bobanboba
pre 14 godina
A da damo diplomiranim ekonomistima da polazu ovu maturu?
Utorak, 28.06.2011.
15:00
Od 23 učenika Srednje ekonomske škole u Somboru oglednog profila komercijalista, čak 14 nije položilo završni ispit.
IMAGE SOURCE
pre 14 godina
A da damo diplomiranim ekonomistima da polazu ovu maturu?
pre 14 godina
Ti ucenici koji su pali maturu ocigledno nisu zasluzili da zavrse skolu, s obzirom da je većina tih učenika trebala da padne treću godinu. Njihovo neodgovorno ponasanje i nedolazenje na pripremne nastave su doveli do ovoga, a sada se roditelji sramote dovodeći kojekakve advokate. Predlazem im da se zapitaju koliko su njihova deca "vredna" kada nisu bili u stanju iz drugog puta poloziti maturu...
pre 14 godina
"Somborac brate sto ne prepisa zadatak"?
"Od koga bate"?
pre 14 godina
www.ekonomskaso.edu.rs
Pogledajte gospodo ko se najviše žalio - onaj ko je najmanje bodova imao.
Njihovi privatni fakulteti će ih sačekati, ne brinite!
pre 14 godina
DISKRIMINACIJA!!!
Da li ce u ovom slucaju ZRTVE biti samo ucenici "OGLEDNIH" razreda?
* Da li ce skole koje su im pruzale znanje i dalje biti akreditovane?
* Da li ce profesori i dalje imati licencu?
Nadam se da nece biti najlakse zrtvovati decu u procesu pristupa EU!
pre 14 godina
Smatram da ovde nije važno da li su đaci lenji, a profesori nezainteresovani za njihovo obrazovanje, što u suštini spada u domen generalizacija i predrasuda. Međutim, važno je da se ispita da li je maturski ispit u konkretnom odeljenju ispravno sproveden i ocenjen jer je prilično neobično da u samo jednom razedu "padne" njih 14, a isto toliko đaka nije prošlo maturu na nivou cele zemlje.
pre 14 godina
Slika koja najbolje objašnjava situaciju u obrazovanju današnje dece:
http://www.dodaj.rs/f/3X/107/36I5eBp5/ocene.jpg
pre 14 godina
Malo je nerealno spominjati fakultet u ovom slucaju posto je razlika izmdju srednje skole i fakulteta ogromna. Kad odes na fax ko te pita jel ti tesko gradivo ili ne, to je sto je, niko te ne tera..., ali u srednjoj skoli bi jos uvek pristup trebao da bude prvenstveno pedagoski, ispred profesionalnog. Jeste da su ta deca na kraju cetvrtog razreda, kada polazu maturu, vise odrasli nego deca, ali matura bi trebala da bude rezultat celokupnog skolovanja, a vecinu srednje skole to u stvari jesu deca. Dakle trebalo je pedagoski pristupiti od pocetka pa videti kako najbolje raditi sa tom decom, zainteresovati ih... Koliko se ja secam srednje skole, vecina profesora je bila prilicno nezainteresovana da pokusa da na neki novi nacin prenese znanje koje bi mozda zainteresovalo ucenike za predmet. Samo se par njih trudilo. Kontam da je i danas tako. Nastrebaju gradivo koje se predaje 4 godine i kao papagaji stalno isto, a ne interesuje ih da li to nekome ulazi u glavu. Ona je svoje odradila za 45 min, a ko je shvatio, shvatio. Nebitno je da li je predavanje bilo suvoparno i dosadno do bola, tako da je ni rodjena deca ne bi mogla slusati dok predaje. Naravno da i kod kuce treba da se uci, ali ajde zainteresujte malo tu decu... dajte im povod da sednu da uce kod kuce... Nadam se da ce uvodjenje obnavljanja licenci malo da dotera neke u red, mada sam za neke profesore cuo da i bez licenci predaju. Sta ti je profesorski zanat... Divota :)
pre 14 godina
@ pater familias
Gospodine, vi morate da shvatite da oni NISU jedino ogledno odeljenje, da je oglednih odeljenja bilo i pre njih, a bice i posle. Oni nisu jedina deca na svetu koja su ucila za skolu, maturu i prijemni. To prolaze svi maturanti svake godine. Ja sam zavrsio ogledni smer, nisam imao knjige, nisam voleo gradivo, nisam ni ucio tokom godine, isao sam i na popravni, ali sam zato seo i razbio se od ucenja da bi spremio maturu, a sada samo mojim trudom i radom zavrsavam i 1. godinu fakulteta bez problema.
Da se jos nesto razumemo, taj smer nije ni malo naivan, a upisivali su ga djaci sa slabijim brojem bodova (generalno gledano) nego npr. smerove kao sto su ekonomski tehnicar, finansijski administrator i poslovni administrator. Daleko od toga da ja govorim da su oni glupi, ili nesto slicno. Smatram da su oni samo lenji, ako je moglo tih 7-8 da polozi, pa mogu i oni.
Jedino sebe mozemo kriviti za sopstveni neuspeh, sto se pre to nauci to bolje. Pa oni sutra treba da odu na fakultet, hoce i tamo da krive profesore i sl? Sta ce biti kada pocnu da uce knjige od 400+ strana (a to je tek prva godina)?
Imate kolege do avgusta vremena da sve naucite, i to ne sami, skola neka se pokaze i neka organizuje preko leta casove svima koji su pali, neka predju zbirke i zadatke 1000 puta, neka se vodi evidencija ko dolazi ko ne dolazi, neka im se obezbedi sve neophodno da avgust prodje bez problema. Za pocetak bi mogle i strasti malo da se smire. Sto se tice upisa na fakultete postoji i 2. upisni rok, i ne brinite se, mesta na fakultetima ce biti.
Srecno ;)
pre 14 godina
Deca su zakazala zato što nisu učila 15 dana, a škola nije zakazala zato što ih drži tamo četiri godine i iz nje izađu praznoglavci, bez radnih navika. Direktoru smena, profesorima smanjenje plate i obaveza stručnog usavršavanja, školi pojačan nadzor inspekcijskih organa...
pre 14 godina
Ne zelim da stajem ni na ciju stranu. Ali ovde se vodi polemika da li su profesori krivi sto nisu "spremili" ucenike za zavrsni maturski ispit, i da li su ucenici to sve olako shvatili. Moje skromno misljenje je da su i jedni, a bogami i drugi krivi. Prvi sto su se uopste upustali da ih spremaju za taj ispit. Ko je Vama kad pomagao da se spremtite za neki ispit na fakultetu ili za diplomski. A ovi drugi, "ucenici", uopste to nisu shvatili za ozbiljno.
A tek su me razocarali ovi treci, citaj VLADA, Ministarstvo, vlast, a i opozicija. Niko nikada u ovoj zemlji nije preuzeo odgovornost za ono sto jeste, ili nije ucinio. A zaista imamo prelepe zakone. Jos kad bi sve to funkcionisalo . . .
pre 14 godina
Kao bivši učenik ove iste škole, i neko ko vrlo dobro poznaje ovu generaciju, mogu da kažem da je najveći deo krivice definitivno na učenicima. Budimo realni, svi mi koji smo mlađi i u kontaktu sa ovim mladim momcima i devojkama možemo vrlo jasno da vidimo da su najveće pripreme u Somboru trenutno na kanalu na De Solu, na ležaljci ispod suncobrana, postavljanje statusa na FB nedeljom ujutro u 5 po dolasku kući itd. I onda kažu, malo je mesec dana :)
Druga stvar, činjenica je da je matura nije potpuno prilagođena oglednim smerovima, ali budimo realni, državna matura kakvu je i dan danas poznajemo je SPRDAČINA u Srbiji. Ako već stremimo trendovima sa zapada, koji po mom mišljenju, jedini imaju logike kao realan pokazatelj četvorogodišnjeg školovanja (znači nema više šlepanja sa 3.00 svaki razred i onda 2 meseca učenja napamet prijemnih ispita za fakultete i upisivanje istih) nego lepo da se uči 4 godine konstantno, na kraju ozbiljna matura da se utvrdi pređeno, i na osnovu toga rangiranje i upisivanje na fakultete. Dakle, ako već stremimo državnoj maturi kao takvoj, težoj i ozbiljnijoj od onih pre, moramo biti svesni da će biti mnogo više padanja itd., dok u um učenika, I RODITELJA, ne uđe doza ozbiljnog shvatanja mature.
Inače celu srednju školu sam bio prosečan učenik u istoj ovoj školi, prosek oko 4.00 sve 4 godine, a maturu sam napravio sa 5, dok su isto tako neki koji su bili odlikaši, maturu napravili sa patetičnim ocenama, uz pomoć gledanja kroz prste.
Zato prekinite da govorite kako su neki odlikaši padali ove mature, a neki PREPISIVAČI položili... Možda jesu, a možda i nisu...
Dakle zapitajte se u drugu ruku da li su i svi ti odlikaši bili baš toliko vredni, da li je to učenje napamet, kampanjsko, veze vezice i poznanstva, i simpatisanje određenih profesora.
Realno znanje i razumevanje nekog gradiva, i učenje na pamet - velika razlika... Odlikaš nauči jednom na pamet za 5, stoji mu u glavi 3 dana i zaboravi, a drugima ostaje duže ili zauvek u glavi, što je, priznaćete, u životu i u praksi jednog dana mnogo važnije...
pre 14 godina
Problem je sigurno dublji i dugotrajniji. Krajnji, vidljiv rezultat nagomilanih problema su nespremni djaci. Profesor koji dobro obavlja svoj posao morao je predvideti katastrofalan rezultat ovog odeljenja, pa u skladu sa time i reagovati na vreme. Smatram ovo neuspehom profesora zaduzenog za taj predmet.
pre 14 godina
Ovo nema veze sa radom ili neradom dece, u pitanju je čista bruka škole i onih koji su dozvolili da se to dogodi.
Pomenuti IV-5 razred je u celini bio dobar razred ako se posmatra po ocenama koje su učenici imali u toku četvorogodišnjeg školovanja. Ako neko nije bio lenj u toku četvorogodišnjeg školovanja zašto bi bio lenčuga i neradnik baš za maturu?
Na prvom polaganju mature od ukupno 23 učenika palo je čak njih 17 a ne kako svi navode 14 učenika. Dakle godtovo njih 3/4 ! Druga je stvar što je neko u školi nakon polaganja kod 3 učenika izvršio ispravku i priznao im da su položili . I neka je jer oni su to i zaslužili. Već sam broj onih koji su pali ukazuje da problem ne može biti samo kod dece.
Osnovni problem i kod prvog a i kod drugog ponovljenog polaganja maturskog ispita nije iskazano neznanje učenika već način i bodovanje njihovog rada. U nekim slučajevima i tamo gde je komisija priznala odgovor - urađeni zadatak kao tačan dala je manje bodova nego što bi to trebala da da po tzv. ''ključu'' ili ''kontrolniku. Umesto 2 ili 3 boda priznavali su 1 bod, a u najvećem broju slučajeva nije priznala kao tačne odgovore iako su oni prema ''ključu'' bili dati. I sam Direktor škole je priznao da je bilo ''nekih'' problema između zadataka i ''ključa''. Ne traže ova deca i njihovi roditelji da im se ''progleda kroz prste'' kako to neko želi da pikaže već samo da im se realno prizna ono znanje koje su zaista pokazali na završnom ispitu.
pre 14 godina
za (Anonim, 28. jun 2011 19:31)
s obzirom na pravopis i gramatiku u tvom komentaru, čudo bi bilo da si među onima koji su prošli
pre 14 godina
Kome vi Alo??Nečuveno je praviti ogled i sagledavati problem samo sa jedne strane...da li je iko pomislio šta će se desiti ako ogled ne uspe?Kako je moguće da su svi oni koji su polagali "normalnu" maturu, položili, a samo deca iz oglednih odeljenja su pala na maturi?Kako to da je u celoj Vojvodini palo onoliko dece koliko samo u jednom razredu u Somboru?Zar su oni zaista najlenji i najgluplji?Zar niko od njih nije učio?Gospodo, problem je puno dublji nego što izgleda na prvi pogled i verujem da bi se mnogi iznenadili pravim činjeničnim stanjem...najlakše je reći sedite i naučite....seli su oni , doduše malo kasno, budući su 250 pitanja za maturu dobili mesec dana pre mature, a "usput" su trebali da savladaju redovno gradivo, da idu na pripreme za maturu, a i da malo"čituckaju" za prijemne ispite na fakultetu...Ako se na sve doda još 100 pitanja koja su bila nepoznata, pa način pod kojim su pritiskom pisali testove dok su ih Kerberi pomno promatrali, da ne daj Bože neko okrene glavu ili nešto prepiše, a da ne spominjemo prepirke članova komisije.......u svakom slučaju su "oglednici" dobili lekciju, a i njihovi roditelji....profesori su pokazali kako se postupa po "ključu" i kako se može ne videti 30, 50 ili čak 100 bodova....lep primer...edukativan!!!Tako se od dece prave ljudi i naravno kažnjavaju lenjivci
pre 14 godina
Jedna greska samo dva maturanta su u ponovljenom roku polozila maturu u Somboru, ako ovi rezultati nisu sramota za skolu, i mentora vec samo sramota ucenika, onda smo jako nisko pali.
pre 14 godina
Ovo je bruka i sramota. Sta vi ljudi ovde pisete? ALO? Krivi profesori, direktor, zavere i slicno? ...naterajte vasu decu da uce!
Nisu imali knjige? Pa nismo ih imali ni moje kolege ni ja prosle godine, kao i oni pre nas, pa smo svi polozili maturu. Zasto? ZATO STO SMO SELI I UCILI. Ne mozete ocekivati da slusajuci profesora vase dete sve zna, mora samo da sedne i shvati neke stvari.
Profesori rade svoj posao odlicno vec godinama, taj razred je katastrofalan, poznajem ih licno.
Matura je realan rezultat njihovog i samo njihovog nerada.
pre 14 godina
Srbija na putu u budućnost ide linijom manjeg otpora. Deco, učite, jer će vas kad tad dočekati zid koji treba savladati znanjem. Roditelji, učite decu osnovnim vrednostima - za integrale, funkcije, gramatiku, površinu Gvatemale, "istoriju"... ćemo lako. Somborska ekonomska škola je uzorna u odnosu na ostale i rezultati mature su realni i mogu se popraviti, čim se nauči...
pre 14 godina
.."profesori su upravu, ne primaju pare (ispod 50 eura), ne ucenjuju decu, pa cak i nemaju facebook.."..ko nije upoznat u pricu bolje da ne komentarise i ne iznosi svoja "pametna" misljenja...unapred hvala
pre 14 godina
Nije normalno da prodju ucenici koji su na jedvite jade prosli razred, a ucenici sa mnogo boljim prosecima su pali. Maturski ispit se sastojao od gradiva koji je obuhvatao sve 4 godine skolovanja. Deca jesu mnogo lenja nego deca 70-ih i 80-ih, ali nikako se ne moze reci da su glupa. Ovakva katastrofa se jos nigde nije desila. Problem je mnogo dublji nego sto izgleda na prvi pogled!
pre 14 godina
Ako sudiji ukinu pola presuda, nije dobar sudija. Ako lekar ne izleči pola pacijenata, nije dobar lekar. Ako radnik postigne samo pola norme ili je polovina proizvoda škart, nije dobar radnik.
A vi od 1. septembra svi u štrajk! Na djacima se očigledno neće osetiti!
pre 14 godina
Slažem se sa većinom komentara. Dodao bih i to da je našem obrazovanju veliku štetu nanela jedna opšteprihvaćena parapedagoška floskula a to je da su za ocene đake isključivo ili većinom odgovorni nastavnici. Nije važno što je u pitanju sasvim apsurdna glupost, od tolikog ponavlja se primila i mnogi je prihvataju! Loš nastavnik može da nanese štetu deci, naravno, ali dobar ili, čak, sjajan nastavnik ne garantuju da će đaći sesti pa učiti. U krajnjoj liniji, odluka svakog đaka je da li će učiti i koliko, ili neće. Posledice su samo njegove, takođe. Želimo da stvorimo od njih odgovorne, odrasle ljude a navikavamo ih da nemaju nikakvu odgovornost. Uostalom, takva priča se ponavlja i u slučaju studenata koji su i zakonski punoletni i stoga isključivo odgovorni za svoje postupke.
Realno je da ne prođu svi maturu. Ko je mislio da je matura šala sada se otreznio i bolje i za njega što je tako. Ne mogu da razumem ove roditelje koji umesto da se postaraju da im se deca obrazuju i sazreju su uzeli da vrše pritisak, unajmili advokata i na taj način, zapravo, pokušavaju da falsifikuju uspeh svoje dece u školi. Nadam se da im neće izaći u susret - uostalom tako bi prekršili i zakon i neke ozbiljne principe.
pre 14 godina
Ima neodgovornih djaka, ima i neodgovornih roditelja al' ako pola razreda padne onda se zna ko je odgovoran!
pre 14 godina
Deca su kriva čim su rođena.Profesorica je bila dete, pa i direktor je nekada valjda bio dete.Zaključak: tu profesoricu i dotičnog direktora neko je nekad učio znanju,oni to ne uspevaju sa ovom decom i inormalno da moraju da opravdaju svoj neuspeh.
pre 14 godina
Mislim da ne moze niko da nam sudi jer nije to doziveo.Na testu su bila nejasno formulisana pitanja, 7 predmeta i od tih 7, bitni za posao komercijaliste su 3 predmeta, pola stvari nismo ucili tokom skolovanja, cak ni culi za njih nismo. Naravno da se slazem da treba uciti i pokazati svoje znanje, ali 7 predmeta za mesec dana je malo previse za nauciti. S tim jos sto su profesori pregledali testove striktno po kljucu, a trebali bi da ocenjuju ekonomsko logicno resenje, a naravno resenja ima vise i stime pokazujemo dali smo razumeli datu situaciju, a ne da ucimo napamet.Zar nije dovoljno sto smo svoje znanje pokazali tokom skolovanja za ove 4 godine nego nas jos muce sa ovim.
pre 14 godina
Radim u nastavi na univerzitetu u jednoj razvijenoj evropskoj zemlji, a sam sam prosao skole u "onoj" Jugi pa imam licno iskustvo iz dva razlicita sistema. Ja na primjer moje studente u pauzi predavanja castim kafom i keksima a to sigurno nisam naucio u nasem sistemu. Poslije svakog predavanja podijelim studentima upitnik da ocijene ono sta su culi i ono kako su to culi. Moje ispite ocjenjuje sekretarica jer ima pitanja i kljuc sa odgovorima, a studenti koji smatraju da su osteceni ili da su pitanja preteska ili nerazuljiva mogu da dodju i diskutuju svoje rezultate i nerijetko u takvoj diskusiji ja pronadjem ono sto znaju ali mozda nisu uspjeli iskazati na testu i ispravim rezultat. Moji studenti su poslije svog skolovanja sasvim spremni da udju u praksu i pocnu raditi. Od prvog dana. Nisu optereceni teoretskim dostignucima, ni mojim ni dostignucima mojih kolega. Uce se za zivot i za rad. E sad vratimo se u Sombor. Kakve veze ima sve ovo sto napisah sa Somborom? Izgleda nikakve!!! Nazalost!!!
A vama g. Pero moji komplimenti. Vi ste izgleda pogodili srz problema.
pre 14 godina
Prozvana deca - maturanti tokom četvorogodišnjeg školovanja kao ogledno odeljenje nisu imali niti jedan stručni udžbenik pisali su beleške stručne profesorice koju je država tri godine slala po seminarima kako bi postala "ekspert", uzgleda u rušenju onih "koji nikad neće postati eksperti".
pre 14 godina
S obzirom da je moje dete ovih dana zavrsilo osnovnu skolu u Somboru, planira kao i sva ostala deca da upise srednju skolu. Zelja joj je da upise komercijalni smer u istoj ovoj skoli u kojoj je sada nastao problem oko polaganja maturskog ispita. Vidim da su ovde svi komentari zasnovani na tome kako su ucenici lenji i kako je ovo sve odraz (ne)rada. Ali da li je moguce da vise od pola odeljenja nije nista radilo i samo izbegavalo casove????
Posto sam sa ovim slucajem vrlo dobro upoznata i od strane ucenika i od strane pojedinih prosvetnih radnika SES Sombor, smatram da mogu slobodno reci da ucenici nisu krivi. CAST IZUZECIMA (onima koji nisu radili po pitanju svog znanja) ali sta je sa onim ostatkom koji nisu imali cak ni adekvatnu pripremnu nastavu. Pod ovim podrazumevam profesore koji NISU odrzali pripremnu nastavu pred polaganje mature, a u obavezi su. Mnogo losih recenica sam do sada cula o SES Sombor iako je pojedinci i bivsi profesori hvale na raznoraznim sajtovima kao nadaleko poznatu i neopisivo dobru skolu. Krivite ovu decu, ali da li ste culi i komentare ostalih ucenika koji ne idu u ovaj smer i nemaju nikakve veze sa ucenicima komercijalnog smera?? Naravno da niste. Ja sada razmisljam o tome da li svom detetu da "dozvolim" ovaj korak, jer me je strah da i ona jednog dana ne prodje kao i ovi djaci. Kao sto je odlika svake domacice urednost kuce, tako je i ovde. Odlika profesora je uspeh djaka. Niko nema prava da sudi, ali i nema prava da izmislja kojekakve price i vredja djake. Njihovo je da ispredaju svoje i odrade svoj posao KAKO TREBA a ukoliko odrade tako i pozitivan uspeh ce se pokazati. Da li je moralo ovo sve da zavrsi na televiziji i internetu, a da napomenem, medijska paznja je odvucena od strane profesora koji vise ni ne rade u SES Sombor?? Iako znam da pravde nikada na svetu nije bilo niti ce, ipak nije trebalo biti ovako, ako su deca zavrsila sva cetiri razreda (kako - tako, ali ipak jesu) trebali su proci barem ona vecina ako ne i svi, koji su se trudili. Unistili su im zivote, a to da se za nas roditelji nisu borili, to je cista LAZ. Roditelj je uvek na strani svog deteta ma kakvo ono bilo, samo su tada bila malo drugacija i postenija vremena a prosvetni radnici su znali kakav odnos treba da imaju sa djacima i kako i sta treba da ih nauce.
pre 14 godina
A i autor teksta je izgleda pao: od kada je 14 pola od 23 ?
pre 14 godina
ovo je slika i prilika naseg obrazovnog sistema, kad se testovi odrade fer i posteno. sto poslednjih godinama su klinci dobijali sve "nacrtano", samo je trebalo da reprodukuju odvec odradjene zadatke, sto je budalastina svoje vrste.
sve pore drustva su nam kriminalno tuzne. edukacija nam je beskonacno slaba, profesori su digli ruke, a skole su smesne i vise lice na bolnice nego na skole.
a pricamo o sopstvenoj buducnosti...
"neko je opet napravio gresku"
I konacno, roditelji! ovi nisu normalni, ocigledno... znaci, svi zivi su krivi osim njihove dece.. a da ih pitash kako se instalira neka igrica...znali bi na keca.. i to svi.. fb, internet, filmovi..
enivej, tuga!
pre 14 godina
Ovo je neuspeh skole i nema nikakve veze sa djacima.
Na zapadu skole koje lose rade, imaju lose prosecne ocene, ne mogu da predju zadovoljavajucu granicu na drzavnim testovima preko kojih se vidi kako skola napreduje, se jednostavno zatvaraju i ne postoje vise. Nema boljeg reality checka za zaposlene u takvoj ustanovi.
Nisu deca kriva, kriva je skola sto iz te dece nije izvukla maksimum. Skola ne sluzi samo da se u nju dolazi da bi se radili kontrolni i pismeni nego da se tom decom i pozabavi. Nece me niko ubediti da odgovorni u ovoj skoli nisu znali da ce deca da padnu maturu.
pre 14 godina
Ogled nije uspeo!
pre 14 godina
Moja zena je pre nekoliko godina predavala u dva ovakva odeljenja. To su bili "eksperimentalni" smerovi, pa su roditelji pozurili da upisu svoju decu. Sve po "tituli". Roditeljskoj tituli, stranackoj ili direktorskoj, naravno. Na pismenom zadatku iz metematike je 1. odeljenje dobilo 20ak jedinica. Sledeceg dana 2. odeljenje je dobilo potpuno identicne zadatke, bez izmenjenog ijednog broja, i dobili su 25 jedinica. Niko nije pitao drugare iz susednog odeljenja koje su zadatke imali za pismeni. Nismo mogli da verujemo kakva su to deca. Zato verujem da ova komisija nije pogresila.
pre 14 godina
Slažem se sa komentarima da su nam deca sve lenja i da više vise na fejsu nego nad knjigom, ali ovde nije stvar u tome.
Među đacima koji su pali se nalaze i đaci koji su sve 4 godine bili odlični, a prošli su oni koji su jedva završavali razrede sa prolaznom ocenom. S' obzirom da je ta matura skup znanja iz sve 4 godine, rezultati nisu nikako logični.
Takođe postoji i činjenica da u celoj Srbiji nije palo toliko đaka koliko je palo u ovom jednom razredu (ova informacija je proverena u nadležnoj instituciji). To dovodi do pitanja, da li možda škola od ministarstva dobija dodatna sredstva kada organizuje ponovljenu maturu ili možda direktno profesor koji je zadužen za njenu organizaciju.
Kao poslednje bih naveo da su tu istu maturu morali da ponove nakon toga što su se roditelji žalili kako su deci oduzeli bodove, a nakon što su radove pregledali dva stručnjaka, iz struke komercijale i ekonomije. To mi govori da su ti bodovi stvarno bili bez razloga oduzeti. Isti scenario se dogodio i na ponovljenoj maturi pa ih je samo 2 prošlo. Roditelji se trenutno žale višim instancama kako bi nezavisna komisija pregledala radove i utvrdila realno stanje.
Šta će biti na kraju videćemo, ali ova priča definitivno ima i drugu stranu od te da đaci nisu bili spremni.
pre 14 godina
Najlakse je okriviti ucenike, a niko nije hteo dublje da ulazi u pricu. Djaci nisu dovoljno pripremani i to je surova realnost. Deca koja su ucila i trudila se ta su se i zalila ovom uzasnom situacijom, a oni koji nisu prihvatili su poraz. A cim je "palo" maturu vise od polovine djaka, znaci da nisu samo ucenici krivi vec i profesori treba da preuzmu krivicu. Najgore od svega je to sto se pojedini profesori svete deci!!!
pre 14 godina
Otkad su roditelji počeli da brane* učenike
- učenici su sve gori!
*brane učenike = prete, ucenjuju, podmićuju nastavnike (koji ionako jedva stižu da naprave pauzu između štrajkova!)
pre 14 godina
Da, da gospodo, to je naša realnost, sunovrat, tako je već par decenija u nazad, a pogotovo posle 2000 i najnovijih reformi, đaci nezainteresovani, ne dolaze u školu, po novom mogu da imaju gomilu neopravdanih izostanaka i niko om ništa ne može, mogu da se smeju i krevelje profesorima, tuku ih, vređaju ih... ne moraju da uče jer će ih pustiti sa dvojkom na intervenciju "rođaka" koji zna direktora škole, generacije su već nepismene (čast izuzecima), i na sve ovo na šta prosvetari godinama ukazuju stiže otrežnjenje... Ej!!! Mora da se uči!!! Ko je to još video??? Kakve pripreme za maturu??? Pa šta ste radili četiri godine, pa te četiri godine se pripremate, zar ne?
pre 14 godina
Pogledajte malo i diplome tih profesora, gde su zavrsili fakultete i kolika im je bila prosecna ocena!?
pre 14 godina
Podrska profesorima Ekonomske skole! O ovom slucaju grad prica vec danima, i svima je jasno sta se u stvari desilo. Ucenici su na maturu dosli vodjeni principom 'lako cemo' i 'ne mogu nas srusiti', a onda im se to obilo o glavu. Naravno, ovakav stav su im usadili roditelji koji misle da sve znaju i da sve mogu, a zakazali su tamo gde je najpotrebnije - na elementarnom vaspitavanju svoje razmazene dece. Nije nikakva tragedija sto su pali maturu, sesce i naucice, pa nek poloze u avgustu!
pre 14 godina
Dajte molim vas, 90 posto ljudi padne na ispiti na fakultetu, ne zato sto je lud profesor nego zato sto treba sesti i uciti!!!! Kako prodje onij 10 posto kako taj neko dobije 10ku pa i ako je jedini!!!
Uvek sam bio medju losim studentima dok nisam sebi rekao e neces vise da ucis za 6ticu vec za 10 ku, sada dobijam 7mice kao od shale....
Nisu polozili maturu pa ako i treba da ih poobaraju sve, o cemu pricamo, kakvo je to uopste znanje i zanimanje, u kanadi sredjoskolci sklapaju svemirske brodove, a ovde ne znaju da nauce par regulativa i sta ja znam
Ta deca nemaju sansu kada dodju u Beograd a kamoli posao da nadju...
Experimentlano odeljenje, Experiment nije uspeo sada pustite tu decu da nastave svoj zivot, aposle se u obliznjim radnjama kao trafikanti i prodavci i zivotare uz Cecu i Karleusu do kraja zivota.
Poznajem vrlo dobro tu decu jer su skoro pa moji vrsnjaci, znam kako razmisljaju i cime se bave, a ucenje im je najmanja briga u zivotu....
pre 14 godina
Mala matura nije nista bolja.
Testovi iz srpskog i matematike su sastavljeni za debile, ucenici su prepisivali, jer je 18 od 20 pitanja zasnovano na zaokruzivanju jednog od cetiri ponudjena odgovora.
Kako sam bila clan ispitne komisije, videla sam svasta, cak i roditelje posmatrace koji zu zahtevali od dezurnih nastavnika da ne budu strogi.
Dokle ce ovo povladjivanje infantilizmu da sahranjuje Srbiju? DOSTA!!!
pre 14 godina
Bilo bi veoma interesantno ispitati kako su ti učenici stvarno pripremani za tu maturu. Najlakše je okriviti učenike, a prosveta nam je u raspadu i uvek je glavna tema kolike su plate prosvetarima, a kako ti prosvetari rade svoj posao niko se javno ne interesuje. Kada će sindikati prosvetnih radnika početi da pokreću teme kao što su kompetentnost prosvetnog kadra i realno znanje naših đaka kada završe škole u kojima oni predaju, a bašiti se priča o povećanju plata. Dajte prvo neke rezultate pa onda tražite što mislite da ste zaslužili!!!
pre 14 godina
Deca su uvek bila ista i uvek ce biti ista samo drustveni sitem i sistem skolovanja se menja. Ako puno dece pada onda sistem ne valja. A ako je ispit lak, kako neki kazu, onda nek se profesori pokriju od sramote kad nisu mogli ni za lak ispit da spreme decu.
pre 14 godina
Strašno! Heej, roditelji (i ja ću biti uskoro), pa šta očekujete od dece koja vam vise na fejsu?! Mladi su nam sve gluplji i ograničeniji. O lenjosti nemam reči. Kriterijumi su sve niži a samo napadamo da su krivi neki drugi - NISU - deca su kriva za nerad a roditelji što ih podržavaju u tome!
pre 14 godina
Ako pola djaka padne na maturi onda ne moze nikako biti problem u djacima to bi trebalo da zna svako ko radi u prosveti. To je kao kad bi pekar krivio hleb shto nije dobro zameshen. Koliko se taj profesor brinuo o svojim djacima kad nije znao da ce da mu pola djaka pasti maturu, a ako je znao onda josh gore ....
pre 14 godina
Konacno, polaganje mature pocinje da ima smisla. Do sada se uvek na zavrsni ispit izlazilo samo da bi se ispunila forma, a fakultete su mogli da upisu i oni, cije je znanje ne dolikuje buducim akademskim gradjanima. Dosta je bilo provlacenja!
pre 14 godina
Em su deca lenja i nezainteresovan, em roditelji izgubili kompas. Pa ne postoji laski skolski program (ne na papiru, vec u stvarnosti) od ovog naseg, i opet ne mozemo to da zavrsimo. Tek nam stizu teska vremena. Ono sto vredi odlazi (manjina), ostaje nam nepismena i neobrazovana vecina.
pre 14 godina
Maturante izgleda niko nije obavestio da treba da dolaze u školu i da čak uče. Ccccc....
pre 14 godina
Pitam se a mogao bih priupitati i g. direktora sta li su radili svi ti nastavnici i on licno, kad imaju takav procenat prolaznosti. Djacko znanje je ogledalo profesorskog ne samo znanja nego i (ne)rada. E sad pomislice neko pa lose su placeni, ali ispade kako rade jos su i preplaceni.
Pozdrav
Pera
pre 14 godina
Bojim se da je to realan rezultat.
pre 14 godina
Ali zato su u drugim mestima skoro svi prosli. Prepisivali su koliko su mogli. Deca koja su iz matematike jedva imala dvojke osvojala su skoro maksimalan broj poena. Bravo za nastavnike koji su dezurali. Nemojte sutradan da kukate kada Vasa deca ne budu mogla da se zaposle od ovih prepisivaca. Takodje, bravo za Ministarstvo prosvete sa ovakvim testovima. Ocenjivati zadatke razlicitih tezina istim brojem poena je stvarno veliki uspeh.
pre 14 godina
Očekuje se štrajk prosvetara zbog malih plata...
pre 14 godina
e to vam je reforma prosvete, a za koji dan ce sigurno da bude neka uredba kojom ce ovim ucenicima da se progleda kroz prste,i tako svake godine!! Nema kraja sunovratu svega u ovoj zemlji!!!
pre 14 godina
Bez namere da se upuštam u dublju analizu ko je ovde u pravu, mogu da postavim sledeće pitanje: da li je ikom od roditelja sedamdesetih i osamdesetih godina padalo na pamet da postavlja pitanje ko je odgovoran za slabu ocenu svoga deteta? Pred svaki roditeljski ceo moj razred se tresao od straha šta će nastavnik reći roditelji i u vezi učenja i u vezi ponašanja. Da ne pričam o situaciji kada su roditelji odlazili u školu na "prijem roditelja" kod razrednice....cirkus...znao sam da sam ga zglajzao i da ću sigurno pokupiti neku kaznu, dvočasobvno ribanje i slušanje ćaletovih monologa o lepom vaspitanju i učenju....Znao se red....Znalo se ko je ko, ko je nastavnik, a ko učenik, ko kome drži predavanje.....
Ovo je danas katasrofa, isti ti roditelji koji su bili učenici tih sedamdesetih i osamdesetih, a sada su roditelji, odlaze u školu da se bore za prava svog deteta, koje uzgred, eto, nije uspelo da nauči lekciju jer je ona "jako teška". I naravno, nastavnik baš njihovo dete ne voli, ima pik na tatinog sina, ali tu je tata, još ako je uniformisan, ima da sve pršti kada dođe u školu...iam da objasni nastavniku ko kosi, a ko vodu nosi.....
Jadno, bedno, tužno i ružno....
pre 14 godina
Posto sam prethodne tri godine radio u jednom oglednom profilu, ukratko cu navesti svoje misljenje o upravo odrzanoj maturi, a koje se svodi na jednu stvar - katastrofa.
Problem je u tome sto je rad u oglednim profilima drugaciji u odnosu na ostale vec dobro poznate obrazovne profile. Isti je takav slucaj i sa maturom, koja je surova, do bola realna, i pokazuje apsolutno tacno gde ko stoji, i sta je ko radio proteklih godina, i od ucenika, ali Bogme i od profesora.
Ono sto je najbolje kod ove vrste mature je - nema mogucnosti urgencija i neosnovanih popravki ocena. Koliko si zaradio, toliko ti sleduje i tu je, ili bi trebao biti, kraj price.
Ono sto je katastrofa u celoj ovoj stvari je to sto je velik broj djaka maturu pao. U nasem odeljenju bio je jedan takav slucaj. U ostalim cujem bilo je mnogo gore.
I kakvo je resenje ministarstvo prosvete dalo na ovo? POKLONILO je palim ucenicima ocene, i URGIRALO da se jedinice pretvore u dvojke i da se ispit neosnovano ponovi!
Koliko vidim, idu izbori, pa niko nema petlje da postupa kako treba. Sramota gospodo iz ministarstva i bruka. Kakve vi profesore i djake, buduce studente, zelite? Zasto nagradjujete i ne kaznjavate nerad, i sta mislite da cete time postici? Naposletku, sta je sa nama koji smo posteno odradili svoj deo posla? Jel mi sada ispadamo magarci i neprijatelji djaka, jer ih ucimo postenju i da se lopovluk ne isplati, a vi radite potpuno suprotno?
Nemam reci.
pre 14 godina
Maturante izgleda niko nije obavestio da treba da dolaze u školu i da čak uče. Ccccc....
pre 14 godina
Bez namere da se upuštam u dublju analizu ko je ovde u pravu, mogu da postavim sledeće pitanje: da li je ikom od roditelja sedamdesetih i osamdesetih godina padalo na pamet da postavlja pitanje ko je odgovoran za slabu ocenu svoga deteta? Pred svaki roditeljski ceo moj razred se tresao od straha šta će nastavnik reći roditelji i u vezi učenja i u vezi ponašanja. Da ne pričam o situaciji kada su roditelji odlazili u školu na "prijem roditelja" kod razrednice....cirkus...znao sam da sam ga zglajzao i da ću sigurno pokupiti neku kaznu, dvočasobvno ribanje i slušanje ćaletovih monologa o lepom vaspitanju i učenju....Znao se red....Znalo se ko je ko, ko je nastavnik, a ko učenik, ko kome drži predavanje.....
Ovo je danas katasrofa, isti ti roditelji koji su bili učenici tih sedamdesetih i osamdesetih, a sada su roditelji, odlaze u školu da se bore za prava svog deteta, koje uzgred, eto, nije uspelo da nauči lekciju jer je ona "jako teška". I naravno, nastavnik baš njihovo dete ne voli, ima pik na tatinog sina, ali tu je tata, još ako je uniformisan, ima da sve pršti kada dođe u školu...iam da objasni nastavniku ko kosi, a ko vodu nosi.....
Jadno, bedno, tužno i ružno....
pre 14 godina
Konacno, polaganje mature pocinje da ima smisla. Do sada se uvek na zavrsni ispit izlazilo samo da bi se ispunila forma, a fakultete su mogli da upisu i oni, cije je znanje ne dolikuje buducim akademskim gradjanima. Dosta je bilo provlacenja!
pre 14 godina
Bojim se da je to realan rezultat.
pre 14 godina
Posto sam prethodne tri godine radio u jednom oglednom profilu, ukratko cu navesti svoje misljenje o upravo odrzanoj maturi, a koje se svodi na jednu stvar - katastrofa.
Problem je u tome sto je rad u oglednim profilima drugaciji u odnosu na ostale vec dobro poznate obrazovne profile. Isti je takav slucaj i sa maturom, koja je surova, do bola realna, i pokazuje apsolutno tacno gde ko stoji, i sta je ko radio proteklih godina, i od ucenika, ali Bogme i od profesora.
Ono sto je najbolje kod ove vrste mature je - nema mogucnosti urgencija i neosnovanih popravki ocena. Koliko si zaradio, toliko ti sleduje i tu je, ili bi trebao biti, kraj price.
Ono sto je katastrofa u celoj ovoj stvari je to sto je velik broj djaka maturu pao. U nasem odeljenju bio je jedan takav slucaj. U ostalim cujem bilo je mnogo gore.
I kakvo je resenje ministarstvo prosvete dalo na ovo? POKLONILO je palim ucenicima ocene, i URGIRALO da se jedinice pretvore u dvojke i da se ispit neosnovano ponovi!
Koliko vidim, idu izbori, pa niko nema petlje da postupa kako treba. Sramota gospodo iz ministarstva i bruka. Kakve vi profesore i djake, buduce studente, zelite? Zasto nagradjujete i ne kaznjavate nerad, i sta mislite da cete time postici? Naposletku, sta je sa nama koji smo posteno odradili svoj deo posla? Jel mi sada ispadamo magarci i neprijatelji djaka, jer ih ucimo postenju i da se lopovluk ne isplati, a vi radite potpuno suprotno?
