge ,u primjeru Srebrenice Holanđane,za užasne zločine,potvrda je te relativizacije i nespremnosti za suočavanjem sa nedavnom ružnom prošlosti.Vidim da je prilićan broj i onih koji zagovaraju odštetne zahtjeve od Holandije a da pri tome ne razmišljaju da bi njihova zemlja morala plačati višestruko više.

realno

pre 14 godina

Holandjani ne mogu biti tuzeni od strane srpskih porodica, jer nad njima nije pocinjen genocid niti je bilo predaje srpskih vojnika BiH armiji, vec suprotno,(verovali su gen. R. Mladicu, da moze da iskontrolise svoje "vojnike"). Holandjani nisu glavni krivci ali snose deo krivice za to sto se desilo... Pozdravljam ovu odluku suda. Pozdrav.

acca

pre 14 godina

samo mi recite zasto se uopste ne pise o Naseru Oricu,ispade da je on veliki covek koji ni mrava nije zgazio??? sta je sa zrtvama oko Srebrenice,za njih nema ko da odgovara ili ih ne mozemo zvati zrtvama??? valjda svaki zlocin treba osuditi a toga ovde nema!!! pa isti gore navedeni je prolazio pored tih HOLANDJANA i pravio masakre po srpskim selima oko Srebrenice!!!

baca

pre 14 godina

Bilo bi lepo da sada od ove presude krene pravo utvrdjivanje do sada sakrivenih igara oko Srebrenice. Toliko mnogo ima jednostavnih i logicnih pitanja zasto Srebrenica nije sprecena mesecima ranije, a na koje Zapadne zemlje i Hag izbegavaju da odgovore, da je to prosto sumnjivo svakome ko logicno razmislja. ZASTO SE CEO DOGADJAJ DANIMA ODVIJAO U MEDIJSKOM MRAKU KADA SU ZAPADNI MEDIJI ZA MNOGO MANJE STVARI DIZALE GALAMU U ROKU OD PAR SATI? Zar se nijedan holandski oficir nije setio da dojavi nekom novinaru u kakvoj se kriticnoj situaciji nalaze? To je prosto neverovatno.
Zasto zona Srebrenice nije razoruzana? Zasto nije bilo vise vojnika UN kada se znalo da je to veoma rizicna zona? Zasto Holandjanima nije pruzena pomoc avijacije kada su srpske jedinice krenule ka gradu? Zasto se Holandjani nisu pripremili na odbranu grada kada se par meseci pricalo o tome kako ce Srbi konacno da ga zauzmu da bi ga razoruzali? Kako su Kanadjani znali da zapucaju po Hrvatima kada su ovi krenuli na zonu u Krajini? Nisu Holandjani toliko losiji vojnici nego ih je neko doveo u tu situaciju, a vec godinama je vrlo cudno da Holandjani ne zele da iznesu detalje u javnost i da se tako utvrdi ko je od zapadnih faktora doprineo takvoj situaciji. Verujem da su srpske jedinice odgovorne za ubijanje u Srebrenici, ali hocu da se razjasne svi detalji kako je do toga doslo. Zasto da ne?

