salgar
pre 4 godine
a kada ce baterija za traktor ili kombajn ili svu drugu industriju ...
pre 4 godine
a kada ce baterija za traktor ili kombajn ili svu drugu industriju ...
pre 4 godine
Slično se koristi (ili koristilo) u Formuli 1 još pre 10-15 godina kada su motori mogli vrteteti i preko 20.000 obrt/min. Samo što tada nisu koristili elektronske aktuatore nego penumatske. Pored kontrole količine vazduha, timinga otvaranja/zatvaranja, razlog zašto su koristili pneumatiku je to što pri tim velikim obrtajima, kada se breg "skloni od ventila", opruga ventila ne može tako velikom brzinom da zatvori ventil. Opruga kada se sabije bregastom osovinom i kasnije otpusti, potrebno je neko vreme da se ona vrati u svoje stanje "mirovanja". Ta brzina kojom se opruga vraća iz "sabijenog" u "opušteno" stanje je za potrebe motora formule 1 bilo presporo i zato su napravili pneumatske ventile.
pre 4 godine
Ustvari, kola su samo uzimanje para. Jedina bitna stvar su traktori. Njiva ne moze na baterije da se uradi, samo nafta ima dovoljno gustine energije da radi OK. Brodovi inace emituju vise od 90% svetskog CO2 iz saobracaja, ali povika je na kola. Vodonik se dobija iz C-H jedinjenja, jer je 50 puta jeftinije nego hidroliza vode, i to je vrlo prljavo ( emituje gomilu CO2). Treba smanjiti licni prevoz i poboljsati zajednicki prevoz kao GSP i voz
pre 4 godine
Sve strucnjaci a u servisima od 10 ili 15 mehanicara jedan eventualno dvojica
znaju otkloniti ozbiljniji kvar. Zato se neki zale na neku marku auta jer
im ni u ovlasteni serviseri nisu otklonili kvar. Radio sam u servisu gdje je bilo 19 mehanicara a dvojica su znali posao.
pre 4 godine
@dragan
Kakve veze ima Nikola Tesla sa kolima?
pre 4 godine
Revolucija je takodje bila i kada je Opel napravio OHC motor sa samostelujucim ventilima..
To su bili nepoderivi motori.
pre 4 godine
Sus su istorija, okrenite se prema Nikoli Tesli. Struja je savršeno rešenje a potrebno je još malo da se pronađe potpuno rešenje za proizvodnju iste.
pre 4 godine
Razlika izmedju osovine i vratila je sledeća
Vratilo prenosi moment osovina ne prenosi moment. Primer može da bude lokomotiva i vagon na lokomotivi ima pogonska jedinica sa točkovima na vratilu motor pogoni vratilo a vratilo točkove.na vagonima osovina služi da poveže točkove točkovi su ležajevima spojeni sa osovinom tako da nema prenosa momenta
pre 4 godine
Odavno se proizvode sistemi na slicnu foru. razni vvti.vanosi.valve tronici .twin airi... koji sem sto regulisu precizniji dovod vazduha u motor .takodje i prilicno pune budzet nama serviserima.
pre 4 godine
Joco dete, izadji iz staklenog zvona u kome zivis i razumi da jedna tenkovska ceta tokom jednog rutinskog vezbanja potrosi vise nafte nego saobracajni spic putnickih drndavaca. O rutinskim vezbama borbenih aviona da i ne govorimo. A tenk i bombarder nikad nece moci da idu na bateriju. Jednostavno samo igracke idu na bateriju. Kluc je u racionalnosti i odgovornosti. Da ne ulazimo sad u visu matematiku i CO2 otisak tokom prozivodnje necega sto ti shvatas kao "zeleno"., "cisto" , "buducnost"
(Danilo, 22. avgust 2021 07:31)
Pa vidi, dizel motor je nasao svoju primenu u tenkovima, brodovima, kamionima zbog obrtnog momenta. Treba poterati tenk od 60t iz blatnjavog jarka. U tom smislu elektromotor prakticno ima neogranicen potencijal u smislu obrtnog momenta i to bez opterecenja sklopova koji trpe te sile. Tako da sto se pogonskog skopa tice, elektricni motor i te kako moze da zameni SUS motor, problem je samo u napajanju tog sklopa. To je zbog trenutne tehnologije ograniceno kapacitetima baterija i brzinom punjenja, u vojnoj primeni imace i neki vid takticke nepognosti u smislu izvora struje. Medjutim, jos su Nemci tokom II svetskog rata eksperimentisali sa onim Vrilovima koji su imali neke posebne pogone napajajuci se jonima iz atmosfere, ko zna sta su sve ameri posle rata pokupili i sta su sve u tajnosti razvijali sve ove godine i sa cime su eksperimentisali i sta ljudi vidjaju po nebu. Jednog dana ce se to sigurno obelodaniti i naci svoju primenu za vojne potreba (avioni ili sta vec budu te letilice, tenkovi ako uopste ta nova tehnologija ne promeni koncept ratovanja i bude uopste potrebe za tenkovima). Jeste sve to mozda trenutno na dalekom stapu, ali pre samo 100-ak godina konji su vukli topove i haubice, a gde smo danas a gde cemo biti za 20, 30 ili 50 godina.
pre 4 godine
Izvinjavam se, zna li ko od vas stručnjaka, koja je razlika između osovine i vratila?
pre 4 godine
@(ja, 22. avgust 2021 08:55)
Na uzbrdici mozes da krenes bez rucne. To su mene ucili jos u auto skoli i nema nikakve veze sa kvacilom. Nozna kocnica se koristi kao rucna i u jednom trenutku balansiras obema nogama na tri pedale. Doduse ne bas na svakoj uzbrdici i ne na svakom automobilu.
pre 4 godine
Kad sam ja pricao o sistemu otvorenih ventila neki su govorili da sam lud
pre 4 godine
Motori, automobili, mašine...sve je to mene zanimalo od malih nogu, posebno SUS motori svih vrsta...danas poslije pojave električnih automobila sve to mi se jednostavno gadi, 100 godina usavršavanja nije napravilo ništa posebno, ušteda goriva i izvlačenje veće snage, danas je SUS motor pod kontrolom računara i sa stotinama nekakvih senzora i još koječega...pa onda mjenjači, plivajući zamajci, razni filteri, aditivi, razna ulja.... sve to je dovelo do povećanja cijene održavanja i čestih kvarova...čim budem u mogućnosti kupujem auto na struju. SUS motori odlaze u istoriju i to je nezaustavljivo.
pre 4 godine
Nekima prvo treba uvodni kurs, na kome se uči da se ne kaže "kola", "to auto" i slično.
(Veliki brat, 21. avgust 2021 18:10)
Ono kad si svuda inferioran, pa ti treba post tipa "al sam mu rek'o "
pre 4 godine
sine na uzbrdici se krece bez rucne I bez I jednog cm unazad. Pod uslovom da znas da vozis.
(dezon, 21. avgust 2021 19:31)
Automobil mora po zakonima fizike bar malo da povuče silu nizbrdo, a tada se na kvačilu javlja višestruko veća masa... Ali ono "sine" govori više od reči da ti to ne možeš ni da shvatiš. Izadješ biko gde u saobraćaj i vidiš more "sine" vozača.
pre 4 godine
@Joca
Ne možeš za nešto reći da je primitivna tehnologija ako još uvek ne postoji bolje tehničko rešenje.
Kako bi funkcionisali traktori, kamioni, brodovi... da bema SUS motora?
Rešenje za njih nije ni na pomolu.
pre 4 godine
SUS motor je nepopravljivo primitivna tehnologija. Bez struje (više) ne može ni da počne da radi, a gomilanjem "prilepljenih" agregata (da bi koliko toliko bio efikasniji i manje prljav) sada je i sam taj SUS motor postao periferalija kompjutera.
Jedan vek globalnog luđenja sa i za tim motorima, dva svetska i nebrojeno mnogo "malih ratova" za naftu... krajnje je vreme da to sranje ode u muzeje ili još bolje u zaborav.
"Unapređivanje" SUS je smisleno koliko i uzgoj "turbo deteline" za konje, pre stotinak godina. O usisnim i pogotovo izduvnim ventilima "konjskog motora" bolje ne počinjem.
Posle Holokausta, SUS motor je najveća nesreća i zločin u istoriji ljudi. Znači Nemci... i još jednom Nemci.
Samo su dinosaurusi doživeli (ne i preživeli) veću nesreću nego što je motor na naftu. Njima za utehu, bar tu kataklizmu nisu sami stvorili kao glupa ljudska vrsta.
(Joca, 21. avgust 2021 23:38
Joco dete, izadji iz staklenog zvona u kome zivis i razumi da jedna tenkovska ceta tokom jednog rutinskog vezbanja potrosi vise nafte nego saobracajni spic putnickih drndavaca. O rutinskim vezbama borbenih aviona da i ne govorimo. A tenk i bombarder nikad nece moci da idu na bateriju. Jednostavno samo igracke idu na bateriju. Kluc je u racionalnosti i odgovornosti. Da ne ulazimo sad u visu matematiku i CO2 otisak tokom prozivodnje necega sto ti shvatas kao "zeleno"., "cisto" , "buducnost"
pre 4 godine
Nije ni malo pametno! Ništa bez SUS motora. Ukoliko se radi o zagađenju, zagađenje je potpuno anulirano pojavom katalizatora. Postoji još bolji način o kome sam razmišljao kao dete, a to je vodonik i kiseonik čijim se sagorevanjem dobija voda, elektroliza vode je jednostavna koju sam kao dete radio. Vožnja na struju iz baterija je apsurd i mislim da je sa tim narod prevaren.
pre 4 godine
Ovde hvale Hondin VTEC motor kako koristi tu revolucionarnu tehnologiju. I sta je Honda uspela? Da nije mozda izvukla iz 2.0 zapremine 400ks, 600 Nm i 6,7 L potrosnje benzina?? Ma ajte molim vas... Bitno je da je tehnologija revolucionarna a sad snaga, obrtni moment, potrosnja...koga to zanima
(GTR, 21. avgust 2021 16:22)
Bas ta HONDA po kojoj pljujes, izvlaci i po 600ks iz 2000ccm...Sa tim istim motorom predje preko 300 000 km...Vrti i do 11 000 obrtaja.. Ima HKS turbo. Eno je izlozena u TOKYO.
(SRBIN, 21. avgust 2021 18:12)
Ti mislis da on zna o cemu prica i sta je procitao?
pre 4 godine
Joca, 21. avgust 2021
Tri puta sam pročitao... I hebiga Joco, ne znam šta da kažem! Za nešto si potpuno u pravu, SUS je najneracionalnija mašina... Ali bez nje bismo bili još u 19.veku. Takodje, nafta nije samo pogonsko gorivo, već i osnovna sirovina u hemijskoj industriji... Pa nisu ni samo Nemci "krivi", tu su i Francuzi, pa Ameri, na čelu sa Fordom...
A ljudi će i bez nafte umirati kao što su hiljadama godina kroz istoriju umirali i kad nije bilo ni nafte, ni SUS motora... I to mnogo mladji, jer im je i u takvim čistim uslovima životni vek bio jedva 30 godina.. Dakle, ispada da kako god se okreneš , zadnjica ti ostaje pozadi ...!
Zato opali po gasu dok još ima nafte, a brigu ostavi drugima...
pre 4 godine
EV imaju buducnost samo ukoliko se broj vozila radikalno smanji, a to znaci broj stanovnika na planeti i proizvodnja el energije radikalno predje na nuklearne elektrane. Druga, eventualna, opcija za opstanak EV je da se pocne sa razvojem jos jednog tipa pogona, npr, i najlogicnije trenutno, vodonika pa da u tom slucaju bude izbor kao danas benzin ili dizel, u tom slucaju elektrifikacija bi bila rasterecena u suprotnom EV su sviranje k.... Da ne govorimo o logistici kada je proizvodnja i eksploatacija delova za EV u pitanju, to je poseban problem., sto mi u Srbiji trenutno imamo na delu sa Rio Tintom npr, a toga po svetu koliko hoces!
pre 4 godine
SUS motor je nepopravljivo primitivna tehnologija. Bez struje (više) ne može ni da počne da radi, a gomilanjem "prilepljenih" agregata (da bi koliko toliko bio efikasniji i manje prljav) sada je i sam taj SUS motor postao periferalija kompjutera.
Jedan vek globalnog luđenja sa i za tim motorima, dva svetska i nebrojeno mnogo "malih ratova" za naftu... krajnje je vreme da to sranje ode u muzeje ili još bolje u zaborav.
"Unapređivanje" SUS je smisleno koliko i uzgoj "turbo deteline" za konje, pre stotinak godina. O usisnim i pogotovo izduvnim ventilima "konjskog motora" bolje ne počinjem.
Posle Holokausta, SUS motor je najveća nesreća i zločin u istoriji ljudi. Znači Nemci... i još jednom Nemci.
Samo su dinosaurusi doživeli (ne i preživeli) veću nesreću nego što je motor na naftu. Njima za utehu, bar tu kataklizmu nisu sami stvorili kao glupa ljudska vrsta.
pre 4 godine
dezon@ pa lako je tebi kad vozis automatik ,izvlacim ga ja gde god hoces ali treba iskustvo ne pitaj...
pre 4 godine
@Mladen
Dao sam ti plus jer ništa nisam razumeo od ovog sto si napisao, pa mi zvucis kao da se bas razumeš
pre 4 godine
@Dezon
Kretati bez ručne uzbrdo uopšte nije pametno jer nije bezbedno i troši lamelu. Inače, mogu da krenem bez ručne bez vraćanja 1 cm unazad ali to nikad ne činim.
pre 4 godine
Došao sam do "trocilindarski motor" i tu sam prestao da čitam. Motorne kosilice me ne zanimaju.
(Mr Majestyk, 21. avgust 2021 18:39)
Bilo je onih koji su još početkom 20-tog veka govorili da ne žele šestocilindarske kosilice od 3 litra, jer su se vozili automobili od 6-8 litara.
pre 4 godine
Nije poslednji!!!!
pre 4 godine
Bas ta HONDA po kojoj pljujes, izvlaci i po 600ks iz 2000ccm...Sa tim istim motorom predje preko 300 000 km...Vrti i do 11 000 obrtaja.. Ima HKS turbo. Eno je izlozena u TOKYO.
(SRBIN, 21. avgust 2021 18:12)
SRBINE, mani se muzejskih primeraka. Govorimo o realnim autima koja mogu da se redovno kupe i koja su u serijskoj proizvodnji.
pre 4 godine
@DnK
sine na uzbrdici se krece bez rucne I bez I jednog cm unazad. Pod uslovom da znas da vozis.
pre 4 godine
(Milan, 21. avgust 2021 15:13)
SUS motori će za nauku uvek biti interesantni, čak i ako svi pređemo na e. Na kraju krajeva, neće to ni tako brzo.
pre 4 godine
Sad je vec izvodljivo napraviti ovakav motor da bude pouzdan, ali ce svi svakako preci na baterije tako da je dalji razvoj u tom smislu cisto bacanje para...
(Milan, 21. avgust 2021 15:13)
Pa ne bih bio toliko siguran u to.. Duuugo će još biti SUS motori u upotrebi.. Pogotovo ako pričamo o kamionima i motociklima.. (ne znam koliko je ova tehnilogija primeniva na taj tip vozila, ali bez obzira, biće SUS motora barem još pola veka u masovnoj upotrebi)
pre 4 godine
Došao sam do "trocilindarski motor" i tu sam prestao da čitam. Motorne kosilice me ne zanimaju.
pre 4 godine
Prevazidjeno davno,uskoro odlaze u Istoriju.
pre 4 godine
I, jel ušlo u serijsku proizvodnju nekog modela kad je tako dobro, il je samo za igračke?
(jaje, 21. avgust 2021 13:23)
Mnogi to imaju u svojim modelima, ali ljudi četo misle da Tojtoin VVT-i sistem ima neke veze sa tim, a u stvari kod Tojote i dalje postoje bregaste osovine, samo se rad ventila za niže i više obrtaje podešava dodatnim delom u samim hidropodizačima, kod prethodne generacije (VVT) radilo se o promeni ugla bregaste u odnosu na radilicu posebnim mehanizmom, kasnije su uveli VVT-iW i Valvematic.
Za izbegavanje leptirastog zatvarača na usisu (uglavnom ima ulogu štelovanje ler gasa) BMW je uveo Valvetronic još u model 316i compact 2001. godine.
Da se ljudi koji vole kola malo edukuju...
(Brdjanin, 21. avgust 2021 13:25)
Nekima prvo treba uvodni kurs, na kome se uči da se ne kaže "kola", "to auto" i slično.
pre 4 godine
Imao hondu Acord 2,0 sa dva bregasta. Metiljav motor , vozite ga kao dizela na malom broju obrtaja . Za vise , potrebno ga poterati u visoke obrtaje. Sve u svemu , ekonomican auto , vozna dinamika osrednja.
pre 4 godine
Ma zastava 101 sa najobicnijim motorom od 1.1 je prelazila 400-600 hiljada km i umesto da se razvija oni sve ugase i sad imamk samo lose aute koji su skupi. Biznis je u pitanju.
pre 4 godine
Ovde hvale Hondin VTEC motor kako koristi tu revolucionarnu tehnologiju. I sta je Honda uspela? Da nije mozda izvukla iz 2.0 zapremine 400ks, 600 Nm i 6,7 L potrosnje benzina?? Ma ajte molim vas... Bitno je da je tehnologija revolucionarna a sad snaga, obrtni moment, potrosnja...koga to zanima
(GTR, 21. avgust 2021 16:22)
Bas ta HONDA po kojoj pljujes, izvlaci i po 600ks iz 2000ccm...Sa tim istim motorom predje preko 300 000 km...Vrti i do 11 000 obrtaja.. Ima HKS turbo. Eno je izlozena u TOKYO.
pre 4 godine
Zato i jesi ,,Brdjanin,, - nemas elementarni osecaj za dobru foru ! Vrrrrrr !!
pre 4 godine
Sve je to lepo a mi i dan danas treba da podignemo gas na preko 1500 obrtaja da bi auto krenuo i da se ne bi ugasio pogotovo benzinac najgore je za uzbrdice velike kad vam naidje neko u susret i morate da stanete i posle ga rucnom i petnim zilama izvlacite da krene...
pre 4 godine
10'000 rm, kud ćeš više, drugom od 20 do 140 kmh, otpadaju džigerice.
pre 4 godine
A sve ovo doprinosi bržem zagrevanju katalizatora, manjoj potrošnji, većoj specifičnoj snazi. TFG motor ima 2000cc, ali takođe ima i 600ks. Malo zagađenje je jako bitno svima koji žele da očuvaju SUS motore, ako ne žele da budu potpuno zabranjeni.
(Mladen, 21. avgust 2021 14:17)
Biće zabranjenji zasigurno, to je rešeno odavno. Čak i ako stavite minus:))
pre 4 godine
Imao sam priliku da vidim krajem 90-tih u Americi, cilindarsku glavu sa usisno izduvnim ventilima koji su bili pokretani elektromagnetima, a sve upravljano računarom.
Do kraja 1922. američka vojska je u potpunosti razvila turbo motore i direktno ubrizgavanje benzina za njihove avione. Posle su ovladali proizvodnjom aluminijuma i olakšali težinu aviona.
I tako je onda mogao da počne II Svetski rat, pod njihovim nadzorom.
Posle 1945. celokupnu tehniku i tehnologiju aluminijuma dali su Rusima. Pod kojim uslovima, ne znam.
Čudni su putevi patenata i tehničkih rešenja. Prvo se izmisli za vojsku, a onda posle 50 godina, to pređe u civilni sektor.
Wi-Fi se prvo koristio u kosmosu za sporazumevanje astronauta.
pre 4 godine
Ja sam imao Fiat 500L 0.9 twin air. Ne znam da li je isti sistem, ali bas ta oznaka twin air, je vezana za rad usisnih ventila, koje regulise jedan elektro-hidro blok. Sa tim autom sam presao 240 hiljada i nikakvih problema nisam imao sa tim sistemom. Tako da nisam siguran koliko je ovo novo, mozda i gresim.
pre 4 godine
I ondak dodje do kataklizme i preživi ko?
Stanovnici afganistana, koji žive u postapolitičkom svetu, i još po neko
pre 4 godine
Ovde hvale Hondin VTEC motor kako koristi tu revolucionarnu tehnologiju. I sta je Honda uspela? Da nije mozda izvukla iz 2.0 zapremine 400ks, 600 Nm i 6,7 L potrosnje benzina?? Ma ajte molim vas... Bitno je da je tehnologija revolucionarna a sad snaga, obrtni moment, potrosnja...koga to zanima
pre 4 godine
Ova tehnologija je primenjivana jos 90ih godina u Formuli 1. Tako da stvarno ne vidim kako je to nesto novo u bilo kom smislu.
Zasto nije primenjivano u masovnoj proizvodnji vozila? Zato sto tada niko nije brinuo o zagadjenju i potrosnji goriva i samo je razmisljao da maksimizira profit.
Tehnologija je bila jako komplikovana i odrzavanje motora bi bio blagi uzas. Svaki put kada dodje do greske u elektronici motor bi morali da ugasite, osim ako zelite da se razleti u paramparcad.
Sad je vec izvodljivo napraviti ovakav motor da bude pouzdan, ali ce svi svakako preci na baterije tako da je dalji razvoj u tom smislu cisto bacanje para...
pre 4 godine
A na slici Mazda Skyactiv. Isto krem SUS motora.
pre 4 godine
Dodatna objašnjenja:
Leptir gasa nije potreban, jer se količina usisanog vazduha određuje otvirenošću ventila, slično kao Vanos ili Multiair.
Varijacijom faze, dužine otvaranja i dubine otvaranje se može dobiti optimalna mapa sagorevanja.
Svaki ventil može da ima svoju usisnu/izduvnu granu. Naročito je zanimljiva izduvna strana, jer jedan ventil može ići na turbinu male inercije (dobar odziv), a drugi ventil na turbinu velikog protoka - puno snage. Tako se dobija paralelni turbo sistem bez potrebe za dodatnim ventilima u izduvnoj grani za ispuštanje nadpritiska (wastegate) ili preusmeravanje izduva u posebne grane.
Na usisnoj strani postoje mogućnost da neki usisni ventil ide direktno na vazduh - ponašanje kao atmosferski motor, neki može biti vezan na izduv - egr, a neki na turbo granu, gde se otvaraju po potrebi.
A sve ovo doprinosi bržem zagrevanju katalizatora, manjoj potrošnji, većoj specifičnoj snazi. TFG motor ima 2000cc, ali takođe ima i 600ks. Malo zagađenje je jako bitno svima koji žele da očuvaju SUS motore, ako ne žele da budu potpuno zabranjeni.
pre 4 godine
Ja cekam xiaomi elektricni automobil, kakvo sagorevanje kakvo otvaranje, zatvaranje, crno chadjavljenje.
pre 4 godine
Renault 3.0 V10 electromagnetic valve actuation (LVA), krajem proslog veka.
Nije radilo dobro preko 8000 obrtaja, napusteno za F1 koja se vrti na preko 15000 tada...
pre 4 godine
I, jel ušlo u serijsku proizvodnju nekog modela kad je tako dobro, il je samo za igračke?
pre 4 godine
Hvala vam na ovom objašnjenju i molim vas stavljajte više tekstova ovog tipa.
Da se ljudi koji vole kola malo edukuju a ujedno i da se razbiju zablude kako šta radi i da manje slušamo priče tipa “golf 3 VR6 ima tu oznaku jer kad mu daš gas čuje se vrrrrrr“... ili “moja Alfa ima twinspark i kad dam gas potpisujem u 4toj”... 🤦♂
pre 4 godine
Ok, ovo su tehničke prednosti. A koje su prednosti u samim karakteristikama vozila? Hvala
pre 4 godine
Hvala vam na ovom objašnjenju i molim vas stavljajte više tekstova ovog tipa.
Da se ljudi koji vole kola malo edukuju a ujedno i da se razbiju zablude kako šta radi i da manje slušamo priče tipa “golf 3 VR6 ima tu oznaku jer kad mu daš gas čuje se vrrrrrr“... ili “moja Alfa ima twinspark i kad dam gas potpisujem u 4toj”... 🤦♂
pre 4 godine
Dodatna objašnjenja:
Leptir gasa nije potreban, jer se količina usisanog vazduha određuje otvirenošću ventila, slično kao Vanos ili Multiair.
Varijacijom faze, dužine otvaranja i dubine otvaranje se može dobiti optimalna mapa sagorevanja.
Svaki ventil može da ima svoju usisnu/izduvnu granu. Naročito je zanimljiva izduvna strana, jer jedan ventil može ići na turbinu male inercije (dobar odziv), a drugi ventil na turbinu velikog protoka - puno snage. Tako se dobija paralelni turbo sistem bez potrebe za dodatnim ventilima u izduvnoj grani za ispuštanje nadpritiska (wastegate) ili preusmeravanje izduva u posebne grane.
Na usisnoj strani postoje mogućnost da neki usisni ventil ide direktno na vazduh - ponašanje kao atmosferski motor, neki može biti vezan na izduv - egr, a neki na turbo granu, gde se otvaraju po potrebi.
A sve ovo doprinosi bržem zagrevanju katalizatora, manjoj potrošnji, većoj specifičnoj snazi. TFG motor ima 2000cc, ali takođe ima i 600ks. Malo zagađenje je jako bitno svima koji žele da očuvaju SUS motore, ako ne žele da budu potpuno zabranjeni.
pre 4 godine
Renault 3.0 V10 electromagnetic valve actuation (LVA), krajem proslog veka.
Nije radilo dobro preko 8000 obrtaja, napusteno za F1 koja se vrti na preko 15000 tada...
pre 4 godine
Došao sam do "trocilindarski motor" i tu sam prestao da čitam. Motorne kosilice me ne zanimaju.
(Mr Majestyk, 21. avgust 2021 18:39)
Bilo je onih koji su još početkom 20-tog veka govorili da ne žele šestocilindarske kosilice od 3 litra, jer su se vozili automobili od 6-8 litara.
pre 4 godine
Imao sam priliku da vidim krajem 90-tih u Americi, cilindarsku glavu sa usisno izduvnim ventilima koji su bili pokretani elektromagnetima, a sve upravljano računarom.
Do kraja 1922. američka vojska je u potpunosti razvila turbo motore i direktno ubrizgavanje benzina za njihove avione. Posle su ovladali proizvodnjom aluminijuma i olakšali težinu aviona.
I tako je onda mogao da počne II Svetski rat, pod njihovim nadzorom.
Posle 1945. celokupnu tehniku i tehnologiju aluminijuma dali su Rusima. Pod kojim uslovima, ne znam.
Čudni su putevi patenata i tehničkih rešenja. Prvo se izmisli za vojsku, a onda posle 50 godina, to pređe u civilni sektor.
Wi-Fi se prvo koristio u kosmosu za sporazumevanje astronauta.
pre 4 godine
I, jel ušlo u serijsku proizvodnju nekog modela kad je tako dobro, il je samo za igračke?
pre 4 godine
Ova tehnologija je primenjivana jos 90ih godina u Formuli 1. Tako da stvarno ne vidim kako je to nesto novo u bilo kom smislu.
Zasto nije primenjivano u masovnoj proizvodnji vozila? Zato sto tada niko nije brinuo o zagadjenju i potrosnji goriva i samo je razmisljao da maksimizira profit.
Tehnologija je bila jako komplikovana i odrzavanje motora bi bio blagi uzas. Svaki put kada dodje do greske u elektronici motor bi morali da ugasite, osim ako zelite da se razleti u paramparcad.
Sad je vec izvodljivo napraviti ovakav motor da bude pouzdan, ali ce svi svakako preci na baterije tako da je dalji razvoj u tom smislu cisto bacanje para...
pre 4 godine
Ja cekam xiaomi elektricni automobil, kakvo sagorevanje kakvo otvaranje, zatvaranje, crno chadjavljenje.
pre 4 godine
Ok, ovo su tehničke prednosti. A koje su prednosti u samim karakteristikama vozila? Hvala
pre 4 godine
Ovde hvale Hondin VTEC motor kako koristi tu revolucionarnu tehnologiju. I sta je Honda uspela? Da nije mozda izvukla iz 2.0 zapremine 400ks, 600 Nm i 6,7 L potrosnje benzina?? Ma ajte molim vas... Bitno je da je tehnologija revolucionarna a sad snaga, obrtni moment, potrosnja...koga to zanima
(GTR, 21. avgust 2021 16:22)
Bas ta HONDA po kojoj pljujes, izvlaci i po 600ks iz 2000ccm...Sa tim istim motorom predje preko 300 000 km...Vrti i do 11 000 obrtaja.. Ima HKS turbo. Eno je izlozena u TOKYO.
pre 4 godine
A na slici Mazda Skyactiv. Isto krem SUS motora.
pre 4 godine
Ja sam imao Fiat 500L 0.9 twin air. Ne znam da li je isti sistem, ali bas ta oznaka twin air, je vezana za rad usisnih ventila, koje regulise jedan elektro-hidro blok. Sa tim autom sam presao 240 hiljada i nikakvih problema nisam imao sa tim sistemom. Tako da nisam siguran koliko je ovo novo, mozda i gresim.
pre 4 godine
Ma zastava 101 sa najobicnijim motorom od 1.1 je prelazila 400-600 hiljada km i umesto da se razvija oni sve ugase i sad imamk samo lose aute koji su skupi. Biznis je u pitanju.
pre 4 godine
Sad je vec izvodljivo napraviti ovakav motor da bude pouzdan, ali ce svi svakako preci na baterije tako da je dalji razvoj u tom smislu cisto bacanje para...
(Milan, 21. avgust 2021 15:13)
Pa ne bih bio toliko siguran u to.. Duuugo će još biti SUS motori u upotrebi.. Pogotovo ako pričamo o kamionima i motociklima.. (ne znam koliko je ova tehnilogija primeniva na taj tip vozila, ali bez obzira, biće SUS motora barem još pola veka u masovnoj upotrebi)
pre 4 godine
@Mladen
Dao sam ti plus jer ništa nisam razumeo od ovog sto si napisao, pa mi zvucis kao da se bas razumeš
pre 4 godine
I ondak dodje do kataklizme i preživi ko?
Stanovnici afganistana, koji žive u postapolitičkom svetu, i još po neko
pre 4 godine
(Milan, 21. avgust 2021 15:13)
SUS motori će za nauku uvek biti interesantni, čak i ako svi pređemo na e. Na kraju krajeva, neće to ni tako brzo.
pre 4 godine
@Dezon
Kretati bez ručne uzbrdo uopšte nije pametno jer nije bezbedno i troši lamelu. Inače, mogu da krenem bez ručne bez vraćanja 1 cm unazad ali to nikad ne činim.
pre 4 godine
SUS motor je nepopravljivo primitivna tehnologija. Bez struje (više) ne može ni da počne da radi, a gomilanjem "prilepljenih" agregata (da bi koliko toliko bio efikasniji i manje prljav) sada je i sam taj SUS motor postao periferalija kompjutera.
Jedan vek globalnog luđenja sa i za tim motorima, dva svetska i nebrojeno mnogo "malih ratova" za naftu... krajnje je vreme da to sranje ode u muzeje ili još bolje u zaborav.
"Unapređivanje" SUS je smisleno koliko i uzgoj "turbo deteline" za konje, pre stotinak godina. O usisnim i pogotovo izduvnim ventilima "konjskog motora" bolje ne počinjem.
Posle Holokausta, SUS motor je najveća nesreća i zločin u istoriji ljudi. Znači Nemci... i još jednom Nemci.
Samo su dinosaurusi doživeli (ne i preživeli) veću nesreću nego što je motor na naftu. Njima za utehu, bar tu kataklizmu nisu sami stvorili kao glupa ljudska vrsta.
(Joca, 21. avgust 2021 23:38
Joco dete, izadji iz staklenog zvona u kome zivis i razumi da jedna tenkovska ceta tokom jednog rutinskog vezbanja potrosi vise nafte nego saobracajni spic putnickih drndavaca. O rutinskim vezbama borbenih aviona da i ne govorimo. A tenk i bombarder nikad nece moci da idu na bateriju. Jednostavno samo igracke idu na bateriju. Kluc je u racionalnosti i odgovornosti. Da ne ulazimo sad u visu matematiku i CO2 otisak tokom prozivodnje necega sto ti shvatas kao "zeleno"., "cisto" , "buducnost"
pre 4 godine
Joca, 21. avgust 2021
Tri puta sam pročitao... I hebiga Joco, ne znam šta da kažem! Za nešto si potpuno u pravu, SUS je najneracionalnija mašina... Ali bez nje bismo bili još u 19.veku. Takodje, nafta nije samo pogonsko gorivo, već i osnovna sirovina u hemijskoj industriji... Pa nisu ni samo Nemci "krivi", tu su i Francuzi, pa Ameri, na čelu sa Fordom...
A ljudi će i bez nafte umirati kao što su hiljadama godina kroz istoriju umirali i kad nije bilo ni nafte, ni SUS motora... I to mnogo mladji, jer im je i u takvim čistim uslovima životni vek bio jedva 30 godina.. Dakle, ispada da kako god se okreneš , zadnjica ti ostaje pozadi ...!
Zato opali po gasu dok još ima nafte, a brigu ostavi drugima...
pre 4 godine
@Joca
Ne možeš za nešto reći da je primitivna tehnologija ako još uvek ne postoji bolje tehničko rešenje.
Kako bi funkcionisali traktori, kamioni, brodovi... da bema SUS motora?
Rešenje za njih nije ni na pomolu.
pre 4 godine
10'000 rm, kud ćeš više, drugom od 20 do 140 kmh, otpadaju džigerice.
pre 4 godine
Ovde hvale Hondin VTEC motor kako koristi tu revolucionarnu tehnologiju. I sta je Honda uspela? Da nije mozda izvukla iz 2.0 zapremine 400ks, 600 Nm i 6,7 L potrosnje benzina?? Ma ajte molim vas... Bitno je da je tehnologija revolucionarna a sad snaga, obrtni moment, potrosnja...koga to zanima
(GTR, 21. avgust 2021 16:22)
Bas ta HONDA po kojoj pljujes, izvlaci i po 600ks iz 2000ccm...Sa tim istim motorom predje preko 300 000 km...Vrti i do 11 000 obrtaja.. Ima HKS turbo. Eno je izlozena u TOKYO.
(SRBIN, 21. avgust 2021 18:12)
Ti mislis da on zna o cemu prica i sta je procitao?
pre 4 godine
sine na uzbrdici se krece bez rucne I bez I jednog cm unazad. Pod uslovom da znas da vozis.
(dezon, 21. avgust 2021 19:31)
Automobil mora po zakonima fizike bar malo da povuče silu nizbrdo, a tada se na kvačilu javlja višestruko veća masa... Ali ono "sine" govori više od reči da ti to ne možeš ni da shvatiš. Izadješ biko gde u saobraćaj i vidiš more "sine" vozača.
pre 4 godine
@DnK
sine na uzbrdici se krece bez rucne I bez I jednog cm unazad. Pod uslovom da znas da vozis.
pre 4 godine
Imao hondu Acord 2,0 sa dva bregasta. Metiljav motor , vozite ga kao dizela na malom broju obrtaja . Za vise , potrebno ga poterati u visoke obrtaje. Sve u svemu , ekonomican auto , vozna dinamika osrednja.
pre 4 godine
A sve ovo doprinosi bržem zagrevanju katalizatora, manjoj potrošnji, većoj specifičnoj snazi. TFG motor ima 2000cc, ali takođe ima i 600ks. Malo zagađenje je jako bitno svima koji žele da očuvaju SUS motore, ako ne žele da budu potpuno zabranjeni.
