Četvrtak, 25.01.2024.

14:36

Gruzin pokrenuo raspravu: "Da li su Srbi, Hrvati i Bosanci iste nacionalnosti?" FOTO

Izvor: B92

Gruzin pokrenuo raspravu: "Da li su Srbi, Hrvati i Bosanci iste nacionalnosti?" FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

Sasa

pre 1 godinu

On kao da je moj sugradjanin. Kod nas u LA-ju, kada pitas nekoga da li zna koji je glavni grad Indije, reci ce Azija. :)
Secam se kad sam pitao jednu devojku koji je glavni grad Kanade, odgovorila je: Sidnej.

Inace, Redit je leglo gluposti.

glup si

pre 1 godinu

СХрвати покрштени Срби, "Бошњаци" потурчени Срби, Црногорци Срби из Црне Горе, Македонци Срби из Старе Србије. Све је то исто, само су неки променили веру
(Дрндоје, 25. januar 2024 20:57)

A ti se zapitaj zašto !

008

pre 1 godinu

Da vecina Srba, Hrvata i Bosanaca su isti narod (rod), ali ih je Vatikan prekrstavao u katolike, a Turci u muslimane.
(Pera, 25. januar 2024 19:44)

I birali su samo najbolje !

Andrija

pre 1 godinu

Jeste. od Karlovca do Kumanova su sve Srbi samo razlicitih vera
(Jugoslaven i po, 25. januar 2024 20:31)

Ne, od Triglava do Djerdapa sve su Hrvati samo razlicitih vjera.

466453

pre 1 godinu

Osnovna razlika:

Srbin ako će ti pomoći onda to čini i po svoju štetu.


Hrvat će ti pomoći dok ne shvatiš da to čini iz koristi.


Bosanac, hm, nehebo si ako ti od njih treba pomoć.

Vukowar

pre 1 godinu

Da li su Britanci isti narod?
Da li su Belgijanci isti narod?
Da li su Francuzi isti narod?
Da li su svi koji govore isti jezik ujedno i isti narod?
Da li su Amerikanci, Britanci, Australijanci isti narod?
Da li su Irci i Englezi i Welšani i Škotlanđani isti narod?
Da li su Švicarci, Nijemci, Austrijanci isti narod?
Da li su Ukrajinci, Rusi, Kazasi isti narod?
Da li su Turci, Tatari, Turkmenci isti narod?
Da li su Nirvežani i Šveđani isti narod?
Interesantno kod svih njih se poklapa i vjera i jezik a kod nekih i država ali nisu isti narod, npr. Englezi, Škoti, Welšani.
Ako je tomu tako zašto bi Hrvati, Srbi i Bošnjaci bili isti narod kad su imali različitu istoriju, različita politička iskustva, različite dijalekte, različiti vjeru, različit kalendar, različite običaje i kulturu?
Srbi svoju hegemoniju pakuju u “jedan narod”. ali to ne prolazi kod nikog, čak ni kod Crnogoraca mi Makedonaca.

Da se ne lažemo

pre 1 godinu

@"Srbi najtužnija nacija na svetu,jedan narod,dva pisma,tri vere....."

Znajući ovo naši su preci, uz blage poglede kraljeve vojske i njihovih batinaša, svi redom od srca prelazili u Pravoslavlje gde su svih ovih vekova pronašli utehu, prosperitet i duševni mir...

Bane

pre 1 godinu

Vrlo interesantna je nacionalnost Bosanac, jel postojala pre 100 godina? Gde se u svetu izmišljaju nacije. Ako ni ste znali Josip Broz smislio muslimansku naciju da bi posvađao Srbe različite veroispovesti.

Marko PG

pre 1 godinu

Srbi i Hrvati su dva različita naroda još od ranog Srednjeg Vijeka. Međutim, s prodorom Turaka na Balkan, desilo se veliko premještanje stanovništva i razlika između ta dva naroda je skoro nestala. Ali, onda su se formirale dvije različite nacije po kriterijumu vjerskih razlika. Konačno, tokom XX vijeka te dvije nacije se nisu uspjele spojiti, pa su se potpuno politički razdvojile. I tako, sada imamo dvije nacije (i treću - Bošnjake), koje dijele jedan jezik i najvećim dijelom genetiku. Ali - različite nacije, to je objektivna realnost. Skoro je nemoguće da se to ikad više spoji u jednu. Svaka od njih treba da gleda svoga posla, koliko god je to moguće.

voja

pre 1 godinu

Isti jezik(one male razlike cine razlicite dijalekte)nam je genetski kod i on je nama po nastanku najstariji.
Nacionalna i verska pripadnost je nastupila kasnije i rezultat je kasnijih istorijskih okolnosti.
Fascinantno je kako mrzimo jedni druge i pokusavamo da dokazujemo da smo nesto drugo.

Pijani zlotvor

pre 1 godinu

Jedino muslimane definira vjera jer su se poturcili.
Hrvati i srbi su minimalno 500 god pisane povijesti bili iste vjere. Pojmovi hrvat i srbin stariji su od pojmova katolik i pravoslavac. To su dva odvojena naroda a to bi i ostali sve i da je nemanja ostao katolik.
Primjer danaca i svedjana je dobar filter za debile- razlika izmedju njihova 2 jezika ista je razlici izmedju nasa 2 jezika, uz to su iste vjere, uz to su cak bili jedna drzava u srednjem vijeku a svejedno su dva odvojena naroda koja su vodila rekordan broj ratova.

Eto mišljene

pre 1 godinu

Srbi su narod a veliki Srpski nacionalisti su npr Milo Djukanović u CG Muslimani u Bosni i veliki deo Hrvata (ne svi) i oni ne žele da pripadaju svom narodu(strana propaganda vekovna) pa izmišljaju nacije. Srbin nije nacionalnost nego narodnost.

NN Belgrade

pre 1 godinu

jesu..isti narod isto pleme
(ldjidji, 25. januar 2024 20:23)

Možda, ti jesi iz nekog plemena, iz CG ja nisam. Moje pradede su iz Beograda.

9012

pre 1 godinu

"hr narod" je zapravo srpski narod ciji su preci presli u drugu veru u doba Mlecana tj Venecijanaca, govore srpski jezik, imaju srpsku gramatiku, pisu kao sto govore, nemaju medjutim nista od istorijskih spomenika niti kulturnu zaostavstinu, sve sto danas postoji tamo duguju Titu i katastrofalnoj stpskoj politici od 1.12.1918!
U danasnjoj hr ne postoji nista starije od 50 god a da je to napravio "hr narod", sve je kulturna zaostavstina drugih civilizacija, srpske uostalom.
Taj "narod" nema svoj kulturni i istorijski identitet, nemaju svoju etno muziku, nemaju svoje epove, nemaju mitove a mitovi su odlika evropske kulture.
A sta pisati tek o muslimanima iz danasnje BiH?
Otkud to da jedini sloveni koji su muslimani su upravo ovi iz Sarajeva ?
Naravno da su postali muslimani u 15.veku dolaskom osmanlija.
Jedini drzavotvorni narod u JI Evropi u ovom regionu je srpski narod, to je to.

Mister

pre 1 godinu

Naravno da jesu, Hrvati i muslimani naravno ne misle tako, ali to je nebitno. Svi su Srbi i govore srpski jezik i bilo koji stranac će primetiti da je jezik isti. Jedan od najstarijih u Evropi

С3

pre 1 godinu

Možda bi trebalo da jesu, ali nisu.
Ali slično je i sa Austrijancima i Nijemcima, narodima u Južnoj Americi, Arapima...
Odvajanjem jednih od drugih ima ponovo šanse da budemo dobri susjedi, ako već nije išlo u istoj kući.

Realm

pre 1 godinu

Nacionalnost je subjektivni doživljaj pripadanja, tako da nisu, naravno.
(bigz, 25. januar 2024 20:40)

Ne, naravno. Kakvu glupost si rekao, Jugosloven. Nacionalnost se nasleđuje i trajna je, religiju možeš da menjaš i biraš, a nacionalnost nasleduješ kao konstantu.

Neki kao npr. Hrvati su odbacili svoju i misle da mogu da postanu nešto drugo ... ali zauvek ostaju Srbi.

Vlado malo Veliki

pre 1 godinu

Toliko se vole medjusobno da mozda i jesu. Ali, to je potpuno nebitno jer nam je najdalji rodjak isti. Majmun.
A ova tri naroda teško da su se pomerila mentalno.

Djordje

pre 1 godinu

Da ti skratim muke u istrazivanjima svi smo mi ovde na Balkanu teski indijanci a vi iz Evroazije teski slepci i jedni i drugi smo kanal realno.

Slobodarski narod

pre 1 godinu

Naravno da smo isti narod i iste nacionalnosti samo hrvati i bosanci to tesko da shvate.Religija nas deli ali to nema veze sa stvarnu nacionalnost.Propaganda je radila(strani faktor) mnogo godina da bi se desilo ovo sto se desilo.Sada su postali sluge svojih gazda,Srbija se jos uvek nekako odupire kao i uvek kroz istoriji.

BGD

pre 1 godinu

Nacionalnost je subjektivni doživljaj pripadanja, tako da nisu, naravno.
(bigz, 25. januar 2024 20:40) Nacionalnost apsolutno nije subjektivni dozivljaj pripadanja…

Vlado malo Veliki

pre 1 godinu

Toliko se vole medjusobno da mozda i jesu. Ali, to je potpuno nebitno jer nam je najdalji rodjak isti. Majmun.
A ova tri naroda teško da su se pomerila mentalno.

Дрндоје

pre 1 godinu

СХрвати покрштени Срби, "Бошњаци" потурчени Срби, Црногорци Срби из Црне Горе, Македонци Срби из Старе Србије. Све је то исто, само су неки променили веру

roza so sa Himalaja

pre 1 godinu

Zajedno sa Crnogorcima, niko nam nije bliži po jeziku koji svi govorimo. Jedino, jezik nije dovoljan da bi se stvorila jedna nacija kada nas vera deli.

Milan Veliki

pre 1 godinu

Isti narod, druge nacionalnosti i vere.

Imamo istu majku, samo je nama tata Rus, Hrvatima je tata Njemac, a Bošnjacima je Turčin. Hahaha

Veliki Aleksandar

pre 1 godinu

Naravno, ko uopšte može da pomisli da nisu, ili laže (samoga sebe) ili je tol'ko prost i neučen. Isti, potpuno isti. Religija, da, pored toga što apsolutno ne verujem u boga, Ateista sam, ova podela među bratskim narodom mi je užasno jadna, sve zbog nečega što niko nikada nije dokazao niti će ( apsolutno nemoguće)

Djed Gavrilo

pre 1 godinu

U velikom procentu to je isti narod.
Vera je iskorištena za pravljenje različitosti.
Velika država na Balkanu je smetnja interesu onih koji žele dominaciju.
Dalje se treba razraditi i dobro objasniti kako se Nebi povećavao antagonizam koji nije u interesu nas,nego je u interesu onih koji ostvaruju svoj interes pod geslom:zavadi pa vladaj.
Nestaju i jedni i drugi i treći jer ????
Pamet u glavu.

max

pre 1 godinu

Postoji narod i nacije.Jesu isti narod ali su različite nacionalnosti.Nacije su počele da nastaju mnogo kasnije posle srednjeg veka a narodi postoje od uvek.U svakoj naciji postoji više religija.Bosanci nisu ni narod ni nacija to je teritorija sa više nacija.

Djordje

pre 1 godinu

Da ti skratim muke u istrazivanjima svi smo mi ovde na Balkanu teski indijanci a vi iz Evroazije teski slepci i jedni i drugi smo kanal realno.

Bane

pre 1 godinu

Vrlo interesantna je nacionalnost Bosanac, jel postojala pre 100 godina? Gde se u svetu izmišljaju nacije. Ako ni ste znali Josip Broz smislio muslimansku naciju da bi posvađao Srbe različite veroispovesti.

Vukowar

pre 1 godinu

Da li su Britanci isti narod?
Da li su Belgijanci isti narod?
Da li su Francuzi isti narod?
Da li su svi koji govore isti jezik ujedno i isti narod?
Da li su Amerikanci, Britanci, Australijanci isti narod?
Da li su Irci i Englezi i Welšani i Škotlanđani isti narod?
Da li su Švicarci, Nijemci, Austrijanci isti narod?
Da li su Ukrajinci, Rusi, Kazasi isti narod?
Da li su Turci, Tatari, Turkmenci isti narod?
Da li su Nirvežani i Šveđani isti narod?
Interesantno kod svih njih se poklapa i vjera i jezik a kod nekih i država ali nisu isti narod, npr. Englezi, Škoti, Welšani.
Ako je tomu tako zašto bi Hrvati, Srbi i Bošnjaci bili isti narod kad su imali različitu istoriju, različita politička iskustva, različite dijalekte, različiti vjeru, različit kalendar, različite običaje i kulturu?
Srbi svoju hegemoniju pakuju u “jedan narod”. ali to ne prolazi kod nikog, čak ni kod Crnogoraca mi Makedonaca.

Marko PG

pre 1 godinu

Srbi i Hrvati su dva različita naroda još od ranog Srednjeg Vijeka. Međutim, s prodorom Turaka na Balkan, desilo se veliko premještanje stanovništva i razlika između ta dva naroda je skoro nestala. Ali, onda su se formirale dvije različite nacije po kriterijumu vjerskih razlika. Konačno, tokom XX vijeka te dvije nacije se nisu uspjele spojiti, pa su se potpuno politički razdvojile. I tako, sada imamo dvije nacije (i treću - Bošnjake), koje dijele jedan jezik i najvećim dijelom genetiku. Ali - različite nacije, to je objektivna realnost. Skoro je nemoguće da se to ikad više spoji u jednu. Svaka od njih treba da gleda svoga posla, koliko god je to moguće.

9012

pre 1 godinu

"hr narod" je zapravo srpski narod ciji su preci presli u drugu veru u doba Mlecana tj Venecijanaca, govore srpski jezik, imaju srpsku gramatiku, pisu kao sto govore, nemaju medjutim nista od istorijskih spomenika niti kulturnu zaostavstinu, sve sto danas postoji tamo duguju Titu i katastrofalnoj stpskoj politici od 1.12.1918!
U danasnjoj hr ne postoji nista starije od 50 god a da je to napravio "hr narod", sve je kulturna zaostavstina drugih civilizacija, srpske uostalom.
Taj "narod" nema svoj kulturni i istorijski identitet, nemaju svoju etno muziku, nemaju svoje epove, nemaju mitove a mitovi su odlika evropske kulture.
A sta pisati tek o muslimanima iz danasnje BiH?
Otkud to da jedini sloveni koji su muslimani su upravo ovi iz Sarajeva ?
Naravno da su postali muslimani u 15.veku dolaskom osmanlija.
Jedini drzavotvorni narod u JI Evropi u ovom regionu je srpski narod, to je to.

Pijani zlotvor

pre 1 godinu

Jedino muslimane definira vjera jer su se poturcili.
Hrvati i srbi su minimalno 500 god pisane povijesti bili iste vjere. Pojmovi hrvat i srbin stariji su od pojmova katolik i pravoslavac. To su dva odvojena naroda a to bi i ostali sve i da je nemanja ostao katolik.
Primjer danaca i svedjana je dobar filter za debile- razlika izmedju njihova 2 jezika ista je razlici izmedju nasa 2 jezika, uz to su iste vjere, uz to su cak bili jedna drzava u srednjem vijeku a svejedno su dva odvojena naroda koja su vodila rekordan broj ratova.

max

pre 1 godinu

Postoji narod i nacije.Jesu isti narod ali su različite nacionalnosti.Nacije su počele da nastaju mnogo kasnije posle srednjeg veka a narodi postoje od uvek.U svakoj naciji postoji više religija.Bosanci nisu ni narod ni nacija to je teritorija sa više nacija.

Vlado malo Veliki

pre 1 godinu

Toliko se vole medjusobno da mozda i jesu. Ali, to je potpuno nebitno jer nam je najdalji rodjak isti. Majmun.
A ova tri naroda teško da su se pomerila mentalno.

voja

pre 1 godinu

Isti jezik(one male razlike cine razlicite dijalekte)nam je genetski kod i on je nama po nastanku najstariji.
Nacionalna i verska pripadnost je nastupila kasnije i rezultat je kasnijih istorijskih okolnosti.
Fascinantno je kako mrzimo jedni druge i pokusavamo da dokazujemo da smo nesto drugo.

Дрндоје

pre 1 godinu

СХрвати покрштени Срби, "Бошњаци" потурчени Срби, Црногорци Срби из Црне Горе, Македонци Срби из Старе Србије. Све је то исто, само су неки променили веру

Milan Veliki

pre 1 godinu

Isti narod, druge nacionalnosti i vere.

Imamo istu majku, samo je nama tata Rus, Hrvatima je tata Njemac, a Bošnjacima je Turčin. Hahaha

Mister

pre 1 godinu

Naravno da jesu, Hrvati i muslimani naravno ne misle tako, ali to je nebitno. Svi su Srbi i govore srpski jezik i bilo koji stranac će primetiti da je jezik isti. Jedan od najstarijih u Evropi

Slobodarski narod

pre 1 godinu

Naravno da smo isti narod i iste nacionalnosti samo hrvati i bosanci to tesko da shvate.Religija nas deli ali to nema veze sa stvarnu nacionalnost.Propaganda je radila(strani faktor) mnogo godina da bi se desilo ovo sto se desilo.Sada su postali sluge svojih gazda,Srbija se jos uvek nekako odupire kao i uvek kroz istoriji.

glup si

pre 1 godinu

СХрвати покрштени Срби, "Бошњаци" потурчени Срби, Црногорци Срби из Црне Горе, Македонци Срби из Старе Србије. Све је то исто, само су неки променили веру
(Дрндоје, 25. januar 2024 20:57)

A ti se zapitaj zašto !

С3

pre 1 godinu

Možda bi trebalo da jesu, ali nisu.
Ali slično je i sa Austrijancima i Nijemcima, narodima u Južnoj Americi, Arapima...
Odvajanjem jednih od drugih ima ponovo šanse da budemo dobri susjedi, ako već nije išlo u istoj kući.

008

pre 1 godinu

Da vecina Srba, Hrvata i Bosanaca su isti narod (rod), ali ih je Vatikan prekrstavao u katolike, a Turci u muslimane.
(Pera, 25. januar 2024 19:44)

I birali su samo najbolje !

Andrija

pre 1 godinu

Jeste. od Karlovca do Kumanova su sve Srbi samo razlicitih vera
(Jugoslaven i po, 25. januar 2024 20:31)

Ne, od Triglava do Djerdapa sve su Hrvati samo razlicitih vjera.

Sasa

pre 1 godinu

On kao da je moj sugradjanin. Kod nas u LA-ju, kada pitas nekoga da li zna koji je glavni grad Indije, reci ce Azija. :)
Secam se kad sam pitao jednu devojku koji je glavni grad Kanade, odgovorila je: Sidnej.

Inace, Redit je leglo gluposti.

Veliki Aleksandar

pre 1 godinu

Naravno, ko uopšte može da pomisli da nisu, ili laže (samoga sebe) ili je tol'ko prost i neučen. Isti, potpuno isti. Religija, da, pored toga što apsolutno ne verujem u boga, Ateista sam, ova podela među bratskim narodom mi je užasno jadna, sve zbog nečega što niko nikada nije dokazao niti će ( apsolutno nemoguće)

Vlado malo Veliki

pre 1 godinu

Toliko se vole medjusobno da mozda i jesu. Ali, to je potpuno nebitno jer nam je najdalji rodjak isti. Majmun.
A ova tri naroda teško da su se pomerila mentalno.

Eto mišljene

pre 1 godinu

Srbi su narod a veliki Srpski nacionalisti su npr Milo Djukanović u CG Muslimani u Bosni i veliki deo Hrvata (ne svi) i oni ne žele da pripadaju svom narodu(strana propaganda vekovna) pa izmišljaju nacije. Srbin nije nacionalnost nego narodnost.

Da se ne lažemo

pre 1 godinu

@"Srbi najtužnija nacija na svetu,jedan narod,dva pisma,tri vere....."

Znajući ovo naši su preci, uz blage poglede kraljeve vojske i njihovih batinaša, svi redom od srca prelazili u Pravoslavlje gde su svih ovih vekova pronašli utehu, prosperitet i duševni mir...

466453

pre 1 godinu

Osnovna razlika:

Srbin ako će ti pomoći onda to čini i po svoju štetu.


Hrvat će ti pomoći dok ne shvatiš da to čini iz koristi.


Bosanac, hm, nehebo si ako ti od njih treba pomoć.

roza so sa Himalaja

pre 1 godinu

Zajedno sa Crnogorcima, niko nam nije bliži po jeziku koji svi govorimo. Jedino, jezik nije dovoljan da bi se stvorila jedna nacija kada nas vera deli.

Realm

pre 1 godinu

Nacionalnost je subjektivni doživljaj pripadanja, tako da nisu, naravno.
(bigz, 25. januar 2024 20:40)

Ne, naravno. Kakvu glupost si rekao, Jugosloven. Nacionalnost se nasleđuje i trajna je, religiju možeš da menjaš i biraš, a nacionalnost nasleduješ kao konstantu.

Neki kao npr. Hrvati su odbacili svoju i misle da mogu da postanu nešto drugo ... ali zauvek ostaju Srbi.

Djed Gavrilo

pre 1 godinu

U velikom procentu to je isti narod.
Vera je iskorištena za pravljenje različitosti.
Velika država na Balkanu je smetnja interesu onih koji žele dominaciju.
Dalje se treba razraditi i dobro objasniti kako se Nebi povećavao antagonizam koji nije u interesu nas,nego je u interesu onih koji ostvaruju svoj interes pod geslom:zavadi pa vladaj.
Nestaju i jedni i drugi i treći jer ????
Pamet u glavu.

NN Belgrade

pre 1 godinu

jesu..isti narod isto pleme
(ldjidji, 25. januar 2024 20:23)

Možda, ti jesi iz nekog plemena, iz CG ja nisam. Moje pradede su iz Beograda.

BGD

pre 1 godinu

Nacionalnost je subjektivni doživljaj pripadanja, tako da nisu, naravno.
(bigz, 25. januar 2024 20:40) Nacionalnost apsolutno nije subjektivni dozivljaj pripadanja…

Vukowar

pre 1 godinu

Da li su Britanci isti narod?
Da li su Belgijanci isti narod?
Da li su Francuzi isti narod?
Da li su svi koji govore isti jezik ujedno i isti narod?
Da li su Amerikanci, Britanci, Australijanci isti narod?
Da li su Irci i Englezi i Welšani i Škotlanđani isti narod?
Da li su Švicarci, Nijemci, Austrijanci isti narod?
Da li su Ukrajinci, Rusi, Kazasi isti narod?
Da li su Turci, Tatari, Turkmenci isti narod?
Da li su Nirvežani i Šveđani isti narod?
Interesantno kod svih njih se poklapa i vjera i jezik a kod nekih i država ali nisu isti narod, npr. Englezi, Škoti, Welšani.
Ako je tomu tako zašto bi Hrvati, Srbi i Bošnjaci bili isti narod kad su imali različitu istoriju, različita politička iskustva, različite dijalekte, različiti vjeru, različit kalendar, različite običaje i kulturu?
Srbi svoju hegemoniju pakuju u “jedan narod”. ali to ne prolazi kod nikog, čak ni kod Crnogoraca mi Makedonaca.

9012

pre 1 godinu

"hr narod" je zapravo srpski narod ciji su preci presli u drugu veru u doba Mlecana tj Venecijanaca, govore srpski jezik, imaju srpsku gramatiku, pisu kao sto govore, nemaju medjutim nista od istorijskih spomenika niti kulturnu zaostavstinu, sve sto danas postoji tamo duguju Titu i katastrofalnoj stpskoj politici od 1.12.1918!
U danasnjoj hr ne postoji nista starije od 50 god a da je to napravio "hr narod", sve je kulturna zaostavstina drugih civilizacija, srpske uostalom.
Taj "narod" nema svoj kulturni i istorijski identitet, nemaju svoju etno muziku, nemaju svoje epove, nemaju mitove a mitovi su odlika evropske kulture.
A sta pisati tek o muslimanima iz danasnje BiH?
Otkud to da jedini sloveni koji su muslimani su upravo ovi iz Sarajeva ?
Naravno da su postali muslimani u 15.veku dolaskom osmanlija.
Jedini drzavotvorni narod u JI Evropi u ovom regionu je srpski narod, to je to.

Eto mišljene

pre 1 godinu

Srbi su narod a veliki Srpski nacionalisti su npr Milo Djukanović u CG Muslimani u Bosni i veliki deo Hrvata (ne svi) i oni ne žele da pripadaju svom narodu(strana propaganda vekovna) pa izmišljaju nacije. Srbin nije nacionalnost nego narodnost.

Mister

pre 1 godinu

Naravno da jesu, Hrvati i muslimani naravno ne misle tako, ali to je nebitno. Svi su Srbi i govore srpski jezik i bilo koji stranac će primetiti da je jezik isti. Jedan od najstarijih u Evropi

Realm

pre 1 godinu

Nacionalnost je subjektivni doživljaj pripadanja, tako da nisu, naravno.
(bigz, 25. januar 2024 20:40)

Ne, naravno. Kakvu glupost si rekao, Jugosloven. Nacionalnost se nasleđuje i trajna je, religiju možeš da menjaš i biraš, a nacionalnost nasleduješ kao konstantu.

Neki kao npr. Hrvati su odbacili svoju i misle da mogu da postanu nešto drugo ... ali zauvek ostaju Srbi.

NN Belgrade

pre 1 godinu

jesu..isti narod isto pleme
(ldjidji, 25. januar 2024 20:23)

Možda, ti jesi iz nekog plemena, iz CG ja nisam. Moje pradede su iz Beograda.

Slobodarski narod

pre 1 godinu

Naravno da smo isti narod i iste nacionalnosti samo hrvati i bosanci to tesko da shvate.Religija nas deli ali to nema veze sa stvarnu nacionalnost.Propaganda je radila(strani faktor) mnogo godina da bi se desilo ovo sto se desilo.Sada su postali sluge svojih gazda,Srbija se jos uvek nekako odupire kao i uvek kroz istoriji.

Дрндоје

pre 1 godinu

СХрвати покрштени Срби, "Бошњаци" потурчени Срби, Црногорци Срби из Црне Горе, Македонци Срби из Старе Србије. Све је то исто, само су неки променили веру

Bane

pre 1 godinu

Vrlo interesantna je nacionalnost Bosanac, jel postojala pre 100 godina? Gde se u svetu izmišljaju nacije. Ako ni ste znali Josip Broz smislio muslimansku naciju da bi posvađao Srbe različite veroispovesti.

Djordje

pre 1 godinu

Da ti skratim muke u istrazivanjima svi smo mi ovde na Balkanu teski indijanci a vi iz Evroazije teski slepci i jedni i drugi smo kanal realno.

Pijani zlotvor

pre 1 godinu

Jedino muslimane definira vjera jer su se poturcili.
Hrvati i srbi su minimalno 500 god pisane povijesti bili iste vjere. Pojmovi hrvat i srbin stariji su od pojmova katolik i pravoslavac. To su dva odvojena naroda a to bi i ostali sve i da je nemanja ostao katolik.
Primjer danaca i svedjana je dobar filter za debile- razlika izmedju njihova 2 jezika ista je razlici izmedju nasa 2 jezika, uz to su iste vjere, uz to su cak bili jedna drzava u srednjem vijeku a svejedno su dva odvojena naroda koja su vodila rekordan broj ratova.

Andrija

pre 1 godinu

Jeste. od Karlovca do Kumanova su sve Srbi samo razlicitih vera
(Jugoslaven i po, 25. januar 2024 20:31)

Ne, od Triglava do Djerdapa sve su Hrvati samo razlicitih vjera.

glup si

pre 1 godinu

СХрвати покрштени Срби, "Бошњаци" потурчени Срби, Црногорци Срби из Црне Горе, Македонци Срби из Старе Србије. Све је то исто, само су неки променили веру
(Дрндоје, 25. januar 2024 20:57)

A ti se zapitaj zašto !

008

pre 1 godinu

Da vecina Srba, Hrvata i Bosanaca su isti narod (rod), ali ih je Vatikan prekrstavao u katolike, a Turci u muslimane.
(Pera, 25. januar 2024 19:44)

I birali su samo najbolje !

Vlado malo Veliki

pre 1 godinu

Toliko se vole medjusobno da mozda i jesu. Ali, to je potpuno nebitno jer nam je najdalji rodjak isti. Majmun.
A ova tri naroda teško da su se pomerila mentalno.

Marko PG

pre 1 godinu

Srbi i Hrvati su dva različita naroda još od ranog Srednjeg Vijeka. Međutim, s prodorom Turaka na Balkan, desilo se veliko premještanje stanovništva i razlika između ta dva naroda je skoro nestala. Ali, onda su se formirale dvije različite nacije po kriterijumu vjerskih razlika. Konačno, tokom XX vijeka te dvije nacije se nisu uspjele spojiti, pa su se potpuno politički razdvojile. I tako, sada imamo dvije nacije (i treću - Bošnjake), koje dijele jedan jezik i najvećim dijelom genetiku. Ali - različite nacije, to je objektivna realnost. Skoro je nemoguće da se to ikad više spoji u jednu. Svaka od njih treba da gleda svoga posla, koliko god je to moguće.

466453

pre 1 godinu

Osnovna razlika:

Srbin ako će ti pomoći onda to čini i po svoju štetu.


Hrvat će ti pomoći dok ne shvatiš da to čini iz koristi.


Bosanac, hm, nehebo si ako ti od njih treba pomoć.

roza so sa Himalaja

pre 1 godinu

Zajedno sa Crnogorcima, niko nam nije bliži po jeziku koji svi govorimo. Jedino, jezik nije dovoljan da bi se stvorila jedna nacija kada nas vera deli.

Veliki Aleksandar

pre 1 godinu

Naravno, ko uopšte može da pomisli da nisu, ili laže (samoga sebe) ili je tol'ko prost i neučen. Isti, potpuno isti. Religija, da, pored toga što apsolutno ne verujem u boga, Ateista sam, ova podela među bratskim narodom mi je užasno jadna, sve zbog nečega što niko nikada nije dokazao niti će ( apsolutno nemoguće)

voja

pre 1 godinu

Isti jezik(one male razlike cine razlicite dijalekte)nam je genetski kod i on je nama po nastanku najstariji.
Nacionalna i verska pripadnost je nastupila kasnije i rezultat je kasnijih istorijskih okolnosti.
Fascinantno je kako mrzimo jedni druge i pokusavamo da dokazujemo da smo nesto drugo.

max

pre 1 godinu

Postoji narod i nacije.Jesu isti narod ali su različite nacionalnosti.Nacije su počele da nastaju mnogo kasnije posle srednjeg veka a narodi postoje od uvek.U svakoj naciji postoji više religija.Bosanci nisu ni narod ni nacija to je teritorija sa više nacija.

Da se ne lažemo

pre 1 godinu

@"Srbi najtužnija nacija na svetu,jedan narod,dva pisma,tri vere....."

Znajući ovo naši su preci, uz blage poglede kraljeve vojske i njihovih batinaša, svi redom od srca prelazili u Pravoslavlje gde su svih ovih vekova pronašli utehu, prosperitet i duševni mir...

Vlado malo Veliki

pre 1 godinu

Toliko se vole medjusobno da mozda i jesu. Ali, to je potpuno nebitno jer nam je najdalji rodjak isti. Majmun.
A ova tri naroda teško da su se pomerila mentalno.

BGD

pre 1 godinu

Nacionalnost je subjektivni doživljaj pripadanja, tako da nisu, naravno.
(bigz, 25. januar 2024 20:40) Nacionalnost apsolutno nije subjektivni dozivljaj pripadanja…

Djed Gavrilo

pre 1 godinu

U velikom procentu to je isti narod.
Vera je iskorištena za pravljenje različitosti.
Velika država na Balkanu je smetnja interesu onih koji žele dominaciju.
Dalje se treba razraditi i dobro objasniti kako se Nebi povećavao antagonizam koji nije u interesu nas,nego je u interesu onih koji ostvaruju svoj interes pod geslom:zavadi pa vladaj.
Nestaju i jedni i drugi i treći jer ????
Pamet u glavu.

Sasa

pre 1 godinu

On kao da je moj sugradjanin. Kod nas u LA-ju, kada pitas nekoga da li zna koji je glavni grad Indije, reci ce Azija. :)
Secam se kad sam pitao jednu devojku koji je glavni grad Kanade, odgovorila je: Sidnej.

Inace, Redit je leglo gluposti.

Milan Veliki

pre 1 godinu

Isti narod, druge nacionalnosti i vere.

Imamo istu majku, samo je nama tata Rus, Hrvatima je tata Njemac, a Bošnjacima je Turčin. Hahaha

С3

pre 1 godinu

Možda bi trebalo da jesu, ali nisu.
Ali slično je i sa Austrijancima i Nijemcima, narodima u Južnoj Americi, Arapima...
Odvajanjem jednih od drugih ima ponovo šanse da budemo dobri susjedi, ako već nije išlo u istoj kući.