vladimir m vujadinovic

pre 14 godina

"To se zove odgovornost. Nizozemska vlada ce prihvatiti ovu presudu i na temelju nje ce ciniti daljnje korake, a vi braco Srbi, neka vam dragi Bog pomogne jer ce vam ta pomoc jako trebati kad vas Nizozemci zbog ovoga nagaze... a nagazit ce vas kao nikad do sad.
Svetozar Pribicevic"
Sto se tice odgovornosti zapadnih vlada bolje da to ni ne spominjes jer do sada niko nije odgovarao za mnoge nesrece koje su nam doneli tokom proslog veka(ukljucujuci i rat u Bosni).Posebna je prica kako mi uvek izberemo neke polu likove da nas predstavljaju pa se onda iznenadimo kad nas njihova glupost pocne kostati.Vise od godinu dana omogucavali su Oricevim bandama da iskacu iz zasticene zone UN i ubijaju srpske civile po okolnim selima(Kravice ....)i to niko od vas muslimana nije osudio(bar javno)niti razmislio o uzrocima koji su doveli do napada na Srebrenicu.Ljudi koji su izvrsili zlocin (sto se vidi iz presude Skorpionima) uopste nisu pripadali jedinicama vojske Republike Srpske i to je potrebno detaljno istraziti kako bi se istina konacno saznala.Bez potpune istine i kaznjavanja pravih krivaca samo ce ostati nezaceljene rane a one kad tad prokrvare. Oni koji likuju i misle "evo jos malo packi za Srbe " neka im sluzi na cast,kaznjavati jedan narod zbog pojedinaca je apsurd i to cak ni Nemacka nije dozivela nakon dva svetska rata ali izgleda da ovde na balkanu neki ljudi zive i rade za to da komsiji crkne krava pa cak i kad zive od njenog mleka. Zato je odgovosnost na nama kojima to nije smisao zivljenja da volimo i postujemo nasu bracu drugih vera i ne dozvolimo da "istina" sluzi za potkusuravanje nego da se do nje dodje.

Sremac

pre 14 godina

@ (Neka vas sreca prati na vasem putu, kud god on vodio, 6. jul 2011 06:58) Procitavsi sve dosadasnje komentare, odlucio sam da skoknem do marketa i kupim bocu najboljeg vina, i da ponovo nazdravim cinjenici da mi Hrvati vise ne zivimo u istoj drzavi s vama.
**************
Mozda smo fizicki razdvojeni ali ti jos u glavi zivis sa nama posto posecujes nase sajtove....Volis ti nas, nemoj to da krijes. Ziveli!!!!

Vojvodjanin

pre 14 godina

Ma kakav genocid... ratovalo se zarad tudjih interesa, a oni se sad tamo negde(Alija Sloba Tudjman),smeju, smiju, ili sta vec... pa ko ce meni i drugima da plati ostetu za ranjavanje iz opkoljene kasarne u Vinkovcima(Padali ljudi ko glineni golubovi)... e pa zar vreme ne leci. Deca ce Vam se uskoro svemu ovome smejati ili ce kao i vi biti puni nekog svog besa...

ultrazli

pre 14 godina

zar se jos uvek palite na zapadnjacku demokratiju i pravosudje?I dalje mislite da su oni nama balkancima prijatelji? Mislite li da je njima stalo?

Marko

pre 14 godina

Svaka cast ti Bosnjaci su 10 puta organizovaniji od nas. Ko je nama branio da sami trazimo pravdu za razne strane trupe koje su prepustile zasticene zone RSK zlocinackom velikohrvatskom poduhvatu Franje Tudjmana?

Neka vas sreca prati na vasem putu, kud god on vodio

pre 14 godina

Procitavsi sve dosadasnje komentare, odlucio sam da skoknem do marketa i kupim bocu najboljeg vina, i da ponovo nazdravim cinjenici da mi Hrvati vise ne zivimo u istoj drzavi s vama.

djordjevic

pre 14 godina

@ledeni,

bili su u podredjenom broju i bez adekvatnog naoruzanja i zato nisu stali u zastitu?! Pa majku mu, valjda je vojnik vojnik bez obzira na brojno stanje i naoruzanje?

P.S. Srbija je uvek u svojoj istoriji ima brojcanu i oruzanu prednost. Na primer nad otomanskim carstvom, austrougarima, nemcima, natom (tu nije holandjane mrzelo da rokaju, a?)...

FA

pre 14 godina

Samo za tri!? Krivi su za sve ljude ubijene u (i oko) Srebrenice. To je bio njihov reon. Ali, "junacka" holandska vojska se jos jednom pokazala u najboljem svetlu! U drugom svetskom ratu su ih Nemci okupirali sa 500 padobranaca za tri sata. Kompleks ce uvek postojati, narocito prema Srbiji i srpskoj vojnickoj (pra)istoriji. O tome svedoci i njihov "veto" na nas ulazak u EU.

