Petak, 17.12.2010.

00:10

Korman polje ipak bez Fijata i para

Država menja lokaciju za izgradnju pogona prateće Fijatove industrije u Kragujevcu. Nova lokacija je, umesto Korman polja, bivša vojna kasarna u Divostinu.

Izvor: Danas

Korman polje ipak bez Fijata i para IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

Marsicanci

pre 15 godina

Sutra 17.1.2011. god u Korman polju vlasnici parcela od "ranog jutra" branice mirnim putem ulazak geometra i policije u njihov posed!!!

Marsicanci

pre 15 godina

Sutra 17.1.2011. god u Korman polju vlasnici parcela od "ranog jutra" branice mirnim putem ulazak geometara i policije u njihov posed!!!

Marsicanci

pre 15 godina

Hvala svima koji nas podrzavaju.(voleo bih da znam ko su "vlasnik, invisible man i teta jela")Zahvaljujem jos jednom sto ste uz nas. Posetite nasu stranicu na facebook-u http://www.facebook.com/home.php?sk=group_178349568864257&ap=1

Teta Jela

pre 15 godina

Mislim da je ovaj tekst i previse manipulativnog karaktera i ostavlja utisak da je smisljen kako bi se omalovazila borba tamosnjih, kako ste to ironicno nazvali, nekoliko desetina seljaka.
Ocigledno je da se ovim tekstom promovise logika alave drzave i jos alavije lokalne samouprave, a od logike zakona ekonomije se pravi sprdnja.
Kao i od vlasnika zemljista...
Izgleda da ova drzava nece stati dok ne izmanipulise i poslednjeg gradjanina!

vlasnik

pre 15 godina

kao prvo za neupucene, ta zemlja nije poljoprivredna vec dve ipo godine knjizena je kao gradsko gradjevinsko zemljiste u zoni 1.
kao drugo, svi vi koji nikada nista u zivotu niste stekli nemojte se oglasavati jer nemate prava na to, ko vam daje pravo da sudite o necijij imovini a u zivotu niste stekli ni kutiju sibica
kao trece, ako neko hoce da kupi zemljiste u ravnici, oiviceno prugom i auto putem ima bogami i da plati
vi saberite i oduzmite pa razmislite da li biste vi, da kojim slucajem imate tu zemlju nekom je poklonili ili dozvolili da vam je neko oduzme

invisible man

pre 15 godina

pravo tih ljudi je da odrede svoju cenu, pa kome se ne svidja ne mora da kupi.muka mi je vise od prica...ne vredi toliko ili unistavaju srpsku privredu...i tome slicno.ako ce drzava da propadne zbog njihove cene i zemljista,neka ce,onda nije vredela ni toliko.gradjevinsko zemljiste vredi i vise,tako da su ti ljudi potpuno u pravu. mislim da drzava nikom nista ne poklanja,pa zasto bi neko njoj.glupost.borite se za svoju cenu,prodacete je nekom drugom,ako drzava nece.pare su bacane na raznorazne gluposti,vi prodajete svoju zemlju.
kada drzava kasni sa isplatom decijih dodataka,penzija,plata....kamate nema za zakasnjenja, ali zato kad ne platite struju...bifla kamata samo tako. pa hajmo gospodo da prebijamo to....
podrska ljudima koji ne daju svoju zemlju bud zasto! glupo je biti patriota na taj nacin!

zoxbaker

pre 15 godina

nema razloga da se ne plati trzisna cena zemljista, rec je o klsicnoj kupoprodaji ?!? drzava je ovde zaj.bala stvar pa sad svaljuje krivicu na seljake, bas jadno!!!!

Marsicanci

pre 15 godina

Seljaci "Marsicanci" porucuju: Svi,svi ali bas svi koji komentarisu o nasoj dedovini neka mirno spavaju. Mi smo bogati samim tim sto su nam dedovi ostavili tu zemlju, nije sramota biti seljak mi cemo motike u ruke bas je IN biti seljak. Zapitajte se gradjani i ostali odakle hrane, ne pocenjujte seljake nista jos uvek ne pada sa neba. Zemlja je najvece bogatstvo. Mi iz Marsica smo svesni toga (da ne pricamo o trzisnoj vrednosti, udaljenosti od grada,infrastrukturi,gradskom gradjevinskom zemljistu), jer mi smo seljaci sta mi znamo. Ali eto cuda seljaci postali pametniji, a uvek su i bili od "intelektualaca, kavazi fakultetskih obrazovanih i komentatora koji veze nemaju sa ovim". Cao vidimo se u Divostinu, presli su se ako su mislili da ce sa Marsicancima (Kragujevcanima)moci tako lako. Nisu hteli dogovor sa nama, a sada mi seljaci ne zelimo da razgovaramo pa cak ni za 4000e. Zemlja je svetinja shvatite vec jednom.

Zoran

pre 15 godina

Ovde država "folira" narod. Praviti infrasturkutu da bi došli do kasarne je čista budalaština. Koštaće više nego to što bi platili vlasnicima za svoju zemlju. Druga stvar je to što je naselje gde se nalazi velika vojna kasarna veliko stambeno naselje sa privatnim kućama. Biće i tu silnog "belaja" jel dovesti industriju u naselje biće mnogo problema.
Verko (gradonačelnik kragujevaca) doveo je grad do bankrota, samo to treba još da objavi, a ako misli na ovaj način da se iz njega izvuče biće tu silnih problema.

Dexterijus

pre 15 godina

Mene vishe interesuje koje u ime drzave pregovarao sa ovim ljudima na Korman polju? Koliko im se nudilo? Sta su, i koliko oni trazili? Gde je zapelo?
Mani te se B92 i novinara, oni samo prenose sta ima se svidja, mene interesuje javna licnost iz Vlade RS koja je pregovarala sa vlasnicima, da objasni ceo proces....

Nemojmo o ljudima koji traze novac za svoje parce zemlje, makar i ta cena bila nerealna.....
Cekam,cekam....i dalje cekam....

Dzoni

pre 15 godina

Bljuvotina od teksta,odraz u kojoj smesnoj karikaturi od drzave zivimo kad je ovakav tekst udarna vest.Nek dodje novinar sa b92 ili ko je vec pisao i koji zna da vozi kamion i dacu mu sleper ispred kasarne da dotera do zastave.Jedini problem je nema kojim putem ,jedini put vodi kroz spomen park sumarice i kroz centar grada ali ne moze ni tuda jer (sem sto je zabranjeno za kamione) mora da se skrene na par mesta gde sleper ne bi mogao da skrene nikako bez 100 puta u rikverc i napred ,nazad.

Raja Sirotinja

pre 15 godina

A sta mislite posto ce cika Misko da proda svojih 100.000+ hektara zemlje kad udjemo u EU kao sto je prodao banku a sad se sprema i trgovnu kojih se za male pare dokopao!

Podraska mestanima i neka su izgubili bar su bili jednistveni i nisu dali da se neko dobro ugradi u tu prodaju!

Sad ce drzava da pokloni zemljiste kasarne i kao niko nece dobiti nagradu za to ajde molim vas! Sprdacina od drzave!

Sunny

pre 15 godina

Pravo vlasnika je da traži koliko hoće za svoju imovinu.
Nisu se našli.
Vlasnici zemlje su po meni previše tražili. I ponuda je po meni preterano visoka.
Mogla je da se uradi komasacija i da se vlasnicima zemlje da zemlja na drugoj lokaciji - poljoprivredno zemljište.
Oni koji kažu da bi posle prodaje zemlje brzo potrošili taj novac i posle pomrli od gladi lažu. Po ovim cenama mogli su da kupe nekoliko puta veću parcelu i da više rade i više zarade. A ne znam šta bi trebalo da se seje da bi se zaradjivalo po aru toliko da cena od 350€ bude niska.
Ja kad od hektara zaradim 350€ sam presrećan (kad odbijem troškove od bruto zarade).
Ako neko razmišlja koliko to zemljište vredi kao gradjevinsko zemljište, neka shvati da to NIJE gradjevinsko zemljište. Prevodjenje u gradjevinsko zemljište košta i to debelo.

PS. Po zemlji imamo toliko industrijskih zona koje čekaju investitore, a već su opremljene i za dva dana investitori mogu da pobiju kočiće i počnu poslove izgradnje, da mi negde pomenuta opcija izgradnje ovih fabrika u nekoj drugoj opštini nije suluda. Evo jedne takve http://www.zrenjanin.rs/userfiles/image/Investicije/baza%20greenfield/mapa%20ECKA%20AVGUST2010.jpg gotove i spremne, a na nekim parcelama se i radi.

Posle kazu Srbin je Srbinu vuk, nije ni cudo kako smo predstavljeni, dobro je!

pre 15 godina

Necu vise da objasnjavam nista. Hvala onima koji nas podrzavaju, ali i onima koji su nas lepo izvredjali. Ja pisem o stvarnom stanju, kako je bilo, a i dalje nas neko proziva, ne vredi ovde otvarati oci bilo kome. Neka dovedu Fijat vec jednom u Srbiju, a ne da nas sve lazu kao smo mi seljaci krivi zbog rokova. Ja za moju zemlju imam kupca, ali jos uvek nemam prilike da prodam, jer bi me verovatno ostatak vlasnika lincovao, jer se time onda odredjuje trzisna vrednost, pa cu sacekati da fama prodje! Nista na poklon ne dobih od drzave, necu ni ja poklanjati. Moja cena je 1000e, na to imam pravo. Hteli smo da pregovaramo, drzava nije htela ni da se oglasi seljacima, osim putem medija. Kakav je sada ovo izgovor za njihovu tvrdnju da NIKO NE SME DA UCENJUJE DRZAVU. A vi nas niste ucenjivali godinu dana i na kraju i ucenili?! Gradi fabriku u Divostinu Mladjane, bili smo spremni na pregovore, ali sada vise necu ni da razmisljam o tome. Znali ste svi vi vrlo dobro tamo da se moze zaraditi preprodajom, ali sada ste shvatili da ne mozete ispuniti licni interes. To je u pitanju! A sta se mesate i vicete kako je javni interes, a ne slucaj ponude potraznje vec mesecima. E ima da ljubim ovu moju zemlju i korov na njoj, koju ste opet vi preko Zastave i upropastili, ali tebi da poklonim necu. Samo zato sto si ti! A za one koji traze da se utvrdi porez, okey! Samo prvo neka nam isplate naknadu za upropasceni plodni sloj poslednjih 20 godina!

i ko je 5 kolona sad?

pre 15 godina

Ma trebali su da ih puste u zemljiste, da sagrade i onda penali na prekrsen zakon o vlasnistvu po ustavu, kao i profit od iznajmljivanja u zakup i ti se obezbede dokle god je fijat u srbiji, a neverujem da ce dugo,ali za sada jeste.
Slazem se sa komentarom da sad drzavnike i politicare i saucesnike mogu da ojade od novca, ali tu kintu moraju da uloze,da se ne bi desila situacija da te novce procardaju.
Takodje novim predlozenim zakonima o porezu, postoji realna mogucnost da im se to obije o glavu,pa da bi izbegli,moraju da traze od poreske uprave na osnovu kojih parametara su zarezani porezi.
Da li se drzava igra sa gradjanima, ili ce posledice biti kao u rimu,atini,parizu,londonu,berlinu....nek probaju.
kec u rukavu imamo sigurno, bar su nasi dosli pre devetih i pre seoba carnojevica, pa imamo veca prava na sopstvenu imovinu i prava.
A mi kazemo da svi imaju pravo na zdravstveno, skolovanje(koji stepen dosegnu i imaju kapacitet),hleba, mleka i mesa da niko nebude gladan,sa svim narodima i narodnostima na ovim prostorima.
Kome se nesvidja, sikter u maticu odakle ste dosli.
Crkva,politicari dole, narod glavu gore

Шумадинац

pre 15 godina

Сељаци су у праву, треба да се поштује тржишна цена, је рје земљиште уз аутопут, и увек ће добити добру цену за ту локацију, ако им сад локална средина из ината не направи бирократске проблеме.
Иначе и застава има доста простора, ово је било замајавање, много се мути око заставе, биће то килава посла. Али и крагујевчани су одговорни, ево Кинези долазе у Бугарску, предходно су купили Ровер,Волво, а ви хтели са Динкићем.

