Ponedeljak, 20.06.2022.

16:57

Teški dani za rusku auto-industriju

Izvor: Izvor: B92, Autopress.hr

Teški dani za rusku auto-industriju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

31 Komentari

Sortiraj po:

Zok1

pre 1 godinu

(Ivan ZG, 22. jun 2022 11:03) Uopšte nije bitno da li Rusi znaju da naprave automobil. Tržište od 150 miliona ljudi je preveliko da bi se ignorisalo. Baš kao što su Francuzi preuzeli te ruske pogone, veoma brzo će ih preuzeti Kinezi. Ovo je samo prolazna situacija.

Ivan ZG

pre 1 godinu

(bas celik, 22. jun 2022 14:24)
Ladine pogone je Renault kupio tek prije par godina i razvio nove modele. Kupili su firmu koja je bila u totalnom rasulu.
Bilo je zaposleno 45.000 ljudi što je otprilike 8 PUTA više od broja koji obično zapošljava jedna tvornica (6.000 ljudi).
Pa neka su i duplo veći još uvijek je 4 puta bilo previše zaposlenih.
SSSR je nestao 1990. i do 2017. je prošlo 27 godina. To je skoro radni staž jednog čovjeka i nisu napravili NIŠTA.
Ukratko Rusi NE ZNAJU razviti auto i nije ih briga. U protivnom bi u 27 godina nešto napravili osim da proizvode aute razvijene u 80-tim godinama 20-tog stoljeća.
Ja sam radio u auto industriji i znam koliko to sve savršeno mora bit posloženo da bi se - zaradilo. Ja sam radio kod dobavljača Dacie i mi smo 105 dijelova od plastike i tekstila (prenji i zadnji branik, komandna tabla, obloge vrata, brova, poda, prtljažnika, a,b,c nosača krova, centralnu konzolu, lajsne na vratima...) prodavali Dacii za 350 eura, a materijal je koštao 100. U ovih 250 eura su energenti, strojevi, plaće i zarada! Pa ti sada računaj koliko je prostora za greške! Za to Rusi sami nisu sposobni. Savršeno ustrojiti 10.000 ljudi da na kraju izađe dobar auto.

bas celik

pre 1 godinu

To sve što nabrajaš imali su i u SSSR-u. I šta su razvili?
(Ivan ZG, 22. jun 2022 11:03)
Slazem se Ivane da nisu napravili kvalitetan auto, nisu ni znali kako. Ne znaju ni danas, francuzi, Nemci, Korejci to rade za njih. Ali su se vremena drasticno promenila, godisnji izvoz SSSR je bio na nivou dnevnog izvoza Rusije danas. Oni statisticki gledano mogu svi da voze RR ili Ferarri. Kao Kuvajcani, ali Rusi imaju problem sa sistemom a ne sa novcem. Danas Kina nije vishe Kina iz doba SSSR-a, Rusi njima naftu ovi njima elektroniku, zato mislim da ce imati i ABS i kilimu i sve sto zele jer mogu da plate. Ogromna je to razlika na svetskom trzistu sirovina izmedju 1970 i 2022 god, vishe ih nema toliko i strasno su skupe. Iz tog razloga ja vidim Rusiju vishe kao Saudi Arabiju nego kao SSSR...zbog toga valjda i ratuju. Nece Rusi voziti Aleko iz 1990, vec Great wall ili slicno, Aleko ce pre voziti oni koji nemaju sirovine i energente. Recimo Srbija npr...

Ivan ZG

pre 1 godinu

Vremenom ce razviti i to sto im nedostaje i to je kraj price. imaju sve sirovine, trziste, fabrike, moderne proizvode, jeftinu naftu. Sta ces vishe?
(bas celik, 21. jun 2022 12:00)

To sve što nabrajaš imali su i u SSSR-u. I šta su razvili?
Aute koji su bili već pri izlasku 10 godina tehnološki iza zapadnih, a kvaliteta im je bila 2-3 puta lošija. Djelomično se to kompenziralo jeftinijim dijalovima, ali sve skupa je bio poluproizvod.
Slično kao i Zastava. Proizvodili su po 20-30 godina isti model sa istim motorom.
Znaš kada bi Rusi sami radili crash testove? Nikada. Njih uopće ne zanima što će biti sa putnicima u sudaru.
Oni sami ne znaju niti ih zanima da išta razviju (od automobila). Ako mogu kupit će od Kineza, a ako ne mogu u 2075. će prizvoditi istu ovakvu Ladu kao i sada.
Kada se ovdje predstavljaju auti onda su im oni što ne idu ispod 10 sek. do 100 nesigurni jer im treba dugo da preteknu. Ova Lada ide do 100 za 13,5 sekundi bez serva volana, ABS-a, ESP-a i zračnih jastuka.
Zamisli kako je ona nesigurna. Uz nju bi trebalo odmah pri kupnji darovati grobno mjesto za 4 čovjeka u osnovnom paketu opreme.

