Ponedeljak, 21.08.2023.

09:31

Stiže revolucionarna baterija: 400 km dometa za 10 minuta punjenja

Izvor: Izvor: B92, Revijahak.hr

Stiže revolucionarna baterija: 400 km dometa za 10 minuta punjenja IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

30 Komentari

Sortiraj po:

Imt

pre 9 meseci

Ma sve sve al nikako da krene, skup auto, skupa struja, lose baterije, mali kapacitet zimi...radite na gas ili turbobenzince i zabranite automobile preko 2000 cm2 i dizelase.

Nauta

pre 9 meseci

Ma postoje tu jos mnogi drugi svima poznati problemi koje je nemoguce prevazici i zbog kojih narod nikada nece hteti da daje svoje zaradjene pare za ta elektro vozila.

Zok1

pre 9 meseci

Nadam se da ti je sada jasnije.
(Djorke, 22. avgust 2023 09:14) Ne znam šta je tvoj problem, možda je vreme da potražiš profesionalnu pomoć. Najveći broj ljudi na ovom sajtu razmenjuje informacije i iznosi mišljenja, potpuno opušteno. B92 čita veliki broj ljudi koji ne žive u Srbiji. Nazivati ljude frikovima, botovima, lažovima ... je nepristojno, ali to je verovatno vezano za domaće vaspitanje. Ako neko i iznese pogrešnu informaciju, verovatno ju je pokupio negde sa interneta, ne mislim da je bilo ko na temi o automobilima zlonameran. Uvek imaš priliku da objaviš drugačiju informaciju.

bravo

pre 9 meseci

što jači ( brži) punjač-skuplje punjenje i to verovatno skuplje od benzina ili dizela. uz skuplji e- auto u startu, pitam se onda zašto ulaziti u nesto sto je jos malte ne neispitano. mislim na laku zapaljivost baterija, na manjak bilo kakvih punjača, na to sto niko ne pominje uticaj upaljenih svetala, klime ili grejanja na kapacitet baterije ili opterecenja vozila ( 1, 2, 3... putnika plus prtljag).mislim da se ekologija mogla postici subvencijama za metan ili LPG i to za mnogo vise vozaca nego za el.vozila.onom ko moze da izdvoji 30.000 E za el.vozilo i nije toliko stalo za subvenciju a za te iste novce podmirilo bi se 10 onih koji zele da voze na LPG ili 5 koji zele da voze na metan.ali drzava je svojim glupim merama skoro ucinila neisplativim voznju na LPG i potrosnja tog goriva non- stop opada.da ne pominjem ulaganja vl.punionica ili samih vozaca koja su takvom politikom drzave obesmisljena.ja licno vozim evo 26- tu godinu na LPG i vozicu do isteka atesta a onda demontaza instalacije jer sumnjam da ce se nesto promeniti. kad sam poceo voziti na LPG ( 1998) odnos cena je bio: benzin 7 din.dizel 4 a LPG 2.65 din.a pogledajte danas. da ne pominjem da niko nije pitao za atest ( imao sam ga od prvog dana) ali tehnicki pregled pri registraciji ili kontrola saobracajaca - niko nista nije pitao ili pravio probleme oko tog.kakvi reatesti, kakve zamene boce posle 10 g. - BAŠ NIŠTA. a sad- i ono malo sto ustedis voznjom na LPG moras da ostavis drzavi na ove gluposti.i jos nesto: jedina smo drzava koja ima ministarstvo saobracaja plus agenciju za bezb.saobracaja plus direkciju za saobracaj.ne bi me cudilo da imamo jos neko ''telo'' za ovu oblast a da nisam ni cuo.ne znam samo kako im uspeva da se dogovore oko podele posla i da ne donose kontradiktorne odluke a na stetu nas vozaca.zato nam je saovracaj takav- mnogo babica kilava deca.

Vuk

pre 9 meseci

Da. Naravno. Na osnovu dostupnih informacija, Litijum se u Evropi uglavnom dobija takozvanom "suvom ekstrakcijom" koja je bila predviđena i kod nas u oblasti Jadra, da se ne bi koristili vodni resursi.

Apsolutna neistina. Ja sam iz Loznice.
Drina je trebalo da bude žrtva. Zato se i digao Šabac i Beograd.
Drina u savu, Sava u Dunav....

Odakle pijete vodu, Beograđani?

Suv moj...a ne proizvodni proces...

Djorke

pre 9 meseci

@
Možda ne bi bilo loše da se neke stvari pojasne.

(Zok1, 21. avgust 2023 18:20)

Evo da pojasnimo:

- vas par frikova sa 10-tak razlicitih nickova vadite informacije van kontektsta i namerno pogresno interpretirate cinjenice.
- nekad otvoreno lazete
- nekad prenosite polu-istine gde je jedan deo informacije tacan, ali ostatak precutite
- upotrebna vrednost informacije koju delite je ravno “nula”. Najcesce se odnose na USA, Norvesku (jer jedna zemlja ima poseban nacin oporezivanja pa su ti cene drugacije, a druga ima sistem subvencija i poreza kome maltene ni jedna druga zemlja na svetu nije u stanju da parira) ali i na bilo koju drugu lokaciju dokle god vam pomaze da pogresno interpretirate vadeci informaciju iz konteksta
- negirate dokazane cinjenije (opet laz, ali ipak malo drugacija)
- izmedju bot-ova nema razlike. Da li botujes za AV gde on kada tvitne “boli me cosak”, javljaju se kmetovi sa “Bez bola u cosku nema napretka Srbije” ili botujes za EV ili Woke agendu ili Ruse ili Nato ili nesto trece, zaista nema razlike i zasluzujete jednako “postovanje”. Niko to ne ceni i ne treba da ceni.

Nadam se da ti je sada jasnije.

Vuk

pre 9 meseci

Srbija je prebogata litijumom.Ova ruda je danas vrednija i od samog zlata.
(BgDex1970, 21. avgust 2023 14:12)

1. Litijum je svoje odbaterisao. Gotova stvar, kreću natrijumske baterije. Nek vreme ćemo imati obe vrste na tržištu, a zatim će litijumske biti povučene iz opticaja.

2. Srbija bi od litijuma zaradila taman koliko i Afrika od dijamanata.

3. Neće stranci sve da nam uzmu.
Oni hoće samo jedan mali deo za sebe - litijum... Nama bi ostavili veći deo - jalovinu...

C i n i k

pre 9 meseci

Platis basnoslovnih 60.000 e za EV a onda na autoputu nsmes preko 100/110, ponekad ukljucis klimu, i samo gledas na ostatak energije u baterijama da bi potom proveo 1 h na nekom punjacu...

H2O ev katastrofa

pre 9 meseci

U prevodu, rudnik litijuma ne mora da bude pored neke reke ili vodoizvorišta, već može biti u sred pustinje kao, na primer, u Australiji.
(Dragan EV, 21. avgust 2023 15:29)

Što se mene tiče perfect !
Druga 2 pitanja su - da li će suva tehnologija potpuno pokriti potrebe za potpuni prelazak na EV (što je opravdani ekološki imperativ), i koliko tehnologija nosi zagađenja sa sobom (jadarski tailing pond, ne suva jalovina, bio je projektovanih razmera 1 x 2 km, bezbednost njegovih 20 m visokih nasipa na seizmički impakt tužna, ali to je menadžerski problem RT gde svaka menadžerska kocka hoće da se bocka) ?

BDj, učini uslugu svetu - nemoj imati potomstvo

pre 9 meseci

Goxy - 1000 reči a ni jedan jedini argument.
Samo uvrede i frustracija što izbijaja iz svake reči.
Patetično.

Goksić, geolog je pitao a nije dobio odgovor. Nije pitao tebe, a ti se našao da laprdaš (k'o ono narodno "Dobar dan zla ženo").
Patetičan si

Zok1

pre 9 meseci

Možda ne bi bilo loše da se neke stvari pojasne. U Americi se za kupovinu električnog automobila, koji košta ispod određenog iznosa, dobija federalni poreski kredit od $7,500. U nekim državama, koje ubiru porez, dobija se i državni poreski kredit (u Kaliforniji $2,500). I jedan i drugi poreski kredit zavise od vaših prihoda, odnosno poreza koji plaćate. Niko vam neće dati ček. Vaš porez će na kraju godine može biti umanjen to određenog iznosa i ne može se preneti na sledeću godini. (Lizing radi drugačije, proizvođači dobijaju poreski kredit u tom iznosu.) Cena Tesle 3 je puno skuplja od Priusa. (Prius nije u istoj klasi, ali Camri koji jeste je i dalje jeftiniji za 10-15 hiljada.) Međutim, cene električnih automobila padaju, i nastaviće da padaju.

H2O ev katastrofa

pre 9 meseci

U prevodu, rudnik litijuma ne mora da bude pored neke reke ili vodoizvorišta, već može biti u sred pustinje kao, na primer, u Australiji.
(Dragan EV, 21. avgust 2023 15:29)

Što se mene tiče perfect !
Druga 2 pitanja su - da li će suva tehnologija potpuno pokriti potrebe za potpuni prelazak na EV (što je opravdani ekološki imperativ), i koliko tehnologija nosi zagađenja sa sobom (jadarski tailing pond, ne suva jalovina, bio je projektovanih razmera 1 x 2 km, bezbednost njegovih 20 m visokih nasipa na seizmički impakt tužna, ali to je menadžerski problem RT gde svaka menadžerska kocka hoće da se bocka) ?

Goxy

pre 9 meseci

Dobro, kao geolog da Vas pitam...da li mislite da imate dovoljno H2O da pokrijete potpuni prelaz na električna vozila na Li baterije ?
Ili mislite da je spremna nova tehnologija ekstrakcije Li iz rude ?
Ili znate bilo šta novo što bi jednu šuplju ideju (oko koje se množe sve brojniji money vaćaroši, nanjušili krv) pretvorilo u realnost ?
Ponavljam, ne pitam Vas kao EV ekspert, već kao geolog koji zna u šta ćete glavom odvaliti
(H2O ev katastrofa, 21. avgust 2023 14:37)

Evo da ti odgovorim na sva tvoja pitanja.

Tako je i tvoj deda pitao: Otkud nafta? Otkud putevi? Otkud toliki metali? Otkud sav taj H2O i nafta? I sve to kada konj besplatno pase i pari se?!?

Kao i tvoj deda pojma nemaš. Mešaš se u nešto što ne razumeš. Nemaš nikakvog uticaja. Znanja. Kapaciteta (mentalnog).

Budi pametniji od svog dede. Probaj.

Dragan EV

pre 9 meseci

@H2O ev katastrofa:"kao geolog da Vas pitam...da li mislite da imate dovoljno H2O da pokrijete potpuni prelaz na električna vozila na Li baterije ?"

Da. Naravno. Na osnovu dostupnih informacija, Litijum se u Evropi uglavnom dobija takozvanom "suvom ekstrakcijom" koja je bila predviđena i kod nas u oblasti Jadra, da se ne bi koristili vodni resursi.

U modernim rudnicima litijuma se voda koristi samo za sporedne cikluse proizvodnje i to u svedenoj meri.

U prevodu, rudnik litijuma ne mora da bude pored neke reke ili vodoizvorišta, već može biti u sred pustinje kao, na primer, u Australiji.

Djorke

pre 9 meseci

@
Model 3 ne Y... Kome pricati...Dolazi standardno sa solidnom opremom u odnosu na Prius.
Pricamo o modelu 3 kome je ekvivalent Camry!!! Aj leba ti, proveri cenu pa javi...
(evfreak, 21. avgust 2023 13:49)

Kome pricati ?
Za pocetak onome ko ne zivi u Kaliforniji, posto se taj cenovni rang spominje samo u kontekstu 15.000$ subvencije koje Kalifornija daje na Model 3. Tako da kada te uhvate da lazes za Prius, onda pocnes da lazes za Camry … i sada neko treba da se bakce sa tobom da demantuje sve sta ces da slazes ?

Evo, uglavnom proverio - ti lazes. Ok ?

Rajko

pre 9 meseci

Srbija je prebogata litijumom.Ova ruda je danas vrednija i od samog zlata.
(BgDex1970, 21. avgust 2023 14:12)

Koliko ti je Vucko plati da ovo napises?

H2O ev katastrofa

pre 9 meseci

Treba se pripremiti i spremno dočekati novu tehnološku revoluciju koja nam kuca na vrata.
(Dragan EV, 21. avgust 2023 13:41)

Dobro, kao geolog da Vas pitam...da li mislite da imate dovoljno H2O da pokrijete potpuni prelaz na električna vozila na Li baterije ?
Ili mislite da je spremna nova tehnologija ekstrakcije Li iz rude ?
Ili znate bilo šta novo što bi jednu šuplju ideju (oko koje se množe sve brojniji money vaćaroši, nanjušili krv) pretvorilo u realnost ?
Ponavljam, ne pitam Vas kao EV ekspert, već kao geolog koji zna u šta ćete glavom odvaliti

Benzindžija

pre 9 meseci

Da li znate šta je spinovanje? To vam je kada o nekoj stvari objavite samo istinu koja vam odgovara a sve što je loše sakrijete. Dakle, o ovj bateriji nismo čuli ništa o dugovečnosti, samopražnjenju, ceni izrade, bezbednosti i masi u odnosu na postojeće baterije.

Dragan EV

pre 9 meseci

@Djorke:"Tojota počinje od oko 27 i kusur hiljada, a model Y od oko 50-tak, što je zaista isto."

Čovek nije upoređivao cene Tesle Y nego Tesle 3 koju možeš sada odmah da uplatiš preko web-a za 39.900 USD.

To nisu dva ista automobila. Razlika između Tesle 3 i Tesle Y je kao, na primer, između VW Golfa i VW Tiguana, pa je i cena desetak hiljada USD razlike.

I da, Tojota Prius počinje sa cenom od oko 27.500 USD sa najnižim nivoom opreme. Sa nivoom opreme koji ima Tesla 3, Tojota Prius košta isto 39.900 USD.

Međutim, Tesla 3 se prodaje po ceni ispod 40.000 USD, da bi mogla da se za nju u USA dobije subvencija od 7.500 USD. Tako da Teslu 3 možeš da kupiš za 32.400 USD.

Goxy

pre 9 meseci

Čemu sekiranja čemu jauci? Zašto polemisanje o nečemu nad čim nemate nikakav uticaj? A vrlo je prosto: za 10-15 godina počinju stizati EV koji se kupuju danas. I to ćete voziti. Evropski EV naravno, da ne bude zabune. To vam je sigurno ko sveta knjiga. Jer ne želite da vam bude bolje, nemate kapaciteta da izdržite bolje.

evfreak

pre 9 meseci

@Djorke
Model 3 ne Y... Kome pricati...Dolazi standardno sa solidnom opremom u odnosu na Prius.
Pricamo o modelu 3 kome je ekvivalent Camry!!! Aj leba ti, proveri cenu pa javi...

Dragan EV

pre 9 meseci

Koliko god da se većina protivi elektrifikaciji saobraćaja, ona je potpuno izvesna.

Cena baterija za elektične automobile će biti sve manja, a pouzdanost sve veća.

Procenat reciklaže Li-Ion baterija je već sada 95% sa tendencijom porasta stepena reciklirabilnosti. Već su napravljena i prave se nova ogromna postrojenja za reciklažu baterija za automobile i to će biti isplativ biznis.

Pogledajte, na primer, šta radi američka firma firma Li-Cycle:

https://li-cycle.com/

https://www.youtube.com/watch?v=ukfwphcPUhc

Automobili na vodonik će teško zauzeti neki veći procenat u automobilskoj industriji, jer su automobili na vodonik skuplji i komplikovaniji.

Uglavnom, do kraja ove decenije će stići odgovori na sve nedoumice oko toga kuda ide automobilska industrija, a to nije mnogo daleko. Treba se pripremiti i spremno dočekati novu tehnološku revoluciju koja nam kuca na vrata.

Rale

pre 9 meseci

Brzina punjen ja 10 minuta, a cena? Bice duplo veca nego za ceo tank goriva. E da, niko ne spominje koliko je dobro (lose) brzo punjenje za baterije.

Vuk

pre 9 meseci

400 kilometara dometa za samo 10 minuta uopšte nije loše.
Ja lično, jednom mesečno sipam 30-35 litara. Pređem 600-700 kilometara, zavisno od načina vožne.

Dakle, ja bih imao 2 punjenja mesečno.
24 punjenja godišnje
480 punjenja za 20 godina.

Navodno garantuju vek baterije od 1000 ciklusa punjenja.

Dakle, kupiš taj auto i voziš ga dok ti ne dosadi, zar ne?


E, u praksi uopšte nije tako.


Mogli su reći i da baterija nije Li-Ion.
Znači, džaba bisno kopali.

Djorke

pre 9 meseci

@
Prvo, previsoka cena EV? Ne bih se slozio, model 3 a pogotivo model Y su izuzetno povoljni kada se pogleda u kojoj klasi pripadaju.( npr model 3 kosta kao Prius u Americi!!! Daleko niza klasa automobila.)
Kineski modeli su isto vrlo atraktivni sa cenama, kada se izuzme ogromna uvozna taksa u EU, sto je druga prica.
A brzina punjenja ce samo ici na gore kao i dugovecnost baterija. Kapacitet sa druge strane neznatno raste... To i nije problem, 400km dometa je sasvim dovoljno za 80% populacije.
(evfreak, 21. avgust 2023 10:50)


Da ... isto ...

Tojota počinje od oko 27 i kusur hiljada, a model Y od oko 50-tak, što je zaista isto.

Koji si lažov, pa to je strašno ... potpuno je jadno kada čovek (ili verovatno dete u tvom slučaju) odabere laži da zastupa ono u šta veruje. Komično i tragično.

evfreak

pre 9 meseci

Prvo, previsoka cena EV? Ne bih se slozio, model 3 a pogotivo model Y su izuzetno povoljni kada se pogleda u kojoj klasi pripadaju.( npr model 3 kosta kao Prius u Americi!!! Daleko niza klasa automobila.)
Kineski modeli su isto vrlo atraktivni sa cenama, kada se izuzme ogromna uvozna taksa u EU, sto je druga prica.
A brzina punjenja ce samo ici na gore kao i dugovecnost baterija. Kapacitet sa druge strane neznatno raste... To i nije problem, 400km dometa je sasvim dovoljno za 80% populacije.

Rajko

pre 9 meseci

Srbija je prebogata litijumom.Ova ruda je danas vrednija i od samog zlata.
(BgDex1970, 21. avgust 2023 14:12)

Koliko ti je Vucko plati da ovo napises?

Benzindžija

pre 9 meseci

Da li znate šta je spinovanje? To vam je kada o nekoj stvari objavite samo istinu koja vam odgovara a sve što je loše sakrijete. Dakle, o ovj bateriji nismo čuli ništa o dugovečnosti, samopražnjenju, ceni izrade, bezbednosti i masi u odnosu na postojeće baterije.

Djorke

pre 9 meseci

@
Prvo, previsoka cena EV? Ne bih se slozio, model 3 a pogotivo model Y su izuzetno povoljni kada se pogleda u kojoj klasi pripadaju.( npr model 3 kosta kao Prius u Americi!!! Daleko niza klasa automobila.)
Kineski modeli su isto vrlo atraktivni sa cenama, kada se izuzme ogromna uvozna taksa u EU, sto je druga prica.
A brzina punjenja ce samo ici na gore kao i dugovecnost baterija. Kapacitet sa druge strane neznatno raste... To i nije problem, 400km dometa je sasvim dovoljno za 80% populacije.
(evfreak, 21. avgust 2023 10:50)


Da ... isto ...

Tojota počinje od oko 27 i kusur hiljada, a model Y od oko 50-tak, što je zaista isto.

Koji si lažov, pa to je strašno ... potpuno je jadno kada čovek (ili verovatno dete u tvom slučaju) odabere laži da zastupa ono u šta veruje. Komično i tragično.

Vuk

pre 9 meseci

400 kilometara dometa za samo 10 minuta uopšte nije loše.
Ja lično, jednom mesečno sipam 30-35 litara. Pređem 600-700 kilometara, zavisno od načina vožne.

Dakle, ja bih imao 2 punjenja mesečno.
24 punjenja godišnje
480 punjenja za 20 godina.

Navodno garantuju vek baterije od 1000 ciklusa punjenja.

Dakle, kupiš taj auto i voziš ga dok ti ne dosadi, zar ne?


E, u praksi uopšte nije tako.


Mogli su reći i da baterija nije Li-Ion.
Znači, džaba bisno kopali.

Djorke

pre 9 meseci

@
Možda ne bi bilo loše da se neke stvari pojasne.

(Zok1, 21. avgust 2023 18:20)

Evo da pojasnimo:

- vas par frikova sa 10-tak razlicitih nickova vadite informacije van kontektsta i namerno pogresno interpretirate cinjenice.
- nekad otvoreno lazete
- nekad prenosite polu-istine gde je jedan deo informacije tacan, ali ostatak precutite
- upotrebna vrednost informacije koju delite je ravno “nula”. Najcesce se odnose na USA, Norvesku (jer jedna zemlja ima poseban nacin oporezivanja pa su ti cene drugacije, a druga ima sistem subvencija i poreza kome maltene ni jedna druga zemlja na svetu nije u stanju da parira) ali i na bilo koju drugu lokaciju dokle god vam pomaze da pogresno interpretirate vadeci informaciju iz konteksta
- negirate dokazane cinjenije (opet laz, ali ipak malo drugacija)
- izmedju bot-ova nema razlike. Da li botujes za AV gde on kada tvitne “boli me cosak”, javljaju se kmetovi sa “Bez bola u cosku nema napretka Srbije” ili botujes za EV ili Woke agendu ili Ruse ili Nato ili nesto trece, zaista nema razlike i zasluzujete jednako “postovanje”. Niko to ne ceni i ne treba da ceni.

Nadam se da ti je sada jasnije.

Djorke

pre 9 meseci

@
Model 3 ne Y... Kome pricati...Dolazi standardno sa solidnom opremom u odnosu na Prius.
Pricamo o modelu 3 kome je ekvivalent Camry!!! Aj leba ti, proveri cenu pa javi...
(evfreak, 21. avgust 2023 13:49)

Kome pricati ?
Za pocetak onome ko ne zivi u Kaliforniji, posto se taj cenovni rang spominje samo u kontekstu 15.000$ subvencije koje Kalifornija daje na Model 3. Tako da kada te uhvate da lazes za Prius, onda pocnes da lazes za Camry … i sada neko treba da se bakce sa tobom da demantuje sve sta ces da slazes ?

Evo, uglavnom proverio - ti lazes. Ok ?

Goxy

pre 9 meseci

Čemu sekiranja čemu jauci? Zašto polemisanje o nečemu nad čim nemate nikakav uticaj? A vrlo je prosto: za 10-15 godina počinju stizati EV koji se kupuju danas. I to ćete voziti. Evropski EV naravno, da ne bude zabune. To vam je sigurno ko sveta knjiga. Jer ne želite da vam bude bolje, nemate kapaciteta da izdržite bolje.

H2O ev katastrofa

pre 9 meseci

Treba se pripremiti i spremno dočekati novu tehnološku revoluciju koja nam kuca na vrata.
(Dragan EV, 21. avgust 2023 13:41)

Dobro, kao geolog da Vas pitam...da li mislite da imate dovoljno H2O da pokrijete potpuni prelaz na električna vozila na Li baterije ?
Ili mislite da je spremna nova tehnologija ekstrakcije Li iz rude ?
Ili znate bilo šta novo što bi jednu šuplju ideju (oko koje se množe sve brojniji money vaćaroši, nanjušili krv) pretvorilo u realnost ?
Ponavljam, ne pitam Vas kao EV ekspert, već kao geolog koji zna u šta ćete glavom odvaliti

evfreak

pre 9 meseci

Prvo, previsoka cena EV? Ne bih se slozio, model 3 a pogotivo model Y su izuzetno povoljni kada se pogleda u kojoj klasi pripadaju.( npr model 3 kosta kao Prius u Americi!!! Daleko niza klasa automobila.)
Kineski modeli su isto vrlo atraktivni sa cenama, kada se izuzme ogromna uvozna taksa u EU, sto je druga prica.
A brzina punjenja ce samo ici na gore kao i dugovecnost baterija. Kapacitet sa druge strane neznatno raste... To i nije problem, 400km dometa je sasvim dovoljno za 80% populacije.

C i n i k

pre 9 meseci

Platis basnoslovnih 60.000 e za EV a onda na autoputu nsmes preko 100/110, ponekad ukljucis klimu, i samo gledas na ostatak energije u baterijama da bi potom proveo 1 h na nekom punjacu...

Dragan EV

pre 9 meseci

Koliko god da se većina protivi elektrifikaciji saobraćaja, ona je potpuno izvesna.

Cena baterija za elektične automobile će biti sve manja, a pouzdanost sve veća.

Procenat reciklaže Li-Ion baterija je već sada 95% sa tendencijom porasta stepena reciklirabilnosti. Već su napravljena i prave se nova ogromna postrojenja za reciklažu baterija za automobile i to će biti isplativ biznis.

Pogledajte, na primer, šta radi američka firma firma Li-Cycle:

https://li-cycle.com/

https://www.youtube.com/watch?v=ukfwphcPUhc

Automobili na vodonik će teško zauzeti neki veći procenat u automobilskoj industriji, jer su automobili na vodonik skuplji i komplikovaniji.

Uglavnom, do kraja ove decenije će stići odgovori na sve nedoumice oko toga kuda ide automobilska industrija, a to nije mnogo daleko. Treba se pripremiti i spremno dočekati novu tehnološku revoluciju koja nam kuca na vrata.

Dragan EV

pre 9 meseci

@H2O ev katastrofa:"kao geolog da Vas pitam...da li mislite da imate dovoljno H2O da pokrijete potpuni prelaz na električna vozila na Li baterije ?"

Da. Naravno. Na osnovu dostupnih informacija, Litijum se u Evropi uglavnom dobija takozvanom "suvom ekstrakcijom" koja je bila predviđena i kod nas u oblasti Jadra, da se ne bi koristili vodni resursi.

U modernim rudnicima litijuma se voda koristi samo za sporedne cikluse proizvodnje i to u svedenoj meri.

U prevodu, rudnik litijuma ne mora da bude pored neke reke ili vodoizvorišta, već može biti u sred pustinje kao, na primer, u Australiji.

Vuk

pre 9 meseci

Srbija je prebogata litijumom.Ova ruda je danas vrednija i od samog zlata.
(BgDex1970, 21. avgust 2023 14:12)

1. Litijum je svoje odbaterisao. Gotova stvar, kreću natrijumske baterije. Nek vreme ćemo imati obe vrste na tržištu, a zatim će litijumske biti povučene iz opticaja.

2. Srbija bi od litijuma zaradila taman koliko i Afrika od dijamanata.

3. Neće stranci sve da nam uzmu.
Oni hoće samo jedan mali deo za sebe - litijum... Nama bi ostavili veći deo - jalovinu...

Rale

pre 9 meseci

Brzina punjen ja 10 minuta, a cena? Bice duplo veca nego za ceo tank goriva. E da, niko ne spominje koliko je dobro (lose) brzo punjenje za baterije.

Goxy

pre 9 meseci

Dobro, kao geolog da Vas pitam...da li mislite da imate dovoljno H2O da pokrijete potpuni prelaz na električna vozila na Li baterije ?
Ili mislite da je spremna nova tehnologija ekstrakcije Li iz rude ?
Ili znate bilo šta novo što bi jednu šuplju ideju (oko koje se množe sve brojniji money vaćaroši, nanjušili krv) pretvorilo u realnost ?
Ponavljam, ne pitam Vas kao EV ekspert, već kao geolog koji zna u šta ćete glavom odvaliti
(H2O ev katastrofa, 21. avgust 2023 14:37)

Evo da ti odgovorim na sva tvoja pitanja.

Tako je i tvoj deda pitao: Otkud nafta? Otkud putevi? Otkud toliki metali? Otkud sav taj H2O i nafta? I sve to kada konj besplatno pase i pari se?!?

Kao i tvoj deda pojma nemaš. Mešaš se u nešto što ne razumeš. Nemaš nikakvog uticaja. Znanja. Kapaciteta (mentalnog).

Budi pametniji od svog dede. Probaj.

Dragan EV

pre 9 meseci

@Djorke:"Tojota počinje od oko 27 i kusur hiljada, a model Y od oko 50-tak, što je zaista isto."

Čovek nije upoređivao cene Tesle Y nego Tesle 3 koju možeš sada odmah da uplatiš preko web-a za 39.900 USD.

To nisu dva ista automobila. Razlika između Tesle 3 i Tesle Y je kao, na primer, između VW Golfa i VW Tiguana, pa je i cena desetak hiljada USD razlike.

I da, Tojota Prius počinje sa cenom od oko 27.500 USD sa najnižim nivoom opreme. Sa nivoom opreme koji ima Tesla 3, Tojota Prius košta isto 39.900 USD.

Međutim, Tesla 3 se prodaje po ceni ispod 40.000 USD, da bi mogla da se za nju u USA dobije subvencija od 7.500 USD. Tako da Teslu 3 možeš da kupiš za 32.400 USD.

Vuk

pre 9 meseci

Da. Naravno. Na osnovu dostupnih informacija, Litijum se u Evropi uglavnom dobija takozvanom "suvom ekstrakcijom" koja je bila predviđena i kod nas u oblasti Jadra, da se ne bi koristili vodni resursi.

Apsolutna neistina. Ja sam iz Loznice.
Drina je trebalo da bude žrtva. Zato se i digao Šabac i Beograd.
Drina u savu, Sava u Dunav....

Odakle pijete vodu, Beograđani?

Suv moj...a ne proizvodni proces...

BDj, učini uslugu svetu - nemoj imati potomstvo

pre 9 meseci

Goxy - 1000 reči a ni jedan jedini argument.
Samo uvrede i frustracija što izbijaja iz svake reči.
Patetično.

Goksić, geolog je pitao a nije dobio odgovor. Nije pitao tebe, a ti se našao da laprdaš (k'o ono narodno "Dobar dan zla ženo").
Patetičan si

evfreak

pre 9 meseci

@Djorke
Model 3 ne Y... Kome pricati...Dolazi standardno sa solidnom opremom u odnosu na Prius.
Pricamo o modelu 3 kome je ekvivalent Camry!!! Aj leba ti, proveri cenu pa javi...

bravo

pre 9 meseci

što jači ( brži) punjač-skuplje punjenje i to verovatno skuplje od benzina ili dizela. uz skuplji e- auto u startu, pitam se onda zašto ulaziti u nesto sto je jos malte ne neispitano. mislim na laku zapaljivost baterija, na manjak bilo kakvih punjača, na to sto niko ne pominje uticaj upaljenih svetala, klime ili grejanja na kapacitet baterije ili opterecenja vozila ( 1, 2, 3... putnika plus prtljag).mislim da se ekologija mogla postici subvencijama za metan ili LPG i to za mnogo vise vozaca nego za el.vozila.onom ko moze da izdvoji 30.000 E za el.vozilo i nije toliko stalo za subvenciju a za te iste novce podmirilo bi se 10 onih koji zele da voze na LPG ili 5 koji zele da voze na metan.ali drzava je svojim glupim merama skoro ucinila neisplativim voznju na LPG i potrosnja tog goriva non- stop opada.da ne pominjem ulaganja vl.punionica ili samih vozaca koja su takvom politikom drzave obesmisljena.ja licno vozim evo 26- tu godinu na LPG i vozicu do isteka atesta a onda demontaza instalacije jer sumnjam da ce se nesto promeniti. kad sam poceo voziti na LPG ( 1998) odnos cena je bio: benzin 7 din.dizel 4 a LPG 2.65 din.a pogledajte danas. da ne pominjem da niko nije pitao za atest ( imao sam ga od prvog dana) ali tehnicki pregled pri registraciji ili kontrola saobracajaca - niko nista nije pitao ili pravio probleme oko tog.kakvi reatesti, kakve zamene boce posle 10 g. - BAŠ NIŠTA. a sad- i ono malo sto ustedis voznjom na LPG moras da ostavis drzavi na ove gluposti.i jos nesto: jedina smo drzava koja ima ministarstvo saobracaja plus agenciju za bezb.saobracaja plus direkciju za saobracaj.ne bi me cudilo da imamo jos neko ''telo'' za ovu oblast a da nisam ni cuo.ne znam samo kako im uspeva da se dogovore oko podele posla i da ne donose kontradiktorne odluke a na stetu nas vozaca.zato nam je saovracaj takav- mnogo babica kilava deca.

H2O ev katastrofa

pre 9 meseci

U prevodu, rudnik litijuma ne mora da bude pored neke reke ili vodoizvorišta, već može biti u sred pustinje kao, na primer, u Australiji.
(Dragan EV, 21. avgust 2023 15:29)

Što se mene tiče perfect !
Druga 2 pitanja su - da li će suva tehnologija potpuno pokriti potrebe za potpuni prelazak na EV (što je opravdani ekološki imperativ), i koliko tehnologija nosi zagađenja sa sobom (jadarski tailing pond, ne suva jalovina, bio je projektovanih razmera 1 x 2 km, bezbednost njegovih 20 m visokih nasipa na seizmički impakt tužna, ali to je menadžerski problem RT gde svaka menadžerska kocka hoće da se bocka) ?

Zok1

pre 9 meseci

Nadam se da ti je sada jasnije.
(Djorke, 22. avgust 2023 09:14) Ne znam šta je tvoj problem, možda je vreme da potražiš profesionalnu pomoć. Najveći broj ljudi na ovom sajtu razmenjuje informacije i iznosi mišljenja, potpuno opušteno. B92 čita veliki broj ljudi koji ne žive u Srbiji. Nazivati ljude frikovima, botovima, lažovima ... je nepristojno, ali to je verovatno vezano za domaće vaspitanje. Ako neko i iznese pogrešnu informaciju, verovatno ju je pokupio negde sa interneta, ne mislim da je bilo ko na temi o automobilima zlonameran. Uvek imaš priliku da objaviš drugačiju informaciju.

Zok1

pre 9 meseci

Možda ne bi bilo loše da se neke stvari pojasne. U Americi se za kupovinu električnog automobila, koji košta ispod određenog iznosa, dobija federalni poreski kredit od $7,500. U nekim državama, koje ubiru porez, dobija se i državni poreski kredit (u Kaliforniji $2,500). I jedan i drugi poreski kredit zavise od vaših prihoda, odnosno poreza koji plaćate. Niko vam neće dati ček. Vaš porez će na kraju godine može biti umanjen to određenog iznosa i ne može se preneti na sledeću godini. (Lizing radi drugačije, proizvođači dobijaju poreski kredit u tom iznosu.) Cena Tesle 3 je puno skuplja od Priusa. (Prius nije u istoj klasi, ali Camri koji jeste je i dalje jeftiniji za 10-15 hiljada.) Međutim, cene električnih automobila padaju, i nastaviće da padaju.

H2O ev katastrofa

pre 9 meseci

U prevodu, rudnik litijuma ne mora da bude pored neke reke ili vodoizvorišta, već može biti u sred pustinje kao, na primer, u Australiji.
(Dragan EV, 21. avgust 2023 15:29)

Što se mene tiče perfect !
Druga 2 pitanja su - da li će suva tehnologija potpuno pokriti potrebe za potpuni prelazak na EV (što je opravdani ekološki imperativ), i koliko tehnologija nosi zagađenja sa sobom (jadarski tailing pond, ne suva jalovina, bio je projektovanih razmera 1 x 2 km, bezbednost njegovih 20 m visokih nasipa na seizmički impakt tužna, ali to je menadžerski problem RT gde svaka menadžerska kocka hoće da se bocka) ?

Nauta

pre 9 meseci

Ma postoje tu jos mnogi drugi svima poznati problemi koje je nemoguce prevazici i zbog kojih narod nikada nece hteti da daje svoje zaradjene pare za ta elektro vozila.

Imt

pre 9 meseci

Ma sve sve al nikako da krene, skup auto, skupa struja, lose baterije, mali kapacitet zimi...radite na gas ili turbobenzince i zabranite automobile preko 2000 cm2 i dizelase.

Goxy

pre 9 meseci

Dobro, kao geolog da Vas pitam...da li mislite da imate dovoljno H2O da pokrijete potpuni prelaz na električna vozila na Li baterije ?
Ili mislite da je spremna nova tehnologija ekstrakcije Li iz rude ?
Ili znate bilo šta novo što bi jednu šuplju ideju (oko koje se množe sve brojniji money vaćaroši, nanjušili krv) pretvorilo u realnost ?
Ponavljam, ne pitam Vas kao EV ekspert, već kao geolog koji zna u šta ćete glavom odvaliti
(H2O ev katastrofa, 21. avgust 2023 14:37)

Evo da ti odgovorim na sva tvoja pitanja.

Tako je i tvoj deda pitao: Otkud nafta? Otkud putevi? Otkud toliki metali? Otkud sav taj H2O i nafta? I sve to kada konj besplatno pase i pari se?!?

Kao i tvoj deda pojma nemaš. Mešaš se u nešto što ne razumeš. Nemaš nikakvog uticaja. Znanja. Kapaciteta (mentalnog).

Budi pametniji od svog dede. Probaj.

evfreak

pre 9 meseci

Prvo, previsoka cena EV? Ne bih se slozio, model 3 a pogotivo model Y su izuzetno povoljni kada se pogleda u kojoj klasi pripadaju.( npr model 3 kosta kao Prius u Americi!!! Daleko niza klasa automobila.)
Kineski modeli su isto vrlo atraktivni sa cenama, kada se izuzme ogromna uvozna taksa u EU, sto je druga prica.
A brzina punjenja ce samo ici na gore kao i dugovecnost baterija. Kapacitet sa druge strane neznatno raste... To i nije problem, 400km dometa je sasvim dovoljno za 80% populacije.

Dragan EV

pre 9 meseci

@H2O ev katastrofa:"kao geolog da Vas pitam...da li mislite da imate dovoljno H2O da pokrijete potpuni prelaz na električna vozila na Li baterije ?"

Da. Naravno. Na osnovu dostupnih informacija, Litijum se u Evropi uglavnom dobija takozvanom "suvom ekstrakcijom" koja je bila predviđena i kod nas u oblasti Jadra, da se ne bi koristili vodni resursi.

U modernim rudnicima litijuma se voda koristi samo za sporedne cikluse proizvodnje i to u svedenoj meri.

U prevodu, rudnik litijuma ne mora da bude pored neke reke ili vodoizvorišta, već može biti u sred pustinje kao, na primer, u Australiji.

evfreak

pre 9 meseci

@Djorke
Model 3 ne Y... Kome pricati...Dolazi standardno sa solidnom opremom u odnosu na Prius.
Pricamo o modelu 3 kome je ekvivalent Camry!!! Aj leba ti, proveri cenu pa javi...

Dragan EV

pre 9 meseci

@Djorke:"Tojota počinje od oko 27 i kusur hiljada, a model Y od oko 50-tak, što je zaista isto."

Čovek nije upoređivao cene Tesle Y nego Tesle 3 koju možeš sada odmah da uplatiš preko web-a za 39.900 USD.

To nisu dva ista automobila. Razlika između Tesle 3 i Tesle Y je kao, na primer, između VW Golfa i VW Tiguana, pa je i cena desetak hiljada USD razlike.

I da, Tojota Prius počinje sa cenom od oko 27.500 USD sa najnižim nivoom opreme. Sa nivoom opreme koji ima Tesla 3, Tojota Prius košta isto 39.900 USD.

Međutim, Tesla 3 se prodaje po ceni ispod 40.000 USD, da bi mogla da se za nju u USA dobije subvencija od 7.500 USD. Tako da Teslu 3 možeš da kupiš za 32.400 USD.

Zok1

pre 9 meseci

Nadam se da ti je sada jasnije.
(Djorke, 22. avgust 2023 09:14) Ne znam šta je tvoj problem, možda je vreme da potražiš profesionalnu pomoć. Najveći broj ljudi na ovom sajtu razmenjuje informacije i iznosi mišljenja, potpuno opušteno. B92 čita veliki broj ljudi koji ne žive u Srbiji. Nazivati ljude frikovima, botovima, lažovima ... je nepristojno, ali to je verovatno vezano za domaće vaspitanje. Ako neko i iznese pogrešnu informaciju, verovatno ju je pokupio negde sa interneta, ne mislim da je bilo ko na temi o automobilima zlonameran. Uvek imaš priliku da objaviš drugačiju informaciju.

Djorke

pre 9 meseci

@
Prvo, previsoka cena EV? Ne bih se slozio, model 3 a pogotivo model Y su izuzetno povoljni kada se pogleda u kojoj klasi pripadaju.( npr model 3 kosta kao Prius u Americi!!! Daleko niza klasa automobila.)
Kineski modeli su isto vrlo atraktivni sa cenama, kada se izuzme ogromna uvozna taksa u EU, sto je druga prica.
A brzina punjenja ce samo ici na gore kao i dugovecnost baterija. Kapacitet sa druge strane neznatno raste... To i nije problem, 400km dometa je sasvim dovoljno za 80% populacije.
(evfreak, 21. avgust 2023 10:50)


Da ... isto ...

Tojota počinje od oko 27 i kusur hiljada, a model Y od oko 50-tak, što je zaista isto.

Koji si lažov, pa to je strašno ... potpuno je jadno kada čovek (ili verovatno dete u tvom slučaju) odabere laži da zastupa ono u šta veruje. Komično i tragično.

Goxy

pre 9 meseci

Čemu sekiranja čemu jauci? Zašto polemisanje o nečemu nad čim nemate nikakav uticaj? A vrlo je prosto: za 10-15 godina počinju stizati EV koji se kupuju danas. I to ćete voziti. Evropski EV naravno, da ne bude zabune. To vam je sigurno ko sveta knjiga. Jer ne želite da vam bude bolje, nemate kapaciteta da izdržite bolje.

Dragan EV

pre 9 meseci

Koliko god da se većina protivi elektrifikaciji saobraćaja, ona je potpuno izvesna.

Cena baterija za elektične automobile će biti sve manja, a pouzdanost sve veća.

Procenat reciklaže Li-Ion baterija je već sada 95% sa tendencijom porasta stepena reciklirabilnosti. Već su napravljena i prave se nova ogromna postrojenja za reciklažu baterija za automobile i to će biti isplativ biznis.

Pogledajte, na primer, šta radi američka firma firma Li-Cycle:

https://li-cycle.com/

https://www.youtube.com/watch?v=ukfwphcPUhc

Automobili na vodonik će teško zauzeti neki veći procenat u automobilskoj industriji, jer su automobili na vodonik skuplji i komplikovaniji.

Uglavnom, do kraja ove decenije će stići odgovori na sve nedoumice oko toga kuda ide automobilska industrija, a to nije mnogo daleko. Treba se pripremiti i spremno dočekati novu tehnološku revoluciju koja nam kuca na vrata.

Rale

pre 9 meseci

Brzina punjen ja 10 minuta, a cena? Bice duplo veca nego za ceo tank goriva. E da, niko ne spominje koliko je dobro (lose) brzo punjenje za baterije.

H2O ev katastrofa

pre 9 meseci

Treba se pripremiti i spremno dočekati novu tehnološku revoluciju koja nam kuca na vrata.
(Dragan EV, 21. avgust 2023 13:41)

Dobro, kao geolog da Vas pitam...da li mislite da imate dovoljno H2O da pokrijete potpuni prelaz na električna vozila na Li baterije ?
Ili mislite da je spremna nova tehnologija ekstrakcije Li iz rude ?
Ili znate bilo šta novo što bi jednu šuplju ideju (oko koje se množe sve brojniji money vaćaroši, nanjušili krv) pretvorilo u realnost ?
Ponavljam, ne pitam Vas kao EV ekspert, već kao geolog koji zna u šta ćete glavom odvaliti

C i n i k

pre 9 meseci

Platis basnoslovnih 60.000 e za EV a onda na autoputu nsmes preko 100/110, ponekad ukljucis klimu, i samo gledas na ostatak energije u baterijama da bi potom proveo 1 h na nekom punjacu...

Djorke

pre 9 meseci

@
Model 3 ne Y... Kome pricati...Dolazi standardno sa solidnom opremom u odnosu na Prius.
Pricamo o modelu 3 kome je ekvivalent Camry!!! Aj leba ti, proveri cenu pa javi...
(evfreak, 21. avgust 2023 13:49)

Kome pricati ?
Za pocetak onome ko ne zivi u Kaliforniji, posto se taj cenovni rang spominje samo u kontekstu 15.000$ subvencije koje Kalifornija daje na Model 3. Tako da kada te uhvate da lazes za Prius, onda pocnes da lazes za Camry … i sada neko treba da se bakce sa tobom da demantuje sve sta ces da slazes ?

Evo, uglavnom proverio - ti lazes. Ok ?

Rajko

pre 9 meseci

Srbija je prebogata litijumom.Ova ruda je danas vrednija i od samog zlata.
(BgDex1970, 21. avgust 2023 14:12)

Koliko ti je Vucko plati da ovo napises?

H2O ev katastrofa

pre 9 meseci

U prevodu, rudnik litijuma ne mora da bude pored neke reke ili vodoizvorišta, već može biti u sred pustinje kao, na primer, u Australiji.
(Dragan EV, 21. avgust 2023 15:29)

Što se mene tiče perfect !
Druga 2 pitanja su - da li će suva tehnologija potpuno pokriti potrebe za potpuni prelazak na EV (što je opravdani ekološki imperativ), i koliko tehnologija nosi zagađenja sa sobom (jadarski tailing pond, ne suva jalovina, bio je projektovanih razmera 1 x 2 km, bezbednost njegovih 20 m visokih nasipa na seizmički impakt tužna, ali to je menadžerski problem RT gde svaka menadžerska kocka hoće da se bocka) ?

H2O ev katastrofa

pre 9 meseci

U prevodu, rudnik litijuma ne mora da bude pored neke reke ili vodoizvorišta, već može biti u sred pustinje kao, na primer, u Australiji.
(Dragan EV, 21. avgust 2023 15:29)

Što se mene tiče perfect !
Druga 2 pitanja su - da li će suva tehnologija potpuno pokriti potrebe za potpuni prelazak na EV (što je opravdani ekološki imperativ), i koliko tehnologija nosi zagađenja sa sobom (jadarski tailing pond, ne suva jalovina, bio je projektovanih razmera 1 x 2 km, bezbednost njegovih 20 m visokih nasipa na seizmički impakt tužna, ali to je menadžerski problem RT gde svaka menadžerska kocka hoće da se bocka) ?

Zok1

pre 9 meseci

Možda ne bi bilo loše da se neke stvari pojasne. U Americi se za kupovinu električnog automobila, koji košta ispod određenog iznosa, dobija federalni poreski kredit od $7,500. U nekim državama, koje ubiru porez, dobija se i državni poreski kredit (u Kaliforniji $2,500). I jedan i drugi poreski kredit zavise od vaših prihoda, odnosno poreza koji plaćate. Niko vam neće dati ček. Vaš porez će na kraju godine može biti umanjen to određenog iznosa i ne može se preneti na sledeću godini. (Lizing radi drugačije, proizvođači dobijaju poreski kredit u tom iznosu.) Cena Tesle 3 je puno skuplja od Priusa. (Prius nije u istoj klasi, ali Camri koji jeste je i dalje jeftiniji za 10-15 hiljada.) Međutim, cene električnih automobila padaju, i nastaviće da padaju.

Benzindžija

pre 9 meseci

Da li znate šta je spinovanje? To vam je kada o nekoj stvari objavite samo istinu koja vam odgovara a sve što je loše sakrijete. Dakle, o ovj bateriji nismo čuli ništa o dugovečnosti, samopražnjenju, ceni izrade, bezbednosti i masi u odnosu na postojeće baterije.

Vuk

pre 9 meseci

400 kilometara dometa za samo 10 minuta uopšte nije loše.
Ja lično, jednom mesečno sipam 30-35 litara. Pređem 600-700 kilometara, zavisno od načina vožne.

Dakle, ja bih imao 2 punjenja mesečno.
24 punjenja godišnje
480 punjenja za 20 godina.

Navodno garantuju vek baterije od 1000 ciklusa punjenja.

Dakle, kupiš taj auto i voziš ga dok ti ne dosadi, zar ne?


E, u praksi uopšte nije tako.


Mogli su reći i da baterija nije Li-Ion.
Znači, džaba bisno kopali.

BDj, učini uslugu svetu - nemoj imati potomstvo

pre 9 meseci

Goxy - 1000 reči a ni jedan jedini argument.
Samo uvrede i frustracija što izbijaja iz svake reči.
Patetično.

Goksić, geolog je pitao a nije dobio odgovor. Nije pitao tebe, a ti se našao da laprdaš (k'o ono narodno "Dobar dan zla ženo").
Patetičan si

bravo

pre 9 meseci

što jači ( brži) punjač-skuplje punjenje i to verovatno skuplje od benzina ili dizela. uz skuplji e- auto u startu, pitam se onda zašto ulaziti u nesto sto je jos malte ne neispitano. mislim na laku zapaljivost baterija, na manjak bilo kakvih punjača, na to sto niko ne pominje uticaj upaljenih svetala, klime ili grejanja na kapacitet baterije ili opterecenja vozila ( 1, 2, 3... putnika plus prtljag).mislim da se ekologija mogla postici subvencijama za metan ili LPG i to za mnogo vise vozaca nego za el.vozila.onom ko moze da izdvoji 30.000 E za el.vozilo i nije toliko stalo za subvenciju a za te iste novce podmirilo bi se 10 onih koji zele da voze na LPG ili 5 koji zele da voze na metan.ali drzava je svojim glupim merama skoro ucinila neisplativim voznju na LPG i potrosnja tog goriva non- stop opada.da ne pominjem ulaganja vl.punionica ili samih vozaca koja su takvom politikom drzave obesmisljena.ja licno vozim evo 26- tu godinu na LPG i vozicu do isteka atesta a onda demontaza instalacije jer sumnjam da ce se nesto promeniti. kad sam poceo voziti na LPG ( 1998) odnos cena je bio: benzin 7 din.dizel 4 a LPG 2.65 din.a pogledajte danas. da ne pominjem da niko nije pitao za atest ( imao sam ga od prvog dana) ali tehnicki pregled pri registraciji ili kontrola saobracajaca - niko nista nije pitao ili pravio probleme oko tog.kakvi reatesti, kakve zamene boce posle 10 g. - BAŠ NIŠTA. a sad- i ono malo sto ustedis voznjom na LPG moras da ostavis drzavi na ove gluposti.i jos nesto: jedina smo drzava koja ima ministarstvo saobracaja plus agenciju za bezb.saobracaja plus direkciju za saobracaj.ne bi me cudilo da imamo jos neko ''telo'' za ovu oblast a da nisam ni cuo.ne znam samo kako im uspeva da se dogovore oko podele posla i da ne donose kontradiktorne odluke a na stetu nas vozaca.zato nam je saovracaj takav- mnogo babica kilava deca.

Djorke

pre 9 meseci

@
Možda ne bi bilo loše da se neke stvari pojasne.

(Zok1, 21. avgust 2023 18:20)

Evo da pojasnimo:

- vas par frikova sa 10-tak razlicitih nickova vadite informacije van kontektsta i namerno pogresno interpretirate cinjenice.
- nekad otvoreno lazete
- nekad prenosite polu-istine gde je jedan deo informacije tacan, ali ostatak precutite
- upotrebna vrednost informacije koju delite je ravno “nula”. Najcesce se odnose na USA, Norvesku (jer jedna zemlja ima poseban nacin oporezivanja pa su ti cene drugacije, a druga ima sistem subvencija i poreza kome maltene ni jedna druga zemlja na svetu nije u stanju da parira) ali i na bilo koju drugu lokaciju dokle god vam pomaze da pogresno interpretirate vadeci informaciju iz konteksta
- negirate dokazane cinjenije (opet laz, ali ipak malo drugacija)
- izmedju bot-ova nema razlike. Da li botujes za AV gde on kada tvitne “boli me cosak”, javljaju se kmetovi sa “Bez bola u cosku nema napretka Srbije” ili botujes za EV ili Woke agendu ili Ruse ili Nato ili nesto trece, zaista nema razlike i zasluzujete jednako “postovanje”. Niko to ne ceni i ne treba da ceni.

Nadam se da ti je sada jasnije.

Vuk

pre 9 meseci

Da. Naravno. Na osnovu dostupnih informacija, Litijum se u Evropi uglavnom dobija takozvanom "suvom ekstrakcijom" koja je bila predviđena i kod nas u oblasti Jadra, da se ne bi koristili vodni resursi.

Apsolutna neistina. Ja sam iz Loznice.
Drina je trebalo da bude žrtva. Zato se i digao Šabac i Beograd.
Drina u savu, Sava u Dunav....

Odakle pijete vodu, Beograđani?

Suv moj...a ne proizvodni proces...

Vuk

pre 9 meseci

Srbija je prebogata litijumom.Ova ruda je danas vrednija i od samog zlata.
(BgDex1970, 21. avgust 2023 14:12)

1. Litijum je svoje odbaterisao. Gotova stvar, kreću natrijumske baterije. Nek vreme ćemo imati obe vrste na tržištu, a zatim će litijumske biti povučene iz opticaja.

2. Srbija bi od litijuma zaradila taman koliko i Afrika od dijamanata.

3. Neće stranci sve da nam uzmu.
Oni hoće samo jedan mali deo za sebe - litijum... Nama bi ostavili veći deo - jalovinu...

Nauta

pre 9 meseci

Ma postoje tu jos mnogi drugi svima poznati problemi koje je nemoguce prevazici i zbog kojih narod nikada nece hteti da daje svoje zaradjene pare za ta elektro vozila.

Imt

pre 9 meseci

Ma sve sve al nikako da krene, skup auto, skupa struja, lose baterije, mali kapacitet zimi...radite na gas ili turbobenzince i zabranite automobile preko 2000 cm2 i dizelase.