Petak, 05.05.2023.

15:56

Psihoterapeut: Dečak od 13 godina ne zna šta znači biti psihopata

Izvor: Tanjug

Psihoterapeut: Deèak od 13 godina ne zna šta znaèi biti psihopata IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Ima tu još raznih rupa...

pre 2 godine

U moje vrijeme - nama su govorili da će nam tata otići u zatvor ako nacrtamo kukasti krst. Pa smo se i od sam te pomisli tresli.

Mene čudi kako se niko nije pozabavio tom činjenicom - da ovome dječaku uopšte nije palo na pamet da bi tata i mama mogli u zatvor, niti ga je to dotako, niti mu je to bilo bitno.

O kakvoj se šifri tek tu radi?

SL

pre 2 godine

@Maja U pravu ste, slazem se, definitivno je trebalo sve ovo da se postavi i komentarise na drugi nacin, upravo kao sto ste napisali da se radi na zapadu. Utisak je da nasi psiholozi nemaju potrebno znanje ali ni ambiciju da sagledaju siru sliku, da bi uopste mogli da na profesionalan nacin prokomentarisu ovu mega tragediju, pa se iz tog razloga njihov komentar na zalost sveo na analiziranje ‘osecanja’ i ‘emocija’ ubice.
Kakav paradoks, zar ne bi bilo logicno da akcenat bude prvenstveno na tragicno izgubljenim zivotima i emocijama njihovih porodica, a zatim i na emocijama svih gradjana koji su takodje duboko potreseni ovim dogadjajem, umesto sto se prvenstveno analiziraju emocije ubice i relativizuje jedna teska tinejdzerska patologija??
Takodje, ni pravnici se nisu proslavili sa svojim komentarima, jer su svi do jednog recitovali istu pesmicu, da deca ispod 14 godina ne mogu da odgovaraju krivicno, sta god uradili. U redu, tako je trenutno po zakonu, ali...Gde vam je nestalo kriticko misljenje i konstruktivan predlog za izmene u zakonu koje bi suzbile u buducnosti ovakve tragedije?
Na zalost, niko da se izdvoji, niko da bekne, nista pametno da cujemo...
Kao sto neko vec rece u komentaru, svi samo otaljavaju posao po ustaljenim sablonima, sa sto manje truda i odgovornosti, dok ce problematicni tinejdzeri postati sve ludji, verujuci da su zasticeni kao beli medvedi od bilo kakve kazne jer su ‘deca’ i jer su im to nasi psiholozi kao i pravnici potvrdili u medijima...

Pera

pre 2 godine

Može i ne mora da zna bilo šta da bi bio psihopata. Po svemu do sada vidjenom, kad pogledam definicije, dečak se vrlo uklapa u sliku. Poznato je od ranije da su neka deca bila sposobna za neverovatno okrutna zlodela, to moramo prihvatiti kao činjenicu.

Pravo pitanje je u kakvom to okruženju, atmosferi, društvu, niko ko je trebalo da primeti, nije primetio to zlo. Znači da nas je sve zajedno zlo gotovo progutalo.

Maja

pre 2 godine

@SL...u potpunosti se slazem sa vasim komentarom.
Mislim isto kao vi da nasi strucnjaci nisu dorasli ovom zadatku, jer je ovo i za svetske standarde jako ekstreman slucaj. Svakako da oni sa svoje tacke treba da se trude da shvate postupke mladog ubice, ali uzasnu patologiju cina ne mogu niti smeju da relativizuju. Oni ga sami pretvaraju u heroja pojedinih labilnih tinejdzerskih grupa, a to nikako ne smeju da dopuste. Nije bez razloga sto za ovakve slucajeve na zapadu, kratka i jasna definicija za javnost je da je to postupak psihopate. A onda se kasnije u okvirima struke, naucnih analiza itd. ide u dalje analize licnosti koja svakako nije prosta ni kod koga, a pogotovo kod pocinioca ovakvog cina.

možda mi nekad i propustite komentar na info delu

pre 2 godine

Dečak nije psihopata, već je pravi školski primer za sociopatu. Manipulativni egocentrik koji može da bude vrlo šarmantan i zavodljiv, ali i povučen i nekomunikativan; važan mu je uspeh i da dominira, jer smatra da je iznad ostalih i da ima pravo da radi šta hoće; može da uradi strašne stvari drugima bez ikakvog saosećanja i kajanja; itd... Po psihijatriskim kriterijumima je rano za dijagnozu, ali obzirom da se takvi rađaju i nastave da se formiraju tako tokom života, i da je to već sad sasvim prepoznatljivo, onda tu nema dileme. I za to nema leka, jedino doživotna izolacija u nekoj ustanovi u situacijama kad je već izvršio neki zločin, jer ga ništa ne sprečava da na slobodi ne ponovi nešto slično.
(opservator, 05. maj 2023 16:48)

i kao takav može godinama odlično da posluži za proučavanje u nekom zatvorenom odeljenju...

Sanja Tavic

pre 2 godine

I neka dodje posle neko da mi soli pamet kako su zene ovakve i onakve. Dvojica ludaka zavise u crno 17 porodica jer ne znaju da kontrolisu svoje emocije, samo nemoj slucajno da se neko usudi da mi kaze da je kriva majka (ona ga li je vodila u streljanu??) ili baba ili tetka ili ove devojcice koje je poubijao a koje su necije cerke, sestre. Stop muskom nasilju, stop!
(DBZ, 5. maj 2023 22:38)

Prebijaju, ubijaju, siluju, izazivaju ratove. Muskarci su tumor ove planete.

idite solite pamet tim ubicama, ne nama

pre 2 godine

Koga briga šta to dete zna ili ne zna. Ono je jasno pokazalo proračunatu nameru da isplanira i pobije što više ljudi i kakve veze ima brojka koja ide uz njegovo ime, da li je 13 ili 14?

Koga briga da li onaj drugi ima 20 ili 21, kad je i on pokazao jasnu nameru da pobije što više ljudi?

Je l' vi, akademici, umete da vidite dalje od svog nosa i da nekad sagledate suštinu? Nije zakon stvorio čoveka, nego je čovek napisao zakon i tu može da stoje cifre koje hoćete, i one se menjaju. A kako ćete da kaznite nekog treba da zavisi valjda od njegove namere i kajanja, a ne od kalendara.

Bruka da se svi vi koji ste direktno odgovorni u lancu vadite na zakon i brojeve, samo da skrenete fokus sa toga da se vama ne preuzima odgovornost da rešite neki problem.

Je l' svi zaboravili na one klince koji maltretirali profesorku i snimali mobilnim?

Kad će suđenje onom Džoniću koji je pobio celu porodicu svog brata i zakopao pare u dvorištu? Dve godine ga drže u pritvoru a zakonski imali pravo samo šest meseci! Što se tu ne bacakate sa zakonom? Još suđenje ne može da počne, a dokazi na sve strane, ne mogu da budu konkretniji.

Zato što ste svi vi kukavice, samo se reklamirate pred kamerama a nemate ni najmanji osećaj odgovornosti da radite što vam je u opisu posla, pa je tako uvek lakše gurnuti nešto pod tepih dok se ne zaboravi, vama plata legne pa legne!

Ustaše

pre 2 godine

On ima svoje mišljenje. Eto, vidiš kako znaš biti tolerantan prema različitostima kad te mali peder mlatne štapom.

"
Zna ,zna vrlo dobro!

Šta nije jasno iz primera poremećenog mozga !
(Nikola, 5. maj 2023 23:58)

No name

pre 2 godine

Ne mogu da shvatim da svi pričaju isto. "Čuo je negde tu reč, psihopata, a ne zna značenje". Kao da je čudno da dete od 13 godina zna tu reč kao i značenje. Svašta...

Igi

pre 2 godine

Naravno da nije psihopata već vrlo proračunat. Da je psihopata zar ne bi pucao i na policiju? Već je bio duboko svestan šta je uradio i naravno da ne bi bio ubijen od strane policije koju je sam pozvao, odložio je oružje. Psihopata ne brine ni za svoj život.

Veliki brat

pre 2 godine

Mali je jednostavno previše gledao filmove, iako neki tvrde da nije gledao tv nego samo učio astrofiziku...
(Černobil, 5. maj 2023 17:15)

Jeste, gledao je edukativne dokumentarce o astrofizici i Svemiru, i u jednom je čuo da je hologramski model Svemira jedini kojim može apsolutno sve oko nas da se objasni, pa je verovatno pomislio da je ceo ovaj Svemir jedna velika igrica...



Toliko mržnje, besa i neznanja izbija iz ljudi. Čovek da se uplaši. A da je neko uzeo neku knjigu da pročita možda o ranom mentalnom razvoju kod deteta i razvoju mozga uopšte, znali bi o čemu gospođa govori. Ovo nikako ne znači da neko opravdava šta se desilo.
(mRdp, 5. maj 2023 19:17)

Kakvo čitanje knjiga u Srbiji, ovde je većina ljudi u fazonu "moji reoditelji su imali po 3 razreda osnovne škole, pa su odgajili i vaspitali nas osmoro, i šta nam fali"!

Oliver

pre 2 godine

@red i zakon

Ko je normalan od nas dvojice dovoljno svedoci sto ti braniš monstruoznog psihopatskog ubicu i olicenje cistog zla dok ja zelim da ga vidim mrtvog. I jako si naivan ako mislis da ga ne bi ubili cim izadje na slobodu.

iki

pre 2 godine

Psihopatija je najčešća nasledna, povezana sa nedovoljnim razvitkom delova mozga dok je sociopatija najčešće rezultat spoljašnjih faktora (traume, zlostavljanje...). Razlika je da kod sociopate koji je najčešće nervozan i neobrazovan svako krivično delo ima tendenciju da bude spontano dok psihopata pažljivo planiraju svoja dela, najčešće je jako inteligentan, šarmantan i manipulativan. 50% masovnih ubica ima poremećaj ličnosti psihopatiju, mali Kosta je jedan od njih...

dzab dzabe

pre 2 godine

Ovde u Srbiji nem asmrtnenkazne i nema krivicnog gonjenja za mladje od 14 godina, pa sad puknite od muke vi kompjuter osvetnici.
(Red i zakon, 5. maj 2023 21:41)

Necemo mi da puknemo, ubica ce da pukne (ali ne od muke) ako ikad izadje na slobodu

Žika

pre 2 godine

Sve je ovo sad mlaćenje prazne slame. U Teksasu bi ga sprzili na električnoj stolici, ne bi ga ni pitali za godine. Znam da su tamo izvrsili egzekuciju nad osobom od 16 godina i to za dvostruko ubistvo. Ubio si-kriv si-zasluzujes smrt. Kraj rasprave.
(Oliver, 5. maj 2023 19:01)

Pa preswli se u Teksas kad ti se taj zakon tako svidja.
Ovde u Srbiji nem asmrtnenkazne i nema krivicnog gonjenja za mladje od 14 godina, pa sad puknite od muke vi kompjuter osvetnici.
(Red i zakon, 05. maj 2023 21:41)

Drugačije bi pričao da je neko tvoj ubijen.

DBZ

pre 2 godine

I neka dodje posle neko da mi soli pamet kako su zene ovakve i onakve. Dvojica ludaka zavise u crno 17 porodica jer ne znaju da kontrolisu svoje emocije, samo nemoj slucajno da se neko usudi da mi kaze da je kriva majka (ona ga li je vodila u streljanu??) ili baba ili tetka ili ove devojcice koje je poubijao a koje su necije cerke, sestre. Stop muskom nasilju, stop!

chica

pre 2 godine

Nsma je došao kraj uvodjenjem plišsnog vaspitanja. Jedna podmukla zapadna podvala. Dok je funkcionisalo tradicionslno vaspitanje, ovih problema nije bilo.

Red i zakon

pre 2 godine

Sve je ovo sad mlaćenje prazne slame. U Teksasu bi ga sprzili na električnoj stolici, ne bi ga ni pitali za godine. Znam da su tamo izvrsili egzekuciju nad osobom od 16 godina i to za dvostruko ubistvo. Ubio si-kriv si-zasluzujes smrt. Kraj rasprave.
(Oliver, 5. maj 2023 19:01)

Pa preswli se u Teksas kad ti se taj zakon tako svidja.
Ovde u Srbiji nem asmrtnenkazne i nema krivicnog gonjenja za mladje od 14 godina, pa sad puknite od muke vi kompjuter osvetnici.

Oliver

pre 2 godine

@nina


Ti si draga moja mogla samo da procitas Frojdovo objasnjenje agorafobije i panicnog poremecaja i da se izlecis i bez VMA. Naime,Frojd kaze da se agorafobicne zene nesvesno plase svojih seksualnih impulsa i teznji za promiskuitetom koje su neprihvatljive za njihov svesni deo licnosti pa simbolički i nesvesno razvijaju one simptome kako bi sprečili njihovu realizaciju. I zaista, agorafobicna zena koja se plasi da izadje iz stana i da se kreće sama nikada ne moze prevariti muza ili partnera,iako to nesvesno zeli! Sve ovo piše u briljantnoj knjizi mog bivšeg asistenta psihijatrije Vladana Starcevića-Stanja straha u kliničkoj praksi. Toplo preporučujem svima koji imaju strahove i fobije.

SL

pre 2 godine

Apsolutno nije tacno da se psihopatske crte ne mogu prepoznati pre 18-te godine. Takodje, pogresno je drzati se posto-poto neke ustaljene dogme da dijagnoza psihopatije ne moze biti uspostavljena pre 18-te, jer sve cinjenice i detalji koji su predhodili ovom pocinjenom monstruoznom masovnom ubistvu, idu u prilog tome da je dete evidentno rodjeni psihopata. Zbog nacina , vrste i tezine izvedenog zlocina, neshvatljivo i neprihvatljivo je ovakvo negiranje patologije od strane pojedinih strucnjaka!
Nasi strucnjaci izgleda nemaju dovoljno znanja niti prakse, a mozda ni profesionalne hrabrosti da se suoce sa ovako ekstremnim i zahtevnim slucajevima. Mozda bi trebali da se informisu o zadnjim saznanjima na tu specificnu temu, kao i da se konsultuju sa kolegama iz inostranstva koji su bili u prilici da se bave decom koja su pokazala ovakva ekstremna ponasanja. Posto je decko proglasen za najmladjeg masovnog ubicu na svetu, verujem da ce to biti izazov i za internacionalne strucnjake, a kamoli za ove nase….
Nadam se da ce mali monstrum dobiti pravu i tacnu dijagnozu, kao i da ce zbog strahote i uzasa koji je pocinio, kao i opasnosti po drustvo, biti izopsten iz istog, do kraja zivota!

istina

pre 2 godine

@K ... nema svaka skola psihologa. Ukinuti su.
Ono sto ima vecina skola je obezbedjenje koje placaju ... roditelji!
E, to je realnost u nasim skolama.

ma bas

pre 2 godine

sram vas bilo psiholozi raznih vrsta, cekali ste 18 pa jos 6 godina da bi tek u 24 godini zivota jednom detetu/coveku koje poznajem u kraju utvrdili autizam.do tad je bilo bipolarno, depresivno, anksiozno. dakle, sram vas bilo. bolje da cutite i usima se pokrijete i ne koristite ovu tragediju za samopromociju

Izdah

pre 2 godine

Koliko samo niste u pravu sa omalovazavanjem strucnog misljenja i nipodastavanjem ove profesije.
Kamo srece da je ovo i svako slicno dete naislo na psiholosku / psihijatrijsku podrsku na vreme.
To vase unizavanje svega strucnog i na nauci utemeljenog, upravo je to problem ovog drustva i poremecenih vrednosti.
Stanite, udahnite, izbrojte i zapitajte se da li je moguce da bilo ko ako je posvetio decenije izucavanju ljudske duse, zaista nema pojma sta prica.
Sta ste svi vi izucavali barem jednako dugo da bi ste tako cenili?
Stidite se svoje neobrazovanosti.
Stav je otprilike - imam nesto mozga i ovu tastaturu, dakle pametan sam i znam sve, pa mogu da popljujem nesto o cemu u stvari ne znam bas nista.
Sokiran sam sta ljudi sebi daju za pravo i koliko su glasni u tome.

nn

pre 2 godine

Dečak nije psihopata, već je pravi školski primer za sociopatu. Manipulativni egocentrik koji može da bude vrlo šarmantan i zavodljiv, ali i povučen i nekomunikativan; važan mu je uspeh i da dominira, jer smatra da je iznad ostalih i da ima pravo da radi šta hoće; može da uradi strašne stvari drugima bez ikakvog saosećanja i kajanja; itd... Po psihijatriskim kriterijumima je rano za dijagnozu, ali obzirom da se takvi rađaju i nastave da se formiraju tako tokom života, i da je to već sad sasvim prepoznatljivo, onda tu nema dileme. I za to nema leka, jedino doživotna izolacija u nekoj ustanovi u situacijama kad je već izvršio neki zločin, jer ga ništa ne sprečava da na slobodi ne ponovi nešto slično.
(opservator, 05. maj 2023 16:48)

Ne procitah bolji opis profila. Bravo.

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

Шта ова жена говори!? Да мали није психопата, не би тако ни убијао!

Petar

pre 2 godine

Mislim da bi vecina ovih komentatora pre odvelo dete u streljanu,na "sipku" na stadionu,ispred seoske prodavnice.....nego da odu na kvalitetnu porodicnu psihoterapiju.A steta.Ako je kod nas nesto kvalitetno to je porodicna psihoterapija.Nije lako.Ali kada je u pitanju porodica ne ide se linijom manjeg otpora i otpisivanjem.

Pop in

pre 2 godine

On mozda ne mora i ne zna sta je psihopatija i sociopatija, ali u principu je to nebitno, zna li ili ne zna, ako se ponaša i deluje po definiciji psihopatije i sociopatije. Njegova dela a ne poznavanje materije ga kvalifikuju i pokazuju sta je u stvari.

SonOfSam

pre 2 godine

Malac je tipicno razmazeno malo djubre kojem je sve servirano na tacni....oca zatvoriti na 9 dozivotnih jer je kreirao cudoviste !
(Tuzlak, 5. maj 2023 16:44) # Link komentara

Ovo je apsolutno tačno s tim što ste u stvari ovim lepo opisali prototip psihopate/sociopate, vrlo je slično i mnogo osobina se preklapa ali - sociopata nije proračunat i ovoliko hladnokrvan.

Takvih osoba je bilo mnogo oduvek ali vremena su takva da se ovakve stvari dešavaju, zato struka i odgovorni moraju ići u korak s vremenom.
Otac mora biti gadno kažnjen, oba roditelja, bili su dužni da primete, a mali nikad više među ljude na slobodu.

globalmedium

pre 2 godine

Prema njenim rečima, psihopatska struktura ličnosti podrazumeva nedostatak emocija i oni su osobe koje nemaju nikakvu empatiju, koji nemaju saosećanja za drugog, za druge ljude, koji apsolutno zadovoljavaju samo svoje interese i koji "gaze preko mrtvih" da bi ostvarili svoje ciljeve.

Pa ovo je opis većine ljudi u Srbiji,ne baš bukvalno ali vrlo blizu...

V

pre 2 godine

To je planiralo mesec dana svoje dejstvovanje. To je razradilo takticko operativni plan sa eventualnom upotrebom molotovljevih koktela protiv onih koji bi pokusali da ga zaustave. To je prvo eliminisalo obezbedjenje da ga ne bi zaustavilo. To nije iskazalo znake kajanja. Po svim psiholosko psihijatrijskim udzebnicima to su odlike sociopatasko - psihopatske licnosti bez obzira na godine. Zlo se nekada i rodi ne mora da se stvori delovanjem drustva.

Pitanje bez odgovora

pre 2 godine

Nije bitno da li zna ili ne zna, bitno je da jeste, inace ne bi mogao da uradi to sta je uradio. A odradio je to kao profesionalni ubica, proracunato, hladnokrvno, bez treme, straha, empatije, kajanja, grize savesti. Pokazao je potpuno odsustvo emocija i osecaja odgovornosti, sto je karakteristika psihopata i sociopata. Psihopata se radja a sociopata se postaje. Kako je isuvise mlad i kao licnost nije imao vremena da postane sociopata ostaje da je tako rodjen, tj. da je psihopata. Kako kao mladji maloletnik nije podlozan krivicnoj odgovornosti, postavlja se pitanje sta raditi sa ovakvim detetom, jer ovakav kakav je uvek ce predstavljati opasnost za drustvo.

K

pre 2 godine

I dobro, gde tacno ti psiholozi rade? Svaka skola kobajagi ima jednog koji uglavnom nicemu ne sluzi.

Ako se vec licnost formira do 18 zasto se onda niko ne pocesa po zadnjici pa po glavi i dodje do genijalne ideje da uvede obavezan predmet Empatija u skolama?
Kad vec neko moze da gubi deci vreme i da im prica o dinarima, rodopima i karpatima, mogu deca lepo dva puta nedeljno da slusaju i vezbaju primere pozitivnog ponasanja i drustvu i kako da se stave na tudje mesto.
Em bi smanjili broj sociopata u buducnosti em bi razvili neko stabilno drustvo.

Dejan X

pre 2 godine

On i nije psihopata. Psihopata nema svest i ne bi mogao unapred sve to da organizuje. Zato je i perfidno izjavio "ja sam psihopata", jer zna da ga to vodi u ludnicu, a ne u zatvor. On je sociopata, koji dobro zna šta je uradio. Kao takvom sledi zatvor. Nadam se da će retroaktivno važiti novi zakon kada se starosna godina spusti od 14 na 12 godina. Onda do 18. u zatvor za maloletnike, a onda kod "velikih kriminalaca". 40 godina je doživotna kazna. Ako se uzme u obzir broj žrtava, pokvarenost karaktera i izvođenje ubistava biće to nekoliko doživotnih. Tako da taj više nikad neće izaći na slobodu. Samo da tužilaštvo radi kako treba.

Oliver

pre 2 godine

Sve je ovo sad mlaćenje prazne slame. U Teksasu bi ga sprzili na električnoj stolici, ne bi ga ni pitali za godine. Znam da su tamo izvrsili egzekuciju nad osobom od 16 godina i to za dvostruko ubistvo. Ubio si-kriv si-zasluzujes smrt. Kraj rasprave.

asdf

pre 2 godine

Ostavimo da se sudi po zakonu, da se menja zakon na osnovu ovoga, a svi mi da se zapitamo da li bismo se nasli na necijem spisku i zbog cega. Bavimo se mi onim cime mi mozemo, da ovaj svet bude bolje mesto za nasu decu.

mRdp

pre 2 godine

Toliko mržnje, besa i neznanja izbija iz ljudi. Čovek da se uplaši. A da je neko uzeo neku knjigu da pročita možda o ranom mentalnom razvoju kod deteta i razvoju mozga uopšte, znali bi o čemu gospođa govori. Ovo nikako ne znači da neko opravdava šta se desilo.

Svi kolektivno kod psihologa da se traume razreše i da se deci ne prenose i da vam podsvest ne upravlja životom. Da smo svi u zdravoj vezi sami sa sobom i sa svojim emocijama i sa svojom decom.. pa će i društvo biti bolje.

Sa srećom

Sekuto

pre 2 godine

Kako se ne prevari da ucini kakvo dobro djelo.Nego ubi 9 nevinih dusa i rani sestero nevine djece.
Kazu zlostavljan,mada nevjerujem,cuvar skole i nastavnica ga sigurno nisu zlistavljali.
Malom masovnom ubici ili dozivotni zatvor ili smrtna kazna.Za primjer drugima koji hoce njegovim stopama.Vidim ima ih na pretek.
(Mira, 05. maj 2023 17:38)

Citas li ti ista ili sano lupetas po toj tastaturi sta ti padne na pamet? Ne moze ni smrtna ni dozivotni zatvor jer nije krivicno odgovoran. Moze jedino da nakon obimne i detaljne psihijatrijske ekspertize bude upucen u mentalnu ustanovu zatvorenog tipa i da mu se svako malo "produzava" boravak tamo i tako dok je ziv, jer je mali takav tip licnosti koji bi mogao ukoliko bude pusten opet pociniti isti ili slican zlocin. Otac moze biti kaznjen zbog drugog krivicnog dela ali i ostati bez mogucnosti vrsenja roditeljskog prava. Ovo drugo vazi i za majku. Dosta vise sa pominjanjem smrtne kaze i zatvora je nijedno od to dvoje ne moze snaci Kostu.

zz

pre 2 godine

taj mali demon je dugo planirao ovo masovno ubistvo,znaci pravio je spisak dece koje ce ubiti,plan skole gde su ucionice,pravio molotove koktele,znaci potpuno svestan sa namerom i predumisljajem uradio ovaj zlocin!!!mali nije psihopata i nista slicno vec mali monstrum.ako ti tako nesto dugo planiras i ne pricas roditeljima o svojim problemima onda si rodjeni ubica.i sve te price o vrsnjackom nasilju padaju u vodu!!!i sad smo dosli u situaciju da tog malog demona ne mozemo osuditi jer ga zakon stiti.ne mogu ni roditelji odgovarati jer ih opet zakon stiti!!malog moraju pustiti na slobodu,a oca kazniti sa prekrsajnom prijavom o nebezbednom drzanju oruzja.kraj svake price na ovu temu!!!a mi svi da se zapitamo kakvo smo drustvo.ako cemo i mi kao gradjani ispoljiti nemoc kao i drzava onda smo svi kapitulirali.i moracemo biti spremni kada se pojavi neki novi mali Kosta!zakon se mora menjati,da se ukinu svi rialiti programi,narkomanima,osudjenim kriminalcima zabraniti bilo koji javni rad pogotovo gostovanje u TV emisijama.zabraniti kontakt sa decom.a ne da bivsi robijas drzi cas u osnovnoj skoli!zabraniti drustvene mreze koje sire mrznju,kriminal,prostituciju,nasilje...e mi to sve imamo i deci je to sve dostupno.roditelji ih ne mogu vise kontrolisati!zabraniti muziku i tkzv.muzicare koji pevaju o ubistvima,alkoholu,nasilju,narkoticima...ima tu dosta posla.samo nista od toga nece biti uradjeno i to svi mi znamo!a znamo i zbog cega.9 zivota ce biti uzalud izgubljeno!!!

Nina

pre 2 godine

@kulov

Zanimanje psihoterapeuta nije beskorisno vrlo je korisno.
Verovatno nemate pojma o toj profesiji, nikad niste procitali neku knjigu iz te oblasti niti imali koktakt sq nekim iz te branse ali ste vrlo sigurno izneli komentar.
Imala sam agorafobiju pre 10 godina, imala sam neki fizicki zdravstveni problem zbog koga sam imala vrtoglavice i odjednom mi se javio strah da mogu sa se srusim bilo gde a najveci strah mi je bio dq ce to biti na sred ulice i da ce me nesto pregaziti. Iz toga se javio generalni strah da izlazim napolje.i kad je prosao fizicki problem strah se zadrzao. Mucila sam se sa tim jedno 7-8 meseci i nisam mogla to da prevazidjem, a nisam htela kod psihoterapeuta.
Na kraju sam morala da odem,i zena psihoterapeut sa VMA mi je prevo rekla mislim da ovo mozemo da resimo bez lekova. Naucicemo neke tehnike razmisljanja, disanja itd.
Za mesec dana, posle nekih 8 seansi vise nisam imala problem i nikad mi se vise nije vratio.
Tako da nemojte tako komentarisati jer mozete odvratiti nekoga kome treba pomoc.

zvezdanaprasina

pre 2 godine

Zalosno je sto je ovako nesto moralo da se desi da bi se pokrenule teme koje se godinama guraju pod tepih. Sve je postalo važnije od života i samog čoveka. I da, zlo se ne leči.

Mike

pre 2 godine

@opservator Ne radjaju se psihopate. Radjamo se svi isti, sa urođenim osecajem za dobro i zlo (isprobano na nebrojenim eksperimentima). Negde do 7me godine,formira se ličnost (a slučajno tako i Crkva kazuje),ali vec i od 9,10 meseci,deca znaju ko je zao a ko nije. Posle nekad, od 4,5 godina, sledi faza prihvatanja ili odbijanja, društvenih normi.Mislim,da je u ovom slučaju, kriv odgoj,kao prvo ali i destabilizirajuci uticaj sredine koju dečko nije mogao da podnese. Otac nije mogao da zameni majku (tim jos vise se vidi uticaj porodice i odnosa muško-žensko). Potrebno je oboje. Dečko se, mozda nekad kasnije, mnogo kasnije, moze vratiti u normalu, ali je potrebna jedna teska katarza u njegovom životu,neka teška patnja (marksizam je ucio da je samo napaćen covek dobar covek), sto se mozda nikad ne dogodi.

Stefan

pre 2 godine

O cemu pricas kolega?! Da bi se dala oficijalna dijagnoza mora da ima 18 ali vec sada mogu da se urade delimicni testovi koji ce biti pozitivni 100%.

Mali je visoko inteligentan samo jos nije naucio da koristi svoju prednost i manu za svoje dobro pa se obilo o glavu o postao je zivotinja.

Inace serijske ubice treba po zakonu odmah ubijati tu gde ih nadjete od 6 do 106 godina.

Mira

pre 2 godine

Kako se ne prevari da ucini kakvo dobro djelo.Nego ubi 9 nevinih dusa i rani sestero nevine djece.
Kazu zlostavljan,mada nevjerujem,cuvar skole i nastavnica ga sigurno nisu zlistavljali.
Malom masovnom ubici ili dozivotni zatvor ili smrtna kazna.Za primjer drugima koji hoce njegovim stopama.Vidim ima ih na pretek.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 2 godine

Jedna stvar koju sam primetio u razgovoru sa ljudima je oni psihopate zamišljaju kao neuračunljive manijake koji idu okolo i nasumice ubijaju (nešto nalik Džokeru iz "Betmena"), dok su oni zapravo vrlo hladnokrvni, vrlo proračunati i vrlo su svesni onoga što rade. Odlika psihopata je to što oni nemaju nikakvu reakciju na emocije, niti su u stanju sami da ih iskažu.

HeliodoroSofis

pre 2 godine

Sociopatija!! I to eklatantna.

KK je definicija sociopate - bez empatije, bez osecanja, uveren u svoju nadmoc nad ostalim jedinkama drustva, visoko inteligentan, savrseno svestan svojih postupaka i posledica - i, verovatno, samo delimicno svestan uzroka.

Sociopate tesko prihvataju terapiju, manje od desetine je uzima voljno... I nisu svi sociopati opasni po drustvo - problem je sto je jako tesko odrediti koja ce od "tempiranih bombi" stvarno i da eksplodira.

Ukoliko voljno prihvate terapiju, neretko su vredni, istaknuti clanovi zajednice - postizu izvanredne rezultate, jer osecanja ne ometaju njihovu inteligenciju.

V

pre 2 godine

Ljudi, u sredu je u školu ušao dobro obučeni, staloženi ubica, koji menje šaržere ko John Wick i koji je odložio pištolj i pozvao policiju sa namerom da se preda, kako ga slučajno ne bi ubili, jer je znao da neće krivično odgovarati.

I da, koji nije pokazao trunku empatije niti kajanja. Blagi bože, pitam se, kako li se to zove u psihopatologiji?
(Pseudoharms, 5. maj 2023 17:07)

Sotona

Pseudoharms

pre 2 godine

Ljudi, u sredu je u školu ušao dobro obučeni, staloženi ubica, koji menje šaržere ko John Wick i koji je odložio pištolj i pozvao policiju sa namerom da se preda, kako ga slučajno ne bi ubili, jer je znao da neće krivično odgovarati.

I da, koji nije pokazao trunku empatije niti kajanja. Blagi bože, pitam se, kako li se to zove u psihopatologiji?

mnemonic

pre 2 godine

psihologija, naknadna pamet. možda ne zna definiciju od a do š ali je psihopata i to ozbiljan. jednog takvog koji je ciglom udarao vršnjaka sam odavno poznavao. i njega su pustili jer je imao 12 godina, nikom ništa. posle 4 saobraćajke, pucanje, nošenje noževa, tuče...

Sanja

pre 2 godine

I psihijatrija I psihologija, odnosno strucnjaci iz tih domena, moraju da idu u korak s vremenom.
To sto je vazilo pre ne vazi vise jer se okolina menja.
Vrlo je moguce da mali jako dobro zna sta je to I da se prepoznao.
Visoko je inteligentan, organizovan I fokusiran.
Ne pistoji dzabe izreka da je nekog ili nesto pregazilo vreme.

tamo neki

pre 2 godine

Da su ga lepo likvidirali ne bi mu kolega posle par dana napravio sličan pokolj. Nema tu dijagnoze to se likvidira na licu mesta da mu se zatre seme i pleme!

Ideš za Kanadu

pre 2 godine

Zna zna... i nemojte vi psihoanaliticari više da pametujete molim vas. Zbog vašeg pametovanja i saveta je došlo do slabljenja sistema školstva u vidu vaspitanja...

Masinac

pre 2 godine

U pravu je zena, psihopata bi se nekako uklopio u drustvo i bio bi veoma ambiciozan.Recimo Ilon Mask je bio maltretiran kao mali, jednom su ga bacili i polomio je kicmu, pa nije nikog ubio.A on je osoba koja ima slabe emocije jer ima aspergerov sindrom, ljudi sa tim simptomom imaju urodjenu slabu empatiju, dakle ima neke karakteristike psihopate, i zato je dobar kao preduzetnik , ali nije los kao covek.Tako ne mora da znaci da je on automatski psihopata, jer su oni uglavnom serijske a ne masovne ubice.

Samo jako i snazno

pre 2 godine

Muka mi je od psihoterapeuta, psihologa, psihijatara... i ostale pseudo-nauke. Kada je psiholog, par sati posle ubistva, izjavio da je zbog keca iz istorije ubica ucinio masakar, od tog momenta je trebalo zabraniti svima sa prefiksom "psiho" na televiziji i medijma. Koliko su se izlupetali za ova 2 dana je zastrasujuce. Pogotovu komentari koji su nasli izgovor za ubicu da je "zlostavljan", gde se na kraju ispostavilo da nije, kao da ga to opravdava za zlocin koji je pocinio.

Inace, toj pseudo profesiji bih zabranio da koriste izgovore poput empatija, geni, hormoni, "rodjen je tako", psihopata, drustvo, sistem... Nikakav gen, a ni drustvo, doticnog ubicu nije nateralo da izvrsi ovaj masakar, vec je on sam to izvrsio i imao je "izbor". Dosta vise sa: "Drugi su krivi (sistem, vlast, drustvo, geni, psihopatija...), ja nisam kriv (ubica)".

a to je nemoguce

pre 2 godine

Ocigledno zna da nije normalan, za razliku od roditelja mu, nastavnika, lekara a i ovakvih psihoterapeuta.
To "ne moze da se ustanovi", "ima psihickih problema ali nije za lecenje osim ako se dobrovoljno ne javi", "ne mozemo nista dok ne ucini nesto sebi ili drugima", pregledi tipa "da li znate kako se zovete, koji je dan, godina, drzava, gde je levo, ok, znate, znaci zdravi ste" itd. i jeste razlog ovako loseg psihickog zdravlja naroda

opservator

pre 2 godine

Dečak nije psihopata, već je pravi školski primer za sociopatu. Manipulativni egocentrik koji može da bude vrlo šarmantan i zavodljiv, ali i povučen i nekomunikativan; važan mu je uspeh i da dominira, jer smatra da je iznad ostalih i da ima pravo da radi šta hoće; može da uradi strašne stvari drugima bez ikakvog saosećanja i kajanja; itd... Po psihijatriskim kriterijumima je rano za dijagnozu, ali obzirom da se takvi rađaju i nastave da se formiraju tako tokom života, i da je to već sad sasvim prepoznatljivo, onda tu nema dileme. I za to nema leka, jedino doživotna izolacija u nekoj ustanovi u situacijama kad je već izvršio neki zločin, jer ga ništa ne sprečava da na slobodi ne ponovi nešto slično.

Pseudoharms

pre 2 godine

Ljudi, u sredu je u školu ušao dobro obučeni, staloženi ubica, koji menje šaržere ko John Wick i koji je odložio pištolj i pozvao policiju sa namerom da se preda, kako ga slučajno ne bi ubili, jer je znao da neće krivično odgovarati.

I da, koji nije pokazao trunku empatije niti kajanja. Blagi bože, pitam se, kako li se to zove u psihopatologiji?

Ideš za Kanadu

pre 2 godine

Zna zna... i nemojte vi psihoanaliticari više da pametujete molim vas. Zbog vašeg pametovanja i saveta je došlo do slabljenja sistema školstva u vidu vaspitanja...

opservator

pre 2 godine

Dečak nije psihopata, već je pravi školski primer za sociopatu. Manipulativni egocentrik koji može da bude vrlo šarmantan i zavodljiv, ali i povučen i nekomunikativan; važan mu je uspeh i da dominira, jer smatra da je iznad ostalih i da ima pravo da radi šta hoće; može da uradi strašne stvari drugima bez ikakvog saosećanja i kajanja; itd... Po psihijatriskim kriterijumima je rano za dijagnozu, ali obzirom da se takvi rađaju i nastave da se formiraju tako tokom života, i da je to već sad sasvim prepoznatljivo, onda tu nema dileme. I za to nema leka, jedino doživotna izolacija u nekoj ustanovi u situacijama kad je već izvršio neki zločin, jer ga ništa ne sprečava da na slobodi ne ponovi nešto slično.

tamo neki

pre 2 godine

Da su ga lepo likvidirali ne bi mu kolega posle par dana napravio sličan pokolj. Nema tu dijagnoze to se likvidira na licu mesta da mu se zatre seme i pleme!

Samo jako i snazno

pre 2 godine

Muka mi je od psihoterapeuta, psihologa, psihijatara... i ostale pseudo-nauke. Kada je psiholog, par sati posle ubistva, izjavio da je zbog keca iz istorije ubica ucinio masakar, od tog momenta je trebalo zabraniti svima sa prefiksom "psiho" na televiziji i medijma. Koliko su se izlupetali za ova 2 dana je zastrasujuce. Pogotovu komentari koji su nasli izgovor za ubicu da je "zlostavljan", gde se na kraju ispostavilo da nije, kao da ga to opravdava za zlocin koji je pocinio.

Inace, toj pseudo profesiji bih zabranio da koriste izgovore poput empatija, geni, hormoni, "rodjen je tako", psihopata, drustvo, sistem... Nikakav gen, a ni drustvo, doticnog ubicu nije nateralo da izvrsi ovaj masakar, vec je on sam to izvrsio i imao je "izbor". Dosta vise sa: "Drugi su krivi (sistem, vlast, drustvo, geni, psihopatija...), ja nisam kriv (ubica)".

V

pre 2 godine

To je planiralo mesec dana svoje dejstvovanje. To je razradilo takticko operativni plan sa eventualnom upotrebom molotovljevih koktela protiv onih koji bi pokusali da ga zaustave. To je prvo eliminisalo obezbedjenje da ga ne bi zaustavilo. To nije iskazalo znake kajanja. Po svim psiholosko psihijatrijskim udzebnicima to su odlike sociopatasko - psihopatske licnosti bez obzira na godine. Zlo se nekada i rodi ne mora da se stvori delovanjem drustva.

Mira

pre 2 godine

Kako se ne prevari da ucini kakvo dobro djelo.Nego ubi 9 nevinih dusa i rani sestero nevine djece.
Kazu zlostavljan,mada nevjerujem,cuvar skole i nastavnica ga sigurno nisu zlistavljali.
Malom masovnom ubici ili dozivotni zatvor ili smrtna kazna.Za primjer drugima koji hoce njegovim stopama.Vidim ima ih na pretek.

a to je nemoguce

pre 2 godine

Ocigledno zna da nije normalan, za razliku od roditelja mu, nastavnika, lekara a i ovakvih psihoterapeuta.
To "ne moze da se ustanovi", "ima psihickih problema ali nije za lecenje osim ako se dobrovoljno ne javi", "ne mozemo nista dok ne ucini nesto sebi ili drugima", pregledi tipa "da li znate kako se zovete, koji je dan, godina, drzava, gde je levo, ok, znate, znaci zdravi ste" itd. i jeste razlog ovako loseg psihickog zdravlja naroda

Pitanje bez odgovora

pre 2 godine

Nije bitno da li zna ili ne zna, bitno je da jeste, inace ne bi mogao da uradi to sta je uradio. A odradio je to kao profesionalni ubica, proracunato, hladnokrvno, bez treme, straha, empatije, kajanja, grize savesti. Pokazao je potpuno odsustvo emocija i osecaja odgovornosti, sto je karakteristika psihopata i sociopata. Psihopata se radja a sociopata se postaje. Kako je isuvise mlad i kao licnost nije imao vremena da postane sociopata ostaje da je tako rodjen, tj. da je psihopata. Kako kao mladji maloletnik nije podlozan krivicnoj odgovornosti, postavlja se pitanje sta raditi sa ovakvim detetom, jer ovakav kakav je uvek ce predstavljati opasnost za drustvo.

Oliver

pre 2 godine

Sve je ovo sad mlaćenje prazne slame. U Teksasu bi ga sprzili na električnoj stolici, ne bi ga ni pitali za godine. Znam da su tamo izvrsili egzekuciju nad osobom od 16 godina i to za dvostruko ubistvo. Ubio si-kriv si-zasluzujes smrt. Kraj rasprave.

Stefan

pre 2 godine

O cemu pricas kolega?! Da bi se dala oficijalna dijagnoza mora da ima 18 ali vec sada mogu da se urade delimicni testovi koji ce biti pozitivni 100%.

Mali je visoko inteligentan samo jos nije naucio da koristi svoju prednost i manu za svoje dobro pa se obilo o glavu o postao je zivotinja.

Inace serijske ubice treba po zakonu odmah ubijati tu gde ih nadjete od 6 do 106 godina.

K

pre 2 godine

I dobro, gde tacno ti psiholozi rade? Svaka skola kobajagi ima jednog koji uglavnom nicemu ne sluzi.

Ako se vec licnost formira do 18 zasto se onda niko ne pocesa po zadnjici pa po glavi i dodje do genijalne ideje da uvede obavezan predmet Empatija u skolama?
Kad vec neko moze da gubi deci vreme i da im prica o dinarima, rodopima i karpatima, mogu deca lepo dva puta nedeljno da slusaju i vezbaju primere pozitivnog ponasanja i drustvu i kako da se stave na tudje mesto.
Em bi smanjili broj sociopata u buducnosti em bi razvili neko stabilno drustvo.

mnemonic

pre 2 godine

psihologija, naknadna pamet. možda ne zna definiciju od a do š ali je psihopata i to ozbiljan. jednog takvog koji je ciglom udarao vršnjaka sam odavno poznavao. i njega su pustili jer je imao 12 godina, nikom ništa. posle 4 saobraćajke, pucanje, nošenje noževa, tuče...

Nina

pre 2 godine

@kulov

Zanimanje psihoterapeuta nije beskorisno vrlo je korisno.
Verovatno nemate pojma o toj profesiji, nikad niste procitali neku knjigu iz te oblasti niti imali koktakt sq nekim iz te branse ali ste vrlo sigurno izneli komentar.
Imala sam agorafobiju pre 10 godina, imala sam neki fizicki zdravstveni problem zbog koga sam imala vrtoglavice i odjednom mi se javio strah da mogu sa se srusim bilo gde a najveci strah mi je bio dq ce to biti na sred ulice i da ce me nesto pregaziti. Iz toga se javio generalni strah da izlazim napolje.i kad je prosao fizicki problem strah se zadrzao. Mucila sam se sa tim jedno 7-8 meseci i nisam mogla to da prevazidjem, a nisam htela kod psihoterapeuta.
Na kraju sam morala da odem,i zena psihoterapeut sa VMA mi je prevo rekla mislim da ovo mozemo da resimo bez lekova. Naucicemo neke tehnike razmisljanja, disanja itd.
Za mesec dana, posle nekih 8 seansi vise nisam imala problem i nikad mi se vise nije vratio.
Tako da nemojte tako komentarisati jer mozete odvratiti nekoga kome treba pomoc.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 2 godine

Jedna stvar koju sam primetio u razgovoru sa ljudima je oni psihopate zamišljaju kao neuračunljive manijake koji idu okolo i nasumice ubijaju (nešto nalik Džokeru iz "Betmena"), dok su oni zapravo vrlo hladnokrvni, vrlo proračunati i vrlo su svesni onoga što rade. Odlika psihopata je to što oni nemaju nikakvu reakciju na emocije, niti su u stanju sami da ih iskažu.

V

pre 2 godine

Ljudi, u sredu je u školu ušao dobro obučeni, staloženi ubica, koji menje šaržere ko John Wick i koji je odložio pištolj i pozvao policiju sa namerom da se preda, kako ga slučajno ne bi ubili, jer je znao da neće krivično odgovarati.

I da, koji nije pokazao trunku empatije niti kajanja. Blagi bože, pitam se, kako li se to zove u psihopatologiji?
(Pseudoharms, 5. maj 2023 17:07)

Sotona

Sanja

pre 2 godine

I psihijatrija I psihologija, odnosno strucnjaci iz tih domena, moraju da idu u korak s vremenom.
To sto je vazilo pre ne vazi vise jer se okolina menja.
Vrlo je moguce da mali jako dobro zna sta je to I da se prepoznao.
Visoko je inteligentan, organizovan I fokusiran.
Ne pistoji dzabe izreka da je nekog ili nesto pregazilo vreme.

Masinac

pre 2 godine

U pravu je zena, psihopata bi se nekako uklopio u drustvo i bio bi veoma ambiciozan.Recimo Ilon Mask je bio maltretiran kao mali, jednom su ga bacili i polomio je kicmu, pa nije nikog ubio.A on je osoba koja ima slabe emocije jer ima aspergerov sindrom, ljudi sa tim simptomom imaju urodjenu slabu empatiju, dakle ima neke karakteristike psihopate, i zato je dobar kao preduzetnik , ali nije los kao covek.Tako ne mora da znaci da je on automatski psihopata, jer su oni uglavnom serijske a ne masovne ubice.

Sekuto

pre 2 godine

Kako se ne prevari da ucini kakvo dobro djelo.Nego ubi 9 nevinih dusa i rani sestero nevine djece.
Kazu zlostavljan,mada nevjerujem,cuvar skole i nastavnica ga sigurno nisu zlistavljali.
Malom masovnom ubici ili dozivotni zatvor ili smrtna kazna.Za primjer drugima koji hoce njegovim stopama.Vidim ima ih na pretek.
(Mira, 05. maj 2023 17:38)

Citas li ti ista ili sano lupetas po toj tastaturi sta ti padne na pamet? Ne moze ni smrtna ni dozivotni zatvor jer nije krivicno odgovoran. Moze jedino da nakon obimne i detaljne psihijatrijske ekspertize bude upucen u mentalnu ustanovu zatvorenog tipa i da mu se svako malo "produzava" boravak tamo i tako dok je ziv, jer je mali takav tip licnosti koji bi mogao ukoliko bude pusten opet pociniti isti ili slican zlocin. Otac moze biti kaznjen zbog drugog krivicnog dela ali i ostati bez mogucnosti vrsenja roditeljskog prava. Ovo drugo vazi i za majku. Dosta vise sa pominjanjem smrtne kaze i zatvora je nijedno od to dvoje ne moze snaci Kostu.

zvezdanaprasina

pre 2 godine

Zalosno je sto je ovako nesto moralo da se desi da bi se pokrenule teme koje se godinama guraju pod tepih. Sve je postalo važnije od života i samog čoveka. I da, zlo se ne leči.

globalmedium

pre 2 godine

Prema njenim rečima, psihopatska struktura ličnosti podrazumeva nedostatak emocija i oni su osobe koje nemaju nikakvu empatiju, koji nemaju saosećanja za drugog, za druge ljude, koji apsolutno zadovoljavaju samo svoje interese i koji "gaze preko mrtvih" da bi ostvarili svoje ciljeve.

Pa ovo je opis većine ljudi u Srbiji,ne baš bukvalno ali vrlo blizu...

zz

pre 2 godine

taj mali demon je dugo planirao ovo masovno ubistvo,znaci pravio je spisak dece koje ce ubiti,plan skole gde su ucionice,pravio molotove koktele,znaci potpuno svestan sa namerom i predumisljajem uradio ovaj zlocin!!!mali nije psihopata i nista slicno vec mali monstrum.ako ti tako nesto dugo planiras i ne pricas roditeljima o svojim problemima onda si rodjeni ubica.i sve te price o vrsnjackom nasilju padaju u vodu!!!i sad smo dosli u situaciju da tog malog demona ne mozemo osuditi jer ga zakon stiti.ne mogu ni roditelji odgovarati jer ih opet zakon stiti!!malog moraju pustiti na slobodu,a oca kazniti sa prekrsajnom prijavom o nebezbednom drzanju oruzja.kraj svake price na ovu temu!!!a mi svi da se zapitamo kakvo smo drustvo.ako cemo i mi kao gradjani ispoljiti nemoc kao i drzava onda smo svi kapitulirali.i moracemo biti spremni kada se pojavi neki novi mali Kosta!zakon se mora menjati,da se ukinu svi rialiti programi,narkomanima,osudjenim kriminalcima zabraniti bilo koji javni rad pogotovo gostovanje u TV emisijama.zabraniti kontakt sa decom.a ne da bivsi robijas drzi cas u osnovnoj skoli!zabraniti drustvene mreze koje sire mrznju,kriminal,prostituciju,nasilje...e mi to sve imamo i deci je to sve dostupno.roditelji ih ne mogu vise kontrolisati!zabraniti muziku i tkzv.muzicare koji pevaju o ubistvima,alkoholu,nasilju,narkoticima...ima tu dosta posla.samo nista od toga nece biti uradjeno i to svi mi znamo!a znamo i zbog cega.9 zivota ce biti uzalud izgubljeno!!!

HeliodoroSofis

pre 2 godine

Sociopatija!! I to eklatantna.

KK je definicija sociopate - bez empatije, bez osecanja, uveren u svoju nadmoc nad ostalim jedinkama drustva, visoko inteligentan, savrseno svestan svojih postupaka i posledica - i, verovatno, samo delimicno svestan uzroka.

Sociopate tesko prihvataju terapiju, manje od desetine je uzima voljno... I nisu svi sociopati opasni po drustvo - problem je sto je jako tesko odrediti koja ce od "tempiranih bombi" stvarno i da eksplodira.

Ukoliko voljno prihvate terapiju, neretko su vredni, istaknuti clanovi zajednice - postizu izvanredne rezultate, jer osecanja ne ometaju njihovu inteligenciju.

ma bas

pre 2 godine

sram vas bilo psiholozi raznih vrsta, cekali ste 18 pa jos 6 godina da bi tek u 24 godini zivota jednom detetu/coveku koje poznajem u kraju utvrdili autizam.do tad je bilo bipolarno, depresivno, anksiozno. dakle, sram vas bilo. bolje da cutite i usima se pokrijete i ne koristite ovu tragediju za samopromociju

mRdp

pre 2 godine

Toliko mržnje, besa i neznanja izbija iz ljudi. Čovek da se uplaši. A da je neko uzeo neku knjigu da pročita možda o ranom mentalnom razvoju kod deteta i razvoju mozga uopšte, znali bi o čemu gospođa govori. Ovo nikako ne znači da neko opravdava šta se desilo.

Svi kolektivno kod psihologa da se traume razreše i da se deci ne prenose i da vam podsvest ne upravlja životom. Da smo svi u zdravoj vezi sami sa sobom i sa svojim emocijama i sa svojom decom.. pa će i društvo biti bolje.

Sa srećom

Pop in

pre 2 godine

On mozda ne mora i ne zna sta je psihopatija i sociopatija, ali u principu je to nebitno, zna li ili ne zna, ako se ponaša i deluje po definiciji psihopatije i sociopatije. Njegova dela a ne poznavanje materije ga kvalifikuju i pokazuju sta je u stvari.

SonOfSam

pre 2 godine

Malac je tipicno razmazeno malo djubre kojem je sve servirano na tacni....oca zatvoriti na 9 dozivotnih jer je kreirao cudoviste !
(Tuzlak, 5. maj 2023 16:44) # Link komentara

Ovo je apsolutno tačno s tim što ste u stvari ovim lepo opisali prototip psihopate/sociopate, vrlo je slično i mnogo osobina se preklapa ali - sociopata nije proračunat i ovoliko hladnokrvan.

Takvih osoba je bilo mnogo oduvek ali vremena su takva da se ovakve stvari dešavaju, zato struka i odgovorni moraju ići u korak s vremenom.
Otac mora biti gadno kažnjen, oba roditelja, bili su dužni da primete, a mali nikad više među ljude na slobodu.

istina

pre 2 godine

@K ... nema svaka skola psihologa. Ukinuti su.
Ono sto ima vecina skola je obezbedjenje koje placaju ... roditelji!
E, to je realnost u nasim skolama.

Žika

pre 2 godine

Sve je ovo sad mlaćenje prazne slame. U Teksasu bi ga sprzili na električnoj stolici, ne bi ga ni pitali za godine. Znam da su tamo izvrsili egzekuciju nad osobom od 16 godina i to za dvostruko ubistvo. Ubio si-kriv si-zasluzujes smrt. Kraj rasprave.
(Oliver, 5. maj 2023 19:01)

Pa preswli se u Teksas kad ti se taj zakon tako svidja.
Ovde u Srbiji nem asmrtnenkazne i nema krivicnog gonjenja za mladje od 14 godina, pa sad puknite od muke vi kompjuter osvetnici.
(Red i zakon, 05. maj 2023 21:41)

Drugačije bi pričao da je neko tvoj ubijen.

nn

pre 2 godine

Dečak nije psihopata, već je pravi školski primer za sociopatu. Manipulativni egocentrik koji može da bude vrlo šarmantan i zavodljiv, ali i povučen i nekomunikativan; važan mu je uspeh i da dominira, jer smatra da je iznad ostalih i da ima pravo da radi šta hoće; može da uradi strašne stvari drugima bez ikakvog saosećanja i kajanja; itd... Po psihijatriskim kriterijumima je rano za dijagnozu, ali obzirom da se takvi rađaju i nastave da se formiraju tako tokom života, i da je to već sad sasvim prepoznatljivo, onda tu nema dileme. I za to nema leka, jedino doživotna izolacija u nekoj ustanovi u situacijama kad je već izvršio neki zločin, jer ga ništa ne sprečava da na slobodi ne ponovi nešto slično.
(opservator, 05. maj 2023 16:48)

Ne procitah bolji opis profila. Bravo.

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

Шта ова жена говори!? Да мали није психопата, не би тако ни убијао!

SL

pre 2 godine

Apsolutno nije tacno da se psihopatske crte ne mogu prepoznati pre 18-te godine. Takodje, pogresno je drzati se posto-poto neke ustaljene dogme da dijagnoza psihopatije ne moze biti uspostavljena pre 18-te, jer sve cinjenice i detalji koji su predhodili ovom pocinjenom monstruoznom masovnom ubistvu, idu u prilog tome da je dete evidentno rodjeni psihopata. Zbog nacina , vrste i tezine izvedenog zlocina, neshvatljivo i neprihvatljivo je ovakvo negiranje patologije od strane pojedinih strucnjaka!
Nasi strucnjaci izgleda nemaju dovoljno znanja niti prakse, a mozda ni profesionalne hrabrosti da se suoce sa ovako ekstremnim i zahtevnim slucajevima. Mozda bi trebali da se informisu o zadnjim saznanjima na tu specificnu temu, kao i da se konsultuju sa kolegama iz inostranstva koji su bili u prilici da se bave decom koja su pokazala ovakva ekstremna ponasanja. Posto je decko proglasen za najmladjeg masovnog ubicu na svetu, verujem da ce to biti izazov i za internacionalne strucnjake, a kamoli za ove nase….
Nadam se da ce mali monstrum dobiti pravu i tacnu dijagnozu, kao i da ce zbog strahote i uzasa koji je pocinio, kao i opasnosti po drustvo, biti izopsten iz istog, do kraja zivota!

iki

pre 2 godine

Psihopatija je najčešća nasledna, povezana sa nedovoljnim razvitkom delova mozga dok je sociopatija najčešće rezultat spoljašnjih faktora (traume, zlostavljanje...). Razlika je da kod sociopate koji je najčešće nervozan i neobrazovan svako krivično delo ima tendenciju da bude spontano dok psihopata pažljivo planiraju svoja dela, najčešće je jako inteligentan, šarmantan i manipulativan. 50% masovnih ubica ima poremećaj ličnosti psihopatiju, mali Kosta je jedan od njih...

Mike

pre 2 godine

@opservator Ne radjaju se psihopate. Radjamo se svi isti, sa urođenim osecajem za dobro i zlo (isprobano na nebrojenim eksperimentima). Negde do 7me godine,formira se ličnost (a slučajno tako i Crkva kazuje),ali vec i od 9,10 meseci,deca znaju ko je zao a ko nije. Posle nekad, od 4,5 godina, sledi faza prihvatanja ili odbijanja, društvenih normi.Mislim,da je u ovom slučaju, kriv odgoj,kao prvo ali i destabilizirajuci uticaj sredine koju dečko nije mogao da podnese. Otac nije mogao da zameni majku (tim jos vise se vidi uticaj porodice i odnosa muško-žensko). Potrebno je oboje. Dečko se, mozda nekad kasnije, mnogo kasnije, moze vratiti u normalu, ali je potrebna jedna teska katarza u njegovom životu,neka teška patnja (marksizam je ucio da je samo napaćen covek dobar covek), sto se mozda nikad ne dogodi.

Petar

pre 2 godine

Mislim da bi vecina ovih komentatora pre odvelo dete u streljanu,na "sipku" na stadionu,ispred seoske prodavnice.....nego da odu na kvalitetnu porodicnu psihoterapiju.A steta.Ako je kod nas nesto kvalitetno to je porodicna psihoterapija.Nije lako.Ali kada je u pitanju porodica ne ide se linijom manjeg otpora i otpisivanjem.

Izdah

pre 2 godine

Koliko samo niste u pravu sa omalovazavanjem strucnog misljenja i nipodastavanjem ove profesije.
Kamo srece da je ovo i svako slicno dete naislo na psiholosku / psihijatrijsku podrsku na vreme.
To vase unizavanje svega strucnog i na nauci utemeljenog, upravo je to problem ovog drustva i poremecenih vrednosti.
Stanite, udahnite, izbrojte i zapitajte se da li je moguce da bilo ko ako je posvetio decenije izucavanju ljudske duse, zaista nema pojma sta prica.
Sta ste svi vi izucavali barem jednako dugo da bi ste tako cenili?
Stidite se svoje neobrazovanosti.
Stav je otprilike - imam nesto mozga i ovu tastaturu, dakle pametan sam i znam sve, pa mogu da popljujem nesto o cemu u stvari ne znam bas nista.
Sokiran sam sta ljudi sebi daju za pravo i koliko su glasni u tome.

asdf

pre 2 godine

Ostavimo da se sudi po zakonu, da se menja zakon na osnovu ovoga, a svi mi da se zapitamo da li bismo se nasli na necijem spisku i zbog cega. Bavimo se mi onim cime mi mozemo, da ovaj svet bude bolje mesto za nasu decu.

Red i zakon

pre 2 godine

Sve je ovo sad mlaćenje prazne slame. U Teksasu bi ga sprzili na električnoj stolici, ne bi ga ni pitali za godine. Znam da su tamo izvrsili egzekuciju nad osobom od 16 godina i to za dvostruko ubistvo. Ubio si-kriv si-zasluzujes smrt. Kraj rasprave.
(Oliver, 5. maj 2023 19:01)

Pa preswli se u Teksas kad ti se taj zakon tako svidja.
Ovde u Srbiji nem asmrtnenkazne i nema krivicnog gonjenja za mladje od 14 godina, pa sad puknite od muke vi kompjuter osvetnici.

DBZ

pre 2 godine

I neka dodje posle neko da mi soli pamet kako su zene ovakve i onakve. Dvojica ludaka zavise u crno 17 porodica jer ne znaju da kontrolisu svoje emocije, samo nemoj slucajno da se neko usudi da mi kaze da je kriva majka (ona ga li je vodila u streljanu??) ili baba ili tetka ili ove devojcice koje je poubijao a koje su necije cerke, sestre. Stop muskom nasilju, stop!

Oliver

pre 2 godine

@nina


Ti si draga moja mogla samo da procitas Frojdovo objasnjenje agorafobije i panicnog poremecaja i da se izlecis i bez VMA. Naime,Frojd kaze da se agorafobicne zene nesvesno plase svojih seksualnih impulsa i teznji za promiskuitetom koje su neprihvatljive za njihov svesni deo licnosti pa simbolički i nesvesno razvijaju one simptome kako bi sprečili njihovu realizaciju. I zaista, agorafobicna zena koja se plasi da izadje iz stana i da se kreće sama nikada ne moze prevariti muza ili partnera,iako to nesvesno zeli! Sve ovo piše u briljantnoj knjizi mog bivšeg asistenta psihijatrije Vladana Starcevića-Stanja straha u kliničkoj praksi. Toplo preporučujem svima koji imaju strahove i fobije.

chica

pre 2 godine

Nsma je došao kraj uvodjenjem plišsnog vaspitanja. Jedna podmukla zapadna podvala. Dok je funkcionisalo tradicionslno vaspitanje, ovih problema nije bilo.

Dejan X

pre 2 godine

On i nije psihopata. Psihopata nema svest i ne bi mogao unapred sve to da organizuje. Zato je i perfidno izjavio "ja sam psihopata", jer zna da ga to vodi u ludnicu, a ne u zatvor. On je sociopata, koji dobro zna šta je uradio. Kao takvom sledi zatvor. Nadam se da će retroaktivno važiti novi zakon kada se starosna godina spusti od 14 na 12 godina. Onda do 18. u zatvor za maloletnike, a onda kod "velikih kriminalaca". 40 godina je doživotna kazna. Ako se uzme u obzir broj žrtava, pokvarenost karaktera i izvođenje ubistava biće to nekoliko doživotnih. Tako da taj više nikad neće izaći na slobodu. Samo da tužilaštvo radi kako treba.

Oliver

pre 2 godine

@red i zakon

Ko je normalan od nas dvojice dovoljno svedoci sto ti braniš monstruoznog psihopatskog ubicu i olicenje cistog zla dok ja zelim da ga vidim mrtvog. I jako si naivan ako mislis da ga ne bi ubili cim izadje na slobodu.

Veliki brat

pre 2 godine

Mali je jednostavno previše gledao filmove, iako neki tvrde da nije gledao tv nego samo učio astrofiziku...
(Černobil, 5. maj 2023 17:15)

Jeste, gledao je edukativne dokumentarce o astrofizici i Svemiru, i u jednom je čuo da je hologramski model Svemira jedini kojim može apsolutno sve oko nas da se objasni, pa je verovatno pomislio da je ceo ovaj Svemir jedna velika igrica...



Toliko mržnje, besa i neznanja izbija iz ljudi. Čovek da se uplaši. A da je neko uzeo neku knjigu da pročita možda o ranom mentalnom razvoju kod deteta i razvoju mozga uopšte, znali bi o čemu gospođa govori. Ovo nikako ne znači da neko opravdava šta se desilo.
(mRdp, 5. maj 2023 19:17)

Kakvo čitanje knjiga u Srbiji, ovde je većina ljudi u fazonu "moji reoditelji su imali po 3 razreda osnovne škole, pa su odgajili i vaspitali nas osmoro, i šta nam fali"!

dzab dzabe

pre 2 godine

Ovde u Srbiji nem asmrtnenkazne i nema krivicnog gonjenja za mladje od 14 godina, pa sad puknite od muke vi kompjuter osvetnici.
(Red i zakon, 5. maj 2023 21:41)

Necemo mi da puknemo, ubica ce da pukne (ali ne od muke) ako ikad izadje na slobodu

Igi

pre 2 godine

Naravno da nije psihopata već vrlo proračunat. Da je psihopata zar ne bi pucao i na policiju? Već je bio duboko svestan šta je uradio i naravno da ne bi bio ubijen od strane policije koju je sam pozvao, odložio je oružje. Psihopata ne brine ni za svoj život.

možda mi nekad i propustite komentar na info delu

pre 2 godine

Dečak nije psihopata, već je pravi školski primer za sociopatu. Manipulativni egocentrik koji može da bude vrlo šarmantan i zavodljiv, ali i povučen i nekomunikativan; važan mu je uspeh i da dominira, jer smatra da je iznad ostalih i da ima pravo da radi šta hoće; može da uradi strašne stvari drugima bez ikakvog saosećanja i kajanja; itd... Po psihijatriskim kriterijumima je rano za dijagnozu, ali obzirom da se takvi rađaju i nastave da se formiraju tako tokom života, i da je to već sad sasvim prepoznatljivo, onda tu nema dileme. I za to nema leka, jedino doživotna izolacija u nekoj ustanovi u situacijama kad je već izvršio neki zločin, jer ga ništa ne sprečava da na slobodi ne ponovi nešto slično.
(opservator, 05. maj 2023 16:48)

i kao takav može godinama odlično da posluži za proučavanje u nekom zatvorenom odeljenju...

Maja

pre 2 godine

@SL...u potpunosti se slazem sa vasim komentarom.
Mislim isto kao vi da nasi strucnjaci nisu dorasli ovom zadatku, jer je ovo i za svetske standarde jako ekstreman slucaj. Svakako da oni sa svoje tacke treba da se trude da shvate postupke mladog ubice, ali uzasnu patologiju cina ne mogu niti smeju da relativizuju. Oni ga sami pretvaraju u heroja pojedinih labilnih tinejdzerskih grupa, a to nikako ne smeju da dopuste. Nije bez razloga sto za ovakve slucajeve na zapadu, kratka i jasna definicija za javnost je da je to postupak psihopate. A onda se kasnije u okvirima struke, naucnih analiza itd. ide u dalje analize licnosti koja svakako nije prosta ni kod koga, a pogotovo kod pocinioca ovakvog cina.

idite solite pamet tim ubicama, ne nama

pre 2 godine

Koga briga šta to dete zna ili ne zna. Ono je jasno pokazalo proračunatu nameru da isplanira i pobije što više ljudi i kakve veze ima brojka koja ide uz njegovo ime, da li je 13 ili 14?

Koga briga da li onaj drugi ima 20 ili 21, kad je i on pokazao jasnu nameru da pobije što više ljudi?

Je l' vi, akademici, umete da vidite dalje od svog nosa i da nekad sagledate suštinu? Nije zakon stvorio čoveka, nego je čovek napisao zakon i tu može da stoje cifre koje hoćete, i one se menjaju. A kako ćete da kaznite nekog treba da zavisi valjda od njegove namere i kajanja, a ne od kalendara.

Bruka da se svi vi koji ste direktno odgovorni u lancu vadite na zakon i brojeve, samo da skrenete fokus sa toga da se vama ne preuzima odgovornost da rešite neki problem.

Je l' svi zaboravili na one klince koji maltretirali profesorku i snimali mobilnim?

Kad će suđenje onom Džoniću koji je pobio celu porodicu svog brata i zakopao pare u dvorištu? Dve godine ga drže u pritvoru a zakonski imali pravo samo šest meseci! Što se tu ne bacakate sa zakonom? Još suđenje ne može da počne, a dokazi na sve strane, ne mogu da budu konkretniji.

Zato što ste svi vi kukavice, samo se reklamirate pred kamerama a nemate ni najmanji osećaj odgovornosti da radite što vam je u opisu posla, pa je tako uvek lakše gurnuti nešto pod tepih dok se ne zaboravi, vama plata legne pa legne!

Sanja Tavic

pre 2 godine

I neka dodje posle neko da mi soli pamet kako su zene ovakve i onakve. Dvojica ludaka zavise u crno 17 porodica jer ne znaju da kontrolisu svoje emocije, samo nemoj slucajno da se neko usudi da mi kaze da je kriva majka (ona ga li je vodila u streljanu??) ili baba ili tetka ili ove devojcice koje je poubijao a koje su necije cerke, sestre. Stop muskom nasilju, stop!
(DBZ, 5. maj 2023 22:38)

Prebijaju, ubijaju, siluju, izazivaju ratove. Muskarci su tumor ove planete.

No name

pre 2 godine

Ne mogu da shvatim da svi pričaju isto. "Čuo je negde tu reč, psihopata, a ne zna značenje". Kao da je čudno da dete od 13 godina zna tu reč kao i značenje. Svašta...

Pera

pre 2 godine

Može i ne mora da zna bilo šta da bi bio psihopata. Po svemu do sada vidjenom, kad pogledam definicije, dečak se vrlo uklapa u sliku. Poznato je od ranije da su neka deca bila sposobna za neverovatno okrutna zlodela, to moramo prihvatiti kao činjenicu.

Pravo pitanje je u kakvom to okruženju, atmosferi, društvu, niko ko je trebalo da primeti, nije primetio to zlo. Znači da nas je sve zajedno zlo gotovo progutalo.

SL

pre 2 godine

@Maja U pravu ste, slazem se, definitivno je trebalo sve ovo da se postavi i komentarise na drugi nacin, upravo kao sto ste napisali da se radi na zapadu. Utisak je da nasi psiholozi nemaju potrebno znanje ali ni ambiciju da sagledaju siru sliku, da bi uopste mogli da na profesionalan nacin prokomentarisu ovu mega tragediju, pa se iz tog razloga njihov komentar na zalost sveo na analiziranje ‘osecanja’ i ‘emocija’ ubice.
Kakav paradoks, zar ne bi bilo logicno da akcenat bude prvenstveno na tragicno izgubljenim zivotima i emocijama njihovih porodica, a zatim i na emocijama svih gradjana koji su takodje duboko potreseni ovim dogadjajem, umesto sto se prvenstveno analiziraju emocije ubice i relativizuje jedna teska tinejdzerska patologija??
Takodje, ni pravnici se nisu proslavili sa svojim komentarima, jer su svi do jednog recitovali istu pesmicu, da deca ispod 14 godina ne mogu da odgovaraju krivicno, sta god uradili. U redu, tako je trenutno po zakonu, ali...Gde vam je nestalo kriticko misljenje i konstruktivan predlog za izmene u zakonu koje bi suzbile u buducnosti ovakve tragedije?
Na zalost, niko da se izdvoji, niko da bekne, nista pametno da cujemo...
Kao sto neko vec rece u komentaru, svi samo otaljavaju posao po ustaljenim sablonima, sa sto manje truda i odgovornosti, dok ce problematicni tinejdzeri postati sve ludji, verujuci da su zasticeni kao beli medvedi od bilo kakve kazne jer su ‘deca’ i jer su im to nasi psiholozi kao i pravnici potvrdili u medijima...

Ima tu još raznih rupa...

pre 2 godine

U moje vrijeme - nama su govorili da će nam tata otići u zatvor ako nacrtamo kukasti krst. Pa smo se i od sam te pomisli tresli.

Mene čudi kako se niko nije pozabavio tom činjenicom - da ovome dječaku uopšte nije palo na pamet da bi tata i mama mogli u zatvor, niti ga je to dotako, niti mu je to bilo bitno.

O kakvoj se šifri tek tu radi?

Ustaše

pre 2 godine

On ima svoje mišljenje. Eto, vidiš kako znaš biti tolerantan prema različitostima kad te mali peder mlatne štapom.

"
Zna ,zna vrlo dobro!

Šta nije jasno iz primera poremećenog mozga !
(Nikola, 5. maj 2023 23:58)

Samo jako i snazno

pre 2 godine

Muka mi je od psihoterapeuta, psihologa, psihijatara... i ostale pseudo-nauke. Kada je psiholog, par sati posle ubistva, izjavio da je zbog keca iz istorije ubica ucinio masakar, od tog momenta je trebalo zabraniti svima sa prefiksom "psiho" na televiziji i medijma. Koliko su se izlupetali za ova 2 dana je zastrasujuce. Pogotovu komentari koji su nasli izgovor za ubicu da je "zlostavljan", gde se na kraju ispostavilo da nije, kao da ga to opravdava za zlocin koji je pocinio.

Inace, toj pseudo profesiji bih zabranio da koriste izgovore poput empatija, geni, hormoni, "rodjen je tako", psihopata, drustvo, sistem... Nikakav gen, a ni drustvo, doticnog ubicu nije nateralo da izvrsi ovaj masakar, vec je on sam to izvrsio i imao je "izbor". Dosta vise sa: "Drugi su krivi (sistem, vlast, drustvo, geni, psihopatija...), ja nisam kriv (ubica)".

Masinac

pre 2 godine

U pravu je zena, psihopata bi se nekako uklopio u drustvo i bio bi veoma ambiciozan.Recimo Ilon Mask je bio maltretiran kao mali, jednom su ga bacili i polomio je kicmu, pa nije nikog ubio.A on je osoba koja ima slabe emocije jer ima aspergerov sindrom, ljudi sa tim simptomom imaju urodjenu slabu empatiju, dakle ima neke karakteristike psihopate, i zato je dobar kao preduzetnik , ali nije los kao covek.Tako ne mora da znaci da je on automatski psihopata, jer su oni uglavnom serijske a ne masovne ubice.

Red i zakon

pre 2 godine

Sve je ovo sad mlaćenje prazne slame. U Teksasu bi ga sprzili na električnoj stolici, ne bi ga ni pitali za godine. Znam da su tamo izvrsili egzekuciju nad osobom od 16 godina i to za dvostruko ubistvo. Ubio si-kriv si-zasluzujes smrt. Kraj rasprave.
(Oliver, 5. maj 2023 19:01)

Pa preswli se u Teksas kad ti se taj zakon tako svidja.
Ovde u Srbiji nem asmrtnenkazne i nema krivicnog gonjenja za mladje od 14 godina, pa sad puknite od muke vi kompjuter osvetnici.

Mike

pre 2 godine

@opservator Ne radjaju se psihopate. Radjamo se svi isti, sa urođenim osecajem za dobro i zlo (isprobano na nebrojenim eksperimentima). Negde do 7me godine,formira se ličnost (a slučajno tako i Crkva kazuje),ali vec i od 9,10 meseci,deca znaju ko je zao a ko nije. Posle nekad, od 4,5 godina, sledi faza prihvatanja ili odbijanja, društvenih normi.Mislim,da je u ovom slučaju, kriv odgoj,kao prvo ali i destabilizirajuci uticaj sredine koju dečko nije mogao da podnese. Otac nije mogao da zameni majku (tim jos vise se vidi uticaj porodice i odnosa muško-žensko). Potrebno je oboje. Dečko se, mozda nekad kasnije, mnogo kasnije, moze vratiti u normalu, ali je potrebna jedna teska katarza u njegovom životu,neka teška patnja (marksizam je ucio da je samo napaćen covek dobar covek), sto se mozda nikad ne dogodi.

Ideš za Kanadu

pre 2 godine

Zna zna... i nemojte vi psihoanaliticari više da pametujete molim vas. Zbog vašeg pametovanja i saveta je došlo do slabljenja sistema školstva u vidu vaspitanja...

tamo neki

pre 2 godine

Da su ga lepo likvidirali ne bi mu kolega posle par dana napravio sličan pokolj. Nema tu dijagnoze to se likvidira na licu mesta da mu se zatre seme i pleme!

mRdp

pre 2 godine

Toliko mržnje, besa i neznanja izbija iz ljudi. Čovek da se uplaši. A da je neko uzeo neku knjigu da pročita možda o ranom mentalnom razvoju kod deteta i razvoju mozga uopšte, znali bi o čemu gospođa govori. Ovo nikako ne znači da neko opravdava šta se desilo.

Svi kolektivno kod psihologa da se traume razreše i da se deci ne prenose i da vam podsvest ne upravlja životom. Da smo svi u zdravoj vezi sami sa sobom i sa svojim emocijama i sa svojom decom.. pa će i društvo biti bolje.

Sa srećom

Oliver

pre 2 godine

@nina


Ti si draga moja mogla samo da procitas Frojdovo objasnjenje agorafobije i panicnog poremecaja i da se izlecis i bez VMA. Naime,Frojd kaze da se agorafobicne zene nesvesno plase svojih seksualnih impulsa i teznji za promiskuitetom koje su neprihvatljive za njihov svesni deo licnosti pa simbolički i nesvesno razvijaju one simptome kako bi sprečili njihovu realizaciju. I zaista, agorafobicna zena koja se plasi da izadje iz stana i da se kreće sama nikada ne moze prevariti muza ili partnera,iako to nesvesno zeli! Sve ovo piše u briljantnoj knjizi mog bivšeg asistenta psihijatrije Vladana Starcevića-Stanja straha u kliničkoj praksi. Toplo preporučujem svima koji imaju strahove i fobije.

Pseudoharms

pre 2 godine

Ljudi, u sredu je u školu ušao dobro obučeni, staloženi ubica, koji menje šaržere ko John Wick i koji je odložio pištolj i pozvao policiju sa namerom da se preda, kako ga slučajno ne bi ubili, jer je znao da neće krivično odgovarati.

I da, koji nije pokazao trunku empatije niti kajanja. Blagi bože, pitam se, kako li se to zove u psihopatologiji?

Mira

pre 2 godine

Kako se ne prevari da ucini kakvo dobro djelo.Nego ubi 9 nevinih dusa i rani sestero nevine djece.
Kazu zlostavljan,mada nevjerujem,cuvar skole i nastavnica ga sigurno nisu zlistavljali.
Malom masovnom ubici ili dozivotni zatvor ili smrtna kazna.Za primjer drugima koji hoce njegovim stopama.Vidim ima ih na pretek.

Oliver

pre 2 godine

Sve je ovo sad mlaćenje prazne slame. U Teksasu bi ga sprzili na električnoj stolici, ne bi ga ni pitali za godine. Znam da su tamo izvrsili egzekuciju nad osobom od 16 godina i to za dvostruko ubistvo. Ubio si-kriv si-zasluzujes smrt. Kraj rasprave.

opservator

pre 2 godine

Dečak nije psihopata, već je pravi školski primer za sociopatu. Manipulativni egocentrik koji može da bude vrlo šarmantan i zavodljiv, ali i povučen i nekomunikativan; važan mu je uspeh i da dominira, jer smatra da je iznad ostalih i da ima pravo da radi šta hoće; može da uradi strašne stvari drugima bez ikakvog saosećanja i kajanja; itd... Po psihijatriskim kriterijumima je rano za dijagnozu, ali obzirom da se takvi rađaju i nastave da se formiraju tako tokom života, i da je to već sad sasvim prepoznatljivo, onda tu nema dileme. I za to nema leka, jedino doživotna izolacija u nekoj ustanovi u situacijama kad je već izvršio neki zločin, jer ga ništa ne sprečava da na slobodi ne ponovi nešto slično.

Igi

pre 2 godine

Naravno da nije psihopata već vrlo proračunat. Da je psihopata zar ne bi pucao i na policiju? Već je bio duboko svestan šta je uradio i naravno da ne bi bio ubijen od strane policije koju je sam pozvao, odložio je oružje. Psihopata ne brine ni za svoj život.

DBZ

pre 2 godine

I neka dodje posle neko da mi soli pamet kako su zene ovakve i onakve. Dvojica ludaka zavise u crno 17 porodica jer ne znaju da kontrolisu svoje emocije, samo nemoj slucajno da se neko usudi da mi kaze da je kriva majka (ona ga li je vodila u streljanu??) ili baba ili tetka ili ove devojcice koje je poubijao a koje su necije cerke, sestre. Stop muskom nasilju, stop!

Izdah

pre 2 godine

Koliko samo niste u pravu sa omalovazavanjem strucnog misljenja i nipodastavanjem ove profesije.
Kamo srece da je ovo i svako slicno dete naislo na psiholosku / psihijatrijsku podrsku na vreme.
To vase unizavanje svega strucnog i na nauci utemeljenog, upravo je to problem ovog drustva i poremecenih vrednosti.
Stanite, udahnite, izbrojte i zapitajte se da li je moguce da bilo ko ako je posvetio decenije izucavanju ljudske duse, zaista nema pojma sta prica.
Sta ste svi vi izucavali barem jednako dugo da bi ste tako cenili?
Stidite se svoje neobrazovanosti.
Stav je otprilike - imam nesto mozga i ovu tastaturu, dakle pametan sam i znam sve, pa mogu da popljujem nesto o cemu u stvari ne znam bas nista.
Sokiran sam sta ljudi sebi daju za pravo i koliko su glasni u tome.

Sekuto

pre 2 godine

Kako se ne prevari da ucini kakvo dobro djelo.Nego ubi 9 nevinih dusa i rani sestero nevine djece.
Kazu zlostavljan,mada nevjerujem,cuvar skole i nastavnica ga sigurno nisu zlistavljali.
Malom masovnom ubici ili dozivotni zatvor ili smrtna kazna.Za primjer drugima koji hoce njegovim stopama.Vidim ima ih na pretek.
(Mira, 05. maj 2023 17:38)

Citas li ti ista ili sano lupetas po toj tastaturi sta ti padne na pamet? Ne moze ni smrtna ni dozivotni zatvor jer nije krivicno odgovoran. Moze jedino da nakon obimne i detaljne psihijatrijske ekspertize bude upucen u mentalnu ustanovu zatvorenog tipa i da mu se svako malo "produzava" boravak tamo i tako dok je ziv, jer je mali takav tip licnosti koji bi mogao ukoliko bude pusten opet pociniti isti ili slican zlocin. Otac moze biti kaznjen zbog drugog krivicnog dela ali i ostati bez mogucnosti vrsenja roditeljskog prava. Ovo drugo vazi i za majku. Dosta vise sa pominjanjem smrtne kaze i zatvora je nijedno od to dvoje ne moze snaci Kostu.

Dejan X

pre 2 godine

On i nije psihopata. Psihopata nema svest i ne bi mogao unapred sve to da organizuje. Zato je i perfidno izjavio "ja sam psihopata", jer zna da ga to vodi u ludnicu, a ne u zatvor. On je sociopata, koji dobro zna šta je uradio. Kao takvom sledi zatvor. Nadam se da će retroaktivno važiti novi zakon kada se starosna godina spusti od 14 na 12 godina. Onda do 18. u zatvor za maloletnike, a onda kod "velikih kriminalaca". 40 godina je doživotna kazna. Ako se uzme u obzir broj žrtava, pokvarenost karaktera i izvođenje ubistava biće to nekoliko doživotnih. Tako da taj više nikad neće izaći na slobodu. Samo da tužilaštvo radi kako treba.

V

pre 2 godine

Ljudi, u sredu je u školu ušao dobro obučeni, staloženi ubica, koji menje šaržere ko John Wick i koji je odložio pištolj i pozvao policiju sa namerom da se preda, kako ga slučajno ne bi ubili, jer je znao da neće krivično odgovarati.

I da, koji nije pokazao trunku empatije niti kajanja. Blagi bože, pitam se, kako li se to zove u psihopatologiji?
(Pseudoharms, 5. maj 2023 17:07)

Sotona

asdf

pre 2 godine

Ostavimo da se sudi po zakonu, da se menja zakon na osnovu ovoga, a svi mi da se zapitamo da li bismo se nasli na necijem spisku i zbog cega. Bavimo se mi onim cime mi mozemo, da ovaj svet bude bolje mesto za nasu decu.

ma bas

pre 2 godine

sram vas bilo psiholozi raznih vrsta, cekali ste 18 pa jos 6 godina da bi tek u 24 godini zivota jednom detetu/coveku koje poznajem u kraju utvrdili autizam.do tad je bilo bipolarno, depresivno, anksiozno. dakle, sram vas bilo. bolje da cutite i usima se pokrijete i ne koristite ovu tragediju za samopromociju

Nina

pre 2 godine

@kulov

Zanimanje psihoterapeuta nije beskorisno vrlo je korisno.
Verovatno nemate pojma o toj profesiji, nikad niste procitali neku knjigu iz te oblasti niti imali koktakt sq nekim iz te branse ali ste vrlo sigurno izneli komentar.
Imala sam agorafobiju pre 10 godina, imala sam neki fizicki zdravstveni problem zbog koga sam imala vrtoglavice i odjednom mi se javio strah da mogu sa se srusim bilo gde a najveci strah mi je bio dq ce to biti na sred ulice i da ce me nesto pregaziti. Iz toga se javio generalni strah da izlazim napolje.i kad je prosao fizicki problem strah se zadrzao. Mucila sam se sa tim jedno 7-8 meseci i nisam mogla to da prevazidjem, a nisam htela kod psihoterapeuta.
Na kraju sam morala da odem,i zena psihoterapeut sa VMA mi je prevo rekla mislim da ovo mozemo da resimo bez lekova. Naucicemo neke tehnike razmisljanja, disanja itd.
Za mesec dana, posle nekih 8 seansi vise nisam imala problem i nikad mi se vise nije vratio.
Tako da nemojte tako komentarisati jer mozete odvratiti nekoga kome treba pomoc.

Stefan

pre 2 godine

O cemu pricas kolega?! Da bi se dala oficijalna dijagnoza mora da ima 18 ali vec sada mogu da se urade delimicni testovi koji ce biti pozitivni 100%.

Mali je visoko inteligentan samo jos nije naucio da koristi svoju prednost i manu za svoje dobro pa se obilo o glavu o postao je zivotinja.

Inace serijske ubice treba po zakonu odmah ubijati tu gde ih nadjete od 6 do 106 godina.

K

pre 2 godine

I dobro, gde tacno ti psiholozi rade? Svaka skola kobajagi ima jednog koji uglavnom nicemu ne sluzi.

Ako se vec licnost formira do 18 zasto se onda niko ne pocesa po zadnjici pa po glavi i dodje do genijalne ideje da uvede obavezan predmet Empatija u skolama?
Kad vec neko moze da gubi deci vreme i da im prica o dinarima, rodopima i karpatima, mogu deca lepo dva puta nedeljno da slusaju i vezbaju primere pozitivnog ponasanja i drustvu i kako da se stave na tudje mesto.
Em bi smanjili broj sociopata u buducnosti em bi razvili neko stabilno drustvo.

V

pre 2 godine

To je planiralo mesec dana svoje dejstvovanje. To je razradilo takticko operativni plan sa eventualnom upotrebom molotovljevih koktela protiv onih koji bi pokusali da ga zaustave. To je prvo eliminisalo obezbedjenje da ga ne bi zaustavilo. To nije iskazalo znake kajanja. Po svim psiholosko psihijatrijskim udzebnicima to su odlike sociopatasko - psihopatske licnosti bez obzira na godine. Zlo se nekada i rodi ne mora da se stvori delovanjem drustva.

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

Шта ова жена говори!? Да мали није психопата, не би тако ни убијао!

chica

pre 2 godine

Nsma je došao kraj uvodjenjem plišsnog vaspitanja. Jedna podmukla zapadna podvala. Dok je funkcionisalo tradicionslno vaspitanje, ovih problema nije bilo.

Veliki brat

pre 2 godine

Mali je jednostavno previše gledao filmove, iako neki tvrde da nije gledao tv nego samo učio astrofiziku...
(Černobil, 5. maj 2023 17:15)

Jeste, gledao je edukativne dokumentarce o astrofizici i Svemiru, i u jednom je čuo da je hologramski model Svemira jedini kojim može apsolutno sve oko nas da se objasni, pa je verovatno pomislio da je ceo ovaj Svemir jedna velika igrica...



Toliko mržnje, besa i neznanja izbija iz ljudi. Čovek da se uplaši. A da je neko uzeo neku knjigu da pročita možda o ranom mentalnom razvoju kod deteta i razvoju mozga uopšte, znali bi o čemu gospođa govori. Ovo nikako ne znači da neko opravdava šta se desilo.
(mRdp, 5. maj 2023 19:17)

Kakvo čitanje knjiga u Srbiji, ovde je većina ljudi u fazonu "moji reoditelji su imali po 3 razreda osnovne škole, pa su odgajili i vaspitali nas osmoro, i šta nam fali"!

a to je nemoguce

pre 2 godine

Ocigledno zna da nije normalan, za razliku od roditelja mu, nastavnika, lekara a i ovakvih psihoterapeuta.
To "ne moze da se ustanovi", "ima psihickih problema ali nije za lecenje osim ako se dobrovoljno ne javi", "ne mozemo nista dok ne ucini nesto sebi ili drugima", pregledi tipa "da li znate kako se zovete, koji je dan, godina, drzava, gde je levo, ok, znate, znaci zdravi ste" itd. i jeste razlog ovako loseg psihickog zdravlja naroda

zz

pre 2 godine

taj mali demon je dugo planirao ovo masovno ubistvo,znaci pravio je spisak dece koje ce ubiti,plan skole gde su ucionice,pravio molotove koktele,znaci potpuno svestan sa namerom i predumisljajem uradio ovaj zlocin!!!mali nije psihopata i nista slicno vec mali monstrum.ako ti tako nesto dugo planiras i ne pricas roditeljima o svojim problemima onda si rodjeni ubica.i sve te price o vrsnjackom nasilju padaju u vodu!!!i sad smo dosli u situaciju da tog malog demona ne mozemo osuditi jer ga zakon stiti.ne mogu ni roditelji odgovarati jer ih opet zakon stiti!!malog moraju pustiti na slobodu,a oca kazniti sa prekrsajnom prijavom o nebezbednom drzanju oruzja.kraj svake price na ovu temu!!!a mi svi da se zapitamo kakvo smo drustvo.ako cemo i mi kao gradjani ispoljiti nemoc kao i drzava onda smo svi kapitulirali.i moracemo biti spremni kada se pojavi neki novi mali Kosta!zakon se mora menjati,da se ukinu svi rialiti programi,narkomanima,osudjenim kriminalcima zabraniti bilo koji javni rad pogotovo gostovanje u TV emisijama.zabraniti kontakt sa decom.a ne da bivsi robijas drzi cas u osnovnoj skoli!zabraniti drustvene mreze koje sire mrznju,kriminal,prostituciju,nasilje...e mi to sve imamo i deci je to sve dostupno.roditelji ih ne mogu vise kontrolisati!zabraniti muziku i tkzv.muzicare koji pevaju o ubistvima,alkoholu,nasilju,narkoticima...ima tu dosta posla.samo nista od toga nece biti uradjeno i to svi mi znamo!a znamo i zbog cega.9 zivota ce biti uzalud izgubljeno!!!

Pitanje bez odgovora

pre 2 godine

Nije bitno da li zna ili ne zna, bitno je da jeste, inace ne bi mogao da uradi to sta je uradio. A odradio je to kao profesionalni ubica, proracunato, hladnokrvno, bez treme, straha, empatije, kajanja, grize savesti. Pokazao je potpuno odsustvo emocija i osecaja odgovornosti, sto je karakteristika psihopata i sociopata. Psihopata se radja a sociopata se postaje. Kako je isuvise mlad i kao licnost nije imao vremena da postane sociopata ostaje da je tako rodjen, tj. da je psihopata. Kako kao mladji maloletnik nije podlozan krivicnoj odgovornosti, postavlja se pitanje sta raditi sa ovakvim detetom, jer ovakav kakav je uvek ce predstavljati opasnost za drustvo.

Sanja

pre 2 godine

I psihijatrija I psihologija, odnosno strucnjaci iz tih domena, moraju da idu u korak s vremenom.
To sto je vazilo pre ne vazi vise jer se okolina menja.
Vrlo je moguce da mali jako dobro zna sta je to I da se prepoznao.
Visoko je inteligentan, organizovan I fokusiran.
Ne pistoji dzabe izreka da je nekog ili nesto pregazilo vreme.

HeliodoroSofis

pre 2 godine

Sociopatija!! I to eklatantna.

KK je definicija sociopate - bez empatije, bez osecanja, uveren u svoju nadmoc nad ostalim jedinkama drustva, visoko inteligentan, savrseno svestan svojih postupaka i posledica - i, verovatno, samo delimicno svestan uzroka.

Sociopate tesko prihvataju terapiju, manje od desetine je uzima voljno... I nisu svi sociopati opasni po drustvo - problem je sto je jako tesko odrediti koja ce od "tempiranih bombi" stvarno i da eksplodira.

Ukoliko voljno prihvate terapiju, neretko su vredni, istaknuti clanovi zajednice - postizu izvanredne rezultate, jer osecanja ne ometaju njihovu inteligenciju.

mnemonic

pre 2 godine

psihologija, naknadna pamet. možda ne zna definiciju od a do š ali je psihopata i to ozbiljan. jednog takvog koji je ciglom udarao vršnjaka sam odavno poznavao. i njega su pustili jer je imao 12 godina, nikom ništa. posle 4 saobraćajke, pucanje, nošenje noževa, tuče...

nn

pre 2 godine

Dečak nije psihopata, već je pravi školski primer za sociopatu. Manipulativni egocentrik koji može da bude vrlo šarmantan i zavodljiv, ali i povučen i nekomunikativan; važan mu je uspeh i da dominira, jer smatra da je iznad ostalih i da ima pravo da radi šta hoće; može da uradi strašne stvari drugima bez ikakvog saosećanja i kajanja; itd... Po psihijatriskim kriterijumima je rano za dijagnozu, ali obzirom da se takvi rađaju i nastave da se formiraju tako tokom života, i da je to već sad sasvim prepoznatljivo, onda tu nema dileme. I za to nema leka, jedino doživotna izolacija u nekoj ustanovi u situacijama kad je već izvršio neki zločin, jer ga ništa ne sprečava da na slobodi ne ponovi nešto slično.
(opservator, 05. maj 2023 16:48)

Ne procitah bolji opis profila. Bravo.

Oliver

pre 2 godine

@red i zakon

Ko je normalan od nas dvojice dovoljno svedoci sto ti braniš monstruoznog psihopatskog ubicu i olicenje cistog zla dok ja zelim da ga vidim mrtvog. I jako si naivan ako mislis da ga ne bi ubili cim izadje na slobodu.

iki

pre 2 godine

Psihopatija je najčešća nasledna, povezana sa nedovoljnim razvitkom delova mozga dok je sociopatija najčešće rezultat spoljašnjih faktora (traume, zlostavljanje...). Razlika je da kod sociopate koji je najčešće nervozan i neobrazovan svako krivično delo ima tendenciju da bude spontano dok psihopata pažljivo planiraju svoja dela, najčešće je jako inteligentan, šarmantan i manipulativan. 50% masovnih ubica ima poremećaj ličnosti psihopatiju, mali Kosta je jedan od njih...

Petar

pre 2 godine

Mislim da bi vecina ovih komentatora pre odvelo dete u streljanu,na "sipku" na stadionu,ispred seoske prodavnice.....nego da odu na kvalitetnu porodicnu psihoterapiju.A steta.Ako je kod nas nesto kvalitetno to je porodicna psihoterapija.Nije lako.Ali kada je u pitanju porodica ne ide se linijom manjeg otpora i otpisivanjem.

SonOfSam

pre 2 godine

Malac je tipicno razmazeno malo djubre kojem je sve servirano na tacni....oca zatvoriti na 9 dozivotnih jer je kreirao cudoviste !
(Tuzlak, 5. maj 2023 16:44) # Link komentara

Ovo je apsolutno tačno s tim što ste u stvari ovim lepo opisali prototip psihopate/sociopate, vrlo je slično i mnogo osobina se preklapa ali - sociopata nije proračunat i ovoliko hladnokrvan.

Takvih osoba je bilo mnogo oduvek ali vremena su takva da se ovakve stvari dešavaju, zato struka i odgovorni moraju ići u korak s vremenom.
Otac mora biti gadno kažnjen, oba roditelja, bili su dužni da primete, a mali nikad više među ljude na slobodu.

globalmedium

pre 2 godine

Prema njenim rečima, psihopatska struktura ličnosti podrazumeva nedostatak emocija i oni su osobe koje nemaju nikakvu empatiju, koji nemaju saosećanja za drugog, za druge ljude, koji apsolutno zadovoljavaju samo svoje interese i koji "gaze preko mrtvih" da bi ostvarili svoje ciljeve.

Pa ovo je opis većine ljudi u Srbiji,ne baš bukvalno ali vrlo blizu...

Ser Kokeza od FSS-a

pre 2 godine

Jedna stvar koju sam primetio u razgovoru sa ljudima je oni psihopate zamišljaju kao neuračunljive manijake koji idu okolo i nasumice ubijaju (nešto nalik Džokeru iz "Betmena"), dok su oni zapravo vrlo hladnokrvni, vrlo proračunati i vrlo su svesni onoga što rade. Odlika psihopata je to što oni nemaju nikakvu reakciju na emocije, niti su u stanju sami da ih iskažu.

SL

pre 2 godine

Apsolutno nije tacno da se psihopatske crte ne mogu prepoznati pre 18-te godine. Takodje, pogresno je drzati se posto-poto neke ustaljene dogme da dijagnoza psihopatije ne moze biti uspostavljena pre 18-te, jer sve cinjenice i detalji koji su predhodili ovom pocinjenom monstruoznom masovnom ubistvu, idu u prilog tome da je dete evidentno rodjeni psihopata. Zbog nacina , vrste i tezine izvedenog zlocina, neshvatljivo i neprihvatljivo je ovakvo negiranje patologije od strane pojedinih strucnjaka!
Nasi strucnjaci izgleda nemaju dovoljno znanja niti prakse, a mozda ni profesionalne hrabrosti da se suoce sa ovako ekstremnim i zahtevnim slucajevima. Mozda bi trebali da se informisu o zadnjim saznanjima na tu specificnu temu, kao i da se konsultuju sa kolegama iz inostranstva koji su bili u prilici da se bave decom koja su pokazala ovakva ekstremna ponasanja. Posto je decko proglasen za najmladjeg masovnog ubicu na svetu, verujem da ce to biti izazov i za internacionalne strucnjake, a kamoli za ove nase….
Nadam se da ce mali monstrum dobiti pravu i tacnu dijagnozu, kao i da ce zbog strahote i uzasa koji je pocinio, kao i opasnosti po drustvo, biti izopsten iz istog, do kraja zivota!

Žika

pre 2 godine

Sve je ovo sad mlaćenje prazne slame. U Teksasu bi ga sprzili na električnoj stolici, ne bi ga ni pitali za godine. Znam da su tamo izvrsili egzekuciju nad osobom od 16 godina i to za dvostruko ubistvo. Ubio si-kriv si-zasluzujes smrt. Kraj rasprave.
(Oliver, 5. maj 2023 19:01)

Pa preswli se u Teksas kad ti se taj zakon tako svidja.
Ovde u Srbiji nem asmrtnenkazne i nema krivicnog gonjenja za mladje od 14 godina, pa sad puknite od muke vi kompjuter osvetnici.
(Red i zakon, 05. maj 2023 21:41)

Drugačije bi pričao da je neko tvoj ubijen.

dzab dzabe

pre 2 godine

Ovde u Srbiji nem asmrtnenkazne i nema krivicnog gonjenja za mladje od 14 godina, pa sad puknite od muke vi kompjuter osvetnici.
(Red i zakon, 5. maj 2023 21:41)

Necemo mi da puknemo, ubica ce da pukne (ali ne od muke) ako ikad izadje na slobodu

idite solite pamet tim ubicama, ne nama

pre 2 godine

Koga briga šta to dete zna ili ne zna. Ono je jasno pokazalo proračunatu nameru da isplanira i pobije što više ljudi i kakve veze ima brojka koja ide uz njegovo ime, da li je 13 ili 14?

Koga briga da li onaj drugi ima 20 ili 21, kad je i on pokazao jasnu nameru da pobije što više ljudi?

Je l' vi, akademici, umete da vidite dalje od svog nosa i da nekad sagledate suštinu? Nije zakon stvorio čoveka, nego je čovek napisao zakon i tu može da stoje cifre koje hoćete, i one se menjaju. A kako ćete da kaznite nekog treba da zavisi valjda od njegove namere i kajanja, a ne od kalendara.

Bruka da se svi vi koji ste direktno odgovorni u lancu vadite na zakon i brojeve, samo da skrenete fokus sa toga da se vama ne preuzima odgovornost da rešite neki problem.

Je l' svi zaboravili na one klince koji maltretirali profesorku i snimali mobilnim?

Kad će suđenje onom Džoniću koji je pobio celu porodicu svog brata i zakopao pare u dvorištu? Dve godine ga drže u pritvoru a zakonski imali pravo samo šest meseci! Što se tu ne bacakate sa zakonom? Još suđenje ne može da počne, a dokazi na sve strane, ne mogu da budu konkretniji.

Zato što ste svi vi kukavice, samo se reklamirate pred kamerama a nemate ni najmanji osećaj odgovornosti da radite što vam je u opisu posla, pa je tako uvek lakše gurnuti nešto pod tepih dok se ne zaboravi, vama plata legne pa legne!

zvezdanaprasina

pre 2 godine

Zalosno je sto je ovako nesto moralo da se desi da bi se pokrenule teme koje se godinama guraju pod tepih. Sve je postalo važnije od života i samog čoveka. I da, zlo se ne leči.

istina

pre 2 godine

@K ... nema svaka skola psihologa. Ukinuti su.
Ono sto ima vecina skola je obezbedjenje koje placaju ... roditelji!
E, to je realnost u nasim skolama.

Ustaše

pre 2 godine

On ima svoje mišljenje. Eto, vidiš kako znaš biti tolerantan prema različitostima kad te mali peder mlatne štapom.

"
Zna ,zna vrlo dobro!

Šta nije jasno iz primera poremećenog mozga !
(Nikola, 5. maj 2023 23:58)

Sanja Tavic

pre 2 godine

I neka dodje posle neko da mi soli pamet kako su zene ovakve i onakve. Dvojica ludaka zavise u crno 17 porodica jer ne znaju da kontrolisu svoje emocije, samo nemoj slucajno da se neko usudi da mi kaze da je kriva majka (ona ga li je vodila u streljanu??) ili baba ili tetka ili ove devojcice koje je poubijao a koje su necije cerke, sestre. Stop muskom nasilju, stop!
(DBZ, 5. maj 2023 22:38)

Prebijaju, ubijaju, siluju, izazivaju ratove. Muskarci su tumor ove planete.

Maja

pre 2 godine

@SL...u potpunosti se slazem sa vasim komentarom.
Mislim isto kao vi da nasi strucnjaci nisu dorasli ovom zadatku, jer je ovo i za svetske standarde jako ekstreman slucaj. Svakako da oni sa svoje tacke treba da se trude da shvate postupke mladog ubice, ali uzasnu patologiju cina ne mogu niti smeju da relativizuju. Oni ga sami pretvaraju u heroja pojedinih labilnih tinejdzerskih grupa, a to nikako ne smeju da dopuste. Nije bez razloga sto za ovakve slucajeve na zapadu, kratka i jasna definicija za javnost je da je to postupak psihopate. A onda se kasnije u okvirima struke, naucnih analiza itd. ide u dalje analize licnosti koja svakako nije prosta ni kod koga, a pogotovo kod pocinioca ovakvog cina.

SL

pre 2 godine

@Maja U pravu ste, slazem se, definitivno je trebalo sve ovo da se postavi i komentarise na drugi nacin, upravo kao sto ste napisali da se radi na zapadu. Utisak je da nasi psiholozi nemaju potrebno znanje ali ni ambiciju da sagledaju siru sliku, da bi uopste mogli da na profesionalan nacin prokomentarisu ovu mega tragediju, pa se iz tog razloga njihov komentar na zalost sveo na analiziranje ‘osecanja’ i ‘emocija’ ubice.
Kakav paradoks, zar ne bi bilo logicno da akcenat bude prvenstveno na tragicno izgubljenim zivotima i emocijama njihovih porodica, a zatim i na emocijama svih gradjana koji su takodje duboko potreseni ovim dogadjajem, umesto sto se prvenstveno analiziraju emocije ubice i relativizuje jedna teska tinejdzerska patologija??
Takodje, ni pravnici se nisu proslavili sa svojim komentarima, jer su svi do jednog recitovali istu pesmicu, da deca ispod 14 godina ne mogu da odgovaraju krivicno, sta god uradili. U redu, tako je trenutno po zakonu, ali...Gde vam je nestalo kriticko misljenje i konstruktivan predlog za izmene u zakonu koje bi suzbile u buducnosti ovakve tragedije?
Na zalost, niko da se izdvoji, niko da bekne, nista pametno da cujemo...
Kao sto neko vec rece u komentaru, svi samo otaljavaju posao po ustaljenim sablonima, sa sto manje truda i odgovornosti, dok ce problematicni tinejdzeri postati sve ludji, verujuci da su zasticeni kao beli medvedi od bilo kakve kazne jer su ‘deca’ i jer su im to nasi psiholozi kao i pravnici potvrdili u medijima...

Pop in

pre 2 godine

On mozda ne mora i ne zna sta je psihopatija i sociopatija, ali u principu je to nebitno, zna li ili ne zna, ako se ponaša i deluje po definiciji psihopatije i sociopatije. Njegova dela a ne poznavanje materije ga kvalifikuju i pokazuju sta je u stvari.

No name

pre 2 godine

Ne mogu da shvatim da svi pričaju isto. "Čuo je negde tu reč, psihopata, a ne zna značenje". Kao da je čudno da dete od 13 godina zna tu reč kao i značenje. Svašta...

možda mi nekad i propustite komentar na info delu

pre 2 godine

Dečak nije psihopata, već je pravi školski primer za sociopatu. Manipulativni egocentrik koji može da bude vrlo šarmantan i zavodljiv, ali i povučen i nekomunikativan; važan mu je uspeh i da dominira, jer smatra da je iznad ostalih i da ima pravo da radi šta hoće; može da uradi strašne stvari drugima bez ikakvog saosećanja i kajanja; itd... Po psihijatriskim kriterijumima je rano za dijagnozu, ali obzirom da se takvi rađaju i nastave da se formiraju tako tokom života, i da je to već sad sasvim prepoznatljivo, onda tu nema dileme. I za to nema leka, jedino doživotna izolacija u nekoj ustanovi u situacijama kad je već izvršio neki zločin, jer ga ništa ne sprečava da na slobodi ne ponovi nešto slično.
(opservator, 05. maj 2023 16:48)

i kao takav može godinama odlično da posluži za proučavanje u nekom zatvorenom odeljenju...

Pera

pre 2 godine

Može i ne mora da zna bilo šta da bi bio psihopata. Po svemu do sada vidjenom, kad pogledam definicije, dečak se vrlo uklapa u sliku. Poznato je od ranije da su neka deca bila sposobna za neverovatno okrutna zlodela, to moramo prihvatiti kao činjenicu.

Pravo pitanje je u kakvom to okruženju, atmosferi, društvu, niko ko je trebalo da primeti, nije primetio to zlo. Znači da nas je sve zajedno zlo gotovo progutalo.

Ima tu još raznih rupa...

pre 2 godine

U moje vrijeme - nama su govorili da će nam tata otići u zatvor ako nacrtamo kukasti krst. Pa smo se i od sam te pomisli tresli.

Mene čudi kako se niko nije pozabavio tom činjenicom - da ovome dječaku uopšte nije palo na pamet da bi tata i mama mogli u zatvor, niti ga je to dotako, niti mu je to bilo bitno.

O kakvoj se šifri tek tu radi?