(Mladen, 21. avgust 2021 14:17)
Biće zabranjenji zasigurno, to je rešeno odavno. Čak i ako stavite minus:))
pre 4 godine
I, jel ušlo u serijsku proizvodnju nekog modela kad je tako dobro, il je samo za igračke?
(jaje, 21. avgust 2021 13:23)
Mnogi to imaju u svojim modelima, ali ljudi četo misle da Tojtoin VVT-i sistem ima neke veze sa tim, a u stvari kod Tojote i dalje postoje bregaste osovine, samo se rad ventila za niže i više obrtaje podešava dodatnim delom u samim hidropodizačima, kod prethodne generacije (VVT) radilo se o promeni ugla bregaste u odnosu na radilicu posebnim mehanizmom, kasnije su uveli VVT-iW i Valvematic.
Za izbegavanje leptirastog zatvarača na usisu (uglavnom ima ulogu štelovanje ler gasa) BMW je uveo Valvetronic još u model 316i compact 2001. godine.
Da se ljudi koji vole kola malo edukuju...
(Brdjanin, 21. avgust 2021 13:25)
Nekima prvo treba uvodni kurs, na kome se uči da se ne kaže "kola", "to auto" i slično.
pre 4 godine
SUS motor je nepopravljivo primitivna tehnologija. Bez struje (više) ne može ni da počne da radi, a gomilanjem "prilepljenih" agregata (da bi koliko toliko bio efikasniji i manje prljav) sada je i sam taj SUS motor postao periferalija kompjutera.
Jedan vek globalnog luđenja sa i za tim motorima, dva svetska i nebrojeno mnogo "malih ratova" za naftu... krajnje je vreme da to sranje ode u muzeje ili još bolje u zaborav.
"Unapređivanje" SUS je smisleno koliko i uzgoj "turbo deteline" za konje, pre stotinak godina. O usisnim i pogotovo izduvnim ventilima "konjskog motora" bolje ne počinjem.
Posle Holokausta, SUS motor je najveća nesreća i zločin u istoriji ljudi. Znači Nemci... i još jednom Nemci.
Samo su dinosaurusi doživeli (ne i preživeli) veću nesreću nego što je motor na naftu. Njima za utehu, bar tu kataklizmu nisu sami stvorili kao glupa ljudska vrsta.
pre 4 godine
Nije ni malo pametno! Ništa bez SUS motora. Ukoliko se radi o zagađenju, zagađenje je potpuno anulirano pojavom katalizatora. Postoji još bolji način o kome sam razmišljao kao dete, a to je vodonik i kiseonik čijim se sagorevanjem dobija voda, elektroliza vode je jednostavna koju sam kao dete radio. Vožnja na struju iz baterija je apsurd i mislim da je sa tim narod prevaren.
pre 4 godine
Bas ta HONDA po kojoj pljujes, izvlaci i po 600ks iz 2000ccm...Sa tim istim motorom predje preko 300 000 km...Vrti i do 11 000 obrtaja.. Ima HKS turbo. Eno je izlozena u TOKYO.
(SRBIN, 21. avgust 2021 18:12)
SRBINE, mani se muzejskih primeraka. Govorimo o realnim autima koja mogu da se redovno kupe i koja su u serijskoj proizvodnji.
pre 4 godine
Nekima prvo treba uvodni kurs, na kome se uči da se ne kaže "kola", "to auto" i slično.
(Veliki brat, 21. avgust 2021 18:10)
Ono kad si svuda inferioran, pa ti treba post tipa "al sam mu rek'o "
pre 4 godine
Sve je to lepo a mi i dan danas treba da podignemo gas na preko 1500 obrtaja da bi auto krenuo i da se ne bi ugasio pogotovo benzinac najgore je za uzbrdice velike kad vam naidje neko u susret i morate da stanete i posle ga rucnom i petnim zilama izvlacite da krene...
pre 4 godine
Razlika izmedju osovine i vratila je sledeća
Vratilo prenosi moment osovina ne prenosi moment. Primer može da bude lokomotiva i vagon na lokomotivi ima pogonska jedinica sa točkovima na vratilu motor pogoni vratilo a vratilo točkove.na vagonima osovina služi da poveže točkove točkovi su ležajevima spojeni sa osovinom tako da nema prenosa momenta
pre 4 godine
Motori, automobili, mašine...sve je to mene zanimalo od malih nogu, posebno SUS motori svih vrsta...danas poslije pojave električnih automobila sve to mi se jednostavno gadi, 100 godina usavršavanja nije napravilo ništa posebno, ušteda goriva i izvlačenje veće snage, danas je SUS motor pod kontrolom računara i sa stotinama nekakvih senzora i još koječega...pa onda mjenjači, plivajući zamajci, razni filteri, aditivi, razna ulja.... sve to je dovelo do povećanja cijene održavanja i čestih kvarova...čim budem u mogućnosti kupujem auto na struju. SUS motori odlaze u istoriju i to je nezaustavljivo.
pre 4 godine
Zato i jesi ,,Brdjanin,, - nemas elementarni osecaj za dobru foru ! Vrrrrrr !!
pre 4 godine
Nije poslednji!!!!
pre 4 godine
Ovde hvale Hondin VTEC motor kako koristi tu revolucionarnu tehnologiju. I sta je Honda uspela? Da nije mozda izvukla iz 2.0 zapremine 400ks, 600 Nm i 6,7 L potrosnje benzina?? Ma ajte molim vas... Bitno je da je tehnologija revolucionarna a sad snaga, obrtni moment, potrosnja...koga to zanima
pre 4 godine
EV imaju buducnost samo ukoliko se broj vozila radikalno smanji, a to znaci broj stanovnika na planeti i proizvodnja el energije radikalno predje na nuklearne elektrane. Druga, eventualna, opcija za opstanak EV je da se pocne sa razvojem jos jednog tipa pogona, npr, i najlogicnije trenutno, vodonika pa da u tom slucaju bude izbor kao danas benzin ili dizel, u tom slucaju elektrifikacija bi bila rasterecena u suprotnom EV su sviranje k.... Da ne govorimo o logistici kada je proizvodnja i eksploatacija delova za EV u pitanju, to je poseban problem., sto mi u Srbiji trenutno imamo na delu sa Rio Tintom npr, a toga po svetu koliko hoces!
pre 4 godine
Kad sam ja pricao o sistemu otvorenih ventila neki su govorili da sam lud
pre 4 godine
Izvinjavam se, zna li ko od vas stručnjaka, koja je razlika između osovine i vratila?
pre 4 godine
Joco dete, izadji iz staklenog zvona u kome zivis i razumi da jedna tenkovska ceta tokom jednog rutinskog vezbanja potrosi vise nafte nego saobracajni spic putnickih drndavaca. O rutinskim vezbama borbenih aviona da i ne govorimo. A tenk i bombarder nikad nece moci da idu na bateriju. Jednostavno samo igracke idu na bateriju. Kluc je u racionalnosti i odgovornosti. Da ne ulazimo sad u visu matematiku i CO2 otisak tokom prozivodnje necega sto ti shvatas kao "zeleno"., "cisto" , "buducnost"
(Danilo, 22. avgust 2021 07:31)
Pa vidi, dizel motor je nasao svoju primenu u tenkovima, brodovima, kamionima zbog obrtnog momenta. Treba poterati tenk od 60t iz blatnjavog jarka. U tom smislu elektromotor prakticno ima neogranicen potencijal u smislu obrtnog momenta i to bez opterecenja sklopova koji trpe te sile. Tako da sto se pogonskog skopa tice, elektricni motor i te kako moze da zameni SUS motor, problem je samo u napajanju tog sklopa. To je zbog trenutne tehnologije ograniceno kapacitetima baterija i brzinom punjenja, u vojnoj primeni imace i neki vid takticke nepognosti u smislu izvora struje. Medjutim, jos su Nemci tokom II svetskog rata eksperimentisali sa onim Vrilovima koji su imali neke posebne pogone napajajuci se jonima iz atmosfere, ko zna sta su sve ameri posle rata pokupili i sta su sve u tajnosti razvijali sve ove godine i sa cime su eksperimentisali i sta ljudi vidjaju po nebu. Jednog dana ce se to sigurno obelodaniti i naci svoju primenu za vojne potreba (avioni ili sta vec budu te letilice, tenkovi ako uopste ta nova tehnologija ne promeni koncept ratovanja i bude uopste potrebe za tenkovima). Jeste sve to mozda trenutno na dalekom stapu, ali pre samo 100-ak godina konji su vukli topove i haubice, a gde smo danas a gde cemo biti za 20, 30 ili 50 godina.
pre 4 godine
Prevazidjeno davno,uskoro odlaze u Istoriju.
pre 4 godine
Odavno se proizvode sistemi na slicnu foru. razni vvti.vanosi.valve tronici .twin airi... koji sem sto regulisu precizniji dovod vazduha u motor .takodje i prilicno pune budzet nama serviserima.
pre 4 godine
Došao sam do "trocilindarski motor" i tu sam prestao da čitam. Motorne kosilice me ne zanimaju.
pre 4 godine
dezon@ pa lako je tebi kad vozis automatik ,izvlacim ga ja gde god hoces ali treba iskustvo ne pitaj...
pre 4 godine
@(ja, 22. avgust 2021 08:55)
Na uzbrdici mozes da krenes bez rucne. To su mene ucili jos u auto skoli i nema nikakve veze sa kvacilom. Nozna kocnica se koristi kao rucna i u jednom trenutku balansiras obema nogama na tri pedale. Doduse ne bas na svakoj uzbrdici i ne na svakom automobilu.
pre 4 godine
Revolucija je takodje bila i kada je Opel napravio OHC motor sa samostelujucim ventilima..
To su bili nepoderivi motori.
pre 4 godine
Sus su istorija, okrenite se prema Nikoli Tesli. Struja je savršeno rešenje a potrebno je još malo da se pronađe potpuno rešenje za proizvodnju iste.
pre 4 godine
@dragan
Kakve veze ima Nikola Tesla sa kolima?
pre 4 godine
Sve strucnjaci a u servisima od 10 ili 15 mehanicara jedan eventualno dvojica
znaju otkloniti ozbiljniji kvar. Zato se neki zale na neku marku auta jer
im ni u ovlasteni serviseri nisu otklonili kvar. Radio sam u servisu gdje je bilo 19 mehanicara a dvojica su znali posao.
pre 4 godine
Ustvari, kola su samo uzimanje para. Jedina bitna stvar su traktori. Njiva ne moze na baterije da se uradi, samo nafta ima dovoljno gustine energije da radi OK. Brodovi inace emituju vise od 90% svetskog CO2 iz saobracaja, ali povika je na kola. Vodonik se dobija iz C-H jedinjenja, jer je 50 puta jeftinije nego hidroliza vode, i to je vrlo prljavo ( emituje gomilu CO2). Treba smanjiti licni prevoz i poboljsati zajednicki prevoz kao GSP i voz
pre 4 godine
Slično se koristi (ili koristilo) u Formuli 1 još pre 10-15 godina kada su motori mogli vrteteti i preko 20.000 obrt/min. Samo što tada nisu koristili elektronske aktuatore nego penumatske. Pored kontrole količine vazduha, timinga otvaranja/zatvaranja, razlog zašto su koristili pneumatiku je to što pri tim velikim obrtajima, kada se breg "skloni od ventila", opruga ventila ne može tako velikom brzinom da zatvori ventil. Opruga kada se sabije bregastom osovinom i kasnije otpusti, potrebno je neko vreme da se ona vrati u svoje stanje "mirovanja". Ta brzina kojom se opruga vraća iz "sabijenog" u "opušteno" stanje je za potrebe motora formule 1 bilo presporo i zato su napravili pneumatske ventile.
pre 4 godine
a kada ce baterija za traktor ili kombajn ili svu drugu industriju ...
pre 4 godine
Došao sam do "trocilindarski motor" i tu sam prestao da čitam. Motorne kosilice me ne zanimaju.
pre 4 godine
SUS motor je nepopravljivo primitivna tehnologija. Bez struje (više) ne može ni da počne da radi, a gomilanjem "prilepljenih" agregata (da bi koliko toliko bio efikasniji i manje prljav) sada je i sam taj SUS motor postao periferalija kompjutera.
Jedan vek globalnog luđenja sa i za tim motorima, dva svetska i nebrojeno mnogo "malih ratova" za naftu... krajnje je vreme da to sranje ode u muzeje ili još bolje u zaborav.
"Unapređivanje" SUS je smisleno koliko i uzgoj "turbo deteline" za konje, pre stotinak godina. O usisnim i pogotovo izduvnim ventilima "konjskog motora" bolje ne počinjem.
Posle Holokausta, SUS motor je najveća nesreća i zločin u istoriji ljudi. Znači Nemci... i još jednom Nemci.
Samo su dinosaurusi doživeli (ne i preživeli) veću nesreću nego što je motor na naftu. Njima za utehu, bar tu kataklizmu nisu sami stvorili kao glupa ljudska vrsta.
pre 4 godine
Ja cekam xiaomi elektricni automobil, kakvo sagorevanje kakvo otvaranje, zatvaranje, crno chadjavljenje.
pre 4 godine
Ovde hvale Hondin VTEC motor kako koristi tu revolucionarnu tehnologiju. I sta je Honda uspela? Da nije mozda izvukla iz 2.0 zapremine 400ks, 600 Nm i 6,7 L potrosnje benzina?? Ma ajte molim vas... Bitno je da je tehnologija revolucionarna a sad snaga, obrtni moment, potrosnja...koga to zanima
pre 4 godine
@DnK
sine na uzbrdici se krece bez rucne I bez I jednog cm unazad. Pod uslovom da znas da vozis.
pre 4 godine
Bas ta HONDA po kojoj pljujes, izvlaci i po 600ks iz 2000ccm...Sa tim istim motorom predje preko 300 000 km...Vrti i do 11 000 obrtaja.. Ima HKS turbo. Eno je izlozena u TOKYO.
(SRBIN, 21. avgust 2021 18:12)
SRBINE, mani se muzejskih primeraka. Govorimo o realnim autima koja mogu da se redovno kupe i koja su u serijskoj proizvodnji.
pre 4 godine
Sve je to lepo a mi i dan danas treba da podignemo gas na preko 1500 obrtaja da bi auto krenuo i da se ne bi ugasio pogotovo benzinac najgore je za uzbrdice velike kad vam naidje neko u susret i morate da stanete i posle ga rucnom i petnim zilama izvlacite da krene...
pre 4 godine
A sve ovo doprinosi bržem zagrevanju katalizatora, manjoj potrošnji, većoj specifičnoj snazi. TFG motor ima 2000cc, ali takođe ima i 600ks. Malo zagađenje je jako bitno svima koji žele da očuvaju SUS motore, ako ne žele da budu potpuno zabranjeni.
(Mladen, 21. avgust 2021 14:17)
Biće zabranjenji zasigurno, to je rešeno odavno. Čak i ako stavite minus:))
pre 4 godine
Ma zastava 101 sa najobicnijim motorom od 1.1 je prelazila 400-600 hiljada km i umesto da se razvija oni sve ugase i sad imamk samo lose aute koji su skupi. Biznis je u pitanju.
pre 4 godine
Prevazidjeno davno,uskoro odlaze u Istoriju.
pre 4 godine
I, jel ušlo u serijsku proizvodnju nekog modela kad je tako dobro, il je samo za igračke?
pre 4 godine
I, jel ušlo u serijsku proizvodnju nekog modela kad je tako dobro, il je samo za igračke?
(jaje, 21. avgust 2021 13:23)
Mnogi to imaju u svojim modelima, ali ljudi četo misle da Tojtoin VVT-i sistem ima neke veze sa tim, a u stvari kod Tojote i dalje postoje bregaste osovine, samo se rad ventila za niže i više obrtaje podešava dodatnim delom u samim hidropodizačima, kod prethodne generacije (VVT) radilo se o promeni ugla bregaste u odnosu na radilicu posebnim mehanizmom, kasnije su uveli VVT-iW i Valvematic.
Za izbegavanje leptirastog zatvarača na usisu (uglavnom ima ulogu štelovanje ler gasa) BMW je uveo Valvetronic još u model 316i compact 2001. godine.
Da se ljudi koji vole kola malo edukuju...
(Brdjanin, 21. avgust 2021 13:25)
Nekima prvo treba uvodni kurs, na kome se uči da se ne kaže "kola", "to auto" i slično.
pre 4 godine
Imao sam priliku da vidim krajem 90-tih u Americi, cilindarsku glavu sa usisno izduvnim ventilima koji su bili pokretani elektromagnetima, a sve upravljano računarom.
Do kraja 1922. američka vojska je u potpunosti razvila turbo motore i direktno ubrizgavanje benzina za njihove avione. Posle su ovladali proizvodnjom aluminijuma i olakšali težinu aviona.
I tako je onda mogao da počne II Svetski rat, pod njihovim nadzorom.
Posle 1945. celokupnu tehniku i tehnologiju aluminijuma dali su Rusima. Pod kojim uslovima, ne znam.
Čudni su putevi patenata i tehničkih rešenja. Prvo se izmisli za vojsku, a onda posle 50 godina, to pređe u civilni sektor.
Wi-Fi se prvo koristio u kosmosu za sporazumevanje astronauta.
pre 4 godine
I ondak dodje do kataklizme i preživi ko?
Stanovnici afganistana, koji žive u postapolitičkom svetu, i još po neko
pre 4 godine
Imao hondu Acord 2,0 sa dva bregasta. Metiljav motor , vozite ga kao dizela na malom broju obrtaja . Za vise , potrebno ga poterati u visoke obrtaje. Sve u svemu , ekonomican auto , vozna dinamika osrednja.
pre 4 godine
Sus su istorija, okrenite se prema Nikoli Tesli. Struja je savršeno rešenje a potrebno je još malo da se pronađe potpuno rešenje za proizvodnju iste.
pre 4 godine
Ovde hvale Hondin VTEC motor kako koristi tu revolucionarnu tehnologiju. I sta je Honda uspela? Da nije mozda izvukla iz 2.0 zapremine 400ks, 600 Nm i 6,7 L potrosnje benzina?? Ma ajte molim vas... Bitno je da je tehnologija revolucionarna a sad snaga, obrtni moment, potrosnja...koga to zanima
(GTR, 21. avgust 2021 16:22)
Bas ta HONDA po kojoj pljujes, izvlaci i po 600ks iz 2000ccm...Sa tim istim motorom predje preko 300 000 km...Vrti i do 11 000 obrtaja.. Ima HKS turbo. Eno je izlozena u TOKYO.
pre 4 godine
Ova tehnologija je primenjivana jos 90ih godina u Formuli 1. Tako da stvarno ne vidim kako je to nesto novo u bilo kom smislu.
Zasto nije primenjivano u masovnoj proizvodnji vozila? Zato sto tada niko nije brinuo o zagadjenju i potrosnji goriva i samo je razmisljao da maksimizira profit.
Tehnologija je bila jako komplikovana i odrzavanje motora bi bio blagi uzas. Svaki put kada dodje do greske u elektronici motor bi morali da ugasite, osim ako zelite da se razleti u paramparcad.
Sad je vec izvodljivo napraviti ovakav motor da bude pouzdan, ali ce svi svakako preci na baterije tako da je dalji razvoj u tom smislu cisto bacanje para...
pre 4 godine
Ok, ovo su tehničke prednosti. A koje su prednosti u samim karakteristikama vozila? Hvala
pre 4 godine
@Dezon
Kretati bez ručne uzbrdo uopšte nije pametno jer nije bezbedno i troši lamelu. Inače, mogu da krenem bez ručne bez vraćanja 1 cm unazad ali to nikad ne činim.
pre 4 godine
Motori, automobili, mašine...sve je to mene zanimalo od malih nogu, posebno SUS motori svih vrsta...danas poslije pojave električnih automobila sve to mi se jednostavno gadi, 100 godina usavršavanja nije napravilo ništa posebno, ušteda goriva i izvlačenje veće snage, danas je SUS motor pod kontrolom računara i sa stotinama nekakvih senzora i još koječega...pa onda mjenjači, plivajući zamajci, razni filteri, aditivi, razna ulja.... sve to je dovelo do povećanja cijene održavanja i čestih kvarova...čim budem u mogućnosti kupujem auto na struju. SUS motori odlaze u istoriju i to je nezaustavljivo.
pre 4 godine
Zato i jesi ,,Brdjanin,, - nemas elementarni osecaj za dobru foru ! Vrrrrrr !!
pre 4 godine
Nije ni malo pametno! Ništa bez SUS motora. Ukoliko se radi o zagađenju, zagađenje je potpuno anulirano pojavom katalizatora. Postoji još bolji način o kome sam razmišljao kao dete, a to je vodonik i kiseonik čijim se sagorevanjem dobija voda, elektroliza vode je jednostavna koju sam kao dete radio. Vožnja na struju iz baterija je apsurd i mislim da je sa tim narod prevaren.
pre 4 godine
Hvala vam na ovom objašnjenju i molim vas stavljajte više tekstova ovog tipa.
Da se ljudi koji vole kola malo edukuju a ujedno i da se razbiju zablude kako šta radi i da manje slušamo priče tipa “golf 3 VR6 ima tu oznaku jer kad mu daš gas čuje se vrrrrrr“... ili “moja Alfa ima twinspark i kad dam gas potpisujem u 4toj”... 🤦♂
pre 4 godine
A na slici Mazda Skyactiv. Isto krem SUS motora.
pre 4 godine
SUS motor je nepopravljivo primitivna tehnologija. Bez struje (više) ne može ni da počne da radi, a gomilanjem "prilepljenih" agregata (da bi koliko toliko bio efikasniji i manje prljav) sada je i sam taj SUS motor postao periferalija kompjutera.
Jedan vek globalnog luđenja sa i za tim motorima, dva svetska i nebrojeno mnogo "malih ratova" za naftu... krajnje je vreme da to sranje ode u muzeje ili još bolje u zaborav.
"Unapređivanje" SUS je smisleno koliko i uzgoj "turbo deteline" za konje, pre stotinak godina. O usisnim i pogotovo izduvnim ventilima "konjskog motora" bolje ne počinjem.
Posle Holokausta, SUS motor je najveća nesreća i zločin u istoriji ljudi. Znači Nemci... i još jednom Nemci.
Samo su dinosaurusi doživeli (ne i preživeli) veću nesreću nego što je motor na naftu. Njima za utehu, bar tu kataklizmu nisu sami stvorili kao glupa ljudska vrsta.
(Joca, 21. avgust 2021 23:38
Joco dete, izadji iz staklenog zvona u kome zivis i razumi da jedna tenkovska ceta tokom jednog rutinskog vezbanja potrosi vise nafte nego saobracajni spic putnickih drndavaca. O rutinskim vezbama borbenih aviona da i ne govorimo. A tenk i bombarder nikad nece moci da idu na bateriju. Jednostavno samo igracke idu na bateriju. Kluc je u racionalnosti i odgovornosti. Da ne ulazimo sad u visu matematiku i CO2 otisak tokom prozivodnje necega sto ti shvatas kao "zeleno"., "cisto" , "buducnost"
pre 4 godine
Sad je vec izvodljivo napraviti ovakav motor da bude pouzdan, ali ce svi svakako preci na baterije tako da je dalji razvoj u tom smislu cisto bacanje para...
(Milan, 21. avgust 2021 15:13)
Pa ne bih bio toliko siguran u to.. Duuugo će još biti SUS motori u upotrebi.. Pogotovo ako pričamo o kamionima i motociklima.. (ne znam koliko je ova tehnilogija primeniva na taj tip vozila, ali bez obzira, biće SUS motora barem još pola veka u masovnoj upotrebi)
pre 4 godine
@(ja, 22. avgust 2021 08:55)
Na uzbrdici mozes da krenes bez rucne. To su mene ucili jos u auto skoli i nema nikakve veze sa kvacilom. Nozna kocnica se koristi kao rucna i u jednom trenutku balansiras obema nogama na tri pedale. Doduse ne bas na svakoj uzbrdici i ne na svakom automobilu.
pre 4 godine
Dodatna objašnjenja:
Leptir gasa nije potreban, jer se količina usisanog vazduha određuje otvirenošću ventila, slično kao Vanos ili Multiair.
Varijacijom faze, dužine otvaranja i dubine otvaranje se može dobiti optimalna mapa sagorevanja.
Svaki ventil može da ima svoju usisnu/izduvnu granu. Naročito je zanimljiva izduvna strana, jer jedan ventil može ići na turbinu male inercije (dobar odziv), a drugi ventil na turbinu velikog protoka - puno snage. Tako se dobija paralelni turbo sistem bez potrebe za dodatnim ventilima u izduvnoj grani za ispuštanje nadpritiska (wastegate) ili preusmeravanje izduva u posebne grane.
Na usisnoj strani postoje mogućnost da neki usisni ventil ide direktno na vazduh - ponašanje kao atmosferski motor, neki može biti vezan na izduv - egr, a neki na turbo granu, gde se otvaraju po potrebi.
A sve ovo doprinosi bržem zagrevanju katalizatora, manjoj potrošnji, većoj specifičnoj snazi. TFG motor ima 2000cc, ali takođe ima i 600ks. Malo zagađenje je jako bitno svima koji žele da očuvaju SUS motore, ako ne žele da budu potpuno zabranjeni.
pre 4 godine
Renault 3.0 V10 electromagnetic valve actuation (LVA), krajem proslog veka.
Nije radilo dobro preko 8000 obrtaja, napusteno za F1 koja se vrti na preko 15000 tada...
pre 4 godine
Došao sam do "trocilindarski motor" i tu sam prestao da čitam. Motorne kosilice me ne zanimaju.
(Mr Majestyk, 21. avgust 2021 18:39)
Bilo je onih koji su još početkom 20-tog veka govorili da ne žele šestocilindarske kosilice od 3 litra, jer su se vozili automobili od 6-8 litara.
pre 4 godine
@Mladen
Dao sam ti plus jer ništa nisam razumeo od ovog sto si napisao, pa mi zvucis kao da se bas razumeš
pre 4 godine
(Milan, 21. avgust 2021 15:13)
SUS motori će za nauku uvek biti interesantni, čak i ako svi pređemo na e. Na kraju krajeva, neće to ni tako brzo.
pre 4 godine
Ja sam imao Fiat 500L 0.9 twin air. Ne znam da li je isti sistem, ali bas ta oznaka twin air, je vezana za rad usisnih ventila, koje regulise jedan elektro-hidro blok. Sa tim autom sam presao 240 hiljada i nikakvih problema nisam imao sa tim sistemom. Tako da nisam siguran koliko je ovo novo, mozda i gresim.
pre 4 godine
10'000 rm, kud ćeš više, drugom od 20 do 140 kmh, otpadaju džigerice.
pre 4 godine
EV imaju buducnost samo ukoliko se broj vozila radikalno smanji, a to znaci broj stanovnika na planeti i proizvodnja el energije radikalno predje na nuklearne elektrane. Druga, eventualna, opcija za opstanak EV je da se pocne sa razvojem jos jednog tipa pogona, npr, i najlogicnije trenutno, vodonika pa da u tom slucaju bude izbor kao danas benzin ili dizel, u tom slucaju elektrifikacija bi bila rasterecena u suprotnom EV su sviranje k.... Da ne govorimo o logistici kada je proizvodnja i eksploatacija delova za EV u pitanju, to je poseban problem., sto mi u Srbiji trenutno imamo na delu sa Rio Tintom npr, a toga po svetu koliko hoces!
pre 4 godine
sine na uzbrdici se krece bez rucne I bez I jednog cm unazad. Pod uslovom da znas da vozis.
(dezon, 21. avgust 2021 19:31)
Automobil mora po zakonima fizike bar malo da povuče silu nizbrdo, a tada se na kvačilu javlja višestruko veća masa... Ali ono "sine" govori više od reči da ti to ne možeš ni da shvatiš. Izadješ biko gde u saobraćaj i vidiš more "sine" vozača.
pre 4 godine
Nije poslednji!!!!
pre 4 godine
Nekima prvo treba uvodni kurs, na kome se uči da se ne kaže "kola", "to auto" i slično.
(Veliki brat, 21. avgust 2021 18:10)
Ono kad si svuda inferioran, pa ti treba post tipa "al sam mu rek'o "
pre 4 godine
Joco dete, izadji iz staklenog zvona u kome zivis i razumi da jedna tenkovska ceta tokom jednog rutinskog vezbanja potrosi vise nafte nego saobracajni spic putnickih drndavaca. O rutinskim vezbama borbenih aviona da i ne govorimo. A tenk i bombarder nikad nece moci da idu na bateriju. Jednostavno samo igracke idu na bateriju. Kluc je u racionalnosti i odgovornosti. Da ne ulazimo sad u visu matematiku i CO2 otisak tokom prozivodnje necega sto ti shvatas kao "zeleno"., "cisto" , "buducnost"
(Danilo, 22. avgust 2021 07:31)
Pa vidi, dizel motor je nasao svoju primenu u tenkovima, brodovima, kamionima zbog obrtnog momenta. Treba poterati tenk od 60t iz blatnjavog jarka. U tom smislu elektromotor prakticno ima neogranicen potencijal u smislu obrtnog momenta i to bez opterecenja sklopova koji trpe te sile. Tako da sto se pogonskog skopa tice, elektricni motor i te kako moze da zameni SUS motor, problem je samo u napajanju tog sklopa. To je zbog trenutne tehnologije ograniceno kapacitetima baterija i brzinom punjenja, u vojnoj primeni imace i neki vid takticke nepognosti u smislu izvora struje. Medjutim, jos su Nemci tokom II svetskog rata eksperimentisali sa onim Vrilovima koji su imali neke posebne pogone napajajuci se jonima iz atmosfere, ko zna sta su sve ameri posle rata pokupili i sta su sve u tajnosti razvijali sve ove godine i sa cime su eksperimentisali i sta ljudi vidjaju po nebu. Jednog dana ce se to sigurno obelodaniti i naci svoju primenu za vojne potreba (avioni ili sta vec budu te letilice, tenkovi ako uopste ta nova tehnologija ne promeni koncept ratovanja i bude uopste potrebe za tenkovima). Jeste sve to mozda trenutno na dalekom stapu, ali pre samo 100-ak godina konji su vukli topove i haubice, a gde smo danas a gde cemo biti za 20, 30 ili 50 godina.
pre 4 godine
@dragan
Kakve veze ima Nikola Tesla sa kolima?
pre 4 godine
dezon@ pa lako je tebi kad vozis automatik ,izvlacim ga ja gde god hoces ali treba iskustvo ne pitaj...
pre 4 godine
@Joca
Ne možeš za nešto reći da je primitivna tehnologija ako još uvek ne postoji bolje tehničko rešenje.
Kako bi funkcionisali traktori, kamioni, brodovi... da bema SUS motora?
Rešenje za njih nije ni na pomolu.
pre 4 godine
Kad sam ja pricao o sistemu otvorenih ventila neki su govorili da sam lud
pre 4 godine
Izvinjavam se, zna li ko od vas stručnjaka, koja je razlika između osovine i vratila?
pre 4 godine
Odavno se proizvode sistemi na slicnu foru. razni vvti.vanosi.valve tronici .twin airi... koji sem sto regulisu precizniji dovod vazduha u motor .takodje i prilicno pune budzet nama serviserima.
pre 4 godine
Joca, 21. avgust 2021
Tri puta sam pročitao... I hebiga Joco, ne znam šta da kažem! Za nešto si potpuno u pravu, SUS je najneracionalnija mašina... Ali bez nje bismo bili još u 19.veku. Takodje, nafta nije samo pogonsko gorivo, već i osnovna sirovina u hemijskoj industriji... Pa nisu ni samo Nemci "krivi", tu su i Francuzi, pa Ameri, na čelu sa Fordom...
A ljudi će i bez nafte umirati kao što su hiljadama godina kroz istoriju umirali i kad nije bilo ni nafte, ni SUS motora... I to mnogo mladji, jer im je i u takvim čistim uslovima životni vek bio jedva 30 godina.. Dakle, ispada da kako god se okreneš , zadnjica ti ostaje pozadi ...!
Zato opali po gasu dok još ima nafte, a brigu ostavi drugima...
pre 4 godine
Razlika izmedju osovine i vratila je sledeća
Vratilo prenosi moment osovina ne prenosi moment. Primer može da bude lokomotiva i vagon na lokomotivi ima pogonska jedinica sa točkovima na vratilu motor pogoni vratilo a vratilo točkove.na vagonima osovina služi da poveže točkove točkovi su ležajevima spojeni sa osovinom tako da nema prenosa momenta
pre 4 godine
Revolucija je takodje bila i kada je Opel napravio OHC motor sa samostelujucim ventilima..
To su bili nepoderivi motori.
pre 4 godine
Ustvari, kola su samo uzimanje para. Jedina bitna stvar su traktori. Njiva ne moze na baterije da se uradi, samo nafta ima dovoljno gustine energije da radi OK. Brodovi inace emituju vise od 90% svetskog CO2 iz saobracaja, ali povika je na kola. Vodonik se dobija iz C-H jedinjenja, jer je 50 puta jeftinije nego hidroliza vode, i to je vrlo prljavo ( emituje gomilu CO2). Treba smanjiti licni prevoz i poboljsati zajednicki prevoz kao GSP i voz
pre 4 godine
Ovde hvale Hondin VTEC motor kako koristi tu revolucionarnu tehnologiju. I sta je Honda uspela? Da nije mozda izvukla iz 2.0 zapremine 400ks, 600 Nm i 6,7 L potrosnje benzina?? Ma ajte molim vas... Bitno je da je tehnologija revolucionarna a sad snaga, obrtni moment, potrosnja...koga to zanima
(GTR, 21. avgust 2021 16:22)
Bas ta HONDA po kojoj pljujes, izvlaci i po 600ks iz 2000ccm...Sa tim istim motorom predje preko 300 000 km...Vrti i do 11 000 obrtaja.. Ima HKS turbo. Eno je izlozena u TOKYO.
(SRBIN, 21. avgust 2021 18:12)
Ti mislis da on zna o cemu prica i sta je procitao?
pre 4 godine
Sve strucnjaci a u servisima od 10 ili 15 mehanicara jedan eventualno dvojica
znaju otkloniti ozbiljniji kvar. Zato se neki zale na neku marku auta jer
im ni u ovlasteni serviseri nisu otklonili kvar. Radio sam u servisu gdje je bilo 19 mehanicara a dvojica su znali posao.
pre 4 godine
Slično se koristi (ili koristilo) u Formuli 1 još pre 10-15 godina kada su motori mogli vrteteti i preko 20.000 obrt/min. Samo što tada nisu koristili elektronske aktuatore nego penumatske. Pored kontrole količine vazduha, timinga otvaranja/zatvaranja, razlog zašto su koristili pneumatiku je to što pri tim velikim obrtajima, kada se breg "skloni od ventila", opruga ventila ne može tako velikom brzinom da zatvori ventil. Opruga kada se sabije bregastom osovinom i kasnije otpusti, potrebno je neko vreme da se ona vrati u svoje stanje "mirovanja". Ta brzina kojom se opruga vraća iz "sabijenog" u "opušteno" stanje je za potrebe motora formule 1 bilo presporo i zato su napravili pneumatske ventile.
pre 4 godine
a kada ce baterija za traktor ili kombajn ili svu drugu industriju ...
54 Komentari
Sortiraj po: