Manas
pre 2 godine
Ne mogu oni da poskupe gorivo koliko mi mozemo da guramo.
Subota, 12.03.2022.
11:41
Izvor: Izvor: B92, Automobili.ba
pre 2 godine
Ne mogu oni da poskupe gorivo koliko mi mozemo da guramo.
pre 2 godine
Najbolji nacin ustede goriva je da uopšte ne vozite kola.
pre 2 godine
Mene poskupljenje ne interesuje. Ja sipam za 2000 dinara
pre 2 godine
EU sa prosekom plata 5-10x vecim od nasih dostigla cene goriva koje mi imamo vec 10g i odjednom smak sveta? Sta ce da rade kad krenu milioni izbeglica, gasenje industrije, restrikcije struje i vode, bonovi za hranu?
pre 2 godine
Nemci će za koji dan da savetuju jel bolji petrolej ili alkohol za kuvanje.
pre 2 godine
To oni germani sto su kupovali dodatne kolicine gasa od Rusa po povlascenim cenama, pa ih svojim clanicama u EU prodavale po duplo vecim cenama...
(Djokica, 14. mart 2022 11:51)
Ma da l' je moguće? Oni?
pre 2 godine
... Tako da ti uzbrdica pojede sve sto nizbrdica napravi, ako ne i vise. Tako da, logika nigde veze...
(auto, 13. mart 2022 13:09)
Pročitaj ponovo, ali s razumevanjem. Uloži truda, ne brzaj.
(Na uzbrdicama trose isto.
Na nizbrdicama, ev pravi struju dok susv ne pravi.)
pre 2 godine
To oni germani sto su kupovali dodatne kolicine gasa od Rusa po povlascenim cenama, pa ih svojim clanicama u EU prodavale po duplo vecim cenama. Nemci precizni tacni, al u zaradi i drpanju, ne znam ko nam je uvalio sliko o njima kao ljudima gde je sve po PSu, sve tacno i precizno, ma bezi, najvece lopine i foliranti.
Ima nacina da dodje nafta do Srbije, ne sekirajte se vi i druge zemlje ce da se znalaze, bez obzira sto ga ove svabe tupe jer zivot ne moze da stane.
pre 2 godine
Bicklo, ili pešice ako nemate Tramvaj u blizini drugo resenje nema.
pre 2 godine
@Slav:
Da se razumemo, nisam ja napisao da je zupčanik za petu ili šestu brzinu suv, nego da pri malom broju obrtaja ulje "preko" njega ne cirkuliše u optimalnoj količini. Prosto nije zaliven sa pravom količinom ulja, što na duže staze (godinu, dve, tri) dovodi do kvara menjača. Ovo govorim iz iskustva, i odnosi se na prosečne automobile na srpskim putevima, a potvrdu možeš naći na nekim YT klipovima, iz mehanike, gde se lepo objašnjava rad menjača.
Trudio sam se da ovo objasnim što prostijim rečima, jer preko 99% ljudi na ovom portalu nisu mašinski injenjeri ili automehaničari za menjače.
A za onog "manijaka" što baljezga o automobilima bez plivajućeg zamajca, pa njega imaju i svi benzinci iole veće kubukaže, odnosno snage. Plivajući smanjuje vibracije, produžava vek motora, menjača, kvačila... Problem je što je skup, a većina vozi polovne automobile kupljene sa ogromnim kilometražama, ali na žalost toga nisu ni svesni. Na oglasima je 99% automobila je sa štelovanom kilometražom. Čak je i u Nemačkoj i Švajcarskoj to česta pojava. Siguran je samo auto, koji je sa garancijom ovlašćenog servisa, koji je obično menjan staro za novo.
pre 2 godine
Nema sta da se izmislja novo. Vozite auto bas kad morate, ostalo pesaka ili biciklom. A postoji jos jedan savet za ustedu goriva, kupite Teslu :)
pre 2 godine
nateraš auto u garažu ,zaključaš uzmeš i rezervni ključ i baciš što dalje ,
pre 2 godine
"Secam se kada sam vozio Fiat Pandu da je na 100-110 trosila oko 5 litara, a na 130 oko 7. Bukvalno 15-20km/h vise, a razlika maltene 40% u potrosnji, realno przis gorivo bezveze. Mali motoric, ona relativno “kutijasta” aerodinamika … sve oseti valjda.
(Djorke, 13. mart 2022 10:01)"
- I kod mene sličan slučaj:
Opel Antara. Ako autoputem idem 110 km/h, potrošnja je oko 6 litara.
Na 120 km/h, potrosnja je 7 litara.
Na 130 km/h, potrošnja je već 8.5 litara.
Ako od SU do BG ( i nazad) idem 130 km/h, potrošiću 5 litara više, odnosno 1000 dinara da bih stigao 15 min ranije ( u jednom pravcu)? Skupo mu kosta tih 15 minuta.
(Mare, 13. mart 2022 17:52)
Sećam se da sam tada išao sa devojkom na Jonsko more, putovali noću i odokativno ta brzina (oko stotke i malo preko). Na tu dužinu puta ispalo nam je još jedan dan na moru razlika u ceni u odnosu na prženje gasa tj. tako smo računali, a ostali još tri :)))
pre 2 godine
Idi iza slepera da ti isti skloni vazduh otpora, izbaci iz brzine i slicno.
pre 2 godine
@jojo, odvezi ti tvoj TDI kod majstora da proveri injektore, egr ventil i usis. Nije normalno da se motor gusi ispod 2000rpm. Takodje je nemoguce da potrosnja bude veca na nizim nego na visim obrtajima, ukoliko je motor ispravan. Jednostavno motor u svakom ciklusu sagoreva smesu vazduha i dizela zapremine cilindara. Sto je manje tih ciklusa, manja ce biti i potrosnja. Ako je taj 2.0 pumpa-dizna, onda ti je gotovo sigurno mehanicka karakteristika potpuno poremecena usled greske u geometriji turba, to se desava prakticno na svakom PD TDI. Stavi ga na valjke, i videces o cemu pricam
pre 2 godine
Vozite na manje obrtaje,kada vam se zapusi DPF onda i dizne stradaju zovite strucnjake iz VW za naredni savet!!!
pre 2 godine
A bas skoro sam citao clanak kako se uopste ne stedi kada vozite auto na premalo obrtaja i kako je stetno po automobile, ne secam se ko je tacno izbacio podatke, ali na ovom portalu sam citao. Aj sad?
pre 2 godine
oni koji voze dizela u visem stepenu prenosa sa malim obrtajima stede gorivo, ali time praveni do 1000 puta veci trosak koji kasnije plate kod mehanicara.
pre 2 godine
oće li zbog krize da pojeftini registracija, tehnički , euro norme i tako to ?
pre 2 godine
i kad god je vest o kolima,strucnjaci na sve strane...
pre 2 godine
Sve u svemu gorivo je 2,20 evrea
Nema tu nikakve pomoci
pre 2 godine
Kupiš VW i ništa ne trošiš i ništa ne zagadjuješ...
Kad bi vi samo znali koliko Nemci lažu, ali ima vremena, tu su došli, upoznaćete ih.
pre 2 godine
Dve Škode 450000 km,gas i dizel,originalni setovi kvačila i zamajac.Zajedno stare 30 god.Vozimo normalno bez odlaska u visoke obrtaje.Po mnogima ovde sve je odavno trebalo da pocrka jer ne nabijamo gas u pod.
pre 2 godine
savet tipa "nemojte da konstantno da gazite gas kao bimlezi, pa onda naglo na kocnicu kao moroni" se odnosi na ekipicu nizih primata sa balkana :)
al uzalud saveti, sve ide u vetar
ovde je to visevekovna tradicija
pre 2 godine
Vozim Fiat Grande Punto 1.2 sa plinom
Sad za vikend sam išao NS - Bor, tačno 360km. Potrošeno 25l plina, što je tačno 7l/100km.
Uslov je bio uzdržavanje od punog gasa i vožnje preko 120 km/č, a prosek mi je bio tačno 80km/č, odnosno 4.5 sata vožnje (mada sam svraćao nešto po Beogradu).
A sad malo fizike - potrošnja je srazmerna uloženom radu motora, što je snaga x vreme.
Tretnutna snaga motora dosta zavisi od dosta faktora, ali ima i član koji odgovara kubu brzine (brzina ^ 3), otpor vazduha. Dakle, ako motoru treba oko 20ks da bi auto išao 100km/č, za 120 km/č mu treba 20x(120/100)^3= 35ks. Za 130 44ks. Dakle, više nego duplo snage, samim tim deo potrošnje zavistan od brzine je više nego dupliran.
Ako pri 100 troši 5l/100, od čega 3l odlazi na ostale otpore, a 2l na otpor vazduha, po ovoj računici pri 120 trošiće 6.5l/100, pri 130 7.4l/100, a pri 140 8.5l/100.
pre 2 godine
Znam puno njih koji su,kada su cigarete bile 130din,rekli da ce da ostave pusenje kada cigare budu bile 250din. Nepusac sam ali mislim da sada nema cigara ispod 300din. Nekoliko njih koji su izjavili ono,i dalje puse. Poenta,vozice se ovaj narod i dalje.
pre 2 godine
I pre ove ludnice sa cenama goriva sam testirao Mito (1,3 mjet) na auto-putu. Bukvalno 5L na brzini od 110km/sat. 120 na sat trosi skoro 5,8 i 130 trosi 6,2. Prolazim oko 1000km u oba smera i Boga mi vidi se usteda kada vozim 110.
Malo volim zustrije da startujem na semaforu, ali mora negde i da se potrosi.
pre 2 godine
Jednostavno : vozite bicikl
pre 2 godine
Kad sam postao vozac jedan pametan covek mi rece: trošićeš goriva srazmerno onoliko koliko pritiskaš kočnicu. Morao malo da stavim prst na čelo ali definitivno je tako.
(crni, 13. mart 2022 20:10)
Bravo.
Pozdravi čoveka.
Vrlo lepo rečeno.
pre 2 godine
(Ezee, 13. mart 2022 22:21)
OK. Zato sam i napisao da samo vožnja sa najvećim potraživanjem, najzahtevnija vožnja treba da bude na vaših 4.500 o. Van tog režima, vozite kao što ste napisali.
pre 2 godine
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
(Срђан Јовановић, 13. mart 2022 12:42)
Ne brini, decko, ne moras da znas, to je za normalna kola, sa jakim motorima, vama sa japanskim igrackicama za decu nije bitno, uopste ne moras da mislis o tome.
pre 2 godine
@nidza
Verovatno si veliki dzek sa svojim priglupim komentarom, a sipas u svog trabanta godisnje koliko ja u svoja 4 auta mesecno.
Mogu da racunam i preracunavam se koliko 'ocu, a i ova racunica je u vreme dokolice dok se vozim i nemam pametnija posla. I mislis li da ga ne potegnem ponekad 200kmh? Naravno da da, ali to je 1% od 100% slucaja moje voznje.
A u sustini, nigde i ne zurim, 1h vremena u mesec dana mi ne znaci nista, slusam neku muziku ili podkast i razmisljam kako da pravim pare (a i pazim na potrosnju), a ti budi jack i dalje...
pre 2 godine
A da se izvinite Rusima i Ukrajincima, platite sve slupano po Ukr i nastavimo s koronom gde je stala, a gorivo, ma dace ga Rusi po bilo kojoj ceni
pre 2 godine
@(klk, 13. mart 2022 12:21)
To verovatno važi za dizele, na mom atmosfercu max. obrtni moment je na 4500 obrtaja (a max brzinu može da dostigne u 6. tek na 7000) možda sam 2 puta vozio iznad 4000 i to na autoputu. U 90% slučajeva vozim na 2000-2500 obrtaja...
pre 2 godine
Ma da.. Skinite i 20 kgm tezine nekom dijetom da ustedite na gasu.. Hrani a onda u na gorivu hahahaha.. Dokle da slusamo ove bajke ovih baroncina sa berzi.. Nista nije poskupilo vec su njihove marze skocile i odlucili su da nam skinu gace sa dupeta,, sve sto slusamo o poskupljenjima je laz i sve jr proizvod histerije koju namerno proizvode ds bi oni bili jos bogatiji.. Nafta je jeftina! Uvek je bila, sve sto nam pricaju je laz.. Ovo je zavera protiv coveka.. A pocelo je od istih igraca koji su proizveli koronu.. To je okultna duboka drzava, skup sotonista!
pre 2 godine
Zasto bi mi stedeli? To morate vi Nemci da cinite, mi ne, nama nasi dizelasi trose smesno, u proseku oko 3,42 litra kombinovano, barem sam tako obavesten na temama o potrosnji, na raznim porodicnim skupovima i slicno. Potrosnje su uglavnom daleko ispod fabrickih deklaracija, kada su bili novi, valjda se to smanjuje sa godinama, a posto su kod nas oni preko 15 god starosti, ta potrosnja je mizerna, zato ih i vozimo svi. Narocito je mala, kada olaksamo auto, skidajuci nepotrebne delove sa njega, kao sto je plivajuci zamajac (stavlja se obican), DPF, katalizator, ADBlue i svasta nesto stavljeno da nam smeta. Zati, mi vozimo 160 opusteno.
pre 2 godine
samo japanac atmosferac i voznja izmedju 2.500 i 4.000 o/min..i Bog da te vidi..
pre 2 godine
Bicikla štedi gorivo iako Vam troši kalorije ..., a i za zdravlje je kažu dobro ...
pre 2 godine
moj savet za ustedu....idite malo i peske....
pre 2 godine
Sa vožnjom 4. brzinom u gradu nije toliko problem ako idete 50, kod mene na Jtd sa 5 brzina to je oko 1200 RPM, i motor to odlično podnosi prima gas, problem je što vrlo često usporim kada neko ispred mene vozi 40 isl i tad je već broj obrtaja oko 1000.
Drugim rečima ili ću da davim motor ili da vratim u 3. Na kraju kad sam se preračunao ispade da mi je 3. u gradu ipak taman.
Daleko bolje prima gas kad zatreba. Ne guši motor a potrošnja je skoro ista.
Izuzetak su oni najveći NBGD bulevari gde može i po više od km van špica da se veže tečne vožnje.
pre 2 godine
Kupite limuzinu umesto SUV, to je već ušteda od 2l/100km ( provereno sa istim motorom na istom putu).
Još koliko uštedite pri nabavci novog vozila, možete čitav život da vozite opušteno za iste pare.
Doduše niste IN, a i taj ulazak u auto što je života koštao generacije pre nas, svi kičme izlomili
pre 2 godine
Polazite autom uvek u trecoj brzini, na sto manjem broju obrtaja...
Ae odjebite sa savetima ko da deca voze automobile evo vec vise od pola veka.
Da niste usrali odnose sa dobavljacem jer ste bezobrazno nadmeni, lopine i hocete da jasete korisnike na celom kontinentu svega ovog ne bi ni bilo.
Stisnucemo se ko i svaki put kad su sankcije i nedaj boze milosrdni andjeli i prezivecemo.
pre 2 godine
- I kod mene sličan slučaj:
Opel Antara. Ako autoputem idem 110 km/h, potrošnja je oko 6 litara.
Na 120 km/h, potrosnja je 7 litara.
Na 130 km/h, potrošnja je već 8.5 litara.
Ako od SU do BG ( i nazad) idem 130 km/h, potrošiću 5 litara više, odnosno 1000 dinara da bih stigao 15 min ranije ( u jednom pravcu)? Skupo mu kosta tih 15 minuta.
(Mare, 13. mart 2022 17:52)
1000 din za 15 min zivota. .uvek bih platio. .jer vreme ti je najvrednija dragocenost.
samo treba imati tih 1000 rsd u jednom pravcu
pre 2 godine
Kad bi računao kao ovaj Stefaneli, ne bi ni vozio auto. Putovao bi stopom...
pre 2 godine
Sta je tu cudno...pa ja vozim 4 na 50 sto je i normalno to je sasvim normalna voznja lagana opustajuca bez stresa i naprezanja,a na 60 vec prebacujem u 5 i vizum na oko 1500 obrtaja.Sad zavisi od motora i konja na kojoj brzini idu obrtaji,optimalnobje da se vozi jednom brzinom kojoj koja god bila na 1500 obrtaja tu je potrosnja optimalna.
(Acko, 13. mart 2022 17:26)
od tebe covek bolje da ne kupuje auto. Jadan taj tvoj motor koga mora da trpi...
pre 2 godine
@statuskan
Ma, zavera protiv nebeskog naroda. Sve to rade 11 Bavarskih Iluminata.
pre 2 godine
moracu zenu da izbacim is kola!!!
pre 2 godine
Ne, vozicu u prvoj do 50. Jako zanimljivi saveti...ako auto 200 ili više ks, nema tu razmišljanja koliko troši. Ili gas ili tramvaj...
pre 2 godine
molim Nemce da o jasne kako su podigli drzavu posle ww2 a mi jos nismo malte ne ni mrdnuli...
(alek neki, 13. mart 2022 19:38)
Maršalov plan batice, Ameri upumpali kintu. Zato su njihov vazal do dana današnjeg!
pre 2 godine
Kad sam postao vozac jedan pametan covek mi rece: trošićeš goriva srazmerno onoliko koliko pritiskaš kočnicu.. Morao malo da stavim prst na čelo ali definitivno je tako..
pre 2 godine
130km/h ogranicenje? U Nemackoj?
pre 2 godine
Ja kupio konja
pre 2 godine
Non stop vozite niz brdo, ako ide uzbrdica onda se rukom zakačite za ovog ispred vas i tako se popnite pa sve isponova.
pre 2 godine
molim Nemce da o jasne kako su podigli drzavu posle ww2 a mi jos nismo malte ne ni mrdnuli...
pre 2 godine
Ko čita između redova zna da je jedna bitna stavka zelene agende i nenormalna cena goriva kako bi se isforsirala prodaja EV. Cilj je između ostalog da u budućnosti automobile vozi samo najbogatatiji sloj društva. Ako vidite koliko koštaju električna vozila sve postaje kristalno jasno.
(statuskan, 13. mart 2022 15:52)
Svaki EV će pre ili kasnije koštati 2000e. Stoga bez brige i sirotinja će voziti.
pre 2 godine
Dodjite da vas obučimo kako sa 300 eur plate živeti mesec dana i potrošiti 400...
pre 2 godine
Treća lagano u gradu samo da se kotrlja
pre 2 godine
@Onako
Koliko mi placamo Rusima za nasu naftu?
pre 2 godine
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
(Срђан Јовановић, 13. mart 2022 12:42)
To ti je ono zbog cega debili koji ne znaju voziti podizu pozajmice i kredite. Imam za posla Megana dci 2006. godiste, 340 hiljada presao (najmanje), kupio ga ja kad je imao 70 hiljada. Nikad menjan zamajac, nikad radjena turbina, ide sasvim solidno, miran kao bubica, nista ne drma i ne lupa (dakle, zamajac i dizne dobre), skoro da ne cadi (znaci egr i turbina dobri), ulja potrosi oko litar na 10 hiljada (mislim da je to normalno - dakle, motor i turbina OK). I ja, da ne cujem od drugih, isto ne bih znao sta je zamajac i slicno, iako sam vozac "cadjavog zagadjivaca". I na to da se nadovezem, vozis ti benzinca zato sto ti se moze, ne znam i ne zanima me koliko prelazis kilometara, ali ne postoje dzaba dizelasi. Ja sa svojih 140 km svaki dan (radni), nisam siguran da bih to vozio, pa taman kad bi bio dobar za zdravlje, a ne manji zagadjivac. I manimo se jednom vec te price kako benzinci ne zagadjuju, manje da, ali i dalje puno. I oni imaju izduvne gasove, i benzin se dobija iz nafte, vise ga se potrosi. Mala je razlika u danasnje vreme.
pre 2 godine
A kome to nemci dele savet? U nemackoj 90% automobili sa automatskim menjacem!
pre 2 godine
Drug jajara vozi insigniju, ne verujem da je taj auto ikad osetio preko 2000rpm, kad stisne kvačilo kazaljka obrtomera se skoro i ne pomeri. Ugasio mu se auto, majstor mu rekao da je računar pobrljavio jer ne zna jel se auto kreće ili stoji.
pre 2 godine
bolje da smanje akcize i poreze, nego sto ovako laprdaju
pre 2 godine
"Secam se kada sam vozio Fiat Pandu da je na 100-110 trosila oko 5 litara, a na 130 oko 7. Bukvalno 15-20km/h vise, a razlika maltene 40% u potrosnji, realno przis gorivo bezveze. Mali motoric, ona relativno “kutijasta” aerodinamika … sve oseti valjda.
(Djorke, 13. mart 2022 10:01)"
- I kod mene sličan slučaj:
Opel Antara. Ako autoputem idem 110 km/h, potrošnja je oko 6 litara.
Na 120 km/h, potrosnja je 7 litara.
Na 130 km/h, potrošnja je već 8.5 litara.
Ako od SU do BG ( i nazad) idem 130 km/h, potrošiću 5 litara više, odnosno 1000 dinara da bih stigao 15 min ranije ( u jednom pravcu)? Skupo mu kosta tih 15 minuta.
pre 2 godine
Sta je tu cudno...pa ja vozim 4 na 50 sto je i normalno to je sasvim normalna voznja lagana opustajuca bez stresa i naprezanja,a na 60 vec prebacujem u 5 i vizum na oko 1500 obrtaja.Sad zavisi od motora i konja na kojoj brzini idu obrtaji,optimalnobje da se vozi jednom brzinom kojoj koja god bila na 1500 obrtaja tu je potrosnja optimalna.
pre 2 godine
Vec radim sve od pomenutog, zar se to ne podrazumeva?
pre 2 godine
A u Švedskoj nemiri. Zdravo.
pre 2 godine
Ma nka je i 3 evra bitno je da ga ima..
pre 2 godine
Kupite gorivo u Nemačkoj i odmah pređete 30% više nego kad kupite kod nas...
(Randy Marsh, 13. mart 2022 10:02)
Da, to je klasicna ribolovacka prica...
pre 2 godine
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
(Срђан Јовановић, 13. mart 2022 12:42)
To ti je ono sto je prvo kostalo 2000e, pa 1000e, pa je sada oko 400-500. To je ono zbog cega su mnoge kuce otisle pod hipoteku, mnoge domacine okrenulo ka alkoholu i rasturilo znacajan broj brakova. Da, to je taj plivajuci zamajac, simbol tdi generacije (uz dizne, bosh pumpe, hidropodizace, egr, dfp…).
pre 2 godine
Jao jadni, meni ih baš žao što moraju ovo da rade da bi uštedeli novac i što im se njihov uglađeni, bogati, razmaženi bogataški život polako urušava. Jadni, šmrk.
pre 2 godine
stedi se kad se ima
pre 2 godine
Daj bre, ja sam na 50 vec u 6-oj brzini i trosim oko 2.5 litara.
Kakvi su ovi nemci amateri.
pre 2 godine
Ko čita između redova zna da je jedna bitna stavka zelene agende i nenormalna cena goriva kako bi se isforsirala prodaja EV. Cilj je između ostalog da u budućnosti automobile vozi samo najbogatatiji sloj društva. Ako vidite koliko koštaju električna vozila sve postaje kristalno jasno.
pre 2 godine
A da ugradimo jedra pa da vatamo dobar vetar...
pre 2 godine
Imamo 4 auta, jedan je terenac koji nam sluzi za dodatni posao i trosi 15l, drugi je mali gradski 1.4 benzin, Golf 4 sa 130 i kusur konja koji je kupljen nov i kod nas je dugo, dugo i 2.0 moderni TDI sa 150ks i auto novije generacije...
Zenini su u Nisu, a ja 130km odatle autoputem ka severu... Zadnjih mesec dana, kada pazim na obrtaje i gledam da motoru nadjem najbolji odnos, da se ne muci, a da je na najnizim obrtajima, ustedeh oko 3000 din :) Doduse nikad nisam naglo kocio i ubrzavao, ali na primer, taj Golf koji je 19g star u sestoj na 113-115 kmh trosi 1.5l manje nego na 130 kmh.
Prostom matematikom, a idemo 2x mesecno za Nis, to su 1.5l razlike x 1.3 koeficijent x 2 (napred-nazad) su 3.9l ustede za 15 minuta duze voznje... 2x mesecno su 8l ustede x 180 din, dakle 1440 din ustedim za ukupno 4x15 min duze voznje (dva puta mesecno napred-nazad).
To je jedan fin rucak ili dvaput odemo na kolac i sladoled... Nije za bacanje, ako me razumete :) Ranije na to nisam obracao paznju, vozim i dalje isto u gradskoj voznji, ali na otvorenom putu ustede su velike a kao sto kazem, zakasnim 15 min u odnosu na to da sam vozio 130kmh, bukvalno nista.
pre 2 godine
Krave ,konjići , bicikli su budućnost ekološke nemačke. Isključivo da se nemcima dozvoli ulaz u Srbiju vozom preko Subotice, ne vozilima i motorima kao dosad.
pre 2 godine
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
(Срђан Јовановић, 13. mart 2022 12:42)
Znaćeš kada budeš vozio benzinca ili dizelaša sa 300+ Nm.
pre 2 godine
Jednom sam se zaj***o sa tom praksom i nikad više!
(kognitivna disonanca, 13. mart 2022 12:35)
Ono kada te ne znalica ubedi u nešto. Gospodine.. dolji snop ( ili to sto zoveš veliki zupčanik ) se non stop okrece ( u bilo kojoj brzini bio) jer je fiksni.. razdvojeni zupčanici su na gornjem snopu ( oni dele prenos i oni se takodje okreću inerciono) . Rezime .. zapljuskivanje ulja se vrsi non stop. Savet. Zavrti samo jedan miler u posudi pa vidi da će te isprska . Uzgred.. svi sada noviji menjsci imaju i pumpu ulja vezanu za spojnicku osovinu( ps, spojnicka se vrti čim upalis motor) pozdrav .. Za cenzore. Objavite nekada komentar i mene cenzurisanih
pre 2 godine
@Срђан Јовановић
Nema veze plivajući isključivo sa dizelašima, već sa obrtnim momentom. Turbo benzinci imaju plivajući, ima ga i BMW šestak 2.0 ako govorimo o atmosfercima. Naravno, ređe crkava jer je isporuka snage ravnomernija nego kod dizelaša.
pre 2 godine
Bas u inat vozim u DS modu…
pre 2 godine
Ler je zakon!!!
pre 2 godine
Uvedite sankcije Rusima
pre 2 godine
Sto u prevodu znaci "navikavajte se polako na bickle"😏
pre 2 godine
Ма возим нормално до кад се буде могло. Ако се Немци брину о потрошњи шта онда ми да кажемо. Кад се више не буде могло, постоји градски превоз или бицикла и лагано.
pre 2 godine
Gorivo u Rusiji je 0.34 evra
pre 2 godine
@Srdjan Jovanović
Drago mi je što vozite Japanca benzincs i baš Vam hvala što čuvate planetu i za nas što vozimo čadjave dizelaše.
Inače, moj dizelaš ima ispravan EGR, ispravan DPF i od mene dosta.
PS Mogu da primetim da vozači Japanaca, atmosferaca postaju ozbiljna sekta, sreća pa ih nema mnogo.
@Lancia delta
Slazem se sa naglim pootapanjem gasa i uništavanjem zamajca. Inače auto mi je šestobrzinac, 150ks i nešto mi se čini da mu 50 u 4 brzini ne prija u gradu( osim na otvorenom i bez guzve gde moze taj režim). I u pravu ste da nas mrzi da menjamo brzine ;)
pre 2 godine
Ja već nekoliko dana imam uštedu od 100 % goriva. Auto mi je u kvaru ?
pre 2 godine
jos jedan savet koji nisu napisali... auto nemojte voziti kad god ne morate i eto najvece ustede.. umesto auta koristite druga prevozna sredstva kao bickl voz bus itd...
pre 2 godine
Vozite sporije manje ćete goriva trošiti ili mozda vozite automobile na struju. Ipak, se nemojte uopšte voziti, tada sigurno ništa ne trošite.
pre 2 godine
A za pocetak da prestanu da proizvode automobile od 200,300,400 ks i 16 tona?
pre 2 godine
Propade vam auto industrija.
pre 2 godine
Opasno jeste - ali, ako ste ,,stedisa,, zavucite se kamionu ili busu u zadnjicu i prakticno eliminisete otpor vazduha - JEDNOM sam na auto putu tako vozio iza slepera - noga tek pipa papucicu gasa a peglamo 90 ! Kad vec o Stednji drobimo !
pre 2 godine
i kad krenete da prodajete benzin u plasticnim flasama,stavite plasticnu flasu u vrelu vodi garantovano je zapremina niza od 10-20posto....:-)
pre 2 godine
EV imaju drugačiju logiku kako ih treba voziti. Njihovo usporavanje, kočenje motorom, ne odbacuje kinetičku energiju od vozila u vidu toplote u kočnicama (kako se dešava kod SUSV), već tu energiju pretvara u el.energiju i puni bateriju EV. Znači da brdoviti tereni svaku nizbrdicu koriste za proizvodnju el.energije, i da su na takvim terenima EV osetno isplativija (manje troše goriva) nego SUSV na tim terenima.
(klk, 13. mart 2022 12:00)
Logika ti je dobra, ali kad bi nekako imao brdoviti teren samo sa nizbrdicom. Tacno jeste da se baterija dopunjava tako, ali je isto i cinjenica da bi dosli do nizbrdice, morate se popeti uz neku uzbrdicu, a tu svako auto, pa i EV, trosi vise. Tako da ti uzbrdica pojede sve sto nizbrdica napravi, ako ne i vise. Tako da, logika nigde veze. Ispadose EV terenska auta. Njima najvise pase lagana voznja, po ravnom, zato i jesu 80% gradska auta.
pre 2 godine
Ovakav savet uništava narocito dizel motor i to vise stvari: dizne kao i celi motor se prlja zato sto ne radi u optimalnom modu i temperaturi, zamajac itd. Moj 2.0 TDI se guši ispod 2000 i vidi se da se motor muci narocito ako zelis iole malo da ubrzas. takodje 50kmh u 4oj npr kod mog dizela je tipa 1200 o/m i jako gusi motor i veca je potrosnja. Licno sam merio trenutnu potrosnju na ravnom konstantna brzina 60kmh, potrosnja u 3oj brzini je za 1l manja nego u 4oj. Tako da su ovo ciste gluposti. Na zalost u srbiji je previse dizelasa koje su ljudi kupili da bi vozili po gradu i to na pogresan nacin, zato imamo gomilu polovnih automobila sa upropascenim motorom ...
pre 2 godine
Pa najbolji savet za uštedu goriva, bio bi da isplaniraš rutu gde ima najviše nizbrdica, a onda kada kreneš od npr. kuće prvih 500-600m daš pun gas, kako bi ga "zaleteo" i pustiš da se kotlka u leru. Ukoliko se desi da naiđeš na semafor iili gužvu i zaustaviš se, samo zamoliš pešake da te poguraju da ponovo uhvatiš zalet i tako do krajnjeg odredišta..
Ovo bi ujedno bila i dobra prilika, jer bi se razvio novi kadar i biznis, "Profesionalni gurač automobila" firma "Hvataj zalet d.o.o.
pre 2 godine
Kupite gorivo u Nemačkoj i odmah pređete 30% više nego kad kupite kod nas...
(Randy Marsh, 13. mart 2022 10:02)
ovo vredi isključivo za Austriju.
pre 2 godine
To su "trikovi" BG taksista, od kojih zagarantovano stradaju menjači, pa posle pričaju sa setom kako su četvorobrzinski bilo mnogo bolji od petobrzinskih, a ovi od šestobrzinskih. Problem je u tome što se pri malom broju obrtaja, tzv. sinhron zupčanici poslednje brzine ne podmazuju dovoljno, jer im je položaj na vrhu menjača, a ulje tu dospeva samo u dovoljnoj količini, samo ako ga donji, veći zupčanik "isprska". Pošto se on okreće previše sporo pri manjem broju obrtaja... Kvar se manifestuje u početku blagim zujanjem u petoj i šestoj brzini.
Jednom sam se zaj***o sa tom praksom i nikad više!
pre 2 godine
EV imaju drugačiju logiku kako ih treba voziti. Njihovo usporavanje, kočenje motorom, ne odbacuje kinetičku energiju od vozila u vidu toplote u kočnicama (kako se dešava kod SUSV), već tu energiju pretvara u el.energiju i puni bateriju EV. Znači da brdoviti tereni svaku nizbrdicu koriste za proizvodnju el.energije, i da su na takvim terenima EV osetno isplativija (manje troše goriva) nego SUSV na tim terenima.
pre 2 godine
Nema šanse da vi toliko uštedite koliko oni mogu da poskupe gorivo.
pre 2 godine
@ Max, 13. mart 2022 10:24
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
pre 2 godine
Ovo prvo gusi motor i dovodi do troskova vezanih za popravke. Mada je to primarni nacin voznje u Srbiji. 50kmh i vec cetvrta brzina, nista gore po motor
(Vf, 13. mart 2022 09:36)
Tako je, tako se moglo shvatiti iz teksta.
A treba znati da motor radi optimalno, najekonomičnije, sa najboljim stepenom iskorišćenja goriva kada radi na obrtajima pri kojima je obrtni moment najveći, ALI samo u slučaju maksimalnog pritiska na pedalu gasa. Samo tada, kada želimo najveće ubrzavanje ili jaku vuču, npr. kada nosimo ili vučemo veliki teret. U ostalim uslovima može se ići na viši stepen prenosa da bismo smanjili obrtaje, ALI i tada veoma vodeći računa da ne oštetimo motor kako je "Vf" napisao. Znači, bez velikog gasa pri visokom stepenu prenosa.
pre 2 godine
"Na auto-putu nemojte voziti brže od 130 km/h (pre svega zato što je to nedozvoljeno)."
sve, sve, samo ovo NE!!!
pre 2 godine
Moje mišljenje je da se vozi auto na optimalnim obrtajima ( konkretno turbo dizel na 1600-2000) i tada mu je najmanja potrošnja.
(Max, 13. mart 2022 10:24)
Razlika kod turbo dizela sa 6 brzina izmedju 2 i 3. brzine je 800 obrtaja. Ako promenis na 2000 iz 2 u 3 spadnes na 1200 obrtaja.
pre 2 godine
@Randy Marsh: Neviđena glupost i neistina
pre 2 godine
Ja inače pokušavam da vozim tako da pred crveno ili ležeći pustim kola da sama uspore, ali nije prijatno jer u retrovizoru redovno vidim majmune u nemačkim kolima kako mi se zaleću u branik da bi udarili po kočnici na dva metra od zaustavljanja.
pre 2 godine
Ja moju Micru K12 več kod 40 na sat teram u petu i onda se mi smije kad vidim potrošnju koja zuju 3,3 litre . . . ;)
pre 2 godine
@vf, max, voziti 50 km/h u cetvrtom stepenu prenosa je najnormalnija stvar za iole snazniji motor, tipa 100 KS i vise. Voznja konstantnom brzinom i lagano ubrzavanje u tom rezimu ne stete zamajcu, niti drugim sklopovima. Ono sto izuzetno steti je jako stiskanje gasa sa niskih obrtaja, npr. kao kada se vozi 4-om 50 km/h, 5-om 70 km/h i slicno, kada su obrtaji ispod 1500rpm. Tada motor ima izrazenu talasnost momenta, i zamajac mora sve to da 'pegla'. Tako da za cuvanje zamajca je dovoljno prebaciti u stepen nize, podignu se obrtaji na oko 2000rpm, i onda moze da se stiska bez problema. Za maksimalnu stedljivost uvek u sto visi stepen prenosa (koliko prenosni odnosi menjaca dozvoljavaju), za maksimalno ubrzanje u sto nizi. E sad sto ljude generalno mrzi da menjaju brzine, pa im je lakse da voze 3-om po gradu non stop, iako postoje uslovi da se vozi 4-om, to je druga stvar
pre 2 godine
Prečesto i nepromišljeno usporavanje, kočenje, je najteže za potrošnju. Kinetička energija vozila iznosi 1/2 mv2, i ona se sva uništava kočenjem do v=0. A nadoknađuje se... gorivom, odakle bi drugo. Znači, balvani koji se zaleću prema crvenom semaforu. Ili cepanice koje malo-malo pa "pumpaju" pedalu gasa. To gas / kočnica, to je najgore za potrošnju.
pre 2 godine
I onda sedite u svog gradskog SUV-a od 2t, benzinca sa širokim gumama prečnika 19" i imate realne šanse da smanjite potrošnju ispod 10l :)
pre 2 godine
Imam bahatog drugara koji živi maksimalno u fullu... Od auta, kuće, zimovanja, letovanja, sve u najvišoj lux klasi, od hotela do plaža.
I kaže on meni: Ne mogu da verujem, pa ti štediš i na osvetljenju ekrana???
Eeeheeeej!!!???
pre 2 godine
Prvi i osnovni - uvedite Rusiji sankcije i trošićete manje goriva i gasa sigurno.
pre 2 godine
Ako nemci savetuju onda ko smo mi da sumnjamo u ispravnost
pre 2 godine
Kupite gorivo u Nemačkoj i odmah pređete 30% više nego kad kupite kod nas...
pre 2 godine
Secam se kada sam vozio Fiat Pandu da je na 100-110 trosila oko 5 litara, a na 130 oko 7. Bukvalno 15-20km/h vise, a razlika maltene 40% u potrosnji, realno przis gorivo bezveze. Mali motoric, ona relativno “kutijasta” aerodinamika … sve oseti valjda.
pre 2 godine
Pa voziš 30km/h na autoputu a u gradu guraš :)
pre 2 godine
Dođite vi kod nas da vidite kako Srbi startuju kao Mika Hakinen od semafora do semafora. Ili kada se podigne rampa koja im je oduzela 1 minut života dok su čekali da prođe voz. Pa onda na autoputu 150, šta ima da se ograničava brzina. Ako zeleno krene da treperi ni slučajno ne podići nogu sa gasa, naprotiv, gas do daske da se uhvati poslednji treptaj. A ne ovi saveti za mlaku vožnju, finu, kulturnu. Samo hard core, bre!
pre 2 godine
Zar nije bilo lakše da se napiše: "kupite EV i zaboravite na te usrane savete za štednju"
pre 2 godine
Baš je dobro i delotvorno za plivajući zamajac kada se vozi 50 u četvrtoj brzini!
Više majstora mi je reklo da ga to više uništava nego potpisivanje automobila u prvoj brzini.
A opet pri takvim uslovima ako je potrebno da se naglo ubrza, mora da se lepo potopi gas pa se potroši sve gorivo koje se uštedelo. Moje mišljenje je da se vozi auto na optimalnim obrtajima ( konkretno turbo dizel na 1600-2000) i tada mu je najmanja potrošnja.
pre 2 godine
Prpa bato,zaigrala mečka i kod vas
pre 2 godine
I sipajte maksimum 5 litara goriva da bi auto bio laksi.
Lepi saveti.
Dolaze od onih koji su zakuvali sce ovo da gorivo bude ekstremno skupo.
Al njih to ne dotice,oni ne moraju da stede.
pre 2 godine
Dobro je da nisu rekli "manje vozite i sigurno cete ustedeti".....strasno
pre 2 godine
Ovo prvo gusi motor i dovodi do troskova vezanih za popravke. Mada je to primarni nacin voznje u Srbiji. 50kmh i vec cetvrta brzina, nista gore po motor
pre 2 godine
Vauuuu. Pametni ovi Nemci, hvala im nisam znao sve ovo.
pre 2 godine
Pa zar je dotle doslo da se Svabe stekaju za gorivo? Srpski vozaci citaju u neverici.
pre 2 godine
Prvi i osnovni - uvedite Rusiji sankcije i trošićete manje goriva i gasa sigurno.
pre 2 godine
Dođite vi kod nas da vidite kako Srbi startuju kao Mika Hakinen od semafora do semafora. Ili kada se podigne rampa koja im je oduzela 1 minut života dok su čekali da prođe voz. Pa onda na autoputu 150, šta ima da se ograničava brzina. Ako zeleno krene da treperi ni slučajno ne podići nogu sa gasa, naprotiv, gas do daske da se uhvati poslednji treptaj. A ne ovi saveti za mlaku vožnju, finu, kulturnu. Samo hard core, bre!
pre 2 godine
I sipajte maksimum 5 litara goriva da bi auto bio laksi.
Lepi saveti.
Dolaze od onih koji su zakuvali sce ovo da gorivo bude ekstremno skupo.
Al njih to ne dotice,oni ne moraju da stede.
pre 2 godine
Secam se kada sam vozio Fiat Pandu da je na 100-110 trosila oko 5 litara, a na 130 oko 7. Bukvalno 15-20km/h vise, a razlika maltene 40% u potrosnji, realno przis gorivo bezveze. Mali motoric, ona relativno “kutijasta” aerodinamika … sve oseti valjda.
pre 2 godine
Nema šanse da vi toliko uštedite koliko oni mogu da poskupe gorivo.
pre 2 godine
Pa zar je dotle doslo da se Svabe stekaju za gorivo? Srpski vozaci citaju u neverici.
pre 2 godine
Ja inače pokušavam da vozim tako da pred crveno ili ležeći pustim kola da sama uspore, ali nije prijatno jer u retrovizoru redovno vidim majmune u nemačkim kolima kako mi se zaleću u branik da bi udarili po kočnici na dva metra od zaustavljanja.
pre 2 godine
Prečesto i nepromišljeno usporavanje, kočenje, je najteže za potrošnju. Kinetička energija vozila iznosi 1/2 mv2, i ona se sva uništava kočenjem do v=0. A nadoknađuje se... gorivom, odakle bi drugo. Znači, balvani koji se zaleću prema crvenom semaforu. Ili cepanice koje malo-malo pa "pumpaju" pedalu gasa. To gas / kočnica, to je najgore za potrošnju.
pre 2 godine
Kupite gorivo u Nemačkoj i odmah pređete 30% više nego kad kupite kod nas...
pre 2 godine
I onda sedite u svog gradskog SUV-a od 2t, benzinca sa širokim gumama prečnika 19" i imate realne šanse da smanjite potrošnju ispod 10l :)
pre 2 godine
Pa voziš 30km/h na autoputu a u gradu guraš :)
pre 2 godine
Dobro je da nisu rekli "manje vozite i sigurno cete ustedeti".....strasno
pre 2 godine
Kupite gorivo u Nemačkoj i odmah pređete 30% više nego kad kupite kod nas...
(Randy Marsh, 13. mart 2022 10:02)
Da, to je klasicna ribolovacka prica...
pre 2 godine
@ Max, 13. mart 2022 10:24
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
pre 2 godine
Drug jajara vozi insigniju, ne verujem da je taj auto ikad osetio preko 2000rpm, kad stisne kvačilo kazaljka obrtomera se skoro i ne pomeri. Ugasio mu se auto, majstor mu rekao da je računar pobrljavio jer ne zna jel se auto kreće ili stoji.
pre 2 godine
Kad sam postao vozac jedan pametan covek mi rece: trošićeš goriva srazmerno onoliko koliko pritiskaš kočnicu. Morao malo da stavim prst na čelo ali definitivno je tako.
(crni, 13. mart 2022 20:10)
Bravo.
Pozdravi čoveka.
Vrlo lepo rečeno.
pre 2 godine
Imam bahatog drugara koji živi maksimalno u fullu... Od auta, kuće, zimovanja, letovanja, sve u najvišoj lux klasi, od hotela do plaža.
I kaže on meni: Ne mogu da verujem, pa ti štediš i na osvetljenju ekrana???
Eeeheeeej!!!???
pre 2 godine
Dodjite da vas obučimo kako sa 300 eur plate živeti mesec dana i potrošiti 400...
pre 2 godine
Baš je dobro i delotvorno za plivajući zamajac kada se vozi 50 u četvrtoj brzini!
Više majstora mi je reklo da ga to više uništava nego potpisivanje automobila u prvoj brzini.
A opet pri takvim uslovima ako je potrebno da se naglo ubrza, mora da se lepo potopi gas pa se potroši sve gorivo koje se uštedelo. Moje mišljenje je da se vozi auto na optimalnim obrtajima ( konkretno turbo dizel na 1600-2000) i tada mu je najmanja potrošnja.
pre 2 godine
"Secam se kada sam vozio Fiat Pandu da je na 100-110 trosila oko 5 litara, a na 130 oko 7. Bukvalno 15-20km/h vise, a razlika maltene 40% u potrosnji, realno przis gorivo bezveze. Mali motoric, ona relativno “kutijasta” aerodinamika … sve oseti valjda.
(Djorke, 13. mart 2022 10:01)"
- I kod mene sličan slučaj:
Opel Antara. Ako autoputem idem 110 km/h, potrošnja je oko 6 litara.
Na 120 km/h, potrosnja je 7 litara.
Na 130 km/h, potrošnja je već 8.5 litara.
Ako od SU do BG ( i nazad) idem 130 km/h, potrošiću 5 litara više, odnosno 1000 dinara da bih stigao 15 min ranije ( u jednom pravcu)? Skupo mu kosta tih 15 minuta.
pre 2 godine
Prpa bato,zaigrala mečka i kod vas
pre 2 godine
bolje da smanje akcize i poreze, nego sto ovako laprdaju
pre 2 godine
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
(Срђан Јовановић, 13. mart 2022 12:42)
To ti je ono sto je prvo kostalo 2000e, pa 1000e, pa je sada oko 400-500. To je ono zbog cega su mnoge kuce otisle pod hipoteku, mnoge domacine okrenulo ka alkoholu i rasturilo znacajan broj brakova. Da, to je taj plivajuci zamajac, simbol tdi generacije (uz dizne, bosh pumpe, hidropodizace, egr, dfp…).
pre 2 godine
@vf, max, voziti 50 km/h u cetvrtom stepenu prenosa je najnormalnija stvar za iole snazniji motor, tipa 100 KS i vise. Voznja konstantnom brzinom i lagano ubrzavanje u tom rezimu ne stete zamajcu, niti drugim sklopovima. Ono sto izuzetno steti je jako stiskanje gasa sa niskih obrtaja, npr. kao kada se vozi 4-om 50 km/h, 5-om 70 km/h i slicno, kada su obrtaji ispod 1500rpm. Tada motor ima izrazenu talasnost momenta, i zamajac mora sve to da 'pegla'. Tako da za cuvanje zamajca je dovoljno prebaciti u stepen nize, podignu se obrtaji na oko 2000rpm, i onda moze da se stiska bez problema. Za maksimalnu stedljivost uvek u sto visi stepen prenosa (koliko prenosni odnosi menjaca dozvoljavaju), za maksimalno ubrzanje u sto nizi. E sad sto ljude generalno mrzi da menjaju brzine, pa im je lakse da voze 3-om po gradu non stop, iako postoje uslovi da se vozi 4-om, to je druga stvar
pre 2 godine
Zasto bi mi stedeli? To morate vi Nemci da cinite, mi ne, nama nasi dizelasi trose smesno, u proseku oko 3,42 litra kombinovano, barem sam tako obavesten na temama o potrosnji, na raznim porodicnim skupovima i slicno. Potrosnje su uglavnom daleko ispod fabrickih deklaracija, kada su bili novi, valjda se to smanjuje sa godinama, a posto su kod nas oni preko 15 god starosti, ta potrosnja je mizerna, zato ih i vozimo svi. Narocito je mala, kada olaksamo auto, skidajuci nepotrebne delove sa njega, kao sto je plivajuci zamajac (stavlja se obican), DPF, katalizator, ADBlue i svasta nesto stavljeno da nam smeta. Zati, mi vozimo 160 opusteno.
pre 2 godine
Ovo prvo gusi motor i dovodi do troskova vezanih za popravke. Mada je to primarni nacin voznje u Srbiji. 50kmh i vec cetvrta brzina, nista gore po motor
pre 2 godine
A da ugradimo jedra pa da vatamo dobar vetar...
pre 2 godine
To su "trikovi" BG taksista, od kojih zagarantovano stradaju menjači, pa posle pričaju sa setom kako su četvorobrzinski bilo mnogo bolji od petobrzinskih, a ovi od šestobrzinskih. Problem je u tome što se pri malom broju obrtaja, tzv. sinhron zupčanici poslednje brzine ne podmazuju dovoljno, jer im je položaj na vrhu menjača, a ulje tu dospeva samo u dovoljnoj količini, samo ako ga donji, veći zupčanik "isprska". Pošto se on okreće previše sporo pri manjem broju obrtaja... Kvar se manifestuje u početku blagim zujanjem u petoj i šestoj brzini.
Jednom sam se zaj***o sa tom praksom i nikad više!
pre 2 godine
Imamo 4 auta, jedan je terenac koji nam sluzi za dodatni posao i trosi 15l, drugi je mali gradski 1.4 benzin, Golf 4 sa 130 i kusur konja koji je kupljen nov i kod nas je dugo, dugo i 2.0 moderni TDI sa 150ks i auto novije generacije...
Zenini su u Nisu, a ja 130km odatle autoputem ka severu... Zadnjih mesec dana, kada pazim na obrtaje i gledam da motoru nadjem najbolji odnos, da se ne muci, a da je na najnizim obrtajima, ustedeh oko 3000 din :) Doduse nikad nisam naglo kocio i ubrzavao, ali na primer, taj Golf koji je 19g star u sestoj na 113-115 kmh trosi 1.5l manje nego na 130 kmh.
Prostom matematikom, a idemo 2x mesecno za Nis, to su 1.5l razlike x 1.3 koeficijent x 2 (napred-nazad) su 3.9l ustede za 15 minuta duze voznje... 2x mesecno su 8l ustede x 180 din, dakle 1440 din ustedim za ukupno 4x15 min duze voznje (dva puta mesecno napred-nazad).
To je jedan fin rucak ili dvaput odemo na kolac i sladoled... Nije za bacanje, ako me razumete :) Ranije na to nisam obracao paznju, vozim i dalje isto u gradskoj voznji, ali na otvorenom putu ustede su velike a kao sto kazem, zakasnim 15 min u odnosu na to da sam vozio 130kmh, bukvalno nista.
pre 2 godine
Non stop vozite niz brdo, ako ide uzbrdica onda se rukom zakačite za ovog ispred vas i tako se popnite pa sve isponova.
pre 2 godine
Ko čita između redova zna da je jedna bitna stavka zelene agende i nenormalna cena goriva kako bi se isforsirala prodaja EV. Cilj je između ostalog da u budućnosti automobile vozi samo najbogatatiji sloj društva. Ako vidite koliko koštaju električna vozila sve postaje kristalno jasno.
pre 2 godine
Bicikla štedi gorivo iako Vam troši kalorije ..., a i za zdravlje je kažu dobro ...
pre 2 godine
Polazite autom uvek u trecoj brzini, na sto manjem broju obrtaja...
Ae odjebite sa savetima ko da deca voze automobile evo vec vise od pola veka.
Da niste usrali odnose sa dobavljacem jer ste bezobrazno nadmeni, lopine i hocete da jasete korisnike na celom kontinentu svega ovog ne bi ni bilo.
Stisnucemo se ko i svaki put kad su sankcije i nedaj boze milosrdni andjeli i prezivecemo.
pre 2 godine
moracu zenu da izbacim is kola!!!
pre 2 godine
Vauuuu. Pametni ovi Nemci, hvala im nisam znao sve ovo.
pre 2 godine
Ma da.. Skinite i 20 kgm tezine nekom dijetom da ustedite na gasu.. Hrani a onda u na gorivu hahahaha.. Dokle da slusamo ove bajke ovih baroncina sa berzi.. Nista nije poskupilo vec su njihove marze skocile i odlucili su da nam skinu gace sa dupeta,, sve sto slusamo o poskupljenjima je laz i sve jr proizvod histerije koju namerno proizvode ds bi oni bili jos bogatiji.. Nafta je jeftina! Uvek je bila, sve sto nam pricaju je laz.. Ovo je zavera protiv coveka.. A pocelo je od istih igraca koji su proizveli koronu.. To je okultna duboka drzava, skup sotonista!
pre 2 godine
molim Nemce da o jasne kako su podigli drzavu posle ww2 a mi jos nismo malte ne ni mrdnuli...
(alek neki, 13. mart 2022 19:38)
Maršalov plan batice, Ameri upumpali kintu. Zato su njihov vazal do dana današnjeg!
pre 2 godine
Gorivo u Rusiji je 0.34 evra
pre 2 godine
A u Švedskoj nemiri. Zdravo.
pre 2 godine
molim Nemce da o jasne kako su podigli drzavu posle ww2 a mi jos nismo malte ne ni mrdnuli...
pre 2 godine
Ovo prvo gusi motor i dovodi do troskova vezanih za popravke. Mada je to primarni nacin voznje u Srbiji. 50kmh i vec cetvrta brzina, nista gore po motor
(Vf, 13. mart 2022 09:36)
Tako je, tako se moglo shvatiti iz teksta.
A treba znati da motor radi optimalno, najekonomičnije, sa najboljim stepenom iskorišćenja goriva kada radi na obrtajima pri kojima je obrtni moment najveći, ALI samo u slučaju maksimalnog pritiska na pedalu gasa. Samo tada, kada želimo najveće ubrzavanje ili jaku vuču, npr. kada nosimo ili vučemo veliki teret. U ostalim uslovima može se ići na viši stepen prenosa da bismo smanjili obrtaje, ALI i tada veoma vodeći računa da ne oštetimo motor kako je "Vf" napisao. Znači, bez velikog gasa pri visokom stepenu prenosa.
pre 2 godine
moj savet za ustedu....idite malo i peske....
pre 2 godine
Kupite gorivo u Nemačkoj i odmah pređete 30% više nego kad kupite kod nas...
(Randy Marsh, 13. mart 2022 10:02)
ovo vredi isključivo za Austriju.
pre 2 godine
jos jedan savet koji nisu napisali... auto nemojte voziti kad god ne morate i eto najvece ustede.. umesto auta koristite druga prevozna sredstva kao bickl voz bus itd...
pre 2 godine
Znam puno njih koji su,kada su cigarete bile 130din,rekli da ce da ostave pusenje kada cigare budu bile 250din. Nepusac sam ali mislim da sada nema cigara ispod 300din. Nekoliko njih koji su izjavili ono,i dalje puse. Poenta,vozice se ovaj narod i dalje.
pre 2 godine
A za pocetak da prestanu da proizvode automobile od 200,300,400 ks i 16 tona?
pre 2 godine
Daj bre, ja sam na 50 vec u 6-oj brzini i trosim oko 2.5 litara.
Kakvi su ovi nemci amateri.
pre 2 godine
A da se izvinite Rusima i Ukrajincima, platite sve slupano po Ukr i nastavimo s koronom gde je stala, a gorivo, ma dace ga Rusi po bilo kojoj ceni
pre 2 godine
Sto u prevodu znaci "navikavajte se polako na bickle"😏
pre 2 godine
Ja već nekoliko dana imam uštedu od 100 % goriva. Auto mi je u kvaru ?
pre 2 godine
stedi se kad se ima
pre 2 godine
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
(Срђан Јовановић, 13. mart 2022 12:42)
Znaćeš kada budeš vozio benzinca ili dizelaša sa 300+ Nm.
pre 2 godine
Kad sam postao vozac jedan pametan covek mi rece: trošićeš goriva srazmerno onoliko koliko pritiskaš kočnicu.. Morao malo da stavim prst na čelo ali definitivno je tako..
pre 2 godine
Vec radim sve od pomenutog, zar se to ne podrazumeva?
pre 2 godine
Ja kupio konja
pre 2 godine
Kupite limuzinu umesto SUV, to je već ušteda od 2l/100km ( provereno sa istim motorom na istom putu).
Još koliko uštedite pri nabavci novog vozila, možete čitav život da vozite opušteno za iste pare.
Doduše niste IN, a i taj ulazak u auto što je života koštao generacije pre nas, svi kičme izlomili
pre 2 godine
@Срђан Јовановић
Nema veze plivajući isključivo sa dizelašima, već sa obrtnim momentom. Turbo benzinci imaju plivajući, ima ga i BMW šestak 2.0 ako govorimo o atmosfercima. Naravno, ređe crkava jer je isporuka snage ravnomernija nego kod dizelaša.
pre 2 godine
i kad krenete da prodajete benzin u plasticnim flasama,stavite plasticnu flasu u vrelu vodi garantovano je zapremina niza od 10-20posto....:-)
pre 2 godine
Pa najbolji savet za uštedu goriva, bio bi da isplaniraš rutu gde ima najviše nizbrdica, a onda kada kreneš od npr. kuće prvih 500-600m daš pun gas, kako bi ga "zaleteo" i pustiš da se kotlka u leru. Ukoliko se desi da naiđeš na semafor iili gužvu i zaustaviš se, samo zamoliš pešake da te poguraju da ponovo uhvatiš zalet i tako do krajnjeg odredišta..
Ovo bi ujedno bila i dobra prilika, jer bi se razvio novi kadar i biznis, "Profesionalni gurač automobila" firma "Hvataj zalet d.o.o.
pre 2 godine
Jao jadni, meni ih baš žao što moraju ovo da rade da bi uštedeli novac i što im se njihov uglađeni, bogati, razmaženi bogataški život polako urušava. Jadni, šmrk.
pre 2 godine
Vozite na manje obrtaje,kada vam se zapusi DPF onda i dizne stradaju zovite strucnjake iz VW za naredni savet!!!
pre 2 godine
Sta je tu cudno...pa ja vozim 4 na 50 sto je i normalno to je sasvim normalna voznja lagana opustajuca bez stresa i naprezanja,a na 60 vec prebacujem u 5 i vizum na oko 1500 obrtaja.Sad zavisi od motora i konja na kojoj brzini idu obrtaji,optimalnobje da se vozi jednom brzinom kojoj koja god bila na 1500 obrtaja tu je potrosnja optimalna.
(Acko, 13. mart 2022 17:26)
od tebe covek bolje da ne kupuje auto. Jadan taj tvoj motor koga mora da trpi...
pre 2 godine
Opasno jeste - ali, ako ste ,,stedisa,, zavucite se kamionu ili busu u zadnjicu i prakticno eliminisete otpor vazduha - JEDNOM sam na auto putu tako vozio iza slepera - noga tek pipa papucicu gasa a peglamo 90 ! Kad vec o Stednji drobimo !
pre 2 godine
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
(Срђан Јовановић, 13. mart 2022 12:42)
Ne brini, decko, ne moras da znas, to je za normalna kola, sa jakim motorima, vama sa japanskim igrackicama za decu nije bitno, uopste ne moras da mislis o tome.
pre 2 godine
Jednom sam se zaj***o sa tom praksom i nikad više!
(kognitivna disonanca, 13. mart 2022 12:35)
Ono kada te ne znalica ubedi u nešto. Gospodine.. dolji snop ( ili to sto zoveš veliki zupčanik ) se non stop okrece ( u bilo kojoj brzini bio) jer je fiksni.. razdvojeni zupčanici su na gornjem snopu ( oni dele prenos i oni se takodje okreću inerciono) . Rezime .. zapljuskivanje ulja se vrsi non stop. Savet. Zavrti samo jedan miler u posudi pa vidi da će te isprska . Uzgred.. svi sada noviji menjsci imaju i pumpu ulja vezanu za spojnicku osovinu( ps, spojnicka se vrti čim upalis motor) pozdrav .. Za cenzore. Objavite nekada komentar i mene cenzurisanih
pre 2 godine
Krave ,konjići , bicikli su budućnost ekološke nemačke. Isključivo da se nemcima dozvoli ulaz u Srbiju vozom preko Subotice, ne vozilima i motorima kao dosad.
pre 2 godine
Vozite sporije manje ćete goriva trošiti ili mozda vozite automobile na struju. Ipak, se nemojte uopšte voziti, tada sigurno ništa ne trošite.
pre 2 godine
Sve u svemu gorivo je 2,20 evrea
Nema tu nikakve pomoci
pre 2 godine
EV imaju drugačiju logiku kako ih treba voziti. Njihovo usporavanje, kočenje motorom, ne odbacuje kinetičku energiju od vozila u vidu toplote u kočnicama (kako se dešava kod SUSV), već tu energiju pretvara u el.energiju i puni bateriju EV. Znači da brdoviti tereni svaku nizbrdicu koriste za proizvodnju el.energije, i da su na takvim terenima EV osetno isplativija (manje troše goriva) nego SUSV na tim terenima.
(klk, 13. mart 2022 12:00)
Logika ti je dobra, ali kad bi nekako imao brdoviti teren samo sa nizbrdicom. Tacno jeste da se baterija dopunjava tako, ali je isto i cinjenica da bi dosli do nizbrdice, morate se popeti uz neku uzbrdicu, a tu svako auto, pa i EV, trosi vise. Tako da ti uzbrdica pojede sve sto nizbrdica napravi, ako ne i vise. Tako da, logika nigde veze. Ispadose EV terenska auta. Njima najvise pase lagana voznja, po ravnom, zato i jesu 80% gradska auta.
pre 2 godine
Ako nemci savetuju onda ko smo mi da sumnjamo u ispravnost
pre 2 godine
"Na auto-putu nemojte voziti brže od 130 km/h (pre svega zato što je to nedozvoljeno)."
sve, sve, samo ovo NE!!!
pre 2 godine
Ler je zakon!!!
pre 2 godine
Zar nije bilo lakše da se napiše: "kupite EV i zaboravite na te usrane savete za štednju"
pre 2 godine
oće li zbog krize da pojeftini registracija, tehnički , euro norme i tako to ?
pre 2 godine
Ма возим нормално до кад се буде могло. Ако се Немци брину о потрошњи шта онда ми да кажемо. Кад се више не буде могло, постоји градски превоз или бицикла и лагано.
pre 2 godine
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
(Срђан Јовановић, 13. mart 2022 12:42)
To ti je ono zbog cega debili koji ne znaju voziti podizu pozajmice i kredite. Imam za posla Megana dci 2006. godiste, 340 hiljada presao (najmanje), kupio ga ja kad je imao 70 hiljada. Nikad menjan zamajac, nikad radjena turbina, ide sasvim solidno, miran kao bubica, nista ne drma i ne lupa (dakle, zamajac i dizne dobre), skoro da ne cadi (znaci egr i turbina dobri), ulja potrosi oko litar na 10 hiljada (mislim da je to normalno - dakle, motor i turbina OK). I ja, da ne cujem od drugih, isto ne bih znao sta je zamajac i slicno, iako sam vozac "cadjavog zagadjivaca". I na to da se nadovezem, vozis ti benzinca zato sto ti se moze, ne znam i ne zanima me koliko prelazis kilometara, ali ne postoje dzaba dizelasi. Ja sa svojih 140 km svaki dan (radni), nisam siguran da bih to vozio, pa taman kad bi bio dobar za zdravlje, a ne manji zagadjivac. I manimo se jednom vec te price kako benzinci ne zagadjuju, manje da, ali i dalje puno. I oni imaju izduvne gasove, i benzin se dobija iz nafte, vise ga se potrosi. Mala je razlika u danasnje vreme.
pre 2 godine
Kupiš VW i ništa ne trošiš i ništa ne zagadjuješ...
Kad bi vi samo znali koliko Nemci lažu, ali ima vremena, tu su došli, upoznaćete ih.
pre 2 godine
Ovakav savet uništava narocito dizel motor i to vise stvari: dizne kao i celi motor se prlja zato sto ne radi u optimalnom modu i temperaturi, zamajac itd. Moj 2.0 TDI se guši ispod 2000 i vidi se da se motor muci narocito ako zelis iole malo da ubrzas. takodje 50kmh u 4oj npr kod mog dizela je tipa 1200 o/m i jako gusi motor i veca je potrosnja. Licno sam merio trenutnu potrosnju na ravnom konstantna brzina 60kmh, potrosnja u 3oj brzini je za 1l manja nego u 4oj. Tako da su ovo ciste gluposti. Na zalost u srbiji je previse dizelasa koje su ljudi kupili da bi vozili po gradu i to na pogresan nacin, zato imamo gomilu polovnih automobila sa upropascenim motorom ...
pre 2 godine
To oni germani sto su kupovali dodatne kolicine gasa od Rusa po povlascenim cenama, pa ih svojim clanicama u EU prodavale po duplo vecim cenama. Nemci precizni tacni, al u zaradi i drpanju, ne znam ko nam je uvalio sliko o njima kao ljudima gde je sve po PSu, sve tacno i precizno, ma bezi, najvece lopine i foliranti.
Ima nacina da dodje nafta do Srbije, ne sekirajte se vi i druge zemlje ce da se znalaze, bez obzira sto ga ove svabe tupe jer zivot ne moze da stane.
pre 2 godine
Moje mišljenje je da se vozi auto na optimalnim obrtajima ( konkretno turbo dizel na 1600-2000) i tada mu je najmanja potrošnja.
(Max, 13. mart 2022 10:24)
Razlika kod turbo dizela sa 6 brzina izmedju 2 i 3. brzine je 800 obrtaja. Ako promenis na 2000 iz 2 u 3 spadnes na 1200 obrtaja.
pre 2 godine
Uvedite sankcije Rusima
pre 2 godine
samo japanac atmosferac i voznja izmedju 2.500 i 4.000 o/min..i Bog da te vidi..
pre 2 godine
Ko čita između redova zna da je jedna bitna stavka zelene agende i nenormalna cena goriva kako bi se isforsirala prodaja EV. Cilj je između ostalog da u budućnosti automobile vozi samo najbogatatiji sloj društva. Ako vidite koliko koštaju električna vozila sve postaje kristalno jasno.
(statuskan, 13. mart 2022 15:52)
Svaki EV će pre ili kasnije koštati 2000e. Stoga bez brige i sirotinja će voziti.
pre 2 godine
EV imaju drugačiju logiku kako ih treba voziti. Njihovo usporavanje, kočenje motorom, ne odbacuje kinetičku energiju od vozila u vidu toplote u kočnicama (kako se dešava kod SUSV), već tu energiju pretvara u el.energiju i puni bateriju EV. Znači da brdoviti tereni svaku nizbrdicu koriste za proizvodnju el.energije, i da su na takvim terenima EV osetno isplativija (manje troše goriva) nego SUSV na tim terenima.
pre 2 godine
@Onako
Koliko mi placamo Rusima za nasu naftu?
pre 2 godine
savet tipa "nemojte da konstantno da gazite gas kao bimlezi, pa onda naglo na kocnicu kao moroni" se odnosi na ekipicu nizih primata sa balkana :)
al uzalud saveti, sve ide u vetar
ovde je to visevekovna tradicija
pre 2 godine
oni koji voze dizela u visem stepenu prenosa sa malim obrtajima stede gorivo, ali time praveni do 1000 puta veci trosak koji kasnije plate kod mehanicara.
pre 2 godine
@statuskan
Ma, zavera protiv nebeskog naroda. Sve to rade 11 Bavarskih Iluminata.
pre 2 godine
Treća lagano u gradu samo da se kotrlja
pre 2 godine
To oni germani sto su kupovali dodatne kolicine gasa od Rusa po povlascenim cenama, pa ih svojim clanicama u EU prodavale po duplo vecim cenama...
(Djokica, 14. mart 2022 11:51)
Ma da l' je moguće? Oni?
pre 2 godine
@Srdjan Jovanović
Drago mi je što vozite Japanca benzincs i baš Vam hvala što čuvate planetu i za nas što vozimo čadjave dizelaše.
Inače, moj dizelaš ima ispravan EGR, ispravan DPF i od mene dosta.
PS Mogu da primetim da vozači Japanaca, atmosferaca postaju ozbiljna sekta, sreća pa ih nema mnogo.
@Lancia delta
Slazem se sa naglim pootapanjem gasa i uništavanjem zamajca. Inače auto mi je šestobrzinac, 150ks i nešto mi se čini da mu 50 u 4 brzini ne prija u gradu( osim na otvorenom i bez guzve gde moze taj režim). I u pravu ste da nas mrzi da menjamo brzine ;)
pre 2 godine
Ma nka je i 3 evra bitno je da ga ima..
pre 2 godine
EU sa prosekom plata 5-10x vecim od nasih dostigla cene goriva koje mi imamo vec 10g i odjednom smak sveta? Sta ce da rade kad krenu milioni izbeglica, gasenje industrije, restrikcije struje i vode, bonovi za hranu?
pre 2 godine
Sa vožnjom 4. brzinom u gradu nije toliko problem ako idete 50, kod mene na Jtd sa 5 brzina to je oko 1200 RPM, i motor to odlično podnosi prima gas, problem je što vrlo često usporim kada neko ispred mene vozi 40 isl i tad je već broj obrtaja oko 1000.
Drugim rečima ili ću da davim motor ili da vratim u 3. Na kraju kad sam se preračunao ispade da mi je 3. u gradu ipak taman.
Daleko bolje prima gas kad zatreba. Ne guši motor a potrošnja je skoro ista.
Izuzetak su oni najveći NBGD bulevari gde može i po više od km van špica da se veže tečne vožnje.
pre 2 godine
Nemci će za koji dan da savetuju jel bolji petrolej ili alkohol za kuvanje.
pre 2 godine
@(klk, 13. mart 2022 12:21)
To verovatno važi za dizele, na mom atmosfercu max. obrtni moment je na 4500 obrtaja (a max brzinu može da dostigne u 6. tek na 7000) možda sam 2 puta vozio iznad 4000 i to na autoputu. U 90% slučajeva vozim na 2000-2500 obrtaja...
pre 2 godine
@nidza
Verovatno si veliki dzek sa svojim priglupim komentarom, a sipas u svog trabanta godisnje koliko ja u svoja 4 auta mesecno.
Mogu da racunam i preracunavam se koliko 'ocu, a i ova racunica je u vreme dokolice dok se vozim i nemam pametnija posla. I mislis li da ga ne potegnem ponekad 200kmh? Naravno da da, ali to je 1% od 100% slucaja moje voznje.
A u sustini, nigde i ne zurim, 1h vremena u mesec dana mi ne znaci nista, slusam neku muziku ili podkast i razmisljam kako da pravim pare (a i pazim na potrosnju), a ti budi jack i dalje...
pre 2 godine
Ne, vozicu u prvoj do 50. Jako zanimljivi saveti...ako auto 200 ili više ks, nema tu razmišljanja koliko troši. Ili gas ili tramvaj...
pre 2 godine
Dve Škode 450000 km,gas i dizel,originalni setovi kvačila i zamajac.Zajedno stare 30 god.Vozimo normalno bez odlaska u visoke obrtaje.Po mnogima ovde sve je odavno trebalo da pocrka jer ne nabijamo gas u pod.
pre 2 godine
"Secam se kada sam vozio Fiat Pandu da je na 100-110 trosila oko 5 litara, a na 130 oko 7. Bukvalno 15-20km/h vise, a razlika maltene 40% u potrosnji, realno przis gorivo bezveze. Mali motoric, ona relativno “kutijasta” aerodinamika … sve oseti valjda.
(Djorke, 13. mart 2022 10:01)"
- I kod mene sličan slučaj:
Opel Antara. Ako autoputem idem 110 km/h, potrošnja je oko 6 litara.
Na 120 km/h, potrosnja je 7 litara.
Na 130 km/h, potrošnja je već 8.5 litara.
Ako od SU do BG ( i nazad) idem 130 km/h, potrošiću 5 litara više, odnosno 1000 dinara da bih stigao 15 min ranije ( u jednom pravcu)? Skupo mu kosta tih 15 minuta.
(Mare, 13. mart 2022 17:52)
Sećam se da sam tada išao sa devojkom na Jonsko more, putovali noću i odokativno ta brzina (oko stotke i malo preko). Na tu dužinu puta ispalo nam je još jedan dan na moru razlika u ceni u odnosu na prženje gasa tj. tako smo računali, a ostali još tri :)))
pre 2 godine
@Randy Marsh: Neviđena glupost i neistina
pre 2 godine
Jednostavno : vozite bicikl
pre 2 godine
A bas skoro sam citao clanak kako se uopste ne stedi kada vozite auto na premalo obrtaja i kako je stetno po automobile, ne secam se ko je tacno izbacio podatke, ali na ovom portalu sam citao. Aj sad?
pre 2 godine
Idi iza slepera da ti isti skloni vazduh otpora, izbaci iz brzine i slicno.
pre 2 godine
Vozim Fiat Grande Punto 1.2 sa plinom
Sad za vikend sam išao NS - Bor, tačno 360km. Potrošeno 25l plina, što je tačno 7l/100km.
Uslov je bio uzdržavanje od punog gasa i vožnje preko 120 km/č, a prosek mi je bio tačno 80km/č, odnosno 4.5 sata vožnje (mada sam svraćao nešto po Beogradu).
A sad malo fizike - potrošnja je srazmerna uloženom radu motora, što je snaga x vreme.
Tretnutna snaga motora dosta zavisi od dosta faktora, ali ima i član koji odgovara kubu brzine (brzina ^ 3), otpor vazduha. Dakle, ako motoru treba oko 20ks da bi auto išao 100km/č, za 120 km/č mu treba 20x(120/100)^3= 35ks. Za 130 44ks. Dakle, više nego duplo snage, samim tim deo potrošnje zavistan od brzine je više nego dupliran.
Ako pri 100 troši 5l/100, od čega 3l odlazi na ostale otpore, a 2l na otpor vazduha, po ovoj računici pri 120 trošiće 6.5l/100, pri 130 7.4l/100, a pri 140 8.5l/100.
pre 2 godine
Ja moju Micru K12 več kod 40 na sat teram u petu i onda se mi smije kad vidim potrošnju koja zuju 3,3 litre . . . ;)
pre 2 godine
I pre ove ludnice sa cenama goriva sam testirao Mito (1,3 mjet) na auto-putu. Bukvalno 5L na brzini od 110km/sat. 120 na sat trosi skoro 5,8 i 130 trosi 6,2. Prolazim oko 1000km u oba smera i Boga mi vidi se usteda kada vozim 110.
Malo volim zustrije da startujem na semaforu, ali mora negde i da se potrosi.
pre 2 godine
Propade vam auto industrija.
pre 2 godine
Bas u inat vozim u DS modu…
pre 2 godine
@Slav:
Da se razumemo, nisam ja napisao da je zupčanik za petu ili šestu brzinu suv, nego da pri malom broju obrtaja ulje "preko" njega ne cirkuliše u optimalnoj količini. Prosto nije zaliven sa pravom količinom ulja, što na duže staze (godinu, dve, tri) dovodi do kvara menjača. Ovo govorim iz iskustva, i odnosi se na prosečne automobile na srpskim putevima, a potvrdu možeš naći na nekim YT klipovima, iz mehanike, gde se lepo objašnjava rad menjača.
Trudio sam se da ovo objasnim što prostijim rečima, jer preko 99% ljudi na ovom portalu nisu mašinski injenjeri ili automehaničari za menjače.
A za onog "manijaka" što baljezga o automobilima bez plivajućeg zamajca, pa njega imaju i svi benzinci iole veće kubukaže, odnosno snage. Plivajući smanjuje vibracije, produžava vek motora, menjača, kvačila... Problem je što je skup, a većina vozi polovne automobile kupljene sa ogromnim kilometražama, ali na žalost toga nisu ni svesni. Na oglasima je 99% automobila je sa štelovanom kilometražom. Čak je i u Nemačkoj i Švajcarskoj to česta pojava. Siguran je samo auto, koji je sa garancijom ovlašćenog servisa, koji je obično menjan staro za novo.
pre 2 godine
Mene poskupljenje ne interesuje. Ja sipam za 2000 dinara
pre 2 godine
- I kod mene sličan slučaj:
Opel Antara. Ako autoputem idem 110 km/h, potrošnja je oko 6 litara.
Na 120 km/h, potrosnja je 7 litara.
Na 130 km/h, potrošnja je već 8.5 litara.
Ako od SU do BG ( i nazad) idem 130 km/h, potrošiću 5 litara više, odnosno 1000 dinara da bih stigao 15 min ranije ( u jednom pravcu)? Skupo mu kosta tih 15 minuta.
(Mare, 13. mart 2022 17:52)
1000 din za 15 min zivota. .uvek bih platio. .jer vreme ti je najvrednija dragocenost.
samo treba imati tih 1000 rsd u jednom pravcu
pre 2 godine
i kad god je vest o kolima,strucnjaci na sve strane...
pre 2 godine
Kad bi računao kao ovaj Stefaneli, ne bi ni vozio auto. Putovao bi stopom...
pre 2 godine
nateraš auto u garažu ,zaključaš uzmeš i rezervni ključ i baciš što dalje ,
pre 2 godine
A kome to nemci dele savet? U nemackoj 90% automobili sa automatskim menjacem!
pre 2 godine
Bicklo, ili pešice ako nemate Tramvaj u blizini drugo resenje nema.
pre 2 godine
Sta je tu cudno...pa ja vozim 4 na 50 sto je i normalno to je sasvim normalna voznja lagana opustajuca bez stresa i naprezanja,a na 60 vec prebacujem u 5 i vizum na oko 1500 obrtaja.Sad zavisi od motora i konja na kojoj brzini idu obrtaji,optimalnobje da se vozi jednom brzinom kojoj koja god bila na 1500 obrtaja tu je potrosnja optimalna.
pre 2 godine
(Ezee, 13. mart 2022 22:21)
OK. Zato sam i napisao da samo vožnja sa najvećim potraživanjem, najzahtevnija vožnja treba da bude na vaših 4.500 o. Van tog režima, vozite kao što ste napisali.
pre 2 godine
... Tako da ti uzbrdica pojede sve sto nizbrdica napravi, ako ne i vise. Tako da, logika nigde veze...
(auto, 13. mart 2022 13:09)
Pročitaj ponovo, ali s razumevanjem. Uloži truda, ne brzaj.
(Na uzbrdicama trose isto.
Na nizbrdicama, ev pravi struju dok susv ne pravi.)
pre 2 godine
130km/h ogranicenje? U Nemackoj?
pre 2 godine
Nema sta da se izmislja novo. Vozite auto bas kad morate, ostalo pesaka ili biciklom. A postoji jos jedan savet za ustedu goriva, kupite Teslu :)
pre 2 godine
Najbolji nacin ustede goriva je da uopšte ne vozite kola.
pre 2 godine
Ne mogu oni da poskupe gorivo koliko mi mozemo da guramo.
pre 2 godine
@jojo, odvezi ti tvoj TDI kod majstora da proveri injektore, egr ventil i usis. Nije normalno da se motor gusi ispod 2000rpm. Takodje je nemoguce da potrosnja bude veca na nizim nego na visim obrtajima, ukoliko je motor ispravan. Jednostavno motor u svakom ciklusu sagoreva smesu vazduha i dizela zapremine cilindara. Sto je manje tih ciklusa, manja ce biti i potrosnja. Ako je taj 2.0 pumpa-dizna, onda ti je gotovo sigurno mehanicka karakteristika potpuno poremecena usled greske u geometriji turba, to se desava prakticno na svakom PD TDI. Stavi ga na valjke, i videces o cemu pricam
pre 2 godine
@ Max, 13. mart 2022 10:24
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
pre 2 godine
Zar nije bilo lakše da se napiše: "kupite EV i zaboravite na te usrane savete za štednju"
pre 2 godine
- I kod mene sličan slučaj:
Opel Antara. Ako autoputem idem 110 km/h, potrošnja je oko 6 litara.
Na 120 km/h, potrosnja je 7 litara.
Na 130 km/h, potrošnja je već 8.5 litara.
Ako od SU do BG ( i nazad) idem 130 km/h, potrošiću 5 litara više, odnosno 1000 dinara da bih stigao 15 min ranije ( u jednom pravcu)? Skupo mu kosta tih 15 minuta.
(Mare, 13. mart 2022 17:52)
1000 din za 15 min zivota. .uvek bih platio. .jer vreme ti je najvrednija dragocenost.
samo treba imati tih 1000 rsd u jednom pravcu
pre 2 godine
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
(Срђан Јовановић, 13. mart 2022 12:42)
Ne brini, decko, ne moras da znas, to je za normalna kola, sa jakim motorima, vama sa japanskim igrackicama za decu nije bitno, uopste ne moras da mislis o tome.
pre 2 godine
Ovo prvo gusi motor i dovodi do troskova vezanih za popravke. Mada je to primarni nacin voznje u Srbiji. 50kmh i vec cetvrta brzina, nista gore po motor
pre 2 godine
Imam bahatog drugara koji živi maksimalno u fullu... Od auta, kuće, zimovanja, letovanja, sve u najvišoj lux klasi, od hotela do plaža.
I kaže on meni: Ne mogu da verujem, pa ti štediš i na osvetljenju ekrana???
Eeeheeeej!!!???
pre 2 godine
Kupite gorivo u Nemačkoj i odmah pređete 30% više nego kad kupite kod nas...
pre 2 godine
Ja moju Micru K12 več kod 40 na sat teram u petu i onda se mi smije kad vidim potrošnju koja zuju 3,3 litre . . . ;)
pre 2 godine
Dođite vi kod nas da vidite kako Srbi startuju kao Mika Hakinen od semafora do semafora. Ili kada se podigne rampa koja im je oduzela 1 minut života dok su čekali da prođe voz. Pa onda na autoputu 150, šta ima da se ograničava brzina. Ako zeleno krene da treperi ni slučajno ne podići nogu sa gasa, naprotiv, gas do daske da se uhvati poslednji treptaj. A ne ovi saveti za mlaku vožnju, finu, kulturnu. Samo hard core, bre!
pre 2 godine
Ko čita između redova zna da je jedna bitna stavka zelene agende i nenormalna cena goriva kako bi se isforsirala prodaja EV. Cilj je između ostalog da u budućnosti automobile vozi samo najbogatatiji sloj društva. Ako vidite koliko koštaju električna vozila sve postaje kristalno jasno.
(statuskan, 13. mart 2022 15:52)
Svaki EV će pre ili kasnije koštati 2000e. Stoga bez brige i sirotinja će voziti.
pre 2 godine
Kupite gorivo u Nemačkoj i odmah pređete 30% više nego kad kupite kod nas...
(Randy Marsh, 13. mart 2022 10:02)
Da, to je klasicna ribolovacka prica...
pre 2 godine
Sta je tu cudno...pa ja vozim 4 na 50 sto je i normalno to je sasvim normalna voznja lagana opustajuca bez stresa i naprezanja,a na 60 vec prebacujem u 5 i vizum na oko 1500 obrtaja.Sad zavisi od motora i konja na kojoj brzini idu obrtaji,optimalnobje da se vozi jednom brzinom kojoj koja god bila na 1500 obrtaja tu je potrosnja optimalna.
pre 2 godine
Ako nemci savetuju onda ko smo mi da sumnjamo u ispravnost
pre 2 godine
Ma nka je i 3 evra bitno je da ga ima..
pre 2 godine
@nidza
Verovatno si veliki dzek sa svojim priglupim komentarom, a sipas u svog trabanta godisnje koliko ja u svoja 4 auta mesecno.
Mogu da racunam i preracunavam se koliko 'ocu, a i ova racunica je u vreme dokolice dok se vozim i nemam pametnija posla. I mislis li da ga ne potegnem ponekad 200kmh? Naravno da da, ali to je 1% od 100% slucaja moje voznje.
A u sustini, nigde i ne zurim, 1h vremena u mesec dana mi ne znaci nista, slusam neku muziku ili podkast i razmisljam kako da pravim pare (a i pazim na potrosnju), a ti budi jack i dalje...
pre 2 godine
"Na auto-putu nemojte voziti brže od 130 km/h (pre svega zato što je to nedozvoljeno)."
sve, sve, samo ovo NE!!!
pre 2 godine
I sipajte maksimum 5 litara goriva da bi auto bio laksi.
Lepi saveti.
Dolaze od onih koji su zakuvali sce ovo da gorivo bude ekstremno skupo.
Al njih to ne dotice,oni ne moraju da stede.
pre 2 godine
Drug jajara vozi insigniju, ne verujem da je taj auto ikad osetio preko 2000rpm, kad stisne kvačilo kazaljka obrtomera se skoro i ne pomeri. Ugasio mu se auto, majstor mu rekao da je računar pobrljavio jer ne zna jel se auto kreće ili stoji.
pre 2 godine
Prpa bato,zaigrala mečka i kod vas
pre 2 godine
Baš je dobro i delotvorno za plivajući zamajac kada se vozi 50 u četvrtoj brzini!
Više majstora mi je reklo da ga to više uništava nego potpisivanje automobila u prvoj brzini.
A opet pri takvim uslovima ako je potrebno da se naglo ubrza, mora da se lepo potopi gas pa se potroši sve gorivo koje se uštedelo. Moje mišljenje je da se vozi auto na optimalnim obrtajima ( konkretno turbo dizel na 1600-2000) i tada mu je najmanja potrošnja.
pre 2 godine
Prvi i osnovni - uvedite Rusiji sankcije i trošićete manje goriva i gasa sigurno.
pre 2 godine
A kome to nemci dele savet? U nemackoj 90% automobili sa automatskim menjacem!
pre 2 godine
130km/h ogranicenje? U Nemackoj?
pre 2 godine
EV imaju drugačiju logiku kako ih treba voziti. Njihovo usporavanje, kočenje motorom, ne odbacuje kinetičku energiju od vozila u vidu toplote u kočnicama (kako se dešava kod SUSV), već tu energiju pretvara u el.energiju i puni bateriju EV. Znači da brdoviti tereni svaku nizbrdicu koriste za proizvodnju el.energije, i da su na takvim terenima EV osetno isplativija (manje troše goriva) nego SUSV na tim terenima.
pre 2 godine
To su "trikovi" BG taksista, od kojih zagarantovano stradaju menjači, pa posle pričaju sa setom kako su četvorobrzinski bilo mnogo bolji od petobrzinskih, a ovi od šestobrzinskih. Problem je u tome što se pri malom broju obrtaja, tzv. sinhron zupčanici poslednje brzine ne podmazuju dovoljno, jer im je položaj na vrhu menjača, a ulje tu dospeva samo u dovoljnoj količini, samo ako ga donji, veći zupčanik "isprska". Pošto se on okreće previše sporo pri manjem broju obrtaja... Kvar se manifestuje u početku blagim zujanjem u petoj i šestoj brzini.
Jednom sam se zaj***o sa tom praksom i nikad više!
pre 2 godine
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
(Срђан Јовановић, 13. mart 2022 12:42)
Znaćeš kada budeš vozio benzinca ili dizelaša sa 300+ Nm.
pre 2 godine
Polazite autom uvek u trecoj brzini, na sto manjem broju obrtaja...
Ae odjebite sa savetima ko da deca voze automobile evo vec vise od pola veka.
Da niste usrali odnose sa dobavljacem jer ste bezobrazno nadmeni, lopine i hocete da jasete korisnike na celom kontinentu svega ovog ne bi ni bilo.
Stisnucemo se ko i svaki put kad su sankcije i nedaj boze milosrdni andjeli i prezivecemo.
pre 2 godine
Ja inače pokušavam da vozim tako da pred crveno ili ležeći pustim kola da sama uspore, ali nije prijatno jer u retrovizoru redovno vidim majmune u nemačkim kolima kako mi se zaleću u branik da bi udarili po kočnici na dva metra od zaustavljanja.
pre 2 godine
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
(Срђан Јовановић, 13. mart 2022 12:42)
To ti je ono sto je prvo kostalo 2000e, pa 1000e, pa je sada oko 400-500. To je ono zbog cega su mnoge kuce otisle pod hipoteku, mnoge domacine okrenulo ka alkoholu i rasturilo znacajan broj brakova. Da, to je taj plivajuci zamajac, simbol tdi generacije (uz dizne, bosh pumpe, hidropodizace, egr, dfp…).
pre 2 godine
Ko čita između redova zna da je jedna bitna stavka zelene agende i nenormalna cena goriva kako bi se isforsirala prodaja EV. Cilj je između ostalog da u budućnosti automobile vozi samo najbogatatiji sloj društva. Ako vidite koliko koštaju električna vozila sve postaje kristalno jasno.
pre 2 godine
Dobro je da nisu rekli "manje vozite i sigurno cete ustedeti".....strasno
pre 2 godine
molim Nemce da o jasne kako su podigli drzavu posle ww2 a mi jos nismo malte ne ni mrdnuli...
pre 2 godine
samo japanac atmosferac i voznja izmedju 2.500 i 4.000 o/min..i Bog da te vidi..
pre 2 godine
Zasto bi mi stedeli? To morate vi Nemci da cinite, mi ne, nama nasi dizelasi trose smesno, u proseku oko 3,42 litra kombinovano, barem sam tako obavesten na temama o potrosnji, na raznim porodicnim skupovima i slicno. Potrosnje su uglavnom daleko ispod fabrickih deklaracija, kada su bili novi, valjda se to smanjuje sa godinama, a posto su kod nas oni preko 15 god starosti, ta potrosnja je mizerna, zato ih i vozimo svi. Narocito je mala, kada olaksamo auto, skidajuci nepotrebne delove sa njega, kao sto je plivajuci zamajac (stavlja se obican), DPF, katalizator, ADBlue i svasta nesto stavljeno da nam smeta. Zati, mi vozimo 160 opusteno.
pre 2 godine
Pa zar je dotle doslo da se Svabe stekaju za gorivo? Srpski vozaci citaju u neverici.
pre 2 godine
Pa voziš 30km/h na autoputu a u gradu guraš :)
pre 2 godine
@vf, max, voziti 50 km/h u cetvrtom stepenu prenosa je najnormalnija stvar za iole snazniji motor, tipa 100 KS i vise. Voznja konstantnom brzinom i lagano ubrzavanje u tom rezimu ne stete zamajcu, niti drugim sklopovima. Ono sto izuzetno steti je jako stiskanje gasa sa niskih obrtaja, npr. kao kada se vozi 4-om 50 km/h, 5-om 70 km/h i slicno, kada su obrtaji ispod 1500rpm. Tada motor ima izrazenu talasnost momenta, i zamajac mora sve to da 'pegla'. Tako da za cuvanje zamajca je dovoljno prebaciti u stepen nize, podignu se obrtaji na oko 2000rpm, i onda moze da se stiska bez problema. Za maksimalnu stedljivost uvek u sto visi stepen prenosa (koliko prenosni odnosi menjaca dozvoljavaju), za maksimalno ubrzanje u sto nizi. E sad sto ljude generalno mrzi da menjaju brzine, pa im je lakse da voze 3-om po gradu non stop, iako postoje uslovi da se vozi 4-om, to je druga stvar
pre 2 godine
Opasno jeste - ali, ako ste ,,stedisa,, zavucite se kamionu ili busu u zadnjicu i prakticno eliminisete otpor vazduha - JEDNOM sam na auto putu tako vozio iza slepera - noga tek pipa papucicu gasa a peglamo 90 ! Kad vec o Stednji drobimo !
pre 2 godine
Gorivo u Rusiji je 0.34 evra
pre 2 godine
Jao jadni, meni ih baš žao što moraju ovo da rade da bi uštedeli novac i što im se njihov uglađeni, bogati, razmaženi bogataški život polako urušava. Jadni, šmrk.
pre 2 godine
Ovakav savet uništava narocito dizel motor i to vise stvari: dizne kao i celi motor se prlja zato sto ne radi u optimalnom modu i temperaturi, zamajac itd. Moj 2.0 TDI se guši ispod 2000 i vidi se da se motor muci narocito ako zelis iole malo da ubrzas. takodje 50kmh u 4oj npr kod mog dizela je tipa 1200 o/m i jako gusi motor i veca je potrosnja. Licno sam merio trenutnu potrosnju na ravnom konstantna brzina 60kmh, potrosnja u 3oj brzini je za 1l manja nego u 4oj. Tako da su ovo ciste gluposti. Na zalost u srbiji je previse dizelasa koje su ljudi kupili da bi vozili po gradu i to na pogresan nacin, zato imamo gomilu polovnih automobila sa upropascenim motorom ...
pre 2 godine
@statuskan
Ma, zavera protiv nebeskog naroda. Sve to rade 11 Bavarskih Iluminata.
pre 2 godine
A da se izvinite Rusima i Ukrajincima, platite sve slupano po Ukr i nastavimo s koronom gde je stala, a gorivo, ma dace ga Rusi po bilo kojoj ceni
pre 2 godine
Prečesto i nepromišljeno usporavanje, kočenje, je najteže za potrošnju. Kinetička energija vozila iznosi 1/2 mv2, i ona se sva uništava kočenjem do v=0. A nadoknađuje se... gorivom, odakle bi drugo. Znači, balvani koji se zaleću prema crvenom semaforu. Ili cepanice koje malo-malo pa "pumpaju" pedalu gasa. To gas / kočnica, to je najgore za potrošnju.
pre 2 godine
Nema sta da se izmislja novo. Vozite auto bas kad morate, ostalo pesaka ili biciklom. A postoji jos jedan savet za ustedu goriva, kupite Teslu :)
pre 2 godine
Moje mišljenje je da se vozi auto na optimalnim obrtajima ( konkretno turbo dizel na 1600-2000) i tada mu je najmanja potrošnja.
(Max, 13. mart 2022 10:24)
Razlika kod turbo dizela sa 6 brzina izmedju 2 i 3. brzine je 800 obrtaja. Ako promenis na 2000 iz 2 u 3 spadnes na 1200 obrtaja.
pre 2 godine
Imamo 4 auta, jedan je terenac koji nam sluzi za dodatni posao i trosi 15l, drugi je mali gradski 1.4 benzin, Golf 4 sa 130 i kusur konja koji je kupljen nov i kod nas je dugo, dugo i 2.0 moderni TDI sa 150ks i auto novije generacije...
Zenini su u Nisu, a ja 130km odatle autoputem ka severu... Zadnjih mesec dana, kada pazim na obrtaje i gledam da motoru nadjem najbolji odnos, da se ne muci, a da je na najnizim obrtajima, ustedeh oko 3000 din :) Doduse nikad nisam naglo kocio i ubrzavao, ali na primer, taj Golf koji je 19g star u sestoj na 113-115 kmh trosi 1.5l manje nego na 130 kmh.
Prostom matematikom, a idemo 2x mesecno za Nis, to su 1.5l razlike x 1.3 koeficijent x 2 (napred-nazad) su 3.9l ustede za 15 minuta duze voznje... 2x mesecno su 8l ustede x 180 din, dakle 1440 din ustedim za ukupno 4x15 min duze voznje (dva puta mesecno napred-nazad).
To je jedan fin rucak ili dvaput odemo na kolac i sladoled... Nije za bacanje, ako me razumete :) Ranije na to nisam obracao paznju, vozim i dalje isto u gradskoj voznji, ali na otvorenom putu ustede su velike a kao sto kazem, zakasnim 15 min u odnosu na to da sam vozio 130kmh, bukvalno nista.
pre 2 godine
Ma da.. Skinite i 20 kgm tezine nekom dijetom da ustedite na gasu.. Hrani a onda u na gorivu hahahaha.. Dokle da slusamo ove bajke ovih baroncina sa berzi.. Nista nije poskupilo vec su njihove marze skocile i odlucili su da nam skinu gace sa dupeta,, sve sto slusamo o poskupljenjima je laz i sve jr proizvod histerije koju namerno proizvode ds bi oni bili jos bogatiji.. Nafta je jeftina! Uvek je bila, sve sto nam pricaju je laz.. Ovo je zavera protiv coveka.. A pocelo je od istih igraca koji su proizveli koronu.. To je okultna duboka drzava, skup sotonista!
pre 2 godine
Uvedite sankcije Rusima
pre 2 godine
Daj bre, ja sam na 50 vec u 6-oj brzini i trosim oko 2.5 litara.
Kakvi su ovi nemci amateri.
pre 2 godine
Kupite limuzinu umesto SUV, to je već ušteda od 2l/100km ( provereno sa istim motorom na istom putu).
Još koliko uštedite pri nabavci novog vozila, možete čitav život da vozite opušteno za iste pare.
Doduše niste IN, a i taj ulazak u auto što je života koštao generacije pre nas, svi kičme izlomili
pre 2 godine
bolje da smanje akcize i poreze, nego sto ovako laprdaju
pre 2 godine
Vauuuu. Pametni ovi Nemci, hvala im nisam znao sve ovo.
pre 2 godine
@Onako
Koliko mi placamo Rusima za nasu naftu?
pre 2 godine
Sta je tu cudno...pa ja vozim 4 na 50 sto je i normalno to je sasvim normalna voznja lagana opustajuca bez stresa i naprezanja,a na 60 vec prebacujem u 5 i vizum na oko 1500 obrtaja.Sad zavisi od motora i konja na kojoj brzini idu obrtaji,optimalnobje da se vozi jednom brzinom kojoj koja god bila na 1500 obrtaja tu je potrosnja optimalna.
(Acko, 13. mart 2022 17:26)
od tebe covek bolje da ne kupuje auto. Jadan taj tvoj motor koga mora da trpi...
pre 2 godine
Dve Škode 450000 km,gas i dizel,originalni setovi kvačila i zamajac.Zajedno stare 30 god.Vozimo normalno bez odlaska u visoke obrtaje.Po mnogima ovde sve je odavno trebalo da pocrka jer ne nabijamo gas u pod.
pre 2 godine
Secam se kada sam vozio Fiat Pandu da je na 100-110 trosila oko 5 litara, a na 130 oko 7. Bukvalno 15-20km/h vise, a razlika maltene 40% u potrosnji, realno przis gorivo bezveze. Mali motoric, ona relativno “kutijasta” aerodinamika … sve oseti valjda.
pre 2 godine
Kupite gorivo u Nemačkoj i odmah pređete 30% više nego kad kupite kod nas...
(Randy Marsh, 13. mart 2022 10:02)
ovo vredi isključivo za Austriju.
pre 2 godine
За нас неупућене што возимо јапанске атмосферске бензинце: шта је то пливајући замајац о којем стално дробе возачи чађавих загађивача (дизелаша)?
(Срђан Јовановић, 13. mart 2022 12:42)
To ti je ono zbog cega debili koji ne znaju voziti podizu pozajmice i kredite. Imam za posla Megana dci 2006. godiste, 340 hiljada presao (najmanje), kupio ga ja kad je imao 70 hiljada. Nikad menjan zamajac, nikad radjena turbina, ide sasvim solidno, miran kao bubica, nista ne drma i ne lupa (dakle, zamajac i dizne dobre), skoro da ne cadi (znaci egr i turbina dobri), ulja potrosi oko litar na 10 hiljada (mislim da je to normalno - dakle, motor i turbina OK). I ja, da ne cujem od drugih, isto ne bih znao sta je zamajac i slicno, iako sam vozac "cadjavog zagadjivaca". I na to da se nadovezem, vozis ti benzinca zato sto ti se moze, ne znam i ne zanima me koliko prelazis kilometara, ali ne postoje dzaba dizelasi. Ja sa svojih 140 km svaki dan (radni), nisam siguran da bih to vozio, pa taman kad bi bio dobar za zdravlje, a ne manji zagadjivac. I manimo se jednom vec te price kako benzinci ne zagadjuju, manje da, ali i dalje puno. I oni imaju izduvne gasove, i benzin se dobija iz nafte, vise ga se potrosi. Mala je razlika u danasnje vreme.
pre 2 godine
Mene poskupljenje ne interesuje. Ja sipam za 2000 dinara
pre 2 godine
I onda sedite u svog gradskog SUV-a od 2t, benzinca sa širokim gumama prečnika 19" i imate realne šanse da smanjite potrošnju ispod 10l :)
pre 2 godine
@Randy Marsh: Neviđena glupost i neistina
pre 2 godine
Pa najbolji savet za uštedu goriva, bio bi da isplaniraš rutu gde ima najviše nizbrdica, a onda kada kreneš od npr. kuće prvih 500-600m daš pun gas, kako bi ga "zaleteo" i pustiš da se kotlka u leru. Ukoliko se desi da naiđeš na semafor iili gužvu i zaustaviš se, samo zamoliš pešake da te poguraju da ponovo uhvatiš zalet i tako do krajnjeg odredišta..
Ovo bi ujedno bila i dobra prilika, jer bi se razvio novi kadar i biznis, "Profesionalni gurač automobila" firma "Hvataj zalet d.o.o.
pre 2 godine
molim Nemce da o jasne kako su podigli drzavu posle ww2 a mi jos nismo malte ne ni mrdnuli...
(alek neki, 13. mart 2022 19:38)
Maršalov plan batice, Ameri upumpali kintu. Zato su njihov vazal do dana današnjeg!
pre 2 godine
Sa vožnjom 4. brzinom u gradu nije toliko problem ako idete 50, kod mene na Jtd sa 5 brzina to je oko 1200 RPM, i motor to odlično podnosi prima gas, problem je što vrlo često usporim kada neko ispred mene vozi 40 isl i tad je već broj obrtaja oko 1000.
Drugim rečima ili ću da davim motor ili da vratim u 3. Na kraju kad sam se preračunao ispade da mi je 3. u gradu ipak taman.
Daleko bolje prima gas kad zatreba. Ne guši motor a potrošnja je skoro ista.
Izuzetak su oni najveći NBGD bulevari gde može i po više od km van špica da se veže tečne vožnje.
pre 2 godine
Bicikla štedi gorivo iako Vam troši kalorije ..., a i za zdravlje je kažu dobro ...
pre 2 godine
Jednostavno : vozite bicikl
pre 2 godine
nateraš auto u garažu ,zaključaš uzmeš i rezervni ključ i baciš što dalje ,
pre 2 godine
... Tako da ti uzbrdica pojede sve sto nizbrdica napravi, ako ne i vise. Tako da, logika nigde veze...
(auto, 13. mart 2022 13:09)
Pročitaj ponovo, ali s razumevanjem. Uloži truda, ne brzaj.
(Na uzbrdicama trose isto.
Na nizbrdicama, ev pravi struju dok susv ne pravi.)
pre 2 godine
Nema šanse da vi toliko uštedite koliko oni mogu da poskupe gorivo.
pre 2 godine
EV imaju drugačiju logiku kako ih treba voziti. Njihovo usporavanje, kočenje motorom, ne odbacuje kinetičku energiju od vozila u vidu toplote u kočnicama (kako se dešava kod SUSV), već tu energiju pretvara u el.energiju i puni bateriju EV. Znači da brdoviti tereni svaku nizbrdicu koriste za proizvodnju el.energije, i da su na takvim terenima EV osetno isplativija (manje troše goriva) nego SUSV na tim terenima.
(klk, 13. mart 2022 12:00)
Logika ti je dobra, ali kad bi nekako imao brdoviti teren samo sa nizbrdicom. Tacno jeste da se baterija dopunjava tako, ali je isto i cinjenica da bi dosli do nizbrdice, morate se popeti uz neku uzbrdicu, a tu svako auto, pa i EV, trosi vise. Tako da ti uzbrdica pojede sve sto nizbrdica napravi, ako ne i vise. Tako da, logika nigde veze. Ispadose EV terenska auta. Njima najvise pase lagana voznja, po ravnom, zato i jesu 80% gradska auta.
pre 2 godine
A u Švedskoj nemiri. Zdravo.
pre 2 godine
moracu zenu da izbacim is kola!!!
pre 2 godine
savet tipa "nemojte da konstantno da gazite gas kao bimlezi, pa onda naglo na kocnicu kao moroni" se odnosi na ekipicu nizih primata sa balkana :)
al uzalud saveti, sve ide u vetar
ovde je to visevekovna tradicija
pre 2 godine
To oni germani sto su kupovali dodatne kolicine gasa od Rusa po povlascenim cenama, pa ih svojim clanicama u EU prodavale po duplo vecim cenama. Nemci precizni tacni, al u zaradi i drpanju, ne znam ko nam je uvalio sliko o njima kao ljudima gde je sve po PSu, sve tacno i precizno, ma bezi, najvece lopine i foliranti.
Ima nacina da dodje nafta do Srbije, ne sekirajte se vi i druge zemlje ce da se znalaze, bez obzira sto ga ove svabe tupe jer zivot ne moze da stane.
pre 2 godine
Ovo prvo gusi motor i dovodi do troskova vezanih za popravke. Mada je to primarni nacin voznje u Srbiji. 50kmh i vec cetvrta brzina, nista gore po motor
(Vf, 13. mart 2022 09:36)
Tako je, tako se moglo shvatiti iz teksta.
A treba znati da motor radi optimalno, najekonomičnije, sa najboljim stepenom iskorišćenja goriva kada radi na obrtajima pri kojima je obrtni moment najveći, ALI samo u slučaju maksimalnog pritiska na pedalu gasa. Samo tada, kada želimo najveće ubrzavanje ili jaku vuču, npr. kada nosimo ili vučemo veliki teret. U ostalim uslovima može se ići na viši stepen prenosa da bismo smanjili obrtaje, ALI i tada veoma vodeći računa da ne oštetimo motor kako je "Vf" napisao. Znači, bez velikog gasa pri visokom stepenu prenosa.
pre 2 godine
A za pocetak da prestanu da proizvode automobile od 200,300,400 ks i 16 tona?
pre 2 godine
jos jedan savet koji nisu napisali... auto nemojte voziti kad god ne morate i eto najvece ustede.. umesto auta koristite druga prevozna sredstva kao bickl voz bus itd...
pre 2 godine
Dodjite da vas obučimo kako sa 300 eur plate živeti mesec dana i potrošiti 400...
pre 2 godine
@(klk, 13. mart 2022 12:21)
To verovatno važi za dizele, na mom atmosfercu max. obrtni moment je na 4500 obrtaja (a max brzinu može da dostigne u 6. tek na 7000) možda sam 2 puta vozio iznad 4000 i to na autoputu. U 90% slučajeva vozim na 2000-2500 obrtaja...
pre 2 godine
Vozim Fiat Grande Punto 1.2 sa plinom
Sad za vikend sam išao NS - Bor, tačno 360km. Potrošeno 25l plina, što je tačno 7l/100km.
Uslov je bio uzdržavanje od punog gasa i vožnje preko 120 km/č, a prosek mi je bio tačno 80km/č, odnosno 4.5 sata vožnje (mada sam svraćao nešto po Beogradu).
A sad malo fizike - potrošnja je srazmerna uloženom radu motora, što je snaga x vreme.
Tretnutna snaga motora dosta zavisi od dosta faktora, ali ima i član koji odgovara kubu brzine (brzina ^ 3), otpor vazduha. Dakle, ako motoru treba oko 20ks da bi auto išao 100km/č, za 120 km/č mu treba 20x(120/100)^3= 35ks. Za 130 44ks. Dakle, više nego duplo snage, samim tim deo potrošnje zavistan od brzine je više nego dupliran.
Ako pri 100 troši 5l/100, od čega 3l odlazi na ostale otpore, a 2l na otpor vazduha, po ovoj računici pri 120 trošiće 6.5l/100, pri 130 7.4l/100, a pri 140 8.5l/100.
pre 2 godine
oni koji voze dizela u visem stepenu prenosa sa malim obrtajima stede gorivo, ali time praveni do 1000 puta veci trosak koji kasnije plate kod mehanicara.
pre 2 godine
EU sa prosekom plata 5-10x vecim od nasih dostigla cene goriva koje mi imamo vec 10g i odjednom smak sveta? Sta ce da rade kad krenu milioni izbeglica, gasenje industrije, restrikcije struje i vode, bonovi za hranu?
pre 2 godine
Propade vam auto industrija.
pre 2 godine
Sto u prevodu znaci "navikavajte se polako na bickle"😏
pre 2 godine
A da ugradimo jedra pa da vatamo dobar vetar...
pre 2 godine
Vec radim sve od pomenutog, zar se to ne podrazumeva?
pre 2 godine
Kad sam postao vozac jedan pametan covek mi rece: trošićeš goriva srazmerno onoliko koliko pritiskaš kočnicu.. Morao malo da stavim prst na čelo ali definitivno je tako..
pre 2 godine
Ne, vozicu u prvoj do 50. Jako zanimljivi saveti...ako auto 200 ili više ks, nema tu razmišljanja koliko troši. Ili gas ili tramvaj...
pre 2 godine
Kad bi računao kao ovaj Stefaneli, ne bi ni vozio auto. Putovao bi stopom...
pre 2 godine
moj savet za ustedu....idite malo i peske....
pre 2 godine
Kad sam postao vozac jedan pametan covek mi rece: trošićeš goriva srazmerno onoliko koliko pritiskaš kočnicu. Morao malo da stavim prst na čelo ali definitivno je tako.
(crni, 13. mart 2022 20:10)
Bravo.
Pozdravi čoveka.
Vrlo lepo rečeno.
pre 2 godine
Idi iza slepera da ti isti skloni vazduh otpora, izbaci iz brzine i slicno.
pre 2 godine
"Secam se kada sam vozio Fiat Pandu da je na 100-110 trosila oko 5 litara, a na 130 oko 7. Bukvalno 15-20km/h vise, a razlika maltene 40% u potrosnji, realno przis gorivo bezveze. Mali motoric, ona relativno “kutijasta” aerodinamika … sve oseti valjda.
(Djorke, 13. mart 2022 10:01)"
- I kod mene sličan slučaj:
Opel Antara. Ako autoputem idem 110 km/h, potrošnja je oko 6 litara.
Na 120 km/h, potrosnja je 7 litara.
Na 130 km/h, potrošnja je već 8.5 litara.
Ako od SU do BG ( i nazad) idem 130 km/h, potrošiću 5 litara više, odnosno 1000 dinara da bih stigao 15 min ranije ( u jednom pravcu)? Skupo mu kosta tih 15 minuta.
(Mare, 13. mart 2022 17:52)
Sećam se da sam tada išao sa devojkom na Jonsko more, putovali noću i odokativno ta brzina (oko stotke i malo preko). Na tu dužinu puta ispalo nam je još jedan dan na moru razlika u ceni u odnosu na prženje gasa tj. tako smo računali, a ostali još tri :)))
pre 2 godine
Ма возим нормално до кад се буде могло. Ако се Немци брину о потрошњи шта онда ми да кажемо. Кад се више не буде могло, постоји градски превоз или бицикла и лагано.
pre 2 godine
Ja već nekoliko dana imam uštedu od 100 % goriva. Auto mi je u kvaru ?
pre 2 godine
Ler je zakon!!!
pre 2 godine
Bas u inat vozim u DS modu…
pre 2 godine
Krave ,konjići , bicikli su budućnost ekološke nemačke. Isključivo da se nemcima dozvoli ulaz u Srbiju vozom preko Subotice, ne vozilima i motorima kao dosad.
pre 2 godine
"Secam se kada sam vozio Fiat Pandu da je na 100-110 trosila oko 5 litara, a na 130 oko 7. Bukvalno 15-20km/h vise, a razlika maltene 40% u potrosnji, realno przis gorivo bezveze. Mali motoric, ona relativno “kutijasta” aerodinamika … sve oseti valjda.
(Djorke, 13. mart 2022 10:01)"
- I kod mene sličan slučaj:
Opel Antara. Ako autoputem idem 110 km/h, potrošnja je oko 6 litara.
Na 120 km/h, potrosnja je 7 litara.
Na 130 km/h, potrošnja je već 8.5 litara.
Ako od SU do BG ( i nazad) idem 130 km/h, potrošiću 5 litara više, odnosno 1000 dinara da bih stigao 15 min ranije ( u jednom pravcu)? Skupo mu kosta tih 15 minuta.
pre 2 godine
I pre ove ludnice sa cenama goriva sam testirao Mito (1,3 mjet) na auto-putu. Bukvalno 5L na brzini od 110km/sat. 120 na sat trosi skoro 5,8 i 130 trosi 6,2. Prolazim oko 1000km u oba smera i Boga mi vidi se usteda kada vozim 110.
Malo volim zustrije da startujem na semaforu, ali mora negde i da se potrosi.
pre 2 godine
Bicklo, ili pešice ako nemate Tramvaj u blizini drugo resenje nema.
pre 2 godine
Nemci će za koji dan da savetuju jel bolji petrolej ili alkohol za kuvanje.
pre 2 godine
@Srdjan Jovanović
Drago mi je što vozite Japanca benzincs i baš Vam hvala što čuvate planetu i za nas što vozimo čadjave dizelaše.
Inače, moj dizelaš ima ispravan EGR, ispravan DPF i od mene dosta.
PS Mogu da primetim da vozači Japanaca, atmosferaca postaju ozbiljna sekta, sreća pa ih nema mnogo.
@Lancia delta
Slazem se sa naglim pootapanjem gasa i uništavanjem zamajca. Inače auto mi je šestobrzinac, 150ks i nešto mi se čini da mu 50 u 4 brzini ne prija u gradu( osim na otvorenom i bez guzve gde moze taj režim). I u pravu ste da nas mrzi da menjamo brzine ;)
pre 2 godine
Jednom sam se zaj***o sa tom praksom i nikad više!
(kognitivna disonanca, 13. mart 2022 12:35)
Ono kada te ne znalica ubedi u nešto. Gospodine.. dolji snop ( ili to sto zoveš veliki zupčanik ) se non stop okrece ( u bilo kojoj brzini bio) jer je fiksni.. razdvojeni zupčanici su na gornjem snopu ( oni dele prenos i oni se takodje okreću inerciono) . Rezime .. zapljuskivanje ulja se vrsi non stop. Savet. Zavrti samo jedan miler u posudi pa vidi da će te isprska . Uzgred.. svi sada noviji menjsci imaju i pumpu ulja vezanu za spojnicku osovinu( ps, spojnicka se vrti čim upalis motor) pozdrav .. Za cenzore. Objavite nekada komentar i mene cenzurisanih
pre 2 godine
Non stop vozite niz brdo, ako ide uzbrdica onda se rukom zakačite za ovog ispred vas i tako se popnite pa sve isponova.
pre 2 godine
Vozite na manje obrtaje,kada vam se zapusi DPF onda i dizne stradaju zovite strucnjake iz VW za naredni savet!!!
pre 2 godine
Sve u svemu gorivo je 2,20 evrea
Nema tu nikakve pomoci
pre 2 godine
To oni germani sto su kupovali dodatne kolicine gasa od Rusa po povlascenim cenama, pa ih svojim clanicama u EU prodavale po duplo vecim cenama...
(Djokica, 14. mart 2022 11:51)
Ma da l' je moguće? Oni?
pre 2 godine
i kad krenete da prodajete benzin u plasticnim flasama,stavite plasticnu flasu u vrelu vodi garantovano je zapremina niza od 10-20posto....:-)
pre 2 godine
Vozite sporije manje ćete goriva trošiti ili mozda vozite automobile na struju. Ipak, se nemojte uopšte voziti, tada sigurno ništa ne trošite.
pre 2 godine
Ja kupio konja
pre 2 godine
Znam puno njih koji su,kada su cigarete bile 130din,rekli da ce da ostave pusenje kada cigare budu bile 250din. Nepusac sam ali mislim da sada nema cigara ispod 300din. Nekoliko njih koji su izjavili ono,i dalje puse. Poenta,vozice se ovaj narod i dalje.
pre 2 godine
Kupiš VW i ništa ne trošiš i ništa ne zagadjuješ...
Kad bi vi samo znali koliko Nemci lažu, ali ima vremena, tu su došli, upoznaćete ih.
pre 2 godine
oće li zbog krize da pojeftini registracija, tehnički , euro norme i tako to ?
pre 2 godine
@jojo, odvezi ti tvoj TDI kod majstora da proveri injektore, egr ventil i usis. Nije normalno da se motor gusi ispod 2000rpm. Takodje je nemoguce da potrosnja bude veca na nizim nego na visim obrtajima, ukoliko je motor ispravan. Jednostavno motor u svakom ciklusu sagoreva smesu vazduha i dizela zapremine cilindara. Sto je manje tih ciklusa, manja ce biti i potrosnja. Ako je taj 2.0 pumpa-dizna, onda ti je gotovo sigurno mehanicka karakteristika potpuno poremecena usled greske u geometriji turba, to se desava prakticno na svakom PD TDI. Stavi ga na valjke, i videces o cemu pricam
pre 2 godine
A bas skoro sam citao clanak kako se uopste ne stedi kada vozite auto na premalo obrtaja i kako je stetno po automobile, ne secam se ko je tacno izbacio podatke, ali na ovom portalu sam citao. Aj sad?
pre 2 godine
@Slav:
Da se razumemo, nisam ja napisao da je zupčanik za petu ili šestu brzinu suv, nego da pri malom broju obrtaja ulje "preko" njega ne cirkuliše u optimalnoj količini. Prosto nije zaliven sa pravom količinom ulja, što na duže staze (godinu, dve, tri) dovodi do kvara menjača. Ovo govorim iz iskustva, i odnosi se na prosečne automobile na srpskim putevima, a potvrdu možeš naći na nekim YT klipovima, iz mehanike, gde se lepo objašnjava rad menjača.
Trudio sam se da ovo objasnim što prostijim rečima, jer preko 99% ljudi na ovom portalu nisu mašinski injenjeri ili automehaničari za menjače.
A za onog "manijaka" što baljezga o automobilima bez plivajućeg zamajca, pa njega imaju i svi benzinci iole veće kubukaže, odnosno snage. Plivajući smanjuje vibracije, produžava vek motora, menjača, kvačila... Problem je što je skup, a većina vozi polovne automobile kupljene sa ogromnim kilometražama, ali na žalost toga nisu ni svesni. Na oglasima je 99% automobila je sa štelovanom kilometražom. Čak je i u Nemačkoj i Švajcarskoj to česta pojava. Siguran je samo auto, koji je sa garancijom ovlašćenog servisa, koji je obično menjan staro za novo.
pre 2 godine
Treća lagano u gradu samo da se kotrlja
pre 2 godine
(Ezee, 13. mart 2022 22:21)
OK. Zato sam i napisao da samo vožnja sa najvećim potraživanjem, najzahtevnija vožnja treba da bude na vaših 4.500 o. Van tog režima, vozite kao što ste napisali.
pre 2 godine
Najbolji nacin ustede goriva je da uopšte ne vozite kola.
pre 2 godine
Ne mogu oni da poskupe gorivo koliko mi mozemo da guramo.
pre 2 godine
@Срђан Јовановић
Nema veze plivajući isključivo sa dizelašima, već sa obrtnim momentom. Turbo benzinci imaju plivajući, ima ga i BMW šestak 2.0 ako govorimo o atmosfercima. Naravno, ređe crkava jer je isporuka snage ravnomernija nego kod dizelaša.
pre 2 godine
stedi se kad se ima
pre 2 godine
i kad god je vest o kolima,strucnjaci na sve strane...
125 Komentari
Sortiraj po: