Utorak, 19.12.2023.

13:26

Crno im se piše: Šta se događa sa stanovima u Nemačkoj?

Izvor: index.hr

Crno im se piše: Šta se dogaða sa stanovima u Nemaèkoj? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

@Laki

pre 2 godine

To kako si opisao je ekvivalentno ne ostavljanju skoro nicega deci. A to trosenje razlike novca je isto nerealno.. imas potrebe smestaja i kada si penzionisan, i tada ti treba znacajan novac za zivot i tesko ces prodati tek tako i posle kao trositi novac od prodaje tih 10-15-20 godina penzije... Uostalom eno ti Amsterdam pun matoraca koji kada bi izasli iz kuce koju su stekli u nekom drugom vremenu - tacno bi za 5 meseci postali socijalni slucajevi bez tog stana koji poseduju, kakvi su troskovi.

Igor

pre 2 godine

@Leteci Holandjanin
Socijalnih stanova takodje ima sve manje jer se uklanjaju i pod odobrenjem opstina, zamenjuju preskupim milionskim luksuznim stanovima koje kupuju investicioni fondovi ili milioneri koji neretko cak i zvrje prazni. Da li ce desetine hiljada novih dosljaka moci da priusti te stanove? Gde ce ziveti?
Ne znam sta da kazem... i vi stanodavci ste pohlepni, i drzava je pakao sa regulativom... zelim vam da na kraju nemate ucitelje, radnike, usluzne delatnosti.. jer na ovaj nacin cinite zivot tim postenim ljudima tezim. Pa se baskarite u preskupim stanovima u kojima nece imati ko da radi osnovne stvari za potrebe drustva.

@Leteci Holandjanin

pre 2 godine

Eto jadni stanodavci... Isti svuda, a u Holandiji ste posebna sorta, sa sve lopovskim agencijama. Toliko vam je tesko, da se svi i dalje utrkuju da kupuju i preprodaju stanove po svaku cenu i deru ljude koji zaista realno rade i stvaraju nesto, a zive od danas do sutra. Nece ni to moci da se muze do beksraja... neodrzivo je. Kada je tako oporezovano (a sta nije u NL?) onda zasto svi trce da uzmu kredit da poseduju stan? Gde su te cuvene razvijene zemlje u kojima ljudi investiraju u berze, obveznice? Na kraju izgleda da su stanovi ipak glavni kapital od LA do Vladivostoka.

Leteci Holandjanin

pre 2 godine

Evo jednog misljenja kao stanodavca u Holandiji. Kao prvo, zakone su promenili da se oporezuje oko 2% vrednosti nekretnine svake godine. To znaci da drzava za stan/kucu od oko 500k sto je prosecna vrednost uzima za sebe oko 10k svake godine, tj oko 850 evra svakog meseca. Pored toga, posle svakog stanara treba bar 3000-4000 uloziti da bi se ponovo okrecilo, popravilo sta treba itd. Tako da su fiksni troskovi oko 1100-1200 evra/mesecno. I onda se ljudi pitaju sto su stanarine tolike, pa kad drzava otima od ljudi. Rata za kredit za 500k stan ili kucu je sad oko 2500€.

Drugo, poostrili su kriterijume za socijalne stanove, tako da su skoro svi stanovi do 75 kvm socijalni. Privatno vlasnistvo je oko 70% stanova, oko 23-24% su socijalni stanovi. To znaci da je samo oko 6-7% svih stanova i kuca slobodno za izdavanje. Za socijalni stan mora covek da jd holandjanin is da ima primanja ispod 40k, a za te pare stranci ne bi ni dolazili u holandiju da zive. Tako da stanova za izdavanje prosto nema, a i kad ih ljudi nadju papreni su.

Laki

pre 2 godine

@(Aki, 19. decembar 2023 18:35)

Ti ces celog veka placati tu kiriju i nece ti na kraju ostati nista. Onaj ko kupi kucu prodace je na kraju svoje karijere, otplatiti preostali dug banci, a od razlike lepo ziveti, ili kupiti neku kucicu u Portugalu ili u Grckoj i uzivati. Na 30 godina nisi nikada na gubitku jer tocak inflacije ne moze nikada da se vrati unazad. I nisi u pravu za prepisivanje stana detetu, stan u vlasnistvu uvek mozes da prepises ili ga ostavis testamentom, ali Holandjani to ne rade iz vise razloga. Prvo, zato sto svu uglavnom imaju vise dece. Drugo, zato sto je porez na nasledstvo velliki cak i u prvom naslednom redu, tako da bi to dete moralo da iskesira ogroman novac za poresku upravu. Plus sto tokom prodaje kuce imas i troskove agenta, notara itd. Ovako, prodas, odes da zivis pod kiriju, zaradu na prodaji kuce polako krckas uz svoju penziju i ne brines se previse. Kada rezerve padnu ispod 50,000 evra to poklonis deci, do tog iznosa to mozes bez poreza. Kao sto vidis, sve moze, ali treba znati fore i fazone.

Dusan

pre 2 godine

(Milan75, 19. decembar 2023 22:58)

Milane, iz mog iskustva Nemac neće da da veliku platu dok se ne uveri kakav si. Koliko god da ti imaš iskustva ti si tamo početnik. Moj savet je da prihvatiš, središ papire i odeš. Početak je veoma težak, posle godinu dve, sve dođe na svoje i onda svo svoje znanje možeš da unovči. Posle možeš da biraš posao i naravno da platu. Već posle 2 godine je 6000€ realnost naravno bruto. U istoj smo branši i pričam iz ličnog iskustva. Ako je moguće kao što su mnogi rekli biraj manja mesta, možeš da biraš i DDR gradove, Erfurt, Lepzig, Dresden...
Pozdrav

Pozdrav iz Bavarske

pre 2 godine

Da li ste znali da u toj bogatoj Nemackoj samo 50% stanovnistva ima nekretninu u vlasnistvu.Tako da ispadne da je bogatstvo jako relativna stvar:)))
(zzzz, 19. decembar 2023 23:04)

30% nekretnina je u vlasništvu fizičkih lica ne 50%. Kad se uzme u obzir da neki imaju više stanova procenat je još niži. Bilo skoro u nemačkim vestima zato znam.

Крајишник

pre 2 godine

Живим у мањем граду са 110000 становника у Немачкој. По занимању сам машински инжењер са 15 година искуства и радим у мањој фирми од 80 радника. Плата ми је 3950 евра нето а стан плаћам 1100 евра са режијама (без струје, интернета...). Проблема са становима има и у мањим местима а "Арапи" су свеприсутни и апсолутно доминантни.

нс бој

pre 2 godine

Овај некретнина картел делује као Опек,неће да повећаном производњом себи оборе цену,не личи баш на отворено тржиште,више на монопол.

zzzz

pre 2 godine

Da li ste znali da u toj bogatoj Nemackoj samo 50% stanovnistva ima nekretninu u vlasnistvu.Tako da ispadne da je bogatstvo jako relativna stvar:)))

Miki

pre 2 godine

Nekretnina se i ne smatra bogatstvom vec pasivom, iznajmljivanje stana ti daje mnogo vecu mogucnost za preseljnjen a ne da zaglavis u istoj sredini ( i da imas duple probleme ) oko izdavanja i iznajmljivanja istovremeno... Razlika je u standardu i kvalitetu zivota i da nemas bojaznosti. Kad ce kome sta da padne napamet. Ovde su svake dve nedelje presudne dok je kod njih samo blaga neprijatnost...

Novica

pre 2 godine

Pa moraju da grade nove zgrade i stanove kad im svake godine u državu stiže više od milion Arapa i Afrikanaca. Treba te ljude negde smestiti.

Pera

pre 2 godine

@LolZ: Jedna plata 6500 neto a druga 5500 neto. Ma važi, jedino da igraju u Bundes ligi oboje! :D Sa tim platama bi morali da imaju oko 150 000 bruto plate što je za 99% Balkanaca nikad dostižno.
Imam 5500 neto, ITjevac po struci. Plaćali smo stan 1050 evra pre dve i po godine kad smo ušli u njega. Grad nam je isti stan podigao sad na maltane 1500 (sa garažom).
Kad sve saberemo i oduzmemo na istom si kao da radiš u BG, plus ovde može da se frilensuje malo pored plate, a tamo te Nemačko poresko ganja kao kriminalca.
Ukratko: nece stanova i dodatnih troškova su otišle u nebesa

Milan75

pre 2 godine

@LolZ, 19. decembar 2023

Može li pojašnjenje, molim, koja je to struka, iskustvo i pozicija, da neto plata u Nemačkoj bude 6500?
Ja sam dip.ing.elektrotehnike, sa 20+ godina, iskustva, radim u BG, aplicirao sam, razgovarao, i dobijao ponude do max 3800 neto, u mom slučaju.

dude

pre 2 godine

Aj ovako prvo pogledajte CPI index za nemacku od 2000 do sada lako se izgugla. Cene stanova su normalne u tom kontejstu. Stanovi se jako lako nalaze uslov je da dobro pricate nemacki sa gazdom i da vidi da ste normalni, da imate dobar posao tj da stanarina sa neben kostenom nije veca od 30% plate (obe plate ako je porodica) kad se odbiju svi krediti (schufa).
Recimo Jedna plata 6500 neto, druga 5500 neto je 12 000 minus 2000 za kredite za kola telefone i sl. Do 3000 svako hoce da vam izda stan. A za te pare centar minhena 80m2 namesten sa grejanjem od 2. do predzadnjeg sprata. Sad ako vam je neto plata 2500 onda trazite stanove negde po nekim selima u unutrsnjosti nemacke barem 400-500 km od vecih gradova posto se do 200km racuna normalno za svakodnevno putovanje na posao.
Ima stanova od 50m2 u kuci vec 300e u dobrim selima u unutrasnjosti.
(LolZ, 19. decembar 2023 18:47)

6500 i 5500 neto?
to su sa dobrom klasom poreza ca. 10.000 i 9.000 bruto. plate koje zarađuju ljudi sa visokom naobrazbom ili dobrim pozicijama u srednjem/višem “managementu”.
6% nemaca zarađuje više od 100.000 € bruto godišnje.

Pa

pre 2 godine

Recimo Jedna plata 6500 neto, druga 5500 neto je 12 000 minus 2000 za kredite za kola telefone i sl. Do 3000 svako hoce da vam izda stan. A za te pare centar minhena 80m2 namesten sa grejanjem od 2. do predzadnjeg sprata. Sad ako vam je neto plata 2500 onda trazite stanove negde po nekim selima u unutrsnjosti nemacke barem 400-500 km od vecih gradova posto se do 200km racuna normalno za svakodnevno putovanje na posao.
Ima stanova od 50m2 u kuci vec 300e u dobrim selima u unutrasnjosti.
(LolZ, 19. decembar 2023 18:47)

Pa nemoj mlatiti gluposti tek tako, sta imas od toga? Je li bitno samo nesto prokomentarisati? Kakve veze ima neto plata od 2500e sa tim da li neko treba da zivi na selu u unutrasnjosti Nemacke? Sta je to po tebi unutrasnjost Nemacke? Sta je to po tebi veliki grad u Nemackoj? U Nemackoj gradovi generalno nisu "veliki" i ziveti 400-500km od "velikog" grada je prakticno nemoguce. Evo ja zivim 55km od "velikog" grada (600 hiljada stanovnika - to je u Nemackoj veliko), niti sam na selu, niti u unutrasnjosti, niti mi je plata 2500e neto, a da ne pricam o milionima dobrostojecih Nemaca koji zive na takvim mestima. I na sve to, prosipas se da je 200km normalno putovati na posao, pa cak i u Nemackoj ti treba skoro 2 sata voznje za 200km. Al to je nase seljacko razmisljanje, da se mora ziveti u centru "velikog" grada, a komsije sve Arapi, dok Nemci zive "u unutrasnjosti".

Bojan

pre 2 godine

Aj ovako prvo pogledajte CPI index za nemacku od 2000 do sada lako se izgugla. Cene stanova su normalne u tom kontejstu. Stanovi se jako lako nalaze uslov je da dobro pricate nemacki sa gazdom i da vidi da ste normalni, da imate dobar posao tj da stanarina sa neben kostenom nije veca od 30% plate (obe plate ako je porodica) kad se odbiju svi krediti (schufa).
Recimo Jedna plata 6500 neto, druga 5500 neto je 12 000 minus 2000 za kredite za kola telefone i sl. Do 3000 svako hoce da vam izda stan. A za te pare centar minhena 80m2 namesten sa grejanjem od 2. do predzadnjeg sprata. Sad ako vam je neto plata 2500 onda trazite stanove negde po nekim selima u unutrsnjosti nemacke barem 400-500 km od vecih gradova posto se do 200km racuna normalno za svakodnevno putovanje na posao.
Ima stanova od 50m2 u kuci vec 300e u dobrim selima u unutrasnjosti.
(LolZ, 19. decembar 2023 18:47)

Aj ovako! Prvo izvadi noge iz lavora kad pričaš bajke! Ti si od Nemačke video samo Opel Kadett I to je to!

runolist

pre 2 godine

Pa kad svi hoće u Minhen, Frankfurt, Keln!
U manjim gradovima stanova koliko hoćeš za male pare i posla da biraš!
(Bojan, 19. decembar 2023 16:59)

Ispravan komentar. Svi se guraju u gradove i žale kako ne mogu da nadju stan a po manjim mestima je sve nekoliko puta bolje,jednostavnije i jeftinije. Neko ovde u komentarima napisa kako je uspeh 45min javnim prevozom do centra grada,to je onda neka žešća periferija druže moj a hvalis se kako živiš u Berlinu. Nemci su odavno shvatili da je veliki benefit živeti u manjem mestu okružen prirodom i svim onim što i svaki veći grad može da pruži. Zato sada skoro u svakom velikom nemačkom gradu imate arapske,turske ili ruske kvartove gde je od 10 imena na interfonu 9 njihovih a tek jedan nemac.

Žika

pre 2 godine

>> Ono sto ja ne razumem je zasto i dalje ti novi ljudi dolaze i svesno prolaze tu torturu agencija za rentiranje stanova?

Odlicni uslovi zivota ako si gradski covek i dobro zaradjujes, dakle kulturna ponuda, provod, poslovi itd. Ja ne zelim da se vozim kolima na posao, zelim da imam sve peske na dohvat ruke ili bajsom i to te onda kosta nekih 2k evra, da zivis u centru velikog grada.

A Srbija???

pre 2 godine

U Beogradu garsonjera koja nije podrum a nije Zemun Polje je 400e u teoriji a zapravo 500e u praksi, od 450e do 500e zavisno od stanja, lokacije i propratnih racuna. Jednosoban sa pravom odvojenom spavacom se u Beogradu definise kao dvosoban jer jelte ima dve sobe, trpezariju i spavacu. I oni su od 700e ako ne zelite Borcu.
Dakle, ako ste mladi lekar specijalista sa 90 do 110k dinara mozete prezivljavati jer je minimalna cena zakupa ajde 50k din i to bez racuna. A gde su oni mucenici sa 50k din platama?

Tako da stanje u Nemackoj i pored "raspada" je miljama ispred nas, i dalje.

Da ne pominjemo muku sa Rusima i Ukrajincima koji ne samo sto su nam uzeli stanove vec polako uzimaju i poslove. Par stotina hiljada ih je doslo i dobar deo je bez posla i dalje, cim nakrpe jezik moci ce da apliciraju sa svojim diplomama. Uzivajte...

Deki

pre 2 godine

Baš koristan tekst…mi nemamo problema pa se bavimo tuđim…kod nas padaju cene i prodaje i zakupa jer nema kupovne moći, deo investitora već ima problem da završi započete objekte. Opet ćemo imati nezavršene zgrade a naplaćene stanove. Pada potrošnja mesa, energenti sve skuplji, bolje da se bavimo više nama nego drugima…

Aki

pre 2 godine

Kako god obrnes i okrenes svodi se na pljacku i demokratsko otimanje novca gradjanima,nikad gore nije bilo u holandiji za stanove i kuce,samo budala moze da kupi kucu u holandiji jer ko god kupi nije njegova kuca takav je sistem,nemozes da prepises detetu kucu,zakon je ocajan za stanove i kuce,ja placam stanarinu bolje zivim nego citav moj komsiluk koji su kupili kuce,sta se god pokvari dodju naprave mi,skoro sam imao problema popucali cevi od podnog grejanja sve mi zamenili novo i cak radijatore nove postavili da sam kupio kucu papreno bi platio da se napravi to...a sa druge strane nemacka daje milijardama eura za ukrajinu a gradjani imaju problema s stanovima tako je i u holandiji s novim premijerom se nadamo da ce biti bolje jer je najavio premijer da nece pomagati ukrajini da novac ostaje u holandiji i da se ulaze tu,nema vise financiranja ratova...

LolZ

pre 2 godine

Aj ovako prvo pogledajte CPI index za nemacku od 2000 do sada lako se izgugla. Cene stanova su normalne u tom kontejstu. Stanovi se jako lako nalaze uslov je da dobro pricate nemacki sa gazdom i da vidi da ste normalni, da imate dobar posao tj da stanarina sa neben kostenom nije veca od 30% plate (obe plate ako je porodica) kad se odbiju svi krediti (schufa).
Recimo Jedna plata 6500 neto, druga 5500 neto je 12 000 minus 2000 za kredite za kola telefone i sl. Do 3000 svako hoce da vam izda stan. A za te pare centar minhena 80m2 namesten sa grejanjem od 2. do predzadnjeg sprata. Sad ako vam je neto plata 2500 onda trazite stanove negde po nekim selima u unutrsnjosti nemacke barem 400-500 km od vecih gradova posto se do 200km racuna normalno za svakodnevno putovanje na posao.
Ima stanova od 50m2 u kuci vec 300e u dobrim selima u unutrasnjosti.

Preddy Baer

pre 2 godine

@Djordjije

Angie i njena CDU klika je u stvari dovela do ove situacije, ovaj problem traje vec poodavno. Doduse u Berlinu je jako dugo bio SPD na vlasti, tako da se i njima mora pripisati deo krivice

jos veci problem je sto je u nekim delovima grada previse stnova sazidano a infrastruktura nije nista pratila. u gradu je vise nemoguce voziti. a sada su uleteli i pomahnitali Die Grünen bez obrazovanja i trunke zdravog razuma u glavi, koji namerno jos vise zagusuju grad sto se saobracaja tice. BVG (Berlinski GSP) mora da otkazuje polaske jer je zbog guzvi u saobracaju nemoguce odrzati red voznje u nekim delovima grada, a Zeleni teraju puk da koristi vise ionako preopterecen javni prevoz.

@Aj Ti

pre 2 godine

Holandija je poseban pakleni slucaj, verovatno jedan od gorih u Evropi... Ono sto ja ne razumem je zasto i dalje ti novi ljudi dolaze i svesno prolaze tu torturu agencija za rentiranje stanova? Delom su i domaci stanovnici kao kolektiv time doprineli pohlepom ali i ovo sto navode da su prosto dozvolili fondovima i velikom novcu da pokupuje sve a i ljudi su u tome nalazili racunicu. Svakako im je to i na izborima osim imigracije bila akutna tema, razumljivo, ali posto smo svi prihvatili novac kao osnovno merilo svega.. crno nam se svima pise.

fanfan

pre 2 godine

U avgustu ove godine smo nasli dugorocan stan u Berlinu. Ljudi moji to je neverovatno tezak posao bio... Aplicirali smo za oko 200 stanova, jedva dobismo 1. Kada dobijes poziv za gledanje stana - smatra se uspehom, a tek dobiti stan, bukvalno teze nego dobiti posao.

85m2, novogradnja, jako dobar kvalitet, cca 45 min javnim prevozom do centra. 1500 evra plus racuni nekih 350 (odrzavanje zgrade i dvorista, struja, voda, grejanje, internet...).

Da

pre 2 godine

Ali konstantno se precutkuje jedna stvar, a to je da je apsolutni kriterijum za dobijanje stana visina mesecnih primanja, a neke agencije idu korak dalje i traze trenutno stanje racuna, pored "šufe". Vise nije bitna ni nacionalnost, ni izgled, nista, samo sigurnost da ces placati. U gradu u kojem ja zivim, nova zgrada je napravljena sa 95 novih stanova, useljivi od maja ove godine. Oko 60 stanova je odmah izdato, kasnije jos neki, ali jos uvek je prazno barem 15-20 stanova. Tako da, bice da nije nedovoljno stanova, nego nisu primanja dobra.

Bavarac ali volim plažu gnjavažu

pre 2 godine

@Aj Ti,

Da, investiciono ulaganje u stanove je satrlo Zapad. Investitori, milioneri, investicioni fondovi su nakupovali stanove na dzakove. Prosto je neverovatno da su vlasti tako pasivne bile. Srozali su zivote mnogih gradjana.

@Ivar

pre 2 godine

Da, jako je tesko naci stan. Najbolje je dobiti gradski ali to je sada skoro nemoguce. Imam prijatelja koji trazi veci stan jer ima djete, 3sobni stan za iznajmiti kosta izmedu 1.000 - 1.200, ako ces za 800-900 onda moras bogu iza leda, sto znaci barem 2 auta ako rade i zena i muz i daleko si od svega.
(Ivar, 19. decembar 2023 15:10)
Nisi rekao gde u Nemackoj, posto u Minhenu recimo trosoban stan za 1000-1200€ je nerealno ni da sanjas. Mozda jednoiposoban tj dnevna i spavaca, a i to ako imas srece.

Dr_Klo

pre 2 godine

Radim blizu Hanovera, tačnije grad Goslar. Gotovo, Nemačka se raspada, ljudi nemaju šta da jedu i piju, idu u Srbiju da rade. Ajte molim vas nemojmo da pišemo gluposti..

Ivar

pre 2 godine

Posao nadjes za 3 minuta ali stan ni za leka. Pre ces dobiti na nemackom lotto-u i kupiti stan nego naci za iznajmljivanje. Sto je najgore, ne salim se.
(Bavarac ali volim plažu gnjavažu, 19. decembar 2023 14:35)

Da, jako je tesko naci stan. Najbolje je dobiti gradski ali to je sada skoro nemoguce. Imam prijatelja koji trazi veci stan jer ima djete, 3sobni stan za iznajmiti kosta izmedu 1.000 - 1.200, ako ces za 800-900 onda moras bogu iza leda, sto znaci barem 2 auta ako rade i zena i muz i daleko si od svega.

Aj Ti

pre 2 godine

U Holandiji je jos gore! Talas povoljnih kredita, uz slabu kamatu na stednju naterao je ljude s parama da kupuju stanovekao vid ulaganja, a onda ih preprodaju. Tako je stan u Amsterdamu koji je 2012. kostao 250,000 evra sada dostigao neverovatnu cenu od 650,000, kvadrat je sada oko 15,000 evra. A za iznajmljivanje stvari su jos gore, na jedan oglas se prijavi po 100 ljudi. Mi koji smo ovde dosli pre 10 i vise godina se osecamo kao da smo dobili na lutriji. Ko je tada bio pametan da kupi neku nekretninu i fiksira kamatu na 15 godina sada placa smesno nisku ratu za kredit poredeci s prihodima i uziva, ostali pate.

Bavarac ali volim plažu gnjavažu

pre 2 godine

Posao nadjes za 3 minuta ali stan ni za leka. Pre ces dobiti na nemackom lotto-u i kupiti stan nego naci za iznajmljivanje. Sto je najgore, ne salim se.

Bavarac ali volim plažu gnjavažu

pre 2 godine

Posao nadjes za 3 minuta ali stan ni za leka. Pre ces dobiti na nemackom lotto-u i kupiti stan nego naci za iznajmljivanje. Sto je najgore, ne salim se.

Aj Ti

pre 2 godine

U Holandiji je jos gore! Talas povoljnih kredita, uz slabu kamatu na stednju naterao je ljude s parama da kupuju stanovekao vid ulaganja, a onda ih preprodaju. Tako je stan u Amsterdamu koji je 2012. kostao 250,000 evra sada dostigao neverovatnu cenu od 650,000, kvadrat je sada oko 15,000 evra. A za iznajmljivanje stvari su jos gore, na jedan oglas se prijavi po 100 ljudi. Mi koji smo ovde dosli pre 10 i vise godina se osecamo kao da smo dobili na lutriji. Ko je tada bio pametan da kupi neku nekretninu i fiksira kamatu na 15 godina sada placa smesno nisku ratu za kredit poredeci s prihodima i uziva, ostali pate.

Dr_Klo

pre 2 godine

Radim blizu Hanovera, tačnije grad Goslar. Gotovo, Nemačka se raspada, ljudi nemaju šta da jedu i piju, idu u Srbiju da rade. Ajte molim vas nemojmo da pišemo gluposti..

Bavarac ali volim plažu gnjavažu

pre 2 godine

@Aj Ti,

Da, investiciono ulaganje u stanove je satrlo Zapad. Investitori, milioneri, investicioni fondovi su nakupovali stanove na dzakove. Prosto je neverovatno da su vlasti tako pasivne bile. Srozali su zivote mnogih gradjana.

Deki

pre 2 godine

Baš koristan tekst…mi nemamo problema pa se bavimo tuđim…kod nas padaju cene i prodaje i zakupa jer nema kupovne moći, deo investitora već ima problem da završi započete objekte. Opet ćemo imati nezavršene zgrade a naplaćene stanove. Pada potrošnja mesa, energenti sve skuplji, bolje da se bavimo više nama nego drugima…

Ivar

pre 2 godine

Posao nadjes za 3 minuta ali stan ni za leka. Pre ces dobiti na nemackom lotto-u i kupiti stan nego naci za iznajmljivanje. Sto je najgore, ne salim se.
(Bavarac ali volim plažu gnjavažu, 19. decembar 2023 14:35)

Da, jako je tesko naci stan. Najbolje je dobiti gradski ali to je sada skoro nemoguce. Imam prijatelja koji trazi veci stan jer ima djete, 3sobni stan za iznajmiti kosta izmedu 1.000 - 1.200, ako ces za 800-900 onda moras bogu iza leda, sto znaci barem 2 auta ako rade i zena i muz i daleko si od svega.

Bojan

pre 2 godine

Aj ovako prvo pogledajte CPI index za nemacku od 2000 do sada lako se izgugla. Cene stanova su normalne u tom kontejstu. Stanovi se jako lako nalaze uslov je da dobro pricate nemacki sa gazdom i da vidi da ste normalni, da imate dobar posao tj da stanarina sa neben kostenom nije veca od 30% plate (obe plate ako je porodica) kad se odbiju svi krediti (schufa).
Recimo Jedna plata 6500 neto, druga 5500 neto je 12 000 minus 2000 za kredite za kola telefone i sl. Do 3000 svako hoce da vam izda stan. A za te pare centar minhena 80m2 namesten sa grejanjem od 2. do predzadnjeg sprata. Sad ako vam je neto plata 2500 onda trazite stanove negde po nekim selima u unutrsnjosti nemacke barem 400-500 km od vecih gradova posto se do 200km racuna normalno za svakodnevno putovanje na posao.
Ima stanova od 50m2 u kuci vec 300e u dobrim selima u unutrasnjosti.
(LolZ, 19. decembar 2023 18:47)

Aj ovako! Prvo izvadi noge iz lavora kad pričaš bajke! Ti si od Nemačke video samo Opel Kadett I to je to!

fanfan

pre 2 godine

U avgustu ove godine smo nasli dugorocan stan u Berlinu. Ljudi moji to je neverovatno tezak posao bio... Aplicirali smo za oko 200 stanova, jedva dobismo 1. Kada dobijes poziv za gledanje stana - smatra se uspehom, a tek dobiti stan, bukvalno teze nego dobiti posao.

85m2, novogradnja, jako dobar kvalitet, cca 45 min javnim prevozom do centra. 1500 evra plus racuni nekih 350 (odrzavanje zgrade i dvorista, struja, voda, grejanje, internet...).

@Ivar

pre 2 godine

Da, jako je tesko naci stan. Najbolje je dobiti gradski ali to je sada skoro nemoguce. Imam prijatelja koji trazi veci stan jer ima djete, 3sobni stan za iznajmiti kosta izmedu 1.000 - 1.200, ako ces za 800-900 onda moras bogu iza leda, sto znaci barem 2 auta ako rade i zena i muz i daleko si od svega.
(Ivar, 19. decembar 2023 15:10)
Nisi rekao gde u Nemackoj, posto u Minhenu recimo trosoban stan za 1000-1200€ je nerealno ni da sanjas. Mozda jednoiposoban tj dnevna i spavaca, a i to ako imas srece.

Da

pre 2 godine

Ali konstantno se precutkuje jedna stvar, a to je da je apsolutni kriterijum za dobijanje stana visina mesecnih primanja, a neke agencije idu korak dalje i traze trenutno stanje racuna, pored "šufe". Vise nije bitna ni nacionalnost, ni izgled, nista, samo sigurnost da ces placati. U gradu u kojem ja zivim, nova zgrada je napravljena sa 95 novih stanova, useljivi od maja ove godine. Oko 60 stanova je odmah izdato, kasnije jos neki, ali jos uvek je prazno barem 15-20 stanova. Tako da, bice da nije nedovoljno stanova, nego nisu primanja dobra.

Milan75

pre 2 godine

@LolZ, 19. decembar 2023

Može li pojašnjenje, molim, koja je to struka, iskustvo i pozicija, da neto plata u Nemačkoj bude 6500?
Ja sam dip.ing.elektrotehnike, sa 20+ godina, iskustva, radim u BG, aplicirao sam, razgovarao, i dobijao ponude do max 3800 neto, u mom slučaju.

@Aj Ti

pre 2 godine

Holandija je poseban pakleni slucaj, verovatno jedan od gorih u Evropi... Ono sto ja ne razumem je zasto i dalje ti novi ljudi dolaze i svesno prolaze tu torturu agencija za rentiranje stanova? Delom su i domaci stanovnici kao kolektiv time doprineli pohlepom ali i ovo sto navode da su prosto dozvolili fondovima i velikom novcu da pokupuje sve a i ljudi su u tome nalazili racunicu. Svakako im je to i na izborima osim imigracije bila akutna tema, razumljivo, ali posto smo svi prihvatili novac kao osnovno merilo svega.. crno nam se svima pise.

Pa

pre 2 godine

Recimo Jedna plata 6500 neto, druga 5500 neto je 12 000 minus 2000 za kredite za kola telefone i sl. Do 3000 svako hoce da vam izda stan. A za te pare centar minhena 80m2 namesten sa grejanjem od 2. do predzadnjeg sprata. Sad ako vam je neto plata 2500 onda trazite stanove negde po nekim selima u unutrsnjosti nemacke barem 400-500 km od vecih gradova posto se do 200km racuna normalno za svakodnevno putovanje na posao.
Ima stanova od 50m2 u kuci vec 300e u dobrim selima u unutrasnjosti.
(LolZ, 19. decembar 2023 18:47)

Pa nemoj mlatiti gluposti tek tako, sta imas od toga? Je li bitno samo nesto prokomentarisati? Kakve veze ima neto plata od 2500e sa tim da li neko treba da zivi na selu u unutrasnjosti Nemacke? Sta je to po tebi unutrasnjost Nemacke? Sta je to po tebi veliki grad u Nemackoj? U Nemackoj gradovi generalno nisu "veliki" i ziveti 400-500km od "velikog" grada je prakticno nemoguce. Evo ja zivim 55km od "velikog" grada (600 hiljada stanovnika - to je u Nemackoj veliko), niti sam na selu, niti u unutrasnjosti, niti mi je plata 2500e neto, a da ne pricam o milionima dobrostojecih Nemaca koji zive na takvim mestima. I na sve to, prosipas se da je 200km normalno putovati na posao, pa cak i u Nemackoj ti treba skoro 2 sata voznje za 200km. Al to je nase seljacko razmisljanje, da se mora ziveti u centru "velikog" grada, a komsije sve Arapi, dok Nemci zive "u unutrasnjosti".

zzzz

pre 2 godine

Da li ste znali da u toj bogatoj Nemackoj samo 50% stanovnistva ima nekretninu u vlasnistvu.Tako da ispadne da je bogatstvo jako relativna stvar:)))

dude

pre 2 godine

Aj ovako prvo pogledajte CPI index za nemacku od 2000 do sada lako se izgugla. Cene stanova su normalne u tom kontejstu. Stanovi se jako lako nalaze uslov je da dobro pricate nemacki sa gazdom i da vidi da ste normalni, da imate dobar posao tj da stanarina sa neben kostenom nije veca od 30% plate (obe plate ako je porodica) kad se odbiju svi krediti (schufa).
Recimo Jedna plata 6500 neto, druga 5500 neto je 12 000 minus 2000 za kredite za kola telefone i sl. Do 3000 svako hoce da vam izda stan. A za te pare centar minhena 80m2 namesten sa grejanjem od 2. do predzadnjeg sprata. Sad ako vam je neto plata 2500 onda trazite stanove negde po nekim selima u unutrsnjosti nemacke barem 400-500 km od vecih gradova posto se do 200km racuna normalno za svakodnevno putovanje na posao.
Ima stanova od 50m2 u kuci vec 300e u dobrim selima u unutrasnjosti.
(LolZ, 19. decembar 2023 18:47)

6500 i 5500 neto?
to su sa dobrom klasom poreza ca. 10.000 i 9.000 bruto. plate koje zarađuju ljudi sa visokom naobrazbom ili dobrim pozicijama u srednjem/višem “managementu”.
6% nemaca zarađuje više od 100.000 € bruto godišnje.

Aki

pre 2 godine

Kako god obrnes i okrenes svodi se na pljacku i demokratsko otimanje novca gradjanima,nikad gore nije bilo u holandiji za stanove i kuce,samo budala moze da kupi kucu u holandiji jer ko god kupi nije njegova kuca takav je sistem,nemozes da prepises detetu kucu,zakon je ocajan za stanove i kuce,ja placam stanarinu bolje zivim nego citav moj komsiluk koji su kupili kuce,sta se god pokvari dodju naprave mi,skoro sam imao problema popucali cevi od podnog grejanja sve mi zamenili novo i cak radijatore nove postavili da sam kupio kucu papreno bi platio da se napravi to...a sa druge strane nemacka daje milijardama eura za ukrajinu a gradjani imaju problema s stanovima tako je i u holandiji s novim premijerom se nadamo da ce biti bolje jer je najavio premijer da nece pomagati ukrajini da novac ostaje u holandiji i da se ulaze tu,nema vise financiranja ratova...

runolist

pre 2 godine

Pa kad svi hoće u Minhen, Frankfurt, Keln!
U manjim gradovima stanova koliko hoćeš za male pare i posla da biraš!
(Bojan, 19. decembar 2023 16:59)

Ispravan komentar. Svi se guraju u gradove i žale kako ne mogu da nadju stan a po manjim mestima je sve nekoliko puta bolje,jednostavnije i jeftinije. Neko ovde u komentarima napisa kako je uspeh 45min javnim prevozom do centra grada,to je onda neka žešća periferija druže moj a hvalis se kako živiš u Berlinu. Nemci su odavno shvatili da je veliki benefit živeti u manjem mestu okružen prirodom i svim onim što i svaki veći grad može da pruži. Zato sada skoro u svakom velikom nemačkom gradu imate arapske,turske ili ruske kvartove gde je od 10 imena na interfonu 9 njihovih a tek jedan nemac.

A Srbija???

pre 2 godine

U Beogradu garsonjera koja nije podrum a nije Zemun Polje je 400e u teoriji a zapravo 500e u praksi, od 450e do 500e zavisno od stanja, lokacije i propratnih racuna. Jednosoban sa pravom odvojenom spavacom se u Beogradu definise kao dvosoban jer jelte ima dve sobe, trpezariju i spavacu. I oni su od 700e ako ne zelite Borcu.
Dakle, ako ste mladi lekar specijalista sa 90 do 110k dinara mozete prezivljavati jer je minimalna cena zakupa ajde 50k din i to bez racuna. A gde su oni mucenici sa 50k din platama?

Tako da stanje u Nemackoj i pored "raspada" je miljama ispred nas, i dalje.

Da ne pominjemo muku sa Rusima i Ukrajincima koji ne samo sto su nam uzeli stanove vec polako uzimaju i poslove. Par stotina hiljada ih je doslo i dobar deo je bez posla i dalje, cim nakrpe jezik moci ce da apliciraju sa svojim diplomama. Uzivajte...

Preddy Baer

pre 2 godine

@Djordjije

Angie i njena CDU klika je u stvari dovela do ove situacije, ovaj problem traje vec poodavno. Doduse u Berlinu je jako dugo bio SPD na vlasti, tako da se i njima mora pripisati deo krivice

jos veci problem je sto je u nekim delovima grada previse stnova sazidano a infrastruktura nije nista pratila. u gradu je vise nemoguce voziti. a sada su uleteli i pomahnitali Die Grünen bez obrazovanja i trunke zdravog razuma u glavi, koji namerno jos vise zagusuju grad sto se saobracaja tice. BVG (Berlinski GSP) mora da otkazuje polaske jer je zbog guzvi u saobracaju nemoguce odrzati red voznje u nekim delovima grada, a Zeleni teraju puk da koristi vise ionako preopterecen javni prevoz.

Novica

pre 2 godine

Pa moraju da grade nove zgrade i stanove kad im svake godine u državu stiže više od milion Arapa i Afrikanaca. Treba te ljude negde smestiti.

Pera

pre 2 godine

@LolZ: Jedna plata 6500 neto a druga 5500 neto. Ma važi, jedino da igraju u Bundes ligi oboje! :D Sa tim platama bi morali da imaju oko 150 000 bruto plate što je za 99% Balkanaca nikad dostižno.
Imam 5500 neto, ITjevac po struci. Plaćali smo stan 1050 evra pre dve i po godine kad smo ušli u njega. Grad nam je isti stan podigao sad na maltane 1500 (sa garažom).
Kad sve saberemo i oduzmemo na istom si kao da radiš u BG, plus ovde može da se frilensuje malo pored plate, a tamo te Nemačko poresko ganja kao kriminalca.
Ukratko: nece stanova i dodatnih troškova su otišle u nebesa

Miki

pre 2 godine

Nekretnina se i ne smatra bogatstvom vec pasivom, iznajmljivanje stana ti daje mnogo vecu mogucnost za preseljnjen a ne da zaglavis u istoj sredini ( i da imas duple probleme ) oko izdavanja i iznajmljivanja istovremeno... Razlika je u standardu i kvalitetu zivota i da nemas bojaznosti. Kad ce kome sta da padne napamet. Ovde su svake dve nedelje presudne dok je kod njih samo blaga neprijatnost...

LolZ

pre 2 godine

Aj ovako prvo pogledajte CPI index za nemacku od 2000 do sada lako se izgugla. Cene stanova su normalne u tom kontejstu. Stanovi se jako lako nalaze uslov je da dobro pricate nemacki sa gazdom i da vidi da ste normalni, da imate dobar posao tj da stanarina sa neben kostenom nije veca od 30% plate (obe plate ako je porodica) kad se odbiju svi krediti (schufa).
Recimo Jedna plata 6500 neto, druga 5500 neto je 12 000 minus 2000 za kredite za kola telefone i sl. Do 3000 svako hoce da vam izda stan. A za te pare centar minhena 80m2 namesten sa grejanjem od 2. do predzadnjeg sprata. Sad ako vam je neto plata 2500 onda trazite stanove negde po nekim selima u unutrsnjosti nemacke barem 400-500 km od vecih gradova posto se do 200km racuna normalno za svakodnevno putovanje na posao.
Ima stanova od 50m2 u kuci vec 300e u dobrim selima u unutrasnjosti.

Pozdrav iz Bavarske

pre 2 godine

Da li ste znali da u toj bogatoj Nemackoj samo 50% stanovnistva ima nekretninu u vlasnistvu.Tako da ispadne da je bogatstvo jako relativna stvar:)))
(zzzz, 19. decembar 2023 23:04)

30% nekretnina je u vlasništvu fizičkih lica ne 50%. Kad se uzme u obzir da neki imaju više stanova procenat je još niži. Bilo skoro u nemačkim vestima zato znam.

Крајишник

pre 2 godine

Живим у мањем граду са 110000 становника у Немачкој. По занимању сам машински инжењер са 15 година искуства и радим у мањој фирми од 80 радника. Плата ми је 3950 евра нето а стан плаћам 1100 евра са режијама (без струје, интернета...). Проблема са становима има и у мањим местима а "Арапи" су свеприсутни и апсолутно доминантни.

Laki

pre 2 godine

@(Aki, 19. decembar 2023 18:35)

Ti ces celog veka placati tu kiriju i nece ti na kraju ostati nista. Onaj ko kupi kucu prodace je na kraju svoje karijere, otplatiti preostali dug banci, a od razlike lepo ziveti, ili kupiti neku kucicu u Portugalu ili u Grckoj i uzivati. Na 30 godina nisi nikada na gubitku jer tocak inflacije ne moze nikada da se vrati unazad. I nisi u pravu za prepisivanje stana detetu, stan u vlasnistvu uvek mozes da prepises ili ga ostavis testamentom, ali Holandjani to ne rade iz vise razloga. Prvo, zato sto svu uglavnom imaju vise dece. Drugo, zato sto je porez na nasledstvo velliki cak i u prvom naslednom redu, tako da bi to dete moralo da iskesira ogroman novac za poresku upravu. Plus sto tokom prodaje kuce imas i troskove agenta, notara itd. Ovako, prodas, odes da zivis pod kiriju, zaradu na prodaji kuce polako krckas uz svoju penziju i ne brines se previse. Kada rezerve padnu ispod 50,000 evra to poklonis deci, do tog iznosa to mozes bez poreza. Kao sto vidis, sve moze, ali treba znati fore i fazone.

Žika

pre 2 godine

>> Ono sto ja ne razumem je zasto i dalje ti novi ljudi dolaze i svesno prolaze tu torturu agencija za rentiranje stanova?

Odlicni uslovi zivota ako si gradski covek i dobro zaradjujes, dakle kulturna ponuda, provod, poslovi itd. Ja ne zelim da se vozim kolima na posao, zelim da imam sve peske na dohvat ruke ili bajsom i to te onda kosta nekih 2k evra, da zivis u centru velikog grada.

Dusan

pre 2 godine

(Milan75, 19. decembar 2023 22:58)

Milane, iz mog iskustva Nemac neće da da veliku platu dok se ne uveri kakav si. Koliko god da ti imaš iskustva ti si tamo početnik. Moj savet je da prihvatiš, središ papire i odeš. Početak je veoma težak, posle godinu dve, sve dođe na svoje i onda svo svoje znanje možeš da unovči. Posle možeš da biraš posao i naravno da platu. Već posle 2 godine je 6000€ realnost naravno bruto. U istoj smo branši i pričam iz ličnog iskustva. Ako je moguće kao što su mnogi rekli biraj manja mesta, možeš da biraš i DDR gradove, Erfurt, Lepzig, Dresden...
Pozdrav

нс бој

pre 2 godine

Овај некретнина картел делује као Опек,неће да повећаном производњом себи оборе цену,не личи баш на отворено тржиште,више на монопол.

Leteci Holandjanin

pre 2 godine

Evo jednog misljenja kao stanodavca u Holandiji. Kao prvo, zakone su promenili da se oporezuje oko 2% vrednosti nekretnine svake godine. To znaci da drzava za stan/kucu od oko 500k sto je prosecna vrednost uzima za sebe oko 10k svake godine, tj oko 850 evra svakog meseca. Pored toga, posle svakog stanara treba bar 3000-4000 uloziti da bi se ponovo okrecilo, popravilo sta treba itd. Tako da su fiksni troskovi oko 1100-1200 evra/mesecno. I onda se ljudi pitaju sto su stanarine tolike, pa kad drzava otima od ljudi. Rata za kredit za 500k stan ili kucu je sad oko 2500€.

Drugo, poostrili su kriterijume za socijalne stanove, tako da su skoro svi stanovi do 75 kvm socijalni. Privatno vlasnistvo je oko 70% stanova, oko 23-24% su socijalni stanovi. To znaci da je samo oko 6-7% svih stanova i kuca slobodno za izdavanje. Za socijalni stan mora covek da jd holandjanin is da ima primanja ispod 40k, a za te pare stranci ne bi ni dolazili u holandiju da zive. Tako da stanova za izdavanje prosto nema, a i kad ih ljudi nadju papreni su.

Igor

pre 2 godine

@Leteci Holandjanin
Socijalnih stanova takodje ima sve manje jer se uklanjaju i pod odobrenjem opstina, zamenjuju preskupim milionskim luksuznim stanovima koje kupuju investicioni fondovi ili milioneri koji neretko cak i zvrje prazni. Da li ce desetine hiljada novih dosljaka moci da priusti te stanove? Gde ce ziveti?
Ne znam sta da kazem... i vi stanodavci ste pohlepni, i drzava je pakao sa regulativom... zelim vam da na kraju nemate ucitelje, radnike, usluzne delatnosti.. jer na ovaj nacin cinite zivot tim postenim ljudima tezim. Pa se baskarite u preskupim stanovima u kojima nece imati ko da radi osnovne stvari za potrebe drustva.

@Leteci Holandjanin

pre 2 godine

Eto jadni stanodavci... Isti svuda, a u Holandiji ste posebna sorta, sa sve lopovskim agencijama. Toliko vam je tesko, da se svi i dalje utrkuju da kupuju i preprodaju stanove po svaku cenu i deru ljude koji zaista realno rade i stvaraju nesto, a zive od danas do sutra. Nece ni to moci da se muze do beksraja... neodrzivo je. Kada je tako oporezovano (a sta nije u NL?) onda zasto svi trce da uzmu kredit da poseduju stan? Gde su te cuvene razvijene zemlje u kojima ljudi investiraju u berze, obveznice? Na kraju izgleda da su stanovi ipak glavni kapital od LA do Vladivostoka.

@Laki

pre 2 godine

To kako si opisao je ekvivalentno ne ostavljanju skoro nicega deci. A to trosenje razlike novca je isto nerealno.. imas potrebe smestaja i kada si penzionisan, i tada ti treba znacajan novac za zivot i tesko ces prodati tek tako i posle kao trositi novac od prodaje tih 10-15-20 godina penzije... Uostalom eno ti Amsterdam pun matoraca koji kada bi izasli iz kuce koju su stekli u nekom drugom vremenu - tacno bi za 5 meseci postali socijalni slucajevi bez tog stana koji poseduju, kakvi su troskovi.

LolZ

pre 2 godine

Aj ovako prvo pogledajte CPI index za nemacku od 2000 do sada lako se izgugla. Cene stanova su normalne u tom kontejstu. Stanovi se jako lako nalaze uslov je da dobro pricate nemacki sa gazdom i da vidi da ste normalni, da imate dobar posao tj da stanarina sa neben kostenom nije veca od 30% plate (obe plate ako je porodica) kad se odbiju svi krediti (schufa).
Recimo Jedna plata 6500 neto, druga 5500 neto je 12 000 minus 2000 za kredite za kola telefone i sl. Do 3000 svako hoce da vam izda stan. A za te pare centar minhena 80m2 namesten sa grejanjem od 2. do predzadnjeg sprata. Sad ako vam je neto plata 2500 onda trazite stanove negde po nekim selima u unutrsnjosti nemacke barem 400-500 km od vecih gradova posto se do 200km racuna normalno za svakodnevno putovanje na posao.
Ima stanova od 50m2 u kuci vec 300e u dobrim selima u unutrasnjosti.

Dr_Klo

pre 2 godine

Radim blizu Hanovera, tačnije grad Goslar. Gotovo, Nemačka se raspada, ljudi nemaju šta da jedu i piju, idu u Srbiju da rade. Ajte molim vas nemojmo da pišemo gluposti..

Miki

pre 2 godine

Nekretnina se i ne smatra bogatstvom vec pasivom, iznajmljivanje stana ti daje mnogo vecu mogucnost za preseljnjen a ne da zaglavis u istoj sredini ( i da imas duple probleme ) oko izdavanja i iznajmljivanja istovremeno... Razlika je u standardu i kvalitetu zivota i da nemas bojaznosti. Kad ce kome sta da padne napamet. Ovde su svake dve nedelje presudne dok je kod njih samo blaga neprijatnost...

Aki

pre 2 godine

Kako god obrnes i okrenes svodi se na pljacku i demokratsko otimanje novca gradjanima,nikad gore nije bilo u holandiji za stanove i kuce,samo budala moze da kupi kucu u holandiji jer ko god kupi nije njegova kuca takav je sistem,nemozes da prepises detetu kucu,zakon je ocajan za stanove i kuce,ja placam stanarinu bolje zivim nego citav moj komsiluk koji su kupili kuce,sta se god pokvari dodju naprave mi,skoro sam imao problema popucali cevi od podnog grejanja sve mi zamenili novo i cak radijatore nove postavili da sam kupio kucu papreno bi platio da se napravi to...a sa druge strane nemacka daje milijardama eura za ukrajinu a gradjani imaju problema s stanovima tako je i u holandiji s novim premijerom se nadamo da ce biti bolje jer je najavio premijer da nece pomagati ukrajini da novac ostaje u holandiji i da se ulaze tu,nema vise financiranja ratova...

Deki

pre 2 godine

Baš koristan tekst…mi nemamo problema pa se bavimo tuđim…kod nas padaju cene i prodaje i zakupa jer nema kupovne moći, deo investitora već ima problem da završi započete objekte. Opet ćemo imati nezavršene zgrade a naplaćene stanove. Pada potrošnja mesa, energenti sve skuplji, bolje da se bavimo više nama nego drugima…

zzzz

pre 2 godine

Da li ste znali da u toj bogatoj Nemackoj samo 50% stanovnistva ima nekretninu u vlasnistvu.Tako da ispadne da je bogatstvo jako relativna stvar:)))

Pera

pre 2 godine

@LolZ: Jedna plata 6500 neto a druga 5500 neto. Ma važi, jedino da igraju u Bundes ligi oboje! :D Sa tim platama bi morali da imaju oko 150 000 bruto plate što je za 99% Balkanaca nikad dostižno.
Imam 5500 neto, ITjevac po struci. Plaćali smo stan 1050 evra pre dve i po godine kad smo ušli u njega. Grad nam je isti stan podigao sad na maltane 1500 (sa garažom).
Kad sve saberemo i oduzmemo na istom si kao da radiš u BG, plus ovde može da se frilensuje malo pored plate, a tamo te Nemačko poresko ganja kao kriminalca.
Ukratko: nece stanova i dodatnih troškova su otišle u nebesa

A Srbija???

pre 2 godine

U Beogradu garsonjera koja nije podrum a nije Zemun Polje je 400e u teoriji a zapravo 500e u praksi, od 450e do 500e zavisno od stanja, lokacije i propratnih racuna. Jednosoban sa pravom odvojenom spavacom se u Beogradu definise kao dvosoban jer jelte ima dve sobe, trpezariju i spavacu. I oni su od 700e ako ne zelite Borcu.
Dakle, ako ste mladi lekar specijalista sa 90 do 110k dinara mozete prezivljavati jer je minimalna cena zakupa ajde 50k din i to bez racuna. A gde su oni mucenici sa 50k din platama?

Tako da stanje u Nemackoj i pored "raspada" je miljama ispred nas, i dalje.

Da ne pominjemo muku sa Rusima i Ukrajincima koji ne samo sto su nam uzeli stanove vec polako uzimaju i poslove. Par stotina hiljada ih je doslo i dobar deo je bez posla i dalje, cim nakrpe jezik moci ce da apliciraju sa svojim diplomama. Uzivajte...

runolist

pre 2 godine

Pa kad svi hoće u Minhen, Frankfurt, Keln!
U manjim gradovima stanova koliko hoćeš za male pare i posla da biraš!
(Bojan, 19. decembar 2023 16:59)

Ispravan komentar. Svi se guraju u gradove i žale kako ne mogu da nadju stan a po manjim mestima je sve nekoliko puta bolje,jednostavnije i jeftinije. Neko ovde u komentarima napisa kako je uspeh 45min javnim prevozom do centra grada,to je onda neka žešća periferija druže moj a hvalis se kako živiš u Berlinu. Nemci su odavno shvatili da je veliki benefit živeti u manjem mestu okružen prirodom i svim onim što i svaki veći grad može da pruži. Zato sada skoro u svakom velikom nemačkom gradu imate arapske,turske ili ruske kvartove gde je od 10 imena na interfonu 9 njihovih a tek jedan nemac.

Bavarac ali volim plažu gnjavažu

pre 2 godine

Posao nadjes za 3 minuta ali stan ni za leka. Pre ces dobiti na nemackom lotto-u i kupiti stan nego naci za iznajmljivanje. Sto je najgore, ne salim se.

fanfan

pre 2 godine

U avgustu ove godine smo nasli dugorocan stan u Berlinu. Ljudi moji to je neverovatno tezak posao bio... Aplicirali smo za oko 200 stanova, jedva dobismo 1. Kada dobijes poziv za gledanje stana - smatra se uspehom, a tek dobiti stan, bukvalno teze nego dobiti posao.

85m2, novogradnja, jako dobar kvalitet, cca 45 min javnim prevozom do centra. 1500 evra plus racuni nekih 350 (odrzavanje zgrade i dvorista, struja, voda, grejanje, internet...).

Milan75

pre 2 godine

@LolZ, 19. decembar 2023

Može li pojašnjenje, molim, koja je to struka, iskustvo i pozicija, da neto plata u Nemačkoj bude 6500?
Ja sam dip.ing.elektrotehnike, sa 20+ godina, iskustva, radim u BG, aplicirao sam, razgovarao, i dobijao ponude do max 3800 neto, u mom slučaju.

Novica

pre 2 godine

Pa moraju da grade nove zgrade i stanove kad im svake godine u državu stiže više od milion Arapa i Afrikanaca. Treba te ljude negde smestiti.

Preddy Baer

pre 2 godine

@Djordjije

Angie i njena CDU klika je u stvari dovela do ove situacije, ovaj problem traje vec poodavno. Doduse u Berlinu je jako dugo bio SPD na vlasti, tako da se i njima mora pripisati deo krivice

jos veci problem je sto je u nekim delovima grada previse stnova sazidano a infrastruktura nije nista pratila. u gradu je vise nemoguce voziti. a sada su uleteli i pomahnitali Die Grünen bez obrazovanja i trunke zdravog razuma u glavi, koji namerno jos vise zagusuju grad sto se saobracaja tice. BVG (Berlinski GSP) mora da otkazuje polaske jer je zbog guzvi u saobracaju nemoguce odrzati red voznje u nekim delovima grada, a Zeleni teraju puk da koristi vise ionako preopterecen javni prevoz.

@Aj Ti

pre 2 godine

Holandija je poseban pakleni slucaj, verovatno jedan od gorih u Evropi... Ono sto ja ne razumem je zasto i dalje ti novi ljudi dolaze i svesno prolaze tu torturu agencija za rentiranje stanova? Delom su i domaci stanovnici kao kolektiv time doprineli pohlepom ali i ovo sto navode da su prosto dozvolili fondovima i velikom novcu da pokupuje sve a i ljudi su u tome nalazili racunicu. Svakako im je to i na izborima osim imigracije bila akutna tema, razumljivo, ali posto smo svi prihvatili novac kao osnovno merilo svega.. crno nam se svima pise.

Da

pre 2 godine

Ali konstantno se precutkuje jedna stvar, a to je da je apsolutni kriterijum za dobijanje stana visina mesecnih primanja, a neke agencije idu korak dalje i traze trenutno stanje racuna, pored "šufe". Vise nije bitna ni nacionalnost, ni izgled, nista, samo sigurnost da ces placati. U gradu u kojem ja zivim, nova zgrada je napravljena sa 95 novih stanova, useljivi od maja ove godine. Oko 60 stanova je odmah izdato, kasnije jos neki, ali jos uvek je prazno barem 15-20 stanova. Tako da, bice da nije nedovoljno stanova, nego nisu primanja dobra.

Bojan

pre 2 godine

Aj ovako prvo pogledajte CPI index za nemacku od 2000 do sada lako se izgugla. Cene stanova su normalne u tom kontejstu. Stanovi se jako lako nalaze uslov je da dobro pricate nemacki sa gazdom i da vidi da ste normalni, da imate dobar posao tj da stanarina sa neben kostenom nije veca od 30% plate (obe plate ako je porodica) kad se odbiju svi krediti (schufa).
Recimo Jedna plata 6500 neto, druga 5500 neto je 12 000 minus 2000 za kredite za kola telefone i sl. Do 3000 svako hoce da vam izda stan. A za te pare centar minhena 80m2 namesten sa grejanjem od 2. do predzadnjeg sprata. Sad ako vam je neto plata 2500 onda trazite stanove negde po nekim selima u unutrsnjosti nemacke barem 400-500 km od vecih gradova posto se do 200km racuna normalno za svakodnevno putovanje na posao.
Ima stanova od 50m2 u kuci vec 300e u dobrim selima u unutrasnjosti.
(LolZ, 19. decembar 2023 18:47)

Aj ovako! Prvo izvadi noge iz lavora kad pričaš bajke! Ti si od Nemačke video samo Opel Kadett I to je to!

Ivar

pre 2 godine

Posao nadjes za 3 minuta ali stan ni za leka. Pre ces dobiti na nemackom lotto-u i kupiti stan nego naci za iznajmljivanje. Sto je najgore, ne salim se.
(Bavarac ali volim plažu gnjavažu, 19. decembar 2023 14:35)

Da, jako je tesko naci stan. Najbolje je dobiti gradski ali to je sada skoro nemoguce. Imam prijatelja koji trazi veci stan jer ima djete, 3sobni stan za iznajmiti kosta izmedu 1.000 - 1.200, ako ces za 800-900 onda moras bogu iza leda, sto znaci barem 2 auta ako rade i zena i muz i daleko si od svega.

Bavarac ali volim plažu gnjavažu

pre 2 godine

@Aj Ti,

Da, investiciono ulaganje u stanove je satrlo Zapad. Investitori, milioneri, investicioni fondovi su nakupovali stanove na dzakove. Prosto je neverovatno da su vlasti tako pasivne bile. Srozali su zivote mnogih gradjana.

Žika

pre 2 godine

>> Ono sto ja ne razumem je zasto i dalje ti novi ljudi dolaze i svesno prolaze tu torturu agencija za rentiranje stanova?

Odlicni uslovi zivota ako si gradski covek i dobro zaradjujes, dakle kulturna ponuda, provod, poslovi itd. Ja ne zelim da se vozim kolima na posao, zelim da imam sve peske na dohvat ruke ili bajsom i to te onda kosta nekih 2k evra, da zivis u centru velikog grada.

Pa

pre 2 godine

Recimo Jedna plata 6500 neto, druga 5500 neto je 12 000 minus 2000 za kredite za kola telefone i sl. Do 3000 svako hoce da vam izda stan. A za te pare centar minhena 80m2 namesten sa grejanjem od 2. do predzadnjeg sprata. Sad ako vam je neto plata 2500 onda trazite stanove negde po nekim selima u unutrsnjosti nemacke barem 400-500 km od vecih gradova posto se do 200km racuna normalno za svakodnevno putovanje na posao.
Ima stanova od 50m2 u kuci vec 300e u dobrim selima u unutrasnjosti.
(LolZ, 19. decembar 2023 18:47)

Pa nemoj mlatiti gluposti tek tako, sta imas od toga? Je li bitno samo nesto prokomentarisati? Kakve veze ima neto plata od 2500e sa tim da li neko treba da zivi na selu u unutrasnjosti Nemacke? Sta je to po tebi unutrasnjost Nemacke? Sta je to po tebi veliki grad u Nemackoj? U Nemackoj gradovi generalno nisu "veliki" i ziveti 400-500km od "velikog" grada je prakticno nemoguce. Evo ja zivim 55km od "velikog" grada (600 hiljada stanovnika - to je u Nemackoj veliko), niti sam na selu, niti u unutrasnjosti, niti mi je plata 2500e neto, a da ne pricam o milionima dobrostojecih Nemaca koji zive na takvim mestima. I na sve to, prosipas se da je 200km normalno putovati na posao, pa cak i u Nemackoj ti treba skoro 2 sata voznje za 200km. Al to je nase seljacko razmisljanje, da se mora ziveti u centru "velikog" grada, a komsije sve Arapi, dok Nemci zive "u unutrasnjosti".

Aj Ti

pre 2 godine

U Holandiji je jos gore! Talas povoljnih kredita, uz slabu kamatu na stednju naterao je ljude s parama da kupuju stanovekao vid ulaganja, a onda ih preprodaju. Tako je stan u Amsterdamu koji je 2012. kostao 250,000 evra sada dostigao neverovatnu cenu od 650,000, kvadrat je sada oko 15,000 evra. A za iznajmljivanje stvari su jos gore, na jedan oglas se prijavi po 100 ljudi. Mi koji smo ovde dosli pre 10 i vise godina se osecamo kao da smo dobili na lutriji. Ko je tada bio pametan da kupi neku nekretninu i fiksira kamatu na 15 godina sada placa smesno nisku ratu za kredit poredeci s prihodima i uziva, ostali pate.

@Ivar

pre 2 godine

Da, jako je tesko naci stan. Najbolje je dobiti gradski ali to je sada skoro nemoguce. Imam prijatelja koji trazi veci stan jer ima djete, 3sobni stan za iznajmiti kosta izmedu 1.000 - 1.200, ako ces za 800-900 onda moras bogu iza leda, sto znaci barem 2 auta ako rade i zena i muz i daleko si od svega.
(Ivar, 19. decembar 2023 15:10)
Nisi rekao gde u Nemackoj, posto u Minhenu recimo trosoban stan za 1000-1200€ je nerealno ni da sanjas. Mozda jednoiposoban tj dnevna i spavaca, a i to ako imas srece.

Dusan

pre 2 godine

(Milan75, 19. decembar 2023 22:58)

Milane, iz mog iskustva Nemac neće da da veliku platu dok se ne uveri kakav si. Koliko god da ti imaš iskustva ti si tamo početnik. Moj savet je da prihvatiš, središ papire i odeš. Početak je veoma težak, posle godinu dve, sve dođe na svoje i onda svo svoje znanje možeš da unovči. Posle možeš da biraš posao i naravno da platu. Već posle 2 godine je 6000€ realnost naravno bruto. U istoj smo branši i pričam iz ličnog iskustva. Ako je moguće kao što su mnogi rekli biraj manja mesta, možeš da biraš i DDR gradove, Erfurt, Lepzig, Dresden...
Pozdrav

Leteci Holandjanin

pre 2 godine

Evo jednog misljenja kao stanodavca u Holandiji. Kao prvo, zakone su promenili da se oporezuje oko 2% vrednosti nekretnine svake godine. To znaci da drzava za stan/kucu od oko 500k sto je prosecna vrednost uzima za sebe oko 10k svake godine, tj oko 850 evra svakog meseca. Pored toga, posle svakog stanara treba bar 3000-4000 uloziti da bi se ponovo okrecilo, popravilo sta treba itd. Tako da su fiksni troskovi oko 1100-1200 evra/mesecno. I onda se ljudi pitaju sto su stanarine tolike, pa kad drzava otima od ljudi. Rata za kredit za 500k stan ili kucu je sad oko 2500€.

Drugo, poostrili su kriterijume za socijalne stanove, tako da su skoro svi stanovi do 75 kvm socijalni. Privatno vlasnistvo je oko 70% stanova, oko 23-24% su socijalni stanovi. To znaci da je samo oko 6-7% svih stanova i kuca slobodno za izdavanje. Za socijalni stan mora covek da jd holandjanin is da ima primanja ispod 40k, a za te pare stranci ne bi ni dolazili u holandiju da zive. Tako da stanova za izdavanje prosto nema, a i kad ih ljudi nadju papreni su.

Igor

pre 2 godine

@Leteci Holandjanin
Socijalnih stanova takodje ima sve manje jer se uklanjaju i pod odobrenjem opstina, zamenjuju preskupim milionskim luksuznim stanovima koje kupuju investicioni fondovi ili milioneri koji neretko cak i zvrje prazni. Da li ce desetine hiljada novih dosljaka moci da priusti te stanove? Gde ce ziveti?
Ne znam sta da kazem... i vi stanodavci ste pohlepni, i drzava je pakao sa regulativom... zelim vam da na kraju nemate ucitelje, radnike, usluzne delatnosti.. jer na ovaj nacin cinite zivot tim postenim ljudima tezim. Pa se baskarite u preskupim stanovima u kojima nece imati ko da radi osnovne stvari za potrebe drustva.

нс бој

pre 2 godine

Овај некретнина картел делује као Опек,неће да повећаном производњом себи оборе цену,не личи баш на отворено тржиште,више на монопол.

Pozdrav iz Bavarske

pre 2 godine

Da li ste znali da u toj bogatoj Nemackoj samo 50% stanovnistva ima nekretninu u vlasnistvu.Tako da ispadne da je bogatstvo jako relativna stvar:)))
(zzzz, 19. decembar 2023 23:04)

30% nekretnina je u vlasništvu fizičkih lica ne 50%. Kad se uzme u obzir da neki imaju više stanova procenat je još niži. Bilo skoro u nemačkim vestima zato znam.

dude

pre 2 godine

Aj ovako prvo pogledajte CPI index za nemacku od 2000 do sada lako se izgugla. Cene stanova su normalne u tom kontejstu. Stanovi se jako lako nalaze uslov je da dobro pricate nemacki sa gazdom i da vidi da ste normalni, da imate dobar posao tj da stanarina sa neben kostenom nije veca od 30% plate (obe plate ako je porodica) kad se odbiju svi krediti (schufa).
Recimo Jedna plata 6500 neto, druga 5500 neto je 12 000 minus 2000 za kredite za kola telefone i sl. Do 3000 svako hoce da vam izda stan. A za te pare centar minhena 80m2 namesten sa grejanjem od 2. do predzadnjeg sprata. Sad ako vam je neto plata 2500 onda trazite stanove negde po nekim selima u unutrsnjosti nemacke barem 400-500 km od vecih gradova posto se do 200km racuna normalno za svakodnevno putovanje na posao.
Ima stanova od 50m2 u kuci vec 300e u dobrim selima u unutrasnjosti.
(LolZ, 19. decembar 2023 18:47)

6500 i 5500 neto?
to su sa dobrom klasom poreza ca. 10.000 i 9.000 bruto. plate koje zarađuju ljudi sa visokom naobrazbom ili dobrim pozicijama u srednjem/višem “managementu”.
6% nemaca zarađuje više od 100.000 € bruto godišnje.

Крајишник

pre 2 godine

Живим у мањем граду са 110000 становника у Немачкој. По занимању сам машински инжењер са 15 година искуства и радим у мањој фирми од 80 радника. Плата ми је 3950 евра нето а стан плаћам 1100 евра са режијама (без струје, интернета...). Проблема са становима има и у мањим местима а "Арапи" су свеприсутни и апсолутно доминантни.

@Leteci Holandjanin

pre 2 godine

Eto jadni stanodavci... Isti svuda, a u Holandiji ste posebna sorta, sa sve lopovskim agencijama. Toliko vam je tesko, da se svi i dalje utrkuju da kupuju i preprodaju stanove po svaku cenu i deru ljude koji zaista realno rade i stvaraju nesto, a zive od danas do sutra. Nece ni to moci da se muze do beksraja... neodrzivo je. Kada je tako oporezovano (a sta nije u NL?) onda zasto svi trce da uzmu kredit da poseduju stan? Gde su te cuvene razvijene zemlje u kojima ljudi investiraju u berze, obveznice? Na kraju izgleda da su stanovi ipak glavni kapital od LA do Vladivostoka.

@Laki

pre 2 godine

To kako si opisao je ekvivalentno ne ostavljanju skoro nicega deci. A to trosenje razlike novca je isto nerealno.. imas potrebe smestaja i kada si penzionisan, i tada ti treba znacajan novac za zivot i tesko ces prodati tek tako i posle kao trositi novac od prodaje tih 10-15-20 godina penzije... Uostalom eno ti Amsterdam pun matoraca koji kada bi izasli iz kuce koju su stekli u nekom drugom vremenu - tacno bi za 5 meseci postali socijalni slucajevi bez tog stana koji poseduju, kakvi su troskovi.

Laki

pre 2 godine

@(Aki, 19. decembar 2023 18:35)

Ti ces celog veka placati tu kiriju i nece ti na kraju ostati nista. Onaj ko kupi kucu prodace je na kraju svoje karijere, otplatiti preostali dug banci, a od razlike lepo ziveti, ili kupiti neku kucicu u Portugalu ili u Grckoj i uzivati. Na 30 godina nisi nikada na gubitku jer tocak inflacije ne moze nikada da se vrati unazad. I nisi u pravu za prepisivanje stana detetu, stan u vlasnistvu uvek mozes da prepises ili ga ostavis testamentom, ali Holandjani to ne rade iz vise razloga. Prvo, zato sto svu uglavnom imaju vise dece. Drugo, zato sto je porez na nasledstvo velliki cak i u prvom naslednom redu, tako da bi to dete moralo da iskesira ogroman novac za poresku upravu. Plus sto tokom prodaje kuce imas i troskove agenta, notara itd. Ovako, prodas, odes da zivis pod kiriju, zaradu na prodaji kuce polako krckas uz svoju penziju i ne brines se previse. Kada rezerve padnu ispod 50,000 evra to poklonis deci, do tog iznosa to mozes bez poreza. Kao sto vidis, sve moze, ali treba znati fore i fazone.