Utorak, 17.10.2023.

11:53

"Svi prepisuju od Hrvata pa i Srbi": Podržavate li traženje novih reči? ANKETA

Izvor: B92

"Svi prepisuju od Hrvata pa i Srbi": Podržavate li traženje novih reèi? ANKETA IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

Lipe cvatu

pre 2 godine

Dokaz da je hrvatski jezik (dalmatinska ikavica) materinjski jezik svih Slovenskih naroda je i legenda o džinovima-divovima Vedima i Nemrima na Velebitu. Sve počinje sa prvim slovenskim rečima ikada napisanim, a o kojima se ne govori, to su: Div. Divojka. Dite.. a legenda kaže da su divovi, još iz vremena posle velikog potopa, uzimali divojke i sa njima imali dicu. Zato su i dan danas Dalmacija i Hercegovina regija sa najvišim ljudima na svetu. Onda je tu i najopisanije slovensko drvo Lipa, isto ikavica, a nije Lepa.

Jezik

pre 2 godine

Istorija-povijest, Geografija-zemljopis, Nauka-znanost, Zvanično-službeno, Hiljada-tisuća, Komšija-susjed, Obezbeđenje-osiguranje, Porodica-obitelj, Vaspitanje-odgoj, Saobraćaj-promet, Biro-ured, Ležeći policajac-uspornik, Talas-val, Džin-div, Pasoš-putovnica, Hleb-kruh, Apoteka-ljekarna, Penzija-mirovina, Direktor-ravnatelj, Kancer-rak, Štampa-tisak, Flaša-boca, Gas-plin, Trotoar-nogostup, Šarafciger-odvijač, Frižider-hladnjak, Šnicla-odrezak, Pištolj-samokres, Kundrak-usadnik, Nišan-ciljnik, Šaržer-spremnik, Lenjir-ravnalo, Amanet-zavjet, Veresija-pozajmica, Oluk-žljeb, Kajiš/remen-opasač, Peškir-ručnik, Pantalone-hlače, Jelek-prsluk, Pendžer-prozor, Pazar/pijaca-tržnica, Barjak-stijeg, Kasa-blagajna, Bakšiš-napojnica, Baksuz-nedaća, Pasulj-grah, Šerpa-teća, Supa-juha, Ćebe-pokrivač, Ekser-čavao, Kapija-porta, Paradajz-rajčica, Kašika-žlica, Česma-slavina/pipa, Sunđer-spužva, Parče-komad, Ortak-suradnik, Dželat-krvnik, Avet-utvara, Bešika-mjehur, Vašar-sajam, Fabrika-tvornica, Kurir-teklić, Selfi-sebić, Ekran-zaslon, Sekretarica-tajnica, Bekstejdž-zapozorje, Tastatura-tipkovnica, Vakcina-cjepivo, Pandemija-velepošast, Dezinficijans-raskuživač, Respirator-dišnik, Influenser-utjecajnik, Frontmen-predvodnik, Fudbal-nogomet, Golman-vratar, Ofsajd-zaleđe, Penal-jedanaesterac, Faul-prekršaj, Selektor-izbornik...

Milezg

pre 2 godine

Depresija je englizam i uzeta je od statogrčkog i znači "pritisnut dole" pa je na hrvatskom u doslovnom prevodu potištenost. Duhoklonuće je više verski pojam i nema veze sa depresijom.

Петар НС

pre 2 godine

Или ћемо стварати своје, или ћемо причати полу-енглески за 10 година.

Slovenac

pre 2 godine

Unistili sre svoj jezik, Srbi. Odbacite reci neslavenskog porekla, nemojte da se unistavate i dalje. I Djole vam je lepo rekao da koristite iskvareni hrvatski.

Milos

pre 2 godine

Sjećam se riječi "čedobdenje" koju je neko izmislio i pitam se šta nedostaje izrazu "čuvanje dece"?
Jezik se stalno mijenja, ali ne treba ga zato stalno silovati.

#

pre 2 godine

"dok su na javnom glasanju na drugom mestu reč beztebnost"
???

Izabrana je reč "beztebnost"?!? A šta je sa jednačenjem suglasnika po zvučnosti? Pa još uvek važećem pravopisu, trebalo bi da bude "bestebnost"...

4C

pre 2 godine

Tomson celo vreme, na svim koncertima, nosi oko vrata srpski krst sa očilima: SKRIVENO ZNAČENJE! Ovaj medaljon je poseban, Thompson ga nosi na svakom nastupu: Evo što znače kratice na njemu.
@
Taj je medaljon posvećenim italijanskom svecu Svetom Benediktu iz 5 veka po kojem su stvoreni fratri Benediktinci. Krst i očila na njemu su dokaz da to nisu srpski simboli jer te simbole, 4c i dvoglavog orla, Srbi su preuzeli sa pravoslavljem iz Vizantije. Jedini južnoslovenski narod koji ima izvorno svoje simbole i dan danas su Hrvati sa Kunom koja je na 1 evro i šahovnicom, a koja je nastala od najstarijeg indoevropskog kalendara Orion iz Vučedolske kulture starog preko 5000g.

sorry

pre 2 godine

...
U svakom je jeziku isto, jezik je ziva stvar, ntreba da brine to, sem toga rec "paprika" je usla u engleski i druge jezike a izvorno je srpska, tako da je proces dvostran..
(C i n i k, 17. oktobar 2023 17:18)

Uskoro u engleskom očekujte:
The boranija

AOL

pre 2 godine

Vi iz Male biblioteke ste najobičnije besposlene budaletine. (Vidite da nisam upotrebio nijednu stranu reč a rekao suštinu)
(posmatrač, 17. oktobar 2023 14:04)

A odakle potiče riječ "biblioteka". Da nije iz Valjeva?

Lektor

pre 2 godine

Svaka, ali svaka rec u nasem jeziku upucuje na Boga i ima znacenje prema Bogu, tako da niko ne treba da se igra sa dodavanjem novih reci u zvanicni recnik. Samo na brzinu da kazem razliku izmedju Srpskog i Engleskog jezika, Srpski jezik ima vise od 350 miliona reci i znacenja od Engleskog jezika, samo o tome se ne prica, jer to je ponizavajuce.
(Bojan, 17. oktobar 2023 14:31)

Boki, jarane, de krkni jedan benzo i iskuliraj.

Mars

pre 2 godine

Evo, na primer, glavni među fudbalerima je "kapiten", i odmah znamo o čemu se radi. Ne, to nije "kapetan" (hrvatska verzija), jer kapetan je i čin, i kapetan broda i još ima više značenja.
(Milica, 17. oktobar 2023 14:26)

a sta znaci kapetan ?
opet glavni...
i ako je Nogomet u pitanju on je glavni od svojih...znaci kapetan....

Mars

pre 2 godine

Ovi krvatski degenerici,moraju da izmisljaju reci za jezik,da bi konacno mogli da kazu da imaju svoj......
(trig, 17. oktobar 2023 15:29)

sta je bolje pod Ugarskom ili Turskom....
vama je krv izmjenjena...
prva bracna noc sve govori...

Miki BL

pre 2 godine

To je odavno trebalo uraditi.
Podrzavam stvaranje novih reci u srpskom jeziku i izbacivanje svih mogucih nastalih na recima iz engelskog ili bilo kog drugog.

Ima li sta gore za cuti od:
lajkovanje, sherovanje, stilista, stilizovan, stilovanje, starleta, shopingovanje, OK, publikovanje, agenda, afterparty, backstage, itd.

Seljakluk i pokondiranost samo takva.

Gospodja ministarka je mnogim politicarima, intelektualcima a pre svega ESTRADI najveci UZOR i IKONA.

Mars

pre 2 godine

u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice. Pisu srpskom latinicom, to je to.
Bas kao u Cg ili Republici Srpskoj..
Manje su razlike izmedju izgovora u SRB i hr nego izmedju Eng i AUS dijalekta ..
(C i n i k, 17. oktobar 2023 14:19)

jadan pokusaj....

Mars

pre 2 godine

Ja pogledao i vidi sta pise , Srbi su 97% evropski narod a hr su, posto su im turci bili 420 god u danasnjoj hr zapravo turci klonovi...
(C i n i k, 17. oktobar 2023 17:20)

hahaha koji lik...
valjda si zamjenio teze....ili si nesto gadno popio....

Da su Mađari bili crnci hrvatska bi danas bila Kamerun

pre 2 godine

Vi bi prvi trebali da zaštitite "vaš" hrvatski jezik od srpskih reči kojih je u hrvatskom 95%, ustvari vi ste zato i krenuli u akciju izmišljanja novih besmislenih reči da bi rekli da to nije SRPSKI, tako je na primer "Nezavisna država hrvatska" u međuvremenu postala "Neovisna država hrvatska", a to je i najbolji dokaz da bez SRPSKOG jezika niste mogli da imate ni ime za tu malecnu nacističku mini-državicu čak ni posle hiljadu godina tragične istorije pod ugarskom vlastelom.
(Miloš Bg, 17. oktobar 2023 16:44)


Ne znam zašto minusi ovom čoveku, odličan je primer dao!
Da li je tačno da se NDH zvala Nezavisna Država hrvatska?
Jeste!
Da li je tačno da hrvati NDH danas nazivaju Neovisna Država hrvatska?
Jeste!

U čemu je onda problem da se prizna očigledna činjenica, da hrvati nisu imali svoj jezik kao ni svoju reč za nezavisnost jer su hiljadu godina bili roblje Mađarima, pa su zaboravili da postoji reč sloboda. Po istom receptu hrvati danas izmišljaju i druge glupave reči da bi mogli da negiraju da govore srpskim jezikom.

Јабучило

pre 2 godine

Sećate se kako je prošao Windows na srpskom jeziku.
(Miki, 17. oktobar 2023 14:24)

Зато што се нико није потрудио да добро преведе. Дослован превод је често лош.

Osoba sa pasosem Republike Srbije

pre 2 godine

Pre desetak+ godina sam branio doktorat u Novom Sadu iz tehnickih nauka. Tako uredno u tekstu imam "usmerivac (eng. router)" umesto "ruter" (srpski u BG). Procenite sta vam je lepse. Naravno, cirilica se podrazumevala, ali nemam je instaliranu na telefonu zbog oznaka poput GHz koja bi inace izgledala suvise ruski.

C i n i k

pre 2 godine

"u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice."
(C i n i k, 17. oktobar 2023 14:19)

U cijelom svijetu govori se srpskim jezikom, samo različitim dijalektima: engleskim, francuskim, kineskim itd. No sve je to srpski kao što je cijeli poznati svijet u stvari Srbija.
(nostrokramus, 17. oktobar 2023 15:


Da, u celom svetu ako ti je tako lakse posto znas i sam da je istina sto pisem pa nms odgovor..
Sem toga kad si slusao Priju na koncertu, da li si razumeo sta peva pa te pesma pogodila u srce ili sta?

C i n i k

pre 2 godine

Srbi kao narod ili nacija ne postoje; to što vi nazivate Srbima su turski potomci, provjerite DNa. Vi se uzdate u "Srbe" s prostora Hrvatske i BiH,ali oni genetski nisu Srbi, oni su Hrvati. Provjerite kaj su Turci o tome zapisali.
(Gusta magla, 17. oktobar 2023 14:51)


Ja pogledao i vidi sta pise , Srbi su 97% evropski narod a hr su, posto su im turci bili 420 god u danasnjoj hr zapravo turci klonovi...

Mile

pre 2 godine

Ban Kulin......šta ti misliš koliko se Srba popravoslavilo sa Savom i Vizantijom i prodalo veru za večeru, lepa je to večera bila carstvo Srbije na tri mora ali je Božja kazna na kraju bila 500g ropstva i evo ni kap mora, a ta Vizantija je sada Turska?
SPC nije tvoja, autokefisala je Vizantija i odvojila od pape i braće Hrvata još 1219g i sada tu Vizantiju menja Rusija, a ti si sada samo pravoslavni rob, nakon šta su ti preci 500g bili muslimanski robovi! Samo nećeš ti to da vidiš i da si priznaš.
Braćo Srbi, pitajte svije babe da vam kažu ko ste i šta ste i vidite imate li na tavanu ćilime za klanjanje, preci su vam 500g bili muslimani. Samo Beograd i okolica je do ww1 imala 217 džamija, a najveća u Evropi je bila Batal džamija na mestu sadašnje Skupštine... svoju istoriju i veru zaboravljate. Srbina samo laž spasava, zato jer mu je istina i istorija za suicid!

Slaven

pre 2 godine

Veru u Peruna smo odbacili zbog Isusa, svoje slovensko i to još klinasto pismo glagoljicu smo odbacili zbog vatikanske latinice i vizantijske ćirilice ali ostalo nam je nešto baš izvorno naše:
1. Siječanj.
2. Veljača.
3. Ožujak.
4. Travanj.
5. Svibanj.
6. Lipanj.
7. Srpanj.
8. Kolovoz.
9. Rujan.
10. Listopad.
11. Studeni.
12. Prosinac.

21000

pre 2 godine

"u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice."
(C i n i k, 17. oktobar 2023 14:19)

U cijelom svijetu govori se srpskim jezikom, samo različitim dijalektima: engleskim, francuskim, kineskim itd. No sve je to srpski kao što je cijeli poznati svijet u stvari Srbija.
(nostrokramus, 17. oktobar 2023 15:33


Napisano je za "hr" a ne za "ceo svet"...
I to jeste istina sto je covek napisao, u hr se govori srpskim jezikom - ijekavica.

C i n i k

pre 2 godine

Ovi krvatski degenerici,moraju da izmisljaju reci za jezik,da bi konacno mogli da kazu da imaju svoj......
(trig, 17. oktobar 2023 15:29)


Ma mogu da izmisljaju ali se izmisljene reci ne primaju u narodu ali baznije od toga je, kako ce da izmisle "svoju" gramatiku?
Svaki jezik ima gramatiku, ako je engleska gramatika ista za Usa, NZealand, AUS ili celu UK, nije vazno sto je dijalekt drugaciji u AUS to je ostao engleski jezik..
hr gramatika je 100% srpska gramatika...
To je zapravo nepremostiv i neresiv problem za njih...
Ja bih im savetovao da krenu da probaju sa nemackim, da zaborave na srpski i promene jezik, samo to moze da ih stvarno okrene da bi bili nesto drugo od onoga sto su im preci bili...

C i n i k

pre 2 godine

утак... Толико смо тога узели туђег да нам је толико прирасло срцу да смо заборавили на наше изворне речи.
(Цврле, 17. oktobar 2023 15:19


Srpska latinica je takodje srpsko pismo..
Pogledaj udzbenike ako nverujes...
Tudjice ..?
U svakom je jeziku isto, jezik je ziva stvar, ntreba da brine to, sem toga rec "paprika" je usla u engleski i druge jezike a izvorno je srpska, tako da je proces dvostran..

C i n i k

pre 2 godine

Jesu li Hrvati katolički Srbi?
Ili su Srbi pravoslavni Hrvati?
(gost, 17. oktobar 2023 14:40)


Da ti resim enigmu, niste postojali do 1918, i nase neoprostive tragicne greske od 01.12.1918...
To je najveca greska SRB u citavoj istoriji SRB..
Sem toga Srba na ovim prostorima ima cca 10 miliona a vas koji se danas nazivate "hr" 3 miliona, pa ti je valjda sada jasnije ko je sta, i sta ste zapravo vi ?

Makarije

pre 2 godine

"Ovo više podseća na Hrvatski nego na Srpski, čuj duhoklonuo, trebalo bi duhovnoklonuo"
---
Neko ko ne zna da se imena jezika pisu malim slovom (zavrsetak na ski cki) daje sebi za pravo da ima misljenje.
Kreativnost u stvaranju jezika odrazava kreativnost i duhovno zdravlje naroda. Narod koji samo uzima tudje reci pasivno prihvata realnost i na dobrom je putu da nestane jer nema kreativnu interakciju sa svetom koji ga okruzuje.

Јабучило

pre 2 godine

Ne mi imamo naše reči još od svetitelja SAVE koje je Vuk Karadžić lepo popisao i unapredio a ovo izmišljanje reči je svojstveno novo nastalim plagijatskim državama... (Hrvatska, Ukraina, Crna Gora...)
(veljko, 17. oktobar 2023 14:08)

Све речи су једном биле нове. Само је питање да ли постојеће туђице заменити новим домаћим. Мислим да то није лоше, али не морају бити извештачене као што је духоклонуће.

Slavko

pre 2 godine

Ni Hrvati bi CRnogorci ne koriste većinu novih reči koje im je neki družebrižnik nametnuo. Voleo bih da sve nove srpske reči, ako nemaju opštu primenu, ostanu kos onoga ko ih je osmislio

Hammer

pre 2 godine

Bojan@
Zato prosečan Srbin dnevno obrće 300 (trista) reči,pri tome svaka druga reč mora biti jok ili bre inače se ne zna artikulisati :(

@(cobo, 17. oktobar 2023 15:30)




"Jok" u Srbiji skoro da niko više ne koristi ili vrlo retko, a "BRE" je srpska rečica i zabeležena je još kod starih Ilira kako su Srbe tad u to vreme nazivali stari Latini, oni su tu reč zapisali kao "BRA". Po zapisima rimskih istoričara Iliri su slavili svoja kućna božanstva ili na latinskom "lare" što je analogija sa srpskim porodičnim slavama.

Стрелац

pre 2 godine

Ова тема јасно открива ниво општег образовања међу масама. Говоре о српском наводно аутохтоном језику, а нису ни свесни колико туђица се одомаћило.

Ево, само у ове моје прве две реченице, туђице су тема, маса, аутохтоно, а нисам употребио нити једну од новонасталих, као акција (распродаја), хејтовао, лајковао и сл.

Французи су законом забранили емитовање филмова и музике на страном језику изнад одређеног процента, да би заштитили свој језик.

Абсолутно сам за проналажење нових речи као замену за све англо, турко, франко, германске позајмице. За многе је довољно само отворити Вујаклијин Речник.

Што се тиче наметања, довољно је прописати обавезно увођење лектора у све медије, визуелне, звучне, интернет - уместо цензора коментара читалаца, на пример.

Управо језик јавних личности (ТВ лица, звезда, политичара) је препун новокомпониваних туђица, погрешно уверених да тако делују образованије.

Поздрав свима.

Da da

pre 2 godine

Vi iz Male biblioteke ste najobičnije besposlene budaletine. (Vidite da nisam upotrebio nijednu stranu reč a rekao suštinu)
(posmatrač, 17. oktobar 2023 14:04)


Biblioteka - grčka reč
Budala - turska reč

ban Kulin

pre 2 godine

Jesu li Hrvati katolički Srbi?
Ili su Srbi pravoslavni Hrvati?

(gost, 17. oktobar 2023 14:40)








Pa ajd baš da vidimo šta je logičnije!
Ko je i kada hrvate mogao da prevede na pravoslavlje, SPC ili možda Turci? Kad su to SPC ili srpska država bile toliko moćne da prevode hrvate i katolike na pravoslavlje, ili kako je moguće da su Turci kao islamski fundamentalisti prevodili katolike na pravoslavlje, pre negoli u islam?

Ili je možda ipak ovo logičnije:
Ugari, Austrijsko carstvo, Austro-Ugari, Mletačka republika, Venecija i Italijani su kao okupatori vekovima držali u ropstvu lokalno slovensko stanovništvo na Balkanu, da li su oni kao okupatori i kao dokazane veliko-katoličke imperije tokom tih nekoliko vekova imali priliku da lokalno pravoslavno stanovništvo nebrojeno puta za svo to vreme prevedu na katoličanstvo?

Miloš Bg

pre 2 godine

Francuzi uče od Hrvata i idu dalje, imaju zakon po kojem kažnjavaju one koji namerno koriste englizme namesto francuskog. Nije to traženje novih reči, nego zaštita svog jezika i identiteta. Postavite vi ovo pitanje!
ŽELITE LI OČISTIT SRPSLI JEZIK OD TURSKIH REČI KOJIH JE 35%?
(Logika, 17. oktobar 2023 15:18)



Vi bi prvi trebali da zaštitite "vaš" hrvatski jezik od srpskih reči kojih je u hrvatskom 95%, ustvari vi ste zato i krenuli u akciju izmišljanja novih besmislenih reči da bi rekli da to nije SRPSKI, tako je na primer "Nezavisna država hrvatska" u međuvremenu postala "Neovisna država hrvatska", a to je i najbolji dokaz da bez SRPSKOG jezika niste mogli da imate ni ime za tu malecnu nacističku mini-državicu čak ni posle hiljadu godina tragične istorije pod ugarskom vlastelom.

cobo

pre 2 godine

Bojan@
Zato prosečan Srbin dnevno obrće 300 (trista) reči,pri tome svaka druga reč mora biti jok ili bre inače se ne zna artikulisati :(

Logika

pre 2 godine

Francuzi uče od Hrvata i idu dalje, imaju zakon po kojem kažnjavaju one koji namerno koriste englizme namesto francuskog. Nije to traženje novih reči, nego zaštita svog jezika i identiteta. Postavite vi ovo pitanje!
ŽELITE LI OČISTIT SRPSLI JEZIK OD TURSKIH REČI KOJIH JE 35%?

Brandt

pre 2 godine

ne podrzavam! nas jezik je dovoljno bogat da iskaze sve pojmove! nemojmo se ugledati na Anglosaksonce koji stalno uvode nove reci u recnik! o komsijama ne bih ovaj put. hvala na paznji.
(da pojasnim, 17. oktobar 2023 14:03)
Ne bih da ti razbijam iluziju, ali naš jezik nije baš "naš". Napisao je neko, a ja trenutno ne mogu da se setim boljih primera, pa probaj da napišeš naše izraze/reči za neutron, proton, elektron, atom, mitohondriju itd.

jednostavno pitanje

pre 2 godine

Zašto da SANU i SPC i četnici dozvole čišćenje od turcizama i zaštitu od novih tuđica ako njima paše-odgovara da ostanu svi ti turcizmi i da se usvajaju sve nove tuđice, tako da se šta više udaljuju od Hrvata i svog hrvatskog jezika?

Mile Zagrebački

pre 2 godine

SAMO JE JEDNO REŠENJE!
A to je i način da Srbija pretekne Hrvatsku!
ZAKONOM REGULOSATI ZAŠTITU JEZIKA! Tako da ovo rade jezikoslovci i da reči koje se donosu po tom zakonu postanu i standardne.
Ako to jezikoslovci rade neće biti ovakvih idiotizama....
Samo zakon donesite pre Hrvata i to radite kako treba.
Ako i to Hrvati urade pre vas imate istorijsku sramotu.

Novi hrvatski Tesla

pre 2 godine

Neverovatno, Hrvati sada svojataju još jednog srpskog naučnika:
DVOSTRUKI DOKTOR ZNANOSTI Najcitiraniji znanstvenik iz Srbije je Hrvat Ivan Gutman.

nostrokramus

pre 2 godine

"u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice."
(C i n i k, 17. oktobar 2023 14:19)

U cijelom svijetu govori se srpskim jezikom, samo različitim dijalektima: engleskim, francuskim, kineskim itd. No sve je to srpski kao što je cijeli poznati svijet u stvari Srbija.

Mile

pre 2 godine

Nije to prepisivanje od Hrvata, nego je to čuvanje svog hrvatskog jezika Srbijiu, posebno pred toliko englizama po internetu, a da ne govorimo o turcizmima koje niko nije čistio i odbacio na vreme...Sramota!

Цврле

pre 2 godine

Вероватно су на питање анкете одговарали земљаци који на у писању порука латиничним писмом уместо слова Ш користе С, уместо слова Ч користе Ћ. Наравно да нам требају нове речи . Превише нових ствари се појавило последњих времена. Али нама је лакше да се противимо новинама. Наш "новокомпоновани" језик је препун нелогичности и речи изведених или једноставно преузетих из туђих језика. Handball-рукомет , football -фудбал, чаршаф - плахта, мердевине - лестве, ћошак - кутак... Толико смо тога узели туђег да нам је толико прирасло срцу да смо заборавили на наше изворне речи.

Алекса

pre 2 godine

Jesu li Hrvati katolički Srbi?
Ili su Srbi pravoslavni Hrvati?
(gost, 17. oktobar 2023 14:40)

Хрвати су католички Словени који су живели на територији мађарске управне области краљевина Хрватска. Том администрстивном облашћу у којој су већина били људи словенских корена, Словенци, Срби, Словаци, Чеси, управљали су мађарски племићи, који су вршили покрштавање Словена који су долазили бежећи од Турака. Од свих тих разних племена, Аустроугарска је створила једну католичку, јужнословенску нацију, која је требало да буде некакав melting pot, за укључивање јужних Словена у Аустроугарску. Чак је и српскохрватски језик којим сви говоримо формиран у Бечу, у те сврхе.

И онда дође Гаврило и направи хаос

C i n i k

pre 2 godine

u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice. Pisu srpskom latinicom, to je to.
Bas kao u Cg ili Republici Srpskoj..
Manje su razlike izmedju izgovora u SRB i hr nego izmedju Eng i AUS dijalekta ..

Gusta magla

pre 2 godine

Srbi kao narod ili nacija ne postoje; to što vi nazivate Srbima su turski potomci, provjerite DNa. Vi se uzdate u "Srbe" s prostora Hrvatske i BiH,ali oni genetski nisu Srbi, oni su Hrvati. Provjerite kaj su Turci o tome zapisali.

zanimljivo

pre 2 godine

Uporedno sa razvojem društva se razvijaju i rečnici i dodaju nove reči, tako da imamo dve opcije, ili da prihvatamo Engleske ili Nemačke, ili da razvijamo svoje. Samo apsolutne neznalice mogu da budu protiv toga.

Radomir

pre 2 godine

Podrzavam, konacno. Cak mislim da bismo trebali uzeti hrvatske nove reci i posrbiti po potrebi.
Smućak mi se svidja. Prepostavljam da je to "smuti" koji zvuci jako nakaradno na srpskom.

Marko

pre 2 godine

U svim jezicima postoje reči koje su slične nekom drugom jeziku, tu nema ništa neobično, čak i pomaže kod učenja stranog jezika. Ne vidim potrebu da se na silu rešava problem koji ne postoji.

Bojan

pre 2 godine

Niko mena pravo da dodaje srpske reci. Srpske reci su izuzetno kompleksne, 99.99% ljudi nema predstavu kako funkcionisu. Srpski jezik je doveden do savrsenstva (ne zato sto je nas), u svakoj reci, svako slovo ima pocetno znacenje te radnje, i svako slovo upucuje na tu radnju, na svoj nacin, takodje svako slovo ima brojcanu vrednost i ne nalazi se slucajno na toj poziciji. Na osnovu brojcane vrednosti svakog slova i cele reci mozete dobiti precizno znacenje. Redosled slova uglavnom opisuje nazive koje mi; moderni Srbi vise ne koristimo, mislim koriste se po manjim mestima, zabacenijim delovima i selima. Slova u odredjenim recima opisuju godisnja doba, koja se tada izgovaraju, opisuju mitologiju i Bogove znaci dosta je kompleksno. Svaka, ali svaka rec u nasem jeziku upucuje na Boga i ima znacenje prema Bogu, tako da niko ne treba da se igra sa dodavanjem novih reci u zvanicni recnik. Samo na brzinu da kazem razliku izmedju Srpskog i Engleskog jezika, Srpski jezik ima vise od 350 miliona reci i znacenja od Engleskog jezika, samo o tome se ne prica, jer to je ponizavajuce.

da pojasnim

pre 2 godine

ne podrzavam! nas jezik je dovoljno bogat da iskaze sve pojmove! nemojmo se ugledati na Anglosaksonce koji stalno uvode nove reci u recnik! o komsijama ne bih ovaj put. hvala na paznji.

Istina leči...

pre 2 godine

Srbi i Hrvati i jesu jedan narod, podeljen i posvađan tuđim interesima zbog koji su se međusobno doveli do samoistrebljenja, odnosno rasejanja.
Hrvati se trude da za strane termine nađu adekvatnu reč u ti je sasvim OK. Recimo, za offside su smislili lepu reč: zaleđe. Ima ih još, ali ima i promašaja. Naša reč za depresiju je savršena. Predlažem Hrvatima da je bez rasprave prihvate.
Dakle, podržavam. Mislim da to možemo i zajednički da organizujemo, odnosno da smanjimo moguće besmislice, a ima ih,nije da ih nema.

Milica

pre 2 godine

Uvođenjem tuđih reči, jezik samo postaje bogatiji, nikako siromašniji.

Evo, na primer, glavni među fudbalerima je "kapiten", i odmah znamo o čemu se radi. Ne, to nije "kapetan" (hrvatska verzija), jer kapetan je i čin, i kapetan broda i još ima više značenja.

ban Kulin

pre 2 godine

Teško se šta može prepisati od pokatoličenih poturica, pogotovu nešto smisleno i pametno.

Nego, da nije bilo austro-ugarske agenture u Beču da od Vuka Karadžića pokrade sve knjige i razdeli ih po štalama svojim konjušarima hrvatima, danas naši "susjedi" hrvati ne bi mogli ni da beknu, a kamoli da govore nego bi njakali, frktali i mumlali kao i bečki konji koje su čuvali i timarili po štalama rinući im balegu, pošto su punih 1000 godina proveli baš po tim oborima družeći se sa magarcima.

Nepismeni hoće da nam kroje život

pre 2 godine

NE, NE i NE! Sve što je ovako planski, smišljeno i na silu ne može se i ne sme gurati u jezik. Jezik je živa stvar i treba pustiti da prirodno ide svojim tokom. To što većina u ovoj zemlji nije pročitala dve knjige u poslednjih 30 godina i ima najosnovniji i siromašan rečnik, nije razlog da se smišljaju nakaradne i nakazne reči.

veljko

pre 2 godine

Ne mi imamo naše reči još od svetitelja SAVE koje je Vuk Karadžić lepo popisao i unapredio a ovo izmišljanje reči je svojstveno novo nastalim plagijatskim državama... (Hrvatska, Ukraina, Crna Gora...)

Nebojša

pre 2 godine

Pa bolje koristiti englesku francusku arapsku ma bilo čiju reč pogotovo ako je već duže u upotrebi nego izmišljati nešto što para uši.

Suzana

pre 2 godine

Povratak starim recima kojih smo se odrekli bi za pocetak bio sasvim dovoljan. Evo recimo da ovaj mesec u kome se nalazimo pocnemo da nazivamo listopadom, onaj sledeci studenim, da za pasulj kazemo grah, za pavlaku vrhnje, za kajmak skorup itd.

Miki

pre 2 godine

Kao prvo niste definisali sta znaci stvaranje novih reči? Tehnologija i izumi se pronalaze dnevno i osmisljavati neku svoju reč za svetski proizvod je potpuno bezveze. Kada gledam hrvatski prevod pa to je blago receno degutantno. Sećate se kako je prošao Windows na srpskom jeziku.

gundelj

pre 2 godine

Apsolutno podržavam. To je i Vuk Karadžić radio u svoje doba - prikupljao reči koje su se u narodu koristile, koristio ih za pravljenje složenica, čuvao jezik. Naravno, ne treba ni preterivati i "izmišljati" reči jer to je silovanje jezika i nikada ne ispadne dobro kao što ima primera kod našeg suseda.

my way

pre 2 godine

Једно је игра на неком сајту, а сасвим друго званично увођење нових речи у језик као што то раде Хрвати. Што се каже, не слажем се са питањем.

nostrokramus

pre 2 godine

"u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice."
(C i n i k, 17. oktobar 2023 14:19)

U cijelom svijetu govori se srpskim jezikom, samo različitim dijalektima: engleskim, francuskim, kineskim itd. No sve je to srpski kao što je cijeli poznati svijet u stvari Srbija.

Logika

pre 2 godine

Francuzi uče od Hrvata i idu dalje, imaju zakon po kojem kažnjavaju one koji namerno koriste englizme namesto francuskog. Nije to traženje novih reči, nego zaštita svog jezika i identiteta. Postavite vi ovo pitanje!
ŽELITE LI OČISTIT SRPSLI JEZIK OD TURSKIH REČI KOJIH JE 35%?

my way

pre 2 godine

Једно је игра на неком сајту, а сасвим друго званично увођење нових речи у језик као што то раде Хрвати. Што се каже, не слажем се са питањем.

Gusta magla

pre 2 godine

Srbi kao narod ili nacija ne postoje; to što vi nazivate Srbima su turski potomci, provjerite DNa. Vi se uzdate u "Srbe" s prostora Hrvatske i BiH,ali oni genetski nisu Srbi, oni su Hrvati. Provjerite kaj su Turci o tome zapisali.

jednostavno pitanje

pre 2 godine

Zašto da SANU i SPC i četnici dozvole čišćenje od turcizama i zaštitu od novih tuđica ako njima paše-odgovara da ostanu svi ti turcizmi i da se usvajaju sve nove tuđice, tako da se šta više udaljuju od Hrvata i svog hrvatskog jezika?

cobo

pre 2 godine

Bojan@
Zato prosečan Srbin dnevno obrće 300 (trista) reči,pri tome svaka druga reč mora biti jok ili bre inače se ne zna artikulisati :(

Suzana

pre 2 godine

Povratak starim recima kojih smo se odrekli bi za pocetak bio sasvim dovoljan. Evo recimo da ovaj mesec u kome se nalazimo pocnemo da nazivamo listopadom, onaj sledeci studenim, da za pasulj kazemo grah, za pavlaku vrhnje, za kajmak skorup itd.

Mile

pre 2 godine

Nije to prepisivanje od Hrvata, nego je to čuvanje svog hrvatskog jezika Srbijiu, posebno pred toliko englizama po internetu, a da ne govorimo o turcizmima koje niko nije čistio i odbacio na vreme...Sramota!

Nepismeni hoće da nam kroje život

pre 2 godine

NE, NE i NE! Sve što je ovako planski, smišljeno i na silu ne može se i ne sme gurati u jezik. Jezik je živa stvar i treba pustiti da prirodno ide svojim tokom. To što većina u ovoj zemlji nije pročitala dve knjige u poslednjih 30 godina i ima najosnovniji i siromašan rečnik, nije razlog da se smišljaju nakaradne i nakazne reči.

Brandt

pre 2 godine

ne podrzavam! nas jezik je dovoljno bogat da iskaze sve pojmove! nemojmo se ugledati na Anglosaksonce koji stalno uvode nove reci u recnik! o komsijama ne bih ovaj put. hvala na paznji.
(da pojasnim, 17. oktobar 2023 14:03)
Ne bih da ti razbijam iluziju, ali naš jezik nije baš "naš". Napisao je neko, a ja trenutno ne mogu da se setim boljih primera, pa probaj da napišeš naše izraze/reči za neutron, proton, elektron, atom, mitohondriju itd.

sorry

pre 2 godine

...
U svakom je jeziku isto, jezik je ziva stvar, ntreba da brine to, sem toga rec "paprika" je usla u engleski i druge jezike a izvorno je srpska, tako da je proces dvostran..
(C i n i k, 17. oktobar 2023 17:18)

Uskoro u engleskom očekujte:
The boranija

4C

pre 2 godine

Tomson celo vreme, na svim koncertima, nosi oko vrata srpski krst sa očilima: SKRIVENO ZNAČENJE! Ovaj medaljon je poseban, Thompson ga nosi na svakom nastupu: Evo što znače kratice na njemu.
@
Taj je medaljon posvećenim italijanskom svecu Svetom Benediktu iz 5 veka po kojem su stvoreni fratri Benediktinci. Krst i očila na njemu su dokaz da to nisu srpski simboli jer te simbole, 4c i dvoglavog orla, Srbi su preuzeli sa pravoslavljem iz Vizantije. Jedini južnoslovenski narod koji ima izvorno svoje simbole i dan danas su Hrvati sa Kunom koja je na 1 evro i šahovnicom, a koja je nastala od najstarijeg indoevropskog kalendara Orion iz Vučedolske kulture starog preko 5000g.

Da da

pre 2 godine

Vi iz Male biblioteke ste najobičnije besposlene budaletine. (Vidite da nisam upotrebio nijednu stranu reč a rekao suštinu)
(posmatrač, 17. oktobar 2023 14:04)


Biblioteka - grčka reč
Budala - turska reč

Novi hrvatski Tesla

pre 2 godine

Neverovatno, Hrvati sada svojataju još jednog srpskog naučnika:
DVOSTRUKI DOKTOR ZNANOSTI Najcitiraniji znanstvenik iz Srbije je Hrvat Ivan Gutman.

Nebojša

pre 2 godine

Pa bolje koristiti englesku francusku arapsku ma bilo čiju reč pogotovo ako je već duže u upotrebi nego izmišljati nešto što para uši.

Marko

pre 2 godine

U svim jezicima postoje reči koje su slične nekom drugom jeziku, tu nema ništa neobično, čak i pomaže kod učenja stranog jezika. Ne vidim potrebu da se na silu rešava problem koji ne postoji.

Miloš Bg

pre 2 godine

Francuzi uče od Hrvata i idu dalje, imaju zakon po kojem kažnjavaju one koji namerno koriste englizme namesto francuskog. Nije to traženje novih reči, nego zaštita svog jezika i identiteta. Postavite vi ovo pitanje!
ŽELITE LI OČISTIT SRPSLI JEZIK OD TURSKIH REČI KOJIH JE 35%?
(Logika, 17. oktobar 2023 15:18)



Vi bi prvi trebali da zaštitite "vaš" hrvatski jezik od srpskih reči kojih je u hrvatskom 95%, ustvari vi ste zato i krenuli u akciju izmišljanja novih besmislenih reči da bi rekli da to nije SRPSKI, tako je na primer "Nezavisna država hrvatska" u međuvremenu postala "Neovisna država hrvatska", a to je i najbolji dokaz da bez SRPSKOG jezika niste mogli da imate ni ime za tu malecnu nacističku mini-državicu čak ni posle hiljadu godina tragične istorije pod ugarskom vlastelom.

Mile

pre 2 godine

Ban Kulin......šta ti misliš koliko se Srba popravoslavilo sa Savom i Vizantijom i prodalo veru za večeru, lepa je to večera bila carstvo Srbije na tri mora ali je Božja kazna na kraju bila 500g ropstva i evo ni kap mora, a ta Vizantija je sada Turska?
SPC nije tvoja, autokefisala je Vizantija i odvojila od pape i braće Hrvata još 1219g i sada tu Vizantiju menja Rusija, a ti si sada samo pravoslavni rob, nakon šta su ti preci 500g bili muslimanski robovi! Samo nećeš ti to da vidiš i da si priznaš.
Braćo Srbi, pitajte svije babe da vam kažu ko ste i šta ste i vidite imate li na tavanu ćilime za klanjanje, preci su vam 500g bili muslimani. Samo Beograd i okolica je do ww1 imala 217 džamija, a najveća u Evropi je bila Batal džamija na mestu sadašnje Skupštine... svoju istoriju i veru zaboravljate. Srbina samo laž spasava, zato jer mu je istina i istorija za suicid!

zanimljivo

pre 2 godine

Uporedno sa razvojem društva se razvijaju i rečnici i dodaju nove reči, tako da imamo dve opcije, ili da prihvatamo Engleske ili Nemačke, ili da razvijamo svoje. Samo apsolutne neznalice mogu da budu protiv toga.

ban Kulin

pre 2 godine

Jesu li Hrvati katolički Srbi?
Ili su Srbi pravoslavni Hrvati?

(gost, 17. oktobar 2023 14:40)








Pa ajd baš da vidimo šta je logičnije!
Ko je i kada hrvate mogao da prevede na pravoslavlje, SPC ili možda Turci? Kad su to SPC ili srpska država bile toliko moćne da prevode hrvate i katolike na pravoslavlje, ili kako je moguće da su Turci kao islamski fundamentalisti prevodili katolike na pravoslavlje, pre negoli u islam?

Ili je možda ipak ovo logičnije:
Ugari, Austrijsko carstvo, Austro-Ugari, Mletačka republika, Venecija i Italijani su kao okupatori vekovima držali u ropstvu lokalno slovensko stanovništvo na Balkanu, da li su oni kao okupatori i kao dokazane veliko-katoličke imperije tokom tih nekoliko vekova imali priliku da lokalno pravoslavno stanovništvo nebrojeno puta za svo to vreme prevedu na katoličanstvo?

C i n i k

pre 2 godine

Srbi kao narod ili nacija ne postoje; to što vi nazivate Srbima su turski potomci, provjerite DNa. Vi se uzdate u "Srbe" s prostora Hrvatske i BiH,ali oni genetski nisu Srbi, oni su Hrvati. Provjerite kaj su Turci o tome zapisali.
(Gusta magla, 17. oktobar 2023 14:51)


Ja pogledao i vidi sta pise , Srbi su 97% evropski narod a hr su, posto su im turci bili 420 god u danasnjoj hr zapravo turci klonovi...

gundelj

pre 2 godine

Apsolutno podržavam. To je i Vuk Karadžić radio u svoje doba - prikupljao reči koje su se u narodu koristile, koristio ih za pravljenje složenica, čuvao jezik. Naravno, ne treba ni preterivati i "izmišljati" reči jer to je silovanje jezika i nikada ne ispadne dobro kao što ima primera kod našeg suseda.

C i n i k

pre 2 godine

u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice. Pisu srpskom latinicom, to je to.
Bas kao u Cg ili Republici Srpskoj..
Manje su razlike izmedju izgovora u SRB i hr nego izmedju Eng i AUS dijalekta ..

Istina leči...

pre 2 godine

Srbi i Hrvati i jesu jedan narod, podeljen i posvađan tuđim interesima zbog koji su se međusobno doveli do samoistrebljenja, odnosno rasejanja.
Hrvati se trude da za strane termine nađu adekvatnu reč u ti je sasvim OK. Recimo, za offside su smislili lepu reč: zaleđe. Ima ih još, ali ima i promašaja. Naša reč za depresiju je savršena. Predlažem Hrvatima da je bez rasprave prihvate.
Dakle, podržavam. Mislim da to možemo i zajednički da organizujemo, odnosno da smanjimo moguće besmislice, a ima ih,nije da ih nema.

Slaven

pre 2 godine

Veru u Peruna smo odbacili zbog Isusa, svoje slovensko i to još klinasto pismo glagoljicu smo odbacili zbog vatikanske latinice i vizantijske ćirilice ali ostalo nam je nešto baš izvorno naše:
1. Siječanj.
2. Veljača.
3. Ožujak.
4. Travanj.
5. Svibanj.
6. Lipanj.
7. Srpanj.
8. Kolovoz.
9. Rujan.
10. Listopad.
11. Studeni.
12. Prosinac.

Radomir

pre 2 godine

Podrzavam, konacno. Cak mislim da bismo trebali uzeti hrvatske nove reci i posrbiti po potrebi.
Smućak mi se svidja. Prepostavljam da je to "smuti" koji zvuci jako nakaradno na srpskom.

Mars

pre 2 godine

Ja pogledao i vidi sta pise , Srbi su 97% evropski narod a hr su, posto su im turci bili 420 god u danasnjoj hr zapravo turci klonovi...
(C i n i k, 17. oktobar 2023 17:20)

hahaha koji lik...
valjda si zamjenio teze....ili si nesto gadno popio....

da pojasnim

pre 2 godine

ne podrzavam! nas jezik je dovoljno bogat da iskaze sve pojmove! nemojmo se ugledati na Anglosaksonce koji stalno uvode nove reci u recnik! o komsijama ne bih ovaj put. hvala na paznji.

veljko

pre 2 godine

Ne mi imamo naše reči još od svetitelja SAVE koje je Vuk Karadžić lepo popisao i unapredio a ovo izmišljanje reči je svojstveno novo nastalim plagijatskim državama... (Hrvatska, Ukraina, Crna Gora...)

ban Kulin

pre 2 godine

Teško se šta može prepisati od pokatoličenih poturica, pogotovu nešto smisleno i pametno.

Nego, da nije bilo austro-ugarske agenture u Beču da od Vuka Karadžića pokrade sve knjige i razdeli ih po štalama svojim konjušarima hrvatima, danas naši "susjedi" hrvati ne bi mogli ni da beknu, a kamoli da govore nego bi njakali, frktali i mumlali kao i bečki konji koje su čuvali i timarili po štalama rinući im balegu, pošto su punih 1000 godina proveli baš po tim oborima družeći se sa magarcima.

Milica

pre 2 godine

Uvođenjem tuđih reči, jezik samo postaje bogatiji, nikako siromašniji.

Evo, na primer, glavni među fudbalerima je "kapiten", i odmah znamo o čemu se radi. Ne, to nije "kapetan" (hrvatska verzija), jer kapetan je i čin, i kapetan broda i još ima više značenja.

Lektor

pre 2 godine

Svaka, ali svaka rec u nasem jeziku upucuje na Boga i ima znacenje prema Bogu, tako da niko ne treba da se igra sa dodavanjem novih reci u zvanicni recnik. Samo na brzinu da kazem razliku izmedju Srpskog i Engleskog jezika, Srpski jezik ima vise od 350 miliona reci i znacenja od Engleskog jezika, samo o tome se ne prica, jer to je ponizavajuce.
(Bojan, 17. oktobar 2023 14:31)

Boki, jarane, de krkni jedan benzo i iskuliraj.

Цврле

pre 2 godine

Вероватно су на питање анкете одговарали земљаци који на у писању порука латиничним писмом уместо слова Ш користе С, уместо слова Ч користе Ћ. Наравно да нам требају нове речи . Превише нових ствари се појавило последњих времена. Али нама је лакше да се противимо новинама. Наш "новокомпоновани" језик је препун нелогичности и речи изведених или једноставно преузетих из туђих језика. Handball-рукомет , football -фудбал, чаршаф - плахта, мердевине - лестве, ћошак - кутак... Толико смо тога узели туђег да нам је толико прирасло срцу да смо заборавили на наше изворне речи.

Mars

pre 2 godine

Ovi krvatski degenerici,moraju da izmisljaju reci za jezik,da bi konacno mogli da kazu da imaju svoj......
(trig, 17. oktobar 2023 15:29)

sta je bolje pod Ugarskom ili Turskom....
vama je krv izmjenjena...
prva bracna noc sve govori...

C i n i k

pre 2 godine

утак... Толико смо тога узели туђег да нам је толико прирасло срцу да смо заборавили на наше изворне речи.
(Цврле, 17. oktobar 2023 15:19


Srpska latinica je takodje srpsko pismo..
Pogledaj udzbenike ako nverujes...
Tudjice ..?
U svakom je jeziku isto, jezik je ziva stvar, ntreba da brine to, sem toga rec "paprika" je usla u engleski i druge jezike a izvorno je srpska, tako da je proces dvostran..

Mars

pre 2 godine

u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice. Pisu srpskom latinicom, to je to.
Bas kao u Cg ili Republici Srpskoj..
Manje su razlike izmedju izgovora u SRB i hr nego izmedju Eng i AUS dijalekta ..
(C i n i k, 17. oktobar 2023 14:19)

jadan pokusaj....

Mars

pre 2 godine

Evo, na primer, glavni među fudbalerima je "kapiten", i odmah znamo o čemu se radi. Ne, to nije "kapetan" (hrvatska verzija), jer kapetan je i čin, i kapetan broda i još ima više značenja.
(Milica, 17. oktobar 2023 14:26)

a sta znaci kapetan ?
opet glavni...
i ako je Nogomet u pitanju on je glavni od svojih...znaci kapetan....

Da su Mađari bili crnci hrvatska bi danas bila Kamerun

pre 2 godine

Vi bi prvi trebali da zaštitite "vaš" hrvatski jezik od srpskih reči kojih je u hrvatskom 95%, ustvari vi ste zato i krenuli u akciju izmišljanja novih besmislenih reči da bi rekli da to nije SRPSKI, tako je na primer "Nezavisna država hrvatska" u međuvremenu postala "Neovisna država hrvatska", a to je i najbolji dokaz da bez SRPSKOG jezika niste mogli da imate ni ime za tu malecnu nacističku mini-državicu čak ni posle hiljadu godina tragične istorije pod ugarskom vlastelom.
(Miloš Bg, 17. oktobar 2023 16:44)


Ne znam zašto minusi ovom čoveku, odličan je primer dao!
Da li je tačno da se NDH zvala Nezavisna Država hrvatska?
Jeste!
Da li je tačno da hrvati NDH danas nazivaju Neovisna Država hrvatska?
Jeste!

U čemu je onda problem da se prizna očigledna činjenica, da hrvati nisu imali svoj jezik kao ni svoju reč za nezavisnost jer su hiljadu godina bili roblje Mađarima, pa su zaboravili da postoji reč sloboda. Po istom receptu hrvati danas izmišljaju i druge glupave reči da bi mogli da negiraju da govore srpskim jezikom.

Slovenac

pre 2 godine

Unistili sre svoj jezik, Srbi. Odbacite reci neslavenskog porekla, nemojte da se unistavate i dalje. I Djole vam je lepo rekao da koristite iskvareni hrvatski.

Miki

pre 2 godine

Kao prvo niste definisali sta znaci stvaranje novih reči? Tehnologija i izumi se pronalaze dnevno i osmisljavati neku svoju reč za svetski proizvod je potpuno bezveze. Kada gledam hrvatski prevod pa to je blago receno degutantno. Sećate se kako je prošao Windows na srpskom jeziku.

Bojan

pre 2 godine

Niko mena pravo da dodaje srpske reci. Srpske reci su izuzetno kompleksne, 99.99% ljudi nema predstavu kako funkcionisu. Srpski jezik je doveden do savrsenstva (ne zato sto je nas), u svakoj reci, svako slovo ima pocetno znacenje te radnje, i svako slovo upucuje na tu radnju, na svoj nacin, takodje svako slovo ima brojcanu vrednost i ne nalazi se slucajno na toj poziciji. Na osnovu brojcane vrednosti svakog slova i cele reci mozete dobiti precizno znacenje. Redosled slova uglavnom opisuje nazive koje mi; moderni Srbi vise ne koristimo, mislim koriste se po manjim mestima, zabacenijim delovima i selima. Slova u odredjenim recima opisuju godisnja doba, koja se tada izgovaraju, opisuju mitologiju i Bogove znaci dosta je kompleksno. Svaka, ali svaka rec u nasem jeziku upucuje na Boga i ima znacenje prema Bogu, tako da niko ne treba da se igra sa dodavanjem novih reci u zvanicni recnik. Samo na brzinu da kazem razliku izmedju Srpskog i Engleskog jezika, Srpski jezik ima vise od 350 miliona reci i znacenja od Engleskog jezika, samo o tome se ne prica, jer to je ponizavajuce.

AOL

pre 2 godine

Vi iz Male biblioteke ste najobičnije besposlene budaletine. (Vidite da nisam upotrebio nijednu stranu reč a rekao suštinu)
(posmatrač, 17. oktobar 2023 14:04)

A odakle potiče riječ "biblioteka". Da nije iz Valjeva?

Jezik

pre 2 godine

Istorija-povijest, Geografija-zemljopis, Nauka-znanost, Zvanično-službeno, Hiljada-tisuća, Komšija-susjed, Obezbeđenje-osiguranje, Porodica-obitelj, Vaspitanje-odgoj, Saobraćaj-promet, Biro-ured, Ležeći policajac-uspornik, Talas-val, Džin-div, Pasoš-putovnica, Hleb-kruh, Apoteka-ljekarna, Penzija-mirovina, Direktor-ravnatelj, Kancer-rak, Štampa-tisak, Flaša-boca, Gas-plin, Trotoar-nogostup, Šarafciger-odvijač, Frižider-hladnjak, Šnicla-odrezak, Pištolj-samokres, Kundrak-usadnik, Nišan-ciljnik, Šaržer-spremnik, Lenjir-ravnalo, Amanet-zavjet, Veresija-pozajmica, Oluk-žljeb, Kajiš/remen-opasač, Peškir-ručnik, Pantalone-hlače, Jelek-prsluk, Pendžer-prozor, Pazar/pijaca-tržnica, Barjak-stijeg, Kasa-blagajna, Bakšiš-napojnica, Baksuz-nedaća, Pasulj-grah, Šerpa-teća, Supa-juha, Ćebe-pokrivač, Ekser-čavao, Kapija-porta, Paradajz-rajčica, Kašika-žlica, Česma-slavina/pipa, Sunđer-spužva, Parče-komad, Ortak-suradnik, Dželat-krvnik, Avet-utvara, Bešika-mjehur, Vašar-sajam, Fabrika-tvornica, Kurir-teklić, Selfi-sebić, Ekran-zaslon, Sekretarica-tajnica, Bekstejdž-zapozorje, Tastatura-tipkovnica, Vakcina-cjepivo, Pandemija-velepošast, Dezinficijans-raskuživač, Respirator-dišnik, Influenser-utjecajnik, Frontmen-predvodnik, Fudbal-nogomet, Golman-vratar, Ofsajd-zaleđe, Penal-jedanaesterac, Faul-prekršaj, Selektor-izbornik...

Milezg

pre 2 godine

Depresija je englizam i uzeta je od statogrčkog i znači "pritisnut dole" pa je na hrvatskom u doslovnom prevodu potištenost. Duhoklonuće je više verski pojam i nema veze sa depresijom.

Lipe cvatu

pre 2 godine

Dokaz da je hrvatski jezik (dalmatinska ikavica) materinjski jezik svih Slovenskih naroda je i legenda o džinovima-divovima Vedima i Nemrima na Velebitu. Sve počinje sa prvim slovenskim rečima ikada napisanim, a o kojima se ne govori, to su: Div. Divojka. Dite.. a legenda kaže da su divovi, još iz vremena posle velikog potopa, uzimali divojke i sa njima imali dicu. Zato su i dan danas Dalmacija i Hercegovina regija sa najvišim ljudima na svetu. Onda je tu i najopisanije slovensko drvo Lipa, isto ikavica, a nije Lepa.

Miki BL

pre 2 godine

To je odavno trebalo uraditi.
Podrzavam stvaranje novih reci u srpskom jeziku i izbacivanje svih mogucih nastalih na recima iz engelskog ili bilo kog drugog.

Ima li sta gore za cuti od:
lajkovanje, sherovanje, stilista, stilizovan, stilovanje, starleta, shopingovanje, OK, publikovanje, agenda, afterparty, backstage, itd.

Seljakluk i pokondiranost samo takva.

Gospodja ministarka je mnogim politicarima, intelektualcima a pre svega ESTRADI najveci UZOR i IKONA.

Mile Zagrebački

pre 2 godine

SAMO JE JEDNO REŠENJE!
A to je i način da Srbija pretekne Hrvatsku!
ZAKONOM REGULOSATI ZAŠTITU JEZIKA! Tako da ovo rade jezikoslovci i da reči koje se donosu po tom zakonu postanu i standardne.
Ako to jezikoslovci rade neće biti ovakvih idiotizama....
Samo zakon donesite pre Hrvata i to radite kako treba.
Ako i to Hrvati urade pre vas imate istorijsku sramotu.

Slavko

pre 2 godine

Ni Hrvati bi CRnogorci ne koriste većinu novih reči koje im je neki družebrižnik nametnuo. Voleo bih da sve nove srpske reči, ako nemaju opštu primenu, ostanu kos onoga ko ih je osmislio

Јабучило

pre 2 godine

Ne mi imamo naše reči još od svetitelja SAVE koje je Vuk Karadžić lepo popisao i unapredio a ovo izmišljanje reči je svojstveno novo nastalim plagijatskim državama... (Hrvatska, Ukraina, Crna Gora...)
(veljko, 17. oktobar 2023 14:08)

Све речи су једном биле нове. Само је питање да ли постојеће туђице заменити новим домаћим. Мислим да то није лоше, али не морају бити извештачене као што је духоклонуће.

Milos

pre 2 godine

Sjećam se riječi "čedobdenje" koju je neko izmislio i pitam se šta nedostaje izrazu "čuvanje dece"?
Jezik se stalno mijenja, ali ne treba ga zato stalno silovati.

C i n i k

pre 2 godine

Jesu li Hrvati katolički Srbi?
Ili su Srbi pravoslavni Hrvati?
(gost, 17. oktobar 2023 14:40)


Da ti resim enigmu, niste postojali do 1918, i nase neoprostive tragicne greske od 01.12.1918...
To je najveca greska SRB u citavoj istoriji SRB..
Sem toga Srba na ovim prostorima ima cca 10 miliona a vas koji se danas nazivate "hr" 3 miliona, pa ti je valjda sada jasnije ko je sta, i sta ste zapravo vi ?

C i n i k

pre 2 godine

"u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice."
(C i n i k, 17. oktobar 2023 14:19)

U cijelom svijetu govori se srpskim jezikom, samo različitim dijalektima: engleskim, francuskim, kineskim itd. No sve je to srpski kao što je cijeli poznati svijet u stvari Srbija.
(nostrokramus, 17. oktobar 2023 15:


Da, u celom svetu ako ti je tako lakse posto znas i sam da je istina sto pisem pa nms odgovor..
Sem toga kad si slusao Priju na koncertu, da li si razumeo sta peva pa te pesma pogodila u srce ili sta?

Makarije

pre 2 godine

"Ovo više podseća na Hrvatski nego na Srpski, čuj duhoklonuo, trebalo bi duhovnoklonuo"
---
Neko ko ne zna da se imena jezika pisu malim slovom (zavrsetak na ski cki) daje sebi za pravo da ima misljenje.
Kreativnost u stvaranju jezika odrazava kreativnost i duhovno zdravlje naroda. Narod koji samo uzima tudje reci pasivno prihvata realnost i na dobrom je putu da nestane jer nema kreativnu interakciju sa svetom koji ga okruzuje.

Hammer

pre 2 godine

Bojan@
Zato prosečan Srbin dnevno obrće 300 (trista) reči,pri tome svaka druga reč mora biti jok ili bre inače se ne zna artikulisati :(

@(cobo, 17. oktobar 2023 15:30)




"Jok" u Srbiji skoro da niko više ne koristi ili vrlo retko, a "BRE" je srpska rečica i zabeležena je još kod starih Ilira kako su Srbe tad u to vreme nazivali stari Latini, oni su tu reč zapisali kao "BRA". Po zapisima rimskih istoričara Iliri su slavili svoja kućna božanstva ili na latinskom "lare" što je analogija sa srpskim porodičnim slavama.

Osoba sa pasosem Republike Srbije

pre 2 godine

Pre desetak+ godina sam branio doktorat u Novom Sadu iz tehnickih nauka. Tako uredno u tekstu imam "usmerivac (eng. router)" umesto "ruter" (srpski u BG). Procenite sta vam je lepse. Naravno, cirilica se podrazumevala, ali nemam je instaliranu na telefonu zbog oznaka poput GHz koja bi inace izgledala suvise ruski.

#

pre 2 godine

"dok su na javnom glasanju na drugom mestu reč beztebnost"
???

Izabrana je reč "beztebnost"?!? A šta je sa jednačenjem suglasnika po zvučnosti? Pa još uvek važećem pravopisu, trebalo bi da bude "bestebnost"...

Стрелац

pre 2 godine

Ова тема јасно открива ниво општег образовања међу масама. Говоре о српском наводно аутохтоном језику, а нису ни свесни колико туђица се одомаћило.

Ево, само у ове моје прве две реченице, туђице су тема, маса, аутохтоно, а нисам употребио нити једну од новонасталих, као акција (распродаја), хејтовао, лајковао и сл.

Французи су законом забранили емитовање филмова и музике на страном језику изнад одређеног процента, да би заштитили свој језик.

Абсолутно сам за проналажење нових речи као замену за све англо, турко, франко, германске позајмице. За многе је довољно само отворити Вујаклијин Речник.

Што се тиче наметања, довољно је прописати обавезно увођење лектора у све медије, визуелне, звучне, интернет - уместо цензора коментара читалаца, на пример.

Управо језик јавних личности (ТВ лица, звезда, политичара) је препун новокомпониваних туђица, погрешно уверених да тако делују образованије.

Поздрав свима.

21000

pre 2 godine

"u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice."
(C i n i k, 17. oktobar 2023 14:19)

U cijelom svijetu govori se srpskim jezikom, samo različitim dijalektima: engleskim, francuskim, kineskim itd. No sve je to srpski kao što je cijeli poznati svijet u stvari Srbija.
(nostrokramus, 17. oktobar 2023 15:33


Napisano je za "hr" a ne za "ceo svet"...
I to jeste istina sto je covek napisao, u hr se govori srpskim jezikom - ijekavica.

Јабучило

pre 2 godine

Sećate se kako je prošao Windows na srpskom jeziku.
(Miki, 17. oktobar 2023 14:24)

Зато што се нико није потрудио да добро преведе. Дослован превод је често лош.

Петар НС

pre 2 godine

Или ћемо стварати своје, или ћемо причати полу-енглески за 10 година.

Алекса

pre 2 godine

Jesu li Hrvati katolički Srbi?
Ili su Srbi pravoslavni Hrvati?
(gost, 17. oktobar 2023 14:40)

Хрвати су католички Словени који су живели на територији мађарске управне области краљевина Хрватска. Том администрстивном облашћу у којој су већина били људи словенских корена, Словенци, Срби, Словаци, Чеси, управљали су мађарски племићи, који су вршили покрштавање Словена који су долазили бежећи од Турака. Од свих тих разних племена, Аустроугарска је створила једну католичку, јужнословенску нацију, која је требало да буде некакав melting pot, за укључивање јужних Словена у Аустроугарску. Чак је и српскохрватски језик којим сви говоримо формиран у Бечу, у те сврхе.

И онда дође Гаврило и направи хаос

C i n i k

pre 2 godine

Ovi krvatski degenerici,moraju da izmisljaju reci za jezik,da bi konacno mogli da kazu da imaju svoj......
(trig, 17. oktobar 2023 15:29)


Ma mogu da izmisljaju ali se izmisljene reci ne primaju u narodu ali baznije od toga je, kako ce da izmisle "svoju" gramatiku?
Svaki jezik ima gramatiku, ako je engleska gramatika ista za Usa, NZealand, AUS ili celu UK, nije vazno sto je dijalekt drugaciji u AUS to je ostao engleski jezik..
hr gramatika je 100% srpska gramatika...
To je zapravo nepremostiv i neresiv problem za njih...
Ja bih im savetovao da krenu da probaju sa nemackim, da zaborave na srpski i promene jezik, samo to moze da ih stvarno okrene da bi bili nesto drugo od onoga sto su im preci bili...

Gusta magla

pre 2 godine

Srbi kao narod ili nacija ne postoje; to što vi nazivate Srbima su turski potomci, provjerite DNa. Vi se uzdate u "Srbe" s prostora Hrvatske i BiH,ali oni genetski nisu Srbi, oni su Hrvati. Provjerite kaj su Turci o tome zapisali.

ban Kulin

pre 2 godine

Teško se šta može prepisati od pokatoličenih poturica, pogotovu nešto smisleno i pametno.

Nego, da nije bilo austro-ugarske agenture u Beču da od Vuka Karadžića pokrade sve knjige i razdeli ih po štalama svojim konjušarima hrvatima, danas naši "susjedi" hrvati ne bi mogli ni da beknu, a kamoli da govore nego bi njakali, frktali i mumlali kao i bečki konji koje su čuvali i timarili po štalama rinući im balegu, pošto su punih 1000 godina proveli baš po tim oborima družeći se sa magarcima.

C i n i k

pre 2 godine

u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice. Pisu srpskom latinicom, to je to.
Bas kao u Cg ili Republici Srpskoj..
Manje su razlike izmedju izgovora u SRB i hr nego izmedju Eng i AUS dijalekta ..

nostrokramus

pre 2 godine

"u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice."
(C i n i k, 17. oktobar 2023 14:19)

U cijelom svijetu govori se srpskim jezikom, samo različitim dijalektima: engleskim, francuskim, kineskim itd. No sve je to srpski kao što je cijeli poznati svijet u stvari Srbija.

veljko

pre 2 godine

Ne mi imamo naše reči još od svetitelja SAVE koje je Vuk Karadžić lepo popisao i unapredio a ovo izmišljanje reči je svojstveno novo nastalim plagijatskim državama... (Hrvatska, Ukraina, Crna Gora...)

Bojan

pre 2 godine

Niko mena pravo da dodaje srpske reci. Srpske reci su izuzetno kompleksne, 99.99% ljudi nema predstavu kako funkcionisu. Srpski jezik je doveden do savrsenstva (ne zato sto je nas), u svakoj reci, svako slovo ima pocetno znacenje te radnje, i svako slovo upucuje na tu radnju, na svoj nacin, takodje svako slovo ima brojcanu vrednost i ne nalazi se slucajno na toj poziciji. Na osnovu brojcane vrednosti svakog slova i cele reci mozete dobiti precizno znacenje. Redosled slova uglavnom opisuje nazive koje mi; moderni Srbi vise ne koristimo, mislim koriste se po manjim mestima, zabacenijim delovima i selima. Slova u odredjenim recima opisuju godisnja doba, koja se tada izgovaraju, opisuju mitologiju i Bogove znaci dosta je kompleksno. Svaka, ali svaka rec u nasem jeziku upucuje na Boga i ima znacenje prema Bogu, tako da niko ne treba da se igra sa dodavanjem novih reci u zvanicni recnik. Samo na brzinu da kazem razliku izmedju Srpskog i Engleskog jezika, Srpski jezik ima vise od 350 miliona reci i znacenja od Engleskog jezika, samo o tome se ne prica, jer to je ponizavajuce.

C i n i k

pre 2 godine

Srbi kao narod ili nacija ne postoje; to što vi nazivate Srbima su turski potomci, provjerite DNa. Vi se uzdate u "Srbe" s prostora Hrvatske i BiH,ali oni genetski nisu Srbi, oni su Hrvati. Provjerite kaj su Turci o tome zapisali.
(Gusta magla, 17. oktobar 2023 14:51)


Ja pogledao i vidi sta pise , Srbi su 97% evropski narod a hr su, posto su im turci bili 420 god u danasnjoj hr zapravo turci klonovi...

C i n i k

pre 2 godine

утак... Толико смо тога узели туђег да нам је толико прирасло срцу да смо заборавили на наше изворне речи.
(Цврле, 17. oktobar 2023 15:19


Srpska latinica je takodje srpsko pismo..
Pogledaj udzbenike ako nverujes...
Tudjice ..?
U svakom je jeziku isto, jezik je ziva stvar, ntreba da brine to, sem toga rec "paprika" je usla u engleski i druge jezike a izvorno je srpska, tako da je proces dvostran..

jednostavno pitanje

pre 2 godine

Zašto da SANU i SPC i četnici dozvole čišćenje od turcizama i zaštitu od novih tuđica ako njima paše-odgovara da ostanu svi ti turcizmi i da se usvajaju sve nove tuđice, tako da se šta više udaljuju od Hrvata i svog hrvatskog jezika?

Milica

pre 2 godine

Uvođenjem tuđih reči, jezik samo postaje bogatiji, nikako siromašniji.

Evo, na primer, glavni među fudbalerima je "kapiten", i odmah znamo o čemu se radi. Ne, to nije "kapetan" (hrvatska verzija), jer kapetan je i čin, i kapetan broda i još ima više značenja.

Miloš Bg

pre 2 godine

Francuzi uče od Hrvata i idu dalje, imaju zakon po kojem kažnjavaju one koji namerno koriste englizme namesto francuskog. Nije to traženje novih reči, nego zaštita svog jezika i identiteta. Postavite vi ovo pitanje!
ŽELITE LI OČISTIT SRPSLI JEZIK OD TURSKIH REČI KOJIH JE 35%?
(Logika, 17. oktobar 2023 15:18)



Vi bi prvi trebali da zaštitite "vaš" hrvatski jezik od srpskih reči kojih je u hrvatskom 95%, ustvari vi ste zato i krenuli u akciju izmišljanja novih besmislenih reči da bi rekli da to nije SRPSKI, tako je na primer "Nezavisna država hrvatska" u međuvremenu postala "Neovisna država hrvatska", a to je i najbolji dokaz da bez SRPSKOG jezika niste mogli da imate ni ime za tu malecnu nacističku mini-državicu čak ni posle hiljadu godina tragične istorije pod ugarskom vlastelom.

Logika

pre 2 godine

Francuzi uče od Hrvata i idu dalje, imaju zakon po kojem kažnjavaju one koji namerno koriste englizme namesto francuskog. Nije to traženje novih reči, nego zaštita svog jezika i identiteta. Postavite vi ovo pitanje!
ŽELITE LI OČISTIT SRPSLI JEZIK OD TURSKIH REČI KOJIH JE 35%?

da pojasnim

pre 2 godine

ne podrzavam! nas jezik je dovoljno bogat da iskaze sve pojmove! nemojmo se ugledati na Anglosaksonce koji stalno uvode nove reci u recnik! o komsijama ne bih ovaj put. hvala na paznji.

Istina leči...

pre 2 godine

Srbi i Hrvati i jesu jedan narod, podeljen i posvađan tuđim interesima zbog koji su se međusobno doveli do samoistrebljenja, odnosno rasejanja.
Hrvati se trude da za strane termine nađu adekvatnu reč u ti je sasvim OK. Recimo, za offside su smislili lepu reč: zaleđe. Ima ih još, ali ima i promašaja. Naša reč za depresiju je savršena. Predlažem Hrvatima da je bez rasprave prihvate.
Dakle, podržavam. Mislim da to možemo i zajednički da organizujemo, odnosno da smanjimo moguće besmislice, a ima ih,nije da ih nema.

Radomir

pre 2 godine

Podrzavam, konacno. Cak mislim da bismo trebali uzeti hrvatske nove reci i posrbiti po potrebi.
Smućak mi se svidja. Prepostavljam da je to "smuti" koji zvuci jako nakaradno na srpskom.

Hammer

pre 2 godine

Bojan@
Zato prosečan Srbin dnevno obrće 300 (trista) reči,pri tome svaka druga reč mora biti jok ili bre inače se ne zna artikulisati :(

@(cobo, 17. oktobar 2023 15:30)




"Jok" u Srbiji skoro da niko više ne koristi ili vrlo retko, a "BRE" je srpska rečica i zabeležena je još kod starih Ilira kako su Srbe tad u to vreme nazivali stari Latini, oni su tu reč zapisali kao "BRA". Po zapisima rimskih istoričara Iliri su slavili svoja kućna božanstva ili na latinskom "lare" što je analogija sa srpskim porodičnim slavama.

Miki

pre 2 godine

Kao prvo niste definisali sta znaci stvaranje novih reči? Tehnologija i izumi se pronalaze dnevno i osmisljavati neku svoju reč za svetski proizvod je potpuno bezveze. Kada gledam hrvatski prevod pa to je blago receno degutantno. Sećate se kako je prošao Windows na srpskom jeziku.

Mile

pre 2 godine

Nije to prepisivanje od Hrvata, nego je to čuvanje svog hrvatskog jezika Srbijiu, posebno pred toliko englizama po internetu, a da ne govorimo o turcizmima koje niko nije čistio i odbacio na vreme...Sramota!

Nebojša

pre 2 godine

Pa bolje koristiti englesku francusku arapsku ma bilo čiju reč pogotovo ako je već duže u upotrebi nego izmišljati nešto što para uši.

gundelj

pre 2 godine

Apsolutno podržavam. To je i Vuk Karadžić radio u svoje doba - prikupljao reči koje su se u narodu koristile, koristio ih za pravljenje složenica, čuvao jezik. Naravno, ne treba ni preterivati i "izmišljati" reči jer to je silovanje jezika i nikada ne ispadne dobro kao što ima primera kod našeg suseda.

Novi hrvatski Tesla

pre 2 godine

Neverovatno, Hrvati sada svojataju još jednog srpskog naučnika:
DVOSTRUKI DOKTOR ZNANOSTI Najcitiraniji znanstvenik iz Srbije je Hrvat Ivan Gutman.

cobo

pre 2 godine

Bojan@
Zato prosečan Srbin dnevno obrće 300 (trista) reči,pri tome svaka druga reč mora biti jok ili bre inače se ne zna artikulisati :(

Suzana

pre 2 godine

Povratak starim recima kojih smo se odrekli bi za pocetak bio sasvim dovoljan. Evo recimo da ovaj mesec u kome se nalazimo pocnemo da nazivamo listopadom, onaj sledeci studenim, da za pasulj kazemo grah, za pavlaku vrhnje, za kajmak skorup itd.

Nepismeni hoće da nam kroje život

pre 2 godine

NE, NE i NE! Sve što je ovako planski, smišljeno i na silu ne može se i ne sme gurati u jezik. Jezik je živa stvar i treba pustiti da prirodno ide svojim tokom. To što većina u ovoj zemlji nije pročitala dve knjige u poslednjih 30 godina i ima najosnovniji i siromašan rečnik, nije razlog da se smišljaju nakaradne i nakazne reči.

Цврле

pre 2 godine

Вероватно су на питање анкете одговарали земљаци који на у писању порука латиничним писмом уместо слова Ш користе С, уместо слова Ч користе Ћ. Наравно да нам требају нове речи . Превише нових ствари се појавило последњих времена. Али нама је лакше да се противимо новинама. Наш "новокомпоновани" језик је препун нелогичности и речи изведених или једноставно преузетих из туђих језика. Handball-рукомет , football -фудбал, чаршаф - плахта, мердевине - лестве, ћошак - кутак... Толико смо тога узели туђег да нам је толико прирасло срцу да смо заборавили на наше изворне речи.

C i n i k

pre 2 godine

Jesu li Hrvati katolički Srbi?
Ili su Srbi pravoslavni Hrvati?
(gost, 17. oktobar 2023 14:40)


Da ti resim enigmu, niste postojali do 1918, i nase neoprostive tragicne greske od 01.12.1918...
To je najveca greska SRB u citavoj istoriji SRB..
Sem toga Srba na ovim prostorima ima cca 10 miliona a vas koji se danas nazivate "hr" 3 miliona, pa ti je valjda sada jasnije ko je sta, i sta ste zapravo vi ?

Da su Mađari bili crnci hrvatska bi danas bila Kamerun

pre 2 godine

Vi bi prvi trebali da zaštitite "vaš" hrvatski jezik od srpskih reči kojih je u hrvatskom 95%, ustvari vi ste zato i krenuli u akciju izmišljanja novih besmislenih reči da bi rekli da to nije SRPSKI, tako je na primer "Nezavisna država hrvatska" u međuvremenu postala "Neovisna država hrvatska", a to je i najbolji dokaz da bez SRPSKOG jezika niste mogli da imate ni ime za tu malecnu nacističku mini-državicu čak ni posle hiljadu godina tragične istorije pod ugarskom vlastelom.
(Miloš Bg, 17. oktobar 2023 16:44)


Ne znam zašto minusi ovom čoveku, odličan je primer dao!
Da li je tačno da se NDH zvala Nezavisna Država hrvatska?
Jeste!
Da li je tačno da hrvati NDH danas nazivaju Neovisna Država hrvatska?
Jeste!

U čemu je onda problem da se prizna očigledna činjenica, da hrvati nisu imali svoj jezik kao ni svoju reč za nezavisnost jer su hiljadu godina bili roblje Mađarima, pa su zaboravili da postoji reč sloboda. Po istom receptu hrvati danas izmišljaju i druge glupave reči da bi mogli da negiraju da govore srpskim jezikom.

my way

pre 2 godine

Једно је игра на неком сајту, а сасвим друго званично увођење нових речи у језик као што то раде Хрвати. Што се каже, не слажем се са питањем.

Brandt

pre 2 godine

ne podrzavam! nas jezik je dovoljno bogat da iskaze sve pojmove! nemojmo se ugledati na Anglosaksonce koji stalno uvode nove reci u recnik! o komsijama ne bih ovaj put. hvala na paznji.
(da pojasnim, 17. oktobar 2023 14:03)
Ne bih da ti razbijam iluziju, ali naš jezik nije baš "naš". Napisao je neko, a ja trenutno ne mogu da se setim boljih primera, pa probaj da napišeš naše izraze/reči za neutron, proton, elektron, atom, mitohondriju itd.

21000

pre 2 godine

"u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice."
(C i n i k, 17. oktobar 2023 14:19)

U cijelom svijetu govori se srpskim jezikom, samo različitim dijalektima: engleskim, francuskim, kineskim itd. No sve je to srpski kao što je cijeli poznati svijet u stvari Srbija.
(nostrokramus, 17. oktobar 2023 15:33


Napisano je za "hr" a ne za "ceo svet"...
I to jeste istina sto je covek napisao, u hr se govori srpskim jezikom - ijekavica.

C i n i k

pre 2 godine

"u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice."
(C i n i k, 17. oktobar 2023 14:19)

U cijelom svijetu govori se srpskim jezikom, samo različitim dijalektima: engleskim, francuskim, kineskim itd. No sve je to srpski kao što je cijeli poznati svijet u stvari Srbija.
(nostrokramus, 17. oktobar 2023 15:


Da, u celom svetu ako ti je tako lakse posto znas i sam da je istina sto pisem pa nms odgovor..
Sem toga kad si slusao Priju na koncertu, da li si razumeo sta peva pa te pesma pogodila u srce ili sta?

C i n i k

pre 2 godine

Ovi krvatski degenerici,moraju da izmisljaju reci za jezik,da bi konacno mogli da kazu da imaju svoj......
(trig, 17. oktobar 2023 15:29)


Ma mogu da izmisljaju ali se izmisljene reci ne primaju u narodu ali baznije od toga je, kako ce da izmisle "svoju" gramatiku?
Svaki jezik ima gramatiku, ako je engleska gramatika ista za Usa, NZealand, AUS ili celu UK, nije vazno sto je dijalekt drugaciji u AUS to je ostao engleski jezik..
hr gramatika je 100% srpska gramatika...
To je zapravo nepremostiv i neresiv problem za njih...
Ja bih im savetovao da krenu da probaju sa nemackim, da zaborave na srpski i promene jezik, samo to moze da ih stvarno okrene da bi bili nesto drugo od onoga sto su im preci bili...

4C

pre 2 godine

Tomson celo vreme, na svim koncertima, nosi oko vrata srpski krst sa očilima: SKRIVENO ZNAČENJE! Ovaj medaljon je poseban, Thompson ga nosi na svakom nastupu: Evo što znače kratice na njemu.
@
Taj je medaljon posvećenim italijanskom svecu Svetom Benediktu iz 5 veka po kojem su stvoreni fratri Benediktinci. Krst i očila na njemu su dokaz da to nisu srpski simboli jer te simbole, 4c i dvoglavog orla, Srbi su preuzeli sa pravoslavljem iz Vizantije. Jedini južnoslovenski narod koji ima izvorno svoje simbole i dan danas su Hrvati sa Kunom koja je na 1 evro i šahovnicom, a koja je nastala od najstarijeg indoevropskog kalendara Orion iz Vučedolske kulture starog preko 5000g.

Mile

pre 2 godine

Ban Kulin......šta ti misliš koliko se Srba popravoslavilo sa Savom i Vizantijom i prodalo veru za večeru, lepa je to večera bila carstvo Srbije na tri mora ali je Božja kazna na kraju bila 500g ropstva i evo ni kap mora, a ta Vizantija je sada Turska?
SPC nije tvoja, autokefisala je Vizantija i odvojila od pape i braće Hrvata još 1219g i sada tu Vizantiju menja Rusija, a ti si sada samo pravoslavni rob, nakon šta su ti preci 500g bili muslimanski robovi! Samo nećeš ti to da vidiš i da si priznaš.
Braćo Srbi, pitajte svije babe da vam kažu ko ste i šta ste i vidite imate li na tavanu ćilime za klanjanje, preci su vam 500g bili muslimani. Samo Beograd i okolica je do ww1 imala 217 džamija, a najveća u Evropi je bila Batal džamija na mestu sadašnje Skupštine... svoju istoriju i veru zaboravljate. Srbina samo laž spasava, zato jer mu je istina i istorija za suicid!

zanimljivo

pre 2 godine

Uporedno sa razvojem društva se razvijaju i rečnici i dodaju nove reči, tako da imamo dve opcije, ili da prihvatamo Engleske ili Nemačke, ili da razvijamo svoje. Samo apsolutne neznalice mogu da budu protiv toga.

Miki BL

pre 2 godine

To je odavno trebalo uraditi.
Podrzavam stvaranje novih reci u srpskom jeziku i izbacivanje svih mogucih nastalih na recima iz engelskog ili bilo kog drugog.

Ima li sta gore za cuti od:
lajkovanje, sherovanje, stilista, stilizovan, stilovanje, starleta, shopingovanje, OK, publikovanje, agenda, afterparty, backstage, itd.

Seljakluk i pokondiranost samo takva.

Gospodja ministarka je mnogim politicarima, intelektualcima a pre svega ESTRADI najveci UZOR i IKONA.

ban Kulin

pre 2 godine

Jesu li Hrvati katolički Srbi?
Ili su Srbi pravoslavni Hrvati?

(gost, 17. oktobar 2023 14:40)








Pa ajd baš da vidimo šta je logičnije!
Ko je i kada hrvate mogao da prevede na pravoslavlje, SPC ili možda Turci? Kad su to SPC ili srpska država bile toliko moćne da prevode hrvate i katolike na pravoslavlje, ili kako je moguće da su Turci kao islamski fundamentalisti prevodili katolike na pravoslavlje, pre negoli u islam?

Ili je možda ipak ovo logičnije:
Ugari, Austrijsko carstvo, Austro-Ugari, Mletačka republika, Venecija i Italijani su kao okupatori vekovima držali u ropstvu lokalno slovensko stanovništvo na Balkanu, da li su oni kao okupatori i kao dokazane veliko-katoličke imperije tokom tih nekoliko vekova imali priliku da lokalno pravoslavno stanovništvo nebrojeno puta za svo to vreme prevedu na katoličanstvo?

Marko

pre 2 godine

U svim jezicima postoje reči koje su slične nekom drugom jeziku, tu nema ništa neobično, čak i pomaže kod učenja stranog jezika. Ne vidim potrebu da se na silu rešava problem koji ne postoji.

Da da

pre 2 godine

Vi iz Male biblioteke ste najobičnije besposlene budaletine. (Vidite da nisam upotrebio nijednu stranu reč a rekao suštinu)
(posmatrač, 17. oktobar 2023 14:04)


Biblioteka - grčka reč
Budala - turska reč

Алекса

pre 2 godine

Jesu li Hrvati katolički Srbi?
Ili su Srbi pravoslavni Hrvati?
(gost, 17. oktobar 2023 14:40)

Хрвати су католички Словени који су живели на територији мађарске управне области краљевина Хрватска. Том администрстивном облашћу у којој су већина били људи словенских корена, Словенци, Срби, Словаци, Чеси, управљали су мађарски племићи, који су вршили покрштавање Словена који су долазили бежећи од Турака. Од свих тих разних племена, Аустроугарска је створила једну католичку, јужнословенску нацију, која је требало да буде некакав melting pot, за укључивање јужних Словена у Аустроугарску. Чак је и српскохрватски језик којим сви говоримо формиран у Бечу, у те сврхе.

И онда дође Гаврило и направи хаос

sorry

pre 2 godine

...
U svakom je jeziku isto, jezik je ziva stvar, ntreba da brine to, sem toga rec "paprika" je usla u engleski i druge jezike a izvorno je srpska, tako da je proces dvostran..
(C i n i k, 17. oktobar 2023 17:18)

Uskoro u engleskom očekujte:
The boranija

Mars

pre 2 godine

Ja pogledao i vidi sta pise , Srbi su 97% evropski narod a hr su, posto su im turci bili 420 god u danasnjoj hr zapravo turci klonovi...
(C i n i k, 17. oktobar 2023 17:20)

hahaha koji lik...
valjda si zamjenio teze....ili si nesto gadno popio....

Mars

pre 2 godine

Ovi krvatski degenerici,moraju da izmisljaju reci za jezik,da bi konacno mogli da kazu da imaju svoj......
(trig, 17. oktobar 2023 15:29)

sta je bolje pod Ugarskom ili Turskom....
vama je krv izmjenjena...
prva bracna noc sve govori...

Milos

pre 2 godine

Sjećam se riječi "čedobdenje" koju je neko izmislio i pitam se šta nedostaje izrazu "čuvanje dece"?
Jezik se stalno mijenja, ali ne treba ga zato stalno silovati.

Makarije

pre 2 godine

"Ovo više podseća na Hrvatski nego na Srpski, čuj duhoklonuo, trebalo bi duhovnoklonuo"
---
Neko ko ne zna da se imena jezika pisu malim slovom (zavrsetak na ski cki) daje sebi za pravo da ima misljenje.
Kreativnost u stvaranju jezika odrazava kreativnost i duhovno zdravlje naroda. Narod koji samo uzima tudje reci pasivno prihvata realnost i na dobrom je putu da nestane jer nema kreativnu interakciju sa svetom koji ga okruzuje.

Mars

pre 2 godine

u hr se govori i pise srpskim jezikom samo dijalektom ijekavice. Pisu srpskom latinicom, to je to.
Bas kao u Cg ili Republici Srpskoj..
Manje su razlike izmedju izgovora u SRB i hr nego izmedju Eng i AUS dijalekta ..
(C i n i k, 17. oktobar 2023 14:19)

jadan pokusaj....

Slovenac

pre 2 godine

Unistili sre svoj jezik, Srbi. Odbacite reci neslavenskog porekla, nemojte da se unistavate i dalje. I Djole vam je lepo rekao da koristite iskvareni hrvatski.

#

pre 2 godine

"dok su na javnom glasanju na drugom mestu reč beztebnost"
???

Izabrana je reč "beztebnost"?!? A šta je sa jednačenjem suglasnika po zvučnosti? Pa još uvek važećem pravopisu, trebalo bi da bude "bestebnost"...

Lipe cvatu

pre 2 godine

Dokaz da je hrvatski jezik (dalmatinska ikavica) materinjski jezik svih Slovenskih naroda je i legenda o džinovima-divovima Vedima i Nemrima na Velebitu. Sve počinje sa prvim slovenskim rečima ikada napisanim, a o kojima se ne govori, to su: Div. Divojka. Dite.. a legenda kaže da su divovi, još iz vremena posle velikog potopa, uzimali divojke i sa njima imali dicu. Zato su i dan danas Dalmacija i Hercegovina regija sa najvišim ljudima na svetu. Onda je tu i najopisanije slovensko drvo Lipa, isto ikavica, a nije Lepa.

Osoba sa pasosem Republike Srbije

pre 2 godine

Pre desetak+ godina sam branio doktorat u Novom Sadu iz tehnickih nauka. Tako uredno u tekstu imam "usmerivac (eng. router)" umesto "ruter" (srpski u BG). Procenite sta vam je lepse. Naravno, cirilica se podrazumevala, ali nemam je instaliranu na telefonu zbog oznaka poput GHz koja bi inace izgledala suvise ruski.

Петар НС

pre 2 godine

Или ћемо стварати своје, или ћемо причати полу-енглески за 10 година.

Јабучило

pre 2 godine

Sećate se kako je prošao Windows na srpskom jeziku.
(Miki, 17. oktobar 2023 14:24)

Зато што се нико није потрудио да добро преведе. Дослован превод је често лош.

AOL

pre 2 godine

Vi iz Male biblioteke ste najobičnije besposlene budaletine. (Vidite da nisam upotrebio nijednu stranu reč a rekao suštinu)
(posmatrač, 17. oktobar 2023 14:04)

A odakle potiče riječ "biblioteka". Da nije iz Valjeva?

Lektor

pre 2 godine

Svaka, ali svaka rec u nasem jeziku upucuje na Boga i ima znacenje prema Bogu, tako da niko ne treba da se igra sa dodavanjem novih reci u zvanicni recnik. Samo na brzinu da kazem razliku izmedju Srpskog i Engleskog jezika, Srpski jezik ima vise od 350 miliona reci i znacenja od Engleskog jezika, samo o tome se ne prica, jer to je ponizavajuce.
(Bojan, 17. oktobar 2023 14:31)

Boki, jarane, de krkni jedan benzo i iskuliraj.

Mile Zagrebački

pre 2 godine

SAMO JE JEDNO REŠENJE!
A to je i način da Srbija pretekne Hrvatsku!
ZAKONOM REGULOSATI ZAŠTITU JEZIKA! Tako da ovo rade jezikoslovci i da reči koje se donosu po tom zakonu postanu i standardne.
Ako to jezikoslovci rade neće biti ovakvih idiotizama....
Samo zakon donesite pre Hrvata i to radite kako treba.
Ako i to Hrvati urade pre vas imate istorijsku sramotu.

Slavko

pre 2 godine

Ni Hrvati bi CRnogorci ne koriste većinu novih reči koje im je neki družebrižnik nametnuo. Voleo bih da sve nove srpske reči, ako nemaju opštu primenu, ostanu kos onoga ko ih je osmislio

Јабучило

pre 2 godine

Ne mi imamo naše reči još od svetitelja SAVE koje je Vuk Karadžić lepo popisao i unapredio a ovo izmišljanje reči je svojstveno novo nastalim plagijatskim državama... (Hrvatska, Ukraina, Crna Gora...)
(veljko, 17. oktobar 2023 14:08)

Све речи су једном биле нове. Само је питање да ли постојеће туђице заменити новим домаћим. Мислим да то није лоше, али не морају бити извештачене као што је духоклонуће.

Slaven

pre 2 godine

Veru u Peruna smo odbacili zbog Isusa, svoje slovensko i to još klinasto pismo glagoljicu smo odbacili zbog vatikanske latinice i vizantijske ćirilice ali ostalo nam je nešto baš izvorno naše:
1. Siječanj.
2. Veljača.
3. Ožujak.
4. Travanj.
5. Svibanj.
6. Lipanj.
7. Srpanj.
8. Kolovoz.
9. Rujan.
10. Listopad.
11. Studeni.
12. Prosinac.

Mars

pre 2 godine

Evo, na primer, glavni među fudbalerima je "kapiten", i odmah znamo o čemu se radi. Ne, to nije "kapetan" (hrvatska verzija), jer kapetan je i čin, i kapetan broda i još ima više značenja.
(Milica, 17. oktobar 2023 14:26)

a sta znaci kapetan ?
opet glavni...
i ako je Nogomet u pitanju on je glavni od svojih...znaci kapetan....

Milezg

pre 2 godine

Depresija je englizam i uzeta je od statogrčkog i znači "pritisnut dole" pa je na hrvatskom u doslovnom prevodu potištenost. Duhoklonuće je više verski pojam i nema veze sa depresijom.

Стрелац

pre 2 godine

Ова тема јасно открива ниво општег образовања међу масама. Говоре о српском наводно аутохтоном језику, а нису ни свесни колико туђица се одомаћило.

Ево, само у ове моје прве две реченице, туђице су тема, маса, аутохтоно, а нисам употребио нити једну од новонасталих, као акција (распродаја), хејтовао, лајковао и сл.

Французи су законом забранили емитовање филмова и музике на страном језику изнад одређеног процента, да би заштитили свој језик.

Абсолутно сам за проналажење нових речи као замену за све англо, турко, франко, германске позајмице. За многе је довољно само отворити Вујаклијин Речник.

Што се тиче наметања, довољно је прописати обавезно увођење лектора у све медије, визуелне, звучне, интернет - уместо цензора коментара читалаца, на пример.

Управо језик јавних личности (ТВ лица, звезда, политичара) је препун новокомпониваних туђица, погрешно уверених да тако делују образованије.

Поздрав свима.

Jezik

pre 2 godine

Istorija-povijest, Geografija-zemljopis, Nauka-znanost, Zvanično-službeno, Hiljada-tisuća, Komšija-susjed, Obezbeđenje-osiguranje, Porodica-obitelj, Vaspitanje-odgoj, Saobraćaj-promet, Biro-ured, Ležeći policajac-uspornik, Talas-val, Džin-div, Pasoš-putovnica, Hleb-kruh, Apoteka-ljekarna, Penzija-mirovina, Direktor-ravnatelj, Kancer-rak, Štampa-tisak, Flaša-boca, Gas-plin, Trotoar-nogostup, Šarafciger-odvijač, Frižider-hladnjak, Šnicla-odrezak, Pištolj-samokres, Kundrak-usadnik, Nišan-ciljnik, Šaržer-spremnik, Lenjir-ravnalo, Amanet-zavjet, Veresija-pozajmica, Oluk-žljeb, Kajiš/remen-opasač, Peškir-ručnik, Pantalone-hlače, Jelek-prsluk, Pendžer-prozor, Pazar/pijaca-tržnica, Barjak-stijeg, Kasa-blagajna, Bakšiš-napojnica, Baksuz-nedaća, Pasulj-grah, Šerpa-teća, Supa-juha, Ćebe-pokrivač, Ekser-čavao, Kapija-porta, Paradajz-rajčica, Kašika-žlica, Česma-slavina/pipa, Sunđer-spužva, Parče-komad, Ortak-suradnik, Dželat-krvnik, Avet-utvara, Bešika-mjehur, Vašar-sajam, Fabrika-tvornica, Kurir-teklić, Selfi-sebić, Ekran-zaslon, Sekretarica-tajnica, Bekstejdž-zapozorje, Tastatura-tipkovnica, Vakcina-cjepivo, Pandemija-velepošast, Dezinficijans-raskuživač, Respirator-dišnik, Influenser-utjecajnik, Frontmen-predvodnik, Fudbal-nogomet, Golman-vratar, Ofsajd-zaleđe, Penal-jedanaesterac, Faul-prekršaj, Selektor-izbornik...