Petak, 05.03.2010.

12:24

Lizing kao bumerang

Lizing kao bumerang IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

17 Komentari

Sortiraj po:

ja

pre 15 godina

ajd sada..jedini razlog zasto smo uzeli kola na lizing je taj sto nikako ali nikako nismo mogli biti sigurni sta kupujemo polovno u srbiji...i sada bi isto...ostalo nam malo manje od 2 godine...znamo da ta kola nece vredeti mnogo ali bar mozemo i posle tih godina da ih vozimo a das e ne brinemo..vw u pitanju..polod..dizel..plus smo i presli mnogo..sta ja da radim drugo? plus imamo poznanika koji radi na auto placevima...tek tamo je ludilo..tamo su sve kola koja su uzeta u inostranstvu na lizing i uopste nisu odrzavana..cak im ni redovan servis nije uradjen...nije da je prijatno kada stigne rata na naplatu ali drugacije kola ne bi ni vozili..

senka

pre 15 godina

e da vam ja ispricam jednu pricu. uzeli smo kola na lizing,placali sve uredno da bi nam posle 2.5godine rekli kako nismo platili ratu zadnjih 6 meseci iako jesmo.pretili nam policijom i morali smo ostaviti kola dok oni provere kako te nase uplate nisu prosle kroz kompjuter.ostavili smo kopije uplatnica,rekli zvace nas kad provere.medjutim nisu nam se javili ni pismeno ni usmeno.otisli smo tamo da vidimo o cemu je rec kad oni prodali nasa kola sa svim nasim licnim stvarima a da nas nisu ni obavestili.i jos uvek nas vuku za nos zakazuju razgovor pa se ne pojave itd...i sta sad???????tuzba???? najverovatnije cemo tim putem

Zlatko Todorović

pre 15 godina

Kaže čovek da niko ne čita ugovore koje potpisuje. Tačno. A da se neko bavi čitanjem nečega što je u svim bankama isto i što nijedna banka neće da menja? Uzaludan posao. Neko od onih polupismenih nameštenika u banci da ti nešto objasni? Teško. Jednostavno, uzmi kredit ako ti je neophodan, ništa ne pitaj, i onako će menjati kamatu kako njima odgovara, puštati menice pa tek onda slati obaveštenja i sl. Lično sam doživeo da gospođa na šalteru banke Societe Generale, filijala u žarkovu, odbije da mi isplati novac sa računa u željenom iznosu, jer mi sutradan pristiže rata na kreditnoj kartici za naplatu (!?), da bi posle moje konstatacije: dobro odbijte mi u visini rate i isplatite mi ostatak, postavila mi pitanje: a kolika je vaša rata, ja nemam taj podatak?! vi ste dobili poruku putem SMS-a, pa mi recite kolika vam je rata. Naravno ja tu poludim, pa je ona zvala šefa, pa su se oni dogovorili da če da ostave 5000 dinara. A ja pitam a što baš toliko, a odgovor je pa otprilike vidimo da vam je toliko stizalo do sada?! Čim sam došao do prvih para, ugasio sam tu karticu. Ja ne znam koji su im kriterijumi za prijem radnika u banku, al inteligencija nije jedna od primarnih karakteristika. Tu mi se svrstava i ovaj nesrećnik koji radi u lizing kući, koji je bio ljubazan da nas obavesti da su ljudi koji su uzeli automobile na lizing isključivi krivci za toliki broj vraćenih automobila. A oni, što im je guza zinula za zaradom, jadni oni ništa oni tu nisu krivi. I još naplaćuju penale. Za šta? Za svoju alavost?

Dovla

pre 15 godina

Mislim da je ovo potpuno prirodan, čak neophodan proces, da bi se zatvorio krug. Finansijska edukacija je stvar koja traje, i u tom smislu, ko se jednom o mleko opece... Osim toga, ne vidim razlog za senzacionalizam oko broja braćenih vozila! Govorimo o koliko? 2-3% ukupnih plasmana? nema toga puno, pogledajte na dobos.rs tamo su skupili sve predmete koji su vraceni. Ma dajte, to je nista, sreca pa nas je kriza strefila vec u trecoj godini razvoja lizinga i bankarstva u Srbiji.

hm

pre 15 godina

@Bojan

Upravo time sto glavnicu i kamatu vezujes samo za kredit a ne i za lizing potvrdjujes ono sto je Aleks rekao: vecina ljudi nema pojma o cemu se tu radi i sta sve placaju!

purenjak

pre 15 godina

•@Aleks
o kakvoj glavnici i kamati pricas? ne govorimo o kreditu vec o leasingu/renti...
(Bojan, 7. mart 2010 04:59)
A rata u kreditu se ne sastoji od glavnice i kamate?
@ Aleks
nisam imao zivaca da 1000 put objasnjavam isto i zato hvala tebi!

Kempesh

pre 15 godina

@Aleks.

U pravu si skroz što se tiče tvog objašnjenja. Ti si u stvari donekle objasnio šta je u Ugovoru. Elem....

1. Tačno je da je naš narod uzimao lizing iako nema od čega da živi,ali je takodje tačno i da su lizing kuće odobravale i kurti i murti,i sa papirima i bez...Planovi svake godine veći,daj još,daj više i odobravan je lizing ko je god hteo ( znaš da su bile i akcije odobravanje na ličnu kartu, pravljenje pečata na standu na sajmu , nije uzimano u obzir ni plata niti šta drugo ). Pogotovo kada se pojavio rent ili zakup vozila. Rata do pola plate i bla bla...svi živi koji su hteli su uzimali vozila. To je i dovelo da 9 od 10 kuća ugase rent...da im placevi budu puni vozila.

2. Tačno je i da klijenti ne čitaju Ugovor, ali je takodje i tačno da službenici,menadzeri ili kako god,nikada i ne pokušaju da objasne šta je u Ugovoru.


3. Što se tiče vozila koja su vraćena i koja stoje na placevima ,tačno je da nemaju neke povoljne cene ,ali opet ne sva. Kod nekih je uzeto dobro učešće i naplaćeni penali pa se može spustati cena. Ali,ukoliko nadjete odgovorno lice za ta vozila i da sa njim porazgovarate (tačnije da mu ubacite koji evro u košulju sa poprečnim džepom ),videćete da može ispod te cene.

cetvrti dan

pre 15 godina

@ aleks,
pa po toj logici uskoro mozemo da ocekujemo poskupljenje automobila sa vasih placeva;)jer vam je svaki dan minus sve veci?
Znaci lizing kuce nece da spuste cene automobila jer nemaju objasnjenje za banku (od koje su uzeli novac) zasto su to uradili odnosno zasto su spustili cene!!??
Zar nije logicno da spasete sta se spasiti moze, prespitati politiku poslovanja i nastaviti dalje ili ugasiti firmu, ili opcija dva sacekati jos par godina sa tim cenama a posle mozete da koristite subvencije drzavne za novog punta po sistemu 1000e za staro vozilo:).
I dalje te ne razume.
Znaci prodajem sampinjone na pijaci imam jaku cenu i necu da je spustim, i tako cekam jedan,dva tri dana dok belo ne pocrni, jer mi samo ta cena garantuje zaradu ili bar ono ulozeno dok na kraju neshvatim da sam ostao i bez para i sampinjona.
Necu vise da se bavim ovom temom , ovde ima nekih paranormalnih aktivnosti;)

Vladica

pre 15 godina

Od sveg srca, svim lihvarskim lizing i banking kucama zelim da sto pre pokupe svoje prnje i vrate normalne ducane, trgovine, salone u lokale, a svoje mermerne podove napravljene od zelenaskih kamata i apsurdnih uslova ponesu u neku drugu drzavu.

Umesto da rade trzisno - svi se takmice ko ce vise zelenasiti i sto vise izmusti od naroda i ono malo privrede sto radi.


Gori bankarske i lizing uslove mislim da mozda postoje samo u nekoj banana drzavi.

Dakle gospodo - Hvala na poseti i dovidjenja da vas vise ne gledamo

kupac

pre 15 godina

@aleks37
sve si ti u pravu prijatelju ALI ja ne vidim ama bas nikakvu logiku da bilo koji osnivac lizing kuce se ponasa nedomacinski sa svojim kapitalom!

Kako?
Ok, kriza nastupila, cene novih vozila su pale i sta sad: da li je bolje napraviti podnosljivi (pa i bolan) gubitak ili izgubiti sve? Ja sam upravo to i pokusao da objasnim: ta vozila po placevima came, cene astronomske odbijaju kupce, vreme prolazi, registracija istekla, vozila stare i propadaju, gube neminovno na vrednosti i svakim danom gubitak je sve veci i veci.
Pa zar nije logicno da se cena spusti i ispod trzisne i da se vozila prodaju pa da se sa tim kapitalom krene u nove poslove?

U vezi price direktora koji su gurali lizing po svaku cenu zarad svoje dobre premije, to je problem onih koji su takve ljude uposljavali, gde je tu bila kontrola sta se u kuci radi ili je sistem bio: daj sto vise vozila pa nije bitno sta ce biti sutra? To nema veze sa korisnicima lizinga vec sa poslovnom politikom.

Licno trazim da kupim komercijalno vozilo ali mi ne pada napamet da dam kes za nesto sto je precenjeno.

U prethodnom komentaru sam naveo kako sistem funkcionise, to sam se licno uverio u mojoj potrazi za vozilom, ne kazem da je to kod svake kuce ali definitivno se to radi i stvar je unutrasnje kontrole u samoj kuci.

Poz

Pedu

pre 15 godina

Sve ste vi u pravu, ali ja i dalje ne vidim logiku.
To su uglavnom strane lizing kuce, znaci strani kapital.
Ako uzmemo da su stranci "normalniji" biznismeni od ovih nasih (u smislu poslovne logike), ispada da su ovde ulozili pare i zaposlili diletante da se zezaju sa njihovim parama.
To me podseca na komunizam i drzavne pare.
Po svemu tome, ispada da su stranci ovde dosli sa svojim parama u nameri da propadnu????

Aleks37

pre 15 godina

@ svi komentari

Posto radim u lizingu da vam svima pojasnim neke stvari...
Pre ekonomske krize prosecan golf je kostao i do 20.000, klijent je po pravilu trazio da uzme lizing na maksimalan rok i da najmanje plati u startu... Tako imate situaciju da klijent plati 5-10% od neto cene (1000-2000 + troskovi odobrenja + pdv ako je finansijski lizing ili bez pdv-a ako je zakup). Ako ga ne odobris oticice u drugu lizing kucu... Dakle zahtevi trzista su bili takvi... Prodju 1-2 godine, udari kriza, isti taj golf sada nov kosta €16000 a po starom ugovoru glavnica je jos uvek jako visoka posto, ako niste znali, rata se vecinom sastoji od otplate kamate a manje glavnice i kako se ide ka kraju ugovora tako se smanjuje deo kamate a povecava otplata glavnice... U prevodu prvo, i vecinom, otplacujete kamatu a potom glavnicu... Kursne razlike, takodje... Klijent kiksne i uzmemo vozilo... Cena tog golfa je otprilike ista kao novog a ovo vozilo je staro 1,5-2g...
Zasto su cene na tom nivou? Zato sto toliko vrede u papirima lizing kuce koja je vlasnik... Zasto se ne prodaju po trzisnoj ceni? Zato sto je neko (osnivac, banka, ko god) dao lizing kuci novac da kupuje vozila i daje ih u lizing i zaradjuje na kamati i istom tom ko je dao pare moras da objasnis zasto nisi zaradio i zasto hoces da napravis gubitak... Bilo ko od vas ne voli da gubi pare, zar ne?

Na zalost domace lizing kuce nisu mogle predvideti ovako znacajan pad cena a nisu ni bile, niti su, organizaciono pripremljene za ovoliki broj vracenih vozila pa ih drze na placevima gde propadaju... U inostranstvu je uobicajena praksa da se vracena vozila koriste u rent-a-car firmama koje su povezane sa lizing kucama ali nemojte se varati ako mislite da se slicni problemi ne desavaju i u razvijenim zemljama...

Krivica lizing kuca je sto su odobravale svakome ovu uslugu a zbog zelje za profitom i zelje direktora lizing kuca da opravdaju svoje astronomske plate koje su im dali stranci... Nema besplatnog rucka, ne zaboravite!
Takodje je velika greska sporost u odredjivanju cena vozila posto treba prihvatiti i mali gubitak i prodati auto a potom taj novac gurnuti u drugi ugovor i napraviti profit... Ali gore sam opisao da to bas i nije tako lako jer je tudj novac u pitanju...

Krivica klijenata - JE OGROMNA!!!
Posto smo veoma neuk narod, 40% nepismenih u Srbiji pa realno 40% pismenih (da znas pravopis i da razumes sto citas), a takodje smo i alavi na sve sto sija a nov auto sija... ne da sija nego te cini lepsim, zgodnijim, bogatijim... Znate li koliko klijenata procita ugovor kada potpisuje? Skoro niko!!!! Imas platu €500, hoces auto za koji je rata 250, kasko 50!!!! Pa od cega ces da zivis? Odgovor klijenata je bio - ne brinite se vi dokle god placam!!!
Da ja pitam sve vas koji ovo citate - da li je normalno da se zaduzujes na 5-7 godina na veliki iznos, za nesto (auto)sto je cist gubitak (auto ne pravi novac, uglavnom) a u Srbiji, nestabilnoj zemlji gde danas mozes da imas posao a sutra ne? Ko je razmisljao o svemu uglavnom nije u problemu a ako se i desilo da izgubi vozilo ti atomobili imaju dobru cenu posto je klijent dao vise para u startu a posto je dao dosta i pazio je auto ocekujuci da ce biti njegov... Ovi sto su dali par hiljada u startu su gazili kola kao da su tudja (i jesu)...

Po svojoj plati mogu da vozim auto od preko € 20.000 ali sam kupio auto koji je 1993.godiste... Moramo znati svoje mogucnosti, moramo poceti da MISLIMO SVOJOM GLAVOM!!!!! DA SE EDUKUJEMO I INFORMISEMO O STVARIMA KOJE NE ZNAMO!!!! SRBI NISU NEBESKI NAROD!!!! ZAPAMTITE TO!!!

Za kraj pozivam sve koji bi da pametuju da odu kod nekog Sarica, Zemunca ili bilo kog batice pa da traze zajam... Kamata 6-7%, ne treba ti kasko, nema smaranja sa papirima, ali kad ne platis... Ode auto, ode koleno, frka ti da ti ne presretnu cerku, zenu... A u lizingu izgubis auto i sto si platio + penali... Naravno penali, jer kada ne postujes ugovor postoje penali... Kao za satelit koji je Srbija zakupila od Izraela...

Citajte malo, citajte malo vise i pitajte sto ne znate!!! I potpisujte tamo gde vam daju sve informacije a ne tamo gde vas najbolje prevedu zedne preko vode!!!!

Bojan

pre 15 godina

@boki
pa sta ti je kad je depozit od 20% koji das kada uzmes auto definitivno njihov u slucaju da hoces da raskines ugovor i jos ti pored depozita ispostave racun za jos neke "penale" koji su cca 10% vrednosti vozila... zarade tu i onda im je laganica da cekaju kupca... leasing na 2-3 godine naaajvise!

kupac

pre 15 godina

@boki sine gresis!
i ja sam pomislio da ce biti u ponudi dosta vozila sa povoljnim cenama jer najskuplje je kad vozilo cami na nekom placu i ne vozi se, registracija istekne, gume propadaju, moguce je cerupanje nekih delova, gubitak na osnovu cene po stajanju itd.itd.

medjutim:

prvo, mislim da kuce koje su uzele (ili su im vracena) vozila su vec na dobitku jer sve uplate zadrzavaju pa cak mozda naplacuju i penale, dakle ne zuri im se sa prodajom vec gledaju da putem reklame i paljevine po medijima navuku nekog naivca,

drugo, vecina vozila koja sam ja video su u katastrofalnom stanju bez obzira sto su dobrog godista, kao da su ih korisnici lizinga izrabili maximalno i nisu vodili brigu sta ce biti s njima (mozda su tu nasli neku racunicu), takvim vozilima su cene nerealno visoke da ne kazem astronomske i ne vidim im lepu buducnost ukoliko im se cene drasticno ne umanje,

trece, nije da nema vozila koja su odlicna ali sam se licno uverio da se takva vozila prodaju "ispod ruke", ne znam tacno da opisem sistem ali recimo da neko ko ima ovlascenje da odlucuje o ceni taj prodaje vozilo po nekoj zaista niskoj ceni ali samo "odabranom kupcu" koji dalje ponudi vozilo na trziste sa realnom cenom u tom momentu ozbirom na godiste i ocuvanost vozila, a kasnije dele zaradu obojica,

cetvrto, obracao sam se mail-om menadzerima nekih kuca i trazio odgovor u vezi cena i stanja nekih vozila u ponudi i pogodite? NIJEDAN ali bukvalno NIJEDAN odgovor nisam dobio, kad sam probao telefonom da ih dobijem, uvek su bili na terenu ili tako neki izgovor, da ostavim broj i bla,bla...

Dakle, sve mi se cini da je to po sistemu sta smo uzeli-uzeli smo, sad moze i u staro gvozdje,docice novi lizing i tako u krug.

QQQ

pre 15 godina

Bas tako Boki, njima bi naj bolje bilo da po zapleni vozila, lepo voskiraju vozilo i odloze ga u neki podrum, pa kroz nekoliko desetina godina prodaju nekom muzeju automobila, medjutim oni to nerade nego ih drze na otvorenom sa poluizduvanim gumama, cekajuci koroziju posto se kupac nece pojaviti.
Lizing kuce sa svojim nenormalnim cenama jednostavno ne zele da vam prodaju automobil.Prosto ne mogu da verujem sta rade i kako im se tako nesto isplati!??

boki

pre 15 godina

Ja shvatam da je ekonomska kriza i da korisnici lizinga nisu u mogucnosti da servisiraju svoje rate, ali nemogu da shvatim da te iste lizing kuce kojima se vrate ta vozila i na njima hoce da zarade a trebali bi se po nekoj logici da ih odmah prodaju kako bi izvukli svoj novac! Govorim vam kao kupac koga su upravo interesovala ta kola, par meseci sam isao po placevima i sokirao sam se od cena po kojima prodaju vozila! Nema tu nikakve poslovnosti, velika zamerka njihovim menagerima, direktorima, ja tako svoju firmu nebi vodio....

Aleks37

pre 15 godina

@ svi komentari

Posto radim u lizingu da vam svima pojasnim neke stvari...
Pre ekonomske krize prosecan golf je kostao i do 20.000, klijent je po pravilu trazio da uzme lizing na maksimalan rok i da najmanje plati u startu... Tako imate situaciju da klijent plati 5-10% od neto cene (1000-2000 + troskovi odobrenja + pdv ako je finansijski lizing ili bez pdv-a ako je zakup). Ako ga ne odobris oticice u drugu lizing kucu... Dakle zahtevi trzista su bili takvi... Prodju 1-2 godine, udari kriza, isti taj golf sada nov kosta €16000 a po starom ugovoru glavnica je jos uvek jako visoka posto, ako niste znali, rata se vecinom sastoji od otplate kamate a manje glavnice i kako se ide ka kraju ugovora tako se smanjuje deo kamate a povecava otplata glavnice... U prevodu prvo, i vecinom, otplacujete kamatu a potom glavnicu... Kursne razlike, takodje... Klijent kiksne i uzmemo vozilo... Cena tog golfa je otprilike ista kao novog a ovo vozilo je staro 1,5-2g...
Zasto su cene na tom nivou? Zato sto toliko vrede u papirima lizing kuce koja je vlasnik... Zasto se ne prodaju po trzisnoj ceni? Zato sto je neko (osnivac, banka, ko god) dao lizing kuci novac da kupuje vozila i daje ih u lizing i zaradjuje na kamati i istom tom ko je dao pare moras da objasnis zasto nisi zaradio i zasto hoces da napravis gubitak... Bilo ko od vas ne voli da gubi pare, zar ne?

Na zalost domace lizing kuce nisu mogle predvideti ovako znacajan pad cena a nisu ni bile, niti su, organizaciono pripremljene za ovoliki broj vracenih vozila pa ih drze na placevima gde propadaju... U inostranstvu je uobicajena praksa da se vracena vozila koriste u rent-a-car firmama koje su povezane sa lizing kucama ali nemojte se varati ako mislite da se slicni problemi ne desavaju i u razvijenim zemljama...

Krivica lizing kuca je sto su odobravale svakome ovu uslugu a zbog zelje za profitom i zelje direktora lizing kuca da opravdaju svoje astronomske plate koje su im dali stranci... Nema besplatnog rucka, ne zaboravite!
Takodje je velika greska sporost u odredjivanju cena vozila posto treba prihvatiti i mali gubitak i prodati auto a potom taj novac gurnuti u drugi ugovor i napraviti profit... Ali gore sam opisao da to bas i nije tako lako jer je tudj novac u pitanju...

Krivica klijenata - JE OGROMNA!!!
Posto smo veoma neuk narod, 40% nepismenih u Srbiji pa realno 40% pismenih (da znas pravopis i da razumes sto citas), a takodje smo i alavi na sve sto sija a nov auto sija... ne da sija nego te cini lepsim, zgodnijim, bogatijim... Znate li koliko klijenata procita ugovor kada potpisuje? Skoro niko!!!! Imas platu €500, hoces auto za koji je rata 250, kasko 50!!!! Pa od cega ces da zivis? Odgovor klijenata je bio - ne brinite se vi dokle god placam!!!
Da ja pitam sve vas koji ovo citate - da li je normalno da se zaduzujes na 5-7 godina na veliki iznos, za nesto (auto)sto je cist gubitak (auto ne pravi novac, uglavnom) a u Srbiji, nestabilnoj zemlji gde danas mozes da imas posao a sutra ne? Ko je razmisljao o svemu uglavnom nije u problemu a ako se i desilo da izgubi vozilo ti atomobili imaju dobru cenu posto je klijent dao vise para u startu a posto je dao dosta i pazio je auto ocekujuci da ce biti njegov... Ovi sto su dali par hiljada u startu su gazili kola kao da su tudja (i jesu)...

Po svojoj plati mogu da vozim auto od preko € 20.000 ali sam kupio auto koji je 1993.godiste... Moramo znati svoje mogucnosti, moramo poceti da MISLIMO SVOJOM GLAVOM!!!!! DA SE EDUKUJEMO I INFORMISEMO O STVARIMA KOJE NE ZNAMO!!!! SRBI NISU NEBESKI NAROD!!!! ZAPAMTITE TO!!!

Za kraj pozivam sve koji bi da pametuju da odu kod nekog Sarica, Zemunca ili bilo kog batice pa da traze zajam... Kamata 6-7%, ne treba ti kasko, nema smaranja sa papirima, ali kad ne platis... Ode auto, ode koleno, frka ti da ti ne presretnu cerku, zenu... A u lizingu izgubis auto i sto si platio + penali... Naravno penali, jer kada ne postujes ugovor postoje penali... Kao za satelit koji je Srbija zakupila od Izraela...

Citajte malo, citajte malo vise i pitajte sto ne znate!!! I potpisujte tamo gde vam daju sve informacije a ne tamo gde vas najbolje prevedu zedne preko vode!!!!

boki

pre 15 godina

Ja shvatam da je ekonomska kriza i da korisnici lizinga nisu u mogucnosti da servisiraju svoje rate, ali nemogu da shvatim da te iste lizing kuce kojima se vrate ta vozila i na njima hoce da zarade a trebali bi se po nekoj logici da ih odmah prodaju kako bi izvukli svoj novac! Govorim vam kao kupac koga su upravo interesovala ta kola, par meseci sam isao po placevima i sokirao sam se od cena po kojima prodaju vozila! Nema tu nikakve poslovnosti, velika zamerka njihovim menagerima, direktorima, ja tako svoju firmu nebi vodio....

kupac

pre 15 godina

@boki sine gresis!
i ja sam pomislio da ce biti u ponudi dosta vozila sa povoljnim cenama jer najskuplje je kad vozilo cami na nekom placu i ne vozi se, registracija istekne, gume propadaju, moguce je cerupanje nekih delova, gubitak na osnovu cene po stajanju itd.itd.

medjutim:

prvo, mislim da kuce koje su uzele (ili su im vracena) vozila su vec na dobitku jer sve uplate zadrzavaju pa cak mozda naplacuju i penale, dakle ne zuri im se sa prodajom vec gledaju da putem reklame i paljevine po medijima navuku nekog naivca,

drugo, vecina vozila koja sam ja video su u katastrofalnom stanju bez obzira sto su dobrog godista, kao da su ih korisnici lizinga izrabili maximalno i nisu vodili brigu sta ce biti s njima (mozda su tu nasli neku racunicu), takvim vozilima su cene nerealno visoke da ne kazem astronomske i ne vidim im lepu buducnost ukoliko im se cene drasticno ne umanje,

trece, nije da nema vozila koja su odlicna ali sam se licno uverio da se takva vozila prodaju "ispod ruke", ne znam tacno da opisem sistem ali recimo da neko ko ima ovlascenje da odlucuje o ceni taj prodaje vozilo po nekoj zaista niskoj ceni ali samo "odabranom kupcu" koji dalje ponudi vozilo na trziste sa realnom cenom u tom momentu ozbirom na godiste i ocuvanost vozila, a kasnije dele zaradu obojica,

cetvrto, obracao sam se mail-om menadzerima nekih kuca i trazio odgovor u vezi cena i stanja nekih vozila u ponudi i pogodite? NIJEDAN ali bukvalno NIJEDAN odgovor nisam dobio, kad sam probao telefonom da ih dobijem, uvek su bili na terenu ili tako neki izgovor, da ostavim broj i bla,bla...

Dakle, sve mi se cini da je to po sistemu sta smo uzeli-uzeli smo, sad moze i u staro gvozdje,docice novi lizing i tako u krug.

Vladica

pre 15 godina

Od sveg srca, svim lihvarskim lizing i banking kucama zelim da sto pre pokupe svoje prnje i vrate normalne ducane, trgovine, salone u lokale, a svoje mermerne podove napravljene od zelenaskih kamata i apsurdnih uslova ponesu u neku drugu drzavu.

Umesto da rade trzisno - svi se takmice ko ce vise zelenasiti i sto vise izmusti od naroda i ono malo privrede sto radi.


Gori bankarske i lizing uslove mislim da mozda postoje samo u nekoj banana drzavi.

Dakle gospodo - Hvala na poseti i dovidjenja da vas vise ne gledamo

QQQ

pre 15 godina

Bas tako Boki, njima bi naj bolje bilo da po zapleni vozila, lepo voskiraju vozilo i odloze ga u neki podrum, pa kroz nekoliko desetina godina prodaju nekom muzeju automobila, medjutim oni to nerade nego ih drze na otvorenom sa poluizduvanim gumama, cekajuci koroziju posto se kupac nece pojaviti.
Lizing kuce sa svojim nenormalnim cenama jednostavno ne zele da vam prodaju automobil.Prosto ne mogu da verujem sta rade i kako im se tako nesto isplati!??

Kempesh

pre 15 godina

@Aleks.

U pravu si skroz što se tiče tvog objašnjenja. Ti si u stvari donekle objasnio šta je u Ugovoru. Elem....

1. Tačno je da je naš narod uzimao lizing iako nema od čega da živi,ali je takodje tačno i da su lizing kuće odobravale i kurti i murti,i sa papirima i bez...Planovi svake godine veći,daj još,daj više i odobravan je lizing ko je god hteo ( znaš da su bile i akcije odobravanje na ličnu kartu, pravljenje pečata na standu na sajmu , nije uzimano u obzir ni plata niti šta drugo ). Pogotovo kada se pojavio rent ili zakup vozila. Rata do pola plate i bla bla...svi živi koji su hteli su uzimali vozila. To je i dovelo da 9 od 10 kuća ugase rent...da im placevi budu puni vozila.

2. Tačno je i da klijenti ne čitaju Ugovor, ali je takodje i tačno da službenici,menadzeri ili kako god,nikada i ne pokušaju da objasne šta je u Ugovoru.


3. Što se tiče vozila koja su vraćena i koja stoje na placevima ,tačno je da nemaju neke povoljne cene ,ali opet ne sva. Kod nekih je uzeto dobro učešće i naplaćeni penali pa se može spustati cena. Ali,ukoliko nadjete odgovorno lice za ta vozila i da sa njim porazgovarate (tačnije da mu ubacite koji evro u košulju sa poprečnim džepom ),videćete da može ispod te cene.

cetvrti dan

pre 15 godina

@ aleks,
pa po toj logici uskoro mozemo da ocekujemo poskupljenje automobila sa vasih placeva;)jer vam je svaki dan minus sve veci?
Znaci lizing kuce nece da spuste cene automobila jer nemaju objasnjenje za banku (od koje su uzeli novac) zasto su to uradili odnosno zasto su spustili cene!!??
Zar nije logicno da spasete sta se spasiti moze, prespitati politiku poslovanja i nastaviti dalje ili ugasiti firmu, ili opcija dva sacekati jos par godina sa tim cenama a posle mozete da koristite subvencije drzavne za novog punta po sistemu 1000e za staro vozilo:).
I dalje te ne razume.
Znaci prodajem sampinjone na pijaci imam jaku cenu i necu da je spustim, i tako cekam jedan,dva tri dana dok belo ne pocrni, jer mi samo ta cena garantuje zaradu ili bar ono ulozeno dok na kraju neshvatim da sam ostao i bez para i sampinjona.
Necu vise da se bavim ovom temom , ovde ima nekih paranormalnih aktivnosti;)

Bojan

pre 15 godina

@boki
pa sta ti je kad je depozit od 20% koji das kada uzmes auto definitivno njihov u slucaju da hoces da raskines ugovor i jos ti pored depozita ispostave racun za jos neke "penale" koji su cca 10% vrednosti vozila... zarade tu i onda im je laganica da cekaju kupca... leasing na 2-3 godine naaajvise!

kupac

pre 15 godina

@aleks37
sve si ti u pravu prijatelju ALI ja ne vidim ama bas nikakvu logiku da bilo koji osnivac lizing kuce se ponasa nedomacinski sa svojim kapitalom!

Kako?
Ok, kriza nastupila, cene novih vozila su pale i sta sad: da li je bolje napraviti podnosljivi (pa i bolan) gubitak ili izgubiti sve? Ja sam upravo to i pokusao da objasnim: ta vozila po placevima came, cene astronomske odbijaju kupce, vreme prolazi, registracija istekla, vozila stare i propadaju, gube neminovno na vrednosti i svakim danom gubitak je sve veci i veci.
Pa zar nije logicno da se cena spusti i ispod trzisne i da se vozila prodaju pa da se sa tim kapitalom krene u nove poslove?

U vezi price direktora koji su gurali lizing po svaku cenu zarad svoje dobre premije, to je problem onih koji su takve ljude uposljavali, gde je tu bila kontrola sta se u kuci radi ili je sistem bio: daj sto vise vozila pa nije bitno sta ce biti sutra? To nema veze sa korisnicima lizinga vec sa poslovnom politikom.

Licno trazim da kupim komercijalno vozilo ali mi ne pada napamet da dam kes za nesto sto je precenjeno.

U prethodnom komentaru sam naveo kako sistem funkcionise, to sam se licno uverio u mojoj potrazi za vozilom, ne kazem da je to kod svake kuce ali definitivno se to radi i stvar je unutrasnje kontrole u samoj kuci.

Poz

Zlatko Todorović

pre 15 godina

Kaže čovek da niko ne čita ugovore koje potpisuje. Tačno. A da se neko bavi čitanjem nečega što je u svim bankama isto i što nijedna banka neće da menja? Uzaludan posao. Neko od onih polupismenih nameštenika u banci da ti nešto objasni? Teško. Jednostavno, uzmi kredit ako ti je neophodan, ništa ne pitaj, i onako će menjati kamatu kako njima odgovara, puštati menice pa tek onda slati obaveštenja i sl. Lično sam doživeo da gospođa na šalteru banke Societe Generale, filijala u žarkovu, odbije da mi isplati novac sa računa u željenom iznosu, jer mi sutradan pristiže rata na kreditnoj kartici za naplatu (!?), da bi posle moje konstatacije: dobro odbijte mi u visini rate i isplatite mi ostatak, postavila mi pitanje: a kolika je vaša rata, ja nemam taj podatak?! vi ste dobili poruku putem SMS-a, pa mi recite kolika vam je rata. Naravno ja tu poludim, pa je ona zvala šefa, pa su se oni dogovorili da če da ostave 5000 dinara. A ja pitam a što baš toliko, a odgovor je pa otprilike vidimo da vam je toliko stizalo do sada?! Čim sam došao do prvih para, ugasio sam tu karticu. Ja ne znam koji su im kriterijumi za prijem radnika u banku, al inteligencija nije jedna od primarnih karakteristika. Tu mi se svrstava i ovaj nesrećnik koji radi u lizing kući, koji je bio ljubazan da nas obavesti da su ljudi koji su uzeli automobile na lizing isključivi krivci za toliki broj vraćenih automobila. A oni, što im je guza zinula za zaradom, jadni oni ništa oni tu nisu krivi. I još naplaćuju penale. Za šta? Za svoju alavost?

hm

pre 15 godina

@Bojan

Upravo time sto glavnicu i kamatu vezujes samo za kredit a ne i za lizing potvrdjujes ono sto je Aleks rekao: vecina ljudi nema pojma o cemu se tu radi i sta sve placaju!

Pedu

pre 15 godina

Sve ste vi u pravu, ali ja i dalje ne vidim logiku.
To su uglavnom strane lizing kuce, znaci strani kapital.
Ako uzmemo da su stranci "normalniji" biznismeni od ovih nasih (u smislu poslovne logike), ispada da su ovde ulozili pare i zaposlili diletante da se zezaju sa njihovim parama.
To me podseca na komunizam i drzavne pare.
Po svemu tome, ispada da su stranci ovde dosli sa svojim parama u nameri da propadnu????

purenjak

pre 15 godina

•@Aleks
o kakvoj glavnici i kamati pricas? ne govorimo o kreditu vec o leasingu/renti...
(Bojan, 7. mart 2010 04:59)
A rata u kreditu se ne sastoji od glavnice i kamate?
@ Aleks
nisam imao zivaca da 1000 put objasnjavam isto i zato hvala tebi!

senka

pre 15 godina

e da vam ja ispricam jednu pricu. uzeli smo kola na lizing,placali sve uredno da bi nam posle 2.5godine rekli kako nismo platili ratu zadnjih 6 meseci iako jesmo.pretili nam policijom i morali smo ostaviti kola dok oni provere kako te nase uplate nisu prosle kroz kompjuter.ostavili smo kopije uplatnica,rekli zvace nas kad provere.medjutim nisu nam se javili ni pismeno ni usmeno.otisli smo tamo da vidimo o cemu je rec kad oni prodali nasa kola sa svim nasim licnim stvarima a da nas nisu ni obavestili.i jos uvek nas vuku za nos zakazuju razgovor pa se ne pojave itd...i sta sad???????tuzba???? najverovatnije cemo tim putem

Dovla

pre 15 godina

Mislim da je ovo potpuno prirodan, čak neophodan proces, da bi se zatvorio krug. Finansijska edukacija je stvar koja traje, i u tom smislu, ko se jednom o mleko opece... Osim toga, ne vidim razlog za senzacionalizam oko broja braćenih vozila! Govorimo o koliko? 2-3% ukupnih plasmana? nema toga puno, pogledajte na dobos.rs tamo su skupili sve predmete koji su vraceni. Ma dajte, to je nista, sreca pa nas je kriza strefila vec u trecoj godini razvoja lizinga i bankarstva u Srbiji.

ja

pre 15 godina

ajd sada..jedini razlog zasto smo uzeli kola na lizing je taj sto nikako ali nikako nismo mogli biti sigurni sta kupujemo polovno u srbiji...i sada bi isto...ostalo nam malo manje od 2 godine...znamo da ta kola nece vredeti mnogo ali bar mozemo i posle tih godina da ih vozimo a das e ne brinemo..vw u pitanju..polod..dizel..plus smo i presli mnogo..sta ja da radim drugo? plus imamo poznanika koji radi na auto placevima...tek tamo je ludilo..tamo su sve kola koja su uzeta u inostranstvu na lizing i uopste nisu odrzavana..cak im ni redovan servis nije uradjen...nije da je prijatno kada stigne rata na naplatu ali drugacije kola ne bi ni vozili..

Aleks37

pre 15 godina

@ svi komentari

Posto radim u lizingu da vam svima pojasnim neke stvari...
Pre ekonomske krize prosecan golf je kostao i do 20.000, klijent je po pravilu trazio da uzme lizing na maksimalan rok i da najmanje plati u startu... Tako imate situaciju da klijent plati 5-10% od neto cene (1000-2000 + troskovi odobrenja + pdv ako je finansijski lizing ili bez pdv-a ako je zakup). Ako ga ne odobris oticice u drugu lizing kucu... Dakle zahtevi trzista su bili takvi... Prodju 1-2 godine, udari kriza, isti taj golf sada nov kosta €16000 a po starom ugovoru glavnica je jos uvek jako visoka posto, ako niste znali, rata se vecinom sastoji od otplate kamate a manje glavnice i kako se ide ka kraju ugovora tako se smanjuje deo kamate a povecava otplata glavnice... U prevodu prvo, i vecinom, otplacujete kamatu a potom glavnicu... Kursne razlike, takodje... Klijent kiksne i uzmemo vozilo... Cena tog golfa je otprilike ista kao novog a ovo vozilo je staro 1,5-2g...
Zasto su cene na tom nivou? Zato sto toliko vrede u papirima lizing kuce koja je vlasnik... Zasto se ne prodaju po trzisnoj ceni? Zato sto je neko (osnivac, banka, ko god) dao lizing kuci novac da kupuje vozila i daje ih u lizing i zaradjuje na kamati i istom tom ko je dao pare moras da objasnis zasto nisi zaradio i zasto hoces da napravis gubitak... Bilo ko od vas ne voli da gubi pare, zar ne?

Na zalost domace lizing kuce nisu mogle predvideti ovako znacajan pad cena a nisu ni bile, niti su, organizaciono pripremljene za ovoliki broj vracenih vozila pa ih drze na placevima gde propadaju... U inostranstvu je uobicajena praksa da se vracena vozila koriste u rent-a-car firmama koje su povezane sa lizing kucama ali nemojte se varati ako mislite da se slicni problemi ne desavaju i u razvijenim zemljama...

Krivica lizing kuca je sto su odobravale svakome ovu uslugu a zbog zelje za profitom i zelje direktora lizing kuca da opravdaju svoje astronomske plate koje su im dali stranci... Nema besplatnog rucka, ne zaboravite!
Takodje je velika greska sporost u odredjivanju cena vozila posto treba prihvatiti i mali gubitak i prodati auto a potom taj novac gurnuti u drugi ugovor i napraviti profit... Ali gore sam opisao da to bas i nije tako lako jer je tudj novac u pitanju...

Krivica klijenata - JE OGROMNA!!!
Posto smo veoma neuk narod, 40% nepismenih u Srbiji pa realno 40% pismenih (da znas pravopis i da razumes sto citas), a takodje smo i alavi na sve sto sija a nov auto sija... ne da sija nego te cini lepsim, zgodnijim, bogatijim... Znate li koliko klijenata procita ugovor kada potpisuje? Skoro niko!!!! Imas platu €500, hoces auto za koji je rata 250, kasko 50!!!! Pa od cega ces da zivis? Odgovor klijenata je bio - ne brinite se vi dokle god placam!!!
Da ja pitam sve vas koji ovo citate - da li je normalno da se zaduzujes na 5-7 godina na veliki iznos, za nesto (auto)sto je cist gubitak (auto ne pravi novac, uglavnom) a u Srbiji, nestabilnoj zemlji gde danas mozes da imas posao a sutra ne? Ko je razmisljao o svemu uglavnom nije u problemu a ako se i desilo da izgubi vozilo ti atomobili imaju dobru cenu posto je klijent dao vise para u startu a posto je dao dosta i pazio je auto ocekujuci da ce biti njegov... Ovi sto su dali par hiljada u startu su gazili kola kao da su tudja (i jesu)...

Po svojoj plati mogu da vozim auto od preko € 20.000 ali sam kupio auto koji je 1993.godiste... Moramo znati svoje mogucnosti, moramo poceti da MISLIMO SVOJOM GLAVOM!!!!! DA SE EDUKUJEMO I INFORMISEMO O STVARIMA KOJE NE ZNAMO!!!! SRBI NISU NEBESKI NAROD!!!! ZAPAMTITE TO!!!

Za kraj pozivam sve koji bi da pametuju da odu kod nekog Sarica, Zemunca ili bilo kog batice pa da traze zajam... Kamata 6-7%, ne treba ti kasko, nema smaranja sa papirima, ali kad ne platis... Ode auto, ode koleno, frka ti da ti ne presretnu cerku, zenu... A u lizingu izgubis auto i sto si platio + penali... Naravno penali, jer kada ne postujes ugovor postoje penali... Kao za satelit koji je Srbija zakupila od Izraela...

Citajte malo, citajte malo vise i pitajte sto ne znate!!! I potpisujte tamo gde vam daju sve informacije a ne tamo gde vas najbolje prevedu zedne preko vode!!!!

Pedu

pre 15 godina

Sve ste vi u pravu, ali ja i dalje ne vidim logiku.
To su uglavnom strane lizing kuce, znaci strani kapital.
Ako uzmemo da su stranci "normalniji" biznismeni od ovih nasih (u smislu poslovne logike), ispada da su ovde ulozili pare i zaposlili diletante da se zezaju sa njihovim parama.
To me podseca na komunizam i drzavne pare.
Po svemu tome, ispada da su stranci ovde dosli sa svojim parama u nameri da propadnu????

purenjak

pre 15 godina

•@Aleks
o kakvoj glavnici i kamati pricas? ne govorimo o kreditu vec o leasingu/renti...
(Bojan, 7. mart 2010 04:59)
A rata u kreditu se ne sastoji od glavnice i kamate?
@ Aleks
nisam imao zivaca da 1000 put objasnjavam isto i zato hvala tebi!

Vladica

pre 15 godina

Od sveg srca, svim lihvarskim lizing i banking kucama zelim da sto pre pokupe svoje prnje i vrate normalne ducane, trgovine, salone u lokale, a svoje mermerne podove napravljene od zelenaskih kamata i apsurdnih uslova ponesu u neku drugu drzavu.

Umesto da rade trzisno - svi se takmice ko ce vise zelenasiti i sto vise izmusti od naroda i ono malo privrede sto radi.


Gori bankarske i lizing uslove mislim da mozda postoje samo u nekoj banana drzavi.

Dakle gospodo - Hvala na poseti i dovidjenja da vas vise ne gledamo

boki

pre 15 godina

Ja shvatam da je ekonomska kriza i da korisnici lizinga nisu u mogucnosti da servisiraju svoje rate, ali nemogu da shvatim da te iste lizing kuce kojima se vrate ta vozila i na njima hoce da zarade a trebali bi se po nekoj logici da ih odmah prodaju kako bi izvukli svoj novac! Govorim vam kao kupac koga su upravo interesovala ta kola, par meseci sam isao po placevima i sokirao sam se od cena po kojima prodaju vozila! Nema tu nikakve poslovnosti, velika zamerka njihovim menagerima, direktorima, ja tako svoju firmu nebi vodio....

kupac

pre 15 godina

@boki sine gresis!
i ja sam pomislio da ce biti u ponudi dosta vozila sa povoljnim cenama jer najskuplje je kad vozilo cami na nekom placu i ne vozi se, registracija istekne, gume propadaju, moguce je cerupanje nekih delova, gubitak na osnovu cene po stajanju itd.itd.

medjutim:

prvo, mislim da kuce koje su uzele (ili su im vracena) vozila su vec na dobitku jer sve uplate zadrzavaju pa cak mozda naplacuju i penale, dakle ne zuri im se sa prodajom vec gledaju da putem reklame i paljevine po medijima navuku nekog naivca,

drugo, vecina vozila koja sam ja video su u katastrofalnom stanju bez obzira sto su dobrog godista, kao da su ih korisnici lizinga izrabili maximalno i nisu vodili brigu sta ce biti s njima (mozda su tu nasli neku racunicu), takvim vozilima su cene nerealno visoke da ne kazem astronomske i ne vidim im lepu buducnost ukoliko im se cene drasticno ne umanje,

trece, nije da nema vozila koja su odlicna ali sam se licno uverio da se takva vozila prodaju "ispod ruke", ne znam tacno da opisem sistem ali recimo da neko ko ima ovlascenje da odlucuje o ceni taj prodaje vozilo po nekoj zaista niskoj ceni ali samo "odabranom kupcu" koji dalje ponudi vozilo na trziste sa realnom cenom u tom momentu ozbirom na godiste i ocuvanost vozila, a kasnije dele zaradu obojica,

cetvrto, obracao sam se mail-om menadzerima nekih kuca i trazio odgovor u vezi cena i stanja nekih vozila u ponudi i pogodite? NIJEDAN ali bukvalno NIJEDAN odgovor nisam dobio, kad sam probao telefonom da ih dobijem, uvek su bili na terenu ili tako neki izgovor, da ostavim broj i bla,bla...

Dakle, sve mi se cini da je to po sistemu sta smo uzeli-uzeli smo, sad moze i u staro gvozdje,docice novi lizing i tako u krug.

hm

pre 15 godina

@Bojan

Upravo time sto glavnicu i kamatu vezujes samo za kredit a ne i za lizing potvrdjujes ono sto je Aleks rekao: vecina ljudi nema pojma o cemu se tu radi i sta sve placaju!

QQQ

pre 15 godina

Bas tako Boki, njima bi naj bolje bilo da po zapleni vozila, lepo voskiraju vozilo i odloze ga u neki podrum, pa kroz nekoliko desetina godina prodaju nekom muzeju automobila, medjutim oni to nerade nego ih drze na otvorenom sa poluizduvanim gumama, cekajuci koroziju posto se kupac nece pojaviti.
Lizing kuce sa svojim nenormalnim cenama jednostavno ne zele da vam prodaju automobil.Prosto ne mogu da verujem sta rade i kako im se tako nesto isplati!??

cetvrti dan

pre 15 godina

@ aleks,
pa po toj logici uskoro mozemo da ocekujemo poskupljenje automobila sa vasih placeva;)jer vam je svaki dan minus sve veci?
Znaci lizing kuce nece da spuste cene automobila jer nemaju objasnjenje za banku (od koje su uzeli novac) zasto su to uradili odnosno zasto su spustili cene!!??
Zar nije logicno da spasete sta se spasiti moze, prespitati politiku poslovanja i nastaviti dalje ili ugasiti firmu, ili opcija dva sacekati jos par godina sa tim cenama a posle mozete da koristite subvencije drzavne za novog punta po sistemu 1000e za staro vozilo:).
I dalje te ne razume.
Znaci prodajem sampinjone na pijaci imam jaku cenu i necu da je spustim, i tako cekam jedan,dva tri dana dok belo ne pocrni, jer mi samo ta cena garantuje zaradu ili bar ono ulozeno dok na kraju neshvatim da sam ostao i bez para i sampinjona.
Necu vise da se bavim ovom temom , ovde ima nekih paranormalnih aktivnosti;)

Bojan

pre 15 godina

@boki
pa sta ti je kad je depozit od 20% koji das kada uzmes auto definitivno njihov u slucaju da hoces da raskines ugovor i jos ti pored depozita ispostave racun za jos neke "penale" koji su cca 10% vrednosti vozila... zarade tu i onda im je laganica da cekaju kupca... leasing na 2-3 godine naaajvise!

kupac

pre 15 godina

@aleks37
sve si ti u pravu prijatelju ALI ja ne vidim ama bas nikakvu logiku da bilo koji osnivac lizing kuce se ponasa nedomacinski sa svojim kapitalom!

Kako?
Ok, kriza nastupila, cene novih vozila su pale i sta sad: da li je bolje napraviti podnosljivi (pa i bolan) gubitak ili izgubiti sve? Ja sam upravo to i pokusao da objasnim: ta vozila po placevima came, cene astronomske odbijaju kupce, vreme prolazi, registracija istekla, vozila stare i propadaju, gube neminovno na vrednosti i svakim danom gubitak je sve veci i veci.
Pa zar nije logicno da se cena spusti i ispod trzisne i da se vozila prodaju pa da se sa tim kapitalom krene u nove poslove?

U vezi price direktora koji su gurali lizing po svaku cenu zarad svoje dobre premije, to je problem onih koji su takve ljude uposljavali, gde je tu bila kontrola sta se u kuci radi ili je sistem bio: daj sto vise vozila pa nije bitno sta ce biti sutra? To nema veze sa korisnicima lizinga vec sa poslovnom politikom.

Licno trazim da kupim komercijalno vozilo ali mi ne pada napamet da dam kes za nesto sto je precenjeno.

U prethodnom komentaru sam naveo kako sistem funkcionise, to sam se licno uverio u mojoj potrazi za vozilom, ne kazem da je to kod svake kuce ali definitivno se to radi i stvar je unutrasnje kontrole u samoj kuci.

Poz

Kempesh

pre 15 godina

@Aleks.

U pravu si skroz što se tiče tvog objašnjenja. Ti si u stvari donekle objasnio šta je u Ugovoru. Elem....

1. Tačno je da je naš narod uzimao lizing iako nema od čega da živi,ali je takodje tačno i da su lizing kuće odobravale i kurti i murti,i sa papirima i bez...Planovi svake godine veći,daj još,daj više i odobravan je lizing ko je god hteo ( znaš da su bile i akcije odobravanje na ličnu kartu, pravljenje pečata na standu na sajmu , nije uzimano u obzir ni plata niti šta drugo ). Pogotovo kada se pojavio rent ili zakup vozila. Rata do pola plate i bla bla...svi živi koji su hteli su uzimali vozila. To je i dovelo da 9 od 10 kuća ugase rent...da im placevi budu puni vozila.

2. Tačno je i da klijenti ne čitaju Ugovor, ali je takodje i tačno da službenici,menadzeri ili kako god,nikada i ne pokušaju da objasne šta je u Ugovoru.


3. Što se tiče vozila koja su vraćena i koja stoje na placevima ,tačno je da nemaju neke povoljne cene ,ali opet ne sva. Kod nekih je uzeto dobro učešće i naplaćeni penali pa se može spustati cena. Ali,ukoliko nadjete odgovorno lice za ta vozila i da sa njim porazgovarate (tačnije da mu ubacite koji evro u košulju sa poprečnim džepom ),videćete da može ispod te cene.

Dovla

pre 15 godina

Mislim da je ovo potpuno prirodan, čak neophodan proces, da bi se zatvorio krug. Finansijska edukacija je stvar koja traje, i u tom smislu, ko se jednom o mleko opece... Osim toga, ne vidim razlog za senzacionalizam oko broja braćenih vozila! Govorimo o koliko? 2-3% ukupnih plasmana? nema toga puno, pogledajte na dobos.rs tamo su skupili sve predmete koji su vraceni. Ma dajte, to je nista, sreca pa nas je kriza strefila vec u trecoj godini razvoja lizinga i bankarstva u Srbiji.

Zlatko Todorović

pre 15 godina

Kaže čovek da niko ne čita ugovore koje potpisuje. Tačno. A da se neko bavi čitanjem nečega što je u svim bankama isto i što nijedna banka neće da menja? Uzaludan posao. Neko od onih polupismenih nameštenika u banci da ti nešto objasni? Teško. Jednostavno, uzmi kredit ako ti je neophodan, ništa ne pitaj, i onako će menjati kamatu kako njima odgovara, puštati menice pa tek onda slati obaveštenja i sl. Lično sam doživeo da gospođa na šalteru banke Societe Generale, filijala u žarkovu, odbije da mi isplati novac sa računa u željenom iznosu, jer mi sutradan pristiže rata na kreditnoj kartici za naplatu (!?), da bi posle moje konstatacije: dobro odbijte mi u visini rate i isplatite mi ostatak, postavila mi pitanje: a kolika je vaša rata, ja nemam taj podatak?! vi ste dobili poruku putem SMS-a, pa mi recite kolika vam je rata. Naravno ja tu poludim, pa je ona zvala šefa, pa su se oni dogovorili da če da ostave 5000 dinara. A ja pitam a što baš toliko, a odgovor je pa otprilike vidimo da vam je toliko stizalo do sada?! Čim sam došao do prvih para, ugasio sam tu karticu. Ja ne znam koji su im kriterijumi za prijem radnika u banku, al inteligencija nije jedna od primarnih karakteristika. Tu mi se svrstava i ovaj nesrećnik koji radi u lizing kući, koji je bio ljubazan da nas obavesti da su ljudi koji su uzeli automobile na lizing isključivi krivci za toliki broj vraćenih automobila. A oni, što im je guza zinula za zaradom, jadni oni ništa oni tu nisu krivi. I još naplaćuju penale. Za šta? Za svoju alavost?

senka

pre 15 godina

e da vam ja ispricam jednu pricu. uzeli smo kola na lizing,placali sve uredno da bi nam posle 2.5godine rekli kako nismo platili ratu zadnjih 6 meseci iako jesmo.pretili nam policijom i morali smo ostaviti kola dok oni provere kako te nase uplate nisu prosle kroz kompjuter.ostavili smo kopije uplatnica,rekli zvace nas kad provere.medjutim nisu nam se javili ni pismeno ni usmeno.otisli smo tamo da vidimo o cemu je rec kad oni prodali nasa kola sa svim nasim licnim stvarima a da nas nisu ni obavestili.i jos uvek nas vuku za nos zakazuju razgovor pa se ne pojave itd...i sta sad???????tuzba???? najverovatnije cemo tim putem

ja

pre 15 godina

ajd sada..jedini razlog zasto smo uzeli kola na lizing je taj sto nikako ali nikako nismo mogli biti sigurni sta kupujemo polovno u srbiji...i sada bi isto...ostalo nam malo manje od 2 godine...znamo da ta kola nece vredeti mnogo ali bar mozemo i posle tih godina da ih vozimo a das e ne brinemo..vw u pitanju..polod..dizel..plus smo i presli mnogo..sta ja da radim drugo? plus imamo poznanika koji radi na auto placevima...tek tamo je ludilo..tamo su sve kola koja su uzeta u inostranstvu na lizing i uopste nisu odrzavana..cak im ni redovan servis nije uradjen...nije da je prijatno kada stigne rata na naplatu ali drugacije kola ne bi ni vozili..