Kosta

pre 15 godina

Drzava Srbija nema za obilaznicu ,ekonomija je u rasulu i pola EU je u bankrotu.Zasto bi seljak njima poklanjao njivu,kada drzava gradi stanove na otetom zemljistu u Beogradu i umesto 500 e trazi 1300.Zasto bi seljaci poklonili svoju imovinu grofu Dulicu, on nije dobar ortoped,nije dobar gradjevinac,a sam se proglasio za grofa.

budimo ljudi, budimo hrishcani, iako smo Srbi :s

pre 15 godina

Citam komentare, ne znam da li B92 namerno vadi ovakve komentare, ili smo mi stvarno toliko losi ljudi. Neka mi neko kaze i objasni, sta je lose sto su ljudi koji tamo imaju zemlju procenili koliko njihova (NJIHOVA) zemlja vredi. Vreme komunizma proslo je svuda u svetu, osim u Kini i Severnoj Koreji, a te zemlje su jako daleko od nas. Drzava, Fijat, ko god je placao - je pogledao ponudu za tu zemlju, zakljuchio da je skupo i nastavio dalje. Najnormalnije, trzishte, ponuda-potraznja... Nema razloga biti kivan na vlasnike, traziti da im povecaju porez u nedogled i slichno. Ti ljudi su isti kao i mi, videli su mozda neku prilikicu da uzmu neke malo vece pare, ali pare za ono shto oni prodaju, ono shto je njihovo, nisu otimali od gladnih. A te pare, koje su nista koliko su ovu zemlju ti koji hoce da kupe do sada ojadili, bi im mozda obezbedile neku penzijicu, neka kola, ili mozda 'besplatno' skolovanje za decu. Pa jesu ti ljudi zasluzili toliko besa....

a sad malo kormrani

pre 15 godina

E tako, a sad ih tuzite i olesite za pokusaj uzurpacije zemljista u vlasnistvu, mladjana dinkica,vericu karanoc,predsednika kragujevca,geometra i sve one koji su oruzijem i nasilno pokusali da udju na tudji posed i otudje ga.
I to u vise milionskom iznosu.
Da se nauce pameti da vise nelazu.Novac ovakvim tuzbama nemoze biti uzet iz budzeta, vec od njihovih zarada.
Pa nek ostanu i bez stanova i kuca, malo i oni na ulice, da vide kako je to biti u beznadju.

Velike oci

pre 15 godina

Pa lepo. Sad ako jos nista nisu ni posejali na toj zemlji cekajuci eksproprijaciju za debele pare, ima da in se isplati onolikoooooo!

Mirko

pre 15 godina

Proizvodna cena Punta je 3000e cena je 7000e, znaci drzava zaradjuje (ili treba da zaradjuje 30% ove sume) sto je oko 1200e bruto po vozilu (ako se uzme cifra od 30000 sto je hm) sto je 36 miliona eura.
Drzava je istovremeno ulozila 200 miliona eura koje ce ovim tempon pod uslovom da se ne uzima NPV racunica vratiti za nekih 5-6 godina (drzava je ulozila vise od 200 miliona i jos potrazuje iz budzeta da ulozi).

Zastava je bez Fiata proizvodila 18000 hiljada vozila godisnje i suma od 2000e (ajde da smanjimo) ukupno 36 miliona eura je ostajala drzavi bez vecih ulaganja.
Mislim cak i sa ovako grubom procenom jasno je o cemu se radi (a pogotovo o prici da je Zastava bila gubitnik).

A dalje istrazivacko novinarstvo moze da uradi analizu koliko je domacih kooperanata Zastave zatvoreno, koliko je ljudi izgubilo posao, koliko kosta stimulacija po radniku, i koliko dovodjenje Fiata zaista kosta Srbiju. Nema ljutis na seljaka, jer on ocigledno mnogo bolje zna gde su granice nesposobnosti.

ma super drustvo

pre 15 godina

Kome će sad Kolonija i Smallville da prodaju stanove u izgradnji u Kragujevcu? Ovo će povući u propast mnoge započete poslove.

Aleksandar

pre 15 godina

Uh sto VOLIM! Eto vam sad vas zemlja, pa je obradjujte. Ovo je jedan od retkih poteza ove nesposobne vlade koji podrzavam. Ako me nesto vise nervira od trenutne vlasti, onda je to pohlepni Srpski seljak! Bravo na potezu!

Дејан Михаиловић

pre 15 godina

@Miroslav
Како је кренуло нека се још мало стрпе па ће и Албанци да дођу.

kragujevcanin

pre 15 godina

Nije korektno da na ovaj način se komentariše stav vlasnika zemljišta u Korman polju. Pretpostavljam da je najveći broj ovih "komentatora" nije iz Kragujevca. A ja bih rekao, pošto sam iz ovog grada, da niko,ama baš niko, nije kontaktirao ove ljude, da je u februaru Dinić u Kragujevcu ,kada je razgovarao sa Verkom Stevanoviće, rekao da cena treba da bude 350 hektara po aru,a da je veroljub Stevanović posle na sav glas "gurao " tu poruku ministra Dinkića. Na sve molbe, apele vlasnika zemljišta u korman polju da sa nekim razgovaraju iz lokalne samouprave ili države, niko se nije odazvao,ali je u više navrata upravo gospodja kalanović
dolazila u to Korman Polje i kraj planova se slikala za TV.Tada nije želela da se sastane sa tim ,kako ih neki u ovim komentarima nazivaju, seljacima.A sada izjavljuje da su "oni bezobrazni" , da traže mnogfo,a ljudi nikada nisu rekli - koliko, već su tražili veštačenje i potom odredjivanje cene , i -.reče Verica kalanovioć jpš i to da "nemaju osećaj za važnost projekta". Čekajte , radi se o privatnoj imovini, onba je svuda,a pre svega, na Zapadu tapija u koju se ne dira,a viši interesi - pa neka realizuje država i loklana samouprava to jer je ona potpisala ugovor sa Fiatom, napravila i u Beogradu i Kragujevcu feštu pred izbore i na Fiatu dobila izbore. I nije tačno da se zbog Korman polja kasni, već država ne izmiruje svoje obaveze : pitam šta je sa autoputem do Batočine, rekonstrisanom prugom, južnom zaobilaznicom...Sve je to država morala da uradi. A i Fiatu se ne žuri. Od onih 700 miliona evra nema ništa,a prošle je više od dve godine od potpisanog ugovora. Tek toliko da se zna.I sada Verica kalanović štiti svoj resor i svog šefa Dinkića, jer se on busa neprestano da je doveo Fiat u Kragujevac, opet u Kragujevcu, to tvrdi da je učinio njegov gradonačelnik Verko Stevanović,pa ako je tako - otvorite dzepove i ne uzimajte dedovinu kako su to komunisti radili.

Kragujevcanin

pre 15 godina

@(Milan, 17. decembar 2010 08:49)

gospodine,cemu toliki cinizam? shvatas li Ti da ljudi imaju samo to malo zemlje sto imaju,i nemaju drugi posao! oduzmi im to za 350e,i za manje od godinu dana ce svi skapati od gladi! zbog takvih kao sto si Ti,postovani gospodine,narod umire od gladi u 21. veku!

Drobnjak iz auta

pre 15 godina

A sad gegule motiku u šake i da okopavate tu svoju dedovinu...Verujem da ćete na kupusu i mladom luku zaraditi tih 400000 eur za par godina.Vidite kako cene skaču na pijaci...Al ste istrgovali svaka vam čast.

Igor

pre 15 godina

Pravo prodavca je da trazi cenu za koju on smatra adekvatnom isto kako i pravo kupca koji nudi svoju cenu na osnovu svog misljenja o vrednosti. Ukoliko je dogovor nemoguc traze se alternative sto se i desilo a to se iz aviona videlo. Zahtevi prodavaca su bili nerealni, mozda to zemljiste i vredi koliko oni kazu ili vestaci procenjuju ali do juce ar tog zemljista nisu mogli da prodaju ni za 35e a od sutra isto tako, to je zakon trzista. Dobra stvar u svemu je ta sto ce se pogoni graditi u Kragujevcu i sto ce se otvarati nova radna mesta u Kragujevcu samo na drugoj lokaciji, a sa vlasnicima parcela ne bi trebalo vise pregovarati sansu su imali sad neka uzivaju u svojoj imovini kao su u njoj uzivali i dosada, gledajuci je kako propada, a s obzirom da sada imamo nalaz sudskog vestaka o vrednosti zemljista red je da se i poreska osnovica promeni zar ne?

Jednoumlje

pre 15 godina

@Kupujmo domace !,

Bravo. Seti se ove tvoje konstatacije kada za svoju garsonjeru u Beogradu budes placa 200 eur poreza godisnje :)

Zane Griff

pre 15 godina

@KG
Pre par godina su zaista kruzile price o Divostinu. Problem je bio sa tehnikom iz Divostina tj finansiranje njenog izmestanja.
Po toj prici Divostin bi bio povezan sa prugom u Grosnici sto kada se pogleda na mapi izgleda blize nego Kormansko polje.
Ipak mislim da su se vlasnici njiva u Kormanu malo preracunali jer za zemlju traze vise nego sto je cena Vojvodjanskih njiva.

milos

pre 15 godina

Hahahahaha!! Sad mogu da prodaju po 50evra po aru, koliko to košta po Srbiji. Možda je ovo i dobra vest jer mogu da zadrže voljenu dedovinu:)

Ipak mislim da su baš razočarani jer su već napravili velike planove sa "zarađenim" velikim parama. Novi audi da komšija crkne od muke, pa labud na ulaz, pa lcd...

marko

pre 15 godina

@pera zdera,
Cak ne po tim cenama, treba im poslati poreske prijave po cenama od 50 hiljada eura po ha. A sad posto ta zemlja moze da rodi coveka, pretpostavljam da im nece biti problem da plate porez od 200 eura po ha.

Miroslav

pre 15 godina

Pa mislili su da ce prodajom zemlje da isele iz Kragujevca, kupe lepo stan u Beogradu i uzivaju u ostatku para.
Svako je to stavio na papir i lako izracunao koliko mora za to da dobije po aru :)
Isto kao i za Kosovo sto su napravili posao sa Albancima. Samo izgleda ovaj put kupci nisu Albanci.

Nenad

pre 15 godina

@Posle kazu Srbin je Srbinu vuk, nije ni cudo kako smo predstavljeni, dobro je!

Samo još jedna činjenica, čisto da dopunim. Istina je da sa tim ljudima direktno niko nije pregovarao o ceni, ali samo zato što su oni opunomoćili za to advokatsku kancelariju iz Beograda. Poslednja informacija koju ja imam je da advokati nisu pristali na cenu manju od 2500€. Inače, kao što je i normalno, klijenti su pristali da 15% od prodajne cene pripadne advokatima.

KG

pre 15 godina

Smesna vest u smesnoj zemlji od smesnih novinara,neko napise neku patku i kao i obicno svi copy paste bez ikakve provere da li je to uopste moguce.A da su odvojili 3 MINUTA na programu google earth videli bi da je nemoguce jer kasarna nije povezana apolutno nikakvim putem sa zastavom a do autoputa treba obilaznica obecana 2008 koja naravno nije ni zapoceta tj ni asov zaboden.
Jedino da obilaznica nikne odjednom sto je svi znamo nemoguce i da je u ovoj zemlji i 5 godina optimisticka cifra a 20-30 godina realna cifra.
Drzava je dobro se secam a postoji i milion clanaka na netu obecala pred izbore 2008 silna ulaganja u infrastrukturu Kragujevca ,proslo je 2.5 godina a da nije ulozeno apsolutno NISTA,jedini deo obilaznice koji postoji je izgradjen za vreme Slobe 1995 i to je ujedno i najduzi nadvoznjak u Srbiji.Ovi samo pricaju i pricaju i pricaju a ne rade bas nista.Cekaju pare od Telekoma da i to procerdaju.

Milan

pre 15 godina

@ Posle kazu Srbin je Srbinu vuk

Kao sto ste rekli, obican, normalan kupoprodajni proces. Vi ste tvrdili da se cene formiraju prema "trzistu" odnosno kako vlasnici imovine kazu, s cim se u potpunosti slazem, nismo vise u socijalizmu. Ali ste kao tipicni Srbi zacepili cenu koja nema veze sa realnoscu pa ste na kraju popusili tako da nema za sta da se zalite. I 700 evra je mnogo gospodine, a ti vasi sudski vestaci mogu da posete psihijatra. Kako moze ar vuko...ne u Kragujevcu da vredi deset prosecnih plata drzave u kojoj se nalazi??? Uostalom, sta ce vama toliki novac, pola bi potrosili na svadbu sinovima, a ostalo bi vam drzava uzela kroz porez, kao sto uradili radnici vecina nasih firmi koje su prodane strancima. Srbi nemaju pojma kako da raspolazu novcem, a kamoli kako da ga investiraju. Eto vam sad pa obradjujte zemlju, siguran sam da u Koroman Polju uspevaju mnoge kulture, a mozda i otkrijete naftu.

mali perica

pre 15 godina

šta god da bude, poreska uprava ne treba da propusti priliku da odredi poresku osnovicu prema cenama koje su tražili meštani, prodavci zemlje. kad im je ta zemlja toliko vredna, nek plaćaju adekvatan porez.

Miki

pre 15 godina

Jeste privatni interes al bi morali da znamo da u svakoj normalnoj državi eksproprijacija sasvim normalan proces. U njoj se ne zadovoljavaju želje iz bajki onih koji nisu u životu uložili dinara u to zemljište već sud određujue tržišnu cenu,koja bi verovatno bila bar 10 puta manja i od tih 350 evra po aru. Pa to isto zemljište tim vlasnicima je nekoliko puta plaćano u proteklim decenijama i opet vraćano,a ova količina pohlepe ni u bajkama nije viđena.

boki NS

pre 15 godina

Odlično!!!
Sada mogu da prodaju po "tržišnoj" ceni. Samo što tržište za to zemljište sada više ne postoji. Malo im je bilo 35000 evra po hektaru!!! Ne, oni su tražili 400000 evra po hektaru, ali bi bili zadovoljni i sa 70000!!! Pri svemu tome, samo ih je u...o da imaju zemljište na mestu na kom je država htela da dovede Fijat!Za informaciju, hektar zemlje u južnoj Bačkoj ,jedno od najkvalitetnijih zemljišta u Evropi košta manje od 5000 evra. To se u našem narodu zove "Leba bez motike".

Pera Detlic

pre 15 godina

A sta se drugo moglo i ocekivati od ove vlasti. Za njihove dzepove je mnogo isplativije da poklone zemljiste kasarne, nego narodu da plate realnu cenu. Zasto da dobiju manju proviziju.

Asp

pre 15 godina

"Sagovornici iz nadležne državne i kragujevačke gradske uprave smatraju da je donekle nelogično i neozbiljno da država odustaje od svojih planova u Korman polju zbog toga što tamo protestuje nekoliko desetina nezadovoljnih seljaka"

Као да сте са комунистима разговарали. Чуј, приватно власништво неозбиљно.

Pera

pre 15 godina

Ne mozem da kazem da se radujem tudjoj nesreci ali ovo je lep primer kako zavrsava alavost. Zao mi je samo onih ljudi koji su pristali da prodaju i racunali da ce da zarade neki dinar.

Gibbs

pre 15 godina

Najbolje bi bilo da Srbija kupi zemljište u Italiji i da se tamo podignu svi potrebni objekti za proizvodnju automobila. Valjda ne bi bilo ovakvih problema. A i naše radnike tamo poslati zauvek, imali bi i veće plate i bolji život. Niko se na ovu ideju, verujem, neće žaliti.

dzigi

pre 15 godina

U pravu su ti "seljaci", samo je trebalo ili pregovarati sa njima o ceni ili odmah odustati. Ovako se izgubilo godinu dana u tužakanju preko medija i na kraju svi ispali rogati

Posle kazu Srbin je Srbinu vuk, nije ni cudo kako smo predstavljeni, dobro je!

pre 15 godina

Stvar je jasna. Mestani su okarakterisani kao pohlepni i na to ce se staviti tacka. Samo ostaje pitanje zasto je mesecima bilo tvrdnji da je javni interes u pitanju? Od samog pocetka rec je bila o najjednostavnijem kupoprodajnom procesu za koji su mestani pokusali da se izbore kao za svoje pravo na pregovore http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=10&nav_id=437741 . Niko im nije ponudio cenu, vec su vlasti tvrdile da je cena od 350e krajnja trzisna vrednost i da sa seljacima NEMA PREGOVORA http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=438040 kao da je u pitanju stoka, a posle se ispostavilo da su sudski vestaci procenili da je vrednost pet puta veca http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=472622 i da je u pitanju ipak kupoprodaja i pravo ljudi da „pregovaraju“ . Sada ce svi pljuvati po vlasnicima parcela zbog probijanja rokova i navodnog ucenjivanja drzave http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=438107 , a godinu dana nisu hteli da se obrate tom narodu, osim sto su ih pljuvali po medijima i krivili ih da koce opremanje infrastrukture, a to i sada rade. Ako se ovako civilizovano i humano i u svetu resavaju obicni poslovi kupoprodaje, onda ja nemam daljeg komentara. Moja cena je od pocetka bila oko 700e, kao i vecine drugih vlasnika, ali sa nama niko nije pregovarao. U vestima je bilo reci da je vecina pristala i da su neki dobili novac, a nikada se to nije dogodilo , vecina je samo trazila razgovor http://www.youtube.com/watch?v=whmEexmY2BU&feature=channel. 4000e je bila pocetna cena, a ne konacna i definitivna, cisto da se zna na koji nacin se stvara losa slika. Niko od nas nije ulozio nikakvu zalbu, kako se navodilo u izlaganju Aleksandra Ljubica, niti je bilo ikakvih resenja i ponuda sa njihove strane. Na sudski proces niko nije hteo da pristane, jer nije bilo osnova, s obzirom da nije ni rec o eksproprijaciji u slucaju javnog interesa. Ovo su neverovatne lazi, ali hvala Bogu sto postoji b92 i nadam se da ce bar objaviti ovaj komenatar. Toliko o postovanju prava gradjanja.

nn

pre 15 godina

Neka grade u Divostinu, vazno je da dovedu Fijat u grad, ali samo moram da kazem da je zemlja bila plodna pre nego sto su je nekoliko puta eksproprisali za potrebe Zastave, koja je godinama unistavala tu istu zemlju.

boki NS

pre 15 godina

Odlično!!!
Sada mogu da prodaju po "tržišnoj" ceni. Samo što tržište za to zemljište sada više ne postoji. Malo im je bilo 35000 evra po hektaru!!! Ne, oni su tražili 400000 evra po hektaru, ali bi bili zadovoljni i sa 70000!!! Pri svemu tome, samo ih je u...o da imaju zemljište na mestu na kom je država htela da dovede Fijat!Za informaciju, hektar zemlje u južnoj Bačkoj ,jedno od najkvalitetnijih zemljišta u Evropi košta manje od 5000 evra. To se u našem narodu zove "Leba bez motike".

Posle kazu Srbin je Srbinu vuk, nije ni cudo kako smo predstavljeni, dobro je!

pre 15 godina

Stvar je jasna. Mestani su okarakterisani kao pohlepni i na to ce se staviti tacka. Samo ostaje pitanje zasto je mesecima bilo tvrdnji da je javni interes u pitanju? Od samog pocetka rec je bila o najjednostavnijem kupoprodajnom procesu za koji su mestani pokusali da se izbore kao za svoje pravo na pregovore http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=10&nav_id=437741 . Niko im nije ponudio cenu, vec su vlasti tvrdile da je cena od 350e krajnja trzisna vrednost i da sa seljacima NEMA PREGOVORA http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=438040 kao da je u pitanju stoka, a posle se ispostavilo da su sudski vestaci procenili da je vrednost pet puta veca http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=472622 i da je u pitanju ipak kupoprodaja i pravo ljudi da „pregovaraju“ . Sada ce svi pljuvati po vlasnicima parcela zbog probijanja rokova i navodnog ucenjivanja drzave http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=438107 , a godinu dana nisu hteli da se obrate tom narodu, osim sto su ih pljuvali po medijima i krivili ih da koce opremanje infrastrukture, a to i sada rade. Ako se ovako civilizovano i humano i u svetu resavaju obicni poslovi kupoprodaje, onda ja nemam daljeg komentara. Moja cena je od pocetka bila oko 700e, kao i vecine drugih vlasnika, ali sa nama niko nije pregovarao. U vestima je bilo reci da je vecina pristala i da su neki dobili novac, a nikada se to nije dogodilo , vecina je samo trazila razgovor http://www.youtube.com/watch?v=whmEexmY2BU&feature=channel. 4000e je bila pocetna cena, a ne konacna i definitivna, cisto da se zna na koji nacin se stvara losa slika. Niko od nas nije ulozio nikakvu zalbu, kako se navodilo u izlaganju Aleksandra Ljubica, niti je bilo ikakvih resenja i ponuda sa njihove strane. Na sudski proces niko nije hteo da pristane, jer nije bilo osnova, s obzirom da nije ni rec o eksproprijaciji u slucaju javnog interesa. Ovo su neverovatne lazi, ali hvala Bogu sto postoji b92 i nadam se da ce bar objaviti ovaj komenatar. Toliko o postovanju prava gradjanja.

mali perica

pre 15 godina

šta god da bude, poreska uprava ne treba da propusti priliku da odredi poresku osnovicu prema cenama koje su tražili meštani, prodavci zemlje. kad im je ta zemlja toliko vredna, nek plaćaju adekvatan porez.

Pera

pre 15 godina

Ne mozem da kazem da se radujem tudjoj nesreci ali ovo je lep primer kako zavrsava alavost. Zao mi je samo onih ljudi koji su pristali da prodaju i racunali da ce da zarade neki dinar.

milos

pre 15 godina

Hahahahaha!! Sad mogu da prodaju po 50evra po aru, koliko to košta po Srbiji. Možda je ovo i dobra vest jer mogu da zadrže voljenu dedovinu:)

Ipak mislim da su baš razočarani jer su već napravili velike planove sa "zarađenim" velikim parama. Novi audi da komšija crkne od muke, pa labud na ulaz, pa lcd...

Miroslav

pre 15 godina

Pa mislili su da ce prodajom zemlje da isele iz Kragujevca, kupe lepo stan u Beogradu i uzivaju u ostatku para.
Svako je to stavio na papir i lako izracunao koliko mora za to da dobije po aru :)
Isto kao i za Kosovo sto su napravili posao sa Albancima. Samo izgleda ovaj put kupci nisu Albanci.

nn

pre 15 godina

Neka grade u Divostinu, vazno je da dovedu Fijat u grad, ali samo moram da kazem da je zemlja bila plodna pre nego sto su je nekoliko puta eksproprisali za potrebe Zastave, koja je godinama unistavala tu istu zemlju.

Milan

pre 15 godina

@ Posle kazu Srbin je Srbinu vuk

Kao sto ste rekli, obican, normalan kupoprodajni proces. Vi ste tvrdili da se cene formiraju prema "trzistu" odnosno kako vlasnici imovine kazu, s cim se u potpunosti slazem, nismo vise u socijalizmu. Ali ste kao tipicni Srbi zacepili cenu koja nema veze sa realnoscu pa ste na kraju popusili tako da nema za sta da se zalite. I 700 evra je mnogo gospodine, a ti vasi sudski vestaci mogu da posete psihijatra. Kako moze ar vuko...ne u Kragujevcu da vredi deset prosecnih plata drzave u kojoj se nalazi??? Uostalom, sta ce vama toliki novac, pola bi potrosili na svadbu sinovima, a ostalo bi vam drzava uzela kroz porez, kao sto uradili radnici vecina nasih firmi koje su prodane strancima. Srbi nemaju pojma kako da raspolazu novcem, a kamoli kako da ga investiraju. Eto vam sad pa obradjujte zemlju, siguran sam da u Koroman Polju uspevaju mnoge kulture, a mozda i otkrijete naftu.

Nenad

pre 15 godina

@Posle kazu Srbin je Srbinu vuk, nije ni cudo kako smo predstavljeni, dobro je!

Samo još jedna činjenica, čisto da dopunim. Istina je da sa tim ljudima direktno niko nije pregovarao o ceni, ali samo zato što su oni opunomoćili za to advokatsku kancelariju iz Beograda. Poslednja informacija koju ja imam je da advokati nisu pristali na cenu manju od 2500€. Inače, kao što je i normalno, klijenti su pristali da 15% od prodajne cene pripadne advokatima.

dzigi

pre 15 godina

U pravu su ti "seljaci", samo je trebalo ili pregovarati sa njima o ceni ili odmah odustati. Ovako se izgubilo godinu dana u tužakanju preko medija i na kraju svi ispali rogati

Gibbs

pre 15 godina

Najbolje bi bilo da Srbija kupi zemljište u Italiji i da se tamo podignu svi potrebni objekti za proizvodnju automobila. Valjda ne bi bilo ovakvih problema. A i naše radnike tamo poslati zauvek, imali bi i veće plate i bolji život. Niko se na ovu ideju, verujem, neće žaliti.

KG

pre 15 godina

Smesna vest u smesnoj zemlji od smesnih novinara,neko napise neku patku i kao i obicno svi copy paste bez ikakve provere da li je to uopste moguce.A da su odvojili 3 MINUTA na programu google earth videli bi da je nemoguce jer kasarna nije povezana apolutno nikakvim putem sa zastavom a do autoputa treba obilaznica obecana 2008 koja naravno nije ni zapoceta tj ni asov zaboden.
Jedino da obilaznica nikne odjednom sto je svi znamo nemoguce i da je u ovoj zemlji i 5 godina optimisticka cifra a 20-30 godina realna cifra.
Drzava je dobro se secam a postoji i milion clanaka na netu obecala pred izbore 2008 silna ulaganja u infrastrukturu Kragujevca ,proslo je 2.5 godina a da nije ulozeno apsolutno NISTA,jedini deo obilaznice koji postoji je izgradjen za vreme Slobe 1995 i to je ujedno i najduzi nadvoznjak u Srbiji.Ovi samo pricaju i pricaju i pricaju a ne rade bas nista.Cekaju pare od Telekoma da i to procerdaju.

Miki

pre 15 godina

Jeste privatni interes al bi morali da znamo da u svakoj normalnoj državi eksproprijacija sasvim normalan proces. U njoj se ne zadovoljavaju želje iz bajki onih koji nisu u životu uložili dinara u to zemljište već sud određujue tržišnu cenu,koja bi verovatno bila bar 10 puta manja i od tih 350 evra po aru. Pa to isto zemljište tim vlasnicima je nekoliko puta plaćano u proteklim decenijama i opet vraćano,a ova količina pohlepe ni u bajkama nije viđena.

Drobnjak iz auta

pre 15 godina

A sad gegule motiku u šake i da okopavate tu svoju dedovinu...Verujem da ćete na kupusu i mladom luku zaraditi tih 400000 eur za par godina.Vidite kako cene skaču na pijaci...Al ste istrgovali svaka vam čast.

Pera Detlic

pre 15 godina

A sta se drugo moglo i ocekivati od ove vlasti. Za njihove dzepove je mnogo isplativije da poklone zemljiste kasarne, nego narodu da plate realnu cenu. Zasto da dobiju manju proviziju.

budimo ljudi, budimo hrishcani, iako smo Srbi :s

pre 15 godina

Citam komentare, ne znam da li B92 namerno vadi ovakve komentare, ili smo mi stvarno toliko losi ljudi. Neka mi neko kaze i objasni, sta je lose sto su ljudi koji tamo imaju zemlju procenili koliko njihova (NJIHOVA) zemlja vredi. Vreme komunizma proslo je svuda u svetu, osim u Kini i Severnoj Koreji, a te zemlje su jako daleko od nas. Drzava, Fijat, ko god je placao - je pogledao ponudu za tu zemlju, zakljuchio da je skupo i nastavio dalje. Najnormalnije, trzishte, ponuda-potraznja... Nema razloga biti kivan na vlasnike, traziti da im povecaju porez u nedogled i slichno. Ti ljudi su isti kao i mi, videli su mozda neku prilikicu da uzmu neke malo vece pare, ali pare za ono shto oni prodaju, ono shto je njihovo, nisu otimali od gladnih. A te pare, koje su nista koliko su ovu zemlju ti koji hoce da kupe do sada ojadili, bi im mozda obezbedile neku penzijicu, neka kola, ili mozda 'besplatno' skolovanje za decu. Pa jesu ti ljudi zasluzili toliko besa....

Aleksandar

pre 15 godina

Uh sto VOLIM! Eto vam sad vas zemlja, pa je obradjujte. Ovo je jedan od retkih poteza ove nesposobne vlade koji podrzavam. Ako me nesto vise nervira od trenutne vlasti, onda je to pohlepni Srpski seljak! Bravo na potezu!

Asp

pre 15 godina

"Sagovornici iz nadležne državne i kragujevačke gradske uprave smatraju da je donekle nelogično i neozbiljno da država odustaje od svojih planova u Korman polju zbog toga što tamo protestuje nekoliko desetina nezadovoljnih seljaka"

Као да сте са комунистима разговарали. Чуј, приватно власништво неозбиљно.

kragujevcanin

pre 15 godina

Nije korektno da na ovaj način se komentariše stav vlasnika zemljišta u Korman polju. Pretpostavljam da je najveći broj ovih "komentatora" nije iz Kragujevca. A ja bih rekao, pošto sam iz ovog grada, da niko,ama baš niko, nije kontaktirao ove ljude, da je u februaru Dinić u Kragujevcu ,kada je razgovarao sa Verkom Stevanoviće, rekao da cena treba da bude 350 hektara po aru,a da je veroljub Stevanović posle na sav glas "gurao " tu poruku ministra Dinkića. Na sve molbe, apele vlasnika zemljišta u korman polju da sa nekim razgovaraju iz lokalne samouprave ili države, niko se nije odazvao,ali je u više navrata upravo gospodja kalanović
dolazila u to Korman Polje i kraj planova se slikala za TV.Tada nije želela da se sastane sa tim ,kako ih neki u ovim komentarima nazivaju, seljacima.A sada izjavljuje da su "oni bezobrazni" , da traže mnogfo,a ljudi nikada nisu rekli - koliko, već su tražili veštačenje i potom odredjivanje cene , i -.reče Verica kalanovioć jpš i to da "nemaju osećaj za važnost projekta". Čekajte , radi se o privatnoj imovini, onba je svuda,a pre svega, na Zapadu tapija u koju se ne dira,a viši interesi - pa neka realizuje država i loklana samouprava to jer je ona potpisala ugovor sa Fiatom, napravila i u Beogradu i Kragujevcu feštu pred izbore i na Fiatu dobila izbore. I nije tačno da se zbog Korman polja kasni, već država ne izmiruje svoje obaveze : pitam šta je sa autoputem do Batočine, rekonstrisanom prugom, južnom zaobilaznicom...Sve je to država morala da uradi. A i Fiatu se ne žuri. Od onih 700 miliona evra nema ništa,a prošle je više od dve godine od potpisanog ugovora. Tek toliko da se zna.I sada Verica kalanović štiti svoj resor i svog šefa Dinkića, jer se on busa neprestano da je doveo Fiat u Kragujevac, opet u Kragujevcu, to tvrdi da je učinio njegov gradonačelnik Verko Stevanović,pa ako je tako - otvorite dzepove i ne uzimajte dedovinu kako su to komunisti radili.

Kosta

pre 15 godina

Drzava Srbija nema za obilaznicu ,ekonomija je u rasulu i pola EU je u bankrotu.Zasto bi seljak njima poklanjao njivu,kada drzava gradi stanove na otetom zemljistu u Beogradu i umesto 500 e trazi 1300.Zasto bi seljaci poklonili svoju imovinu grofu Dulicu, on nije dobar ortoped,nije dobar gradjevinac,a sam se proglasio za grofa.

Igor

pre 15 godina

Pravo prodavca je da trazi cenu za koju on smatra adekvatnom isto kako i pravo kupca koji nudi svoju cenu na osnovu svog misljenja o vrednosti. Ukoliko je dogovor nemoguc traze se alternative sto se i desilo a to se iz aviona videlo. Zahtevi prodavaca su bili nerealni, mozda to zemljiste i vredi koliko oni kazu ili vestaci procenjuju ali do juce ar tog zemljista nisu mogli da prodaju ni za 35e a od sutra isto tako, to je zakon trzista. Dobra stvar u svemu je ta sto ce se pogoni graditi u Kragujevcu i sto ce se otvarati nova radna mesta u Kragujevcu samo na drugoj lokaciji, a sa vlasnicima parcela ne bi trebalo vise pregovarati sansu su imali sad neka uzivaju u svojoj imovini kao su u njoj uzivali i dosada, gledajuci je kako propada, a s obzirom da sada imamo nalaz sudskog vestaka o vrednosti zemljista red je da se i poreska osnovica promeni zar ne?

Mirko

pre 15 godina

Proizvodna cena Punta je 3000e cena je 7000e, znaci drzava zaradjuje (ili treba da zaradjuje 30% ove sume) sto je oko 1200e bruto po vozilu (ako se uzme cifra od 30000 sto je hm) sto je 36 miliona eura.
Drzava je istovremeno ulozila 200 miliona eura koje ce ovim tempon pod uslovom da se ne uzima NPV racunica vratiti za nekih 5-6 godina (drzava je ulozila vise od 200 miliona i jos potrazuje iz budzeta da ulozi).

