Petak, 17.06.2022.

08:23

Objavljena biografija Đorđa Balaševića: "Simbol otpora balkanskoj provincijalizaciji i ratu"

Izvor: B92

Objavljena biografija Ðorða Balaševiæa: "Simbol otpora balkanskoj provincijalizaciji i ratu" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

АцаНС

pre 1 godinu

Шта мислим? Мислим да ти баш не знаш шта си написао? Дакле имаш концерт 9-10 вечери за редом и жалиш се на ту средину??? Не он се тада није жалио, већ је причао шта та средина воли да чује. Толико о кичми. Има већи концерт у Арени, и по теби причаш о некаквом примитивизму. Ти си сада део нове елите и знаш о примитивизму Београда. Шта мислиш шта би неко ко је видео доста светских градова могао да каже о НС и о теби. Опасно те пуца комплекс више вредности, и проучи добро шта је то.
(mr, 17. jun 2022 12:56)
Опасно машиш суштину. Толико, не знам шта бих више могао да напишем. Не нам да ли си чуо или прочитао увод концерта у Арени, биће ти можда јасно на какав примитивизам је Ђоле мислио, на тај исти мислим и ја. На жалост, на то није остао имун ни Нови Сад - послушати песму "Чувај ми Боже Нови Сад".
Тако да укратко - омашио си све што си могао да омашиш.

Realnost

pre 1 godinu

U pesmama slobodnih tema bio je veli umetnik, kao čovek i patriota neka mu sudi Bog, ako ga vidi. O njemu treba govoriti samo u onim delu koji pripada umetnosti u ostalim nema šta lepo da se kaže. Zato uzdignimo umetnost i tu ostanite.

Zagor, zvezdarski

pre 1 godinu

@Toxic: "Bio je po ocu Hrvat i po majci Srbin." Ne. Nego obrnuto. Otac mu je bio Srbin. A majka pola Mađarica, pola Hrvatica, ako baš treba biografskih detalja. Da, bio je Jugosloven, ali sumnjam da je bio komunista. Kao što većina 24 miliona Jugoslovena nisu bili komunisti. To je kod nas više bio blaži socijalizam, a više folklor (pioniri, štafete, priredbe, partizanski filmovi, takozvano "bratstvo i jedinstvo itd.) za široke mase.

Pera

pre 1 godinu

Volim njegove stare pesme ali, nažalost, kad se pogleda ceo njegov život, kao čovek nije bio baš toliko sjajan kakvim ga danas predstavljaju. Uostalom, isto kao Bora i ostali. Nije bio dosledan sebi. Prvo veličao Tita i tadašnju vlast ("Tri put sam video Tita". "Računajte na nas") pa se kasnije javno odrekao te pesme (a Rambo Anadeus je, iz sprdnje javno usvojio). Onda malo pljuvao po Slovencima pa im se kasnije dodvoravao. Da skratim, uvek ću rado slušati njegove stare pesme i sećati ga se kakav je bio do otprilike 1985... to važi i za većinu ostalih umetnika iz tog doba. Osamdesete su iznele na scenu zaista mnoštvo talentovanih ljudi ali velika većina njih se kasnije, suviše lako, kako i priliči našem mentalietu, pretvorila u sopstvene tužne karikature.

Mile dizna

pre 1 godinu

Пробио се стихом:"Ја заклетву титу,..."Знао је он да се "увлачи" жестоко.
(a, 17. jun 2022 08:35)
Hajmo onda još malo o 'uvlakačima'. Oliver Dragojević je jednog Dana armije otpjevao pjesmu Tito i Prva proleterska. Titu su pjesme takođe pjevali (između ostalih) i Dado Topić (Prolog), Korni grupa (Pjesma o Titu plus Moja generacija posvećena Ivi Loli Ribaru), YU Grupa (Moravo, mi smo uz Tita), Generacija 5 (Po Titu se vijek poznaje), Miladin Šobić (Dok zbori Tito), Indeksi (Tito poslije Tita), S vremena na vreme (Tito, Tito), Zlatko Pejaković (Digni svoju ruku druže), Zdravko Čolić (Druže Tito mi ti si kunemo), Ambasadori (Zemlja moja). Čak i Dušan Prelević, kasnije Arkanov saborac, pjevao je “Reći ćemo sutra svakom ko nas pita / mi smo ponos našeg druga Tita”. Naravno i Brena je pjevušila Živjela Jugoslavija. Ja lično ne vidim ništa loše što su pjevali Titu, imali su kome!

mr

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

На кога мислиш?
Ако мислиш на Блашевића, онда мао грешиш. Човек је био са комунистима, па онда као фол против њих. Био је против хрвата па онда трк код њих. Био је против Београда, па са Београдом, па са Београдом, па је онда нешто недефинисано кмечао, Бог ће га знати. А у Београду је стекао славу јер су га гледали и по 9-10 вечери за редом.
(mr, 17. jun 2022 10:25)

Па да, а у Београду су га гледали 9 - 10 пута за редом тако, из сажаљења, да би му помогли да стекне славу :) :)
Можда бих ја могао да замолим да ми се помогне, да се распрода 10 Сава центара за редом, да покушам да стекнем славу, или ти. Шта мислиш?
Иначе, шта је Ђоле мислио о Београду можеш видети ако погледаш увод у концерт из Арена. Био је против примитивног Београда. РЕзултат примитивизације можеш видети врло јасно данас.
(АцаНС, 17. jun 2022 10:43)

Шта мислим? Мислим да ти баш не знаш шта си написао? Дакле имаш концерт 9-10 вечери за редом и жалиш се на ту средину??? Не он се тада није жалио, већ је причао шта та средина воли да чује. Толико о кичми. Има већи концерт у Арени, и по теби причаш о некаквом примитивизму. Ти си сада део нове елите и знаш о примитивизму Београда. Шта мислиш шта би неко ко је видео доста светских градова могао да каже о НС и о теби. Опасно те пуца комплекс више вредности, и проучи добро шта је то.

Komšà

pre 1 godinu

Radojko
Šta ti imaš protiv Tita, rođače?
(Dr., 17. jun 2022 10:09) 

Interesantno kako naši "graDŽani sveta" vole druga Titu.
Prosto nepojmljivo da neko ko maše gradjanskim društvom,demokratijom ,tolerancijom i dalje štiti lik i delo čoveka koji je ,zloupotrebivši ratno stanje izvršio prevrat,ukinuo gradjanska prava,pravo na mišljenje,pravo na iskazivanje mišljenja,pravo na političko organizovanje,pravo na imovinu a u mnogim slučajevima ljzdima je ukinuo i pravo na život. I sve to uz pomoć strane ,Kraljevini Jugoslaviji neprijateljske sile koja je svoje neprijateljsko delivanje protiv nje započela još 1919. otvoreno je nazivajući " lažnom,versajskom tvorevinom" (govirim o Sovjetiji).

Čudno je i da ti, kojima su puna usta EU i postovanja "evropskih vrednosti" ,zagovornici usaglasavanja stavova Srbije sa stavovima EU nekako uvek previdjaju nekoliko rezolucija te iste EU kojima se osudjuju zločini totalitarnih režima u 20.veku u Evropi i insistira na otklonu tog,mračnog dela istorije.

Puna usta "katarze" kada su u pitanju ratovi devedesetih a nikako katarza kada je u pitanju vršljanje po Srbiji od 1944. (a bogme i istorijska uloga KPJ od 1919.do 1990).

Što se tiče austeougarskog podoficira,odlikovanog za Mačvu ,koji je kao zarobljenik pre izabrao rusko zarobljeništvo nego da položi zakletvu srpskom kralju (austrijski car mu nije smetao) toliko.

///

pre 1 godinu

Počela sam da čitam knjigu Ivana Ivačkovića o Štuliću i prekinula, što mi se retko dešava. Takva ostrašćenost, animozitet prema Džoniju, da to nisam mogla da svarim. Potpuno neobjektibno, pristrasno. Nadam se da je ova o Balaševiću bolja, ali sam sama sebi rekla da ništa od ovog autora neću čitati.

Загор

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

Став му се мењао као што неко мења чарапе...

okvaldo

pre 1 godinu

Plaši me da se ne probudi vampir četnički, šta vampir zna o iseljavanju, on sve vidi čisto etnički.

Nije mislio samo na na četnike, nego i na bilo koju drugu nacionalističku ekipu. Koja se na kraju svela da je samo ekipa za klepanje kinte.

4k4.Dex

pre 1 godinu

Bio je veliki covek i Jugosloven pre svega. Uvek kritikovao svoje jer tako i treba. Zasto bi kritikovao tudje? To samo stvara jos vecu mrznju i bude pogresno shvaceno. Problem je sto se ljudi koji kritikuju svoje ljude koji grese i koji su deo nekog veceg pokreta uvek budu prozvani nekakvim izdajicama... ne, nije bio izdajica, niko noikog nije placao da prica "protic svojih" jednostavno kad neko gresi i to unsitava tudje zivote ne sme da se cuti a oni koji ga nazivaju izdajicom treba da ih bude sramota. Ljudi, uvek ali uvek gledajte u svoje dvoriste i dok sve nije savrseno ne opanjkavajte tudje.

Helios

pre 1 godinu

toxic - "jugokomunjara (u pozitivnom smislu)" hahahaha. Mada u stvari nije ni smešno. Ne postoji pozitivan smisao od "jugokomunjara".
Poslednji hit, oproštajna pesma voljenog Đoleta ima ključni, posebno naglašen stih "CARU; KOME SMO VERNO SLUŽILI". Pored daleke asocijacije i na Tita, faraona i zločinca kome su verno služili, ovaj povremeni srbski nacionalista i zabavljač i Miloševića je pre svega ovde mislio na Austrougarskog cara, koji je bio neverovatan zločinac prema Srbima. Svi vi koji ste fascinirani ovim ste fascinirani jer ste i sami beskičmenjaci. Pa onda furate ono "ne razumete vi" i sl. nebuloze, "Srbije koja ga nije zaslužila". Mufljuz je uzimao stotine hiljada deviza keša od nas, i za "film" svoje ćerke i za svoje produkcije (kao već komercijalno ostvaren autor) i za naše obezbeđenje njemu u inostranstvu - gde dodatno zarađuje jer pljuje po nama.
Ovaj talentovani autor, ponekad dobre (nikad vrhunske) muzike nije bio loš čovek. I privatno i društveno bio je ne loš nego izuzetno loš, definicija izraza teško đubre. Kao ni one pređašnje tako ni sve ove ispočetka nove i nove glorifikacije ne mogu to da promene.

АцаНС

pre 1 godinu

Meni je fascinantno koliko ljudi uopšte nije shvatilo Balaševića, ili ga je pogrešno shvatilo, zbog neinformisanosti ili poluinformisanosti donosi pogrešan sud o njemu, ili iz čiste zlobe, zbog njegovog neuklapanja u klasično srpstvo. Meni žao tih ljudi. Blago vama.
p.s. Na replike ne odgovaram
(Millwall Detelinara, 17. jun 2022 10:41)

Ево реплика да мислим потпуно исто као Ви. :)
Некада ми је то све стварало неку фрустрацију, али заправо сам схватио да је боље да су га разумели и волели само они који то могу, не би ни био фазон да су га разумели сви.

АцаНС

pre 1 godinu

Пробио се стихом:"Ја заклетву титу,..."Знао је он да се "увлачи" жестоко.
(a, 17. jun 2022 08:35)

Да, слажем се потпуно. Иначе, у то време (крај 70их) су многи који су имали кичму отворено пљували Тита, били чврсти у принципима, деци бранили да носе петокраку на заклетвама пионира, седели док се слушала "Хеј Словени" и све остало. Само пар "увлакача" попут Ђолета су се инатили, искључиво због своје користи.

mr

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

На кога мислиш?
Ако мислиш на Блашевића, онда мао грешиш. Човек је био са комунистима, па онда као фол против њих. Био је против хрвата па онда трк код њих. Био је против Београда, па са Београдом, па са Београдом, па је онда нешто недефинисано кмечао, Бог ће га знати. А у Београду је стекао славу јер су га гледали и по 9-10 вечери за редом.

АцаНС

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

На кога мислиш?
Ако мислиш на Блашевића, онда мао грешиш. Човек је био са комунистима, па онда као фол против њих. Био је против хрвата па онда трк код њих. Био је против Београда, па са Београдом, па са Београдом, па је онда нешто недефинисано кмечао, Бог ће га знати. А у Београду је стекао славу јер су га гледали и по 9-10 вечери за редом.
(mr, 17. jun 2022 10:25)

Па да, а у Београду су га гледали 9 - 10 пута за редом тако, из сажаљења, да би му помогли да стекне славу :) :)
Можда бих ја могао да замолим да ми се помогне, да се распрода 10 Сава центара за редом, да покушам да стекнем славу, или ти. Шта мислиш?

Иначе, шта је Ђоле мислио о Београду можеш видети ако погледаш увод у концерт из Арена. Био је против примитивног Београда. РЕзултат примитивизације можеш видети врло јасно данас.

gost

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

Samo budale ne menjaju svoje misljenje.
(Vanja LFC, 17. jun 2022 10:28)

Slažem se.
Istorija nam pokazala
koliko smo pametni.

Millwall Detelinara

pre 1 godinu

Meni je fascinantno koliko ljudi uopšte nije shvatilo Balaševića, ili ga je pogrešno shvatilo, zbog neinformisanosti ili poluinformisanosti donosi pogrešan sud o njemu, ili iz čiste zlobe, zbog njegovog neuklapanja u klasično srpstvo. Meni žao tih ljudi. Blago vama.
p.s. Na replike ne odgovaram

Toxic

pre 1 godinu

(Švaler, 17. jun 2022 09:28)

Bio je po ocu Hrvat i po majci Srbin. Takav čovek jedino može i biti jugokomunjara (u pozitivnom smislu) a nikako ustaša ili četnik.

Vanja LFC

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

Samo budale ne menjaju svoje misljenje.

Radojko

pre 1 godinu

O pokojnicima sve najbolje, imao je lepih pesama. Jedna od njegovih pesama je Računajte na nas, U zakletvu Titu ja spevo sam stih, itd. Posle Tita, počeo da se zalaže za razoružanje nekako u vreme kad smo bili napadnuti. Pevao je Miloševiću za nove godine u Sava Centru dok smo mi 96-97 protestvovali zbog krađe izbora, izvinite što sam zlopamtilo.

Radojko

pre 1 godinu

O pokojnicima sve najbolje, imao je lepih pesama. Jedna od njegovih pesama je Računajte na nas, U zakletvu Titu ja spevo sam stih, itd. Posle Tita, počeo da se zalaže za razoružanje nekako u vreme kad smo bili napadnuti. Pevao je Miloševiću za nove godine u Sava Centru dok smo mi 96-97 protestvovali zbog krađe izbora, izvinite što sam zlopamtilo.

Загор

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

Став му се мењао као што неко мења чарапе...

mr

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

На кога мислиш?
Ако мислиш на Блашевића, онда мао грешиш. Човек је био са комунистима, па онда као фол против њих. Био је против хрвата па онда трк код њих. Био је против Београда, па са Београдом, па са Београдом, па је онда нешто недефинисано кмечао, Бог ће га знати. А у Београду је стекао славу јер су га гледали и по 9-10 вечери за редом.

Millwall Detelinara

pre 1 godinu

Meni je fascinantno koliko ljudi uopšte nije shvatilo Balaševića, ili ga je pogrešno shvatilo, zbog neinformisanosti ili poluinformisanosti donosi pogrešan sud o njemu, ili iz čiste zlobe, zbog njegovog neuklapanja u klasično srpstvo. Meni žao tih ljudi. Blago vama.
p.s. Na replike ne odgovaram

4k4.Dex

pre 1 godinu

Bio je veliki covek i Jugosloven pre svega. Uvek kritikovao svoje jer tako i treba. Zasto bi kritikovao tudje? To samo stvara jos vecu mrznju i bude pogresno shvaceno. Problem je sto se ljudi koji kritikuju svoje ljude koji grese i koji su deo nekog veceg pokreta uvek budu prozvani nekakvim izdajicama... ne, nije bio izdajica, niko noikog nije placao da prica "protic svojih" jednostavno kad neko gresi i to unsitava tudje zivote ne sme da se cuti a oni koji ga nazivaju izdajicom treba da ih bude sramota. Ljudi, uvek ali uvek gledajte u svoje dvoriste i dok sve nije savrseno ne opanjkavajte tudje.

АцаНС

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

На кога мислиш?
Ако мислиш на Блашевића, онда мао грешиш. Човек је био са комунистима, па онда као фол против њих. Био је против хрвата па онда трк код њих. Био је против Београда, па са Београдом, па са Београдом, па је онда нешто недефинисано кмечао, Бог ће га знати. А у Београду је стекао славу јер су га гледали и по 9-10 вечери за редом.
(mr, 17. jun 2022 10:25)

Па да, а у Београду су га гледали 9 - 10 пута за редом тако, из сажаљења, да би му помогли да стекне славу :) :)
Можда бих ја могао да замолим да ми се помогне, да се распрода 10 Сава центара за редом, да покушам да стекнем славу, или ти. Шта мислиш?

Иначе, шта је Ђоле мислио о Београду можеш видети ако погледаш увод у концерт из Арена. Био је против примитивног Београда. РЕзултат примитивизације можеш видети врло јасно данас.

АцаНС

pre 1 godinu

Пробио се стихом:"Ја заклетву титу,..."Знао је он да се "увлачи" жестоко.
(a, 17. jun 2022 08:35)

Да, слажем се потпуно. Иначе, у то време (крај 70их) су многи који су имали кичму отворено пљували Тита, били чврсти у принципима, деци бранили да носе петокраку на заклетвама пионира, седели док се слушала "Хеј Словени" и све остало. Само пар "увлакача" попут Ђолета су се инатили, искључиво због своје користи.

Mile dizna

pre 1 godinu

Пробио се стихом:"Ја заклетву титу,..."Знао је он да се "увлачи" жестоко.
(a, 17. jun 2022 08:35)
Hajmo onda još malo o 'uvlakačima'. Oliver Dragojević je jednog Dana armije otpjevao pjesmu Tito i Prva proleterska. Titu su pjesme takođe pjevali (između ostalih) i Dado Topić (Prolog), Korni grupa (Pjesma o Titu plus Moja generacija posvećena Ivi Loli Ribaru), YU Grupa (Moravo, mi smo uz Tita), Generacija 5 (Po Titu se vijek poznaje), Miladin Šobić (Dok zbori Tito), Indeksi (Tito poslije Tita), S vremena na vreme (Tito, Tito), Zlatko Pejaković (Digni svoju ruku druže), Zdravko Čolić (Druže Tito mi ti si kunemo), Ambasadori (Zemlja moja). Čak i Dušan Prelević, kasnije Arkanov saborac, pjevao je “Reći ćemo sutra svakom ko nas pita / mi smo ponos našeg druga Tita”. Naravno i Brena je pjevušila Živjela Jugoslavija. Ja lično ne vidim ništa loše što su pjevali Titu, imali su kome!

Vanja LFC

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

Samo budale ne menjaju svoje misljenje.

Toxic

pre 1 godinu

(Švaler, 17. jun 2022 09:28)

Bio je po ocu Hrvat i po majci Srbin. Takav čovek jedino može i biti jugokomunjara (u pozitivnom smislu) a nikako ustaša ili četnik.

Zagor, zvezdarski

pre 1 godinu

@Toxic: "Bio je po ocu Hrvat i po majci Srbin." Ne. Nego obrnuto. Otac mu je bio Srbin. A majka pola Mađarica, pola Hrvatica, ako baš treba biografskih detalja. Da, bio je Jugosloven, ali sumnjam da je bio komunista. Kao što većina 24 miliona Jugoslovena nisu bili komunisti. To je kod nas više bio blaži socijalizam, a više folklor (pioniri, štafete, priredbe, partizanski filmovi, takozvano "bratstvo i jedinstvo itd.) za široke mase.

gost

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

Samo budale ne menjaju svoje misljenje.
(Vanja LFC, 17. jun 2022 10:28)

Slažem se.
Istorija nam pokazala
koliko smo pametni.

Komšà

pre 1 godinu

Radojko
Šta ti imaš protiv Tita, rođače?
(Dr., 17. jun 2022 10:09) 

Interesantno kako naši "graDŽani sveta" vole druga Titu.
Prosto nepojmljivo da neko ko maše gradjanskim društvom,demokratijom ,tolerancijom i dalje štiti lik i delo čoveka koji je ,zloupotrebivši ratno stanje izvršio prevrat,ukinuo gradjanska prava,pravo na mišljenje,pravo na iskazivanje mišljenja,pravo na političko organizovanje,pravo na imovinu a u mnogim slučajevima ljzdima je ukinuo i pravo na život. I sve to uz pomoć strane ,Kraljevini Jugoslaviji neprijateljske sile koja je svoje neprijateljsko delivanje protiv nje započela još 1919. otvoreno je nazivajući " lažnom,versajskom tvorevinom" (govirim o Sovjetiji).

Čudno je i da ti, kojima su puna usta EU i postovanja "evropskih vrednosti" ,zagovornici usaglasavanja stavova Srbije sa stavovima EU nekako uvek previdjaju nekoliko rezolucija te iste EU kojima se osudjuju zločini totalitarnih režima u 20.veku u Evropi i insistira na otklonu tog,mračnog dela istorije.

Puna usta "katarze" kada su u pitanju ratovi devedesetih a nikako katarza kada je u pitanju vršljanje po Srbiji od 1944. (a bogme i istorijska uloga KPJ od 1919.do 1990).

Što se tiče austeougarskog podoficira,odlikovanog za Mačvu ,koji je kao zarobljenik pre izabrao rusko zarobljeništvo nego da položi zakletvu srpskom kralju (austrijski car mu nije smetao) toliko.

АцаНС

pre 1 godinu

Meni je fascinantno koliko ljudi uopšte nije shvatilo Balaševića, ili ga je pogrešno shvatilo, zbog neinformisanosti ili poluinformisanosti donosi pogrešan sud o njemu, ili iz čiste zlobe, zbog njegovog neuklapanja u klasično srpstvo. Meni žao tih ljudi. Blago vama.
p.s. Na replike ne odgovaram
(Millwall Detelinara, 17. jun 2022 10:41)

Ево реплика да мислим потпуно исто као Ви. :)
Некада ми је то све стварало неку фрустрацију, али заправо сам схватио да је боље да су га разумели и волели само они који то могу, не би ни био фазон да су га разумели сви.

Pera

pre 1 godinu

Volim njegove stare pesme ali, nažalost, kad se pogleda ceo njegov život, kao čovek nije bio baš toliko sjajan kakvim ga danas predstavljaju. Uostalom, isto kao Bora i ostali. Nije bio dosledan sebi. Prvo veličao Tita i tadašnju vlast ("Tri put sam video Tita". "Računajte na nas") pa se kasnije javno odrekao te pesme (a Rambo Anadeus je, iz sprdnje javno usvojio). Onda malo pljuvao po Slovencima pa im se kasnije dodvoravao. Da skratim, uvek ću rado slušati njegove stare pesme i sećati ga se kakav je bio do otprilike 1985... to važi i za većinu ostalih umetnika iz tog doba. Osamdesete su iznele na scenu zaista mnoštvo talentovanih ljudi ali velika većina njih se kasnije, suviše lako, kako i priliči našem mentalietu, pretvorila u sopstvene tužne karikature.

okvaldo

pre 1 godinu

Plaši me da se ne probudi vampir četnički, šta vampir zna o iseljavanju, on sve vidi čisto etnički.

Nije mislio samo na na četnike, nego i na bilo koju drugu nacionalističku ekipu. Koja se na kraju svela da je samo ekipa za klepanje kinte.

Realnost

pre 1 godinu

U pesmama slobodnih tema bio je veli umetnik, kao čovek i patriota neka mu sudi Bog, ako ga vidi. O njemu treba govoriti samo u onim delu koji pripada umetnosti u ostalim nema šta lepo da se kaže. Zato uzdignimo umetnost i tu ostanite.

Helios

pre 1 godinu

toxic - "jugokomunjara (u pozitivnom smislu)" hahahaha. Mada u stvari nije ni smešno. Ne postoji pozitivan smisao od "jugokomunjara".
Poslednji hit, oproštajna pesma voljenog Đoleta ima ključni, posebno naglašen stih "CARU; KOME SMO VERNO SLUŽILI". Pored daleke asocijacije i na Tita, faraona i zločinca kome su verno služili, ovaj povremeni srbski nacionalista i zabavljač i Miloševića je pre svega ovde mislio na Austrougarskog cara, koji je bio neverovatan zločinac prema Srbima. Svi vi koji ste fascinirani ovim ste fascinirani jer ste i sami beskičmenjaci. Pa onda furate ono "ne razumete vi" i sl. nebuloze, "Srbije koja ga nije zaslužila". Mufljuz je uzimao stotine hiljada deviza keša od nas, i za "film" svoje ćerke i za svoje produkcije (kao već komercijalno ostvaren autor) i za naše obezbeđenje njemu u inostranstvu - gde dodatno zarađuje jer pljuje po nama.
Ovaj talentovani autor, ponekad dobre (nikad vrhunske) muzike nije bio loš čovek. I privatno i društveno bio je ne loš nego izuzetno loš, definicija izraza teško đubre. Kao ni one pređašnje tako ni sve ove ispočetka nove i nove glorifikacije ne mogu to da promene.

mr

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

На кога мислиш?
Ако мислиш на Блашевића, онда мао грешиш. Човек је био са комунистима, па онда као фол против њих. Био је против хрвата па онда трк код њих. Био је против Београда, па са Београдом, па са Београдом, па је онда нешто недефинисано кмечао, Бог ће га знати. А у Београду је стекао славу јер су га гледали и по 9-10 вечери за редом.
(mr, 17. jun 2022 10:25)

Па да, а у Београду су га гледали 9 - 10 пута за редом тако, из сажаљења, да би му помогли да стекне славу :) :)
Можда бих ја могао да замолим да ми се помогне, да се распрода 10 Сава центара за редом, да покушам да стекнем славу, или ти. Шта мислиш?
Иначе, шта је Ђоле мислио о Београду можеш видети ако погледаш увод у концерт из Арена. Био је против примитивног Београда. РЕзултат примитивизације можеш видети врло јасно данас.
(АцаНС, 17. jun 2022 10:43)

Шта мислим? Мислим да ти баш не знаш шта си написао? Дакле имаш концерт 9-10 вечери за редом и жалиш се на ту средину??? Не он се тада није жалио, већ је причао шта та средина воли да чује. Толико о кичми. Има већи концерт у Арени, и по теби причаш о некаквом примитивизму. Ти си сада део нове елите и знаш о примитивизму Београда. Шта мислиш шта би неко ко је видео доста светских градова могао да каже о НС и о теби. Опасно те пуца комплекс више вредности, и проучи добро шта је то.

АцаНС

pre 1 godinu

Шта мислим? Мислим да ти баш не знаш шта си написао? Дакле имаш концерт 9-10 вечери за редом и жалиш се на ту средину??? Не он се тада није жалио, већ је причао шта та средина воли да чује. Толико о кичми. Има већи концерт у Арени, и по теби причаш о некаквом примитивизму. Ти си сада део нове елите и знаш о примитивизму Београда. Шта мислиш шта би неко ко је видео доста светских градова могао да каже о НС и о теби. Опасно те пуца комплекс више вредности, и проучи добро шта је то.
(mr, 17. jun 2022 12:56)
Опасно машиш суштину. Толико, не знам шта бих више могао да напишем. Не нам да ли си чуо или прочитао увод концерта у Арени, биће ти можда јасно на какав примитивизам је Ђоле мислио, на тај исти мислим и ја. На жалост, на то није остао имун ни Нови Сад - послушати песму "Чувај ми Боже Нови Сад".
Тако да укратко - омашио си све што си могао да омашиш.

///

pre 1 godinu

Počela sam da čitam knjigu Ivana Ivačkovića o Štuliću i prekinula, što mi se retko dešava. Takva ostrašćenost, animozitet prema Džoniju, da to nisam mogla da svarim. Potpuno neobjektibno, pristrasno. Nadam se da je ova o Balaševiću bolja, ali sam sama sebi rekla da ništa od ovog autora neću čitati.

Radojko

pre 1 godinu

O pokojnicima sve najbolje, imao je lepih pesama. Jedna od njegovih pesama je Računajte na nas, U zakletvu Titu ja spevo sam stih, itd. Posle Tita, počeo da se zalaže za razoružanje nekako u vreme kad smo bili napadnuti. Pevao je Miloševiću za nove godine u Sava Centru dok smo mi 96-97 protestvovali zbog krađe izbora, izvinite što sam zlopamtilo.

Toxic

pre 1 godinu

(Švaler, 17. jun 2022 09:28)

Bio je po ocu Hrvat i po majci Srbin. Takav čovek jedino može i biti jugokomunjara (u pozitivnom smislu) a nikako ustaša ili četnik.

Millwall Detelinara

pre 1 godinu

Meni je fascinantno koliko ljudi uopšte nije shvatilo Balaševića, ili ga je pogrešno shvatilo, zbog neinformisanosti ili poluinformisanosti donosi pogrešan sud o njemu, ili iz čiste zlobe, zbog njegovog neuklapanja u klasično srpstvo. Meni žao tih ljudi. Blago vama.
p.s. Na replike ne odgovaram

4k4.Dex

pre 1 godinu

Bio je veliki covek i Jugosloven pre svega. Uvek kritikovao svoje jer tako i treba. Zasto bi kritikovao tudje? To samo stvara jos vecu mrznju i bude pogresno shvaceno. Problem je sto se ljudi koji kritikuju svoje ljude koji grese i koji su deo nekog veceg pokreta uvek budu prozvani nekakvim izdajicama... ne, nije bio izdajica, niko noikog nije placao da prica "protic svojih" jednostavno kad neko gresi i to unsitava tudje zivote ne sme da se cuti a oni koji ga nazivaju izdajicom treba da ih bude sramota. Ljudi, uvek ali uvek gledajte u svoje dvoriste i dok sve nije savrseno ne opanjkavajte tudje.

Загор

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

Став му се мењао као што неко мења чарапе...

mr

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

На кога мислиш?
Ако мислиш на Блашевића, онда мао грешиш. Човек је био са комунистима, па онда као фол против њих. Био је против хрвата па онда трк код њих. Био је против Београда, па са Београдом, па са Београдом, па је онда нешто недефинисано кмечао, Бог ће га знати. А у Београду је стекао славу јер су га гледали и по 9-10 вечери за редом.

АцаНС

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

На кога мислиш?
Ако мислиш на Блашевића, онда мао грешиш. Човек је био са комунистима, па онда као фол против њих. Био је против хрвата па онда трк код њих. Био је против Београда, па са Београдом, па са Београдом, па је онда нешто недефинисано кмечао, Бог ће га знати. А у Београду је стекао славу јер су га гледали и по 9-10 вечери за редом.
(mr, 17. jun 2022 10:25)

Па да, а у Београду су га гледали 9 - 10 пута за редом тако, из сажаљења, да би му помогли да стекне славу :) :)
Можда бих ја могао да замолим да ми се помогне, да се распрода 10 Сава центара за редом, да покушам да стекнем славу, или ти. Шта мислиш?

Иначе, шта је Ђоле мислио о Београду можеш видети ако погледаш увод у концерт из Арена. Био је против примитивног Београда. РЕзултат примитивизације можеш видети врло јасно данас.

Vanja LFC

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

Samo budale ne menjaju svoje misljenje.

АцаНС

pre 1 godinu

Пробио се стихом:"Ја заклетву титу,..."Знао је он да се "увлачи" жестоко.
(a, 17. jun 2022 08:35)

Да, слажем се потпуно. Иначе, у то време (крај 70их) су многи који су имали кичму отворено пљували Тита, били чврсти у принципима, деци бранили да носе петокраку на заклетвама пионира, седели док се слушала "Хеј Словени" и све остало. Само пар "увлакача" попут Ђолета су се инатили, искључиво због своје користи.

Helios

pre 1 godinu

toxic - "jugokomunjara (u pozitivnom smislu)" hahahaha. Mada u stvari nije ni smešno. Ne postoji pozitivan smisao od "jugokomunjara".
Poslednji hit, oproštajna pesma voljenog Đoleta ima ključni, posebno naglašen stih "CARU; KOME SMO VERNO SLUŽILI". Pored daleke asocijacije i na Tita, faraona i zločinca kome su verno služili, ovaj povremeni srbski nacionalista i zabavljač i Miloševića je pre svega ovde mislio na Austrougarskog cara, koji je bio neverovatan zločinac prema Srbima. Svi vi koji ste fascinirani ovim ste fascinirani jer ste i sami beskičmenjaci. Pa onda furate ono "ne razumete vi" i sl. nebuloze, "Srbije koja ga nije zaslužila". Mufljuz je uzimao stotine hiljada deviza keša od nas, i za "film" svoje ćerke i za svoje produkcije (kao već komercijalno ostvaren autor) i za naše obezbeđenje njemu u inostranstvu - gde dodatno zarađuje jer pljuje po nama.
Ovaj talentovani autor, ponekad dobre (nikad vrhunske) muzike nije bio loš čovek. I privatno i društveno bio je ne loš nego izuzetno loš, definicija izraza teško đubre. Kao ni one pređašnje tako ni sve ove ispočetka nove i nove glorifikacije ne mogu to da promene.

Mile dizna

pre 1 godinu

Пробио се стихом:"Ја заклетву титу,..."Знао је он да се "увлачи" жестоко.
(a, 17. jun 2022 08:35)
Hajmo onda još malo o 'uvlakačima'. Oliver Dragojević je jednog Dana armije otpjevao pjesmu Tito i Prva proleterska. Titu su pjesme takođe pjevali (između ostalih) i Dado Topić (Prolog), Korni grupa (Pjesma o Titu plus Moja generacija posvećena Ivi Loli Ribaru), YU Grupa (Moravo, mi smo uz Tita), Generacija 5 (Po Titu se vijek poznaje), Miladin Šobić (Dok zbori Tito), Indeksi (Tito poslije Tita), S vremena na vreme (Tito, Tito), Zlatko Pejaković (Digni svoju ruku druže), Zdravko Čolić (Druže Tito mi ti si kunemo), Ambasadori (Zemlja moja). Čak i Dušan Prelević, kasnije Arkanov saborac, pjevao je “Reći ćemo sutra svakom ko nas pita / mi smo ponos našeg druga Tita”. Naravno i Brena je pjevušila Živjela Jugoslavija. Ja lično ne vidim ništa loše što su pjevali Titu, imali su kome!

mr

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

На кога мислиш?
Ако мислиш на Блашевића, онда мао грешиш. Човек је био са комунистима, па онда као фол против њих. Био је против хрвата па онда трк код њих. Био је против Београда, па са Београдом, па са Београдом, па је онда нешто недефинисано кмечао, Бог ће га знати. А у Београду је стекао славу јер су га гледали и по 9-10 вечери за редом.
(mr, 17. jun 2022 10:25)

Па да, а у Београду су га гледали 9 - 10 пута за редом тако, из сажаљења, да би му помогли да стекне славу :) :)
Можда бих ја могао да замолим да ми се помогне, да се распрода 10 Сава центара за редом, да покушам да стекнем славу, или ти. Шта мислиш?
Иначе, шта је Ђоле мислио о Београду можеш видети ако погледаш увод у концерт из Арена. Био је против примитивног Београда. РЕзултат примитивизације можеш видети врло јасно данас.
(АцаНС, 17. jun 2022 10:43)

Шта мислим? Мислим да ти баш не знаш шта си написао? Дакле имаш концерт 9-10 вечери за редом и жалиш се на ту средину??? Не он се тада није жалио, већ је причао шта та средина воли да чује. Толико о кичми. Има већи концерт у Арени, и по теби причаш о некаквом примитивизму. Ти си сада део нове елите и знаш о примитивизму Београда. Шта мислиш шта би неко ко је видео доста светских градова могао да каже о НС и о теби. Опасно те пуца комплекс више вредности, и проучи добро шта је то.

Pera

pre 1 godinu

Volim njegove stare pesme ali, nažalost, kad se pogleda ceo njegov život, kao čovek nije bio baš toliko sjajan kakvim ga danas predstavljaju. Uostalom, isto kao Bora i ostali. Nije bio dosledan sebi. Prvo veličao Tita i tadašnju vlast ("Tri put sam video Tita". "Računajte na nas") pa se kasnije javno odrekao te pesme (a Rambo Anadeus je, iz sprdnje javno usvojio). Onda malo pljuvao po Slovencima pa im se kasnije dodvoravao. Da skratim, uvek ću rado slušati njegove stare pesme i sećati ga se kakav je bio do otprilike 1985... to važi i za većinu ostalih umetnika iz tog doba. Osamdesete su iznele na scenu zaista mnoštvo talentovanih ljudi ali velika većina njih se kasnije, suviše lako, kako i priliči našem mentalietu, pretvorila u sopstvene tužne karikature.

Realnost

pre 1 godinu

U pesmama slobodnih tema bio je veli umetnik, kao čovek i patriota neka mu sudi Bog, ako ga vidi. O njemu treba govoriti samo u onim delu koji pripada umetnosti u ostalim nema šta lepo da se kaže. Zato uzdignimo umetnost i tu ostanite.

okvaldo

pre 1 godinu

Plaši me da se ne probudi vampir četnički, šta vampir zna o iseljavanju, on sve vidi čisto etnički.

Nije mislio samo na na četnike, nego i na bilo koju drugu nacionalističku ekipu. Koja se na kraju svela da je samo ekipa za klepanje kinte.

АцаНС

pre 1 godinu

Meni je fascinantno koliko ljudi uopšte nije shvatilo Balaševića, ili ga je pogrešno shvatilo, zbog neinformisanosti ili poluinformisanosti donosi pogrešan sud o njemu, ili iz čiste zlobe, zbog njegovog neuklapanja u klasično srpstvo. Meni žao tih ljudi. Blago vama.
p.s. Na replike ne odgovaram
(Millwall Detelinara, 17. jun 2022 10:41)

Ево реплика да мислим потпуно исто као Ви. :)
Некада ми је то све стварало неку фрустрацију, али заправо сам схватио да је боље да су га разумели и волели само они који то могу, не би ни био фазон да су га разумели сви.

gost

pre 1 godinu

Velikani su ljudi
koji na ovim prostorima
čitav život imaju svoj stav.
I ne odstupaju od njega
ni po koju cijenu.

Kičma, brate.
(gost, 17. jun 2022 08:47)

Samo budale ne menjaju svoje misljenje.
(Vanja LFC, 17. jun 2022 10:28)

Slažem se.
Istorija nam pokazala
koliko smo pametni.

///

pre 1 godinu

Počela sam da čitam knjigu Ivana Ivačkovića o Štuliću i prekinula, što mi se retko dešava. Takva ostrašćenost, animozitet prema Džoniju, da to nisam mogla da svarim. Potpuno neobjektibno, pristrasno. Nadam se da je ova o Balaševiću bolja, ali sam sama sebi rekla da ništa od ovog autora neću čitati.

Komšà

pre 1 godinu

Radojko
Šta ti imaš protiv Tita, rođače?
(Dr., 17. jun 2022 10:09) 

Interesantno kako naši "graDŽani sveta" vole druga Titu.
Prosto nepojmljivo da neko ko maše gradjanskim društvom,demokratijom ,tolerancijom i dalje štiti lik i delo čoveka koji je ,zloupotrebivši ratno stanje izvršio prevrat,ukinuo gradjanska prava,pravo na mišljenje,pravo na iskazivanje mišljenja,pravo na političko organizovanje,pravo na imovinu a u mnogim slučajevima ljzdima je ukinuo i pravo na život. I sve to uz pomoć strane ,Kraljevini Jugoslaviji neprijateljske sile koja je svoje neprijateljsko delivanje protiv nje započela još 1919. otvoreno je nazivajući " lažnom,versajskom tvorevinom" (govirim o Sovjetiji).

Čudno je i da ti, kojima su puna usta EU i postovanja "evropskih vrednosti" ,zagovornici usaglasavanja stavova Srbije sa stavovima EU nekako uvek previdjaju nekoliko rezolucija te iste EU kojima se osudjuju zločini totalitarnih režima u 20.veku u Evropi i insistira na otklonu tog,mračnog dela istorije.

Puna usta "katarze" kada su u pitanju ratovi devedesetih a nikako katarza kada je u pitanju vršljanje po Srbiji od 1944. (a bogme i istorijska uloga KPJ od 1919.do 1990).

Što se tiče austeougarskog podoficira,odlikovanog za Mačvu ,koji je kao zarobljenik pre izabrao rusko zarobljeništvo nego da položi zakletvu srpskom kralju (austrijski car mu nije smetao) toliko.

Zagor, zvezdarski

pre 1 godinu

@Toxic: "Bio je po ocu Hrvat i po majci Srbin." Ne. Nego obrnuto. Otac mu je bio Srbin. A majka pola Mađarica, pola Hrvatica, ako baš treba biografskih detalja. Da, bio je Jugosloven, ali sumnjam da je bio komunista. Kao što većina 24 miliona Jugoslovena nisu bili komunisti. To je kod nas više bio blaži socijalizam, a više folklor (pioniri, štafete, priredbe, partizanski filmovi, takozvano "bratstvo i jedinstvo itd.) za široke mase.

АцаНС

pre 1 godinu

Шта мислим? Мислим да ти баш не знаш шта си написао? Дакле имаш концерт 9-10 вечери за редом и жалиш се на ту средину??? Не он се тада није жалио, већ је причао шта та средина воли да чује. Толико о кичми. Има већи концерт у Арени, и по теби причаш о некаквом примитивизму. Ти си сада део нове елите и знаш о примитивизму Београда. Шта мислиш шта би неко ко је видео доста светских градова могао да каже о НС и о теби. Опасно те пуца комплекс више вредности, и проучи добро шта је то.
(mr, 17. jun 2022 12:56)
Опасно машиш суштину. Толико, не знам шта бих више могао да напишем. Не нам да ли си чуо или прочитао увод концерта у Арени, биће ти можда јасно на какав примитивизам је Ђоле мислио, на тај исти мислим и ја. На жалост, на то није остао имун ни Нови Сад - послушати песму "Чувај ми Боже Нови Сад".
Тако да укратко - омашио си све што си могао да омашиш.