Utorak, 06.07.2021.

08:54

"Rekao sam da ću film o Jasenovcu napraviti zubima"; "Možda me optuže za spajanje Jugoslavije"

Izvor: B92

"Rekao sam da æu film o Jasenovcu napraviti zubima"; "Možda me optuže za spajanje Jugoslavije" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

120 Komentari

Sortiraj po:

dominus

pre 4 godine

Posljedica je mržnja. Jer, mržnja se rađa iz straha. A najveći strah je od negiranja postojanja i asimilacije. Što dovodi do najgore vrste mržnje. A to dovodi do genocida. Jedina druga mržnja koja je jednake težine kao ona iz straha, jeste ona koja se hrani iz osvete.
Eto ubitačne kombinacije, zašto smo toliko "uspješni" iz mržnje.
(Ante, 7. jul 2021 21:34

Jeste, jeste. Politika je kriva što se umbolnici iživljavali na nejači, ženama i starcima. Malo je naroda koji se mogu pohvaliti da su malu decu ubijali iz čistog zadovoljstva jer su, eto, srpska. Zapravo, niko osim Hrvata.

neutral fe

pre 4 godine

@neutral
Jedan deo komentara nisam razumeo. Odlozili za deset godina?
Trideset godina od pocetka sukoba u SFRJ jos uvek nismo dostigli nivo koji smo imali pre sukoba.
(sasha, 07. jul 2021 14:22)

da. odlozen je pocetak tranzicije - za deset godina: umesto 91. pocelo je 2001... uz česte prekide, sve do danas.

u tom periodu, "91-"01,umesto tranzicije, dobili smo ratove, sankcije i stradanja - uz potrosene resurse: efekat skuvanih riba u akvarijumu.

nivo od pre pocetka sukoba verovatno necemo postici bar jos 20 godina. tuzna istina: budala za 10 godina moze da unisti 50 do 60...

Ante

pre 4 godine

хрвате је измислио тито. Непостојећи су као нација, као једнорог, рецимо!
(Bajo moj, 6. jul 2021 19:53) # Link komentara

Eto vidiš, kako dođeš od želje za ujedinjenjem, do mržnje gore nego prema ijednom drugom neprijatelju ili okupatoru. Znaš, Hrvati su bili i pod Talijanima, i pod Hasborgovcima, Ugarima, Nijemcima, malim djelom i Turcima... I zamisli, nitko, NITKO od njih nije doveo u pitanje samo postojanje istih.. u svi su davali određenu autonomiju tom narodu, dakle, priznavali su i oostojanje nacije i prostor koji "posjeduju".
Jedini koji su to negirali, su BRAČA.
Čak i Crnogorcima negirate naciju. Reakciju vidite. Reakcija je očekivana i jedina moguća. Posljedica je mržnja. Jer, mržnja se rađa iz straha. A najveći strah je od negiranja postojanja i asimilacije. Što dovodi do najgore vrste mržnje. A to dovodi do genocida. Jedina druga mržnja koja je jednake težine kao ona iz straha, jeste ona koja se hrani iz osvete.
Eto ubitačne kombinacije, zašto smo toliko "uspješni" iz mržnje.

Baba sa Vračara

pre 4 godine

Kad gledate Zafranovićev film "Okupacija u 26 slika" prvo što vidite na ekranu je: Proizvodnja Jadran Film - Croatia Film, Zagreb.

Doduše, za one koji su ga zaista i gledali jasno je da tamo Srba i nema - radi se o odnosu Hrvata i Talijana, a u čuvenoj sceni u autobusu uglavnom se ubijaju Jevreji (ok, i jedan prota).

Drugim rečima, u civilizaciji o kojoj govori Zafranović Hrvati su snimali filmove o svojim zločinima. U današnjoj necivilizovanoj eks-Jugoslaviji svi snimaju filmove o svojim žrtvama, a satanizuju druge.
I u tome je poenta Zafranovićeve civilizacije. Treba nam hrvatski film o Jasenovcu, srpski o Srebrenici, albanski o žutoj kući...

EU Citizen

pre 4 godine

Tema zaslužuje obradu, ali ako to ovaj matori folirant, koji je u životu napravio jedan i po polupristojan film, bojim se da to neće vredeti pišljivog boba :) Takođe, možda je još rano, na decenijske komunističke laži i zamagljivanja, nakalemile su se laži i zamagljivanja šovinističkih istoriografa sa svih strana, bojim se da će u celom tom nadlagavanju žrtve ostati prikraćene za istinu koju svakako zaslužuju. U ovoj atmosferi stalnih prepucavanja Srba i Hrvata, takav projekat je prilično dubiozan.

Jovan

pre 4 godine

@Dobro reče smenjeni direktor Spomen parka u Jasenovcu,da parafraziram "Nikome ne odgovara prava istina o broju žrtava u Jasenovcu,da bi po potrebi manipulisali u zavisnosti od aktuelne situacije"misleći pri tom i na Srbe i na Hrvate.
(Petar, 7. jul 2021 15:34)

A sta si ti umislio? Da si iznad toga, pa delis na ravne delove krivicu onih koji su ubijani u Jasenovcu ma koliko ih bilo i sa njihovim dzelatima?

Vlada

pre 4 godine

Okupacija u 26 slika je precenjen film jer nigde se ne vidi ime žrtve. Stranci kad to gledaju misle da se radi o progonu jevreja u državi koju su okupirali nacisti. Film o Jasenovcu mora SRBIN da režira!

Petar

pre 4 godine

Dobro reče smenjeni direktor Spomen parka u Jasenovcu,da parafraziram "Nikome ne odgovara prava istina o broju žrtava u Jasenovcu,da bi po potrebi manipulisali u zavisnosti od aktuelne situacije"misleći pri tom i na Srbe i na Hrvate.

sasha

pre 4 godine

@neutral
Jedan deo komentara nisam razumeo. Odlozili za deset godina?
Trideset godina od pocetka sukoba u SFRJ jos uvek nismo dostigli nivo koji smo imali pre sukoba.

Nikola

pre 4 godine

Kad je kasnije Blagoje Jovović izrešetao tog bednog zločinca Pavelića nije taj više ni stajao ni gledao...

Večna slava Blagoju.
(Rocky, 6. jul 2021 21:48)

Jest, umro je u krevetu nekoliko godina kasnije na drugom kontinentu.

advocatus diaboli

pre 4 godine

"Kad je kasnije Blagoje Jovović izrešetao tog bednog zločinca Pavelića nije taj više ni stajao ni gledao...
Večna slava Blagoju."

1. nikada nije dokazano da je baš taj Jovović pucao u Pavelića. To su bila nekakva kafanska hvalisanja, ali nikada se nije saznalo ko je pucao
2. Pavelić nije umro nego je bio samo ranjen i poživio je još nekoliko godina. Umro je od starosti, u krevetu...
3. Pavelića je trebalo, kao Mosad Ajhmana, kidnapirati i dovesti u Yugu na suđenje, pa da vidimo i čujemo pravu istinu...

John

pre 4 godine

(Ljubisa Livac, 6. jul 2021 23:18)

Baš zato. Ustaše su protiv "Bratstva i jedinstva" - "domaći izdajnici" i "saradnici okupatora" - protiv svega za šta su komunisti.
A film bi bio snimljen da ga je jednostavno snimiti. Šta može u vezi Jasenovca da se snimi a da nije isključivo mučenje, ubijanje, klanje i slični užasi? Eventualno - samo proboj (eventualno, priča nekoga od preživelih - od dolaska u logor do nakon proboja - ali mrka kapa i od toga, neki dan umro poslednji preživeli - možda ako je neko od njih nekad nešto pisao/pričao jer bi bilo nedolično snimati po izmišljenoj priči).
Od filmova sa sličnom tematikom postoje "Banjica" (OK, serija) gde glavna junakinja preživi i nema scena streljanja u Jajincima i "Lager Niš" koji se završava probojem.
Dakle - osnovno je pitanje - Da li može da se napravi film u kome će najmanje 2/3 biti užas gori i od Aušvica?
Ne znam odgovor, ali ako može Zafranović je jedini koji od toga može napraviti nešto, a da ne bude bljuvotina.
A ima iskustva - "Okupacija u 26 slika" i "Krv i pepeo Jasenovca" (dokumentarac - toliko o tome da nije ništa snimio do sada)

Ljubisa Livac

pre 4 godine

@John

Nema sanse. Oni su indoktrinirani tim imaginarnim bratstvom i jedinstvom. Nece taj da se nasi "susjedi" uvrede. Da je hteo, snimio bi ga do sad 300x.

John

pre 4 godine

(Jankovic, 06. jul 2021 19:29)

I zato je Zafranović najbolji čovek za to.
Bukvalno je odbio Oskara za "Okupaciju u 26 slika" jer nije hteo da skrati scenu u autobusi - Karl Malden je tada bio u komisiji za dodelu (kako god da se zvanično zovu) i rekao mu je "Imaš Oskara, samo skrati". I ovaj je odbio.

neutral fe

pre 4 godine

prva lekcija: našim dvema nacijama nijedan medjusobni sukob i rat nikad nije doneo, ne donosi, i nece doneti ništa dobro.
(neutral fe, 6. jul 2021 21:29

Možeš li nabrojati te međusobne ratove, pošto koristiš množinu?
Druga stvar, kakav je bio epilog ako si stvarno neutralan kako ti potpis kaže?
Prva lekcija mora poći od tačnih činjenica da bi se moglo pričati o ostalim lekcijama koje su najvećim delom na mestu.
Dakle, bez proizvoljnosti.
(dominus, 06. jul 2021 22:54)


nadam se da si svestan da se tokom devedesetih godina proslog veka u juznoj evropi, na balkanu, dogodio niz sukoba i ratova - na teritoriji hrvatske, bosne i srbije.
epilog je bio takav da smo svi prosli kao bosi po trnju. umesto da iskoristimo mir i resurse da sto pre prodjemo kroz sistemsku i ekonomsku tranziciju, zbirno smo usli u sukobe i taj proces odlozili za deset godina, uz prepolovljene resurse.
zato su nam svima oslabljene pozicije. jer nismo iskoristili šansu za tranziciju. zato su zemlje juzne evrope (ex-ju) danas u stagnaciji cak i u odnosu na zemlje istocne evrope - one su preuzele primat a pre sukoba su bile daleko iza nas. nasi sukobi su im pomogli da se bolje pozicioniraju u novoj konstelaciji koju mi nismo ukapirali.
eto ti činjenice. nema tu ni zrnca proizvoljnosti, samo cista matematika.

dominus

pre 4 godine

prva lekcija: našim dvema nacijama nijedan medjusobni sukob i rat nikad nije doneo, ne donosi, i nece doneti ništa dobro.
(neutral fe, 6. jul 2021 21:29

Možeš li nabrojati te međusobne ratove, pošto koristiš množinu?
Druga stvar, kakav je bio epilog ako si stvarno neutralan kako ti potpis kaže?
Prva lekcija mora poći od tačnih činjenica da bi se moglo pričati o ostalim lekcijama koje su najvećim delom na mestu.
Dakle, bez proizvoljnosti.

neutral fe

pre 4 godine

Rado cu pogledati i taj uradak iako su moji bili na drugoj strani. A I da napomenem: Ne pada mi na pamet nekome se izvinjavati za nesto sto se desilo 50 godina prije moga rodjenja.
(Neki, 06. jul 2021 19:41)

niko ne očejuje izvinjenje od tebe i tvoje generacije. dovoljno samo je da iz svakog zločina izvučemo lekcije.

prva lekcija: našim dvema nacijama nijedan medjusobni sukob i rat nikad nije doneo, ne donosi, i nece doneti ništa dobro.

(detinjasto geopoliticko ponasanje odgovara samo našim kobajagi saveznicima koji nas suptilno huškaju jedne na druge. a mi jedva dočekamo, pa se izblamiramo, a oni nam se krišom smeju)

druga lekcija: ko zločine koristi za prepucavanje sa drugom stranom, očigledno nije shvatio prvu lekciju.

treća lekcija: niko od nas nije direktno odgovoran za zločine koje je neko drugi počinio u "naše" ime, samo zato što delimo istu naciju.
takvi zločinci hoće od nas da naprave saučesnike za njihove brljotine - zbog naseg imena, to ne smemo da im dozvolimo.

ko to ne kapira, ne poštuje žrtve. ko poštuje samo svoje žrtve a osporava tudje žrtve, taj ne poštuje ni svoje žrtve, jer selektivna empatija nije empatija i ne može biti. što nas opet vraća na prvu lekciju i tako redom.

Jovan

pre 4 godine

@U Jasenovcu je ubijeno preko 5 miliona Srba samo Hrvati sakrivaju istinu.
(Jovo Puzdra, 6. jul 2021 20:04)

Pokvareni Jovo, koliko vam je dovoljno? Nije dovoljno sistematsko istrebljenje naroda? Bili bi spremni da se pokajete da ste ubili 5 miliona, ali posto ste ubili jedan milion ili 300.000 u najstrasnijim mukama i na zverski nacin, to nije dovoljno. Koliko ti priznajes ubijenih? Da li je postojao zakonski okvir za istrebljenje Srba? Da li su postojali "rasni zakoni" za Srbe? Sve Srbi izmislili, da mi vam namestili genocid.

mihajlo

pre 4 godine

Ne vidim cemu tolika odusevljenost doticnim rediteljem. Imao je priliku da u filmu Okupacija u 26 slika provuce temu o ustaskim zlocinima nad srbima...ali, u tom filmu su glavni likovi ustasa, jevrej i dobri hrvat (komunista). Nigde se ne pominju srbi kao zrtve?

neutral fe

pre 4 godine

Snimiti autentican film o Jasenovcu je vise nego hrabrost I velika
odgovornost za svakog tko ga ozbiljno zeli snimiti za sve narode u bisvoj
Jugoslaviji i Evropi, jer se takvo sto nije nigde desilo. Znam da su scene
jezive, bolne i zastrasujuce, ali to ipak trebaju videti i znati generacije koje
dolaze, da se ne bi ponovilo. Naravno, da film kasni preko 70 godina, ali
da se nikada ne zaboravi i zato nikada nije kasno. Film ne treba snimati, da
bi se dobio, oscar, cezar, leopard ili koja druga filmska nagrada, vec
da to bude film opomena svima koji ne znaju ili ignorisu ovakve monstruozne
scene istinitih dogadjaja.
(Jankovic, 06. jul 2021 19:29)

kratko i jasno.

Rocky

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)


Zato što tad niko nije pucao u Pavelića ...

Kad je kasnije Blagoje Jovović izrešetao tog bednog zločinca Pavelića nije taj više ni stajao ni gledao...

Večna slava Blagoju.

neutral fe

pre 4 godine

Super. Hitlera više niko ni ne pominje. Izgleda hrvatska bila agresor u 2 sv . ratu? Svašta
(crna guja, 6. jul 2021 17:55)

Hrvatska mu je bila saveznik, stigli ste i do Staljingrada.
(kameleon, 06. jul 2021 18:45)

takvi su stigli samo do blajburga... dalje nisu mogli.

Jovan

pre 4 godine

@Za Radića su pričali da kad je bio u opoziciji radio je protiv vlade a kada je bio u vladi radio je takođe protiv vlade. Naravno to ne opravdava pucanje u njega i njegovo ubistvo. Ali to se desilo, nažalost. Da li to znači da zbog toga treba ubiti stotine hiljada civila srpske nacionalnosti za vreme NDH??
(Srbenda, 6. jul 2021 18:01)

Da na zalost, za njih je to neko trvenje pre II svetskog rata, to ubistvo i politicke krize sasvim opravdano za genocid koji je pocinjen nad Srbima posle toga. Kao da nisu dobili Banovinu sporazumom Cvetkovic-Macke, vec to nije bilo dosta vec su docekali naciste cvecem 1941. i brze bolje morali da naplate te strasne patnje pod Kraljevinom, tako sto su osnovali konc logore za decu krenuli sa sistematskim istrebljivanjem Srba zapadno od Drine.

Istrebljivac Vonjevina

pre 4 godine

Treba svaki dan snimati filmove o bolesnim sotoninim slugama, ustasama. Najgorim i najumobolnijim zverima u istoriji univerzuma...

Zveki

pre 4 godine

zašto bi dobri čoveče taj film napravio?
Čemu to? Kome da prikažeš? Nemaš kome!!!
Džabe sve to. Nažalost, ali tako je.
(Simo, 06. jul 2021 20:07)


U pravu si, oni koji negiraju Jasenovac nece ni gledati.

John

pre 4 godine

Komunista nikad nece snimiti realan film o ovome.
(Ljubisa Livac, 6. jul 2021 18:11)

Naprotiv. Komunista jedini može snimiti realan film o ovome.
Naravno, pod uslovom da je o ovome uopšte i moguće snimiti realan film, jer bi morale da se prikažu i gore stvari nego u "Okupaciji od 26 slika" (S razlogom su dva najbolja filma sa temom Holokausta ona u kojima je glavni lik pozitivac - "Pijanista" i "Šindlerova lista" - u NDH takvog pozitivca je nemoguće naći - Dijana svakako jeste pozitivan lik, ali druge vrste - kao Raul Valenberg ili Irena Sendler)

mr

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Peko Dapcevic je ubio Punisu Racica. Eto snimite vi Hrvati film u znak zahvalnosti Dapcevicu.
(kumrovacki trubaduri, 6. jul 2021 19:13)

Краљ Аца их створио, Коча ослободио, Пеко осветио, Слоба потврдио, па они само о бившим сународницима да праве филмове

Zveki

pre 4 godine

Kako cete raditi film o Jasenovcu kad vam povijest pocinje 95e?
(zico, 6. jul 2021 14:18)

A vasa 2006
(Adidas, 06. jul 2021 17:46)


Ono kad nemas 3. razreda osnovne.

kumrovacki trubaduri

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Peko Dapcevic je ubio Punisu Racica. Eto snimite vi Hrvati film u znak zahvalnosti Dapcevicu.

Jankovic

pre 4 godine

Snimiti autentican film o Jasenovcu je vise nego hrabrost I velika
odgovornost za svakog tko ga ozbiljno zeli snimiti za sve narode u bisvoj
Jugoslaviji i Evropi, jer se takvo sto nije nigde desilo. Znam da su scene
jezive, bolne i zastrasujuce, ali to ipak trebaju videti i znati generacije koje
dolaze, da se ne bi ponovilo. Naravno, da film kasni preko 70 godina, ali
da se nikada ne zaboravi i zato nikada nije kasno. Film ne treba snimati, da
bi se dobio, oscar, cezar, leopard ili koja druga filmska nagrada, vec
da to bude film opomena svima koji ne znaju ili ignorisu ovakve monstruozne
scene istinitih dogadjaja.

postar Aca

pre 4 godine

Mozda da pre napravinjedan o Srebrenici?
(Aca, 6. jul 2021 18:12)

Srebrenica je 1941. bila na teritoriji NDH i tamo se isto desavalo Srbima sto i u Jasenovcu.

djedmedjed

pre 4 godine

..."dara" je dobrodosla da se secanja osveze, a nadam se da ce lordan zakucati ekser u tu njihovu ustasku drzavu...
(kraja, 6. jul 2021 14:51)
Pa naravno da se ovdje ne radi ni o pravdi ni o istini, nego o toliko željenom "zakucavanju eksera" u tu "našu ustašku državu". To je cilj mnogih odroda tipa Zafranović. Ali nikad više vi nećete u nju zakucavati nikakve eksere ! Nemam je zašto braniti NDH, bilo je tu i zločina i svega ostalog - ali brate; pretjeraste ga lažima. Taj Jasenovac je mjesto zločina, ali pretjerivanjem se kod Hrvata postigao kontraefekt. Hrvatima se želi pripisati kolektivna krivnja, te posebna i ekskluzivna monstruoznost, kako bi im se miniralo državu. To je iza te monstruozne propagande o ustašama stajalo od 1945. do danas. Ustaše su bili nacistički kolaborateri, ni manje ni više, kolikogod se to nekome sviđalo ili ne. Molim da se komentar objavi, jer smatram da je konstruktivan za razliku od kojekakvih gluposti i floskula koje čitam tu ispod

Neki

pre 4 godine

Rado cu pogledati i taj uradak iako su moji bili na drugoj strani. A I da napomenem: Ne pada mi na pamet nekome se izvinjavati za nesto sto se desilo 50 godina prije moga rodjenja.

max

pre 4 godine

On je genije njegovi filmovi su viseslojni jer ima u njima i analiza nastanka zla u dusama zlih ljudi i necovastva koji tinja u hvatskoj vec preko 200 godina.Sve ta podstice katolicka crkva jer je to njihov prajekat tj croacija.Vidimo sad i sta su radili u kanadi isto ubijali malu decu a cuvena je i pefofilska afera u americi.Toliko o njima ljudima bez obrza i morala.

neutral fe

pre 4 godine

Evo ja Hrvat iz Hrvatske podržavamam da se snimi što više filmova o Jasenovcu da se vidi šta su radili Hrvati sa nevinim Srbskim narodom,i da se nikad više ne razmišlja o nekoj zajedničkoj državi,neka svi vide da Srbi i Hrvati nisu nikad bili braća kako se ovdje na portalima piše nego ljuti neprijatelji.
(istina oslobađa, 06. jul 2021 14:19)

evo i ja, mandarin iz kine, sam hrvat isto koliko i ti ;)

kameleon

pre 4 godine

Super. Hitlera više niko ni ne pominje. Izgleda hrvatska bila agresor u 2 sv . ratu? Svašta
(crna guja, 6. jul 2021 17:55)

Hrvatska mu je bila saveznik, stigli ste i do Staljingrada.

Rio

pre 4 godine

Puniša Račić , heroj . Psovali ga i vređali . A Lordan je Čovek , u svakom smislu te reči . Niko nikada nije opisao stradanje Srba kao on , na filmu , naravno ....

Ljuba

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 06. jul 2021 16:44)

Sniaćemo to, ali pre toga kako ste fasovali srpskog kralja da ne bi podpali pod Žabare, a onda kao rezultat kako ste imali logore za decu, ovaj put sa stvarnim scenama da vasu decuvsklanjate od TVa ako slucajno nalete na ovaj istorijski film...

Džigi

pre 4 godine

Zafranović je genije! Mnogi će biti razočarani, ali on lepo kaže da je masovno ubijanje plod propagande. Nema tu mnogo razlike među narodima bivše Jugoslavije. Tu pre svega mislim na Srbe, Hrvate i njihove poturčene braće. Svi imaju putera na glavi i svi traže izvinjenje od druge strane. Umesto, kao on, da izolujemo pojedince koji su krivi za masovno ubijanje i da se ogradimo od njih, mi merimo ko je više ubijao ili ko je prvi počeo. Jedino tako neće srpska nacija da bude kriva za zločine, nego pojedinci (a dobro se zna ko su oni). A Jasenovac nikada nije bio sporan i ne sumnjam da će Zafranović napraviti pravi umetnički film ?.

Rocky

pre 4 godine

Zlo u Jasenovcu je kolektivno, svuda u NDH je bilo, i zlo je hrvatsko. Ceo taj narod i cela njihova tadašnja NDH je organizovala i sprovodila monstruozan genocid. Nikad to u istoriji nije bilo zabeleženo.

Nadam se da će neko iz tog naroda makar pokušati da napravi objektivan film o tome kako je taj hrvatski narod postao toliko monstruozni zao da to traje do danas.

Mada mislim da Lordan nije čist etnički Hrvat, već da je pola i Srbin pa ima i zbog toga veću obavezu.

neutral fe

pre 4 godine

Mada mislim da Lordan nije čist etnički Hrvat, već da je pola i Srbin pa ima i zbog toga veću obavezu.
(Rocky, 06. jul 2021 18:35)

rocky koji misli.

Srbenda

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Za Radića su pričali da kad je bio u opoziciji radio je protiv vlade a kada je bio u vladi radio je takođe protiv vlade. Naravno to ne opravdava pucanje u njega i njegovo ubistvo. Ali to se desilo, nažalost. Da li to znači da zbog toga treba ubiti stotine hiljada civila srpske nacionalnosti za vreme NDH??

Zveki

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 06. jul 2021 16:44)


Poredis par stotina hiljada ubijenih sa politickim ubistvom?! Licemeri jedni...booje da si rekao da se snimi film o porodici Zec iz Zagreba, i jos stotinama porodica iz Siska, Zadra, Šibenika koji su nevini platili glavom samo zato sto su Srbi.

Vot iss yo nem

pre 4 godine

Samo ovaj čovek može snimiti kvalitetan film o Jasenovcu.
(Pilipenda, 6. jul 2021 14:04)

Potpis. U odnosu na njega Gaga je student prve godine FDU.

Gagi

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Bit ce da si i ti stajao i gledao pa znas.

cveće ljubavi

pre 4 godine

samo ljudi sa malim mozgom obozavaju ratove i filmove o njima. Retki su oni koji umeju da se smeju i da se istinski raduju životu. Svojem a i tudjem. Evo juce u Spaniji lincovase coveka , ubise ga pod optuzbom da je drugaciji . Ubise ga nizasta samo zato što im se nešto kao nije dopao. Toliko o zlu i nasilju.

tvisttvist

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Ante je jos 1921. hapsen zbog antisrpskih aktivnosti, a svemu tome ga ucio Stjepan Sarkotic. eto jos jedne teme za film. Sta je to Sarkotic radio u Srbiji 1914, ima materijala za snimanje koliko hoces.

Goran

pre 4 godine

Neće taj više ni jedan film snimiti. Ko će da ga finansira? Da se bar mane jugo-socijalističkog narativa pa da ga finansira Srbija. U svakom slučaju on je IZGUBLJEN za neku ozbiljniju upotrebu...

samo da primetim

pre 4 godine

Gospodin je covek vanvremenskih arsina i vrhunski intelektualac.Covek sveobuhvatne sinteze i realnih pogleda na svet I desavanja.

Zato I ne odgovara talogu mulja politicara koji su na vlasti poslednjih tridesetak godina i u HR i u Srb.

Istoričar za šaku &

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.

mile

pre 4 godine

Srbi bi trebalo da snime film o žutoj kući , o Račku, bombardovanju srbije.Ali neće.? E zato može selo gori a baba se češlja.Umesto da smo mi snimili film o tkz oluji snimili su hrvati svoju verziju.Uvek nam neko drugi kriv.

garda

pre 4 godine

Uvek sam se divio likovima koji bez ikakvih predasuda i straha rade svoj posao, po savesti i cinjenicama. Ni danas ne znam odakle ovom coveku toliko hrabrosti i ponosa. Potpuno samostalan.

e

pre 4 godine

Kako o "Dara iz Jasenovca" tako isto sve što dolazi iz Srbije. Ko ne veruje neka prati odnos pojedinaca i čitavih država prema Novaku Đokovoću i Moniki Seleš. Dali treba crtati ?

Verka

pre 4 godine

Film o Jasenovcu mogu i smeju praviti samo najkvalitetniji znalci filma, oni koji poznaju ljudsku dusu i znaju da posalju pravu poruku. Svi drugi mogu samo da skupljaju politicke poene na zrtvama. Zafranovic nema nikakve politicke pretenzije, zato je uvek i bio medju najhrabrijima.

Бранко

pre 4 godine

“Јасеновац је претежак крст за народ као што је хрватски који није у стању да га понесе, али се Ватикан никад није дистанцирао од тог геноцида”, Лордан Зафрановић је овом изјавом у “Политици” показао да најбоље разуме тежину те тешке хипотеке, само још кад би и њега разумели..

carpe diem

pre 4 godine

Bravo,za ovog,pre svega velikog čoveka.No,sramotno je da on godinama čeka sredstva od filmskog centra Srbije da bi učinio nešto veliko za Srbiju.

Đoko

pre 4 godine

Srbima je glavi izgovor za ratove i počinjenje zločina 90tih Jasenovac, dakle iz historije ništa nisu naučili a zaboravili su kako i zašto je zločinački ustaški pokret 40tih došao na vlast (također zbog velikosrpske politike sjetite se samo ubojstva Radića) itd. dok god se ne zatre velko srpska politika pravog mira i pomirenja neće biti a u tome svakako neće pomoći još jedan film o gnjusnim zločinima u Jasenovcu. Bolje da snimi neku vedru komediju.

Bojan

pre 4 godine

Film "Dara iz Jasenovca" je jedan prosečan film ali i limunada za zverstva koja su se dešavala u NDH. Toliki skup najnakaradnijih monstruma u jednoj zverskoj mašineriji zvanoj ustaštvo teško je ekranizovati i običnom čoveku teško gledati. Ne znam dali će Lordan u tome uspeti. Strašno je što se i u današnje vreme radi ne na negiranju istrebljenja Srba već se ono slavi. O njemu peva Luka Midrić dok slavi sa reprezentacijom, Kolinda koja žali mučeničku smrt "nevinih". Ali, kako su najveći zlikovci ustaša uspeli da pobegnu u Argentinu i Španiju? Trebalo bi verovatno otići do Vatikana po ta i još mnoga pitanja. To je bio i verski rat, krstaški rat protiv hrišćana. Bolesno, bolesno, bolesno.

Pragmatik

pre 4 godine

Snimi i šta je prothodilo Oluji
(nerok, 6. jul 2021 13:36)

Jasenovac i ne snosenje posledica za isti,je pocetak sveg zla u Hrvatskoj koje je najvise uticalo na sve posle.

danilo

pre 4 godine

"Ta država je imala jedan civilizacijski nivo, ali kao i sve civilizacije na svom vrhuncu tresnula je u tragičan pad".
Jeste. Npr. mojoj babi iz istocne Hercegovine nisu dozvoljavali od '45 do '89 da iskopa i sahrani 40 clanova svoje familije bacene u jamu 1941. i zalivene betonom 1945. A oni koji su ih bacili u jamu i koji su je posle zalili betonom "da se ne prica mnogo o tome" bili ugledni gradjani u decenijama koje su dolazile. To nije civilzacijski nivo. To je dno dna.

joda

pre 4 godine

Ima puno umetnika na ovim prostorima koji vide , čuju, osećaju prostor , vreme i ljude na ovim delom Evrope a jedan od njih je i Zafranovic . Samo da ih je više i da se njihovo delo više čuje i vidi među narodima sa ovih prostora.

Jovan

pre 4 godine

Sto se tice Jugoslavije, razumem njegovu opasku, ali neki put se bolje vidi spolja ono sto se kuva iznutra. Jos je De Gol rekao 60-ih godina proslog veka da je Jugoslavija jedna neodrziva zemlja (zbog svojih suprotnosti) i da je jedina nit koja je drzi zajedno Tito i da kad on umre da ce se i ta nit prekinuti. To je covek rekao 60-ih godina proslog veka.

Sone

pre 4 godine

Dara iz Jasenovca mućak.Loš posao reditelja.Lordan je filmski gigant i mozda bi njega trebalo finansijski pomoci u ovoj namjeri.Mislim da on pricu o Jasenovcu moze i zna odraditi mnogo bolje.

Lordane, mani se corava posla

pre 4 godine

Ne verujem da ce film ici do kraja, tj. realno i kako treba. Ipak je on hrvat, koji i zivi tamo odakle vuce poreklo. Nije u hrvatskoj lako i preporucljivo biti normalan. Lordane mani se corava posla. Film o Jasenovcu treba neko neutralan da snimi, Tarantino recimo. On bi najbolje slikovito pokazao sta se je u tom logoru dogadjalo.

Прави Србин

pre 4 godine

"Samo ovaj čovek može snimiti kvalitetan film o Jasenovcu."

Само прави Србин може да сними филм о Јасеновцу све онако како је било и са милион жртава!

marijan

pre 4 godine

pa zbilja mislim dokle više čovječe božji, snimio si već dosta crne kronike, daj sad snimi film o nečem normalnom i ljepom . je da je sve tako užasno bilo u tom logoru svi to znamo ali meni je već sad zlo od tebe i tvog budućeg filma o jasenovcu. snimi film o firmi krstić film ako si režiser ¨

Ostin A

pre 4 godine

A sad nabroj još jedan, pored Dare, ako možeš.
(TATA, 6. jul 2021 13:54)

U bivšoj Jugoslaviji:
Jasenovac - G. Gavrina i K. Hlavatyja (1945.)
Deveti krug (1960.)
Poruke - Stjepana Zaninovića (1960.)
Jasenovac - B. Žižića (1966.)
Deca iz pakla (1967.)
Evandjelje zla - G. Kastratovića (1973.)
Krv i pepeo Jasenovca - L. Zafranovića (1983.)
Kula smrti - V. Tadeja (1987.)
...

U novijoj istoriji je snimljeno još jedno 5,6. Takođe bilo je na stotine knjiga o Jasenovcu, a mi kao deca smo išli na ekskurziju tamo. Takođe Auto put Bratstva jedinstva i glavni put od Sarajeva, Prijedora za Zagreb su se namerno sekli u Lonjskom polju pored Memorijalnog centra Jasenovac...

kraja

pre 4 godine

"ali brate dosta bre više sa tim Jasenovcom i Ustašama. O tome je napravljeno dosta filmova"

...NIKAD DOVOLJNO...!!!
...dinko sakic je sahranjen 2008. godine u ustaskoj uniformi...!!!
...svaka nova hrvatska generacija se vaspitava da to zlo nije postojalo, da je sve laz i prevara...
...cak su i jevreji iz hrvatske legli na tu rudu i cute, pa treba neko iz izraela da ih podseti sta su njihovi preci preziveli u hrvatskoj za vreme WWII...
..."dara" je dobrodosla da se secanja osveze, a nadam se da ce lordan zakucati ekser u tu njihovu ustasku drzavu...

Analitičar

pre 4 godine

Sad sam konačno shvatio šta mi nedostaje, a šta je Jugoslavija imala(a nisam jugonostalgičar uopšte). "Civilizacijski nivo", koji je imala bivša država. Odlično definisano.

istina oslobađa

pre 4 godine

Evo ja Hrvat iz Hrvatske podržavamam da se snimi što više filmova o Jasenovcu da se vidi šta su radili Hrvati sa nevinim Srbskim narodom,i da se nikad više ne razmišlja o nekoj zajedničkoj državi,neka svi vide da Srbi i Hrvati nisu nikad bili braća kako se ovdje na portalima piše nego ljuti neprijatelji.

a

pre 4 godine

@Aron Ti bi da sve gurneš "pod tepih".Dalmatinci postaju hrvati tek 1939. za-
hvaljujući knezu Pavlu.Zato je njima odvratan Jasenovac.Nije Zafranović jedini.
Problem su ovi sišli iz kamenjara i vi oko Zagreba.Jasenovac je vaše delo.Svaki
pravi čovek se gnuša tih monstruma i o tome treba pisati,pričati doveka.Previše
je to odvratno bilo u sred "tisućlećne kulture".

Mojne

pre 4 godine

Pa to je i bilo jedino što je bilo ozbiljno u toj zemlji - fantazije, filmovi (u koje su ljudi poverovali i zemlja im se tako i raspala).
Niko se zapravo ni poznavao ni udruživao tamo nije - a profesionalna državnost ne postoji, to ti je ili dom i kuća koji štitiš ili ta fabrika koju jačkaš da bi ti metar tvoga sela bio država cela (ta nova koju si želeo - 'šta će nama drugi')

TATA

pre 4 godine

(Aron, 6. jul 2021 13:36) # Link komentara
A sad nabroj još jedan, pored Dare, ako možeš.
Treba još 1000 snimiti, dok ne bude rekli IZVINITE.

dragan

pre 4 godine

Loradan Zafravnović je jedan od dva Hrvati koji se istinski gnušaju nad zločinima hrvatskih nacista i koji smatra ličnom odgovornošću traženje oprosta. Ko ne razume, neka pogleda film Okupacija u 26 slika.

Aron

pre 4 godine

Dobar reditelj ali brate dosta bre više sa tim Jasenovcom i Ustašama. O tome je napravljeno dosta filmova, evo sad skoro je bila "Dara Iz Jasenovca". Teme za filmove su nam oduvek bili ratovi, u jednoj emisiji Dušan Kovačić je rekao da u vreme SFRJ od 800 filma 400 su bili partizanski. Od devedesetih filmovi sa motivima iz tadašnjih ratova. I u javnosti i medijima se već decenijama non stop priča o Titu, Draži, Stepincu, Luburicu, Pavelicu, Rankovicu...

dragan

pre 4 godine

Loradan Zafravnović je jedan od dva Hrvati koji se istinski gnušaju nad zločinima hrvatskih nacista i koji smatra ličnom odgovornošću traženje oprosta. Ko ne razume, neka pogleda film Okupacija u 26 slika.

TATA

pre 4 godine

(Aron, 6. jul 2021 13:36) # Link komentara
A sad nabroj još jedan, pored Dare, ako možeš.
Treba još 1000 snimiti, dok ne bude rekli IZVINITE.

Zveki

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 06. jul 2021 16:44)


Poredis par stotina hiljada ubijenih sa politickim ubistvom?! Licemeri jedni...booje da si rekao da se snimi film o porodici Zec iz Zagreba, i jos stotinama porodica iz Siska, Zadra, Šibenika koji su nevini platili glavom samo zato sto su Srbi.

Бранко

pre 4 godine

“Јасеновац је претежак крст за народ као што је хрватски који није у стању да га понесе, али се Ватикан никад није дистанцирао од тог геноцида”, Лордан Зафрановић је овом изјавом у “Политици” показао да најбоље разуме тежину те тешке хипотеке, само још кад би и њега разумели..

kraja

pre 4 godine

"ali brate dosta bre više sa tim Jasenovcom i Ustašama. O tome je napravljeno dosta filmova"

...NIKAD DOVOLJNO...!!!
...dinko sakic je sahranjen 2008. godine u ustaskoj uniformi...!!!
...svaka nova hrvatska generacija se vaspitava da to zlo nije postojalo, da je sve laz i prevara...
...cak su i jevreji iz hrvatske legli na tu rudu i cute, pa treba neko iz izraela da ih podseti sta su njihovi preci preziveli u hrvatskoj za vreme WWII...
..."dara" je dobrodosla da se secanja osveze, a nadam se da ce lordan zakucati ekser u tu njihovu ustasku drzavu...

Aron

pre 4 godine

Dobar reditelj ali brate dosta bre više sa tim Jasenovcom i Ustašama. O tome je napravljeno dosta filmova, evo sad skoro je bila "Dara Iz Jasenovca". Teme za filmove su nam oduvek bili ratovi, u jednoj emisiji Dušan Kovačić je rekao da u vreme SFRJ od 800 filma 400 su bili partizanski. Od devedesetih filmovi sa motivima iz tadašnjih ratova. I u javnosti i medijima se već decenijama non stop priča o Titu, Draži, Stepincu, Luburicu, Pavelicu, Rankovicu...

postar Aca

pre 4 godine

Mozda da pre napravinjedan o Srebrenici?
(Aca, 6. jul 2021 18:12)

Srebrenica je 1941. bila na teritoriji NDH i tamo se isto desavalo Srbima sto i u Jasenovcu.

Verka

pre 4 godine

Film o Jasenovcu mogu i smeju praviti samo najkvalitetniji znalci filma, oni koji poznaju ljudsku dusu i znaju da posalju pravu poruku. Svi drugi mogu samo da skupljaju politicke poene na zrtvama. Zafranovic nema nikakve politicke pretenzije, zato je uvek i bio medju najhrabrijima.

tvisttvist

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Ante je jos 1921. hapsen zbog antisrpskih aktivnosti, a svemu tome ga ucio Stjepan Sarkotic. eto jos jedne teme za film. Sta je to Sarkotic radio u Srbiji 1914, ima materijala za snimanje koliko hoces.

samo da primetim

pre 4 godine

Gospodin je covek vanvremenskih arsina i vrhunski intelektualac.Covek sveobuhvatne sinteze i realnih pogleda na svet I desavanja.

Zato I ne odgovara talogu mulja politicara koji su na vlasti poslednjih tridesetak godina i u HR i u Srb.

danilo

pre 4 godine

"Ta država je imala jedan civilizacijski nivo, ali kao i sve civilizacije na svom vrhuncu tresnula je u tragičan pad".
Jeste. Npr. mojoj babi iz istocne Hercegovine nisu dozvoljavali od '45 do '89 da iskopa i sahrani 40 clanova svoje familije bacene u jamu 1941. i zalivene betonom 1945. A oni koji su ih bacili u jamu i koji su je posle zalili betonom "da se ne prica mnogo o tome" bili ugledni gradjani u decenijama koje su dolazile. To nije civilzacijski nivo. To je dno dna.

garda

pre 4 godine

Uvek sam se divio likovima koji bez ikakvih predasuda i straha rade svoj posao, po savesti i cinjenicama. Ni danas ne znam odakle ovom coveku toliko hrabrosti i ponosa. Potpuno samostalan.

Gagi

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Bit ce da si i ti stajao i gledao pa znas.

Jovan

pre 4 godine

@U Jasenovcu je ubijeno preko 5 miliona Srba samo Hrvati sakrivaju istinu.
(Jovo Puzdra, 6. jul 2021 20:04)

Pokvareni Jovo, koliko vam je dovoljno? Nije dovoljno sistematsko istrebljenje naroda? Bili bi spremni da se pokajete da ste ubili 5 miliona, ali posto ste ubili jedan milion ili 300.000 u najstrasnijim mukama i na zverski nacin, to nije dovoljno. Koliko ti priznajes ubijenih? Da li je postojao zakonski okvir za istrebljenje Srba? Da li su postojali "rasni zakoni" za Srbe? Sve Srbi izmislili, da mi vam namestili genocid.

Bojan

pre 4 godine

Film "Dara iz Jasenovca" je jedan prosečan film ali i limunada za zverstva koja su se dešavala u NDH. Toliki skup najnakaradnijih monstruma u jednoj zverskoj mašineriji zvanoj ustaštvo teško je ekranizovati i običnom čoveku teško gledati. Ne znam dali će Lordan u tome uspeti. Strašno je što se i u današnje vreme radi ne na negiranju istrebljenja Srba već se ono slavi. O njemu peva Luka Midrić dok slavi sa reprezentacijom, Kolinda koja žali mučeničku smrt "nevinih". Ali, kako su najveći zlikovci ustaša uspeli da pobegnu u Argentinu i Španiju? Trebalo bi verovatno otići do Vatikana po ta i još mnoga pitanja. To je bio i verski rat, krstaški rat protiv hrišćana. Bolesno, bolesno, bolesno.

mile

pre 4 godine

Srbi bi trebalo da snime film o žutoj kući , o Račku, bombardovanju srbije.Ali neće.? E zato može selo gori a baba se češlja.Umesto da smo mi snimili film o tkz oluji snimili su hrvati svoju verziju.Uvek nam neko drugi kriv.

kameleon

pre 4 godine

Super. Hitlera više niko ni ne pominje. Izgleda hrvatska bila agresor u 2 sv . ratu? Svašta
(crna guja, 6. jul 2021 17:55)

Hrvatska mu je bila saveznik, stigli ste i do Staljingrada.

Rocky

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)


Zato što tad niko nije pucao u Pavelića ...

Kad je kasnije Blagoje Jovović izrešetao tog bednog zločinca Pavelića nije taj više ni stajao ni gledao...

Večna slava Blagoju.

a

pre 4 godine

@Aron Ti bi da sve gurneš "pod tepih".Dalmatinci postaju hrvati tek 1939. za-
hvaljujući knezu Pavlu.Zato je njima odvratan Jasenovac.Nije Zafranović jedini.
Problem su ovi sišli iz kamenjara i vi oko Zagreba.Jasenovac je vaše delo.Svaki
pravi čovek se gnuša tih monstruma i o tome treba pisati,pričati doveka.Previše
je to odvratno bilo u sred "tisućlećne kulture".

neutral fe

pre 4 godine

Rado cu pogledati i taj uradak iako su moji bili na drugoj strani. A I da napomenem: Ne pada mi na pamet nekome se izvinjavati za nesto sto se desilo 50 godina prije moga rodjenja.
(Neki, 06. jul 2021 19:41)

niko ne očejuje izvinjenje od tebe i tvoje generacije. dovoljno samo je da iz svakog zločina izvučemo lekcije.

prva lekcija: našim dvema nacijama nijedan medjusobni sukob i rat nikad nije doneo, ne donosi, i nece doneti ništa dobro.

(detinjasto geopoliticko ponasanje odgovara samo našim kobajagi saveznicima koji nas suptilno huškaju jedne na druge. a mi jedva dočekamo, pa se izblamiramo, a oni nam se krišom smeju)

druga lekcija: ko zločine koristi za prepucavanje sa drugom stranom, očigledno nije shvatio prvu lekciju.

treća lekcija: niko od nas nije direktno odgovoran za zločine koje je neko drugi počinio u "naše" ime, samo zato što delimo istu naciju.
takvi zločinci hoće od nas da naprave saučesnike za njihove brljotine - zbog naseg imena, to ne smemo da im dozvolimo.

ko to ne kapira, ne poštuje žrtve. ko poštuje samo svoje žrtve a osporava tudje žrtve, taj ne poštuje ni svoje žrtve, jer selektivna empatija nije empatija i ne može biti. što nas opet vraća na prvu lekciju i tako redom.

Ljuba

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 06. jul 2021 16:44)

Sniaćemo to, ali pre toga kako ste fasovali srpskog kralja da ne bi podpali pod Žabare, a onda kao rezultat kako ste imali logore za decu, ovaj put sa stvarnim scenama da vasu decuvsklanjate od TVa ako slucajno nalete na ovaj istorijski film...

carpe diem

pre 4 godine

Bravo,za ovog,pre svega velikog čoveka.No,sramotno je da on godinama čeka sredstva od filmskog centra Srbije da bi učinio nešto veliko za Srbiju.

neutral fe

pre 4 godine

Evo ja Hrvat iz Hrvatske podržavamam da se snimi što više filmova o Jasenovcu da se vidi šta su radili Hrvati sa nevinim Srbskim narodom,i da se nikad više ne razmišlja o nekoj zajedničkoj državi,neka svi vide da Srbi i Hrvati nisu nikad bili braća kako se ovdje na portalima piše nego ljuti neprijatelji.
(istina oslobađa, 06. jul 2021 14:19)

evo i ja, mandarin iz kine, sam hrvat isto koliko i ti ;)

Vot iss yo nem

pre 4 godine

Samo ovaj čovek može snimiti kvalitetan film o Jasenovcu.
(Pilipenda, 6. jul 2021 14:04)

Potpis. U odnosu na njega Gaga je student prve godine FDU.

Pragmatik

pre 4 godine

Snimi i šta je prothodilo Oluji
(nerok, 6. jul 2021 13:36)

Jasenovac i ne snosenje posledica za isti,je pocetak sveg zla u Hrvatskoj koje je najvise uticalo na sve posle.

kumrovacki trubaduri

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Peko Dapcevic je ubio Punisu Racica. Eto snimite vi Hrvati film u znak zahvalnosti Dapcevicu.

Srbenda

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Za Radića su pričali da kad je bio u opoziciji radio je protiv vlade a kada je bio u vladi radio je takođe protiv vlade. Naravno to ne opravdava pucanje u njega i njegovo ubistvo. Ali to se desilo, nažalost. Da li to znači da zbog toga treba ubiti stotine hiljada civila srpske nacionalnosti za vreme NDH??

Analitičar

pre 4 godine

Sad sam konačno shvatio šta mi nedostaje, a šta je Jugoslavija imala(a nisam jugonostalgičar uopšte). "Civilizacijski nivo", koji je imala bivša država. Odlično definisano.

Istrebljivac Vonjevina

pre 4 godine

Treba svaki dan snimati filmove o bolesnim sotoninim slugama, ustasama. Najgorim i najumobolnijim zverima u istoriji univerzuma...

neutral fe

pre 4 godine

Super. Hitlera više niko ni ne pominje. Izgleda hrvatska bila agresor u 2 sv . ratu? Svašta
(crna guja, 6. jul 2021 17:55)

Hrvatska mu je bila saveznik, stigli ste i do Staljingrada.
(kameleon, 06. jul 2021 18:45)

takvi su stigli samo do blajburga... dalje nisu mogli.

Džigi

pre 4 godine

Zafranović je genije! Mnogi će biti razočarani, ali on lepo kaže da je masovno ubijanje plod propagande. Nema tu mnogo razlike među narodima bivše Jugoslavije. Tu pre svega mislim na Srbe, Hrvate i njihove poturčene braće. Svi imaju putera na glavi i svi traže izvinjenje od druge strane. Umesto, kao on, da izolujemo pojedince koji su krivi za masovno ubijanje i da se ogradimo od njih, mi merimo ko je više ubijao ili ko je prvi počeo. Jedino tako neće srpska nacija da bude kriva za zločine, nego pojedinci (a dobro se zna ko su oni). A Jasenovac nikada nije bio sporan i ne sumnjam da će Zafranović napraviti pravi umetnički film ?.

Istoričar za šaku &

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.

Jovan

pre 4 godine

Sto se tice Jugoslavije, razumem njegovu opasku, ali neki put se bolje vidi spolja ono sto se kuva iznutra. Jos je De Gol rekao 60-ih godina proslog veka da je Jugoslavija jedna neodrziva zemlja (zbog svojih suprotnosti) i da je jedina nit koja je drzi zajedno Tito i da kad on umre da ce se i ta nit prekinuti. To je covek rekao 60-ih godina proslog veka.

Jankovic

pre 4 godine

Snimiti autentican film o Jasenovcu je vise nego hrabrost I velika
odgovornost za svakog tko ga ozbiljno zeli snimiti za sve narode u bisvoj
Jugoslaviji i Evropi, jer se takvo sto nije nigde desilo. Znam da su scene
jezive, bolne i zastrasujuce, ali to ipak trebaju videti i znati generacije koje
dolaze, da se ne bi ponovilo. Naravno, da film kasni preko 70 godina, ali
da se nikada ne zaboravi i zato nikada nije kasno. Film ne treba snimati, da
bi se dobio, oscar, cezar, leopard ili koja druga filmska nagrada, vec
da to bude film opomena svima koji ne znaju ili ignorisu ovakve monstruozne
scene istinitih dogadjaja.

Jovan

pre 4 godine

@Za Radića su pričali da kad je bio u opoziciji radio je protiv vlade a kada je bio u vladi radio je takođe protiv vlade. Naravno to ne opravdava pucanje u njega i njegovo ubistvo. Ali to se desilo, nažalost. Da li to znači da zbog toga treba ubiti stotine hiljada civila srpske nacionalnosti za vreme NDH??
(Srbenda, 6. jul 2021 18:01)

Da na zalost, za njih je to neko trvenje pre II svetskog rata, to ubistvo i politicke krize sasvim opravdano za genocid koji je pocinjen nad Srbima posle toga. Kao da nisu dobili Banovinu sporazumom Cvetkovic-Macke, vec to nije bilo dosta vec su docekali naciste cvecem 1941. i brze bolje morali da naplate te strasne patnje pod Kraljevinom, tako sto su osnovali konc logore za decu krenuli sa sistematskim istrebljivanjem Srba zapadno od Drine.

Đoko

pre 4 godine

Srbima je glavi izgovor za ratove i počinjenje zločina 90tih Jasenovac, dakle iz historije ništa nisu naučili a zaboravili su kako i zašto je zločinački ustaški pokret 40tih došao na vlast (također zbog velikosrpske politike sjetite se samo ubojstva Radića) itd. dok god se ne zatre velko srpska politika pravog mira i pomirenja neće biti a u tome svakako neće pomoći još jedan film o gnjusnim zločinima u Jasenovcu. Bolje da snimi neku vedru komediju.

John

pre 4 godine

(Jankovic, 06. jul 2021 19:29)

I zato je Zafranović najbolji čovek za to.
Bukvalno je odbio Oskara za "Okupaciju u 26 slika" jer nije hteo da skrati scenu u autobusi - Karl Malden je tada bio u komisiji za dodelu (kako god da se zvanično zovu) i rekao mu je "Imaš Oskara, samo skrati". I ovaj je odbio.

neutral fe

pre 4 godine

Snimiti autentican film o Jasenovcu je vise nego hrabrost I velika
odgovornost za svakog tko ga ozbiljno zeli snimiti za sve narode u bisvoj
Jugoslaviji i Evropi, jer se takvo sto nije nigde desilo. Znam da su scene
jezive, bolne i zastrasujuce, ali to ipak trebaju videti i znati generacije koje
dolaze, da se ne bi ponovilo. Naravno, da film kasni preko 70 godina, ali
da se nikada ne zaboravi i zato nikada nije kasno. Film ne treba snimati, da
bi se dobio, oscar, cezar, leopard ili koja druga filmska nagrada, vec
da to bude film opomena svima koji ne znaju ili ignorisu ovakve monstruozne
scene istinitih dogadjaja.
(Jankovic, 06. jul 2021 19:29)

kratko i jasno.

istina oslobađa

pre 4 godine

Evo ja Hrvat iz Hrvatske podržavamam da se snimi što više filmova o Jasenovcu da se vidi šta su radili Hrvati sa nevinim Srbskim narodom,i da se nikad više ne razmišlja o nekoj zajedničkoj državi,neka svi vide da Srbi i Hrvati nisu nikad bili braća kako se ovdje na portalima piše nego ljuti neprijatelji.

Ostin A

pre 4 godine

A sad nabroj još jedan, pored Dare, ako možeš.
(TATA, 6. jul 2021 13:54)

U bivšoj Jugoslaviji:
Jasenovac - G. Gavrina i K. Hlavatyja (1945.)
Deveti krug (1960.)
Poruke - Stjepana Zaninovića (1960.)
Jasenovac - B. Žižića (1966.)
Deca iz pakla (1967.)
Evandjelje zla - G. Kastratovića (1973.)
Krv i pepeo Jasenovca - L. Zafranovića (1983.)
Kula smrti - V. Tadeja (1987.)
...

U novijoj istoriji je snimljeno još jedno 5,6. Takođe bilo je na stotine knjiga o Jasenovcu, a mi kao deca smo išli na ekskurziju tamo. Takođe Auto put Bratstva jedinstva i glavni put od Sarajeva, Prijedora za Zagreb su se namerno sekli u Lonjskom polju pored Memorijalnog centra Jasenovac...

Rocky

pre 4 godine

Zlo u Jasenovcu je kolektivno, svuda u NDH je bilo, i zlo je hrvatsko. Ceo taj narod i cela njihova tadašnja NDH je organizovala i sprovodila monstruozan genocid. Nikad to u istoriji nije bilo zabeleženo.

Nadam se da će neko iz tog naroda makar pokušati da napravi objektivan film o tome kako je taj hrvatski narod postao toliko monstruozni zao da to traje do danas.

Mada mislim da Lordan nije čist etnički Hrvat, već da je pola i Srbin pa ima i zbog toga veću obavezu.

max

pre 4 godine

On je genije njegovi filmovi su viseslojni jer ima u njima i analiza nastanka zla u dusama zlih ljudi i necovastva koji tinja u hvatskoj vec preko 200 godina.Sve ta podstice katolicka crkva jer je to njihov prajekat tj croacija.Vidimo sad i sta su radili u kanadi isto ubijali malu decu a cuvena je i pefofilska afera u americi.Toliko o njima ljudima bez obrza i morala.

Zveki

pre 4 godine

zašto bi dobri čoveče taj film napravio?
Čemu to? Kome da prikažeš? Nemaš kome!!!
Džabe sve to. Nažalost, ali tako je.
(Simo, 06. jul 2021 20:07)


U pravu si, oni koji negiraju Jasenovac nece ni gledati.

Zveki

pre 4 godine

Kako cete raditi film o Jasenovcu kad vam povijest pocinje 95e?
(zico, 6. jul 2021 14:18)

A vasa 2006
(Adidas, 06. jul 2021 17:46)


Ono kad nemas 3. razreda osnovne.

Sone

pre 4 godine

Dara iz Jasenovca mućak.Loš posao reditelja.Lordan je filmski gigant i mozda bi njega trebalo finansijski pomoci u ovoj namjeri.Mislim da on pricu o Jasenovcu moze i zna odraditi mnogo bolje.

Rio

pre 4 godine

Puniša Račić , heroj . Psovali ga i vređali . A Lordan je Čovek , u svakom smislu te reči . Niko nikada nije opisao stradanje Srba kao on , na filmu , naravno ....

neutral fe

pre 4 godine

Mada mislim da Lordan nije čist etnički Hrvat, već da je pola i Srbin pa ima i zbog toga veću obavezu.
(Rocky, 06. jul 2021 18:35)

rocky koji misli.

neutral fe

pre 4 godine

prva lekcija: našim dvema nacijama nijedan medjusobni sukob i rat nikad nije doneo, ne donosi, i nece doneti ništa dobro.
(neutral fe, 6. jul 2021 21:29

Možeš li nabrojati te međusobne ratove, pošto koristiš množinu?
Druga stvar, kakav je bio epilog ako si stvarno neutralan kako ti potpis kaže?
Prva lekcija mora poći od tačnih činjenica da bi se moglo pričati o ostalim lekcijama koje su najvećim delom na mestu.
Dakle, bez proizvoljnosti.
(dominus, 06. jul 2021 22:54)


nadam se da si svestan da se tokom devedesetih godina proslog veka u juznoj evropi, na balkanu, dogodio niz sukoba i ratova - na teritoriji hrvatske, bosne i srbije.
epilog je bio takav da smo svi prosli kao bosi po trnju. umesto da iskoristimo mir i resurse da sto pre prodjemo kroz sistemsku i ekonomsku tranziciju, zbirno smo usli u sukobe i taj proces odlozili za deset godina, uz prepolovljene resurse.
zato su nam svima oslabljene pozicije. jer nismo iskoristili šansu za tranziciju. zato su zemlje juzne evrope (ex-ju) danas u stagnaciji cak i u odnosu na zemlje istocne evrope - one su preuzele primat a pre sukoba su bile daleko iza nas. nasi sukobi su im pomogli da se bolje pozicioniraju u novoj konstelaciji koju mi nismo ukapirali.
eto ti činjenice. nema tu ni zrnca proizvoljnosti, samo cista matematika.

Mojne

pre 4 godine

Pa to je i bilo jedino što je bilo ozbiljno u toj zemlji - fantazije, filmovi (u koje su ljudi poverovali i zemlja im se tako i raspala).
Niko se zapravo ni poznavao ni udruživao tamo nije - a profesionalna državnost ne postoji, to ti je ili dom i kuća koji štitiš ili ta fabrika koju jačkaš da bi ti metar tvoga sela bio država cela (ta nova koju si želeo - 'šta će nama drugi')

John

pre 4 godine

Komunista nikad nece snimiti realan film o ovome.
(Ljubisa Livac, 6. jul 2021 18:11)

Naprotiv. Komunista jedini može snimiti realan film o ovome.
Naravno, pod uslovom da je o ovome uopšte i moguće snimiti realan film, jer bi morale da se prikažu i gore stvari nego u "Okupaciji od 26 slika" (S razlogom su dva najbolja filma sa temom Holokausta ona u kojima je glavni lik pozitivac - "Pijanista" i "Šindlerova lista" - u NDH takvog pozitivca je nemoguće naći - Dijana svakako jeste pozitivan lik, ali druge vrste - kao Raul Valenberg ili Irena Sendler)

Neki

pre 4 godine

Rado cu pogledati i taj uradak iako su moji bili na drugoj strani. A I da napomenem: Ne pada mi na pamet nekome se izvinjavati za nesto sto se desilo 50 godina prije moga rodjenja.

mr

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Peko Dapcevic je ubio Punisu Racica. Eto snimite vi Hrvati film u znak zahvalnosti Dapcevicu.
(kumrovacki trubaduri, 6. jul 2021 19:13)

Краљ Аца их створио, Коча ослободио, Пеко осветио, Слоба потврдио, па они само о бившим сународницима да праве филмове

joda

pre 4 godine

Ima puno umetnika na ovim prostorima koji vide , čuju, osećaju prostor , vreme i ljude na ovim delom Evrope a jedan od njih je i Zafranovic . Samo da ih je više i da se njihovo delo više čuje i vidi među narodima sa ovih prostora.

e

pre 4 godine

Kako o "Dara iz Jasenovca" tako isto sve što dolazi iz Srbije. Ko ne veruje neka prati odnos pojedinaca i čitavih država prema Novaku Đokovoću i Moniki Seleš. Dali treba crtati ?

cveće ljubavi

pre 4 godine

samo ljudi sa malim mozgom obozavaju ratove i filmove o njima. Retki su oni koji umeju da se smeju i da se istinski raduju životu. Svojem a i tudjem. Evo juce u Spaniji lincovase coveka , ubise ga pod optuzbom da je drugaciji . Ubise ga nizasta samo zato što im se nešto kao nije dopao. Toliko o zlu i nasilju.

Goran

pre 4 godine

Neće taj više ni jedan film snimiti. Ko će da ga finansira? Da se bar mane jugo-socijalističkog narativa pa da ga finansira Srbija. U svakom slučaju on je IZGUBLJEN za neku ozbiljniju upotrebu...

djedmedjed

pre 4 godine

..."dara" je dobrodosla da se secanja osveze, a nadam se da ce lordan zakucati ekser u tu njihovu ustasku drzavu...
(kraja, 6. jul 2021 14:51)
Pa naravno da se ovdje ne radi ni o pravdi ni o istini, nego o toliko željenom "zakucavanju eksera" u tu "našu ustašku državu". To je cilj mnogih odroda tipa Zafranović. Ali nikad više vi nećete u nju zakucavati nikakve eksere ! Nemam je zašto braniti NDH, bilo je tu i zločina i svega ostalog - ali brate; pretjeraste ga lažima. Taj Jasenovac je mjesto zločina, ali pretjerivanjem se kod Hrvata postigao kontraefekt. Hrvatima se želi pripisati kolektivna krivnja, te posebna i ekskluzivna monstruoznost, kako bi im se miniralo državu. To je iza te monstruozne propagande o ustašama stajalo od 1945. do danas. Ustaše su bili nacistički kolaborateri, ni manje ni više, kolikogod se to nekome sviđalo ili ne. Molim da se komentar objavi, jer smatram da je konstruktivan za razliku od kojekakvih gluposti i floskula koje čitam tu ispod

Прави Србин

pre 4 godine

"Samo ovaj čovek može snimiti kvalitetan film o Jasenovcu."

Само прави Србин може да сними филм о Јасеновцу све онако како је било и са милион жртава!

mihajlo

pre 4 godine

Ne vidim cemu tolika odusevljenost doticnim rediteljem. Imao je priliku da u filmu Okupacija u 26 slika provuce temu o ustaskim zlocinima nad srbima...ali, u tom filmu su glavni likovi ustasa, jevrej i dobri hrvat (komunista). Nigde se ne pominju srbi kao zrtve?

dominus

pre 4 godine

prva lekcija: našim dvema nacijama nijedan medjusobni sukob i rat nikad nije doneo, ne donosi, i nece doneti ništa dobro.
(neutral fe, 6. jul 2021 21:29

Možeš li nabrojati te međusobne ratove, pošto koristiš množinu?
Druga stvar, kakav je bio epilog ako si stvarno neutralan kako ti potpis kaže?
Prva lekcija mora poći od tačnih činjenica da bi se moglo pričati o ostalim lekcijama koje su najvećim delom na mestu.
Dakle, bez proizvoljnosti.

Ljubisa Livac

pre 4 godine

@John

Nema sanse. Oni su indoktrinirani tim imaginarnim bratstvom i jedinstvom. Nece taj da se nasi "susjedi" uvrede. Da je hteo, snimio bi ga do sad 300x.

marijan

pre 4 godine

pa zbilja mislim dokle više čovječe božji, snimio si već dosta crne kronike, daj sad snimi film o nečem normalnom i ljepom . je da je sve tako užasno bilo u tom logoru svi to znamo ali meni je već sad zlo od tebe i tvog budućeg filma o jasenovcu. snimi film o firmi krstić film ako si režiser ¨

Petar

pre 4 godine

Dobro reče smenjeni direktor Spomen parka u Jasenovcu,da parafraziram "Nikome ne odgovara prava istina o broju žrtava u Jasenovcu,da bi po potrebi manipulisali u zavisnosti od aktuelne situacije"misleći pri tom i na Srbe i na Hrvate.

Lordane, mani se corava posla

pre 4 godine

Ne verujem da ce film ici do kraja, tj. realno i kako treba. Ipak je on hrvat, koji i zivi tamo odakle vuce poreklo. Nije u hrvatskoj lako i preporucljivo biti normalan. Lordane mani se corava posla. Film o Jasenovcu treba neko neutralan da snimi, Tarantino recimo. On bi najbolje slikovito pokazao sta se je u tom logoru dogadjalo.

sasha

pre 4 godine

@neutral
Jedan deo komentara nisam razumeo. Odlozili za deset godina?
Trideset godina od pocetka sukoba u SFRJ jos uvek nismo dostigli nivo koji smo imali pre sukoba.

Vlada

pre 4 godine

Okupacija u 26 slika je precenjen film jer nigde se ne vidi ime žrtve. Stranci kad to gledaju misle da se radi o progonu jevreja u državi koju su okupirali nacisti. Film o Jasenovcu mora SRBIN da režira!

Ante

pre 4 godine

хрвате је измислио тито. Непостојећи су као нација, као једнорог, рецимо!
(Bajo moj, 6. jul 2021 19:53) # Link komentara

Eto vidiš, kako dođeš od želje za ujedinjenjem, do mržnje gore nego prema ijednom drugom neprijatelju ili okupatoru. Znaš, Hrvati su bili i pod Talijanima, i pod Hasborgovcima, Ugarima, Nijemcima, malim djelom i Turcima... I zamisli, nitko, NITKO od njih nije doveo u pitanje samo postojanje istih.. u svi su davali određenu autonomiju tom narodu, dakle, priznavali su i oostojanje nacije i prostor koji "posjeduju".
Jedini koji su to negirali, su BRAČA.
Čak i Crnogorcima negirate naciju. Reakciju vidite. Reakcija je očekivana i jedina moguća. Posljedica je mržnja. Jer, mržnja se rađa iz straha. A najveći strah je od negiranja postojanja i asimilacije. Što dovodi do najgore vrste mržnje. A to dovodi do genocida. Jedina druga mržnja koja je jednake težine kao ona iz straha, jeste ona koja se hrani iz osvete.
Eto ubitačne kombinacije, zašto smo toliko "uspješni" iz mržnje.

dominus

pre 4 godine

Posljedica je mržnja. Jer, mržnja se rađa iz straha. A najveći strah je od negiranja postojanja i asimilacije. Što dovodi do najgore vrste mržnje. A to dovodi do genocida. Jedina druga mržnja koja je jednake težine kao ona iz straha, jeste ona koja se hrani iz osvete.
Eto ubitačne kombinacije, zašto smo toliko "uspješni" iz mržnje.
(Ante, 7. jul 2021 21:34

Jeste, jeste. Politika je kriva što se umbolnici iživljavali na nejači, ženama i starcima. Malo je naroda koji se mogu pohvaliti da su malu decu ubijali iz čistog zadovoljstva jer su, eto, srpska. Zapravo, niko osim Hrvata.

Jovan

pre 4 godine

@Dobro reče smenjeni direktor Spomen parka u Jasenovcu,da parafraziram "Nikome ne odgovara prava istina o broju žrtava u Jasenovcu,da bi po potrebi manipulisali u zavisnosti od aktuelne situacije"misleći pri tom i na Srbe i na Hrvate.
(Petar, 7. jul 2021 15:34)

A sta si ti umislio? Da si iznad toga, pa delis na ravne delove krivicu onih koji su ubijani u Jasenovcu ma koliko ih bilo i sa njihovim dzelatima?

