Sreda, 12.11.2008.

06:00

Dubai, budućnost na pesku

Dubai, buduænost na pesku IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

moa

pre 17 godina

kao prvo nema bas tako puno nas srba u dubaiju i NISMO OVDE SAMO ZBOG PARA. pare su jedan od razloga ali ono sto je meni na prvom mestu je komocija i uvek lepo vreme. ovde nema zurbe, ako zakasnite niko vas nece otpustiti. plaze su pescane sa palmama, a nocni zivot prebogat. plate nikad ne kasne (bar do sada nisu, videcemo kako ce se ponasati u novonastaloj krizi), jedino plata nije veca nego sto u ugovoru pise da je, a sve sto vam je usmeno receno o poslu treba da zanemarite pre potpisivanja ugovora (reci lete papir ostaje). za svetske putnike ovo je definitivno mesto za zadrzavanje

tijana

pre 17 godina

Skoro sam cula da je grad od preko 2 miliona ljudi gde pri tome se samo manje od 300.000 drzavljana te zemlje,sve ostalo je radna snaga.Neverovatno!Ovakav primer ne verujem da imamo jos negde i stvarno izgradise iz peska onakva velelepna zdanja modernog sveta?

centarfor

pre 17 godina

Grad polako postaje nesnosan za zivot,to govorim iz ugla onoga koji zivi tamo. Cak primecujem da u zadnje vreme postaje i prljav( sto se pre 3 godine kad sam stigao nije moglo zamisliti). Problem je nenormalan priliv ljudi koje grad ne moze da primi,udomi,zaposli kako treba.. Sta se tice ljudi koji rade na gradjevinama,istina je da su uslovi katastrofa,ali to je opet bolje od onoga sto imaju u svojim zemljama-uostalom,ovde su na PRIVREMENOM radu.. Moje misljenje je da je mali broj ljudi zadovoljan zivotom u Dubaiju,ali i dalje ostajem posto mi ipak pruza pogodnosti na koje ne mozemo da racunamo u Srbiji-slazem se sa bb. Ipak,cekam taj dan kad cu se vratiti u Beograd,jer, ovo nije mesto za zivot,porodicu... Pozdrav za Jefimiju:) P.S. Verovatno je Zagreb malo lepsi:))))))))))) Pozdrav za sve iz Dubaijaaaaaaaaa

Olivera

pre 17 godina

Cekajte ljudi, pa u kom mi svetu zivimo? Oni koji se dive Dubaiju su upravo oni koji nisu mrdnuli iz primitivizma pa ih zaslepljuju neboderi i bogatstvo. Pa, zar mislite da je eksploatacija opravdana samo zato 'sto je gore tamo odakle dolaze' eksploatisani?! Neverovatno je koliko danas u Srbiji ljudi ne razmisljaju o nekim sustinskim etickim problemima, i koliko se sve svodi na cifru. Ocajna sam zbog toga.

Smrda

pre 17 godina

@sas35bgd

FYI, cene nekretnina u Dubaiu su obicno izrazene u "square feet", sto je i u slucaju koji si ti pomenuo (AED2,250/sq.ft). Sad, ako izracunas da je 1m2 = 10.76 square feet, ne verujem da je kvadrat samo $500.

pete@avtelco.com

pre 17 godina

I ja sam jedan od brojnih Srba koji rade i zive u Dubaiju. Pa sam osetio potrebu da napisem nesto. Sto se tice zarade i iskoristavanja. Poceo sam da radim za manje od 400$ sa smestajem ( nas nekoliko u stanu) i jednim obrokom. Uslovi su mi predoceni unapred i svojevoljno sam potpisao. Sada zaradjujem 5,500$ kao osnovnu platu i jos od prilike 6,000$ (prosek) bonusa (godisnje). Sto znaci da bi zaradili morate vredno (kod nas bi to nazvali Krvnicki kao crnac) da radite. Istina je mora te da imate i srece. Dosta nasih ljudi ocekuje tu srecu za 2-3 meseca. Ja sam je cekao 4 godine. Nekome se dogodi ranije a nekome nikada. Iz mog primera mozete zakljuciti da to sto odredjeni narodi rade za male pare je zato sto su prihvatili takve uslove, nisu kvalifikovani ili ocekuju bolju buducnost. Takodje opste je poznato da Indijci i Pakistanci su jedni od najbogatijih u Emiratima. Ima ih na hiljade koji su milioneri a verovali ili ne ima i miliardera. Vecina ih je bogtstvo stekla u Emiratima/Dubaiju. Sto se tice poredjenja sa Srbijom mislim da su suvisna u svakom pogledu. Prava radnika kod nas postoje samo na papiru. Verujem da ste upoznati da radnik u maxi diskontu ima manju platu od istog takvog radnika indijca u Dubajiu, stim sto u Dubajiu su obezbedjeni stan i hrana. Pri tome Dubaji je skuplji u smestaju i skolovanju ali sve ostalo je jeftinije. Ne bih da poredim boravak u nasim i njihovim hotelima jer razlika je evidentna. Sve u svemu ja volim da nazovem Dubaji Divljim Zapadom. Imas priliku da uspes a jos vecu da propadnes. Ja licno i dalje vise volim Beograd. Cak sta vise nisam bas zadovoljan zivotom ovde ali jos uvek radim jer da se nelazemo svi su ovde zbog para. Ovo je odgovor na vecinu komentara malo poduzi ali nadam se da ce predociti sliku ljudima koji su zainteresovani da dodju. Sto se tice Egipatskog konzulata. Ljudi se trude svaka im cast i to bi trebalo ovde da se ceni. Druga je stvar sto nisu u mogucnosti da zavrse sve kako bi mi to zeleli ali za to nezadovoljni bi trebalo da se obrate vladi.

sas35bgd

pre 17 godina

Da Vas niko ne vara o cenama nekretnina,izdavanje i kupovina, dragi "komentatori" i citaoci pogledajte sami cene na :Dubairealestatepropertyinvestments
Za one koje nece otici na pomenutu adresu, dajem jedan primer: Mirador la Coleccion Vila sa 3809kvm-kosta 8570000AED(=1 700 000$).Ako sad to podelite sa brojem kvadrata,dobijete da je to manje od 500$ po kvadratu
Naravno, ima i primera gde se kvadrat prodaje i po 10puta vecoj ceni,ali samo odgovaram na gore navedene komentare ljudi koji su "U Dubaiu bili 100puta" a nijedanput. Znaci, ima zakupa od 500$ mesecno i ima kvadrata za 500$ .
Siguran sam da ima ljudi koji ce tvrditi da je cena stana u Berlinu vislja nego kod nas?!
Uvek sam spreman da posaljem sajt da to demantujem. Cena stana u Berlinu je od 1000e-pa na gore. S tim sto stan koji se prodaje za 1000po kvadratu u Berlinu bio bi komparacijski kod nas na Karaburmi,gde je sigurno skuplje

bb

pre 17 godina

replika na komentar br 3:

u dubaiju ne moze ni spajz da se iznajmi za 500$ mesecno...

podaci o renti, skolarini i pivu iz komentara br 20 su ispravni...

:)

v.d. ratni profiter

pre 17 godina

Slazem se sa komentarima da grad nema dusu bez obzira na sve spoljasnje manifestacije.
Neko je spomenuo Ramadan. Da tacno je da mozete biti uhapseni ako samo zvacete zvaku na javnom mjestu u doba mjeseca Ramadana. Arapi su jako arogantni i puni sebe. Sluzbenici na aerodromu vas gledaju kao nizu rasu bilo da ste Evropljanin, Amerikanac ili Hindus. Bio sam svjedok ozbiljne reakcije zato sto je neko od ljudi koji cakaju na pasosku kontrolu rekao rijec na f... Neka hvala, ima puno ljepsih i ljudskijih zemalja.

bb

pre 17 godina

tekst je zaista preopsiran, gomila informacija koje kao da su samo prenete iz brosura, bez licnog dozivljaja, koji je veoma bitan za pisanje putpisa...

i cemu toliko pakosnih komentara???

da, indijci, pakistanci i bangladesani su veoma nisko placeni, ali i dalje mnogo vise nego sto bi dobili u svojim zemljama. inace, da li znate koliko su pojedinci koji poticu bas odatle, ali nezamislivo bogati ?!? eto bas je, cini mi se, prosle godine, bilo vencanje neke cuvene indijske porodice, na koje je utroseno cak 6 miliona $!!! to su se hvalili na sva usta. sve je brujalo u ovim krajevima o tome... i sta sad?! mogli su pola indije da nahrane tim parama, a ne da im sunarodnici prodaju svoje bubrege za 250 rupija ( manje od 5 evra ), da bi isplatili dugove zelenasima ( sve dokumentovano na cnn-u, a bio je i onaj slucaj pacijenta iz srbije koji je isao, mislim u pakistan, na transplantaciju bubrega, pa se inficirao... ). dakle oni sami ne vode racuna o svojim gradjanima, barem da ih opismene, ali eto mi iz srbije opet brinemo svetsku brigu i sve znamo najbolje! a u srbiji – jadac!

zivim u dubaiju vec 3 godine i da se razumemo – niko ne spava na ulici !

dubai je daleko od savrsenog grada, ali ne znam koji grad i koja drzava jeste. da ima prostitucije, ima razuzdanog ponasanja, padaju radnici s gradjevina ( u tolikom broju jer je ovo najvece svetsko gradiliste ), ima licemerja, nepotizma u institucijama, cak i korupcije... a gde to nema ??? u srbiji ???

da, uhapsice vas ako pijete na plazi ili ako se “seksualno neprimereno” ponasate u javnosti. kada je mesec ramadana, preko dana ne smete da pijete ili jedete na javnom mestu. ali, svi restorani imaju odeljke gde moze da se naruci i pojede, kao kad nije ramadan. bicete uhapseni ako vozite pijani, a ako jos izazovete nesrecu u tom stanju... ( i treba! mislim da ovaj zakon treba da se sprovede i u srbiji i to hitno! ) i jos neprojeno mnogo restrikcija... naravno da mi se mnogo tih momenata ne svijda, ali ovo je i dalje muslimanska zemlja, sama sam odlucila da dodjem ovde i red je onda i da postujem neke stvari. a ako mi se ne svidja, mogu da odem kad to pozelim... i ko se to ne informise pre nego sto planira da poseti bilo koju drugu zemlju ??? svasta, ne verujem u to... reci “nisam znala/o” je najcesca odbrana...

i ja mislim da grad nema dusu... visoke zgrade, svuda shoping shoping shoping... sve shljashti... imaju lepe plaze... ali ja ovde imam posao i platu od koje mogu da zivi i planiram npr postdiplomske u evropi za koju godinu, a imam i mogucnost da putujem u druge zemlje, jer nemam problem vise da dobijem bilo koju vizu... nisam htela da idem iz srbije, ali kad sam zavrsila fakultet, skoro godinu dana nisam mogla da nadjem posao... i sta sad ? trebalo je da ostanem, dzebalebarim, cekam da uleti neki honorani posao ili “na odredjeno” i da uplacujem loto ???

nemojte ljudi biti pakosni... a narocito oni koji nisu bas putovali, a vole da sude o svemu...
:)

v.d. ratni profiter

pre 17 godina

@sas35bgd
Prijatelju ja sam u poslednjih 17 mjeseci bio 8 puta u Dubaiu. Imam prijatelja koji je kupio stan u istom i znam da je dobio od agencije koja se bavi izdavanjem stanova 30000$ na ruke za godinu dana. Pa ti vidi da li moze da se iznajmi stan za 500$ i da li je sve jeftinije nego kod nas.

R.

pre 17 godina

Ja i moja devojka smo se upravo vratili sa sedmodnevnog boravka u Dubaiu. U komentarima o gradu ima dosta toga sto su cinjenice, ali i dosta spekulativnog tako da je nejasno nekome sa strane da vidi "pravu istinu". Ocigledno je da je "beauty in the eye of the beholder"

Dubai je cudan grad i definitivno vredi posetiti ga. U Dubaiu je 86% stanovnistva stranog porekla (Indija,Pakistan,Sri Lanka i Filipini su najzastupljeniji.)

Optuzivati grad za moral iskoristavanja siromasnih je prilicno besmisleno. Na kraju krajeva koliko slabo placenih stranaca ukljucujuci i nase ljude su doprineli nemackoj ekonomiji? Ili da ne idemo tako daleko, sta Miskovic radi kada u Delta City-ju u Bgd prodaje neku robu skuplje i do 80% nego sto se moze nabaviti na Zapadu? Ti iskonski idealisticki stavovi o jednakosti i pravdi ne bi trebali da se vezu za Dubai vise nego za neka druga mesta.

A grad, grad je cudan. Ono sto mozda nije receno da gotovo svuda morate uzeti taksi. Jedino u starom delu grada Deiri, smo bili u prilici da setamo, inace je grad ispresecan back bone autoputevima sa 5-8 traka na kojima je gotovo stalno neveratovatna guzva i nemoguce je cak ni preci ulicu. Dubai ne krije cinjenicu da privlaci turiste sa svojim "naj" atrakcijama. To je ono sto je u osnovi strategije: Najvisa zgrada na svetu, najveci soping centar na svetu, najveci vodeni tank na svetu (btw. otvoren 4. novembra ove godine sa 38 000 raznih riba ukljucujuci i preko 400 ajkula)... itd Oni prodaju sunce, more, soping, golf...i to je to. I bar su iskreni u tome. Ako neko vidi ogoljenost i prazninu, boze moj, to nije mesto za njih, to je jednako evidentno kao i recimo Las Vegas na drugoj strani.

Ja sam uzivao u gradu. Imao sam prelep provod, vredno je bilo videti ga, iako tamo ne bih nikada ziveo niti ga vidim u top 5 mesta koje sam posetio. Ali da taj koncept stvaranja necega na nicemu deluje interesantan i fascinantan za mnoge ljude, to treba prihvatiti, a ne napadati u ime nekih "moralnih" zakona.

milan

pre 17 godina

(Aleksa, 12. novembar 2008 19:26)

Da li bi nam objasnio tvoj prosvetljavajuci komentar ?

Video sam Dubaji i mnoge druge "vele-lepne" gradove. Sta tu covek ima da se divi? Zgrade i zgrade i prodavnice u nedogled. Tome se divi samo neko ko je poprilicno prazan iznutra pa mu kupovanje i trosenje vrmeena po restoranima predstavlja jedinu duhovnu hranu. Takav , svakako nece videti dalje od nosa i bice zaslepljen "svetlima" radnji koje ne nude nista vise no da se oci ispune laznim sjajem. Zalosno je da neko sa mirnom savescu prihvata da se drugi muce i gladuju kako bi manjina uzivala u neboderima koji uglavnom ugoscuju banke i korporacije.
Dubai, grad bez duse. Grad koji je nasadjen na pustinju i sa njom je u harmoniji kao kada bi nasadili jabuku na kaktus. Uspeli su cak i skijaliste da naprave..>!!!!!
Tako da se veoma prijatno osecate kada sa temperature u minusu izadjete napolje na +45. Mora da je neko veoma "pametan" to sve osmislio. Bog je pogresio kada tu nije doneo sneg, ali je neki "pametni" sheik to umesto njega uredio.
Takvu glupost retko gde mozete videti.

U vezi plata. Vidim da je neko ovde velikodusno nagardio radnike sa citavih 400$..no to nema veze sa istinom. Radnik na gradjevini zaradjuje nekih 140$..mnogi rade za samo 40$ mesecno. Svakako, imajte na umu da masu radnika ne isplacuju mesecima..i.t.d..mogao bih o tome jos mnogo pisati, ali cemu..mnogi vole da se uspavljuju drogama kao sto su neboderi Dubajia...

grad u pustinji, pustinja u gradu..

pre 17 godina

evo samo nekoliko cinjenica:
zakoni su veoma strogi i restriktivni.
samo ne primenjuju se jednako za sve.
zatvori su puni vozaca uhvacenih za volanom u pijanom stanju, kazna - mesec dana treznjenja u celiji momentalno. desavalo se da se na aerodromu sprovode nasumicne kontrole krvi, tako je jedna engleskinja zavrsila u zatvoru jer je imala u sebi neku supstancu zakonom zabranjenu u dubaiju bez obzira sto joj je taj lek prepisao njen doktor u britaniji gde je to dozvoljeno. naravno niko je nije upozorio, kao sto ne bi ni vas, i umesto da odmor provede na divnim dubajskim plazama zavrsila je iza resetaka, da bi je na kraju izbacili iz zemlje.
tako su i dva spanca na putu ka dalekom istoku, posto su imali nekoliko sati izmedju dva leta, kupili flasu vina, otisli do plaze i seli da je na miru popiju. naravno i oni su zavrsili u zatvoru i naravno niko ih nije upozorio da krse zakon, jer kada bi turisti stvarno znali sta sve ne sme da se radi, dva puta bi razmislili da li ce da dodju, a to tamosnja vlast svakako ne zeli. tako da na kraju uglavnom nadrljaju oni koji ne znaju, "za primer".
sve ovo necete naci u medijima, koji su strogo kontrolisani.
do nedavno, mislim da je sada ukinut, postojao je zakon po kome ako pregazis coveka na ulici bio kriv ili ne, u obavezi si da porodici zrtve isplatis 200.000 dhs, oko 40.000 eura odstete zvane "blood money", sto je dovelo do velikog broja samoubistava medju sirotinjom koja je jedino tako mogla da obezbedi novac za svoje porodice tamo negde u indiji i bangladesu.
"lokalaca" nema mnogo, ustvari svega 10% ukupnog stanovnistva dubaija i za njih vaze potpuno drugi zakoni.
nedavno su tri decaka, lokalaca, kidnapovali cetvrtog, mislim da je bio iz zapadne evrope, odvezli se u pustinju gde su ga tukli i silovali. uhvaceni su ali se to sudjenje pretvorilo u farsu takvih razmera da su na kraju dobili najblaze kazne.
to je mesto u kome je savrseno prihvatljivo da se zene u moru kupaju potpuno obucene ali zbog tangi mozes biti uhapsen. mesto gde dodjes sa koferom ukradenih para i kupis nekretninu i dobijes resident vizu a da te niko ne upita odakle ti. mesto gde vecina muskraca automatski predpostavi da si prostitiutka ako ulicom setas sama i sa punim pravom dobacuje, prilazi ili cak salje uvredljive komentare na tvoj racun.
iznenadili bi ste se brojem zabranjenih web stranica, zabranjenom muzikom (bob marley) do pre par godina, kolicinom zabrana uopste.
i na kraju, nemam ja nista protiv toga, njihova zemlja, nihovi zakoni, ali neke cinjenice moraju da se znaju pre odlaska, pa ko voli nek izvoli.

Andrej

pre 17 godina

Gledam sve ove komentare i neki od njih su prepuni pakosti i veliko srpskog ponosa i imam jedno pitanje. Kako je moguce da ti neobrazovani i izmuceni indijci i pakistanci naprave 2 mosta sa 13 traka i to za dve i po godine? Kladim se da su proracunali statiku u slucaju udara cunamija i da mogu i to da izdrze :) Mislim da je bolje da prestanemo da pljujemo po drugima i da pocnemo da se bavimo svojim stvarima. A kad vec hoces da pogledas u druge mislim da je onda pametnije da vidis sta moze da se nauci od njih. Ajmo malo pozitivnosti ljudi.

rasadacha

pre 17 godina

Treba uzeti u obzir da su cene skoro svega nize nego kod nas. Sto se tice stanarina,za cetvoroclanu porodicu, stan od 115km =500$ a toliko je i hrana.

za komentar 3

Zivim u Dubai-u od 2001,stan pristojan jednoiposoban da se rentira nenamesten godisnje kosta 120000dir ili ti 25000evra skola za dete te kosta 55000dir ili ti 11500evra,pivo da popijes jedno te kosta 30dir ili ti 6 evra tako da ako super zaradjujes mozes super da zivis.

rasadacha

Vlada

pre 17 godina

Da, Indijci koji sve to grade zive u takozvanim 'labour camps', mesta koja ne samo po imenu podsecaju na koncentracione kampove. Kretanje im je ograniceno a pasosi oduzeti pa ne mogu kad hoce da kazu 'dosta, idem kuci'. Tuzno.
Jos jedna stvar- na hiljade Srba, a srpske ambasade nigde, odgovoran za nas konzul iz Egipta koji je em u Egiptu, em totalno neupotrebljiv.

Zagor

pre 17 godina

U tu eksploataciju nisam upucen, al za ovo da ce talasi da odnesu ostrva mogu da vam kazem. Oko svakog kompleksa ostrva (bilo palme, bilo sveta) nalaze se lucni branici. Izgledaju isto kao i ostrva, naravno sada kada nije sve zavrseno, kasnije ce se videti razlika. Sistem odbrane se sastoji i iz delova branika koji se pod vodom pruzaju od ostrva u vidu stepenika, kojima samo najvisi deo viri ispred komleksa. Onda se talas koji naleti trosi udaranjem u njih i dok stigne do ovog vidljivog dela ima samo neki minimalni deo snage pocetnog. To je sto se tice toga, za cunami ne znam, ali sasvim je iluzorno ocekivati da bi ljudi koji su toliko novca ulozili u nesto prepustili slucaju, ipak nisu to nasi ministri za infrastrukturu.

Alek

pre 17 godina

Tacno je da se Dubai gradi eksploatacijom strane radne snage. Ali je isto tako tacno da vecina tih eksploatisanih u svojim zemljama nisu imali nikakvog posla ili su bili jos vise eksploatisani, tako da nisu mogli da prehranjuju svoje porodice.

Living in Deira

pre 17 godina

Divno upakovan tekst mada dosta toga je (ne)namjerno izostavljeno. Osim problema koji je naveden u komentaru broj 1 nije napisano da Dubai egzistira i od prostitucije koja je ovde veca nego bilo gdje u svijetu gdje sam bio (nisam samo bio u australiji), policija zna za ta mjesta ali nista ne poduzima i stoga nije tesko zakljuciti da se ta mjesta drze otvorena sa njihovim blagoslovom. Ko je bio u Dubaiu, on i zna...

Jefimija

pre 17 godina

Nedavno sam se vratila kuci posle par godina provedenih u Dubaiju i zakljucila da me mnogo vise interesuje citava ta prica sada kada vise nisam tamo:-)))
Danas je npr na National Geographic-u bila jedna prilicno realna emisija o Dubaiju i izvesni Sheik je vrlo iskreno tvrdio da je Dubaiji zamisljen tako da ljudi dodju,provedu tu neko vreme i kad zarade neki novac odu. Grubo je reci,ali niko nije dosao tu da ostavi svoje kosti u pesku,a ni dubajcanima to bas nije u interesu:-)

Neosporno je da se ovaj grad izgradio na radnoj snazi iz jugoistocne Azije, ali ne treba umanjivati sangu vizije da se gotovo ni od cega napravi nesto. To da li oni preteruju ili ne to je vec nesto drugo..

Tekst je Ok,ali je malo preopsiran,nije potrebno bilo navesti bas svaki kvart ovog grada ponaosob. Dobro da jos do kraja nije pomenut i "Ravi" restoran u Satvi:-)

Nenad

pre 17 godina

Cela Evropa podignuta je eksploatacijom ljudi koji su ugradili svoje kosti i krv, radeći preko 12 sati za bedne nadnice, u građevine kojima se danas divimo u Londonu, Parizu i Rimu. Indusi u Dubaiju bivaju eksploatisani, ali oni tamo dolaze voljno i vraćaju se u Indiju kao bogataši. Autentičnost? Svi ljudi na svetu žele da budu bogati, i niko se neće odreći napretka i razvoja da bi udovoljio razmaženim turistima sa fotoaparatima.
Ako Dubai zaslužuje cunami, zaslužujemo ga i svi mi.

Zveki

pre 17 godina

Mislim da prva dva komentara i nisu bas u pravu.
Prolazio sam puno puta kroz Dubai i nisam nigdje vidio "roblje"i "bicevanje".
Doduse istina je da su fizikalci uglavnom iz Indije, Pakistana i Filipina ali svi su oni dobrovoljno dosli da zarade.
Pricao sam licno sa nekima od njih i plate u njihovim zemljama ne prelaze 100$, dok u Emiratima mogu da zarade do 400, sto je bitna razlika za njih sa obzirom da uglavnom izdrzavaju citave familije kod kuce.
A, vala su malcice pakosni komentari i zelja da se drugome nanese zlo (cunami)

Omar Bin Saed

pre 17 godina

Apsolutno se slazem sa komentarima 1 i 2. Ko je video gde spavaju i kako zive Indusi koji grade Dubai, razgovarao sa njima, ili Pakistancem koji vozi taxi za mesecnu platu od 400 USD imao bi kompletnu sliku o "gradu buducnosti". Dubai predstavlja Rimsko carstvo u doba najvecih bahanalija, i zbog toga nije prepoznat kao zemlja autenticnog Islama, te ga ni muslimani ne gledaju sa simpatijama.....

marko

pre 17 godina

Veoma lep i poucan tekst, ali neko je nekada davno rekao ''KO NEMA PROSLOST TAJ NE MOZE IMATI NI BUDUCNOST'', a ako sam dobro procitao oni imaju dva istorijska spomenika...

Aleksa

pre 17 godina

Prethodnici da dodju da vide Dubai, pa onda da komentarisu.

Srbiju, Beograd ili ti koj vec grad u svetu ne dizu visa radna klasa nego niza.....

Verujem da niste videli dalje od crne gore, grcke, bugarske, madjarske.

EHQ

pre 17 godina

Napredak je uvek išao preko leđa siromašnih. Stavite sebe u njihovu situaciju: imate izbor da umrete od gladi u Indiji ili da radite za neku bedu i preživite u Dubaiju. Šta bi uradili? Nemojte samo reći da biste se opredelili za ono prvo....
Meni je jako lepo da neke zemlje mogu da priuste izgradnju ovakvih gradjevina. Ko je nama kriv što mi to ne možemo?
A u kakvim uslovima su one izgrađene? Pa pogledajte građevine po Srbiji! Na njima ginu ljudi svaki dana a ne mogu se ni porediti sa onima u Dubaiju! Za i te zgrade po Srbiji treba da sruši zemljotres ili sl?!
Ja uopšte ne razumem takav način razmišljanja...

Sima

pre 17 godina

Bio sam u Emiratima i nije mi se nesto posebno svidelo. Ali bez obzira, drago mi je sto se ova dva komentara iznad, postarala da iznesu zapadne predrasude.

Da se Indusi/Pakistanci eksploitisu, opste poznato. Ali njih niko ne prisiljava da dodju da rade u Dubai.

Druga stvar, niko ne spava poput skitnice na ulicama. Policija bi ih uhapsila za vrlo kratko vreme. Pa tamo hapse poznate zvezde DJ koji samo duvaju obicne "cigarete" i dodeljuju im po 4 godine zatvora.

sas35bgd

pre 17 godina

Secate li se prica 90-ih kako ce Slovenci bez nas propasti,sa sve njihovim Gorenjem ,Krkom itd.?
Zvanican podatak sa Dubai sajta je da je prosecan bruto dohodak za 2007 godinu iznosi 174 000AED(1euro=5Dirhama),ali se navode i pojedinacne plate,jer je velika razlika u zavisnosti od strucne spreme. Najcesce to znaci da indusi , filipinci kinezi i pakistanci rade za od oko400$(treba uzeti u obzir da je to radna snaga koja ne zna jezik, ne pismena je i ne zna nista da radi osim trivijalnih stvari). Oni imaju obezbedjen smestaj i sva 3 obroka,kao i vecina radnika cija je plata ispod 1000$.
Istocnoevropljani imaju oko1000$ a zapadnoevropljani i Ameri 1500$ i vise.
Naravno sve zavisi od posla. Prosecna plata medicinske sestre je oko 2000evra u privatnoj klinici,a u drzavnoj 3000$. Postoji radno mesto skupljaca smeca po ulici(naravno ,ukoliko ga radnik pronadje-jer je sve cisto)400$
Plata trgovca,spremacice u hotelu,tehnicke sluzbe u objektima je oko 1000$.
Treba uzeti u obzir da su cene skoro svega nize nego kod nas. Sto se tice stanarina,za cetvoroclanu porodicu, stan od 115km =500$ a toliko je i hrana.
Nikad u nisam isao u Dubai, imam zelju a ovo sam samo pronasao zbog komentara br:1 i br:2. Na google ima raznih informacija,i u proseku ,ovo je neka istina za Dubai. Mozda je autor komentara br:1 video nesto ,do cega ja nisam uspeo da dodjem za 15-tak minuta na netu,ali mi se cini da je taj komentar u duhu pocetka moje recenzije. Sve sto je dobro, i sto ide napred, treba mu naci manu jer mi zivimo u idealnom drustvu,gde nema bose dece koja zimi peru prozore na semaforu da bi se prehranila. Mi zivimo u zemlji, gde je "svaka Srpska taraba starija od tog Dubaia".
Da su Indusi ,Pakistanci,Filipinci i drugi, procenili da je u Srbiji bolje,da bi ih bolje tretirali nego u Dubaiu,sigurno bi dosli ovde. Podsetimo se samo da su to ljudi koji su rodjeni i ziveli u sredinama u kojima nisu uspeli ni da se opismene ni da savladaju bilo koju zanatsku vestinu da bi bili opste korisni bilo kom drustvu.

protiv globalizma

pre 17 godina

Slazem se sa prvim komentarom i dodao da dnevno pogine izmedju 10 i 100 ljudi koji grade te gradjevine, a za koje niko zivi ne mari, a za neke cak i ne javljaju porodici nastradalog, jer naravno i ne znaju ko je i sta je, samo je vazno da mu na kraju dana daju nesto dolara koje on odmah salje svojima za puko prezivljavanje! e to je ono sto je stvarno strasno i zalosno!

Olivera

pre 17 godina

Da je bogdom tu ostao "samo pesak i ponosni sinovi pustinje", sve bi bilo mnogo bolje i sigurno autenticnije nego sto je to sada. A, slazem se i sa komentarom broj 1 - uslovi u kojima rade i zive mase na cijim se plecima dizu te moderne ´piramide´ su za svaku osudu. Najbolje sto tom gradu moze da se desi je jedan dobar cunami...

zoran

pre 17 godina

Jedino sto je u tekstu izostavljeno je: Grad je nasato na nevidjenoj eksploataciji radne snage (citaj puke sirotinje) iz Indije i njoj slicnih zemlja. Sirotinja koja spava po ulicama Dubajia..neka hvala za takav "napredak"...

Pre bih voleo videti da se taj novac ulagao u programe da gladni imaju sta jesti i da se deca skoluju, no da gledam nebodere i vestacka ostrva koje ce more da odnese bez problema.

Andrej

pre 17 godina

Gledam sve ove komentare i neki od njih su prepuni pakosti i veliko srpskog ponosa i imam jedno pitanje. Kako je moguce da ti neobrazovani i izmuceni indijci i pakistanci naprave 2 mosta sa 13 traka i to za dve i po godine? Kladim se da su proracunali statiku u slucaju udara cunamija i da mogu i to da izdrze :) Mislim da je bolje da prestanemo da pljujemo po drugima i da pocnemo da se bavimo svojim stvarima. A kad vec hoces da pogledas u druge mislim da je onda pametnije da vidis sta moze da se nauci od njih. Ajmo malo pozitivnosti ljudi.

sas35bgd

pre 17 godina

Secate li se prica 90-ih kako ce Slovenci bez nas propasti,sa sve njihovim Gorenjem ,Krkom itd.?
Zvanican podatak sa Dubai sajta je da je prosecan bruto dohodak za 2007 godinu iznosi 174 000AED(1euro=5Dirhama),ali se navode i pojedinacne plate,jer je velika razlika u zavisnosti od strucne spreme. Najcesce to znaci da indusi , filipinci kinezi i pakistanci rade za od oko400$(treba uzeti u obzir da je to radna snaga koja ne zna jezik, ne pismena je i ne zna nista da radi osim trivijalnih stvari). Oni imaju obezbedjen smestaj i sva 3 obroka,kao i vecina radnika cija je plata ispod 1000$.
Istocnoevropljani imaju oko1000$ a zapadnoevropljani i Ameri 1500$ i vise.
Naravno sve zavisi od posla. Prosecna plata medicinske sestre je oko 2000evra u privatnoj klinici,a u drzavnoj 3000$. Postoji radno mesto skupljaca smeca po ulici(naravno ,ukoliko ga radnik pronadje-jer je sve cisto)400$
Plata trgovca,spremacice u hotelu,tehnicke sluzbe u objektima je oko 1000$.
Treba uzeti u obzir da su cene skoro svega nize nego kod nas. Sto se tice stanarina,za cetvoroclanu porodicu, stan od 115km =500$ a toliko je i hrana.
Nikad u nisam isao u Dubai, imam zelju a ovo sam samo pronasao zbog komentara br:1 i br:2. Na google ima raznih informacija,i u proseku ,ovo je neka istina za Dubai. Mozda je autor komentara br:1 video nesto ,do cega ja nisam uspeo da dodjem za 15-tak minuta na netu,ali mi se cini da je taj komentar u duhu pocetka moje recenzije. Sve sto je dobro, i sto ide napred, treba mu naci manu jer mi zivimo u idealnom drustvu,gde nema bose dece koja zimi peru prozore na semaforu da bi se prehranila. Mi zivimo u zemlji, gde je "svaka Srpska taraba starija od tog Dubaia".
Da su Indusi ,Pakistanci,Filipinci i drugi, procenili da je u Srbiji bolje,da bi ih bolje tretirali nego u Dubaiu,sigurno bi dosli ovde. Podsetimo se samo da su to ljudi koji su rodjeni i ziveli u sredinama u kojima nisu uspeli ni da se opismene ni da savladaju bilo koju zanatsku vestinu da bi bili opste korisni bilo kom drustvu.

bb

pre 17 godina

tekst je zaista preopsiran, gomila informacija koje kao da su samo prenete iz brosura, bez licnog dozivljaja, koji je veoma bitan za pisanje putpisa...

i cemu toliko pakosnih komentara???

da, indijci, pakistanci i bangladesani su veoma nisko placeni, ali i dalje mnogo vise nego sto bi dobili u svojim zemljama. inace, da li znate koliko su pojedinci koji poticu bas odatle, ali nezamislivo bogati ?!? eto bas je, cini mi se, prosle godine, bilo vencanje neke cuvene indijske porodice, na koje je utroseno cak 6 miliona $!!! to su se hvalili na sva usta. sve je brujalo u ovim krajevima o tome... i sta sad?! mogli su pola indije da nahrane tim parama, a ne da im sunarodnici prodaju svoje bubrege za 250 rupija ( manje od 5 evra ), da bi isplatili dugove zelenasima ( sve dokumentovano na cnn-u, a bio je i onaj slucaj pacijenta iz srbije koji je isao, mislim u pakistan, na transplantaciju bubrega, pa se inficirao... ). dakle oni sami ne vode racuna o svojim gradjanima, barem da ih opismene, ali eto mi iz srbije opet brinemo svetsku brigu i sve znamo najbolje! a u srbiji – jadac!

zivim u dubaiju vec 3 godine i da se razumemo – niko ne spava na ulici !

dubai je daleko od savrsenog grada, ali ne znam koji grad i koja drzava jeste. da ima prostitucije, ima razuzdanog ponasanja, padaju radnici s gradjevina ( u tolikom broju jer je ovo najvece svetsko gradiliste ), ima licemerja, nepotizma u institucijama, cak i korupcije... a gde to nema ??? u srbiji ???

da, uhapsice vas ako pijete na plazi ili ako se “seksualno neprimereno” ponasate u javnosti. kada je mesec ramadana, preko dana ne smete da pijete ili jedete na javnom mestu. ali, svi restorani imaju odeljke gde moze da se naruci i pojede, kao kad nije ramadan. bicete uhapseni ako vozite pijani, a ako jos izazovete nesrecu u tom stanju... ( i treba! mislim da ovaj zakon treba da se sprovede i u srbiji i to hitno! ) i jos neprojeno mnogo restrikcija... naravno da mi se mnogo tih momenata ne svijda, ali ovo je i dalje muslimanska zemlja, sama sam odlucila da dodjem ovde i red je onda i da postujem neke stvari. a ako mi se ne svidja, mogu da odem kad to pozelim... i ko se to ne informise pre nego sto planira da poseti bilo koju drugu zemlju ??? svasta, ne verujem u to... reci “nisam znala/o” je najcesca odbrana...

i ja mislim da grad nema dusu... visoke zgrade, svuda shoping shoping shoping... sve shljashti... imaju lepe plaze... ali ja ovde imam posao i platu od koje mogu da zivi i planiram npr postdiplomske u evropi za koju godinu, a imam i mogucnost da putujem u druge zemlje, jer nemam problem vise da dobijem bilo koju vizu... nisam htela da idem iz srbije, ali kad sam zavrsila fakultet, skoro godinu dana nisam mogla da nadjem posao... i sta sad ? trebalo je da ostanem, dzebalebarim, cekam da uleti neki honorani posao ili “na odredjeno” i da uplacujem loto ???

nemojte ljudi biti pakosni... a narocito oni koji nisu bas putovali, a vole da sude o svemu...
:)

Vlada

pre 17 godina

Da, Indijci koji sve to grade zive u takozvanim 'labour camps', mesta koja ne samo po imenu podsecaju na koncentracione kampove. Kretanje im je ograniceno a pasosi oduzeti pa ne mogu kad hoce da kazu 'dosta, idem kuci'. Tuzno.
Jos jedna stvar- na hiljade Srba, a srpske ambasade nigde, odgovoran za nas konzul iz Egipta koji je em u Egiptu, em totalno neupotrebljiv.

Zveki

pre 17 godina

Mislim da prva dva komentara i nisu bas u pravu.
Prolazio sam puno puta kroz Dubai i nisam nigdje vidio "roblje"i "bicevanje".
Doduse istina je da su fizikalci uglavnom iz Indije, Pakistana i Filipina ali svi su oni dobrovoljno dosli da zarade.
Pricao sam licno sa nekima od njih i plate u njihovim zemljama ne prelaze 100$, dok u Emiratima mogu da zarade do 400, sto je bitna razlika za njih sa obzirom da uglavnom izdrzavaju citave familije kod kuce.
A, vala su malcice pakosni komentari i zelja da se drugome nanese zlo (cunami)

zoran

pre 17 godina

Jedino sto je u tekstu izostavljeno je: Grad je nasato na nevidjenoj eksploataciji radne snage (citaj puke sirotinje) iz Indije i njoj slicnih zemlja. Sirotinja koja spava po ulicama Dubajia..neka hvala za takav "napredak"...

Pre bih voleo videti da se taj novac ulagao u programe da gladni imaju sta jesti i da se deca skoluju, no da gledam nebodere i vestacka ostrva koje ce more da odnese bez problema.

grad u pustinji, pustinja u gradu..

pre 17 godina

evo samo nekoliko cinjenica:
zakoni su veoma strogi i restriktivni.
samo ne primenjuju se jednako za sve.
zatvori su puni vozaca uhvacenih za volanom u pijanom stanju, kazna - mesec dana treznjenja u celiji momentalno. desavalo se da se na aerodromu sprovode nasumicne kontrole krvi, tako je jedna engleskinja zavrsila u zatvoru jer je imala u sebi neku supstancu zakonom zabranjenu u dubaiju bez obzira sto joj je taj lek prepisao njen doktor u britaniji gde je to dozvoljeno. naravno niko je nije upozorio, kao sto ne bi ni vas, i umesto da odmor provede na divnim dubajskim plazama zavrsila je iza resetaka, da bi je na kraju izbacili iz zemlje.
tako su i dva spanca na putu ka dalekom istoku, posto su imali nekoliko sati izmedju dva leta, kupili flasu vina, otisli do plaze i seli da je na miru popiju. naravno i oni su zavrsili u zatvoru i naravno niko ih nije upozorio da krse zakon, jer kada bi turisti stvarno znali sta sve ne sme da se radi, dva puta bi razmislili da li ce da dodju, a to tamosnja vlast svakako ne zeli. tako da na kraju uglavnom nadrljaju oni koji ne znaju, "za primer".
sve ovo necete naci u medijima, koji su strogo kontrolisani.
do nedavno, mislim da je sada ukinut, postojao je zakon po kome ako pregazis coveka na ulici bio kriv ili ne, u obavezi si da porodici zrtve isplatis 200.000 dhs, oko 40.000 eura odstete zvane "blood money", sto je dovelo do velikog broja samoubistava medju sirotinjom koja je jedino tako mogla da obezbedi novac za svoje porodice tamo negde u indiji i bangladesu.
"lokalaca" nema mnogo, ustvari svega 10% ukupnog stanovnistva dubaija i za njih vaze potpuno drugi zakoni.
nedavno su tri decaka, lokalaca, kidnapovali cetvrtog, mislim da je bio iz zapadne evrope, odvezli se u pustinju gde su ga tukli i silovali. uhvaceni su ali se to sudjenje pretvorilo u farsu takvih razmera da su na kraju dobili najblaze kazne.
to je mesto u kome je savrseno prihvatljivo da se zene u moru kupaju potpuno obucene ali zbog tangi mozes biti uhapsen. mesto gde dodjes sa koferom ukradenih para i kupis nekretninu i dobijes resident vizu a da te niko ne upita odakle ti. mesto gde vecina muskraca automatski predpostavi da si prostitiutka ako ulicom setas sama i sa punim pravom dobacuje, prilazi ili cak salje uvredljive komentare na tvoj racun.
iznenadili bi ste se brojem zabranjenih web stranica, zabranjenom muzikom (bob marley) do pre par godina, kolicinom zabrana uopste.
i na kraju, nemam ja nista protiv toga, njihova zemlja, nihovi zakoni, ali neke cinjenice moraju da se znaju pre odlaska, pa ko voli nek izvoli.

Jefimija

pre 17 godina

Nedavno sam se vratila kuci posle par godina provedenih u Dubaiju i zakljucila da me mnogo vise interesuje citava ta prica sada kada vise nisam tamo:-)))
Danas je npr na National Geographic-u bila jedna prilicno realna emisija o Dubaiju i izvesni Sheik je vrlo iskreno tvrdio da je Dubaiji zamisljen tako da ljudi dodju,provedu tu neko vreme i kad zarade neki novac odu. Grubo je reci,ali niko nije dosao tu da ostavi svoje kosti u pesku,a ni dubajcanima to bas nije u interesu:-)

Neosporno je da se ovaj grad izgradio na radnoj snazi iz jugoistocne Azije, ali ne treba umanjivati sangu vizije da se gotovo ni od cega napravi nesto. To da li oni preteruju ili ne to je vec nesto drugo..

Tekst je Ok,ali je malo preopsiran,nije potrebno bilo navesti bas svaki kvart ovog grada ponaosob. Dobro da jos do kraja nije pomenut i "Ravi" restoran u Satvi:-)

EHQ

pre 17 godina

Napredak je uvek išao preko leđa siromašnih. Stavite sebe u njihovu situaciju: imate izbor da umrete od gladi u Indiji ili da radite za neku bedu i preživite u Dubaiju. Šta bi uradili? Nemojte samo reći da biste se opredelili za ono prvo....
Meni je jako lepo da neke zemlje mogu da priuste izgradnju ovakvih gradjevina. Ko je nama kriv što mi to ne možemo?
A u kakvim uslovima su one izgrađene? Pa pogledajte građevine po Srbiji! Na njima ginu ljudi svaki dana a ne mogu se ni porediti sa onima u Dubaiju! Za i te zgrade po Srbiji treba da sruši zemljotres ili sl?!
Ja uopšte ne razumem takav način razmišljanja...

Nenad

pre 17 godina

Cela Evropa podignuta je eksploatacijom ljudi koji su ugradili svoje kosti i krv, radeći preko 12 sati za bedne nadnice, u građevine kojima se danas divimo u Londonu, Parizu i Rimu. Indusi u Dubaiju bivaju eksploatisani, ali oni tamo dolaze voljno i vraćaju se u Indiju kao bogataši. Autentičnost? Svi ljudi na svetu žele da budu bogati, i niko se neće odreći napretka i razvoja da bi udovoljio razmaženim turistima sa fotoaparatima.
Ako Dubai zaslužuje cunami, zaslužujemo ga i svi mi.

rasadacha

pre 17 godina

Treba uzeti u obzir da su cene skoro svega nize nego kod nas. Sto se tice stanarina,za cetvoroclanu porodicu, stan od 115km =500$ a toliko je i hrana.

za komentar 3

Zivim u Dubai-u od 2001,stan pristojan jednoiposoban da se rentira nenamesten godisnje kosta 120000dir ili ti 25000evra skola za dete te kosta 55000dir ili ti 11500evra,pivo da popijes jedno te kosta 30dir ili ti 6 evra tako da ako super zaradjujes mozes super da zivis.

rasadacha

Aleksa

pre 17 godina

Prethodnici da dodju da vide Dubai, pa onda da komentarisu.

Srbiju, Beograd ili ti koj vec grad u svetu ne dizu visa radna klasa nego niza.....

Verujem da niste videli dalje od crne gore, grcke, bugarske, madjarske.

R.

pre 17 godina

Ja i moja devojka smo se upravo vratili sa sedmodnevnog boravka u Dubaiu. U komentarima o gradu ima dosta toga sto su cinjenice, ali i dosta spekulativnog tako da je nejasno nekome sa strane da vidi "pravu istinu". Ocigledno je da je "beauty in the eye of the beholder"

Dubai je cudan grad i definitivno vredi posetiti ga. U Dubaiu je 86% stanovnistva stranog porekla (Indija,Pakistan,Sri Lanka i Filipini su najzastupljeniji.)

Optuzivati grad za moral iskoristavanja siromasnih je prilicno besmisleno. Na kraju krajeva koliko slabo placenih stranaca ukljucujuci i nase ljude su doprineli nemackoj ekonomiji? Ili da ne idemo tako daleko, sta Miskovic radi kada u Delta City-ju u Bgd prodaje neku robu skuplje i do 80% nego sto se moze nabaviti na Zapadu? Ti iskonski idealisticki stavovi o jednakosti i pravdi ne bi trebali da se vezu za Dubai vise nego za neka druga mesta.

A grad, grad je cudan. Ono sto mozda nije receno da gotovo svuda morate uzeti taksi. Jedino u starom delu grada Deiri, smo bili u prilici da setamo, inace je grad ispresecan back bone autoputevima sa 5-8 traka na kojima je gotovo stalno neveratovatna guzva i nemoguce je cak ni preci ulicu. Dubai ne krije cinjenicu da privlaci turiste sa svojim "naj" atrakcijama. To je ono sto je u osnovi strategije: Najvisa zgrada na svetu, najveci soping centar na svetu, najveci vodeni tank na svetu (btw. otvoren 4. novembra ove godine sa 38 000 raznih riba ukljucujuci i preko 400 ajkula)... itd Oni prodaju sunce, more, soping, golf...i to je to. I bar su iskreni u tome. Ako neko vidi ogoljenost i prazninu, boze moj, to nije mesto za njih, to je jednako evidentno kao i recimo Las Vegas na drugoj strani.

Ja sam uzivao u gradu. Imao sam prelep provod, vredno je bilo videti ga, iako tamo ne bih nikada ziveo niti ga vidim u top 5 mesta koje sam posetio. Ali da taj koncept stvaranja necega na nicemu deluje interesantan i fascinantan za mnoge ljude, to treba prihvatiti, a ne napadati u ime nekih "moralnih" zakona.

milan

pre 17 godina

(Aleksa, 12. novembar 2008 19:26)

Da li bi nam objasnio tvoj prosvetljavajuci komentar ?

Video sam Dubaji i mnoge druge "vele-lepne" gradove. Sta tu covek ima da se divi? Zgrade i zgrade i prodavnice u nedogled. Tome se divi samo neko ko je poprilicno prazan iznutra pa mu kupovanje i trosenje vrmeena po restoranima predstavlja jedinu duhovnu hranu. Takav , svakako nece videti dalje od nosa i bice zaslepljen "svetlima" radnji koje ne nude nista vise no da se oci ispune laznim sjajem. Zalosno je da neko sa mirnom savescu prihvata da se drugi muce i gladuju kako bi manjina uzivala u neboderima koji uglavnom ugoscuju banke i korporacije.
Dubai, grad bez duse. Grad koji je nasadjen na pustinju i sa njom je u harmoniji kao kada bi nasadili jabuku na kaktus. Uspeli su cak i skijaliste da naprave..>!!!!!
Tako da se veoma prijatno osecate kada sa temperature u minusu izadjete napolje na +45. Mora da je neko veoma "pametan" to sve osmislio. Bog je pogresio kada tu nije doneo sneg, ali je neki "pametni" sheik to umesto njega uredio.
Takvu glupost retko gde mozete videti.

U vezi plata. Vidim da je neko ovde velikodusno nagardio radnike sa citavih 400$..no to nema veze sa istinom. Radnik na gradjevini zaradjuje nekih 140$..mnogi rade za samo 40$ mesecno. Svakako, imajte na umu da masu radnika ne isplacuju mesecima..i.t.d..mogao bih o tome jos mnogo pisati, ali cemu..mnogi vole da se uspavljuju drogama kao sto su neboderi Dubajia...

Sima

pre 17 godina

Bio sam u Emiratima i nije mi se nesto posebno svidelo. Ali bez obzira, drago mi je sto se ova dva komentara iznad, postarala da iznesu zapadne predrasude.

Da se Indusi/Pakistanci eksploitisu, opste poznato. Ali njih niko ne prisiljava da dodju da rade u Dubai.

Druga stvar, niko ne spava poput skitnice na ulicama. Policija bi ih uhapsila za vrlo kratko vreme. Pa tamo hapse poznate zvezde DJ koji samo duvaju obicne "cigarete" i dodeljuju im po 4 godine zatvora.

Olivera

pre 17 godina

Da je bogdom tu ostao "samo pesak i ponosni sinovi pustinje", sve bi bilo mnogo bolje i sigurno autenticnije nego sto je to sada. A, slazem se i sa komentarom broj 1 - uslovi u kojima rade i zive mase na cijim se plecima dizu te moderne ´piramide´ su za svaku osudu. Najbolje sto tom gradu moze da se desi je jedan dobar cunami...

Omar Bin Saed

pre 17 godina

Apsolutno se slazem sa komentarima 1 i 2. Ko je video gde spavaju i kako zive Indusi koji grade Dubai, razgovarao sa njima, ili Pakistancem koji vozi taxi za mesecnu platu od 400 USD imao bi kompletnu sliku o "gradu buducnosti". Dubai predstavlja Rimsko carstvo u doba najvecih bahanalija, i zbog toga nije prepoznat kao zemlja autenticnog Islama, te ga ni muslimani ne gledaju sa simpatijama.....

protiv globalizma

pre 17 godina

Slazem se sa prvim komentarom i dodao da dnevno pogine izmedju 10 i 100 ljudi koji grade te gradjevine, a za koje niko zivi ne mari, a za neke cak i ne javljaju porodici nastradalog, jer naravno i ne znaju ko je i sta je, samo je vazno da mu na kraju dana daju nesto dolara koje on odmah salje svojima za puko prezivljavanje! e to je ono sto je stvarno strasno i zalosno!

pete@avtelco.com

pre 17 godina

I ja sam jedan od brojnih Srba koji rade i zive u Dubaiju. Pa sam osetio potrebu da napisem nesto. Sto se tice zarade i iskoristavanja. Poceo sam da radim za manje od 400$ sa smestajem ( nas nekoliko u stanu) i jednim obrokom. Uslovi su mi predoceni unapred i svojevoljno sam potpisao. Sada zaradjujem 5,500$ kao osnovnu platu i jos od prilike 6,000$ (prosek) bonusa (godisnje). Sto znaci da bi zaradili morate vredno (kod nas bi to nazvali Krvnicki kao crnac) da radite. Istina je mora te da imate i srece. Dosta nasih ljudi ocekuje tu srecu za 2-3 meseca. Ja sam je cekao 4 godine. Nekome se dogodi ranije a nekome nikada. Iz mog primera mozete zakljuciti da to sto odredjeni narodi rade za male pare je zato sto su prihvatili takve uslove, nisu kvalifikovani ili ocekuju bolju buducnost. Takodje opste je poznato da Indijci i Pakistanci su jedni od najbogatijih u Emiratima. Ima ih na hiljade koji su milioneri a verovali ili ne ima i miliardera. Vecina ih je bogtstvo stekla u Emiratima/Dubaiju. Sto se tice poredjenja sa Srbijom mislim da su suvisna u svakom pogledu. Prava radnika kod nas postoje samo na papiru. Verujem da ste upoznati da radnik u maxi diskontu ima manju platu od istog takvog radnika indijca u Dubajiu, stim sto u Dubajiu su obezbedjeni stan i hrana. Pri tome Dubaji je skuplji u smestaju i skolovanju ali sve ostalo je jeftinije. Ne bih da poredim boravak u nasim i njihovim hotelima jer razlika je evidentna. Sve u svemu ja volim da nazovem Dubaji Divljim Zapadom. Imas priliku da uspes a jos vecu da propadnes. Ja licno i dalje vise volim Beograd. Cak sta vise nisam bas zadovoljan zivotom ovde ali jos uvek radim jer da se nelazemo svi su ovde zbog para. Ovo je odgovor na vecinu komentara malo poduzi ali nadam se da ce predociti sliku ljudima koji su zainteresovani da dodju. Sto se tice Egipatskog konzulata. Ljudi se trude svaka im cast i to bi trebalo ovde da se ceni. Druga je stvar sto nisu u mogucnosti da zavrse sve kako bi mi to zeleli ali za to nezadovoljni bi trebalo da se obrate vladi.

bb

pre 17 godina

replika na komentar br 3:

u dubaiju ne moze ni spajz da se iznajmi za 500$ mesecno...

podaci o renti, skolarini i pivu iz komentara br 20 su ispravni...

:)

Living in Deira

pre 17 godina

Divno upakovan tekst mada dosta toga je (ne)namjerno izostavljeno. Osim problema koji je naveden u komentaru broj 1 nije napisano da Dubai egzistira i od prostitucije koja je ovde veca nego bilo gdje u svijetu gdje sam bio (nisam samo bio u australiji), policija zna za ta mjesta ali nista ne poduzima i stoga nije tesko zakljuciti da se ta mjesta drze otvorena sa njihovim blagoslovom. Ko je bio u Dubaiu, on i zna...

Zagor

pre 17 godina

U tu eksploataciju nisam upucen, al za ovo da ce talasi da odnesu ostrva mogu da vam kazem. Oko svakog kompleksa ostrva (bilo palme, bilo sveta) nalaze se lucni branici. Izgledaju isto kao i ostrva, naravno sada kada nije sve zavrseno, kasnije ce se videti razlika. Sistem odbrane se sastoji i iz delova branika koji se pod vodom pruzaju od ostrva u vidu stepenika, kojima samo najvisi deo viri ispred komleksa. Onda se talas koji naleti trosi udaranjem u njih i dok stigne do ovog vidljivog dela ima samo neki minimalni deo snage pocetnog. To je sto se tice toga, za cunami ne znam, ali sasvim je iluzorno ocekivati da bi ljudi koji su toliko novca ulozili u nesto prepustili slucaju, ipak nisu to nasi ministri za infrastrukturu.

moa

pre 17 godina

kao prvo nema bas tako puno nas srba u dubaiju i NISMO OVDE SAMO ZBOG PARA. pare su jedan od razloga ali ono sto je meni na prvom mestu je komocija i uvek lepo vreme. ovde nema zurbe, ako zakasnite niko vas nece otpustiti. plaze su pescane sa palmama, a nocni zivot prebogat. plate nikad ne kasne (bar do sada nisu, videcemo kako ce se ponasati u novonastaloj krizi), jedino plata nije veca nego sto u ugovoru pise da je, a sve sto vam je usmeno receno o poslu treba da zanemarite pre potpisivanja ugovora (reci lete papir ostaje). za svetske putnike ovo je definitivno mesto za zadrzavanje

centarfor

pre 17 godina

Grad polako postaje nesnosan za zivot,to govorim iz ugla onoga koji zivi tamo. Cak primecujem da u zadnje vreme postaje i prljav( sto se pre 3 godine kad sam stigao nije moglo zamisliti). Problem je nenormalan priliv ljudi koje grad ne moze da primi,udomi,zaposli kako treba.. Sta se tice ljudi koji rade na gradjevinama,istina je da su uslovi katastrofa,ali to je opet bolje od onoga sto imaju u svojim zemljama-uostalom,ovde su na PRIVREMENOM radu.. Moje misljenje je da je mali broj ljudi zadovoljan zivotom u Dubaiju,ali i dalje ostajem posto mi ipak pruza pogodnosti na koje ne mozemo da racunamo u Srbiji-slazem se sa bb. Ipak,cekam taj dan kad cu se vratiti u Beograd,jer, ovo nije mesto za zivot,porodicu... Pozdrav za Jefimiju:) P.S. Verovatno je Zagreb malo lepsi:))))))))))) Pozdrav za sve iz Dubaijaaaaaaaaa

marko

pre 17 godina

Veoma lep i poucan tekst, ali neko je nekada davno rekao ''KO NEMA PROSLOST TAJ NE MOZE IMATI NI BUDUCNOST'', a ako sam dobro procitao oni imaju dva istorijska spomenika...

sas35bgd

pre 17 godina

Da Vas niko ne vara o cenama nekretnina,izdavanje i kupovina, dragi "komentatori" i citaoci pogledajte sami cene na :Dubairealestatepropertyinvestments
Za one koje nece otici na pomenutu adresu, dajem jedan primer: Mirador la Coleccion Vila sa 3809kvm-kosta 8570000AED(=1 700 000$).Ako sad to podelite sa brojem kvadrata,dobijete da je to manje od 500$ po kvadratu
Naravno, ima i primera gde se kvadrat prodaje i po 10puta vecoj ceni,ali samo odgovaram na gore navedene komentare ljudi koji su "U Dubaiu bili 100puta" a nijedanput. Znaci, ima zakupa od 500$ mesecno i ima kvadrata za 500$ .
Siguran sam da ima ljudi koji ce tvrditi da je cena stana u Berlinu vislja nego kod nas?!
Uvek sam spreman da posaljem sajt da to demantujem. Cena stana u Berlinu je od 1000e-pa na gore. S tim sto stan koji se prodaje za 1000po kvadratu u Berlinu bio bi komparacijski kod nas na Karaburmi,gde je sigurno skuplje

Alek

pre 17 godina

Tacno je da se Dubai gradi eksploatacijom strane radne snage. Ali je isto tako tacno da vecina tih eksploatisanih u svojim zemljama nisu imali nikakvog posla ili su bili jos vise eksploatisani, tako da nisu mogli da prehranjuju svoje porodice.

Olivera

pre 17 godina

Cekajte ljudi, pa u kom mi svetu zivimo? Oni koji se dive Dubaiju su upravo oni koji nisu mrdnuli iz primitivizma pa ih zaslepljuju neboderi i bogatstvo. Pa, zar mislite da je eksploatacija opravdana samo zato 'sto je gore tamo odakle dolaze' eksploatisani?! Neverovatno je koliko danas u Srbiji ljudi ne razmisljaju o nekim sustinskim etickim problemima, i koliko se sve svodi na cifru. Ocajna sam zbog toga.

v.d. ratni profiter

pre 17 godina

@sas35bgd
Prijatelju ja sam u poslednjih 17 mjeseci bio 8 puta u Dubaiu. Imam prijatelja koji je kupio stan u istom i znam da je dobio od agencije koja se bavi izdavanjem stanova 30000$ na ruke za godinu dana. Pa ti vidi da li moze da se iznajmi stan za 500$ i da li je sve jeftinije nego kod nas.

v.d. ratni profiter

pre 17 godina

Slazem se sa komentarima da grad nema dusu bez obzira na sve spoljasnje manifestacije.
Neko je spomenuo Ramadan. Da tacno je da mozete biti uhapseni ako samo zvacete zvaku na javnom mjestu u doba mjeseca Ramadana. Arapi su jako arogantni i puni sebe. Sluzbenici na aerodromu vas gledaju kao nizu rasu bilo da ste Evropljanin, Amerikanac ili Hindus. Bio sam svjedok ozbiljne reakcije zato sto je neko od ljudi koji cakaju na pasosku kontrolu rekao rijec na f... Neka hvala, ima puno ljepsih i ljudskijih zemalja.

Smrda

pre 17 godina

@sas35bgd

FYI, cene nekretnina u Dubaiu su obicno izrazene u "square feet", sto je i u slucaju koji si ti pomenuo (AED2,250/sq.ft). Sad, ako izracunas da je 1m2 = 10.76 square feet, ne verujem da je kvadrat samo $500.

tijana

pre 17 godina

Skoro sam cula da je grad od preko 2 miliona ljudi gde pri tome se samo manje od 300.000 drzavljana te zemlje,sve ostalo je radna snaga.Neverovatno!Ovakav primer ne verujem da imamo jos negde i stvarno izgradise iz peska onakva velelepna zdanja modernog sveta?

Olivera

pre 17 godina

Da je bogdom tu ostao "samo pesak i ponosni sinovi pustinje", sve bi bilo mnogo bolje i sigurno autenticnije nego sto je to sada. A, slazem se i sa komentarom broj 1 - uslovi u kojima rade i zive mase na cijim se plecima dizu te moderne ´piramide´ su za svaku osudu. Najbolje sto tom gradu moze da se desi je jedan dobar cunami...

zoran

pre 17 godina

Jedino sto je u tekstu izostavljeno je: Grad je nasato na nevidjenoj eksploataciji radne snage (citaj puke sirotinje) iz Indije i njoj slicnih zemlja. Sirotinja koja spava po ulicama Dubajia..neka hvala za takav "napredak"...

Pre bih voleo videti da se taj novac ulagao u programe da gladni imaju sta jesti i da se deca skoluju, no da gledam nebodere i vestacka ostrva koje ce more da odnese bez problema.

marko

pre 17 godina

Veoma lep i poucan tekst, ali neko je nekada davno rekao ''KO NEMA PROSLOST TAJ NE MOZE IMATI NI BUDUCNOST'', a ako sam dobro procitao oni imaju dva istorijska spomenika...

milan

pre 17 godina

(Aleksa, 12. novembar 2008 19:26)

Da li bi nam objasnio tvoj prosvetljavajuci komentar ?

Video sam Dubaji i mnoge druge "vele-lepne" gradove. Sta tu covek ima da se divi? Zgrade i zgrade i prodavnice u nedogled. Tome se divi samo neko ko je poprilicno prazan iznutra pa mu kupovanje i trosenje vrmeena po restoranima predstavlja jedinu duhovnu hranu. Takav , svakako nece videti dalje od nosa i bice zaslepljen "svetlima" radnji koje ne nude nista vise no da se oci ispune laznim sjajem. Zalosno je da neko sa mirnom savescu prihvata da se drugi muce i gladuju kako bi manjina uzivala u neboderima koji uglavnom ugoscuju banke i korporacije.
Dubai, grad bez duse. Grad koji je nasadjen na pustinju i sa njom je u harmoniji kao kada bi nasadili jabuku na kaktus. Uspeli su cak i skijaliste da naprave..>!!!!!
Tako da se veoma prijatno osecate kada sa temperature u minusu izadjete napolje na +45. Mora da je neko veoma "pametan" to sve osmislio. Bog je pogresio kada tu nije doneo sneg, ali je neki "pametni" sheik to umesto njega uredio.
Takvu glupost retko gde mozete videti.

U vezi plata. Vidim da je neko ovde velikodusno nagardio radnike sa citavih 400$..no to nema veze sa istinom. Radnik na gradjevini zaradjuje nekih 140$..mnogi rade za samo 40$ mesecno. Svakako, imajte na umu da masu radnika ne isplacuju mesecima..i.t.d..mogao bih o tome jos mnogo pisati, ali cemu..mnogi vole da se uspavljuju drogama kao sto su neboderi Dubajia...

Olivera

pre 17 godina

Cekajte ljudi, pa u kom mi svetu zivimo? Oni koji se dive Dubaiju su upravo oni koji nisu mrdnuli iz primitivizma pa ih zaslepljuju neboderi i bogatstvo. Pa, zar mislite da je eksploatacija opravdana samo zato 'sto je gore tamo odakle dolaze' eksploatisani?! Neverovatno je koliko danas u Srbiji ljudi ne razmisljaju o nekim sustinskim etickim problemima, i koliko se sve svodi na cifru. Ocajna sam zbog toga.

sas35bgd

pre 17 godina

Secate li se prica 90-ih kako ce Slovenci bez nas propasti,sa sve njihovim Gorenjem ,Krkom itd.?
Zvanican podatak sa Dubai sajta je da je prosecan bruto dohodak za 2007 godinu iznosi 174 000AED(1euro=5Dirhama),ali se navode i pojedinacne plate,jer je velika razlika u zavisnosti od strucne spreme. Najcesce to znaci da indusi , filipinci kinezi i pakistanci rade za od oko400$(treba uzeti u obzir da je to radna snaga koja ne zna jezik, ne pismena je i ne zna nista da radi osim trivijalnih stvari). Oni imaju obezbedjen smestaj i sva 3 obroka,kao i vecina radnika cija je plata ispod 1000$.
Istocnoevropljani imaju oko1000$ a zapadnoevropljani i Ameri 1500$ i vise.
Naravno sve zavisi od posla. Prosecna plata medicinske sestre je oko 2000evra u privatnoj klinici,a u drzavnoj 3000$. Postoji radno mesto skupljaca smeca po ulici(naravno ,ukoliko ga radnik pronadje-jer je sve cisto)400$
Plata trgovca,spremacice u hotelu,tehnicke sluzbe u objektima je oko 1000$.
Treba uzeti u obzir da su cene skoro svega nize nego kod nas. Sto se tice stanarina,za cetvoroclanu porodicu, stan od 115km =500$ a toliko je i hrana.
Nikad u nisam isao u Dubai, imam zelju a ovo sam samo pronasao zbog komentara br:1 i br:2. Na google ima raznih informacija,i u proseku ,ovo je neka istina za Dubai. Mozda je autor komentara br:1 video nesto ,do cega ja nisam uspeo da dodjem za 15-tak minuta na netu,ali mi se cini da je taj komentar u duhu pocetka moje recenzije. Sve sto je dobro, i sto ide napred, treba mu naci manu jer mi zivimo u idealnom drustvu,gde nema bose dece koja zimi peru prozore na semaforu da bi se prehranila. Mi zivimo u zemlji, gde je "svaka Srpska taraba starija od tog Dubaia".
Da su Indusi ,Pakistanci,Filipinci i drugi, procenili da je u Srbiji bolje,da bi ih bolje tretirali nego u Dubaiu,sigurno bi dosli ovde. Podsetimo se samo da su to ljudi koji su rodjeni i ziveli u sredinama u kojima nisu uspeli ni da se opismene ni da savladaju bilo koju zanatsku vestinu da bi bili opste korisni bilo kom drustvu.

grad u pustinji, pustinja u gradu..

pre 17 godina

evo samo nekoliko cinjenica:
zakoni su veoma strogi i restriktivni.
samo ne primenjuju se jednako za sve.
zatvori su puni vozaca uhvacenih za volanom u pijanom stanju, kazna - mesec dana treznjenja u celiji momentalno. desavalo se da se na aerodromu sprovode nasumicne kontrole krvi, tako je jedna engleskinja zavrsila u zatvoru jer je imala u sebi neku supstancu zakonom zabranjenu u dubaiju bez obzira sto joj je taj lek prepisao njen doktor u britaniji gde je to dozvoljeno. naravno niko je nije upozorio, kao sto ne bi ni vas, i umesto da odmor provede na divnim dubajskim plazama zavrsila je iza resetaka, da bi je na kraju izbacili iz zemlje.
tako su i dva spanca na putu ka dalekom istoku, posto su imali nekoliko sati izmedju dva leta, kupili flasu vina, otisli do plaze i seli da je na miru popiju. naravno i oni su zavrsili u zatvoru i naravno niko ih nije upozorio da krse zakon, jer kada bi turisti stvarno znali sta sve ne sme da se radi, dva puta bi razmislili da li ce da dodju, a to tamosnja vlast svakako ne zeli. tako da na kraju uglavnom nadrljaju oni koji ne znaju, "za primer".
sve ovo necete naci u medijima, koji su strogo kontrolisani.
do nedavno, mislim da je sada ukinut, postojao je zakon po kome ako pregazis coveka na ulici bio kriv ili ne, u obavezi si da porodici zrtve isplatis 200.000 dhs, oko 40.000 eura odstete zvane "blood money", sto je dovelo do velikog broja samoubistava medju sirotinjom koja je jedino tako mogla da obezbedi novac za svoje porodice tamo negde u indiji i bangladesu.
"lokalaca" nema mnogo, ustvari svega 10% ukupnog stanovnistva dubaija i za njih vaze potpuno drugi zakoni.
nedavno su tri decaka, lokalaca, kidnapovali cetvrtog, mislim da je bio iz zapadne evrope, odvezli se u pustinju gde su ga tukli i silovali. uhvaceni su ali se to sudjenje pretvorilo u farsu takvih razmera da su na kraju dobili najblaze kazne.
to je mesto u kome je savrseno prihvatljivo da se zene u moru kupaju potpuno obucene ali zbog tangi mozes biti uhapsen. mesto gde dodjes sa koferom ukradenih para i kupis nekretninu i dobijes resident vizu a da te niko ne upita odakle ti. mesto gde vecina muskraca automatski predpostavi da si prostitiutka ako ulicom setas sama i sa punim pravom dobacuje, prilazi ili cak salje uvredljive komentare na tvoj racun.
iznenadili bi ste se brojem zabranjenih web stranica, zabranjenom muzikom (bob marley) do pre par godina, kolicinom zabrana uopste.
i na kraju, nemam ja nista protiv toga, njihova zemlja, nihovi zakoni, ali neke cinjenice moraju da se znaju pre odlaska, pa ko voli nek izvoli.

protiv globalizma

pre 17 godina

Slazem se sa prvim komentarom i dodao da dnevno pogine izmedju 10 i 100 ljudi koji grade te gradjevine, a za koje niko zivi ne mari, a za neke cak i ne javljaju porodici nastradalog, jer naravno i ne znaju ko je i sta je, samo je vazno da mu na kraju dana daju nesto dolara koje on odmah salje svojima za puko prezivljavanje! e to je ono sto je stvarno strasno i zalosno!

Aleksa

pre 17 godina

Prethodnici da dodju da vide Dubai, pa onda da komentarisu.

Srbiju, Beograd ili ti koj vec grad u svetu ne dizu visa radna klasa nego niza.....

Verujem da niste videli dalje od crne gore, grcke, bugarske, madjarske.

Omar Bin Saed

pre 17 godina

Apsolutno se slazem sa komentarima 1 i 2. Ko je video gde spavaju i kako zive Indusi koji grade Dubai, razgovarao sa njima, ili Pakistancem koji vozi taxi za mesecnu platu od 400 USD imao bi kompletnu sliku o "gradu buducnosti". Dubai predstavlja Rimsko carstvo u doba najvecih bahanalija, i zbog toga nije prepoznat kao zemlja autenticnog Islama, te ga ni muslimani ne gledaju sa simpatijama.....

Zveki

pre 17 godina

Mislim da prva dva komentara i nisu bas u pravu.
Prolazio sam puno puta kroz Dubai i nisam nigdje vidio "roblje"i "bicevanje".
Doduse istina je da su fizikalci uglavnom iz Indije, Pakistana i Filipina ali svi su oni dobrovoljno dosli da zarade.
Pricao sam licno sa nekima od njih i plate u njihovim zemljama ne prelaze 100$, dok u Emiratima mogu da zarade do 400, sto je bitna razlika za njih sa obzirom da uglavnom izdrzavaju citave familije kod kuce.
A, vala su malcice pakosni komentari i zelja da se drugome nanese zlo (cunami)

sas35bgd

pre 17 godina

Da Vas niko ne vara o cenama nekretnina,izdavanje i kupovina, dragi "komentatori" i citaoci pogledajte sami cene na :Dubairealestatepropertyinvestments
Za one koje nece otici na pomenutu adresu, dajem jedan primer: Mirador la Coleccion Vila sa 3809kvm-kosta 8570000AED(=1 700 000$).Ako sad to podelite sa brojem kvadrata,dobijete da je to manje od 500$ po kvadratu
Naravno, ima i primera gde se kvadrat prodaje i po 10puta vecoj ceni,ali samo odgovaram na gore navedene komentare ljudi koji su "U Dubaiu bili 100puta" a nijedanput. Znaci, ima zakupa od 500$ mesecno i ima kvadrata za 500$ .
Siguran sam da ima ljudi koji ce tvrditi da je cena stana u Berlinu vislja nego kod nas?!
Uvek sam spreman da posaljem sajt da to demantujem. Cena stana u Berlinu je od 1000e-pa na gore. S tim sto stan koji se prodaje za 1000po kvadratu u Berlinu bio bi komparacijski kod nas na Karaburmi,gde je sigurno skuplje

R.

pre 17 godina

Ja i moja devojka smo se upravo vratili sa sedmodnevnog boravka u Dubaiu. U komentarima o gradu ima dosta toga sto su cinjenice, ali i dosta spekulativnog tako da je nejasno nekome sa strane da vidi "pravu istinu". Ocigledno je da je "beauty in the eye of the beholder"

Dubai je cudan grad i definitivno vredi posetiti ga. U Dubaiu je 86% stanovnistva stranog porekla (Indija,Pakistan,Sri Lanka i Filipini su najzastupljeniji.)

Optuzivati grad za moral iskoristavanja siromasnih je prilicno besmisleno. Na kraju krajeva koliko slabo placenih stranaca ukljucujuci i nase ljude su doprineli nemackoj ekonomiji? Ili da ne idemo tako daleko, sta Miskovic radi kada u Delta City-ju u Bgd prodaje neku robu skuplje i do 80% nego sto se moze nabaviti na Zapadu? Ti iskonski idealisticki stavovi o jednakosti i pravdi ne bi trebali da se vezu za Dubai vise nego za neka druga mesta.

A grad, grad je cudan. Ono sto mozda nije receno da gotovo svuda morate uzeti taksi. Jedino u starom delu grada Deiri, smo bili u prilici da setamo, inace je grad ispresecan back bone autoputevima sa 5-8 traka na kojima je gotovo stalno neveratovatna guzva i nemoguce je cak ni preci ulicu. Dubai ne krije cinjenicu da privlaci turiste sa svojim "naj" atrakcijama. To je ono sto je u osnovi strategije: Najvisa zgrada na svetu, najveci soping centar na svetu, najveci vodeni tank na svetu (btw. otvoren 4. novembra ove godine sa 38 000 raznih riba ukljucujuci i preko 400 ajkula)... itd Oni prodaju sunce, more, soping, golf...i to je to. I bar su iskreni u tome. Ako neko vidi ogoljenost i prazninu, boze moj, to nije mesto za njih, to je jednako evidentno kao i recimo Las Vegas na drugoj strani.

Ja sam uzivao u gradu. Imao sam prelep provod, vredno je bilo videti ga, iako tamo ne bih nikada ziveo niti ga vidim u top 5 mesta koje sam posetio. Ali da taj koncept stvaranja necega na nicemu deluje interesantan i fascinantan za mnoge ljude, to treba prihvatiti, a ne napadati u ime nekih "moralnih" zakona.

Sima

pre 17 godina

Bio sam u Emiratima i nije mi se nesto posebno svidelo. Ali bez obzira, drago mi je sto se ova dva komentara iznad, postarala da iznesu zapadne predrasude.

Da se Indusi/Pakistanci eksploitisu, opste poznato. Ali njih niko ne prisiljava da dodju da rade u Dubai.

Druga stvar, niko ne spava poput skitnice na ulicama. Policija bi ih uhapsila za vrlo kratko vreme. Pa tamo hapse poznate zvezde DJ koji samo duvaju obicne "cigarete" i dodeljuju im po 4 godine zatvora.

Andrej

pre 17 godina

Gledam sve ove komentare i neki od njih su prepuni pakosti i veliko srpskog ponosa i imam jedno pitanje. Kako je moguce da ti neobrazovani i izmuceni indijci i pakistanci naprave 2 mosta sa 13 traka i to za dve i po godine? Kladim se da su proracunali statiku u slucaju udara cunamija i da mogu i to da izdrze :) Mislim da je bolje da prestanemo da pljujemo po drugima i da pocnemo da se bavimo svojim stvarima. A kad vec hoces da pogledas u druge mislim da je onda pametnije da vidis sta moze da se nauci od njih. Ajmo malo pozitivnosti ljudi.

Nenad

pre 17 godina

Cela Evropa podignuta je eksploatacijom ljudi koji su ugradili svoje kosti i krv, radeći preko 12 sati za bedne nadnice, u građevine kojima se danas divimo u Londonu, Parizu i Rimu. Indusi u Dubaiju bivaju eksploatisani, ali oni tamo dolaze voljno i vraćaju se u Indiju kao bogataši. Autentičnost? Svi ljudi na svetu žele da budu bogati, i niko se neće odreći napretka i razvoja da bi udovoljio razmaženim turistima sa fotoaparatima.
Ako Dubai zaslužuje cunami, zaslužujemo ga i svi mi.

Alek

pre 17 godina

Tacno je da se Dubai gradi eksploatacijom strane radne snage. Ali je isto tako tacno da vecina tih eksploatisanih u svojim zemljama nisu imali nikakvog posla ili su bili jos vise eksploatisani, tako da nisu mogli da prehranjuju svoje porodice.

bb

pre 17 godina

tekst je zaista preopsiran, gomila informacija koje kao da su samo prenete iz brosura, bez licnog dozivljaja, koji je veoma bitan za pisanje putpisa...

i cemu toliko pakosnih komentara???

da, indijci, pakistanci i bangladesani su veoma nisko placeni, ali i dalje mnogo vise nego sto bi dobili u svojim zemljama. inace, da li znate koliko su pojedinci koji poticu bas odatle, ali nezamislivo bogati ?!? eto bas je, cini mi se, prosle godine, bilo vencanje neke cuvene indijske porodice, na koje je utroseno cak 6 miliona $!!! to su se hvalili na sva usta. sve je brujalo u ovim krajevima o tome... i sta sad?! mogli su pola indije da nahrane tim parama, a ne da im sunarodnici prodaju svoje bubrege za 250 rupija ( manje od 5 evra ), da bi isplatili dugove zelenasima ( sve dokumentovano na cnn-u, a bio je i onaj slucaj pacijenta iz srbije koji je isao, mislim u pakistan, na transplantaciju bubrega, pa se inficirao... ). dakle oni sami ne vode racuna o svojim gradjanima, barem da ih opismene, ali eto mi iz srbije opet brinemo svetsku brigu i sve znamo najbolje! a u srbiji – jadac!

zivim u dubaiju vec 3 godine i da se razumemo – niko ne spava na ulici !

dubai je daleko od savrsenog grada, ali ne znam koji grad i koja drzava jeste. da ima prostitucije, ima razuzdanog ponasanja, padaju radnici s gradjevina ( u tolikom broju jer je ovo najvece svetsko gradiliste ), ima licemerja, nepotizma u institucijama, cak i korupcije... a gde to nema ??? u srbiji ???

da, uhapsice vas ako pijete na plazi ili ako se “seksualno neprimereno” ponasate u javnosti. kada je mesec ramadana, preko dana ne smete da pijete ili jedete na javnom mestu. ali, svi restorani imaju odeljke gde moze da se naruci i pojede, kao kad nije ramadan. bicete uhapseni ako vozite pijani, a ako jos izazovete nesrecu u tom stanju... ( i treba! mislim da ovaj zakon treba da se sprovede i u srbiji i to hitno! ) i jos neprojeno mnogo restrikcija... naravno da mi se mnogo tih momenata ne svijda, ali ovo je i dalje muslimanska zemlja, sama sam odlucila da dodjem ovde i red je onda i da postujem neke stvari. a ako mi se ne svidja, mogu da odem kad to pozelim... i ko se to ne informise pre nego sto planira da poseti bilo koju drugu zemlju ??? svasta, ne verujem u to... reci “nisam znala/o” je najcesca odbrana...

i ja mislim da grad nema dusu... visoke zgrade, svuda shoping shoping shoping... sve shljashti... imaju lepe plaze... ali ja ovde imam posao i platu od koje mogu da zivi i planiram npr postdiplomske u evropi za koju godinu, a imam i mogucnost da putujem u druge zemlje, jer nemam problem vise da dobijem bilo koju vizu... nisam htela da idem iz srbije, ali kad sam zavrsila fakultet, skoro godinu dana nisam mogla da nadjem posao... i sta sad ? trebalo je da ostanem, dzebalebarim, cekam da uleti neki honorani posao ili “na odredjeno” i da uplacujem loto ???

nemojte ljudi biti pakosni... a narocito oni koji nisu bas putovali, a vole da sude o svemu...
:)

v.d. ratni profiter

pre 17 godina

Slazem se sa komentarima da grad nema dusu bez obzira na sve spoljasnje manifestacije.
Neko je spomenuo Ramadan. Da tacno je da mozete biti uhapseni ako samo zvacete zvaku na javnom mjestu u doba mjeseca Ramadana. Arapi su jako arogantni i puni sebe. Sluzbenici na aerodromu vas gledaju kao nizu rasu bilo da ste Evropljanin, Amerikanac ili Hindus. Bio sam svjedok ozbiljne reakcije zato sto je neko od ljudi koji cakaju na pasosku kontrolu rekao rijec na f... Neka hvala, ima puno ljepsih i ljudskijih zemalja.

pete@avtelco.com

pre 17 godina

I ja sam jedan od brojnih Srba koji rade i zive u Dubaiju. Pa sam osetio potrebu da napisem nesto. Sto se tice zarade i iskoristavanja. Poceo sam da radim za manje od 400$ sa smestajem ( nas nekoliko u stanu) i jednim obrokom. Uslovi su mi predoceni unapred i svojevoljno sam potpisao. Sada zaradjujem 5,500$ kao osnovnu platu i jos od prilike 6,000$ (prosek) bonusa (godisnje). Sto znaci da bi zaradili morate vredno (kod nas bi to nazvali Krvnicki kao crnac) da radite. Istina je mora te da imate i srece. Dosta nasih ljudi ocekuje tu srecu za 2-3 meseca. Ja sam je cekao 4 godine. Nekome se dogodi ranije a nekome nikada. Iz mog primera mozete zakljuciti da to sto odredjeni narodi rade za male pare je zato sto su prihvatili takve uslove, nisu kvalifikovani ili ocekuju bolju buducnost. Takodje opste je poznato da Indijci i Pakistanci su jedni od najbogatijih u Emiratima. Ima ih na hiljade koji su milioneri a verovali ili ne ima i miliardera. Vecina ih je bogtstvo stekla u Emiratima/Dubaiju. Sto se tice poredjenja sa Srbijom mislim da su suvisna u svakom pogledu. Prava radnika kod nas postoje samo na papiru. Verujem da ste upoznati da radnik u maxi diskontu ima manju platu od istog takvog radnika indijca u Dubajiu, stim sto u Dubajiu su obezbedjeni stan i hrana. Pri tome Dubaji je skuplji u smestaju i skolovanju ali sve ostalo je jeftinije. Ne bih da poredim boravak u nasim i njihovim hotelima jer razlika je evidentna. Sve u svemu ja volim da nazovem Dubaji Divljim Zapadom. Imas priliku da uspes a jos vecu da propadnes. Ja licno i dalje vise volim Beograd. Cak sta vise nisam bas zadovoljan zivotom ovde ali jos uvek radim jer da se nelazemo svi su ovde zbog para. Ovo je odgovor na vecinu komentara malo poduzi ali nadam se da ce predociti sliku ljudima koji su zainteresovani da dodju. Sto se tice Egipatskog konzulata. Ljudi se trude svaka im cast i to bi trebalo ovde da se ceni. Druga je stvar sto nisu u mogucnosti da zavrse sve kako bi mi to zeleli ali za to nezadovoljni bi trebalo da se obrate vladi.

centarfor

pre 17 godina

Grad polako postaje nesnosan za zivot,to govorim iz ugla onoga koji zivi tamo. Cak primecujem da u zadnje vreme postaje i prljav( sto se pre 3 godine kad sam stigao nije moglo zamisliti). Problem je nenormalan priliv ljudi koje grad ne moze da primi,udomi,zaposli kako treba.. Sta se tice ljudi koji rade na gradjevinama,istina je da su uslovi katastrofa,ali to je opet bolje od onoga sto imaju u svojim zemljama-uostalom,ovde su na PRIVREMENOM radu.. Moje misljenje je da je mali broj ljudi zadovoljan zivotom u Dubaiju,ali i dalje ostajem posto mi ipak pruza pogodnosti na koje ne mozemo da racunamo u Srbiji-slazem se sa bb. Ipak,cekam taj dan kad cu se vratiti u Beograd,jer, ovo nije mesto za zivot,porodicu... Pozdrav za Jefimiju:) P.S. Verovatno je Zagreb malo lepsi:))))))))))) Pozdrav za sve iz Dubaijaaaaaaaaa

Jefimija

pre 17 godina

Nedavno sam se vratila kuci posle par godina provedenih u Dubaiju i zakljucila da me mnogo vise interesuje citava ta prica sada kada vise nisam tamo:-)))
Danas je npr na National Geographic-u bila jedna prilicno realna emisija o Dubaiju i izvesni Sheik je vrlo iskreno tvrdio da je Dubaiji zamisljen tako da ljudi dodju,provedu tu neko vreme i kad zarade neki novac odu. Grubo je reci,ali niko nije dosao tu da ostavi svoje kosti u pesku,a ni dubajcanima to bas nije u interesu:-)

Neosporno je da se ovaj grad izgradio na radnoj snazi iz jugoistocne Azije, ali ne treba umanjivati sangu vizije da se gotovo ni od cega napravi nesto. To da li oni preteruju ili ne to je vec nesto drugo..

Tekst je Ok,ali je malo preopsiran,nije potrebno bilo navesti bas svaki kvart ovog grada ponaosob. Dobro da jos do kraja nije pomenut i "Ravi" restoran u Satvi:-)

Vlada

pre 17 godina

Da, Indijci koji sve to grade zive u takozvanim 'labour camps', mesta koja ne samo po imenu podsecaju na koncentracione kampove. Kretanje im je ograniceno a pasosi oduzeti pa ne mogu kad hoce da kazu 'dosta, idem kuci'. Tuzno.
Jos jedna stvar- na hiljade Srba, a srpske ambasade nigde, odgovoran za nas konzul iz Egipta koji je em u Egiptu, em totalno neupotrebljiv.

rasadacha

pre 17 godina

Treba uzeti u obzir da su cene skoro svega nize nego kod nas. Sto se tice stanarina,za cetvoroclanu porodicu, stan od 115km =500$ a toliko je i hrana.

za komentar 3

Zivim u Dubai-u od 2001,stan pristojan jednoiposoban da se rentira nenamesten godisnje kosta 120000dir ili ti 25000evra skola za dete te kosta 55000dir ili ti 11500evra,pivo da popijes jedno te kosta 30dir ili ti 6 evra tako da ako super zaradjujes mozes super da zivis.

rasadacha

Smrda

pre 17 godina

@sas35bgd

FYI, cene nekretnina u Dubaiu su obicno izrazene u "square feet", sto je i u slucaju koji si ti pomenuo (AED2,250/sq.ft). Sad, ako izracunas da je 1m2 = 10.76 square feet, ne verujem da je kvadrat samo $500.

EHQ

pre 17 godina

Napredak je uvek išao preko leđa siromašnih. Stavite sebe u njihovu situaciju: imate izbor da umrete od gladi u Indiji ili da radite za neku bedu i preživite u Dubaiju. Šta bi uradili? Nemojte samo reći da biste se opredelili za ono prvo....
Meni je jako lepo da neke zemlje mogu da priuste izgradnju ovakvih gradjevina. Ko je nama kriv što mi to ne možemo?
A u kakvim uslovima su one izgrađene? Pa pogledajte građevine po Srbiji! Na njima ginu ljudi svaki dana a ne mogu se ni porediti sa onima u Dubaiju! Za i te zgrade po Srbiji treba da sruši zemljotres ili sl?!
Ja uopšte ne razumem takav način razmišljanja...

bb

pre 17 godina

replika na komentar br 3:

u dubaiju ne moze ni spajz da se iznajmi za 500$ mesecno...

podaci o renti, skolarini i pivu iz komentara br 20 su ispravni...

:)

Living in Deira

pre 17 godina

Divno upakovan tekst mada dosta toga je (ne)namjerno izostavljeno. Osim problema koji je naveden u komentaru broj 1 nije napisano da Dubai egzistira i od prostitucije koja je ovde veca nego bilo gdje u svijetu gdje sam bio (nisam samo bio u australiji), policija zna za ta mjesta ali nista ne poduzima i stoga nije tesko zakljuciti da se ta mjesta drze otvorena sa njihovim blagoslovom. Ko je bio u Dubaiu, on i zna...

Zagor

pre 17 godina

U tu eksploataciju nisam upucen, al za ovo da ce talasi da odnesu ostrva mogu da vam kazem. Oko svakog kompleksa ostrva (bilo palme, bilo sveta) nalaze se lucni branici. Izgledaju isto kao i ostrva, naravno sada kada nije sve zavrseno, kasnije ce se videti razlika. Sistem odbrane se sastoji i iz delova branika koji se pod vodom pruzaju od ostrva u vidu stepenika, kojima samo najvisi deo viri ispred komleksa. Onda se talas koji naleti trosi udaranjem u njih i dok stigne do ovog vidljivog dela ima samo neki minimalni deo snage pocetnog. To je sto se tice toga, za cunami ne znam, ali sasvim je iluzorno ocekivati da bi ljudi koji su toliko novca ulozili u nesto prepustili slucaju, ipak nisu to nasi ministri za infrastrukturu.

v.d. ratni profiter

pre 17 godina

@sas35bgd
Prijatelju ja sam u poslednjih 17 mjeseci bio 8 puta u Dubaiu. Imam prijatelja koji je kupio stan u istom i znam da je dobio od agencije koja se bavi izdavanjem stanova 30000$ na ruke za godinu dana. Pa ti vidi da li moze da se iznajmi stan za 500$ i da li je sve jeftinije nego kod nas.

tijana

pre 17 godina

Skoro sam cula da je grad od preko 2 miliona ljudi gde pri tome se samo manje od 300.000 drzavljana te zemlje,sve ostalo je radna snaga.Neverovatno!Ovakav primer ne verujem da imamo jos negde i stvarno izgradise iz peska onakva velelepna zdanja modernog sveta?

moa

pre 17 godina

kao prvo nema bas tako puno nas srba u dubaiju i NISMO OVDE SAMO ZBOG PARA. pare su jedan od razloga ali ono sto je meni na prvom mestu je komocija i uvek lepo vreme. ovde nema zurbe, ako zakasnite niko vas nece otpustiti. plaze su pescane sa palmama, a nocni zivot prebogat. plate nikad ne kasne (bar do sada nisu, videcemo kako ce se ponasati u novonastaloj krizi), jedino plata nije veca nego sto u ugovoru pise da je, a sve sto vam je usmeno receno o poslu treba da zanemarite pre potpisivanja ugovora (reci lete papir ostaje). za svetske putnike ovo je definitivno mesto za zadrzavanje