Utorak, 05.04.2011.

22:24

Sedam decenija od razaranja Beograda

Autor: B92, Tanjug

Sedam decenija od razaranja Beograda IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

dr malinarius

pre 14 godina

Naravno da se istorija ponavlja, i da ce se i nanovo ponavljati neizbezni izbori izmedju pragmaticne "inteligentne" strane i strane koja se gadi stranih sila ciji "tragovi smrde necovjestvom", a ima tendenciju da uvelicava i preuvelicava sopstvenu vaznost. U tom smislu pozdravljam neostrascene komentare koji ovu istorijsku zavrzlamu uzimaju u obzir. Ipak, ne moze se relativizovati cinjenica da Srbi (znaci ne Jugosloveni) NISU POENTIRALI na svom istorijskom izboru zbog kojeg je toliko mladih ljudi u toku 2. svetskog rata polozilo zivot...bili smo uz Grke prakticno jedini antifasisti u regionu, i sto je jos bitnije ispostavilo se da smo bili na pobednickoj strani. A na izmaku 20. veka ispade da je Sloba mali Hitler, a mi svi njegovi verni pratioci. I to za razliku od pokajnika Nemaca, vecito nevinih susjeda nasih koji ce se vec sami prepoznati, pa eto sad i Avganistanaca i Iracana, koje je zapad "oslobodio od zlog vodje". Mislim da ljudima koji zive u Srbiji mahom nije jasno koliko smo mi zapravo satanizovani i 90ih i sada, i ovo je dan ciji znacaj treba malo podrobnije objasniti javnosti van Srbije, koja se pak divi npr holivudizovanim hrabrim Spartancima u Termopilskim klancima, i zrtvi koju su podneli mimo svake ulizicke logike, iskljucivo zato sto za njih nije ni postojao nijedan drugi izbor osim casnog...neki bi rekli i egoisticnog, te glupog. No eto. Da se ne zaboravi.

mora da je tako

pre 14 godina

@Igor
Ustase su bili nacisticka vojska najmonstruoznijeg Hitlerovog satelita, sa veoma jasnim zlocinackim programom. Za cetnike se, u sta god ti zeleo da verujes nista slicno ne moze vezati naprotiv.
Drugo, da imas imalo objektivnosti video bi da Hrvate niko nije ni spomenuo dok nisu krenuli da vredjaju i to povodom ovog dana.

Igor

pre 14 godina

poruka svim komšijama koji iskorištavaju ovu obljetnicu za vrijeđanje Hrvata:

Jasenovac i dalje stoji kao spomenik, mi nismo rehabilitirali ustaše kao vi četnike i nikad nećemo... Hrvata je bilo trostruko više u partizanima nego u ustašama, provjereno i dokazano....

Dragan

pre 14 godina

@24 Hours Hero & ekipa
Ovo sa Sf. Klingenbergom i petoricom ljudi je istina. Imali su i jedan neispravan radio, (popravljen nakon dva dana), i tačno je da je taj Sf. Klingenberg nakon ubeđivanja sa gradonačelnikom i komandantom Beograda uspeo da ih ubedi da predaju grad. (Tragična je posledica, da je gradonačelnik nedelju dana kasnije izvršio samoubistvo, kad je shvatio da ge je „jedan švapski balavac“ nadmudrio.
Kada je 16.04. Klingenberg uspostavio vezu sa komandom, mislili su da laže, pijan li je, i pretili mu vojnim sudom, našta je ovaj odgovorio: „Pa jel’ treba sad da vratim grad domaćima?“

Pre te informacije, komande obeju strana su procenjivale, da će u slućaju dugotrajnih borbi za Beograd broj civilnih žrtava biti daleko veći od dotadašnjih vojnih.

Ostaje pitanje samog napada. Ne zaboravimo, da su po Beogradu od 27. do 29. Marta porazbijana sva nemačka privredna predstavništva, maltretirani zaposleni i da je isto učinjeno sa nemačkom ambasadom.

Strogo formalno –pravno, napad na ambasadu sa exteritorijalnim stausom, može da se tumači (ako se baš hoće) kao napad na teritoriju te države !!!!!!
(O tome da povedu računa današnji „patrioti“) !

A koliko su ti isti Nemci planirali da napadnu Jugoslaviju, pokazuje da su 1938-39 opremili ceo lovački puk sa najnovijim Bf 109 E3 (uz polugodišnje školovanje naših pilota i mehaničara u Nemačkoj) i da su fabrici u Kraljevu dali licencu za proizvodnju tada najbržeg bombardera Do 17K. (Uzgred, tokom obuke naših pilota, Nemci su bili fascinirani brzinom i kreativnošću u usvajanju i primeni taktike).

E sad, zamisli da su nas Ameri 1998 opremili sa recimo F-18.

ElCid

pre 14 godina

Из данашње перспективе је лако доносити суд о догађајима везаним за потписивање Тројног пакта, војног пуча и немачког напада на Србију. Тада је то било веома тешко и мислим да у животу постоје тренуци када једноставно шта год да урадите нисте сигурни да ли сте добро учинили. У таквим тренуцима је неизбежно сумњати, колебати се, немати могућност предвиђања јер нисте у позицији да контролишете ситуацију јер све зависи од поступака других, у овом случају Немачке и савезника. Оно што је потпуно јасно јесте да смо током деценија учили да су потписници били издајници што свакако није истина - ти људи су били на то просто приморани да би избегли рат а не зато што су волели нацисте и Хитлера. С друге стране пучисте можемо сматрати усијаним главама без осећаја за реалност али са друге је јасно да је мало вероватно да би Немци током целог рата на овако важном стратешком подручју поштовали пакт о ненападању и неутралности Југославије и да није дошло до пуча. Из искуства знамо да нацистичка Немачка није марила за правила и уговоре. Делимично се поносим тим историјским "НЕ" највећем злочинцу у историји али сам свестан и трагичних последица које је таква одлука имала по коначан развој ситуације у Југославији и огромне жртве првенствено српског народа. Према томе закључујем да на сва дешавања током пролећа 1941. године наша земља једноставно није могла никако да утиче, имала је да бира између два зла а није знала које може да буде горе. Мени је деда по оцу стрељан у Краљеву 1941. године а деда по мајци је од 1944. године био у партизанима иако никада није био комуниста. Историја Другог светског рата је веома комплексна, има аргумената за и против и комуниста и монархиста. Важно да се води аргументована и неострашћена дискусија заснована на веродостојним чињеницама и да се људи не етикетирају као издајници или злочинци само због чињенице да су припадали једном или другом покрету. Ратови су лудило и дај Боже да их никада више не искусимо.

mertur

pre 14 godina

Zovite ih kako hocete fasiste ili naciste oni su na Kosovu docekani sa cvecem od albanskoga stanovnistva i to sa pravom jer su albancima doneli puno vise slobode od srpskog "slobodoljubivog","miroljubivog","antifasistickog" i ne znam sve jos koje epitete ne dajete sebi.
Prestanimo da lazemo sebe jer mi mali narodi smo igrali za obe strane i ta osobina prilagodjavanja nas je ocuvala inace bi nestali.Svi smo mi bili i za svabe i za engleze i ostale. A to sto ste vi srbi ustali protiv pakta samo pokazuje koliko ste nepametan narod da donesete dobre odluke kad nemate jak oslonac. Sto nisu ustali rumuni ili bugari.

S.O.

pre 14 godina

Bombardovanje je bombardovanje, nema tu neke razlike da li nas bombarduju fašisti ili saveznici.
To je vandalizam iliti terorizam jedne ili više država nad drugom.
Što se tiče glavnog argumenta za ulazak u NATO da ne bi ponovo doživeli bombardovanje to ne odgovara realnosti. Istorija je učiteljica života.Ko nije naučio mora da ponavlja godinu.
Mi smo zaboravili ko nas je bombardovao pre 12 godina, kako da se sećamo onog pre 70 godina?

Dragan V. Jagodić

pre 14 godina

glavni organizatori puča 27. Marta, Simović i Mirković su posle 1945 dobili ČINOVE I PENZIJE GENERALA BRITANSKE VOJSKE i po kuću na jugu Engleske ! (Brighton)

24h hero

pre 14 godina

Kako rece @marko ispod "Srbi i antifasisticki opredeljeni pripadnici drugih naroda stupili u jednu, legitimnu jugoslovensku vojsku u otadzbini pod komandom Draze Mihajlovica"

Ovo ne stoji, na tvoju zalost @marko, jer su jednostavno Draza i njegovi "junaci" bili fasisti i njihov doprinos borbi protiv fasizma je bio zanemarljiv. Kako da se antifasisti stave pod komandu fasista? Austrijsko kopile, kako ga ti zoves je rasturilo te cistokrvne kraljevske oficire skoro bez prave borbe i vojnicki, i politicki i organizaciono. Mozes ti da ga mrzis koliko hoces ali tvoja slika o tome kako su jadni antifasisti tada bili naivni pa ih je sve te hiljade Tito prevario i omadjijao i pvukao za sobom da ginu po Sutjesci i Neretvi (a pre toga ih slao kao dobrovoljce u Spaniju) nema veze sa istinom. Antifasisti su dobro znali ko se protiv fasista bori a ko ne. Nisu bili tako naivni i glupi kao sto ti mislis da ih je "austrijsko kopile" iskoristilo i prevarilo a eto, posteni i dobri cetnici nisu uspeli da ih ubede u ispravnost njihovog pogleda jer eto nisu bili namazani kao "austirjsko kopile" nego su bili toliko zauzeti borbom sa Nemcima da nisu imali vremena da se bave propagandom. Za to vreme, "austrijsko kopile", koji je uzgred bio jedini komandant u Drugom Svetskom Ratu koji je bio ranjen (verovatno od viljuske kojom je jeo pa se slucajno ubo), je provodio svoje vreme svirajuci klavir i slatkorecivo ubedjivao antifasiste da predju kod njega a ne kod cetnika koji su za to vreme krvave borbe vodili za oslobadjanje zemlje od fasista da je to u istoriji ostalo zabelezeno. Cuvene ofanzive 1943. su sve bile cetnicke i veliki cetnicki junaci su se borili protiv Nemaca u visemesecnim borbama.

