Sreda, 28.07.2021.

15:00

Ventvort Miler sumnjao da ima autizam - i bio je u pravu

Izvor: B92

Ventvort Miler sumnjao da ima autizam - i bio je u pravu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

Ma

pre 2 godine

@brm
a znaš li sta moze od života da ti uradi osoba sa takozvanim funkcionalnim autizmom? Neko ko je uspešan u svojoj profesiji a plus ima pridružene psihičke smetnje? Anksioznost, depresiju, tabletimaniju, granici poremećaj ličnosti? Pakao nije ravan

123

pre 2 godine

Kad sam radio kao obezbeđenje morao sam sam da neutrališem čoveka koji je imao autizam, čovek preko 2 metra i 120kg je počeo da urla i grize prolaznike za lice meni je hteo noktima da iskopa oči. Tad sam prvi put čuo za autizam. Oni redovno dobijaju napade kad su među ljudima, ne znam kako ovaj lik ima autizam, deluje poprilično normalno.

brm

pre 2 godine

Tehnički gledano, svi imamo autizam, jer smo svi negde na tom spektru. Amerikanci imaju mnogo široku definiciju toga i sad je kod njih postao trend da svi imaju dijagnozu autizma, iz nekog razloga je to sada tamo in. Ne može neko da ima autizam da je u staju da samostalno funkcioniše i sam (pre svih oko njega, uključujući i razne lekare) shvati da ima isti.

Mora da se nađe nova definicija i da se odvoje autistični koji ne mogu samostalno da funkcionišu od onih koji mogu. To su dva različita sveta.

NikolaBg

pre 2 godine

Ljudi moji, svi mi smo izloženi stresovima i anksioznostima svaki dan. Što se tiče poremećaja 50 % je nasledno, a 50% nam nameće okolina i kako ćemo tome da se suprodstavimo. Zbog raznih vrsta stresa i sve većim ludilom od društva i današnjice u kojoj živimo, a ne cvetaju ruže ni u najbogatijim zemljama, postajemo sve više anksiozni, depresivni, javljaju se bolesti zavisnosti. Ako tu dolazi do izražaja i genetika javljaju se posle puberteta i ozbiljni poremećaji bipolarnih, šizofrenija, autizam. Nagle životne promene poput dobitka ili gubitka nam nameću kako ćemo da se ponašamo. Nekome to proradi još u detinjstvu ako je izložen devijantnom ponašanju porodice. Ovo sve piše već u knjigama, čak i laik može da zaključi, ne pametujte mnogo.

Defektolog

pre 2 godine

Vidim da mnogi znaju šta je autizam bez da su procitali ikakvu strucnu literaturu, vec samo na osnovu informacija iz okoline i sa interneta. Vecina ovde nema pojma koja je definicija autizma, i uz pomoc kojih kriterijuma se daje, koje dijagnoze jos spadaju u autisticni spektar poremecaja, a da nije Asperg, jer je to najpoznatije. Mnogo me nervira kad neko pise o necemu, a nema uvid u stvarnu dijagnozu. I da, osobe sa autizmom i te kako mogu da zive samostalno, to se zove visoko funkcionalni autizam. Kontakt ocima i stereotipno tapsanje su zastareli kriterijumi iz 80ih i 90ih godina. Od tada smo mnogo napredovali sto se tice nauke i dijagnoze.

dude

pre 2 godine

Prison break najbolja serija ikada
(Michael Scofield, 28. jul 2021 21:14)

kad smo već kod teme članka, znaš li kako da odcinkujem pocinkovani kataklinger?

Jovan

pre 2 godine

Nije fer prema autističnim osobama. Naš sin je bio granični slučaj i sada u šest godina ima određene specifičnosti, manjak socijalne inteligencije, osim toga je jedan super lik. U USA bi mu zalepili dijagnozu. Ali stvarno nije fer prema osobama koje ne mogu da funkcionišu samostalno i roditeljima koje smo često sretali na našem putu, a koji proživljavaju pakao.

Kentaur

pre 2 godine

Koliko glupih komentara, i to u doba interneta.
Postoji razlog zasto se zove Autism Spectrum Disorder, znaci spektar simptoma. Postoji preko stotinu razlicitih gena koji doprinose pojavi simptoma. Postoje familijarni, nasledni oblici, ali I tzv de novo pacijenti gde se mutacija desava u oplodnim celijama. Autizam spada u grupu neurolskih oboljenja koje imaju dosta simptoma koji se preklapaju da simptomima drugih sindroma. Jedina nejasna stvar je na osnovu cega postavili dijagnozu- genetike ili psihijatrijskih parametara.

popov

pre 2 godine

Pogresna dijagnoza... Radi se ili o anksioznosti ili socijalnoj fobiji.. Autizam se ne može razviti tako kasno...
(abraksas89, 28. jul 2021 18:52)

A možda je sa tim živeo ceo život... šta se pravite pametni!?

dr Psihijatar

pre 2 godine

Postoji nesto sto se zove sirok spektar autizma.Recimo Tesla je imao jedan oblik autizma.prao je ruke na svakih 10 min.tako da autizam nije bolest,stanje i zato se kaze sirok spektar autizma.Od onog da covek ne moze sam da funkcionise do onog da jedva da mozes da primetis da ima neku manu,pa tako nase javne licnosti,voditelji,pevaci itd imaju neku vrstu iz sirokog spektra autizma a da i ne znaju,niti to iko primeti.

Sale

pre 2 godine

Onaj što video da mu tetovaže govore i da hoće da ga odvuču negde ludji od njega 100%
(unknown, 28. jul 2021 19:05)

Odvuču..kuku majko

Anheo

pre 2 godine

Možda ima aspergerov sindrom, to je koliko sam čuo blaža varijanta autizma. Sumnja se da je Merso iz Kamijeve knjige ''Stranac'' prvi poznati opis čoveka sa ASP sindromom, a moguće i šizoidnim poremećajem. Ti ljudi deluju hladno i nezainteresovano, sa robotizovanom gestikulacijom i opsesivnim interesovanjima. Čitao sam i italijanski strip sa glavnim likom koji ima aspergerov oblik autizma, ''Dr. Morgue''.

Lola

pre 2 godine

Ma neka ne lupeta, zna li on kako se ponasaju i koje probleme imaju osobe koje su autisticne...
(Vladanko, 28. jul 2021 18:21)

Kao što neko napisa, autizmom se smatra spektar poremećaja. Naprimer, Ilon Mask ima jedan od njih, pa može imati dijagnozu autizma. Ono o čemu vi pričate su ozbiljniji poremećaji gde osoba ne može normalno da funkcioniše.

dude

pre 2 godine

mnogi ovde mešaju autizam sa nekim drugim duševnim bolestima.
ne znam koga mi je više žao, bolesnika ili neobrazovane rulje koja lupa nebuloze.

Mika

pre 2 godine

Koja je poenta dati na uvid svima svoj zdravstveni " karton" ?
(Aleksa78, 28. jul 2021 18:29)

Бити болестан је сада ин. Све најбоље!
(слободан, 28. jul 2021 19:25)

Ne, nego se pokušava pokazati svetu da je ok imati neki poremećaj, a ne zaključati sebe u sobu ceo život. Zdrav si, verovatno, pa ne kapiraš.

слободан

pre 2 godine

Koja je poenta dati na uvid svima svoj zdravstveni " karton" ?
(Aleksa78, 28. jul 2021 18:29)

Бити болестан је сада ин. Све најбоље!

Che

pre 2 godine

Danas je 10% dece autistično, jer se i hiperaktiva deca proglašavaju autističnom. I na taj način se autistična deca s pravim problemom obezvređuju. Hiperaktivnost se nekad rešavala

Hm

pre 2 godine

Definicija autizma je postala toliko labava, da sad prakcino svako moze da je dobije.
(Da da da, 28. jul 2021 18:22)
Moze u Americi.
Kod nas nemaju dijagnozu ni deca sa ociglednim autizmom (stalno tapsu, imaju stereotipije, ponavljaju iste recenice) jer eto govore ili nisu bas totalno nesamostalni slucajevi. Vode ih kao razvojni poremecaj do beskonacnosti

Stefan

pre 2 godine

Zanimljivo sa neko ko ima dijagnozu autizam sam sebi da dijagnozu ili posumnja u to. Prvi put ovo cujem. Zavrsio sam defektologiju.

Autizam dolazi u nekoliko perioda u zivotu i obicno drugi kazu autistican si a ne kao ej ja sam autistican ali imam toliko drustvene inteligencije da shvatam to.

Kakva glupost.

Ayatollah

pre 2 godine

Kao otac dva (stvarno) autistična sina, mogu samo da se gadim nad ovim likovima kojima dijagnostikuju "autizam" sa 50 godina iz razloga ličnog marketinga. Nemaš ti druže nikakav autizam kada si stigao tu gde si, ne bi mogao ni da živiš samostalno, a ne da se baviš glumom.

Nikolah

pre 2 godine

Sramota je kako se razmažene holivudske zvezdice sprdaju sa spektrom autizma. Sve se odvija kako je Haksli opisao. Banalizacija, obesmišljavanje…

Kec

pre 2 godine

Ameri primjenjuju dosta široku definiciju autizma i zato su im statistike takve kakve su - 1 u 60. Kod nas se ta dijagnoza da samo teškim slučajevima, pa je i statistika značajno drugačija. To je stvar klasifikacije i definicije. Bitno je da je on potpuno funkcionalan i samostalan u životu, tako da se radi o izuzetno blagom poremećaju u njegovom slučaju, ako je uopšte poremećaj. Prije će biti da je stanje ili karakterna osobina kod njega u pitanju. Nažalost, tipični autizam je mnogo drugačiji.

Da da da

pre 2 godine

Definicija autizma je postala toliko labava, da sad prakcino svako moze da je dobije. Ne sumnjam da on ima odredjene probleme, ali zar nisu mogli da ih kategorisu drugacije, nego sve zovu "autizam".
Sto obesmisljava dosadasnju definiciju koja je obuhvatala samo ljude koji ne mogu nezavisno da funkcionisu.

dr net

pre 2 godine

Zna se sta je autizam. A to sto psihijatri, logopedi, defektolozi i privatne ustanove hoce da uzmu lovu lececi toboze neke razvojne poremecaje koji tokom zivota nestanu sami od sebe je druga prica. U Americi je svako drugo dete toboze autisticno i preskupim tretmanima ga kao "cupaju" iz autizma. Autizam je stanje koje se ne menja i te osobe su nesposobne za samostalan zivot a ovaj Americki pajac sigurno nije autistican.

balkanoid

pre 2 godine

Aolko ja znam autizam ima ogroman spektar, retko ko da nije zakacio neku formu... e sad, tezina simptoma ide od "zadnji skontam vic" do "ne znam gde se nalazim"

Ayatollah

pre 2 godine

Kao otac dva (stvarno) autistična sina, mogu samo da se gadim nad ovim likovima kojima dijagnostikuju "autizam" sa 50 godina iz razloga ličnog marketinga. Nemaš ti druže nikakav autizam kada si stigao tu gde si, ne bi mogao ni da živiš samostalno, a ne da se baviš glumom.

Nikolah

pre 2 godine

Sramota je kako se razmažene holivudske zvezdice sprdaju sa spektrom autizma. Sve se odvija kako je Haksli opisao. Banalizacija, obesmišljavanje…

Kec

pre 2 godine

Ameri primjenjuju dosta široku definiciju autizma i zato su im statistike takve kakve su - 1 u 60. Kod nas se ta dijagnoza da samo teškim slučajevima, pa je i statistika značajno drugačija. To je stvar klasifikacije i definicije. Bitno je da je on potpuno funkcionalan i samostalan u životu, tako da se radi o izuzetno blagom poremećaju u njegovom slučaju, ako je uopšte poremećaj. Prije će biti da je stanje ili karakterna osobina kod njega u pitanju. Nažalost, tipični autizam je mnogo drugačiji.

Stefan

pre 2 godine

Zanimljivo sa neko ko ima dijagnozu autizam sam sebi da dijagnozu ili posumnja u to. Prvi put ovo cujem. Zavrsio sam defektologiju.

Autizam dolazi u nekoliko perioda u zivotu i obicno drugi kazu autistican si a ne kao ej ja sam autistican ali imam toliko drustvene inteligencije da shvatam to.

Kakva glupost.

dr net

pre 2 godine

Zna se sta je autizam. A to sto psihijatri, logopedi, defektolozi i privatne ustanove hoce da uzmu lovu lececi toboze neke razvojne poremecaje koji tokom zivota nestanu sami od sebe je druga prica. U Americi je svako drugo dete toboze autisticno i preskupim tretmanima ga kao "cupaju" iz autizma. Autizam je stanje koje se ne menja i te osobe su nesposobne za samostalan zivot a ovaj Americki pajac sigurno nije autistican.

Sale

pre 2 godine

Onaj što video da mu tetovaže govore i da hoće da ga odvuču negde ludji od njega 100%
(unknown, 28. jul 2021 19:05)

Odvuču..kuku majko

Da da da

pre 2 godine

Definicija autizma je postala toliko labava, da sad prakcino svako moze da je dobije. Ne sumnjam da on ima odredjene probleme, ali zar nisu mogli da ih kategorisu drugacije, nego sve zovu "autizam".
Sto obesmisljava dosadasnju definiciju koja je obuhvatala samo ljude koji ne mogu nezavisno da funkcionisu.

balkanoid

pre 2 godine

Aolko ja znam autizam ima ogroman spektar, retko ko da nije zakacio neku formu... e sad, tezina simptoma ide od "zadnji skontam vic" do "ne znam gde se nalazim"

Hm

pre 2 godine

Definicija autizma je postala toliko labava, da sad prakcino svako moze da je dobije.
(Da da da, 28. jul 2021 18:22)
Moze u Americi.
Kod nas nemaju dijagnozu ni deca sa ociglednim autizmom (stalno tapsu, imaju stereotipije, ponavljaju iste recenice) jer eto govore ili nisu bas totalno nesamostalni slucajevi. Vode ih kao razvojni poremecaj do beskonacnosti

dude

pre 2 godine

mnogi ovde mešaju autizam sa nekim drugim duševnim bolestima.
ne znam koga mi je više žao, bolesnika ili neobrazovane rulje koja lupa nebuloze.

Che

pre 2 godine

Danas je 10% dece autistično, jer se i hiperaktiva deca proglašavaju autističnom. I na taj način se autistična deca s pravim problemom obezvređuju. Hiperaktivnost se nekad rešavala

Jovan

pre 2 godine

Nije fer prema autističnim osobama. Naš sin je bio granični slučaj i sada u šest godina ima određene specifičnosti, manjak socijalne inteligencije, osim toga je jedan super lik. U USA bi mu zalepili dijagnozu. Ali stvarno nije fer prema osobama koje ne mogu da funkcionišu samostalno i roditeljima koje smo često sretali na našem putu, a koji proživljavaju pakao.

слободан

pre 2 godine

Koja je poenta dati na uvid svima svoj zdravstveni " karton" ?
(Aleksa78, 28. jul 2021 18:29)

Бити болестан је сада ин. Све најбоље!

dude

pre 2 godine

Prison break najbolja serija ikada
(Michael Scofield, 28. jul 2021 21:14)

kad smo već kod teme članka, znaš li kako da odcinkujem pocinkovani kataklinger?

popov

pre 2 godine

Pogresna dijagnoza... Radi se ili o anksioznosti ili socijalnoj fobiji.. Autizam se ne može razviti tako kasno...
(abraksas89, 28. jul 2021 18:52)

A možda je sa tim živeo ceo život... šta se pravite pametni!?

Anheo

pre 2 godine

Možda ima aspergerov sindrom, to je koliko sam čuo blaža varijanta autizma. Sumnja se da je Merso iz Kamijeve knjige ''Stranac'' prvi poznati opis čoveka sa ASP sindromom, a moguće i šizoidnim poremećajem. Ti ljudi deluju hladno i nezainteresovano, sa robotizovanom gestikulacijom i opsesivnim interesovanjima. Čitao sam i italijanski strip sa glavnim likom koji ima aspergerov oblik autizma, ''Dr. Morgue''.

Mika

pre 2 godine

Koja je poenta dati na uvid svima svoj zdravstveni " karton" ?
(Aleksa78, 28. jul 2021 18:29)

Бити болестан је сада ин. Све најбоље!
(слободан, 28. jul 2021 19:25)

Ne, nego se pokušava pokazati svetu da je ok imati neki poremećaj, a ne zaključati sebe u sobu ceo život. Zdrav si, verovatno, pa ne kapiraš.

Kentaur

pre 2 godine

Koliko glupih komentara, i to u doba interneta.
Postoji razlog zasto se zove Autism Spectrum Disorder, znaci spektar simptoma. Postoji preko stotinu razlicitih gena koji doprinose pojavi simptoma. Postoje familijarni, nasledni oblici, ali I tzv de novo pacijenti gde se mutacija desava u oplodnim celijama. Autizam spada u grupu neurolskih oboljenja koje imaju dosta simptoma koji se preklapaju da simptomima drugih sindroma. Jedina nejasna stvar je na osnovu cega postavili dijagnozu- genetike ili psihijatrijskih parametara.

dr Psihijatar

pre 2 godine

Postoji nesto sto se zove sirok spektar autizma.Recimo Tesla je imao jedan oblik autizma.prao je ruke na svakih 10 min.tako da autizam nije bolest,stanje i zato se kaze sirok spektar autizma.Od onog da covek ne moze sam da funkcionise do onog da jedva da mozes da primetis da ima neku manu,pa tako nase javne licnosti,voditelji,pevaci itd imaju neku vrstu iz sirokog spektra autizma a da i ne znaju,niti to iko primeti.

Lola

pre 2 godine

Ma neka ne lupeta, zna li on kako se ponasaju i koje probleme imaju osobe koje su autisticne...
(Vladanko, 28. jul 2021 18:21)

Kao što neko napisa, autizmom se smatra spektar poremećaja. Naprimer, Ilon Mask ima jedan od njih, pa može imati dijagnozu autizma. Ono o čemu vi pričate su ozbiljniji poremećaji gde osoba ne može normalno da funkcioniše.

brm

pre 2 godine

Tehnički gledano, svi imamo autizam, jer smo svi negde na tom spektru. Amerikanci imaju mnogo široku definiciju toga i sad je kod njih postao trend da svi imaju dijagnozu autizma, iz nekog razloga je to sada tamo in. Ne može neko da ima autizam da je u staju da samostalno funkcioniše i sam (pre svih oko njega, uključujući i razne lekare) shvati da ima isti.

Mora da se nađe nova definicija i da se odvoje autistični koji ne mogu samostalno da funkcionišu od onih koji mogu. To su dva različita sveta.

Defektolog

pre 2 godine

Vidim da mnogi znaju šta je autizam bez da su procitali ikakvu strucnu literaturu, vec samo na osnovu informacija iz okoline i sa interneta. Vecina ovde nema pojma koja je definicija autizma, i uz pomoc kojih kriterijuma se daje, koje dijagnoze jos spadaju u autisticni spektar poremecaja, a da nije Asperg, jer je to najpoznatije. Mnogo me nervira kad neko pise o necemu, a nema uvid u stvarnu dijagnozu. I da, osobe sa autizmom i te kako mogu da zive samostalno, to se zove visoko funkcionalni autizam. Kontakt ocima i stereotipno tapsanje su zastareli kriterijumi iz 80ih i 90ih godina. Od tada smo mnogo napredovali sto se tice nauke i dijagnoze.

123

pre 2 godine

Kad sam radio kao obezbeđenje morao sam sam da neutrališem čoveka koji je imao autizam, čovek preko 2 metra i 120kg je počeo da urla i grize prolaznike za lice meni je hteo noktima da iskopa oči. Tad sam prvi put čuo za autizam. Oni redovno dobijaju napade kad su među ljudima, ne znam kako ovaj lik ima autizam, deluje poprilično normalno.

Ma

pre 2 godine

@brm
a znaš li sta moze od života da ti uradi osoba sa takozvanim funkcionalnim autizmom? Neko ko je uspešan u svojoj profesiji a plus ima pridružene psihičke smetnje? Anksioznost, depresiju, tabletimaniju, granici poremećaj ličnosti? Pakao nije ravan

NikolaBg

pre 2 godine

Ljudi moji, svi mi smo izloženi stresovima i anksioznostima svaki dan. Što se tiče poremećaja 50 % je nasledno, a 50% nam nameće okolina i kako ćemo tome da se suprodstavimo. Zbog raznih vrsta stresa i sve većim ludilom od društva i današnjice u kojoj živimo, a ne cvetaju ruže ni u najbogatijim zemljama, postajemo sve više anksiozni, depresivni, javljaju se bolesti zavisnosti. Ako tu dolazi do izražaja i genetika javljaju se posle puberteta i ozbiljni poremećaji bipolarnih, šizofrenija, autizam. Nagle životne promene poput dobitka ili gubitka nam nameću kako ćemo da se ponašamo. Nekome to proradi još u detinjstvu ako je izložen devijantnom ponašanju porodice. Ovo sve piše već u knjigama, čak i laik može da zaključi, ne pametujte mnogo.

Ayatollah

pre 2 godine

Kao otac dva (stvarno) autistična sina, mogu samo da se gadim nad ovim likovima kojima dijagnostikuju "autizam" sa 50 godina iz razloga ličnog marketinga. Nemaš ti druže nikakav autizam kada si stigao tu gde si, ne bi mogao ni da živiš samostalno, a ne da se baviš glumom.

Stefan

pre 2 godine

Zanimljivo sa neko ko ima dijagnozu autizam sam sebi da dijagnozu ili posumnja u to. Prvi put ovo cujem. Zavrsio sam defektologiju.

Autizam dolazi u nekoliko perioda u zivotu i obicno drugi kazu autistican si a ne kao ej ja sam autistican ali imam toliko drustvene inteligencije da shvatam to.

Kakva glupost.

dr net

pre 2 godine

Zna se sta je autizam. A to sto psihijatri, logopedi, defektolozi i privatne ustanove hoce da uzmu lovu lececi toboze neke razvojne poremecaje koji tokom zivota nestanu sami od sebe je druga prica. U Americi je svako drugo dete toboze autisticno i preskupim tretmanima ga kao "cupaju" iz autizma. Autizam je stanje koje se ne menja i te osobe su nesposobne za samostalan zivot a ovaj Americki pajac sigurno nije autistican.

Nikolah

pre 2 godine

Sramota je kako se razmažene holivudske zvezdice sprdaju sa spektrom autizma. Sve se odvija kako je Haksli opisao. Banalizacija, obesmišljavanje…

слободан

pre 2 godine

Koja je poenta dati na uvid svima svoj zdravstveni " karton" ?
(Aleksa78, 28. jul 2021 18:29)

Бити болестан је сада ин. Све најбоље!

Che

pre 2 godine

Danas je 10% dece autistično, jer se i hiperaktiva deca proglašavaju autističnom. I na taj način se autistična deca s pravim problemom obezvređuju. Hiperaktivnost se nekad rešavala

Da da da

pre 2 godine

Definicija autizma je postala toliko labava, da sad prakcino svako moze da je dobije. Ne sumnjam da on ima odredjene probleme, ali zar nisu mogli da ih kategorisu drugacije, nego sve zovu "autizam".
Sto obesmisljava dosadasnju definiciju koja je obuhvatala samo ljude koji ne mogu nezavisno da funkcionisu.

balkanoid

pre 2 godine

Aolko ja znam autizam ima ogroman spektar, retko ko da nije zakacio neku formu... e sad, tezina simptoma ide od "zadnji skontam vic" do "ne znam gde se nalazim"

dr Psihijatar

pre 2 godine

Postoji nesto sto se zove sirok spektar autizma.Recimo Tesla je imao jedan oblik autizma.prao je ruke na svakih 10 min.tako da autizam nije bolest,stanje i zato se kaze sirok spektar autizma.Od onog da covek ne moze sam da funkcionise do onog da jedva da mozes da primetis da ima neku manu,pa tako nase javne licnosti,voditelji,pevaci itd imaju neku vrstu iz sirokog spektra autizma a da i ne znaju,niti to iko primeti.

popov

pre 2 godine

Pogresna dijagnoza... Radi se ili o anksioznosti ili socijalnoj fobiji.. Autizam se ne može razviti tako kasno...
(abraksas89, 28. jul 2021 18:52)

A možda je sa tim živeo ceo život... šta se pravite pametni!?

Anheo

pre 2 godine

Možda ima aspergerov sindrom, to je koliko sam čuo blaža varijanta autizma. Sumnja se da je Merso iz Kamijeve knjige ''Stranac'' prvi poznati opis čoveka sa ASP sindromom, a moguće i šizoidnim poremećajem. Ti ljudi deluju hladno i nezainteresovano, sa robotizovanom gestikulacijom i opsesivnim interesovanjima. Čitao sam i italijanski strip sa glavnim likom koji ima aspergerov oblik autizma, ''Dr. Morgue''.

Mika

pre 2 godine

Koja je poenta dati na uvid svima svoj zdravstveni " karton" ?
(Aleksa78, 28. jul 2021 18:29)

Бити болестан је сада ин. Све најбоље!
(слободан, 28. jul 2021 19:25)

Ne, nego se pokušava pokazati svetu da je ok imati neki poremećaj, a ne zaključati sebe u sobu ceo život. Zdrav si, verovatno, pa ne kapiraš.

Kentaur

pre 2 godine

Koliko glupih komentara, i to u doba interneta.
Postoji razlog zasto se zove Autism Spectrum Disorder, znaci spektar simptoma. Postoji preko stotinu razlicitih gena koji doprinose pojavi simptoma. Postoje familijarni, nasledni oblici, ali I tzv de novo pacijenti gde se mutacija desava u oplodnim celijama. Autizam spada u grupu neurolskih oboljenja koje imaju dosta simptoma koji se preklapaju da simptomima drugih sindroma. Jedina nejasna stvar je na osnovu cega postavili dijagnozu- genetike ili psihijatrijskih parametara.

Jovan

pre 2 godine

Nije fer prema autističnim osobama. Naš sin je bio granični slučaj i sada u šest godina ima određene specifičnosti, manjak socijalne inteligencije, osim toga je jedan super lik. U USA bi mu zalepili dijagnozu. Ali stvarno nije fer prema osobama koje ne mogu da funkcionišu samostalno i roditeljima koje smo često sretali na našem putu, a koji proživljavaju pakao.

brm

pre 2 godine

Tehnički gledano, svi imamo autizam, jer smo svi negde na tom spektru. Amerikanci imaju mnogo široku definiciju toga i sad je kod njih postao trend da svi imaju dijagnozu autizma, iz nekog razloga je to sada tamo in. Ne može neko da ima autizam da je u staju da samostalno funkcioniše i sam (pre svih oko njega, uključujući i razne lekare) shvati da ima isti.

Mora da se nađe nova definicija i da se odvoje autistični koji ne mogu samostalno da funkcionišu od onih koji mogu. To su dva različita sveta.

Sale

pre 2 godine

Onaj što video da mu tetovaže govore i da hoće da ga odvuču negde ludji od njega 100%
(unknown, 28. jul 2021 19:05)

Odvuču..kuku majko

dude

pre 2 godine

mnogi ovde mešaju autizam sa nekim drugim duševnim bolestima.
ne znam koga mi je više žao, bolesnika ili neobrazovane rulje koja lupa nebuloze.

dude

pre 2 godine

Prison break najbolja serija ikada
(Michael Scofield, 28. jul 2021 21:14)

kad smo već kod teme članka, znaš li kako da odcinkujem pocinkovani kataklinger?

123

pre 2 godine

Kad sam radio kao obezbeđenje morao sam sam da neutrališem čoveka koji je imao autizam, čovek preko 2 metra i 120kg je počeo da urla i grize prolaznike za lice meni je hteo noktima da iskopa oči. Tad sam prvi put čuo za autizam. Oni redovno dobijaju napade kad su među ljudima, ne znam kako ovaj lik ima autizam, deluje poprilično normalno.

Kec

pre 2 godine

Ameri primjenjuju dosta široku definiciju autizma i zato su im statistike takve kakve su - 1 u 60. Kod nas se ta dijagnoza da samo teškim slučajevima, pa je i statistika značajno drugačija. To je stvar klasifikacije i definicije. Bitno je da je on potpuno funkcionalan i samostalan u životu, tako da se radi o izuzetno blagom poremećaju u njegovom slučaju, ako je uopšte poremećaj. Prije će biti da je stanje ili karakterna osobina kod njega u pitanju. Nažalost, tipični autizam je mnogo drugačiji.

Hm

pre 2 godine

Definicija autizma je postala toliko labava, da sad prakcino svako moze da je dobije.
(Da da da, 28. jul 2021 18:22)
Moze u Americi.
Kod nas nemaju dijagnozu ni deca sa ociglednim autizmom (stalno tapsu, imaju stereotipije, ponavljaju iste recenice) jer eto govore ili nisu bas totalno nesamostalni slucajevi. Vode ih kao razvojni poremecaj do beskonacnosti

Lola

pre 2 godine

Ma neka ne lupeta, zna li on kako se ponasaju i koje probleme imaju osobe koje su autisticne...
(Vladanko, 28. jul 2021 18:21)

Kao što neko napisa, autizmom se smatra spektar poremećaja. Naprimer, Ilon Mask ima jedan od njih, pa može imati dijagnozu autizma. Ono o čemu vi pričate su ozbiljniji poremećaji gde osoba ne može normalno da funkcioniše.

Defektolog

pre 2 godine

Vidim da mnogi znaju šta je autizam bez da su procitali ikakvu strucnu literaturu, vec samo na osnovu informacija iz okoline i sa interneta. Vecina ovde nema pojma koja je definicija autizma, i uz pomoc kojih kriterijuma se daje, koje dijagnoze jos spadaju u autisticni spektar poremecaja, a da nije Asperg, jer je to najpoznatije. Mnogo me nervira kad neko pise o necemu, a nema uvid u stvarnu dijagnozu. I da, osobe sa autizmom i te kako mogu da zive samostalno, to se zove visoko funkcionalni autizam. Kontakt ocima i stereotipno tapsanje su zastareli kriterijumi iz 80ih i 90ih godina. Od tada smo mnogo napredovali sto se tice nauke i dijagnoze.

NikolaBg

pre 2 godine

Ljudi moji, svi mi smo izloženi stresovima i anksioznostima svaki dan. Što se tiče poremećaja 50 % je nasledno, a 50% nam nameće okolina i kako ćemo tome da se suprodstavimo. Zbog raznih vrsta stresa i sve većim ludilom od društva i današnjice u kojoj živimo, a ne cvetaju ruže ni u najbogatijim zemljama, postajemo sve više anksiozni, depresivni, javljaju se bolesti zavisnosti. Ako tu dolazi do izražaja i genetika javljaju se posle puberteta i ozbiljni poremećaji bipolarnih, šizofrenija, autizam. Nagle životne promene poput dobitka ili gubitka nam nameću kako ćemo da se ponašamo. Nekome to proradi još u detinjstvu ako je izložen devijantnom ponašanju porodice. Ovo sve piše već u knjigama, čak i laik može da zaključi, ne pametujte mnogo.

Ma

pre 2 godine

@brm
a znaš li sta moze od života da ti uradi osoba sa takozvanim funkcionalnim autizmom? Neko ko je uspešan u svojoj profesiji a plus ima pridružene psihičke smetnje? Anksioznost, depresiju, tabletimaniju, granici poremećaj ličnosti? Pakao nije ravan