Nemam reci.
pre 14 godina
Em su deca lenja i nezainteresovan, em roditelji izgubili kompas. Pa ne postoji laski skolski program (ne na papiru, vec u stvarnosti) od ovog naseg, i opet ne mozemo to da zavrsimo. Tek nam stizu teska vremena. Ono sto vredi odlazi (manjina), ostaje nam nepismena i neobrazovana vecina.
pre 14 godina
Ako pola djaka padne na maturi onda ne moze nikako biti problem u djacima to bi trebalo da zna svako ko radi u prosveti. To je kao kad bi pekar krivio hleb shto nije dobro zameshen. Koliko se taj profesor brinuo o svojim djacima kad nije znao da ce da mu pola djaka pasti maturu, a ako je znao onda josh gore ....
pre 14 godina
e to vam je reforma prosvete, a za koji dan ce sigurno da bude neka uredba kojom ce ovim ucenicima da se progleda kroz prste,i tako svake godine!! Nema kraja sunovratu svega u ovoj zemlji!!!
pre 14 godina
Ali zato su u drugim mestima skoro svi prosli. Prepisivali su koliko su mogli. Deca koja su iz matematike jedva imala dvojke osvojala su skoro maksimalan broj poena. Bravo za nastavnike koji su dezurali. Nemojte sutradan da kukate kada Vasa deca ne budu mogla da se zaposle od ovih prepisivaca. Takodje, bravo za Ministarstvo prosvete sa ovakvim testovima. Ocenjivati zadatke razlicitih tezina istim brojem poena je stvarno veliki uspeh.
pre 14 godina
Moja zena je pre nekoliko godina predavala u dva ovakva odeljenja. To su bili "eksperimentalni" smerovi, pa su roditelji pozurili da upisu svoju decu. Sve po "tituli". Roditeljskoj tituli, stranackoj ili direktorskoj, naravno. Na pismenom zadatku iz metematike je 1. odeljenje dobilo 20ak jedinica. Sledeceg dana 2. odeljenje je dobilo potpuno identicne zadatke, bez izmenjenog ijednog broja, i dobili su 25 jedinica. Niko nije pitao drugare iz susednog odeljenja koje su zadatke imali za pismeni. Nismo mogli da verujemo kakva su to deca. Zato verujem da ova komisija nije pogresila.
pre 14 godina
Pitam se a mogao bih priupitati i g. direktora sta li su radili svi ti nastavnici i on licno, kad imaju takav procenat prolaznosti. Djacko znanje je ogledalo profesorskog ne samo znanja nego i (ne)rada. E sad pomislice neko pa lose su placeni, ali ispade kako rade jos su i preplaceni.
Pozdrav
Pera
pre 14 godina
Strašno! Heej, roditelji (i ja ću biti uskoro), pa šta očekujete od dece koja vam vise na fejsu?! Mladi su nam sve gluplji i ograničeniji. O lenjosti nemam reči. Kriterijumi su sve niži a samo napadamo da su krivi neki drugi - NISU - deca su kriva za nerad a roditelji što ih podržavaju u tome!
pre 14 godina
Mala matura nije nista bolja.
Testovi iz srpskog i matematike su sastavljeni za debile, ucenici su prepisivali, jer je 18 od 20 pitanja zasnovano na zaokruzivanju jednog od cetiri ponudjena odgovora.
Kako sam bila clan ispitne komisije, videla sam svasta, cak i roditelje posmatrace koji zu zahtevali od dezurnih nastavnika da ne budu strogi.
Dokle ce ovo povladjivanje infantilizmu da sahranjuje Srbiju? DOSTA!!!
pre 14 godina
Ako sudiji ukinu pola presuda, nije dobar sudija. Ako lekar ne izleči pola pacijenata, nije dobar lekar. Ako radnik postigne samo pola norme ili je polovina proizvoda škart, nije dobar radnik.
A vi od 1. septembra svi u štrajk! Na djacima se očigledno neće osetiti!
pre 14 godina
Podrska profesorima Ekonomske skole! O ovom slucaju grad prica vec danima, i svima je jasno sta se u stvari desilo. Ucenici su na maturu dosli vodjeni principom 'lako cemo' i 'ne mogu nas srusiti', a onda im se to obilo o glavu. Naravno, ovakav stav su im usadili roditelji koji misle da sve znaju i da sve mogu, a zakazali su tamo gde je najpotrebnije - na elementarnom vaspitavanju svoje razmazene dece. Nije nikakva tragedija sto su pali maturu, sesce i naucice, pa nek poloze u avgustu!
pre 14 godina
Ima neodgovornih djaka, ima i neodgovornih roditelja al' ako pola razreda padne onda se zna ko je odgovoran!
pre 14 godina
Ovo je bruka i sramota. Sta vi ljudi ovde pisete? ALO? Krivi profesori, direktor, zavere i slicno? ...naterajte vasu decu da uce!
Nisu imali knjige? Pa nismo ih imali ni moje kolege ni ja prosle godine, kao i oni pre nas, pa smo svi polozili maturu. Zasto? ZATO STO SMO SELI I UCILI. Ne mozete ocekivati da slusajuci profesora vase dete sve zna, mora samo da sedne i shvati neke stvari.
Profesori rade svoj posao odlicno vec godinama, taj razred je katastrofalan, poznajem ih licno.
Matura je realan rezultat njihovog i samo njihovog nerada.
pre 14 godina
Dajte molim vas, 90 posto ljudi padne na ispiti na fakultetu, ne zato sto je lud profesor nego zato sto treba sesti i uciti!!!! Kako prodje onij 10 posto kako taj neko dobije 10ku pa i ako je jedini!!!
Uvek sam bio medju losim studentima dok nisam sebi rekao e neces vise da ucis za 6ticu vec za 10 ku, sada dobijam 7mice kao od shale....
Nisu polozili maturu pa ako i treba da ih poobaraju sve, o cemu pricamo, kakvo je to uopste znanje i zanimanje, u kanadi sredjoskolci sklapaju svemirske brodove, a ovde ne znaju da nauce par regulativa i sta ja znam
Ta deca nemaju sansu kada dodju u Beograd a kamoli posao da nadju...
Experimentlano odeljenje, Experiment nije uspeo sada pustite tu decu da nastave svoj zivot, aposle se u obliznjim radnjama kao trafikanti i prodavci i zivotare uz Cecu i Karleusu do kraja zivota.
Poznajem vrlo dobro tu decu jer su skoro pa moji vrsnjaci, znam kako razmisljaju i cime se bave, a ucenje im je najmanja briga u zivotu....
pre 14 godina
Otkad su roditelji počeli da brane* učenike
- učenici su sve gori!
*brane učenike = prete, ucenjuju, podmićuju nastavnike (koji ionako jedva stižu da naprave pauzu između štrajkova!)
pre 14 godina
Radim u nastavi na univerzitetu u jednoj razvijenoj evropskoj zemlji, a sam sam prosao skole u "onoj" Jugi pa imam licno iskustvo iz dva razlicita sistema. Ja na primjer moje studente u pauzi predavanja castim kafom i keksima a to sigurno nisam naucio u nasem sistemu. Poslije svakog predavanja podijelim studentima upitnik da ocijene ono sta su culi i ono kako su to culi. Moje ispite ocjenjuje sekretarica jer ima pitanja i kljuc sa odgovorima, a studenti koji smatraju da su osteceni ili da su pitanja preteska ili nerazuljiva mogu da dodju i diskutuju svoje rezultate i nerijetko u takvoj diskusiji ja pronadjem ono sto znaju ali mozda nisu uspjeli iskazati na testu i ispravim rezultat. Moji studenti su poslije svog skolovanja sasvim spremni da udju u praksu i pocnu raditi. Od prvog dana. Nisu optereceni teoretskim dostignucima, ni mojim ni dostignucima mojih kolega. Uce se za zivot i za rad. E sad vratimo se u Sombor. Kakve veze ima sve ovo sto napisah sa Somborom? Izgleda nikakve!!! Nazalost!!!
A vama g. Pero moji komplimenti. Vi ste izgleda pogodili srz problema.
pre 14 godina
Slažem se sa većinom komentara. Dodao bih i to da je našem obrazovanju veliku štetu nanela jedna opšteprihvaćena parapedagoška floskula a to je da su za ocene đake isključivo ili većinom odgovorni nastavnici. Nije važno što je u pitanju sasvim apsurdna glupost, od tolikog ponavlja se primila i mnogi je prihvataju! Loš nastavnik može da nanese štetu deci, naravno, ali dobar ili, čak, sjajan nastavnik ne garantuju da će đaći sesti pa učiti. U krajnjoj liniji, odluka svakog đaka je da li će učiti i koliko, ili neće. Posledice su samo njegove, takođe. Želimo da stvorimo od njih odgovorne, odrasle ljude a navikavamo ih da nemaju nikakvu odgovornost. Uostalom, takva priča se ponavlja i u slučaju studenata koji su i zakonski punoletni i stoga isključivo odgovorni za svoje postupke.
Realno je da ne prođu svi maturu. Ko je mislio da je matura šala sada se otreznio i bolje i za njega što je tako. Ne mogu da razumem ove roditelje koji umesto da se postaraju da im se deca obrazuju i sazreju su uzeli da vrše pritisak, unajmili advokata i na taj način, zapravo, pokušavaju da falsifikuju uspeh svoje dece u školi. Nadam se da im neće izaći u susret - uostalom tako bi prekršili i zakon i neke ozbiljne principe.
pre 14 godina
Očekuje se štrajk prosvetara zbog malih plata...
pre 14 godina
ovo je slika i prilika naseg obrazovnog sistema, kad se testovi odrade fer i posteno. sto poslednjih godinama su klinci dobijali sve "nacrtano", samo je trebalo da reprodukuju odvec odradjene zadatke, sto je budalastina svoje vrste.
sve pore drustva su nam kriminalno tuzne. edukacija nam je beskonacno slaba, profesori su digli ruke, a skole su smesne i vise lice na bolnice nego na skole.
a pricamo o sopstvenoj buducnosti...
"neko je opet napravio gresku"
I konacno, roditelji! ovi nisu normalni, ocigledno... znaci, svi zivi su krivi osim njihove dece.. a da ih pitash kako se instalira neka igrica...znali bi na keca.. i to svi.. fb, internet, filmovi..
enivej, tuga!
pre 14 godina
A i autor teksta je izgleda pao: od kada je 14 pola od 23 ?
pre 14 godina
Prozvana deca - maturanti tokom četvorogodišnjeg školovanja kao ogledno odeljenje nisu imali niti jedan stručni udžbenik pisali su beleške stručne profesorice koju je država tri godine slala po seminarima kako bi postala "ekspert", uzgleda u rušenju onih "koji nikad neće postati eksperti".
pre 14 godina
Ogled nije uspeo!
pre 14 godina
Ti ucenici koji su pali maturu ocigledno nisu zasluzili da zavrse skolu, s obzirom da je većina tih učenika trebala da padne treću godinu. Njihovo neodgovorno ponasanje i nedolazenje na pripremne nastave su doveli do ovoga, a sada se roditelji sramote dovodeći kojekakve advokate. Predlazem im da se zapitaju koliko su njihova deca "vredna" kada nisu bili u stanju iz drugog puta poloziti maturu...
pre 14 godina
Da, da gospodo, to je naša realnost, sunovrat, tako je već par decenija u nazad, a pogotovo posle 2000 i najnovijih reformi, đaci nezainteresovani, ne dolaze u školu, po novom mogu da imaju gomilu neopravdanih izostanaka i niko om ništa ne može, mogu da se smeju i krevelje profesorima, tuku ih, vređaju ih... ne moraju da uče jer će ih pustiti sa dvojkom na intervenciju "rođaka" koji zna direktora škole, generacije su već nepismene (čast izuzecima), i na sve ovo na šta prosvetari godinama ukazuju stiže otrežnjenje... Ej!!! Mora da se uči!!! Ko je to još video??? Kakve pripreme za maturu??? Pa šta ste radili četiri godine, pa te četiri godine se pripremate, zar ne?
pre 14 godina
Kao bivši učenik ove iste škole, i neko ko vrlo dobro poznaje ovu generaciju, mogu da kažem da je najveći deo krivice definitivno na učenicima. Budimo realni, svi mi koji smo mlađi i u kontaktu sa ovim mladim momcima i devojkama možemo vrlo jasno da vidimo da su najveće pripreme u Somboru trenutno na kanalu na De Solu, na ležaljci ispod suncobrana, postavljanje statusa na FB nedeljom ujutro u 5 po dolasku kući itd. I onda kažu, malo je mesec dana :)
Druga stvar, činjenica je da je matura nije potpuno prilagođena oglednim smerovima, ali budimo realni, državna matura kakvu je i dan danas poznajemo je SPRDAČINA u Srbiji. Ako već stremimo trendovima sa zapada, koji po mom mišljenju, jedini imaju logike kao realan pokazatelj četvorogodišnjeg školovanja (znači nema više šlepanja sa 3.00 svaki razred i onda 2 meseca učenja napamet prijemnih ispita za fakultete i upisivanje istih) nego lepo da se uči 4 godine konstantno, na kraju ozbiljna matura da se utvrdi pređeno, i na osnovu toga rangiranje i upisivanje na fakultete. Dakle, ako već stremimo državnoj maturi kao takvoj, težoj i ozbiljnijoj od onih pre, moramo biti svesni da će biti mnogo više padanja itd., dok u um učenika, I RODITELJA, ne uđe doza ozbiljnog shvatanja mature.
Inače celu srednju školu sam bio prosečan učenik u istoj ovoj školi, prosek oko 4.00 sve 4 godine, a maturu sam napravio sa 5, dok su isto tako neki koji su bili odlikaši, maturu napravili sa patetičnim ocenama, uz pomoć gledanja kroz prste.
Zato prekinite da govorite kako su neki odlikaši padali ove mature, a neki PREPISIVAČI položili... Možda jesu, a možda i nisu...
Dakle zapitajte se u drugu ruku da li su i svi ti odlikaši bili baš toliko vredni, da li je to učenje napamet, kampanjsko, veze vezice i poznanstva, i simpatisanje određenih profesora.