John

pre 4 godine

(Ljubisa Livac, 6. jul 2021 23:18)

Baš zato. Ustaše su protiv "Bratstva i jedinstva" - "domaći izdajnici" i "saradnici okupatora" - protiv svega za šta su komunisti.
A film bi bio snimljen da ga je jednostavno snimiti. Šta može u vezi Jasenovca da se snimi a da nije isključivo mučenje, ubijanje, klanje i slični užasi? Eventualno - samo proboj (eventualno, priča nekoga od preživelih - od dolaska u logor do nakon proboja - ali mrka kapa i od toga, neki dan umro poslednji preživeli - možda ako je neko od njih nekad nešto pisao/pričao jer bi bilo nedolično snimati po izmišljenoj priči).
Od filmova sa sličnom tematikom postoje "Banjica" (OK, serija) gde glavna junakinja preživi i nema scena streljanja u Jajincima i "Lager Niš" koji se završava probojem.
Dakle - osnovno je pitanje - Da li može da se napravi film u kome će najmanje 2/3 biti užas gori i od Aušvica?
Ne znam odgovor, ali ako može Zafranović je jedini koji od toga može napraviti nešto, a da ne bude bljuvotina.
A ima iskustva - "Okupacija u 26 slika" i "Krv i pepeo Jasenovca" (dokumentarac - toliko o tome da nije ništa snimio do sada)

EU Citizen

pre 4 godine

Tema zaslužuje obradu, ali ako to ovaj matori folirant, koji je u životu napravio jedan i po polupristojan film, bojim se da to neće vredeti pišljivog boba :) Takođe, možda je još rano, na decenijske komunističke laži i zamagljivanja, nakalemile su se laži i zamagljivanja šovinističkih istoriografa sa svih strana, bojim se da će u celom tom nadlagavanju žrtve ostati prikraćene za istinu koju svakako zaslužuju. U ovoj atmosferi stalnih prepucavanja Srba i Hrvata, takav projekat je prilično dubiozan.

Baba sa Vračara

pre 4 godine

Kad gledate Zafranovićev film "Okupacija u 26 slika" prvo što vidite na ekranu je: Proizvodnja Jadran Film - Croatia Film, Zagreb.

Doduše, za one koji su ga zaista i gledali jasno je da tamo Srba i nema - radi se o odnosu Hrvata i Talijana, a u čuvenoj sceni u autobusu uglavnom se ubijaju Jevreji (ok, i jedan prota).

Drugim rečima, u civilizaciji o kojoj govori Zafranović Hrvati su snimali filmove o svojim zločinima. U današnjoj necivilizovanoj eks-Jugoslaviji svi snimaju filmove o svojim žrtvama, a satanizuju druge.
I u tome je poenta Zafranovićeve civilizacije. Treba nam hrvatski film o Jasenovcu, srpski o Srebrenici, albanski o žutoj kući...

advocatus diaboli

pre 4 godine

"Kad je kasnije Blagoje Jovović izrešetao tog bednog zločinca Pavelića nije taj više ni stajao ni gledao...
Večna slava Blagoju."

1. nikada nije dokazano da je baš taj Jovović pucao u Pavelića. To su bila nekakva kafanska hvalisanja, ali nikada se nije saznalo ko je pucao
2. Pavelić nije umro nego je bio samo ranjen i poživio je još nekoliko godina. Umro je od starosti, u krevetu...
3. Pavelića je trebalo, kao Mosad Ajhmana, kidnapirati i dovesti u Yugu na suđenje, pa da vidimo i čujemo pravu istinu...

Nikola

pre 4 godine

Kad je kasnije Blagoje Jovović izrešetao tog bednog zločinca Pavelića nije taj više ni stajao ni gledao...

Večna slava Blagoju.
(Rocky, 6. jul 2021 21:48)

Jest, umro je u krevetu nekoliko godina kasnije na drugom kontinentu.

neutral fe

pre 4 godine

@neutral
Jedan deo komentara nisam razumeo. Odlozili za deset godina?
Trideset godina od pocetka sukoba u SFRJ jos uvek nismo dostigli nivo koji smo imali pre sukoba.
(sasha, 07. jul 2021 14:22)

da. odlozen je pocetak tranzicije - za deset godina: umesto 91. pocelo je 2001... uz česte prekide, sve do danas.

u tom periodu, "91-"01,umesto tranzicije, dobili smo ratove, sankcije i stradanja - uz potrosene resurse: efekat skuvanih riba u akvarijumu.

nivo od pre pocetka sukoba verovatno necemo postici bar jos 20 godina. tuzna istina: budala za 10 godina moze da unisti 50 do 60...

Aron

pre 4 godine

Dobar reditelj ali brate dosta bre više sa tim Jasenovcom i Ustašama. O tome je napravljeno dosta filmova, evo sad skoro je bila "Dara Iz Jasenovca". Teme za filmove su nam oduvek bili ratovi, u jednoj emisiji Dušan Kovačić je rekao da u vreme SFRJ od 800 filma 400 su bili partizanski. Od devedesetih filmovi sa motivima iz tadašnjih ratova. I u javnosti i medijima se već decenijama non stop priča o Titu, Draži, Stepincu, Luburicu, Pavelicu, Rankovicu...

Istoričar za šaku &

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.

Đoko

pre 4 godine

Srbima je glavi izgovor za ratove i počinjenje zločina 90tih Jasenovac, dakle iz historije ništa nisu naučili a zaboravili su kako i zašto je zločinački ustaški pokret 40tih došao na vlast (također zbog velikosrpske politike sjetite se samo ubojstva Radića) itd. dok god se ne zatre velko srpska politika pravog mira i pomirenja neće biti a u tome svakako neće pomoći još jedan film o gnjusnim zločinima u Jasenovcu. Bolje da snimi neku vedru komediju.

Goran

pre 4 godine

Neće taj više ni jedan film snimiti. Ko će da ga finansira? Da se bar mane jugo-socijalističkog narativa pa da ga finansira Srbija. U svakom slučaju on je IZGUBLJEN za neku ozbiljniju upotrebu...

Mojne

pre 4 godine

Pa to je i bilo jedino što je bilo ozbiljno u toj zemlji - fantazije, filmovi (u koje su ljudi poverovali i zemlja im se tako i raspala).
Niko se zapravo ni poznavao ni udruživao tamo nije - a profesionalna državnost ne postoji, to ti je ili dom i kuća koji štitiš ili ta fabrika koju jačkaš da bi ti metar tvoga sela bio država cela (ta nova koju si želeo - 'šta će nama drugi')

TATA

pre 4 godine

(Aron, 6. jul 2021 13:36) # Link komentara
A sad nabroj još jedan, pored Dare, ako možeš.
Treba još 1000 snimiti, dok ne bude rekli IZVINITE.

cveće ljubavi

pre 4 godine

samo ljudi sa malim mozgom obozavaju ratove i filmove o njima. Retki su oni koji umeju da se smeju i da se istinski raduju životu. Svojem a i tudjem. Evo juce u Spaniji lincovase coveka , ubise ga pod optuzbom da je drugaciji . Ubise ga nizasta samo zato što im se nešto kao nije dopao. Toliko o zlu i nasilju.

marijan

pre 4 godine

pa zbilja mislim dokle više čovječe božji, snimio si već dosta crne kronike, daj sad snimi film o nečem normalnom i ljepom . je da je sve tako užasno bilo u tom logoru svi to znamo ali meni je već sad zlo od tebe i tvog budućeg filma o jasenovcu. snimi film o firmi krstić film ako si režiser ¨

dragan

pre 4 godine

Loradan Zafravnović je jedan od dva Hrvati koji se istinski gnušaju nad zločinima hrvatskih nacista i koji smatra ličnom odgovornošću traženje oprosta. Ko ne razume, neka pogleda film Okupacija u 26 slika.

mihajlo

pre 4 godine

Ne vidim cemu tolika odusevljenost doticnim rediteljem. Imao je priliku da u filmu Okupacija u 26 slika provuce temu o ustaskim zlocinima nad srbima...ali, u tom filmu su glavni likovi ustasa, jevrej i dobri hrvat (komunista). Nigde se ne pominju srbi kao zrtve?

Rocky

pre 4 godine

Zlo u Jasenovcu je kolektivno, svuda u NDH je bilo, i zlo je hrvatsko. Ceo taj narod i cela njihova tadašnja NDH je organizovala i sprovodila monstruozan genocid. Nikad to u istoriji nije bilo zabeleženo.

Nadam se da će neko iz tog naroda makar pokušati da napravi objektivan film o tome kako je taj hrvatski narod postao toliko monstruozni zao da to traje do danas.

Mada mislim da Lordan nije čist etnički Hrvat, već da je pola i Srbin pa ima i zbog toga veću obavezu.

djedmedjed

pre 4 godine

..."dara" je dobrodosla da se secanja osveze, a nadam se da ce lordan zakucati ekser u tu njihovu ustasku drzavu...
(kraja, 6. jul 2021 14:51)
Pa naravno da se ovdje ne radi ni o pravdi ni o istini, nego o toliko željenom "zakucavanju eksera" u tu "našu ustašku državu". To je cilj mnogih odroda tipa Zafranović. Ali nikad više vi nećete u nju zakucavati nikakve eksere ! Nemam je zašto braniti NDH, bilo je tu i zločina i svega ostalog - ali brate; pretjeraste ga lažima. Taj Jasenovac je mjesto zločina, ali pretjerivanjem se kod Hrvata postigao kontraefekt. Hrvatima se želi pripisati kolektivna krivnja, te posebna i ekskluzivna monstruoznost, kako bi im se miniralo državu. To je iza te monstruozne propagande o ustašama stajalo od 1945. do danas. Ustaše su bili nacistički kolaborateri, ni manje ni više, kolikogod se to nekome sviđalo ili ne. Molim da se komentar objavi, jer smatram da je konstruktivan za razliku od kojekakvih gluposti i floskula koje čitam tu ispod

Lordane, mani se corava posla

pre 4 godine

Ne verujem da ce film ici do kraja, tj. realno i kako treba. Ipak je on hrvat, koji i zivi tamo odakle vuce poreklo. Nije u hrvatskoj lako i preporucljivo biti normalan. Lordane mani se corava posla. Film o Jasenovcu treba neko neutralan da snimi, Tarantino recimo. On bi najbolje slikovito pokazao sta se je u tom logoru dogadjalo.

Прави Србин

pre 4 godine

"Samo ovaj čovek može snimiti kvalitetan film o Jasenovcu."

Само прави Србин може да сними филм о Јасеновцу све онако како је било и са милион жртава!

Zveki

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 06. jul 2021 16:44)


Poredis par stotina hiljada ubijenih sa politickim ubistvom?! Licemeri jedni...booje da si rekao da se snimi film o porodici Zec iz Zagreba, i jos stotinama porodica iz Siska, Zadra, Šibenika koji su nevini platili glavom samo zato sto su Srbi.

Ljubisa Livac

pre 4 godine

@John

Nema sanse. Oni su indoktrinirani tim imaginarnim bratstvom i jedinstvom. Nece taj da se nasi "susjedi" uvrede. Da je hteo, snimio bi ga do sad 300x.

Ljuba

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 06. jul 2021 16:44)

Sniaćemo to, ali pre toga kako ste fasovali srpskog kralja da ne bi podpali pod Žabare, a onda kao rezultat kako ste imali logore za decu, ovaj put sa stvarnim scenama da vasu decuvsklanjate od TVa ako slucajno nalete na ovaj istorijski film...

Jovan

pre 4 godine

@Za Radića su pričali da kad je bio u opoziciji radio je protiv vlade a kada je bio u vladi radio je takođe protiv vlade. Naravno to ne opravdava pucanje u njega i njegovo ubistvo. Ali to se desilo, nažalost. Da li to znači da zbog toga treba ubiti stotine hiljada civila srpske nacionalnosti za vreme NDH??
(Srbenda, 6. jul 2021 18:01)

Da na zalost, za njih je to neko trvenje pre II svetskog rata, to ubistvo i politicke krize sasvim opravdano za genocid koji je pocinjen nad Srbima posle toga. Kao da nisu dobili Banovinu sporazumom Cvetkovic-Macke, vec to nije bilo dosta vec su docekali naciste cvecem 1941. i brze bolje morali da naplate te strasne patnje pod Kraljevinom, tako sto su osnovali konc logore za decu krenuli sa sistematskim istrebljivanjem Srba zapadno od Drine.

Jovan

pre 4 godine

@U Jasenovcu je ubijeno preko 5 miliona Srba samo Hrvati sakrivaju istinu.
(Jovo Puzdra, 6. jul 2021 20:04)

Pokvareni Jovo, koliko vam je dovoljno? Nije dovoljno sistematsko istrebljenje naroda? Bili bi spremni da se pokajete da ste ubili 5 miliona, ali posto ste ubili jedan milion ili 300.000 u najstrasnijim mukama i na zverski nacin, to nije dovoljno. Koliko ti priznajes ubijenih? Da li je postojao zakonski okvir za istrebljenje Srba? Da li su postojali "rasni zakoni" za Srbe? Sve Srbi izmislili, da mi vam namestili genocid.

kraja

pre 4 godine

"ali brate dosta bre više sa tim Jasenovcom i Ustašama. O tome je napravljeno dosta filmova"

...NIKAD DOVOLJNO...!!!
...dinko sakic je sahranjen 2008. godine u ustaskoj uniformi...!!!
...svaka nova hrvatska generacija se vaspitava da to zlo nije postojalo, da je sve laz i prevara...
...cak su i jevreji iz hrvatske legli na tu rudu i cute, pa treba neko iz izraela da ih podseti sta su njihovi preci preziveli u hrvatskoj za vreme WWII...
..."dara" je dobrodosla da se secanja osveze, a nadam se da ce lordan zakucati ekser u tu njihovu ustasku drzavu...

Rio

pre 4 godine

Puniša Račić , heroj . Psovali ga i vređali . A Lordan je Čovek , u svakom smislu te reči . Niko nikada nije opisao stradanje Srba kao on , na filmu , naravno ....

Rocky

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)


Zato što tad niko nije pucao u Pavelića ...

Kad je kasnije Blagoje Jovović izrešetao tog bednog zločinca Pavelića nije taj više ni stajao ni gledao...

Večna slava Blagoju.

a

pre 4 godine

@Aron Ti bi da sve gurneš "pod tepih".Dalmatinci postaju hrvati tek 1939. za-
hvaljujući knezu Pavlu.Zato je njima odvratan Jasenovac.Nije Zafranović jedini.
Problem su ovi sišli iz kamenjara i vi oko Zagreba.Jasenovac je vaše delo.Svaki
pravi čovek se gnuša tih monstruma i o tome treba pisati,pričati doveka.Previše
je to odvratno bilo u sred "tisućlećne kulture".

kameleon

pre 4 godine

Super. Hitlera više niko ni ne pominje. Izgleda hrvatska bila agresor u 2 sv . ratu? Svašta
(crna guja, 6. jul 2021 17:55)

Hrvatska mu je bila saveznik, stigli ste i do Staljingrada.

Gagi

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Bit ce da si i ti stajao i gledao pa znas.

postar Aca

pre 4 godine

Mozda da pre napravinjedan o Srebrenici?
(Aca, 6. jul 2021 18:12)

Srebrenica je 1941. bila na teritoriji NDH i tamo se isto desavalo Srbima sto i u Jasenovcu.

max

pre 4 godine

On je genije njegovi filmovi su viseslojni jer ima u njima i analiza nastanka zla u dusama zlih ljudi i necovastva koji tinja u hvatskoj vec preko 200 godina.Sve ta podstice katolicka crkva jer je to njihov prajekat tj croacija.Vidimo sad i sta su radili u kanadi isto ubijali malu decu a cuvena je i pefofilska afera u americi.Toliko o njima ljudima bez obrza i morala.

Srbenda

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Za Radića su pričali da kad je bio u opoziciji radio je protiv vlade a kada je bio u vladi radio je takođe protiv vlade. Naravno to ne opravdava pucanje u njega i njegovo ubistvo. Ali to se desilo, nažalost. Da li to znači da zbog toga treba ubiti stotine hiljada civila srpske nacionalnosti za vreme NDH??

Džigi

pre 4 godine

Zafranović je genije! Mnogi će biti razočarani, ali on lepo kaže da je masovno ubijanje plod propagande. Nema tu mnogo razlike među narodima bivše Jugoslavije. Tu pre svega mislim na Srbe, Hrvate i njihove poturčene braće. Svi imaju putera na glavi i svi traže izvinjenje od druge strane. Umesto, kao on, da izolujemo pojedince koji su krivi za masovno ubijanje i da se ogradimo od njih, mi merimo ko je više ubijao ili ko je prvi počeo. Jedino tako neće srpska nacija da bude kriva za zločine, nego pojedinci (a dobro se zna ko su oni). A Jasenovac nikada nije bio sporan i ne sumnjam da će Zafranović napraviti pravi umetnički film ?.

neutral fe

pre 4 godine

Evo ja Hrvat iz Hrvatske podržavamam da se snimi što više filmova o Jasenovcu da se vidi šta su radili Hrvati sa nevinim Srbskim narodom,i da se nikad više ne razmišlja o nekoj zajedničkoj državi,neka svi vide da Srbi i Hrvati nisu nikad bili braća kako se ovdje na portalima piše nego ljuti neprijatelji.
(istina oslobađa, 06. jul 2021 14:19)

evo i ja, mandarin iz kine, sam hrvat isto koliko i ti ;)

Bojan

pre 4 godine

Film "Dara iz Jasenovca" je jedan prosečan film ali i limunada za zverstva koja su se dešavala u NDH. Toliki skup najnakaradnijih monstruma u jednoj zverskoj mašineriji zvanoj ustaštvo teško je ekranizovati i običnom čoveku teško gledati. Ne znam dali će Lordan u tome uspeti. Strašno je što se i u današnje vreme radi ne na negiranju istrebljenja Srba već se ono slavi. O njemu peva Luka Midrić dok slavi sa reprezentacijom, Kolinda koja žali mučeničku smrt "nevinih". Ali, kako su najveći zlikovci ustaša uspeli da pobegnu u Argentinu i Španiju? Trebalo bi verovatno otići do Vatikana po ta i još mnoga pitanja. To je bio i verski rat, krstaški rat protiv hrišćana. Bolesno, bolesno, bolesno.

Neki

pre 4 godine

Rado cu pogledati i taj uradak iako su moji bili na drugoj strani. A I da napomenem: Ne pada mi na pamet nekome se izvinjavati za nesto sto se desilo 50 godina prije moga rodjenja.

Istrebljivac Vonjevina

pre 4 godine

Treba svaki dan snimati filmove o bolesnim sotoninim slugama, ustasama. Najgorim i najumobolnijim zverima u istoriji univerzuma...

danilo

pre 4 godine

"Ta država je imala jedan civilizacijski nivo, ali kao i sve civilizacije na svom vrhuncu tresnula je u tragičan pad".
Jeste. Npr. mojoj babi iz istocne Hercegovine nisu dozvoljavali od '45 do '89 da iskopa i sahrani 40 clanova svoje familije bacene u jamu 1941. i zalivene betonom 1945. A oni koji su ih bacili u jamu i koji su je posle zalili betonom "da se ne prica mnogo o tome" bili ugledni gradjani u decenijama koje su dolazile. To nije civilzacijski nivo. To je dno dna.

kumrovacki trubaduri

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Peko Dapcevic je ubio Punisu Racica. Eto snimite vi Hrvati film u znak zahvalnosti Dapcevicu.

John

pre 4 godine

Komunista nikad nece snimiti realan film o ovome.
(Ljubisa Livac, 6. jul 2021 18:11)

Naprotiv. Komunista jedini može snimiti realan film o ovome.
Naravno, pod uslovom da je o ovome uopšte i moguće snimiti realan film, jer bi morale da se prikažu i gore stvari nego u "Okupaciji od 26 slika" (S razlogom su dva najbolja filma sa temom Holokausta ona u kojima je glavni lik pozitivac - "Pijanista" i "Šindlerova lista" - u NDH takvog pozitivca je nemoguće naći - Dijana svakako jeste pozitivan lik, ali druge vrste - kao Raul Valenberg ili Irena Sendler)

dominus

pre 4 godine

prva lekcija: našim dvema nacijama nijedan medjusobni sukob i rat nikad nije doneo, ne donosi, i nece doneti ništa dobro.
(neutral fe, 6. jul 2021 21:29

Možeš li nabrojati te međusobne ratove, pošto koristiš množinu?
Druga stvar, kakav je bio epilog ako si stvarno neutralan kako ti potpis kaže?
Prva lekcija mora poći od tačnih činjenica da bi se moglo pričati o ostalim lekcijama koje su najvećim delom na mestu.
Dakle, bez proizvoljnosti.

Бранко

pre 4 godine

“Јасеновац је претежак крст за народ као што је хрватски који није у стању да га понесе, али се Ватикан никад није дистанцирао од тог геноцида”, Лордан Зафрановић је овом изјавом у “Политици” показао да најбоље разуме тежину те тешке хипотеке, само још кад би и њега разумели..

istina oslobađa

pre 4 godine

Evo ja Hrvat iz Hrvatske podržavamam da se snimi što više filmova o Jasenovcu da se vidi šta su radili Hrvati sa nevinim Srbskim narodom,i da se nikad više ne razmišlja o nekoj zajedničkoj državi,neka svi vide da Srbi i Hrvati nisu nikad bili braća kako se ovdje na portalima piše nego ljuti neprijatelji.

tvisttvist

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Ante je jos 1921. hapsen zbog antisrpskih aktivnosti, a svemu tome ga ucio Stjepan Sarkotic. eto jos jedne teme za film. Sta je to Sarkotic radio u Srbiji 1914, ima materijala za snimanje koliko hoces.

neutral fe

pre 4 godine

Snimiti autentican film o Jasenovcu je vise nego hrabrost I velika
odgovornost za svakog tko ga ozbiljno zeli snimiti za sve narode u bisvoj
Jugoslaviji i Evropi, jer se takvo sto nije nigde desilo. Znam da su scene
jezive, bolne i zastrasujuce, ali to ipak trebaju videti i znati generacije koje
dolaze, da se ne bi ponovilo. Naravno, da film kasni preko 70 godina, ali
da se nikada ne zaboravi i zato nikada nije kasno. Film ne treba snimati, da
bi se dobio, oscar, cezar, leopard ili koja druga filmska nagrada, vec
da to bude film opomena svima koji ne znaju ili ignorisu ovakve monstruozne
scene istinitih dogadjaja.
(Jankovic, 06. jul 2021 19:29)

kratko i jasno.

Zveki

pre 4 godine

Kako cete raditi film o Jasenovcu kad vam povijest pocinje 95e?
(zico, 6. jul 2021 14:18)

A vasa 2006
(Adidas, 06. jul 2021 17:46)


Ono kad nemas 3. razreda osnovne.

Pragmatik

pre 4 godine

Snimi i šta je prothodilo Oluji
(nerok, 6. jul 2021 13:36)

Jasenovac i ne snosenje posledica za isti,je pocetak sveg zla u Hrvatskoj koje je najvise uticalo na sve posle.

mr

pre 4 godine

Neka snimi film o ubojstvu Radića u Skupštini. S naglaskom kako se svi sklanjaju pod klupe a jedini koji stoji i gleda je Ante Pavelić.
(Istoričar za šaku &, 6. jul 2021 16:44)

Peko Dapcevic je ubio Punisu Racica. Eto snimite vi Hrvati film u znak zahvalnosti Dapcevicu.
(kumrovacki trubaduri, 6. jul 2021 19:13)

Краљ Аца их створио, Коча ослободио, Пеко осветио, Слоба потврдио, па они само о бившим сународницима да праве филмове

John

pre 4 godine

(Jankovic, 06. jul 2021 19:29)

I zato je Zafranović najbolji čovek za to.
Bukvalno je odbio Oskara za "Okupaciju u 26 slika" jer nije hteo da skrati scenu u autobusi - Karl Malden je tada bio u komisiji za dodelu (kako god da se zvanično zovu) i rekao mu je "Imaš Oskara, samo skrati". I ovaj je odbio.

neutral fe

pre 4 godine

Rado cu pogledati i taj uradak iako su moji bili na drugoj strani. A I da napomenem: Ne pada mi na pamet nekome se izvinjavati za nesto sto se desilo 50 godina prije moga rodjenja.
(Neki, 06. jul 2021 19:41)

niko ne očejuje izvinjenje od tebe i tvoje generacije. dovoljno samo je da iz svakog zločina izvučemo lekcije.

prva lekcija: našim dvema nacijama nijedan medjusobni sukob i rat nikad nije doneo, ne donosi, i nece doneti ništa dobro.

(detinjasto geopoliticko ponasanje odgovara samo našim kobajagi saveznicima koji nas suptilno huškaju jedne na druge. a mi jedva dočekamo, pa se izblamiramo, a oni nam se krišom smeju)

druga lekcija: ko zločine koristi za prepucavanje sa drugom stranom, očigledno nije shvatio prvu lekciju.

treća lekcija: niko od nas nije direktno odgovoran za zločine koje je neko drugi počinio u "naše" ime, samo zato što delimo istu naciju.
takvi zločinci hoće od nas da naprave saučesnike za njihove brljotine - zbog naseg imena, to ne smemo da im dozvolimo.

ko to ne kapira, ne poštuje žrtve. ko poštuje samo svoje žrtve a osporava tudje žrtve, taj ne poštuje ni svoje žrtve, jer selektivna empatija nije empatija i ne može biti. što nas opet vraća na prvu lekciju i tako redom.

neutral fe

pre 4 godine

prva lekcija: našim dvema nacijama nijedan medjusobni sukob i rat nikad nije doneo, ne donosi, i nece doneti ništa dobro.
(neutral fe, 6. jul 2021 21:29

Možeš li nabrojati te međusobne ratove, pošto koristiš množinu?
Druga stvar, kakav je bio epilog ako si stvarno neutralan kako ti potpis kaže?
Prva lekcija mora poći od tačnih činjenica da bi se moglo pričati o ostalim lekcijama koje su najvećim delom na mestu.
Dakle, bez proizvoljnosti.
(dominus, 06. jul 2021 22:54)


nadam se da si svestan da se tokom devedesetih godina proslog veka u juznoj evropi, na balkanu, dogodio niz sukoba i ratova - na teritoriji hrvatske, bosne i srbije.
epilog je bio takav da smo svi prosli kao bosi po trnju. umesto da iskoristimo mir i resurse da sto pre prodjemo kroz sistemsku i ekonomsku tranziciju, zbirno smo usli u sukobe i taj proces odlozili za deset godina, uz prepolovljene resurse.
zato su nam svima oslabljene pozicije. jer nismo iskoristili šansu za tranziciju. zato su zemlje juzne evrope (ex-ju) danas u stagnaciji cak i u odnosu na zemlje istocne evrope - one su preuzele primat a pre sukoba su bile daleko iza nas. nasi sukobi su im pomogli da se bolje pozicioniraju u novoj konstelaciji koju mi nismo ukapirali.
eto ti činjenice. nema tu ni zrnca proizvoljnosti, samo cista matematika.

mile

pre 4 godine

Srbi bi trebalo da snime film o žutoj kući , o Račku, bombardovanju srbije.Ali neće.? E zato može selo gori a baba se češlja.Umesto da smo mi snimili film o tkz oluji snimili su hrvati svoju verziju.Uvek nam neko drugi kriv.

neutral fe

pre 4 godine

Super. Hitlera više niko ni ne pominje. Izgleda hrvatska bila agresor u 2 sv . ratu? Svašta
(crna guja, 6. jul 2021 17:55)

Hrvatska mu je bila saveznik, stigli ste i do Staljingrada.
(kameleon, 06. jul 2021 18:45)

takvi su stigli samo do blajburga... dalje nisu mogli.

Analitičar

pre 4 godine

Sad sam konačno shvatio šta mi nedostaje, a šta je Jugoslavija imala(a nisam jugonostalgičar uopšte). "Civilizacijski nivo", koji je imala bivša država. Odlično definisano.

Verka

pre 4 godine

Film o Jasenovcu mogu i smeju praviti samo najkvalitetniji znalci filma, oni koji poznaju ljudsku dusu i znaju da posalju pravu poruku. Svi drugi mogu samo da skupljaju politicke poene na zrtvama. Zafranovic nema nikakve politicke pretenzije, zato je uvek i bio medju najhrabrijima.

samo da primetim

pre 4 godine

Gospodin je covek vanvremenskih arsina i vrhunski intelektualac.Covek sveobuhvatne sinteze i realnih pogleda na svet I desavanja.

Zato I ne odgovara talogu mulja politicara koji su na vlasti poslednjih tridesetak godina i u HR i u Srb.

Zveki

pre 4 godine

zašto bi dobri čoveče taj film napravio?
Čemu to? Kome da prikažeš? Nemaš kome!!!
Džabe sve to. Nažalost, ali tako je.
(Simo, 06. jul 2021 20:07)


U pravu si, oni koji negiraju Jasenovac nece ni gledati.

Sone

pre 4 godine

Dara iz Jasenovca mućak.Loš posao reditelja.Lordan je filmski gigant i mozda bi njega trebalo finansijski pomoci u ovoj namjeri.Mislim da on pricu o Jasenovcu moze i zna odraditi mnogo bolje.

e

pre 4 godine

Kako o "Dara iz Jasenovca" tako isto sve što dolazi iz Srbije. Ko ne veruje neka prati odnos pojedinaca i čitavih država prema Novaku Đokovoću i Moniki Seleš. Dali treba crtati ?

Vot iss yo nem

pre 4 godine

Samo ovaj čovek može snimiti kvalitetan film o Jasenovcu.
(Pilipenda, 6. jul 2021 14:04)

Potpis. U odnosu na njega Gaga je student prve godine FDU.

Vlada

pre 4 godine

Okupacija u 26 slika je precenjen film jer nigde se ne vidi ime žrtve. Stranci kad to gledaju misle da se radi o progonu jevreja u državi koju su okupirali nacisti. Film o Jasenovcu mora SRBIN da režira!

carpe diem

pre 4 godine

Bravo,za ovog,pre svega velikog čoveka.No,sramotno je da on godinama čeka sredstva od filmskog centra Srbije da bi učinio nešto veliko za Srbiju.

Ostin A

pre 4 godine

A sad nabroj još jedan, pored Dare, ako možeš.
(TATA, 6. jul 2021 13:54)

U bivšoj Jugoslaviji:
Jasenovac - G. Gavrina i K. Hlavatyja (1945.)
Deveti krug (1960.)
Poruke - Stjepana Zaninovića (1960.)
Jasenovac - B. Žižića (1966.)
Deca iz pakla (1967.)
Evandjelje zla - G. Kastratovića (1973.)
Krv i pepeo Jasenovca - L. Zafranovića (1983.)
Kula smrti - V. Tadeja (1987.)
...

U novijoj istoriji je snimljeno još jedno 5,6. Takođe bilo je na stotine knjiga o Jasenovcu, a mi kao deca smo išli na ekskurziju tamo. Takođe Auto put Bratstva jedinstva i glavni put od Sarajeva, Prijedora za Zagreb su se namerno sekli u Lonjskom polju pored Memorijalnog centra Jasenovac...

Jankovic

pre 4 godine

Snimiti autentican film o Jasenovcu je vise nego hrabrost I velika
odgovornost za svakog tko ga ozbiljno zeli snimiti za sve narode u bisvoj
Jugoslaviji i Evropi, jer se takvo sto nije nigde desilo. Znam da su scene
jezive, bolne i zastrasujuce, ali to ipak trebaju videti i znati generacije koje
dolaze, da se ne bi ponovilo. Naravno, da film kasni preko 70 godina, ali
da se nikada ne zaboravi i zato nikada nije kasno. Film ne treba snimati, da
bi se dobio, oscar, cezar, leopard ili koja druga filmska nagrada, vec
da to bude film opomena svima koji ne znaju ili ignorisu ovakve monstruozne
scene istinitih dogadjaja.

garda

pre 4 godine

Uvek sam se divio likovima koji bez ikakvih predasuda i straha rade svoj posao, po savesti i cinjenicama. Ni danas ne znam odakle ovom coveku toliko hrabrosti i ponosa. Potpuno samostalan.

neutral fe

pre 4 godine

Mada mislim da Lordan nije čist etnički Hrvat, već da je pola i Srbin pa ima i zbog toga veću obavezu.
(Rocky, 06. jul 2021 18:35)

rocky koji misli.

joda

pre 4 godine

Ima puno umetnika na ovim prostorima koji vide , čuju, osećaju prostor , vreme i ljude na ovim delom Evrope a jedan od njih je i Zafranovic . Samo da ih je više i da se njihovo delo više čuje i vidi među narodima sa ovih prostora.

Ante

pre 4 godine

хрвате је измислио тито. Непостојећи су као нација, као једнорог, рецимо!
(Bajo moj, 6. jul 2021 19:53) # Link komentara

Eto vidiš, kako dođeš od želje za ujedinjenjem, do mržnje gore nego prema ijednom drugom neprijatelju ili okupatoru. Znaš, Hrvati su bili i pod Talijanima, i pod Hasborgovcima, Ugarima, Nijemcima, malim djelom i Turcima... I zamisli, nitko, NITKO od njih nije doveo u pitanje samo postojanje istih.. u svi su davali određenu autonomiju tom narodu, dakle, priznavali su i oostojanje nacije i prostor koji "posjeduju".
Jedini koji su to negirali, su BRAČA.
Čak i Crnogorcima negirate naciju. Reakciju vidite. Reakcija je očekivana i jedina moguća. Posljedica je mržnja. Jer, mržnja se rađa iz straha. A najveći strah je od negiranja postojanja i asimilacije. Što dovodi do najgore vrste mržnje. A to dovodi do genocida. Jedina druga mržnja koja je jednake težine kao ona iz straha, jeste ona koja se hrani iz osvete.
Eto ubitačne kombinacije, zašto smo toliko "uspješni" iz mržnje.

Petar

pre 4 godine

Dobro reče smenjeni direktor Spomen parka u Jasenovcu,da parafraziram "Nikome ne odgovara prava istina o broju žrtava u Jasenovcu,da bi po potrebi manipulisali u zavisnosti od aktuelne situacije"misleći pri tom i na Srbe i na Hrvate.

Jovan

pre 4 godine

Sto se tice Jugoslavije, razumem njegovu opasku, ali neki put se bolje vidi spolja ono sto se kuva iznutra. Jos je De Gol rekao 60-ih godina proslog veka da je Jugoslavija jedna neodrziva zemlja (zbog svojih suprotnosti) i da je jedina nit koja je drzi zajedno Tito i da kad on umre da ce se i ta nit prekinuti. To je covek rekao 60-ih godina proslog veka.

EU Citizen

pre 4 godine

Tema zaslužuje obradu, ali ako to ovaj matori folirant, koji je u životu napravio jedan i po polupristojan film, bojim se da to neće vredeti pišljivog boba :) Takođe, možda je još rano, na decenijske komunističke laži i zamagljivanja, nakalemile su se laži i zamagljivanja šovinističkih istoriografa sa svih strana, bojim se da će u celom tom nadlagavanju žrtve ostati prikraćene za istinu koju svakako zaslužuju. U ovoj atmosferi stalnih prepucavanja Srba i Hrvata, takav projekat je prilično dubiozan.

neutral fe

pre 4 godine

@neutral
Jedan deo komentara nisam razumeo. Odlozili za deset godina?
Trideset godina od pocetka sukoba u SFRJ jos uvek nismo dostigli nivo koji smo imali pre sukoba.
(sasha, 07. jul 2021 14:22)

da. odlozen je pocetak tranzicije - za deset godina: umesto 91. pocelo je 2001... uz česte prekide, sve do danas.

u tom periodu, "91-"01,umesto tranzicije, dobili smo ratove, sankcije i stradanja - uz potrosene resurse: efekat skuvanih riba u akvarijumu.

nivo od pre pocetka sukoba verovatno necemo postici bar jos 20 godina. tuzna istina: budala za 10 godina moze da unisti 50 do 60...

Baba sa Vračara

pre 4 godine

Kad gledate Zafranovićev film "Okupacija u 26 slika" prvo što vidite na ekranu je: Proizvodnja Jadran Film - Croatia Film, Zagreb.

Doduše, za one koji su ga zaista i gledali jasno je da tamo Srba i nema - radi se o odnosu Hrvata i Talijana, a u čuvenoj sceni u autobusu uglavnom se ubijaju Jevreji (ok, i jedan prota).

Drugim rečima, u civilizaciji o kojoj govori Zafranović Hrvati su snimali filmove o svojim zločinima. U današnjoj necivilizovanoj eks-Jugoslaviji svi snimaju filmove o svojim žrtvama, a satanizuju druge.
I u tome je poenta Zafranovićeve civilizacije. Treba nam hrvatski film o Jasenovcu, srpski o Srebrenici, albanski o žutoj kući...

advocatus diaboli

pre 4 godine

"Kad je kasnije Blagoje Jovović izrešetao tog bednog zločinca Pavelića nije taj više ni stajao ni gledao...
Večna slava Blagoju."

1. nikada nije dokazano da je baš taj Jovović pucao u Pavelića. To su bila nekakva kafanska hvalisanja, ali nikada se nije saznalo ko je pucao
2. Pavelić nije umro nego je bio samo ranjen i poživio je još nekoliko godina. Umro je od starosti, u krevetu...
3. Pavelića je trebalo, kao Mosad Ajhmana, kidnapirati i dovesti u Yugu na suđenje, pa da vidimo i čujemo pravu istinu...

Nikola

pre 4 godine

Kad je kasnije Blagoje Jovović izrešetao tog bednog zločinca Pavelića nije taj više ni stajao ni gledao...

Večna slava Blagoju.
(Rocky, 6. jul 2021 21:48)

Jest, umro je u krevetu nekoliko godina kasnije na drugom kontinentu.

sasha

pre 4 godine

@neutral
Jedan deo komentara nisam razumeo. Odlozili za deset godina?
Trideset godina od pocetka sukoba u SFRJ jos uvek nismo dostigli nivo koji smo imali pre sukoba.

Jovan

pre 4 godine

@Dobro reče smenjeni direktor Spomen parka u Jasenovcu,da parafraziram "Nikome ne odgovara prava istina o broju žrtava u Jasenovcu,da bi po potrebi manipulisali u zavisnosti od aktuelne situacije"misleći pri tom i na Srbe i na Hrvate.
(Petar, 7. jul 2021 15:34)

A sta si ti umislio? Da si iznad toga, pa delis na ravne delove krivicu onih koji su ubijani u Jasenovcu ma koliko ih bilo i sa njihovim dzelatima?

dominus

pre 4 godine

Posljedica je mržnja. Jer, mržnja se rađa iz straha. A najveći strah je od negiranja postojanja i asimilacije. Što dovodi do najgore vrste mržnje. A to dovodi do genocida. Jedina druga mržnja koja je jednake težine kao ona iz straha, jeste ona koja se hrani iz osvete.
Eto ubitačne kombinacije, zašto smo toliko "uspješni" iz mržnje.
(Ante, 7. jul 2021 21:34

Jeste, jeste. Politika je kriva što se umbolnici iživljavali na nejači, ženama i starcima. Malo je naroda koji se mogu pohvaliti da su malu decu ubijali iz čistog zadovoljstva jer su, eto, srpska. Zapravo, niko osim Hrvata.

John

pre 4 godine

(Ljubisa Livac, 6. jul 2021 23:18)

Baš zato. Ustaše su protiv "Bratstva i jedinstva" - "domaći izdajnici" i "saradnici okupatora" - protiv svega za šta su komunisti.
A film bi bio snimljen da ga je jednostavno snimiti. Šta može u vezi Jasenovca da se snimi a da nije isključivo mučenje, ubijanje, klanje i slični užasi? Eventualno - samo proboj (eventualno, priča nekoga od preživelih - od dolaska u logor do nakon proboja - ali mrka kapa i od toga, neki dan umro poslednji preživeli - možda ako je neko od njih nekad nešto pisao/pričao jer bi bilo nedolično snimati po izmišljenoj priči).
Od filmova sa sličnom tematikom postoje "Banjica" (OK, serija) gde glavna junakinja preživi i nema scena streljanja u Jajincima i "Lager Niš" koji se završava probojem.
Dakle - osnovno je pitanje - Da li može da se napravi film u kome će najmanje 2/3 biti užas gori i od Aušvica?
Ne znam odgovor, ali ako može Zafranović je jedini koji od toga može napraviti nešto, a da ne bude bljuvotina.
A ima iskustva - "Okupacija u 26 slika" i "Krv i pepeo Jasenovca" (dokumentarac - toliko o tome da nije ništa snimio do sada)