Auto.BOY

pre 1 godinu

Kao sto rekoh na komentaru za moskvice i volgu. Mogu oni, ali pitanje je da li hoce. Eto nece. Jos pre godinu ili dve sam citao neki ruski clanak gde su oni postavili perspektive svog razvoja, tj koje oblasti ce razvijati. I tu su pisali da automobilsku industriju nece razvijati. Meni tako neke stvari kod Rusa nisu jasne, ali eto tako je. Svaki narod ima cudne momente pa i Rusi. Nesto ne brinem za njihovu automobilsku industriju. Tu su moja braca Juznokoreanci :)

Gagi

pre 1 godinu

"...Pa što se sekiraš zbog mojih diletantskih komentara? Ja da sam na tvom mestu ne bih. Evo jednog ozbiljnog: jednom će čak i oni napraviti kola sa ABS-om..." -(Goxy, 21. jun 2022 14:12)

Zbog tvojih (ili nekih koji su se potpisali istovetno kao i ti sada) nesuvislih komentara ne javlja mi se sekiracija, već momentalna defekacija. Jedina konstanta u komentarima potpisanim sa Goxy, na stranu ukusi i "sviđa mi se - ne sviđa mi se", jeste diletantizam "an gro".

Sad, beše neki lik u komenatarima u često u tekstovima o "Ladama", čak mi se čini da je imao potpis nalik tvom, koji je pominjao da je u porodici imao jednu iz familije "desetke" i nabrojao šta mu se sve kvarilo i pritom pominjao koliko su ga koštale popravke. A ta suma je bila tolika da je prevazilazila cenu samog automobila, na šta bi svaki iole adekvatan čovek zaključio da u ili nema razuma ili nema istine. Ako si nekim slučajem ti taj tip, onda je jasno koga imam za sagovornika.

T

pre 1 godinu

"Vremenom ce razviti i to sto im nedostaje i to je kraj price. imaju sve sirovine, trziste, fabrike, moderne proizvode, jeftinu naftu. Sta ces vishe?" Otkud im fabrike za cipove? Imaju jednu, potpuno zastarelu.

Mik

pre 1 godinu

Meni se čini da sve te elektronske skalamerije služe da bi se zaštitili krupni kapitalisti, prosto da se onemogući konkurencija. Nisam siguran koliko sve to ima veze sa bezbednošću. Vozi po propisima, poštuj ograničenja, neće te esp spasiti!

Goxy

pre 1 godinu

Aha, nemaju... Kadgod među komentarima o ruskoj auto industriji primetim neki koji je totalno diletantski, pogledam njegov potpis i vidim jedno te isto - "Goxy".
(Gagi, 21. jun 2022 13:27)

Pa što se sekiraš zbog mojih diletantskih komentara? Ja da sam na tvom mestu ne bih. Evo jednog ozbiljnog: jednom će čak i oni napraviti kola sa ABS-om.

Inače lepo je što si pronašao YT sa prototipom Lade. Pogledah, kakava je ono mašina, sledio sam se. Kao Fiat Tipo. Ali onaj pre 25 godina. Polako bez sekiracije...

Gagi

pre 1 godinu

"...Naravno da nemaju šta da kupe. Ove šklopocije sa 4 točka i volanom su još u najavi..." - (Goxy, 21. jun 2022 12:02)

Aha, nemaju... Kadgod među komentarima o ruskoj auto industriji primetim neki koji je totalno diletantski, pogledam njegov potpis i vidim jedno te isto - "Goxy".

Za ostale, te Goxy-jeve "školopocije sa 4 točka i volanom" koje su u "još u najavi" izgledaju upravo ovako kao u ovom klipu - https://www.youtube.com/watch?v=oLejhnzLovM . U njemu novinar podrobno opisuje sa deficitom kojih komponenti se suočila fabrika i kada i kako planiraju da ih zamene za domaće ili uvezene nekih drugih proizvođača.

XXL

pre 1 godinu

@Goxy - nemoj da si vickast pitaj onog čoveka iz Žitorađe što vozi celog života "Mercedes"-e kako je prošao sa potpuno NOVIM automobilom (prvi put mu otpao zadnji točak desni, a nakon što ga je ovlašćeni servis popravio automobil mu se ugasio kod kritičnog preticanja dok "treći put" nije izazivao sudbinu već ih tužio) tako da ... pozz ... i gledaj da se voziš "Mercedes"-om srećno ti bilo ...

bas celik

pre 1 godinu

najmanje 10 tekstova na ovu temu je objavljeno u poslednjih 1-2 meseca. Kao sto autoindustrija pati zbog cipova, tako i oni ne mogu da kompletiraju svoja vozila zbog nedostatka delova. Vremenom ce razviti i to sto im nedostaje i to je kraj price. imaju sve sirovine, trziste, fabrike, moderne proizvode, jeftinu naftu. Sta ces vishe? Ne brinem se ja za njih, vec za nas, mi nemamo nista. Sta cemo mi da vozimo? po kojoj ceni? po kojoj ceni goriva? Hoce li ga biti dovoljno na zimu? To sto ce rus voziti Dustera ili Captura bez ABS-a je, po meni, manji problem u odnosu na mene koji imam ABS ali nemam pare za 2e/lit goriva danas, 3e/lit do kraja god. Ima li neki tekst o tome, sta ce biti sa nama?

Goxy

pre 1 godinu

a sta je sa senzorima pritiska u gumama ? jel moze auto i bez njih ?
(11, 21. jun 2022 12:16)

Naravno.
Može bez svega što je napravljeno za tvoju signost. Može bez toliko toga da na kraju putovanje volovima ispadne sigurnije i bezbednije. Kao u stara dobra vremena.

Goxy

pre 1 godinu

Barem mogu i imaju sta da kupe.
U Srbiji je rok isporuke za Skoda automobile vise od godinu dana. Cujem da je i za Audi slicna situacija.
(Kobaja Grande, 21. jun 2022 10:47)

Naravno da nemaju šta da kupe. Ove šklopocije sa 4 točka i volanom su još u najavi.

Trenutno je tamo najgora kletva: dabogda se sudario. Nit ima rezervnog dela da se popravi postojeći nit možeš da kupiš novi

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Barem mogu i imaju sta da kupe.
U Srbiji je rok isporuke za Skoda automobile vise od godinu dana. Cujem da je i za Audi slicna situacija.

Goxy

pre 1 godinu

Biće mrtvih po putevima, ginuće gore na putevima nego u ovom ratu.

Znate li kako je počinjalo 50% ruskih viceva nastalih 90tih? Zakucao se Zaporožac u Mercedes. Izgleda da će pola viceva 20tih počinjati sa: Imao je sudar i aktivirao se airbag i abs, preživeo je.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Sada će nam Cinik objasniti da im ide baš odlično pod sankcijama i da im u stvari taj ABS, ESP, zračni jastuci i zatezači pojaseva u stvari ne trebaju. Ovako će biti više "vozački" auto, a valjda i jeftiniji.
Možda će dobiti i gume na čije šare će imati garanciju od 100.000 km.
Samo napredno.

ccc

pre 1 godinu

Daj, koga za***te :-) Nemam nista protiv Ruske avio, vojne i svemirske tehnologije, njihovih inzinjera i naucnika, ali auto industrija im je 20 godina iza Evropske. Kakve napredne tehnologije i bezbednosni sistemi, u cemu, kom to vozilu? Ladi Nivi, Kalini itd... nemoj da se zezamo, nista njima ovo nece naskoditi, pravice automobile kao i do sada...

ccc

pre 1 godinu

Daj, koga za***te :-) Nemam nista protiv Ruske avio, vojne i svemirske tehnologije, njihovih inzinjera i naucnika, ali auto industrija im je 20 godina iza Evropske. Kakve napredne tehnologije i bezbednosni sistemi, u cemu, kom to vozilu? Ladi Nivi, Kalini itd... nemoj da se zezamo, nista njima ovo nece naskoditi, pravice automobile kao i do sada...

Ivan ZG

pre 1 godinu

Sada će nam Cinik objasniti da im ide baš odlično pod sankcijama i da im u stvari taj ABS, ESP, zračni jastuci i zatezači pojaseva u stvari ne trebaju. Ovako će biti više "vozački" auto, a valjda i jeftiniji.
Možda će dobiti i gume na čije šare će imati garanciju od 100.000 km.
Samo napredno.

bas celik

pre 1 godinu

najmanje 10 tekstova na ovu temu je objavljeno u poslednjih 1-2 meseca. Kao sto autoindustrija pati zbog cipova, tako i oni ne mogu da kompletiraju svoja vozila zbog nedostatka delova. Vremenom ce razviti i to sto im nedostaje i to je kraj price. imaju sve sirovine, trziste, fabrike, moderne proizvode, jeftinu naftu. Sta ces vishe? Ne brinem se ja za njih, vec za nas, mi nemamo nista. Sta cemo mi da vozimo? po kojoj ceni? po kojoj ceni goriva? Hoce li ga biti dovoljno na zimu? To sto ce rus voziti Dustera ili Captura bez ABS-a je, po meni, manji problem u odnosu na mene koji imam ABS ali nemam pare za 2e/lit goriva danas, 3e/lit do kraja god. Ima li neki tekst o tome, sta ce biti sa nama?

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Barem mogu i imaju sta da kupe.
U Srbiji je rok isporuke za Skoda automobile vise od godinu dana. Cujem da je i za Audi slicna situacija.

Goxy

pre 1 godinu

Barem mogu i imaju sta da kupe.
U Srbiji je rok isporuke za Skoda automobile vise od godinu dana. Cujem da je i za Audi slicna situacija.
(Kobaja Grande, 21. jun 2022 10:47)

Naravno da nemaju šta da kupe. Ove šklopocije sa 4 točka i volanom su još u najavi.

Trenutno je tamo najgora kletva: dabogda se sudario. Nit ima rezervnog dela da se popravi postojeći nit možeš da kupiš novi

Goxy

pre 1 godinu

a sta je sa senzorima pritiska u gumama ? jel moze auto i bez njih ?
(11, 21. jun 2022 12:16)

Naravno.
Može bez svega što je napravljeno za tvoju signost. Može bez toliko toga da na kraju putovanje volovima ispadne sigurnije i bezbednije. Kao u stara dobra vremena.

XXL

pre 1 godinu

@Goxy - nemoj da si vickast pitaj onog čoveka iz Žitorađe što vozi celog života "Mercedes"-e kako je prošao sa potpuno NOVIM automobilom (prvi put mu otpao zadnji točak desni, a nakon što ga je ovlašćeni servis popravio automobil mu se ugasio kod kritičnog preticanja dok "treći put" nije izazivao sudbinu već ih tužio) tako da ... pozz ... i gledaj da se voziš "Mercedes"-om srećno ti bilo ...

Goxy

pre 1 godinu

Biće mrtvih po putevima, ginuće gore na putevima nego u ovom ratu.

Znate li kako je počinjalo 50% ruskih viceva nastalih 90tih? Zakucao se Zaporožac u Mercedes. Izgleda da će pola viceva 20tih počinjati sa: Imao je sudar i aktivirao se airbag i abs, preživeo je.

T

pre 1 godinu

"Vremenom ce razviti i to sto im nedostaje i to je kraj price. imaju sve sirovine, trziste, fabrike, moderne proizvode, jeftinu naftu. Sta ces vishe?" Otkud im fabrike za cipove? Imaju jednu, potpuno zastarelu.

Gagi

pre 1 godinu

"...Naravno da nemaju šta da kupe. Ove šklopocije sa 4 točka i volanom su još u najavi..." - (Goxy, 21. jun 2022 12:02)

Aha, nemaju... Kadgod među komentarima o ruskoj auto industriji primetim neki koji je totalno diletantski, pogledam njegov potpis i vidim jedno te isto - "Goxy".

Za ostale, te Goxy-jeve "školopocije sa 4 točka i volanom" koje su u "još u najavi" izgledaju upravo ovako kao u ovom klipu - https://www.youtube.com/watch?v=oLejhnzLovM . U njemu novinar podrobno opisuje sa deficitom kojih komponenti se suočila fabrika i kada i kako planiraju da ih zamene za domaće ili uvezene nekih drugih proizvođača.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Vremenom ce razviti i to sto im nedostaje i to je kraj price. imaju sve sirovine, trziste, fabrike, moderne proizvode, jeftinu naftu. Sta ces vishe?
(bas celik, 21. jun 2022 12:00)

To sve što nabrajaš imali su i u SSSR-u. I šta su razvili?
Aute koji su bili već pri izlasku 10 godina tehnološki iza zapadnih, a kvaliteta im je bila 2-3 puta lošija. Djelomično se to kompenziralo jeftinijim dijalovima, ali sve skupa je bio poluproizvod.
Slično kao i Zastava. Proizvodili su po 20-30 godina isti model sa istim motorom.
Znaš kada bi Rusi sami radili crash testove? Nikada. Njih uopće ne zanima što će biti sa putnicima u sudaru.
Oni sami ne znaju niti ih zanima da išta razviju (od automobila). Ako mogu kupit će od Kineza, a ako ne mogu u 2075. će prizvoditi istu ovakvu Ladu kao i sada.
Kada se ovdje predstavljaju auti onda su im oni što ne idu ispod 10 sek. do 100 nesigurni jer im treba dugo da preteknu. Ova Lada ide do 100 za 13,5 sekundi bez serva volana, ABS-a, ESP-a i zračnih jastuka.
Zamisli kako je ona nesigurna. Uz nju bi trebalo odmah pri kupnji darovati grobno mjesto za 4 čovjeka u osnovnom paketu opreme.

Goxy

pre 1 godinu

Aha, nemaju... Kadgod među komentarima o ruskoj auto industriji primetim neki koji je totalno diletantski, pogledam njegov potpis i vidim jedno te isto - "Goxy".
(Gagi, 21. jun 2022 13:27)

Pa što se sekiraš zbog mojih diletantskih komentara? Ja da sam na tvom mestu ne bih. Evo jednog ozbiljnog: jednom će čak i oni napraviti kola sa ABS-om.

Inače lepo je što si pronašao YT sa prototipom Lade. Pogledah, kakava je ono mašina, sledio sam se. Kao Fiat Tipo. Ali onaj pre 25 godina. Polako bez sekiracije...

Mik

pre 1 godinu

Meni se čini da sve te elektronske skalamerije služe da bi se zaštitili krupni kapitalisti, prosto da se onemogući konkurencija. Nisam siguran koliko sve to ima veze sa bezbednošću. Vozi po propisima, poštuj ograničenja, neće te esp spasiti!

Gagi

pre 1 godinu

"...Pa što se sekiraš zbog mojih diletantskih komentara? Ja da sam na tvom mestu ne bih. Evo jednog ozbiljnog: jednom će čak i oni napraviti kola sa ABS-om..." -(Goxy, 21. jun 2022 14:12)

Zbog tvojih (ili nekih koji su se potpisali istovetno kao i ti sada) nesuvislih komentara ne javlja mi se sekiracija, već momentalna defekacija. Jedina konstanta u komentarima potpisanim sa Goxy, na stranu ukusi i "sviđa mi se - ne sviđa mi se", jeste diletantizam "an gro".

Sad, beše neki lik u komenatarima u često u tekstovima o "Ladama", čak mi se čini da je imao potpis nalik tvom, koji je pominjao da je u porodici imao jednu iz familije "desetke" i nabrojao šta mu se sve kvarilo i pritom pominjao koliko su ga koštale popravke. A ta suma je bila tolika da je prevazilazila cenu samog automobila, na šta bi svaki iole adekvatan čovek zaključio da u ili nema razuma ili nema istine. Ako si nekim slučajem ti taj tip, onda je jasno koga imam za sagovornika.

bas celik

pre 1 godinu

To sve što nabrajaš imali su i u SSSR-u. I šta su razvili?
(Ivan ZG, 22. jun 2022 11:03)
Slazem se Ivane da nisu napravili kvalitetan auto, nisu ni znali kako. Ne znaju ni danas, francuzi, Nemci, Korejci to rade za njih. Ali su se vremena drasticno promenila, godisnji izvoz SSSR je bio na nivou dnevnog izvoza Rusije danas. Oni statisticki gledano mogu svi da voze RR ili Ferarri. Kao Kuvajcani, ali Rusi imaju problem sa sistemom a ne sa novcem. Danas Kina nije vishe Kina iz doba SSSR-a, Rusi njima naftu ovi njima elektroniku, zato mislim da ce imati i ABS i kilimu i sve sto zele jer mogu da plate. Ogromna je to razlika na svetskom trzistu sirovina izmedju 1970 i 2022 god, vishe ih nema toliko i strasno su skupe. Iz tog razloga ja vidim Rusiju vishe kao Saudi Arabiju nego kao SSSR...zbog toga valjda i ratuju. Nece Rusi voziti Aleko iz 1990, vec Great wall ili slicno, Aleko ce pre voziti oni koji nemaju sirovine i energente. Recimo Srbija npr...

Ivan ZG

pre 1 godinu

(bas celik, 22. jun 2022 14:24)
Ladine pogone je Renault kupio tek prije par godina i razvio nove modele. Kupili su firmu koja je bila u totalnom rasulu.
Bilo je zaposleno 45.000 ljudi što je otprilike 8 PUTA više od broja koji obično zapošljava jedna tvornica (6.000 ljudi).
Pa neka su i duplo veći još uvijek je 4 puta bilo previše zaposlenih.
SSSR je nestao 1990. i do 2017. je prošlo 27 godina. To je skoro radni staž jednog čovjeka i nisu napravili NIŠTA.
Ukratko Rusi NE ZNAJU razviti auto i nije ih briga. U protivnom bi u 27 godina nešto napravili osim da proizvode aute razvijene u 80-tim godinama 20-tog stoljeća.
Ja sam radio u auto industriji i znam koliko to sve savršeno mora bit posloženo da bi se - zaradilo. Ja sam radio kod dobavljača Dacie i mi smo 105 dijelova od plastike i tekstila (prenji i zadnji branik, komandna tabla, obloge vrata, brova, poda, prtljažnika, a,b,c nosača krova, centralnu konzolu, lajsne na vratima...) prodavali Dacii za 350 eura, a materijal je koštao 100. U ovih 250 eura su energenti, strojevi, plaće i zarada! Pa ti sada računaj koliko je prostora za greške! Za to Rusi sami nisu sposobni. Savršeno ustrojiti 10.000 ljudi da na kraju izađe dobar auto.

Auto.BOY

pre 1 godinu

Kao sto rekoh na komentaru za moskvice i volgu. Mogu oni, ali pitanje je da li hoce. Eto nece. Jos pre godinu ili dve sam citao neki ruski clanak gde su oni postavili perspektive svog razvoja, tj koje oblasti ce razvijati. I tu su pisali da automobilsku industriju nece razvijati. Meni tako neke stvari kod Rusa nisu jasne, ali eto tako je. Svaki narod ima cudne momente pa i Rusi. Nesto ne brinem za njihovu automobilsku industriju. Tu su moja braca Juznokoreanci :)

Zok1

pre 1 godinu

(Ivan ZG, 22. jun 2022 11:03) Uopšte nije bitno da li Rusi znaju da naprave automobil. Tržište od 150 miliona ljudi je preveliko da bi se ignorisalo. Baš kao što su Francuzi preuzeli te ruske pogone, veoma brzo će ih preuzeti Kinezi. Ovo je samo prolazna situacija.

bas celik

pre 1 godinu

najmanje 10 tekstova na ovu temu je objavljeno u poslednjih 1-2 meseca. Kao sto autoindustrija pati zbog cipova, tako i oni ne mogu da kompletiraju svoja vozila zbog nedostatka delova. Vremenom ce razviti i to sto im nedostaje i to je kraj price. imaju sve sirovine, trziste, fabrike, moderne proizvode, jeftinu naftu. Sta ces vishe? Ne brinem se ja za njih, vec za nas, mi nemamo nista. Sta cemo mi da vozimo? po kojoj ceni? po kojoj ceni goriva? Hoce li ga biti dovoljno na zimu? To sto ce rus voziti Dustera ili Captura bez ABS-a je, po meni, manji problem u odnosu na mene koji imam ABS ali nemam pare za 2e/lit goriva danas, 3e/lit do kraja god. Ima li neki tekst o tome, sta ce biti sa nama?

Mik

pre 1 godinu

Meni se čini da sve te elektronske skalamerije služe da bi se zaštitili krupni kapitalisti, prosto da se onemogući konkurencija. Nisam siguran koliko sve to ima veze sa bezbednošću. Vozi po propisima, poštuj ograničenja, neće te esp spasiti!

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Barem mogu i imaju sta da kupe.
U Srbiji je rok isporuke za Skoda automobile vise od godinu dana. Cujem da je i za Audi slicna situacija.

Goxy

pre 1 godinu

Biće mrtvih po putevima, ginuće gore na putevima nego u ovom ratu.

Znate li kako je počinjalo 50% ruskih viceva nastalih 90tih? Zakucao se Zaporožac u Mercedes. Izgleda da će pola viceva 20tih počinjati sa: Imao je sudar i aktivirao se airbag i abs, preživeo je.

XXL

pre 1 godinu

@Goxy - nemoj da si vickast pitaj onog čoveka iz Žitorađe što vozi celog života "Mercedes"-e kako je prošao sa potpuno NOVIM automobilom (prvi put mu otpao zadnji točak desni, a nakon što ga je ovlašćeni servis popravio automobil mu se ugasio kod kritičnog preticanja dok "treći put" nije izazivao sudbinu već ih tužio) tako da ... pozz ... i gledaj da se voziš "Mercedes"-om srećno ti bilo ...

Goxy

pre 1 godinu

Barem mogu i imaju sta da kupe.
U Srbiji je rok isporuke za Skoda automobile vise od godinu dana. Cujem da je i za Audi slicna situacija.
(Kobaja Grande, 21. jun 2022 10:47)

Naravno da nemaju šta da kupe. Ove šklopocije sa 4 točka i volanom su još u najavi.

Trenutno je tamo najgora kletva: dabogda se sudario. Nit ima rezervnog dela da se popravi postojeći nit možeš da kupiš novi

ccc

pre 1 godinu

Daj, koga za***te :-) Nemam nista protiv Ruske avio, vojne i svemirske tehnologije, njihovih inzinjera i naucnika, ali auto industrija im je 20 godina iza Evropske. Kakve napredne tehnologije i bezbednosni sistemi, u cemu, kom to vozilu? Ladi Nivi, Kalini itd... nemoj da se zezamo, nista njima ovo nece naskoditi, pravice automobile kao i do sada...

T

pre 1 godinu

"Vremenom ce razviti i to sto im nedostaje i to je kraj price. imaju sve sirovine, trziste, fabrike, moderne proizvode, jeftinu naftu. Sta ces vishe?" Otkud im fabrike za cipove? Imaju jednu, potpuno zastarelu.

Gagi

pre 1 godinu

"...Naravno da nemaju šta da kupe. Ove šklopocije sa 4 točka i volanom su još u najavi..." - (Goxy, 21. jun 2022 12:02)

Aha, nemaju... Kadgod među komentarima o ruskoj auto industriji primetim neki koji je totalno diletantski, pogledam njegov potpis i vidim jedno te isto - "Goxy".

Za ostale, te Goxy-jeve "školopocije sa 4 točka i volanom" koje su u "još u najavi" izgledaju upravo ovako kao u ovom klipu - https://www.youtube.com/watch?v=oLejhnzLovM . U njemu novinar podrobno opisuje sa deficitom kojih komponenti se suočila fabrika i kada i kako planiraju da ih zamene za domaće ili uvezene nekih drugih proizvođača.

Goxy

pre 1 godinu

Aha, nemaju... Kadgod među komentarima o ruskoj auto industriji primetim neki koji je totalno diletantski, pogledam njegov potpis i vidim jedno te isto - "Goxy".
(Gagi, 21. jun 2022 13:27)

Pa što se sekiraš zbog mojih diletantskih komentara? Ja da sam na tvom mestu ne bih. Evo jednog ozbiljnog: jednom će čak i oni napraviti kola sa ABS-om.

Inače lepo je što si pronašao YT sa prototipom Lade. Pogledah, kakava je ono mašina, sledio sam se. Kao Fiat Tipo. Ali onaj pre 25 godina. Polako bez sekiracije...

Goxy

pre 1 godinu

a sta je sa senzorima pritiska u gumama ? jel moze auto i bez njih ?
(11, 21. jun 2022 12:16)

Naravno.
Može bez svega što je napravljeno za tvoju signost. Može bez toliko toga da na kraju putovanje volovima ispadne sigurnije i bezbednije. Kao u stara dobra vremena.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Sada će nam Cinik objasniti da im ide baš odlično pod sankcijama i da im u stvari taj ABS, ESP, zračni jastuci i zatezači pojaseva u stvari ne trebaju. Ovako će biti više "vozački" auto, a valjda i jeftiniji.
Možda će dobiti i gume na čije šare će imati garanciju od 100.000 km.
Samo napredno.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Vremenom ce razviti i to sto im nedostaje i to je kraj price. imaju sve sirovine, trziste, fabrike, moderne proizvode, jeftinu naftu. Sta ces vishe?
(bas celik, 21. jun 2022 12:00)

To sve što nabrajaš imali su i u SSSR-u. I šta su razvili?
Aute koji su bili već pri izlasku 10 godina tehnološki iza zapadnih, a kvaliteta im je bila 2-3 puta lošija. Djelomično se to kompenziralo jeftinijim dijalovima, ali sve skupa je bio poluproizvod.
Slično kao i Zastava. Proizvodili su po 20-30 godina isti model sa istim motorom.
Znaš kada bi Rusi sami radili crash testove? Nikada. Njih uopće ne zanima što će biti sa putnicima u sudaru.
Oni sami ne znaju niti ih zanima da išta razviju (od automobila). Ako mogu kupit će od Kineza, a ako ne mogu u 2075. će prizvoditi istu ovakvu Ladu kao i sada.
Kada se ovdje predstavljaju auti onda su im oni što ne idu ispod 10 sek. do 100 nesigurni jer im treba dugo da preteknu. Ova Lada ide do 100 za 13,5 sekundi bez serva volana, ABS-a, ESP-a i zračnih jastuka.
Zamisli kako je ona nesigurna. Uz nju bi trebalo odmah pri kupnji darovati grobno mjesto za 4 čovjeka u osnovnom paketu opreme.

bas celik

pre 1 godinu

To sve što nabrajaš imali su i u SSSR-u. I šta su razvili?
(Ivan ZG, 22. jun 2022 11:03)
Slazem se Ivane da nisu napravili kvalitetan auto, nisu ni znali kako. Ne znaju ni danas, francuzi, Nemci, Korejci to rade za njih. Ali su se vremena drasticno promenila, godisnji izvoz SSSR je bio na nivou dnevnog izvoza Rusije danas. Oni statisticki gledano mogu svi da voze RR ili Ferarri. Kao Kuvajcani, ali Rusi imaju problem sa sistemom a ne sa novcem. Danas Kina nije vishe Kina iz doba SSSR-a, Rusi njima naftu ovi njima elektroniku, zato mislim da ce imati i ABS i kilimu i sve sto zele jer mogu da plate. Ogromna je to razlika na svetskom trzistu sirovina izmedju 1970 i 2022 god, vishe ih nema toliko i strasno su skupe. Iz tog razloga ja vidim Rusiju vishe kao Saudi Arabiju nego kao SSSR...zbog toga valjda i ratuju. Nece Rusi voziti Aleko iz 1990, vec Great wall ili slicno, Aleko ce pre voziti oni koji nemaju sirovine i energente. Recimo Srbija npr...

Gagi

pre 1 godinu

"...Pa što se sekiraš zbog mojih diletantskih komentara? Ja da sam na tvom mestu ne bih. Evo jednog ozbiljnog: jednom će čak i oni napraviti kola sa ABS-om..." -(Goxy, 21. jun 2022 14:12)

Zbog tvojih (ili nekih koji su se potpisali istovetno kao i ti sada) nesuvislih komentara ne javlja mi se sekiracija, već momentalna defekacija. Jedina konstanta u komentarima potpisanim sa Goxy, na stranu ukusi i "sviđa mi se - ne sviđa mi se", jeste diletantizam "an gro".

Sad, beše neki lik u komenatarima u često u tekstovima o "Ladama", čak mi se čini da je imao potpis nalik tvom, koji je pominjao da je u porodici imao jednu iz familije "desetke" i nabrojao šta mu se sve kvarilo i pritom pominjao koliko su ga koštale popravke. A ta suma je bila tolika da je prevazilazila cenu samog automobila, na šta bi svaki iole adekvatan čovek zaključio da u ili nema razuma ili nema istine. Ako si nekim slučajem ti taj tip, onda je jasno koga imam za sagovornika.

Ivan ZG

pre 1 godinu

(bas celik, 22. jun 2022 14:24)
Ladine pogone je Renault kupio tek prije par godina i razvio nove modele. Kupili su firmu koja je bila u totalnom rasulu.
Bilo je zaposleno 45.000 ljudi što je otprilike 8 PUTA više od broja koji obično zapošljava jedna tvornica (6.000 ljudi).
Pa neka su i duplo veći još uvijek je 4 puta bilo previše zaposlenih.
SSSR je nestao 1990. i do 2017. je prošlo 27 godina. To je skoro radni staž jednog čovjeka i nisu napravili NIŠTA.
Ukratko Rusi NE ZNAJU razviti auto i nije ih briga. U protivnom bi u 27 godina nešto napravili osim da proizvode aute razvijene u 80-tim godinama 20-tog stoljeća.
Ja sam radio u auto industriji i znam koliko to sve savršeno mora bit posloženo da bi se - zaradilo. Ja sam radio kod dobavljača Dacie i mi smo 105 dijelova od plastike i tekstila (prenji i zadnji branik, komandna tabla, obloge vrata, brova, poda, prtljažnika, a,b,c nosača krova, centralnu konzolu, lajsne na vratima...) prodavali Dacii za 350 eura, a materijal je koštao 100. U ovih 250 eura su energenti, strojevi, plaće i zarada! Pa ti sada računaj koliko je prostora za greške! Za to Rusi sami nisu sposobni. Savršeno ustrojiti 10.000 ljudi da na kraju izađe dobar auto.

Auto.BOY

pre 1 godinu

Kao sto rekoh na komentaru za moskvice i volgu. Mogu oni, ali pitanje je da li hoce. Eto nece. Jos pre godinu ili dve sam citao neki ruski clanak gde su oni postavili perspektive svog razvoja, tj koje oblasti ce razvijati. I tu su pisali da automobilsku industriju nece razvijati. Meni tako neke stvari kod Rusa nisu jasne, ali eto tako je. Svaki narod ima cudne momente pa i Rusi. Nesto ne brinem za njihovu automobilsku industriju. Tu su moja braca Juznokoreanci :)

Zok1

pre 1 godinu

(Ivan ZG, 22. jun 2022 11:03) Uopšte nije bitno da li Rusi znaju da naprave automobil. Tržište od 150 miliona ljudi je preveliko da bi se ignorisalo. Baš kao što su Francuzi preuzeli te ruske pogone, veoma brzo će ih preuzeti Kinezi. Ovo je samo prolazna situacija.