Dušan
pre 2 godine
Ništa bez klocne!
Subota, 08.01.2022.
13:00
Izvor: B92
pre 2 godine
Ništa bez klocne!
pre 2 godine
Боље ручна јер када ауто оставите у брзини оптерећујете и мењач и мотор.
pre 2 godine
A sta ako ostavite u brzinu a zbog nekog problema itd auto mora hitno da se pomeri na silu ode vam auto u pm zbog toga
pre 2 godine
Ako je nizbrdica, ubaciti u rikverc.
Ako nije ravno, smotati volan prema trotoaru i ubaciti u brzinu
U zimskim uslovima izbegavati ručnu, zbog mogućeg lečenja.
pre 2 godine
Ovijek prvo povući ručnu pa ubaciti u brzinu. Jer ako ostaviš samo u brzini onda trpi zamajac i lamela (kvačilo). Naravno još iz sigurnosnih razloga treba povući ručnu pogotovo ako je nizbrdica, jer se može desiti da iskoči iz brzine.
pre 2 godine
25 godina sam vozač i ručnu nisam digao nikad. Parkiram ubacim u prvu i kraj. Auto koji trenutno vozim ima 10 godina hauba se diže samo na redovnom servisu. Još nisam imao nikakav kvar i deset godina ga parkiram samo ubacivanjem u brzinu.
pre 2 godine
Naravno, pre startovanja pritisnuti kvačilo, čisto da se ne opterećuje akumulator. Ubacivanje u brzinu služi da bi automobil krenuo napred ili nazad, ili da bi se promeila brzina, naravno napred (za nazad nisam čuo da ima brzine, ali možda ima?). Kada se vozilo zaustavi na nizbrdici ili uzbrdici drži se kočnica. Kada se parkira, za to služi ručna kočnica a ne menjač! NE MOŽE da se smrzne sajla, jer kod prvavih vozača, sajla MORA da bude podmazana, kao i podmazani klizači pakni, tako da to MORA da funkcioniše i ne može da se smrzne! Prilikom zaustavljanja na uzbrdici (na semaforu npr), pravilno se kreće pod ručnom, mada možeš ako si vešt, da pustiš kočnicu i daš gas, a da se pri tome se auto ne ugasi, ne krene nazad i udari onog pozadi, ili cimne napred i udari onog ispred. Ko ne zna sve ovo treba da ponovo upiše obuku vozačkog, kod DOBROG instruktora i da održava automobil ispravanim!
pre 2 godine
Zimi najjbolje ubaciji u prvu jer hoce rucna da smrzne
pre 2 godine
Na nizbrdici obavezno cigla pod tocak, za svaki slucaj. 😄
pre 2 godine
@Karaburac
Grešiš.
Pošto motor ima četiri takta, uvek će jedna od opruga vršiti pritisak na bragastu u ma kom položaju ona bila i penoi opterećrnje na kaiš a zupčasti je i sam zategnut španerom, stajanje auta u brzini mu ništa neće nauditi.
Sad ako je kaiš dotrajao svako cimanje u vožnji ili paljenje na gurku ga mogu pokidati, al to je neka druga priča...
A i ako se ostavlja auto u brzini na nizbrdici, prvo se zategne ručna pa tek onda ubaci u brzinu.
pre 2 godine
(Toma, 9. januar 2022 08:03)
pre pitanja se dobro informisati... cuj na zupcenje...
(lily, 9. januar 2022 11:12)
Ko zna sta je njemu u glavi prezupcilo...
pre 2 godine
(ns ja, 09. januar 2022 13:35)
Zar još nisi naučio da se motor pali samo kada se prvo stisne kvačilo.
Neke novije automobile ne možeš upaliti ako ne stisnes kvačilo.
Tako da se to skakanje automobila i udaranje u auto ispred, može desiti samo onima koji nisu naučili da pravilno startuju motor.
pre 2 godine
@obrad š:
Obuka iz prošlog veka.
pre 2 godine
@ns ja
Sto se kaze, pametni uce na tudjim greskama, a oni manje pametni na svojim. To sto si ti otkrio toplu vodu da ce auto da se cimne ako ostavis manuelac u brzini i palis bez kvacila sve govori.
Hint: uvek pritisni kvacilo kad palis auto
pre 2 godine
Ponovo nesporazum.
Nije pitanje da li i ručna i ubacivanje u brzinu. To nije pitanje.
Pitanje je šta prvo učiniti od ta 2.
Prvo ručna, da se spreči pomeranje vozila. Pomeranjem bi se napeo zupčasti kaiš, odn. lanac, što je nepoželjno.
Drugo (posle ručne a ne pre), ubaciti u brzinu. Ovo je preporučljivo ali nije neophodno. Može i bez toga.
pre 2 godine
Molim Vas,kad nešto pišete,pripremite se bolje.Na obuci se uči,kad se zaustavi vozilo,povlaci se ručna,ubacuje u prvu ili "rikverc" zavisno od nagiba,ugasi motor i otpusti kvacilo.To je obezbedjivanje vozila.Sve drugo je polovicno i greska na vozačkom.
pre 2 godine
Uvek u prvu brzinu bez obzira da li je uzbrdo ili nizbrdo.
pre 2 godine
Niko pozivajući zamajac nije ni spomenuo!
A opruge su stalno nategnute tom prilikom
pre 2 godine
Treba zene pitati
pre 2 godine
Jel moguće da niko ne zna kad ugasiš zagrejan automobil sa zagrejanim delovima, lancem motora ko ga ima, ostavljanjem u prvu ostaje napregnut i hladjenjem ne može da se vrati u normalan položaj i tako se tegli. Posle se pitaju što im zvekeće lanac, na više i prezubi ako se ne resi. Zato nikad u prvu, nije menjač pravljen za to, a ni ručna da se ne koristi!
pre 2 godine
Aiii al ste zamrsili parkiraj taj auto i idi brate, ma lanac uz gepeka zavezi za prvi znak il banderu auuu raspameti se, doduse ja vozim bicikl.....
pre 2 godine
Na nizbrdici "kljun" prema napred,menjač u rikverc,točkovi prema ivičnjaku ( pun na levo ) i ručna.
Obrnuto kad je,volan opet pun levi,menjač u prvu i ručna.
Na ravnom u brzinu ili ručna.
pre 2 godine
betmen, 9. januar 2022 17:42 za ovih 30tak godina 2 puta mi se desilo. Odličan sam vozač, hvala na brizi.
Tebi geniju biće dovoljno i samo jedanput da opališ onoga ispred sebe i tada ćeš se setiti svog glupog i bahatog komentara :))
Naravno, prilikom parkiranja na nagibu više njih je ostavilo dobre komentare sa zakretanjem točkova ka ivičnjaku i menjač u 1. ili R zavisno od položaja automobila. I opet obavezno ručna!
I setite se ako ste baš takvi baksuzi da se nađete na pruzi, motor ugasio, a voz ide ka vama, i auto neće da upali, u prvu i verglanje :))
Ovo se ne odnosi na one koji voze neispravne raspadnute krševe (pri čemu stari održavani automobil nije krš!)
Živeli!
pre 2 godine
30 godina vozačkog iskustva.
Parkiranje, u prvu. Kraj.
Ručnu koristio samo pri kretanju iz mesta na uzbrdici radi čuvanja lamele.
pre 2 godine
@ns ja
"Svi koji su lupili minuse još uvek imaju priliku da dožive "čarobno" iskustvo ako zaborave da izbace iz brzine pre startovanja motora, da im auto "skoči" i dobro udari u auto ispred na parkingu, tu su najčešće jako mala rastojanja!"
Nauci prvo da palis auto, a onda soli pamet drugima.
pre 2 godine
Za to da se ostavlja u prvoj mi je nekako asocijacija na prošla vremena.
pre 2 godine
Niko ti ne brani da kada je vozilo u leru ili stoji ugasen par puta povuces rucnu kocnicu kako bi ostala u ispravnom stanju i ne bi zaribala. Sa druge strane, povlaciti rucnu na ravnom kada je auto ugasen i u brzini kako bi ga osigurali je cista glupost. Zamisli da auto stoji 4 ili 5 dana sa
povucenom rucnom makar i po toplom vremenu, sajle trpe opterecenje non stop
jer su stalno nategnute, pa se na tehnickom vrlo lako moze desiti da pukne i onda si u problemu. Jer sve ima svoj vek trajanja, a stalnom nepetoscu iste se ovaj interval drasticno smanjuje. Ubacivanje u brzinu je savim dovoljno, pogotovo na ravnom.
pre 2 godine
Kod automatika u P poziciju i obavezno ručna kočnica, jer ako vas neko udari npr na parkingu, bez podignute ručne strada automatski menjač!
pre 2 godine
Čačanin, 8. januar 2022 22:11 neverovatno koliko minusa si dobio, najbolji pokazatelj koliko "stručnjaka" vozi i komentariše!
Dragi čitaoci, na ravnom je druga ok, plus ručna uvek naravno!
Svi koji su lupili minuse još uvek imaju priliku da dožive "čarobno" iskustvo ako zaborave da izbace iz brzine pre startovanja motora, da im auto "skoči" i dobro udari u auto ispred na parkingu, tu su najčešće jako mala rastojanja!
I uz to najbolje je, zbog sprečavanja da se zaglavi ručna, najpre menjač u drugu, pa kada "uzubi" onda i ručna da "potvrdi" položaj. Ova aktivnost redovne upotrebe ručne održava sistem ispravnim -i ne, neće ni malo štetiti motoru oslanjanje na zupčanike - kako je to neko ovde pogrešno naveo.
*inače u starim uputstvima i piše - pokvari li vam se auto na pružnom prelazu(!) a ide i voz (!!) - ubacite u prvu i verglajte motor - na taj način ćete se pomeriti sa pruge tih metar dva - na snagu akumulatora!!! Ovo je retko moguća situacija ali ako se baš u takvoj nađete - osim života, spasićete i automobil - a akumulator ćete lako dopuniti ili zameniti!
Hristos se rodi!
pre 2 godine
(Toma, 9. januar 2022 08:03)
pre pitanja se dobro informisati... cuj na zupcenje...
pre 2 godine
to kad dodju ovi sa brda dodjosi u vojvodinu pa vuku rucnu svakih 3 sekunde, a kod nas nagib 0 stepeni...
pre 2 godine
Profesionalni vozac sam oko 30 godina, vozio kamione, autobuse, promenio dvadesetak automobila, pa cenim da nesto znam po pitanju voznje. Rucnu, ili pravilno parkirnu kocnicu treba uvek povlaciti, uvek! Oslanjati vozilo na menjac, narocito automatski, je velika greska a moze da bude i opasno, jer svasta moze da se desi sto vam ni na kraj pameti ne bi palo. Parkirna je predvidjena da se cesto povlaci i bolje ce raditi kada se koristi. Kada covek stekne naviku, nece ni primecivati da je povukao, a narocito sto na novijim vozilima to ide automatski, elektronski.
pre 2 godine
Ja sam do sada praktikovao da zaustavim vozilo, izbacim menjač u ler (N), povučem ručnu, ugasim motor, pustim nožnu i onda ubacim u 1. ili R na manuelcu, odnosno u P na automatiku. Imam osećaj da je tako vozilo "oslonjeno" na kočnicu, a ne na menjač. Takođe, kada kasnije pokreće vozilo, menjač se lakše iz 1. Ili R lakše izbaci u ler, ili iz P u D. Ako ne uradim tako, često se desi da pri izbacivanju menjač malo zapinje.
pre 2 godine
Postoje li danas lektori i korektori, ovako nepismen tekst je velika sramota. I nije jedini, nažalost sve ih je više.
pre 2 godine
Pre gasenja motora okrenete volan u stranu gde ce auto tockovima udariti na prepreku u slucaju neplaniranog pomeranja (ivicnjak-trotoar) bez obzira da li ravan teren ili pod nagibom (uzeti i to u obzir naravno), onda gasite auto (el. parkirna se aktivira automatski, volan zakljucava u tom polozaju), a zatim ako vam je bas frka ubacite u prvu.
Mene zanima za tehnicki, ove dijabole da li proveravaju el. parkirnu na pokretnim valjcima ili aktiviraju parkirnu pa ukljuce valjke i onda tako auto izbace sa valjkova. Nadam se da na pokretnim valjcima i u brzini ne aktiviraju el. parkirnu, sjebace menjac idioti jer se el. parkirna nikad ne aktivira dok je auto u pokretu.
pre 2 godine
Imam jedno pitanje:
Ako je aktivirana električna parkirna kočnica i ako neko sada namerno gurne ili vuče auto, da li će nešto polomiti u mehanizmu parkirne kočnice obzirom da ona ne radi na trenje nego na zupčenje? Da li mogu ti zupci tada da puknu?
pre 2 godine
(Gagi, 08. januar 2022 21:13)
Grešiš.
Zupč. kaiš se goni radilicom. Od nje, i dalje preko menjača od točkova, vozilo pod nagibom, kada ne bi bilo ukočeno ručnom, prenosilo bi svoje kretanje (pomeranje na parkirnom mestu) na zupč. kaiš. (Prenosi kretanje i na klipove i na kompresiju, ali to ne napinje zupčasti.) Kaiš tada, budući kočen bregastom osovinom (jakim oprugama ventila) biva jako zategnut.
&
Da je ovo ovako potvrda je savet da vozilo sa zupčastim kaišem ne bi trebalo paliti na gurku jer može da prezupči, pa i da pokida kaiš ako je dotrajao - ovaj savet piše u uputstvu vozila.
pre 2 godine
Kada je auto u pokretu i kada ga parkiram i zaustavim, a pri isparkiravanju, već mi je menjač u 1. brzini, da li samo da povučem ručnu i ugasim auto ili da izbacim iz brzine, povučem ručnu, ubacim u 1. i ugasim auto?
Hvala na odgovoru
pre 2 godine
Oboje.
pre 2 godine
I ubaciti u prvu, i podići kočnicu.
pre 2 godine
Samo Cigla .
pre 2 godine
Ja ubacim u drugu - dovoljan otpor da zadrži auto, a ako se zaboravim da izbacimo pre nogo upalim auto, dovoljan otpor da ne poleti napred već se ugasi - stacete, zaboravim se ponekad - jako retko ali dovoljno da napravim glupost :)
pre 2 godine
@Karaburac
Na kosom terenu vozilo preko menjača napinje zupčasti kaiš i isteže ga, čime ga oštećuje i skraćuje vek.
(Karaburac, 08. januar 2022 16:26)
Zupčasti kaiš pokreće vodenu pumpu i bregasutu koji daju baš mali otpor, samo opruge na ventilima. A klipovi prenose otpor preko klipnjače na radilicu i dalje na menjač i kompresija drži auto. Ako ne znaš princip rada motora ne piši gluposti.
pre 2 godine
Kod mene se parkirna aktivira čim ugasim auto.
pre 2 godine
Kao prvo,auto se pali i gasi u brzini,rucna je moranje,ne cudi me više ništa na Balkanu,pa šta se uopšte uci u auto-školi ?
Da napomenem,prešao sam oko milion kilometara sa 9 auta i manjim ogrebotinama,ah,da,moj instruktor je imao 80 godina !
pre 2 godine
Vozim automatik u ravnicarskom kraju, ne treba mi ni prva ni rucna :-p
pre 2 godine
po ravnom samo u prvu stavljam, pod nagibom rucna pa rikverc, ili prva uzbrdo.
pre 2 godine
ja parking 4x4...
pre 2 godine
Ručna obavezno, moja žena često i vozi tako pod ručnom, što je sigurno-sigurno.
pre 2 godine
Uvek i uvek: ručna, pa prva, odnosno ako je automatik, prvo N, pa ručna, pa P. Kraj priče.
pre 2 godine
Na kosom terenu vozilo preko menjača napinje zupčasti kaiš i isteže ga, čime ga oštećuje i skraćuje vek.
Zato prvo treba povući ručnu pa tek potom ubaciti u brzinu. Ako bi uradio suprotno (prvo menjač ubacio u brzinu pa potom povukao kočnicu), zupč. kaiš bi sve vreme ostao zategnut.
Ko ima el. parkirnu kočnicu, istim redosledom postupa: kada se zaustavi, prvo povuče ručnu pa tek potom gasi motor pošto se gašenjem motora automatski uključuje i ta el. parkirna kočnica.
Jedino po mrazu, po dubokom minusu, kada postoji opasnost da sajla ručne zaledi i zablokira kočnicu, tada ne treba povlačiti ručnu i bilo bi najbolje točak okrenuti k ivičnaku ili pod točak podbaciti klin ("ciglu").
pre 2 godine
U prvu, danas sam naučio i zašto... Posle 10 dana upalio auto, pokušao da krenem kad ono zakucali zadnji točkovi zbog ručne.
pre 2 godine
Za ove koji ne koriste rucnu, tj parkirnu kocnicu... Nemojte, al onda nemojte da se cudite kad vas na tehnickom vrate, jer na jednom tocku uopste nemate silu.
Elem, ne pravite se pametni, nego koristite parkirnu jer em tako je odrzavate u radnom stanju, em cete uvek imati silu na tehnickom pregledu. Pozz
pre 2 godine
I jedno i drugo. Na strmini točkovi prema ivičnjaku ako ste na nizbrdici a od ivičnjaka (prednji deo točkova) ako ste na uzbrdici. U slučaju da popusti ručna/brzina, točak će se nasloniti na ivičnjak i neće dozvoliti dalje kretanje. Inače daleko od toga da lanac (ili zupčasti kajš) drže auto ako je ubačen u brzinu. Kompresija u jednom cilindru drži motor blokiran. Lanac ili zupčasti kajš samo pokreću bregastu osovinu koja otvara ventile.
pre 2 godine
Prvo se povuče ručna pa auto ubaci u brzinu... Uvek povlačim ručnu po automatizmu, i kontrolišem na godišnjem servisu. Inače, hoće ručna da zaledi, ali jednom u 100 godina na Pešteru.
pre 2 godine
Sta ako je veliki minus?
pre 2 godine
U uputstvu za kola (Vectra, Astra 2008) ne piše da je potrebno povlačiti ručnu na ravnom. Samo prva brzina. Posebno je navedeno da se koristi samo na nagibu. Znači proizvodjač veruje u dovoljnjost drzanja menjačem.
pre 2 godine
Ciglu iz gepeka i ispod zadnjih točkova.
pre 2 godine
Automatik? no problemo
pre 2 godine
Jasno je da treba i menjač i ručna ali šta prvo koristiti tj da li da kaiš, lanac i bregasta budu nategnuti ili da ručna drži sve.
Moja 124 Mercedes je u Sevojnu uvek na velikom riziku.
pre 2 godine
Uvek rucna i naravno menjac u prva ili rikverc (zavisi od nagiba). Ako samo drzite na nizbrdici ili uzbrdici menjac u nekoj brzini lanac je uvek nategnut i tako mu se skracuje zivotni vek i povecava rizik od havarije.
pre 2 godine
Rucna povucena na zadnji zub, menjac u brzini, klocna ispred i iza svakog tocka, dzakovi peska ispred prednjeg i iza zadnjeg branika i perjani jorgan na krov.
Jedino tako, sve drugo je pogresno i igranje sa bezbednoscu.
pre 2 godine
Ubacim u prvu, otpustim kvačilo, kad se auto umiri povučem ručnu.
pre 2 godine
Da.
pre 2 godine
Obadva plus kailu. Što je sigurno sigurno
pre 2 godine
Onako kako piše u uputstvu automobila.
pre 2 godine
Eto vam sad, ljubitelji automatika! In jor fejs!
pre 2 godine
Mene je instruktor učio da je bolje ručna ako si na ravnom, dok su tatu učili da se ubacuje u brzinu. Možda zbog toga što su tad bile zastave, i samo ručna nije radila posao. Ko će ga znati, svako radi kako je naučio.
pre 2 godine
Ima još jedna korist od korišćenja ručne - neko može da te udari na parkingu i da ti pomeri auto, bolje je da ga koči ručna nego menjač u brzini.
pre 2 godine
Иначе ручна блокира када је велики минус напољу.
pre 2 godine
A ako imate vozilo sa automat menjacem prvo rucna pa onda ubacite u P poziciju na menjacu. Tako cuvate menjac. Pogotovo u slucaju ako je dsg menjac (vw grupacija).
pre 2 godine
Rucna prvo pa onda menjac u brzinu
pre 2 godine
ako ste na ravnom i okrenuti uz brdo onda prva, a ako ste korenuti niz brdo onda rikverc. I na strmini točkovi uvek prema ivičnjaku
pre 2 godine
Rucna povucena na zadnji zub, menjac u brzini, klocna ispred i iza svakog tocka, dzakovi peska ispred prednjeg i iza zadnjeg branika i perjani jorgan na krov.
Jedino tako, sve drugo je pogresno i igranje sa bezbednoscu.
pre 2 godine
ako ste na ravnom i okrenuti uz brdo onda prva, a ako ste korenuti niz brdo onda rikverc. I na strmini točkovi uvek prema ivičnjaku
pre 2 godine
Ručna obavezno, moja žena često i vozi tako pod ručnom, što je sigurno-sigurno.
pre 2 godine
Ima još jedna korist od korišćenja ručne - neko može da te udari na parkingu i da ti pomeri auto, bolje je da ga koči ručna nego menjač u brzini.
pre 2 godine
Za ove koji ne koriste rucnu, tj parkirnu kocnicu... Nemojte, al onda nemojte da se cudite kad vas na tehnickom vrate, jer na jednom tocku uopste nemate silu.
Elem, ne pravite se pametni, nego koristite parkirnu jer em tako je odrzavate u radnom stanju, em cete uvek imati silu na tehnickom pregledu. Pozz
pre 2 godine
Mene je instruktor učio da je bolje ručna ako si na ravnom, dok su tatu učili da se ubacuje u brzinu. Možda zbog toga što su tad bile zastave, i samo ručna nije radila posao. Ko će ga znati, svako radi kako je naučio.
pre 2 godine
Prvo se povuče ručna pa auto ubaci u brzinu... Uvek povlačim ručnu po automatizmu, i kontrolišem na godišnjem servisu. Inače, hoće ručna da zaledi, ali jednom u 100 godina na Pešteru.
pre 2 godine
A ako imate vozilo sa automat menjacem prvo rucna pa onda ubacite u P poziciju na menjacu. Tako cuvate menjac. Pogotovo u slucaju ako je dsg menjac (vw grupacija).
pre 2 godine
Rucna prvo pa onda menjac u brzinu
pre 2 godine
@Karaburac
Na kosom terenu vozilo preko menjača napinje zupčasti kaiš i isteže ga, čime ga oštećuje i skraćuje vek.
(Karaburac, 08. januar 2022 16:26)
Zupčasti kaiš pokreće vodenu pumpu i bregasutu koji daju baš mali otpor, samo opruge na ventilima. A klipovi prenose otpor preko klipnjače na radilicu i dalje na menjač i kompresija drži auto. Ako ne znaš princip rada motora ne piši gluposti.
pre 2 godine
Ciglu iz gepeka i ispod zadnjih točkova.
pre 2 godine
I jedno i drugo. Na strmini točkovi prema ivičnjaku ako ste na nizbrdici a od ivičnjaka (prednji deo točkova) ako ste na uzbrdici. U slučaju da popusti ručna/brzina, točak će se nasloniti na ivičnjak i neće dozvoliti dalje kretanje. Inače daleko od toga da lanac (ili zupčasti kajš) drže auto ako je ubačen u brzinu. Kompresija u jednom cilindru drži motor blokiran. Lanac ili zupčasti kajš samo pokreću bregastu osovinu koja otvara ventile.
pre 2 godine
Uvek i uvek: ručna, pa prva, odnosno ako je automatik, prvo N, pa ručna, pa P. Kraj priče.
pre 2 godine
Profesionalni vozac sam oko 30 godina, vozio kamione, autobuse, promenio dvadesetak automobila, pa cenim da nesto znam po pitanju voznje. Rucnu, ili pravilno parkirnu kocnicu treba uvek povlaciti, uvek! Oslanjati vozilo na menjac, narocito automatski, je velika greska a moze da bude i opasno, jer svasta moze da se desi sto vam ni na kraj pameti ne bi palo. Parkirna je predvidjena da se cesto povlaci i bolje ce raditi kada se koristi. Kada covek stekne naviku, nece ni primecivati da je povukao, a narocito sto na novijim vozilima to ide automatski, elektronski.
pre 2 godine
Molim Vas,kad nešto pišete,pripremite se bolje.Na obuci se uči,kad se zaustavi vozilo,povlaci se ručna,ubacuje u prvu ili "rikverc" zavisno od nagiba,ugasi motor i otpusti kvacilo.To je obezbedjivanje vozila.Sve drugo je polovicno i greska na vozačkom.
pre 2 godine
Eto vam sad, ljubitelji automatika! In jor fejs!
pre 2 godine
U uputstvu za kola (Vectra, Astra 2008) ne piše da je potrebno povlačiti ručnu na ravnom. Samo prva brzina. Posebno je navedeno da se koristi samo na nagibu. Znači proizvodjač veruje u dovoljnjost drzanja menjačem.
pre 2 godine
@ns ja
Sto se kaze, pametni uce na tudjim greskama, a oni manje pametni na svojim. To sto si ti otkrio toplu vodu da ce auto da se cimne ako ostavis manuelac u brzini i palis bez kvacila sve govori.
Hint: uvek pritisni kvacilo kad palis auto
pre 2 godine
(ns ja, 09. januar 2022 13:35)
Zar još nisi naučio da se motor pali samo kada se prvo stisne kvačilo.
Neke novije automobile ne možeš upaliti ako ne stisnes kvačilo.
Tako da se to skakanje automobila i udaranje u auto ispred, može desiti samo onima koji nisu naučili da pravilno startuju motor.
pre 2 godine
Na kosom terenu vozilo preko menjača napinje zupčasti kaiš i isteže ga, čime ga oštećuje i skraćuje vek.
Zato prvo treba povući ručnu pa tek potom ubaciti u brzinu. Ako bi uradio suprotno (prvo menjač ubacio u brzinu pa potom povukao kočnicu), zupč. kaiš bi sve vreme ostao zategnut.
Ko ima el. parkirnu kočnicu, istim redosledom postupa: kada se zaustavi, prvo povuče ručnu pa tek potom gasi motor pošto se gašenjem motora automatski uključuje i ta el. parkirna kočnica.
Jedino po mrazu, po dubokom minusu, kada postoji opasnost da sajla ručne zaledi i zablokira kočnicu, tada ne treba povlačiti ručnu i bilo bi najbolje točak okrenuti k ivičnaku ili pod točak podbaciti klin ("ciglu").
pre 2 godine
Na nizbrdici "kljun" prema napred,menjač u rikverc,točkovi prema ivičnjaku ( pun na levo ) i ručna.
Obrnuto kad je,volan opet pun levi,menjač u prvu i ručna.
Na ravnom u brzinu ili ručna.
pre 2 godine
Na nizbrdici obavezno cigla pod tocak, za svaki slucaj. 😄
pre 2 godine
U prvu, danas sam naučio i zašto... Posle 10 dana upalio auto, pokušao da krenem kad ono zakucali zadnji točkovi zbog ručne.
pre 2 godine
Aiii al ste zamrsili parkiraj taj auto i idi brate, ma lanac uz gepeka zavezi za prvi znak il banderu auuu raspameti se, doduse ja vozim bicikl.....
pre 2 godine
Ponovo nesporazum.
Nije pitanje da li i ručna i ubacivanje u brzinu. To nije pitanje.
Pitanje je šta prvo učiniti od ta 2.
Prvo ručna, da se spreči pomeranje vozila. Pomeranjem bi se napeo zupčasti kaiš, odn. lanac, što je nepoželjno.
Drugo (posle ručne a ne pre), ubaciti u brzinu. Ovo je preporučljivo ali nije neophodno. Može i bez toga.
pre 2 godine
@Karaburac
Grešiš.
Pošto motor ima četiri takta, uvek će jedna od opruga vršiti pritisak na bragastu u ma kom položaju ona bila i penoi opterećrnje na kaiš a zupčasti je i sam zategnut španerom, stajanje auta u brzini mu ništa neće nauditi.
Sad ako je kaiš dotrajao svako cimanje u vožnji ili paljenje na gurku ga mogu pokidati, al to je neka druga priča...
A i ako se ostavlja auto u brzini na nizbrdici, prvo se zategne ručna pa tek onda ubaci u brzinu.
pre 2 godine
Postoje li danas lektori i korektori, ovako nepismen tekst je velika sramota. I nije jedini, nažalost sve ih je više.
pre 2 godine
po ravnom samo u prvu stavljam, pod nagibom rucna pa rikverc, ili prva uzbrdo.
pre 2 godine
I ubaciti u prvu, i podići kočnicu.
pre 2 godine
Kod automatika u P poziciju i obavezno ručna kočnica, jer ako vas neko udari npr na parkingu, bez podignute ručne strada automatski menjač!
pre 2 godine
Čačanin, 8. januar 2022 22:11 neverovatno koliko minusa si dobio, najbolji pokazatelj koliko "stručnjaka" vozi i komentariše!
Dragi čitaoci, na ravnom je druga ok, plus ručna uvek naravno!
Svi koji su lupili minuse još uvek imaju priliku da dožive "čarobno" iskustvo ako zaborave da izbace iz brzine pre startovanja motora, da im auto "skoči" i dobro udari u auto ispred na parkingu, tu su najčešće jako mala rastojanja!
I uz to najbolje je, zbog sprečavanja da se zaglavi ručna, najpre menjač u drugu, pa kada "uzubi" onda i ručna da "potvrdi" položaj. Ova aktivnost redovne upotrebe ručne održava sistem ispravnim -i ne, neće ni malo štetiti motoru oslanjanje na zupčanike - kako je to neko ovde pogrešno naveo.
*inače u starim uputstvima i piše - pokvari li vam se auto na pružnom prelazu(!) a ide i voz (!!) - ubacite u prvu i verglajte motor - na taj način ćete se pomeriti sa pruge tih metar dva - na snagu akumulatora!!! Ovo je retko moguća situacija ali ako se baš u takvoj nađete - osim života, spasićete i automobil - a akumulator ćete lako dopuniti ili zameniti!
Hristos se rodi!
pre 2 godine
Onako kako piše u uputstvu automobila.
pre 2 godine
Samo Cigla .
pre 2 godine
(Gagi, 08. januar 2022 21:13)
Grešiš.
Zupč. kaiš se goni radilicom. Od nje, i dalje preko menjača od točkova, vozilo pod nagibom, kada ne bi bilo ukočeno ručnom, prenosilo bi svoje kretanje (pomeranje na parkirnom mestu) na zupč. kaiš. (Prenosi kretanje i na klipove i na kompresiju, ali to ne napinje zupčasti.) Kaiš tada, budući kočen bregastom osovinom (jakim oprugama ventila) biva jako zategnut.
&
Da je ovo ovako potvrda je savet da vozilo sa zupčastim kaišem ne bi trebalo paliti na gurku jer može da prezupči, pa i da pokida kaiš ako je dotrajao - ovaj savet piše u uputstvu vozila.
pre 2 godine
Obadva plus kailu. Što je sigurno sigurno
pre 2 godine
@ns ja
"Svi koji su lupili minuse još uvek imaju priliku da dožive "čarobno" iskustvo ako zaborave da izbace iz brzine pre startovanja motora, da im auto "skoči" i dobro udari u auto ispred na parkingu, tu su najčešće jako mala rastojanja!"
Nauci prvo da palis auto, a onda soli pamet drugima.
pre 2 godine
Imam jedno pitanje:
Ako je aktivirana električna parkirna kočnica i ako neko sada namerno gurne ili vuče auto, da li će nešto polomiti u mehanizmu parkirne kočnice obzirom da ona ne radi na trenje nego na zupčenje? Da li mogu ti zupci tada da puknu?
pre 2 godine
Ubacim u prvu, otpustim kvačilo, kad se auto umiri povučem ručnu.
pre 2 godine
to kad dodju ovi sa brda dodjosi u vojvodinu pa vuku rucnu svakih 3 sekunde, a kod nas nagib 0 stepeni...
pre 2 godine
Ja sam do sada praktikovao da zaustavim vozilo, izbacim menjač u ler (N), povučem ručnu, ugasim motor, pustim nožnu i onda ubacim u 1. ili R na manuelcu, odnosno u P na automatiku. Imam osećaj da je tako vozilo "oslonjeno" na kočnicu, a ne na menjač. Takođe, kada kasnije pokreće vozilo, menjač se lakše iz 1. Ili R lakše izbaci u ler, ili iz P u D. Ako ne uradim tako, često se desi da pri izbacivanju menjač malo zapinje.
pre 2 godine
Иначе ручна блокира када је велики минус напољу.
pre 2 godine
Sta ako je veliki minus?
pre 2 godine
Jasno je da treba i menjač i ručna ali šta prvo koristiti tj da li da kaiš, lanac i bregasta budu nategnuti ili da ručna drži sve.
Moja 124 Mercedes je u Sevojnu uvek na velikom riziku.
pre 2 godine
Uvek rucna i naravno menjac u prva ili rikverc (zavisi od nagiba). Ako samo drzite na nizbrdici ili uzbrdici menjac u nekoj brzini lanac je uvek nategnut i tako mu se skracuje zivotni vek i povecava rizik od havarije.
pre 2 godine
Vozim automatik u ravnicarskom kraju, ne treba mi ni prva ni rucna :-p
pre 2 godine
Niko ti ne brani da kada je vozilo u leru ili stoji ugasen par puta povuces rucnu kocnicu kako bi ostala u ispravnom stanju i ne bi zaribala. Sa druge strane, povlaciti rucnu na ravnom kada je auto ugasen i u brzini kako bi ga osigurali je cista glupost. Zamisli da auto stoji 4 ili 5 dana sa
povucenom rucnom makar i po toplom vremenu, sajle trpe opterecenje non stop
jer su stalno nategnute, pa se na tehnickom vrlo lako moze desiti da pukne i onda si u problemu. Jer sve ima svoj vek trajanja, a stalnom nepetoscu iste se ovaj interval drasticno smanjuje. Ubacivanje u brzinu je savim dovoljno, pogotovo na ravnom.
pre 2 godine
Jel moguće da niko ne zna kad ugasiš zagrejan automobil sa zagrejanim delovima, lancem motora ko ga ima, ostavljanjem u prvu ostaje napregnut i hladjenjem ne može da se vrati u normalan položaj i tako se tegli. Posle se pitaju što im zvekeće lanac, na više i prezubi ako se ne resi. Zato nikad u prvu, nije menjač pravljen za to, a ni ručna da se ne koristi!
pre 2 godine
25 godina sam vozač i ručnu nisam digao nikad. Parkiram ubacim u prvu i kraj. Auto koji trenutno vozim ima 10 godina hauba se diže samo na redovnom servisu. Još nisam imao nikakav kvar i deset godina ga parkiram samo ubacivanjem u brzinu.
pre 2 godine
betmen, 9. januar 2022 17:42 za ovih 30tak godina 2 puta mi se desilo. Odličan sam vozač, hvala na brizi.
Tebi geniju biće dovoljno i samo jedanput da opališ onoga ispred sebe i tada ćeš se setiti svog glupog i bahatog komentara :))
Naravno, prilikom parkiranja na nagibu više njih je ostavilo dobre komentare sa zakretanjem točkova ka ivičnjaku i menjač u 1. ili R zavisno od položaja automobila. I opet obavezno ručna!
I setite se ako ste baš takvi baksuzi da se nađete na pruzi, motor ugasio, a voz ide ka vama, i auto neće da upali, u prvu i verglanje :))
Ovo se ne odnosi na one koji voze neispravne raspadnute krševe (pri čemu stari održavani automobil nije krš!)
Živeli!
pre 2 godine
Treba zene pitati
pre 2 godine
Zimi najjbolje ubaciji u prvu jer hoce rucna da smrzne
pre 2 godine
Naravno, pre startovanja pritisnuti kvačilo, čisto da se ne opterećuje akumulator. Ubacivanje u brzinu služi da bi automobil krenuo napred ili nazad, ili da bi se promeila brzina, naravno napred (za nazad nisam čuo da ima brzine, ali možda ima?). Kada se vozilo zaustavi na nizbrdici ili uzbrdici drži se kočnica. Kada se parkira, za to služi ručna kočnica a ne menjač! NE MOŽE da se smrzne sajla, jer kod prvavih vozača, sajla MORA da bude podmazana, kao i podmazani klizači pakni, tako da to MORA da funkcioniše i ne može da se smrzne! Prilikom zaustavljanja na uzbrdici (na semaforu npr), pravilno se kreće pod ručnom, mada možeš ako si vešt, da pustiš kočnicu i daš gas, a da se pri tome se auto ne ugasi, ne krene nazad i udari onog pozadi, ili cimne napred i udari onog ispred. Ko ne zna sve ovo treba da ponovo upiše obuku vozačkog, kod DOBROG instruktora i da održava automobil ispravanim!
pre 2 godine
Kod mene se parkirna aktivira čim ugasim auto.
pre 2 godine
Ako je nizbrdica, ubaciti u rikverc.
Ako nije ravno, smotati volan prema trotoaru i ubaciti u brzinu
U zimskim uslovima izbegavati ručnu, zbog mogućeg lečenja.
pre 2 godine
30 godina vozačkog iskustva.
Parkiranje, u prvu. Kraj.
Ručnu koristio samo pri kretanju iz mesta na uzbrdici radi čuvanja lamele.
pre 2 godine
Pre gasenja motora okrenete volan u stranu gde ce auto tockovima udariti na prepreku u slucaju neplaniranog pomeranja (ivicnjak-trotoar) bez obzira da li ravan teren ili pod nagibom (uzeti i to u obzir naravno), onda gasite auto (el. parkirna se aktivira automatski, volan zakljucava u tom polozaju), a zatim ako vam je bas frka ubacite u prvu.
Mene zanima za tehnicki, ove dijabole da li proveravaju el. parkirnu na pokretnim valjcima ili aktiviraju parkirnu pa ukljuce valjke i onda tako auto izbace sa valjkova. Nadam se da na pokretnim valjcima i u brzini ne aktiviraju el. parkirnu, sjebace menjac idioti jer se el. parkirna nikad ne aktivira dok je auto u pokretu.
pre 2 godine
Automatik? no problemo
pre 2 godine
Uvek u prvu brzinu bez obzira da li je uzbrdo ili nizbrdo.
pre 2 godine
Kada je auto u pokretu i kada ga parkiram i zaustavim, a pri isparkiravanju, već mi je menjač u 1. brzini, da li samo da povučem ručnu i ugasim auto ili da izbacim iz brzine, povučem ručnu, ubacim u 1. i ugasim auto?
Hvala na odgovoru
pre 2 godine
Ja ubacim u drugu - dovoljan otpor da zadrži auto, a ako se zaboravim da izbacimo pre nogo upalim auto, dovoljan otpor da ne poleti napred već se ugasi - stacete, zaboravim se ponekad - jako retko ali dovoljno da napravim glupost :)
pre 2 godine
Da.
pre 2 godine
ja parking 4x4...
pre 2 godine
@obrad š:
Obuka iz prošlog veka.
pre 2 godine
Kao prvo,auto se pali i gasi u brzini,rucna je moranje,ne cudi me više ništa na Balkanu,pa šta se uopšte uci u auto-školi ?
Da napomenem,prešao sam oko milion kilometara sa 9 auta i manjim ogrebotinama,ah,da,moj instruktor je imao 80 godina !
pre 2 godine
Oboje.
pre 2 godine
Ovijek prvo povući ručnu pa ubaciti u brzinu. Jer ako ostaviš samo u brzini onda trpi zamajac i lamela (kvačilo). Naravno još iz sigurnosnih razloga treba povući ručnu pogotovo ako je nizbrdica, jer se može desiti da iskoči iz brzine.
pre 2 godine
A sta ako ostavite u brzinu a zbog nekog problema itd auto mora hitno da se pomeri na silu ode vam auto u pm zbog toga
pre 2 godine
Боље ручна јер када ауто оставите у брзини оптерећујете и мењач и мотор.
pre 2 godine
Ništa bez klocne!
pre 2 godine
Niko pozivajući zamajac nije ni spomenuo!
A opruge su stalno nategnute tom prilikom
pre 2 godine
(Toma, 9. januar 2022 08:03)
pre pitanja se dobro informisati... cuj na zupcenje...
pre 2 godine
(Toma, 9. januar 2022 08:03)
pre pitanja se dobro informisati... cuj na zupcenje...
(lily, 9. januar 2022 11:12)
Ko zna sta je njemu u glavi prezupcilo...
pre 2 godine
Za to da se ostavlja u prvoj mi je nekako asocijacija na prošla vremena.
pre 2 godine
Иначе ручна блокира када је велики минус напољу.
pre 2 godine
Niko ti ne brani da kada je vozilo u leru ili stoji ugasen par puta povuces rucnu kocnicu kako bi ostala u ispravnom stanju i ne bi zaribala. Sa druge strane, povlaciti rucnu na ravnom kada je auto ugasen i u brzini kako bi ga osigurali je cista glupost. Zamisli da auto stoji 4 ili 5 dana sa
povucenom rucnom makar i po toplom vremenu, sajle trpe opterecenje non stop
jer su stalno nategnute, pa se na tehnickom vrlo lako moze desiti da pukne i onda si u problemu. Jer sve ima svoj vek trajanja, a stalnom nepetoscu iste se ovaj interval drasticno smanjuje. Ubacivanje u brzinu je savim dovoljno, pogotovo na ravnom.
pre 2 godine
Kao prvo,auto se pali i gasi u brzini,rucna je moranje,ne cudi me više ništa na Balkanu,pa šta se uopšte uci u auto-školi ?
Da napomenem,prešao sam oko milion kilometara sa 9 auta i manjim ogrebotinama,ah,da,moj instruktor je imao 80 godina !
pre 2 godine
Ja ubacim u drugu - dovoljan otpor da zadrži auto, a ako se zaboravim da izbacimo pre nogo upalim auto, dovoljan otpor da ne poleti napred već se ugasi - stacete, zaboravim se ponekad - jako retko ali dovoljno da napravim glupost :)
pre 2 godine
30 godina vozačkog iskustva.
Parkiranje, u prvu. Kraj.
Ručnu koristio samo pri kretanju iz mesta na uzbrdici radi čuvanja lamele.
pre 2 godine
Eto vam sad, ljubitelji automatika! In jor fejs!
pre 2 godine
Ubacim u prvu, otpustim kvačilo, kad se auto umiri povučem ručnu.
pre 2 godine
to kad dodju ovi sa brda dodjosi u vojvodinu pa vuku rucnu svakih 3 sekunde, a kod nas nagib 0 stepeni...
pre 2 godine
Jel moguće da niko ne zna kad ugasiš zagrejan automobil sa zagrejanim delovima, lancem motora ko ga ima, ostavljanjem u prvu ostaje napregnut i hladjenjem ne može da se vrati u normalan položaj i tako se tegli. Posle se pitaju što im zvekeće lanac, na više i prezubi ako se ne resi. Zato nikad u prvu, nije menjač pravljen za to, a ni ručna da se ne koristi!
pre 2 godine
Na kosom terenu vozilo preko menjača napinje zupčasti kaiš i isteže ga, čime ga oštećuje i skraćuje vek.
Zato prvo treba povući ručnu pa tek potom ubaciti u brzinu. Ako bi uradio suprotno (prvo menjač ubacio u brzinu pa potom povukao kočnicu), zupč. kaiš bi sve vreme ostao zategnut.
Ko ima el. parkirnu kočnicu, istim redosledom postupa: kada se zaustavi, prvo povuče ručnu pa tek potom gasi motor pošto se gašenjem motora automatski uključuje i ta el. parkirna kočnica.
Jedino po mrazu, po dubokom minusu, kada postoji opasnost da sajla ručne zaledi i zablokira kočnicu, tada ne treba povlačiti ručnu i bilo bi najbolje točak okrenuti k ivičnaku ili pod točak podbaciti klin ("ciglu").
pre 2 godine
U prvu, danas sam naučio i zašto... Posle 10 dana upalio auto, pokušao da krenem kad ono zakucali zadnji točkovi zbog ručne.
pre 2 godine
Za to da se ostavlja u prvoj mi je nekako asocijacija na prošla vremena.
pre 2 godine
Uvek u prvu brzinu bez obzira da li je uzbrdo ili nizbrdo.
pre 2 godine
Uvek rucna i naravno menjac u prva ili rikverc (zavisi od nagiba). Ako samo drzite na nizbrdici ili uzbrdici menjac u nekoj brzini lanac je uvek nategnut i tako mu se skracuje zivotni vek i povecava rizik od havarije.
pre 2 godine
Uvek i uvek: ručna, pa prva, odnosno ako je automatik, prvo N, pa ručna, pa P. Kraj priče.
pre 2 godine
@Karaburac
Na kosom terenu vozilo preko menjača napinje zupčasti kaiš i isteže ga, čime ga oštećuje i skraćuje vek.
(Karaburac, 08. januar 2022 16:26)
Zupčasti kaiš pokreće vodenu pumpu i bregasutu koji daju baš mali otpor, samo opruge na ventilima. A klipovi prenose otpor preko klipnjače na radilicu i dalje na menjač i kompresija drži auto. Ako ne znaš princip rada motora ne piši gluposti.
pre 2 godine
25 godina sam vozač i ručnu nisam digao nikad. Parkiram ubacim u prvu i kraj. Auto koji trenutno vozim ima 10 godina hauba se diže samo na redovnom servisu. Još nisam imao nikakav kvar i deset godina ga parkiram samo ubacivanjem u brzinu.
pre 2 godine
Niko pozivajući zamajac nije ni spomenuo!
A opruge su stalno nategnute tom prilikom
pre 2 godine
Rucna prvo pa onda menjac u brzinu
pre 2 godine
Molim Vas,kad nešto pišete,pripremite se bolje.Na obuci se uči,kad se zaustavi vozilo,povlaci se ručna,ubacuje u prvu ili "rikverc" zavisno od nagiba,ugasi motor i otpusti kvacilo.To je obezbedjivanje vozila.Sve drugo je polovicno i greska na vozačkom.
pre 2 godine
Rucna povucena na zadnji zub, menjac u brzini, klocna ispred i iza svakog tocka, dzakovi peska ispred prednjeg i iza zadnjeg branika i perjani jorgan na krov.
Jedino tako, sve drugo je pogresno i igranje sa bezbednoscu.
pre 2 godine
Automatik? no problemo
pre 2 godine
Vozim automatik u ravnicarskom kraju, ne treba mi ni prva ni rucna :-p
pre 2 godine
@ns ja
"Svi koji su lupili minuse još uvek imaju priliku da dožive "čarobno" iskustvo ako zaborave da izbace iz brzine pre startovanja motora, da im auto "skoči" i dobro udari u auto ispred na parkingu, tu su najčešće jako mala rastojanja!"
Nauci prvo da palis auto, a onda soli pamet drugima.
pre 2 godine
@obrad š:
Obuka iz prošlog veka.
pre 2 godine
@Karaburac
Grešiš.
Pošto motor ima četiri takta, uvek će jedna od opruga vršiti pritisak na bragastu u ma kom položaju ona bila i penoi opterećrnje na kaiš a zupčasti je i sam zategnut španerom, stajanje auta u brzini mu ništa neće nauditi.
Sad ako je kaiš dotrajao svako cimanje u vožnji ili paljenje na gurku ga mogu pokidati, al to je neka druga priča...
A i ako se ostavlja auto u brzini na nizbrdici, prvo se zategne ručna pa tek onda ubaci u brzinu.
pre 2 godine
U uputstvu za kola (Vectra, Astra 2008) ne piše da je potrebno povlačiti ručnu na ravnom. Samo prva brzina. Posebno je navedeno da se koristi samo na nagibu. Znači proizvodjač veruje u dovoljnjost drzanja menjačem.
pre 2 godine
(Toma, 9. januar 2022 08:03)
pre pitanja se dobro informisati... cuj na zupcenje...
(lily, 9. januar 2022 11:12)
Ko zna sta je njemu u glavi prezupcilo...
pre 2 godine
Obadva plus kailu. Što je sigurno sigurno
pre 2 godine
Naravno, pre startovanja pritisnuti kvačilo, čisto da se ne opterećuje akumulator. Ubacivanje u brzinu služi da bi automobil krenuo napred ili nazad, ili da bi se promeila brzina, naravno napred (za nazad nisam čuo da ima brzine, ali možda ima?). Kada se vozilo zaustavi na nizbrdici ili uzbrdici drži se kočnica. Kada se parkira, za to služi ručna kočnica a ne menjač! NE MOŽE da se smrzne sajla, jer kod prvavih vozača, sajla MORA da bude podmazana, kao i podmazani klizači pakni, tako da to MORA da funkcioniše i ne može da se smrzne! Prilikom zaustavljanja na uzbrdici (na semaforu npr), pravilno se kreće pod ručnom, mada možeš ako si vešt, da pustiš kočnicu i daš gas, a da se pri tome se auto ne ugasi, ne krene nazad i udari onog pozadi, ili cimne napred i udari onog ispred. Ko ne zna sve ovo treba da ponovo upiše obuku vozačkog, kod DOBROG instruktora i da održava automobil ispravanim!
pre 2 godine
Za ove koji ne koriste rucnu, tj parkirnu kocnicu... Nemojte, al onda nemojte da se cudite kad vas na tehnickom vrate, jer na jednom tocku uopste nemate silu.
Elem, ne pravite se pametni, nego koristite parkirnu jer em tako je odrzavate u radnom stanju, em cete uvek imati silu na tehnickom pregledu. Pozz
pre 2 godine
Zimi najjbolje ubaciji u prvu jer hoce rucna da smrzne
pre 2 godine
A ako imate vozilo sa automat menjacem prvo rucna pa onda ubacite u P poziciju na menjacu. Tako cuvate menjac. Pogotovo u slucaju ako je dsg menjac (vw grupacija).
pre 2 godine
ako ste na ravnom i okrenuti uz brdo onda prva, a ako ste korenuti niz brdo onda rikverc. I na strmini točkovi uvek prema ivičnjaku
pre 2 godine
Onako kako piše u uputstvu automobila.
pre 2 godine
Mene je instruktor učio da je bolje ručna ako si na ravnom, dok su tatu učili da se ubacuje u brzinu. Možda zbog toga što su tad bile zastave, i samo ručna nije radila posao. Ko će ga znati, svako radi kako je naučio.
pre 2 godine
Ima još jedna korist od korišćenja ručne - neko može da te udari na parkingu i da ti pomeri auto, bolje je da ga koči ručna nego menjač u brzini.
pre 2 godine
Da.
pre 2 godine
Ciglu iz gepeka i ispod zadnjih točkova.
pre 2 godine
Prvo se povuče ručna pa auto ubaci u brzinu... Uvek povlačim ručnu po automatizmu, i kontrolišem na godišnjem servisu. Inače, hoće ručna da zaledi, ali jednom u 100 godina na Pešteru.
pre 2 godine
Imam jedno pitanje:
Ako je aktivirana električna parkirna kočnica i ako neko sada namerno gurne ili vuče auto, da li će nešto polomiti u mehanizmu parkirne kočnice obzirom da ona ne radi na trenje nego na zupčenje? Da li mogu ti zupci tada da puknu?
pre 2 godine
Čačanin, 8. januar 2022 22:11 neverovatno koliko minusa si dobio, najbolji pokazatelj koliko "stručnjaka" vozi i komentariše!
Dragi čitaoci, na ravnom je druga ok, plus ručna uvek naravno!
Svi koji su lupili minuse još uvek imaju priliku da dožive "čarobno" iskustvo ako zaborave da izbace iz brzine pre startovanja motora, da im auto "skoči" i dobro udari u auto ispred na parkingu, tu su najčešće jako mala rastojanja!
I uz to najbolje je, zbog sprečavanja da se zaglavi ručna, najpre menjač u drugu, pa kada "uzubi" onda i ručna da "potvrdi" položaj. Ova aktivnost redovne upotrebe ručne održava sistem ispravnim -i ne, neće ni malo štetiti motoru oslanjanje na zupčanike - kako je to neko ovde pogrešno naveo.
*inače u starim uputstvima i piše - pokvari li vam se auto na pružnom prelazu(!) a ide i voz (!!) - ubacite u prvu i verglajte motor - na taj način ćete se pomeriti sa pruge tih metar dva - na snagu akumulatora!!! Ovo je retko moguća situacija ali ako se baš u takvoj nađete - osim života, spasićete i automobil - a akumulator ćete lako dopuniti ili zameniti!
Hristos se rodi!
pre 2 godine
Sta ako je veliki minus?
pre 2 godine
I jedno i drugo. Na strmini točkovi prema ivičnjaku ako ste na nizbrdici a od ivičnjaka (prednji deo točkova) ako ste na uzbrdici. U slučaju da popusti ručna/brzina, točak će se nasloniti na ivičnjak i neće dozvoliti dalje kretanje. Inače daleko od toga da lanac (ili zupčasti kajš) drže auto ako je ubačen u brzinu. Kompresija u jednom cilindru drži motor blokiran. Lanac ili zupčasti kajš samo pokreću bregastu osovinu koja otvara ventile.
pre 2 godine
I ubaciti u prvu, i podići kočnicu.
pre 2 godine
Боље ручна јер када ауто оставите у брзини оптерећујете и мењач и мотор.
pre 2 godine
Pre gasenja motora okrenete volan u stranu gde ce auto tockovima udariti na prepreku u slucaju neplaniranog pomeranja (ivicnjak-trotoar) bez obzira da li ravan teren ili pod nagibom (uzeti i to u obzir naravno), onda gasite auto (el. parkirna se aktivira automatski, volan zakljucava u tom polozaju), a zatim ako vam je bas frka ubacite u prvu.
Mene zanima za tehnicki, ove dijabole da li proveravaju el. parkirnu na pokretnim valjcima ili aktiviraju parkirnu pa ukljuce valjke i onda tako auto izbace sa valjkova. Nadam se da na pokretnim valjcima i u brzini ne aktiviraju el. parkirnu, sjebace menjac idioti jer se el. parkirna nikad ne aktivira dok je auto u pokretu.
pre 2 godine
(Toma, 9. januar 2022 08:03)
pre pitanja se dobro informisati... cuj na zupcenje...
pre 2 godine
Na nizbrdici "kljun" prema napred,menjač u rikverc,točkovi prema ivičnjaku ( pun na levo ) i ručna.
Obrnuto kad je,volan opet pun levi,menjač u prvu i ručna.
Na ravnom u brzinu ili ručna.
pre 2 godine
Ponovo nesporazum.
Nije pitanje da li i ručna i ubacivanje u brzinu. To nije pitanje.
Pitanje je šta prvo učiniti od ta 2.
Prvo ručna, da se spreči pomeranje vozila. Pomeranjem bi se napeo zupčasti kaiš, odn. lanac, što je nepoželjno.
Drugo (posle ručne a ne pre), ubaciti u brzinu. Ovo je preporučljivo ali nije neophodno. Može i bez toga.
pre 2 godine
Profesionalni vozac sam oko 30 godina, vozio kamione, autobuse, promenio dvadesetak automobila, pa cenim da nesto znam po pitanju voznje. Rucnu, ili pravilno parkirnu kocnicu treba uvek povlaciti, uvek! Oslanjati vozilo na menjac, narocito automatski, je velika greska a moze da bude i opasno, jer svasta moze da se desi sto vam ni na kraj pameti ne bi palo. Parkirna je predvidjena da se cesto povlaci i bolje ce raditi kada se koristi. Kada covek stekne naviku, nece ni primecivati da je povukao, a narocito sto na novijim vozilima to ide automatski, elektronski.
pre 2 godine
ja parking 4x4...
pre 2 godine
Kod mene se parkirna aktivira čim ugasim auto.
pre 2 godine
Ja sam do sada praktikovao da zaustavim vozilo, izbacim menjač u ler (N), povučem ručnu, ugasim motor, pustim nožnu i onda ubacim u 1. ili R na manuelcu, odnosno u P na automatiku. Imam osećaj da je tako vozilo "oslonjeno" na kočnicu, a ne na menjač. Takođe, kada kasnije pokreće vozilo, menjač se lakše iz 1. Ili R lakše izbaci u ler, ili iz P u D. Ako ne uradim tako, često se desi da pri izbacivanju menjač malo zapinje.
pre 2 godine
Kod automatika u P poziciju i obavezno ručna kočnica, jer ako vas neko udari npr na parkingu, bez podignute ručne strada automatski menjač!
pre 2 godine
Ovijek prvo povući ručnu pa ubaciti u brzinu. Jer ako ostaviš samo u brzini onda trpi zamajac i lamela (kvačilo). Naravno još iz sigurnosnih razloga treba povući ručnu pogotovo ako je nizbrdica, jer se može desiti da iskoči iz brzine.
pre 2 godine
Jasno je da treba i menjač i ručna ali šta prvo koristiti tj da li da kaiš, lanac i bregasta budu nategnuti ili da ručna drži sve.
Moja 124 Mercedes je u Sevojnu uvek na velikom riziku.
pre 2 godine
Kada je auto u pokretu i kada ga parkiram i zaustavim, a pri isparkiravanju, već mi je menjač u 1. brzini, da li samo da povučem ručnu i ugasim auto ili da izbacim iz brzine, povučem ručnu, ubacim u 1. i ugasim auto?
Hvala na odgovoru
pre 2 godine
betmen, 9. januar 2022 17:42 za ovih 30tak godina 2 puta mi se desilo. Odličan sam vozač, hvala na brizi.
Tebi geniju biće dovoljno i samo jedanput da opališ onoga ispred sebe i tada ćeš se setiti svog glupog i bahatog komentara :))
Naravno, prilikom parkiranja na nagibu više njih je ostavilo dobre komentare sa zakretanjem točkova ka ivičnjaku i menjač u 1. ili R zavisno od položaja automobila. I opet obavezno ručna!
I setite se ako ste baš takvi baksuzi da se nađete na pruzi, motor ugasio, a voz ide ka vama, i auto neće da upali, u prvu i verglanje :))
Ovo se ne odnosi na one koji voze neispravne raspadnute krševe (pri čemu stari održavani automobil nije krš!)
Živeli!
pre 2 godine
Aiii al ste zamrsili parkiraj taj auto i idi brate, ma lanac uz gepeka zavezi za prvi znak il banderu auuu raspameti se, doduse ja vozim bicikl.....
pre 2 godine
Na nizbrdici obavezno cigla pod tocak, za svaki slucaj. 😄
pre 2 godine
A sta ako ostavite u brzinu a zbog nekog problema itd auto mora hitno da se pomeri na silu ode vam auto u pm zbog toga
pre 2 godine
Samo Cigla .
pre 2 godine
(Gagi, 08. januar 2022 21:13)
Grešiš.
Zupč. kaiš se goni radilicom. Od nje, i dalje preko menjača od točkova, vozilo pod nagibom, kada ne bi bilo ukočeno ručnom, prenosilo bi svoje kretanje (pomeranje na parkirnom mestu) na zupč. kaiš. (Prenosi kretanje i na klipove i na kompresiju, ali to ne napinje zupčasti.) Kaiš tada, budući kočen bregastom osovinom (jakim oprugama ventila) biva jako zategnut.
&
Da je ovo ovako potvrda je savet da vozilo sa zupčastim kaišem ne bi trebalo paliti na gurku jer može da prezupči, pa i da pokida kaiš ako je dotrajao - ovaj savet piše u uputstvu vozila.
pre 2 godine
Postoje li danas lektori i korektori, ovako nepismen tekst je velika sramota. I nije jedini, nažalost sve ih je više.
pre 2 godine
Treba zene pitati
pre 2 godine
Ako je nizbrdica, ubaciti u rikverc.
Ako nije ravno, smotati volan prema trotoaru i ubaciti u brzinu
U zimskim uslovima izbegavati ručnu, zbog mogućeg lečenja.
pre 2 godine
po ravnom samo u prvu stavljam, pod nagibom rucna pa rikverc, ili prva uzbrdo.
pre 2 godine
Oboje.
pre 2 godine
@ns ja
Sto se kaze, pametni uce na tudjim greskama, a oni manje pametni na svojim. To sto si ti otkrio toplu vodu da ce auto da se cimne ako ostavis manuelac u brzini i palis bez kvacila sve govori.
Hint: uvek pritisni kvacilo kad palis auto
pre 2 godine
(ns ja, 09. januar 2022 13:35)
Zar još nisi naučio da se motor pali samo kada se prvo stisne kvačilo.
Neke novije automobile ne možeš upaliti ako ne stisnes kvačilo.
Tako da se to skakanje automobila i udaranje u auto ispred, može desiti samo onima koji nisu naučili da pravilno startuju motor.
pre 2 godine
Ručna obavezno, moja žena često i vozi tako pod ručnom, što je sigurno-sigurno.
pre 2 godine
Ništa bez klocne!
73 Komentari
Sortiraj po: