Sreda, 16.02.2022.

16:51

Lav među psima - tibetski mastif nije za svakoga

Izvor: B92

Lav meðu psima - tibetski mastif nije za svakoga IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

Davor Marendić

pre 3 godine

Imam jedan par i sada ženka ima4 mala.Privrženi i stvarno nisu za svakog
Osjete li da sam u opasnosti napadaju bez upozorenja.Neče napast ako se ne približite stadu
Van svog dvorišta ili pašnjaka neče reagirat.Nikakva posebna dresura što se tiče čuvnja stada.Od malih nogu sa stadom i davat hranu bez obzira gdje je stado u štali ili na pašnjaku.Vjerujte kad su u paru i imaju ogrlicu sa šiljcima nitko im ne može parirat.Vaš autoritet je bitan.

Mr.Montenegro

pre 3 godine

Volim molosere! To su stabilni psi, imao sam turkmenskog alabaja koji je sa nepunih godinu imao 95kg. Nikad znak agresije nije pokazao prema čovjeku ali sam znao da bi životom branio porodicu i imovinu. Tibetanac je moja želja.

Милош Радунковић

pre 3 godine

Лав или сибирски тигар, кажем Ја, би их "све искидао". Какве глупост човек све може овде да прочита...

Zoks

pre 3 godine

Kao neko ko obazava zivotinje a posebno pse, treba pod hitno uvesti nove zakone sto se tice drzanja pasa. Ovo nije vise normalno ne mozes prosetas a da ne nagazis pseci izmet, zaista ne razumem ljude ako si vec resio-resila da uzmes psa onda treba lepo i odgovorno da se ponasate. A posebna je prica sto neiskusni uzmu psa koji im se svidja a pojma nemaju o njegovoj naravi, pa onda ga negde odvezu i puste za to u ZATVOR. Zaista veliko postovanje za savesne vlasnike pasa.

Бјанконери Бачка Топола

pre 3 godine

Леп пас,али свакако није за свакога што и цена показује. Ја имам женку Стафорда и презадовољан сам, буквално најумиљатије биће. Пре неки дан дошли пандури да уруче позив на суд она узела лист у уста и врти репом јер све воли,као носи да им да. Ја се мало продерао реко куд те нисам дресирао да гризеш,а пандури се смеју.

Zok1

pre 3 godine

(Kragujevcanin, 16. februar 2022 23:23) Mislim da je čovek u pravu. Mnoge rase su rezultat ljudskog idiotizma, mode i pomodarstva. Neke rase su uništene, dobar primer je engleski buldog, koji se od psa koji je skakao biku za vrat pretvorio u nešto što ne može da potrči. Kinologija kakvu poznajemo potiče od kraljice Viktorije. Naravno da je i pre toga bilo rasa, ali se vrednovala upotrebna vrednost.

Veliki brat

pre 3 godine

Svi porede primerke određene rase pasa sa prosečnim vukom, a zašto ih ne uporede sa alfa primercima vukova koji su bar iste veličine ili čak i veći.

Drugo, vukovi uvek idu u čoporu ili bar po 2 ili 3 jedinke, tako da morate imati i 2 ili 3, a najoptimalnije 4 psa (npr. Kangala) ako hoćete da sprečite napade vukova na ovce u toru i sl.

A priče o borbama 1-na-1 je besmisleno komentarisati, ne radi se o istim životinjama. Pse ćete teško istrenirati da rade timski kao što to rade vukovi, jer kod njih je to rezultat evolucije (oni koji dobro rade timski su opstali i preneli geni dalje na potomke). Negde sam podavno video na YT snimak 3 ili 4 vuka kako su sredili 2 psa - jedan vuk je zamajavao jednog od pasa, dok su ostali vukovi napali i ubili drugog psa, a onda se pridružili i prvi pas je mogao samo da drži odstojanje.

Pse možete da izdresirate da čuvaju stado ovaca i da svaku ovcu koja pokuša da se odvoji vrate u grupu, ali da budu toliko pametni da recimo odvoje jednog vuka iz grupe i ubiju ga dok se jedan od njih zamajava sa ostatkom čopora, i tako eliminišu jednog po jednog vuka, e to malo teže.

Uostalom, 1-na-1 borba sa vukom i nema mnogo smisla, jer vukovi rade timski, tako da je priča slična kao tigar vs. lav, jer lavovi takođe love timski, a borbe između dva lava za mesto vođe čopora su relativno retke, dok tigar svaki dan mora da lovi sam.

au

pre 3 godine

Divan pas. Moj sin ima vec matorog zlatnog retrivera pa je svom sinu kupio jos i korgija. Super su ne laju. retriver obozava da dodje kdo bake i deke. ALi su zgradi imamo nekog lika znam sma oda je iz bzosne i sad je u nasoj vosjci ima nekog malog psa, o Mpj Boze ne da laje al nocu da polusdis cela zgrada jeci od nejga al naravno ne sme niko nsita da kaze, mora da se cuti. Tako vreme doslo

bigule

pre 3 godine

lupetas gluposti.Cane corso jeste veoma opasan pas,ali nema nikakvu sansu u ovom slucaju....

Evo ga jedan dvoriste pored mog, najveca maza koju sam video u zivotu. Posto sam skoro izgubio mog posle 13 god, znam koji ce mi biti sledeci.

Strahotni

pre 3 godine

Cane corso bi ga iskidao
(MilaNko, 16. februar 2022 18:36)

Ako ti je do kidanja, nađi koga sebi sličnog pa se kidajte. Još bolje, potraži nekog dobrog psihologa.

trojanski konjusar

pre 3 godine

A, culi ste za "Atilu hunskog"? E, pa ziveo je mnogo kasnije od 1100BC. I nikad u zivotu nije video Centralnu Aziju. Njegovi su preci vise stotina godina ziveli u podnozju Urala. Dakle, oko granice Azije i Evrope (kamo su prethodno bili dosli iz Centralne Azije). I nikakve veze nije imao, ni on, ni njegovi, sa Tibetom.

Vlado

pre 3 godine

Od svega što sam držao ( a bilo je svega), mogu samo subjektivno da kažem da sam najzadovoljniji sa Američkim akitama i Pulinima. Ovakve zverke mi ne trebaju. Mada ni moj Aki (američka akita) nije baš malih dimenzija.

Bole

pre 3 godine

Skoro sam nabavio SOP-a, sada je oko 8 meseci i ima 40-45 kg. Ženka. Jako prodoran glas i zastrašujuć. Ali oko devetke ide da spava i do jutra se ne budi. Pa ću joj nabaviti neku čivavu da je budi kada bude trebala da brani dvorište. Šalu na stranu, jako tih pas noću, inače ne laje bez potrebe, kada zalaje znači izadji da vidiš šta se dešava. Neustrašiva je i ne boji se ničega . Pa ni pucnja petarde. Imam dvoje male dece i jako je pažljiva sa njima. Njena pojava je dovoljna da odvrati nekog da udje u dvorište i nepoverljiva je prema strancima tako da nema mahanja repom i ono kao ajde udji pa ću videti da li mi se svidjaš ili ne. Imam i dve mačke koje su stalno balave zbog nje jer im trpa glavu usta ali još ih nikad nije povredila i mislim da ne bi. Deca je stalno maze i kače se na nju a ona se baš trudi da ih ne obori i ne povredi. Sve u svemu dobar pas za dvorište i moja preporuka.

Kragujevcanin

pre 3 godine

#Surova istina
Ocigledno je samo jedno a to je koliko se zaista ne razumes u nastanak i istoriju pasa. Malo procitaj pre nego pocnes kuckati komentar,edukuj se. Cistokrvni psi - kakvih ima na desetine prvo i osnovno nisu produkt ljudskog kretenizma kako ti kazes nego produkt prirodnog ukrstanja razlitih vrsta tamo negde u daljini...Vukovi,divlji psi,lisice....U istoriji a i dan danas u divljinama , psi su prirodni lovci i sami se bore za svoju hranu..To sto su ljudi vecinu uspeli da pripitome i iskoriste to je druga prica. Primera radi Sibirski Haski,Samoyedi...procitaj malo o istoriji tih pasa pa onda kuckaj a do tada zivi sa svojim neznanjem kako umes i znas.

Шумадинац 100%

pre 3 godine

Имам Тибетанца, мужјака и женку и јако сам задовољан. Мада, у Србији су далеко популарнији Азијати и Кангали, а и далеко јафтинији. Што се величине тиче, то је ствар генетике свуда у свету, сем у Србији. У Србији СВИ, АЛИ БАШ СВИ, одгајивачи паса типа Азијат, Кангал, Кане Корсо и остале, кљукају своје псе разним стероидима и хормонима раста да би порасли до метар висине. То су неки комплекси које ја не разумем, али једино Срби у опису пса стављају висину гребена поред старости док су штенци, да докажу како су њихови пси прави дивови. Глупост века, неписменост, комплекси ниже вредности, па им зато пси и умиру са 4,5,6, година 90цм у гребену и око 100 кила. Нека им....

Surova istina

pre 3 godine

Nijedan pas ni po kojim osobinama se ne može meriti sa vukom. Mnoge od rasa pasa su proizvod ljudskog kretenizma.
Da kojim slučajem čovek nestane sa planete za razliku od većine rasa mačaka, psi ne bi preživeli.

Pero

pre 3 godine

Takodje tvrdim da su macke zakon.Psi su bezmozgasi, naravno da su najveci prijatelji coveku kad nisu sposobni sami da prezive. Grebatori.
Moj glas ide mackama! Osim u februaru kad se njare ko kobile i skacu po krovovima, kidaju mi zivce a i oktobru kad krenu da se tove pred zimu. Provaljuju u podrume i tavane. Kradu suvo meso. Ko banditi. Kod komsije u drugo selo, uso na tavan i gleda u macka iz treceg sela. Ovaj visi okacen na sunku, nista macak, visi i gleda ga. Ceka reakciju. Ovaj siso po telefon da se uslika situacija. Nema posle macka. Otiso ko Zoro

rešpekt

pre 3 godine

u borbi pasa gusta poddlaka i dlaka igraju veliku ulogu.Mog bernskog planinskog psa je napala velika američka akita i iako ga je uhvatio za gornji deo vrata nije mu probio kožu.Berner je težak 57 kg a akita sigurno 70-tak kg ...tako da ova griva kod t.mastifa je strašna odbrana,a vilica i snaga strašna oružja.

kole

pre 3 godine

Uvesti godisnji porez od 200 evra za drzanje pasa preko 15 kg u stanovima i gradovima. Ne mozes vise da se kreces ulicom i trotoarom, o travnjacima da ne pricam, a da ne isprljas obucu psecim izmetom koji niko ne cisti. Za lavez po noci kazna 10.000, setnja potencijalno agresivnih pasa bez povodca takodje 10.000. Inace volim zivotinje, ali vlasnici su do te mere nevaspitani i prljavi ljudi, da je to zastrasujuce.

dude

pre 3 godine

Sar pej je najstarija rasa na svetu..
(urke, 16. februar 2022 19:26)

da. naviše liči na vuka. koji je smršao 20tak kilograma pa ima viška kože.
adam i eva su imali prvoga.
meni su slatki mešanci između buldoga i šitsua. zovu ih bulšit od milja.

Locutus

pre 3 godine

Nije baš toliko velik kao što ljudi misle. Slike su pored Tibetanaca koji nisu baš krupni ljudi. Kavkasci, azijati i kangali su osetno veći i krupniji psi. Tibetanski mastif je tu negde u klasi šarca.

dude

pre 3 godine

Cane corso bi ga iskidao
(MilaNko, 16. februar 2022 18:36)

crni milanko. primećuje se sitna doza agresivnosti u tvom komentaru. probaj sa vežbama disanja i smanji proteine u prehrani.

@urke

pre 3 godine

Sar pej je najstarija rasa na svetu..
(urke, 16. februar 2022 19:26)

Jeste jedna od starijih, ali najstarije rase su one koje su jos uvek zadrzale iskonski vuciji izgled.

dude

pre 3 godine

da se mene pita, postajala bi samo jedna odgajivacnica po rasi pasa. bila bi pod strogim nadzorom nadlezne institucije, a potencijalni i provereni kupci bi cekali najmanje dve godine. da, imali bi dovoljno vremena da dobro razmisle kakvu obavezu preuzimaju prema psu i drustvu.
(socijalna svest, 16. februar 2022 18:11)

da. recimo ta jedna „odgajivačnica?“ za nemačke ovčare da bude na novom zelandu. za mopse na madagaskaru. pekinezeri samo u vuhanu da se pazare….sa opcijom konzumovanja.

ctrl

pre 3 godine

da se mene pita, postajala bi samo jedna odgajivacnica po rasi pasa. bila bi pod strogim nadzorom nadlezne institucije, a potencijalni i provereni kupci bi cekali najmanje dve godine. da, imali bi dovoljno vremena da dobro razmisle kakvu obavezu preuzimaju prema psu i drustvu.
(socijalna svest, 16. februar 2022 18:11)

Prilicno besmislen komentar.

Save

pre 3 godine

"Tokom ofanzive Kine na Tibet je umalo došlo do potpunog istrebljenja ove rase, ali je velikim trudom nekoliko odgajivača tog vremena rasa spašena od zaborava."

Kinezi sve pojeli.

Lucky

pre 3 godine

Amo je najstarija rasa ,onda moze da vodi poreklo od 5 do 6 hiljada gogina pre nove ere!
A to sto su oratili Atilu Hunskog koji je u 4 veku nove ere ziveo i njihovo postojanje od 1100god.pre nove ere nema logike.
A evo vam malo znanja na poklon.
Tibetski mastif vodi direktno poreklo od tibetskog vuka ,znaci ga mu je postojbina Tibet.Svi mastifi danasnjice voge poreklo od tibetskog mastifa.Slicne pse je imao i Car Dusan ,koristio ih je u vojne svrhe protiv neprijateljskih strelaca ,zvali si ih ,,lavovi,,

socijalna svest

pre 3 godine

da se mene pita, postajala bi samo jedna odgajivacnica po rasi pasa. bila bi pod strogim nadzorom nadlezne institucije, a potencijalni i provereni kupci bi cekali najmanje dve godine. da, imali bi dovoljno vremena da dobro razmisle kakvu obavezu preuzimaju prema psu i drustvu.

Triput

pre 3 godine

"Sve do 1847. godine ova rasa je bila potpuno nepoznata...kada je jedan primerak ove rase poslat kraljici Viktoriji što je probudilo veliko interesovanje za ovog psa."

- Šta je OVO, moliću lepo?
- Njenom Veličanstvu je ovaj stvor prispeo odjutros na poklon. Ako se Njeno Veličanstvo previše uzbudilo možda naređuje da se donosioci obese?
- Neka, neka pokloniću Bertiju. Taman se uklapaju. Kud ga rodi onakvog...

Marko

pre 3 godine

Jako tesko je naci pravog tibetskog mastifa, uglavnom su to mesanci, kao i danasnji izlozbeni sarplaninci. Pogledajte video klipove sa Tibeta, kako izvorni psi izgledaju, pa ih uporedite sa ovim krivonogim blentavim hrpama dlaka. Inace pravog tibetskog mastifa nikakva socijalizacija i dresura ne mogu naterati da postane klasican gradski ljubimac. On spada medju najnepoverljivije rase (zato je dobar cuvar) i prema drugim psima se ponasa dominantno/potencijalno agresivno.

dude

pre 3 godine

Cane corso bi ga iskidao
(MilaNko, 16. februar 2022 18:36)

crni milanko. primećuje se sitna doza agresivnosti u tvom komentaru. probaj sa vežbama disanja i smanji proteine u prehrani.

Marko

pre 3 godine

Jako tesko je naci pravog tibetskog mastifa, uglavnom su to mesanci, kao i danasnji izlozbeni sarplaninci. Pogledajte video klipove sa Tibeta, kako izvorni psi izgledaju, pa ih uporedite sa ovim krivonogim blentavim hrpama dlaka. Inace pravog tibetskog mastifa nikakva socijalizacija i dresura ne mogu naterati da postane klasican gradski ljubimac. On spada medju najnepoverljivije rase (zato je dobar cuvar) i prema drugim psima se ponasa dominantno/potencijalno agresivno.

kole

pre 3 godine

Uvesti godisnji porez od 200 evra za drzanje pasa preko 15 kg u stanovima i gradovima. Ne mozes vise da se kreces ulicom i trotoarom, o travnjacima da ne pricam, a da ne isprljas obucu psecim izmetom koji niko ne cisti. Za lavez po noci kazna 10.000, setnja potencijalno agresivnih pasa bez povodca takodje 10.000. Inace volim zivotinje, ali vlasnici su do te mere nevaspitani i prljavi ljudi, da je to zastrasujuce.

Save

pre 3 godine

"Tokom ofanzive Kine na Tibet je umalo došlo do potpunog istrebljenja ove rase, ali je velikim trudom nekoliko odgajivača tog vremena rasa spašena od zaborava."

Kinezi sve pojeli.

socijalna svest

pre 3 godine

da se mene pita, postajala bi samo jedna odgajivacnica po rasi pasa. bila bi pod strogim nadzorom nadlezne institucije, a potencijalni i provereni kupci bi cekali najmanje dve godine. da, imali bi dovoljno vremena da dobro razmisle kakvu obavezu preuzimaju prema psu i drustvu.

Шумадинац 100%

pre 3 godine

Имам Тибетанца, мужјака и женку и јако сам задовољан. Мада, у Србији су далеко популарнији Азијати и Кангали, а и далеко јафтинији. Што се величине тиче, то је ствар генетике свуда у свету, сем у Србији. У Србији СВИ, АЛИ БАШ СВИ, одгајивачи паса типа Азијат, Кангал, Кане Корсо и остале, кљукају своје псе разним стероидима и хормонима раста да би порасли до метар висине. То су неки комплекси које ја не разумем, али једино Срби у опису пса стављају висину гребена поред старости док су штенци, да докажу како су њихови пси прави дивови. Глупост века, неписменост, комплекси ниже вредности, па им зато пси и умиру са 4,5,6, година 90цм у гребену и око 100 кила. Нека им....

dude

pre 3 godine

Sar pej je najstarija rasa na svetu..
(urke, 16. februar 2022 19:26)

da. naviše liči na vuka. koji je smršao 20tak kilograma pa ima viška kože.
adam i eva su imali prvoga.
meni su slatki mešanci između buldoga i šitsua. zovu ih bulšit od milja.

@urke

pre 3 godine

Sar pej je najstarija rasa na svetu..
(urke, 16. februar 2022 19:26)

Jeste jedna od starijih, ali najstarije rase su one koje su jos uvek zadrzale iskonski vuciji izgled.

Bole

pre 3 godine

Skoro sam nabavio SOP-a, sada je oko 8 meseci i ima 40-45 kg. Ženka. Jako prodoran glas i zastrašujuć. Ali oko devetke ide da spava i do jutra se ne budi. Pa ću joj nabaviti neku čivavu da je budi kada bude trebala da brani dvorište. Šalu na stranu, jako tih pas noću, inače ne laje bez potrebe, kada zalaje znači izadji da vidiš šta se dešava. Neustrašiva je i ne boji se ničega . Pa ni pucnja petarde. Imam dvoje male dece i jako je pažljiva sa njima. Njena pojava je dovoljna da odvrati nekog da udje u dvorište i nepoverljiva je prema strancima tako da nema mahanja repom i ono kao ajde udji pa ću videti da li mi se svidjaš ili ne. Imam i dve mačke koje su stalno balave zbog nje jer im trpa glavu usta ali još ih nikad nije povredila i mislim da ne bi. Deca je stalno maze i kače se na nju a ona se baš trudi da ih ne obori i ne povredi. Sve u svemu dobar pas za dvorište i moja preporuka.

ctrl

pre 3 godine

da se mene pita, postajala bi samo jedna odgajivacnica po rasi pasa. bila bi pod strogim nadzorom nadlezne institucije, a potencijalni i provereni kupci bi cekali najmanje dve godine. da, imali bi dovoljno vremena da dobro razmisle kakvu obavezu preuzimaju prema psu i drustvu.
(socijalna svest, 16. februar 2022 18:11)

Prilicno besmislen komentar.

rešpekt

pre 3 godine

u borbi pasa gusta poddlaka i dlaka igraju veliku ulogu.Mog bernskog planinskog psa je napala velika američka akita i iako ga je uhvatio za gornji deo vrata nije mu probio kožu.Berner je težak 57 kg a akita sigurno 70-tak kg ...tako da ova griva kod t.mastifa je strašna odbrana,a vilica i snaga strašna oružja.

Locutus

pre 3 godine

Nije baš toliko velik kao što ljudi misle. Slike su pored Tibetanaca koji nisu baš krupni ljudi. Kavkasci, azijati i kangali su osetno veći i krupniji psi. Tibetanski mastif je tu negde u klasi šarca.

dude

pre 3 godine

da se mene pita, postajala bi samo jedna odgajivacnica po rasi pasa. bila bi pod strogim nadzorom nadlezne institucije, a potencijalni i provereni kupci bi cekali najmanje dve godine. da, imali bi dovoljno vremena da dobro razmisle kakvu obavezu preuzimaju prema psu i drustvu.
(socijalna svest, 16. februar 2022 18:11)

da. recimo ta jedna „odgajivačnica?“ za nemačke ovčare da bude na novom zelandu. za mopse na madagaskaru. pekinezeri samo u vuhanu da se pazare….sa opcijom konzumovanja.

Lucky

pre 3 godine

Amo je najstarija rasa ,onda moze da vodi poreklo od 5 do 6 hiljada gogina pre nove ere!
A to sto su oratili Atilu Hunskog koji je u 4 veku nove ere ziveo i njihovo postojanje od 1100god.pre nove ere nema logike.
A evo vam malo znanja na poklon.
Tibetski mastif vodi direktno poreklo od tibetskog vuka ,znaci ga mu je postojbina Tibet.Svi mastifi danasnjice voge poreklo od tibetskog mastifa.Slicne pse je imao i Car Dusan ,koristio ih je u vojne svrhe protiv neprijateljskih strelaca ,zvali si ih ,,lavovi,,

Pero

pre 3 godine

Takodje tvrdim da su macke zakon.Psi su bezmozgasi, naravno da su najveci prijatelji coveku kad nisu sposobni sami da prezive. Grebatori.
Moj glas ide mackama! Osim u februaru kad se njare ko kobile i skacu po krovovima, kidaju mi zivce a i oktobru kad krenu da se tove pred zimu. Provaljuju u podrume i tavane. Kradu suvo meso. Ko banditi. Kod komsije u drugo selo, uso na tavan i gleda u macka iz treceg sela. Ovaj visi okacen na sunku, nista macak, visi i gleda ga. Ceka reakciju. Ovaj siso po telefon da se uslika situacija. Nema posle macka. Otiso ko Zoro

Surova istina

pre 3 godine

Nijedan pas ni po kojim osobinama se ne može meriti sa vukom. Mnoge od rasa pasa su proizvod ljudskog kretenizma.
Da kojim slučajem čovek nestane sa planete za razliku od većine rasa mačaka, psi ne bi preživeli.

Zoks

pre 3 godine

Kao neko ko obazava zivotinje a posebno pse, treba pod hitno uvesti nove zakone sto se tice drzanja pasa. Ovo nije vise normalno ne mozes prosetas a da ne nagazis pseci izmet, zaista ne razumem ljude ako si vec resio-resila da uzmes psa onda treba lepo i odgovorno da se ponasate. A posebna je prica sto neiskusni uzmu psa koji im se svidja a pojma nemaju o njegovoj naravi, pa onda ga negde odvezu i puste za to u ZATVOR. Zaista veliko postovanje za savesne vlasnike pasa.

Vlado

pre 3 godine

Od svega što sam držao ( a bilo je svega), mogu samo subjektivno da kažem da sam najzadovoljniji sa Američkim akitama i Pulinima. Ovakve zverke mi ne trebaju. Mada ni moj Aki (američka akita) nije baš malih dimenzija.

Kragujevcanin

pre 3 godine

#Surova istina
Ocigledno je samo jedno a to je koliko se zaista ne razumes u nastanak i istoriju pasa. Malo procitaj pre nego pocnes kuckati komentar,edukuj se. Cistokrvni psi - kakvih ima na desetine prvo i osnovno nisu produkt ljudskog kretenizma kako ti kazes nego produkt prirodnog ukrstanja razlitih vrsta tamo negde u daljini...Vukovi,divlji psi,lisice....U istoriji a i dan danas u divljinama , psi su prirodni lovci i sami se bore za svoju hranu..To sto su ljudi vecinu uspeli da pripitome i iskoriste to je druga prica. Primera radi Sibirski Haski,Samoyedi...procitaj malo o istoriji tih pasa pa onda kuckaj a do tada zivi sa svojim neznanjem kako umes i znas.

Strahotni

pre 3 godine

Cane corso bi ga iskidao
(MilaNko, 16. februar 2022 18:36)

Ako ti je do kidanja, nađi koga sebi sličnog pa se kidajte. Još bolje, potraži nekog dobrog psihologa.

Zok1

pre 3 godine

(Kragujevcanin, 16. februar 2022 23:23) Mislim da je čovek u pravu. Mnoge rase su rezultat ljudskog idiotizma, mode i pomodarstva. Neke rase su uništene, dobar primer je engleski buldog, koji se od psa koji je skakao biku za vrat pretvorio u nešto što ne može da potrči. Kinologija kakvu poznajemo potiče od kraljice Viktorije. Naravno da je i pre toga bilo rasa, ali se vrednovala upotrebna vrednost.

Triput

pre 3 godine

"Sve do 1847. godine ova rasa je bila potpuno nepoznata...kada je jedan primerak ove rase poslat kraljici Viktoriji što je probudilo veliko interesovanje za ovog psa."

- Šta je OVO, moliću lepo?
- Njenom Veličanstvu je ovaj stvor prispeo odjutros na poklon. Ako se Njeno Veličanstvo previše uzbudilo možda naređuje da se donosioci obese?
- Neka, neka pokloniću Bertiju. Taman se uklapaju. Kud ga rodi onakvog...

Veliki brat

pre 3 godine

Svi porede primerke određene rase pasa sa prosečnim vukom, a zašto ih ne uporede sa alfa primercima vukova koji su bar iste veličine ili čak i veći.

Drugo, vukovi uvek idu u čoporu ili bar po 2 ili 3 jedinke, tako da morate imati i 2 ili 3, a najoptimalnije 4 psa (npr. Kangala) ako hoćete da sprečite napade vukova na ovce u toru i sl.

A priče o borbama 1-na-1 je besmisleno komentarisati, ne radi se o istim životinjama. Pse ćete teško istrenirati da rade timski kao što to rade vukovi, jer kod njih je to rezultat evolucije (oni koji dobro rade timski su opstali i preneli geni dalje na potomke). Negde sam podavno video na YT snimak 3 ili 4 vuka kako su sredili 2 psa - jedan vuk je zamajavao jednog od pasa, dok su ostali vukovi napali i ubili drugog psa, a onda se pridružili i prvi pas je mogao samo da drži odstojanje.

Pse možete da izdresirate da čuvaju stado ovaca i da svaku ovcu koja pokuša da se odvoji vrate u grupu, ali da budu toliko pametni da recimo odvoje jednog vuka iz grupe i ubiju ga dok se jedan od njih zamajava sa ostatkom čopora, i tako eliminišu jednog po jednog vuka, e to malo teže.

Uostalom, 1-na-1 borba sa vukom i nema mnogo smisla, jer vukovi rade timski, tako da je priča slična kao tigar vs. lav, jer lavovi takođe love timski, a borbe između dva lava za mesto vođe čopora su relativno retke, dok tigar svaki dan mora da lovi sam.

Бјанконери Бачка Топола

pre 3 godine

Леп пас,али свакако није за свакога што и цена показује. Ја имам женку Стафорда и презадовољан сам, буквално најумиљатије биће. Пре неки дан дошли пандури да уруче позив на суд она узела лист у уста и врти репом јер све воли,као носи да им да. Ја се мало продерао реко куд те нисам дресирао да гризеш,а пандури се смеју.

trojanski konjusar

pre 3 godine

A, culi ste za "Atilu hunskog"? E, pa ziveo je mnogo kasnije od 1100BC. I nikad u zivotu nije video Centralnu Aziju. Njegovi su preci vise stotina godina ziveli u podnozju Urala. Dakle, oko granice Azije i Evrope (kamo su prethodno bili dosli iz Centralne Azije). I nikakve veze nije imao, ni on, ni njegovi, sa Tibetom.

Mr.Montenegro

pre 3 godine

Volim molosere! To su stabilni psi, imao sam turkmenskog alabaja koji je sa nepunih godinu imao 95kg. Nikad znak agresije nije pokazao prema čovjeku ali sam znao da bi životom branio porodicu i imovinu. Tibetanac je moja želja.

au

pre 3 godine

Divan pas. Moj sin ima vec matorog zlatnog retrivera pa je svom sinu kupio jos i korgija. Super su ne laju. retriver obozava da dodje kdo bake i deke. ALi su zgradi imamo nekog lika znam sma oda je iz bzosne i sad je u nasoj vosjci ima nekog malog psa, o Mpj Boze ne da laje al nocu da polusdis cela zgrada jeci od nejga al naravno ne sme niko nsita da kaze, mora da se cuti. Tako vreme doslo

Милош Радунковић

pre 3 godine

Лав или сибирски тигар, кажем Ја, би их "све искидао". Какве глупост човек све може овде да прочита...

bigule

pre 3 godine

lupetas gluposti.Cane corso jeste veoma opasan pas,ali nema nikakvu sansu u ovom slucaju....

Evo ga jedan dvoriste pored mog, najveca maza koju sam video u zivotu. Posto sam skoro izgubio mog posle 13 god, znam koji ce mi biti sledeci.

Davor Marendić

pre 3 godine

Imam jedan par i sada ženka ima4 mala.Privrženi i stvarno nisu za svakog
Osjete li da sam u opasnosti napadaju bez upozorenja.Neče napast ako se ne približite stadu
Van svog dvorišta ili pašnjaka neče reagirat.Nikakva posebna dresura što se tiče čuvnja stada.Od malih nogu sa stadom i davat hranu bez obzira gdje je stado u štali ili na pašnjaku.Vjerujte kad su u paru i imaju ogrlicu sa šiljcima nitko im ne može parirat.Vaš autoritet je bitan.

Pero

pre 3 godine

Takodje tvrdim da su macke zakon.Psi su bezmozgasi, naravno da su najveci prijatelji coveku kad nisu sposobni sami da prezive. Grebatori.
Moj glas ide mackama! Osim u februaru kad se njare ko kobile i skacu po krovovima, kidaju mi zivce a i oktobru kad krenu da se tove pred zimu. Provaljuju u podrume i tavane. Kradu suvo meso. Ko banditi. Kod komsije u drugo selo, uso na tavan i gleda u macka iz treceg sela. Ovaj visi okacen na sunku, nista macak, visi i gleda ga. Ceka reakciju. Ovaj siso po telefon da se uslika situacija. Nema posle macka. Otiso ko Zoro

Triput

pre 3 godine

"Sve do 1847. godine ova rasa je bila potpuno nepoznata...kada je jedan primerak ove rase poslat kraljici Viktoriji što je probudilo veliko interesovanje za ovog psa."

- Šta je OVO, moliću lepo?
- Njenom Veličanstvu je ovaj stvor prispeo odjutros na poklon. Ako se Njeno Veličanstvo previše uzbudilo možda naređuje da se donosioci obese?
- Neka, neka pokloniću Bertiju. Taman se uklapaju. Kud ga rodi onakvog...

Lucky

pre 3 godine

Amo je najstarija rasa ,onda moze da vodi poreklo od 5 do 6 hiljada gogina pre nove ere!
A to sto su oratili Atilu Hunskog koji je u 4 veku nove ere ziveo i njihovo postojanje od 1100god.pre nove ere nema logike.
A evo vam malo znanja na poklon.
Tibetski mastif vodi direktno poreklo od tibetskog vuka ,znaci ga mu je postojbina Tibet.Svi mastifi danasnjice voge poreklo od tibetskog mastifa.Slicne pse je imao i Car Dusan ,koristio ih je u vojne svrhe protiv neprijateljskih strelaca ,zvali si ih ,,lavovi,,

socijalna svest

pre 3 godine

da se mene pita, postajala bi samo jedna odgajivacnica po rasi pasa. bila bi pod strogim nadzorom nadlezne institucije, a potencijalni i provereni kupci bi cekali najmanje dve godine. da, imali bi dovoljno vremena da dobro razmisle kakvu obavezu preuzimaju prema psu i drustvu.

Surova istina

pre 3 godine

Nijedan pas ni po kojim osobinama se ne može meriti sa vukom. Mnoge od rasa pasa su proizvod ljudskog kretenizma.
Da kojim slučajem čovek nestane sa planete za razliku od većine rasa mačaka, psi ne bi preživeli.

ctrl

pre 3 godine

da se mene pita, postajala bi samo jedna odgajivacnica po rasi pasa. bila bi pod strogim nadzorom nadlezne institucije, a potencijalni i provereni kupci bi cekali najmanje dve godine. da, imali bi dovoljno vremena da dobro razmisle kakvu obavezu preuzimaju prema psu i drustvu.
(socijalna svest, 16. februar 2022 18:11)

Prilicno besmislen komentar.

kole

pre 3 godine

Uvesti godisnji porez od 200 evra za drzanje pasa preko 15 kg u stanovima i gradovima. Ne mozes vise da se kreces ulicom i trotoarom, o travnjacima da ne pricam, a da ne isprljas obucu psecim izmetom koji niko ne cisti. Za lavez po noci kazna 10.000, setnja potencijalno agresivnih pasa bez povodca takodje 10.000. Inace volim zivotinje, ali vlasnici su do te mere nevaspitani i prljavi ljudi, da je to zastrasujuce.

Locutus

pre 3 godine

Nije baš toliko velik kao što ljudi misle. Slike su pored Tibetanaca koji nisu baš krupni ljudi. Kavkasci, azijati i kangali su osetno veći i krupniji psi. Tibetanski mastif je tu negde u klasi šarca.

Kragujevcanin

pre 3 godine

#Surova istina
Ocigledno je samo jedno a to je koliko se zaista ne razumes u nastanak i istoriju pasa. Malo procitaj pre nego pocnes kuckati komentar,edukuj se. Cistokrvni psi - kakvih ima na desetine prvo i osnovno nisu produkt ljudskog kretenizma kako ti kazes nego produkt prirodnog ukrstanja razlitih vrsta tamo negde u daljini...Vukovi,divlji psi,lisice....U istoriji a i dan danas u divljinama , psi su prirodni lovci i sami se bore za svoju hranu..To sto su ljudi vecinu uspeli da pripitome i iskoriste to je druga prica. Primera radi Sibirski Haski,Samoyedi...procitaj malo o istoriji tih pasa pa onda kuckaj a do tada zivi sa svojim neznanjem kako umes i znas.

dude

pre 3 godine

da se mene pita, postajala bi samo jedna odgajivacnica po rasi pasa. bila bi pod strogim nadzorom nadlezne institucije, a potencijalni i provereni kupci bi cekali najmanje dve godine. da, imali bi dovoljno vremena da dobro razmisle kakvu obavezu preuzimaju prema psu i drustvu.
(socijalna svest, 16. februar 2022 18:11)

da. recimo ta jedna „odgajivačnica?“ za nemačke ovčare da bude na novom zelandu. za mopse na madagaskaru. pekinezeri samo u vuhanu da se pazare….sa opcijom konzumovanja.

Save

pre 3 godine

"Tokom ofanzive Kine na Tibet je umalo došlo do potpunog istrebljenja ove rase, ali je velikim trudom nekoliko odgajivača tog vremena rasa spašena od zaborava."

Kinezi sve pojeli.

Bole

pre 3 godine

Skoro sam nabavio SOP-a, sada je oko 8 meseci i ima 40-45 kg. Ženka. Jako prodoran glas i zastrašujuć. Ali oko devetke ide da spava i do jutra se ne budi. Pa ću joj nabaviti neku čivavu da je budi kada bude trebala da brani dvorište. Šalu na stranu, jako tih pas noću, inače ne laje bez potrebe, kada zalaje znači izadji da vidiš šta se dešava. Neustrašiva je i ne boji se ničega . Pa ni pucnja petarde. Imam dvoje male dece i jako je pažljiva sa njima. Njena pojava je dovoljna da odvrati nekog da udje u dvorište i nepoverljiva je prema strancima tako da nema mahanja repom i ono kao ajde udji pa ću videti da li mi se svidjaš ili ne. Imam i dve mačke koje su stalno balave zbog nje jer im trpa glavu usta ali još ih nikad nije povredila i mislim da ne bi. Deca je stalno maze i kače se na nju a ona se baš trudi da ih ne obori i ne povredi. Sve u svemu dobar pas za dvorište i moja preporuka.

Vlado

pre 3 godine

Od svega što sam držao ( a bilo je svega), mogu samo subjektivno da kažem da sam najzadovoljniji sa Američkim akitama i Pulinima. Ovakve zverke mi ne trebaju. Mada ni moj Aki (američka akita) nije baš malih dimenzija.

Бјанконери Бачка Топола

pre 3 godine

Леп пас,али свакако није за свакога што и цена показује. Ја имам женку Стафорда и презадовољан сам, буквално најумиљатије биће. Пре неки дан дошли пандури да уруче позив на суд она узела лист у уста и врти репом јер све воли,као носи да им да. Ја се мало продерао реко куд те нисам дресирао да гризеш,а пандури се смеју.

Marko

pre 3 godine

Jako tesko je naci pravog tibetskog mastifa, uglavnom su to mesanci, kao i danasnji izlozbeni sarplaninci. Pogledajte video klipove sa Tibeta, kako izvorni psi izgledaju, pa ih uporedite sa ovim krivonogim blentavim hrpama dlaka. Inace pravog tibetskog mastifa nikakva socijalizacija i dresura ne mogu naterati da postane klasican gradski ljubimac. On spada medju najnepoverljivije rase (zato je dobar cuvar) i prema drugim psima se ponasa dominantno/potencijalno agresivno.

rešpekt

pre 3 godine

u borbi pasa gusta poddlaka i dlaka igraju veliku ulogu.Mog bernskog planinskog psa je napala velika američka akita i iako ga je uhvatio za gornji deo vrata nije mu probio kožu.Berner je težak 57 kg a akita sigurno 70-tak kg ...tako da ova griva kod t.mastifa je strašna odbrana,a vilica i snaga strašna oružja.

Mr.Montenegro

pre 3 godine

Volim molosere! To su stabilni psi, imao sam turkmenskog alabaja koji je sa nepunih godinu imao 95kg. Nikad znak agresije nije pokazao prema čovjeku ali sam znao da bi životom branio porodicu i imovinu. Tibetanac je moja želja.

Шумадинац 100%

pre 3 godine

Имам Тибетанца, мужјака и женку и јако сам задовољан. Мада, у Србији су далеко популарнији Азијати и Кангали, а и далеко јафтинији. Што се величине тиче, то је ствар генетике свуда у свету, сем у Србији. У Србији СВИ, АЛИ БАШ СВИ, одгајивачи паса типа Азијат, Кангал, Кане Корсо и остале, кљукају своје псе разним стероидима и хормонима раста да би порасли до метар висине. То су неки комплекси које ја не разумем, али једино Срби у опису пса стављају висину гребена поред старости док су штенци, да докажу како су њихови пси прави дивови. Глупост века, неписменост, комплекси ниже вредности, па им зато пси и умиру са 4,5,6, година 90цм у гребену и око 100 кила. Нека им....

@urke

pre 3 godine

Sar pej je najstarija rasa na svetu..
(urke, 16. februar 2022 19:26)

Jeste jedna od starijih, ali najstarije rase su one koje su jos uvek zadrzale iskonski vuciji izgled.

dude

pre 3 godine

Sar pej je najstarija rasa na svetu..
(urke, 16. februar 2022 19:26)

da. naviše liči na vuka. koji je smršao 20tak kilograma pa ima viška kože.
adam i eva su imali prvoga.
meni su slatki mešanci između buldoga i šitsua. zovu ih bulšit od milja.

dude

pre 3 godine

Cane corso bi ga iskidao
(MilaNko, 16. februar 2022 18:36)

crni milanko. primećuje se sitna doza agresivnosti u tvom komentaru. probaj sa vežbama disanja i smanji proteine u prehrani.

au

pre 3 godine

Divan pas. Moj sin ima vec matorog zlatnog retrivera pa je svom sinu kupio jos i korgija. Super su ne laju. retriver obozava da dodje kdo bake i deke. ALi su zgradi imamo nekog lika znam sma oda je iz bzosne i sad je u nasoj vosjci ima nekog malog psa, o Mpj Boze ne da laje al nocu da polusdis cela zgrada jeci od nejga al naravno ne sme niko nsita da kaze, mora da se cuti. Tako vreme doslo

Милош Радунковић

pre 3 godine

Лав или сибирски тигар, кажем Ја, би их "све искидао". Какве глупост човек све може овде да прочита...

Zoks

pre 3 godine

Kao neko ko obazava zivotinje a posebno pse, treba pod hitno uvesti nove zakone sto se tice drzanja pasa. Ovo nije vise normalno ne mozes prosetas a da ne nagazis pseci izmet, zaista ne razumem ljude ako si vec resio-resila da uzmes psa onda treba lepo i odgovorno da se ponasate. A posebna je prica sto neiskusni uzmu psa koji im se svidja a pojma nemaju o njegovoj naravi, pa onda ga negde odvezu i puste za to u ZATVOR. Zaista veliko postovanje za savesne vlasnike pasa.

bigule

pre 3 godine

lupetas gluposti.Cane corso jeste veoma opasan pas,ali nema nikakvu sansu u ovom slucaju....

Evo ga jedan dvoriste pored mog, najveca maza koju sam video u zivotu. Posto sam skoro izgubio mog posle 13 god, znam koji ce mi biti sledeci.

Veliki brat

pre 3 godine

Svi porede primerke određene rase pasa sa prosečnim vukom, a zašto ih ne uporede sa alfa primercima vukova koji su bar iste veličine ili čak i veći.

Drugo, vukovi uvek idu u čoporu ili bar po 2 ili 3 jedinke, tako da morate imati i 2 ili 3, a najoptimalnije 4 psa (npr. Kangala) ako hoćete da sprečite napade vukova na ovce u toru i sl.

A priče o borbama 1-na-1 je besmisleno komentarisati, ne radi se o istim životinjama. Pse ćete teško istrenirati da rade timski kao što to rade vukovi, jer kod njih je to rezultat evolucije (oni koji dobro rade timski su opstali i preneli geni dalje na potomke). Negde sam podavno video na YT snimak 3 ili 4 vuka kako su sredili 2 psa - jedan vuk je zamajavao jednog od pasa, dok su ostali vukovi napali i ubili drugog psa, a onda se pridružili i prvi pas je mogao samo da drži odstojanje.

Pse možete da izdresirate da čuvaju stado ovaca i da svaku ovcu koja pokuša da se odvoji vrate u grupu, ali da budu toliko pametni da recimo odvoje jednog vuka iz grupe i ubiju ga dok se jedan od njih zamajava sa ostatkom čopora, i tako eliminišu jednog po jednog vuka, e to malo teže.

Uostalom, 1-na-1 borba sa vukom i nema mnogo smisla, jer vukovi rade timski, tako da je priča slična kao tigar vs. lav, jer lavovi takođe love timski, a borbe između dva lava za mesto vođe čopora su relativno retke, dok tigar svaki dan mora da lovi sam.

Strahotni

pre 3 godine

Cane corso bi ga iskidao
(MilaNko, 16. februar 2022 18:36)

Ako ti je do kidanja, nađi koga sebi sličnog pa se kidajte. Još bolje, potraži nekog dobrog psihologa.

Zok1

pre 3 godine

(Kragujevcanin, 16. februar 2022 23:23) Mislim da je čovek u pravu. Mnoge rase su rezultat ljudskog idiotizma, mode i pomodarstva. Neke rase su uništene, dobar primer je engleski buldog, koji se od psa koji je skakao biku za vrat pretvorio u nešto što ne može da potrči. Kinologija kakvu poznajemo potiče od kraljice Viktorije. Naravno da je i pre toga bilo rasa, ali se vrednovala upotrebna vrednost.

Davor Marendić

pre 3 godine

Imam jedan par i sada ženka ima4 mala.Privrženi i stvarno nisu za svakog
Osjete li da sam u opasnosti napadaju bez upozorenja.Neče napast ako se ne približite stadu
Van svog dvorišta ili pašnjaka neče reagirat.Nikakva posebna dresura što se tiče čuvnja stada.Od malih nogu sa stadom i davat hranu bez obzira gdje je stado u štali ili na pašnjaku.Vjerujte kad su u paru i imaju ogrlicu sa šiljcima nitko im ne može parirat.Vaš autoritet je bitan.

trojanski konjusar

pre 3 godine

A, culi ste za "Atilu hunskog"? E, pa ziveo je mnogo kasnije od 1100BC. I nikad u zivotu nije video Centralnu Aziju. Njegovi su preci vise stotina godina ziveli u podnozju Urala. Dakle, oko granice Azije i Evrope (kamo su prethodno bili dosli iz Centralne Azije). I nikakve veze nije imao, ni on, ni njegovi, sa Tibetom.