Realno znanje i razumevanje nekog gradiva, i učenje na pamet - velika razlika... Odlikaš nauči jednom na pamet za 5, stoji mu u glavi 3 dana i zaboravi, a drugima ostaje duže ili zauvek u glavi, što je, priznaćete, u životu i u praksi jednog dana mnogo važnije...
pre 14 godina
Pogledajte malo i diplome tih profesora, gde su zavrsili fakultete i kolika im je bila prosecna ocena!?
pre 14 godina
Jedna greska samo dva maturanta su u ponovljenom roku polozila maturu u Somboru, ako ovi rezultati nisu sramota za skolu, i mentora vec samo sramota ucenika, onda smo jako nisko pali.
pre 14 godina
@ pater familias
Gospodine, vi morate da shvatite da oni NISU jedino ogledno odeljenje, da je oglednih odeljenja bilo i pre njih, a bice i posle. Oni nisu jedina deca na svetu koja su ucila za skolu, maturu i prijemni. To prolaze svi maturanti svake godine. Ja sam zavrsio ogledni smer, nisam imao knjige, nisam voleo gradivo, nisam ni ucio tokom godine, isao sam i na popravni, ali sam zato seo i razbio se od ucenja da bi spremio maturu, a sada samo mojim trudom i radom zavrsavam i 1. godinu fakulteta bez problema.
Da se jos nesto razumemo, taj smer nije ni malo naivan, a upisivali su ga djaci sa slabijim brojem bodova (generalno gledano) nego npr. smerove kao sto su ekonomski tehnicar, finansijski administrator i poslovni administrator. Daleko od toga da ja govorim da su oni glupi, ili nesto slicno. Smatram da su oni samo lenji, ako je moglo tih 7-8 da polozi, pa mogu i oni.
Jedino sebe mozemo kriviti za sopstveni neuspeh, sto se pre to nauci to bolje. Pa oni sutra treba da odu na fakultet, hoce i tamo da krive profesore i sl? Sta ce biti kada pocnu da uce knjige od 400+ strana (a to je tek prva godina)?
Imate kolege do avgusta vremena da sve naucite, i to ne sami, skola neka se pokaze i neka organizuje preko leta casove svima koji su pali, neka predju zbirke i zadatke 1000 puta, neka se vodi evidencija ko dolazi ko ne dolazi, neka im se obezbedi sve neophodno da avgust prodje bez problema. Za pocetak bi mogle i strasti malo da se smire. Sto se tice upisa na fakultete postoji i 2. upisni rok, i ne brinite se, mesta na fakultetima ce biti.
Srecno ;)
pre 14 godina
Slika koja najbolje objašnjava situaciju u obrazovanju današnje dece:
http://www.dodaj.rs/f/3X/107/36I5eBp5/ocene.jpg
pre 14 godina
Najlakse je okriviti ucenike, a niko nije hteo dublje da ulazi u pricu. Djaci nisu dovoljno pripremani i to je surova realnost. Deca koja su ucila i trudila se ta su se i zalila ovom uzasnom situacijom, a oni koji nisu prihvatili su poraz. A cim je "palo" maturu vise od polovine djaka, znaci da nisu samo ucenici krivi vec i profesori treba da preuzmu krivicu. Najgore od svega je to sto se pojedini profesori svete deci!!!
pre 14 godina
Deca su uvek bila ista i uvek ce biti ista samo drustveni sitem i sistem skolovanja se menja. Ako puno dece pada onda sistem ne valja. A ako je ispit lak, kako neki kazu, onda nek se profesori pokriju od sramote kad nisu mogli ni za lak ispit da spreme decu.
pre 14 godina
Ovo je neuspeh skole i nema nikakve veze sa djacima.
Na zapadu skole koje lose rade, imaju lose prosecne ocene, ne mogu da predju zadovoljavajucu granicu na drzavnim testovima preko kojih se vidi kako skola napreduje, se jednostavno zatvaraju i ne postoje vise. Nema boljeg reality checka za zaposlene u takvoj ustanovi.
Nisu deca kriva, kriva je skola sto iz te dece nije izvukla maksimum. Skola ne sluzi samo da se u nju dolazi da bi se radili kontrolni i pismeni nego da se tom decom i pozabavi. Nece me niko ubediti da odgovorni u ovoj skoli nisu znali da ce deca da padnu maturu.
pre 14 godina
Slažem se sa komentarima da su nam deca sve lenja i da više vise na fejsu nego nad knjigom, ali ovde nije stvar u tome.
Među đacima koji su pali se nalaze i đaci koji su sve 4 godine bili odlični, a prošli su oni koji su jedva završavali razrede sa prolaznom ocenom. S' obzirom da je ta matura skup znanja iz sve 4 godine, rezultati nisu nikako logični.
Takođe postoji i činjenica da u celoj Srbiji nije palo toliko đaka koliko je palo u ovom jednom razredu (ova informacija je proverena u nadležnoj instituciji). To dovodi do pitanja, da li možda škola od ministarstva dobija dodatna sredstva kada organizuje ponovljenu maturu ili možda direktno profesor koji je zadužen za njenu organizaciju.
Kao poslednje bih naveo da su tu istu maturu morali da ponove nakon toga što su se roditelji žalili kako su deci oduzeli bodove, a nakon što su radove pregledali dva stručnjaka, iz struke komercijale i ekonomije. To mi govori da su ti bodovi stvarno bili bez razloga oduzeti. Isti scenario se dogodio i na ponovljenoj maturi pa ih je samo 2 prošlo. Roditelji se trenutno žale višim instancama kako bi nezavisna komisija pregledala radove i utvrdila realno stanje.
Šta će biti na kraju videćemo, ali ova priča definitivno ima i drugu stranu od te da đaci nisu bili spremni.
pre 14 godina
Srbija na putu u budućnost ide linijom manjeg otpora. Deco, učite, jer će vas kad tad dočekati zid koji treba savladati znanjem. Roditelji, učite decu osnovnim vrednostima - za integrale, funkcije, gramatiku, površinu Gvatemale, "istoriju"... ćemo lako. Somborska ekonomska škola je uzorna u odnosu na ostale i rezultati mature su realni i mogu se popraviti, čim se nauči...
pre 14 godina
Deca su kriva čim su rođena.Profesorica je bila dete, pa i direktor je nekada valjda bio dete.Zaključak: tu profesoricu i dotičnog direktora neko je nekad učio znanju,oni to ne uspevaju sa ovom decom i inormalno da moraju da opravdaju svoj neuspeh.
pre 14 godina
Ne zelim da stajem ni na ciju stranu. Ali ovde se vodi polemika da li su profesori krivi sto nisu "spremili" ucenike za zavrsni maturski ispit, i da li su ucenici to sve olako shvatili. Moje skromno misljenje je da su i jedni, a bogami i drugi krivi. Prvi sto su se uopste upustali da ih spremaju za taj ispit. Ko je Vama kad pomagao da se spremtite za neki ispit na fakultetu ili za diplomski. A ovi drugi, "ucenici", uopste to nisu shvatili za ozbiljno.
A tek su me razocarali ovi treci, citaj VLADA, Ministarstvo, vlast, a i opozicija. Niko nikada u ovoj zemlji nije preuzeo odgovornost za ono sto jeste, ili nije ucinio. A zaista imamo prelepe zakone. Jos kad bi sve to funkcionisalo . . .
pre 14 godina
Deca su zakazala zato što nisu učila 15 dana, a škola nije zakazala zato što ih drži tamo četiri godine i iz nje izađu praznoglavci, bez radnih navika. Direktoru smena, profesorima smanjenje plate i obaveza stručnog usavršavanja, školi pojačan nadzor inspekcijskih organa...
pre 14 godina
Bilo bi veoma interesantno ispitati kako su ti učenici stvarno pripremani za tu maturu. Najlakše je okriviti učenike, a prosveta nam je u raspadu i uvek je glavna tema kolike su plate prosvetarima, a kako ti prosvetari rade svoj posao niko se javno ne interesuje. Kada će sindikati prosvetnih radnika početi da pokreću teme kao što su kompetentnost prosvetnog kadra i realno znanje naših đaka kada završe škole u kojima oni predaju, a bašiti se priča o povećanju plata. Dajte prvo neke rezultate pa onda tražite što mislite da ste zaslužili!!!
pre 14 godina
Nije normalno da prodju ucenici koji su na jedvite jade prosli razred, a ucenici sa mnogo boljim prosecima su pali. Maturski ispit se sastojao od gradiva koji je obuhvatao sve 4 godine skolovanja. Deca jesu mnogo lenja nego deca 70-ih i 80-ih, ali nikako se ne moze reci da su glupa. Ovakva katastrofa se jos nigde nije desila. Problem je mnogo dublji nego sto izgleda na prvi pogled!
pre 14 godina
S obzirom da je moje dete ovih dana zavrsilo osnovnu skolu u Somboru, planira kao i sva ostala deca da upise srednju skolu. Zelja joj je da upise komercijalni smer u istoj ovoj skoli u kojoj je sada nastao problem oko polaganja maturskog ispita. Vidim da su ovde svi komentari zasnovani na tome kako su ucenici lenji i kako je ovo sve odraz (ne)rada. Ali da li je moguce da vise od pola odeljenja nije nista radilo i samo izbegavalo casove????
Posto sam sa ovim slucajem vrlo dobro upoznata i od strane ucenika i od strane pojedinih prosvetnih radnika SES Sombor, smatram da mogu slobodno reci da ucenici nisu krivi. CAST IZUZECIMA (onima koji nisu radili po pitanju svog znanja) ali sta je sa onim ostatkom koji nisu imali cak ni adekvatnu pripremnu nastavu. Pod ovim podrazumevam profesore koji NISU odrzali pripremnu nastavu pred polaganje mature, a u obavezi su. Mnogo losih recenica sam do sada cula o SES Sombor iako je pojedinci i bivsi profesori hvale na raznoraznim sajtovima kao nadaleko poznatu i neopisivo dobru skolu. Krivite ovu decu, ali da li ste culi i komentare ostalih ucenika koji ne idu u ovaj smer i nemaju nikakve veze sa ucenicima komercijalnog smera?? Naravno da niste. Ja sada razmisljam o tome da li svom detetu da "dozvolim" ovaj korak, jer me je strah da i ona jednog dana ne prodje kao i ovi djaci. Kao sto je odlika svake domacice urednost kuce, tako je i ovde. Odlika profesora je uspeh djaka. Niko nema prava da sudi, ali i nema prava da izmislja kojekakve price i vredja djake. Njihovo je da ispredaju svoje i odrade svoj posao KAKO TREBA a ukoliko odrade tako i pozitivan uspeh ce se pokazati. Da li je moralo ovo sve da zavrsi na televiziji i internetu, a da napomenem, medijska paznja je odvucena od strane profesora koji vise ni ne rade u SES Sombor?? Iako znam da pravde nikada na svetu nije bilo niti ce, ipak nije trebalo biti ovako, ako su deca zavrsila sva cetiri razreda (kako - tako, ali ipak jesu) trebali su proci barem ona vecina ako ne i svi, koji su se trudili. Unistili su im zivote, a to da se za nas roditelji nisu borili, to je cista LAZ. Roditelj je uvek na strani svog deteta ma kakvo ono bilo, samo su tada bila malo drugacija i postenija vremena a prosvetni radnici su znali kakav odnos treba da imaju sa djacima i kako i sta treba da ih nauce.
pre 14 godina
Smatram da ovde nije važno da li su đaci lenji, a profesori nezainteresovani za njihovo obrazovanje, što u suštini spada u domen generalizacija i predrasuda. Međutim, važno je da se ispita da li je maturski ispit u konkretnom odeljenju ispravno sproveden i ocenjen jer je prilično neobično da u samo jednom razedu "padne" njih 14, a isto toliko đaka nije prošlo maturu na nivou cele zemlje.
pre 14 godina
A da damo diplomiranim ekonomistima da polazu ovu maturu?
pre 14 godina
Problem je sigurno dublji i dugotrajniji. Krajnji, vidljiv rezultat nagomilanih problema su nespremni djaci. Profesor koji dobro obavlja svoj posao morao je predvideti katastrofalan rezultat ovog odeljenja, pa u skladu sa time i reagovati na vreme. Smatram ovo neuspehom profesora zaduzenog za taj predmet.
pre 14 godina
www.ekonomskaso.edu.rs
Pogledajte gospodo ko se najviše žalio - onaj ko je najmanje bodova imao.
Njihovi privatni fakulteti će ih sačekati, ne brinite!
pre 14 godina
Malo je nerealno spominjati fakultet u ovom slucaju posto je razlika izmdju srednje skole i fakulteta ogromna. Kad odes na fax ko te pita jel ti tesko gradivo ili ne, to je sto je, niko te ne tera..., ali u srednjoj skoli bi jos uvek pristup trebao da bude prvenstveno pedagoski, ispred profesionalnog. Jeste da su ta deca na kraju cetvrtog razreda, kada polazu maturu, vise odrasli nego deca, ali matura bi trebala da bude rezultat celokupnog skolovanja, a vecinu srednje skole to u stvari jesu deca. Dakle trebalo je pedagoski pristupiti od pocetka pa videti kako najbolje raditi sa tom decom, zainteresovati ih... Koliko se ja secam srednje skole, vecina profesora je bila prilicno nezainteresovana da pokusa da na neki novi nacin prenese znanje koje bi mozda zainteresovalo ucenike za predmet. Samo se par njih trudilo. Kontam da je i danas tako. Nastrebaju gradivo koje se predaje 4 godine i kao papagaji stalno isto, a ne interesuje ih da li to nekome ulazi u glavu. Ona je svoje odradila za 45 min, a ko je shvatio, shvatio. Nebitno je da li je predavanje bilo suvoparno i dosadno do bola, tako da je ni rodjena deca ne bi mogla slusati dok predaje. Naravno da i kod kuce treba da se uci, ali ajde zainteresujte malo tu decu... dajte im povod da sednu da uce kod kuce... Nadam se da ce uvodjenje obnavljanja licenci malo da dotera neke u red, mada sam za neke profesore cuo da i bez licenci predaju. Sta ti je profesorski zanat... Divota :)
pre 14 godina
Mislim da ne moze niko da nam sudi jer nije to doziveo.Na testu su bila nejasno formulisana pitanja, 7 predmeta i od tih 7, bitni za posao komercijaliste su 3 predmeta, pola stvari nismo ucili tokom skolovanja, cak ni culi za njih nismo. Naravno da se slazem da treba uciti i pokazati svoje znanje, ali 7 predmeta za mesec dana je malo previse za nauciti. S tim jos sto su profesori pregledali testove striktno po kljucu, a trebali bi da ocenjuju ekonomsko logicno resenje, a naravno resenja ima vise i stime pokazujemo dali smo razumeli datu situaciju, a ne da ucimo napamet.Zar nije dovoljno sto smo svoje znanje pokazali tokom skolovanja za ove 4 godine nego nas jos muce sa ovim.
pre 14 godina
Ovo nema veze sa radom ili neradom dece, u pitanju je čista bruka škole i onih koji su dozvolili da se to dogodi.
