Ivan Stefanovic
pre 4 godine
Ekoloski lobi prodaje elektromotore. Sta nije jasno? Sve je laz i biznis!
Četvrtak, 11.03.2021.
14:09
IMAGE SOURCE
pre 4 godine
Ekoloski lobi prodaje elektromotore. Sta nije jasno? Sve je laz i biznis!
pre 4 godine
Mrzi vlasnike da menjaju motore pa izmisljaju svakojake razloge. Te skupe baterije, te brzo se prazne. Tesko se pune itd, itd...
pre 4 godine
Naravno da oto motori zagađuju okolinu i za to nisu potrebne nikakve naknadne studije za pojedine prostore. Drugo je pitanje načina na koji država šikanira svoje građane uvodeći mere za koje nije uradila pripremne radnje ili studiju o svrsishodnosti. Naime, upotreba elaktro motora za čamce (pored zagađenja benzinom verovatno se mislilo i na zagađenje bukom) bi imala smisla da je proizvodnja litijumskih baterija (jedino one omogućuju nekakvu pristojnu vožnju po trajanju) ekološka, ona to nije (naprotiv, veće je zagađenje prilikom proizvodnje litijuma od svih naftnih bušotina) te se tu gubi osnovna ideja. Kada je zagađenje od buke u pitanju (kada bi se regulisalo pitanje rada čamdžija trebalo bi im postaviti standarde o kvalitetu: proizvodnja zagađujućih čestica, buka) dobro izolovan i naštelovan benzinac bi sasvim dobro završio posao. Što se skela tiče, one bi mogle biti ugašene jer oko svakog jezera postoji solidan putni koridor i one nisu neophodne.
pre 4 godine
Toliko su vešti da veslaju čak i nogama.
a da li veslaju i sa da ti ne kažem čime jer mi neće objaviti komentar?
pre 4 godine
Kad lokalni hoće da uzmu velike pare. Na kopu te zatrpaju snegom
pre 4 godine
Ili sagovornici lažu ili su brutalno neobavešteni.Za 2000e može da se kupi kombinacija motora i baterije-3hp,može da gura čamac do 1.5t.Postoje i jeftinije ali i skuplje kombinacije.Nek zatraže i oni subvenciju od države i problem rešen.Evo i link ako nekog zanima https://www.torqeedo.com/en/products/batteries/power-24-3500/2106-00.html
pre 4 godine
A ja eto imam 2-taktni motor sa direktnim ubrizgavanjem koji je i tisi i ekoloski "cistiji" od 4-taktnog ekvivalenta. Na njemu nalepnica EU emission pass. Vozio sam se i na elektro-pogon na dva ovdasnja jezera - mucenje. Pretpostavljam da treba mnogo ozbiljniji elektro pogon od ovde dostupnih.
No, slazem se sa zabranom. Motori ne prljaju jezero kada je sa njima sve u redu. No, kod nas, malo malo pa neko nesto popravlja, pa izlije ulje, pa zamasti svecicu, pa pretace gorivo...
pre 4 godine
@kicko, 12. mart 2021 09:48
Za Vašu informaciju, bio sam na Bledskom jezeru, u okviru maturske ekskurzije 1979 i brodićem na akumulator smo išli do onog ostrvceta. Znači kod njih je odnos prema životmoj sredini bio takav i onda. A što je jedan od komentara napisao, sve je netačno, oko cene akumulatora i koliko traje. Problem je naš mentalitet.
pre 4 godine
Veća šteta i gubitak je ako koriste motore kao do sada, uništavaju i zagađuju prirodu i ugrožavaju opstanak mnogim vrstama. Ako ne mogu da priušte elektro motore, ne moraju da se vozikaju jezerom.
Samo dozvoliti meštanima prevoz skelom.
pre 4 godine
Više smetaju oni kvadovi sto drndaju planinama i leti i zimi i po mestu i kroz sumu. Zakonom regulisati da se voze samo van naselja po odredjenim stazama.
pre 4 godine
DC: Titisee je činija sa vodom. Ne budi smešan. Ti čamci mogu i na "gumicu za tegle" da rade.
Za dugačka jezera na rekama i akumulacijama su potrebne ozbiljne masine. A za ove sto pricaju o zabranama za 2-taktne, Jezero Konstanc dozvoljava do 74KW, 4-taktni do 150KW
I na zapadu čim dođete dobijate priključak na gas, mlekovod, medovod i pivovod
(Rynchinoi, 12. mart 2021 11:28)
Tek kad zvizne Salauka sazaš šta je muka ...i kakav ti motor treba...
pre 4 godine
Vesla u ruke prijatelji, pa vozaj do mile volje!
U Vijetnamu na severu postoji selo/grad Ninj Binj (Ninh Binh), kraški predeo, sistem brda i pećina i reka. Reka krivuda između i kroz (ispod) brda i stenčuge koji se kao ostrva izdižu svuda unaokolo. Atraktivnije 10 puta od ovih naših jezera, milioni turista godišnje. Čitava sela žive od turizma i vožnje čamaca, na hiljade ljudi (većinom žene) voze svakodnevno čamcima turiste po reci kroz tu zadivljujuću prirodu između brda i kroz pećine ispod brda. Na hiljade čamaca i niti jedan motor, samo i isključivo vesla! Toliko su vešti da veslaju čak i nogama.
Dakle, Srbine, vesla u ruke i udri! Em uštediš za naftu, em malo rekreacije, zdravije i za tebe i za prirodu ;)
pre 4 godine
Nije problem u duzini trajanja baterje vec u brzini kretanja broda, manje divljanja pa ce akomulator da potraje umesto 1 sat 5 sati.
pre 4 godine
ma vesla svima uvesti em zdravo em ekolosko
pre 4 godine
U Bosni, na skoro svim jezerima, je dozvoljena samo upotreba plovila sa električnim motorima.
pre 4 godine
Na deliblatskom i još jednom jezeru gde često pecam ovo pravilo važi više od decenije. I nema nikakvih problema. To što su ova gospoda tek sada čula o zaštiti jezera na ovaj način je drugi par rukava. Iznajmljujte, na kraju krajeva, i čamce sa veslima. Ne mora baš sve da bude na gotovo.
pre 4 godine
APSOLUTNO netacno. Vec 6 godina imam Elektro motor na camcu i vozim po dunavu kod B. Palanke. Baterije su me kostale oko 400 evra i vozim se bez problema 6 sati sa motorom od 8kw, to je negde oko 10, 11 konja. Sasvim dovoljno da nikad ne potrosim bateriju kada se vozim sa decom. "na baterije predaje 300 metara i stane na sred jezera" glupost kao i ovo "15.000 evra". Njima ne treba veca brzina od 5 cvorova pa samim tim ni neki abnormalan motor. Ne razumem cemu ovakva drama...
pre 4 godine
pa na plitvickim jezerima su elektrocamci vec oko 20god i voze dosta turista i nemaju nikakvi problema!
pre 4 godine
@DC: Titisee je činija sa vodom. Ne budi smešan. Ti čamci mogu i na "gumicu za tegle" da rade.
Za dugačka jezera na rekama i akumulacijama su potrebne ozbiljne masine. A za ove sto pricaju o zabranama za 2-taktne, Jezero Konstanc dozvoljava do 74KW, 4-taktni do 150KW
I na zapadu čim dođete dobijate priključak na gas, mlekovod, medovod i pivovod
pre 4 godine
minnkota od 30lbs gura camac 6m sa 5 osoba, krstarećom brzinom od recimo 10km/h. Za tih sat ce da isprazni klasican akumulator od oko 80ah. To je max 5 brzini. Ako se ide polako, u 2 brzini, izdrzace oko 4h. Kupovina 2 deepcycle akumulatora kapaciteta od po 110ah je do 400eura. Sa time moze da se vozi bar 3h u punoj brzini, pa i ceo dan u manjim.
Treba obezbediti struju na obali i kvalitetne i brze punjace i sve se moze, kao i sav normalni svet. Ti motori su od 180eura pa na vise. Za 1000e moze da se kupi odlican motor, ali nema glisiranja, to vec na struju kosta dosta vise - a i ne treba dozvoliti na jezeru.
pre 4 godine
Ja bih rado veslao jezerom. Ali mi nije nikakvo zadovoljstvo da veslajući slušam ove dizel motore pored kojih ne može ni da se razgovara, a kamo li da čovek oslušne vodu i ptice.
pre 4 godine
Izvinjavam se, napravio sam veliku racunsku gresku (x10) u prethodnom postu. Sa jednim automobilskim motorom bi bilo moguce tek oko 1 sat plovidbe na 1KS. Sa dva standardna kaminoska, olovna akumulatora oko 4 sati plovidbe. Za usporedbu, standardni mali benzinski motor poseduje max 4KS.
pre 4 godine
Nove generacije ce da koriste izreku ma nisam ja sisao elektromor na camcu.
pre 4 godine
Kao da smo mi sisali tatu, a ne mamu. Baterija od 100kw, eej 100kw, sa kojom moze da se voza danima kosta, 10-12 hiljada eura, a kvalitetan motor od recimo 15kw oko 1000e pa na vise. Prebacivanje sa sus motora na el. ih nece kostati vise od 5000e
pre 4 godine
Nigde u zapadnoj evropi nije dozvoljen benzinski ili dizel motor na zatvorenoj vodi, koliko god ona bila velika. Samo elektro motori.
pre 4 godine
Mala bara, puno krokodila.
pre 4 godine
pametno..nema camaca na jezeru.,unistice te to jezero kao.sto ste uradili sa Potpeckim jezerom
pre 4 godine
Dragi vlasnici čamaca, ne treba vam baterija od 15.000 eura. Jednostavno kupite mali benzinski agregat koji stoji na čamcu i strujom napaja elektromotor za pogon.
pre 4 godine
A sto mora motor, moze camac i da se gura.
pre 4 godine
A vlasnici ne kapiraju da ako zatruju jezero naftom da turisti nece vise dolaziti, atrakcija je cista voda, priroda ... U ovoj zabrani treba da se istraje, neka se se snadju, ne moze svaki seljak sa trulim camcem da unistava prirodni resurs da bi uzeo neki dinar, neka osmisle drugi vid zarade, neka prodaju svoje poljoprivredne proizvode pored jezera, magnete sta vec ako ne mogu da se uvedu u red.
pre 4 godine
Upotreba benzinskog motora na jezerima tog tipa je divljastvo, narocito 2-taktini koji su na zap. zabranjeni ali svaki je bucan, smrdi i prlja jezero. Elektromotori postoje i koriste se decenijama ali ovi ljudi o tome nemaju pojma. Baterije koje se koriste su prosto olovni akumulatori kao u automobilima i kamionima. Postoje i litijum jonske baterije koje se ugradjuj u najnovije jahte i brodove ali su takve (ovim ljudima) zasigurno preskupe. Dakle, veci elektromotor od 2 ks, to je 1500W, neka lagana, krstareca brzina zahtevala bi pola od toga, dake 1 KS, tada motor "vuce" oko 6 ampera na 12V, sto bi sa jednim malim baterijom iz automobila omogucilo "rad" nekih 7 sati. Obicno se u vecem camcu drze 2 kamionska akumulatora od po 140 Ah. S tim nema nekog brzinskog divljanja ali to tako funkcionise. Solarni panei instalirani na krvou camca su veoma zgodini za dopunjavanje baterija!
pre 4 godine
Na malim jezerima treba ukinuti upotrebu benziskih motora kao u vecini EU, na vecim jezerima zabraniti dvotaktne motore jer mnogo zagadjuju, mislim da bi mogao da se napravi kompromis da se dozvole cetvorotaktni motori i kvote za dozvoljen broj motornih camaca a sve preko toga da budu elektricni.
pre 4 godine
Pa ako drzava moze da ponudi subvencije Beogradskim taksistima ne vidim razlog zasto da ne pomogne ljudima koji voze camce.Krajnje je vreme da se stvarno razmislja kako sacuvati prirodu, ne samo oko Uvca vec u celoj drzavi. Potrebno je doneti zakone i kaznjavani, drakonski kaznjavati sve koji bacaju stare ves masine u nase reke!
pre 4 godine
Ma bolje motor na dizlo pa sve da izbacuje u vodu. Onda će za dve godine biti "Državo pomozi, očisti jezero od dizela" i onda opet sve iz početka
pre 4 godine
Drzava apsurda !!!
Slazem se benzinski ili dizel motori nisu ni blizu ekoloski kao elektricni,ali to uopste nije ne znam koliki problem ,obzirom da tih camaca nema na stotine,vec mnogo manji broj.
Pored istog tog jezera ,dnevno prodje stotine slepera,sa potrosnjom dizela od preko 30 l na 100 km kao i na stotine ,mozda i hiljade automobila.
Sve te cestice zavrsavaju u i oko jezera,a camci ucestvuju u zagadjenju mnogo manje od 1%.
Sa druge strane,jezero se puni vodom koja je zagadjena uzvodno sa velikom kolicinom smeca itd....
Na plitvickim jezerima odavno su camci iskljucivo na struju,ali voda na plitvickim jezerima se ne moze porediti sa zlatarskim jezerom.
Iz plitvickih jezera se moze piti direktno !!!
pre 4 godine
Na Titisee na Svarcvaldu sam pre deset godina iznajmljivao camac na elektricni pogon. Imajuci u vidu pre koliko vremena je to bilo i broj istih po jezeru, cisto sumnjam u brojke o kojima prica doticni gospodin.
pre 4 godine
Ajd sta se zalite, kroz par dana videcete ko ce uvoziti baterije i elektromotore za camce i sve ce biti jasno kao dan
pre 4 godine
Na Bledskom i Bohinjskom jezeru je to standard već 8 godina - neka vožnje na benzin ni u jednoj opciji. Ili na baterije ili veslaš. Treće ne postoji. Zato im zemlja i izgleda kako izgleda.
pre 4 godine
u Austriji je to normalno zadnjih 20ak godina
pre 4 godine
Resenje je Torqeedo.
Oni proizvode pristupacne elektromotore i baterije za camce.
pre 4 godine
Hoces da se bavis delatnoscu koja zagadjuje prirodnu sredinu a neces da ulozis u baterije koje su "skupe"? Pa kako mislis onda preduzetnice sa Zlatara? Pritisnite drzavu da vam daju subvencije za te baterije, udruzite se i zajedno kupite punjac i instalirajte pored jezera. Zasto odmah pretite blokadom kada niste u pravu. Koliko ste ves masina i olupinna od automobila izvadili iz tog jezera do sada? Kada ste se poslednji put udruzili i ocistili obalu? Sve neko drugi za vas da obavi, jel tako?
pre 4 godine
A vesla? A jedra? Svi se rađamo sa motorom i elektromotorom u ovom veku, a?
pre 4 godine
Srbinu samo daj da klepi lovu sto pre i sto lakse nista vise se ne racuna
Proklet soj bez razuma
pre 4 godine
Posavetujte se sa ribocuvarima sa Deliblatskog jezera. Imaju elektromotore na camcima vise od decenije. To sto biste vi voleli da trpate i dalje po 20 ljudi na camce je drugi par rukava.
pre 4 godine
Parni pogon na pelet, to je obnovljiv izvor energije.....
pre 4 godine
Na Bledskom i Bohinjskom jezeru je to standard već 8 godina - neka vožnje na benzin ni u jednoj opciji. Ili na baterije ili veslaš. Treće ne postoji. Zato im zemlja i izgleda kako izgleda.
pre 4 godine
Nigde u zapadnoj evropi nije dozvoljen benzinski ili dizel motor na zatvorenoj vodi, koliko god ona bila velika. Samo elektro motori.
pre 4 godine
Na Titisee na Svarcvaldu sam pre deset godina iznajmljivao camac na elektricni pogon. Imajuci u vidu pre koliko vremena je to bilo i broj istih po jezeru, cisto sumnjam u brojke o kojima prica doticni gospodin.
pre 4 godine
Ma bolje motor na dizlo pa sve da izbacuje u vodu. Onda će za dve godine biti "Državo pomozi, očisti jezero od dizela" i onda opet sve iz početka
pre 4 godine
Upotreba benzinskog motora na jezerima tog tipa je divljastvo, narocito 2-taktini koji su na zap. zabranjeni ali svaki je bucan, smrdi i prlja jezero. Elektromotori postoje i koriste se decenijama ali ovi ljudi o tome nemaju pojma. Baterije koje se koriste su prosto olovni akumulatori kao u automobilima i kamionima. Postoje i litijum jonske baterije koje se ugradjuj u najnovije jahte i brodove ali su takve (ovim ljudima) zasigurno preskupe. Dakle, veci elektromotor od 2 ks, to je 1500W, neka lagana, krstareca brzina zahtevala bi pola od toga, dake 1 KS, tada motor "vuce" oko 6 ampera na 12V, sto bi sa jednim malim baterijom iz automobila omogucilo "rad" nekih 7 sati. Obicno se u vecem camcu drze 2 kamionska akumulatora od po 140 Ah. S tim nema nekog brzinskog divljanja ali to tako funkcionise. Solarni panei instalirani na krvou camca su veoma zgodini za dopunjavanje baterija!
pre 4 godine
A vesla? A jedra? Svi se rađamo sa motorom i elektromotorom u ovom veku, a?
pre 4 godine
pametno..nema camaca na jezeru.,unistice te to jezero kao.sto ste uradili sa Potpeckim jezerom
pre 4 godine
A vlasnici ne kapiraju da ako zatruju jezero naftom da turisti nece vise dolaziti, atrakcija je cista voda, priroda ... U ovoj zabrani treba da se istraje, neka se se snadju, ne moze svaki seljak sa trulim camcem da unistava prirodni resurs da bi uzeo neki dinar, neka osmisle drugi vid zarade, neka prodaju svoje poljoprivredne proizvode pored jezera, magnete sta vec ako ne mogu da se uvedu u red.
pre 4 godine
APSOLUTNO netacno. Vec 6 godina imam Elektro motor na camcu i vozim po dunavu kod B. Palanke. Baterije su me kostale oko 400 evra i vozim se bez problema 6 sati sa motorom od 8kw, to je negde oko 10, 11 konja. Sasvim dovoljno da nikad ne potrosim bateriju kada se vozim sa decom. "na baterije predaje 300 metara i stane na sred jezera" glupost kao i ovo "15.000 evra". Njima ne treba veca brzina od 5 cvorova pa samim tim ni neki abnormalan motor. Ne razumem cemu ovakva drama...
pre 4 godine
Kao da smo mi sisali tatu, a ne mamu. Baterija od 100kw, eej 100kw, sa kojom moze da se voza danima kosta, 10-12 hiljada eura, a kvalitetan motor od recimo 15kw oko 1000e pa na vise. Prebacivanje sa sus motora na el. ih nece kostati vise od 5000e
pre 4 godine
Ajd sta se zalite, kroz par dana videcete ko ce uvoziti baterije i elektromotore za camce i sve ce biti jasno kao dan
pre 4 godine
Na malim jezerima treba ukinuti upotrebu benziskih motora kao u vecini EU, na vecim jezerima zabraniti dvotaktne motore jer mnogo zagadjuju, mislim da bi mogao da se napravi kompromis da se dozvole cetvorotaktni motori i kvote za dozvoljen broj motornih camaca a sve preko toga da budu elektricni.
pre 4 godine
A sto mora motor, moze camac i da se gura.
pre 4 godine
Nije problem u duzini trajanja baterje vec u brzini kretanja broda, manje divljanja pa ce akomulator da potraje umesto 1 sat 5 sati.
pre 4 godine
U Bosni, na skoro svim jezerima, je dozvoljena samo upotreba plovila sa električnim motorima.
pre 4 godine
Vesla u ruke prijatelji, pa vozaj do mile volje!
U Vijetnamu na severu postoji selo/grad Ninj Binj (Ninh Binh), kraški predeo, sistem brda i pećina i reka. Reka krivuda između i kroz (ispod) brda i stenčuge koji se kao ostrva izdižu svuda unaokolo. Atraktivnije 10 puta od ovih naših jezera, milioni turista godišnje. Čitava sela žive od turizma i vožnje čamaca, na hiljade ljudi (većinom žene) voze svakodnevno čamcima turiste po reci kroz tu zadivljujuću prirodu između brda i kroz pećine ispod brda. Na hiljade čamaca i niti jedan motor, samo i isključivo vesla! Toliko su vešti da veslaju čak i nogama.
Dakle, Srbine, vesla u ruke i udri! Em uštediš za naftu, em malo rekreacije, zdravije i za tebe i za prirodu ;)
pre 4 godine
Nove generacije ce da koriste izreku ma nisam ja sisao elektromor na camcu.
pre 4 godine
ma vesla svima uvesti em zdravo em ekolosko
pre 4 godine
Parni pogon na pelet, to je obnovljiv izvor energije.....
pre 4 godine
Dragi vlasnici čamaca, ne treba vam baterija od 15.000 eura. Jednostavno kupite mali benzinski agregat koji stoji na čamcu i strujom napaja elektromotor za pogon.
pre 4 godine
A ja eto imam 2-taktni motor sa direktnim ubrizgavanjem koji je i tisi i ekoloski "cistiji" od 4-taktnog ekvivalenta. Na njemu nalepnica EU emission pass. Vozio sam se i na elektro-pogon na dva ovdasnja jezera - mucenje. Pretpostavljam da treba mnogo ozbiljniji elektro pogon od ovde dostupnih.
No, slazem se sa zabranom. Motori ne prljaju jezero kada je sa njima sve u redu. No, kod nas, malo malo pa neko nesto popravlja, pa izlije ulje, pa zamasti svecicu, pa pretace gorivo...
pre 4 godine
@DC: Titisee je činija sa vodom. Ne budi smešan. Ti čamci mogu i na "gumicu za tegle" da rade.
Za dugačka jezera na rekama i akumulacijama su potrebne ozbiljne masine. A za ove sto pricaju o zabranama za 2-taktne, Jezero Konstanc dozvoljava do 74KW, 4-taktni do 150KW
I na zapadu čim dođete dobijate priključak na gas, mlekovod, medovod i pivovod
pre 4 godine
Izvinjavam se, napravio sam veliku racunsku gresku (x10) u prethodnom postu. Sa jednim automobilskim motorom bi bilo moguce tek oko 1 sat plovidbe na 1KS. Sa dva standardna kaminoska, olovna akumulatora oko 4 sati plovidbe. Za usporedbu, standardni mali benzinski motor poseduje max 4KS.
pre 4 godine
@kicko, 12. mart 2021 09:48
Za Vašu informaciju, bio sam na Bledskom jezeru, u okviru maturske ekskurzije 1979 i brodićem na akumulator smo išli do onog ostrvceta. Znači kod njih je odnos prema životmoj sredini bio takav i onda. A što je jedan od komentara napisao, sve je netačno, oko cene akumulatora i koliko traje. Problem je naš mentalitet.
pre 4 godine
Više smetaju oni kvadovi sto drndaju planinama i leti i zimi i po mestu i kroz sumu. Zakonom regulisati da se voze samo van naselja po odredjenim stazama.
pre 4 godine
Ekoloski lobi prodaje elektromotore. Sta nije jasno? Sve je laz i biznis!
pre 4 godine
pa na plitvickim jezerima su elektrocamci vec oko 20god i voze dosta turista i nemaju nikakvi problema!
pre 4 godine
Ili sagovornici lažu ili su brutalno neobavešteni.Za 2000e može da se kupi kombinacija motora i baterije-3hp,može da gura čamac do 1.5t.Postoje i jeftinije ali i skuplje kombinacije.Nek zatraže i oni subvenciju od države i problem rešen.Evo i link ako nekog zanima https://www.torqeedo.com/en/products/batteries/power-24-3500/2106-00.html
pre 4 godine
Naravno da oto motori zagađuju okolinu i za to nisu potrebne nikakve naknadne studije za pojedine prostore. Drugo je pitanje načina na koji država šikanira svoje građane uvodeći mere za koje nije uradila pripremne radnje ili studiju o svrsishodnosti. Naime, upotreba elaktro motora za čamce (pored zagađenja benzinom verovatno se mislilo i na zagađenje bukom) bi imala smisla da je proizvodnja litijumskih baterija (jedino one omogućuju nekakvu pristojnu vožnju po trajanju) ekološka, ona to nije (naprotiv, veće je zagađenje prilikom proizvodnje litijuma od svih naftnih bušotina) te se tu gubi osnovna ideja. Kada je zagađenje od buke u pitanju (kada bi se regulisalo pitanje rada čamdžija trebalo bi im postaviti standarde o kvalitetu: proizvodnja zagađujućih čestica, buka) dobro izolovan i naštelovan benzinac bi sasvim dobro završio posao. Što se skela tiče, one bi mogle biti ugašene jer oko svakog jezera postoji solidan putni koridor i one nisu neophodne.
pre 4 godine
Mala bara, puno krokodila.
pre 4 godine
Ja bih rado veslao jezerom. Ali mi nije nikakvo zadovoljstvo da veslajući slušam ove dizel motore pored kojih ne može ni da se razgovara, a kamo li da čovek oslušne vodu i ptice.
pre 4 godine
Drzava apsurda !!!
Slazem se benzinski ili dizel motori nisu ni blizu ekoloski kao elektricni,ali to uopste nije ne znam koliki problem ,obzirom da tih camaca nema na stotine,vec mnogo manji broj.
Pored istog tog jezera ,dnevno prodje stotine slepera,sa potrosnjom dizela od preko 30 l na 100 km kao i na stotine ,mozda i hiljade automobila.
Sve te cestice zavrsavaju u i oko jezera,a camci ucestvuju u zagadjenju mnogo manje od 1%.
Sa druge strane,jezero se puni vodom koja je zagadjena uzvodno sa velikom kolicinom smeca itd....
Na plitvickim jezerima odavno su camci iskljucivo na struju,ali voda na plitvickim jezerima se ne moze porediti sa zlatarskim jezerom.
Iz plitvickih jezera se moze piti direktno !!!
pre 4 godine
Posavetujte se sa ribocuvarima sa Deliblatskog jezera. Imaju elektromotore na camcima vise od decenije. To sto biste vi voleli da trpate i dalje po 20 ljudi na camce je drugi par rukava.
pre 4 godine
Hoces da se bavis delatnoscu koja zagadjuje prirodnu sredinu a neces da ulozis u baterije koje su "skupe"? Pa kako mislis onda preduzetnice sa Zlatara? Pritisnite drzavu da vam daju subvencije za te baterije, udruzite se i zajedno kupite punjac i instalirajte pored jezera. Zasto odmah pretite blokadom kada niste u pravu. Koliko ste ves masina i olupinna od automobila izvadili iz tog jezera do sada? Kada ste se poslednji put udruzili i ocistili obalu? Sve neko drugi za vas da obavi, jel tako?
pre 4 godine
Veća šteta i gubitak je ako koriste motore kao do sada, uništavaju i zagađuju prirodu i ugrožavaju opstanak mnogim vrstama. Ako ne mogu da priušte elektro motore, ne moraju da se vozikaju jezerom.
Samo dozvoliti meštanima prevoz skelom.
pre 4 godine
Kad lokalni hoće da uzmu velike pare. Na kopu te zatrpaju snegom
pre 4 godine
Toliko su vešti da veslaju čak i nogama.
a da li veslaju i sa da ti ne kažem čime jer mi neće objaviti komentar?
pre 4 godine
Srbinu samo daj da klepi lovu sto pre i sto lakse nista vise se ne racuna
Proklet soj bez razuma
pre 4 godine
Pa ako drzava moze da ponudi subvencije Beogradskim taksistima ne vidim razlog zasto da ne pomogne ljudima koji voze camce.Krajnje je vreme da se stvarno razmislja kako sacuvati prirodu, ne samo oko Uvca vec u celoj drzavi. Potrebno je doneti zakone i kaznjavani, drakonski kaznjavati sve koji bacaju stare ves masine u nase reke!
pre 4 godine
minnkota od 30lbs gura camac 6m sa 5 osoba, krstarećom brzinom od recimo 10km/h. Za tih sat ce da isprazni klasican akumulator od oko 80ah. To je max 5 brzini. Ako se ide polako, u 2 brzini, izdrzace oko 4h. Kupovina 2 deepcycle akumulatora kapaciteta od po 110ah je do 400eura. Sa time moze da se vozi bar 3h u punoj brzini, pa i ceo dan u manjim.
Treba obezbediti struju na obali i kvalitetne i brze punjace i sve se moze, kao i sav normalni svet. Ti motori su od 180eura pa na vise. Za 1000e moze da se kupi odlican motor, ali nema glisiranja, to vec na struju kosta dosta vise - a i ne treba dozvoliti na jezeru.
pre 4 godine
Na deliblatskom i još jednom jezeru gde često pecam ovo pravilo važi više od decenije. I nema nikakvih problema. To što su ova gospoda tek sada čula o zaštiti jezera na ovaj način je drugi par rukava. Iznajmljujte, na kraju krajeva, i čamce sa veslima. Ne mora baš sve da bude na gotovo.
pre 4 godine
DC: Titisee je činija sa vodom. Ne budi smešan. Ti čamci mogu i na "gumicu za tegle" da rade.
Za dugačka jezera na rekama i akumulacijama su potrebne ozbiljne masine. A za ove sto pricaju o zabranama za 2-taktne, Jezero Konstanc dozvoljava do 74KW, 4-taktni do 150KW
I na zapadu čim dođete dobijate priključak na gas, mlekovod, medovod i pivovod
(Rynchinoi, 12. mart 2021 11:28)
Tek kad zvizne Salauka sazaš šta je muka ...i kakav ti motor treba...
pre 4 godine
Mrzi vlasnike da menjaju motore pa izmisljaju svakojake razloge. Te skupe baterije, te brzo se prazne. Tesko se pune itd, itd...
pre 4 godine
u Austriji je to normalno zadnjih 20ak godina
pre 4 godine
Resenje je Torqeedo.
Oni proizvode pristupacne elektromotore i baterije za camce.
pre 4 godine
Dragi vlasnici čamaca, ne treba vam baterija od 15.000 eura. Jednostavno kupite mali benzinski agregat koji stoji na čamcu i strujom napaja elektromotor za pogon.
pre 4 godine
Ajd sta se zalite, kroz par dana videcete ko ce uvoziti baterije i elektromotore za camce i sve ce biti jasno kao dan
pre 4 godine
@DC: Titisee je činija sa vodom. Ne budi smešan. Ti čamci mogu i na "gumicu za tegle" da rade.
Za dugačka jezera na rekama i akumulacijama su potrebne ozbiljne masine. A za ove sto pricaju o zabranama za 2-taktne, Jezero Konstanc dozvoljava do 74KW, 4-taktni do 150KW
I na zapadu čim dođete dobijate priključak na gas, mlekovod, medovod i pivovod
pre 4 godine
Parni pogon na pelet, to je obnovljiv izvor energije.....
pre 4 godine
Nije problem u duzini trajanja baterje vec u brzini kretanja broda, manje divljanja pa ce akomulator da potraje umesto 1 sat 5 sati.
pre 4 godine
A vesla? A jedra? Svi se rađamo sa motorom i elektromotorom u ovom veku, a?
pre 4 godine
Izvinjavam se, napravio sam veliku racunsku gresku (x10) u prethodnom postu. Sa jednim automobilskim motorom bi bilo moguce tek oko 1 sat plovidbe na 1KS. Sa dva standardna kaminoska, olovna akumulatora oko 4 sati plovidbe. Za usporedbu, standardni mali benzinski motor poseduje max 4KS.
pre 4 godine
pametno..nema camaca na jezeru.,unistice te to jezero kao.sto ste uradili sa Potpeckim jezerom
pre 4 godine
Nigde u zapadnoj evropi nije dozvoljen benzinski ili dizel motor na zatvorenoj vodi, koliko god ona bila velika. Samo elektro motori.
pre 4 godine
A sto mora motor, moze camac i da se gura.
pre 4 godine
Upotreba benzinskog motora na jezerima tog tipa je divljastvo, narocito 2-taktini koji su na zap. zabranjeni ali svaki je bucan, smrdi i prlja jezero. Elektromotori postoje i koriste se decenijama ali ovi ljudi o tome nemaju pojma. Baterije koje se koriste su prosto olovni akumulatori kao u automobilima i kamionima. Postoje i litijum jonske baterije koje se ugradjuj u najnovije jahte i brodove ali su takve (ovim ljudima) zasigurno preskupe. Dakle, veci elektromotor od 2 ks, to je 1500W, neka lagana, krstareca brzina zahtevala bi pola od toga, dake 1 KS, tada motor "vuce" oko 6 ampera na 12V, sto bi sa jednim malim baterijom iz automobila omogucilo "rad" nekih 7 sati. Obicno se u vecem camcu drze 2 kamionska akumulatora od po 140 Ah. S tim nema nekog brzinskog divljanja ali to tako funkcionise. Solarni panei instalirani na krvou camca su veoma zgodini za dopunjavanje baterija!
pre 4 godine
Kao da smo mi sisali tatu, a ne mamu. Baterija od 100kw, eej 100kw, sa kojom moze da se voza danima kosta, 10-12 hiljada eura, a kvalitetan motor od recimo 15kw oko 1000e pa na vise. Prebacivanje sa sus motora na el. ih nece kostati vise od 5000e
pre 4 godine
U Bosni, na skoro svim jezerima, je dozvoljena samo upotreba plovila sa električnim motorima.
pre 4 godine
Ma bolje motor na dizlo pa sve da izbacuje u vodu. Onda će za dve godine biti "Državo pomozi, očisti jezero od dizela" i onda opet sve iz početka
pre 4 godine
A ja eto imam 2-taktni motor sa direktnim ubrizgavanjem koji je i tisi i ekoloski "cistiji" od 4-taktnog ekvivalenta. Na njemu nalepnica EU emission pass. Vozio sam se i na elektro-pogon na dva ovdasnja jezera - mucenje. Pretpostavljam da treba mnogo ozbiljniji elektro pogon od ovde dostupnih.
No, slazem se sa zabranom. Motori ne prljaju jezero kada je sa njima sve u redu. No, kod nas, malo malo pa neko nesto popravlja, pa izlije ulje, pa zamasti svecicu, pa pretace gorivo...
pre 4 godine
Na malim jezerima treba ukinuti upotrebu benziskih motora kao u vecini EU, na vecim jezerima zabraniti dvotaktne motore jer mnogo zagadjuju, mislim da bi mogao da se napravi kompromis da se dozvole cetvorotaktni motori i kvote za dozvoljen broj motornih camaca a sve preko toga da budu elektricni.
pre 4 godine
Na Bledskom i Bohinjskom jezeru je to standard već 8 godina - neka vožnje na benzin ni u jednoj opciji. Ili na baterije ili veslaš. Treće ne postoji. Zato im zemlja i izgleda kako izgleda.
pre 4 godine
Na Titisee na Svarcvaldu sam pre deset godina iznajmljivao camac na elektricni pogon. Imajuci u vidu pre koliko vremena je to bilo i broj istih po jezeru, cisto sumnjam u brojke o kojima prica doticni gospodin.
pre 4 godine
A vlasnici ne kapiraju da ako zatruju jezero naftom da turisti nece vise dolaziti, atrakcija je cista voda, priroda ... U ovoj zabrani treba da se istraje, neka se se snadju, ne moze svaki seljak sa trulim camcem da unistava prirodni resurs da bi uzeo neki dinar, neka osmisle drugi vid zarade, neka prodaju svoje poljoprivredne proizvode pored jezera, magnete sta vec ako ne mogu da se uvedu u red.
pre 4 godine
Nove generacije ce da koriste izreku ma nisam ja sisao elektromor na camcu.
pre 4 godine
APSOLUTNO netacno. Vec 6 godina imam Elektro motor na camcu i vozim po dunavu kod B. Palanke. Baterije su me kostale oko 400 evra i vozim se bez problema 6 sati sa motorom od 8kw, to je negde oko 10, 11 konja. Sasvim dovoljno da nikad ne potrosim bateriju kada se vozim sa decom. "na baterije predaje 300 metara i stane na sred jezera" glupost kao i ovo "15.000 evra". Njima ne treba veca brzina od 5 cvorova pa samim tim ni neki abnormalan motor. Ne razumem cemu ovakva drama...
pre 4 godine
Ekoloski lobi prodaje elektromotore. Sta nije jasno? Sve je laz i biznis!
pre 4 godine
minnkota od 30lbs gura camac 6m sa 5 osoba, krstarećom brzinom od recimo 10km/h. Za tih sat ce da isprazni klasican akumulator od oko 80ah. To je max 5 brzini. Ako se ide polako, u 2 brzini, izdrzace oko 4h. Kupovina 2 deepcycle akumulatora kapaciteta od po 110ah je do 400eura. Sa time moze da se vozi bar 3h u punoj brzini, pa i ceo dan u manjim.
Treba obezbediti struju na obali i kvalitetne i brze punjace i sve se moze, kao i sav normalni svet. Ti motori su od 180eura pa na vise. Za 1000e moze da se kupi odlican motor, ali nema glisiranja, to vec na struju kosta dosta vise - a i ne treba dozvoliti na jezeru.
pre 4 godine
Mrzi vlasnike da menjaju motore pa izmisljaju svakojake razloge. Te skupe baterije, te brzo se prazne. Tesko se pune itd, itd...
pre 4 godine
Drzava apsurda !!!
Slazem se benzinski ili dizel motori nisu ni blizu ekoloski kao elektricni,ali to uopste nije ne znam koliki problem ,obzirom da tih camaca nema na stotine,vec mnogo manji broj.
Pored istog tog jezera ,dnevno prodje stotine slepera,sa potrosnjom dizela od preko 30 l na 100 km kao i na stotine ,mozda i hiljade automobila.
Sve te cestice zavrsavaju u i oko jezera,a camci ucestvuju u zagadjenju mnogo manje od 1%.
Sa druge strane,jezero se puni vodom koja je zagadjena uzvodno sa velikom kolicinom smeca itd....
Na plitvickim jezerima odavno su camci iskljucivo na struju,ali voda na plitvickim jezerima se ne moze porediti sa zlatarskim jezerom.
Iz plitvickih jezera se moze piti direktno !!!
pre 4 godine
Vesla u ruke prijatelji, pa vozaj do mile volje!
U Vijetnamu na severu postoji selo/grad Ninj Binj (Ninh Binh), kraški predeo, sistem brda i pećina i reka. Reka krivuda između i kroz (ispod) brda i stenčuge koji se kao ostrva izdižu svuda unaokolo. Atraktivnije 10 puta od ovih naših jezera, milioni turista godišnje. Čitava sela žive od turizma i vožnje čamaca, na hiljade ljudi (većinom žene) voze svakodnevno čamcima turiste po reci kroz tu zadivljujuću prirodu između brda i kroz pećine ispod brda. Na hiljade čamaca i niti jedan motor, samo i isključivo vesla! Toliko su vešti da veslaju čak i nogama.
Dakle, Srbine, vesla u ruke i udri! Em uštediš za naftu, em malo rekreacije, zdravije i za tebe i za prirodu ;)
pre 4 godine
Srbinu samo daj da klepi lovu sto pre i sto lakse nista vise se ne racuna
Proklet soj bez razuma
pre 4 godine
u Austriji je to normalno zadnjih 20ak godina
pre 4 godine
Resenje je Torqeedo.
Oni proizvode pristupacne elektromotore i baterije za camce.
pre 4 godine
Posavetujte se sa ribocuvarima sa Deliblatskog jezera. Imaju elektromotore na camcima vise od decenije. To sto biste vi voleli da trpate i dalje po 20 ljudi na camce je drugi par rukava.
pre 4 godine
Hoces da se bavis delatnoscu koja zagadjuje prirodnu sredinu a neces da ulozis u baterije koje su "skupe"? Pa kako mislis onda preduzetnice sa Zlatara? Pritisnite drzavu da vam daju subvencije za te baterije, udruzite se i zajedno kupite punjac i instalirajte pored jezera. Zasto odmah pretite blokadom kada niste u pravu. Koliko ste ves masina i olupinna od automobila izvadili iz tog jezera do sada? Kada ste se poslednji put udruzili i ocistili obalu? Sve neko drugi za vas da obavi, jel tako?
pre 4 godine
Mala bara, puno krokodila.
pre 4 godine
Pa ako drzava moze da ponudi subvencije Beogradskim taksistima ne vidim razlog zasto da ne pomogne ljudima koji voze camce.Krajnje je vreme da se stvarno razmislja kako sacuvati prirodu, ne samo oko Uvca vec u celoj drzavi. Potrebno je doneti zakone i kaznjavani, drakonski kaznjavati sve koji bacaju stare ves masine u nase reke!
pre 4 godine
Ja bih rado veslao jezerom. Ali mi nije nikakvo zadovoljstvo da veslajući slušam ove dizel motore pored kojih ne može ni da se razgovara, a kamo li da čovek oslušne vodu i ptice.
pre 4 godine
pa na plitvickim jezerima su elektrocamci vec oko 20god i voze dosta turista i nemaju nikakvi problema!
pre 4 godine
Na deliblatskom i još jednom jezeru gde često pecam ovo pravilo važi više od decenije. I nema nikakvih problema. To što su ova gospoda tek sada čula o zaštiti jezera na ovaj način je drugi par rukava. Iznajmljujte, na kraju krajeva, i čamce sa veslima. Ne mora baš sve da bude na gotovo.
pre 4 godine
ma vesla svima uvesti em zdravo em ekolosko
pre 4 godine
DC: Titisee je činija sa vodom. Ne budi smešan. Ti čamci mogu i na "gumicu za tegle" da rade.
Za dugačka jezera na rekama i akumulacijama su potrebne ozbiljne masine. A za ove sto pricaju o zabranama za 2-taktne, Jezero Konstanc dozvoljava do 74KW, 4-taktni do 150KW
I na zapadu čim dođete dobijate priključak na gas, mlekovod, medovod i pivovod
(Rynchinoi, 12. mart 2021 11:28)
Tek kad zvizne Salauka sazaš šta je muka ...i kakav ti motor treba...
pre 4 godine
Veća šteta i gubitak je ako koriste motore kao do sada, uništavaju i zagađuju prirodu i ugrožavaju opstanak mnogim vrstama. Ako ne mogu da priušte elektro motore, ne moraju da se vozikaju jezerom.
Samo dozvoliti meštanima prevoz skelom.
pre 4 godine
@kicko, 12. mart 2021 09:48
Za Vašu informaciju, bio sam na Bledskom jezeru, u okviru maturske ekskurzije 1979 i brodićem na akumulator smo išli do onog ostrvceta. Znači kod njih je odnos prema životmoj sredini bio takav i onda. A što je jedan od komentara napisao, sve je netačno, oko cene akumulatora i koliko traje. Problem je naš mentalitet.
pre 4 godine
Više smetaju oni kvadovi sto drndaju planinama i leti i zimi i po mestu i kroz sumu. Zakonom regulisati da se voze samo van naselja po odredjenim stazama.
pre 4 godine
Ili sagovornici lažu ili su brutalno neobavešteni.Za 2000e može da se kupi kombinacija motora i baterije-3hp,može da gura čamac do 1.5t.Postoje i jeftinije ali i skuplje kombinacije.Nek zatraže i oni subvenciju od države i problem rešen.Evo i link ako nekog zanima https://www.torqeedo.com/en/products/batteries/power-24-3500/2106-00.html
pre 4 godine
Kad lokalni hoće da uzmu velike pare. Na kopu te zatrpaju snegom
pre 4 godine
Toliko su vešti da veslaju čak i nogama.
a da li veslaju i sa da ti ne kažem čime jer mi neće objaviti komentar?
pre 4 godine
Naravno da oto motori zagađuju okolinu i za to nisu potrebne nikakve naknadne studije za pojedine prostore. Drugo je pitanje načina na koji država šikanira svoje građane uvodeći mere za koje nije uradila pripremne radnje ili studiju o svrsishodnosti. Naime, upotreba elaktro motora za čamce (pored zagađenja benzinom verovatno se mislilo i na zagađenje bukom) bi imala smisla da je proizvodnja litijumskih baterija (jedino one omogućuju nekakvu pristojnu vožnju po trajanju) ekološka, ona to nije (naprotiv, veće je zagađenje prilikom proizvodnje litijuma od svih naftnih bušotina) te se tu gubi osnovna ideja. Kada je zagađenje od buke u pitanju (kada bi se regulisalo pitanje rada čamdžija trebalo bi im postaviti standarde o kvalitetu: proizvodnja zagađujućih čestica, buka) dobro izolovan i naštelovan benzinac bi sasvim dobro završio posao. Što se skela tiče, one bi mogle biti ugašene jer oko svakog jezera postoji solidan putni koridor i one nisu neophodne.
45 Komentari
Sortiraj po: