Utorak, 18.11.2008.

15:26

Jeremić najavio tužbu zbog "Oluje"

Ministar spoljnih poslova Vuk Jeremić izjavio je da će Srbija tužiti Hrvatsku za zločine počinjene tokom operacije "Oluja" 1995. godine.

Izvor: B92

Jeremiæ najavio tužbu zbog "Oluje" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Necu devedesete!

pre 17 godina

Srbija je zemlja koja ima mnogo mana i u kojoj ziveti nije lako. Zivot ovde ne znaci nista a prava gradjana su samo slovo na papiru. Zivot je sveden na minimum. I bas zato je nasoj vlasti uvek neka nova karta u rukavu, nekakva "sarena laza" da skrene misli narodu na prave probleme. A nasem coveku je memorija kratka i draze mu je da likuje oko ovakvih po njegovu egzistenciju nevaznih pitanja nego da pogleda sebi u oci i mozda se pobuni sto je sve ovde moguce potkupiti i sto placa proizvode svaki dan po paprenim cenama....i sto nikada nije otisao sa porodicom na odmor i sto vise nema nego sto ima.

Bucko razmisljam

pre 17 godina

Ubedjen sam di ni sam Pok. Slobodan Milosevic ne bi "upornije" branio svoju "pogresnu politiku" od danasnje Vlade Srbije i njenog Ministra Jeremica ! Srbija po recima Predsednika Tadica predstavlja "FAKTOR STABILNOSTI" na Balkanu ? Voleo bih da mi neko kaze sa kojom susednom drzavom Srbija ima "prijateljski odnos" ? Poricuci GRESKE Milosevicevog Rezima i prebacujuci krivicu na one koji su uz velike zrtve branili svoje granice Srbija ni danas ne uliva nikakvo poverenje za sigurnost regiona ! Ovde jos govorim o "demokratskoj" i PROEvropskoj vladi a da ne govorimo o politickoj strukturi Srbije sa Radikalima i ULTRAnacionalistima ? Srbija se mora jednom dinstancirati od Milosevica ako nece VECITO imati zategnute odnose sa SVIMA inace se namece "logicno" pitanje, Zasto je uopste "SRUSEN" Rezim Slobodana Milosevica ?

bogdan

pre 17 godina

Odgovor je prost i jednostavan. Hrvatska nije sposobna da izvede povratak prgnanih i izgnanih, sad ovim potezom i procesom hoce da dokaze da i ne mora to da izvodi i time sebi omoguci ubrzano prikjljucivanje EU. Nista drugo... Treba ih tuziti i za WWII

Ivan

pre 17 godina

Problem kod Hrvata je sto je za njih sve OK jer su se borili protiv "agresora" i za njih sve je bilo dozvoljeno...Onih 250 000 ljudi nisu bili statisti za film nego su brutalno isterani iz svojih kuca.
Deda moga kuma je mislio da mu nece nista jer je imao preko 90 godina, ubili su ga unuci onih istih ustasa koji ga nisu uspeli ubiti od 41-45 godine. Sramotno je sto oni imaju hrabrosti da pokrenu tuzbu, a imali su i koncertarcione logore za Srbe u NDH i uspeli su da zavrse projekt etnicki ciste Hrvatske u novoj NDH...Umesto da cute i uzivaju jer su nekaznjeni za svoja nedela, oni bukvalno traze da im urucimo protivtuzbu...

dragan

pre 17 godina

Mislim da je najava ministra Jeremica pravilan politicki potez. Naime, smataram da se odnosi izmedju nase dve drzave nece normalizovati dok se ne utvrde sve okolnosti vezane za dogadjaje u Vukovaru ali i za dogadjaje u "Oluji". Najbolje je bilo da se to odigralo u direktnim razgovorima a ne preko Suda...

Srba

pre 17 godina

Pravno gledano JNA koja je ustavom SFRJ bila obavezna da stiti teritorijalni integritet SFRJ imala ja pravo da spreci razbijanje jedinstvene zemlje.Ona je izvrsila "redarstveno-vojnu" akciju uspostavljanja suvereniteta.To m prilikom je dozivela poraz pod pritiskom inozemnih cimbenika. Dakle nema reci o agresiji vec o zlocinima nad civilima, unistavanju privatne i javne imovine. Hrvatska je takodje poduzela slicnu akciju koja je zavrsena uspesno jer su inozemni cimbenici bili na njenoj strani. Ni ona nije mogla izvsriti agresiji jer se nije radilo o napadu na teritoreiju druge drzave. Dakle u oba slucaja koji su pravno gotovo identicni radi se o prekoracenju nadleznosti i prekomernoj upotrebi sile sa tragicnim i teskom posledicama po sigurnost civila i imovine.

Miki

pre 17 godina

Nemojte da zapocinjete novi rat bez potrebe...Presuda bi trebalo da se donese za par godina, ali u kakvom ce stanju biti svet onda sta mislite? Mislite da je svetska kriza samo privremena slabost i da ce se za koju godinu svet oporaviti?...Ne uzbudjujte se oko ovih naplacivanja racuna Sr i Hr, uskoro ce sve ovo biti potpuno besmisleno, nego gledajte da se obezbedite za skoru buducnost, to vam je moj topli savet...

Indijanac

pre 17 godina

Neka se dokaze ko je kriv za progon preko 250000 ljudi iz Krajine, nema veze ko je, da li je to Milosevic ili Tudjman ili obojica, samo nek se dokaze krivac.

Nebojsha

pre 17 godina

Ne znam dokle ce ovo trajati, i
ne znam cemu vodi? Sve dok bude
trajalo ovo natezanje ko je kriv
i ko je vishe zla naneo, nema
napretka i nema pomirenja na ovom nashem nemirnom Balkanu.

Nikola

pre 17 godina

U Srbiju sam dosao iz Hrvatske 1991, nasa imovina tamo je unistena iako niko iz moje porodice nije ucestvovao ni u kakvim (para)vojnim formacijama (a otvoreno pitanje je da li bi taj cin bio opravdan sve i da jeste). Uprkos svemu kod mene nikad nije postojala niti ce postojati mrznja prema Hrvatima jer sam u stanju da razlikujem odgovornost naroda/drzave od odgovornosti skupine idiota (a takvih je bilo na svim stranama). Na svim dosadasnjim izborima glasao sam za proevropske snage i ni tu ne planiram nesto da promenim u skorijoj buducnosti. A sad kad sam dao pozadinu, vreme je i za komentar. Ne zelim govoriti o kontratuzbi, Vukovaru i Oluji. Mislim da je tu vec sve receno. Ali moram da dovedem u pitanje cinizam i dvolicnost suda pravde koji se toliko dugo bavi Balkanom i svinjarijom koja se desila nama, a i dalje ostaje slep za genocid po definiciji koji se dogodio u Ruandi. Ako zapadna civilizacija nastavi da se ponasa ovako, ja vise nisam siguran da li zelim da joj pripadam.

Rijeka

pre 17 godina

...mene su zaintrigirale moguće posljedice ove odluke na situaciju na Kosovu. Ne mogu se oteti dojmu da je Jeremić još dosta prije hrvatskog priznanja Kosova postao uvjeren da RH neće povući tužbu te od onda mijenja dotad suzdržanu retoriku. Zna da se ovakvi procesi vuku godinama, da se ne štedi na optužbama i provokacijama, ukratko sve loše u zao čas. A taj čas je trenutak kad su počela priznanja Kosova, zatim trenutak kada je Srbija nekako uspjela zaustaviti trend novih priznanja itd. Sklon sam vjerovati da Srbija (ipak) nije očekivala ovu odluku, te da joj s ovime znatno pogoršala međunarodna pozicija. Hrvatskoj to definitivno nije primarni cilj, no zato bi Priština i dobar dio EU i USA mogao biti zadovoljan ?

Ilija

pre 17 godina

Mislim da ljude u Hrvatskoj najvise iritira službeni stav Srbije o prošlom ratu. Tko? Mi? Ništa mi ne znamo! Kada je riječ o hrvatskim Srbima, jedno je nepobitna činjenica, a to je da se Milošević u to vrijeme poslužio Srbima iz Hrvatske i BiH kako bi stvorio veliku Srbiju. Projekat nije uspio i on ih je sve sa sobom odveo u propast.

iksi

pre 17 godina

...Evo ja ne podržavam tužbu ni Hr a ni Srbije iako sam učesnik tog zla, treba da se osude zločini sa svih strana, a ne samo još više stvarat mržnju, politicari su samo BEEEP, sa obadvije strana.

Filip

pre 17 godina

Pominjanje Oluje je neozbiljno ako se najpre ne sastavi tuzba za Jasenovac. Srbi iz Jasenovca nikada nisu obesteceni od strane Hrvatske. Jasenovac ce biti i ostati uzrok buducih sukoba sve dok Hrvatska ne plati ratnu odstetu porpdicama poginulih. Gospodine Neven, isprike nisu dovoljne, isprike za Jasenovac su uvredljive s obzirom da dolaze nakon ukidanja pravnog statusa naroda Srbima u HR i velikog etnickog ciscenja Krajine.

dilic

pre 17 godina

Trebalo je tuziti i pre, ali nismo imali tako razumnu i razloznu vladu. Genocid koji je izvrsen nad Srbima u Krajini je vise nego ocigledan. Zasto bi prikrivali i umanjivali njihove zlocine.
I ja sam za pomirenje. Medjutim, ako rat tužbama traje onda mi ne mozemo da bacimo to oruzje, do primirja, Ako rat izjavama traje i to cemo voditi, do primirja - ne vise, ali ne i manje.

"SLUCAJNI PROLAZNIK"

pre 17 godina

... smatram da apsolutno treba da podnesemo protivtuzbu koja ce sadrzavati argumente o zlocinima NDH i zlocinima u okviru "Bljeska" i "Oluje".

Nikola

pre 17 godina

Podrzavam odluku nase vlade da uzvrate kontratuzbom, nek se sve resi na sudu i da zavrsimo vise sa tom pricom i da se okrenemo buducnosti!!!

aleks

pre 17 godina

Bila bi fora da se UN sud proglasi nenadleznim za kontratuzbu Srbije ( kao sto se proglasio za nenadleznim kada je Srbija tuzila NATO) :). Tuzba bi definitivno trebala da obuhvati i Jasenovac ... A inace slazem se da Srbija treba da odgovara za zlocine u Vukovaru i ostalim delovima Hrvatske gde je pocinjen zlocin nad Hrvatima.

Pravnik

pre 17 godina

Suprotno Jeremićevim najavama, ne postoji pravni način za pokretanje postupka za zločine iz Drugog svjetskog rata, jer je Konvencija za sprječavanje zločina genocida usvojena 1947. i ne može se primjenjivati za ranije zločine.

Velizar

pre 17 godina

Hteli to da priznaju ili ne - Srbi i Hrvati - ma koliko insistirali na različitostima - u nekim stvarima se identično ponašaju. Sećam se pre 5 godina - dok su u Hrvatskoj protestvovali pod transparentima: "Svi smo mi Norac", u Srbiji su nosili: "Svi smo mi Lukić". Tako je i oko velikih istorijskih pitanja - niko ne pokušava da se stavi u poziciju ovog drugog... Sve dok bude tako, odnosi dveju država i naroda će biti pritajeno zategnuti - a to ne vodi ničemu, osim plodnom tlu da razne barabe na tome profitiraju. ... Tako da je sve to jedno vrzino kolo apsurda...

Dejan

pre 17 godina

E moj Jeremicu. Ti ga stvarno bubnes i ostanes ziv. Bolje se ti bavi fizikom koju si diplomirao nego da ulazis u ovakve nebuloze. Znaci li to da onda Albanija ima pravo da tuzi Srbiju zbog zlocina na Kosovu ? Pa ne moze jedna drzava da tuzi drugu drzavu zbog takve materije. Pa i ako su to predstave za vlastiti narod previse je.

Petar S.

pre 17 godina

Ma kakav vansudski dogovor sa onima koji su dovrsili ono sto je zapoceto 1941.
Kao da su Pavelic i Milosevic u istoj ravni.

Samo sada treba SMIRENO i pametno osmisliti protiv tuzbu koja bi bila na cvrstim osnosvama, a ne brzopleto (i bombasticno) izbaciti novinske naslove koji ce se vrteti par dana ali nikakvog daljeg efekta nece imati.

Prevodilac

pre 17 godina

"Oluja" je bila jedno lokalno nevreme, ali je ipak duvala u smeru Srbije. Kako ce svetski sudski pravni "meteorolozi" videti ovu stvar je = ?

E.X.CALIBER

pre 17 godina

Ministar Jeremić je u ozbiljnoj zabludi, ako veruje da Srbija, išta, može da postigne kontra-tužbom za "genocid" protiv Hrvatske, budući da je hrvatska država legitimnim sredstvima nastojala da vaspostavi ustavno-pravni poredak na delu svoje "pobunje" teritorije...

Becar

pre 17 godina

Jeremić najavio tužbu zbog "Oluje"... Vuce, samo daj, ... niti s od sanse necete imati ! Tko samo malo prati sudenje hr. generalima zna da je to totalno besmisleno, za razliku od Srbije, Hrvatska ima prejakih dokaza i protuargumenta za te sulude optuzbe ! Istina je, da su evakuirani 250000 Srba, biti ce tragicno za srbijanski politicki vrh, kada vas Hrvatska suoci sa dokazima tko ih je naredio i sproveo, o potjerivanju ne moze biti rijec. Samo polako, pravda je ponekad jako spora..

vojvođanin

pre 17 godina

Koliko se ja razumem u kuvanje ovaj 'rvatski potez opet dovodi do natezanja ko je koga, zbog čega i kada. Što reče jedan pametan čovik: smrt jednog čoveka je tragedija, smrt više ljudi je statistički podatak. E sad "divna naša" želi da prikaže svoju statistiku, ali izeš ga i ova naša napaćena zemlja ima svoju statistiku. E sad je samo pitanje čija će statistika da pobedi. Mada se meni čini da 'rvacku malko nervira što se ugled Srbije u svetu, iako vrlo sporo, ipak popravlja. Alo komšije spuštajte tu loptu na zemlju, ajmo po zemlji da se loptamo, a ne da vodimo vazdušne duele!

Djordje Petrovic

pre 17 godina

Nesto razmisljam, koliko znam, jedan od uslova za ulazak u Evropsku uniju jeste da drzava clanica ima uredjene odnose sa svojim susedima, kako ce EU reagovati na ovu tuzbu, zanima me? Mislim da ce stvari jos da se iskomplikuju ukoliko Srbija podnese kontratuzbu.

Marko

pre 17 godina

Samo da skrenem paznju ovde nekima da se i nas predsednik ozbiljno izvinio hrvatskom narodu za pocinjene zlocine, kojih je sigurno bilo. Verujem da jeste bilo zlocina, pljacki sa srpske strane, ali toga je bilo i sa hrvatske. Verujem i da se takvi zlocinci moraju pohvatati i adekvatno kazniti. A ne da kada se Srbima sudi za zlocine pred hrvatskim sudovima, dobiju po 20-25 godina, a Hrvati po 5-6. Isto vazi i za srpske sudove. Zlikovac je zlikovac u svakom slucaju - najbolji primer za to je tzv.Legija.
Stvarno je neverovatno da Srbija pored Jasenovca i stotine hiljada izbeglih i proteranih Srba iz Hrvatske treba da odgovara za navodni genocid, a Hrvatska da glumi jadnu zrtvu. Da se razumemo, ono u Vukovaru je sramota za nas Srbe, ali negiranje zlocina u II sv. ratu i ovom poslednjem (sve pod plastom tzv. odbrane zemlje) malo nije u redu. I to je ono sto mnoge ovde iritira. Nesto ne vidim da se Hrvati suocavaju sa svojim zlocinima. Nesto se ne secam da su Hrvati 91.-ve bili prijateljski raspolozeni prema Srbima, pa se onda sve promenilo kada su se ovi (Srbi) 'odjednom' odmetnuli...

neven

pre 17 godina

Hrvatski predsjednik dva puta se ispričao za sve htvatske zločine (uključujući NDH). Isprika je bila iskrena i potpuna te nije uključivala pozivanje na hrvatske žrtve kojih je takođe bilo.
Ovdje nije problem u nemogućnosti Hrvatske da se suoči sa svojim zločinima već u apsolutnom odbijanju službene Srbije da preuzme odgovornost za događaje devedesetih. Shvatite da nas u hr takav stav iritira. Siguran sam da bi nakon jedne ozbiljne isprika sa srpske strane hrvatska vlada povukla ovu tužbu.

Tvrdnja da je sve to bilo zbog obrane srpskog naroda ne stoji. Ljudi, vršeni su topnički i pješački napadi s ciljem zauzimanja Vinkovaca, Osijeka, Zadra, Šibenika, Dubrovnika, Karlovca, Siska itd... Srbi u tim gradovima nikada nisu bili ni blizu većine.
To je bio običan pokušaj otimačine teritorije s ciljem stvaranja Velike Srbije.
Možemo pakirati kako hoćemo, ali to je strašna istina.

Aleksandar

pre 17 godina

... O cemu pricaju svi koji su videli i culi komentare hrvatskih zvanicnika? Srbija mora podneti kontratuzbu. Ona ima mnogo vise sansi na uspeh, jer je u Hrvatskoj ucinjen pravi genocid u Jasenovcu, a "Bljesak" i "Oluja" nisu samo "obicno" etnicko ciscenje, vec je postojala namera i naredba da se Hrvatska ocisti od jednog od konstitutivnih naroda. Hrvatska se mora suociti sa istinom i staviti pod hipoteku Jasenovca. Strahovita je procena koliko bi Hrcatska morala nadoknaditi svim zrtvama i njihovim porodicama, a preko 700.000 ih je samo u Jasenovcu. Libija je za minimalni broj zrtava nedavno platila SAD 1,5 milijardu dolara. Dakle, Hrvatska je svesno pokrenula spor da bi usicarila, i tu nema poravnanja, samo kontratuzba sa svim ergumentima mora biti odgovor, naravno, ako smo pravna drzava.

Bane

pre 17 godina

Ja sam za to da svi zivimo normalno. Gde mrznja na bazi rasnih, etnickih ili religioznih razlika ne postoji. Da ljudi imaju svoje obicaje i da ne namecu drugima. U svakom smislu medjusobno postovanje.

Ali da svima bude sasvim jasno da je krajnje licemerno i bezobrazno sa strane covek cija partija je pocetkom devedesetih bila ideoloski i politicki sasvim isto sa ustaskim pokretom da trazi izvinjenja od bilo koga dok negira bilo kakavu krvicu svoje strane.

Isto tako sto se Srbi moraju saociti (i iskreno izviniti) svojom prosloscu i nedelima svojih lidera isto tako Hrvatska vlast i drustvo moraju se izvinit za zrtve NDH i nedelima istomisljenika NDHa pocetkom devedestih.

Cicero

pre 17 godina

Bilo bi dobro, da možemo da podelimo uverenje ministarke Malović, ako bi nas upoznala, bar, sa nekim argumentima, za koje očekuje da mogu biti uvaženi od Međunarodnog suda pravde...

covek

pre 17 godina

Milosevic je sigurno zapoceo razgradnju zemlje svojom tupastom politikom, ali moram reci da ovaj argument koji se stalno ponavlja u Hrvatskoj kako nije srusen Novi Sad nego Vukovar itd, je zapravo kvaziargument. Prvo zbog toga, jer to nije bio osvajacki rat, pa i mada je vojska iz Srbije ucestvovala razlog nije bio da se osvoji teritorija nego da se zastite Srbi u Hrvatskoj, sto je po meni bila jako glupa ideja a najvise zbog tragike koju je iza sebe ostavila. Drugo, nisu zlocine cinili, na zalost, samo vojnici/ kriminalci/dobrovoljci, kako god da ih nazovemo, iz Srbije nego i iz Hrvatske, a medju njima i Srbi i Hrvati.
Konacno hocu da kazem da sam za to da se odgovara, da ovi iz Vojske odgovaraju za Dubrovnik i Vukovar, kninski Srbi za progon hrvatskih komsija, i ubice hrvatskog porekla koji su ubijali i proterivali Srbe, cega je nesumljivo bilo. Ali na zalost mislim da cilj ove tuzbe nije da se pronadju odgovorni nego novo balkansko nadmudrivanje. Jadno i tuzno zbog onih koji su stradali.

Aleksandar

pre 17 godina

... O cemu pricaju svi koji su videli i culi komentare hrvatskih zvanicnika? Srbija mora podneti kontratuzbu. Ona ima mnogo vise sansi na uspeh, jer je u Hrvatskoj ucinjen pravi genocid u Jasenovcu, a "Bljesak" i "Oluja" nisu samo "obicno" etnicko ciscenje, vec je postojala namera i naredba da se Hrvatska ocisti od jednog od konstitutivnih naroda. Hrvatska se mora suociti sa istinom i staviti pod hipoteku Jasenovca. Strahovita je procena koliko bi Hrcatska morala nadoknaditi svim zrtvama i njihovim porodicama, a preko 700.000 ih je samo u Jasenovcu. Libija je za minimalni broj zrtava nedavno platila SAD 1,5 milijardu dolara. Dakle, Hrvatska je svesno pokrenula spor da bi usicarila, i tu nema poravnanja, samo kontratuzba sa svim ergumentima mora biti odgovor, naravno, ako smo pravna drzava.

covek

pre 17 godina

Milosevic je sigurno zapoceo razgradnju zemlje svojom tupastom politikom, ali moram reci da ovaj argument koji se stalno ponavlja u Hrvatskoj kako nije srusen Novi Sad nego Vukovar itd, je zapravo kvaziargument. Prvo zbog toga, jer to nije bio osvajacki rat, pa i mada je vojska iz Srbije ucestvovala razlog nije bio da se osvoji teritorija nego da se zastite Srbi u Hrvatskoj, sto je po meni bila jako glupa ideja a najvise zbog tragike koju je iza sebe ostavila. Drugo, nisu zlocine cinili, na zalost, samo vojnici/ kriminalci/dobrovoljci, kako god da ih nazovemo, iz Srbije nego i iz Hrvatske, a medju njima i Srbi i Hrvati.
Konacno hocu da kazem da sam za to da se odgovara, da ovi iz Vojske odgovaraju za Dubrovnik i Vukovar, kninski Srbi za progon hrvatskih komsija, i ubice hrvatskog porekla koji su ubijali i proterivali Srbe, cega je nesumljivo bilo. Ali na zalost mislim da cilj ove tuzbe nije da se pronadju odgovorni nego novo balkansko nadmudrivanje. Jadno i tuzno zbog onih koji su stradali.

neven

pre 17 godina

Hrvatski predsjednik dva puta se ispričao za sve htvatske zločine (uključujući NDH). Isprika je bila iskrena i potpuna te nije uključivala pozivanje na hrvatske žrtve kojih je takođe bilo.
Ovdje nije problem u nemogućnosti Hrvatske da se suoči sa svojim zločinima već u apsolutnom odbijanju službene Srbije da preuzme odgovornost za događaje devedesetih. Shvatite da nas u hr takav stav iritira. Siguran sam da bi nakon jedne ozbiljne isprika sa srpske strane hrvatska vlada povukla ovu tužbu.

Tvrdnja da je sve to bilo zbog obrane srpskog naroda ne stoji. Ljudi, vršeni su topnički i pješački napadi s ciljem zauzimanja Vinkovaca, Osijeka, Zadra, Šibenika, Dubrovnika, Karlovca, Siska itd... Srbi u tim gradovima nikada nisu bili ni blizu većine.
To je bio običan pokušaj otimačine teritorije s ciljem stvaranja Velike Srbije.
Možemo pakirati kako hoćemo, ali to je strašna istina.

Petar S.

pre 17 godina

Ma kakav vansudski dogovor sa onima koji su dovrsili ono sto je zapoceto 1941.
Kao da su Pavelic i Milosevic u istoj ravni.

Samo sada treba SMIRENO i pametno osmisliti protiv tuzbu koja bi bila na cvrstim osnosvama, a ne brzopleto (i bombasticno) izbaciti novinske naslove koji ce se vrteti par dana ali nikakvog daljeg efekta nece imati.

Bane

pre 17 godina

Ja sam za to da svi zivimo normalno. Gde mrznja na bazi rasnih, etnickih ili religioznih razlika ne postoji. Da ljudi imaju svoje obicaje i da ne namecu drugima. U svakom smislu medjusobno postovanje.

Ali da svima bude sasvim jasno da je krajnje licemerno i bezobrazno sa strane covek cija partija je pocetkom devedesetih bila ideoloski i politicki sasvim isto sa ustaskim pokretom da trazi izvinjenja od bilo koga dok negira bilo kakavu krvicu svoje strane.

Isto tako sto se Srbi moraju saociti (i iskreno izviniti) svojom prosloscu i nedelima svojih lidera isto tako Hrvatska vlast i drustvo moraju se izvinit za zrtve NDH i nedelima istomisljenika NDHa pocetkom devedestih.

Filip

pre 17 godina

Pominjanje Oluje je neozbiljno ako se najpre ne sastavi tuzba za Jasenovac. Srbi iz Jasenovca nikada nisu obesteceni od strane Hrvatske. Jasenovac ce biti i ostati uzrok buducih sukoba sve dok Hrvatska ne plati ratnu odstetu porpdicama poginulih. Gospodine Neven, isprike nisu dovoljne, isprike za Jasenovac su uvredljive s obzirom da dolaze nakon ukidanja pravnog statusa naroda Srbima u HR i velikog etnickog ciscenja Krajine.

vojvođanin

pre 17 godina

Koliko se ja razumem u kuvanje ovaj 'rvatski potez opet dovodi do natezanja ko je koga, zbog čega i kada. Što reče jedan pametan čovik: smrt jednog čoveka je tragedija, smrt više ljudi je statistički podatak. E sad "divna naša" želi da prikaže svoju statistiku, ali izeš ga i ova naša napaćena zemlja ima svoju statistiku. E sad je samo pitanje čija će statistika da pobedi. Mada se meni čini da 'rvacku malko nervira što se ugled Srbije u svetu, iako vrlo sporo, ipak popravlja. Alo komšije spuštajte tu loptu na zemlju, ajmo po zemlji da se loptamo, a ne da vodimo vazdušne duele!

Dejan

pre 17 godina

E moj Jeremicu. Ti ga stvarno bubnes i ostanes ziv. Bolje se ti bavi fizikom koju si diplomirao nego da ulazis u ovakve nebuloze. Znaci li to da onda Albanija ima pravo da tuzi Srbiju zbog zlocina na Kosovu ? Pa ne moze jedna drzava da tuzi drugu drzavu zbog takve materije. Pa i ako su to predstave za vlastiti narod previse je.

Marko

pre 17 godina

Samo da skrenem paznju ovde nekima da se i nas predsednik ozbiljno izvinio hrvatskom narodu za pocinjene zlocine, kojih je sigurno bilo. Verujem da jeste bilo zlocina, pljacki sa srpske strane, ali toga je bilo i sa hrvatske. Verujem i da se takvi zlocinci moraju pohvatati i adekvatno kazniti. A ne da kada se Srbima sudi za zlocine pred hrvatskim sudovima, dobiju po 20-25 godina, a Hrvati po 5-6. Isto vazi i za srpske sudove. Zlikovac je zlikovac u svakom slucaju - najbolji primer za to je tzv.Legija.
Stvarno je neverovatno da Srbija pored Jasenovca i stotine hiljada izbeglih i proteranih Srba iz Hrvatske treba da odgovara za navodni genocid, a Hrvatska da glumi jadnu zrtvu. Da se razumemo, ono u Vukovaru je sramota za nas Srbe, ali negiranje zlocina u II sv. ratu i ovom poslednjem (sve pod plastom tzv. odbrane zemlje) malo nije u redu. I to je ono sto mnoge ovde iritira. Nesto ne vidim da se Hrvati suocavaju sa svojim zlocinima. Nesto se ne secam da su Hrvati 91.-ve bili prijateljski raspolozeni prema Srbima, pa se onda sve promenilo kada su se ovi (Srbi) 'odjednom' odmetnuli...

Nikola

pre 17 godina

U Srbiju sam dosao iz Hrvatske 1991, nasa imovina tamo je unistena iako niko iz moje porodice nije ucestvovao ni u kakvim (para)vojnim formacijama (a otvoreno pitanje je da li bi taj cin bio opravdan sve i da jeste). Uprkos svemu kod mene nikad nije postojala niti ce postojati mrznja prema Hrvatima jer sam u stanju da razlikujem odgovornost naroda/drzave od odgovornosti skupine idiota (a takvih je bilo na svim stranama). Na svim dosadasnjim izborima glasao sam za proevropske snage i ni tu ne planiram nesto da promenim u skorijoj buducnosti. A sad kad sam dao pozadinu, vreme je i za komentar. Ne zelim govoriti o kontratuzbi, Vukovaru i Oluji. Mislim da je tu vec sve receno. Ali moram da dovedem u pitanje cinizam i dvolicnost suda pravde koji se toliko dugo bavi Balkanom i svinjarijom koja se desila nama, a i dalje ostaje slep za genocid po definiciji koji se dogodio u Ruandi. Ako zapadna civilizacija nastavi da se ponasa ovako, ja vise nisam siguran da li zelim da joj pripadam.

"SLUCAJNI PROLAZNIK"

pre 17 godina

... smatram da apsolutno treba da podnesemo protivtuzbu koja ce sadrzavati argumente o zlocinima NDH i zlocinima u okviru "Bljeska" i "Oluje".

E.X.CALIBER

pre 17 godina

Ministar Jeremić je u ozbiljnoj zabludi, ako veruje da Srbija, išta, može da postigne kontra-tužbom za "genocid" protiv Hrvatske, budući da je hrvatska država legitimnim sredstvima nastojala da vaspostavi ustavno-pravni poredak na delu svoje "pobunje" teritorije...

dilic

pre 17 godina

Trebalo je tuziti i pre, ali nismo imali tako razumnu i razloznu vladu. Genocid koji je izvrsen nad Srbima u Krajini je vise nego ocigledan. Zasto bi prikrivali i umanjivali njihove zlocine.
I ja sam za pomirenje. Medjutim, ako rat tužbama traje onda mi ne mozemo da bacimo to oruzje, do primirja, Ako rat izjavama traje i to cemo voditi, do primirja - ne vise, ali ne i manje.

aleks

pre 17 godina

Bila bi fora da se UN sud proglasi nenadleznim za kontratuzbu Srbije ( kao sto se proglasio za nenadleznim kada je Srbija tuzila NATO) :). Tuzba bi definitivno trebala da obuhvati i Jasenovac ... A inace slazem se da Srbija treba da odgovara za zlocine u Vukovaru i ostalim delovima Hrvatske gde je pocinjen zlocin nad Hrvatima.

Nikola

pre 17 godina

Podrzavam odluku nase vlade da uzvrate kontratuzbom, nek se sve resi na sudu i da zavrsimo vise sa tom pricom i da se okrenemo buducnosti!!!

Ivan

pre 17 godina

Problem kod Hrvata je sto je za njih sve OK jer su se borili protiv "agresora" i za njih sve je bilo dozvoljeno...Onih 250 000 ljudi nisu bili statisti za film nego su brutalno isterani iz svojih kuca.
Deda moga kuma je mislio da mu nece nista jer je imao preko 90 godina, ubili su ga unuci onih istih ustasa koji ga nisu uspeli ubiti od 41-45 godine. Sramotno je sto oni imaju hrabrosti da pokrenu tuzbu, a imali su i koncertarcione logore za Srbe u NDH i uspeli su da zavrse projekt etnicki ciste Hrvatske u novoj NDH...Umesto da cute i uzivaju jer su nekaznjeni za svoja nedela, oni bukvalno traze da im urucimo protivtuzbu...

Cicero

pre 17 godina

Bilo bi dobro, da možemo da podelimo uverenje ministarke Malović, ako bi nas upoznala, bar, sa nekim argumentima, za koje očekuje da mogu biti uvaženi od Međunarodnog suda pravde...

Djordje Petrovic

pre 17 godina

Nesto razmisljam, koliko znam, jedan od uslova za ulazak u Evropsku uniju jeste da drzava clanica ima uredjene odnose sa svojim susedima, kako ce EU reagovati na ovu tuzbu, zanima me? Mislim da ce stvari jos da se iskomplikuju ukoliko Srbija podnese kontratuzbu.

Becar

pre 17 godina

Jeremić najavio tužbu zbog "Oluje"... Vuce, samo daj, ... niti s od sanse necete imati ! Tko samo malo prati sudenje hr. generalima zna da je to totalno besmisleno, za razliku od Srbije, Hrvatska ima prejakih dokaza i protuargumenta za te sulude optuzbe ! Istina je, da su evakuirani 250000 Srba, biti ce tragicno za srbijanski politicki vrh, kada vas Hrvatska suoci sa dokazima tko ih je naredio i sproveo, o potjerivanju ne moze biti rijec. Samo polako, pravda je ponekad jako spora..

Prevodilac

pre 17 godina

"Oluja" je bila jedno lokalno nevreme, ali je ipak duvala u smeru Srbije. Kako ce svetski sudski pravni "meteorolozi" videti ovu stvar je = ?

Nebojsha

pre 17 godina

Ne znam dokle ce ovo trajati, i
ne znam cemu vodi? Sve dok bude
trajalo ovo natezanje ko je kriv
i ko je vishe zla naneo, nema
napretka i nema pomirenja na ovom nashem nemirnom Balkanu.

Ilija

pre 17 godina

Mislim da ljude u Hrvatskoj najvise iritira službeni stav Srbije o prošlom ratu. Tko? Mi? Ništa mi ne znamo! Kada je riječ o hrvatskim Srbima, jedno je nepobitna činjenica, a to je da se Milošević u to vrijeme poslužio Srbima iz Hrvatske i BiH kako bi stvorio veliku Srbiju. Projekat nije uspio i on ih je sve sa sobom odveo u propast.

bogdan

pre 17 godina

Odgovor je prost i jednostavan. Hrvatska nije sposobna da izvede povratak prgnanih i izgnanih, sad ovim potezom i procesom hoce da dokaze da i ne mora to da izvodi i time sebi omoguci ubrzano prikjljucivanje EU. Nista drugo... Treba ih tuziti i za WWII

Velizar

pre 17 godina

Hteli to da priznaju ili ne - Srbi i Hrvati - ma koliko insistirali na različitostima - u nekim stvarima se identično ponašaju. Sećam se pre 5 godina - dok su u Hrvatskoj protestvovali pod transparentima: "Svi smo mi Norac", u Srbiji su nosili: "Svi smo mi Lukić". Tako je i oko velikih istorijskih pitanja - niko ne pokušava da se stavi u poziciju ovog drugog... Sve dok bude tako, odnosi dveju država i naroda će biti pritajeno zategnuti - a to ne vodi ničemu, osim plodnom tlu da razne barabe na tome profitiraju. ... Tako da je sve to jedno vrzino kolo apsurda...

iksi

pre 17 godina

...Evo ja ne podržavam tužbu ni Hr a ni Srbije iako sam učesnik tog zla, treba da se osude zločini sa svih strana, a ne samo još više stvarat mržnju, politicari su samo BEEEP, sa obadvije strana.

dragan

pre 17 godina

Mislim da je najava ministra Jeremica pravilan politicki potez. Naime, smataram da se odnosi izmedju nase dve drzave nece normalizovati dok se ne utvrde sve okolnosti vezane za dogadjaje u Vukovaru ali i za dogadjaje u "Oluji". Najbolje je bilo da se to odigralo u direktnim razgovorima a ne preko Suda...

Srba

pre 17 godina

Pravno gledano JNA koja je ustavom SFRJ bila obavezna da stiti teritorijalni integritet SFRJ imala ja pravo da spreci razbijanje jedinstvene zemlje.Ona je izvrsila "redarstveno-vojnu" akciju uspostavljanja suvereniteta.To m prilikom je dozivela poraz pod pritiskom inozemnih cimbenika. Dakle nema reci o agresiji vec o zlocinima nad civilima, unistavanju privatne i javne imovine. Hrvatska je takodje poduzela slicnu akciju koja je zavrsena uspesno jer su inozemni cimbenici bili na njenoj strani. Ni ona nije mogla izvsriti agresiji jer se nije radilo o napadu na teritoreiju druge drzave. Dakle u oba slucaja koji su pravno gotovo identicni radi se o prekoracenju nadleznosti i prekomernoj upotrebi sile sa tragicnim i teskom posledicama po sigurnost civila i imovine.

Indijanac

pre 17 godina

Neka se dokaze ko je kriv za progon preko 250000 ljudi iz Krajine, nema veze ko je, da li je to Milosevic ili Tudjman ili obojica, samo nek se dokaze krivac.

Bucko razmisljam

pre 17 godina

Ubedjen sam di ni sam Pok. Slobodan Milosevic ne bi "upornije" branio svoju "pogresnu politiku" od danasnje Vlade Srbije i njenog Ministra Jeremica ! Srbija po recima Predsednika Tadica predstavlja "FAKTOR STABILNOSTI" na Balkanu ? Voleo bih da mi neko kaze sa kojom susednom drzavom Srbija ima "prijateljski odnos" ? Poricuci GRESKE Milosevicevog Rezima i prebacujuci krivicu na one koji su uz velike zrtve branili svoje granice Srbija ni danas ne uliva nikakvo poverenje za sigurnost regiona ! Ovde jos govorim o "demokratskoj" i PROEvropskoj vladi a da ne govorimo o politickoj strukturi Srbije sa Radikalima i ULTRAnacionalistima ? Srbija se mora jednom dinstancirati od Milosevica ako nece VECITO imati zategnute odnose sa SVIMA inace se namece "logicno" pitanje, Zasto je uopste "SRUSEN" Rezim Slobodana Milosevica ?

Miki

pre 17 godina

Nemojte da zapocinjete novi rat bez potrebe...Presuda bi trebalo da se donese za par godina, ali u kakvom ce stanju biti svet onda sta mislite? Mislite da je svetska kriza samo privremena slabost i da ce se za koju godinu svet oporaviti?...Ne uzbudjujte se oko ovih naplacivanja racuna Sr i Hr, uskoro ce sve ovo biti potpuno besmisleno, nego gledajte da se obezbedite za skoru buducnost, to vam je moj topli savet...

Rijeka

pre 17 godina

...mene su zaintrigirale moguće posljedice ove odluke na situaciju na Kosovu. Ne mogu se oteti dojmu da je Jeremić još dosta prije hrvatskog priznanja Kosova postao uvjeren da RH neće povući tužbu te od onda mijenja dotad suzdržanu retoriku. Zna da se ovakvi procesi vuku godinama, da se ne štedi na optužbama i provokacijama, ukratko sve loše u zao čas. A taj čas je trenutak kad su počela priznanja Kosova, zatim trenutak kada je Srbija nekako uspjela zaustaviti trend novih priznanja itd. Sklon sam vjerovati da Srbija (ipak) nije očekivala ovu odluku, te da joj s ovime znatno pogoršala međunarodna pozicija. Hrvatskoj to definitivno nije primarni cilj, no zato bi Priština i dobar dio EU i USA mogao biti zadovoljan ?

Pravnik

pre 17 godina

Suprotno Jeremićevim najavama, ne postoji pravni način za pokretanje postupka za zločine iz Drugog svjetskog rata, jer je Konvencija za sprječavanje zločina genocida usvojena 1947. i ne može se primjenjivati za ranije zločine.

Necu devedesete!

pre 17 godina

Srbija je zemlja koja ima mnogo mana i u kojoj ziveti nije lako. Zivot ovde ne znaci nista a prava gradjana su samo slovo na papiru. Zivot je sveden na minimum. I bas zato je nasoj vlasti uvek neka nova karta u rukavu, nekakva "sarena laza" da skrene misli narodu na prave probleme. A nasem coveku je memorija kratka i draze mu je da likuje oko ovakvih po njegovu egzistenciju nevaznih pitanja nego da pogleda sebi u oci i mozda se pobuni sto je sve ovde moguce potkupiti i sto placa proizvode svaki dan po paprenim cenama....i sto nikada nije otisao sa porodicom na odmor i sto vise nema nego sto ima.

neven

pre 17 godina

Hrvatski predsjednik dva puta se ispričao za sve htvatske zločine (uključujući NDH). Isprika je bila iskrena i potpuna te nije uključivala pozivanje na hrvatske žrtve kojih je takođe bilo.
Ovdje nije problem u nemogućnosti Hrvatske da se suoči sa svojim zločinima već u apsolutnom odbijanju službene Srbije da preuzme odgovornost za događaje devedesetih. Shvatite da nas u hr takav stav iritira. Siguran sam da bi nakon jedne ozbiljne isprika sa srpske strane hrvatska vlada povukla ovu tužbu.

Tvrdnja da je sve to bilo zbog obrane srpskog naroda ne stoji. Ljudi, vršeni su topnički i pješački napadi s ciljem zauzimanja Vinkovaca, Osijeka, Zadra, Šibenika, Dubrovnika, Karlovca, Siska itd... Srbi u tim gradovima nikada nisu bili ni blizu većine.
To je bio običan pokušaj otimačine teritorije s ciljem stvaranja Velike Srbije.
Možemo pakirati kako hoćemo, ali to je strašna istina.

E.X.CALIBER

pre 17 godina

Ministar Jeremić je u ozbiljnoj zabludi, ako veruje da Srbija, išta, može da postigne kontra-tužbom za "genocid" protiv Hrvatske, budući da je hrvatska država legitimnim sredstvima nastojala da vaspostavi ustavno-pravni poredak na delu svoje "pobunje" teritorije...

Dejan

pre 17 godina

E moj Jeremicu. Ti ga stvarno bubnes i ostanes ziv. Bolje se ti bavi fizikom koju si diplomirao nego da ulazis u ovakve nebuloze. Znaci li to da onda Albanija ima pravo da tuzi Srbiju zbog zlocina na Kosovu ? Pa ne moze jedna drzava da tuzi drugu drzavu zbog takve materije. Pa i ako su to predstave za vlastiti narod previse je.

Becar

pre 17 godina

Jeremić najavio tužbu zbog "Oluje"... Vuce, samo daj, ... niti s od sanse necete imati ! Tko samo malo prati sudenje hr. generalima zna da je to totalno besmisleno, za razliku od Srbije, Hrvatska ima prejakih dokaza i protuargumenta za te sulude optuzbe ! Istina je, da su evakuirani 250000 Srba, biti ce tragicno za srbijanski politicki vrh, kada vas Hrvatska suoci sa dokazima tko ih je naredio i sproveo, o potjerivanju ne moze biti rijec. Samo polako, pravda je ponekad jako spora..

Aleksandar

pre 17 godina

... O cemu pricaju svi koji su videli i culi komentare hrvatskih zvanicnika? Srbija mora podneti kontratuzbu. Ona ima mnogo vise sansi na uspeh, jer je u Hrvatskoj ucinjen pravi genocid u Jasenovcu, a "Bljesak" i "Oluja" nisu samo "obicno" etnicko ciscenje, vec je postojala namera i naredba da se Hrvatska ocisti od jednog od konstitutivnih naroda. Hrvatska se mora suociti sa istinom i staviti pod hipoteku Jasenovca. Strahovita je procena koliko bi Hrcatska morala nadoknaditi svim zrtvama i njihovim porodicama, a preko 700.000 ih je samo u Jasenovcu. Libija je za minimalni broj zrtava nedavno platila SAD 1,5 milijardu dolara. Dakle, Hrvatska je svesno pokrenula spor da bi usicarila, i tu nema poravnanja, samo kontratuzba sa svim ergumentima mora biti odgovor, naravno, ako smo pravna drzava.

covek

pre 17 godina

Milosevic je sigurno zapoceo razgradnju zemlje svojom tupastom politikom, ali moram reci da ovaj argument koji se stalno ponavlja u Hrvatskoj kako nije srusen Novi Sad nego Vukovar itd, je zapravo kvaziargument. Prvo zbog toga, jer to nije bio osvajacki rat, pa i mada je vojska iz Srbije ucestvovala razlog nije bio da se osvoji teritorija nego da se zastite Srbi u Hrvatskoj, sto je po meni bila jako glupa ideja a najvise zbog tragike koju je iza sebe ostavila. Drugo, nisu zlocine cinili, na zalost, samo vojnici/ kriminalci/dobrovoljci, kako god da ih nazovemo, iz Srbije nego i iz Hrvatske, a medju njima i Srbi i Hrvati.
Konacno hocu da kazem da sam za to da se odgovara, da ovi iz Vojske odgovaraju za Dubrovnik i Vukovar, kninski Srbi za progon hrvatskih komsija, i ubice hrvatskog porekla koji su ubijali i proterivali Srbe, cega je nesumljivo bilo. Ali na zalost mislim da cilj ove tuzbe nije da se pronadju odgovorni nego novo balkansko nadmudrivanje. Jadno i tuzno zbog onih koji su stradali.

Ilija

pre 17 godina

Mislim da ljude u Hrvatskoj najvise iritira službeni stav Srbije o prošlom ratu. Tko? Mi? Ništa mi ne znamo! Kada je riječ o hrvatskim Srbima, jedno je nepobitna činjenica, a to je da se Milošević u to vrijeme poslužio Srbima iz Hrvatske i BiH kako bi stvorio veliku Srbiju. Projekat nije uspio i on ih je sve sa sobom odveo u propast.

Bane

pre 17 godina

Ja sam za to da svi zivimo normalno. Gde mrznja na bazi rasnih, etnickih ili religioznih razlika ne postoji. Da ljudi imaju svoje obicaje i da ne namecu drugima. U svakom smislu medjusobno postovanje.

Ali da svima bude sasvim jasno da je krajnje licemerno i bezobrazno sa strane covek cija partija je pocetkom devedesetih bila ideoloski i politicki sasvim isto sa ustaskim pokretom da trazi izvinjenja od bilo koga dok negira bilo kakavu krvicu svoje strane.

Isto tako sto se Srbi moraju saociti (i iskreno izviniti) svojom prosloscu i nedelima svojih lidera isto tako Hrvatska vlast i drustvo moraju se izvinit za zrtve NDH i nedelima istomisljenika NDHa pocetkom devedestih.

Pravnik

pre 17 godina

Suprotno Jeremićevim najavama, ne postoji pravni način za pokretanje postupka za zločine iz Drugog svjetskog rata, jer je Konvencija za sprječavanje zločina genocida usvojena 1947. i ne može se primjenjivati za ranije zločine.

vojvođanin

pre 17 godina

Koliko se ja razumem u kuvanje ovaj 'rvatski potez opet dovodi do natezanja ko je koga, zbog čega i kada. Što reče jedan pametan čovik: smrt jednog čoveka je tragedija, smrt više ljudi je statistički podatak. E sad "divna naša" želi da prikaže svoju statistiku, ali izeš ga i ova naša napaćena zemlja ima svoju statistiku. E sad je samo pitanje čija će statistika da pobedi. Mada se meni čini da 'rvacku malko nervira što se ugled Srbije u svetu, iako vrlo sporo, ipak popravlja. Alo komšije spuštajte tu loptu na zemlju, ajmo po zemlji da se loptamo, a ne da vodimo vazdušne duele!

Petar S.

pre 17 godina

Ma kakav vansudski dogovor sa onima koji su dovrsili ono sto je zapoceto 1941.
Kao da su Pavelic i Milosevic u istoj ravni.

Samo sada treba SMIRENO i pametno osmisliti protiv tuzbu koja bi bila na cvrstim osnosvama, a ne brzopleto (i bombasticno) izbaciti novinske naslove koji ce se vrteti par dana ali nikakvog daljeg efekta nece imati.

Cicero

pre 17 godina

Bilo bi dobro, da možemo da podelimo uverenje ministarke Malović, ako bi nas upoznala, bar, sa nekim argumentima, za koje očekuje da mogu biti uvaženi od Međunarodnog suda pravde...

Djordje Petrovic

pre 17 godina

Nesto razmisljam, koliko znam, jedan od uslova za ulazak u Evropsku uniju jeste da drzava clanica ima uredjene odnose sa svojim susedima, kako ce EU reagovati na ovu tuzbu, zanima me? Mislim da ce stvari jos da se iskomplikuju ukoliko Srbija podnese kontratuzbu.

aleks

pre 17 godina

Bila bi fora da se UN sud proglasi nenadleznim za kontratuzbu Srbije ( kao sto se proglasio za nenadleznim kada je Srbija tuzila NATO) :). Tuzba bi definitivno trebala da obuhvati i Jasenovac ... A inace slazem se da Srbija treba da odgovara za zlocine u Vukovaru i ostalim delovima Hrvatske gde je pocinjen zlocin nad Hrvatima.

Marko

pre 17 godina

Samo da skrenem paznju ovde nekima da se i nas predsednik ozbiljno izvinio hrvatskom narodu za pocinjene zlocine, kojih je sigurno bilo. Verujem da jeste bilo zlocina, pljacki sa srpske strane, ali toga je bilo i sa hrvatske. Verujem i da se takvi zlocinci moraju pohvatati i adekvatno kazniti. A ne da kada se Srbima sudi za zlocine pred hrvatskim sudovima, dobiju po 20-25 godina, a Hrvati po 5-6. Isto vazi i za srpske sudove. Zlikovac je zlikovac u svakom slucaju - najbolji primer za to je tzv.Legija.
Stvarno je neverovatno da Srbija pored Jasenovca i stotine hiljada izbeglih i proteranih Srba iz Hrvatske treba da odgovara za navodni genocid, a Hrvatska da glumi jadnu zrtvu. Da se razumemo, ono u Vukovaru je sramota za nas Srbe, ali negiranje zlocina u II sv. ratu i ovom poslednjem (sve pod plastom tzv. odbrane zemlje) malo nije u redu. I to je ono sto mnoge ovde iritira. Nesto ne vidim da se Hrvati suocavaju sa svojim zlocinima. Nesto se ne secam da su Hrvati 91.-ve bili prijateljski raspolozeni prema Srbima, pa se onda sve promenilo kada su se ovi (Srbi) 'odjednom' odmetnuli...

iksi

pre 17 godina

...Evo ja ne podržavam tužbu ni Hr a ni Srbije iako sam učesnik tog zla, treba da se osude zločini sa svih strana, a ne samo još više stvarat mržnju, politicari su samo BEEEP, sa obadvije strana.

Filip

pre 17 godina

Pominjanje Oluje je neozbiljno ako se najpre ne sastavi tuzba za Jasenovac. Srbi iz Jasenovca nikada nisu obesteceni od strane Hrvatske. Jasenovac ce biti i ostati uzrok buducih sukoba sve dok Hrvatska ne plati ratnu odstetu porpdicama poginulih. Gospodine Neven, isprike nisu dovoljne, isprike za Jasenovac su uvredljive s obzirom da dolaze nakon ukidanja pravnog statusa naroda Srbima u HR i velikog etnickog ciscenja Krajine.

Nebojsha

pre 17 godina

Ne znam dokle ce ovo trajati, i
ne znam cemu vodi? Sve dok bude
trajalo ovo natezanje ko je kriv
i ko je vishe zla naneo, nema
napretka i nema pomirenja na ovom nashem nemirnom Balkanu.

Velizar

pre 17 godina

Hteli to da priznaju ili ne - Srbi i Hrvati - ma koliko insistirali na različitostima - u nekim stvarima se identično ponašaju. Sećam se pre 5 godina - dok su u Hrvatskoj protestvovali pod transparentima: "Svi smo mi Norac", u Srbiji su nosili: "Svi smo mi Lukić". Tako je i oko velikih istorijskih pitanja - niko ne pokušava da se stavi u poziciju ovog drugog... Sve dok bude tako, odnosi dveju država i naroda će biti pritajeno zategnuti - a to ne vodi ničemu, osim plodnom tlu da razne barabe na tome profitiraju. ... Tako da je sve to jedno vrzino kolo apsurda...

Rijeka

pre 17 godina

...mene su zaintrigirale moguće posljedice ove odluke na situaciju na Kosovu. Ne mogu se oteti dojmu da je Jeremić još dosta prije hrvatskog priznanja Kosova postao uvjeren da RH neće povući tužbu te od onda mijenja dotad suzdržanu retoriku. Zna da se ovakvi procesi vuku godinama, da se ne štedi na optužbama i provokacijama, ukratko sve loše u zao čas. A taj čas je trenutak kad su počela priznanja Kosova, zatim trenutak kada je Srbija nekako uspjela zaustaviti trend novih priznanja itd. Sklon sam vjerovati da Srbija (ipak) nije očekivala ovu odluku, te da joj s ovime znatno pogoršala međunarodna pozicija. Hrvatskoj to definitivno nije primarni cilj, no zato bi Priština i dobar dio EU i USA mogao biti zadovoljan ?

Prevodilac

pre 17 godina

"Oluja" je bila jedno lokalno nevreme, ali je ipak duvala u smeru Srbije. Kako ce svetski sudski pravni "meteorolozi" videti ovu stvar je = ?

"SLUCAJNI PROLAZNIK"

pre 17 godina

... smatram da apsolutno treba da podnesemo protivtuzbu koja ce sadrzavati argumente o zlocinima NDH i zlocinima u okviru "Bljeska" i "Oluje".

dilic

pre 17 godina

Trebalo je tuziti i pre, ali nismo imali tako razumnu i razloznu vladu. Genocid koji je izvrsen nad Srbima u Krajini je vise nego ocigledan. Zasto bi prikrivali i umanjivali njihove zlocine.
I ja sam za pomirenje. Medjutim, ako rat tužbama traje onda mi ne mozemo da bacimo to oruzje, do primirja, Ako rat izjavama traje i to cemo voditi, do primirja - ne vise, ali ne i manje.

Bucko razmisljam

pre 17 godina

Ubedjen sam di ni sam Pok. Slobodan Milosevic ne bi "upornije" branio svoju "pogresnu politiku" od danasnje Vlade Srbije i njenog Ministra Jeremica ! Srbija po recima Predsednika Tadica predstavlja "FAKTOR STABILNOSTI" na Balkanu ? Voleo bih da mi neko kaze sa kojom susednom drzavom Srbija ima "prijateljski odnos" ? Poricuci GRESKE Milosevicevog Rezima i prebacujuci krivicu na one koji su uz velike zrtve branili svoje granice Srbija ni danas ne uliva nikakvo poverenje za sigurnost regiona ! Ovde jos govorim o "demokratskoj" i PROEvropskoj vladi a da ne govorimo o politickoj strukturi Srbije sa Radikalima i ULTRAnacionalistima ? Srbija se mora jednom dinstancirati od Milosevica ako nece VECITO imati zategnute odnose sa SVIMA inace se namece "logicno" pitanje, Zasto je uopste "SRUSEN" Rezim Slobodana Milosevica ?

Nikola

pre 17 godina

Podrzavam odluku nase vlade da uzvrate kontratuzbom, nek se sve resi na sudu i da zavrsimo vise sa tom pricom i da se okrenemo buducnosti!!!

Nikola

pre 17 godina

U Srbiju sam dosao iz Hrvatske 1991, nasa imovina tamo je unistena iako niko iz moje porodice nije ucestvovao ni u kakvim (para)vojnim formacijama (a otvoreno pitanje je da li bi taj cin bio opravdan sve i da jeste). Uprkos svemu kod mene nikad nije postojala niti ce postojati mrznja prema Hrvatima jer sam u stanju da razlikujem odgovornost naroda/drzave od odgovornosti skupine idiota (a takvih je bilo na svim stranama). Na svim dosadasnjim izborima glasao sam za proevropske snage i ni tu ne planiram nesto da promenim u skorijoj buducnosti. A sad kad sam dao pozadinu, vreme je i za komentar. Ne zelim govoriti o kontratuzbi, Vukovaru i Oluji. Mislim da je tu vec sve receno. Ali moram da dovedem u pitanje cinizam i dvolicnost suda pravde koji se toliko dugo bavi Balkanom i svinjarijom koja se desila nama, a i dalje ostaje slep za genocid po definiciji koji se dogodio u Ruandi. Ako zapadna civilizacija nastavi da se ponasa ovako, ja vise nisam siguran da li zelim da joj pripadam.

dragan

pre 17 godina

Mislim da je najava ministra Jeremica pravilan politicki potez. Naime, smataram da se odnosi izmedju nase dve drzave nece normalizovati dok se ne utvrde sve okolnosti vezane za dogadjaje u Vukovaru ali i za dogadjaje u "Oluji". Najbolje je bilo da se to odigralo u direktnim razgovorima a ne preko Suda...

Ivan

pre 17 godina

Problem kod Hrvata je sto je za njih sve OK jer su se borili protiv "agresora" i za njih sve je bilo dozvoljeno...Onih 250 000 ljudi nisu bili statisti za film nego su brutalno isterani iz svojih kuca.
Deda moga kuma je mislio da mu nece nista jer je imao preko 90 godina, ubili su ga unuci onih istih ustasa koji ga nisu uspeli ubiti od 41-45 godine. Sramotno je sto oni imaju hrabrosti da pokrenu tuzbu, a imali su i koncertarcione logore za Srbe u NDH i uspeli su da zavrse projekt etnicki ciste Hrvatske u novoj NDH...Umesto da cute i uzivaju jer su nekaznjeni za svoja nedela, oni bukvalno traze da im urucimo protivtuzbu...

Miki

pre 17 godina

Nemojte da zapocinjete novi rat bez potrebe...Presuda bi trebalo da se donese za par godina, ali u kakvom ce stanju biti svet onda sta mislite? Mislite da je svetska kriza samo privremena slabost i da ce se za koju godinu svet oporaviti?...Ne uzbudjujte se oko ovih naplacivanja racuna Sr i Hr, uskoro ce sve ovo biti potpuno besmisleno, nego gledajte da se obezbedite za skoru buducnost, to vam je moj topli savet...

bogdan

pre 17 godina

Odgovor je prost i jednostavan. Hrvatska nije sposobna da izvede povratak prgnanih i izgnanih, sad ovim potezom i procesom hoce da dokaze da i ne mora to da izvodi i time sebi omoguci ubrzano prikjljucivanje EU. Nista drugo... Treba ih tuziti i za WWII

Indijanac

pre 17 godina

Neka se dokaze ko je kriv za progon preko 250000 ljudi iz Krajine, nema veze ko je, da li je to Milosevic ili Tudjman ili obojica, samo nek se dokaze krivac.

Srba

pre 17 godina

Pravno gledano JNA koja je ustavom SFRJ bila obavezna da stiti teritorijalni integritet SFRJ imala ja pravo da spreci razbijanje jedinstvene zemlje.Ona je izvrsila "redarstveno-vojnu" akciju uspostavljanja suvereniteta.To m prilikom je dozivela poraz pod pritiskom inozemnih cimbenika. Dakle nema reci o agresiji vec o zlocinima nad civilima, unistavanju privatne i javne imovine. Hrvatska je takodje poduzela slicnu akciju koja je zavrsena uspesno jer su inozemni cimbenici bili na njenoj strani. Ni ona nije mogla izvsriti agresiji jer se nije radilo o napadu na teritoreiju druge drzave. Dakle u oba slucaja koji su pravno gotovo identicni radi se o prekoracenju nadleznosti i prekomernoj upotrebi sile sa tragicnim i teskom posledicama po sigurnost civila i imovine.

Necu devedesete!

pre 17 godina

Srbija je zemlja koja ima mnogo mana i u kojoj ziveti nije lako. Zivot ovde ne znaci nista a prava gradjana su samo slovo na papiru. Zivot je sveden na minimum. I bas zato je nasoj vlasti uvek neka nova karta u rukavu, nekakva "sarena laza" da skrene misli narodu na prave probleme. A nasem coveku je memorija kratka i draze mu je da likuje oko ovakvih po njegovu egzistenciju nevaznih pitanja nego da pogleda sebi u oci i mozda se pobuni sto je sve ovde moguce potkupiti i sto placa proizvode svaki dan po paprenim cenama....i sto nikada nije otisao sa porodicom na odmor i sto vise nema nego sto ima.