Sreda, 02.11.2022.

14:16

I njih smo potamanili: Neandertalci izumrli zbog seksa, a ne rata i divljih zveri

Izvor: B92

I njih smo potamanili: Neandertalci izumrli zbog seksa, a ne rata i divljih zveri IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

132 Komentari

Sortiraj po:

Eh

pre 3 godine

S jugozapada prema istoku, pa juga ka istoku, pa s juga ka severu. Kretanja po današnjoj Evropi. Od čega su umrli - pa smrzli se. Nisu bili adaptirani na takve razlike u klimi, temperaturne padove. Za pet godina se desetkovali prirodno, kamo li za više.

Veliki brat

pre 3 godine

DNK ni kod jednog zivog bica nije diziveo apsolutno nikakvu evoluciju (mutacija je sasvim deseta stvar) pa kako onda da uopste postoji evolucija kada temeljni gradivni blok nista nikad nije promenio. Kako je tvorac postavio algoritam kod svih zivih bica u DNK lancu on i danas isto figurira. Da pomenem i drugi zakon termodinamike koji je apsolutno protiv evolucije. Nema jednog jedinog naucnog argumenta o postanku i zajednickom pretku svih zivih bica. Da Muha i Slon imaju nekad i negde zajednickog pretka je u rangu najteze fantastike. Upisani algoritam u DNK izgradjuje proteinske blokove.
(Tempo prvi i smec, 2. novembar 2022 20:20)

Prvo, zato što proteini ne evoluiraju, takvi su kakvi su. Drugo, kod DNK jeste princip isti, ali DNK nije isti npr. kod virusa i sisara.
Treće, to što ti zamišljaš na osnovu onog što si kao čitao na Vikipediji ne mora da ima veze sa činjenicama koje može izložiti neko kome je DNK uska specijalnost u biologiji.

Već je utvrđeno da se DNK može formirati i od drugačijih molekula, ali u ovoj našoj biosferi DNK je takav kakav je. Zašto, ne znamo, bar ne još uvek.

I ja se slažem da prvi živi organizmi i DNK nisu mogli nastati slučajno, ali to nije dokaz da nema evolucije, samo je problem što mi ne znamo šta konkretno pokreće ceo ovaj svet, šta su u stvari mikročestice, EM talasi, itd.

Mi smo kao neki domorodac koji gleda sliku na ekranu, napravi lupu, mikroskop, vidi piksele, kristale... i što ide dublje, sve manje razume!

Dule

pre 3 godine

Pogresna je pretpostavka komentatora ovde da nije bilo seksa izmedju muskarca sapiensa i zene neandertalke. Verovatno je bilo, samo je ovde muskarac bio pametniji, koristio praistorijski kondom ili coitus interaptus da nema posle problema, ili mu je spermatozoid bio slabasan za jaku opnu neandertalske jajne celije. Ima i danas da naizged normalni muski zaskacu neke medjede, ne samo obrnuto

tolens

pre 3 godine

Vrste ne mogu da se ukrštaju. To je protiv zakona genetike...
(sans, 3. novembar 2022 13:07)

Naravno da mogu. Ukrstis konja i magarca i dobijes mazgu ili mulu. Ili, ukrstis tigra i lava, i dobijes ligera. Gomila ovakvih primera postoji. O genetici ne znas nista dalje od naziva, a pricas ovakve gluposti.

wiener

pre 3 godine

ljudi nisu napustili afriku pre 250 hiljada godina vec pre 70 hiljada. ne znam da se po tom pitanju nesto promenilo. a da su se nasi preci mesali sa neandretalcima i denisovcima i da su oni tako nestali je poznato vec 10 godina.

CheCro

pre 3 godine

Nobela za fiziologiju i medicinu 2022.godine dobija je Svante Pääbo švedski antropolog i geneticar koji je Hrvatsku 2010.godine nazvao najneandertalskijom zemljom svita, a potom 2016.godine metropolom neandertalaca. Sad znam da ce masa susjeda pokusat bit humoristicna no ova izjava govori jasno koliko su bitna nalazista u Hrvatskoj

wiener

pre 3 godine

(Jakov Ovdasnji, 3. novembar 2022 13:16)

naucnici (ne "naucnici") su na to pitanje odavno dali odgovor. 2 vrste mogu da se uksrtaju i da doijaju plodnu decu, neplodnu decu ili mrtvu decu. u slucaju neandertalaca, denisovaca i homo sapiensa je slucaj bio prvi, u slucaju konja i magaraca je slucaj drugi (mazge su neplodne).

Mara

pre 3 godine

Krijući se provlači info da vakcinisani u velikom broju počinju pokazivati interes za isti pol.Za 10-ak godina u svetu će biti 70% stanovnika homo.
(Ćopa, 03. novembar 2022 10:05)

QQ baba moja od 92 će postati lezbejka, odoh da joj kažem da manje kafeniše s komšinicom!

Otvoreni um

pre 3 godine

@Tempo prvi i smec … pa naravno da možeš do ujutru kad počneš od netačnih tvrdnji - recimo da je DNK nepromenljiva. Pa šta misliš odakle Covid-19? I sve njegove mutacije, tj. sojevi? Ipak se moraju proučavati knjige, ne samo Internet.

mint

pre 3 godine

@Tempo prvi smeč ok, uzmimo i da je to što pišeš tačno (a nije, jer selektivno prezentuješ ono što se tebi dopada, prikrivaš činjenice i dokaze, a svoje pseudočinjenice tretiraš kao realne), imam jedno kontrapitanje - gde je vama kreacionistima dokaz da je Tvorac stvorio čoveka? Ne možeš kao dokaz tretirati to što teorija koja se tebi ne dopada možda nema dovoljno dokaza. Nije to ono “a, tvoje nema dovoljno dokaza, znači moje je tačno”. Daj ti burazeru jedan jedini dokaz kreacionizma i da te posmatramo kao ozbiljnog.

Jakov Ovdasnji

pre 3 godine

Kako da ne.
Nagadjanja, nagadjanja i samo nagadjanja za koja se dobija dobra lova, na ime "naucnih istrazivanja".
Eto, neka ti "naucnici" najpre odgovore na pitanje sta je "vrsta"? I da li dve vrste mogu da se ukrstaju i daju plodno potomstvo?
I tu staje svaka dalja prica.
Sve ostalo je trabunjanje.

Šalajko

pre 3 godine

E "Mali Vuk - veliki Hrvat" dao bih ti 1000 pluseva toliko si me nasmejao !!! E hvala ti. Imamo i mi takvih koji reči slažu, razlažu, natežu kao plastelin dok ne dobiju to što žele, i pazi sad, oni izračunaše da su Srbi narod najstariji. Pa ko je onda najstariji ? Srbi ? Hrvati ? I jedni i drugi, tj. ista g... ? Niko ? Otvaram "komentar na komentar", ali boduju se isključivo "niđeveze" odgovori !

sans

pre 3 godine

Vrste ne mogu da se ukrštaju. To je protiv zakona genetike. Dakle, Neandertalci su bili ljudi (homo sapiens) baš kao i mi. Zapravo, nema dokaza da mi nismo Neandertalci. Uostalom, kad pogledate pse ... i doga i čivava su ista vrsta.

Milan

pre 3 godine

Varijanta neandertalke: ko međedica da te muva. Varijanta homosapiensice: U odnosu na neandertalku depilirana i izgleda ko Sindy Kraford. Pa šta je bolje seksati, Sindi ili međedicu?
Doduše ne zaboravimo varijantu muškarci neandertalci i drugi furundžija homosapiens, ta varijanta nije ostavila podmladak sigurno.

Stefan

pre 3 godine

Zanimljiv je ovaj 21. vek.

Naucnici donose zakljucke bez relevatnih dokaza - filozofski
Filozofi pretvaraju sve abstrakno u realnost - naucno
Istoricari laziraju sve zivo i mrtvo - politicki
A politicari pokusavaju da iskoriste sve ove nove "eksperte" da dokazu da je njihovo lose vodjenje drzava, pljacka itd opravdano jer im se moze :)

Rutina

pre 3 godine

Prvo bela rasa i crnci ne postoje. U pitanju su nijanse koze, ne rase.
Nijanse krecu od roze, preko sive, zute, braon do tamnobraon ali ima ih previse da bi tacno definisao granice. Bela rasa je izum kolonijalizma - opravdanje za pljacku i ubijanje manje tehnoloski naprednih naroda.
Drugo, Homo Sapiens je originalno africka vrsta, Homo Neandertalis je evropska vrata, tako da smo mi, Afrikanci vec progutali njih Evropljane
(Mrgud, 2. novembar 2022 22:09)

Prvo, to da crnci ne postoje, reci njima, pa da vidimo kako ćeš da prođeš.
Drugo, da li su to rase ili boje kože ili šta god, jednostavna je istina da postoje ONI koji su tamo i da postojimo MI koji smo ovde. Mi smo tu gde jesmo, kako god da smo tu došli, a oni dolaze da nas zamene. Pitanje je jednostavno: da li želimo da budemo zamenjeni?

onako usput

pre 3 godine

Slučajno sam naletio na ovaj jako interesntni komentar...
CRO-MAGNON (Kromanjonac) - špiljski čovek! CRO-ATIA - nacija špiljskih ljudi. Reč cro dolazi iz starofrancuskog - okcitanskog jezika i znači šuplje-špilja, a dokazuje da su Hrvati najstariji narod u Evropi, kojeg su ostali narodi tu zatekli u šplijama, dok su dolazili u Seobama naroda.
HOR - skupina ljudi! HORDA - skupina ratnika! HRVANJE - borba!
HORVATI, HRVATI - Ime dokazuje da su se krvavo borili protiv svih tih došljaka, a koji bi im sada i istoriju i ime izbrisali, ili bi ih stavili u starateljstvo. Zato jer su previše opasni za ujedinjenje svih Slovena, zato jer su svi Sloveni zapravo Hrvati i samo sa tom istinom mogu da se ujedine. A to je previše opasno za ostatak Evrope.
(Mali Vuk, 2. novembar 2022 20:25) # Link komentara

Decko ti si upravo na pragu Nobelove nagrade, pobio si sve poznate postulate, ali idi jos jednom proveri malo dublje te pecine gde ste sedeli.

Ćopa

pre 3 godine

Normalno da su izumrli kad su se počeli družiti sa ovim homo nema tu ko decu rađati to je i cilj sada zato je ovaj novi homo lobi toliko jak da se smanji broj ljudi.Krijući se provlači info da vakcinisani u velikom broju počinju pokazivati interes za isti pol.Za 10-ak godina u svetu će biti 70% stanovnika homo.

Živorad

pre 3 godine

Homo sapiensi su bili pametniji i pokvareniji. I satrli su ove durunge. I to je to.
Kakav sex, vidite li vi na šta ovi liče?

Јабучило

pre 3 godine

Занимљив је број коментара о "женама које воле неандерталце", па и број плусева. Избија прилична фрустрација. Готово да човек помисли да би многи, да могу, радо били неандерталци. На крају, ако жене воле неандерталце, а не "фине момке", неки разлог постоји, зар не?

Zeolit

pre 3 godine

ARHEOLOŠKA SENZACIJA! Krapinski pračovjek je imao najstriji nakit na svijetu ogrlicu od orlovih kandži staru 130.000g.
(Net, 2. novembar 2022 20:28)

Da li je Krapinac bio Srbin ili Hrvat? Ili pola-pola?

Јабучило

pre 3 godine

Prvo bela rasa i crnci ne postoje. U pitanju su nijanse koze, ne rase.
Nijanse krecu od roze, preko sive, zute, braon do tamnobraon ali ima ih previse da bi tacno definisao granice. Bela rasa je izum kolonijalizma - opravdanje za pljacku i ubijanje manje tehnoloski naprednih naroda.
Drugo, Homo Sapiens je originalno africka vrsta, Homo Neandertalis je evropska vrata, tako da smo mi, Afrikanci vec progutali njih Evropljane
(Mrgud, 02. novembar 2022 22:09)

Људске расе постоје. Игнорисати их је или глупост, или покушај да се "директивом" сузбију теорије о расној супериорности ове или оне расе. Па ипак, сведочимо да нема белих победника у спринту или црних у пливању, зар не? Има пуно мешанаца, што је нормално, па отуда и нијансе. Али чисти расни типови ипак постоје. Коначно, да ли је надмоћ беле расе плод колонијализма, или је колонијализам плод надмоћи беле расе у датом историјском тренутку у датим околностима?

А за најезду Африканаца сапијенса си потпуно у праву.

Јабучило

pre 3 godine

Uvek mi je bila fascinantna ideja, naravno hipotetička, da bi, da su Neandertalci opstali na ovoj planeti, danas imali dve koegzistirajuće inteligentne vrste.
(Smuleco, 02. novembar 2022 21:09)

Нажалост, налетели су на искључиве и крвожедне сапијенсе. Гледајући историју, суживот би тешко био могућ.

Jocko

pre 3 godine

Da da, a život je u suštini nastao od kamena.

Pa oni koji "veruju" u evoluciju su po meni gori od religioznih fanatika!
(Sloboda govora, 2. novembar 2022 22:08)
Interesantno je kako ljudi napadaju svoja verovanja o naucnim cinjenicama kao da napadaju naucne cinjenice.

Evolucionizam i kreacionizam su teorije. Mi ne znamo sta jeste sta nije, ali teorija evolucije je za sad verovatnija i potkrepljena sa vise dokaza.

Postoji jedna specificna teorija kreativizma koja ovaj svet posmatra kao kompjutersku simulaciju. Matematicki je verovatnije da smo mi simulacija unutar simulacije unutar simulacije nego da smo mi originalan svet koji pravi svoje simse.

Nema dokaza za to (osim sto je brzina svetlosti ozbiljan faktor ogranicenja open worlda u nasoj MMOOSG)

Ali da bismo raspravljali o teorijama, moramo da razmenjujemo cinjenice i uporedjujemo dokaze na odredjenom intelektualnom nivou.

Pokusaj sarkazma nije deo tog procesa. Kvaziintelektualno osudjivanje tek nije deo tog procesa....

dare

pre 3 godine

Ako udjete u Narodni muzej u Beogradu i skrenete na pocetak izlozbe desno, pa desno... Videcete da Srbi vode direktno poreklo od neandertalaca koji su lovili mamute u okolini Nisa.
I naravno uvek ono pitanje istorije sa ovih prostora... Te dosli Sloveni, Avari, Huni i sta ti ja znam ko... Pa valjda je neko oduvek bio na ovim prostorima i bezao pred osvajacima u sume, sve dok ti dodjosi nisu vremenom postali domaci...

Glava maceca

pre 3 godine

Ima prezvilih dosta, eno ih, piju zajecarca pred kioskom i svaka druga rec im Tesla, Bajden, Putin i brat Kim. Sami sebe nazivaju nebeskim narodom i smatraju se osnivacem viljuske da bocnu meso i dan danas se ponose tim. Ta vrsta je poznata i po tome sto su veliki farmeri, gledaju farme, zadruge, parove. Sposobni su da vide u buducnost, imaju trece oko, tarot Milana i balkanske prorocice. Hrabri su, ne plase se niceg osim pomracenja Sunca, mikrocipova u vakcini i zaprasivanju iz vazduha. Pravicni su i veliki istinoborci, ljudi nisu sleteli na Mesec a Zemlja im je ravna ploca.

Glava maceca

pre 3 godine

Ima prezvilih dosta, eno ih, piju zajecarca pred kioskom i svaka druga rec im Tesla, Bajden, Putin i brat Kim. Sami sebe nazivaju nebeskim narodom i smatraju se osnivacem viljuske da bocnu meso i dan danas se ponose tim. Ta vrsta je poznata i po tome sto su veliki farmeri, gledaju farme, zadruge, parove. Sposobni su da vide u buducnost, imaju trece oko, tarot Milana i balkanske prorocice. Hrabri su, ne plase se niceg osim pomracenja Sunca, mikrocipova u vakcini i zaprasivanju iz vazduha. Pravicni su i veliki istinoborci, ljudi nisu sleteli na Mesec a Zemlja im je ravna ploca.

smrtgenocidasima

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

Isto jao one brkate zene i bradate spodobe po srbiji

samo kazem (:)

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)
Ništa drugačije do u Beogradskom Pašaluku i Šipovu. Znaš ti, znam ja, znamo svi, samo teško priznati!

Mike

pre 3 godine

CRO-MAGNON (Kromanjonac) - špiljski čovek! CRO-ATIA - nacija špiljskih ljudi. Reč cro dolazi iz starofrancuskog - okcitanskog jezika i znači šuplje-špilja, a dokazuje da su Hrvati najstariji narod u Evropi, kojeg su ostali narodi tu zatekli u šplijama, dok su dolazili u Seobama naroda.
(Mali Vuk, 02. novembar 2022 20:25)

Znaci, Srbi Neandertalci dohvatili spiljske Hrvatice. Nema na cemu.

Goran ns

pre 3 godine

Ma ovi istoricari pojma nemaju. Neandertalci su preziveli. I zauzeli sefovske pozicije. Samo svoje poreklo kriju ali ponasanje ih odaje. Ako ste zaunteresovani pocnite da proucavate. Sve osobene karakteristike lako ce te prepoznati

čudn orah voćka tvrdnovata

pre 3 godine

Pomenutu pojavu treba tražiti u poznatim događajim koje je genealogija rastumačila. Naime mongoloidna, primitivna i zdepasta R1b je usled opčinjenosti ženama dinarske morfolagije naroda koji je živeo u okviru prve kulturne – vinčanske civilizacije, skoro potpuno uništila decu i muškarce (svaki 17i preziveo) a žene uzeli za sebe. Uz njih su popravili svoj izgled vremenom u ono što danas jeste. U svojoj haplogrupi jedra očitavaju i dalje R1b, pošto se kako se kaže, mitohondrijalna koja se nasleđuje po ženskoj liniji ne vidi u jedru. To je ona grupa koja se vidi kod tih muškaraca po I2a haplogrupi, koja je karakteristična za...protojugoslovene. Da se izrazim politički korektno i bez govora mržnje. R1b danas se pretežno očitava kod anglo saksonaca. Kod naroda “jugoslovenskog” porekla pored I2a očitava se i slovenska R1a (rasrostranjen u Rusiji) koja je nastala ukrštanjem dinarskog i panonskog čoveka, između kojih nije postojala genocidna aspiracija već princip prijateljskog prepoznavanja. Eto to može biti sled dešavanja uz neke čak i danas prepoznatljive konstante u odnosima.

30ka

pre 3 godine

Oni su preziveli i trenutno zive na podrucju drzave Srbije
(PatriJota, 2. novembar 2022 19:58)

Dao bih ti 100 pluseva da mogu.
(Veteran, 02. novembar 2022 20:54)
Veteran,pogledaj u svoju domovinu,niti jedan plus ti necu dati.

neda ujka Sam

pre 3 godine

Koliko desetina hiljada bitaka i ratova je nezabiljezeno u istoriji. Homo sapiens je veoma agresivna zivotinja, istovremeno i teritorijalna i nomadska. Konflikt izbija gotovo sigurno pri prvom kontaktu dve grupe. Kod jedne kad se glasaš sa la la, to znači zdravo, dobar dan, a kod druge umri. Jedna grupa teritorijalna, ima resurse, druga nomadska=izgubila resurse, jedni da brane, drugi nema nego da osvoje. Sreća pa društveni sistem homo sapiensa 300 hiljada godina nije mogao da održava zajednicu veću od 500 članova. Vrlo je moguće da daleko u prošlosti, kao npr pre 80 hiljada godina, u određenim regijama, posle 300-400 godina stabilnog vremena i povoljne migracije zivotinja(hrane), nastale su zajednice koje bi mogli nazvati i gradom, ali su propali kao i mnogi gradovi u zabeleženoj istoriji, te njihova "civilizacija" je jednostavno nestala.

Mrgud

pre 3 godine

Isto će se desiti i sa belom rasom kao i sa neandertalcima. Progutaće nas crnci iz Afrike. Istorija se ponavlja. Ko razume shvatiće...
(Vladimir, 2. novembar 2022 20:20)

Prvo bela rasa i crnci ne postoje. U pitanju su nijanse koze, ne rase.
Nijanse krecu od roze, preko sive, zute, braon do tamnobraon ali ima ih previse da bi tacno definisao granice. Bela rasa je izum kolonijalizma - opravdanje za pljacku i ubijanje manje tehnoloski naprednih naroda.
Drugo, Homo Sapiens je originalno africka vrsta, Homo Neandertalis je evropska vrata, tako da smo mi, Afrikanci vec progutali njih Evropljane

sergej

pre 3 godine

homo erectus ili uspravan covek je posebna vrsta koja se razvijala dok su majmuni ono sto vec jesu zar ne? I da su postojali neandretalci to je izumrla vrsta.

Darvin

pre 3 godine

Još jedno zanimljivo otkric?e - nedostatak mitohondrijalne DNK, koji se nasleđuje preko ženki, ukazuje na dokaze da su se samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti
....
Ovo nedvosmisleno ukazuje na činjenicu da su neandertalci vozili BMW, Audi, Mercedes...

NikolaBg

pre 3 godine

,, Još jedno zanimljivo otkric?e - nedostatak mitohondrijalne DNK, koji se nasleđuje preko ženki, ukazuje na dokaze da su se samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti''

Znači mi muškarci smo neandertalci je li? Feministkinje se opet oglasile.

Darvin

pre 3 godine

ARHEOLOŠKA SENZACIJA! Krapinski pračovjek je imao najstriji nakit na svijetu ogrlicu od orlovih kandži staru 130.000g.
(Net, 02. novembar 2022 20:28)
A na ogrlici je nosio mobilni telefon.

Smuleco

pre 3 godine

Uvek mi je bila fascinantna ideja, naravno hipotetička, da bi, da su Neandertalci opstali na ovoj planeti, danas imali dve koegzistirajuće inteligentne vrste.

Лепо ми је тата говорио

pre 3 godine

"Još jedno zanimljivo otkriće - nedostatak mitohondrijalne DNK, koji se nasleđuje preko ženki, ukazuje na dokaze da su se samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti."

Ето, и неандерталцима су "наше" жене дошле главе.

Mali Vuk

pre 3 godine

Slučajno sam naletio na ovaj jako interesntni komentar...
CRO-MAGNON (Kromanjonac) - špiljski čovek! CRO-ATIA - nacija špiljskih ljudi. Reč cro dolazi iz starofrancuskog - okcitanskog jezika i znači šuplje-špilja, a dokazuje da su Hrvati najstariji narod u Evropi, kojeg su ostali narodi tu zatekli u šplijama, dok su dolazili u Seobama naroda.
HOR - skupina ljudi! HORDA - skupina ratnika! HRVANJE - borba!
HORVATI, HRVATI - Ime dokazuje da su se krvavo borili protiv svih tih došljaka, a koji bi im sada i istoriju i ime izbrisali, ili bi ih stavili u starateljstvo. Zato jer su previše opasni za ujedinjenje svih Slovena, zato jer su svi Sloveni zapravo Hrvati i samo sa tom istinom mogu da se ujedine. A to je previše opasno za ostatak Evrope.

Mile

pre 3 godine

Najveće nalazište u Evropi sa kostima od 23 neandertalaca nalazi se 30km severno od Zagreba i zove se Krapinski pračovjek i ima najbolji muzej Evropi.

frugal

pre 3 godine

Bobi Marjanović, Kusturica, pa pomalilo i Bora Čorba i Žerar Depardje... I ja mislim da su se geni jednostavno izmesali. I ne vidim nista lose u tome.

Tempo prvi i smec

pre 3 godine

antidogma, 2. novembar 2022 18:27) # Link komentara
Dve validne naucne metode: posmatranje i eksperiment ne mogu da se primene u slucaju postanka coveka! Radi se u Americi sa bakterijama od 1989 neprekidan eksperiment ali ne daje rezultate. Veliki prasak? Prasak je definicija najveceg haosa. DNK ni kod jednog zivog bica nije diziveo apsolutno nikakvu evoluciju (mutacija je sasvim deseta stvar) pa kako onda da uopste postoji evolucija kada temeljni gradivni blok nista nikad nije promenio. Kako je tvorac postavio algoritam kod svih zivih bica u DNK lancu on i danas isto figurira. Da pomenem i drugi zakon termodinamike koji je apsolutno protiv evolucije. Nema jednog jedinog naucnog argumenta o postanku i zajednickom pretku svih zivih bica. Da Muha i Slon imaju nekad i negde zajednickog pretka je u rangu najteze fantastike. Upisani algoritam u DNK izgradjuje proteinske blokove. Slon samo u surli ima 40k misica, i zamialite kombinaciju gena koja je morala iskodirati tako nesto. To su kombinacije na milijarditu i slucajnost za tako nesto je u rangu leta na zvezde. Postoji 80 vrsta razlicitih ociju i da je svako oko nastalo pojedinacno samo za sebe je verovatnica 10 na minus 67-mu. Do ujutru mogu ovako, ali zaista! Evolucija ima argumenata NULA. Svako dobro.

Vladimir

pre 3 godine

Isto će se desiti i sa belom rasom kao i sa neandertalcima. Progutaće nas crnci iz Afrike. Istorija se ponavlja. Ko razume shvatiće...

Bečka škola

pre 3 godine

Tako je i u Srbiji jedan deo predslovenskog življa stradao, drugi pobegao a treći se asimilovao. Teško je pričati o bilo kakvim procentima. Može samo da se nagađa...
(milan, 2. novembar 2022 15:42)

Sve što si napisao je bajata i prevaziđena (kvazi)nauka. Pročitaj najnovija istraživanja i o haplogrupama, pogotovo o dominantnoj haplogrupi u Dinaridima, I2.

sardonicus

pre 3 godine

Mislim da se misterija nestanka Neandertalaca veoma lako može razrešiti i samo ovlašnim čitanjem dostupnih komentara - toliko mržnje, rasizma, ksenofobije i iracionalne netrpeljivosti prema "onim drugim" (druge nacije, druge vere, druge kulture, druge rase, itd.) da bi se na daljinu osušila i šuma fikusa na Mauricijusu. Kada pogledate šta su sve Homo sapiensi namereni da urade drugim pripadnicima iste vrste, onda zamislite stepen mržnje i rasizma koji je morao postojati prema sirotim Neandertalcima. Bio je to verovatno najveći genocid i najgori pokolj od kako je ljudska vrsta počela da hoda na dve noge. I, očigledno, ništa se u toj patologiji ne menja već stotinama milenijuma.

N77

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.
(Sauron, 02. novembar 2022 15:59)

Ne, nego je bolje ćutati ili lagati. To su što su, i nema tu ništa ružno ni uvredljivo. Kao kad bi meni neko rekao stidi se, ti nisi englez. Ok, nisam. I šta sad? Da ga tužim ili da kažem da je on loš čovek zato što ja nisam englez? Ne razumem. Šiptari imaju te fioke u donjoj vilici. Nekom je to ružno, nekom je lepo, ali to ne menja činjenicu da ih zaista imaju.
(Nezavisni demokratski građanin, 02. novembar 2022 17:40)

Ovo je na nivou nacista, cak bi ti i oni zavideli. Jesi li im merio i lobanje ? Evo idem najmanje 3 puta dole i nisam video to sto si naveo kod nijednog Albanca. Mislim da vas dvoje imate nekih problema u glavi, potražite stručnu pomoć, ozbiljan sam.
(Sauron, 02. novembar 2022 18:17)

Pa sad...Siptari imaju karakteristicne vilice, duboko usadjene oci sa tamnim kolutovima, a te vilice zaista izgledaju da imaju jak ugriz, siroke, kockaste i nedoklesane, zasto je to tako, ne ulazim u to, ali to je ono sto znam i video sam.
Primer: Azem Vlasi.

sapere aude

pre 3 godine

kao neko ko je edukovan (ne skolovan, za one koji obracaju paznju) kao naucnik mogu da kazem sledece - nauka, per se, ne postoji
postoji naucni metod - ciklus u kome se prikupljaju merljive, proverljive, informacije; uklapaju u radnu teoriju koja se, pazljivo i pravilno planiranim experimentom, proverava i obara ili potvrdjuje
na osnovu dovoljno informacija teorija, koju autoritarno nastojeni umovi znaju da nazovu i zakon, stoji dok se ne obori
evo, npr. pre neki dan je jedan od Njutnovih "zakona" dobio jos jednu pukotinu, rekao bi i fatalnu
pravi naucnici se iskreno raduju u takvim situacijama jer je osnovna premisa naucnog metoda traganje za proverljivim informacijama o svetu koji nas okruzuje
ne za "istinama" jer one imaju emotivnu podlogu i ukorenjene su u verovanjima i dogmama
a, iskreno se stidim zbog cinjenice da je "nauka" prerasla u dogmu sto se iz izjava tipa "science is settled" i "attack on me is attack on science" jasno vidi

Sauron

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.
(Sauron, 02. novembar 2022 15:59)

Ne, nego je bolje ćutati ili lagati. To su što su, i nema tu ništa ružno ni uvredljivo. Kao kad bi meni neko rekao stidi se, ti nisi englez. Ok, nisam. I šta sad? Da ga tužim ili da kažem da je on loš čovek zato što ja nisam englez? Ne razumem. Šiptari imaju te fioke u donjoj vilici. Nekom je to ružno, nekom je lepo, ali to ne menja činjenicu da ih zaista imaju.
(Nezavisni demokratski građanin, 02. novembar 2022 17:40)

Ovo je na nivou nacista, cak bi ti i oni zavideli. Jesi li im merio i lobanje ? Evo idem najmanje 3 puta dole i nisam video to sto si naveo kod nijednog Albanca. Mislim da vas dvoje imate nekih problema u glavi, potražite stručnu pomoć, ozbiljan sam.

antidogma

pre 3 godine

"Tempo prvi i smec" Poenta kod nauke je da se ide dalje i da se teorije dokazuju ili odbacuju koristeći nove dokaze. Pravi naučnik nikad neće reći "to je tako i kraj" nego "na osnovu dokaza kojima raspolažemo zaključujemo da..." Tako da Darvin (pri tome nisam proverio ovo što ste spomenuli) je verovatno doneo zaključke na osnovu onoga čime je raspolagao u trenutku...
Za razliku od toga religije postave teoriju ili smisle neku priču i onda svu realnost i dokaze interptetiraju i okreću tako da potpadnu pod tu teoriju.

Zato ćemo naići na jako puno naučnika koji će reći "pa mislili smo tako, ali smo onda istražili ovo i došli do ovakvih saznanja i shvatili da grešimo". Ovako nešto nećemo nikad čuti od predstavnika/zastupnnika bilo koje religije

Miloš Bg

pre 3 godine

Neandertalci nisu izumrli- pogledajte Hrvatsku, Kosovo, Albaniju, BH Federaciju....
(Zorana, 2. novembar 2022 17:14)

Živa istina, kad vidite Stipu Mesića odmah vam sve bude jasno.

mojnemenito

pre 3 godine

Gde god da procitam nesto o kontaktu ove dve vrste, naidjem na oprecne podatke. Evo sada pise da je prvi kontakt bio pre 250000 godina. Skoro sam procitao da se desio pre oko 50.000 godina i da nam je trebalo 10.000 godina da potpuno unistimo neandertalce, t.j da smo jedini tek poslednjih 40.000 godina. Ko zna sta je tu istina?
(dexter-lab, 02. novembar 2022 16:01)

Vjerovatno nista. Naucnici samo nagadjaju. U zadnjih 100 godina samo jedni drugima obaraju teorije ili kako ih oni zovu "naucna otkrica".

Megatronman

pre 3 godine

@Zorana

Bivši predsjednik Mesić, a prije nego je štucnuo obrve, je živ primjer kako genetski kod može preskočiti 10.000 generacija (napomena: jedna generacija je otprilike 25-30 godina).

Naučnik u penziji

pre 3 godine

Nauka nije dogma ili “učenje” nego SAZNAVANJE. Proces bez kraja. Gradjenje znanja. Na osnovu novih otkrića. Sklapanje uvek nove i savršenije slike. Zato je tako uzbudljiva.
Zato istraživanje nije čituckanje senzacija po Internetu, nego sistematično proučavanje dostupnih dokazanih činjenica. Godinama.

Do J..a

pre 3 godine

Pa nema velike razlike od onih neadretalaca i danasnjih tajkuna.Neadretalci su osvajali homosapinke alatkom ,a tajkuni BMW om.Zajedno lice po ponasanju i parkiranju.Srbija je puna neadretalaca zar ne.

....

pre 3 godine

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.
(Sauron, 02. novembar 2022 15:59)

Opet susjed. Da čudimo se što su nas proterali jer Srbi nikoga iz Srbije nisu proterali. Za razliku od neandretalaca. Kaži činjenice.

Јабучило

pre 3 godine

samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti.

То може да значи и да су Неандерталци силовали наше жене. А тад комуникација не игра велику улогу.

Nezavisni demokratski građanin

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.
(Sauron, 02. novembar 2022 15:59)

Ne, nego je bolje ćutati ili lagati. To su što su, i nema tu ništa ružno ni uvredljivo. Kao kad bi meni neko rekao stidi se, ti nisi englez. Ok, nisam. I šta sad? Da ga tužim ili da kažem da je on loš čovek zato što ja nisam englez? Ne razumem. Šiptari imaju te fioke u donjoj vilici. Nekom je to ružno, nekom je lepo, ali to ne menja činjenicu da ih zaista imaju.

Nex

pre 3 godine

Неандерталци нису нестали. Има их свуда око нас.
(Милош, 2. novembar 2022 16:06)

I i dalje imaju najbolje primerke zenki Homo Sapiensa.

dexter-lab

pre 3 godine

Gde god da procitam nesto o kontaktu ove dve vrste, naidjem na oprecne podatke. Evo sada pise da je prvi kontakt bio pre 250000 godina. Skoro sam procitao da se desio pre oko 50.000 godina i da nam je trebalo 10.000 godina da potpuno unistimo neandertalce, t.j da smo jedini tek poslednjih 40.000 godina. Ko zna sta je tu istina?

čiča miča

pre 3 godine

Шта су усташе радиле 41-45(а 90-тих) нема изненађења.Какав секс,само туђа имовина и сопствена неспособност(завист).Ко не воли да се клања папи доће до клања.
(a, 02. novembar 2022 15:29)

smaraš... bolje idi gledaj daru po petnaesti put.

Žene..

pre 3 godine

Još jedno zanimljivo otkriće - nedostatak mitohondrijalne DNK, koji se nasleđuje preko ženki, ukazuje na dokaze da su se samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti
....

Ahahah..kao što sam i mislio.

milan

pre 3 godine

Neandertalci nisu nestali već su samo asimilovani. Dokaz je da danas možete naići na ljude koji pomalo liče na Neandertalce. Ništa čudno. Genetika je čudo. Dešava se da se rode dva fizički skoro identična čoveka hiljadama kilometara udaljena sa razlikom od stotinu godina. Jedan deo Neandertalaca je stradao u sukobima sa doseljenicima ali jedan deo se asimilovao. Identično onome što se dešavalo i kod drugih seoba naroda. Tako je i u Srbiji jedan deo predslovenskog življa stradao, drugi pobegao a treći se asimilovao. Teško je pričati o bilo kakvim procentima. Može samo da se nagađa. Možemo povući paralelu i sa Amerikom i Australijom odnosno Indijancima i Aboridžinima samo što se to sa Neandertalcima dešavalo daleko dalje u prošlosti.

Tempo prvi i smec

pre 3 godine

Par pitanja evolucionistima? Pa zar do juce niste tvrdili da homo sapiens nema dodirnih tacaka sa neandertalcima, da su u pitanju dva razlicita bica? Ako su se ukrstali znaci da su genetski potpuno kompatibilni za radjanje zdravih potomaka. Dakle jedno bice mora da je u pitanju. Prvo izdanje Darvinove knjige postanak vrsta kaze da je zemlja stara 10 hiljada godina. Kako je sada moguce da je stara 5 milijardi, a covek oko 250 hiljada godina? Ako se postavi koordinatni sistem i podaci za broj ljudi danas 8.7 milijardi, 1940 oko 2.5 milijardi, 1600 godine oko 250 miliona ljudi, kriva o nultom coveku maksimalno moze zavrsiti na nekih 12000 godina unazad. I na kraju da li ima jedan jedini dokaz o prelaznoj formi coveka od majmuna ili tog nekog prethodnog bica? Gde su ta izumrla bica kojih je moralo da bude bas mnogo? Nema! I jos, koliko je trebalo godina da evoluira covek od bakterije do danasnjeg izgleda? Hvala ako neko moze pomoci!

a

pre 3 godine

Шта су усташе радиле 41-45(а 90-тих) нема изненађења.Какав секс,само туђа имовина и сопствена неспособност(завист).Ко не воли да се клања папи доће до клања.

Sauron

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.

milan

pre 3 godine

Neandertalci nisu nestali već su samo asimilovani. Dokaz je da danas možete naići na ljude koji pomalo liče na Neandertalce. Ništa čudno. Genetika je čudo. Dešava se da se rode dva fizički skoro identična čoveka hiljadama kilometara udaljena sa razlikom od stotinu godina. Jedan deo Neandertalaca je stradao u sukobima sa doseljenicima ali jedan deo se asimilovao. Identično onome što se dešavalo i kod drugih seoba naroda. Tako je i u Srbiji jedan deo predslovenskog življa stradao, drugi pobegao a treći se asimilovao. Teško je pričati o bilo kakvim procentima. Može samo da se nagađa. Možemo povući paralelu i sa Amerikom i Australijom odnosno Indijancima i Aboridžinima samo što se to sa Neandertalcima dešavalo daleko dalje u prošlosti.

Sauron

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.

Nex

pre 3 godine

Неандерталци нису нестали. Има их свуда око нас.
(Милош, 2. novembar 2022 16:06)

I i dalje imaju najbolje primerke zenki Homo Sapiensa.

Žene..

pre 3 godine

Još jedno zanimljivo otkriće - nedostatak mitohondrijalne DNK, koji se nasleđuje preko ženki, ukazuje na dokaze da su se samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti
....

Ahahah..kao što sam i mislio.

Mrgud

pre 3 godine

Isto će se desiti i sa belom rasom kao i sa neandertalcima. Progutaće nas crnci iz Afrike. Istorija se ponavlja. Ko razume shvatiće...
(Vladimir, 2. novembar 2022 20:20)

Prvo bela rasa i crnci ne postoje. U pitanju su nijanse koze, ne rase.
Nijanse krecu od roze, preko sive, zute, braon do tamnobraon ali ima ih previse da bi tacno definisao granice. Bela rasa je izum kolonijalizma - opravdanje za pljacku i ubijanje manje tehnoloski naprednih naroda.
Drugo, Homo Sapiens je originalno africka vrsta, Homo Neandertalis je evropska vrata, tako da smo mi, Afrikanci vec progutali njih Evropljane

Darvin

pre 3 godine

Još jedno zanimljivo otkric?e - nedostatak mitohondrijalne DNK, koji se nasleđuje preko ženki, ukazuje na dokaze da su se samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti
....
Ovo nedvosmisleno ukazuje na činjenicu da su neandertalci vozili BMW, Audi, Mercedes...

čiča miča

pre 3 godine

Шта су усташе радиле 41-45(а 90-тих) нема изненађења.Какав секс,само туђа имовина и сопствена неспособност(завист).Ко не воли да се клања папи доће до клања.
(a, 02. novembar 2022 15:29)

smaraš... bolje idi gledaj daru po petnaesti put.

Sauron

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.
(Sauron, 02. novembar 2022 15:59)

Ne, nego je bolje ćutati ili lagati. To su što su, i nema tu ništa ružno ni uvredljivo. Kao kad bi meni neko rekao stidi se, ti nisi englez. Ok, nisam. I šta sad? Da ga tužim ili da kažem da je on loš čovek zato što ja nisam englez? Ne razumem. Šiptari imaju te fioke u donjoj vilici. Nekom je to ružno, nekom je lepo, ali to ne menja činjenicu da ih zaista imaju.
(Nezavisni demokratski građanin, 02. novembar 2022 17:40)

Ovo je na nivou nacista, cak bi ti i oni zavideli. Jesi li im merio i lobanje ? Evo idem najmanje 3 puta dole i nisam video to sto si naveo kod nijednog Albanca. Mislim da vas dvoje imate nekih problema u glavi, potražite stručnu pomoć, ozbiljan sam.

dexter-lab

pre 3 godine

Gde god da procitam nesto o kontaktu ove dve vrste, naidjem na oprecne podatke. Evo sada pise da je prvi kontakt bio pre 250000 godina. Skoro sam procitao da se desio pre oko 50.000 godina i da nam je trebalo 10.000 godina da potpuno unistimo neandertalce, t.j da smo jedini tek poslednjih 40.000 godina. Ko zna sta je tu istina?

Naučnik u penziji

pre 3 godine

Nauka nije dogma ili “učenje” nego SAZNAVANJE. Proces bez kraja. Gradjenje znanja. Na osnovu novih otkrića. Sklapanje uvek nove i savršenije slike. Zato je tako uzbudljiva.
Zato istraživanje nije čituckanje senzacija po Internetu, nego sistematično proučavanje dostupnih dokazanih činjenica. Godinama.

Megatronman

pre 3 godine

@Zorana

Bivši predsjednik Mesić, a prije nego je štucnuo obrve, je živ primjer kako genetski kod može preskočiti 10.000 generacija (napomena: jedna generacija je otprilike 25-30 godina).

Miloš Bg

pre 3 godine

Neandertalci nisu izumrli- pogledajte Hrvatsku, Kosovo, Albaniju, BH Federaciju....
(Zorana, 2. novembar 2022 17:14)

Živa istina, kad vidite Stipu Mesića odmah vam sve bude jasno.

antidogma

pre 3 godine

"Tempo prvi i smec" Poenta kod nauke je da se ide dalje i da se teorije dokazuju ili odbacuju koristeći nove dokaze. Pravi naučnik nikad neće reći "to je tako i kraj" nego "na osnovu dokaza kojima raspolažemo zaključujemo da..." Tako da Darvin (pri tome nisam proverio ovo što ste spomenuli) je verovatno doneo zaključke na osnovu onoga čime je raspolagao u trenutku...
Za razliku od toga religije postave teoriju ili smisle neku priču i onda svu realnost i dokaze interptetiraju i okreću tako da potpadnu pod tu teoriju.

Zato ćemo naići na jako puno naučnika koji će reći "pa mislili smo tako, ali smo onda istražili ovo i došli do ovakvih saznanja i shvatili da grešimo". Ovako nešto nećemo nikad čuti od predstavnika/zastupnnika bilo koje religije

....

pre 3 godine

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.
(Sauron, 02. novembar 2022 15:59)

Opet susjed. Da čudimo se što su nas proterali jer Srbi nikoga iz Srbije nisu proterali. Za razliku od neandretalaca. Kaži činjenice.

Do J..a

pre 3 godine

Pa nema velike razlike od onih neadretalaca i danasnjih tajkuna.Neadretalci su osvajali homosapinke alatkom ,a tajkuni BMW om.Zajedno lice po ponasanju i parkiranju.Srbija je puna neadretalaca zar ne.

sardonicus

pre 3 godine

Mislim da se misterija nestanka Neandertalaca veoma lako može razrešiti i samo ovlašnim čitanjem dostupnih komentara - toliko mržnje, rasizma, ksenofobije i iracionalne netrpeljivosti prema "onim drugim" (druge nacije, druge vere, druge kulture, druge rase, itd.) da bi se na daljinu osušila i šuma fikusa na Mauricijusu. Kada pogledate šta su sve Homo sapiensi namereni da urade drugim pripadnicima iste vrste, onda zamislite stepen mržnje i rasizma koji je morao postojati prema sirotim Neandertalcima. Bio je to verovatno najveći genocid i najgori pokolj od kako je ljudska vrsta počela da hoda na dve noge. I, očigledno, ništa se u toj patologiji ne menja već stotinama milenijuma.

N77

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.
(Sauron, 02. novembar 2022 15:59)

Ne, nego je bolje ćutati ili lagati. To su što su, i nema tu ništa ružno ni uvredljivo. Kao kad bi meni neko rekao stidi se, ti nisi englez. Ok, nisam. I šta sad? Da ga tužim ili da kažem da je on loš čovek zato što ja nisam englez? Ne razumem. Šiptari imaju te fioke u donjoj vilici. Nekom je to ružno, nekom je lepo, ali to ne menja činjenicu da ih zaista imaju.
(Nezavisni demokratski građanin, 02. novembar 2022 17:40)

Ovo je na nivou nacista, cak bi ti i oni zavideli. Jesi li im merio i lobanje ? Evo idem najmanje 3 puta dole i nisam video to sto si naveo kod nijednog Albanca. Mislim da vas dvoje imate nekih problema u glavi, potražite stručnu pomoć, ozbiljan sam.
(Sauron, 02. novembar 2022 18:17)

Pa sad...Siptari imaju karakteristicne vilice, duboko usadjene oci sa tamnim kolutovima, a te vilice zaista izgledaju da imaju jak ugriz, siroke, kockaste i nedoklesane, zasto je to tako, ne ulazim u to, ali to je ono sto znam i video sam.
Primer: Azem Vlasi.

Јабучило

pre 3 godine

samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti.

То може да значи и да су Неандерталци силовали наше жене. А тад комуникација не игра велику улогу.

Лепо ми је тата говорио

pre 3 godine

"Još jedno zanimljivo otkriće - nedostatak mitohondrijalne DNK, koji se nasleđuje preko ženki, ukazuje na dokaze da su se samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti."

Ето, и неандерталцима су "наше" жене дошле главе.

Smuleco

pre 3 godine

Uvek mi je bila fascinantna ideja, naravno hipotetička, da bi, da su Neandertalci opstali na ovoj planeti, danas imali dve koegzistirajuće inteligentne vrste.

Darvin

pre 3 godine

ARHEOLOŠKA SENZACIJA! Krapinski pračovjek je imao najstriji nakit na svijetu ogrlicu od orlovih kandži staru 130.000g.
(Net, 02. novembar 2022 20:28)
A na ogrlici je nosio mobilni telefon.

Nezavisni demokratski građanin

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.
(Sauron, 02. novembar 2022 15:59)

Ne, nego je bolje ćutati ili lagati. To su što su, i nema tu ništa ružno ni uvredljivo. Kao kad bi meni neko rekao stidi se, ti nisi englez. Ok, nisam. I šta sad? Da ga tužim ili da kažem da je on loš čovek zato što ja nisam englez? Ne razumem. Šiptari imaju te fioke u donjoj vilici. Nekom je to ružno, nekom je lepo, ali to ne menja činjenicu da ih zaista imaju.

Tempo prvi i smec

pre 3 godine

Par pitanja evolucionistima? Pa zar do juce niste tvrdili da homo sapiens nema dodirnih tacaka sa neandertalcima, da su u pitanju dva razlicita bica? Ako su se ukrstali znaci da su genetski potpuno kompatibilni za radjanje zdravih potomaka. Dakle jedno bice mora da je u pitanju. Prvo izdanje Darvinove knjige postanak vrsta kaze da je zemlja stara 10 hiljada godina. Kako je sada moguce da je stara 5 milijardi, a covek oko 250 hiljada godina? Ako se postavi koordinatni sistem i podaci za broj ljudi danas 8.7 milijardi, 1940 oko 2.5 milijardi, 1600 godine oko 250 miliona ljudi, kriva o nultom coveku maksimalno moze zavrsiti na nekih 12000 godina unazad. I na kraju da li ima jedan jedini dokaz o prelaznoj formi coveka od majmuna ili tog nekog prethodnog bica? Gde su ta izumrla bica kojih je moralo da bude bas mnogo? Nema! I jos, koliko je trebalo godina da evoluira covek od bakterije do danasnjeg izgleda? Hvala ako neko moze pomoci!

neda ujka Sam

pre 3 godine

Koliko desetina hiljada bitaka i ratova je nezabiljezeno u istoriji. Homo sapiens je veoma agresivna zivotinja, istovremeno i teritorijalna i nomadska. Konflikt izbija gotovo sigurno pri prvom kontaktu dve grupe. Kod jedne kad se glasaš sa la la, to znači zdravo, dobar dan, a kod druge umri. Jedna grupa teritorijalna, ima resurse, druga nomadska=izgubila resurse, jedni da brane, drugi nema nego da osvoje. Sreća pa društveni sistem homo sapiensa 300 hiljada godina nije mogao da održava zajednicu veću od 500 članova. Vrlo je moguće da daleko u prošlosti, kao npr pre 80 hiljada godina, u određenim regijama, posle 300-400 godina stabilnog vremena i povoljne migracije zivotinja(hrane), nastale su zajednice koje bi mogli nazvati i gradom, ali su propali kao i mnogi gradovi u zabeleženoj istoriji, te njihova "civilizacija" je jednostavno nestala.

sapere aude

pre 3 godine

kao neko ko je edukovan (ne skolovan, za one koji obracaju paznju) kao naucnik mogu da kazem sledece - nauka, per se, ne postoji
postoji naucni metod - ciklus u kome se prikupljaju merljive, proverljive, informacije; uklapaju u radnu teoriju koja se, pazljivo i pravilno planiranim experimentom, proverava i obara ili potvrdjuje
na osnovu dovoljno informacija teorija, koju autoritarno nastojeni umovi znaju da nazovu i zakon, stoji dok se ne obori
evo, npr. pre neki dan je jedan od Njutnovih "zakona" dobio jos jednu pukotinu, rekao bi i fatalnu
pravi naucnici se iskreno raduju u takvim situacijama jer je osnovna premisa naucnog metoda traganje za proverljivim informacijama o svetu koji nas okruzuje
ne za "istinama" jer one imaju emotivnu podlogu i ukorenjene su u verovanjima i dogmama
a, iskreno se stidim zbog cinjenice da je "nauka" prerasla u dogmu sto se iz izjava tipa "science is settled" i "attack on me is attack on science" jasno vidi

a

pre 3 godine

Шта су усташе радиле 41-45(а 90-тих) нема изненађења.Какав секс,само туђа имовина и сопствена неспособност(завист).Ко не воли да се клања папи доће до клања.

mojnemenito

pre 3 godine

Gde god da procitam nesto o kontaktu ove dve vrste, naidjem na oprecne podatke. Evo sada pise da je prvi kontakt bio pre 250000 godina. Skoro sam procitao da se desio pre oko 50.000 godina i da nam je trebalo 10.000 godina da potpuno unistimo neandertalce, t.j da smo jedini tek poslednjih 40.000 godina. Ko zna sta je tu istina?
(dexter-lab, 02. novembar 2022 16:01)

Vjerovatno nista. Naucnici samo nagadjaju. U zadnjih 100 godina samo jedni drugima obaraju teorije ili kako ih oni zovu "naucna otkrica".

Mile

pre 3 godine

Najveće nalazište u Evropi sa kostima od 23 neandertalaca nalazi se 30km severno od Zagreba i zove se Krapinski pračovjek i ima najbolji muzej Evropi.

Tempo prvi i smec

pre 3 godine

antidogma, 2. novembar 2022 18:27) # Link komentara
Dve validne naucne metode: posmatranje i eksperiment ne mogu da se primene u slucaju postanka coveka! Radi se u Americi sa bakterijama od 1989 neprekidan eksperiment ali ne daje rezultate. Veliki prasak? Prasak je definicija najveceg haosa. DNK ni kod jednog zivog bica nije diziveo apsolutno nikakvu evoluciju (mutacija je sasvim deseta stvar) pa kako onda da uopste postoji evolucija kada temeljni gradivni blok nista nikad nije promenio. Kako je tvorac postavio algoritam kod svih zivih bica u DNK lancu on i danas isto figurira. Da pomenem i drugi zakon termodinamike koji je apsolutno protiv evolucije. Nema jednog jedinog naucnog argumenta o postanku i zajednickom pretku svih zivih bica. Da Muha i Slon imaju nekad i negde zajednickog pretka je u rangu najteze fantastike. Upisani algoritam u DNK izgradjuje proteinske blokove. Slon samo u surli ima 40k misica, i zamialite kombinaciju gena koja je morala iskodirati tako nesto. To su kombinacije na milijarditu i slucajnost za tako nesto je u rangu leta na zvezde. Postoji 80 vrsta razlicitih ociju i da je svako oko nastalo pojedinacno samo za sebe je verovatnica 10 na minus 67-mu. Do ujutru mogu ovako, ali zaista! Evolucija ima argumenata NULA. Svako dobro.

NikolaBg

pre 3 godine

,, Još jedno zanimljivo otkric?e - nedostatak mitohondrijalne DNK, koji se nasleđuje preko ženki, ukazuje na dokaze da su se samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti''

Znači mi muškarci smo neandertalci je li? Feministkinje se opet oglasile.

30ka

pre 3 godine

Oni su preziveli i trenutno zive na podrucju drzave Srbije
(PatriJota, 2. novembar 2022 19:58)

Dao bih ti 100 pluseva da mogu.
(Veteran, 02. novembar 2022 20:54)
Veteran,pogledaj u svoju domovinu,niti jedan plus ti necu dati.

frugal

pre 3 godine

Bobi Marjanović, Kusturica, pa pomalilo i Bora Čorba i Žerar Depardje... I ja mislim da su se geni jednostavno izmesali. I ne vidim nista lose u tome.

Vladimir

pre 3 godine

Isto će se desiti i sa belom rasom kao i sa neandertalcima. Progutaće nas crnci iz Afrike. Istorija se ponavlja. Ko razume shvatiće...

Bečka škola

pre 3 godine

Tako je i u Srbiji jedan deo predslovenskog življa stradao, drugi pobegao a treći se asimilovao. Teško je pričati o bilo kakvim procentima. Može samo da se nagađa...
(milan, 2. novembar 2022 15:42)

Sve što si napisao je bajata i prevaziđena (kvazi)nauka. Pročitaj najnovija istraživanja i o haplogrupama, pogotovo o dominantnoj haplogrupi u Dinaridima, I2.

Mali Vuk

pre 3 godine

Slučajno sam naletio na ovaj jako interesntni komentar...
CRO-MAGNON (Kromanjonac) - špiljski čovek! CRO-ATIA - nacija špiljskih ljudi. Reč cro dolazi iz starofrancuskog - okcitanskog jezika i znači šuplje-špilja, a dokazuje da su Hrvati najstariji narod u Evropi, kojeg su ostali narodi tu zatekli u šplijama, dok su dolazili u Seobama naroda.
HOR - skupina ljudi! HORDA - skupina ratnika! HRVANJE - borba!
HORVATI, HRVATI - Ime dokazuje da su se krvavo borili protiv svih tih došljaka, a koji bi im sada i istoriju i ime izbrisali, ili bi ih stavili u starateljstvo. Zato jer su previše opasni za ujedinjenje svih Slovena, zato jer su svi Sloveni zapravo Hrvati i samo sa tom istinom mogu da se ujedine. A to je previše opasno za ostatak Evrope.

onako usput

pre 3 godine

Slučajno sam naletio na ovaj jako interesntni komentar...
CRO-MAGNON (Kromanjonac) - špiljski čovek! CRO-ATIA - nacija špiljskih ljudi. Reč cro dolazi iz starofrancuskog - okcitanskog jezika i znači šuplje-špilja, a dokazuje da su Hrvati najstariji narod u Evropi, kojeg su ostali narodi tu zatekli u šplijama, dok su dolazili u Seobama naroda.
HOR - skupina ljudi! HORDA - skupina ratnika! HRVANJE - borba!
HORVATI, HRVATI - Ime dokazuje da su se krvavo borili protiv svih tih došljaka, a koji bi im sada i istoriju i ime izbrisali, ili bi ih stavili u starateljstvo. Zato jer su previše opasni za ujedinjenje svih Slovena, zato jer su svi Sloveni zapravo Hrvati i samo sa tom istinom mogu da se ujedine. A to je previše opasno za ostatak Evrope.
(Mali Vuk, 2. novembar 2022 20:25) # Link komentara

Decko ti si upravo na pragu Nobelove nagrade, pobio si sve poznate postulate, ali idi jos jednom proveri malo dublje te pecine gde ste sedeli.

mint

pre 3 godine

@Tempo prvi smeč ok, uzmimo i da je to što pišeš tačno (a nije, jer selektivno prezentuješ ono što se tebi dopada, prikrivaš činjenice i dokaze, a svoje pseudočinjenice tretiraš kao realne), imam jedno kontrapitanje - gde je vama kreacionistima dokaz da je Tvorac stvorio čoveka? Ne možeš kao dokaz tretirati to što teorija koja se tebi ne dopada možda nema dovoljno dokaza. Nije to ono “a, tvoje nema dovoljno dokaza, znači moje je tačno”. Daj ti burazeru jedan jedini dokaz kreacionizma i da te posmatramo kao ozbiljnog.

tolens

pre 3 godine

Vrste ne mogu da se ukrštaju. To je protiv zakona genetike...
(sans, 3. novembar 2022 13:07)

Naravno da mogu. Ukrstis konja i magarca i dobijes mazgu ili mulu. Ili, ukrstis tigra i lava, i dobijes ligera. Gomila ovakvih primera postoji. O genetici ne znas nista dalje od naziva, a pricas ovakve gluposti.

Glava maceca

pre 3 godine

Ima prezvilih dosta, eno ih, piju zajecarca pred kioskom i svaka druga rec im Tesla, Bajden, Putin i brat Kim. Sami sebe nazivaju nebeskim narodom i smatraju se osnivacem viljuske da bocnu meso i dan danas se ponose tim. Ta vrsta je poznata i po tome sto su veliki farmeri, gledaju farme, zadruge, parove. Sposobni su da vide u buducnost, imaju trece oko, tarot Milana i balkanske prorocice. Hrabri su, ne plase se niceg osim pomracenja Sunca, mikrocipova u vakcini i zaprasivanju iz vazduha. Pravicni su i veliki istinoborci, ljudi nisu sleteli na Mesec a Zemlja im je ravna ploca.

Rutina

pre 3 godine

Prvo bela rasa i crnci ne postoje. U pitanju su nijanse koze, ne rase.
Nijanse krecu od roze, preko sive, zute, braon do tamnobraon ali ima ih previse da bi tacno definisao granice. Bela rasa je izum kolonijalizma - opravdanje za pljacku i ubijanje manje tehnoloski naprednih naroda.
Drugo, Homo Sapiens je originalno africka vrsta, Homo Neandertalis je evropska vrata, tako da smo mi, Afrikanci vec progutali njih Evropljane
(Mrgud, 2. novembar 2022 22:09)

Prvo, to da crnci ne postoje, reci njima, pa da vidimo kako ćeš da prođeš.
Drugo, da li su to rase ili boje kože ili šta god, jednostavna je istina da postoje ONI koji su tamo i da postojimo MI koji smo ovde. Mi smo tu gde jesmo, kako god da smo tu došli, a oni dolaze da nas zamene. Pitanje je jednostavno: da li želimo da budemo zamenjeni?

Mara

pre 3 godine

Krijući se provlači info da vakcinisani u velikom broju počinju pokazivati interes za isti pol.Za 10-ak godina u svetu će biti 70% stanovnika homo.
(Ćopa, 03. novembar 2022 10:05)

QQ baba moja od 92 će postati lezbejka, odoh da joj kažem da manje kafeniše s komšinicom!

CheCro

pre 3 godine

Nobela za fiziologiju i medicinu 2022.godine dobija je Svante Pääbo švedski antropolog i geneticar koji je Hrvatsku 2010.godine nazvao najneandertalskijom zemljom svita, a potom 2016.godine metropolom neandertalaca. Sad znam da ce masa susjeda pokusat bit humoristicna no ova izjava govori jasno koliko su bitna nalazista u Hrvatskoj

Glava maceca

pre 3 godine

Ima prezvilih dosta, eno ih, piju zajecarca pred kioskom i svaka druga rec im Tesla, Bajden, Putin i brat Kim. Sami sebe nazivaju nebeskim narodom i smatraju se osnivacem viljuske da bocnu meso i dan danas se ponose tim. Ta vrsta je poznata i po tome sto su veliki farmeri, gledaju farme, zadruge, parove. Sposobni su da vide u buducnost, imaju trece oko, tarot Milana i balkanske prorocice. Hrabri su, ne plase se niceg osim pomracenja Sunca, mikrocipova u vakcini i zaprasivanju iz vazduha. Pravicni su i veliki istinoborci, ljudi nisu sleteli na Mesec a Zemlja im je ravna ploca.

Stefan

pre 3 godine

Zanimljiv je ovaj 21. vek.

Naucnici donose zakljucke bez relevatnih dokaza - filozofski
Filozofi pretvaraju sve abstrakno u realnost - naucno
Istoricari laziraju sve zivo i mrtvo - politicki
A politicari pokusavaju da iskoriste sve ove nove "eksperte" da dokazu da je njihovo lose vodjenje drzava, pljacka itd opravdano jer im se moze :)

Јабучило

pre 3 godine

Uvek mi je bila fascinantna ideja, naravno hipotetička, da bi, da su Neandertalci opstali na ovoj planeti, danas imali dve koegzistirajuće inteligentne vrste.
(Smuleco, 02. novembar 2022 21:09)

Нажалост, налетели су на искључиве и крвожедне сапијенсе. Гледајући историју, суживот би тешко био могућ.

Milan

pre 3 godine

Varijanta neandertalke: ko međedica da te muva. Varijanta homosapiensice: U odnosu na neandertalku depilirana i izgleda ko Sindy Kraford. Pa šta je bolje seksati, Sindi ili međedicu?
Doduše ne zaboravimo varijantu muškarci neandertalci i drugi furundžija homosapiens, ta varijanta nije ostavila podmladak sigurno.

sergej

pre 3 godine

homo erectus ili uspravan covek je posebna vrsta koja se razvijala dok su majmuni ono sto vec jesu zar ne? I da su postojali neandretalci to je izumrla vrsta.

Јабучило

pre 3 godine

Prvo bela rasa i crnci ne postoje. U pitanju su nijanse koze, ne rase.
Nijanse krecu od roze, preko sive, zute, braon do tamnobraon ali ima ih previse da bi tacno definisao granice. Bela rasa je izum kolonijalizma - opravdanje za pljacku i ubijanje manje tehnoloski naprednih naroda.
Drugo, Homo Sapiens je originalno africka vrsta, Homo Neandertalis je evropska vrata, tako da smo mi, Afrikanci vec progutali njih Evropljane
(Mrgud, 02. novembar 2022 22:09)

Људске расе постоје. Игнорисати их је или глупост, или покушај да се "директивом" сузбију теорије о расној супериорности ове или оне расе. Па ипак, сведочимо да нема белих победника у спринту или црних у пливању, зар не? Има пуно мешанаца, што је нормално, па отуда и нијансе. Али чисти расни типови ипак постоје. Коначно, да ли је надмоћ беле расе плод колонијализма, или је колонијализам плод надмоћи беле расе у датом историјском тренутку у датим околностима?

А за најезду Африканаца сапијенса си потпуно у праву.

Šalajko

pre 3 godine

E "Mali Vuk - veliki Hrvat" dao bih ti 1000 pluseva toliko si me nasmejao !!! E hvala ti. Imamo i mi takvih koji reči slažu, razlažu, natežu kao plastelin dok ne dobiju to što žele, i pazi sad, oni izračunaše da su Srbi narod najstariji. Pa ko je onda najstariji ? Srbi ? Hrvati ? I jedni i drugi, tj. ista g... ? Niko ? Otvaram "komentar na komentar", ali boduju se isključivo "niđeveze" odgovori !

sans

pre 3 godine

Vrste ne mogu da se ukrštaju. To je protiv zakona genetike. Dakle, Neandertalci su bili ljudi (homo sapiens) baš kao i mi. Zapravo, nema dokaza da mi nismo Neandertalci. Uostalom, kad pogledate pse ... i doga i čivava su ista vrsta.

Veliki brat

pre 3 godine

DNK ni kod jednog zivog bica nije diziveo apsolutno nikakvu evoluciju (mutacija je sasvim deseta stvar) pa kako onda da uopste postoji evolucija kada temeljni gradivni blok nista nikad nije promenio. Kako je tvorac postavio algoritam kod svih zivih bica u DNK lancu on i danas isto figurira. Da pomenem i drugi zakon termodinamike koji je apsolutno protiv evolucije. Nema jednog jedinog naucnog argumenta o postanku i zajednickom pretku svih zivih bica. Da Muha i Slon imaju nekad i negde zajednickog pretka je u rangu najteze fantastike. Upisani algoritam u DNK izgradjuje proteinske blokove.
(Tempo prvi i smec, 2. novembar 2022 20:20)

Prvo, zato što proteini ne evoluiraju, takvi su kakvi su. Drugo, kod DNK jeste princip isti, ali DNK nije isti npr. kod virusa i sisara.
Treće, to što ti zamišljaš na osnovu onog što si kao čitao na Vikipediji ne mora da ima veze sa činjenicama koje može izložiti neko kome je DNK uska specijalnost u biologiji.

Već je utvrđeno da se DNK može formirati i od drugačijih molekula, ali u ovoj našoj biosferi DNK je takav kakav je. Zašto, ne znamo, bar ne još uvek.

I ja se slažem da prvi živi organizmi i DNK nisu mogli nastati slučajno, ali to nije dokaz da nema evolucije, samo je problem što mi ne znamo šta konkretno pokreće ceo ovaj svet, šta su u stvari mikročestice, EM talasi, itd.

Mi smo kao neki domorodac koji gleda sliku na ekranu, napravi lupu, mikroskop, vidi piksele, kristale... i što ide dublje, sve manje razume!

Jocko

pre 3 godine

Da da, a život je u suštini nastao od kamena.

Pa oni koji "veruju" u evoluciju su po meni gori od religioznih fanatika!
(Sloboda govora, 2. novembar 2022 22:08)
Interesantno je kako ljudi napadaju svoja verovanja o naucnim cinjenicama kao da napadaju naucne cinjenice.

Evolucionizam i kreacionizam su teorije. Mi ne znamo sta jeste sta nije, ali teorija evolucije je za sad verovatnija i potkrepljena sa vise dokaza.

Postoji jedna specificna teorija kreativizma koja ovaj svet posmatra kao kompjutersku simulaciju. Matematicki je verovatnije da smo mi simulacija unutar simulacije unutar simulacije nego da smo mi originalan svet koji pravi svoje simse.

Nema dokaza za to (osim sto je brzina svetlosti ozbiljan faktor ogranicenja open worlda u nasoj MMOOSG)

Ali da bismo raspravljali o teorijama, moramo da razmenjujemo cinjenice i uporedjujemo dokaze na odredjenom intelektualnom nivou.

Pokusaj sarkazma nije deo tog procesa. Kvaziintelektualno osudjivanje tek nije deo tog procesa....

Goran ns

pre 3 godine

Ma ovi istoricari pojma nemaju. Neandertalci su preziveli. I zauzeli sefovske pozicije. Samo svoje poreklo kriju ali ponasanje ih odaje. Ako ste zaunteresovani pocnite da proucavate. Sve osobene karakteristike lako ce te prepoznati

samo kazem (:)

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)
Ništa drugačije do u Beogradskom Pašaluku i Šipovu. Znaš ti, znam ja, znamo svi, samo teško priznati!

Јабучило

pre 3 godine

Занимљив је број коментара о "женама које воле неандерталце", па и број плусева. Избија прилична фрустрација. Готово да човек помисли да би многи, да могу, радо били неандерталци. На крају, ако жене воле неандерталце, а не "фине момке", неки разлог постоји, зар не?

Zeolit

pre 3 godine

ARHEOLOŠKA SENZACIJA! Krapinski pračovjek je imao najstriji nakit na svijetu ogrlicu od orlovih kandži staru 130.000g.
(Net, 2. novembar 2022 20:28)

Da li je Krapinac bio Srbin ili Hrvat? Ili pola-pola?

Mike

pre 3 godine

CRO-MAGNON (Kromanjonac) - špiljski čovek! CRO-ATIA - nacija špiljskih ljudi. Reč cro dolazi iz starofrancuskog - okcitanskog jezika i znači šuplje-špilja, a dokazuje da su Hrvati najstariji narod u Evropi, kojeg su ostali narodi tu zatekli u šplijama, dok su dolazili u Seobama naroda.
(Mali Vuk, 02. novembar 2022 20:25)

Znaci, Srbi Neandertalci dohvatili spiljske Hrvatice. Nema na cemu.

smrtgenocidasima

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

Isto jao one brkate zene i bradate spodobe po srbiji

wiener

pre 3 godine

(Jakov Ovdasnji, 3. novembar 2022 13:16)

naucnici (ne "naucnici") su na to pitanje odavno dali odgovor. 2 vrste mogu da se uksrtaju i da doijaju plodnu decu, neplodnu decu ili mrtvu decu. u slucaju neandertalaca, denisovaca i homo sapiensa je slucaj bio prvi, u slucaju konja i magaraca je slucaj drugi (mazge su neplodne).

Dule

pre 3 godine

Pogresna je pretpostavka komentatora ovde da nije bilo seksa izmedju muskarca sapiensa i zene neandertalke. Verovatno je bilo, samo je ovde muskarac bio pametniji, koristio praistorijski kondom ili coitus interaptus da nema posle problema, ili mu je spermatozoid bio slabasan za jaku opnu neandertalske jajne celije. Ima i danas da naizged normalni muski zaskacu neke medjede, ne samo obrnuto

Jakov Ovdasnji

pre 3 godine

Kako da ne.
Nagadjanja, nagadjanja i samo nagadjanja za koja se dobija dobra lova, na ime "naucnih istrazivanja".
Eto, neka ti "naucnici" najpre odgovore na pitanje sta je "vrsta"? I da li dve vrste mogu da se ukrstaju i daju plodno potomstvo?
I tu staje svaka dalja prica.
Sve ostalo je trabunjanje.

Otvoreni um

pre 3 godine

@Tempo prvi i smec … pa naravno da možeš do ujutru kad počneš od netačnih tvrdnji - recimo da je DNK nepromenljiva. Pa šta misliš odakle Covid-19? I sve njegove mutacije, tj. sojevi? Ipak se moraju proučavati knjige, ne samo Internet.

čudn orah voćka tvrdnovata

pre 3 godine

Pomenutu pojavu treba tražiti u poznatim događajim koje je genealogija rastumačila. Naime mongoloidna, primitivna i zdepasta R1b je usled opčinjenosti ženama dinarske morfolagije naroda koji je živeo u okviru prve kulturne – vinčanske civilizacije, skoro potpuno uništila decu i muškarce (svaki 17i preziveo) a žene uzeli za sebe. Uz njih su popravili svoj izgled vremenom u ono što danas jeste. U svojoj haplogrupi jedra očitavaju i dalje R1b, pošto se kako se kaže, mitohondrijalna koja se nasleđuje po ženskoj liniji ne vidi u jedru. To je ona grupa koja se vidi kod tih muškaraca po I2a haplogrupi, koja je karakteristična za...protojugoslovene. Da se izrazim politički korektno i bez govora mržnje. R1b danas se pretežno očitava kod anglo saksonaca. Kod naroda “jugoslovenskog” porekla pored I2a očitava se i slovenska R1a (rasrostranjen u Rusiji) koja je nastala ukrštanjem dinarskog i panonskog čoveka, između kojih nije postojala genocidna aspiracija već princip prijateljskog prepoznavanja. Eto to može biti sled dešavanja uz neke čak i danas prepoznatljive konstante u odnosima.

dare

pre 3 godine

Ako udjete u Narodni muzej u Beogradu i skrenete na pocetak izlozbe desno, pa desno... Videcete da Srbi vode direktno poreklo od neandertalaca koji su lovili mamute u okolini Nisa.
I naravno uvek ono pitanje istorije sa ovih prostora... Te dosli Sloveni, Avari, Huni i sta ti ja znam ko... Pa valjda je neko oduvek bio na ovim prostorima i bezao pred osvajacima u sume, sve dok ti dodjosi nisu vremenom postali domaci...

Živorad

pre 3 godine

Homo sapiensi su bili pametniji i pokvareniji. I satrli su ove durunge. I to je to.
Kakav sex, vidite li vi na šta ovi liče?

wiener

pre 3 godine

ljudi nisu napustili afriku pre 250 hiljada godina vec pre 70 hiljada. ne znam da se po tom pitanju nesto promenilo. a da su se nasi preci mesali sa neandretalcima i denisovcima i da su oni tako nestali je poznato vec 10 godina.

Eh

pre 3 godine

S jugozapada prema istoku, pa juga ka istoku, pa s juga ka severu. Kretanja po današnjoj Evropi. Od čega su umrli - pa smrzli se. Nisu bili adaptirani na takve razlike u klimi, temperaturne padove. Za pet godina se desetkovali prirodno, kamo li za više.

Ćopa

pre 3 godine

Normalno da su izumrli kad su se počeli družiti sa ovim homo nema tu ko decu rađati to je i cilj sada zato je ovaj novi homo lobi toliko jak da se smanji broj ljudi.Krijući se provlači info da vakcinisani u velikom broju počinju pokazivati interes za isti pol.Za 10-ak godina u svetu će biti 70% stanovnika homo.

Mali Vuk

pre 3 godine

Slučajno sam naletio na ovaj jako interesntni komentar...
CRO-MAGNON (Kromanjonac) - špiljski čovek! CRO-ATIA - nacija špiljskih ljudi. Reč cro dolazi iz starofrancuskog - okcitanskog jezika i znači šuplje-špilja, a dokazuje da su Hrvati najstariji narod u Evropi, kojeg su ostali narodi tu zatekli u šplijama, dok su dolazili u Seobama naroda.
HOR - skupina ljudi! HORDA - skupina ratnika! HRVANJE - borba!
HORVATI, HRVATI - Ime dokazuje da su se krvavo borili protiv svih tih došljaka, a koji bi im sada i istoriju i ime izbrisali, ili bi ih stavili u starateljstvo. Zato jer su previše opasni za ujedinjenje svih Slovena, zato jer su svi Sloveni zapravo Hrvati i samo sa tom istinom mogu da se ujedine. A to je previše opasno za ostatak Evrope.

Tempo prvi i smec

pre 3 godine

Par pitanja evolucionistima? Pa zar do juce niste tvrdili da homo sapiens nema dodirnih tacaka sa neandertalcima, da su u pitanju dva razlicita bica? Ako su se ukrstali znaci da su genetski potpuno kompatibilni za radjanje zdravih potomaka. Dakle jedno bice mora da je u pitanju. Prvo izdanje Darvinove knjige postanak vrsta kaze da je zemlja stara 10 hiljada godina. Kako je sada moguce da je stara 5 milijardi, a covek oko 250 hiljada godina? Ako se postavi koordinatni sistem i podaci za broj ljudi danas 8.7 milijardi, 1940 oko 2.5 milijardi, 1600 godine oko 250 miliona ljudi, kriva o nultom coveku maksimalno moze zavrsiti na nekih 12000 godina unazad. I na kraju da li ima jedan jedini dokaz o prelaznoj formi coveka od majmuna ili tog nekog prethodnog bica? Gde su ta izumrla bica kojih je moralo da bude bas mnogo? Nema! I jos, koliko je trebalo godina da evoluira covek od bakterije do danasnjeg izgleda? Hvala ako neko moze pomoci!

Sauron

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.

čiča miča

pre 3 godine

Шта су усташе радиле 41-45(а 90-тих) нема изненађења.Какав секс,само туђа имовина и сопствена неспособност(завист).Ко не воли да се клања папи доће до клања.
(a, 02. novembar 2022 15:29)

smaraš... bolje idi gledaj daru po petnaesti put.

a

pre 3 godine

Шта су усташе радиле 41-45(а 90-тих) нема изненађења.Какав секс,само туђа имовина и сопствена неспособност(завист).Ко не воли да се клања папи доће до клања.

Tempo prvi i smec

pre 3 godine

antidogma, 2. novembar 2022 18:27) # Link komentara
Dve validne naucne metode: posmatranje i eksperiment ne mogu da se primene u slucaju postanka coveka! Radi se u Americi sa bakterijama od 1989 neprekidan eksperiment ali ne daje rezultate. Veliki prasak? Prasak je definicija najveceg haosa. DNK ni kod jednog zivog bica nije diziveo apsolutno nikakvu evoluciju (mutacija je sasvim deseta stvar) pa kako onda da uopste postoji evolucija kada temeljni gradivni blok nista nikad nije promenio. Kako je tvorac postavio algoritam kod svih zivih bica u DNK lancu on i danas isto figurira. Da pomenem i drugi zakon termodinamike koji je apsolutno protiv evolucije. Nema jednog jedinog naucnog argumenta o postanku i zajednickom pretku svih zivih bica. Da Muha i Slon imaju nekad i negde zajednickog pretka je u rangu najteze fantastike. Upisani algoritam u DNK izgradjuje proteinske blokove. Slon samo u surli ima 40k misica, i zamialite kombinaciju gena koja je morala iskodirati tako nesto. To su kombinacije na milijarditu i slucajnost za tako nesto je u rangu leta na zvezde. Postoji 80 vrsta razlicitih ociju i da je svako oko nastalo pojedinacno samo za sebe je verovatnica 10 na minus 67-mu. Do ujutru mogu ovako, ali zaista! Evolucija ima argumenata NULA. Svako dobro.

Nezavisni demokratski građanin

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.
(Sauron, 02. novembar 2022 15:59)

Ne, nego je bolje ćutati ili lagati. To su što su, i nema tu ništa ružno ni uvredljivo. Kao kad bi meni neko rekao stidi se, ti nisi englez. Ok, nisam. I šta sad? Da ga tužim ili da kažem da je on loš čovek zato što ja nisam englez? Ne razumem. Šiptari imaju te fioke u donjoj vilici. Nekom je to ružno, nekom je lepo, ali to ne menja činjenicu da ih zaista imaju.

Sauron

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.
(Sauron, 02. novembar 2022 15:59)

Ne, nego je bolje ćutati ili lagati. To su što su, i nema tu ništa ružno ni uvredljivo. Kao kad bi meni neko rekao stidi se, ti nisi englez. Ok, nisam. I šta sad? Da ga tužim ili da kažem da je on loš čovek zato što ja nisam englez? Ne razumem. Šiptari imaju te fioke u donjoj vilici. Nekom je to ružno, nekom je lepo, ali to ne menja činjenicu da ih zaista imaju.
(Nezavisni demokratski građanin, 02. novembar 2022 17:40)

Ovo je na nivou nacista, cak bi ti i oni zavideli. Jesi li im merio i lobanje ? Evo idem najmanje 3 puta dole i nisam video to sto si naveo kod nijednog Albanca. Mislim da vas dvoje imate nekih problema u glavi, potražite stručnu pomoć, ozbiljan sam.

....

pre 3 godine

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.
(Sauron, 02. novembar 2022 15:59)

Opet susjed. Da čudimo se što su nas proterali jer Srbi nikoga iz Srbije nisu proterali. Za razliku od neandretalaca. Kaži činjenice.

Mrgud

pre 3 godine

Isto će se desiti i sa belom rasom kao i sa neandertalcima. Progutaće nas crnci iz Afrike. Istorija se ponavlja. Ko razume shvatiće...
(Vladimir, 2. novembar 2022 20:20)

Prvo bela rasa i crnci ne postoje. U pitanju su nijanse koze, ne rase.
Nijanse krecu od roze, preko sive, zute, braon do tamnobraon ali ima ih previse da bi tacno definisao granice. Bela rasa je izum kolonijalizma - opravdanje za pljacku i ubijanje manje tehnoloski naprednih naroda.
Drugo, Homo Sapiens je originalno africka vrsta, Homo Neandertalis je evropska vrata, tako da smo mi, Afrikanci vec progutali njih Evropljane

N77

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

I onda se cudimo sto smo sa skoro svim komsijama bili u ratu i proterani, evo gospodo homosapiensi bas zbog ovakvih neandertalaca.
(Sauron, 02. novembar 2022 15:59)

Ne, nego je bolje ćutati ili lagati. To su što su, i nema tu ništa ružno ni uvredljivo. Kao kad bi meni neko rekao stidi se, ti nisi englez. Ok, nisam. I šta sad? Da ga tužim ili da kažem da je on loš čovek zato što ja nisam englez? Ne razumem. Šiptari imaju te fioke u donjoj vilici. Nekom je to ružno, nekom je lepo, ali to ne menja činjenicu da ih zaista imaju.
(Nezavisni demokratski građanin, 02. novembar 2022 17:40)

Ovo je na nivou nacista, cak bi ti i oni zavideli. Jesi li im merio i lobanje ? Evo idem najmanje 3 puta dole i nisam video to sto si naveo kod nijednog Albanca. Mislim da vas dvoje imate nekih problema u glavi, potražite stručnu pomoć, ozbiljan sam.
(Sauron, 02. novembar 2022 18:17)

Pa sad...Siptari imaju karakteristicne vilice, duboko usadjene oci sa tamnim kolutovima, a te vilice zaista izgledaju da imaju jak ugriz, siroke, kockaste i nedoklesane, zasto je to tako, ne ulazim u to, ali to je ono sto znam i video sam.
Primer: Azem Vlasi.

Miloš Bg

pre 3 godine

Neandertalci nisu izumrli- pogledajte Hrvatsku, Kosovo, Albaniju, BH Federaciju....
(Zorana, 2. novembar 2022 17:14)

Živa istina, kad vidite Stipu Mesića odmah vam sve bude jasno.

30ka

pre 3 godine

Oni su preziveli i trenutno zive na podrucju drzave Srbije
(PatriJota, 2. novembar 2022 19:58)

Dao bih ti 100 pluseva da mogu.
(Veteran, 02. novembar 2022 20:54)
Veteran,pogledaj u svoju domovinu,niti jedan plus ti necu dati.

mojnemenito

pre 3 godine

Gde god da procitam nesto o kontaktu ove dve vrste, naidjem na oprecne podatke. Evo sada pise da je prvi kontakt bio pre 250000 godina. Skoro sam procitao da se desio pre oko 50.000 godina i da nam je trebalo 10.000 godina da potpuno unistimo neandertalce, t.j da smo jedini tek poslednjih 40.000 godina. Ko zna sta je tu istina?
(dexter-lab, 02. novembar 2022 16:01)

Vjerovatno nista. Naucnici samo nagadjaju. U zadnjih 100 godina samo jedni drugima obaraju teorije ili kako ih oni zovu "naucna otkrica".

Vladimir

pre 3 godine

Isto će se desiti i sa belom rasom kao i sa neandertalcima. Progutaće nas crnci iz Afrike. Istorija se ponavlja. Ko razume shvatiće...

Bečka škola

pre 3 godine

Tako je i u Srbiji jedan deo predslovenskog življa stradao, drugi pobegao a treći se asimilovao. Teško je pričati o bilo kakvim procentima. Može samo da se nagađa...
(milan, 2. novembar 2022 15:42)

Sve što si napisao je bajata i prevaziđena (kvazi)nauka. Pročitaj najnovija istraživanja i o haplogrupama, pogotovo o dominantnoj haplogrupi u Dinaridima, I2.

sergej

pre 3 godine

homo erectus ili uspravan covek je posebna vrsta koja se razvijala dok su majmuni ono sto vec jesu zar ne? I da su postojali neandretalci to je izumrla vrsta.

frugal

pre 3 godine

Bobi Marjanović, Kusturica, pa pomalilo i Bora Čorba i Žerar Depardje... I ja mislim da su se geni jednostavno izmesali. I ne vidim nista lose u tome.

milan

pre 3 godine

Neandertalci nisu nestali već su samo asimilovani. Dokaz je da danas možete naići na ljude koji pomalo liče na Neandertalce. Ništa čudno. Genetika je čudo. Dešava se da se rode dva fizički skoro identična čoveka hiljadama kilometara udaljena sa razlikom od stotinu godina. Jedan deo Neandertalaca je stradao u sukobima sa doseljenicima ali jedan deo se asimilovao. Identično onome što se dešavalo i kod drugih seoba naroda. Tako je i u Srbiji jedan deo predslovenskog življa stradao, drugi pobegao a treći se asimilovao. Teško je pričati o bilo kakvim procentima. Može samo da se nagađa. Možemo povući paralelu i sa Amerikom i Australijom odnosno Indijancima i Aboridžinima samo što se to sa Neandertalcima dešavalo daleko dalje u prošlosti.

Mile

pre 3 godine

Najveće nalazište u Evropi sa kostima od 23 neandertalaca nalazi se 30km severno od Zagreba i zove se Krapinski pračovjek i ima najbolji muzej Evropi.

Megatronman

pre 3 godine

@Zorana

Bivši predsjednik Mesić, a prije nego je štucnuo obrve, je živ primjer kako genetski kod može preskočiti 10.000 generacija (napomena: jedna generacija je otprilike 25-30 godina).

Јабучило

pre 3 godine

samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti.

То може да значи и да су Неандерталци силовали наше жене. А тад комуникација не игра велику улогу.

Darvin

pre 3 godine

ARHEOLOŠKA SENZACIJA! Krapinski pračovjek je imao najstriji nakit na svijetu ogrlicu od orlovih kandži staru 130.000g.
(Net, 02. novembar 2022 20:28)
A na ogrlici je nosio mobilni telefon.

sans

pre 3 godine

Vrste ne mogu da se ukrštaju. To je protiv zakona genetike. Dakle, Neandertalci su bili ljudi (homo sapiens) baš kao i mi. Zapravo, nema dokaza da mi nismo Neandertalci. Uostalom, kad pogledate pse ... i doga i čivava su ista vrsta.

Do J..a

pre 3 godine

Pa nema velike razlike od onih neadretalaca i danasnjih tajkuna.Neadretalci su osvajali homosapinke alatkom ,a tajkuni BMW om.Zajedno lice po ponasanju i parkiranju.Srbija je puna neadretalaca zar ne.

Jakov Ovdasnji

pre 3 godine

Kako da ne.
Nagadjanja, nagadjanja i samo nagadjanja za koja se dobija dobra lova, na ime "naucnih istrazivanja".
Eto, neka ti "naucnici" najpre odgovore na pitanje sta je "vrsta"? I da li dve vrste mogu da se ukrstaju i daju plodno potomstvo?
I tu staje svaka dalja prica.
Sve ostalo je trabunjanje.

dexter-lab

pre 3 godine

Gde god da procitam nesto o kontaktu ove dve vrste, naidjem na oprecne podatke. Evo sada pise da je prvi kontakt bio pre 250000 godina. Skoro sam procitao da se desio pre oko 50.000 godina i da nam je trebalo 10.000 godina da potpuno unistimo neandertalce, t.j da smo jedini tek poslednjih 40.000 godina. Ko zna sta je tu istina?

antidogma

pre 3 godine

"Tempo prvi i smec" Poenta kod nauke je da se ide dalje i da se teorije dokazuju ili odbacuju koristeći nove dokaze. Pravi naučnik nikad neće reći "to je tako i kraj" nego "na osnovu dokaza kojima raspolažemo zaključujemo da..." Tako da Darvin (pri tome nisam proverio ovo što ste spomenuli) je verovatno doneo zaključke na osnovu onoga čime je raspolagao u trenutku...
Za razliku od toga religije postave teoriju ili smisle neku priču i onda svu realnost i dokaze interptetiraju i okreću tako da potpadnu pod tu teoriju.

Zato ćemo naići na jako puno naučnika koji će reći "pa mislili smo tako, ali smo onda istražili ovo i došli do ovakvih saznanja i shvatili da grešimo". Ovako nešto nećemo nikad čuti od predstavnika/zastupnnika bilo koje religije

sapere aude

pre 3 godine

kao neko ko je edukovan (ne skolovan, za one koji obracaju paznju) kao naucnik mogu da kazem sledece - nauka, per se, ne postoji
postoji naucni metod - ciklus u kome se prikupljaju merljive, proverljive, informacije; uklapaju u radnu teoriju koja se, pazljivo i pravilno planiranim experimentom, proverava i obara ili potvrdjuje
na osnovu dovoljno informacija teorija, koju autoritarno nastojeni umovi znaju da nazovu i zakon, stoji dok se ne obori
evo, npr. pre neki dan je jedan od Njutnovih "zakona" dobio jos jednu pukotinu, rekao bi i fatalnu
pravi naucnici se iskreno raduju u takvim situacijama jer je osnovna premisa naucnog metoda traganje za proverljivim informacijama o svetu koji nas okruzuje
ne za "istinama" jer one imaju emotivnu podlogu i ukorenjene su u verovanjima i dogmama
a, iskreno se stidim zbog cinjenice da je "nauka" prerasla u dogmu sto se iz izjava tipa "science is settled" i "attack on me is attack on science" jasno vidi

Ćopa

pre 3 godine

Normalno da su izumrli kad su se počeli družiti sa ovim homo nema tu ko decu rađati to je i cilj sada zato je ovaj novi homo lobi toliko jak da se smanji broj ljudi.Krijući se provlači info da vakcinisani u velikom broju počinju pokazivati interes za isti pol.Za 10-ak godina u svetu će biti 70% stanovnika homo.

NikolaBg

pre 3 godine

,, Još jedno zanimljivo otkric?e - nedostatak mitohondrijalne DNK, koji se nasleđuje preko ženki, ukazuje na dokaze da su se samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti''

Znači mi muškarci smo neandertalci je li? Feministkinje se opet oglasile.

Naučnik u penziji

pre 3 godine

Nauka nije dogma ili “učenje” nego SAZNAVANJE. Proces bez kraja. Gradjenje znanja. Na osnovu novih otkrića. Sklapanje uvek nove i savršenije slike. Zato je tako uzbudljiva.
Zato istraživanje nije čituckanje senzacija po Internetu, nego sistematično proučavanje dostupnih dokazanih činjenica. Godinama.

smrtgenocidasima

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)

Isto jao one brkate zene i bradate spodobe po srbiji

Stefan

pre 3 godine

Zanimljiv je ovaj 21. vek.

Naucnici donose zakljucke bez relevatnih dokaza - filozofski
Filozofi pretvaraju sve abstrakno u realnost - naucno
Istoricari laziraju sve zivo i mrtvo - politicki
A politicari pokusavaju da iskoriste sve ove nove "eksperte" da dokazu da je njihovo lose vodjenje drzava, pljacka itd opravdano jer im se moze :)

neda ujka Sam

pre 3 godine

Koliko desetina hiljada bitaka i ratova je nezabiljezeno u istoriji. Homo sapiens je veoma agresivna zivotinja, istovremeno i teritorijalna i nomadska. Konflikt izbija gotovo sigurno pri prvom kontaktu dve grupe. Kod jedne kad se glasaš sa la la, to znači zdravo, dobar dan, a kod druge umri. Jedna grupa teritorijalna, ima resurse, druga nomadska=izgubila resurse, jedni da brane, drugi nema nego da osvoje. Sreća pa društveni sistem homo sapiensa 300 hiljada godina nije mogao da održava zajednicu veću od 500 članova. Vrlo je moguće da daleko u prošlosti, kao npr pre 80 hiljada godina, u određenim regijama, posle 300-400 godina stabilnog vremena i povoljne migracije zivotinja(hrane), nastale su zajednice koje bi mogli nazvati i gradom, ali su propali kao i mnogi gradovi u zabeleženoj istoriji, te njihova "civilizacija" je jednostavno nestala.

Nex

pre 3 godine

Неандерталци нису нестали. Има их свуда око нас.
(Милош, 2. novembar 2022 16:06)

I i dalje imaju najbolje primerke zenki Homo Sapiensa.

sardonicus

pre 3 godine

Mislim da se misterija nestanka Neandertalaca veoma lako može razrešiti i samo ovlašnim čitanjem dostupnih komentara - toliko mržnje, rasizma, ksenofobije i iracionalne netrpeljivosti prema "onim drugim" (druge nacije, druge vere, druge kulture, druge rase, itd.) da bi se na daljinu osušila i šuma fikusa na Mauricijusu. Kada pogledate šta su sve Homo sapiensi namereni da urade drugim pripadnicima iste vrste, onda zamislite stepen mržnje i rasizma koji je morao postojati prema sirotim Neandertalcima. Bio je to verovatno najveći genocid i najgori pokolj od kako je ljudska vrsta počela da hoda na dve noge. I, očigledno, ništa se u toj patologiji ne menja već stotinama milenijuma.

čudn orah voćka tvrdnovata

pre 3 godine

Pomenutu pojavu treba tražiti u poznatim događajim koje je genealogija rastumačila. Naime mongoloidna, primitivna i zdepasta R1b je usled opčinjenosti ženama dinarske morfolagije naroda koji je živeo u okviru prve kulturne – vinčanske civilizacije, skoro potpuno uništila decu i muškarce (svaki 17i preziveo) a žene uzeli za sebe. Uz njih su popravili svoj izgled vremenom u ono što danas jeste. U svojoj haplogrupi jedra očitavaju i dalje R1b, pošto se kako se kaže, mitohondrijalna koja se nasleđuje po ženskoj liniji ne vidi u jedru. To je ona grupa koja se vidi kod tih muškaraca po I2a haplogrupi, koja je karakteristična za...protojugoslovene. Da se izrazim politički korektno i bez govora mržnje. R1b danas se pretežno očitava kod anglo saksonaca. Kod naroda “jugoslovenskog” porekla pored I2a očitava se i slovenska R1a (rasrostranjen u Rusiji) koja je nastala ukrštanjem dinarskog i panonskog čoveka, između kojih nije postojala genocidna aspiracija već princip prijateljskog prepoznavanja. Eto to može biti sled dešavanja uz neke čak i danas prepoznatljive konstante u odnosima.

samo kazem (:)

pre 3 godine

To je 100% tacno, odes na Kosovo i kad vidis siptara jasno ti je da je polu-covek u pitanju
(box, 02. novembar 2022 15:28)
Ništa drugačije do u Beogradskom Pašaluku i Šipovu. Znaš ti, znam ja, znamo svi, samo teško priznati!

Milan

pre 3 godine

Varijanta neandertalke: ko međedica da te muva. Varijanta homosapiensice: U odnosu na neandertalku depilirana i izgleda ko Sindy Kraford. Pa šta je bolje seksati, Sindi ili međedicu?
Doduše ne zaboravimo varijantu muškarci neandertalci i drugi furundžija homosapiens, ta varijanta nije ostavila podmladak sigurno.

Dule

pre 3 godine

Pogresna je pretpostavka komentatora ovde da nije bilo seksa izmedju muskarca sapiensa i zene neandertalke. Verovatno je bilo, samo je ovde muskarac bio pametniji, koristio praistorijski kondom ili coitus interaptus da nema posle problema, ili mu je spermatozoid bio slabasan za jaku opnu neandertalske jajne celije. Ima i danas da naizged normalni muski zaskacu neke medjede, ne samo obrnuto

Žene..

pre 3 godine

Još jedno zanimljivo otkriće - nedostatak mitohondrijalne DNK, koji se nasleđuje preko ženki, ukazuje na dokaze da su se samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti
....

Ahahah..kao što sam i mislio.

Smuleco

pre 3 godine

Uvek mi je bila fascinantna ideja, naravno hipotetička, da bi, da su Neandertalci opstali na ovoj planeti, danas imali dve koegzistirajuće inteligentne vrste.

Rutina

pre 3 godine

Prvo bela rasa i crnci ne postoje. U pitanju su nijanse koze, ne rase.
Nijanse krecu od roze, preko sive, zute, braon do tamnobraon ali ima ih previse da bi tacno definisao granice. Bela rasa je izum kolonijalizma - opravdanje za pljacku i ubijanje manje tehnoloski naprednih naroda.
Drugo, Homo Sapiens je originalno africka vrsta, Homo Neandertalis je evropska vrata, tako da smo mi, Afrikanci vec progutali njih Evropljane
(Mrgud, 2. novembar 2022 22:09)

Prvo, to da crnci ne postoje, reci njima, pa da vidimo kako ćeš da prođeš.
Drugo, da li su to rase ili boje kože ili šta god, jednostavna je istina da postoje ONI koji su tamo i da postojimo MI koji smo ovde. Mi smo tu gde jesmo, kako god da smo tu došli, a oni dolaze da nas zamene. Pitanje je jednostavno: da li želimo da budemo zamenjeni?

Darvin

pre 3 godine

Još jedno zanimljivo otkric?e - nedostatak mitohondrijalne DNK, koji se nasleđuje preko ženki, ukazuje na dokaze da su se samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti
....
Ovo nedvosmisleno ukazuje na činjenicu da su neandertalci vozili BMW, Audi, Mercedes...

Лепо ми је тата говорио

pre 3 godine

"Još jedno zanimljivo otkriće - nedostatak mitohondrijalne DNK, koji se nasleđuje preko ženki, ukazuje na dokaze da su se samo mužjaci neandertalca i ženke Homo sapiensa mogli pariti."

Ето, и неандерталцима су "наше" жене дошле главе.

Јабучило

pre 3 godine

Prvo bela rasa i crnci ne postoje. U pitanju su nijanse koze, ne rase.
Nijanse krecu od roze, preko sive, zute, braon do tamnobraon ali ima ih previse da bi tacno definisao granice. Bela rasa je izum kolonijalizma - opravdanje za pljacku i ubijanje manje tehnoloski naprednih naroda.
Drugo, Homo Sapiens je originalno africka vrsta, Homo Neandertalis je evropska vrata, tako da smo mi, Afrikanci vec progutali njih Evropljane
(Mrgud, 02. novembar 2022 22:09)

Људске расе постоје. Игнорисати их је или глупост, или покушај да се "директивом" сузбију теорије о расној супериорности ове или оне расе. Па ипак, сведочимо да нема белих победника у спринту или црних у пливању, зар не? Има пуно мешанаца, што је нормално, па отуда и нијансе. Али чисти расни типови ипак постоје. Коначно, да ли је надмоћ беле расе плод колонијализма, или је колонијализам плод надмоћи беле расе у датом историјском тренутку у датим околностима?

А за најезду Африканаца сапијенса си потпуно у праву.

Zeolit

pre 3 godine

ARHEOLOŠKA SENZACIJA! Krapinski pračovjek je imao najstriji nakit na svijetu ogrlicu od orlovih kandži staru 130.000g.
(Net, 2. novembar 2022 20:28)

Da li je Krapinac bio Srbin ili Hrvat? Ili pola-pola?

Živorad

pre 3 godine

Homo sapiensi su bili pametniji i pokvareniji. I satrli su ove durunge. I to je to.
Kakav sex, vidite li vi na šta ovi liče?

wiener

pre 3 godine

ljudi nisu napustili afriku pre 250 hiljada godina vec pre 70 hiljada. ne znam da se po tom pitanju nesto promenilo. a da su se nasi preci mesali sa neandretalcima i denisovcima i da su oni tako nestali je poznato vec 10 godina.

tolens

pre 3 godine

Vrste ne mogu da se ukrštaju. To je protiv zakona genetike...
(sans, 3. novembar 2022 13:07)

Naravno da mogu. Ukrstis konja i magarca i dobijes mazgu ili mulu. Ili, ukrstis tigra i lava, i dobijes ligera. Gomila ovakvih primera postoji. O genetici ne znas nista dalje od naziva, a pricas ovakve gluposti.

dare

pre 3 godine

Ako udjete u Narodni muzej u Beogradu i skrenete na pocetak izlozbe desno, pa desno... Videcete da Srbi vode direktno poreklo od neandertalaca koji su lovili mamute u okolini Nisa.
I naravno uvek ono pitanje istorije sa ovih prostora... Te dosli Sloveni, Avari, Huni i sta ti ja znam ko... Pa valjda je neko oduvek bio na ovim prostorima i bezao pred osvajacima u sume, sve dok ti dodjosi nisu vremenom postali domaci...

Glava maceca

pre 3 godine

Ima prezvilih dosta, eno ih, piju zajecarca pred kioskom i svaka druga rec im Tesla, Bajden, Putin i brat Kim. Sami sebe nazivaju nebeskim narodom i smatraju se osnivacem viljuske da bocnu meso i dan danas se ponose tim. Ta vrsta je poznata i po tome sto su veliki farmeri, gledaju farme, zadruge, parove. Sposobni su da vide u buducnost, imaju trece oko, tarot Milana i balkanske prorocice. Hrabri su, ne plase se niceg osim pomracenja Sunca, mikrocipova u vakcini i zaprasivanju iz vazduha. Pravicni su i veliki istinoborci, ljudi nisu sleteli na Mesec a Zemlja im je ravna ploca.

mint

pre 3 godine

@Tempo prvi smeč ok, uzmimo i da je to što pišeš tačno (a nije, jer selektivno prezentuješ ono što se tebi dopada, prikrivaš činjenice i dokaze, a svoje pseudočinjenice tretiraš kao realne), imam jedno kontrapitanje - gde je vama kreacionistima dokaz da je Tvorac stvorio čoveka? Ne možeš kao dokaz tretirati to što teorija koja se tebi ne dopada možda nema dovoljno dokaza. Nije to ono “a, tvoje nema dovoljno dokaza, znači moje je tačno”. Daj ti burazeru jedan jedini dokaz kreacionizma i da te posmatramo kao ozbiljnog.

CheCro

pre 3 godine

Nobela za fiziologiju i medicinu 2022.godine dobija je Svante Pääbo švedski antropolog i geneticar koji je Hrvatsku 2010.godine nazvao najneandertalskijom zemljom svita, a potom 2016.godine metropolom neandertalaca. Sad znam da ce masa susjeda pokusat bit humoristicna no ova izjava govori jasno koliko su bitna nalazista u Hrvatskoj

Eh

pre 3 godine

S jugozapada prema istoku, pa juga ka istoku, pa s juga ka severu. Kretanja po današnjoj Evropi. Od čega su umrli - pa smrzli se. Nisu bili adaptirani na takve razlike u klimi, temperaturne padove. Za pet godina se desetkovali prirodno, kamo li za više.

Mike

pre 3 godine

CRO-MAGNON (Kromanjonac) - špiljski čovek! CRO-ATIA - nacija špiljskih ljudi. Reč cro dolazi iz starofrancuskog - okcitanskog jezika i znači šuplje-špilja, a dokazuje da su Hrvati najstariji narod u Evropi, kojeg su ostali narodi tu zatekli u šplijama, dok su dolazili u Seobama naroda.
(Mali Vuk, 02. novembar 2022 20:25)

Znaci, Srbi Neandertalci dohvatili spiljske Hrvatice. Nema na cemu.

Jocko

pre 3 godine

Da da, a život je u suštini nastao od kamena.

Pa oni koji "veruju" u evoluciju su po meni gori od religioznih fanatika!
(Sloboda govora, 2. novembar 2022 22:08)
Interesantno je kako ljudi napadaju svoja verovanja o naucnim cinjenicama kao da napadaju naucne cinjenice.

Evolucionizam i kreacionizam su teorije. Mi ne znamo sta jeste sta nije, ali teorija evolucije je za sad verovatnija i potkrepljena sa vise dokaza.

Postoji jedna specificna teorija kreativizma koja ovaj svet posmatra kao kompjutersku simulaciju. Matematicki je verovatnije da smo mi simulacija unutar simulacije unutar simulacije nego da smo mi originalan svet koji pravi svoje simse.

Nema dokaza za to (osim sto je brzina svetlosti ozbiljan faktor ogranicenja open worlda u nasoj MMOOSG)

Ali da bismo raspravljali o teorijama, moramo da razmenjujemo cinjenice i uporedjujemo dokaze na odredjenom intelektualnom nivou.

Pokusaj sarkazma nije deo tog procesa. Kvaziintelektualno osudjivanje tek nije deo tog procesa....

Јабучило

pre 3 godine

Uvek mi je bila fascinantna ideja, naravno hipotetička, da bi, da su Neandertalci opstali na ovoj planeti, danas imali dve koegzistirajuće inteligentne vrste.
(Smuleco, 02. novembar 2022 21:09)

Нажалост, налетели су на искључиве и крвожедне сапијенсе. Гледајући историју, суживот би тешко био могућ.

Šalajko

pre 3 godine

E "Mali Vuk - veliki Hrvat" dao bih ti 1000 pluseva toliko si me nasmejao !!! E hvala ti. Imamo i mi takvih koji reči slažu, razlažu, natežu kao plastelin dok ne dobiju to što žele, i pazi sad, oni izračunaše da su Srbi narod najstariji. Pa ko je onda najstariji ? Srbi ? Hrvati ? I jedni i drugi, tj. ista g... ? Niko ? Otvaram "komentar na komentar", ali boduju se isključivo "niđeveze" odgovori !

Veliki brat

pre 3 godine

DNK ni kod jednog zivog bica nije diziveo apsolutno nikakvu evoluciju (mutacija je sasvim deseta stvar) pa kako onda da uopste postoji evolucija kada temeljni gradivni blok nista nikad nije promenio. Kako je tvorac postavio algoritam kod svih zivih bica u DNK lancu on i danas isto figurira. Da pomenem i drugi zakon termodinamike koji je apsolutno protiv evolucije. Nema jednog jedinog naucnog argumenta o postanku i zajednickom pretku svih zivih bica. Da Muha i Slon imaju nekad i negde zajednickog pretka je u rangu najteze fantastike. Upisani algoritam u DNK izgradjuje proteinske blokove.
(Tempo prvi i smec, 2. novembar 2022 20:20)

Prvo, zato što proteini ne evoluiraju, takvi su kakvi su. Drugo, kod DNK jeste princip isti, ali DNK nije isti npr. kod virusa i sisara.
Treće, to što ti zamišljaš na osnovu onog što si kao čitao na Vikipediji ne mora da ima veze sa činjenicama koje može izložiti neko kome je DNK uska specijalnost u biologiji.

Već je utvrđeno da se DNK može formirati i od drugačijih molekula, ali u ovoj našoj biosferi DNK je takav kakav je. Zašto, ne znamo, bar ne još uvek.

I ja se slažem da prvi živi organizmi i DNK nisu mogli nastati slučajno, ali to nije dokaz da nema evolucije, samo je problem što mi ne znamo šta konkretno pokreće ceo ovaj svet, šta su u stvari mikročestice, EM talasi, itd.

Mi smo kao neki domorodac koji gleda sliku na ekranu, napravi lupu, mikroskop, vidi piksele, kristale... i što ide dublje, sve manje razume!

Goran ns

pre 3 godine

Ma ovi istoricari pojma nemaju. Neandertalci su preziveli. I zauzeli sefovske pozicije. Samo svoje poreklo kriju ali ponasanje ih odaje. Ako ste zaunteresovani pocnite da proucavate. Sve osobene karakteristike lako ce te prepoznati

Glava maceca

pre 3 godine

Ima prezvilih dosta, eno ih, piju zajecarca pred kioskom i svaka druga rec im Tesla, Bajden, Putin i brat Kim. Sami sebe nazivaju nebeskim narodom i smatraju se osnivacem viljuske da bocnu meso i dan danas se ponose tim. Ta vrsta je poznata i po tome sto su veliki farmeri, gledaju farme, zadruge, parove. Sposobni su da vide u buducnost, imaju trece oko, tarot Milana i balkanske prorocice. Hrabri su, ne plase se niceg osim pomracenja Sunca, mikrocipova u vakcini i zaprasivanju iz vazduha. Pravicni su i veliki istinoborci, ljudi nisu sleteli na Mesec a Zemlja im je ravna ploca.

Јабучило

pre 3 godine

Занимљив је број коментара о "женама које воле неандерталце", па и број плусева. Избија прилична фрустрација. Готово да човек помисли да би многи, да могу, радо били неандерталци. На крају, ако жене воле неандерталце, а не "фине момке", неки разлог постоји, зар не?

onako usput

pre 3 godine

Slučajno sam naletio na ovaj jako interesntni komentar...
CRO-MAGNON (Kromanjonac) - špiljski čovek! CRO-ATIA - nacija špiljskih ljudi. Reč cro dolazi iz starofrancuskog - okcitanskog jezika i znači šuplje-špilja, a dokazuje da su Hrvati najstariji narod u Evropi, kojeg su ostali narodi tu zatekli u šplijama, dok su dolazili u Seobama naroda.
HOR - skupina ljudi! HORDA - skupina ratnika! HRVANJE - borba!
HORVATI, HRVATI - Ime dokazuje da su se krvavo borili protiv svih tih došljaka, a koji bi im sada i istoriju i ime izbrisali, ili bi ih stavili u starateljstvo. Zato jer su previše opasni za ujedinjenje svih Slovena, zato jer su svi Sloveni zapravo Hrvati i samo sa tom istinom mogu da se ujedine. A to je previše opasno za ostatak Evrope.
(Mali Vuk, 2. novembar 2022 20:25) # Link komentara

Decko ti si upravo na pragu Nobelove nagrade, pobio si sve poznate postulate, ali idi jos jednom proveri malo dublje te pecine gde ste sedeli.

Otvoreni um

pre 3 godine

@Tempo prvi i smec … pa naravno da možeš do ujutru kad počneš od netačnih tvrdnji - recimo da je DNK nepromenljiva. Pa šta misliš odakle Covid-19? I sve njegove mutacije, tj. sojevi? Ipak se moraju proučavati knjige, ne samo Internet.

Mara

pre 3 godine

Krijući se provlači info da vakcinisani u velikom broju počinju pokazivati interes za isti pol.Za 10-ak godina u svetu će biti 70% stanovnika homo.
(Ćopa, 03. novembar 2022 10:05)

QQ baba moja od 92 će postati lezbejka, odoh da joj kažem da manje kafeniše s komšinicom!

wiener

pre 3 godine

(Jakov Ovdasnji, 3. novembar 2022 13:16)

naucnici (ne "naucnici") su na to pitanje odavno dali odgovor. 2 vrste mogu da se uksrtaju i da doijaju plodnu decu, neplodnu decu ili mrtvu decu. u slucaju neandertalaca, denisovaca i homo sapiensa je slucaj bio prvi, u slucaju konja i magaraca je slucaj drugi (mazge su neplodne).