Četvrtak, 15.07.2010.

16:09

Zašto su muškarci opsednuti satovima?

Zašto su muškarci opsednuti satovima? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

Milan

pre 6 godina

Slazem se. Ima jos prestiznih satova koji su vredni pomena: Breguet (oni su patentirali turbiljon), Jaquet Droz, A. Lange & Sohne, Arnold & Son, Richard Mille, TAG Heuer. Slazem se za Rolex. Meni se najvise svidjaju Patek Philippe casovnici.

Dusan

pre 15 godina

Svasta se moze procitati i videti. Ne bih da pametujem ali ipak sam blizi misljenju onih koji smatraju sat nakitom i zeljom da se nesto pokaze. Ali opet, retki su oni koji ne bi voleli da imaju neki dobar sat. Mada i o tom dobrom moze svasta da se kaze. Nisam strucnjak, ali mislim da je Rolex sat za one koji bas i nemaju ukusa vec su culi za njega...ima tu vise marki. Meni je najbolji (koji imam) Raketa, stara oko 45god i koju je nosio i moj otac. Mozda nije skupa i nije bas nesto preterano komplikovana ali mislim da je vredna.

Lone Wolf

pre 15 godina

Deluje mi ipak da je medju mladjim generacijama poplarnost satova dosta opala. Nazalost naravno.

Ja nosim trenutno seiko peticu, koju dozivljavam otprilike kao golfa medju satovima.
Naravno, da bih voleo da kupim nesto bolje (IWC mi je favorit) ali za to trenutno nema para. Ipak, mislim da mi jedino za sat nikada ne bi bilo zao da dam bilo koju kolicinu novca.

bakunjin

pre 15 godina

@elica
elice pametnice , a kako ti to znas , da muskarci koji vole skupe satove imaju malu onu stvar . da nisi mozda merila pa onda uporedjivala sa cenom sata ? boze kakve predrasude ! kao kada bi ja rekao da zene koje kupuju skupe cipele imaju male grudi pa lece komplekse.
nadam se da si mlada , ima vremena naucices .
pozdrav bakunjin

Elica

pre 15 godina

Ne volim momke koji su opsednuti skupim satovima, obicno je u pitanju lecenje kompleksa, najcesce vezanih za.. hm... below the waist area, cast retkim izuzecima.

sinko

pre 15 godina

za majlsa
Satovi Fortis spadaju u donju klasu mehanickih kronografa (prakticno ulaz u 'ozbiljne' caovnike). Pogoni ih kalibar valjoux 7750 svajcarskog monopoliste ETA i takvi isti se nalaze u 90% kronografa koji se mogu kupiti na trzistu (od kojih neki kostaju i vise hiljada E, zavisno od stepena dorade mehanizma i naravno kucista). Pre pada dinara cena im je bila cak i nesto povoljnija nego u EU (~1000E), a najpovoljniji su u US gde ih na rasprodaji mozete naci i za 700E. Za 10-15 godina vrednost ce im biti polovina-trecina nabavne cene tako da u tom pogledu nisu investicija. Kucista su kvalitetna, lepa, mehanizam kao Ak-47, dovoljno pouzdan i precizan, cisti se na 5 godina. Koriste ih i kosmonauti, tako da ako vam se svidjaju samo napred, vase zadovljstvo i estetski ugodjaj casovnikom ipak je presudan faktor pri izboru, nekom lepo stoji i QnQ sa buvljaka, a nekom ne pomaze ni Patek..

mokgab

pre 15 godina

Ja posedujem Tissot PR50 Titanium, koštao me je oko 250 eura, i prezadovoljan sam...
Kada sam ga kupovao gledao sam da bude cena-kvalitet OK (a Tissot je Ekstra kvalitet!!), Da bude tanak (mrzin debele satove na koje se ne može ni košulja navući ako nije 5-6 broja veća) i da bude lagan (da ga ne osećam na ruci) e a to je sat izrađen od titanijuma, sa kvarcnom tehnologijom...

Da, mehanika je zakon, i znam da IWC proizvodi takve mehaničke satove da su tanji od mog kvarcnog, ali ja nemam para da to platim...

Ipak, i ovaj sat mi je skoro svako do sada pogledao i sa divljenjem rekao da želi i on takav!! :))

majls

pre 15 godina

Satovi Fortis mi se prilično dopadaju, izgled po mom ukusu. cena im je isto tako visoka. Vrede li zaista toliko ili je u pitanju dobar marketing? I kako se japanci i rusi (Aviator, Sturmanskie) kotiraju u ovoj celoj priči?

zapanjen

pre 15 godina

@ajde

Da nije toliko, ali toliko sumanuto, pomislio bih da se neko zavitlava i provocira nas "pametne" da mu kažemo da je trebalo da obrne jedan pun krug kazaljkama.

Zoran

pre 15 godina

@Milane, ne znas neke stvari. Rolex ne moze ni da pridje Omegi. Omega je prva patentirala koaksijalnu masinu.
Omegin model Seamaster zuri 1 minut u sest meseci dok Rolex (bilo koji model)ide napred 1 minut za mesec dana. Jedino Brajtling konkurise Omegi. Neko pominje Seiko, da ali modeli iz osamdesetih.

Stefan

pre 15 godina

Pricamo o satovima a nismo pomenuli Seiko? To nikako nije ispravno... To je isto kao da pricamo o velikim IT kompanijama a ne pomenemo Microsoft npr.... Seiko pravi sat, ostali prave nakit...

adje

pre 15 godina

treba imati neki fin sat ali ne skuplji od 100 eura,menjao sam vise satova na primer casio,champion,Q&Q,itd,a koji je razlog sto sam menjao zato sto su satovi placeni od 40 do 50 evra i nijedan nije ispravan,mislim oni tacno rade ali je problem sa menjanjem datuma,kada stupi novi dan datum tek u podne u 12 sati se menja,kako to nervira,ustanes ujutru ono 17 datum a znas da je danas 18,moras da cekas 12 sati da ti promeni datum,odem u malo poznatiju radnju i uzmem sat marke champion koji kosta 99 eura i datum normalno radi i menja istog onog casa kada stupa novi dan.a ljudi koji kazu da sat od 5.000 eura nije skup ti isti ljudi sto pricaju nemaju hleba da jedu a i nigde nerade,samo dolaze ovde i hoce kao navodno da se hvale da su bogati itd,sto kaze nas narod igraju se golom guzicom.

ste1

pre 15 godina

Pre ovog Jorg Gray sata Obama je nosio Tag Heuer i nije jedini US predsednik koji je nosio jeftin sat. Clinton je, za vakata, nosio Timex (mozda zbog "Buy American Act"-a :-) ) a njegov verni potpredsednik Al Gore menjao verzije Casio Databank-a. Oba su jeftinija od Obaminih satova.

Kolio

pre 15 godina

Vidim da svi stavljate komercijalne satove kao najbolje...za stvarno najbolje satove većina ljudi nje čula jer se ne reklamiraju svuda... IWC,Cartier,Vacheron Constantin...sve su to samo delovi Richemont kompanije...meni lično najlepši satovi su Ulysse Nardin

Na zapadu nista novo

pre 15 godina

Priznajem da sam preleteo preko teksta ali nigde nisam naisao na odgovor, vec samo jedno pitanje na drugo,u cemu je svrha ovog teksta?

U svakom slucaju ni meni nije jasno. Ne razumem kome u 21.veku uopste treba jednofunkcionalni uredjaj kao sto je rucni sat, ako imas sat na telefonu, racunaru, radiju u kolima, bukvalno na svakom cosku - odgovor je isto zasto i zene vuku sa sobom duplo vecu torbu nego sto im treba, ili mozda uopste ne treba.

bakunjin

pre 15 godina

@milan
Minane ,to sto zivite u Svajcarskoj ne znaci da znate puno o satovima . Citiram :'Omega Speedmaster Professional:movement :caliber 1861 , manual wind , 21.600 vph , 18 jewelels , inblock shock absorpiton , fine regulator with eccentric , Glucydur balance , cam system
48 hours power reserve". Kako je ovo Swatch ? Mozda ste mislili da je The Swatch Gropu vlasnik Omege , kao uostalom i Longina , Blancpaina i ostalih marki . Postoji razlika imedju Swatch satova i Swatch Grupe . Swatch satovi su kvarcni satovi a Omega Speedmaster Professional je mehanicki sat otkad se prvi put pojavio 1957 godine .Mehanizam u satu je bazicno nepromenjen od 1968 godine . Sat je odlican , jedino sto ponekad zaboravim da ga navijem .
Pozdrav Bakunjin

krešimir

pre 15 godina

dobar mi je onaj patek phillipe sa slike od 4.382.767 eura. al ga ne bi stavio na ruku ni za što. da ga slučajno ogrebem, ne bih znao kud bi sa sobom. imam 24 godine i nosim isti sat kojeg mi je stari kupio za 15. ili 16. rođendan. nekih 60 eura je koštao. metalni remen, mat, tak da se ne sjaji previše, tamnoplava pozadina ispod kazaljki, kalendar. paše uz sve odjevne kombinacije jer nije glomazan nit se sjaji. sentimentalna vrijednost- ogromna. i uz malo love se može dobiti puno toga.

Alkaloid

pre 15 godina

Skupe igracke za velike decake,sta je tu cudno.Onaj ko ne voli ne mora ni da ga nosi na ruci,stavise ne mora ni da zna na sat da gleda...

AxB

pre 15 godina

Ako imate stila tj. ako znate sta hocete, uklopite to na pravi nacin, sat, pa i onaj od 5e ce vam stojati kao da je od 5.000e. Licno, volim Tag Heuer Monaco (iz '69, kockast, jednostavan, nosio ga Steve McQueen).

VV

pre 15 godina

Naslov teksta sadrzi pogresnu pretpostavku. Samo neki muskarci su opsednuti satovima. Mene recimo bas briga za satove. Mislim da neko ko kupuje skupe satove dok ljudi pored njega preturaju po kontejnerima, gladuju i seku prste nije bas... OK je kupiti kvalitetan sat, koji se nece brzo pokvariti, ali za sat od 4000-5000 evra tvrditi da nije skup? Pa vi mora da ste bezobrazno bogati!)

Milan

pre 15 godina

@ Omegu Speedmaster Professional

Omega je najbolji marketinski potez Swatch-a. Srce svakog casovnika je "movement" tj. mehanizam, a mehanizam Omege je identican obicnom Swatch-u. Ostalo je sminka, James Bond, Nikol Kidman itd. Rolex je vec druga prica, a Blancpain je za Rolex ono sto je Rolex za Omegu, sto se tice kvaliteta naravno. Pozdrav iz Svajcarske.

vasilije knezevic

pre 15 godina

Na "Canal Street-u;Downtown NY" mogu se kupiti kopije svih najskupljih satova koji su danas "u modi" za punih 5 dolara. Sto je najinteresantije ti isti satovi su sigurni ili sigurniji nego oni koji kostaju milione. Zamjena baterije ce vas kostati oko 5 dolara, takodje poslije jedne ili vise godina. Nakit (accesories) kao da ima pticje porijeklo jer se tamo susrecemo sa obicnom vranom i kitnjastim paunom. Svi ce se sloziti da su vrane mnogo pametnije jer se ne zauzimaju izgledom ili im ne imponira.To je i malom vrapcu potpuno jasno:
"Ljepsi soko nego vrana,
ljepski paun od curana".

Tipolir

pre 15 godina

@ (casovnicar, 16. jul 2010 15:17)
Tabakera,stap i sat su uvek bili statusni simbol........... _________________________

Nisu u pitanju samo satovi, i nisu opsjednuti samo muškarci.
Od kad je svijeta i vijeka, čovjek se želio istaći od grupe bilo čime, makar i boljom toljagom.
Osim satova, postoji mali milijun stvari, koji mogu biti ili jesu statusni simbol. Neki od primjera: "Upaljač cigareta, cigare /tompusi/, naočale, odjeća-obuča, naliv-pera, oružje, kožna galanterija, nakit svih vrsta, automobili, jahte-brodovi-avioni, plemenite životinje /konj-pas/, kuće-stanovi, i na kraju, poseban/bna atraktivna i poznata osoba.
Na kraju, nije točno da "su", več "smo", svi pomalo opsjednuti statusnim simbolima.

casovnicar

pre 15 godina

Tabakera,stap i sat su uvek bili statusni simbol.Danas su od te trojke ostali uglavnom satovi,a objasnjavati nekome sta ce mu sat pored mobilnog telefona je glupo kao i objasnjavati nekome sta ce mu foto aparat,pa jos i to onaj sa filmom,pored mobilnog koji ce uskoro i decu praviti umesto nas!?
Jednostavno u njima se uziva,ko to ne razume,ne bi mu trebalo ni objasnjavati,izlisno je.

su

pre 15 godina

Imam kući džepni sat Raketa. Interesuje me koliko je taj sat uopšte poznat i vredan, pošto je prilično star (oko 50 godina). Takođe, ako neko zna i priče ili činjenice vezane za te satove, bilo bi mi drago da ih pročitam.

Vladimir

pre 15 godina

Ljubitelj sam i kolekcionar satova..voleti sat i pogledati na njega je ritual. Videti tačno vreme, sporedno je. Tačno je da je SAT švajcarske proizvodnje, mehanički-ručno navijanje ili automatik. Sve ostalo je igra...kvarcni mehanizmi učinili su da sat bude jevtin, a tačan..ipak..mehanički sat je vrhunac časovničarstva i suština ideje o strasti prema satovima..od 400 do 5.000 evra..ne više..to je okvir cena prosečnog, kvalitetno švajcarskog mehaničkog sata..nije strašno.

marijan

pre 15 godina

ja mesečno otvorim 1000 satova pa i prodajem samo vrste mehaniza je malo daih ne na brojim a marke so na stotinu večna fme kupuje mehanizme pa sam daje ohišje

Sergije

pre 15 godina

Ljubiteljima skupih satova preporucujem da kupe neki Q&Q (ako moze da ga nosi Bil Gejts, mozete i vi), a ostatak novca da potrose na knjige. Sa knjigom u ruci, dok setate po gradu, skrenucete paznju na sebe. Svi ce vas gledati u cudu. :)

ziccab

pre 15 godina

Mnogi se pale na Rolex, narocito neznalice ! Sto ne znaci da je los sat, naprotiv ! Rolex pravi vise chronomtere modele nego svi na svetu ostali zajedno, pravi svoj vlastiti mehanizam, ima dosta trazenih starih modela,ali Rolex nije prestizni sat, kod nas mozda, kod skorojevica sa lovom ,koji pojma nemaju o satovima , nego videli ili culi pa kupili i oni. Dobar primer sa firmom Breitling, kupuje od drugih mehanizme ,koji kostaju oko 300-400 eura, ugradjuju u svoje satove i prodaju po desetine hiljada eura ? Taj sto ga nosi sav srecan, ima Breitling sa tudjim werkom, djubre od sata !
Prestiz satovi su:" Patek Philippe, Vacheron & Constantin, Blancpain, IWC , Jaeger - Lecoultre, Audemars Piguet, Cartier. Naravno ima novih marki koji kostaju na desetine hiljade eura,cak i na milone dolara bez brijilanata !!!??? Takve je uradio tri komada Gerald Genta i sva tri prodata u Americi za po 3 milona US$ po komadu ! Inace bili su pre cirka 15 god. najkoplikovaniji rucni satovi na svetu ! Jos nesto sto narod ne zna, najaci majstori za satove su Francuzi, ono su u Svajcarskoj i poceli sa proizvodnjom satova. Citaj Bartolomejska noc.

Vlada

pre 15 godina

Ja sam dugo sakupljao mehanicke satove i izgradio poveliku kolekciju vrednu desetine i desetine hiljada dolara, bio opsednut njima a stalno nosio neke jevtine satove jer sam se plasio da se onim "pravim" nesto ne desi. A onda sam kupio sasvim slucajno, iz zezanja, svoj prvi casio g-shock, pre mozda dve i po godine. Od tada nosim samo g-shock, trenutno ih imam dvadesetak u svim mogucim bojama, a svoje drage mehanicke satove sam prodao, sem jedan touchon grande sonierre i nekoliko muzejski vrednih kronografa, uglavnom luftwaffe i kriegsmarine iz 2 svetskog rata za koje sam se godinama mucio da ih pronadjem dobrom stanju i koji su osim lepote i kvaliteta i izvrsna investicija (svakog od njih mogu da prodam po 4-5 puta vecoj ceni nego sto su placeni). sve u svemu, g-shock rules.

dux

pre 15 godina

De fakto je celi tekst jedna budalastina.
Skupim satom na ruci elegantno mozes da preneses veliku vrednost crnog neoporezovanog novca preko granice. I to je jedini razlog njihove popularnosti.

bakunjin

pre 15 godina

evo ja proslog oktobra pazario Omegu Speedmaster Professional , a Tag Heuer koji sam do tada nosio dao sinu da on malo uziva . Zena mi je uvek govorila da je volela da vidi kada frajer nosi samo belu majcu , izlizane levske i dobar sat .
Pozdrav iz Kanade

samo polako

pre 15 godina

Слатко сам се насмејао читајући овај економско-пропагандни чланак. У 20. веку су убеђивали људе како куповином одређених производа изражавају своју (снажну, привлачну, итд.) личност, а у 21. веку су напредовали - сада роба коју вам продају представља извор личности. Ако не купите, бићете нико и ништа!

aleksandar

pre 15 godina

Odlican PR ima Barak.
Pre ovog Made in China sata sa japanskim mehanizmom dugo je nosio TAG Heuer Series 1500 Two Tone Diver's watch. Ipak je on zavrsio Harvard.

DarkoT

pre 15 godina

Patek Philippe Calibre 89 je, tako reci, dzepni sat, mada suvise je veliki da bi stao u bilo koji dzep. A dok je The Hybris Mechanica Grande Sonnerie od firme Jaeger LeCoultre trenutno najslozeniji rucni sat (donedavno to je bio Tour de l'Ile od Vacheron Constantin)

samo polako

pre 15 godina

Слатко сам се насмејао читајући овај економско-пропагандни чланак. У 20. веку су убеђивали људе како куповином одређених производа изражавају своју (снажну, привлачну, итд.) личност, а у 21. веку су напредовали - сада роба коју вам продају представља извор личности. Ако не купите, бићете нико и ништа!

Sergije

pre 15 godina

Ljubiteljima skupih satova preporucujem da kupe neki Q&Q (ako moze da ga nosi Bil Gejts, mozete i vi), a ostatak novca da potrose na knjige. Sa knjigom u ruci, dok setate po gradu, skrenucete paznju na sebe. Svi ce vas gledati u cudu. :)

bakunjin

pre 15 godina

evo ja proslog oktobra pazario Omegu Speedmaster Professional , a Tag Heuer koji sam do tada nosio dao sinu da on malo uziva . Zena mi je uvek govorila da je volela da vidi kada frajer nosi samo belu majcu , izlizane levske i dobar sat .
Pozdrav iz Kanade

Tipolir

pre 15 godina

@ (casovnicar, 16. jul 2010 15:17)
Tabakera,stap i sat su uvek bili statusni simbol........... _________________________

Nisu u pitanju samo satovi, i nisu opsjednuti samo muškarci.
Od kad je svijeta i vijeka, čovjek se želio istaći od grupe bilo čime, makar i boljom toljagom.
Osim satova, postoji mali milijun stvari, koji mogu biti ili jesu statusni simbol. Neki od primjera: "Upaljač cigareta, cigare /tompusi/, naočale, odjeća-obuča, naliv-pera, oružje, kožna galanterija, nakit svih vrsta, automobili, jahte-brodovi-avioni, plemenite životinje /konj-pas/, kuće-stanovi, i na kraju, poseban/bna atraktivna i poznata osoba.
Na kraju, nije točno da "su", več "smo", svi pomalo opsjednuti statusnim simbolima.

aleksandar

pre 15 godina

Odlican PR ima Barak.
Pre ovog Made in China sata sa japanskim mehanizmom dugo je nosio TAG Heuer Series 1500 Two Tone Diver's watch. Ipak je on zavrsio Harvard.

ziccab

pre 15 godina

Mnogi se pale na Rolex, narocito neznalice ! Sto ne znaci da je los sat, naprotiv ! Rolex pravi vise chronomtere modele nego svi na svetu ostali zajedno, pravi svoj vlastiti mehanizam, ima dosta trazenih starih modela,ali Rolex nije prestizni sat, kod nas mozda, kod skorojevica sa lovom ,koji pojma nemaju o satovima , nego videli ili culi pa kupili i oni. Dobar primer sa firmom Breitling, kupuje od drugih mehanizme ,koji kostaju oko 300-400 eura, ugradjuju u svoje satove i prodaju po desetine hiljada eura ? Taj sto ga nosi sav srecan, ima Breitling sa tudjim werkom, djubre od sata !
Prestiz satovi su:" Patek Philippe, Vacheron & Constantin, Blancpain, IWC , Jaeger - Lecoultre, Audemars Piguet, Cartier. Naravno ima novih marki koji kostaju na desetine hiljade eura,cak i na milone dolara bez brijilanata !!!??? Takve je uradio tri komada Gerald Genta i sva tri prodata u Americi za po 3 milona US$ po komadu ! Inace bili su pre cirka 15 god. najkoplikovaniji rucni satovi na svetu ! Jos nesto sto narod ne zna, najaci majstori za satove su Francuzi, ono su u Svajcarskoj i poceli sa proizvodnjom satova. Citaj Bartolomejska noc.

Vlada

pre 15 godina

Ja sam dugo sakupljao mehanicke satove i izgradio poveliku kolekciju vrednu desetine i desetine hiljada dolara, bio opsednut njima a stalno nosio neke jevtine satove jer sam se plasio da se onim "pravim" nesto ne desi. A onda sam kupio sasvim slucajno, iz zezanja, svoj prvi casio g-shock, pre mozda dve i po godine. Od tada nosim samo g-shock, trenutno ih imam dvadesetak u svim mogucim bojama, a svoje drage mehanicke satove sam prodao, sem jedan touchon grande sonierre i nekoliko muzejski vrednih kronografa, uglavnom luftwaffe i kriegsmarine iz 2 svetskog rata za koje sam se godinama mucio da ih pronadjem dobrom stanju i koji su osim lepote i kvaliteta i izvrsna investicija (svakog od njih mogu da prodam po 4-5 puta vecoj ceni nego sto su placeni). sve u svemu, g-shock rules.

casovnicar

pre 15 godina

Tabakera,stap i sat su uvek bili statusni simbol.Danas su od te trojke ostali uglavnom satovi,a objasnjavati nekome sta ce mu sat pored mobilnog telefona je glupo kao i objasnjavati nekome sta ce mu foto aparat,pa jos i to onaj sa filmom,pored mobilnog koji ce uskoro i decu praviti umesto nas!?
Jednostavno u njima se uziva,ko to ne razume,ne bi mu trebalo ni objasnjavati,izlisno je.

krešimir

pre 15 godina

dobar mi je onaj patek phillipe sa slike od 4.382.767 eura. al ga ne bi stavio na ruku ni za što. da ga slučajno ogrebem, ne bih znao kud bi sa sobom. imam 24 godine i nosim isti sat kojeg mi je stari kupio za 15. ili 16. rođendan. nekih 60 eura je koštao. metalni remen, mat, tak da se ne sjaji previše, tamnoplava pozadina ispod kazaljki, kalendar. paše uz sve odjevne kombinacije jer nije glomazan nit se sjaji. sentimentalna vrijednost- ogromna. i uz malo love se može dobiti puno toga.

Vladimir

pre 15 godina

Ljubitelj sam i kolekcionar satova..voleti sat i pogledati na njega je ritual. Videti tačno vreme, sporedno je. Tačno je da je SAT švajcarske proizvodnje, mehanički-ručno navijanje ili automatik. Sve ostalo je igra...kvarcni mehanizmi učinili su da sat bude jevtin, a tačan..ipak..mehanički sat je vrhunac časovničarstva i suština ideje o strasti prema satovima..od 400 do 5.000 evra..ne više..to je okvir cena prosečnog, kvalitetno švajcarskog mehaničkog sata..nije strašno.

dux

pre 15 godina

De fakto je celi tekst jedna budalastina.
Skupim satom na ruci elegantno mozes da preneses veliku vrednost crnog neoporezovanog novca preko granice. I to je jedini razlog njihove popularnosti.

DarkoT

pre 15 godina

Patek Philippe Calibre 89 je, tako reci, dzepni sat, mada suvise je veliki da bi stao u bilo koji dzep. A dok je The Hybris Mechanica Grande Sonnerie od firme Jaeger LeCoultre trenutno najslozeniji rucni sat (donedavno to je bio Tour de l'Ile od Vacheron Constantin)

VV

pre 15 godina

Naslov teksta sadrzi pogresnu pretpostavku. Samo neki muskarci su opsednuti satovima. Mene recimo bas briga za satove. Mislim da neko ko kupuje skupe satove dok ljudi pored njega preturaju po kontejnerima, gladuju i seku prste nije bas... OK je kupiti kvalitetan sat, koji se nece brzo pokvariti, ali za sat od 4000-5000 evra tvrditi da nije skup? Pa vi mora da ste bezobrazno bogati!)

Alkaloid

pre 15 godina

Skupe igracke za velike decake,sta je tu cudno.Onaj ko ne voli ne mora ni da ga nosi na ruci,stavise ne mora ni da zna na sat da gleda...

AxB

pre 15 godina

Ako imate stila tj. ako znate sta hocete, uklopite to na pravi nacin, sat, pa i onaj od 5e ce vam stojati kao da je od 5.000e. Licno, volim Tag Heuer Monaco (iz '69, kockast, jednostavan, nosio ga Steve McQueen).

su

pre 15 godina

Imam kući džepni sat Raketa. Interesuje me koliko je taj sat uopšte poznat i vredan, pošto je prilično star (oko 50 godina). Takođe, ako neko zna i priče ili činjenice vezane za te satove, bilo bi mi drago da ih pročitam.

bakunjin

pre 15 godina

@milan
Minane ,to sto zivite u Svajcarskoj ne znaci da znate puno o satovima . Citiram :'Omega Speedmaster Professional:movement :caliber 1861 , manual wind , 21.600 vph , 18 jewelels , inblock shock absorpiton , fine regulator with eccentric , Glucydur balance , cam system
48 hours power reserve". Kako je ovo Swatch ? Mozda ste mislili da je The Swatch Gropu vlasnik Omege , kao uostalom i Longina , Blancpaina i ostalih marki . Postoji razlika imedju Swatch satova i Swatch Grupe . Swatch satovi su kvarcni satovi a Omega Speedmaster Professional je mehanicki sat otkad se prvi put pojavio 1957 godine .Mehanizam u satu je bazicno nepromenjen od 1968 godine . Sat je odlican , jedino sto ponekad zaboravim da ga navijem .
Pozdrav Bakunjin

bakunjin

pre 15 godina

@elica
elice pametnice , a kako ti to znas , da muskarci koji vole skupe satove imaju malu onu stvar . da nisi mozda merila pa onda uporedjivala sa cenom sata ? boze kakve predrasude ! kao kada bi ja rekao da zene koje kupuju skupe cipele imaju male grudi pa lece komplekse.
nadam se da si mlada , ima vremena naucices .
pozdrav bakunjin

Lone Wolf

pre 15 godina

Deluje mi ipak da je medju mladjim generacijama poplarnost satova dosta opala. Nazalost naravno.

Ja nosim trenutno seiko peticu, koju dozivljavam otprilike kao golfa medju satovima.
Naravno, da bih voleo da kupim nesto bolje (IWC mi je favorit) ali za to trenutno nema para. Ipak, mislim da mi jedino za sat nikada ne bi bilo zao da dam bilo koju kolicinu novca.

Stefan

pre 15 godina

Pricamo o satovima a nismo pomenuli Seiko? To nikako nije ispravno... To je isto kao da pricamo o velikim IT kompanijama a ne pomenemo Microsoft npr.... Seiko pravi sat, ostali prave nakit...

Kolio

pre 15 godina

Vidim da svi stavljate komercijalne satove kao najbolje...za stvarno najbolje satove većina ljudi nje čula jer se ne reklamiraju svuda... IWC,Cartier,Vacheron Constantin...sve su to samo delovi Richemont kompanije...meni lično najlepši satovi su Ulysse Nardin

sinko

pre 15 godina

za majlsa
Satovi Fortis spadaju u donju klasu mehanickih kronografa (prakticno ulaz u 'ozbiljne' caovnike). Pogoni ih kalibar valjoux 7750 svajcarskog monopoliste ETA i takvi isti se nalaze u 90% kronografa koji se mogu kupiti na trzistu (od kojih neki kostaju i vise hiljada E, zavisno od stepena dorade mehanizma i naravno kucista). Pre pada dinara cena im je bila cak i nesto povoljnija nego u EU (~1000E), a najpovoljniji su u US gde ih na rasprodaji mozete naci i za 700E. Za 10-15 godina vrednost ce im biti polovina-trecina nabavne cene tako da u tom pogledu nisu investicija. Kucista su kvalitetna, lepa, mehanizam kao Ak-47, dovoljno pouzdan i precizan, cisti se na 5 godina. Koriste ih i kosmonauti, tako da ako vam se svidjaju samo napred, vase zadovljstvo i estetski ugodjaj casovnikom ipak je presudan faktor pri izboru, nekom lepo stoji i QnQ sa buvljaka, a nekom ne pomaze ni Patek..

Zoran

pre 15 godina

@Milane, ne znas neke stvari. Rolex ne moze ni da pridje Omegi. Omega je prva patentirala koaksijalnu masinu.
Omegin model Seamaster zuri 1 minut u sest meseci dok Rolex (bilo koji model)ide napred 1 minut za mesec dana. Jedino Brajtling konkurise Omegi. Neko pominje Seiko, da ali modeli iz osamdesetih.

Dusan

pre 15 godina

Svasta se moze procitati i videti. Ne bih da pametujem ali ipak sam blizi misljenju onih koji smatraju sat nakitom i zeljom da se nesto pokaze. Ali opet, retki su oni koji ne bi voleli da imaju neki dobar sat. Mada i o tom dobrom moze svasta da se kaze. Nisam strucnjak, ali mislim da je Rolex sat za one koji bas i nemaju ukusa vec su culi za njega...ima tu vise marki. Meni je najbolji (koji imam) Raketa, stara oko 45god i koju je nosio i moj otac. Mozda nije skupa i nije bas nesto preterano komplikovana ali mislim da je vredna.

Na zapadu nista novo

pre 15 godina

Priznajem da sam preleteo preko teksta ali nigde nisam naisao na odgovor, vec samo jedno pitanje na drugo,u cemu je svrha ovog teksta?

U svakom slucaju ni meni nije jasno. Ne razumem kome u 21.veku uopste treba jednofunkcionalni uredjaj kao sto je rucni sat, ako imas sat na telefonu, racunaru, radiju u kolima, bukvalno na svakom cosku - odgovor je isto zasto i zene vuku sa sobom duplo vecu torbu nego sto im treba, ili mozda uopste ne treba.

adje

pre 15 godina

treba imati neki fin sat ali ne skuplji od 100 eura,menjao sam vise satova na primer casio,champion,Q&Q,itd,a koji je razlog sto sam menjao zato sto su satovi placeni od 40 do 50 evra i nijedan nije ispravan,mislim oni tacno rade ali je problem sa menjanjem datuma,kada stupi novi dan datum tek u podne u 12 sati se menja,kako to nervira,ustanes ujutru ono 17 datum a znas da je danas 18,moras da cekas 12 sati da ti promeni datum,odem u malo poznatiju radnju i uzmem sat marke champion koji kosta 99 eura i datum normalno radi i menja istog onog casa kada stupa novi dan.a ljudi koji kazu da sat od 5.000 eura nije skup ti isti ljudi sto pricaju nemaju hleba da jedu a i nigde nerade,samo dolaze ovde i hoce kao navodno da se hvale da su bogati itd,sto kaze nas narod igraju se golom guzicom.

ste1

pre 15 godina

Pre ovog Jorg Gray sata Obama je nosio Tag Heuer i nije jedini US predsednik koji je nosio jeftin sat. Clinton je, za vakata, nosio Timex (mozda zbog "Buy American Act"-a :-) ) a njegov verni potpredsednik Al Gore menjao verzije Casio Databank-a. Oba su jeftinija od Obaminih satova.

marijan

pre 15 godina

ja mesečno otvorim 1000 satova pa i prodajem samo vrste mehaniza je malo daih ne na brojim a marke so na stotinu večna fme kupuje mehanizme pa sam daje ohišje

Elica

pre 15 godina

Ne volim momke koji su opsednuti skupim satovima, obicno je u pitanju lecenje kompleksa, najcesce vezanih za.. hm... below the waist area, cast retkim izuzecima.

vasilije knezevic

pre 15 godina

Na "Canal Street-u;Downtown NY" mogu se kupiti kopije svih najskupljih satova koji su danas "u modi" za punih 5 dolara. Sto je najinteresantije ti isti satovi su sigurni ili sigurniji nego oni koji kostaju milione. Zamjena baterije ce vas kostati oko 5 dolara, takodje poslije jedne ili vise godina. Nakit (accesories) kao da ima pticje porijeklo jer se tamo susrecemo sa obicnom vranom i kitnjastim paunom. Svi ce se sloziti da su vrane mnogo pametnije jer se ne zauzimaju izgledom ili im ne imponira.To je i malom vrapcu potpuno jasno:
"Ljepsi soko nego vrana,
ljepski paun od curana".

mokgab

pre 15 godina

Ja posedujem Tissot PR50 Titanium, koštao me je oko 250 eura, i prezadovoljan sam...
Kada sam ga kupovao gledao sam da bude cena-kvalitet OK (a Tissot je Ekstra kvalitet!!), Da bude tanak (mrzin debele satove na koje se ne može ni košulja navući ako nije 5-6 broja veća) i da bude lagan (da ga ne osećam na ruci) e a to je sat izrađen od titanijuma, sa kvarcnom tehnologijom...

Da, mehanika je zakon, i znam da IWC proizvodi takve mehaničke satove da su tanji od mog kvarcnog, ali ja nemam para da to platim...

Ipak, i ovaj sat mi je skoro svako do sada pogledao i sa divljenjem rekao da želi i on takav!! :))

Milan

pre 15 godina

@ Omegu Speedmaster Professional

Omega je najbolji marketinski potez Swatch-a. Srce svakog casovnika je "movement" tj. mehanizam, a mehanizam Omege je identican obicnom Swatch-u. Ostalo je sminka, James Bond, Nikol Kidman itd. Rolex je vec druga prica, a Blancpain je za Rolex ono sto je Rolex za Omegu, sto se tice kvaliteta naravno. Pozdrav iz Svajcarske.

majls

pre 15 godina

Satovi Fortis mi se prilično dopadaju, izgled po mom ukusu. cena im je isto tako visoka. Vrede li zaista toliko ili je u pitanju dobar marketing? I kako se japanci i rusi (Aviator, Sturmanskie) kotiraju u ovoj celoj priči?

Milan

pre 6 godina

Slazem se. Ima jos prestiznih satova koji su vredni pomena: Breguet (oni su patentirali turbiljon), Jaquet Droz, A. Lange & Sohne, Arnold & Son, Richard Mille, TAG Heuer. Slazem se za Rolex. Meni se najvise svidjaju Patek Philippe casovnici.

zapanjen

pre 15 godina

@ajde

Da nije toliko, ali toliko sumanuto, pomislio bih da se neko zavitlava i provocira nas "pametne" da mu kažemo da je trebalo da obrne jedan pun krug kazaljkama.

Na zapadu nista novo

pre 15 godina

Priznajem da sam preleteo preko teksta ali nigde nisam naisao na odgovor, vec samo jedno pitanje na drugo,u cemu je svrha ovog teksta?

U svakom slucaju ni meni nije jasno. Ne razumem kome u 21.veku uopste treba jednofunkcionalni uredjaj kao sto je rucni sat, ako imas sat na telefonu, racunaru, radiju u kolima, bukvalno na svakom cosku - odgovor je isto zasto i zene vuku sa sobom duplo vecu torbu nego sto im treba, ili mozda uopste ne treba.

dux

pre 15 godina

De fakto je celi tekst jedna budalastina.
Skupim satom na ruci elegantno mozes da preneses veliku vrednost crnog neoporezovanog novca preko granice. I to je jedini razlog njihove popularnosti.

Vlada

pre 15 godina

Ja sam dugo sakupljao mehanicke satove i izgradio poveliku kolekciju vrednu desetine i desetine hiljada dolara, bio opsednut njima a stalno nosio neke jevtine satove jer sam se plasio da se onim "pravim" nesto ne desi. A onda sam kupio sasvim slucajno, iz zezanja, svoj prvi casio g-shock, pre mozda dve i po godine. Od tada nosim samo g-shock, trenutno ih imam dvadesetak u svim mogucim bojama, a svoje drage mehanicke satove sam prodao, sem jedan touchon grande sonierre i nekoliko muzejski vrednih kronografa, uglavnom luftwaffe i kriegsmarine iz 2 svetskog rata za koje sam se godinama mucio da ih pronadjem dobrom stanju i koji su osim lepote i kvaliteta i izvrsna investicija (svakog od njih mogu da prodam po 4-5 puta vecoj ceni nego sto su placeni). sve u svemu, g-shock rules.

bakunjin

pre 15 godina

evo ja proslog oktobra pazario Omegu Speedmaster Professional , a Tag Heuer koji sam do tada nosio dao sinu da on malo uziva . Zena mi je uvek govorila da je volela da vidi kada frajer nosi samo belu majcu , izlizane levske i dobar sat .
Pozdrav iz Kanade

adje

pre 15 godina

treba imati neki fin sat ali ne skuplji od 100 eura,menjao sam vise satova na primer casio,champion,Q&Q,itd,a koji je razlog sto sam menjao zato sto su satovi placeni od 40 do 50 evra i nijedan nije ispravan,mislim oni tacno rade ali je problem sa menjanjem datuma,kada stupi novi dan datum tek u podne u 12 sati se menja,kako to nervira,ustanes ujutru ono 17 datum a znas da je danas 18,moras da cekas 12 sati da ti promeni datum,odem u malo poznatiju radnju i uzmem sat marke champion koji kosta 99 eura i datum normalno radi i menja istog onog casa kada stupa novi dan.a ljudi koji kazu da sat od 5.000 eura nije skup ti isti ljudi sto pricaju nemaju hleba da jedu a i nigde nerade,samo dolaze ovde i hoce kao navodno da se hvale da su bogati itd,sto kaze nas narod igraju se golom guzicom.

Elica

pre 15 godina

Ne volim momke koji su opsednuti skupim satovima, obicno je u pitanju lecenje kompleksa, najcesce vezanih za.. hm... below the waist area, cast retkim izuzecima.

samo polako

pre 15 godina

Слатко сам се насмејао читајући овај економско-пропагандни чланак. У 20. веку су убеђивали људе како куповином одређених производа изражавају своју (снажну, привлачну, итд.) личност, а у 21. веку су напредовали - сада роба коју вам продају представља извор личности. Ако не купите, бићете нико и ништа!

vasilije knezevic

pre 15 godina

Na "Canal Street-u;Downtown NY" mogu se kupiti kopije svih najskupljih satova koji su danas "u modi" za punih 5 dolara. Sto je najinteresantije ti isti satovi su sigurni ili sigurniji nego oni koji kostaju milione. Zamjena baterije ce vas kostati oko 5 dolara, takodje poslije jedne ili vise godina. Nakit (accesories) kao da ima pticje porijeklo jer se tamo susrecemo sa obicnom vranom i kitnjastim paunom. Svi ce se sloziti da su vrane mnogo pametnije jer se ne zauzimaju izgledom ili im ne imponira.To je i malom vrapcu potpuno jasno:
"Ljepsi soko nego vrana,
ljepski paun od curana".

Stefan

pre 15 godina

Pricamo o satovima a nismo pomenuli Seiko? To nikako nije ispravno... To je isto kao da pricamo o velikim IT kompanijama a ne pomenemo Microsoft npr.... Seiko pravi sat, ostali prave nakit...

VV

pre 15 godina

Naslov teksta sadrzi pogresnu pretpostavku. Samo neki muskarci su opsednuti satovima. Mene recimo bas briga za satove. Mislim da neko ko kupuje skupe satove dok ljudi pored njega preturaju po kontejnerima, gladuju i seku prste nije bas... OK je kupiti kvalitetan sat, koji se nece brzo pokvariti, ali za sat od 4000-5000 evra tvrditi da nije skup? Pa vi mora da ste bezobrazno bogati!)

Milan

pre 15 godina

@ Omegu Speedmaster Professional

Omega je najbolji marketinski potez Swatch-a. Srce svakog casovnika je "movement" tj. mehanizam, a mehanizam Omege je identican obicnom Swatch-u. Ostalo je sminka, James Bond, Nikol Kidman itd. Rolex je vec druga prica, a Blancpain je za Rolex ono sto je Rolex za Omegu, sto se tice kvaliteta naravno. Pozdrav iz Svajcarske.

Sergije

pre 15 godina

Ljubiteljima skupih satova preporucujem da kupe neki Q&Q (ako moze da ga nosi Bil Gejts, mozete i vi), a ostatak novca da potrose na knjige. Sa knjigom u ruci, dok setate po gradu, skrenucete paznju na sebe. Svi ce vas gledati u cudu. :)

Dusan

pre 15 godina

Svasta se moze procitati i videti. Ne bih da pametujem ali ipak sam blizi misljenju onih koji smatraju sat nakitom i zeljom da se nesto pokaze. Ali opet, retki su oni koji ne bi voleli da imaju neki dobar sat. Mada i o tom dobrom moze svasta da se kaze. Nisam strucnjak, ali mislim da je Rolex sat za one koji bas i nemaju ukusa vec su culi za njega...ima tu vise marki. Meni je najbolji (koji imam) Raketa, stara oko 45god i koju je nosio i moj otac. Mozda nije skupa i nije bas nesto preterano komplikovana ali mislim da je vredna.

Vladimir

pre 15 godina

Ljubitelj sam i kolekcionar satova..voleti sat i pogledati na njega je ritual. Videti tačno vreme, sporedno je. Tačno je da je SAT švajcarske proizvodnje, mehanički-ručno navijanje ili automatik. Sve ostalo je igra...kvarcni mehanizmi učinili su da sat bude jevtin, a tačan..ipak..mehanički sat je vrhunac časovničarstva i suština ideje o strasti prema satovima..od 400 do 5.000 evra..ne više..to je okvir cena prosečnog, kvalitetno švajcarskog mehaničkog sata..nije strašno.

marijan

pre 15 godina

ja mesečno otvorim 1000 satova pa i prodajem samo vrste mehaniza je malo daih ne na brojim a marke so na stotinu večna fme kupuje mehanizme pa sam daje ohišje

DarkoT

pre 15 godina

Patek Philippe Calibre 89 je, tako reci, dzepni sat, mada suvise je veliki da bi stao u bilo koji dzep. A dok je The Hybris Mechanica Grande Sonnerie od firme Jaeger LeCoultre trenutno najslozeniji rucni sat (donedavno to je bio Tour de l'Ile od Vacheron Constantin)

casovnicar

pre 15 godina

Tabakera,stap i sat su uvek bili statusni simbol.Danas su od te trojke ostali uglavnom satovi,a objasnjavati nekome sta ce mu sat pored mobilnog telefona je glupo kao i objasnjavati nekome sta ce mu foto aparat,pa jos i to onaj sa filmom,pored mobilnog koji ce uskoro i decu praviti umesto nas!?
Jednostavno u njima se uziva,ko to ne razume,ne bi mu trebalo ni objasnjavati,izlisno je.

ziccab

pre 15 godina

Mnogi se pale na Rolex, narocito neznalice ! Sto ne znaci da je los sat, naprotiv ! Rolex pravi vise chronomtere modele nego svi na svetu ostali zajedno, pravi svoj vlastiti mehanizam, ima dosta trazenih starih modela,ali Rolex nije prestizni sat, kod nas mozda, kod skorojevica sa lovom ,koji pojma nemaju o satovima , nego videli ili culi pa kupili i oni. Dobar primer sa firmom Breitling, kupuje od drugih mehanizme ,koji kostaju oko 300-400 eura, ugradjuju u svoje satove i prodaju po desetine hiljada eura ? Taj sto ga nosi sav srecan, ima Breitling sa tudjim werkom, djubre od sata !
Prestiz satovi su:" Patek Philippe, Vacheron & Constantin, Blancpain, IWC , Jaeger - Lecoultre, Audemars Piguet, Cartier. Naravno ima novih marki koji kostaju na desetine hiljade eura,cak i na milone dolara bez brijilanata !!!??? Takve je uradio tri komada Gerald Genta i sva tri prodata u Americi za po 3 milona US$ po komadu ! Inace bili su pre cirka 15 god. najkoplikovaniji rucni satovi na svetu ! Jos nesto sto narod ne zna, najaci majstori za satove su Francuzi, ono su u Svajcarskoj i poceli sa proizvodnjom satova. Citaj Bartolomejska noc.

mokgab

pre 15 godina

Ja posedujem Tissot PR50 Titanium, koštao me je oko 250 eura, i prezadovoljan sam...
Kada sam ga kupovao gledao sam da bude cena-kvalitet OK (a Tissot je Ekstra kvalitet!!), Da bude tanak (mrzin debele satove na koje se ne može ni košulja navući ako nije 5-6 broja veća) i da bude lagan (da ga ne osećam na ruci) e a to je sat izrađen od titanijuma, sa kvarcnom tehnologijom...

Da, mehanika je zakon, i znam da IWC proizvodi takve mehaničke satove da su tanji od mog kvarcnog, ali ja nemam para da to platim...

Ipak, i ovaj sat mi je skoro svako do sada pogledao i sa divljenjem rekao da želi i on takav!! :))

Tipolir

pre 15 godina

@ (casovnicar, 16. jul 2010 15:17)
Tabakera,stap i sat su uvek bili statusni simbol........... _________________________

Nisu u pitanju samo satovi, i nisu opsjednuti samo muškarci.
Od kad je svijeta i vijeka, čovjek se želio istaći od grupe bilo čime, makar i boljom toljagom.
Osim satova, postoji mali milijun stvari, koji mogu biti ili jesu statusni simbol. Neki od primjera: "Upaljač cigareta, cigare /tompusi/, naočale, odjeća-obuča, naliv-pera, oružje, kožna galanterija, nakit svih vrsta, automobili, jahte-brodovi-avioni, plemenite životinje /konj-pas/, kuće-stanovi, i na kraju, poseban/bna atraktivna i poznata osoba.
Na kraju, nije točno da "su", več "smo", svi pomalo opsjednuti statusnim simbolima.

Kolio

pre 15 godina

Vidim da svi stavljate komercijalne satove kao najbolje...za stvarno najbolje satove većina ljudi nje čula jer se ne reklamiraju svuda... IWC,Cartier,Vacheron Constantin...sve su to samo delovi Richemont kompanije...meni lično najlepši satovi su Ulysse Nardin

Zoran

pre 15 godina

@Milane, ne znas neke stvari. Rolex ne moze ni da pridje Omegi. Omega je prva patentirala koaksijalnu masinu.
Omegin model Seamaster zuri 1 minut u sest meseci dok Rolex (bilo koji model)ide napred 1 minut za mesec dana. Jedino Brajtling konkurise Omegi. Neko pominje Seiko, da ali modeli iz osamdesetih.

aleksandar

pre 15 godina

Odlican PR ima Barak.
Pre ovog Made in China sata sa japanskim mehanizmom dugo je nosio TAG Heuer Series 1500 Two Tone Diver's watch. Ipak je on zavrsio Harvard.

AxB

pre 15 godina

Ako imate stila tj. ako znate sta hocete, uklopite to na pravi nacin, sat, pa i onaj od 5e ce vam stojati kao da je od 5.000e. Licno, volim Tag Heuer Monaco (iz '69, kockast, jednostavan, nosio ga Steve McQueen).

su

pre 15 godina

Imam kući džepni sat Raketa. Interesuje me koliko je taj sat uopšte poznat i vredan, pošto je prilično star (oko 50 godina). Takođe, ako neko zna i priče ili činjenice vezane za te satove, bilo bi mi drago da ih pročitam.

Alkaloid

pre 15 godina

Skupe igracke za velike decake,sta je tu cudno.Onaj ko ne voli ne mora ni da ga nosi na ruci,stavise ne mora ni da zna na sat da gleda...

krešimir

pre 15 godina

dobar mi je onaj patek phillipe sa slike od 4.382.767 eura. al ga ne bi stavio na ruku ni za što. da ga slučajno ogrebem, ne bih znao kud bi sa sobom. imam 24 godine i nosim isti sat kojeg mi je stari kupio za 15. ili 16. rođendan. nekih 60 eura je koštao. metalni remen, mat, tak da se ne sjaji previše, tamnoplava pozadina ispod kazaljki, kalendar. paše uz sve odjevne kombinacije jer nije glomazan nit se sjaji. sentimentalna vrijednost- ogromna. i uz malo love se može dobiti puno toga.

bakunjin

pre 15 godina

@milan
Minane ,to sto zivite u Svajcarskoj ne znaci da znate puno o satovima . Citiram :'Omega Speedmaster Professional:movement :caliber 1861 , manual wind , 21.600 vph , 18 jewelels , inblock shock absorpiton , fine regulator with eccentric , Glucydur balance , cam system
48 hours power reserve". Kako je ovo Swatch ? Mozda ste mislili da je The Swatch Gropu vlasnik Omege , kao uostalom i Longina , Blancpaina i ostalih marki . Postoji razlika imedju Swatch satova i Swatch Grupe . Swatch satovi su kvarcni satovi a Omega Speedmaster Professional je mehanicki sat otkad se prvi put pojavio 1957 godine .Mehanizam u satu je bazicno nepromenjen od 1968 godine . Sat je odlican , jedino sto ponekad zaboravim da ga navijem .
Pozdrav Bakunjin

ste1

pre 15 godina

Pre ovog Jorg Gray sata Obama je nosio Tag Heuer i nije jedini US predsednik koji je nosio jeftin sat. Clinton je, za vakata, nosio Timex (mozda zbog "Buy American Act"-a :-) ) a njegov verni potpredsednik Al Gore menjao verzije Casio Databank-a. Oba su jeftinija od Obaminih satova.

bakunjin

pre 15 godina

@elica
elice pametnice , a kako ti to znas , da muskarci koji vole skupe satove imaju malu onu stvar . da nisi mozda merila pa onda uporedjivala sa cenom sata ? boze kakve predrasude ! kao kada bi ja rekao da zene koje kupuju skupe cipele imaju male grudi pa lece komplekse.
nadam se da si mlada , ima vremena naucices .
pozdrav bakunjin

Lone Wolf

pre 15 godina

Deluje mi ipak da je medju mladjim generacijama poplarnost satova dosta opala. Nazalost naravno.

Ja nosim trenutno seiko peticu, koju dozivljavam otprilike kao golfa medju satovima.
Naravno, da bih voleo da kupim nesto bolje (IWC mi je favorit) ali za to trenutno nema para. Ipak, mislim da mi jedino za sat nikada ne bi bilo zao da dam bilo koju kolicinu novca.

Milan

pre 6 godina

Slazem se. Ima jos prestiznih satova koji su vredni pomena: Breguet (oni su patentirali turbiljon), Jaquet Droz, A. Lange & Sohne, Arnold & Son, Richard Mille, TAG Heuer. Slazem se za Rolex. Meni se najvise svidjaju Patek Philippe casovnici.

majls

pre 15 godina

Satovi Fortis mi se prilično dopadaju, izgled po mom ukusu. cena im je isto tako visoka. Vrede li zaista toliko ili je u pitanju dobar marketing? I kako se japanci i rusi (Aviator, Sturmanskie) kotiraju u ovoj celoj priči?

sinko

pre 15 godina

za majlsa
Satovi Fortis spadaju u donju klasu mehanickih kronografa (prakticno ulaz u 'ozbiljne' caovnike). Pogoni ih kalibar valjoux 7750 svajcarskog monopoliste ETA i takvi isti se nalaze u 90% kronografa koji se mogu kupiti na trzistu (od kojih neki kostaju i vise hiljada E, zavisno od stepena dorade mehanizma i naravno kucista). Pre pada dinara cena im je bila cak i nesto povoljnija nego u EU (~1000E), a najpovoljniji su u US gde ih na rasprodaji mozete naci i za 700E. Za 10-15 godina vrednost ce im biti polovina-trecina nabavne cene tako da u tom pogledu nisu investicija. Kucista su kvalitetna, lepa, mehanizam kao Ak-47, dovoljno pouzdan i precizan, cisti se na 5 godina. Koriste ih i kosmonauti, tako da ako vam se svidjaju samo napred, vase zadovljstvo i estetski ugodjaj casovnikom ipak je presudan faktor pri izboru, nekom lepo stoji i QnQ sa buvljaka, a nekom ne pomaze ni Patek..

zapanjen

pre 15 godina

@ajde

Da nije toliko, ali toliko sumanuto, pomislio bih da se neko zavitlava i provocira nas "pametne" da mu kažemo da je trebalo da obrne jedan pun krug kazaljkama.