Ponedeljak, 20.11.2006.

10:54

Bitke DS - SRS i G17 - LDP

Analitičari kažu da će glavnu borbu na izborima voditi DS i radikali, na jednoj, i G17 plus i LDP, na drugoj strani.

Izvor: B92

Bitke DS - SRS i G17 - LDP IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

jela

pre 17 godina

Pa nisam bas sigurna u ovo da ce se boriti LDP i G17. Ja sam godinama glasala za DS, ali sada.... kad su dopustili da ih radikali i Kostunica ucenjuju.... glasacu za LDP sigurno. I mislim da ce dosta starih pristalica DS to uciniti. Onih koji vole DS kakva je bila do pre nekoliko godina..

Lila NS

pre 17 godina

Sumnjam da ce G17 Plus uspeti da udje u perlament. Upravo LDP sada ima poziciju koju je G17 Plus imala na prethodnim parlamentarnim izborima u decembru 2003. LDP je nov, svez i pun energije, bas kao sto je bio i slucaj sa G17 Plus kada su u decembru 2003 stali na crtu. No, videcemo, u ovoj zemlji sve je moguce, a cuda su postala obavezna pojava

samo REZULTATI

pre 17 godina

...samo rezultati!!!...pa ljudi...zapitatjte se ko je imao najviše KONKRETNIH rezultata u poslidnjih par godina...Dinkić!!!..ubedljivo...čudi me da niko izbiljan nije napravio jednu ovakvu analizu...ako ništa drugo jedva je dočekao podršku da otme Kariću makar Mobtel od čega koristi koliko vidim kroz NIP ima cela Srbija...DS i Čedu poštujem...ali recimo Čeda..nema ljudi sa kojima bi se upustio u rešavanje nekih krupnih problema...Čeda jeste dobar govornik za razliku od Dinkića ...ali ljudi...?!?..DS već ima stručnih kadrova,ali kapiram da njima nije potrebna podrška da bi ušli u parlament...zato - G 17 plus!!

Dragan

pre 17 godina

S obzirom da će glasači SRS, SPS i DSS koalicije glasati listom za svoje bez obzira na sve argumente ovoga sveta, nama, kojima 5. oktobar još nešto znači, preostaje samo jedno: DA IZAĐEMO NA IZBORE! Dalje nije važno, jer za koga god da se odlučimo nećemo pogrešiti. Ne dozvolimo da nas u tome spreče sitne zamerke koje imamo na račun demokratskog bloka. Samo ih upredimo sa zamerkama Koštunici, Nikoliću, Velji, Dačiću i dozvolimo sebi horor ideju - da ova grupacija kao buduća koalicija zavlada Srbijom. Kad je Koštunica u pitanju sve je moguće, jer ako je mogao sa SPS-om i ako može sada sa Arkanovim naslednicima, šta bi ga sputalo da se uz neko patriotsko mucanje nađe i u Nikolićevom zagljaju.

Bora francuz

pre 17 godina

Da je DSS toliko jak ne bi ulazio u kojekakve koalicije sa "domacinima". Do skoro sam bio "siguran glasac" DSa, medjutim, moja porodica i ja ovog puta dajemo glas nekom drugom. NA OVIM IZBORIMA CE BITI VELIKIH IZNENADJENJA.

sasha

pre 17 godina

Samo G17 je imao hrabrosti da uradi nesto i reformisu bankarski i poreski sistem, za koji su i bili zaduzeni. Ja glas dajem njima. Napunuli su budzet i sada su resili da se obracunaju sa visokom stopom nezaposlenosti. Imaju dobre i realne projekte za to, a i moj glas. Nema stajanja. Samo napred.

Ilija

pre 17 godina

Podrzavam bilo koju od datih opcija: DS, LDP i G17+, ali mi je zao sto se ni ne spominje zaista krajnje korektna politicka grupacija zvana SPO. Otkako postoji visestranacje u Srbiji, nekome je u interesu da se oni marginalizuju. Nezasluzeno.

Jogi Letač

pre 17 godina

Lično bi voleo da DS, G-17 i LDP formiraju novu vladu, ali se bojim da će proraditi sujeta i da neće moći da se dogovore. Na lokalu kod nas nikako da DS uđe u koaliciju sa G17 koji je jači i da zajedno rade, nego puštaju da ovi rade ustupke drugima da bi ikako funkcionisala opštinska vlast. Ne mogu demokrate ovima iz G17 da zaborave obaranje Živkovićeve vlade, kao da je Živković i bio neki premijer. Umesto da budu zahvalni što su se oslobodili Živkovića.

dragan z.

pre 17 godina

mislim da nema sanse da ds bude ispred srs, bice bar 5% razlike, ostaje da vidimo da li ce tadic krsiti ustav i umesati se u kampanju, po mojoj proceni srs-33%,ds-25%,dss-16%,ldp i g17 po 5%,ne verujem da sps proci

Chosen

pre 17 godina

Iskreno mislim da ce i G17 i LDP preci taj famozni cenzus. Licno bih voleo da osvoje dovoljno glasova da mogu sa DS-om na celu da formiraju vladu bez ovog tzv. "narodnjacko-seljackog" bloka Kostunica-Ilic-Palma. Jedno je sigurno - DS u buducoj vladi mora da vodi glavnu rec i konacno pokrene stvari sa mrtve tacke. Jedino sto ne vidim na celu te vlade g-dj Ruzicu Djindjic. Uz svo postovanje i visoko misljenje koje imam o njoj ne mislim da je to najbolje resenje. Smatram da bi se u ulozi premijera mnogo bolje snasao recimo g-din Vlahovic... Pozdrav!

Boris

pre 17 godina

Nadam se da ce u ova dva duela pobede ostvariti DS i LDP. Kao i da ce nakon narednih izbora DS biti dovoljno jaka, da najzad u potpunosti moze da sprovede svoju politiku.

11000

pre 17 godina

Čini mi se da koalicija koju predvodi Čedomir Jovanović nema nikakve šanse da se uopšte nađe u skupštinskim klupama pogotovu što će se glasovi određenog kruga birača bliskih njegovim idejama rasuti u G 17 plus kao stranku sa veoma srodnim idejama.

Nervozni

pre 17 godina

Bez obzira što stranka G 17 plus neće ostvariti rezultate ni približne onima na prethodnim parlamentarnim izborima, može se dogoditi da mobiliše i neke ljude koji su do sada bili neopredeljeni posebno pošto je angažovala i viđene ličnosti našeg javnog života. Ukoliko se ova partija nađe u Parlamentu, najprirodnija bi bila njena koalicija sa DS-om kao liderom bloka koji se zalaže za evropske integracije i dostignuća savreme demokratije. To bi trebalo isticati i tokom predizborne kampanje kako bi se napravila odgovarajuća distanca od pravih protivnika, SRS-a, i ljudima jasno stavilo do znanja ko će voditi ovu zemlju u prosperitet sprečavajući retrogradne snage da zemlju odvuku u propast što je dominantna većina naroda već potpuno shvatila.

Zgembo Ajdislic

pre 17 godina

Slazem se sa tezom da ce se glavna borba voditi izmedju DS i SRS. To su dve najjace i najmasivnije stranke. Mislim da ce svako ko je normalan da podrzi Evropsku pricu zbog pre svega buducnosti svih nas. Sto se tice DSS-a oni neka se i dalje druze sa velikim srpskim "intelektualcima" Veljom, Palmom, Verkom, Bidzom i Rakom. S kim su, takvi su, a tako ce i da prodju-NIKAKO.

Nono

pre 17 godina

Šetasmo iza troje - 88 dana minus tri gripa = 85 dana (u mojim i ženinim šezdesetim). Jedan izdade već posle tri meseca (Vuk). Drugog ubiše posle šest godina (Zorana). Treća je i dalje tu (Vesna).
Danas smo (žena i ja) u sedamdesetim. Nisu bile u vlasti, pa nisu ni grešile, ni Vesna ni Ružica. Ostali su videli: "što bi gori sad je doli!", pa valjda su nešto i naučili. Ko pamti - pamti!

Zlatan

pre 17 godina

Ne verujem ni da ce ovi izbori dati neku stabilnu vladu, sto ne mora da bude lose jer ce ovoga puta tas na vagi umesto SPS-a biti Ceda Jovanovic, Vesna Pesic, Nenad Canak. Mislim da bi svako od ovo troje samostalno da izadje bio blizu cenzusa, tako da se ne treba iznenaditi da ova koalicija na kraju ima 20-30 poslanika. Licno mislim da oni nece ulaziti u vladu, ali ce je podrzati da se Kostunica ne bi okrenuo pravljenju vlade sa radikalima.

nucleo82

pre 17 godina

lica govore sve dovoljno je da se vidi tribina SRS-a i tribina DS-a razliku je realno uocitioni koji nikada nisu ni bili preko njih pa nisu nista ni videli njih EVROPA ni ne zanima zato normalni vazno je da izadjete na izbore i pomognete sami sebi, zasto neko od od 60 do 80 godina da vam kroji sudbinu samo napred

Nada

pre 17 godina

Koliko su analize tacne, nemam pojma, ali je recnik ispod svakog nivoa. Nadam se da ce dar demokratske pol. partije u predizbornoj kampanji voditi racuna i o recniku kojim se obracaju biracima.

autonomas

pre 17 godina

Zar niko ne spominje LSV,pa oni donese koaliciji skoro pola glasova.Hvala svima sto su referendumskom kradjom znatno povecali biracko talo LSVa.Od Vojvodine zavisi!

djura

pre 17 godina

Siguran sam da će novi premijer biti iz redova DS-a, jer je to proevropska stranka kojoj ne manjka odgovornosti i energije...
Ako, ne daj Bože, nekim nesrećnim slučajem, radikali pobede,ja ću kao i 90% ljudi koje poznajem da pakujem kofere. A Voja i njegovi "narodnjaci" se setili "crnogorskih" automobila tek pred izbore. I ne čudi me jer kad su čuli rezultate istraživanja znaju da će im svaki glas će trebati. E Vojo, Vojo...

Aleksandar

pre 17 godina

LDP će možda preći izborni cenzus. Nadam se da će njen lider, Čedomir Jovanović, bez obzira na nesuglasice sa “matičnom strankom”, oštricu svoje kritike sve više usmeravati prema bloku koga predvodi Vojislav Koštunica i doskorašnjem premijeru lično a mislim da bi njegova saradnja pa i postizborna koalicija sa DS bila veoma produktivna i unapredila demokratski dijalog u okviru bloka koji se bori za prave vrednosti. Valjda se gospodin Jovanović opametio i shvatio da mu Demokratska stranka (i predsednik Tadić) nije neprijatelj.

Toni Manero

pre 17 godina

Koliko se ja secam, 49% biraca nije izaslo da glasa za ustav,Kosovo,svoji na svome...bla, bla, bla...Pa da li treba biti genije pa zakljuciti da ce ti glasovi otici suprotno od svega gore*domacinskog*?!? Fala bogu, ima raznih opcija, samo nekl se izadje!

Samofalov

pre 17 godina

Ma kakav “centar” od “naroodnjačkog bloka” to je samo bacanje narodu prašine u oči. Očigledno da je to njihovo skretanje ka klasičnoj desnici koje će, kako se to kaže, narod umeti da prepozna, kazni na izborima i opredeli se za stranke koje su nosioci pravih demokratskih vrednosti koje obezbeđuju nasušno poboljšanje života i prihvatanje aktuelnih civilizacijskih vrednosti i dostignuća.

Sale

pre 17 godina

Kako ce Srbiji biti u narednom periodu prvenstveno zavisi od borbe izmedju DS i SRS. Mislim da izbor nije tezak, narocito ako se uzme u obzir sta smo se prevalili preko glave dok je SRS bio na vlasti.Zato mislim da je krajnje vreme da mesto Premijera i Predsednika Srbije pripadne Demokratama, pa da i nama jednom krene na bolje.

Nikola

pre 17 godina

најважнија и најбитнија борба на изборима ће бити између ДС-а и СРС-а а све остале странке ћесе орити за опстанак и кредибилитет на политичкој сцени Србије зато је јако битно да недође до превеликог разливања гласова манјим странка које релано немају велику подршку медју грађанима

Coka

pre 17 godina

Slazem se sa analiticarima da ce glavna bitka biti vodjena izmedju DS i SRS, ali isto tako verujem da ce biraci izabrati Srbiju buducnosti a ne Srbiju nasilja, ratova, izolacije i mrznje, koju propagira SRS. Zato 21. januara moramo svi da izadjemo da glasamo. Da posaljemo u svet sliku demokratske Srbije, SAMO NAPRED!

Stefan NBgd

pre 17 godina

Ovi izbori prestavljaju trenutak kada Srbija odlučuje u kom pravcu želi da ide i koja Srbija pobeđuje: Srbija okrenuta budućnosti i boljem životu, ili Srbija ukopana u mrak prošlosti i nacionalizma. I upravo to je "bitka DS-SRS": odluka o budućnosti Srbije. Sve ostale "bitke" su manje bitne, jer samo rezultat ove predstavlja odluku između dve dramatično različite budućnosti Srbije.

amauta

pre 17 godina

Da je politka ideja a ne politika licnosti presudna u Srbiji, ni G17 ni LDP ne bi postojali kao nezavisne stranke nego bi bili utopljeni u DS kao jedinu stranku predstavnika moderne srpske levice. Nazalost, i Dinkic i Jovanovic su politicki oportunisti ciji ce neto rezultat u Januaru biti prelivanje glasova ka, hm, nacionalsocialistima i wannabe-centar-desno DSSu. Toliko o njihovoj "tuci" za glasove.

ivan

pre 17 godina

U Srbiji manje vise svi iz demokrackog bloka od 5 oktobarskih promena su u nekom trenutku bili na vlasti, tako da su svi pokazali koliko mogu i koliko znaju. Stav da je Cedina koalicija nova politicka snaga na Srpskoj politickoj ceni je samo formalno tacna (jer u tom obliku nije ranije postojala) ali sustinski to su sve ljudi koji su u nekom prethodnom periodu bili, ili su jos uvek, na nekim drzavnim funkcijam i pokazali su koliko mogu, a po mom misljenju ne mogu mnogo. U sklopu te price, stranka koja je svojom strucnoscu u resorima kojima se bavila pokazala najbolje rezultate i pokazala hrabrost i odlucnost da sprovodi najteze poteze je bez razmisljanja G-17. Njihov problen je sto u svojim redivim nemaju bas najtalentovanije politicare, ali ja mislim da je Srbiji dosta talentovanih politicara koji samo znaju da pricaju i obecavaju i da su Srbiji u ovom trenutku najpotrebniji
strucni i hrabri ljudi.

Andrija

pre 17 godina

Nažalost nije elaborirana metodologija, no ove analize djeluju prilično površno. Biračko tijelo SRSa je homogeno, i nitko tko razmišlja o tome da da svoj glas SRSu nema kao alternativu DS. Vrijedi i obrat, s time da DS (koliko izgleda) prilično ozbiljno računa sa glasovima razočaranih glasača DSSa i G17. Prije svega onih koji podržavaju odlazak Labusa i kojima je Dinkićev stav razočaranje. Istovremno, te birače "potražuje" i LDP (koje DS zapravo i percipira kao najjaču direktnu prijetnju, i to je vjerojatno jedan od bitnijih razloga u pozadini aktivacije Ružice Đinđić), no njima je kritično prikupiti prodemokratske nezadovoljnike koji nisu glasali na prošlim izborima - njih možda nije dosta ni za prijeći cenzus ali ako kampanja ostalih bude dovoljno prljava, takvih može biti i iznenađujuće velik broj. Za G17 je zapravo još nepoznato koliko je kredibiliteta izgubio Labusovim odlaskom, no vjerojatnije je kako će više otkidati od DSa i nadasve DSSa nego od LDPa, jer G17 realno nema nikakvu snagu privući apstinente.
DSS (pogotovo u ovoj kolaliciji) računa na "SRS light" glasače - nacionalno iznad svega ali malo uvijenije da Europa toliko ne prigovara. Istovremeno, SRS si ne bi smio dozvoliti da ove izbore dobije - ovakav im je položaj "kao opozicije" idealan a ako bi preuzeli vlast preuzeli bi i odgovornost (zbog čega bi najvjerojatnije razočarali svoje birače jer bi morali odstupuiti od svoje retorike), tako da je njihov vjerojatni cilj biti pojedinačno najjača stranka u parlamentu (sa oko 40-45% mandata) ali u opoziciji.
Kad bi DSS kojim slučajem tada skupio više mandata od DSa, radikali bi faktički bili na vlasti (putem DSSove manjinske vlade koju bi podržavali/kontrolirali) sa Koštunicom kao žrtvenim janjetom.
Suprotan rasplet tome bi bio ulaz u skupštinu SRS, DS, LDP u kojem bi SRS imao više mandata nego svaki ovaj pojedinačno, no kad bi DS i LDP zajedno imali stabilnu natpolovičnu većinu to bi vjerojatno bio istinski prodemokratski zamah Srbiji. No najrealniji ishod je otprilike SRS, DS pa jedva prešli prag DSS, LDP i G17 (ne nužno to troje tim redom niti čak svi) čime će Srbija nastaviti dosadašnju politiku kaosa i kaos u politici još barem jedan mandat.

Boža

pre 17 godina

BITKE, TUČE....termini koji se koriste u preizbornoj kampanji, od strane novinara, analitičara??? Ko pameti ima, ne treba mu objašnjavati, zašto ima toliko apstinenata sa domaćim vaspitanjem !

Byja

pre 17 godina

Ja mislim da LDP komotno uzima oko 8%, a mozda bude i veliko iznenadjenje, pa dotakne i magicnih 10%
U toj varijanti bi sjajno bilo da i G17 predje cenzus, i tu onda imamo finu vecinu za DS, LDP i G17! E to se moze nazvati vladom progresa...

Ipak svaka vlada sa nesposobnim "narodnjacima" nije progresivna...

I ne mislim da ce G17 i LDP odvlaciti jedni drugima glasove. Za G17 ce novi glasaci uglavnom biti neki penzioneri (jer im je Dinkic digao penzije), neki intelektualci, dok ce za Cedu glasati gomila onih najprogresivnijih petooktobaraca (citaj otporasa) i gomila mladog sveta koja vidi nastavak Djikijeve price u tome...

I ja je vidim...
Srecno LDP!
Srecno DS!
Srecno G17!
Pa neka to bude nova vlada!

Milan Avramov

pre 17 godina

Sam naziv “narodnjački blok” meni deluje udvorički – kao da ostale stranke ne žele da se bave narodom i rade za njegovu dobrobit već je to ekskluzivno pravo onih koji to stave u naziv svoje koalicije.
Fuj, fuj, fuj!!!

Uros

pre 17 godina

A zasto se analiticari ne pozabave fenomenom da je sve vise nekadasnjih clanova i simpatizera DS, znaci onih stalnih glasaca te partije, ukljucujuci tu i mene i sve oko mene, razocarano kohabitirajucom politikom te stranke i kako ti isti analiticari komentarisu cinjenicu da se ti ljudi okrecu po automatizmu LDPu jer u njemu vide izvornu politiku DS koju je on imao onih godina? Zato je moja procena da ce LDP imati najmanje 7% glasova, a ako se kampanja sprovede na pravi nacin i ako se ljudi podsete na pendreke, pistaljke i serpe u koje smo svi zajedno lupali, procenat LDP se moze popeti i do fantasticnih 9%. Ja cu biti jedan od njij, jer OD NAS ZAVISI!

dejan

pre 17 godina

Zalim sto gospoda "analiticari", kao i mnoge "relevantne" agencije, u skladu sa svojim zeljama daju ocene i prognoze, a krajnje afirmativno ka npr.DS-u i LDP-u.Podseticu da je demokratski blok 2000-te jedva odneo pobedu uprkos svemu,setite se procenata. DS nece moci sam protiv radikala jer nema tu snagu, a LDP odjednom postade takmac G17 Plus.VISE REALNOSTI MOLIM! Ne potcenjujte Dinkica i njegov tim. G17 Plus ce biti iznenadjenje za sve, a u ovom trenutku SIGURNO ima SIGURNIH 6 procenata.IZBORI SU PRAVO MERILO REJTINGA SVAKE STRANKE A DOBRA KAMPANJA CINI CUDA!G17 Plus bice mnogo bolji od LDP-A,i velika smetnja radikalima.Videce se uskoro...

gazda Čeda

pre 17 godina

ako LDP ne uđe u parlament, ko će sprečiti DSS da napravi koaliciju sa SRS-om i bez DS-a?? Da nisu to možda kohabitatori, a? Naravno, ovaj najcrnji mogući scenario je malo verovatan, ali pretpostavljam da je to osnovni motiv g-dina legijaliste. Pa, zbog toga, svi Vi koji ste hteli da apstinirate, svi Vi kojima je politike preko glave, shvatite da imate odgovornost prema sebi i ljudima oko sebe. Jer, ako se i Vama žuri, uradite pravu stvar, i omogućite Čedi da uđe u parlament, jer bez njega če se sve oteti kontroli. A vidite kako to izgleda, samo se okrenite oko sebe i zapitajte se da to hoćete? A u slučaju da se to ne desi, i dalje ćete imati ministare lopove, bivše slobine ljude, proizvodnju afera... !

inzenjer

pre 17 godina

Sve ove koalicije su potpuno bezveze. Kostunica, kakav-takav, ipak demokrata, s oprobanim SPS-ovcem Palmom! Ceda, mlad i gnevan, anti-klerikalni levicar s Baticem, anahronim demohriscaninom i rojalistom!
Kao da ovde svi svoje politicko delovanje zasnivaju iskljucivo na tome protiv koga su, a da nikom ne pada na um da nesto radi i uradi.

TBGD

pre 17 godina

Dzidza, Midza, Bidza, Lidza = Srbija kakvu NE ZELIM. Takva koalicija ce imati dovoljan broj glasova da mogu ucenjivati DS kao jedinu pravu naprednu evropsku stranku oko formiranja vlade. Verujem da ce DS imati nesto ispod 30%, pomenuta koalicija 20% i bice porebni glasovi LDP-a koji ce jedva preci cenzus. Narvno tada ce poceti maratonski pregovori koji ce pasti u vodu. A onda MRAK - koalicija SRS - DSS-i kompanije.
Srbijo pazi sta radis. Usmeri glasove na DS, nemamo vise vremena da se po koji put dokazuje nesto sto ne valja.

surcinac

pre 17 godina

Mislim da je ta "bitka" izmedju DS i SRS vec zavrsena. SRS je opet pokazao svoje pravo lice u prici vezanoj za Crnu Goru pozivajuci Srbe da se isele i trazeci uvodjenje viza i sankcija, kao i u vezi Ustava definisuci Srbiju kao drzavu Srba i ostalih. Biraci su shvatili. SRS je dao sebi auto gol. Pukli su! Sto ce tice G17 i LDP to nije zanimljivo jer ce u svakom slucaju obe stranke biti u koaliciji sa DS nakon izbora.

marko

pre 17 godina

Kohabitacija je kompromis a svaki kompromis je bolji od nestabilnosti degradiranja svega pozitivnog licnim sujetama nasih politicara. Kohabitacijom je nasa zemlja prvi put u istoriji dobila koncenzus i mir u parlamentu.

Milan

pre 17 godina

Najveca bitka bice ona izmedju onih koji nece izaci na izbore i onih za koje bi najbolje bilo da ne izadju tj. biraca koji ce svoj glas dati SRS. Svakom ko ne izadje na izbore treba da bude jasno da je samim tim dao glas onome koga ne bi birao.
U sustini ako tako bude kao sto neki predvidjaju da izadje samo oko 40% biraca onda je zakazala najveca "partija" NSB Neodgovorni Biraci Srbije. Samim tim moraju oni da snose najvecu odgovornost i nemaju pravo da kazu posle kako su nezadovoljni politicarima na vlasti. Neki brkaju poziciju premijera sa posebno potrebnim kvalifikacijama i mislim da se tu varaju. Premijer treba da ujedini vladu, da se brine o tome da se barem veci deo datih obecanja ispune i da se pobrine da na odgovarajuce pozicije dodju sposobni ljudi koji znaju (i hoce) da rade svoj posao.

Dušan

pre 17 godina

Biće veoma žalosno ako u Srbiji na izborima "koji treba da donesu promene" treba da se oko samo 5% bore LDP sa partnerima i G-17. Prosto ne mogu da verujem da je takvo stanje u Srbiji. Ako je tako, onda... Mada je moguće i da analitičari, novinari, mediji,istraživači javnog mnjenja teraju vodu na svoje favorite. Ne treba zaboraviti koliko je stvarno mali procenat izlaznosti na izbore, te da bi neopredeljena većina mogla sve okrenuti u drugom pravcu. Srbijo, izadji na izbore!

student

pre 17 godina

Ne znam za koga cu da glasam, ali ono sto znam jeste da mi glas nece otici SRS-u i DSS-NS &co. Obe partije/koalicije su najgore populisticke organizacije. G17 svi smatraju za eksperte u oblasti ekonomije, a ono sto izjavljuju ministri iz te partije ne samo da nije strucno vec i pogresno. Primer je jak dinar koji je vestacki jak kao i suficit deviznih rezervi koji se ne trosi. DS ima najvise sansi na izborima ali dobar deo svoje kampanje igraju na Djindjicevu kartu sto je pogresno. LDP je najzanimljiviji jer jos nije politicki korumpiran.

Olja

pre 17 godina

Pokazalo se milion puta da analitičari pojma nemaju.Tako su govorili da će na predsedničkim izborima Toma slomiti Borisa,pa se pokazalo suprotno, na našu sreću.Volela bih kada bi se svi manuli sitnih čarki,ko je nastavljač politike Zorana.Svi mi koji verujemo,pa čak i oni su nastavljači.Boris i Čeda pod hitno da sarađuju,jer su obojica na svoj način super.Boris kao predsenik me nijednom nije razočarao,vrh je.A i Čeda me nikada nije razočarao jer energije ima na pretek.Borisova umerenost i sposobnost za diplomatiju,i Čedina energija je dobitna kombinacija.Manite analitičare i one koji profitiraju zbog nepotrebnog sukoba,ako je u pitanju sukob.Moderni ljudi treba da sarađuju,ne moraju baš da se obožavaju.Srbija ima potencijal,to se vidi.LDP ne uzima birače DS-u i obrnuto,nego ih zbunjuje,pa neće niko da izađe da glasa,jer ih podjednako podržavaju.Treba da sarađuju,a znam da su pametni i da hoće.

Jova

pre 17 godina

Nikako ne mogu da shvatim APOLITICNOST Tadica koji će dozvoliti da se u borbi sa SRS glasovi malih, ali u zbiru ne malog procenta , preliju između ostalog i radikalima. Koštunica to monogo mudrije radi. Kao član jedne od tih malih stranaka u ozbiljnom sam razmišljanju da svoj glas dam Čedi i da koliko toliko doprinesem njemu i njegovoj koaliciji da uše u parlament. Ali ipak naglašavam da me je Boris Totalno razočarao i da utakmica koja je dobijena 5. oktobra počinje polako da se gubi.

kojelja

pre 17 godina

I na kraju cemo opet da imamo vladu u kojoj ce biti DSS i Velja, samo ovoga puta ce oni da vuku konce DS-u. To je omiljena Veljina pozicija jer ne odgovara ni za sta, ali zato moze da radi sta hoce i ubira pare za sebe i svoje jatake. Kapitalac ce ocigledno i dalje da raste.

11070

pre 17 godina

Koloko god se DS i SRS trudili da polarizuju Srbiju, Srbi i ostali gradjani su svesni da danas postoje tri (3) puta. Treci put je put pomirenja, dostojanstva, sabornosti, jedinstva na ovim prostorima. Zato cu svoj glas dati DSS-u jer zelim da zavrsimo vec jednom sa Brozovim komunizmom, ciji se pioniri i SKOJ-evci pojavljuju u grupaciji oko Cedice. ZIVELA SRBIJA

masa

pre 17 godina

Vukadinović se sinoć nije složio sa Bujoševićevim stavom da LDP napada G17. Na to, on je rekao da LDP napada najviše DS i upravo je tu čitava bitka oko toga ko nastavlja Djindjićev put više ili manje, a tu se bitka vodi isključivo izmedju DS i LDP.

Milos

pre 17 godina

Nasi analiticari hladno konstatuju da je DSS u najboljoj poziciji jer moze da bira da li ce u koaliciju sa DS ili RS, kao da su DS i RS neke stranke ciji se programi razlikuju u nekim sitnim detaljima pa je skoro svejedno s kime ce DSS u koaliciju . Verovatno da bi ostali do kraja “objektivni”, ne kazu da DSS n e s m e u koaliciju sa RS jer tim i formalno napusta blok demokratskih, proevropskih stranaka. Ovakva izjava ne bi uopste narusila neku njihovu “objektivnost’, jer bi bila samo konstatacija objektivnog stanja stvari. Uostalom, na analize analiticara se i ne treba mnogo obazirati. Setimo se samo poslednjih predsednickih izbora u Francuskoj koja ima mnogo vise analiticara i sa duzom praksom od nasih, gde su svi jednodusno videli u drugom krugu Zaka Siraka i Lionela Zospena,a na opste zaprepascenje umesto Zospena je u drugi krug usao desnicar L Pen. Kod nas sada svi vide istomisljenike L Pena kao sigurne favorite. Da se ne desi i ovde neko iznenadjenje koje niko ne ocekuje ili mozda samo malobrojni.

Analitikus

pre 17 godina

LDP vs G17 PLUS?
Do borbe oko biraca izmedju ove dve stranke moze da dodje samo u Vojvodini, gde je G17 PLUS tu i tamo zadrzao image urbane gerile. Na zalost mnogih, danasnje biracko telo G17 PLUS je uglavnom iz ruralnih sredina ( ocit primer su lokalni izbori u Leskovacu),konzervativno je i tradicionalisticki opredeljeno. A stranacka ponuda eksperata se svela na moto "Obecaj pa vladaj" pa se tako M.Dinkic i M. Albijanic dozivljavaju kao sofisticiranija podvrsta V. Ilica a ne racionalnija varijanta C.Jovanovica.

Izbori 2006

pre 17 godina

Mislim da su naši politički analitičari stvarno slabi što se prognoza tiče. Kada bi držalo sve ono što su prognozirali, Srbija bi danas još uvek imala Miloševićev Ustav iz 1990., Nikolić bi bio premier dok bi na poslednjim lokalnim izborima u svim opštinama slavili kandidati SRS (ili eventualno DS). Činjenice su ipak znatno drukčije. DSS i NS su pobedile u najvećem broju opština po Srbiji. Mislim da će i na ovim izborima "narodnjačka koalicija" biti dosta uspešnija nego što to predviđaju naši analitičari. Uspeh na lokalnim izborima je uvek bio u velikoj korelaciji sa uspehom na parlamentarnim izborima, zato sad nije pitanje hoće li 21.1. pobediti DS ili SRS, već hoće li to možda biti DSS-NS. Mislim, da će sve tri partije dobiti otprilike isti komad glasačkog kolača. Isto tako mislim da SPS neće preći izborni prag, što znaći da će sledeću vladnu koaliciju sigurno sastavljati DS i DSS uz moguće učešće nekih od manjih demokratskih stranaka poput NS i G17+.

Trifke

pre 17 godina

Tu dileme nema i ne treba da ima. Jasno je da je DS ispred SRS po svim pitanjima od Evrope i integracija do nacionalnog pitanja (na strani SRS je samo cist (i jalov) inat). Dok je expertiza u ekonomiji daleko na strani G17+ u odnosu na LDP.

glasac..

pre 17 godina

Sto se mene tice, ljudi iz G17 su pokazali da nisu bas dobri u prljavim politickim igrama, ali da su odlicni kad posao treba da se zavrsi. Misljenja sam da je Dinkic imao najvise uticaja da dinar postane stabilan, ma koliko to neki "eksperti" osporavali.
Moj glas i glasovi moje porodice definitivno idu G17, bez obzira kakva cu obecanja cuti od ostalih lidera.
Zao mi je samo sto ce i neke stranke, koje samo prodaju maglu i nista ne rade, preci cenzus.
Nadam se takodje da SPS nece biti ni blizu i da ce ljudi provaliti jeftine i primitivne fore radikala cija se kampanja zasniva samo na pljuvanju ostalih stranaka. Nazalost, malo je verovatno...

sasa jokic

pre 17 godina

Narodna koalicija, ili ti seljacko-kabinetska,uzas mi u 21.Veku imamo ovakve koalicije. Nadam se da ce na plakatima u kampanji biti lica Kostunice, Velje i Palme, da Srbija dobro pogleda za koga treba da glasa. Ne bi' se slozio da LDP ne uzima glasove DS-u, mislim da je potez sa Ruzicom razocarao mnoge Demokrate. Narocito prica o premijerskoj fotelji, svaka Ruzici cast, ali ne treba mesati babe i zabe, cinjenica da je bila supruga Zorana Djindjica ne moze da je kvalifikuje za najbitnije mesto u drzavi. Tako da su demokrate po prvi put posegle za licnostima umesto za strucnjacima, sto me i ne cudi, obzirom na kvalitet sadasnjeg rukovodstva.

gradjanin

pre 17 godina

Na izbore izlazim samo pod uslovom da se na politickoj sceni Srbije pojavi neko nov, neko ko zaista ima ideju i konstruktivnu energiju. U ovom trenutku svi politicari u Srbiji su bivsi, svi su bili na vlasti i svi su uradili manje vise istu stvar-NISTA. Niko ne isporucuje Mladica, ekonomski napredak je spor, mrznja i agresivnost koju nam serviraju putem medija je frapantna. Doslo se u situaciju da nema bitne razlike(osim verbalne) izmedju narodnjaka i gradjanskih stranaka, izmedju levih i desnih. Jedina (?) svetla tacka je angazovanje Ruzice Djindjic. Verujem da ona najbolje zna i najbolje moze da sprovodi u delo ideje svog pokojnog supruga, naseg premijera Zorana Djindjica. To mi zvuci logicno, jer ko ga je bolje poznavao nego rodjena supruga. Videcemo. Dok se ne uverim da je tako moja odluka je bojkot izbora.

Daca

pre 17 godina

Navijam za LDP i njihovu koaliciju. Oni ne vade Djindjića iz naftalina kada im je potreban za sitne političke poene, a zatim donose ustav i kohabitiraju sa onima protiv kojih se Zoran ceo život borio. Mislim da je Srbiji potreban mlad i sposoban menadžer, a to iskreno vidim samo u Jovanoviću.

Dirty

pre 17 godina

Poruka DSS-a je da su Obren, Colicka i Mikavica bili zlato sta su spremni da urade sa SRS-om i SPS-om. Nadam se da ce Srbija prepoznati mracnu buducnost koju nudi Kostunica i svesti ga na mesto na kom je i bio; minorna stranka Grmec, Lipa, Sumatovac, kNIN, salonski fasisti. Samo je GSS i koalicija perspektiva za izlazak iz srednjeg veka!

Nada postoji...

pre 17 godina

moja prognoza je da cenzus nece preci SPS, i da u Parlament ulaze ovim redom: DS, SRS, DSS-NS, G17 i LDP-GSS-SDU-LSV. Buduca Vlada Srbije koalicija DS, G17 i LDP sa premijerom Aleksandrom Vlahovicem kao covekom pomirenja, bio je u Djinjdicevoj vladi, pa je prihvatljiv za Cedu, a bio je i u inicijalnom G17 sa Dinkicem. Takva Vlada ima sanse da uradi neke dobre stvari za Srbiju...

Lanna

pre 17 godina

"Glavna tuca ce bitti..." i tako dalje. Recnik politickih analiticara u Srbiji otkriva kako se dozivljavaju izbori. Izbori za njih nisu nadmetanje politickih programa ili ideoloskih opcija vec tuca. Eto zasto Velja Ilic opstaje na politickoj scenikoa i sav ostali primitivizam. On se tuce.

konstatacija

pre 17 godina

Tako izgleda cisto stranacka analiza.Ali ovi izbori odredjuju nesto vrlo vazno - sanse Srbije da izadje iz blokade u koju ju je uvela Kastunicina vlada! Nekako se zaboravilo zasto je G17 izasao iz vlade.Zbog prekida evropskih integracija.I sada biraci moraju da odluce.Ili nastavak blokade,ili nova paspodela mandata.
Najvaznije su nove politicke mogucnosti,koje jedino otvara ulazak u skupstinu SVM,SDA i koalicije oko LDP.Tek stranke dve vodece manjinske nacionalne zajednice u Srbiji i koalicija veterana borbe za demokratsko drustvo,cini skupstinu reprezentativnom.Naravno,to prekida i " kohabitaciju ",koja je odgovorna za sadasnje stanje Srbije.Potrebna je skupstina koja moze da izabere PROGRAMSKU VLADU,a ne vladu golih stranackih interesa.

banchi

pre 17 godina

Mislim da ce iz ovako postavljenih ili suprostavljenih predizbornih kampanja najvise izvuci "narodnjacki blok".
Da ne govorim o prelivanju glasova LDP i G17 ukoliko ne predju cenzus a skupa pokupe nekih 8-9 %. Ali njihovi ostrasceni mozgovi ne mogu to da pokopcaju. Druga varijanta - i da udju u parlament - kako ce napraviti vladu ako su se medjusobno pljuvali u kampanji. Zamislite vladu DS, DSS i LDP - nemoguce ili moguce ali na kratak dah. A isti ti iz LDP-a i "tvrde" demokrate ne mogu da uklavire da je narodnjecka koalicija pa cak i sa Palmom usmerena na pridobijanje tradicionalnih SRS i SPS glasaca - malo li je?
Mislim da ce se mnogi iznenaditi "narodnjacima".

nezavisna komisija

pre 17 godina

Najvažnije je da stranke demokratske orjentacije zajedno porade na animiranju što većeg broja građana da izađu na izbore, jer će u tom slučaju vrlo lako moći da se desi da i g17 i ldp pređu cenzus a na drugoj strani ds dobije svoju kvotu glasova (25-30%) i onda nece biti problema oko formiranja vlade, jer u protivnom jedni drugima ce oduzimati glasove sobzirom da u biračko telo stranaka prošlosti nemogu ući. Ako to skapiraju i slože se da treba deo kapanje svako od njih usmeri na pozivanje građana na izlak na izbore sve ce biti o.k.

sasa jokic

pre 17 godina

Narodna koalicija, ili ti seljacko-kabinetska,uzas mi u 21.Veku imamo ovakve koalicije. Nadam se da ce na plakatima u kampanji biti lica Kostunice, Velje i Palme, da Srbija dobro pogleda za koga treba da glasa. Ne bi' se slozio da LDP ne uzima glasove DS-u, mislim da je potez sa Ruzicom razocarao mnoge Demokrate. Narocito prica o premijerskoj fotelji, svaka Ruzici cast, ali ne treba mesati babe i zabe, cinjenica da je bila supruga Zorana Djindjica ne moze da je kvalifikuje za najbitnije mesto u drzavi. Tako da su demokrate po prvi put posegle za licnostima umesto za strucnjacima, sto me i ne cudi, obzirom na kvalitet sadasnjeg rukovodstva.

Trifke

pre 17 godina

Tu dileme nema i ne treba da ima. Jasno je da je DS ispred SRS po svim pitanjima od Evrope i integracija do nacionalnog pitanja (na strani SRS je samo cist (i jalov) inat). Dok je expertiza u ekonomiji daleko na strani G17+ u odnosu na LDP.

konstatacija

pre 17 godina

Tako izgleda cisto stranacka analiza.Ali ovi izbori odredjuju nesto vrlo vazno - sanse Srbije da izadje iz blokade u koju ju je uvela Kastunicina vlada! Nekako se zaboravilo zasto je G17 izasao iz vlade.Zbog prekida evropskih integracija.I sada biraci moraju da odluce.Ili nastavak blokade,ili nova paspodela mandata.
Najvaznije su nove politicke mogucnosti,koje jedino otvara ulazak u skupstinu SVM,SDA i koalicije oko LDP.Tek stranke dve vodece manjinske nacionalne zajednice u Srbiji i koalicija veterana borbe za demokratsko drustvo,cini skupstinu reprezentativnom.Naravno,to prekida i " kohabitaciju ",koja je odgovorna za sadasnje stanje Srbije.Potrebna je skupstina koja moze da izabere PROGRAMSKU VLADU,a ne vladu golih stranackih interesa.

Lanna

pre 17 godina

"Glavna tuca ce bitti..." i tako dalje. Recnik politickih analiticara u Srbiji otkriva kako se dozivljavaju izbori. Izbori za njih nisu nadmetanje politickih programa ili ideoloskih opcija vec tuca. Eto zasto Velja Ilic opstaje na politickoj scenikoa i sav ostali primitivizam. On se tuce.

nezavisna komisija

pre 17 godina

Najvažnije je da stranke demokratske orjentacije zajedno porade na animiranju što većeg broja građana da izađu na izbore, jer će u tom slučaju vrlo lako moći da se desi da i g17 i ldp pređu cenzus a na drugoj strani ds dobije svoju kvotu glasova (25-30%) i onda nece biti problema oko formiranja vlade, jer u protivnom jedni drugima ce oduzimati glasove sobzirom da u biračko telo stranaka prošlosti nemogu ući. Ako to skapiraju i slože se da treba deo kapanje svako od njih usmeri na pozivanje građana na izlak na izbore sve ce biti o.k.

banchi

pre 17 godina

Mislim da ce iz ovako postavljenih ili suprostavljenih predizbornih kampanja najvise izvuci "narodnjacki blok".
Da ne govorim o prelivanju glasova LDP i G17 ukoliko ne predju cenzus a skupa pokupe nekih 8-9 %. Ali njihovi ostrasceni mozgovi ne mogu to da pokopcaju. Druga varijanta - i da udju u parlament - kako ce napraviti vladu ako su se medjusobno pljuvali u kampanji. Zamislite vladu DS, DSS i LDP - nemoguce ili moguce ali na kratak dah. A isti ti iz LDP-a i "tvrde" demokrate ne mogu da uklavire da je narodnjecka koalicija pa cak i sa Palmom usmerena na pridobijanje tradicionalnih SRS i SPS glasaca - malo li je?
Mislim da ce se mnogi iznenaditi "narodnjacima".

gradjanin

pre 17 godina

Na izbore izlazim samo pod uslovom da se na politickoj sceni Srbije pojavi neko nov, neko ko zaista ima ideju i konstruktivnu energiju. U ovom trenutku svi politicari u Srbiji su bivsi, svi su bili na vlasti i svi su uradili manje vise istu stvar-NISTA. Niko ne isporucuje Mladica, ekonomski napredak je spor, mrznja i agresivnost koju nam serviraju putem medija je frapantna. Doslo se u situaciju da nema bitne razlike(osim verbalne) izmedju narodnjaka i gradjanskih stranaka, izmedju levih i desnih. Jedina (?) svetla tacka je angazovanje Ruzice Djindjic. Verujem da ona najbolje zna i najbolje moze da sprovodi u delo ideje svog pokojnog supruga, naseg premijera Zorana Djindjica. To mi zvuci logicno, jer ko ga je bolje poznavao nego rodjena supruga. Videcemo. Dok se ne uverim da je tako moja odluka je bojkot izbora.

glasac..

pre 17 godina

Sto se mene tice, ljudi iz G17 su pokazali da nisu bas dobri u prljavim politickim igrama, ali da su odlicni kad posao treba da se zavrsi. Misljenja sam da je Dinkic imao najvise uticaja da dinar postane stabilan, ma koliko to neki "eksperti" osporavali.
Moj glas i glasovi moje porodice definitivno idu G17, bez obzira kakva cu obecanja cuti od ostalih lidera.
Zao mi je samo sto ce i neke stranke, koje samo prodaju maglu i nista ne rade, preci cenzus.
Nadam se takodje da SPS nece biti ni blizu i da ce ljudi provaliti jeftine i primitivne fore radikala cija se kampanja zasniva samo na pljuvanju ostalih stranaka. Nazalost, malo je verovatno...

Nada postoji...

pre 17 godina

moja prognoza je da cenzus nece preci SPS, i da u Parlament ulaze ovim redom: DS, SRS, DSS-NS, G17 i LDP-GSS-SDU-LSV. Buduca Vlada Srbije koalicija DS, G17 i LDP sa premijerom Aleksandrom Vlahovicem kao covekom pomirenja, bio je u Djinjdicevoj vladi, pa je prihvatljiv za Cedu, a bio je i u inicijalnom G17 sa Dinkicem. Takva Vlada ima sanse da uradi neke dobre stvari za Srbiju...

Daca

pre 17 godina

Navijam za LDP i njihovu koaliciju. Oni ne vade Djindjića iz naftalina kada im je potreban za sitne političke poene, a zatim donose ustav i kohabitiraju sa onima protiv kojih se Zoran ceo život borio. Mislim da je Srbiji potreban mlad i sposoban menadžer, a to iskreno vidim samo u Jovanoviću.

Dirty

pre 17 godina

Poruka DSS-a je da su Obren, Colicka i Mikavica bili zlato sta su spremni da urade sa SRS-om i SPS-om. Nadam se da ce Srbija prepoznati mracnu buducnost koju nudi Kostunica i svesti ga na mesto na kom je i bio; minorna stranka Grmec, Lipa, Sumatovac, kNIN, salonski fasisti. Samo je GSS i koalicija perspektiva za izlazak iz srednjeg veka!

kojelja

pre 17 godina

I na kraju cemo opet da imamo vladu u kojoj ce biti DSS i Velja, samo ovoga puta ce oni da vuku konce DS-u. To je omiljena Veljina pozicija jer ne odgovara ni za sta, ali zato moze da radi sta hoce i ubira pare za sebe i svoje jatake. Kapitalac ce ocigledno i dalje da raste.

Dušan

pre 17 godina

Biće veoma žalosno ako u Srbiji na izborima "koji treba da donesu promene" treba da se oko samo 5% bore LDP sa partnerima i G-17. Prosto ne mogu da verujem da je takvo stanje u Srbiji. Ako je tako, onda... Mada je moguće i da analitičari, novinari, mediji,istraživači javnog mnjenja teraju vodu na svoje favorite. Ne treba zaboraviti koliko je stvarno mali procenat izlaznosti na izbore, te da bi neopredeljena većina mogla sve okrenuti u drugom pravcu. Srbijo, izadji na izbore!

masa

pre 17 godina

Vukadinović se sinoć nije složio sa Bujoševićevim stavom da LDP napada G17. Na to, on je rekao da LDP napada najviše DS i upravo je tu čitava bitka oko toga ko nastavlja Djindjićev put više ili manje, a tu se bitka vodi isključivo izmedju DS i LDP.

Jova

pre 17 godina

Nikako ne mogu da shvatim APOLITICNOST Tadica koji će dozvoliti da se u borbi sa SRS glasovi malih, ali u zbiru ne malog procenta , preliju između ostalog i radikalima. Koštunica to monogo mudrije radi. Kao član jedne od tih malih stranaka u ozbiljnom sam razmišljanju da svoj glas dam Čedi i da koliko toliko doprinesem njemu i njegovoj koaliciji da uše u parlament. Ali ipak naglašavam da me je Boris Totalno razočarao i da utakmica koja je dobijena 5. oktobra počinje polako da se gubi.

Analitikus

pre 17 godina

LDP vs G17 PLUS?
Do borbe oko biraca izmedju ove dve stranke moze da dodje samo u Vojvodini, gde je G17 PLUS tu i tamo zadrzao image urbane gerile. Na zalost mnogih, danasnje biracko telo G17 PLUS je uglavnom iz ruralnih sredina ( ocit primer su lokalni izbori u Leskovacu),konzervativno je i tradicionalisticki opredeljeno. A stranacka ponuda eksperata se svela na moto "Obecaj pa vladaj" pa se tako M.Dinkic i M. Albijanic dozivljavaju kao sofisticiranija podvrsta V. Ilica a ne racionalnija varijanta C.Jovanovica.

Izbori 2006

pre 17 godina

Mislim da su naši politički analitičari stvarno slabi što se prognoza tiče. Kada bi držalo sve ono što su prognozirali, Srbija bi danas još uvek imala Miloševićev Ustav iz 1990., Nikolić bi bio premier dok bi na poslednjim lokalnim izborima u svim opštinama slavili kandidati SRS (ili eventualno DS). Činjenice su ipak znatno drukčije. DSS i NS su pobedile u najvećem broju opština po Srbiji. Mislim da će i na ovim izborima "narodnjačka koalicija" biti dosta uspešnija nego što to predviđaju naši analitičari. Uspeh na lokalnim izborima je uvek bio u velikoj korelaciji sa uspehom na parlamentarnim izborima, zato sad nije pitanje hoće li 21.1. pobediti DS ili SRS, već hoće li to možda biti DSS-NS. Mislim, da će sve tri partije dobiti otprilike isti komad glasačkog kolača. Isto tako mislim da SPS neće preći izborni prag, što znaći da će sledeću vladnu koaliciju sigurno sastavljati DS i DSS uz moguće učešće nekih od manjih demokratskih stranaka poput NS i G17+.

11070

pre 17 godina

Koloko god se DS i SRS trudili da polarizuju Srbiju, Srbi i ostali gradjani su svesni da danas postoje tri (3) puta. Treci put je put pomirenja, dostojanstva, sabornosti, jedinstva na ovim prostorima. Zato cu svoj glas dati DSS-u jer zelim da zavrsimo vec jednom sa Brozovim komunizmom, ciji se pioniri i SKOJ-evci pojavljuju u grupaciji oko Cedice. ZIVELA SRBIJA

Olja

pre 17 godina

Pokazalo se milion puta da analitičari pojma nemaju.Tako su govorili da će na predsedničkim izborima Toma slomiti Borisa,pa se pokazalo suprotno, na našu sreću.Volela bih kada bi se svi manuli sitnih čarki,ko je nastavljač politike Zorana.Svi mi koji verujemo,pa čak i oni su nastavljači.Boris i Čeda pod hitno da sarađuju,jer su obojica na svoj način super.Boris kao predsenik me nijednom nije razočarao,vrh je.A i Čeda me nikada nije razočarao jer energije ima na pretek.Borisova umerenost i sposobnost za diplomatiju,i Čedina energija je dobitna kombinacija.Manite analitičare i one koji profitiraju zbog nepotrebnog sukoba,ako je u pitanju sukob.Moderni ljudi treba da sarađuju,ne moraju baš da se obožavaju.Srbija ima potencijal,to se vidi.LDP ne uzima birače DS-u i obrnuto,nego ih zbunjuje,pa neće niko da izađe da glasa,jer ih podjednako podržavaju.Treba da sarađuju,a znam da su pametni i da hoće.

student

pre 17 godina

Ne znam za koga cu da glasam, ali ono sto znam jeste da mi glas nece otici SRS-u i DSS-NS &co. Obe partije/koalicije su najgore populisticke organizacije. G17 svi smatraju za eksperte u oblasti ekonomije, a ono sto izjavljuju ministri iz te partije ne samo da nije strucno vec i pogresno. Primer je jak dinar koji je vestacki jak kao i suficit deviznih rezervi koji se ne trosi. DS ima najvise sansi na izborima ali dobar deo svoje kampanje igraju na Djindjicevu kartu sto je pogresno. LDP je najzanimljiviji jer jos nije politicki korumpiran.

Milos

pre 17 godina

Nasi analiticari hladno konstatuju da je DSS u najboljoj poziciji jer moze da bira da li ce u koaliciju sa DS ili RS, kao da su DS i RS neke stranke ciji se programi razlikuju u nekim sitnim detaljima pa je skoro svejedno s kime ce DSS u koaliciju . Verovatno da bi ostali do kraja “objektivni”, ne kazu da DSS n e s m e u koaliciju sa RS jer tim i formalno napusta blok demokratskih, proevropskih stranaka. Ovakva izjava ne bi uopste narusila neku njihovu “objektivnost’, jer bi bila samo konstatacija objektivnog stanja stvari. Uostalom, na analize analiticara se i ne treba mnogo obazirati. Setimo se samo poslednjih predsednickih izbora u Francuskoj koja ima mnogo vise analiticara i sa duzom praksom od nasih, gde su svi jednodusno videli u drugom krugu Zaka Siraka i Lionela Zospena,a na opste zaprepascenje umesto Zospena je u drugi krug usao desnicar L Pen. Kod nas sada svi vide istomisljenike L Pena kao sigurne favorite. Da se ne desi i ovde neko iznenadjenje koje niko ne ocekuje ili mozda samo malobrojni.

surcinac

pre 17 godina

Mislim da je ta "bitka" izmedju DS i SRS vec zavrsena. SRS je opet pokazao svoje pravo lice u prici vezanoj za Crnu Goru pozivajuci Srbe da se isele i trazeci uvodjenje viza i sankcija, kao i u vezi Ustava definisuci Srbiju kao drzavu Srba i ostalih. Biraci su shvatili. SRS je dao sebi auto gol. Pukli su! Sto ce tice G17 i LDP to nije zanimljivo jer ce u svakom slucaju obe stranke biti u koaliciji sa DS nakon izbora.

TBGD

pre 17 godina

Dzidza, Midza, Bidza, Lidza = Srbija kakvu NE ZELIM. Takva koalicija ce imati dovoljan broj glasova da mogu ucenjivati DS kao jedinu pravu naprednu evropsku stranku oko formiranja vlade. Verujem da ce DS imati nesto ispod 30%, pomenuta koalicija 20% i bice porebni glasovi LDP-a koji ce jedva preci cenzus. Narvno tada ce poceti maratonski pregovori koji ce pasti u vodu. A onda MRAK - koalicija SRS - DSS-i kompanije.
Srbijo pazi sta radis. Usmeri glasove na DS, nemamo vise vremena da se po koji put dokazuje nesto sto ne valja.

marko

pre 17 godina

Kohabitacija je kompromis a svaki kompromis je bolji od nestabilnosti degradiranja svega pozitivnog licnim sujetama nasih politicara. Kohabitacijom je nasa zemlja prvi put u istoriji dobila koncenzus i mir u parlamentu.

Milan

pre 17 godina

Najveca bitka bice ona izmedju onih koji nece izaci na izbore i onih za koje bi najbolje bilo da ne izadju tj. biraca koji ce svoj glas dati SRS. Svakom ko ne izadje na izbore treba da bude jasno da je samim tim dao glas onome koga ne bi birao.
U sustini ako tako bude kao sto neki predvidjaju da izadje samo oko 40% biraca onda je zakazala najveca "partija" NSB Neodgovorni Biraci Srbije. Samim tim moraju oni da snose najvecu odgovornost i nemaju pravo da kazu posle kako su nezadovoljni politicarima na vlasti. Neki brkaju poziciju premijera sa posebno potrebnim kvalifikacijama i mislim da se tu varaju. Premijer treba da ujedini vladu, da se brine o tome da se barem veci deo datih obecanja ispune i da se pobrine da na odgovarajuce pozicije dodju sposobni ljudi koji znaju (i hoce) da rade svoj posao.

gazda Čeda

pre 17 godina

ako LDP ne uđe u parlament, ko će sprečiti DSS da napravi koaliciju sa SRS-om i bez DS-a?? Da nisu to možda kohabitatori, a? Naravno, ovaj najcrnji mogući scenario je malo verovatan, ali pretpostavljam da je to osnovni motiv g-dina legijaliste. Pa, zbog toga, svi Vi koji ste hteli da apstinirate, svi Vi kojima je politike preko glave, shvatite da imate odgovornost prema sebi i ljudima oko sebe. Jer, ako se i Vama žuri, uradite pravu stvar, i omogućite Čedi da uđe u parlament, jer bez njega če se sve oteti kontroli. A vidite kako to izgleda, samo se okrenite oko sebe i zapitajte se da to hoćete? A u slučaju da se to ne desi, i dalje ćete imati ministare lopove, bivše slobine ljude, proizvodnju afera... !

Uros

pre 17 godina

A zasto se analiticari ne pozabave fenomenom da je sve vise nekadasnjih clanova i simpatizera DS, znaci onih stalnih glasaca te partije, ukljucujuci tu i mene i sve oko mene, razocarano kohabitirajucom politikom te stranke i kako ti isti analiticari komentarisu cinjenicu da se ti ljudi okrecu po automatizmu LDPu jer u njemu vide izvornu politiku DS koju je on imao onih godina? Zato je moja procena da ce LDP imati najmanje 7% glasova, a ako se kampanja sprovede na pravi nacin i ako se ljudi podsete na pendreke, pistaljke i serpe u koje smo svi zajedno lupali, procenat LDP se moze popeti i do fantasticnih 9%. Ja cu biti jedan od njij, jer OD NAS ZAVISI!

inzenjer

pre 17 godina

Sve ove koalicije su potpuno bezveze. Kostunica, kakav-takav, ipak demokrata, s oprobanim SPS-ovcem Palmom! Ceda, mlad i gnevan, anti-klerikalni levicar s Baticem, anahronim demohriscaninom i rojalistom!
Kao da ovde svi svoje politicko delovanje zasnivaju iskljucivo na tome protiv koga su, a da nikom ne pada na um da nesto radi i uradi.

dejan

pre 17 godina

Zalim sto gospoda "analiticari", kao i mnoge "relevantne" agencije, u skladu sa svojim zeljama daju ocene i prognoze, a krajnje afirmativno ka npr.DS-u i LDP-u.Podseticu da je demokratski blok 2000-te jedva odneo pobedu uprkos svemu,setite se procenata. DS nece moci sam protiv radikala jer nema tu snagu, a LDP odjednom postade takmac G17 Plus.VISE REALNOSTI MOLIM! Ne potcenjujte Dinkica i njegov tim. G17 Plus ce biti iznenadjenje za sve, a u ovom trenutku SIGURNO ima SIGURNIH 6 procenata.IZBORI SU PRAVO MERILO REJTINGA SVAKE STRANKE A DOBRA KAMPANJA CINI CUDA!G17 Plus bice mnogo bolji od LDP-A,i velika smetnja radikalima.Videce se uskoro...

Andrija

pre 17 godina

Nažalost nije elaborirana metodologija, no ove analize djeluju prilično površno. Biračko tijelo SRSa je homogeno, i nitko tko razmišlja o tome da da svoj glas SRSu nema kao alternativu DS. Vrijedi i obrat, s time da DS (koliko izgleda) prilično ozbiljno računa sa glasovima razočaranih glasača DSSa i G17. Prije svega onih koji podržavaju odlazak Labusa i kojima je Dinkićev stav razočaranje. Istovremno, te birače "potražuje" i LDP (koje DS zapravo i percipira kao najjaču direktnu prijetnju, i to je vjerojatno jedan od bitnijih razloga u pozadini aktivacije Ružice Đinđić), no njima je kritično prikupiti prodemokratske nezadovoljnike koji nisu glasali na prošlim izborima - njih možda nije dosta ni za prijeći cenzus ali ako kampanja ostalih bude dovoljno prljava, takvih može biti i iznenađujuće velik broj. Za G17 je zapravo još nepoznato koliko je kredibiliteta izgubio Labusovim odlaskom, no vjerojatnije je kako će više otkidati od DSa i nadasve DSSa nego od LDPa, jer G17 realno nema nikakvu snagu privući apstinente.
DSS (pogotovo u ovoj kolaliciji) računa na "SRS light" glasače - nacionalno iznad svega ali malo uvijenije da Europa toliko ne prigovara. Istovremeno, SRS si ne bi smio dozvoliti da ove izbore dobije - ovakav im je položaj "kao opozicije" idealan a ako bi preuzeli vlast preuzeli bi i odgovornost (zbog čega bi najvjerojatnije razočarali svoje birače jer bi morali odstupuiti od svoje retorike), tako da je njihov vjerojatni cilj biti pojedinačno najjača stranka u parlamentu (sa oko 40-45% mandata) ali u opoziciji.
Kad bi DSS kojim slučajem tada skupio više mandata od DSa, radikali bi faktički bili na vlasti (putem DSSove manjinske vlade koju bi podržavali/kontrolirali) sa Koštunicom kao žrtvenim janjetom.
Suprotan rasplet tome bi bio ulaz u skupštinu SRS, DS, LDP u kojem bi SRS imao više mandata nego svaki ovaj pojedinačno, no kad bi DS i LDP zajedno imali stabilnu natpolovičnu većinu to bi vjerojatno bio istinski prodemokratski zamah Srbiji. No najrealniji ishod je otprilike SRS, DS pa jedva prešli prag DSS, LDP i G17 (ne nužno to troje tim redom niti čak svi) čime će Srbija nastaviti dosadašnju politiku kaosa i kaos u politici još barem jedan mandat.

Byja

pre 17 godina

Ja mislim da LDP komotno uzima oko 8%, a mozda bude i veliko iznenadjenje, pa dotakne i magicnih 10%
U toj varijanti bi sjajno bilo da i G17 predje cenzus, i tu onda imamo finu vecinu za DS, LDP i G17! E to se moze nazvati vladom progresa...

Ipak svaka vlada sa nesposobnim "narodnjacima" nije progresivna...

I ne mislim da ce G17 i LDP odvlaciti jedni drugima glasove. Za G17 ce novi glasaci uglavnom biti neki penzioneri (jer im je Dinkic digao penzije), neki intelektualci, dok ce za Cedu glasati gomila onih najprogresivnijih petooktobaraca (citaj otporasa) i gomila mladog sveta koja vidi nastavak Djikijeve price u tome...

I ja je vidim...
Srecno LDP!
Srecno DS!
Srecno G17!
Pa neka to bude nova vlada!

Milan Avramov

pre 17 godina

Sam naziv “narodnjački blok” meni deluje udvorički – kao da ostale stranke ne žele da se bave narodom i rade za njegovu dobrobit već je to ekskluzivno pravo onih koji to stave u naziv svoje koalicije.
Fuj, fuj, fuj!!!

Boža

pre 17 godina

BITKE, TUČE....termini koji se koriste u preizbornoj kampanji, od strane novinara, analitičara??? Ko pameti ima, ne treba mu objašnjavati, zašto ima toliko apstinenata sa domaćim vaspitanjem !

ivan

pre 17 godina

U Srbiji manje vise svi iz demokrackog bloka od 5 oktobarskih promena su u nekom trenutku bili na vlasti, tako da su svi pokazali koliko mogu i koliko znaju. Stav da je Cedina koalicija nova politicka snaga na Srpskoj politickoj ceni je samo formalno tacna (jer u tom obliku nije ranije postojala) ali sustinski to su sve ljudi koji su u nekom prethodnom periodu bili, ili su jos uvek, na nekim drzavnim funkcijam i pokazali su koliko mogu, a po mom misljenju ne mogu mnogo. U sklopu te price, stranka koja je svojom strucnoscu u resorima kojima se bavila pokazala najbolje rezultate i pokazala hrabrost i odlucnost da sprovodi najteze poteze je bez razmisljanja G-17. Njihov problen je sto u svojim redivim nemaju bas najtalentovanije politicare, ali ja mislim da je Srbiji dosta talentovanih politicara koji samo znaju da pricaju i obecavaju i da su Srbiji u ovom trenutku najpotrebniji
strucni i hrabri ljudi.

Sale

pre 17 godina

Kako ce Srbiji biti u narednom periodu prvenstveno zavisi od borbe izmedju DS i SRS. Mislim da izbor nije tezak, narocito ako se uzme u obzir sta smo se prevalili preko glave dok je SRS bio na vlasti.Zato mislim da je krajnje vreme da mesto Premijera i Predsednika Srbije pripadne Demokratama, pa da i nama jednom krene na bolje.

Samofalov

pre 17 godina

Ma kakav “centar” od “naroodnjačkog bloka” to je samo bacanje narodu prašine u oči. Očigledno da je to njihovo skretanje ka klasičnoj desnici koje će, kako se to kaže, narod umeti da prepozna, kazni na izborima i opredeli se za stranke koje su nosioci pravih demokratskih vrednosti koje obezbeđuju nasušno poboljšanje života i prihvatanje aktuelnih civilizacijskih vrednosti i dostignuća.

Coka

pre 17 godina

Slazem se sa analiticarima da ce glavna bitka biti vodjena izmedju DS i SRS, ali isto tako verujem da ce biraci izabrati Srbiju buducnosti a ne Srbiju nasilja, ratova, izolacije i mrznje, koju propagira SRS. Zato 21. januara moramo svi da izadjemo da glasamo. Da posaljemo u svet sliku demokratske Srbije, SAMO NAPRED!

Nikola

pre 17 godina

најважнија и најбитнија борба на изборима ће бити између ДС-а и СРС-а а све остале странке ћесе орити за опстанак и кредибилитет на политичкој сцени Србије зато је јако битно да недође до превеликог разливања гласова манјим странка које релано немају велику подршку медју грађанима

amauta

pre 17 godina

Da je politka ideja a ne politika licnosti presudna u Srbiji, ni G17 ni LDP ne bi postojali kao nezavisne stranke nego bi bili utopljeni u DS kao jedinu stranku predstavnika moderne srpske levice. Nazalost, i Dinkic i Jovanovic su politicki oportunisti ciji ce neto rezultat u Januaru biti prelivanje glasova ka, hm, nacionalsocialistima i wannabe-centar-desno DSSu. Toliko o njihovoj "tuci" za glasove.

Stefan NBgd

pre 17 godina

Ovi izbori prestavljaju trenutak kada Srbija odlučuje u kom pravcu želi da ide i koja Srbija pobeđuje: Srbija okrenuta budućnosti i boljem životu, ili Srbija ukopana u mrak prošlosti i nacionalizma. I upravo to je "bitka DS-SRS": odluka o budućnosti Srbije. Sve ostale "bitke" su manje bitne, jer samo rezultat ove predstavlja odluku između dve dramatično različite budućnosti Srbije.

Aleksandar

pre 17 godina

LDP će možda preći izborni cenzus. Nadam se da će njen lider, Čedomir Jovanović, bez obzira na nesuglasice sa “matičnom strankom”, oštricu svoje kritike sve više usmeravati prema bloku koga predvodi Vojislav Koštunica i doskorašnjem premijeru lično a mislim da bi njegova saradnja pa i postizborna koalicija sa DS bila veoma produktivna i unapredila demokratski dijalog u okviru bloka koji se bori za prave vrednosti. Valjda se gospodin Jovanović opametio i shvatio da mu Demokratska stranka (i predsednik Tadić) nije neprijatelj.

Toni Manero

pre 17 godina

Koliko se ja secam, 49% biraca nije izaslo da glasa za ustav,Kosovo,svoji na svome...bla, bla, bla...Pa da li treba biti genije pa zakljuciti da ce ti glasovi otici suprotno od svega gore*domacinskog*?!? Fala bogu, ima raznih opcija, samo nekl se izadje!

Zlatan

pre 17 godina

Ne verujem ni da ce ovi izbori dati neku stabilnu vladu, sto ne mora da bude lose jer ce ovoga puta tas na vagi umesto SPS-a biti Ceda Jovanovic, Vesna Pesic, Nenad Canak. Mislim da bi svako od ovo troje samostalno da izadje bio blizu cenzusa, tako da se ne treba iznenaditi da ova koalicija na kraju ima 20-30 poslanika. Licno mislim da oni nece ulaziti u vladu, ali ce je podrzati da se Kostunica ne bi okrenuo pravljenju vlade sa radikalima.

nucleo82

pre 17 godina

lica govore sve dovoljno je da se vidi tribina SRS-a i tribina DS-a razliku je realno uocitioni koji nikada nisu ni bili preko njih pa nisu nista ni videli njih EVROPA ni ne zanima zato normalni vazno je da izadjete na izbore i pomognete sami sebi, zasto neko od od 60 do 80 godina da vam kroji sudbinu samo napred

autonomas

pre 17 godina

Zar niko ne spominje LSV,pa oni donese koaliciji skoro pola glasova.Hvala svima sto su referendumskom kradjom znatno povecali biracko talo LSVa.Od Vojvodine zavisi!

Nono

pre 17 godina

Šetasmo iza troje - 88 dana minus tri gripa = 85 dana (u mojim i ženinim šezdesetim). Jedan izdade već posle tri meseca (Vuk). Drugog ubiše posle šest godina (Zorana). Treća je i dalje tu (Vesna).
Danas smo (žena i ja) u sedamdesetim. Nisu bile u vlasti, pa nisu ni grešile, ni Vesna ni Ružica. Ostali su videli: "što bi gori sad je doli!", pa valjda su nešto i naučili. Ko pamti - pamti!

djura

pre 17 godina

Siguran sam da će novi premijer biti iz redova DS-a, jer je to proevropska stranka kojoj ne manjka odgovornosti i energije...
Ako, ne daj Bože, nekim nesrećnim slučajem, radikali pobede,ja ću kao i 90% ljudi koje poznajem da pakujem kofere. A Voja i njegovi "narodnjaci" se setili "crnogorskih" automobila tek pred izbore. I ne čudi me jer kad su čuli rezultate istraživanja znaju da će im svaki glas će trebati. E Vojo, Vojo...

Nada

pre 17 godina

Koliko su analize tacne, nemam pojma, ali je recnik ispod svakog nivoa. Nadam se da ce dar demokratske pol. partije u predizbornoj kampanji voditi racuna i o recniku kojim se obracaju biracima.

Zgembo Ajdislic

pre 17 godina

Slazem se sa tezom da ce se glavna borba voditi izmedju DS i SRS. To su dve najjace i najmasivnije stranke. Mislim da ce svako ko je normalan da podrzi Evropsku pricu zbog pre svega buducnosti svih nas. Sto se tice DSS-a oni neka se i dalje druze sa velikim srpskim "intelektualcima" Veljom, Palmom, Verkom, Bidzom i Rakom. S kim su, takvi su, a tako ce i da prodju-NIKAKO.

Chosen

pre 17 godina

Iskreno mislim da ce i G17 i LDP preci taj famozni cenzus. Licno bih voleo da osvoje dovoljno glasova da mogu sa DS-om na celu da formiraju vladu bez ovog tzv. "narodnjacko-seljackog" bloka Kostunica-Ilic-Palma. Jedno je sigurno - DS u buducoj vladi mora da vodi glavnu rec i konacno pokrene stvari sa mrtve tacke. Jedino sto ne vidim na celu te vlade g-dj Ruzicu Djindjic. Uz svo postovanje i visoko misljenje koje imam o njoj ne mislim da je to najbolje resenje. Smatram da bi se u ulozi premijera mnogo bolje snasao recimo g-din Vlahovic... Pozdrav!

Nervozni

pre 17 godina

Bez obzira što stranka G 17 plus neće ostvariti rezultate ni približne onima na prethodnim parlamentarnim izborima, može se dogoditi da mobiliše i neke ljude koji su do sada bili neopredeljeni posebno pošto je angažovala i viđene ličnosti našeg javnog života. Ukoliko se ova partija nađe u Parlamentu, najprirodnija bi bila njena koalicija sa DS-om kao liderom bloka koji se zalaže za evropske integracije i dostignuća savreme demokratije. To bi trebalo isticati i tokom predizborne kampanje kako bi se napravila odgovarajuća distanca od pravih protivnika, SRS-a, i ljudima jasno stavilo do znanja ko će voditi ovu zemlju u prosperitet sprečavajući retrogradne snage da zemlju odvuku u propast što je dominantna većina naroda već potpuno shvatila.

11000

pre 17 godina

Čini mi se da koalicija koju predvodi Čedomir Jovanović nema nikakve šanse da se uopšte nađe u skupštinskim klupama pogotovu što će se glasovi određenog kruga birača bliskih njegovim idejama rasuti u G 17 plus kao stranku sa veoma srodnim idejama.

Boris

pre 17 godina

Nadam se da ce u ova dva duela pobede ostvariti DS i LDP. Kao i da ce nakon narednih izbora DS biti dovoljno jaka, da najzad u potpunosti moze da sprovede svoju politiku.

Jogi Letač

pre 17 godina

Lično bi voleo da DS, G-17 i LDP formiraju novu vladu, ali se bojim da će proraditi sujeta i da neće moći da se dogovore. Na lokalu kod nas nikako da DS uđe u koaliciju sa G17 koji je jači i da zajedno rade, nego puštaju da ovi rade ustupke drugima da bi ikako funkcionisala opštinska vlast. Ne mogu demokrate ovima iz G17 da zaborave obaranje Živkovićeve vlade, kao da je Živković i bio neki premijer. Umesto da budu zahvalni što su se oslobodili Živkovića.

dragan z.

pre 17 godina

mislim da nema sanse da ds bude ispred srs, bice bar 5% razlike, ostaje da vidimo da li ce tadic krsiti ustav i umesati se u kampanju, po mojoj proceni srs-33%,ds-25%,dss-16%,ldp i g17 po 5%,ne verujem da sps proci

Ilija

pre 17 godina

Podrzavam bilo koju od datih opcija: DS, LDP i G17+, ali mi je zao sto se ni ne spominje zaista krajnje korektna politicka grupacija zvana SPO. Otkako postoji visestranacje u Srbiji, nekome je u interesu da se oni marginalizuju. Nezasluzeno.

sasha

pre 17 godina

Samo G17 je imao hrabrosti da uradi nesto i reformisu bankarski i poreski sistem, za koji su i bili zaduzeni. Ja glas dajem njima. Napunuli su budzet i sada su resili da se obracunaju sa visokom stopom nezaposlenosti. Imaju dobre i realne projekte za to, a i moj glas. Nema stajanja. Samo napred.

Bora francuz

pre 17 godina

Da je DSS toliko jak ne bi ulazio u kojekakve koalicije sa "domacinima". Do skoro sam bio "siguran glasac" DSa, medjutim, moja porodica i ja ovog puta dajemo glas nekom drugom. NA OVIM IZBORIMA CE BITI VELIKIH IZNENADJENJA.

Dragan

pre 17 godina

S obzirom da će glasači SRS, SPS i DSS koalicije glasati listom za svoje bez obzira na sve argumente ovoga sveta, nama, kojima 5. oktobar još nešto znači, preostaje samo jedno: DA IZAĐEMO NA IZBORE! Dalje nije važno, jer za koga god da se odlučimo nećemo pogrešiti. Ne dozvolimo da nas u tome spreče sitne zamerke koje imamo na račun demokratskog bloka. Samo ih upredimo sa zamerkama Koštunici, Nikoliću, Velji, Dačiću i dozvolimo sebi horor ideju - da ova grupacija kao buduća koalicija zavlada Srbijom. Kad je Koštunica u pitanju sve je moguće, jer ako je mogao sa SPS-om i ako može sada sa Arkanovim naslednicima, šta bi ga sputalo da se uz neko patriotsko mucanje nađe i u Nikolićevom zagljaju.

samo REZULTATI

pre 17 godina

...samo rezultati!!!...pa ljudi...zapitatjte se ko je imao najviše KONKRETNIH rezultata u poslidnjih par godina...Dinkić!!!..ubedljivo...čudi me da niko izbiljan nije napravio jednu ovakvu analizu...ako ništa drugo jedva je dočekao podršku da otme Kariću makar Mobtel od čega koristi koliko vidim kroz NIP ima cela Srbija...DS i Čedu poštujem...ali recimo Čeda..nema ljudi sa kojima bi se upustio u rešavanje nekih krupnih problema...Čeda jeste dobar govornik za razliku od Dinkića ...ali ljudi...?!?..DS već ima stručnih kadrova,ali kapiram da njima nije potrebna podrška da bi ušli u parlament...zato - G 17 plus!!

Lila NS

pre 17 godina

Sumnjam da ce G17 Plus uspeti da udje u perlament. Upravo LDP sada ima poziciju koju je G17 Plus imala na prethodnim parlamentarnim izborima u decembru 2003. LDP je nov, svez i pun energije, bas kao sto je bio i slucaj sa G17 Plus kada su u decembru 2003 stali na crtu. No, videcemo, u ovoj zemlji sve je moguce, a cuda su postala obavezna pojava

jela

pre 17 godina

Pa nisam bas sigurna u ovo da ce se boriti LDP i G17. Ja sam godinama glasala za DS, ali sada.... kad su dopustili da ih radikali i Kostunica ucenjuju.... glasacu za LDP sigurno. I mislim da ce dosta starih pristalica DS to uciniti. Onih koji vole DS kakva je bila do pre nekoliko godina..

sasa jokic

pre 17 godina

Narodna koalicija, ili ti seljacko-kabinetska,uzas mi u 21.Veku imamo ovakve koalicije. Nadam se da ce na plakatima u kampanji biti lica Kostunice, Velje i Palme, da Srbija dobro pogleda za koga treba da glasa. Ne bi' se slozio da LDP ne uzima glasove DS-u, mislim da je potez sa Ruzicom razocarao mnoge Demokrate. Narocito prica o premijerskoj fotelji, svaka Ruzici cast, ali ne treba mesati babe i zabe, cinjenica da je bila supruga Zorana Djindjica ne moze da je kvalifikuje za najbitnije mesto u drzavi. Tako da su demokrate po prvi put posegle za licnostima umesto za strucnjacima, sto me i ne cudi, obzirom na kvalitet sadasnjeg rukovodstva.

Trifke

pre 17 godina

Tu dileme nema i ne treba da ima. Jasno je da je DS ispred SRS po svim pitanjima od Evrope i integracija do nacionalnog pitanja (na strani SRS je samo cist (i jalov) inat). Dok je expertiza u ekonomiji daleko na strani G17+ u odnosu na LDP.

konstatacija

pre 17 godina

Tako izgleda cisto stranacka analiza.Ali ovi izbori odredjuju nesto vrlo vazno - sanse Srbije da izadje iz blokade u koju ju je uvela Kastunicina vlada! Nekako se zaboravilo zasto je G17 izasao iz vlade.Zbog prekida evropskih integracija.I sada biraci moraju da odluce.Ili nastavak blokade,ili nova paspodela mandata.
Najvaznije su nove politicke mogucnosti,koje jedino otvara ulazak u skupstinu SVM,SDA i koalicije oko LDP.Tek stranke dve vodece manjinske nacionalne zajednice u Srbiji i koalicija veterana borbe za demokratsko drustvo,cini skupstinu reprezentativnom.Naravno,to prekida i " kohabitaciju ",koja je odgovorna za sadasnje stanje Srbije.Potrebna je skupstina koja moze da izabere PROGRAMSKU VLADU,a ne vladu golih stranackih interesa.

Lanna

pre 17 godina

"Glavna tuca ce bitti..." i tako dalje. Recnik politickih analiticara u Srbiji otkriva kako se dozivljavaju izbori. Izbori za njih nisu nadmetanje politickih programa ili ideoloskih opcija vec tuca. Eto zasto Velja Ilic opstaje na politickoj scenikoa i sav ostali primitivizam. On se tuce.

nezavisna komisija

pre 17 godina

Najvažnije je da stranke demokratske orjentacije zajedno porade na animiranju što većeg broja građana da izađu na izbore, jer će u tom slučaju vrlo lako moći da se desi da i g17 i ldp pređu cenzus a na drugoj strani ds dobije svoju kvotu glasova (25-30%) i onda nece biti problema oko formiranja vlade, jer u protivnom jedni drugima ce oduzimati glasove sobzirom da u biračko telo stranaka prošlosti nemogu ući. Ako to skapiraju i slože se da treba deo kapanje svako od njih usmeri na pozivanje građana na izlak na izbore sve ce biti o.k.

banchi

pre 17 godina

Mislim da ce iz ovako postavljenih ili suprostavljenih predizbornih kampanja najvise izvuci "narodnjacki blok".
Da ne govorim o prelivanju glasova LDP i G17 ukoliko ne predju cenzus a skupa pokupe nekih 8-9 %. Ali njihovi ostrasceni mozgovi ne mogu to da pokopcaju. Druga varijanta - i da udju u parlament - kako ce napraviti vladu ako su se medjusobno pljuvali u kampanji. Zamislite vladu DS, DSS i LDP - nemoguce ili moguce ali na kratak dah. A isti ti iz LDP-a i "tvrde" demokrate ne mogu da uklavire da je narodnjecka koalicija pa cak i sa Palmom usmerena na pridobijanje tradicionalnih SRS i SPS glasaca - malo li je?
Mislim da ce se mnogi iznenaditi "narodnjacima".

gradjanin

pre 17 godina

Na izbore izlazim samo pod uslovom da se na politickoj sceni Srbije pojavi neko nov, neko ko zaista ima ideju i konstruktivnu energiju. U ovom trenutku svi politicari u Srbiji su bivsi, svi su bili na vlasti i svi su uradili manje vise istu stvar-NISTA. Niko ne isporucuje Mladica, ekonomski napredak je spor, mrznja i agresivnost koju nam serviraju putem medija je frapantna. Doslo se u situaciju da nema bitne razlike(osim verbalne) izmedju narodnjaka i gradjanskih stranaka, izmedju levih i desnih. Jedina (?) svetla tacka je angazovanje Ruzice Djindjic. Verujem da ona najbolje zna i najbolje moze da sprovodi u delo ideje svog pokojnog supruga, naseg premijera Zorana Djindjica. To mi zvuci logicno, jer ko ga je bolje poznavao nego rodjena supruga. Videcemo. Dok se ne uverim da je tako moja odluka je bojkot izbora.

glasac..

pre 17 godina

Sto se mene tice, ljudi iz G17 su pokazali da nisu bas dobri u prljavim politickim igrama, ali da su odlicni kad posao treba da se zavrsi. Misljenja sam da je Dinkic imao najvise uticaja da dinar postane stabilan, ma koliko to neki "eksperti" osporavali.
Moj glas i glasovi moje porodice definitivno idu G17, bez obzira kakva cu obecanja cuti od ostalih lidera.
Zao mi je samo sto ce i neke stranke, koje samo prodaju maglu i nista ne rade, preci cenzus.
Nadam se takodje da SPS nece biti ni blizu i da ce ljudi provaliti jeftine i primitivne fore radikala cija se kampanja zasniva samo na pljuvanju ostalih stranaka. Nazalost, malo je verovatno...

Nada postoji...

pre 17 godina

moja prognoza je da cenzus nece preci SPS, i da u Parlament ulaze ovim redom: DS, SRS, DSS-NS, G17 i LDP-GSS-SDU-LSV. Buduca Vlada Srbije koalicija DS, G17 i LDP sa premijerom Aleksandrom Vlahovicem kao covekom pomirenja, bio je u Djinjdicevoj vladi, pa je prihvatljiv za Cedu, a bio je i u inicijalnom G17 sa Dinkicem. Takva Vlada ima sanse da uradi neke dobre stvari za Srbiju...

Daca

pre 17 godina

Navijam za LDP i njihovu koaliciju. Oni ne vade Djindjića iz naftalina kada im je potreban za sitne političke poene, a zatim donose ustav i kohabitiraju sa onima protiv kojih se Zoran ceo život borio. Mislim da je Srbiji potreban mlad i sposoban menadžer, a to iskreno vidim samo u Jovanoviću.

Dirty

pre 17 godina

Poruka DSS-a je da su Obren, Colicka i Mikavica bili zlato sta su spremni da urade sa SRS-om i SPS-om. Nadam se da ce Srbija prepoznati mracnu buducnost koju nudi Kostunica i svesti ga na mesto na kom je i bio; minorna stranka Grmec, Lipa, Sumatovac, kNIN, salonski fasisti. Samo je GSS i koalicija perspektiva za izlazak iz srednjeg veka!

kojelja

pre 17 godina

I na kraju cemo opet da imamo vladu u kojoj ce biti DSS i Velja, samo ovoga puta ce oni da vuku konce DS-u. To je omiljena Veljina pozicija jer ne odgovara ni za sta, ali zato moze da radi sta hoce i ubira pare za sebe i svoje jatake. Kapitalac ce ocigledno i dalje da raste.

Dušan

pre 17 godina

Biće veoma žalosno ako u Srbiji na izborima "koji treba da donesu promene" treba da se oko samo 5% bore LDP sa partnerima i G-17. Prosto ne mogu da verujem da je takvo stanje u Srbiji. Ako je tako, onda... Mada je moguće i da analitičari, novinari, mediji,istraživači javnog mnjenja teraju vodu na svoje favorite. Ne treba zaboraviti koliko je stvarno mali procenat izlaznosti na izbore, te da bi neopredeljena većina mogla sve okrenuti u drugom pravcu. Srbijo, izadji na izbore!

masa

pre 17 godina

Vukadinović se sinoć nije složio sa Bujoševićevim stavom da LDP napada G17. Na to, on je rekao da LDP napada najviše DS i upravo je tu čitava bitka oko toga ko nastavlja Djindjićev put više ili manje, a tu se bitka vodi isključivo izmedju DS i LDP.

Jova

pre 17 godina

Nikako ne mogu da shvatim APOLITICNOST Tadica koji će dozvoliti da se u borbi sa SRS glasovi malih, ali u zbiru ne malog procenta , preliju između ostalog i radikalima. Koštunica to monogo mudrije radi. Kao član jedne od tih malih stranaka u ozbiljnom sam razmišljanju da svoj glas dam Čedi i da koliko toliko doprinesem njemu i njegovoj koaliciji da uše u parlament. Ali ipak naglašavam da me je Boris Totalno razočarao i da utakmica koja je dobijena 5. oktobra počinje polako da se gubi.

Analitikus

pre 17 godina

LDP vs G17 PLUS?
Do borbe oko biraca izmedju ove dve stranke moze da dodje samo u Vojvodini, gde je G17 PLUS tu i tamo zadrzao image urbane gerile. Na zalost mnogih, danasnje biracko telo G17 PLUS je uglavnom iz ruralnih sredina ( ocit primer su lokalni izbori u Leskovacu),konzervativno je i tradicionalisticki opredeljeno. A stranacka ponuda eksperata se svela na moto "Obecaj pa vladaj" pa se tako M.Dinkic i M. Albijanic dozivljavaju kao sofisticiranija podvrsta V. Ilica a ne racionalnija varijanta C.Jovanovica.

Izbori 2006

pre 17 godina

Mislim da su naši politički analitičari stvarno slabi što se prognoza tiče. Kada bi držalo sve ono što su prognozirali, Srbija bi danas još uvek imala Miloševićev Ustav iz 1990., Nikolić bi bio premier dok bi na poslednjim lokalnim izborima u svim opštinama slavili kandidati SRS (ili eventualno DS). Činjenice su ipak znatno drukčije. DSS i NS su pobedile u najvećem broju opština po Srbiji. Mislim da će i na ovim izborima "narodnjačka koalicija" biti dosta uspešnija nego što to predviđaju naši analitičari. Uspeh na lokalnim izborima je uvek bio u velikoj korelaciji sa uspehom na parlamentarnim izborima, zato sad nije pitanje hoće li 21.1. pobediti DS ili SRS, već hoće li to možda biti DSS-NS. Mislim, da će sve tri partije dobiti otprilike isti komad glasačkog kolača. Isto tako mislim da SPS neće preći izborni prag, što znaći da će sledeću vladnu koaliciju sigurno sastavljati DS i DSS uz moguće učešće nekih od manjih demokratskih stranaka poput NS i G17+.

11070

pre 17 godina

Koloko god se DS i SRS trudili da polarizuju Srbiju, Srbi i ostali gradjani su svesni da danas postoje tri (3) puta. Treci put je put pomirenja, dostojanstva, sabornosti, jedinstva na ovim prostorima. Zato cu svoj glas dati DSS-u jer zelim da zavrsimo vec jednom sa Brozovim komunizmom, ciji se pioniri i SKOJ-evci pojavljuju u grupaciji oko Cedice. ZIVELA SRBIJA

Olja

pre 17 godina

Pokazalo se milion puta da analitičari pojma nemaju.Tako su govorili da će na predsedničkim izborima Toma slomiti Borisa,pa se pokazalo suprotno, na našu sreću.Volela bih kada bi se svi manuli sitnih čarki,ko je nastavljač politike Zorana.Svi mi koji verujemo,pa čak i oni su nastavljači.Boris i Čeda pod hitno da sarađuju,jer su obojica na svoj način super.Boris kao predsenik me nijednom nije razočarao,vrh je.A i Čeda me nikada nije razočarao jer energije ima na pretek.Borisova umerenost i sposobnost za diplomatiju,i Čedina energija je dobitna kombinacija.Manite analitičare i one koji profitiraju zbog nepotrebnog sukoba,ako je u pitanju sukob.Moderni ljudi treba da sarađuju,ne moraju baš da se obožavaju.Srbija ima potencijal,to se vidi.LDP ne uzima birače DS-u i obrnuto,nego ih zbunjuje,pa neće niko da izađe da glasa,jer ih podjednako podržavaju.Treba da sarađuju,a znam da su pametni i da hoće.

student

pre 17 godina

Ne znam za koga cu da glasam, ali ono sto znam jeste da mi glas nece otici SRS-u i DSS-NS &co. Obe partije/koalicije su najgore populisticke organizacije. G17 svi smatraju za eksperte u oblasti ekonomije, a ono sto izjavljuju ministri iz te partije ne samo da nije strucno vec i pogresno. Primer je jak dinar koji je vestacki jak kao i suficit deviznih rezervi koji se ne trosi. DS ima najvise sansi na izborima ali dobar deo svoje kampanje igraju na Djindjicevu kartu sto je pogresno. LDP je najzanimljiviji jer jos nije politicki korumpiran.

Milos

pre 17 godina

Nasi analiticari hladno konstatuju da je DSS u najboljoj poziciji jer moze da bira da li ce u koaliciju sa DS ili RS, kao da su DS i RS neke stranke ciji se programi razlikuju u nekim sitnim detaljima pa je skoro svejedno s kime ce DSS u koaliciju . Verovatno da bi ostali do kraja “objektivni”, ne kazu da DSS n e s m e u koaliciju sa RS jer tim i formalno napusta blok demokratskih, proevropskih stranaka. Ovakva izjava ne bi uopste narusila neku njihovu “objektivnost’, jer bi bila samo konstatacija objektivnog stanja stvari. Uostalom, na analize analiticara se i ne treba mnogo obazirati. Setimo se samo poslednjih predsednickih izbora u Francuskoj koja ima mnogo vise analiticara i sa duzom praksom od nasih, gde su svi jednodusno videli u drugom krugu Zaka Siraka i Lionela Zospena,a na opste zaprepascenje umesto Zospena je u drugi krug usao desnicar L Pen. Kod nas sada svi vide istomisljenike L Pena kao sigurne favorite. Da se ne desi i ovde neko iznenadjenje koje niko ne ocekuje ili mozda samo malobrojni.

surcinac

pre 17 godina

Mislim da je ta "bitka" izmedju DS i SRS vec zavrsena. SRS je opet pokazao svoje pravo lice u prici vezanoj za Crnu Goru pozivajuci Srbe da se isele i trazeci uvodjenje viza i sankcija, kao i u vezi Ustava definisuci Srbiju kao drzavu Srba i ostalih. Biraci su shvatili. SRS je dao sebi auto gol. Pukli su! Sto ce tice G17 i LDP to nije zanimljivo jer ce u svakom slucaju obe stranke biti u koaliciji sa DS nakon izbora.

TBGD

pre 17 godina

Dzidza, Midza, Bidza, Lidza = Srbija kakvu NE ZELIM. Takva koalicija ce imati dovoljan broj glasova da mogu ucenjivati DS kao jedinu pravu naprednu evropsku stranku oko formiranja vlade. Verujem da ce DS imati nesto ispod 30%, pomenuta koalicija 20% i bice porebni glasovi LDP-a koji ce jedva preci cenzus. Narvno tada ce poceti maratonski pregovori koji ce pasti u vodu. A onda MRAK - koalicija SRS - DSS-i kompanije.
Srbijo pazi sta radis. Usmeri glasove na DS, nemamo vise vremena da se po koji put dokazuje nesto sto ne valja.

marko

pre 17 godina

Kohabitacija je kompromis a svaki kompromis je bolji od nestabilnosti degradiranja svega pozitivnog licnim sujetama nasih politicara. Kohabitacijom je nasa zemlja prvi put u istoriji dobila koncenzus i mir u parlamentu.

Milan

pre 17 godina

Najveca bitka bice ona izmedju onih koji nece izaci na izbore i onih za koje bi najbolje bilo da ne izadju tj. biraca koji ce svoj glas dati SRS. Svakom ko ne izadje na izbore treba da bude jasno da je samim tim dao glas onome koga ne bi birao.
U sustini ako tako bude kao sto neki predvidjaju da izadje samo oko 40% biraca onda je zakazala najveca "partija" NSB Neodgovorni Biraci Srbije. Samim tim moraju oni da snose najvecu odgovornost i nemaju pravo da kazu posle kako su nezadovoljni politicarima na vlasti. Neki brkaju poziciju premijera sa posebno potrebnim kvalifikacijama i mislim da se tu varaju. Premijer treba da ujedini vladu, da se brine o tome da se barem veci deo datih obecanja ispune i da se pobrine da na odgovarajuce pozicije dodju sposobni ljudi koji znaju (i hoce) da rade svoj posao.

gazda Čeda

pre 17 godina

ako LDP ne uđe u parlament, ko će sprečiti DSS da napravi koaliciju sa SRS-om i bez DS-a?? Da nisu to možda kohabitatori, a? Naravno, ovaj najcrnji mogući scenario je malo verovatan, ali pretpostavljam da je to osnovni motiv g-dina legijaliste. Pa, zbog toga, svi Vi koji ste hteli da apstinirate, svi Vi kojima je politike preko glave, shvatite da imate odgovornost prema sebi i ljudima oko sebe. Jer, ako se i Vama žuri, uradite pravu stvar, i omogućite Čedi da uđe u parlament, jer bez njega če se sve oteti kontroli. A vidite kako to izgleda, samo se okrenite oko sebe i zapitajte se da to hoćete? A u slučaju da se to ne desi, i dalje ćete imati ministare lopove, bivše slobine ljude, proizvodnju afera... !

Uros

pre 17 godina

A zasto se analiticari ne pozabave fenomenom da je sve vise nekadasnjih clanova i simpatizera DS, znaci onih stalnih glasaca te partije, ukljucujuci tu i mene i sve oko mene, razocarano kohabitirajucom politikom te stranke i kako ti isti analiticari komentarisu cinjenicu da se ti ljudi okrecu po automatizmu LDPu jer u njemu vide izvornu politiku DS koju je on imao onih godina? Zato je moja procena da ce LDP imati najmanje 7% glasova, a ako se kampanja sprovede na pravi nacin i ako se ljudi podsete na pendreke, pistaljke i serpe u koje smo svi zajedno lupali, procenat LDP se moze popeti i do fantasticnih 9%. Ja cu biti jedan od njij, jer OD NAS ZAVISI!

inzenjer

pre 17 godina

Sve ove koalicije su potpuno bezveze. Kostunica, kakav-takav, ipak demokrata, s oprobanim SPS-ovcem Palmom! Ceda, mlad i gnevan, anti-klerikalni levicar s Baticem, anahronim demohriscaninom i rojalistom!
Kao da ovde svi svoje politicko delovanje zasnivaju iskljucivo na tome protiv koga su, a da nikom ne pada na um da nesto radi i uradi.

dejan

pre 17 godina

Zalim sto gospoda "analiticari", kao i mnoge "relevantne" agencije, u skladu sa svojim zeljama daju ocene i prognoze, a krajnje afirmativno ka npr.DS-u i LDP-u.Podseticu da je demokratski blok 2000-te jedva odneo pobedu uprkos svemu,setite se procenata. DS nece moci sam protiv radikala jer nema tu snagu, a LDP odjednom postade takmac G17 Plus.VISE REALNOSTI MOLIM! Ne potcenjujte Dinkica i njegov tim. G17 Plus ce biti iznenadjenje za sve, a u ovom trenutku SIGURNO ima SIGURNIH 6 procenata.IZBORI SU PRAVO MERILO REJTINGA SVAKE STRANKE A DOBRA KAMPANJA CINI CUDA!G17 Plus bice mnogo bolji od LDP-A,i velika smetnja radikalima.Videce se uskoro...

Andrija

pre 17 godina

Nažalost nije elaborirana metodologija, no ove analize djeluju prilično površno. Biračko tijelo SRSa je homogeno, i nitko tko razmišlja o tome da da svoj glas SRSu nema kao alternativu DS. Vrijedi i obrat, s time da DS (koliko izgleda) prilično ozbiljno računa sa glasovima razočaranih glasača DSSa i G17. Prije svega onih koji podržavaju odlazak Labusa i kojima je Dinkićev stav razočaranje. Istovremno, te birače "potražuje" i LDP (koje DS zapravo i percipira kao najjaču direktnu prijetnju, i to je vjerojatno jedan od bitnijih razloga u pozadini aktivacije Ružice Đinđić), no njima je kritično prikupiti prodemokratske nezadovoljnike koji nisu glasali na prošlim izborima - njih možda nije dosta ni za prijeći cenzus ali ako kampanja ostalih bude dovoljno prljava, takvih može biti i iznenađujuće velik broj. Za G17 je zapravo još nepoznato koliko je kredibiliteta izgubio Labusovim odlaskom, no vjerojatnije je kako će više otkidati od DSa i nadasve DSSa nego od LDPa, jer G17 realno nema nikakvu snagu privući apstinente.
DSS (pogotovo u ovoj kolaliciji) računa na "SRS light" glasače - nacionalno iznad svega ali malo uvijenije da Europa toliko ne prigovara. Istovremeno, SRS si ne bi smio dozvoliti da ove izbore dobije - ovakav im je položaj "kao opozicije" idealan a ako bi preuzeli vlast preuzeli bi i odgovornost (zbog čega bi najvjerojatnije razočarali svoje birače jer bi morali odstupuiti od svoje retorike), tako da je njihov vjerojatni cilj biti pojedinačno najjača stranka u parlamentu (sa oko 40-45% mandata) ali u opoziciji.
Kad bi DSS kojim slučajem tada skupio više mandata od DSa, radikali bi faktički bili na vlasti (putem DSSove manjinske vlade koju bi podržavali/kontrolirali) sa Koštunicom kao žrtvenim janjetom.
Suprotan rasplet tome bi bio ulaz u skupštinu SRS, DS, LDP u kojem bi SRS imao više mandata nego svaki ovaj pojedinačno, no kad bi DS i LDP zajedno imali stabilnu natpolovičnu većinu to bi vjerojatno bio istinski prodemokratski zamah Srbiji. No najrealniji ishod je otprilike SRS, DS pa jedva prešli prag DSS, LDP i G17 (ne nužno to troje tim redom niti čak svi) čime će Srbija nastaviti dosadašnju politiku kaosa i kaos u politici još barem jedan mandat.

Byja

pre 17 godina

Ja mislim da LDP komotno uzima oko 8%, a mozda bude i veliko iznenadjenje, pa dotakne i magicnih 10%
U toj varijanti bi sjajno bilo da i G17 predje cenzus, i tu onda imamo finu vecinu za DS, LDP i G17! E to se moze nazvati vladom progresa...

Ipak svaka vlada sa nesposobnim "narodnjacima" nije progresivna...

I ne mislim da ce G17 i LDP odvlaciti jedni drugima glasove. Za G17 ce novi glasaci uglavnom biti neki penzioneri (jer im je Dinkic digao penzije), neki intelektualci, dok ce za Cedu glasati gomila onih najprogresivnijih petooktobaraca (citaj otporasa) i gomila mladog sveta koja vidi nastavak Djikijeve price u tome...

I ja je vidim...
Srecno LDP!
Srecno DS!
Srecno G17!
Pa neka to bude nova vlada!

Milan Avramov

pre 17 godina

Sam naziv “narodnjački blok” meni deluje udvorički – kao da ostale stranke ne žele da se bave narodom i rade za njegovu dobrobit već je to ekskluzivno pravo onih koji to stave u naziv svoje koalicije.
Fuj, fuj, fuj!!!

Boža

pre 17 godina

BITKE, TUČE....termini koji se koriste u preizbornoj kampanji, od strane novinara, analitičara??? Ko pameti ima, ne treba mu objašnjavati, zašto ima toliko apstinenata sa domaćim vaspitanjem !

ivan

pre 17 godina

U Srbiji manje vise svi iz demokrackog bloka od 5 oktobarskih promena su u nekom trenutku bili na vlasti, tako da su svi pokazali koliko mogu i koliko znaju. Stav da je Cedina koalicija nova politicka snaga na Srpskoj politickoj ceni je samo formalno tacna (jer u tom obliku nije ranije postojala) ali sustinski to su sve ljudi koji su u nekom prethodnom periodu bili, ili su jos uvek, na nekim drzavnim funkcijam i pokazali su koliko mogu, a po mom misljenju ne mogu mnogo. U sklopu te price, stranka koja je svojom strucnoscu u resorima kojima se bavila pokazala najbolje rezultate i pokazala hrabrost i odlucnost da sprovodi najteze poteze je bez razmisljanja G-17. Njihov problen je sto u svojim redivim nemaju bas najtalentovanije politicare, ali ja mislim da je Srbiji dosta talentovanih politicara koji samo znaju da pricaju i obecavaju i da su Srbiji u ovom trenutku najpotrebniji
strucni i hrabri ljudi.

Sale

pre 17 godina

Kako ce Srbiji biti u narednom periodu prvenstveno zavisi od borbe izmedju DS i SRS. Mislim da izbor nije tezak, narocito ako se uzme u obzir sta smo se prevalili preko glave dok je SRS bio na vlasti.Zato mislim da je krajnje vreme da mesto Premijera i Predsednika Srbije pripadne Demokratama, pa da i nama jednom krene na bolje.

Samofalov

pre 17 godina

Ma kakav “centar” od “naroodnjačkog bloka” to je samo bacanje narodu prašine u oči. Očigledno da je to njihovo skretanje ka klasičnoj desnici koje će, kako se to kaže, narod umeti da prepozna, kazni na izborima i opredeli se za stranke koje su nosioci pravih demokratskih vrednosti koje obezbeđuju nasušno poboljšanje života i prihvatanje aktuelnih civilizacijskih vrednosti i dostignuća.

Coka

pre 17 godina

Slazem se sa analiticarima da ce glavna bitka biti vodjena izmedju DS i SRS, ali isto tako verujem da ce biraci izabrati Srbiju buducnosti a ne Srbiju nasilja, ratova, izolacije i mrznje, koju propagira SRS. Zato 21. januara moramo svi da izadjemo da glasamo. Da posaljemo u svet sliku demokratske Srbije, SAMO NAPRED!

Nikola

pre 17 godina

најважнија и најбитнија борба на изборима ће бити између ДС-а и СРС-а а све остале странке ћесе орити за опстанак и кредибилитет на политичкој сцени Србије зато је јако битно да недође до превеликог разливања гласова манјим странка које релано немају велику подршку медју грађанима

amauta

pre 17 godina

Da je politka ideja a ne politika licnosti presudna u Srbiji, ni G17 ni LDP ne bi postojali kao nezavisne stranke nego bi bili utopljeni u DS kao jedinu stranku predstavnika moderne srpske levice. Nazalost, i Dinkic i Jovanovic su politicki oportunisti ciji ce neto rezultat u Januaru biti prelivanje glasova ka, hm, nacionalsocialistima i wannabe-centar-desno DSSu. Toliko o njihovoj "tuci" za glasove.

Stefan NBgd

pre 17 godina

Ovi izbori prestavljaju trenutak kada Srbija odlučuje u kom pravcu želi da ide i koja Srbija pobeđuje: Srbija okrenuta budućnosti i boljem životu, ili Srbija ukopana u mrak prošlosti i nacionalizma. I upravo to je "bitka DS-SRS": odluka o budućnosti Srbije. Sve ostale "bitke" su manje bitne, jer samo rezultat ove predstavlja odluku između dve dramatično različite budućnosti Srbije.

Aleksandar

pre 17 godina

LDP će možda preći izborni cenzus. Nadam se da će njen lider, Čedomir Jovanović, bez obzira na nesuglasice sa “matičnom strankom”, oštricu svoje kritike sve više usmeravati prema bloku koga predvodi Vojislav Koštunica i doskorašnjem premijeru lično a mislim da bi njegova saradnja pa i postizborna koalicija sa DS bila veoma produktivna i unapredila demokratski dijalog u okviru bloka koji se bori za prave vrednosti. Valjda se gospodin Jovanović opametio i shvatio da mu Demokratska stranka (i predsednik Tadić) nije neprijatelj.

Toni Manero

pre 17 godina

Koliko se ja secam, 49% biraca nije izaslo da glasa za ustav,Kosovo,svoji na svome...bla, bla, bla...Pa da li treba biti genije pa zakljuciti da ce ti glasovi otici suprotno od svega gore*domacinskog*?!? Fala bogu, ima raznih opcija, samo nekl se izadje!

Zlatan

pre 17 godina

Ne verujem ni da ce ovi izbori dati neku stabilnu vladu, sto ne mora da bude lose jer ce ovoga puta tas na vagi umesto SPS-a biti Ceda Jovanovic, Vesna Pesic, Nenad Canak. Mislim da bi svako od ovo troje samostalno da izadje bio blizu cenzusa, tako da se ne treba iznenaditi da ova koalicija na kraju ima 20-30 poslanika. Licno mislim da oni nece ulaziti u vladu, ali ce je podrzati da se Kostunica ne bi okrenuo pravljenju vlade sa radikalima.

nucleo82

pre 17 godina

lica govore sve dovoljno je da se vidi tribina SRS-a i tribina DS-a razliku je realno uocitioni koji nikada nisu ni bili preko njih pa nisu nista ni videli njih EVROPA ni ne zanima zato normalni vazno je da izadjete na izbore i pomognete sami sebi, zasto neko od od 60 do 80 godina da vam kroji sudbinu samo napred

autonomas

pre 17 godina

Zar niko ne spominje LSV,pa oni donese koaliciji skoro pola glasova.Hvala svima sto su referendumskom kradjom znatno povecali biracko talo LSVa.Od Vojvodine zavisi!

Nono

pre 17 godina

Šetasmo iza troje - 88 dana minus tri gripa = 85 dana (u mojim i ženinim šezdesetim). Jedan izdade već posle tri meseca (Vuk). Drugog ubiše posle šest godina (Zorana). Treća je i dalje tu (Vesna).
Danas smo (žena i ja) u sedamdesetim. Nisu bile u vlasti, pa nisu ni grešile, ni Vesna ni Ružica. Ostali su videli: "što bi gori sad je doli!", pa valjda su nešto i naučili. Ko pamti - pamti!

djura

pre 17 godina

Siguran sam da će novi premijer biti iz redova DS-a, jer je to proevropska stranka kojoj ne manjka odgovornosti i energije...
Ako, ne daj Bože, nekim nesrećnim slučajem, radikali pobede,ja ću kao i 90% ljudi koje poznajem da pakujem kofere. A Voja i njegovi "narodnjaci" se setili "crnogorskih" automobila tek pred izbore. I ne čudi me jer kad su čuli rezultate istraživanja znaju da će im svaki glas će trebati. E Vojo, Vojo...

Nada

pre 17 godina

Koliko su analize tacne, nemam pojma, ali je recnik ispod svakog nivoa. Nadam se da ce dar demokratske pol. partije u predizbornoj kampanji voditi racuna i o recniku kojim se obracaju biracima.

Zgembo Ajdislic

pre 17 godina

Slazem se sa tezom da ce se glavna borba voditi izmedju DS i SRS. To su dve najjace i najmasivnije stranke. Mislim da ce svako ko je normalan da podrzi Evropsku pricu zbog pre svega buducnosti svih nas. Sto se tice DSS-a oni neka se i dalje druze sa velikim srpskim "intelektualcima" Veljom, Palmom, Verkom, Bidzom i Rakom. S kim su, takvi su, a tako ce i da prodju-NIKAKO.

Chosen

pre 17 godina

Iskreno mislim da ce i G17 i LDP preci taj famozni cenzus. Licno bih voleo da osvoje dovoljno glasova da mogu sa DS-om na celu da formiraju vladu bez ovog tzv. "narodnjacko-seljackog" bloka Kostunica-Ilic-Palma. Jedno je sigurno - DS u buducoj vladi mora da vodi glavnu rec i konacno pokrene stvari sa mrtve tacke. Jedino sto ne vidim na celu te vlade g-dj Ruzicu Djindjic. Uz svo postovanje i visoko misljenje koje imam o njoj ne mislim da je to najbolje resenje. Smatram da bi se u ulozi premijera mnogo bolje snasao recimo g-din Vlahovic... Pozdrav!

Nervozni

pre 17 godina

Bez obzira što stranka G 17 plus neće ostvariti rezultate ni približne onima na prethodnim parlamentarnim izborima, može se dogoditi da mobiliše i neke ljude koji su do sada bili neopredeljeni posebno pošto je angažovala i viđene ličnosti našeg javnog života. Ukoliko se ova partija nađe u Parlamentu, najprirodnija bi bila njena koalicija sa DS-om kao liderom bloka koji se zalaže za evropske integracije i dostignuća savreme demokratije. To bi trebalo isticati i tokom predizborne kampanje kako bi se napravila odgovarajuća distanca od pravih protivnika, SRS-a, i ljudima jasno stavilo do znanja ko će voditi ovu zemlju u prosperitet sprečavajući retrogradne snage da zemlju odvuku u propast što je dominantna većina naroda već potpuno shvatila.

11000

pre 17 godina

Čini mi se da koalicija koju predvodi Čedomir Jovanović nema nikakve šanse da se uopšte nađe u skupštinskim klupama pogotovu što će se glasovi određenog kruga birača bliskih njegovim idejama rasuti u G 17 plus kao stranku sa veoma srodnim idejama.

Boris

pre 17 godina

Nadam se da ce u ova dva duela pobede ostvariti DS i LDP. Kao i da ce nakon narednih izbora DS biti dovoljno jaka, da najzad u potpunosti moze da sprovede svoju politiku.

Jogi Letač

pre 17 godina

Lično bi voleo da DS, G-17 i LDP formiraju novu vladu, ali se bojim da će proraditi sujeta i da neće moći da se dogovore. Na lokalu kod nas nikako da DS uđe u koaliciju sa G17 koji je jači i da zajedno rade, nego puštaju da ovi rade ustupke drugima da bi ikako funkcionisala opštinska vlast. Ne mogu demokrate ovima iz G17 da zaborave obaranje Živkovićeve vlade, kao da je Živković i bio neki premijer. Umesto da budu zahvalni što su se oslobodili Živkovića.

dragan z.

pre 17 godina

mislim da nema sanse da ds bude ispred srs, bice bar 5% razlike, ostaje da vidimo da li ce tadic krsiti ustav i umesati se u kampanju, po mojoj proceni srs-33%,ds-25%,dss-16%,ldp i g17 po 5%,ne verujem da sps proci

Ilija

pre 17 godina

Podrzavam bilo koju od datih opcija: DS, LDP i G17+, ali mi je zao sto se ni ne spominje zaista krajnje korektna politicka grupacija zvana SPO. Otkako postoji visestranacje u Srbiji, nekome je u interesu da se oni marginalizuju. Nezasluzeno.

sasha

pre 17 godina

Samo G17 je imao hrabrosti da uradi nesto i reformisu bankarski i poreski sistem, za koji su i bili zaduzeni. Ja glas dajem njima. Napunuli su budzet i sada su resili da se obracunaju sa visokom stopom nezaposlenosti. Imaju dobre i realne projekte za to, a i moj glas. Nema stajanja. Samo napred.

Bora francuz

pre 17 godina

Da je DSS toliko jak ne bi ulazio u kojekakve koalicije sa "domacinima". Do skoro sam bio "siguran glasac" DSa, medjutim, moja porodica i ja ovog puta dajemo glas nekom drugom. NA OVIM IZBORIMA CE BITI VELIKIH IZNENADJENJA.

Dragan

pre 17 godina

S obzirom da će glasači SRS, SPS i DSS koalicije glasati listom za svoje bez obzira na sve argumente ovoga sveta, nama, kojima 5. oktobar još nešto znači, preostaje samo jedno: DA IZAĐEMO NA IZBORE! Dalje nije važno, jer za koga god da se odlučimo nećemo pogrešiti. Ne dozvolimo da nas u tome spreče sitne zamerke koje imamo na račun demokratskog bloka. Samo ih upredimo sa zamerkama Koštunici, Nikoliću, Velji, Dačiću i dozvolimo sebi horor ideju - da ova grupacija kao buduća koalicija zavlada Srbijom. Kad je Koštunica u pitanju sve je moguće, jer ako je mogao sa SPS-om i ako može sada sa Arkanovim naslednicima, šta bi ga sputalo da se uz neko patriotsko mucanje nađe i u Nikolićevom zagljaju.

samo REZULTATI

pre 17 godina

...samo rezultati!!!...pa ljudi...zapitatjte se ko je imao najviše KONKRETNIH rezultata u poslidnjih par godina...Dinkić!!!..ubedljivo...čudi me da niko izbiljan nije napravio jednu ovakvu analizu...ako ništa drugo jedva je dočekao podršku da otme Kariću makar Mobtel od čega koristi koliko vidim kroz NIP ima cela Srbija...DS i Čedu poštujem...ali recimo Čeda..nema ljudi sa kojima bi se upustio u rešavanje nekih krupnih problema...Čeda jeste dobar govornik za razliku od Dinkića ...ali ljudi...?!?..DS već ima stručnih kadrova,ali kapiram da njima nije potrebna podrška da bi ušli u parlament...zato - G 17 plus!!

Lila NS

pre 17 godina

Sumnjam da ce G17 Plus uspeti da udje u perlament. Upravo LDP sada ima poziciju koju je G17 Plus imala na prethodnim parlamentarnim izborima u decembru 2003. LDP je nov, svez i pun energije, bas kao sto je bio i slucaj sa G17 Plus kada su u decembru 2003 stali na crtu. No, videcemo, u ovoj zemlji sve je moguce, a cuda su postala obavezna pojava

jela

pre 17 godina

Pa nisam bas sigurna u ovo da ce se boriti LDP i G17. Ja sam godinama glasala za DS, ali sada.... kad su dopustili da ih radikali i Kostunica ucenjuju.... glasacu za LDP sigurno. I mislim da ce dosta starih pristalica DS to uciniti. Onih koji vole DS kakva je bila do pre nekoliko godina..