Zastava je bez Fiata proizvodila 18000 hiljada vozila godisnje i suma od 2000e (ajde da smanjimo) ukupno 36 miliona eura je ostajala drzavi bez vecih ulaganja.
Mislim cak i sa ovako grubom procenom jasno je o cemu se radi (a pogotovo o prici da je Zastava bila gubitnik).

A dalje istrazivacko novinarstvo moze da uradi analizu koliko je domacih kooperanata Zastave zatvoreno, koliko je ljudi izgubilo posao, koliko kosta stimulacija po radniku, i koliko dovodjenje Fiata zaista kosta Srbiju. Nema ljutis na seljaka, jer on ocigledno mnogo bolje zna gde su granice nesposobnosti.

marko

pre 15 godina

@pera zdera,
Cak ne po tim cenama, treba im poslati poreske prijave po cenama od 50 hiljada eura po ha. A sad posto ta zemlja moze da rodi coveka, pretpostavljam da im nece biti problem da plate porez od 200 eura po ha.

Kragujevcanin

pre 15 godina

@(Milan, 17. decembar 2010 08:49)

gospodine,cemu toliki cinizam? shvatas li Ti da ljudi imaju samo to malo zemlje sto imaju,i nemaju drugi posao! oduzmi im to za 350e,i za manje od godinu dana ce svi skapati od gladi! zbog takvih kao sto si Ti,postovani gospodine,narod umire od gladi u 21. veku!

invisible man

pre 15 godina

pravo tih ljudi je da odrede svoju cenu, pa kome se ne svidja ne mora da kupi.muka mi je vise od prica...ne vredi toliko ili unistavaju srpsku privredu...i tome slicno.ako ce drzava da propadne zbog njihove cene i zemljista,neka ce,onda nije vredela ni toliko.gradjevinsko zemljiste vredi i vise,tako da su ti ljudi potpuno u pravu. mislim da drzava nikom nista ne poklanja,pa zasto bi neko njoj.glupost.borite se za svoju cenu,prodacete je nekom drugom,ako drzava nece.pare su bacane na raznorazne gluposti,vi prodajete svoju zemlju.
kada drzava kasni sa isplatom decijih dodataka,penzija,plata....kamate nema za zakasnjenja, ali zato kad ne platite struju...bifla kamata samo tako. pa hajmo gospodo da prebijamo to....
podrska ljudima koji ne daju svoju zemlju bud zasto! glupo je biti patriota na taj nacin!

Velike oci

pre 15 godina

Pa lepo. Sad ako jos nista nisu ni posejali na toj zemlji cekajuci eksproprijaciju za debele pare, ima da in se isplati onolikoooooo!

Шумадинац

pre 15 godina

Сељаци су у праву, треба да се поштује тржишна цена, је рје земљиште уз аутопут, и увек ће добити добру цену за ту локацију, ако им сад локална средина из ината не направи бирократске проблеме.
Иначе и застава има доста простора, ово је било замајавање, много се мути око заставе, биће то килава посла. Али и крагујевчани су одговорни, ево Кинези долазе у Бугарску, предходно су купили Ровер,Волво, а ви хтели са Динкићем.

Posle kazu Srbin je Srbinu vuk, nije ni cudo kako smo predstavljeni, dobro je!

pre 15 godina

Necu vise da objasnjavam nista. Hvala onima koji nas podrzavaju, ali i onima koji su nas lepo izvredjali. Ja pisem o stvarnom stanju, kako je bilo, a i dalje nas neko proziva, ne vredi ovde otvarati oci bilo kome. Neka dovedu Fijat vec jednom u Srbiju, a ne da nas sve lazu kao smo mi seljaci krivi zbog rokova. Ja za moju zemlju imam kupca, ali jos uvek nemam prilike da prodam, jer bi me verovatno ostatak vlasnika lincovao, jer se time onda odredjuje trzisna vrednost, pa cu sacekati da fama prodje! Nista na poklon ne dobih od drzave, necu ni ja poklanjati. Moja cena je 1000e, na to imam pravo. Hteli smo da pregovaramo, drzava nije htela ni da se oglasi seljacima, osim putem medija. Kakav je sada ovo izgovor za njihovu tvrdnju da NIKO NE SME DA UCENJUJE DRZAVU. A vi nas niste ucenjivali godinu dana i na kraju i ucenili?! Gradi fabriku u Divostinu Mladjane, bili smo spremni na pregovore, ali sada vise necu ni da razmisljam o tome. Znali ste svi vi vrlo dobro tamo da se moze zaraditi preprodajom, ali sada ste shvatili da ne mozete ispuniti licni interes. To je u pitanju! A sta se mesate i vicete kako je javni interes, a ne slucaj ponude potraznje vec mesecima. E ima da ljubim ovu moju zemlju i korov na njoj, koju ste opet vi preko Zastave i upropastili, ali tebi da poklonim necu. Samo zato sto si ti! A za one koji traze da se utvrdi porez, okey! Samo prvo neka nam isplate naknadu za upropasceni plodni sloj poslednjih 20 godina!

Zane Griff

pre 15 godina

@KG
Pre par godina su zaista kruzile price o Divostinu. Problem je bio sa tehnikom iz Divostina tj finansiranje njenog izmestanja.
Po toj prici Divostin bi bio povezan sa prugom u Grosnici sto kada se pogleda na mapi izgleda blize nego Kormansko polje.
Ipak mislim da su se vlasnici njiva u Kormanu malo preracunali jer za zemlju traze vise nego sto je cena Vojvodjanskih njiva.

Sunny

pre 15 godina

Pravo vlasnika je da traži koliko hoće za svoju imovinu.
Nisu se našli.
Vlasnici zemlje su po meni previše tražili. I ponuda je po meni preterano visoka.
Mogla je da se uradi komasacija i da se vlasnicima zemlje da zemlja na drugoj lokaciji - poljoprivredno zemljište.
Oni koji kažu da bi posle prodaje zemlje brzo potrošili taj novac i posle pomrli od gladi lažu. Po ovim cenama mogli su da kupe nekoliko puta veću parcelu i da više rade i više zarade. A ne znam šta bi trebalo da se seje da bi se zaradjivalo po aru toliko da cena od 350€ bude niska.
Ja kad od hektara zaradim 350€ sam presrećan (kad odbijem troškove od bruto zarade).
Ako neko razmišlja koliko to zemljište vredi kao gradjevinsko zemljište, neka shvati da to NIJE gradjevinsko zemljište. Prevodjenje u gradjevinsko zemljište košta i to debelo.

PS. Po zemlji imamo toliko industrijskih zona koje čekaju investitore, a već su opremljene i za dva dana investitori mogu da pobiju kočiće i počnu poslove izgradnje, da mi negde pomenuta opcija izgradnje ovih fabrika u nekoj drugoj opštini nije suluda. Evo jedne takve http://www.zrenjanin.rs/userfiles/image/Investicije/baza%20greenfield/mapa%20ECKA%20AVGUST2010.jpg gotove i spremne, a na nekim parcelama se i radi.

Jednoumlje

pre 15 godina

@Kupujmo domace !,

Bravo. Seti se ove tvoje konstatacije kada za svoju garsonjeru u Beogradu budes placa 200 eur poreza godisnje :)

Marsicanci

pre 15 godina

Seljaci "Marsicanci" porucuju: Svi,svi ali bas svi koji komentarisu o nasoj dedovini neka mirno spavaju. Mi smo bogati samim tim sto su nam dedovi ostavili tu zemlju, nije sramota biti seljak mi cemo motike u ruke bas je IN biti seljak. Zapitajte se gradjani i ostali odakle hrane, ne pocenjujte seljake nista jos uvek ne pada sa neba. Zemlja je najvece bogatstvo. Mi iz Marsica smo svesni toga (da ne pricamo o trzisnoj vrednosti, udaljenosti od grada,infrastrukturi,gradskom gradjevinskom zemljistu), jer mi smo seljaci sta mi znamo. Ali eto cuda seljaci postali pametniji, a uvek su i bili od "intelektualaca, kavazi fakultetskih obrazovanih i komentatora koji veze nemaju sa ovim". Cao vidimo se u Divostinu, presli su se ako su mislili da ce sa Marsicancima (Kragujevcanima)moci tako lako. Nisu hteli dogovor sa nama, a sada mi seljaci ne zelimo da razgovaramo pa cak ni za 4000e. Zemlja je svetinja shvatite vec jednom.

ma super drustvo

pre 15 godina

Kome će sad Kolonija i Smallville da prodaju stanove u izgradnji u Kragujevcu? Ovo će povući u propast mnoge započete poslove.

a sad malo kormrani

pre 15 godina

E tako, a sad ih tuzite i olesite za pokusaj uzurpacije zemljista u vlasnistvu, mladjana dinkica,vericu karanoc,predsednika kragujevca,geometra i sve one koji su oruzijem i nasilno pokusali da udju na tudji posed i otudje ga.
I to u vise milionskom iznosu.
Da se nauce pameti da vise nelazu.Novac ovakvim tuzbama nemoze biti uzet iz budzeta, vec od njihovih zarada.
Pa nek ostanu i bez stanova i kuca, malo i oni na ulice, da vide kako je to biti u beznadju.

i ko je 5 kolona sad?

pre 15 godina

Ma trebali su da ih puste u zemljiste, da sagrade i onda penali na prekrsen zakon o vlasnistvu po ustavu, kao i profit od iznajmljivanja u zakup i ti se obezbede dokle god je fijat u srbiji, a neverujem da ce dugo,ali za sada jeste.
Slazem se sa komentarom da sad drzavnike i politicare i saucesnike mogu da ojade od novca, ali tu kintu moraju da uloze,da se ne bi desila situacija da te novce procardaju.
Takodje novim predlozenim zakonima o porezu, postoji realna mogucnost da im se to obije o glavu,pa da bi izbegli,moraju da traze od poreske uprave na osnovu kojih parametara su zarezani porezi.
Da li se drzava igra sa gradjanima, ili ce posledice biti kao u rimu,atini,parizu,londonu,berlinu....nek probaju.
kec u rukavu imamo sigurno, bar su nasi dosli pre devetih i pre seoba carnojevica, pa imamo veca prava na sopstvenu imovinu i prava.
A mi kazemo da svi imaju pravo na zdravstveno, skolovanje(koji stepen dosegnu i imaju kapacitet),hleba, mleka i mesa da niko nebude gladan,sa svim narodima i narodnostima na ovim prostorima.
Kome se nesvidja, sikter u maticu odakle ste dosli.
Crkva,politicari dole, narod glavu gore

vlasnik

pre 15 godina

kao prvo za neupucene, ta zemlja nije poljoprivredna vec dve ipo godine knjizena je kao gradsko gradjevinsko zemljiste u zoni 1.
kao drugo, svi vi koji nikada nista u zivotu niste stekli nemojte se oglasavati jer nemate prava na to, ko vam daje pravo da sudite o necijij imovini a u zivotu niste stekli ni kutiju sibica
kao trece, ako neko hoce da kupi zemljiste u ravnici, oiviceno prugom i auto putem ima bogami i da plati
vi saberite i oduzmite pa razmislite da li biste vi, da kojim slucajem imate tu zemlju nekom je poklonili ili dozvolili da vam je neko oduzme

Teta Jela

pre 15 godina

Mislim da je ovaj tekst i previse manipulativnog karaktera i ostavlja utisak da je smisljen kako bi se omalovazila borba tamosnjih, kako ste to ironicno nazvali, nekoliko desetina seljaka.
Ocigledno je da se ovim tekstom promovise logika alave drzave i jos alavije lokalne samouprave, a od logike zakona ekonomije se pravi sprdnja.
Kao i od vlasnika zemljista...
Izgleda da ova drzava nece stati dok ne izmanipulise i poslednjeg gradjanina!

zoxbaker

pre 15 godina

nema razloga da se ne plati trzisna cena zemljista, rec je o klsicnoj kupoprodaji ?!? drzava je ovde zaj.bala stvar pa sad svaljuje krivicu na seljake, bas jadno!!!!

Raja Sirotinja

pre 15 godina

A sta mislite posto ce cika Misko da proda svojih 100.000+ hektara zemlje kad udjemo u EU kao sto je prodao banku a sad se sprema i trgovnu kojih se za male pare dokopao!

Podraska mestanima i neka su izgubili bar su bili jednistveni i nisu dali da se neko dobro ugradi u tu prodaju!

Sad ce drzava da pokloni zemljiste kasarne i kao niko nece dobiti nagradu za to ajde molim vas! Sprdacina od drzave!

Dzoni

pre 15 godina

Bljuvotina od teksta,odraz u kojoj smesnoj karikaturi od drzave zivimo kad je ovakav tekst udarna vest.Nek dodje novinar sa b92 ili ko je vec pisao i koji zna da vozi kamion i dacu mu sleper ispred kasarne da dotera do zastave.Jedini problem je nema kojim putem ,jedini put vodi kroz spomen park sumarice i kroz centar grada ali ne moze ni tuda jer (sem sto je zabranjeno za kamione) mora da se skrene na par mesta gde sleper ne bi mogao da skrene nikako bez 100 puta u rikverc i napred ,nazad.

Zoran

pre 15 godina

Ovde država "folira" narod. Praviti infrasturkutu da bi došli do kasarne je čista budalaština. Koštaće više nego to što bi platili vlasnicima za svoju zemlju. Druga stvar je to što je naselje gde se nalazi velika vojna kasarna veliko stambeno naselje sa privatnim kućama. Biće i tu silnog "belaja" jel dovesti industriju u naselje biće mnogo problema.
Verko (gradonačelnik kragujevaca) doveo je grad do bankrota, samo to treba još da objavi, a ako misli na ovaj način da se iz njega izvuče biće tu silnih problema.

Dexterijus

pre 15 godina

Mene vishe interesuje koje u ime drzave pregovarao sa ovim ljudima na Korman polju? Koliko im se nudilo? Sta su, i koliko oni trazili? Gde je zapelo?
Mani te se B92 i novinara, oni samo prenose sta ima se svidja, mene interesuje javna licnost iz Vlade RS koja je pregovarala sa vlasnicima, da objasni ceo proces....

Nemojmo o ljudima koji traze novac za svoje parce zemlje, makar i ta cena bila nerealna.....
Cekam,cekam....i dalje cekam....

Дејан Михаиловић

pre 15 godina

@Miroslav
Како је кренуло нека се још мало стрпе па ће и Албанци да дођу.

Marsicanci

pre 15 godina

Hvala svima koji nas podrzavaju.(voleo bih da znam ko su "vlasnik, invisible man i teta jela")Zahvaljujem jos jednom sto ste uz nas. Posetite nasu stranicu na facebook-u http://www.facebook.com/home.php?sk=group_178349568864257&ap=1

Marsicanci

pre 15 godina

Sutra 17.1.2011. god u Korman polju vlasnici parcela od "ranog jutra" branice mirnim putem ulazak geometra i policije u njihov posed!!!

Marsicanci

pre 15 godina

Sutra 17.1.2011. god u Korman polju vlasnici parcela od "ranog jutra" branice mirnim putem ulazak geometara i policije u njihov posed!!!

Posle kazu Srbin je Srbinu vuk, nije ni cudo kako smo predstavljeni, dobro je!

pre 15 godina

Stvar je jasna. Mestani su okarakterisani kao pohlepni i na to ce se staviti tacka. Samo ostaje pitanje zasto je mesecima bilo tvrdnji da je javni interes u pitanju? Od samog pocetka rec je bila o najjednostavnijem kupoprodajnom procesu za koji su mestani pokusali da se izbore kao za svoje pravo na pregovore http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=10&nav_id=437741 . Niko im nije ponudio cenu, vec su vlasti tvrdile da je cena od 350e krajnja trzisna vrednost i da sa seljacima NEMA PREGOVORA http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=438040 kao da je u pitanju stoka, a posle se ispostavilo da su sudski vestaci procenili da je vrednost pet puta veca http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=472622 i da je u pitanju ipak kupoprodaja i pravo ljudi da „pregovaraju“ . Sada ce svi pljuvati po vlasnicima parcela zbog probijanja rokova i navodnog ucenjivanja drzave http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=438107 , a godinu dana nisu hteli da se obrate tom narodu, osim sto su ih pljuvali po medijima i krivili ih da koce opremanje infrastrukture, a to i sada rade. Ako se ovako civilizovano i humano i u svetu resavaju obicni poslovi kupoprodaje, onda ja nemam daljeg komentara. Moja cena je od pocetka bila oko 700e, kao i vecine drugih vlasnika, ali sa nama niko nije pregovarao. U vestima je bilo reci da je vecina pristala i da su neki dobili novac, a nikada se to nije dogodilo , vecina je samo trazila razgovor http://www.youtube.com/watch?v=whmEexmY2BU&feature=channel. 4000e je bila pocetna cena, a ne konacna i definitivna, cisto da se zna na koji nacin se stvara losa slika. Niko od nas nije ulozio nikakvu zalbu, kako se navodilo u izlaganju Aleksandra Ljubica, niti je bilo ikakvih resenja i ponuda sa njihove strane. Na sudski proces niko nije hteo da pristane, jer nije bilo osnova, s obzirom da nije ni rec o eksproprijaciji u slucaju javnog interesa. Ovo su neverovatne lazi, ali hvala Bogu sto postoji b92 i nadam se da ce bar objaviti ovaj komenatar. Toliko o postovanju prava gradjanja.

Pera Detlic

pre 15 godina

A sta se drugo moglo i ocekivati od ove vlasti. Za njihove dzepove je mnogo isplativije da poklone zemljiste kasarne, nego narodu da plate realnu cenu. Zasto da dobiju manju proviziju.

Kragujevcanin

pre 15 godina

@(Milan, 17. decembar 2010 08:49)

gospodine,cemu toliki cinizam? shvatas li Ti da ljudi imaju samo to malo zemlje sto imaju,i nemaju drugi posao! oduzmi im to za 350e,i za manje od godinu dana ce svi skapati od gladi! zbog takvih kao sto si Ti,postovani gospodine,narod umire od gladi u 21. veku!

Mirko

pre 15 godina

Proizvodna cena Punta je 3000e cena je 7000e, znaci drzava zaradjuje (ili treba da zaradjuje 30% ove sume) sto je oko 1200e bruto po vozilu (ako se uzme cifra od 30000 sto je hm) sto je 36 miliona eura.
Drzava je istovremeno ulozila 200 miliona eura koje ce ovim tempon pod uslovom da se ne uzima NPV racunica vratiti za nekih 5-6 godina (drzava je ulozila vise od 200 miliona i jos potrazuje iz budzeta da ulozi).

Zastava je bez Fiata proizvodila 18000 hiljada vozila godisnje i suma od 2000e (ajde da smanjimo) ukupno 36 miliona eura je ostajala drzavi bez vecih ulaganja.
Mislim cak i sa ovako grubom procenom jasno je o cemu se radi (a pogotovo o prici da je Zastava bila gubitnik).

A dalje istrazivacko novinarstvo moze da uradi analizu koliko je domacih kooperanata Zastave zatvoreno, koliko je ljudi izgubilo posao, koliko kosta stimulacija po radniku, i koliko dovodjenje Fiata zaista kosta Srbiju. Nema ljutis na seljaka, jer on ocigledno mnogo bolje zna gde su granice nesposobnosti.

Aleksandar

pre 15 godina

Uh sto VOLIM! Eto vam sad vas zemlja, pa je obradjujte. Ovo je jedan od retkih poteza ove nesposobne vlade koji podrzavam. Ako me nesto vise nervira od trenutne vlasti, onda je to pohlepni Srpski seljak! Bravo na potezu!

Posle kazu Srbin je Srbinu vuk, nije ni cudo kako smo predstavljeni, dobro je!

pre 15 godina

Necu vise da objasnjavam nista. Hvala onima koji nas podrzavaju, ali i onima koji su nas lepo izvredjali. Ja pisem o stvarnom stanju, kako je bilo, a i dalje nas neko proziva, ne vredi ovde otvarati oci bilo kome. Neka dovedu Fijat vec jednom u Srbiju, a ne da nas sve lazu kao smo mi seljaci krivi zbog rokova. Ja za moju zemlju imam kupca, ali jos uvek nemam prilike da prodam, jer bi me verovatno ostatak vlasnika lincovao, jer se time onda odredjuje trzisna vrednost, pa cu sacekati da fama prodje! Nista na poklon ne dobih od drzave, necu ni ja poklanjati. Moja cena je 1000e, na to imam pravo. Hteli smo da pregovaramo, drzava nije htela ni da se oglasi seljacima, osim putem medija. Kakav je sada ovo izgovor za njihovu tvrdnju da NIKO NE SME DA UCENJUJE DRZAVU. A vi nas niste ucenjivali godinu dana i na kraju i ucenili?! Gradi fabriku u Divostinu Mladjane, bili smo spremni na pregovore, ali sada vise necu ni da razmisljam o tome. Znali ste svi vi vrlo dobro tamo da se moze zaraditi preprodajom, ali sada ste shvatili da ne mozete ispuniti licni interes. To je u pitanju! A sta se mesate i vicete kako je javni interes, a ne slucaj ponude potraznje vec mesecima. E ima da ljubim ovu moju zemlju i korov na njoj, koju ste opet vi preko Zastave i upropastili, ali tebi da poklonim necu. Samo zato sto si ti! A za one koji traze da se utvrdi porez, okey! Samo prvo neka nam isplate naknadu za upropasceni plodni sloj poslednjih 20 godina!

Milan

pre 15 godina

@ Posle kazu Srbin je Srbinu vuk

Kao sto ste rekli, obican, normalan kupoprodajni proces. Vi ste tvrdili da se cene formiraju prema "trzistu" odnosno kako vlasnici imovine kazu, s cim se u potpunosti slazem, nismo vise u socijalizmu. Ali ste kao tipicni Srbi zacepili cenu koja nema veze sa realnoscu pa ste na kraju popusili tako da nema za sta da se zalite. I 700 evra je mnogo gospodine, a ti vasi sudski vestaci mogu da posete psihijatra. Kako moze ar vuko...ne u Kragujevcu da vredi deset prosecnih plata drzave u kojoj se nalazi??? Uostalom, sta ce vama toliki novac, pola bi potrosili na svadbu sinovima, a ostalo bi vam drzava uzela kroz porez, kao sto uradili radnici vecina nasih firmi koje su prodane strancima. Srbi nemaju pojma kako da raspolazu novcem, a kamoli kako da ga investiraju. Eto vam sad pa obradjujte zemlju, siguran sam da u Koroman Polju uspevaju mnoge kulture, a mozda i otkrijete naftu.

Drobnjak iz auta

pre 15 godina

A sad gegule motiku u šake i da okopavate tu svoju dedovinu...Verujem da ćete na kupusu i mladom luku zaraditi tih 400000 eur za par godina.Vidite kako cene skaču na pijaci...Al ste istrgovali svaka vam čast.

budimo ljudi, budimo hrishcani, iako smo Srbi :s

pre 15 godina

Citam komentare, ne znam da li B92 namerno vadi ovakve komentare, ili smo mi stvarno toliko losi ljudi. Neka mi neko kaze i objasni, sta je lose sto su ljudi koji tamo imaju zemlju procenili koliko njihova (NJIHOVA) zemlja vredi. Vreme komunizma proslo je svuda u svetu, osim u Kini i Severnoj Koreji, a te zemlje su jako daleko od nas. Drzava, Fijat, ko god je placao - je pogledao ponudu za tu zemlju, zakljuchio da je skupo i nastavio dalje. Najnormalnije, trzishte, ponuda-potraznja... Nema razloga biti kivan na vlasnike, traziti da im povecaju porez u nedogled i slichno. Ti ljudi su isti kao i mi, videli su mozda neku prilikicu da uzmu neke malo vece pare, ali pare za ono shto oni prodaju, ono shto je njihovo, nisu otimali od gladnih. A te pare, koje su nista koliko su ovu zemlju ti koji hoce da kupe do sada ojadili, bi im mozda obezbedile neku penzijicu, neka kola, ili mozda 'besplatno' skolovanje za decu. Pa jesu ti ljudi zasluzili toliko besa....

milos

pre 15 godina

Hahahahaha!! Sad mogu da prodaju po 50evra po aru, koliko to košta po Srbiji. Možda je ovo i dobra vest jer mogu da zadrže voljenu dedovinu:)

Ipak mislim da su baš razočarani jer su već napravili velike planove sa "zarađenim" velikim parama. Novi audi da komšija crkne od muke, pa labud na ulaz, pa lcd...

Kosta

pre 15 godina

Drzava Srbija nema za obilaznicu ,ekonomija je u rasulu i pola EU je u bankrotu.Zasto bi seljak njima poklanjao njivu,kada drzava gradi stanove na otetom zemljistu u Beogradu i umesto 500 e trazi 1300.Zasto bi seljaci poklonili svoju imovinu grofu Dulicu, on nije dobar ortoped,nije dobar gradjevinac,a sam se proglasio za grofa.

boki NS

pre 15 godina

Odlično!!!
Sada mogu da prodaju po "tržišnoj" ceni. Samo što tržište za to zemljište sada više ne postoji. Malo im je bilo 35000 evra po hektaru!!! Ne, oni su tražili 400000 evra po hektaru, ali bi bili zadovoljni i sa 70000!!! Pri svemu tome, samo ih je u...o da imaju zemljište na mestu na kom je država htela da dovede Fijat!Za informaciju, hektar zemlje u južnoj Bačkoj ,jedno od najkvalitetnijih zemljišta u Evropi košta manje od 5000 evra. To se u našem narodu zove "Leba bez motike".

a sad malo kormrani

pre 15 godina

E tako, a sad ih tuzite i olesite za pokusaj uzurpacije zemljista u vlasnistvu, mladjana dinkica,vericu karanoc,predsednika kragujevca,geometra i sve one koji su oruzijem i nasilno pokusali da udju na tudji posed i otudje ga.
I to u vise milionskom iznosu.
Da se nauce pameti da vise nelazu.Novac ovakvim tuzbama nemoze biti uzet iz budzeta, vec od njihovih zarada.
Pa nek ostanu i bez stanova i kuca, malo i oni na ulice, da vide kako je to biti u beznadju.

Pera

pre 15 godina

Ne mozem da kazem da se radujem tudjoj nesreci ali ovo je lep primer kako zavrsava alavost. Zao mi je samo onih ljudi koji su pristali da prodaju i racunali da ce da zarade neki dinar.

KG

pre 15 godina

Smesna vest u smesnoj zemlji od smesnih novinara,neko napise neku patku i kao i obicno svi copy paste bez ikakve provere da li je to uopste moguce.A da su odvojili 3 MINUTA na programu google earth videli bi da je nemoguce jer kasarna nije povezana apolutno nikakvim putem sa zastavom a do autoputa treba obilaznica obecana 2008 koja naravno nije ni zapoceta tj ni asov zaboden.
Jedino da obilaznica nikne odjednom sto je svi znamo nemoguce i da je u ovoj zemlji i 5 godina optimisticka cifra a 20-30 godina realna cifra.
Drzava je dobro se secam a postoji i milion clanaka na netu obecala pred izbore 2008 silna ulaganja u infrastrukturu Kragujevca ,proslo je 2.5 godina a da nije ulozeno apsolutno NISTA,jedini deo obilaznice koji postoji je izgradjen za vreme Slobe 1995 i to je ujedno i najduzi nadvoznjak u Srbiji.Ovi samo pricaju i pricaju i pricaju a ne rade bas nista.Cekaju pare od Telekoma da i to procerdaju.

mali perica

pre 15 godina

šta god da bude, poreska uprava ne treba da propusti priliku da odredi poresku osnovicu prema cenama koje su tražili meštani, prodavci zemlje. kad im je ta zemlja toliko vredna, nek plaćaju adekvatan porez.

Miroslav

pre 15 godina

Pa mislili su da ce prodajom zemlje da isele iz Kragujevca, kupe lepo stan u Beogradu i uzivaju u ostatku para.
Svako je to stavio na papir i lako izracunao koliko mora za to da dobije po aru :)
Isto kao i za Kosovo sto su napravili posao sa Albancima. Samo izgleda ovaj put kupci nisu Albanci.

marko

pre 15 godina

@pera zdera,
Cak ne po tim cenama, treba im poslati poreske prijave po cenama od 50 hiljada eura po ha. A sad posto ta zemlja moze da rodi coveka, pretpostavljam da im nece biti problem da plate porez od 200 eura po ha.

Miki

pre 15 godina

Jeste privatni interes al bi morali da znamo da u svakoj normalnoj državi eksproprijacija sasvim normalan proces. U njoj se ne zadovoljavaju želje iz bajki onih koji nisu u životu uložili dinara u to zemljište već sud određujue tržišnu cenu,koja bi verovatno bila bar 10 puta manja i od tih 350 evra po aru. Pa to isto zemljište tim vlasnicima je nekoliko puta plaćano u proteklim decenijama i opet vraćano,a ova količina pohlepe ni u bajkama nije viđena.

i ko je 5 kolona sad?

pre 15 godina

Ma trebali su da ih puste u zemljiste, da sagrade i onda penali na prekrsen zakon o vlasnistvu po ustavu, kao i profit od iznajmljivanja u zakup i ti se obezbede dokle god je fijat u srbiji, a neverujem da ce dugo,ali za sada jeste.
Slazem se sa komentarom da sad drzavnike i politicare i saucesnike mogu da ojade od novca, ali tu kintu moraju da uloze,da se ne bi desila situacija da te novce procardaju.
Takodje novim predlozenim zakonima o porezu, postoji realna mogucnost da im se to obije o glavu,pa da bi izbegli,moraju da traze od poreske uprave na osnovu kojih parametara su zarezani porezi.
Da li se drzava igra sa gradjanima, ili ce posledice biti kao u rimu,atini,parizu,londonu,berlinu....nek probaju.
kec u rukavu imamo sigurno, bar su nasi dosli pre devetih i pre seoba carnojevica, pa imamo veca prava na sopstvenu imovinu i prava.
A mi kazemo da svi imaju pravo na zdravstveno, skolovanje(koji stepen dosegnu i imaju kapacitet),hleba, mleka i mesa da niko nebude gladan,sa svim narodima i narodnostima na ovim prostorima.
Kome se nesvidja, sikter u maticu odakle ste dosli.
Crkva,politicari dole, narod glavu gore

nn

pre 15 godina

Neka grade u Divostinu, vazno je da dovedu Fijat u grad, ali samo moram da kazem da je zemlja bila plodna pre nego sto su je nekoliko puta eksproprisali za potrebe Zastave, koja je godinama unistavala tu istu zemlju.

Asp

pre 15 godina

"Sagovornici iz nadležne državne i kragujevačke gradske uprave smatraju da je donekle nelogično i neozbiljno da država odustaje od svojih planova u Korman polju zbog toga što tamo protestuje nekoliko desetina nezadovoljnih seljaka"

Као да сте са комунистима разговарали. Чуј, приватно власништво неозбиљно.

Шумадинац

pre 15 godina

Сељаци су у праву, треба да се поштује тржишна цена, је рје земљиште уз аутопут, и увек ће добити добру цену за ту локацију, ако им сад локална средина из ината не направи бирократске проблеме.
Иначе и застава има доста простора, ово је било замајавање, много се мути око заставе, биће то килава посла. Али и крагујевчани су одговорни, ево Кинези долазе у Бугарску, предходно су купили Ровер,Волво, а ви хтели са Динкићем.

Gibbs

pre 15 godina

Najbolje bi bilo da Srbija kupi zemljište u Italiji i da se tamo podignu svi potrebni objekti za proizvodnju automobila. Valjda ne bi bilo ovakvih problema. A i naše radnike tamo poslati zauvek, imali bi i veće plate i bolji život. Niko se na ovu ideju, verujem, neće žaliti.

Zane Griff

pre 15 godina

@KG
Pre par godina su zaista kruzile price o Divostinu. Problem je bio sa tehnikom iz Divostina tj finansiranje njenog izmestanja.
Po toj prici Divostin bi bio povezan sa prugom u Grosnici sto kada se pogleda na mapi izgleda blize nego Kormansko polje.
Ipak mislim da su se vlasnici njiva u Kormanu malo preracunali jer za zemlju traze vise nego sto je cena Vojvodjanskih njiva.

ma super drustvo

pre 15 godina

Kome će sad Kolonija i Smallville da prodaju stanove u izgradnji u Kragujevcu? Ovo će povući u propast mnoge započete poslove.

dzigi

pre 15 godina

U pravu su ti "seljaci", samo je trebalo ili pregovarati sa njima o ceni ili odmah odustati. Ovako se izgubilo godinu dana u tužakanju preko medija i na kraju svi ispali rogati

kragujevcanin

pre 15 godina

Nije korektno da na ovaj način se komentariše stav vlasnika zemljišta u Korman polju. Pretpostavljam da je najveći broj ovih "komentatora" nije iz Kragujevca. A ja bih rekao, pošto sam iz ovog grada, da niko,ama baš niko, nije kontaktirao ove ljude, da je u februaru Dinić u Kragujevcu ,kada je razgovarao sa Verkom Stevanoviće, rekao da cena treba da bude 350 hektara po aru,a da je veroljub Stevanović posle na sav glas "gurao " tu poruku ministra Dinkića. Na sve molbe, apele vlasnika zemljišta u korman polju da sa nekim razgovaraju iz lokalne samouprave ili države, niko se nije odazvao,ali je u više navrata upravo gospodja kalanović
dolazila u to Korman Polje i kraj planova se slikala za TV.Tada nije želela da se sastane sa tim ,kako ih neki u ovim komentarima nazivaju, seljacima.A sada izjavljuje da su "oni bezobrazni" , da traže mnogfo,a ljudi nikada nisu rekli - koliko, već su tražili veštačenje i potom odredjivanje cene , i -.reče Verica kalanovioć jpš i to da "nemaju osećaj za važnost projekta". Čekajte , radi se o privatnoj imovini, onba je svuda,a pre svega, na Zapadu tapija u koju se ne dira,a viši interesi - pa neka realizuje država i loklana samouprava to jer je ona potpisala ugovor sa Fiatom, napravila i u Beogradu i Kragujevcu feštu pred izbore i na Fiatu dobila izbore. I nije tačno da se zbog Korman polja kasni, već država ne izmiruje svoje obaveze : pitam šta je sa autoputem do Batočine, rekonstrisanom prugom, južnom zaobilaznicom...Sve je to država morala da uradi. A i Fiatu se ne žuri. Od onih 700 miliona evra nema ništa,a prošle je više od dve godine od potpisanog ugovora. Tek toliko da se zna.I sada Verica kalanović štiti svoj resor i svog šefa Dinkića, jer se on busa neprestano da je doveo Fiat u Kragujevac, opet u Kragujevcu, to tvrdi da je učinio njegov gradonačelnik Verko Stevanović,pa ako je tako - otvorite dzepove i ne uzimajte dedovinu kako su to komunisti radili.

Raja Sirotinja

pre 15 godina

A sta mislite posto ce cika Misko da proda svojih 100.000+ hektara zemlje kad udjemo u EU kao sto je prodao banku a sad se sprema i trgovnu kojih se za male pare dokopao!

Podraska mestanima i neka su izgubili bar su bili jednistveni i nisu dali da se neko dobro ugradi u tu prodaju!

Sad ce drzava da pokloni zemljiste kasarne i kao niko nece dobiti nagradu za to ajde molim vas! Sprdacina od drzave!

Dzoni

pre 15 godina

Bljuvotina od teksta,odraz u kojoj smesnoj karikaturi od drzave zivimo kad je ovakav tekst udarna vest.Nek dodje novinar sa b92 ili ko je vec pisao i koji zna da vozi kamion i dacu mu sleper ispred kasarne da dotera do zastave.Jedini problem je nema kojim putem ,jedini put vodi kroz spomen park sumarice i kroz centar grada ali ne moze ni tuda jer (sem sto je zabranjeno za kamione) mora da se skrene na par mesta gde sleper ne bi mogao da skrene nikako bez 100 puta u rikverc i napred ,nazad.

Zoran

pre 15 godina

Ovde država "folira" narod. Praviti infrasturkutu da bi došli do kasarne je čista budalaština. Koštaće više nego to što bi platili vlasnicima za svoju zemlju. Druga stvar je to što je naselje gde se nalazi velika vojna kasarna veliko stambeno naselje sa privatnim kućama. Biće i tu silnog "belaja" jel dovesti industriju u naselje biće mnogo problema.
Verko (gradonačelnik kragujevaca) doveo je grad do bankrota, samo to treba još da objavi, a ako misli na ovaj način da se iz njega izvuče biće tu silnih problema.

Sunny

pre 15 godina

Pravo vlasnika je da traži koliko hoće za svoju imovinu.
Nisu se našli.
Vlasnici zemlje su po meni previše tražili. I ponuda je po meni preterano visoka.
Mogla je da se uradi komasacija i da se vlasnicima zemlje da zemlja na drugoj lokaciji - poljoprivredno zemljište.
Oni koji kažu da bi posle prodaje zemlje brzo potrošili taj novac i posle pomrli od gladi lažu. Po ovim cenama mogli su da kupe nekoliko puta veću parcelu i da više rade i više zarade. A ne znam šta bi trebalo da se seje da bi se zaradjivalo po aru toliko da cena od 350€ bude niska.
Ja kad od hektara zaradim 350€ sam presrećan (kad odbijem troškove od bruto zarade).
Ako neko razmišlja koliko to zemljište vredi kao gradjevinsko zemljište, neka shvati da to NIJE gradjevinsko zemljište. Prevodjenje u gradjevinsko zemljište košta i to debelo.

PS. Po zemlji imamo toliko industrijskih zona koje čekaju investitore, a već su opremljene i za dva dana investitori mogu da pobiju kočiće i počnu poslove izgradnje, da mi negde pomenuta opcija izgradnje ovih fabrika u nekoj drugoj opštini nije suluda. Evo jedne takve http://www.zrenjanin.rs/userfiles/image/Investicije/baza%20greenfield/mapa%20ECKA%20AVGUST2010.jpg gotove i spremne, a na nekim parcelama se i radi.

Igor

pre 15 godina

Pravo prodavca je da trazi cenu za koju on smatra adekvatnom isto kako i pravo kupca koji nudi svoju cenu na osnovu svog misljenja o vrednosti. Ukoliko je dogovor nemoguc traze se alternative sto se i desilo a to se iz aviona videlo. Zahtevi prodavaca su bili nerealni, mozda to zemljiste i vredi koliko oni kazu ili vestaci procenjuju ali do juce ar tog zemljista nisu mogli da prodaju ni za 35e a od sutra isto tako, to je zakon trzista. Dobra stvar u svemu je ta sto ce se pogoni graditi u Kragujevcu i sto ce se otvarati nova radna mesta u Kragujevcu samo na drugoj lokaciji, a sa vlasnicima parcela ne bi trebalo vise pregovarati sansu su imali sad neka uzivaju u svojoj imovini kao su u njoj uzivali i dosada, gledajuci je kako propada, a s obzirom da sada imamo nalaz sudskog vestaka o vrednosti zemljista red je da se i poreska osnovica promeni zar ne?

Jednoumlje

pre 15 godina

@Kupujmo domace !,

Bravo. Seti se ove tvoje konstatacije kada za svoju garsonjeru u Beogradu budes placa 200 eur poreza godisnje :)

Dexterijus

pre 15 godina

Mene vishe interesuje koje u ime drzave pregovarao sa ovim ljudima na Korman polju? Koliko im se nudilo? Sta su, i koliko oni trazili? Gde je zapelo?
Mani te se B92 i novinara, oni samo prenose sta ima se svidja, mene interesuje javna licnost iz Vlade RS koja je pregovarala sa vlasnicima, da objasni ceo proces....

Nemojmo o ljudima koji traze novac za svoje parce zemlje, makar i ta cena bila nerealna.....
Cekam,cekam....i dalje cekam....

Дејан Михаиловић

pre 15 godina

@Miroslav
Како је кренуло нека се још мало стрпе па ће и Албанци да дођу.

Velike oci

pre 15 godina

Pa lepo. Sad ako jos nista nisu ni posejali na toj zemlji cekajuci eksproprijaciju za debele pare, ima da in se isplati onolikoooooo!

Marsicanci

pre 15 godina

Seljaci "Marsicanci" porucuju: Svi,svi ali bas svi koji komentarisu o nasoj dedovini neka mirno spavaju. Mi smo bogati samim tim sto su nam dedovi ostavili tu zemlju, nije sramota biti seljak mi cemo motike u ruke bas je IN biti seljak. Zapitajte se gradjani i ostali odakle hrane, ne pocenjujte seljake nista jos uvek ne pada sa neba. Zemlja je najvece bogatstvo. Mi iz Marsica smo svesni toga (da ne pricamo o trzisnoj vrednosti, udaljenosti od grada,infrastrukturi,gradskom gradjevinskom zemljistu), jer mi smo seljaci sta mi znamo. Ali eto cuda seljaci postali pametniji, a uvek su i bili od "intelektualaca, kavazi fakultetskih obrazovanih i komentatora koji veze nemaju sa ovim". Cao vidimo se u Divostinu, presli su se ako su mislili da ce sa Marsicancima (Kragujevcanima)moci tako lako. Nisu hteli dogovor sa nama, a sada mi seljaci ne zelimo da razgovaramo pa cak ni za 4000e. Zemlja je svetinja shvatite vec jednom.

Nenad

pre 15 godina

@Posle kazu Srbin je Srbinu vuk, nije ni cudo kako smo predstavljeni, dobro je!

Samo još jedna činjenica, čisto da dopunim. Istina je da sa tim ljudima direktno niko nije pregovarao o ceni, ali samo zato što su oni opunomoćili za to advokatsku kancelariju iz Beograda. Poslednja informacija koju ja imam je da advokati nisu pristali na cenu manju od 2500€. Inače, kao što je i normalno, klijenti su pristali da 15% od prodajne cene pripadne advokatima.

zoxbaker

pre 15 godina

nema razloga da se ne plati trzisna cena zemljista, rec je o klsicnoj kupoprodaji ?!? drzava je ovde zaj.bala stvar pa sad svaljuje krivicu na seljake, bas jadno!!!!

invisible man

pre 15 godina

pravo tih ljudi je da odrede svoju cenu, pa kome se ne svidja ne mora da kupi.muka mi je vise od prica...ne vredi toliko ili unistavaju srpsku privredu...i tome slicno.ako ce drzava da propadne zbog njihove cene i zemljista,neka ce,onda nije vredela ni toliko.gradjevinsko zemljiste vredi i vise,tako da su ti ljudi potpuno u pravu. mislim da drzava nikom nista ne poklanja,pa zasto bi neko njoj.glupost.borite se za svoju cenu,prodacete je nekom drugom,ako drzava nece.pare su bacane na raznorazne gluposti,vi prodajete svoju zemlju.
kada drzava kasni sa isplatom decijih dodataka,penzija,plata....kamate nema za zakasnjenja, ali zato kad ne platite struju...bifla kamata samo tako. pa hajmo gospodo da prebijamo to....
podrska ljudima koji ne daju svoju zemlju bud zasto! glupo je biti patriota na taj nacin!

vlasnik

pre 15 godina

kao prvo za neupucene, ta zemlja nije poljoprivredna vec dve ipo godine knjizena je kao gradsko gradjevinsko zemljiste u zoni 1.
kao drugo, svi vi koji nikada nista u zivotu niste stekli nemojte se oglasavati jer nemate prava na to, ko vam daje pravo da sudite o necijij imovini a u zivotu niste stekli ni kutiju sibica
kao trece, ako neko hoce da kupi zemljiste u ravnici, oiviceno prugom i auto putem ima bogami i da plati
vi saberite i oduzmite pa razmislite da li biste vi, da kojim slucajem imate tu zemlju nekom je poklonili ili dozvolili da vam je neko oduzme

Teta Jela

pre 15 godina

Mislim da je ovaj tekst i previse manipulativnog karaktera i ostavlja utisak da je smisljen kako bi se omalovazila borba tamosnjih, kako ste to ironicno nazvali, nekoliko desetina seljaka.
Ocigledno je da se ovim tekstom promovise logika alave drzave i jos alavije lokalne samouprave, a od logike zakona ekonomije se pravi sprdnja.
Kao i od vlasnika zemljista...
Izgleda da ova drzava nece stati dok ne izmanipulise i poslednjeg gradjanina!

Marsicanci

pre 15 godina

Hvala svima koji nas podrzavaju.(voleo bih da znam ko su "vlasnik, invisible man i teta jela")Zahvaljujem jos jednom sto ste uz nas. Posetite nasu stranicu na facebook-u http://www.facebook.com/home.php?sk=group_178349568864257&ap=1

Marsicanci

pre 15 godina

Sutra 17.1.2011. god u Korman polju vlasnici parcela od "ranog jutra" branice mirnim putem ulazak geometra i policije u njihov posed!!!

Marsicanci

pre 15 godina

Sutra 17.1.2011. god u Korman polju vlasnici parcela od "ranog jutra" branice mirnim putem ulazak geometara i policije u njihov posed!!!