Pomenuti IV-5 razred je u celini bio dobar razred ako se posmatra po ocenama koje su učenici imali u toku četvorogodišnjeg školovanja. Ako neko nije bio lenj u toku četvorogodišnjeg školovanja zašto bi bio lenčuga i neradnik baš za maturu?
Na prvom polaganju mature od ukupno 23 učenika palo je čak njih 17 a ne kako svi navode 14 učenika. Dakle godtovo njih 3/4 ! Druga je stvar što je neko u školi nakon polaganja kod 3 učenika izvršio ispravku i priznao im da su položili . I neka je jer oni su to i zaslužili. Već sam broj onih koji su pali ukazuje da problem ne može biti samo kod dece.
Osnovni problem i kod prvog a i kod drugog ponovljenog polaganja maturskog ispita nije iskazano neznanje učenika već način i bodovanje njihovog rada. U nekim slučajevima i tamo gde je komisija priznala odgovor - urađeni zadatak kao tačan dala je manje bodova nego što bi to trebala da da po tzv. ''ključu'' ili ''kontrolniku. Umesto 2 ili 3 boda priznavali su 1 bod, a u najvećem broju slučajeva nije priznala kao tačne odgovore iako su oni prema ''ključu'' bili dati. I sam Direktor škole je priznao da je bilo ''nekih'' problema između zadataka i ''ključa''. Ne traže ova deca i njihovi roditelji da im se ''progleda kroz prste'' kako to neko želi da pikaže već samo da im se realno prizna ono znanje koje su zaista pokazali na završnom ispitu.
pre 14 godina
.."profesori su upravu, ne primaju pare (ispod 50 eura), ne ucenjuju decu, pa cak i nemaju facebook.."..ko nije upoznat u pricu bolje da ne komentarise i ne iznosi svoja "pametna" misljenja...unapred hvala
pre 14 godina
za (Anonim, 28. jun 2011 19:31)
s obzirom na pravopis i gramatiku u tvom komentaru, čudo bi bilo da si među onima koji su prošli
pre 14 godina
Kome vi Alo??Nečuveno je praviti ogled i sagledavati problem samo sa jedne strane...da li je iko pomislio šta će se desiti ako ogled ne uspe?Kako je moguće da su svi oni koji su polagali "normalnu" maturu, položili, a samo deca iz oglednih odeljenja su pala na maturi?Kako to da je u celoj Vojvodini palo onoliko dece koliko samo u jednom razredu u Somboru?Zar su oni zaista najlenji i najgluplji?Zar niko od njih nije učio?Gospodo, problem je puno dublji nego što izgleda na prvi pogled i verujem da bi se mnogi iznenadili pravim činjeničnim stanjem...najlakše je reći sedite i naučite....seli su oni , doduše malo kasno, budući su 250 pitanja za maturu dobili mesec dana pre mature, a "usput" su trebali da savladaju redovno gradivo, da idu na pripreme za maturu, a i da malo"čituckaju" za prijemne ispite na fakultetu...Ako se na sve doda još 100 pitanja koja su bila nepoznata, pa način pod kojim su pritiskom pisali testove dok su ih Kerberi pomno promatrali, da ne daj Bože neko okrene glavu ili nešto prepiše, a da ne spominjemo prepirke članova komisije.......u svakom slučaju su "oglednici" dobili lekciju, a i njihovi roditelji....profesori su pokazali kako se postupa po "ključu" i kako se može ne videti 30, 50 ili čak 100 bodova....lep primer...edukativan!!!Tako se od dece prave ljudi i naravno kažnjavaju lenjivci
pre 14 godina
DISKRIMINACIJA!!!
Da li ce u ovom slucaju ZRTVE biti samo ucenici "OGLEDNIH" razreda?
* Da li ce skole koje su im pruzale znanje i dalje biti akreditovane?
* Da li ce profesori i dalje imati licencu?
Nadam se da nece biti najlakse zrtvovati decu u procesu pristupa EU!
pre 14 godina
"Somborac brate sto ne prepisa zadatak"?
"Od koga bate"?
pre 14 godina
Pitam se a mogao bih priupitati i g. direktora sta li su radili svi ti nastavnici i on licno, kad imaju takav procenat prolaznosti. Djacko znanje je ogledalo profesorskog ne samo znanja nego i (ne)rada. E sad pomislice neko pa lose su placeni, ali ispade kako rade jos su i preplaceni.
Pozdrav
Pera
pre 14 godina
Očekuje se štrajk prosvetara zbog malih plata...
pre 14 godina
Ako pola djaka padne na maturi onda ne moze nikako biti problem u djacima to bi trebalo da zna svako ko radi u prosveti. To je kao kad bi pekar krivio hleb shto nije dobro zameshen. Koliko se taj profesor brinuo o svojim djacima kad nije znao da ce da mu pola djaka pasti maturu, a ako je znao onda josh gore ....
pre 14 godina
Mislim da ne moze niko da nam sudi jer nije to doziveo.Na testu su bila nejasno formulisana pitanja, 7 predmeta i od tih 7, bitni za posao komercijaliste su 3 predmeta, pola stvari nismo ucili tokom skolovanja, cak ni culi za njih nismo. Naravno da se slazem da treba uciti i pokazati svoje znanje, ali 7 predmeta za mesec dana je malo previse za nauciti. S tim jos sto su profesori pregledali testove striktno po kljucu, a trebali bi da ocenjuju ekonomsko logicno resenje, a naravno resenja ima vise i stime pokazujemo dali smo razumeli datu situaciju, a ne da ucimo napamet.Zar nije dovoljno sto smo svoje znanje pokazali tokom skolovanja za ove 4 godine nego nas jos muce sa ovim.
pre 14 godina
Ovo je neuspeh skole i nema nikakve veze sa djacima.
Na zapadu skole koje lose rade, imaju lose prosecne ocene, ne mogu da predju zadovoljavajucu granicu na drzavnim testovima preko kojih se vidi kako skola napreduje, se jednostavno zatvaraju i ne postoje vise. Nema boljeg reality checka za zaposlene u takvoj ustanovi.
Nisu deca kriva, kriva je skola sto iz te dece nije izvukla maksimum. Skola ne sluzi samo da se u nju dolazi da bi se radili kontrolni i pismeni nego da se tom decom i pozabavi. Nece me niko ubediti da odgovorni u ovoj skoli nisu znali da ce deca da padnu maturu.
pre 14 godina
Dajte molim vas, 90 posto ljudi padne na ispiti na fakultetu, ne zato sto je lud profesor nego zato sto treba sesti i uciti!!!! Kako prodje onij 10 posto kako taj neko dobije 10ku pa i ako je jedini!!!
Uvek sam bio medju losim studentima dok nisam sebi rekao e neces vise da ucis za 6ticu vec za 10 ku, sada dobijam 7mice kao od shale....
Nisu polozili maturu pa ako i treba da ih poobaraju sve, o cemu pricamo, kakvo je to uopste znanje i zanimanje, u kanadi sredjoskolci sklapaju svemirske brodove, a ovde ne znaju da nauce par regulativa i sta ja znam
Ta deca nemaju sansu kada dodju u Beograd a kamoli posao da nadju...
Experimentlano odeljenje, Experiment nije uspeo sada pustite tu decu da nastave svoj zivot, aposle se u obliznjim radnjama kao trafikanti i prodavci i zivotare uz Cecu i Karleusu do kraja zivota.
Poznajem vrlo dobro tu decu jer su skoro pa moji vrsnjaci, znam kako razmisljaju i cime se bave, a ucenje im je najmanja briga u zivotu....
pre 14 godina
Pogledajte malo i diplome tih profesora, gde su zavrsili fakultete i kolika im je bila prosecna ocena!?
pre 14 godina
Em su deca lenja i nezainteresovan, em roditelji izgubili kompas. Pa ne postoji laski skolski program (ne na papiru, vec u stvarnosti) od ovog naseg, i opet ne mozemo to da zavrsimo. Tek nam stizu teska vremena. Ono sto vredi odlazi (manjina), ostaje nam nepismena i neobrazovana vecina.
pre 14 godina
Strašno! Heej, roditelji (i ja ću biti uskoro), pa šta očekujete od dece koja vam vise na fejsu?! Mladi su nam sve gluplji i ograničeniji. O lenjosti nemam reči. Kriterijumi su sve niži a samo napadamo da su krivi neki drugi - NISU - deca su kriva za nerad a roditelji što ih podržavaju u tome!
pre 14 godina
S obzirom da je moje dete ovih dana zavrsilo osnovnu skolu u Somboru, planira kao i sva ostala deca da upise srednju skolu. Zelja joj je da upise komercijalni smer u istoj ovoj skoli u kojoj je sada nastao problem oko polaganja maturskog ispita. Vidim da su ovde svi komentari zasnovani na tome kako su ucenici lenji i kako je ovo sve odraz (ne)rada. Ali da li je moguce da vise od pola odeljenja nije nista radilo i samo izbegavalo casove????
Posto sam sa ovim slucajem vrlo dobro upoznata i od strane ucenika i od strane pojedinih prosvetnih radnika SES Sombor, smatram da mogu slobodno reci da ucenici nisu krivi. CAST IZUZECIMA (onima koji nisu radili po pitanju svog znanja) ali sta je sa onim ostatkom koji nisu imali cak ni adekvatnu pripremnu nastavu. Pod ovim podrazumevam profesore koji NISU odrzali pripremnu nastavu pred polaganje mature, a u obavezi su. Mnogo losih recenica sam do sada cula o SES Sombor iako je pojedinci i bivsi profesori hvale na raznoraznim sajtovima kao nadaleko poznatu i neopisivo dobru skolu. Krivite ovu decu, ali da li ste culi i komentare ostalih ucenika koji ne idu u ovaj smer i nemaju nikakve veze sa ucenicima komercijalnog smera?? Naravno da niste. Ja sada razmisljam o tome da li svom detetu da "dozvolim" ovaj korak, jer me je strah da i ona jednog dana ne prodje kao i ovi djaci. Kao sto je odlika svake domacice urednost kuce, tako je i ovde. Odlika profesora je uspeh djaka. Niko nema prava da sudi, ali i nema prava da izmislja kojekakve price i vredja djake. Njihovo je da ispredaju svoje i odrade svoj posao KAKO TREBA a ukoliko odrade tako i pozitivan uspeh ce se pokazati. Da li je moralo ovo sve da zavrsi na televiziji i internetu, a da napomenem, medijska paznja je odvucena od strane profesora koji vise ni ne rade u SES Sombor?? Iako znam da pravde nikada na svetu nije bilo niti ce, ipak nije trebalo biti ovako, ako su deca zavrsila sva cetiri razreda (kako - tako, ali ipak jesu) trebali su proci barem ona vecina ako ne i svi, koji su se trudili. Unistili su im zivote, a to da se za nas roditelji nisu borili, to je cista LAZ. Roditelj je uvek na strani svog deteta ma kakvo ono bilo, samo su tada bila malo drugacija i postenija vremena a prosvetni radnici su znali kakav odnos treba da imaju sa djacima i kako i sta treba da ih nauce.
pre 14 godina
www.ekonomskaso.edu.rs
Pogledajte gospodo ko se najviše žalio - onaj ko je najmanje bodova imao.
Njihovi privatni fakulteti će ih sačekati, ne brinite!
pre 14 godina
Maturante izgleda niko nije obavestio da treba da dolaze u školu i da čak uče. Ccccc....
pre 14 godina
Ali zato su u drugim mestima skoro svi prosli. Prepisivali su koliko su mogli. Deca koja su iz matematike jedva imala dvojke osvojala su skoro maksimalan broj poena. Bravo za nastavnike koji su dezurali. Nemojte sutradan da kukate kada Vasa deca ne budu mogla da se zaposle od ovih prepisivaca. Takodje, bravo za Ministarstvo prosvete sa ovakvim testovima. Ocenjivati zadatke razlicitih tezina istim brojem poena je stvarno veliki uspeh.
pre 14 godina
Najlakse je okriviti ucenike, a niko nije hteo dublje da ulazi u pricu. Djaci nisu dovoljno pripremani i to je surova realnost. Deca koja su ucila i trudila se ta su se i zalila ovom uzasnom situacijom, a oni koji nisu prihvatili su poraz. A cim je "palo" maturu vise od polovine djaka, znaci da nisu samo ucenici krivi vec i profesori treba da preuzmu krivicu. Najgore od svega je to sto se pojedini profesori svete deci!!!
pre 14 godina
Ovo je bruka i sramota. Sta vi ljudi ovde pisete? ALO? Krivi profesori, direktor, zavere i slicno? ...naterajte vasu decu da uce!
Nisu imali knjige? Pa nismo ih imali ni moje kolege ni ja prosle godine, kao i oni pre nas, pa smo svi polozili maturu. Zasto? ZATO STO SMO SELI I UCILI. Ne mozete ocekivati da slusajuci profesora vase dete sve zna, mora samo da sedne i shvati neke stvari.
Profesori rade svoj posao odlicno vec godinama, taj razred je katastrofalan, poznajem ih licno.
Matura je realan rezultat njihovog i samo njihovog nerada.
pre 14 godina
Deca su kriva čim su rođena.Profesorica je bila dete, pa i direktor je nekada valjda bio dete.Zaključak: tu profesoricu i dotičnog direktora neko je nekad učio znanju,oni to ne uspevaju sa ovom decom i inormalno da moraju da opravdaju svoj neuspeh.
pre 14 godina
Ako sudiji ukinu pola presuda, nije dobar sudija. Ako lekar ne izleči pola pacijenata, nije dobar lekar. Ako radnik postigne samo pola norme ili je polovina proizvoda škart, nije dobar radnik.
A vi od 1. septembra svi u štrajk! Na djacima se očigledno neće osetiti!
pre 14 godina
Prozvana deca - maturanti tokom četvorogodišnjeg školovanja kao ogledno odeljenje nisu imali niti jedan stručni udžbenik pisali su beleške stručne profesorice koju je država tri godine slala po seminarima kako bi postala "ekspert", uzgleda u rušenju onih "koji nikad neće postati eksperti".
pre 14 godina
.."profesori su upravu, ne primaju pare (ispod 50 eura), ne ucenjuju decu, pa cak i nemaju facebook.."..ko nije upoznat u pricu bolje da ne komentarise i ne iznosi svoja "pametna" misljenja...unapred hvala
pre 14 godina
Ovo nema veze sa radom ili neradom dece, u pitanju je čista bruka škole i onih koji su dozvolili da se to dogodi.
Pomenuti IV-5 razred je u celini bio dobar razred ako se posmatra po ocenama koje su učenici imali u toku četvorogodišnjeg školovanja. Ako neko nije bio lenj u toku četvorogodišnjeg školovanja zašto bi bio lenčuga i neradnik baš za maturu?
Na prvom polaganju mature od ukupno 23 učenika palo je čak njih 17 a ne kako svi navode 14 učenika. Dakle godtovo njih 3/4 ! Druga je stvar što je neko u školi nakon polaganja kod 3 učenika izvršio ispravku i priznao im da su položili . I neka je jer oni su to i zaslužili. Već sam broj onih koji su pali ukazuje da problem ne može biti samo kod dece.
Osnovni problem i kod prvog a i kod drugog ponovljenog polaganja maturskog ispita nije iskazano neznanje učenika već način i bodovanje njihovog rada. U nekim slučajevima i tamo gde je komisija priznala odgovor - urađeni zadatak kao tačan dala je manje bodova nego što bi to trebala da da po tzv. ''ključu'' ili ''kontrolniku. Umesto 2 ili 3 boda priznavali su 1 bod, a u najvećem broju slučajeva nije priznala kao tačne odgovore iako su oni prema ''ključu'' bili dati. I sam Direktor škole je priznao da je bilo ''nekih'' problema između zadataka i ''ključa''. Ne traže ova deca i njihovi roditelji da im se ''progleda kroz prste'' kako to neko želi da pikaže već samo da im se realno prizna ono znanje koje su zaista pokazali na završnom ispitu.
pre 14 godina
Konacno, polaganje mature pocinje da ima smisla. Do sada se uvek na zavrsni ispit izlazilo samo da bi se ispunila forma, a fakultete su mogli da upisu i oni, cije je znanje ne dolikuje buducim akademskim gradjanima. Dosta je bilo provlacenja!
pre 14 godina
Otkad su roditelji počeli da brane* učenike
- učenici su sve gori!
*brane učenike = prete, ucenjuju, podmićuju nastavnike (koji ionako jedva stižu da naprave pauzu između štrajkova!)
pre 14 godina
Kome vi Alo??Nečuveno je praviti ogled i sagledavati problem samo sa jedne strane...da li je iko pomislio šta će se desiti ako ogled ne uspe?Kako je moguće da su svi oni koji su polagali "normalnu" maturu, položili, a samo deca iz oglednih odeljenja su pala na maturi?Kako to da je u celoj Vojvodini palo onoliko dece koliko samo u jednom razredu u Somboru?Zar su oni zaista najlenji i najgluplji?Zar niko od njih nije učio?Gospodo, problem je puno dublji nego što izgleda na prvi pogled i verujem da bi se mnogi iznenadili pravim činjeničnim stanjem...najlakše je reći sedite i naučite....seli su oni , doduše malo kasno, budući su 250 pitanja za maturu dobili mesec dana pre mature, a "usput" su trebali da savladaju redovno gradivo, da idu na pripreme za maturu, a i da malo"čituckaju" za prijemne ispite na fakultetu...Ako se na sve doda još 100 pitanja koja su bila nepoznata, pa način pod kojim su pritiskom pisali testove dok su ih Kerberi pomno promatrali, da ne daj Bože neko okrene glavu ili nešto prepiše, a da ne spominjemo prepirke članova komisije.......u svakom slučaju su "oglednici" dobili lekciju, a i njihovi roditelji....profesori su pokazali kako se postupa po "ključu" i kako se može ne videti 30, 50 ili čak 100 bodova....lep primer...edukativan!!!Tako se od dece prave ljudi i naravno kažnjavaju lenjivci
pre 14 godina
Bez namere da se upuštam u dublju analizu ko je ovde u pravu, mogu da postavim sledeće pitanje: da li je ikom od roditelja sedamdesetih i osamdesetih godina padalo na pamet da postavlja pitanje ko je odgovoran za slabu ocenu svoga deteta? Pred svaki roditeljski ceo moj razred se tresao od straha šta će nastavnik reći roditelji i u vezi učenja i u vezi ponašanja. Da ne pričam o situaciji kada su roditelji odlazili u školu na "prijem roditelja" kod razrednice....cirkus...znao sam da sam ga zglajzao i da ću sigurno pokupiti neku kaznu, dvočasobvno ribanje i slušanje ćaletovih monologa o lepom vaspitanju i učenju....Znao se red....Znalo se ko je ko, ko je nastavnik, a ko učenik, ko kome drži predavanje.....
Ovo je danas katasrofa, isti ti roditelji koji su bili učenici tih sedamdesetih i osamdesetih, a sada su roditelji, odlaze u školu da se bore za prava svog deteta, koje uzgred, eto, nije uspelo da nauči lekciju jer je ona "jako teška". I naravno, nastavnik baš njihovo dete ne voli, ima pik na tatinog sina, ali tu je tata, još ako je uniformisan, ima da sve pršti kada dođe u školu...iam da objasni nastavniku ko kosi, a ko vodu nosi.....
Jadno, bedno, tužno i ružno....
pre 14 godina
Ti ucenici koji su pali maturu ocigledno nisu zasluzili da zavrse skolu, s obzirom da je većina tih učenika trebala da padne treću godinu. Njihovo neodgovorno ponasanje i nedolazenje na pripremne nastave su doveli do ovoga, a sada se roditelji sramote dovodeći kojekakve advokate. Predlazem im da se zapitaju koliko su njihova deca "vredna" kada nisu bili u stanju iz drugog puta poloziti maturu...
pre 14 godina
Podrska profesorima Ekonomske skole! O ovom slucaju grad prica vec danima, i svima je jasno sta se u stvari desilo. Ucenici su na maturu dosli vodjeni principom 'lako cemo' i 'ne mogu nas srusiti', a onda im se to obilo o glavu. Naravno, ovakav stav su im usadili roditelji koji misle da sve znaju i da sve mogu, a zakazali su tamo gde je najpotrebnije - na elementarnom vaspitavanju svoje razmazene dece. Nije nikakva tragedija sto su pali maturu, sesce i naucice, pa nek poloze u avgustu!
pre 14 godina
Deca su uvek bila ista i uvek ce biti ista samo drustveni sitem i sistem skolovanja se menja. Ako puno dece pada onda sistem ne valja. A ako je ispit lak, kako neki kazu, onda nek se profesori pokriju od sramote kad nisu mogli ni za lak ispit da spreme decu.
pre 14 godina
Ima neodgovornih djaka, ima i neodgovornih roditelja al' ako pola razreda padne onda se zna ko je odgovoran!
pre 14 godina
e to vam je reforma prosvete, a za koji dan ce sigurno da bude neka uredba kojom ce ovim ucenicima da se progleda kroz prste,i tako svake godine!! Nema kraja sunovratu svega u ovoj zemlji!!!
pre 14 godina
Srbija na putu u budućnost ide linijom manjeg otpora. Deco, učite, jer će vas kad tad dočekati zid koji treba savladati znanjem. Roditelji, učite decu osnovnim vrednostima - za integrale, funkcije, gramatiku, površinu Gvatemale, "istoriju"... ćemo lako. Somborska ekonomska škola je uzorna u odnosu na ostale i rezultati mature su realni i mogu se popraviti, čim se nauči...
pre 14 godina
DISKRIMINACIJA!!!
Da li ce u ovom slucaju ZRTVE biti samo ucenici "OGLEDNIH" razreda?
* Da li ce skole koje su im pruzale znanje i dalje biti akreditovane?
* Da li ce profesori i dalje imati licencu?
Nadam se da nece biti najlakse zrtvovati decu u procesu pristupa EU!
pre 14 godina
Bojim se da je to realan rezultat.
pre 14 godina
Posto sam prethodne tri godine radio u jednom oglednom profilu, ukratko cu navesti svoje misljenje o upravo odrzanoj maturi, a koje se svodi na jednu stvar - katastrofa.
Problem je u tome sto je rad u oglednim profilima drugaciji u odnosu na ostale vec dobro poznate obrazovne profile. Isti je takav slucaj i sa maturom, koja je surova, do bola realna, i pokazuje apsolutno tacno gde ko stoji, i sta je ko radio proteklih godina, i od ucenika, ali Bogme i od profesora.
Ono sto je najbolje kod ove vrste mature je - nema mogucnosti urgencija i neosnovanih popravki ocena. Koliko si zaradio, toliko ti sleduje i tu je, ili bi trebao biti, kraj price.
Ono sto je katastrofa u celoj ovoj stvari je to sto je velik broj djaka maturu pao. U nasem odeljenju bio je jedan takav slucaj. U ostalim cujem bilo je mnogo gore.
I kakvo je resenje ministarstvo prosvete dalo na ovo? POKLONILO je palim ucenicima ocene, i URGIRALO da se jedinice pretvore u dvojke i da se ispit neosnovano ponovi!
Koliko vidim, idu izbori, pa niko nema petlje da postupa kako treba. Sramota gospodo iz ministarstva i bruka. Kakve vi profesore i djake, buduce studente, zelite? Zasto nagradjujete i ne kaznjavate nerad, i sta mislite da cete time postici? Naposletku, sta je sa nama koji smo posteno odradili svoj deo posla? Jel mi sada ispadamo magarci i neprijatelji djaka, jer ih ucimo postenju i da se lopovluk ne isplati, a vi radite potpuno suprotno?
Nemam reci.
pre 14 godina
ovo je slika i prilika naseg obrazovnog sistema, kad se testovi odrade fer i posteno. sto poslednjih godinama su klinci dobijali sve "nacrtano", samo je trebalo da reprodukuju odvec odradjene zadatke, sto je budalastina svoje vrste.
sve pore drustva su nam kriminalno tuzne. edukacija nam je beskonacno slaba, profesori su digli ruke, a skole su smesne i vise lice na bolnice nego na skole.
a pricamo o sopstvenoj buducnosti...
"neko je opet napravio gresku"
I konacno, roditelji! ovi nisu normalni, ocigledno... znaci, svi zivi su krivi osim njihove dece.. a da ih pitash kako se instalira neka igrica...znali bi na keca.. i to svi.. fb, internet, filmovi..
enivej, tuga!
pre 14 godina
Nije normalno da prodju ucenici koji su na jedvite jade prosli razred, a ucenici sa mnogo boljim prosecima su pali. Maturski ispit se sastojao od gradiva koji je obuhvatao sve 4 godine skolovanja. Deca jesu mnogo lenja nego deca 70-ih i 80-ih, ali nikako se ne moze reci da su glupa. Ovakva katastrofa se jos nigde nije desila. Problem je mnogo dublji nego sto izgleda na prvi pogled!
pre 14 godina
Mala matura nije nista bolja.
Testovi iz srpskog i matematike su sastavljeni za debile, ucenici su prepisivali, jer je 18 od 20 pitanja zasnovano na zaokruzivanju jednog od cetiri ponudjena odgovora.
Kako sam bila clan ispitne komisije, videla sam svasta, cak i roditelje posmatrace koji zu zahtevali od dezurnih nastavnika da ne budu strogi.
Dokle ce ovo povladjivanje infantilizmu da sahranjuje Srbiju? DOSTA!!!
pre 14 godina
Slažem se sa komentarima da su nam deca sve lenja i da više vise na fejsu nego nad knjigom, ali ovde nije stvar u tome.
Među đacima koji su pali se nalaze i đaci koji su sve 4 godine bili odlični, a prošli su oni koji su jedva završavali razrede sa prolaznom ocenom. S' obzirom da je ta matura skup znanja iz sve 4 godine, rezultati nisu nikako logični.
Takođe postoji i činjenica da u celoj Srbiji nije palo toliko đaka koliko je palo u ovom jednom razredu (ova informacija je proverena u nadležnoj instituciji). To dovodi do pitanja, da li možda škola od ministarstva dobija dodatna sredstva kada organizuje ponovljenu maturu ili možda direktno profesor koji je zadužen za njenu organizaciju.
Kao poslednje bih naveo da su tu istu maturu morali da ponove nakon toga što su se roditelji žalili kako su deci oduzeli bodove, a nakon što su radove pregledali dva stručnjaka, iz struke komercijale i ekonomije. To mi govori da su ti bodovi stvarno bili bez razloga oduzeti. Isti scenario se dogodio i na ponovljenoj maturi pa ih je samo 2 prošlo. Roditelji se trenutno žale višim instancama kako bi nezavisna komisija pregledala radove i utvrdila realno stanje.
Šta će biti na kraju videćemo, ali ova priča definitivno ima i drugu stranu od te da đaci nisu bili spremni.
pre 14 godina
Da, da gospodo, to je naša realnost, sunovrat, tako je već par decenija u nazad, a pogotovo posle 2000 i najnovijih reformi, đaci nezainteresovani, ne dolaze u školu, po novom mogu da imaju gomilu neopravdanih izostanaka i niko om ništa ne može, mogu da se smeju i krevelje profesorima, tuku ih, vređaju ih... ne moraju da uče jer će ih pustiti sa dvojkom na intervenciju "rođaka" koji zna direktora škole, generacije su već nepismene (čast izuzecima), i na sve ovo na šta prosvetari godinama ukazuju stiže otrežnjenje... Ej!!! Mora da se uči!!! Ko je to još video??? Kakve pripreme za maturu??? Pa šta ste radili četiri godine, pa te četiri godine se pripremate, zar ne?
pre 14 godina
Moja zena je pre nekoliko godina predavala u dva ovakva odeljenja. To su bili "eksperimentalni" smerovi, pa su roditelji pozurili da upisu svoju decu. Sve po "tituli". Roditeljskoj tituli, stranackoj ili direktorskoj, naravno. Na pismenom zadatku iz metematike je 1. odeljenje dobilo 20ak jedinica. Sledeceg dana 2. odeljenje je dobilo potpuno identicne zadatke, bez izmenjenog ijednog broja, i dobili su 25 jedinica. Niko nije pitao drugare iz susednog odeljenja koje su zadatke imali za pismeni. Nismo mogli da verujemo kakva su to deca. Zato verujem da ova komisija nije pogresila.
pre 14 godina
Deca su zakazala zato što nisu učila 15 dana, a škola nije zakazala zato što ih drži tamo četiri godine i iz nje izađu praznoglavci, bez radnih navika. Direktoru smena, profesorima smanjenje plate i obaveza stručnog usavršavanja, školi pojačan nadzor inspekcijskih organa...
pre 14 godina
Bilo bi veoma interesantno ispitati kako su ti učenici stvarno pripremani za tu maturu. Najlakše je okriviti učenike, a prosveta nam je u raspadu i uvek je glavna tema kolike su plate prosvetarima, a kako ti prosvetari rade svoj posao niko se javno ne interesuje. Kada će sindikati prosvetnih radnika početi da pokreću teme kao što su kompetentnost prosvetnog kadra i realno znanje naših đaka kada završe škole u kojima oni predaju, a bašiti se priča o povećanju plata. Dajte prvo neke rezultate pa onda tražite što mislite da ste zaslužili!!!
pre 14 godina
A i autor teksta je izgleda pao: od kada je 14 pola od 23 ?
pre 14 godina
Kao bivši učenik ove iste škole, i neko ko vrlo dobro poznaje ovu generaciju, mogu da kažem da je najveći deo krivice definitivno na učenicima. Budimo realni, svi mi koji smo mlađi i u kontaktu sa ovim mladim momcima i devojkama možemo vrlo jasno da vidimo da su najveće pripreme u Somboru trenutno na kanalu na De Solu, na ležaljci ispod suncobrana, postavljanje statusa na FB nedeljom ujutro u 5 po dolasku kući itd. I onda kažu, malo je mesec dana :)
Druga stvar, činjenica je da je matura nije potpuno prilagođena oglednim smerovima, ali budimo realni, državna matura kakvu je i dan danas poznajemo je SPRDAČINA u Srbiji. Ako već stremimo trendovima sa zapada, koji po mom mišljenju, jedini imaju logike kao realan pokazatelj četvorogodišnjeg školovanja (znači nema više šlepanja sa 3.00 svaki razred i onda 2 meseca učenja napamet prijemnih ispita za fakultete i upisivanje istih) nego lepo da se uči 4 godine konstantno, na kraju ozbiljna matura da se utvrdi pređeno, i na osnovu toga rangiranje i upisivanje na fakultete. Dakle, ako već stremimo državnoj maturi kao takvoj, težoj i ozbiljnijoj od onih pre, moramo biti svesni da će biti mnogo više padanja itd., dok u um učenika, I RODITELJA, ne uđe doza ozbiljnog shvatanja mature.
Inače celu srednju školu sam bio prosečan učenik u istoj ovoj školi, prosek oko 4.00 sve 4 godine, a maturu sam napravio sa 5, dok su isto tako neki koji su bili odlikaši, maturu napravili sa patetičnim ocenama, uz pomoć gledanja kroz prste.
Zato prekinite da govorite kako su neki odlikaši padali ove mature, a neki PREPISIVAČI položili... Možda jesu, a možda i nisu...
Dakle zapitajte se u drugu ruku da li su i svi ti odlikaši bili baš toliko vredni, da li je to učenje napamet, kampanjsko, veze vezice i poznanstva, i simpatisanje određenih profesora.
Realno znanje i razumevanje nekog gradiva, i učenje na pamet - velika razlika... Odlikaš nauči jednom na pamet za 5, stoji mu u glavi 3 dana i zaboravi, a drugima ostaje duže ili zauvek u glavi, što je, priznaćete, u životu i u praksi jednog dana mnogo važnije...
pre 14 godina
Slažem se sa većinom komentara. Dodao bih i to da je našem obrazovanju veliku štetu nanela jedna opšteprihvaćena parapedagoška floskula a to je da su za ocene đake isključivo ili većinom odgovorni nastavnici. Nije važno što je u pitanju sasvim apsurdna glupost, od tolikog ponavlja se primila i mnogi je prihvataju! Loš nastavnik može da nanese štetu deci, naravno, ali dobar ili, čak, sjajan nastavnik ne garantuju da će đaći sesti pa učiti. U krajnjoj liniji, odluka svakog đaka je da li će učiti i koliko, ili neće. Posledice su samo njegove, takođe. Želimo da stvorimo od njih odgovorne, odrasle ljude a navikavamo ih da nemaju nikakvu odgovornost. Uostalom, takva priča se ponavlja i u slučaju studenata koji su i zakonski punoletni i stoga isključivo odgovorni za svoje postupke.
Realno je da ne prođu svi maturu. Ko je mislio da je matura šala sada se otreznio i bolje i za njega što je tako. Ne mogu da razumem ove roditelje koji umesto da se postaraju da im se deca obrazuju i sazreju su uzeli da vrše pritisak, unajmili advokata i na taj način, zapravo, pokušavaju da falsifikuju uspeh svoje dece u školi. Nadam se da im neće izaći u susret - uostalom tako bi prekršili i zakon i neke ozbiljne principe.
pre 14 godina
@ pater familias
Gospodine, vi morate da shvatite da oni NISU jedino ogledno odeljenje, da je oglednih odeljenja bilo i pre njih, a bice i posle. Oni nisu jedina deca na svetu koja su ucila za skolu, maturu i prijemni. To prolaze svi maturanti svake godine. Ja sam zavrsio ogledni smer, nisam imao knjige, nisam voleo gradivo, nisam ni ucio tokom godine, isao sam i na popravni, ali sam zato seo i razbio se od ucenja da bi spremio maturu, a sada samo mojim trudom i radom zavrsavam i 1. godinu fakulteta bez problema.
Da se jos nesto razumemo, taj smer nije ni malo naivan, a upisivali su ga djaci sa slabijim brojem bodova (generalno gledano) nego npr. smerove kao sto su ekonomski tehnicar, finansijski administrator i poslovni administrator. Daleko od toga da ja govorim da su oni glupi, ili nesto slicno. Smatram da su oni samo lenji, ako je moglo tih 7-8 da polozi, pa mogu i oni.
Jedino sebe mozemo kriviti za sopstveni neuspeh, sto se pre to nauci to bolje. Pa oni sutra treba da odu na fakultet, hoce i tamo da krive profesore i sl? Sta ce biti kada pocnu da uce knjige od 400+ strana (a to je tek prva godina)?
Imate kolege do avgusta vremena da sve naucite, i to ne sami, skola neka se pokaze i neka organizuje preko leta casove svima koji su pali, neka predju zbirke i zadatke 1000 puta, neka se vodi evidencija ko dolazi ko ne dolazi, neka im se obezbedi sve neophodno da avgust prodje bez problema. Za pocetak bi mogle i strasti malo da se smire. Sto se tice upisa na fakultete postoji i 2. upisni rok, i ne brinite se, mesta na fakultetima ce biti.
Srecno ;)
pre 14 godina
Malo je nerealno spominjati fakultet u ovom slucaju posto je razlika izmdju srednje skole i fakulteta ogromna. Kad odes na fax ko te pita jel ti tesko gradivo ili ne, to je sto je, niko te ne tera..., ali u srednjoj skoli bi jos uvek pristup trebao da bude prvenstveno pedagoski, ispred profesionalnog. Jeste da su ta deca na kraju cetvrtog razreda, kada polazu maturu, vise odrasli nego deca, ali matura bi trebala da bude rezultat celokupnog skolovanja, a vecinu srednje skole to u stvari jesu deca. Dakle trebalo je pedagoski pristupiti od pocetka pa videti kako najbolje raditi sa tom decom, zainteresovati ih... Koliko se ja secam srednje skole, vecina profesora je bila prilicno nezainteresovana da pokusa da na neki novi nacin prenese znanje koje bi mozda zainteresovalo ucenike za predmet. Samo se par njih trudilo. Kontam da je i danas tako. Nastrebaju gradivo koje se predaje 4 godine i kao papagaji stalno isto, a ne interesuje ih da li to nekome ulazi u glavu. Ona je svoje odradila za 45 min, a ko je shvatio, shvatio. Nebitno je da li je predavanje bilo suvoparno i dosadno do bola, tako da je ni rodjena deca ne bi mogla slusati dok predaje. Naravno da i kod kuce treba da se uci, ali ajde zainteresujte malo tu decu... dajte im povod da sednu da uce kod kuce... Nadam se da ce uvodjenje obnavljanja licenci malo da dotera neke u red, mada sam za neke profesore cuo da i bez licenci predaju. Sta ti je profesorski zanat... Divota :)
pre 14 godina
"Somborac brate sto ne prepisa zadatak"?
"Od koga bate"?
pre 14 godina
Radim u nastavi na univerzitetu u jednoj razvijenoj evropskoj zemlji, a sam sam prosao skole u "onoj" Jugi pa imam licno iskustvo iz dva razlicita sistema. Ja na primjer moje studente u pauzi predavanja castim kafom i keksima a to sigurno nisam naucio u nasem sistemu. Poslije svakog predavanja podijelim studentima upitnik da ocijene ono sta su culi i ono kako su to culi. Moje ispite ocjenjuje sekretarica jer ima pitanja i kljuc sa odgovorima, a studenti koji smatraju da su osteceni ili da su pitanja preteska ili nerazuljiva mogu da dodju i diskutuju svoje rezultate i nerijetko u takvoj diskusiji ja pronadjem ono sto znaju ali mozda nisu uspjeli iskazati na testu i ispravim rezultat. Moji studenti su poslije svog skolovanja sasvim spremni da udju u praksu i pocnu raditi. Od prvog dana. Nisu optereceni teoretskim dostignucima, ni mojim ni dostignucima mojih kolega. Uce se za zivot i za rad. E sad vratimo se u Sombor. Kakve veze ima sve ovo sto napisah sa Somborom? Izgleda nikakve!!! Nazalost!!!
A vama g. Pero moji komplimenti. Vi ste izgleda pogodili srz problema.
pre 14 godina
Jedna greska samo dva maturanta su u ponovljenom roku polozila maturu u Somboru, ako ovi rezultati nisu sramota za skolu, i mentora vec samo sramota ucenika, onda smo jako nisko pali.
pre 14 godina
Problem je sigurno dublji i dugotrajniji. Krajnji, vidljiv rezultat nagomilanih problema su nespremni djaci. Profesor koji dobro obavlja svoj posao morao je predvideti katastrofalan rezultat ovog odeljenja, pa u skladu sa time i reagovati na vreme. Smatram ovo neuspehom profesora zaduzenog za taj predmet.
pre 14 godina
Smatram da ovde nije važno da li su đaci lenji, a profesori nezainteresovani za njihovo obrazovanje, što u suštini spada u domen generalizacija i predrasuda. Međutim, važno je da se ispita da li je maturski ispit u konkretnom odeljenju ispravno sproveden i ocenjen jer je prilično neobično da u samo jednom razedu "padne" njih 14, a isto toliko đaka nije prošlo maturu na nivou cele zemlje.
pre 14 godina
Slika koja najbolje objašnjava situaciju u obrazovanju današnje dece:
http://www.dodaj.rs/f/3X/107/36I5eBp5/ocene.jpg
pre 14 godina
Ne zelim da stajem ni na ciju stranu. Ali ovde se vodi polemika da li su profesori krivi sto nisu "spremili" ucenike za zavrsni maturski ispit, i da li su ucenici to sve olako shvatili. Moje skromno misljenje je da su i jedni, a bogami i drugi krivi. Prvi sto su se uopste upustali da ih spremaju za taj ispit. Ko je Vama kad pomagao da se spremtite za neki ispit na fakultetu ili za diplomski. A ovi drugi, "ucenici", uopste to nisu shvatili za ozbiljno.
A tek su me razocarali ovi treci, citaj VLADA, Ministarstvo, vlast, a i opozicija. Niko nikada u ovoj zemlji nije preuzeo odgovornost za ono sto jeste, ili nije ucinio. A zaista imamo prelepe zakone. Jos kad bi sve to funkcionisalo . . .
pre 14 godina
Ogled nije uspeo!
pre 14 godina
za (Anonim, 28. jun 2011 19:31)
s obzirom na pravopis i gramatiku u tvom komentaru, čudo bi bilo da si među onima koji su prošli
pre 14 godina
A da damo diplomiranim ekonomistima da polazu ovu maturu?
56 Komentari
Sortiraj po: