Četvrtak, 29.01.2009.

15:00

Novi zakon o zabrani pušenja 2010.

Izvor: B92

Novi zakon o zabrani pušenja 2010. IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

dragan

pre 12 godina

ja sam pasivan pusac vec duzi vremenski period , radim kod gazde koji je veliki pusac i ne postuje zakon bas zato sto on pusi a u suprotnom sigurno bi ga postovao . od kako je stupio na snazi 11.11.2010g i zvanicno do danas niko ni u jednom trenutku nije usao u radnju da proveri postovanje istog.pa ovom prilikom zelim uopsteno da upozorim nadlezne da posalju te kontrole neka ih bar malo urazume i lupe po dzepu. pozdrav !!

Sladjana Hotomski

pre 13 godina

U Udruzenju penzionera u Sremskoj Mitrovici je odredjena najveca sala za pusace, a najmanja za nepusace.Problem su igranke penzionera koje se odrzavaju u velikoj sali.Ko je nadlezan za taj propust?Hvala!

Zoran Znider

pre 14 godina

Na vestima B92 u 23h 29-12 2009.(tema-zakon o zabrani pusenja), objavljen je podatak da se u Srbiji godisnje popusi preko dvadeset milijardi cigareta. Ako, na osnovu aksciza, drzava uzima samo jedan dinar po cigareti ( a sigurmo uzima vise),lako je izracunati koliki je prihod u drzavnoj kasi od ljudi koji kupuju cigarete.Ako su cigarete toliko stetne za zdravlje ljudi i njihove okoline, drzava bi trebala da zabrani njihovu proizvodnju i prodaju. Posto drzava nije spremna da se odrekne prihoda od prodaje cigareta,poreza na plate i doprinosa za socijalno i penzijsko osiguranje ljudi koji su zaposleni u duvanskoj industriji, trebala bi malo vise da postuje ljude koji kupuju cigarete. U toku je prava hajka na pusace. Niko ne moze da me ubedi da su cigarete razlog za sve bolesti ovog sveta.Sta je sa osiromasenim uranijumom? Sta je sa stresom koji dozivljavaju ljudi koji su ostali bez plate a svakog dana im stizu neki racuni? Znam ja da pusenje nije zdravo i mozda bih i ostavio cigarete da me ne iritira tolika hajka na pusace. O komentarima kako su pusaci sebicni i ugrozavaju ljudska prava nepusaca, mislim da je to obrnuto, a drzava je licemerna!

lowlander

pre 15 godina

Ha-ha-ha-ha, pre par dana prodje godina kako sam uspeo da se oslobodim cigareta posle 22 godine staza i 2,5 kutija dnevno u poslednjih par godina. Sta reci, sad opusteno citam u stampi o novim istrazivanjima o stetnosti, o podizanju akciza na cigarete, o zabrani pusenja itd. Al bas opusteno !!!

Dr.Nele

pre 15 godina

1. Ne pusim-ne prija mi
2. Ne dozvoljavam pusenje u mojoj kuci - moja privatna svojina
3. Za ostale vrste svojine-neka svako napise na "izlogu" da li je dozvoljeno ili ne pusenje
4. Bolnice , javni prevoz i ostale drzavne ustanove - nema pusenja
5. U mom autu nema pusenja - moja privatna svojina
6. Za sve pusace koje ne zele da postuju ove principe - nema vise druzenja, makar to bio i rodjeni brat.
7. Kraj

softveras

pre 15 godina

Što se tiče privatne svojine i prava na njoj, potpuno je besmisleno ograničavati privatnom preduzetniku pravo da CEO svoj lokal (kafić, kafanu) proglasi mestom za pušenje i to vidno označi. Niko ne tera nepušače da biraju baš taj lokal, nek traže drugi koji nije označen. Pošto tvrdite da ima daleko više nepušača od pušača, ispada da bi tom logikom bilo i više lokala za nepušače. U svakom slučaju, treba se postaviti tržišno, dozvoliti vlasnicima da se opredele, jer PUŠENJE JOŠ NIJE KRIVIČNO DELO!

miroslav

pre 15 godina

Izgleda da nekima ovde bas treba da se crta:PRIVATNA SVOJINA,PRIVATNA SVOJINA,PRIVATNA SVOJINA,drugovi zabranitelji!!!Niko nema prava da na MOM PRIVATNOM POSEDU zabrani nista sto nije inace,svugde i na svakom mestu zabranjeno.Dakle,gospodine odozgo("Proka",cini mi se),dokle god pusenje i proizvodnja,distribucija i prodaja cigareta i duvana ne budu sasvim zabranjeni,svuda,na zvakom mestu i u svakoj prilici(kao sto su ubistvo,silovanje,pljacka...primeri koje si naveo)dotle niko ne bi trebalo da sme i moze da zabrani pusenje na mestu koje je necije privatno vlasnistvo,osim samog vlasnika.Sve preko toga je povredjivanje necijeg neprikosnovenog prava na privatnu svojinu-sve cesce i sve vise omiljena "zabava" svih drzava ovog sveta,pa,eto,i nase.I jos jednom-ako vam se ne svidja sto se u mojoj(i da ponovim-MOJOJ,ne vasoj,ne zajednickoj,ne svih nas,nego MOJOJ) kafani ili diskoteci pusi,NEMOJTE DA ULAZITE,ne morate,nije obavezno.
Sto se eventualnog kostanja zdravstvenih fondova nas pusaca tice,resenje je vrlo prosto-ukidanje obaveznog zdravstvenog osiguranja,te uvodjenje privatnog.Pa neka tamo procene koliki iznos jedan pusac treba da placa zeli li da ima zdravtsveno osiguranje,te mogucnost da jednom,eventualno,leci i rak pluca...

ljilja

pre 15 godina

Opet pusenje na dnevnom redu.Razumem ja argumente i za i protiv prmene novog zakona. Neki su na mestu i neki stoje, neki ne. To da mi, pusaci, povecavamo troskove zdravstvenog osiguranja, je glupost nad glupostima.Razlog je jednostavan, budžet se puni od NASIH para, akciza na cigarete koje mi pusimo.
O.K. pusenje je stetno, slažem se, ukinite proizvodnju duvana, zatvorite fabrike. Ali to nikad nece nijedna država, jer su tu ogromni prihodi. Zabranite pušenje na radnim mestima, to je o.k. niko nije dužan da na poslu, gde MORA da boravi trpi moj dim,al nemojte zabraljivati pusenje po kafanama, kome smeta dim ne mora da ulazi u kafane/kafice gde je dozvoljeno pusenjem, kog ga tera?, nek sedi u kafani dge je pusenje zabranjeno,pa nek se provodi.
A volela bi da mi neko pokaze studije o stetnosti duvana,u kojima su uspeli da duvanski dim izoluju od svih drugih kancirogena, i da NEDVOSMISLENO pokazu stetan uticaj duvanskog dima. U dimu cigara ima svacega, raznoraznih kancirogena, ali ti istih materija ima svuda oko nas. Kadmijum, izaziva rak, ima ga u duvansom dimu, ali ga ima i u hrani koju jedemo, pa bih jako volela da mi neko pokaze da je kadmijum iz hrane ili duvanskog dima izazvao rak.Jako bi volela da mi neko pokaze da je katran iz duvana doveo do obolenja respiratornih organa, a da nije iz nafte, benzina....
Vidite, mene npr, jako nerviraju neki ljudi, i jako stete mojim zivcima, cim ih vidim ja se iznerviram, al ja ne trazim da se njima zabrani izlaz na ulicu, nego prosto ne idem na mesta gde bi mogla da ih sretnem, pa i vi dragi nepusaci, nemojte da idete na mesta gde znate da ima pusaca. i odmah da Vam odgovom na komentar koji cete ostaviti o pasivnom pusenju. MNOGO, MNOGO vise vasem zdravlju smetaju izduvni gasovi, ostecenje ozonskog omotaca ( RAK KOZE- jedan od najrasprostanjenijih oblika raka, nastao kao poslediva stetnog UV zracenja,), ono sto jedete,zvake koje zvacete, rostilj, nego izlozenost duvansom dimu

Vladan

pre 15 godina

Jadni smo u svojim pokusajima da licimo na Evropu i svet...nikada necemo biti ni nalik njima...bez obzira na zakone i upinjanje da im budemo blizi,..pa makar i nekakvim ne popularnim zakonima...Jadno.

nina

pre 15 godina

Koliko vidim, ovde se najvise bune pusaci. Drzavu ce skupo kostati vase hemoterapije, a taj novac moze biti pametnije upotrebljen. Niste vi krivi sto pusite, isprogramirani ste filmovima, ispiru vam mozak od detinjstva, pocev od zvaka-cigareta, do reklama koje se svuda provlace i vezuju tu ruznu i smrdljivu naviku za pozeljan imidz. Mnogo je toga ukljuceno u sprovodjenje odluka koje su najavljenje, od interesa duvanske industrije koja je sporazumno usla na nase trziste kao jedan od prvih investitora pod punim blagoslovom drzavnog aparata, do buduceg benefita farmaceutske industrije. Spasavajte svoje zdravlje i pamet u glavu. Puno pozdrava od bivseg pusaca. Ostajte mi zdravo.

Dejan

pre 15 godina

sebicnost pusaca je stara prica. ne mare za ljude kojima to smeta. bitno je da je njima lepo kad uzivaju u nenormalnoj i neprirodnoj stvari??? ja provodim u kancelariji na svom radnom mestu svaki dan 8 sati sa 2 nenormalna pusaca. epidemija zvana pusenje i davljenje u dimu neopisivog smrada mora prestati. zastitite ljude koji su u nemilosti trovaca !!!

BLaY

pre 15 godina

Mnoge stvari su nedorecene. Na primer zasto bi restoran,kafic ili kafana placali kaznu zato sto neko pusi, kaznu treba da plati pojedinac koji ne postuje zakon.To je kao kada bi neko kaznio mene jer je covek pored mene pljunuo. Druga stvar, cuo sam da se u francuskoj otvorilo nekoliko desetina hiljada radnih mesta za komunalnu policiju koja kaznjava one koji puse na javnim mestima, bacaju djubre i pljuju. Zar to nije pravo resenje?

A cinjenice?

pre 15 godina

Neka mi niko ne prica o svojoj slobodi ako ga ne zanima sloboda drugog!

Procitao sam komentare koji su napisani ovde i nisam nasao jos ni jedan argument u prilog stavovima koje zastupaju pusaci. Ti ljudi svoje stavove zasnivaju na pukoj dusevnoj naklonosti. Takodje, jos nisam sreo pusaca koji mi je rekao da smatra da je zdravorazumski pusiti. U najboljem slucaju pusaci kazu da im pusenje prija, da to vole, itd. Imate svakakvih ljudi i svaki covek ima izbor izmedju dobra i zla. Svako od nas moze da bude i najbolji i najgori - sve nam je na dohvat ruke, svakome od nas. Ono sto ljudi, kao pusaci u ovo slucaju, odbijaju da urade jeste da shvate da sve sto cine ostavlja dejstvo u svetu u kome zive i da za sve sto cine snose odgovornost. Ako im je problem odgovor na pitanje: "Pred kim snose tu odgovornost?", neka sednu malo i u tisini i miru porazmisle o tome - ako je vec za njih pitanje odgovornosti pitanje nametanja volje drugome. Kome ovo nije jasno on rec "sloboda" izovara umesto reci "egoizam". Mozete se vi zalagati javno za jednu stvar, a time u stvari raditi potpuno suprotnu stvar. To znaju i pusaci, oni jednostavno ni sami pred sobom nemaju izgovor za to sto rade. Sve o cemu se ovde radi jeste njihova nespremnost da prihvate dusevnu patnju koja ih ceka ukoliko krenu putem odvikavanja od pusenja i zbog toga su spremni da zrtvuju sve oko sebe. Zaboravljaju olako svi oni kako im je bilo "prijatno" kada su povukli prvi dim - a sad to vole i prija im. To je bio njihov izbor i to sad ima pogubne posledice. To nije nikakvo pitanje slobode, to je pitanje koriscenja zdravog razuma i odupiranja svojom svescu automatizmima koji vam se namecu.

Identicna je prica i sa alkoholom, samo sto jos ima ljudi koji su u stanju da kazu da je alkohol dobar (izmislice nesto). A za sta je to alkohol dobar?!

Naftna industrija, nuklearne elektrane, kosmicko zracenje, nacizam, trgovina oruzjem, cena banane na berzi u Tokiju, sadrtaj proteina u mesu, uticaj vitamina C na rast i ostale vazne i nevazne stvari nemaju nikakve veze sa problemom koji izaziva pusenje. Odnosite se prema cinjenicama, a ako neko misli da je argument to sto postoji jos neki problem u zivotu osim problema koji ovom drustvu prave pusaci i da treba da sacekamo prvo da zivimo u idealnom svetu, pa da se tek onda pozabavimo problemom pusenja, neka se onda zapita iskreno na cemu zasniva takav stav - na nepristrasnom promisljanju ili pukoj dusevnoj naklonosti?!

Uostalom, "argumentacija" koju navode pusaci, jedina kakvu i mogu da daju, jeste pokusaj sabotiranja davanja jasnog odgovora na nacin kao sto bi to uradili da ih neko pita: dali cete izaci goli napolje na -50C?!

Svi znamo kako ce ova stvar u buducnosti da se zavrsi, pogledajte kuda ide civilizovan svet po tom pitanju i bice vam ovo jasno. Ono sto pusacima "odgovara" i pomaze im u sabotiraju cele stvari, a ponajvise u sabotiranju samih sebe, jeste to sto je Srbija neuredjena drzava i sto ovde za svaku normalnu stvar treba 300 godina da postane civilizacijska tekovina. Sa nenormalnim stvarima situacija je drasticno drugacija.

Secam se jedne izjave kkoju je pre 2 godine nekom radiju dao jedan politicar iz Vlade, na pitanje novinara o sprovodjenju nekog zakona. Taj politicar (ne secam se imena) je odgovorio kako je taj zakon usvojen u Skupstini jos pre 1-2 godine (ne secam se tacno), ali da taj zakon niko ne sprovodi i da stoga taj zakon treba da se menja!

Pusaci - zemlja kao Srbija je raj za vas, ali ne i za mene: ja ne zelim da hodam ulicom i da moram da stresam pepeo sa sebe dok hodam, ne zelim da udisem smrad koji izlazi iz vasih usta dok pusite taj otrov dok hodam ulicom, ne zelim da zaustavljam svoje kretanje ili menjam pravac, ili cak smer, kretanja zato sto vi hodate ispred mene mareci jedino za svoju "slobodu". Ostanite kod kuce, zatvoreni u sobu, pa do mile volje uzivajte u toj svojoj "slobodi" - ona ovom svetu ne treba!

Aurelije

pre 15 godina

Živim za dan kad ću moći da izađem u grad a da se ne vratim usmrdeo na dim drugih samoživaca. Čak i kad odem u mirniji lokal, sa manjom gužvom i dimom, opet se pri povratku kući se toliko osećam na duvan da i sintetičku jaknu moram baciti na pranje.

Obi

pre 15 godina

@ Marko:
Ima istine u tome sto kazes ali je ipak jako jako ruzno.
Evo npr. moja mama je pusac vec vise od 30 godina, bila tesko obolela od kancera, ne samo da su je jedva izlecili nego su jedva i primili u bolnicu (zato sto je bila jako hitan slucaj, i rekli su nam tada ladno da "nemaju mesta" i da se nisu potegle veze ja bih danas bila bez majke, kao sto je jedna moja drugarica ostala bez majke jer nije imao ko da intervenise na vreme, i ta devojka se ni dan-danas nije oporavila od majcine smrti, a proslo je 5 godina).
Da li je kancer bio uzrok- vrlo verovatno ali to nikad necu saznati. Jos vise me boli to sto ona i dalje pusi. Ponekad sam uzasno uzasno besna na nju ali problem nije nimalo tako jednostavan niti resenja mogu biti tako radikalna kao sto ti kazes. Jer nikad nista nije crno-belo.

NS

pre 15 godina

hahahahahaha.... bilo bi smesno da nije tuzno!!!
Sad je kao zabranjeno pusenje u zdravstvenim ustanovama??? Volela bih da vidim tu ustanovu gde se primenjuje taj zakon. Slucajno radim u jednoj od zdravstvenih ustanova gde se taj zakon nikad nije ni primenjivao. Pusi se od podruma do krova, od spremacica do direktora, po kancelarijama, lekarskim sobama na odeljenjima... Prvo sto se oseti kada se udje u bolnicku zgradu je smrad duvana!!! Mislim, o cemu mi pricamo? Sta ce nam novi zakoni kada se ni stari ne primenjuju?

em

pre 15 godina

jos jedan bezvezan zakon... nepusac sam, ali zamislite da ste pusac i sednete u kafic sa prijateljima? ako zaista zele da pomognu ljudima, onda neka smanje proizvodnju cigareta, a ne da zabranjuju pusenje u zatvorenim prostorima... nego im nije cilj da pomognu...

Srdjan

pre 15 godina

Upravo je svrha zabrane pusenja na javnim mestima to sto steti i ljudima koji su nepusaci. Izvinite gospodo, mozete sami sebi da radite sta hocete, sve dok to ne ugrozava i druge. Idite negde u pustinju sa nekim dzipom, pa vozite pijani do mile volje. Ali na putu ne mozete, jer cete ubiti nekog. Isto stoje stvari i sa pusenjem na javnim mestima. Neki kazu: "ako nekome smeta, moze da izadje, ima izbor!". Pa, ako je tako, na sta bi se sveo taj izbor nepusaca? Pusaca ima svuda, na svim mogucim javnim mestima. To bi znacilo da nepusaci mogu da budu slobodni od duvanskog dima na poslu, u drugim javnim ustanovama i kod kuce. Znaci, posle posla, pravac kuci? To je izgleda resenje koje nam nude "uvredjeni" i "osteceni" pusaci. Ako vam se ne svidja da vas drugi truju, sedite kod kuce? Hvala lepo, ja bih radije sedeo u kaficu, i bilo gde drugde, ali bez otrovnog dima u mojim plucima.
Ima vidim ovde i argumenata da ima i "vaznijih" stvari. A sta je sa onim "nista nije vaznije od zdravlja"? Toga se ljudi sete tek kad se razbole, shvate da nije vazan ni novac, ni status, ni kola,... samo ZDRAVLJE!
I, poslednji "argument" razljucenih pusaca je da nas truju i fabrike, i smog, i automobili... Da, svakako, u pravu ste. Cim se resimo duvanskog dima na javnim mestima, treba nastaviti dalje, pozabaviti se i tim pitanjima. Sve dok ne dodjemo do svezeg vazduha. Ali to nikako ne znaci da je duvanski dim (izazivac karcinoma) manje vazan. Sve je vazno.
Inace, dosta vise tih gluposti tipa "sad, u ovoj krizi, ili u ovoj situaciji", vi se zalite na nesto drugo! Pa uvek ce biti krize i "situacije", to ne znaci da sve drugo zato treba da stane. Glup argument, ali uobicajen.

Dule

pre 15 godina

Smešni su argumenti pušača koji po ko zna koji put pokazuju samoživost bez zrna tolerancije za većinsk nepušački deo populacije. Bogate evropske zemlje i ost.vodeće zemlje u svetu su iz opravdanih razloga zauzele ovakav stav i u tome je prosto budućnost. Ostaje pitanje kada će se kod nas početi da se primenjuju ovakvi standardi. Iskustvo nam govori da smo veoma jaki ne rečima a u praksi to izgleda malo drugačije. Videćemo kako će funkcijonisati primena najavljenih mera. Sve u svemu mislim da će pušači još neko duže vreme moći da se baškare u svom dimu u javnim zatvorenim prostorima.

Milos

pre 15 godina

Dokle ćete da sve yabrane pravdate ugroyavanjem ličnih sloboda. "Imam prava da pušim, može mi se." Pa , ako ćemo tako da gledamo imam i ja prava da ubijam , pljačkam , silujem, što mi to zabranjujete to je moja lična sloboda.
Svima kojima žele da puše, obezbedite kabine u kojima će moći da truju jedni druge, a ovo malo čistog vazduha ostavite nama ostalima.

marko

pre 15 godina

Zivim u inostranstvu gde je ovakav zakon odavno na snazi (Italija). Pre uvodjenja se dosta spekulisalo koliki ce problem da napravi, da li ce uopste biti sprovodljiv i tsl. U praksi se ispostavilo da funkcionise savrseno i nikakvih argumentovanih razloga protiv njega vise nije bilo. Apsolutno podrzavam!!

Marko

pre 15 godina

Dace bog da docekamo i taj dan! Jos bi se trebalo dodati da se skidaju sa zdravstvenog osiguranja pusaci ili da na primer deset puta vece osiguranje placaju. Time bi bolnice konacno imale mesta za stvarno bolesne a ne za ljude koji su sami izabrali da se ubiju duvanskim dimom. Ako si se trovao ceo zivot pa onda sedi kuci pa leci svoj rak kako znas i umes

bugzy

pre 15 godina

Pušenje predstavlja svesno i namerno narušavanje pre svega sopstevnog zdravlja (i tuđeg naravno). Treba tretirati pušače kao osobe koje namerno žele da prevare zdravstveno osiguranje time što će se razboleti i time iz fonda potrošiti više para nego što uplaćuju. Zbog toga svim pušačima treba ukuniti zdravstveno osiguranje i da svaku zdravstvenu uslugu plaćaju po punoj tržišnoj ceni.
Naravno i dići cene cigareta na najmanje 500 RSd po pakli najjeftinijih.

Dusan.K.

pre 15 godina

A znate sta mene nervira? Koliko god to sad bio dobar zakon i trte mrte, nasi jure da se pro-evropejisu na najlaksi moguci nacin. Umesto da donesu zakon o zastiti zivotne sredine gde petro-hemije i zelezare morati da ugrade skupe filtere protiv zagadjenja oni njima prave luft da sto duze mogu da posluju bez tih troskova. U Grckoj jos uvek nema zakona o zabrani pusenja na javnim mestima, a debelo su ispred nas i davno u EU, al zato postoje svi drugi ozbiljniji zakoni.

Proka

pre 15 godina

Ne razumem kakva je to ideja koju su neki izneli da vlasnik i samo on moze da odredjuje dozvoljene i nedozvoljene radnje unutar svog poseda - kafica, restorana i sl? Dakle ako sutra vlasnik dozvoli silovanje u svom kaficu a vi to previdite i udjete znajte da necete moci to da prijavite policiji jer kako rece neko "u objektima koji su necije PRIVATNO VLASNISTVO, sme da zabrani samo i jedino VLASNIK datog objekta i niko drugi"

Rija

pre 15 godina

Ma boga ti, da se zabrani pusenje na javnom mestu?! Ja sam pusac i to je moj izbor!To je moje pravo! Mogu da razumem da nepusacima smeta duvanski dim i da se zarad njih ne pusi na poslu, cekaonicam, i sl.,i to vec cinim, ali ovim zakonom i zabranom cinite diskriminaciju prema pusacima! Ponavljam, moj izbor je da pusim i nemate pravo to da mi zabranite. Zasto npr. ne zabranite alkohol na javnom mestu a ne cigrete ili cigare?! Mene ugrozava pijanac koji u takvom stanju izazove saobracajnu nesrecu ili se pobije u kafani...Jeste li ikada culi da je neko ubio nekoga, ili fizicki nasrnuo, zato sto je prepusio???Ma gluposti! Desice se ista stvar kao u Italiji gde sada imaju 3.5 miliona pusaca kojima je uskracena sloboda izbora, pa sada gledaju da rese problem diskriminacije.A ta prica o drzavi koja je brizna za zdravlje svojih gradjana pusaca...ma neka je okace macku o rep!! Zabranite slatkise,povecavaju secer pa cete se suociti sa dijabetesom!!A primer Holandije mi ne spominjite! Cuj, mozes da pusis marihuanu na svakom cosku, a ne smes da zapalis cigaretu?!Protestovacu ispred Skupstine,licno!! Gledajte me na tv-u!

Marko

pre 15 godina

Ima toliko bitnijih stvari od usvajanja ovog zakona, i ne mogu da verujem da vam je on prioritet, i da bi ste voleli da vidite da BAR ovaj bude usvojen!!? U vremenima krize (ekonomske, politicke, socijalne...) vama je ovo najbitnije? Nemojte dozvoliti da vam na ovaj nacin mazu oci i skrecu paznju sa stvari koje su zaista bitne... Kada ljudima spomenete Kosovo, NIS, benzen, korupciju, itd. kazu "Ma bas me briga!", ali se zato svi naostre kada spomenete Zakon o zabrani pusenja!?
Cinjenica jeste da ce, ako dodje zabrane u svim zatvoreim prostorima, lokali propadati. U londonu je 2007. propalo 1600 kafica, a 2008. godine 2000, sto zbog zabrane pusenja, sto zbog povecanih akciza na pivo. Uzrocno posledicno bez posla je ostalo 600.000 ljudi(Ovo su podaci sa CNN-a).
I zato nemojte biti malogradjani, vec se borite za prava svih nas, pusaca i nepusaca, hriscana i muslimana, demokrata i radikala, muskaraca i zena zbog toga sto smo SVI U PRAVU!

Anamarija

pre 15 godina

Ma da, to je jedino sto jos treba da se uradi. Ne razumem drzavu i drustvo koje toliko brine o nasem zdravlju, a kao argument navodi cak i cenu kostanja lecenja pacijenata od bolesti koje izaziva pusenje. Staje sa svim ostalim faktorima koji ugrozavaju nase zivote, kao npr. petrohemijska industrija u Pancevu, deponije na sve strane, bespravna gradnja, stresni faktori kojima smo svi izlozeni, svim onim sto bi drzava trebalo da regulise? I sto smo onoliko pozdravljali dolazak velikih duvanskih magnata kad to ne valja? U redu je da se postuje pravo nekoga ko ne zeli da bude izlozen duvanskom dimu, ali sta sa svim ostalim pravima svih nas? Na koji ce to nacin kaznjavanje sto nije istaknuta nalepnica o zabrani pusenja bilo sta resiti, osim sto ce mozda namaci nesto novca u izmuceni budzet? Stvarno je licemerno sve to o pusenju.

nislija

pre 15 godina

84 kazne za godinu dana. Pa za sta ti majmuni primaju platu, za 7 kazni mesecno u celoj drzavi. Kakva komedija Jos ako imamo i recimo 7 inspektora, svaki od njih napise po 1 kaznu na pocetku meseca i do kraja meseca ne dolazi na posao, ispunio je bonus.... Sta reci

Jovan Preacher

pre 15 godina

Ne razumem. Kakav god zakon da donesu ako inspekcije ne budu krstarile po objektima i naplacivale paprene kazne sve ce ostati mrtvo slovo na papiru!

Dane

pre 15 godina

Osnovni problem kod pušača je neodgovornost - i prema sebi i prema svima u njihovom neposrednom okruženju.
Ono što ovim zakonom treba uraditi je da osvedočeno neodgovornim odraslim osobama promenite svest. To je jako teško, ali nema se izbora i nadležne službe nikako ne smeju da popuste i odustanu od stroge primene zakona!

dusan

pre 15 godina

Laz i prevara. Drzava brine o zdravlju gradjana. A sta je sa "pasivnim" udisanjem izduvnih gasova automobila, gasova od industrijskih postrojenja i drugih otrova. Sta ova zabrana znaci pancevcu, boraninu, obrenovcaninu, beogradjaninu u ul.Despota Stefana? Bice zdraviji? Gluposti.

MajaSu

pre 15 godina

Hahah ..pa bice vise pusaca....bolje bi bilo da se sa malo ozbiljnijim stvarima razmisljaju umesto kako zabraniti pusenje....a jedini pravi nacin je da zaustave proizvodnju cigara ..ali naravno to nece , zasto bi se drzava odrekla svog hleba..ne ne , jos ce uvuc para preko mandatnih kazna..prazan budzet ne?! jaooo odavde samo bezati!

Djordje

pre 15 godina

Grijesis Maso u ovome. Svi koji danas puse u kaficima ce i sutra sjediti u istim. U samom pocetku posao mozda, ali samo mozda, opadne za kojih 10%, ali se vrlo brzo vrati na staro, cesto se i poboljsa. To se desilo svugdje gdje je zabrana stupila na snagu i gdje se sprovodi. Ja sam inace pusac.

RevoltirAna

pre 15 godina

Drugo, zaboravih da dodam. Koliko stetnih gasova proizvode automobili a koliko cigarete?

Trece, jedan od zagrizenih nepusaca je bio i Hitler, koji je i finansirao istrazivanje o stetnosti duvana i zakljucio da je duvan zlo i kao takav nije pogodan za Arijevsku rasu.
Mnoge studije koje su radjene za vreme Treceg Rajha su osnova za sadasnje proganjanje pusaca. Nacisti su i prvi uveli termin “pasivno pusenje” i pod Naci rezimom Nemacki narod je uveo niz regulativa i restrikcija.

Prohibicije - gde to vodi to znamo!!

Cetvrto, istrazite malo prohibicionisti, nije stav svih doktora na ovom svetu da se kancer dobija od konzumiranja cigareta. Postoje mnogobrojne svetske studije na temu da je kancer kao takav proizveden u laboratorijama (uostalom isto kao i Aids), sve u cilju unistenja pojedinih naroda i zauzimanje njigovih teritorija tj. eksploatacije njihovih prirodnih bogatstava.

Zakon o zabrani… nema veze sa zdravljem, vec sa Politicarima i njihovoj potrebi - da bi se odrzali sto duze na vlasti - da uvode raznorazne Zakone pod izgovorom novo, kao u Evropi.

Nek izglasaju prosecne plate od 2000 Eur kao u Evropi!

Pa da im se pridruzimo u takvoj jednakosti!

RevoltirAna

pre 15 godina

Naravno da je taj Zakon o zabrani pusenja bitniji od Zakona o Restituciji...i hitniji.

Pusim i pusicu, i moja tetka pusi ceo zivot, 82 god. ziva i zdrava jos.

Ostavite pusace na miru i radite bitnije stvari!

anbeast

pre 15 godina

Red bi bio da se konacno zabrani. Sloboda jednog coveka bi trebalo da bude ogranicena jedino slobodom drugog. Nemam nista protiv da ko zeli, pusi , ali ne tamo gde sam ja

miroslav

pre 15 godina

Mislim da je ovo jos jedno gusenje ljudskih sloboda,i,sto je jos bitnije,narusavanje privatne svojine.Dakle,stvar kao sto je pusenje,u objektima koji su necije PRIVATNO VLASNISTVO, sme da zabrani samo i jedino VLASNIK datog objekta i niko drugi.Svako kome ne odgovara sto se u necijoj kafani,kladionici ili taksi vozilu pusi,moze isti(objekat) da napusti kadgod pozeli.Al',sta da se radi kad drzava(a vidim i komentatori cenjenog B92)
prosto obozavava da TUDJU privatnu svojinu smatra(ju)delimicno i svojom...Sta je sledece?Zabranice nam pusenje u stanovima i kucama?Bojim se da je tako...

beau

pre 15 godina

Ja sam nepusac.Po pitanju zdravlja nepusaca ovo je najbolji zakon do sada.Ali ubija socijalni zivot.Nedavno dozivela sam neprijatnu situaciju,izasla sam na pice sa prijateljicama,obe pusacice,u kaficu je bilo zabranjeno pusenje,tako da su njih dve svakih pola sata izlazile na ulicu da pripale cigaru,a ja ostajala sama za stolom po citavih deset minuta(da cuvam mesto),uzasno.Ljudi su nonstop bili u pokretu,naizmenicno,unutra-napolje.Neki od njih mrzovoljni i ljuti na novi zakon a neki raspolozeni posmatrajuci nove promene iz pozitivnog ugla...

Vlada

pre 15 godina

Prvenstveno, daleko vishe ima pushaca. S druge strane, napravicete ili totalnu revoluciju ili totalni haos. Rigorozno sprovodjenje ovog zakona pokrece vrlo nezgodan lanac. Samo razmislite koliko ce poslova ova politika da ugrozi, pa koliko ce onda ovi ljudi biti besni i tako dalje u krug. Ako zelite da postignete nesto, dignite cene cigareta isto kao i u evropskoj uniji na po 5 evra paklu a ostavite pusenje dozvoljeno svuda. Ljudi ce manje pusiti jer nisu spremni na davanje tolikog novca. Ili u krajnjem slucaju, zasto je nesto sto nije zdravo po pojedinca i okolinu uopste legalno ?!?!?! To je idiotarija. U svakom slucaju, ocekujte haos...

dejan

pre 15 godina

Rigoroznim zakonima moze da se postigne suprotan efekat kod pusaca. Mislim da je ovaj zakon, uopste, atak na ljudsku slobodu u izvornom smislu slobode, gde postoji bilo kakvo ogranicenje tu nema slobode. Sloboda je slobodan izbor, u ljudskom smislu. Rece jedan mudar covek "sve mi je dozvoljeno ali nije sve na korist". Trebalo bi pronaci solomonsko resenje i za pusace i nepusace a ne terorisati ovim zakonom i jedne i druge.

Petar

pre 15 godina

Iskreno, ne vidim razliku izmedju onoga ko pusi marihuanu i cigarete. Oboje su zavisnici, oboje posle pusenja smrde, i ajd sto stete sebi...nego i drugima. Bar se ovi sa marihuanom vise pridrzavaju toga...doduse, jer ne smeju na javnom mestu...:) Zavisnost se nikako ne moze opravdavati. Pomoci pusacima da se izlece, ali nikako da zive na teret drugih. Jer iz njih proishodi gomila troskova. Bar akcize da budu nekih 500-1000 din, pa nek' puse onda...

ivana

pre 15 godina

"Zakon o zabrani pušenja na javnim mestima u Srbiji ne poštuje se u potpunosti,"..a koji se zakon kod nas postuje u potpunosti?! cekam dan kad ce u srbiji bar OVAJ zakon da se postuje - u potpunosti.

ivana

pre 15 godina

"Zakon o zabrani pušenja na javnim mestima u Srbiji ne poštuje se u potpunosti,"..a koji se zakon kod nas postuje u potpunosti?! cekam dan kad ce u srbiji bar OVAJ zakon da se postuje - u potpunosti.

Djordje

pre 15 godina

Grijesis Maso u ovome. Svi koji danas puse u kaficima ce i sutra sjediti u istim. U samom pocetku posao mozda, ali samo mozda, opadne za kojih 10%, ali se vrlo brzo vrati na staro, cesto se i poboljsa. To se desilo svugdje gdje je zabrana stupila na snagu i gdje se sprovodi. Ja sam inace pusac.

Dane

pre 15 godina

Osnovni problem kod pušača je neodgovornost - i prema sebi i prema svima u njihovom neposrednom okruženju.
Ono što ovim zakonom treba uraditi je da osvedočeno neodgovornim odraslim osobama promenite svest. To je jako teško, ali nema se izbora i nadležne službe nikako ne smeju da popuste i odustanu od stroge primene zakona!

miroslav

pre 15 godina

Mislim da je ovo jos jedno gusenje ljudskih sloboda,i,sto je jos bitnije,narusavanje privatne svojine.Dakle,stvar kao sto je pusenje,u objektima koji su necije PRIVATNO VLASNISTVO, sme da zabrani samo i jedino VLASNIK datog objekta i niko drugi.Svako kome ne odgovara sto se u necijoj kafani,kladionici ili taksi vozilu pusi,moze isti(objekat) da napusti kadgod pozeli.Al',sta da se radi kad drzava(a vidim i komentatori cenjenog B92)
prosto obozavava da TUDJU privatnu svojinu smatra(ju)delimicno i svojom...Sta je sledece?Zabranice nam pusenje u stanovima i kucama?Bojim se da je tako...

anbeast

pre 15 godina

Red bi bio da se konacno zabrani. Sloboda jednog coveka bi trebalo da bude ogranicena jedino slobodom drugog. Nemam nista protiv da ko zeli, pusi , ali ne tamo gde sam ja

nislija

pre 15 godina

84 kazne za godinu dana. Pa za sta ti majmuni primaju platu, za 7 kazni mesecno u celoj drzavi. Kakva komedija Jos ako imamo i recimo 7 inspektora, svaki od njih napise po 1 kaznu na pocetku meseca i do kraja meseca ne dolazi na posao, ispunio je bonus.... Sta reci

RevoltirAna

pre 15 godina

Naravno da je taj Zakon o zabrani pusenja bitniji od Zakona o Restituciji...i hitniji.

Pusim i pusicu, i moja tetka pusi ceo zivot, 82 god. ziva i zdrava jos.

Ostavite pusace na miru i radite bitnije stvari!

Rija

pre 15 godina

Ma boga ti, da se zabrani pusenje na javnom mestu?! Ja sam pusac i to je moj izbor!To je moje pravo! Mogu da razumem da nepusacima smeta duvanski dim i da se zarad njih ne pusi na poslu, cekaonicam, i sl.,i to vec cinim, ali ovim zakonom i zabranom cinite diskriminaciju prema pusacima! Ponavljam, moj izbor je da pusim i nemate pravo to da mi zabranite. Zasto npr. ne zabranite alkohol na javnom mestu a ne cigrete ili cigare?! Mene ugrozava pijanac koji u takvom stanju izazove saobracajnu nesrecu ili se pobije u kafani...Jeste li ikada culi da je neko ubio nekoga, ili fizicki nasrnuo, zato sto je prepusio???Ma gluposti! Desice se ista stvar kao u Italiji gde sada imaju 3.5 miliona pusaca kojima je uskracena sloboda izbora, pa sada gledaju da rese problem diskriminacije.A ta prica o drzavi koja je brizna za zdravlje svojih gradjana pusaca...ma neka je okace macku o rep!! Zabranite slatkise,povecavaju secer pa cete se suociti sa dijabetesom!!A primer Holandije mi ne spominjite! Cuj, mozes da pusis marihuanu na svakom cosku, a ne smes da zapalis cigaretu?!Protestovacu ispred Skupstine,licno!! Gledajte me na tv-u!

RevoltirAna

pre 15 godina

Drugo, zaboravih da dodam. Koliko stetnih gasova proizvode automobili a koliko cigarete?

Trece, jedan od zagrizenih nepusaca je bio i Hitler, koji je i finansirao istrazivanje o stetnosti duvana i zakljucio da je duvan zlo i kao takav nije pogodan za Arijevsku rasu.
Mnoge studije koje su radjene za vreme Treceg Rajha su osnova za sadasnje proganjanje pusaca. Nacisti su i prvi uveli termin “pasivno pusenje” i pod Naci rezimom Nemacki narod je uveo niz regulativa i restrikcija.

Prohibicije - gde to vodi to znamo!!

Cetvrto, istrazite malo prohibicionisti, nije stav svih doktora na ovom svetu da se kancer dobija od konzumiranja cigareta. Postoje mnogobrojne svetske studije na temu da je kancer kao takav proizveden u laboratorijama (uostalom isto kao i Aids), sve u cilju unistenja pojedinih naroda i zauzimanje njigovih teritorija tj. eksploatacije njihovih prirodnih bogatstava.

Zakon o zabrani… nema veze sa zdravljem, vec sa Politicarima i njihovoj potrebi - da bi se odrzali sto duze na vlasti - da uvode raznorazne Zakone pod izgovorom novo, kao u Evropi.

Nek izglasaju prosecne plate od 2000 Eur kao u Evropi!

Pa da im se pridruzimo u takvoj jednakosti!

Marko

pre 15 godina

Ima toliko bitnijih stvari od usvajanja ovog zakona, i ne mogu da verujem da vam je on prioritet, i da bi ste voleli da vidite da BAR ovaj bude usvojen!!? U vremenima krize (ekonomske, politicke, socijalne...) vama je ovo najbitnije? Nemojte dozvoliti da vam na ovaj nacin mazu oci i skrecu paznju sa stvari koje su zaista bitne... Kada ljudima spomenete Kosovo, NIS, benzen, korupciju, itd. kazu "Ma bas me briga!", ali se zato svi naostre kada spomenete Zakon o zabrani pusenja!?
Cinjenica jeste da ce, ako dodje zabrane u svim zatvoreim prostorima, lokali propadati. U londonu je 2007. propalo 1600 kafica, a 2008. godine 2000, sto zbog zabrane pusenja, sto zbog povecanih akciza na pivo. Uzrocno posledicno bez posla je ostalo 600.000 ljudi(Ovo su podaci sa CNN-a).
I zato nemojte biti malogradjani, vec se borite za prava svih nas, pusaca i nepusaca, hriscana i muslimana, demokrata i radikala, muskaraca i zena zbog toga sto smo SVI U PRAVU!

Petar

pre 15 godina

Iskreno, ne vidim razliku izmedju onoga ko pusi marihuanu i cigarete. Oboje su zavisnici, oboje posle pusenja smrde, i ajd sto stete sebi...nego i drugima. Bar se ovi sa marihuanom vise pridrzavaju toga...doduse, jer ne smeju na javnom mestu...:) Zavisnost se nikako ne moze opravdavati. Pomoci pusacima da se izlece, ali nikako da zive na teret drugih. Jer iz njih proishodi gomila troskova. Bar akcize da budu nekih 500-1000 din, pa nek' puse onda...

beau

pre 15 godina

Ja sam nepusac.Po pitanju zdravlja nepusaca ovo je najbolji zakon do sada.Ali ubija socijalni zivot.Nedavno dozivela sam neprijatnu situaciju,izasla sam na pice sa prijateljicama,obe pusacice,u kaficu je bilo zabranjeno pusenje,tako da su njih dve svakih pola sata izlazile na ulicu da pripale cigaru,a ja ostajala sama za stolom po citavih deset minuta(da cuvam mesto),uzasno.Ljudi su nonstop bili u pokretu,naizmenicno,unutra-napolje.Neki od njih mrzovoljni i ljuti na novi zakon a neki raspolozeni posmatrajuci nove promene iz pozitivnog ugla...

dusan

pre 15 godina

Laz i prevara. Drzava brine o zdravlju gradjana. A sta je sa "pasivnim" udisanjem izduvnih gasova automobila, gasova od industrijskih postrojenja i drugih otrova. Sta ova zabrana znaci pancevcu, boraninu, obrenovcaninu, beogradjaninu u ul.Despota Stefana? Bice zdraviji? Gluposti.

dejan

pre 15 godina

Rigoroznim zakonima moze da se postigne suprotan efekat kod pusaca. Mislim da je ovaj zakon, uopste, atak na ljudsku slobodu u izvornom smislu slobode, gde postoji bilo kakvo ogranicenje tu nema slobode. Sloboda je slobodan izbor, u ljudskom smislu. Rece jedan mudar covek "sve mi je dozvoljeno ali nije sve na korist". Trebalo bi pronaci solomonsko resenje i za pusace i nepusace a ne terorisati ovim zakonom i jedne i druge.

A cinjenice?

pre 15 godina

Neka mi niko ne prica o svojoj slobodi ako ga ne zanima sloboda drugog!

Procitao sam komentare koji su napisani ovde i nisam nasao jos ni jedan argument u prilog stavovima koje zastupaju pusaci. Ti ljudi svoje stavove zasnivaju na pukoj dusevnoj naklonosti. Takodje, jos nisam sreo pusaca koji mi je rekao da smatra da je zdravorazumski pusiti. U najboljem slucaju pusaci kazu da im pusenje prija, da to vole, itd. Imate svakakvih ljudi i svaki covek ima izbor izmedju dobra i zla. Svako od nas moze da bude i najbolji i najgori - sve nam je na dohvat ruke, svakome od nas. Ono sto ljudi, kao pusaci u ovo slucaju, odbijaju da urade jeste da shvate da sve sto cine ostavlja dejstvo u svetu u kome zive i da za sve sto cine snose odgovornost. Ako im je problem odgovor na pitanje: "Pred kim snose tu odgovornost?", neka sednu malo i u tisini i miru porazmisle o tome - ako je vec za njih pitanje odgovornosti pitanje nametanja volje drugome. Kome ovo nije jasno on rec "sloboda" izovara umesto reci "egoizam". Mozete se vi zalagati javno za jednu stvar, a time u stvari raditi potpuno suprotnu stvar. To znaju i pusaci, oni jednostavno ni sami pred sobom nemaju izgovor za to sto rade. Sve o cemu se ovde radi jeste njihova nespremnost da prihvate dusevnu patnju koja ih ceka ukoliko krenu putem odvikavanja od pusenja i zbog toga su spremni da zrtvuju sve oko sebe. Zaboravljaju olako svi oni kako im je bilo "prijatno" kada su povukli prvi dim - a sad to vole i prija im. To je bio njihov izbor i to sad ima pogubne posledice. To nije nikakvo pitanje slobode, to je pitanje koriscenja zdravog razuma i odupiranja svojom svescu automatizmima koji vam se namecu.

Identicna je prica i sa alkoholom, samo sto jos ima ljudi koji su u stanju da kazu da je alkohol dobar (izmislice nesto). A za sta je to alkohol dobar?!

Naftna industrija, nuklearne elektrane, kosmicko zracenje, nacizam, trgovina oruzjem, cena banane na berzi u Tokiju, sadrtaj proteina u mesu, uticaj vitamina C na rast i ostale vazne i nevazne stvari nemaju nikakve veze sa problemom koji izaziva pusenje. Odnosite se prema cinjenicama, a ako neko misli da je argument to sto postoji jos neki problem u zivotu osim problema koji ovom drustvu prave pusaci i da treba da sacekamo prvo da zivimo u idealnom svetu, pa da se tek onda pozabavimo problemom pusenja, neka se onda zapita iskreno na cemu zasniva takav stav - na nepristrasnom promisljanju ili pukoj dusevnoj naklonosti?!

Uostalom, "argumentacija" koju navode pusaci, jedina kakvu i mogu da daju, jeste pokusaj sabotiranja davanja jasnog odgovora na nacin kao sto bi to uradili da ih neko pita: dali cete izaci goli napolje na -50C?!

Svi znamo kako ce ova stvar u buducnosti da se zavrsi, pogledajte kuda ide civilizovan svet po tom pitanju i bice vam ovo jasno. Ono sto pusacima "odgovara" i pomaze im u sabotiraju cele stvari, a ponajvise u sabotiranju samih sebe, jeste to sto je Srbija neuredjena drzava i sto ovde za svaku normalnu stvar treba 300 godina da postane civilizacijska tekovina. Sa nenormalnim stvarima situacija je drasticno drugacija.

Secam se jedne izjave kkoju je pre 2 godine nekom radiju dao jedan politicar iz Vlade, na pitanje novinara o sprovodjenju nekog zakona. Taj politicar (ne secam se imena) je odgovorio kako je taj zakon usvojen u Skupstini jos pre 1-2 godine (ne secam se tacno), ali da taj zakon niko ne sprovodi i da stoga taj zakon treba da se menja!

Pusaci - zemlja kao Srbija je raj za vas, ali ne i za mene: ja ne zelim da hodam ulicom i da moram da stresam pepeo sa sebe dok hodam, ne zelim da udisem smrad koji izlazi iz vasih usta dok pusite taj otrov dok hodam ulicom, ne zelim da zaustavljam svoje kretanje ili menjam pravac, ili cak smer, kretanja zato sto vi hodate ispred mene mareci jedino za svoju "slobodu". Ostanite kod kuce, zatvoreni u sobu, pa do mile volje uzivajte u toj svojoj "slobodi" - ona ovom svetu ne treba!

Proka

pre 15 godina

Ne razumem kakva je to ideja koju su neki izneli da vlasnik i samo on moze da odredjuje dozvoljene i nedozvoljene radnje unutar svog poseda - kafica, restorana i sl? Dakle ako sutra vlasnik dozvoli silovanje u svom kaficu a vi to previdite i udjete znajte da necete moci to da prijavite policiji jer kako rece neko "u objektima koji su necije PRIVATNO VLASNISTVO, sme da zabrani samo i jedino VLASNIK datog objekta i niko drugi"

Jovan Preacher

pre 15 godina

Ne razumem. Kakav god zakon da donesu ako inspekcije ne budu krstarile po objektima i naplacivale paprene kazne sve ce ostati mrtvo slovo na papiru!

Marko

pre 15 godina

Dace bog da docekamo i taj dan! Jos bi se trebalo dodati da se skidaju sa zdravstvenog osiguranja pusaci ili da na primer deset puta vece osiguranje placaju. Time bi bolnice konacno imale mesta za stvarno bolesne a ne za ljude koji su sami izabrali da se ubiju duvanskim dimom. Ako si se trovao ceo zivot pa onda sedi kuci pa leci svoj rak kako znas i umes

Srdjan

pre 15 godina

Upravo je svrha zabrane pusenja na javnim mestima to sto steti i ljudima koji su nepusaci. Izvinite gospodo, mozete sami sebi da radite sta hocete, sve dok to ne ugrozava i druge. Idite negde u pustinju sa nekim dzipom, pa vozite pijani do mile volje. Ali na putu ne mozete, jer cete ubiti nekog. Isto stoje stvari i sa pusenjem na javnim mestima. Neki kazu: "ako nekome smeta, moze da izadje, ima izbor!". Pa, ako je tako, na sta bi se sveo taj izbor nepusaca? Pusaca ima svuda, na svim mogucim javnim mestima. To bi znacilo da nepusaci mogu da budu slobodni od duvanskog dima na poslu, u drugim javnim ustanovama i kod kuce. Znaci, posle posla, pravac kuci? To je izgleda resenje koje nam nude "uvredjeni" i "osteceni" pusaci. Ako vam se ne svidja da vas drugi truju, sedite kod kuce? Hvala lepo, ja bih radije sedeo u kaficu, i bilo gde drugde, ali bez otrovnog dima u mojim plucima.
Ima vidim ovde i argumenata da ima i "vaznijih" stvari. A sta je sa onim "nista nije vaznije od zdravlja"? Toga se ljudi sete tek kad se razbole, shvate da nije vazan ni novac, ni status, ni kola,... samo ZDRAVLJE!
I, poslednji "argument" razljucenih pusaca je da nas truju i fabrike, i smog, i automobili... Da, svakako, u pravu ste. Cim se resimo duvanskog dima na javnim mestima, treba nastaviti dalje, pozabaviti se i tim pitanjima. Sve dok ne dodjemo do svezeg vazduha. Ali to nikako ne znaci da je duvanski dim (izazivac karcinoma) manje vazan. Sve je vazno.
Inace, dosta vise tih gluposti tipa "sad, u ovoj krizi, ili u ovoj situaciji", vi se zalite na nesto drugo! Pa uvek ce biti krize i "situacije", to ne znaci da sve drugo zato treba da stane. Glup argument, ali uobicajen.

Vlada

pre 15 godina

Prvenstveno, daleko vishe ima pushaca. S druge strane, napravicete ili totalnu revoluciju ili totalni haos. Rigorozno sprovodjenje ovog zakona pokrece vrlo nezgodan lanac. Samo razmislite koliko ce poslova ova politika da ugrozi, pa koliko ce onda ovi ljudi biti besni i tako dalje u krug. Ako zelite da postignete nesto, dignite cene cigareta isto kao i u evropskoj uniji na po 5 evra paklu a ostavite pusenje dozvoljeno svuda. Ljudi ce manje pusiti jer nisu spremni na davanje tolikog novca. Ili u krajnjem slucaju, zasto je nesto sto nije zdravo po pojedinca i okolinu uopste legalno ?!?!?! To je idiotarija. U svakom slucaju, ocekujte haos...

bugzy

pre 15 godina

Pušenje predstavlja svesno i namerno narušavanje pre svega sopstevnog zdravlja (i tuđeg naravno). Treba tretirati pušače kao osobe koje namerno žele da prevare zdravstveno osiguranje time što će se razboleti i time iz fonda potrošiti više para nego što uplaćuju. Zbog toga svim pušačima treba ukuniti zdravstveno osiguranje i da svaku zdravstvenu uslugu plaćaju po punoj tržišnoj ceni.
Naravno i dići cene cigareta na najmanje 500 RSd po pakli najjeftinijih.

Zoran Znider

pre 14 godina

Na vestima B92 u 23h 29-12 2009.(tema-zakon o zabrani pusenja), objavljen je podatak da se u Srbiji godisnje popusi preko dvadeset milijardi cigareta. Ako, na osnovu aksciza, drzava uzima samo jedan dinar po cigareti ( a sigurmo uzima vise),lako je izracunati koliki je prihod u drzavnoj kasi od ljudi koji kupuju cigarete.Ako su cigarete toliko stetne za zdravlje ljudi i njihove okoline, drzava bi trebala da zabrani njihovu proizvodnju i prodaju. Posto drzava nije spremna da se odrekne prihoda od prodaje cigareta,poreza na plate i doprinosa za socijalno i penzijsko osiguranje ljudi koji su zaposleni u duvanskoj industriji, trebala bi malo vise da postuje ljude koji kupuju cigarete. U toku je prava hajka na pusace. Niko ne moze da me ubedi da su cigarete razlog za sve bolesti ovog sveta.Sta je sa osiromasenim uranijumom? Sta je sa stresom koji dozivljavaju ljudi koji su ostali bez plate a svakog dana im stizu neki racuni? Znam ja da pusenje nije zdravo i mozda bih i ostavio cigarete da me ne iritira tolika hajka na pusace. O komentarima kako su pusaci sebicni i ugrozavaju ljudska prava nepusaca, mislim da je to obrnuto, a drzava je licemerna!

marko

pre 15 godina

Zivim u inostranstvu gde je ovakav zakon odavno na snazi (Italija). Pre uvodjenja se dosta spekulisalo koliki ce problem da napravi, da li ce uopste biti sprovodljiv i tsl. U praksi se ispostavilo da funkcionise savrseno i nikakvih argumentovanih razloga protiv njega vise nije bilo. Apsolutno podrzavam!!

ljilja

pre 15 godina

Opet pusenje na dnevnom redu.Razumem ja argumente i za i protiv prmene novog zakona. Neki su na mestu i neki stoje, neki ne. To da mi, pusaci, povecavamo troskove zdravstvenog osiguranja, je glupost nad glupostima.Razlog je jednostavan, budžet se puni od NASIH para, akciza na cigarete koje mi pusimo.
O.K. pusenje je stetno, slažem se, ukinite proizvodnju duvana, zatvorite fabrike. Ali to nikad nece nijedna država, jer su tu ogromni prihodi. Zabranite pušenje na radnim mestima, to je o.k. niko nije dužan da na poslu, gde MORA da boravi trpi moj dim,al nemojte zabraljivati pusenje po kafanama, kome smeta dim ne mora da ulazi u kafane/kafice gde je dozvoljeno pusenjem, kog ga tera?, nek sedi u kafani dge je pusenje zabranjeno,pa nek se provodi.
A volela bi da mi neko pokaze studije o stetnosti duvana,u kojima su uspeli da duvanski dim izoluju od svih drugih kancirogena, i da NEDVOSMISLENO pokazu stetan uticaj duvanskog dima. U dimu cigara ima svacega, raznoraznih kancirogena, ali ti istih materija ima svuda oko nas. Kadmijum, izaziva rak, ima ga u duvansom dimu, ali ga ima i u hrani koju jedemo, pa bih jako volela da mi neko pokaze da je kadmijum iz hrane ili duvanskog dima izazvao rak.Jako bi volela da mi neko pokaze da je katran iz duvana doveo do obolenja respiratornih organa, a da nije iz nafte, benzina....
Vidite, mene npr, jako nerviraju neki ljudi, i jako stete mojim zivcima, cim ih vidim ja se iznerviram, al ja ne trazim da se njima zabrani izlaz na ulicu, nego prosto ne idem na mesta gde bi mogla da ih sretnem, pa i vi dragi nepusaci, nemojte da idete na mesta gde znate da ima pusaca. i odmah da Vam odgovom na komentar koji cete ostaviti o pasivnom pusenju. MNOGO, MNOGO vise vasem zdravlju smetaju izduvni gasovi, ostecenje ozonskog omotaca ( RAK KOZE- jedan od najrasprostanjenijih oblika raka, nastao kao poslediva stetnog UV zracenja,), ono sto jedete,zvake koje zvacete, rostilj, nego izlozenost duvansom dimu

Milos

pre 15 godina

Dokle ćete da sve yabrane pravdate ugroyavanjem ličnih sloboda. "Imam prava da pušim, može mi se." Pa , ako ćemo tako da gledamo imam i ja prava da ubijam , pljačkam , silujem, što mi to zabranjujete to je moja lična sloboda.
Svima kojima žele da puše, obezbedite kabine u kojima će moći da truju jedni druge, a ovo malo čistog vazduha ostavite nama ostalima.

Aurelije

pre 15 godina

Živim za dan kad ću moći da izađem u grad a da se ne vratim usmrdeo na dim drugih samoživaca. Čak i kad odem u mirniji lokal, sa manjom gužvom i dimom, opet se pri povratku kući se toliko osećam na duvan da i sintetičku jaknu moram baciti na pranje.

Dr.Nele

pre 15 godina

1. Ne pusim-ne prija mi
2. Ne dozvoljavam pusenje u mojoj kuci - moja privatna svojina
3. Za ostale vrste svojine-neka svako napise na "izlogu" da li je dozvoljeno ili ne pusenje
4. Bolnice , javni prevoz i ostale drzavne ustanove - nema pusenja
5. U mom autu nema pusenja - moja privatna svojina
6. Za sve pusace koje ne zele da postuju ove principe - nema vise druzenja, makar to bio i rodjeni brat.
7. Kraj

Dusan.K.

pre 15 godina

A znate sta mene nervira? Koliko god to sad bio dobar zakon i trte mrte, nasi jure da se pro-evropejisu na najlaksi moguci nacin. Umesto da donesu zakon o zastiti zivotne sredine gde petro-hemije i zelezare morati da ugrade skupe filtere protiv zagadjenja oni njima prave luft da sto duze mogu da posluju bez tih troskova. U Grckoj jos uvek nema zakona o zabrani pusenja na javnim mestima, a debelo su ispred nas i davno u EU, al zato postoje svi drugi ozbiljniji zakoni.

Dejan

pre 15 godina

sebicnost pusaca je stara prica. ne mare za ljude kojima to smeta. bitno je da je njima lepo kad uzivaju u nenormalnoj i neprirodnoj stvari??? ja provodim u kancelariji na svom radnom mestu svaki dan 8 sati sa 2 nenormalna pusaca. epidemija zvana pusenje i davljenje u dimu neopisivog smrada mora prestati. zastitite ljude koji su u nemilosti trovaca !!!

miroslav

pre 15 godina

Izgleda da nekima ovde bas treba da se crta:PRIVATNA SVOJINA,PRIVATNA SVOJINA,PRIVATNA SVOJINA,drugovi zabranitelji!!!Niko nema prava da na MOM PRIVATNOM POSEDU zabrani nista sto nije inace,svugde i na svakom mestu zabranjeno.Dakle,gospodine odozgo("Proka",cini mi se),dokle god pusenje i proizvodnja,distribucija i prodaja cigareta i duvana ne budu sasvim zabranjeni,svuda,na zvakom mestu i u svakoj prilici(kao sto su ubistvo,silovanje,pljacka...primeri koje si naveo)dotle niko ne bi trebalo da sme i moze da zabrani pusenje na mestu koje je necije privatno vlasnistvo,osim samog vlasnika.Sve preko toga je povredjivanje necijeg neprikosnovenog prava na privatnu svojinu-sve cesce i sve vise omiljena "zabava" svih drzava ovog sveta,pa,eto,i nase.I jos jednom-ako vam se ne svidja sto se u mojoj(i da ponovim-MOJOJ,ne vasoj,ne zajednickoj,ne svih nas,nego MOJOJ) kafani ili diskoteci pusi,NEMOJTE DA ULAZITE,ne morate,nije obavezno.
Sto se eventualnog kostanja zdravstvenih fondova nas pusaca tice,resenje je vrlo prosto-ukidanje obaveznog zdravstvenog osiguranja,te uvodjenje privatnog.Pa neka tamo procene koliki iznos jedan pusac treba da placa zeli li da ima zdravtsveno osiguranje,te mogucnost da jednom,eventualno,leci i rak pluca...

softveras

pre 15 godina

Što se tiče privatne svojine i prava na njoj, potpuno je besmisleno ograničavati privatnom preduzetniku pravo da CEO svoj lokal (kafić, kafanu) proglasi mestom za pušenje i to vidno označi. Niko ne tera nepušače da biraju baš taj lokal, nek traže drugi koji nije označen. Pošto tvrdite da ima daleko više nepušača od pušača, ispada da bi tom logikom bilo i više lokala za nepušače. U svakom slučaju, treba se postaviti tržišno, dozvoliti vlasnicima da se opredele, jer PUŠENJE JOŠ NIJE KRIVIČNO DELO!

em

pre 15 godina

jos jedan bezvezan zakon... nepusac sam, ali zamislite da ste pusac i sednete u kafic sa prijateljima? ako zaista zele da pomognu ljudima, onda neka smanje proizvodnju cigareta, a ne da zabranjuju pusenje u zatvorenim prostorima... nego im nije cilj da pomognu...

nina

pre 15 godina

Koliko vidim, ovde se najvise bune pusaci. Drzavu ce skupo kostati vase hemoterapije, a taj novac moze biti pametnije upotrebljen. Niste vi krivi sto pusite, isprogramirani ste filmovima, ispiru vam mozak od detinjstva, pocev od zvaka-cigareta, do reklama koje se svuda provlace i vezuju tu ruznu i smrdljivu naviku za pozeljan imidz. Mnogo je toga ukljuceno u sprovodjenje odluka koje su najavljenje, od interesa duvanske industrije koja je sporazumno usla na nase trziste kao jedan od prvih investitora pod punim blagoslovom drzavnog aparata, do buduceg benefita farmaceutske industrije. Spasavajte svoje zdravlje i pamet u glavu. Puno pozdrava od bivseg pusaca. Ostajte mi zdravo.

Anamarija

pre 15 godina

Ma da, to je jedino sto jos treba da se uradi. Ne razumem drzavu i drustvo koje toliko brine o nasem zdravlju, a kao argument navodi cak i cenu kostanja lecenja pacijenata od bolesti koje izaziva pusenje. Staje sa svim ostalim faktorima koji ugrozavaju nase zivote, kao npr. petrohemijska industrija u Pancevu, deponije na sve strane, bespravna gradnja, stresni faktori kojima smo svi izlozeni, svim onim sto bi drzava trebalo da regulise? I sto smo onoliko pozdravljali dolazak velikih duvanskih magnata kad to ne valja? U redu je da se postuje pravo nekoga ko ne zeli da bude izlozen duvanskom dimu, ali sta sa svim ostalim pravima svih nas? Na koji ce to nacin kaznjavanje sto nije istaknuta nalepnica o zabrani pusenja bilo sta resiti, osim sto ce mozda namaci nesto novca u izmuceni budzet? Stvarno je licemerno sve to o pusenju.

Obi

pre 15 godina

@ Marko:
Ima istine u tome sto kazes ali je ipak jako jako ruzno.
Evo npr. moja mama je pusac vec vise od 30 godina, bila tesko obolela od kancera, ne samo da su je jedva izlecili nego su jedva i primili u bolnicu (zato sto je bila jako hitan slucaj, i rekli su nam tada ladno da "nemaju mesta" i da se nisu potegle veze ja bih danas bila bez majke, kao sto je jedna moja drugarica ostala bez majke jer nije imao ko da intervenise na vreme, i ta devojka se ni dan-danas nije oporavila od majcine smrti, a proslo je 5 godina).
Da li je kancer bio uzrok- vrlo verovatno ali to nikad necu saznati. Jos vise me boli to sto ona i dalje pusi. Ponekad sam uzasno uzasno besna na nju ali problem nije nimalo tako jednostavan niti resenja mogu biti tako radikalna kao sto ti kazes. Jer nikad nista nije crno-belo.

NS

pre 15 godina

hahahahahaha.... bilo bi smesno da nije tuzno!!!
Sad je kao zabranjeno pusenje u zdravstvenim ustanovama??? Volela bih da vidim tu ustanovu gde se primenjuje taj zakon. Slucajno radim u jednoj od zdravstvenih ustanova gde se taj zakon nikad nije ni primenjivao. Pusi se od podruma do krova, od spremacica do direktora, po kancelarijama, lekarskim sobama na odeljenjima... Prvo sto se oseti kada se udje u bolnicku zgradu je smrad duvana!!! Mislim, o cemu mi pricamo? Sta ce nam novi zakoni kada se ni stari ne primenjuju?

Dule

pre 15 godina

Smešni su argumenti pušača koji po ko zna koji put pokazuju samoživost bez zrna tolerancije za većinsk nepušački deo populacije. Bogate evropske zemlje i ost.vodeće zemlje u svetu su iz opravdanih razloga zauzele ovakav stav i u tome je prosto budućnost. Ostaje pitanje kada će se kod nas početi da se primenjuju ovakvi standardi. Iskustvo nam govori da smo veoma jaki ne rečima a u praksi to izgleda malo drugačije. Videćemo kako će funkcijonisati primena najavljenih mera. Sve u svemu mislim da će pušači još neko duže vreme moći da se baškare u svom dimu u javnim zatvorenim prostorima.

MajaSu

pre 15 godina

Hahah ..pa bice vise pusaca....bolje bi bilo da se sa malo ozbiljnijim stvarima razmisljaju umesto kako zabraniti pusenje....a jedini pravi nacin je da zaustave proizvodnju cigara ..ali naravno to nece , zasto bi se drzava odrekla svog hleba..ne ne , jos ce uvuc para preko mandatnih kazna..prazan budzet ne?! jaooo odavde samo bezati!

Vladan

pre 15 godina

Jadni smo u svojim pokusajima da licimo na Evropu i svet...nikada necemo biti ni nalik njima...bez obzira na zakone i upinjanje da im budemo blizi,..pa makar i nekakvim ne popularnim zakonima...Jadno.

lowlander

pre 15 godina

Ha-ha-ha-ha, pre par dana prodje godina kako sam uspeo da se oslobodim cigareta posle 22 godine staza i 2,5 kutija dnevno u poslednjih par godina. Sta reci, sad opusteno citam u stampi o novim istrazivanjima o stetnosti, o podizanju akciza na cigarete, o zabrani pusenja itd. Al bas opusteno !!!

BLaY

pre 15 godina

Mnoge stvari su nedorecene. Na primer zasto bi restoran,kafic ili kafana placali kaznu zato sto neko pusi, kaznu treba da plati pojedinac koji ne postuje zakon.To je kao kada bi neko kaznio mene jer je covek pored mene pljunuo. Druga stvar, cuo sam da se u francuskoj otvorilo nekoliko desetina hiljada radnih mesta za komunalnu policiju koja kaznjava one koji puse na javnim mestima, bacaju djubre i pljuju. Zar to nije pravo resenje?

Sladjana Hotomski

pre 13 godina

U Udruzenju penzionera u Sremskoj Mitrovici je odredjena najveca sala za pusace, a najmanja za nepusace.Problem su igranke penzionera koje se odrzavaju u velikoj sali.Ko je nadlezan za taj propust?Hvala!

dragan

pre 12 godina

ja sam pasivan pusac vec duzi vremenski period , radim kod gazde koji je veliki pusac i ne postuje zakon bas zato sto on pusi a u suprotnom sigurno bi ga postovao . od kako je stupio na snazi 11.11.2010g i zvanicno do danas niko ni u jednom trenutku nije usao u radnju da proveri postovanje istog.pa ovom prilikom zelim uopsteno da upozorim nadlezne da posalju te kontrole neka ih bar malo urazume i lupe po dzepu. pozdrav !!

miroslav

pre 15 godina

Mislim da je ovo jos jedno gusenje ljudskih sloboda,i,sto je jos bitnije,narusavanje privatne svojine.Dakle,stvar kao sto je pusenje,u objektima koji su necije PRIVATNO VLASNISTVO, sme da zabrani samo i jedino VLASNIK datog objekta i niko drugi.Svako kome ne odgovara sto se u necijoj kafani,kladionici ili taksi vozilu pusi,moze isti(objekat) da napusti kadgod pozeli.Al',sta da se radi kad drzava(a vidim i komentatori cenjenog B92)
prosto obozavava da TUDJU privatnu svojinu smatra(ju)delimicno i svojom...Sta je sledece?Zabranice nam pusenje u stanovima i kucama?Bojim se da je tako...

RevoltirAna

pre 15 godina

Naravno da je taj Zakon o zabrani pusenja bitniji od Zakona o Restituciji...i hitniji.

Pusim i pusicu, i moja tetka pusi ceo zivot, 82 god. ziva i zdrava jos.

Ostavite pusace na miru i radite bitnije stvari!

RevoltirAna

pre 15 godina

Drugo, zaboravih da dodam. Koliko stetnih gasova proizvode automobili a koliko cigarete?

Trece, jedan od zagrizenih nepusaca je bio i Hitler, koji je i finansirao istrazivanje o stetnosti duvana i zakljucio da je duvan zlo i kao takav nije pogodan za Arijevsku rasu.
Mnoge studije koje su radjene za vreme Treceg Rajha su osnova za sadasnje proganjanje pusaca. Nacisti su i prvi uveli termin “pasivno pusenje” i pod Naci rezimom Nemacki narod je uveo niz regulativa i restrikcija.

Prohibicije - gde to vodi to znamo!!

Cetvrto, istrazite malo prohibicionisti, nije stav svih doktora na ovom svetu da se kancer dobija od konzumiranja cigareta. Postoje mnogobrojne svetske studije na temu da je kancer kao takav proizveden u laboratorijama (uostalom isto kao i Aids), sve u cilju unistenja pojedinih naroda i zauzimanje njigovih teritorija tj. eksploatacije njihovih prirodnih bogatstava.

Zakon o zabrani… nema veze sa zdravljem, vec sa Politicarima i njihovoj potrebi - da bi se odrzali sto duze na vlasti - da uvode raznorazne Zakone pod izgovorom novo, kao u Evropi.

Nek izglasaju prosecne plate od 2000 Eur kao u Evropi!

Pa da im se pridruzimo u takvoj jednakosti!

Vlada

pre 15 godina

Prvenstveno, daleko vishe ima pushaca. S druge strane, napravicete ili totalnu revoluciju ili totalni haos. Rigorozno sprovodjenje ovog zakona pokrece vrlo nezgodan lanac. Samo razmislite koliko ce poslova ova politika da ugrozi, pa koliko ce onda ovi ljudi biti besni i tako dalje u krug. Ako zelite da postignete nesto, dignite cene cigareta isto kao i u evropskoj uniji na po 5 evra paklu a ostavite pusenje dozvoljeno svuda. Ljudi ce manje pusiti jer nisu spremni na davanje tolikog novca. Ili u krajnjem slucaju, zasto je nesto sto nije zdravo po pojedinca i okolinu uopste legalno ?!?!?! To je idiotarija. U svakom slucaju, ocekujte haos...

Marko

pre 15 godina

Ima toliko bitnijih stvari od usvajanja ovog zakona, i ne mogu da verujem da vam je on prioritet, i da bi ste voleli da vidite da BAR ovaj bude usvojen!!? U vremenima krize (ekonomske, politicke, socijalne...) vama je ovo najbitnije? Nemojte dozvoliti da vam na ovaj nacin mazu oci i skrecu paznju sa stvari koje su zaista bitne... Kada ljudima spomenete Kosovo, NIS, benzen, korupciju, itd. kazu "Ma bas me briga!", ali se zato svi naostre kada spomenete Zakon o zabrani pusenja!?
Cinjenica jeste da ce, ako dodje zabrane u svim zatvoreim prostorima, lokali propadati. U londonu je 2007. propalo 1600 kafica, a 2008. godine 2000, sto zbog zabrane pusenja, sto zbog povecanih akciza na pivo. Uzrocno posledicno bez posla je ostalo 600.000 ljudi(Ovo su podaci sa CNN-a).
I zato nemojte biti malogradjani, vec se borite za prava svih nas, pusaca i nepusaca, hriscana i muslimana, demokrata i radikala, muskaraca i zena zbog toga sto smo SVI U PRAVU!

dejan

pre 15 godina

Rigoroznim zakonima moze da se postigne suprotan efekat kod pusaca. Mislim da je ovaj zakon, uopste, atak na ljudsku slobodu u izvornom smislu slobode, gde postoji bilo kakvo ogranicenje tu nema slobode. Sloboda je slobodan izbor, u ljudskom smislu. Rece jedan mudar covek "sve mi je dozvoljeno ali nije sve na korist". Trebalo bi pronaci solomonsko resenje i za pusace i nepusace a ne terorisati ovim zakonom i jedne i druge.

Rija

pre 15 godina

Ma boga ti, da se zabrani pusenje na javnom mestu?! Ja sam pusac i to je moj izbor!To je moje pravo! Mogu da razumem da nepusacima smeta duvanski dim i da se zarad njih ne pusi na poslu, cekaonicam, i sl.,i to vec cinim, ali ovim zakonom i zabranom cinite diskriminaciju prema pusacima! Ponavljam, moj izbor je da pusim i nemate pravo to da mi zabranite. Zasto npr. ne zabranite alkohol na javnom mestu a ne cigrete ili cigare?! Mene ugrozava pijanac koji u takvom stanju izazove saobracajnu nesrecu ili se pobije u kafani...Jeste li ikada culi da je neko ubio nekoga, ili fizicki nasrnuo, zato sto je prepusio???Ma gluposti! Desice se ista stvar kao u Italiji gde sada imaju 3.5 miliona pusaca kojima je uskracena sloboda izbora, pa sada gledaju da rese problem diskriminacije.A ta prica o drzavi koja je brizna za zdravlje svojih gradjana pusaca...ma neka je okace macku o rep!! Zabranite slatkise,povecavaju secer pa cete se suociti sa dijabetesom!!A primer Holandije mi ne spominjite! Cuj, mozes da pusis marihuanu na svakom cosku, a ne smes da zapalis cigaretu?!Protestovacu ispred Skupstine,licno!! Gledajte me na tv-u!

Petar

pre 15 godina

Iskreno, ne vidim razliku izmedju onoga ko pusi marihuanu i cigarete. Oboje su zavisnici, oboje posle pusenja smrde, i ajd sto stete sebi...nego i drugima. Bar se ovi sa marihuanom vise pridrzavaju toga...doduse, jer ne smeju na javnom mestu...:) Zavisnost se nikako ne moze opravdavati. Pomoci pusacima da se izlece, ali nikako da zive na teret drugih. Jer iz njih proishodi gomila troskova. Bar akcize da budu nekih 500-1000 din, pa nek' puse onda...

Marko

pre 15 godina

Dace bog da docekamo i taj dan! Jos bi se trebalo dodati da se skidaju sa zdravstvenog osiguranja pusaci ili da na primer deset puta vece osiguranje placaju. Time bi bolnice konacno imale mesta za stvarno bolesne a ne za ljude koji su sami izabrali da se ubiju duvanskim dimom. Ako si se trovao ceo zivot pa onda sedi kuci pa leci svoj rak kako znas i umes

Anamarija

pre 15 godina

Ma da, to je jedino sto jos treba da se uradi. Ne razumem drzavu i drustvo koje toliko brine o nasem zdravlju, a kao argument navodi cak i cenu kostanja lecenja pacijenata od bolesti koje izaziva pusenje. Staje sa svim ostalim faktorima koji ugrozavaju nase zivote, kao npr. petrohemijska industrija u Pancevu, deponije na sve strane, bespravna gradnja, stresni faktori kojima smo svi izlozeni, svim onim sto bi drzava trebalo da regulise? I sto smo onoliko pozdravljali dolazak velikih duvanskih magnata kad to ne valja? U redu je da se postuje pravo nekoga ko ne zeli da bude izlozen duvanskom dimu, ali sta sa svim ostalim pravima svih nas? Na koji ce to nacin kaznjavanje sto nije istaknuta nalepnica o zabrani pusenja bilo sta resiti, osim sto ce mozda namaci nesto novca u izmuceni budzet? Stvarno je licemerno sve to o pusenju.

MajaSu

pre 15 godina

Hahah ..pa bice vise pusaca....bolje bi bilo da se sa malo ozbiljnijim stvarima razmisljaju umesto kako zabraniti pusenje....a jedini pravi nacin je da zaustave proizvodnju cigara ..ali naravno to nece , zasto bi se drzava odrekla svog hleba..ne ne , jos ce uvuc para preko mandatnih kazna..prazan budzet ne?! jaooo odavde samo bezati!

dusan

pre 15 godina

Laz i prevara. Drzava brine o zdravlju gradjana. A sta je sa "pasivnim" udisanjem izduvnih gasova automobila, gasova od industrijskih postrojenja i drugih otrova. Sta ova zabrana znaci pancevcu, boraninu, obrenovcaninu, beogradjaninu u ul.Despota Stefana? Bice zdraviji? Gluposti.

beau

pre 15 godina

Ja sam nepusac.Po pitanju zdravlja nepusaca ovo je najbolji zakon do sada.Ali ubija socijalni zivot.Nedavno dozivela sam neprijatnu situaciju,izasla sam na pice sa prijateljicama,obe pusacice,u kaficu je bilo zabranjeno pusenje,tako da su njih dve svakih pola sata izlazile na ulicu da pripale cigaru,a ja ostajala sama za stolom po citavih deset minuta(da cuvam mesto),uzasno.Ljudi su nonstop bili u pokretu,naizmenicno,unutra-napolje.Neki od njih mrzovoljni i ljuti na novi zakon a neki raspolozeni posmatrajuci nove promene iz pozitivnog ugla...

bugzy

pre 15 godina

Pušenje predstavlja svesno i namerno narušavanje pre svega sopstevnog zdravlja (i tuđeg naravno). Treba tretirati pušače kao osobe koje namerno žele da prevare zdravstveno osiguranje time što će se razboleti i time iz fonda potrošiti više para nego što uplaćuju. Zbog toga svim pušačima treba ukuniti zdravstveno osiguranje i da svaku zdravstvenu uslugu plaćaju po punoj tržišnoj ceni.
Naravno i dići cene cigareta na najmanje 500 RSd po pakli najjeftinijih.

Dr.Nele

pre 15 godina

1. Ne pusim-ne prija mi
2. Ne dozvoljavam pusenje u mojoj kuci - moja privatna svojina
3. Za ostale vrste svojine-neka svako napise na "izlogu" da li je dozvoljeno ili ne pusenje
4. Bolnice , javni prevoz i ostale drzavne ustanove - nema pusenja
5. U mom autu nema pusenja - moja privatna svojina
6. Za sve pusace koje ne zele da postuju ove principe - nema vise druzenja, makar to bio i rodjeni brat.
7. Kraj

Proka

pre 15 godina

Ne razumem kakva je to ideja koju su neki izneli da vlasnik i samo on moze da odredjuje dozvoljene i nedozvoljene radnje unutar svog poseda - kafica, restorana i sl? Dakle ako sutra vlasnik dozvoli silovanje u svom kaficu a vi to previdite i udjete znajte da necete moci to da prijavite policiji jer kako rece neko "u objektima koji su necije PRIVATNO VLASNISTVO, sme da zabrani samo i jedino VLASNIK datog objekta i niko drugi"

A cinjenice?

pre 15 godina

Neka mi niko ne prica o svojoj slobodi ako ga ne zanima sloboda drugog!

Procitao sam komentare koji su napisani ovde i nisam nasao jos ni jedan argument u prilog stavovima koje zastupaju pusaci. Ti ljudi svoje stavove zasnivaju na pukoj dusevnoj naklonosti. Takodje, jos nisam sreo pusaca koji mi je rekao da smatra da je zdravorazumski pusiti. U najboljem slucaju pusaci kazu da im pusenje prija, da to vole, itd. Imate svakakvih ljudi i svaki covek ima izbor izmedju dobra i zla. Svako od nas moze da bude i najbolji i najgori - sve nam je na dohvat ruke, svakome od nas. Ono sto ljudi, kao pusaci u ovo slucaju, odbijaju da urade jeste da shvate da sve sto cine ostavlja dejstvo u svetu u kome zive i da za sve sto cine snose odgovornost. Ako im je problem odgovor na pitanje: "Pred kim snose tu odgovornost?", neka sednu malo i u tisini i miru porazmisle o tome - ako je vec za njih pitanje odgovornosti pitanje nametanja volje drugome. Kome ovo nije jasno on rec "sloboda" izovara umesto reci "egoizam". Mozete se vi zalagati javno za jednu stvar, a time u stvari raditi potpuno suprotnu stvar. To znaju i pusaci, oni jednostavno ni sami pred sobom nemaju izgovor za to sto rade. Sve o cemu se ovde radi jeste njihova nespremnost da prihvate dusevnu patnju koja ih ceka ukoliko krenu putem odvikavanja od pusenja i zbog toga su spremni da zrtvuju sve oko sebe. Zaboravljaju olako svi oni kako im je bilo "prijatno" kada su povukli prvi dim - a sad to vole i prija im. To je bio njihov izbor i to sad ima pogubne posledice. To nije nikakvo pitanje slobode, to je pitanje koriscenja zdravog razuma i odupiranja svojom svescu automatizmima koji vam se namecu.

Identicna je prica i sa alkoholom, samo sto jos ima ljudi koji su u stanju da kazu da je alkohol dobar (izmislice nesto). A za sta je to alkohol dobar?!

Naftna industrija, nuklearne elektrane, kosmicko zracenje, nacizam, trgovina oruzjem, cena banane na berzi u Tokiju, sadrtaj proteina u mesu, uticaj vitamina C na rast i ostale vazne i nevazne stvari nemaju nikakve veze sa problemom koji izaziva pusenje. Odnosite se prema cinjenicama, a ako neko misli da je argument to sto postoji jos neki problem u zivotu osim problema koji ovom drustvu prave pusaci i da treba da sacekamo prvo da zivimo u idealnom svetu, pa da se tek onda pozabavimo problemom pusenja, neka se onda zapita iskreno na cemu zasniva takav stav - na nepristrasnom promisljanju ili pukoj dusevnoj naklonosti?!

Uostalom, "argumentacija" koju navode pusaci, jedina kakvu i mogu da daju, jeste pokusaj sabotiranja davanja jasnog odgovora na nacin kao sto bi to uradili da ih neko pita: dali cete izaci goli napolje na -50C?!

Svi znamo kako ce ova stvar u buducnosti da se zavrsi, pogledajte kuda ide civilizovan svet po tom pitanju i bice vam ovo jasno. Ono sto pusacima "odgovara" i pomaze im u sabotiraju cele stvari, a ponajvise u sabotiranju samih sebe, jeste to sto je Srbija neuredjena drzava i sto ovde za svaku normalnu stvar treba 300 godina da postane civilizacijska tekovina. Sa nenormalnim stvarima situacija je drasticno drugacija.

Secam se jedne izjave kkoju je pre 2 godine nekom radiju dao jedan politicar iz Vlade, na pitanje novinara o sprovodjenju nekog zakona. Taj politicar (ne secam se imena) je odgovorio kako je taj zakon usvojen u Skupstini jos pre 1-2 godine (ne secam se tacno), ali da taj zakon niko ne sprovodi i da stoga taj zakon treba da se menja!

Pusaci - zemlja kao Srbija je raj za vas, ali ne i za mene: ja ne zelim da hodam ulicom i da moram da stresam pepeo sa sebe dok hodam, ne zelim da udisem smrad koji izlazi iz vasih usta dok pusite taj otrov dok hodam ulicom, ne zelim da zaustavljam svoje kretanje ili menjam pravac, ili cak smer, kretanja zato sto vi hodate ispred mene mareci jedino za svoju "slobodu". Ostanite kod kuce, zatvoreni u sobu, pa do mile volje uzivajte u toj svojoj "slobodi" - ona ovom svetu ne treba!

BLaY

pre 15 godina

Mnoge stvari su nedorecene. Na primer zasto bi restoran,kafic ili kafana placali kaznu zato sto neko pusi, kaznu treba da plati pojedinac koji ne postuje zakon.To je kao kada bi neko kaznio mene jer je covek pored mene pljunuo. Druga stvar, cuo sam da se u francuskoj otvorilo nekoliko desetina hiljada radnih mesta za komunalnu policiju koja kaznjava one koji puse na javnim mestima, bacaju djubre i pljuju. Zar to nije pravo resenje?

Aurelije

pre 15 godina

Živim za dan kad ću moći da izađem u grad a da se ne vratim usmrdeo na dim drugih samoživaca. Čak i kad odem u mirniji lokal, sa manjom gužvom i dimom, opet se pri povratku kući se toliko osećam na duvan da i sintetičku jaknu moram baciti na pranje.

ljilja

pre 15 godina

Opet pusenje na dnevnom redu.Razumem ja argumente i za i protiv prmene novog zakona. Neki su na mestu i neki stoje, neki ne. To da mi, pusaci, povecavamo troskove zdravstvenog osiguranja, je glupost nad glupostima.Razlog je jednostavan, budžet se puni od NASIH para, akciza na cigarete koje mi pusimo.
O.K. pusenje je stetno, slažem se, ukinite proizvodnju duvana, zatvorite fabrike. Ali to nikad nece nijedna država, jer su tu ogromni prihodi. Zabranite pušenje na radnim mestima, to je o.k. niko nije dužan da na poslu, gde MORA da boravi trpi moj dim,al nemojte zabraljivati pusenje po kafanama, kome smeta dim ne mora da ulazi u kafane/kafice gde je dozvoljeno pusenjem, kog ga tera?, nek sedi u kafani dge je pusenje zabranjeno,pa nek se provodi.
A volela bi da mi neko pokaze studije o stetnosti duvana,u kojima su uspeli da duvanski dim izoluju od svih drugih kancirogena, i da NEDVOSMISLENO pokazu stetan uticaj duvanskog dima. U dimu cigara ima svacega, raznoraznih kancirogena, ali ti istih materija ima svuda oko nas. Kadmijum, izaziva rak, ima ga u duvansom dimu, ali ga ima i u hrani koju jedemo, pa bih jako volela da mi neko pokaze da je kadmijum iz hrane ili duvanskog dima izazvao rak.Jako bi volela da mi neko pokaze da je katran iz duvana doveo do obolenja respiratornih organa, a da nije iz nafte, benzina....
Vidite, mene npr, jako nerviraju neki ljudi, i jako stete mojim zivcima, cim ih vidim ja se iznerviram, al ja ne trazim da se njima zabrani izlaz na ulicu, nego prosto ne idem na mesta gde bi mogla da ih sretnem, pa i vi dragi nepusaci, nemojte da idete na mesta gde znate da ima pusaca. i odmah da Vam odgovom na komentar koji cete ostaviti o pasivnom pusenju. MNOGO, MNOGO vise vasem zdravlju smetaju izduvni gasovi, ostecenje ozonskog omotaca ( RAK KOZE- jedan od najrasprostanjenijih oblika raka, nastao kao poslediva stetnog UV zracenja,), ono sto jedete,zvake koje zvacete, rostilj, nego izlozenost duvansom dimu

Dusan.K.

pre 15 godina

A znate sta mene nervira? Koliko god to sad bio dobar zakon i trte mrte, nasi jure da se pro-evropejisu na najlaksi moguci nacin. Umesto da donesu zakon o zastiti zivotne sredine gde petro-hemije i zelezare morati da ugrade skupe filtere protiv zagadjenja oni njima prave luft da sto duze mogu da posluju bez tih troskova. U Grckoj jos uvek nema zakona o zabrani pusenja na javnim mestima, a debelo su ispred nas i davno u EU, al zato postoje svi drugi ozbiljniji zakoni.

Milos

pre 15 godina

Dokle ćete da sve yabrane pravdate ugroyavanjem ličnih sloboda. "Imam prava da pušim, može mi se." Pa , ako ćemo tako da gledamo imam i ja prava da ubijam , pljačkam , silujem, što mi to zabranjujete to je moja lična sloboda.
Svima kojima žele da puše, obezbedite kabine u kojima će moći da truju jedni druge, a ovo malo čistog vazduha ostavite nama ostalima.

Dane

pre 15 godina

Osnovni problem kod pušača je neodgovornost - i prema sebi i prema svima u njihovom neposrednom okruženju.
Ono što ovim zakonom treba uraditi je da osvedočeno neodgovornim odraslim osobama promenite svest. To je jako teško, ali nema se izbora i nadležne službe nikako ne smeju da popuste i odustanu od stroge primene zakona!

ivana

pre 15 godina

"Zakon o zabrani pušenja na javnim mestima u Srbiji ne poštuje se u potpunosti,"..a koji se zakon kod nas postuje u potpunosti?! cekam dan kad ce u srbiji bar OVAJ zakon da se postuje - u potpunosti.

em

pre 15 godina

jos jedan bezvezan zakon... nepusac sam, ali zamislite da ste pusac i sednete u kafic sa prijateljima? ako zaista zele da pomognu ljudima, onda neka smanje proizvodnju cigareta, a ne da zabranjuju pusenje u zatvorenim prostorima... nego im nije cilj da pomognu...

miroslav

pre 15 godina

Izgleda da nekima ovde bas treba da se crta:PRIVATNA SVOJINA,PRIVATNA SVOJINA,PRIVATNA SVOJINA,drugovi zabranitelji!!!Niko nema prava da na MOM PRIVATNOM POSEDU zabrani nista sto nije inace,svugde i na svakom mestu zabranjeno.Dakle,gospodine odozgo("Proka",cini mi se),dokle god pusenje i proizvodnja,distribucija i prodaja cigareta i duvana ne budu sasvim zabranjeni,svuda,na zvakom mestu i u svakoj prilici(kao sto su ubistvo,silovanje,pljacka...primeri koje si naveo)dotle niko ne bi trebalo da sme i moze da zabrani pusenje na mestu koje je necije privatno vlasnistvo,osim samog vlasnika.Sve preko toga je povredjivanje necijeg neprikosnovenog prava na privatnu svojinu-sve cesce i sve vise omiljena "zabava" svih drzava ovog sveta,pa,eto,i nase.I jos jednom-ako vam se ne svidja sto se u mojoj(i da ponovim-MOJOJ,ne vasoj,ne zajednickoj,ne svih nas,nego MOJOJ) kafani ili diskoteci pusi,NEMOJTE DA ULAZITE,ne morate,nije obavezno.
Sto se eventualnog kostanja zdravstvenih fondova nas pusaca tice,resenje je vrlo prosto-ukidanje obaveznog zdravstvenog osiguranja,te uvodjenje privatnog.Pa neka tamo procene koliki iznos jedan pusac treba da placa zeli li da ima zdravtsveno osiguranje,te mogucnost da jednom,eventualno,leci i rak pluca...

nina

pre 15 godina

Koliko vidim, ovde se najvise bune pusaci. Drzavu ce skupo kostati vase hemoterapije, a taj novac moze biti pametnije upotrebljen. Niste vi krivi sto pusite, isprogramirani ste filmovima, ispiru vam mozak od detinjstva, pocev od zvaka-cigareta, do reklama koje se svuda provlace i vezuju tu ruznu i smrdljivu naviku za pozeljan imidz. Mnogo je toga ukljuceno u sprovodjenje odluka koje su najavljenje, od interesa duvanske industrije koja je sporazumno usla na nase trziste kao jedan od prvih investitora pod punim blagoslovom drzavnog aparata, do buduceg benefita farmaceutske industrije. Spasavajte svoje zdravlje i pamet u glavu. Puno pozdrava od bivseg pusaca. Ostajte mi zdravo.

Vladan

pre 15 godina

Jadni smo u svojim pokusajima da licimo na Evropu i svet...nikada necemo biti ni nalik njima...bez obzira na zakone i upinjanje da im budemo blizi,..pa makar i nekakvim ne popularnim zakonima...Jadno.

marko

pre 15 godina

Zivim u inostranstvu gde je ovakav zakon odavno na snazi (Italija). Pre uvodjenja se dosta spekulisalo koliki ce problem da napravi, da li ce uopste biti sprovodljiv i tsl. U praksi se ispostavilo da funkcionise savrseno i nikakvih argumentovanih razloga protiv njega vise nije bilo. Apsolutno podrzavam!!

Srdjan

pre 15 godina

Upravo je svrha zabrane pusenja na javnim mestima to sto steti i ljudima koji su nepusaci. Izvinite gospodo, mozete sami sebi da radite sta hocete, sve dok to ne ugrozava i druge. Idite negde u pustinju sa nekim dzipom, pa vozite pijani do mile volje. Ali na putu ne mozete, jer cete ubiti nekog. Isto stoje stvari i sa pusenjem na javnim mestima. Neki kazu: "ako nekome smeta, moze da izadje, ima izbor!". Pa, ako je tako, na sta bi se sveo taj izbor nepusaca? Pusaca ima svuda, na svim mogucim javnim mestima. To bi znacilo da nepusaci mogu da budu slobodni od duvanskog dima na poslu, u drugim javnim ustanovama i kod kuce. Znaci, posle posla, pravac kuci? To je izgleda resenje koje nam nude "uvredjeni" i "osteceni" pusaci. Ako vam se ne svidja da vas drugi truju, sedite kod kuce? Hvala lepo, ja bih radije sedeo u kaficu, i bilo gde drugde, ali bez otrovnog dima u mojim plucima.
Ima vidim ovde i argumenata da ima i "vaznijih" stvari. A sta je sa onim "nista nije vaznije od zdravlja"? Toga se ljudi sete tek kad se razbole, shvate da nije vazan ni novac, ni status, ni kola,... samo ZDRAVLJE!
I, poslednji "argument" razljucenih pusaca je da nas truju i fabrike, i smog, i automobili... Da, svakako, u pravu ste. Cim se resimo duvanskog dima na javnim mestima, treba nastaviti dalje, pozabaviti se i tim pitanjima. Sve dok ne dodjemo do svezeg vazduha. Ali to nikako ne znaci da je duvanski dim (izazivac karcinoma) manje vazan. Sve je vazno.
Inace, dosta vise tih gluposti tipa "sad, u ovoj krizi, ili u ovoj situaciji", vi se zalite na nesto drugo! Pa uvek ce biti krize i "situacije", to ne znaci da sve drugo zato treba da stane. Glup argument, ali uobicajen.

Dule

pre 15 godina

Smešni su argumenti pušača koji po ko zna koji put pokazuju samoživost bez zrna tolerancije za većinsk nepušački deo populacije. Bogate evropske zemlje i ost.vodeće zemlje u svetu su iz opravdanih razloga zauzele ovakav stav i u tome je prosto budućnost. Ostaje pitanje kada će se kod nas početi da se primenjuju ovakvi standardi. Iskustvo nam govori da smo veoma jaki ne rečima a u praksi to izgleda malo drugačije. Videćemo kako će funkcijonisati primena najavljenih mera. Sve u svemu mislim da će pušači još neko duže vreme moći da se baškare u svom dimu u javnim zatvorenim prostorima.

anbeast

pre 15 godina

Red bi bio da se konacno zabrani. Sloboda jednog coveka bi trebalo da bude ogranicena jedino slobodom drugog. Nemam nista protiv da ko zeli, pusi , ali ne tamo gde sam ja

Dejan

pre 15 godina

sebicnost pusaca je stara prica. ne mare za ljude kojima to smeta. bitno je da je njima lepo kad uzivaju u nenormalnoj i neprirodnoj stvari??? ja provodim u kancelariji na svom radnom mestu svaki dan 8 sati sa 2 nenormalna pusaca. epidemija zvana pusenje i davljenje u dimu neopisivog smrada mora prestati. zastitite ljude koji su u nemilosti trovaca !!!

Djordje

pre 15 godina

Grijesis Maso u ovome. Svi koji danas puse u kaficima ce i sutra sjediti u istim. U samom pocetku posao mozda, ali samo mozda, opadne za kojih 10%, ali se vrlo brzo vrati na staro, cesto se i poboljsa. To se desilo svugdje gdje je zabrana stupila na snagu i gdje se sprovodi. Ja sam inace pusac.

Obi

pre 15 godina

@ Marko:
Ima istine u tome sto kazes ali je ipak jako jako ruzno.
Evo npr. moja mama je pusac vec vise od 30 godina, bila tesko obolela od kancera, ne samo da su je jedva izlecili nego su jedva i primili u bolnicu (zato sto je bila jako hitan slucaj, i rekli su nam tada ladno da "nemaju mesta" i da se nisu potegle veze ja bih danas bila bez majke, kao sto je jedna moja drugarica ostala bez majke jer nije imao ko da intervenise na vreme, i ta devojka se ni dan-danas nije oporavila od majcine smrti, a proslo je 5 godina).
Da li je kancer bio uzrok- vrlo verovatno ali to nikad necu saznati. Jos vise me boli to sto ona i dalje pusi. Ponekad sam uzasno uzasno besna na nju ali problem nije nimalo tako jednostavan niti resenja mogu biti tako radikalna kao sto ti kazes. Jer nikad nista nije crno-belo.

Zoran Znider

pre 14 godina

Na vestima B92 u 23h 29-12 2009.(tema-zakon o zabrani pusenja), objavljen je podatak da se u Srbiji godisnje popusi preko dvadeset milijardi cigareta. Ako, na osnovu aksciza, drzava uzima samo jedan dinar po cigareti ( a sigurmo uzima vise),lako je izracunati koliki je prihod u drzavnoj kasi od ljudi koji kupuju cigarete.Ako su cigarete toliko stetne za zdravlje ljudi i njihove okoline, drzava bi trebala da zabrani njihovu proizvodnju i prodaju. Posto drzava nije spremna da se odrekne prihoda od prodaje cigareta,poreza na plate i doprinosa za socijalno i penzijsko osiguranje ljudi koji su zaposleni u duvanskoj industriji, trebala bi malo vise da postuje ljude koji kupuju cigarete. U toku je prava hajka na pusace. Niko ne moze da me ubedi da su cigarete razlog za sve bolesti ovog sveta.Sta je sa osiromasenim uranijumom? Sta je sa stresom koji dozivljavaju ljudi koji su ostali bez plate a svakog dana im stizu neki racuni? Znam ja da pusenje nije zdravo i mozda bih i ostavio cigarete da me ne iritira tolika hajka na pusace. O komentarima kako su pusaci sebicni i ugrozavaju ljudska prava nepusaca, mislim da je to obrnuto, a drzava je licemerna!

nislija

pre 15 godina

84 kazne za godinu dana. Pa za sta ti majmuni primaju platu, za 7 kazni mesecno u celoj drzavi. Kakva komedija Jos ako imamo i recimo 7 inspektora, svaki od njih napise po 1 kaznu na pocetku meseca i do kraja meseca ne dolazi na posao, ispunio je bonus.... Sta reci

softveras

pre 15 godina

Što se tiče privatne svojine i prava na njoj, potpuno je besmisleno ograničavati privatnom preduzetniku pravo da CEO svoj lokal (kafić, kafanu) proglasi mestom za pušenje i to vidno označi. Niko ne tera nepušače da biraju baš taj lokal, nek traže drugi koji nije označen. Pošto tvrdite da ima daleko više nepušača od pušača, ispada da bi tom logikom bilo i više lokala za nepušače. U svakom slučaju, treba se postaviti tržišno, dozvoliti vlasnicima da se opredele, jer PUŠENJE JOŠ NIJE KRIVIČNO DELO!

NS

pre 15 godina

hahahahahaha.... bilo bi smesno da nije tuzno!!!
Sad je kao zabranjeno pusenje u zdravstvenim ustanovama??? Volela bih da vidim tu ustanovu gde se primenjuje taj zakon. Slucajno radim u jednoj od zdravstvenih ustanova gde se taj zakon nikad nije ni primenjivao. Pusi se od podruma do krova, od spremacica do direktora, po kancelarijama, lekarskim sobama na odeljenjima... Prvo sto se oseti kada se udje u bolnicku zgradu je smrad duvana!!! Mislim, o cemu mi pricamo? Sta ce nam novi zakoni kada se ni stari ne primenjuju?

lowlander

pre 15 godina

Ha-ha-ha-ha, pre par dana prodje godina kako sam uspeo da se oslobodim cigareta posle 22 godine staza i 2,5 kutija dnevno u poslednjih par godina. Sta reci, sad opusteno citam u stampi o novim istrazivanjima o stetnosti, o podizanju akciza na cigarete, o zabrani pusenja itd. Al bas opusteno !!!

Jovan Preacher

pre 15 godina

Ne razumem. Kakav god zakon da donesu ako inspekcije ne budu krstarile po objektima i naplacivale paprene kazne sve ce ostati mrtvo slovo na papiru!

Sladjana Hotomski

pre 13 godina

U Udruzenju penzionera u Sremskoj Mitrovici je odredjena najveca sala za pusace, a najmanja za nepusace.Problem su igranke penzionera koje se odrzavaju u velikoj sali.Ko je nadlezan za taj propust?Hvala!

dragan

pre 12 godina

ja sam pasivan pusac vec duzi vremenski period , radim kod gazde koji je veliki pusac i ne postuje zakon bas zato sto on pusi a u suprotnom sigurno bi ga postovao . od kako je stupio na snazi 11.11.2010g i zvanicno do danas niko ni u jednom trenutku nije usao u radnju da proveri postovanje istog.pa ovom prilikom zelim uopsteno da upozorim nadlezne da posalju te kontrole neka ih bar malo urazume i lupe po dzepu. pozdrav !!