Rimsa

pre 14 godina

Ljudi moji citam sve ove komentare, inace redovno na B92. i razmisljam... kako, i dokle. zasto ljudi svoju djecu vaspitavaju da mrze, zasto ih vaspitavaju svemu losem, svemu sto ljudskoj vrsti - mormalnoj - ne moze da bude normalno i ne smije. Sjedim na stadionu buducnosti u PG prije neko vece, buducnost igrala kvalifikacionu utakmicu sa ekipom iz albanije fljamurtari. i bukvalno djeca ispod mene, navijaju, dobacuju albancima, koji ih da se razumijemo ni ne razumiju, jer nisu kosovari, oni bar po malo znaju jezik. I dijete, pa nema vise od 12 godina, kao obraca se navijacima iz albanije i skandira noz, zica srebrenica i ono kao s ponosom? e sada mi vi strucnjaci sa portala objasnite kako ovo, ko ga je naucio ovome. koja je ovo vrsta vaspitanja? meni ovo uopste nije jasno. Ovo sto pisem je cinjenica i desilo se prije par dana. Dokle vise? o cemu mi ovdje pricamo kada roditelji uce djecu ovim stvarima...

Nema normalnog covjeka ako ga ovako zadojite!!

Mendela

pre 14 godina

Meni nije cudno da su Holandjani umesani u ovaj zlocin, i ne bi bilo cudno da se vremenom takodje otkrije umesanost drugih. I oni, a i njihovi prijatelji Belgijanci, imaju zanimljivu istoriju ponasanja u svojim kolonijama. Dovoljno je pomenuti strasan genocid u Kongu s pocetka XX veka, preko 10 miliona ubijenih (podatak iz Britanike).
Ne vidim da smo mi jugoslovenski narodi u ratu 90-tih, ali i kasnije, tretirani drugacije nego kao obicna africka kolonija.

Boriwoje

pre 14 godina

Ovo je klasicna politicka presuda. Cilj je da se obmane i uzdrma, pre svega, holandska javnost i odgovornost svede na svega tri osobe!
Oni su ili odgovorni za sve, ili nisu odgovorni uopste!
Ocigledno se radi o veoma smisljenoj politickoj kampanji, na zalost, u koju se ukljucuju nesrecne porodice i ljudi koji su zrtve.
Njihova misija je bila da obezbede mir u podrucju gde su bili odgovorni. Pali su na tom zadataku zbog obe strane. Svaki dalji komentar je poznat.

Mrgud

pre 14 godina

Zar je RSK bila zasticena i demilitarizovana zona? Znam da Srebrenica jeste i da je bila demilitarizovana osim nesto lakog naoruzanja koje se koristilo u "izletima" izolovanih grupa koje su pocinile i izolovane zlocine. Tako bar utvrdio Hag a mi osim bombastih izjava politicara iz RS nikada nismo nikakvom presudom utvrdili drugacije. Ako je istina da je u Srebrenici bilo neko veliko naoruzanje i organizovani bojovnici kao u RSK, siguran sam da ce to Karadjiceva i Mladiceva odbrana dokazati.

Zlatko

pre 14 godina

Hasan Nuhanovic: "Holandjani mene nisu izrucili Mladicu, zato sto sam zvanicno bio uposlenik UN-a... Zvanicno, Holandija, jos uvek nije priznala da je izrucivala ljude, iako su jos pre 10 godina njihovi holandski instituti priznali da se to dogodilo... Holandjane smatram Mladicevim saucesnicima..."
Eto sad je i holandski sud to priznao.

Kunta Kinte

pre 14 godina

Bas steta sto njihovi oficiri nece biti isporuceni u Hag. Kao sto znamo sud u Hagu je samo nadlezan za Aficka i Balkanska plemena.