I eto, na zalost, kako im se vratilo, jadni, oslobodili zemlju i vodili toliko bitaka protiv fasista a Tito dosao tajno u Beograd i uzeo im vlast na kvarno. Bas je neki. A kad su antifasisti ukapirali ko je u stvari vodio borbu protiv fasizma, dizali su se na ustanak protiv Tita i 1950., i 1960. i 1970. i 1980. sve dok Tito nije umro i konacno su onda cetnici i pravi antifasisti uzeli vlast i dan danas je drze i Srbija je pod njima procvetala onako kako pod "austrijskim kopiletom" nije mogla ni da sanja.

Na zalost, ima jedan veliki problem koji Srbija tesko prihvata. Srbija je u novijoj istoriji bila laka da ustane na prkos, inat, pominjanje reci kao sto su cast, postenje, hrabrost ali onda kada ljudi izginu, kada pocnu da padaju bombe onda se to malo sve ukapira da je to mozda moglo i drugacije pa se brzo savije repic.

Beograd je bombardovan 1941. ali su Srbijanci u Jugoslvenskoj vojsci bacili oruzje i bezali pred Nemcima gore nego ostali narodi. Najveci primer otpora Nemcima je bio u Sloveniji i Makedoniji i to od ne-srbijanskih jedinica. Beograd je zauzeo nemacki potporucnik sa narednikom i 4 vojnika. 6000 rezervista, cuvenih junaka koji su branili Beograd se predalo sestorici Nemaca bez opaljenog metka sve sa oruzjem. Ovi su ih cak zatvorili u hotelske zgrade i posto ih je bilo samo 6, naredili su nekim zarobljenim vojnicima da cuvaju svoje kolege i stoje kao straza. I ovi to uradili. Neverovatno, ali istinito.

Ovo je jedini primer u istoriji da su 6 vojnika protivnicke vojske zauzeli glavni grad jedne zemlje koji je branjen od hiljade vojnika i rezervista koji su se masovno predali ovoj sestorici i bacili oruzje na gomilu ispred njih. To u nasoj istoriji ne pise ali se zauzimanje Beograda 1941. na svim vojnim akademijama izucava kao primer vojnicke samoinicijative.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fritz_Klingenberg

http://www.historynet.com/invasion-of-yugoslavia-waffen-ss-captain-fritz-klingenberg-and-the-capture-of-belgrade-during-world-war-ii.htm

Ono sto o cemu narod u Srbiji treba da se zamisli jeste izigravanje heroizma i patriotizma koji brzo splasne a dovodi do ogromnih zrtava i razaranja.

Srbija je jaka da krene na oruzje a kad dodje vuna onda se brzo podvije repic, cast izuzecima kao sto je Uzice.

Cak i u partizanima, najvise su na svojim plecima izdrzali borci van Srbije. Srbija kad joj odgovara onda se kiti Srbima van Srbije a kad ne onda ih odbacuje.

A njihov doprinos (osim Uzicana i Uzicke Republike) je daleko ispod svih ostalih Jugoslovenskih naroda. Verovali ili ne, Dalmatinci su ucinili vise u borbi protiv fasista nego Srbijanci. O Crnogorcima da ne pricamo i Srbima iz Bosne i Hrvatske.

Srbija zna da zapocne ratove i da se busa, ali taj patriotizam brzo splasne. Razmislite malo o tome kad razmisljate o buducnosti svoje dece.

Pobesneli max

pre 14 godina

Mislim da smo narod koji moze da se pohvali najvecom osobinom samodestrukcije. 27. mart je dan koji treba da se obelezava pod sloganom NIKAD VISE. Kakv crni ponos, to je bila najveca glupost i steta koju smo sebi mogli naneti. Posle njega nista vise nije bilo isto. 6. April je samo pocetak, a kraj se jos uvek ne nazire. SFRJ je samo bila zatisje pred buru, u kome se opet mi nismo snasli, zbog navedene osobine samodestrukcije. 20. vek je proklet za Srbe i Srbiju.

pd859

pre 14 godina

Evo još jedan datum na koji se obilježava sličan događaj a o kome danas Srbija ne govori a vjerovatno će govoriti za 70 godina

6. April 1992 godine - Početak četverogodišnje opsade Sarajeva od strane generala Mladića i srpske vojske

rade

pre 14 godina

Beogradjanin, 6. april 2011 15:26

Prika ti se već danima proklamuješ za ANTIFAŠISTU, ovde podržavaš NACISTIČKO BOMBARDOVANJE BEOGRADA. Izgleda da si se razotkrio ko si i šta si u stvarnom životu. :)

Milenko

pre 14 godina

U Hanoveru, u njihovoj gradskoj kući, prikazane su makete grada: 1695 god. grad je opasan kanalom, vide se urbanistički rešene ulice, td; 1939 god. grad se razvija, nema više kanala...; 1945 god. VIDI se da je 95% zgrada srušeno; sadašnji Hanover, grad sa urbanizmom...
Predlažem da i Vlada Beograda ovako nešto postavi, i sa 1941 i sa 1945, i sa 1999, i sada i pre... Slika govori više od hiljadu reči.

Vlada

pre 14 godina

"Nevolja je u tome što postoje toliki dani tuge u našoj istoriji tokom 20 veka. Ako se prisetimo drugih velikih jubileja tokom proteklih 15 godina, osvedočićemo se da suštinski ne postoji događaj u istoriji koji može da probudi bilo kakvo uzbuđenje ili oduševljenje posustalog srpskog naroda i neintegrisanih građana"

Strasna istina. Najvise smo se radovali sportskim uspesima u nasoj istoriji.

Ako sada moras da biras, Srbija u NATO ili da nas neko bombarduje ponovo za 15 godina, sta bi odabrao?

argh

pre 14 godina

@(Beogradjanin, 6. april 2011 15:26)
Politika Beograda je zasluzila da je nacisti bombarduju?. Sad kad znam tvoje vrednosti bolje razumem tvoje ostale komentare. Kad sam pisao da su tvoje teze neonacisticke i prohabzburske nisu mi pustili komentar, ali bitno da nas tvoje mrznje nikad ne postede. Koliko si ti krvolocan, pa to je morbidno.

IQ=0

pre 14 godina

Pa kad niste mogli da se ponasate kao pametni ljudi u Zagrebu i Ljubljani i da svakog decekujete sa cvecem onda trpite i dalje vicite bolje grob nego rob! Kad dobijete po nosu onda se bunite Srbi.Svi pametni ljudi docekuju sa pozdravom svakog ko dodje u grad da bih zastitili svoj grad i decu to, se zove mudrost! Izeo vas vas veciti inat!
(Mario, 6. april 2011 12:24)

?

Napisa ti dobrosusedski komentar i ostade ziv ...a?
"Svaka ti cast"...danas ti si ziv i "slobodan"...znas li koliko je ljudi na ovim prostorima(bez obzira koje su nacionalnosi)poginulo u borbi protiv fasizma da bi mogao ti(manjina) da popujes mudre komentare?

Bucko fa-fa-o-si

pre 14 godina

@Mario
znaci nacisti su stitili Zagreb? A od koga, ako sme da se zna?
Inace, tuzan dan za Beograd i Srbiju, neka je Slava poginulim pre sedamdeset godina.
Pozdrav svima

rade

pre 14 godina

Mario, 6. april 2011 12:24

E moj Mario, posle se čudite zašto Srbi misle da su svi Hrvati ustaše. Samo ti i dalje dočekuj naciste sa cvećem, uvlači im se na mesto gde sunce ne dopire i širi mirise njihove unutrašnjosti. Srbi ipak imaju nešto što ti kao Hrvat nikada nećeš imati a zove se SAVEST i ČAST.

Синиша

pre 14 godina

Слава свим невино палим жртвама овог страшног злочина и надам се да ће доћи време када ће наша држава на примерен и достојанствен начин обележавати овај тужни дан.

marko

pre 14 godina

Slazem se sa prethodnih 13 komentara iako je @Anti-razarac promasio temu. Najtragicnije je sto je ono austrijsko kopile iskoristilo hrabrost, cast, pravdoljubivost i slobodoljubivost srpskog naroda da potpuno nelegitimno preuzme vlast. Zamislite kakav bi to velicanstven otpor nacistima bio da su svi Srbi i antifasisticki opredeljeni pripadnici drugih naroda stupili u jednu, legitimnu jugoslovensku vojsku u otadzbini pod komandom Draze Mihajlovica. Tita 6. aprila nije bilo nigde na braniku zemlje, pa zato ni herojima aprilskog rata nije odata pocast kakvu su zasluzili. Usporavanje napada na Sovjetski Savez zaista je, kao sto napisa @V, u mnogome uticalo na ishod rata. Naucimo pouke iz nase istorije. Postujmo nase i zrtve nasih predaka. Volimo svoju zemlju i svoj narod. Sacuvajmo zdrav razum u ovom haoticnom vremenu i nedozvolimo da nam iko ispira mozak i vredja inteligenciju. Zivela Srbija!!!

