gillette
pre 1 godinu
@Tasa
Lako je seliti se i biti podstanar dok si slobodan tj. dok nemas porodicu. A seliti porodicu svako malo u ovom bezakonju od zemlje nije bas preporucljiv sport.
Nedelja, 07.08.2022.
17:02
Izvor: RTS
pre 1 godinu
@Tasa
Lako je seliti se i biti podstanar dok si slobodan tj. dok nemas porodicu. A seliti porodicu svako malo u ovom bezakonju od zemlje nije bas preporucljiv sport.
pre 1 godinu
Čitam komentare, sve stručnjak do stručnjaka bokte…
pre 1 godinu
Kazu velika potraznja diktira velike cene. I sa tim mogu da se slozim sto se tice BG,NS i Nisa jer se tu povecava broj stanovnika odnosno priliv je svake godine veci od odliva.
Tu mi jedino ne stoji prica da vecina nije na kredit, a jok nego kako je? Proslo je vreme prodavanja njiva na periferiji za stan u Beogradu, nego se ljudi obavezuju na 30godisnje kreditiranje.
Ali zasto se taj trend kopira na manja mesta?
Za kvadrat u npr. Vranju traze oko 1000€, gradu u kome pada broj stanovnika i u kome ima zivotnog prostora na pretek.
I statisticki, svake godine 70000 vise umre nego sto se rodi u zemlji, odnosno barem 20000 stambenih jedinica se oslobodi. I kako onda i dokle ce da raste cena?
pre 1 godinu
Staro pravilo:1/3 u akcijama, 1/3 u nekretninama, 1/3 u zlatu. Nista keš, on gubi u najbolje vreme 2-3% godisnje.
(Soldier, 7. avgust 2022 23:52)
Kod mene je 1/3 plate na troskove stana, 1/3 na hranu, 1/3 na putovanja, knjige, sport, sportske bajseve, gedzete ... A imam super platu. Mislim, nije neki vrh, ali ja sam zadovoljan! Kakve akcije, nekretnine, zlato? Cemu to? Pa ne mogu to u grob da ponesem sa sobom! Meni je zapravo najlepse to sto ja uopste ne razmisljam o novcu. A najsmesniji su mi ovi koji idu od banke do banke i svuda pitaju posto su one takse i provizije. Sta me briga za provizije, kolike god da su tolike su. Sve me to podseca na mog pokojnog dedu koji me je vodio na pijacu, koju bi celu obilazio za dzak paprika stalno pitajuci posto ovo, posto ono ... Cemu takav zivot, ljudi?! To je smor, a ne zivot! Meni novac sluzi da se nadje tu kada mi zatreba, ne da ga gomilam i ne da ga rasipam, a jos manje da od jednog dinara pravim 2 i da po ceo dan pratim nekakve akcije, kripte, da se nerviram da li ce mi podstanar placati komunalije ... mislim, bas me briga i za komunalije i za podstanara, da mi zivot prolazi u glupostima. Hocu da uzivam odmah i sada. A penzija? Cujte, pa ne znam ni da li cu je i doziveti, a treba da se bavim glupostima. Ma bezi!
pre 1 godinu
Sta ce nam stan na moru? Svake godine letujemo na drugoj destinaciji i van svake pameti je da placamo avion, hotel, izlete na jednoj destinaciji a da na drugoj imamo stan i za isti placamo porez i istale troskove.
pre 1 godinu
Čuvati novac u nekretnini može da bude rizično i naporno, ali kako je vreme došlo čuvanje novca u kešu zbog inflacije isto može biti rizično. Najbolje kombinovati i ulagati, pa kud puklo da puklo.
(Igi, 07. avgust 2022 17:52)
Naprotiv, nekretnina je betonsko zlato i rizik je veoma mali. Ljudima uvek treba krov nad glavom i jedino rat moze dovesti do totalnog gubitka. Narvno, na špicu inflacije se ne kupuje ništa. To se radi posle recesije kada je nezaposlenost velika, i narod nema love. Ulaganje u posao ili akcije je profitabilnije ali nosi veći rizik. Danas na pragu recasije akcije svetskih giganata od USA pa do Kine su pale izmedju 30-70%. To se sa nekretninama moze dogoditi samo u slučaju rata. Naravno za aktivne igrače sada je vreme ulaganja u biznis jer ko ubode pravu firmu za 3-5 godina moze izvući i do 500% profita što sa nekretninama nemoguće
pre 1 godinu
Primarna zarada na investiciji u stanove je povećanje vrijednosti stana. Čak i ako sa vremena na vrijeme dođe do pada, na duži rok rast je siguran. Renta je tek sekundarni benefit. Na trećem mjestu je unutrašnji pozitivan osjećaj da posjeduješ nekretninu na moru, planini, banji, velikom gradu ili negdje drugo koja ti pruža razne mogućnosti ali i sigurnost, koju lako mozes prodati po uvecanoj vrijednosti ali i ostaviti djeci jednog dana. Ako imate stan na moru, renta je tu da pokrije sve troškove istog i da malo pretekne a za te pare vi uvijek možete putovati na drugo mjesto ako ne želite tu.
pre 1 godinu
U principu sve je rizik. Sutra moze da izbije neka kriza pa da nemat epristup nekretnini u inostranstu. Zlato kupis ali ako je bas kriza onda ces za dzak brasna dati poprilicno zlata jer nema kusura u zlatu. Kako drzavi fale pare sutra vec mogu da popisu sve nekretnine u Srbiji koje se iznajmljuju pa klepetanje po usima. Obrni okreni ako imate para uzivajte u zivot jer previse kalkulacije nece dobro doneti.
pre 1 godinu
Kupujte umetnost. Visestruko se isplati. Cinite dobro i sebi i svom narodu.
pre 1 godinu
Ja kupio prošlog avgusta stan na moru za 120.000 € sad vredi 160.000 €.
pre 1 godinu
@nidzerland,
najbolje je diverzifikovati ulaganja, i za to sluze investiocioni fondovi za koje treba i kefalo a za koje treba i razvijeno trziste kapitala sto mi u Srbiji nemamo, a ni u Evropi nije bas kao u Americi, tako da je najbolje ulagati na x mesta jer je tako manja sansa da ce nesto "propasti" ali i retkim automobilima i zlatu i stanovima moze i rasti i padati cena...
pre 1 godinu
Kupuje se zlato. Nekretnine u Srbiji su skupe jer se preko njih peru pare. Uaganje nelegalno stečenih sredstva. Zlato je svugde isto, u celom svetu.
(Bane, 07. avgust 2022 17:25)
Staro pravilo:1/3 u akcijama, 1/3 u nekretninama, 1/3 u zlatu. Nista keš, on gubi u najbolje vreme 2-3% godisnje.
Koliko god da imas, treba nekako ovako strukturisati. Nekretnina moze biti i garaza ako nemas za stan. Daje cak i bolji prinos nego stan (10-12%)
pre 1 godinu
Kupovina stanova ili kuća da bi ih posle rentirao, to se ne isplati. Zato što cena stanova u prodaji je brže rasla nego rentiranje istih. Verovatno zato što podstanari ne mogu da plate vece cene,a neka je logika da onaj ko je podastanar baš i nije neki imućan. Čim je bez stana.Dok za kupovinu stanova,pa nadje se uvek poneko ko je bogat ili naivan da plati preskupe kvadrate.Kupci stanova su svakako imućniji ljudi od podstanara. Nekada kupljeni stan se kirijom mogao otplatiti za oko 10 godina rentiranja, sada za to treba bar 20 godina.
pre 1 godinu
Nekada kupljeni stan se kirijom mogao otplatiti za oko 10 godina rentiranja, sada za to treba bar 20 godina.
(rrr, 07. avgust 2022 23:04)
Ovo je tacno, u Beogradu se dobija oko 5-6% bruto povracaja na novac ulozen u nekretninu. I to je vise nego bilo gde u Zapadnoj Evropi. Doduse, i rizik je puno veci nego tamo. Neplaceni racuni, ostecenja stana itd.
Ja tako planiram penziju. Kupim stan(ove) i rentiram ih. Od toga zivim, doduse skromno. Kad me vise ne bude, to ostaje deci. Sacuvan kapital koji mi je poboljsao penziju.
pre 1 godinu
Ako ne znas sta ces sa parama, kupi neki redak automobil i cuvaj ga, ili sat ili zlato... Stanovi su skupi za odrzavanje a i ocas posla moze im pasti cena.
pre 1 godinu
Samo u kriptovalute
pre 1 godinu
U kupovinu nekretnina radi izdavanja ulaže samo onaj ko nema ideju za neki konkretan biznis u vidu proizvodnje ili trgovinskih špekulacija, odnosno preprodaje dobara i usluga. Svakako, nije loša opcija kupiti nekretninu za 50-60,000€ na kredit/keš i onda izdavati apartman za 50-100€ dnevno na nekoj planini ili u banji. Naročito za vreme praznika cene su jako dobre i brzo se razgrabi (Zlatibor, Vrnjačka Banja, Soko Banja...).
(toboparaliza, 7. avgust 2022 20:42)
Mislim da ti je računica malo podbacila. Ako platiš stan u nekoj banji za 60 hiljada, ne bih rekao da takav stan možeš izdavati za 50-100 evra dnevno. Nije to Pariz a realnije je da takav stan dnevno košta manje od 50 evra. Mislim da je dobro i ako mesečno ga izdaješ 20 dana po 30 evra, to je 600 evra mesečno,a inače za takav stan u Beogradu mesečno ne možeš dobiti 600 evra.
pre 1 godinu
A Beograd inace ima kanalizaciju, gde je? Letnja kisica ga poplavi, dok se plava krv (peta generacija) vozi metroom vec godinama.
pre 1 godinu
Ko ima ušteđevinu, višak novca, neka investira u neki biznis ili u proširenje istog. Ali, to je već druga priča, kod nas ne postoji preduzetnički duh. On se kod nas svodi na kupovinu nekretnina, skupih automobila...
pre 1 godinu
Imam novac, kucu na pola puta izmedju BGD i NS, projekat uradjen kao vila, travnjak kao na stadionu, bazen, dve fontane, super izolacija... i ne bih je dao za tri stana od po 100 kvm u sred Knez Mihajlove.
Sta ce mi zivot u haosu, svakodnenim guzvama, kolapsu saobracaja, bez parkinga, vecitoj guzvi, cekanjima, gde se na posao putuje u kolonama automobila, gde su zgrade oronule, infrastruktura katastrofalna itd, itd, itd.. Beograd je danas kosnica bez smisla, reda, kulture i zakona. U celom svetu oni koji imaju, zive u predgradjima, a kod nas uvek kontra. Neka Vam Vaseg Beograda, a ja cu ipak uzivati u mojoj idili.
(Neko ko ima, 7. avgust 2022 17:37)
Za istu lokaciju ja ne bi dao ni malu ali lepu prizemnicu bez fontana ni za Dedinje. Razumem Beogradane koji su tamo vise generacija, ali zivot u takvom gradu za mene je previse haotican, i samim tim stresan, sto bas i nije nesto pozeljno.
pre 1 godinu
U kupovinu nekretnina radi izdavanja ulaže samo onaj ko nema ideju za neki konkretan biznis u vidu proizvodnje ili trgovinskih špekulacija, odnosno preprodaje dobara i usluga. Svakako, nije loša opcija kupiti nekretninu za 50-60,000€ na kredit/keš i onda izdavati apartman za 50-100€ dnevno na nekoj planini ili u banji. Naročito za vreme praznika cene su jako dobre i brzo se razgrabi (Zlatibor, Vrnjačka Banja, Soko Banja...).
pre 1 godinu
Samo Beograd me interesuje cena nije bitna
pre 1 godinu
Koliko ja vidim je godišnji porez 2 do 3 puta veći nego u Hrvatskoj na moru
pre 1 godinu
@ Duki,
Evo, mnogi Makedonci imaju stanove po Grčkoj, pretežno Solun i okolina i Halkidiki. Takođe dosta mojih prijatelja godinama idu u kampove u Olimpijskoj regiji, imaju tamo prikolice i plaćaju rentu oko 1800€ po sezoni. Sve je to bilo manje-više ok do epidemije, ali sada, posle svih ovih dešavanja i poskupljenja, malo ko ide 6,7 puta preko sezone kao pre. Mnogi izdaju te stanove, jer je neisplatljivo ići svaki vikend kao nekada, kada smo išli na kafu u Solun. Imam dosta prijatelja po Grčkoj, tako da znam,jer sam i sam skoro kupio stan tamo ali sam se predomislio u zadnjem trenutku. A to što pišu ovde da je trošak samo 200€, to je samo za porez, struja i komunalije su drastično skočile u Grčkoj i ostale stvari, tako da po meni, neko ko je iz Bgd ili NS da kupi stan u Haniotiju samo da bi išao na odmor je čista ludost. Pre bih rekao da je stvar prestiža da bi se reklo, eto, imam stan u Grčkoj koji vidim 2x godišnje. I zamislite da za neki mali problem morate da vozite do Halkidikija, 800km i nazad. Mom poznaniku iz Skoplja su obili stan u Kalitei, i nije mogao da ode zbog pandemije, a kada je konačno došao, našao je haos tamo. Tako da, nekome iz Bgd i okoline i ne bih preporučio ovu avanturu, ukoliko naravno nema višak novca.
pre 1 godinu
Ja sam u Beogradu rođen, roditelji takođe, baba i deda sa očeve strane i baba sa majčine strane.
(!!!, 7. avgust 2022 17:54
Nije zabranjeno da se kupi neka nekretnina van grada i da se živi tamo. Na Zapadu, imućni ljudi ne žive u smogu i buci,već na periferijama u miru i tišini, u svojoj kući sa dvorištem.
pre 1 godinu
Nekretnine se kupuju kao investicija. I ne toliko kao zarada od iznajmljivanja koliko od rasta cene za 10-20 godina. Ameri i Kanadjani kupuju nekretnine u Meksiku ili Dominikanskoj, 3-4000km daleko. Iznajmljuju, koriste za svoje potrebe par nedelja godisnje, jednog dana ce prodati.
pre 1 godinu
Imate sjajne i jeftine stanove u Dracu, a perspektiva je takva da ce vrlo brzo doci do znacajnog povecanja cena.
pre 1 godinu
Nije zabranjeno da se kupi neka nekretnina van grada i da se živi tamo. Na Zapadu, imućni ljudi ne žive u smogu i buci,već na periferijama u miru i tišini, u svojoj kući sa dvorištem.
(Alex, 07. avgust 2022 19:01)
kakve veze ima Zapad?! periferija ovde znači da nema vode, kanalizacije, puta, škole, itd.. što bi Beograd bio krcat ?
pre 1 godinu
U Beogradu ce da pukne taj kvadrat jer provaljeno je pranje ide kroz te preskupe novogradnje a problem su cene starogradnji gde svi oce sad preko noci milioneri da postanu a ne ide im jer preteraju s cenom ne malo nego npr. nesto sto ne vredi ni 120.000 evra 3. spr bez lifta oni zviznu 175.000 i tako drze 2 godine i nece niko normalan da kupi to. E to je problem a novogradnja je posebna prica ima svega imate lux luxeva sa spa kupatilima bazenima u zgradi pa to onda kosta ozbiljno ali ne moze onaj sa nekim kokošarnikom za totalno renoviranje zabode cenu u oglas 2300 po kvadratu. Zoves pitas jel on ozbiljan jel bi spustio cenu a ovi agenti kao da da naravno spustio bi. Pa za kolko bi ga dao? A on ti kaze pa za 2150 moze odma kao. Hhaahahaha !
pre 1 godinu
Dati za stan na moru 60-70 hiljada eura a nemati vremena da tamo provedeš tri meseca je glupo, sa 60 hiljada imam mogućnost da 60 godina plaćam smeštaj vrhunski gde pozelim za 2 nedelje odmora koliko ima vecina ljudi, bolje kupiti apartman u Vrnjackoj Banji i rentirati ga pa da sam sebe otplaćuje, i koristiti za vikende jer je relativno blizu a sezona banje je 10 meseci sezona mora 2 meseca.
pre 1 godinu
Dati za stan na moru 60-70 hiljada eura a nemati vremena da tamo provedeš tri meseca je glupo, sa 60 hiljada imam mogućnost da 60 godina plaćam smeštaj vrhunski gde pozelim za 2 nedelje odmora koliko ima vecina ljudi, bolje kupiti apartman u Vrnjackoj Banji i rentirati ga pa da sam sebe otplaćuje, i koristiti za vikende jer je relativno blizu a sezona banje je 10 meseci sezona mora 2 meseca.
(Jovan, 07. avgust 2022 18:17)
Sezona od maja do oktobra.
pre 1 godinu
Jovan@ Vidi, duboko grešiš. Govori ti neko čiji su roditelji imali 40 godina stan na primorju.
pre 1 godinu
Za one koji žive u Makedoniji, krajnjem jugu Srbije ili delovima Bugarske, nekretnina u Grčkoj ima smisla.
pre 1 godinu
@Jovan
ne kupuje to neko kome je 60 .000 sve i svja . to kupi neko ko ima pola miliona minimum pa da malo šara sa imovinom, ima izreka : ne trpati sva jaja u istu korpu !
pre 1 godinu
Beograd je katastrofa nad katastrofama od guzve do visokih cena za stanove. I onda kupiš presoljen stan i posle kružiš 40 minuta oko istog da se oslobodi parking. Stres, nervoza, gužva, smog.. Da li su ti ljudi mazohisti ili su primorani na sve to uvek sam se pitao..
(Mile, 07. avgust 2022 17:04)
Nisu ni mazohisti, ni primorani, nego je sve što je njihovo u Beogradu! Sva rodbina, sve uspomene, sve što su stvorili! Šta još treba u životu?
pre 1 godinu
Čuvati novac u nekretnini može da bude rizično i naporno, ali kako je vreme došlo čuvanje novca u kešu zbog inflacije isto može biti rizično. Najbolje kombinovati i ulagati, pa kud puklo da puklo.
pre 1 godinu
Nego šta nego je rizično. Videli ste i sami poslednje dve godine.Korona i nema prelaska granice i možeš samo da čekaš da se smiluju. Nekretnina samo tamo gde živiš gde možeš da obiđeš kad god treba.
pre 1 godinu
Beograd je katastrofa nad katastrofama od guzve do visokih cena za stanove. I onda kupiš presoljen stan i posle kružiš 40 minuta oko istog da se oslobodi parking. Stres, nervoza, gužva, smog.. Da li su ti ljudi mazohisti ili su primorani na sve to uvek sam se pitao..
pre 1 godinu
Beograd je katastrofa nad katastrofama od guzve do visokih cena za stanove. I onda kupiš presoljen stan i posle kružiš 40 minuta oko istog da se oslobodi parking. Stres, nervoza, gužva, smog.. Da li su ti ljudi mazohisti ili su primorani na sve to uvek sam se pitao..
(Mile, 07. avgust 2022 17:04)
Ja sam u Beogradu rođen, roditelji takođe, baba i deda sa očeve strane i baba sa majčine strane.
pre 1 godinu
Kupuje se zlato. Nekretnine u Srbiji su skupe jer se preko njih peru pare. Uaganje nelegalno stečenih sredstva. Zlato je svugde isto, u celom svetu.
pre 1 godinu
Imam novac, kucu na pola puta izmedju BGD i NS, projekat uradjen kao vila, travnjak kao na stadionu, bazen, dve fontane, super izolacija... i ne bih je dao za tri stana od po 100 kvm u sred Knez Mihajlove.
Sta ce mi zivot u haosu, svakodnenim guzvama, kolapsu saobracaja, bez parkinga, vecitoj guzvi, cekanjima, gde se na posao putuje u kolonama automobila, gde su zgrade oronule, infrastruktura katastrofalna itd, itd, itd.. Beograd je danas kosnica bez smisla, reda, kulture i zakona. U celom svetu oni koji imaju, zive u predgradjima, a kod nas uvek kontra. Neka Vam Vaseg Beograda, a ja cu ipak uzivati u mojoj idili.
pre 1 godinu
Sto bi bilo rizicno posteje uslovi i proisi i sve je regularno u gr moze da se renta lepo tri meseca
pre 1 godinu
Kvadrat u Beogradu skuplji nego na moru ? Onih nekoliko stanova na jednoj lokaciji ?
pre 1 godinu
Beograd je katastrofa nad katastrofama od guzve do visokih cena za stanove. I onda kupiš presoljen stan i posle kružiš 40 minuta oko istog da se oslobodi parking. Stres, nervoza, gužva, smog.. Da li su ti ljudi mazohisti ili su primorani na sve to uvek sam se pitao..
pre 1 godinu
Imam novac, kucu na pola puta izmedju BGD i NS, projekat uradjen kao vila, travnjak kao na stadionu, bazen, dve fontane, super izolacija... i ne bih je dao za tri stana od po 100 kvm u sred Knez Mihajlove.
Sta ce mi zivot u haosu, svakodnenim guzvama, kolapsu saobracaja, bez parkinga, vecitoj guzvi, cekanjima, gde se na posao putuje u kolonama automobila, gde su zgrade oronule, infrastruktura katastrofalna itd, itd, itd.. Beograd je danas kosnica bez smisla, reda, kulture i zakona. U celom svetu oni koji imaju, zive u predgradjima, a kod nas uvek kontra. Neka Vam Vaseg Beograda, a ja cu ipak uzivati u mojoj idili.
pre 1 godinu
Kupuje se zlato. Nekretnine u Srbiji su skupe jer se preko njih peru pare. Uaganje nelegalno stečenih sredstva. Zlato je svugde isto, u celom svetu.
pre 1 godinu
@Jovan
ne kupuje to neko kome je 60 .000 sve i svja . to kupi neko ko ima pola miliona minimum pa da malo šara sa imovinom, ima izreka : ne trpati sva jaja u istu korpu !
pre 1 godinu
@ Duki,
Evo, mnogi Makedonci imaju stanove po Grčkoj, pretežno Solun i okolina i Halkidiki. Takođe dosta mojih prijatelja godinama idu u kampove u Olimpijskoj regiji, imaju tamo prikolice i plaćaju rentu oko 1800€ po sezoni. Sve je to bilo manje-više ok do epidemije, ali sada, posle svih ovih dešavanja i poskupljenja, malo ko ide 6,7 puta preko sezone kao pre. Mnogi izdaju te stanove, jer je neisplatljivo ići svaki vikend kao nekada, kada smo išli na kafu u Solun. Imam dosta prijatelja po Grčkoj, tako da znam,jer sam i sam skoro kupio stan tamo ali sam se predomislio u zadnjem trenutku. A to što pišu ovde da je trošak samo 200€, to je samo za porez, struja i komunalije su drastično skočile u Grčkoj i ostale stvari, tako da po meni, neko ko je iz Bgd ili NS da kupi stan u Haniotiju samo da bi išao na odmor je čista ludost. Pre bih rekao da je stvar prestiža da bi se reklo, eto, imam stan u Grčkoj koji vidim 2x godišnje. I zamislite da za neki mali problem morate da vozite do Halkidikija, 800km i nazad. Mom poznaniku iz Skoplja su obili stan u Kalitei, i nije mogao da ode zbog pandemije, a kada je konačno došao, našao je haos tamo. Tako da, nekome iz Bgd i okoline i ne bih preporučio ovu avanturu, ukoliko naravno nema višak novca.
pre 1 godinu
Nije zabranjeno da se kupi neka nekretnina van grada i da se živi tamo. Na Zapadu, imućni ljudi ne žive u smogu i buci,već na periferijama u miru i tišini, u svojoj kući sa dvorištem.
(Alex, 07. avgust 2022 19:01)
kakve veze ima Zapad?! periferija ovde znači da nema vode, kanalizacije, puta, škole, itd.. što bi Beograd bio krcat ?
pre 1 godinu
Nego šta nego je rizično. Videli ste i sami poslednje dve godine.Korona i nema prelaska granice i možeš samo da čekaš da se smiluju. Nekretnina samo tamo gde živiš gde možeš da obiđeš kad god treba.
pre 1 godinu
Za one koji žive u Makedoniji, krajnjem jugu Srbije ili delovima Bugarske, nekretnina u Grčkoj ima smisla.
pre 1 godinu
Beograd je katastrofa nad katastrofama od guzve do visokih cena za stanove. I onda kupiš presoljen stan i posle kružiš 40 minuta oko istog da se oslobodi parking. Stres, nervoza, gužva, smog.. Da li su ti ljudi mazohisti ili su primorani na sve to uvek sam se pitao..
(Mile, 07. avgust 2022 17:04)
Nisu ni mazohisti, ni primorani, nego je sve što je njihovo u Beogradu! Sva rodbina, sve uspomene, sve što su stvorili! Šta još treba u životu?
pre 1 godinu
Dati za stan na moru 60-70 hiljada eura a nemati vremena da tamo provedeš tri meseca je glupo, sa 60 hiljada imam mogućnost da 60 godina plaćam smeštaj vrhunski gde pozelim za 2 nedelje odmora koliko ima vecina ljudi, bolje kupiti apartman u Vrnjackoj Banji i rentirati ga pa da sam sebe otplaćuje, i koristiti za vikende jer je relativno blizu a sezona banje je 10 meseci sezona mora 2 meseca.
pre 1 godinu
Čuvati novac u nekretnini može da bude rizično i naporno, ali kako je vreme došlo čuvanje novca u kešu zbog inflacije isto može biti rizično. Najbolje kombinovati i ulagati, pa kud puklo da puklo.
pre 1 godinu
Ja sam u Beogradu rođen, roditelji takođe, baba i deda sa očeve strane i baba sa majčine strane.
(!!!, 7. avgust 2022 17:54
Nije zabranjeno da se kupi neka nekretnina van grada i da se živi tamo. Na Zapadu, imućni ljudi ne žive u smogu i buci,već na periferijama u miru i tišini, u svojoj kući sa dvorištem.
pre 1 godinu
U Beogradu ce da pukne taj kvadrat jer provaljeno je pranje ide kroz te preskupe novogradnje a problem su cene starogradnji gde svi oce sad preko noci milioneri da postanu a ne ide im jer preteraju s cenom ne malo nego npr. nesto sto ne vredi ni 120.000 evra 3. spr bez lifta oni zviznu 175.000 i tako drze 2 godine i nece niko normalan da kupi to. E to je problem a novogradnja je posebna prica ima svega imate lux luxeva sa spa kupatilima bazenima u zgradi pa to onda kosta ozbiljno ali ne moze onaj sa nekim kokošarnikom za totalno renoviranje zabode cenu u oglas 2300 po kvadratu. Zoves pitas jel on ozbiljan jel bi spustio cenu a ovi agenti kao da da naravno spustio bi. Pa za kolko bi ga dao? A on ti kaze pa za 2150 moze odma kao. Hhaahahaha !
pre 1 godinu
Dati za stan na moru 60-70 hiljada eura a nemati vremena da tamo provedeš tri meseca je glupo, sa 60 hiljada imam mogućnost da 60 godina plaćam smeštaj vrhunski gde pozelim za 2 nedelje odmora koliko ima vecina ljudi, bolje kupiti apartman u Vrnjackoj Banji i rentirati ga pa da sam sebe otplaćuje, i koristiti za vikende jer je relativno blizu a sezona banje je 10 meseci sezona mora 2 meseca.
(Jovan, 07. avgust 2022 18:17)
Sezona od maja do oktobra.
pre 1 godinu
Imam novac, kucu na pola puta izmedju BGD i NS, projekat uradjen kao vila, travnjak kao na stadionu, bazen, dve fontane, super izolacija... i ne bih je dao za tri stana od po 100 kvm u sred Knez Mihajlove.
Sta ce mi zivot u haosu, svakodnenim guzvama, kolapsu saobracaja, bez parkinga, vecitoj guzvi, cekanjima, gde se na posao putuje u kolonama automobila, gde su zgrade oronule, infrastruktura katastrofalna itd, itd, itd.. Beograd je danas kosnica bez smisla, reda, kulture i zakona. U celom svetu oni koji imaju, zive u predgradjima, a kod nas uvek kontra. Neka Vam Vaseg Beograda, a ja cu ipak uzivati u mojoj idili.
(Neko ko ima, 7. avgust 2022 17:37)
Za istu lokaciju ja ne bi dao ni malu ali lepu prizemnicu bez fontana ni za Dedinje. Razumem Beogradane koji su tamo vise generacija, ali zivot u takvom gradu za mene je previse haotican, i samim tim stresan, sto bas i nije nesto pozeljno.
pre 1 godinu
Ko ima ušteđevinu, višak novca, neka investira u neki biznis ili u proširenje istog. Ali, to je već druga priča, kod nas ne postoji preduzetnički duh. On se kod nas svodi na kupovinu nekretnina, skupih automobila...
pre 1 godinu
Sto bi bilo rizicno posteje uslovi i proisi i sve je regularno u gr moze da se renta lepo tri meseca
pre 1 godinu
U kupovinu nekretnina radi izdavanja ulaže samo onaj ko nema ideju za neki konkretan biznis u vidu proizvodnje ili trgovinskih špekulacija, odnosno preprodaje dobara i usluga. Svakako, nije loša opcija kupiti nekretninu za 50-60,000€ na kredit/keš i onda izdavati apartman za 50-100€ dnevno na nekoj planini ili u banji. Naročito za vreme praznika cene su jako dobre i brzo se razgrabi (Zlatibor, Vrnjačka Banja, Soko Banja...).
(toboparaliza, 7. avgust 2022 20:42)
Mislim da ti je računica malo podbacila. Ako platiš stan u nekoj banji za 60 hiljada, ne bih rekao da takav stan možeš izdavati za 50-100 evra dnevno. Nije to Pariz a realnije je da takav stan dnevno košta manje od 50 evra. Mislim da je dobro i ako mesečno ga izdaješ 20 dana po 30 evra, to je 600 evra mesečno,a inače za takav stan u Beogradu mesečno ne možeš dobiti 600 evra.
pre 1 godinu
A Beograd inace ima kanalizaciju, gde je? Letnja kisica ga poplavi, dok se plava krv (peta generacija) vozi metroom vec godinama.
pre 1 godinu
Nekretnine se kupuju kao investicija. I ne toliko kao zarada od iznajmljivanja koliko od rasta cene za 10-20 godina. Ameri i Kanadjani kupuju nekretnine u Meksiku ili Dominikanskoj, 3-4000km daleko. Iznajmljuju, koriste za svoje potrebe par nedelja godisnje, jednog dana ce prodati.
pre 1 godinu
Nekada kupljeni stan se kirijom mogao otplatiti za oko 10 godina rentiranja, sada za to treba bar 20 godina.
(rrr, 07. avgust 2022 23:04)
Ovo je tacno, u Beogradu se dobija oko 5-6% bruto povracaja na novac ulozen u nekretninu. I to je vise nego bilo gde u Zapadnoj Evropi. Doduse, i rizik je puno veci nego tamo. Neplaceni racuni, ostecenja stana itd.
Ja tako planiram penziju. Kupim stan(ove) i rentiram ih. Od toga zivim, doduse skromno. Kad me vise ne bude, to ostaje deci. Sacuvan kapital koji mi je poboljsao penziju.
pre 1 godinu
Kvadrat u Beogradu skuplji nego na moru ? Onih nekoliko stanova na jednoj lokaciji ?
pre 1 godinu
Beograd je katastrofa nad katastrofama od guzve do visokih cena za stanove. I onda kupiš presoljen stan i posle kružiš 40 minuta oko istog da se oslobodi parking. Stres, nervoza, gužva, smog.. Da li su ti ljudi mazohisti ili su primorani na sve to uvek sam se pitao..
(Mile, 07. avgust 2022 17:04)
Ja sam u Beogradu rođen, roditelji takođe, baba i deda sa očeve strane i baba sa majčine strane.
pre 1 godinu
Kupuje se zlato. Nekretnine u Srbiji su skupe jer se preko njih peru pare. Uaganje nelegalno stečenih sredstva. Zlato je svugde isto, u celom svetu.
(Bane, 07. avgust 2022 17:25)
Staro pravilo:1/3 u akcijama, 1/3 u nekretninama, 1/3 u zlatu. Nista keš, on gubi u najbolje vreme 2-3% godisnje.
Koliko god da imas, treba nekako ovako strukturisati. Nekretnina moze biti i garaza ako nemas za stan. Daje cak i bolji prinos nego stan (10-12%)
pre 1 godinu
Kupovina stanova ili kuća da bi ih posle rentirao, to se ne isplati. Zato što cena stanova u prodaji je brže rasla nego rentiranje istih. Verovatno zato što podstanari ne mogu da plate vece cene,a neka je logika da onaj ko je podastanar baš i nije neki imućan. Čim je bez stana.Dok za kupovinu stanova,pa nadje se uvek poneko ko je bogat ili naivan da plati preskupe kvadrate.Kupci stanova su svakako imućniji ljudi od podstanara. Nekada kupljeni stan se kirijom mogao otplatiti za oko 10 godina rentiranja, sada za to treba bar 20 godina.
pre 1 godinu
Jovan@ Vidi, duboko grešiš. Govori ti neko čiji su roditelji imali 40 godina stan na primorju.
pre 1 godinu
Imate sjajne i jeftine stanove u Dracu, a perspektiva je takva da ce vrlo brzo doci do znacajnog povecanja cena.
pre 1 godinu
Samo Beograd me interesuje cena nije bitna
pre 1 godinu
Koliko ja vidim je godišnji porez 2 do 3 puta veći nego u Hrvatskoj na moru
pre 1 godinu
@nidzerland,
najbolje je diverzifikovati ulaganja, i za to sluze investiocioni fondovi za koje treba i kefalo a za koje treba i razvijeno trziste kapitala sto mi u Srbiji nemamo, a ni u Evropi nije bas kao u Americi, tako da je najbolje ulagati na x mesta jer je tako manja sansa da ce nesto "propasti" ali i retkim automobilima i zlatu i stanovima moze i rasti i padati cena...
pre 1 godinu
U kupovinu nekretnina radi izdavanja ulaže samo onaj ko nema ideju za neki konkretan biznis u vidu proizvodnje ili trgovinskih špekulacija, odnosno preprodaje dobara i usluga. Svakako, nije loša opcija kupiti nekretninu za 50-60,000€ na kredit/keš i onda izdavati apartman za 50-100€ dnevno na nekoj planini ili u banji. Naročito za vreme praznika cene su jako dobre i brzo se razgrabi (Zlatibor, Vrnjačka Banja, Soko Banja...).
pre 1 godinu
U principu sve je rizik. Sutra moze da izbije neka kriza pa da nemat epristup nekretnini u inostranstu. Zlato kupis ali ako je bas kriza onda ces za dzak brasna dati poprilicno zlata jer nema kusura u zlatu. Kako drzavi fale pare sutra vec mogu da popisu sve nekretnine u Srbiji koje se iznajmljuju pa klepetanje po usima. Obrni okreni ako imate para uzivajte u zivot jer previse kalkulacije nece dobro doneti.
pre 1 godinu
Čuvati novac u nekretnini može da bude rizično i naporno, ali kako je vreme došlo čuvanje novca u kešu zbog inflacije isto može biti rizično. Najbolje kombinovati i ulagati, pa kud puklo da puklo.
(Igi, 07. avgust 2022 17:52)
Naprotiv, nekretnina je betonsko zlato i rizik je veoma mali. Ljudima uvek treba krov nad glavom i jedino rat moze dovesti do totalnog gubitka. Narvno, na špicu inflacije se ne kupuje ništa. To se radi posle recesije kada je nezaposlenost velika, i narod nema love. Ulaganje u posao ili akcije je profitabilnije ali nosi veći rizik. Danas na pragu recasije akcije svetskih giganata od USA pa do Kine su pale izmedju 30-70%. To se sa nekretninama moze dogoditi samo u slučaju rata. Naravno za aktivne igrače sada je vreme ulaganja u biznis jer ko ubode pravu firmu za 3-5 godina moze izvući i do 500% profita što sa nekretninama nemoguće
pre 1 godinu
Ako ne znas sta ces sa parama, kupi neki redak automobil i cuvaj ga, ili sat ili zlato... Stanovi su skupi za odrzavanje a i ocas posla moze im pasti cena.
pre 1 godinu
Samo u kriptovalute
pre 1 godinu
Staro pravilo:1/3 u akcijama, 1/3 u nekretninama, 1/3 u zlatu. Nista keš, on gubi u najbolje vreme 2-3% godisnje.
(Soldier, 7. avgust 2022 23:52)
Kod mene je 1/3 plate na troskove stana, 1/3 na hranu, 1/3 na putovanja, knjige, sport, sportske bajseve, gedzete ... A imam super platu. Mislim, nije neki vrh, ali ja sam zadovoljan! Kakve akcije, nekretnine, zlato? Cemu to? Pa ne mogu to u grob da ponesem sa sobom! Meni je zapravo najlepse to sto ja uopste ne razmisljam o novcu. A najsmesniji su mi ovi koji idu od banke do banke i svuda pitaju posto su one takse i provizije. Sta me briga za provizije, kolike god da su tolike su. Sve me to podseca na mog pokojnog dedu koji me je vodio na pijacu, koju bi celu obilazio za dzak paprika stalno pitajuci posto ovo, posto ono ... Cemu takav zivot, ljudi?! To je smor, a ne zivot! Meni novac sluzi da se nadje tu kada mi zatreba, ne da ga gomilam i ne da ga rasipam, a jos manje da od jednog dinara pravim 2 i da po ceo dan pratim nekakve akcije, kripte, da se nerviram da li ce mi podstanar placati komunalije ... mislim, bas me briga i za komunalije i za podstanara, da mi zivot prolazi u glupostima. Hocu da uzivam odmah i sada. A penzija? Cujte, pa ne znam ni da li cu je i doziveti, a treba da se bavim glupostima. Ma bezi!
pre 1 godinu
Primarna zarada na investiciji u stanove je povećanje vrijednosti stana. Čak i ako sa vremena na vrijeme dođe do pada, na duži rok rast je siguran. Renta je tek sekundarni benefit. Na trećem mjestu je unutrašnji pozitivan osjećaj da posjeduješ nekretninu na moru, planini, banji, velikom gradu ili negdje drugo koja ti pruža razne mogućnosti ali i sigurnost, koju lako mozes prodati po uvecanoj vrijednosti ali i ostaviti djeci jednog dana. Ako imate stan na moru, renta je tu da pokrije sve troškove istog i da malo pretekne a za te pare vi uvijek možete putovati na drugo mjesto ako ne želite tu.
pre 1 godinu
Ja kupio prošlog avgusta stan na moru za 120.000 € sad vredi 160.000 €.
pre 1 godinu
Čitam komentare, sve stručnjak do stručnjaka bokte…
pre 1 godinu
Kazu velika potraznja diktira velike cene. I sa tim mogu da se slozim sto se tice BG,NS i Nisa jer se tu povecava broj stanovnika odnosno priliv je svake godine veci od odliva.
Tu mi jedino ne stoji prica da vecina nije na kredit, a jok nego kako je? Proslo je vreme prodavanja njiva na periferiji za stan u Beogradu, nego se ljudi obavezuju na 30godisnje kreditiranje.
Ali zasto se taj trend kopira na manja mesta?
Za kvadrat u npr. Vranju traze oko 1000€, gradu u kome pada broj stanovnika i u kome ima zivotnog prostora na pretek.
I statisticki, svake godine 70000 vise umre nego sto se rodi u zemlji, odnosno barem 20000 stambenih jedinica se oslobodi. I kako onda i dokle ce da raste cena?
pre 1 godinu
Sta ce nam stan na moru? Svake godine letujemo na drugoj destinaciji i van svake pameti je da placamo avion, hotel, izlete na jednoj destinaciji a da na drugoj imamo stan i za isti placamo porez i istale troskove.
pre 1 godinu
@Tasa
Lako je seliti se i biti podstanar dok si slobodan tj. dok nemas porodicu. A seliti porodicu svako malo u ovom bezakonju od zemlje nije bas preporucljiv sport.
pre 1 godinu
Kupujte umetnost. Visestruko se isplati. Cinite dobro i sebi i svom narodu.
pre 1 godinu
Beograd je katastrofa nad katastrofama od guzve do visokih cena za stanove. I onda kupiš presoljen stan i posle kružiš 40 minuta oko istog da se oslobodi parking. Stres, nervoza, gužva, smog.. Da li su ti ljudi mazohisti ili su primorani na sve to uvek sam se pitao..
(Mile, 07. avgust 2022 17:04)
Ja sam u Beogradu rođen, roditelji takođe, baba i deda sa očeve strane i baba sa majčine strane.
pre 1 godinu
Samo Beograd me interesuje cena nije bitna
pre 1 godinu
Beograd je katastrofa nad katastrofama od guzve do visokih cena za stanove. I onda kupiš presoljen stan i posle kružiš 40 minuta oko istog da se oslobodi parking. Stres, nervoza, gužva, smog.. Da li su ti ljudi mazohisti ili su primorani na sve to uvek sam se pitao..
(Mile, 07. avgust 2022 17:04)
Nisu ni mazohisti, ni primorani, nego je sve što je njihovo u Beogradu! Sva rodbina, sve uspomene, sve što su stvorili! Šta još treba u životu?
pre 1 godinu
Samo u kriptovalute
pre 1 godinu
Imam novac, kucu na pola puta izmedju BGD i NS, projekat uradjen kao vila, travnjak kao na stadionu, bazen, dve fontane, super izolacija... i ne bih je dao za tri stana od po 100 kvm u sred Knez Mihajlove.
Sta ce mi zivot u haosu, svakodnenim guzvama, kolapsu saobracaja, bez parkinga, vecitoj guzvi, cekanjima, gde se na posao putuje u kolonama automobila, gde su zgrade oronule, infrastruktura katastrofalna itd, itd, itd.. Beograd je danas kosnica bez smisla, reda, kulture i zakona. U celom svetu oni koji imaju, zive u predgradjima, a kod nas uvek kontra. Neka Vam Vaseg Beograda, a ja cu ipak uzivati u mojoj idili.
pre 1 godinu
Imate sjajne i jeftine stanove u Dracu, a perspektiva je takva da ce vrlo brzo doci do znacajnog povecanja cena.
pre 1 godinu
Dati za stan na moru 60-70 hiljada eura a nemati vremena da tamo provedeš tri meseca je glupo, sa 60 hiljada imam mogućnost da 60 godina plaćam smeštaj vrhunski gde pozelim za 2 nedelje odmora koliko ima vecina ljudi, bolje kupiti apartman u Vrnjackoj Banji i rentirati ga pa da sam sebe otplaćuje, i koristiti za vikende jer je relativno blizu a sezona banje je 10 meseci sezona mora 2 meseca.
pre 1 godinu
Nego šta nego je rizično. Videli ste i sami poslednje dve godine.Korona i nema prelaska granice i možeš samo da čekaš da se smiluju. Nekretnina samo tamo gde živiš gde možeš da obiđeš kad god treba.
pre 1 godinu
Ako ne znas sta ces sa parama, kupi neki redak automobil i cuvaj ga, ili sat ili zlato... Stanovi su skupi za odrzavanje a i ocas posla moze im pasti cena.
pre 1 godinu
U kupovinu nekretnina radi izdavanja ulaže samo onaj ko nema ideju za neki konkretan biznis u vidu proizvodnje ili trgovinskih špekulacija, odnosno preprodaje dobara i usluga. Svakako, nije loša opcija kupiti nekretninu za 50-60,000€ na kredit/keš i onda izdavati apartman za 50-100€ dnevno na nekoj planini ili u banji. Naročito za vreme praznika cene su jako dobre i brzo se razgrabi (Zlatibor, Vrnjačka Banja, Soko Banja...).
pre 1 godinu
Kvadrat u Beogradu skuplji nego na moru ? Onih nekoliko stanova na jednoj lokaciji ?
pre 1 godinu
Beograd je katastrofa nad katastrofama od guzve do visokih cena za stanove. I onda kupiš presoljen stan i posle kružiš 40 minuta oko istog da se oslobodi parking. Stres, nervoza, gužva, smog.. Da li su ti ljudi mazohisti ili su primorani na sve to uvek sam se pitao..
pre 1 godinu
Nije zabranjeno da se kupi neka nekretnina van grada i da se živi tamo. Na Zapadu, imućni ljudi ne žive u smogu i buci,već na periferijama u miru i tišini, u svojoj kući sa dvorištem.
(Alex, 07. avgust 2022 19:01)
kakve veze ima Zapad?! periferija ovde znači da nema vode, kanalizacije, puta, škole, itd.. što bi Beograd bio krcat ?
pre 1 godinu
Nekretnine se kupuju kao investicija. I ne toliko kao zarada od iznajmljivanja koliko od rasta cene za 10-20 godina. Ameri i Kanadjani kupuju nekretnine u Meksiku ili Dominikanskoj, 3-4000km daleko. Iznajmljuju, koriste za svoje potrebe par nedelja godisnje, jednog dana ce prodati.
pre 1 godinu
Imam novac, kucu na pola puta izmedju BGD i NS, projekat uradjen kao vila, travnjak kao na stadionu, bazen, dve fontane, super izolacija... i ne bih je dao za tri stana od po 100 kvm u sred Knez Mihajlove.
Sta ce mi zivot u haosu, svakodnenim guzvama, kolapsu saobracaja, bez parkinga, vecitoj guzvi, cekanjima, gde se na posao putuje u kolonama automobila, gde su zgrade oronule, infrastruktura katastrofalna itd, itd, itd.. Beograd je danas kosnica bez smisla, reda, kulture i zakona. U celom svetu oni koji imaju, zive u predgradjima, a kod nas uvek kontra. Neka Vam Vaseg Beograda, a ja cu ipak uzivati u mojoj idili.
(Neko ko ima, 7. avgust 2022 17:37)
Za istu lokaciju ja ne bi dao ni malu ali lepu prizemnicu bez fontana ni za Dedinje. Razumem Beogradane koji su tamo vise generacija, ali zivot u takvom gradu za mene je previse haotican, i samim tim stresan, sto bas i nije nesto pozeljno.
pre 1 godinu
Dati za stan na moru 60-70 hiljada eura a nemati vremena da tamo provedeš tri meseca je glupo, sa 60 hiljada imam mogućnost da 60 godina plaćam smeštaj vrhunski gde pozelim za 2 nedelje odmora koliko ima vecina ljudi, bolje kupiti apartman u Vrnjackoj Banji i rentirati ga pa da sam sebe otplaćuje, i koristiti za vikende jer je relativno blizu a sezona banje je 10 meseci sezona mora 2 meseca.
(Jovan, 07. avgust 2022 18:17)
Sezona od maja do oktobra.
pre 1 godinu
Kupuje se zlato. Nekretnine u Srbiji su skupe jer se preko njih peru pare. Uaganje nelegalno stečenih sredstva. Zlato je svugde isto, u celom svetu.
pre 1 godinu
Sto bi bilo rizicno posteje uslovi i proisi i sve je regularno u gr moze da se renta lepo tri meseca
pre 1 godinu
U Beogradu ce da pukne taj kvadrat jer provaljeno je pranje ide kroz te preskupe novogradnje a problem su cene starogradnji gde svi oce sad preko noci milioneri da postanu a ne ide im jer preteraju s cenom ne malo nego npr. nesto sto ne vredi ni 120.000 evra 3. spr bez lifta oni zviznu 175.000 i tako drze 2 godine i nece niko normalan da kupi to. E to je problem a novogradnja je posebna prica ima svega imate lux luxeva sa spa kupatilima bazenima u zgradi pa to onda kosta ozbiljno ali ne moze onaj sa nekim kokošarnikom za totalno renoviranje zabode cenu u oglas 2300 po kvadratu. Zoves pitas jel on ozbiljan jel bi spustio cenu a ovi agenti kao da da naravno spustio bi. Pa za kolko bi ga dao? A on ti kaze pa za 2150 moze odma kao. Hhaahahaha !
pre 1 godinu
Koliko ja vidim je godišnji porez 2 do 3 puta veći nego u Hrvatskoj na moru
pre 1 godinu
Ja sam u Beogradu rođen, roditelji takođe, baba i deda sa očeve strane i baba sa majčine strane.
(!!!, 7. avgust 2022 17:54
Nije zabranjeno da se kupi neka nekretnina van grada i da se živi tamo. Na Zapadu, imućni ljudi ne žive u smogu i buci,već na periferijama u miru i tišini, u svojoj kući sa dvorištem.
pre 1 godinu
A Beograd inace ima kanalizaciju, gde je? Letnja kisica ga poplavi, dok se plava krv (peta generacija) vozi metroom vec godinama.
pre 1 godinu
Ko ima ušteđevinu, višak novca, neka investira u neki biznis ili u proširenje istog. Ali, to je već druga priča, kod nas ne postoji preduzetnički duh. On se kod nas svodi na kupovinu nekretnina, skupih automobila...
pre 1 godinu
@ Duki,
Evo, mnogi Makedonci imaju stanove po Grčkoj, pretežno Solun i okolina i Halkidiki. Takođe dosta mojih prijatelja godinama idu u kampove u Olimpijskoj regiji, imaju tamo prikolice i plaćaju rentu oko 1800€ po sezoni. Sve je to bilo manje-više ok do epidemije, ali sada, posle svih ovih dešavanja i poskupljenja, malo ko ide 6,7 puta preko sezone kao pre. Mnogi izdaju te stanove, jer je neisplatljivo ići svaki vikend kao nekada, kada smo išli na kafu u Solun. Imam dosta prijatelja po Grčkoj, tako da znam,jer sam i sam skoro kupio stan tamo ali sam se predomislio u zadnjem trenutku. A to što pišu ovde da je trošak samo 200€, to je samo za porez, struja i komunalije su drastično skočile u Grčkoj i ostale stvari, tako da po meni, neko ko je iz Bgd ili NS da kupi stan u Haniotiju samo da bi išao na odmor je čista ludost. Pre bih rekao da je stvar prestiža da bi se reklo, eto, imam stan u Grčkoj koji vidim 2x godišnje. I zamislite da za neki mali problem morate da vozite do Halkidikija, 800km i nazad. Mom poznaniku iz Skoplja su obili stan u Kalitei, i nije mogao da ode zbog pandemije, a kada je konačno došao, našao je haos tamo. Tako da, nekome iz Bgd i okoline i ne bih preporučio ovu avanturu, ukoliko naravno nema višak novca.
pre 1 godinu
Ja kupio prošlog avgusta stan na moru za 120.000 € sad vredi 160.000 €.
pre 1 godinu
Nekada kupljeni stan se kirijom mogao otplatiti za oko 10 godina rentiranja, sada za to treba bar 20 godina.
(rrr, 07. avgust 2022 23:04)
Ovo je tacno, u Beogradu se dobija oko 5-6% bruto povracaja na novac ulozen u nekretninu. I to je vise nego bilo gde u Zapadnoj Evropi. Doduse, i rizik je puno veci nego tamo. Neplaceni racuni, ostecenja stana itd.
Ja tako planiram penziju. Kupim stan(ove) i rentiram ih. Od toga zivim, doduse skromno. Kad me vise ne bude, to ostaje deci. Sacuvan kapital koji mi je poboljsao penziju.
pre 1 godinu
Staro pravilo:1/3 u akcijama, 1/3 u nekretninama, 1/3 u zlatu. Nista keš, on gubi u najbolje vreme 2-3% godisnje.
(Soldier, 7. avgust 2022 23:52)
Kod mene je 1/3 plate na troskove stana, 1/3 na hranu, 1/3 na putovanja, knjige, sport, sportske bajseve, gedzete ... A imam super platu. Mislim, nije neki vrh, ali ja sam zadovoljan! Kakve akcije, nekretnine, zlato? Cemu to? Pa ne mogu to u grob da ponesem sa sobom! Meni je zapravo najlepse to sto ja uopste ne razmisljam o novcu. A najsmesniji su mi ovi koji idu od banke do banke i svuda pitaju posto su one takse i provizije. Sta me briga za provizije, kolike god da su tolike su. Sve me to podseca na mog pokojnog dedu koji me je vodio na pijacu, koju bi celu obilazio za dzak paprika stalno pitajuci posto ovo, posto ono ... Cemu takav zivot, ljudi?! To je smor, a ne zivot! Meni novac sluzi da se nadje tu kada mi zatreba, ne da ga gomilam i ne da ga rasipam, a jos manje da od jednog dinara pravim 2 i da po ceo dan pratim nekakve akcije, kripte, da se nerviram da li ce mi podstanar placati komunalije ... mislim, bas me briga i za komunalije i za podstanara, da mi zivot prolazi u glupostima. Hocu da uzivam odmah i sada. A penzija? Cujte, pa ne znam ni da li cu je i doziveti, a treba da se bavim glupostima. Ma bezi!
pre 1 godinu
Kupuje se zlato. Nekretnine u Srbiji su skupe jer se preko njih peru pare. Uaganje nelegalno stečenih sredstva. Zlato je svugde isto, u celom svetu.
(Bane, 07. avgust 2022 17:25)
Staro pravilo:1/3 u akcijama, 1/3 u nekretninama, 1/3 u zlatu. Nista keš, on gubi u najbolje vreme 2-3% godisnje.
Koliko god da imas, treba nekako ovako strukturisati. Nekretnina moze biti i garaza ako nemas za stan. Daje cak i bolji prinos nego stan (10-12%)
pre 1 godinu
Kupujte umetnost. Visestruko se isplati. Cinite dobro i sebi i svom narodu.
pre 1 godinu
Čuvati novac u nekretnini može da bude rizično i naporno, ali kako je vreme došlo čuvanje novca u kešu zbog inflacije isto može biti rizično. Najbolje kombinovati i ulagati, pa kud puklo da puklo.
pre 1 godinu
Za one koji žive u Makedoniji, krajnjem jugu Srbije ili delovima Bugarske, nekretnina u Grčkoj ima smisla.
pre 1 godinu
Jovan@ Vidi, duboko grešiš. Govori ti neko čiji su roditelji imali 40 godina stan na primorju.
pre 1 godinu
@nidzerland,
najbolje je diverzifikovati ulaganja, i za to sluze investiocioni fondovi za koje treba i kefalo a za koje treba i razvijeno trziste kapitala sto mi u Srbiji nemamo, a ni u Evropi nije bas kao u Americi, tako da je najbolje ulagati na x mesta jer je tako manja sansa da ce nesto "propasti" ali i retkim automobilima i zlatu i stanovima moze i rasti i padati cena...
pre 1 godinu
U kupovinu nekretnina radi izdavanja ulaže samo onaj ko nema ideju za neki konkretan biznis u vidu proizvodnje ili trgovinskih špekulacija, odnosno preprodaje dobara i usluga. Svakako, nije loša opcija kupiti nekretninu za 50-60,000€ na kredit/keš i onda izdavati apartman za 50-100€ dnevno na nekoj planini ili u banji. Naročito za vreme praznika cene su jako dobre i brzo se razgrabi (Zlatibor, Vrnjačka Banja, Soko Banja...).
(toboparaliza, 7. avgust 2022 20:42)
Mislim da ti je računica malo podbacila. Ako platiš stan u nekoj banji za 60 hiljada, ne bih rekao da takav stan možeš izdavati za 50-100 evra dnevno. Nije to Pariz a realnije je da takav stan dnevno košta manje od 50 evra. Mislim da je dobro i ako mesečno ga izdaješ 20 dana po 30 evra, to je 600 evra mesečno,a inače za takav stan u Beogradu mesečno ne možeš dobiti 600 evra.
pre 1 godinu
Kupovina stanova ili kuća da bi ih posle rentirao, to se ne isplati. Zato što cena stanova u prodaji je brže rasla nego rentiranje istih. Verovatno zato što podstanari ne mogu da plate vece cene,a neka je logika da onaj ko je podastanar baš i nije neki imućan. Čim je bez stana.Dok za kupovinu stanova,pa nadje se uvek poneko ko je bogat ili naivan da plati preskupe kvadrate.Kupci stanova su svakako imućniji ljudi od podstanara. Nekada kupljeni stan se kirijom mogao otplatiti za oko 10 godina rentiranja, sada za to treba bar 20 godina.
pre 1 godinu
@Jovan
ne kupuje to neko kome je 60 .000 sve i svja . to kupi neko ko ima pola miliona minimum pa da malo šara sa imovinom, ima izreka : ne trpati sva jaja u istu korpu !
pre 1 godinu
Sta ce nam stan na moru? Svake godine letujemo na drugoj destinaciji i van svake pameti je da placamo avion, hotel, izlete na jednoj destinaciji a da na drugoj imamo stan i za isti placamo porez i istale troskove.
pre 1 godinu
Čuvati novac u nekretnini može da bude rizično i naporno, ali kako je vreme došlo čuvanje novca u kešu zbog inflacije isto može biti rizično. Najbolje kombinovati i ulagati, pa kud puklo da puklo.
(Igi, 07. avgust 2022 17:52)
Naprotiv, nekretnina je betonsko zlato i rizik je veoma mali. Ljudima uvek treba krov nad glavom i jedino rat moze dovesti do totalnog gubitka. Narvno, na špicu inflacije se ne kupuje ništa. To se radi posle recesije kada je nezaposlenost velika, i narod nema love. Ulaganje u posao ili akcije je profitabilnije ali nosi veći rizik. Danas na pragu recasije akcije svetskih giganata od USA pa do Kine su pale izmedju 30-70%. To se sa nekretninama moze dogoditi samo u slučaju rata. Naravno za aktivne igrače sada je vreme ulaganja u biznis jer ko ubode pravu firmu za 3-5 godina moze izvući i do 500% profita što sa nekretninama nemoguće
pre 1 godinu
Primarna zarada na investiciji u stanove je povećanje vrijednosti stana. Čak i ako sa vremena na vrijeme dođe do pada, na duži rok rast je siguran. Renta je tek sekundarni benefit. Na trećem mjestu je unutrašnji pozitivan osjećaj da posjeduješ nekretninu na moru, planini, banji, velikom gradu ili negdje drugo koja ti pruža razne mogućnosti ali i sigurnost, koju lako mozes prodati po uvecanoj vrijednosti ali i ostaviti djeci jednog dana. Ako imate stan na moru, renta je tu da pokrije sve troškove istog i da malo pretekne a za te pare vi uvijek možete putovati na drugo mjesto ako ne želite tu.
pre 1 godinu
U principu sve je rizik. Sutra moze da izbije neka kriza pa da nemat epristup nekretnini u inostranstu. Zlato kupis ali ako je bas kriza onda ces za dzak brasna dati poprilicno zlata jer nema kusura u zlatu. Kako drzavi fale pare sutra vec mogu da popisu sve nekretnine u Srbiji koje se iznajmljuju pa klepetanje po usima. Obrni okreni ako imate para uzivajte u zivot jer previse kalkulacije nece dobro doneti.
pre 1 godinu
Kazu velika potraznja diktira velike cene. I sa tim mogu da se slozim sto se tice BG,NS i Nisa jer se tu povecava broj stanovnika odnosno priliv je svake godine veci od odliva.
Tu mi jedino ne stoji prica da vecina nije na kredit, a jok nego kako je? Proslo je vreme prodavanja njiva na periferiji za stan u Beogradu, nego se ljudi obavezuju na 30godisnje kreditiranje.
Ali zasto se taj trend kopira na manja mesta?
Za kvadrat u npr. Vranju traze oko 1000€, gradu u kome pada broj stanovnika i u kome ima zivotnog prostora na pretek.
I statisticki, svake godine 70000 vise umre nego sto se rodi u zemlji, odnosno barem 20000 stambenih jedinica se oslobodi. I kako onda i dokle ce da raste cena?
pre 1 godinu
Čitam komentare, sve stručnjak do stručnjaka bokte…
pre 1 godinu
@Tasa
Lako je seliti se i biti podstanar dok si slobodan tj. dok nemas porodicu. A seliti porodicu svako malo u ovom bezakonju od zemlje nije bas preporucljiv sport.
43 Komentari
Sortiraj po: