Ponedeljak, 24.04.2023.

09:33

Koji med je najzdraviji?

Izvor: srpskimed.com

Koji med je najzdraviji? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

Zoran Knezevic

pre 2 godine

Nisam pčelar, ali ako sam dobro razumeo ljudi obavezno pokvare med. Da ostave med pčelama, da se oni hrane i prežive u periodu hladnog vremena kada ostaju u košnicama što je prirodni poredak, meda za ljude ne bi ni bilo ili bi ga bilo u malim količinama. Ljudi ustvari kradu njihovu hranu.
(neko)
----
U pravu ste. Ljudi, obično, pokvare sve. I ne shvataju da je u prirodi sve povezano, tankim nevidljivim karikama, koje se lako pokidaju i teško obnavljaju. Pravi pčelari nikada ne ostavljaju pčele bez dovoljne količine meda. Uzimaju samo onaj, očigledni, višak, koji vredne pčelice prikupe i proizvedu. Halapljivost i gramzivost su ljudske osobine. Mislim da će te osobine dovesti ljudsku vrstu do propasti. U kontaktu sa prirodom, čovek mora da hoda "kao po jajima" i da debelo razmisli, da svojim postupkom ne napravi haos.Evo jednog primera koji sa pčelama nema veze. Jastrebac je, vazdušnom linijom, udaljen od Kopaonika samo oko 20-ak kilometara. Na Kopaoniku rastu zimzelene šume dok ih na Jastrepcu UOPŠTE NEMA. Eh, sada, neki pametnjakovići su se setili da na Jatrepcu posade bor i smrču. Šta se deilo? Posle desetak godina snegovi su povaljali stotine hektara nedoraslih četinara. Čovek je hteo nešto što priroda nije uradila milionima godina unazad. I napravio grešku. Isto je sa pčelama, s time, što će nestanak pčela direktno ugroziti i naš opstanak. Koliko je ljudi svesno da zavisi od tog malog, vrednog i izvanrednog insekta? I šta radimo da ih sačuvamo? Gotovo ništa.

peksimit

pre 2 godine

Da bi se napravio dobar med ima 3 uslova:
1. Medar treba da zna znanje kako se pravi med.
2. Pcele treba da imaju dobru pasu, udaljenu od naselja i zaprasivanih njiva. U gradskim sredinama, gde ima puno đubreta i hemijskih otpada, nemoguće je napraviti dobar med.
3. Medar ne bi trebao da vara, da prodaje secer kao med, i slicno tome.

neko

pre 2 godine

Nisam pčelar, ali ako sam dobro razumeo ljudi obavezno pokvare med. Da ostave med pčelama, da se oni hrane i prežive u periodu hladnog vremena kada ostaju u košnicama što je prirodni poredak, meda za ljude ne bi ni bilo ili bi ga bilo u malim količinama. Ljudi ustvari kradu njihovu hranu.

gradjanin

pre 2 godine

Bozidar

To je bila samo greška u pisanju. Najbolji su mi oni koji se odmah dohvate za neku reč koja je produkt greške, lapsusa.
I da, ima ljudi koji žive na nadmorskoj visini od preko 1300m. I da, bolji je taj med nego taj tvoj od 1222m nadmorske visine.jer je ipak čistiji i vazduh i još slabije naseljen itd itd.

Milica

pre 2 godine

da, borov med je dobar, ali ne sirup od borovih iglica vec med koji sakupe pcele. Izuzetno dobar za plucne tegobe ali ima jedan nedostatak. Ima slican efekat kao Red Bull i osobe sa visokim krvnim pritiskom ne bi trebalo da ga konzumiraju. Skoro je crn i kod nas izuzetno retko moze da se nadje
(Nislija, 24. april 2023 20:08)

Sirup od borovih iglica je jedno a borov med drugo. I jedno i drugo je zdravo. Pitate se kako je taj sirup zdrav? Tako sto mlade borove iglice i borov cvet prepun polena pravim sa livadskim ili nekim drugim medom, a ne sa secerom kao 90% naroda. Glavni sastojak Red Bulla je kofein, a bor uopste ne sadrzi kofein. Nesto ste pomesali.

Mitropolit Jovan

pre 2 godine

"Mitropolit Jovan"sve što ste napisali 100%je istina. Na žalost ljubitelja prirode i Jastrebca.Uz pomoć lokalnih moćnika seče se šuma preterano i bez imalo razmišljanja o budućnosti. Jastrebac polako ostaje i bez vode.Kratkoročni interesi male grupe ljudi ostaviće Jastrebac narednim generacijama bez šume i vode.
(goksit, 24. april 2023 20:18)
-----
Hvala Bogu da ima još nekog ko je shvatio. Nekada najšumovitija, najčistija i prelepa planina, danas liči na kosovsko-metohijska pravoslavna groblja ili divlju deponiju. Posečena, razrovana buldožerima i traktorima, unakažena. Ukoliko se, pod hitno, ne pokrene neka peticija za zaštitu ove planine od lokalnih do državnih bandita i pljačkaša, od nje će ostati samo upomene i priče. Nisu joj mogli ništa ni Turci, ni Burgari, ni Nemci. Ovi sadašnji varvari, alavi, ljudi čije su oči gladne, ne znaju za milost. Seljaka više nema da je brane, tako da je planina prepuštena u ruke nesavesnih.

Zoran Knezevic

pre 2 godine

Čujem da se tzv. šumski med dobija zapravo tako, što pčele prerađuju neku slatku izlučevinu biljnih vaši iz šume. Šta drugo daje polen u šumi, sem ako nije bagremova ili lipova, i to samo kratak vremenski period u godini? Ako neki pčelar može da mi pojasni…
(Nego, 24. april 2023 16:42)
---------
Pokušaću da Vam pojasnim, mada, nisam iskusan pčelar ali, pčelama prilazim sa posebnim zadovoljstvom i posmatrajući ih od njih učim. Biljne vaši luče takozvanu mednu rosu koju pčele preradjuju u med. To nije polen već nektar. Medjutim, primetio sam, barem ovde na Jastrepcu, da je za šumski med važan grad, koga, naravno, niko ne želi. Pored štete koju napravi, grad, eto, daje i neki benefit. Naime, grad ošteti zelenu masu na bukovim i hrastovim šumama, posle čega biljke luče neku vrstu slatkaste sluzi kojom "leče" svoje rane. Pčele to koriste i količina tog meda je uvek upravo srazmerna ovoj prirodnoj pojavi. Prošle godine, nije bilo biljnih vaši, pojele u ih čuvene bumbamare, a nije bilo ni grada. Praktično niko nije upeo da izvrca ni kilogram tog "crnog" meda.

goksit

pre 2 godine

"Mitropolit Jovan"sve što ste napisali 100%je istina. Na žalost ljubitelja prirode i Jastrebca.Uz pomoć lokalnih moćnika seče se šuma preterano i bez imalo razmišljanja o budućnosti. Jastrebac polako ostaje i bez vode.Kratkoročni interesi male grupe ljudi ostaviće Jastrebac narednim generacijama bez šume i vode.

Bozidar

pre 2 godine

Samo med na nadmorskoj visini 1300m pa naviše. Uz uslov da nema obradivih pašnjaka koji se tretiraju raznim pesticidima. Samo i isključivo stočarski kraj. E taj med je čist med. Naravno, ako pčelar ne "majmuniše" nešto sa veštačkim zasladjivačima i slične gluposti.
(gradjanin, 24. april 2023 18:11)

Obradiva je njiva, a ne pasnjak. Pasnjaci se ne obradjuju, vec na njima pase stoka. Otuda im i ime, zar ne? Inace ovo za 1300 m nv je glupost jer retko ko zivi iznad 1300 metara. Ja sam na visini od 1220 m, cist, stocarski kraj, slabo naseljen, odlican med imamo ali ne valja jer nije na 1300+ m.

Alex

pre 2 godine

U Evropi, pčele se čuvaju i u centrima zagušenih gradova i taj med je apsolutno istog kvaliteta kao i med iz tzv."netaknute " prirode. Radi se o tome da same pčele prerađuju i prečišćuju te otrove i daju čist i zdrav med. To za info ovima koji pojma o tome nemaju a i nekim pčelarima koji misle da sve znaju. Dalje, samim oprašivanjem u gradskim sredinama, pčele pomažu u vegetaciji i obogaćuju floru urbanih sredina. To je i najveća korist od njih. A ako ima otrova u medu, to je od preparata koje koriste pčelari i koji su štetni. Hvala na pažnji!

Bozidar

pre 2 godine

Ono što je najdragocjenije kod ovog pčelinjeg proizvoda svakako je matična mliječ, zatim propolis i na kraju peludni prah. Postoje preparati koji objedinjuju sve tri komponente i ukoliko su urađeni propisno (jer matična mliječ zahtijeva poseban postupak da bi se očuvala kao takva) proizvod je zaista ljekovit. Konzumacija meda bez ovih sastojaka tek je nešto vrednija od konzumacije običnog šećera.
(boris, 24. april 2023 17:41)

Najdragocjeniji je polen jer iz njega sve nastaje.

Nislija

pre 2 godine

Najbolji je borov med. Bez konkurencije.
(Milica, 24. april 2023 16:20)

da, borov med je dobar, ali ne sirup od borovih iglica vec med koji sakupe pcele. Izuzetno dobar za plucne tegobe ali ima jedan nedostatak. Ima slican efekat kao Red Bull i osobe sa visokim krvnim pritiskom ne bi trebalo da ga konzumiraju. Skoro je crn i kod nas izuzetno retko moze da se nadje

Bozidar

pre 2 godine

Čujem da se tzv. šumski med dobija zapravo tako, što pčele prerađuju neku slatku izlučevinu biljnih vaši iz šume. Šta drugo daje polen u šumi, sem ako nije bagremova ili lipova, i to samo kratak vremenski period u godini? Ako neki pčelar može da mi pojasni…
(Nego, 24. april 2023 16:42)

Bor. Najkvalitetniji polen je borov. Takodje kratak vremenski period ali tako priroda diktira.

Ivan ZG

pre 2 godine

Kako znati da li je med pravi?
Kao prvo ako se ušećerio i stvrdnuo sigurno je pravi jer ove šećerne vodice se neće nikada ušećeriti.
Ako je tekući onda uzmete žlicu i zagrabite med i pustite da curi sa žlice. Mlaz meda bit će sve tanji i tanji, ali neće prestajati curiti. Ako prestaje pa ponovo počinje curiti onda nije pravi med.
Ako je pravi curit će bez zastoja sve dok mlaz ne bude tanji od milimetra!
Tako vas više nitko neće prevariti kada kupujete med!
Inače med je onoliko dodatno zdrav koliko su zdrave biljke sa kojih su pčele uzele nektar. Ako je bor dobar za plućne bolesnike onda će med od bora biti dobar za plućne bolesnike. I tako za svaku biljku.
Prednost meda je da je sladak pa malo zamaskira okus djelatne tvari iz biljke koja je možda neugodnog okusa.

@sasa

pre 2 godine

Juče članak kako je med Otrov a danas koji je naj zdraviji!!!!
(sasa, 24. april 2023 12:52)

Koliko si pismen, toliko si i razumeo taj jucerasnji clanak.

Indjija

pre 2 godine

Bio sam u Australiji nekoliko puta i probao vise vrsta njihovog meda. To je druga dimenzija u odnosu na sve ovde. Nista ni slicno ne postoji. A opet, najbolji od svih je Manuka med sa Novog Zelanda kojeg sam takodje probao. Manuka i australijski med od šumskih jagoda su mi neprocenjivi.

Mare

pre 2 godine

Bila je emisija na BBC, i tamo su neki stručnjaci zaključili da je najbolji Livadski med, jer to je mešavina svih mogucih biljaka i cvetova u jednom.
Inače donesi su mi bili iz Brazila teglicu meda od narandze. Sto se tiče ukusa, nikada nisam tako fin med probao.

gradjanin

pre 2 godine

Samo med na nadmorskoj visini 1300m pa naviše. Uz uslov da nema obradivih pašnjaka koji se tretiraju raznim pesticidima. Samo i isključivo stočarski kraj. E taj med je čist med. Naravno, ako pčelar ne "majmuniše" nešto sa veštačkim zasladjivačima i slične gluposti.

nnn

pre 2 godine

@gradjanin
E sve si lepo rekao. Samo da dodam da je mnogo bitno da med nije termicki obradjivan jer da bi dobili onaj tecannprovidan med ga greju a u takvom nema enzima jer ih temperatura unisti.
Barem u inostranstvu ima takvik medova, ili ako znate pcelara pa da vam direktno iz kosnice nasece i ubaci u teglu sa sve sacem pre vrcanja.

Pcelar

pre 2 godine

(statuskan, 24. april 2023 13:05)
Osoba koja ovo napise ocigledno je vrlo neupucena u pcelarstvo generalno. Lokacija pcelinjaka ne mora imati nikakve veze sa kvalitetom meda. Sasvim suprotno. Svaka pcelinja zajednica mora se vise puta godisnje tretirati protiv pcelinjeg krpelja (varoe) inace skoro sigurno strada. Dakle svaki pcelar tretira svoje pcele nekim sredstvom. Lepeza sredstava je od onih biljnog porekla (na primer timol) organskih kiselina (mravlja, oksalna) do kancerogenih otrova bukvalno (na primer amitraz). Ovaj poslednji je najdelotvorniji i koristi ga preko 80 posto pcelara. Tako da mozete vi kupiti med sa Tare, Stare planine.. a tretirane su neadekvatno amitrazom i jedete bukvalno otrovan med plus kancerogen. Ta prica o prirodi, planinama, livadama, sve je to nevazno. Vazno je cime su tretirane pcele, kada i kako.

boris

pre 2 godine

Ono što je najdragocjenije kod ovog pčelinjeg proizvoda svakako je matična mliječ, zatim propolis i na kraju peludni prah. Postoje preparati koji objedinjuju sve tri komponente i ukoliko su urađeni propisno (jer matična mliječ zahtijeva poseban postupak da bi se očuvala kao takva) proizvod je zaista ljekovit. Konzumacija meda bez ovih sastojaka tek je nešto vrednija od konzumacije običnog šećera.

Nego

pre 2 godine

Čujem da se tzv. šumski med dobija zapravo tako, što pčele prerađuju neku slatku izlučevinu biljnih vaši iz šume. Šta drugo daje polen u šumi, sem ako nije bagremova ili lipova, i to samo kratak vremenski period u godini? Ako neki pčelar može da mi pojasni…

Bokac Zemun

pre 2 godine

Kakav god da je med, vazno da je od proverenog pčelara. Nekoga ko neće varati sa medom koristeći šećerne sirupe ili druge metode. Ja već duže vreme u Beogradu naručujem unapred med od pcelarskog gazdinstva DveGore. Kupim čim se bagremov i lipova paša i vrcanje završi i miran sam za celu godinu...

Igor

pre 2 godine

@NE spominje se kestenov med koji je daleko najbolji
(ranzo, 24. april 2023 13:09)

Ja imam problem sa mojim pcelama da im objasnim da u vreme cvetanja kestena treba da idu samo na kesten. Nikako to da shvate nego svaka ide na svoju stranu. Probao sam i sa natpisima sta je kesten, probao sam da objasnjavam, stavljao sam putokaze, osvetljavao put, ma nista ne pomaze.

Zoran

pre 2 godine

Med je ~ 99% prost šećer (ostatak čine nešto malo enzima, eteričnih ulja i minerala) sa visokim glikemijskim indeksom . Pravilnije je reći da nije zdraviji nego je manje loš od običnog šećera.

Mile

pre 2 godine

Med od borovine,meni se gadio,ali je najzdravije uvek ono sto najmanje prija culima ukusa. Med moze da se kupi u Dalmaciji,ili u svakoj vecoj radnji u Federaciji BiH.

Mitropolit Jovan

pre 2 godine

Zdrav je samo onaj med koji je nastao na području netaknute prirode bez okolnih voćnjaka,oranica koje se kupaju u pesticidima i raznim otrovima.Što se tiče Srbije samo Stara Planina,Tara,Golija,Vlasina,Kopaonik.
(statuskan, 24. april 2023 13:05)
------
Zašto svi preskaču nekada najšumovitiju planinu Jastrebac. Tamo nema ničeg drugog osim ono što da priroda. To je doduše dovoljno za male količine meda ali je med izuzetno vredan i kvalitetan. Što se tiče ono,"najšumovitije" milim da su mu ovi najnoviji varvari došli glave. Tu se seče i krade na sve trane. Sve je to uvezano u besprekoran kriminalni lanac.

Srb

pre 2 godine

Svaki med je dobar ako je pravi. Pčela ako stane na cvet koji je tretiran pesticidima istog momenta ugine,tako da nestigne da unese kontaminirani nektar u košnicu. Pesticidi u medu se pojavljuju samo ako pčelar hemijski tretira društvo u toku medobranja. Šećer od repe u medu se pojavljuje zbog toga što mnogi pčelari sipaju šećerni sirup za prihranu pčela u toku medobranja. Ako imate nedoumicu o kvalitetu, uzmete uzorak meda koji kupujete i odnesete na analizu u labaratoriju i vidite šta i kako. Ako mislite da kupite pravi i čist med za 700,800 dinara od toga nema ništa.

statuskan

pre 2 godine

Zdrav je samo onaj med koji je nastao na području netaknute prirode bez okolnih voćnjaka,oranica koje se kupaju u pesticidima i raznim otrovima.Što se tiče Srbije samo Stara Planina,Tara,Golija,Vlasina,Kopaonik.

Che

pre 2 godine

Najzdraviji je med od kestena. I to je čak naučno dokazano, a i mi pčelari uvek to pominjemo. Takođe, to je med koji se najteže proda jer ga ljudi ne vole zbog gorčine. A ovde ga nema ni u pomenu.

Medonosac

pre 2 godine

Suncokretov med nije za direktnu upotrebu već za prerađivačku industriju, uz to suncokret se tretira pesticidima, tako da je za izbegavanje sigurno, pravi livadski med ne postoji, to je u stvari medna mešavina od različtih vrsta medonosnih biljaka, uključujući i neke koje se takođe tretiraju, bagremov med je organski proizvod i kao takav ubedljivo najbolji za ljudsku upotrebu...

питам за друга

pre 2 godine

Ниједан. Можеш слободно да ручаш шећер директно из кесе, јефтиније је.

statuskan

pre 2 godine

Zdrav je samo onaj med koji je nastao na području netaknute prirode bez okolnih voćnjaka,oranica koje se kupaju u pesticidima i raznim otrovima.Što se tiče Srbije samo Stara Planina,Tara,Golija,Vlasina,Kopaonik.

Pcelar

pre 2 godine

(statuskan, 24. april 2023 13:05)
Osoba koja ovo napise ocigledno je vrlo neupucena u pcelarstvo generalno. Lokacija pcelinjaka ne mora imati nikakve veze sa kvalitetom meda. Sasvim suprotno. Svaka pcelinja zajednica mora se vise puta godisnje tretirati protiv pcelinjeg krpelja (varoe) inace skoro sigurno strada. Dakle svaki pcelar tretira svoje pcele nekim sredstvom. Lepeza sredstava je od onih biljnog porekla (na primer timol) organskih kiselina (mravlja, oksalna) do kancerogenih otrova bukvalno (na primer amitraz). Ovaj poslednji je najdelotvorniji i koristi ga preko 80 posto pcelara. Tako da mozete vi kupiti med sa Tare, Stare planine.. a tretirane su neadekvatno amitrazom i jedete bukvalno otrovan med plus kancerogen. Ta prica o prirodi, planinama, livadama, sve je to nevazno. Vazno je cime su tretirane pcele, kada i kako.

питам за друга

pre 2 godine

Ниједан. Можеш слободно да ручаш шећер директно из кесе, јефтиније је.

Medonosac

pre 2 godine

Suncokretov med nije za direktnu upotrebu već za prerađivačku industriju, uz to suncokret se tretira pesticidima, tako da je za izbegavanje sigurno, pravi livadski med ne postoji, to je u stvari medna mešavina od različtih vrsta medonosnih biljaka, uključujući i neke koje se takođe tretiraju, bagremov med je organski proizvod i kao takav ubedljivo najbolji za ljudsku upotrebu...

Bozidar

pre 2 godine

Samo med na nadmorskoj visini 1300m pa naviše. Uz uslov da nema obradivih pašnjaka koji se tretiraju raznim pesticidima. Samo i isključivo stočarski kraj. E taj med je čist med. Naravno, ako pčelar ne "majmuniše" nešto sa veštačkim zasladjivačima i slične gluposti.
(gradjanin, 24. april 2023 18:11)

Obradiva je njiva, a ne pasnjak. Pasnjaci se ne obradjuju, vec na njima pase stoka. Otuda im i ime, zar ne? Inace ovo za 1300 m nv je glupost jer retko ko zivi iznad 1300 metara. Ja sam na visini od 1220 m, cist, stocarski kraj, slabo naseljen, odlican med imamo ali ne valja jer nije na 1300+ m.

Milica

pre 2 godine

da, borov med je dobar, ali ne sirup od borovih iglica vec med koji sakupe pcele. Izuzetno dobar za plucne tegobe ali ima jedan nedostatak. Ima slican efekat kao Red Bull i osobe sa visokim krvnim pritiskom ne bi trebalo da ga konzumiraju. Skoro je crn i kod nas izuzetno retko moze da se nadje
(Nislija, 24. april 2023 20:08)

Sirup od borovih iglica je jedno a borov med drugo. I jedno i drugo je zdravo. Pitate se kako je taj sirup zdrav? Tako sto mlade borove iglice i borov cvet prepun polena pravim sa livadskim ili nekim drugim medom, a ne sa secerom kao 90% naroda. Glavni sastojak Red Bulla je kofein, a bor uopste ne sadrzi kofein. Nesto ste pomesali.

Bokac Zemun

pre 2 godine

Kakav god da je med, vazno da je od proverenog pčelara. Nekoga ko neće varati sa medom koristeći šećerne sirupe ili druge metode. Ja već duže vreme u Beogradu naručujem unapred med od pcelarskog gazdinstva DveGore. Kupim čim se bagremov i lipova paša i vrcanje završi i miran sam za celu godinu...

gradjanin

pre 2 godine

Samo med na nadmorskoj visini 1300m pa naviše. Uz uslov da nema obradivih pašnjaka koji se tretiraju raznim pesticidima. Samo i isključivo stočarski kraj. E taj med je čist med. Naravno, ako pčelar ne "majmuniše" nešto sa veštačkim zasladjivačima i slične gluposti.

Alex

pre 2 godine

U Evropi, pčele se čuvaju i u centrima zagušenih gradova i taj med je apsolutno istog kvaliteta kao i med iz tzv."netaknute " prirode. Radi se o tome da same pčele prerađuju i prečišćuju te otrove i daju čist i zdrav med. To za info ovima koji pojma o tome nemaju a i nekim pčelarima koji misle da sve znaju. Dalje, samim oprašivanjem u gradskim sredinama, pčele pomažu u vegetaciji i obogaćuju floru urbanih sredina. To je i najveća korist od njih. A ako ima otrova u medu, to je od preparata koje koriste pčelari i koji su štetni. Hvala na pažnji!

Igor

pre 2 godine

@NE spominje se kestenov med koji je daleko najbolji
(ranzo, 24. april 2023 13:09)

Ja imam problem sa mojim pcelama da im objasnim da u vreme cvetanja kestena treba da idu samo na kesten. Nikako to da shvate nego svaka ide na svoju stranu. Probao sam i sa natpisima sta je kesten, probao sam da objasnjavam, stavljao sam putokaze, osvetljavao put, ma nista ne pomaze.

Bozidar

pre 2 godine

Čujem da se tzv. šumski med dobija zapravo tako, što pčele prerađuju neku slatku izlučevinu biljnih vaši iz šume. Šta drugo daje polen u šumi, sem ako nije bagremova ili lipova, i to samo kratak vremenski period u godini? Ako neki pčelar može da mi pojasni…
(Nego, 24. april 2023 16:42)

Bor. Najkvalitetniji polen je borov. Takodje kratak vremenski period ali tako priroda diktira.

Mitropolit Jovan

pre 2 godine

"Mitropolit Jovan"sve što ste napisali 100%je istina. Na žalost ljubitelja prirode i Jastrebca.Uz pomoć lokalnih moćnika seče se šuma preterano i bez imalo razmišljanja o budućnosti. Jastrebac polako ostaje i bez vode.Kratkoročni interesi male grupe ljudi ostaviće Jastrebac narednim generacijama bez šume i vode.
(goksit, 24. april 2023 20:18)
-----
Hvala Bogu da ima još nekog ko je shvatio. Nekada najšumovitija, najčistija i prelepa planina, danas liči na kosovsko-metohijska pravoslavna groblja ili divlju deponiju. Posečena, razrovana buldožerima i traktorima, unakažena. Ukoliko se, pod hitno, ne pokrene neka peticija za zaštitu ove planine od lokalnih do državnih bandita i pljačkaša, od nje će ostati samo upomene i priče. Nisu joj mogli ništa ni Turci, ni Burgari, ni Nemci. Ovi sadašnji varvari, alavi, ljudi čije su oči gladne, ne znaju za milost. Seljaka više nema da je brane, tako da je planina prepuštena u ruke nesavesnih.

Mitropolit Jovan

pre 2 godine

Zdrav je samo onaj med koji je nastao na području netaknute prirode bez okolnih voćnjaka,oranica koje se kupaju u pesticidima i raznim otrovima.Što se tiče Srbije samo Stara Planina,Tara,Golija,Vlasina,Kopaonik.
(statuskan, 24. april 2023 13:05)
------
Zašto svi preskaču nekada najšumovitiju planinu Jastrebac. Tamo nema ničeg drugog osim ono što da priroda. To je doduše dovoljno za male količine meda ali je med izuzetno vredan i kvalitetan. Što se tiče ono,"najšumovitije" milim da su mu ovi najnoviji varvari došli glave. Tu se seče i krade na sve trane. Sve je to uvezano u besprekoran kriminalni lanac.

Zoran

pre 2 godine

Med je ~ 99% prost šećer (ostatak čine nešto malo enzima, eteričnih ulja i minerala) sa visokim glikemijskim indeksom . Pravilnije je reći da nije zdraviji nego je manje loš od običnog šećera.

boris

pre 2 godine

Ono što je najdragocjenije kod ovog pčelinjeg proizvoda svakako je matična mliječ, zatim propolis i na kraju peludni prah. Postoje preparati koji objedinjuju sve tri komponente i ukoliko su urađeni propisno (jer matična mliječ zahtijeva poseban postupak da bi se očuvala kao takva) proizvod je zaista ljekovit. Konzumacija meda bez ovih sastojaka tek je nešto vrednija od konzumacije običnog šećera.

Srb

pre 2 godine

Svaki med je dobar ako je pravi. Pčela ako stane na cvet koji je tretiran pesticidima istog momenta ugine,tako da nestigne da unese kontaminirani nektar u košnicu. Pesticidi u medu se pojavljuju samo ako pčelar hemijski tretira društvo u toku medobranja. Šećer od repe u medu se pojavljuje zbog toga što mnogi pčelari sipaju šećerni sirup za prihranu pčela u toku medobranja. Ako imate nedoumicu o kvalitetu, uzmete uzorak meda koji kupujete i odnesete na analizu u labaratoriju i vidite šta i kako. Ako mislite da kupite pravi i čist med za 700,800 dinara od toga nema ništa.

Indjija

pre 2 godine

Bio sam u Australiji nekoliko puta i probao vise vrsta njihovog meda. To je druga dimenzija u odnosu na sve ovde. Nista ni slicno ne postoji. A opet, najbolji od svih je Manuka med sa Novog Zelanda kojeg sam takodje probao. Manuka i australijski med od šumskih jagoda su mi neprocenjivi.

@sasa

pre 2 godine

Juče članak kako je med Otrov a danas koji je naj zdraviji!!!!
(sasa, 24. april 2023 12:52)

Koliko si pismen, toliko si i razumeo taj jucerasnji clanak.

Che

pre 2 godine

Najzdraviji je med od kestena. I to je čak naučno dokazano, a i mi pčelari uvek to pominjemo. Takođe, to je med koji se najteže proda jer ga ljudi ne vole zbog gorčine. A ovde ga nema ni u pomenu.

Zoran Knezevic

pre 2 godine

Čujem da se tzv. šumski med dobija zapravo tako, što pčele prerađuju neku slatku izlučevinu biljnih vaši iz šume. Šta drugo daje polen u šumi, sem ako nije bagremova ili lipova, i to samo kratak vremenski period u godini? Ako neki pčelar može da mi pojasni…
(Nego, 24. april 2023 16:42)
---------
Pokušaću da Vam pojasnim, mada, nisam iskusan pčelar ali, pčelama prilazim sa posebnim zadovoljstvom i posmatrajući ih od njih učim. Biljne vaši luče takozvanu mednu rosu koju pčele preradjuju u med. To nije polen već nektar. Medjutim, primetio sam, barem ovde na Jastrepcu, da je za šumski med važan grad, koga, naravno, niko ne želi. Pored štete koju napravi, grad, eto, daje i neki benefit. Naime, grad ošteti zelenu masu na bukovim i hrastovim šumama, posle čega biljke luče neku vrstu slatkaste sluzi kojom "leče" svoje rane. Pčele to koriste i količina tog meda je uvek upravo srazmerna ovoj prirodnoj pojavi. Prošle godine, nije bilo biljnih vaši, pojele u ih čuvene bumbamare, a nije bilo ni grada. Praktično niko nije upeo da izvrca ni kilogram tog "crnog" meda.

Bozidar

pre 2 godine

Ono što je najdragocjenije kod ovog pčelinjeg proizvoda svakako je matična mliječ, zatim propolis i na kraju peludni prah. Postoje preparati koji objedinjuju sve tri komponente i ukoliko su urađeni propisno (jer matična mliječ zahtijeva poseban postupak da bi se očuvala kao takva) proizvod je zaista ljekovit. Konzumacija meda bez ovih sastojaka tek je nešto vrednija od konzumacije običnog šećera.
(boris, 24. april 2023 17:41)

Najdragocjeniji je polen jer iz njega sve nastaje.

Nego

pre 2 godine

Čujem da se tzv. šumski med dobija zapravo tako, što pčele prerađuju neku slatku izlučevinu biljnih vaši iz šume. Šta drugo daje polen u šumi, sem ako nije bagremova ili lipova, i to samo kratak vremenski period u godini? Ako neki pčelar može da mi pojasni…

Ivan ZG

pre 2 godine

Kako znati da li je med pravi?
Kao prvo ako se ušećerio i stvrdnuo sigurno je pravi jer ove šećerne vodice se neće nikada ušećeriti.
Ako je tekući onda uzmete žlicu i zagrabite med i pustite da curi sa žlice. Mlaz meda bit će sve tanji i tanji, ali neće prestajati curiti. Ako prestaje pa ponovo počinje curiti onda nije pravi med.
Ako je pravi curit će bez zastoja sve dok mlaz ne bude tanji od milimetra!
Tako vas više nitko neće prevariti kada kupujete med!
Inače med je onoliko dodatno zdrav koliko su zdrave biljke sa kojih su pčele uzele nektar. Ako je bor dobar za plućne bolesnike onda će med od bora biti dobar za plućne bolesnike. I tako za svaku biljku.
Prednost meda je da je sladak pa malo zamaskira okus djelatne tvari iz biljke koja je možda neugodnog okusa.

goksit

pre 2 godine

"Mitropolit Jovan"sve što ste napisali 100%je istina. Na žalost ljubitelja prirode i Jastrebca.Uz pomoć lokalnih moćnika seče se šuma preterano i bez imalo razmišljanja o budućnosti. Jastrebac polako ostaje i bez vode.Kratkoročni interesi male grupe ljudi ostaviće Jastrebac narednim generacijama bez šume i vode.

neko

pre 2 godine

Nisam pčelar, ali ako sam dobro razumeo ljudi obavezno pokvare med. Da ostave med pčelama, da se oni hrane i prežive u periodu hladnog vremena kada ostaju u košnicama što je prirodni poredak, meda za ljude ne bi ni bilo ili bi ga bilo u malim količinama. Ljudi ustvari kradu njihovu hranu.

Mile

pre 2 godine

Med od borovine,meni se gadio,ali je najzdravije uvek ono sto najmanje prija culima ukusa. Med moze da se kupi u Dalmaciji,ili u svakoj vecoj radnji u Federaciji BiH.

Zoran Knezevic

pre 2 godine

Nisam pčelar, ali ako sam dobro razumeo ljudi obavezno pokvare med. Da ostave med pčelama, da se oni hrane i prežive u periodu hladnog vremena kada ostaju u košnicama što je prirodni poredak, meda za ljude ne bi ni bilo ili bi ga bilo u malim količinama. Ljudi ustvari kradu njihovu hranu.
(neko)
----
U pravu ste. Ljudi, obično, pokvare sve. I ne shvataju da je u prirodi sve povezano, tankim nevidljivim karikama, koje se lako pokidaju i teško obnavljaju. Pravi pčelari nikada ne ostavljaju pčele bez dovoljne količine meda. Uzimaju samo onaj, očigledni, višak, koji vredne pčelice prikupe i proizvedu. Halapljivost i gramzivost su ljudske osobine. Mislim da će te osobine dovesti ljudsku vrstu do propasti. U kontaktu sa prirodom, čovek mora da hoda "kao po jajima" i da debelo razmisli, da svojim postupkom ne napravi haos.Evo jednog primera koji sa pčelama nema veze. Jastrebac je, vazdušnom linijom, udaljen od Kopaonika samo oko 20-ak kilometara. Na Kopaoniku rastu zimzelene šume dok ih na Jastrepcu UOPŠTE NEMA. Eh, sada, neki pametnjakovići su se setili da na Jatrepcu posade bor i smrču. Šta se deilo? Posle desetak godina snegovi su povaljali stotine hektara nedoraslih četinara. Čovek je hteo nešto što priroda nije uradila milionima godina unazad. I napravio grešku. Isto je sa pčelama, s time, što će nestanak pčela direktno ugroziti i naš opstanak. Koliko je ljudi svesno da zavisi od tog malog, vrednog i izvanrednog insekta? I šta radimo da ih sačuvamo? Gotovo ništa.

Mare

pre 2 godine

Bila je emisija na BBC, i tamo su neki stručnjaci zaključili da je najbolji Livadski med, jer to je mešavina svih mogucih biljaka i cvetova u jednom.
Inače donesi su mi bili iz Brazila teglicu meda od narandze. Sto se tiče ukusa, nikada nisam tako fin med probao.

nnn

pre 2 godine

@gradjanin
E sve si lepo rekao. Samo da dodam da je mnogo bitno da med nije termicki obradjivan jer da bi dobili onaj tecannprovidan med ga greju a u takvom nema enzima jer ih temperatura unisti.
Barem u inostranstvu ima takvik medova, ili ako znate pcelara pa da vam direktno iz kosnice nasece i ubaci u teglu sa sve sacem pre vrcanja.

Nislija

pre 2 godine

Najbolji je borov med. Bez konkurencije.
(Milica, 24. april 2023 16:20)

da, borov med je dobar, ali ne sirup od borovih iglica vec med koji sakupe pcele. Izuzetno dobar za plucne tegobe ali ima jedan nedostatak. Ima slican efekat kao Red Bull i osobe sa visokim krvnim pritiskom ne bi trebalo da ga konzumiraju. Skoro je crn i kod nas izuzetno retko moze da se nadje

gradjanin

pre 2 godine

Bozidar

To je bila samo greška u pisanju. Najbolji su mi oni koji se odmah dohvate za neku reč koja je produkt greške, lapsusa.
I da, ima ljudi koji žive na nadmorskoj visini od preko 1300m. I da, bolji je taj med nego taj tvoj od 1222m nadmorske visine.jer je ipak čistiji i vazduh i još slabije naseljen itd itd.

peksimit

pre 2 godine

Da bi se napravio dobar med ima 3 uslova:
1. Medar treba da zna znanje kako se pravi med.
2. Pcele treba da imaju dobru pasu, udaljenu od naselja i zaprasivanih njiva. U gradskim sredinama, gde ima puno đubreta i hemijskih otpada, nemoguće je napraviti dobar med.
3. Medar ne bi trebao da vara, da prodaje secer kao med, i slicno tome.

питам за друга

pre 2 godine

Ниједан. Можеш слободно да ручаш шећер директно из кесе, јефтиније је.

Medonosac

pre 2 godine

Suncokretov med nije za direktnu upotrebu već za prerađivačku industriju, uz to suncokret se tretira pesticidima, tako da je za izbegavanje sigurno, pravi livadski med ne postoji, to je u stvari medna mešavina od različtih vrsta medonosnih biljaka, uključujući i neke koje se takođe tretiraju, bagremov med je organski proizvod i kao takav ubedljivo najbolji za ljudsku upotrebu...

gradjanin

pre 2 godine

Samo med na nadmorskoj visini 1300m pa naviše. Uz uslov da nema obradivih pašnjaka koji se tretiraju raznim pesticidima. Samo i isključivo stočarski kraj. E taj med je čist med. Naravno, ako pčelar ne "majmuniše" nešto sa veštačkim zasladjivačima i slične gluposti.

statuskan

pre 2 godine

Zdrav je samo onaj med koji je nastao na području netaknute prirode bez okolnih voćnjaka,oranica koje se kupaju u pesticidima i raznim otrovima.Što se tiče Srbije samo Stara Planina,Tara,Golija,Vlasina,Kopaonik.

Zoran

pre 2 godine

Med je ~ 99% prost šećer (ostatak čine nešto malo enzima, eteričnih ulja i minerala) sa visokim glikemijskim indeksom . Pravilnije je reći da nije zdraviji nego je manje loš od običnog šećera.

Che

pre 2 godine

Najzdraviji je med od kestena. I to je čak naučno dokazano, a i mi pčelari uvek to pominjemo. Takođe, to je med koji se najteže proda jer ga ljudi ne vole zbog gorčine. A ovde ga nema ni u pomenu.

Mile

pre 2 godine

Med od borovine,meni se gadio,ali je najzdravije uvek ono sto najmanje prija culima ukusa. Med moze da se kupi u Dalmaciji,ili u svakoj vecoj radnji u Federaciji BiH.

Nego

pre 2 godine

Čujem da se tzv. šumski med dobija zapravo tako, što pčele prerađuju neku slatku izlučevinu biljnih vaši iz šume. Šta drugo daje polen u šumi, sem ako nije bagremova ili lipova, i to samo kratak vremenski period u godini? Ako neki pčelar može da mi pojasni…

boris

pre 2 godine

Ono što je najdragocjenije kod ovog pčelinjeg proizvoda svakako je matična mliječ, zatim propolis i na kraju peludni prah. Postoje preparati koji objedinjuju sve tri komponente i ukoliko su urađeni propisno (jer matična mliječ zahtijeva poseban postupak da bi se očuvala kao takva) proizvod je zaista ljekovit. Konzumacija meda bez ovih sastojaka tek je nešto vrednija od konzumacije običnog šećera.

Pcelar

pre 2 godine

(statuskan, 24. april 2023 13:05)
Osoba koja ovo napise ocigledno je vrlo neupucena u pcelarstvo generalno. Lokacija pcelinjaka ne mora imati nikakve veze sa kvalitetom meda. Sasvim suprotno. Svaka pcelinja zajednica mora se vise puta godisnje tretirati protiv pcelinjeg krpelja (varoe) inace skoro sigurno strada. Dakle svaki pcelar tretira svoje pcele nekim sredstvom. Lepeza sredstava je od onih biljnog porekla (na primer timol) organskih kiselina (mravlja, oksalna) do kancerogenih otrova bukvalno (na primer amitraz). Ovaj poslednji je najdelotvorniji i koristi ga preko 80 posto pcelara. Tako da mozete vi kupiti med sa Tare, Stare planine.. a tretirane su neadekvatno amitrazom i jedete bukvalno otrovan med plus kancerogen. Ta prica o prirodi, planinama, livadama, sve je to nevazno. Vazno je cime su tretirane pcele, kada i kako.

Bokac Zemun

pre 2 godine

Kakav god da je med, vazno da je od proverenog pčelara. Nekoga ko neće varati sa medom koristeći šećerne sirupe ili druge metode. Ja već duže vreme u Beogradu naručujem unapred med od pcelarskog gazdinstva DveGore. Kupim čim se bagremov i lipova paša i vrcanje završi i miran sam za celu godinu...

Nislija

pre 2 godine

Najbolji je borov med. Bez konkurencije.
(Milica, 24. april 2023 16:20)

da, borov med je dobar, ali ne sirup od borovih iglica vec med koji sakupe pcele. Izuzetno dobar za plucne tegobe ali ima jedan nedostatak. Ima slican efekat kao Red Bull i osobe sa visokim krvnim pritiskom ne bi trebalo da ga konzumiraju. Skoro je crn i kod nas izuzetno retko moze da se nadje

Milica

pre 2 godine

da, borov med je dobar, ali ne sirup od borovih iglica vec med koji sakupe pcele. Izuzetno dobar za plucne tegobe ali ima jedan nedostatak. Ima slican efekat kao Red Bull i osobe sa visokim krvnim pritiskom ne bi trebalo da ga konzumiraju. Skoro je crn i kod nas izuzetno retko moze da se nadje
(Nislija, 24. april 2023 20:08)

Sirup od borovih iglica je jedno a borov med drugo. I jedno i drugo je zdravo. Pitate se kako je taj sirup zdrav? Tako sto mlade borove iglice i borov cvet prepun polena pravim sa livadskim ili nekim drugim medom, a ne sa secerom kao 90% naroda. Glavni sastojak Red Bulla je kofein, a bor uopste ne sadrzi kofein. Nesto ste pomesali.

gradjanin

pre 2 godine

Bozidar

To je bila samo greška u pisanju. Najbolji su mi oni koji se odmah dohvate za neku reč koja je produkt greške, lapsusa.
I da, ima ljudi koji žive na nadmorskoj visini od preko 1300m. I da, bolji je taj med nego taj tvoj od 1222m nadmorske visine.jer je ipak čistiji i vazduh i još slabije naseljen itd itd.

Indjija

pre 2 godine

Bio sam u Australiji nekoliko puta i probao vise vrsta njihovog meda. To je druga dimenzija u odnosu na sve ovde. Nista ni slicno ne postoji. A opet, najbolji od svih je Manuka med sa Novog Zelanda kojeg sam takodje probao. Manuka i australijski med od šumskih jagoda su mi neprocenjivi.

Zoran Knezevic

pre 2 godine

Čujem da se tzv. šumski med dobija zapravo tako, što pčele prerađuju neku slatku izlučevinu biljnih vaši iz šume. Šta drugo daje polen u šumi, sem ako nije bagremova ili lipova, i to samo kratak vremenski period u godini? Ako neki pčelar može da mi pojasni…
(Nego, 24. april 2023 16:42)
---------
Pokušaću da Vam pojasnim, mada, nisam iskusan pčelar ali, pčelama prilazim sa posebnim zadovoljstvom i posmatrajući ih od njih učim. Biljne vaši luče takozvanu mednu rosu koju pčele preradjuju u med. To nije polen već nektar. Medjutim, primetio sam, barem ovde na Jastrepcu, da je za šumski med važan grad, koga, naravno, niko ne želi. Pored štete koju napravi, grad, eto, daje i neki benefit. Naime, grad ošteti zelenu masu na bukovim i hrastovim šumama, posle čega biljke luče neku vrstu slatkaste sluzi kojom "leče" svoje rane. Pčele to koriste i količina tog meda je uvek upravo srazmerna ovoj prirodnoj pojavi. Prošle godine, nije bilo biljnih vaši, pojele u ih čuvene bumbamare, a nije bilo ni grada. Praktično niko nije upeo da izvrca ni kilogram tog "crnog" meda.

Alex

pre 2 godine

U Evropi, pčele se čuvaju i u centrima zagušenih gradova i taj med je apsolutno istog kvaliteta kao i med iz tzv."netaknute " prirode. Radi se o tome da same pčele prerađuju i prečišćuju te otrove i daju čist i zdrav med. To za info ovima koji pojma o tome nemaju a i nekim pčelarima koji misle da sve znaju. Dalje, samim oprašivanjem u gradskim sredinama, pčele pomažu u vegetaciji i obogaćuju floru urbanih sredina. To je i najveća korist od njih. A ako ima otrova u medu, to je od preparata koje koriste pčelari i koji su štetni. Hvala na pažnji!

Srb

pre 2 godine

Svaki med je dobar ako je pravi. Pčela ako stane na cvet koji je tretiran pesticidima istog momenta ugine,tako da nestigne da unese kontaminirani nektar u košnicu. Pesticidi u medu se pojavljuju samo ako pčelar hemijski tretira društvo u toku medobranja. Šećer od repe u medu se pojavljuje zbog toga što mnogi pčelari sipaju šećerni sirup za prihranu pčela u toku medobranja. Ako imate nedoumicu o kvalitetu, uzmete uzorak meda koji kupujete i odnesete na analizu u labaratoriju i vidite šta i kako. Ako mislite da kupite pravi i čist med za 700,800 dinara od toga nema ništa.

Ivan ZG

pre 2 godine

Kako znati da li je med pravi?
Kao prvo ako se ušećerio i stvrdnuo sigurno je pravi jer ove šećerne vodice se neće nikada ušećeriti.
Ako je tekući onda uzmete žlicu i zagrabite med i pustite da curi sa žlice. Mlaz meda bit će sve tanji i tanji, ali neće prestajati curiti. Ako prestaje pa ponovo počinje curiti onda nije pravi med.
Ako je pravi curit će bez zastoja sve dok mlaz ne bude tanji od milimetra!
Tako vas više nitko neće prevariti kada kupujete med!
Inače med je onoliko dodatno zdrav koliko su zdrave biljke sa kojih su pčele uzele nektar. Ako je bor dobar za plućne bolesnike onda će med od bora biti dobar za plućne bolesnike. I tako za svaku biljku.
Prednost meda je da je sladak pa malo zamaskira okus djelatne tvari iz biljke koja je možda neugodnog okusa.

Bozidar

pre 2 godine

Samo med na nadmorskoj visini 1300m pa naviše. Uz uslov da nema obradivih pašnjaka koji se tretiraju raznim pesticidima. Samo i isključivo stočarski kraj. E taj med je čist med. Naravno, ako pčelar ne "majmuniše" nešto sa veštačkim zasladjivačima i slične gluposti.
(gradjanin, 24. april 2023 18:11)

Obradiva je njiva, a ne pasnjak. Pasnjaci se ne obradjuju, vec na njima pase stoka. Otuda im i ime, zar ne? Inace ovo za 1300 m nv je glupost jer retko ko zivi iznad 1300 metara. Ja sam na visini od 1220 m, cist, stocarski kraj, slabo naseljen, odlican med imamo ali ne valja jer nije na 1300+ m.

Bozidar

pre 2 godine

Ono što je najdragocjenije kod ovog pčelinjeg proizvoda svakako je matična mliječ, zatim propolis i na kraju peludni prah. Postoje preparati koji objedinjuju sve tri komponente i ukoliko su urađeni propisno (jer matična mliječ zahtijeva poseban postupak da bi se očuvala kao takva) proizvod je zaista ljekovit. Konzumacija meda bez ovih sastojaka tek je nešto vrednija od konzumacije običnog šećera.
(boris, 24. april 2023 17:41)

Najdragocjeniji je polen jer iz njega sve nastaje.

peksimit

pre 2 godine

Da bi se napravio dobar med ima 3 uslova:
1. Medar treba da zna znanje kako se pravi med.
2. Pcele treba da imaju dobru pasu, udaljenu od naselja i zaprasivanih njiva. U gradskim sredinama, gde ima puno đubreta i hemijskih otpada, nemoguće je napraviti dobar med.
3. Medar ne bi trebao da vara, da prodaje secer kao med, i slicno tome.

nnn

pre 2 godine

@gradjanin
E sve si lepo rekao. Samo da dodam da je mnogo bitno da med nije termicki obradjivan jer da bi dobili onaj tecannprovidan med ga greju a u takvom nema enzima jer ih temperatura unisti.
Barem u inostranstvu ima takvik medova, ili ako znate pcelara pa da vam direktno iz kosnice nasece i ubaci u teglu sa sve sacem pre vrcanja.

Bozidar

pre 2 godine

Čujem da se tzv. šumski med dobija zapravo tako, što pčele prerađuju neku slatku izlučevinu biljnih vaši iz šume. Šta drugo daje polen u šumi, sem ako nije bagremova ili lipova, i to samo kratak vremenski period u godini? Ako neki pčelar može da mi pojasni…
(Nego, 24. april 2023 16:42)

Bor. Najkvalitetniji polen je borov. Takodje kratak vremenski period ali tako priroda diktira.

neko

pre 2 godine

Nisam pčelar, ali ako sam dobro razumeo ljudi obavezno pokvare med. Da ostave med pčelama, da se oni hrane i prežive u periodu hladnog vremena kada ostaju u košnicama što je prirodni poredak, meda za ljude ne bi ni bilo ili bi ga bilo u malim količinama. Ljudi ustvari kradu njihovu hranu.

Zoran Knezevic

pre 2 godine

Nisam pčelar, ali ako sam dobro razumeo ljudi obavezno pokvare med. Da ostave med pčelama, da se oni hrane i prežive u periodu hladnog vremena kada ostaju u košnicama što je prirodni poredak, meda za ljude ne bi ni bilo ili bi ga bilo u malim količinama. Ljudi ustvari kradu njihovu hranu.
(neko)
----
U pravu ste. Ljudi, obično, pokvare sve. I ne shvataju da je u prirodi sve povezano, tankim nevidljivim karikama, koje se lako pokidaju i teško obnavljaju. Pravi pčelari nikada ne ostavljaju pčele bez dovoljne količine meda. Uzimaju samo onaj, očigledni, višak, koji vredne pčelice prikupe i proizvedu. Halapljivost i gramzivost su ljudske osobine. Mislim da će te osobine dovesti ljudsku vrstu do propasti. U kontaktu sa prirodom, čovek mora da hoda "kao po jajima" i da debelo razmisli, da svojim postupkom ne napravi haos.Evo jednog primera koji sa pčelama nema veze. Jastrebac je, vazdušnom linijom, udaljen od Kopaonika samo oko 20-ak kilometara. Na Kopaoniku rastu zimzelene šume dok ih na Jastrepcu UOPŠTE NEMA. Eh, sada, neki pametnjakovići su se setili da na Jatrepcu posade bor i smrču. Šta se deilo? Posle desetak godina snegovi su povaljali stotine hektara nedoraslih četinara. Čovek je hteo nešto što priroda nije uradila milionima godina unazad. I napravio grešku. Isto je sa pčelama, s time, što će nestanak pčela direktno ugroziti i naš opstanak. Koliko je ljudi svesno da zavisi od tog malog, vrednog i izvanrednog insekta? I šta radimo da ih sačuvamo? Gotovo ništa.

Igor

pre 2 godine

@NE spominje se kestenov med koji je daleko najbolji
(ranzo, 24. april 2023 13:09)

Ja imam problem sa mojim pcelama da im objasnim da u vreme cvetanja kestena treba da idu samo na kesten. Nikako to da shvate nego svaka ide na svoju stranu. Probao sam i sa natpisima sta je kesten, probao sam da objasnjavam, stavljao sam putokaze, osvetljavao put, ma nista ne pomaze.

Mitropolit Jovan

pre 2 godine

Zdrav je samo onaj med koji je nastao na području netaknute prirode bez okolnih voćnjaka,oranica koje se kupaju u pesticidima i raznim otrovima.Što se tiče Srbije samo Stara Planina,Tara,Golija,Vlasina,Kopaonik.
(statuskan, 24. april 2023 13:05)
------
Zašto svi preskaču nekada najšumovitiju planinu Jastrebac. Tamo nema ničeg drugog osim ono što da priroda. To je doduše dovoljno za male količine meda ali je med izuzetno vredan i kvalitetan. Što se tiče ono,"najšumovitije" milim da su mu ovi najnoviji varvari došli glave. Tu se seče i krade na sve trane. Sve je to uvezano u besprekoran kriminalni lanac.

Mare

pre 2 godine

Bila je emisija na BBC, i tamo su neki stručnjaci zaključili da je najbolji Livadski med, jer to je mešavina svih mogucih biljaka i cvetova u jednom.
Inače donesi su mi bili iz Brazila teglicu meda od narandze. Sto se tiče ukusa, nikada nisam tako fin med probao.

@sasa

pre 2 godine

Juče članak kako je med Otrov a danas koji je naj zdraviji!!!!
(sasa, 24. april 2023 12:52)

Koliko si pismen, toliko si i razumeo taj jucerasnji clanak.

goksit

pre 2 godine

"Mitropolit Jovan"sve što ste napisali 100%je istina. Na žalost ljubitelja prirode i Jastrebca.Uz pomoć lokalnih moćnika seče se šuma preterano i bez imalo razmišljanja o budućnosti. Jastrebac polako ostaje i bez vode.Kratkoročni interesi male grupe ljudi ostaviće Jastrebac narednim generacijama bez šume i vode.

Mitropolit Jovan

pre 2 godine

"Mitropolit Jovan"sve što ste napisali 100%je istina. Na žalost ljubitelja prirode i Jastrebca.Uz pomoć lokalnih moćnika seče se šuma preterano i bez imalo razmišljanja o budućnosti. Jastrebac polako ostaje i bez vode.Kratkoročni interesi male grupe ljudi ostaviće Jastrebac narednim generacijama bez šume i vode.
(goksit, 24. april 2023 20:18)
-----
Hvala Bogu da ima još nekog ko je shvatio. Nekada najšumovitija, najčistija i prelepa planina, danas liči na kosovsko-metohijska pravoslavna groblja ili divlju deponiju. Posečena, razrovana buldožerima i traktorima, unakažena. Ukoliko se, pod hitno, ne pokrene neka peticija za zaštitu ove planine od lokalnih do državnih bandita i pljačkaša, od nje će ostati samo upomene i priče. Nisu joj mogli ništa ni Turci, ni Burgari, ni Nemci. Ovi sadašnji varvari, alavi, ljudi čije su oči gladne, ne znaju za milost. Seljaka više nema da je brane, tako da je planina prepuštena u ruke nesavesnih.