Ponedeljak, 29.01.2024.

11:13

Kineski futuristički minivan je rekorder u brzini punjenja baterije: 12 minuta za 500 km FOTO

Izvor: B92

Kineski futuristièki minivan je rekorder u brzini punjenja baterije: 12 minuta za 500 km FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

41 Komentari

Sortiraj po:

mrk

pre 3 meseca

Postujem svaki napredak tehnike, ali koliko su cesti takvi punjaci, i koliko kosta punjenje na njima.
(s mile, 4. februar 2024 14:06)

ima ih u istom procentu kao kad su automobili počeli da koriste SUS motor 1930te...

opustite se, nista nije palo sa neba
(mrk, 04. februar 2024 16:05)

Fantastična analogija, samo je problem to da su onomad benzin koristili za osvetljenje, medicinske svrhe, itd. Danas se struja koristi u domaćinstvu, industriji, … da ne nabrajam.
(samo ispisujem iz sebe, 4. februar 2024 16:41)

fantasticna analogija, mada promasena meta.

SunCeTiPoljubim

pre 3 meseca

@nikola
Ima ih i sad samo se treba dobro informisati pre nego sto se nesto komentarise.


Aj me, kumim te, uputi na neki servis koji oce da popravlja kineski Ev

tinu ninu

pre 3 meseca

Sparti, verovatno je mislo na mehanicarsku definiciju: kinjezara - roba kineskog porekla koja se ne moze ili ne isplati poravljati i koja je generalno uvek loseg kvaliteta. jer Kinez je osoba porekklom iz kine. A ovo jeste segment automobila. :)

Komesar

pre 3 meseca

Brzina punjenja mi je sporedna stvar.Dok se puni sedim u električnoj centrali, pijem kafu, gledam redove autića na baterije, ljudi izlaze iz vozila, upoznajemo se... Vreme ne može da se ukrade.

Spartakus

pre 3 meseca

@mitja vuk
Nit sam "zut' nit pordzavam taj rezim ocigledno si zalutao u pogresnu rubriku ovde se prica o kolima, politika ti druga rubrika, a rasizam koji ti pokazujes govori o tebi.

mujo

pre 3 meseca

(Spartakus, 4. februar 2024 17:00)

kad kazes azija to su kinjezare, japanci, koreanci, tibetanci... Sta je problem? oces da kazes da su svi oni ista nacionalnost?

mitja vuk

pre 3 meseca

(Spartakus, 5. februar 2024 02:40)

Covek praktikuje svoju slobodu govora, to sto si ti verovatno zut i osecas potrebu da svi rade kako ti kazes me podseca na PIANOGATE LIVESTREAM video na jutubu ili bi vise voleo kinesku pravdu po kojoj dobijes smrtnu kaznu za pisanje spijunskih romana?

Mario

pre 3 meseca

Koeficijent otpora je samo 0,215, a procenjena potrošnja je skromnih 15,9 kWh/100 km.

Ovo su izvanredne vrijednosti otpora za jedan ovako velik auto i domaća zadaća za etablirane proizvođače.
Da izgleda zato malo "trpi", ali auto izgleda futuristički tj. kao da je došao iz malo dalje budućnosti.
Zvjezdane staze 8. dio sa sa planete...
Punjenje od 500 kW podnose nove baterije od CATL-a LFP kemije koje su se očito počele ugrađivati.
Sa njima usko grlo za brzo punjenje više nisu baterije nego punjači.
Baterije će moći puniti koliko god jak punjač imate. Sadašnji najjači punjači su oko 350 kW koji su iole prisutni na tržištu (usput rečeno u Rh nema nijedan) iako ih ima i od 450 kW na papiru. Očito će morati biti od barem 800 kW pa se puni sa 500 (ili koliko vaš auto dozvoljava), a kada se podjeli na 4 ipak puni sa 200 kW svaki.
Ovo će teško ići bez nekog stacionarnog baterijskog sistema koji malo "ispegla" trenutne potrebe za strujom kao npr. Rimac baterije gdje jedan kontejner ima 790 kWh struje.

T

pre 3 meseca

"Kada se bude punilo 800km za 90 sec" Kad se konačno pojavilo električno vozilo koje se puni zaista brzo, sad smo promenili priču. Sad mora da bude brže punjenje od SUS vozila. Uskoro će da bude "ako na stanici za punjenje mi ne vrate u vreme unazad 10 minuta, ja to ne kupujem".

Aco_Braco

pre 3 meseca

Izem ti buducnost kad cu morati do njive da vozim opet. Kude dugme da se teleportujemo ??? Majete se s te baterije ta bre tehnologija stara 130 godina i vise ako neracunamo egipatsku bateriju .

zoltan

pre 3 meseca

Za tvoju informaciju "kosooki" su glavni proizvodjaci baterija za bilo koji brend.
(Spartakus, 4. februar 2024 17:00)

Da, litijumskih, jer kod kinjezara ima ga na pretek. Ali ko sto svi znaju te iste baterije ce uskoro biti zamenjene stabilnijim koje nece da EKSPLODIRAJU prilikom punjenja ili ostecenja,posto nece biti na bazi litijuma kao takve ce moci da ih prave svi a kina mora da se otarasi zaliha koje je nastancovala. I buraz, iskuliraj

XXL

pre 3 meseca

E sad su kinezice počele da preteruju, a tek su počeli. De ovi što prate zapadnu EV autoindustriju nek' nas informišu šta ima tamo ili na zapadu ništa novo ...

Narodni Cinovnik

pre 3 meseca

Postujem svaki napredak tehnike, ali koliko su cesti takvi punjaci, i koliko kosta punjenje na njima.
(s mile, 4. februar 2024 14:06)


Brzi punjaci charge&go se krecu od 1000 do 2000 din, zavisno od lokacije gde punis, za 100 kilometara gradske voznje. Prepoznaces ih po redovima kola i po prisustvu prodavnica brze hrane i kafe u blizini.

A sto se tice komentara i glasova koji ti daju nepotpune informacije tipa "samo se treba dobro informisati", "ima ih u istom procentu","Gde ovde? Ne brini ljudino" verovatno su ljudi koji su placeni da rade promo za kinesku industriju jer da su ljudi iz Srbije dali bi ti konkretne informacije i lokacije gde mozes da se informises. a i primecuje se po glasovima da im gugl prevodioc ne prevodi sarkazam pa greskom glasaju gde ne treba...
I ipak se drzi evropskih vozila gde imas servis i garanciju na bateriju vecinom na period od 10 godina.

Spartakus

pre 3 meseca

@zoltan
Za tvoju informaciju Azijati ili kako ih vi brdjani zovete "kosooki" su glavni proizvodjaci baterija za bilo koji brend.
Mislim da ta informacija kod tebe kasni, sad nastavi da pises sa telefona koji su "kosooki" napravili.
pozz

Straight Outta München

pre 3 meseca

Kada se bude punilo 800km za 90 sec mozemo da pricamo. Pa zamislite da krenete negdepreko vilenda za 10 godina i svakom treba 20 min da mu se napuni za 600km… Horor.

Drajver

pre 3 meseca

I, koliko struje zapravo potrosi sa jednim brzim, tim najbrzim punjenjem u odnosu na eto recimo cetvoroclano domacinstvo sa prosecnom dnevnom/mesecnom potrosnjom na teritoriji Srbije?! :D

Da li postoji jedna jedina drzava na svetu ciji bi energetski sistem podneo otperecenje u slucaju kada bi samo trecina ICE registrovanih putnickih vozila postala EV?

Eto zanimljivog teksta za novinare pa pisite dok se jos sme kod nas, na zapadu ne smeju. xD

terek nor

pre 3 meseca

ako punis na brzim punjacima po gradu 100 kilometara ce da te izadje od 1400 do 1700 dinara (cene na pumpama variraju), ako punis kod kuce u garazi nocu dok je jeftina struja 100km te izadje manje od 200 din, U srbiji mozes da nadjes servise za renault (ja vozim zoe) hondu, tojotu, mercedes i slicne poznatije marke, i servis nije preterano skup (osim za teslu).
za kineze (cak i za poznate marke) servis je prilicno problematican, kineza ne kupovati polovnog, kupis novog pa koliko traje.
Za sam punjac treba izdvojiti oko 800 evra (+ugradnja) i po mogucstvu garazu za takav auto odvojiti od stambenog objekta.

mrk

pre 3 meseca

Postujem svaki napredak tehnike, ali koliko su cesti takvi punjaci, i koliko kosta punjenje na njima.
(s mile, 4. februar 2024 14:06)

ima ih u istom procentu kao kad su automobili počeli da koriste SUS motor 1930te...

opustite se, nista nije palo sa neba

samo ispisujem iz sebe

pre 3 meseca

Postujem svaki napredak tehnike, ali koliko su cesti takvi punjaci, i koliko kosta punjenje na njima.
(s mile, 4. februar 2024 14:06)

ima ih u istom procentu kao kad su automobili počeli da koriste SUS motor 1930te...

opustite se, nista nije palo sa neba
(mrk, 04. februar 2024 16:05)

Fantastična analogija, samo je problem to da su onomad benzin koristili za osvetljenje, medicinske svrhe, itd. Danas se struja koristi u domaćinstvu, industriji, … da ne nabrajam.

zoltan

pre 3 meseca

opet neka firma za el vozila sa stazom od 3 meseca koja ce da se zatvori za set meseci ko i 500 takvih pre nje? Shvatili kosooki da baterije koje prave nece imati prodju jos dugo pa stancuju sta stignu da potrose zalihe da im ne propadnu...

Švabić

pre 3 meseca

Što dalje od Kineza ljudi, nema servisera za njih ovde.
(nikola, 04. februar 2024 13:44)

Gde ovde? Ne brini ljudino, nije to za srpsko trziste svakako.. uzivaj samo.

Shandor

pre 3 meseca

A ja bas trazim tako nesto. 700-800 konja i ubrzanje do 100 za par sekundi, pa kad poleti sa semafora celih 20 metara u novu guzvu. Cemu auto sa vise od 150 konja? 70% ljudi treba nesto da ode do posla i nazad. Uno 45 bio idealan i kostao manje od 10miliona lira, tj 10 hiljada maraka, tj 5 hiljada €. Trosio 6 litara, nije imao 10-15 air-bagova i drugu gomilu bespotrebnih stvari koje ti uvaljuju kao standardnu opremu. Nesto slicno kao telefon koji nema sta nema a koristis 3 stvari

Toni

pre 3 meseca

Kao nekom kome je tehnologija dosta bliska, ove kontrolne table mi izgledaju zastrašujuće. Zna li neko kako to izgleda u drugim EV, da li puno odvlači pažnju?

peksimit

pre 3 meseca

Ovakav oblik, i oblik sportskih vozila (Ferrari, Lamborghini), (ali i Toyote Prius npr.), koje odlikuje nizak koeficijent aerodinamike, imaju dve osobine karoserije:
- prednja (napadna) povrsina, kosina, da bude bez ispupcenja, tako da hauba i vetrobransko staklo leze u istoj ravni, preko koje vazduh klizi bez promene pravca, i
- zadnji kraj da bude zasecen. Iako, za jos vece snizavanje koeficijenta, korisno je da se zadnji kraj postepeno suzava i na taj nacin ispunjava prostor u kome se stvara vazdusni vrtlog.

nikola

pre 3 meseca

Ružan, ružan. Za to dobija zlatnu medalju!


Hibrid, bmw 545E hs.

Čist električar bmw i4 m50 xdrive.


Što dalje od Kineza ljudi, nema servisera za njih ovde.

Shandor

pre 3 meseca

A ja bas trazim tako nesto. 700-800 konja i ubrzanje do 100 za par sekundi, pa kad poleti sa semafora celih 20 metara u novu guzvu. Cemu auto sa vise od 150 konja? 70% ljudi treba nesto da ode do posla i nazad. Uno 45 bio idealan i kostao manje od 10miliona lira, tj 10 hiljada maraka, tj 5 hiljada €. Trosio 6 litara, nije imao 10-15 air-bagova i drugu gomilu bespotrebnih stvari koje ti uvaljuju kao standardnu opremu. Nesto slicno kao telefon koji nema sta nema a koristis 3 stvari

zoltan

pre 3 meseca

opet neka firma za el vozila sa stazom od 3 meseca koja ce da se zatvori za set meseci ko i 500 takvih pre nje? Shvatili kosooki da baterije koje prave nece imati prodju jos dugo pa stancuju sta stignu da potrose zalihe da im ne propadnu...

Švabić

pre 3 meseca

Što dalje od Kineza ljudi, nema servisera za njih ovde.
(nikola, 04. februar 2024 13:44)

Gde ovde? Ne brini ljudino, nije to za srpsko trziste svakako.. uzivaj samo.

Spartakus

pre 3 meseca

@zoltan
Za tvoju informaciju Azijati ili kako ih vi brdjani zovete "kosooki" su glavni proizvodjaci baterija za bilo koji brend.
Mislim da ta informacija kod tebe kasni, sad nastavi da pises sa telefona koji su "kosooki" napravili.
pozz

terek nor

pre 3 meseca

ako punis na brzim punjacima po gradu 100 kilometara ce da te izadje od 1400 do 1700 dinara (cene na pumpama variraju), ako punis kod kuce u garazi nocu dok je jeftina struja 100km te izadje manje od 200 din, U srbiji mozes da nadjes servise za renault (ja vozim zoe) hondu, tojotu, mercedes i slicne poznatije marke, i servis nije preterano skup (osim za teslu).
za kineze (cak i za poznate marke) servis je prilicno problematican, kineza ne kupovati polovnog, kupis novog pa koliko traje.
Za sam punjac treba izdvojiti oko 800 evra (+ugradnja) i po mogucstvu garazu za takav auto odvojiti od stambenog objekta.

nikola

pre 3 meseca

Ružan, ružan. Za to dobija zlatnu medalju!


Hibrid, bmw 545E hs.

Čist električar bmw i4 m50 xdrive.


Što dalje od Kineza ljudi, nema servisera za njih ovde.

Narodni Cinovnik

pre 3 meseca

Postujem svaki napredak tehnike, ali koliko su cesti takvi punjaci, i koliko kosta punjenje na njima.
(s mile, 4. februar 2024 14:06)


Brzi punjaci charge&go se krecu od 1000 do 2000 din, zavisno od lokacije gde punis, za 100 kilometara gradske voznje. Prepoznaces ih po redovima kola i po prisustvu prodavnica brze hrane i kafe u blizini.

A sto se tice komentara i glasova koji ti daju nepotpune informacije tipa "samo se treba dobro informisati", "ima ih u istom procentu","Gde ovde? Ne brini ljudino" verovatno su ljudi koji su placeni da rade promo za kinesku industriju jer da su ljudi iz Srbije dali bi ti konkretne informacije i lokacije gde mozes da se informises. a i primecuje se po glasovima da im gugl prevodioc ne prevodi sarkazam pa greskom glasaju gde ne treba...
I ipak se drzi evropskih vozila gde imas servis i garanciju na bateriju vecinom na period od 10 godina.

peksimit

pre 3 meseca

Ovakav oblik, i oblik sportskih vozila (Ferrari, Lamborghini), (ali i Toyote Prius npr.), koje odlikuje nizak koeficijent aerodinamike, imaju dve osobine karoserije:
- prednja (napadna) povrsina, kosina, da bude bez ispupcenja, tako da hauba i vetrobransko staklo leze u istoj ravni, preko koje vazduh klizi bez promene pravca, i
- zadnji kraj da bude zasecen. Iako, za jos vece snizavanje koeficijenta, korisno je da se zadnji kraj postepeno suzava i na taj nacin ispunjava prostor u kome se stvara vazdusni vrtlog.

Straight Outta München

pre 3 meseca

Kada se bude punilo 800km za 90 sec mozemo da pricamo. Pa zamislite da krenete negdepreko vilenda za 10 godina i svakom treba 20 min da mu se napuni za 600km… Horor.

samo ispisujem iz sebe

pre 3 meseca

Postujem svaki napredak tehnike, ali koliko su cesti takvi punjaci, i koliko kosta punjenje na njima.
(s mile, 4. februar 2024 14:06)

ima ih u istom procentu kao kad su automobili počeli da koriste SUS motor 1930te...

opustite se, nista nije palo sa neba
(mrk, 04. februar 2024 16:05)

Fantastična analogija, samo je problem to da su onomad benzin koristili za osvetljenje, medicinske svrhe, itd. Danas se struja koristi u domaćinstvu, industriji, … da ne nabrajam.

Drajver

pre 3 meseca

I, koliko struje zapravo potrosi sa jednim brzim, tim najbrzim punjenjem u odnosu na eto recimo cetvoroclano domacinstvo sa prosecnom dnevnom/mesecnom potrosnjom na teritoriji Srbije?! :D

Da li postoji jedna jedina drzava na svetu ciji bi energetski sistem podneo otperecenje u slucaju kada bi samo trecina ICE registrovanih putnickih vozila postala EV?

Eto zanimljivog teksta za novinare pa pisite dok se jos sme kod nas, na zapadu ne smeju. xD

Toni

pre 3 meseca

Kao nekom kome je tehnologija dosta bliska, ove kontrolne table mi izgledaju zastrašujuće. Zna li neko kako to izgleda u drugim EV, da li puno odvlači pažnju?

zoltan

pre 3 meseca

Za tvoju informaciju "kosooki" su glavni proizvodjaci baterija za bilo koji brend.
(Spartakus, 4. februar 2024 17:00)

Da, litijumskih, jer kod kinjezara ima ga na pretek. Ali ko sto svi znaju te iste baterije ce uskoro biti zamenjene stabilnijim koje nece da EKSPLODIRAJU prilikom punjenja ili ostecenja,posto nece biti na bazi litijuma kao takve ce moci da ih prave svi a kina mora da se otarasi zaliha koje je nastancovala. I buraz, iskuliraj

mitja vuk

pre 3 meseca

(Spartakus, 5. februar 2024 02:40)

Covek praktikuje svoju slobodu govora, to sto si ti verovatno zut i osecas potrebu da svi rade kako ti kazes me podseca na PIANOGATE LIVESTREAM video na jutubu ili bi vise voleo kinesku pravdu po kojoj dobijes smrtnu kaznu za pisanje spijunskih romana?

mujo

pre 3 meseca

(Spartakus, 4. februar 2024 17:00)

kad kazes azija to su kinjezare, japanci, koreanci, tibetanci... Sta je problem? oces da kazes da su svi oni ista nacionalnost?

tinu ninu

pre 3 meseca

Sparti, verovatno je mislo na mehanicarsku definiciju: kinjezara - roba kineskog porekla koja se ne moze ili ne isplati poravljati i koja je generalno uvek loseg kvaliteta. jer Kinez je osoba porekklom iz kine. A ovo jeste segment automobila. :)

T

pre 3 meseca

"Kada se bude punilo 800km za 90 sec" Kad se konačno pojavilo električno vozilo koje se puni zaista brzo, sad smo promenili priču. Sad mora da bude brže punjenje od SUS vozila. Uskoro će da bude "ako na stanici za punjenje mi ne vrate u vreme unazad 10 minuta, ja to ne kupujem".

mrk

pre 3 meseca

Postujem svaki napredak tehnike, ali koliko su cesti takvi punjaci, i koliko kosta punjenje na njima.
(s mile, 4. februar 2024 14:06)

ima ih u istom procentu kao kad su automobili počeli da koriste SUS motor 1930te...

opustite se, nista nije palo sa neba

SunCeTiPoljubim

pre 3 meseca

@nikola
Ima ih i sad samo se treba dobro informisati pre nego sto se nesto komentarise.


Aj me, kumim te, uputi na neki servis koji oce da popravlja kineski Ev

Komesar

pre 3 meseca

Brzina punjenja mi je sporedna stvar.Dok se puni sedim u električnoj centrali, pijem kafu, gledam redove autića na baterije, ljudi izlaze iz vozila, upoznajemo se... Vreme ne može da se ukrade.

Spartakus

pre 3 meseca

@mitja vuk
Nit sam "zut' nit pordzavam taj rezim ocigledno si zalutao u pogresnu rubriku ovde se prica o kolima, politika ti druga rubrika, a rasizam koji ti pokazujes govori o tebi.

XXL

pre 3 meseca

E sad su kinezice počele da preteruju, a tek su počeli. De ovi što prate zapadnu EV autoindustriju nek' nas informišu šta ima tamo ili na zapadu ništa novo ...

Aco_Braco

pre 3 meseca

Izem ti buducnost kad cu morati do njive da vozim opet. Kude dugme da se teleportujemo ??? Majete se s te baterije ta bre tehnologija stara 130 godina i vise ako neracunamo egipatsku bateriju .

Mario

pre 3 meseca

Koeficijent otpora je samo 0,215, a procenjena potrošnja je skromnih 15,9 kWh/100 km.

Ovo su izvanredne vrijednosti otpora za jedan ovako velik auto i domaća zadaća za etablirane proizvođače.
Da izgleda zato malo "trpi", ali auto izgleda futuristički tj. kao da je došao iz malo dalje budućnosti.
Zvjezdane staze 8. dio sa sa planete...
Punjenje od 500 kW podnose nove baterije od CATL-a LFP kemije koje su se očito počele ugrađivati.
Sa njima usko grlo za brzo punjenje više nisu baterije nego punjači.
Baterije će moći puniti koliko god jak punjač imate. Sadašnji najjači punjači su oko 350 kW koji su iole prisutni na tržištu (usput rečeno u Rh nema nijedan) iako ih ima i od 450 kW na papiru. Očito će morati biti od barem 800 kW pa se puni sa 500 (ili koliko vaš auto dozvoljava), a kada se podjeli na 4 ipak puni sa 200 kW svaki.
Ovo će teško ići bez nekog stacionarnog baterijskog sistema koji malo "ispegla" trenutne potrebe za strujom kao npr. Rimac baterije gdje jedan kontejner ima 790 kWh struje.

mrk

pre 3 meseca

Postujem svaki napredak tehnike, ali koliko su cesti takvi punjaci, i koliko kosta punjenje na njima.
(s mile, 4. februar 2024 14:06)

ima ih u istom procentu kao kad su automobili počeli da koriste SUS motor 1930te...

opustite se, nista nije palo sa neba
(mrk, 04. februar 2024 16:05)

Fantastična analogija, samo je problem to da su onomad benzin koristili za osvetljenje, medicinske svrhe, itd. Danas se struja koristi u domaćinstvu, industriji, … da ne nabrajam.
(samo ispisujem iz sebe, 4. februar 2024 16:41)

fantasticna analogija, mada promasena meta.

nikola

pre 3 meseca

Ružan, ružan. Za to dobija zlatnu medalju!


Hibrid, bmw 545E hs.

Čist električar bmw i4 m50 xdrive.


Što dalje od Kineza ljudi, nema servisera za njih ovde.

Švabić

pre 3 meseca

Što dalje od Kineza ljudi, nema servisera za njih ovde.
(nikola, 04. februar 2024 13:44)

Gde ovde? Ne brini ljudino, nije to za srpsko trziste svakako.. uzivaj samo.

Spartakus

pre 3 meseca

@zoltan
Za tvoju informaciju Azijati ili kako ih vi brdjani zovete "kosooki" su glavni proizvodjaci baterija za bilo koji brend.
Mislim da ta informacija kod tebe kasni, sad nastavi da pises sa telefona koji su "kosooki" napravili.
pozz

mrk

pre 3 meseca

Postujem svaki napredak tehnike, ali koliko su cesti takvi punjaci, i koliko kosta punjenje na njima.
(s mile, 4. februar 2024 14:06)

ima ih u istom procentu kao kad su automobili počeli da koriste SUS motor 1930te...

opustite se, nista nije palo sa neba

peksimit

pre 3 meseca

Ovakav oblik, i oblik sportskih vozila (Ferrari, Lamborghini), (ali i Toyote Prius npr.), koje odlikuje nizak koeficijent aerodinamike, imaju dve osobine karoserije:
- prednja (napadna) povrsina, kosina, da bude bez ispupcenja, tako da hauba i vetrobransko staklo leze u istoj ravni, preko koje vazduh klizi bez promene pravca, i
- zadnji kraj da bude zasecen. Iako, za jos vece snizavanje koeficijenta, korisno je da se zadnji kraj postepeno suzava i na taj nacin ispunjava prostor u kome se stvara vazdusni vrtlog.

zoltan

pre 3 meseca

opet neka firma za el vozila sa stazom od 3 meseca koja ce da se zatvori za set meseci ko i 500 takvih pre nje? Shvatili kosooki da baterije koje prave nece imati prodju jos dugo pa stancuju sta stignu da potrose zalihe da im ne propadnu...

XXL

pre 3 meseca

E sad su kinezice počele da preteruju, a tek su počeli. De ovi što prate zapadnu EV autoindustriju nek' nas informišu šta ima tamo ili na zapadu ništa novo ...

Spartakus

pre 3 meseca

@mitja vuk
Nit sam "zut' nit pordzavam taj rezim ocigledno si zalutao u pogresnu rubriku ovde se prica o kolima, politika ti druga rubrika, a rasizam koji ti pokazujes govori o tebi.

Mario

pre 3 meseca

Koeficijent otpora je samo 0,215, a procenjena potrošnja je skromnih 15,9 kWh/100 km.

Ovo su izvanredne vrijednosti otpora za jedan ovako velik auto i domaća zadaća za etablirane proizvođače.
Da izgleda zato malo "trpi", ali auto izgleda futuristički tj. kao da je došao iz malo dalje budućnosti.
Zvjezdane staze 8. dio sa sa planete...
Punjenje od 500 kW podnose nove baterije od CATL-a LFP kemije koje su se očito počele ugrađivati.
Sa njima usko grlo za brzo punjenje više nisu baterije nego punjači.
Baterije će moći puniti koliko god jak punjač imate. Sadašnji najjači punjači su oko 350 kW koji su iole prisutni na tržištu (usput rečeno u Rh nema nijedan) iako ih ima i od 450 kW na papiru. Očito će morati biti od barem 800 kW pa se puni sa 500 (ili koliko vaš auto dozvoljava), a kada se podjeli na 4 ipak puni sa 200 kW svaki.
Ovo će teško ići bez nekog stacionarnog baterijskog sistema koji malo "ispegla" trenutne potrebe za strujom kao npr. Rimac baterije gdje jedan kontejner ima 790 kWh struje.

zoltan

pre 3 meseca

Za tvoju informaciju "kosooki" su glavni proizvodjaci baterija za bilo koji brend.
(Spartakus, 4. februar 2024 17:00)

Da, litijumskih, jer kod kinjezara ima ga na pretek. Ali ko sto svi znaju te iste baterije ce uskoro biti zamenjene stabilnijim koje nece da EKSPLODIRAJU prilikom punjenja ili ostecenja,posto nece biti na bazi litijuma kao takve ce moci da ih prave svi a kina mora da se otarasi zaliha koje je nastancovala. I buraz, iskuliraj

Straight Outta München

pre 3 meseca

Kada se bude punilo 800km za 90 sec mozemo da pricamo. Pa zamislite da krenete negdepreko vilenda za 10 godina i svakom treba 20 min da mu se napuni za 600km… Horor.

mujo

pre 3 meseca

(Spartakus, 4. februar 2024 17:00)

kad kazes azija to su kinjezare, japanci, koreanci, tibetanci... Sta je problem? oces da kazes da su svi oni ista nacionalnost?

Shandor

pre 3 meseca

A ja bas trazim tako nesto. 700-800 konja i ubrzanje do 100 za par sekundi, pa kad poleti sa semafora celih 20 metara u novu guzvu. Cemu auto sa vise od 150 konja? 70% ljudi treba nesto da ode do posla i nazad. Uno 45 bio idealan i kostao manje od 10miliona lira, tj 10 hiljada maraka, tj 5 hiljada €. Trosio 6 litara, nije imao 10-15 air-bagova i drugu gomilu bespotrebnih stvari koje ti uvaljuju kao standardnu opremu. Nesto slicno kao telefon koji nema sta nema a koristis 3 stvari

mitja vuk

pre 3 meseca

(Spartakus, 5. februar 2024 02:40)

Covek praktikuje svoju slobodu govora, to sto si ti verovatno zut i osecas potrebu da svi rade kako ti kazes me podseca na PIANOGATE LIVESTREAM video na jutubu ili bi vise voleo kinesku pravdu po kojoj dobijes smrtnu kaznu za pisanje spijunskih romana?

tinu ninu

pre 3 meseca

Sparti, verovatno je mislo na mehanicarsku definiciju: kinjezara - roba kineskog porekla koja se ne moze ili ne isplati poravljati i koja je generalno uvek loseg kvaliteta. jer Kinez je osoba porekklom iz kine. A ovo jeste segment automobila. :)

T

pre 3 meseca

"Kada se bude punilo 800km za 90 sec" Kad se konačno pojavilo električno vozilo koje se puni zaista brzo, sad smo promenili priču. Sad mora da bude brže punjenje od SUS vozila. Uskoro će da bude "ako na stanici za punjenje mi ne vrate u vreme unazad 10 minuta, ja to ne kupujem".

Drajver

pre 3 meseca

I, koliko struje zapravo potrosi sa jednim brzim, tim najbrzim punjenjem u odnosu na eto recimo cetvoroclano domacinstvo sa prosecnom dnevnom/mesecnom potrosnjom na teritoriji Srbije?! :D

Da li postoji jedna jedina drzava na svetu ciji bi energetski sistem podneo otperecenje u slucaju kada bi samo trecina ICE registrovanih putnickih vozila postala EV?

Eto zanimljivog teksta za novinare pa pisite dok se jos sme kod nas, na zapadu ne smeju. xD

Narodni Cinovnik

pre 3 meseca

Postujem svaki napredak tehnike, ali koliko su cesti takvi punjaci, i koliko kosta punjenje na njima.
(s mile, 4. februar 2024 14:06)


Brzi punjaci charge&go se krecu od 1000 do 2000 din, zavisno od lokacije gde punis, za 100 kilometara gradske voznje. Prepoznaces ih po redovima kola i po prisustvu prodavnica brze hrane i kafe u blizini.

A sto se tice komentara i glasova koji ti daju nepotpune informacije tipa "samo se treba dobro informisati", "ima ih u istom procentu","Gde ovde? Ne brini ljudino" verovatno su ljudi koji su placeni da rade promo za kinesku industriju jer da su ljudi iz Srbije dali bi ti konkretne informacije i lokacije gde mozes da se informises. a i primecuje se po glasovima da im gugl prevodioc ne prevodi sarkazam pa greskom glasaju gde ne treba...
I ipak se drzi evropskih vozila gde imas servis i garanciju na bateriju vecinom na period od 10 godina.

SunCeTiPoljubim

pre 3 meseca

@nikola
Ima ih i sad samo se treba dobro informisati pre nego sto se nesto komentarise.


Aj me, kumim te, uputi na neki servis koji oce da popravlja kineski Ev

Toni

pre 3 meseca

Kao nekom kome je tehnologija dosta bliska, ove kontrolne table mi izgledaju zastrašujuće. Zna li neko kako to izgleda u drugim EV, da li puno odvlači pažnju?

terek nor

pre 3 meseca

ako punis na brzim punjacima po gradu 100 kilometara ce da te izadje od 1400 do 1700 dinara (cene na pumpama variraju), ako punis kod kuce u garazi nocu dok je jeftina struja 100km te izadje manje od 200 din, U srbiji mozes da nadjes servise za renault (ja vozim zoe) hondu, tojotu, mercedes i slicne poznatije marke, i servis nije preterano skup (osim za teslu).
za kineze (cak i za poznate marke) servis je prilicno problematican, kineza ne kupovati polovnog, kupis novog pa koliko traje.
Za sam punjac treba izdvojiti oko 800 evra (+ugradnja) i po mogucstvu garazu za takav auto odvojiti od stambenog objekta.

samo ispisujem iz sebe

pre 3 meseca

Postujem svaki napredak tehnike, ali koliko su cesti takvi punjaci, i koliko kosta punjenje na njima.
(s mile, 4. februar 2024 14:06)

ima ih u istom procentu kao kad su automobili počeli da koriste SUS motor 1930te...

opustite se, nista nije palo sa neba
(mrk, 04. februar 2024 16:05)

Fantastična analogija, samo je problem to da su onomad benzin koristili za osvetljenje, medicinske svrhe, itd. Danas se struja koristi u domaćinstvu, industriji, … da ne nabrajam.

Aco_Braco

pre 3 meseca

Izem ti buducnost kad cu morati do njive da vozim opet. Kude dugme da se teleportujemo ??? Majete se s te baterije ta bre tehnologija stara 130 godina i vise ako neracunamo egipatsku bateriju .

Komesar

pre 3 meseca

Brzina punjenja mi je sporedna stvar.Dok se puni sedim u električnoj centrali, pijem kafu, gledam redove autića na baterije, ljudi izlaze iz vozila, upoznajemo se... Vreme ne može da se ukrade.

mrk

pre 3 meseca

Postujem svaki napredak tehnike, ali koliko su cesti takvi punjaci, i koliko kosta punjenje na njima.
(s mile, 4. februar 2024 14:06)

ima ih u istom procentu kao kad su automobili počeli da koriste SUS motor 1930te...

opustite se, nista nije palo sa neba
(mrk, 04. februar 2024 16:05)

Fantastična analogija, samo je problem to da su onomad benzin koristili za osvetljenje, medicinske svrhe, itd. Danas se struja koristi u domaćinstvu, industriji, … da ne nabrajam.
(samo ispisujem iz sebe, 4. februar 2024 16:41)

fantasticna analogija, mada promasena meta.