Nedelja, 18.10.2009.

15:42

Koji biznis početi sa 5.000 evra

Autor: Suzana Bojadić  |  Izvor: Blic Novac

Koji biznis poèeti sa 5.000 evra IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

39 Komentari

Sortiraj po:

danijel radevic

pre 16 godina

reciklaza platike. za 5000 evra moze da se kupi polovna oprema koja moze da preradi oko 15 tona plas.otpada mesecno. zarada po jednoj preradjenoj toni je oko 300 evra. ko je zainteresovan neka pogleda http://www.kupujemprodajem.com/reciklaza-plastike-28502-oglas.htm

Rale

pre 16 godina

Slazem se da je oblast prerade poljoprivrednih proizvoda najzaniljivija. Pekmezi, kolaci, suvo voce i povrce, susene gljive itd. No, u ovo bi se trebala ubaciti vlada, barem sada kad vec nije tolike godine. Naime, pojedincu je tesko ispuniti visoke zahteve trzista. Potrebne su strucne agencije koje ce ljudima izradivati ISO ateste i upucivati ih sta treba da rade. Ove agencije bi trebala vlada da financira. Jednostavno, pitanje organizacije sitnih preradivaca bi netko trebao da preuzme, jer za pojedince je to preveliki zalogaj. Pitanje atesta i certifikata, pa i plasmana. Oni bi trebali samo da preraduju. Agencije bi im cak trebale davati informacije gde i koje strojeve nabaviti za preradu.

niko bitan

pre 16 godina

@Kvondo,
vi se svakako šalite kad mislite da preduzetnik ne zna šta je težak rad? :).

Vidite, niko ko je duže u ovim vodama se ne boji više ničega, meni su i pištolj naslanjali na čelo više puta, pijani, urađeni, trezni, u doba raspada Jugoslavije, i evo me žive i zdrave.

Da ne gnjavim dugo,samo jednu stvar da vam kažem, javno, jer stojim čvrsto iza toga: ja sam bar nekoliko puta u životu stavljala na sto ključeve od ordinacije pred 7-16 prisutnih ljudi, kako kad, koji nisu ni ludi, ni lenji, ni nesposobni, ni nekvalifikovani, i znaju dobro o čemu je sve reč - da uzmu sve što zarade na koji hoće period, samo da plate sve dažbine.
Niko se nije mašio.
'Oćete vi?

'Ajte, ma ne bojite se valjda rintanja...:).

Stresa, nespavanja, bombardovanja, poreznika, inspekcija, kokainskih dilera i nelečenih psihijatrijskih bolesnika kao pacijenata, operacije kičme ili kolena pre 50-te godine od profesionalnih oboljenja...
6 meseci? Može? :)
Ja ću vam izgletovati i okrečiti ordinaciju, to mi ide sjajno, zlatne ruke, znate...:).

hoax

pre 16 godina

Ah, koliko hejta u komentarima... da, da, mi smo onaj cuveni "ne" narod. Uvek neko ne, uvek ne moze, uvek nesto smeta, uvek neki razlog (izgovor?) postoji sto nesto ne funkcionise kako smo mi zamislili (takozvani "mali Perica") da treba da funkcionise...

Ovaj tekst jeste bullshit, to je tacno. ALI, sve sto ovde mogu da vidim jeste kuknjava zasto vama - wannabe preduzetnicima niko ne postavi crveni tepih i da vam "tax-free" card da zapocnete svoj biznis. Pa onda, za jedno 10-20 godina, kad se propisno obogatite - onda moze i malo poreza da se plati :) Pa vas covek da slusa, pomislio bi da niko ziv u Srbiji ne moze da uspe osim mafijasa. Aman....

Samo komentar onom @dizajneru koji je izjavio da ne moze web-dizajn da pocne bz ulaganja od 10k evra :)
hardver od 1000 eur - za web dizajn!??!!? ajde molim te :)
softver od 3000 eur - khm... MAPS paket Microsofta kosta $300 godisnje, ukljucuje licence za Vistu, kompletan Office, i maltene ceo njihov suite... Paketi Adobe-a imaju opciju za educational license koji su mnogo jeftiniji od profesionalnih, pa izvoli to dok malo ne krene posao... Uostalom, postoji i gomila profi editora koji kostaju ispod $100. Tako da ti treba samo Photoshop, i opet - ne moras da uzmes full pro verziju.

Ali ne, mi smo navikli da imamo po $40,000 piratovanog softvera na racunaru "na izvol'te", i sad je odjednom sve problem.... Kako za ime Boga napraviti web sajt na racunaru ispod 1000 EUR, i bez 6000 EUR softvera...pa to ne moze :)

nikola

pre 16 godina

Ako pogledate namete koje država izmišlja da dodatno napuni budžet i optereti privatnike sasvim se slažem da je preko interneta lakše doći do zarade.
Međutim i na internetu postoje razne prevare pa treba biti oprezan.
Ne želim da zvuči kao reklama ali pogledajte sajt o mogućim prevarama na netu www.prevara.info
Nažalost ,Srbija uvek kasni za bivšim republikama bivše SFRJ (pogotovo za Slovenijom, ali i za Hrvatskom) a upravo u tim republikama (zemljama) se uveliko razvija biznis preko neta a radi se o FOREXU (trgovina valutama)... pokrenuta je grupa na Facebook-u pod nazivom "Forex Srbija" pa ne bi bilo loše za sve koje zanima ova tema da odu i pogledaju o čemu se radi... naravno i na Forexu se može započeti uspešan biznis sa par hiljada evra, a imate mogućnost da investirate novac i da profesionalni trejderi rade za vas...
U principu, za uspešan biznis ponekad ne treba mnogo para, više treba imati dobru ideju i malo početničke sreće.

privatni posao

pre 16 godina

Imam privatnu firmu. Nedavno sam dobio da platim 19.000,00 dinara na ime zaostalog poreza za 2005. godinu. Naravno da sam sve svoje poreske obaveze odavno uredno izmirio. Kada sam otišao na šalter da tražim da mi izlistaju odakle sada ta potraživanja, rekli su mi da im ne rade računari i da ne mogu ništa da mi izlistaju. Takođe su mi rekli da moram da platim i da će mi u suprotnom blokirati račun, a ako mislim da nisu u pravu da mogu da se žalim ….. pa će onda da vide o čemu se radi. Onda sam izvadio potvrdu o plaćenim svim porezima za dobijanje vize za letovanje u Grčkoj, koju sam od njih dobio na istom tom šalteru. Pitao sam kako su mi izdali ovu potvrdu ako imam zaostalih poreza. Žena mi je ljubazno pokazala rečenicu na toj potvrdi gde piše da sam izmirio sve zaostale i proknjižene poreske obaveze. Kaže da ovo nije bilo proknjiženo.

blond

pre 16 godina

Nadam se da urednistvo cita ove komentare!? Ja, u ime svih, molim urednistvo da ne stampa ovakve amaterske tekstove jer su uvreda za inteligenciju citalaca! Nema jednog jedinog komentara u kome se citalac slaze s vama. Da li vam to nesto govori?

Uvek ZA

pre 16 godina

Pisac teksta nema pojma. Ovako se to radi u Srbiji :
-Otvoris firmu, uzmes robu,platis dobavljaca,prodas robu.
-Ponovo uzmes robu,prodas je, platis dobavljaca, steknes njegovo poverenje..
--Uzmes robu na odlozeno, prodas je, pare u dzep, nelikvidan si, kupis dzip.
--Otvoris novu firmu i sve iz pocetka.
Naravno usput das malo robe nekom finansijskom policajcu i lokalnom politicaru, dovedes ih na slavu i slicno i ne brines.
Sistem je proveren, funkcionise u Srbiji odlicno.
Sta mislite odakle odakle preko 60000 nelikvidnih firmi ?
Na ravno uvek postoji mogucnost da covek napise Windows 8 ili izmisli efikasnije gorivne celije i posteno zaradi novac. Samo, sem stomak eliminatora lopata brace Karic ne znam za takav primer.

Kvondo

pre 16 godina

Au. Koliko negativnih komentara na tekst. Jeste da su autori malo naivni, ali ne moye se ni ovako komentaristi. Kakav pesimizam, kakvo kukanje! Pa ko je rekao da je posao preduzetnika lak. Čudi me da niko nije pominjao stres, nespavanje i slično.
Ljudi dajte malo optimizma, a državu da pritisnemo da dje više olakšica i da stvarno podstiče preduzetnike. nemojmo svaku akciju da ubijamo u pojam.

Nenad

pre 16 godina

A sad malo i o jugu. Kuršumlija. Pretpostavimo da i nađeš tih 5.000 evra. I da počneš "biznis" koji članak preporučuje. Ne da ćeš biti u minusu nego si puk'o skroz. Iz kog razloga - prosto - nemaš kome šta da prodaš, a biti konkurentan za prodaju u Beogradu iz srpske provincije je skoro nemoguća misija (zbog udaljenosti, nepoznavanja kome gde šta treba da "muneš" itd.). No prilog je sasvim nerealan i za privredno razvijene krajeve,a kamoli za pustinju juga.

Dejan

pre 16 godina

Jel' taj balon za fudbal placeni oglas onih koji prodaju balone mozda ?!?! Nije mi jasna poanta svega. A na kraju krajeva, od biznisa imamo tu - usluge i sport (je da mi dodje na isto - jer rentiranje terena je takodjer usluzna delatnost - bar ja tako mislim) koji nisu proizvodnja i poljoprivredu u kojoj seljaci niti sada ne mogu prodati viskove (jel', eto urodilo i u komsiluku), a da ce netko jesti jagode, a da nema za hleb i mleko, a to neka 'prodaju' na terazijama.

Bata Djora Sr.

pre 16 godina

Ako ste vesti u ruke, isecete parce itisona, uzmete tri prazne kutije od sibica i napravite kuglicu od staniola biznis mozete da zapocnete fakticki i bez ulaganja.
Ovaj tekst je samo dokaz da mnogi koji bi trebalo da vode racuna o privatnom biznisu sa istim nemaju pojma jer se nikada njime nisu ni bavili. Ali problem nije toliki kada pojma nema neka konsalting kuca, jer ce verovatno da propadne. Medjutim, daleko veci problem je kada gomila neznalica kreira propise i namete koji kreiraju klimu u kojoj se privatne frime gase a ne otvaraju. Ovde se privatnik posmatra kao robovlasnik, kao nesto sto treba daviti i gusiti propisima, a takav stav prema njima razvija se i kod obicnog sveta. Ovde je privatnik gradjanin drugoga reda, jer kako objasniti da drzava moze nemilice da sipa pare u NIS ( dok nije prodat ), Bor, Zastavu ( dok nije napravljen ovaj aranzman sa Fijatom ), Kolubaru, JAT, odnosno, zasto smo svi mi duzni da finansiramo gubitke, lose poslovne poteze i procene rukovadstava tih firmi, njihovu nekonkurentnost, a da pri tom ne znamo ni za sta je dati novac poreskih obveznika potrosen, ili u jos boljoj varijanti zasto se tako potroseni novac nije ulagao u podsticanje preduzetnistva u Srbiji. Pri tom, recimo direktor JAT-a, gubitasa od kada je sveta i veka, ima platu blizu cetristo hiljada dinara, sto je liseno svake logike. Ali to sve moze u Srbiji, eventualno i u Rusiji. Dok se ne donesu propisi koji ce da relaksiraju privredu, omoguce olaksice pocetnicima u poslu, normalne a ne zelenaske kredite, umanjene namete, do tada ce se o ozbiljnom privatnom preduzetnistvu samo mastati, a laznu sliku Srbije kao idealnog tla za privatni biznis davace ovakvi tekstovi.

Samo napred

pre 16 godina

Samo vi pokrenite novi biznis, tu je država da vas odere i uzme vam i tih 5000 i još 5000.

Tu su privilegovani monopolista da vas progutaju.

Tu su inspekcije koja imaju nalog "da naplate".

Tu je država da vam zabrani izvoz poljoprivrednih kultura kada možete da zaradite.

A vi ćete da stavite na kocku poslednji dinar?? Eeee...

Kad već kritikujem evo rešenja: prodajte sve što imate i 'vatajte pedalu odavde.

Juga73

pre 16 godina

Ajmo svi u poljoprivredu... po ceni od 3 din za kg jabuka, potrebno je prodati 15kg da se kupi flasa kisele vode ili tonu ipo da platis popu za opelo.

5000 nije dovoljno.

@dizajner: Software koji koristis i od koga zivis treba i da platis.

janos777@hotmail.com

pre 16 godina

Biznis moze krenuti i sa 50 EVRa, a da sam cepidlaka,rekao bih, moze i sa manje. Svojevremeno,kupovao sam patike Shangajke na buvljaku u Subotici i prodavao ih za trostruku cenu komisionima u Beogradu.Birokratija je i onda ometala na sve moguce nacine, na primer, isplata je morala da ide preko Sluzbe Drustvenog Knjigovodjstva i bilo je dozvoljeno maximum 150hiljada dinara po komisionu...zato sam radio sa 14 u Beogradu i 3 u Novom Sadu.Ali nije problem samo sa idejama za biznis...drzava bi trebala da omoguci poslovanje svima koji nisu negde zaposleni...U Velikoj Britaniji, osnovni kapital za registraciju DOO je 1 (slovima jedna) funta, uvek je bio, uvek ce i ostati..Za trgovinu na pijacama,potrebno je samo platiti najam tezge...na prvih 5000 funti zarade ne placa se nikakav porez...Najbolju sansu za pocetak biznisa sa neznatnim ulaganjem u Srbiji pruza internet...od preprodaje starih stvari i kniga, do preprodaje nekretnina ili telefonskih usluga.U Budimpesti postoji internet kafic koji omogucava preprodaju internetske telefonije sa pocetnim ulaganjem od 50 evra...a internet nezna za drzavne granice...

brka

pre 16 godina

da bi se započinjali biznisi treba smanjiti porezem ukinuti porez za prvu godinu, smanjiti doprinose, ukinuti taksu za isticanje firme, smanjiti korupciju, ukinute monopole. Nacionalni investicioni fond, start up krediti su samo politički potezi i izvori korupcije.

misa

pre 16 godina

Sa ovom sumom moze da ima uspeha samo onaj koji ima neko imanje na selu i da kupi stado ovaca.U gradu samo mogu da vas navuku da sa ovom sumom novca i ovom pricom sto pre puknete.Vrlo los tekst.Molim Vas ne varajte neduzan narod sa ovakvim tekstovima jer doticni nije zasluzio.

Zmaj

pre 16 godina

Moze se poceti biznis sa jagodama u plasteniku. Sistem kap po kap i zasadi u saksijama(po 7 jedna iznad druge). Zarada odlicna, sve se plasira, ali mislim da treba 7-8000, a ne 5000 evra...

*preduzetnik*

pre 16 godina

naravno da drzavi odgovara,da ovi ljudi pokrenu svoj "biznis".ne samo da vise nisu na spisku nezaposlenih,nego im i svakog meseca mogu naplatiti kaznu,koju ce napisati neka od njihovih inspekcija(finansijska,trzisna,sanitarana,rada,ekoloska...)jer niko sem delte nije cist,a najsumnjiviji su oni najmanji

Mirda

pre 16 godina

@dizajner: 1000 evra hardvera i 3000 evra za softver ti treba i sada, valjda, ili radis papirom i olovkom? Posao se moze zapoceti u stanu, tako da pausalnih troskova firme, kirije, komunalija, suma sumarum, neces imati 300 evra. Sada je samo pitanje zelis li da dajes tih 300 evra ili da nastavis kao sto si radio i do sada... Ali, u svakom slucaju, mani se daljih racunica.

Ivan

pre 16 godina

Eto, po komentarima ne može ništa dok neki eto mogu i rade, rade, rade pa rade. A onda se ovi ostali čude kako ? Mora da je m.... ? Pa da! To je to. Pustimo po strani to što bi neki da budu Delta :)

Dexterijus

pre 16 godina

Sve bi bilo lakse da nema odlozenog placanja,vec sve u kesu po preuzimanju robe/usluge, pa ti ako nema s kes postoji banka podignes kredu i platis.
Tako bi se lova vrtela brzo i svi bi je imali, i svako bi lakse poslovao.

veljko

pre 16 godina

evo i komentar majstora, citajuci tekst, a i komentare na isti slazem se samo da autor teksta stvarno nema pojma o pokretanju biznisa, obzirom da konsalting nije biznis, a posebno me dotakao komentar programera. Na netu postoji gomila sajtova na kojima mozes , naravno, besplatno da napravis sopstveni sajt. pitanje je samo koliko ozbiljna firma to zeli, ali za male, pocetnike u poslu, ne mogu da verujema da je 100 eura malo za izradu jednog sajta. pa to se odradi za 1 dan, i to iz fotelje...A sto se tice majstorije, pitao bih tog programera, sta misli koliko je potrebno znanja, prakse i umeca, masina i sitnog alata da se napravi jedna obican prozor i da se isti ugradi, kolika bi trebala biti ocekivana zarada... 100 eura. pa na kraju ispadne prozor skup, a inace za otvaranje jedne radionice potrebno je dosta vise od par hiljada eura, ajd sto je potrebna i radionica, masine , potreban je i dobar auto, prikolica ili kamion, a na kraju se prave obicni prozori od 100-200 eura sa zaradom od par desetina eura.a u moru firmi potrebno se jos izboriti sa konkurencijom. Inace autor teksta nije prosao vojvodinom, i verovatno nije nikada ni pogledao plastenik, a kamoli staklenik, i kolicinu novca koja je potrebna za samo pokretanje istog, ne racunajuci na lopove koji kradu ogradu, pa kasnije i plodove, a niko nece da radi kao cuvar na nekoj njivi...

niko bitan

pre 16 godina

Evo i jednog stomatologa iz privatne prakse; ja ću potpuno da zanemarim cifre, jer je bespredmetno, možda pre šokantno.

No: treba dodati još poneku stavku, zavisi od vrste posla i profesije - recimo daljnje učenje. Nas učenje košta abnormalno mnogo, i u nekim ranijim okolnostima, a sada, kad je obavezno za licencu, i kada odgovarajuća Agencija određuje koje predavanje nosi koliko bodova, onda znate tačno gde smo. Nedavno me je samo kotizacija za jedno "bodovano" predavanje koštala 160 eur, bez boravka i puta, i to kao osobu koja je učesnik sa naučnim radom, a ne slušalac, dalje da ne pričam.

Dakle, neko ko je, kao recimo gospodin pre mene, web-dizajner, ima da se odere plaćajući nove verzije licenciranog softvera, nova učenja i certifikate, i uopšte ne sumnjam da i njega, kao i krojačice i sve ostale stiže i ona čuvena taksa za slušanje radija - beše li desetak hiljada godišnje za malu radnju? Da ne govorim o drugim budalaštinama koje svaki preduzetnik drži u malom prstu.

A što se tiče ulaska u posao gde ste "na smetnji" velikim igračima, prvo se krene od prve opomene.
Sledeće je da vas kolega/koleginica prijavljuje inspekcijama zaredom (u manjim mestima su inspektori pacijenti dotičnog, pripadaju istoj partiji i slično), pa ako ne zatvorite zbog kazne od 500 ili 800.000 dinara zbog toga što inspektor misli da vaši protivpožarni aparati nisu primereni kvadraturi, tek onda ide 7.62, u mojoj profesiji češće impresivniji kalibar od toga.

Ovaj tekst je vrlo živopisan, inspirišući, optimističan, i potpuno neprimeren okolnostima.
Neka ta krojačica samo proba da dobije telefon na "dobroj lokaciji", ima život da joj presedne...:(.

Pozdrav i najbolje želje svima koji nameravaju u preduzetnike, ili koji već jesu u tim vodama... Ja sam skoro 20 godina, mogu roman da napišem, a svakako ne bi bio ovako afirmativan kao ovaj napis.

smederevac

pre 16 godina

Klasična budalaština... Ništa drugo. Bio sam privatnik 4 godine i čini mi se da sam progledao onaj dan kada sam zatvorio firmu!!! Svakim danom imao sam neke nove namete. Stalno su izmišljali nekakve gluposti. Čovek jednostavno NE MOŽE da zaradi samo za dažbine i ono što traži država a kamo li da sebi i porodici obezbedi koliko toliko normalan život. Izgubio sam nerava, kose, zamalo i familiju ali pare nisam zaradio. Možeš biti nebeski majstor i znalac svog posla ali kada ti sednu na kičmu... lele lele!!! Najjednostavnije, ljudi NE ZANOSITE SE. 5000 evra nije dovoljno za posao. Tek sa nekih 15000~20000 može da se razmišlja ali se spremite za žestoku borbu sa administracijom, konkurencijom, birokratijom i gomilom drugih stvari koje će vam zagorčavati život!!!

Marijan

pre 16 godina

Ma koje počinjanje biznisa, kada su oni upropastili već odavno oformljena gazdinstva. Voćar koji godinama gaji naprimer jabuku nema kome tu jabuku da proda, šta raditi sa 20 tona jabuke u voćnjaku? Onda se pojavi tzv kupac koji je otkupio sve hladnjače u Srbiji i počne da ucenjuje sa cenom, ponudi tek toliko da isplatiš uloženi novac a zarada ???? i to za šest meseci kada on to malo obrne pa je dobije džabe. Otkupi je za 15 dinara ekstra klasu pa posle u svom lancu trgovina prodaje po 40 din. Gazdi voćnjaka ne preostaje ništa drugo nego sve da rasproda jer nemože preživeti a kao kupac pojavljuje se isti taj monopolista koji je kupio pola Srbije, i posle opet odeš da radiš kod tog monopoliste jer je sve njegovo a plata tek da preživiš, za hranu, da bi mogao da radiš, FEUDALIZAM je vreme u kome mi živimo.

dizajner

pre 16 godina

Zavrsio sam graficki dizajn, imam uspesnu saradnju sa par inostranih klijenata od koje mogu pristojno da zivim, na svu srecu... Ali, da bih u Kragujevcu otvorio studio, potrebno je:

oko 3000 eura za softverski paket (i to za jedan racunar + licenca za drugi)

mesecno oko 300 eura za pausalca i osnovne komunalije

oko 300 eura za kiriju na pristojon mestu...

Hardver, pa jos 1000 eura minimum

Opremanje lokala necu ni da spominjem.

Znaci, sa tih 5000 eura mogu da otvorim studio i da radim na leru citavih mesec dana, da ne poslujem sa gubitkom, a prava je sreca sto nemam zenu i decu pa bih samo ostao kratak za svoje pljuge nakon toga... I onda dodje covek, kaze treba mu sajt, i ti mu das cenu koja je opet bar 40% niza od prosecne u svetu i on ti kaze da si lud... Pa i jesam - ali da im radim sajtove i hosting za 100 evra - neka hvala.

Znam da nije tema bila da svaki posao mozes zapoceti sa 5000 eura (ovaj moj tesko spada u tu kategoriju), ali sam samo hteo da podelim svoje iskustvo...

sumadinac

pre 16 godina

Ovaj tekst je ipak malo tendenciozan i vise deluje kao narucen tekst jer ipak je iritirajuci i nije uskladjen sa trenutno realnom slikom kod nas u Srbiji.

Malo je onih koji su od nule napravili nesto u ovoj zemlji i jos manje je onih koji hoce sebe da daju celog u nesto sto ce mozda na neki duzi vremenski rok dati neke rezultate, na recimo period 5 godina ili 10 godina.

Ipak hajde malo da budem realni u pogledu koliko je to stvarno potrebno.
Evo izvoda samo nekih troskova na koje bi neki pocetnik trebalo da planira a koji se odnosi na region Sumadije tacnije grad Kragujevac ako ima bar malo srece:

- Rentiranje lokala mesecno/godisnje 250e x 12 = 3,000e

- Lokalna komunalna taksa mesecno/godisnje 2,250 RSD x 12 = 27,000 RSD

- Obavezni deo PIO ka drzavi bez isplate zarade osnivacu/valsniku na najnizu osnovicu 5,542.00 RSD
5,542.00 RSD x 3 = 16,626.00 (3 meseca)

Obavezni deo PIO tj. osnovica se menja na svaka tri meseca - stavljena je osnovica koja vazi za jul, avgust, septembar 2009. U ovu gore spomenutu cifru ne spada neto isplata zaposlenom tj. vlasniku/osnivacu na ruke kao ni porez na isplacenu neto zaradu koji se placa samo u slucaju da se izvrsi isplata zarade.

Znaci godisnje na ime poslovnog prostora i lokalne komunalne takse je potrebno po zvanicnom srednjem kursu NBS a na dan 19-10-2009. koji iznosi 93.25:
3,000e + 290e = 3,290.00e

PIO za tri meseca: 178e odnosno ako se uzme obracun bez promene osnovice na osnovu koje se vrsi obracun doprinosa i ista bude u ravnotezi tokom sledecih 12 meseci pocetniku je potrebno 2,136e na ime poreza ka drzavi za obavezni PIO.

Kada se saberu ovde dve stavke od kojih je stavka za PIO promenljiva i nije fiksna dolazimo da je u Srbiji za pocetnika potrebno da se da na ime poslovnog prostora i poreza na godisnjem nivou oko 5,426e a koji se tice regiona Sumadije, konkretno grada Kragujevca.

Ovde nije spomenuta cifra koliko ce osnivac/vlasnik odneti kuci kao i investicije u opremu i opremanje poslovnog prostora kao ni investiranje u robu i materijla - obrtna sredstva!
Ovo je cifra da covek kaze da ima registrovanu firmu tj. da je preduzetnik u Srbiji.

Takodje ova racunica nije napravljena ako se pored osnivaca/vlasnika anagazuju i dodatni zaposleni kao i obaveze za njih ka drzvi tj. njima licno na ime zarada.

Ovo je realnost tih 5,000e!

U celoj ovoj prici vidi se da drzava i njeni cinovnici bilo oni koji rade direktno ili indirektno preko fakulteta, nekakvih saveta za svasta nesto, NLO sketora, obmanjuju svoje gradjene preko medija prodajuci im raj kao sto je radio i Slobodan Milosevic.

Darko

pre 16 godina

Nemoguce je poceti bilo kakav ozbiljan biznis sa manje novca od 20- 30.000 eura.A i to je kolicina za jednog zaposlenog.
Naime samo doprinosi za soc i penz. za tog jednog kostaju nekoliko hiljada eura. na stranu troskovi firme i kapital za osnovna sredstva i prostor.
Ta kolicina je recimo dovoljna za otvaranje manje trgovine ili proizvodnje.
Jos veci problek je sto vam je konkurencija olicena u velikim proizvodnim ili trgovakim sistemima.
Ako ne prodajete svoje proizvode u velikim sistemima poput Delte vi ne postojite a oni placaju na 180 do 240 dana . Znaci proizvedete nesto i naplatite je jednom i ili dva puta godisnje.
A troskovi su vam svakodnevni.

Ne biva to kao sto ne biva ni predlog Vlahovica za kupovinu hartija od vrednosti u trenutku kada kompanije ocekuju najlosije bilanse od izlaska na BB. O kursnim razlikama i inflacij da ne pricam.
Na kraju zar sama realnost ne demantuje ove vrle savetnike.

Balon Che

pre 16 godina

Aman ljudi,nemojte da pričate gluposti i da se frljate sa ciframa...Konkretno,mislim na priču oko otvaranja balona za fudbal,jer sam licno bio zainteresovan za otvaranje istog...
Najpre,iole kvalitetan balon,odgovarajućih dimenzija,sa komplet konstrukcijom i podlogom(ne itisonom,nego veštačkom travom) košta,sa sve projektom i konsaltingom oko izgradnje,oko 120-130.000 evra!Gde je zemljište na koje će biti postavljen balon(oko 1.200 kvadrata površine samo za balon,bez svlačionica,kafea,parkinga i slično),što znači da je u startu neophodno oko 30 ari placa minimum!Pogledajte cene placeva,gde je pritom dozvoljena gradnja...
Tu su,zatim,raznorazni nameti od strane naše alave države(kao što reče g-din u prvom komentaru),plus saglasnosti i uslovi komunalnih preduzeća za priključenje na vodovod,kanalizaciju,struju itd.
Dakle,za 50-60.000 evra ne moze da se otvori ni "B" od balona...
A što se tiče bryine povraćaja novca,ni tu stvari baš ne stoje kao što je navedeno...Prvo,mali broj balona ima toliku popunjenost termina(provereno),zatim,prepodnevni termini ne koštaju 50 evra,a i u mnogim balonima večernji termini nisu skuplji od 4.000 dinara(kriza,šta li je)...
I da zanemarimo sve i uzmemo da je sve tako kako piše,pomnožite broj radnih dana u mesecu(22npr puta 600 evra) i broj vikend-dana(8 puta 800 evra) i dolazimo do nadrealne cifre od 19.600 evra!!!Sve i da je ovo tačno,kako mislite da se za 3-4 meseca vraća početna investicija:jedino u slučaju da ne plaćate struju,vodu,plate zaposlenima i ostale tekuće troškove...
Slažem se da je otvaranje balona za fudbal dobra investicija i na duži rok svakako isplativo ulaganje,ali ovakve bajke nikome ne trebaju...Po ovoj računici,ja znači prodam stan,otvorim balon i za 3-4 meseca sam otplatio prodati stan,a za godinu dana imam još 4 stana!!!Dajte ljudi,nemojte biti smešni...

suton

pre 16 godina

samo ne dao vam Bog da pokrenete biznis koji već drži neko od krupnijih igrača. Uslediće uljudne posete, možda vam se radnja slučajno zapali a ako ste baš drski dobićete i besplatno provetravanje lobanje kalibrom 7.62mm. Nema veze da li otvarate cvećaru, pekaru ili krojačnicu.

Pik

pre 16 godina

Ovaj citat iz teksta je pravi penicilin za mentalitet koji nam vlada u zemlji: "Ne treba očekivati bogatstvo preko noći, smatra naša sagovornica, i treba biti zadovoljan sa mesečnom zaradom od koje može da se živi i ulaže u dalji posao."

vuci (i) batina

pre 16 godina

Ovakve tekstove verovatno pisu oni koji nikada nisu probali da otvore nesto svoje. Cuj: "450 EUR" plata za snajderku + doprinosi + prostor + komunalije + taksa za isticanje firme (klasicno dranje) + jos milion budalastina koje smisljaju nekompetentni idioti po kancelarijama, i eto ti troska od bar 1000 EUR mesecno za radnjicu za popravku odece. Pa sta ti ljudi treba da popravljaju da bi toliko zaradili? Armani sakoe? Koliko popravki po 500 din je potrebno da bi se zaradilo 1000 EUR? A tek onaj deo: "podrazumeva se dobra ideja, LOKACIJA...". Pa ko ima lokaciju taj nije nezaposlen, taj je burzuj. Moze da je rentira ako nista drugo. Jos kaze dovoljno je 2000 EUR za otvaranje radnje. Mozda jeste za otvaranje, ali koliko vremena treba da prodje da bi ta radnja imala dovoljno posla? Od cega ljudi da zive dok im ne krene posao, pod uslovom da nisu potkradali godinama unazad svoju bivsu firmu i na taj nacin sticali klijente (snajderaj ili sta god drugo).
Vecina ljudi koji su dobili otkaze zive u gradovima. Gde da otvaraju plastenike? Na krovu zgrade?
Da cak i ne pominjem da vecina otpustenih nema zanat u rukama (snajderski ili neki drugi), pa da samostalno pocne neki posao. Kao sto rekoh, ovi sto pisu ovakve tekstove nemaju blage veze s mozgom. Onda neko naivan procita ovo i krene grlom u jagode, potrosi ustedjevinu cas posla, a prihoda nema. Umesto drzava da tim ljudima prvo da obuku, pa sredstva za pokretanje posla, pa da ih oslobodi poreza, taksi i doprinosa prvih dve-tri godine. Ali ne...svakog prvog u mesecu: kuc, kuc, dajte harac. A vi preduzetnici crknite gladni. Turci su bili bolji. Da mogu, na sledecim izborima bih glasao za Bajazita.

vuci (i) batina

pre 16 godina

Ovakve tekstove verovatno pisu oni koji nikada nisu probali da otvore nesto svoje. Cuj: "450 EUR" plata za snajderku + doprinosi + prostor + komunalije + taksa za isticanje firme (klasicno dranje) + jos milion budalastina koje smisljaju nekompetentni idioti po kancelarijama, i eto ti troska od bar 1000 EUR mesecno za radnjicu za popravku odece. Pa sta ti ljudi treba da popravljaju da bi toliko zaradili? Armani sakoe? Koliko popravki po 500 din je potrebno da bi se zaradilo 1000 EUR? A tek onaj deo: "podrazumeva se dobra ideja, LOKACIJA...". Pa ko ima lokaciju taj nije nezaposlen, taj je burzuj. Moze da je rentira ako nista drugo. Jos kaze dovoljno je 2000 EUR za otvaranje radnje. Mozda jeste za otvaranje, ali koliko vremena treba da prodje da bi ta radnja imala dovoljno posla? Od cega ljudi da zive dok im ne krene posao, pod uslovom da nisu potkradali godinama unazad svoju bivsu firmu i na taj nacin sticali klijente (snajderaj ili sta god drugo).
Vecina ljudi koji su dobili otkaze zive u gradovima. Gde da otvaraju plastenike? Na krovu zgrade?
Da cak i ne pominjem da vecina otpustenih nema zanat u rukama (snajderski ili neki drugi), pa da samostalno pocne neki posao. Kao sto rekoh, ovi sto pisu ovakve tekstove nemaju blage veze s mozgom. Onda neko naivan procita ovo i krene grlom u jagode, potrosi ustedjevinu cas posla, a prihoda nema. Umesto drzava da tim ljudima prvo da obuku, pa sredstva za pokretanje posla, pa da ih oslobodi poreza, taksi i doprinosa prvih dve-tri godine. Ali ne...svakog prvog u mesecu: kuc, kuc, dajte harac. A vi preduzetnici crknite gladni. Turci su bili bolji. Da mogu, na sledecim izborima bih glasao za Bajazita.

suton

pre 16 godina

samo ne dao vam Bog da pokrenete biznis koji već drži neko od krupnijih igrača. Uslediće uljudne posete, možda vam se radnja slučajno zapali a ako ste baš drski dobićete i besplatno provetravanje lobanje kalibrom 7.62mm. Nema veze da li otvarate cvećaru, pekaru ili krojačnicu.

Balon Che

pre 16 godina

Aman ljudi,nemojte da pričate gluposti i da se frljate sa ciframa...Konkretno,mislim na priču oko otvaranja balona za fudbal,jer sam licno bio zainteresovan za otvaranje istog...
Najpre,iole kvalitetan balon,odgovarajućih dimenzija,sa komplet konstrukcijom i podlogom(ne itisonom,nego veštačkom travom) košta,sa sve projektom i konsaltingom oko izgradnje,oko 120-130.000 evra!Gde je zemljište na koje će biti postavljen balon(oko 1.200 kvadrata površine samo za balon,bez svlačionica,kafea,parkinga i slično),što znači da je u startu neophodno oko 30 ari placa minimum!Pogledajte cene placeva,gde je pritom dozvoljena gradnja...
Tu su,zatim,raznorazni nameti od strane naše alave države(kao što reče g-din u prvom komentaru),plus saglasnosti i uslovi komunalnih preduzeća za priključenje na vodovod,kanalizaciju,struju itd.
Dakle,za 50-60.000 evra ne moze da se otvori ni "B" od balona...
A što se tiče bryine povraćaja novca,ni tu stvari baš ne stoje kao što je navedeno...Prvo,mali broj balona ima toliku popunjenost termina(provereno),zatim,prepodnevni termini ne koštaju 50 evra,a i u mnogim balonima večernji termini nisu skuplji od 4.000 dinara(kriza,šta li je)...
I da zanemarimo sve i uzmemo da je sve tako kako piše,pomnožite broj radnih dana u mesecu(22npr puta 600 evra) i broj vikend-dana(8 puta 800 evra) i dolazimo do nadrealne cifre od 19.600 evra!!!Sve i da je ovo tačno,kako mislite da se za 3-4 meseca vraća početna investicija:jedino u slučaju da ne plaćate struju,vodu,plate zaposlenima i ostale tekuće troškove...
Slažem se da je otvaranje balona za fudbal dobra investicija i na duži rok svakako isplativo ulaganje,ali ovakve bajke nikome ne trebaju...Po ovoj računici,ja znači prodam stan,otvorim balon i za 3-4 meseca sam otplatio prodati stan,a za godinu dana imam još 4 stana!!!Dajte ljudi,nemojte biti smešni...

Darko

pre 16 godina

Nemoguce je poceti bilo kakav ozbiljan biznis sa manje novca od 20- 30.000 eura.A i to je kolicina za jednog zaposlenog.
Naime samo doprinosi za soc i penz. za tog jednog kostaju nekoliko hiljada eura. na stranu troskovi firme i kapital za osnovna sredstva i prostor.
Ta kolicina je recimo dovoljna za otvaranje manje trgovine ili proizvodnje.
Jos veci problek je sto vam je konkurencija olicena u velikim proizvodnim ili trgovakim sistemima.
Ako ne prodajete svoje proizvode u velikim sistemima poput Delte vi ne postojite a oni placaju na 180 do 240 dana . Znaci proizvedete nesto i naplatite je jednom i ili dva puta godisnje.
A troskovi su vam svakodnevni.

Ne biva to kao sto ne biva ni predlog Vlahovica za kupovinu hartija od vrednosti u trenutku kada kompanije ocekuju najlosije bilanse od izlaska na BB. O kursnim razlikama i inflacij da ne pricam.
Na kraju zar sama realnost ne demantuje ove vrle savetnike.

dizajner

pre 16 godina

Zavrsio sam graficki dizajn, imam uspesnu saradnju sa par inostranih klijenata od koje mogu pristojno da zivim, na svu srecu... Ali, da bih u Kragujevcu otvorio studio, potrebno je:

oko 3000 eura za softverski paket (i to za jedan racunar + licenca za drugi)

mesecno oko 300 eura za pausalca i osnovne komunalije

oko 300 eura za kiriju na pristojon mestu...

Hardver, pa jos 1000 eura minimum

Opremanje lokala necu ni da spominjem.

Znaci, sa tih 5000 eura mogu da otvorim studio i da radim na leru citavih mesec dana, da ne poslujem sa gubitkom, a prava je sreca sto nemam zenu i decu pa bih samo ostao kratak za svoje pljuge nakon toga... I onda dodje covek, kaze treba mu sajt, i ti mu das cenu koja je opet bar 40% niza od prosecne u svetu i on ti kaze da si lud... Pa i jesam - ali da im radim sajtove i hosting za 100 evra - neka hvala.

Znam da nije tema bila da svaki posao mozes zapoceti sa 5000 eura (ovaj moj tesko spada u tu kategoriju), ali sam samo hteo da podelim svoje iskustvo...

Samo napred

pre 16 godina

Samo vi pokrenite novi biznis, tu je država da vas odere i uzme vam i tih 5000 i još 5000.

Tu su privilegovani monopolista da vas progutaju.

Tu su inspekcije koja imaju nalog "da naplate".

Tu je država da vam zabrani izvoz poljoprivrednih kultura kada možete da zaradite.

A vi ćete da stavite na kocku poslednji dinar?? Eeee...

Kad već kritikujem evo rešenja: prodajte sve što imate i 'vatajte pedalu odavde.

Pik

pre 16 godina

Ovaj citat iz teksta je pravi penicilin za mentalitet koji nam vlada u zemlji: "Ne treba očekivati bogatstvo preko noći, smatra naša sagovornica, i treba biti zadovoljan sa mesečnom zaradom od koje može da se živi i ulaže u dalji posao."

niko bitan

pre 16 godina

Evo i jednog stomatologa iz privatne prakse; ja ću potpuno da zanemarim cifre, jer je bespredmetno, možda pre šokantno.

No: treba dodati još poneku stavku, zavisi od vrste posla i profesije - recimo daljnje učenje. Nas učenje košta abnormalno mnogo, i u nekim ranijim okolnostima, a sada, kad je obavezno za licencu, i kada odgovarajuća Agencija određuje koje predavanje nosi koliko bodova, onda znate tačno gde smo. Nedavno me je samo kotizacija za jedno "bodovano" predavanje koštala 160 eur, bez boravka i puta, i to kao osobu koja je učesnik sa naučnim radom, a ne slušalac, dalje da ne pričam.

Dakle, neko ko je, kao recimo gospodin pre mene, web-dizajner, ima da se odere plaćajući nove verzije licenciranog softvera, nova učenja i certifikate, i uopšte ne sumnjam da i njega, kao i krojačice i sve ostale stiže i ona čuvena taksa za slušanje radija - beše li desetak hiljada godišnje za malu radnju? Da ne govorim o drugim budalaštinama koje svaki preduzetnik drži u malom prstu.

A što se tiče ulaska u posao gde ste "na smetnji" velikim igračima, prvo se krene od prve opomene.
Sledeće je da vas kolega/koleginica prijavljuje inspekcijama zaredom (u manjim mestima su inspektori pacijenti dotičnog, pripadaju istoj partiji i slično), pa ako ne zatvorite zbog kazne od 500 ili 800.000 dinara zbog toga što inspektor misli da vaši protivpožarni aparati nisu primereni kvadraturi, tek onda ide 7.62, u mojoj profesiji češće impresivniji kalibar od toga.

Ovaj tekst je vrlo živopisan, inspirišući, optimističan, i potpuno neprimeren okolnostima.
Neka ta krojačica samo proba da dobije telefon na "dobroj lokaciji", ima život da joj presedne...:(.

Pozdrav i najbolje želje svima koji nameravaju u preduzetnike, ili koji već jesu u tim vodama... Ja sam skoro 20 godina, mogu roman da napišem, a svakako ne bi bio ovako afirmativan kao ovaj napis.

*preduzetnik*

pre 16 godina

naravno da drzavi odgovara,da ovi ljudi pokrenu svoj "biznis".ne samo da vise nisu na spisku nezaposlenih,nego im i svakog meseca mogu naplatiti kaznu,koju ce napisati neka od njihovih inspekcija(finansijska,trzisna,sanitarana,rada,ekoloska...)jer niko sem delte nije cist,a najsumnjiviji su oni najmanji

misa

pre 16 godina

Sa ovom sumom moze da ima uspeha samo onaj koji ima neko imanje na selu i da kupi stado ovaca.U gradu samo mogu da vas navuku da sa ovom sumom novca i ovom pricom sto pre puknete.Vrlo los tekst.Molim Vas ne varajte neduzan narod sa ovakvim tekstovima jer doticni nije zasluzio.

Marijan

pre 16 godina

Ma koje počinjanje biznisa, kada su oni upropastili već odavno oformljena gazdinstva. Voćar koji godinama gaji naprimer jabuku nema kome tu jabuku da proda, šta raditi sa 20 tona jabuke u voćnjaku? Onda se pojavi tzv kupac koji je otkupio sve hladnjače u Srbiji i počne da ucenjuje sa cenom, ponudi tek toliko da isplatiš uloženi novac a zarada ???? i to za šest meseci kada on to malo obrne pa je dobije džabe. Otkupi je za 15 dinara ekstra klasu pa posle u svom lancu trgovina prodaje po 40 din. Gazdi voćnjaka ne preostaje ništa drugo nego sve da rasproda jer nemože preživeti a kao kupac pojavljuje se isti taj monopolista koji je kupio pola Srbije, i posle opet odeš da radiš kod tog monopoliste jer je sve njegovo a plata tek da preživiš, za hranu, da bi mogao da radiš, FEUDALIZAM je vreme u kome mi živimo.

Bata Djora Sr.

pre 16 godina

Ako ste vesti u ruke, isecete parce itisona, uzmete tri prazne kutije od sibica i napravite kuglicu od staniola biznis mozete da zapocnete fakticki i bez ulaganja.
Ovaj tekst je samo dokaz da mnogi koji bi trebalo da vode racuna o privatnom biznisu sa istim nemaju pojma jer se nikada njime nisu ni bavili. Ali problem nije toliki kada pojma nema neka konsalting kuca, jer ce verovatno da propadne. Medjutim, daleko veci problem je kada gomila neznalica kreira propise i namete koji kreiraju klimu u kojoj se privatne frime gase a ne otvaraju. Ovde se privatnik posmatra kao robovlasnik, kao nesto sto treba daviti i gusiti propisima, a takav stav prema njima razvija se i kod obicnog sveta. Ovde je privatnik gradjanin drugoga reda, jer kako objasniti da drzava moze nemilice da sipa pare u NIS ( dok nije prodat ), Bor, Zastavu ( dok nije napravljen ovaj aranzman sa Fijatom ), Kolubaru, JAT, odnosno, zasto smo svi mi duzni da finansiramo gubitke, lose poslovne poteze i procene rukovadstava tih firmi, njihovu nekonkurentnost, a da pri tom ne znamo ni za sta je dati novac poreskih obveznika potrosen, ili u jos boljoj varijanti zasto se tako potroseni novac nije ulagao u podsticanje preduzetnistva u Srbiji. Pri tom, recimo direktor JAT-a, gubitasa od kada je sveta i veka, ima platu blizu cetristo hiljada dinara, sto je liseno svake logike. Ali to sve moze u Srbiji, eventualno i u Rusiji. Dok se ne donesu propisi koji ce da relaksiraju privredu, omoguce olaksice pocetnicima u poslu, normalne a ne zelenaske kredite, umanjene namete, do tada ce se o ozbiljnom privatnom preduzetnistvu samo mastati, a laznu sliku Srbije kao idealnog tla za privatni biznis davace ovakvi tekstovi.

smederevac

pre 16 godina

Klasična budalaština... Ništa drugo. Bio sam privatnik 4 godine i čini mi se da sam progledao onaj dan kada sam zatvorio firmu!!! Svakim danom imao sam neke nove namete. Stalno su izmišljali nekakve gluposti. Čovek jednostavno NE MOŽE da zaradi samo za dažbine i ono što traži država a kamo li da sebi i porodici obezbedi koliko toliko normalan život. Izgubio sam nerava, kose, zamalo i familiju ali pare nisam zaradio. Možeš biti nebeski majstor i znalac svog posla ali kada ti sednu na kičmu... lele lele!!! Najjednostavnije, ljudi NE ZANOSITE SE. 5000 evra nije dovoljno za posao. Tek sa nekih 15000~20000 može da se razmišlja ali se spremite za žestoku borbu sa administracijom, konkurencijom, birokratijom i gomilom drugih stvari koje će vam zagorčavati život!!!

sumadinac

pre 16 godina

Ovaj tekst je ipak malo tendenciozan i vise deluje kao narucen tekst jer ipak je iritirajuci i nije uskladjen sa trenutno realnom slikom kod nas u Srbiji.

Malo je onih koji su od nule napravili nesto u ovoj zemlji i jos manje je onih koji hoce sebe da daju celog u nesto sto ce mozda na neki duzi vremenski rok dati neke rezultate, na recimo period 5 godina ili 10 godina.

Ipak hajde malo da budem realni u pogledu koliko je to stvarno potrebno.
Evo izvoda samo nekih troskova na koje bi neki pocetnik trebalo da planira a koji se odnosi na region Sumadije tacnije grad Kragujevac ako ima bar malo srece:

- Rentiranje lokala mesecno/godisnje 250e x 12 = 3,000e

- Lokalna komunalna taksa mesecno/godisnje 2,250 RSD x 12 = 27,000 RSD

- Obavezni deo PIO ka drzavi bez isplate zarade osnivacu/valsniku na najnizu osnovicu 5,542.00 RSD
5,542.00 RSD x 3 = 16,626.00 (3 meseca)

Obavezni deo PIO tj. osnovica se menja na svaka tri meseca - stavljena je osnovica koja vazi za jul, avgust, septembar 2009. U ovu gore spomenutu cifru ne spada neto isplata zaposlenom tj. vlasniku/osnivacu na ruke kao ni porez na isplacenu neto zaradu koji se placa samo u slucaju da se izvrsi isplata zarade.

Znaci godisnje na ime poslovnog prostora i lokalne komunalne takse je potrebno po zvanicnom srednjem kursu NBS a na dan 19-10-2009. koji iznosi 93.25:
3,000e + 290e = 3,290.00e

PIO za tri meseca: 178e odnosno ako se uzme obracun bez promene osnovice na osnovu koje se vrsi obracun doprinosa i ista bude u ravnotezi tokom sledecih 12 meseci pocetniku je potrebno 2,136e na ime poreza ka drzavi za obavezni PIO.

Kada se saberu ovde dve stavke od kojih je stavka za PIO promenljiva i nije fiksna dolazimo da je u Srbiji za pocetnika potrebno da se da na ime poslovnog prostora i poreza na godisnjem nivou oko 5,426e a koji se tice regiona Sumadije, konkretno grada Kragujevca.

Ovde nije spomenuta cifra koliko ce osnivac/vlasnik odneti kuci kao i investicije u opremu i opremanje poslovnog prostora kao ni investiranje u robu i materijla - obrtna sredstva!
Ovo je cifra da covek kaze da ima registrovanu firmu tj. da je preduzetnik u Srbiji.

Takodje ova racunica nije napravljena ako se pored osnivaca/vlasnika anagazuju i dodatni zaposleni kao i obaveze za njih ka drzvi tj. njima licno na ime zarada.

Ovo je realnost tih 5,000e!

U celoj ovoj prici vidi se da drzava i njeni cinovnici bilo oni koji rade direktno ili indirektno preko fakulteta, nekakvih saveta za svasta nesto, NLO sketora, obmanjuju svoje gradjene preko medija prodajuci im raj kao sto je radio i Slobodan Milosevic.

Juga73

pre 16 godina

Ajmo svi u poljoprivredu... po ceni od 3 din za kg jabuka, potrebno je prodati 15kg da se kupi flasa kisele vode ili tonu ipo da platis popu za opelo.

5000 nije dovoljno.

@dizajner: Software koji koristis i od koga zivis treba i da platis.

veljko

pre 16 godina

evo i komentar majstora, citajuci tekst, a i komentare na isti slazem se samo da autor teksta stvarno nema pojma o pokretanju biznisa, obzirom da konsalting nije biznis, a posebno me dotakao komentar programera. Na netu postoji gomila sajtova na kojima mozes , naravno, besplatno da napravis sopstveni sajt. pitanje je samo koliko ozbiljna firma to zeli, ali za male, pocetnike u poslu, ne mogu da verujema da je 100 eura malo za izradu jednog sajta. pa to se odradi za 1 dan, i to iz fotelje...A sto se tice majstorije, pitao bih tog programera, sta misli koliko je potrebno znanja, prakse i umeca, masina i sitnog alata da se napravi jedna obican prozor i da se isti ugradi, kolika bi trebala biti ocekivana zarada... 100 eura. pa na kraju ispadne prozor skup, a inace za otvaranje jedne radionice potrebno je dosta vise od par hiljada eura, ajd sto je potrebna i radionica, masine , potreban je i dobar auto, prikolica ili kamion, a na kraju se prave obicni prozori od 100-200 eura sa zaradom od par desetina eura.a u moru firmi potrebno se jos izboriti sa konkurencijom. Inace autor teksta nije prosao vojvodinom, i verovatno nije nikada ni pogledao plastenik, a kamoli staklenik, i kolicinu novca koja je potrebna za samo pokretanje istog, ne racunajuci na lopove koji kradu ogradu, pa kasnije i plodove, a niko nece da radi kao cuvar na nekoj njivi...

brka

pre 16 godina

da bi se započinjali biznisi treba smanjiti porezem ukinuti porez za prvu godinu, smanjiti doprinose, ukinuti taksu za isticanje firme, smanjiti korupciju, ukinute monopole. Nacionalni investicioni fond, start up krediti su samo politički potezi i izvori korupcije.

privatni posao

pre 16 godina

Imam privatnu firmu. Nedavno sam dobio da platim 19.000,00 dinara na ime zaostalog poreza za 2005. godinu. Naravno da sam sve svoje poreske obaveze odavno uredno izmirio. Kada sam otišao na šalter da tražim da mi izlistaju odakle sada ta potraživanja, rekli su mi da im ne rade računari i da ne mogu ništa da mi izlistaju. Takođe su mi rekli da moram da platim i da će mi u suprotnom blokirati račun, a ako mislim da nisu u pravu da mogu da se žalim ….. pa će onda da vide o čemu se radi. Onda sam izvadio potvrdu o plaćenim svim porezima za dobijanje vize za letovanje u Grčkoj, koju sam od njih dobio na istom tom šalteru. Pitao sam kako su mi izdali ovu potvrdu ako imam zaostalih poreza. Žena mi je ljubazno pokazala rečenicu na toj potvrdi gde piše da sam izmirio sve zaostale i proknjižene poreske obaveze. Kaže da ovo nije bilo proknjiženo.

danijel radevic

pre 16 godina

reciklaza platike. za 5000 evra moze da se kupi polovna oprema koja moze da preradi oko 15 tona plas.otpada mesecno. zarada po jednoj preradjenoj toni je oko 300 evra. ko je zainteresovan neka pogleda http://www.kupujemprodajem.com/reciklaza-plastike-28502-oglas.htm

Uvek ZA

pre 16 godina

Pisac teksta nema pojma. Ovako se to radi u Srbiji :
-Otvoris firmu, uzmes robu,platis dobavljaca,prodas robu.
-Ponovo uzmes robu,prodas je, platis dobavljaca, steknes njegovo poverenje..
--Uzmes robu na odlozeno, prodas je, pare u dzep, nelikvidan si, kupis dzip.
--Otvoris novu firmu i sve iz pocetka.
Naravno usput das malo robe nekom finansijskom policajcu i lokalnom politicaru, dovedes ih na slavu i slicno i ne brines.
Sistem je proveren, funkcionise u Srbiji odlicno.
Sta mislite odakle odakle preko 60000 nelikvidnih firmi ?
Na ravno uvek postoji mogucnost da covek napise Windows 8 ili izmisli efikasnije gorivne celije i posteno zaradi novac. Samo, sem stomak eliminatora lopata brace Karic ne znam za takav primer.

blond

pre 16 godina

Nadam se da urednistvo cita ove komentare!? Ja, u ime svih, molim urednistvo da ne stampa ovakve amaterske tekstove jer su uvreda za inteligenciju citalaca! Nema jednog jedinog komentara u kome se citalac slaze s vama. Da li vam to nesto govori?

Dejan

pre 16 godina

Jel' taj balon za fudbal placeni oglas onih koji prodaju balone mozda ?!?! Nije mi jasna poanta svega. A na kraju krajeva, od biznisa imamo tu - usluge i sport (je da mi dodje na isto - jer rentiranje terena je takodjer usluzna delatnost - bar ja tako mislim) koji nisu proizvodnja i poljoprivredu u kojoj seljaci niti sada ne mogu prodati viskove (jel', eto urodilo i u komsiluku), a da ce netko jesti jagode, a da nema za hleb i mleko, a to neka 'prodaju' na terazijama.

janos777@hotmail.com

pre 16 godina

Biznis moze krenuti i sa 50 EVRa, a da sam cepidlaka,rekao bih, moze i sa manje. Svojevremeno,kupovao sam patike Shangajke na buvljaku u Subotici i prodavao ih za trostruku cenu komisionima u Beogradu.Birokratija je i onda ometala na sve moguce nacine, na primer, isplata je morala da ide preko Sluzbe Drustvenog Knjigovodjstva i bilo je dozvoljeno maximum 150hiljada dinara po komisionu...zato sam radio sa 14 u Beogradu i 3 u Novom Sadu.Ali nije problem samo sa idejama za biznis...drzava bi trebala da omoguci poslovanje svima koji nisu negde zaposleni...U Velikoj Britaniji, osnovni kapital za registraciju DOO je 1 (slovima jedna) funta, uvek je bio, uvek ce i ostati..Za trgovinu na pijacama,potrebno je samo platiti najam tezge...na prvih 5000 funti zarade ne placa se nikakav porez...Najbolju sansu za pocetak biznisa sa neznatnim ulaganjem u Srbiji pruza internet...od preprodaje starih stvari i kniga, do preprodaje nekretnina ili telefonskih usluga.U Budimpesti postoji internet kafic koji omogucava preprodaju internetske telefonije sa pocetnim ulaganjem od 50 evra...a internet nezna za drzavne granice...

Dexterijus

pre 16 godina

Sve bi bilo lakse da nema odlozenog placanja,vec sve u kesu po preuzimanju robe/usluge, pa ti ako nema s kes postoji banka podignes kredu i platis.
Tako bi se lova vrtela brzo i svi bi je imali, i svako bi lakse poslovao.

Zmaj

pre 16 godina

Moze se poceti biznis sa jagodama u plasteniku. Sistem kap po kap i zasadi u saksijama(po 7 jedna iznad druge). Zarada odlicna, sve se plasira, ali mislim da treba 7-8000, a ne 5000 evra...

hoax

pre 16 godina

Ah, koliko hejta u komentarima... da, da, mi smo onaj cuveni "ne" narod. Uvek neko ne, uvek ne moze, uvek nesto smeta, uvek neki razlog (izgovor?) postoji sto nesto ne funkcionise kako smo mi zamislili (takozvani "mali Perica") da treba da funkcionise...

Ovaj tekst jeste bullshit, to je tacno. ALI, sve sto ovde mogu da vidim jeste kuknjava zasto vama - wannabe preduzetnicima niko ne postavi crveni tepih i da vam "tax-free" card da zapocnete svoj biznis. Pa onda, za jedno 10-20 godina, kad se propisno obogatite - onda moze i malo poreza da se plati :) Pa vas covek da slusa, pomislio bi da niko ziv u Srbiji ne moze da uspe osim mafijasa. Aman....

Samo komentar onom @dizajneru koji je izjavio da ne moze web-dizajn da pocne bz ulaganja od 10k evra :)
hardver od 1000 eur - za web dizajn!??!!? ajde molim te :)
softver od 3000 eur - khm... MAPS paket Microsofta kosta $300 godisnje, ukljucuje licence za Vistu, kompletan Office, i maltene ceo njihov suite... Paketi Adobe-a imaju opciju za educational license koji su mnogo jeftiniji od profesionalnih, pa izvoli to dok malo ne krene posao... Uostalom, postoji i gomila profi editora koji kostaju ispod $100. Tako da ti treba samo Photoshop, i opet - ne moras da uzmes full pro verziju.

Ali ne, mi smo navikli da imamo po $40,000 piratovanog softvera na racunaru "na izvol'te", i sad je odjednom sve problem.... Kako za ime Boga napraviti web sajt na racunaru ispod 1000 EUR, i bez 6000 EUR softvera...pa to ne moze :)

Mirda

pre 16 godina

@dizajner: 1000 evra hardvera i 3000 evra za softver ti treba i sada, valjda, ili radis papirom i olovkom? Posao se moze zapoceti u stanu, tako da pausalnih troskova firme, kirije, komunalija, suma sumarum, neces imati 300 evra. Sada je samo pitanje zelis li da dajes tih 300 evra ili da nastavis kao sto si radio i do sada... Ali, u svakom slucaju, mani se daljih racunica.

niko bitan

pre 16 godina

@Kvondo,
vi se svakako šalite kad mislite da preduzetnik ne zna šta je težak rad? :).

Vidite, niko ko je duže u ovim vodama se ne boji više ničega, meni su i pištolj naslanjali na čelo više puta, pijani, urađeni, trezni, u doba raspada Jugoslavije, i evo me žive i zdrave.

Da ne gnjavim dugo,samo jednu stvar da vam kažem, javno, jer stojim čvrsto iza toga: ja sam bar nekoliko puta u životu stavljala na sto ključeve od ordinacije pred 7-16 prisutnih ljudi, kako kad, koji nisu ni ludi, ni lenji, ni nesposobni, ni nekvalifikovani, i znaju dobro o čemu je sve reč - da uzmu sve što zarade na koji hoće period, samo da plate sve dažbine.
Niko se nije mašio.
'Oćete vi?

'Ajte, ma ne bojite se valjda rintanja...:).

Stresa, nespavanja, bombardovanja, poreznika, inspekcija, kokainskih dilera i nelečenih psihijatrijskih bolesnika kao pacijenata, operacije kičme ili kolena pre 50-te godine od profesionalnih oboljenja...
6 meseci? Može? :)
Ja ću vam izgletovati i okrečiti ordinaciju, to mi ide sjajno, zlatne ruke, znate...:).

Rale

pre 16 godina

Slazem se da je oblast prerade poljoprivrednih proizvoda najzaniljivija. Pekmezi, kolaci, suvo voce i povrce, susene gljive itd. No, u ovo bi se trebala ubaciti vlada, barem sada kad vec nije tolike godine. Naime, pojedincu je tesko ispuniti visoke zahteve trzista. Potrebne su strucne agencije koje ce ljudima izradivati ISO ateste i upucivati ih sta treba da rade. Ove agencije bi trebala vlada da financira. Jednostavno, pitanje organizacije sitnih preradivaca bi netko trebao da preuzme, jer za pojedince je to preveliki zalogaj. Pitanje atesta i certifikata, pa i plasmana. Oni bi trebali samo da preraduju. Agencije bi im cak trebale davati informacije gde i koje strojeve nabaviti za preradu.

Nenad

pre 16 godina

A sad malo i o jugu. Kuršumlija. Pretpostavimo da i nađeš tih 5.000 evra. I da počneš "biznis" koji članak preporučuje. Ne da ćeš biti u minusu nego si puk'o skroz. Iz kog razloga - prosto - nemaš kome šta da prodaš, a biti konkurentan za prodaju u Beogradu iz srpske provincije je skoro nemoguća misija (zbog udaljenosti, nepoznavanja kome gde šta treba da "muneš" itd.). No prilog je sasvim nerealan i za privredno razvijene krajeve,a kamoli za pustinju juga.

Kvondo

pre 16 godina

Au. Koliko negativnih komentara na tekst. Jeste da su autori malo naivni, ali ne moye se ni ovako komentaristi. Kakav pesimizam, kakvo kukanje! Pa ko je rekao da je posao preduzetnika lak. Čudi me da niko nije pominjao stres, nespavanje i slično.
Ljudi dajte malo optimizma, a državu da pritisnemo da dje više olakšica i da stvarno podstiče preduzetnike. nemojmo svaku akciju da ubijamo u pojam.

Ivan

pre 16 godina

Eto, po komentarima ne može ništa dok neki eto mogu i rade, rade, rade pa rade. A onda se ovi ostali čude kako ? Mora da je m.... ? Pa da! To je to. Pustimo po strani to što bi neki da budu Delta :)

nikola

pre 16 godina

Ako pogledate namete koje država izmišlja da dodatno napuni budžet i optereti privatnike sasvim se slažem da je preko interneta lakše doći do zarade.
Međutim i na internetu postoje razne prevare pa treba biti oprezan.
Ne želim da zvuči kao reklama ali pogledajte sajt o mogućim prevarama na netu www.prevara.info
Nažalost ,Srbija uvek kasni za bivšim republikama bivše SFRJ (pogotovo za Slovenijom, ali i za Hrvatskom) a upravo u tim republikama (zemljama) se uveliko razvija biznis preko neta a radi se o FOREXU (trgovina valutama)... pokrenuta je grupa na Facebook-u pod nazivom "Forex Srbija" pa ne bi bilo loše za sve koje zanima ova tema da odu i pogledaju o čemu se radi... naravno i na Forexu se može započeti uspešan biznis sa par hiljada evra, a imate mogućnost da investirate novac i da profesionalni trejderi rade za vas...
U principu, za uspešan biznis ponekad ne treba mnogo para, više treba imati dobru ideju i malo početničke sreće.

Ivan

pre 16 godina

Eto, po komentarima ne može ništa dok neki eto mogu i rade, rade, rade pa rade. A onda se ovi ostali čude kako ? Mora da je m.... ? Pa da! To je to. Pustimo po strani to što bi neki da budu Delta :)

vuci (i) batina

pre 16 godina

Ovakve tekstove verovatno pisu oni koji nikada nisu probali da otvore nesto svoje. Cuj: "450 EUR" plata za snajderku + doprinosi + prostor + komunalije + taksa za isticanje firme (klasicno dranje) + jos milion budalastina koje smisljaju nekompetentni idioti po kancelarijama, i eto ti troska od bar 1000 EUR mesecno za radnjicu za popravku odece. Pa sta ti ljudi treba da popravljaju da bi toliko zaradili? Armani sakoe? Koliko popravki po 500 din je potrebno da bi se zaradilo 1000 EUR? A tek onaj deo: "podrazumeva se dobra ideja, LOKACIJA...". Pa ko ima lokaciju taj nije nezaposlen, taj je burzuj. Moze da je rentira ako nista drugo. Jos kaze dovoljno je 2000 EUR za otvaranje radnje. Mozda jeste za otvaranje, ali koliko vremena treba da prodje da bi ta radnja imala dovoljno posla? Od cega ljudi da zive dok im ne krene posao, pod uslovom da nisu potkradali godinama unazad svoju bivsu firmu i na taj nacin sticali klijente (snajderaj ili sta god drugo).
Vecina ljudi koji su dobili otkaze zive u gradovima. Gde da otvaraju plastenike? Na krovu zgrade?
Da cak i ne pominjem da vecina otpustenih nema zanat u rukama (snajderski ili neki drugi), pa da samostalno pocne neki posao. Kao sto rekoh, ovi sto pisu ovakve tekstove nemaju blage veze s mozgom. Onda neko naivan procita ovo i krene grlom u jagode, potrosi ustedjevinu cas posla, a prihoda nema. Umesto drzava da tim ljudima prvo da obuku, pa sredstva za pokretanje posla, pa da ih oslobodi poreza, taksi i doprinosa prvih dve-tri godine. Ali ne...svakog prvog u mesecu: kuc, kuc, dajte harac. A vi preduzetnici crknite gladni. Turci su bili bolji. Da mogu, na sledecim izborima bih glasao za Bajazita.

nikola

pre 16 godina

Ako pogledate namete koje država izmišlja da dodatno napuni budžet i optereti privatnike sasvim se slažem da je preko interneta lakše doći do zarade.
Međutim i na internetu postoje razne prevare pa treba biti oprezan.
Ne želim da zvuči kao reklama ali pogledajte sajt o mogućim prevarama na netu www.prevara.info
Nažalost ,Srbija uvek kasni za bivšim republikama bivše SFRJ (pogotovo za Slovenijom, ali i za Hrvatskom) a upravo u tim republikama (zemljama) se uveliko razvija biznis preko neta a radi se o FOREXU (trgovina valutama)... pokrenuta je grupa na Facebook-u pod nazivom "Forex Srbija" pa ne bi bilo loše za sve koje zanima ova tema da odu i pogledaju o čemu se radi... naravno i na Forexu se može započeti uspešan biznis sa par hiljada evra, a imate mogućnost da investirate novac i da profesionalni trejderi rade za vas...
U principu, za uspešan biznis ponekad ne treba mnogo para, više treba imati dobru ideju i malo početničke sreće.

suton

pre 16 godina

samo ne dao vam Bog da pokrenete biznis koji već drži neko od krupnijih igrača. Uslediće uljudne posete, možda vam se radnja slučajno zapali a ako ste baš drski dobićete i besplatno provetravanje lobanje kalibrom 7.62mm. Nema veze da li otvarate cvećaru, pekaru ili krojačnicu.

hoax

pre 16 godina

Ah, koliko hejta u komentarima... da, da, mi smo onaj cuveni "ne" narod. Uvek neko ne, uvek ne moze, uvek nesto smeta, uvek neki razlog (izgovor?) postoji sto nesto ne funkcionise kako smo mi zamislili (takozvani "mali Perica") da treba da funkcionise...

Ovaj tekst jeste bullshit, to je tacno. ALI, sve sto ovde mogu da vidim jeste kuknjava zasto vama - wannabe preduzetnicima niko ne postavi crveni tepih i da vam "tax-free" card da zapocnete svoj biznis. Pa onda, za jedno 10-20 godina, kad se propisno obogatite - onda moze i malo poreza da se plati :) Pa vas covek da slusa, pomislio bi da niko ziv u Srbiji ne moze da uspe osim mafijasa. Aman....

Samo komentar onom @dizajneru koji je izjavio da ne moze web-dizajn da pocne bz ulaganja od 10k evra :)
hardver od 1000 eur - za web dizajn!??!!? ajde molim te :)
softver od 3000 eur - khm... MAPS paket Microsofta kosta $300 godisnje, ukljucuje licence za Vistu, kompletan Office, i maltene ceo njihov suite... Paketi Adobe-a imaju opciju za educational license koji su mnogo jeftiniji od profesionalnih, pa izvoli to dok malo ne krene posao... Uostalom, postoji i gomila profi editora koji kostaju ispod $100. Tako da ti treba samo Photoshop, i opet - ne moras da uzmes full pro verziju.

Ali ne, mi smo navikli da imamo po $40,000 piratovanog softvera na racunaru "na izvol'te", i sad je odjednom sve problem.... Kako za ime Boga napraviti web sajt na racunaru ispod 1000 EUR, i bez 6000 EUR softvera...pa to ne moze :)

danijel radevic

pre 16 godina

reciklaza platike. za 5000 evra moze da se kupi polovna oprema koja moze da preradi oko 15 tona plas.otpada mesecno. zarada po jednoj preradjenoj toni je oko 300 evra. ko je zainteresovan neka pogleda http://www.kupujemprodajem.com/reciklaza-plastike-28502-oglas.htm

Mirda

pre 16 godina

@dizajner: 1000 evra hardvera i 3000 evra za softver ti treba i sada, valjda, ili radis papirom i olovkom? Posao se moze zapoceti u stanu, tako da pausalnih troskova firme, kirije, komunalija, suma sumarum, neces imati 300 evra. Sada je samo pitanje zelis li da dajes tih 300 evra ili da nastavis kao sto si radio i do sada... Ali, u svakom slucaju, mani se daljih racunica.

Dejan

pre 16 godina

Jel' taj balon za fudbal placeni oglas onih koji prodaju balone mozda ?!?! Nije mi jasna poanta svega. A na kraju krajeva, od biznisa imamo tu - usluge i sport (je da mi dodje na isto - jer rentiranje terena je takodjer usluzna delatnost - bar ja tako mislim) koji nisu proizvodnja i poljoprivredu u kojoj seljaci niti sada ne mogu prodati viskove (jel', eto urodilo i u komsiluku), a da ce netko jesti jagode, a da nema za hleb i mleko, a to neka 'prodaju' na terazijama.

Kvondo

pre 16 godina

Au. Koliko negativnih komentara na tekst. Jeste da su autori malo naivni, ali ne moye se ni ovako komentaristi. Kakav pesimizam, kakvo kukanje! Pa ko je rekao da je posao preduzetnika lak. Čudi me da niko nije pominjao stres, nespavanje i slično.
Ljudi dajte malo optimizma, a državu da pritisnemo da dje više olakšica i da stvarno podstiče preduzetnike. nemojmo svaku akciju da ubijamo u pojam.

dizajner

pre 16 godina

Zavrsio sam graficki dizajn, imam uspesnu saradnju sa par inostranih klijenata od koje mogu pristojno da zivim, na svu srecu... Ali, da bih u Kragujevcu otvorio studio, potrebno je:

oko 3000 eura za softverski paket (i to za jedan racunar + licenca za drugi)

mesecno oko 300 eura za pausalca i osnovne komunalije

oko 300 eura za kiriju na pristojon mestu...

Hardver, pa jos 1000 eura minimum

Opremanje lokala necu ni da spominjem.

Znaci, sa tih 5000 eura mogu da otvorim studio i da radim na leru citavih mesec dana, da ne poslujem sa gubitkom, a prava je sreca sto nemam zenu i decu pa bih samo ostao kratak za svoje pljuge nakon toga... I onda dodje covek, kaze treba mu sajt, i ti mu das cenu koja je opet bar 40% niza od prosecne u svetu i on ti kaze da si lud... Pa i jesam - ali da im radim sajtove i hosting za 100 evra - neka hvala.

Znam da nije tema bila da svaki posao mozes zapoceti sa 5000 eura (ovaj moj tesko spada u tu kategoriju), ali sam samo hteo da podelim svoje iskustvo...

veljko

pre 16 godina

evo i komentar majstora, citajuci tekst, a i komentare na isti slazem se samo da autor teksta stvarno nema pojma o pokretanju biznisa, obzirom da konsalting nije biznis, a posebno me dotakao komentar programera. Na netu postoji gomila sajtova na kojima mozes , naravno, besplatno da napravis sopstveni sajt. pitanje je samo koliko ozbiljna firma to zeli, ali za male, pocetnike u poslu, ne mogu da verujema da je 100 eura malo za izradu jednog sajta. pa to se odradi za 1 dan, i to iz fotelje...A sto se tice majstorije, pitao bih tog programera, sta misli koliko je potrebno znanja, prakse i umeca, masina i sitnog alata da se napravi jedna obican prozor i da se isti ugradi, kolika bi trebala biti ocekivana zarada... 100 eura. pa na kraju ispadne prozor skup, a inace za otvaranje jedne radionice potrebno je dosta vise od par hiljada eura, ajd sto je potrebna i radionica, masine , potreban je i dobar auto, prikolica ili kamion, a na kraju se prave obicni prozori od 100-200 eura sa zaradom od par desetina eura.a u moru firmi potrebno se jos izboriti sa konkurencijom. Inace autor teksta nije prosao vojvodinom, i verovatno nije nikada ni pogledao plastenik, a kamoli staklenik, i kolicinu novca koja je potrebna za samo pokretanje istog, ne racunajuci na lopove koji kradu ogradu, pa kasnije i plodove, a niko nece da radi kao cuvar na nekoj njivi...

Samo napred

pre 16 godina

Samo vi pokrenite novi biznis, tu je država da vas odere i uzme vam i tih 5000 i još 5000.

Tu su privilegovani monopolista da vas progutaju.

Tu su inspekcije koja imaju nalog "da naplate".

Tu je država da vam zabrani izvoz poljoprivrednih kultura kada možete da zaradite.

A vi ćete da stavite na kocku poslednji dinar?? Eeee...

Kad već kritikujem evo rešenja: prodajte sve što imate i 'vatajte pedalu odavde.

Darko

pre 16 godina

Nemoguce je poceti bilo kakav ozbiljan biznis sa manje novca od 20- 30.000 eura.A i to je kolicina za jednog zaposlenog.
Naime samo doprinosi za soc i penz. za tog jednog kostaju nekoliko hiljada eura. na stranu troskovi firme i kapital za osnovna sredstva i prostor.
Ta kolicina je recimo dovoljna za otvaranje manje trgovine ili proizvodnje.
Jos veci problek je sto vam je konkurencija olicena u velikim proizvodnim ili trgovakim sistemima.
Ako ne prodajete svoje proizvode u velikim sistemima poput Delte vi ne postojite a oni placaju na 180 do 240 dana . Znaci proizvedete nesto i naplatite je jednom i ili dva puta godisnje.
A troskovi su vam svakodnevni.

Ne biva to kao sto ne biva ni predlog Vlahovica za kupovinu hartija od vrednosti u trenutku kada kompanije ocekuju najlosije bilanse od izlaska na BB. O kursnim razlikama i inflacij da ne pricam.
Na kraju zar sama realnost ne demantuje ove vrle savetnike.

Marijan

pre 16 godina

Ma koje počinjanje biznisa, kada su oni upropastili već odavno oformljena gazdinstva. Voćar koji godinama gaji naprimer jabuku nema kome tu jabuku da proda, šta raditi sa 20 tona jabuke u voćnjaku? Onda se pojavi tzv kupac koji je otkupio sve hladnjače u Srbiji i počne da ucenjuje sa cenom, ponudi tek toliko da isplatiš uloženi novac a zarada ???? i to za šest meseci kada on to malo obrne pa je dobije džabe. Otkupi je za 15 dinara ekstra klasu pa posle u svom lancu trgovina prodaje po 40 din. Gazdi voćnjaka ne preostaje ništa drugo nego sve da rasproda jer nemože preživeti a kao kupac pojavljuje se isti taj monopolista koji je kupio pola Srbije, i posle opet odeš da radiš kod tog monopoliste jer je sve njegovo a plata tek da preživiš, za hranu, da bi mogao da radiš, FEUDALIZAM je vreme u kome mi živimo.

Zmaj

pre 16 godina

Moze se poceti biznis sa jagodama u plasteniku. Sistem kap po kap i zasadi u saksijama(po 7 jedna iznad druge). Zarada odlicna, sve se plasira, ali mislim da treba 7-8000, a ne 5000 evra...

Bata Djora Sr.

pre 16 godina

Ako ste vesti u ruke, isecete parce itisona, uzmete tri prazne kutije od sibica i napravite kuglicu od staniola biznis mozete da zapocnete fakticki i bez ulaganja.
Ovaj tekst je samo dokaz da mnogi koji bi trebalo da vode racuna o privatnom biznisu sa istim nemaju pojma jer se nikada njime nisu ni bavili. Ali problem nije toliki kada pojma nema neka konsalting kuca, jer ce verovatno da propadne. Medjutim, daleko veci problem je kada gomila neznalica kreira propise i namete koji kreiraju klimu u kojoj se privatne frime gase a ne otvaraju. Ovde se privatnik posmatra kao robovlasnik, kao nesto sto treba daviti i gusiti propisima, a takav stav prema njima razvija se i kod obicnog sveta. Ovde je privatnik gradjanin drugoga reda, jer kako objasniti da drzava moze nemilice da sipa pare u NIS ( dok nije prodat ), Bor, Zastavu ( dok nije napravljen ovaj aranzman sa Fijatom ), Kolubaru, JAT, odnosno, zasto smo svi mi duzni da finansiramo gubitke, lose poslovne poteze i procene rukovadstava tih firmi, njihovu nekonkurentnost, a da pri tom ne znamo ni za sta je dati novac poreskih obveznika potrosen, ili u jos boljoj varijanti zasto se tako potroseni novac nije ulagao u podsticanje preduzetnistva u Srbiji. Pri tom, recimo direktor JAT-a, gubitasa od kada je sveta i veka, ima platu blizu cetristo hiljada dinara, sto je liseno svake logike. Ali to sve moze u Srbiji, eventualno i u Rusiji. Dok se ne donesu propisi koji ce da relaksiraju privredu, omoguce olaksice pocetnicima u poslu, normalne a ne zelenaske kredite, umanjene namete, do tada ce se o ozbiljnom privatnom preduzetnistvu samo mastati, a laznu sliku Srbije kao idealnog tla za privatni biznis davace ovakvi tekstovi.

smederevac

pre 16 godina

Klasična budalaština... Ništa drugo. Bio sam privatnik 4 godine i čini mi se da sam progledao onaj dan kada sam zatvorio firmu!!! Svakim danom imao sam neke nove namete. Stalno su izmišljali nekakve gluposti. Čovek jednostavno NE MOŽE da zaradi samo za dažbine i ono što traži država a kamo li da sebi i porodici obezbedi koliko toliko normalan život. Izgubio sam nerava, kose, zamalo i familiju ali pare nisam zaradio. Možeš biti nebeski majstor i znalac svog posla ali kada ti sednu na kičmu... lele lele!!! Najjednostavnije, ljudi NE ZANOSITE SE. 5000 evra nije dovoljno za posao. Tek sa nekih 15000~20000 može da se razmišlja ali se spremite za žestoku borbu sa administracijom, konkurencijom, birokratijom i gomilom drugih stvari koje će vam zagorčavati život!!!

privatni posao

pre 16 godina

Imam privatnu firmu. Nedavno sam dobio da platim 19.000,00 dinara na ime zaostalog poreza za 2005. godinu. Naravno da sam sve svoje poreske obaveze odavno uredno izmirio. Kada sam otišao na šalter da tražim da mi izlistaju odakle sada ta potraživanja, rekli su mi da im ne rade računari i da ne mogu ništa da mi izlistaju. Takođe su mi rekli da moram da platim i da će mi u suprotnom blokirati račun, a ako mislim da nisu u pravu da mogu da se žalim ….. pa će onda da vide o čemu se radi. Onda sam izvadio potvrdu o plaćenim svim porezima za dobijanje vize za letovanje u Grčkoj, koju sam od njih dobio na istom tom šalteru. Pitao sam kako su mi izdali ovu potvrdu ako imam zaostalih poreza. Žena mi je ljubazno pokazala rečenicu na toj potvrdi gde piše da sam izmirio sve zaostale i proknjižene poreske obaveze. Kaže da ovo nije bilo proknjiženo.

Pik

pre 16 godina

Ovaj citat iz teksta je pravi penicilin za mentalitet koji nam vlada u zemlji: "Ne treba očekivati bogatstvo preko noći, smatra naša sagovornica, i treba biti zadovoljan sa mesečnom zaradom od koje može da se živi i ulaže u dalji posao."

Balon Che

pre 16 godina

Aman ljudi,nemojte da pričate gluposti i da se frljate sa ciframa...Konkretno,mislim na priču oko otvaranja balona za fudbal,jer sam licno bio zainteresovan za otvaranje istog...
Najpre,iole kvalitetan balon,odgovarajućih dimenzija,sa komplet konstrukcijom i podlogom(ne itisonom,nego veštačkom travom) košta,sa sve projektom i konsaltingom oko izgradnje,oko 120-130.000 evra!Gde je zemljište na koje će biti postavljen balon(oko 1.200 kvadrata površine samo za balon,bez svlačionica,kafea,parkinga i slično),što znači da je u startu neophodno oko 30 ari placa minimum!Pogledajte cene placeva,gde je pritom dozvoljena gradnja...
Tu su,zatim,raznorazni nameti od strane naše alave države(kao što reče g-din u prvom komentaru),plus saglasnosti i uslovi komunalnih preduzeća za priključenje na vodovod,kanalizaciju,struju itd.
Dakle,za 50-60.000 evra ne moze da se otvori ni "B" od balona...
A što se tiče bryine povraćaja novca,ni tu stvari baš ne stoje kao što je navedeno...Prvo,mali broj balona ima toliku popunjenost termina(provereno),zatim,prepodnevni termini ne koštaju 50 evra,a i u mnogim balonima večernji termini nisu skuplji od 4.000 dinara(kriza,šta li je)...
I da zanemarimo sve i uzmemo da je sve tako kako piše,pomnožite broj radnih dana u mesecu(22npr puta 600 evra) i broj vikend-dana(8 puta 800 evra) i dolazimo do nadrealne cifre od 19.600 evra!!!Sve i da je ovo tačno,kako mislite da se za 3-4 meseca vraća početna investicija:jedino u slučaju da ne plaćate struju,vodu,plate zaposlenima i ostale tekuće troškove...
Slažem se da je otvaranje balona za fudbal dobra investicija i na duži rok svakako isplativo ulaganje,ali ovakve bajke nikome ne trebaju...Po ovoj računici,ja znači prodam stan,otvorim balon i za 3-4 meseca sam otplatio prodati stan,a za godinu dana imam još 4 stana!!!Dajte ljudi,nemojte biti smešni...

janos777@hotmail.com

pre 16 godina

Biznis moze krenuti i sa 50 EVRa, a da sam cepidlaka,rekao bih, moze i sa manje. Svojevremeno,kupovao sam patike Shangajke na buvljaku u Subotici i prodavao ih za trostruku cenu komisionima u Beogradu.Birokratija je i onda ometala na sve moguce nacine, na primer, isplata je morala da ide preko Sluzbe Drustvenog Knjigovodjstva i bilo je dozvoljeno maximum 150hiljada dinara po komisionu...zato sam radio sa 14 u Beogradu i 3 u Novom Sadu.Ali nije problem samo sa idejama za biznis...drzava bi trebala da omoguci poslovanje svima koji nisu negde zaposleni...U Velikoj Britaniji, osnovni kapital za registraciju DOO je 1 (slovima jedna) funta, uvek je bio, uvek ce i ostati..Za trgovinu na pijacama,potrebno je samo platiti najam tezge...na prvih 5000 funti zarade ne placa se nikakav porez...Najbolju sansu za pocetak biznisa sa neznatnim ulaganjem u Srbiji pruza internet...od preprodaje starih stvari i kniga, do preprodaje nekretnina ili telefonskih usluga.U Budimpesti postoji internet kafic koji omogucava preprodaju internetske telefonije sa pocetnim ulaganjem od 50 evra...a internet nezna za drzavne granice...

Juga73

pre 16 godina

Ajmo svi u poljoprivredu... po ceni od 3 din za kg jabuka, potrebno je prodati 15kg da se kupi flasa kisele vode ili tonu ipo da platis popu za opelo.

5000 nije dovoljno.

@dizajner: Software koji koristis i od koga zivis treba i da platis.

Uvek ZA

pre 16 godina

Pisac teksta nema pojma. Ovako se to radi u Srbiji :
-Otvoris firmu, uzmes robu,platis dobavljaca,prodas robu.
-Ponovo uzmes robu,prodas je, platis dobavljaca, steknes njegovo poverenje..
--Uzmes robu na odlozeno, prodas je, pare u dzep, nelikvidan si, kupis dzip.
--Otvoris novu firmu i sve iz pocetka.
Naravno usput das malo robe nekom finansijskom policajcu i lokalnom politicaru, dovedes ih na slavu i slicno i ne brines.
Sistem je proveren, funkcionise u Srbiji odlicno.
Sta mislite odakle odakle preko 60000 nelikvidnih firmi ?
Na ravno uvek postoji mogucnost da covek napise Windows 8 ili izmisli efikasnije gorivne celije i posteno zaradi novac. Samo, sem stomak eliminatora lopata brace Karic ne znam za takav primer.

niko bitan

pre 16 godina

@Kvondo,
vi se svakako šalite kad mislite da preduzetnik ne zna šta je težak rad? :).

Vidite, niko ko je duže u ovim vodama se ne boji više ničega, meni su i pištolj naslanjali na čelo više puta, pijani, urađeni, trezni, u doba raspada Jugoslavije, i evo me žive i zdrave.

Da ne gnjavim dugo,samo jednu stvar da vam kažem, javno, jer stojim čvrsto iza toga: ja sam bar nekoliko puta u životu stavljala na sto ključeve od ordinacije pred 7-16 prisutnih ljudi, kako kad, koji nisu ni ludi, ni lenji, ni nesposobni, ni nekvalifikovani, i znaju dobro o čemu je sve reč - da uzmu sve što zarade na koji hoće period, samo da plate sve dažbine.
Niko se nije mašio.
'Oćete vi?

'Ajte, ma ne bojite se valjda rintanja...:).

Stresa, nespavanja, bombardovanja, poreznika, inspekcija, kokainskih dilera i nelečenih psihijatrijskih bolesnika kao pacijenata, operacije kičme ili kolena pre 50-te godine od profesionalnih oboljenja...
6 meseci? Može? :)
Ja ću vam izgletovati i okrečiti ordinaciju, to mi ide sjajno, zlatne ruke, znate...:).

Rale

pre 16 godina

Slazem se da je oblast prerade poljoprivrednih proizvoda najzaniljivija. Pekmezi, kolaci, suvo voce i povrce, susene gljive itd. No, u ovo bi se trebala ubaciti vlada, barem sada kad vec nije tolike godine. Naime, pojedincu je tesko ispuniti visoke zahteve trzista. Potrebne su strucne agencije koje ce ljudima izradivati ISO ateste i upucivati ih sta treba da rade. Ove agencije bi trebala vlada da financira. Jednostavno, pitanje organizacije sitnih preradivaca bi netko trebao da preuzme, jer za pojedince je to preveliki zalogaj. Pitanje atesta i certifikata, pa i plasmana. Oni bi trebali samo da preraduju. Agencije bi im cak trebale davati informacije gde i koje strojeve nabaviti za preradu.

sumadinac

pre 16 godina

Ovaj tekst je ipak malo tendenciozan i vise deluje kao narucen tekst jer ipak je iritirajuci i nije uskladjen sa trenutno realnom slikom kod nas u Srbiji.

Malo je onih koji su od nule napravili nesto u ovoj zemlji i jos manje je onih koji hoce sebe da daju celog u nesto sto ce mozda na neki duzi vremenski rok dati neke rezultate, na recimo period 5 godina ili 10 godina.

Ipak hajde malo da budem realni u pogledu koliko je to stvarno potrebno.
Evo izvoda samo nekih troskova na koje bi neki pocetnik trebalo da planira a koji se odnosi na region Sumadije tacnije grad Kragujevac ako ima bar malo srece:

- Rentiranje lokala mesecno/godisnje 250e x 12 = 3,000e

- Lokalna komunalna taksa mesecno/godisnje 2,250 RSD x 12 = 27,000 RSD

- Obavezni deo PIO ka drzavi bez isplate zarade osnivacu/valsniku na najnizu osnovicu 5,542.00 RSD
5,542.00 RSD x 3 = 16,626.00 (3 meseca)

Obavezni deo PIO tj. osnovica se menja na svaka tri meseca - stavljena je osnovica koja vazi za jul, avgust, septembar 2009. U ovu gore spomenutu cifru ne spada neto isplata zaposlenom tj. vlasniku/osnivacu na ruke kao ni porez na isplacenu neto zaradu koji se placa samo u slucaju da se izvrsi isplata zarade.

Znaci godisnje na ime poslovnog prostora i lokalne komunalne takse je potrebno po zvanicnom srednjem kursu NBS a na dan 19-10-2009. koji iznosi 93.25:
3,000e + 290e = 3,290.00e

PIO za tri meseca: 178e odnosno ako se uzme obracun bez promene osnovice na osnovu koje se vrsi obracun doprinosa i ista bude u ravnotezi tokom sledecih 12 meseci pocetniku je potrebno 2,136e na ime poreza ka drzavi za obavezni PIO.

Kada se saberu ovde dve stavke od kojih je stavka za PIO promenljiva i nije fiksna dolazimo da je u Srbiji za pocetnika potrebno da se da na ime poslovnog prostora i poreza na godisnjem nivou oko 5,426e a koji se tice regiona Sumadije, konkretno grada Kragujevca.

Ovde nije spomenuta cifra koliko ce osnivac/vlasnik odneti kuci kao i investicije u opremu i opremanje poslovnog prostora kao ni investiranje u robu i materijla - obrtna sredstva!
Ovo je cifra da covek kaze da ima registrovanu firmu tj. da je preduzetnik u Srbiji.

Takodje ova racunica nije napravljena ako se pored osnivaca/vlasnika anagazuju i dodatni zaposleni kao i obaveze za njih ka drzvi tj. njima licno na ime zarada.

Ovo je realnost tih 5,000e!

U celoj ovoj prici vidi se da drzava i njeni cinovnici bilo oni koji rade direktno ili indirektno preko fakulteta, nekakvih saveta za svasta nesto, NLO sketora, obmanjuju svoje gradjene preko medija prodajuci im raj kao sto je radio i Slobodan Milosevic.

niko bitan

pre 16 godina

Evo i jednog stomatologa iz privatne prakse; ja ću potpuno da zanemarim cifre, jer je bespredmetno, možda pre šokantno.

No: treba dodati još poneku stavku, zavisi od vrste posla i profesije - recimo daljnje učenje. Nas učenje košta abnormalno mnogo, i u nekim ranijim okolnostima, a sada, kad je obavezno za licencu, i kada odgovarajuća Agencija određuje koje predavanje nosi koliko bodova, onda znate tačno gde smo. Nedavno me je samo kotizacija za jedno "bodovano" predavanje koštala 160 eur, bez boravka i puta, i to kao osobu koja je učesnik sa naučnim radom, a ne slušalac, dalje da ne pričam.

Dakle, neko ko je, kao recimo gospodin pre mene, web-dizajner, ima da se odere plaćajući nove verzije licenciranog softvera, nova učenja i certifikate, i uopšte ne sumnjam da i njega, kao i krojačice i sve ostale stiže i ona čuvena taksa za slušanje radija - beše li desetak hiljada godišnje za malu radnju? Da ne govorim o drugim budalaštinama koje svaki preduzetnik drži u malom prstu.

A što se tiče ulaska u posao gde ste "na smetnji" velikim igračima, prvo se krene od prve opomene.
Sledeće je da vas kolega/koleginica prijavljuje inspekcijama zaredom (u manjim mestima su inspektori pacijenti dotičnog, pripadaju istoj partiji i slično), pa ako ne zatvorite zbog kazne od 500 ili 800.000 dinara zbog toga što inspektor misli da vaši protivpožarni aparati nisu primereni kvadraturi, tek onda ide 7.62, u mojoj profesiji češće impresivniji kalibar od toga.

Ovaj tekst je vrlo živopisan, inspirišući, optimističan, i potpuno neprimeren okolnostima.
Neka ta krojačica samo proba da dobije telefon na "dobroj lokaciji", ima život da joj presedne...:(.

Pozdrav i najbolje želje svima koji nameravaju u preduzetnike, ili koji već jesu u tim vodama... Ja sam skoro 20 godina, mogu roman da napišem, a svakako ne bi bio ovako afirmativan kao ovaj napis.

misa

pre 16 godina

Sa ovom sumom moze da ima uspeha samo onaj koji ima neko imanje na selu i da kupi stado ovaca.U gradu samo mogu da vas navuku da sa ovom sumom novca i ovom pricom sto pre puknete.Vrlo los tekst.Molim Vas ne varajte neduzan narod sa ovakvim tekstovima jer doticni nije zasluzio.

Nenad

pre 16 godina

A sad malo i o jugu. Kuršumlija. Pretpostavimo da i nađeš tih 5.000 evra. I da počneš "biznis" koji članak preporučuje. Ne da ćeš biti u minusu nego si puk'o skroz. Iz kog razloga - prosto - nemaš kome šta da prodaš, a biti konkurentan za prodaju u Beogradu iz srpske provincije je skoro nemoguća misija (zbog udaljenosti, nepoznavanja kome gde šta treba da "muneš" itd.). No prilog je sasvim nerealan i za privredno razvijene krajeve,a kamoli za pustinju juga.

blond

pre 16 godina

Nadam se da urednistvo cita ove komentare!? Ja, u ime svih, molim urednistvo da ne stampa ovakve amaterske tekstove jer su uvreda za inteligenciju citalaca! Nema jednog jedinog komentara u kome se citalac slaze s vama. Da li vam to nesto govori?

Dexterijus

pre 16 godina

Sve bi bilo lakse da nema odlozenog placanja,vec sve u kesu po preuzimanju robe/usluge, pa ti ako nema s kes postoji banka podignes kredu i platis.
Tako bi se lova vrtela brzo i svi bi je imali, i svako bi lakse poslovao.

*preduzetnik*

pre 16 godina

naravno da drzavi odgovara,da ovi ljudi pokrenu svoj "biznis".ne samo da vise nisu na spisku nezaposlenih,nego im i svakog meseca mogu naplatiti kaznu,koju ce napisati neka od njihovih inspekcija(finansijska,trzisna,sanitarana,rada,ekoloska...)jer niko sem delte nije cist,a najsumnjiviji su oni najmanji

brka

pre 16 godina

da bi se započinjali biznisi treba smanjiti porezem ukinuti porez za prvu godinu, smanjiti doprinose, ukinuti taksu za isticanje firme, smanjiti korupciju, ukinute monopole. Nacionalni investicioni fond, start up krediti su samo politički potezi i izvori korupcije.