Jovan

pre 14 godina

Evo kako je 6. april 1941. opisao u svom izveštaju tadašnji direktor British Council-a čije su kancelarije bile u palati Albanija: http://www.facebook.com/notes/british-council-ispiti/from-british-council-serbia-archive-6-april-1941/10150155707244292

Sta da vam radimo?

pre 14 godina

@(Mario, 6. april 2011 12:24)
Znam ja da vas vasa proslost boli, ali nije ovo ni mesto ni dan za lecenje kompleksa. Vi i dalje JNA karakterisete kao okupatora u Jugoslaviji, a zenge sa sve ustasom ministrom odbrane kao branitelje, ali nije to dobro za psihicko stanje nacije, suvise je apsurdno. O podizanju spomenika i divljenju prema liku i delu Mileta Budaka ne treba ni trositi reci.
Slava svim zrtvama fasizma i nacizma!

Mario

pre 14 godina

Pa kad niste mogli da se ponasate kao pametni ljudi u Zagrebu i Ljubljani i da svakog decekujete sa cvecem onda trpite i dalje vicite bolje grob nego rob! Kad dobijete po nosu onda se bunite Srbi.Svi pametni ljudi docekuju sa pozdravom svakog ko dodje u grad da bih zastitili svoj grad i decu to, se zove mudrost! Izeo vas vas veciti inat!

Шумадинац

pre 14 godina

На данашњи дан су нас разорили бомбардујући Србију, нацисти!!!После на Васкрс Савезници, а ево 1999 године НАТО савезници!
Еуропа је према нама увек била недостојна, ,чак је чинила злочине. Одштету није платила а и даље нас уцењуе!

Те слике су вероватно сцене бомбардовања Београда на Васкрс од Савезника!Слике бомбардовања од Немачких нациста су реткост, загубиле се или...
НИКАД у НАТО. Србија на Првом месту све остало је на другом!

ljudevit

pre 14 godina

Pozdrav iz Hrvatske,

ja sam 1978. i skoro cijelu OŠ sam prošaо u SFRJ. Sjećam se ovog datuma kojeg smo učili kao početak 2. svj. rata u (budućoj)Jugoslaviji. Baš se mislim kako su nekad ratovi bili jasniji i smisleniji. Znao si tko je agresor, kad je počelo i tko se branio. A danas? i jedni drugi su agresori, i jedni i drugi su se branili, ne zna se kad je počelo...... U svakom slučaju - SMRT FAŠIZMU, ali nažalost narod više nikad neće bit slobodan.

Anti-razarač

pre 14 godina

A kad se obeležava 20 godina kontinuiranog razaranja ove, za sada već "tvorevine" Srbije koja više nema karakteristike i naličja države ni u socio-ekonomskom ni u kulturnom smislu.
I kada će se obeležavati razaranje i totalno uništavanje naše mladosti?
Kada će se slaviti da je i poslednji razuman čovek (ko je u mogućnosti da uradi isto, a nije mafijaš-političar) otišao s ovog dela Evrope? E to mene interesuje!
A dotle: Živela Tvorevina Srbija!

Dejan

pre 14 godina

Zrtve koje je srpski narod podneo zbog 27. marta su nemerljive.
Za razliku od Beograda koji je bombardovan i od strane nacisticke Nemacke i od strane saveznika, Zagreb i Ljubljana su u potpunosti sacuvani.

Vladan Grujic

pre 14 godina

Prema istorijskim izvorima, Beograd je od strane raznih napadaca rusen preko 40 puta. Pametnim ljudima je to vise nego dovoljno da shvate da Srbija ne treba da ima ni prijatelje ni neprijatelje, ni bracu ni sestre, nego samo svoje interese. Braca, sestre, prijatelji i neprijatelji su za pojedince a ne za drzave.

V

pre 14 godina

"To je razjarilo nacistickog vođu, jer je poremetilo njegove planove o napadu na Sovjetski Savez, pa je istog dana na osnovu njegove naredbe u operativnom štabu Nemačke armije doneta odluka (Direktiva 25) da se, pored Grcke, i Kraljevina Jugoslavija uništi kao država."

Zbog ovoga je napad na SSSR izvrsen sa dva meseca zakasnjenja sto je prouzrokovalo da naciste zatekne "ruska zima" u sred najvaznijih akcija. Rezultat ovoga je preokret na istocnom frontu i, kasnije, poraz nacisticke Nemacke. Verovatno nesvesno, ali Srbija je svojim buntom uticala na ishod Drugog svetskog rata. Samo ****** danas mogu da osporavaju antifasisticku proslost Srbije - to su vrednosti koje su itekako deo naseg identiteta.

SMRT FASIZMU!

dzericak

pre 14 godina

Jedini razlog zbog cega se o 6 Aprilu 1941 ne zna toliko toga je sto tada nije bilo interneta. I jedni i drugi izvori informacija iz tog toba preuvelicavaju odnosno umanjuju znacaj bombardovanja dok se svedocenja pojedinaca gledaju kroz prizmu raznoraznih politicko/istorijskih gledista.

Gledajuci Srbiju i Srbe kakve ih kao ljude danas vidim ne mislim da bismo bili imalo drugaciji da do ovog razaranja nije doslo. Hitler je bio pojava kakve je dugo nece biti na istorijskoj sceni, ali mi ovakvi kakvi smo, ima da nadzivimo i mnogo vece sile.

milos

pre 14 godina

Tuzan dan. Sramota je sto se tako odnosimo prema sopstvenoj proslosti. Ova zemlja je 27. marta 1941. godine pokazala nesto na sta svaki stanovnik treba da bude ponosan.

Zemlja smo sa moguce najmanjom tradicijom fasizma u Evropi. Dimitrije Ljotic nije mogao na izborima da dobije ni 1%. Kako se danas secamo tih ljudi? A jadan Beograd je samo dozivljavao stradanja. Bombardovanje 1941. pa 1944. pa komonisticke represalije posle oslobodjenja. Bitno da se Natasa i Daca spore oko imovine.

Na sta smo danas spali?

V

pre 14 godina

"To je razjarilo nacistickog vođu, jer je poremetilo njegove planove o napadu na Sovjetski Savez, pa je istog dana na osnovu njegove naredbe u operativnom štabu Nemačke armije doneta odluka (Direktiva 25) da se, pored Grcke, i Kraljevina Jugoslavija uništi kao država."

Zbog ovoga je napad na SSSR izvrsen sa dva meseca zakasnjenja sto je prouzrokovalo da naciste zatekne "ruska zima" u sred najvaznijih akcija. Rezultat ovoga je preokret na istocnom frontu i, kasnije, poraz nacisticke Nemacke. Verovatno nesvesno, ali Srbija je svojim buntom uticala na ishod Drugog svetskog rata. Samo ****** danas mogu da osporavaju antifasisticku proslost Srbije - to su vrednosti koje su itekako deo naseg identiteta.

SMRT FASIZMU!

Vladan Grujic

pre 14 godina

Prema istorijskim izvorima, Beograd je od strane raznih napadaca rusen preko 40 puta. Pametnim ljudima je to vise nego dovoljno da shvate da Srbija ne treba da ima ni prijatelje ni neprijatelje, ni bracu ni sestre, nego samo svoje interese. Braca, sestre, prijatelji i neprijatelji su za pojedince a ne za drzave.

ljudevit

pre 14 godina

Pozdrav iz Hrvatske,

ja sam 1978. i skoro cijelu OŠ sam prošaо u SFRJ. Sjećam se ovog datuma kojeg smo učili kao početak 2. svj. rata u (budućoj)Jugoslaviji. Baš se mislim kako su nekad ratovi bili jasniji i smisleniji. Znao si tko je agresor, kad je počelo i tko se branio. A danas? i jedni drugi su agresori, i jedni i drugi su se branili, ne zna se kad je počelo...... U svakom slučaju - SMRT FAŠIZMU, ali nažalost narod više nikad neće bit slobodan.

milos

pre 14 godina

Tuzan dan. Sramota je sto se tako odnosimo prema sopstvenoj proslosti. Ova zemlja je 27. marta 1941. godine pokazala nesto na sta svaki stanovnik treba da bude ponosan.

Zemlja smo sa moguce najmanjom tradicijom fasizma u Evropi. Dimitrije Ljotic nije mogao na izborima da dobije ni 1%. Kako se danas secamo tih ljudi? A jadan Beograd je samo dozivljavao stradanja. Bombardovanje 1941. pa 1944. pa komonisticke represalije posle oslobodjenja. Bitno da se Natasa i Daca spore oko imovine.

Na sta smo danas spali?

Dejan

pre 14 godina

Zrtve koje je srpski narod podneo zbog 27. marta su nemerljive.
Za razliku od Beograda koji je bombardovan i od strane nacisticke Nemacke i od strane saveznika, Zagreb i Ljubljana su u potpunosti sacuvani.

Шумадинац

pre 14 godina

На данашњи дан су нас разорили бомбардујући Србију, нацисти!!!После на Васкрс Савезници, а ево 1999 године НАТО савезници!
Еуропа је према нама увек била недостојна, ,чак је чинила злочине. Одштету није платила а и даље нас уцењуе!

Те слике су вероватно сцене бомбардовања Београда на Васкрс од Савезника!Слике бомбардовања од Немачких нациста су реткост, загубиле се или...
НИКАД у НАТО. Србија на Првом месту све остало је на другом!

rade

pre 14 godina

Mario, 6. april 2011 12:24

E moj Mario, posle se čudite zašto Srbi misle da su svi Hrvati ustaše. Samo ti i dalje dočekuj naciste sa cvećem, uvlači im se na mesto gde sunce ne dopire i širi mirise njihove unutrašnjosti. Srbi ipak imaju nešto što ti kao Hrvat nikada nećeš imati a zove se SAVEST i ČAST.

dzericak

pre 14 godina

Jedini razlog zbog cega se o 6 Aprilu 1941 ne zna toliko toga je sto tada nije bilo interneta. I jedni i drugi izvori informacija iz tog toba preuvelicavaju odnosno umanjuju znacaj bombardovanja dok se svedocenja pojedinaca gledaju kroz prizmu raznoraznih politicko/istorijskih gledista.

Gledajuci Srbiju i Srbe kakve ih kao ljude danas vidim ne mislim da bismo bili imalo drugaciji da do ovog razaranja nije doslo. Hitler je bio pojava kakve je dugo nece biti na istorijskoj sceni, ali mi ovakvi kakvi smo, ima da nadzivimo i mnogo vece sile.

Sta da vam radimo?

pre 14 godina

@(Mario, 6. april 2011 12:24)
Znam ja da vas vasa proslost boli, ali nije ovo ni mesto ni dan za lecenje kompleksa. Vi i dalje JNA karakterisete kao okupatora u Jugoslaviji, a zenge sa sve ustasom ministrom odbrane kao branitelje, ali nije to dobro za psihicko stanje nacije, suvise je apsurdno. O podizanju spomenika i divljenju prema liku i delu Mileta Budaka ne treba ni trositi reci.
Slava svim zrtvama fasizma i nacizma!

Bucko fa-fa-o-si

pre 14 godina

@Mario
znaci nacisti su stitili Zagreb? A od koga, ako sme da se zna?
Inace, tuzan dan za Beograd i Srbiju, neka je Slava poginulim pre sedamdeset godina.
Pozdrav svima

marko

pre 14 godina

Slazem se sa prethodnih 13 komentara iako je @Anti-razarac promasio temu. Najtragicnije je sto je ono austrijsko kopile iskoristilo hrabrost, cast, pravdoljubivost i slobodoljubivost srpskog naroda da potpuno nelegitimno preuzme vlast. Zamislite kakav bi to velicanstven otpor nacistima bio da su svi Srbi i antifasisticki opredeljeni pripadnici drugih naroda stupili u jednu, legitimnu jugoslovensku vojsku u otadzbini pod komandom Draze Mihajlovica. Tita 6. aprila nije bilo nigde na braniku zemlje, pa zato ni herojima aprilskog rata nije odata pocast kakvu su zasluzili. Usporavanje napada na Sovjetski Savez zaista je, kao sto napisa @V, u mnogome uticalo na ishod rata. Naucimo pouke iz nase istorije. Postujmo nase i zrtve nasih predaka. Volimo svoju zemlju i svoj narod. Sacuvajmo zdrav razum u ovom haoticnom vremenu i nedozvolimo da nam iko ispira mozak i vredja inteligenciju. Zivela Srbija!!!

Синиша

pre 14 godina

Слава свим невино палим жртвама овог страшног злочина и надам се да ће доћи време када ће наша држава на примерен и достојанствен начин обележавати овај тужни дан.

Anti-razarač

pre 14 godina

A kad se obeležava 20 godina kontinuiranog razaranja ove, za sada već "tvorevine" Srbije koja više nema karakteristike i naličja države ni u socio-ekonomskom ni u kulturnom smislu.
I kada će se obeležavati razaranje i totalno uništavanje naše mladosti?
Kada će se slaviti da je i poslednji razuman čovek (ko je u mogućnosti da uradi isto, a nije mafijaš-političar) otišao s ovog dela Evrope? E to mene interesuje!
A dotle: Živela Tvorevina Srbija!

IQ=0

pre 14 godina

Pa kad niste mogli da se ponasate kao pametni ljudi u Zagrebu i Ljubljani i da svakog decekujete sa cvecem onda trpite i dalje vicite bolje grob nego rob! Kad dobijete po nosu onda se bunite Srbi.Svi pametni ljudi docekuju sa pozdravom svakog ko dodje u grad da bih zastitili svoj grad i decu to, se zove mudrost! Izeo vas vas veciti inat!
(Mario, 6. april 2011 12:24)

?

Napisa ti dobrosusedski komentar i ostade ziv ...a?
"Svaka ti cast"...danas ti si ziv i "slobodan"...znas li koliko je ljudi na ovim prostorima(bez obzira koje su nacionalnosi)poginulo u borbi protiv fasizma da bi mogao ti(manjina) da popujes mudre komentare?

argh

pre 14 godina

@(Beogradjanin, 6. april 2011 15:26)
Politika Beograda je zasluzila da je nacisti bombarduju?. Sad kad znam tvoje vrednosti bolje razumem tvoje ostale komentare. Kad sam pisao da su tvoje teze neonacisticke i prohabzburske nisu mi pustili komentar, ali bitno da nas tvoje mrznje nikad ne postede. Koliko si ti krvolocan, pa to je morbidno.

24h hero

pre 14 godina

Kako rece @marko ispod "Srbi i antifasisticki opredeljeni pripadnici drugih naroda stupili u jednu, legitimnu jugoslovensku vojsku u otadzbini pod komandom Draze Mihajlovica"

Ovo ne stoji, na tvoju zalost @marko, jer su jednostavno Draza i njegovi "junaci" bili fasisti i njihov doprinos borbi protiv fasizma je bio zanemarljiv. Kako da se antifasisti stave pod komandu fasista? Austrijsko kopile, kako ga ti zoves je rasturilo te cistokrvne kraljevske oficire skoro bez prave borbe i vojnicki, i politicki i organizaciono. Mozes ti da ga mrzis koliko hoces ali tvoja slika o tome kako su jadni antifasisti tada bili naivni pa ih je sve te hiljade Tito prevario i omadjijao i pvukao za sobom da ginu po Sutjesci i Neretvi (a pre toga ih slao kao dobrovoljce u Spaniju) nema veze sa istinom. Antifasisti su dobro znali ko se protiv fasista bori a ko ne. Nisu bili tako naivni i glupi kao sto ti mislis da ih je "austrijsko kopile" iskoristilo i prevarilo a eto, posteni i dobri cetnici nisu uspeli da ih ubede u ispravnost njihovog pogleda jer eto nisu bili namazani kao "austirjsko kopile" nego su bili toliko zauzeti borbom sa Nemcima da nisu imali vremena da se bave propagandom. Za to vreme, "austrijsko kopile", koji je uzgred bio jedini komandant u Drugom Svetskom Ratu koji je bio ranjen (verovatno od viljuske kojom je jeo pa se slucajno ubo), je provodio svoje vreme svirajuci klavir i slatkorecivo ubedjivao antifasiste da predju kod njega a ne kod cetnika koji su za to vreme krvave borbe vodili za oslobadjanje zemlje od fasista da je to u istoriji ostalo zabelezeno. Cuvene ofanzive 1943. su sve bile cetnicke i veliki cetnicki junaci su se borili protiv Nemaca u visemesecnim borbama.

I eto, na zalost, kako im se vratilo, jadni, oslobodili zemlju i vodili toliko bitaka protiv fasista a Tito dosao tajno u Beograd i uzeo im vlast na kvarno. Bas je neki. A kad su antifasisti ukapirali ko je u stvari vodio borbu protiv fasizma, dizali su se na ustanak protiv Tita i 1950., i 1960. i 1970. i 1980. sve dok Tito nije umro i konacno su onda cetnici i pravi antifasisti uzeli vlast i dan danas je drze i Srbija je pod njima procvetala onako kako pod "austrijskim kopiletom" nije mogla ni da sanja.

Na zalost, ima jedan veliki problem koji Srbija tesko prihvata. Srbija je u novijoj istoriji bila laka da ustane na prkos, inat, pominjanje reci kao sto su cast, postenje, hrabrost ali onda kada ljudi izginu, kada pocnu da padaju bombe onda se to malo sve ukapira da je to mozda moglo i drugacije pa se brzo savije repic.

Beograd je bombardovan 1941. ali su Srbijanci u Jugoslvenskoj vojsci bacili oruzje i bezali pred Nemcima gore nego ostali narodi. Najveci primer otpora Nemcima je bio u Sloveniji i Makedoniji i to od ne-srbijanskih jedinica. Beograd je zauzeo nemacki potporucnik sa narednikom i 4 vojnika. 6000 rezervista, cuvenih junaka koji su branili Beograd se predalo sestorici Nemaca bez opaljenog metka sve sa oruzjem. Ovi su ih cak zatvorili u hotelske zgrade i posto ih je bilo samo 6, naredili su nekim zarobljenim vojnicima da cuvaju svoje kolege i stoje kao straza. I ovi to uradili. Neverovatno, ali istinito.

Ovo je jedini primer u istoriji da su 6 vojnika protivnicke vojske zauzeli glavni grad jedne zemlje koji je branjen od hiljade vojnika i rezervista koji su se masovno predali ovoj sestorici i bacili oruzje na gomilu ispred njih. To u nasoj istoriji ne pise ali se zauzimanje Beograda 1941. na svim vojnim akademijama izucava kao primer vojnicke samoinicijative.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fritz_Klingenberg

http://www.historynet.com/invasion-of-yugoslavia-waffen-ss-captain-fritz-klingenberg-and-the-capture-of-belgrade-during-world-war-ii.htm

Ono sto o cemu narod u Srbiji treba da se zamisli jeste izigravanje heroizma i patriotizma koji brzo splasne a dovodi do ogromnih zrtava i razaranja.

Srbija je jaka da krene na oruzje a kad dodje vuna onda se brzo podvije repic, cast izuzecima kao sto je Uzice.

Cak i u partizanima, najvise su na svojim plecima izdrzali borci van Srbije. Srbija kad joj odgovara onda se kiti Srbima van Srbije a kad ne onda ih odbacuje.

A njihov doprinos (osim Uzicana i Uzicke Republike) je daleko ispod svih ostalih Jugoslovenskih naroda. Verovali ili ne, Dalmatinci su ucinili vise u borbi protiv fasista nego Srbijanci. O Crnogorcima da ne pricamo i Srbima iz Bosne i Hrvatske.

Srbija zna da zapocne ratove i da se busa, ali taj patriotizam brzo splasne. Razmislite malo o tome kad razmisljate o buducnosti svoje dece.

Jovan

pre 14 godina

Evo kako je 6. april 1941. opisao u svom izveštaju tadašnji direktor British Council-a čije su kancelarije bile u palati Albanija: http://www.facebook.com/notes/british-council-ispiti/from-british-council-serbia-archive-6-april-1941/10150155707244292

rade

pre 14 godina

Beogradjanin, 6. april 2011 15:26

Prika ti se već danima proklamuješ za ANTIFAŠISTU, ovde podržavaš NACISTIČKO BOMBARDOVANJE BEOGRADA. Izgleda da si se razotkrio ko si i šta si u stvarnom životu. :)

pd859

pre 14 godina

Evo još jedan datum na koji se obilježava sličan događaj a o kome danas Srbija ne govori a vjerovatno će govoriti za 70 godina

6. April 1992 godine - Početak četverogodišnje opsade Sarajeva od strane generala Mladića i srpske vojske

Mario

pre 14 godina

Pa kad niste mogli da se ponasate kao pametni ljudi u Zagrebu i Ljubljani i da svakog decekujete sa cvecem onda trpite i dalje vicite bolje grob nego rob! Kad dobijete po nosu onda se bunite Srbi.Svi pametni ljudi docekuju sa pozdravom svakog ko dodje u grad da bih zastitili svoj grad i decu to, se zove mudrost! Izeo vas vas veciti inat!

Pobesneli max

pre 14 godina

Mislim da smo narod koji moze da se pohvali najvecom osobinom samodestrukcije. 27. mart je dan koji treba da se obelezava pod sloganom NIKAD VISE. Kakv crni ponos, to je bila najveca glupost i steta koju smo sebi mogli naneti. Posle njega nista vise nije bilo isto. 6. April je samo pocetak, a kraj se jos uvek ne nazire. SFRJ je samo bila zatisje pred buru, u kome se opet mi nismo snasli, zbog navedene osobine samodestrukcije. 20. vek je proklet za Srbe i Srbiju.

ElCid

pre 14 godina

Из данашње перспективе је лако доносити суд о догађајима везаним за потписивање Тројног пакта, војног пуча и немачког напада на Србију. Тада је то било веома тешко и мислим да у животу постоје тренуци када једноставно шта год да урадите нисте сигурни да ли сте добро учинили. У таквим тренуцима је неизбежно сумњати, колебати се, немати могућност предвиђања јер нисте у позицији да контролишете ситуацију јер све зависи од поступака других, у овом случају Немачке и савезника. Оно што је потпуно јасно јесте да смо током деценија учили да су потписници били издајници што свакако није истина - ти људи су били на то просто приморани да би избегли рат а не зато што су волели нацисте и Хитлера. С друге стране пучисте можемо сматрати усијаним главама без осећаја за реалност али са друге је јасно да је мало вероватно да би Немци током целог рата на овако важном стратешком подручју поштовали пакт о ненападању и неутралности Југославије и да није дошло до пуча. Из искуства знамо да нацистичка Немачка није марила за правила и уговоре. Делимично се поносим тим историјским "НЕ" највећем злочинцу у историји али сам свестан и трагичних последица које је таква одлука имала по коначан развој ситуације у Југославији и огромне жртве првенствено српског народа. Према томе закључујем да на сва дешавања током пролећа 1941. године наша земља једноставно није могла никако да утиче, имала је да бира између два зла а није знала које може да буде горе. Мени је деда по оцу стрељан у Краљеву 1941. године а деда по мајци је од 1944. године био у партизанима иако никада није био комуниста. Историја Другог светског рата је веома комплексна, има аргумената за и против и комуниста и монархиста. Важно да се води аргументована и неострашћена дискусија заснована на веродостојним чињеницама и да се људи не етикетирају као издајници или злочинци само због чињенице да су припадали једном или другом покрету. Ратови су лудило и дај Боже да их никада више не искусимо.

Milenko

pre 14 godina

U Hanoveru, u njihovoj gradskoj kući, prikazane su makete grada: 1695 god. grad je opasan kanalom, vide se urbanistički rešene ulice, td; 1939 god. grad se razvija, nema više kanala...; 1945 god. VIDI se da je 95% zgrada srušeno; sadašnji Hanover, grad sa urbanizmom...
Predlažem da i Vlada Beograda ovako nešto postavi, i sa 1941 i sa 1945, i sa 1999, i sada i pre... Slika govori više od hiljadu reči.

Dragan

pre 14 godina

@24 Hours Hero & ekipa
Ovo sa Sf. Klingenbergom i petoricom ljudi je istina. Imali su i jedan neispravan radio, (popravljen nakon dva dana), i tačno je da je taj Sf. Klingenberg nakon ubeđivanja sa gradonačelnikom i komandantom Beograda uspeo da ih ubedi da predaju grad. (Tragična je posledica, da je gradonačelnik nedelju dana kasnije izvršio samoubistvo, kad je shvatio da ge je „jedan švapski balavac“ nadmudrio.
Kada je 16.04. Klingenberg uspostavio vezu sa komandom, mislili su da laže, pijan li je, i pretili mu vojnim sudom, našta je ovaj odgovorio: „Pa jel’ treba sad da vratim grad domaćima?“

Pre te informacije, komande obeju strana su procenjivale, da će u slućaju dugotrajnih borbi za Beograd broj civilnih žrtava biti daleko veći od dotadašnjih vojnih.

Ostaje pitanje samog napada. Ne zaboravimo, da su po Beogradu od 27. do 29. Marta porazbijana sva nemačka privredna predstavništva, maltretirani zaposleni i da je isto učinjeno sa nemačkom ambasadom.

Strogo formalno –pravno, napad na ambasadu sa exteritorijalnim stausom, može da se tumači (ako se baš hoće) kao napad na teritoriju te države !!!!!!
(O tome da povedu računa današnji „patrioti“) !

A koliko su ti isti Nemci planirali da napadnu Jugoslaviju, pokazuje da su 1938-39 opremili ceo lovački puk sa najnovijim Bf 109 E3 (uz polugodišnje školovanje naših pilota i mehaničara u Nemačkoj) i da su fabrici u Kraljevu dali licencu za proizvodnju tada najbržeg bombardera Do 17K. (Uzgred, tokom obuke naših pilota, Nemci su bili fascinirani brzinom i kreativnošću u usvajanju i primeni taktike).

E sad, zamisli da su nas Ameri 1998 opremili sa recimo F-18.

Dragan V. Jagodić

pre 14 godina

glavni organizatori puča 27. Marta, Simović i Mirković su posle 1945 dobili ČINOVE I PENZIJE GENERALA BRITANSKE VOJSKE i po kuću na jugu Engleske ! (Brighton)

S.O.

pre 14 godina

Bombardovanje je bombardovanje, nema tu neke razlike da li nas bombarduju fašisti ili saveznici.
To je vandalizam iliti terorizam jedne ili više država nad drugom.
Što se tiče glavnog argumenta za ulazak u NATO da ne bi ponovo doživeli bombardovanje to ne odgovara realnosti. Istorija je učiteljica života.Ko nije naučio mora da ponavlja godinu.
Mi smo zaboravili ko nas je bombardovao pre 12 godina, kako da se sećamo onog pre 70 godina?

Igor

pre 14 godina

poruka svim komšijama koji iskorištavaju ovu obljetnicu za vrijeđanje Hrvata:

Jasenovac i dalje stoji kao spomenik, mi nismo rehabilitirali ustaše kao vi četnike i nikad nećemo... Hrvata je bilo trostruko više u partizanima nego u ustašama, provjereno i dokazano....

mora da je tako

pre 14 godina

@Igor
Ustase su bili nacisticka vojska najmonstruoznijeg Hitlerovog satelita, sa veoma jasnim zlocinackim programom. Za cetnike se, u sta god ti zeleo da verujes nista slicno ne moze vezati naprotiv.
Drugo, da imas imalo objektivnosti video bi da Hrvate niko nije ni spomenuo dok nisu krenuli da vredjaju i to povodom ovog dana.

mertur

pre 14 godina

Zovite ih kako hocete fasiste ili naciste oni su na Kosovu docekani sa cvecem od albanskoga stanovnistva i to sa pravom jer su albancima doneli puno vise slobode od srpskog "slobodoljubivog","miroljubivog","antifasistickog" i ne znam sve jos koje epitete ne dajete sebi.
Prestanimo da lazemo sebe jer mi mali narodi smo igrali za obe strane i ta osobina prilagodjavanja nas je ocuvala inace bi nestali.Svi smo mi bili i za svabe i za engleze i ostale. A to sto ste vi srbi ustali protiv pakta samo pokazuje koliko ste nepametan narod da donesete dobre odluke kad nemate jak oslonac. Sto nisu ustali rumuni ili bugari.

Vlada

pre 14 godina

"Nevolja je u tome što postoje toliki dani tuge u našoj istoriji tokom 20 veka. Ako se prisetimo drugih velikih jubileja tokom proteklih 15 godina, osvedočićemo se da suštinski ne postoji događaj u istoriji koji može da probudi bilo kakvo uzbuđenje ili oduševljenje posustalog srpskog naroda i neintegrisanih građana"

Strasna istina. Najvise smo se radovali sportskim uspesima u nasoj istoriji.

Ako sada moras da biras, Srbija u NATO ili da nas neko bombarduje ponovo za 15 godina, sta bi odabrao?

dr malinarius

pre 14 godina

Naravno da se istorija ponavlja, i da ce se i nanovo ponavljati neizbezni izbori izmedju pragmaticne "inteligentne" strane i strane koja se gadi stranih sila ciji "tragovi smrde necovjestvom", a ima tendenciju da uvelicava i preuvelicava sopstvenu vaznost. U tom smislu pozdravljam neostrascene komentare koji ovu istorijsku zavrzlamu uzimaju u obzir. Ipak, ne moze se relativizovati cinjenica da Srbi (znaci ne Jugosloveni) NISU POENTIRALI na svom istorijskom izboru zbog kojeg je toliko mladih ljudi u toku 2. svetskog rata polozilo zivot...bili smo uz Grke prakticno jedini antifasisti u regionu, i sto je jos bitnije ispostavilo se da smo bili na pobednickoj strani. A na izmaku 20. veka ispade da je Sloba mali Hitler, a mi svi njegovi verni pratioci. I to za razliku od pokajnika Nemaca, vecito nevinih susjeda nasih koji ce se vec sami prepoznati, pa eto sad i Avganistanaca i Iracana, koje je zapad "oslobodio od zlog vodje". Mislim da ljudima koji zive u Srbiji mahom nije jasno koliko smo mi zapravo satanizovani i 90ih i sada, i ovo je dan ciji znacaj treba malo podrobnije objasniti javnosti van Srbije, koja se pak divi npr holivudizovanim hrabrim Spartancima u Termopilskim klancima, i zrtvi koju su podneli mimo svake ulizicke logike, iskljucivo zato sto za njih nije ni postojao nijedan drugi izbor osim casnog...neki bi rekli i egoisticnog, te glupog. No eto. Da se ne zaboravi.

Mario

pre 14 godina

Pa kad niste mogli da se ponasate kao pametni ljudi u Zagrebu i Ljubljani i da svakog decekujete sa cvecem onda trpite i dalje vicite bolje grob nego rob! Kad dobijete po nosu onda se bunite Srbi.Svi pametni ljudi docekuju sa pozdravom svakog ko dodje u grad da bih zastitili svoj grad i decu to, se zove mudrost! Izeo vas vas veciti inat!

Шумадинац

pre 14 godina

На данашњи дан су нас разорили бомбардујући Србију, нацисти!!!После на Васкрс Савезници, а ево 1999 године НАТО савезници!
Еуропа је према нама увек била недостојна, ,чак је чинила злочине. Одштету није платила а и даље нас уцењуе!

Те слике су вероватно сцене бомбардовања Београда на Васкрс од Савезника!Слике бомбардовања од Немачких нациста су реткост, загубиле се или...
НИКАД у НАТО. Србија на Првом месту све остало је на другом!

pd859

pre 14 godina

Evo još jedan datum na koji se obilježava sličan događaj a o kome danas Srbija ne govori a vjerovatno će govoriti za 70 godina

6. April 1992 godine - Početak četverogodišnje opsade Sarajeva od strane generala Mladića i srpske vojske

rade

pre 14 godina

Mario, 6. april 2011 12:24

E moj Mario, posle se čudite zašto Srbi misle da su svi Hrvati ustaše. Samo ti i dalje dočekuj naciste sa cvećem, uvlači im se na mesto gde sunce ne dopire i širi mirise njihove unutrašnjosti. Srbi ipak imaju nešto što ti kao Hrvat nikada nećeš imati a zove se SAVEST i ČAST.

Anti-razarač

pre 14 godina

A kad se obeležava 20 godina kontinuiranog razaranja ove, za sada već "tvorevine" Srbije koja više nema karakteristike i naličja države ni u socio-ekonomskom ni u kulturnom smislu.
I kada će se obeležavati razaranje i totalno uništavanje naše mladosti?
Kada će se slaviti da je i poslednji razuman čovek (ko je u mogućnosti da uradi isto, a nije mafijaš-političar) otišao s ovog dela Evrope? E to mene interesuje!
A dotle: Živela Tvorevina Srbija!

mertur

pre 14 godina

Zovite ih kako hocete fasiste ili naciste oni su na Kosovu docekani sa cvecem od albanskoga stanovnistva i to sa pravom jer su albancima doneli puno vise slobode od srpskog "slobodoljubivog","miroljubivog","antifasistickog" i ne znam sve jos koje epitete ne dajete sebi.
Prestanimo da lazemo sebe jer mi mali narodi smo igrali za obe strane i ta osobina prilagodjavanja nas je ocuvala inace bi nestali.Svi smo mi bili i za svabe i za engleze i ostale. A to sto ste vi srbi ustali protiv pakta samo pokazuje koliko ste nepametan narod da donesete dobre odluke kad nemate jak oslonac. Sto nisu ustali rumuni ili bugari.

marko

pre 14 godina

Slazem se sa prethodnih 13 komentara iako je @Anti-razarac promasio temu. Najtragicnije je sto je ono austrijsko kopile iskoristilo hrabrost, cast, pravdoljubivost i slobodoljubivost srpskog naroda da potpuno nelegitimno preuzme vlast. Zamislite kakav bi to velicanstven otpor nacistima bio da su svi Srbi i antifasisticki opredeljeni pripadnici drugih naroda stupili u jednu, legitimnu jugoslovensku vojsku u otadzbini pod komandom Draze Mihajlovica. Tita 6. aprila nije bilo nigde na braniku zemlje, pa zato ni herojima aprilskog rata nije odata pocast kakvu su zasluzili. Usporavanje napada na Sovjetski Savez zaista je, kao sto napisa @V, u mnogome uticalo na ishod rata. Naucimo pouke iz nase istorije. Postujmo nase i zrtve nasih predaka. Volimo svoju zemlju i svoj narod. Sacuvajmo zdrav razum u ovom haoticnom vremenu i nedozvolimo da nam iko ispira mozak i vredja inteligenciju. Zivela Srbija!!!

24h hero

pre 14 godina

Kako rece @marko ispod "Srbi i antifasisticki opredeljeni pripadnici drugih naroda stupili u jednu, legitimnu jugoslovensku vojsku u otadzbini pod komandom Draze Mihajlovica"

Ovo ne stoji, na tvoju zalost @marko, jer su jednostavno Draza i njegovi "junaci" bili fasisti i njihov doprinos borbi protiv fasizma je bio zanemarljiv. Kako da se antifasisti stave pod komandu fasista? Austrijsko kopile, kako ga ti zoves je rasturilo te cistokrvne kraljevske oficire skoro bez prave borbe i vojnicki, i politicki i organizaciono. Mozes ti da ga mrzis koliko hoces ali tvoja slika o tome kako su jadni antifasisti tada bili naivni pa ih je sve te hiljade Tito prevario i omadjijao i pvukao za sobom da ginu po Sutjesci i Neretvi (a pre toga ih slao kao dobrovoljce u Spaniju) nema veze sa istinom. Antifasisti su dobro znali ko se protiv fasista bori a ko ne. Nisu bili tako naivni i glupi kao sto ti mislis da ih je "austrijsko kopile" iskoristilo i prevarilo a eto, posteni i dobri cetnici nisu uspeli da ih ubede u ispravnost njihovog pogleda jer eto nisu bili namazani kao "austirjsko kopile" nego su bili toliko zauzeti borbom sa Nemcima da nisu imali vremena da se bave propagandom. Za to vreme, "austrijsko kopile", koji je uzgred bio jedini komandant u Drugom Svetskom Ratu koji je bio ranjen (verovatno od viljuske kojom je jeo pa se slucajno ubo), je provodio svoje vreme svirajuci klavir i slatkorecivo ubedjivao antifasiste da predju kod njega a ne kod cetnika koji su za to vreme krvave borbe vodili za oslobadjanje zemlje od fasista da je to u istoriji ostalo zabelezeno. Cuvene ofanzive 1943. su sve bile cetnicke i veliki cetnicki junaci su se borili protiv Nemaca u visemesecnim borbama.

I eto, na zalost, kako im se vratilo, jadni, oslobodili zemlju i vodili toliko bitaka protiv fasista a Tito dosao tajno u Beograd i uzeo im vlast na kvarno. Bas je neki. A kad su antifasisti ukapirali ko je u stvari vodio borbu protiv fasizma, dizali su se na ustanak protiv Tita i 1950., i 1960. i 1970. i 1980. sve dok Tito nije umro i konacno su onda cetnici i pravi antifasisti uzeli vlast i dan danas je drze i Srbija je pod njima procvetala onako kako pod "austrijskim kopiletom" nije mogla ni da sanja.

Na zalost, ima jedan veliki problem koji Srbija tesko prihvata. Srbija je u novijoj istoriji bila laka da ustane na prkos, inat, pominjanje reci kao sto su cast, postenje, hrabrost ali onda kada ljudi izginu, kada pocnu da padaju bombe onda se to malo sve ukapira da je to mozda moglo i drugacije pa se brzo savije repic.

Beograd je bombardovan 1941. ali su Srbijanci u Jugoslvenskoj vojsci bacili oruzje i bezali pred Nemcima gore nego ostali narodi. Najveci primer otpora Nemcima je bio u Sloveniji i Makedoniji i to od ne-srbijanskih jedinica. Beograd je zauzeo nemacki potporucnik sa narednikom i 4 vojnika. 6000 rezervista, cuvenih junaka koji su branili Beograd se predalo sestorici Nemaca bez opaljenog metka sve sa oruzjem. Ovi su ih cak zatvorili u hotelske zgrade i posto ih je bilo samo 6, naredili su nekim zarobljenim vojnicima da cuvaju svoje kolege i stoje kao straza. I ovi to uradili. Neverovatno, ali istinito.

Ovo je jedini primer u istoriji da su 6 vojnika protivnicke vojske zauzeli glavni grad jedne zemlje koji je branjen od hiljade vojnika i rezervista koji su se masovno predali ovoj sestorici i bacili oruzje na gomilu ispred njih. To u nasoj istoriji ne pise ali se zauzimanje Beograda 1941. na svim vojnim akademijama izucava kao primer vojnicke samoinicijative.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fritz_Klingenberg

http://www.historynet.com/invasion-of-yugoslavia-waffen-ss-captain-fritz-klingenberg-and-the-capture-of-belgrade-during-world-war-ii.htm

Ono sto o cemu narod u Srbiji treba da se zamisli jeste izigravanje heroizma i patriotizma koji brzo splasne a dovodi do ogromnih zrtava i razaranja.

Srbija je jaka da krene na oruzje a kad dodje vuna onda se brzo podvije repic, cast izuzecima kao sto je Uzice.

Cak i u partizanima, najvise su na svojim plecima izdrzali borci van Srbije. Srbija kad joj odgovara onda se kiti Srbima van Srbije a kad ne onda ih odbacuje.

A njihov doprinos (osim Uzicana i Uzicke Republike) je daleko ispod svih ostalih Jugoslovenskih naroda. Verovali ili ne, Dalmatinci su ucinili vise u borbi protiv fasista nego Srbijanci. O Crnogorcima da ne pricamo i Srbima iz Bosne i Hrvatske.

Srbija zna da zapocne ratove i da se busa, ali taj patriotizam brzo splasne. Razmislite malo o tome kad razmisljate o buducnosti svoje dece.

V

pre 14 godina

"To je razjarilo nacistickog vođu, jer je poremetilo njegove planove o napadu na Sovjetski Savez, pa je istog dana na osnovu njegove naredbe u operativnom štabu Nemačke armije doneta odluka (Direktiva 25) da se, pored Grcke, i Kraljevina Jugoslavija uništi kao država."

Zbog ovoga je napad na SSSR izvrsen sa dva meseca zakasnjenja sto je prouzrokovalo da naciste zatekne "ruska zima" u sred najvaznijih akcija. Rezultat ovoga je preokret na istocnom frontu i, kasnije, poraz nacisticke Nemacke. Verovatno nesvesno, ali Srbija je svojim buntom uticala na ishod Drugog svetskog rata. Samo ****** danas mogu da osporavaju antifasisticku proslost Srbije - to su vrednosti koje su itekako deo naseg identiteta.

SMRT FASIZMU!

Dejan

pre 14 godina

Zrtve koje je srpski narod podneo zbog 27. marta su nemerljive.
Za razliku od Beograda koji je bombardovan i od strane nacisticke Nemacke i od strane saveznika, Zagreb i Ljubljana su u potpunosti sacuvani.

milos

pre 14 godina

Tuzan dan. Sramota je sto se tako odnosimo prema sopstvenoj proslosti. Ova zemlja je 27. marta 1941. godine pokazala nesto na sta svaki stanovnik treba da bude ponosan.

Zemlja smo sa moguce najmanjom tradicijom fasizma u Evropi. Dimitrije Ljotic nije mogao na izborima da dobije ni 1%. Kako se danas secamo tih ljudi? A jadan Beograd je samo dozivljavao stradanja. Bombardovanje 1941. pa 1944. pa komonisticke represalije posle oslobodjenja. Bitno da se Natasa i Daca spore oko imovine.

Na sta smo danas spali?

Pobesneli max

pre 14 godina

Mislim da smo narod koji moze da se pohvali najvecom osobinom samodestrukcije. 27. mart je dan koji treba da se obelezava pod sloganom NIKAD VISE. Kakv crni ponos, to je bila najveca glupost i steta koju smo sebi mogli naneti. Posle njega nista vise nije bilo isto. 6. April je samo pocetak, a kraj se jos uvek ne nazire. SFRJ je samo bila zatisje pred buru, u kome se opet mi nismo snasli, zbog navedene osobine samodestrukcije. 20. vek je proklet za Srbe i Srbiju.

dzericak

pre 14 godina

Jedini razlog zbog cega se o 6 Aprilu 1941 ne zna toliko toga je sto tada nije bilo interneta. I jedni i drugi izvori informacija iz tog toba preuvelicavaju odnosno umanjuju znacaj bombardovanja dok se svedocenja pojedinaca gledaju kroz prizmu raznoraznih politicko/istorijskih gledista.

Gledajuci Srbiju i Srbe kakve ih kao ljude danas vidim ne mislim da bismo bili imalo drugaciji da do ovog razaranja nije doslo. Hitler je bio pojava kakve je dugo nece biti na istorijskoj sceni, ali mi ovakvi kakvi smo, ima da nadzivimo i mnogo vece sile.

Vlada

pre 14 godina

"Nevolja je u tome što postoje toliki dani tuge u našoj istoriji tokom 20 veka. Ako se prisetimo drugih velikih jubileja tokom proteklih 15 godina, osvedočićemo se da suštinski ne postoji događaj u istoriji koji može da probudi bilo kakvo uzbuđenje ili oduševljenje posustalog srpskog naroda i neintegrisanih građana"

Strasna istina. Najvise smo se radovali sportskim uspesima u nasoj istoriji.

Ako sada moras da biras, Srbija u NATO ili da nas neko bombarduje ponovo za 15 godina, sta bi odabrao?

Igor

pre 14 godina

poruka svim komšijama koji iskorištavaju ovu obljetnicu za vrijeđanje Hrvata:

Jasenovac i dalje stoji kao spomenik, mi nismo rehabilitirali ustaše kao vi četnike i nikad nećemo... Hrvata je bilo trostruko više u partizanima nego u ustašama, provjereno i dokazano....

ljudevit

pre 14 godina

Pozdrav iz Hrvatske,

ja sam 1978. i skoro cijelu OŠ sam prošaо u SFRJ. Sjećam se ovog datuma kojeg smo učili kao početak 2. svj. rata u (budućoj)Jugoslaviji. Baš se mislim kako su nekad ratovi bili jasniji i smisleniji. Znao si tko je agresor, kad je počelo i tko se branio. A danas? i jedni drugi su agresori, i jedni i drugi su se branili, ne zna se kad je počelo...... U svakom slučaju - SMRT FAŠIZMU, ali nažalost narod više nikad neće bit slobodan.

S.O.

pre 14 godina

Bombardovanje je bombardovanje, nema tu neke razlike da li nas bombarduju fašisti ili saveznici.
To je vandalizam iliti terorizam jedne ili više država nad drugom.
Što se tiče glavnog argumenta za ulazak u NATO da ne bi ponovo doživeli bombardovanje to ne odgovara realnosti. Istorija je učiteljica života.Ko nije naučio mora da ponavlja godinu.
Mi smo zaboravili ko nas je bombardovao pre 12 godina, kako da se sećamo onog pre 70 godina?

Vladan Grujic

pre 14 godina

Prema istorijskim izvorima, Beograd je od strane raznih napadaca rusen preko 40 puta. Pametnim ljudima je to vise nego dovoljno da shvate da Srbija ne treba da ima ni prijatelje ni neprijatelje, ni bracu ni sestre, nego samo svoje interese. Braca, sestre, prijatelji i neprijatelji su za pojedince a ne za drzave.

Sta da vam radimo?

pre 14 godina

@(Mario, 6. april 2011 12:24)
Znam ja da vas vasa proslost boli, ali nije ovo ni mesto ni dan za lecenje kompleksa. Vi i dalje JNA karakterisete kao okupatora u Jugoslaviji, a zenge sa sve ustasom ministrom odbrane kao branitelje, ali nije to dobro za psihicko stanje nacije, suvise je apsurdno. O podizanju spomenika i divljenju prema liku i delu Mileta Budaka ne treba ni trositi reci.
Slava svim zrtvama fasizma i nacizma!

mora da je tako

pre 14 godina

@Igor
Ustase su bili nacisticka vojska najmonstruoznijeg Hitlerovog satelita, sa veoma jasnim zlocinackim programom. Za cetnike se, u sta god ti zeleo da verujes nista slicno ne moze vezati naprotiv.
Drugo, da imas imalo objektivnosti video bi da Hrvate niko nije ni spomenuo dok nisu krenuli da vredjaju i to povodom ovog dana.

Bucko fa-fa-o-si

pre 14 godina

@Mario
znaci nacisti su stitili Zagreb? A od koga, ako sme da se zna?
Inace, tuzan dan za Beograd i Srbiju, neka je Slava poginulim pre sedamdeset godina.
Pozdrav svima

Jovan

pre 14 godina

Evo kako je 6. april 1941. opisao u svom izveštaju tadašnji direktor British Council-a čije su kancelarije bile u palati Albanija: http://www.facebook.com/notes/british-council-ispiti/from-british-council-serbia-archive-6-april-1941/10150155707244292

rade

pre 14 godina

Beogradjanin, 6. april 2011 15:26

Prika ti se već danima proklamuješ za ANTIFAŠISTU, ovde podržavaš NACISTIČKO BOMBARDOVANJE BEOGRADA. Izgleda da si se razotkrio ko si i šta si u stvarnom životu. :)

argh

pre 14 godina

@(Beogradjanin, 6. april 2011 15:26)
Politika Beograda je zasluzila da je nacisti bombarduju?. Sad kad znam tvoje vrednosti bolje razumem tvoje ostale komentare. Kad sam pisao da su tvoje teze neonacisticke i prohabzburske nisu mi pustili komentar, ali bitno da nas tvoje mrznje nikad ne postede. Koliko si ti krvolocan, pa to je morbidno.

ElCid

pre 14 godina

Из данашње перспективе је лако доносити суд о догађајима везаним за потписивање Тројног пакта, војног пуча и немачког напада на Србију. Тада је то било веома тешко и мислим да у животу постоје тренуци када једноставно шта год да урадите нисте сигурни да ли сте добро учинили. У таквим тренуцима је неизбежно сумњати, колебати се, немати могућност предвиђања јер нисте у позицији да контролишете ситуацију јер све зависи од поступака других, у овом случају Немачке и савезника. Оно што је потпуно јасно јесте да смо током деценија учили да су потписници били издајници што свакако није истина - ти људи су били на то просто приморани да би избегли рат а не зато што су волели нацисте и Хитлера. С друге стране пучисте можемо сматрати усијаним главама без осећаја за реалност али са друге је јасно да је мало вероватно да би Немци током целог рата на овако важном стратешком подручју поштовали пакт о ненападању и неутралности Југославије и да није дошло до пуча. Из искуства знамо да нацистичка Немачка није марила за правила и уговоре. Делимично се поносим тим историјским "НЕ" највећем злочинцу у историји али сам свестан и трагичних последица које је таква одлука имала по коначан развој ситуације у Југославији и огромне жртве првенствено српског народа. Према томе закључујем да на сва дешавања током пролећа 1941. године наша земља једноставно није могла никако да утиче, имала је да бира између два зла а није знала које може да буде горе. Мени је деда по оцу стрељан у Краљеву 1941. године а деда по мајци је од 1944. године био у партизанима иако никада није био комуниста. Историја Другог светског рата је веома комплексна, има аргумената за и против и комуниста и монархиста. Важно да се води аргументована и неострашћена дискусија заснована на веродостојним чињеницама и да се људи не етикетирају као издајници или злочинци само због чињенице да су припадали једном или другом покрету. Ратови су лудило и дај Боже да их никада више не искусимо.

Dragan

pre 14 godina

@24 Hours Hero & ekipa
Ovo sa Sf. Klingenbergom i petoricom ljudi je istina. Imali su i jedan neispravan radio, (popravljen nakon dva dana), i tačno je da je taj Sf. Klingenberg nakon ubeđivanja sa gradonačelnikom i komandantom Beograda uspeo da ih ubedi da predaju grad. (Tragična je posledica, da je gradonačelnik nedelju dana kasnije izvršio samoubistvo, kad je shvatio da ge je „jedan švapski balavac“ nadmudrio.
Kada je 16.04. Klingenberg uspostavio vezu sa komandom, mislili su da laže, pijan li je, i pretili mu vojnim sudom, našta je ovaj odgovorio: „Pa jel’ treba sad da vratim grad domaćima?“

Pre te informacije, komande obeju strana su procenjivale, da će u slućaju dugotrajnih borbi za Beograd broj civilnih žrtava biti daleko veći od dotadašnjih vojnih.

Ostaje pitanje samog napada. Ne zaboravimo, da su po Beogradu od 27. do 29. Marta porazbijana sva nemačka privredna predstavništva, maltretirani zaposleni i da je isto učinjeno sa nemačkom ambasadom.

Strogo formalno –pravno, napad na ambasadu sa exteritorijalnim stausom, može da se tumači (ako se baš hoće) kao napad na teritoriju te države !!!!!!
(O tome da povedu računa današnji „patrioti“) !

A koliko su ti isti Nemci planirali da napadnu Jugoslaviju, pokazuje da su 1938-39 opremili ceo lovački puk sa najnovijim Bf 109 E3 (uz polugodišnje školovanje naših pilota i mehaničara u Nemačkoj) i da su fabrici u Kraljevu dali licencu za proizvodnju tada najbržeg bombardera Do 17K. (Uzgred, tokom obuke naših pilota, Nemci su bili fascinirani brzinom i kreativnošću u usvajanju i primeni taktike).

E sad, zamisli da su nas Ameri 1998 opremili sa recimo F-18.

IQ=0

pre 14 godina

Pa kad niste mogli da se ponasate kao pametni ljudi u Zagrebu i Ljubljani i da svakog decekujete sa cvecem onda trpite i dalje vicite bolje grob nego rob! Kad dobijete po nosu onda se bunite Srbi.Svi pametni ljudi docekuju sa pozdravom svakog ko dodje u grad da bih zastitili svoj grad i decu to, se zove mudrost! Izeo vas vas veciti inat!
(Mario, 6. april 2011 12:24)

?

Napisa ti dobrosusedski komentar i ostade ziv ...a?
"Svaka ti cast"...danas ti si ziv i "slobodan"...znas li koliko je ljudi na ovim prostorima(bez obzira koje su nacionalnosi)poginulo u borbi protiv fasizma da bi mogao ti(manjina) da popujes mudre komentare?

Dragan V. Jagodić

pre 14 godina

glavni organizatori puča 27. Marta, Simović i Mirković su posle 1945 dobili ČINOVE I PENZIJE GENERALA BRITANSKE VOJSKE i po kuću na jugu Engleske ! (Brighton)

Синиша

pre 14 godina

Слава свим невино палим жртвама овог страшног злочина и надам се да ће доћи време када ће наша држава на примерен и достојанствен начин обележавати овај тужни дан.

Milenko

pre 14 godina

U Hanoveru, u njihovoj gradskoj kući, prikazane su makete grada: 1695 god. grad je opasan kanalom, vide se urbanistički rešene ulice, td; 1939 god. grad se razvija, nema više kanala...; 1945 god. VIDI se da je 95% zgrada srušeno; sadašnji Hanover, grad sa urbanizmom...
Predlažem da i Vlada Beograda ovako nešto postavi, i sa 1941 i sa 1945, i sa 1999, i sada i pre... Slika govori više od hiljadu reči.

dr malinarius

pre 14 godina

Naravno da se istorija ponavlja, i da ce se i nanovo ponavljati neizbezni izbori izmedju pragmaticne "inteligentne" strane i strane koja se gadi stranih sila ciji "tragovi smrde necovjestvom", a ima tendenciju da uvelicava i preuvelicava sopstvenu vaznost. U tom smislu pozdravljam neostrascene komentare koji ovu istorijsku zavrzlamu uzimaju u obzir. Ipak, ne moze se relativizovati cinjenica da Srbi (znaci ne Jugosloveni) NISU POENTIRALI na svom istorijskom izboru zbog kojeg je toliko mladih ljudi u toku 2. svetskog rata polozilo zivot...bili smo uz Grke prakticno jedini antifasisti u regionu, i sto je jos bitnije ispostavilo se da smo bili na pobednickoj strani. A na izmaku 20. veka ispade da je Sloba mali Hitler, a mi svi njegovi verni pratioci. I to za razliku od pokajnika Nemaca, vecito nevinih susjeda nasih koji ce se vec sami prepoznati, pa eto sad i Avganistanaca i Iracana, koje je zapad "oslobodio od zlog vodje". Mislim da ljudima koji zive u Srbiji mahom nije jasno koliko smo mi zapravo satanizovani i 90ih i sada, i ovo je dan ciji znacaj treba malo podrobnije objasniti javnosti van Srbije, koja se pak divi npr holivudizovanim hrabrim Spartancima u Termopilskim klancima, i zrtvi koju su podneli mimo svake ulizicke logike, iskljucivo zato sto za njih nije ni postojao nijedan drugi izbor osim casnog...neki bi rekli i egoisticnog, te glupog. No eto. Da se ne zaboravi.